رواية نظرة حب عابرة كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي
رواية نظرة حب عابرة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة بسمله بدوي رواية نظرة حب عابرة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نظرة حب عابرة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نظرة حب عابرة كاملة جميع الفصول
رواية نظرة حب عابرة كاملة جميع الفصول
حراااام عليڪواااا سيبووووني بالله عليڪو طب انااااا عملتلڪو اي بس
ياااااا بابااااااااا ياااااجدوووو يااااااا مااااااماااااا اااااه حد يلحقنيييي والنبييييي سيبييبينييي يااا ست انتييي ياااااماااااامااااا انتوووو عااايزيين ايي منييي
قربت منها ست ملامح الاجرام بشتع من وشها..... اكتمييي بق خلينااا نشووووف شُغلناااا
يااااابااااابااااااا ياااااجدووووو ااه سيبيييي ايدي يااااا متوحشه
بعدت عنها هي والي معاها وقعدو يتوشوشو وبعدين سابوها
_ومشيو اتنفست براحه.... الحمدلله ساابوني
رشوان بيه الهانم الصُغيره طلعت فعلا مش بنت بنوت
هب راشوان بصدمه وهو يتكل على صعايتُه..... انتي بتخرفي وبقوليي اي ياااست انتي
_ شووفت شووفت بااجدي ياااعني الصوور صح ودينيي لقتل*ها بنت ال***** واغسل عاارنااا فصحتنااا ال***** فِ البلد فضحتنااااا امااا سلمت شرفهاا ل بن ال*******
_اقف مكانك ياااامحمووود
محمود بعصبيه شديدة..... سيييبنييي ياااجدي سييييبني امو*تها بنت******
قووووولت اقف مكاااانك يااامحمود
جدووو
جرييت عليه بنت جميله جدا بعيون رماديه وشعر حالك السواد قصير لحد رقبتها بملامح ملائكيه طفوليه..... جدوو مين دول ياااجدو وكانو بيعملووو اي فِ اوضتي جدو مشيهم والنبي انا خايفه اوي
شوووفووو شوووفوووو جباااحتهااااا
الجد بغصب وحزم..... محموووووود اسكت
محمود بغل..... بعد داا كله عااايزني اسكُت... انطقيييي يا***** مين بن ال***** الي ضحك عليكي وسلمتيله نفسك نطقيييي يااا***** لمووتك انطقييييي ياااا عُيووووووون
عيون بعييط..... جدووو انا مش عااارفه هو بيتڪلم عن اييي ياااجدو انا خااايفه اوي بابا بابا فين
محمود بعصبيه....... انطقيييي مييين ***** الي عمل كدااا
الجد بصرامه.... اتصل على اصلان يا محمود
محمود باحترام..... حاضر با جدي بس هو هيرضى يرجع دا بقاله فوق ال10سنين فِ مصر ومش راضي يرجع
الجد بحزم...... اتصلى بيه واديهولي
عُيون ببكاء طفولي..... جدو حبيبي هو انت زعلان مني انا واللهِ ماعملت حاجه.... بابا وماما فين
الجد بحزن بس مظهروش..... على اوضتك يا عُيون وماااتطلعيش منها الا اما اصلان يرجع ويتجوزك ونخلص من المهزله دي على اووووووضتك
عيون بخوف..... اناااا عملت اي انا مس فااهمه حاجه فهموني طيب
محمود بقسوه وهو يشدها من شعرها وبيرمي الموبايل في وشها وهي التقتتُه بلهفه....... اتفضلي ياااهانم شوووفي ****** الصور كلها قابله البلد مفيش حد ماشاافهااش... شوووفتوووو اخر دلكووو ليهااا وصلنااا لفين
عُيون بعيبط....... لا لا مش حقيقي الصور دي واللهِ مش حقيقيه صدقوووني اسكتتها صفعه من اخوها اخرستها...... بطلي كذب بقااااا يااااشيخه انتي مااااا بتشبعييش كدب طب الصور ومتفبركه الدااايه برضووو كذب واكتر من وااحده
محموووووود سييبها وانتي على اووووووضتك ياالا
ردت بقهر.... ياجدو والنبي صدقنيي
عيوووووووون قووولت على اوضتك انا مااسك اعصابي عندك بالعافيه
عيطت بقهر....... انتووو ليه مش مصدقنيي واللهِ كدب كل دا كدب
اجابها صوت خبيث...... بطلي كدب بق دا انا شيفاكي بعنيا الاتنين وانتي في حُضنه ومعاكي في الاوضه واول ما شافني هرب
عيون ببكاء شديد...... انتييي بتكذبيي لييييه حرااام عليكي بطلي كذب
سيييبوووووني عليهااااا بنت ال***** دي وصلت بيكي ال****** تكذبي عمتك يااا*******
رشوان بغضب وصرامه شديدة........عيون على اوضتك اخلصيي يالا
عيون بقهر وخوف..... بكرا تندمو على ظلمكو ليا وجريت على اوضتها
بقلمي بسمله بدوي
فِ الجهه الاخرى
يجلس فِ غرفه الاجتماعات بهيبتُه وغروره الطاغي.... لا لا انا مااينفعنيش كدا انا قولت 80 فِ الميه يبق 80 ف الميه
اجابه الاخر بتوتر من هيبتُه المحاوطه المڪان.... بس يا اصلان بيه 80 فِ الميه كتير اوي و
اصلان بغرور...... دا الي عندي دا انتو كفايه عليكو بس اسم شركتكو يكون جنب شركتنا
اجابه الاخر باستسلام... واحنا موافقين يا اصلان بيه
ابتسم بغرور وثقه..... كويس.. ارتفع صوت هاتفه التقته وشبه ابتسامه ظهرت على وجهه عندما علم انه جده استأذن وغادر.... الو
رشوان بلهفه...... اصلان
اصلان بنبره حانيه لا تظهر الا لجده وحد كدا بعدين (طبعا احنا عارفين مين بس عمرنا ما نروح نقول😂♥) ايوا ياجدي
رشوان بخبث...... الحقني يا اصلان الحقني يابني بنت عمك عماد خلاص معدش حد قادر عليها
اصلان باستغراب وغضب.... مالك يا جدي صوتك ماله ومالها بنت عمي عملت اي وبعدين هو عمي عماد اصلا عنده بنت
رشوان بخبث وعتاب....... ايوا طبعا وانت هتعرف منين افراد عيتلك وانت سايبنا فوق ال10سنين مش معبرنا حتى ولا كان عندك اهل
اصلان بجديه..... مش وقته يا جدي وقولي مالها عملت اي
رشوان بخبث...... بنت عمك خلاص معدش ليها كبير فضحتنا في البلد وامبارح مرات عمك شافت معاها شاب في اوضتنا وعمايل سودا فرتت في نفسها حتى واجاب بصوت باكي.... فضحتنا في البلد يا اصلان يابني انا خلاص معُتش قادر عليها ااااه اااه كح كح اااه اصلان يابني خُد اول طياره وتعالى انت الوحيد الي هتقدر عليها
اصلان بغضب جحيمي وتوعد لتلك المسكينه.... حاضر حاضر ياجدع باليل بالكتير واكون عندك
رشوان بحزن..... عارف اني زودتها بس دا في مصلحتها
عند عيون منهاره في العييط.... مستحيل استسلم ليهم ويجوزولي اصلان دا انا بترعب اما اسمع اسمه اقوم ازاي هتجوزه لالا انا لازم اهرب ايوا ايوا يا هو دا الحل الوحيد واخدت شنطه وحطت فيها الحاجات المهمه وفونها وربطت كذا ملايه في بعض لحد ما عملتهم حبل طويل وراحت البلكونه ربطتها ورمت الشنطه خافت الاول تنزل بس اتشجعت وحاولت تنزل لحد ما نزلت وضحكت بطفوله.... عملتها عملتها يس
قاطعها صوت رجولي مميز اجش...... عملك اسود ومهبب
التفت بزعر وصرخت صرخه جعلت كل من في السرايا يأتي....... عااااااااااااا سلاماً قولاً من رحيييم جن جن عااااا
رشوان بغضب..... بتعملي اي هنا وبص على الحبل.... بتحااولي تنت*حري ولا اي
عُيون ببراءه وتسرع..... لا واللهِ كنت بهرب
اصلان بغضب جحيمي وهو بيلفها ليه....... وبتقووولها كدا يااااجابح ااا وبلع ريقه بصدمه وعدم تصديق اول ماشافها!!!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بتحاولي تنت*حري ولا اي
عُيون ببراءه وتسرع..... لا واللهِ كنت بهرب
اصلان بغضب جحيمي وهو بيلفها ليه....... وبتقووولها كدا يااااجابح ااا وبلع ريقه بصدمه وعدم تصديق اول ماشافها من شده جمالها !!
عصمت بخبث....... اي بتحاولي تهربيلُه صح
وليد بعصبيه..... ااااه ياا **** واللهِ لقت*لك واريح البشريه واخلصهم من ***** ورفع ايده عشان يضر*بها اصلان منعُه.... ايدك
وليد بعصبيه.... وانت مالك انت
اصلان ببرود...... وطي صوتك وانت بتكلمني
عُيون بغضب..... انت مااالك انت بتدخل ليه
عصمت بخبث...... شوفو البت وجبااحتها صحيح الي اختشو ماتو
اصلان بحزم.... اُمي لو سمحتي ماينفعش كده كلامنا هنا غلط اتفضلو جوا
عيون بصت لِ اصلان بڪُر*ه وجريت بسرعه ولسا هتطلع اوضتها صوت اصلان وقفها..... استني عندك.. احنا لسا مخلصناش كلام
خافت من نظراتُه بس ادعت القوه...... كلام اي مافيش كلام بنا
عصمت بغل..... قليله ادب صحيح واحده غيرك بعد الي حصل ماتشيلش عينها من الارض بس نقول اي
الجد بحزم...... تعالي يا عُيون
عيون بدموع..... ياجدي... نظراته خليتها توافق.... حاضر ياجدو
اصلان ببرود..... جدي سيبنا شويه مع بعض
عيون بخوف ..... ايه لاا لاا جدو جدو لا والنبي م ماتسيبنيش لوحدي
اصلان بصلها كتير نظراتها كانت بريئه وارتعاش جسمها ورفضها انها يقعُدو لوحدهم ششكوه فِ انها ممكن تكون مش كويسه...نفض الكلام دا من راسه وراح قعد وحط رجل على رجل بخبث..... جدي
الجد بهدوء مال عليه.... براحه عليها دي مش زي الي انت تعرفهم ي اصلان
اصلان ضحك ضحكه خوفتها.... في عنيا قبل قلبي يا جدي هههه خرجو وقام راح قفل الباب جريت عليه تمنعه يقفلُه.... اا انت انت بتعمل اي انت انت اتجننت افتح الباب دا
بصلها ببرود وراح قعد بغرور وحاطط رجل على رجل.... تعالي اقعُدي
واقفه مكانها وعطياله ضهرها... سمعتيني انا قولت اي قولت تعااالي احسنلك بدل ما اقوملك... بقَ ڪد طيب وبحركه سريعه شدها من خصرها وقعدها على رجله... وهي بصتله بصدمه من جرا*ءته... س س سيبني لو لو سمحت ه هنده على جدو واللهِ و
بصلها باعحاب مقدرش يخفيه ومد ايده على شعرها الاسود القصير ودفن ايده فيه وبيلعب فيه..... اممم شعرك حلو اوي مجربتش الشعر الاسود القصير قبل كدا اهو تغير
بصتله بخوف وهي بتحاول تزُقه وبتتحرك بعشاوئيه..... سيبني سيييبني بقولك ونزل ايدك دي
لف ايده بتملك على خصرها بخبث ودفن وشه في عنقها بتوهان يشم اكبر قدر ممكن من رائحتها الي خدرت كل حواسُه ..... بطلي حركه
عُيون ببراءه اعجبته وادهشتُه ف ان واحد..... هقول لجدو ووليد هيضر*بك
ضحك على كلامها وهي بتحاول تخليه يخاف.... بجد هيضر*بني
عيون ببراءه .... ايوا وضربه صعب على فكره ف سيبني بسرعه وانا هعمل نفسي ماحصلش حاجه بس توعدني متعملش كدا تاني اوكي
اصلان بخبث..... حلو الفيلم دا وشدد على لف ايده على خصرها بتملك.
عيون بعصبيه.... يعني مش هتسمع الكلام
اصلان بخبث...... تؤ تؤ
الباب مره واحده اتفتح
عصمت بخبث..... الله الله شوفتو بعينكو البت دي مش ساااهله شوفو بتحاول تغري ابني ازاي شوفو قاعده على رجله ازاي و
اصلان بغضب .... امي اسكتي
عصمت بعصبيه...... انت بتزعقلي عشااانها يااصلان لحقت تضحك عليا وتقلبك ضدي
هارون بغضب وجديه...... ايه الي شوفته دا يا اصلان
اصلان ببرود.... واحد ومراته ياجدي
هارون بحزم...... بس هي لسا مابقتش مراتك
عيون بصت لِ اصلان بكر*ه وجريت على برا وهي بتعيط
كله خرج واصلان لسا هيخرج عصمت مسكت ايده.... استنى انت هتتجوز البت دي
اصلان سرح في عيون فاق على صوتها..... هتتجوزها يا اصلان يا عني هتتجوزها فاهم
اصلان رفع حاجبه باستنكار..... تابعت عصمت بخبث...... افهم البت دي هتاخد نص الورث لوحدها دا غير نصيب ابوها الي هي هتاخده و
اصلان بعصبيه...... وانا من امتى بفكر في الفلوس وبعدين فلوسي تغرق فلوسكم
عصمت بغصب...... ماتفكرش انت المهم تتجوز البت دي والا لا انت ابني ولا اعرفك
اصلان بصلها كتير..... بعد كل الي عملته عايزاني اتجوزها؟
اتوترت من نظراته... ااا عادي بنت عمك ومفروض تستُر عليها
بصلها بشك.... متأكده ان دا هو السبب... عايزك تحكيلي كل حاجه حصلت واي حاجه عنها
ابتسمت بخبث...... هي عندها 20سنه خلصت جامعه وكانت بتدرس السُن والاولى على دفعتها كل السنين كانت بتاخد السنتين سنه بسبب ذكاءها ..
اصلان ابتسم باعجاب ولمن داره.... امم وبعدين
عصمت بخبث.... والباقي انت عارفه
اصلان بصلها بشك من تهربها انها تحكيله ...ماشي يا امي
عصمت بفرحه وخبث.....يعني هتتجوزها
بصلها كتير وهز راسه ومشا
بقلمي بسمله
عدى اسبوع وعيون حابسه نفسها في اوضتها مابتخرُجش
وفي يوم قاعده لوحدها الباب خبط
ردت بصوتها الرقيق...... مين
_الحقي الحقي جدك يا عيون بسرعه
جريت من غير ما تفكر وفجأه حست بحد يبحُط حاجه على وشها واغمى عليها صحيت على صوت خبيث...... دا احنا ليلتنا صباحي وعنب
بصتله بخوف...وحاولت تتكلم بس القماشه الي على بوءها منعاها
_عايزه تعرفي انا مين...اممم مهم المهم هو اني اخلص الي جاي عشانه بس تصدقي بايه مكنتش اعرف انك صاروخ كدا
عيون بدموع..... اممممم امممممممم
اصلان كان ماشي بالصدفة جنب اوضتها وسمع الصوت وكسر الباب و جري عليها بخوف.... انت انتي كويسه وبيبص لقا الشخص دا نط ولسا هيجري وراه سمع صوت جده...... ايه الي بيحصل هنا دا ومين الي عمل فيكي كدا ياعيون وبيبص
عيون بتعيط بس....
وليد بغضب شديد...... انطقيييي مين الي عمل فيكي كدا بدل ما اقت*لك
عيون بعييط وهي بتشاور على اصلان..... اصلان هو الي عمل فيا كده وحاول يعتدي عليا عشان رفضتُه ومردتش اتجوزه.
اصلان بصدمه....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اصلان بصدمه...... انااا ووجهه كلامه لجدُه..... كذابه ياجدو متصدقهاش انا سمعت صوت مڪوم وانا قاعد فِ اوضتي فخرجت اشوف في اي لقيتها واقعه فِ الارض ولقيت خيال حد نط من الشباك وبفوقها لقيتها قعدت تصرخ وانتو دخلتو
عُيون بخوف حضنت جدها وقعدت تبكي ومسكت وشه بين ايديها بلهفه.... انت كويس ياحبيبي
الجد باستغراب..... ايوا كويس ياحبيبتي
عُيون بغضب ووجهت كلامها لمرات عمها..... مش انت جتيلي وقولتيلي ان جدو تعب فجأه
عصمت بخبث وهي بتمثل الاندهاش..... انا انا ﯾ عيون.. ليه بتكذبي
عيون بصراخ وانهيار..... صدقني باجدو هو دا الي حصل
الجد بحزن على حالها وخدها فِ حُضنه... عيون بصتله بدموع.....انت مصدقني صح ياجدو
الجد بهدوء..... كله برا سيبونا لوحدنا
بدأ يحتويها ويطبطب عليها ويطمنها... ماتخافيش ياحبيبتي انا جنبك اطمني
هي حست بالامان ونامت.. هارون القى نظره حزن على حال حفيدتُه البريئه ونزل على اوضه المكتب اتنهد بحزن على حال حفيدتُه جواه انها ممكن تعمل كدا اتنهد بصوت عالي..... مش هطمن غير اما اجوزها لاصلان
الباب خبط.... اتفضل
عصمت بخبث.... انا يعمي
هارون بهدوء..... اتفضلي يابنتي
عصمت بمكر..... العلاج ياعمي ودا فنجان قهوه
هارون بشبه ابتسامه.... جه فِ معاده يابنتي واللهِ... اقعدي عايز اتكلم معادي شويه
عصمت بخبث.....اتفضل ياعمي
هارون بهدوء.... متزعليش من عُيون يابنتي... انتِ عارفة الي مرت بيه مش سهل كفايه انها اتحرمت من ابوها وامها مره واحده
عصمت بخبث.... انت عارف انها زي بنتي الي مخلفتهاش
هارون بشبه ابتسامه....انا وصلت لقرار وهو لازم اجوز عُيون لِ اصلان وهو الخمبس الجاي
ابتسمت بتساع والفرحه مش سيعاها..... زين ماقررت ياعمي.. عن اذنك
فِ الجهه الاخرى
اصلان قاعد بيشتغل على اللاب توب وبيسمع اغنيه والايربودز فِ ودانه دخلت عليه عيون بعصبيه بصلها بطرف عنيه واتجاهلها قربت منُه.... الي عملته دااا مش هيخيل عليا فاهم
شال الايربودز ببرود..... في حاجه
قربت منه بعصبيه اكتر.... هعدهالك لتاني مره ابعد عن طريقي احسنلك انت وامك عشان انا عارفه حقيقتكم وخرجت واتجهت لاُوضتها
اصلان بعصبيه فِ نفسه.... البت دي مش طبيعيه... ليه واخده عني الفكره دي وانا مجتش جنبها وليه بتكره امي كدا رغم حب امي ليها.. لازم اعرف الحقيقه فين!!!
فِ الصباح
متجمعين على السُفره والصمت والحزن يسيطران على العائله
نظر هارون لهم جميعا بهدوء...... مابتتكلموش لي
وليد باستنكار..... نتكلم في اي هو الواحد ليه نفس يتكلم بعد الي حصل
هارون بتنهيده.... انا وصلت لانسب قرار وهو جواز اصلان من عُيون الخميس الجاي
عيون بصتله بصدمه وصرخت..... مستحيل دا يحصل وجريت على اوضتها
بليل قررت الهروب والكل نايم لبست لبس الخدامات واتجهت للباب الخلفي وبدأت تجري برا السرايا وهي بتعدي الطريق عربيه خبطتها