رواية الفهد والزهرة كاملة جميع الفصول بقلم رانيا عثمان

رواية الفهد والزهرة كاملة جميع الفصول بقلم رانيا عثمان

رواية الفهد والزهرة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رانيا عثمان رواية الفهد والزهرة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية الفهد والزهرة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية الفهد والزهرة كاملة جميع الفصول
رواية الفهد والزهرة بقلم رانيا عثمان

رواية الفهد والزهرة كاملة جميع الفصول

حور بخوف وهي تعود للوراء/انا 
لم تكمل كلامها لينهال عليها بالضرب حتي فقدت الوعي
نظر اليها ليرتدي ملابسه ويخرج من الغرفه
نزل الي الاسفل بغضب 
لياخذ سيارته ويذهب الي الشقه الخاصه به
عند حور كانت فاقده للوعي مغيبه عن الحياه
فتحت عينيها بتثاقل لتتمتم ببعض الكلمات /انا بكرهك ي حازم
.......... 
في مكان اخر كان يجلس ويمسك في يده كأس به مشروب
ليقول/اتجوزت 
الحارس/ايوة ي باشا اتجوزت فهد الحديدي 
نزلت الكلمه كالصاعقه عليه
ليقول/فهد الحديدي 
الحارس/ايوه ي باشا
نظر امامه بخبث لياخذ متعلقاته ويخرج متجهها الي مكان ما
.......... 
عند فهد كان يجلس في شقته لتاتي عليه فتاه ترتدي ملابس قصيره لتجلس علي قدميه
وتقول بدلع/مالك ي بيبي
نظر اليه فهد ليقول/كلهم خاينين
سوزي/انا هنسيك كل حاجه وانت معايا 
اقتربت منه لتفتح له ازرار قميصه 
ويذهبوا الي عالم مما حرمه الله
...........
عند حور قامت من مكانها بصعوبه
لتتجهه الي المرحاض لتاخذ شور يهدي من الم جسدها
مر بعض الوقت لتخرج وترتدي ملابسها 
جلست علي الفراش بحزن علي حياتها التي تدمرت
نظرت حولها لتقول/انا لازم امشي من هنا
قامت من مكانها بتعب لتنظر حولها اخذت هاتفها
واتجهت لباب الغرفه فتحته وخرجت
نزلت الي الاسفل ببطئ وهي تتسلل
لتخرج من الباب الخلفي 
خرجت علي الطريق لتجري باقصي سرعه لديها
حتي ابتعدت عن القصر
عند فهد غير ملابسه واخذ مفاتيح سيارته وترك سوزي في الشقه 
ليذهب هو الي القصر 
وصل الي القصر ليدلف الي الجناح ولكنه لم يجدها 
ليخرج ويبحث عنها في الاسفل ولكنه لم يجدها 
لكنه لمح باب القصر الخلفي مفتوح 
ليقول بغضب/حوووووور
خرج لياخذ سيارته ويذهب للبحث عنها وهو يتوعد لها
عند حور كانت تسير في الظلام بتعب والم وحزن
لتجد يد توضع علي وجهها وتسحبها الي الوراء
انتفض جسدها برعب
حاولت الافلات ولكنها لم تقدر
ليقع مغشي عليها
بعد مرور ساعه استيقظت حور وهي تفتح عينيها بتعب 
لتسمع صوته مألوف لها/وحشتيني اي موحشتكيش
نظرت بصدمه وجسدها انتفض بخوف لتقول /انت لسه عايش
....... يتبع
فهد بصدمه/انتي مش بنت 
حور بخوف وهي تعود للوراء/انا 
لم تكمل كلامها لينهال عليها بالضرب حتي فقدت الوعي
نظر اليها ليرتدي ملابسه ويخرج من الغرفه
نزل الي الاسفل بغضب 
لياخذ سيارته ويذهب الي الشقه الخاصه به
عند حور كانت فاقده للوعي مغيبه عن الحياه
فتحت عينيها بتثاقل لتتمتم ببعض الكلمات /انا بكرهك ي حازم
.......... 
في مكان اخر كان يجلس ويمسك في يده كأس به مشروب
ليقول/اتجوزت 
الحارس/ايوة ي باشا اتجوزت فهد الحديدي 
نزلت الكلمه كالصاعقه عليه
ليقول/فهد الحديدي 
الحارس/ايوه ي باشا
نظر امامه بخبث لياخذ متعلقاته ويخرج متجهها الي مكان ما
.......... 
عند فهد كان يجلس في شقته لتاتي عليه فتاه ترتدي ملابس قصيره لتجلس علي قدميه
وتقول بدلع/مالك ي بيبي
نظر اليه فهد ليقول/كلهم خاينين
سوزي/انا هنسيك كل حاجه وانت معايا 
اقتربت منه لتفتح له ازرار قميصه 
ويذهبوا الي عالم مما حرمه الله
...........
عند حور قامت من مكانها بصعوبه
لتتجهه الي المرحاض لتاخذ شور يهدي من الم جسدها
مر بعض الوقت لتخرج وترتدي ملابسها 
جلست علي الفراش بحزن علي حياتها التي تدمرت
نظرت حولها لتقول/انا لازم امشي من هنا
قامت من مكانها بتعب لتنظر حولها اخذت هاتفها
واتجهت لباب الغرفه فتحته وخرجت
نزلت الي الاسفل ببطئ وهي تتسلل
لتخرج من الباب الخلفي 
خرجت علي الطريق لتجري باقصي سرعه لديها
حتي ابتعدت عن القصر
عند فهد غير ملابسه واخذ مفاتيح سيارته وترك سوزي في الشقه 
ليذهب هو الي القصر 
وصل الي القصر ليدلف الي الجناح ولكنه لم يجدها 
ليخرج ويبحث عنها في الاسفل ولكنه لم يجدها 
لكنه لمح باب القصر الخلفي مفتوح 
ليقول بغضب/حوووووور
خرج لياخذ سيارته ويذهب للبحث عنها وهو يتوعد لها
عند حور كانت تسير في الظلام بتعب والم وحزن
لتجد يد توضع علي وجهها وتسحبها الي الوراء
انتفض جسدها برعب
حاولت الافلات ولكنها لم تقدر
ليقع مغشي عليها
بعد مرور ساعه استيقظت حور وهي تفتح عينيها بتعب 
لتسمع صوته مألوف لها/وحشتيني اي موحشتكيش
نظرت بصدمه وجسدها انتفض بخوف لتقول /انت لسه عايش
حور/انت لسه عايش
الشخص/اي رايك في المفاجأة دي
حور بخوف/اوعي تقرب مني 
اقترب منها بمكر لتعود الي الوراء بخوف شديد 
تحدث قائلا/تؤ تؤ متخافيش ي روحي
حور بصراخ/ابعد عني انا بكرهك انت حيوان
اقترب منها اكثر 
لتنظر بجانبها لتجد قطعه زجاج 
حاولت الامساك بها دون ان يراها 
مسكتها لتجده يقترب منها لتغرزها في بط**نه بقوه
صرخ هو بألم لتزيحه من امامها وتخرج بسرعه من هذا المكان
اخذت تجري بخوف وتنظر وراها خوفا من ان يكون يلحقها
نظرت امامها لتجد سياره قادمه بتجاهها 
لكنها وقفت بصدمه عندما وجدته فهد
لتعود الي الوراء وتجري بسرعه
نزل وراها ليمسكها بقوه 
صرخت هي لتقول/اوعي سيب ايدي سيبني
فهد وهو ممسك بها/هششش مش عايز اسمع صوتك 
حور بتعب/انا بكرهك سيبني
اغلقت عيونها بتعب ليقع مغشي عليها 
حملها هو ببرود ليضعها في السياره ويذهب
......... 
في مكان اخر كانت جالسه تتامل النجوم 
تمسك احدي الكتب العمليه تقراها 
شعرها يتطاير مع نسمات الهواء 
جاء من وراها شخص ليقول /قمري عامل اي
ميرا/تمام يحبيبي 
الاب/مالك يبنتي 
ميرا/عايزة اطمن علي حور
الاب/طب ما ترني عليها
ميرا/مش بترد 
الاب/انشاء الله خير 
ميرا /انشاء الله انا هقوم بقا عشان عندي جامعه بكرا 
الاب/تصبحي على خير ياقلبي 
ميرا/تصبح على خير 
......... 
جاء الصباح مليئ بالاحداث
عند فهد كان يرتدي ملابسه وهو ينظر للنائمه امامه ليقول/ي تري مين حازم ده واي حكايتك 
انا لازم اعرف كل حاجه 
لاحظ انها تململ في نومتها لتفتح عينها ببطئ
نظرت اليه لتجده يقف بشموخه امامها لتعود الي الوراء بخوف 
تحدث هو/عندي حفله بالليل اجي الاقيكي جاهزه
لم ترد عليه ليقول/فاهمه
هزت راسها دليل علي موافقتها ليخرج هو من الغرفه 
........ 
في مكان اخر كانت تسير هي وصديقاتها لتقول /يلا بقا انا هروح الشركه عشان مستر عصبي ميزعقليش
روح/ربنا معاكي ياقلبي 
شذا/سلام ابقي سجليلي المحاضرات
روح/ حاضر
تركتها وذهبت لتذهب شذا الي الشركه
لتجد الجميع ينظر لها لتبلع ريقها بخوف
احدي الموظفات/مستر ابراهيم مستنيكي في المكتب
شذا/ينهار مش فايت
اخذت نفس ودلفت للداخل لتجده يجلس بعصبيه 
لتقول /طلبتني حضرتك
ابراهيم وهو يرمي ظرف في وجهها لتفتحه وتقع الصدمه عليها 
شذا بصدمه /ده.... 
لم تكمل كلامها لتقع مغشي عليها
ابراهيم بفزع/شذا فوقي 
لم ترد عليه ليحملها ويضعها علي الاريكه الموجودة بالمكتب
جلب بعض الماء لينثره علي وجهها 
فتحت عينيها ببطئ لتجده يقف امامها لتقول/صدقني انا معملتش حاجه والله 
ابراهيم /امال اي الصور دي 
شذا/والله ما انا 
ابراهيم /انتي عارفه احنا خسرنا صفقه بملايين بسببك 
شذا/صدقني انا معرفش حاجه عن الموضوع ده 
ابراهيم وهو يقترب منها ليقول/انتي خنتي الشركه واديتي اكبر عدو لينا الصفقه
شذا وهي تهز راسها ببلا
نظر اليها ليخرج من المكتب بغضب
......... 
في مكان اخر كان يجلس وهو يبتسم بخبث علي ما حققه من انتصار علي الفهد وابراهيم
دلفت اليه فتاه ذات ملامح جميله ترتدي نظاره نظر محجبه لتقول/ابيه مالك انا عندي محاضره وبعدين هخرج مع صحابي 
مالك/ماشي يقلبي بس متتاخريش وخدي البودي جارد معاكي
حبيبه/لا ارجوك انا عايزه اخرج براحتي انا وصحابي
مالك/خلاص بس المره دي بس
حبيبه وهي تقبله من خده/موافقه يقمري 
ابتسم لها لتخرج من غرفته وتذهب الي الجامعه
.......... 
جاء الليل سريعا معه احداث جديده
عند حور كانت تجلس بغرفتها لتجد الخادمه تدلف اليها وبيدها فستان بالون الاسود هادي جدا 
لتقول حور/اي ده 
الخادمه/فهد بيه بيقلك البسي ده وانزلي 
حور/تمام 
اخذته منها لتدلف الي الداخل وترتديه
كان واسع من الاسفل وضيق من الاعلي
ذات اكمام طويله
نظرت الي المراه لتقول/ زؤقه حلو
وضعت ميك اب سيمبل وتركت لشرعها العناع لينفرد علي ظهرها ارتدت شوز اسود 
في الاسفل كان فهد ينتظرها 
نظر في ساعته 
ليرفع عينيه عنها ليجد حوريه تنزل من اعلي الدرج 
ظل ينظر اليها حتي وصلت اليه لتقول /انا جاهزة 
نظر اليها بجمود ليقول/ورايا
تأفأفت بضيق لتذهب ورائه
........... 
في قصر مالك عز الدين كانت تقام حفله بمناسبه نجاح صفقته
كان يقف مع رجال بعض رجال الاعمال 
حين راها اتيه عليه بجمالها الاخذ لينظر اليها بحب 
ولكنه تضايق عندما راها اتيه بصحبه ابراهيم 
استاذن منهم ليذهب الي ابراهيم ويقول/نورت الحفله
مد مالك يده ليسلم علي شذا لتصافحه وابراهيم ينظر لهم بغيره 
ليضع يده علي خصرها ويقربها اليه
نظرت اليه بصدمه لينظر اليها بحده فصمتت
نظر اليهم مالك بغيره شديدة ليتركهم ويذهب لتزيل شذا يد ابراهيم وتقول/اوعي تفكر تلمسني تاني انت فاهم
قالتها لتتركه وتذهب
...... 
عند حور وفهد وصلوا الي الحفله ليدلفوا الي الداخل والجميع ينظر لهم
اخذها وذهب ليجلس علي احدي الطاولات
جائت فتاه عليهم ترتدي فستان قصير باللون الاحمر 
لتذهب الي فهد وتحتضنه 
نظرت اليهم حور باستغراب ليقول فهد /اعرفك ي حور........... 
حور بصدمه/انت بتقول ايه 
يتبع 
فهد/سوزي مراتي
حور بصدمه/انت بتقول اي"
فهد/زي ما سمعتي.... 
حور بابتسامه مصطنعه/امممم الف..... مبروك
فهد وهو يضع يده في" خصر سوزي/الله يبارك فيكي" 
حور في نفسها/بقا تتجوز المفعوصه..... دي عليا دي ولا بنات الليل....... 
حور/الا قوليلي ي سوزي مالك ضاربه...   وشك معجون...... 
فهد كاتم ابتسامته علي كلام حور""
سوزي/لا يحبيبتي ده جمال طبيعي" قالتها بغيظ
حور/اه اصل كنت مفكراه صناعي...... اصل اليومين دول قليل ما تلاقي واحده مضرباش وشها معجون
وتقلك طبيعي..... 
سوزي بغيظ/عن اذنك ي روحي هروح التولات...... 
حور/الله يرحم امك""
سوزي/بتقولي حاجه؟ 
حور/لا مش بقول 
ذهبت سوزي وانفجر فهد..... ضاحكا لاول مره في حياته يضحك هكذا...... 
حور/ما انت بتعرف تضحك اهو"
فهد بابتسامه اظهرت غمازاته/عجبتك... 
حور بتوتر/ها لا *
نظر اليها فهد بابتسامه لتصمت
......... 
عند حبيبه كانت تسير بسرعه..... وهي ممسكه بكوب من العصير....... 
لتصطدم في شخص ماء ويسكب عليه العصير...... 
نظرت امامها بصدمه لتقول/سوري مش قصدي والله"
ابراهيم بغضب/انتي غبيه.... اي مش بتبصي قدامك.... 
حبيبه/انا اسفه والله مش قصدي 
ابراهيم /اعمل بيه اي اسفك انا دلوقتي 
حبيبه /يوووه ما قولتلك اسفه..... اي يعم مالك
ابراهيم /طلعي بنت....... الشوراع اللي جواكي*
حبيبه /اسمع يابا انا مش فضيالك عندي حاجات اهم من...... اني اقف اتكلم معاك ناس تجيب الفرق"
تركته وذهبت تحت صدمته ليقول/دي هزقتني ماشي اما وريتك قيمتك....... 
ميبقاش اسمي ابراهيم" 
ذهب الي المرحاض لينظف ملابسه 
....... 
في الحفله 
جاء دور رقصه الكابلز ليتجهه الجميع الي الساحه
عند شذا كانت تقف تنتظر ابراهيم 
ليراها مالك ويذهب لها ليقول/تسمحيلي بالرقصه دي...... 
شذا بتوتر وهي تضع يدها..... في يده ليقشعر جسدها"
سحبها مالك الي ساحه الرقص....... ليضع يده في خصرها"
وهو ينظر اليها بحب ظاهر في عينيه
توترت هي من نظراته لها لتشيح....... بنظرها بعيدا عن مرمي عينيه"
عند حور كانت جالسه لياتي..... شخص ويمد يده لها ليقول /ممكن القمر تسمحلي بالرقصه دي"
ابتسمت له وكانت سترفض بلطف "ولكنها نظرت الي فهد وهو يرقص مع سوزي..... 
لتقول بابتسامه /ممكن....... 
لتضع يدها في يده وتذهب معه" 
نظر اليها فهد بغضب جحيمي..... ليترك سوزي ويتجهه اليها ليسحبها من هذا الرجل ويضع هو يده في خصرها بقوه"""
ليقربها منه حتي اختلطت انفاسهم.... لتنظر اليه بتوتر حاولات الافلات من بين يديه ليضغط علي خصرها بقوه فتالمت""
نظرت الي عينيه الخضراء بخوف...... 
عند ابراهيم نظر الي مالك....... وشذا بغيره لا يعرف مصدرها 
ليجد حبيبه تقف بجانبه ليسحبها...... من يدها غصب عنها وياخذها لساحه الرقص"""
حبيبه بغضب/انت غبي اي ده اللي عملته"
ابراهيم /وانتي اي اللي عملتيه....... جوا ده مش اسمه غباء"
حبيبه /لا مش اسمه غباء انت بس...... اللي مش بتشوف"
ابراهيم /واضح اوي...... 
حبيبه وهي تدوس علي قدمه بقوه/متتريقش عليا علشان متشفش...... حاجه مش هتعجبك"
ابراهيم بألم /وحيات اللي خلقني لهوريكي"
حبيبه باستفزاز/منتظره..... 
ابراهيم وهو يضغط علي خصرها بقوه ليقول/شكلك مش هتنتظري كتير""
حبيبه بتوتر من قربه الزايد/انت قصدك اي وبعدين اببعد عني....... 
نظر اليه بابتسامه مستفزه....... ليسحبها اليها مره اخر"
عند حور كانت تنظر الي فهد"" بحب ينمو بداخل قلبها....... 
لتنظر الي الوراء بصدمه....... لتلفه بسرعه لها
نظرت اليه بصدمه ليقول هو بصدمه /حوررررررررررررر.......... 
يتبع 
فهد بصدمه/حورررررر... 
نظرت اليه بعينين مليئه..... بالدموع لتقع بين يديه جثه هامده....
نظر الي يده الملطخه.... بالد..ماء بصدمه 
لينظر اليها ويحملها..... 
بسرعه بين يديه ليضعها في السياره وااجميع ينظر اليهم..... 
لينطلق الي المستشفى 
عند ابراهيم كان يبحث عن شذا... ليجدها تحتضن مالك بقوه.... 
اتجهه اليها بغضب ليسحبها من بين يديه.... 
نظر اليه مالك بغضب 
شذا/في اي ي ابراهيم اوعي ايدي "" 
ابراهيم /هشش مش عايز.... اسمع صوتك"
مالك بغضب وغيره/سيبها ي ابراهيم..... 
ابراهيم /الهانم واقفه.... وحاضنه واحد غريب......
رفعت شذا يدها لتصفعه علب وجهه بقوه.... 
نظر اليها بصدمه.... لتقول/انا مسمحلكش انك تغلط في اخلاقي..... كل اللي حصل اني بس خفت من صوت الر.. صاص مش اكتر.... 
تركتهم وذهبت تحت صدمه ابراهيم وابتسامه مالك.... 
........ 
في مكان اخر عند مجهول 
كان يتحدث في الهاتف.... 
المجهول/الو عملت اي
الشخص /الرصا.. صه مصابتش فهد 
المجهول /انت غبي ازاي امال صابت مين
الشخص بخوف/صابت حورررر
المجهول بغضب /انت عارف لو حصلها حاجه هق.. تلك فاهم
الشخص /فاهم.... 
اغلق الخط في وجهه... ليقول/مش هيحصلك حاجه... انتي ليا انا وبس
.......... 
عند حور في المستشفى 
كان يجلس امام غرفه العمليات وهو ينظر امامه بشرود..... 
اخرج هاتف من جيب سرواله.... 
ليتصل علي ابراهيم..... لم يجد رد ليقول بغضب/رد مش وقتك
بعد مرور بعض الوقت رد عليه ليقول فهد بغضب/انت فين 
ابراهيم /في الحفله انت فين اختفيت مره واحده انت كويس 
فهد..../انا كويس بس حوررر مش كويسه حور اضربت.... بالرصا.. ص
ابراهيم بفزع/انت بتقول اي 
فهد بحزن/زي ما بقلك كده المهم عايزك تشوفلي الكاميرات كلها ي... ابراهيم *
ابراهيم /حاضر.... 
...... 
في غرفه العمليات كانت تحت الاجهزه..... 
نبضها ضعيف..... لا تستجيب للحياه
يهاجمها الماضي البشع وذكرياته.....ما حدث معها اوصلها لهذه الحاله 
النبض يضعف والروح تنسحب من الجسد...... 
تسمع صوت الاطباء وهما يحاولون انعاش قلبها..... 
ليستقيم الخط معلنا عن........
 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-