رواية معشوقتي الجريئة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية معشوقتي الجريئة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية معشوقتي الجريئة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المجهولة رواية معشوقتي الجريئة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية معشوقتي الجريئة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية معشوقتي الجريئة كاملة جميع الفصول

رواية معشوقتي الجريئة بقلم الكاتبة المجهولة

رواية معشوقتي الجريئة كاملة جميع الفصول

-ماما يا ماما 
الام:اي يا بت في اي
ماما حبيبتي ست الكل اللي مفيش منها اتنين 
الام:خير يا بت عملتي نصيبه ايه المره دي
انا يا بطه دا انا كيوت اوي مش بعمل حاجه 
الام:مريم عملتي ايه 
مريم: والله أبدا انا بس عملت يعني ماما يعني يعني 
الام: ما تقولي انتي عملتي ايه انتي علقتي ولا ايه
مريم و هي بتجري: ماما انا عملت ....
و في الوقت دا رن جرس الباب
الام :روحي افتحي الباب 
مريم: يوووه هو كل مره انا 
الام:بت 
مريم خلاص هفتح اهو صبرني يا رب
الام:انا اللي يصبرني منك و من أشكالك
فتحت الباب 
:السلام عليكم
مريم بصدمه : و عليكم الس...... يا لهوي هو انت 
-انتي بتعملي اي هنا دا انا هندمك  علي اللي عملته دا 
مريم:انت اللي كنت هتموتني  و عايزني أسكت بدل مش بتعرف تسوق بتسوق ليه ولا مامي هي اللي جايباها
-بعصبيه انا هندمك يا بتاعه انتي علي كل كلمه قولتيها انا تتكلمي معايا كده انتي مش عارفه بتتكلمي مين
مريم بضحك:لاء ما حصليش الرعب 
مراد:انا ه...
الام :مين يا بت مالك في اي..اهلا يا مراد اتفضل يا بني عامل ايه 
مراد وهو يحاول يبقا طبيعي: الحمدلله و حضرتك عامله اي 
الام : الحمد لله بخير
مراد:هو احمد موجود 
الام:ايوا يا بني اتفضل.. مريم قولي ل احمد أن مراد هنا
مريم:مراد مين 
الام:صاحب اخوكي 
ذهبت مريم الي أخيها احمد 
احمااا احماااا  
احمد:في اي يا حيوانة و اي احماا دي 
مريم: هو انت مش اسمك احماا  ولا اي
احمد:في بنت تقول احماا 
مريم:مش انا قولت يبقا خلاص 
احمد:خلاص عايزه اي يا ازعه
مريم: ماشي أنا ازعه كفايه طولك انا بس هسكت المره دي 
احمد:ليه يا ختي مش اسلوبك دا خير
مريم: في واحد كده بيقول أنه صاحبك عايزك مش عارفه بتصاحب الاشكال دي منين
احمد: مين 
مريم:واحد عامل نفسه فاندام كده اسمه مراد 
احمد: مراد يالهوي لو سمعك 
مريم :ليه هياكلني ولا ايه 
احمد: امشي يا مريم و انا جاي اهوو 
خرجت مريم و بعدها احمد 
احمد:مراد عامل اي بقالك كتير مش بتيجي 
مراد: الحمد لله كنت في شغل كده 
احمد:ربنا معاك طيب يا ماما احنا خارجين
الام:لاء استنوا اتغدوا الاول بعدين مشوا
مراد :لاء والله مش هينفع احنا عندنا شغل دلوقتي مش هينفع خالص
احمد: ايوا يا ماما مره تانيه بقا 
الام:هو دا ينفع يا ابني 
مراد : مره تانيه أن شاء الله
الام : ماشي يا بني ربنا معاكم
ذهب مراد و احمد الي السياره
مراد :احمد انا عايزك في موضوع 
احمد:امممم
مراد :
مراد:انا عايز اطلب ايد مريم 
احمد:مريم مين 
مراد:في اي يا بني مريم اختك 
احمد:مريم اختي انا 
مراد:ايوا 
احمد: انا عن نفسي موافق بس انت صعبان عليا 
مراد: ليه بقا بتاكل عيال صغيره ولا ايه
احمد بتمثيل الخوف:اكتر اكتر انت صاحبي فمش  عايز اضحي بك
مراد:يا سلام 
احمد :أسكت انتي متعرفش حاجه يا عيني عليك يا مراد و علي شبابك 😥
مراد: دا اللي هي اختك 
احمد:امال انا بقولك بلاش نصيحه مني
عند مريم 
الام:تعالي بقا في ايه 
مريم بتوتر :ها م م مفيش 
الام:بت اتكلمي بدل ابو ورده يخليكي تتكلمي 
مريم:لاء لاء هقول بس ضرب لاء 
الام:هي وصلت للضرب 
مريم بدموع :ماما بصراحه و انا ماشيه واحد حيوان كان هيخبطني بالعربيه و كنت هموت يعني عايزه يموت بنت اللي ملكيش غيرها  اه يا انا ي صغيره 
الام:صبرني يا رب
مريم:مين صبرك دا يا ماما 
الام:خدي يا مريم يا حبيبتي و انتي عملتي ايه بقا 
مريم:يعني عايزني أسكت ليه انا عملت حاجه صغيره اوي 🤏
الام:بت انت هتنقطيني كلمه كلمه ولا ايه انجزي
مريم:  كسرت العربية و تعاركت معاه عركه صغيره اوي بس 🥺
الام:يالهوي كسرتي العربيه للراجل 
مريم:م م ما هو يعني يا ماما كان هيموتني و كمان هو قليل الذوق 
الام:و الراجل عمل اي 
مريم:هو يقدر يعمل حاجه ولا ايه عيب عليكي دا انا بنتك 
الام:في بنت تقول عيب عليكي
مريم :انا قولت عادي يعني 
الام :امشي من وشي احسن دلوقتي انا عارفه م'وتي هيكون علي ايدك 
مريم:ماما مامتي خلاص بقا يا بطه معلش دا انا حتي نسمه مفيش زي 
الام:طبعا كانت هتو'لع لو في منك روحي نامي 
مريم:انا هروح غرفتي حبيبتي اللي مفيش زيها و أكلم البت حبيبه 
الام:انا هنام احسن عشان انا خلاص هموت منك
مريم بضحك :بعد الشر عليكي يا حبيبتي أن شاءالله اللي في بالي 
ذهبت مريم الي غرفتها 
عند مراد
مراد:نتكلم بجد شويه قولت اي
احمد:انا موافق بس هسال ماما و مريم 
مراد:ماشي انا هروح بقا بكره في مهمه كده شكلك كده هتيجي معايا فيها
احمد:تمام و انا كمان هروح سلام 
مراد:احمد بقولك وصلي معاك 
احمد:امال العربيه بتاعتك فين 
مراد بتوعد لمريم: بعدين هتوصلني ولا اي
احمد:ماشي يا عم خلاص يلا بينا 
مراد:عم انا مش عارف انا عرفتك منين 
احمد : لو مش عاجبك طلقني (بصوت احمد حلمي 😂)
مراد بضحك:امشي يالا انت مش نافع في الشرطه ظابط ازاي دا يا رب 😂
عند مريم 
مريم :اه والله يا بت يا حبيبه انا كده غلطانه 
حبيبه بسخريه:انتي دا انتي ورده مفيش منك 
مريم:مش عرفه مش مرتاحه لكلامك ليه 
حبيبه:انتي بتسالي روحي منك لله حرام عليكي 
مريم : يستاهل دا انا كيوت مفيش زي 
حبيبه:انا مش هتكلم 🙄
مريم :بقولك اي اقفلي شكل احمد وصل 
حبيبه:ماشي مع السلامه
احمد وصل مراد 
في بيت مريم 
احمد:دا انا هقول لدي ازاي مريومه
مريم:في حاجه ولا ايه
احمد:عريس 
مريم بصوت عالي:هتتجوز لولوليييييي هتبقا عريس يا ماما ابنك هيتجوز 
احمد:استني استني اهدي
مريم: استني اي قولي اسمها و عنده كام و عن حب ولا لاء مرات اخويا بقا انا اخت العريس لولوليي
احمد:يا بت المجنونه  استني دا انتي العروسه 
مريم :مين العروسه معلش
احمد:انتي 
مريم :مش موافقه
احمد :اعرفي الاول مين
مريم:قول 
و في ذلك الوقت استيقظت الام 
الام:في اي
احمد:مراد عايز يتجوز مريم 
الام:..........
مريم بصدمه
الام: و الله انا شايفه أن مراد كويس و ابن ناس 
مريم:ماما انا مش موافقه و انتي عارفه انا لسه في الكليه 
احمد :مريم هو مراد كويس و هتكملي عنده عادي يعني
مريم بعصبية:قول كده انك مش عايزني انا مش عايزه اتجوز
الام:اي الكلام ده احنا بنتكلم لمصلحتك 
مريم:و انا قولت مش عايزه اتجوز
احمد:انتي حره انا داخل أنام
الام:مريم انتي بتحبي حد 
مريم:لاء بس مراد دا لو اخر واحد لاء يعني لاء
الام: و انا قولت هتتجوزي مراد يعني هتتجوزي مراد و دا اخر كلام عندي 
مريم: ماما انت عمرك ما اجبرتيني على حاجه سيبيني براحتي
الام: و انا قولت اللي عندي و خلاص 
ذهبت مريم الي غرفتها وهي تبكي 
عند مراد
مراد :يويو عامله ايه 
ايه عصبيه:مراد بلاش يويو دي انا مش بحبها
مراد:اهدي خلاص .. بابا فين 
ايه :في المكتب
مراد : بقولك اي انا هروح أنام و نبقا نتكلم بكره بقا في موضوع انتي هتحبيه اوي
ايه :لاء لاء قولي دلوقتي بالله عشاني يا مارو
مراد:بكره 
ايه:دا انت رخم
مراد بصوت عالي: آية 
ايه بخوف:خ خ خلاص والله بهزر  
ذهب مراد الي غرفته 
عند مريم 
مريم و هي تتحدث مع حبيبه و تبكي بشده 
حبيبه :مريم خلاص يا بنتي بقا الموضوع بسيط
مريم:والله انتي شايفه كده 
حبيبه:انتي مش عايزه خلاص قولي له
مريم:دا هو عايزه ينتقم مني عشان اللي عملته
حبيبه :يا بنتي انتقام اي بس ممكن يكون بيحبك أو معجب بيكي
مريم:هو دا عنده قلب للحب دا مغرور  
حبيبه بضحك:خلاص يا بنتي حرام عليكي انتي كسرتي العربيه بتاعته غير اللي انتي عملته
مريم:انتي بتضحكي علي ايه ما هو عشان كده مش هيسبني
حبيبه:بت جنان مش عايزه  و بعدين هو في حد يقدر عليكي و لا علي لسانك
مريم : بت اقفلي احسن انا هنام 
حبيبه: ماشي سلام
عند مراد 
هو جالس علي سريره يفكر في التي حدث له من تلك العنيده 
مراد بعصبيه:انا بفكر فيها ليه انا مش هسبها علي كلامها دا انا تقولي تلاقي مامي هي اللي جيباها  ماشي 
و بعد تفكير كتير من أبطالنا ذهبوا اللي نوم عميق ملئ بالهدوء والسكينة
اشرقت شمس يوم جديد ملئ بالاحداث 
في منزل مريم 
استيقظت مريم من النوم و قامت لتستحم و ترتدي ملابسها ثم بدأت بتحضير الافطار 
الام:مريم حبيبتي بتعملي ايه
مريم بابتسامة:بعمل الفطار 
الام باستغراب:حبيبتي انتي كويسه 
مريم :ايوا يا ماما انا تمام
الأم:ماشي أنا هشوف احمد عشان يفطر معانا 
مريم:و انا خلاص خلصت الاكل يلا 
احمد:انا هنا 
الام:يلا يا حبيبي عشان تاكل 
احمدو هو ليأكل :ها اقول اي لمراد
نظرت مريم بهدوء شديد و لم تتحدث
الأم: موافقين 
احمد:انتي موافقه يا مريم 
مريم :لا رد
احمد:مريم انت عايزه مراد لو لاء عادي اهم حاجه انتي
مريم :اقول اللي انا عايزه عادي 
الام:مريم انتي موفقه صح 
مريم :....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚.مريم ببرود:موافقه 
احمد بابتسامة:تمام هقول لمراد مبروك يا حبيبتي انا هروح بقا الشغل مع السلامه
اكتفت مريم بابتسامة
مريم:ماما اي سبب موافقتك علي مراد 
الام بارتباك:ها  يا بنتي مراد شاب كويس يا هيخاف عليكي 
مريم:ماما مش مقتنعة بالكلام ده في حاجه صح
الام:مريم خلاص بقا
مريم لنفسها:لاء يا ماما في حاجه و انا هعرف يعني هعرف
عند مراد 
مراد وهو يتحدث مع أبيه 
مراد: بابا انا هتجوز
الاب:من غير ما اعرف كده و لا خلاص كبرت عليا 
مراد:هو انا أقدر يا بابا هو لسه كلام بس 
الاب:ماشي يا مراد شوف هتروح امتي 
آية بفرحه:مبارك يا مارو أخيراً هتتجوز 
مراد:عقبالك يا حبيبتي 
آية:انا هروح اعرف ماما عشان تحضر معانا الخطوبه 
مراد بضيق: ماشي
الاب:مراد مالك انت مش عايز عايز سماح تحضر الخطوبه 
مراد:مش هتفرق يعني هي مش امي 
الاب بحنان:بس هي زي امك يا حبيبي 
مراد بعصبية و صوت عالي :هي مستحيل تبقا زي امي الست دي فاهم يا بابا مراد السيوفي ليه ام واحده بس 
ذهب مراد اللي عمله 
في غرفت آية
آية:ايوا يا ماما عامله ايه 
سماح:كويسه يا حبيبتي خير في حاجه ولا اي
آية :هو لزم يبقا في حاجه يعني عشان اكلمك 
سماح بعصبية:يوووه كل مره كده آية حبيبتي انا مش فاضيه للكلام دا 
آية بدموع:علي العموم انا كنت عايزه اقولك أن مراد هيتجوز 
سماح بصدمه:بتقولي اي هيتجوز مين 
آية:معرفش بس هو قال كده بس 
سماح: ازاي يتجوز و لينا 
آية:ماما مراد مش بيحب لينا و هو خلاص هيتجوز
سماح لنفسها بغ'ل :ازاي دا يحصل لاء لزم يتجوز لينا انا لزم انزل مصر 
سماح:تمام انا هنزل مصر الاسبوع الجاي
آية: تمام سلام يا ماما 
في كليه مريم 
حبيبه:مريم انتي  مش مركزه خالص في المحاضرات في اي
مريم : انا في مشكله هحكيلك عليها
 و قالت مريم كل شيء لحبيبه 
حبيبه :يعني خلاص هتتجوزي مبروك يا قلبي 
مريم: حبيبه انا عايزه اروح يلا 
حبيبه:تلفونك بيرن 
مريم:دا رقم غريب بيرن من الصبح 
حبيبه: شوفي مين يلا 
مريم : السلام عليكم مين معايا
-لحقتي نسيتي صوتي 
مريم:هو انت جبت رقمي منين
-عيب الكلام دا انا ظابط مخابرات
مريم: عايزه اي 
مراد:مفيش بسأل علي قطتي
مريم:خاف عشان القطه بتخربش 
مراد بضحك:يبقي متعرفيش مراد السيوفي يا حلوه
مريم:غلط انت اللي متعرفش مريم الألفي 
مراد:لاء بس وافقتي عليا مكنتش اعرف انك بتحبيني
مريم ببرود: بالعكس بكرهك يا مارو 
مراد:حلو مارو منك يا قلبي بكره تعرفي مين هو سلام يا قطه 
حبيبه:اي يا بنتي مالك
مريم بعصبية: سيبني دلوقتي انا ماشيه 
حبيبه:مريم مريم 
ذهبت مريم الي بيتها و لم تتحدث مع أحد دخلت الي غرفتها ظلت تبكي و تفكر في والدتها و بما تخفي عنها نامت مريم من كثرت التفكير 
عند احمد
احمد:يعني اي يا مراد 
مراد :انا عايزه الخطوبه مع كتب الكتاب اخر الاسبوع و الفرح بعد شهر
احمد:بس كده بسرعه اوي 
مراد:انت مش واثق فيا 
احمد:الحكايه مش كده بس ليه السرعه 
مراد:اسأل بطوط بس
احمد:بطوط اممم لاء كده في عصابه في الموضوع 
مراد بضحك :مش للدرجه دي 
احمد : ماشي يوم الجمعة كتب الكتاب 
تسريع الأحداث و في يوم الجمعه المأذون جه و تم كتب الكتاب 
مراد بابتسامة : مبروك يا عروسه 
مريم:انت مفكر انك كده هتنتقم مني 
احمد:مبروك يا مراد 
مراد:الله يبارك فيك عقبالك
فاطمه : مبروك يا مريم 
مريم:ماما في اي انا خلاص اتجوزت مراد ممكن أعرف في اي 
فاطمه بتوتر: يا بنتي مفيش 
مريم بصوت عالي:لاء في يا ماما انتي ليه بتعملي كده
احمد: مريم في اي 
مريم:اسأل ماما 
احمد:في اي يا ماما 
فاطمه :........
فاطمه و هي تبكي: عملت كده عشان عايزه ابعد عنك المشاكل
مريم:مشاكل اي يا ماما انا مش شايفه مشاكل 
فاطمه بصوت عالي و دموع :لاء فيه بس انت مش عارفين حاجة
احمد:ممكن تهدي يا ماما و تقولي في ايه
فاطمه:يا بني عمك رجع تاني 
احمد بصدمه:رجع تاني أمتي
فاطمه بهدوء:بعد ما مراد طلب ايد مريم و انا قولت أنه كويس و هي قالت لاء انا كنت هوافق علي اللي عايزه بس قابل دا في يوم عمك جه و انت مكنتش هنا  هو جه و قال عايز يتكلم معايا 
فلاش باك 
محمود(عم مريم): امال فين مريم و احمد
فاطمه:مريم في الكليه و احمد في الشغل
محمود: ماشي أنا زمان كنت عايز تيجي انتي و عيالك الصعيد صوح و انتي جولتي انك هتعيشي في مصر  و عايزه تبجي وسط اهلك 
فاطمه بقلق:ايوا 
محمود:و انا جولتلك أن مريم هتتجوز منصور ولدي صوح 
فاطمه:ايوا بس يعني منصور اكبر من مريم بكتير 
محمود:انتي كنتي موافجه اي الجديد 
فاطمه بتوتر :اصل يعني مريم خطوبتها كانت من شهر و هي بتحب خطيبها
محمود بعصبية: اي الكلام الفارغ ده انتي بتضحكي عليا ..كيف بت أخوي تنخطب من غير معرف 
فاطمه: هـ هـ ها يعني مريم 
محمود بصوت عالي: اخر كلام مريم تسيب خطيبها ... مريم لمنصور و دا كان كلامك في الأول 
فاطمه:ب ب بس
محمود:مفيش بس انا هروح الصعيد  و هرجع تاني بس مع المأذون و منصور و هاخد بت أخوي فاهمه 
فاطمه بدموع :لا رد
و خرج محمود و ترك فاطمه قلبها يحترق علي ما يحدث و تفكر كيف تبعد مريم عما يحدث 
بااااك
احمد :ماما انتي عملتي كده عشان تحمي مريم  بس كده غلط انا كنت هقدر احميها
فاطمه ببكاء :مكنتش هتعرف يا بني مكنتش هتعرف
احمد:ليه مش راجل قدامك انا....مش هعرف احمي اختي
 كانت مريم تبكي عما يحدث  و مراد يتابع بصمت
فاطمه:عمك مش هيسيبك و انت عارف أنه جبروت 
احمد:و علي كده بقا مراد طلب ايد مريم عشان انتي اللي عايزه كده 
فاطمه:لاء يا بني مراد طلب ايد مريم قبل ما عمك يجي و عشان كده كانت انا كنت موافق علي مراد و كلمته و قولت ليه علي كل حاجه 
فلاش باك
فاطمه :مراد انا جيتك هنا عشان اقولك علي حاجه 
مراد: اتفضلي انا سامع حضرتك
فاطمه:انتي طلب ايد مريم و احنا وافقنا 
مراد:ايوا هو في حاجه ولا اي
فاطمه: يا بني انا عايزه انك تتجوز مريم في اسرع وقت
مراد باستغراب:ليه 
فاطمه:عم مريم عايز يجوزها ابنه و هو مش كويس جبروت زيه و غير أنه أكبر منها بكتير 
مراد بتفكير: و هي هتوافق 
فاطمه:انا هحاول معاها بس انت لزم تحميها و تبقا معاها في كل حاجه مريم طيبه يابني 
مراد بابتسامة:حاضر 
بااااك
مريم ببكاء:لاء برافو يا ماما برافو .. دا كله و انا فين و ليه مراد وبعدين في قانون في البلد
فاطمه ببكاء. :يا بنتي مراد شاب كويس و هيبقا معاكي ..و عمك جبروت كان هياخدك مني و اخوك مش هيسبنا يا بنتي حرام عليكي بقا انا خايفه عليكم منهم بعدكم عنهم زمان بس دلوقتي مش هقدر علي دا اه اه قلبي اه اه
احمد بصوت عالي:ماما ماما  فوقي ماما مراد اتصل ب الإسعاف 
و بعد عشر دقائق في الإسعاف
مريم بدموع:ماما بالله عليكي ماما انا اسفه انا خلاص هعمل اللي انتي عايزه بس بالله عليكي فوقي متسبنيش بنتك حبيبتك انا عارفه اني بعمل مصائب بس فوقي انا اسفه يا ماما انا بنتك الوحيدة انا بوعدك مش هزعلك تاني و هعمل اي حاجه اي حاجه انتي عايزها بس فوقي 
و صلت الاسعاف المستشفي و دخلت فاطمه عمليات
مراد:مريم هي تبقا كويسه 
مريم ببكاء:انا السبب انا السبب 
حبيبه:إن شاء الله هتبقا بخير
احمد:ماما هتبقا كويسه مفيش حاجه 
و بعد مده خرج الدكتور من غرفه العمليات
 احمد :ماما  ماما عامله ايه 
مراد:طمنا يا دكتور
مريم بدموع:ماما ماما كويسه صح 
الدكتور :.......
الدكتور: هتبقا تحت الملاحظه لمده ٢٤ساعه ادعوا لها بعد اذنكم
مريم بدموع: انا عايزه اشوف ماما
حبيبه: اهدي يا حبيبتي والله هتبقا كويسه 
مريم:انا خايفه
أحمد:ليه عملتي كده يا مريم
مريم ببكاء:والله انا كنت عايزه اعرف في اي 
أحمد بصوت عالي:عرفتي دلوقتي شوفتي اللي حصل 
مراد:اهدا يا احمد 
مريم ببكاء :انا السبب انا عايزه ماما يا حبيبه انا السبب انا السبب 
ثم أغمي عليها.....
 حبيبه بصويت:مريم 
احمد:مريم
مراد بصوت عالي: دكتور عايزين دكتور
الدكتور: دخلوها بسرعه اوضه الكشف
شالها مراد دخلها اوضه الكشف و الدكتور دخل يكشف عليها و بعد فتره خرج الدكتور
مراد:خير يا دكتور 
الدكتور:هي عندها انهيار عصبي انا اديتها حقنه و إن شاء الله هتبقي كويسه
احمد:ممكن اشوفها 
الدكتور:هو ممكن بس احسن ليها لما تفوق
احمد: هشوفها خمس دقائق بس من فضلك 
الدكتور:تمام اتفضل 
عند مريم 
احمد:انا اسف يا مريم انا اللي ضعيف مش عارف اخد بالي منك ولا من ماما دا كله بسببي انا عارف انك قويه قومي يا مريم ماما محتاجه لينا 
و بعد مرور ساعه فاقت مريم كان مراد يجلس بجوارها 
مريم:انا فين 
مراد:في المستشفى عامله ايه دلوقتي
مريم: الحمد لله ماما كويسه صح 
مراد: كويسه الحمد لله
مريم يستغرب:و انت بتعمل اي هنا 
مراد ببرود:بعمل اي يعني 
مريم:انا عايزه اشوف ماما 
مراد::هي لسه تحت الملاحظه مش هينفع
مريم بدموع:انا السبب في اللي حصل هي خايفه عليا و انا عملت معاها كده انا السبب 
 مراد: اهدا هي بخير و الدكتور طمنا 
مريم:يعني ماما كويسه صح 
مراد:ايوا 
مريم ببرود:هنطالق امتي 
مراد يستغرب: ليه 
مريم :هو اي اللي ليه انا عايزه أطلق منك 
مراد ببرود:مفيش طلاق
مريم:لو عشان عمي ف مش هيقدر يعمل حاجه 
مراد:انا قولت اللي عندي 
و في ذلك الوقت دخل احمد 
احمد:مريم حبيبتي عامله ايه
مريم:الحمد لله
احمد:انا اسف 
مريم:انا اللي اسفه على اللي حصل
احمد بمرح:انتي هتفضلي كده كتير مش متعود عليكي كده 
قامت مريم و ضمت احمد ليها 
مريم:انت احسن اخ 
مراد بضيق:مش كفايه بقا 
احمد:اختي يا عم انت مالك 
مراد:مراتي 
احمد:اختي قبل ما تكون مراتك 
مراد :احمد 
احمد:خلاص يا عم يلا بينا نروح و نيجي بكره
مريم:و ماما 
احمد:هي كويسه هنيجي ليها بكره 
مراد :يلا اوصلكم 
 ذهبوا و بعد فتره وصلوا 
احمد : شكرا يا مراد
مراد:علي اي عيب انت اخويا 
مريم:احمد دا عربيه ...
-اهلا بولاد اخوي
احمد:عمي
احمد:عمي 
محمود:ايوا عمك كنتو فين 
احمد: عايز اي يا عمي ممكن اعرف
محمود:جاي اخد مرات ولدي
احمد:و هي مين و فين دي 
محمود: مريم 
ضحك احمد و هو يقول :مريم
محمود:اي اللي يضحك 
مراد: باختصار عشان مريم متجوزه 
محمود بصدمه:ازاي الكلام دا و انت مين 
مراد بابتسامة:جوزها 
محمود بغضب:ازاي تتجوز من غير موافقتي طلقها 
مراد:و مين اللي يخليني اطلقها
محمود:انا و غص'ب عنك انت فاهم 
مراد ببرود:و انا قولت مفيش طلاق
محمود:انت مش قد اللي بتعمل ده طلقها 
ذهبت مريم الي مراد و نظرت له 
مريم :بس انا مش عايزه أطلق عشان بحبه
نظر لها مراد 
محمود بصوت عالي و غضب :اخرسي  انا قولت كلمتي 
مراد ببرود: انا مش هطلق مراتي و اللي عندك اعمله
محمود بغضب: ماشي هرجع تاني و المره دي مش هسيبك انت ولا هي 
احمد:عمي الكلام مش هيفيد هي خلاص اتجوزت 
محمود:ماشي يا احمد ماشي هعرفكم ازاي تخلفوا كلامي 
و ذهب محمود وهو يشتعل غضب و يتوعد لهم 
مريم و هي تبكي في احضان أخيها 
مريم ببكاء:انا بك'ره نفسي اوي انا السبب في كل حاجه انا فعلا ضع*يفه كل المشاكل بسببي ليه دا كله بيحصل فيا ليه الو'جع دا كله انا تعبت من كل حاجه حواليه هو انا وح'شه صح انا تعبت تعبت اوي يا احمد 
كان ينظر مراد إليهم بحزن و غيره لكن حاول أن يتمالك نفسه
احمد بحزن علي حال اخته و هو يضع وجهها بين يديه :اهدي ليه كده يا حبيبتي انتي مفيش منك اتنين انتي مش سبب في حاجه يا حبيبتي انتي مؤمنه بالله حرام كده احنا في الشارع يلا بينا نطلع 
مراد ل احمد :انا هروح انا بقا لو عايز اي حاجه اتصل بيا و انا هاجي بكره 
احمد:تسلم بجد يا مراد انا لو ليا اخ مش هيعمل معايا كده بجد شكرا 
مراد بابتسامة:انتي اهبل يلا انت فعلا اخوي 
احمد :شكرا يا صاحبي 
مراد :ماشي عايز اي حاجه
احمد بمرح:لاء يلا بقا من هنا مش عايزين انهارده 
مراد بضحك:لاء لاء انت كده مش جدع عيب عليكي كده
احمد:ماشي يالا
مراد:علي فكره انا جوز اختك يعني لزم تحترمني 
احمد :بس يا بابا (بصوت محمد رمضان)
مراد:بابا شكلك ناسي انا مين
احمد بتمثيل الخوف:خلاص خلاص عيب عليك يا كبير 
مراد بتضحك:يلا بقا مع السلامه
و ذهب مراد الي منزله و كذلك مريم و احمد 
في منزل مراد 
سماح بعصبيه :كده يعني اسافر ارجع ابقي مراد هيتجوز طيب و لينا 
محمد:هو حر يا سماح يتجوز اللي عايزها 
سماح:اه طبعا ما انت ولا علي بالك بنت اختي اللي قلبها انك'سر لما عرفت 
مراد ببرود : وانا مفيش بيني و بين لينا حاجه ولا وعد ولا حتي كلام و انا حر اتجوز اللي عايزها 
محمد: خلاص يا مراد روح ارتاح انت و انا هتكلم معاها 
مراد:تتكلم مع مين و دي مين اصلا عشان أوفق علي كلامها إذا عجبها أو لاء 
و ذهب و تركها و هي مثل البركان 
سماح بغضب: شوفت ابنك  بيعمل ايه انا يتكلم معايا كده  انا 
محمد:خلاص يا سماح بقا 
سماح بشر لنفسها:انا هوريك يا مراد
في غرفه مراد وهو يتذكر كل شئ حدث و يحاول معرفه ما هو سبب غيرته عليها و لما يشعر بشيء غريب عندما ينظر إليها و يحاول معرفه ما الذي يحدث له بعد تفكير كتير ذهب اللي نوم عميق
و في صباح يوم جديد 
في منزل مريم 
مريم :احمد يلا عشان نشوف ماما 
احمد:انا جاي اهووو
مريم:انا فرحانه اوي ماما خارجه البيت معانا 
احمد:ايوا وانا اكتر
مريم بطفوله:لاء انا اكتر 
احمد:انا اكتر 
مريم:لاء انا اكتر و يلا بقا عشان هنتاخر  علي ماما
احمد: ماشي يا طفله 
مريم بغضب طفولي:انا مش طفله انا كبيره علي فكره 
احمد بضحك:خلاص يا كبيره يلا
و ذهب احمد و مريم الي المستشفي 
احمد:مريم روحي انتي و انا جاي 
مريم:تمام 
وذهبت مريم بسعاده 
مريم لنفسها :اخيرا بطوط هترجع البيت 
دخلت مريم بفرحه هي تقول: بطوط حبيبتي يلا بينا 
ـ طيب مش لما ترتاحي شويه 
مريم بصدمه :انت بتعمل هنا اي
مريم:انت بتعمل هنا ايه
مراد:جاي اشوف حماتي فيها ايه 
مريم بغ'ضب:متقولش حماتك بس 
مراد:لاء حماتي 
مريم:ماما قولي له يمشي
فاطمه:عيب يا مريم دا جوزك
مريم:لاء مش جوزي و هي مده و هنطلق 
مراد ببرود :ماشي هنشوف
و في ذلك الوقت دخل احمد
مراد بضحك :جيت في وقتك تعالي 
احمد:هو انت هنا 
مراد بمرح:لاء لسه في البيت 
احمد:ماشي يا خفيف 
مراد بحده:احمد
احمد: خلاص يا عم....عامله ايه يا ماما
فاطمه: الحمدلله يا حبيبي 
مريم:لا كده اغير هو بس اللي حبيبك يا بطوط كده انا هزعل
فاطمه:تعالي دا انتي نور عيني و القرده اللي تعباني كده ديما
مريم و هي تحتضن امها بدموع :سامحيني يا ماما انا اسفه 
فاطمه بحنان : يا حبيبتي انا مش عندي غيركم انا كنت خايفه عليكم 
مريم:انا اسفه و هسمع كلامك 
فاطمه : مش مصدقه مريم و هتسمع الكلام 
مريم بزعل:ليه يعني مش بسمع الكلام خالص 
فاطمه :لا طبعا دا انتي اميره 
مريم بضحك :ماشي يا ست الكل 
احمد:كده الدراما خلصت ولا لسه 
مريم:شوفتي يا ماما ابنك 
فاطمه:بس يا احمد 
مريم: هو اي اللي بس دا عايز ين'ضرب 
احمد: طول عمرك مفت'ريه حرم عليكي شوفت يا مراد انا قولتلك من الاول بلاش البت دي 
فاطمه:خلاص بقا يا احمد يلا عشان عاوزه ارجع البيت وحشني اوي
و بعد الاجراءات عادوا الى المنزل
في منزل مراد
لينا بغض'ب:انا يفضل البنت دي عليا انا لينا اللي الكل يتمنى يكلمني
سماح :اهدي 
لينا :يعني كده خلاص
سماح بشر: لاء طبعا لازم نعمل حاجه 
لينا: هنعمل اي 
سماح:هقولك هتعملي اي لزم كل حاجه تبقا لينا احنا مش لحد تاني 
لينا :انا معاكي في كل حاجه انتي عايزها
سماح بشر: ماشي يا لينا في الوقت المناسب هقولك 
لينا :تمام يا خالتو 
في منزل مريم
احمد:نورتي البيت يا ست الكل
مريم:ماما البيت كان وحش من غيرك اوي 
مراد :خلاص يا جماعه يلا احنا نطلع بره عشان ترتاح 
خرج احمد و ذهبت مريم الي غرفتها
فاطمه:استنا يا مراد شكرا علي اللي عملته 
مراد : شكرا علي اي انا لو اقدر اعمل اكتر من كده كنت عملت و بعدين انتي مش بتعتبريني زي احمد
فاطمه: طبعا 
مراد :و دا كان واجبي  استأذن انا بقا عشان ترتاحي شويه 
  ذهب مراد عند  احمد 
مراد:احمد هتعمل اي في موضوع عمك
احمد: مش عارف هو اكيد مش هيسكت عمي جبروت 
مراد: إن شاء الله خير 
احمد :مراد
مراد:نعم 
احمد:هتعمل اي مع مريم 
مراد يستغرب :ليه
رن جرس الباب
احمد:ثانيه هشوف مين
فتح احمد الباب 
احمد بصدمه:......
احمد: منصور
منصور:عامل ايه يا احمد 
أحمد:جاي تعمل اي 
منصور:هفضل علي الباب كتير 
احمد :اممم اتفضل 
دخل احمد معه منصور
منصور :مش تعرفنا 
احمد :طبعا دا منصور ابن عمي و دا مراد صاحبي 
مريم خرجت من غرفتها و هي تقول :احنا عندنا ضيوف ولا اي
منصور بابتسامة:عامله ايه يا مريم 
مريم بغض'ب:انت جاي ليه هااا جاي اكيد عشان تكمل علينا انت كمان ولا اي 
احمد :استني يا مريم نفهم بس هو عايز ايه
منصور :انتم فاهمين غلط يا جماعه انا جاي عشان س'وء التفاهم اللي حصل 
مريم:س'وء تفاهم اي ولا جاي تضحك علينا
مراد :اهدي يا حبيبتي نسمع الاول هو عايز اي
منصور نظر إلي احمد ثم نظر إلي مراد 
منصور باستغراب: حبيبتي
مراد بابتسامة و هو يجذب مريم اليه :اه حبيبتي و روحي كمان
مريم بصوت غير مسموع: ابعد احسنلك
مراد: مش عايز اسمع صوتك
احمد:اي يا عم احنا هنا علي فكره....انت يا عم اتكلم و دا مراد جوز مريم 
منصور :هقولكم علي كل حاجه بس ... 
احمد :بس اي ما تتكلم
منصور : انتم عارفين أن بابا بيحبكم اد ايه
احمد بسخرية:اومال 
منصور:جدكم عايز يشوفكم و بابا عشان بيحب مريم ف عايز يجوزها ليا 
و دا غير أن بابا كان كلم عمو قبل كده علي جوازنا و أن دي العادات والتقاليد بتاعت البلد و كمان بعد اللي عمي عامله جدكم كتب كل حاجه لبابا و هو مش عايز يظلم حد منكم و مش عايز يزعل جدو منه فا عايز يصلح اللي عمي عامله و يرجع كل حاجه زي الاول 
بقلم الكاتبة المجهوله R.m 
مراد:و اي اللي  يثبت كلامك 
منصور:أنا مش معايا إثبات بس انا مش ليا علاقه ب بابا و أن انا بعيد عنه
مريم:بس بابا مظلوم 
و في منزل مراد 
آية:بابا 
محمد:ايوا يا آية
آية:انا عايزه اروح اشوف مريم 
محمد :قولي ل سماح عشان هنروح لهم 
آية:أنا كلمت مراد و قال هو هناك في بلاش ماما عشان التوتر يعني
محمد:أن شاء الله مش هيحصل حاجه
آية :انا هروح اقول لماما ....ماما يا ماما 
سماح بضيق:  اي في اي 
آية:بابا بيقول اجهزي هنروح لمريم 
سماح بتفكير و ابتسامه ش'ر :ليه لاء طبعا يا قلبي هنروح احنا عندنا كام مريم يعني
آية باستغراب:ماما انتي كويسه 
سماح :انتي لسه هنا امشي يلا
خرجت آية من غرفه سماح بسرعه البرق 
عند مريم
منصور :انا كده عملت اللي عليا ...و انا اسف يا مريم علي اللي حصل كله 
 نظرت مريم اليه من غير ما تتحدث
منصور: استأذن انا و بعتذر للمره التانيه
ذهب منصور و ترك مراد يفكر في حديثه 
احمد:مالك يا مراد
مراد:مفيش
مريم :انت مصدق اللي قاله دا 
احمد:مش عارف يا مريم 
مريم :لاء دا كله كدب بابا مظلوم و عمو هو السبب وانا هثبت دا
احمد:مريم بلاش العند ده
مريم:انا مش عنيده يا احمد انا بقول الحقيقه 
فاطمه:مريم معاها حق 
احمد :ازاي يا ماما 
فاطمه :هقولكم كل حاجه بس مش وقت الكلام دا يا احمد 
احمد :تمام 
مراد:بابا كلمني و قال إنه جاي 
احمد:تمام 
في منزل مراد 
محمد:يلا يا سماح 
سماح:استني 
محمد:ليه 
-مفاجأة عمووو حبيبي
محمد:لينا 
لينا :اي يا عمو مفاجاه وح'شه ولا ايه
محمد:لاء طبعا يا بنتي 
سماح: يلا عشان نروح يلا 
و ذهبوا إلى منزل مريم 
في منزل مريم
مريم :عمو عامل ايه
محمد :بخير يا بنتي 
آية:هو انا هواء يعني
مريم بابتسامة:انتي حبيبتي تعالي 
آيه ذهبت إليها و يتحدث عن أنفسهم مع نظرات الش'ر التي تخرج من لينا و سماح و نظرات الحب من مراد 
مريم:بت يا آيه هي مين البت اللي هناك ده 
آيه :دي لينا بنت خالتي  هي مت'كبر و مغ'روره في نفسها كده
مريم بضحك:احنا هنتسلى النهارده... لينا عامله ايه
لينا بضيق:كويسه ... انتي بقا العروسه 
مريم:اممم اي رايك
لينا :عاديه يعني 
آية: حرام عليكي دي قمر
لينا ابتسمت بسخريه:  واضح
مريم:هو اي اللي علي في عينك دا حلو اوي عليكي شبهك اوي 
لينا بغ'ضب:انتي مالك 
آيه:خلاص يا لينا انتي اللي غلطانه من الاول 
عند مراد 
مراد:يا جماعه كل حاجه جاهزه في الفرح هيبقى كمان اسبوعين
احمد: نسأل العروسه الاول
ذهب احمد ل مريم و سألها و هي وافقت أخبرهم احمد بموافقة مريم و تم تحديد الفرح و ذهبوا الي منزلهم ب توعد لينا ل مريم و فرحت مراد بعد ما تأكد من مشاعره اتجاه مريم . بقلم الكاتبة المجهولهR.m
و في المساء في منزل مريم
مريم تجلس في صمت 
فاطمه :مالك يا مريم 
مريم بدموع:بابا وحشني اوي يا ماما 
فاطمه:أن شاء الله هيرجع 
مريم:اتمني يرجع في أسرع وقت انا بجد بقيت محتاجه ليه هو اللي بيفهمني و بحكي ليه عن كل حاجه و يساعدني انا محتاجه لكل حاجه كلامنا وضحكنا وهزارنا  محتاجه ليه هو روحي يا ماما انا بجد بقيت مش قادره انا عايزه بابا يا رب رجعه ليا بالسلامه انا محتاجه ليه 
فاطمه و هي تحتضن مريم :ادعي يرجع يا بنتي أن شاء الله هيرجع مش هيسبنا انتي اغلي حاجه عند ابوكي 
مريم:انا كل يوم بدعي لربنا أنه يرجع 
فاطمه :خلاص بقا انتي عارفه أن مش بحب اشوف في دموع في عينك 
دخل احمد بمرح:و انا كمان مليش في الحضن دا 
مريم:لاء دا ليا انا بس 
احمد:امشي يا بت دي امي انا كمان 
فاطمه : تعال يا احمد 
مريم:ربنا يحفظكم ليا 
فاطمه و احمد:يا رب ♥️
فاطمه:يلا الوقت أتأخر يلا عشان ننام 
و ذهب كل منهم اللي غرفته 
و في منزل مراد 
سماح : عملتي ايه يا لينا 
لينا بش'ر :كل خير 
سماح : يعني كده كله تمام 
ضحك لينا بشر: اعتبريها كده خلاص انتهت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-