رواية عشق بلا حواجز كاملة جميع الفصول بقلم مني احمد
رواية عشق بلا حواجز كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مني احمد رواية عشق بلا حواجز كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشق بلا حواجز كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشق بلا حواجز كاملة جميع الفصول
رواية عشق بلا حواجز كاملة جميع الفصول
- يلا يبت خشي لمي هدومك وامشي مع سيدك
هي بقهر و عياط: اي يا بابا اللي انت بتقوله ده ازاي تعمل فيا كده ده انا بنتك الوحيده المفروض تحافظ عليا مش تبعني
- بقولك اي يبت متصدعنيش خشي لمي حاجاتك و غوري مع الراجل.. عيله فقريه زي امك
هي: امي.. و هو في زي امي ست طيبه و حنينه كان كل همها في الدنيا انها ترضيك و تعمل اللي على هواك كانت بتمو"ت قدامك وانت مهنش عليك تعالجها و بدل ما توديها مستشفى روحت اشتريت هباب تشربه.. ربنا رحمها من ظلمك.. انا مش هقولك غير حسبي الله ونعم الوكيل فيك
ابوها راح ناحيتها و كان لسه هيشدها من شعرها بس هي مسكت ايده وقالتله بجمود
- مش هسمحلك تمد ايدك عليا تاني ابدا.. انا هدخل الم حاجاتي وامشي واتمنى مشوفش وشك تاني
انا ريناد عندي 20 سنه خلصت الثانوي و مكملتش باقي درستي لظروفنا الماديه اللي السبب فيها بابا ( خالد ) انسان خالي من اي مسؤاليه كان دايما رامي حمله على امي لكن هي مستحملش وما'تت كانت بتمو'ت قدامه و هو مهنش عليه يعالجها وراح اشترى الز'فت اللي بيشربه عشان يكيف دماغه بعد ما امي ما'تت شيلت الحمل انا وبقيت اشتغل مية شغلانه عشان هو ياخد فلوسي في الاخر و يروح يصرفها على كيفه مكنتش بقدر اتكلم.. لحد ما جيه اليوم اللي كنت متأكده انه هيحصل.. يبعني عشان كيفه وبيقول انها جوازه.. لما كان بيجيلي عريس كان بيرفضه لانه مش هيعرف يجهزني بس لما جيه هاشم بيه هو وافق في ثانيه و ميوفقش ليه مهو مش هيصرف مليم بالعكس ده هياخد فلوس قد كده.. وفي الاخر مش هقول غير انه باع بنته عشان كيفه...
دخلت لميت هدومي وحاجاتي وخدت فلوسي اللي كنت محوشاها من وراه وطلعت لقيت هاشم بيه مستنيني في العربيه روحت وركبت جمبه للحظه بصيت عليه و استغربت ازاي ده جوزي.. ده عجوز لا اكيد مش جوزي ده شكله عنده 60 سنه.. يارب ميكونش هو ده جوزي
هاشم بأبتسامه: متخفيش مش انا جوزك
انا مني لله ولله شكلي مش هبطل اكلم نفسي بصوت عالي اهو الراجل سمعني اي الاحراج ده بس..
ريناد: احم.. امال مين حضرتك
هاشم بطيبه: انا ابو عريسك.. حماكي يعني
ريناد بأرتياح: اه.. اتشرفت بحضرتك
كنت قاعده مرتبكه جامد وفي نفس الوقت مستغربه هو ليه جوزي مجاش.. ازاي ميجيش ياخد عروسته
هاشم: اسد مش بيخرج من البيت يا ريناد
انا مني لله تاني.. تحسوا اني لو مفكرتش بصوت عالي هيقولو اللي مفكرتش بصوت عالي اهي.. وبعدين اي ده ثواني انا جوزي اسمه اسد ده اي الحلاوه دي
ريناد: ليه مبيخرجش عليه طار ولا اي
هاشم بضحك: لا يستي.. ثم اكمل بحزن.. اسد عمل حادثه خليته ميعرفش يتحرك غير بكرسي متحرك يعتبر عنده ش'لل
ريناد بصدمه: نعمم
هاشم: انا عارف انك اتصدمتي وزعلتي انك اتجوزتي واحد عاجز بس انا كل اللي محتاجه منك انك تساعديه انه ياخد علاجه و تحاولي تقنعيه يعمل العمليه و يرجع يدوس على رجله تاني
ريناد: طب وانا هعمل ده ازاي
هاشم: اسد بقا عصبي جدا بعد الحادثه مبيطيقش حد يقرب منه.. بس انتي لو عاملتيه بحنيه و هدوء ممكن يتجاوب معاكي ساعتها تقدري تقنعيه انه يعمل العمليه
لما خرجت من بيتنا كنت خارجه متوتره وخايفه من مصيري القادم.. لكن دلوقتي الوضع اختلف وبقيت مرعوبه مش خايفه بس
ريناد: هو عنده كام سنه
هاشم: 28 سنه
ريناد: طيب الحادثه دي حصلت ازاي
هاشم: عمل حادثه بالعربيه كان راكب هو و والدته.. للأسف والدته تو'فت و هو حصله مشاكل في رجله وقعد في المستشفى فتره.. الفتره دي يعتبر كان وحيد مكنش بيرضى ان حد يجيله او حته يكلمه في الفون اكتئب حرفياً حتى بعد ما خرج مكنش بيتعامل مع حد حتى الاكل بياكله في اوضته مبقاش يعمل اي حاجه غير انه يشتغل من البيت على اللاب توب بتاعه
ريناد بضحك: ودوه مصحه ده مر'يض نفسي يا حج مش محتاج حنيه وهدوء
هاشم ضحك علي كلامها وسكت..
بعد فتره كنا وصلنا الڤيلا.. ڤيلاة اي ده قصر اي الجمال ده بجد احلف كده اني هعيش هنا.. اي ده ده في بسين اوبس نسيت اجيب الما'يوه
دخلت انا و هاشم بيه اوضه شكلها مرعب حرفياً حيطانها كله اسود وستاير سوده و ملايت سوده حتى اسد لابس اسود.. اي ده اسد!! اي الحلاوه دي يخرابي على الجمال والعظمه و اي العضلات دي واي الشعر القمر ده انا حرفياً متجوزه واحد من تركيا
هاشم: ازيك يا اسد يابني
اسد: الحمدلله يا بابا.. مين اللي معاك دي انا مش قولت قبل كده محدش يدخل عندي غيرك
هاشم: اهدى بس يا اسد.. احم دي مراتك
اسد بغضب: نعممم.. مرات مين
هاشم: مراتك انت يا اسد اهدى بس وانا هفهمك كل حاجه
اسد بعصبيه: تفهمني اي انت ازاي تعمل حاجه زي دي وبعدين انا مضيت على ورق جوازي منها ازاي
هاشم: احم.. فاكر ورق الصفقه اللي مضيت عليه امبارح
اسد: ايوه
هاشم: انا كنت حاطط ورق الجواز بين ورق الصفقه دي
اسد بصدمه: انت ازاي تعمل حاجه زي دي.. وبعدين ده جواز المفروض انا اوافق او ارفض.. خلاص مبقاش ليا رأي!!
هاشم: لا طبعا يابني ليك رأي في كل حاجه.. انا بس عارف انك عمرك ما هترضى تتجوز فا عملت كده
اسد: تمام.. اتفضل بقا حضرتك عشان عايز اقعد مع مراتي شويه
هاشم بقلق: حاضر
ريناد مسكت في دراعه واتكلمت بهمس: حاضر اي.. انت هتسبني مع هولاكوا ده
هاشم: متخافيش اهدي بس
هاشم سابهم وخرج و قفل الباب
اسد بغضب: وانتي بقا يا بتاعه انتي خدتي كام عشان توافقي على الجوازه دي
للحظه افتكرت ابويا وكنت عايزه اقوله ابويا هو اللي خد هو اللي باعني بس مقدرتش اتكلم وسكت..
اسد: ما تنطقييي
ريناد:......
اسد: ولله مش هتتكلمي يعني.. تمام انا بقا هخليكي تتكلمي انتي خلاص دخلتي عريني.. دخلتي عرين الاسد
اسد مشي بالكرسي بتاعه وراح ناحية الدرج فتحه وطلع منه حزام وراح لريناد و........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسد راح ناحية الدرج و طلع منه حزام وراح ناحية ريناد
ريناد بخوف: ا.. انت هتعمل اي
اسد: ما انتي بتتكلمي اهو امال عامله خرسه من ساعة ما دخلتي ليه
ريناد بدموع: طب انت عايز اي
اسد ببرود: عايز اعرف الجوازه دي تمت ازاي
ريناد بدموع: انا كل اللي اعرفه ان باباك جيه عندنا وطلب ايدي ليك.. بابا في الاول رفض بس لما باباك عرض عليه فلوس وافق
اسد بسخريه: طبعا ما انتي واحده ر'خيصه بتيجي بالفلوس اكيد متوفقوش عشان انا عاجز لكن لما عرفتوا انكو هتاخدو فلوس وافقتوا
ريناد: ولله انا مكنتش اعرف الموضوع اصلا انا عرفت النهارده الصبح من بابا ومكنتش اعرف انك مريض باباك هو اللي قالي في العربيه واحنا جايين
اسد: اسمعي يابت انتي انا مش عايزك تدخلي في اي حاجه تخصني انتي اخرك هنا خدا'مه ليا فاهمه
ريناد بعياط: فاهمه.. فاهمه
اسد: بطلي ز'فت عياط
ريناد: حاضر
اسد لف بالكرسي بتاعه و راح ناحية السرير وجيه يقوم من على الكرسي عشان يطلع على السرير راح اتزحلق
ريناد جريت عليه علطول وقبل ما يقع على الارض هي حضنته و وقع هو وهي على الارض بس ريناد وقعت و اسد وقع فوقيها وكان حاضنها
اسد اتسحر في عيون ريناد العسلي و رموشها البني الطويله والكثيفه
ريناد في نفسها: اي الجمال ده بجد هو اه عيونه سوده بس تخطف القلب.. خطفني ابن الايه
اسد بهدوء: هنفضل كده كتير
ريناد بأحراج: احم.. لا ثواني هعدلك
ريناد عدلت اسد من فوقيها و هو قعد على الارض و بعدين ريناد حطت ايده على رقبتها ومسكته من وسطه وسندته يطلع على السرير
ريناد طلعته على السرير و فردت رجله وغطته
ريناد: عايز حاجه تاني اعملهالك
اسد: روحي هتيلي عصير
ريناد: حاضر
خرجت من الاوضه و قعدت اتمشى في الڤيلا و ادور على المطبخ لحد ما لقيته.. بس اي الڤيلا الكبيره دي انا توهت
دخلت المطبخ و فتحت التلاجه ملقيتش عصير جاهز.. اوف اي الرخا'مه دي لسه هعمل
طلعت فاكهه من التلاجه و وقفت عصرتها.. وانا بصب العصير لقيت واحده شبه البلياتشو دخلت عليا.. تقريبا دي العروسه بتاعت حلاوة المولد
ليلى ( بنت خالت اسد عندها 25 سنه متربين مع بعض وحرفياً بتعشق اسد بس بتعشق فلوسه اكتر )
ليلى بغرور: انتي مين يا بتاعه انتي.. اه شكلك خدامه جديده
ريناد بصتلها بقرف واتكلمت: لا غلطانه.. انا مرات اسد
ليلى بصدمه: نعممم.. مرات اسد ازاي
ريناد ببرود: زي الناس
ليلى جريت بغضب على اوضة اسد وريناد خدت العصير وراحت وراها
ليلى فتحت الاوضه واتكلمت بغضب
ليلى بغضب: اسد.. ممكن تفهمني مين الجربو'عه دي
اسد بغضب: انتي ازاي تدخلي الاوضه من غير ما تخبطي وبعدين انا قولت مية مره محدش يدخل الاوضه غير بابا
ليلى بعصبيه: رد على سؤالي يا رعد
هيام نزلت ( خالت اسد ) و هاشم نزل
هاشم: في اي صوتكم عالي كده ليه
هيام: في اي يا ليلى
ليلى: الاستاذ اسد اتجوز يا مامي
هيام بصدمه: ايييهه
اسد ببرود: في اي يا خالتو هو انا وعدتك اني اتجوز بنتك ولا حاجه
هيام بغضب: ازاي تتجوز من برا العيله المفروض بنت خالتك اولى بيك
اسد بنفس بروده: انا حر اعمل اللي عاوزه.. ولتاني مره بقولك انا موعدتكيش انتي وبنتك بحاجه واتفضلوا برا بقا عشان عايز ارتاح انا ومراتي شويه
هيام بغضب: ماشي يا اسد ماشي
هيام خرجت هي وليلى و هاشم و ريناد كانت واقفه ساكته و دموعها نازله
اسد بهدوء: اقفلي البابا وتعالي
ريناد قفلت الباب وراحت لأسد..
ريناد بشهقات: ن.. نعم.
اسد: اقعدي قدامي هنا
ريناد قعدت..
اسد عدل نفسه وشد ريناد لحضنه
اسد: بس بطلي عياط مرات اسد متعيطش ابداً.. اهدي
ريناد بكسوف: خلاص هديت.. وجت تخرج من حضنه راح اسد شدها لحضنه زياده
اسد بخبث: متأكده
ريناد بكسوف: ايوه..
اسد طلعها من حضنه وقعد يملس على شعرها
ريناد بهدوء: انت ليه بقيت قاسي وكئيب كده انت شكلك حنين اوي.. الحياه مش مستهله انك تكتئب
اسد: واحد في ظروفي دي عايزاه يبقا مبسوط ازاي او مبسوط بأيه
ريناد: تبقا مبسوط بنفسك انت مفقتدش رجلك على فكره في علاج و في عمليه ترجع رجلك تاني وتخليك تمشي وتجري براحتك.. غيرك معهوش ربع اللي معاك.. في ناس مش لاقيه تاكل.. وفي ناس معندهاش ايد او رجل.. انما انت الحمدلله معاك ايد ورجل و صحه حلوه و فلوس و سلطه اه رجلك فيها مشاكل بس ممكن تتحل
اسد: بس انا خلاص خدت على اني ابقى كده مبتحركش
ريناد: زي ما اتعودت على انك متتحركش.. تقدر تعود على انك تتحرك
اسد: قصدك اي
ريناد: قصدي انك تفرح والدك.. تخرج تشوف الدنيا تاخد علاجك و تعمل العمليه تطلع تاكل مع والدك على السفره برا يبقا فرحان و هو شايفك قدامه.. تروح شركتك و تشوف شغلك ترجع لحياتك الطبيعيه يعني
اسد: اممم.. طب قومي افتحي الدرج ده هتلاقي علبة ادويه هاتيها
ريناد بفرحه: عنيا
ريناد جريت جابت العلاج و ادته لاسد
اسد: هاتي العصير.. اسد خد العصير وطلع العلاج و خده
ريناد بفرحه: احلى اسد في الدنيا كلها
اسد بأبتسامه: طب اقفلي النور عشان ننام يلا
ريناد: حاضر
ريناد قامت وقفلت النور وراحت عشان تنام على الكنبه
اسد: بتعملي اي
ريناد: هنام
اسد: وهتنامي على الكنبه ليه
ريناد: مينفعش انام جنبك
اسد: ليه ده انا زي جوزك يعني
ريناد: احترم نفسك ونام يا اسدي
اسد: يا اي
ريناد بكسوف: يا اسدي
اسد بضحك: احلى اسدي دي ولا اي.. تعالي اقولك حاجه
ريناد قامت وقفت قدامه
ريناد: نعم
اسد شدها و وقعت في حضنه
اسد: نامي بقا
ريناد بكسوف: اوعى يا اسد بقا خليني اقوم
اسد: تؤ.. ونامي بقا عشان فرهدتيني
ريناد حاولت انها تقوم كتير بس كل محاولاتها فشلت فا استسلمت ونامت
في الصباح..
اسد بحنيه و هو بيشيل الشعر من على وش ريناد: ريناد.. رودي
ريناد بنوم: امممم
اسد: قومي يلا الساعه بقت 11
ريناد بنعاس: لا عايزه انام
اسد: قومي يا كسوله
ريناد قامت واتكلمت بطريق طفوليه: اوووف.. في اي يا اسدي
اسد بضحك: يلا يا طفله عشان نفطر
ريناد بتزمر: انا مش طفله
اسد: خلاص ياستي انتي كبيره وقمر
ريناد: ايوه كده.. ثواني هروح اجيب الفطار واجي
اسد: لا انتي مش هتجيبي الفطار احنا اللي هنروحله
ريناد بأستغراب: يعني اي
اسد: يعني هنطلع نفطر برا على السفره مع بابا
ريناد بفرحه: بجد
اسد: اه يا ستي بجد
ريناد قامت تتنطط على السرير بفرحه
اسد بضحك: خلاص يا هبله يلا
ريناد راحت خدت شاور وساعدت اسد يدخل الحمام وخد شاور هو كمان وغير هدومه
ريناد سندت اسد وقعدته على الكرسي وخرجت ودته على السفره( اوضة اسد تحت يعني مش بينزل سلالم )
هاشم بفرحه: اسد ابني وحشني اوي اشوفك بتفطر معايا
اسد بأبتسامه: من النهارده هطلع افطر معاكوا على السفره
هيام نزلت هي وبنتها
هيام: اي ده اسد.. اول مره تخرج من اوضتك بعد الحادثه
اسد ببرود: ده بيتي اخرج وادخل براحتي واقعد في الحته اللي تعجبني
هيام: اه طبعا
ليلى بصت لريناد بغضب وبعدين بصت لأسد واتكلمت بدلع
ليلى: ازيك يا اسد
اسد تجاهلها وراح اتكلم مه هاشم
اسد: بابا عايزك تكلم الدكتور بتاعي عشان اروحله و اشوف هيجددلي العلاج ولا لا وكمان اشوف موضوع العمليه
ليلى اتغاظت حدا من تجاهل اسد
هاشم بفرحه: بجد يا اسد.. انا مش مصدق
اسد بأبتسامه: ايوه يا بابا بجد
هاشم بص لريناد بفرحه: انا بجد ممتن ليكي شكرا جدا يا بنتي.. اوعدك يا ريناد لو ابني قام وقف على رجله من تاني انا هكتبلك نص املاكي
ليلى بغضب: نعممم.. ده ليه بقا
هاشم: ميخصكيش يا ليلى دي فلوسي وانا حر فيها دي حاجه ترجعلي انا
هيام بعصبيه: يعني اي بقا الكلام ده المفروض ليلى هي اولى بالفلوس دي
اسد: ده ليه بقا ان شاء الله.. بقولك اي يا خالتو بلاش شغل الحربا'يات ده انا مقعدتك معانا هنا ومحترمك لحد دلوقتي عشان خاطر دي وصية ماما الله يرحمها غير كده كنت مشيتك انتي وبنتك اللي ما'شيه على حل شعرها دي
هيام بغضب: احترم نفسك انا بنتي اشرف من الشرف
اسد: اه مهو واضح بأمارة انها بترجع كل يوم وش الصبح مش شايفه قدامها من سهرها و شربها في النا'يت كلب
هيام: اسد انا مسمحلكش
هاشم: بااااااس في اي احترموني هو انا شفاف بينكوا.. ريناد بعد ااذنك يا بنتي ممكن تطلعي المكتب بتاعي فوق تجيبيلي الكارت بتاع الدكتور***
ريناد: حاضر يا عمو
ريناد طلعت فوق ودخلت المكتب و ليلى طلعت وراها ودخلت المكتب وقفلت الباب
ريناد: جايه ورايا ليه
ليلى: بقولك اي يابت انتي.. انتي تطلبي الطلاق من اسد و تغوري والا هوريكي ايام سوده
ريناد: ده بعينك مش هطلق و لو على الايام السوده.. مش مهم عادي انا اصلا بحب اللون الاسود اخرك هاتيه
ريناد راحت جابت الكارت بتاع الدكتور وخرجت من المكتب و ليلى خرجت وراها
ليلى جت جمب ريناد وهي نازله على السلم وعملت نفسعا مش واخده بالها و زقت ريناد من على السلم
هاشم و اسد بخضه: ريناااااااااااااادد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلى عملت نفسها نازله من على السلم جمب ريناد وراحت ز'قتها
اسد و هاشم بخضه: ريناااااااااااد
فجاءه جيه حد بسرعة البرق ومسك ريناد من وسطها و عدلها
سليم ( ابن عم اسد و عنده شركه زي اسد و بيشتغلوا الاتنين مع بعض عنده 27 سنه ابيض و عيونه خضره وبعضلات ورافع شعره بطريق شبابيه )
سليم: انتي كويسه
ريناد وهي بتنهج: اه.. اه كويسه الحمدلله
بصيت على اسد لقيت عينه حمرا و عروق رقبته برزت و بيبر'قلي ولقيته لف بالكرسي و دخل الاوضه.. اي الرعب ده بس اووف
ليلى بغيظ: سلامتك يا ريناد
ريناد همستلها بأستفزاز: الله يسلمك ياقلبي.. متخافيش قاعده على قلبك
ريناد: في اي بس اهدى
اسد بغضب: انتي ازاي يا هانم تخلي سليم يمسكك من وسطك كده
ريناد: سليم مين؟
اسد: يا سلام مش عارفه سليم مين.. اللي مسكك على السلم
ريناد راحت قعدت قدامه ومسكت ايده واتكلمت بهدوء
ريناد: يا اسد ما انا كنت ه'قع هو جيه انقذني لو مكنش مسكني كان زماني وقعت والسلم هنا عالي كان ممكن يحصلي حاجه او اموت
اسد مسك وشها بحنيه واتكلم بلهفه: بعد الشر عليكي متقوليش كده تاني
ريناد بأبتسامه: خايف عليا؟
اسد شال ايده واتكلم بتوتر: اي لا لا انا هخاف عليكي ليه ما تو'لعي
ريناد بحزن: شكراً يا اسد يارب او'لع عشان ترتاح
ريناد سابت ايد اسد و قامت راح اسد مسك ايدها تاني وشدها فيحضنه
اسد و هو بيملس على شعرها بحنيه: طبعا خايف عليكي يا رودي هو انتي مش مراتي ولا اي
ريناد بسعاده: حلو اوي رودي دي
اسد: بس انتي احلى
ريناد بكسوف: شكراً
اسد: بس الشكر مش كده
ريناد بعدم فهم: امال ازاي
اسد شدها من وسطها قعدها على رجله وبا'سها برقه
اسد: الشكر كده
ريناد بكسوف: انت قليل الا'دب على فكره
اسد بضحك وخبث: عارف كل البنات بتقولي كده
ريناد بغضب: نعممم.. بنات مين يلا
اسد بضحك: يلا..!! بهزر معاكي يا رودي انا مبصاحبش بنات
ريناد: بجد
اسد: بجد.. بتغيري عليا
ريناد بتوتر: هااا.. لا لا هو انا هغير عليك ليه
اسد: عشان جوزك مثلاً
ريناد: مش شرط
اسد ز'قها من على رجله وقعت على الارض
اسد بضحك: طب اوعي بقا
ريناد قامت وهي ماسكه ضهرها
ريناد: اااااه يا ضهري.. الهي تن'فضح يا بعيد " بصوت بدري طلبه😂 )
ريناد روقت الاوضه و قعدت هي و اسد يتكلموا ويهزروا مع بعض كتير و اندمجوا اوي مع بعض
عند ليلى وامها..
هيام بغضب: حظها حلو بنت ال*** فلتت منها المرادي بس المره الجايه مش هتفلت منها اكيد
ليلى بغيظ: لو مكنش سليم جيه كان زمانها و'قعت على دماغها ما'تت ولا حصلها اي حاجه
هيام: احنا لازم نعمل حاجه مش هنسيبها تاخد نص ثروت هاشم وبعدين متنسيش انها مرات اسد يعني هي هتاخد نص الثروه و اسد النص التاني لو اسد جراله حاجه هي هتاخد الثروه كلها.. لا لا مش هسمحلها تاخد كل حاجه
ليلى: وانا مش هسمحلها تاخد اسد مني اسد ده بتاعي انا بس
هيام بخبث: طب انا خطه
ليلى: اي هي
هيام: اسمعي........................
ليلى بمكر: انتي دماغك دي اي.. اخيرا هن'خلص منها
هيام ضحكت هي وليلى بشر
عند هاشم..
هاشم: متشكر جدا يا سليم لولاك كان زمان ريناد حصلها حاجه
سليم بأبتسامه: مفيش حاجه يا عمي اي حد مكاني كان هيعمل كده
هاشم: جدع يابني.. هاا الشغل عامل اي
سليم: كل حاجه تمام متقلقش
هاشم: كنت متاكد ان انت قد المسؤاليه
سليم: انا تحت امرك يا عمي
هاشم ربنا يخليك يابني
عند اسد..
اسد بضحك: بجد مش قادر ابطل ضحك
ريناد بثقه: عشان تعرف بس ان دمي خفيفه
اسد: اي يا بنتي النرجسيه دي
ريناد: حقي
اسد بغمزه: طبعا من حق الجميل يتدلع
ريناد ابتسمت بكسوف
اسد: يلهوي عليكي وانتي مكسوفه بتبقي شبه الفراوله
ريناد: طب يلا بقا يا جوز الفراوله عشان تاخد العلاج و علفكره الاستشاره بتاعتك بعد بكره لازم تروح
اسد: عيوني يا قمر.. روحي هتيلي مايه عشان اخد العلاج
ريناد بأبتسامه: حاضر
ريناد نزلت و دخلت المطبخ جابت مايه وبتلف عشان تطلع لقت حد في وشها لابس قناع اسود و وشه مش باين
ريناد بخوف: انت مين
ريناد كانت لسه هتصر'خ راح هو طلع منديل فيه منوم حطه على مناخيرها ونامت شالها وطلع من باب المطبخ عشان محدش من الحراس يشوفه و.......... استووووب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريناد نزلت تجيب مايه لاسد دخلت المطبخ وجابت كوباية المايه وهي بتلف لقت راجل واقف وراها لابس قناع اسود و وشه مش باين
ريناد بخوف: انت مين
ريناد كانت هتصر'خ راح الراجل طلع مناديل فيه منوم وحطه على مناخيرها ريناد نامت في وقتها راح شالها وخرج من باب المطبخ و اتسحب عشان محدش من الحراس يشوفوا و فعلاً قدر يخرج من الڤيلا و ركب عربيته و راح مكان مهجور.....
عند اسد
اسد: هي ريناد اتأخرت كده ليه.. اسد اتحرك بالكرسي و طلع من الاوضه و قعد ينده على ريناد بس مكنش في رد
اسد: رينااااااااااااد.. رينااااااااااااااااد
هاشم و هيام و ليلى سمعوا صوت اسد فا نزلوا
هاشم: في اي يا اسد
اسد: مش لاقي ريناد يا بابا
هاشم: مش لاقيها ازاي.. هو انت عملتلها حاجه
اسد: لا معملتلهاش.. انا قولتلها تجبلي مايه عشان اخد العلاج و راحت تجيب المايه بس بقالها كتير اوي و مرجعتش
هاشم نده الحراس
اسد: فين ريناد هانم
الحارس: منعرفش ساعدتك هي مخرجتش خالص
اسد بصرا'خ: امال هتكون رااااحت فييين.. تقلبوا الدنيا عليها عايزها ترجع النهارده
الحارس: اوامرك يا اسد بيه
اسد: بابا هاتلي اللاب توب من المكتب
هاشم: حاضر يابني
هاشم راح يجيب اللاب توب.. اسد قاعد قلقان على ريناد.. وليلى واقفه مبتسمه بخبث
ليلى بهمس: اظن كده الخطه نجحت
هيام بخوف: لا يختي لسه منجحتش انتي مش شايفه هاشم طلع يجيب اللاب توب و لو شاف الكاميرات هيعرف كل حاجه
ليلى بخوف: يلهوي انا خوفت اوي شكلنا هنروح في دا'هيه
هيام: طب اسكتي بقا عشان اسد ميسمعناش
اسد كان حاطط ايده على راسه راح نزل ايده وبص على ليلى واتكلم
اسد: ريناد فين يا ليلى
ليلى بتوتر: و انا هعرف منين يعني.. اشمعنا سالتني انا
اسد: يمكن عشان واقفه مش على بعضك و متوتره
ليلى بخوف: لا.. لا علفكره انا مش متوتره عادي يعني وبعدين انا لو اعرف مكان ريناد كنت قولت من بدري
اسد: امممم.. طب بصي بقا يا هيام انتي وبنتك لو عرفت ان ريناد اختفت بسبب خطه زبا'له انتو عاملينها انا مش هيكفيني فيكوا رصا'صه
هيام بخوف: و احنا مالنا يا اسد احنا معملناش حاجه انت شوفت بعينك ان انا وبنتي كنا نازلين من الاوضه بعد ما ريناد اختفت يعني مشوفناش ريناد اصلاً.. وبعدين انت المفروض تحترمني متقوليش يا هيام كده
اسد: متخافيش اوي كده انا بحذرك بس.. وبعدين انا ميشر'فنيش اقولك يا خالتي
هاشم نزل و معاه اللاب توب..
هاشم: خد يا اسد اللاب توب اهو
اسد خد اللاب توب من هاشم وفتح الكاميرات و رجع بالوقت.. اسد شاف ريناد دخلت المطبخ و مخرجتش بعد كده راح فتح الكاميرا بتاعت المطبخ.. لقا الراجل اللي كان لابس قناع و هو بيحط المنديل على وش ريناد وبعدها ريناد نامت و الراجل خدها و خرج
اسد بص لـ ليلى بغضب: مين الراجل ده يا ليلى
ليلى بخوف و توتر: م.. معرفهوش
اسد: تمام اوي.. يا اسلااااااام ( واحد من الحراس بس صاحب اسد )
اسلام: نعم يا اسد
اسد: عايزك تاخد ليلى و هيام و تحبسهم في المخزن و تاخد تليفوناتهم
اسلام: حاضر
هيام بخوف: اي اللي انت بتقوله ده يا اسد عيب كده انت بتشك فينا انا خالتك
ليلى بتوتر: ا.. اسد احنا معملناش حاجه صدقني
اسد بلامبالاه: يلا يا اسلااام
اسلام خدهم و وداهم المخزن وخد تليفوناتهم و راح ادهم لأسد
اسد: بابا اتصل على سليم يجي
هاشم: حاضر
هاشم كلم سليم و قالوا كل حاجه و سليم جيه علطول
سليم: في اي يا اسد
اسد: ريناد ا'تخطفت
سليم: عمي حكالي كل حاجه.. طب هنعمل اي
اسد: انا سهل جدا اعرف ريناد فين بس عايز اعرف مين اللي خدها الاول عشان اعرف اتصرف صح
سليم: و انت هتعرف مكان ريناد ازاي
اسد: هقولك
فـلاااااااااااش بـاااااااککککک...
اسد: ريناد
ريناد: نعم
اسد: جايبلك هديه
ريناد بفرحه: اي ده بجد.. اي هي
اسد طلع سلسله شكلها حلو اوي على شكل كوره ارضيه بس شفافه و جواها حرف ( R )
اسد: اهي.. بس بشرط متقلعيها'ش من رقبتك ابداً
ريناد بفرحه: طبعا عمري ما هقلعها.. شكراً يا اسدي
فـلاااااااااااش بـاااااااککککک...
سليم: اممم.. مفهمتش مال السلسله بالموضوع ده
اسد: انت غبي يلا.. ما انا حاطط GBS فيها
سليم: اه فهمت.. طب وانت ليه حطيت فيها GBS انت كنت حاسس انها هتتخطف
اسد: بصراحه لا.. انا كنت شاكك في ريناد انها تغدر بيا.. اصلها لما قالتلي ان ابوها وافق يجوزها مقابل فلوس شكيت فيها انها تكون ر'خيصه زي ابوها
سليم: حرا'م عليك يا اسد دي شكلها غلبانه و محترمه ده حتى عيونها بريئه يا جدع ميبنش فيها انها ممكن تغد'ر بيك ابداً
اسد بغيره: ما خلاص ياض تحب اطلقها و تتجوزها انت
سليم: ياريت ياعم حد يكره
اسد بغضب: ما تسكت يلا بدل ما ازعلك و اخليك متنفعش تتجوز خالص
سليم: خلاص ياعم.. طب هنعرف ازاي مين اللي خاطفها
اسد: مهو انا شاكك في هيام و ليلى عشان كده حبست'هم في المخزن و خدت تليفوناتهم
سليم: لا ذكي
فون هيام رن و مكنش موجود اسم كان رقم بس و اسد فتح بس متكلمش...
المجهول: الو يا ست هيام انا خدت البنت اللي قولتيلي عليها مستنيكي بس تقوليلي نفذ و انا هنفذ علطول.. بس بصراحه البت مز'ه مش عايز امو'تها دلوقتي عايز اتسلى الاول انا مش هاخد منك فلوس انا هتسلى شويه لحد اما تقوليلي انفذ امتى.. الو.. يا ست هيام.. انتي مش بتردي ليه
اسد قفل في وشه و نده على الحراس كلهم و نده اسلام...
اسد بغضب: انا عايز ريناد تكون هنا خلال ساعه لو مجتش قولوا على نفسكم يا رحمان يا رحيم فااااااهمين
الحراس: فاهمين
اسد: سليم خد اسلام و روحوا معاهم و خد العنوان اهو *******
سليم: تمام
سليم خد ا'سلحه و مشي هو و الحراس.. بعد فتره وصلوا المكان المهجور.. سليم دخل هو و الرجاله و مكنش فيه حراس كتير في المكان اي حد كان بيقابلهم كان بيخبطو'ه با'لمسدس على دماغه و يق'ع مغمى عليه.. لحد ما سليم دخل عند الريس بتاعهم وكانت ريناد مربوط عنيها و ايدها و رجلها
المجهول بخوف: اي ده انتو دخلتوا هنا ازاي
سليم: احنا مفيش حاجه تقف قصادنا.. انطق يلا هيام قالتلك اي
المجهول بتمثيل: مش فاهم
سليم ضر'به طل'قه في رجله و الراجل وقع
سليم بعصبيه: هيام قالتلك تعمل اي في ريناد يا روح ا'مك انطق بدل ما تتشاهد على روحك خالص
المجهول بألم: هقول خلاص.. قالتلي ا'خطفها و اجيبها هنا لحد اما هي تقولي انفذ و ا'قتلها
سليم بغضب: يا ولاد ال****.. هاتوا الواد ده و كتفو'ه و حطوه في العربيه و لما نوصل تدخلوه المخزن مع هيام و ليلى
الحراس: اوامرك
الحراس خدو الراجل وكتفو'ه و حطوه في العربيه.. و سليم راح يجيب ريناد لقاها مغمى عليها شالها و ركبها العربيه و ساق و رجع الڤيلا
سليم دخل الڤيلا شايل ريناد
اسد بقلق: مالها يا سليم شايلها ليه
سليم: متقلقش يا اسد ده اغمى عليها هنفوقها دلوقتي بس قولي اوديها انهي اوضه
اسد: دخلها اوضتي
سليم دخل ريناد الاوضه و هاشم و اسد دخلوا وراه.. سليم حطها على السرير جاب برفيوم و راشه على ايده و شممه لريناد و بدأت تفوق...
ريناد: ا.. اسد.. اسدي
اسد مسك ايدها: انا جنبك اهو يا قلبي
ريناد فتحت عينها و اول ما شافت اسد قامت اتر'مت في حضنه و عيطت
سليم: احم تعالى يا عمي نطلع برا احسن
هاشم: يلا
هاشم خرج هو وسليم و قفلوا الباب وراهم
اسد و هو بيملس على شعر ريناد: اهدي خلاص اهدي
ريناد هديت خالص و حطت راسها على كتف اسد و مسكت ايد اسد و حاطتها على قلبها
ريناد: ده مبقاش يطمن غير وانا معاك يا اسدي
اسد ابتسم بفرحه: اوعدك اخليه يطمن طول ما انا عايش عشان انا عمري ما هسيبك ابداً
ريناد ابتسمت بحب و قامت ساعدت اسد انه ينام على السرير وبعدين طلعت نامت جمبه و دخلت جوا حضنه اسد دخلها جوا حضنه اكتر و ابتسم و نام
ريناد في نفسها: انا فعلا مبقيتش اطمن غير وانا معاك مع اني مقعدتش فتره كبيره اوي جمبك ولكن حبيت و جودك وضحكتك و هدوئك حبيت كل حاجه فيك.. شكلي حبيتك نفسك.. وبعدين نامت
تسريع الاحداث.. عدا الوقت و اسد و ريناد بيقربوا من بعض اكتر.. و ليلى وهيام والمجهول محبو'سين في المخزن.. و جيه معاد الدكتور بتاع اسد
اسد: يلا يا ريناد هنتاخر
ريناد: خلاص جيت اهو
ريناد كانت لابسه دريس زهري و هيلز بيچ و طرحه بيچ و شنطه كتف اوڤ وايت وحطت ملمع شفايف وخرجت
اسد: انا متجوز احلى واحده في العالم حرفياً.. اي الوتكه دي
ريناد بكسوف: شكراً
اسد بخبث: انتي نسيتي انتي بتشكريني ازاي ولا اي
ريناد بكسوف: بس بقا
اسد بضحك: ماشي هعديهالك المره دي
ريناد: طب يلا
ريناد ساعدت اسد و طلعت بيه
هاشم: استنوا هاجي معاكوا
اسد: لا يا حبيبي خليك انت هنا انا هاخد ريناد و اسلام
هاشم: تمام
ريناد خدت اسد وطلعت بيه برا الڤيلا و اسلام ساعده يدخل العربيه و راحوا للدكتور
الدكتور: ازيك يا استاذ اسد
اسد: الحمدلله بخير
الدكتور: ممكن تتفضل معايا
اسد: تمام
الدكتور خد اسد و عمله اشاعات و تحاليل وجيه وقت الكشف
ريناد بتوتر: طمنا يا دكتور يقدر يعمل العمليه امتى
الدكتور بأسف: للأسف يا مدام ريناد استاذ اسد مش هيقدر يعمل العمليه
اسد و ريناد بصدمه: اييييهه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريناد بتوتر: طمنا يا دكتور اسد يقدر يعمل العمليه امتى
الدكتور بأسف: للأسف يا مدام.. استاذ اسد مش هيقدر يعمل العمليه
ريناد و اسد بصدمه: ايييهه
اسد بحزن: ليه هو مش حضرتك قولتلي لما كنت اخر مره عندك اني اقدر اعمل العمليه عادي
الدكتور: ايوه حصل بس الكلام ده من 6 شهور كان المفروض تنتظم على العلاج و تجيلي بعدها بـ شهر بس حضرتك اتاخرت خالص
ريناد بحزن كبير: يعني مفيش امل خالص انه يعمل العمليه
الدكتور: هو في امل.. بس بصراحه مش متاكد ان العمليه تنجح لأن نسبة نجاح العمليه 50% الاول كانت النسبه كبيره لكن دلوقتي .. استاذ اسد انت لو موافق على العمليه انا معنديش اي مشكله ان بس بحذرك انها ممكن لقدر الله متنجحش
اسد بهدوء: تمام.. هعمل العمليه
ريناد بصدمه: اسد انت بتقول اي ده فيها خطر عليك بلاش يا اسد
اسد: هنتكلم في البيت يا ريناد
الدكتور: طب انا ممكن اكتبلك على ادويه بس تاخدها بأنتظام و تجيلي كمان اسبوعين و ساعتها ممكن نسبة العمليه تعلى شويه و ساعتها تقدر تدخل العمليات وانت مطمن
ريناد بفرحه: بجد يعني ممكن النسبه تزيد
الدكتور: اه طبعا.. بس لو انتظم على العلاج
ريناد: لا هينتظم انا هخلي بالي من العلاج و اديهوله في وقته
الدكتور: تمام .. الدكتور كتب على ادويه لأسد و اسلام طلع خد اسد و نزله في العربيه
اسد: اسلام اتصل على فايز الجوهرجي يجيلي على البيت و يجيب تشكيلة
اسلام: تمام
ريناد: ليه عايز جوهرجي
اسد: هتعرفي لما نروح
اسد و ريناد روحوا و اسلام اتصل على الجوهرجي و جيه بعدها بنص ساعه
فايز: اؤمر يا اسد بيه
اسد: وريني ابتشكيله اللي جبتها
فايز ادى تشكيلة الخواتم لأسد
اسد: ريناد ممكن تختاري خاتم حلو لاني مش بعرف
ريناد: اممم.. ده حلو اوي اوي بس ليه
اسد: اصل انا اتعرفت على بنت جديده و حابب اديها هديه
ريناد بحزن: اه تمام.. ربنا يهنيكوا
ريناد في نفسها: اي يا ريناد كنتي فاكره انه ممكن يحبك ولا اي انتي ناسيه انتي بنت مين و هو ابن مين نسيتي ابوكي اللي باعك ليه انتي مجرد مساعده ليه و بعد ما يخف هير'ميكي فوقي بقا كفايه احلام مبتتحققش.. ريناد فاقت على صوت اسد
اسد: تمام يا فايز انا هاخد الخاتم ده.. خد حسابك من حسن ( حسن اللي ماسك حسابات اسد )
فايز: تمام عن اذنك يا اسد بيه
اسد: اتفضل
اسد مسک اي ريناد و لبسها الخاتم
ريناد: انت بتعمل اي.. انت مش قولت انك جايب الخاتم ده لبنت تعرفها جديد
اسد: ايوه
ريناد: انا مش فاهمه حاجه
اسد: انتي البنت اللي اعرفها جديد و بصراحه حبيت اجبلك هديه تليق بكونك مرات اسد بيه و كمان انتي بتهتمي بيا جدا و بتفاصيلي وكمان اتخطفتي بسببي.. وبعدين مسک ايديها با'سها بكل حب.. انا اسف
ريناد بدموع و فرحه: انا فرحانه اوي🥺♥️
اسد: انتي نكديه اوي🙂
ريناد: ليه
اسد: عشان بتعيطي على اي حاجه🙂
ريناد: معلش بقا استحملني.. ايوه صح هي ليلى و هيام هانم فين
اسد: اولاً مفيش هانم هنا غيرك.. ثانياً انا حا'بسهم في المخزن عشانعايز اربيهم شويه المهم سيبك منهم خليكي معايا انا
ريناد بحب: انا معاك اهو.. اسد انا خايفه
اسد: و انتي معايا؟!
ريناد: مش قصدي انا قصدي خايفه عليك من العمليه دي
اسد مسك ايد ريناد و اتكلم بحب
اسد: اهدي و متخافيش اذا كان انا مش خايف.. و بعدين انتي كلامك شجعني لما قولتيلي اني لازم ارجع شغلي و ارجع لحياتي الطبيعيه و لازم اشيل الحمل من على بابا شويه و بعدين انا لسه شاب و حقي اعيش حياتي براحتي
ريناد: خلاص اعمل انت عاوزه براحتك.. ممكن اطلب منك طلب
اسد: هااا
ريناد: احم.. هو ممكن انام في اوضه لوحدي النهارده
اسد: اشمعنا
ريناد: معلش سبني على راحتي انا تعبانه شويه و بعدين انا لسه مختدش عليك
اسد بغمزه: و اليومين اللي نمتيهم جمبي و فـ حضني دول اي
ريناد بكسوف: بس بقا يا اسد.. سبني براحتي
اسد بحنيه: ماشي يا قلبي
ريناد بحب: طب تعالي اساعدك عشان تنام
اسد: ماشي
ريناد ساعدت اسد انه يطلع على السرير و غطته و قفلت النور و خرجت و اسد نام و ريناد دخلت الاوضه اللي جمبه و خدت شاور و نامت
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند ابو ريناد ( خالد )
ـ هو انا مش قولتلك ان ريناد ليا انا ازاي تعمل كده
خالد ببرود: الراجل دفع اكتر منك يا حمدي وانا بقدر السعر الاعلى
( حمدي يبقا صاحب خالد عنده 40 سنه و خالد عنده 47 سنه حمدي كان عايز يتجوز ريناد و كان هيدفع فلوس كتير لخالد بس هاشم جيه و دفعله اكتر يعتبر با'عها بس رينلد اصلا مكنتش تعرف ان حمدي عايز يتجوزها كانت فاكره انه صاحب ابوها بس..نكمل..)
حمدي بغضب: طول عمر ند'ل و كـ لب فلوس لدرجة انك تبيع بنتك عشان تكيف نفسك انا لما كنت هتجوز بنتك كنت هتجوزها عشان ارحمها منك عشان عارف انك مش عايز تجوزها لأي شاب عشان معكش فلوس تجهزها متصرفش على بنتك و تصرف على كيفك.. انت مبترحمش حد يا خالد
خالد بسخريه: ههههههه ضحكتني و انا ماليش نفس.. انت هتشتغل نفسك يا حمدي ده احنا د'فنينه سوا
حمدي بسخريه اكبر: لا مش هشتغل نفسي.. بس لو بنتك عرفت انك مش ابوها يا ترى هتعمل اي
خالد: هههههه ولا يهمني انا خلاص بيعتهـ'ا و خلصنا
حمدي بخبث: طب و ياترى لو هاشم بيه و اسد بيه عرفوا هيحصل اي
خالد: انت ممكن تقولهم😳
حمدي: اه عادي
خالد: لا ياحمدي ابوس ايدك بلاش ده ممكن يمو'توني
حمدي: يبقا تنفذلي طلباتي
خالد بضعف: انا تحت امرك
حمدي: نص المبلغ اللي خدته في بنتك.. ومتحاولش تشتغلني لاني عارف انت خدت كام
خالد بصدمه: انت عايز اتنين مليون جنيه😳
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ» تاني يوم الصبح عند ليلى و هيام
هيام بقهر: يعني اي خلاص كده كل حاجه ضاعت
ليلى بخبث: لا مفيش حاجه خلصت بالعكس احنا لسه هنبتدي
هيام بعدم فهم: مش فاهمه
ليلى بمكر: هقلب التربيزا على اسد
هيام: ازاي
ليلى: اسمعي*********
هيام بسعاده و خبث: ده انتي طلعتي دا'هيه كده اسد هيتجوزك و كمان ريناد هتمشي يبقا ضر'بنا عصفورين بحجر
ليلى: ههه مش لوحدك اللي بتعرفي تفكري يا مامي
هيام: سيبك من الكلام ده.. هنفذ امتى
ليلى: حالاً
هيام: طب يلا قومي
ليلى قامت و خبطت على باب المخزن عشان الحارس يسمعها و يفتح
الحارس من ورا الباب: عايزه اي
ليلى بدلع: ممكن تفتح عايزه ادخل التواليت
الحارس: طيب
الحارس فتح الباب و ليلى كانت ماسكه حديده في ايديها اول ما الحارس فتح الباب راحت ضر'بته بالحديده على راسه الحارس و'قع اغمى عليه
ليلى خرجت تتسحب و دخلت من باب الڤيلا اللي في الخلف عشان معليهوش حراسه و دايما مقفول ليلى جابت خشب كتير و حطته فوق بعض و وقفت عليهم و نطت من على السور
ليلى بضيق: اووف كنت هتعو'ر
ليلى دخلت الڤيلا و هي بتتسحب و طلعت اوضتها طلعت قمي'ص مكشوف و لبسته و دخلت الاوضه عند اسد فضلت تدور على فونها في اوضة اسد .. اول ما لقته راحت شغلت الكاميرا و نامت جمب اسد ( اسد متعود انه ينام منغير تيشرت بس ريناد متعرفش كده لانه كان بيلبس التيشيرت و هي نايمه جمبه )
ليلى راحت نامت جمب اسد و اتصورت جمبه كذا صوره و خدت رقم ريناد من الفون بتاع اسد و بعتت الصور لريناد تحت عنوان
" من الاحسن انك تسيبي اسد هو متجوزك مصلحه مش اكتر عايز حد يهتم بتعبه بس اول ما اسد يخف هير'ميكي را'مية الكلا'ب و الدليل اهو انا نايمه جمبه و فـ حضنه و هو كان مفهمك اني محبو'سه في المخزن طبعا انا لو منك امشي و لو مش مصدقه الصوره تقدري تيجي اوضة اسد و انتي هتتأكدي هههه ياعيني بجد انتي صعبانه عليا اوي يا دودو.. باي"
و بعدين ليلى نامت جمب اسد عشان لو ريناد جت تشوفهم يبقا كلام ليلى صح
ريناد صحيت على صوت الفون قامت و مسكت فونها بتبص شافت صورة ليلى نايمه جمب اسد و قرأت المسدچ
ريناد بدموع و صدمه:اسد!!!
ريناد قامت تجري و دخلت اوضة اسد لقت فعلاً ليلى نايمه جمب اسد
ريناد بصرا'خ: اسدددد..
هاشم سمع صوتها و نزل علطول و اسد صحي مخضوض على صوتها لقا ليلى نايمه جمبه و ريناد واقفه بتصر'خ فيه و هو مش فاهم حاجه
هاشم بخضه: في اي اللي بيحصل هنا
اسد: في اي يا ريناد.. انتي جيتي هنا ازاي يا ليلى انتي مش المفروض في المخزن
ليلى بخبث: اي يا اسد انت نسيت ولا اي انت مش قولتلي انك هتضحك على ريناد و تقولها انك حب'سني في المخزن انا اصلا مكنتش في المخزن انا كنت في اوضتي زي ما قولتلي
اسد بصدمه و غضب: انتي كدا'به انا مقولتلكيش حاجه و انتي كمتي في المخزن مش في اوضتك.. متصدقيهاش يا ريناد دي كدا'به
ريناد بعياط و صرا'خ: ليييييهه يا اسد لييهه ده انا حبيتك ليه تخدعني كده ليه تفهمني انك عايزني جمبك واني بقيت مراتك رسمي و انت اصلا عايزني عشان اساعدك في عمليتك و بعدها هتر'ميني حرا'م عليك انا مئذيتكش فـ حاجه.. انا بكر'هك حقيقي يا اسد كر'هتك
ريناد طلعت تجري برا الڤيلا و هاشم جري وراها
هاشم: ريناد استني.. حاسبي يا ريناااااااااااد
عربيه جايه من بعيد و ريناد بتعدي الطريق و طخخخخخ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريناد طلعت تجري برا الڤيلا و كان في عربيه جايه من بعيد و طخخخخخ
هاشم بصدمه: ريناااااااااد
ريناد واقعه على الارض و الد'م نازل من راسها و الناس اتلمت حواليها
واحد من الناس: حسبي الله و نعم الوكيل فيكوا بتمو'توا الناس ولا بيهمكوا حاجه
واحد تاني: طلاما مش بتعرفوا تسوقوا بتركبوها ليه من الاول
نزل من العربيه بجبروته و غرور ميليقش غير بيه هو طبعا مهو زين العدلي
" زين العادلي يبقا ابن عم اسد بردو يبقا اخو سليم الكبير عنده 30 سنه شبه سليم ولكن جسمه اضخم من جسم سليم بحاجات بسيطه عضلاته اقوى من سليم عينيه زارقا و شعره مرفوع و اسود .. ابوه اسمه عدلي لكن عشان هو صاحب شاركات كتير و مشهور مسمينه في مجال شغله زين العدلي "
زين بغرور: شششش وسعوا خلوني اشوف مين دي
هاشم جري على ريناد و قعد في الارض جمبها و مسك وشها بأيديه
هاشم بدموع: ريناد فوقي متوجعيش قلبي عليكي قومي
زين راح ناحية ريناد و ارفص على رجله عشان يشوف مين دي
هاشم بصدمه: زين!! انت اللي عملت كده انت اي ا'تعميت
زين ببرود: ياعمي انت شايفها بعينك كانت بتجري بسرعه ملحقتش اقف
هاشم: قوم شيلها معايا نوديها المستشفى
زين شالها حطها في العربيه و هاشم ركب جمبه و اتجهوا للمستشفى
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند اسد
اسد بغضب: انتي اي يا شيخه اي الشر ده كله انتي شيطا'نه كلمة شيطا'نه قليله عليكي
ليلى بغل: قول اللي تقوله انا ميهمنيش اي حاجه غير اني ا'دمر ريناد عشان انت بتاعي انا يا اسد بتاعي لوحدي مش هسمح لأي بنت تاخدك مني
اسد مسكها من شعرها و اتكلم بغضب
اسد بغضب: و انا عمري ما هكون ليكي و اوعي تفكري في يوم تئذي ريناد ساعتها هيكون اخر يوم في عمرك متفتكريش اني هعدي اللي انتي عملتيه ده بالساهل بالعكس انتي خلاص قلبتيني على الوش التاني استحملي بقا.. اسلاااااااام
اسلام بأحترام: اؤمر يا اسد
اسد: تاخد ليلى تحجز'ها في المخزن التاني و اوعى حد يعرف انها هناك و عايز حراصه شديده عليها لو هربت انا حسابي هيبقا معاك انت
اسلام: تمام هنفذ حالاً.. ومسك ليلى من دراعها و بيشدها
ليلى بشر و جنون: هتندم يا اسد.. هندمك و همو'تك انت و ريناد نها'يتكوا على ايدي
اسلام شدها و كتفها و و داها المخزن
اسد و اسلام مخدوش بالهم من الفون بتاع ليلى اللي سر'قته من اوضة اسد و بعتت منه المسدچ لريناد بعدها ليلى خبت الفون معاها بعد ما راحت المستشفى عملت مكالمه هتدمر كل حاجه
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند خالد ابو ريناد
خالد: الو
حمدي: ايوه يا خالد انت فين
خالد: انا واقف في المكان اللي قولتلي عليه عشان اسلمك الفلوس
حمدي: تمام خمس دقايق و هكون قدامك
بعد مده كان حمدي وصل لخالد
حمدي: فين الفلوس
خالد: موجوده اهي
حمدي: تمام انا كده حقي وصلني سلام انا بقا.. كان لسه هيمشي بس وقفه صوت خالد
خالد: و انا اي اللي يضمنلي انك متقولش لاسد و هاشم
حمدي ببرود: مفيش اي ضمانات
خالد: يعني اي
حمدي: يعني انا قولتلك اللي عندي تجيب الفلوس مش هقولهم لو مجبتش مش هقول و انت جبت الفلوس يبقا مش هقول
خالد بضيق: ماشي سلام
خالد و حمدي مشيوا
حمدي خد الفلوس و طلع على الڤيلا عند اسد
الحارس: انت مين و عايز اي؟
حمدي: انا تبع ابو ريناد مرات اسد بيه و محتاجه في حاجه مهمه جداً
الحارس: طب استنى هنا
الحارس دخل عند اسد
الحارس: اسد بيه
اسد: عايز اي
الحارس: في راجل تحت بيقول انه تبع ابو ريناد و عايز يشوف حضرتك
اسد: مشيه مش عايز اشوف حد
الحارس: بس حضرتك ده بيقول انه عايزك في حاجه مهمه
اسد بضيق: خلاص ابعته
الحارس: تحت امرك
الحارس: اتفضل اسد بيه مستنيك
حمدي دخل لاسد
اسد: هاا عايز اي
حمدي: عندي ليك خبر مهم
اسد: اخلص قول
حمدي بخبث: مفيش حاجه ببلاش دلوقتي يا بيه
اسد: اخلص عايز اي
حمدي: مليون جنيه
اسد كتب شيك بس فضل ماسكه
اسد: الشيك اهو في ايدي لما تقول اللي عندك لو لقيت الخبر يستاهل هديهولك
حمدي: كنت عايز اعرفك بس انك اتنصب عليك و خدت البضاعه من راجل مش صاحبها سا'رقها يعني
اسد بعدم فهم: قصدك اي
حمدي: قصدي يا باشا ان ريناد مش بنت خالد
اسد بصدمه: اييييهه
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
في المستشفى
زين دخل المستشفى بغرور شايل ريناد بين ايديه و يعتبر مش باينه من عضلاته
زين ببرود: عايز دكتور حالاً
الدكتور جيه و اول ما شاف حالة ريناد جاب ترولي و خدها اوضة الكشف علطول
بعد فتره..
فون هاشم رن و كان اسد
هاشم: الو
اسد بضعف و دموع: ايوه يا بابا انت فين و فين ريناد مشيت و مش لاقيها ارجوك دور عليها يا بابا انا حبيتها بجد كل اللي ليلى قالته ده كان كدب انت عارفني انا لا يمكن اعمل كده
هاشم بدموع: عارف يابني عارف.. انا في المستشفى يا اسد
اسد بقلق: ليه يا بابا فيك حاجه
هاشم بدموع: مش انا يابني.. دي ريناد عملت حا'دثه مع زين ابن عمك
اسد بصدمه: اييييهه.. انتو في انهي مستشفى
هاشم: في*******
اسد: دي المستشفى اللي فيها الدكتور بتاعي انا جاي حالاً.. هاشم كان لسه هيتكلم بس اسد سبقه و قفل الفون
اسد في الفون: الو يا اسلام هات العربيه و تعالى حالاً
اسلام: في اي طيب
اسد: هعرفك بعدين تعالى بس
اسلام: حاضر
اسلام جيه لاسد و خده و راحوا المستشفى
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند ليلى
ليلى في الفون: ايوه يا عز
" عز يبقا عدو اسد في الشغل عنده شاركات و كانوا بيعملوا صفقات مع بعض بس عز بداء يخسر قدام اسد و خسر كتير من وقتها و عز بقا يكره اسد "
عز بخبث: اي ياقلبي
ليلى: وحشتني يا بيبي
عز: انتي اكتر.. مبقتيش تسهري برا زي الاول ليه
ليلى قالتله كل حاجه حصلتلها مع اسد و ريناد و حكتله عملت اي فيهم
عز: انتي طلعتي مش سهله
لبلى: تفكيري كان ناجح بس التنفيذ كان غلط
عز: طب هتعملي اي
ليلى: محتاجاك معايا
عز: عيوني عيزاني اعمل اي
ليلى: هتعمل*********
عز بمكر: موافق بس المقابل
ليلى: اللي انت عايزه
عز: اوك يبقا اتفقنا
ليلى: ايوه بس انت مقولتش طلباتك
عز: خليها مفاجأه
ليلى بأستغراب: اوك باي
عز بشر: ده اللعب هيحلوا اوي.. جايلك با'لدمار يا ابن هاشم
بعد فتره كان اسد وصل المستشفى..
اسد بلهفه: بابا طمني ريناد فيها اي
هاشم بدموع: لسه مش عارفين يا ابني الدكتور جوا من ساعت ما جينا و مطلعش
اسد بغضب: انت ازاي تعمل كده يا زين اي ا'تعميت
زين: اسد انا مكنتش شايفها هي ظهرت فجأه قدامي ملحقتش اقف انا كنت جايلك لما عرفت انك اتجوزت اول ما وصلت لقتها خارجه من باب الڤيلا بتجري و جت قدام العربيه
اسد: انا مش هتكلم معاك دلوقتي عشان مش فايقلك
الدكتور خرج و هاشم جري عليه
هاشم بلهفه: طمني يا دكتور هي كويسه صح
الدكتور: للأسف حصلها كسر في دراعها الشمال و دماغها ا'تفتحت بس خيطناها الحمدلله.. بس في حاجه تانيه
اسد بقلق: في اي
الدكتور بخبث: للأسف المدام كانت حامل و سقطت
اسد بصدمه هو و هاشم: ايييهه
اسد بصدمه: كانت حامل ازاي انا ملمستهاش حامل من مين
شخص: مني انا يا اسد
اسد بصدمه: انت!!!!!
تفتكروا مين الشخص ده؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسد بصدمه: انت
" طبعا كل الناس امبارح قالو ان الشخص ده عز لكن غلط تؤتؤ ده مش عز ده زين مكنتوش تتخيلوا مش كده😂"
زين ببرود: اه انا
فـلاااااااااااااش بـاااااااااااااااااگ
عز: الو
زين: افندم عايز اي
عز: اهدى بس ده انا جايلك بمصلحه عنب
زين: مصلحة اي؟
عز: دي حاجه بسيطه خالص بس مكسبك هيكون كبير
زين: اي هي المصلحه و اي هو مكسبي
عز: انت عارف ان اسد احسن منك في الشغل بكتير و دايما بيتفوق عليك في كل حاجه
زين بضيق: اخلص
عز بخبث: هنئذ'ي اسد بس عن طريق مراته
زين: ازاي
عز بمكر: انا عرفت ان ريناد عملت حا'دثه معاك و انا اتفقت مع الدكتور و اديتله فلوس عشان يكدب كدبه صغير خالص و انت هتعمل زيه هتكد'ب نفس الكد'به و تاخد نص مليون جنيه هااا اي رأيك
زين: و اي هي الكد'به دي
عز: الدكتور هيقول لاسد ان ريناد كانت حامل طبعا اسد هيستغرب هي حامل من مين و هو ملمسهاش هتيجي انت و تقول انها كانت حامل منك
زين كان هيتعصب عليه و لكن خطر في باله فكره و ابتسم بخبث و قال
زين بخبث: موافق الفلوس هتوصل امتى؟
عز ابتسم: ايوه كده انا كنت عارف انك هتوافق.. بعد ما تنفذ الفلوس هتكون عندك
زين: اوگ.. سلام
عز: سلام
فـلاااااااااااااش بـاااااااااااااااااگ
اسد بغضب: مش هسيبك يا حيوا'ن و كان بيحاول يقوم ولكن بلا فائده
هاشم مسك زين من قميصه و فضل يشتمه بألفاظ
زين مسك ايد هاشم و نزلها
زين ببرود: عادي جداً ممكن اسد يطلقها و انا اتجوزها و اهو ابقا صلحت غلطتي
اسد بغضب: انت بتقول اي يا *****
زين: من غير غلط لو موافق انا مستعد عادي لو مش موافق براحتك هي اصلاً سقطـ ت خلاص
الدكتور: لو سمحتوا مينفعش الصوت العالي ده
اسد: انا عايز اشوف مراتي
الدكتور: مش هينفع يا استاذ اسد لان نبض قلبها ضعيف و حطناها على الاجهزه و هي مش هتفوق دلوقتي اصلا قدامها فتره كبير
اسد بأستغراب: ليه
الدكتور: لان هي تعتبر في حالة غيبوبه دلوقتي ( الدكتور ده مش الدكتور اللي متفق مع ليلى و عز )
اسد بقلق: طب هي هتبقا كويسه صح
زين بسخريه: لسه خايف عليها بعد ما خا'نتك
اسد بغضب: اخررررس مش عايز اسمع صوتك غووور من هناا
هاشم بتحذير: امشي من هنا يا زين و انسى ان ليك عم و اوعى تفكر تقرب مننا او من ريناد عشان ساعتها هتند'م اوي
زين بص لاسد بصه اسد فهمها و بعدين مشي
اسد: بابا ممكن توديني عند الدكتور بتاعي
هاشم: ليه يا اسد
اسد: وديني بس و هتعرف هناك
هاشم: حاضر يابني
هاشم خد اسد و راح لدكتور ( الدكتور بتاع اسد في نفس المستشفى اللي فيها ريناد )
الدكتور: اهلاً اهلاً اسد بيه
اسد: شكراً
الدكتور: خير يا اسد بيه معاد الاستشاره بتاعتك لسه مجاش
اسد: لا انا مش هستنى لحد اما الاستشاره تيجي
الدكتور: ممكن توضح شويه
اسد: انت اخر مره قولتلي ان نسبة نجاح العمليه 50% و قولتلي لو انتظمت على العلاج النسبه هتذيد مش كده
الدكتور: ايوه حصل بس حضرتك لسه فاضل 11 يوم على متخلص مدة العلاج
اسد: لا انا مش هستنى لما اخلص العلاج انا عايز اعمل العمليه النهارده
الدكتور: بس كده هيبقا خطر على رجلك
اسد: مش مهم انا راضي باللي هيحصل
الدكتور: طب ثانيه واحده
الدكتور خرج من الاوضه و راح يجيب اوراق هيحتاجها في العمليه
هاشم: اي اللي انت عملته ده يا اسد مكنش المفروض تصر انك تعمل العمليه النهارده المده بتاعت العلاج لسه مخلصتش
اسد: عارف يا بابا بس بردو انا عارف بعمل اي كويس
هاشم بقلق: اللي تشوفه يابني.. ربنا يستر
اسد: يارب
الدكتور دخل
الدكتور: اتفضل يا استاذ اسد امضيلي هنا
اسد بأستغراب: اي ده
الدكتور: ده اقرار حضرتك هتمضي عليه عشان لو في اي خطوره لرجلك احنا مش مسؤولين لأني نبهتك و انت اصريت على العمليه
اسد: تمام
هاشم: اسد بتعمل اي
اسد: هكون بعمل اي يعني يا بابا بمضي
هاشم بخوف: لا يا اسد طلاما في خطوره يبقا بلاش يابني
اسد: يا بابا قولتلك انا عارف انا بعمل اي كويس
اسد مضى على التقرير و اداه للدكتور
الدكتور: تمام اتفضل مع الممرض ده هيجهزك للعمليه على ما نجهز غرفة العمليات
اسد: اوك
اسد دخل جهز و هاشم قاعد دموعه نازله و عمال يدعي لاسد و ريناد.. اسد خرج من الاوضه اللي بيجهز فيها و كان نايم على الترولي
هاشم مسك ايد اسد وهو بيعيط
هاشم بعياط: ربنا يسترها يابني.. عايزك تخرجلي كويس يا اسد متوجعش قلبي عليك يابني انا ماليش غيرك
اسد طبطب على اي هاشم بحنيه
اسد بحنيه: ان شاء الله.. و مسحله دموعه.. مش عايز اشوف دموعك دي ابدا
هاشم: حاضر يابني
و بعدين الممرض خد اسد و دخل العمليات و هاشم نزل المسجد يصلي و يدعيلهم
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند ليلى في المخزن
ليلى في الفون: نفذت
عز: عيب عليكي حصل
ليلى ابتسمت بشر: اخيراً هـ خلص من ريناد
عز بخبث: سيبك من ريناد.. وحشتيني
ليلى ضحكت: ههههه انت اكتر يا روحي
عز: طب اي بقا
ليلى: انا محبو'سه يا عز في المخزن بتاع اسد
عز: طب فين المخزن ده و انا اجيلك
ليلى: معرفش و حتى لو اعرف انت مش هتعرف تجيلي لانه حاطط حراسه كتير اوي
عز: اممم طب انا هتصرف متقلقيش
ليلى: اوگ باي يابيبي
عز: باي
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عدا شهر و ريناد لسه مفاقتش و ليلى لسه محبو'سه في المخزن و عز كل الخطط اللي عملها عشان يطلع ليلى باظت و سليم بيشوف الشغل مكان اسد و اخبار اسد مجهوله
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند سليم في الشركه
سليم دخل الشركه بجبروته و غروره و راح عند السكرتيره ( علا )
سليم: في البنات اللي هعملهم انترڤيو
علا بدلع: موجودين يا سيمو
سليم مسكها من شعرها و اتكلم جمب ودنها
سليم: اسمي سليم بيه يا **** مش عشان قضيت معاكي فتره يبقا تاخدي عليا متنسيش نفسك يابت انا جايبك من الشارع
علا: خلاص سيب شعري
سليم ساب شعرها و اتكلم بغرور
سليم: تدخليلي البنات واحده واحده و بعد ما اختار بنت اعتبري نفسك مرفوده بعدها
علا بصدمه: بس...
سليم: شششش.. اللي اقوله يتنفذ فاااهمه
علا بغضب: فاهمه
سليم دخل و علا بدأت تدخل البنات
كل بنت كانت بتدخل كانت بتبقا لابسه هدوم ضيقه و قصيره خالص وحطين كيلو مكياچ على وشهم.. كل البنات كانت بتدخل فرحانه و يطلعوا بيعيطوا من معاملة سليم الشديده و جيه الدور على البنت الاخيره
علا بقرف: اتفضلي ادخلي.. علفكره سليم عمره ما هيقبل يشغلك عنده بالشوال اللي انتي لبساه ده انتي مش شايفه انا لابسه اي لازم تلبسي زيي عشان يشغلك كل الشركات كانوا بيبقوا نفسهم اشتغل معاهم عشان شكلي حلو
البنت: مهي العتبه زحمه عشان البضاعه رخيصه يااا.. يا انسه.. مش انسه بردو
البنت سابتها ودخلت و دخلت المكتب عند سليم و علا بصتلها بغيظ و غضب
في المكتب عند سليم..
دخلت بنت لابسه دريس كشمير و عليه شكل ورد اسود و واسع من تحت و كوتشي كشمير و خمار اسود.. عيونها فيروزي و بيضه و عندها غمازه في خدها اليمين و خدودها و شفايفها لونهم بينك و قصيره..
سليم كان باصص في الاب توب و بعدين رفع عينه و بص على البنت و انبهر من جمالها حقيقي
سليم في نفسه: يلهوي بقا الوتكه دي هتشتغل عندي انا.. ده المفروض انا اللي اشتغل خدام عندها
البنت قربت على المكتب بتاع سليم و حطت ال C V بتاعها
سليم مسك ال C V و بداء يقراء فيه و انبهر من الشطاره بتاعتها في دراستها و كمية الامتياز اللي جيباها
سليم: حقيقي براڤو انا اول مره اقراء C V بالجمال ده حتى اسمك حلو تالا مش كده
تالا: اه
سليم: طيب انتي ممكن تبدأي شغل من بكره عادي بس في مشكله واحده بس
تالا: اي هي
سليم بص على لبسها: احم.. طريقة لبسك
تالا: طيب يبقا مش هشتغل عن اذن حضرتك و خدت ال C V و قامت
سليم: استني بس
تالا: و استنى ليه انا عمري ما هغير لبسي بسبب شغل ا فلوس او اي حاجه.. مش هغضب ربنا عشان حاجه عن اذنك
سليم: اهدي بس انتي عايزه تمشي و خلاص
تالا: المفروض اني امشي عشان حضرتك مش عاجبك لبسي
سليم: لا يستي غيرت رأيي و عجبني خلاص اقعدي بقا
تالا رجعت قعدت و سليم فهمها طريقة شغلها و هي فهمت بسرعه
سليم: فهمتي
تالا: ايوه فهمت.. حضرتك قولتلي ابداء امتى
سليم: من بكره
تالا: تمام عن اذنك
تالا قامت مشيت
سليم: اي حكايتك معايا ياست تالا
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
في المستشفى
شخص كان واقف جمب ريناد في المستشفى و ماسك ايديها و دموعه نازله بهدوء
ريناد فاقت بدأت تفتح عنيها براحه خالص و بصت على الشخص
الشخص بفرحه: اخيراً فوقتي
ريناد بصدمه: انت ازاي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريناد فتحت عنيها براحه خالص و بعدين بصت جمبها و قالت
ريناد بصدمه: انت ازاي.. ا.. انت واقف ازاي
اسد بأبتسامه: عملت العمليه يا ريناد.. بس لسه بعرج شويه
ريناد بدموع فرحه: مش مهم اهم حاجه انا واقف على رجلك انا فرحانه اوي.. و بعدين افتكرت اللي حصل و بصت الناحيه التانيه بحزن و قالت.. انا فرحنالك بس ده ميمنعش اني بقيت اكر'ه اشوفك بعد اللي عملته و خونتني مع ليلى
اسد بغضب: انتي هتعملي عليا شر'يفه ما انتي خونتيني ابن عمي زين و كنتي حامل منه
ريناد بصدمه: انت بتقول اي انا معرفش مين هو زين اصلا انا معرفش غير سليم و كمان عمري ما اتكلمت معاه من بعد ما لحقني على السلم انت ازاي تصدق اني ممكن اعمل كده انت اكيد ا'تجننت
اسد بغضب: اه اصدق عادي ما انتي واحده ر'خيصه ابوكي با'عك بالفلوس.. تاخدس المفجأه بقا خالد يبقا مش ابوكي انتي مسمكيش ريناد خالد انتي اسمك ريناد عبدالله ابوكي كان رجل اعمال كبير و كان متجوز من واحده فقيره اللي هي امك.. بعد ما ابوكي اتجوزها حملت و ما'تت و هي بتولدك بعدها بـخمس شهور ابوكي خدك و خد واحد من اصحابه و كان هيسافر برا مصر بس عمل حا'دثه و ما'ت متبقاش غير صاحبه و انتي و لأن ابوكي كان مأمنك كويس و كان صاحبه شايلك فا خرجتي من الحادثه كويسه بس حصلك خدش في دراعك و الخدش ده العلامه بتاعته لسه ظاهره لحد النهارده.. ريناد عارفه ان في خدش في دراعها بس كانت فاكره انه خدش عادي مش من حادثه.. اسد كمل كلامه.. بعد ما ابوكي ما'ت صاحبه اللي كان معاه خدك و رباكي بس فلس لانه كان بيشرب و بيسهر مكنش عنده شغل كان بياخد فلوس من ابوكي و لان ابوكي خلاص بح هو فلس و مبقاش لاقي ياكل رباكي لحد اما كبرتي و نزلك تشتغلي عشان تصرفي عليه هو و مراته و كانوا مفهمينك انك بنتهم.. لحد اما خالد با'عك ليا و يعتبر كده انتى زيك زي اي لعبه كل واحد بيتسلى بيها شويه
ريناد قاعده بتسمع و هي مصدومه و دموعها نازله في صمت للحظه صر'خت في وش اسد
ريناد بصر'يخ: انت كد'اااااب كد'اااااب يا اسد و خاين انا ابويا خالد انت بتكد'ب و بعدين قعدت تخبط على صدر اسد و هو واقف ثابت ببرود اسد.. قول انك بتكدب يا اسد قول
اسد ببرود: انا مكد'بتش عليكي في حرف كل اللي قولته صح حتى ابقي اسالي حمدي جاركم
ريناد عدلت نفسها و رفعت راسها بثقه و مسحت دموعها و اتكلمت بجمود
ريناد بجمود: طلقني يا اسد
اسد فضل باصصلها لعشر ثواني و ساكت و بعدين اتكلم بحزن
اسد: انتي طالق..انا دفعتلك مصاريف المستشفى..عن اذنك.. و بعدين خرج اول ما خرج من الاوضه دموعه نزلت و اتكلم بحزن
اسد بحزن: انا بعمل كده عشان مصلحتك يا ريناد مش عايز حد يئذيكي و بكره هتعرفي
عند ريناد..
ريناد كانت دموعها نازله راحت مسحتها و اتكلمت بثقه
ريناد: مش هسيب حد يئذيني او يجرحني تاني و هاخد حقي من كله
بعد فتره الدكتور دخلها
الدكتور بدأء يكشف عليها
الدكتور: لا دلوقتي بقيتي احسن بكتير و نبض القلب رجع كويس و الجروح خفت اهي لا عال عال الحمدلله
ريناد: الحمدلله.. اقدر اخرج امتى
الدكتور: هكتبلك على خروج و هتخرجي كمان ساعه هبعتلك الممرضه تساعدك
ريناد: تمام
الممرضه جت و ساعدت ريناد و الدكتور كتبلها على خروج و راحت على بيتها القديم"عند خالد"
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند اسد في الڤيلا
اسد: اسلام عايزك تخرج ليلى و هيام و الراجل اللي كانت هيام مأجراه يخـ'طف ريناد هتهملي هنا
اسلام: تحت امرك
اسلام خد الحراس و راح المخزن عند ليلى
اسلام: قومي
ليلى: عايز اي؟
اسلام: اسد عايزك
ليلى ابتسمت بخبث و قالت في نفسها: كنت عارفه انك هترجعلي يا اسد بعد ما تعرف خطتي
اسلام: اخلصي هتفضلي متنحه كتير
ليلى: خلاص جايه
ليلى قامت و مشيت مع اسلام و راحوا يجيبوا هيام و الراجل اللي معاها ( اسمه حسين )
اسلام خدهم و راح الڤيلا عند اسد
ليلى بتمثيل: اهئ اهئ بقا تعمل معايا كده يا اسد ده جزائي عشان بحبك
اسد: اسف يا ليلى مكنتش اعرف انك بتحبيني اوي كده.. و انا كمان بحبك علفكره
ليلى بفرحه: بجد يا اسد
اسد: بجد يا روح اسد و هنتجوز كمان
هيام بفرحه: احنا نعمل الفرح الخميس الجاي
اسد: موافق.. و كمان انا خدتلك شقه قريبه من هنا يا خالتو عشان تبقي براحتك
هيام: بس انا مش عايزه امسي من هنا
اسد: اصل يا خالتو بعد ما اتجوز انا و ليلى مش هنعيش هنا هناخد ڤيلا تانيه و نعيش فيها و مش معقول يعني انك تعيشي هنا مع بابا لوحدكم
هيام بضيق: ماشي
ليلى: طب و موضوع رجلك يا اسد هنعمل فيه اي
اسد قام وقف
ليلى و هيام بصدمه: اي ده
ليلى بصدمه: انت خفيت
اسد: اه
هيام بغضب: و طبعا كتبت نص ثروتك لريناد يا هاشم
هاشم: لا طبعا
هيام بأستغراب: مش انت قولت انك هتكتبلها نص الثروه
هاشم: انا قولت اه بس مش هنفذ
هيام: مش فاهمه
اسد: انا افهمك يا خالتو.. ريناد دي بنت احنا جبناها عشان تساعدني بس مش اكتر و بابا قالها كده عشان تساعدني و تهتم بعلاجي و بيا بنغريها بمعنى اصح
ليلى: طب و انت ليه كنت بتعاملني وحش يا اسد
اسد: كنت بختبرك بشوفك بتحبيني و هتستحمليني ولا لا و نجحتي
ليلى: طبعا بحبك يا اسد
حسين بخوف: طب انا عايز امشي
اسد: همشيك طبعا.. و اسد بص لأسلام و اسلام فهمه
اسلام خد حسين و خرج
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند بيت ريناد القديم
تك تك تك
خالد ماسك الشيشه و قام يفتح
خالد بصدمه: اي ده ريناد اي اللي جابك هنا
ريناد رفعت حاجبها: اي جايه بيتي ولا مجيش
خالد: بيتك اي يا ام بيت ده بيتي و انتي دلوقتي في عصمة راجل
ريناد دخلت البيت: لا مهو الراجل ده طلقني خلاص
خالد بصدمه: اييهه
ريناد: زي ما بقولك كده يا خالد
خالد: خالد!! في بنت تقول لابوها يا خالد
ريناد بسخريه: ابوها!! و بعدين ضحكت بسخريه.. تصدق ضحكتني انت فاكر ان حوارك ده لسه مستخبي تؤتؤ انت اتكشفت خلاص يا خالد انا اسمي ريناد عبدالله مش ريناد ههه خالد
خالد بصدمه: انتي عرفتي منين
ريناد: مفيش حاجه بتستخبى اليومين دول با خلوده.. و دلوقتي اتفضل من غير مطرود
خالد: يعني اي
ريناد: يعني اطلع برا بيتي مش عايزه اشوف وشك هنا تاني البيت ده بتاعي انا اللي جبته بفلوسي و شقايه.. و كملت بصر'يخ.. اطلع برااااااا برااااااا
خالد اتخض من صوتها و خد الشيشه بتاعته و جري برا
ريناد قفلت الباب و راه و قعدت في الارض و مسكت دماغها و قعدت تعيط
ريناد بعياط: ليه كده ليه بيحصل معايا كده ليييهه انا تعبت بقا
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عند عز
عز كان قاعد في شقته اللي في الزمالك و على حجره بنت و بيشربوا
الباب خبط و البنت قامت عشان تفتح بس عز شدها تاني
عز بسكر: سيبيه يخبط
الباب فضل يخبط جامد و محدش بيفتح فجأه الباب اتكسر و دخلت حكومه
عز قام بصدمه: في اي
الظابط: انت مطلوب القبض عليك بتهمة قت'ل مراتك المدام سلمى.. هتوه
( عز اتجوز واحده اسمها سلمى و كانت غنيه جدا بعد ما اتجوزها خلاها تكتبله كل حاجه بأسمه و هو يورث بعد ما تمو'ت فـ قتل'ها عشان يروثها )
عز بجنون: لااااااا انا معملتش حاجه سبوني سبونيييي
خدوا عز و خدوا البنت اللي كانت معاه
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
عدا اسبوع و ريناد قاعده في بيتها مش بتخرج و حالتها النفسيه ا'تدمرت حرفياً.. و اسد بيجهز لفرحه هو و ليلى.. و سليم بيقرب من تالا و تالا بردو معجبه بيه.. و زين مختفي.. و عز ا'تحبس
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
يوم فرح اسد
ريناد كانت قاعده في اوضتها ضامه رجلها و بتعيط جالها مسدچ من رقم غريب كانت عباره عن صوره لاسد بالبدله هو و ليلى بالفستان و مكتوب تحتها " اثبتي للناس انك قويه و احضري فرحه الفرح في قاعة **** "
ريناد كانت مصدومه و دموعها نازله بس قامت وقفت بجمود و ثقه و قالت: هثبتلك يا اسد اني اقوى و احسن منك خساره فيك حبي ليك.. قامت لبست فستان احمر ضيق و جزمه حمره و طرحه كافيه و سلسله دهب شكلها كيوت خالص و الخاتم السوليتير اللي اسد جابهولها و خرجت من البيت بقوه و راحت القاعه
في القاعه..
سليم قاعد بيتغازل في تالا و هي قاعده مكسوفه خالص
تالا بكسوف: خلاص بقا يا مستر سليم
سليم بضيق: قولتلك مية مره بلاش مستر دي
تالا: امال اقول اي
سليم: سليم بس
تالا: لا طبعا مقدرش
سليم: ياستي حاولي
تالا بكسوف: س.. سليم
سليم بحب: لا لا قلبي الصغير لا يتحمل
تالا بكسوف: ممكن اسألك سؤال
سليم: طبعا
تالا: هو انت ليه بتعاملني كده يعني كل الموظفين عندك بتعاملهم بجديه الا انا ليه
سليم بحب: يمكن عشان بحبگ♥️
تالا بصدمه: اي
سليم بهمس: بحبگ
ريناد دخلت القاعه بصت لقت اسد قاعد في الكوشه و جمبه ليلى قاعده فرحانه.. فصب عنها دموعها نزلت راحت مسحتها بقوه و رفعت راسها بثقه و راحت عند الكوشه
ريناد بقوه مزيفه: مبروك يا عريس مبروك يا عروسه
اسد فرح جداً ان ريناد جت
ليلى بشماته: الله يبارك فيكي.. اوبس سوري نسيت مين هيرضى يتجوز واحده مطلقه يلا معلش بقا
اسد قام وقف و شد ريناد من وسكه و لز'قها فيه و الكل استغرب هو ازاي يحضن بنت و مراته قاعده حتى ريناد استغربت
اسد بأبتسامه: انا ارضى اتجوز مطلقه عادي
ريناد و ليلى بصوا لاسد بصدمه
زين جيه و حضن اسد
زين بأبتسامه جذابه: وحشتني يا ابن عمي
اسد: انت اكتر يا اخويا
ليلى بصدمه: ازاي
اسد ببرود: زي الناس.. متفتكريش انك اذكى مني يا ليلى كل خطتك مكشوفه
ريناد: انا مش فاهمه حاجه
اسد: انا افهمك.. اسد حكالها كل حاجه حصلت
فـلااااااااااااااااش بـااااااااااااااگ
زين: اسد في لعبه بتتعمل من وراك
اسد بأستغراب: لعبة اي
زين حكاله اللي عز قالهوله و ان موضوع الحمل بتاع ريناد كذ'ب
اسد بخبث: تمام اوي.. عايزك تنفذ كل اللي يقولهولك عز بس تيجي تقولي قبلها وانا هعرفك تعمل اي
زين: معاك يا اخويا
فـلااااااااااااااااش بـااااااااااااااگ
اسد: كنتي فاكره ان ممكن تخلي اخويا يغد'ر بيا يا ليلى.. ههه تبقي غلطانه و اوي كمان
ليلى بشر: مش هرحمك يا اسد
اسد بسخريه: مش هتعرفي تعملي حاجه اللي كنتي بتخططي معاه ا'سجن في قضية قـ'تل مراته
ليلى بصدمه: ايييهه
اسد ببرود: و دلوقتي اقدر اقولك مش عايز اشوف وشك تاني و تعاطف مني مش هئذيكي انتي و امك و جبتلكوا شقه تقعدوا فيها بدل ما تقعدوا في الشارع و دلوقتي اتفضلوا برا القاعه بقا عشان مش عايز اشكال زبا'له في فرحي انا و ريناد
كل ده حصل و ريناد واقفه مصدومه و مش مستوعبه اللي بيحصل
ليلى مسكت الفستان بتاعها و خرجت من القاعه بغضب هي و امها و الناس كلها مصدومه ان عروسه جوزها يطردها من القاعه يوم فرحها
ريناد بدموع: طب و انت طلقتني ليه يا اسد
اسد مسك ايديها و اتكلم بحنيه: عشان لو مكنتش عمات كده كان ليلى و عز ا'ذوكي اكتر و انا مكنتش هستحمل يحصلك اي حاجه و علفكره المسدچ اللي جتلك من رقم غريب دي انا اللي بعتها عشان عارف انك قويه و هتيجي
ريناد: طب لو مكنتش جيت
اسد بخبث: كنت هكمل حياتي مع ليلى بقا
ريناد بغيره: ده انا كنت مو'تك
اسد بضحك: بعد الشر عليا.. و كمل بحب .. تقبلي تكملي حياتك معايا يا رودي
ريناد بحب: اقبل يا اسدي
في بنات جم خدوا ريناد و طلعوا في اوضه لبسوا ريناد فستان ابيض حلو جداً و حطولها لمساتوميكب خفيفه و كان شكلها حلو اوي
ريناد نازله من على السلم و كانت شبه الاميرات
اسد قرب عليها و كان مبهور من جمالها
اسد بحب: يلهوي على الجمال متجوز اميره من اميرات ديزني😂♥️
ريناد ضحكت و قالت: اسد بس انت مطلقني
اسد: و هردك عادي.. و بالفعل اسد ردها
ريناد: هو بابا هاشم كان عارف الموضوع ده بقا
اسد بضحك: ده كان مشترك معانا كمان
اسد خد ريناد و بدأو يرقصوا
سليم بغمزه: هنبقا مكانهم قريب يا وحش الكون
«ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ»
بعد مرور سنه في نفس القاعه فرح سليم و تالا
سليم بغمزه: مش قولتلك هنبقا مكانهم يا وحش الكون
تالا بفرحه: انا فرحانه اوي يا سليم بجد
سليم بحب: انا اكتر يا روحي
بعد فتره كان الفرح خلص و سليم ركب العربيه هو و تالا و اسد كان بيسند ريناد عشان تركب قدام و هو يركب عشان يسوق
اسد بضحك: اركبي يا بطيخه
ريناد بغضب طفولي: اهو انت اللي بطيخه
اسد بضحك: اول مره اشوف طفله حامل في طفله
ريناد: بس يلا
اسد: حاضر
اسد ركب ريناد و ركب جمبها عشان يسوق
ريناد بتمثيل: عاااااااا بولددد
اسد بصدمه: اي يلهوي اعمل اي اعمل اي
ريناد بضحك: صحكت عليك
اسد بضيق: اوف ده انتي ر'خمه
ريناد: عاااااا بولد يخر'بيتك
اسد بضحك: قديمه العبي غيرها
ريناد و هي بتعضه: بولد الله يحر'قك الحقنيييي
اسد بخضه: ده بجد
ريناد: اااااااه
سليم: اطلع على المستشفى بسرعه
اسد طلع على المستشفى و ريناد دخلت العمليات تولد
اسد قاعد متوتر جدا و خايف على ريناد و سليم بيحاول يهديه
بعد بفتره خرجت الممرضه و معاها بنت عسوله خالص شبه اسد بس عيونه عسلي
اسد مسكها و كبر في ودنها و قعد يطبطب عليها و هو فرحان جدا
اسد: ريناد فين
الممرضه: عشر دقايق و هتكون في اوضه عادي
اسد: تمام
بعد فتره ريناد خرجوها و راحت اوضه عاديه
اسد بفرحه: مبروك يا روحي
ريناد بفرحه و دموع: مبروك لينا يا اسدي.. فين البنت
اسد ادهالها
سليم: عقبالنا بقا
تالا بحب: ان شاء الله
اسد: هنسميها اي
ريناد بصتلها بحب و قالت: وتين عشان هي وتيني.. اسد اوعى تحبها اكتر مني او تبطل تحبني
اسد بحب: انا هفضل احبك لحد اخر يوم في عمري.. بابا لما جوزك ليا قالي دي هديتك في الحياه يا اسد و انا عارف انك هتحبها و فعلا حبيتگ
ريناد بحب: بحبگ يا اسدي♥️
اسد: و انا بعشقگ♥️
"آحًدهًمٌ يِحًآولّ آهًدآئيِ آلّسعآدة ولّآ يِعلّمٌ بـُ آنهً آجُمٌلّ هًدآيِآ آلّقدر♥️"