رواية هو نصفي كاملة جميع الفصول بقلم مارينا مجدي

رواية هو نصفي كاملة جميع الفصول بقلم مارينا مجدي

رواية هو نصفي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مارينا مجدي رواية هو نصفي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية هو نصفي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية هو نصفي كاملة جميع الفصول

رواية هو نصفي بقلم مارينا مجدي

رواية هو نصفي كاملة جميع الفصول

مسكت ورقه كانت علي مكتبها وكتبت حاجه وطبقتها وحطتها على سريرها أتسحبت بشويش لحد ما وصلت قدام باب الشقه بصت بصه أخيره وعيونها مليانه دموع وفتحت الباب ومشيت ..
_ ناديهالى البت دى 
= بالهداوه عليها ياحج دى لسه صغيره هى قالت أيه يعنى ؟
_ قالت أيه أنتِ مسمعتيهاش قال أيه عايزه تكمل تعليمها فيها أيه لو سابت الثانوى واتجوزت أبن عمها فرج هو غب ى حبتين بس قلبه طيب وهيحافظ عليها
_ وفيها أيه لو سبتها تكمل تعليمها بس ياحج البت ذكيه وشاطره 
= دى عايزه تبقى زى بنات البندر وتلف على حل شعرها لا هو أنا طرطور يوليه أمشي أنجرى هاتيهالى قال أسيبها قال هتطلع داكتوره ولا هتطلع داكتوره ادى ال بناخده من خلفة البنات الهم 
_خلاص ياحج هدى نفسك مش كده 
= أدخلى ندلها وقوليلها النهارده كتب كتابها على فرج أبن اخويا هى تطول ده فرج حليوه والبنات هتموت عليه
راحت لاوضة " همس " خبطت خبطتين وفتحت الباب ودخلت »
_ يلهووووى إلحقنى ياحج !!
= يخربيتك يوليه سرعتينى خبر أيه ؟
جرى ناحية الاوضه بسرعه »
_ البت البت مش موجوده 
= بتخرفى بتقولى أيه ؟
_ مش موجوده 
= جبتلنا العار منها لله والله ليكون مو تها على يداى 
_ أستنى بس ياحج يااااااحج
جرى وجاب البندقيه من أوضته وخرج للشارع ووالدة منه لاقت ورقه على السرير فتحتها وبدأت تقرأ »
ال مكتوب في الورقه كان : " أنا أسفه يا بابا وأسفه يا ماما بس أنا عايزه أكمل تعليمى انا واثقه أنى هبقى حاجه وأخليكو فخوريين بيا مش بالجواز وخلفة الصبيان يبا انا مش بنت وحشه ولا بقلد بنات البندر ولا عايزه أجبلكو العار بش أنا عايزه أبنى مستقبلى صح يا أمى أحنا فى سنة ٢٠٢٢ وأبويا لسه ال بيفكر فيه قديم سامحونى هرجعلكو تانى بعد ما أكون بنيت نفسي صح ومتخفوش هقعد فى بيت جدى يماما ال أنتى كنتى قايلالى عليه ومحدش هيقدر يقربلى ... " 
الام دمعت وكانت فخوره ببنتها وشايفه انها تستحق فرصه انها تبنى مستقبل حلو لانها مش أقل من حد بعد ما قرات قررت تحرق الورقه بسرعه والحج كان رجع »
_ ها ياحج ملقتهاش ؟
= لا ده حظها بس والصباح رباح اعمليلى كوباية شاى 
_الحمد لله مشافش الورقه ( قالت بهمس )
= بتبرطمى بتقولى أيه يوليه !
_ ها لا ولا حاجه 
تانى يوم الصبح همس كانت وصلت إسكندريه كانت تعبانه وخايفه بس عارفه ان محدش يعرف بيت جدها ( ابو مامتها ) غير والدتها بس يعنى محدش هيوصلها على الاقل لفتره كبيره أوى 
ركبت عربيه ووصلت قدام البيت كان بيت من دورين بينه وبين البحر كام شارع بس وفى مكان نضيف طلعت المفتاح ودخلت حطتها شنطتها على الارض 
البيت كان فيه فرشه كامل وكمان تلاجه وبوتجاز ونضيف بس عايز يتمسح من التراب »
_ يلا يا همس مفيش وقت للراحه نوضب التراب ده بسرعه عشان اروح المدرسه وأشوف الدروس ومكان أشتغل فيه 
همس كانت عارفه خطة بابها وانه هيجوزها فاا سبق وكانت وصلت ورقها لمدرسه جنب بيت جدها فى أسكندريه بمساعدة واحده صاحبتها عايشه هناك فا كان كله جاهز ناقصها الشغل بس عشان تقدر تصرف على نفسها »
بس فى حاجه همس مكنتش عامله حسابها خالص ظهرت فجأه ....
همس خلصت تنضيف وترويق طبعا تعبت جداااا وقعدت تريح شويه على الكرسي »
_ الله عليكى يا همس خليتى البيت يبرق وبقى جميل أوى أيه ده اى الهواء الساقع ده ! 
حتى أنا قافله البلكونه أما اقوم اعمل نسكافيه .. 
قامت همس من الريسبشن للمطبخ ال كانت الوانه هاديه وكبير »
_ يووه نسيت أجيب المج بتاعى من الشنطه 
خرجت تانى للريسبشن ولاقت الشنطه مفتوحه والمج على الترابيزه»
_الله أنا فاكره كويس أنى مفتحتش الشنطه ولا خرجت المج أصلاً !! وبعدين يمكن عملت كده ونسيت 
خدت المج ورجعت للمطبخ تانى وهى بتعمل النسكافيه كانت واقفه تدندن فى أغنية " كايروكى _ نعدى الشارع "
| مستنى اليوم ده أنا من زمان 
أفتح قلبى وأقولها كل الكلام 
وأمسك أيديها ونعدى الشارع سوا . . لالالا . . عدينا الشارع ودخلنا فى تانى شارع توهنا فى الزحمه و .... | 
_ الله كان بيقول أيه بعد كده نسيت يووه !!
فجأه سمعت صوت بيقول بقيت الاغنيه ...
.. وشوفنا الدنيا أحلى الشارع لينا وأول مره لوحدينا .. ده الباقى 
_ ايه ده مين هنا مين فى البيت !!! أظهر بقولك ! ، أنا مبخفش هه 
كانت ماسكه المعلقه وبتلوش بيها وهى ماشيه فى البيت »
.. ده المعلقه المفروض تمو تنى بس من الضحك صح ؟
من الخضه ال هي فيها المج وقع واتكسر أصلها فتشت البيت كله مفيش حد »
.. خسارة المج كان شكله حلو 
_ يلهوى مين !!!
.. سيبى المعلقه بس ال عماله تلوشى بيها فى وشى دى أنتى جيبها فى عينى دلوقت .
_ أسفه أسفه . . أيه ده انا اتهبلت بعتذر للهوا لا لحظه كده انت عفريت يماما !!
.. مش كنت مش بتخافى دلوقت وعامله فيها هركليز 
_ لا أنا ميمى فى نفسي متقتل نيش من فضلك ( قعدت تقول كل ال هى حفظاه فى القرآن من آيات )
.. مفيش فايده أنا لسه هنا برضو انا مش شيط ان حضرتك 
_ جن عاشق !
.. عاشق لمين أنا لسه شايفك بقالى ساعه وده منظر أساسا حد يعشقه ؟
_ على أساس الواد فلقة قمر تلاقى عينك واقعه وطقم سنانك ضايع روح يعم 
.. لا انا وسيم اوى خلى فى بالك 
_ يولا على الثقه 
.. لا ده غرور 
_ يادى النيله عليا اى ال بعمله ده بكلم عفريت ( ضربت نفسها قلمين ) فوقى يا همس دى تهيؤات 
.. لا يا همس مش تهيؤات ولا حاجه وانا مش عفريت عشان الالقاب تختلف معلش 
_ طيب اتكل على الله عايزين ننام والله أسيب البيت وانزل هه 
.. هاجى وراكى أصل انا شبح غتت 
_ شبح !
.. اه انا شبح 
_ وأنا مالى انا يا أستاذ شبح انا أنسانه طيوبه وفى حالى روح خوف حد تانى 
.. انا مش جاى اخوفك أصلا 
_ انا بس لاقيتك لوحدك زي قولت ن....
_ ن .. أيه !!
.. ........
_ يا عم يا أستاذ أبو الاشباح الحمد لله مشي الحق أنام اكيد بحلم 
دخلت تنام وفعلا من كتر هدة اليوم نامت على طول وصحيت الصبح بدرى كان عندها دروس اولهم الساعه ١٠ الصبح 
_ أه يا أنا الله الجو حلو أوى والبلكونه جايبه نسمة لحظه انا مفتحتش البلكونه يكونش 
.. صباح الخير يا كسلانه 
_ يا ساتر يارب حد يخض حد كده !
.. انا جاى أقولك أنك لازم تنزلى دلوقت حالا 
_ ليه !!
.. عشان عايز أقعد لوحدى 
_ أفندم أيه العفر يت البج ح ده 
.. قولتلك أنا مش عفر يت وخليكى جدعه كده ومؤدبه بدل ما أخوفك ها وبعدين انا أكبر منك يبت أنتى 
_ بقولك أيه متصدعنيش 
.. اششش أسمعى كده فى حد فى البيت غيرك 
_ أيه ! 
سمعت صوت رجلين فعلا وفجأه .....»
سمعت صوت رجلين فعلا وكان الصوت جاي من البلكونه .. »
_ أبو الاشباح !!
.. ........
_ هو راح فين ده !! 
.. عايزه أيه ؟
_ ما تبص وتقولي فى أيه انا خايفه 
.. طيب متقوليليش ابو الاشباح تانى 
_ ماشي
.. وتتكلمي بأدب كده 
_ أتفقنا 
.. و 
_ لا أخلص 
.. بصي طريقتك !
_ أنى أسف أنا عيل صغير أتفضل حضرتك 
.. ماشي هشوفلك في أيه لحظه 
_ شوف
.. ايه ده الحقى تعالى ماتخفيش
_ أيه ده !! دخل هنا أزاى؟
دخلت همس ولاقيت كلب صغير وشكله عسول خالص ... »
_ بس بيأن كده ليه !
.. رجله مكسوره تقريبا 
_ يحرام هاخده معايا وأنا نازله فى عياده قريبه هنا عقبال ما اخلص درس يكونو كشفو عليه
.. أنتي نازله ؟
_ أه فى أعتراض ؟
.. هتتأخرى ؟
_ أحتمال لازم أدور على شغل 
.. أصل بخاف 
_ أنت أنت بتخاف !
.. أه وبطلى تشوحى بأيدك بتخبطى فى وشى 
_ يعم هو أنا شيفاك أساساً
.. هخليكى تشوفينى 
_ ها !
.. ماتنحيش كده بس 
فجأه ظهر قدامها شاب طويل مش رفيع ولا تخين ملامحه رقيقه ولطيفه بشرته سمراء شويه وعيونه بنى شعره ناعم ولونه أسود ... »
_ أنت ... أنت ...
.. قولتلك أنى وسيم يابنتى 
_ لا مش كده 
.. أومال ؟
_ مش باين أنك مي*ت خالص 
.. أمممم
_ صحيح أنت مو*ت أزاى ؟
.. أنا مش فاكر أى شئ خالص 
_ ولا أى حاجه !
.. فاكر أسمي بس 
_ أسمك أيه ؟
.. أسمي " دانى "
_ أسمك دانى ؟ ، انت أجنبى ؟
.. بت بت مش عايز ذكاء قولتلك مش فاكر حاجه
_ ده مكنش ذكاء ده كان أستظراف ، يختاى اتأخرت ولازم أنزل بقى سلام 
.. خدينى معاكى 
_ اى العيون البريئه دى ماشي 
نزلت همس بسرعه وعدت على العياده تودى الكلب ال قررت انها هتخليه معاها ... قالو لها رجله مكسوره بس هتتجبس وهيبقى كويس وبعدين راحت الدرس .. » 
كانت قاعده والمستر بيشرح وهو قاعد جنبها بيبصلها ... »
.. بقولك ايه ؟
_ ايه !
.. أنتى فاهمه حاجه ولا غبي*ه 
_ الله ليه الغلط ده بقى 
.. انتى عايزه تدخلى كلية ايه ؟
_ طب 
.. يعينى 
_ على ايه ؟
.. العيانين ال هيبقو تحت ايدك 
_ غللللس 
فجاه المدرس وقف شرح ونده عليها .. »
~همس !
_ اايوه يا مستر ؟
~ أنتى بتكلمى نفسك ؟ اصل محدش قاعد جنبك 
_ ها لا اصل أنا 
~ اقعدى وركزى 
_ ح حاضر
كان دانى قاعد يضحك عليها ... طبعا هى بس ال شايفاه وسمعاه ... خلص الدرس ونزلت كان فى كافيه طالب بنات ويتر قالت هتروح تقدم ... »
.. يا ...
_ أسكت متتكلمش معايا عجبك ال حصل !
.. الله وأنا مالى ؟
_ ده أنت شبح بج*ح 
.. بنت !
كانت ماشيه فى الشارع والناس بتتفرج عليها وبتقول عليها مجنونه .. » 
.. على فكره 
_ اى
.. الناس عماله تبص عليكى هههههه
_ ياخى تبا لك هيقولو عليا مجنونه
.. لا هما قالو مش لسه هيقولو مش بعيد يكلمو مستشفى المجاني*ن تيجى تاخدك 
_ طيب أنا مش هكلمك ولا هرد عليك 
دخلت الكافيه واتفاهمت مع صاحب الكافيه كان راجل طيب ووافق انها هتشتغل بدوام جزئي عشان دروسها ودراستها ... »
_ الحمد لله يارب ادى الشغل اتحلت مشكلته 
بتبص حواليها مش شايفاه »
_ هو راح فين ده ؟ يلا مش مهم الحق اروح اجيب اكل وأجيب الكلب واروح بقى 
راحت جابت اكل ليها وراحت العياده جابت الكلب واكل ليه وروحت كلت وحضرت للكلب مكان ينام فيه ... »
_ برضو مظهرش والله كان مسلينى خساره بس طلع وسيم فعلا ايه ده انا بعاكس واحد مي*ت
قعدت تذاكر لمده ٣ ساعات كده كانت عايزه تنجز كتيييير ... »
_ يااااه أنا تعبت هريح شويه واقوم اعملى قهوه وأكمل 
جايه بتقوم لاقته ظهر فى وشها ... »
_ الله دانى !
.. أتخضيتى هههههه !
_ أه كنت مختفى فين ؟
.. كنت نايم 
_ هى الاشباح بتنام ؟!!!
.. أه او مش عارف بس انا نمت فعلا 
_ الله دانى أيه ده !!!!
.. أيه ؟
_ ده د*م فى رأسك !!!!
.. د*م ؟؟
فى البلد وتحديداً فى بيت " همس " الساعه ٧ الصبح .. »
_ أنتي يا وليه الفطار فين !!
=..........
_  فزى قومى حضريلى الاكل عشان رايح انا واخويا ندور على بنتك جليلة الربايه دى 
= ...........
_ الله مش بترد ليه دى !!
قرب من السرير ومال عليها هزها شويه بالراحه مفيش رد . . هزها جامد أوى وبخضه ... »
_ سهام لا أصحى متسبنيش مش هزعق فيكى تانى بالله عليكى متمشيش سهااااااااام 
إنا لله وإنا أليه راجعون . . سهام أتوفت وكسرة شخصية الحاج الشديد الى شخص مبيتكلمش خالص بس قالولى انهم لاقوه فى أيدها ورقه .. »
مسكها الحاج وفتحها وهو قاعد على السرير مكان سهام مراته ....
" مش عارفه ليه يا حاج قلبى واجعنى الايام دى جامد ولا بلاش أقولك يا حاج . . هقولك يا حبيبى أيوه أنت حبيبى رغم قسوتك عليا انا وهمس بس انا عارفه ان فيه حنيه تكفى العالم كله ، فاكر اول مره خرجنا فيها جبتلى ورده وترمس كنت عارف انى بحبه جدا وعملت كده من غير ما أطلب منك ، مش عارفه أيه ال حصلك يمكن اكون ضايقتك من غير ما أحس ارجوك سامحنى لو كان ده ال حصل منى . . وطالما أنت بتقرأ الكلام ده يبقى أنا مش موجوده أنا عندى أمنيه واحده وطلب واحد يا " على يا رفيق عمرى وروحى سيب همس تكمل  وصدقنى هترفع رأسك هى فى اسكندريه روحلها مش عشان تقسي عشان تحن يا حبيبى وريها أنها احلى واهم حاجه عندك وأن سعادتها بالدنيا ووجودكو جنب بعض اهم من الزعل ومتنساش أن دايما الحبيب الاول للبنت هو والدها خليك حبيبها زى ما كنت حبيبى وفى قلبى على طول . . بحبك اوى .. »
خلص قرأه وعمال يعيط مش عارف ازاى مشيت من غير ما يقولها أنه بيحبها وأنها الوحيده ال سكنت قلبه .. بس قرر انه هيصلح كل ده مع همس ويدور عليها بالراحه عشان يحتويها ويقف جنبها ويشجعها توصل لل هى عايزاه وفعلا حضر شنطه صغيره حط فيها حبة حاجات وحجز قطر لاسكندريه ... »
_ الله دانى مالك !!
.. مالى ؟ أنا مش عارف الدم ده ايه بس أنا مش حاسس بشئ !
_ دانى الحق أنت بتختفى !
.. أيه !!
بص على ايده لاقى بيختفى بالتدريج لحد ما خلاص قرب يبقى هوا بصلها وقال ... »
.. يمكن مشوفكيش تانى أبدا أنتى شاطره يا همس كملى وهتوصلى لل أنتى عايزاه 
_ لا أستنى خليك أنا أتعودت عليك خليك معايا متسبنيش لوحدى 
.. فى حد جاى هيبقى معاكى أديله فرصه عشان جاي يقف جنبك اوعدينى 
_ بايه ؟!
.. تديله فرصه يا هم......
مكملش أسمها وأختفى خالص كأنه كان سراب .. مصدقتش نفسها ازاى اتعلقت بوجوده فى الفتره الصغيره دى حست بالوحده وقعدت تعيط لحد ما نامت ... وصحيت على صوت جرس البيت ... »
_ الساعه ٩ مين ده الجاي دلوقت ! ، أيوه جايه اهو 
بصت من العين السحريه مشافتش حد خافت ..»
_ دانى مش وقت مقالب حقيقى انا أصلا مخصماك ازاى تختفى كده !!
داااانى !!! ، يظهر مش هو لان الجرس بيرن لسه هفتح أشوف مين !
فتحت واتخضت رجعت لورا خطوتين ... »
_ ب .. با... بابا أنا أنا هفهمك أنا أسفه والله مقصدتش أنا عايزاك بس.....
كان عمال يقرب منها وقفل الباب وقرب لحد ما بقى قدامها خالص .. »
_ بابا أهدى وهفهمك وهاجى معاك بس من غير زعي......
فجأه فتح أيديه الاتنين وحاضنها جامد أوى وبدأ يعيط .. »
= وحشتينى اوى يا همس أوى أوى أوى كده تسبينى ها ! هونت عليكى ! 
_ بابا أهدى انا هنا وهعمل ال حضرتك تطلبه من غير نقاش 
= حتى لو قولتلك يلا نرجع !
بصت للارض ... »
_ حتى لو قولت كده هنفذ على طول 
= والدتك أتوفت يا همس أمبارح 
_ أيه !!! لا بابا لا ماما انا مشوفتهاش !!
وبدأت تعيط خدها فى حضنه وطبطب عليها عيطت كتييييير اوى وجامد لحد ما غفلت وصحيت لاقت نفسها فى حضن بابها ... »
_ بابا 
= عيون وروح بابا 
_ حضرتك قولت أيه !
=أنا فعلا عندى طلبين منك
_ أتفضل يا بابا 
= أول واحد تسمحيلي أقعد هنا معاكي ؟
_ أيه !! بجد !! بتكلم بجد ؟
= بجد جداااا ها ؟
_ طبعا ده بيتك أصلا وتانى طلب !
= تتفوقى وتبقى دكتوره او ايا كان حلمك أيه انا هنا جنبك مفيش شغل هتتفرغى للدراسه وبس ايه رأيك ؟
حضنته جامد بابا.... 
_بحبك بجد أوى ربنا يخليك ليا هفرحك وهفرح ماما والاهم من ده أنك جنبى ومعايا هنا 
= أنا هفضل معاكى هنا وهشتغل من هنا يلا نأكل بقى وعشان المذاكره الامتحانات قربت والسنه بتجرى مش عايز حجج ها !
_ تمام يا أحلى بابا
فعلا جريت الايام بسرعه وعلاقة همس ب والدها بقت أقوى بكتيييييير اوى هو قايم بدور الام والاب والاخ والحبيب بيشجعها وبيدعمها جدا جدا وهى بتذاكر كتير جداااا عشان تفرح وتفرحه بيها 
ووصلت لشهر الامتحان نفسيتها كانت فى النازل شويه بس هو خدها وخرجها وادها دعم كبير اوى وبدأت أمتحانات وخلصت ومستنيه النتيجه ... »
= ايه حبيبة بابا لسه صاحيه ليه ؟
_ النهارده النتيجه يا بابا انا خايفه اوى اوى 
= انتى عملتى ال عليكى وزياده وتعبتى ماتقلقيش بقى ها وأنا هقعد معاكى اهو ونفتح التلفزيون برضو 
_ بيجيبو الاوائل عليه بس 
= هتبقى من الاوائل 
_ مش للدرجه دى يا بابا 
فتح التلفزيون وقد كان فعلا كانت من الاوائل وده فرحها وفرح بابها أكتر وخلى علاقتهم اقوى ودخلت كلية طب واول يوم ليها ... »
_ أنا نازله يا بابا 
= أستنى هوصلك طيب !!
_ لا يا حبيبي خليك 
= الله الله مش ناسيه حاجه ؟
_ أيه ؟
= بوسة بابا فين 
_ اهى 
= خدتى فلوس ؟! 
_ اه يلا باى 
= باى 
نزلت ركبت اوبر ووصلت قدام باب الجامعه كانت مبسوطه وفخوره اوى دخلت وشافت جدولها وطالعه على السلم وحد نازل خبط فيها ... »
_ الله مش تحاسب كنت هقع .. الله أنت !!!!!
نزلت ركبت اوبر ووصلت قدام باب الجامعه كانت مبسوطه وفخوره اوى دخلت وشافت جدولها وطالعه على السلم وحد نازل خبط فيها ... »
_ الله مش تحاسب كنت هقع .. الله أنت !!!!!
= أه أنا متأسف جدا أنتِ كويسه ؟
_ ها 
= بقولك أنتِ تمام ؟
_ أه أه هو مش أنت سواق الاوبر ال ركبت معاه من ساعه كده ووصلنى هنا ؟
= أيوه أنا هو يا فندم 
_ أنت طالب هنا ؟ 
= أه في طب أسنان فى سنه رابعه 
_ الله بجد براڤو 
= متشكر جدا أنا أسف بس عندي محاضره دلوقت مضطر أمشي حالا 
_ أه تمام أتفضل أسفه أني عطلتك 
مشي شويه وبعدين رجع تاني عندي مد لى أيده 
= أسمي أنس 
حطيت إيدي في أيده وبابتسامه 
_ أهلاً أنس ، أسمى همس 
= تشرفنا أنتِ في طب أيه ؟
_ بشرى لسه أولى وأول يوم بش حبت الجدول أهو 
= براڤو ، وريني كده اه لسه محاضرتك بعد ساعه ونص في كافيتريا هناك روحي افطرى كده وخدى نفسك هخلص وأجى أعرفك الدنيا هنا أتفقنا ؟
_ أتفقنا جدا 
= سلام مؤقتا 
_ سلام
مش عارفه ليه سمعت كلامه بس قبل ما اروح الكافيتريا قولت أتأكد برضو أنه لسه اول محاضره بعد ساعه ولاقيتها كده فعلا 
_ أدى قاعده 
طلبت بيبسي ومولتو وقعدت كنت بفكر أد أيه أنس شاب مجتهد بيشتغل أوبر  وهو دكتور في حين أن فيه غيره ممكن يكون مهندس أو دكتور برضو بس قاعد فى البيت بحجة انه لازم يشتغل بشهادته ومش بيحاول يساعد نفسه وعيلته حتى فى مصاريف جامعته فضلت سرحانه لحد ما لاحظت فى حد بيشد الكرسي ال قدامى وبيقعد ...
= نحن هنا 
_ أنس 
= زهقتي أكيد
_ شويه أه 
= طيب تعالِ هوريكي المدرجات ال هتبقى فيها محاضرتك أغلب الوقت وبقيت الاماكن عشان متحسيش أنك تايهه شويه وكمان لحد ما تتعرفي على أصحاب 
_ معلش بقي هتعبك معايا 
= لا خالص مفيش تعب 
أنس شاب مهذب جدااا حتى وهو بيكلمني مكنش بيبقى باصصلى وباصص قدامه وفي مسافه بينا دايما وده حاسسنى براحه أكتر ناحيته .... فضلنا نلف الجامعه كلها لحد ما عرفت كل الاماكن الحمد لله 
= وبس يا ستى دى كل الحتت ال هتبقو فيها ووريتك كمان شكل الدكاتره الكبار انما الباقى دول معرفهمش الصراحه بس متقلقيش ماشي 
_ مش عارفه أقولك أيه بجد يا أنس متشكره جدا
= بلاش رسميات بقى أيه شكرا دى أنا معملتش حاجه أصلاً 
_ تسلم يا أنس 
= طيب أنا هسيبك بقى تدخلي المحاضره وأول محاضره تخلصيها تشوفى عاملين جروبات أيه للدفعه وكده متنسيش 
_ حاضر 
= همشي أنا بقي ، وأشوفك بكره أحنا جدولنا نفس الايام شايفه المكان ال هناك ده 
_ أه 
= لو عوزتي أى حاجه هتلاقينى هناك دايما عشان متدوخيش ده يعتبر مكان مشترك بينا وبينكو 
_ تمام ماشي 
= سلام يا همس 
_ سلام يا أنس 
جريت بسرعه عشان أقعد في مكان كويس وأبقي مركزه فى أول محاضره 
لسه يومي طويل أوي عندى أربع محاضرات وعلى عكس المتوقع كل الدكاتره هتدخل فتحت الفون بعت مسدج لبابا عشان ميقلقش وعملته سايلنت ...
- بقولك في حد قاعد جنبك ؟
_ لا مفيش 
- أنا شمس 
_ أهلاً وأنا همس 
- أسمك حلو ، تصدقي دوخت لحد ما وصلت للمدرج 
_ نبقى نروح ونيجى سوا لو تحبى انا عرفت الاماكن هنا كلها 
- ياريت جدا 
_ أتفقنا 
باين علي شمس بنوته لطيفه .. أتكلمنا شويه وخدت رقمها وهى كذلك و كتبنا أسمنا فى مع البنت المسئوله ال هتعمل الجروب .. والدكتور دخل وبدأ يشرح ...
- ياااااه أخيرا خلص 
_ أه 
- بس محاضره حلوه طريقته بسيطه بس الحاجات مكلكعه أوى 
_ بس أحنا قدها أكيد 
- أكيد 
خلصت كل المحاضرات وروحت البيت خلصانه قولت هنام ساعتين وأصحى أذاكر أو أقرأ ال خدته النهارده على الاقل ....
= همس 
_ أيوه يا بابا 
= أنتِ نمتي وصحيتى ولا أيه ؟
_ أه يا حبيبي قولت هقرأ الحاجات ال خدتها نام أنت عشان شغلك 
= ماشي يا حبيبتى ربنا يكرمك تصبحى علي خير 
_ وأنت من أهله .
السنين جريت وبقيت فى سنه تالته دلوقت وكمان أنا وأنس وشمس بقينا صحاب جدااا بس خلاص أنس أتخرج .. 
- يا بختك يا عم أنس 
= ليه يا شمس ؟
_ أنت بتسألها عشان خلصت واتخرجت وبقيت دكتور أخيرا 
- أه يانى وأحنا لسه مطولين يعينى علينا يا همس 
_ هيا بنا نبكى فى صمت 
= والله ضحكتونى طب انا حياله دكتور أسنان أنما أنتو دكاتره وكمان تخصص جراحه يعنى حاجه كبيره 
- أومال يابنى يووه يا همس ماما بتتصل بيا ثوانى يجماعه 
_ روحى ردى 
راحت وكلمت مامتها ورجعت مكشره 
= أيه يا بنتى التكشيره دى 
- بس بقى يا أنس 
_ مالك قولى طنط قالتلك أيه ؟
- بتقولى أروح عشان في عريس جاي بليل طب بجد هطفشه بقى 
= يبقى الله ير حمه هههه
- أنا همشي يا همس بقى عشان مزعلش ماما 
_ ماشى أبقى طمنينى وأنا هبقى أجبلك ال فاتك النهارده معايا بكره 
- ماشى سلام يا همس سلام يا أنس 
_ سلام 
مشيت وهى مكشره وزعلانه شمس كانت وقعت فى حب أنس قلبها ال مدقش لاحد قبل كده دق لانس بس وأنا الوحيده ال هى صارحتنى بكده 
= همس ، همس 
_ أيوه يا أنس 
= أقولك علي حاجه !
_ أيه ؟
= أنا العريس 
_ أيه ؟
= أنا العريس ال هيتقدم ل شمس بليل 
_ بتهزر ، بجد ألف ألف مبرووووك اوى الله صحابى الاتنين هيتجوزو 
= يتجوزو أيه بقى أنت مشوفتيش هى قالت هتطفشنى !
_ وأنت هتطفش ؟
= لا أنا لازقه ههههه ، طيب همشى أنا بقى عشان ألحق أجهز 
_ سلام 
مشيوا الاتنين وسابونى لوحدى ، معرفش ليه حسيت بالوحده أوى كده طلعت المدرج أحضر المحاضرات عشان اروح ..
= مساء الخير يا دكاتره 
.. مساء النور 
= بصو في دكتور جاي لينا إنتداب من بره مصر هتستفادو جامد منه هيبقى معاكو بقيت الترم كله متخفوش بيتكلم عربى أتفضل يا دكتور 
كل الطلاب عنيها كانت على الباب عشان يشوفو مين وشكله أيه ال جاي من بره مصر ده قولت فى سري 
_ أكيد واحد عجوز أصله مستحيل يبقى شاب وعنده خبره لدرجة يبقى جاي من بره مصر 
دخل من الباب ووقف على الاستدچ ومسك المايك وقال ...
= مساء الخير 
لحظه الصوت ده !! ، بصيت عليه 
قمت من الخضه والصدمه وبصوت عالى وسط المدرج صرخت 
_ دااااني !!!!!
دخل من الباب ووقف على الاستدچ ومسك المايك وقال ...
= مساء الخير 
لحظه الصوت ده !! ، بصيت عليه 
قمت من الخضه والصدمه وبصوت عالى وسط المدرج صرخت 
_ دااااني !!!!!!
 ببص حواليا لاقيت كل ال في المدرج باصيين عليا وشي أحمر ببصله لاقيته أبتسم وقال ..
= أنا لسه مقولتش حتي أسمي مكنتش أتوقع أني هلاقي حد يعرفني زى ما زميلتكم قالت أسمي د.داني وهكون معاكم التيرم ده أن شاء الله 
وبعدها كمل وهو باصص لي 
= طيب هتفضلي واقفه متنحه كده كتير ؟!
_ ها !!
= لا ده الصنف شكله غالى أوى ، أقعدي يا أستاذه عايز أبدأ 
_ ها لا أنا أسفه أسفه 
قعدت بعد ما كلهم ضحكو عليا ، لسه بيستظرف زي ما هو يا ترى هو فاكرنى ده عدي سنين أخر مره قبل ما يختفى كانت دماغه بتنز ف وبعدها مظهرليش تاني أبدا ، فضلت بصاله طول المحاضره بصراحه وحشنى أوى .. فقت علي صوته ..
= أنا سمعت أنكو دفعه ممتازه أتمني متخيبوش ظني بقى ها ، المحاضره خلصت لحد كده تقدروا تتفضلو 
يوووه أنا قاعده ورا ليه مش هلحقه كده .. فضلت أجري بس للاسف معرفتش أحصله ..
_ يوووه ملحقتوش كنت عايزه أعرف فاكرنى ولا لا وحصله أيه وكان فين ! ،هو أزاى أختفى كده ؟!
ترن ترن ...
_ ألو يا شمس !
- انتِ فين يا همس ؟
_ في الجامعه لسه ، ها العروسه جهزت ولا لسه ؟
- لا متقوليش عروسه بقي 
_ عروسه عروسه أخلصي عايزه ألبس فستان وأزغرط 
- طيب تعالِ ساعدينى مستنياكِ سلام 
_ قفلت فى وشي 
روحت لبيت شمس بعد ما كلمت بابا وأستأذنته سلمت على والدتها وقعدت تشتكي من شمس وبعدين دخلت لشمس أوضتها 
_ مزعله طنط ليه ؟
- مش عايزه أتجوز 
_ ليه ؟
- أيه !
_ ليه مش عايزه 
- الدراسه وال…
_ أنتِ بتقوليلى أنا الكلام ده ؟
- ممم
_ لسه بتحبِ أنس صح ؟
- أنس !
_ اه 
- بحبه أوى يا همس بس أنا أستودعته عند ربنا وانتِ فاهمه أن مكنش في أيدى شئ 
_ يبقى خلاص مش هنوقف حالنا هو مش من نصيبك وممكن يكون مش خير ليكِ ، يبقى أيه ؟
- أيه ؟
_ يبقى نشوف العريس ده يمكن خير لينا ويكون نصيبك ده ونسمع الكلام ونفرح قلب طنط الحلوه ال بره دي 
- حاضر ، حاضر يا همس
قربت منها حضنتها وسيبتها تعيط ، هتعمل أيه في قلبها انا كنت متفهماها اوى ومبسوطه أوى أن أنس كمان حبها بس محبتش أعرفها غير لما يوصل وهى تعرف منه 
~ يلا يا بنات أجهزو عشان فاضل نص ساعه والعريس واهله يبقو هنا 
_ حاضر يا طنط 
فعلاً جهزنا وهى لبست دريس رقيق اوى وكانت حلوه أوى ..وصلو بعد شويه أنس ووالده لان والدته متوفيه 
_ طيب يا ام شمس أحنا جايين نطلب أيد شمس لابنى 
~ نورتونا وأحنا هنلاقى أحسن من أبن حضرتك فين يا حج 
_ أومال فين عروستنا ؟
~ اه جايه يا شمس تعالِ يا حبيبتى 
كانت متوتره اوى وهى خارجه وعماله تفرك فى أيدها حاولت أطمنها شيلتها الصينيه وخرجتها لاول الريسبشن 
~ تعالِ يا حبيبتى أقعدي
_ طيب مش نسيبهم شويه يا حجه ؟
~ ومالو نسيبهم 
خرج والد أنس ومامت شمس بعيد شويه عنهم ..
= مساء الخير 
- ......
= أنسه شمس ؟
- .....
= شمس هانم هل تسمعنى حول !!
- نعم ؟
= بصى لى كده !
- لا 
= طيب خلاص أبصلك أنا 
وطى راسو بحركه دراميه وأبتساملها ...
= حلو كده يا مغلبانى !؟
- أنس !!!!
= يا شيخه حمد الله على السلامه !
- أنت هنا ليه ؟
= جاي أخطفك 
- مممم
= أيه رد الفعل ده !!، موافقه ؟
- يا مااما ههههه
وجريت من قدامه ودخلو الاهل بعد كده على طول 
~ طالما جريت كده يبقى موافقه يا بنى وبعدين أنتو كنتو يعتبر فى نفس الجامعه يبقى على بركة الله
= طيب حيث كده بقى يا طنط بعد أذنك نكتب الكتاب على طول أخر الشهر ده كويس ؟
~ والله أنا مجهزها اصلا وكله جاهز يبقى ربنا يهنيكو ببعض يولاد ...
خرجت انا بقى أزغرط ....
= الله همس 
_ مبروك يا انس مبروك يا شمس الف مبروك يا حلوين لولولولولولولولولى 
أنتهى اليوم الجميل ده بتلبيس دبلتين فى أيد كل واحد فيهم وكتب الكتاب فى اخر الشهر ... روحت بعد يوم لطيف بس بالى مشغول بيه هو معقول أكون حبيته ، حبيت شبح !
نمت من كتر التعب وصحيت على المعاد المحاضره يدوب أنزل واركب اوبر بسرعه ...
_ أيوه هنا لو سمحت ، شكرا ، الحمد لله لسه فاضل ربع ساعه 
= كسوله أوى 
ببص على الصوت لاقيته هو ...
_ داني !
= هو التكليف متشال ليه أحنا لا صحاب ولا قرايب ؟
_ أنت مش فاكرنى ؟ 
قربت أيدي من دماغه لما خدت بالى انها متخيطه ولسه هحطها على الخياطه ..
_ أيه ده ده أتخيط الجرح !
لاقيته بعد عنى وبصلى باستغراب ..
= أنتِ مجنونه ولا أيه ؟
_ لا أنت مش فاكرنى بجد ؟
= اول مره أشوفك كان أمبارح يبقى هعرفك منين ؟
عيني دمعت وأنا بفتكر اخر مره وكلامه وهو بيقولى أوعى تنسينى لمجرد أن حياتى أنتهت ...
_ انا دخلت طب أهو زي ما قولتلك 
= قولتي لمين ! ، ليا 
_ طيب دماغك كويسه فاكر أيه ال عمل فيك كده ودخلك في كوما ( غيبوبه ) ؟
= لحظه عرفتي منين أني كنت فى كوما ؟
_ أنت لما فوقت عرفت أيه ال حصلك؟
= مش بالظبط بس لس… أنتِ عرفتي كل ده منين بقولك ؟
_ طمني بس ، وبعدين مش هينفع أقولك لانك مش هتصدقنى أصلاً ، على العموم حمد الله على سلامتك مبسوطه أنك مامو تش 
= أيه لحظه أستني ... لا عايز أعرف هصدقك
_ مستحيل تصدقنى أذا أنا نفسي فى الاول مكنتش مصدقه 
= جربيني بس 
لسه هيكمل كلامه سمعنا حد بينده عليه بأسمه ... 
.. داني يابنى عمال أنده عليك 
= مسمعتكش أيه جابك هنا ؟
.. جايه أخدك نسيت أن عندك فحص ؟
= أه نسيت 
.. شفت بقى ، مش تعرفنا ؟
= دي .... 
.. أيوه مين ؟
_ أنا همس طالبه عند دكتور داني 
.. أهلاً أهلاً وانا نادر الطبيب المساعد فى أغلب عمليات دانى تقدرى تقولى كده تلميذه 
_ أهلا بحضرتك 
.. من غير حضرتك 
= بقولك أيه أسبقنى أنت وأنا هحصلك بعد ساعه 
.. ماشي 
= تعالِ نقعد هناك وأحكيلى 
_ ماشي 
رحنا قاعدنا فى مكان كده هادى وبدأت أقوله ال حصل وبعد ما خلصت كان مصدوم ...
_ عارفه أنك مش مصدق بس ده ال حصل صدقنى 
= أنتِ عارفه أنا كان بالى أد أيه فى كوما ؟
_ أد أيه ؟
= خمس سنين وفوقت وأنا فاكر حاجات بسيطه طشاش بيجيلى على فترات فاكر أن حد خبطنى بعربيته وحد كان ماشي ...
.. ألو أنا نادر ، أظن أن فيه خطر علينا فى واحده قاعده معاه دلوقت وبتفكره بحاجات وهو بيقولها أنا فاكر أن حد خبطنىى  .. أيه الاوامر ؟.....
_ بس هو ده كل ال حصل يا داني أقصد يا دكتور داني 
= لا عادي ، بس أنا كنت مزهقك أكيد صح ؟
_ لا بالعكس يمكن فى الاول بس بعد كده كنت ونس ليا وكمان شجعتني 
= ممم 
_ أيه ؟
= ها ! ، لا مفيش مفيش 
_ طيب أنت ال حصل بقي معاك ؟
= هقولك ، بس هتسمعيني ؟
_ جدااااا 
= أول ما فوقت مكنتش مدرك أوي لسه حصل أيه ، جالي نادر وقالي أني فوقت بعد كوما دامت خمس سنين بس كل مؤشراتي الحيويه الي حد ما كويسه ، كنت ساكت ومش بتكلم خالص كان بيجيلى مشاهد في دماغي مقولتهاش لحد لاني حسيت أن الحادثه كانت مقصوده 
_ طيب أيه هي المشاهد دي ؟
= أنا شوفت نفسي سايق العربيه بسرعه وعينى كانت مدمعه ووقفت في مكان أو شارع قدام حاجه أو مكان مش فاكر وشكله مكنش واضح وماسك ورق في أيدي وكنت يدوب هعدي الطريق بس 
_ أه وبعدين !
= الدنيا كانت ليل والوقت كانت متأخر والشارع فاضي ده حتي العربيات قليله جداً ، ف أستنيت الاشاره و وأنا بعدي عربيه كانت جايه عليا بسرعه جنونيه خبطتني وبس كده ، وطبعاً بقي الجزء ال أنتِ قولتيه أني لما كنت فى كوما بقيت ال … ال هو يعني ...
_ شبح 
= أه هي دي 
_ ما شوفتش حاجه تاني طيب ؟ 
= لا أو مش فاكر بصراحه بصِ بيجيلى لسه مشاهد طشاش كأني بحل ال puzzle 
_ أيوه فهمتك طيب أنا جنبك وهساعدك أنت متقدرش تتكلم مع أي حد حواليك او أهلك ؟
= أنا والدى ووالدتى متوفين معنديش غير أخ أصغر منى بسنتين أسمه غيث 
_ حلو أكيد بتحبه أوى وأكيد هو كمان أبقي أحكيله وأنا هنا وهسمعك وهفكر معاك متقلقش 
= خير يا همس معلش عطلتك بقى عن محاضراتك 
_ لا ولا عاطله ولا حاجه ، أنا أصلاً كنت هحضر محاضره واحده وأروح لشمس صاحبتى بتحضر لكتب كتابها كان أخر الشهر بس بقى أخر الاسبوع ده 
= ألف مبروك ليها وعقبالك 
_ متشكره يا دوك 
= لا 
_ لا أيه !
= داني قوليلى بأسمي وفي المدرج قولي دكتور ، أتفقنا ؟!
كان مادد أيده وعلي وشه أبتسامه كبيره ولطيفه ... حطيت أيدي في أيده 
_ تمام يا داني ، أنا همشي بقي 
= أستني 
_ أيه ؟
= ممكن رقم فونك ؟
_ عشان !
= عشان لو أفتكرت حاجه مش قولتي هتفكري معايا ؟
_ طيب هات فونك 
= أتفضلِ
خدت منه الفون وكتبتله رقمي ... 
_ أتفضل يا سيدي 
= شكرا 
_ عن إذنك بقي 
= أتفضلِ
مشيت حبه بعيد عنه وبعدين بصيتله لاقيت باصص عليا فا رجعتله ووقفت قدامه ... 
= نسيتِ حاجه ولا أيه ؟
_ بقولك أيه ؟
= قوليلى 
_ أحنا كده صحاب ؟
= هو أنا أطول يا فندم ، أه طبعاً صحاب 
_ طيب بقولك أيه 
= قوليلى 
_ أنا عزماك على كتب كتاب شمس و أنس ، هتيجى ؟!
= عايزاني أجي ؟
_ عايزاك تكون عايز تيجي 
= هاجي 
_ عشان !
= عشان أنا عايز أجي 
_ شطور أوي 
= طبعاً يا بنتي 
_ طيب أنا همشي بقى المره دي بجد
= تحبي أوصلك !
_ المكان قريب 
= خدي بالك من نفسك 
_ وأنت كمان ، سلام ...
= سلام ، مشيت كان نفسي أسألها علي الكلب الي لاقيناه في البلكونه ، نفسي أعرف عملت أيه مع أهلها ، نفسي أسالها علي حاجات كتير أوي .... والاهم نفسي أعرفها أني منستهاش منستش ال حصل منستش أني روحي كانت متعلقه بيها ومعاها فتره ... وأني أول ما فوقت كانت هي أول حاجه في بالي ... وأول يوم لما قالت أسمي فى وسط المدرج أد أيه فرحت أني لاقيتها وأنها منستنيش .....
ترن ترن ...
= ألو أيوه يا نادر لا أنا في الطريق أهو أومال فين غيث بتصل بيه مش بيرد يعني !
.. تلاقيه لسه نايم من ساعة ما أنت فوقت قرر ياخد أجازه وتاخد أنت بالك من المستشفى بتاعتكو 
= ده تهريج يا عم فى دكتور ياخد أجازه لما أشوفه بس ، أقفل بقى وانا مسافة الطريق ، سلام ...
عند شمس في بيتها بعد ما وصلتلها همس بفتره ...
_ شموسه الى هتبقي أحلي عروسه 
~ بس بقي يا همس 
_ مالك بس 
~ مش كان كتب الكتاب يبقي أخر الشهر أحسن ؟
_ بقولك أيه أنتِ هتعمليهم عليا أنا عارفاكى وحفظاكي أنتِ فرحانه أصلاً أنه بقي أخر الاسبوع ال هو بعد يومين 
~ ماشي عقبالك بقي 
_ إن شاء الله ، بقولك أنا عزمت حد على كتب كتابك ماشي 
~ حد !! ، حد مين أعترفِ !!
_ دكتور داني 
~ ال جالنا إنتداب !!!!
_ أه هو 
~ وده أيه أنتو قرايب أو حاجه ؟
_ لا ولا أي حاجه
~ ما انا عارفه أنطقِ في أيه بينك وبينه ؟
_ في قصه خياليه 
~ ها ! ، قولي بقي 
_ ما بقولك في قصه خياليه 
~ باين فعلاً أنها خياليه ياختى طيب يلا ركزي 
_ هو أنس فين ؟
~ في الشقه 
_ تصدقي ده ند.ل عشان من ساعة ما اتخطبتو ولا قالي شكرا ولا كلمنى حتي 
ترن ترن 
~ جبت فى سيرة القط هو ال بيرن عليكي صح !
_ أه 
~ طيب ردي 
_ ألو يا عريس عايز أيه ، أه قاعده أهي جنبي موبيلها مش عارفه 
~ أخ ده موبايلى فاصل ونسيت أشحنه ، هو عاوز أيه ؟
_ بيقولك بصي له من البلكونه ونزليله السبت جايبلنا أكل بيتزا 
~ أوبا بيفهم والله جري 
بعد ما كلنا ورتبت معاها كل حاجه ليوم كتب الكتاب وكمان هيبقي الفرح روحت البيت خلصانه بصيت علي بابا لاقيته نايم ، دخلت أوضتي فتحت النت وسيبته وقعدت بستريح جتلي مسدچ علي الواتس ..
" = مساء الخير "
_ مساء النور يا دانى "
"= أنتِ لسه بره ده كله ؟! "
"_ لا رجعت من ربع ساعه "
"= أنتِ بخير ؟!"
"_ أه تمام وأنت ؟"
"= دلوقتِ بقيت تمام ، نامي بقي "
"_ هعمل كده عشان ورايا لف علي دريس ليا "
"= ممم تحبي أبقي معاكِ ؟"
"_ أنت عايز !"
"= أنتِ عايزاني عايز ؟"
"_ أه "
"= هنتقابل الساعه كام ؟ "
"_ ١٢ كويس "
"= كويس في كافيه أسمه ...... عارفاه ؟"
"_ أه عارفاه ده قريب مني جدا "
"= خلاص أشوفك بكره ، تصبحِِ علي خير ... "
"_ وأنت من أهله ... " 
نمت نوم عميق وصحيت علي الساعه ١٠ ونص قلبي صحاني مش عارفه ليه بس كنت متوتره أوي قلبي بيدق لما بشوفه غريب أوي شكلي وقعت ولا أيه .... حضرت لبس خفيف كده ولبست خرجت من أوضتي لاقيت بابا قاعد فى الصاله بوسته وبابتسامه قولت ...
_ صباح الخير لاحلي بابا 
~ صباح النور يا روح بابا ، رايحه فين كده ؟
_ هنزل الف علي فستان ليا عشان فرح شمس بكره 
~ خدي فلوس ال أنتِ عايزه وخدي بزياده أشتري ال تحبيه 
_ تسلملى يا أحلي بابا 
~ يسلملى قلبك 
_ بابا 
~ ها !
_ في حد صديق ليا رايح معايا وهيلف معايا 
~ مين أنس ؟
_ لا يا بابا ده دكتور عندنا بس هو صديق 
~ دكتور مره واحده ! ، أسمه أيه ؟
_ داني 
~ داني طيب متتأخريش لو سمحتِ وخلي بالك من نفسك 
_ أعمل حسابك أنك جاي معايا الفرح بكره 
~ أكيد 
_ وهعرفك علي دكتور داني يا بابا 
~ حلو جداا أتفقنا 
_ طيب هنزل أنا بقى ماشي !
~ ماشي فى رعاية الله 
نزلت ومشيت حبه ووصلت الكافيه كان لسه فاضل ربع ساعه دخلت يدوب من باب الكافيه ولاقيته قاعد ...
_ بخ 
= دي أحلي بخ ولا أيه !
_ عامل أيه ؟
= أنتِ عامله أيه؟
_ كويسه 
= بس يبقي أنا كويس
_ كنت مستني حد !
= لا خالص مستنيكي 
_ بس ده لسه علي معادنا 
= حبيت أستناكِ 
_ حلو 
= زَيك 
_ أحممم ، طيب يلا بينا !
= يلا 
_ أه لسه قدامنا محلات يما 
يدوب خرجنا من الكافيه المفروض أنه كان ماشي جنبي ببص لاقيته .

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-