رواية عتمة العشق كاملة جميع الفصول بقلم دعاء احمد

رواية عتمة العشق كاملة جميع الفصول بقلم دعاء احمد

رواية عتمة العشق كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء احمد رواية عتمة العشق كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عتمة العشق كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عتمة العشق كاملة جميع الفصول

رواية عتمة العشق بقلم دعاء احمد

رواية عتمة العشق كاملة جميع الفصول

.. اااااااللحقووووني اااابعد عني انت بتقرب كدا للللييه.. ابعد انا معملتش حاجه.... 
:انا هعرفك ازاي تعملي كدا معايا انا يا بنت الحر"ام انا حازم البدراوي انتي تعملي معايا كدا
:ابو"س ايدك انا زي اختك انا ماليش ذنب هو اللي عمل كل دا
.. انا معنديش اخوات بنات واللي عايزه هعمله فتعالي بقى بدل وربي الكعبه لوريكي النجوم في عز الضهر
في نفس المكان
بنت(نور) حوالي ٢٢سنه واقفه وراء عمود كبير  وحطه ايديها على بوقها وهي شايفه الموقف كله ودا كله في جراج العماره اللي هي ساكنه فيها
فتحت عنيها وبتطلع ببط من وراء العمود وبتشوف اللي بيحصل
وشايفه الشاب بيمسك البنت بعنف وبيجرها ناحيه عربيته والبنت بتحاول تقاومه
نور اخدت نفس عميق و بسرعه مسكت طفايه الحريق اللي جانبها كانت وراهم طلعت بسرعه و ضر"بته على دماغه لكن مش بقوه
الشاب حط ايديه على دماغه وادير شاف نور وعيونها مليانه ذعر والألم
نور الطفايه وقعت من ايديها وهي بتعيط بانهيار وبراءه هي أضعف من انها تاذي حد
نور بسرعه وخوف:انت كويس؟ انا مكنتش اقصد والله انا بس اااههه
الشاب (حازم) :كان واقف صلب بجسده الرياضي وفجأه وقع على الأرض وبقي ينز"ف من دماغه بشده واخر حاجه شافها نور
نور بصدمه:انا اسفه قوم والنبي اطلبي الإسعاف
البنت بابتسامة وتشفي:احسن خليه يمو"ت حازم بيه اخيرا هرتاح منك
نور بدموع وانهيار:انتي بتقولي ايه اطلبي الإسعاف ارجوك هيمو"ت
رشا بخبث:سيبيه يمو"ت هو يستاهل المو"ت والحر"يق بجا"ز و"سخ
نور بسرعه قلعت حجابها وربطته على دماغ حازم وهي بتعيط و منهاره
نور:انتي لايمكن تكوني بني ادمه انا كنت بحميكي منه... انا اسفه ارجوك قوم
رشا ابتسمت بسخريه على غباء نور فهي اكيد محضرتش الحوار من الاول سابتها ومشيت بسرعه
نور بقيت تدور على موبايلها ملقتوش بسرعه قامت وطلعت على شقتها الصغيره جدا وبتاخد الموبيل طلبت الإسعاف
قفلت الموبيل وراحت تشوف الشاب لقيت الناس اتجمعت خافت جدا ورجعت اوضتها تاني وفضلت تعيط وهي بتفكر هي عملت ايه
نور وهي ضامه نفسها:لو ما"ت آآهه استر يارب هعمل ايه دالوقتي..... لو بابا عرف هيروح فيها... يارب انت عالم نيتي
**********
عد شهر ونور في حاله اكتئاب ووكل يوم تشوف كابوس  وتشوف الشاب وهو سايح في د"مه..... حاولت تعرف عنه أي حاجه لكن معرفتش.....
لكن في يوم
والد نور: ازايك يا حببتي
نور بابتسامه :الحمد لله يا بابا كويسه
والدها:مالك يا حببتي
نور:مفيش حاجه بس مرهقه انت عارف امتحانات وكدا
والدها:ربنا معاكي ويوقفلك ولاد الحلال يارب.... انا هنزل بقى عشان أخرس البوابه احسن يحصل حادثه زي اللي حصلت من شهر
نور بتوتر:هو حصله ايه 
ابوها:رجل الأعمال حازم الزناتي في حد هجم عليه و لما وصل الإسعاف كان متاخر
و فقد بصره وهو دلوقتي برا مصر والكاميرات كانت متعطله في اليوم دا... معرفوش مين اللي عمل كدا
نور بصدمه:اااااااعمي
في لندن
امجد:يعني ايه يا دكتور مش هيعمل العمليه؟ 
الدكتور:لا مينفعش يعملها دلوقتي لازم يفضل مده على العلاج الأول لان حالته متسمحش بالتدخل الجراحي دلوقتي
حازم بغضب وعصبيه :انا عايز ارجع مصر حالا.... احجزلي تذكره فورا...... وبنت ال... دي هدفعها التمن بس هي مين... وازاي هعرفها... بس وربي الكعبه لهجيبها واندمها
...نور بصدمه :ااااااااااعمي لا اكيد في حاجه غلط انا متأكده هو كويس
احمد:مالك يا نور في ايه يا حببتي انتي تعرفيه اصلا
نوربخوف:لالالالالامعرفوش وهعرفه منين يعني انا بس اتصدمت ازاي حد يعمل في حد كدا
احمد:خالص يا حببتي اهدي مفيش حاجه وانا هنزل عسَشان احرس البوابه
نور فضلت تعيط وهي بتفكر اد ايه اذته لكن مكنش قاصدها
فضلت قاعده مرعوبه طول الليل لحد ما راحت في النوم
بعد شهر  في المستشفي
دكتور مراد:شوفي يا نور انا كنتي بتدوري على شغل صح
نور:ايوه فعلا يا دكتور
دكتور مراد:تمام يا نور في مريض فاقد بصره من فتره المفروض هيعمل العمليه كمان شهرين بالكتير لكن طبعا محتاج فتره تأهيل للعمليه عشان يكون ادها
نور:هكون مسئوله عنه؟
دكتور مراد:حاجه شبه كدا بس خالي في علمك دا عنيد جداااااا وعصبي وبيشرب يعني التعامل معه صعب جدا
نور:فهمت يا دكتور انا هكون مسئوله عن الحاله
دكتور مراد:بصي يا نور الموضوع بشكل شخصي لان الحاله دي بالذات تهمني جدا
نور:متقلقش يا دكتور هكون قدها ان شاء الله
دكتور مراد:تمام هتسافر اسكندريه امتى هو عايش هناك مع عيلته
نور:بكرا اكون هناك
دكتور مراد:بالتوفيق هبعتلك كل تفاصيل الحاله عشان تقدي تتعاملي معه
نور:طبعا يا دكتور بعد اذنك
رجعت البيت بعد وقت متأخر وفهمت والدها الموضوع وجهزت نفسها للسفر
تاني يوم
بتوصل اسكندريه وبتكون واقفه في المحطه بيرن موبيلها
نور:استاذ أمجد الزناتي
امجد:ايوه حضرتك فين دلوقتي؟
نور:في المحطه
امجد:عشر دقايق واكون عندك
بعد عشر دقايق فعلآ
امجد:اتفضلي معايا يا دكتور
نور:ممرضه
امجد:مش هتفرق كتير اتفضلي معايا
مشيت معه وركبت عربيته بعد ساعه تقريبا بيوصل لقصر ضخم جدا وباين عليه الرقي
امجد:وصلنا
بتنزل وبتدخل معه القصر وسط دهشتها وانبهارها
لكن وقفت مخضوضه لما سمعت صوت بيهز أركان المكان
حازم بعصبيه وهو بيكسر الازاز:انا قالت مش عايز ز"فت ممرضه خليها تمشي بدل ما تبقى ضحيه جديده
نور قلبها اتقبض وفجأه شافته خارج من المكتب و طالع السلم بحذر
نور بدوخه:ان انت لالااااا
حازم وقف لما سمع صوت ارتطام قوي بالارض
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
حازم وقف لما سمع صوت ارتطام قوي بالارض
نور أغمى عليها من الصدمه معقول!!!!! الشاب اللي اتسببت في انه يتعمي هتكون هي اللي هتعالجه؟؟؟؟
أمجد بخضه :يا انسه فوقي في ايه
حازم مسك في تربزين السلم ونزل ببرود لحد ما وقف ادامها وهي على الأرض وفاقده الوعي
حازم بضحكه سخريه :هي دي اللي هتساعدني في العلاج ههههه دي مستحملتش حتى لما نتقابل هههههه خدها وامشي يا أمجد مش ناقص وجع دماغ
امجد:مش هتمشي يا ابن الزناتي وياريت تفهم بقى..... انت محتاجه مساعدتها
كان في تربيزه في مدخل البيت عليها تمثال...... حازم بكل غضب زق التمثال بعنف لدرجه ان أمجد دماغه نز"فت بسبب ان قطعه من التمثال خبطت في دماغه
حازم بزعيق:مش عايز مساعده حد انت فاهم
أمجد حط ايده على دماغه وبص لاخوه بتحدي وشال نور
أمجد :برضه مش هتمشي يا حازم بيه و هتفضل موجوده بمزاجك او غصب عنك ومتتحدنيش لأنك عارفني كويس
حازم بنظره ناريه:اوعدك اني هخليها تطلب بنفسها انها تمشي و انت عارف كويس ان محدش يقدر يغصبني على حاجه
لف عشان يمشي لكنه  خبط في الكرسي
أمجد بخوف:خالي بالك
حازم اتعصب وزق الكرسي بعصبيه وطلع اوضته بحكم انه عارف مكان كل حاجه في القصر
أمجد شال نور وطلع اوضه جهزه ليها.... حطها في سريرها و اخد البرفان من على الگومود وبدأ يفوقها
نور بسرعة بعدت وهي بتعيط وبتقول كلام مش مفهوم
أمجد :اهدي يا انسه في ايه؟
نور بتوتر :هو هو اقصد ازاي
أمجد :اللي شفتيه دا اخويا حازم عملت حادثه من كم شهر وفيها فقد البصر  ومن وقتها وهو عصبي جدا وطريقته عنيفه لكن صدقيني حازم طيب جدا لكن هو بيكره احساس الشفقه
نور بتوتر ولمعه دموع :انا هبقي المسئوله عن حالته لكن دا شكله يخوف اوي
أمجد  :متخافيش قلتلك حازم  عنيد ودي مهمتك يا دكتور انك تساعديه
نور :طب ممكن اقولك رأي بكرا الصبح إذ كنت هقبل اكمل ولا لاء
امجد:طبعا مفيش مشكله بعد اذنك
خرج من الاوضه وفضلت نور اللي انهارت في البكاء وهي عارفه انها اتسببت في مصيبه وانه يفقد بصره بسببها
نور برجاء:يارب يارب انا مكنتش اقصد والله العظيم مكنت اقصد و لا كنت متخيله ان دا هيحصل اعمل ايه دلوقتي...... بس مش هقدر اسيبه من غير ما ساعده يرجع زي الاول....... بس لو عرف ان انا اللي ضر"بته على دماغه هيعمل ايه....... اكيد هيوديني في ستين داهيه يارب اعمل ايه دلني... انا محتاجه دعمك ليا يارب وعارفه انك جانبي
قررت تنام بعد عناء طويل وعيونها في صراع مع القدر
في صباح يوم جديد
استيقظت بطلتنا وهي تنوي مباشره عملها كممرضه وان تنسى لي شي اخر ومهمتها هي إصلاح ذلك المتغطرس العنيد
اخدت الأدوية وراحت المطبخ قالتلهم يجهزوا الفطار وهما استغربوا لان حازم مش بيفطر اصلا... راحت اوضته خبطت لكن مكنش في رد
نور بجديه:استاذ حازم معاد الحقنه..... و الفطار لازم تاخده دلوقتي
اتضايقتي ودخلت الاوضه لكن وقفت مصدومه وهي بتشم ريحه السجا"ير والشبابيك متقفله كأنها مغاره
نور:كح كح كح ايه دا أعوذ بالله
حازم بجمود:بررررراااا وتمشي النهارده
نور: مش همشي وهتتعالج انت فاهم
حازم بسخريه :ااامم ولو معملتش كدا هتعملي ايه؟ 
نور اتوترت وفجأه لقيته في وشها سريع جدا حافظ كل شبر في الاوضه بقى يقرب وهي بتبعد
نور:استاذ حازم مينفعش كدا
حازم بفحيح افعي:لو مشتيش دلوقتي حالا من اسكندريه كلها هندمك انتي متعرفيش حازم الزناتي
نور
حازم بقى يقرب ونور بترجع لورا بخوف وتوتر
نور بتوتر وارتباك:استاذ حازم مينفعش كده
حازم بصوت كفحيح افعي:لو ممشتيش من اسكندريه كلها اوعدك هتندمي انتي متعرفيش حازم الزناتي
نور بشجاعه مزيفه:مش همشي وهتتعالج انت فاهم واذا كنت انت عنيد فأنا العند عندي بالوراثه انت فاهم مش همشي وأعلى ما في خيلك اركبه
حازم: يبقى انتي اللي اختارتي.... وصدقيني وجودك هنا يبقى بدايه جحيمك
نور:تمام وانا موافقه معاد الدوا
الخدامه من برا:الفطار يا دكتوره
حازم بزعيق :انا قلت مش عايز حاجه ايه مش بتفهموا
نور بابتسامه جانبيه :لا ما احنا هنغير بعض القواعد بما ان انا هبقي المسئوله عن حالتك
حازم اتعصب و كان عايز يمسكها لكنها بعدت وهو اتخبط في رجليه وكان هيوقع لولا انه مسك في الكرسي
نور بهدوء:اتاكدت انك محتاج علاج صدقني دا لمصلحتك يا حازم بيه
حازم بزعيق:بررررررررااااا اطلعي برا وبدأ يك"سر في كل حاجه
أمجد من برا:حازم... نور افتحي
نور بعند:مش هفتح وياله يارب انا وانت نولع هنا مش هخرج الا لما تاخد الدوا بتاعك 
حازم  مسكها بعنف ومسك شعرها وهي لابسه حجابها بغضب جحيمي :مش انا اللي حد يتحداني بس انتي اللي اختارتي.... موافق اخد الدوا لكن هنلعب لعبه يا قطه
نور بلعت ريقها بصعوبه و بشجاعه مزيفه:موافقه... اي اللعبه
حازم ابتسم بخبث وهو عارف ان الجو بتمطر 
مسكها وبقي يتحرك في الاوضه بحذر لحد ما دخل البلكونه فتحها وزق نور جوا
نور فجأه اترعشت لان اسكندريه في الشتا برد جدا و دا بتمطر
حازم:هتفضلي هنا اربع ساعات لو قبلتي الرهان هاخد الدوا 
نور واقفه ضامه نفسها وبتترعش و بتعب:انا عندي مشكلة في القلب مينفعش افضل هنا 
حازم بابتسامه خبيثه:يبقى تاخدي حاجتك وتمشي اظن كلامي واضح
نور لنفسها:انا كنت السبب في حالته شكلي هتعب معه اوي 
حازم:مش سامع صوتك ياله اطلعي لمى حاجتك وامشي
نور: انا موافقه على شرطك
حازم برفعه حاجب :موافقه تفضلي هنا في الجو دا
نور: ايوه بس تاخد الدوا
حازم استغرب ليه توافق على حاجه زي كدا وبجمود:ماشي يا قطه 
نور:خد الدوا ياله
حازم اتعصب لكن حب يكمل التحدي واخد دواه 
و قفل البلكونه وفضلت نور واقفه جوا بتترعش وبتحاول تاخد نفسها لكن مش عارفه 
حازم كان قاعد على الكرسي الهزاز وبيسمع الموسيقى المفضله له لكن بيفكر في البنت اللي ضر"بته 
حازم:عيونها كانت مليانه خوف و براءه شكلها مكنش يدل على أنها شخصيه سيئه لكن عقابها هيكون مضاعف لما ارجع اشوف والغبيه اللي جواه دي كمان انا مش ناقصها
عند نور
فضلت تترعش والجو بيمطر بشده وبرد هدومها بقيت كلها مايه 
لحد مكنتش قادره تتنفس 
حازم ابتسم بخبث و هو سامع صوتها وهي بتترعش وسنانها بتكتك 
علي صوت الموسيقى وبدأ يفطر باستمتاع 
خلص فطاره و بدا يتحرك في الاوضه ودخل ياخد شاور  دافي يريح اعصابه بعد داوشه  نور
بعد شويه 
خرج كان بينشف شعره لكن مسمعش صوت نور حط ايديه على الساعه وبدأ يحس العقارب مكنش عد غير ساعه واحده
استغرب وراح فتح البلكونه
حازم ببرود :ايه رايك في الجو
لكنه مسمعش صوتها  لسه بيتحرك خبط في حاجه 
حازم خبط في حاجه اتضايق ونزل للارض لكن اتصدم!!!!!نور واقعه على الأرض فاقده الوعي....والجو بيمطر بشده... شالها و دخل الاوضه... كانت بتترعش  جدا ومش بتتنفس
حازم حطها في سريره و مسك عصايته ببرود وحذر لانه كسر الاوضه ..... خرج من الاوضه وندا حد من الشغالين
جيهان (مديره المنزل) :نعم يا حازم بيه
حازم ببرود:ادخلي شوفي البنت اللي جوا دي ولما تفوق خليها تاخد حاجتها وتمشي مش
 ناقص وجع دماغ
جيهان:اعتبره حصل يا حازم بيه
حازم كان نازل لكن موبيله رن
:عرفت هي مين؟
لا يا باشا مفيش بنت بالمواصفات دي في العماره
:تعرفي مكان رشا الزناتي اكيد هي شافتها يوم الحادثه 
دورنا علي رشا هانم في كل مكان لكن مفيش إثر ليها
بعصبيه:انا قلت كلمه تتنفذ تقب وتغطس وتعرفي مكانها ياريت تكون الرساله وصلت
وقفل موبيله كان نازل لكن سمع صوت صر"اخ عالي
طلع تاني و كان في حد طالع معه
حازم:مين؟؟
........
حازم سامع صوت أنفاس قريبه منه لكن محدش بيرد ودا عصبه
فجاه سكت ومعملتش اي نفس
ومسك حد بقوه من ياقه قميصه
حازم:انت مين ياض انطق؟اوعي تكونوا فاكرين عشان بقيت لعمي اني اتغيرت حازم الزناتي هيفضل حازم الزناتي
امجد:بس مينفعش تفضل رافض العلاج يا اخويا.... صدقني انت محتاجها
جيهان بصر"اخ:البنت جسمها بارد جدا ومش بتتنفس
امجد:انت عملت فيها ايه انطق
حازم ببرود:ولا حاجه لعبنا لعبه وهي خسرت في أول جوله متلزمنيش
امجد بصله بغيظ وزق ايديه وطلع موبيله كلم الدكتور
بعد مده
كانت جيهان غيرت لنور هدومها لأنها كانت كلها مايه والدكتور جيه
امجد:حالتها ايه يا دكتور
الدكتور:حاليا حالتها مستقره على فكره دي مريضه قلب وأنها تقف في المطر والبرد دا غلط عليها انا كتبت لها شويه ادوايه ياريت تلتزم بيهم
امجد:حاضر يا دكتور
بعد مده طويله
كان حازم ماسك كاسه وبيشرب ونور نايمه فضل قاعد يسمع الموسيقى وهو بيشرب... نور بدأت تفوق وهي بتترعش
حازم حس بيها
حازم:اظن خسرتي التحدي اتفضلي لمس هدومك واطلعي برا البيت
نور بتعب:انا بعمل ايه هنا.. اه انت!! انت ازاي بتشرب دا غلط علي الادويه بتاعتك
حازم :بت انتي... انتي مالك بيا خليكي في نفسك احسنلك
نور قامت وهي حاسه بدوخه وراحت مسكت الكأس اللي في ايديه ور"ميته على الأرض اتك"سر
نور بزعيق :انا مخسرتش اللعبه انت اللي جيت وشيلتني وانا مطلبتش دا.... ثانيا مفيش شرب
حازم ابتسم بخبث ووووو
حازم ابتسم بخبث وفجأه شد نور واقعه على الأرض ومسك ايديها بعنف
حازم بغضب:مش انا اللي حد يتحداني وصدقيني هتندمي 
لمس الأرض بايديه و مسك قطعه من الازاز وفجأه غرزها في ايد نور بقيت تنز"ف بشده والد"م على ايديها وهو ماسك ايديها بغضب وبيضغط على الازاز بيغر"ز في ايديها وهي بتعيط وبتصر"خ
حازم بفحيح أفعى:انتي اللي قررت انك تلعبي معايا استحملي
نور بدموع وبتحاول تفلت ايديها :حرام عليك اااههه سيب أيدي انا بكر"هك بكر"هك
حازم بخبث:تمام يا قطه دلوقتي بقي اتفضلي لمى حاجتك وامشي
نور بصراخ :همشي بس سيب أيدي حرام عليك اااااهههه
حازم بابتسامه جانبيه مسم ايديها وقام بحذر وبيجرها وراه وهي بتصر"خ من الألم و الو"جع  طلع من اوضته ونور وراه مش قادره تاخد نفسها لأنها مريض قلب
نزل لمدخل البيت وبسرعه زق نور ور"مها بقسو"ه و جبروت برا البيت وهي ماسكه ايديها وبتعيط
بدأت تصراخ وهي بتحط ايديها على شعرها لانها مكنتش لابسه الحجاب.... الحرس ديروا وشهم
حازم:مش عايز مساعدتك اطلع من اسكندريه كلها مش عايز شفقه من حد
 جايه صوت من برا قوي غاضب
فاتن هانم(والده حازم وامجد)
:ممكن افهم ايه اللي بيحصل هنا ومين دي
ومن عمل فيها كدا؟
حازم:ماما دا موضوع وبينتهي متشغليش بالك
فاتن لاحظت نور وأنها بتحاول تداري شعرها قومتها ودخلت الفيلا
نور بخوف:مش عايزه انا عايزه ارجع القاهره دا مجنون انا عايزه امشي ارجوكي
فاتن هانم:اهدي يا حببتي متخافيش تعالي معايا انا
حازم بغضب :ماما لو سمحتي ممتدخليش وسيبها تمشي
فاتن:حسابنا بعدين يا ابني
حازم لنفسه:تمام يا ماما بس اقسم بالله لو البت دي ما مشيت لوريها الجحيم
كان داخل الفيلا وهو متعصب نسي مَان في تربيزه في المدخل اتخبط فيها ووقع اتعصب اكتر
نور ايديها كانت بتنز"ف بشده والد"م على ايديها وبتعيط بهستريه
فاتن هانم بقيت تحاول تنضفلها الجرح و ربطته
نور :دا مجنون انا بكر"هه انا عايزه ارجع مصر
فاتن: طب ممكن تهدي يا حببتي اطلعي ارتاحي دلوقتي وبعدين نتكلم
نور:انا عايزه امشي والنبي دا مجنون انا مش عايزه افضل هنا
فاتن:طب اهدي يا حببتي واطلعي نامي دلوقتي وبعدين نتكلم
نور هزت راسها بتعب وطلعت اوضتها
بعد كم ساعه
نور وفاتن كانوا قاعدين في اوضه فاتن
نور:انا مش فاهمه هو حضرتك عايزه توصلي لايه انا بجد مش هقدر اكمل
فاتن:أمجد قالي عن البنت العنيده اللي وقفت اقصد حازم ووقتها انا قررت اجي اشوف البنت دي.... بس مكنتش متخيله ان لما اجي القيها بتستلم وبتمشي
نور:حضرتك ابنك دا مجنون تاخديها وتروحي مستشفى المجانين
فاتن:صدقيني انتي غلطانه حازم بس تعبان تفتكري واحد كان ظابط شاطر والكل بيخاف من اسمه..... اكيد مش هيحب احساس ان حد بيشفق عليه
نور:انا مش بشفق عليه انا بس عايزه يبقى كويس
فاتن:غشان كدا لازم تفضلي جانبه لحد ما يبقي كويس دي كلمه من قلب أم يا نور ام شايفه ابنها بيتعذب.... ارجوكي خليكي وخالي دي اخر محاوله و متخافيش من حازم وانا موجوده
نور :وانا موافقه بس انا مش هستحمل كلمه منه
فاتن:حاضر
عدي يومين و نور بتعامل حازم بجفاء وكل اللي بينهم الدوا مش اكتر
ودا مضايقه هو معرفهاش الا من كم يوم لكن اتعود منها على العند والمناكفه
نور:الدوا يا حازم بيه...
حازم:اسف
نور:ايه!!!
حازم بزعيق:ايه مبتسمعيش ومتتخيليش اني هقولها مره تانيه
نور :على فكره انت مغرور
حازم:وانتي عنيده اوي
نور:تمام اتفضل الدوا
حازم بغيظ :بت متعصبنيش
نور:عايزني اقولك ايه انا لحد دلوقتي مش بعرف استخدم أيدي وبسبب كنت همو"ت من البرد
حازم:ودا اللي عايز اعرف ليه مستحمله..... وجاوبي بصراحه اكيد الموضوع مش حكايه مريض وممرضه
نور بتوتر:ممكن اطلب منك طلب.... بلاش تسألني دلوقتي اوعدك اول ما تعمل العمليه هتعرف السبب لوحدك
حازم بشك:اقصدك ايه
نور:ولا حاجه ايه رايك نتمشى شويه على البحر و كفايه شرب بقى وكمان مينفعش تسهر
حازم:دا امر ولا ايه
نور:لا يا حازم بيه دي نصايح ومش شفقه صدقني تحب تخرج دلوقتي
حازم:اوكي انا كمان مخنوق وعايزه اتمشي
الاتنين نزلوا بعد ما حازم اخد دواه وهي ماسكه في ايديه بتساعده
الحارس:اجهز لحضرتك العربيه يا حازم بيه
نور: لا احنا هنتمشي
حازم:لا طبعا طلع العربيه
نور بغيظ:الجو النهارده شمس بطل كسل يا جدع يخربيتك
ومسكت ايديه و شدته بسرعه وراها
كانوا بيتمشوا على البحر ساكتين.... وكل واحد عنده كلام كتير لكن مش كل حاجه ينفع تتقال
نور: ثواني
حازم:اي
نور:آيس كريم مانجه ولا شوكلاته ولا فانيلا
حازم:آيس كريم في الشارع كدا
نور:عيش حياتك يا جدع
انا هجيب مانجه وفانيلا
حازم:بس انا مش عايز
نور:لا دول ليا
حازم:هتاكلي الاتنين
نور:اه قول بقى عايزه ايه
حازم: مانجه
نور:اوكي
بعد شويه
واقفه بتاكل حمص الشام وبتضحك وهي باصه لحازم اللي ماسك اتنين آيس كريم
نور:مش انت قلت انك مش عايز ايه الفجع دا يا اخي
حازم:لذيذه الفنليا الشوكلاته مش حلوه اوي
نور:يعني هو انت بيفرق معاك طالع واكل نازل واكل يخربيتك
عدي ست شهور
ونور وحازم بيقضوا معظم وقتهم سوا وبيتكلموا  لكنه حاسس انها مخبيه حاجه
لكنه مبسوط بوجود حد معه يشاركه معظم تفاصيل حياته
تَالدكتور:اعتقد اننا جاهزين للعمليه... نور انتي بجد شاطره والالتزام دا عمل لينا ناقله ولو كنا هنستنا سنه دلوقتي نقد نعمل العميله
نور: الحمد لله يا دكتور
الدكتور:حازم بيه دلوقتي لازم تجهز نفسك للسفر
حازم بابتسامه :اخيرا
الدكتور:انا مطمن لان حالتك مش صعبه اوي ربنا معاك انا همشي دلوقتي وهجهزلك كل حاجه في المستشفي
أمجد وفاتن:الف مبروك يا حازم يارب يتمم شفاك ع خير
حازم بابتسامه :البركه في نور
نور بتوتر:انا كدا مهمتي خلصت لازم امشي
حازم بسرعه:لا طبعا مش همتشي انتي فاهمه....
نور:انا اسفه بس انا كدا أديت مهمتي بعد اذنكم
حازم قام بسرعه وخارج وراها لكنه اتخبط
نور بسرعة :حاسب
حازم :متمشيش
نور:بابا بقاله كتير لوحده وانا خلصت شغلي يا حازم.. وانت ان شاء الله هتم عمليتك وتكون بخير انا اسف بس لازم امشي بعد اذنكم
حازم:هرجعك تاني يا نور بس وقتها مش هتمشي
عدي اسبوعين
حازم سافر يعمل عمليته ونور طول الوقت متوتره مش عارفه ايه اللي هيحصل لما يعرف الحقيقة بس قررت تشغل نفسها وخصوصا انه بيشغل كل تفكيرها....
عند حازم
الدكتور:مستعد يا حازم
حازم اخد نفس عميق بخوف وتوتر :مستعد
الدكتور بدا يشيل الشاش من على عيونه ببط والكل واقف متوتر
الدكتور:افتحها ببط
حازم فتح عنيه وفضل باصص في الفراغ
أمجد و فاتن فضلوا يبصوا لبعض بتوتر
أمجد:حازم انت شايفني؟
حازم ابتسم وبص لوالدته
فاتن عيطت من الفرحه وحضنته
امجد:حمدلله على السلامه يا وحش
حازم: نور!!!
فاتن:بتحبها؟
حازم سكت ومعرفش يرد
فاتن:بس في حاجه لازم تعرفها يا حازم
حازم:ايه هي؟
فاتن:نور هي البنت اللي ضر"بتك على دماغك و اتسببت في انك تتعمي... نور حكيتلي كل حاجه قبل ما تمشي هي مكنتش فاهمه حاجه وكانت فاكرة بتخطف رشا عشان كدا ضر"بتك.... مكنتش تعرف انها متهمه عندك يا حضره الظابط وهي باللي عملته ساعدتها تهرب.... لكن مكنتش اقصد يا ابني صدقني
حازم بابتسامه :ما انا عارف
امجد:عارف؟
حازم:من شهرين سليم قبض على رشا الزناتي ولما وصلتلها قالتلي ان البنت اللي ضر"بني هي نفسها البنت بنت البواب بتاع العماره ولما دورت عرفت انها نور....
فاتن:وسكت ليه ؟
حازم :عشان عارف انها مالهاش ذنب وكمان عشان متمشيش
عدي شهر
حازم رجع مصر و بيدور علي نور لكنها مختفيه لحد ما قدر يعرف انها موجوده في دار مسنين عندها شغل هناك
نور:ايه يا عم مالك مكتئب ليه
محمد: اخرتها بعد ما ربيته وكبرته يرميني هنا في دار المسنين
نور:حقك علي عيني وراسي بس الدنيا مش مستهله وبكرا ابنك يكبر ويعرف انه غلط وبعدين ايه هو انا مش بنتك ولا ايه
محمد:ربنا يحفظك لأهلك يا بنتي
نور:يارب ههه هروح بقى اشوف عم مصطفى وارجعلك تاني
حازم:نور
نور وقفت مدياله ضهرها وقلبها بينبض بسرعه بخوف
نور:نعم
حازم:على فكره انا عارف كل حاجه مش محتاجه تتهربي مني انا بحبك
نور اديرت وبصتله وهي مبرقه وفجأه ضحكت
نور:وانا مش بحبك ع فكره
حارم:والله دا امر مش طلب وانا حددت معاد مع ابوكي عشان الفرح
نور: ااااممم بس خالي في علمك ان مهري غالي اوي
حازم:وانا قده بعون الله
نور:قلبك ليا عقلك وتفكيرك ليا لوحدي
حازم:ما خلص بقى بحبك
تمت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-