رواية شعاع حبي لها كاملة جميع الفصول بقلم مي عبدالله

رواية شعاع حبي لها كاملة جميع الفصول بقلم مي عبدالله

رواية شعاع حبي لها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مي عبدالله رواية شعاع حبي لها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية شعاع حبي لها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية شعاع حبي لها كاملة جميع الفصول
رواية شعاع حبي لها بقلم مي عبدالله

رواية شعاع حبي لها كاملة جميع الفصول

نور :ماما يماما انا جيييييت. 
حنان :(الام) تعالي ياحبيبتي. 
نور :مين دول يماما.
حنان :دا دا الماذون ودا جوزك. 
نور :يماما بجد مش وقته هزار. 
حنان :انا مش بهزر يانور. 
نور بصريخ :يعنييييي اييييه اتجوززر واحد معرفهوش وجريت على الاوضه بتاعتها.
هاني :(جوز مامتها)راح الاوضه بتاعتها وضربها بالقلم َقال لها لو متجوزتهوش انا هطردك انتي وامك في الشااارع سااامعه ياحلوه. 
نور :حسبي الله ونعم الوكيل.
المأذون :موافقه يابنتي على الزواج.
نور وهي بتبص لهاني بخوف :اه اه موافقه.
المأذون بجملته الشهيره :(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
سيف :قام مسكها من اديها ورمى لهاني شنطه فيها مليون جنيه دا كله وامها كانت هتموت من الخوف عليها لكن مش قادره تعمل حاجه.
في العربيه سيف :متخافيش انا مش هعملك حاجه.
نور :بتبص بالستغراب لكن اطمانت شويه.
وصلوا قدام فيلا جميله. 
سيف بهدوء :انزلي. 
بتنبهر نور بالمكان :وبتدخل الفيلا تحت نظرات سيف لهاَ. 
منه :(مامت سيف) انتي بقى العروسه. 
نور :بأدب اه ياطنط.
منه :لا طنط ايه بقى قوليلي ماما. 
نور بابتسامه :حاضر ياماما. 
سيف :بعد اذنك ياماما هنطلع احنا. 
منه :اتفضل يابني.
سيف: خد نور َوطلع اوضتهم.
نور :الاوضه شكلها حلو لكن ليه هي باللون الأسود.
سيف :حاجه متخصكيش.
نور :باحراج احم طب هو الحمام فين.
سيف :هتلاقي في آخر الجناح.
نور :تمام وذهبت الي حمام توضت ثم خرجت لبست إسدال.
نور :سيف. 
سيف :نعم. 
نور :ممكن تصلي معايا. 
سيف :وهو شايف اد ايه بعيد عن ربنا اه طبعا استنى هروح اتَوضي.
سيف :يالا انا جاهز وفعلا صلى هو ونور واول مره يحس براحه وعرف اد ايه القرب من ربنا حاجه جميله اوي.
نور :ممكن تقرأ معايا قرآن.
سيف :وهو بيبصلها بالستغراب الزاي هي ملاك كده وفعلا مسك المصحف وكان لأول مرة يحس بشعور السعاده والاطمئنان وافتكر اد ايه بعيد عن ربنا واد ايه ممسكش المصحف وقرأ فيه.
وفعلا قرأ قرآن معاها.
بعد ما خلصو نور فتحت الدولاب علشان تغيير لاقت صندوق وقع لسه هتفتحه.
سيف :بغضب انتي بتعملي اييههههه.
نور :بخوف وهي بتعيط الصندوق هو الي وقع انا معملتش حاجه.
سيف :صعبت عليه اخدها في حضنه وقالها خلاص انا اسف بس متفتحيش الصندوق ده مهما حصل علشان متزعليش مني.
نور :تمام 👌 ☹️ واخدها وراحوا نامو
جاء يوم جديد على أبطالنا.
صحيت نور :ولم تجد سيف بجانبها دخلت الحمام توضت وصلت ولبست عبايه شكلها جميل وطرحه كانت ايه من الجمال.
نور:صباح الخير يماما.
منه :صباح الخير يا حبيبتي تعالي يالي افطري.
نور :حاضر يماما وكانت تنظر بعينيها في كل مكان.
منه :مش هنا ياحبيبتي دا في الشغل.
نور :بإحراج احم انا مكنتش بدور عليه.
منه بدحك :😂😂عليا بردو وبداو في في الأكل.
بعد الانتهاء من الطعام منه :تعالي اعرفك على العيله.
نور :تمام يماما.
منه :دي هند بنت خالت سيف. 
هند :وهي بتبصلها من تحت لفوق اهلا. 
نور :بنفس البرود اهلا. 
منه :دي سلمي اخت سيف.
سلمي بترحيب :القمر ده يبقى مرات اخويا دا اخويا ده محظوظ 😂
نور :انتي الي عيونك قمر.
منه :ده أحمد أبو سيف.. 
نور :بإحترام الزاي حضرتك ياعم. 
احمد بحنان :قوليلي بابا.
نور :وهي عينيها مدمعه حاضر يبابا. 
منه :ودي بقى هاله اختي. 
هاله بقرف :اهلا.
نور :وهي مستغربه ردها اهلا الزيك يا طنط.
وبعد ماتعرفو على العيله قعدو في جو اسري جميل.
بعد قليل جاء سيف.
هند :وهي بتجري عليه.
سيفو عامل ايه واحشني.
سيف: ببرود كويس الحمد لله وبعدين بلاش الطريقه دي تاني لو سمحت.
وراح عند نور :باس راسها وقال الزيك ياحبيبتي.
نور :وهي مستغربه طريقه كلامه انا كويسه الحمد لله
وسلم على بقيت العيله.
واستأذن ان هو يطلع.
في الجناح نور :ممكن اعرف ليه بتعاملني تحت بطريقه وهنا بطريقه.
سيف :ميخصكيش وبعدين البسي علشان هنخرج نتغدى برا.
نور :وهي بتتنطط هيهيهيهيهيه احلى سيفو وبعدين أدركت ماقالت وقالت بإحراج صليت الظهر والفجر.
سيف :اه الحمد لله.
ودخل ياخذ شاور.
نور :وهي فاتحه الدولاب البس ايه البس ايه اه لقيتها طلعت تيشرت ابيض وجاكت اسود و جيبه سوده وطرحه حمره وشوز اسود.
سيف :خلص وطلع وانبهر من جمالها كانت ايه من الجمال سيف... ايه القمر ده
نور :ووجها احمر من الكسوف احم ميرسي.
ذهب سيف: َلبس تيشرت ابيض وبنطلون اسود وجزمه سوده وساعه.
سيف يالا واخدها ونزل نور شافت هاني وامها
اول ما شافت هانى مسكت في دراع سيف بسرعه وخوف بصلها بالستغراب وبعدين جريت وهي تحضن مامتها وبتعيط.
هاني: جه يسلم سيف هو الي سلم عليه وقال المدام مش بتسلم واخدها وراحو المطعم.
سيف :طلب الاكل وقعدو يكلو ويتكلمو وبعد وقت طويل رجعو على البيت وكانو قلهم نامو.
سيف :هدخل اخد دش.
ولكن بعد مادخل جه رساله على الفون بتاعه مكتوب فيها شحنه السلاح هتبقى بكره باليل.
نور :بصدمه سلاا"ح
سيف :طلع وشاف الرساله ولقى نور واقفه بتبصله بصدمه.
سيف :استنى هفهمك ولكن مره واحده اغمى عليهاوووووو
سيف :استنى هفهمك ولكن نور لم تتحمل واغمى عليها.
سيف :نووووووووووووور واتصل على دكتوره تجيله البيت.
بعد قليل جاءت الدكتوره.
سيف :بغضب شوفيها انتي لسه هتبصيلي.
الدكتور :حاضر حاضر.
وبعد قليل... الدكتوره :المدام اتعرضت لصدمه شديده خالتها تفقد توازنها فااغمي عليها انا اديتها مهدا وهكتبلك على شويه ادويه تدهولها بانتظام وان شاء الله خير.
سيف :تمام وحسابها وغادرت المكان... سيف بشرود هتعرفي كل حاجه في وقتها يانور قلبي وبعدين اخد باله هو بيقول ايه.
واخد نور في حضنه ونام.
في الصباح صحيت نور لقت نفسها نايمه وسيف جمبها وافتكرت كل الي حصل وفضلت تعيط بصوت عالي وترتجف من الخوف.
سيف :صحي على صوتها ولقاها منهاره في العياط اخدها في حضنه بسرعه وهو عمال يهديها ولكن هي كانت رافضاه خالص وعماله تضرب فيه.
نور :بغضب وصوت عالي انت مجرم انت تاجر سلاا"ح رددد عليااا سااااكتتتت لييييه هههههه اكيييد ساااكت ما انت مش لاااقي حاجه تقوووولها.
سيف :بغضب وبدون مقدمات ضربها بللقم جامد وشدها من شعرهاااا بغضببب وقال لاعاش ولا كان الي يعلي صوته على سيف الشناوى انا الي كللللل الناس بتعملي الف حساااب متجيش واحده زيك*****في الآخر وتعلي صوتها عليااا سااااااااامعه.
نور :بغضب وبكاء بكرهك ياسيف بككككرررهككك.
سابها سيف بغضب قبل ما يفقد اعصااابه عليها ودخل اخد شاور.
بعد قليل خرج سيف من الحمام وارتدي بدله سوده ولبس جازمه سوده وكانت نور لسه بتعيط وضمه نفسها بخوف شديد بصلها سيف بغضب وطلع.
نور :بصت على الباب وهي بتقول عمرك ما هتتغير ياسيف ودخلت الحمام تاخد شاور وطلعت صلت وقرات قرآن وبعدين لبست عبايه استقبال سوده تعكس لون بشرتها وكانت شديده الجمال.
سلمي بتصفير :اووووه ايه القمر ده يناس.. نور وهي بتحاول تخبي دموعها وتبتسم انتي الي عيونك قمر هند بقرف ماهي عاديه يا سلمى مش لازم تجاملي الناس يعني تجاهلوا كلامها مما جعلها تتغاظ اكتر من نور وبدأو يتناولو الطعام.
اما في مكان آخر.
الو يريس خير.
الريس :عمليه السلاح هتتاجل.
الرجل :هتتاجل اد ايه يباشا.
الريس :لسه الزعيم محددتش بلغ الرجاله.
اما في مكان آخر. 
المجهول :هياجلو العمليه ياباشا. 
الباشا :لازم نفتح عينا كويس اكيد في حاجه غلط بتحصل.
المجهول :رجالتنا في كل مكان يباشا وقفل السكه.
اما عند سيف رجع الفيلا.
سيف :السلام عليكم. 
الجميع :وعليكم السلام. 
وفجأه دخل شخص. 
نور بصريخ سليييم وجريت عليه حضنته.
تحولت عين سيف الي الوون الأسود وعروقه برزت وووووو
سيف :عيونه اتحولت للون الاسود وعروقه برزت وقال بغضب شديد نوووووووووووور. 
نور بخضه :بعدت عن حضن سليم وسرعان ماضربه سيف بالبوكس سليم وهو بيحاول يدافع عن نفسه لكن سيف مش مديله فرصه. 
نور بخوف :سييييف دا اخويه.
سيف سابه :وهو بيقولها اخوكي الزاااااي انتي هتستعبطي.
نور :بخوف وهي شايفه الدم يسيل من وجهه ايوه اخويا ولما عرف اني اتجوزت نزل من امريكا وجريت علطول على سليم.
سليم بدحك :جوزك ايدو تقيله اوييي ربنا يصبرك عليه يانوري.
سيف بنفاذ صبر :اسمهاااا نووووور.
سليم بدحك :في آيه ياعم اختي وبدلعها براحتي العيله اتجمعت ونور عرفتهم عليه.
منه بترحيب :الزيك يابني طبعا هتنورنا هنا في الفيله.
سليم :احم لا يطنط انا هقعد في اوتيل عقبال ما الفله بتاعتي تجهز.
(والد سيف سافر)
منه :وهو دا ينفع بردو لا طبعا بت ياسميحه.. نعم يهانم جهزي اوضه للأستاذ سليم.
منه :وانت بتشتغل ايه بقى ياسليم .
سليم :مهندس.
في هذه اللحظه دخلت سلمي بطلتها الجميله وهي بتقول اهلااااااا ياااااهل البييييت اناا جيييييت. 😂
منه وهي بتقول :دي سلمي بنتي اخر سنه ليها في كليه هندسه. 
سليم :اه اهلا الزيك يا سلمى.
سلمي :اهلا يابشمهندس.
وقعدو يتناولو الطعام.
بعد قليل ذهب كل واحد الي غرفته.
غرفه نور وسيف.
كانت نور طالعه من الحمام ولابسه البورنص وفعتقادها ان سيف خارج الغرفه لانه كان خارج لكن نسي فونه فارجع يجيبوه واتصدم من هيه نور لكن سرعان ما تغيرت تعابير وجهه وووووو
اما في غرفه هند :هند وهي بتتكلم في الفون وبتقول هترجع امتى انا عاوزه اخلص من عيله الشناوى بأسرع وقت.
هو:قرييب جداا هظهر وهنا سوف يبدأ دمار عيله الشناوى.
اما في غرفه منه :كانت بتتكلم في الفون وهي بتقول سيف وسلمي ميعرفوش ان احمد مش ابوهم ولكن فجأه انفتح الباب وووووو
اما في غرفه سليم :كان عمال يفكر في سلمه وقد ايه هي جميله.
اما في مكان آخر.
الريس :معاد الشحنه اتحدد ولكن في خاين في وسطنا بيسرب معلومتنا لناس مجهوله الهويه.
الرجل :طب هنعمل ايه ياريس.
الريس هنعمل :*******وضحك ضحكه شريره.
اما عند سيف :سيف بغضب شديد مين الي عمل فيكي كده.
نور بخوف وعيط :هاني كان بيعمل كل يوم فيا كدا كان بيجيب الكرباج ويضربني جامد ولما اعترض كان بيسلعني بالنار وانهارت في البكاء اخدها سيف في حضنه وهو يتوعد لهاني ولكن لقاها استكانت في حضنه فاعرف انها نامت اخدها نيمها على السرير وهو وجهه لا يبشر بالخير.
اما عند منه :الباب اتفتح وكانت سلمي داخله الغرفه ولكن منه مت الخضه الفون وقع منها.
سلمي :باستغراب مالك يماما انتي كويسه.
منه :بتوتر اه اه انتي عاوزه ايه.
سلمي :باستغراب من طريقه كلامها ولكن قالت انا نازله راحه النادي.
منه :تمام تمام.
اما في مكان آخر.
المجهول :الو ياباشا خير.
الباشا :في *******ولازم نفتح عينا كويس.
المجهول :متقلقش يباشا وقفلو السكه.
سيف :عوزكو تقلبولي الدنيا وتجبولي هاني. 
الحراس :تمام ياباشا. 
اما عند نور :صحيت لقيت نفسها نايمه وسيف مش موجود قامت اخدت شاور وخرجت صلت وقرات قرآن.
اما في نايت كلاب كان هاني موجود وسكرا"ن جابو وودوه المخزن الي قال عليه سيف. 
اما عند منه كانت بتفتكر الماضي. 
ولكن دخلت سلمي وهي بتقول. 
ماماااااا مااامااااا يمااماا انتبهت منه لسلمى وهي بتقول نعم ياحبيبتي. 
سلمي بفرح :انا اخدت المركز الأول في الرسم (سلمي بتتعلم الرسم لكن بتدرس هندسه) 
منه بفرح :الف مبروك ياحبيبتي. 
اما في المخزن كان سيف جه وكانت رجالته روقته على الآخر. 
سيف بشر :عارف إلى بياخد حاجه ملك سيف الشناوى او يلمسها بس بعمل في ايه. 
هاني :بخوف غلطه ومش هتتكرر تاني ولكن سيف لم يترك له فرصه ووووووو 
في مكان ما 
الممرضه :يادكتور يادكتور المريض حرك ايده. 
الدكتور :كويس المريض قرب يفوق. 
اما في مكان آخر. 
الريس :بلغ الرجاله ان معاد الشحنه يوم ******
الرجل :تمام ياريس وضحكو بخبث وشر. 
اما في مكان آخر. 
الباشا:عرفت الي حصل. 
المجهول :اه يافندم النهايه قربت. 
اما في المخزن كان سيف بيضرب هاني بغل وشر لغايه مادراعه وايده اتكسرو. 
سيف لرجالته :ارموه قدام اي مستشفى وسابهم ومشي. 
اما في الفيلا الكل اتجمع وبداو في الطعام ولكن فجأه دخل شخص الجميع بصدمه مرواااااااان (مروان اخو هند هو شخص خبيث وبيكره عيله الشناوى وبزات سيف) 
هند :مروان حبيبي وحشتني وحضنته وهمست في ودانه وقالت بدا العد التنازلي لعيله الشناوى فالشخص الذي كانت تكلمه هند هو مروان. 
وبدأت العيله بالترحيب بيه. 
مروان :وهو بيبص لنور بخبث وبيمد ايده اهلا ياسنيريتا مكنتش اعرف ان سيف زوقه حلو في الستات اوي كده ولكن لم يكمل كلامه لأن سيف ضربه بالبوكس وهو بيقول ملكش دعوه بحاجه تخص سيف الشناوى واخد نور وطلع غرفته. 
نور دخلت الحمام فون سيف رن وكانت واحده بتقول بمياعه الزيك ياسيفو ايه مبتسالش عليا ليه على العموم ليك حاجه تخصني ولازم تيجي تأخذها. 
سيف :بالستغراب انتي مين وايه الحاجه الي ليا عندك انتي هتستعبطي يا********🤬 
البنت :لما تيجي هتعرف كل حاجه المكان في ***يالا تشاو.
الشخص :برافو عليكي خدي دول ودالها عشر تالاف جنيه وقال لما تكملي بقيت العمليه هتاخدي العشره التانين. 
البنت :انت تامر ياباشا وضحكت ضحكه شريره.
اما عند سيف كان بيلبس وخارج. 
نور :بالستغراب انت رايح فين. 
بصلها سيف شويه وقال :شغل رايح شغل. 
نور :بالستغراب هو في شغل الساعه 8
سيف :سابها ومردش عليهاا وفي الوقت ده اتبعتت رساله على فون نور مكتوب فيها جوزك بيخونك لو مش مصدقاني روحي عماره ****** وهتلاقي كلامي مظبوط. 
لبست نور فعلا وبسرعه نزلت راحت المكان. 
اما عند سيف راح العنوان وفتحتلو الباب وهي بتقول اتفضل دخل سيف وهي قفلت الباب ودخلت. 
سيف :ايه الي ليا عندك واخلصي يا ****انا مش فضيلك. 
هي بمكر :اصبر بس انت مستعجل ليه في الوقت ده خبطت نور وفتحت البنت لكن نور زقتها ودخلت لاقت سيف قاعد بصلته بخذلان ونزلت بسرعه فهم سيف ان دي مامراه عليه ونزل وراها بسرعه ووووو
سيف :نور استنى هفهمك
نور بصريخ :افهههههههم اييييه انت تقولي رايح شغل واكتشف عكسسس كدددده خاااالص.
سيف : بارغم من اني مش بحب الصوت العااالي يانووووووووور بس هفهمك واحده اتصلت عليا وقالتلي ليك حاجه مهمه عندي تعالي خدها روحت لان انتي عارفه ان انا رجل أعمال مشهورر وليا أعداء كتير فافي الف واحد عاوز يضرني فاانا جيت اشوف ايه الي ليا عندها.
نور : بصتله شويه وبعدين قالت انا مش مهم عندي اعرف انت بتعمل ايه كلها فتره وننطلق وكمان انا مش مصدقاك.
سيف : براحتك يانور يالي اتفضلي اركبي اوصلك البيت وفعلا كلها فتره ونطلق.
وفعلا ركبو وغادرو المكان.
الشخص :خدي العشر تلاف التنينين اهو لكن انتي لا تعرفيني ولا شوفتيني سامعه يا ******.
البنت بطمع :طبعا ياباشا واخدت الفلوس ومشيت.
الشخص بخبث : هههههههه بدا العد التنازلي لتدمير عيله الشناوى.
اما عند سيف ونور.
سيف :اتفضلي انزلي انا هلف شويه بالعربيه.
نور :بحزن مش هتطلع يعني.
سيف :بغضب اعملي الي قولتلك عليه يانور.
اتخضيت نور من صوته العالي وفعلا دخلت وغادر سيف المكان.
بالداخل دخلت نور َلكن رأت مامتها.
نور : ماااااماااااا وجريت عليها حضنتها وهي بتعيط.
حنان :بخضه مالك يانور عيني في ايه.
نور وهي بتبتسم :ابدا بس انتي واحشاني اوي ونفسي تقعدي معايا علطول بس من غير هاني.
حنان بابتسامه : انا فعلا هقعد معاكي علطول من غير هاني.
نور باستغراب :الزاي هو هاني وافق.
حنان بابتسامه :لا بس انا أطلقت.
نور بصدمه :اطلقتي الزاي وهو هاني وافق يطلقك.
حنان :لا بس سيف ربنا يخليه ليكي يابنتي طلقني منه والحمد الله انا كنت بعيش أسوأ ايام حياتي وبدأت في البكاء.
نور وهي بتحضنها :خلاص ياحنون دا انتي المفروض تفرحي وقعدو يتكلمو وكانت منه بتتكلم معاهم.
اما عند سيف :كان بيلف بالعربيه وهو بيقول ليه يانور قلبي دا انا بحبك ومستحيل اخونك ليه مش مصدقاني نعم فاهو ولأول مره يعترف بحبه لها ثم ذهب للبيت.
استأذنت نور وطلعت غرفه وكانت بتحضر مفاجأه لسيف.
اما في مكان آخر. 
الممرضه :يادكتور يادكتور المريض فاق. 
الدكتور :كويس جدا وذهب ولقاه فعلا فاق. 
المريض :انا فين وانتو مين وايه الي جابني هنه. 
الدكتور :انت مش عارف انت مين. 
المريض :انا مش فاكر اي حاجه. 
الدكتور :مع الوقت هترجع الذاكره احنا كنا فقدنا الأمل انك ترجع لأن بقالك فتره كبيره في غيبوبه دلوقتي الدكتوره سمر هتابع معاك الحاله. 
اما عند سيف ذهب الفيلا وسلم على حنان ومنه وطلع غرفته. 
في غرفت سيف فتح الباب واتصدم سيف :ن نور. 
نور بابتسامه مستغرب ليه ادخل بس وفعلا دخلته وهي بتقول انا مش مصدقه موضوع البنت لاني واثقه فيك لكن عملت كده لا كان في حد مراقبنا من بلكونه الشقه. 
حضنها سيف وهو بيفكر في كلامها وبعدين قال ايه الحلاوه دي فاكانت نور ترتدي فستان سهره وكانت مجهزه عشا وحطه في شموع وكان جو رومانسي جدا وقضو احلى ليله مع بعض. 
اما عند هند ومروان. 
هند :انا عاوزه طريقه نقضي بيها على عيله الشناوى. 
مروان بخبث :انا عندي حاجه تنهيها خاااالص وضحك بشر. 
هند بشر :حلو ايه دا بقى ورهوني كده فعلا الدلها ******. 
هند بصدمه :انت عارف بالي معانا ده نودي عيله الشناوى في داهيه ونقضي عليها خااااص وضحكو بشر. 
اما عند سيف ونور. 
سيف: نور انا انا بحبك. 
نور : اه وبعدين وبعدين قالت بصدمه ايه قولت ايه. 
سيف :قولت بحبك يانور وعاوز اكمل معاكي حياتي وبعدين قعد على رجله وطلع خاتم جميل ولبسه ليها وقال تقبلي تكملي معايا حياتك. 
نور بفرحه ودموع :اه اه موافقه شالها ولف بيها وكانت احلى ليله ليهم. 
اما في الجنينه كانت سلمي قاعده بترسم جاء سليم وهو بيقول بتعملي ايه. 
سلمي بهدوء :برسمك وبعدين اخدت بالها وقالت برسم ورود وحديقه وعشب وشمس وكده يعني. 
ضحك سليم وقال هعديها بمزاجي وفضلو يتكلمو مع بعض شويه. 
جاء يوم جديد على عيله الشناوى.
نور وسيف.
نور :صحيت وصحت سيف الي بيقول صباح الخير.
نور :صباح النور يالي قوم نصلي سوا وفعلا اتوضو وصلو ولبست نور عبايه اوف وايت وكانت قمر.
سيف :صباح الخير وراح باس ايد مامته.
الجميع :صباح النور وبدأو يتناول الطعام.
ثم انتهو من الإفطار. 
سليم : سيف انا عاوزاك في موضوع في المكتب.
وفعلا ذهبو الي المكتب. 
سيف : خير ياسليم. 
سليم : انا طالب ايد الانسه سلمي. 
سيف :انا معنديش مانع اهم حاجه رأي سلمي. 
سليم : ان شاء الله هتوافق. 
اما في مكان آخر. 
دخلت فتاه جميله للغايه فكانت عيونها بني وشعرها الأسود القصير وكانت ترتدي بلطو ابيض فكانت كالملاك. 
سمر :صباح الخير .
المريض :صباح النور. 
سمر :هنبدأ علاج طبيعي علشان بقالك فتره كبيره ممشتش وهنعمل شويه فحوصات نتطمن بيها على حضرتك. 
اما في القصر. 
ابتعد سيف عن الجميع وعمل مكالمه وبص بغموض ثم غادر المكان. 
هند : الزيك ياخلتو عامله ايه. 
منه :بستغراب تمام الحمد الله بخير يابنتي. 
هند :كنت عاوزه حضرتك في موضوع ياخلتو وذهبو إلى المكتب ليتحدثو. 
منه :خير ياهند. 
هند :ابدا ولكن اديتها حاجه خاليت منه تتصدم وبشده. 
هند :المطلوب منك انك تعملي **********بس. 
منه :بغضب انا مستحيل اعمل كده. 
هند :خلاص افرحي لما عيلتك وكانت لسه هتكمل كلام لكن منه قاطعتها بخوف على عيلتها وهي بتقول موافقه. 
اما عند سيف وسلمي. 
سيف :سلمي سليم طالب ايدك رايك ايه. 
سلمي :بكسوف ووجهها احمر احم الي تشوفه ياسيف. 
سيف :خلاص انا وصلني الرد ربنا يتمم لك بخير يارب. 
وفعلا فاتح سليم الموضوع مع العيله ورحبو جدا وحددتو معاد الخطوبه بعد اسبوع. 
في غرفه نور وسيف. 
نور :انا فرحانه اوي اوي. 
سيف :وانا كمان ربنا يديم فرحتنا واخدها ونامو. 
في منتصف الليل جاء لسيف تلفون وذهب الي مخزن وراء القصر وكانو جايبين البنت الي كلمت سيف في الفون. 
سيف :عاوزك تقوليلي كل حاجه من اول يا ***🤬. 
البنت بخوف حاضر ياباشا هقول على كل حاجه. 
سيف : ها سامعك. 
البنت :جالي واحد اسمه مروان َقالي انك اخدت منه حبيبته وعاوز ينتقم منك ودافعلي عشرين ألف جنيه. 
سيف : كنت عارف بس عاوز اتأكد وقال هتشرفينا هنا؛ شويه كمان وسابها ومشي. 
جاء تاني يوم صحيت نور وسيف وصلو وذهب سيف لشغله ونور نزلت لمنه. 
نور : صباح الخير يماما. 
منه :صباح الخير. 
نور :مالك يماما انتي كويسه. 
منه بغضب :اه وبعدين متدخليش في إلى ملكيش فيه. 
كل هذا تحت أنظار هند الي مبتسمه بشاماته في نور. 
طلعت نور وهي بتعيط جامد وبتقول ليه كلمتني كده انا عملتلها ايه صلت ونامت. 
سيف : نور نوري ايه مالك. 
نور : وهي عنيها ورمه من العياط مفيش انا كويسه دول شويه إرهاق. 
سيف :اخدها في حضنه وهو بيقول لا انتي مش بخير يانور.
نور :عيطت جامد وبعدين قالت ابدا افتكرت بابا الله يرحمه وسابته ودخلت الحمام. 
عدي اسبوع على أبطالنا ومنه معاملتها جافه مع نور وهند بتخطط لحاجه وي البنت سابها سيف بعد ما علمها الأدب. 
جاء يوم الخطوبه وهو ملئ بالمفاجات. 
كانت نور لابسه فستان سواريه فضه وي طرحه سوده وشوز اسود وميكب خفيف زادها جمال اكثر من جمالها. 
وكانت سلمي لابسه فستان احمر وطرحه كافيه وشوز اسود وميكب خفيف فكانت مثل الاميرات. 
وكان سيف لابس بدله سوده وجزمه سوده وساعه اما سليم كان لابس بدله رمادي وجزمه سوده وساعه. 
في نصف الخطوبه اختفت الانوار وحصل ضرب نار ووووو
في نصف الخطوبه انقطعت الكهرباء وحصل ضرب نار وبعد كده الاضاءه رجعت ولكن سيف كان متصاب.
نور :بصر"يخ سيييييييييييف!
ولم تتحمل نور واغمى عليها. 
وكانو غافلين عمن يراقبهم بغل وشر.
بعد كده جاءت الإسعاف واخدت نور وسيف.
في المستتشفي.
كان سيف في غرفه العمليات وكانو بيسعفو نور.
بعد قليل فاقت نور وهي بتصرخ وبتقول عااااوزه سييف.
جاءت الممرضه واديتها حقنه مهداه لأنها عندها انهيار عصبي شديد.
كل هذا تحت أنظار هند ومروان وهم يضحكون بخبث وشر.
اما في مكان ما.
الرجل :تم ياريس وضحكو بشرر.
اما في مكان آخر.
سمر :عامل ايه دلوقتي.
المريض :كويس الحمد الله لكن حاسس بتعب في رجلي وصداع جامد في دماغي.
سمر :دا لأنك مكنتش بتحرك رجلك لفتره طويله فا من الطبيعي انك بتحس بتعب لكن مع العلاج الطبيعي كل حاجه هتتحل ان شاء الله.
اما في المستشفى.
كانت منه قاعده حزينه وبتفكر في نفس الموقف يوم وفاه محمود.
اما عند نور :كانت بتقرا قرآن وتدعي لسيف فبي الدعاء تتغير الاقدار.
اما عند سلمي كانت بتعيط بهستيريا فاسيف بنسبالها كل حاجه وكان سليم بيهديها بالرغم من أن هو عاوز الي يهديه.
ولكن فجأه طلعت الممرضه وهي بتجري وكان في حاله ضجه في المستشفي.
نور بخوف :س سيف كويس صح قولولي ان سيف كويس ولكن لا حياة لمن تنادي مكنش في حد بيرد عليها.
اما عند هند ومروان.
هند :لسه التقيل مجاش ياعيله الشناوى وضحكت بخبث وشر.
مروان بشر :بتفكري في ايه ما انا عارفك.
هند ضحكت بشر :وهي بتقول الي جاي احلى.
مروان بخبث : بس السنيوره مراته تلزمني.
هند بشر :اصبر انت بس وكل حاجه هتبقى تحت امرك..
طلع الدكتور وهو وجهه لايبشر بالخير وقال :
البقاء لله احنا عملنا الي علينا لكن ده قدره.
نور بصر"يخ :سيف ممتش انت بتهزر سييف عاااايش محدش يقول سيييف مااااات.
ولكن فجأه طلعت الممرضه وهي بتقول المريض نبضات قلبه رجعت.
دخل الدكتور بسرعه غرفه العمليات.
ونور كانت عماله تدعي ربنا ان سيف يقوم بالسلامه.
بعد فتره خرج الدكتور من غرفه العمليات بارهاق وهو بيقول الحمدلله احنا خرجنا الرصاصه كان بنها وبين قلبه كام سم لو الاربعه وعشرين ساعه إلى جاين عدو على خير يبقى هو عدا مرحله الخطر.
نور بعياط : ممكن ادخله يادكتور.
الدكتور :دقيقتين بس وتطلعي.
وفعلا دخلت نور واول ما شافت سيف والاجهزه الي عليه انهارت في البكاء.
مسكت نور ايده وهي بتقول... سيف قوم قوم ياسيف متسبنيش لوحدي انا محتاجلك ياسيف سيف قوووووم انا مليش حد غيرك وانهارت في البكاء اكثر.
في الوقت ده دخلت الممرضه وهي بتقول :مينفعش يمدام كده اتفضلي اطلعي علشان المريض.
خرجت نور وهي جسد بلا روح.
الممرضه :قاعدتكو دي ملهاش لازمه لو حد هيفضل هيبقى شخص واحد علشان المرضى.
غادرو المكان بعد تصميم نور انها تقعد معاه.
اخدت نور الغرفه الي جمب سيف.
وفي الفجر قامت نور تصلي وتدعي لسيف َلما خلصت كانت راحه غرفه سيف في الوقت ده دخل شخص وكان لسه هيحط حقنه مسممه في المحلول لكن نور فتحت الباب والحقنه وقعت من الشخص ده وووووو.
نور صحيت تصلي الفجر وتدعي لسيف وبعد ماخلصت كانت داخله غرفه سيق في نفس الوقت كان في بنت لبسه لبس ممرضه ولسه هتحط الحقنه المسممه في المحلول فتحت نور الباب الحقنه وقعت من البنت.
نور باستغراب : انتي بتعملي ايه هنا.
البنت بتوتر :ك ك كنت بطمن علي المريض وطلعت بسرعه من الغرفه ونبضات قلبها عاليه من كتر الخوف.
نور :بصت عليها باستغراب وشك وراحت لسيف لكن لحظت ان في حقنه واقعه في الأرض.
خادتها وحطتها في شنطتها لان ناريمان صحبتها فاتحه معمل للتحاليل واتحللها الحقنه دي.
نور وهي ماسكه ايده بحب:قوم يالا انت وعدتني انك هتفضل جمبي ومش هتسيبني قوم ياسيف قوم ونامت جمبه على الكرسي.
في الصباح صحيه نور ولكن تفاجأت ان سيف صاحي وكان بيتامل ملامحها.
نور بفر"ح:سيييف!! اانت صحيت وقامت حضناه علشان تاخد قوتها منه فا هو بالنسبه لها كل شي.
سيف بهدوء :متقلقيش يانوري انا كويس.
ندهت نور الدكتور وهي بتقول سيف فاق يادكتور سيف فاق وكانت فرحانه جدا.
فعلا الدكتور فحصه وهو بيقول :
الحمدلله حالتك اتحسنت كتير بس لازم نعمل محضر.
سيف :لا متعملش محضر انا هعرف بطريقتي.. نور بمقاطعه ياسيف بس... سيف قاطعها وهو بيقول متخافيش يانور.
جاءت العيله وكانو فرحانين بشده ولكن هل تدوم هذه الفرحه ولا للقدر رأي آخر.
كتب الدكتور له تصريح الخروج وخرجو فعلا ولكن هند مسكت منه وهي بتقول متنسيش الي قولنا عليه والا انتي عارفه ايه الي هيحصل كويس وسابتها ومشيت.
في مكان آخر.
الريس : الزاي الي حصل ده الزاااي هو انا مشغل معايا حيوا*نات. 
الرجل :ياريس احنا كنا خلاص هنخلص عليه ولكن مراته هي الي طبت علينا.
الريس بشر :خلاص يبقى مراته دي تلزمني لان الزعيم عاوزها.
اما في مكان آخر.
سمر :عامل ايه دلوقتي يابطل.
المريض :كويس بس انا فين وايه الي جابني عاوز افتكر اي حاجه. 
سمر : انا معنديش اي معلومات غير انك جيت في حادثه عربيه وفي غيبوبه بقالك 7 سنين وانت في بلد أسيوط. 
المريض بصدمه :7سنين...َ
اما في فيلا الشناوى. 
نور :حمدلله باسلامه ياحبيبي. 
منه :مش عارفه يابني كنا كويسين لكن من ساعت ما انت اتجوزت والمصا"يب بتنزل على دماغنا. 
نور بدموع :احم عن ازنكو انا طالعه ارتاح؛ شويه. 
سيف :ليه كده ياأمي انتي عارفه ان نور طيبه وتستحق خير. 
حنان :كتر خيرك يا منه. 
سابوها ومشيو وهم لا يعلمون كميه الحزن التي بداخلها. 
كل هذا تحت أنظار هند ومروان الشريره. 
في غرفه سيف ونور. 
سيف :نور قلبي انتي بتعيطي ليه دموعك غاليه عليا. 
نور وهي بتمسح دموعها :
متقلقش انا كويسه ارتاح انت بس علشان متتعبش. 
سيف : نامي انتي انا قاعد في البرنده شويه. 
اما في مكان آخر. 
المجهول :بدا اللعب. 
الباشا : متتهورش هما دلوقتي عارفين نقطه ضعفك. 
المجهول بشر :انا هندمهم على كل حاجه انا عرفه شحنه السلاح هتتسلم امتى وفي الوقت ده هنتقم منهم بس اعرف مين الزعيم. 
الباشا :قربنا للنهايه قربنا. 
اما عند سيف دخل الغرفه واخد نور في حضنه ونام. 
جاء يوم جديد. 
صحيه نور اتوضت وصلت وكان سيف لسه نايم فتحت الدولاب وجالها فضول شديد تفتح الصندوق الي سيف حذرها انها تفتحه. 
فتحته ولاقت صوره سيف وهو حاضن بنت جميله جدا َلكن مره واحده شهقت بخوف لما حست ان سيف هيصحي شالته بسرعه وحطته مكانه وهي حطه اديها على قلبها من الخوف. 
افتكرت نور الحقنه واتصلت على ناريمان لتخبرها بأنها سوف تأتي لها. 
صحي سيف ونور قالت سيف واحده صحبتي تعبانه اوي ممكن اروحهلها. 
سيف بهدوء لاء. 
نور بعيون مثل القطط :مش هتاخر وحياتي عندك. 
سيف : ماشي بس خدي حرس معاكي... نور.. تمام 
بعد فتره وصلت نور قدام بيت ناريمان... بعد ماسلمو على بعض وحكتلها كل حاجه قالتلها هحللها وهقولك في الفون. 
في القصر. 
منه : هتتجوز هند ياسيف. 
سيف :ايه الي انتي بتقوليه دا يماما. 
منه :ده الي عندي. 
سيف فكر شويه وبعدين قال بخبث :
انا موافق.. 
في هذه اللحظة دخلت نور القصر وسمعت كل حاجه ولم تتحمل اغمى عليها. 
سيف :نوور!!
سيف :نوور!
شالها بسرعه وطلعها للجناح بتاعه وهو بيطلب دكتوره..
بعد قليل جاءت الدكتوره وكانت حنان ومنه في الغرفه اما سليم كان خارج الغرفه يراقبهم بصمت.
بعد الكشف.. حنان :
بنتي مالها يادكتورة:المدام اتعرضت لصدمه شديده والمفروض انها ترتاح لأنها ضعيفه وكتبتلها على مقويات. 
داكله وسليم كان بيسمع بصمت ملهوش ردت فعل نهائي.. 
خرجو من الغرفه وحنان بصت لسيف بعتاب ومشيت.. 
سيف دخل الغرفه وبقي يتأمل ملامحها الهاديه.. 
فاقت نور ولاقت سيف واقف جمبها.. 
نور... دا كله حلم ياسيف صح رد عليا ياسيف قولي انك م؛ مش هتتجوز هند... 
تحولت ملامح سيف الي الجمود وهو بيقول :
لا ينور مش حلم انا فعلا هتجوز هند.. 
نور :امال ليه قولتلي انك متقدرش تبعد عني لييه خااالتني عااايشه في وهممم حراااااام عليييك حرااام عملتلك اييييه رد علياااااا... 
سيف بملامح بارده : كان وقت فرااغ عادي كنت بتسلي.. 
نور بصدمه وعدم تصديق :
بتتسلي ههههههه بتتسلي وانا كنت عمله زي الغبيه افتكرتك بتحبني افتكرتك فعلا متقدرش تستغني عني وبعدين مسحت دموعها بعنف وقالت انت مش راااااجل ياااسيف.. 
ولكن قلم قويي نزل على وشها وقال بغضب انا هعرفك الي مش راااااجل ده هيعمل فييكي ايييه ياانور.. 
وشد حزام البنطلون بتاعه ولسه هيضربها لاقي نور بتقول :
وانت فاااكر نفسك لما تضربني تبق راجل ههههه يبقى انت غبي ياااسيف عااوز تضرب اضررررب ياااسيف اضرررب وانهارت في البكاء (انا هعيط 😔) 
بصلهاا سيف بغضب وخرج من الجناح ومن المكان بأكلمه... 
قعدت نور ورا الباب وهي منهاره من العياط وبتقول :
ليه ياسيف ليييه عملتلك ايه ليه كل ماقول الدنيا هتضحكلي ارجع تاني لنقطه الصفر لي تجرحني ليييه ياسيف ليه وبعدين قامت تصلي لكي تشكي همومها الي الله... 
اما عند سيف فضل يلف بالعربيه وبعدين وقف في مكان مهجور ونزل من العربيه وهو بيصر"خ من كميه الآلام الي فيييه دموعه نزلت وقعد على ركبه بضعف وقال لييه
يانور قلبي انتي مش عارفه انا بعمل كده ليي لي حكمتي عليا من غير ماتفهمي لييييه يااانوَووور لييييه. 
أبكي عليك... ام ابكي على نفسي؟
ام ابكي.. على ماضاع من امسي؟ 
ام ابكي.. على دنيا اشبعتني ضربا دون لمسي. 
اما في مكان آخر. 
الريس :النهايه قربت. 
الرجل :العلاقه بقت شبه مدمره ياريس. 
الريس :حلو هبلغ الزعيم بي الي حصل. 
اما في مكان آخر. 
سمر :عامل ايه دلوقتي لسه حاسس بوجع. 
المريض :مش قوي بس حاسس اني بقيت افتكر حاجات او بفكر في حاجه بس مش عارف انا بفكر في ايه. 
سمر : دي حاجه كويسه معنى كده ان ذاكرتك قربت ترجع. 
رجع سيف القصر لقى وطلع الجناح بتاعه لقى نور نايمه على الأرض. 
شالها بهدوء ونيمها على السرير ودخل اخد شاور وطلع نام على الكنبه. 
عدا اليل وكان في إلى حزين وفي الي فرحان وفي الي بيفكر في حجات كتير. 
جاء يوم جديد صحي سيف الساعه 7َلبس هدومه ونزل من الفيلا وراح الشركه بتاعته. 
عدا تلات ساعات. 
صحيت نور ولاقت نفسها نايمه على السرير استغربت وبعدين قالت اكيد سيف الي طلعني وبعدين افتكرت الي حصل وقاعدت تبكي. 
اما في غرفه هند... كانت بتكلم شخص في التلفون وهي بتقول خلاص قربت للي احنا عاوزينه وضحكت بشر. 
اما عند منه كانت قاعده بتفكر في الكلام الي قالت لها هند عليه وهي بتبكي وبتقول غصب عني غصب عني 
اما في الجامعه الي فيها سلمي. 
كانت داخله الكليه ولكن في شاب اعترض طريقها وهو بيقول :
ايه يجميل مش راضي تحن علينا ليه. 
سابته سلمي ومشيت لكن هو مسك ايدها قامت سلمي ضرباه بالقلم.... كان لسه هيشدها من شعرها لكن فجأه
ظهر سليم وهو بيمسك ايده وبيضربه بالبوكس
وهوبيقول انت متعرفش الي بيلمس حاجه تخص
سليييم الدمنهوي بيحصل في ايه وقام مره واحده لوا
دراعه اتكسر فيها َواخد سلمي وهي عينه حمره من شده الغضب. 
سلمي بخوف :س سليم والله هو الي اعترض طريقي ومردتش اقولك ان هو ديما بيضايقني لاني كنت خايفه عليك. 
وقف سليم العربيه مره واحده وهو بيقول :
خايفه عليا من ايييه هاااا رديي عليااا عاجبك انتي الي حصللل هااا ردييي لوكنتييي قولتيلي من الاول مكنش دههه حصلللل...... 
سلمي بخوف..... انا انا اسفه مش هتتكرر تاني وانفجرت في البكاء... 
سليم غمض عينه بقوه ليستطيع ان يسيطر على غضبه واخدها في حضنه وهو بيلمس على شعرها وبيقول
خلاص متزعليش بس دا من غيرتي وخوفي عليكي خلاص اهدي واخدها وراحو على القصر.. 
الساعه 5 رجع سيف البيت وكانت العيله متجمعه وبعدين قال بصوت عالي... 
انا موافق اتجوز هند الفرح هيبقى بعد يومين. 
بصتله نور بقهر وبعدين قالت سلمي بغضب :انت الزاااااي
تتجوز على نور رد عليا دي كانت هتموت من القلق والخوف عليك لكن سيف مردش عليها وهنا أطلقت هند
الزغاريط وجريت وحضنت سيف وهو حضنها وقالت
كنت متأكده نك هتوافق اصل اكيد م؛ مش هتسيبني
وتروح لزبا*له دي
هنا اتعصب سيف وضربها بالقلم وقال مش معنى اني هتجوزك يبقى تقللي منها فاهمه وسابها وطلع من الفيلا ووو
سيف سابهم وخرج دا كله تحت أنظار نور الحزينه..
نور بحزن :عن اذنكو انا طالعه اوضتي... فعلا طلعت الغرفه وانهارت في البكاء... ولكن مسحت دموعها وقررت انها هتعيش حياتها زي ما هيعيش حياته.
اما عند سيف راح لمكان على النيل وهو بيقول اسف ياحبيبتي موفتش بوعدي لما قولتلك هخليكي اسعد
انسانه انا اسف وبعدين مسك فونه واتصل على رقم وقال..... انا نفذت كل الي طلبته مني بس وحياتها عندي لندمهم كلهم َوبعدين قفل فونه.
اما في مكان آخر.
الرجل : كله تمام ياريس. 
الريس :تمام هبلغ الزعيم ومتنساش الي اتفقنا عليه. 
اما في القصر. 
في غرفه هند :كانت بتتكلم في الفون وبتعزم صحابها على الفرح. 
اما في غرفه سلمي : جالها رساله من رقم غريب فيها ****.. 
سلمي بصدمه :...... 
اما عند سيف روح إلى الفيلا. 
وبعدين ذهب إلى الجناح بتاعه كانت نور بتصلي بصلها شويه وبعدين دخل ياخد؛؛شاور وطلع لبس تيشرت احمر وبنطلون اسود. 
كانت نور خلصت صلاه والكن لم تعيره اهتمام وقلعت الاسدال َكانت لابسه فستان لغايه الركبه وفردت؛ شعرها الأسود وكانت زي أميرات ديزني. 
بصلها سيف وبعدين طلع من الجناح قبل مايتهور عليها. 
اما في غرفه سلمي كان حد بعتلها صور ليها بهدوم مش كويسه وكاتب لاتسيبي خطيبك يااما صورك هتبقى ماليه السوشيال ميديا. 
سلمي بصدمه : الزاي دي دي مش انا ايوه دي م؛ مش انا وانهارت في البكاء. 
اما على الغدا اتكلمت هند وقالت حبيبي هنروح نجيب الفستان امتى.. 
سيف لكي يغيظ نور : في الوقت الي انتي عاوزاه يقلبي. 
هند وهي بتبص لنور بمكر : خلاص ياحبيبي نبقى نروح بكره دا كله ونور كانت متصنعه البرود ولكن بداخلها بركان من الغضب....... 
سليم اتكلم وقال : سيف انا عاوز اكتب كتابي معاك. 
كان لسه سيف هيرد ولكن اندفعت سلمى وقالت لا طبعا انا مش موافقه وسابتهم وطلعت غرفتها. 
سلمي : وهي بتبكي دا الي لازم يحصل. 
اما في غرفه نور تلفونها رن وكانت ناريمان ردت وقالت :
الو عرفتي الحقنه دي بتعمل ايه :
_اه دي كانت بتوقف خلايا العقل وبتسبب شلل في اعضاء جسمه. 
نور بصدمه :ياترى مين الي عاوز ياذيه. 
اما عند سيف اخد العربيه وراح *******
وبعد وقت طويل رجع سيف البيت وكان الكل نايم طلع الجناح بتاعه دخل اخد شاور وبص على نور بحزن وبعدين نام على الكنبه. 
هاكذا هي الحياه لا البدايات التي نتوقعها ولا النهايات التي نريدها 🙂
جاء يوم جديد على أبطالنا وصحيت نور وصلت فرضها وبعدين لبست ونزلت ولم تعير سيف اي اهتمام مما جعله يغضب كثيرا. 
في الأسفل. 
نزلت نور وهي وجهها شاحب وهي ترى القصر مزين لزواج زوجها فهل احد يتحمل هذا الآلام........ 😔💔 
هند بدلع : يالي ياحبيبي علشان نجيب الفستان.. بصلها سيف بهدوء واخدها وغادرو المكان تحت أنظار نور الحزينه جاءت حنان وهي تربط على كتفها وبتقول :
متزعليش ياحبيبتي انتي متعرفيش أسبابه. 
بصتلها نور بهدوء ولم تتكلم..🙂
بعد فتره عاد سيف الي القصر. 
وكانت هند بتضحك بصوت عالي لكي تغيظ نور ولكن هي لم تعير اي احد اهتمام. 
جاء يوم الزواج. 
في مكان آخر. 
الريس : العمليه هتم النهارده. 
الرجل : اوامرك ياريس.. 
جه معاد الحفله وكانت نور ترتدي فستان سواريه هادي وطرحه وميكب خفيف فكانت مثل أميرات ديزني. 
اما هند فكانت ترتدي فستان قصير ابيض وميكب كامل فكانت مثل عروسه المولد 😂😂
في الحفله بدأت الاغاني وبعدين جه فقره رقص السلو 
قام سيف يرقص مع هند بضيق وكانت نور تشاهدهم بقلب مكسور 💔 
جه شخص عرض على نور الرقص ولكن نور رفضت كل هذا تحت أنظار سيف الغاضبه. 
جه وقت كتب الكتاب. 
وكانو لسه هكتبوه قالت نور طلقني الأول. 
سيف بغضب ايييييهههه. 
نور ايوه طلقني وبعدين اتجوزها. 
بصلها شويه وبعدين قال نور انتي وووووو 
بصلها سيف بغضب وكان لسه هيرد لكن نور وقعت ماغشيه عليها شالها سيف بسرعه وطلع على شقه ليه في الاسكندريه حب يبعد عن الناس ويريح اعصابه.
اما في القصر كانت هند هتموت من الغيظ اما منه كانت فرحانه ان هو متجوزهاش لكن مبينتش......
اما في الخارج كانت سلمي وقفه بتبص للسماء بهدوء وبتفكر في موضوعها جه سليم ولكن قاطعته سلمي وهي بتقول سليم انا مش هقدر اكمل معاك ووووو
اما في مكان آخر.
سَمر : ها عامل ايه دلوقتي.
المريض : انا افتكرت كل حاجه انا ابقى شادي المنشاوي اخو سيف المنشاوي ووووو.
اما في مكان آخر :
الريس :الزاي يعني متجوزهاش.
الرجل : ده الي وصلنا ياريس.
اما عند سيف ونور وصلو للشقه كانت نور فاقت
سيف :اهدي وبعد كده نتكلم.
نور : انا عاوزه اطلق....
سيف :انتي مش عارفه انا بعمل كده ليه وسابها ومشي.....
نور بصتله بحيره ودخلت تاخد شاور.
كان سليم بيمشي على البحر بهدوء وبعدين قرر ان هو يفهم نور كل حاجه.
اما عند سلمي وسليم :
سليم بعصبيه وهو بيمسكها من دراعها بغضب :
ايه الي انتي بتقوووليي دههه.
سلمي بدموع وانفعال :علشااان فيي وااحد بييهددني بصوررر زبااا*له.
سليم بصدمه ايييه.
اما في مكان آخر.
سمر : انت متأكد انك اخو رجل الأعمال المشهور سيف الشناوى.
شادي :  طبعا يوميها كنت متخانقين انا وسيف لاني كنت بحب بنت وعاوز اتجوزها ~
في اللحظه دي قلب سمر وجعها جدا من فكره ان شادي بيحب واحده او بيفكر فيها فإنها عشقته من وهو لسه في الغيبوبه.
شادي كمل كلامه وقال : لكن هو مرداش وقالي انها بنت شما*ل ومش كويسه وانها عاوزه ترتبط بيا بس علشان فلوسي.
سمر بدموع : وانت لسه بتحبها.
بصلها شادي وسكت...ولكن كمل كلامه َقال لا
سمر تلقائيا ابتسمت.
كمل شادي وقال كنت بسوق العربيه بسرعه جنونيه ومره واحده جات عربيه كبيره خبطتني ساعتها عربيتي اتشقلبت كذا مره بس انا لحقت
~~~~~~~~~~
 نفسي وخرجت من العربيه بصعوبه وبعدها بثواني بس لاقيت العربيه انفجرت وانا اغمى
 عليا ومحستش بحاجه تاني غير لما فوقت واتصدمت اني في غيبوبه بقالي 7 سنين
سمر بدموع : ياااه دا كولو حصلك دا انت عنيت كتير اوي.
بصلها شادي وقال قدر الله ماشاء فعل.
سمر بحيره : طب انت هترجع دلوقتي فكر شادي شويه وقال بغموض لا.
اما عند سيف رجع الشقه وكانت نور ماسكه الفون بملل سيف قال بجديه نور انا عاوزك في موضوع.
راحت نور ليه وقالت ها موضوع ايه.
سيف اخدها البلكونه وقال :..............
نور بصدمه : اييييييييه!!!!!!!!!
اما عند سلمي كانت منهاره من العياط دخل سليم من غير ما يخبط ولقاها ضمه نفسها وبتعيط بانهيار.
اخدها في حضنه وهو بيحاول يهديها ساعتها سلمي حكتله كل حاجه وهو عيونه بقت حمره من الغضب.
وهو بيقول متخافيش.
وسابها وعمل مكالمه علشان يعرف الرقم ده بتاع مين وطلع الشاب الي كان بيدايقها في
 الجامعه امر رجالته انهم يجيبوه المخزن لكي يعلمه درس لم ينساه.
سيف :عاوز اقولك على حاجه. 
نور بفضو*ل : قول موضوع ايه. 
سيف اخد نفس طويل وقال :
انا مش تاجر سلاح انا شغال في العمليات الخاصه في الشرطه وكنت لازم ابقى فرد منهم علشان اقبض عليهم
 متلبسين وكنت ديما بقول الاخبار لللواء وعرفنا ان هند ليها صله تواصل مع الزعيم وكان لازم أعمالك كده لأننا
 كنا متراقبين وكنت لازم أقرب من هند علشان اخد منها معلومات بس انا الي اعرفه ان الزعيم حد قريب مننا جداا. 
نور بدمو*ع وصدمه : ايييه يعني كنت متحمل دا كله لواحدك وسااكت. 
سيف بحنان : خلاص ياقلبي اهدي انا م؛ مش زعلان صدقيني.. 
اما عند سلمي وسليم. 
كانو رجاله سليم جابو الشاب ده :
دخل سليم عليه بجبروت وصوت جهوري وبيقول اليي يتعداا على اي شي يخص سليم الدمنهوري بيبقا ليله ام*ه سوود*ه ياابن ******🤬 وانهار عليه باضرب. 
وبالفعل سليم قدر يجيب النسخ الي عاملها ومسحها ولكن الشاب كان بيتنفس بصعوبه بس فضل عاايش. 
اما في مكان آخر. 
الريس : الزعيم بيامركو أنكو تخلصوا على مراتو. 
الرجل : تمام ياريس..... هما دلوقتي في الاسكندريه. 
اما عند هند كانت بتتكلم في الفون وبتقول :
لازم اقابلك في أسرع وقت سرنا هيتكشف. 
الزعيم بخبث : طبعا طبعا هقولك على المعاد. 
وبعد ما قفل معاها عمل مكالمه وبص بغموض. 
اما عند سيف ونور. 
كان سيف بيتكلم مع نور ولكن مره واحده سمع صوت ضرب نار وكان في رصاص اخترق جسد نوور. 
سيف بصريخ : نووووووور!!!!!!
اخدها بسرعه على أقرب مستشفي. 
سيف بدموع وغضب : ترووولييي بسرعه يااابهاااي*م 
جه الدكتور بسرعه وهو بيقول :
مينفعش كده يافندم انت كده بتعت ولسه هيكمل كلامه 
مسكه سيف من هدومه بغضب جحيمي وقاال مراااتي لو حصلها حاااجه ياولاد ******🤬 
هطربق المستشفى على فيهاااا سااااامع 
الدكتور بخوف : ساامع ساامع. 
واخدو نور على غرفه العمليات. 
كان سيف قااعد حزين ومهموم ودموعه بتنزل بوج*ع.. 
وهو بيلوم نفسه وبيقول ان هو السبب كان مثل الطفل الصغير الذي فقد امه. 
مره واحده حد حط ايده على كتفه وكان.......
اما عند منه عرفت هتعمل ايه علشان تاخد الفيديو الي شيفاه ان هو هيدمر العيله وعزمت أمرها انها هتحط 
منوم في العصير وتدخل غرفتها وتشوف اي حاجه تستفيد بيها. 
اما في المستشفى كان شادي حط ايده على كتف سيف وهو بيقول هتقوك متخافش بصله سيف بصدمه وقال شاااادي!!!!! 
ولكن قاطع كلامهم خروج الدكتور وعلامات الأسف على وجهه وهو بيقول للأسف :............ 
سيف بدموع وصراخ : ايييييييه. 
فجأه قاطعهم الدكتور وقال :
المريضه كانت حاله خطيره جداا ونزفت دم كتير فاللاسف هي دخلت في غيبوبه والله.
أعلم هتفوق امتى.
سيف بدموع : ازاااي يعني وزق الدكتور ودخل غرفه العمليات وهي دموعه بتنزل اكنها شلال.
سيف مسك ايدها وهو شايفها تحت الاجهزه.
لا حول ليها ولا قوه.
سيف غمض عينه جامد رافض ان هو يصدق
أن البني آدمه الوحيده الي حبها بين
الحياه والموت.
سيف طلع من الغرفه وتحول للجمود علشان
يقدر يجيب حق معشوقته.
سيف بص لشادي واخذو وراح لمكان زي صحراء َوهو بيقوله بجمود سامعك.
حكاله شادي الي حصل وبعدين قال =
يابن ***** يبقي هو الي عمل كده.
شادي باستغراب : عمل ايه؟
بصله سيف وقال =
بعد ما العربيه والعت جالنا خبر انك في المستشفى وأنهم لاقو العربيه بتاعتك مولعه وان في ناس جابتك بس كنت متشوه وودوني المشرحه ولما شوفت الجثه مكانش فيها أي ملامح لأنها كانت مشوهه كليا ومن ساعتها البيت مدخلش فيه فرح غير لما نور جات البيت.
شادي بحيره : تفتكر مين الي عمل كده.
بصله سيف وقال =
اكيد الزعيم بس انا دلوقتي هرجع حقك وحق نور.
وبعد كده اخده وقال مينفعش يعرفو انك عايش دلوقتي علشان ميبقاش في خطر على حياتك..
_______________________
وبالفعل شادي قعد في شقته الي في الإسكندرية علشان يبقى جمب نور وهو راح القصر علشان يعرف يستفاد من هند بأي معلومه.
اما في القصر اخدت منه عصير وودته لهند وحطت فيه منوم ودخلتلها وايدتها العصير وقعدت تجر معاها كلام لغايه ما هند شربت العصير وراحت في النوم.
منه فضلت تدور في الغرفه لغايه مالقت الفلاشه الي هند بتهددها بيها حطته في اللاب توب واشتغل الفيديو الي احمد كان بيقتل في محمود جوزها الاولاني وهو بيقتله باسكنيه فاهو طعنه كذا مره لغايه مامات وهرب بسرعه والقضيه اتقفلت لان مكنش في اي دليل ومن ساعتها احمد بدا يتحك على منه علشان ياخد منها ثروتها باكملها وفعلا بعد وفاه محمود بسنتين اتجوزو ولكن هي رفضتت تكتبله كل املاكها باسمه علشان تحفظ حق ولادها ولكن هي لم تتخيل ان احمد هو الي قتله.
اخدت الفلاشه بسرعه وخرجت من الغرفه فوجات بسلمي أمامها وهي عينها مليانه دموع وبتقول يعني بابا مجرم.
ردت منه مسرعه وقالت ابوكي الي اتقتل م؛ احمد مش ابوكي ولكن لعنه نفسها على غباها هذا.
_______________________
سلمي بصدمه : ا ا الزاااااي..
حكتلها منه انها كانت لسه صغيره ومش عارفه حاجه.
اتكلمت سلمي بعصبيه ودموَع وبتقول =
مفكررتييش فييناا احننااا ليينااا الحقق اننا نعرررف المفروض انك تعرفينا لكن لكن انتي انااانيه انتي فضلتي حياتك وساعدتك عننا وسابتها وهي بتجري وبتبكي بهستريه.
وصل سيف القصر.
وكان في حاله هدوء غريبه طلع على غرفه والدته ولكن لقاها بتعيط بهستريه وبتقول مكناش قصدي صدقوني مكانش قصدي سيف ندى سلمي لكي يفهم منها ولكن كانت عينها حمره ووارمه من كتر العياط ووشها أصفر.
سيف بخضه :  في ايه فهموني.
حاكتله سلمي كل حاجه.....ولكن الغريبه ان هو مكانش ليه ردت فعل طلع من القصر بهدوء تام.
اما هند فاقت وكانت مش فاكره اي حاجه بس قامت لبسه بسرعه لكي تقابل الزعيم.....
بعد ماخرجت من القصر اتصل اللواء على سيف.
لكي يخبره لأنهم مراقبين فونها وكمان عرفو يحددو موقعها لأنهم اتبعو فونها وعرفو المكان وكان سيف سباقهم اما اللواء جهز قوه لكي يقبضو على اكبر تاجر سلاح في الشرق الأوسط.
_________________________
في مكان مثل الجبل كان في بيت صغير في دخلت فيه هند وكان في راجل قاعد لافف الكرسي والإضاءة متسلطه عليه هو فقط ومره واحده لف بالكرسي َوكانت الصدمه لسيف.
سيف بصدمه : احمممدد!!!!!!!
كان أحمد بيبص لهند بشر ومكر لكن قاطعهم دخول سيف وهو بيقول :
مرحبا بزعيم المافيا.
احمد بصدمه : سيف!!!!
سيف :مستغرب صح وانا كمان مستغرب مكنتش اتخيل انك تعمل دا كله ههههه لا وكمان انت الي باعت ناس يقتلوني بس ليه دا كله لييه! 
احمد بغل : علششااانن كل حاجه محمود محمود معان اننا كنا اخوات لكن كل الحب كان ليه خد حب ابويا وامي واخدت الشركات والمصانع والعربيات وخد مني حب عمري منه بعددددد داااكلللووووو عاوزني اعملللل ايههه ردد.
سيف كان هيرد لكن قاطعهم دخول القوه وحصل اشتباك مابينهم ولكن في النهايه تم القبض على أحمد وهند وباقيت رجالته بما فيهم الريس.
سيف رجع القصر وحكي للعيله كل حاجه مما جعلهم يصتدمون كثيرا طلع سيف جناحه ولم هدومه ونزل وكان هيخرج لكن منه نادت عليه وهي بتبكي وبتقول سااامحني مكنتش اعرف ان دا هي حصل او انكم هتتاذو وانهارت في البكاء رق قلب سيف ولكن غضبه منها كان أكبر اتكلم بجمود وقال في ضيف بره هيقابلكو.
في اللحظه دي دخل شادي....... الجميع بصدمه :
شاااااددديييي!
جري شادي على منه وهو بيحضنها وبيبكي وبيقول........واحشتيني اويي اويي ورجع حضن سلمي ولكن سليم ابعده بغيره وهو بيقول:
خلصنا فقره الاحضان.
ضحك الجميع عليهم رغم حزنهم وسيف قرر يسامح امه
________________________
عدا تلات شهور ونور كانت لسه في غيبوبه ولكن في مره كان سيف قاعد معاها وماسك ايدها وبيحكي تفاصيل يومه لقى نور بتفتح عينا وهي بتقول بهزار ياشيخ صدعتني 😂
بصلها سيف بصدمه وهو بيقول =
بسم الله الرحمن الرحيم........انا عاوز نور مراتي لو سمحت 😂 😂
.. ضحكت نور وقالت مستغرب ليه
_ اصل اول مره حد يصحى من غيبوبه واول كلامه يبقى هزار..
ضحكت نور وقالت مش أنا هزرت
_اه
_يبقى فيه 😂 😂
سيف مسك ايدها بحب وهو بيقول :
روحي كانت بتتسحب مني كل يوم يانور
علشان انتي م؛ مش معايا.
نور اتكلمت بحب وقالت خلاص ياحبيبي هنفضل مع بعض علطول..
____________________
عدا شهر ونور اتحسنت وعملو اكبر فرح لسليم وسلمي..... وشادي وسمر نعم فهو قد طلبها للزواج.......... وسيف ونور ليعوضعا عن يوم زواجهم.
تمت ...النهااية

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-