رواية انقلاب مشاعر الحب كاملة جميع الفصول بقلم مياده محمد

رواية انقلاب مشاعر الحب كاملة جميع الفصول بقلم مياده محمد

رواية انقلاب مشاعر الحب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مياده محمد رواية انقلاب مشاعر الحب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انقلاب مشاعر الحب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انقلاب مشاعر الحب كاملة جميع الفصول

رواية انقلاب مشاعر الحب بقلم مياده محمد

رواية انقلاب مشاعر الحب كاملة جميع الفصول

انتِ ليه عملتي كدا وانتِ عارفه اني بحبه 
_بس هو اختار اختك ويالا عشان تجهزي لازم نكون ف القاعه قبلهم عشان نستقبل الضيوف 
حرام عليكِ هو انا مش بنتك زيها ليه بتعملي فيا كدا بالله عليكِ مش هقدر اشوفهم مع بعض واللهِ العظيم مش هقدر والنبي متجبرنيش قاطعتها بغضب.... هتيجي يعني هتيجي انتِ ايه معندكيش دم عشان تسيبي اختك ف يوم زي دا بطلي انانيتك دي بق ﯾ لورين
لورين بعييط.... انانيه حرام عليكِ بجد والي هي عملته دا مش اسمه انانيه اما تاخد خطيب اختها وتلف عليه دا ماسموش انانيه ﯾ رزان هانم
_اتكلم عدل يا بنت واذا كان مش برضاكِ هيبق غصب عنك قومي البسي اخلصي 
هزت راسها بانهيار حاضر هاجي 
دخلت القاعه بقلب مسكور وهي شايفه اختها جنب حبيب عمرها وواخده مكانها 
لورين بصوت باكي..... مبروك
لوجين بدلع.... الله يبارك فيكِ يا لولي اي رأيك ف فستان خطوبتي 
لورين بدموع بتلمع ف عنيها وهي بتبُصلهم بقرف.. خطوبتك الِ هي كانت مفروض تكون بتاعتي صح .. تعرفوا انتو الاتنين لايقين ع بعض اوي فعلا الطيور ع اشكالها تقع بس صدقوني انا مش هسيب حقي وهدفك تمن خيانتك وغدرك غالي اوي يا خالد 
فاقت من ذكرياتها على الِ داخل الاوضه وبيقول بصوت ساخر.... انا انضحك عليا وجوزوني مشهو. هه ولا اي.. مش كفايه طفله هتبقِ مشهوهه كمان 
لم تعيرُه اي اهتمام واستمرت ف البكاء... احنا هنتفق على شويه حاجات عشان نقدر نكمل مع بعض
اومأت له لورين بضعف ليكمل بقسوه جرحت كرامتها... طبعا انتِ عرفه انا اتجوزتك ليه فايريت ماتنسيش نفسك ومتستنيش مني اي مشاعر او حب عشان دول ملهومش وجود ف حياتي ولا ف قاموسي من الاساس... بمجرد ما تحملي هتاخدي جناح ليكِ خاص.. ياريت تكوني فهمتي كلامي... اسمع صوتك فاهمه 
  لورين بصوتها الانثوي .. م م مفهوم ح ححضرتك
ثانيه ثانيتين وانفجر ف الضحك.... هههه حضرتك اول مره اشوف واحده بتقول لجوزها حضرتك؟!! ... ع غفله نزع الطرحه الموضُوعه ع وجهها اترعبت هي ع اثرها...  
تاه ف عيونها الساحره الحزينه وذلك النمش المنثور ع وجهها ماذادها سوى جمالاً توقفت عيناه على شفتياها المتكرزه خرجت من فاهه آه طويله مصدومه من هذا الملاك الذي يبقع امامه.. ليردف بلا وعي وهو يتأملها بتوهان فقد سلبت كل ذره ف عقله وانفاسه بجمالها... نطق بتخدر.... انتِ بجد حلوه اوي انا عمري ما شوفت جمال بالشكل دا... باشر بالتقدم منها وڪَرد فعل منها ارتدت للخلف بخوف جاعلاً منه يفوق من دوامه مشاعره وهو ينهر نفسه بعنف من مشاعره التي لاول مره يشعر بها حتى مع زوجته الاولى وحب حياته.... الحمام ع ايدك اليمين تقدري تغيري فيه 
وڪانها كانت تنتظر تلك الكلمات ع احر من جمر وفرت من امامه بلمح البصر متجهه للباب الذي اشار عليه 
 وقفت امام المرآه تنهر نفسها بشده من عدم تفقُدها لتلك الملابس وها هي الآن تنصهر من الخجل بسببها 
لورين لنفسها.. الله يسامحك ياماما هخرج كدا ازاي 
ليث ببرود... بقالك ساعه ف الحمام ايه ناويه تنامي جوا 
لورين بخجل.... خ خارجه اهو 
ماسافه ما فتحت الباب.. رفع عيناه بفضول ثواني وتحولت لاخري مصدومه... جميله ف كل مره يراها فيها يشعر كانها اول مره.... جعانه؟ 
رفعت عيناها لِتجاوبه ولكن ابدت الكلمات بالخروج من جوفها من شده خجلها ف الاخر كان عاري الصدر لا يستُره الا شورت قصير.
ليث باستمتاع بخجلها.... مالك؟  
لورين بكسوف شديد ... م م ممككن تلبس ح ححاجه
وكم اعجبه منظرها وراق له حيائها الذي ولو مره يراه ف حياته..... هممم بس انا مبسوط كدا... لم يرد احراجها اكثر واستقام ليرتدي تيشرت سريعاً.
لتنظر للارض بخجل شديد ثواني واتجهت نحو السرير تأخد وساده ولحاف وتسير بأتجاه الاريكه ليطاعها الاخر بنظرات منصدمه وهو يتكلم مع نفسه.... بتعمل اي المجنونه دي هي مش هتنام ف حضني؟! .. بتعملي اي؟ 
رفعت انظارها المرتعبه وقالت بتلعثم.... ه‍ هنام 
رفع حاجبه باستنكار.. على الكنبه
اومأت بخوف لاحظه الاخر لينتبه ع تصرفاته الغريبه... اي مالي مش دا الي كنت عايزه مضايق ليه؟ ليه عايز الوقتي اخدها ف حضني وانام..جلس ع الاريكه التي تجلس عليها وبحركه سريعه اجلسها ع قدميه ولكن فوجأ بها تتمسك بحقيبه صغيره بيديها امسكها بهدوء والقاها ع الكرسي المقابل له ولكن لم يلاحظ انها مفتوحه فخرجت كل ما يوجد بها ولكن صُدم عندما رأي صورته اخاه فيها؟ امسكها بقلب مقبوض واشار عليها وهو يوجهه حديثُه لتلك المنصدمه.. صوره اخويا بتعمل اي معاكِ؟
لورين ف نفسها.... معقول اتقفش من اول يوم كدا ليه ياربي ليه اكيد الوقتي هيعرف اني هنا عشان انتقم من اخوه مش عشان اجبله الولد يارب والنبي ماتكشفش يارب يارب وفجأه
معقول اتقفش من اول يوم كدا ليه ياربي ليه اكيد الوقتي هيعرف اني هنا عشان انتقم من اخوه مش عشان اجبله الولد يارب والنبي ماتكشفش يارب يارب وفجأه زعق فيها بطريقه رعبتها..... ماتنطقي صورته بتعمل معاكِ اي 
لورين بخوف...... هو هو اخوك اصله يعني كنت بتفائل بِيه 
رفع حاجبه باستنكار.... بتتفائلي بيه ازاي 
ابتسمت بزيف..... اصل كنت بشوفه ع التلفزيون وابتسامه اللطيفه وكلام الايجابي بيتفائل بيهم عشان كدا بحُط صورته معايا علطول ف الشنطه بما اني بتفاءل بيه وكدا 
بصلها كتير بنظره معرفتش تحددها وقرب منها بهدوء... صورته تتشال فاهمه.. و هعمل نفسي مصدقك 
لورين بهدوء عكس الي جواها.... حاضر بس دي الحقيقه ع عنئذنك بق عشان هنام واتخاطتُه وراحت تنام على الكنبه 
واقف لسا مكانه بيبُص ف اثرها واتنهد تنهيده طويله واتكلم ببرود يداري بيه توتره من افعاله الغربيه بالنسبه له.... مالوش داعي تنامي على الكنبه لازم تتعودي تنامي جنبي بعد كد 
رفعت نظرها بخجل..... حاضر 
ثواني ولقت النور اتقفل هنا سمحت لدموعها تغطي وجهها وهي بتفتكر الي مرت بيه ثواني والنور رجع.. ولقيت ليث بيقرب منها بلهفه مقدرش يتحكم فيها وهو بيمسك وشها الاحمر ... بتعيطي ليه 
هزت راسها مع ابتسامه متوتره من قربُه.... م مافيش بس ماما فريده وحشتني 
ابتسم على رقه مشاعرها ومسح بساببته دموعها وطمنها بابتسامه ورجع قفل النور وهي اعطه ظهرها وراحت ف النوم ثواني بعد ما اتأكد انها نامت ضمها ليه جامد كانها هتهرب منها ولفها ليه لقا اثار العياط واضح على وشها حس بضيق بسبب دموعها وشدها لحضنه جامد وغمض عنيه وراح ف نوم عميق. 
ف الصباح صحيت وهي حاسه بثقل عليها بتفتح عنيها لقت وجهه الرجولي المثالي ف وجهها ابتسمت بدون وعي بس اتنفضت اول ما عادت لوعيها وحاولت تقوم لحد ما فتح عنيه بجمود... ف اي 
لورين بدموع..... هو هو انت قريب اوي كدا ليه 
بصلها باستغراب مصطنع.... اعتقد اني جوزك 
لورين بطفوله.... بس كدا وكدا ليه محسسني اننا بنحب بعض 
قرب وجهه من وجهها ولم تحكم بنفسه من وجنتها المكترزه وطبع قُبله خفيفه عليها واستقام بهدوء .. اما هي فقد تصنمت من حركته وقلبها لم يكُف عن الخفقان.... ما مال قلبي بيدل كدا ليه اكيد بس من التوتر واول مره اكون قريبه من حد بالشكل دا 
خرج بتشيرت ابيض اظهر عضلاته السداسيه وعطره الرجولي ولكن توقف عندما شاهد ملاكه يسجد لله ابتسم برجوليه.. ثواني وعاد لجموده عندما شاهدها تنهى صلاتها 
ليث ببرود.... لورين اجهزي يالا عشان هنفطر مع العيلة تحت
لورين رفعت نظرها ليه بخجل... حاضر 
خرجت وهي لابسه نقابها الزهري الي زادها جمال على جمالها ودريس ابيض وهيلز ابيض وكانت طلتها ملائكيه سرح الاخر بها بهيام خفي بس اخفاه ببرود.... يالا ننزل 
نزلت وقلبها بيدُق بسرعه وخوف بس طمنتها ايده الِ بتمسد ع ايديها.... اهدي... صباح الخير 
الاب كمال بابتسامه.... صباح النور.. اقعدي ﯾ حبيبتي جنب جوزك من جهه اليمين 
هزت راسها بايماء خفيف صوت رقيق انتشلها من توترها.. اهدي 
بقلمي بسمله بدوي
بصت لقيتها شابه ف منتصف الثلاثينات.... انا لمياء ضرتك زي ما بيقولي بس اعتبريني اختك
بصتلها بصدمه من اسلوبها عشان مكنتش تتوقع خالص انها تكون طيبه معاها فاقت وقالت بصوتها الانثوي.... يشرفني
ثواني وجميع الانظار اتوجهه للِ دخل بإبتسامة لعوبه.... انا جيت... قلبها وقع ف رجليها اول ماشافت خالد مكنتش متوقعه خالص تشوفه الوقتي بس حمدت ربها ع نقابها الِ خفاها عنه بس الِ صدمها اكتر اما لقيت اختها وراه.. اعرفكوا لوجين حبيبتي الِ قولتكوا عليها
دمعه يتيمه نزلت منها وابتسمت بسخريه.... دا كنت مغفله بق
كله اتعرف عليها ماعدا لورين الِ كانت خايفه تعرفها بس حمدت ربنا ع نقابها عشان لبساه جديد... اكتفت بايمائه صغيره لهم وهي تتشبت بيد ليث بعدم وعي ولكن ما جعلت قلبها يخفق بجنون هو اقتراب خالد ولوجين منها 
لوجين بغضب خفيف وابتسامه شماته... اول ما شوفتك حسيتك حد كدا اذ. اني كتير ودمر. ني بمعنى الكلمه بس الحمدلله ربنا جابلي حقي منها وبعدت عني 
خالد بسخريه..... قصدك ربنا يرحمها 
لورين ف نفسها....هه مو. توني وانا عايشه 
بس جفلت من الِ قربت منها بعزم وهي بتحاول تشيلها نقابها 
لورين بخضه.... انتي بتعملي اي ماينفعش كدا انا منتقبه 
بس التانيه اتجاهلتها وبتشيل النقاب ثواني ارتدت للخلف من الصدمه 
لورين بخضه.... انتي بتعملي اي ماينفعش كدا انا منتقبه 
بس التانيه اتجاهلتها وبتشيل النقاب ثواني ارتدت للخلف من الصدمه عشان ليث بِعدها عنها وزعق..... انتِ اتجنني ايه ال بتهببيه دا مش قالت لاء هي زفت منتقبه اييييه
لوجين هزت راسها بلا بخوف.... انا انا بس
ليث بهدوء... الي حصل ياريت مايتكررش تاني.
اتجمعوا تاني حوالين السفره بتوتر.
ملك اخت ليث بود..... ابيه هو ممكن اخد لوري معايا فوق 
هز راسه بهدوء لِ لورين 
لوجين بشك.... لوري.. هي اسمها اي
ليث ببرود..... احنا على الاكل ممنوع الكلام عليه
لوجين بصِتله كتير وبقت تتأمله بغير حياء. 
.. 
ملك بحب..... انا والله ارتحتلك اوي يالورين وحبيتك بجد انتي طيبه اوي
لورين بخجل..... ش شكرا وانا كمان حبيتك 
ملك بضحك..... اي دا اوعي تقولي انك مكسوفه مني ههه بس بصراحه انتي جميله اووي يا لوري 
لورين بصتلها بتفاجئ.... ش شكرا
ملك بضحك على شكلها الطفولي..... ههه مالك يا بنتي متفاجأه ليه كدا هو انتو معنديكوش مرايه ف بيتكو ولا اي 
ابتسمت بحب اخوي وحضنتها.. بس انتي اول واحده تقولي كدا... كانت علطول تقولي اني وحشه وعيوني الزرقا وحشه و
ملك باستغراب..... عيونك الزرقا ثواني وشهقت اما شافت لورين بتقلع نقابها وبتشيل عدسات بنيه من عيونها وبتظهر عيونها الزرقاء الفاتنه.. وقلعت الباروكه القصير ليظهر شعرها كشلال من الذهب 
ملك بذهول وانبهار..... يخربيتك في حد يداري الجمال دا... ابيه شافك كدا 
لورين نفت بخجل.... لا لاء واضافت بدموع.... مش عايزه يقرف مني
ملك بصدمه.... ي يإيه يا اختي انتي مقتنعه بالِ بتقوليه دا انا بنت واتسحرت بجمالك اومال ابيه اي وبعدين مين المتخلف الِ قالك كدا
لورين ببراءه..... يعني يعني بجد انا حلوه م مش قاطعتها بزهول وهي بتشاور عليها ف المريا.... حلوه بس دا انتِ جميله اوي كنت جميله حتى وانتي مداريه جمالك بس الوقتي جميله اكتر بكتير اوي... ابيه لازم يشوفك متشوقه اوي لردت فعله 
نفت بخجل... لا لا عشان خاطري
ملك بخبث.... اممم طيب يالا عشان اوريكي لبس جهازي 
لورين بطفوله..... حلوين من قبل اشوفهم عشان بس انتي هتلبسيهم
ملك بحب اخوي حضنتها... بحبك اوي يالا يالا 
حاساه شكله مش حلو يا لوري
لورين: لا بالعكس جميل جدا
ملك بخبث: طب ممكن تلبسيه اشوفه عليك ممكن اغير رأيي لو شوفته على حد 
خرجت بخجل وهي بتشد ف اطراف الفستان كان بـِ حمالات وفتحت صد. ر واسعه ومفتوح من جانب واحد من الفخدين بلون الاسود الِ اظهر لون بشرتها ناصعه البياض اكتر 
ملك بزهول..... دا ابيه هيتجنن تعالي تعالي نوريه لماما 
لورين:ايه لا لا ممكن يكونو تحت قاطعتها..... متخافيش هما راحو الشركه تعالي بق 
لورين باعتراض..... لا لا استني ولكن الاخرى لم تسمع لها واعتبرته خجل بقلمي بسمله بدوي
ملك: ماما شوفِ
صفاء بصِتلها بانبهار..... اللهم صلى على النبي.. اللهم بارك مين دي يا ملك.. صحبتك؟ الكل كان باصصلها بانبهار ودا فرحها جدا لاول مرا حد يشكر ف جمالها بالشكل دا 
ليث واقف مصدوم مش سامع ولا حاسس بحاجه غير الملاك الِ قدام عنيه وقال بزهول.. مين الملاك دي
ملك بضحك من وراه .... ههه بتسأل ليه يا ابيه 
ليث بعدم وعي..... هتجوزها واللهِ العظيم هتجوزها وحالا كمان 
ملك بخبث .. بس ازاي مش ناخد رأيها الاول وبعدين هي متجوزه
ليث بتوهان وجنون..... هطلقها منه واكتب عليها حالا 
ملك بضحك شديد..... خلاص طلقها بق واتجوزها تاني هههه
خالد بجراء. ه من وراهم .... صاروخ صارووووخ اوف هو في كدا 
لؤي باعجاب صارخ...... صاروخ روسي شكلها روسيه
ليث حس بغيره شديده من كلامه.... احترم نفسك. 
لوجين وقفت بصدمه وقالت بصوت عالي.... لورين؟  
لورين غمضت عنيها وكانها بتحاول تجمع ثقتها ف نفسها
الكل ف صوت واحد.... لورين
خالد بركز ف وشها جامد... ل لورين 
ليث بغيره عميا وغضب جحيمي وهو يقبض ع يدها بتملك مُخيف ..... لووووووووريييييين انتي ازاااي تنزلي كداااا
لوجين بغل..... عايزه تشقط اي حد وخلاص سابت خالد وراحت لاخوه وعينها على الباقين انا لو مكانك اطلقها و اطردها طردت الك. لاب
ليث بغيره عميا وغضب جحيمي وهو يقبض ع يدها بتملك مُخيف ..... لووووووووريييييين انتي ازاااي تنزلي كداااا
لوجين بغل..... عايزه تشقط اي حد وخلاص سابت خالد وراحت لاخوه وعينها على الباقين انا لو مكانك اطلقها و اطردها طردت الك. لاب 
اتوجهت الانظار كلها لِ لوجين بس ثانيه واتوجهت على ليث الي بيقبض على كف لورين بمتلك وغضب جحيمي ويسير بها لِ فوق 
لورين بدموع من شده خجلها.... ح حضرتك اس اسفه واللهِ واللهِ العظيم ما كنت اعرف انك تحت و
اخيرا وصل لجناحهم.. اغلق الباب بقدمه واحتجازها على الجدار.... مخبياااه عني ليييه هدفك ايه مش فاهم ليه بتعملي كدا لا وجايه تقولي اسفه عشان اييييييييه عشااااان شوفك عشان شووووفت الِ هو ملكي وبتاااعي
توسعت عيناها بصدمه من جراء. ته ويده الِ تسير بارياحيه على جسدها بتملك وجنون.... انت بتاعي مراتي يعني ملكي مداريه الي ملكي ليه 
دفعته بدموع من شده خجلها والتقتط اول شي رأته وهى مفرش الطربيظه تستُر به صد. رها و زراعايها عن مرمى عيناه الجائعه 
كلما اقترب كلما انكمشت على نفسها اكتر.... ح حض. رتك ا. حنا م مااتفقناش ع على كدا انت انت قولت قاطعها وهو بيجذبها من خصرها بتملك ودفن وجه ف ثنايا عنقها يشِتم عبيرها المسكر ويطبع بعض علامته كانه يثبت لها وله وللجميع انها ملكه وحده.. وجه انظاره لوجهها الفاتن وعيناه الزرقا التى سحرته ياالله اكان محروم من كل هذا النعيم وجهه انظاره لشفتيها المكترزه بجوع وخطف قُبله منها وهو يتعمق وكان تلك القُبله ستحييه من المو. ت 
لمياء بصوت باكي..... ل ليث 
ليث فاق من سحرها اخيرا ونظر لِ لمياء بهدوء..... اي 
لمياء بصدمه من هدوءه كانت تنتظر تبرير وهي رأته بهذا الموقف اهذا هو الزواج الاجباري رأته ف مظهر لاول مره تراه فيها اهذا ليث الذي يرتعب منه الرجال اهذا ليث الذي لا يظهر مشاعره اهذا ليث الذي لا تهمه اي امرأه مهما كانت والمحزن انها ولا مره رأته بتلك الحاله حتى معها بالتأكيد هذا ليس ليث الذي امامها كان اشبه بشاب مراهق مع حبيبته... حبيبته؟!! عن هذا الحد اغلقت الباب وهي تبكي بصوت عالي اوقفتها لوجين بخبث..... خدته منك 
اشاحت لمياء بوجهها ومسحت دموعها..... قصدك اي 
لوجين بمكر.... تعرفي اي لورين اختي؟  
لمياء بصدمه.... ااا اختك؟ 
لوجين بضحك.... ههه ايوا بس ماما طردتها واتبرأت منها ومن و**** دي واحده شيطانه تصوري انها كانت بتلف على خالد خطيبي والوقتي لفت على جوزك و عايزه تلف على الباقي شوفي نزلت بأيه عشان تغر. يهم وقاطعها لمياء وهي بتجري وبيعيط 
لوجين بخبث..... والوقتي اقدر اقول الخطه الاولى تمت 
.. 
لورين بدموع.... ح حضرتك ماينفعش كدا 
ليث بتملك وهو بيقبض على الشرشف بغضب.... شيلي دا انا جوزك ... ثانيه وكان بيقبض ع خصلاته بخفه..... تبريرك ايه اخلصي ازاااي تنزلي بالمنظر دااا قدام ولاد عمي واخويااا
بصتله بصدمه... اا ايه هما هما شافوني 
ضحك غصب عنه.... ههه قولي مين لسااا مشافكش 
لورين سكتت وبقيت تعيط... احمرت عيناه وبرزت عروقه بشكل جحيمي..... انطقيييييي 
اا واللهِ دي دي ملك وقعدت اقولها ممكن يكونو تحت بس بس متخافش انا كدا كدا مش منتقبه وكنت لبساه ع عشان حاجه كدا و
قبض على زراعها الغض اللين بشر.... اسكتيييي اسكتي انتي كل ما بتتكلمي بتعصبينييي .. ملااااااااااك 
كله اتجمع على صوته 
ملك بخوف.... ن نعم ي ابيه 
ليث بغضب جحيمي... ايه الي هببتيه داااا انتي ازاااي تقوليليها تنزل بالشكل دااا
ملك بعييط.... انا اسفه مش هتتكرر تاني صدقني انا مكنتش اعرف حقيقي انكو تحت كنت فاكره انكو روحتو الشركه انا انا اسفه صدقني هي كانت مش بس انا انا السبب
لوجين بسرعه...... هي متعرفش تمنعك ولا كان على هواها ولقيتها فرصه معرفتش تلف على خطيب اختها راحت لاخوه واتجوزته والوقتي عينها ع الباقي .. اي منصدمين ليه ايوا انا اختها اخت الي كانت عايزه تلف على خطيبها و 
لورين بعييط.... كفايه كفايه بق انتي ايه انا سبتلك كل حاجه عايزه ايه تاني مني وسابتها وجريت على فوق 
ليث بغضب وتحذير..... لاخر مره.. تحذير ليكي لاخر مره ملكيش دعوه بمراتي تيجي هنا ف بيتها يبق تحترمي نفسك وانتي ف بيتها فاهمه انا هتغاضى المرادي عشان خالد بس المره الجايه رد فعلي مش هيعجبك خالص فاهمه 
نطقت برعب... ف ف فاهمه 
نها كلامه وساب القصر بغضب وهو بيفكر في كلامها 
ف المساء
صحت على لمساته على وشها غمضت. عنيها بخجل بس الريحه الرجالي دي خليتها تنتفض من مكانها.... خ خالد انت بتعمل اي هنا انت اتجننت انا خلاص بقيت مرات اخوك 
خالد بضحك.... انت اتجوزتيه عشان تبقِ قريبه مني انتي لسا بتحبيني لسا هتصرخ كتم بوءها بايده وفجأه الباب اتفتح 
ليث بصوت عالي غاضب ..... ايه الي بيحصل هنااااا دا
خالد بضحك.... انت اتجوزتيه عشان تبقِ قريبه مني انتي لسا بتحبيني لسا هتصرخ كتم بوءها بايده وفجأه الباب اتفتح 
ليث بصوت عالي غاضب ..... ايه الي بيحصل هنااااا دا مين الي قافل النور بالشكل دا... دخل واتفاجأ بالظلام والنور المطفي 
 وقفت برعب ..... انا انا 
ليث رفع ايده ببرود.... جهزيلي الحمام 
لورين بخوف وعيونها متسلطه على ورا الباب.... ها 
ليث بغضب.... سرحانه ف ايه روحي جهزيلي الحمام
اتنفضت بخوف من صوته العالي... ح حاضر 
اتجاهلها ودخل اوضه الملابس وهي اتصمرت مكانها بخوف وهي بتابع خالد الِ بتسحب بخوف وبيفتح الباب وبيخرج ثواني وحست بنفس ساخن بيلفح رقبتها من الخلف 
نطقت برعب والدموع بتلمع ف عنيها.... ل ليث 
ليث منظر عيونها الِ اسودت جامد وعروق رقبته الي برزت رعبوها.. خارت قواها ووقعت على الارض وبتعيط..... صدقني مش زي الي انت فهمته 
ليث بهدوء مخيف..... عارف 
رفعت عنيها بسرعه ليها... ايه 
قعد وحط رجل على رجل وولع سيجار وبصلها نظره مقدرتش تفهمها.... مشكلتك انك بريئه اوي ومتعرفيش انا مين كويس 
لورين بنهيار..... عارفه الي بعمله غلط بس من نا. ري انت متعرفش عملو فيا ايه 
بصلها ببرود.... كملي 
لورين بعياط يقطع القلب..... انا وخالد بقالنا 4سنين مع بعض انا كنت بحبه اوي هو الي كان بيعوضني عن الي بشوفه 
قبض على ايده بغيره وبصلها ببرود عكس النا. ر الِ جواه من غيرته ودموعها الي كانها نا. ر بتكويه من الداخل
_ عارف يعني اي 4سنين مع بعض وفجأه يخطب اختي وعايز يتجوزها 
ضرب كلامه ف عرض الحائط وقام دفنها ف حضنه وايدي بتطبط عليها بحنيه وهي بتمتم بكلام مش مفهوم بسبب بكائها ولكن اتنفضت بسبب ايديه الي بتمشي بحريه زايده على جسدها رفعت عيناها بخوف مقابل عيناه الر. اغبه والهيمانه فيها ونطق بعشق جارف ازهلها... انسيه خالص عايزك تمحيه من ذاكرتك مافيش غيري يكون ف قلبك وعقلبك بس انا
نطقت بزهول... ح حضرتك
اجلسها على قدمه ويدها تطوف خصرها بتملك شديد... مافيش بس تنسيه فاهمه ولا هيكون تصرفي مش هيعجبك نهى كلامه وهو بيدفن وجهه بعمق ف ثنايا عنقها ويلثمه برقه.... انتي بتحبيني انا.. انا بس انتي ملكي انا وبس ليا انا وبس فاهمه
حاولت تقوم....ح حضرتك انت قولتلي ان جوازنا مش هيدوم وابتلعت باقي كلامها من شده خوفها من نظراته. 
ليث بغضب جحيمي وجنون وهو بيقبض على رسغها بغيره.... ايييه عااايزه تسيبني عشاااانه انتي ايه معندكيش كرااااااامه هو احسن مني انااااا اغنى منه مليون مرااااا اناااااا بحبك انماااااا هو لااااااااء واحده غيرك تنساااااه انا هتغاظى عن اي حاااجه كنتِ عملاها من النهارده انتي مرااااتي يبقااااا متفكريش غير فياا انا وبس قسم بالله العلي العظيم لو لقيتك بتجيبي سيرته بس على لسااانك هزعلك اوي انطقي فااااهمه.. نها كلامه ودفعها وغادر الغربه بغضب جحيمي نطق..... خاااااااالد 
خالد بخوف وتلعثم.... ن نعم يا ابيه حضرتك قاطعها وهو بينقض عليه بلكمات متتاليه وبيشده لاوضه المكتب وكلهم واقفين مرعوبين محدش اتجرأ يقوله انت بتعمل ايه حتى والدته ووالده... ولورين واقفه مصدومه وهي شايفه الكل واقف وخايف منه 
لورين بصدمه.... دول خايفين منه 
والدته بدموع... الحقه يا راضي بالله عليك قبل ما يخلص عليه طب طب هو عمل ايه عشان يوصله للحاله دي بس 
والده بحزن..... محدش هيقدر عليه سيبه يربيه طالما وصل للحاله دي يبق خالد عمل حاجه كبيره 
لورين بصتلهم بزهول وهما شايفاهم واقفين خايفين منه 
ف المكتب
ليث بجنون..... تبعد عنهاااا فاهم يابن ال****** دي الوقتي مراااات اخوك 
خالد بدموع وصِدق ووجهه لايوجد به منطقه سليمه وغرقان ف دما.ئه ... انا لسا بحبه واللهِ العظيم ماكنش بايدي اسيبها كله من اختها ال**** خلتني انا*م معاها وحملت ودبستي 
ليث بجنون .... يابن****** كل داا ف الفاااضي الوقتي بقت مراتي ملكي ياعني ملكش الحق تبُصلها اخر تحذير ليك وعزه وجلاله الله لو شوفتك بس بتبُصلها ل*****
خالد بعييط..... انت بتعمل معايا كدا ليه انت عمرك ماكنت معايا كدا انت علطول بتقول اني ابنك ولو طلبت نجمه من السما كنت بتجبهالي ليه كل دا نهى كلامه وساب الاوضه 
ليث رمى نفسه على الكنبه ودفن وشه ف ايديه بتوهان من كلمات اخوه..... جننتني من اول ما شوفتها جننتني معقول اعمل كدا فيه خالد الي كنت ما ستحملش عليه الهوا الطاير الي بعتبره ابني مش اخويا اعمل فيه كدا وعشانها 
ف الخارج 
صفاء بعييط من شكل ابنها الي غار. قان ف دمه.... خالد ابني عملت ايه عملت اي عشان يعمل فيك كدا
خالد بهدوء.... مافيش انا غلطت وابيه عاقبني لوسمحتو 
..بقلمي بسمله بدوي
قاعده على السرير بتعيط بنهيار.... كله بسببي يارتني ما جيت
قاطعها فتح الباب بغضب من لمياء وهي بتقول بحقد.... كله بسببك اختك فعلا ماكذبتش 
بصتلها بصدمه من معاملتها الحقوده غير الي هي شافته منها ومن معاملتها الطيبه.... لمياء انا 
لمياء بشر.... انتي اي انتي شيطا. نه.. اوعي تفكري انه عمل كدا عشانك لا عشان حاجه ف الشغل بس والموقف السخيف الي شفتكوا فيه تابعت بحقد وهي شايفه وجنتيها بتحمر ودا جعلها اقل ما يقال عنها فاتنه... قالي انك الي غويتيه وانك عايزه كدا وان دا حقك وعايزه تحسي بانك متجوزه و لا بلاش عشان انا اصلا اتكسف اكمل مش زي عينك فارغه. 
لورين فاقت على صوت الباب وهي بيترزع منها وهي خارجه جريت تلم هدرمها وهي بتبكي بنهيار ونزلت وهي بتجري على برا 
صفاء بصدمه..... مش دي لورين الي بتجري على برا دي اومال فين نقابها لوووورين لوووووورين 
ف نفس الوقت خرج ليث من اوضه المكتب وانظاره اتوجهت مكان انظار والدته اول ما سمع اسمع لوين ثانيه وكأنه اتحول وف لمح البصر كان قدام لورين الي ارتدت بخوف اول ما شافته... ليث بهدوء مخيف.... راحه فين
لورين برعب حاولت تداريه بس معرفتش..... ماشيه وورقتي توصلي 
ليث بعصبيه.. على فوق اخلصيييييييي
مسكها من ايدها وجرها لفوق.... سمعيييني بق كنتي بتقولي اي وفي نقاااابك فييييين ازاي تنزلي من غييره 
لورين بعصبيه..... ملكش دعوه ابعد عني بق انا مش عايزه افضل هنا سيبني ونقاب خلااص معتش هلبسه
ليث بجنون..... لااا ماهو انا مش بعد ما لقيتك هتسيبني  
لورين بصتله بعدم استوعاب
ليث بغضب جحيمي..... النقاب هيتلبس ولو غصب عنك صدقني يالورين لو لقيتك من غيره هكر.هك في اليوم الي شوفتيني فيه 
لورين هزت راسها بخوف من نبرته.... ح حاضر 
ف الصباح 
صحت ملقتهوش اتنهدت براحه بس قاطعها خبط على الباب... انا ملك 
اا دخلي 
ملك بمرح.... صباح النور يا مزتي ايه كل دا نوم احنا داخلين على العصر.. المهم انا استأذنت من ابيه عشان تيجي معايا اشتري بقيت هدوم جهازي ووافق
ابتسمت بفرحه طفوليه... اخيرا هخرج حاضر ثواني واكون جاهزه 
وقفت قدام المريا. بتظبط الطرحه وبتبص على النقاب بخوف.... انا حُره اعمل الي يريحني والقت بتحذيرات وكلامه بعرض الحائط. 
قاطعها دخول ملك الغرفه بمرح... خلصتي يامزتي ثواني وهتفت بصدمه.... انتي قلعتي النقاب!!! وابيه عرف
لورين بقوه مصطنعه.... انا مرتاحه كدا يالا نمشي
نزلت وكلهم بيبُصلها بتفاجأ بس محدش اتجرأ يتكلم وخالد وشه ف طبقه اتنفست براحه اما عرفت ان ليث برا... 
صفاء بطيبه.... مع السلامة ياحبايبي وابقوا طمنوني بقا
ف الطريق وليث عائد لبيته وجد تجمع كبير وزحمه ضخمه
ليث لسواقه.... ف اي يا محمد 
عم محمد بغضب.... دا قليل الا. دب يا بيه تصور الشاب عايز يدخلها عربيته بالعافيه وماحدش قادر عليه اكمنه غني هي الدنيا جرا فيها اي وفين الحكومه بس
ليث نزل بهيبته وجبروته وكل الي يشوفه يوسعله.... سيبها يا كابتن واتوكل على الله بدل ما اعمل شوشره ومحدش هيزعل غيرك
الشاب بغضب ..... انا عايزها ولو هتجوزها حالا بس مش هسيبها 
_ابيه لحقها...دا عايز ياخد لورين بالعافيه 
ليث جحطت عيونها بصدمه من صوت اخته واتلفت لقاها ملك بتعيط بنهيار رجع نظر باتجاه البت لقى لورين بتبُصله بفرحه وكأنها لقت نجدتها بس اول ما شافها من غير نقابها وهدومها الِ كانت بتحدد جسد. ها الاسطوري اتنفض بشر... 
ليث بغضب جحيمي وهو بينقض عليه بكلمات متتاليه..... يابن ال**** دا انا مش هرحمك من ايدي ولا حد هيعرف يرحمك مني يابن ال***** 
ثواني وسمعوا صوت عربيه البوليس..... ايه الي بيحصل هنا داااا وانت يا افندي ايه محدش مالي عينك نازل ضر. ب فيه و ااا ليث باشا 
ليث شده بجنون لبوكس العربيه..... خدووووه اما اجيله 
.. 
_يا ليث بيه الكلام برضو اخد وعطى 
ليث بعصبيه وهو بيمسكه من تلابيب قميصه بشر.... سمعت انا قولت اي ولا اسمعك بطريقتي 
_ ط طب هي فين عشان ناخد اقولها 
ثواني والباب خبط ودخلت... انا هنا حضرتك
الظابط بتوهان.... واللهِ من حقه 
ليث بغيره شديده.... افندم بتقول حاجه ووجه كلامه لورين بعصبيه.... وانتِ مين قالِك تتزفتي تنزلي. مش قايلك ما تنزليش من العربيه
لورين بصوت باكي... عمو الي واقف برا قالي انكو عايزني 
.. 
يجلس ف سيارته يختلس نظرات منها وهو يشتعل غضبا وغيره كلما تذكر نظرات الاعجاب لها 
ملك بصوت باكي..... ابيه ا
قاطعها بغضب..... ماسمعش صوتك فاهمه مسمعوووش 
ملك نظرت باشفاق على تلك المسكينه التي تجلس بجانب اخوها الثائر.. ربنا معاكي 
توقفت السياره اخيرا ونزلت سريعا تحاول الفرار بسرعه ولكن باتت امالها سرابا عندما رأته يحتجز يديها بداخل يده... متتحركيش الا معايا 
صعد بها الى جناحهم متجاها نظرات الفضول من الجميع
.. 
تجلس امامه مخفضه رأسها بخجل وخوف وكأنها طفله منتظره عقاب والدها هدوءه يُخيفها اكتر من ثورانه 
ليث. بهدوء مخيف..... كلامي متسمعش ليه ثواني كان 
يك. سر كل ما بقع امام عينه... ليييييه بتعملي ليه كداااااا المشكله اني محذرك محذرك اكتر من مرااااا بس ازااااااي تسمعي كلاااام جوزك وقد اضاف الاخيره وكانه يقولها انها ملكه وانه احق بها 
لورين بقوه مصطنعه..... انت ملكش الحق تقولي كدا احنا جوازنا صوري وبس 
ليث بصوت جهوري وهو يثور باي شئ امامه.... امشيييي من اداااااامي عشان ماعملش حاجه واندم عليهااااا امشيييييي 
فرت هاربه برعب وهي تبكي بنهيار.... يارتني ماجيت هنا. 
عدا اسبوع وهي تتجنبه وتتجنب الاختلاط بِه..و ليث وكأنه يمو. ت بسبب تصرفاتها وبُعِدها عنه ولكن كبريائه يمنعه من الاقتراب منها بعد ان رأى الرفض منها اكتر من مره
.. 
تجلس هي وملك ف الحديقه ويدردشان ف شتى الاشياء ويضحكان بمرح قاطعتهم دخول لمياء بغضب وهي تنظر لها باستحقار ..... انتِ روحي جبيلي قهوتي
لورين ببراءه... اا انا؟ 
لمياء بكِبر.... هو في غيرك وبعد ما تعمليها تطلعي تنضفيلي جناحي انا و ليث جوزي وقبل ما تعترضي فكري كويس عشان دا اوامر منه وبعد ما تخلصي تنضيف هدومي الِ اغلى منك تغسليها بس على ايديكي سامعه انا قولت ايه ايديكي عشان ما ببتغسلوش ف الغساله اخلصي انتي هتصوريني
ملك بغضب.... في اي يالمياء انتي ايه الي حصلك انتي مكنتيش ايه الي حصلك 
لمياء بغضب.... ملكيش دعوه انتي ياملك وبعد كدا استنضفي وخلي بالك من احمد ووجهت انظارها لورين باستحقار وغيره كلما تذكرت نظرات وافعال ليث لها تشتعل .. اصل دي ملهاش امان ممكن تاخده منك وتلف عليه زي مالفت على خطيب اختها اخلصي فزي تنفذي الي قولت عليه
لورين بدموع من تحت نقابها وهي بتوزع انظارها على الباقي الي ساكتين وكانها مستنيه حد يدافع عنها ويمنعها بس محدش اتكلم 
صفاء بسلبيه.... ليث هو الي قال كدا طب خلي اي حد من الخدم 
لمياء بخبث..... ليث قال لورين 
لورين بصتلهم بكر. ه وقامت وهي بتكتم دموعها بالعافيه
ملك بغضب..... هو في اي بالظبط ابيه هيقول ليه كدا 
لمياء ببرود.... اتصلي واسأليه كمان 
.. 
ف المساء 
لورين رمت نفسها على السرير بتعب وقهر.... فاكرني الخدامه الفلبينيه بتاعت سيادته 
قاطعها صوت لمياء الِ بتناديها..... انتي يالي اسمك لورين 
لورين بنفاذ صبر... اي 
لمياء بخبث وهي بتغمز لشاب الِ قاعد قدامها.... تعالي خدمي على اخويا 
لورين بغضب..... لا بقولك اي مش عشان فوتلك اول مره ومحبتش اعمل مشاكل هتسوقي فيها 
_ اتلمي يا بت واعرفي بتتكلمي مع اسيادك ازاي 
لورين بغضب.... ومعتش غيركو انتو الي هتقولولي اتعامل ازاي انا بتعامل مع كل واحد مع الي يناسبه والي يستحقه 
_لاااااا دا انتي سوقتي فيها اوي وحاول يرفع ايده يضربها بس ابتسم بخبث..... وريني وشك داااا اما نشوف طوله لسان تستحق ولا هتبق طوله لسان وقر. ف ولسا بيحاول يمد ايده وشيل نقابها 
اتجرأ وشيله وانا الي هشيل كفنك واحزنهم عليك يابن ***
اتجرأ وشيله وانا الي هشيل كفنك واحزنهم عليك يابن *** 
لورين غمضت عنيها واتنهدت بأمان.... الحمدلله
ليث بعصبيه شديده.... عمرو
عمرو بتوتر.... ليث انا بس كنت ا
ليث بغضب.... برا بيتي اما تتربى وتعرف تحترم نفسك ابق تعالى برا اخلص
لمياء بتوتر من نظراته... ليث هو ميقصدش قاطعها وهو بيرفع ايده بغضب..... هو ايه الي ميقصدش انت بدافعي عنه؟ وبعدين واقفه ايه خيال مآته مامنعتهووش ليه ووجه كلامه لعمرو.... انت لسا واقف براااا 
..
قاعد يراقبها من بعيد وهو بيمثل بانشغاله فِ فونه 
 ولورين بتمشط شعرها وسرحانه فِ احداث اليوم.. دمعه يتيمه مقدرتش تتحكم فيها نزلت منها بقهر... لحد اما هفضل كدا ليه المشاكل مش راضيه تسيبني ف حالي ليه حاسه اني مكرو. هه من كلمه... هه دا حتى ماما متصلتش بيا حتى ياربي ارحمني برحمتك بق غمضت عنيها وهي حاسه باحساس اليُتم... من بعدك يا بابا وانا مشوفتش يوم حلو فِ حياتي الله يرحمك يا بابا الله يرحمك  
فاقت على ايد حنونه بتمسد على ضهرها بحب.... بتبكي ليه 
لورين شاحت بوجهها للجهه الاخرى ومسحت دموعها... م مافيش 
جلس بجانبها وامسك براحه يديها وكانه يبعث لها الامان هكذا.... مابحبش الكذب 
لورين ببُكا... ماما مش بتحبني خالص 
نظر لها باهتمام.... مافيش ام مش بتحب بنتها يا لوريني ممكن مابتعرفش تعبر ممكن فاهماها غلط 
نفت بغضب.... لا مش بتحبني هي قالتهالي كتير اوي وحتى اما جيت هنا بسببهم ماجتش تزورني حتى مارفعتش سماعه الفون وكلمتني من بعد مو. ت بابا وانا مشوفتش يوم حلو يا ليث وكر. ه اختى ليا الِ ملهوش سبب كل دا مش قادره اتخطاه يا ليث وانفجرت ف العييط
ليث شدد على خصرها بتملك وهو بيحاول يهديها ودافن وجهه ف شعرها ياخد اكبر نفس ممكن من رائحه الفرواله المنبعثه منها...اغمضت عينيها بتوهان من وائحته الرجُوليه التى خدرت اطرافها من روعتها ولكن انحدرت يداه بحريه زائده افاقتها من دوامتها قليلا.... ل ل ليث
ليث بتخدر.... قلبه... وروحه.. بحبك.. سيبي نفسك خالص ليا.. عايزك
انتفضت بخوف وخجل.... ليث والنبي اسمعني الاول 
ابى ان يسمع لها.... مكسوفه مني قاطعته ببكاء... ليث انا حصلتلي حادثه وانا صغيره وبسببها خسرت نفسي 
ابتعد بتوجس.... مش فاهم خسرتي نفسك ازاي؟ 
لورين بخوف.... خ خسرت عذريتي وربنا ما كان بإيرادتي كنت طِفله عندها 14 سنه.
تُريح ظهرها بتعب وقهر شديد.... ه‍ هطلق!! هيطلقني وانا لسا مكملتش اسبوعين ف بيته هحمل لقب مُطلقه وانا لسا مدخلتش دنيا... امي!!! ولا اختي ولا اخوياا ماهيصدقوا يمسكوا عليا حاجه يارتني ما قولتله يارتني انا انا لازم اهرب لازم اهرب 
.. 
مغت. صبه!!!! بعد كل داااا تطلع مغ. تصبه مش قااادر مش قااادر اكمل مش عاااارف ازااااي بس مش هقدر ابُص ف وشهاااا كل ما هبُصيلها هفتكر الِ حصل رمى نفسه بارهاق على الاريكه بينما يتنفس بسرعه وكانه ف سباق منذ ساعات..... هو دا الِ كنت بتمناه كنت بس عايزها ليا بس!! .. معقول هطلقها بعد دا كله
قاطعه دخول تلك الشمطاء بشماته واضحه وقلب ينبُض بعنف من شدته فرحتها..... بجد بجد يا ليث هطلقها كنت عارف كنت عارفه اني بس الِ ف قلبك كنت عارفه انك عمرك ما هتبُص لغيري وانا ا
ليث بغضب شديد وهو يضغطت بغل على صدغها..... انتِ ازاااااي تدخلي من غير ما تخبطييييييي 
ارتعبت اوصالها من حالته الغير طبيعيه بالمره..... ليث 
ليث بصوت جهوري..... براااااااا
.. 
ف نفس القصر ف الجهه الغربيه منه 
تجلس بقلق..... بقولك عايز يطلقها 
هب بصدمه..... يطلقها اي بس لاء اكيد ف حاجه غلط دا كلمه بيعشقها صغيره عليه
واللهِ العظيم قال انه هيطلقها 
ي يطلقها ازاي وليه؟ 
محدش عارف بس السبب باين انه كبير اوي
اعمل اي حاجه مش بعد ما صلحنا كل حاجه هيرجع كل حاجه زي ما كانت 
مابلاش بقا تفتحي الِ فات ملوش لازمه
ملوش لازمه اي بس دي
انتِ لسا مانسيتيش 
ودي حاجه تتنسي دا اغت. صبها
هووووش هوووش اي.. خلي بالك الحيطان ليها ودان 
بس الِ مجنني انه معملش اي رده فعل ليله الدخله ليعرفنا انه عرف انها انها يعني 
معقول لسا ملمسهاش؟  
وليه لاء... ثانيه معقول اكتشف الوقتي وعشان كدا عايز يطلقها؟؟؟  
ما ليث هو الِ مغت.صب لورين بس ميعرفش 
 ثواني وسمعوا صوت كسِر التفوا بخوف.... 
يعني يعني هو هو الِ اغتص. بني وانا صغيره نهت كلامها وغمى عليها
تنام او بالاصح مغشي عليها  لا حول لها ولا قوه على هذا الرداء الابيض ثواني وكان صوت صراخها يملئ القصر.....  هو فين المخادع الغشاش الي ضحك علياااا.. كلكو كلكو ضحكتو عليا ازاي تجوزهولي بعد الي عمله فيا ءء
_ كملي.. صوتي يالا كملي
_ابعد عني يابن الكل. ب 
تنفسه السريع مع بروز عروقه واحمرار عيناه جعلو منها ترتعش بعدم شعور 
نطق بهدوء شديد.... لورين قاطعته بشراره.... اسمي ما يجيش على لسانك فاااهم ياغشاش يا خاين يابن الكل. ب عايز ايه.. مش كفاك الي عملته فيا وانا صغيره جاي الوقتي وعايز تعيده وربنا لدفعك التمن آه 
ضغط على ثغرها بعنف.... لورين حاسبي على كلامك
لورين بغضب... شيل ايدك يا بن آه 
ليث بهدوء مخيف.... لورين اهدي واسكتي مش عايز استخدم معاكِ اسلوب اندم عليه بعدين 
لورين بشراشه....  ايه 
هتغتص. بني زي ماعملت فيا وانا صغيره يابن الكل. ب 
_لووووووووووريييييييييين
لورين برعب....  ف فاكر ص صوتك العالي هيخوفني ها انا م مستحيل اقعد هنا ثانيه واحده مع انسان.. متقربش مني وإلا 
رفع حاجبه باستنكار وابتسامه خبيثه ظهرت على محاياه... والا؟!  ها كملي وبعدين بتلألئ ليه معقول بأثر عليكِ بشكل دا هممم؟ 
لورين بغضب..... انا بكرهك وبكوهكو كلكو انتو اكيد مش بشر انتو آه سيب ايدي متلمسنييش وهطلقني ياليث انا مستحيل اقعد معاك ثانيه واحده
بقلمي بسمله بدوي 
ليث بغضب جحيمي....  طلاق.. سيره الطلاق متجيش على لسانك تاني فاهمه ومفيش مشياان انتي مش هتخرجي من هنا الا بكفنك او بكفني فاهمه والا لو مستغنيه عن روح عيلتك مثلا انا اه عارف انك بتكرهيهم بس مايهينوش عليكِ يُمو. توا صح يا لوري 
لورين بنظرات كُر. ه... انا بكرهك 
ليث بهدوء مصطنع.... كنت عارف انه مش هيهونوا عليكِ 
لورين بدموع..... مش هتيجي جنبهم صح 
مسد على خصلاتها الحريره بهيام من فوق حجابها.... الي انتي عيزاه هيكون
لورين بسرعه..... بجد طب طلقني بقا
شدد على يديها ونطق بتحذير.... لورري 
لورين بغضب طفولي لذيذ للاخر....  لورين انت بذات تقولي لورين
وقف امامها بشموخ قليلا يستمع لغضبها اللذيذ ثم اقترب قليلا ورفع عنها نقابها فظهر وجهها الجميل الفاتن وبلا شعور ازاح باقي حجابها فانسدل شعرها الحريري وزاد من وهج سحرها عليه.. اقترب اكتر ووضع يده حول خصرها والصقها به يشتم رائحتها ويتحسس جسدها بر. غبه  .. رفع وجهه مقابل وجهها وهمس أمام شفتيها بصوت مبحوح من كثره المشاعر التي تحتاجه عندما يكون معها فقط...  في عقاب جامد اوي عشان نزلتي من غير نقابك قدام امي وملك في الحديقه بس الاول هعمل حاجه هموت عشان اعملها
ولم يدع لها  وقت لتفكر او انما اندفع يلتهم شفتيها يتلذذ ونعومه و وكأن تلك القُبله هي التى ستنجيه من المو. ت ولكن دفعته بكل قوتها بعيدا عنها...  انت فاكر نفسك مييين وفاكرني اييييييه 
اتسمعت عينيه بصدمه وهو يراها تدفعه بعيدا وهي تصرخ...   ابعد عنيييي انت فاااكرني ايييييه وفاااكر نفسك اييييه
ليث بمحاوله كبت غضبه.... لورين اهدي
لورين بحده.... ماتنطقش اسمييي على لسانك ازاااي تقرب مني كده... انت اتجننت انت عمرك ما هتكون جووزي انت نسيت الي عملته فيااا.. وعارف سبب جوازنا ايه اخووك انا كنت جايه عشاااانه 
وعلى ذكر هذه السيره تحول حقا لرجل مجنون وعاد غضبه من جديد هيئته  حقا لا توصف احمرار عينيه كاللهيب وصدره يلعو ويهبط من شده الغضب والغيره وملامح وجهه بقدوم الجحيم اقترب منها بهدوء  القى الرجفه والرعب في اوصاالها وهو يشعر بالحقد على اخيه الصغير الحقد الذي حاول كثيرا مقا. تلته ولكن يكبر اكثر واكثر عندما تتحدث عنه امامه
ليث بغضب وقوه.... انتي مراتي انا بتاعتي انا... ممنوع تقولي كدا تاني  واقرب وقت ما انا عايز ولا اقرب علطول  قاطعته بصفعه تردد صداها في المكان لمده 
ليث بغضب جحيمي...
ليث بغضب وقوه.... انتي مراتي انا بتاعتي انا... ممنوع تقولي كدا تاني  واقرب وقت ما انا عايز ولا اقرب علطول  قاطعته بصفعه تردد صداها في المكان لمده 
ليث بغضب جحيمي...ايه الي عملتيه دا 
لورين  ارتدت بخوف وهتفت بدموع....  عمري ما هكون ليك فاهم
ليث باستسلام..... لورين انا بحبك 
اتسعت عيناها و استدارت وهي تردد بصدمه....  بتحبني ههه انت بتستهبل صح 
ليث:  لورين... اتكلمي كويس 
لورين بحده وكره...  انا مش عايزه اتكلم معاك اصلا... انت ليك عين تكلمني لا وجاي بكل جباحه تقرب مني كمان بعد الي عملته فيا 
ليث بنبره دافئه حزينه.....  كانت لعبه *** انا معلش كدا مكنتش ف وعيي
لورين باستنكار....ياسلام وانا المفروض اصدق مش كده 
ليث بحده طفيفه..... الايام هتثبتلك صحه كلامي وصدقي 
همست بصوت ساخر.... صدقك قال هه 
رمى. لها نظره حزينه بعثرت كيانها وغادر بصمت.. 
.. 
صعدت لمياء درج القصر بزهو وقامت بطرق باب. الجناح مره واثنان واكثر الا ان فتحت لورين.. نظرت لها لمياء بغيره وحقد من جمالها الفاتن رغم وانها على مايبدو انها استفاقت من نومها للتو.. ماذا لو رآها ليث بهذا الثوب المغري وهيأتها المهلكه تلك؟  على تلك الفكره استشاطت بحقد وغيره 
لمياء بحتقار.... ايه بقيتي تفتحي من غير نقابك وعديناها وصل بيكي الامر تفتحي بلبس النوم 
لورين بخفوت وحرج من انظارها المتفحصه.... احم  اصلي شوفتهم مشيو فا عادي
لمياء:  دا على اساس انك ماكنتيش قدامهم عريانه اول امبارح
نظرت لها بحرج ودموع.... كان غصب عني ملك قالتلي انه مافيش حد و انه زمانهم مشيو و.. قاطعتها لمياء بتكبر...طب وليث ماشفتيهوش هو كمان وبعدين ايه المنظر الي شوفتكو فيه دا انتي مابتتكسفيش على دمك انتي عارفه ان الجوازه دي غصب عنه وبتحاولي تغريه كمان
لورين بدموع.... انا قاطعتها باستحقار.... خلاص خلاص انا ليث جوزي جه طول الليل يعتذرلي ويتأسفلي و قالي انك انتي الي غويتيه وانك نفسك ولا بلاش سبق وقولتلك الكلام دا بس باين عليكي نو كرامه باين نظرت لها بتشفي واكملت.... المهم الخدامه الي بتعملي جناحي مجتش النهارده وجناحي اكبر منه دا بكتير طبعا فا ليث بيه الي هو جوزي اقترح عليا انتي الي تنضفيه ليا والا بيقولك  هيزعلك قوي 
لورين افتكرت اهلها وهتفت بدموع.....  ليث هو الي قالك كده
لمياء بشراسه:  اسمه ليث بيه سامعه اوعي تنسي نفسك... واتفضلي قدامي يالا... وبلاش تخليني اكلمه وازود عليكي انتي مش ناقصه. 
لا تستطيع الرفض ولالديها قوه لمواجهتهم فخُضعت لمسالمتها وذهبت معها 
.. 
اتنهت من تنظيف الجناح باعجوبه اذا كان من كُبره ام من تحكمات واوامر لمياء التي لا تنتهي ولكن ما جعلها تبكي قهرًا هو رأيت كل ما من في القصر وهي تعاملها كالخدم وامام والديه ولم يفعلو اي شئ خصوصاً عندما علمو انها اوامر من ليث 
لورين بصوت باكي.... انا خلصت 
لمياء بستنكار.... خلصتي؟ تؤ تؤ هو انا ما قولتلكش ان سلم القصر الامامي والحديقه عايزين يتمسحو ويتكنسو يخص عليا 
لورين بوجع.... بس دي شغلت البواب ومراته على ما اعتقد 
لمياء بتكبر....همم جبتي التايهه واللهِ... اوامر ليث جوزي كدا انتي الي تمسحي وانتي الي تعمليهم 
لورين بصوت باكي.... طب هو مش عارف اني منقبه وفي رجاله طالعه نازله والبودي جاردز والحراس والخدم كل دا طالعين نازلين 
لمياء بتشفي.... مش مشكلته بقا اقلعيه المهم عنده ان السلم كله يتسمح ويلمع من النظافه هو والحديقه الاماميه والخلفيه يالا ابدئي ايه هتنحيلي كتير اوووف واغلقت الباب في وجهها على تلك الحركه سمحت لِ دموعها اخيرا بالتحرُر بقهر....  انا خايفه ما سمعش كلامه ويأذي حد من عيلتي.. بس مستحيل اسمع كلامه واقلع نقابي لو ايه حصل ولا هزل نفسي اكتر من كدا انا اذا كنت بنضف لها كا مساعده مش اكتر انما يوصل بيهم الحقا. ره اني امسح سلم العماره على ج. ثتي 
.. 
 تجلس لورين بجانب ملك تشاهد التلفاز... قاطعهم صوت لمياء بغضب.... انتي لسااا عندك
 وقفت ملك بتصدى لها....  ايه يا لمياااء ايه ها ايه مالك كدا ما تهدي 
لمياء ببرود.... ما تدخليش انتي يا ملك
ملك بغضب..... لا هدخل اما اشوف الغلط هدخل اذا كانت هي عملتلك الجناح بتاعك فا دا عشان هي طيبه وحبت تساعدك انما بقا تستغليها وتخليها تعمل حاجه بالاجبار يبقا قاطعتهم لمياء بخبث.....  دي اوامر ليث جوزي 
ملك بغضب...  ليث جوزك الي هو اخويا انا بقا هتصل بيه 
لمياء بتسرع.... ايه لا لا 
رفعت ملك حاجبها باستنكار....  لا ايه ومالك خايفه ليه كدا
لمياء بتوتر....  اكيد مشغول في الشغل بلاش تشغليه 
ملك بتصميم: لاء انا هتصل بيه واعرف ازاي يؤمر بحاجه زي دي دا كدا بهين نفسه قبلها هو ناسي انها على اسمه ولا اي 
لمياء بخوف شديد واضح....  طب خلاص خلاص انا هكلمه انا وهقنعه 
ملك بخبث....  ماتخافيش ابيه بيقتنع مني وانتي مجربه عنئذنك.. يالا يالوري نكلم ابيه 
لمياء فضلت تتابعهم بغل وخوف شديد....  يلهوي يلهوي 
ودلوقتي هيعرفوا اني كذابه مش مهم هما ليث ليث مش هيعيدها بالساهل دا ممكن يطلقني فيها دا اكتر حاجه بيكرها الكدب  ... اعمل اي اعمل اي لازم الهيهم عن انهم يكلموه والبسها مصيبه يتلاهو فيها... ثواني وابتسمت بخبث... لقيتها
.. 
لورين بغضب..... لا ما تتصليش يا ملك ومش هعمل حاجه والي عنده يعمله 
ملك بحب اخوي....  طب انتي مالا حظتيش حاجه.. ماشوفتيش توترها ولا خوفها اول ما قولنا هنكلم ابيه دا معناه ايه بق دا معناه انها بتكذب 
لورين بصدمه....  بنت الجز. مه انا كان هينضحك عليا فعلا كان هيتلعب بيا 
ملك بحنان....  بس ماحصلش طول ما انا معاكي متخافيش ودا معناه ان ابيه ما أمرش بحاجه 
لورين بابتسامه محتها سريعا.....  بس انا مش هعديهالها ياملك
ملك بخبث....  وانا معاكي يا سطا بس باين ان ابيه بيعشقك مش بيحبك بس واحنا هنستغل دا في صالحنا 
لورين بخجل.... ازاي 
ملك بمكر..... بُصي *****************  وشوفي النتيجه في الاخر وهتدعيلي ياسطا 
عند لمياء 
لمياء بخبث....  بسرعه يا خالد 
خالد باحترام.....  حاضر  بس متأكده ان مافيش حد في الجناح 
لمياء بمكر..... يعني لو فيه هقولك ادخل يا خالد اخلص.. ليث شافك المره الي فاتت صلحته اتبسط منك وقال انت ولا الغريب 
خالد بابتسامه.... بجد اتبسط اما عرف
لمياء بخبث..... ايوا يالا يالا ادخل 
خالد باستغراب.....  طب وانتي مش هتدخلي 
لمياء بغضب مصطنع.... هدخل معاك الحمام يا خالد 
خالد بسرعه واحراج.... مش قصدي انا بس قصدي تقفي برا عشان لو حد دخل الجناح ولو لورين يعني دخلت تعرفيها و قاطعته بخبث.... اكيد اكيد  من غير ما تقول 
.. 
ياليث بقولك وربي شوفتهم الاتنين دخلو مع بعض الجناح واسأل لوجين كمان كانت معايا 
ليث بغضب جحيمي..... صدقيني يا لمياء لو طلع مقلب سخيف او مخطط قذ. ر منك هتشوفي رد فعل هتندمي عليه العمر كله فاهمه
لمياء بخوف....  فاهمه بس وربي شوفتهم الاتنين داخلين بيتسحبوا كانهم عاملين عامله 
ليث بغضب جحيمي فتح باب الجناح....  لورين 
لورين بابتسامه.... نعم يا ليثي 
ليث بتوهان من نطقها لِ اسمه بس استعاد وعيه ونظر لي لمياء بشر ولكن ثواني واتبدل اول ما لقا خالد خارج من الحمام برداء الحمام  
ليث بغضب جحيمي.....  خاااااااااااالد انت بتعمل ايييييه هنا 
لمياء ببراءه مزيفه.....  ايييي مكنتش متوقعه خالص انك تعملي كدا يا لورين ما خوفتيش من ليث طب مافكرتيش شعور ليث ايه اما يشوفكو في وضع زي دا مع اخوه ولا كنت واثقه اوي  انه ما هيعرفش وهتستغفلوه طب  ماخوفتيش ليطلقهك ويطردك برا طرده الكلا. ب.
تكملة الفصل
لمياء ببراءه مزيفه.....  ايييي مكنتش متوقعه خالص انك تعملي كدا يا لورين ما خوفتيش من ليث طب مافكرتيش شعور ليث ايه اما يشوفكو في وضع زي دا مع اخوه ولا كنت واثقه اوي  انه ما هيعرفش وهتستغفلوه طب  ماخوفتيش ليطلقهك ويطردك برا طرده الكلا. ب.
لورين وقفت مصدومه لدرجه ان الكلام ابى ان يخرج من جوفها من شده الصدمه 
خالد بغضب ونظرات اشمأزاز موجهه لِ لمياء....  انتِ بتقولي اي انتِ اتخطيتي كل الخطوط الحمرا يا لمياء  .. انتِ عايزه توصلي لإيه بالظبط ها بتعملي ليه كدا؟.. وبعدين مش انتِ الي جبتيني هنا اصلح السخان ولا قاطعته ببراءه مزيفه.... انا انا شوفتك يابني اصلا النهاردة ووجهت كلامها لِ ليث بدموع....  اوعى تصدقه هو عايز يلبسها فيا ويطلعني انا الوحشه انا مشوفتِهوش فِـ يومي اصلا انا طول اليوم مع صوفي ( صفاء والدته)  وبعدين قعدت شويه انا وملك ودي وشاورت بأشمزاز على لورين 
لورين نظرت لِ ليث بصمت واخذت نفس طويل وطلعته بتنهيده......  مصدقها؟  
لمياء بشراسه وغل.... شوفوا الحقا. ره وصلت بيها لإيه انتي ليكِ عين اصلا تتكلمي
ليث بهدوء صاعقي..... خلصتو؟  .. عندك دليل يا لمياء على الي بتقوليه دا يعتبر اتهام؟  
لمياء بخبث....  اكبر دليل انك شوفتهم مع بعض فِـ اوضه واحده وكفايه اوي منظر خالد 
لورين بدهاء....  فِـ واحده برضو هتخو. ن جوزها فِـ  جناحهم عيني عينك كدا؟  لا وكمان لابسه النقاب بدل ما تاخد راتحتها و قاطعها ليث بغضب ونبره مليئه بالغيره....  ها يا لمياء معاكِ دليل؟  
لمياء بتوتر....  انت مش شايف بعينك  الله واحد غيرك يعاقبها ويندمها على الي بتعمله وبالنسبه للي قالته فَـ مالوش لازمه اصلا احنا كلنا عارفين انت بترجع من الشغل امته طبعا متأخر دا سبب والتاني ان مافيش حد بيدخل جناحك دا بالذات الا بإذنك!!  
ليث ببرود....  طب ما انا عطيتهوله! 
لمياء باستغراب.... هو ايه 
ليث بخبث دهائي.... الاذن انا الي قولتله يدخل يصلحه بما انه عجبني من اول مره وحبيت اشوف شغله فِـ الهندسه الكهربيه  هل يستحق لقب مهندس بجد او واخد الاسم وبس! 
لمياء بتهور.....  ازاي يعني انت عايز تطلعهم منها وخلاص اذا كان انا اصلا الِ قايلاله 
ليث بإبتسامة واثقه....  ايوا كدا شاطره كملي بقا
لمياء خرجت منها شهقت خوف من غبائها بإعترافها.... ليث اا
ليث بهدوء مخيف.....  انتِ زي الشاطره هترجعي بيت اهلك وورقتك هتوصلك انتِ عارفه اني معندش غير فرصه واحده وانا اديتك فرصين عشان العشره انما تكذبي عليا وتتهِمي واحده بريئه فِـ شرفها الي هو شرفِ وتحاولي تشوهي صوره اخويه وتتهميه الاتهام البشع دا دا غير كلامك السم... امشي يا لمياء امشي وورقتك هتوصلك 
لمياء ببكاء..... لا والنبي يا ليث والنبي ما تبعدني عنك ياليث انا اسفه والله حقك عليا انا انا واللهِ ما هعمل اي حاجه تزعلك مني تاني بس والنبي والنبي سامحني 
ليث ببرود.... هتخرجي ولا اتصل بالامن يخرجوكي 
لمياء بدموع..... لا بالله عليك هعمل اي حاجه والله بس تسامحني 
ليث جلس ببرود ووضع ساق فوق ساق واشغل سيجاره بمنتهي الوقار مما اعطته هاله رجوليه شديده.... هممم موافق 
خالد اتعصب ولسا هيتكلم ليث رفع ايده فَـ سكت... واضاف بمكر...  اي حاجه اي حاجه
لمياء بسرعه.... اي حاجه 
ليث بهدوء مخيف.... همم....  السلم الي كنتِ عايزاها تعمله بالإجبار تحت مسمى انه بأمر مني 
لمياء برعب من هدوءُه واكتشافه بالسرعه دي....  انت عرفت
ليث ضحك ضحكه لا تمت المرح بصِلة.....  هو فِـ حاجه تقدر تخفى عليا برضو... همم خلينا فِـ المهم السلم انتِ الِ هتمسيحه الامامي والخلفي بالحديقه  
بلعت ريقها بتوتر....  بتهزر
ابتسامه بالكاد تُرى اترسمت على محياله وهذا لا يدل على الخير اطلاقاً ثانيه وكان يقلب المنضده التي امامه بغضب.....  وانا من امتى بهزر 
لمياء برعب....  اكيد مش هتخليني اعمل كدا صح... 
بلاش انا فكر فِـ الناس اما تشوفي وانا بعمل كدا هيقولو اي وانا على اسمك  ..  وبعدين حرام السلم كبير جدا والحديقه لو قعدت اعمل فيها اليوم كله مش هتخلص
ليث بغضب جحيمي.... وانتِ مفكرتيش فيها ليه ها غلك وحقدك عموكِ لدرجادي...هي كلمه واحده هتعملي ولا تطلقي 
لمياء نظرت لِ لورين برجاء... انا اسفه يا لورين وحياتي اسفه ليكي اوي بس خليه يتراجع عن الفكره دي والنبي انا واللهِ حرمت 
لورين بصتلها بشفقه بس اكتفت بالسكون ماتنكرش انها فِـ غايه فرحتها مش بسبب شامتتها فيها لا بس دفاع ليث عنها وانه عاد لها كرامتها واحترامها لنفسها ولكن ما جعل فعلا خفقان قلبها يزداد هو التلامس الذي يحدث الان بينه وبينها عندما امسك يدها برقهٍ وخشيه وكانها ماسه نفسيه جدا يخشى عليها من الكسِر افاقها من شرودها صوته الذي تغير نبرته من البرود الي الدفأ... تعالي.. سارت برضخٍ ورائه واشار للباقي بإتباعه  .
وقف فِـ منتصف القصر حولهُ جميع الخدم والعائله بأكملها بعد ان نادى بصرته الجهوري عليهم.....  من النهارده سيده القصر هي لورين 
نظرات الدهشه والصدمه فِـ عيونهم ارضوها لا تنكر انها انصدمت معهم ولكن نظارتهم وكانها ارجعت لها كبريائها واحترامهم لها بعد الذل والقهر اللؤاتي رؤتهم من لمياء امامهم.
لمياء بغضب.....  طب وانا 
ليث نظر لها نظره جعلتها تنكمش فِـ نفسها وتتمنى ان تنشق الارض وتبلعها.
ليث ببرود....  ودلوقتي لمياء هانم شايفه الممسحه وادوات التنظيف دول هتاخديهم وتنفذي الِ كنتِ عايزه لوريني تعملهم تحت مسمى انه أمر مني 
ها هي سعادتها التى لم تراها منذُ وفاه والدها قد عادت كبريائها الذي انكسر قد عاد هي و نظرات الجميع بالإحترام لها واخيرا كرامتها قد عادت 
لمياء بنبره راجيه.....  بليز ليث بليز كله الا كدا انا عمري حتى ما غسلت طبق هعمل كدا يااايي. 
نظرات الجميع المتشفيه فيها جعلوهم يبنظروا لتلك اللورين بإمتنان حقيقي على ماحدث  وانها قد اذاقت تلك الشمطاء قليلا من افعالها معهم 
لمياء بدموع....  اضافيري هتنكسر يا ليث 
ليث بصوت حازم....  لمياااااء 
لمياء بدموع....  طب بلاش انا ومنظرك بلاش منظري انا الي بق فِـ قدام دول هما اه مش هيفتحوا بوءهم عشانك طب وبرا بليز اعفيني 
ليث بسخريه.....  اعفيكي بتحلمي... لو خايفه على منظري اوي البسي نقاب بس السلم هيتمسح وهيبُرق من النظافه مره واتنين وتلاته هو والحديقه مفهوم.. ولا؟
لمياء:  مفهوم ووجهه كلامها لي لورين انتِ هاتيلي نقاب من بتوعك 
لورين بصتلها باستحقار ورفعت حاجبها.... عمرك ما هتتغيري 
قاطعهم ليث بصوت حازم... فِـ حاجه يالوريني 
لمياء بسرعه.... كنت بطلب منها نقاب
ليث ببرود وهو بيحاوط لورين من خصرها بدفئ..... اممم خدي من اي حد بتوع لورين مش عايز ريحتها الي بتخدري تخطلت باي ريحه تانيه 
ها هو لثاني مره يجعل خافقها يزداد فِـ دقاته تكاد تكزم انه  يسمع دقاتها السريعه.. 
.. 
تراقبه بخجل وحياء وهو يغلق الباب بهدوء والاخر ينظر لها بجانب عينيه هي وحياءِها الذي راق له بشده.... لورين 
تلك الطريقه التي نطق بها اسمها جعلها مخدره بعض الشئ. هممم ولكن افاقت سريعا بسبب يديه التى تحاوط خصرها من الخلف ورقبته التي يحشُرها فِـ تجاويف عنقها جعلتها تإن بعدم وعي.....  ل ليث  إ إ بعد
ليث بنبره منتشيه بسبب انينها الناعم.... مش قادر.. كل الي عاوزه بس حضنك حضنك بس 
نبرته المترجيه ازهلتها.. اهذا هو الذي كادت ان تفعلها على نفسها بسبب غضبه اهذا الذي كانو يرتعبو منه بالاسفل افاقت على يده الدافئه التى تدفعها للفراش..وكالطفل اخذ من احضانها مكانه وهمس.... وعدتك انك طول ما انتي معايا هحميكي وهفديكي ولو بروحي يامهلكت قلبي ومُرهقه رجولتي... كلماته البسيطه الشاعريه جعلتها تنسي كل شئ وتشدد على احتضانه لها اكثر 
.. 
فِـ الصباح استيقظت بنشاط شديد وتلقائي وجدت تنفسها تستعيد ذكريات البارحه وتشتعل خجلًا  افاقها صوته الجاف... لورين 
اين ياء الملكيه خاصتها التى يناديها بها؟   لماذا تغيرت نبرته الدافئه لتلك الجافه ابتسمت بقلق.... ص صباح الخير 
لم يجب وانما بسط يده لها وهو مُمسك بتلك الورقه... امسكِ
لورين بخوف وقلباً مقبوض.... اا اي دي
 اجاب ببرود صاعقي....  ورقه طلاقك.. لورين انتِ طالق 
اجاب ببرود صاعقي....  ورقه طلاقك.. لورين انتِ طالق  
لورين.. لورين.. لوريييييييييين
استيقظت مفزوعه.....  لاااااا مطلقنيش 
ليث حاوط وشها بحنان واردف بلهفه حقيقيه..... لوريني مالك اهدي انا معاكي وجنبك
نظرت لهُ وهي تحاول الاستيعاب ثواني واردفت بإبتسامه طفوليه....  حلم... طلع حلم الحمدلله
شدد من احتضانها وكأنه ما صدق وجد فرصه ليقترب منها 
لورين بخجل وهي تحاول ابعاده....  ليث 
ليث بغضب مزيف.... ليث كدا حاف 
نظرت له بصدمه وهمست بخوف.... هو بيتحول ولا اي
ليث بصوت حازم.... هعديهالك المرادي بس المره الجايه هعاقبك نهى جملته بغمزه مشاكسه...  وبعدين ماتنسيش نفسك بعد كدا.... مفهوم؟!
لورين بحزن...  ح حاضر 
ثانيه وضحك وهو يضمها له بشده....  لوريني زعلت عشان بهزر معاها انا بس عايزها تحُطي ياء الملكيه ابق ليثك هل انا غلطان دلوقتي 
ابتسمت بدلال ونفت برأسها.. كاد ان يقترب منها ولكن دفعته بخجل واتجهت الى الحمام وهي تضحك بطفوله اما هو فَـ نفى برأسه بحب على افعال معشوقته الطفوليه  
.. 
فِـ مكان اخر نزوره لاول مره  
يعني ايييييه مااا. تت دا انا هطربقها على دماغكو لو مراتي حصلها حاجه
اجابه الممرض بحزن على حالته.... قدر الله ما شاء فعل هو دا قدرها لحد هنا وبعدين جالك بنت زي القمر اهي و قاطعه بشراسه....  مش عايزها انا عاايز مراتي 
نفى الممرض بحزن....  يابني ما تعملش فِـ نفسك كدا لو مش عشانك عشان مراتك عشان روحها تعيش فِـ سلام وبنتك 
دفعه بعنف وهو يتجه للغرفه....  قومي يا همس قومي بالله عليكِ ماتسيبنيش 
فِـ ذلك الوقت ارتفع صوت بكاء الطفله وكأنها تشعر بكل ما يحدث وانها يُتمت بكير .. اتنفض الاخر بغضب وهو يتجه لها.... هي السبب هي السبب هي الي قتلت مراتي... هقتلها.. هقتلها.. هموتها زي ما موتت مراتيي واخذ تلك السكين الصغيره واتجهَ لها..
فِـ ذلك الوقت ارتفع صوت بكاء الطفله وكأنها تشعر بكل ما يحدث وانها يُتمت بكير .. اتنفض الاخر بغضب وهو يتجه لها.... هي السبب هي السبب هي الي قتلت مراتي... هقتلها.. هقتلها.. هموتها زي ما موتت مراتيي واخذ تلك السكين الصغيره واتجهَ لها.. ولكن تدخل فِـ الوقت المناسب ليث ووقف حاجز بينها وبينه...  اقف مكانك 
_ابعد عني هقتلها يعني هقتلها 
ليث بهدوء مخيف:  اتكلم معايا عِدل..... هتقتل بنتك؟ 
آه هقتلها..  وملكش دعوه وابعد بدل ما تشوف رد فعل عمره ماهيعجبك ياباشا
ليث بضحكه لا تمد المرح بصِله.... ههه باشا اي بقَ و فِـ اقل من دقيقه كان الرجل طريح على الارض 
ليث ببرود.... عود لي رُشدك دي بنتك 
_ هي السبب فِـ موت مراتي هي السبب 
ليث بغضب.....  دا قضاء وقدر افهم قاطع حديثه صراخ الصغيره فَـ نظر بتجاهها بنظره عابره على امل انه سيوجهه انظاره للرجل مره ثانيه ولكن وكأن تِلك الصغيره القت عليه سحر جعله غير قادر على النظر لغيرها عيونها وكأن السماء والبحر يتعانقوا فيها وجنتيها الحمراء وبياضها الناصع  زهلوه كيف لطفله حديثه الولاده تمتلك جمال كهذا اخرجه من زهوله بها صوت بُكائها  ،  لم يشعر بنفسه غير وهو امامها يحملها بمنتهى الحذر وابتسامه لاول مره تأخد طريقها لثغرُه النبيذي.....  صفا جهزي الحضانه باين انها ضعيفه. 
.. 
يقف امامها منذُ ساعه غير قادر على الحراك من امامها بها شئ يجذبه واعتبره هو حنان ابوي...  ملاك صُغير...  إتيتمتي صُغير اوي.. قاطع حديثه معها وجود حركه كبيره فِـ الممر شعر بها استقام بهدوء ولكن ثواني وارتسم الحزن على محاياه عندما استفسر من الممرضه عند سبب الحركه وهي انتحار والدها.. اتجه لها بحزن شديد وتحدث معها وكانها تفهمه...... والدِك انتحر!!  ..  ووالدتك ماتت وهي بتولدك... ياترا الدنيا لسا هتعمل فيكِ اي تاني.. لي حاسس بالوجع دا كُله ليه حاسس كأني انا الي بمُر بكل دا ليه عايز اشيلك وضُمك واكون ليكِ الاب والام وكل حاجه حاسس وكأن فِـ صله قويه بيني وبينك!!  ..
بقلمي بسمله بدوي
عايزك تعرفلي كل حاجه عن غرفه 202 فِـ ظرف نُص ساعه
حاضر ياباشا 
دي كل المعلومات عنها ياباشا والدها ووالدتها مقطوعين من شجره ووالدها لقوه الصُبح واقف على سور المستشفى وانتحر...  ووالدتها رفع يده بمعنى كفايه.. انصرف 
ابتسم بشرود.... حاسس ان كل الي بيحصل دا مش صُدفه 
.. "" اند فلاش باك  "" فاق من شروده على صوتها... استقام بمنتهى الوقار والهدوء بتجاهها، رفع يده وامسك بوجنتها بحنو و هو يتمعن فِـ ملامح وجهها وكأنه يحفرها بقلبه و يتمعن بها بقلبه ليس بعينه فقط 
 ليث بصوت ملئ بالحِنو والحنان: لورين 
لورين بتخدُر من نبره صوته الحنونه.... همم. 
قاطعهم صوت الباب الذي يُطرق....  مين 
_ انا يا ليث باشا صفاء هانم بعتتني اقولكم ان العشا جِهز  
_ تمام 
ليث بنبره هائمه....  الكلام لسا مخِلصش بينا والليله طويله  .. بحبك. 
رفعت نظرها بهدوء عكس الاضطراب الذي بداخلها.... يا يالا ننزل ع عشان زز مانهم منتظيرينا و قاطعها وهو يخطف قُبله سريعه سطحيه حبست انفاسها بعدم استوعاب.... بحبك يا لورينا من اول يوم اتولدتي فيه و ليكِ فِـ الحياه 
نظرت له بستغراب ولكن تجاهلت ذلك وابتسمت عندما عدل نقابها واشبك اصابعهم مع بعض بمنتهى الحُب والرومانسيه 
.. 
يجلسون فِـ جو هادئ لا يسمع اي  صوت غير صوت احتكاك الشوك والسكاكين بالأطباق قاطعهم صوت كعب انثوي وصوت جعل من تلك اللورين تعتسر عيناها بحزن وقهره.. 
لوجين بصوت مائع..... هاي 
امتغض وجوه البعض والبعض الاخر ابتسم بخبث ڪ لمياء. 
مش قادره اسكت حقيقي ومتحمسه احكيلكو عشان بس تعرفوا انا بحبكو قد اي ا.. 
ليث بصرامه.....  الاكل ليه احترامه لتتفضلي تشاركينا لتتفضلي على الصالون 
نظرت له باحراج اخفته بمشاركتها لهم فِـ الطعام....  من غير ما تقول دا بيتي دا انا هبقا مرات اخوك خالد مستقبلياً وشددت على حروف خالد بخبث وهي تنظر بتجاه لورين 
لورين متجاهلاها خالص ولا تنظر لاحد غير صحنها.. 
خالد بعدم مقاومه نظر بإتجاه لورين وهي عندما شعرت بنظرات احد بتجاهها  رفعت نظرها وعندما رأته خالد نظرت للارض بسرعه  وسريعا استقامت واستأذنت لتصعد 
لورين 
لورين بصوت متحشر من تحكمها لبكائها.... خ خالد
خالد بصوت باكي.... عايزك تعرفي اني لسا بحبك وعمري ما حبيت لوجين وارتبطت بيها لسبب واحد اصلح غلطتي 
لورين لم تقدر على عدم بكائها واسرعت لغرفتها قبل ان تبكي امامه. 
.. 
لم يزور النوم ليلتها تفكر بكل ما مرت به دمعه يتيمه انسدلت من عينيها بقهر ثواني وشعرت بنفس دافئ على عنقها 
ليث بصوت دافئ حنون.....  لسا ما نمتيش ليه 
لورين بصوت باكِ....  مش جايلي نوم 
ليث بتخدُر من رائحتها.... هممم ليه؟   .. معقول مستنياني
لم تستطيع الرد.. قُبلاته الدافئه ولمساته الحنونه جعلتها فِـ اشد استسلامها لخبرته.
شعر وكأنه  فِـ النعيم وكأنه طائر حُر يطير فِـ الآفاق وكأنه فِـ سابع سما وفجأه رُمِي لي سابع ارض ووقع على جدور رقبته عندما همست بصوت اخاه
يشعر وكأنه  فِـ النعيم وكأنه طائر حُر يطير فِـ الآفاق وكأنه فِـ سابع سما وفجأه رُمِي لي سابع ارض ووقع على جدور رقبته عندما همست بإسم اخاه.
وكأن حيه لدغتهُ... ابتعد وهو يناطرها بصدمه، ألم،  حزن، غضب هذه كانت نظراتُه
لورين بفزع.... ليث انا 
ليث بهدوء مُرعب... لسا بتحبيه؟
لورين بدموع....  ليث انا 
ليث ببرود.... رُدي على سؤالي لسا بتحبيه  
لورين بصوت باكِ... مش عارفه مش عارفه 
ليث بإبتسامه مكسوره.... بس انا عارف... دموعه هبطت بكسِره
لورين بعفويه. انت بتعيط  .. ليه
ابتسم على عفويتها.... تصدقي.. بسببك
لورين بصدمه.... بسببي انا
بصلها بإبتسامه مكسوره...  اصعب حاجه الحب من طرف واحد شعور ما اتماناهوش لألد اعدائي الحقيقه. 
لورين بحزن من منظره.... انا قاطعها بدموع تإبى الظهور....عايزاني اطلقك؟ 
لورين بصدمه.....  تطلقني  
ليث اداها ضهره وقال بصوت هادئ....  مش انا الراجل الي اعيش مع واحده قلبها مع غيري
لورين بحزن......  بس انا عايزه ابقا معاك مش عايزه اطلق
ليث بفرحه دارها ببروده.....  الي انتِ حاباه مش هطلقك...  الاوضه الي  فِـ الجناح هخلي الخدم يجهزوهالك من النهارده هتبقَ ليك
لورين  بصتله بغيره....  وهتخليها تيجي هنا صح
كتم إبتسامته بصعوبه....  هي مين... لو قصدك على لمياء فَـ تخمنيك صح. 
لورين بغيظ طفولي.... بس انا يعني.. الي هو..  ليه اقصد انا حابه الجناح ويعني اا
ليث بمشاكسه....  بتلأ لئي ليه.. عندك اعتراض
لورين بغيظ.... لا 
اتجاهلها ونزل ببرود وهو فرحان جدا بغيرتها الواضحه عليه 
.. 
لمياء بغل....  طلع كل كلمه قولتيها يا لوجين صح 
لوجين بخبث....  هي لسا عملت حاجه دي لسا بتسخن بس.. بكره تشوفي ليث هيبقا خاتم فِـ صابعها وبكره تقولي لوجين قالت
لمياء بغضب.... هو انا لسا هستنى انا خلاص جبت اخري منها
لوجين بمكر.... اعملي حاجه...  لازم تعملي حاجه تعرفيها بيها إيمتها 
لمياء بغل....  كل ما بعمل حاجه بتطلع منها زي الشعره من العجينه ازاي معرفش!!!  وبعدين فكري معايا مش انتي اختها...  اكيد ليها نقطة ضعف 
لوجين بغرور....  نقطتها كانت خالد وانا اخدته منها 
لمياء ضحكت بخبث...  بتقوليها بفرحه مش طبيعيه... هي عملتلك اي عشان تكرهيها كل الكره دا 
لوجين بغل.... كتير اوي خالد دا حاجه صغيره من الي جاي 
..
لورين 
لورين بحده.... نعم يا لمياء 
لمياء بخوف مزيف... مفيش وقت.. عايزه اعمل ولو حاجه واحده صح  فِـ حياتي اختك 
لورين بخوف.... مالها. 
لمياء بمكر.... لقيتها عايزاني اخطط معاها عشان ليث يطردك من القصر... المهم هي الوقتي عايزه تقتل. ك 
لورين بصدمه.... ايه لا لا هي اه بتكرهني.. بس ع عمرها ماتفكر كدا
لمياء بخبث.....  المهم اقفلي عليكِ جامد واتصلي بليث عرفيه هو الوحيد الي هيوقفها عند حدها 
لورين بسرعه....  لا انا لازم اتكلم معاها لاول 
لمياء بغضب مزيف....  اسمعي الكلام وبعدين اختك فِـ شقه ليث القديمه  ااا انا ايه الي هببته دا 
لورين بتوجس.... ايه بتعمل ايه هناك... انطقييي يا لمياء بتعمل اي هناك
لمياء بحزن مزيف.... انا هقولك الحقيقه كل دا كذبه مني عشان بس ليث مايروحلهاش عشان هي عايزه تاخده منك زي ما اخدت خالد منك و
لورين بدموع.... اكيد لاء هو هو عمره ما هيعمل كدا ليث مش زي خالد  ... فونها رن فِـ الوقت دا...  الو 
ليث بقلق من صوتها الحزين...  صوتك ماله ياروح ليث
لورين بدموع.... ليث ممكن تيجي حالا... انا محتجالك لوسمحت
حاضر ماسافه السكه بس
لمياء بخبث.....  الحمدلله فعلا كلامك صح ليث مش زي خالد عمر ما لوجين هتعرف تضحك عليه 
لورين بصتلها بصه مفاهمتهاش ومشت... 
.. 
لورين بخوف.... هو اتأخر ليه كدا  ... هنزل ارن عليه من الارضي.. خرجت لقت نور اوضه المكتب شغال بس الي شل حركتها اما شافت اختها لوجين ماسكه القهوه ودخلتلهُ 
لوجين بصوت ناعم....  ليثي اتفضل 
ليث بإبتسامه....  تعبتي نفسك ليه بس 
لوجين بخبث.... تعبك راحه... اتفضل 
لورين بغضب.... ايه الي بيحصل هنا بالظبط 
ليث بعصبيه.... انتي ازاي تدخلي بالطريقه دي مش في زفت بابا بيخبطوا عليه الاول 
لورين بصدمه من معاملته.... ليث بتقولي انا الكلام دا 
لوجين بخبث....  كمل  يا حبيبي الاول واهدى... اعصابك 
لورين بغضب....  انتي هنا بتعملي ايه اصلا 
لوجين ببرود.... بيتي 
لورين بعصبيه....  انتي لسا خطيبته وبعدين متجيش غير وهو موجود 
لوجين بخبث....  مراته بقولك وبعدين انتِ قصدك على مين اوعي تكوني قصدك على خالد الاهبل ههه تؤ تؤ ياحبيبتي انا بقيت مرات ليث 
لورين ولمياء من خلفها قالو فِـ نفس واحد.... ايه

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-