رواية الاعجاب العميق بشخصيتها كاملة جميع الفصول بقلم دعاء تهامي

رواية الاعجاب العميق بشخصيتها كاملة جميع الفصول بقلم دعاء تهامي

رواية الاعجاب العميق بشخصيتها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء تهامي رواية الاعجاب العميق بشخصيتها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية الاعجاب العميق بشخصيتها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية الاعجاب العميق بشخصيتها كاملة جميع الفصول
رواية الاعجاب العميق بشخصيتها بقلم دعاء تهامي

رواية الاعجاب العميق بشخصيتها كاملة جميع الفصول

_ممكن اشرب 
=الهانم مش واخده بالهاا انها جاية من شقة مشبو*هة وانهاا ف القسم مش ف كافيه ابوهاا 
_وانت مالك ومال بابا انا مسمحلكش تتكلم عنه نص كلمه وهشرب من غير اذنك عادي 
=هتعملي دور المحترمه انتي وابوكي مش بعيد يكون هو اللي جايبلك الشغلانه ده 
_انا بابا اشرف منك 
=والهانم مطلعتش زي ابوها ليه 
ليه هترد باب المكتب خبط ودخل وكان العقيد 
قام قدم التحيه ووقف لما العقيد اتكلم 
_مين دول ي سيادة الرائد 
حسام: دول اتمسكوا ف شقة مشبو*هة ي سيادة العقيد وبحقق معاكم 
_يلهوي يلهوي هيشوفني 
العقيد بس علي اللي وقفين لمح واحده متخبيه بينهم 
العقيد: انتي تعالي 
رجعت خطوتين لورا 
العقيد: بقولك تعالي 
حسام: ف حاجه ي سيادة العقيد 
العقيد: اه سمعت صوت بنتي 
لف عشان يشوفهاا طلعت هياا 
العقيد: كيان انتي لحقتي تيجي الشغل بالسرعه دي 
الرائد: شغل اي ده ممسوكه معاهم ف الشقة 
كيان: وحشتيني اوي ي بابا 🥺💛
العقيد: ان هنا سيادة العقيد 
كيان: تحت امرك ي باشا 
حسام: ممكن تشرحولي ف اي 
العقيد: دي بنتي كيان ملازم اول كانت بتخدم ف الصعيد واتنقلت هنا ف القاهره 
حسام: واي اللي وداهاا الشقة 
كيان: انا اللي طلبت اروح واكون وسطيهم 
العقيد: حسابنا بعدين انا عندي اجتماع مهم دلوقتي سلام
كيان: هستناك ف البيت ي سونه 😹😹😹
العقيد: بت 
كيان: اقصد ي سيادة العقيد 
اممم تقدر تقولي دلوقتي كنت بتقول اي مش محترمه واكيد طالعه زي ابوكي هو اللي جبلك الشغلانه 😏😒
حسام: وانا اش عرفني انك بنت العقيد وملازم اول 
كيان: حظك الاسود 
حسام: مهو باين بت انتي بقولك اي انا لسه منقول واول قضيه ليا هناا ف خلي الخدمه تعدي 
كيان: بت اما تبتك 😒انا هنا زيي زيك 
حسام: بجد وبالنسبه للرتب اي وضعهاا 
كيان: كام مهمه واكون زيك 
حسام: هكون اترفعت عنك 
*هههه ونبي ي باشا انت عثل 
كيان: متتلمي يختي بلا نيله مش كفايه جايه ف قضيه مهببه زيك وبعدين اي اللي حاطاه ف وشك ده كل ده روج 
*انا بكلم الباشا 
كيان: متتعدلي ي روح امك ي حضرت الصول 
الصول: تمام ي فندم 
كيان: خد الناس دول علي الحجز لحد ما يتحقق معاهم 
الصول: تحت امرك قدامي قدامي 
كيان: وانت سلام ي عثل 😒🔪
حسام: اي البلوه دي يارب خدهاا من وشي 
رجعت البيت اترمت ف حضن مامتهاا 
كيان: اععع متتصوريش وحشاني اد اي ي ماما
*وانتي كمان ي قلب ماما مالك خاسه كده مش بتاكلي 
كيان: 😹😹😹ي ماما انا باكل وزي ما انا 🥹طبعا مرتاحين ف غيابي ي صفصف ومستفر*دة بالعقيد 
صفاء: اتلمي ي بت 
كيان: يلهوي لسه بتتكثف ي صفصف 😹😹😹
صفاء: خسارة كنت عملالك الاكل اللي بتحبيه 
كيان: لا لا دانا بهزر كله الا الاكل هو سونه مش هييجي عشان ناكل سوا 
حسن: سونه بردو بقا عقيد ليه هيبته ومركزه يتقاله ي سونه 
كيان: عشان سونه حبيبي 😹🥹
حسن: يلا ي بكاشه
كيان: والله وحشتيني ي بابا 🥹🫂
حسن: وانتي كمان ي قلب بابا 
كيان: 😹🔪مش كفايه عشق ممنوع صفصف هتضر*بني بعدين هاتوا الاكل انا جعانه 
صفاء: 😹همك علي بطنك تعالي السفرة جاهزة 
كيان: الله ي ماما وحشني اكلك اوي 
صفاء: طب براحه ي بنتي كلي علي مهلك 
كيان: مش قادره اقاوم الاكل بجد 
حسن: صحيح ي كيان تعرفي الرائد حسام هو********
كيان: اااااااي
يتبع
هتكوني من ضمن فريقه 
كيان: اي انا مش موافقه 
حسن: مش موافقه علي اي هو انا بقولك روحي اتجوزيه وبعدين ده من اكفاء الظباط اللي ف القسم وانا هكون مطمن عليكي وانتي معاه 
كيان: ي بابا انا مرتحتلوش ومش حابه اكون من ضمن فريقه 
حسن: حصل منه اي 
كيان: محصلش ي بابا انا محبتهوش اول ما شفته وبس 
حسن: كيان انتي عارفه اني عمري ما اجبرتك علي حاجه بس ده شغل مش لعب عيال 
كيان: حاضر ي بابا اللي تشوفه عن اذنكم هطلع اوضتي 
صفاء: ليه كلمتهاا بالقسوة دي 
حسن: هتعرف ان ده لمصلحتهاا بعدين انا مش عارف اي سبب رفضهاا ده 
صفاء: الحكايه قبول ي حسن وهيا يمكن مقبلتش طريقة كلامه معاها لما كانت وسط اللي قبض عليهم 
حسن: انا متفهم ده بس كمان هو من احسن الظباط وانا بعتبره زي ابني 
صفاء: اللي تشوفه ي حسن 
حسن: هروح انام عشان عندي شغل بدري 
ف صباح يوم جديد صحيت كيان اخدت شاور ولبست بنطلون ابيض وعليه تشرت ابيض وجاكت اسود وربطت شعرهاا 
كيان: ثباحوو عثل ي عثل 
صفاء: صباح الورد 
كيان: امال سونه فين 
صفاء: راح الشغل من بدري 
كيان: اهاا علي سيادة العقيد ده قاعد ضيف معانا 😹ف حد يقدر يسيب القمر ده لوحده 😉
صفاء: طب تعالي افطري يختي واسكتي 
كيان: ل انا اتاخرت ابقا افطر هنااك 
صفاء: متزعليش من ابوكي 
كيان: انتي عارفه ي ماما اني مقدرش ازعل منه ولا منك 
صفاء: يديمك لينا 
كيان: ويديمكم يارب باي ي صفصف 😹
صفاء: خلي بالك من نفسك وابقا طمنيني عنك 
كيان: حاضر ي ست الكل 
بعد شويه كانت وصلت القسم واتجهت علي مكتب حسام لقت الصول واقف علي الباب 
كيان: هو شنبك ده حقيقي 
الصول: اي 
كيان: الشارع الذي يليه 😹😹هو انت اسمك اي 
الصول: اسمي محمد 
كيان: ماشي ي عمو محمد الرائد حسام موجود 
الصول: وف انتظار حضرتك 
كيان: طب ممكن طلب 
الصول: اتفضلي ي فندم
كيان: يرضيك افضل علي لحم بطني كده 🥹ممكن تخلي حد يجبلي فطار وتبعته علي مكتب الرائد حسام 
الصول: تحت امرك ي فندم 
كيان: ربنا يخليك هشوف الرائد حسام لحد ما الاكل ييجي 
خبطت علي الباب وسمح ليها بالدخول 
كيان: تمام ي فندم 
حسام: اتفضلي ي حضرت الملازم
كيان: اسمي كيان بلاش الالقاب دي مش بحبها 
حسام: هو انا صحبتك وانا معرفش 
كيان: لا مديري للاسف الشديد 
حسام: من حظك 
كيان: بص ي اسمك اي انت اتكلم باسلوب احسن من كده والا 
حسام: والا اي 
كيان: والا 
حسام: اي هتقولي لابوكي 
كيان: نينيني وهو انا صغيرة عشان ادخل بابا ف كل حاجه 
حسام: تقدري تتفضلي عشان نناقش القضيه ولا لسه عندك كلام تاني 
كيان: لا لسه هاكل 
حسام: بتقولي اي 
وقتهاا الباب خبط ودخل الصول كان معاه الاكل 
كيان: تسلم ايدك ي عمو محمد 
الصول: تحت امرك ي فندم 
حسام: اي ده ومين سمحلك تجيبي اكل علي المكتب 
كيان: سمحت لنفسي عادي 
حسام: ممنو؏ الاكل ف مكتبي 
كيان: بص ي مديري انا هموت من جوعي مفطرتش عشان متاخرش علي الشغل ف مفيش حل غير اكل هناا تحب تتفضل تاكل معايا 
حسام: لا هاكل معاكي ولا هتاكلي 
كيان: انت حر هاكل انا سابته وابتدت تاكل ف وسط اعتراضه 
حسام: انتي بتعملي اي 
كيان: زي ما انت شايف  اديني عشر دقايق بس 
حسام: حولتي المكتب لمطعم اكل وف حد بيفطر كريب وشاورماا 
كيان: مش انا بفطر كده يبقا فيه 😒سديت نفسي 
حسام: ما انا شايف انك ما اكلتيش حاجه 
كيان: لا ده جاب كميه قليله عشان كده خلصت بسرعه 
حسام: نقدر نتكلم ف الشغل 
كيان: اه اتفضل 
حسام: ف مجموعه من الشباب بتجيب ممنو*عات وبتبيعهاا وصلتنا معلومات انهم بيتواجدوا ف نايت كلاب 
كيان: والمطلوب دلوقتي 
حسام: ه******
يتبع
حسام: هنعمل مداهمة بليل وانتي هتكوني معانا 
كيان: عايزني اروح معاك مكان زي ده مستحيل طبعا 
حسام: هو انا واخدك نسهر سوا احنا رايحين ف شغل 
كيان: عبوشكلك رخم وبارد 
حسام: بتقولي اي 
كيان: مبقولش هروح اشوف مكتبي جهز ولا لا 
حسام: استني 
كيان: نعم 
حسام: هو حد قلك ان ده بيت بابا تاكلي وتسيبي مكانك 
كيان: بصتله بغيظ واخدت الاكل وطلعت 
عده اليوم ف الشغل لحد ما الساعه وصلت 12 باليل كانت كيان رجعت البيت غيرت هدومهاا وراحت علي النايت 
وقفت قدام الباب ورنت علي حسام اللي مكنش بعيد عنهاا 
كيان: انا واقفه علي الباب انت فينك 
حسام: انا عندي الباب مش شايفك 
كيان: ركز كويس 
حسام: طب لابسه اي 
كيان: ما تحترم نفسك 
حسام: لون فستانك اي 
كيان: احمر 
حسام: بصي وراكي  
كيان: لفت لقتوا ف وشهاا 
حسام: اي اللي عملاه ف وشك والفستان اللي لابساه ده 
كانت لابسه فستان احمر حماله مفتوح من عند الركبه وضهر*هاا كله ظاهر فاردة عليه شعرها وميكب خفيف 
كيان: مش شغلك وبعدين جايين مكان زي ده ف مهمه هلبس اي مش معقوله هاجي بالبس الرسمي 
حسام: شيلي اللي عملاه ف وشك ده ولا حابه تلفتي الانظار 
كيان: بصلته بتحدي واتكلمت 
اولا انا مش هغير حاجه تاني حاجه انا عارفه نفسي كويس مش لازم اعمل حاجه عشان اخط*ف الانظار ندخل 
حسام: اتفضلي 
دخلوا النايت وهما ماشيين كانت الشباب بتمدح ف جمال كيان 
حسام: عاجبك كده 
كيان: هو اي اللي عجبني وبعدين انا لابسه محترم بالنسبه لكل اللي موجودين انت مش شايف بعينك 
حسام: امسكي البسي الجاكت ده 
كيان: مش هلبس وبلاش كلام تاني عشان العيون بقت علينا خلينا نتعامل عادي 
لسه حسام هيرد عليهاا ف واحد من الشباب اتقدم ناحيتهم 
مد ايدوا ل كيان 
*هكون محظوظ لو وافقتي ترقصي معايا 
كيان: ميرسي بس 
*اتمنه مترفضيش 
حسام: هو انا مش مالي عينك ولا اي
*انا بكلمهاا هيا 
كيان: معلش مش هقدر 
مسك الشاب ايدهاا وبيحاول ياخدهاا ترقص معاه حسام شال ايدوا وضر*به ف وشه 
كيان: حسام كفايه 
حسام: اسكتي انتي 
*خايفه عليه 
حسام: ملكش دعوه بيها والا 
*والا اي هتضر*بني تاني كله يهون عشان القمر 
حسام: اتعصب من كلامه وضر*به بس المرادي اقوي وقع علي الارض اتجمعه شويه شباب حولين حسام والولد قام وقف 
*وريني شجعاتك دلوقتي 
هجمو*ا عليه وهو بيحاول يسد من كل الجهات وكيان بتحاول تساعده لحد ما اتغلب عليهم 
قام مسك كزازه كسر*هاا وراح ناحيت حسام ووو
كيان: حساااااام *****
يتبع
حسااام 
ف حركه سريعه مسك ايد الولد وحطهاا وراء ضهره خلاه ساب الكزازه من ايده 
العناصر جت وقبضت عليهم وهما طلعوا من النايت 
كيان: ايدك بتنز*ف 
حسام: جرح بسيط اركبي عشان اوصلك 
كيان: بسيط اي انت مش شايف ايدك بتنز*ف ازاي ف علبه اسعافات  ف العربيه 
مردش عليهاا سابته وراحت تدور ف العربيه لحد ما لقتهاا 
كيان: مد ايدك 
حسام: هتبقا كويسه 
كيان: بطل عناد معايا 
مسكت ايده وابتدت تنضف مكان الجر*ح 
كيان: دلوقتي هحط المعقم هتوجعك شويه 
ابتدت تحط المعقم علي ايدوا وهو واقف مش بيتكلم خلصت تعقيم وغطت الجر*ح 
حسام: نقدر نمشي 
كيان: ف اي وليه بتتكلم معايا بالاسلوب ده ليه
حسام: ف انك لو سمعتي كلامك مكنش حصل اللي حصل 
كيان: اسمعك كلامك ف اي وليه دي حياتي ومش من حقك تدخل فيهاا احنا زملاء ف العمل وبس وانا مطلبتش منك تدخل سلام 
حسام: استني هوصلك 
كيان: مش محتاجه منك مساعده انا هوصل نفسي 
سابته ومشيت وهو ضر*ب رجله ف العربيه وركب العربيه ومشي بعدهاا بيبص عليها ف الطريق لقاها مش لاقيه تاكسي يوصلها وقف العربيه ونزل 
حسام: الوقت اتاخر ومش هتلاقي تاكسي دلوقتي اركبي اوصلك 
كيان: شكرا مش عايزه 
حسام: كيان مش وقت عناد دلوقتي كفايه اللي حصل 
كيان: وهو اي اللي حصل ي استاذ حسام 
حسام: اللي حصل انه 
كانت هيتكلم وسكت تاني 
كيان: اي سكت ليه هو انت شغال دكتور انت ظابط صح ودايما ف حياتنا ضر*ب وعن*ف يعني حاجه مش جديده 
حسام: طب اركبي اوصلك وكفايه نقاش لحد كده 
كيان: تاكسي 
التاكسي وقف وهيا سابت حسام ومشيت 
رجعت البيت كانت مامتهاا مستنياهاا 
كيان: اي اللي مسهرك ي صفصف لدلوقتي 
صفاء: كنت قلقانه عليكي مقدرتش انام 
كيان: طب بصي بصراحه 
صفاء: اي ف اي 
كيان: جعانه وعايزه اكل 🥺
صفاء: انتي طبيعية ي بت انتي 
كيان: لا قيصريه 😹😹😹😹😹😹بتساليني ي ماما المفروض انا اللي اسالك 
صفاء: اي الخفة دي ي بت هتفتحي بيت ازاي 
كيان: 😌كله الا كده ي صفصف معقوله مش هعرف افتحه الباب بالمفتاح 
صفاء: ي اخرة صبري اسكتي ما انتي هتقعدي ف وشي العمر كله
كيان: 😹🧘‍♀️اععع مش عايزه اكبرك وتبقي تيته 
صفاء: لا يختي كبريني ملكيش دعوه 
كيان: صفصف مش هنفتح ف سيرة الجواز انا عايزه اكل 
صفاء: امشي ي بت من وشي 
كيان: 🥺😹متزقيش طاا انا ماشيه 
ف الصباح صحيت بدري وقررت انهاا تقعد علي الكورنيش شويه 
كيان: ماما انا همشي دلوقتي 
صفاء: لسه بدري 
كيان: هطلع اتمشي شويه علي الكورنيش وبعدها اروح القسم وحشني البحر اوي 
صفاء: خدي بالك من نفسك 
كيان: ماما هو انتي ليه بتنسي اني انا ملازم اول 
صفاء: مهما كبرتي هتفضلي ف نظري بنتي اللي مش بتعمل حاجه غير لما اكون جنبهاا 
كيان: يديمك ليا 🩷🫂
طلعت تتمشي بس لاحظت حاجه غريبه كانت الناس كلهاا لابسه احمر وماسكين دباديب وبلالين علي شكل قلب كتير طايرة ف الجو 
كيان: عموو لو سمحت هو انهارده ف اي 
*عيد الحب ي بنتي كل سنه وانتي طيبه 
كيان: يعني اي 
*متعرفيش يعني اي 
كيان: لا انا مستغربه اللون الاحمر ف كل حاجه 
*العشاق ف اليوم ده كل واحد بياخد حبيبته ويجبلها هديه يوم الفلانتين 
كيان: 😹وانت ازاي تعرف الحاجات دي 
*قريت عنهاا 
كيان: طب اشمعنا اليوم ده وليه
*قريت قصتين مختلفين بس هو بدعه ف كل الاحول ي اما بيخلدوا الظل*م اللي حصل او بيخلدوا قصه حب كان نهايتهاا انتحا*ر وهو الراجل الاجنبي فلانتين ومن ساعتهاا وهما بيحيوا الذكره دي 
كيان: 😹اهاا ملناش دعوه ممكن غزل بنات بقاا 
*عيوني 
كيان: تسلملي هل عيون 
قعدت عند الكرنيش وهيا بتاكل ف غزل البنات وبتبص علي الناس كل اتنين ماسكين ايدين بعض 
كيان: مفيش غيري زي القردة كده لوحدي
وليه بتظلمي القرد 
التفت خلفهاا لتجد *******
يتبع
التفت كان حسام هو اللي واقف وراها 
حسام
كيان: هو انت وبعدين مين دي اللي قردة قردة ف عينك 
حسام: مش انتي اللي بتقولي انا مجبتش حاجه من عندي 
كيان: انا بكلم نفسي ي عم مش بكلمك 
حسام: هو انت متاكده انك ملازم اول 
كيان: لا ملازمه خيالك نينيني 🤡
حسام: مبتاخديش حاجه جد ابدا 
كيان: باخدهاا ريلاكس تاخد حته اي ده الله شوف هنااك 
بص مكان ما شاورتله كان ف ولد بيتقدم لبنت وراكع علي رجليه بعدين لبسهاا الخاتم وشالها ولف بيهاا 
كيان: حلو انك تحب 
حسام: مش بييجي من وراه غير الوجع  
كيان: ليه حبيت 
حسام: هاا 
كيان: شكلك اتوجعت من الحب بس تعرف يمكن انت من الناس اللي مش محظوظه بالحب بس كمان متعرفش بكره هيحصل اي يمكن تلاقي العوض ف اللي جاي دايما اعرف ان اللي بيروح مش بيبقا خير لينا وان اللي سابنا ومشي ميستاهلش حبنا 
حسام: وبقيتي دواء لوجع الحب كمان ممكن بلاش نتكلم ف الموضوع ده 
كيان: تاكل غزل بنات 
حسام: لا 
كيان: صحيح هو انت اي اللي جابك هناا 
حسام: طريق الشغل ولا ف غيره كويس اني لقيتك هناا 
كيان: ليه 
حسام: ف قضيه جديده لازم نشتغل عليها ولازم نناقشهاا 
كيان: اعع حرام هو مفيش اجازات ابدا ف الشغل ده 
حسام: كنتي خليكي ف المطبخ 
كيان: قصدك اي يعني انت من الناس اللي ضد المرأة 😒😒😒احنا زينا زيكم ويمكن اكتر كمان 🤡جربت تو*لد قبل كده تهتم بطفل بجانب الشغل 😌نحن نمثل اكثر من نص المجتمع اللي قال النص كداب 
حسام: راديو مش بتسكتي وبعدين مين قال اني ضد المرأة انا ضدك انتي 
كيان: بس ياض بدال معو*رك 
حسام: وقف وقرب منهاا وانا حابب اشوف هتعور*يني ازاي 
كيان: طب ارجع لورا انت بتقر*ب ليه 
حسام: عنيكي حلوين اول مره الاحظ جمالهم 
كيان: هاا 
حسام: فاق ورجع لورا ورجعوا بص للبحر بفراغ 
نمشي 
كيان: يالا تقدر تتناقش ف القضيه واحنا ماشيين 
حسام: ف ما*فيا بتاجر ف الاطفال الصغيره بتخط*فهم وتبيعم وتقبض تمنهم العصا*به مصريه وبيتعاملوا مع ناس من بره مصر عرفنا مكان المقر بتاعهم بس موعد اتسليم لسه مفيش معلومات عنهم حطيت ناس تراقبهم عشان لو ف اي حاجه جديده يبلغوني ويعرفوا معاد التسليم امتي 
كيان: ازاي بيجلهم قلب يحرموا ام من طفلهاا 
حسام: ده ناس معندهااش رحمه مش هيفرق معاهم المشاعر 
كيان: احنا ممكن نعمل حاجه كمان 
حسام: اي هيا 
كيان: ممكن نحطلهم طعم ونوقعهم فيه 
حسام: ازاي 
كيان: هنجيب طفل وندربه يعمل اي ومن خلال مراقبتنا ليهم هنعرف مكان ما بيخط*فوا الاطفال فين واكيد هما هيستنوا موعد التسليم ف هيكون معانا وقت اننا نقب*ض عليهم 
حسام: لازم نستني معاد التسليم عشان نمسك العصا*بتين
كيان: اه بس هنجيب منين الولد دلوقتي 
حسام: تعالي معايا 
كيان: علي فين 
حسام: هتعرفي لما نوصل 
اخدهاا معاه واتجه للمكان اللي قاصده دخل ف حارة شوارعهاا 
حسام: العربيه مش هتقدر تكمل اكتر من كده هنكمل مشي 
كيان: رايحين علي فين بس 
حسام: هتعرفي كل حاجه دلوقتي انا جنبك متخافيش 
مسك ايدهاا ومشيوا لحد ما وصلوا لمستودع مهجو*ر مكنش فيه حد 
حسام: سيد انا حسام اطلع متخفش 
كيان: مفيش حد هناا 
سيد: تحت امرك ي باشا 
كيان: مين ده 
حسام: ده بلط*جي الحارة هناا 
كيان: طب وانت تعرفه منين 
حسام: حكايه طويله هحكهالك بعدين عايزك ف خدمه ي سيد 
سيد: انت تامر ي باشا 
حسام: كنت عايز منك*******
يتبع
كنت عايز منك ولد من اللي مشغلهم 
سيد: ولاد اي ومشغلهم اي. ي باشا انت اكيد فاهم غلط 
حسام: متحورش انا عارف انك بتاخد الاطفال اليتيمه وبتعيشهم معاك مقابل انهم يجبولك فلوس 
سيد: طب افهم عايزه ليه
حسام: محتاجه ف مهمه بس لازم يكون فاهم هو هيعمل اي 
سيد: يبقا مفيش غير بليه 
حسام: اي 
سيد: ده واد لهلوبه ي باشا اسمه احمد بس لقبه بليه 
حسام: فين هو دلوقتي 
سيد: زمانه جاي ي باشا اقعد استريح لحد ما ييجي 
بليه: شوف ي كبير انا جبتلك محفظه عمر*انه انهااردة مليانه فلوس 
سيد: فلوس اي ومحفظه اي سلم علي الباشا 
حسام: يعني بتخليهم يسر*قوا كمان 
سيد: لا ي باشا سر*قة اي تلاقيه وقعت من حد مش كده ي بليه 
بليه: ايوه 
حسام: حسابك بعدين قولي ي احمد تعرف تعمل اي
بليه: احمد انا نسيت الاسم ده قولي ي بليه متعود عليه
حسام: كاشي ي بليه قولي تعرف تعمل اي 
بليه: بعرف اعمل اي حاجه 
حسام: زي اي 
بليه: سر*قة اعمل نفسي تعبان ف اصعب علي الناس اديهاا فلوس وياخدهاا مني المعلم سيد 
حسام: تشرفني علي القسم قريب وانت ي بليه هتيجي معايا 
بليه: بس انا بخاف من السجن انا معملتش حاجه انت هتحبسني 
كيان: لا ي حبيبي متخفش هنروح نتفسح سوا وناكل انت اكيد جعان صح 
بليه: انتي طيبه اوي صحيح انتي اسمك اي 
كيان: اسمي كيان 
بليه: اسمك حلو اوي وانتي كمان حلوه 
كيان: مش احلي منك ي مودي 
بليه: مودي 
كيان: مش اسمك احمد يبقا مودي 
حسام: همشي وتيجي تشرفني علي القسم بدال ما اجي اخدك بنفسي 
سيد: تحت امرك ي باشا 
طلعت كيان وحسام وكان معاهم احمد ركبوا العربيه ومشيوا 
كيان: وهو انت ليه متاكد انه هييجي 
حسام: هييجي وهتشوفي 
كيان: طب روح على اقرب مول 
حسام: ليه 
كيان: هنشتري شويه هدوم ل بليه واكل كمان 
بليه: ليا انا 
كيان: ايوه هو احنا عندنا كام مودي 
بليه: انا حبيتك اوي ي كوكي 
كيان: كوكي 😹🤌
بليه: مش انتي بتقولي ي مودي وانا هقولك كوكي 
كيان: اشطاا اتفقنا 
بعد شويه كانوا ف المول راحوا علي قسم الاطفال وابتدوا يختاروا الهدوم 
كيان: بقولك اي ي اسمك اي متختارش هدوم تاني ذوقك مش حلو 
حسام: ذوقي انا 
كيان: ايوه بتختار لبس رسمي ولا كانه ليك ده طفل صغير مش ل حضرتك 
حسام: انتي اللي عندك ذوق اوي 
كيان: احسن منك 😑
بليه: 😹😹😹😹😹
كيان: بتضحك علي اي 
بليه: عامله زي الطفله وانتي بتتخانقي معاه 
حسام: شوفي حتي الولد بيقول عليكي طفله كفك 🤚
كيان: 🤨هتتفقوا عليا ولا اي 
بليه: لا انا حبيت اللي انتي اختارتيه اكتر 
كيان: حبيبي  ي مودي 
اختاروا الهدوم وطلعوا من المول علي بيت حسام بعد ما جابوا وكيان كانت معاهم 
حسام: دلوقتي احنا محتاجينك. ف مهمه 
بليه: اي هيا 
حسام: ف عصا*به بتخطف العيال واحنا عايزينك انك تخليهم ياخدوك 
بليه: يعني عايزني اتخط*ف ويمو*توني لا انا عايزه ارجع عند سيد رجعوني ل سيد 
كيان: ممكن اتكلم معاه انا 
حسام: هز راسه باه 
كيان: مودي خليك واثق فينا احنا مش هنخلي حد ياذيك كل الحكايه اننا هنلعب مع بعض انت بتحب اللعب مش كده 
بليه: لعبت اي 
كيان: ف ناس بتاخد الاطفال وتبي*عم واحنا محتاجين نعرف معاك التسليم امتي وفين انت مش نفسك تساعد العيال اللي مخطو*فين دول 
بليه: بس انا كده هتخ*طف معاهم
كيان: متخفش انا هكون معاك وهكون بسمعك 
بليه: اوعديني ان مش هتخليهم ياذ*وني 
كيان: اوعدك اني مش هسيبك 
بليه: وانا واثق فيكي 
كيان:  ي حبيبي انت وانا مش هخلي اي حد يقربلك 
بليه: انا جعان 🤡
كيان: تعال حيطت الاكل تعي ناكل 
خلصوا اكل وحسام دخله اوضته عشان ينام 
كيان: انت واثق من اللي احنا بنعمله 
حسام: ان شاءلله بكره هننفذ
كيان: طب انا همشي دلوقتي وبكره الصبح اجي من هناا ونروح علي العنوان 
حسام: استني اوصلك 
كيان: لا بلاش تسيب مودي واحده هاخد تاكسي 
حسام: خدي بالك. من نفسك 
ف الصباح كانوا موجودين ف المكان اللي عرفوا الما*فيا بتبقا فيه وهو الملاهي 
حسام: متخليش اي حد يشك ف حاجه روحي انتي مودي العبوا كانك امه وانا هراقب الوضع من بعيد 
كيان: حاضر تعال ي مودي نلعب سوا بالالعاب 
مودي: انا عايز اجرب العربيه دي 
كيان: تعال يالا 
قعدوا يلعبوا شويه ووووو
يتبع
كانت بتلعب هيا ومودي وبعد شويه حسام لاحظ انهم بدوا يتواجدوا ف المكان 
حسام: كيان انت سمعاني 
كانوا بيتواصلوا عن طريق سماعه بلوتوث 
كيان: ايوه
حسام: هما موجودين دلوقتي حاولي انك تبعدي شويه عن مودي عشان نديهم الفرصه 
كيان: حاضر 
مودي زي ما اتفقما متخفش والسلسه دي متقلعهااش مهما حثل خليك لابسهاا هعرف كل حاجه من خلالهاا 
مودي: هز راسه وهيا حست بخوفه 
كيان: متخفش اوعدك محدش هيقدر يقربلك
مودي: ساب ايدها وهيا بعدت عنه شويه 
واحد منهم لاحظ انه بيلعب ومفيش حد حوليه قرب من الولد وحط منديل علي وشه ف دقيقه كان الولد واقع علي ايده شاله وطلع بيه بره الملاهي 
كيان وحسام كانوا بيراقبوه من بعيد وشافه مشيوا وراه لحد ما راح حتي مقطوعه بعيد. عن الناس 
حسام: استني هنا 
كيان: بس هو لسه موقفش 
حسام: هو وصل للمنطقة  اللي مخبيين الاطفال فيها ف اكيد ف ناس غيره مراقبين المكان 
كيان: طب وهنسيبه مودي. معاه لازم نعرف المكان 
حسام: متخافيش مفيش حد هيحصله حاجه بصي هنااك 
كيان: دول مسلا*حين 
حسام: هنراقب من بعيد لحد ما نشوف هيوصل فين 
طلعوا كام واحد 
*خد الولد. ده دخله من العيال اللي جوا 
"هو. معاد التسليم امتي 
*لما نكمل العدد المطلوب هيتحدد معاد التسليم 
"هما كانوا محتاجين كام 
*ف حدود 20 ولو ف اكتر هياخدوه 
عند حسام وكيان 
حسام: لازم نمشي دلوقتي 
وهما بيمشوا كيان كانت هتقع 
*روح شوف الصوت اللي هناك 
''يمكن قطه ولا حاجه 
*روح اتاكد 
كيان: هنعمل اي 
حسام: هششش 
كان بيتجه ناحيتهم قرب منهم وف اخر لحظه شاف قطه بتمشي رجع تاني
" قولتلك انها قطه 
*طب تعال شوف العيال جوا 
كيان: غمضت عنهاا براحه وبصت علي حسام اللي كان محاوطهاا بينه وبين الشجرة 
حسام: سرح ف عنيهاا للحظات لو يعرف عددها فاق علي صوتهاا 
كيان: ممكن تبعد شويه خلينا نمشي 
حسام بعد ومشي قدامها من غير ولا كلمه بيحاول يلملم شتات نفسه بالنظر لعنيها 
ركبوا العربية رواحوا القسم كل واحد راح على مكتبه خلص اليوم وكل واحد رجع بيته 
كيان: ي نااس ي اللي هناا عندكم اي اكل 
صفاء: طب ادخلي الاول 
كيان: 🥹يمكن اقع منك دلوقتي سامعه عاصفير بطني بتسوسو 
صفاء: ي بت مش بتفكري ف حاجه غير الاكل 
كيان: 😹جبت الكلام ده منين داحنا عشرت سنين من زمان مش يومين لو حد وقعني فيك هز صورتي ف عنيك رد غيبتي قوام 😹🥹موهبه ضايعه وسط الناس دي 
صفاء: بقره بتغني 
كيان: 😹🥹طحن خواطر ي ست ماما هتيلي اكل 
صفاء: اغسلي اديكي الاول 
لسه هترد الفون رن ووووو
يتبع
وقفنا البارت اللي فات لما فون كيان رن وو
كيان: ماما انا هرد علي الفون وارجع
صفاء: بس الاكل هيبرد
كيان: معلش ي ماما مكامله شغل وهرجع بسرعه 
سابت مامتها وطلعت ف الجنينه ترد علي الفون كان حسام 
كيان: الووو
حسام: كيان انا عرفت امتي معاد التسليم لازم نتحرك ف اسرع وقت 
كيان:طب امتي وفين 
حسام: مش وقته دلوقتي تعالي البيت وهتعرفي كل حاجه 
كيان: حاضر مسافه السكه اكون عندك 
دخلت البيت غيرت هدومهاا ونزلت عشان تمشي 
صفاء: رايحه فين اقعدي كلي الاول 
كيان: ف شغل مستعجل ي ماما ادعيلي ونامي عشان يمكن انا اتاخر 
صفاء: طب خلي بالك من نفسك 
كيان: حاضر ي ماما 
طلعت من البيت وصلت علي بيت حسام كان الفريق كلهم هنااك 
فتحلهاا حسام الباب ودخلت انضمت ليهم 
كيان: خضتني ي حسام ف اي انا مش فاهمه حاجه لدلوقتي 
حسام: التسليم الساعه اربعه الفجر عند المينا لازم نكون قبلهم هنااك وننقذ الاطفال اللي معاهم احنا ناقشنا الخطه انا والفريق وكل واحد عرف هو هيعمل اي 
كيان: تمام 
حسام: زي ما اتفقنا تكونوا حرصين علي كل خطوة انتوا هتعملوهاا ومفيش حد يتحرك من دماغه 
*تمام ي فندم 
حسام: تقدروا تمشوا دلوقتي 
كيان: طب واحنا هنعمل اي 
حسام: هنروح المكان اللي فيه الاطفال عشان لو حصل اي تغيير ف الخطه يكون عندنا علم بيه 
كيان: طب هو بصراحه 
حسام: ف اي 
كيان: انا جعانه وعايزه اكل وبصراحه لو ما اكلتش مش بعرف اركز وممكن اقع منك ف الطريق 
حسام: تقدري تجيبي حاجه سريعه تاكليهاا من التلاجه 
كيان: شكرا 
حسام: العفو بس بسرعه مفيش وقت 
كيان: مش هطفح يعني 
حسام: لا اطفحي يختي ونسيب الاطفال تمو*ت 
كيان: يووه سديت نفسي هاخد الساندويتش ده وبس 
حسام: وعايزه تاكلي كمان 
كيان: كنت هقلي بانيه واكل بس عشان الوقت 
حسام: امشي ي اخرة صبري 
كيان: 🤌🙂لو اخره صبرك انا يبقا مامتك دعيالك ف ليله القدر 
حسام: اهاا كانت بتقولي يبتليك بمصيبه وانتي المصيبه ثح 😊
كيان: تنشك ف صوابعك
حسام: امشي ونرجع نكمل مناقره 
راحوا المكان اللي فيه الاطفال كانوا بينقلوهم للعربيه وهما بيراقبوهم من بعيد 
كيان: وانا عايزه اشوف بالمكبر زيك 
حسام: شوفي اهو 
كيان: مودي معاهم اهو 
حسام: وطي صوتك 
*كله تمام كده ي باشا العيال كلهم ف العربيه 
"اتحركوا يالا مفيش وقت 
*تحت امرك ي باشا 
ابتدوا يتحركوا وكيان وحسام وراهم بس بعيد شويه وصلوا عند المينا ونزلوا كانوا مستنيين الناس اللي هتستلم 
*هما هيتاخروا كتير ي باشا 
''معاد وصولهم دلوقتي 
*اهم ي باشا ف مركب كبيره جايه علينا اكيد هماا 
" ي هلا ي هلا نورتوا مصر 
*بنورك وينهم الاطفال 
"موجودين بس فين فلوسي 
*فلوسك معايا اشوف الاطفال ف الاول 
" قولي ي باشا انت العيال دول بتعمل بيهم اي 
*شو دخلك كل ما تجيب اطفال اكتر تاخد فلوس اكتر 
"صح وانا مال امي 
*انقلوا الاطفال المركب 
حسام: السلا*ح ف الارض واديكم لفوق حاوطوهم بس رئيس الما*فيا كان ابحر بالمركب وحسام مشي وراه اتمسك ف الحبل واتسلق السفيه
*هجم*وا علينا. طلع فيه كمين بدي طيارة علي اقرب مينا 
حسام: نزل سلا*حك 
*مش بالسهوله دي وقع من حسام المسد*س وحصل اشتباك بينهم واخد المسد*س من حسام 
*عندك امنيه اخيره 
حسام: سيبوا الاطفال ملهاش ذنب 
*امنيتك ما راح تتحقق 
رفع المسدس علي حسام وضغط علي الزناد ووووو 
يتبع
رفع المسد*س وكان هيضغط علي الزناد 
حسام: مش هتلحق بص وراك 
*بص وراه ملقاش حاجه رجع بص لحسام تاني كان ضر*به ف وشه واخد منه المسد*س ضر*به بيه علي راسه وقع ف الارض ورجع بيه المينا كانوا العناصر قب*ضوا علي باقي الما*فيا والاطفال بقت ف امان 
حسام: انتي كويسه 
كيان: ايوه 
حسام: اي الجر*ح اللي ف دماغك ده 
كيان: خبطه بسيطه 
حسام: بتنز*ف 
كيان: متقلقش انا كويسه 
*تحياتي ي فندم كل الما*فيا دلوقتي معانا 
حسام: تقدروا تروحوا بيهم القسم والمجموعه التانيه تاخد الاطفال توديهم لاهاليهم 
*تحت امرك ي فندم 
مشي عشان ينفذ التعليمات 
حسام: لازم تروحي المستشفى 
كيان: مش مستاهله لازم اطمن علي الاطفال الاول انهم بخير 
حسام: الاطفال بخير وهيوصلوا لحد البيت بامان 
كيان: طب ومودي هتخليه يرجع تاني عند سيد مستقبله يضيع
حسام: سيد اتعا*قب وبالنسبه للاطفال اللي كانت معاه هيروحوا الميتم 
كيان: اها
حسام: يلا نمشي 
كيان: ممكن تروحني علي البيت 
حسام: ماشي اركبي 
ركبت وريحت راسهاا علي الكرسي بصت علي الطريق ملقتش طريق البيت 
كيان: بس ده مش طريق البيت 
حسام: عارف لازم اطمن عليكي ف الاول 
كيان: قولت انا كويسه مش مستاهله 
حسام: اكون اطمنت عليكي 
كيان: مينفعش اتنين بنفس العناد يتناقشوا 
حسام: صح يبقا تسكتي 
بعد شويه وصلوا المستشفى وراحوا علي الاستقبال 
الممرضه: اتفضل ي فندم 
حسام: شوفي راسهاا 
الممرضه: جر*ح بسيط تقدري تتفضلي عشان اعقمه ليكي 
كيان: حاضر 
عقمت ليهاا الجرح ولفته بالشاش 
الممرضه: باين عليه انه بيحبك شوفي خايف عليكي ازاي 
كيان: لا انت فاهمه غلط ده مديري ف الشغل 
الممرضه: 😹😹امال ماله مديري فقر ليه 
كيان: حظوظ بقاا 😹😊
الممرضة: الف سلامه عليكي ي قمر 
كيان: 😹الله يسلمك انا بتعاكس بقا 
الممرضة: 🙋‍♀️😹اه عندك مانع 
كيان: اش اتكلمت براحتك خالص 
الممرضة: حبيبي حبيبي ♥
كيان: نمشي 
حسام: انتي كويسه 
كيان: والله كويسه 
حسام: كنت بتقولوا اي كل ده 
كيان: كلام بنات ليه السؤال 
حسام: مجرد سؤال 
كيان: طب ممكن تروحني بقا 
حسام: اشطا
رجعت على البيت وهيا بتفكر ف كلام الممرضة روحت اخدت شاور ونامت من كتر تعب اليوم صحيت تاني يوم علي اشاعه الشمس التي تسللت غرفتهاا 
ثباح الحثل ي انا يخراثي علي الجمال ي ناس 
جهزت نفسهاا وشالت الشاش وحطت لزقة طيبه علي الجر*ح 
كيان: صفصف 
صفاء: ف اي ي بت من الصبح 
كيان: جعانه ي صفصف 
صفاء: ف حاجه اسمهاا صباح الخير الاول 
كيان: صباح الورد امال فين سونه 
صفاء: مشي من بدري 
كيان: طب عايزه اكل عشان امشي انا كمان 
صفاء: اي اللي ف راسك ده 
كيان: الاهتمام مبيطلبش ي ست ماما 
صفاء: انتي هبله ي بت اي اللي ف راسك ده 
كيان: جر*ح بسيط 
صفاء: مفيش حاجه بتاثر فيكي عارفه انك قادرة 
كيان: اعترفي انك مش امي انت اكيد مرات ابويا🥹🥹
صفاء: امك والله مش عارفه عملت اي عشان ربنا يبتليني بواحده ناقص عقل زيك 
كيان: 🦦😹والله انا قمر بس عندي ربع مهوي من دماغي 
صفاء: اه عارفه تعالي كلي ي اخرت صبري 
فطرت وطلعت علي الشغل بعد ما وصلت علي القسم اتجهت ل مكتب حسام فتحت الباب عيونهاا دمعت لما شافته*******
يتبع
شافت بنت حضنا*ه عيونهاا دمعت وخرجت من المكتب من غير ما تتكلم 
حسام ل البنت:انتي اي اللي جابك هناا 
*جيت عشان اكون جمبك
حسام: مبقاش في بينا حاجه 
*ليه عشان ست الحسن 
حسام: سيرتهاا متجيش علي لسانك واتفضلي بره 
*طب اهدي علي نفسك شويه قولتلك جايه ف شغل ورقتي نقلي اهي يعني انت هتكون مديري 
حسام: شوفي حد غيري 
*دي مش مشكلتي بقا عايز تقدر تقدم طلب رفض 
حسام: سابهاا وطلع من المكتب راح على مكتب كيان 
اول ما شافته مسحت دموعهاا 
حسام: كيان الحكايه مش زي ما فهمتي 
كيان: دي حبيبتك صح 
حسام: كانت بس صدقيني مش زي ما فهمتي 
كيان: الموضوع ميخصنيش وانا اسفه اني دخلت من غير ما تسمحلي وقطعت عليك 
حسام: انتي بتكدبي لو كان فعلا زي ما بتقولي مكنتش اضايقتي لما شفتينا مع بعض 
كيان: لا الحكايه مش زي ما فهمت انا اضايقت من نفسي لما دخلت بس مش اكتر 
حسام: رايك كده 
كيان: ايوه 
حسام: تمام سهر هتكون من ضمن فريقنا 
كيان: ده ازاي 
حسام: طلبت انهاا تكون ضمن الفريق وبعد ما شفت ردك انا وافقت 
كيان: اهاا تمام 
حسام: عن اذنك 
كيان: اذنك معاك 
اعع غبيه خلتيه يوافق 😐
ف اوضة الاجتماعات كانوا مجتمعين 
العقيد: بقدم خالص الشكر ل الرائد حسام والملازم اول كيان انا بفخور باللي عملتوه 
حسام: يارب دايما نكون عند. حسن ظنك 
كيان: انا اللي فخورة اني عند حد زيك يكون قدوتي 
الباب اتفتح ودخلت سهر 
سهر: معلش اتاخرت علي الاجتماع 
العقيد: انا واثق انكم لو كملتوا مع بعض هتعملوا شغل هايل 
حسام: ان شاءلله 
خلصوا الاجتماع وابتدوا يطلعوا كان فاضل العقيد وكيان وحسام وسهر 
كيان: 🌚بقولك ي سونه  انا خلصت شغل تعال نتفسح 
سهر: انتي ازاي بتكلمي العقيد كده 
كيان: الحلوه متعرفش انه بابا ولا اي 
سهر: انا اسفه مكنتش اعرف 
كيان: واديكي عرفتي 
العقيد: خلاص ي كيان تعالي انا كمان خلصت شغل 
كيان: هنتعشاء بره صح 
العقيد: زي ما اميرتي تحب 
كيان: 😹😹😹🦦طب يالا ي بابي 
العقيد: تعالوا انتوا كمان اتعشوا معانا 
حسام: لا شكرا انت رايح مع بنتك بلاش ازعاج 
سهر: لو مفهاش ازعاج اجي معاكم عشان انا معرفش حاجه هناا وكمان فرصه نتعرف على سيادة العقيد 
حسام: مره تانيه ي سهر 
العقيد: هتيجي معانا انت زي ابني 
راحوا المطعم هما الاربعه وطلبوا الاكل 
سهر طول القعده بتحاول تتقرب من حسام وكيان مضايقة من حركاتهاا 
خلصوا اكل والعقيد. جاه شغل مستعجل 
حسن: كيان انا مش هقدر اروح معاكي البيت 
كيان: ولا يهمك ي بابا هاخد تاكسي خلي بالك من نفسك 
العقيد: بس الوقت اتاخر ومش هتلاقي تاكسي دلوقتي 
حسام: لو مفهاش ازعاج اوصلها انا 
العقيد: لا طبعا وانا كده اكون اطمنت عليها 
كيان: وانتي ي سهر ساكنه فين 
سهر: انا نزلت مصر امبارح ونزلت ف اوتيل 
كيان: اهاا الغربه صعبه بردو 
سهر: حسام لو مفهاش غلاصه خدني ف طريقك 
حسام: اركبي فتحلهاا الباب اللي من وراه كيان فرحت اوي لما شافت تعابير وشهاا وراحت تركب قدام 
وصلوا سهر علي الاوتيل وكمل عشان يوصل كيان 
حسام: تقدري تقولي ف اي 
كيان: قصدك علي اي 
حسام: وقف العربيه وبصلهاا واتكلم 
تصرفاتك مش طبيعه من ساعه ما سهر جت ف اي 
كيان: ده اللي هو ازاي 
حسام: مش بتتكلمي زي الاول 
كيان: لا مفيش وروحني عشان تعبانه 
حسام: بقت كده 
كيان: اه 
حسام: ماشي ي كيان 
وصلهاا البيت ومشي وهيا رجعت نامت بعد وقت كبير من التفكير نامت مكانهاا صحيت علي رساله وصلت تلفونهاا غيرت ملامح وشهاا 180 درجه 
كيان: اععع ي ماما الحقي شوفي اي اللي حصل 
صفاء: ف اي ي بت المجنونه 
كيان: هي*********
يتبع
هيهيهيهي 
صفاء: ف اي ي بت بتنطي زي القرد ليه كده
كيان: اععع مبسطوه ي ماما محمد هييجي لسه مكلمني دلوقتي 
صفاء: احلفي 
كيان: والله ي ماما لسه مكلمني وقالي انه راجع ومعاه مفاجأة 
صفاء: انا هروح احضرله الاكلات اللي بيحبها 
كيان: وه وه ي ماما ما انا قاعده معاكي علي طول 
صفاء: ما انتي بتاكلي اي حاجه ناقص تاكليني 
كيان: فكره بردو 😹😹😹
صفاء: امشي ي بت 
كيان: طب انا هروح الشغل وهرجع بسرعه 
صفاء: مشي 
كيان: اععع لسه مش مصدقه همشي انا 
راحت الشغل كانت سهر وحسام قاعدين مع بعض 
كيان عدت من جمبهم سهر ندهت عليهاا 
سهر: صباح الخير ي كيان 
كيان: صباح النور معلش ما اخدتش بالي كنت مستعجله 
سهر: ولا يهمك ما تيجي تنضمي لينا 
كيان: ف اي مش فاهمه 
سهر: كان حسام بيحكيلي دلوقتي علي الانجازات اللي عملتوهاا 
كيان: والله 
سهر: اه والله 
كيان: عندي شغل تتعوض مره تانيه 
حسام: محتاج اتكلم معاكي دقيقه علي انفراد 
سهر: اهاا طب استاذن انا 
مشيت سهر وحسام اخد كيان علي المكتب 
حسام: ف اي ي كيان 
كيان: ف اي معلش انا مش شايفه فيه حاجه 
حسام: لا ف تغيرك معايا من ساعه ما سهر بقت ضمن الفريق 
كيان: ل ابدا مفيش تغير يمكن انت شايف كده بس مفيش حاجه 
حسام: مفيش بينا اي حاجه 
كيان: ده موضوع  ميخصنيش 
حسام: بجد 
كيان: اه بجد 
حسام: يعني انتي مش غيرانه 
كيان: اهاا
حسام: ردي اي اللي اهاا 
كيان: لا مش غيرانه 
حسام: تمام 
كيان: خلصت كلامك اقدر امشي 
حسام: اها 
رجعت مكتبهاا خلصت الشغل اللي عندها لسه هتطلع من المكتب سهر خبطت
سهر: فاضيه ي كيان 
كيان: كنت لسه خارجه دلوقتي 
سهر: مش هاخد من وقتك كتير 
كيان: اتفضلي 
سهر: انا معرفش اي بينك وبين حسام بس انا لسه بحبه 
كيان: معلش وانتي جايه تقولي ليا الكلام ده ليه 
سهر: عندي احساس انه حسام بيتجاهلني عشانك 
كيان: ده شي ميخصنيش ولو فعلا كنت بتحبيه مكنتيش سبتيه 
سهر: افهم من كده اي 
كيان: زي ما تفهمي عن اذنك عشان اتاخرت 
طلعت من المكتب قابلت حسام ف وشهاا سابته من غير ما تكلمه نده عليهاا سابته وكملت طريقهاا 
حسام: مالها دي فيها اي 
شويه وسهر طلعت من مكتب كيان قابلهاا ف وشه 
حسام: بتعملي اي ف مكتب كيان انتي قولتليها حاجه ضايقتهاا 
سهر: هو 
حسام: انطقي قولتيلهاا اي 
سهر: ابدا قولتلهاا انها هنرجع لبعض واننا لسه بنحب بعض 
حسام: انتيمش بتفهمي قولتلك مفيش حاجه هترجع  من اللي كام بينا تاني كل اللي بينا دلوقتي  شغل وبس فاهمه 
سهر: بس انا لسه بحبك 
حسام: كان فين حبك لما مشيتي 
سهر: كان غصب عني 
حسام: وانا مش عايز اعرف 
مشي خطوة وقفه كلامهاا 
سهر: حبيتهاا ثح بتعمل كده عشان بقيت تحبها 
حسام******
سهر:**** 
يتبع
بتعمل كل ده عشان حبيتهاا صح 
حسام: اه حبيتها 
سهر: اوعدك انكم مش هتكونوا لبعض طول. ما اناا عايشه 
حسام: فكري بس تاذي شعره منها وانا هخفيك من الموجود 
سهر: حبيبت القلب دلوقتي ماشيه ف الشارع ممكن عربيه تخبط*ها او رصا*صه تجيهاا متعرفش من اي حته 
حسام: قصدك اي 
سهر: قصدك لو قدرت تلحقها اعمل كده 
سابهاا وطلع جري زي المجنون ركب عربيته وساق بسرعه جنونيه 
بيرن عليهااا مش بترد وسايق وبيبص حوليه لمحهااا واقفه عند الكورنيش اخد انفاسه ونزل جري عندهاا خددهاا ف حض*نه وكان بيتكلم معاهاا بقلل وخوف 
حسام: انتي كويسه ف حاجه حصلت معاكي 
كيان: اتكلمت بخجل وصوت يكاد يكون مسموع اه 
بعد عنهاا وحط ايدوا علي خدهاا بحنان 
حسام: كنت خايف اخسرك 
كيان: ليه بتقول كده 
حسام: هاا لسه هيرد وصلته رساله على الفون 
كان محتواهاا 
"المرادي كان تنبيه بسيط المره الجايه هتبقي حقيقه"  قبلاتي 
قفل الفون ورجع بص ليهاا بهيام 
حسام: عيونك جميله اوي 
كيان ابتسمت بخجل وبصت للبحر 
حسام: رفع ايدوا ولف وشهاا ليه بلاش تبعدي عيونك عني بصيلي 
كيان: انا لازم امشي اتاخرت علي محمد 
حس بنغزة ف قلبه لمجرد انها جابت اسم واحد تاني علي لسانهاا 
حسام: محمد مين 
كيان: اخوياا راجع انهارده 
حسام: بس انا معرفش انك عندك اخوات 
كيان: ابن عمي بس زي اخويا قضينا طفولتنا سوا لعب وهزار وخروجات محمد كنا بنعمل كل حاجه سوا بس هو قرر انه يكمل دراسته بره مصر 
حسام: طب واهله فين 
كيان: اهله اتوفوا من لما كان صغير وبابا قرر انه يربيه 
حسام: ربنا يرحمهم 
كيان: يارب انا همشي بقاا 
حسام: تعالي اوصلك 
كيان: بلاش اتعبك 
حسام: مش. كل الناس محظوظه انه الملازم كيان تركب. معاهم العربيه 
كيان: 😹😹😹😹😹😹طبعا انا مش اي حد 
حسام: نرجسيه 
كيان: النرجسيه منسيه 😌
حسام: طب اركبي 
كيان: طب شغلنا حاجه ولا اقولك هشغل اناا 
حسام: هتشغلي اي 
كيان: الله بحب الاغنيه دي اووي 🌝"اللي بينا لحظه حلوه عشتهاا لكلمه بعتهالي ف وقتهاا ما بينا ميت مكالمه اتصالحنا واتخصامنا فيهاا الف مره بس بردو بابتسامه تحلي ليله مره اللي بينا سنده واقفه قاعده صحبه رحله سحله باعته ضحكة رجا القلب راجه بعد نقطة جامده اللي بينا احلي عمر واحلي وقت عدي🩷🩷🩷👑
حسام: وصلتي 
كيان: اهاا الوقت جري بسرعه واندمجت مع الاغنيه 
حسام: فعلا الوقت معاكي بيجري بسرعه 
كيان: تسلم  بما انك وصلت ل هناا تعالي اتفضل 
حسام: مره تاني 
كيان: تعال بس دي ماما عايزه تتعرف عليك 
حسام: اذا كان كده ماشي 
كيان: ماما هتفرح اوي 
دخلت البيت لقت محمد 
كيان: اعععع محمد جريت عليه حضنته وحشتني اوي 
حسام اتغاظ. من تصرفهاا 
محمد: وانتي كمان وحشتيني ي صغننه 
كيان: انا مش صغننه انا كبرت 
محمد: هتفضلي صغننه بردو 
كيان: يووه لسه رخم زي ما انت بس وحشتيني اوي لازم تحكيلي كل حاجه 
صفاء: لما يستريح الاول اتفضل ي ابني واقف ليه 
كيان: نسيت اعرفكم الرائد حسام مديري ف الشغل 
صفاء: تشرفت بمعرفتك ي ابني حسن بيقول عنك كلام حلو 
حسام: انا اكتر 
محمد:انا محمد 
حسام: تشرفنا 
كيان:مش كفايه كده ولا اي فين الاكل 
صفاء: معلش ي ابني هيا علي طول بتفكر ف بطنهاا كده 
حسام: اتعودنا عليها ي طنط استاذن انا
صفاء: والله ما يحصل لازم تاكل معانا 
حسام: مره تانيه 
صفاء: مش هخلي كيان تاكل لو مشيت 
كيان: الاه وانا مالي ي ماما 
صفاء: اهو كده اقنعيه يقعد
كيان: ونبي ي حسام اقعد شويه كمان 
حسام: حاضر ي ستي 
كان قاعدين علي السفراء بياكلوا 
كيان: صحيح ي محمد فين المفاجأة 
محمد: مش حاجه  تتاكل  استني لما ناكل 
كيان: لع انا عايزه اعرف دلوقتي 
محمد: هيا*******
حسام: اي ****
يتبع
محمد: صاحبي عمر طالب ايدك 
حسام: اي 
محمد:مالك اتفاجأت ليه 
حسام: استغربت بس 
كيان: اسكت ي محمد وانا اللي كنت كنت فاكره جيبلي شوكولاتة صنع امريكاني 
حسام: طب انا هستاذن 
صفاء: خليك شويه كمان ي ابني 
حسام: مره تانيه 
صفاء: لازم تكررهاا 
حسام: ان شاءلله ي طنط 
كيان: ماله ده اضايق ليه كده 
محمد: هاا قولتي اي هنخلص منك 
كيان: قاعده علي قلبك 🦦
محمد: عايزه اشوفك بالابيض قبل ما اسافر 
كيان: انت هتسافر تاني 
محمد: اهاا اتعودت علي هناك 
كيان: بس انت وحشتني اوي وعايزه نرجع زي زماان 
محمد: ف اي وقت تحتاجيني هتلاقيني جمبك 
كيان: طب وليه متفضلش معايا علي خير طول مش انت دايما بتقولي انك سندي وحمايتي ودايماا هتكون جمبي 
محمد: وانا عند كلامي 
كيان: بس اناا كنت محتجاك وانت مكنتش جمبي 
محمد: غصب عني وقتهاا كان عندي ضغوط دراسه حقك عليا 
كيان: 🥹😹طب ثاحلني 
محمد: حاضر هجبلك الشكولاته والمثاث اللي بتحبيه 
كيان: 🥹🫶حبق ننا 
محمد: عشان كرشك 
كيان: 😹😹😹😹ف مبدا حلو همشي بيه بعد كده 
محمد: اللي هو اي ي اذكاء اخواتك 
كيان: اسعد بطني تكسب قلبي 🥹🫶
محمد: 🙂همك علي بطنك 
كيان: العشق يابا 😹🥹
محمد: اطفحي ي بت انا همشي احسن 
كيان: 🥹هتسبني ي لطفي لطفي 
محمد: اخرسي ي بت 
كيان: 😹اوعي تنسي الشكولاته طااا 
محمد: معنديش غير مراره واحده 
كيان: 😹اخويا حبيب م تشلني هوباااا 
محمد: ي نغه اكبري بقاا 
كيان: 🦦انا لسه صغننه علي الحب لسه صغننه 
محمد:بت اسكتي انا هروح اناام 
كيان: لا ونبي انا هحضر الفشار وانت جهز السهرة ونقعد زي زمااان 
محمد: اوعدك بكره انهااردة تعبان 
مدت. صباعهاا الصغنن 
كيان: وعد الخنصر 
محمد: مش هتكبري ابدا 
كيان: لع 
محمد: مشي ي ستي وعد الخنصر 
كيان: تصبحي على جنه ي ابيه 
محمد: وانتي من اهلهاا ي صغننه 
راحت اوضتهاا وقعدت تفكر ف شكل حسام ورجعت للحظات الحلوه اللي بينهاا نامت وهيا بتفكر فيه 
ف الصباح صحيت وراحت علي اوضة محمد واخدت. معايا كوبايه الميه 
دخلت لقته نايم قربت من السرير ومره واحده كبت الميه عليه 
محمد: اهاا الحقوني بغرق حد يساعدني بغرق 
كيان: اععع بموووووت 😹😹😹😹😹😹😹الحقوني هغرق حد يساعدني 
محمد: بقا انتي مش هسيبك 
جري وراهاا وهيا جريت 
كيان: اعععع خلاص ي محمد اخر مره مش هعمل كده تاني 
محمد: لا مش هسيبك انهارده 
كيان: اععع الحقيني ي ماما نازله تجري علي السلالم كانت هتوقع وراحت استخبت وراه مامتهاا 
صفاء: ف اي ي ولاد من الصبح كده واي اللي عمل فيك كده ي محمد 
محمد: اساليهاا 
صفاء:مش هتكبري بقاا 
كيان: الاه بنضحك معاك ي حمو 🥹🥹خلي قلبك كبير 
محمد: مش قبل ما اخد. حقي 
كيان: اهي اهي 🥹كده ي حمو عبوشكلك علي الصبح خلاص اخر مره مش هعمل تده تاني 
محمد: خلاص تعالي 
كيان: مش هتعملي حاجه 
محمد: لا 
كيان: وعد 
محمد: اه تعالي 
قربت منه وهو. مسك الكوبايه وغرقهاا
كيان: اعععع ي غشاش انت قولت مش هعملك حاجه 
محمد: اخدت حقي بس 
كيان: شهكلمك تاني 
محمد: قولت اي 
كيان: زحلت وشهكلمك تاني انا هشي 
طلعت اوضتهاا اخدت شاور ولبست هدومهاا ونزلت راحت على الشغل بس قبل ما تدخل القسم سمعت صوت حد بيتكلم جمب الشجرة قربت عشان تسمع بيقولوا اي وكانت الصدمه ********"
يتبع
كانت هتدخل القسم سمعت حد بيتكلم جمب الشجرة قربته منه عشان تسمع بيقول اي وكانت صدمتهاا انهاا سمعته بيخطط لقت*ل حسام حاولت تشوف وشه بس معرفتش ولما جت تقرب منه زقهاا ف الارض وجري 
حسام طلع من القسم علي صوتهاا لاقهاا واقعه ف الارض 
حسام: انتي كويسه اي اللي وقعك كده 
كيان: هو هو كان بي بيخطط انه يق تلك 
حسام: هو. مين اهدي وفهميني تعالي اقعدي هناا اخدهاا قعدهاا علي الكرسي وجاب ليهاا ميه ابتدت تهدا شويه وتعرف تتكلم 
حسام: احكيلي بقاا اي اللي حثل 
كيان: كان ********حكتله اللي سمعته لحد ما طلع على صوتهاا 
حسام: متخافيش كل حاجه هتتحل 
كيان: ازاي دول بيفكروا ياذ*وك
حسام: طول ما انتي معايا مش هيحصلي حاجه
كيان: بس انا خايفه عليك ي حسام 
حسام: متخافيش بس لازم تساعديني 
كيان: اساعدك ازاي 
حسام: لمحتي اي حاجه رقم عربيه علامه غريبه اي حاجه 
كيان: هو زقني وجري بسرعه بس 
حسام: بس اي 
كيان: لما كان واقف وانا قربت منه لمحت وشم علي رقبته وشم صقر واضح اوي 
حسام: مفيش اي حاجه تانيه 
كيان: لا بس انا لو شفته هعرفه 
حسام: طب خلاص اهدي 
لسه كيان هترد طلعت سهر لقتهم قاعدين جمب بعض وحسام ماسك ايدهااا 
سهر: ف اي مالك ي كيان انتي كويسه 
كيان: هزت رأسها باه 
سهر: وانت ي حسام ماسك ايد كيان ليه كده 
انحرجت كيان وشالت وبعدت ايدهاا 
كيان: طب عن اذنكم انا عندي شغل 
حسام: ف اي ي سهر 
سهر: ف اني بحبك ومش هتبقي لحد غيري 
حسام: انتي اكيد مريضه 
سهر: اه مريضه بحبك 
حسام: ياريتك فهمت ده من زمان 
سهر مدت ايدهاا مسكت ايدوا واتكلمت انت عارف انا كنت بحبك اد اي ولسه بحبك كمان كان تهور مني بس انا ندمانه علي القرار اللي اخدته 
حسام:معدش ليه لزمه خلاص بعد ايدهاا ودخل القسم وهو بيحاول يفكر ف كلام كيان ومين ممكن يكون 
عند سهر 
خليك كده ي حسام بس ف الاخر هترجع بعد ما ست الحسن تمو*ت هيفضل مين غيري تبكي ف حض*نه عليهاا 
هيا فاكره ان المقصود انت ومتعرفش اللي هيحصل اي 
مسكت فونهاا ورنت علي مجهول 
سهر: عملت اي 
*زي ما طلبتي نفذت اول ما شوفتهاا جاية ابتديت اتكلم وقولت زي ما طلبتي اني جاي عشان اقت*ل حسام حاولت تمكسني بس انا هر*بت منهاا 
سهر: برافو عليك هبعتلك نص الفلوس والنص التاني لما تريحني منها خالص 
*طب هنفذ امتي 
سهر:  ف حفله عملهاا العقيد والوقت ده مناسب ليك انك تنفذ وسط الزحمه 
*بلغيني بالمكان وجهزي الفلوس 
سهر: اوك 
قفلت معاه ودخلت القسم وهيا هيمانه وبتفكر انه خطتهاا نجحت 
اما عن حسام ساب شغله وراح يطمن علي كيان اللي خبط ومردتش عليهاا دخل المكتب لقاها قاعده وشاردة محستش بيه لما دخل 
حسام: كيان 
كيان: هاا 
حسام: بتفكري ف اي 
كيان: لا ولا حاجه بس صرحت شويه 
حسام: ف اي
كيان: ف اللي حصل الصبح 
حسام: لا انسي كده وارجعي علي البيت عشان الحفله 
كيان: حفله اعععع دانا نسيت حكايه الحفله لسه عندي حاجات كتير عايزه اعملهااا 
حسام: اهدي لسه قدامه ساعتين 
كيان: ساعتين اي بس هعمل فيهم اي دول انا لازم امشي 
سابته ومشيت وهو ابتسم علي جنانها ورجع يكمل شغله 
باليل ف اوتيل خمس نجوم كان ف حفله تضم اكبر رجال الاعمال والظباط 
اما عن حسام ف كان يرتدي بدله سوداء وشميز ابيض كان تبرز مده جماله نظرت له فتيات عديده ولم يبالي بنظراتهم 
لمحته سهر ف اتجهت نحوه 
سهر: البنات شكلهم معجبين بيك اوي طول عمرك جذاب 
حسام: وبعدين 
سهر: عايزه نرجع زي الاول 
حسام: معدش ينفع 
سهر: لسه هترد وشافت انظاره اتحولت لحب وعشق كبير بان جواهم بصت مكان ما موجه نظره لقت حورية نازله بفستان احمر باكمام منفوشه ينزل باتساع يزينه بعد الولو رغم بساطت فستانهاا كانت جميله للغايه 
ساب سهر واتجه نحوها كانت تقف بجوار امهاا تحت غيظ سهر 
صفاء: ازيك ي حسام عامل اي 
حسام: الحمدلله انتي عامله ايه 
صفاء: بخير ي ابني 
حسام: امال مين القمر اللي واقف ده 
كيان: قصدك اي يعني اني مكنتش حلوه ف الاول 
حسام: لا طبعا جميله ف كل وقت 
كيان: ابتسمت بخجل ولم تجب 
حسام: تس********
يتبع
تسمحي اخدهاا نرقص 
صفاء: امممم طب ولو موافقتش 
حسام: هرقص معاكي انتي 
صفاء: 😹وانا موافقة ارقص معاك
حسام: وسيادت العقيد 
صفاء: يبقا بلاش 
كيان: لا خدهاا وجرب وشوف سونه هيعمل اي 
حسام: اي بيغير 
كيان: اوي تحب تجرب 
حسام: لا وعلي اي انا مش عايز امو*ت
كيان: 😹😹😹شاطر
صفاء: ف الحاله دي مسموح ترقص مع كيان 
مد ايدوا ل كيان 
تسمحي ي كياني نرقص 
كيان: اشطاا موافقة 
اخدهاا من ايدهاا وراحوا ساحت الرقص وسهر بتتفرج عليهم من بعيد وعيونهاا بتطلع شرار 
سهر: افرحي ساعاتك بقت معدوده 
مسكت فونهاا ورنت علي مجهول 
سهر: فينك انت 
*انا موجود ف الحفله متنكر بلبس العمال اول ما تيجي الفرصه هخدماا وامشي 
سهر: خلص بسرعه 
عند كيان وحسام 
كانوا بيرقصوا ومندمجين مع الاغنيه كانهاا تعبر عن مشاعرهم 
"♥اه ياروحي لا قلبي وروحي مش روحي وبس وي اجمل احساس ف الدنيا ممكن يتحس خدي عيني خدني باحلامي بالعمر الباقي ف ايامي وكفايه اشوفك قدامي وانا عيني ف عنيك لو تطلب نجمه هجبهالك من حضن الليل هعملك كل اللي ف بالك وده رد جميل للحب اللي انت ادهتهولي ووقوفك جمبي *******
كيان: سؤال 
حسام: اسالي 
كيان: انت نادتني بايه من شويه 
حسام: امتي ده 
كيان: لما طلبت مني اننا نرقص 
حسام: مش فاكر 
كيان: والله 
حسام: والله 
كيان: الاغنيه خلصت 
سابته وكانت هتمشي بس هو وقفهاا مسك المايك واتكلم وهو ماسك ايدهاا
حسام: مساء الخير للجميع انهارده يوم جميل وبنشكر سيادة العقيد علي السهره الحلوه دي كنت حابب اقول حاجه قدامكم كلكم 
الحب بيدق بابنا فجات ومع كل لحظه بيكبر اكتر مش كل الناس بتبقا محظوظه وتحصل علي حبهاا وف ناس بتحارب عشان الحب ده ♥وانا قررت اني اقول قدامكم كلكم اني حبيت وعايزها تكون جمبي باقي عمري ♥
قدم ورده ناحيه كيان وكمل كلامه 
حسام: كياني تقبلي تشاركيني باقي عمري 
حالت صمت عمت المكان وسط فرح وعيون بتبص بالحقد عليهم 
بصت لاهلهاا لقتهم مبسوطين وهزوا راسهم بااه رجعت بصت ل حسام وابتسمت وهزت راسهاا 
فتح الوردة وطلع منهاا خاتم 💍 والورد ابتدا يتناثر عليهم من فوق لبسهاا الخاتم وباس ايدهاا ♥
ابتدوا يهنوهم وف عيون حاقده عليهم 
كيان: ماما انا هروح اظبط المكيب خلي الفون معاكي مش هتاخر 
صفاء: لازم يعني 
كيان: اه ي ماما حاسه انه باظ هروح مش هتاخر 
صفاء: مشي 
طلعت كيان لبره وهيا ف طريقهاا حست بحركه بصت ملقتش حد كملت طريقهاا للمرحاض لسه هتفتح الباب وووووووو
لسه هتفتح الباب ف حد رش مادة ف وشهاا اغمي عليهاا بعدهاا اخدهاا وطلع من الباب الخلفي للقاعه 
حطهاا ف العربيه ومشي وصل ل مخزن مجهور ربط*هاا ف الكرسي ومسك فونه 
المجهول: الضحيه معايا ونفذت اللي طلبتيه 
سهر: برافوو عليك استنه بقا لما الجو يهدي هاجي عندك عشان تقت*لهاا قدامي لازم اشوفهاا وهيا بتاخد انفاسهاا الاخيرة 
*مش كان الكلام اني اقت*لهاا على طول 
سهر: انت عليك تنفذ وبس وفلوسك هتوصلك 
*تحت امرك 
قفلت السكه ورجعت الحفله 
حسام: امال فين كيان 
صفاء: قال انها هتروح التوليت ولسه مرجعتش لدلوقتي 
حسام: طب انا هروح اشوفهاا 
راح حسام ناحيت التوليت وخبط مفيش حد بيرد نده علي واحده من العاملين وطلب منهاا تدخل تشوفهاا ف التوليت 
*مفيش حد جوا 
حسام: انتي متاكده 
*اه والله مفيش حد جوا حتي ممكن تدخل تتاكد بما ان مفيش حد جوا 
دخل وهيا معاه ملقاش حد ابتدا يقلق عليهاا 
حسام: طب فيه كاميرات موجوده هناا 
*ده حمام سيدات اكيد. مش هيكون ف كاميرات هناا 
حسام: الكاميرات محطوطه فين 
*ف واحده ف الممر وف واحده كمان عند الباب الخلفي غير اللي ف القاعه واللي عند  المدخل 
حسام: غرفت كاميرات المراقبه فين 
*هتمشي لاخر الممر علي يمينك هتلاقيهاا 
حسام: تمام تقدري تمشي 
وهو ماشي رجله خبطت ف حاجه ميل عشان يشوف هيا اي لقاهاا منوم قلبه نغزه من جو علي گيان 
راح على غرفت كاميرات المراقبة 
حسام: عايز اشوف الكاميرات 
*ممنوع ي فندم
حسام: انا لازم اشوفهاا حبيبتي مختفيه
*معاك اذن انك تشوفهاا 
حسام: طلعله الكارنيه ودلوقتي اقدر اشوفهاا 
*اتفضل ي باشا 
حسام: عايز كاميرا تكون قريبه من التوليت 
*ف الكاميرا دي بتبين اللي ماشي ف الممر ناحيت التوليت 
حسام: كبرهاا شويه 
بس وقف هناا دي كيان معني كده انهاا راحت التوليت 
حسام: قدم التسجيل شويه شوفهاا خرجت ولا لا 
*ي فندم هيا دخلت بس مخرجتش من نفس الممر 
حسام: شغل كاميرات الباب الخلفي 
*تمام ي فندم 
حسام: وقف هناا وكبر الصورة 
*دي كيان مين اللي شايلها كده واضح انهاا مغمي عليهاا 
حسام: عايز توضيح للصورة دي 
*للاسف صعب الكاميرا مش بتجيب اكتر من كده 
خبط بايده علي المكتب بس لمح حاجه ف الصورة 
وافتكر كلام كيان 
"هو كان ف رقبته وشم صقر واضح اوي 
حسام: قرب الصورة اكتر 
دقق من الصورة اكتر لقاء نفس الوشم علي رقبته 
حسام: اطبع الصورة دي 
*تحت امرك ي فندم 
طلع حسام عندهم ف الحفله اول ما شافته صفاء راحت عنده 
صفاء: فين كيان ي حسام مجتش معاك ليه 
حسام: كيان اتخط*فت 
صفاء: اي بنتي ي حسام انا عايزه بنتي 
حسام: اوعدك مفيش حاجه هتحصل ليهاا 
انتبه عليهم حسن راح ناحيتهم وبعده محمد 
حسن: مالك ي صفاء ف اي ي حسام 
صفاء: كيان ي حسن كيان 
محمد: مالها كيان ي ماما 
صفاء: اتخط*فت رجعلي بنتي ي حسن انا عايزه بنتي 
حسن: مين اللي عمل كده وازاي اتجراء 
حسام: كل اللي وصلتله انه نومهاا واخدهاا من الباب الخلفي بس ف علامه واضحه علي رقبته وهو وشم الصقر اللي كان عايز يوصله لينا انه هيقت*لني انا وهو كان هدفه الحقيقي كيان 
حسن: انت بتقول اي 
حسام: الصبح كيان شافته ******** ده اللي حصل يعني هو كان هدفه يتوهناا 
حسن: لازم بنتي ترجع ف اقرب وقت 
حسام: اوعدك بده 
محمد: حسام انا هاجي معاك 
سهر: وانا 
خرجوا يدورا علي اي دليل يوصلهم ليهاا 
حسام: الوشم اللي راسمه علي ايد محترفين ومش كتير راسمه 
محمد: قصدك هندور علي كل اللي رسمه الوشم 
حسام: مفيش حل تاني غير ده 
محمد: طب انت عارف هتروح فين 
حسام: ايوه
سهر: طب كنا نستنه لما يرن او يبعت اي دليل 
حسام: وافرض مبعتش 
سهر: الحل اللي بتفكر فيه مستحيل يوصلك 
حسام: من الافضل انك تسكتي 
هنزل انا هنا وانتوا استنوني مش هتاخرر 
راح على مكان شبه ملهي وهو داخل ف واحد وقفه وووو
يتبع
لسه هيدخل ف واحد وقفه 
حسام: جاي من طرف جون 
*ثواني ابلغه 
شويه وطلع وطلب منه انه يدخل 
جون: هاي مان 
حسام: انت اللي عامل الوشم ده 
جون: يس بس الوشم ده معمول لناس مخصصه ازاي انت وصلت ليه 
حسام: انا محتاج اسماء الناس اللي عملت الوشم ده 
جون: لا اتذكر ي مان 
حسام: انت لازم تفتكر 
جون: وماذا بالمقابل 
حسام: اللي انت عايزو هتاخده بس القي الشخص اللي ف الصورة ده 
جون: اريد ربع ليمون فقط 
حسام: اتفقنا تقدر تجيب اسماء الناس اللي رسمتلهاا الوشم ده 
جون: بالتاكيد اتبعني 
دخل ف اوضه مليانه صور وعلامات للوشم 
جون: هناا يوجد الاشخاص الذي وشمت لهم صورة للذكره ابحث بنفسك 
حسام ابتدا يبص ف الصور ومفيش فايده 
جون: الم تجده 
حسام: لا ف صور تاني 
جون: سوف ابحث ي مان 
حسام: استعجل 
جون: توجد هذه الصور  ايضااا 
اخدهم منه حسام وابتدا يقلب فيهم وقفته صور دقق فيهاا اوي وقارنهاا بالصورة اللي معاه لقاه نفس الشخص 
حسام: هو ده لازم اعرف عنه كل حاجه 
جون: اعطني الصورة لاري 
هذه الشخص طلب مني منذ فتره زمن قصيرة رسم وشم الصقر وانا اخذت له صورة كامله 
حسام: هيا فين 
جون: ها هيا 
حسام: تعرف عنه اي 
جون: لا اعرف ي صاح غير ذلك 
حسام: هاخد الصورة 
جون: انهاا لك 
خرج حسام رجع عند سهرر ومحمد 
 محمد: عملت اي 
حسام: لقيت صورته 
محمد: وهنعرف مكانه ازاي 
حسام: هننزل صورته ونعرف عنه كل المعلومات ف فريق بيهتم بالموضوع ده 
سهر: ايوه بس انت ازاي متاكد انه هو نفس الشخص 
حسام: نفس مكان الوشم وف علامه ف ايده واضحه ف الصورتين 
مسك فونه ورن علي شخص 
حسام:  هبعتلك صورة دلوقتي عايز كل المعلومات عنهاا ف اسرع وقت 
احمد: ايوه ي فندم 
عند كيان كانت ابتدت تفتح عنيهاا ببط لثت نفسهاا مربو*طه ف الكرسي ف مخزن مهجور 
ابتدت تخبط وتنده علي اي حد عشان يساعدهاا 
فتح الباب ودخل 
*متتعبيش نفسك ووفري طاقتك مفيش حد هيسمعك هناا
كيان: انت مين وانا فين وجبتني هناا ليه 
*من غير اسئله كتير مسمعش صوتك 
كيان: استنه بس هو انت اللي شوفتك الصبح وهر*بت مني 
*اه اناا 
كيان: طب ازاي كنت بتقول هق*تك حسام وازاي خط*فتني انا 
*الهدف كان انتي مش حسام 
كيان: هندمك
*ضحك واتكلم باستهزاء ده لو خرجتي من هناا 
سكتت شويه ووو
يتبع
سكتت شويه 
كيان: طب هو مين اللي خطف*ني
*مش شغلك 
كيان: ليه بس دانا بدردش معااك حتي شوف حد ف جمالك وشياكتك دي يشتغل قا*تل ماجور بدال م تشتغل مودل 
*كان حلمي من الصغر 
كيان: شوفت يعني طول بعرض وتشتغل كده 
رفع المسد*س ناحيتهاا 
*بتفكري تهر*بي صح 
كيان: اناا طب ههر*ب ازاي وانت رابطي ومراقبني ال 24 ساعه انا بس فكرت فيها لقيت نفسي همو*ت ف الاخر ف حبيت اتعرف عليك واقولك الحقيقه 
*حقيقة اي 
كيان: انك جميل خالص وتنفع مودل 
*بجد 
كيان: جد انت مش شايف نفسك للاسف مفيش مراياات هناا هات تلفونك اصورك 
*وانا اش ضمني انك مش هتهربي 
كيان: فك اديااا بس وانت هتكون معاياا بس هصورك اوريك نفسك 
*لو اتحركتي من مكانك هتلاقي رصا*صه ف دماغك 
كيان: حاضر 
فكلهاا اديها وعطاهاا فونه 
كيان: خد بقاا وضعيه عشان اصورك 
مسكت الفون وبعتتت وبعتت رساله ل حساام كان محتواهااا 
"حسام انا كياان وده تليفون اللي خاط*فني حاول توصل لمكاني ف اسرع وقت هو ناوي يقت*لني ف حد نعرفه كويس هو اللي عمل كده" بعتتهاا وحذفت الرساله من الفون 
*هاا صورتي 
كيان: ايوه اهوو خد وضعيه كماان تقدر تشوفهم دلوقتي 
*تصدقي صح 
كيان: انا اقدر اساعدك تكون مودل بس بشرط 
*اي هو 
كيان: انك تقولي اسم الشخص اللي خط*فني 
*وهيفرق معاكي ف اي ما انتي هتمو*تي 
كيان: طب بما اني همو*ت يبقا مش هتفرق معاك لو عرفت انما انت هتبقا مودل 
*ازاي 
كيان: اعرف شركات بتساعد الناس انهاا تبقا مودل وبتوفرلهم تذاكر انهم يسافروا بره مصر قولي علي اسم الشخص وانا اقولك 
*معرفش اسمهاا اي 
كيان: هيا بنت 
*ايوه 
كيان: بس ازاي متعرفش اسمهاا 
*سالتهاا مقالتش بس هيا بتشتغل ف القسم سمعت حد بينده عليها ف الحفله بس مش فاكر سمر ساره سي
كيان: سهر
*ايوه اسمهاا سهر 
كيان: طب وهيا عايزه تقت*لني ليه 
*معرفش وكفايه رغي صدعتيني 
عند حساام شاف الرساله وطلب من شخص يتعقب مكان الفون 
محمد: طب وبعدين 
سهر: مفيش حاجه هتفيدناا قولتلكم نستنا 
حسام: تقدري ترجعي القسم وتشوفي لو فيه مستجدات وانا ومحمد هندور عليهاا 
سهر: بس 
حسام: مفيش بس ارجعي علي القسم 
مشيت سهرر وحساام قال ل محمد علي الرساله 
محمد: طب وليه مقولتش قدام سهر 
حسام: مش عارفه ليه عندي احساس انها ليها دخل ف الموضوع بس القي كيان الاول 
محمد: وهيا هتاذي كيان ليه 
حسام: حكايه طويله هحكهالك بعدين لازم نمشي دلوقتي 
محمد: اي يلا
اتجهوا ف طريقهم ل كياان وو
عند كيان 
ي استاذ انت 
*ف اي دانتي صداع لو كان معايا الاذن اني امو*تك 
لسه هيرد فونه رن 
وووووو
يتبع
*هتيجي امتي البنت دي صدعتني اقت*لهاا
سهر: استنه شويه انا هاجي دلوقتي 
*هتفرق اي نخلص عليهاا وخلص
سهر: انا جايه دلوقتي متتصرف حاجه 
قفلت معااه وركبت العربية واتجهت للمكان اللي موجوده فيه كيان
كيان: مين اللي بيكلمك 
*متيجي تقعدي مكاني 
كيان: فكره بردو تعال 😂😂🤭
*ي بت اخرسي دانتي هم اهلك مستحملينك ازاي 
كيان: وانا اللي كنت هساعدك تبقا مودل تحت ما خط*فني تتكلم معايا زي ما انت عايز طب تعرف دانا حلم حياتي اني اتخط*ف تعرف ليه عشان بطلي ينقذني هو انا معنديش كتكوت ومش عارفه مين هينفذني بس الشرطه ف خدمه الشعب بردو 
*كلمه زيادة وهفضي المسد*س ف دماغك 
كيان: طب اخر سؤال وهسكت خالص 
*اسالي 
كياان: هو ازاي الخوخ فاكهه صيفي وهو لابسه شموه نيهاهاها 😹😹😹😹😹
*انت ازاي مش خايفه 
كيان: عارف ليه عشان انت بتاخد اوامرك من حد تاني ولو عايز تقتل*ني كنت قتلت*ني من زماان بس انت مستنه اوامرك من واحده 
جي صوت من بعيد 
والوحده دي هتخلص علي حياتك 
كيان: الهانم شرفت محروقة مني ليه كده 
سهر: اي مفاجأة حلوه مش كده 
كيان: مش مستغربه عشان من ساعت مشفتيني وانتي الحقد مالي قلبك عشان حسام بيحبني انا وانت لا 
سهر: وهيرجع يحبني زي الاول 
كيان: واي اللي مخليكي واثقة 
سهر: بمو*تك هكون الحضن اللي يبكي عليه حساام واللي هسانده ف فقدان حبيبته هيحن لايام زماان 
كيان: لو بقاا 
سهر: ي*
عند حساام كانوا ف الطريق والعجله فر*قعت 
محمد: وهنعمل اي دلوقتي 
حسام: فيه استبل ف الشنطه هنزل اركبه 
محمد: هساعدك 
سهر: هو مش لو هو هتمو*تي اكيد 
*مستنيه اي ي هانم دي صدعتني 
كيان: طب اخر امنيه لازم تتحقق قبل ما امو*ت 
سهر: 😅ومالو خلينا نتسلي محتاجه اي 
كيان: تمو*تي نفسك 
سهر: 😹😹😹😹😹😹لا حلوه 
كيان: اي مش هتقدري تنفذيهاا 
سهر: للاسف لا 
رفعت المسد*س ناحيت كيان ولسه هتضغط علي الزنااد
وقفهاا صوت حسام 
حسام: نزلي المسد*س من ايدك 
سهر: حسام 
حسام: مكنتش اتخيل انك توصلي للمستوي ده 
سهر: حسام انا بحبك وانت بتحبني 
حسام: كان ف حب بينا بس انتهي 
سهر: فيهاا اي زيادة عني 
حسام : قلبك مش صافي هيا مبتعرف غير انهاا تحب فيهاا كتير مش موجود فيكي 
سهر: طالماا مش هنبقا مع بعض يبقا هيا مش هتعيش وجهت المسد*س ناحيت حسام تاني 
حصل اشتباك بيهم والرجل اللي معاها ابتدا يتخانق مع محمد 
وحسام بيحاول بيشيل المسد*س من ايد سهر وكيان لسه مربو*طه ف الكرسي 
فجاه الصمت عم المكان لما رصا*صه خرجت من المسد*س وووو
يتبع
حساام بص بصدمه لماا شاف كيان بتنز*ف من دراعهاا نتيجت الر*صاصه اللي اخدتهاا 
ساب سهر وجري عليهاا لسه هتهرب الحكومة جت واخدتهاا هيا واللى كان معاهاا 
حساام: كيااااان فوقي ي حبيبتي مش هتسبيني لوحدي زي ما كلهم مشيوا وسابوني انا بنيت احلام كتير لازم تتحقق بس عشان تتحقق محتاجه وجودك فتحي عيونك عشان خاطري 
محمد: لازم ناخدهاا علي اقرب مستشفي بسرعه مفيش وقت 
شالهاا وطلع بيهاا علي العربيه بس نص ساعه كانوا وصلوا المستشفى 
حساام: ترولي بسرعه لازم تنقذوهاا باي طريقه 
الممرضه: اهدي ي فندم ان شاءلله هتكون بخير بس لازم تملي الاستمارة ف الاول عشان نقدر نبدا ف الاجراءات 
حساام: اجراءات اي وزفت اي شوفيها ف الاول وكل حاجه تتحل 
محمد: معلش تقدري تبداي ف الاجراءات وانا هملي الاستمارة 
الممرضه: تمام ي فندم 
اخدوا كيان علي اوضة العمليات وحسام واقف بره مصدوم من اللي بيحصل جواه خوف رهيب من انهاا تسيبه 
محمد رتب علي كتفه 
كيان هتكون بخير ربنا هيكون جمبهاا مش هيسبهاا عارف ي حسام لما كنا صغيرين كنا دايما نقعد نتفرج علي السماء ولما تلاقيني زعلان علي فراق اهلي كانت تقولي هما شايفينك دلوقتي كانت وحتي بعد ما كبرناا كانت هيا اللي بتهون عليا حاجات كتير انا مش هتخيل اني هخسر*هااا 
صوت صفاء جاي من الممر وهيا بتسال علي كيان
صفاء: بنتي فين ي محمد 
محمد: ف اوضة العمليات 
صفاء: انا عايزه بنتي ي محمد عايزه بنتي 
محمد: اهدي ي ماما هتكون بخير 
صفاء: مين عمل فيها كده 
محمد: هحكيلك كل حاجه بس نطمن علي كيان الاول 
بعد شويه اتفتح باب العمليات وطلع الدكتور 
كلهم جريوا عليه 
حساام: طمني ي دكتور هيا كويسه 
الدكتور: متقلقوش ي جماعه الموضوع مش مستاهل القلق ده الاصابه ف الدراع الحمدلله انها جت علي كده احنا طلعنا الرصا*صه وبقت كويسه مفيش داعي للقلق 
صفاء: نقدر نشوفهاا ي دكتور 
الدكتور: لما تفوق تقدروا تشوفهاا 
حسن: الف حمد وشكر ليك يارب 
صفاء: انا مش هطمن غير لما اشوفهاا بعيني 
حسن: اهمدي بقا قالك كويسه 
صفاء: انت قلبك اي 
حسن: رغيف حووشي 
محمد: ايوه ي جامد 😹
صفاء: قولي ي محمد مين اللي عمل كده ومين ليه مصلحه يخ*طف كيان 
محمد: سهر ي ماما هيا اللي كانت السبب 
حسن: سهر 
حساام: انا السبب ف كل اللي حصل 
صفاء: وانت ذنبك اي ي ابني 
حساام: لو مكانتش بتحبني مكنش حصل مع كيان كده 
صفاء انا مش فاهمه حاجه 
حساام: الحكاية انا وسهر كنا بنحب بعض ف ايام الجامعه ارتبطنا وكنا متواعدين اننا نخلص كليه واخطبهاا مرت الايام وحبينا بعض اكتر وف يوم كانت سمعتهاا وهيا بتكلم واحد لما سالتهاا قالت انه صديقهاا وانه هيساعدهاا تكمل تعليمهاا بره وقتهاا حالتي المادية مكنتش كده كنت طالب بشتغل واصرف علي نفسي ف سابتني عشان  وسافرت سمعت بعدهاا بسنه اخبار عنهاا انه طلع بيخو*نهاا وبيضحك عليهاا ولما رجعت كانت حاسه بالندم وعايز اننا نرجع والباقي انتوا عارفينه 
صفاء: بس ده مش ذنبك ي ابني ده نصيب والحمدلله كيان كويسه 
حسن: متلمش نفسك علي حاجه مكنتش بايدك وهيا اخدت جزاتهاا علي اللي عملته فيك ولسه هتاخد جزاتهاا علي اللي عملته ف بنتي 
محمد: ف اي ي جماعه اقفلوا علي الموضوع ده دلوقتي هو بيحب كيان وهيعيشوا ف تبات ونبات عايزين كيان لما تصحي تتفاجي 
بس اي هيا المفاجاه 
حساام: انا عندي فكره بس محتاج موافقتك ي عمي عليهاا
حسن: فكرت اي 
حسام: ه ن ك ت ب*******
يتبع 
كانوا كلهم متجمعين ف اوضة كيان لما ابتدت تفوق وعنيهاا بتدور علي حساام تكلمت بصوت يكاد ان يكون مسموع 
كيان: حسام ي ماما فين 
حسام: حسام بخير المهم انتي طمنيني عليكي 
كيان: حاسه بوجع ف دراعي 
حسام: الف سلامه عليكي ي بنتي 
حسن: حمدالله على السلامة ي حضرت الملازم 
كيان: الله يسلمك ي سونه 
حسن: عيب ي بت تقولي سونه لسيادة العميد 
كيان: بابا يعم 
حسن: لمضة وانتي تعبانه كماان 
كيان: 🙈انت عندك كام كيان ي سونه 
حسن: واحده بس 😹
محمد: حمدالله على السلامه ي صغنن 
كيان: تقولش ي صغنن ياض انف*خك 
محمد: انتي قادرة تقومي من مكانك عشان تنفخ*يني 
كيان: 🥹استغلالي بتستغل وضعي اكمني مريضه 
محمد: اتمسكني يختي 
كيان: حسابك بعدين 
صفاء: بس يمحمد ملكش دعوه بيهاا 
كيان: سامع ماما بتقول اي 😝
محمد: بتهزر 
كيان:  بس يااض امال حسام فين ي ماما 
صفاء: حسام خرج من شويه زمانه جاي 
كيان: مستناش يطمن عليا حتي 
محمد: امممم قال انه عنده شغل مهم ومهتمش انك تعبانه شوفتي هو ده اللي هتتجوزيه 
لسه هيكمل كلامه والباب خبط دخل حساام ب بوكيه ورد احمر 
بتقول اي ي محمد 
محمد: بقولها ازاي كنت خايف عليهاا 
حسام: حمد الله على سلامتك ي قلبي 
كيان: دول عشاني 
حساام: اه عشانك 
كيان: يعني كان لازم انضر *ب بالرصا*ص عشان تجبلي ورد 
حساام: لا عشان فيه مفاجأة اكبر 
كيان: اي هياا 
حساام: هتعرفي دلوقتي 
اتفضل ي مولانااا 
كيان: اييييييه بتهزر 
حساام: لا بجد هنكتب كتابناا 
كيان: بس ازاي وانا ف المستشفى حتي شوف وشي تعباان كيف 
حساام: بحبك بكل حالاتك 
كيان: بس 
حساام: بقولك بحبك 
كيان: وانتوا كنتوا تعرفوا بكده وساكتين 
محمد: حسام اللي طلب كده 
كيان:شهكلمكم تاني 
محمد: بتقلبي فرخه ليه 
كيان: بس يااض 
حسن: ابدا ي مولاناا 
الماذؤن: هاتو بطايقكم 
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاوة والسلام علي اشرف المرسلين سيدناا محمد خاتم النبيين اما بعد 🩷🩷🩷🩷🩷🩷🩷انتهاء م كتب الكتاب علي جملت الماذون الشهيره "" بارك الله لكما وبارك عليكماا وجمع بينكما ف خير "" عمت الفرحه ارجااء الغرفه وخاصت قلوب العشاق 🩷
حساام: مبارك عليا انتي 
كيان: بصتله بكسوف دون رد 
حساام: دلوقتي احنا لوحدناا مش هسيبك غير لما تقوليهاا
كيان: اقول اي 
حساام: انتي عارفه 
كيان: ازاي هعرف حاجه انت عايزهاا
حساام: هقول اي 
كيان: شبسي وكارتيه 
حساام: قرب من وشهاا اكتر واتكلم حست بانفاسه علي خدهاا قولي
كيان: هاا 
حساام: قولي بحبك 
كيان: طب ابعد شويه 
حساام قرب اكتر 
كيان: كده انت بتوترني 
حساام: شايف ده 
كيان: طب ابعد 
حساام: قولي وانا ابعد 
كيان: تؤ 
حساام وانا حابب قربي منك كده وابتدا يقرب اكترر 
كيان: حساام بس 
حساام: مشاعره اتلغبطت من النظر لعينهاا وسرح ف وشهااا مد ايدوا وشال شعرهاا 
انتي جميله اوي 
كيان: حسام
حسام: قلبه وعقله 
كيان: ابعد حد يدخل 
حسام: يدخل ما انا جوزك دلوقتي 
كيان: اتكسفت وبسرعه اتكلمت حساام ماما ي حساام 
حساام: انا كنت بس بعدلهاا المخده 
كيان: 😹😹😹😹ه م ****
حساام: 😒😒
كياان: 😹هموووووت مش قادره 
حسام بص وراه ملقااش حد 
يعني بتكدبي علياا 
كيان: تو كنت سامعه صوت ماما 
حسام: ماشي. ي كيان 
كيان: اعلش اعلش 😹
حسام: رخمه 
كيان: 🥹اعع الجر، ح بيوجعني 
حسام: التفت ليهاا بخوف هنده ليكي الدكتور متتحركيش ولا تتكلمي 
كيان: 🥹بتخاف عليا 
حسام: بتمثلي تاني 
كيان: بصراحه اهاا 😹
حسام: بس مش لازم تعملي كده عشان تشوفي اذا كنت بخاف عليكي ولا لا انتي عارفه انا بحبك اد اي 
كيان: يديمك ي حبيبي 
حسام: قولتي اي 
كيان: مبقولش بكح 
حسام: لا قولتي انا سمعتك 
كيان: يبقا تسكت ادام سمعت 
حسام: عايز اسمعهاا تاني 
كيان: لع ي حسام مينفعش ماما 
حسام: مش زي المره اللي فاتت 
كيان: والله ماما واقفة وراك حتي بص 
حسام: لا انا كاشف تمثيلك 
صفاء: احم 
كيان: صدقتني 
حسام: اهاا انا افتكرت مكالمه ضرورية لازم اعملهاا 
صفاء: انتي بخير ي بنتي 
كيان: الحمدلله ي ماما
صفاء: كلمنا الدكتور قال تقدري تخرجي انهااردة بس لازم الراحه التامه 
كيان: 🥹والدكتور قالي خلي مامتك تدللك ف الاكل وتعملك اللي عايزه 
صفاء: هو قال كده 
كيان: اهاا حتي اساليه 
صفاء: 😹اسكتي ي مفجوعه
كيان: هو اللي بيحب الاكل يبقا مفجوع شكرا ي ست ماما 
خلصوا اجراءات المستشفي ورجعت علي البيت وحساام راح القسم عشان يحقق مع سهؤ واعترفت بكل حاجه ومستنيين حكم القاضي تاني يوم ف المحكمه
تاني يوم اتكلم مع ابو كيااان عشان يحددوا معااد الفرح اللي هو بعد اسبوع من اليوم 
عده الاسبوع بسرعه كانوا مشغولين ف تجهيزات الفرح 🤗لحد ما جي اليوم الموعود كانت كياان بتجهز ف اوضه الفندق ومعاهاا الميكب ارتست ومحمد كان مع حساام بيجهز هو كماان 
محمد: مبروووك ي عريس 
حساام: عبالك 
محمد: لع ي عم انا كده فل ربنا يعينك على اختي 
حساام: هنشوف لما تحب هتعمل اي 
محمد: هعمل محشي 
حساام: طب يلا ي خفيف عشان منتاخرش علي المعازيم 
راحو القاااعه بعدهاا بشويه طلب ب فستانهاا من علي السلاليم وهيا ماسكه ف ايد ابوهاا 
حساام اول ما شافهاا انبهر بجمالهاا وقعد يتامل ملامحهاا 
حسن: خلي بالك من بنتي ي حساام واوعي ف يوم تزعلهاا 
حساام: ف عيوني ي. عمي 
اخدهاا من ايد ابوهاا شال الطرحه من علي وشهاا وبااس جبينهاا 
حسااام: هاين عليا اخدك وامشي عشان محدش يبص عليكي وتخط*في قلبه زي ما خطفت*يني 
كياان: بس يااض بتكثف 
حساام: للحظه كنت هشك انك مش كياان امشي ي اخرت صبري 
اخدهاا وراحواا علي المكان المخصص ليهم 
عدت سااعاات الفرح ف رقص وهيصهه وجي الوقت انهم يرحوا بيتهم 
صفاء: خلي بالك على نفسك ي بنتي وانتي ي حساام اوعي ف يوم تزعلهاا 
كياان: وه ي ماما ما انا طول عمري ف وشك علي طول بتهزقيني 
صفاء: عشان انتي مهزقة 
كياان: يلهوي ي ماما هتعملي زيهم وتبكي عشان هسيبك خلاص انا مش هروح ف حته 
صفاء: لا ي قلبي ربنا يسعدك دي دموع الفرحه 
بعد وداع طال بينهاا وبين اهلها اخدهاا بالعربيه واتجهوا لوجهتهم 
كيان: رايحين علي فين ده مش طريق البيت 
حساام: مفاجأة 
كيان: فين 
حساام: استني وانتي تعرفي 
كياان: اوعي تكون خاط*فني ارقع بالصوت 
حساام: يبت انتي مراتي والله العظيم 
كياان: يبقا طلقني 🥹
حساام: واحنا لحقناا نتجوز 
كياان: اها بقالنا كام ساعه انا زهقت 
حساام: ربنا يهديكي ي حبيبتي 
كياان: ليه شايفني مجنونه ولا مجنونه 
حساام: انا بقول ناجل سفرتنا احسن 
كياان: سفر وفين 
حساام: دبي
كيان: لا ي ابو صلاح انا هسكت ومش هقول حرف تاني بس متلغيش السفر 
حساام: ف حاجه كماان عشان ملغيش السفر 
كيان: قول 
حساام: عايز قب*له 
كيان: لع طبعا حيب 
حساام: عيب مع الكل انا لا 
كيان: لا بردو انت هتهزر 
حساام: وده فيه هزار 
كيان: لا ف شربات 
حساام: خلاص يبقا نلف ونرجع علي البيت ونشوف الحكايه دي هناك 
كيان: لا لا خلاص بس هغمض عنياا 
حساام: طب تيجي نقلبهاا 
كيان: لا 
حساام: خلاص ماشي بس يلا عشان معاد الطيارة ميرحش عليناا 
قربت منه وغمضت عنيهاا هو لفه وشه كانت اول قب*له بينهم تجمع بين الحب والكسوف ومشاعر متلغبطه حاولت تبعد عنهاا بس هو ثبتهاا باديه ف استسلمت ليه 
بعد عنهاا عشان تعرف تاخد نفسهاا هيا بصت ناحيه الشباك من غير ما تتكلم معااه 
وهو كمل طريقه للمطاارر لقضاء شهر عسلهم 💚
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-