رواية صدفة الاميرة كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير
رواية صدفة الاميرة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ميرا ابو الخير رواية صدفة الاميرة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صدفة الاميرة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صدفة الاميرة كاملة جميع الفصول
رواية صدفة الاميرة كاملة جميع الفصول
_كان لازم تفكري قبل ما تكوني السبب في موته بسبب وشك النحس دا.
اميرة بصدمة: بسببي انا انتي بتتهميني بقـ. ـتل جوزي يلي هو حب عمري.
حماتها بغل: اه بتهمك اتجوزك من هنا و مقضاش معاكي شهرين ومات و شغله وقف لما خطبك وحفي لما لاقى شغلانه نحسك طايلة من قبل الجواز لحد م جبتي اجله.
اميرة بدموع: حرام عليكي والله العظيم انا زي بنتك.
حماتها رمت شنطتها في وشها: غوري برا وملمحش وشك فاهمه.
اميرة خدت شنطتها والجيران كانت بتتفرج واحدة شدت جوزها بخوف: تعالى متبصش ليها دا وش النحس بدل ما تنحسك.
اميرة بصت لهم بسخرية ومشيت..
بعد شويه..
بتوصل بيت ابوها بتفتح مرات اخوها: خير.
اميرة باستغراب: دخليني.
بتحط ايديها تمنعها من الدخول: لا يا حلوة مفيش دخول عندي ضيوف واخوكي هو يلي طلب مدخلكيش.
اميرة بصدمة: اخويا.. ابعدي كدا دا بيت ابويا.
سهيلة زقتها: كان بيت ابوكي دلوقتي بيتي انا وعيالي.
قفلت في وشها الباب..
بقلم ميرا ابوالخير..
اميرة دموعها نزلت: حسبي الله ونعم الوكيل فيكم.
مشيت قعدت علي الرصيف مبقتش عارفة تعمل ايه اتصلت ب صحبتها..
نوال بابتسامة: تنوريني تعالي يا ميرو بيتي تحت امرك.
اميرة باحراج: يومين بس يا نوال لحد اما القي بيت كويس علي قدي.
نوال: عيب عليكي تعالي.
بعد شوي.
راحت لنوال.
اميرة باحراج: هو جوزك هنا.
نوال بابتسامة: لا في شغله متخفيش انتي في بيت اختك.
اميرة بابتسامة: ربنا يخليكي ليا يارب.
نوال بهدؤء: تعالي اوريكي اوضتك.
خدتها معها و سابتها ترتاح...
بليل..
سهيلة بتوتر: بتسال علي اميرة لي.
امام: اختي وحماتها طردتها اكيد هتيجي هي فين.
سهيلة بدموع تمثيل: جت و كانت عاوزة تطردني من البيت لما رفضت وقولت انه بيت جوزي لاقتها اتصلت بواحد و جاه يهددني انه لة ممشتش من هنا هيعمل فيا حاجه وحشه.
امام بغضب: اييي اختي متعملش كدا.
سهيلة بغيظ: لا تعمل ودا عشيقها مش بعيد يكون هو يلي قـ. ـتل جوزها.
امام....
عند اميرة...
بقلم ميرا ابوالخير...
كانت نايمة لاقت يلي داخل عندها: اميرة وحشتيني اووي.
اميرة اتخضت: انت.
عماد بفرحة: انتي قدامي صح اخيرا انا بحبك اوي يا اميرة وعرفت يلي حصل معاكي وهتجوزك علي نوال.
اميرة لسه هتتكلم وو...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اميرة اتخضت: انت.
عماد بفرحة: انتي قدامي صح اخيرا انا بحبك اوي يا اميرة وعرفت يلي حصل معاكي وهتجوزك علي نوال.
اميرة لسه هتتكلم لاقت نوال واقفه مصدومه..
نوال بصدمة: انت بتعمل اي هنا وازاي تدخل عندها.
عماد بخبث: مفيش بحسبها في اوضة الضيوف مش اوضة الاطفال.
اميرة بغضب: لا يا نوال محصلش هو...
عماد مقاطعا بخوف: لا حصل في اي.
نوال بهدؤء: خلاص حصل خير يلا يا عماد سيبها ترتاح.
عماد بمكر: تمم يلا.
اميرة بصت له بقرف خرجوا قامت قفلت الباب بالمفتاح وقعدت تعيط..
عند عماد..
نوال بخبث: عملت اي.
عماد بضحك ساخر: هو انتي ادتيني فرصة اكمل ملحقتش اصورها.
نوال بغضب: مانا لاقتها هتصرخ وتفضحك وتبوظ كل يلي خططنا له اتدخلت وعملت عبيطة.
عماد بخبث: سيبك انتي حاطة الكاميرات في اوضتها.
نوال بشر: اه و هطلعها احلى لايف.
عماد بمكر: جدعة اوعا تكوني قولتي لاخوكي ع ضحيتنا الجديدة.
نوال بتوتر: ها لا هو لما عرف اول مرة بوظها اكيد مش هقوله علي دي.
عماد بمكر: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير...
عند شخص ما...
رائف بهدؤء: بنتك وجوزها لو ملموش نفسهم من القرف يلي بيعملوا بيه البنات دا انا هحسبهم كل مرة بلحقهم و حذرتهم خلاص.
امه: ملناش دعوة هم يلي هيتحاسبوا.
رائف بجمود: تمم براحتك انتي وهم.
خرج و قرر يتصل علي بواب العمارة واتصدم: اييي بنت مين يلي طلعت عندهم منزلتش.
البواب: معرفش هي محجبة كدا وبيضاء.
رائف بغضب خد عربيته وراح بيت اخته...
عند امام..
امام بغضب: لسانك اختي متعملش كدا انتي فاهمه.
سهيلة بغيظ: هي الحقيقة مره للدرجة دي.
امام مسكها من شعرها: اختي لو مشلتهاش من دماغك هتزعل غوري.
زقها جريت بخوف...
بعد شويه.
اميرة كانت هتغير هدومها ومفيش حمام في الاوضة طلعت لبس ولسه هتغير لاقت يلي بيرزع الباب اتخضت..
نوال بخضة: رائف.
زقها بغضب: هي فين.
خرجت اميرة بخضة: هو في اي.
رائف بصدمة: اميرة.
اميرة بجمود: انت.
رائف مسك اخته من شعرها: بقا عاوزة تعملي حركات القذ*رة دي مع خطيبتي القديمة.
نوال بخوف: ل لا انت فاهم غلط.
عماد: رائف عيب كدا.
رائف زق نوال ومسك ايد اميرة: تعالي معايا.
عماد بغضب: اميرة مش هتتحرك من هنا.
رائف ببرود: امنعني.
اميرة: بسسس في اي.
بقلم ميرا ابوالخير
عماد وقف قدم رائف: بقولك مش هتاخدها انا باخد اختك علي قد عقلها عشان اوصل لاميرة ومكنتش ها*ذيها عشان بحبها فعلا.
نوال بصدمة: بتحبها.
اميرة بعدم فهم: هو في ايييي هنا.
رائف بجمود: البهوات بيجبوا بنا"ت وبيصـ. ـورهم عشان ياخدوا منهم فلوس وانتي كانوا هيعملوا معاكي كدا.
اميرة ببرود: انت كداب.
عماد: لا مش كداب هو بيقول الحقيقه بس مع الكل انتي لا انا بحبك.
فجاءة النور قطع و حصل دوشة وصريخ ورجع تاني كان عماد مرمي علي الارض مد*بو*ح و السكينه جنبه...
كلهم اتصدموا...
يتبع....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اميرة بصراخ: ا انتي د*ب*ح*تي جوزك يا نوال.
نوال بصدمة: محصلش انا هرمل نفسي ازاي انتي بتخرفي تقولي اي اهااا يبقا انتي بقا و عاملة الفيلم دا.
اميرة بغضب: كدابة اكيد انتي لما اعترف بحبه ليا.
رائف بزعيق: بسسس بسسس اخرسوا انتو الاتنين احنا هنبلغ البوليس ييجي وهو هيكتشف.
نوال واميرة: تمم.
بعد شويه بييجي البوليس..
الظابط: يعني النور قطع و فجاءة لاقتوه بالحالة دي.
رائف بهدؤء: ايوا.
الظابط بص ليهم: كلكم مشتبه فيكم.
رائف بجمود: ولا واحد مشتبه فيه لانه النور قطع و كمان الباب لاقناه مفتوح والاثر يلي علي السكـ. ـينة مش لحد فينا انا محامي وفاهم.
الظابط بهدؤء: هنحقق ونشوف بنفسنا.
اميرة بتبص ل نوال بقرف : ازاي يجي لك قلب تعملي كدا ف اصحابك او جيرانك.
نوال ببرود: اخرسي بقا مش كفايه جوزي ما"ت بسببك.
رائف راح ليهم وهمس بغضب: اخرسوا انتو الاتنين هنروح ف داهيه بسببكم.
سكتوا هم الاتنين...
مر يومين و ملاقوش حاجه ضدهم الظابط امر ب خروجهم بكفالة..
اميرة كانت خارجة بحزن لاقت رائف واقف مستنيها.
اميرة تجاهلته راح ليها..
رائف: اميرة استني.
اميرة بغضب: عاوزين مني اي سبوني في حالي بقا.
رائف بحزن: يا اميرة انا مليش دعوه.
اميرة بجمود: تمم خلاص كل واحد يروح لحاله و اياك تقرب لي تاني فاهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
بتلاقي يلي شدها بغضب: تعاليي.
اميرة بخوف: امام.
امام بجمود: قدمي من غير ولا حرف.
خدها بغضب وهي مرعوبة و رائف واقف ساكت...
بعد شويه..
امام بهدؤء: عاوز اعرف اي يلي حصل.
اميرة بجمود: اسال سهيلة.
سهيلة كانت واقفه متوترة ومرعوبة.
امام بهدؤء: انا بسالك انتي و عمري م هكدبك يا بنت ابويا وامي لاني مربيكي وعارف لما بتكدبي.
اميرة حكت له كل يلي حصل و طرد سهيلة ليها..
امام لسهيلة: علي بيت اهلك و مشوفش وشك تاني.
سهيلة بغضب: انت بتطردني ا...
امام بغضب: كلمة زيادة هتكوني طالق بالتلاته.
سكتت وبصت بغل لاميرة ومشيت..
امام حضن اخته: حقك عليا انا دورت عليكي كتير.
اميرة بخوف: انا خايفه.
امام بعدم فهم: لي.
اميرة بدموع: من الدنيا انا شوفت مرمطه كتيرة ف اليومين دول.
امام بحنان: انا جنبك يا حبيبتي.
في مكان ما.
كانت واقفه قدم صورة لجوز اميرة يلي مات و صورة لعماد و متعلم عليهم بالخط الاحمر..
نوال بشر: باقي انت و بعدين انتي يا اميرة.
كان قدمها صورة لشاب ما..
تاني يوم.
كانت اميرة قاعدة سرحانه لاقت يلي نط من الشباك كانت هتصوت كتم بوقها.
اميرة بخضة: م مين.
: انا يلي قتـ. ـلت جوزك و قتـ. ـلت عماد.
اميرة بصدمة: انت يا رائف.
يتبع....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
: انا يلي قتـ. ـلت جوزك و قتـ. ـلت عماد.
اميرة بصدمة: انت يا رائف.
رائف ببرود: آه انا يا اميرة وهقتـ. ـل اي حد يقرب منك غيري.
اميرة بصدمة وخوف: ليي عملوا لك اي.
رائف بسخرية: دا انتي المفروض تشكريني اني خلصتك من عماد بتسالي لي عملت كدا انتي ونوال عارفين اني بحبك وروحتي اتجوزتي وجوزك وهو راجع لك عمل حا*دثة بس خرج منها عايش.
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااااككككككككك.
اميرة بحب: انت فين يا محمد.
محمد بابتسامة: ياحبيبتي شويه وجاية خلاص اديني بس علي بليل هكون قدمك يا حياتي الصحرواي طريقها طويل وكان لازم انزل المهمة دي.
اميرة لسه هترد عربية جت وخبطت في محمد عكس الاتجاه خبط في شجرة دماغه اتعو"رت.
كان رائف واقف ببرود...
نزل محمد زحف بيحاول يبعد عن العربيه لاقى يلي قدمه.
محمد باستغراب وتعب :ا ا انت م مين.
رائف ببرود قرب عليه وبكل جحو*د خ*ن*قه و محمد مش قادر يدافع عن نفسه لحد اما ما"ت..
رائف شاله حطه ف العربية و بعد..
بعد دقايق العربية بتنـ. ـفـجـ. ـر...
باااااااااااااااااااااااككككككككك.
بقلم ميرا ابوالخير
اميرة رجليها مش شايلها.
رائف بحب وهوس: بس لما لاقيت عماد قال انه بيحبك وقال كل دا مقدرتش كنت متفق مع حد يقطع الكهرباء و كانت عارف مكانه كويس كتمت نفسه و خلصت.
اميرة بدموع و صراخ: انت مرررريضضض يا اماااام.
رائف بسخرية: مش هيسمعك يا حبيبتي اصلي خدرته خالص.
ااميرة بدموع: سابني في حالي مش كفايه يلي اختك عملته.
رائف بشر: اختي حتى مسلمتش مني زي ما بيقولوا ادتها حبوب هلوسه واوهمتها انه هي يلي عملت كل دا عشان تلبس هي كل التهم مانا يا قلبي كان لازم اخد حقك منها.
اميرة وقفت قدمه و طخخخخخخ...
اميرة بغضب: انت ا**** ممكن اشوفه في حياتي احسن لك تروح تتعالج ملك يا ملك.
بتدخل بنت ما و معها ظباط..
ملك بابتسامة: موجود.
اميرة بقرف: نسيت اقولك دي ملك صحبتي و رائد ف الداخليه لما عرفت بقضيتي كلمت الظابط المسؤل عنها و حققوا و حطولك الفخ دا عشان تعترف بنفسك لانهم كانو شاكين فيك. ببقلم ميرا ابوالخير
رائف بصدمة: ازاي.
اميرة ببرود: ف كاميرات هنا و اه شكرا جدا علي الدليل يلي سبته علي السكيـ. ـنه البرفان بتاعك قدرت تلبس جوانتي عشان الاثر بس نسيت راحتك وانت ماسكه وكاتمه.
رائف بغضب: دا مش دليل.
ملك بهدؤء: لا مش دليل بس يا ناصح ف حاجه اقوى المرحوم شدك من شعرك وهو بيحاول يفكك وانت كاتمه و ف شعر منك كان ف ضوافره لما عاينها بيك طلعت انت.
رائف لسه هينط من الشباك مسكوه وخدوه وهو بيتوعد لاميرة.
ملك بابتسامة: شكرا جدا ليكي ومتقلقيش اخوكي بخير.
اميرة بهدؤء: الحمدلله هتعملوا اي مع نوال.
ملك: قبضنا عليها ثم دا شغلنا احنا بقا متخفيش هنعالجها وبعدين تتحاسب علي يلي كانت بتعمله ف البنات هي وعماد.
اميرة بابتسامة: شكرا.
بعد مرور ست شهور...
كانت اميرة قاعدة علي البحر و شخص ما جاه قعد جنبها...
اميرة باستغراب: مين حضرتك.
الشخص بابتسامة: لاقتك بتقعدي هنا كتير لوحدك قولت اسليكي.
اميرة بصت له بقرف ومشيت.
يزن بابتسامة: شكلي طبيت..
تمت... بحمدلله