رواية قصتي انا وعشقي كاملة جميع الفصول بقلم حبيبه نادي

رواية قصتي انا وعشقي كاملة جميع الفصول بقلم حبيبه نادي

رواية قصتي انا وعشقي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حبيبه نادي رواية قصتي انا وعشقي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قصتي انا وعشقي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قصتي انا وعشقي كاملة جميع الفصول

رواية قصتي انا وعشقي بقلم حبيبه نادي

رواية قصتي انا وعشقي كاملة جميع الفصول

فهد الحديدي:  بطل الروايه هو شاب ف 30من عمره جسده رياضي جدا وبشرته بيضاء وعيناه سوداء وهو رجل اعمال غني جدا جدا يمتلك عده شركات في جميع انحاء العالم وايضا لديه شغل خاص سنتعرف عليه مع الاحداث  ولكن لديه ماضي سئ مع عائلته 
يعيش
 ف قصر فخم اشبه ما يقال عنه جنه 
عشق البطله وهي فتاه رائعه الجمال تبلغ من العمر 20 جسدها فاتن جدا بشرتها بيضاء وعيناها زرقاء وهي فتاه  فقيره تعيش برفقه امها  المريضه واختها
 حنين: اخت عشق وهي فتاه جميله عيناها خضراء تشبه عشق تبلغ من العمر 18وتدرس ف الثانويه 
نور الحديدي: ابنه عم فهد وهي فتاه طماعه جدا وتحب فهد وهو لا يحبها تسعي بكل الطرق لجعل فهد يتزوجها تبلغ من العمر 23 
عامر: الحديدي والد فهد رجل يبلغ من العمر 65 يحاول بشتي الطرق التواصل مع ابنه ولاكن فهد لا يتحدث معه 
رنا الحديدي: اخت فهد  فتاه طيبه جدا وجميله تحاول ان تجمع اخاها ب والديها وتبلغ من العمر 18
نعمه: والده فهد امرأة طيبه وتحب ابنائها حزينه بسبب الماضي الذي بسببه فهد لا يحبهم 
سنتعرف علي باقي الشخصيات مع الاحداث
مقدمه 
ف منزل بسيط 
تستيقظ بطلتنا عشق وتفرك عيناها الزرقاء 
عشق: حنين حنين  
حنين: ايه يبت عايزه انام 
عشق: قومي يلا بلاش كسل 
وتذهب عند والدتها تجدها تصلي 
وجلست تنتظرها 
 عشق: حرما ي مامي 
 والدتها: جمعا ي حبيبتي 
عشق؛ ماما انا هنزل ادور علي شغل 
امها: افطري وانزلي ي حبيبتي 
عشق: لا يدوبك الحق البس وانزل 
والدتها: ربنا معاكي ي عشق 
ف مكان تاني
يستيقظ فهد علي صوت المنبه 
فهد: اووووف 
يذهب الي الحمام ويأخد حماما ساخنا 
ويرتدي ملابسه السوداء 
ويذهب الي الاسفل علي مائده الافطار 
الكل جالس يأكل بلا صوت خشيه من الفهد
بعد تناوله الافطار يذهب فهد الي الشركه 
وهو في طريقه اصتدم بشخص بالسياره 
عشق: اهههه انت ي متخلف انت كنت هتكسرني 
ينزل فهد من السياره بكل كبر وشموخ 
فهد: والله ي انسه اظن ان انتي اللي راميه نفسك قدام العربيه عشان شويه فلوس 
عشق بغضب: انت بتقول ايه ي حيوان بدل متعتزر مني بتشتمني 
فهد: رما ف وشها شويه فلوس 
فهد: انا مش فاضي للعبكم ده بترموا نفسكم قدام العربيات عشان خاطر الفلوس اديني اديتكفلوس امشي من قدامي
عشق قامت وقفت: انت اتجننت 
فهد: مشي من قدامها وركب العربيه وانطلق علي الشركه 
عشق: متخلف صح والفلوس دي والله لارميها ف وشك لما اشوفك تاني 
ينهار اسود انا اتأخرت علي المقابله بسبب الحيوان ده يدوبك الحق اوصل 
وصل فهد علي شركته 
ودخل الشركه الموظفين كلهم وقفوا احترام 
فهد دخل المكتب والسكرتيره دخلت وراه 
السكرتيره 
فهد بيه وراك مقابله للسكرتيره الجديده مكاني واجتماع ع الساعه 7
فهد: تمام 
وصلت عشق قدام شركه الحديدي 
عشق بنبهار: علطول بسمع عن الشركه دي لكن  اول مره اشوفها دي جميله جدا ي ترا مين صاحب الشركه الذكي ده اللي خلاها كده 
يتبع.... 
دخلت عشق الشركه 
عشق: لو سمحتي كان في مقابله النهارده 
السكرتيره: ايوه حضرتك اتأخرتي 
عشق: اه انا وجايه عملت حادثة مع واحد اعمي 
عشق دخلت المكتب 
عشق انبهرت من جمال المكتب 
عشق: بتبص علي كل مكان حوليها الله ايه الجمال ده 
السكرتيره: اتفضلي ي فندم 
عشق: لقيت المدير  قاعد ووشو بالمكتب لورا  
السكرتيره موعد المقابله ي فندم 
فهد تمام 
فهد لف وشو 
عشق بصدمه أنت 
ايه اللى جايبك هنا انت كمان جاي ورايا 
السكرتيرة اهدى ي انسه مينفعش كده 
عشق ده الاعمى اللي قلتلك عليه 
السكرتيره لو سمحتى انتي بتغلطي ف صاحب ومدير الشركه 
عشق: بصدمه ايه 
فهد  ابتسم ابتسامه جانبيه 
عشق: انا كده مطروده من قبل م اقدم 
فهد: لا انتي هتبدأي من بكره 
عشق: بس انت مشفتش مأهلاتي 
فهد: هتبدأي من بكره تمام 
عشق: تمام 
فهد للسكرتيره: خديها عرفيها طريقه الشغل 
فهد: اه صحيح انتي هتبقي السكرتيره الشخصيه ليا 
عشق: اوك 
عشق: طلعت مع السكرتيره 
السكرتيره: حظك حلو اصلي فهد بيه مش بيسامح اللي بيغلط فيه انا مصدومه منو 
عشق: الحمدلله بس اكيد ناويلي علي حاجه 
عند فهد 
فهد: حلو اوي هخليكي تشوفي النجوم ف عز الضهر 
وهقصلك لسانك ده 
بس استني 
ف مكان تاني 
نور: ماما نتي لازم تخلي فهد يتجوزني 
امها؛ منتي عارفه دماغ فهد صعبه 
نور؛ نا مستعده اعمل اي حاجه عشان يحبني ويتجوزني 
ف الشركه 
فهد: انسه عشق 
عشق دخلت بسرعه: نعم ي استاذ فهد 
فهد الملفات دي تخص مشروع مهم عاوزك تخلصيهم النهارده 
عشق؛ بس حضرتك دول كتيرر اوي 
فهد؛ لو مش قادره ع الشغل قولي من الاول 
عشق ف نفسها: باارد ومعندهوش دم 
فهد؛ اي روحتي فين 
عشق: خلاص لما اروح هخلصهم 
فهد؛ لما تروحي فين 
نتي هتقعدي ف الشركه لحد متخلصيهم 
عشق: افندم 
فهد؛ شكلك مش هتنفعي كده 
عشق: مقصدش خلاص هشتغل عليهم لحد مخلصهم 
عشق  بهمس ربنا ينتقم منك يشيخ 
فهد: بتقولي حاجه 
عشق: لا متكلمتش 
فهد: تقدري تروحي علي شغلك 
عشق بتطلع من المكتب 
فهد ف نفسو: هخليكي تندمي علي اليوم اللي جيتي فيه هنا بس استني علياا 
يتبع
تاني يوم في الشركه 
فهد للسكرتيره: الانسه عشق جت ولا لسه 
السكرتيره: ايوه يفندم هي دلوقتي عندك ف المكتب
فهد: تمام 
فهد دخل المكتب 
عشق شافته ووقفت
فهد صباح الخير 
عشق صباح النور 
فهد: اكيد انتي مخلصتيش الملفات ف انا هضطر اني 
وقبل ميكمل كلامه عشق بتقاطعه
عشق' لا يفندم الملفات جاهزين وكلو تمام اهو اتفضل 
فهد بينصدم للحظه بس مش بيبين كده 
فهد بيشوف الملفات ومش بيلاقي فيهم حاجه ناقصه
فهد ف نفسو: دي ازاي قدرت تخلص ده كل ف كام ساعه 
طلعتي مش ساهله ي عشق 
عشق بصوت واطي: انت مفكر اني هستسلم بسهوله كده 
فهد: بتتكلمي مع مين 
عشق: مبتكلمش مع حد 
فهد: طيب تمام ارجعي علي مكتبك وانا هراجع الملفات كويس 
عشق: تمام 
عشق بتطلع من المكتب 
عشق بتدخل مكتبها وتحط راسها علي المكتب 
وبتقول اااه ي راسي انا منمتش من الليل 
وبتفتكر اللي حصل بالليل 
فلاش بااااااك
بعد م عشق طلعت من مكتب فهد 
عشق: انا لازم اخلصهم قبل الصبح عشان ميفزش عليا ويكسرني 
وفضلت  تشتغل تشتغل لحد مخلصتهم 
بتبص ف الساعه بتلاقيها 12.30
عشق ينهاااار ابيض انا اتأخرت اوييي زمانها ماما ميته عليا من الخوف
عشق بتنزل جري لتحت 
وبتلاقي البواب بيقفل باب الشركه 
عشق: ي عمو استني ي عمو 
البواب بيبص بيلاقي بنت جميله بتجري عليه 
البواب: مين انتي يبنتي وايه مقعدك لوقت متأخر ف الشركه 
عشق؛ نا شغاله هنا جديد وكان ورايا شغل كتير وتأخرت 
البواب: طيب اتفضلي اطلعي علشان اقفل الباب 
عند بيت عشق 
امها: انتي فين يعشق يبنتي اتأخرتي اوي 
ام عشق لأختها: م ترني علي اختك تشوفيها فين 
اختها: يماما رنيت وتليفونها مغلق 
عند عشق كانت وصلت البيت وبتخبط
امها: اكيد دي عشق وراحت تفتح الباب 
عشق: دخلت 
امها: كنتي فين يحبيبتي اتأخرتي ليه 
عشق: والله يماما كان ورايا شغل كتيررر 
امها: ربنا يحفظك يحبيبتي 
بااااااك
عشق بتفوق من افكارها علي صوت السكرتيره 
السكرتيره: انسه عشق كلمي استاذ فهد 
عشق هو دا وقتو طيب انا جايه 
عشق بتروح عند فهد 
بتخبط علي الباب وبتسمع صوتو المميز 
فهد؛ ادخل
عشق بتدخل 
فهد؛ اتفضلي اقعدي 
عشق بتقعد قدامو علي المكتب
فهد: مكنتش متوقع انك تقدري تخلصيهم بس بجد برافو عليكي 
عشق؛ بتقول وهي بترفع نفسها امال ايه دا انا عشق 
فهد: بيضحك علي شكلها 
فهد طيب متغتريش بنفسك 
عشق: حاااضر 🙄
فهد: نا طلبتك عشان بكره في حفله ف الشركه المنافسه وانتي لازم تحضري بما انك سكرتيرتي الشخصيه 
عشق: بس انا مش بحب الحفلات وخاصه النوع ده
فهد: انتي لازم تيجي
عشق: ماشي ان شاء الله هاجي 
فهد؛ تمام اتفضلي 
عشق: بتقوم عشان تخرج 
وفجأه بتحس بتوازنها اختل وبتفقد وعيهااا 
فهد بيجري عليها: عشققققق 
فهد: عشققققق
وعشق اغمي عليها بين ايدين فهد 
فهد بصوت عالي: امل امل 
وامل السكرتيره دخلت بسرعه 
واتصدمت لما شافت عشق مغمي عليها ف حضن فهد 
فهد: انتي واقفه مكانك بتعملي ايه اطلبي دكتور بسرعه 
امل بتتحرك وبتنده علي الدكتور 
ملحوظه( الشركه فيها دكتور عشان اي خطر يحصل للموظفين) 
الدكتور بيدخل 
وفهد بيحط عشق علي الكنبه 
الدكتور بيفحص عشق 
فهد: خير ي مؤمن 
مؤمن الدكتور؛ هي بخير ي استاذ فهد بس فقدت وعيها من الارهاق باين عليها منامتش ليها وقت 
فهد: تمام هي هتفوق امتي
الدكتور: شويه وتفوق بس لازمها راحه 
فهد؛ تمام 
الدكتور بيخرج 
فهد للسكرتيره: ف السي ڨي بتاع الانسه عشق 
مكتوب عنوانها ورقم تلفونها هتيهملي دلوقتي 
امل: تمام ي استاذ فهد 
امل بتخرج وبتجيب المعلومات 
وفهد بيعرف عنوان عشق 
فهد: نا دلوقتي هروح اروح الانسه عشق رني علي مراد خليه يجي مكاني لحد مرجع 
امل؛ تمام
(مراد صاحب فهد الانتيم وليه اسهم في الشركه) 
مراد بيشيل عشق ويركبها عربيتو وبينطلق علي عنوان بيتها 
امل بترن علي مراد
امل: استاذ مراد 
مراد: نعم ي امل 
امل: فهد بيه خرج من الشركه وقالي ارن عليك عشان تيجي تقعد مكانو لحد مترجع 
مراد: تمام مسافه السكه واجي 
عند فهد ف العربيه 
بيكون حاطط عشق من ورا وهو بيسوق 
فهد بيبص علي عشق هي ونايمه وبيفكر 
انا مش عارف ايه بيحصلي لما بكون معاكي في مكان واحد بحس بإحساس غريب 
وبيبص علي عشق من مرايه العربيه 
بيوصل لبيت عشق 
وبيشيلها ويمشي بيها وسط كلام الناس 
وحده من اللي ف الحاره
الله يسهلو البت عشق وقعت واحد ولا ايه يقول للقمر قوم ونا اقعد مكانك 
وحده تاني: يختي مهيا واختها مش بيوقعو غير الاغنياء 
ههههههههههه وفضلو يضحكوا 
فهد مبيهتمش لكلامهم وبيوصل عند باب بيت عشق 
ويخبط 
مامت عشق: حنين ي حنين روحي شوفي مين بيخبط 
حنين؛ اووووف اشتغلت بوابه انا 
امها- اخلصي يبت 
حنين بتفتح: وبتتفاجأ من فهد هو وشايل عشق 
وبتوقف مكانها زي الحجر 
امها: مين يبت علي الباب 
بتبص بتلاقي فهد شايل عشق 
ام عشق: انت مين وليه شايل بنتي 
فهد: مش تدخليني الاول ي امي وبعد كده نتفاهم 
ام عشق: اسفه ي ابني ادخل 
فهد بيدخل شقتهم وبيبص حواليه 
وبيحط عشق علي اقرب كنبه 
ام عشق: مالها بنتي وانت شايلها ازاي كده 
فهد: اولا اعرفك بنفسي 
انا استاذ فهد صاحب الشركه اللي الانسه عشق شغاله فيها 
ام عشق: اهلا وسهلا بيك ي ابني نورتنا 
فهد: كل اللي حصل ان الانسه عشق اغمي عليها ف الشركه وطلبنالها دكتور وقال لازم ترتاح وانا جبتها علي هنا 
ام عشق: كتر خيرك ي ابني تعبت نفسك معانا 
فهد: لا تعب ولا حاجه ي امي 
بعد كده عشق بتفوق وبتفتح عنيها 
عشق: اههههه  انا فين 
وبتبص حواليها بتلاقي امها وحنين وفهد 
عشق انا فين 
فهد: حمدالله علي سلامتك ي انسه عشق 
عشق الله يسلمك ي فهد بيه هو ايه اللي حصل 
فهد انتي وف مكتبي اغمي عليكي وجبتك هنا والدكتور قال لازم ترتاحي 
عشق لا انا مش تعبانه مفييش حاجه 
ام عشق: لا يبنتي انتي جيتي ف وقت متأخر ف الليل من الشركه ومنمتيش 
فهد: ليه جت متأخره الموظفين كلهم بيطلعو بدري 
عشق لا م انا قعدت لحد 12.30 عشان كنت بخلص شويه اوراق وملفات مهمين وبتبص لفهد وبتضغط علي سنانها 
فهد بيفهمها وبيكتم ضحكته 
فهد: طيب انا همشي دلوقتي لو عزتي اي حاجه متتكسفيش رني عليا 
ام عشق: ميصحش يبني اقعد اشرب الشاي 
فهد: مره تانيه ي امي عشان مشغول
عشق: شكر ليك جدا ي مستر فهد 
فهد: ولا يهمك انا ماشي سلام 
فهد؛ النهارده  ميعاد الحفله بس اكيد ه مش هتقدري تيجي 
ف انا هاخد امل وابقي خدي منها الملفات لما نرجع 
عشق: لا لا انا هاجي 
فهد: بس انتي تعبانه
عشق الحفله بالليل ونا ان شاء الله هبقي خفيت 
فهد: طيب ماشي هنستنوكي ف الشركه بالليل 
عشق؛ تمام 
وفهد بيمشي وبيركب عربيتو ويروح علي البيت عشان يجهز نفسو للحفله 
واثناء وهو ف الحمام بيسمع صوت حد ف اوضتو 
بيلف الفوطه علي وسطو وبيطلع يشوف مين 
فهد بيلاقي نور بنت عمو 
فهد انتي ايه اللي دخلك هنا 
فهد: انتي ايه اللي جابك هنا 
نور وهي بتقرب من فهد بدلع 
وحشتيني ي بيبي وجيت اشوفك وبتحط ايدها علي عضلاتو
فهد: بقرف بيبعد ايدها عنو
فهد؛ اول واخر مره اشوفك ف جناحي والا انتي عارفه كويس هعمل فيكي ايه 
نور انت بتبعدني ليه عنك وانت عارف اني بحبك 
فهد: تصدقي انك رخيصه اوييي 
فهد بصوت عالي وجهوري اطلعي بره واياكي اشوفك قريبه من هنا تاني 
نور بتبكي وتطلع
وهي وطالعه بتقول ماشي يفهد لو مخليتك تجري ورايا وعاوزني مبقاش نور الحديدي
وفهد بيتجهز وبيلبس بدله سوده شيك اوي بتسحر كل العيون وبيحط من برفانو اللي ريحتو بتدوب الواحد وبيكون في كامل الاناقه 
وبينطلق علي الشركه 
عند عشق 
عشق قامت وبقيت كويسه وكانت بتحضر نفسها للحفله اللي هتروحها مع فهد 
عشق بتلبس وواقفه قدام المرايا 
دخلت حنين عليها 
حنين بصفير اديلوو ايه الجمدان ده يجدعان 
عشق اسكتي يبت اتلمي 
حنين اسكت وانا شايفه كتله جمال قدامي 
وعشق بتكون لابسه فستان اسود ف قمه الروعه وفوقيه حجاب بالون الاحمر مع بشرتها البيضاء وقليل من مساحيق التجميل كانت عباره عن اميره بتخطف نظر كل اللي يشوفها 
حنين انتي كده هترجعي وعريسك ف ايدك 
عشق اسكتي يزفته انا راحه عشان شغل مش اكتر 
وفهد بيرن علي عشق وبيقلها 
فهد: انسه عشق تعالي علي الشركه عشان كلنا هنروح من هناك 
عشق: طيب اديني جايه مسافه الطريق 
وبيقفل 
عشق بتركب تاكسي وبتروح علي الشركه 
وهي وداخله الموظفين كلهم بيبصو عليها ومنسحرين بجمالها 
عشق بتوصل عند مكتب فهد 
وبتخبط علي الباب 
فهد: ادخل 
عشق: بتدخل وفهد بيبص عليها وبيسكت وهو مركز عليها 
فهد ف نفسو ايه الجمال ده مين دي بس ايه اللي انا فيه ده 
وبيكون مراد قاعد جمب فهد وبيقول
بسم الله ماشاء الله ايه ده هو في جمال كده مين المزه دي
فهد بغضب انت ي زفت اسكت ايه اللي انت بتقوله ده 
اتفضلي ي انسه عشق 
عشق بتدخل وتقعد 
فهد: دي الانسه عشق سكرتيرتي الشخصيه 
وده مراد صاحب عمري وشريكي 
عشق: اتشرفت بحضرتك استاذ مراد 
مراد: دا انا اللي اتشرفت بيكي يجميل 
مراااااااد 
ده بيكون صوت فهد الغاضب 
مراد خلاص يعم يلا بينا 
وبيركبو العربيه ويروحو علي الحفله 
فهد ومراد داخلين بهيبه والصحفيين كلهم بيتلموا حولين فهد
واحد من الصحفين فهد الاقتصاد بذات نفسه هنا 
والحراس بيبعدوا الصحفيين  عن فهد 
فهد بيبص بيلاقي عشق واقفه ومتوتره 
فهد بيروح عند عشق 
فهد: ايه ي عشق ايه موقفك كده تعالي 
وبيمسك ايدها وبيروح يقعد هو وعشق ومراد 
وشويه ويجي عليهم رامي الالفي وده بيكون صاحب الحفله وعدو لفهد ومراد 
رامي: نورتونا وشرفتونا ي وحوش الاقتصاد الحفله نورت بوجودكم 
فهد بخبث: الحفله منوره بأصحابها ي رامي 
رامي بيبص علي عشق بخبث 
مين القمر ده وبيمد ايدو يسلم عليها 
هنا فهد حس بغيره ومد ايدو سلم علي رامي بدل عشق 
فهد: دي الانسه عشق سكرتيرتي الشخصيه 
رامي: ااه بسم الله ماشاء الله جميله 
عشق بترد بلطف: شكرا 
وبيقعد رامي معاهم وشويه ويجو رجال اعمال مهمين اوي وبيقعدو 
عشق بتحس نفسها مخنوقه لانها مش متعوده علي كده ولا علي كميه الناس دي 
فهد بيحس بيها بس مبيتكلمش 
عشق بتستأذن منهم وبتقول شويه وراجعه 
فهد راحه فين 
عشق هظبط نفسي في التواليت 
فهد تمام 
عشق بتروح علي الحمام 
وبتدخل تظبط نفسها وتمسح العرق 
وهي وطالعه بتخبط ف حد
عشق؛ اسفه 
وبتبص تلاقيه رامي 
رامي وهو بيقرب منها ولا يهمك ي جميل وبيفضل يقرب 
عشق لو سمحت ابعد 
رامي استني خلينا نتسلا شويه 
وبيقرب عليها عشان يتهجم عليها 
وعشق بتحس روحها بتتسحب منها وبتعيط وتصرخ بس محدش سمعها
وفجأه بيدخل فهد ويفضل يضرب ف رامي 
وعشق بتستخبي ورا فهد 
فهد بيقلع بدلتو ويلبسها لعشق 
والصحفيين بيتلمو عليهم ويصورا 
مراد بيدخل بينهم وبياخد عشق وفهد وبيمشو 
فهد هو وفي العربيه وقاعد جمب عشق اللي بتعيط 
عملك حاجه الحيوان ده 
عشق: لا وبتعيط 
فهد خلاص اهدي وانا اسف اني حطيتك ف موقف زي ده 
عشق؛ لا حضرتك معملتش حاجه 
مراد خلاص يجماعه كفايه جو الاحزان ده 
فهد بيبص لمراد بصه خرستو 
وبيوصلو عشق لبيتها ويمشو
تاني يوم فهد بيكون نايم وبيصحي علي رنت الفون بتاعه 
فهد الووو يزفت في ايه علي الصبح 
مراد: انت نايم ومش حاسس باللي بيحصل 
فهد في ايه علي الصبح انطق 
مراد لا انا مش هتكلم شوف انت الاخبار بنفسك وبيفصل
فهد بيفتح موقع ويشوف ايه الاخبار دي وبينصدم 
استووووووب 
فهد بيدخل علي موقع وبيقرا الاخبار وبينصدم 
والاخبار بتبقي عباره عن ﴿ صورته هو وحاضن عشق وتحتيها مكتوب فهد الاقتصاد يضرب رجل الاعمال رامي الالفي بسبب عشيق"ته امس﴾
فهد بيقرا الاخبار وبيتجنن وبيقول عملتها ي رامي الكلب طب وكتاب الله مـ انا سايبك 
____________
؏ند عشـق 
حنين كانت ماسكه الفون وبتقلب بملل علي الفون 
وفجأه بتصرخ والتلفون بيوقع من ايدها 
وعشق بتجري عليها هي ومامتها 
عشق: مالك ي حنين في ايه 
وحنين مش بترد 
ف عشق مسكت التلفون من الارض وشافت الاخبار وصورتها وانصدمت ووقعت رجليها مقدرتش تشيلها 
امها ف ايه انتي وهي مالكم كده 
وجايه تمسك التليفون
 فجاه حنين شدته منها وقالت لها  دي كانت صوره لعفريت وانا انصدمت وخفت وعشق زيي
امها ما انا بقول لكم يا بنت انت وهي ما تتفرجوش على الحاجات دي رجفتوني على الاول الصبح وطلعت قالت انا نازله اشتري شويه حاجات من السوق
امهم نزلت السوق 
حنين لعشق ايه اللي انا شفته ده يا عشق
عشق: والله م اعرف ي حنين ايه ده 
حنين: طيب الاستاذ فهد حاضنك ازاي 
عشق حكت لها اللي حصل ف الحفله 
ف السوق عند الحاجه صابره والدة عشق 
احد البياعين 
متشوفي بنتك ي حاجه صابره ولا سيباها ماشيه علي حل شعرها جابت للحاره الكلام 
صابره: قطع لسانك بنت مين دي بنتي اشرف منكم كلكم 
بياع تاني: العشي"قه اشرف مننا صح 
صابره عشيق"ه مين 
ووحده من البياعات ورتها الصوره والكلام 
ووالدة عشق انصدمت ورجعت جري علي البيت 
__________
عند فهد 
فهد: الو ي مراد تجيبلي الصحفي اللي نشر الحاجات دي 
ورامي الالفي حيابه بعدين 
مراد: طيب ي فهد وعشق كلو دلوقتي جايب ف سيرتها 
فهد انا لازم اتصرف هي مليهاش ذنب واكيد سمعتها هتبوظ 
مراد: طيب هتعمل ايه 
فهد هفكر وابقي ارد عليك 
فهد بيفصل مع مراد 
فهد اغلطت اوي ي رامي لما دخلت بنت بريئه بينا 
والله لندمك علي اللحظه اللي شفتها فيها 
ـــــــــــــــــــــــــ
عند رامي الالفي
حلوه اوي الاخبار اللي نزلت عن فهد الاقتصاد واكيد هتتدمر سمعتو
واحد من شركاء رامي
متنساش ان ده فهد الحديدي واكيد مش هيسكت
رامي عادي وانا رامي الالفي ومش هسكت علي ضربو ليا 
والبت اللي معاه دي عجبتني اوي وانا لما تعجبني حاجه بخدها لو بالغصب وبيضحك ضحكه خبيثه 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
عند عشق ف البيت 
امها بتدخل ووشها باين عليه الصدمه 
وبتدخل تضربها بالقلم 
ي خساره تربيتي فيكي ي عشق خليتي تربيتي ف الارض وخليتي اللي يسوا وميسواش يتكلم عليكي
وانا دلوقتي عرفت كنتي ليه بتتأخري ف الشركه ي كل. به
تريكي عشيق"ه المدير 
عشق والله يماما انتي فاهمه غلط 
صابره: انا فاهمه غلط امال ايه الصح
حنين: يماما اسمعيها انتي فاهمه غلط 
امها: اسكتي انتي متدخليش
امها: اسمعك بس مكنتش متخيله منك كده يبنت بطني 
عشق قربت من مامتها ومسكت ايدها وباستها 
ارجوكي اسمعيني يماما 
امها: هسمعك بس عشان انا حاسه انك مستحيل تعملي كده 
عشق حكتلها كل اللي حصل ف الحفله 
صابره: ربنا ينتقم منه يارب وكتر خيره الاستاذ فهد انو دافع عنك 
امها: انا اسفه يحبيبتي اني شكيت فيكي وف تربيتي 
بس كلام الناس وجعني 
عشق وانا اسفه يماما اني خليتك تسمعي كلام وحش 
وحضنو بعض 
حنين: ايه انا مليش حضن ولا ايه 
صابره: تعالي يبكاشه انتي 
صابره لعشق؛ مفيش شغل تاني ف الشركه 
عشق طيب يماما والمصاريف 
امها مليكيش دعوه انتي انا هتصرف 
وهنا الباب رن 
وحنين راحت تفتح 
حنين اتصدمت لما لقيت فهد 
صابره: مين بيرن يبنتي 
فهد دخل انا ي حجه 
عشق اتصدمت لما لقيت فهد 
صابره: اتفضل يبني 
فهد دخل وقعد 
فهد: انتو اكيد شوفتو الاخبار 
صابره: ايوه يبني وانا عارفه انكم مظلومين 
فهد: نا دلوقتي جاي وبقلك ميرضنيش كده خاصتاً ان كده
 سمعت الانسه عشق وسمعت شركتي هتتدمر 
ف انا عندي اقتراح وياريت حضرتك توافقي 
صابره:  طيب ايه هو يبني 
فهد: انا طالب ايد الانسه عشق 
عشق بصدمه:............ 
فهد. انا طالب ايد الانسه عشق 
عشق بصدمه. اي 
فهد. مفيش قدامنا غير كده وده لصالحنا احنا الاتنين 
عشق. بس انت مش بتحبني يعني متجوزني شفقه وانا مش هتجوز بالطريقه دي 
فهد ممكن تسيبونا نتكلم شويه لوحدنا 
امها.  تمام 
فهد بصي ي عشق احنا هنتجوز لمده سنه وهيبقي بينا كل الاحترام وبعد السنه دي هنتطلق وكل واحد هيروح لحاله
ايه رأيك 
عشق. لا 
فهد.  متتسرعيش هسيبك تفكري لحد بكره 
عشق. مبتردش
فهد بيمشي وتقعد عشق تفكر وبعدين تروح لامها وتقولها انا حيرانه اوي يا ماما
الام. يابنتي مفيش حل غير كده وافقي 
عشق. بس ياماما ده هيتجوزني شفقه
الام. يابنتي صلي استخاره ولو ارتحتي وافقي 
وبالفعل تصلي عشق استخاره. ويطمن قلبها حتي يغلبها النوم وتنام 
_________
تاني يوم صباحا في قصر فهد الحديدي
فهد بيصحي وبياخد شور وبيلبس بدله من اللون الاسود
 وقميص ابيض وكوتشي باللون الابيض ويضع برفانه
 المفضل ويكون في غايه الجمال والجاذبيه ويخرج للشركه 
ويدخل الشركه بكل كبرياء وتكبر ونظرات الاعجاب من الموظفين ولكنه لا يعيرهم اي اهتمام 
فهد للسكرتيره. هدي ابعتيلي مراد عالمكتب 
(هدي سكرتيرة فهد  الجديده تحاول دائما ان تلفت نظره ولكنها فشلت)
ملحوظه 
« هدي مكان امل» 
هدي. حاضر يا فهد بيه 
فهد بيدخل مكتبه 
وبعدين يدخل مراد 
فهد. مراد انا كام مره اقولك ي حم.ار تدق الباب قبل ما تدخل 
مراد. ما خلاص يا عمنا المهم عملت اي فالمشكله 
فهد. انا قررت اتجوزها بس مش عارف ردها عجيتها مهله تفكر
مراد. اوه والله واوقعت ي فهدي ومحدش سمي عليگ
فهد. اطلع بره يا مراد وخد الباب فأيدك
مراد. ليه ي قلبي منا زي صاحبگ برضو
فهد. برررررررررررررررره 
مراد. خلاص خلاص انا ماشي
فهد. خد الباب فأيدك 
_________
ف بيت عشق 
عشق. ياماما انا صليت امبارح استخاره وحسيت بالاطمئنان 
الام. خلاص يابنتي وافقي ليه وجع القلب ده 
عشق. ما هو اللي هيحصل ده انا هرن علي فهد وابلغه 
الام. علي بركة الله يا بنتي 
عشق. امال حنين فين انا مش شايفاها 
الام. حنين راحت الكليه 
عشق اوك هروح اكلم فهد 
___________
فالشركه عند فهد
يرن موبايل فهد يمسك فهد التليفون يلاقيها عشق يرد بسرعه 
فهد. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عشق. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
عشق. انا كنت ببلغك بموافقتي 
فهد /تمام انا هاجي واجيب المأذون دلوقتي 
عشق. تمام بس انا عاوزه اقلك حاجه 
فهد اتفضلي 
عشق: الاتفاق اللي بينا محدش يعرف بيه غير انا وانت بس
فهد: تمام 
وبيقفل مع عشق
فهد بيرن علي مكتب مراد 
مراد: ايه مش لسه كارشني من مكتبك 
فهد؛ اخلص ي زفت وهات المأذون وتعال علي بيت عشق 
مراد؛ اوك 
فهد بيروح عند عشق وبيكتبو الكتاب 
فهد بيسرح ف افكااره 
فلاش بااااك 
مراد: فهد انت ليه عاوز تتجوزها وفي الف بنت تتمناك حالك مش مريحني ي صاحبي 
فهد؛ هتعرف مع الوقت ي مرراد 
انا هتجوزها دلوقتي عشان الاخبار اللي انتشرت وعشان اربي رامي الالفي واخليه يعرف يلعب مع فهد الاقتصاد كويس 
بااااك 
فهد بيفوق علي جمله المأذون الشهيره
 { بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعلي خير} 
فهد. جهزي حاجاتك ي عشق وتعالي تحت 
هستناكي ف العربيه 
عشق: تمام 
عشق بتدخل تحضر حاجتها وهي خايفه ومتوتره 
امها: والله ي عشق يبنتي انا قلبي بيقولي ان فهد هيصونك ويحافظ عليكي 
عشان كده خليتك توافقي 
عشق: خلاص يماما اللي حصل حصل 
وبعد وقت فهد وعشق بيوصلوا قدام القصر 
عشق بتنزل وتنبهر من جمال القصر وبتقول ف نفسها ده مش قصر ده جنه 
فهد وعشق بيدخلو 
فهد بيمسك ايد عشق 
عامر؛ مين دي يفهد 
فهد ببرود؛ مراتي
نعمه: ايه مراتك انت اتجوزت امتي 
فهد: محدش ليه دعوه ومش عاوز اسمع كلام كتير ف الموضوع 
عامر: انت ازاي تتكلم معانا بالشكل ده وازاي تتجوز من غير منعرف 
فهد؛ رنا خدي عشق علي جناحي 
رنا بتاخد عشق وتطلع علي جناح فهد 
نور؛ انت ازاي تتجوز البيئه دي ولا انت اتجوزتها عشان كانت  عشيق"تك 
نور مبتكملش كلتمها وبتلاقي قلم نزل علي وشها من فهد 
عامر................. 
يتبع
عامر: انت ازاي ترفع ايدك علي بنت عمك 
فهد: لما بنت عمي متحترمش مراتي يبقي انا محترمهاش 
وانا قولت مش عاوز كلام كتير ف الموضوع 
فهد مشي وركب عربيته 
نور: بقي يفهد بتمد ايدك عليا بسبب البت دي والله لاندمكم 
ـــــــــــــــــــــــــ 
فوق عند عشق ورنا
رنا«اخت فهد»: اتفضلي ادخلي 
عشق: بتدخل تلاقي اوضه واسعه جدا جدا اشبه م يقال عنها قصر 
جميعها باللون الاسود حتي الاثاث لكن فيها اوضه تاني مزيج من جميع الالوان 
عشق: هي دي لونها اسود كده ليه
رنا: دي من ذوق فهد وهو بيعشق اللون الاسود اما الاوضه الملونه دي كنت بنام فيها انا وصغيره 
عشق: انتي جميله اوي ي رنا 
رنا: وانتي كمان ي عشق شكلنا كده هنبقي صحااب 
عشق: اڪيد
رنا. انا هسيبك ترتاحي شويه 
عشق. تمام 
_____________
عند فهد ف الشركه 
بيبقي قاعد جوه المكتب وف ايديه اوراق 
الباب بيخبط
فهد؛ ادخل 
بتدخل هدي وهي بتتم"ايل قدام فهد ولابسه لبس قصير اوي 
فهد. خير ي هدي 
هدي. الوفد الايطالي هيوصل بكره ي فهد 
فهد. اولا اسمي بشمهندس فهد ولا احنا ف الشارع مش ف شركه وبالنسبه للوفد لما يوصلوا ابعتيلي خبر 
هدي: حاضر
فهد. اتفضلي علي شغلك
 ـــــــــــــــــــــــــ   
عند مراد. كان ماشي ف الطريق السريع 
وفجأه بيخبط ف بنت 
وبينزل من العربيه يشوفها 
مراد. انتي كويسه ي انسه 
حنين. بتبص عليه وبتوه ف ملامحه 
مراد. ي انسه 
حنين. مش بترد 
مراد. انا عارف اني قمر 
حنين. لا مين قال كده
مراد. امال انتي بتبصي عليا وسارحه ف ايه 😎
حنين. لا انا شبهت عليك مش اكتر 
مراد. طيب انتي كويسه حصلك حاجه 
حنين. لا شكرا وبعد كده تبقي تفتح 
مراد. انتي اللي طلعتي قدامي 
حنين. خلاص يسطا 
مراد. اسطا ايه دي هو انتي شيفاني سواقك ولا ايه 
حنين. اه اقصد لا
فجأه بتيجي صحبت حنين وبتاخدها وتروح 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف القصر 
فهد بيرجع 
ويطلع علي جناحو 
بيدخل ومبيلاقيش عشق 
فهد. راحت فين دي 
وبيسمع صوت المياه ف الحمام 
وبيقول. تلاقيها ف الحمام بتاخد شاور 
وبيقعد علي الكنبه 
بعد شويه عشق بتطلع وتكون لافه فوطه علي جسمها م هي متعرفش ان فهد جه 
وبيتطلع وتتصدم ب فهد ف وشها 
فهد. كان بيبص عليها ومتنح وبيقول بصوت واطي يخرب بيت الجمال ده 
عشق بتجري علي الحمام 
عشق اسفه مكنتش اعرف انك جيت 
فهد. ولا يهمك 
عشق. احم ممكن تجيبلي البيجامه اللي عندك 
فهد بيلص حواليه وبيلمح بيجامه لونها بينك وعليها رسوم كرتونيه 
وبياخدها ويتوجه ناحيه الحمام 
وعشق بتطلع ايدها وتاخدها منه 
بعد وقت عشق بتطلع وكانت جميله جدا وشعرها المبلول مفرود علي ضهرها 
 فهد. مش عارف ايه بيحصلي لما اشوفك اجمد كده 
فهد. تعالي اقعدي ي عشق 
عشق بتقعد قصاده علي السرير 
فهد. بصي انتي طبعاً عارفه احنا اتجوزنا ليه 
عشق بتهز راسها 
فهد. طيب احنا قدام الناس كلها احسن زوجين عشان محدش يشك ف حاجه 
عشق. تمام 
فهد انتي نامي علي السرير وانا هنام علي الكنبه 
عشق.دي اوضتك انت انا ممكن انام على الكنبه 
فهد. لا انا قولت كلمه ومبحبش اكرر كلامي 
عشق. طيب 
وعشق بتروح علي السرير وبتتمدد وبتغطي نفسها 
اما فهد بيدخل ياخد شاور وينام 
ـــــــــــــــــــــــــ 
صباحا ف قصر الحديدي 
فهد بيصحا قبل عشق وبيجهز نفسه 
بيلبس تيشيرت رياضي باللون الاسود وبنطال من اللون الابيض وكوتشي اسود وبيضع برفانه المميز 
ف الوقت ده عشق بتصحي 
عشق صباح الخير 
فهد صباح النور 
ادخلي خدي شاور واجهزي عشان ننزل نفطر 
عشق. حاضر 
عشق بتاخد شاور وبتلبس دريس باللون الزهري وخمار من اللون الابيض وكوتشي من نفس اللون وبتكون ف غايه الجمال 
وفهد بيراقبها 
وعشق خلصت ونزلت هي وفهد 
فهد دخل اوضه السفره بكل كبرياء وقعد مكانه ومتكلمش 
اما عشق دخلت وقالت صباح الخير 
الكل رد م عدا وحده «طبعاً انتو عارفينها😂» 
رنا تعالي ي عشق اقعدي جمبي 
عشق بتقعد جمب رنا ومبتاكلش 
نور. مبتاكليش ليه ي عروسه 
عشق. لا باكل 
وبتبدأ تاكل 
وفهد بيراقبها 
فهد بيخلص وبيقوم بيبوس راس عشق ورنا 
وبيقول انا رايح الشركه محتاجه حاجه ي عشق 
عشق. انا عاوزه اروح معاك 
فهد. لا 
عشق. بس 
فهد. لما ارجع نبقي نتكلم 
وبيطلع ويسيبها 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف منزل عشق 
حنين. بتقوم من النوم بكسل 
وتروح عند مامتها 
صباح الخير يمامي 
امها. صباح الورد 
حنين. والله اتوحشت البت عشق 
صابره. هي لسه امبارح بس تصدقي والله كانت عاملالنا جو ف البيت 
حنين. شوفي ي ماما انا بفكر نروح نشوفها النهارده صح صبحيتها 
صابره. ايوه صح طيب لما تيحي من الجامعه نروحلها 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف الشركه عند فهد 
مراد بيدخل مكتب فهد 
فهد. تاني برضو ي حيو"ان بتدخل من غير م تخبط 
مراد. سوري ي فهودي المره الجايه ابقي اخبط
فهد. اخلص عايز ايه 
مراد. جاي اطمن عليك ولا الواحد ميعرفش يتكلم معاك 
فهد بيسيب الورق من ايده 
اه احكي اديني سامع 
مراد. تعرف ي فهودي امبارح خبط ف بنت بالعربيه 
وشكلها يجنن 
فهد. امم وقعت يعني 
مراد. لا مش كده 
فهد. اه باين 
وف اللحظه دي بتدخل هدي 
هدي. فهد بيه الوفد الايطالي وصل 
فهد. خليهم يدخلوا علي اوضه الاستراحه 
هدي. تمام 
فهد. مراد تعالي عندي بالليل نسهر مع بعض 
مراد. اوك
فهد بيطلع يستقبل الوفد الايطالي 
وهو وداخل اوضه الاستراحه 
بيسمع صوت انوثي رقيق بينادي عليه: فهودي 
فهد بيبص لمصدر الصوت والبنت بتجري عليه وووو...... 
يتبع
فهد بيسمع صوت انوثي رقيق بينادي عليه وبتجري عليه تحضنو 
فهد بيشوفها وبيفرح 
فهد. كيندرا انتي رجعتي امتي
كيندرا. انا جيت مع الوفد الايطالي 
فهد وحشتيني اوي اوي ي كوكو 
كيندرا. وانت اكتر ي فهودي 
« كيندرا تبقي بنت عم فهد التاني وهي كانت عايشه ف ايطاليا وتعتبر صديقه فهد المقربه» 
فهد. انتي روحتي علي القصر ولا جيتي هنا فهد كيندرا لا انا جيت على هنا حبيت اشوفك اول واحد ومروحتش فهد طيب نحضر الاجتماع ونروح مع بعض
ف الوقت ده بيدخل شاب ف اوئل الثلاثينات 
فهد. اووه ده عمر كمان معاكي 
عمر. اي ي فهود موحشتكش ولا ايه 
فهد. لا طبعاً وحشتيني ي جدع وبياخدو بالحضن 
فهد. انتو جيتو مع بعض 
عمر. بياخد كيندرا ف حضنو ايوه امال اسيب اختي حبيبتي تيجي لوحدها 
فهد. والله وكبرت وبقيت راجل 
عمر. مش هتبطل هزارك التقيل ي جدع 
فهد. ولا اسكت احنا ف الشركه نبقي نتكلم ف الموضوع ده لما نروح 
وبيدخلوا اوضه الاجتماع عند الوفد الايطالي فهد بيقعد على راس الطاوله وبيبدا الاجتماع وبعد شويه الاجتماع بيخلص
فهد. يديكم العافيه ي شباب شغلكم ممتاز 
وبيطلعوا من اوضه الاجتماعات 
فهد. يلا ي كيندرا انتي وعمر نرجع القصر 
كيندرا. ايوه دا انا اتوحشت رنا وماما نعمه اوييي 
فهد. طيب دقيقه اجيب مراد معانا 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شويه بيوصلوا القصر 
رنا وعشق بيكونوا نازلين من فوق 
رنا بتجري وتقول 
كوكو حبيبتي وحشتيني وبتجري تحضنها 
كيندرا. وانت اكتر ي رنون 
رنا. انتي جيتي امتي 
كيندرا. من شويه 
رنا. اهاا 
كيندرا بتنتبه لعشق 
كيندرا. مين دي ي رناا 
رنا. دي..... 
فهد. مراتي 
كيندرا بصدمه مراتك انت اتجوزت امتي وهي دي مش كانت معاك ف الاخب.. 
فهد بمقاطعه. ده موضوع طويل ابقي احكيهولك 
كيندرا. بتتقدم علي عشق وبتمد ايدها 
كيندرا. اهلا انا كيندرا بنت عم فهد ورنا 
عشق بتسلم عليها بإبتسامه 
اهلا وانا عشق 
ف الوقت ده بينزل باقي افراد العيله علي صوتهم 
كيندرا. ماما نعمه وحشتيني وبتجري تحضنها 
نعمه. كيندرا حبيبتي 
وبيحضنوا بعض 
ف الوقت ده بيدخل عمر 
عمر. ايه ي جدعان انا ماليش نصيب ولا ايه 
نور بتنزل وتسلم علي اخواتها
نعمه. تعال ي عمر يحبيبي 
وبعد شويه بيبقوا قاعدين كلهم 
فهد. ام ابراهيم ام ابراهيم 
ام ابراهيم «الداده». نعم ي فهد بيه 
فهد. طلعي كيندرا وعمر علي اوضهم عشان يرتاحوا 
ام ابراهيم. حاضر 
كيندرا بتقوم وبتقعد جمب فهد تحت نظرات عشق 
كيندرا. فهودي انا عاوزه اقعد معاك 
فهد.   انتي اكيد تعبانه عاوزه ترتاحي نبقي نتكلم بالليل 
فهد. يلا ي عشق 
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند عشق وفهد 
فهد. مامتك وحنين هيجوا كمان شويه 
عشق. تمام 
فهد. تعالي قربي 
عشق. بتقرب وبتقعد جمبه علي الكنبه 
فهد. انتي كنتي بتدرسي ف ايه 
عشق. انا كنت جايبه ف الثانويه 98 بس للأسف مدخلتش كليه عشان الظروف واضطريت انزل اشتغل 
فهد. ده مجموعك يدخل طب ليه مدخلتيش
عشق بحزن وبتنزل راسها. الظروف ي فهد
فهد بيرفع راسها بإيده. من بكره انا هقدملك ف احسن كليه طب ف مصر 
عشق. انت مش مضطر 
فهد. لا ي عشق انا عاوز اعمل كده 
عشق. شكرا 
فهد. مسمعش الكلمه دي تاني 
عشق بتوتر. هو انا ممكن اسألك سؤال 
فهد. امممم
عشق. هي مين كيندرا وعمر دول اولاد عمك يعني اخوات نور 
فهد. اه كيندرا وعمر اخوات نور من كام سنه لما عمي ومراته ماتو ف حادث كيندرا دخلت ف اكتئاب شديد ومحدش قدر يطلعها منه ف امي عرضت علينا اننا نسفرها 
واحنا سفرناها وعمر اخوها مرضيش يسيبها وسافر معاها ونور مرضيتش تسافر وقعدت
عشق بتوهان. اه شكلها بتحبك 
فهد. بتغيري ولا ايه 
عشق. مين انا لا واصلا اغير ليه 
فهد. بضحك خلاص يبنتي وبالنسبه لكيندرا هي اه بتحبني 
بس مش الحب اللي انتي فهماه ده حب اخوي وكمان هي مخطوبه
عشق. بجد 
فهد. اه 
فهد. انا هدخل اخد شاور وننزل عشان نستقبل اهلك 
عشق. اوك 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شويه 
حنين وامها بيوصلوا القصر 
حنين بصدمه. ايه ده متأكده يماما ان ده بيت عشق 
صابره.  ايوه ومتنسيش ان فهد اكبر رجل اعمال فالشرق الاوسط فأكيد هيعيش هنا 
الحارس بيطلع 
اتفضلوا فهد بيه مستنيكم جوه
حنين وامها بيدخلو 
وبيلاقوا عشق وفهد والعيله قاعدين 
عشق بتقوم تسلم علي اهلها 
عشق بتاخد حنين وامها بالحضن 
عشق. وحشتوني اوي 
حنين. وانتي كمان 
 وبيقعدوا 
بعد شويه بيدخل كيندرا وعمر ومراد 
حنين بتشوف مراد وبتتصدم 
حنين. انت 
مراد. ايه اللي جابك هنا يبت كمان بتراقبيني 
حنين. لا شكلك انت بتراقبني 
العيله كلهم بيبصوا لبعض 
عشق. حنين ده مراد صاحب فهد وشريكو 
مراد. عشق انتي بتكلميها ليه وايه جابها هنا
فهد. دي اختها ي ظريف 
مراد. والله اللي يشوفهم ميقولش اخوات وبيضحك 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شويه 
حنين ومامتها بيمشو 
وفهد وعشق بيطلعوا اوضتهم 
فهد. استعدي ي عشق بكره اول يوم ليكي ف الجامعه 
عشق. بتجري وتحضن فهد 
عشق. بجد شكرا جدا ا ي فهد 
فهد. بيتصدم من فعلتها وقلبه بيدق جامد 
عشق بتحس بنفسها وتبعد عنو 
عشق بخجل. اسفه 
فهد. ولا يهمك 
فهد. يلا نامي عشان تصحي بدري 
عشق. اوك 
فهد بيروح ينام علي الكنبه 
عشق. فهد 
فهد. اممم 
عشق. تعالي نام جمبي علي السرير عشان ضهرك ميوجعكش 
فهد. لا عادي انا مرتاح 
عشق. عادي مش هضايق انت ف جنب وانا ف جنب 
فهد. تمام وبيقوم ينام جمبها 
ـــــــــــــــــــــــــ 
تاني يوم ف الصباح 
عشق بتصحي قبل فهد 
جايه تقوم لقيت ايدين محاوطينها بتملك 
بصت جمبها لقيت فهد حاضنها اوي 
عشق. اتكسفت وحاولت تقوم ومش قادره 
عشق. فهد فهد 
فهد. اممم 
عشق. ممكن تشيل ايدك عاوزه اقوم 
فهد. انا اسف منتبهتش بالغلط 
عشق. بتقوم بكسوف وبتدخل تاخد شاور 
بتخلص وتطلع 
بتلاقي فهد قاعد علي السرير وسرحان 
عشق. انا خلصت ادخل خد شاور 
فهد. تمام 
بيدخل فهد وبيطلع
بيلاقي عشق جاهزه 
بيبص عليها اوي 
كانت لابسه دريس باللون السماوي وخمار ابيض وكوتشي ابيض 
فهد. تعالي نفطر واوصلك الجامعه 
عشق تمام 
بينزلوا بيلاقو 
كيندرا وعمر ونور ورنا ونعمه وعامر 
قاعدين علي السفره 
عشق. صباح الخير 
الكل. صباح النور 
عشق بتقعد جمب فهد وبتبدأ تاكل 
كيندرا. فهودي انا عاوزه اجي معاك الشركه 
فهد. طيب روحي مع عمر انا هوصل عشق الكليه 
كيندرا. اوك 
نور. انا هاجي معاكم كليتي جمب كليتها 
فهد. بيهز راسو 
نور ف نفسها انتو مفكارين اني هسيبكم تتهنوا ماشي 
بعد وقت فهد بيقوم 
فهد يلا ي عشق 
عشق. دقيقه اجيب حاجه 
فهد  بيطلع يركب ف العربيه 
نور جايه تقعد جمبو 
فهد. ده مكان عشق اقعدي ورا 
نور بغضب. حاضر 
عشق بتيجي وبتركب جمب فهد 
بيوصلوا قدام الكليه وكل وحده بتنزل تروح كليتها 
فهد. استني ي عشق روحي انتي ي نور 
نور. بقا بتمشيني ي فهد والله لتشوفو هندمكم وبتمشي 
فهد. خدي دول ي عشق 
وبيطلع فلوس من جيبو 
عشق. لا انا معايا 
فهد. انا مش همد ايدي كتير وبعد كده طول م انتي علي زمتي مسؤله مني 
عشق. بتاخدهم شكرا 
فهد. انا قولت ايه امبارح 
عشق بكسوف. نسيت 
فهد. طيب ادخلي احسن متتأخري ولما تخلصي هاجي اخدك
عشق اوك وبتدخل 
ـــــــــــــــــــــــــ 
عشق جوه الجامعه ومش عارفه محاضرتها فين 
وبتخبط ف بنت 
عشق. اسفه 
البنت ولا يهمك ي قمر شكلك جديده هنا 
عشق. اه 
البنت انتي ف سنه كام 
عشق. اولي 
البنت. زيي 
عشق. ممكن تدلوني علي قسم A
البنت ده نفس قسمي اتفضلي نعايا ي 
عشق. اسمي عشق 
البنت. اسمك جميل ي عشق انا اسمي منار وبتمد ايدها 
عشق. تشرفت فيكي ي منار 
منار. شكانا هنبقي صحاب 
عشق بإبتسامه. ان شاء الله 
منار طيب يلا نمشي عشان منتأخرش 
عشق. يلا 
وبيروحوا علي المحاضره 
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند فهد ف الشركه 
فهد. هدي هدي 
هدي بتدخل وبتكون لابسه فستان اخضر ضيق جدا جدا وقصير 
فهد بيبص عليها بشمئزاز 
فهد. ابعتيلي ملفات مشروع  القاهره
هدي. اوك ي فهد بيه 
هدي بتكون طالعه 
فهد. استني 
هدي. اكيد الصناره مسكت ف الطعم 
فهد. احنا مش ف با"ر احنا ف شركه تاني مره متجيش بلبس كده لإما اعتبري نفسك مطروده 
هدي بتوتر. حاضر 
بعد يومين 
ف قصر الحديدي 
عشق بتصحا بكسل بتفتح عنيها بتلاقي فهد قدام المرايا
عشق صباح الخير 
فهد صباح الورد قومي يلا اتأخرتي علي الكليه 
عشق  حاضر 
وبتقوم تاخد شاور 
وبتتجهز وتطلع مش بتلاقي فهد 
امال فهد راح فين هقوم انزل تحت 
عشق بتنزل بتلاقي ضجه واصوات كتير ف القصر 
هي وماشيه بتخبط ف فهد وبتكون هتوقع وبيمسكها من خصرها 
فهد. علي مهلك 
عشق. اسفه 
عشق. هو في ايه ليه الاصوات دي كلها
فهد. انا عامل لقاء صحفي عشان نوضح الاخبار اللي اتنشرت وبسببها اتجوزنا 
عشق. اهاا
فهد افطري وتعالي يلا عشان اوصلك الجامعه
عشق. لا مش عاوزه افطر 
فهد.  عشققق
عشق. والنبي ي فهد مليش نفس 
فهد. طيب خلاص افطري ف الجامعه 
عشق. حاضر 
عشق بتركب هي وفهد وبيوصلها الجامعه
فهد. خلي بالك من نفسك 
عشق. حاضر 
عشق. فهد هو انا ممكن اعزم منار اللي حكتلك عنها
فهد. عادي طبعا اي حد عاوزاه اعزميه
عشق. بإبتسامه. تمام 
عشق بتدخل الجامعه وبتقابل منار 
منار. عشوقتي تعالي اتعرفي علي اسماء 
عشق. اهلا 
اسماء. اهلا انتي عشق 
عشق. اه وانتي اسماء منار حكتلي عليكي كتير 
اسماء. اهاا 
منار. بصو بقا احنا التلاته افضل اصدقاء للأبد تمام 
عشق واسماء. تمام 
وبيروحوا علي محاضراتهم 
منار. عشق انا شوفت صورتك انتي وفهد الحديدي هو يقربلك ايه وفي الاخبار ومكتوب حاجه مش كويسه 
عشق بإبتسامه. انا هحكيلكم اللي حصل بس وعد متقولوش لحد وفهد علي فكره جوزي
منار وأسماء. بصدمه. انتي متجوزه لا وكمان من فهد الحديدي
عشق. اه شوفتو ويلا اوعدوني 
اسماء ومنار. وعد 
عشق بدأت تحكيلهم وحكتلهم كل حاجه عدا اتفاق الجواز 
منار. بصراحه فهد عجبني انو دافع عنك 
اسماء. يبختك بيه ربنا يخليهولك
عشق. ياارب 
صح يبنات النهارده عندنا حفله عشان نوصح الصوره للناس وانا عوزاكم تكونوا معايا 
منار. تمام ي عشق هنيجي 
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند فهد ف الشركه 
فهد. مراد نا عاوز تجيب كبار رجالالاعمال ع الحفله بالليل 
مراد. اكيد 
فهد. انا هرن علي رامي الالفي اعزمو م الحفله هتبقي علي شرفو وبيبتسم ابتسامه جانبيه
بعد شويه بيدخلو كيندرا وعمر 
كيندرا. فهد انت قولت انك هتقولنا سبب جوازك من عشق وانا اصلا نزلت من ايطاليا عشان شفت الاخبار 
فهد. طيب اقعدوا 
فهد. بصوا انا وعشق كنا في حفله وعشق كانت سكرتيرتي الشخصيه
ف رامي حاول يتعرصلها ويتحر"ش بيها وانا دافعت عنها ف اتضاربنا انا ورامي وسعتها الصحافه صورتنا وطلعت الاخبار دي 
كيندرا. طيب هتعمل ايه دلوقتي محدش عرف لسه انها مراتك 
فهد. منا عامل الحفله عشان كده هعرفهم انها مراتي 
عمر. اهااا 
فهد. يلا عشان نروح نحضر للحفله 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف قصر الحديدي بالليل 
عشق بتدخل اوضتها وبتلاقي صندوق وجمبيه ورقه 
عشق بتقرا الورقه بتلاقي مضمونها «عشق البسي الفستان اللي ف الصندوق وتيجي الساعه 8 وانزلي «فهد»   » 
عشق بتفتح الصندوق بتلاقي دريس جميل باللون الاسود ومطرز بخطوط ذهبيه وحجاب باللون الذهبي وجمبيهم ازازه برفان بريحه الفراوله اللذيذه 
عشق. الله الفستان ده تحفه ذوقك حلو اوي ي فهد 
وبتدخل تلبس وتتجهز 
بتخلص لبس وبتحط القليل من مستحضرات التجميل وبتكون غايه ف الانوثه والرقه والجمال وبترش شويه من البرفان بيخلي ريحتها شبه الفراوله
بتوصلها رساله من فهد 
انزلي يلا 
ـــــــــــــــــــــــــ 
تحت عند فهد 
واقف مع مهندس الديكور 
دلوقتي هتنزل بنت اول متنزل سلط الاضواء عليها 
ف الوقت ده بتنزل عشق والضوء  بيتوجه  عليها وفهد بيبص عليها وبينسحر من جمالها......... بقلمي «حبيبه نادي» 
الضيوف كلهم بينصدموا 
والكل بيتكلم بصوت واطي 
اي ده دي مش عشيق'ه فهد اللي كانت معاه ف الاخبار 
عشق. بتسمع همهمات الجميع وبتكون علي وشك البكاء
بيجي فهد عندها وبيمسك ايدها تحت نظرات الصدمه من
 البعض والكراهيه من البعض
وبيهمس جمب اذنها متخافيش ي عشق انا معاكي 
وبيتوجه بيها علي المنصه 
فهد. طبعاً كلكم مستغربين انا عملت ليه حفله مفاجئه وطبعا عشق معايا 
والاخبار اللي كانت منتشره دي 
احب اقلكم انو اللي بتتكلمو عليها دي وبتطعنوا ف شرفها وشرفي وبتقولوا عليها عشيق"تي 
تبقي مدام فهد عامر الحديدي 
 الجميع  ف حاله صدمه وبدأو يتكلموا
وانا مش هسيب....... حقها ولا اي حد اتكلم ف شرفها وبالنسبه للي نشر الاخبار حسابو معايا وبيبص علي رامي وبيبتسم ابتسامه صفرا
واخد من الصحفيين بيسأل سؤال 
انت اتجوزت امتي ي فهد بيه.... 
فهد. انا متجوز من اسبوعين ومحدش كان يعرف لإنو مراتي وبيحضنها... قدام الكل 
وبيقول المدام عشق. مكنتش عاوزه فرح 
ف كتبنا الكتاب بس 
وبالنسبه للي حدث ف حفله رامي الالفي 
انا هقولكم حصل ايه........... 
فهد. انا هقولكم حصل ايه 
اللي حصل ان الاستاذ المحترم رامي الالفي حاول انو يتحرش بمراتي 
ف الوقت ده رامي الالفي بيتصدم ورجال الاعمال كلهم بيبصوا عليه بشمئزاز 
فهد بيكمل كلامه. وانا زي اي راجل دافعت عن مراتي وشرفي وبيشد عشق لحضنه وكمان لما ضربتو مكتفاش بكده لا ده كمان راح طلع اشاعات عليا وعلي مراتي ان هي عشيق"تي عشان يدمر سمعتي و شركات الحديدي 
بس هو لو كان نسي اني فهد عامر الحديدي اديني فكرتو 
الصحافه كلها بتجري علي رامي وبتستجوبو
واحد من الصحافيين. انت صحيح حاولت تتحرش بالمدام 
واحد تاني. انت ازاي عملت كده 
ف اللحظه دي بيتقدم راجل اعمال مشهور وبيكون ليه سمعته 
 رجل الاعمال. احنا اسفين استاذ فهد اننا شكينا فيك وكمان نعتزر للمدام انها اتعرضت للموقف ده وبالنسبه لرامي احنا كلنا نوعدك اننا مش هنتعامل معاه واضمنلك ان شركاته ف الارض 
فهد. شكرا جدا ليك استاذ سليمان 
ورامي الصحافه بتكون محوطاه من كل جهه  وهو بيصرخ وبيقول ابعدو عني وبيجي حراسه وبياخدوه
رامي ف عربيته 
والله ي فهد لأندمك اشد ندم انت والسنيوره بتاعتك 
كيندرا بتتقدم علي فهد وعشق وبتصفق 
كيندرا. برافو عليك ي فهود انت كنت فخم اوي 
فهد. هههه يبنتي خفي شويه 
كيندرا. ههههه ظريف
عشق بهمس. فهد فهد 
فهد. قلبو 
عشق. انت قولت ايه 
فهد. بقولك نعم 
عشق. انا تعبت من الوقفه تعال نقعد 
فهد بياخدها وبيقعدوا علي طاوله والصحفيين كلهم متجمعين حوليهم 
الصحفي. انت اتعرفت علي المدام امتا واتجوزتوا امتا
فهد. انا اتعرفت عليها من مده قصيره وكانت احلي مده ف حياتي وبالنسبه احنا اتجوزنا امتا انا سبق وجاوبت 
فهد. بيشاور للحراس يبعدوهم 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف منزل عشق 
حنين. شوفتي يماما 
امها. ايه 
حنين. فهد عامل لقاء صحفي مباشر 
وجاب حقه وحق عشق 
امها. انا حاسه يبت ي حنين انهم هيعيشوا مع بعض مده طويله وهيحبو بعض 
ف الوقت ده الكاميرا بتيجي علي مراد 
وحنين بتكون شيفاه ف الشاشه 
حنين بسرحان. اه يماما هيحبوا بعض 
صابره. ربنا يعوض علي عشق ويراضيها هي تعبت اوي عشانا ربنا يحفظها يارب وكمان يعوض عليكي ب ابن حلال 
صابره. يبت سرحانه ف ايه بكلمك 
حنين. لا يماما مش سرحانه 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف القصر 
نور بتكون واقفه مع صحبتها
نور. شوفتي اهو عامل الحفله دي كلها عشانها 
صحبتها. يبنتي سبيهم ف حالهم فهد مش ببحبك وانا نصحتك كتير ابعدي عنو 
نور. يوووه خلاص انتي مالك 
صحبتها. براحتك ي نور ف الاخر هتندمي 
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند فهد وعشق 
بيتقدم شاب جميل جداً علي فهد 
فهد. اول ميشوفوا بيقوم ويتقدم عليه وبياخدوا بالحضن
فهد. رائد 
رائد. فهد والله وحشتني ي راجل 
فهد. هو حد بيشوفك اصلا 
رائد. م انت عارف ظروف الشغل 
فهد. تعال اعرفك علي مراتي 
مراد و عمر. بخخخ احنا هنا 
فهد. ايه البرود ده 
مراد. ده برودك يفهودي 
فهد. بس يزفت 
مراد. اووو رائد وحشتني يبني محدش بيشوفك 
رائد. اه والله يمراد شغل 
مراد. بيجيلو تلفون دقيقه وجاي 
فهد. تعال ي رائد 
عمر. هاجي معاكم 
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند عشق بتكون واقفه مع منار وأسماء 
فهد. عشق اعرفك ده رائد صاحبنا ضابط ف المخابرات 
عشق. اهلا اتشرفت بحضرتك 
رائد. لفت نظره اسماء وكان بيبص عليها 
رائد. الشرف ليا 
فهد. بيلاحظ نظرات رائد لصحبه عشق 
فهد بهمس. اتقل يولد البنت مكسوفه من نظراتك 
رائد بضحك. نظرات ايه دي 
عمر. بيكون  مركز منار 
فهد. بص كده علي عمر 
رائد. هنتفضح يلا بينا 
فهد. انا هقعد معاهم 
عشق. تمام 
والشباب بيمشوا 
فهد بضحك. رائد لأسماء وعمر لمنار
وف الوقت ده بيجي مراد 
مراد. ومراد لحنين 
فهد بضحك. حنين مين
مراد. اخت مراتك يجدع 
فهد. هو انت لحقت 
مراد. اعمل ايه القلب وما يهوي 
وبيضحكوا 😂
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد وقت الحفله كانت خلصت 
عند عشق وفهد ف جناحهم 
بيكونوا غيروا لبسهم  واخدو شاور
عشق. فهد انا عاوزه اقلك حاجه 
فهد. اتفضلي 
عشق. هو انا ممكن ارجع اشتغل معاك ف الشركه زي مكنت قبل منتجوز
فهد. بس انتي مش بحاجه للشغل 
عشق. لا انا عاوزه اشتغل عشان برجع من الكليه بدري وبزهق 
فهد. ماشي تعالي من بكره 
عشق بفرحه بجد 
فهد. بجد 
عشق. شكرا جدا جدا ليك ي فهد انا مهما اقول مش هكفيك حقك 
فهد. تاني برضو وبيتقدم يبوسها بوسه خفيفه علي خدها 
فهد. كل متقولي شكرا هعمل كده 
عشق بخجل. خلاص مش هقول تاني وبتجري 
فهد. عشق انا عاوز اقلك حاجه بس متفهمنيش غلط
عشق. اتفضل ي فهد
فهد بياخد نفس طويل... فهد 
عشق انا بحبك 
عشق. بصدمه ايه
فهد. انا مش عارف حبيتك امتا بس كل اللي اعرفه انك بقيتي شخص مهم جدا ف حياتي ومش مستعد اني اخصرك
عشق قلبها بيدق جامد
فهد. لو انتي مش مستعده تقضي حياتك معايا او بتحبي شخص غيري انا مستعد اطلقك وتعيشي حياتك
عشق. لا يفهد انا كمان
فهد بلهفه. انتي ايه 
عشق . انا كمان بحبك
فهد. بيحضنها بجد بجد ي عشقي
عشق. ايوه ي فهدي
فهد بيسند جبينو علي جبينها. انتي مستعده تكملي حياتك معايا زي اي اتنين متجوزين وتنسي الاتفاق اللي كان بينا
عشق بخجل. بتهز راسها
فهد. انتي من النهارده عشقي وانا فهدك 
فهد. بحبك اوي ي عشقي وبياخدها وبيروحوا علي عالمهم الخاص وبيصبحوا زوج وزوجه
بعد مرور اسبوع 
__________ 
في جناح فهد 
يصحي فهد بيلاقي شيء ثقيل عليه بيفتح عينه بيلاقي عشق ف حضنه 
بيبص عليها بيشوف اد اي هي حلوه وبيبوسها بوسه رقيقه علي خدها  وبتصحي عشق 
عشق. صباح الخير وبتبوسو ف خدو 
فهد. صباح النور اي ده صباح جديد ولا اي 
عشق بتضحك وبيسرح فيها فهد وبتتكسف عشق ووشها بيجب الوان وبتجري علي الحمام 
فهد. بتهربي ي عشق ماشي المره الجايه مش هتقدري 
عشق. ههههه كان غيرك اشطر 
فهد. مااااااشي قد كلامك 
عشق. اه 
بعد مرور دقايق 
فهد بصوت عالي قاصد يسمع عشق 
فهد. اي ده ي نور اي الحلاوه دي هاتي بوسه
عشق بتطلع فورا من الحمام ومش بتلاقي حد غير فهد بيضحك وبتجري تاني عالحماام بس فهد بيكون اسرع وبيمسكها 
فهد. سمعيني كنتي بتقولي اي 
وكان بيتقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما لزقت فالحيطه 
عشق. مبقولش حاجه وبعدين ابعد ي فهد 
فهد. ولو مبعدتش 
عشق حاولت تهرب منه بس معرفتش ف قررت تلعب عليه 
عشق. لو مبعدتش انا هقرب وبتبوسوا ف خده 
فهد. انتي قدها 
عشق. اه 
فهد. بيبوسها من شفايفها بكل حب وبعدين بيحضنها وبيبوسها من جديد وعشق بتستسلم ليه
في صباح يوم جديد 
عشق. صباح الخير 
فهد. صباح النور ي قلبي 
عشق. فهد انا عايزه اطلع مع صحابي 
فهد. لا ي حبي 
عشق. والنبي ي فهد علشان خطري 
فهد. خلاص انا هخلي السواق يعدي عليهم ويجولك هنا 
عشق. بتقوم وبتحضنوا وبتبوسوا ف خده شكرا ليك 
فهد. مفيش شكر بينا فهد يلا ننزل 
عشق. تمام هاخد شاور وانزل انت انزل وانا جايه وراك 
فهد. تمام 
_________ 
ع السفره 
فهد.يلا ت افطري يعشق عشان تروحي الجامعه
عشق. حاضر 
عشق وفهد بيفطروا وفهد وصل عشق الجامعه ومشي 
منار واسماء. عشق 
عشق. تعالو يلا نقعد قبل المحاضره م تبدأ
منار. عشق هو كيندرا وعمر سافروا
عشق بغمزه. لا دا انتي بتسألي علي عمر بس فهماكي انا 
منار. احم لا عادي 
عشق. طيب يستي مسافروش قاعدين 
اسماء. هو صحيح ي عشق مين اللي كان ف الحفله ده مع فهد تقريباً كان ظابط مخابرات
عشق. تقصدي رائد 
اسماء. اه 
عشق. ده رائد صديق الطفوله لفهد ومراد بس شكلكم انتو الاتنين واقعين 
منار. لا يختي 
عشق. بس يبتاعت عمر 
اسماء بضحك. ههههه
عشق. وانتي يبتاعت رائد
والبنات بيضحكوا
من بعيد كان فيه شابين بيراقبوهم 
واحد منهم. البت اللي ف النص دي عجباني وكان يقصد عشق
التاني. دي تخص فهد الحديدي انت اتجننت
الشاب. لا انا لسه هتجنن
بيروح يتقدم من البنات 
الشاب. انتي يمزه منك ليها
منار. لم نفسك لو سمحت ايه اللي جايبك عندنا
الشاب. وبيقرب منهم 
انتي وبيكون قاصد عشق 
م اقولك ي حلوه تعالي قضي معايا يومين 
عشق. بتضربوا بالقلم قدام الجامعه كلها. انت اتجننت 
الشاب. بترفعي ايدك عليا 
وبيضرب عشق قلم وبيشدها من الحجاب 
منار واسماء. بيدافعوا عن عشق 
وبيحي العميد 
العميد. ايه اللي حصلان هنا 
الشاب. البنت دي بتقولي تعال قضي يومين معايا ولما رفضت ضربتني بالقلم
منار واسماء. ده كداب محصلش
العميد. بس يبت انتي وهيا ده راجح المنياوي ابن  رجل اعمال مشهور 
اكيد البت دي هي تعرضتلوا 
وبياخد. عشق علي مكتبو 
اسماء. منار هنعمل ايه 
منار. انا معايا رقم شركه فهد هرن عليه
منار بترن علي فهد وهدي بتفتح 
هدي. نعم يفندم معاكي شركه الحديدي للمعمار
منار. انا عاوزه استاذ فهد
هدي. ليه ان شاء الله 
منار. انا صاحبت عشق مرات حضرتو وهي واقعه ف مشكله محتاجينو
هدي. هو مش فاضي لكلام الاطفال ده وبتفصل ف وشها 
اسماء. عملتي ايه 
منار. دي شكلها السكرتيره اللزقه اللي عشق حكتلنا عنها مرضيتش تديهولي 
اسماء. لازم نتصرف 
منار. اه انا معايا رقم عمر هرن عليه 
اسماء. وجبتيه منين يختي 
منار. مش وقتو 
وبترن علي عمر
منار. الوو استاذ عمر
عمر. انسه منار نعم اتفضلي 
منار. انا رنيت عليك عشان عشق واقعه ف مشكله كبيره ف الجامعه ولازم فهد يجي وانا رنيت علي السكرتيره ومرضيتش تقولو 
عمر. طيب سلام ادينا جايين 
عمر بيروح مكتب فهد 
عمر. فهد فهد الحق
فهد. ف ايه ي عمر
عمر. عشق واقعه في مشكله كبيره في الجامعه ولازم نروحلها 
فهد طيب وهي ما رنتش لي على هدى  او عليا
عمر. صاحبتها اللي رنت عليا ورنت على هدى وهدى ما رضيتش تخليها تكلمك
 فهد. ازاي ده حصل  هدي دي حسابها  تقل معايا 
بس لما نرجع يلا نروح بسرعه  لعشق 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف الجامعه وتحديدا ف مكتب العميد
عشق ف مكتب العميد ومنهاره ف العياط والعميد عمال يزعق فيها 
فجأه فهد بيدخل بكل هيبه وبلاقي العميد واقف بيزعق ف عشق 
فهد بيجري علي عشق وبياخدها ف حضنو وهي يتنهار من العياط 
فهد. ايه اللي بيحصل هنا
العميد. البت قليله الادب دي بتقول لزميلها راجح تعال قضي معايا يومين ولما رفض ضربتو بالقلم 
عشق بعياط. والله م حصل ي فهد 
فهد. بحنيه اهدي اهدي ي عشقي انا مصدقك 
منار واسماء. العميد بيكدب يا فهد ده راجح المنياوي  حاول يضايق عشق وقلها تعالي قضي معايا يومين راحت هي
 ضربته بالقلم قدام الجامعه كلها راح هو ضربها بالقلم وشدها من الحجاب وبهدلها 
فهد. بعيون تشبه الجمر وصوت غاضب 
ده مد ايدو عليكي ي عشق 
عشق بخوف. اه
فهد. فين راجح ده
منار. بتشاور علي شاب واقف ف ركن الاوضه بخوف 
فهد بيسيب عشق وبيتقدم على راجح
 منار واسماء بياخدوا عشق في حضنهم وبيهدوها 
فهد. بقى انت اللي اتجرأت ومديت ايدك على حرم فهد الحديدي ده انت ليله اهلك سوده 
راجح انت ما تقدرش تعمل حاجه هو انت ما تعرفش انا  ابويا مين 
 فهد. لا ما اعرفش عرفني
فهد بصوت جهوري. نادولي صاحب الجامعه دي
العميد. ناديه يعني هتعمل ايه 
 فجاه بيدخل مدير الكليه
 المدير. استاذ فهد انت امتى جيب اتفضل اتفضل 
فهد. ولا اتفضل ولا زفت ايه المسخره اللي بتحصل دي
 المدير حصل ايه يفهد باشا 
فهد الاستاذ اللي واقف ده حاول ان هو يتعرض لمراتي وضربها قدام الجامعه كلها لا وكمان العميد جاي زعق فيها
 المدير ازاي ده حصل ما قلتيش ليه يا مدام ان انتي تبع فهد  بيه الحديدي
 المدير. وايه يرضيك يا استاذ فهد 
فهد اولا العميد يتفصل والبيه راجح ده بيتفصل وما تقبلهوش اي الجامعه وبالنسبه لباباه انا هتعامل معاه
 المدير اللي تشوفه حضرتك استاذ فهد
 فهد بياخد عشق فحضنه ويخرج قدام نظرات الجامعه كلها وبيركبوا العربيه ويروحوا
العميد. انت هتنفذ طلبوا ليه ان شاء الله 
المدير. احمد ربك انو جت علي قد كده هو انت متعرفش فهد الحديدي ولا ايه ده اكبر رجل اعمال ف الشرق الاوسط وكبير لصغير الدوله بيعملوا الف حساب 
العميد. 😳
ـــــــــــــــــــــــــ 
عشق ف العربيه بتبكي جوه حضن فهد
فهد. خلاص ي عشقي كلو عدا بخير
عشق. اسفه اني عرضتك للموقف ده
فهد . لا يعشق انا الاسف اني سمحت لحد يمد ايدو عليكي وبعد كده مفيش جامعه تاني نهائي
عشق. ايه لا يفهد انا عاوزه اكمل تعليمي
فهد . انا هجبلك احسن المدرسين ف البيت وبعد كده تقدري تروحي الامتحانات وبالنسبه لأصحابك بيتنا مفتوح ف اي وقت
عشق بإبتسامه ماشي يفهد 
فهد . قلب فهد انتي 
عشق بتبتسم
فهد وعشق بيوصلو 
فهد. روحي ارتاحي وانا ورايا حاجه ف الشركه هعملها واجي
عشق. تمام
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف مكتب فهد ف الشركه
هدي بتدخل بتوتر وقلق
فهد. استاذه هدي شرفتي 
هدي. انا اسفه ي فهد بيه 
فهد.............. 
#يتبع
فهد. انتي ازاي يجيلك تلفون ان عشق ف مشكله ومتحوليهوش ليا
هدي.  اسفه يفهد بيه بس حضرتك كنت مشغول
فهد. اول واخر مره تحصل منك الا بعد كده متلوميش غير نفسك فاهمه
هدي. فاهمه  وبتطلع 
مراد. ليه يا فهد مطردتهاش
فهد. يمراد امها تعبانه ومعاها اخوات بنات صغيرين ف هي محتاجه الشغل وبعد كده اي غلطه تاني هطردها علطول
مراد. اهاا
ـــــــــــــــــــــــــ 
 تاني يوم فالصباح في جناح فهد 
صحيت عشق ولقيت فهد صاحي 
فهد. صباح الخير
عشق. صباح النور 
فهد. انا نازل ي عشق خدي شاور وانزلي ورايا 
عشق. تمام 
فهد. ايوه صح 
فهد بيروح علي الدولاب وبيفتح خزنه وبيطلع منها تليفون
فهد. عشق خدي التليفون ده خليه معاكي عشان لو حصلك اي حاجه ترني عليا انا 
انا سجلتلك رقمي وكمان صوري
عشق. ماشي يفهد
فهد لسه هيطلع 
عشق. فهد استني 
فهد اي عشق 
فهد راحتله وظبطت الكرافيته بتاعته بحب وسرحوا ف عيون بعض 
فهد. عارف اني مز وقمور 
عشق. اممممم 
فهد محبش يكسفها اكتر انا نازل ي عشق 
عشق..اوك 
نزل فهد وعشق راحت تاخد شاور 
______________ 
علي السفره 
فهد. صباح الخير 
الكل. صباح النور 
رنا. اومال فين عشق ي فهد 
عشق. انا اهو ي قلبي 
رنا راحت حضنت عشق 
نور بنظرات حاقده 
نور ف سرها. ماشي ي ست عشق انا هوريكي 
فهد. يلا ي عشق علشان تروحي الكليه 
عشق. انهارده مش ورايا محاضرات مهمه فانا مش هروح 
فهد. اوك يلا سلام عايزه حاجه ي عشق 
عشق. لا ي حبيبي 
فهد فهم انها عايزه تغايز نور 
فقرب منها وباسها من خدها ماشي ي قلبي يلا باي 
عشق بفرحه. باي 
____________
فالشركه 
مراد للسكرتيره.. فهد وصل 
السكرتيره. لسه ي مراد بيه 
مراد لما يوصل بلغيني 
السكرتيره. تمام 
بعد عشر دقايق وصل فهد 
فهد للسكرتيره. لو في اي اوراق صفقات هاتيها اراجعها 
السكرتيره. تمام ي فهد بيه. ومراد بيه كان عايزك 
فهد.. مش وقته ي هدي 
فهد. متدخليش حد 
السكرتيره تمام 
__________
___________ 
في غرفة عشق 
تليفون عشق بيرن 
عشق.الوو مين معايا 
اسماء.انا اسماء ي عشق
عشق.اه اسفة بس مش مسجله الرقم 
اسماء عادي ولا يهمك المهم انا ومنار رايحين نتسوق تيجي معانا 
عشق.تمام هبلغ فهد وابقي ابلغك 
اسماء.تمام هستني اتصالك وسجلي رقمي 
عشق.تمام وبتفصل 
عشق فضلت ترن علي فهد علشان تبلغه بس بيديها انه مغلق ف قررت انها تروحله الشركه
ـــــــــــــــــــــــــ 
فالقصر ف غرفة نور
نور. بقا الست عشق هتروح لفهد الشركه 
نور. انا لازم ابعدهم عن بعض  مفيش حل غير اني اروحله الشركه واتقرب منه وهي هتروح وتشوفنا
ايوه دي احلي فكره
__________
نور لبست وراحت الشركه قبل عشق 
نور للسكرتيره. فهد جوه 
السكرتيره. اه ي فندم بس ممنوع حد يدخله 
نور. انتي ازاي تكلميني كده انتي متعرفيش انا مين وسابتها ودخلت 
كان فهد بيراجع اوراق الصفقات
فهد. اي اللي دخلك ي نور 
نور. وحشتني ي فهد ف جيت اشوفك وبدون سابق انزار راحت حضنته وكانت بتبوسه
 وفالوقت ده تدخل عشق ودموعها تنزل علي وجهها 
فهد بيشوفها 
عشق. انا اسفه جيت ف وقت مش مناسب وطلعت وهي بتبكي 
وفهد بيجري وراها عشق اصتبري هقولك 
عشق..متقوليش حاجه 
الشركه كلها بتبص علي فهد ومستغربه معاملته 
مراد بيقابل عشق 
مراد. وانا بقول الشركه منوره ليه 
عشق مش بترد 
مراد في اي ي عشق 
فهد. متخليهاش تعدي ي مراد 
بس بتكون عشق عدت وبتطلع من الشركه 
وهوبا تصطدم ب عربيه وبتخبطها 
وبيطلع منها خالد 
خالد. اي ده عشق وبينزل من العربيه 
وبيروح لعشق فالوقت اللي طلع فيه مراد وفهد 
خالد. عشق ي حبيبتي فوقي 
وبياخدها علي عربيته وبيوديها المستشفي وفهد من الصدمه مش بيتكلم ولانه مش وقته وبيروح هو ومراد بعربيته وراهم 
------------
فالمستشفي 
خالد. حد يجي يشوفها معايا حاله خطيره 
بيجي دكتور. خدوها علي العمليات 
فهد. بس انا عايز دكتوره مش دكتور 
الدكتور. تمام 
وبيدخلوها العمليات والكل زعلان 
وبعد مرور اربع ساعات بتطلع الممرضه من اوضة العمليات بتجري بيسالها فهد اي اللي حصل 
الممرضه محتاجين. دم وفصيلة دمها مش موجوده 
فهد. اي  الجنان ده يعني اكبر مستشفي فالشرق الاوسط ومفيهاش دم  
الدكتور خرج علي اصواتهم 
الدكتور. اي ي استاذ الاصوات دي انت ف مستشفي محترمه مش ف زريبه 
فهد. المستشفي دي مستشفى  مين 
الدكتور. مستشفي الحديدي 
فهد. وانا فهد عامر الحديدي تحب اطردك واخليك تقعد فالبيت زي الحريم
الدكتور. انا اسف ونحن هندور ف بنك الدم علي فصيلتها 
فهد. تمام 
بعد مده 
الدكتور. استاذ. فهد للاسف مش لاقيين فصيلتها هنعمل اي لازم نلاقي متبرع 
انا هتبرعلها والصوت ده كان صوت خالد 
فهد. وانت تتبرعلها ليه وبصفتك اي 
خالد. بيتجاهله يلا ي دكتور 
الدكتور. هنعمل تحاليل ولو طلعت متطابقه تمام 
خالد. تمام 
وعملوا التحاليل وطلعت متطابقه واتبرعلها 
بعد ساعتين خرج الطبيب راح عليه فهد بلهفه طمنا ي دكتور 
الدكتور. الحمدلله قدرنا نسيطر علي الوضع 
خالد. نقدر ندخلها 
الدكتور.. اه طبعا بس واحد. واحد بس كمان شويه
بعد وقت
وفهد ف الوقت ده بيكون بيخلص اوراق المستشفي
ومن غير كلام دخل خالد وفالوقت ده صحيت عشق 
خالد. الحمدلله علي السلامه ي عشق 
عشق بتعب . اي ده خالد وحشتني اوووووي 
وراحلها خالد وحضنها 
وفالوقت ده بيدخل فهد 
فهد. ايه اللي بيحصل ده وانت ازاي تحضنها 
عشق بتبعد عن خالد 
عشق. لوسمحت استاذ فهد متكلمهوش كده
فهد بغضب. لو سمحت واستاذ 
دا انتي كده اتجننتي خالص ي عشق
عشق بدموع. ايوه اتجننت لما اشوفك ف مكتبك مع وحده وحاضنها وكمان بتبوسك 
فهد بيتوجع اوي لدموعها
فهد بنبره حنان. متعيطيش ي قلب فهد 
انتي فاهمه غلط ي عشقي
عشق. لا انا فاهمه صح 
ف الوقت ده بيتدخل خالد
خالد. دقيقه كده انا مش فاهم انتو بتتكلمو علي ايه 
خالد. عشق فهد الحديدي بيعمل ايه هنا 
فهد. انا جوزها انت مين 
خالد. جوزها انتي اتجوزتي امتا ي عشق وكمان من فهد 
عشق..خالد ده موضوع كبير ابقي احكيهولك 
فهد. تحكيلو ايه ده مين ي هانم 
عشق. ده اخويا ي فهد
فهد بصدمه. اخوكي بس انتي مش معاكي غير حنين 
عشق. خالد اخويا من بابا 
وهو كان مسافر
فهد. طيب ماشي سيبك منه انتي حاسه بتعب 
عشق. اعااااا 
فهد. مالك 
عشق. انت بتخوني ي زبااله 
خالد. انا هطلع واسيبكم تتفاهمو
عشق. لا متتطلعش
فهد. شكرا لذوقك 
خالد بيطلع ويسيب فهد  وعشق
ف الوقت ده بيجو عيله فهد 
رنا. عشق فين عشق وبتخبط ف خالد 
خالد. عشق جوه 
انتي مين 
رنا. وانت مالك ي جدع 
عامر. عيب ي رناا 
عامر. انت مين يبني
خالد انا اخو عشق 
عامر ونعمه ورنا بصدمه 
ايه اخوها هيا مش معاها اخوات 
خالد. دي قصه كبيره ابقي احكيهالكم لما عشق تخف
رنا. انا عاوزه اشوف عشق 
خالد. اهدي ي انسه هي كويسه وفهد جوه بيتفاهمو
رنا. بيتفاهمو ليه
خالد. اختي عملت الحادثه بسببو هي مفكره انو فهد بيخونها
رنا. لا مستحيل فهد بيحبها
خالد بيبص عليها ويضحك
رنا. انت بتضحك علي ايه
خالد. ولا حاجه 
ـــــــــــــــــــــــــ 
فهد. عشقي والله هي حضنتني وباستني
عشق بدموع
انت مقدرتش تبعدها عنك عشان عجبك الموضوع 
فهد بيتقدم عليها ويبوس جبينها
ي روح قلبي انتي دموعك غاليه عليا كفايه والله انا هندمها انها عملت كده 
وبعدين انتي تصدقي اني ممكن اخونك 
زعلتيني اوي اوي ي عشقي 
عشق. يفهد انا قلبي اتقطع لما شوفتكم مع بعض ده رد فعلي بس
فهد. طيب خلاص سيبك منها قوليلي بقا حكايه خالد
عشق بص يفهد بقا 
«خالد ده يبقي اخويا من بابا زماان بابا اتجوز علي ماما وماما مكنتش تعرف ف مرات بابا حملت وجابت خالد وهي بتولد اتوفت وبعد كده بابا جاب خالد لماما تربيه ولما ماما عرفت زعلت اوي من بابا ومن ساعتها بابا مشي ومسألش علينا  وماما حبت خالد واعتبرتو ابنها وهو كبر وسافر وبقي ضابط وبيسافر مأموريات ويرجع»
 وعشق كانت بتحكي وهي بتبكي 
فهد حضنها ودفن وشو ف رقبتها 
فهد. خلاص ي روح فهد اهدي
عشق. عارف ايه مزعلني انو بابا مشي ومسألش علينا 
فهد. وانا يستي ابوكي وامك واخوكي وصاحبك وكل حاجه 
عشق بإبتسامه. وفهدي كمان 
ف الوقت ده بيدخل باقي العيله 
رنا بتجري علي عشق 
رنا. عشق حبيبتي مالك الف سلامة عليكي ياقلبي 
عشق. الله يسلمك ي رنون
نعمه. الف سلامه عليكي ي عشق يبنتي 
عشق. الله يسلمك يماما 
فهد بضيق. مكنتوش تعبتو نفسكو وجيتو 
نعمه. تعبك راحه يبني
فهد بضيق. بااين 
عشق ف نفسها. انا لازم اعرف ليه علاقه فهد وباباه ومامتو متوتره 
الدكتوره بتدخل
فهد. دكتوره هتطلع امتا 
الدكتوره. هي كويسه الحمدلله تقدر تطلع النهارده 
فهد. تمام 
بعد وقت 
عشق بتكون رجعت القصر
عشق. فهد انا عاوزه اشوف ماما وحنين بقاا 
فهد. هما شكلهم لسه ميعرفوش انا هرن علي حنين واخليها تيجي
فهد الوو
حنين. الو ي فهد 
فهد. اهلا ي حنين عامله ايه 
حنين. الحمدلله بخير عشق كويسه
فهد. والله لسه عامله حادثه وهي ف القصر تعاليلها انتي والحجه صابره
حنين. ايه عشق عامله حادثه
صابره. بنتي 
فهد. اهدو اهدو هي كويسه
حنين. طيب شويه وهنكونوا عندكم 
فهد تمام وبيقفل 
عشق. فهدي 
فهد. قلب فهدك 
عشق. هو انا ممكن اسألك سؤال 
فهد. اهاا اتفضلي 
عشق. هو انت مش بتحب اهلك ليه 
فهد بغضب. متجيبيش السيره دي وبيطلع 
عشق. هو اتحول كده ليه بس بردو مش هسيبو 
بعد وقت 
بتيجي حنين وامها 
حنين. عشق حبيبتي انتي كويسه 
عشق. ايوه انا بخير الحمدلله ي نونه
صابره. الف سلامه عليكي ي قلب امك 
عشق 
الله يسلمك يماما 
عشق. صح في مفاجأه 
ادخل ي خلودي
 حنين. خاللد حبيبي وبتجري تحضنو
مراد بيكون داخل القصر
مراد بضيق مين ده يفهد والبت حضناه ليه كده 
فهد. ههههه بتغير طيب متتجوزها وتفص ده يسيدي اخوهم 
مراد. اممم 
صابره. خالد الف حمدالله على سلامتك يبني بس جيبت هنا ازاي
خالد. الله يسلمك يماما انا اللي خبط عشق بالعربيه 
صابره. الحمدلله جت بخير
مراد. يحاجه صابره ممكن اتكلم معاكي 
صابره. اتفضل يبني 
مراد. احم انا عارف انو ده مش وقتو بس انا طالب ايد الانسه حنين 
حنين. اتوترت وفرحت 
صابره. يشرفنا يبني بس البنت لسه صغيره 
فهد. متخافيش ي حاجه هو هيشيلها ف عنيه ولو زعلها انا موجود 
صابره. علي بركت الله
خالد. طيب وانا كمان عاوز اخطب 
فهد. انت لحقت ومين سعيده الحظ
خالد. اختك
فهد بصدمه ايه
رنا. لا انا مش موافقه 
عامر. اسكتي انتي 
خالد. هاا يفهد 
فهد. انت اخو مراتي وانا مقدرش ارفضلك طلب بس الرأي رأي العروسه 
خالد. طيب تسمحلي اتكلم معاها لوحدنا 
فهد. تمام 
خالد بياخد رنا ويخرجوا بره القصر
خالد. انا عارف انك متعرفنيش ودي اول مره تشوفيني
بس انا من اول نظره ليكي بصراحه حبيتك 
رنا بتعجب. ايه
خالد. اه والله وياريت توافقي والله هشيلك ف عنيا
رنا. بس انا معرفكش 
خالد. احنا هيبقي بينا فتره خطوبه واتعرفي عليا فيها
رنا. اوك
وبيدخلو 
فهد. ايه رأيك 
رنا. موافقه 
عامر. يبقي نقرا الفاتحه 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد اسبوع
عمر. عشق متأكده انو ده  بيت منار 
عشق. ايوه يبني متخافش وبيدخلو كلهم 
فهد. يشرفني يعمي اني اطلب ايد الانسه منار لإبن عمي عمر 
والد منار. الشرف لينا يبني
عمر. انا يعمي معايا شركه خاصه لياا وهاخدها بيت وحديها
والد منار. مش مهم يبني المهم انك تراعيها ف ربنا 
عمر. خليك واثق فيا دي ف عيوني
عشق بتدخل عند منار
عشق. لولولولولييي الف مبروك يمنوور
منار. الله يبارك فيكي ي عشق 
عشق يلا اطلعي مستنينك بره 
منار. بتطلع وبتكون ف قمه الجمال 
وبيلبسها الشبكه وبيتكلم معاها 
عمر. أخيراً هتبقي حلالي 
منار. بإبتسامه. ربنا يقدم اللي فيه الخير 
اسماء. كلنا اخدنا اصحاب بعض يجدعاان
عشق. ايوه انتي رائد وحنين مراد واهي مناار عمر 
وبيضحكوا 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد  اسبوع بتكون عشق اتحسنت جدا 
فهد بيكون واقف ف البلكونه وبيتكلم ف الفون 
فهد. طيب انا اسبوع وهاجي بنفسي استلم الشحنه انا عارف ان الشغل ده خطير جدا بس مقداميش غير الحل ده
عشق بيتسمعو 
عشق. شغل ايه ده الخطير يفهد وشحنه اي
فهد........ 
#يتبع..... 
فهد بتوتر. لا دي شحنه تخص الشركه 
عشق بعدم اقتناع. اه ماشي
عشق. طيب الشغل 
فهد. من امتا ونتي بتدخلي ف شغلي يعشقي
عشق. لا مش قصدي بس بسأل
فهد بضحك. وبعدين تعالي هنا وحشتيني
عشق. وانت كمان
فهد بيحضنها. انا ايه 
عشق. وحشتيني 
فهد بيبوسها بوسه من شفايفها وبعديه بوسات متتاليه وعشق مستسلمه تماما
وبيغرقوا ف بحور عشقهم 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف مكان اخر 
مجهول. الفهد هيجي بنفسو يستلم الشحنه معانا
مجهول تاني. هي ايه الشحنه دي ي لورد
اللورد. دي شحنه اسلحه مهربه من ايطاليا 
مجهول. دي هتبقي مكسبه اووي وخاصه للفهد 
وبيضحكو
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند حنين 
مراد. ي نونو 
حنين. بس بقا ي مراد بتكسف 
مراد.ايه خطيبتي بتتكسف الحقو يناس بتتكسف
حنين. يبني بطل بقا 
مراد. خلاص يستي
مراد. انا مستني اليوم اللي هتكوني فيه حلالي بأحر من الجمر
حنين. قرب ان شاء الله 
مراد. متتخيليش يحنين انا بحبك قد ايه عارفه اول يوم وقعتي فيه قدامي وانا انسحرت بيكي بس مبينتش لحد 
حنين. وانا كمان 
مراد بيقبل ايدها 
حنين. عيب كده يمراد 
مراد. خلاص يستي وعد مش هلمسك تاني غير لما تبقي حلالي وبيبتسم ـــــــــــــــــــــــــ 
خالد وعمر ورائد واخدين البنات الملاهي 
رنا. خالد انا عاوزه ادخل بيت الرعب
خالد. لا ي رنون اخاف عليكي في عفاريت هناك 
رنا. بطل هزار بقا انا عاوزه اروح
منار. معاكي حق ي رنا انا كمان عاوزه ادخل 
اسماء. اه ي اندال بتخططوا من غيري 
رنا. لا ي سوسو تعالي هنروح كلنا 
منار. تعرفوا القعده دي كانت ناقصه مين 
البنات. عشق 
منار. صح بس تلقاها ف عالم تاني مع فهد لوحدهم 
اسماء. يلا قوموا ندخل 
والبنات بيروحوا يدخلو بيت الرعب 
رائد. بتفكروا ف اللي انا بفكر فيه 
خالد. ايه 
رائد. تعالو نخوفهم جوه ونلعب معاهم شويه
عمر. اشطااا يلا
وبيدخلوا كل واحد فيهم بيلبس لبس مخيف 
البنات راكبين عربيه جوه بيت الرعب
وبيصرخوا
رنا. ياريتني م دخلت 
منار. اجمدي يبت هنضحكهم علينا ولا ايه
بعد دقايق بيجي عليهم تلات وحوش 
اسماء. بناات بصوا وراكم
بيبصوا. بيلاقو عفاريت 
وبيصرخوا ويجروا والوحوش بتحري وراهم 
بينحصروا ف مكان مقفول 
وبيعيطوا 
رنا بعيااط  . اااعا انا لسه صغيره الحقني ي خالد 
منار. انا بحبك ي عمر هموت دلوقتي بس بحبك
اسماء. كان تفسي ازور مركز الشرطه عند رائد بس مش هلحق وبيصرخوا 
ف الوقت ده الشباب بينفجروا من الصحك وبيقعلوا لبس الوحوش 
منار بعياط. ده انتوا
عمر. اه يقلب عمر وانا بحبك 
رنا. منكم لله والله هقول لفهد
خالد. اديني جيت الحقك ي رنون ههههه
رائد. ماشي يست سوسو كل اللي هامك مركز الشرطه طيب مش هامك صاحبو وبيضحكوا
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد يومين 
فهد. الووو 
مجهول. الشحنه وصلت استاذ فهد
فهد. اديني جااي 
عشق. رايح فين يفهد 
فهد. رايح الشركه 
عشق بشك. امم 
عشق. فهد قولي دلوقتي حالا ايه مشكلتك مع ماما وبابا 
فهد. عشق انا قولت مش عاوز كلام ف الموضوع 
عشق. لا انت دلوقتي حالا هتقولي والا مش هتيجي تلاقيني ف البيت
فهد بعصبيه. عشقق متخلنيش ازعلك 
عشق بدموع. لا زعلني انت مش راضي تقولي عشان انا جزء موقت ف حياتك وشويه وهتستغني عني 
فهد بيمسح وشو بإيدو بغصب وبيمشي 
عشق. ماشي يفهد انا هوريك 
عند فهد بيكون بيستلم الشحنه 
اللورد.فهد بيه اهلا اهلا بيك 
فهد. اهلا يلورد
اللورد. الشحنه وصلت وفيها سلاح ولقينا فيها كم كيس بود'ره
فهد. ايوه انا عارف بالأكياس 
فهد. بعد اسبوع استعدوا للمهمه الكبيره دي احنا هنوقع فيها اكبر شحنه وكمان هنسيطر علي فرانكو
اللورد. تمام يفهد بيه
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف مكان تاني اول مره نروحلو
واحد من الحراس بتوتر. استاذ فرانكو الفهد النهارده استلم شحنه سلاح وممنوعا'ت
فرانكو بغضب. ماشي يعني اخدها مني تاني وطلع مسدسو وضر'ب الحارس
كارم الدراع اليمين لفرانكو
كارم. من يوم مدخل الفهد عالم الجرائم وهو علطول بيكسب الصفقات احنا لازم نوقفوا
فرانكو. سمعت انو اتجوز ومراتو حلوه
كارم. ايوه ي باشا بيقولوا عليه بيحبها اوي 
فرانكو بضحكه شرر.. قربت نهايتو هو واالسنيوره بتاعتو 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بالليل فهد دخل القصر 
فهد. رنا عشق فين مش قاعده معاكي 
رنا. عشق من الصبح قاعده ف الجناح ومش راضيه تنزل 
فهد. ماشي 
وبيطلع علي الجناح 
بيدخل وبيلاقي الجو كله ضلمه 
فهد. اووف عشق 
مفيش رد وبيسمع صوت شهقات 
فهد بيفتح النور وبيلاقي عشق نايمه وبتبكي 
فهد بيقرب منها ويحضنها 
فهد. عشقي زعلانه ليه 
عشق مبتردش 
فهد. عشقي 
عشق برضو مش بترد 
فهد بيقعد جمبها فهد طيب يستي هحكيلك طالما الموضوع هامك 
عشق. يلا 
فهد.......... 
#يتبع
فهد بصي يستي 
انا وعندي 10 سنين اكتشف حاجه دمرلتي طفولتي كلها انا اكتشفت اني مش ابنهم هما كانوا مش بيخلفوا بعد كده اتبنوني من دار ايتام واعتبروني ابنهم ولما اهلي الحققين دورو عليا وعرفوا مكاني وجو ياخدوني هما قتلوهم 
فهد ببكاء قتلوهم ي عشقي مخلونيش عرفتهم ولا شفتهم
عشق ببكاء. متبكيش ي حبيبي انا اسفه يفهد انا السبب انا اللي خليتك افتكرت
فهد. خلاص ي عشقي حصل خير
وعشق ضمتو ليها وفضلت تواسي فيه
فهد. تعرفي ي عشقي انا مش ببين ضعفي لحد ابدا الا انتي
عشق. وانا سمعاك ف اي وقت ي روح قلبي انت 
وفهد نام ف حضنها 
ـــــــــــــــــــــــــ 
تاني يوم 
تحت ع السفره 
الكل قاعدين 
وعشق بتحطلهم الاكل 
نور. عشق هاتيلي ميه من جوه
عشق. حاضر 
فهد. عشق تعالي هنا واللي عاوز حاجه يجيبها لنفسو
نور بغضب مكتوم وغيره. طيب 
فهد بيسحب عشق وبيقعدها جمبو
فهد. انتي كلي ومليكيش دعوه بحد مفهوم 
عشق. مفهوم
فهد بيخلص اكل وبيقول انا ورايا صفقه مهمه جدا ادعولي انجح فيها
عشق. ان شاء الله هتنجح ي حبيبي انت قدها 
رنا. بلا شك اخويا جامد
فهد. طيب يعم انتي وهيا وبيبوس راس عشق 
فهد. عاوزين حاجه قبل م امشي 
نعمه. استني يفهد وبتكون جايه وجايبه معاها رز بلبن وفهد بيحبو 
نعمه. خد كل يبني 
فهد. شكرا مش عاوز حاجه وبيسيبها ويمشي
نعمه واقفه والدموع ف عنيها 
عشق اتقدمت عليها
عشق. متزعليش يماما انا اوعدك اني هرجع علاقتكم ب فهد من تاني 
نعمه. ان شاء الله يبنتي ان شاء الله
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند فهد ف الشركه 
فهد. هدي ابعتيلي اوراق صفقه النهارده 
هدي. حاضر يفهد بيه 
وبيتجيبهم وفهد بيقراهم فهد. حلو اوي قدميهم للشركه 
وابعتيلي مراد
هدي. حاضر 
بعد شويه مراد بيدخل 
مراد. ايه ي فهودي
فهد. النهارده هتبقي صفقه العام يمراد مش عاوز غلط 
مراد. عُلم  يكبير 
فهد. طيب 
مراد. انت مش ملاحظ حاجه
فهد. لا اي هي
مراد. انا دخلت من غير م اخبط وانت متكلمتش
فهد. منا اتعودت يلا اطلع وخد الباب ف ايدك
مراد. عمرك م تطردني بالذوق
فهد من بين سنانو. يلا والباب ف ايدك
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف مكان تاني
فرانكو. بعد اسبوع تسليم اكبر شحنه ف حياتنا دي لازم احنا ناخدها ومنسيبهاش للفهد
كارم. احنا هنعمل ايه الفهد اكيد مش هيسيبها
فرانكو. لا م احنا معانا نقطه ضعفه وبيضحك
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف الشركه 
الاجتماع بيبدأ وفهد بيكسب الصفقه 
واحد من رجال الاعمال الف مبروك يفهد بيه 
فهد. الله يبارك فيك استاذ محمد 
فهد. بمناسبه الصفقه وشغلكم الحلو ي رجاله انا عامل حفله بالليل مستنيكم تشرفوني
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف القصر في ناس بتدخل وبتزين القصر
عشق. امال ف ايه
فهد من وراها. جفله يحبيبتي بمناسبه الصفقه 
عشق. انت نجحت الف مبروك ياقلبي وبتحضنو
فهد. الله يبارك فيكي ي عشقي 
عشق بزعل. بس انا مجبتش فستان هحضرها ب ايه
فهد. وانا منسيتكيش هتلاقي فوق فستان ف صندوق البسيه وتعالي
عشق. حبيب قلبي ي فهدي
فوق عند عشق بتفتح صندوق وتلاقي فستان سهره محتشم من اللون الفيروزي وحجاب بنفس اللون وكوتشي ابيض
عشق. الله ده حلو اويي هدخل البسو بسرعه
عشق بتلبس الفستان وبتطلع بتكون شبه الحوريه جدا جميله جدا بكل تفاصيلها وبتقف قدام المرايه تحط القليل من
 مساحيق التجميل وبتكون خلصت بيجي من وراها فهد بيلبسها عقد من الماظ
 عشق. الله يفهد ده شكلو جميل جدا بس غالي اوي
فهد ما فيش حاجه تغلى عليك يا روح قلبي فهد وبياخدها وينزلوا ويكون المعازيم وصلوا على الحفله وفهد بينزل
 ويروح يقف مع رجال اعمال وعشق في ايده رجل اعمال بيسلم على عشق
فهد بيسلم بدالها 
فهد. المدام مبتسلمش
عشق بتشوف اصحابها وحنين
عشق. فهد دقيقه وراجعه 
فهد. خودي راحتك 
عشق بتروح عند البنات وبيقعدوا شويه يتكلمو وبيبقو مبسوطين
بعد وقت 
الكل كان مندمج وفرحان ف الحفله 
فهد بيدور بعنيه علي عشق 
وبيشوفها واقفه مع رجل اعمال وبتضحك بصوت عالي 
فهد بيتقدم عندهم بغضب
فهد. عشق ايه موقفك هنا
عشق. بتعرف علي استاذ علي 
فهد. لا انتي مش بتتعرفي علي رجاله
عشق. لا يفهد براحتي
فهد. براحتك طيب اطلعي علي فوق
عشق. لا مش طالعه
فهد بصوت عالي وبيلفت نظر النااس. اطلعي علي فووق
عشق بتبص حواليها بتلاقي الناس بتبص عليهم 
عشق بتطلع جري من الحفله ووووو
انا نجحت مفيش مبروك ولا ايه🤣🥺♥
#يتبع
عشق طلعت جري من الحفله وراحت ورا القصر ف الجنينة 
عشق واقفة لوحدها بتبكي 
جت عليها رنا 
رنا. ف ايه ي عشق فهد كان بيزعقلك ليه
عشق. هو شافني واقفه مع رجل اعمال وزعقلي وقالي اطلعي علي فوق 
رنا بصدمه. احمدي ربك انو مقتلكش ده بيغير جدا 
عشق بدموع. بس انا كان قصدي اخليه يغير عشان واقف مع بنات من بدري 
بيجي فهد من وراها
فهد. رنا ادخل جوه
رنا. بس ي ابيه
فهد بغضب. رناا
رنا بتدخل
وعشق مبتبصش علي فهد وبتفضل باصه قدامها علي المسبح
فهد. ينفع اللي انتي عملتيه ده
عشق مبتردش
فهد. انا بكلمك
عشق. انت بتزعقلي قدام الناس كلها وعاوزني اكلمك
فهد. انتي ليه واقفه مع راجل غريب وبتضحكي معاه شيفاني كيس جوافه قدامك
عشق. طيب م انت كنت واقف مع بنات وانا متكلمتش
فهد. ده شغلي ولازم اقف واتكلم معاهم فهمتي
عشق. خلاص يفهد روح اتكلم معاهم 
فهد بيحضنها وهي بتعيط جوه حضنو 
عشق. انت طردتني من الحفله قدامهم كلهم 
فهد. انتي عصبتيني اسف خلاص متزعليش
عشق. وانا اسفه عشان عصبتك 
بيدخلو الحفله وبيكملو السهره
ـــــــــــــــــــــــــ 
تاني يوم 
عشق بتصحي علي قبلات فهد المتفرقه علي وجهها
عشق. صباح الخير 
فهد بحب. صباح الورد ياقلبي 
عشق. الساعه كام
فهد. وحده الضهر
عشق. ايه انا اتأخرت لازم اقوم 
فهد. محدش يقدر يكلمك ي عشقي نامي براحتك
عشق. لا انا عاوزه اقوم 
فهد. طيب يلا ي كسلانه
عشق. نينينيني
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شوية 
فهد بيكون راح الشركه 
فهد. الوو
اللورد. الو يفهد بيه
فهد. ايه اخبار العمليه 
اللورد. اخطر شحنه هتتسلم كمان يومين 
فهد. طيب كويس
اللورد. تمام يفهد بيه سلام
فهد بيفصل معاه
فهد. هدي هدي
هدي. نعم يفهد بيه 
فهد. مراد وصل ولا لسه
هدي. لسه يفهد بيه 
فهد. طيب لما يوصل اديني خبر 
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند منار واسماء 
منار. والله اتوحشت البت عشق تعالي نروحلها
اسماء. مين سمعك يلا 
وبيروحو لعشق 
الداده. مدام عشق في بنتين اسماء ومنار مستنينك تحت 
عشق. طيب ي داده دقيقه ونازله
منار واسماء قاعدين مع رنا
عشق. بناتي
منار. قلب بناتك 
وبيسلمو علي بعض 
اسماء. من زمان مشفناكيش ي عشق 
عشق. والله مشاغل
منار بغمزه. مشاغل ولا فهد بيه سارقك مننا
عشق بكسوف. بس يبت 
وف الوقت ده بيدخل عمر وكيندرا
كيندرا. الله الله ع اللمه الحلوه دي من غيري
منار. مينفعش طبعا ي كوكو وبتحضنها 
عمر بغمزه. مليش حضن انا كمان
منار. بتتكسف وتنزل راسها لتحت
كيندرا. بس يولا سيب مرات اخويا ف حالها
اسماء. مراتو ايه دي خطيبتو
عشق. خطيبته وهتبقي مراته فيها ايه 
وبيضحكوا كلهم وبيقضوا وقت جميل
ـــــــــــــــــــــــــ 
بالليل 
عشق وفهد ف الجناح 
عشق. بتكون بتاخد دش وفهد قاعد ع اللابتوب بيخلص شغل
تلفونه بيرن برقم غريب
المتصل. اهلا اهلا بالفهد
فهد. مين معايا
المتصل. عيب عليك يفهد متعرفش اخصامك دا احنا هنتقابل كمان يومين ف الخطير هااا 
فهد من بين اسنانو. فرانكو
فرانكو. اه اخيرا عرفت  
فهد. عاوز ايه 
فرانكو. مش عاوز حاجه بس سمعت انك متجوز وحده مز'ه ف نفسي اجربها اسمها ايه ايوه عشق عشق اسم جميل 
فهد بغضب جحيمي وعيون بطق شرار. اسمها ميجيش علي لسانك القزر 
فرانكو. عيب كده يفهد ده انا كنت جاي اخيرك بينها وبين الصفقه الكبيره
فهد. مراتي خط احمر والا هحرقكم كلكم
فرانكو. سلام يقط 
فهد بيرمي الفون وبيتكسر ميه حته
ف الوقت ده بتخرج عشق 
عشق. مالك يفهد متعصب ليه
فهد. بيقوم ويحضنها وبيقبل"ها من شفايفها وبيتعمق كتير بيفضل علي الحال ده خمس دقايق وبيبعد عنها لما بحس  انها بحاجه للأكسجين
فهد. انتي بتاعتي وبس فاهمه 
عشق. اهدي يفهد طبعاً انا بتاعتك
فهد. بيحضنها وبيناموا
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند فرانكو
بيضحك ضحكه شر 
لقيت نقطه ضعف الفهد 
هههههههه
كارم. هتعمل ايه 
فرانكو. هخطفها
كارم. بس لو عملت كده الفهد مش هيسكت 
فرانكو. لا لو عملنا كده هيتشتت تفكيره ومش هيعرف يكسب الصفقه
كارم. طيب وهنخطفها ازاي
فرانكو. بكره هنخطط وننفز وابقا اقلك هنخطفها ازاي
وبيضحكوا هما الاتنين ضحكة شر
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف القصر
العيله كلها بتبقي متجمعه
فهد وعشق وحنين ومراد ورنا وخالد ومنار وعمر واسماء ورائد
فهد بيضم عشق لحضنو وبيهمس ف ودنها عارفه اللمه دي ناقصها ايه
فهد. اولادنا ي عشقي 
عشق. بس بقا انا بتكسف 
ف الوقت ده بتدخلو نعمه وعامر
نعمه كانت هتقعد بس عامر قاطعها
عامر. تعالي جوه احسن عشان ابنك ميكسفكش قدام الناس
نعمه بتبص علي فهد بدموع
عشق. فهد يلا
فهد بيقوم
فهد. طيب ولو  انا اللي قولتلها اقعدي معانا يماما
نعمه. ماما هو انت بتقول ماما ولا انا بحلم
فهد. ماما واحلي ماما وبيحضنها
عامر بفرحه. انت سامحتنا يبني
فهد. انا مقدرش ازعل منكم وبيحضنهم والجميع بيدمع لفرحتهم وفهد بيبص علي عشق بإبتسامة وبيفتكر
فلاش بااااااااك
عشق. فهد ممكن اطلب منك طلب
فهد. عشقي تؤمر
عشق. سامح ماما نعمه وبابا عامر
فهد. تاني الموضوع ده يعشق 
عشق بتمسك ايدو وبتاخدو تقعدو
عشق اسمعني للاخر يفهد ومتقاطعنيش
عشق. فهد دي العيله اجمل حاجه هي اللي بتقويك وبتقدر تحتويك وهما اللي بيخافوا عليك انت مستحيل ف الزمن ده تلاقي حد بيخاف عليك زي ابوك وامك انت ممكن صح ف اوقات بتزعل منهم اوي بس مهما كان اوعا تنسي فضلهم عليك دا حتي ربنا والرسول ﷺ وصوا عليهم وقالو اننا نطيعهم ومنعصيهمش
وانت يفهد مش بتكلمهم بيهون عليك دموع مامتك هي وشيفاك قدامها ومش قادره تاخدك ف حضنها ليه يفهد حتي لو كانوا غلطوا ف الماضي هما غلطوا عشان بيحبوك 
فهد. بس دول قتلوا اهلي
عشق. انا قولت متقاطعنيس
عارف يفهد ماما نعمه قالتلي انهم مقتلوهمش قالتلي انو هما كانوا جايين ياخدوك وعملوا حادثه لوحدهم انت ليه بتعاقبهم ليه بتحرمهم منك فهد في ناس بتتمني صفر من ابوها وامها انت ف نعمه كبيرة غيرك مش لاقيها احسن لوالديك يفهد سامحهم عشان خاطري
فهد. انا بجد مكنتش عارف الكلام ده شكرا جدا ي عشقي شكرا انك عرفتيني الصح من الغلط 
بااااااااااك
فهد. بيمسك ايد عشق 
فهد. يبختك يماما معاكي مرات ابن تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك 
نعمه. بلا شك دي عشق زينه البيت
مراد. خلاص بجماعه سيبكم من الجو العاطفي دي واسمعوني
فهد. وانت مالك يزفت
مراد. طيب عاوز اقول حاجه مهمه الله
فهد. قول يخويا
مراد. انا والشباب قررنا اننا هنكتب الكتاب الليله 
الكل سكت
مراد. ايه يجماعه مالكم
حنين. انتو ازاي تقولوا كده وانتو مشاورتوناش ولا قولتو لاهالينا
خالد. لا ي نونه احنا شاورناهم وموافقين بس منتظرين رأي العرايس
رنا. انا موافقه 
فهد. وحيات ابوكي طاب وانا لا
عمر. بس بقا يفهد متخربش اللحظه علينا 
رائد. ايه يبنات رأيكم
البنات كلهم ف صوت واحد موافقين 
فهد. خلاص ع بركت الله انا هعملكم حفله ولا في الخيال يلا روحوا اتجهزوا
عشق
بتطلع فوق علشان تتجهز وبتلبس فستان بيبي بلو جميل
 جدا وحجاب من نفس اللون
 بيجي فهد من وراها ايه
فهد. الجمال ده يا ناس هاتي بوسه
 عشق. بطل بقى انت قليل الادب اوي
فهد اسكتي احسن ما انزلكش واوريكي قله الادب على اصولها 
 عشق. بس بقى يا فهد انا بتكسف
 فهد. الله الله الله الله مراتي بتتكسف يا جدعان
 عشق يلا ننزل هنتاخر
 فهد استني قبل ما ننزل وبيطلع عقد الماس من جيبه بيلبسهولها 
عشق. مش انت جايب عقد تاني ليه انت كنت جايبلي
من  فتره قصيره 
فهد. ولا حاجه تغلى عليك يا قلبي
 عشق بتحضنه
 فهد.في نفسه ده في جهاز مراقبه علشان لو فرانكو  اتجرأيعملك حاجه يا قلب فهد
عشق. يلا ننزل
فهد يلا وبياخدها وينزلو
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد وقت ف مكان اقل ما يقال عنه تحفه فنيه 
عقد قرأن كلا من
حنين ومراد
   رنا وخالد 
منار وعمر
اسماء ورائد
البنات بيكونوا جاهزين وكلهم قمرات
فهد بصفير. مراتي هتتحسد ولا ايه
عشق بضحك. بس ي ظريف
مراد لحنين. ايه الجمال ده 
حنين. بس بقا 
مراد. هنكتب وهتجيبي بوسه 
عشق. متحترم نفسك ي جدع احنا واقفين
مراد. ههههه م تشوفي جوزك انتي 
فهد. من وراه مالو جوزها ي ظريف 
مراد. احسن واحد🤣
عمر. اه ي منار واخيرا هتبقي مراتي
منار. ايوه 
خالد . يلا امشوا عاوز اكتب بسرعه بطلو جو الرومانسيه ده
فهد . متحمس ليه كده ياض ده انا اقدر اخليك متكتبش خالص 
خالد. خلاص يفهدي انا بهزر 
يلا بقا عاوز اكتب
رائد. متصبر شويه ولا البت واكله عقلك
خالد. اولا مسميهاش البت اسمها مدام خالد 
فهد بضحك. اختي علي اخر الزمن اسمها مدام خالد هههخ
بعد شويه
البنات والشباب كانوا بيكتبوا الكتاب والزغاريط اشتغلت علي الجملة الشهيره «بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعلي خير»
مراد.يلا ينونه هاتي بوسه 
فهد. حتي خدها ف مكان تاني مش قدامنا
حنين يتكون مكسوفه ومنزله وشها الارض
عشق. بس بقا خليتو البت تتكسف
رائد. انا هاخد مراتي واطير
فهد. حتي انت ي حضره الضابط هههههه
الجواز. مصيبه وبلاء
عشق. الجواز ايه يفهد
فهد. الجواز احلي حاجه ي نااس ده مفيش بعديه 
عشق. امممم 
 بعد وقت
الشباب كلهم اخدوا البنات وركبوا العربيات وراحو يسهروا لوحدهم 
وفهد. بيجيلو تليفون وبيمشي ومبيقلش لعشق
عشق كانت بتدور علي فهد ومش لقياه
فجأة بتجيها رساله مكتوب فيها
عاوزه تشوفي جوزك وهو ف حضن وحده تعالي ع العنوان ده
عشق بصدمه. ايه ده فهد معقول اكيد لا
 بس لازم اتأكد 
وبترن عليه تليفونه مغلق
عشق انا لازم اروح 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد وقت عشق بتدخل شارع مقطوع وكله ضلمه
وبتركب عماره باين عليها انها قديمة جدا 
عشق هو ده المكان بس فهد ايه هيجيبوالله هنا
عشق بتخبط علي شقه
بيفتحلها شويه ملثمين 
عشق راحه تصرخ
واحد منهم رش عليها مخدر وفقدت الوعي ووووو
#يتبع.... 
عشق بتفوق ف مكان اول مره تشوفه وبيكون متوسخ جدا
عشق بصراخ. انا فييين فهههد ي فههد
واحد من الملثمين بره
البت شكلها فاقت 
ملثم اخر. هرن علي الزعيم ونشوفو 
ملثم. الو يزعيم
فرانكو. الووو
ملثم. البنت فاقت وبتصرخ
فرانكو. حلو اوي انا مسافه السكه وهاجي 
جوه عند عشق قاعده بتبكي وبتصرخ انا فين فهد فينك انا خايفه اوي
انت فين ايه ده هو ايه اللي حصل وبتفتكر انها جات لها رساله على الموبايل وجت على العنوان ده وفي حد رش عليها مخدر وصحيت لقيت نفسها كده
 عند فهد كان بيدور على عشق بره الحفله انت فين يا عشق وبرن عليكي تليفونك مقفول في الوقت ده 
فهد بيجي له تليفون وبيرد
 فرانكو عاش من شافك يا فهد 
فهد في ايه عايز ايه اخلص
 فرانكو بالراحه شويه اصل في حاجه تهمك او تخصك معايا ممكن ائذيها في اي وقت 
فهد انت قصدك ايه
 فرانكو قصدي المدام بتاعتك 
فهد. فرانكو الا عشق لو حصل لها حاجه مش هيكفيني دمك ودم عيلتك كلها
 فرانكو بالراحه شويه يا فهد انا مش هموتها بس هخلي رجالتي يتسلوا بيها شويه
 فهد بغضب. اقسم بالله لو حصل لها حاجه ما هيكفيني موتك 
فرانكو..... طيب خلينا متفقين الصبح ميعاد تسليم الصفحه صفقه فانت مش هتروح وهتسيبها لي والا انت عارف انا ممكن اعمل ايه كويس
فهد.. اقسم بالله يا فرانكو ما انا سايبك
 فرانكو لما نشوف باي باي
 فهد بيقفل المكالمه قدرت تعملها يا فرانكو وحياتك يا عشق ما يحصل لك حاجه انا لازم اتصرف وادور عليك بسرعه 
فهد ارن على مراد لا لا النهارده كتب كتاب وخليه قاعد مع مراته مش هشغله 
 فهد بيفتكر انه حاطط جهاز تتبع في العقد اللي لبسه لعشق 
فهد انا عارف مكانك يا عشقه جاي لك يا حبيبتي ما تخافيش
عند عشق بتكون قاعده وبتبكي وفجاه بيدخل عليها ملثم
 انت مين وانا فين وليه خاطفني 
ملثم.. بيشيل القناع وبيظهر انه فرانكو
 فرانكو اهلا يا مرات الفهد منوره 
عشق... انت مالك ومال فهد 
فرانكو.. ببساطه في صفقه لتسليم السلاح وانا مش هخلي الفهد يكسبها فانتي نقطه ضعفه فانا هستغلك 
عشق... صفقه ايه وتسليم سلاح ايه فهد مش بيشتغل في الحاجات دي انت كده غلطان
 فرانكو اه نسيت ممكن ما يكونش قايللك جوزك يا مدام اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط 
عشق بصدمه انت بتقول ايه انت اكيد كذاب فهد مش كده
 فرانكو للاسف هو كده وبيضحك ويسيبها ويخرج 
عشق قاعده وبتبكي بصمت معقول معقول فهد حبيبي بيشتغل في المخدرات مش مصدقه ازاي ازاي هو يعمل كده
في الصباح فهد كان قرب يوصل لعشق مراد بيجي عند فهد
 مراد.. مالك كده هو يا فهد متضايق من بالليل وفين عشق
فهد.. اتخطفت يا مراد 
مراد بصدمه.ايه عشق اتخطفت ازاي 
فهد. انا لازم الاقيها باي تمن يا مراد انا   انا ملبسها عقد في جهاز تتبع وقدرت احدد مكانها بس لازم دعم هات الرجاله وتعالى ورايا  
عند فرانكو في حد بيرن عليه
الوو يزعيم 
الفهد كشف مكانكم امشو بسرعه
فرانكو بصدمه. طيب اقفل انت
فرانكو بصرااخ 
هاتوها ورايا ع السفينه 
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شويه
فهد بيكون وصل مكان عشق بس مش بيلاقي حد
وبيدخل فهد عشق عشق 
ومفيش حد
فهد. بيلاقي عقد عشق مرمي ع الارض وفيه رساله جمبه
فهد بيمسك الرساله
«عرفت مكانا ي فهد ههههه بس لسه اللعبه مطوله لو عاوز مراتك بخير تعالي ع البحر وتجيب معاك ورق الصفقه وتسلمو واستلمها» 
فهد بيقطع الورقه اااه يعشق
ـــــــــــــــــــــــــ 
عند عشق بتكون واقفه علي الشاطئ وفي اتنين ملثمين مسكينها وواقفين وراها 
ف الوقت دهو بيوصل فهد هو ومراد ورائد وعمر 
فهد.. عشق 
عشق بدموع فهد
 فرانكو احنا مش فاضيين للجو الرومانسي ده سلم الورق وخدها 
فهد والله ما تقدر تاخد ولا ورقه
 فرانكو خلاص الورق قصاده حياه مراتك 
عشق فهد انت شغال في المخدرات مش مصدقه انت مستحيل تكون فهد حبيبي 
مراد مخدرات ايه يعشق 
فرانكو.. اللي ما تعرفوش انه صاحبكم يبقى اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط وفاتح الشركه بتاعه الاقتصاد يداري على عمايله بيها
عمر انت بتقول ايه ابن عمي مش كده
 فهد... ايوه انا الفهد اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط
 رائد فهد انت مش مطر خلاص كشفناهم ودلوقتي زمانهم مسجونين
 فهد.. لا يا رائد خليني  اكمل
عشق سيبني اروح مع فرانكو انا مش عاوزاك
 مراد.. انت من النهارده لصاحبي ولا اعرفك انت ازاي تاجر مخدرات وما قايلش
 رائد اهدوا يا جماعه فهد مش كده
عشق انا مش عايزه اجي مع فهد مش عايزه ارجع له
 فرانكو يلا الورق ولا مراتك فهد 
الورق اهم منها الورق في صفقات كثير وفلوس كثير اهم منها
 مراد انت بتقول ايه يا جدع انت 
 عشق بدموع انا مش عايزه ارجع لك يا فهد انا مستحيل اعيش معاك ولا لحظه انت تاجر مخدرات وانا مش هسامحك ابدا
 في الوقت ده بيوصل الظباط  وفهد بيشاورلهم  وبيمسكو
 رجال فرانكو
 فرانكو لا لا مستحيل مخططي كله وانا هكشف الفهد اقبضوا على الفهد هو اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط 
رائد.. لا انت فاهم غلط يا فرانكو ده الفهد رئيس المخابرات بتاعنا ان انت اللي بتتكلم معاه ده يبقى رئيس المخابرات في الشرطه وهو دخل معاكم العالم ده علشان يكشف مخططكم وصفقتكم
 وهو دلوقتي ماسك رئيسكم كلكم وساجنينه بس فاضل انت واللورد  وادينا مسكناكم 
 الشرطه بتاخد فرانكو وكارم رجالته 
عشق بتكون واقفه لوحدها عند البحر بتعيط انا شكيت في فهد ازاي ده واكيد مش هيسامحني 
مراد فهد انت ما قلتليش ليه ان انت شغال في المخابرات
 فهد.. لا عادي يمراد  شكرا يا صاحبي لثقتك فيا
 عشق بتتقدم على فهد عشق فهد
 فهد بيسيبها ويمشي 
 فهد.. عمر هات عشق وتعالوا
 بعد وقت في القصر
 البنات كانوا واقفين مستنيين الشباب على نار مستنيين عشق 
عشق بتدخل والبنات بيجروا عليها يحضنوها
 فهد بيسيبهم ويطلع الجناح 
عشق...  للبنات دقيقه انا رايحه عند فهد
 فوق في الجناح  فهد واقف وزعلان جدا حب حياته شكت فيه
عشق بتدخل عشق. فهد
فهد. اطلعي 
عشق. فهد ارجوك اسمعني
فهد. اسمعك ايه انتي شكيتي فياا ي عشق للدرجه دي مفيش بينا ثقه
عشق بدموع. انا انا 
فهد. اطلعي وبيبص لورا
عشق. بتجري علي فهد تحضنو من ورا 
عشق. ارجوك متسيبنيش مقدرش اعيش من غيرك
فهد. اااه اااه الحب بيعذب اوي
عشق. فهد 
فهد. بيبص عليها
ف الوقت ده  ولاول مره عشق بتتجرأ وتبوس فهد من شفايفو وهو بيتعمق اويي
وبيبعد عنها وبيسند جبينو علي جبينها
فهد. عشق عملولك حاجه 
عشق. لا 
فهد. طيب وبيحضنها
بعد وقت 
عشق وفهد بينزلوا
مراد بيحضن فهد
مراد. اسف اسف 
فهد. ولا يهمك وانا غلطان اني مقولتلكمش
مراد. والباشا رائد مقلش حاجه 
 رائد. وانا مالي ي لمبي
عمر. يعني ابن عمي رئيس المخابرات يعني اسهر براحتي واقتل
فهد. واسجنك مؤبد يروحي 
وبيضحكوا
خالد. بصوا ي جماعه عاوزين نحدد  معاد الفرح 
فهد. ايه رأيكم بعد شهر
الكل. موافقين ووووو
بعد شهر ف القصر
ـــــــــــــــــــــــــ 
في تجهيزات كتييره وناس راحه جايه
بنسمع صوت نعمه وهي بتقول
نعمه. حطو الورد ع اول باب القصر والجنينه حطو فيها الانوار
عامر. ايه ي ام فهد هدي هدي
نعمة. ياااه ي عامر واخيرا هشوف الاولاد بيتجوزوا 
عامر. اه ونشوف اولادهم ونبقي جدو وتيتة 
فهد من وراهم. هيبقي اول حفيد ليكم ابني 
عامر بضحك. اديك متجوز ومعرفتش تعملها
فهد. ومين قال 
نعمة. بس يحبيبي متسمعش كلام ابوك المهم روح شوف الشباب جهزوا ولا لا
فهد بيبوس ايد امه. حاضر يست الكل وبيمشي 
ـــــــــــــــــــــــــ 
في جناح رنا كانوا البنات بيتجهزوا والكوافيرات شغالين واقفه من بعيد وتبص عليهم وبتدمع من الفرحه
حنين مالك بتعيطي ليه
عشق والله وكبرتو وهتتجوزو
منار وحد قال لك ان احنا صغيرين
وبيضحكوا كلهم
طيب انا هروح جناحي علشان اتجهز عقبال ما تكونوا خلصتو
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف جناح عشق كانت قاعده ع السرير وبتبكي 
عشق. انا اتحرمت من اكتر يوم البنت بتحلم بيه بس الحمدلله ربنا عوضني بتاج حياتي ونبضي الحمدلله 
البنات من وراها. ومين قال انك اتحرمتي
عشق. بتبص عليهم وكان فهد معاهم
عشق. انتو ايه اللي جابكم روحوا كملوا تجهيز
حنين. بتتقدم عليها وتحضنها
حنين.  اناواختي هنبقي اجمل عرايس النهارده 
عشق. قصدك ايه 
فهد. من وراها 
قصدها. انو النهارده فرحك 
منار. اه يعشق النهارة فرحنا كلنا 
عشق. ازاي
فهد. بيجيب صندوق وبيديه لعشق
فهد. افتحي الصندوق
عشق. بتفتح الصندوق وبتلاقي فستان زفاف جميل جدا جدا وراقي 
عشق بدموع. ده ليا 
فهد. ايوه يروحي احنا اتجوزنا بسرعة وملحقناش نعمل فرح ف النهاردة هعوضك 
فهد. ودلوقتي هيجيلك خبيرة تجميل وتجهزك 
عشق. بتحضن فهد ربنا يخليكي ليا ي فهدي 
 فهد بيبوس جبينها ويخليكي ليا ي نبض قلبي
البنات تعالي يلا واتجهزي معانا 
البنات بيروحوا يتجهزوا 
وبعد وقت كانوا خلصوا وكانوا عن ملكات جماال 
نعمة. الله الله ع الجمال الله اكبر لتتحسدوا
البنات بيروحوا وبيحضنوها
صابرة وام منار واسماء
مين دول دول مش بناتنا
عشق. بضحك لا احنا 
وكل وحده بتروح عند امها وبتحضنها
ـــــــــــــــــــــــــ 
تحت الشباب كانوا واقفين
عمر. انا حلو صح
فهد. لا انت بصل
خالد. اوووف يلا متنزلوا
ف الوقت ده البنات بينزلوا وبيخطفوا نظر الموجودين 
كل واحد بيتقدم علي عروستو وبيمسكها وبيروحوا مكانهم
ـــــــــــــــــــــــــ 
فهد. ايه الجمال ده يروح الفهد
عشق. بخجل ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يحبيبي
فهد. لا انا مش هستحمل كده اه اخدك واطلع علي فوق علطول
عشق. خلاص اديني سكت
فهد. انتي كنتي متخيله اني هحرمك من اليوم ده 
عشق. لا انا بس كان نفسي اعيشو واديني عشتو معاك يحبيبي
فهد بيبوسها من جبينها وبيبوسها من شفايفاه
عشق. فهد النااس
فهد. ميهمنيش
ـــــــــــــــــــــــــ 
عمر. مراتي سكر يجدعان
منار بتوتر وخجل. وانت كمان
عمر. لا انا مش عاوز خجل هاا
منار. بس بقا
عمر بيمسك ايدها بيبوس  ربنا يخليكي ليا واقدر اسعدك
منار. ويخليك ليا يحبيبي
ـــــــــــــــــــــــــ 
مراد. ايه الجمال ده
حنين. بجد انا جميله
مراد. واجمل من الجمال ذات نفسه
حنين. شكرا
مراد. اعملها ايه شكرا دي 
حنين. اصرفها ههههه
مراد. في حد يقول لعريسو كده يوم فرحوا
حنين. لا
مراد. طيب هاتي بوسه
حنين. اتلم عيب كده
مراد. عيب ايه وبيبوسها من خدها
حنين. سافل
مراد. دا انا هوريكي السفاله يقلب مراد
ـــــــــــــــــــــــــ 
رائد. عسل ي سمسم
اسماء. وانت كمان ي حضره الرائد
رائد بضحك. رائد ايه هو في عروسه بتقول كده
اسماء بغيظ. انا نينيني
رائد. بكاشه بس بحبها
اسماء. وانا بحبك 
رائد. بيحضنها 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف الوقت ده بتشتغل اغنية رومانسية 
فهد بيمسك ايد عشق وبيقوم يرقص 
والشباب والبنات كلهم بيرقصوا
فهد. مش متخيل انك بين ايديا يروح قلبي
عشق. ولا انا
فهد. يلا بقا عاوزين نجيب الحفيد لعامر بيه
عشق. سافل
فهد. بيبوسها من شفايفها بوسه خفيفه
فهد. من بدري نفسي ادوق الكريزتين دول
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شهر 
العيلة كانت متجمعة وفهد وعشق كانوا راجعين من مصر
فهد. باركولي يجماعه
عامر. يمسهل في ايه
فهد بيضم عشق 
فهد. مدام فهد عامر الحديدي هتجيب وريث العيله
الكل بفرحه الف مبروك 
وكل العيلة بتباركلهم
عدو شهور الحمل بسرعه وجه اليوم الموعود
عشق بتصحا من النوم وبتتألم« بقلم حبيبة نادي» 
عشق. فهد فهد
فهد. بنوم عاوزه ايه يعشق
عشق. قوم انا بوولد ااه 
فهد. بيقوم مفزوع طيب اعمل ايه 
عشق. بصريخ نادي ماما نعمه بسررعه
فهد بيقوم ويروح علي جناح ابوه وامه
فهد بيخبط 
عامر. مين جاي ف الوقت ده
فهد. انا يبابا نادي ماما بسرعه عشق بتولد
نعمه بقلق. اديني جايه
نعمه بتروح لعشق وبتقول لفهد بسرعه ع المستشفى 
بعد شوية بيوصلوا المستشفي
عشق بصرااخ.. كلو منك يفهد الكل'ب كلو منك طلقنيي
فهد. وانا مالي يلمبي حاضر تقومي بالسلامه واطلقك
عشق. انت بتفكر كمان اهههه
حنين. هي بتصرخ كده ليه انا مش هولد يمراد
مراد بضحك. وبيحط ايدو ع بطنها البارزه 
مراد. طيب ومش عاوزه تخلفي ويكون عندنا اطفال
حنين. لا خلاص عاوزه
بعد وقت
عشق بتولد وبتجيب ولد زي القمر
فهد بيدخل عندها
عشق. بتقوق 
عشق. فين ابني 
فهد. حمدالله على سلامتك ياقلبي اهو مع ماما
وبياخدو يديهولها
عشق بتعب. هتسميه ايه
فهد. مراد فهد عامر الحديدي 
عشق. حلو مراد 
مراد. من وراهم دا انا حجزتو لبنتي اللي جايه ف السكه هااا
حنين. بس انا فيا ولد
مراد. ومالو بعدها 
فهد. شكلك هتجيب مزرعة
وبيضحكوا
ـــــــــــــــــــــــــ 
الخاتمه
بعد سبع سنين 
عشق. كانت بتجري ورا بنت
عشق الكبيره. عشق عشق استني
عشق الصغيره. بتجري علي فهد 
عشق. بابي بابي 
فهد . بيفتح حضنو  لعشق الصغير 
عشق. خبيني يبابي مامي اوزه«عاوزه» تضربني
فهد. عملتي ايه تاني
عشق. الهانم بنتك بتقول لفهد«ابن مراد وحنين» 
بتقوله هات بوسه
فهد. ومالو ههههه
عشق. طالعه لابوها
فهد. ومالو ابوها
عشق بغيظ مالوش
ف الوقت ده بيجي 
مراد الصغير«ابن فهد» 
 مراد. بابا عمو مراد وخالتو والعيله كلهم وصلوا تحت
عشق وفهد والاولاد. بينزلوا
ملاحظه « فهد وعشق خلفوا مراد 7سنين وزين6 وعشق الصغيره 5سنين»
 حنين ومراد خلفوا فهد 7سنين 
وقمر 5 سنين
واسماء ورئد خلفو تمارا 5سنين 
ومنار وعمر.خلفوا روفان7سنين ومحمد4سنين
تحت عند العيله
فهد. اهلا اهلا 
مراد الكبير. اهلا يخويا
فهد. فين فهد الصغير
فهد الصغير. اديني يفهد 
حنين. فهد حاف يك"لب
مراد. ابني يعم ويقول اللي عاوزه 
فهد. تعالي ي حبيبي وبيحضنوا ومراد ابن فهد بيغير
مراد. بابا انت حاضنو ليه
عشق. هههه دا حبيب ابوك ي مراد سيبو
مراد. وانت يمراد الصغير حبيبي تعال يولا
اسماء. من يوم مولد فهد الصغير وهو حبيب فهد الكبير وبيضحكوا
عشق الصغيره. حبيبي فهد
مراد ابن فهد. انتي يبت متقوليش لحد حبيبي فاهمه
فهد الصغير. انت مالك انا حبيبها
مراد. طيب خلاص انا هقول لقمر حبيبتي
والعيله بتضحك عليهم 
عشق الكبيره. تعالوا يجماعه الاكل جاهز
كلهم بيروحوا ع اوضة السفره
واثناء مهما بياكلوا 
بيشوفوا مشهد يموت من الضحك 
بتكون. عشق بنت فهد قاعده علي رجل فهد ابن مراد وبيأكلها
مراد الصغير. عشق قومي كده عيب
عشق الصغيره. لا دا فهد حبيبي وانا هتجوزوا
العيله كلها بتضحك عليهم وعلي جنانهم
عشق. طالعه لابوها والله
فهد بغمزه. عجباكي ولا لا
عشق بغيظ. عجباني يخويا
منار. روفان فينك 
روفان من تحت السفره 
اديني يماما 
الكل بيبص تحتيه بيكونوا روفان و زين قاعدين تحت السفره وبيلعبوا
عمر. انتو بتعملو ايه عندكم 
روفان. بنلعب يبابا 
عشق. طاب اطلعو من عندكم عشان تاكلوا
رائد. فين تمارا ي اسماء
اسماء. نايمه
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شويه الكل بيكونوا قاعدين ف الجنينه
والاطفال بيلعبوا
والشباب بيكونوا حاضنين زوجاتهم
فهد. بهمس لعشق
شوفي م احلا اللمه دي بس ناقصه اهالينا احنا
عشق. كلهم بيعملوا عمره 
فهد. ان شاء الله هاخدك ونروح لما يجوا 
عشق. بجد
فهد. بجد
عشق طيب اقلك حاجه 
فهد. قولي
عشق. انا حامل
فهد بفرحه. مبارك يقلبي لينا
عشق. حبيبي 
فهد. مراتي حامل يجماعه 
الكل بيباركوا لعشق وفهد 
حنين. اه يجماعه والله احنا احلي عيله ربنا يحمينا
منار واسماء. امين يارب
مراد الكبير. فهد 
فهد. ايه 
مراد. بص كده 
فهد بيبص. بيلاقي عشق الصغيره نايمه ف حضن فهد الصغير
فهد. بضحك دول بيحكوا قصتي انا وعشقي
عشق. اه والله يفهد 
فهد بيضمها لحضنوا وبيبوسها
. ربنا يديمكم ليا ي قلب فهد 
🍒✨ الــنــهــايــة ✨🍒
ــــــــــ♥ــ✨تــمــت♥ــ✨ــــــــــ

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-