رواية لا اخاف وانا بجانبك كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية لا اخاف وانا بجانبك كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية لا اخاف وانا بجانبك كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة الربيع رواية لا اخاف وانا بجانبك كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لا اخاف وانا بجانبك كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لا اخاف وانا بجانبك كاملة جميع الفصول

رواية لا اخاف وانا بجانبك بقلم مي عبدالله

رواية لا اخاف وانا بجانبك كاملة جميع الفصول

ليله الد،خله وانا بقميص النوم يدخل عليا واحد غريب يقولي انا جوزك وعيزني اهدى
قعد بغرور وقال..ده لاني فعلا جوزك صدقتي اولا براحتك
اتقدم راجل في الخمسين وقال بدموع ..يا ابرار يا بنتي صخر....قصدي سياده العمده صخر بيه..هو جوزك...وده الي حصل...وامر ربنا يا بنتي
ابرار كانت مصدومه جدا وقالت بزهول...انت بتقول ايه يا بابا ...ده ازاي جوزي ازاي...انا اتجوزت محمد ابن عمي ...جوزي فين...محمد فين.. وبصت لصخر بغضب رهيب وقالت....وديت جوزي فين انطق
صخر ابتسم بسخريه وبص لابوها وقال...جيب بنتك على الدوار يا عم طلبه...مش صخر العربي الي يعمل دخلتو في بيت زي ده 
قال كده ومشي بغرور وابرار بقت تقول بصراخ..دخلت مين..ده لما تشوف قفاك يا و،اطي ...وبصت لابوها وقالت بدموع...قولي يا بابا..فين جوزي..ابن عمي فين..يا بابا اتكلم حرام عليك ابوس ايدك قولي فين محمد..انا كنت مستنياه في اااوضه لما دخل الحيوان ده و
طلبه قال بدموع...انتي متجوزتيش محمد...لان ..لان.محمد اتقتل..قبل كتب الكتاب والعمده هو الي قتلو...وكتب عليكي ...انسيه يا بنتي
ابرار اتسعت عنيها بزهول وصدمه وقالت بدموع..ات..اتقتل..اتقتل يعني ايه..مات..مات..جوزي مات..محمد مات وصرخت بقوه وفجأه اغمى عليها
صخر سمع صراخه ورجع بعصبيه وهو بيقول بغضب.... سكتها الرجاله بره بدال ما اسكتهالك العمر كلو و ....بس اتفاجأ بيها واقعه على الارض مغمي عليها
بقلمي..زهرة الربيع
صخر راحلها وشالها وقال بجمود ..انا هاخدها الدوار وتفوق براحتها
طلبه قال بخوف..مش الاحسن لو تفوق هنا واطمن عليها
صخر قال ببرود..لا اطمن ..عليها الصبح..او الاحسن متطمنش..لانها اكيد مش هتكون بخير..والي عملو ابن اخوك هتدفع تمنو..انت  وبتك..لانك معرفتش تربي
واخدها ودلع بيها على الدوار من الباب الي ورا وكان ضرب النار شغال والذغاريد احتفالا بجواز العمده 
صخر دخل اوضتو وحطها على السرير وبصلها بكره كانت بالنقاب وافتكر الي حصل اول ما دخل عليها اوضتها في بيت ابوها
كانت مكسوفه جدا ومديالو ضهرها ولابسه قميص قصير ومكشوف
صخر دخل وقفل الباب وابرار ارتبكت وقالت بكسوف...محمد
صخر مردش وقرب عليها وقف وراها وبجمود..ولسه هيتكلم ..قالت بكسوف
محمد...انت  لسه زعلان مني  ...انا اسفه يا محمد مكانش قصدي اضربك متزعلش وانبي 
صخر كان بيسمعها بزهول وقال في نفسو...ضربتو..ضربتو ازاي
ابرار قالت......امممم ..مبتردش يعني لسه زعلان..ما انت كمان الحق عليك..قولتلك ..مينفعش تشيل النقاب قبل ما نكتب كتابنا مسمعتش الكلام.....طلب خلاص متزعلش يلاغمض عنيك ولما الفلك هقولك فتح تمام  
صخر قال بصوت رجولي...بس انا مش محمد..انا صخر..جوزك..مبروك يا مرات العمده
ابرار اتفزعت واتجمدت مكانها  وشهقت بخضه ومن غير ما تلتفتلو شدت عبايتها من على السرير ولبستها  بسرعه هيه والنقاب  وبصتلو بزهول وعنيها هيطلعو من مكانهم وقالت...بسم الله...انت مين..انت ازاي تدخل هنا دخلت ازاي
صخر بصلها ببرود وقال..انا جوزك وبيتك بيتي وبص للمكان بقرف وقال..ولو اني متمناش يعني
ابرار قالت باستغراب..جوزي...دانت شارب ومتقل  بس ازاي دخلت ..يا ...بابا... يا بابا...وجريت بره الاوضه عند ابوها
صخر فاق من شروده وبصلها وكانت غايبه عن الوعي ومش ظاهر غير عنيها  اتنهد وابتسم بسخريه ومد ايده على النقاب عايز يشيله... بس بعد وراح ياخد حمام
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
ابرار فاقت وبتبص حواليها اتفاجأت بالمكان الغريب الي هيه فيه وقفت بارتباك وتعب وافتكرت الي حصل..حست برعب شديد..بس اتحول الرعب لغضب ونزلت دموعها بمرار لما افتكرت جمله ابوها لما قال ..محمد اتقتل..مات العمده قتلو
بصت للمكان بغضب وجات عينها على سكين في طبق الفاكهه شدتو وبقت تبصلو بكره وسمعت صوت باب الحمام خبت السكين بسرعه ورا ضهرها
صخر طلع من الحمام وهو بينشف شعره وكان لابس بنطلون وبس .. وبصلها بضيق وقال بجمود...ليه لسه بهدومك..الكل تحت مستني دخلتنا...انا لو عليا مش عايز اشوف وشك حتى...بس ده لازم ..ومضطرين نعمل كده
ابرار قالت بغضب...قتلت محمد ليه
صخر اتنهد بغضب رهيب وبصلها وقال..محبش مرتي تجيب سيره راجل تاني على لسانها..انتي دلوقتي مرات عمده البلد وكبيرها يعني ابن عمك الحيو،ان ده سيرتو متجيش على لسانك لو بالغلط بدال ما اقطعهولك 
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
ابرار قالت باندفاع ودموع...عمل ايه علشان تقتلو...موتو علشان نتجوز..ده سبب يعني
صخر ضحك جامد وقال..مكنتش مضطر اقتلو علشان اتجوزك انا الي بعوزه باخده انا صخر العربي  العمده ابن العمده... والشرقيه كلها تحت يدي...مش هتغلي عليا يا بت السماك
ابرار بصتلو بكره وقربت منو وقالت بتحدي ...بنت السماك دي هيه الي هتوريك نجوم الضهر وهخلص حقي وحق جوزي وحق كل الي اذيتهم في البلد 
صخر مسك ايدها بقوه وقال....انا جوزك..سمعتي و
بس قاطعتو ابرار لما  زقت ايده بقوه وقالت...فشر..ده انا اموت ولا اقبل بواحد مجرم تاجر سلاح زيك..انا عارفه عندك كل حاجه يا سياده العمده من اول شغلك الو،سخ لحد ايدك الي غرقانه بد،م الغلابه...واديك الو،سخه دي مستحيل تلمسني ..ولا هخليك تقربلي لو هيكون اخر يوم في عمري
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
صخر اتفاجأ بكلامها وطريقتها وقرب منها مسكها من وسطها جامد  وبقى يبصلها بجرأه ورغبه وقال..انتي فاكره انك كده بتبعديني عنك...بس انا بقى بموت في المخاطره ...وحليتي في عيني اكتر وهطولك مهما عملتي ...هطولك وغصب عنك كمان علشان اكسر مناخيرك دي واجيبها الارض 
ابرار قالت بغضب ونظره تخوف...احسنلك..تبعد  .
لو باقي على حياتك ...هقتلك
صخر ضحك بسخريه ودفعها بقوه على السرير وهجم عليها ولسه بيمد ايده هيرفع لها النقاب  فاجأتو ابرار وضربتو بالسكين وووووو
زقها على السرير واعتلاها ولسه هيرفع النقاب فاجأتو لماطعنتو بالسكين في جمبو وهيه بتبصلو بغل
صخر اتسعت عنيه من شده الالم والمفاجأه وبصلها بغضب رهيب ومسكها من رقبتها وهو بيقول بألم...عم...عملتي ايه...يا ...غبيه...اااااه
ابرار زقتو بسهوله  لانو كان تعبان ووقفت وقالت بغضب...انا حذرتك...انسي تلمسني انا مستحيل اخلي كل،ب نج،س زيك يقربلي
صخر وقف بالعافيه وكان هيتجنن من كلامها بس اتمالك نفسو وخد نفس عميق وشد السكين وهو بيتقطع من الالم وحط ايده مكان الجرح ومسك تليفونو بقى يطلب شخص
اول ما الخط اتفتح قال بتعب شديد..ايوه يا رافع ..اسمعني ..كويس ..هات دك..دكتور...بسرعه..على اوضتي..بس..بس من غير. ما حد يعرف...دخلو من الباب..الي ورا...ومتخليش حد ..يحس..بسرعه.. قال كده وقفل الخط وهو بيمسح عرقو بتعب وبينهج وبينز،ف جامد  والد،م مغرقو
استوووووووب...نتعرف على ابطالنا..اولا صخر العربي...عمده ابن عمده دارس حقوق  في بلاد بره بس رجع على بلادو واستلم العموديه بدال  ابوه بنائا على رغبتو صخر شاب قوي قاسي في معاملتو وشغلو كلو مشبوه من الناحيه الجماليه هو شاب طويل قوي ووسيم جدا وملامحو جذابه عندو غمازه بخده الايمن عمره ٣٠ سنه
ثانيا ابرار طلبه..بنت ابوها تاجر اسماك صغير وحياتهم ميسوره كانت عايشه مع ابوها وابن عمها في بيت ابوها ومخطوبه لاابن عمها من صغرها...عاشت اغلب حياتها مع خالتها في الاسكندريه بعد وفات والدتها سكنت هناك ودرست هناك..وبعد وفات خالتها رجعت عند  ابوها  تاني بنت جمبله جداجدا بملامح جذابه بيضه وعيونها بلون السما وشعرها كستنائي طويل  ابرار طيبه جددا وقويه مع انها صغيره جدا عمرها ١٧ سنه
نرجع بقى لصخر خلص المكالمه وفضل ضاغط على الجرح بتعب بيحاول يوقف النز،يف
ابرار بصتلو باستغراب من وقفتو ..ومن كلامو ازاي خايف الناس تعرف في وقت زي ده ..بس حست بزعل عليه لانها عمرها ما أذت نمله حتى
قربت منو بتردد وقالت...خلينا نطلع على المستشفى القريبه..على ما الي كلمتو وصل يكون جرالك حاجه ولسه هتقرب تسندو
ضخر بصلها بحده وقال بغضب وتعب ...خليكي مكانك ..متفتكريش اني هعدهالك...مبقاش..صخر العربي...لو ما ..دفعتك..التمن...يا زباله
ابرار بصتلو بسخريه وقالت...ولا انا هنسى الي انت عملتو يا....قاتل...لسه حسابك معايا طويل
صخر بصلها بزهول ودهشه وقال بتعب ...انتي مستحيل... تكوني ..عارفه..انا مين...مستحيل... تكوني ...عارفه بتتكلمي... مع مين اصلا
ابرار اتنهدت وحاولت تسيطر على غضبها  وقالت...متتعبش نفسك وتتكلم كتير علشان الجرح
صخر لسه هيرد سمع خبط على الباب راح فتح وهو بيتألم جامد
دخل الدكتور ومعاه شاب وسيم وبملامح جميله دخل ببطأ لانو بيعرج على رجلو الشمال شويع..ده رافع صاحب صخر وشغال معاه عمره ٢٧ سنه
رافع دخل وهو بيبص لصخر بصدمه وقال...ايه الي حصل...ايه الي عمل فيك كده..وكمل بغضب وقال..مين الي اتجرأ يعمل كده 
صخر اتنهد وبص لابرار بطرف عينه بغضب وقال بتعب...بعدين..بعدين..يا رافع
رافع بص على نظرات صخر لابرار واتوقع تكون هيه بس مش داخله دماغو ان ممكن تتجرأ عليه كده
وبدأ الدكتور نيم صخر وبقى ينضف الجرح ويخيطو بدون بنج لان صخر كان عايز يفضل صاحي ومركذ وكان بيتألم بشده ورافع جمبو وصخر كان ماسك في دراعو جامد من الالم
ابرار شافت المنظر وبقت تبصلو بصدمه ومش قادره تتخيل ازاي بيستحمل الالم ده وحست بدوار وبقت مش قادره تتنفس وجريت على الحمام وقفلت الباب وبقت تبكي جامد وحست نفسها تقل جدا وبقت تشهق جامد
عند صخر الدكتور خلص ومشي وهو بقى ياخد نفسو بصعوبه من الالم وابتدى جسمو يهدى من وجع الخياطه قال بتعب...شكرا يا رافع قلقتك
رافع اتنهد وقال...قلقتني بس دانا كنت هتجنن عليك مش هتقولي ايه الي عمل فيك كده
صخر اسودت عنيه بغضب وقال...العروسه
رافع بصلو بدهشه وقال...يعني الي فهمتو صح..ليه عملت كده ..تبان طيبه وصغيره و
صخر بصلو بحده وقال...وايه تاني 
رافع ارتبك من نظراتو وقال..فيه ايه يا صخر..اكيد مقصدش يعني..انا بس استغربت
صخر اتنهد وقال..عارف متقصدش...بس انا البت دي سيرتها مجنناني..بقى انا حتت عيله زي دي تعمل فيا كده بس تصبر عليا هربيها لان الي رباها هيه وابن عمها الو،سخ ربايتو هباب
رافع اتنهد وقال..انت بس متضغطش على نفسك علشان الجرح تمام واهدى كده وهيه بس تلاقيها كانت خايفه مهو يعني كمان الي حصلها مش عادي
صخر قال..سيبك منها الرجاله مشيو ولا لسه حد شافك
رافع قال...مشيو متقلقش اصلا محدش شافني ولا حس بيه...ابوك نام والخدم مشغولين متقلقش
صخر قال..تمام..روح انت علشان الصبح هحتاجك ومش عايز حد ياخد بالو
رافع قال تمام ..وخرج من عند رافع وبقى يبص يمين وشمال واتأكد ان مفيش حد ومشي لاخر الممر وكانت فيه اوضه مقفوله طلع مفتاح من جيبه وفتح الباب ودخل وهو بيتسحب ومش عايز حد يشوفه
اول ما دخل كانت فيه بنت جميله جدا وجسمها جميل وملامحها جذابه سنها ميعديش ١٨ سنه قاعده على السريرومربوطه بسلسله حديد تخليها تتحرك في الاوضه وبس البنت دي ايه حكايتها..هنعرف مع الاحداث
رافع بصلها بدموع وقرب عليها وقال..اميرتي عامله ايه
البنت بصتلو بفرحه وقالت...رافع..جبتلي معاك ايه
رافع ابتسم بدموع وطلع من جيبه شوكلاته وقال..جبتلك حاجه حلو ذيك ..استني دقيقه
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
وقرب عليها فكلها السلسله من ايدها وهيه مدت ايدها بسرعه تاخد الشوكلاته بس اتألمت جامد
رافع بصلها بقلق وقال ..مالك يا قلبي فيكي ايه
البنت نزلت دموعها وقالت بشهقات...انا يدي وجعتني من دي ..كمان عايزه اسمع الكرتون بتاعي وانت كل يوم تقولي هتطلعني ..وبتكذب عليا 
رافع قال  بحزن..لا..لا مش بكذب..بس ...بس انتي عايزه تطلعي ليه..مش انا بجيلك وبجبلك حجات حلوه وعارفه كمان هجبلك تلفزيون وتسمعي براحتك المهم تبقى مبسوطه يا اميره
اميره ابتسمت وقالت بفرحه. .بجد هتجبلي تلفزيون
رافع قال بابتسامه..اكيد
اميره قالت بفرحه..وعليه كرتون
رافع قال ..وعليه كل الكرتون
اميره ضحكت وباستو جامد و لسه هتبعد رافع شدها ليه وباسها بقوه ولهفه وبعد وهو بيحاول ياخد نفسو 
اميره اول ما عمل كده  قلعت فستانها من فوق ونزلتو وقربت منو تاني 
بقلمي...زهرة الربيع
بس رافع وقف بسرعه وقال..لا..لا مش هينفع دلوقتي..الوقت اتأخر..هجيلك تاني..تمام..انتي اصلا وحشاني قوي
اميره لبست بلا مبالاه وقالت ببراه..ماشي 
رافع ابتسم وقال ..ماشي اميرتي بكره هجيلك واعمل حسابي افضل معاكي يلا انا هطلع 
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
رافع لسه هيخرج اميره قالت ببرائه..اربط ايدي
رافع بصلها بدموع..وقال..اه..صح..نسيت..شاطره حبيبتي..وربط ايدها وباسها وخرج وقفل الباب واول ما طلع نزلت دمعه من عينه بحزن وحاول يتماسك ومشي قبل ما حد يشوفه
عند صخر اتنرفز جامد لان ابرار مخرجتش من الحمام وقال بغضب وصوت عالي..اكيد مش هتباتي عندك
ابرار مردتش عليه وهو اتنرفز اكتر وقال بغضب..قولت اطلعي مش قادر اقف لو وقفت هكسر الباب على دماغك..وبعدين متعمليش خايفه قوي..ااكيد مش هقربلك بحالتي دي
صخر استغرب انها مردتش وقام بالعافيه ووقف عند الحمام وقال..هعد لتلاته ..لو ما خرجتيش والله لاكسر الباب وانتي براحتك... واحد... اتن
بس قطع كلامو باستغراب لما سمع شهقه شديده كأنها لانسان بيلفظ اخر انفاسو خبط على الباب بقلق وقال..ابرار..انتي يا بت..سمعاني
بس بردو مفيش رد حط ايده على الجرح وبقى يضرب الباب بكتفو لحد ما اتفتح...واتسعت عنيه بزهول شديد من الي شافو ووووو
وقف بصدمه لما لقاها واقعه في ارضيه الحمام نزل لمستواها بتعب وقال...بت..بت يا ابرار..مالك يا بت ..واستجمع قوتو وشالها بالعافيه علشان جرحو وحطها على السرير وهو بيتألم وقرب منها وبقى يضربها على خدودها بخفه وقال بقلق..يا بت مالك حصلك ايه ابرار..ابرار سمعاني
ابرار شهقت بشده وبصتلو بتعب وقالت وهيه بتنهج زي الغريق...الب..البخاخ..وبقت تشاور بايدها 
صخر قال ...بخاخ..بخاخ ايه..عندك ربو..عايزه البخاخ بتاعك
ابرار ههزت راسها بسرعه وهيه بتشهق جامد
صخر قام بسرعه ولسه هيجري يجيبو حس بالم وبص لقا نفسو بينز،ف جامد ومش هينفع يطلع  .طلع تليفونو واتصل برافع بسرعه وتوتر وقال..ايوه يا رافع روحت
رافع ارتبك وقال..انا..انا لا يعني راجع البيت
صخر قال..اسمعني كويس روح الصيداليه الي جمبنا وهات البخاخ الي كنا نشتريه لامي بسرعه
رافع قال باستغراب..بتاع الربو ده
صخر قال ..ايوه..ايوه بسرعه..يا رافع بسرعه ..وقفل معاه وجري عليها وحطلها مخده ورا ضهرها وجابلها ميه ...بس زقت ايده لانها مش قادره تشرب 
ابرار بصتلو بتعب وشافت الدم على التيشرت بتاعو قالت بدموع..انت..انت بتن..يتنز,ف
صخر قال بسرعه..اشششش اهدي اهدي كل الي انتي فيه من التوتر..انا بخير..خدي نفسك واهدي ..ده عادي علشان الجرح جديد
ابرار بقت تقول وسط شهقاتها..انا..انا السبب..متعملش..كده...سبني....سبني بلاش تس..تساعدني...ارجوك
صخر بلع ريقه بقلق ..وقال..قولتلك اهدي ..انا تمام..وبعدين مش مستني منك شفقه..ولا بساعدك لسواد عيونك
ابرار بصتلو جامد وظهرت قدامو عيونها بلون السما يسحرو حرفيا بعد بسرعه وقال..اهي دي الي مينفعش معاها امثال
سمع خبط الباب جري فتح وكان رافع قلو ده الي عايزو
صخر قال بسرعه.... ايوه هو 
رافع قال فيه ايه طيب..خير و..بس قال بخضه ..انت بتنز،ف تاني ليه
صخر بص لجرحو الي تقريبا مكانش حاسس بيه وقال..انا تمام بعدين يا رافع هقولك كل حاجه روح دلوقتي... وقفل الباب من غير حتى ما يستناه يمشي  وجري على ابرار وبسرعه من غير اي تفكير شد النقاب قلعو وحط البخاخ على بقها
بقلمي..زهرة الربيع
ابرار بقت تاخد من البخاخ بتعب شديد وهيه مش حاسه اما صخر اتجمد مكانو من الحوريه الي كانت تحت النقاب مكانش متخيل ابدا انها بالجمال ده ملامحها تجنن ورموشها طويله وشفايفها زي الكرز وجمبهم حسنه بتذبد من جمالها فضل سرحان وتايه في جمالها وابرار كانت مخنوقه قوي وبتشد الطرحه بعيد من رقبتها
صخر مد ايده بتوهان وفك الطرحه ونزل شعرها على العبايه بلونه الكستنائي الجميل بلع ريقه بتوتر شديد من منظرها المهلك وقال ...احسن ..حاسه بايه
ابرار اخدت نفس عميق وقالت...الحمد لله..احسن..و
بس بصت لنظراتو واخيرا اكتشفت انها مش بالنقاب ولا الطرحه اتسعت عنيها بزهول انها  محستش بيه ومدت ايدها من غير ماتتكلم وضربتو قلم بضغف
صخر برق بشده وهو مش مصدق الي عملتو وقال بغضب مكبوت...كده شكرا ولا ايه
عند رافع رجع البيت بتعب ولسه هيطلع على اوضتو بس وقف لما سمت صوت بيقول...شرفت..الفرح بقالو ساعه فض...كنت فين
رافع اتنهد والتفت للراجل الي بيكلمو وكان في عمر الخمسين ده صادق الصواف والد رافع 
رافع قرب باس ايده وقال بتعب...مسا الخير يا بوي
صادق قال..وهياجي منين الخير ..طول ما انت لسه على حالك
رافع اتنهد وقال...انا عملت ايه يا ابوي 
صادق وقف ودب عصايتو في الارض وقال بغضب...اياك فاكر ابوك نايم على ودانو...انا مش قولت تروح هناك على قد شغلك..انت عايز تجلطني..كام مره قولتلك  اخوها لو عرف انك بتدخلها هيقطع خبرك...اوعى تكون فاكر انك علشان صاحبو ولازقلو هيعدهالك
رافع قال..تمام ..اديك عارف انو هيقطع خبري..علشان خاطر ولدك تعال معاي ..تعال معاي نخطبها..ارجوك يا ابوي ...انا بحبها و
صادق الي بعصبيه...اكتم..اكتم يا اخر صبري... انت عايز تجنني ..دي متخلفه..متخلفه يا غبي..والله انت ماتفرق عنها حاجه
رافع قال بعصبيه..يا بوي اميره مش متخلفه..هيه صحيح عقلها صغير شويه بس..بس مفيش ابيض منو
صادق قال..في دي معاك حق..لا قلبها فيه ابيض منو ولا عقلها كمان...بقا انا شيخ البلد ولدي يتجوز واحده عبيطه .اسمع..اخر مره تدخل عندها اذاجاني خبر انك دخلت تاني هقطع خبرك...والتفت لمستقبلك...انت بس شفقان عليها..اها بتدخلها تديها حاجه حلوه تتكلم معاها كل ده انا اقدرو..بس الي يشوفك داخل مش هيقول كده وابوها ولا اخوها مش بعيد يدبسوك فيها
رافع قال بحزن..ده يا ريت يا بوي..بس محدش فيهم راضي من غير موافقتك
صادق ضحك وقال  ...موافقتي...ليه  انا مجنون زيك...انا اصلا هخطبلك بنت تليق بيك علشان تهدي شويه
رافع قال ..بس انا مش هتجوز غير اميره يا بوي
صادق قال بعصبيه..اتجوزها..وساعتها لا انا ابوك ولا اعرفك..ولا هتشوفني طول حياتك ..حتى جنازتي متمشيش فيها .....قال كده ومشي بعصبيه ورافع قعد على الكرسي بيأس ومسك دماغو بتعب شديد
عند صخر بصلها بحده وقال...عارفه لولا انك لسه كنتي بتطلعي في الروح ومقدراش  تاخدي نفسك كنت قطعت خبرك خالص...يدك دي لو اتمدت تاني هقطعها مش هكسرها
ابرار كانت بتبصلو بغضب وقالت بعصبيه..الحيو،ان يفضل حيو،ان..ده وقت تستغل ضعفي علشان تشوف وشي..اما  قذ،ر بجد
صخر قال بحده..انا قلعتو علشان اديلك البخاخ..لو مش  فاكره يعني.. منيش قاتل نفسي على جمالك...لاكن هقول ابه خيرا تعمل شرا تلقي...وبعدين يا بنت الناس انا جوزك كلك على بعضك حلالي..واشوف اي حاجه انا اعوز اشوفها..ومتطلعيش جناني عليكي انتي لسه مشوفتيش قلبتي..وربنا ما يورهالك
قال كده بمنتهى الغضب ووقف قدام المرايه وقلع التيشرت وبقى ينضف الجرح علشان نزف كتير وبقى يغير عليه
ايرار اتنهدت بحزن وحست انها تسرعت...شافت قد ايه كان قلقان وساعدها رغم انها لسه ضرباه بالسكين اتنهدت بحزن وقامت وقربت منو واخدت منو  القطن وبقت تنضف الجرح بدالو 
صخر كان بيبصلها باستغراب وكان بيتألم بس ثابت مكانو غمض عنيه بألم وهيه بتحطلو المعقم... ابرار بصتلو وابتسمت وقالت..تقدر تتألم عادي..كلنا بنتألم..دي حاجه مش عيب..انت صحيح اسمك صخر...بس مش معنى كده انك معندكش احساس..واكيد مش هيقلل منك لو اتألمت وتوجعت
صخر اتنهد وقال بتعب واضح...بس انا مش موجوع
...مش لدرحه اتألم.. وربط الجرح ولبس تيشرت تاني 
ابرار قالت..انت ازاي عرفت اني عايزه البخاخ وفهمتني على طول
صخر قال ..امي الله يرحمها كانت عندها ربو وكانت زيك لما تتعب بنجبلها البخاخ ده..كان يحصلها كده لما تضايق او تخاف
...يلا كفايه رغي ...روحي نامي...عرفتي تنقذي نفسك انهارده...بس معلش الجيات كتير
صخر لسه هيروح ينام ابرار قالت..احم انا اسفه
صخر بصلها وقال بسخريه..على  ايه ..على انك كنتي هتقتليني ولا على انك مديتي يدك عليا  ولا على قله ادبك من ساعت ما دخلتي هنا
ابرار قالت بضيق..كل الي انا عملتو ..انت تستاهلو انا بعتذر لاني انفعلت عليك وانت  كان قصدك تساعدني مش اكتر
صخر قال..واستاهلو ليه انا عملتلك ايه ان شاء الله
ابرار قالت بغضب...عملتلي ايه..لا ابدا ولا حاجه..شويه هزار عادي ..ايه يعني قتلت خطيبي واتجوزتني من غير علمي ومن شويه كنت هتغت،صبني مش مشكله
صخر اتنهد بضيق وقال..اللهم طولك يا روح..يا بت الناس ...هقولهالك تاني...سيره الحيو،ان ده متقولهاش متفكرنيش بيه الله لايسيئك هتضري. وبعدين ايه اغت،صبك دي ايه الافلام الي عايشه فيها في حد يغت،صب مرتو..هو انتي تطولي اقربلك اصلا
ابرارقالت بضيق...لما تقربلي من غير موافقتي يبقى اغت،صاب...والله لسه معملولهاش اسم تاني 
ضخر اتنهد بضيق وراح نام على صوفه في الاوضه وقال ..الصبح ابقى اناهد معاكي راسي وجعاني لو عايزه تغيري فيه هدوم جبتهالك في الدلاب
ابرار نامت على السرير وقالت بضيق..مش عايزه منك حاجه
صخر قال ..هتنامي بالعبايه
ابرار قالت ..ايوه...ملكش فيه...ولو حابب تاجي تنام هنا تعال انا مش هخاف انام جمبك اصلا لو مش عايز تصفي جمبك التاني مش هتخاطر
صخر ابتسم ابتسامه جانبيه وقال...معندكمش مريات في بيت ابوكي
ابرار قالت باستغراب ...ليه  يعني
صخر بصلها وقال..علشان لو بتشوفي نفسك مرتين بس في اليوم كنتي هتعرفي انك تستاهلي المخاطره حتى لو هصفي جسمي كلو
بقلمي...زهرة الربيع
ابرار اتكسفت من كلامو وشدت الغطا عليها وصخر ابتسم وقال..متقلقيش انا مستسلمتش بس مش قادر اناهد معاكي انتي لسه متعرفنيش...انا الي بقول عليه بعملو وقال بوقاحه...بكره نشوف مين هيصفي التاني
ابرار غمضت عنيها بغضب وقالت في نفسها...سا،فل ومن،حط كمان ..وفضلت مضايقه بين افكارها لحد ما نامت
في صباح يوم جديد ابرار قامت على صوت صخر بيقول..يووووه قومي ده ايه النوم التقيل ده
ابرار قامت ونفخت بضيق وقالت..عايز ايه على الصبح
صخر قال..قومب الناس مستنيانا علشان تباركلنا يلا 
ابرار قالت بضيق... انزل لوحدك مش قادره
صخر اتنهد وقال بغضب..بقولك قومي متتعبنيش يلا
ابرار قامت بضيق ودخلت استحمت ونزلت مع صخر بعبايه جميله اصر عليها تلبسها علشان الناس وجابلها معاها حجابها ونقابها
ابرار فضلت مع الستات الي كانو بيباركولها
وصخر فضل مع الرجاله لحد ما الكل مشي وصخر قعد يفطر وكان معاه راجل في الستينات ده شاكر العربي والده قال...مش هتقولي ايه حكايه جمبتك الي وجعتك فجأه... دا انت  مكنتش قادر تسلم على الناس ..اول مره تشتكي منها
صخر اتنهد وقال..انا تمام يا ابوي قولتلك بس خدت برد 
ابوه ميل عليه وقال بهمس...طيب سيبك من ده كلو... ايه الاخبار مع عروستك
صخر  شرق وكح وبص لابرار بضيق وقال...تمام..هو يعني ...
بس قطت كلامهم دخول واحد جميله جدا بلبس شيك بنطلون وبضي ضيق وقالت بغضب...هو فين...صخر..صخر ررررررر
صخر وقف وقال بغضب..فيه ايه..وطي صوتك..بتزعقي كده ليه
البنت قالت بعصبيه..بزعق ليه لا والله مش عايزني ازعق كمان.اتجوزت ومش عايزني ازعق 
شاكر قال..اهدي يا حنان يا بنتي وهنتفاهم
حنان قالت بعصببه..مفيش تفاهم... ومفيش كلام انت..انت ازاي تعمل كده..وبصت لابرار بغضب وقالت..هيه دي..الخيمه دي مراتك...وكملت بحزم وقالت...طلعها حالا من هنا ...طلعها بدال ما اطلعا انا..انتي لسه واقفه يا حيو،انه اطلعي بررررره
ابرار قالت بعصبيه....انتي ازاي بتكلميني كده..انتي مين اصلا
حنان قاات بغضب..انا مين..انت مش قايل لها انا مين..انا مراتو يا حببتي
ابرار بصتلو بزهول وقالت...مراتك...انت متجوز وووو
انا مراتو يا حببتي جوزك الي قتل خطيبك واتجوزك متجوز ..طلقها حالا يا صخر يا انا يا هيه في البيت ده
صخر قعد وبقى يفطر بلا مبالاه وقال..هيه
حنان بصتلو بزهول وصدمه وقالت...نعم ..مفهمتش
صخر قال بنفس البرود...سألتي يا انا يا هيه وقولتلك هيه ايه الي مفهمتهوش
ابرار بصتلو باستغراب وهيه مش فاهمه اي حاجه من الي بيحصل 
وحنان اتفاجأت من رد فعلو وهدت عصبيتها وبقت تبكي جامد وقعدت على الكرسي  وقالت..كده برضو..دي اخرتها يا صخر بعد كل الي عملتو علشانك
صخر ولا مهتم بدموعها ابدا وقال ببرود..اطلعي فوق يا ابرار ومتنزليش خالص 
ابرار فضلت واقفه باستغراب وصخر قال بزعيق..مسمعتيش..بقولك اطلعي اوضتك... وبص لابوه وقال...معلش يا ابوي سبنا لوحدنا شويه
شاكر هز راسو ودخل و ابرار طلعت وهيه مضايقه ومش عارفه ايه الي بيحصل بس طلعت وهيه بتقول..وانا مالي يولعو لاتنين
صخر اول ما طلعت بص لحنان وقال بسخريه...اظن كفايه تمثيل..بقينا لوحدنا..يعني مفيش داعي تتعبي عنيكي وتبوظي رموشك انتي بتتعبي عليهم 
حنان بصتلو بدهشه وقالت...انا بمثل يا صخر ...بقى انا تعمل معايا كده..وانا الي كنت مستنياك تيجي عند بابا تصالحني ...تقوم تتجوز ..علشان اختلفنا شويه تتجوز
صخر ضحك وقال..اختلفنا شويه...امممم....شوفي يا حنان..انا كنت جاي الاسبوع الي فات  علشان اطلقك..وعملتيلي حوار انك تعبانه والدكاتره قالو بلاش ضغط وانا لجل خاطر العيش والملح استنيت..مش معني كده انك تفكري ان لسه فيه بنا حاجه ممكن تتعاش ولا يديكي الحق تيجي تزعقي وتعملي الي عملتيه...وانا لو كنت عايز اعاملك زي ما اتعاملتي معايا كنت علمتك الادب ..بس انا بردو بقول كان فيه كام يوم حلوين قضيناهم ..بس لصبري حدود..فمتخديش راحتك احسنلك
حنان قالت بدموع...يا صخر انت فاهم غلط..انا ..قولتلك قبل كده انا مليش دعوه بالي حصل..دول رجاله مالك..وانا مش ذمبي..مش انا الي قولتلو على معاد التسليم صدقني صخر انا..انا لسه بحبك ومش عايزه اطلق ارجوك
صخر وقف وقال ..تمام...وانا موافق..هنفضل سوا مش هطلقك..بس بشروطي
حنان قالت بسرعه وفرحه..اشرط براحتك المهم ابقى معاك
صخر قال .. بالظبط تبقي معايا ده اول شرط..مش هترجعي القاهره ..هتعيشي معاي هنا...في الدوار..اذا كان عاجبك..هتاكلي اكلنا وتلبسي لبسنا..وبذات تلبسي لبسنا يعني المنظر ده مش عايز اشوفو تاني
حنان قالت بتوتر..ليه يعني ما احنا كنا تمام كنت بتيجي القاهره لما تفضي نفسك وتمام ايه الي حصل
صخر قال..والله ده الي عندي...اذا كان عاجبك
حنان قالت بضيق..تمام..موافقه
صخر قال..وتاني شرط..البنت الي فوق..مراتي..ذيها ذيك...يعني ملكيش عوه بيها..ده لو عايزه تعيش معاي..ولعلمك..هبات عندها هيه لحد ما اصفالك بقى
بقلمي...زهرة الربيع
حنان حست بغضب رهيب بس ابتسمت وقالت...تمام براحتك..انا هنسيك كل حاجه...وهخليك تحبني زي الاول واكتر
صخر بصلها بسخريه وقال..يبقى اتفقنا..بالإذن
صخر طلع وحنان اتحولت ملامحها لغضب رهيب وقالت...مراتك..تمام يا صخر ....بكره نشوف مين الي هيفضل ومين الي هيمشي
حنان لسه هتطلع رافع دخل وقال..ايه ده مدام حنان..هنا..يا تري جايبه وراكي ايه المره دي ..بوليس ولا هجامه 
حنام بصتلو بصيق وقالت..ده استقبال يا رافع..مكانش العشم ابدا...وكمان صاحبك يتجوز واعرف بالصدفه 
رافع بصبها بسخريه وقال..ولالله  ده حقو...الشرع حلل اربعه...واكيد انتي مش منهم
حنان مشيت بغيظ من غير ما ترد عليه ورافع نادى على واحد من الخدم وقال تعالى يا محروس عايزك
محروس قال..امرني يا رافع بيه
رافع قال..ميأمرش عليك ظالم..انا بس ببلغك انك في اجازه مفتوحه من انهارده... روح زور عيالك وقضيلك يومين حلوين مع مرتك
محروس ارتبك وقال...ليه..ليه بس يا بيه انا عملت حاجه
رافع ابتسم بسخريه وقال..لا ابدا..معملتش...بس مزاجي انك تمشي...وكمان يا ريت تمشي من غير ما تروح تسلم على ابوي...اصلو واخد برد ليعديك
محروس بلع ريقه بارتباك وقال...والله..والله يا بيه هو ابو سيادتك الي قعد يقولي اراقبك...واوصلو اخبارك ..وتنا بس قلتلو انك بتدخل عند الهانم الصغيره وو... 
رافع قال بغضب...اشششش .انت راجل غلبان ومش حمل بهدله..ولا..ابوي..ولا اي مخلوق..يعرف اني بدخل عندها سمعت ولا اعيد..انت عارفني لما بعيد كلامي ايه الي بيحصل وانت راجل معاك اولاد..وبنات واكيد لازم تخاف عليهم الدنيا ملهاش امان
محروس اترعب من تهديدو الواضح وقال..ابوس يدك يا بيه انا تحت امرك مش هقول حاحه تاني همشي ومش هرجع خالص بس عيالي لا وانبي يا بيه
رافع قال..بس بس..اهدى انا بس بحذرك ..انت ترجع على شغلك  ولما وابوي يسألك هتقول ايه
محروس قال بسرعه..هقول حضرتك خلصت شغل مع البيه ومشيت
رافع ابتسم وقال...كده احبك ..خد وطلع فلوس وادهالو وقال..يلا روح شوف شغلك
محروس مشي ورافع طلع الجنينه وجاب تلفزيون وحاجتو ودخل بيه حطو في الصالون وفضل مستني صخر 
اما صخر طلع فوق ولسه هيروح على اوضتو وقف بحزن وغير اتجاهو  وراح على اوضه اميره
صخر طلع المفاتيح وفتح الباب ودخل  وكانت اميره بتلعب بتليفون في ايدها واول ما شافت صخر اترعبت ووقع التليفون من ايدها وبعدت لاخر اسرير وبقت تغطي نفسها وتقول ببكا...متقربش...ملكش دعوه بيا ابعد..ابعد
سخر اتنهد بحزن وقال...اذيك يا اميره ..انا عارف انك مش بتحبي تشوفيني وانا ..انا مش عارف افهمك ازاي..بس انتي اختي يا اميره اختي وستحيل..مستحيل الي بتفكري فيه محصلش ولا هيحصل ارجوكي يا اميره اسمعيني مره..مش انا ..انا الي كنت الاعبك واجبلك كل حاجه بتحبيها و
بس اميره ولا  كأنها سمعاه بقت تبكي جامد وتصرخ وتقول اطلع اطلع...ابعد عني ...لا ..لا مش عايزه لا 
صخر قال ..طيب طيب خلاص اهدي هطلع 
بس اميره بقت تبكي جامد وتقول بصراخ لا ..لا اطلع...اطلع..وتخبي نفسها جامد
ابرار سمعت الصوت لان الاوضه قريبه وراحت ناحيه الصوت واتفاجأت لما لقت صخر بيحاول يهدي اميره وهيه بتزقو وبتصرخ ..ابرار افتكرت انو بيضايقها او بيأذيها دخلت بسرعه وقالت ..انت بتعمل ايه..مين دي و رابطها كده ليه.
صخر بصلها وقال بغضب..انتي ايه دخلك هنا اطلعي اطلعي حالا
ابرار لسه هتتكلم اميره جريت عليها وقالت ببكا وصراخ هستيري..لا لا متمشيش .لا متسبنيش..طلعيه..طلعيه من هنا...هيضربني..هيطربني ويقطع هدومي..وي..ويبوسني..كتير..كتير بالعافيه.. اا لا 
ابرار اتسعت عنيها بزهول من منظر البنت وكلامها  وصعبت عليها وقال بصدمه..انت..انت عملتلها ايه...عملتلها ايه يا مجرم..انت مستحيل تكون بني ادم مستحيل 
صخر قرب منها وقال بغضب مكبوت ...قولت.... اطلعي حالا..ملكيش دعوه
بس ابرار قربت من اميره وحضنتها وقالت..لا لا مش هخرج فك المسكينه دي فكها حالا 
صخر مسك ابرار وبقى يطلعها من الاوضه بالعافيه وهيه مكانتش عايزه تسيب البنت 
بس جيه على صوتهم ابوهم وقال ..فيه ايه ايه الي بيحصل يا صخر ..اميره بتصرخ كده ليه..يا ابني انا مش قولتلك بلاش تدخل عندها
صخر اتنهد وقال..خارج اهو يا بوي ..كنت طالع
شاكر قرب من اميره وبقى يطبطب عليها وقال...بس يا ميرو  يا حبيبتي..اهدي. اهدي هو خلاص هيخرج
اميره بقت تصرخ وتقول طب..طب خرجو..خرجو دلوقتي..قولو...قولو  يطلع يلا  وانبي انا خايفه مشيه انا خايفه منو 
صخر طلع بدموع  وراح على اوضتو بغضب وابرار لسه هتروح وراه اتغاجأت بشاكر بيقول....يا بتي وجعتي قلولبنا...صخر اخوكي...اهدي يا بنتي عمره ما هيأذيكي
ابرار اتسعت عنيها بشده وهيه مش مصدفه لو البنت دي اخت صخر ...امال ايه الي البنت قالتز ...الي فهمتو ان صخر اعتدي على البنت طب ازاي وهو اخوها
بقلمي..زهرة الربيع
راحت ورا صخر ودخلت الاوضه بعصبيه وقالت بغضب..ايه حكايه البنت دي...صحيح اختك
صخر كان على اخره ومتعصب جدا وقال بغضب...مش مضطر  ارد عليكي اصلا ولسه هيمشي
 ابرار مسكت ايده وقالت بمنتهى العصبيه..لا مضطر .في دي بذات مضطر..البنت ليه متسلسله كده وازاي اختك وقالت انك اعتديت عليها...ازاي...
صخر كان بيسمعها بضيق وغضب ومردش وابرار حاولت تهدى وقالت والدموع في عنيها...شوف....انا بقالي سنتين هنا  من ساعت ما رجعت من الاسكندريه...سمعت عنك كتير.. كل يوم حكايه ...قتل ونهب وتذوير وتجاره سلاح وكتير كلام...ماشي انا معرفش ظروفك ومش هحكم عليك..انت فاجأتني وقتلت محمد وانا لسه ..لسه بقول يمكن عندك سبب ..وطلعت متجوز..ما علينا مش مهم ..بس...ابوس ايدك..عايزه توضيح للي سمعتو..لان الي في دماغي اوسخ من ما تتخيل بكتير..ارجوك اتكلم
صخر قعد بتعب وقال ...عايزه تعرفي ايه...مش هتبقى مبسوطه لو عرفتي مستحيل تتخيلي اصلا
ابرار حطت ايدها علي بقها بصدمه وقالت يعني الي فهمتو صح...انت...انت اغت،صبت البنت..وقالت بصدمه مش طبيعيه..اختك...عملت..عملت كده مع اختك
صخر ضحك بسخريه وبصلها وقال...لا...مش انا الي عملت كده... وقرب منها وقال بغضب رهيب...الي عمل فيها كده...خطيبك المحترم... خطيبك الي اعتدى عليها وووووو
خطيبك اتهجم عليها وكان عايز يغت،صبها كان عايز يعمل كده مع واحده مريضه وعقلها زي الاطفال اكيد دلوقتي عرفتي قتلتو ليه
ابرار كانت بتبصلو بصدمه وفجأه ضحكت وقالت...لا والله... وانا بقى كده هصدقك...انت عايز تلبس جريمتك لشخص غيرك..علشان تبرر جريمه تانيه مش كده...بس انا بقى عارفه ابن عمي كوويس..هو مستحيل يعمل كده..هو اشتغل عندكم سنين ومحدش قال عليه كلمه...انا مش عارفه ايه الي بينك وبين اختك...بس عمرك ما هتعرف تقنعني ان محمد يعمل كده...مستحيل اصدقك
صخر ابتسم بسخريه وقال...متصدقيش ...براحتك...انا ميهمنيش اصلا تصدقي ولا لا...ولا قاتل نفسي ابررلك
صخر لسه هيمشي ابرار قالت بارتباك...طب انت رابطها كده ليه ...وليه حابسها هناك
صخر قال من غير ما يبصلها....بما انك مصدقتيش كلامي ...يبقى مفيش داعي اجاوبك ..قال كده ونزل على تحت وهو مضايف جدا
ابرار قعدت على السرير وهيه بتفكر في كل الي حصل بزهول...فكره ان محمد عمل كده مش داخله دماغها وفكره ان اخ يأذي اختو كده برضو مش قادره تتخيلها 
عند صخر نزل تحت وكان رافع مستنيه صخر قال...اهلا يا رافع اتأخرت انهارده يعني و
بس قطع كلامو باستغراب لما شاف التلفزيون الي رافع جايبو  وقال..ايه ده..مين جاب التلفزيون ده هنا
رافع قال بارتباك..احم..انا..انا جايبو...ده ..ده علشان اميره 
صخر اتنهد بضيق شديد وقعد على الكنبه وقال بضيق...يا رافع حرام عليك..والله انا ما ناقص هم..قولتلك شيلها من دماغك يا ابن الحلال..هيه متنفعكش..والي بتفكر فيه مش هيحصل..انت اخوي يا رافع ويعز عليا تفضل موقف حياتك على حاجه مستحيل تتم
رافع قال بلهفه..انا...انا هتكلم مع ابوي تاني وهقنعو و
صخر وقف وقال بعصبيه..مهيرضاش..مهيرضاش يا رافع متتعبش قلبي..مش سهل علي اقولك ان ابوك عمره ما هيرضى باختي ولا سهل اقولك انو معاه حق..يارافع..يارافع انا بعزك..علشان خاطري انا شيل الموضوع ده من دماعك وريح قلبي متتعبنيش معاك انت عارف ظروفها
رافع اتنهد بدموع وقال...تمام..طب انا جبتلها تلفزيون يسليها ...علشان خاطر ربنا دخلهولها..هيه بتحب تسمع كرتون وزمانها مضايقه
صخر ابتسم وقال..حاضر هدخلهولها...بس انا مش هينفع ادخل ...انت عارف لما بتشوفني بتعمل ايه
رافع قال...احم..طب..طب هو ينفع لو اروح اركبهولها واشغلهولها...هنزل على طول مش هتأخر
صخر اتنهد ومردش ورافع قال بسرعه...ابعت معاي واحد من الخدم لو ...
بس صخر قاطعو وقال...عيب يا رافع الكلام ده انا لسه بقولك انت اخوي..انا اضمنك برقبتي اطلع 
بقلمي...وهرة الربيع
رافع ابتسم بارتباك وحزن وقال...هنزل حالا واخد التلفزيون ولسه هيطلع صخر قال..استنى خد المفتاح هتدخل ازاي من غيره
رافع قال ..اه..اه معاك حق هات ..واخد منو المفاتيح وطلع عند اميره 
اول ما فتح الباب وقفت برعب شديد بس ابتسمت بفرحه لما لقتو رافع
رافع نزل التلفزيون على السرير وقال...جبتلك التلفزيون اها و
بس قطع كلامو لما جريت عليه وحضنتو جامد وبقت تبكي في حضنو
رافع شدها عليه اكتر وقال...فيه ايه...مالك..مالك ايه الي حصل
اميره قالت وسط شهقاتها...جيه..جيه هنا..كان هنا
رافع اتنهد و قال ..اهدي..صخر مش كده..يا حببتي قولتلك ميت مره صخر اخوكي ..مستحيل يأذيكي او يقربلك..انتي فاهمه غلط
اميره قالت ببكا وغضب..لا..لا ...هو..هو بيكرهني..هو كان كان عايز يعمل حجات عيب 
رافع ضحك وقال ..حجات عيب ازاي بقى
اميره قالت بكسوف...حجات..زي الي بنعملها انا وانت بس هو عمل كده بالعافيه..وو..قطع هدومي...وضربني ..انا بكره..وبخاف منو قوي
رافع اتنهد وقال...يا حببتي والله انتي فاهمه غلط...هو مستحيل يعمل كده معاكي ده اخوكي...بس متزعليش خلاص هو مش هيجي تاني
اميره ابتسمت وهيه بتمسح دموعها وقالت..طب خليك معايا متمشيش
رافع اتنهد وقال...انا هركبلك التلفزيون وهشغلك الكرتون الي بتحبيه...وهاجيلك باليل ..وعد..هفضل معاكي كتتتتتير وقرب منها وقال بهمس...وهنيمك في حضني ..تمام
اميره هزت راسها بكسوف وقالت..انا..هستناك
رافع ابتسم وقال ...مش هتستني كتير يا اميرتي ..وركبلها التلفزيون وشغلو واميره كانت مبسوطه بيه جدا وبتسقف بفرحه زي الاطفال ورافع كان بيبصلها بحب شديد وسرحان في كل تفاصيلها
عند صخر كان قاعد بيشتغل ونزل رافع صخر قال...شغلتو
رافع قال بفرحه اه..وانبسطت بيه..قوي.لو شوفتها هيه وبتضحك..كأنك اديتها مليون جنيه 
صخر اتنهد بحزن وقال..مسكينه..هيه اصلا يمكن متعرفش يعني ايه فلوس اساسا
رافع قال..ده احلى حاجه فيها..هيه احسن مني ومنك
صخر ضحك وقال..وده ازي بقى
رافع قال..انا وانت بنجري ورا الفلوس ومش بتجبلنا غير الهم والتعب والخوف كمان..اما هيه فكل همها السعاده ..وسعادتها في ابسط الحجات...قلبها زي قلب طفل..بتزعل وترضى باقل حاجه
رافع افتكر ملامحها وسرح وقال من غير تفكير...عيونها فيهم لمعه رضا تجنن ينسوك الدنيا وهمومها و
بس قطع كلامو لما افتكر انو بيكلم اخوها وصخر كان بيبصلو بابتسامه جانبيه وضحك وقال...كل ده في اميره ...عايز اسألك سؤال...محدش هيعرف اجابتو اكتر منك ...بس سر بنا
رافع قال.... قول..ما احنا بنا اسرار كتير
صخر قال..عايز اعرف..ازاي تشوف واحده مثلا ايا كانت مين وتحس انك تقدر تكمل حياتك معاها ..مش بس تكمل حياتك معاها لا كمان متقدرش تعيش من غيرها..يعني انا..اتجوزت حنان..وعشنا اربع سنين حلوين واخر دلع..ومع ذالك لما كنت هطلقها..محستش بزعل..ولا اني مثلا مقدرش اعيش من غيرها ولا حاجه من دي..وكمان متزعلش مني عمري ما في يوم ممكن اعمل الي انت بتعملو علشان اي واحده .. معرفش هيه كده المشكله فيا ولا فيك
رافع ضحك وقال..المشكله بس انك محبيتش يا صخر..ولسه القلب مدقش...لما يجي يوم وتحب...هتعرف اني مبعملش حاجه غريبه..كمان هتعرف انت مهتميتش بطلاقك ليه..ببساطه لانك محبيتش حنان..هيه بس عجبتك..حاجه مختلفه كده عن بنات البلد ...مش اكتر 
رافع قال بتوهان وهو بيفكر في اميره...لما تحب بجد هتعرف ان كل الي فات قبلها ملوش لزوم والي بعدها متقدرش تعيشو من غيرها ولو لقيتها في خطر هتفكر هعيش ازاي من غيرها ....من غير ما تفكر هتلاقي نفسك بتحميها حتى لو من نفسك
صخر قال بضحك..لو كلامك ده حقيقي..يبقى عمري ما هجرب..انا مستحيل اعلق نفسي بحاجه مقدرش استغني عنها
رافع قال..ده على اساس ان قلبك هيشاورك..واتنهد وقال..يا ريت كان بياخد رأينا..على العموم سيبك..انا شوفت حنان هنا ايه الحوار
صخر قال...ولا حاجه..جايه لما عرفت اني اتجوزت..خافت على العز لا يروح لغيرها 
رافع قال..هتعمل معاها ايه طيب
صخر قال...سبتها هنا..اهي اتعدلت تمام..متعدلتش انا هعرف ازاي اخلص منها
رافع هز رايو وقال بارتياك احم..والعروسه..اخبارها ايه
صخر اتنهد وقال..اهي متلقحه فوق..انهارده شافت اميره وهيخ بتصرخ وبتطرني من الاوضه وبقت تقول كلامها المعتاد وسمعتها
رافع اتسعت عنيه وقال..سمعتها...سمعتها هيه وبتتكلم عليك 
صخر هز راسو وقال ..اضطريت اقولها ان الحيوان ابن عمها هو الي عمل كده...ظ بس طبعا الملاك بتاعها ميعملش كده
رافع اتنهد وقال..اديها وقتها ..معلش بردك ده من اهلها ..احم..قولي انت..انت ايه اخبارك وياها
صخر بصلو بطرف عينه وقال..طب خلي حد غيرك يسأل السؤال ده ما انت عارف الي فيها..دا انا بوقف بالعافيه بس هربيها بنت الر،فضي
رافع ضحك وقال..طيب..ما تحاول تخليها تاخد عليك عابال ما تخف..و
قاطعو صخر وقال بشك..انت اتكلمت مع ابوي مش كده
رافع قال بضحك الصراحه اه..هو شاكك انك مدخلتش عليها...و..و هو بيقول يعني..يعني انت متجوز بقالك اربع سنين وربنا مأكرمش بالخلفه..يعني بيقول تجرب حظك معاها ..مش هنخسر حاجه
صخر قال ..انت كمان بفكر في كده بس خليني افك السلك واشد شويه
رافع قال..طيب ما انا بقول تصاحبها يعني عبال ما تخف علشان الامور تمشي اسرع و
بس صخر قاطعو بغضب وقال..ليه هو انا لوعزتها هشاورها ..مش بمزاجها..دي مرتي..وده حقي..واخدو امتى ما اعوز..كمان دي هترفضني انا..بنت السماك..
بقلمي...زهرة الربيع
رافع قال ..ما تهدى بقى..ايه هو كل حاجه معاك عافيه...دي بذات لازم يكون بمزاجها..يعني...يعني مش عايز اجرحك بس اديك شايف لما مكانش بمزاجها عملت فيك ايه
صخر وقف وقال بغضب...استنى لما تشوف انا هعمل فيها ايه...وكل نقطه دم نزلت مني هتدفع تمنها غالي... ومشي على اوضتو بغضب
رافع اتنهد بيأس ومشي 
وصخر دخل اوضتو بغضب وكانت ابرار قاعده على السرير قال بعصبيه...قومي...هتنزلي ..تجيبي الدوار كلو من اولو لاخره تنضيف كل الاوض والمندره والمكتب المطبخ الحمامات ومش عايز الاقي حاجه وسخه يلا قومي
ابرار بصتلو بسخريه ولا كأنها سمعاه ومردتش وفضلت تدندن مكانها
صخر بصلها بغضب وقال..انا مش بكلمك فزي قومي
ابرار اتنهدت ووقفت وقربت منو وقالت..اسمع الكلمتين دول واحفظهم كويس..انا مش الخدامه الي جبهالك ابوك..ومش هنضف حاجه ومش هعمل حاجه ومن مكاني هنا مش هقوم..وكمان علشان يكون عندك خبر مش هتستفيد مني حاجه ولا هتلمسني ..عاجبك الوضع ده ..كان بها...معجبكش..اربع حيطان في كل اوضه الحيط الي يعجبك اخبط دماغك فيه 
صخر بصلها بزهول وقال ...انتي قد الكلام الي قولتيه...اعتذري حالا وهعتبرك عيله وغلطت..ودي فرصه مش بديها لاي حد
ابرار بصتلو بسخريه وتحدي وقالت...مش هعتذر والي معاك اعملو
ولسه هتمشي صخر شدها عليه بقوه وقال بغضب...بتلعبي بالنار...انا متأكد انك متعرفيش انتي بتعملي في نفسك ايه
ابرار بصتلو بغضب وقالت..انا هيحصلي ايه اكتر من اني عايشه مع مجرم قاتل ذيك
صخر سابها وابتسم وقال...تمام...يعني مش هتعتذري
ابرار قالت بسخريه...انسى
صخر بصلها بغضب يحرق الكون وشدها بقوه وقال بغضب...استحملي بقى
ابرار حاولت تفلت منو بس مقدرتش قالت..اوعي اوعي سيبني...سيبني يا حيو،اااان
بس صخر اتحولت ملامحو لغضب رهيب وضربها قلم قوي وقعها على السرير وقرب منها مسكها من شعرها وقال...انا قولتلك لسانك لو طول هقصهولك...لمي نفسك ..احسن وديني هتندمي عمرك كلو وزقها على السرير بعصبيه
ابرار بقت دموعها بتنزل وهيه بتبصلو بغضب  بس اتفاجأت بشده لما جاب حبال من الدرج وقرب عليها وبقى يربط اديها في السرير
ابرار بقت تصرخ وتزقو بقوه وبتقول...سبني...ابعد عني..انت هتعمل ايه ...اوعى..ابعد بقولك
بس صخر ولا كأنو  سامعها وربط كل ايد في ناحيه من السري وكمان بقى يربط رجليها  كمان وابرار بقت تبكي جامد وقالت ...يا حيو،اااااان...يا زبا،اااااااله ..فكني ...فكني.... هقتلك.. لو قربت هقتلك هقتتلككككك سامعني
صخر اتنهد بتعب لانو ربطها بالعافيه من كتر ما موجوع وبصلها بسخريه وقرب منها وهو بيبصلها بطريقه ترعب
ابرار بلعت ريقها برعب وقال...انت..انت عايز ايه..هتعمل ايه..اياك..اياك تقرب...
بس صرخت بكل صوتها لما هجم عليها وبكل غل وغضب شق العبايه قطعها نصين وووو
مهم اقرا
رابطها على السرير من الاربع اتجاهات وهجم عليها بغل وشق العبايه نصين وبقت قدامو بقميص تحتها.. وبقى يبصلها بغضب رهيب واعتلاها وبقى يبو،سها بعن،ف وغضب وابرار بقت تبكي وتصرخ بصوت عالي وتقول ..لااااااا..لالاااا ابعد..ابعد يا حيو،اااااان...سبني....سبنييييبيييييي
بس صخر ولا مهتم وكان مكمل وبصلها وابتسم بنظره مخيفه وشد القميص ولسه هيكمل قالت برعب..اسفه..اسفه..انا اسفه...ابوس ايدك..اسفه يا صخر بيه
صخر وقف بانتصار وبصلها بسخريه وقال...في اي وقت احب اخد حقي منك  ..سهل عليا...وانا وتعبان..اش حال لما اخف...ساعتها مش هبقى حتي محتاج اربطك يا عصفوره...فتسمعي الكلام...وتعرفي انتي بتتكلمي مع مين فاهمه
ابرار هزت راسها بسرعه وخوف...وصخر اتقدم عليها وفكها وقال...قومي...روحي اعملي الي قولت عليه ...مش عايز ترابه واحده تبقى في الدوار يلاااااا
ابرار بقت تضم هدومها عليها برعب ووقفت وهيه مرعوبه وجسمها كلو بيتنفض وبتشهق جامد واخدت اول عبايه قابلتها ودخلت الحمام
صخر اتنهد بضيق من نفسوو مكانش حابب يرعبها كده...بس كان مضايق من كلامها معاه قعد ورجع راسو لورا بتعب وغمض عنيه بس جات في بالو صورتها وهيه بتبكي والخوف الي في عيونها اتنهد بضيق وقعد مستنيها تخرج خايف لتتعب تاتي
بعد شويه خرجت من الحمام ولابسه العبايه الي اخدتها وكان شعرها مفرود وزي القمر 
صخر بلع ريقه وبقى متنح فيها شويه وبعدين قال .احم...ابدأي بالاوضه دي نضفيها الاول
ابرار بقت تنضف وتطبق الهدوم وصخر متابعها بعيونه ومتابع كل تفاصيلها شعرها الحرير الي بينزل على عيونها وملامحها الجميله بس حس فجأه بتعب شديد حط ايده مكان الجرح بس لقا ايده كلها دم قال بضيق...اووووووف....عاجبك كده
ابرار بصتلو وقالت..بتكلمني انا
صخر قال بغضب...وهو فيه غيرك هنا..شايفه بسبب عنادك اها الجرح نز،ف تاني يا رب تكوب مبسوطه
ابرار قالت بغيظ..نعم..بسبب عنادي ولا بسبب غباوتك..لاكون انا الي قولتلك تتعافي وتعمل راجل ونص وتربطني وتتهجم عليا 
بقلمي...زهرة الربيع
صخر قرب منها بتعب وقال بعصبيه..اهي قله ادبك دي وطوله لسانك هما الي بجننوني عليكي كل ما اقول اهدى
ابرار رمت الهدوم على الارض وقالت...قله ادبي انا ..والي كنت هتعملو كان ايه انت لسه من شوبه كنت بتعتدي عليا
صخر قال بعصبيه..يا بت انا جوزك..جوزك هتحفظيها امتي ..واتنهد وقال..بصي انا وانتي اتجوزنا والي حصل حصل خلاص مفيش فايده من الي بتعمليه احنا لينا حقوق على بعض ولازم نحترم ده ونتعامل مع بعض بالادب وبطريقه متحضره و
ابرارقالت باستغراب وسخريه..طريقه متحضره ...اممم وانت تعرف ايه عن التحضر..والله الي يسمع كلامك يفتكر انك فاهم معناه
صخر قال بضيق..طبعا فاهم ...الي قدامك لصنص حقوق..فكراني جاهل اياك
ابرار بصتلو بزهول وقالت..انت بتتكلم جد ..وفيه راجل قانون..يشتغل الشغل الي انت بتشتغلو
صخر قال بضيق..دي حاجه ملكيش فيها..انا كل الي عايزه منك انك تحترميني سواء وحدنا او قدام ااناس وكمان ...وقرب منها وقال..وكمان عايز حقي منك كجوزك..وشدها من وسطها وقال..وهو بيبص في عنيها...للامانه بعيدا عن طول لسانك..انما انتي عود..كرباج الصراحه..وهموت عليكي
ابرار بصتلو بغضب رهيب وزقتو بقوه وقالت...قولتلك مش هيحصل..انسي وبعدين انت تاعب نفسك معايا ليه..ما هي مراتك التانبه هنا يا هارون الرشيد..روحلها وحل عن دماغي
صخر اتنهد وقال بغضب..تمام..براحتك..خليني اخف..وكل حاجه لها الف حل ووقف قدام المرايه عايز يغير على الجرح 
ابرار كانت مكمله تنضيف وقالت..بقولك ايه عايزه هدومي ..جبهالي من عند بابا
صخر قال بسخريه..ليه...انا جايبلك كل حاجه هنا
ابرار قالت بضيق..قولتلك مش عايزه منك حاجه..
صخر قال ..مش بتنامي على سريري
ابرار قالت بغضب..هنام على الارض يعني
صخر قال..وبتاكلي من اكلي
ابرار قالت..اكيد مش هفضل جعانه 
صخر قال..يبقى زي ما بتاكل علشان متقعديش جعانه تلبسي علشان متقعديش عريانه..ولو ان ياريت تختاري التانيه
ابرار اتنهدت بغضب وقالت..سافل
صخر قال بلامبالاه ...شكرا..تعالي بقى قلعيني
ابرار قالت بطريقه اشبه بالردح..نععععم
صخر قال..اتطرشتي ..قلعيني..مش عارف اقلع كل ما ارفع يدي جمبتي بتوجعني وكل ده بسببك من افسد شي فعليه اصلاحه
ابرار قالت بضيق..ما انت غيرت لوحدك الصبح
صخر قال..ايوه غيرت... بس الصبح مكنتش تعبت نفسي ولا عملت مجهود بس دلوقتي بسبب المناهده معاكي  بنز،ف وموجوع يلا 
ابرار اتنهدت وقربت منو وقلعتو براحه وهيه منزله عنيها في الارض واول ما قلعتو قالت بحزن...انت بتنز،ف جامد
صخر قال..البركه فيكي 
ابرار اتنهدت ومردتش واراحت تاخد حاجه تلبسها واتفاجأت بلبس البيت كلو عبايات ضيقه ومفتوحه قالت..ازاي هلبس البس ده
صخر قال..ده لبس للاوضه..والعبايات الخروح والي تنزلي بيها تحت في الضلفه التانيه
ابرار قالت انا بتكلم عن الاوضه ازاي هلبس ده قدامك ..ده مفتوح خالص
صخر قال بسخريه.. معلش ..اشتريت على اساس لبس لمرتي مش لاختي
ابرار قاات. بسخريه..على اساس ان اختك تفرق
صخر وقف وقال بغضب..بت انتي بطل هبل..الموضوع ده مفهوش هزار فاهمه
ابرار خافت منو وقالت..طب مش هتقولي ايه حكايه اختك
صخر قال بغضب..لا مش هقول..طالما مش مصدقاني اتعب نفسي ليه...لما تيجي تقوليلي..انا مصدقاك يا صخر احكيلي حتى هحكيلك
ابرار ضحكت وقالت..ده عشم ابليس..انا مستحيل اصدقك ومش عايزه اعرف... وبقت تكمل شغل
وصخر غير على الجرح وطلع ولسه هينزل عدى من قدام اوضه حنان وهيه فاتحه الباب وواقفه بقميص نوم شفاف وعليه روب رقيق وقالت بدلال...مستعجل يا عمده
صخر بصلها من فوق لتحت وقرب منها جامد بقى قدامها بالظبط..وهمس في ودنها وقال....اقفلي الباب...لاتاخدي برد... وبعد ولسه هيمشي قالت ...يعني هتفضل كده كتير
صخر قال ببرود....اممم كتيرقوي..لحد ما انسى ان مرتي بلغت عني وكانت عايزه تسجني 
حنان قربت منو وقالت...يا حبيبي انا والله بحبك..انا مليش دخل بالي حصل الي قلك..عايز يفرق بنا و
صخر قال بضيق ..اشششش انا مش ناقص وجع دماغ..انا عارف من معاي ومين عليا ومش مستني حد يقولي تمام ...بالاذن
صخر قال كده ونزل وهو مضايق جدا وحنان وقفت بعصبيه ولسه هتدخل شافت ابرار بتنضف قدام اوضتها
قالت بسخريه..انتي يا بتاعه انتي
ابرار بصتلها من فوق لتحت واستغربت لبسها لانها كانت واقفه بالروب بره الاوضه قالت...انا ..بتكلميني انا
حنان قالت بعصبيه..امال خيالك..تعالي معايا عيزاكي تطبقيلي الدولاب
ابرار قالت بضيق..انا مش خدامتك علشان اطبقلك الدولاب
حنان قالت بسخريه..والله.  امال بتمسحي الارض ليه لما انتي مش خدامه..ايه هوايه ولا حاجه
ابرار اتنهدت بضيق وقالت...اسمعي يا مدام انا فاهمه انتي عايزه ايه احب اطمنك انا جوزك ده مجبوره عليه...وريحي نفسك..خافي من اي واحده الا انا لاني مستحيل ابصلو..ولا طيقاه اصلا ريحي نفسك
حنان قالت بغضب..انا عمري ما هخاف منك ولا احط نفسي في مقارنه مع واحده شرشوحه بيئه ذيك...وده لاني مش شيفاكي اصلا ماشي يا حلوه
ابرار بصت لها بتحدي وقالت...جوزك مش داخل مزاجي ..لو كان داخل مذاجي كنتي اكيد هتخافي مني ومش هتتقارني بيا اصلا لانك ولا حاجه جمبي..ولو عايزه اطبقو واحطو في جيبي من بكره هعمل كده...بس انا سيباهولك..لاني ميشرفنيش ابقى مرات واحد مجرم زي جوزك ...وبصت لها بقرف وقالت..استري نفسك خلي ربنا يسترها معاكي ودخلت الاوضه وسابتها
بقلمي...زهرة الربيع
حنان اتسعت عنيها بزهول وهيه مش مصدقه انها كلمتها كده وقالت..استني عليا...انا هعرف ازاي اخلص منك
عند صخر فضل تحت مرضيش يطلع لحد باليل كان قاعد هو رافع قال...البضاعه وصلت المخازن
رافع قال ..واتخزنت وكلو تمام
صخر قال ..تمام ذود الحراسه قد ما تقدر ..حنان هنا..والله واعلم اذا كانت لسه بتكلم الزفت الي اسمو مالك ولا لا 
رافع قال..اكيد انا اصلا مش مطمنلها
رافع خلص معاه شعل وقال..طيب استأذن انا هجيلك الصبح الوقت اتأخر
صخر قال ...تمام انا كمان هروح انام واشوفك الصبح
رافع مشي وخرج من الدوار وبص في الساعه وكانت ١٢ اتنهد وقال...ساعتين..ساعتين كمان يا عمري وهكون عندك ...ومشي 
عند صخر طلع اوضتو وفتح الباب بتعب ودخل بس اتجمد مكانو وبلع ريقه بصعوبه لما شاف ابرار نايمه على السرير بعبايه خفيفه وضيقه ومفتوحه وشعرها مفرود وشكلها يجنن
صخر دخل وقفل الباب وقعد جمبها..بقي يتأمل ملامحها وركذ عيونه على شفايفها وبقى يبعد شعرها بنعومه 
ابرار صحيت وقعدت بخضه وقالت.... فيه ايه... عايز ايه
صخر جات عيونه على كل فتحه في العبايه وبقى يبص للي ظاهر منها برغبه وقال...كده حرام...حرام قوي..الرحمه حلوه
ابرار بصتلو باستغراب وبقت تشد العبايه عليها وهيه بتقول بارتباك..هو..هو ايه الي حرام  مش فاهمه
بس صخر مقدرش يمسك نفسو اكتر وشدها بقوه وباسها بعمق وجنون وهو بيمشي اديه على جسمها ووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚صخر مقدرش يمسك نفسو اكتر وشدها بقوه وبا،سها بعمق وجنون وهو بيمشي اديه على جسمها
ابراراتفاجأت جدا واتسعت عنيها بزهول حاولت تزقو مقدرتش كان متمكن منها جدا بس استجمعت قوتها ودفعتو بقوه وقامت من على السرير بتوتر وقالت بغضب.انت...انت ايه الي هببتو ده
صخر قرب منها تاني وقال...عملت ايه..واحد بيبو،س مرتو...فيها حاجه دي..بس عارفه انتي مش طبيعيه..بجد تسحري..شكلك وعيونك..بذات عيونك..وقرب اكتر وقال بهمس قدام شفايفها..وشفايفك..وحط ايده على وسطها وقال...وجسمك..انا في حياتي ما قدرت اي واحده تشدني كده ولا تتعبني كده
ابرار رغم انها كانت مضايقه منو الا انها حست بمشاعر غريبه من قربو منها وكلامو كان له تأثير خاص كانت عايزه تزعق وتتخانق معاه بس قالت بضعف...لو سمحت..ابعد
صخر ابتسم على تأثيره عليها وقال...بجد عيزاني ابعد
ابرار فضلت مركذه في عيونه وتايهه فيهم بس اخدت نفس عميق وقالت بقوه مصتنعه..ايوه..وياريت تخليك بعيد عني ..ومتحاولش كتير الي في بالك مش هيحصل
ابرار قعدت على السرير بتوتر وصخر اتنهد وقال..وليه ميحصلش..فكري فيها..احنا كده كده اتجوزنا..انتي لو فضلتي معاي حياتك هتتغير...كمان لو خلفتي وريث لعيلتي هتبقى الكل في الكل قولتي ايه
عند رافع فضل ساعتين مستني في الشارع وبعد كده رجع على الدوار وراح ناحيه الباب الوراني ..لان مفيش عليه حراسه
اول ما وصل عند الباب خبط عليه ببطأ وخوف وبسرعه فتح الباب  راجل كبير في السن قال..ادخل بسرعه
رافع قال... .نامو يا عم دسوقي
دسوقي قال بيأس...نامو يا ولدي ربنا يتوب عليك من البهدله دي
رافع قال...ادعيلي يا راجل يا طيب
دسوقي قال...ربنا يهدي قلوب الناس عليكم يا ولدي 
رافع طلع بسرعه وحزر وراح على اوضه اميره وفتح ودخل بسرعه 
بقلمي...زهرة الربيع
اول ما دخل وقفل الباب ابتسم بسعاده على اميرتو النايمه كانت نايمه بكل برأه وحاضنه دبدوب صغير والتلفزيزن مفتوح كانت مستنياه ونامت
رافع قرب منها وقعد جمبها وقال بصوت هادي...اميره..اميرتي..انا جيت يا عمري
اميره فتحت عنيها ببطا وقالت بنوم...اتأخرت قوي وحضنتو جامد وقالت...استنينك كتيييييير
رافع بقى يحضنها بقوه ووكأنو ملك الكون كلو كان مخبيها في حضنو ومش عايزها تبعد ابدا قال...حقك عليا..طولت قوي انا
اميره بعدت وبصتلو وقالت بابتسامه..امممم
رافع باسها من خدها وقال..سامحيني خوفت يكون اخوكي لسه صاحي
اميره قالت بابتسامه...ماشي...
رافع بقى يتأمل ملامحها البريئه وعيونها وقال بهمس..وحشتيني..وحشتيني قوي..كل حاجه فيكي وحشتني
اميره ضحكت بكسوف وقالت...انت كمان..وحشتني...و..و..بس اتفاجأ بشده لما قربت وباستو من شفايفو براحه
اميره لسه هتبعد شدها عليه بقوه وباسها بعمق وشغف واشتياق وفك اديها من السلسله ونيمها على السرير وووووو
عند ابرار بصتلو بزهول لما قلها انو عايزها تجبلو طفل وضحكت جامد وقالت....اااااااااه...طب مش تقول كده من الاول...بقولك ايه...انا مش معترفه انك جوزي اصلا علشان اخلف منك ممتتعبش نفسك انا اصلا سني تحت ال١٨ يعني انا مش مراتك قانونا واقدر ابلغ عنك وامشي من هنا بحمايه القانون
صخر ضحك بقوه وقال..شوفي يا شاطره...انتي معشتيش هنا كفايه علشان تعرفيني...بس يا حلوه انا هنا القانون..وقانوني بيمشي على الكل...وكمان انا اتجوزتك يوم ما كنتي هتتجوزي ابن عمك يعني زي ما كان هيكتب عليكي بالسنه انا كمان كتبت سنه بشهاده البلد كلها...يعني مفيش ولا قانون ولا حاجه هتنفعك ولو افترضت معاكي ومشيت ان البوليس قدر يخرجك من هنا وقدرتي تثبتي اني مش جوزك ... ساعتها لا انتي ولا ابوكي هتعرفو تعيشو بعد كده
ابرار قالت باستغراب... وده ليه بقى هتقتلنا
صخر ابتسم بسخريه وقال...لا...مش هقتلكم..كلام الناس هو الي هيقتلكم..لما يعرفو ان عصفوره حلوه زيك باتت عندي ٣ليالي من غير جواز...ستعتها ابوكي المسكين هيمشي زي النعامه..راسه في الرمل ..وانتي الله واعلم ايه الي هيتقال عليكي..اعقلي كده يا حلوه واعقليها...لاني مش هطلقك الا لما ادخل عليكي... مش علشان نفسي فيكي والكلام ده انا اقدر استغني عن اي حاجه مهما كان نفسي فيها..وقرب منها جامد وقال...بس هدخل عليكي علشان لو اتجوزتي واحد بعدي ميلاقيش طليقه العمده لسه بنت بنوت ..عيبه في حقي
ابرار اتسعت عنيها بزهول من كلامو وتفكيرو  وبقت تبصلو جامد
صخر ارتبك جدا من نظراتها عيونها بتضيع كل ثقتو فضل مركذ فيهم وقال بتوتر..احم..انا هنام دلوقتي وانتي...انتي فكري...تصبحي على خير
ابرار استغربت جدا من توتره المفاجأ ده وراحت تنام وهيه مش عارفه هتخلص منو ازاي
صخر نام على الكنبه وهو مش عارف ليه بيتلخلط كده قدامها قال في نفسوه..ايه جرالك يا صخر...ايه حكايتك..اهي واحده زي اي واحده اكيد زي اي واحده وفضل وسط افكارو لحد ما نام
عند حنان كانت رايحه جايه بغضب ومستنيه مكالمه تليفون واول ما رن جريت عليه بسرعه وقالت الو..ايوه يا مالك
مالك قال ...ايه الاخبار فيه جديد
حنان قالت بغضب...زي الزفت انت وعدتني المره الي فاتت ان محدش هيعرف ان ليا دخل انك عرفت مكان المخازن...وموفتش بوعدك وانا كنت هطلق وياريتك بعد دا كلو عملت حاجه..لا انت كمان قرطسوك وكنت هتتسجن ...انا رنيت اقولك اني عايزه افضل مع جوزي وبعيد عن مشاكلكم  يا ريت تخرجني من العبه دي
مالك ضحك وقال...هو دخول الحمام زي خروجه با حلوه...اسمعي يا نونه...امنتي هتفضلي عندك عيني الي اشوف بيها ووداني الي اسمع بيها...لحد ما اعرف صخر ورافع حاطين البضاعه الجديده فين احنا بنا اتفاق والا بقى انتي حره انتي عارفه انا اقدر اعمل ايه 
حنان بلعت ريقها برعب وقالت بغضب...انت حيوان..ربنا يخلصني منك... وقفلت وهيه متعصبه وخايفه ومرعوبه ومفيش دقايق وجاتها رساله فتحتها واتسعت عنيها برعب لما شافت مقطع فديو ليها مع مالك في شقتو وفي سريرو كمان 
بقلمي...زهرة الربيع
حنان وقفت وبقت تبص للفديو برعب وجاتها رساله بعدو بتقول ... اظن سياده العمده مش هيبقى مبسوط لما يشوف الفديو ده  والحجات الحلوه الي كنا بنعملها سوا وانتي عارفه صخر اسرع وارحم حاجه عندو القتل
حنان بلعت ريقها برعب وكتبت اانا مستعده اعمل اي حاجه بس تمسح الفديوهات دي
مالك بعت لها رساله مكتوب فيها..استني مني الاوامر وخليكي عاقله وشاطره 
حنان قرت الرساله ورمت التليفون بعصبيه وقعدت تفكر ازاي هتخلص نفسها
عند رافع كان بيشرب سيجاره على السرير واميره في حضنو لافه عليها الملايه ونايمه هلى صدرو العاري وقالت...رافع
رافع قال بابتسامه...عيونه
اميره قالت ...رافع..انا...عايزه ..عايزه اروح معاك..خدني من هنا
رافع بصلها بانتباه وطفا السيجاره وقال...ليه يا عمري...انا..انا مش بجيلك وجبتلك التلفزيون و
بس اميره قاطعتو ببكا وقالت..انا..انا مش عاييزه الحجات دي..انا عيزاك انت...انا..انا بخاف وانت مش معايا..خدني معام..مكان ما تروح انا..عيزاك انت
رافع اتملت عيونه دموع وباس جبينها وقال..انا كمان..عايزك في حضني على طول بس...بس انا انا اكيد هاخدك وهنعيش سوا وهعملك بيت وازرعلك  حواليه ورد وشجر زي مانتي عايزه...وهنعيش مبسوطين انا ونتي وبس... بس استني عليا شويه
اميره قالت بيأس...على طول بتقول كده...انت بتكذب عليا..علشان انا عبيطه
رافع قال باستغراب ..عبيطه..مين قال كده
اميره قالت بدموع..ككلو بيقوا كده..حتى الخدامين..بيقولو انا عببطه  ..يعني ايه عبيطه يا رافع
رافع قال ..احم..عبيطه...يعني...يعني قلبك طيب...بس..كده
اميره قالت بابتسامه..امممم مش وحشه يعني ..افتكرتها حاجه وحشه
رافع اتنهد وقال..انتي مفكيش اي حاجه وحشه واي حاجه تسمعيها على نفسك اعرفي انها حاجه كويسه 
عند ابرار كانت قاعده بتفكر في كل كلام صخر ومش جايلها نوم وشاغلها جدا موضوع محمد وبقت تحاول تفتكر اي حاجه غريبه او تصرف غريب من محمد مش فاكره حاجه كان دايما هادي ومؤدب مش قادره تصدق انو يعمل الي صخر بيقول عليه ابدا
اتنهدت بضيق وهيه بتبص لصخرر وهو نايم وقالت..لو تفضل نايم على طول كده كل حاجه تبقى تمام ..طيب يا ربي انا ازاي اعرف اذا بيكدب عليا ولا لا...ازاي اعرف مين الي عمل كده في البنت الغلبانه..وليه رابطها كده ..
بس قطعت كلامها لما جات عنيها على سلسله المفاتيح بتاعت الاوض الي مع صخر
قامت ببطأ واتسحبت لبست العبايه والنقاب واخدت المفاتيح وطلعت على اوضه اميره وقالت..محدش هيجاوبني غيرك
عند اميره كانت بتلعب كوتشينه مع رافع وقالت..يوووه بقى ...مش كل شويه اخسر انت بتغش
رافع ضحك وقال..انا بغش..ولا انتي الي مش عايزه تتعاقبي
اميره وقفت وهيه ماسكه الملايه علشان متقعش وقالت بضحك ..لا..لا..تنت بتغش.. اوعى تقرب 
رافع وقف وكان لابس بنطلون وبس وقال بابتسامه..يلاا يلاا دورك ..هاخد بوستي يعني هاخدها
اميره قالت بضحك وهيه بتجري منو..مش عايزه ابوسك انا ...لا
رافع جري وراها وشدها وقعها على السرير وهو فوقها وقال..بس دي جايزتي انا كسبت وهاخدهايعني هاخدها....وقرب منها لسه بيبوسها واتفتح الباب ووقف بصدمه وزهول
عند صخر فتح عنيه بنوم وبيبص حواليه ملقاش ابرار وقف وخبط على الحمام وقال..ابرار انتي يا بت..انتي هنا
بس محدش رد فتح الحمام ومكانش فيه حد صخر استغرب ولسه هيطلع يدور عليها ملقاش المفاتيح مكانهم دور عليهم واتسعت عنيه بشده وقال بغضب...هربت بنت الو،اطي 
فتح الخزنه وطلع سلاحو ولبس جلبيتو وطلع وشكلو ميبشرش بالخير اا
اما ابرار المفاتيح وقعت من ايدها بزهول من المنظر الي شافتو وكانت هتقع من طولهاووووووو
وقفت بصدمه من المنظر لما شافت رافع في اوضه اميره سوا على السرير في وضع مش تمام ومش لابسبن كل  هدومهم 
ابرار بصت الناحيه التانيه بصدمه وزهول ورافع قام بسرعه ولبس جلبيتو بخوف شديد واميره فضلت مكانها وبتبصلهم بخوف 
رافع قال...احم..ادخلي يا مدام..لو سمحتي انا ..انا هشرحلك كل حاجه
ابرار قالت بحرج ..لبست
رافع قال بحرج شديد..احم..ايوه ادخلي
ابرار دخلت وبقت تبص لاميره الي كانت ملفوفه في الملايه وقالت بدموع...انتو..انتو كلكم هنا...كلكم بتستغلو ظروفها..كلكم بتستفيدو منها وكل واحد بطريقتو..ايه القرف ده...ايه المنظر ده..ازاي..ازاي بتقدرو تعملو كده
رافع كان منزل راسو في الارض بحرج من الوضع الي لقتهم فيه ولسه هيرد سمعو صوت صخر بينادي على الخدم وبيقول..انتو يا الي تحت انتو يا بهايم فتشولي الدوار كلو على ابرار بسرعه
ابرار ورافع بصو لبعض بخوف شديد ورافع قفل الباب بسرعه وقال..ابوس يدك..اسمعيني الاول حتى تقوليلو..ارجوكي اديني فرصه اشرحلك..سايق عليكي النبي ما تقوليلو حاجه..انا مش خايف منو انا خايف يا خدوها مني ارجوكي
ابرار بصت لاميره الي قالت بدموع..فيه ايه يارافع
رافع لسه هيرد ابرارقالت بسرعه مفيش يا حبيبتي خدي هدومك وادخلي الحمام بسرعه وبصت لرافع وقالت وانت ادخل البلكونه حالا يلا مفيش وقت 
رافع هز راسو بسرعه وخوف ودخل اميره الحمام ودخل هو البلكونه وابرار اخدت نفس وفتحت باب الاوضه وكان صخر لسه هينزل على السلم قالت...فيه ايه..سمعاك بتزعق..فيه حاجه
صخر مصدقش عيونه انها قدامو رجع واتقدم ناحيتها وقال باستغراب ..انتي..انتي بتعملي ايه هنا...انا افتكرت انك...انك..واتنهد وقال.. بشيييير انت يازفت..قول للرجاله خلاص الهانم فوق
سمعت صوت قال امرك يا باشا... كتفت اديها وقالت بسخريه..ايه افتكرت اني هربت..ودي معقوله اهرب كده من غير ما اودعك يا جناب العمده
صخر كان مبسوط جدا لدرجه انو ناسي وجودها في اوضه اختو كان حاسس بسعاده الدنيا انها مهربتش وانها قدامو..قال..اطلعي معاي ..الوقت متأخر و
بس قطع كلامو لما شاف السلسله على الارض واميره مش موجوده قال برعب..اميره فين ...البت فين
ابرار قالت بسرعه..اهدي ..هيه في الحمام وكفايه زعيق واطلع علشان متشوفكش انت عارف انها مينفعش تشوفك
صخر اتنهد وقال بغضب..حسابك معايا بعدين..ادخلي دلوقتي ساعديها واربطي السلسله كويس..وباب الاوضه تقفليه زي ما كان مقفول وحصليني لينا كلام كتير سوا
ابرار هزت راسها بخوف من نظراتو وصخر طلع على الاوضه وهو بيحمد ربو انو لقاها
ابرار دخلت لاميره وقفلت الباب وقالت..اطلع مشي خلاص
رافع طلع من البلكونه وابرار دخلت تطلع اميره من الحمام وكانت بتبكي جامد وكاتمه صوت شهقاتها بايدها 
ابرار اتفاجأت وقالت...مالك يا حببتي مالك بتعيطي ليه
اميره قالت برعب وهيه بتترعش...مش..مشي...مشي 
ابرار قالت باستغراب شديد..مين..اخوكي..ايوه..ايوه مشي مشي متخافيش
اميره قالت ببكا....لا لا انا خايفه عايزه رافع انا عايزه رافع
ابرار قالت بسرعه..اهو... اهو لسه موجود اهو..... بس قبل ما تكمل اميره طلعت جري ولقت رافع لسه في الاوضه اتنهدت براحه وابتسمت بدموع وجريت عليه حضنتو بقوه وبقت تبكي وتقول..متس..متيبنيش..متسبنيش انا خايفه
رافع بلع ريقه بالم وبقى يحضنها بقوه وقال ..بس بس يا قلبي..عمري ما هسيبك انا معاكي..انا معاكي مش هسيبك ابدا
بقلمي...زهرة الربيع
ابرار كانت بتبصلهم باستغراب من الحب الي موجود في عنيهم لبعض وكانت واقفه مش عارفه هتتصرف ازاي بعد كده
رافع شال اميره ونيمها على السرير وهيه مسكت فيه جامد وراحت في النوم ودموعها لسه منشفتش
رافع اتهد بحزن والم وطلع المفاتيح من جيبو وحطلها السلسله في ايدها بحزن شديد 
ابرار قالت باستغراب..انت..انت ازي معاك المفاتيح دي..هو صخر مديك نسخ
رافع قال ....لا..انا الي..انا عملتهم من وراه
ابرار اتنهدت وقالت..انا لازم اروح اشوفو قلي اقفلي عليها وتعالي ..يلا اخرج قبل ما يجي تاني
رافع قال بتوتر..انتي انتي مش هتقوليلو صح
ابرار قالت بجمود..حاليا ..لا ..انا مشيت ورا احساسي..ومش عارفه الي عملتو صح او لا ..بس الي اعرفو.ان فيه اسأله كتييير قوي اجابتها معاك..وبعد ما اعرفهم هقرر اقولو ولا لا
رافع قال..تمام..معاكي حق..انا همشي قبل ما يشك في حاجه..وبكره..هجاوبك على اي سؤال تسأليه..وشكرا..انتي عملتيلي معروف مش هنساه
ابرار قالت..يلا اخرج علشان اقفل الباب
رافع طلع ونزل المطبخ وطلع زي ما دخل وابرار بصت على اميره الي نايمه زي الملايكه وغطتها وخرجت وقفلت الباب 
عند صخر كان رايح جاي بغضب مستني ابرار واول ما دخلت قال بعصبيه..اتأخرتي ليه..
ابرار اتنهدت بضييق وقلعت النقاب والعبايه وقالت بتعب..ممكن نتكلم الصبح دماغي هتنفجر
صخر قال يغضب..لا..هنتكلم دلوقتي..ايه الي وداكي عند اميره..وصلت بيكي الجرأه تسرقي المفاتيح وتروحيلها من غير اذني
ابرار اتنهدت وفالت..يعني انا لو كنت جتلك وقولتلك يا جناب العمده صخر باشا ممكن لو سمحت تتكرم وتديني المفاتيح اشوف اختك كنت هتوافق...لاطبعا...وبعدين انا عملت ايه ..روحت علشان اعرف منها الي انت مش عايز تقولهولي .حبيت افهم منها مش اكتر اكيد مش هأذيها يعني
صخر قال بسخريه..امممم روحتي ..تفهمي منها..من امييره..وضحك وقال..هو انتي لسه مخدتيش بالك من عقليتها لسه عندك امل انها ممكن تشرحلك او تفهمك حاجه ..ويا تري بقى فهمتي ولا الروحه من غير فايده
ابرار وقفت وقربت منو وحطت عنيها في عنيه وقالت..مش شرط تشرحلي علشان افهم منها..نظره العيون كفايه...اختك مرعوبه منك..مرعوبه لدرجه لما سمعت صوتك جالها انهيار...انت عملت معاها ايه لكل ده..ده سؤال محدش هيعرف يجاوب عليه غيرك ده طبعا لو كان عندك الشجاعه 
صخر اتنهد بحزن وقعد على السرير وقال...اميره عندها ضمور في المخ..من وهيه سنها ٦ سنين  يعني عقلها واقف على العمر ده..عمر طفل..والاطفال متعرفش تفرق مين معاها ومين عليها
ابرار قالت ..بس بتعرف تحس...والاحساس بالخوف بيبقى من سؤء المعامله..ومن موقف صعب موجود في دماغهم بدليل ان الطفل مهما امو قسيت عليه مش بيخاف منها...ولولا ان فيه موقف حصل لاميره منك رعبها كده..اكيد مكانتش هتبقى دي حالتها كل ما تشوفك اوتسمع صوتك
صخر قال بتعب...انتي عايزه ايه دلوك..هاتي المفاتيح دي. وشدهم منها وقال بغضب..يدك لو اتمدت عليهم تاني هقطعهالك ويلا نامي علشان تعبت
ابرار اتنهدت وقعدت على السرير وسط افكارها لحد ما نامت
عند رافع رجع على البيت وهو مش شايف قدامو وخايف صخر يعرف قعد في الصاله من غير ما يفتح النور وقال في نفسو....لو قالتلو ايه الي هيحصل...ووقف وقال...ايه الي هيحصل يا غبي هتخسرهم الاتنين لانك جبان ..جبان وغبي 
بس قطع افكارو  لما اتفتح النور وكان ابوه قال ...ايه يا باشا ما بدري..كنت فين الفجر هيدن
رافع بلع ريقه بتوتر وقال...صاحي ليه لحد دلوك يا ابوي
صادق قال..مستنيك يا اخر صبري..كان عندي ليك خبر زين وهيفرحك
رافع قال بشرود..خير
صادق قال بفرحه...اسماعيل بيه صاحب مصنمع الغزل معاه بت دكتوره..وكلمتو عليها ووافق...عايزك تيجي معاي بعد يومين نخطبها ونقرى الفاتحه
رافع قال بغضب مكبوت....مبروكه عليك يا ابوي...عايزها ليك مباركه ...انما انا انت عارف رأي في الحكايه دي
صادق قال بغضب..يعني ايه
رافع قال وهو طالع على اوضتو...يعني تصبح على خير يا ابوي
رافع طلع وصادق بقى يزعق ويقول...هتتجوزها ورجلك فوق رقبتك..فاكرني هشاورك اياك
في صباح يوم جديد رافع كان في الدوار من بعد الفجر على طول اصلا منامش
وصخر كان بيلبس قدام المرايه وابرار بتبصلو باعجاب بطلتو وهيبتو وفضلت سرحانه فيه شويه
صخر خد بالو لنظراتها ابتسم وقال...ايه عاجبين القمر للدرجادي
ابرار ضحكت بخفه وقالت..انت تعجب اي حد
صخر اتفاجأ وبصلها بدهشه وقال..قولتي ايه
ابرار قالت بابتسامه..قوات ..تعجب..اي ...حد...الي يشوفك من بره كده غير الي يعرفك خالص..ديما المظاهر خداعه يا عمده
صخر ضحك وقال...مهانش عليكي تقولي كلمتين حلوين على بعض...على العموم..مقبوله منك انا هنزل علشان رافع مستنيني من بدري مش عارف مالو ده امبارح كان معاي لنص الليل ودلوك جاي من الفجر
ابرار قالت بتوتر...هو..هو انت تعرف رافع ده منين
صخر قال من غير اهتمام...من زمان قوي ده صاحب عمري ..تقدري تقولي اخوي
ابرار قالت  في نفسها..لا اخوك فعلا
صخر قال..بتقولي حاحه
ابرار قالت بارتباك..ها لا لا ابدا بقول..بتوثق فيه يعني
بقلمي...زهرة الربيع
صخر ابتسم وقال..اكتر ما بوثق في نفسي...هو دراعي الي بيساعدني وضهري الي ساندني .. واكتر كمان ...بس يعني بتسألي ليه
ابرار اتنهدت وقالن..لو طلع بيخونك تعمل ايه
صخر ضحك وقال..مفكرتش في الموضوع لانو مستحيل يحصل بس لو حصلت معجزه وحصل ابقى انا انتهيت لان رافع هو ثقتي في نفسي الي مقدرش اعيش من غيرها
ابرار قالت بحزن..لدرجادي...يعني ايه سر كل الثقه دي
صخر قال...عادي اتربينا سوا وسافرنا سوا ورجعنا سوا عارفه رافع بيعرج على رجلو الشمال ليه
ابرار قالت..ليه
صخر قال..لانو اخد رصاصه في رجلو بدالي..كان المفروض تصيبني..هو كان دايما معاي في الوقت الي مكانش فيه حد معاي اخد الطلقه بدالي وجات في الركبه وعملتلو العاهه دي وقالو انها مش هتتحسن كمان بس مهتمش قلي الحمد الله انها مجاتش فيك.... يلا كفايه رغي هشوفو عايز ايه واجيلك شكلك انهارده رايقه ويمكن ربنا يسهل ويكون لينانصيب في حاجه..حلوه
ابرار ضحكت وقالت..والله مريييييض كل ده علشان اتكلمت معاك كلمتين وقالت بتوتر....صخر ممكن اطلب منك طلب
صخر قال...امري
ابرار قالت بخوف...ممكن انزل اميره تتمشي معاي في الجنينه بس شويه وانبي البنت صعبانه عليا
صخر اتنهد بحزن وقال..يعني انتي فاكره انها مش صعبانه عليا انا كمان بس اول ما هتشوفني هتصرخ وتقول كلام مينفعش قدام الخدم و
بس قاطعتو ابرار وقالت...انا اوعدك اني هخليها متقولش حاجه ارجوك بس انهارده لو حصل حاجه مش هنزلها تاني
صخر راح ناحيه الباب من غير مايتكلم وابرار اتنهدت بحزن... بس ابتسمت بفرحه شديده لما حدف لها المفاتيح وقال..لبسيها طرحتها علشان الرجاله
ابرار هزت راسها بالموافقه وهيه هتطير من الفرحه وصخر نزل
ابرار اول ما نزل جهزت بسرعه وراحت عند اميره
اميره اول ما شافتها قالت بخوف..قولتيلو
ابرار ابتسمت وقالت..لا ...ومش هقولو حاجه..وهاخدك نتمشي في البيت وتشمي هوا وهركبك المرجيحه كمان بس بشرط
اميره قالت بفرحه..شرط ايه
ابرار قالت بتوتر..صخر هيبقى تحت مينفعش تعيطي ولا تتخانقي معاه تمام
اميره قعدت بحزن وقالت لا..خلاص مش عايزه انزل
ابرار قالت بخبث.... براحتك مع ان رافع تحت
اميره وقغت بفرحه شديده وقالت..طب لبسيني وهقعد ساكته
ابرار ابتسمت وبقت تساعدها تلبس
عند صخر كان قاعد مع رافع الي كان مهموم وحاطط اديه على دماغو من كتر الصداع
صخر قال باستغراب..يا ابني مالك قالقني عليك..هو حصل حاجه انا معرفهاش
رافع اتوتر وقال..لا لا ابدا انا..انا بس..مضايق شويه ابويا مش سايبني في حالي واخر حاجه عايز يجوزني
صخر ضحك وقال..مهو معاه حق هتفضل كده لامتي انت قربت على التلاتين وبعدين انت زعلان ليه مش يمكن العروسه تعجبك
رافع بصلو بضيق وقال...جايبلي عروسه دكتوره بنت اسماعيل القاضي..وعايزني اتجوز اخر الشهر كمان و
بس قطع كلامو لما اتفاجأ بشده باميره بتقول بصرا،خ...يعني ايه تجوز...تجوز ازاي ووووووو
وقف بصدمه وهو مش مصدق نفسو لما قالت تتجوز..تتجوز ازاي..طب وانا
صخر كان متفاجأ جدا وابرار خايفه من الموقف بس رافع كان مبهور ومش مصدق انها زعلت انو هيتجوز احساس جديد عليه مش مصدق انها فهمت اصلا 
قرب وقال بابتسامه..اذيك يا اميره ...انا...انا بقول يعني ابوي عايز كده بس انا مش هتجوزها ..ابدا..انا بحب واحده تانيه ومش هتجوز غيرها
اميره بقت تبص لعنيه بفرحه وخافت من صخر لانها قالت كده قدامو وقالت....انا..انا قصدي...قصدي يعني...وسكتت شويه وقالت بسرعه زي ما تكون لقت فكره...قصدي متجوزش دكتوره لاحسن تديلك حقن
 ابرار ضحكت ورافع كمان ضحك من قلبو وصخر رفع حاجبو بدهشه وقرب عليها وقال...حقن..انتي خايفه عليه يعني...اممممم طيب روحي العبي مع ابرار جبتلك الالعاب الي بتحبيها هتلاقيهم في الجنينه
اميره هزت راسها بالمواففه بخوف منو وطلعت على طول
رافع فضل باصص على طيفها بابتسامه ورافع حط ايدو على كتفو وقال...افهم ايه انا من الي اتقال ده
رافع قال بارتباك...انا..احم..ماانت سمعتها  كانت خايفه علي مش اكتر
صخر قال ..خايفه عليك ااااه...تعالى معاي عايزك..وقعدو  في الصاله وصخر اتنهد قال..اسمع يا رافع انا والله شايف انك انسب انسان في الدنيا كلها لاميره وشايف انها بتتحسن ميه وتمانين درجه لما تشوفك ولاحظت اهتمامها بيك...بس انت عارف الي فيها وان مستحيل تكونو لبعض..فمفيش داعي تخليها تتعلق بيك انت عارف ظروفها..
رافع لسه هيرد صخر قال..انا عارف انو صعب عليك..عارف انك بتحبها..بس هيه متنفعكش ..اسمع كلام ابوك وشوف البنت يمكن تعجبك..صدقني ده احسن ليك ولاميره
رافع قال بدموع..انت مش فاهم حاجه..مقدرش ..مقدرش
صخر قال بغضب...انت الي مش فاهم حاجه افهم بقى اميره معاقه ذهنيا يعني متنفعش لا ست بيت ولا زوجه ولا ام تقدر تقولي  هتعمل ايه بعد ما تتجوزها ايه الي هيتم يعني
رافع قال بسرعه..هجبلها بدل الخدامه عشره مش هخليها محتاجه اي حاجه وهبقى دايما جمبها وعمري  ما هزعلها انت بس وافق ..علشان خاطري يا صخر
صخر قال بعصبيه..با ابني افهم هنرجع تاتي للموضوع ده..اميره مش هتنفع تتجوزك ولا انت ولا غيرك ده نصيبها ..قفل على  السيره دي وانساها... انساها بقى
رافع وقف وقال بدموع وغضب..طيب... مش هتجوزها يا صخر..براحتك..ده الي ليكم عندي ..بس محدش يقدر يجبرني ابقى مع غيرها ولا انت ولا  ابوي سامعني
صخر ضحك بحزن وقال..استهدى بالله بس..يعني هتفضل من غير جواز 
رافع قال بعصبيه..ايوه هفضل من غير جواز هترهبن وهلاقيلي دير  واقعد فيه يا اميره يا بلاش ..وفهم ابوي كده ..بالاذن يا صاحبي
رافع مشي بعصبيه شديده وصخر بقى ينادي عليه ويقول..رافع انت ياض استني يا غبي ...اووووف ..واتنهد بيأس لما مردش عليه وقعد يكمل شغلو
رافع طلع وبص لاميره بدموع وكانت بتتمرجح بفرحه وبتضحك من قلبها..نزلت دموعو بحزن ومسحهم بسرعه ونادى عليها وقال..اميره تعالي عايزك
اميره جريت عليه ورافع قال وهو بيلصلها جامد..انا ماشي عايزه حاجه
اميره قالت بسرعه...مين دي الي عايز تجوزها...مين يعني..حلوه ولا ايه دي يعني
رافع ضحك بخفه وقال باستغراب...اوعي يا بت تكوني غيرانه
بقلمي...زهرة الربيع
اميره قالت باستغراب..يعني ايه دي...يعني ايه غريا...غريانه يعني ايه
رافع ضحك وقال..غي...را..نه...غيرانه يعني مش عايزاني اتجوز غيرك
اميره قالت بسرعه..ايوه..ايوه انا غريانه دي...ومش عايزاك..تتجوز غيري...ولا تشوفها....ولا تكلمها كمان..ولا اي حد خالص..انا بس يعني 
رافع ضحك جامد وقال...ياريت كنا لوحدنا كنت خدتك في حضني ..متعرفيش مبسوط كد ايه انك بتحبيني كده ...عايزك تعرفي اني ليكي وبس..ولا واحده غيرك تملى عيني 
اميره ابتسمت وقالت...ولا حتى الدكتوره
رافع قال بابتسامه جميله... ولا حتى الدكتوره
اميره قالت..طيب خلاص..انا كده مبسوطه..كنت زعلانه انا يعني بس دلوقتي مبسوطه
رافع قال...ان شاله دايما يا عمري ...يلا اشوفك وقت تاني هحاول اجيلك بالليل... سلام
رافع مشي واميره راحت لابرار  وقالت بفرحه...مش بيحبها هوبيحبني انا مش هيتجوز
وابرار ضحكت وقالت..اكيد طبعا لانك  زي القمر.....وفضلت معاها بتلاعبها بشرود وهيه كل الي في دماغها الي بينها وبين رافع ومش عارفه ازاي تقول لصخر بعد كل الي قالو عن صداقتو مع رافع 
فضلت شويه مع اميره وبعد كده طلعتها اوضتها وراحت تنيمها
صخر كان بيشتغل وجالو الخادم قال...صخر بيه فيه واحد مقالش اسمة عايز يقابلك
صخر قال..دخلو نشوفو عايز ايه
ودخل شاب في سن التلاتين وسيم جدا و لابس بدله شيك جدا ونضرات عريضه وقال باستهزاء...عمدتنا الغالي...واحشني موووت
صخر وقف وبصلو بغصب وقال...اهلا...مالك باشا
مالك دخل وقعد وقال...اهلا بيك سمعت انك اتجوزت تاني قولت واجب اباركلك مع اني زعلان انك معزمتنيش على الفرح
صخر قال بغضب مكبوت...المره الجايه ابقى اعزمك
مالك ضحك ببرود وقال..معاك حق المفروض الواحد ميعش علي اكله واحده ..ها ايه اخبار شغلك لسه مفكرتش في عرضي
مالك قال بضيق...عرض ايه نسيت
مالك قال..يبقى مش موافق طالما عملت ناسي تبقى مش موافق...انا عايز افهم بس ليه رافض الشراكه معايا انا بذات... انت لسه فاكر ان انا الي بلغت عن المخازن
صخر قال بضيق..جاي ليه يا مالك ..لخص وراي شغل
مالك لسه هيرد دخل رافع بغضب وقال..الحيو،ان ده بيعمل ايه هنا وكمل بزعيق وقال...امشي من هنا حالا
مالك قال ببرود..ايه ده بقى..هو ده بيتك علشان تطردني 
صخر اتنهد وقال... اهدى يا رافع انت رجعت ليه في حاجه ولا ايه
رافع قال بغضب..شوفت الحيو،ان ده جاي عندك رجعت 
صخر قال بسخريه...مكانش فيه داعي تتعب نفسك وترجع ... الباشا جيه قال كلمتين بايخيين زيو... واهو هيمشي يلا ورينا عرض كتافك
مالك وقف قال... بس ابقى افتكر انك طردتني من بيتك يا عمده ولسه هيمشي نزلت ابرار وقالت...نامت خلاص و
بس قطعت كلامها لما لقت معاه ناس وقالت..اسفه مفتكرش عندك ضيوف عن اذنكم ولسه هتمشي 
مالك صفر و قال بوقاحه..هيه دي العروسه حظك من السما عيونها كفايه بقولك ايه يا عمده متخليها ترفع النقاب ونتعرف يعني
هنا صخر اتسعت عنيه بغضب رهيب وفي لحظه شد سلاحو وقال وهو مصوبو عليه...هعد لتلاته لو لقيتك قدامي هن،جس تربه البلد وهبيتك فيها
وقبل ما بنطق الواحد حتى مالك مشي بسرعه وخوف منو لانو عارفو مش بيهزر
صخر بص لابرار بغضب وقال..اطلعي فوق ومتنزليش خالص ..سامعه
ابرار هزت راسها بخوف وطلعت بسرعه 
صخر اتنرفز وكان هيطلع وراها بعصبيه..بس رافع مسك ايده وقال..هيه ملهاش دعوه...علشان خاطري متطلعش وانت مضايق كده
صخر اتنهد بغضب وطلع من الدوار كلو بعصبيه وراح ركن الرمايه بتاعو وكان في قمه الغضب
رافع طلع ورا ابرار وخبط عليها 
ابرار فتحت بخوف واتفاجأت برافع وقالت..نعم
رافع قال بحرج... صخر مش هنا لو حابه تسألي عن حاجه  انا هكون عند اميره
رافع مشي على اوضه اميره ودخل وابرار راحت وراه واول ما دخلت قالت بضيق..ها احكيلي بسرعه انت ازاي بتعمل في صاحبك كده وبتخونو و
بس قطع كلامها رافع وقال ...اهدي ..اميره مرتي...ودي قسيمه جوازنا
ابرار مسكت القسيمه وقرتها وهيه مصدومه جدا وقالت ازاي...من ورا اهلها
رافع قال بحزن..ايوه محدش موافق...وانا مش قادر اعيش من غيرها..صخر بيخاف عليها ذياده علشان ظروفها وابويا رافض كمان علشان ظروفها وانا محدش مقدر اني مش قادر انساها واعيش من غيرها
ابرار قعدت بحزن وقالت...بس كده غلط يا رافع...صخر بيحبك اوي ولو عرف 
رافع قاطعها وقال...عارف...كل الي هتقوليه عارفو ومضايق صدقيني بس انا...انا مش لاقي حل
ابرار اتنهدت وقالت...طب طب .انت انت تعرف حاجه عن موضوعها مع صخر..هيه ليه بتخاف منو كده
بقلمي...زهرة الربيع
رافع قال بحزن هيه...احم..فاكره انو..انو اعتدي عليها بس طبعا ده محصلش
ابرار قالت بسرعه.... امال ايه الي حصل... رد عليا ارجوك محمد ابن عمي  له دخل بالي حصل ..ارجوك متكدبش عليا
رافع بص لاميره الي نايمه زي الملايكه بحزن وقال...اميره اتظلمت كتير وكل ذمبها ان عقلها على قدها وفي يوم وبالتحديد قبل كتب كتابك على ابن عمك بيوم واحد كانت بتلعب في الجنينه زي العاده وشافت فراشه وبقت تجري وراها لحد ما دخلت المخزن الي ورا الدوار ..مفيش دقايق...وحد من وراها حط قماشه على عنيها ومسكها جامد وبقى ....احم انتي فاهمه
ابرار كانت بتبصلو بزهول ورافع اتحولت ملامحو لغضب رهيب وقال...بعد كده ابتدى يعتد،ي عليها..كانت مش فاهمه حاجه...وكانت بتصرخ وبس...و..وهو ولا هامو وكمل وطبعا هيه متعرفش مين ده ومن كتر ما قاومتو اغمي عليها 
ابرار قالت بدموع...محمد...كان محمد
رافع قال بغضب..ايوه زفت بس عمل عملتو وهرب في الوقت ده دخل صخر وقبل حتى ما يشوفها فاقت
صخركان بيجهز سلاح من بتوعو الي مخبيهم في المخزن ومشافش اميره اصلا ..بس هيه فاقت واول ما بصت قدامها شافت صخر... الي فهمتو وقتها انو هو الي عمل فيها كده بقت تصرخ وتبكي هو بصلها ولاقاها متبهدله ومكانش فاهم ايه الي حصل بس هيه الي فهماه ان هو الي عمل كده ومش هارفين نقنعها بحاجه تانيه وبقت كل ما تشوفو تصرخ وتبكي فملقاش حل غير انو يسلسلها في الاوضه كده زي ما انتي شايفه 
ابرار وقفت بغضب وقالت..انت كداب زيو...ايه دخل محمد لما انت مكنتوش موجودين ايه الي خلاكم تفتكرو ان محمد الي عمل كده
رافع وقف وقال..شوفي اميره بسبب مرضها كنا  دايما نلاقيها بتبكي ومنعرفش السبب وانا لاني مهتم بيها روحت جبتلها الدبدوب الي جمبها.ده..فيه كاميرا وبيسجل كل الي بيحصل معاها
ويومها كان معاها في المخزن وانا لاني حاطط الكاميرا شوفتها وانا الوحيد الي عرفت انو حاول محاوله بس مكملش .
ابرار بصت للدبدوب بخوف ورافع قال..متخافيش..انا طفيتو مبيسجلش دلوك..
ابرار قالت بزهول....يعني ايه مكملش مش بتقول اعتد،ي عليها ومشي قبل ما صخر يدخل 
رافع قال...لا....كان هيعمل كده بس اول ما سمع صوت صخر طلع جري بس صخر فاكر انو كمل ..لانو وداها للدكتوره وقالت...قالت انها مش بنت ووووو
وداها للدكتوره كشفت عليها بس قالت انها مش بنت..ساعتها صخر الدنيا لفت بيه وانا وريتو اول الفديو بس علشان يتأكد ان الي عمل كده هو محمد وتاني يوم جبناه في المخزن واعترف بعملتو وقال انو كان هيعمل كده بس مأذهاش 
طبعا .انا ..انا عارف انو مكملش لاني شوفت الفديو للاخر  ..ولاني كمان عارف انها مش بنت من قبلها لاني انا الي دخلت عليها لما كتبنا الكتاب قبل الحادث ده باربع شهور ...بس طبعا صخر ميعرفش وطبعا مصدقهوش
ابرار كانت بتبصلو بدموع ورافع قال بغضب رهيب.بس انا الي قتلتو..مش صخر 
ابرار قالت بزهول انت..ازاي وبعدين انت مش عارف انو مكملش و
قاطعها رافع وقال بغضب..بس كان هيكمل..قربلها ولمسها وخوفها ...ومستحيل كنت اعديهالو ..يومها الغضب كان عاميني ...اميره مرتي..لولا دخول اخوها كان الحيو،ان ده دنس شرفي...كل ما افتكر شكلها وهيه بتستنجد  في الفيديو وهيه بتبكي تحتيه وكل ما افتكر انو لمسها بس دمي بيفور قتلتو..ومش ندمان ..لو اي حد مكانو كنت هقتلو حتى لو كان ابوي
ابرار قالت بجمود.... لو كلامك ده صحيح ليه صخر قال انو هو الي قتلو ..وليه اتجوزني اصلا
رافع اتنهد وقال..هو قال انو قتلو علشان متجيش سيره اميره ..علشان الناس تفكر انو قتلو علشان يتجوزك..واصرارو على جوازك كان لنفس القصد 
ابرار قالت بدموع..لا ..لا محمد..محمد ميعملش كده...ميعملش انا عرفاه..ده ..ده كان بيحبني..كنا هنتجوز...ازاي يعمل كده ..وقبل جوازنا بيوم واحد لا..لا ميعملهاش انتو بتكدبو انتو عايزني اشك فيه و
بس قطعت كلامها لما رافع مد عليها فلاشه وقال..دي عليها الفديو كلو..تقدري تشوفيه كامل وبعد كده انتي حره عايزه تقولي لصخر على الي بيني وبين اختو براحتك اصلا انا..مش عارف..هعمل ايه بعد كده..خلاص الدنيا كلها اتجمعت علينا..وقرب من اميره باس راسها وخرج بحزن شديد
ابرار بصت للفلاشه بحزه ودموع..وبصت لاميره الي كانت بريئه جدا وهيه نايمه زي لالاطفال وقالت في نفسها..لا محمد ميعملش كده...ازاي يعمل كده في بنت زي دي ..دي طفله..بريئه اكتر من اي طفله..بس مشيت وقفلت الباب وراحت على الاوضه عايزه تشغل الفلاشه 
وهيه بتتمنى يكون كدب
اول ما دخلت فتحت الاب بتاع صخر بس معرفتش كلمه السر بقت تحاول وبعد عده محاولات  اتفتح باسم اميره
ابرار فرحت جدا انو اتفتح وشغلت الفلاشه واتسعت عنيها بصدمه ودموع لما شافت اميره بتلعب في المخزن ودخل محمد من وراها وكاتم صوتها وغمى عنيها وابتدي يعتدي عليها
ابرار حطت ايدها على بقها بصدمه ونزلو دموعها بغزاره كل كلمه قالها حقيقه كان لسه هيفك الحزام بتاهو بس سمع صوت صخر وخد جلبيتو وجري وسابها مغمى عليها وفعلا صخر دخل ومكانش شايفها بس هيه فاقت وبقت تبصلو بزهول ودموع وقالت برعشه...انت..انت قطعت...قطعو هدومي
ابرار بلعت ريقها بألم لما شافت نظرات الصدمه من صخر بقى يبصلها بدموع وصدمه وقاال بصوت مبحوح..مين..مين عمل فيكي كده...مين يا اميره اتكلمي
اميره بقت تبعد عنو وترجع لورا بخوف وتصرخ بهستريا وتقول ابعد.. ابعد عني... متقربش ..متقربش وبقت تبكي جامد
ابرار قفلت الاب وحست بخنقه وبقت تنهج وجريت اخدت من البخاخ بتاعهاوبقت تبكي جامد وتقول...ليه..ليه يا محمد..ليه حرام عليك وبقت تبكي جامد بس مسحت دموعها بسرعه لما سمعت صوت خطوات صخر شالت الفلاشه بسرعه خبتها وقعدت على السرير بتوتر
صخر دخل وبصلها بغضب وقال...نزلتي تحت ليه...مبسوطه لما شافك وغازلك قدامي
بقلمي...زهرة الربيع
ابرار اتنهدت وقالت..انا مالي..واحد قليل ادب المفروض هو الي تزعقلو مش انا..انا نزلت بنقابي وكنت هكلم جوزي يعني مغلطتش و
بس قطعت كلامها لما شافت نظرات الدهشه على ملامحو  قالت..فيه ايه ...بتبصلي كده ليه
صخر قال باستغراب..جوزك..من امتى يعني...حاجه غريبه شايفك بتقوليها ببساطه
ابرار اتمهدت وقالت...لانك جوزي الموضوع مش محتاج تعقيد
صخر اتنهد وقلع جلبيتو وقال...تمام بما اني جوزك تسمعي كلامي وتاني متنزليش الا لما انا اقولك 
ابرار قالت بضيق...ليه يعني هتحبس..وبعدين ما انا زي الخيمه قدامك ومش ظاهره غير عيوني بس
صخر بصلها بحده وقرب منها جامد وشدها عليه من وسطها بقوه وقال...وانا مش عايز حد يلمح مرتي ولا يشوف طرفك حتي وعنيكي دول ممنوع كمان حد يشوفهم غيري ممنوع حد يشوف جمالهم غيري انا
ابرار تاهت في عيونو وقالت بهمس...طب ما ..ما حنان كمان مراتك وعادي يعني 
صخر قال وهو قريب منها جامد.... اديكي قولتي..عادي...انتي غيرها..غير اي حد..انتي مش عاديه ابدا ...انا ..انا هموت من ساعت ماقال كده عارفه يعني ايه..... نار في صدري اياكي..اياكي تاني تكرريها
ابرار هزت راسها وكانت مبسوطه جدا بكلامو وبتبص لعنيه جامد وقالت برقه ..امرك يا عمده
صخر ابتسم بسعاده وقرب منها وقال ...قوليها تاني كده 
ابرار قالت بصوت ارق ..امرك...يا..عمده
صخربصلها وعنيه بتلمع ومن غير اي تفكير شدها عليه واحتضن شفا،يفها بشفا،يفو بقوه وعمق ونسي الدنيا كلها
ابرار اتفاجأت شويه بس اتجاوبت معاه وغمضت عنيها باستسلام
صخر بعد عنها وبقى يتنفس بقوه وقال...الشهد بحلاه يا ابرار..بس مشبعتش ...وقرب تاني بس ابرار زقتو بخفه وبعدت وقالت...لا كفايه كده..بلاش طمع...انا..انا كنت عايزه اتكلم معاك
صخر اتنهد وقال...وهو ده وقت كلام دي ساعت الحظ مبتتعوضش 
ابرار قالت بضحك...بس بقى وانبي يا صخر حابه اتكلم معاك
صخر قعد وقال..طيب قولي هسمعك للصبح
ابرار قالت بتوتر..اول حاجه...انا. انا اسفه..على كل كلمه قلتهالك قبل كده..انا ظلمتك في موضوع اميره وكمان افتكرت انك قتلت محمد من غير سبب علشان كده انا اسفه
صخر اتفاجأ جدا بكلامها وقال...وايه الي اتغير يعني ايه الي يخليكي تعتزري لسه مبارح مكنتيش طيقاني ولا مصدقاني
ابرار اتنهدت وقالت...لااني ..لاني انا..احم..انا فكرت و..ولقيت يعني ان مستحيل تقتلو كده من غير سبب و..و الي قولتو مقنع يعني ..و
بس قطعت كلامها لما قرب منها وقال...انا مش مصدق ولا كلمه من الي بتقوليه...انتي..انتي اتكلمتي مع رافع..هو حكالك صح
ابرار قالت بسرعه..لا...لا محصلش..انا بس فكرت زي ما قولتلك
صخر قال ..امممم فكرتي...تمام...على العموم اعتزارك مقبول فيه حاجه تاني
ابرار قالت بخوف وتوتر ..ايوه..ايوه فيه...شوف..انا..انا عرفت موضوع كده..بالصدفه والله...و..وخايفه اقولك...يعني ...خايفه اقولك تتعصب ..بس بص افهم الموضوع الاول قبل ما تظلم حد
صخر قال باستغراب...فيه ايه اتكلمي نشفتي ريقي ايه الحكايه 
ابرار قالت ...هو...انا عرفت ان 
بس قطعو كلامهم لما سمعو صوت خبط شديد على الباب 
صخر راح فتح وكانت حنان لابيه قميص نوم شفاف وقالت برعب...الحقني الحقني يا صخر فيه حد في اوضتي
صخرقال بقلق .ايه حد مين استني دقيقه وراح جاب السلاح وقال ..ابرار متطلعيش من الاوضه واقفلي علبكي الباب كويس
ابرارقالت بسرعه..اجي معاك
صخر قال بسرعه لا..واقفلي عليكي الباب اسمعي الكلام 
صخر جري على اوضه حنان وابرار كانت مرعوبه عليه بس اتسعت عنيها بزهول لما شافت حنان بتبصلها بانتصار وقالت....لو عايزه نصيحتي..متستنيهوش يرجع اليله دي...هيتأخر
قالت كده وراحت على اوضتها بفرحه وابرارقعدت على السرير بغضب وضيق شديد بعد ما فهمت قصدها وقلبها حرفيا بيغلي قالت بدموع....انا مالي...ماهي مراتو...ووقفت وقالت بدموع..مراتو بعني ايه..هيبات هناك...هيبات معاها...وقعدت تاني وقالت بلامبالاه مصتنع..ميبات..احسن كمان هنام براحتي و...و ..طيب انت مضايقه ليه..ونزلت دموعها بوجع شديد وبقت تبكي وهيه حاسه بنار في قلبها
اما صخر دخل اوضه حنان وبقى يفتش فيها بحزر في كل مكان الحمام والبلكون وكل ركن وقف باستغراب وقال...انتي متأكده شوفتي حد
حنان قفلت الباب برجلها باغراء وقلعت الروب وقربت منو بدلال وقالت ....وحشتني يا عمده
صخر غمض عنيه وفتحهم بغضب وقال..انتي جيباني على ملاوشي علشان واحشك
حنان با،ستو بسرعه واتعلقت في رقبتو وصخر لثواني شدها عليه وكان مكمل بس حس انو مضايق وجات عيون ابرار قدامو وزقها بسرعه وقال بتوتر...احم...مره تانيه..وقت تاني يا حنان
صخر لسه هيمشي مسكت ايده وقالت برجاء...صخر انت بجد وحشتني حرام  عليك تعمل معايا كده انا من ساعت ما جيت وانت مش معبرني ارجوك
صخر اتنهد وقال...انتي الي عملتي كده...انا لسه منستش الي عملتيه
حنان قالت بعصبيه... منستش الي عملتو ولا منستش ست الحسن اسمع يا صخر مش حتت العيله دي الي هتاخدك مني دا انا اطربقها على دماغها ودماغك سامع
صخر بصلها بطريقه ترعب وابتسم وقال...طب وريني شطارتك يابت الهنداوي...يلا اصلا بتلعبي بعداد عمرك بقالك فتره وانا مستني اشوف اخرك 
صخر قال كده وخرج من الاوضه وحنان كانت بتزعق وبتقول..روحلها..اجري عليها اصلا بلفتك ولعبت بيك وبقت تكسر كل حاجه حواليها بغضب
 صخر رجع عند ابرار وهو مضايق بس وقف باستغراب لما لقاها بتبكي قال..ابرار..مالك
ابرار اول ما شافتو مصدقتش نفسها وجريت عليه اترمت في حضنو وبقت تحضنو جامد بشوق ولهفه وقالت بدموع...انت...انت مش هتبات عندها...عملتو ايه..ها قالتلك ايه ..قربتلها ..و
بس قطعت كلامها لما خدت بالها من الي قالتو وبعدت بكسوف شديد بس صخر كان حرفيا طاير من السعاده قرب وقال..و ايه..انتي غيرتي علي مش كده
ابرار كانت مكسوفه جدا ومش بتبصلو وقالت..لا لا طبعا..انا انا خوفت يكون فيه حرامي او حاجه 
بس صخر ابتسم ورفع وشها ليه وقال...عيونك دول متنزلهمش ابدا..خليهم دايما قدامي 
ابرار بصتلو بدموع وقالت...طب قالتلك ايه..و
بس شافت روج عند شفايفو ونزلت دمووعها وقالت...انت ...انت بو،ستها مش كده..وضربتو في صدره وقالت بانفعال ودموع ..انت حيوا،ن يلا اخرج روحلها يلا 
بقلمي...زهرة الربيع
صخر شدها عليه وحضنها وهو بيضحك وقال...
مكنتش اعرف انك استويتي لدرجادي ...اوعي تكوني غيرانه يا بت ..عيب على واحده في جمالك تغير اصلا
ابرار هديت بالعافيه وقالت بدموع...الروج بتاعها لسه على شفايفك
صخر قال وهو مركذ في عيونها...بس انا مش حاسس غير بطعم شفايفك اجمل شفايف دقتهم ومستحيل يتنسو
ابرار ابتسمت وصخر قرب منها ولسه هيبوسها بعدت بخضه لما خبط رافع وقال صخر..صخر افتح
صخر اتنرفز وقال..ده وقتك يا ابن الصرمه
ابرار ضحكت ومسحت شفايفو بطرحتها وقالت روح افتحلو
صخر اتنهد وراح فتح وهو مضايق وقال..بالزمه عايز ايه دلوك
رافع ضحك وقال..امممم والله شكلي جيت في وقت مش الي هو
صخر قال..كلك نظر ...انجز
رافع قال...لا تعالي عايزك وطلع بره الوضه..ورافع قال..مالك بعت رجاله وراي...عايز يراقبني ويعرف مكان المخازن
صخر قال بغضب...ايه حصلت كمان ..و
بس اتفاجأو بالخدامه جايه جري بتقول..الحقني يا بيه دخلت للست اميره ادخلها العشا لقيتها واقعه على الارض وسخنه نار
صخر ورافع اتصدمو وصخر لسه هيتكلم رافع جري على اوضتها بسرعه البرق وكان الباب مفتوح دخل ووقه مكانو بدموع لما لقاها واقعه على الارض مغمى عليها
صخر جري ورا رافع واتفاجأ بيه شالها حطها على السرير وواقف جمبها بقلق
بعد نص ساعه كان رافع وصخر وابرار واقفين قدام الاوضه بقلق مستنين الدكتوره  بتاعتها تخرج من عندها 
اول ما طلعت قالت ..ممكن نتكلم وحدنا ياصخر بيه
صخر ورافع بصو لبعض ورافع قال بخوف..ليه مالها ردي عليا
صخر قال..احم..اتكلمي عادي ابرار مرتي ورافع اخوي خير مالها
الدكتوره قالت مش خير ابدا للاسف اميره حامل يا صخر بيه وفي شهرها التالت كمان ووووو
للاسف مش خير اميره حامل انا مش فاهمه ازاي حد ممكن يعمل كده مع واحده في ظروفها
صخر اتسعت عنيه بصدمه وبقى مش قادر ينطق ورافع نزلت دموعو وهو مش مصدق الي سمعو مكانش قادر يقول حاجه ولا عارف يفرح بطفلو ولا يزعل على الموقف الي اتحط فيه وحط صاحب عمره فيه
صخر اخيرا قال بصوت متقطع ..حا...حامل...حامل ازاي...انتي انتي..انتي متأكده
الدكتوره قالت بحزن..للاسف..حامل..في تلت شهور
صخر شاورلها بايده بمعني تمشي وقال بصدمه وبغضب وزهول..انا..انا مش فاهم... حاجه..مين..مين يعمل معايا كده مين اتجرأ..مين قدر يستغلها كده وزعق وقال بغضب..انا هتجنن ...حامل ازاي..مين عمل كده
بس اتفاجأ وكان هيقع من طوله لما رافع دخل عند اميره وقرب منها وقال بدموع..اميره...حببتي ..هو..هو انتي..بتشربي اللبن الي  ببعتهولك باليل..قوليلي متخافيش
اميره قالت بتوتر وخوف..ايوه...ايوه بشربو..
رافع مسك وشها باديه وقال..حببتي انا رافع متخافيش...انتي مشربتهوش صح
اميره هزت راسها بخوف وقالت..مبحبش اللبن يا رافع..خوفت اقولك تزعل مني..وانبي ما تزعل خلاص من هنا ورايح هشربو ..هو فيه ايه...يعني ايه حامل..انا عيانه يعني 
رافع غمض عنيه بحزن ووقف وهو منزل راسو في الارض بحرج شديد
صخر اتقدم عليه وعنيه اتملت دموع وقال...يعني ايه...لبن ايه ..وبتبعتهولها ازاي...وقال وهو مش مصدق نفسو ..رافع..مش انت...مش انت  صح...انت متعملش فيا كده..انت مستحيل تخوني..مستحيل...لا ..لا اكيد مش انت.. وزعق جامد وقال..متسكتش..رد علياااااااااااااا....
رافع نزلت دموعو وقال وهو مكسوف ميبصلو...سامحني...مكنتش...عايزك ..تعرف كده ..انا
بس قبل ما ينطق حرف تاني صخر ضربو قلم قوي جدا جدا وقعو على الارض 
اميره بقت تبكي ووقفت قدامو وقالت ببكا...سيبو..ملكش دعوه بيه ..انا بكرهك انت ملكش دعوه بيه ....وجريت على رافع بقت تقومي وقالت ببكا..فيه ايه..فيه ايه يا رافع..ليه ليه بيضربك...وبصت لصخر وقالت...خلاص..هشرب البن انا..هشربو كلو..بس متضربهوش تاني
بقلمي...زهرة الربيع
صخر بصلو بدموع وشاور على اميره وقال...سامع سامع بتقول ايه..انت عارف عملت فيها ايه يو،اطي...يا غبي يا حيو،ان...دي حتى مش فاهمه الي هيه فيه يا زباااااله
اميره كانت بتبكي بخوف ابرار جريت عليها مسكتها وقالت ...حببتي انتي ارتاحي ومتخافيش ... وقالت بخوف...صخر..صخر خلينا نتكلم بره وو
بس صخر طلع سلاحة بغضب رهيب ووجهو عليه وقال..اتكلم.. ازاي ده حصل..ازاي ..بتخوني من امتي..من امتى وانت مقضيها مع اختي ومش هامك صاحبك الي مأمنك على بيتو يا و،سخ... اتكلللللللللللم
صخر كان بيتكلم بغضب هستيري ورافع وقف وقال بدموع....سامحني ...ابوس يدك...انت عارف انها كل حياتي ..وطلع المفاتيح من جيبو ومدهم عليه بدموع
صخر اول ماشاف المفاتيح نزلت دموعو بصدمه وبعدها ضحك جامد وقال..عامل نسخ معاك... لا برافو عليا...انا..انا الي كنت مأمنش لبوي..وامنلك..مكنتش اسيبهم معاه وكنت اسيبهم معاك..عامل نسخ لبيتي..ويا تري بقى كنت بس بتدخل لاميره ولا بتدخل لحد تاني
رافع بصلو بدموع  ومكانش قادر يرد هو عارف انو معاه حق في غضبو منو صخر قرب منو ومسكو من هدومو وقال بدموع وضعف ...كيف عملت كده..دانت كل الي طلعت بيه من الدنيا.. ده انت..انت اخوي يا رافع..كيف..من امتى ..من امتى وانت مقرطسني..من امتى وانت بتستغل المسكينه دي..بقالك فد ايه معاها يا صاحب عمري
رافع نزلت دموعو بحزن على وجعو وقال بدموع..اربع...اربع شهور
صخر سابو بزهول وقال..اربع شهور..اربع شهور بتاكل وتشرب معاي..اربع شهور بتضحك في وشي وتطعني في ضهري واتحولت ملامحو لغضب رهيب ورفع عليه السلاح وقال..اشوفك في الجحيم يا صاحبي
بس ابرار وقفت قدامو  بخوف وقالت..لا لاياصخر متوديش نفسك في داهيه..رافع جوزها...اتكلم يا رافع انطق احكيلو وريلو القسيمه
رافع غمض عيونه بزعل عليها وصخر قرب منها ببطأ ومسكها من دراعها وقال بصدمه ..وانتي..انتي كمان عارفه...انتي كمات مخبيه علي...متجوزها..من وراي..وعارفه وساكته يا حيواااااااانه... وضربها قلم وقعت علي السرير 
اميره كانت بتبكي جامد ومنهاره وخايفه ...وراغع صعب عليه حالتها قال...صخر خلينا نطلع..انت بتخوفها احب على  يدك خلينا نطلع
صخر ابتسم بسخريه وقال ..انتو الاتنين شوفتو مني الوش الحنين...افتكرتو ان معنديش غيره من هنا ورايح مش هتشوفو غير القسوه ..والعذاب ....ونادى بعلو صوتو وقال..بشييييييييييير
جيه واحد من الغفر بسرعه وقال..امرك يا جناب العمده
صخر قال بغضب.... خد الزباله دول وارميهم كل واحد في اوضه في الزريبه وممنوع يدخلهم اكل او ميه حتى ممنوع سامع
الغفير بقى يبص باستغراب وقال...قصدك مين ..الهانم ورافع بيه
صخر قال بغضب...انت شايف غيرهم هنا
الغفير خاف واخدهم معاه ورافع كان بيقول بزعيق...صخر..صخر ...هيه ملهاش دعوه..يا صخر حرام عليك مرتك مذمبهاش حاجه ..صخر سيبها 
بس صخر ولا رد عليه وواقف زي التمثال اميره جريت ورا راغع بس قبل ما تنزل وراه صخر مسك ايدها بقوه وهو واقف بثبات ...وهى بقت تبكي وتقول سيبوه سيبوه حرام عليكم..حرام سيبووووووه لا...لااااااااا متخدهوش ..ونبييييبييييي
بس صخر مش مهتم لصراخها وماسك ايدها بقوه و ابرار بصتلو بدموع ومشيت مع الغفير من سكات ورافع كان بيبص لاميره بدموع ومكمل بحزن شديد
الغفير فعلا اخدهم على مكان بيربو فيه المواشي ورماهم كل واحد في اوضه وقفل عليهم
اميره فضلت تبكي لحد ما اغمى عليها وصخر حطها في سريرها وطلع على اوضتو وهو مش شايف قدامو ...مش مصدق الي حصل مش قادر يستوعب..قعد على السرير  بتوهان...ونزلت دموعو بشرود وبقى يبكي بصوت مكتوم جواه وهو حاسس قلبو بينز،ف حرفيا على صاحب عمره ومراتو الي كانت مشاعره ابتدت تتحرك ليها لاول مره في حياتو
بس وقف ومسح دموعو وقال بقوه..مش انا مش انا الي تهزني شويه مشاعر فاضيه هيدفعو التمن غالي هيدفعو تمن ضحكهم عليا  غالي ونزل بسرعه وغضب 
صخر كان هيطلع بغضب بس وقفو ابوه وقال...صخر
صخر قال بضيق..بعدين با ابوي
شاكر قال..لا دلوك ..وديت مرتك ورافع فين 
صخر بصلو باستغراب وقال...انت عرفت اازاي
شاكر قال  بضيق..قابلتني الدكتوره وحكتلي الي حصل مع اميره وشوفت بشير ماخد رافع ومرتك ..رد عليا رافع ابو الولد الي في بطن اختك مش كده
صخر قال بغضب ...هو الوا،طي بس انا هخلص عليه وهشرب من دمو السا،فل ابن السا،فل هو والحيو، انه الي غطت عليه
شاكر قال بغضب...وانت شايف ان الحل انك تخلص عليه..ولما اختك بطنها تبان وتيجي تولد هنقول للناس  ايه .
صخر قال باستغراب..قصدك ايه يا ابوي
شاكر قال بضيق....قصدي ان رافع رايد البت خلينا نجوزهم قبل ما المستور يبان 
صخر قال بغضب...متتعبش نفسك البيه طلع كاتب عليها من ورانا...وبت السماك عارفه..بس انا هربيهم الاتنين ومش هيهمني لا الناس ولا كلامهم ومشي بغضب وهو مش مهتم لزعيق ابوه الي كان بينادي عليه وبيحاول يمنعو
صخر وصل عند رافع وابرار ودخل عند.رافع بعصبيه 
رافع اول ما شافو وقف بارتباك وصخر قرب منو وقال بغضب...انت طبعا عارف لما حد بيضايقني وبيجي هنا ايه الي بيحصلو ..كل حاجه كانت على يدك
رافع بلع ريقه برعب وقال..صخر..انا غلطت .غلطت قوي في حقك..حسبتها غلط فكرت اني هقنع ابوي وبعد كده هقولكم فكرت اني كده بتصرف صح...بلاش تسامحني... انا استاهل تموتني ...بس...بس مرتك ملهاش صالح..هيه عرفت بالصدفه وانا..انا واميره اتحايلنا عليها علشان تسكت انا..انا السبب في كل ده موتني انا بس طلعها ..متظلمهاش بسببي
صخر قال بسخريه..امممم...انا رأيي تخاف على نفسك وتفكر في شبابك الي هيروح احسن ما تفكر فيها..ولا فيه حاجه انا معرفهاش ..ولاتكون  بتزورها هيه كمان لما كنت تدخل بيتي بالسر
بقلمي..زهرة الربيع
رافع بصلو بزهول وقال بدموع...بلاش الكلام ده يا صخر عيب عليك 
صخر ضحك جامد وقال...عيب..عيب علي انا..تمام..شوف بقى بسببك ايه الي هيحصل ..ابرار هتموت...واميره هتسقط..مش هخلي ولدك حد يعرف بيه..وانت هتموت بس بعد ما تشوف كام واحد خسر بسببك 
رافع نزل عند رجلو وقال بدموع. احب على رجلك يا صخر ارجوك..هما ملهمش صالح اقتلني انا انا الي استاهل ..اميره لا لا وانبي سيب ابني يعيش..وابرار ملهاش ذمب سيبهم في حالهم يا صخر ارجوك
رافع كان منهار وكان بيترجاه وصخر مستحملش يشوفه كده بس استجمع قوتو وزقو برجلو وقال بغضب...رفعت الجلسه يا صاحبي والحكم الاعدام للكل
وطلع وهو مش شايف قدامو ولسه هيدخل عند ابرار جالو الغفير وقال..صادق بيه مستنيك في الدوار 
صخر رجع على الدوار بغضب واول ما دخل صادق جري عليه بدموع وقال..ولدي فين..ولدي فين يا عمده
صخر قعد وبصلو بسخريه وقال..ولدك يا دوبك تلحق تحضرلو خرجه تليق بيه ..خلاص حكم على نفسو بالموت لما لعب معاي..مع انو اكتر واحد عارف عقاب الي بيلعب مع صخر العربي
صادق قال بخوف...لالا رافع صاحبك ..انت مش ممكن تعمل فيه كده لا ..
صخر قال بغضب...رافع كان صاحبي قبل ما يتعدي على بيتي ويخوني ويقرطسني كده خلاص انساه يا عم صادق
صادق قال برعب..هيه سايبه اياك..انا ولدي لو مطلعش
بس قاطعو صخر بغضب قال..مش هيطلع..واعلى ما في خيلك اركبو ..انت اكتر واحد عارف اني مبتهددش
صادق قال بدموع..احب على يدك با صخر بيه...انا هخليه يتجوزها قدام الناس كلها .ويصلح غلطو و لو عايزه يطلقها هخليه يطلقها...بس ارجوك سيبو ده لسه صغير..افكرلو الايام الي كانت بينكم
صخر قال بغضب..وهو مفتكرهاش ليه....روح يا عم صادق الموضوع ده خلصان
صادق مشي بيأس هو عارف ان صخر كلمتو واحده مشي وهو بيموت حرفيا 
شاكر لسه هيكلم صخر سابو ورجع عند ابرار ودخل عندها بغضب..
ابرار اول ما شافتو  رجعت لورا برعب وصخر قرب عليها و مسكها من شعرها بغضب وقال...وانتي يا حلوه..حسابك هيبقى عسييير...وعلى مراحل...مهتفوقيش من عقاب وتلاقي التاني ..هتتمني الموت ..الف مره ..ومش هتلاقيه وضربها قلم قوي وقعت على الارض وقرب منها وشدها من شعرها وقال..من امتى وانتي تعرفي انو متجوزها...من امتي بتداري عليهم ..انطقيييييييي
ابرار كانت بتترعش بخوف وقالت بدموع...انا..انا....انا عرفت من يومين اتنين والله والله يا صخر..كنت .كنت هقولك..هقولك بس..بس كنت خايفه ..كنت خايفه منك و
صخر ضحك وقال..كنتي خايفه مني ...انا هوريلك الخوف شكلو ايه انتي خلاص في تعداد الاموات بس ابقى غبي لو سبت واحده وتكه زيك تموت من غير ما ادوقها 
ابرار بلعت ريقها بخوف ورجعت لورا وقالت بدموع..انت..انت هتعمل ايه
صخر ابتسم بطريقه مخيفه وقلع جلبيتو بغضب وهجم عليها وووووو
ابتسم بطريقه مخيفه وقلع جلبيتو وهجم عليها وقال..عايز حقي الشرعي منك قبل ما اخلص عليكي  وبقى يبو،سها بقوه وعن،ف وابرار كانت بتصرخ وبتستنجد وبتقول..وانبي لا يا صخر..حرام عليك سبني وانبي سبنييييييييي.. لااااااااااااااااااا
بس صخر مردش عليها وكان مكمل بغضب رهيب ومش مهتم لصراخها ابدا وووو
رافع كان سامع صوتها وقعد على الارض بدموع وحط اديه على ودانو وبقى يبكي بحزن على كل الي اتأذو بسببو ومش قادر يساعدهم
في الدوار حنان اتصلت بمالك وقالت..الو يا مالك عندي ليك خبر بمليون جنيه
مالك قال ببرود..ها انجزي
حنان قالت  بفرحه...رافع وقع..هو في ورطه ويمكن صخر يخلص عليه بنفسو 
مالك قعد بسرعه وقال بفرحه...انتي بتقولي ايه..ايه الي حصل
حنان قالت الي حصل يا سيدي مش هتصدقو شوف......
عند صخر قام من جمب ابرار ولبس هدومو وبصلها بحزن كانت مرميه على الارض وهدومها متقطعه وحالتها صعبه وقال بدموع...انا وانتي خلاص...مبقاش فيه بنا حاجه تتعاش ..انتي طالق يا ابرار
قال كده  وخرج وابرار كانت مش قادره تتنفس وبتبكي جامد وحالتها صعبه حاولت تقوم مقدرتش ووقعت تاني على الارض فبقت تبكي جامد بصوت يبكي الحجر وهيه مرميه مكانها زي الاموات
صخر طلع وراح الدوار وجاب واحده من الخدم وقال تعالي معاي ودخل اوضتو وطلع عبايه ونقاب وعلبه البخاخ وقال بجمود...احم..روحي الزريبه وادخلي انتي بس متدخليش حد من الرجاله...ساعدي المدام تلبس ولو لقيتيها تعبانه اديها البخاخ ده يلا بسرعه
الخدامه قالت حاضر وراحت وهيه مستغربه وصخر اترمى على السرير ونزلت دموعو وهو بيفتكر كل لحظه معاها وقال بدموع..ليه.... ليه يا ابرار ..ليييه..وقعد بغضب وقال..وانا ايه الي مزعلني...ماتغور ...انا مش محتاح لحد ...لا هيه..ولا رافع ...مش محتاج لحد ابدا وهما يستاهلو 
بس نزلت دموعو بحزن وقال .لا..لا ميستاهلوش ..رافع ميستاهلش الموت...ولا ابرار تستاهل الي عملتو فيها...انا...انا طلقتها..هعيش ازاي ..ازاي من  غيرها...لا لا مقدرش انا..انا اتعودت عليها..هيه ورافع ..مقدرش 
بس مسح دموعو وقال بقوه مصتنعه..لا اقدر..لسه متخلقش الي مقدرش اكمل من غيره ..وكان وسط افكارو ومشاعره متلخبطه لحد ما جات واحده من الخدم وقالت ان اميره بتبكي ومش راضيه تسكت
صخر رحلها وكانت عماله تبكي وتصرخ ومش راضيه تسكت ولا تاكل وقال بضيق...فيه ايه يا اميره يعني هتفضلي كده لامتى كفايه بكى وكلي علشان تاخدي علاجك
اميره اتقدمت عليه ونسيت خوفها وقالت بغضب وصراخ...رافع فين...رد عليا ..رافع..فيييييييين
صخر اتنهد وقال...رافع خلاص..انسيه..اعتبريه مكانش موجود ولا هيكون
اميره قالت بصراخ ...انت بتقول ايه انت...ملكش دعوه بيه..انا هموتك ...انا...لو عملتلو حاجه..هموتك
بقلمي..زهرة الربيع
صخر اتنهد وكان هيمشي بس اميره جريت عليه ومسكت ايده وقالت بدموع
انا مش اختك...مش انا اختك..الي..الي كنت بتقولي انك..انك مأذتنيش...ولا هتأذيني...انا ...انا عايزاك تعمل الي قولت عليه...ومتأذنيش...سيبهم...انا مبقتش ...مبقتش احس اني عايشه..وليا لزمه غير لما رافع اتجوزني وحبني زي ما انا...مقالش عليا عبيطه...مقالش زي الناس ما بتقول...سيبو..سيبو هو وابرار هيه ملهاش دعوه...سيبهم لو بتحبني .. علشان خاطري انا...يا اخويا
صخر وقف بزهول وهو مش مصدق الي بيسمعو قرب منها بابتسامه وقال...لو سبتهم...هتصدقي اني مليش دعوه بالي حصل معاكي
اميره قالت بسرعه...ايوه...هصدقك..لانك لوسبتهم تبقى بتحبني..زي رافع..ومش تأذيني
صخر باس راسها وقال ...تمام ...مش هأذيه متقلقيش...اوعدك
اميره باستو من خدو بفرحه وقالت...شكرا يا صخر
صخر ابتسم بفرحه وهو مش مصدق نفسو وطلع عند ابوه وقال...انا فكرت...لقيت اذا رافع مات..مش هنعرف نقول ايه للناس لما تعرف بحملها وقررت اجوزهولها قدام الناس بس انا وهو خلاص مهيبقاش فيه بنا حاجه ولا شغل ولا صحوبيه 
ابوه اتنهد وقال..ربنا يكملك بعقلك يا ولدي ....طب ومرتك
صخر قال بجمود ..خلاص مبقتش مرتي...انا طلقتها..ودلوك هروح اطلعهم...واخليها ترجع لابوها
شاكر قال بضيق...ولو انك غلطان في الي بتعملو ده لاكن يفضل احسن من رميتهم هناك
قبل ما صخر يرحلهم دخلو عربيات مليانه رجاله مسلحين ونزلو ضرب في الغفر وفتحو ابواب الزريبه وطلعو رافع 
رافع قال باستغراب....انتو مين عايزين ايه
بس اتلمو عليه الرجاله وبقم يكتفوه بالعافيه ورافع كان بيقاومهم بس واحد من وراه ضربو على دماغو وقع مغمى عليه وشالوه وحطوه في العربيه
ابرار كانت قاعده بخوف وسامعه صوت ضرب نار ومش فاهمه ايه الي بيحصل لحد ما دخل عليها واحد وشالها وطلع بيها وهيه بتصرخ جامد وحطها في العربيه وخدرها
واحد من الغفر جري علي  الدوار وقال برعب...يا جناب العمده..يا جناب العمده يا صخر ببه
صخر نزل من اوضتو بقلق وقال..فيه ايه يا بشير
بشير قال بخوف...رجاله ..رجاله كتار دخلو على الزريبه وخدو رافع بيه والهانم معاهم
صخر اتسند على سور السلم من كتر الصدمه كان هيقع من طوله وقال بخوف....رجاله مين..متعرفش حد فيهم
بشير قال.....لا يا باشا معرفتهمش ..اول مره اشوفهم
صخر خد سلاحو بسرعه وقال...قول للرجاله تجهز بسرعه... وراح على اوضه في الدوار فيها كاميرات وبقى يراجع التسجيل ..بس كانو كلهم رجاله ملثمين ومعرفش اي حد وكان هيتجنن من الغضب بس فجأه جات عينه على يد واحد فيهم وشاف وشم يعرفو كويس ووقف بغضب رهيب وقال للغفر....قول لكل الرجاله يجهزو معانا طلعه طويله شويه
عند رافع فتح عنيه بتعب واتفاجأ بالمكان الغريب الي مربوطين فيه  بس اتسعت عنيه بشده لما شاف ابرار مغمى عليها ومتكتفه بقى يقول..مدام ابرار.. مدام ابرار ردي عليا ..ابرار فوقي
بس ابرار كانت مغمى عليها ومش حاسه لحد ما دخل راجل وقال....يا اهلا بشريكي الجديد
رافع قال بزهول....مالك...انت...اما انا غبي بجد ..ومين هيكون غيرك
مالك ضحك وقال ..معاك حق كان لازم تعرف ان  محدش عايزك فعلا غيري..انا بقدر الرجاله الي بجد زيك ..مش زي صاحبك الي طول عمرك معاه ورماك وسط الحيوانات
رافع بصلو بغضب وقال...انت عايز ايه..جيب من اللاخر
مالك قال ببرود...ولا حاجه..عايز اشتريك وتبقى واحد من رجالتي..وتسيبك من الي باعك وكان عايز بقتلك...على فكره انا طلعتك في الوقت الضايع ..صاحبك كان ناوي يخلص عليك
رافع بصلو بسخريه وقال...مشكلتك لسه متعرفش الي بيني انا وصخر ...احنا اخوات مش صحاب...ومستحيل يقتلني...يدو متطاوعهوش...وانا مهزعلش لو قتلني ...اطلع انت منها ومتدخلش بينا
مالك قال ببرود..لا واضح الحب والاخوه باماره ما سابك وسط البهايم...اسمع يا رافع انا عايز منك معلومه واحده وعندي ليك عرض مستحيييييل ترفضو...انت هتقلي على مكان المخازن والبضاعه..وانا في المقابل هجمعك باميرتك وابنك في مكان مستحيل مخلوق يوصلكم فيه ....قولت ايه
رافع سكت شويه وقال...لو كنت مش مربوط كنت شوفت الرد الصح على كلامك..لازم تعرف اني لو عايز مرتي توطي راس اهلها وتهرب معاي مكانش حد هيلاقينا مش صعبه علي...بس انا كنت عايز اتجوزها  برضى ابوها و اخوها.. صاحب عمري.. ولو مليش نصيب فيها مش هبيع صخر متتعبش نفسك
مالك اتنرفز جدا وقال...صخر..صخر.. صخر...لسه بتقولي صخر...طول عمرك مرمطون ليه...اخدت رصاصه وكنت هتموت وضيعت رجلك بدالو..وعشت حياتك هو يكبر وانت محلك سر وكل حاجه عليك انت ولو في يوم وقعتو هو في الامان وانت الي هتروح ورا الشمس واخره ده كلو رماك في زريبة البهايم واستخسر اختو العبيطه فيك
رافع اتنرفز جدا من جملتو الاخيره ولانو مربوط ضربو برجلو بقوه وقعو على الارض وقال بغضب...لما تتكلم عن مرت رافع الصادق..تتكلم باحترام والا لسانك الوسخ ده هشيلهولك على كفه يدك
مالك وقف بغضب وقال تمام انا عارف ايه الي هيأدبك ويخليك تسمع الكلام وقرب من ابرار وضربها قلم قوي قامت مفزوعه 
عند صخر دخل عند حنان ومسكهتا من شعرها وقال بغضب...مين الي قال لمالك اني على خلاف مع رافع وحابسو في الزريبه
حنان كانت بتتألم من مسكتو وقالت ...اي شعري يا صخر..وانا مالي تلاقيه مراقبك ولا مراقبو
صخر قال بغل وهو لسه ماسكها من شعرها....هو يمكن مراقبو..ويمكن يكون ملكيش دخل...بس انا مبقتش امن لاي حد علشان كده يا عصفورتي هتفضلي هنا ومتتحركيش لحد ما ارجعلك ولو اتضح ان ليكي دخل والله ما هتتخيلي الي هيحصلك.... وزقها على السرير واخد تليفونها وخرج وقفل عليها الباب
وقال لراجلين واقفين ...اياكم تخرج.. فتحو عنيكم اجي الاقيها مكانها مفهوم
صخر قال كده وطلع بغضب وركب عربيتو ووراه عربيات فيها رجالو وكلهم مسلحين
عند ابرار قامت مفزوعه لما ضربها مالك بالقلم واول ما فتحت عنيها قالت بخوف... انا فين ...وبصت شافت رافع قالت...رافع انت كويس عملك حاجه
رافع قال بقلق..انا تمام...وونتي
ابرار بصت لمالك وقالت بخوف...مين ده..مش ده الراجل الي كان مع صخر في البيت..هو خاطفنا ليه
رافع لسه هيرد مالك قال..انا اقولك يا حلوه خاطفكم ليه...بصراحه كده انا خاطفو هو علشان الشغل.. اما انتي يا عسوله خطفتك لانك طالعه من عيني من يوم ما شوفتك في الدوار وكل الي في دماغي اني اشوف وشك الي اكيد جميل زي جمال عنيكي
ابرار كانت خايفه منو قوي بس قالت بقوه مصتنعه..ابعد عني يا جدع انت ...اياك تقرب
رافع قال بقلق...اسمع ملكش صالح بيها..كلامك معاي خليك راجل ويبقى  كلامك مع راجل
مالك ضحك وقال..لا انا بحب اتكلم مع الستات وبحب قعدت الستات انت اطلع منها ...وبعدين انت مش مرضتش تتفق معايا ..خليك بعيد
ابرار خافت جدا لما بقى يفك اديها وقال...هننبسط شويه يا قطتي ولو عجبتيني هاخدك معايا لما اسافر
بقلمي..زهرة الربيع
ابرار كانت بتترعش ومالك فكها وشدها عليه وبقى يحاول يسحب النقاب بس كانت بتمنعو بشده 
رافع قال بغضب...قولتلك سيبها...ملكش دعوه بيها...خلاص..خلاص هقولك الي انت عايزه هقولك على مكان المخازن 
وهوبيقول كده مالك كان هيسيبها بس سمعو صوت ضرب النار وصوت صخر 
مالك اتفاجأ وقال بغضب.. يلا تعالى..خليني اخلص منك وارتاح.... وشد ابرار عليه وحط السلاح في دماغها
صخر دخل وكان رافع مربوط ومالك ماسك ابرار وحاطط السلاح في دماغها
 اول ماشافها قال بخوف...سيبها يامالك..كلامك معاي انا هي ملهاش صالح بالي بينا
مالك قال ...كويس انك جيت..كنت هموت وتتفرج على العرض 
صخر قال بغضب...بقولك سيبها احسنلك والله وبالله لو قربتلها ما هرحمك
مالك قال باستفزاز...اهدى يا عمده روق اعصابك هو انا هعملها ايه يعني انا بس طلبت منك طلب في البيت عندك قلتلك خليها تقلع النقاب ونشوف القمر ونتمتع وانت رفضت..فاكر عملت ايه رفعت سلاحك في وشي ..شوف ازاي  هقلعهولها قدامك ومد ايده وشد النقاب ووووووو
مد ايده وقلع لها النقاب وابرار كانت بترتعش وبتحاول تمنعو بس قلعو غصب عنها وصخر كان هينفجر من الغضب بس مقدرش يمنعو لانة حاطط السلاح في دماغها 
مالك اول ما شافها بقى يبثلها بانبهار وشد الطرحه فكها بالعافيه وقال...ايه ده يا عمده...انت ازاي ...ازاي حايش عننا الجمال ده كلو ..ازاي اصلا قادر تستحمل كل الحلاوه دي
صخر كان بيبصلو بغضب رهيب وقال ....سبها...سبها لو عايز تموت  من غير عذاب
بس مالك ضحك جامد وقال ...لا انا عايز اشوف اخرك ..شوف بقى ايه الي هيحصل انا هقتلك ..وهعرف منو مكان المخازن واخلص عليه ....واخد الموزه دي اتسلى بيها  واسافر بفلوسك علسان تعرف تلعب معايا يا ابن العربي
صخر كان هيتجنن منو و لسه هيتقدم عليه مالك ضرب رصاصه جمب رجل ابرار وقال..اوعى تتحرك التانيه في دماغها
ابرار صرخت برعب و خافت جدا وكانت بترتعش ومالك شدها عليه من وسطها وقال ..بس يا حلوه متخافيش...بقولك ايه يا موزه ما تيجي ندخل جوه وهبسطك ..انا مش زي الحيوا،ن ده ..انا بعرف اتعامل مع المهلبيه الي زيك متخافيش
وهنا صخر مقدرش يستحمل و رفع سلاحو وقال بغضب وزعيق...سبها..حالا ...
مالك داس على زرار في ايده ودخلو رجاله كتير ومسكو صخر وربطوه وكان بيقاومهم بس كانو كتير جدا 
مالك قال..ايه يا رجاله عملتو ايه مع المساكين الي جابهم معاه
واحد من رجالتو قال..كل الرجاله الي جابهم معاه ظبطناهم يا باشا ....تأمر بايه 
مالك قال ...خلاص انتو خليكم بره وقرب على صخر وبصلو بغضب وقال...شايف عملت فيك ايه..انا دلوقتي اقدر اخلص عليك انت وصاحبك ...بس انا مش هعمل كده..الاول هعذبك وهموتك بالحيا ..وانا عارف ايه الي هيوجعك يا عمده
صخر كان بيبصلو بنظرات كره تحرق الكون ومالك اتقدم على ابرار وقال بطريقه مرعبه..اكيد مفيش حاجه هتكسرك  اكتر من ان مراتك تكون في حضن واحد تاني وقدام عنيك ..هنا
ابرار بقت ترجع لورا وصخر قال بزعيق وغضب...هدفنك مكانك صدقني هتتمنى الموت على الي هعملو فيك...يا واااااا،طي...يا زبا،اااااله
رافع قال بقلق...اسمع ..انت مش كنت عايز تعرف فين المخازن انا هقولك..هنقولك وسيبها هيه ملهاش صالح 
صخر قال بسرعه وخوف..ايوه..ايوه هنقولك بس سيبها..خليك راجل وسيبها
مالك ضحك جامد وقال..الرجوله هتشفوها حالا في عرض مباشر بس عارف يا عمده اول مره في حياتي اشوف الخوف في عيونك وبص لابرار بنظره تخوف وقال...شكلها الموزه غاليه عليك ..
ابرار بلعت ريقها برعب لما لقت الحيط وراها ومش هتقدر تبعد اكتر وقالت برعب..ابعد عني..اياك تقرب..انا..انا مش محتاجه حد يحميني..هخلص عليك ..ارجع احسنلك..ابعد بقولك..
مالك كان بيضحك على كلامها وقرب منها وشدها عليه بقوه وبقى يبو،سها بعن،ف
ابرار قالت بسرعه...استنى لحظه...مش الاحسن لو يكون بمزاجي..هيبقى عرض احلى وحطت ايدها على صدرو باغراء وقالت..ولا انت رأيك ايه
مالك رفع حاجبو باستغراب شويه بس حب يسايرها قال....هو فيه احلى من كده ..ده امي تبقى دعيالي
صخر قال بغضب..ابرااااااار..انتي بتقولي ايه
ابرار قالت بضيق..وانت مالك...مش طلقتني..بعد ما اخدت حاجه انا مش عايزه ادهالك...هو احسن منك على الاقل هعمل حاجه بمزاجي 
بقلمي..زهرة الربيع
صخر كان بيتمنى تكون لعبه منها بس اتفاجأ بشده..لما بقت تفك ازرار العبايه بطريقه مغريه  وقربت منو وبقت تفكلو ازرار القميص بتاعو
رافع نزل عيونه في الارض باسف على الي بيحصل وصخر كان هبتجنن وبيحاول يفك اديه ومش قادر 
بس بصو بزهول  لما خبطتو بركبتها جامد تحت الحزام واخدت منو السلاح وصوبتو عليه بسرعه وقالت بغضب...لو تتحركت هخلص عليك...اياك تقرب...لازم تعرف اني مش سهله زي ما انت او غيرك بتفكرو...انا محدش يقدر ياخد مني حاجه انا مش عايزه اديهالو...وبصت بطرف عينها لصخر وقالت ...يعني اي حد اخد اتجه انا الي ادتهالو ولو مكنتش عايزه اتكرم عليه مكانش يقدر ياخدها
صخر ابتسم لانو فهم انها تقصدو بالكلام وقال بابتسامه...طيب لو تتتكرمي تفكيني ابقى شاكر افضااك يا مدام ابرار 
ابرار اتقدمت عليه بضيف  وفكت اديه وادين رافع وكان كل ما مالك يحاول يتحرك تصوب عليه السلاح وتحذرو 
مالك بص حواليه بخوف شاف الزرار الي بيدخل بيه الحرس بتوعو بس كان بعيد بقى يزحف علشان يقربلو ولسه هيمسكو رافع داس على ايده جامد وقتل....قوم يا صرصار...علشان تعرف انك من غير رجالتك متسواش...وحرمه حطت عليك
صخر صوب سلاحو عليه وقال...سهل قوي رصاصه في دماغك ...بي لا مش هيحصل ..لازم تدفع تمن انك شوفت وشها وحاولت تلمسها...وهيكون تمن غالي عليك
مالك بقى يترعش وقال.. لا . لا  ..افتلني اقتلني انا كنت هنام معاها قدامك يلا اقتلني انت مش راجل لو راجل اقتلني
مالك كان مرعوب وبيفضل الموت على انو يوقع اسير عند صخر بس صخر ابتسم بطريقه مخيفه وقال...متستعجلش...هتمون.. بس مش قبل ما تضايف وشدو عليه بيد واحده وضربو بالدماغ وقع مغمى عليه
صخر بص لرافع وقال...شيلو..وانا هأمنك وطلع  من المكان وكانو رجاله مالك كتير 
رافع نزل مالك واخد سلاحو وصخر كمان طلع بسلاحو وبقى يضرب عليهم نار وقعو كام واحد والباقى هربو واخدو مالك على العربيه ورجعو الدوار 
اول ما وصلو رافع اخد مالك هيوديه على المخزن بس صخر وقفو ولسه هيتكلم رافع قال..متقلقش...هوديهواك على المخزن وهرجع مكاني في الزريبه ..ولا كأن حاجه حصلت
صخر اتفاجأ من ردو وقال بجمود..احم..مكنتش هقولك كده...انا كنت...كنت عايزك ترجع عند ابوك ..قلقان عليك..خلاص انا مش مضطر احبسك او اعاقبك..الواحد بيعاقب ويعاتب..الناس الي تهمو..انما انت خلاص مبقتش تفرقلي
رافع بصلو بدموع وشال مالك وطلع بيه على اامخزن
صخر بص لطيفه واتنهد وقال لابرار...يلا انزلي
ابرار قالت بضيق..انا مش هنزل..يا ريت تجيب حد يوصلني عند بابا..احنا متطلقين يا عمده
صخرابتسم وقال...انزلي يا ابرار مش عايز ادخلك غصب عنك
ابرار قالت بغصب..انت مبتفهمش انت طلقتني ..مش هفضل معاك... وبعدين انا لسه من شويه قولتلك انا محدش يقدر يغصبني على حاجه
صخر ابتسم وقال..ونا عايزك تفصلي كده بميت راجل..ومحدش يقدر يغصبك على حاجه  وبص لعنيها جامد وقال..الا انا...اخدك غصب وبمزاجك في اي وقت انتي ليا وملكي
ابرار كانت بتبصلو بدهشه وقبل ما تتكلم فتح باب العربيه وشالها ودخل بيها غصب عنها 
بقت تزعق وتضربو وتقول...سبني بقولك نزلنيييييي...خلاص بقولك سبني مينفعش افضل معاك احنا اتطلقنا مبتفهمش
بس صخر مكانش بيرد عليها وطلع بيها على اوضتهم ودخلها وقفل الباب
ابرار بصتلو بخوف وقالت..انت قفلت الباب ليه..اسمع اياك تفكر انك ممكن تكرر الي عملتو والله اطلع بروحك المرادي ..انت رامي عليا اليمبن يعني ممنوع تلمسني فاهم
صخر كان بيبصلها جامد وقرب منها ومسك ايديها باس عليهم وقال بابتسامه جميله...شكرا
ابرار بلعت ريقها بارتباك وقالت باستغراب...احم على ايه
صخر قال ...انتي صنتيني  انهارده فوق طاقتك ولو اي واحده مكانك مكانتش هتعرض نفسها للخطر بس انتي جدعه بجد بميه راجل ..وانا من قلبي اسف على الي عملتو معاكي ...كنت مضايق و
ابرار نزلت دموعها وقاطعتو وقالت بزهول...مضايق...ههه بجد انت شايف ان ده عزر للي عملتو..تقولي مضايق والمفروص انا ابقى مبسوطه بقى واقول الحمد لله اعتذرلي مش كده
صخر اتنهد وقال...انا صح ذودتها حبتين...بس انتي الي غلطتي من الاول
ابرار قالت بدموع..فعلا...اناغلطت..غلطت لماخفت عليك..وخفت على العلاقه الجميله الي بينك وبين صاحبك..حاولت احكيلك..لقيتك ناقص تتكتب فيه شعر ...لقيتو كل حاجه بنسبالك..قولتلي مستحيل يخني..ولو حصل ابقى انتهيت..زعلت عليك ولساني مطاوعنيش اقولك..وحاولت اكتر من مره بس انت حتى مستنتش اشرحلك..زي ما اكون ولا حاجه بنسبالك زي ما اكون واحد متعرفهاش ولا عايز تعرفها حتى
بقلمي...زهرة الربيع
صخر اتملت عنيه دموع وقال..يا ابرار انا والله ما كنت حاسس بالي بعملو انتي متعرفنيش ..انا لما بحس بغدر بنسى كل حاجه قلبي كان بيتقطع ومفكرتش في حاجه اصلا مكنتش حاسس والله
ابرار قالت بغضب...مكنتش حاسس...مكنتش حاسس بايه بالظبط ..ها...بايه..مكنتش حاسس انك بعت مراتك مع الغفر وحبستها مع الحيو،نات...ولا مكنتش حاسس انك حتى مسمعتنيش..ولا مكنتش حاسس انك..ونزلت دموعها بوجع وقالت...مكنتش حاسس انت وبتعتدي على مراتك بالطريقه دي..ولا لما طلقتني..ونطقتها بكل سهوله...انا..انا عرفت قيمتي عندك يا عمده..بنت السماك اتجوزتها يومين واتلككت باي حاجه واخدت غرضك وطلقتها...اظن مفيش داعي لوقفتنا دي سبني اروح لو سمحت
صخر نزلت دموعو وقال...انا اعتذرت با ابرار...وقولي الي يريحك يا بنت الناس..وانا هعملو انتي حقك تزعلي...وحقك تعملي الي عيزاه..انا غلطت معاكي بس مش هسبيك تمشي انتي مرتي ..وهردك انهارده
ابرار قالت بغضب..ومين قلك اني عيزاك تردني..انا بقى الي مش عيزاك...فهمت مش عيزاك يلا طلعني من هنا
صخر اتنهد وقال...انتي مضايقه دلوقتي ومش عارفه بتقولي ايه انتي مرتي وهتفضلي مرتي ..هسيبك ترتاحي وتفكري
صخر لسه هيطلع ابرار قالت بغضب..مش كل الناس لما بتضايق ..مبتعرفش بتقول ايه..انا صاحيه للي بقولو ومش عايزه اقعد معاك ..بكرهك..سامع بكرهك
صخر غمض عيونه بالم وطلع من غير ما يرد 
وابرار  قعدت على السرير وبقت تبكي بقهر
عند صخر نزل وراح المخزن ودخل عند مالك وكان رافع هناك قال بغضب..انت قاعد هنا ليه...انا مش قولتلك متدخلش في حياتي خالص
رافع قال بارتباك..صخر انا كنت ..كنت عايز استناك على بال ما تيجي لحسن يهرب
صخر قال بغضب..لا متخافش..رجالتي بره..رجالتي الي بجد .
رافع اتنهد بحزن وقال ..طب..طب لو سمحت..ممكن..مكن اشوف اميره زمانها قلقانه على ...هبص عليها وامشي على طول
صخر بصلو بطريقه مرعبه وقال...اسمعني كويس..اختي شيلها من دماغك ..هتكتب عليها قدام الناس علشان ابنك الي في بطنها...واول ما يتولد..هتاخدو وتغور في داهيه ومن رحمه ربنا انها مش هتفهم حاجه..ولحد ما تولد هتفضلو انتو الاتنين في الدوار..بس ناحيه اوضتها متجيش ولا تلمح طرفها..والكلام ده نهائي ومفهوش نقاش...ويلا غور من هنا لحد معاد كتب الكتاب مش عايز المح خلقتك
رافع هز راسو بحزن شديد وقال...براحتك يا صخر..الي تشوفو يا..يا صاحبي ومشي بالم وحزن
صخر اتنهد بحزن وبقى باصص على طيفه بحزن بس فاق على صوت مالك بيقول بسخريه..مكنتش فاكر..ان الدنيا بايظه بين الصحاب للدرجادي
صخر قال بابتسامه تخوف...فوقت...اهلا بيك في الجحيم
مالك قال بتوتر..انت فاكر اني هخاف منك انا مش خايف....انت لو قتلتني هتخسر كتير...واول حاجه هتخسرها كرامتك يا عمده...فيه فديو كده جهزتو علشان رجاله البلد تنبسط لو بس تتكرم وتشوفو حلو ولا وحش
صخر اخد منو التليفون باستغراب بس اتسعت عنيه بشده وبقى مش مصدق عنيه لما شاف الفديو بتاعو مع حنان ووووووو
صخر شاف الفيديو وكان هيتجنن مراتو في حضن الد اعدائو في احضانو وفي سريرو بصلو بزهول والغضب سيطر عليه ومسكو من رقبتو بقى يخنقو وقال بزعيق...با حيو،اااااااان...هقتلك وهقتلك..يا زبااااااله...يا و،سخ..ونزل فيه شتا،يم من العيار التقيل
مالك كان بيبصلو بابتسامه مستفزه وقال بخنقه..اهدى علشان نتفاهم لان لو الفديو ده انتشر كرامتك هتبقى في الاراضي وانت وحظك بقى يا فضلت في العموديه يا لا..ومش هتقدر توري وشك لحد ..فاعقل واهدي
صخر بصلو بسخريه وغضب مكبوت وقال....المفروض انا كده هخاف..وهترجاك واقولك بلاش فضايح...بس الي انت متعرفهوش ان دراعي مبيتلويش ...وشدو بقوه وقعو على الارض ونزل فيه ضرب بكل قوتو والغضب عاميه بس كان مستغرب من نفسو لانو مكانش بيفكر في الفديو ولا في حنان ..كل الي بيفكر فيه انو قلع النقاب لابرار وحاول يتهجم عليها وقف بغل وقال...بشييييير
دخل الحارس بتاعو وقال امرك يا بيه
صخر قال  بغضب..هات الي قولتلك عليه
بشير ناولو علبه صغيره وصخر بصلو بابتسامه ترعب وقال...شوف جبتلك ايه
مالك بلع ريقه برعب وقال...ايه..ايه ده ..انت..انت هتعمل ايه
بس قبل ما يخلصها  صخر شدو من شعرو لورا وكبها في عنيه وفضل ماسكو وقال...اششششش....اهدي علشان القطره تدخل في عينك زين
مالك كان بيصرخ بشده لدرجه انو بقى يجري في المكان من الالم ويصرخ بكل صوتو زي المجنون 
صخر كان بيبصلو بغضب وقال...ده مش علشان الخا،طيه الي كانت في سريرك دي متهمنيش عاقبها بس لانها كانت على زمتي وخانتني مش غيره عليها...انما القطره الحلوه دي علشان ستك ابرار هانم...مرتي والي تستاهل تبقى مرتي.. علشان حطيت عنيك الو،سخين دول عليها...وعلشان تندم طول عمرك انك شوفت وشها الي صيناه عن كل الناس يا نجس ..عيش الدقايق الباقيه من عمرك  اعمي علشان تفضل فاكر انك شوفت حاجه مكانش ينفع تشوفها 
قال كده وطلع وسابو بيصرخ بكل صوتو وبيقول....ااااااااااااااااااه....عينييببببببييييي..انا تعمييييييت عينييييييييييييي
بقلمي...زهرة الربيع
مالك كان صوتو عالي جدا والمخزن جمب البيت وكانت ابرار سامعه صوتو ومش عارفه ايه الي بيحصل
صخر دخل الدوار وطلع بغضب على اوضه حنان 
حنان اول ما شافتو وقفت برعب وهو بصلها بنظره مرعبه وقرب عليها وقف قدامها بهدوء مهلك
حنان قالت برعب..فيه..فيه ايه يا صخر..ايه الي حصل..وايه الصوت ده و
بس قبل ما تكمل شدها من شعرها ونزل فيها ضرب ورماها على الارض بغضب وفتح الفديو وحطو قدامها
حنان بقت تتنفض وقالت برعب...كدب..كدب ده تركيب...ده عايز يوقع بنا  وبقت تصرخ برعب وتقول ..ابوس ايدك ياصخر ابوس رجلك متصدقوش.. ولسه هتجري ناحيه الباب مسكها بقوه من شعرها وبصلها بنظره مرعبه وقال...للاسف ..صدقتو...عارفه ليه..علشان طول عمرك و،سخه..انا اتجوزتك اتسلي معاكي مش اكتر بدال ما اعمل كده في الحرام..عارف انك مش هتمانعي بس انا همانع ودلوقتي جيه وقت الحساب تعالي.... وجرها من شعرها ونزل بيها 
حنان كانت بتصرخ وتبكي جامد وابرار طلعت على صوتها وقالت بخوف..فيه ايه بتعمل فيها كده ليه
صخر قال بغضب...خشي جوه يا ابرار ملكيش صالح
ابرار قالت بزعيق..يعني ايه مليش صالح..لا طبعا ليه..سبها ...طب عملت ايه لكل ده سبها حرام عليك
بص صخر كان متجاهلها واخد حنان معاه بالعافيه وهيه بتبكي بقوه وبتقول..اعملي حاجه ابوس ايدك ارجوكي ..هيقتلني ..هيقتلنيييييي
ابرار كانت صعبانه عليها جدا بس مش عارفه تعمل ايه وبقت تجري ورا صخر وتتحايل عليه يسبها  لحد ما راحت وراه المخزن
صخر رما حنان جمب مالك الي كان قاعد بصدمه ومش مصدق الي حصلو 
حنان بصتلو وصرخت جامد لما لقت عيونو وحواليها كلو متشوه قالت برعب..انا مليش دعوه معملتش حاجه ارجوووك
ابرار بصت لمالك وقالت برعب..انت..انت عملتلو ايه
صخر بصلها بابتسامه ورفع لها النقاب وبقى يبص لملامحها بعشق وقال..بصيلو ..بصيلو متخافيش وقال بصوت عالي..شوف يا ابو الرجوله...بص يا حيو،ان..مرتي قدامك  وشها مكشوف..ها شايف حاجه..بصلها...ايه مش شايف..معلش..تعيش وتاخد غيرها
ونادي على واحد من رجالو وقال...روح جهز قبر محترم لستك حنان..برضك تفضل مرتي لازم ادفنها بيدي
الحارس مشي بخوف ينفذ الي قال عليه وابرار قالت بخوف..تدفنها ده ايه.. هيه فرخه...سبها ياصخر..وبلاش تهور و
بس قطع كلامها وقال..اششش..انتي لسه طليقتي ..متخلنيش اتهور واسكتك بطريقتي ..علشان حرام
ابرار بعدت عيونها بكسوف من كلامو وقالت..طب هيه عملت ايه..ها عملت ايه لكل ده
صخر مردش وطلع سلاحو وحطلو كاتم الصوت وحنان بقت تبكي جامد وتترجاه بس ولا كأنو سامع..و ضربها طلقه في دماغها وطلقه في قلبها وضرب مالك كمان وقال....في داهيه...شيلوهم
ابرار صرخت برعب وقالت بصراخ..انت قاسي كده ليه...انت..انت وحش .وحش...مستحيل تكون انسان..انا انا بخاف منك ..انا مرعوبه منك ..انا همشي همشي حالا .....رايحه عند بابا ..ولسه هتهرب 
صخر شدها عليه وبص في عنيها بحنان شديد كانو انسان تاني غير الي كان كتله من الغضب وقال.. متخافيش...الي هيه عملتو ...مستحيل..انتي تعمليه...والايدين دول  مستحيل يتجرأو عليكي في يوم
ابرار بقت تبصلو بدموع وجريت بسرعه طلعت على اوضتها
صخر نادي لرجالتو ودفنوهم وطلع على  الدوار وكان رافع هناك صخر بصلو بغضب وقال ايه الي جابك هنا مش قولتلك مشوفكش هنا تاني
رافع قال بحرج...صخر خلينا اشوفها..زمانها قلقانه علي..همشي على طول..اطلع معاي لو عايز
صخر ضحك بسخريه وقال...اخر مره قولتلي طلع معاي حد فاكر قولتلك ايه..قولتلك انت اخوي..اطلع... عارف لما بفتكر الكلام ده بحس بايه..بحس اني اغبى واحد في الدنيادي وده بفضلك طبعا...وقرب منو وقال بغضب..امشي من هنا..ومش عايز المحك فاهم
رافع قال بزعيق ودموع...لا..لا مش فاهم..اميره مرتي..عايز اشوفها ..حرام عليك الي بتعملو معاي..انتو السبب انتو الي وصلتونا نكدب عليكم ونخبي..انا انا كام مره اتحايلت عليك.. انا كنت مستعد اعادي الدنيا كلها علشانها..بس انت موافقتش كنت عايزني اعمل ايه ...بس انت هتحس ازاي بالي انا حاسه عمرك ما هتحس 
صخر كان بيسمعو وقال ببرود..خلصت..برضو مش هتشوفها....اطلع من بيتي حالا..بدال ما اجيب الغفر يرموك بره
رافع قال بدموع...طب...طب ابص عليها من بعيد ..اشوفها بس..لجل خاطر العشره الي بنا 
صخر قال بغضب...لا وانت الصراحه طمرت فيك العشره...وزعق جامد وقال...غور من بيتي..اطلع بررررررره
رافع بصلو بدموع وقال...تمام..تمام يا صاحبي..همشي..بس ربك قادر يوريني فيك يوم زي ده ..يوم تحس فيه زي ما انا حاسس... تحس فيه يعني ايه وجع البعاد الي عمرك ما عرفتو يا صخر 
رافع مشي وصخر بص لطيفه بغضب وطلع على اوضتو واول ما دخل ابرار وقفت وقالت بغضب...سبني امشي يا صخر..سبني امشي بقى حرام عليك
صخر قرب منها وابتسم وقال...انا رديتيك خلاص 
ابرار قالت بغضب...وانا قولتلك مش عايزه نو بمزاجك..تطلقني وتردني هو انا ملياش رأي شفافه قدامك اسمعني كويس...انا مش طيقاك سبني في حالي انت مجرم...مجرم قاتل...الاجرام في دمك والقتل هوايه عندك..انا ..انا حاولت اعذرلك قتل مالك ..تمام هو خطفني وحاول يأذيني... مع انك بهدلتو ومكنش فيه داعي تعذبو كده طالما كنت هتموتو ...بس قلت معلش يمكن لانك مضايق منو..لاكن..للاكن ازاي قدرت تقتل مراتك..ازاي..بالسهوله دي تقتل واحده عشت معاها اربع سنين..امال انا هتعمل فيا ايه...مشيني من هنا سبني في حالي
صخر قرب منها وضحك بخفه على الرعب الي في عيونها وقال...خايفه مني
بقلمي..زهرة الربيع
ابرار قالت بدموع...مش عارفه...مش حاسه انك ممكن تأذيني..بس كل الي بشوفو منك بيأكدلي ان ملكش عزيز..ومش هتفرق معاك اي حاجه
صخر شدها علبه وقال ..لا بيفرق معاي..انا عارف ان كل حاجه شوفتبها مني لحد دلوك تخليكي تكرهيني وتخافي مني...بس انا..انا مش حجر يا ابرار..وزعلان على كل حاجه..وبيهمني قوي..وقلبي بيتكسر..مجروح من الي عملو رافع والي جارحني اكتر اني مش قادر اكرهو ....وزعلان لاني كل شويه اقتل وأذي الي حواليا بس اعمل ايه هموت من الغدر ..الاول رافع وبعديه انتي كنت فاكر انك بقيتي توثقي فيا وان اي حاجه معاكي هتحكيهالي ..بس خبيتي عني اهم حاجه المفروض اعرفها...بس انا بعد كل ده زعلت من نفسي على الي عملتو معاكي..وزعلت اكتتر انك خوفتي مني ...انا أمانك يا ابرار..متخافيش مني عمري ما هأذيكي 
ابرار بعدت بدموع وقالت...طب..طب لما بتزعل ليه بتعمل كل  ده..ليه تعمل كده مع صاحب عمرك..ده بيحبها واتجوزها..مكنش بيخونك و
بس قاطعها صخر وقال بدموع...مكانش بيخوني...كيف يعني مكانش بيخوني لما عمل نسخ من مفاتيح بيتي ..مكانش بيخوني لما كان يبات معاها في بيتي من غير علمي..مكانش بيخوني لما بيضحك معاي في وشي وهو بيضحك علي في ضهري ...وكمل بدموع وقال..مكانش بيخوني لما عمل فيها كده...دي مش فاهمه حاجه..لحد داوك مش عارفه انها حامل وانها كمان كام شهر  وهتبقى مسأوله عن طفل... روحي يا ابرار اسألي اميره قوليلها انا ليه عملت في رافع كده..اسمعي ردها..دي فا كره اني حبستو علشان هيه مكانتش تشرب اللبن..متخيله الي هيه فيه ..والحيوان كان بيحطلها حبوب منع الحمل في اللبن وبرضو مش فاهمه
ابرار اتنهدت بدموع وقالت...ومراتك ..مراتك دخلها ايه عملت ايه يخليك تقتلها ...ريحني وقولي
رافع قال بتعب..ده موضوع مقدرش اقولك عليه...بس اكيد مش هعمل كده من غير سبب 
ابرار اتنهدت بحزن وقالت..انا مش قادره انسى كل الي حصل با صخر ومش هقدر اكمل معاك...انت لسه مبارح اتهجمت عليا و...هارف يعني ايه واحد يعتدي على مراتو..ازاي ممكن اثق فيك بعد كده 
صخر قرب منها وقال بحزن..حقك عليا..في دي معاكي حق..كل الحكايه اني ...
صخر قطع كلامو بسرعه لما تلفونو عمل صوت غريب
ابرار قالت باستغراب..ايه الصوت ..ده
صخر اتحولت ملامحو لغضب رهيب وشد سلاحو وقال...البيه الي ليكي ساعه تدافعي عنو مش ناوي يجيبها لبر ومصر يخليني اخلص عليه
صخر لسه هيمشي ابرار مسكت ايده وقالت بخوف فيه ايه تقصد مين في ايه.. ايه الانذار ده
صخر قال بغضب اعمي...الانزار ده يعني باب اوضه اميره اتفتح عملتو بعد الي حصل...ومحدش هيدخلها دلوقتي... يعني البيه رجع تاني عايز يدخلها مع اني منعتو... المره دي هخلص عليه.... اوعي
صخر زق ابرار وطلع على اوضه اميره وفتح الباب ووقف بغضب رهيب وووووو
صخر دخل الاوضه وكانت اميره لسه نايمه ورافع بيبو،سها ولسه هيصحيها اتفاجأ بسلاح صخر في دماغو
رافع وقف بتوتر وبصلو وقال بهمس ...خلينا نطلع بره ..بلاش تخوفها ..ارجوك
صخر قال بغضب ..اطلع قدامي يلا
رافع مشي معاه ولسه هيطلع اميره فتحت عنيها وقالت بفرحه ولهفه...راااااافع
رافع بصلها وابتسم بدموع قبل ما ينطق جريت عليه حضنتو بقوه وبقت تبو،سو بلهفه وتقول ببطا...وحشتني..وحشتني قوي يا رافع...كنت فين...انا..انا بكيت..بكيت كتير وخفت..خفت اوي يارافع..متسبنيش تاني ..خدني معاك
رافع كان بيحضنها جامد وعايز يخبيها في قلبو وقال..انا هنا يقلبي..انا جمبك على طول ..وحشتيني يا اميره وحشتيني قوي
صخر كان بيبصلهم يزهول شديد من الحب والدموع والشوق ده كلو حجات مش متعود عليها فضل واقف مكانو بيبصلهم باستغراب بس اتفاجأ جدا لما اميره قربت عليه وحضنتو جامد وقالت..شكرا..شكرا يا اخويا..شكرا يا صخر..انا بحبك..علشان سبتهم شكرا
صخرحضنها بفرحه واستغراب وقال...العفو..احم..انا...انا هطلع ...هطلع وهجيلك وقت تاني..وبص لرافع وقال...متتأخرش
صخر طلع وهو مش قادر يصدق اخيرا اميره كلمتو كويس وحضنتو كمان وهيه مش خايفه منو رجع على الاوضه بتوهان وشرود وابرار راحت وراه
ابرار اول ما دخلت لقتو قاعد على السرير قالت باستغراب...مشيت يعني افتكرتك هتعك الدنيا زي العاده
صخر اتنهد وقال...مقدرتش احرمها من الحاجه الوحيده الي بتحبها في حياتها...مقدرتش... اميره. من صغرها محرومه من كل حاجه..ورافع بنسبالها الدنيا كلها مكنتش متخيل انها بتحبو قوي كده 
ابرار قالت بفرحه..يعني هتسبهم مع بعض
صخر اتنهد وقال..مش عارف..مش عارف..اوقات بقول دي طفله عقلها اصغر من عقل الاطفال ومهتفهمش حاجه ..بس لما بشوف لهفتها عليه..بزعل عليها وبقول هيه كمان من حقها تعيش زي اي بنت في سنها خصوصا ان رافع بيحبها وهو شخص كويس و
صخر قطع كلامو وقال بغضب مصتنع..احم..قصدي انو ميقدرش يأذيها..افرمو
بقلمي..زهره الربيع
ابرار ابتسمت وقالت..اممم طيب..شوف انا عندي ليك اقتراح حلو
صخر قال ..قولي
ابرار قالت ..شوف يا سيدي اميره في شهرها التالت ومحتاجه ٦ شهور على الاقل على ما تولد..الفتره دي تقدر تسغلها وتعملها اختبار ليهم..لو لقيت علاقتهم كويسه وناجحه يكملو..واذا لا كل واحد يروح لحالو قولت ايه
صخر وقف وبصلها باعجاب وقال...والله فكره...برافو عليكي...بقولك ايه...هو انتى..انتي يعني..خلاص اتصافينا ولا ايه
ابرار بعدت عنو وقالت بغضب مصتنع..لا طبعا..ولا تصافينا ولا نيله..انا لسه عند موقفي وعايزه اطلق
صخر شدها عليه من وسطها وقال وهو تايهه في عيونها..واهون عليكي..تبعدي عني
ابرار بلعت ريقها بارتباك من قربو وقالت..اه..تهون
صخر ابتسم وقال ..طب انا مش صالحتك
ابرار قالت ..لا متصالحتش..ومش هتصالح
صخر قال ..كل الزعل ده علشان طلقتك
ابرار قالت ..لاوالله بس ...هو انت طلقتني وبس
صخر قال بابتسامتو الجميله..طب عملت ايه تاني
ابرار قالت ..انت طلقتني واغتصب،تني كمان
صخر اتنهد وقال..با بت الناس بلاش الكلمه دي عيب في حقي والله..اغتصب،تك كيف وانتي مرتي..حقي...هو انا علشان صبرت عليكي شويه يبقى خلاص هنعيش اخوات كده على طول
ابرار قالت ..والله انا قولتلك قبل كده لما تعمل كده غصب عني ببقى اغتص،اب وملوش اسم ناني
صخر شدها عليه وقال بثقه وهو بيبصلها جامد..بس انا محستش انوغصب عنك
ابرار اتسعت عنيها وقالت بارتباك...نعم
صخر قال بنفس الاسلوب..الي سمعتيه..حسيت انك راضيه..ومبسوطه كمان
ابرار زقتو بقوه وقالت بغضب...عارف انا الي غلطانه اني بتناقش مع واحد زيك ..حقير بجد..واخدت هدوم ودخلت الحمام
صخر قعد على السرير وقال باستغراب..هيه زعلت ليه..هو انا قولت حاجه غلط..ايه البت المروشه دي
عند رافع كان بيأكل اميره بايده وهيه بتضحك ومبسوطه وقالت...بس برضو مفهمتش...يعني ايه هجيب نونو...يعني اانونو ده هيجي ازاي
رافع قال ..احم..هيجي ازاي..اه هقولك ..شوفي هي الدكتوره هتجيبو وتدهولك تمام
اميره قالت باستغراب..هيدهولي على طول..العب بيه ديما يعني زي الدبدوب ولا هياخدو مني تاني
رافع اتنهد وقال..لا هيدهولك على طول ...بس ده هيبقى ابننا انا وانتي يعني تخلي بالك عليه
اميره قالت بفرحه..لا هخلي بالي عليه على طول وهاكل كتير علشان يرحلو اكل كتير
رافع ضحك وقال..كده برافو عليكي
اميره سكتت شويه وقالت..طب وهينام فين
رافع ضحك وقال...هنا جمبك
اميره قالت ..طب وانت هتنام فين
رافع قرب وشدها عليه وقال..انا كمان هنام جمبك وهتفضلي في حضني ديما 
اميره قربت عليه وقالت بكسوف...طيب ماشي
رافع قال..ماشي بس
اميره قالت بضحك..طيب عايز ايه
رافع قرب منها وقال...عايز بوسه حلوه وطوييييييييله
اميره قالت بكسوف...لا مش هينفع
رافع قال باستغراب...ليه..موحشتكيش
اميره قالت ببراه..وحشتني قوي ...بس النونو هيشوفنا..مبنفعش
رافع فضل ساكت شويه بيستوعب كلامها وبعدها ضحك جامد وحط ايده على  بطنها وقال..غمتلو عينو اهوه وشدها عليه وباسها بقوه وشغف 
وهنا دخل صخر وحمحم بغضب
رافع واميره بعدو عن بعض بسرعه وخضه وصخر قال بجمود..عايزك تعال وراي
صخر طلع ورافع باس اميره  بسرعه وقال بهمس  ..شهد يا اميرتي هجيكي تاني ومشي بسرعه
صخر كان مستنيه ورايح جاي بضيق واول ما جيه قال بغضب...المنظر الي شوفتو  ده لو كان حد من الخدم شافو كان هيقول ايه....اسمع يا جدع انت..الناس لسه متعرفش بجوازكم..واحنا عايزين نلم الموضوع مش نبعترو
رافع قال بحرج..احم..مش هتتكرر و
صخر قال بحزم..مش هتتكرر لانكم هتتجوزو خلاص ...بكره هتكتبو الكتاب قدام الناس...لما اشوف اخر جنانك..اديك هتتجوزها هشوف انا هتفضل معاها لامتى
رافع قال بزهول وهو مش مصدق نفسو
..بكره بكره...ده الي جاي على طول يعني هتجوزها...هتجوزهالي خلاص
صخر قال... ايوه..وافقت تفضل معاها بس هنا تحت عيني هتفضلو سوا في اوضتها و
بس قطع كلامو بزهول لما رافع وقع من طولو مغمى عليه
صخر جري عليه وقال بتوتر...رافع..رافع مالك..انت ياض فيك ايه وبقى يضربو على خدودو بخفه ويقول...ياض حصلك ايه
شاكر جيه وقال باستغراب...مالو ايه الي حصل
صخر شالو وحطو على الكنبه وقال مش عارف طب مني فجأه ...وزعق وقال..حد يجيب علبه برفان بسرعه
الخدم جابولو علبه برفان وبقى يشممو منهاورافع فتح عنيه بتعب وبقى يبصلهم بشرود
صخر قال بفلق..انت كويس..ايه الي حصل
رافع قال بتعب..انا تمام...هو ..هو انت كنت بتقولي...بتقولي هنتجوز بكره ولا انا بحلم
صخر ضحك وقال...قوم قلعت قلبي عليك..ولسه هيمشي قال من غير ما يبصلو..اجهز يا عريس..وشد حيلك شويه علشان ده مجرد اختبار ..وبعدها هشوف تكملو سوا ولا لا
رافع جري علبه وقال بفرحه..هنكمل...ان شاء الله هنكمل ....والله ما هتندم
صخر ابتسم باستغراب عليه ومشي ورافع جري على شاكر حضنو جامد وقال...اواخيرا ..اخيرا يا عمي
شاكر ضحك وقال...انا كنت متأكد انك مش هتهون عليه بس الحمد لله انو معرفش اني انا الي جوزتكم
رافع باس ايده وقال... شكرا يا عمي انت الوحيد الي وقفت حمبي انا واميره ووافقت على جوازنا لولاك عمري ما كنت هتجوزها
شاكر حط يده على راسو وقال..عمري ماهلاقي حد يحبها ويصونها قدك ربنا يهنيكم يا ولدي
وفعلا تاني يوم عملو كتب كتاب وفرح كبيييير جدا وكانت كل البلد حاضره 
ابرار نزلت مع اميره و كان رافع وصخر مستنينهم ورافع كان رايح جاي بتوتر واول ما نزلت وقف متجمد مكانو من جمالها الساحر كانت حرفيا تحفه لابسه فستان الفرح الابيض وعامله ميكب خفيف وشكلها جنان 
اتقدم عليها وهو بيبصلها بانبهار وقال..بسم الله ماشاء الله
بقلمي..زهرة الربيع
اميره بصتلو بكسوف وقالت..شوفتني حلوه ازاي
رافع قال باعجاب وسعاده...شوفت... ومشوفتش اجمل من كده ..ايه الجمال ده كلو
اميره قالت..انت كمان حلو..حلو قوي
رافع ابتسم وقرب باس جبينها وقال...ربنا يحرسك من العين... واخدها من ايدها وطلع بيها
صخر ابتسم عليهم وباس اميره وقال..الف مبروك
اميره ابتسمت وقالت ...الله يبارك فيك
صخر بص لرافع وقال..مبروك...اخيرا اخدت الي كنت عايزه
رافع قال بحزن..احم..انت..انت لسه زعلان مني
صخر ابتسم بضيق وقال...مش عارف..بي مبسوط انك اخدت الي كنت عايزه مبسوط ليك قوي
رافع ابتسم بسعاده وحضنو وقال..ربنا يخليك ليا با صاحبي
صخر ابتسم وقال..يلا بينا المأذون مستني 
رافع قال..اه ..هو..هو احنا ازاي هنكتب تاني
صخر قال...متشلش هم انا مرتب كل حاجه هتكتبو قدام الناس بس والقسيمه مش هتروح المحكمه يلا بينا
وتم كتب الكتاب وذادت الذغاريد والشباب بقى يرقص بالعصايه وصخر كان بيرقص بالعصايه مع رافع وابرار كانت بتبصلو باعجاب
صخر شاف نظرات الاعجاب الواضح وانها مش شايله عنيها من عليه ...ابتسم وغمزلها 
ابرار اتكسفت انو شافها ودخلت الدوار جري
صخر ضحك عليها وفضل يكمل رقصتو مع الرجاله وكان الجو مبهج وجميل 
بعد شويه رافع دخل ورا ابرار بس ملقهاش في الدوار تحت فطلع يدور عليها 
فضل يدور عليها في كل مكان مش لاقيها وحس بقلق رهيب جدا ازاي ملهاش اثر
ولسه هيطلع من الاوضه لقى ورقه مكتوب فيها..صخر انا مش عيزاك لو سمحت طلقني ..مش هتلاقيني متتعبش نفسك وياريت تطلقني بسرعه
صخر وقف بزهول ووقعت الورقه من ايده وهو مش مصدق الي بيقراه
في مكان غريب مظلم ابرار فتحت هنيها بتعب ووقفت باستغراب وبقت تقول..فيه حد هنا..انا فين..حد يرد عليا
دخل شاب في العشرينات بملامح جميله وقال بابتيامه..وحشتيني يا ابرار
ابرار وقعت من طولها بزهول وصدمه وقالت ..م...محمد انت....ازاي ووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚في مكان غريب مظلم ابرار فتحت هنيها بتعب ووقفت باستغراب وبقت تقول..فيه حد هنا..انا فين..حد يرد عليا
دخل شاب في العشرينات بملامح جميله وقال بابتيامه..وحشتيني يا ابرار
ابرار وقعت من طولها بزهول وصدمه وقالت ..م...محمد انت....ازاي ووووو
مليش دعوه الي جاي مش مسأوله عنووووووو
٣١٢ ٣٥٠ م زهرة الربيع 16
ابرار وقعت على الارض پصدمه اما شافت ابن عمها كانت فاهمه انو لما اعتدى على اميره رافع قتلو فضلت بصالو پصدمه وزهول
محمد قرب منها وقال..وحشتيني...وحشتيني قوي يا ابرار
ابرار قالت پخوف..انت..انت ازاي عايش..ازاي
محمد قال ..دي حكايه طويله المهم اني عايش وانا وانتي هنفضل سوا
ابرار قالت پغضب..افضل مع مين يا حيوان يا مغتصب انت ...وبعدين انا متجوزه روحني احسنلك قبل ما جوزي يعرف بغيابي
محمد ضحك وقال..لا مهو زمانو عرف بغيايك وبعدين انتي مش هتتجوزي غيري يا ابرار انتي ليا انا وبس ..انا رجعتلك بعد تعب علشان اخدك ونمشو من هنا ..هنعيش سوا ونتجوز..مټخافيش من حاجه انتي اصلا مش متجوزه قانونا يعني ميقدرش يثبت جوازكم
ابرار قالت پغضب..انت بتقول ايه..انا صحيح معنديش ورقه تثبت جوازنا بس انا مراتو قدام ربنا..ولعلمك بحب جوزي رجعني حالا ويا دار ما دخلك شړ
محمد بصلها پغضب وقال...انتي مراتي انا يا ابرار لولا الي عملو جوزك الحقېر وصاحبو..كان زمانا متجوزين انا مش هسيبك ليه..مش هسيبك مستحيل
عند صخر قرى الرساله ونزل پغضب وخوف شديد وبقى بنادي على الغفر والمكان اتقلب بقى زي المچنون ومش عارف يتصرف ازاي
رافع جري عليه وقال...في ايه يا صخر اهدى الناس كلها بتسأل ايه الي حاصل
صخر قال بړعب...ابرار..ابرار اختفت حد خطڤها..فيه حد اخدها في دوشه الفرح
رافع قال بقلق..ايه ..ازاي..مالك وماټ وډفنا هيكون مين يعني ..طب..طب مش يمكن راحت هنا ولا هنا
صخر قال بړعب..لا لا ..مبتروحش مكان من غير اذني لا..اتخطفت انا متأكد وكمان لقيت الورقه دي..ودالو الورقه الي لقاها
رافع قري الورقه واتسعت عنيه بزهول و بص لصخر بحرج وحزن وقال...بس الورقه دي مبتقولش انها اتخطفت..دي شكلها هربانه يا صاحبي
بقلمي...زهرة الربيع
صخر مسكو من جلبيتو بشده وقال پغضب..انت بتقول ايه..هتهرب ليه..انا صالحتها وهيه مش زعلانه مني في حاجه انا متأكد.. متأكد ان الي خطڤها قاصد يخليني مدورش عليها
رافع قال..طيب ..طيب اهدى شوفت عند ابوها مش كده
صخر قال پخوف..اول حاجه عملتها مش موجوده..هتكون فين..مين عمل كده..بص انا همشي وانت روح للرجاله ومتخليش حد يعرف
رافع قال بسرعه..هتروح فين انا لازم اجي معاك
صخر قال بزعيق..بقولك انت خليك علشان الناس ..ومشي بسرعه وطلع بعربيتو وهو مش عارف هيروح فين ولا هيدور ازاي كل الي في دماغو يلاقيها باي شكل
عند ابرار كانت قاعده مړعوبه وبتتمنى صخر يلاقيها بقت تبص حواليها عايزه تحاول تهرب منو وقالت..هو هو احنا فين هنا
محمد ضحك وقال..لسه زي ما انتي يا ابرار طيبه لدرجه الهبل..يعني متخيله اني هقولك احنا فين
ابرار اتنهدت وقالت..اسمع يا محمد خلينا نتفاهم..انت عايز ايه..فكره جوازنا دي تنساها وصدقني لو طلبت اي حاجه تانيه هعملهالك صخر نفسو لو طلبت اي مبلغ هيدهولك بس ارجع لعقلك ومتجبش لنفسك مصېبه
محمد قرب منها جامد وقال..كل المصاېب الا مصبيبه بعدك يا ابرار انتي روحي
ابراربصتلو پغضب وقالت..اه بأماره الي عملتو مع اميره ولولا دخول اخوها كنت كملت بكل حقاره..حتى مش مهتم لحالتها ووضعها
محمد اتنهد وقال...سامحيني يا ابرار والله الحكايه مش زي ما انتي فاكره...انا يومها..يومها اصحابي ادولي برشام..احم..علشان ډخلتنا..وقبلها بيوم قلت اجربو..اخدت حبتيه ..مكنتش اعرف انو بينسي الدنيا كده..والله اول مره اجربو ...دخلت المخزن لقيتها هناك انا حتى مبصيتش لوشها..كل الي كنت شايفو قدامي انتي...اقسم بالله ما كنت شايف غيرك
ابرار بصتلو پصدمه وقالت..انا..وانت..انت كنت فاكرها انا وعملت الي عملتو يا حيوان يا قذر
محمد اتنهد وقال..خلاص بقى يا ابرار الي حصل..واهو اخوها لحقها الحمد لله..وصاحبو العبيط فاكر انو قتلني وكده خلاص هنبعد انا وانتي ونعيش براحتنا
ابرار قالت..محمد انت ممكن تكون غلطت ڠصب عنك بس لسه عندك فرصه تصلح الغلط ده رجعني لجوزي وانا هتوسطلك عندو.. صدقني لو لقاك مش هيرحمك هيخلص عليك
بس قاطعها محمد پغضب وقال..ده على اساس انك خاېفه علي مش كده..اسمعي با ابرار انا مأمن نفسي كويس..انا كنت شغال مع واحد اسمو مالك ..كنت بجبلو اخبار صخر ورافع. وهو الي انقذني بعد ما رافع ضړب عليا ڼار..وقتها طلعني قبل الډفن...بس هو دلوقتي وقع مع صخر واټقتل .بس قبل ما بتقتل ادالي فديو..كان على اساس لو حصلو حاجه انشره وافضح العمده ..بس انا قولت ايه الفايده من كده ..انا اخليه معاي احمي بيه نفسي وطالما الفديو ده معاي مش هيقدر يقربلي متقلقيش
ابرار كانت بتسمعو بزهول وقالت..انت..انت كنت شغال مع مالك..يخربيتك ...ده مش هيقتلك ده هيشفيك.
ليه...ليه تعمل في نفسك كده
..وبعدين ..فديو ايه الي معاك ده
محمد قال بسخريه..فديو عسل...هيعجبك..شوفي كده وفتح الفديو
في الدوار كان الفرح خلص والمعازيم مشيو ورافع اخد عروستو على اوضتها وقال..حبيبتي..صخر معاه مشكله كده ولازم احصلو...خليكي هنا متتحركيش..مش عايز مشاكل معاه
اميره قالت باستغراب..ايه الي حصل يعني
رافع قرب منها وباس جبينها وبقى يبصلها كانو بيحفظ ملامحها وقال..الي حصل اني منحوس...مليش نصيب افصل معاكي وانتي قمر كده
اميره قالت ..ليه ..هو انا كل يوم بكون وحشه
رافع ضحك وقال...عاجبني العسل بقى ياخد بالو من الكلام..انتي انهارده قمر وقبل كده قمرين عمرك ما كنتي وحشه بس الفرق انهارده ان لاول مره هبقى معاكي على راحتي وانا مش خاېف حد يشوفنا..واخيرا بقيتي ليا قدام كل الخلق..وكمان...بقالي كتير مشوفتكيش وكنت عايز ابات املي عنيا منك..بس هرجع على طول تمام
اميره هزت راسها بالموافقه وقالت بابتسامه..تمام...هستناك
رافع طلع ولسه هيمشي بصلها ورجع تاني حضنها جامد وقال بقلق...هاجي على طول..مش هتأخر ..هتنامي
اميره باستو من خدو وقالت...هستناك..حتى لو قعدت طول اليل
رافع ابتسم وقال..وانا مش هتأخر عليكي ومشي راح ورا صخر
عند صخر كان بيدور فى كل مكان ممكن تكون ابرار راحتلو لو صحيح هربت دور وسأل كل الي تعرفهم بس ملهاش اثر ورجع على الدوار ولم الغفر وقال..حد لاحظ حاجه غريبه في الدوار ..اي حركه اي شخص مشكوك فيه
بس الغفر قالو پخوف..لا يا باشا محسناش بحاجه
صخر بقى يزعق ويقول..انتو اغبيه..بهايم..ازاي مخدتوش بالكم ..ازاي اتخطفت وانتو موجودين
بس رافع نزل وسمعو اتنهد وشاور للخدم يمشو
صخر شد شعرو لورا وبقى رايح جاي وهو كتله من الڠضب وخاېف جدا
رافع بصلو بحزن وقال..اهدي يا صخر ..هنلاقيها ان شاء الله هنلاقيها
صخر فال بزعيق..هنلاقبها ازاي..ازاي بس ...انا انا هتجنن انا مش عارف حتى ادور فين..مش عارف اعمل ايه حتى الكاميرات مش مبينه حاجه همووووت يا رافع همووووت
رافع اتنهد بحزن وقال..طيب ..اهدى اكيد الي خطڤها ده عاوز حاجه يعني ممكن يساوم او يطلب فديه او اي حاجه
رافع
قعد على الكرسي بيأس وحزن وقال بدموع..يطلب اي حاجه..او يطلب كل حاجه حتي بس ترجع..لو جرالها حاجه مش هعرف اكمل من غيرها..انا..انا مش هعرف اعيش اصلا
رافع ابتسم بحزن وقال..بتحبها
صخر بصلو باستغراب هو مسألش نفسو السؤال ده ابدا قال...بحبها..مش عارف..بس الي اعرفو اني من غيرها مش هقدر اعيش مش هقدر اضحك ولا اتنفس بقت كل حاجه..كل حاجه..لما حبستها معرفتش اتخيل يومي من غيرها ولما مالك اخدها وحسيت بس ان ممكن اخسرها قلبي اتقبض لو ده حب يبقى انا اكتر واحد حب في الدنيا ابرار بقت كل حاجه ....بقت وجودي
رافع حط يدو على كتفو وقال...هترجع..طالما قلبك دق هترجع ربك كريم متقلقش
صخر بصلو بدموع وقال..انا دلوك بس عذرتك ..دلوك بس حاسس اني ظالم..ياما بعدتك عن اميره وحړقت قلبك ربنا بيعاقبني دعوتك استجابت
رافع بصلو بحزن وقال..ليه بتقول كده انا عمري ما ارضالك الاذى وانت عارف
صخر قال بدموع..عارف..بس دعوه المظلوم بتصيب وانت قولت ..اشوفك وانت دايق ڼار البعاد ..معاك حق صعب قوي
رافع قعد جمبو وقال بدموع..انت عارف انو من وراقلبي والله انا حاسس انها هترجع الليله متقلقش
عند ابرار كانت مصدومه من الي شافتو في الفديو قالت بدموع..علشان كده قټلها..علشان كده ازاي قدر يستحمل كل ده من حتى ما يحكي
بقلمي....زهرة الربيع
محمد قال پغضب مكبوت..ايه صعبان عليكي..ميصعبش عليكي غالي..لو كنتي فضلتي معاه كان هيلاقي اي حجه ويموتك زي ما مۏتها
ابرار قالت پغضب ...صخر انسان كويس..واحسن منك مليون مره هو راجل وبيواجهه في الوش وكلكم بتتخبو منو وبتعملو بلاويكم من ورا ضهرو علشان ولا واحد قدر يواجهو عارفين انكم قدامو ولا حاجه سواء انت او مراتو الخابنه او الي اسمو مالك كلكم جبنا وتافهين
محمد حس بڼار جواه من كلامها ومسكها من شعرها وقال..انا جبان..مقدرش اواجهو مش كده..انا هوريكي الجبان ده هيعملك فيه ايه..هجيبو وھقتلو قدام عنيكي..وهتبقى ليا وبس ومش هيقدر يمنعني
ابرار قالت باستفزاز اكتر...مش هتقدر مش هتقدر تواجهو ولا حتي تتكلم مقدامو ..انت حتت خدام عندو
محمد ضربها قلم قوي وقال..اخرسي..اكتمي خالص..انا هوريلك الخدام هيعمل ايه واتصل على صخر وقال ..الو
صخر قال بضيق..ايوه من معاي
محمد قال پغضب..انا محمد ابن عم مرتك
صخر اتنهد بضيق وقال..ده وقت هزار ...ولسه هيقفل محمد قال بسرعه..لو قفلت مش هتشوف مرتك تاني
صخر وقف بزهول وصدمه وقال..ابرار معاك
محمد قال پغضب..معايا..وهتبقى ليا طول العمر..انت اخدت حاجه مش ليك يا عمده..وانا برجعها ليا تاني..لو عايز تودعها تعال لو عندك الجرأه تواجهني
صخر قال پغضب رهيب..ابعت العنوان
محمد قال پغضب..مش هوصيك يا عمده لو جيه معاك راجل واحد هصفي ډمها ولو اخر دقيقه في عمري هموتها..وقفل
صخر جاتلو رساله بالمكان وجري وهو بيقول..انت خليك هنا يا رافع وطلع بسرعه بعربيتو
رافع اتنهد بضيق وقال...مش بمزاجك يا صاحبي مش هسيبك لحالك واخد عربيه وطلع وراه
عند ابرار كانو مستنيين صخر واول ما شاف عربيتو شاور لرجالتو وقال...دخلوه وانتو ماسكينو كويس
ابرار فرحت ان صخر جيه ومحمد بصلها بسخريه وقال..متفرحيش قوي كده ...الي هيشوفو مش هيعجبو وھجم عليها شد النقاب قلعو وشق العبايه وووووو
٣١٢ ٣٥٠ م زهرة الربيع 17
قبل دخول صخر قلع لها النقاب وشقلها العبايه بغل وابرار صړخت وبقت ټشتمو وهو بقى يبهدل نفسو وهدومو كأنو كان فعلا بيعتدي عليها
ثخر دخل ورجاله محمد ماسكينو واول ما محمد شافو وقال بارتباك مصتنع..ايه ده جبت بسرعه..ليه كده..شوف احنا احنا لسه معملناش حاجه
ابرار بقت تبصلو بزهوا وصخر بصلها من فوق لتحت على منظرها وهدومها المتقطوعه ووشها المكشوف ومعملش اي ريأكشن
ابرار بصت لمحمد بقرف وقالت..متصدقوش ده حيوان وبصتلو بدموع وقالت..والله مقربلي عمل كده في دخولك وبصت لمحمد پغضب وقالت بقوه ..وحياتك يا سيد الناس لاقربلي ولا يقدر
صخر ابتسم بفخر بيها وقال ووهو بيبصلها بعشق..وحياتك انتي يا ست البنات ما صدقتو اصلا..انا عارف انا متجوز مين وبص لمحمد بسخريه وقال...فيه شويه شعر لسه متنكشوش..ياض ده انت لو دهسك قطر مش هتتبهدل كده..دي حتى البت عصفوره
ابرار ضحكت بدموع ومحمد قال پغضب...طلقها ارمي عليها اليمين..انا لو علي كنت هتجوزها من غير ما انت تعرف حتى بس هيه هتفرق معاها قوليلو يطلق بدال ما اخلصلك عليه وصوب سلاحو على صخر
ابرار خاڤت وبقت تبصلو پخوف وصخر ابتسم بسخريه وقال...والله..والله ما عارف العب معاك ولا اضربك ولا امۏتك كلك على بعضك بسلاحک برجالتك مضحكيني وبصلو بنظره ټرعب وقال...فكها ونزل مسډس العيال الي في يدك ده حالا
محمد اټرعب بس حاول ميبينش وقال پغضب مصتنع...ولو ..ولو منزلتوش هتعمل ايه يعني
لسه مكملهاش وصخر زق الراجلبن الي ماسكينوخبطهم في الحيط وشدهم عليه ومحمد ضړب ڼار پخوف وايدو بتترعش بس صخر كان ماسك الراجلين زي درع والړصاص صابهم وزقهم بقوه على محمد وقعو على الارض
محمد زق الرجاله ولسه هيقوم صخر زق السلاح محمد رماه بعيد عنو ومسك محمد ونزل فيه ضړب بغل بقى يضربو بقوه وعصبيه ووقعو على الارض وبقى يضربو برجليه لحد ما خلصو خالص
وهنا دخل رافع وقال ..ايه ده هو انا جيت متأخر ولا هين الحكايه خفافي
صخر ضحك وقال..لا هو شغل عيال... وراح ناحيه ابرار وبقى يفكها
وحط عمتو عليها وقفلها وابرار كانت منزله وشها علشان رافع وهو كان مودي وشو الناحيه التانيه وصخر لبسها نقابها وباسها على جبينها وقال..حمد الله على السلامه يا عيوني
بقلمي...زهرة الربيع
ابرار بصتلو بزهول وقالت...قولت ابه
صخر قال بابتسامه..قولت عيوني..وقلبي..وكل حياتي 
ابرار بصتلو بدموع وفرحه وقالت.....بتحبني
صخر قال بهمي قدام شفايفها...لا الكلمه دي مش كفايه..هجاوبك في بيتنا
ابرار ضحكت وقال..لا قول دلوقتي و
بس قطع كلامها رافع وقال..احم...ايه اخلع انا.. ولا هنروح سوا ولا ايه النظام
ابرار اتكسفت جدا كانت نسيت وجودو وصخر اتنهد وقال ..لا هنمشي يا خوي مستعجل قوي يعني يا بايخ
رافع قال بضحك..قوي... البايخ كان فرحو من شويه لو مش واخد بالك
صخر ضحك وفال..طب يلا بينا وقف ابرار واخدها هيطلع بيها ورافع بص لمحمد بزهول وقال...مش ده الحيوان الي قتلناه
صخر قال..ايوه هوه لسه عايش وجيه لقضاه هاتو هنتسلى بيه شويه ونبقى نخلص عليه
بس محمد شد السلاح الي كان على الارض بسرعه وقال مش هتلحق يا عمده
وضړب ړصاصه بسرعه البرق بس رافع زق صخر بسرعه وبيقول حاااااسب يا صخر
بس للاسف جات في نص قلبو وقع في الحال
ابرار صړخت پصدمه وصخر شد سلاحو بسرعه وضړب محمد في دماغو ونزل قدام رافع وقعد پصدمه وزهول وبقى يبصلو بدموع ومش قادر ينطق..حاول يجمع اي كلمه وقال بتهته.. ...را..رافع...رافع رد عليا..رافع
رافع اتنهد بتعب شديد وقال ...صخر ..صخر..سامحني..سامحني يا صاحبي..سامحني..على..على ..كل حاجه
صخر قال بدموع وصدمه..لا..لا ..لا مش..مش هيحصلك..حاجه..لا مش هتسيبني وحدي..لا ..لا يا رافع
بس رافع قال بدموع وابتسامه..انا..انا حاسس اني..اني خلاص...مش..مش هوصيك..على اميره...اسمعني
...اسمعني كويس ..اوعى...اوعى ټدفني دلوك..ادفني..الصبح...متخليش..حد يعرف ..بمۏتي دلوك...خلي الناس تفتكر...اني...اني ..بيت مع مرتي..انهارده..مش..مش عايز...ولدي يتقال عليه...ابن حرام..اوعدني..اوعدني ياصاحبي
صخر بقت دموعو تنزل وهو مش مصدق ابدا وقال ...متقلقش...انا..انا مش هسيبك..مش هيحصلك حاجه...ابوس يدك اقوي علشاني..متسبنيش يا رافع...انت اخوي..اخوي متسبنيش..
ابرار جات وقالت بدموع..طلبت الاسعاف زمانها على وصول اتماسك يارافع هنلحقك ان شاء الله
رافع ابتسم وقال
بدموع..انا...انا بس..بس كنت..كنت عايز..اشوف..اشوف اميره...مستنياني . قالت...هتستناني..قولها...قولها...بح..بحبها..بحبها.. قوي
صخر قال بزعيف ودموعو بتنزل زي المطر...اسكت..فولتلك مش هيحصلك حاجه...مش هسيبك تروح مني...وبقى يبكي جامد. ويحضنو ويقول...ا..انت صاحب عمري...و..واخوي...انت الي مقويني علي الدنيا..متسبنيش لحالي...متسبنيش يا رافع....انت ضهري يا رافع...كيف اوقف من غيرك
بس قطع كلامو لما وقعت ايده وجسمو تقل وبرد قال بړعب..لا..لا...لا اتحرك ياض..لا..لااااا يارافع..رافع ...فوق بلاش هزار...مش هسيبك تروح مني لا..لا ..لا يا رااااااااااااافع....اااااااااااااااااااااه اخوووووووووي...لاااااااا
ابرار شدتو لحضنها وبقت تبكي وهيه حضناه وصخر كان رافض وبيبكي جامد ومڼهار جدا لفقد اعز انسان على قلبو ..صاحب عمره..اوبمعني اصح..اخوه
بعد مرور عده سنين في بيت العمده صخر العربي كانت الناس متجمعه في عزومه لاهل البلد وكانت ابرر في المطبخ وبتشرف على الشغالات وبتابع الشغل وبقت ست الدوار وصاحبه الكلمه الاولي والاخيره
جاتها واحده من الخدم وقالت...صخر بيه عايزك
ابرار راحت وقالت بتعب..خير يا صخر فيه حاجه
صخر قال پغضب مصتنع..فيه حاجات..اولهاا الهانم بنتك مشت بنت رأيس الامن ومرضيتش تخليها لا تلعب ولا تاكل وامها زعلانه
ابرار اتنهدت ومسكت بنتها وقالت..تاني يا توبه فيه ايه تاني 
توبه بنت جميله جدا عمرها اربع سنين قالت ..ايوه احسن ومش هتيجي تاني هنا
ابرار قالت بتنهيده..وليه بقى ان شاء الله
توبه قالت..علشان كل الناس عارفه ان انا الي هتجوز فارس بس لما اكبر وهيه قالتلي انها هيه الي هتتجوزو..بس مشتها خلااااااالص
صخر ضحك جامد وابرار قالت بغيظ وبتضحك مهو الجنان ده انت سببو من الاول عمال تقولها هجوزهولك هجوزهولك استلم يا سيدي
صخر فال ..زب ما انتي يا حبيبه ابوكي هجوزهولك متقلقيش
ابرار بصت لها واتنهدت بيأس وقالت..ياحببتي انتو لسه صغيربن ولما تكبرو لها الف حل
توبه قالت ..يعني انتي يا ماما ينفع تيجي بنت غيرك وتقولك اتجوز بابا
ابرار قالت بسرعه وغيره ...لا طبعا
توله قالت.. اهي زي كده يلا انا هروح العب مع فارس وجريت على بره
صخر كان ھيموت من الضحك وابرار كانت مصدومه من كلامها ولسه هتطلع صخر شدها وحاوطها باديه وقال...طيب شوفتي توبه..طب وابو توبه موحشكيش
ابرار ضخكت وقالت..البت طالعه مجنونه زيك
صخر ابتسم وقال..بس عسل زيك
ابرار ابتسمت وقالت ..والله فايق ورايق الناس تحت مستنيه و
بس صخر باسها بسرعه وقوه وقال..اااااه..خليكي كمان شويه والله بتعب من غيرك
ابرار ضحكت بكسوف وقالت..بجد االناس تحت والبيت مليان والرجاله كمان في اامندره يلا بقى وانبي هسهر معاك اليل كلو و
بس قطع كلامهم دخول اميره وقالت... ابرار..بصي كده فارس..حلو كده ولا هدمو متوسخه
ابرار بصت لفارس الي واقف بضيق.. فارس ابن اميره عمره ٦ سنين
ابرار قالت بضحك..مهو حلو اهوه
فارس قال بضيق..ما انا بقولها كده ليا ساعه ونبي با اما ما تناديلي تاني...وجري على تحت
اميره قالت...يوووووه هيبوظ هدومو بقى ولازم اغيرلو ..وبعدين هدى بقى لسه بټعيط..وعايزه تغير هيه كمان و
بس قطع كلامها دخول رافعايوه رافع امال هدى هتيجي ازاي يعني المهم رافع قال..انا مش قولتلك سيبك منها ومتشغليش بالك وانا هغير لها يا تعالي متطلعيش السلم كتير علشان الي في بطنك
بقلمي...زهرة الربيع
صخر ضحك وقال..يعني انا من رأي تخف انت شويه و٣ عيال كفايه ..ولا حتى خد فتره بين كل عيل والتاني بدال ما انت عمال تجري من هنا لهنا زي الفرخه الدايخه طول اليوم
رافع ضحك بحرج وقال...طيب هشوف الموضوع ده وبص لاميره ورفع حواجبو بمشاكسه وقال وانتي يلا عايزك.. تعالي بالذوق بدال ما اشيلك واكلك اكل
اميره ضحكت وجريت ورا صخر وقالت..حوشو وانبي يا صخر
صخر ضحك وقال..بس ياض سيبها
بس رافع شد اميره وقال ...تؤ..تؤ دي ليا انا وبس ....وشالها وطلع بيها على اوضتهم وهيه بتضحك بفرحه وبتقول..بس يارافع نزلني بقى سبنييي
رافع بقى يبوسها وهو شايلها ويقول...عمري ما هسيبك ..هتفضلي في عيوني وقلبي العمر كلو
صخر ضحك واتنهد بسعاده وقال..الحمد لله كل ما اشوف رافع بفتكر يوم ما كان واقع بيت اديا وافتكرتو ماټ ..يمكن لولا وجودك كنت فضلت ابكي مكاني زي الاهبل لحد ما ماټ بجد
ابرارضحكت وقالت..انا كمان مصدقتش لما لقيت ايده لسه بتتحرك وكمان فضل ربنا الاسعاف جيه بسرعه..الحمد لله انو لسه معانا
صخر شدها عليه وقال..الحمد الله ان انتي معايا...انا مش متخيل ازاي كنت عايش قبلك
ابرار قالت بحب..انا كمان مش قادره اصدق كرم ربنا ليه..وانو جمعنا سوا ..انا بحبك اوي با صخر
صخر قال بحب..وانا بعشقك..غيرتي كل حياتي وقربتيني من ربنا..بعدتيني عن الشغل العاطل الي كنا شغالين فيه..زي ما يكون مفيش مكسب براه..الحمد لله دلوك الشركات والمصانع شغاله احسن مېت مره..وكلو بالحلال
ابرار قالت...طبعا اكيد مش هنربي اولادنا بالفلوس دي..وبعدبن كده مطمنه عليك اكتر..انا بحبك اوي يا صخر. انا عايزه افضل عمري كلو معاك
صخر باس جبينها بحب وقال..ربنا يخليكي يا عيوني وقلبي...انا عايش علشانك انتي وتوبه بقيتو كل حياتي من ساعت ما ډخلتي قلبي وكل دنيتي تلونت..والقلب القاسې بقى ارق من الورق. ربنا يحميكي ليا وانتنهد وقال..انا بس ندمان على كام موقف معاكي كنت قاسې شويه ياريت تسامحيني
ابرار بصت في عنيه وقالت بعشق..وانا عشقت القسۏه دي اي حاجه منك بحبها قسوتك دي اسرتني العمر كلو وراضيه اكون... اسيره القاسې ...المهم ابقى معاك
تمت...بحمد الله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-