رواية جحيم الوحش كاملة جميع الفصول بقلم يارا علاء

رواية جحيم الوحش كاملة جميع الفصول بقلم يارا علاء

رواية جحيم الوحش كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة يارا علاء رواية جحيم الوحش كاملة جميع الفصول  صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جحيم الوحش كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جحيم الوحش كاملة جميع الفصول
رواية جحيم الوحش بقلم يارا علاء

رواية جحيم الوحش كاملة جميع الفصول

كانت ماشيه بليل لوحدها وهي حاسه برعب فاجاءه لاقت عربيه في وشها راحت جريت عليها وهي بتقول بلهفه:لو سمحت ممكن توصلني اصل الحته ضلمت وانا خايفه.
الشخص ال في العربيه بصلها بخبث وقال:اتفضلي .
راحت ركبت وهو بدء يسوق لغايت أما وصلوا لمكان فاضي مفيهوش حد.
البنت بخوف:انت جايبني هنا لي مش انت هتوصلني.
الشخص بخبث:اممم كنت هوصلك بس الصراحه انتي عجبتني وانا لما حاجه بتعجبني باخدها .
البنت بخوف:قصدك اي.
الشخص :قصدي اني هاخد ال عاوزه وبعدين ارميكي(قال كده وشدها برا العربيه ورمها علي الارض وهي فضلت تصرخ برعب وترجع ورا)
البنت:لا ارجوك متعملش فيا كده انا فرحي بكرا ارجوك ابعد.
الشخص:هو دخول الحمام زي خروجه يا حلوه ولا اي .(قال كده واتهجم عليها وهي بتصرخ وتحاول تبعده بس هو كان اقوي منها بعد وقت بعد عنها بعد ما خلاها تفقد اعز ما تملك  راح بص عليها لاقاها فاتحه عينيها وبتبص فوق ودموعها بتنزل ومش بتتحرك راح قام بكل برود وراح ركب عربيته ومشي أما هي كانت عامله زي الميته مكنتش بتتحرك بس بعد شويه قامت وهي بتعيط بقهر ودموع وبصت لنفسها بكسره  راحت قامت بهدومها المقطعه وفضلت تجري وهي منهاره لغايت أما وقفت تكسي وركبت  والراجل ال في العربيه كان بيبصلها بقرف وهي قالتله يوصلها البيت فعلا وصلها وهي طلعت فلوس من الشنطه ال كانت معاها  وادته فلوس وهو مشي وهي جريت علي شقتها وفتحت الباب واتفاجاءت بأهلها و خطيبها  واهله وال كان هيكون جوزها الكل وقف بصدمه من منظرها وهي كانت بتحاول تستر نفسها امها جريت عليها وهي مصدومه.
الام(نعمه):اي ده يا ورد شكلك كده لي.
ورد دموعها زادت ومش اكلمت وجريت علي الاوضه .(وكل الموجود مصدوم راح خطيبها قال )
سمير خطيبها بزعيق:ورد اطلعي هنا فهميني قولي أن ال في بالي مش صح ورد ردي.
ام خطيبها:انا من الاول قولت أن الجوزاه دي متنفعش شوفت حصل اي كان المفروض تمنعوها تخرج في الوقت ده بس نقول اي بق يلا يا سمير يابني نمشي.
سمير بعصبيه:انا مش ماشي غير ما افهم ازاي حصل كد رد يا عمي مش دي بنتك المحترمه اهي شوفت اي حصل قولتلها بلاش الشغل ده بس هي مش سمعت الكلام وده آخرته انا خلاص مش هكمل وياريت حاجتي توصلي .
ابو رود بكسره ودموع:بالله عليك يابني ما تعمل كد الناس هتكلم كد ارجوك استر علينا يابني اجوزها لمدة شهر بس وطلقها .
أمه بزعيق:يعني اي انتوا عاوزين ابني يشيل شيلة غيره خلاص بنتك مبقتش بنت بنوت قال عاوزين ابني يشيل شيلة غيره يلا يابني.(قالت كد واخدت سمير وطلعت من الباب الشقه وهي بتزعق )
ام سمير:اسمعوا يا حاره شوفوا الناس ال معندهاش دم عاوزين ابني يشيلوا شيلة غيره .(كل الناس طلعت علي صوتها ووحده اتكلمت وقالت)
الست:في اي يا ام سمير.
ام سمير:البت مبقتش بنت بنوت يا عالم عاوزين ابني يجوز بنتهم بعد ما خلاص مبقاش ليها لازم.
الست بشهقه:يالهوي ربنا يسترها علي ولادنا.
ام سمير:يارب الحمدلله ربنا كشفها علي حققتها يلا يابني نمشي.
سمير:يلا.(ومشيوا والناس بتكلم وأبو ورد وامها كانوا جوا وسامعين ال حصل وأبو ورد مستحملش ووقع الارض وهو حاطط أيده علي قلبه ومش قادر يتنفس)
نعمه بصريخ:محمد في اي  حد يلحقنا ياناس الحقوني جوزي بيموت الحقوني يا عالم .
ورد سمعت الصريخ وطلعت جري بعد ما لبست اي حاجه وجريت علي ابوها وهي بتقول: بابا.
نعمه بزعيق:ابعدي انتي السبب منك لله يا شيخه .(وردت بعدت بدموع ونعمه لسه بتصرخ والناس كسرت الباب ودخلت وشالوا ابو ورد وودوه للمستشفى ولما ورد كانت عاوزه تروح أمها رفضت وورد فضلت واقفه ودموعها نازله بقهر وبعدين دخلت الاوضه وقفلت عليها)
(في المستشفي)
وصل محمد وام ورد جنبه وهي بتعيط وفي واحده جراتها هي ال فضلت معاها والباقي مشي المهم دخلوا محمد اوضة طورائ وبعد ربع ساعه الدكتور طلع وهو باين عليه الحزن.
نعمه بخوف:خير يا دكتور جوزي عامل اي.
الدكتور:انا مش هخبي عليكي جوزك جه هنا وهو عنده ازمه قلبيه حاولنا نعمل إنعاش القلب بس للاسف مقدرناش ننقذه الباقية في حياتك .
نعمه اتصدمت وفضلت تصرخ وتقول:لا  يا محمد متسبناش لوحدنا احنا معدناش حد غيرك يا محمد.
جراتها: اهدي هو في مكان احسن ادعيله بالرحمه ويلا عشان ناخده ندفنه إكرام الميت دفنه بردك يلا (جراتها قالت كده واخدتها وروحت والمستشفي هي ال هتغسله وتكفنه)
_____
(في بيت محمد)
نعمه وصلت وهي بتصرخ وتعيط ولما دخلت شقتها لاقت ورد طالعه من الاوضه بتجري عليها .
ورد بدموع:ماما بابا فين.
نعمه:مات.
ورد اتصدمت وهزت راسها بلا وقالت:لا يا ماما انتي بتهزري صح انا مش ذنبي حاجه والله قولي انك بتهزري يلا قوليلي بق بابا فين.
نعمه ضربت ورد قلم وقالت بقسوه:......
يتبع....    
(في بيت محمد)
نعمه وصلت وهي بتصرخ وتعيط ولما دخلت شقتها لاقت ورد طالعه من الاوضه بتجري عليها .
ورد بدموع:ماما بابا فين.
نعمه:مات.
ورد اتصدمت وهزت راسها بلا وقالت:لا يا ماما انتي بتهزري صح انا مش ذنبي حاجه والله قولي انك بتهزري يلا قوليلي بق بابا فين.
نعمه ضربت ورد قلم وقالت بقسوه:ابوكي مات بسببك انتي انتي السبب في موته انتي ال حرمتيني منه من صدمته مات انتي بعد ال حصل ملكيش عيشه هنا اطلعي برا يلا .(وشدتها من ايديها ورمتها برا الشقه والناس كانت واقفه وشايفه ال بيحصل)
ورد بدموع:لا يا ماما متسبنيش انا مليش حد غيرك.
نعمه بقسوه:لا انتي من النهارد ولا  بنتي ولا اعرفك انا بنتي ماتت امشي يلا مش عاوزه اشوف وشك .(وقفلت الباب في وشها).
ورد بصريخ:ماما لا بالله عليكي افتحي ياماما متسبنيش انا مليش حد غيرك يا ماما.
واحده جراتها:ما خلاص ياختي ما قالتلك مش عاوزاكي مش كفايه أن ابوكي ماتت بسبب عارك خلفت البنات وال خدناه يلا ياستات نخش جوا. (كل الجيران دخلت وورد قامت ودموعها نازله  بكسره وقهر المهم ورد خرجت من بيتها ونزلت الشارع وكل ال في الشارع بيبصلها بقرف واحتقار  راح واحد اتكلم .
الشاب باحتقار وسخريه: كنتي جيلي وانا امتعك ومش هحرمك من حاجه كنت بردك هستر  عليكي.
راجل كبير اكلم وقال:ربنا يسترها علي ولايانا يابني واحنا ال كنا مفكرينك محترمه اتريكي طلعتي بنت شمال  والله ابوكي ارتاح منك ومن قرفك ده عارك كان هيكون لازق فيه بس ربنا رحمه منك.
ورد حطت وشها في الارض ومشيت وهي دموعها نازله والناس لسه بتكلم مكنوش رحمين ضعفها كانوا بيتكلموا بكل قسوه المهم ورد طلعت علي الطريق وفضلت ماشيه وقعدة علي الرصيف وفضلت تعيط وهي مش عارفه تروح فين.
______
تعريف الشخصيات
(ورد محمد فتاه جميله عيونها عسلي شعرها اسود بشرتها بيضه محجبه طولها متوسط  اتخرجت كلية هندسه عندها ٢٥سنه)
(في بيت عيلة  الدمنهوري)
كان في شاب داخل وشكله متبهدل وكانت الحته ضالمه وكان طالع اوضته قبل ما حد يصحي بس وقف لما سمع صوت اخوه.
سراج اخوه:انت جيت يا طايش انت مش عارف ابوك هيعمل فيك اي لو عرف انك بترجع اخر الليل لا وبتشرب كمان وانا اقوله ده انا موكله يعمل  شغل بس  انا زهقت وربنا لو ما اتعدلت يا اسر لا اكون موريك مين هو سراج اتقي شري يا أسر واعقل .
أسر ببرود:خلصت انا طالع بق.
سراج بزعيق: لما اكون بكلم معاك تقف وتحترمني يا استاذ أسر .
أسر اتنهد:في اي يا سراح انت عامل نفسك اخويا الكبير ال بيخاف عليا وانت اصلا مش بتحبني ودائما بتحرض ابوك عليا .
سراج بصدمه:انا يا أسر .
أسر بزعيق: اه انت يا سراج انت ال كل بيحبك وبيعملك الف حساب بس انا لا انا الولد الطائش  والمستهتر أما أنت الراجل العاقل طبعا من انت ابن ابوك .(فاجاءه قلم نزل علي وش أسر وكان من ابوه ال صحي هو وأمه والانوار  بتاع البيت اشتغلت )
ابو أسر بزعيق:احترم نفسك مينفعش تقول لاخوك كده ولا انت محدش رباك.
أسر بسخرية:لا يا منصور بيه محدش كان فاضي عشان يربيني كله كان فاضي عشان سراج وبس.
منصور بزعيق:لا انت زودتها اوي (وكان هيمد أيده علي اسر بس سراج منعه).
سراج:اهدي يا ابوي ميصحش كده  .
منصور:انت مش شايفه.
سراج:لا يابوي شايف بس أسر صغير ميعرفش حاجه معلش حقك عليا ادخل انت وانا هتصرف.
منصور بص لأسر بغضب ودخل وأسر عنيه دمعت وكان هيمشي بس سراج مسك أيده وقال:هو بيحبك يا أسر انت عارف الكل بيعاملني كده لي انت عارف ال انا مريت بيه.
أسر بدموع:وانا مريت يا سراج في حاجات كتير انا امي مكنتش بتهتم بيا وانا طفل ومكنش حد مهتم بيا الا عمتي ابوك عمره ما اخدني في حضنه دايما بيعاملني بطريقه وحشه عمره ما حبني كان دايما يقول اني فاشل واني مش نافع حتي لما قولتله يجي يوم التكريم مجاش كنت ساعتها لوحدي يا سراج عارف يعني اي انا بقيت أسهر واضغط علي نفسي عشان انجح واثبتله اني مش غبي بس للاسف هو مراعاش كد ده جه عليا واوي كمان انت متحرمتش من حنان الام ولا من حنان الاب انا ال اتحرمت من كل حاجه وحتي معنديش صحاب ال بيصحابني يكون بس عشان فلوسي حتي انت يا سراج بعيد عني محدش قريت مني محدش بيسال عليا ولا مهتم بيا انا خلاص معدش فيا طاقه انا همشي ومش راجعه تاني (قال كده ومشي)
سراج :أسر خد هنا أسر استني بس(بس كان أسر مشي خلاص بعد ما  ركب عربيته  .
_____
تعريف الشخصيات
(منصور الدمنهوري راجل شديد لأن قلبه طيب يملك شراكات بس سراج هو ال مسكها عنده ٥٥ سنه)
(علياء ام اسر وسراج ست طيبه بس ساعات بتكون شديده بتحب أسر و سراج اوي عندها ٥٠ سنه)
(سراج منصور الدمنهوري شاب وسيم عيونه سوده سواظ الليل وشعره اسود بشرته بيضه طويل متخرج من كلية علوم وتكنولوجيا وبيتشغل في شركة ابوه وعنده ٣٠ سنه كان متجوز ومراته للاسف سقطت وهو حالته مش كويسه اوي)
(أسر منصور الدمنهوري شاب وسيم عيونه بني بشرته بيضاء شعره بنتي طويل متخرج من كلية هندسه ذكي بس طائش شويه عنده ٢٩سنه)
(ريم عبدالله فتاه جميله عيونها سمراء شعرها بني قصيره ودمها خفيف وطيبه متخرجه من كلية فنون جميله عندها ٢٦ سنه)
_____
أسر كان بيسوق العربيه ودموعه نازله بكل حزن ووجع وكان بيفتكر معاملة ابو و أمه ال اتحرم منها وهو طفل رضيع لان مكنتش فاضيه ليه وكانت عمته بتهتم بيه المهم فضل ماشي بالعربيه لغايت أما وقف بالعربيه وشاف واحده حاطه راسها علي رجليها وبتعيط راح نزل يشوفها .
أسر:انتي كويسه يا انسه.
ورد رفعت راسها تشوفه واتصدمت أنه نفس الشخص ال اغتصبها وأسر كمان اتصدم .
ورد  قامت ودموعها نزلت وقربت منه وضربته قلم وقالت::انت السبب انت السبب في كل حاجه حصلتلي دمرتني منك لله حتي ابويا مات بسبب وفرحي اتلغي والناس بقت تتكلم عني وامي اعتبرني ميته كل ده حصل بسببك منك لله ربنا ينتقم منك.
أسر بصلها بحزن  وحط وشه في الارض وقال بحزن:انا اسف .
ورد بدموع وسخريه:اسف اسف دي هتعمل اي هترجعلي ابويا ولا هترجعلي حياتي ال ادمرت ولا هترجعلي شرفي ال فقدته بسببك انت قتلتني من جوا .(قالت كده وهي مقهوره ومكسوره منه جوه راحت مشيت وأسر بيبص ليها  بحزن وندم  وراح مشي أما وورد كانت ماشيه وهي تايهه ومش حاسه بحاجه لغايت أما حست بحد بيشدها ورد بصت وكانت هتزعق عشان فكرته أسر بس انصدمت لما لاقت شابين)
الشاب:اي يا قمر راحه فين كده تعالي وانا اوصلك .
ورد بغضب:سيب ايدي يا حيوان.
الشاب التاني:لي بس الغضب ده كله ده حتي احنا هنمتعك ومش هتندمي ابدا صدقيني.
الشاب الاول:بظبط زي ما قالك تعالي بق معنا ناخد ال احنا عاوزينه ونتمتع ونمتعك معانا يلا.
ورد بصريخ:لا ابعدوا عني.
الشاب التاني:امسكها كويس.(الشاب الاول مسكها والتاني قرب منها وقطع هدومه من فوق وورد بتصرخ بدموع وانهيار )
ورد بصريخ وانهيار:لا ابعدوا عني ارجوكم بلاش تعملوا فيا كده.
الشاب التاني:ههه قال نسيبك قال ده احنا ما صدقنا (قال كده وزقها علي الارض وهما الاتنين قربوا منها ولسه هيلمسوها كان في حد منهم ونزل ضرب فيهم.
أسر بجنون:اه يا كلاب عاوزين تتهجموا عليها يا حيوانات وربنا ما هرحمكم.(ونزل ضرب فيهم أما ورد اول ما سمعت صوته رجعت لورا بسرعه وهي بتحتول تغطي نفسها وبتعيط بانهيار وخوف)
أسر خلص ضرب فيهم وبص لورد ال مرعوبه وبتعيط قرب منها وخلع الجاكت وحاطه عليها وقال بحزن: اهدي محصلش حاجه مش هيقدروا يعملوا ليكي حاجه.
ورد بسخرية:هما معملوش بس انت عملت انت ال وصلتني لكده انت ال دمرت حياتي.
أسر بندم:انا عارف اني غلطان ومستعد اصلح غلطتي واتجوزك لمده وبعدين هطلقك وهديكي كل ال تعوزيه.
ورد بكره واستحقار :مستحيل انت لو اخر راجل علي الارض مش هقبل فيك انا بكرهك وبكره اليوم ال شوفتك فيه  ربنا ينتقم منك .(قالت كده ومشيت اما هو فضل واقف وبعدين قرر أنه يمشي وراها وفعلا فضل ماشي وراها وورد كانت راحت عند راجل كبير في السن.
ورد :عمو متعرفش شقه ايجار اقعد فيها .
الراجل بخبث:........
يتبع.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
الراجل بخبث:في بس غاليه  اوي  ومستعد لديها ليكي بلاش بس في. مقابل.
ورد بصتله بخوف وقالت: خلاص مش عاوزه.(ومشيت أما أسر كان متعصب جدا من الراجل وكان عاوز يضربه بس خاف علي ورد وفضل مشي وراها وورد كل شويه تسال علي شقه ايجار بس ملقتش ومشيت وهي بتعيط أما أسر راح عند اخر راجل راحتله ورد .
أسر:البنت ال جاتلك هنا اديها شقه وانا هدفع الحساب ومتقولش اني دفعت ليك وهي هتسال علي السعر خلي السعر قليل تمام .
الراجل:امرك ياباشا.
أسر:روح بسرعه نادي ليها.
الراجل:حاضر يا باشا. (وجري عند ورد ال كانت ماشيه بتعيط)
الراجل:انتي يا انسه استني.
ورد وقفت بخوف وبصت لاقت الراجل ال كانت بتسال علي شقه وقالت بخوف:نعم.
الراجل:في شقه كده علي القد كان في كد ماجرها بس هو اتصل عليا وقال إنه مش عاوزها ف قولت تاخديها انتي.
ورد :بجد.
الراجل:اه .
ورد باحراج:طب ينفع اخدها وان شاء الله لنا الاقي شغل ادفعلك الفلوس.
الراجل:مفيش مشكله اتفضلي يلا.
ورد مشيت معاه ووصلوا قدام العماره والراجل اكلم:اتفضلي المفتاح اهو.
ورد:شكرا لحضرتك جدا بس ممكن اعرف الحساب قد اي.
الراجل:١٠٠٠.
ورد:تمام لما اشتغل هديهم ليك.
الراجل:تمام.(ورد طلعت وهي حاسه براحه نوعا ما ووصلت الشقه وقفلت عليها كويس انا أسر فضل مستني شويه بعد ما اطمن ومشي بعد ما قال للراجل يقوله علي كل حركه لورد.
(في شقة ورد)
ورد دخلت وبصت للشقه لاقتها مش نضيفه ف قررت تنضف جزاء والباقي تنضفه بعدين بعد وقت خلصت ودخلت تنام .
(في الصباح)
ورد صحيت وصلت فرضها وماكلتش لان مكنش في اكل ولا كان معاها فلوس المهم لبست وبعدين نزلت تدور علي شغل والراجل اول ما شافها اتصل بأسر.
(في الفندق)
أسر صحي علي صوت الموبايل ورد عليه.
الراجل:الوا يا أسر باشا.
أسر:خير في حاجه.
الراجل:اه الانسه  لسه نازله .
أسر:تمام شكرا.(وقفل معاه وقام يلبس وبعد وقت خلص واتصل بشخص)
أسر:هي فين دلوقت.
الحارس:راحة شركة الدمنهوري.
أسر ابتسم:تمام خلي عينك عليها .
الحارس:متقلقش يا باشا .
أسر:تمام(أسر قفل بعد ما عرف مكان ورد من الحارس ال كان موكله عشان يراقبها راح اخد ساعته وموبايله وطلع من الفندق وراح الشركه وفي اقل من ربع ساعه وصل ونزل وطلع علي طول فوق  لغايت أما وصل عند السكرتيره.
أسر: امال فين سراج.
السكرتير:مستر سراج جوا.
أسر :تمام(ودخل عند سراج اما سراج كان بيشتغل اللابتوب بتاعه ومخدش باله من ال دخل)
أسر:اي مفيش نورت يا أخويا.
سراج رفع رأسه وبصله بصدمه:اي ده أسر انت بجد جيت ولا بتخيل انت دخلت الشركه .
أسر بضحك:اه تخيل.
سراج قام وحضنه:نورت الشركه يا حبيبي .
أسر بابتسامه:بنورك ممكن اطلب منك طلب.
سراج:اطلب ال انت عاوزه.
أسر:في بنت وصلت هنا واسمها ورد .
سراج:اممم مالها.
أسر: هي جايه تقدم علي شغل عاوزاك تقبلها وتخليها تشتغل في الشركه .
سراج:ال انت عاوزه هيحصل بس قولي وقعت ولا لسه.
أسر:لا يا عم مفيش حاجه من دي انا همشي بس ياريت راتب واتصرف انا بق وعاملها زي اي موظف .
سراج :تمام 
أسر:انا همشي .
سراج:تمام لو عاوزة حاجه تقولي متتكسفش.
أسر بصله بحب وبعدين حضنه جامد وقال:اسف علي طريقة كلامي معاك انا بحبك اوي يا احلي اخ .
سراج بحب:وانا بحبك يا قلب اخوك.(أسر مشي وسراج طلب من السكرتيره تبعت ورد وفعلا السكرتيره نادت ورد واخدتها ودخلت لسراج .
سراج:تمام امشي انتي.
السكرتيره: أوامرك يا استاذ سراج.
سراج:اتفضلي يا انسه ورد .
ورد قعدة بتوتر ف سراج اكلم:ممكن الملف بتاعك.
ورد:اتفضل.
سراج اخد الملف وقراءه وفضل وقت ساكت وورد متوتره ف سراج قال بابتسامه:تمام يا انسه ورد انتي مقبوله اتفضلي علي الشغل والسكرتيره هتديكي راتبك.
ورد بفرحه: بجد بس انا لسه مشتغلتش عشان اخد فلوس .
سراج:عادي بنعمل كده مع الموظفين اتفضلي علي شغلك اتمني ليكي التوفيق.
ورد بفرحه:شكرا جدا لحضرتك مش عارفه اقولك اي 
سراج:متقوليش حاجه انا معملتش حاجه لكل ده الموظفين لازم يكونوا متسواين اتفضلي علي شغلك.
ورد: تمام يا استاذ سراج.(قالت كده ومشيت بفرحه )
المهم ورد بدءت شغلها وهي مبسوطه وعدت الايام وهي ملتزمه جدا بشغلها وكانت بتحاول تنسي ال حصلها بسبب أسر انا أسر كان مراقيها من بعيد وبتجيله  اخبارها كلها لغايت انا جه ال شقلب كل حاجه في يوم ورد كانت تعبانه جدا وكانت حاسه ان نفسها قالبه عليها ف راحت تكشف ف نفس الوقت ال الحارس اتصل بيه علي أسر وقاله علي مكان ورد وهو قلق ورا ليها وورد كانت وصلت واستنت دورها.
____
(في المستشفي)
ورد كانت قاعده ومستنيه دورها يجي وبعد خمس دقائق دورها جه ودخلت عند الدكتور.
الدكتور:اتفضلي اسمك اي.
ورد:اسمي ورد.
الدكتور:طب حضرتك بتشتكي من اي.
ورد:انا بحس بدوخه ونفسي بتقوم عليا ومليش نفس في الاكل خالص مش عارفه لي.
الدكتور :طب اتفضلي عشان اكشف عليكي.(ورد قامت وراحت نامت علي سرير الكشف والدكتور  بدء يشكف عليها بعد وقت خلص كشف وقالها تيجي ورد عدلت هدومها وطلعت)
ورد :خير يا دكتور هو في حاجه.
الدكتور:لا متقلقيش يا مدام ورد انتي مفكيش حاجه بس حضرتك حامل في الشهر الأول وانتي لازمك تغذيه وبلاش حركه في الفتره دي.
ورد اتصدمت ومعرفتش تنطق في نفس الوقت دخل أسر والدكتور قال:انت مين وازي تخش كده.
أسر:انا أسر جوز المدام.
الدكتور:تمام اتفضل انا مكنتش اعرف انك جوزها.
أسر:مفيش مشكله قولي مراتي فيها اي.
الدكتور: متقلقش المدام كويسه بس لازمها راحه عشان الجنين.
أسر بصدمه:جنين اي .
الدكتور:مدام ورد حامل .
أسر فرح جدا وقال:بجد شكرا لحضرتك(وبص لورد بحب )
أسر:يلا يا ورد قومي(ورد قامت وهي مش حاسه بحاجه من كتر الصدمه أسر اخدها وطلع بيها برا المستشفي وركبها العربيه وقال بفرحه:انا مبسوط اوي يا ورد انك حامل.
ورد اول ما سمعت كده استوعبت وبصت لاقت نفسها في العربيه وأسر جنبها ف قالت بزعيق:انا اي جابني هنا.
أسر بابتسامه:انا جيبتك.
ورد:انت بتستعبط واي ال قولته لدكتور ده.
أسر  بستغراب:قولت اي 
ورد بعصبيه:انك جوزي انت اهبل ولا عبيط ولا اي انا مش مراتك ازاي تقول كده.
أسر:انتي مراتي فعلا يا ورد.
ورد بجنون:متقولش زفت مراتي متجننيش انا مش مرات حد.
أسر:لا مراتي وام ابني ال جاي.
ورد بعصبيه:لا مستحيل اتجوزك واحد حقير زيك.
أسر طلع ورقه واداها لورد وقال:اقرأيها.
ورد اخدت الورقه وقراها وطلع فعلا أن هي مراته وقالت بصدمه:ازاي مراتك ازاي وحنا حتي مروحناش مأذون.
أسر: هحكيلك بس اهدي.
(فلاش باك)
أسر دخل الشركه وراح دخل علي اوضة المكتب بس ملاقاش سراج ف نادا السكرتيره .
السكرتيره:في حاجه يا استاذ أسر.
أسر :اه انا جيت بدال سراج وقالي أن لازم الاوراق دي تتوقع خلي ورد توقعهم بسرعه.
السكرتيره:حاضر يا استاذ أسر.(واخدت الورق وراحت لورد).
السكرتيره:ورد خدي بسرعه وقعي علي الورق ده.
ورد بستغراب:لي وفي اي.
السكرتيره:الاستاذ سراج محتاجهم يلا وقعي.
ورد: تمام (ووقعت علي الورق من غير ما تعرف مكتوب في ايه والسكرتيره اخدت الورق ودخلته لارس وبعدين مشيت وبعد ما مشيت أسر ابتسم بفرحه .
أسر:اخيرا يا ورد بقيتي مراتي.
(باك)
أسر:انا كنت مجهز الورق وانتي وقعتي وبقيتي مراتي.
ورد بغضب:لي انا مش بحبك ومش عاوزه اكون مراتك وكده كده هنزل الولد.
أسر:مش هتقدري لأن حضرتك مسلمه وعارفه كويس أن ال بيتقل نفس حرام.
ورد:ملكش دعوه.
أسر:لا ليا هو انتي هترضي ربنا يغضب عليكي .
ورد بدموع:........
يتبع....... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ورد بدموع:بس انا مش عاوزه الطفل ومش عاوزاك.
أسر بحزن: عارف انك بتكرهيني بس الطفل ملوش ذنب اطلبي ال انتي عاوزه وانا هعمله بس متنزليش ال في بطنك.
ورد:اي حاجه هطلبها هتنفذها.
أسر:اه اي حاجه تطلبيها.
ورد:يبقي طلقني وابعد خالص مش عاوزه اشوف وشك.
أسر بتنهيده والم:انا مش هقدر اطلقك بس هبعد وده وعد يا ورد بس اني اطلقك ده شيء مستحيل بس عندي شرط.
ورد:انت ليك عين تتشرط بعد ال عملته.
أسر بضيق:ورد اسمعيني وبلاش تقاطعيني.
ورد:خلص .
أسر:هتيجي تعيشي في البيت ال اهلي 
عايشين فيه .
ورد:لا مستحيل.
أسر: ده شرطي لو عاوزاني امشي خالص.
ورد اتنهدت:خلاص ماش بس هروح بصفتي اي.
أسر:بصفتك مراتي.
ورد:وانت هتقدر تقول لأهلك اني اغتصبتني.
أسر بصلها بألم وقال:بلاش كل مره تفكريني باليوم ده انا فاكر ويارتني ما عملت كده انا ندمان بس انتي مش مصدقني.
ورد سكتت ومردتش .
أسر اخدها علي الشقه ال هي متجرها وقال:انزلي يلا هاتي هدومك.(ورد نزلت تجيب هدومها وتاخرت فوق شويه وبعدين نزلت وهي ماسكه الشنطه وأسر طلع من العربيه واخد منها الشنطه حطها ورا وهي ركبت وهو كمان وبدء يسوق بعد نص ساعه وصل البيت.
____
(في بيت الدمنهوري)
أسر وصل وبص لورد وقال:انزلي يلا.(ورد نزلت وهو كمان وخلا الحارس يدخل الشنطه وهو وورد دخلوا وأبوه وأمه وسراج كانوا قاعدين فاجاءه لاقول أسر داخل بورد الكل استغرب وسراج اكلم.
سراج:أسر انت جايب ورد لي هو في حاجه.
أسر:لا مفيش بس واحد ومراته عادي.
الكل وقف بصدمه ومنصور قال:اي انت بتقول اي يا طائش يا فاشل انت اتجوزت .
أسر اتنهد: اه يابابا اتجوزت ومراتي حامل في شهرها الأول.
منصور بغضب:اكيد غلطت ما انت مل
قتش حد يربيك.
أسر بصله بوجع وقال:مش وقته يا بابا الكلام ده يا وجيده تعالي .
وجيده:نعم يا أسر بيه.
أسر:خدي ورد هانم وطلعيها الأوضه فوق .
وجيده:تمام اتفضلي يا هانم.
ورد طلعت مع وجيده ال ودتها الاوضه ونزلت وورد قعدة علي السرير بتفكر اي ال بيحصل.
(تحت في الصالون)
منصوره:احكيلي ال حصل.
أسر حماله كل حاجه والكل اتصدم ومنصور ضرب منصور وقال بيزعيق:اه يا حيوان تصدق انك متربتش انت ازاي تعمل في بنات الناس كده دمرت حياتها لي .
أسر عنيه دمعت:انا عارف اني غلطان بس والله ندمان وقررت اغير من نفسي .
منصور بسخريه:تغير من نفسك انت فاشل وهتفضل طول عمرك فاشل ولا تقدر تعمل حاجه.
سراج:ابوي مينفعش كده.
منصور بغضب:اسكت انت خالص وانت اطلع برا بيتي ومتدخلش البيت ده خالص انا ميشرفنيش انك تكون ابني.
علياء بدموع:اهدي يا منصور بالله عليك متقولش كده امال هيروح فين.
أسر دمعه منه نزلت وقال:انا همشي يا بابا خالص واوعدكم انكم مش هتشوفوت وشي  خالص بس عندي طلب واحد منكم.
منصور بغضب:وانت ليك عين تطلب حاجه بعد ال عملته.
سراج:بابا لو سمحت لحظه اتكلم يا أسر.
أسر:خلوا بالكم من ابني ومراتي امانه في رقبتكم (وقرب من أمه  )
أسر بحزن:لما مراتي تولد وتجيب ابني علي الدنيا حبيه يا امي بدال انتي مبتحبنيش وكوني حنينه عليه ماحرمهوش من حنيتك عليه زي ما حرمتيني من حنيتك عليا سامحيني لو عملت اي حاجه تغضب عليا أو زعلتك مني يا امي.
أمه بصاله بدموع وهو راح نحيت ابو واكلم:انا مش فاشل صدقني انا حاولت كتير اثبت اني ناجح بس حضرتك مقدرتش مجهودي وكنت دائما بتسمعني كلام بيدمرني نفسيا كان نفسي انك تاخدني في حضنك وتحسين بحنانك عليا تعرف لما كنت اشوف آباء الولاد ال معايا كنت بتمني انك تكون معايا بس انت كنتش فاضي ليا ويوم تخرجي قولتلك يا بابا انا هسلتم الشهاده ونفسي انك تكون موجود بس حضرتك مكنتش موجود كنت بحاول علي قد ما اقدر اني اثبتلك اني اقدر بس حضرتك مقدرتش مجهودي ولا تعبي.(قال كده وراح عند سراج)
اسر بابتسامه:ابني هو ابنك يا سراج خليك حنين معاه وكن بدالي هو اكيد هيستعر مني لو كنت ابوه ف كون حنين عليه وروح رجع مراتك دي حادثه هو ال حصل غصب عنها مش يقصدها رجع مراتك وابدء صفحه جديده والمسامح كريم وابقي ابعتلي صور ابني عشان اشوفه.
سراج حضنه وقال وعنيه دمعه:متقولش كد ابنك هيكون مبسوط انك ابوه خليك ومتمشيش.
أسر بوجع:ياريت اقدر اقعد بس محدش بيحبني يا سراج يلا بق انا همشي 
سراج :أسر استني(بس أسر كان مشي ومحدش وقفه وسراج بينادي  بعد ما أسر مشي سراح بص لأهله)
سراج:ارتاحتم كده علي فكره يابابا أسر مش فاشل فاكر لما الشركه كانت هتفلس أسر يومها فكر في فكره ونجحت والشرطه مش فلست انتوا قسيتوا عليه قوي محدش منكم اهتم بيه حتي انتي يا امي سبتيه لعمتي ومهتمتش فيه وانت يا ابوي عمرك ما خدته في حضنك انت مش فتش نظرة الوجع لما كنت بتحضني وهو لا  ياريتكم ما عملتم كده.(قال كده وخرج ومنصور دخل اوضة مكتبه بعد ما حس فعلا أنه فقد ابنه بعاملته ال عاملها ليه وبردك علياء دخلت الأوضاع وفضلت تعيط أما ورد كانت واقفه فوق علي السلم وسامعه كل حاجه بس محدش شافها 
المهم هي دخلت اوضتها ونامت وهي بتفكر في ال حصل في أسر.
(في صباح )
صحيت ورد علي خبط الباب ف قامت فتحت لاقت ام اسر ف قالت بتوتر:.......
يتبع.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
(في صباح )
صحيت ورد علي خبط الباب ف قامت فتحت لاقت ام اسر ف قالت بتوتر:اتفضلي.
علياء بابتسامه:صباح الخير يا حببتي عامله اي.
ورد: الحمدلله كويسه .
علياء:يلا عشان ننزل عشان تاكلي وتتغذي .
ورد:لا انا مش جعانه.
علياء:لي يا حببتي ميصحش كده يلا بق عمك منصور بعتني ليكي يلا بق متكسفنيش .
ورد: تمام هلبش وانزل.
علياء:تمام يابنتي هنزل وهستناكي تحت.
ورد: تمام.
(في الصالون تحت)
كان منصور وعلياء قاعدين علي السفره 
منصور:هي فين.
علياء:هتلبس وتنزل .
منصور: ماشي.
شويه وورد نزلت وقالت بكسوف:صباح الخير.
منصور بابتسامه:صباح النور يا بنتي تعالي اقعدي.
ورد قعدة بكسوف ف علياء قالت:كلي يا بنتي متكسفيش.
ورد:حاضر.(بعد شويه دخل سراج ومراته)
سراج :السلام عليكم .
الكل:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.
علياء بابتسامه:تعالي يا ريم نورتي البيت.
منصور:أو والله البيت كان وحش من غيرك .
ريم بابتسامه:بنوركم تسلم يا عمي.
ريم بصت لي ورد بستغراب وبصت لسراج ال فهم وقال:مرات أسر .
ريم بصدمه:أسر هو أسر اجوز.
سراج:اه وهيبقي اب .
ريم بفرحه:بجد الف مبروك ازيك يا انتي اسمك اي.
ورد:اسمي ورد.
ريم:اتشرفت بيكي وانا ريم .
ورد:الشرف ليا.(المهم الكل قعد ياكل وبعدين خلصوا اكل وكل واحد بق يعمل شغله أما ريم اخدت ورد عشان يتكلموا)
ريم بحماس:قوليلي بق عندك كام سنه واتعرفتي ازاي علي أسر.
ورد:عندي٢٥سنه وأسر شافني وكد .
ريم:انا زيك كده كان عندي ٢٦سنه وسراج شافني واتجوزنا وكنت حامل بس قدر الله وماشاء فعل.
ورد:أن شاء الله ربنا يرزقك بالذريه الصالحه.
ريم:أن شاء الله انتي حامل في الشهر الكام.
ورد:في الاول.
ريم:ربنا يقومك بالسلامه.
ورد : يارب (وبعدين قعدوا يتكلموا وقت كتير)
المهم عدا خمس شهور وكانت ورد تعبانه جدا بس الكل كان مهتم بيها وفي يوم سراج كان موجود وفاتح الكاميرا وعامل نفسه بيعمل حاجه وحطط السماعه في ودنه.
أسر:شكلها بق قمر بالحمل .
سراج:اه فعلا.
أسر بغضب:سراج في اي.
سراج بضحك:بهزر والله عمري ما بص لمرات اخويا دي اختي.
أسر:ربنا يخليك هي هتجيب ولد ولا بنت.
سراج:معرفش والله .
أسر:امم طيب هي ماسكه طبق في اي.
سراج ضحك وقال:قاعده تاكل كيوي عشان نفسها فيه.
أسر:بس ماشاء الله يعني انا شايف كيسه جنبها وفي الطبق.
سراج ضحك ومكنش قادر:ما هي طلبت كيوي يابني عشان امك قالت ميطلعش كيوي في وشه 
أسر:امم تمام.
منصور:في اي يا سراج بكلم مين وموجه الكاميرا نحيت ورد لي.
سراج:مفيش يا حاج بشتغل مش اكتر.
منصور:تمام.
ورد قربت من سراج وقالت:عمو سراج.
سراج شاور علي نفسه وقال:انا ولا بتنادي علي مين.
ورد:انت.
سراج:انا علي الاخر الزمن يتقالي عمو.
ورد:انا لازم احترمك.
سراج ابتسم وقال:تسلمي يا ورد قولي عاوزه اي .
ورد :عاوز ٢كيلوا موز عشان الولد(أسر كان بيشرب ولما سمع كده شرق وسراج سامعه وهيموت من الضحك).
سراج:عيوني حاجه تانيه.
ورد:لو مش هتعبك هات فرواله عشان ماما قالت اكل منها كتير عشان الواد يطلع حلو.
أسر :ياختي كل ده لي.
سراج :تمام يا ورد ال تعوزيه اكتبيه في ورقه وأنا اجيبه ليكي مخصوص.
ورد:تمام شكرا .(ودخلت المطبخ)
أسر:هي مين دي.
سراج ضحك وقال:مراتك.
أسر:دي بتاكل كتير اوي.
سراج:الله اكبر في اي يا أسر انت بتحسد مراتك وابنك.
أسر:لا مش قصدي بالهنا والشفا .
سراج:هقوم ق عشان اجيب الطلبات ليها سلام يا ابو سليم.
أسر :سلام يا حبيبي.(سراج راح جاب كل حاجه وعدت ايام وديانا أسر يخلي سراج يفتح كاميرا عشان يشوف ورد كانت وحشاه جدا كان دايما بيطمن عليها  المهم ورد بقت في الشهر السابع  وبق الحمل تعبها جدا.
(علي الفجر)
ورد صحيت وهي حاسه بألم في اسفل ضهرها وبطنها وكانت تعبانه فضلت تتحرك يمكن الوجع يهدأ بس مفيش فايده ف قررت تروح ل علياء وفعلا ورد راحت وخطبت علي الباب و منصور هو ال فتح.
منصور بقلق:خير يا بنتي في حاجه.
ورد بتعب:لا متقلقش يا بابا بس ممكن تنادي لي ماما محتاجها.
منصور:حاضر لحظه.
منصور دخل الاوضه وصحي علياء وعلياء طلعت واخدت ورد علي الاوضه وقالت:في اي يا بنتي مالك.
ورد:حاسه بتعب وجع أسفل الضهر والبطن.
علياء:يبقي هتولدي .
ورد بخوف: ..............
يتبع.........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ورد بخوف: لا مش عاوزه انا خايفه.
علياء:متخافيش يا حببتي كلنا معاكي هقوم احضرلك هدوم وهدوم البيبي واصحي سلفتك (قالت كده ونادت لي ريم وسراج صحي بردك والكل كان صاحي المهم سراج اتصل بي أسر وشويه وجاله رد)
أسر بنوم:الو مين.
سراج: أسر فوق عاوز اقولك حاجه.
أسر اول ما سمع صوت سراج اتعدل في قلق وقال:في اي يا سراج لي بتتصل في الوقت ده.
سراج:ورد هتولد.
أسر بقلق:طب هي كويسه ولا في اي مالها.
سراج:اهدي هما بيجهزواها جوا عشان نروح المستشفي.
أسر بخوف:طب ابقي طمني عليها ومتقفلش .
سراج:حاضر متقلقش هتكون كويسه باذن الله.
أسر:باذن الله .(فاجأه سمعوا صوت صريخ ورد)
أسر بخضه:ورد يا سراج مالها.
سراج:اهدي اكيد ده بسبب الالم هروح اجهز العربيه (وفعلا سراج جهز العربيه وعلياء وريم جهزوا ريم وركبوا كلهم العربيه و ورد كانت بتصرخ بألم وأسر كان سمعها وكان حاسس بوجع في قلبه ومرعوب عليها)
_____
(في المستشفي)
سراج وصل والممرضات طلعت بترولي واخدوا ورد ال كانت بتصرخ جهزوها وبعدين اخدوها علي اوضة العمليات وأسر كان سامع كل حاجه المهم أسر ومنصور وسراج كل واحد راح يصلي وريم وعلياء دخلوا اوضة مخصصه للصلاة وصلوا كلهم وبيدعوا لي ورد تقوم بالسلامه بعد عشر دقائق الكل خلص وفضلوا مستنين قدام اوضة العمليات.
(بعد ساعتين )
الكل سمع صوت طفل بيعيط فرحوا  وأسر لما سمعه عنيه دمعت شويه والممرضه طلعت وماسكه طفل في أييديها الكل قرب منها بلهفه عشان يشوفوا الولد.
الممرضه:الف مبروك المدام جابت ولد.
منصور:الله يبارك فيكي يا بنتي هاتي حبيب جوا ده.(الممرضه اداه الطفل وأسر )
اسر:اسالها علي ورد.
سراج:المدام ورد عامله اي.
الممرضه:المدام ورد كويسه الحمدلله متقلقوش .
سراج:تمام شكرا. (الممرضه مشيت وأسر اطمن)
أسر بلهفه:صوره نفسي اشوفه.
سراج:حاضر .(وفتح الكاميرا وصور الطفل وبعتها لأسر)
أسر بفرحه ودموع:ماشاء الله كان نفسي اشيله في أيدي.
سراج:ارجع وانت تشيله.
أسر:مش هينفع.(منصور اخد من سراج الموبايل )
منصور:لا ينفع ارجع لمراتك وابنك ارجع عشان كلنا يا أسر مراتك وأهل وابنك محتاجينك ارجع يابني.(علياء اخدت الموبايل)
علياء بدموع:أسر انت وحشتني يابني ارجع عشان خاطري.
أسر بحزن:مش هقدر ارجع عشان وعدت ورد اني مش هخليها تشوف وشي.
علياء :بس يا.(بس الممرضه جات وقالت إن ورد بتفوق الكل دخلها وسراح قال إنه هيقفل وهو قاله تمام)
(في الأوضه)
ورد كانت بتفوق واحد واحده من البنج لغايت أما فاقت خالص وقالت: ابني.
علياء:اهدي يا حببتي هو كويس متقلقيش.
ورد :عاوزه اشوفه.
منصور:حاضر يا بنتي روح يا سراج هاته .
سراج:حاضر.(سراج راح جاب الطفل واداه لورد وورد بصت ليه بحب  وسكتت وبعدين اكلمت).
ورد:ممكن بعد اذنك تتصل بي أسر.
الكل اتصدم ف سراج قال:بجد عاوزاني اتصل بيه.
ورد:اه.
سراج :تمام لحظه(واتصل بيه وأسر رد بسرعه)
أسر بلهفه:ورد عامله اي يا سراج.
سراج:هي كويسه بس هي عاوزه تكلمك.
أسر بصدمه:بتهزر صح.
ورد:لا مش بيهزر  انا عاوزه اكلم معاك فعلا بس ممكن تسبونا لوحدنا.
الكل خرج وورد ماسكه الموبايل وقالت: ارجع.
أسر:ها بتقولي اي.
ورد:بقولك ارجع مينفعش تسبني كده انا وابنك في حد يسيب مراته كده.
أسر بصدمه:ورد انتي كويسه ولا البنج مأثر عليكي .
ورد ضحكت:انا كويسه والله انت مش عاوز تيجي وتشوف ابنك.
اسر بلهفه:لا نفسي اشوفكك واشوفه.
ورد:يبقي ارجع بسرعه انت وحشتنا.
اسر بدهشه:انا.
ورد :اه يا عم في اي.
أسر :عم ماشي نشوف الكلام ده لما ارجع هحجز طياره واجي .
ورد:تيجي بالسلامه.(ورد قفلت والكل دخلها وهي عرفتهم أنه جه وهما اتبسطوا بعد ساعتين أسر دخل من باب الاوضه ومنصور وعلياء جربوا عليه وحضنوه وسراج وريم سلمت عليه وهو بص لي ورد بلهفه وقرب بأس راسها.
أسر بحب:حمدالله على سلامتك.
ورد:الله يسلمك خد شيله.(أسر شال الواد بحب وباسه وكبر في ودنه)
أسر :سامحيني يا ورد 
ورد :مسمحاك.
أسر:انا بجد.
ورد:اه بجد.
أسر :عندي ليكي مفاجاء بالمناسبه الحلوه دي 
ورد:اي هي.
أسر :لحظه بس (وخرج وغاب شويه ورجع وهو جايب نعمه ام ورد.)
ورد بصدمه:ماما.
نعمه بدموع:بنتي وجريت عليها وفضلت تبوس في ورد.وقاالت:وحشتيني اوي.
ورد بدموع:وانتي اكتر سامحيني يا ماما.
نعمه:مسمحاكي يا حببتي سامحيني انتي علي ال عملته.
ورد: مسامحكي بس ازاي حصل كل ده وأسر عرف مكانك ازاي.
نعمه بابتسامه:هو كلمني فون وشرحلي كل حاجه  .
ورد بصت لأسر بأمتنان وقالت:شكرا .
أسر بحب:متشكرنيش ده ال كان لازم يتعمل.
سراج:بما أن الكل مجتمع حابب اقولكم أن ريم حامل في الشهر التاني.
الكل بارك بفرحه وأسر قال:خلاص انا طالب ايد البت من دلوقتي لابني.
سراج:أن شاء لو بنت .
أسر:أن شاء الله.
منصور :انا مبسوط أن الكل مجمع ربنا ما يحرمنا من بعض ابدا.
الكل:امين يارب العالمين.
تمت❤️

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-