رواية احببت غيرة الحب كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية احببت غيرة الحب كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية احببت غيرة الحب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المجهولة رواية احببت غيرة الحب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية احببت غيرة الحب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية احببت غيرة الحب كاملة جميع الفصول
رواية احببت غيرة الحب بقلم الكاتبة المجهولة

رواية احببت غيرة الحب كاملة جميع الفصول

عبد الرحمن بزعيق: مش قولتلكك مافيش زفت خروج ب البس دااا
جني بدموع: اشمعنا انا ماكل البنات بتلبس كداا 
عبد الرحمن بعصبيه: وانا مالي ب البنااات التانيههه اتهببي ادخلي ومشوفش البس دا تاني عشان المره الجايه هتصرف تصرف ميعجبكيش 
لتدخل جني غرفتها وهيا تبكي وجلس عبد الرحمن فوق الاريكه وهوا  يدلك المنطقه التي بين حاجبيه وتاتي امه إليه 
ام عبد الرحمن بحنيه: براحه عليها شويه ي حبيبي انتا عارف انها ملهاش غيرنا بعد ماخالتك اتوفت
عبد الرحمن بهدوء: حاضر ي امي  بس انتي عارفه اني قولتلها مليون مره متخرجش كدا 
مامتو تبطبت عليه بحنيه 
ام عبد الرحمن بحنيه: ربنا يهديك قوم صالحها ي حبيبي 
عبد الرحمن بهدوء: حاضر ي امي هقوم اهو
ليقف عبد الرحمن ويتجه لغرفه جني ويطرق الباب عده طرقات ولم ترد عليه وفتح الباب بهدوء تام ودخل جلس بجانبها علي السرير 
عبد الرحمن بحنيه: متزعليش بس انتي عارفه اني قولتلك مليون مره متلبسيش كدا تاني 
جني بدموع: بس انا كنت عايزه البس  كدا 
عبد الرحمن بصبر: مينفعش ي حببتي لازم تبقي محتشمه وانتي خارجه البسي الي انتي عيزاه ف البيت بره البيت خلي لبسك كويس و محتشم فهمتي 
جني مسحت دموعها و ابتسمت ابتسامه صغيره
: ايوا فهمت
ليقبلها علي خدها ويقف ليخرج وقبل ان يخرج القا نظره عليا وجدهاا تنظر ل الأرض بكسوف ليبتسم ابتسامه صغيره ويخرج 
ام عبد الرحمن بفضول: عملت اي ي حبيبي طمني 
عبد الرحمن بهدوء: كل حاجه كويسه وفهمتها غلطها وهيا خلاص فهمت متقلقيش ي ست الكل 
ليذهب ادهم الي غرفته و يغير ملابسه و هوا عاري الصدر لا يلبس اي شيء فقط بنطاال 
 كان متمدد فوق الفراش ومغمض العينين ليطرق الباب عده طرقات صغيره 
عبد الرحمن: اتفضلي
لتدخل جني بهدوء ثم تنزل رأسها بخجل عندما راته عاري 
جني بخجل: جبتلك القهوه و خالتي بتقولك نص ساعه و الأكل هيجهز 
ثم تتوجه للخروج وقبل انا تخرج اوقفها صوت عبد الرحمن 
عبد الرحمن: استني 
لتقف وتنظر للارض 
جني ب احراج: ن نعم في حاجه  وقبل ان تلتف اليه حاصرها بين يديه عند الحائط وينظر لشفتيها برغبه ثم........... يتبع.
عبد الرحمن بهدوء: روحي انتي وانا جاي اهو
لتدخل جني المطبخ عند خالتها لكي تساعدها لتنظر خالتها اليها 
ام عبد الرحمن بحنيه: اي ي حببتي قالك اي
جني: قالي ماشي 
ليجهزو الغداء ويرتبو السفره وتنده ام عبد الرحمن عليه وياتي وياكلون ويعم الصمت في المكان قبل ان ينطق عبد الرحمن 
: امي محتاجك في كلمتين بعد الأكل 
ام عبد الرحمن بهدوء: ماشي ي حبيبي 
ليقف عبد الرحمن بعد انتهائه من الأكل ويدخل غرفته ثم تتصل عليه فتاه ويجلس يتكلم  ويهزر معها ليطرق الباب عده طرقات 
عبد الرحمن بضحك: استني خليكي معايا دي زمانها جني جايبه الشاي 
البنت الي علي التيليفون بزهق: ايوا جني روح ي خويا افتحلها نفسي اشوف جني اليي حضرتك ميت عليها دي 
لتدخل جني وتترك الشاي فوق التربيزه وتخرج بسرعه ليبتسم ابتسامه تسحر كل من يراها ثم يرجع ويتحدث مع الفتاه
عبد الرحمن بتوهان: كنتي بتقولي حاجه ي ميرا 
ميرا بضحك: لا دا انتا مش معايا خالص 
عبد الرحمن بتفكير: طيب ي ميرا انا هعمل حاجه وهرجع اكلمك 
ليغلق الخط مع ميرا ويتجه الي غرفه والدته ويطرق الباب ثم ياتي له الإذن ب الدخول ليدخل ويجلس علي الفراش امام والدته ويجلس لوقت قصير يفكر قبل ان تقاطع تفكيره والدته 
ام عبد الرحمن بحنيه: في اي ي حبيبي مالك
عبد الرحمن بهدوء: انا عايز اتجوز جني ي امي 
ام عبد الرحمن: مش هتوافق يبني 
عبد الرحمن بتفكير: قوليلها وشوفي رايها 
ام عبد الرحمن بهدوء: حاضر يبني هقولها 
ليخرج عبد الرحمن وتاتي جني لتجلس مع خالتها قليلا ثم تفتح ام عبد الرحمن الموضوع معها لكي تعرف رايها 
: بقولك ي حببتي عبد الرحمن عايز يتجوزك 
جني بصدمه: ن نعم 
ام عبد الرحمن بضحك: هوا جه قالي وانا قولت هسالك اي رأيك 
جني: لا مش موافقه ي خالتي 
لتخرج وتذهب الي غرفتها بسرعه وبعد قليل ياتي عبد الرحمن من الخارج ويغلق باب البيت و يدخل ل امه ك عادته ثم يجلس امامها وامه شارده ف افكارها كيف سوف تقول له انها لم توافق 
ام عبد الرحمن: جني مش موافقه
عبد الرحمن بغضب: يعني اي مش موافقه 
ام عبد الرحمن بهدووء: مرضيتش يبني حاولت معاها 
عبد الرحمن بعصبيه: حاولي معاها تاني 
ليخرج من غرفه والدته بعصبيه ثم يغلق باب البيت خلفه بقوه و........ يتبع
يغلق باب البيت خلفه بقوه وتدخل جني الي خالتهاا 
جني بدموع: خلاص ي خالتي قوليلو موافقه 
ام عبد الرحمن بقله حيله: تعالي فحضني ي حبيبه خالتك
لتحضن جني خالتها وتبكي بقوه وخالتها تتبطب عليها بحنيه 
ام عبد الرحمن: خلاص ي حببتي اهدي انا عارفه انك موافقه بس رفضتي بسبب انك افتكرتي مامتك وانها مش جمبك انتي عارفه انها في مكان احسن من هنا بكتير 
لترفع خالتها وجهها وتمسح دموعهاا بحنان وتبتسم ابتسامه صغيره 
ام عبد الرحمن: طب انا جمبك ي حببتي اهدي و مش احنا ي بت متفقين اننا عايزين نربيه 
جني بعدت عن خالتها قليلا وابتسمت لها عندما تذكرت انها كانت المفروض ان توافق من اول مره لكي تنفذ خطتها هيا و خالتها 
جني بضحكه رقيقه: صح ي خالتو انتي قوليلو اني موافقه
ام عبد الرحمن بضحك: وبعدين ي بت انتي باين اوي انك بتحبيه بس مش عايزه تقولي 
جني بصتلهاا باستنكار: مييين اناااا احبوو لييييه 
ام عبد الرحمن بضحك: في اي ي بنتي انتي هتنكري استني استني بكره تشوفي ويلا قومي من هنا ي بتتت خليني انام شويه 
لتخرج جني من غرفه خالتها وتغلق الباب خلفها وبعد قليل ياتي عبد الرحمن من الخارج و يدخل غرفه والدته ليجدها تجلس تمسك مصحفها وتقرا فيه ليدخل ويبوس رأسها ثم يجلس بجوارها علي الفراش لينظر لها قليلا 
عبد الرحمن بهدوء:خلاص ي امي لوــ
لتقاطعه والدته قبل ان يكمل كلامه 
ام عبد الرحمن ببتسامه: هيا موافقه ي حبيبي هيا بس كانت زعلانه عشان خالتك مش جمبها 
عبد الرحمن بتفهم: بس انتي ي امي زي مامتها وانتي هتقفي جمبها 
ام عبد الرحمن: قولتلها كدا ي حبيبي وهيا وافقت خلاص وشوف انتا عايز تجيب المأذون ايمتا ونكتب الكتاب بس 
عبد الرحمن بهدوء: بس اي ي امي كملي 
ام عبد الرحمن بجديه: مافيش حاجه هتحصل بينكو 
عبد الرحمن بعصبيه: ازاي تبقا مراتي و مافيش حاجه تحصل بينا 
ام عبد الرحمن: اهدا هيا موافقه بس دا طلبها الوحيد وافق عليه يبني لحد ماتتعود عليك وبعدين شوف رايها اي
عبد الرحمن بتفكير: خلاص ماشي انا هتجوزها النهارده وو......يتبع
عبد الرحمن بتفكير: خلاص ماشي انا هتجوزها النهارده 
لتزغرط والدته بفرحه وتحتضنه 
ام عبد الرحمن: الف مبروك ي حبيبي 
عبد الرحمن بإبتسامه: الله يبارك فيكي ي امي انا هروح اجيب المأذون وجاي وانتي عرفي جني وخليها تجهز
ليخرج عبد الرحمن وتذهب ام عبد الرحمن الي غرفه جني لتجدها تجلس علي الفراش ممسكه بهاتفها وتقلب فيه بملل 
ام عبد الرحمن بفرحه: مبروك ي حبيبه خالتك 
جني بخجل: الله يبارك فيكي ي خالتو
ام عبد الرحمن بإبتسامه: قومي ي حببتي اجهزي قبل م المأذون يجي 
لتخرج ام عبد الرحمن لكي تتركها تبدل ملابسها ثم تنهض جني من علي الفراش وتخرج ملابس لها وترتديها وبعد قليل ياتي عبد الرحمن و معه المأذون 
لتدخل ام عبد الرحمن ل جني 
ام عبد الرحمن بفرحه: يلا ي حببتي المأذون جه 
لتخرج جني مع خالتها بخجل ويزوجهم المأذون ثم يحملها عبد الرحمن ويدخل بها الي غرفتهم وجني تدفن رأسها في رقبته بخجل ثم يضعها فوق الفرااش بحنيه ويقترب منهاا ببطئ و ينظر لها برغبه ثم ينظر لشفتيها ويقترب ويقبلها بشغف وبعد ان ابتعد عنها 
جني بتوتر: ه هوا م...  
قاطعها قبل ان تكمل كلامها 
عبد الرحمن بتفهم: خلاص قومي خدي شور وتعالي عشان ننام 
لتتنفس جني براحه ثم تنهض من علي الفراش وتاخذ ملابس لها وتتوجه الي الحمام
ليبدل عبد الرحمن ملابسه و يرتدي بنطال فقط ويجلس علي الفراش مغمض العينين وتخرج جني من الحمام وهيا تنشف شعرها ثم تجلس امام المرأه ويحتضنها عبد الرحمن من الخلف و ياخذ منها الفرشاه ويمشط لها شعرها وبعد ان انتهي قامت جني وتوجهت الي الفراش لتنام وياتي عبد الرحمن وينام فوق الفراش بعد قليل وجد عبد الرحمن جني نائمه ليقترب منها ويحتضنها ثم ينام بعمق وو....... يتبع
حبيبه: يعني تجوزي و متقوليليش ي ندله دا انا صحبتك بلاش صحبتكك اختك 
جني: والله كل حاجه جت بسرعه المهم انتي عامله اي مع ابن عمك 
حبيبه بهزار: بس بس بس متفكرينيييش 
جني بضحك:ليه يختي 
حبيبه: فكك منو بقااا انا زهقتت ي شيخهه انا جيت عندك عشان افك عن نفسي بلاش نتكلم عليه بقا 
جني: حاضر ي ستي 
حبيبهه بضحك: قوليلي بقاا ي بت انتي شكلك مش ناويه علي خير وباين عليكي 
جني بهزار: تسدقي صح هموت الواد 
حبيبه بضحك: لاا موصلتش ل الدرجادي ي بنتي في اييي 
جني بتفكير: في بنات بتكلمو حتي الصبح صحيت علي صوتو وهوا بيكلم واحده اسمها ميراا 
حبيبهه بهدوء: وهتعملي اي دلوقتي 
جني بهدوء: لا منا فكرت مع خالتي وعرفت هعمل اي وهبقا اقولك بعدين انا هعمل اي مش دلوقتي 
حبيبه: خلاص ماشي المهم تعالي نطلع عند خالتو عايزهه اقعد معاها بقالي كتير مشوفتهااش 
لتخرج حبيبه وجني الي خالتها ويجلسو معها وتفتح حبيبه زراعيها عندما ترا ام عبد الرحمن 
حبيبهه بإبتسامه: خالتووو حببتي وحشتينييي 
ام عبد الرحمن بضحك: تعالي ي حبيبه خالتك وحشتيني اكتر 
جني بهزاار: واناا روحت فييين بقا ان شاء الله 
ام عبد الرحمن بضحك: تعالو انتو الاتنين فحضني ولا تزعلي نفسكك 
ليضحكو جميعا ثم تتقدم جني وحبيبه الي خالتها ويجلسو بجوارهاا 
**************
احمد بضحك: اي دا اي داا كنت متوقع انك مش هتنزل الشغل الا بعد شهر 
عبد الرحمن بضيق: بس ياعم شهر اييي 
لتدخل فتاه عليهم وتتوجه الي عبد الرحمن 
ميرا باستفزاز: منبسطش معها فنزلت تدور علي غيرها ولا اي 
عبد الرحمن بهدوء: لا منزلتش ادور علي غيرها انا مبسوط معاها جدا ياريت بس ي ميراا ماتجيبيش سيريتها تاني لانك انتي نفسك عارفه انها احسن منكك عشان كدا متغاظه 
لتخرج ميرا بعصبيه ثم يبتسم عبد الرحمن ابتسامه جانبيه 
احمد بضحك: لا بس عرفت تحرجها زمانها بتولع 
عبد الرحمن بضحك: خلاص ياعم انا ماشي 
احمد بهزار: ايوا ياعم مين قدك 
ليبتسم عبد الرحمن ويذهب 
***************
حبيبهه بملل: خاالتووو خلصتي ولا لسههه انا جعانههه 
جني بضحك: خلاص ي بنتي في اييي هنخلص اهو و اصلا زمان عبد الرحمن جاي 
حبيبهه بهزار: ماليش دعوه يختي انا هاكل من غيروو مش هستنااه 
ليفتح عبد الرحمن باب المنزل ويدخل 
عبد الرحمن بضحك: صوتككك واصل ل تحت ي بت في اي 
حبيبهه بهزار: بس متقولش ي بتت 
عبد الرحمن: خلاص ي بتت 
ثم يدخل الي غرفته 
حبيبهه بضحك: برضوو بيقولي ي بت
لتدخل جني وراء عبد الرحمن 
جني بتوتر: احم اساعدك في حاجه 
عبد الرحمن بهدوء: جهزيلي الحمام و طلعيلي هدوم
لتذهب جني لتخرج ملابس له ثم تدلف الي الحمام وتجهز الماء 
وتخرج 
جني بهدوء: محتاج حاجه تاني انا هخرج اكمل تجهيز الأكل مع خالتي 
لم تنتظر رد منه وخرجت الي خالتها لتجهز السفره هيا و حبيبه و ياتي عبد الرحمن ويجلسو ل يأكلو وتتحدث حبيبه مع جني 
حبيبه بضحك: بتت ي جني عيزاكي تزهقي الواد دا في عيشته 
عبد الرحمن بهزار: الواااد ليا اسم علي فكرهه ي بت 
ليضحكو جميعاا ثم ينتهو من الأكل ويجلسون في الصاله ويشربون شاي 
وبعد قليل ذهبت حبيبه ثم دخل عبد الرحمن الي غرفته وجني دخلت المطبخ لكي تساعد خالتها في التنضيف بعد ان انتهت ذهبت الي غرفتها هيا و عبد الرحمن واخرجت ملابس لها لكي تدخل تستحم ثم تدخل تستحم وتخرج لتجد عبد الرحمن يحاوط خصرها من الخلف و يدفن وجهه في رقبتها ويقبل رقبتها ويصنع علامت ملكيه وو..... يتبع
جني بتوتر: عبد الرحمن لا مش النهارده 
ليبتعد عبد الرحمن عنها ببرود ثم يتوجه الي الفراش وقبل ان ينام يرن هاتفه 
عبد الرحمن بهدوء: ايوا ي سو عايزه اي 
سو بدلع: اي موحشتكش 
عبد الرحمن ببرود: مش وقتك خالص قولي عايزه ايي 
سو: لا بس بطمن عليك 
عبد الرحمن ببرود: علي فكره انتي بتشوفيني ف الشغل دا لو ناسيه 
ثم يغلق الهاتف قبل ان تكمل حديثها و يضعه فوق التربيزه وينام لتنظر جني إليه ثم تتوجه الي الفراش بجانبه و تنام 
ليستيقظ عبد الرحمن ويبدل ملابسه و يترك جني نائمه ويذهب الي عمله 
**********
عبد الرحمن دخل القسم وتوجه الي غرفه صديقه احمد 
عبد الرحمن بهدوء: صبااح الخير
احمد: صباح النور 
عبد الرحمن: مافيش جديد ف القضيه 
احمد بتفكير: لا مافيش بس جالنا معلومات ان في تسليم هيتم النهارده 
عبد الرحمن: خلاص تمم انا هروح اتابع بقيت الشغل و انتا كمل 
ليذهب عبد الرحمن الي مكتبه و يجلس وبعد قليل يطرق الباب وتدخل سو
سو بدلع: صبااح الخير 
عبد الرحمن بهدوء: صباح النور خير في حاجه 
سو: لا حبيت اجي اشوفكك
عبد الرحمن ببرود: وشوفتيني اتفضلي روحي علي مكتبك 
سو بنرفزه: ماشي ماشي ي حضره الظاابط 
*************
جني بفرحه: اي دا وفاااء عامله ايي وحشتيني 
ام عبد الرحمن اخدت بنتها في حضنها بفرحه 
: وحشتيني ي حببتي وحشتيني اوي 
وفاء حضنت مامتها بحب 
: خلاص ي امي اديني جيت اهو وهقعد علي قلبكوو 
ام عبد الرحمن بضحك: اقعدي ي حببتي المهم متسافريش تاني 
بعد قليل ياتي عبد الرحمن وتذهب وفاء وتحتضنه بقوه 
: عبد الرحمن وحشتنييي 
عبد الرحمن بفرحه: اي دا وفاء انتي جيتي ايمتا ي بتت 
وفاء: لسه جايه من ساعه 
عبد الرحمن: هدخل اغير و وجايلكك 
ليدخل غرفته و تذهب جني خلفه لتحضر ملابسه و تحضر له الحمام ليستحم ويخرج يجدها تجلس فوق الفراش ليقترب منها ويقبلها بشغف وهيا تحاول ابعاده ليبتعد عنها بعصبيه 
عبد الرحمن بعصبيه: مترجعيش تعيطي لما تلاقيني جايب بنت ونايم معاها علي السرير داا 
ووو...... يتبع
ليخرج عبد الرحمن من المنزل وتذهب جني الي خالتها وترتمي في حضنها 
ام عبد الرحمن بحنيه: اهدي ي حببتي انتي عارفه ان الرجاله مش بتصبر مبالك انتي منعاه بقالك اسبوع مش بعيد ينفز كلامو ويدخل عليكي ب بنت دلوقتي 
جني بدموع: لا انا متاكده ان هوا مش هيعمل كدا 
ام عبد الرحمن بابتسامه: احنا اتفقنا نغيرو بس مش ب الطريقه دي لانو مش هيصبر اصلا 
جني مسحت دموعها و قعدت معاهم شويه وبعدين كل واحد قام دخل اوضتو و جني دخلت اوضتها هيا و عبد الرحمن وفضلت مستنيااه لحد مانامت غصب عنها لياتي عبد الرحمن ف منتصف اليل و يقلع التيشرت و يلبس بنطال مريح و ياخذ جني ف حضنه و ينام وتستيقظ جني قبله وتنظر اليه بحب سمعت تخرج لها ملابس و تدخل الحمام لكي تستحم وخرجت وجدت عبد الرحمن قاعد علي السرير 
جني بابتسامه: صباح الخير 
عبد الرحمن ببرود: صباح النور 
لياخذ ملابس له و يدخل يستحم ثم يخرج عند والدته 
عبد الرحمن بابتسامه: صباح الخير ي ست الكل 
ام عبد الرحمن بحنيه: صباح النور ي حبيبي يلا عشان تفطر 
عبد الرحمن بستعجال: لا ي حببتي كلو انتو انا هفطر ف الشغل عشان مستعجل ليركب سيارته ويذهب الي عمله 
**********
عبد الرحمن: صباح الخير ي احمد عملت اي امبارح 
احمد بهدوء: صباح النور كل حاجه خلصت و المهمه نجحت الحمد الله 
عبد الرحمن: طب كويس انا هروح المكتب اخلص الشغل الي ورايا وهمشي 
احمد بابتسامه: خلاص ماشي 
************
وفاء بضحك: ي بتت انتي هبلهه متوافقي فيها ايي 
حبيبهه باستنكار: لا طبعااا مش عيزااه ي بنتي في اييي
جني بضحك: عندها حق ي حبيبه وافقي منا مكنتش موافقه بس ف الأخر اتجوزت 
حبيبهه بستفزاز: لا يختي انتي بتحبييه عشان كدا وافقتي 
جني بتوتر: ن نعم لااا طبعا محبتوش 
حبيبهه بضحك: ايوا طبعا منا عارفه 
جني: المهم دلوقتي وافقي ي بنتي وهتحبيه مع الوقت سدقيني 
حبيبه بستسلام: حاضر والله هفكر عشان مظلموش 
جني بابتسامه: ماشي ي حببتي فكري براحتك وهوا وراه اي يعني يستناكي 
حبيبه بضحك: علي رأيك وراه اي يعني انا هقوم امشي عشان اتاخرت 
لتذهب حبيبهه وبعد قليل ياتي عبد الرحمن و ياكلون ثم يذهب كل واحد الي غرفته 
عبد الرحمن: تعرفي وقت ماستفرد بيكي ب الله ماهحلك 
جني بضحك: وقتها بقااا
ليقترب عبد الرحمن منها وجني ترجع الي الخلف 
: يعني مش همككك 
جني بتحدي: لا مش هاممني 
ليحاصرها بين يديه عند الحائط و يقترب منها ويقبلها ويبتعد ليحملها 
جني بتوتر: انتا هتعمل اييي 
عبد الرحمن: هخليكي ملكي ووو....... يتبع
عبد الرحمن بيحاول يصحي جني وجني نايمه من كتر التعب 
عبد الرحمن بابتسامه: اصحي بقااااا 
جني بعدم راحه: سيبني ونبي عايزه انام 
عبد الرحمن سابها وقام اخد هدوم ودخل الحمام يستحما  وبعد ماخلص خرج يقعد جمب مامتو بره جني قامت و استحمت و خرجت وهيا بتعرج 
ام عبد الرحمن بستغراب: مالك ي بت بتمشي كدا ليهه 
جني بصت ل عبد الرحمن بعصبيه 
: لا مافيش ي خالتو وقعت من علي السرير و رجلي وجعاني 
ليضحك عبد الرحمن 
: ايوا ي امي هيا وقعت واقعه جامده شويه 
جني: خلاص بقااا اقفلو ام السيره دييي 
ام عبد الرحمن بإبتسامه: خليكي ارتاحي ي حببتي وانا هجيب الأكل واجي 
عبد الرحمن قرب منها
: اي رأيك ناكل ف الاوضه 
جني باعتراض: لا انا بقولكك اي انا مكلتش حاجه من امبارح كدا هموت ف ايدكك 
ام عبد الرحمن جابت الأكل وحطتو علي السفره و عبد الرحمن قام و جني سندت عليه عشان تقدر تمشي وقعدو و اكلو 
عبد الرحمن باستغراب: امل فين وفاء مش شايفها هنا يعني 
ام عبد الرحمن: وفاء راحت عند اخت صحبك هتقعد معاها شويه 
عبد الرحمن بهدوء: خلاص مااشي 
**************
وفاء بضحك: بطلي بقاا ي بتتت 
مريم بضحك: لااا مش هبطل وهفضل ازن عليكي هه
ليفتح احمد الباب ويدخل ليرا وفاء جالسه مع اخته ثم ينزل رأسه 
احمد بهدوء: انا اسف مكنتش اعرف ان معاكي حد 
مريم: دي اخت عبد الرحمن جت من السفر بقالها اسبوع
احمد سلم عليها وخرج 
**************
عبد الرحمن قاعد علي السرير و ماسك اللاب وبيشتغل لتدخل جني وتحط فوق التربيزه فنجان قهوه ليه ولسه هتخرج
عبد الرحمن: استني استني رايحه فين تعالي  
جني بتوتر: خارجه اقعد مع خالتو 
عبد الرحمن بصلها: ومتقعديش معايا ليه 
جني: ا اصل 
عبد الرحمن شاور ب ايده علي السرير جمبه
عبد الرحمن بهدوء: تعالي 
جني راحت وقعدت زي ماقلها عبد الرحمن قرب منها وبص لشفيفها الي عامله زي الكرزايه 
وقرب منها وباسها و بعد وقربها ليه اكتر و دفن وشه في رقبتها 
**************
حبيبهه بعصبيه: انتاا مالك بيااا ملكش حق تتحكم فيا اصلا 
ادم بصلها بحده: انتييي عارفهه انتي بتقولي اييييي 
ام ادم بتوتر: اهدا ي بني هيا اكيد متقصدش 
ادم بنرفزه: مش انا ماليش الحق اني ادخل طيب اسمعي الكلمتين دوول انا هتجوزك غصب عنك بمزاجكك هتجوزك انا اديتك فرصه تفكريي و مرديتيش عليااا ودلوقتي مش باخد رأيك انا بعرفك 
ليخرج ادم من المنزل وترتمي حبيبه ف حضن مرات عمها
ام ادم بحنيه: اهدي ي حببتي معلش معلش انتي عارفه انو عصبي وانتي عادنتي قصادو 
******************
جني قاعده بتكلم خالتها و عبد الرحمن ماسك اللاب بيشتغل ليرن هاتف جني 
جني بإبتسامه: حبيبهه حببتي عامله اي 
حبيبه بتعب: كويسه الحمد الله وانتي 
جني بستغراب: مالك ي بنتي في اي 
حبيبهه: لو قاعده مع حد قومي عشان تكلميني براحتك 
جني استاذنتهم وقامت دخلت الاوضه 
جني بهدوء: اتكلمي انا لوحدي 
حبيبه بدموع: ادم ي جني ادم هيتجوزني قالي بمزاجك او غصب عنك هتجوزك 
جني بحنيه: طب منا قولتلك الي فيها ي حببتي قولتلك وافقي بمزاجكك و اكيد مش هيقول كدا من غير سبب احكيلي الي حصل 
حبيبه حكتلها الي حصل كلو 
جني بتفكير: روحي ل مرات عمك وقوليلها انك موافقه من الاحسن بمزاجك ي حببتي و في الاخر هتحبيه سدقيني قومي ي حببتي وابقي طمنيني عملتي اي 
حبيبه بإبتسامه: حاضر هقوم اقولها و اكيد هطمنك اي الي حصل 
جني قفلت معاها وفضلت قاعده تفكر شويه وبعدين عبد الرحمن دخل عليها وقعد جمبها 
جني بابتسامه: خلصت الشغل 
عبد الرحمن: ايوا خلصت اخيرا 
ويتمدد علي الفراش لكي ينام 
جني بستغراب: اي دا انتا هتنام 
عبد الرحمن بخبث: ليه وانتي عايزاني اعمل حاجه تانيه 
جني سكتت معرفتش ترد 
عبد الرحمن بهدوء: مش هينفع اصلا انتي لسه تعبانه 
جني بإبتسامه: خلاص خدني فحضنك عايزه انام 
عبد الرحمن ضحك ضحكتو الي بتسحر اي حد و شدها ليه وباسها وبعدين دفن وشه في رقبتها ونامو 
******************
حبيبه دخلت اوضه مرات عمها بهدوء وقعدت جمبها 
حبيبه بهدوء: قوليلو اني موافقه بمزاجي احسن من غصب عني بس بشرط 
ام ادم بإبتسامه: اي هوا ي حببتي 
حبيبه بهدوء: ميقربش مني جواز علي ورق وبس ووو......... يتبعع
حبيبه بهدوء: ميقربش مني جواز علي ورق وبس 
ام ادم بحنيه: خلاص ي بنتي الي يريحك هقولو 
قامت حبيبه دخلت اوضتها و بعد شويه ادم جه و قعد مع مامتو 
ام ادم: حبيبه موافقه ي بني بس بشرط 
ادم بستغراب: شرط شرط اي 
ام ادم بهدوء: ان الجواز يبقا علي ورق وبس 
ادم بعصبيه: ازاي يعني تبقا مراتي ومقربش منها 
************
جني كانت في المطبخ بتجهز الأكل لتجد احد يحتضنها من الخلف 
جني بخضه: عبد الرحمن خضتني 
عبد الرحمن بإبتسامه: سلامتك م الخضه ي جميل 
جني بضحك: بس بقاا اطلع عشان اجهز الأكل عشان ناكل
عبد الرحمن بعد وقبل مايبعد ادالها بوسه رقيقه وخرج يقعد مع مامتو ويرن التلفون بتاعو 
عبد الرحمن: اذيك ي ميرا 
ميرا بإبتسامه: الحمد الله انتا عامل اي
عبد الرحمن بهدوء: بخير....
 في حاجه ولا اي 
ميراا بإبتسامه: لا كنت بس مطمن عليك لأنك مجيتش الشغل النهارده 
عبد الرحمن: اخدت اجازه متجوز جديد وكدا 
ميراا بغيره: ايواا قاعد مع المداام بتاعتك وكدا... هيا الي مخلياك متكلمنيش ولا اي
عبد الرحمن بهدوء: وانا كان بيني وبينك حاجه عشان تقولي كدا اصلاا ميراا لخصي عايزه اي 
ميراا: ا انتا عارف اني بحبك 
عبد الرحمن ببرود: وانا واحد متجوز و بحب مراتي مش محتاج حد تاني غيرها هيا عندي ب الدنيا كلها 
ميراا بعصبيه: انا تسيبنييي عشان واحده زي...... 
قفل ف وشها قبل ماتكمل كلامها وفضل قاعد بيقلب في الفون بزهق
************
ميراا بعصبيههه وبتكسر كل حاجه تيجي قدامهاا 
: انااا يرفضني عشانهااا وهيا احسن مني ف اييييي 
سو وهيا بتحاول تهديها: اهدي ي ميراا اهدي انتي عارفه انو مش ليكي من الأول وعارفه ان هوا بيحبها وعارفه ان احنا الي بنرمي نفسنا عليه 
ميراا بتفكير: بس لا برضوو انا الي هخليها تطلب الطلاق منو 
سو: هتعملي اي 
ميراا بصتلها: هتشوفي 
************
عبد الرحمن قاعد بياكل و بياكل جني 
: طب خلصي يلا اخر حاجه ونقوم نقعد ف الاوضه 
جني خلصت اكل ونضفت و عبد الرحمن خلص اكل ودخل الاوضه 
جني دخلت الاوضه لقيته قالع التيشيرت ولابس بنطلون مريح وقاعد علي السرير بيقلب في الفون جني قربت وقعدت جمبو 
عبد الرحمن بخبث: مش نفسك نجيب ولاد ويقرفونا ويقعدو يتنططو حوالينا 
جني بخجل: لا مش نفسي 
عبد الرحمن ضحك ضحكتو الي تجنن وجني سرحت في جمالو 
وعبد الرحمن قرب منها وباسها برقه وو....... يتبع
ادم بعصبيه: ازاي يعني تبقا مراتي ومقربش منها
ام ادم: اهدا ي بني ونفزلها الي هيا عيزاه ولما ترتاح معاك هتغير رأيها 
ادم بصلها بهدوء: خلاص ماشي هتجوزها بكرهه عرفيها عشان تبقا عامله حسابها
ام ادم: حاضر يبني هقولها 
***************
جني نايمه ف حضن عبد الرحمن جني رفعت دماغها وبصتلو 
: تعرف ان اختي وحشتني اوي
عبد الرحمن بستغراب: هيا لسه ماجتش ليه 
جني بزعل: انتا عارف ان هيا من ساعت ما جلها اكتأب و هيا مسافره ولحد دلوقتي مش عارفه هترجع ايمتا 
عبد الرحمن باسها بحنيه: ان شاء الله هت.... 
ليقاطع كلامه رنين هاتف جني 
جني بفرحه: شيمااء بترن 
عبد الرحمن بإبتسامه: ردي عليها 
جني بإبتسامه: ازيك ي شيمو عامله اي ي حببتي وحشتيني اوي 
شيماء بحب: وانتي كمان ي حببتي وحشتيني اوي 
جني بزعل: كدا تسافري وتسيبيني انتي عارفه ان حصل حجات كتير وانتي مش هنا 
شيماء بإبتسامه: خلاص ي ستي ولا تزعلي نفسك انا اصلا برن عليكي عشان اعرفك اني جايه خلاص و مش هسافر تاني 
جني بفرحه: بجد ي شيماء 
شيماء بضحك: بجد ي حببتي 
لتتحدث جني مع شيماء سمعت تغلق معها و تذهب لخالتها
جني: خالتو البت شيماء هتيجي بكرههه 
ام عبد الرحمن بفرحه: بجد ي جني دي بقالها كتير مسافرهه 
جني بإبتسامه: اه بجد و هيا الي رنت عليا وقالتلي 
*******************
شيماء: جهزيلي الشنطه و احجزيلي تذكره اول طياره علي مصر
المساعده بإحترام: تحت امرك ي مدام
مشيت المساعده و شيماء مسكت صوره ليها هيا و جني وكانو حاضنين بعض ابتسمت و حطت الصوره علي التربيزه و دخلت الحمام تستحما وبعد ماخلصت خرجت وجهزت نفسها وخدت شنطتها وراحت المطار 
***************
حبيبه بهدوء: نعم ي مرات عمي 
ام ادم: ادم وافق علي شرطك و هيجيب المأذون بكره وتجوزو 
حبيبهه: خلاص تمم انا هقوم اكلم جني 
*************
جني كانت قاعده مع خالتها و وفاء كانو قاعدين يتكلمو في مواضيع مختلفه قبل مالفون بتاع جني يرن 
جني بإبتسامه: اي ي بيبو عامله اي 
حبيبهه بهدوء:الحمد الله بخير 
جني بتفكير: صحيح افتكرت شيماااء هتيجي بكره الصبح
حبيبه بفرحه: بجد والله هيا الي قالتلك 
جني: ايوا رنت عليااا النهارده وقالتلي 
حبيبه بضحك: دا احنا هنخربهاا البت دي كانت وحشاني اوي لما توصل بالسلامة هجيلها 
حبيبهه: بس صحيح ادم هيجيب المأذون بكره 
جني بضحك: خلاص يبقا الفرحه فرحتين و شيماء تحضر كتب الكتاب معانا 
حبيبهه: خلاص ماشي هستناكو اوعي تتاخري تعالي بدري 
جني: لو عبد الرحمن وافق اجيلك قبلها هاجي 
حبيبه بهزار: ايوااا الي مكنش حد يقدر يمشي كلمتو عليهاا بقت هتاخد رأي حد عشان تنزل 
جني بضحك: وهوا دا حد ي بنتي دا جوزي 
حبيبهه برخامه: خلاص يختي انتي طولتي اوي ي بتت اقفلي 
جني ضحكت و قفلت مع حبيبه و قعدت كملت كلامها مع وفاء و خالتها 
*****************
عبد الرحمن: اي ي بني انتا لسه مخلصتش 
احمد بتعب: لا لسه لسالي شويه شغل هخلصو وهمشي 
عبد الرحمن: محتاج مساعده في حاجه 
احمد: لا روح انتا عشان انتا هنا من بدري متنساش تاخد اجازه يومين كدا 
عبد الرحمن: خلاص ماشي سلام انا 
*****************
شيماء مستنيه في قاعه الانتظار لحد مايجي معاد ركوب الطياره 
وترن علي جني عشان تطمنها عليها 
شيماء بحب: اي ي حببتي
جني: اي ي شوشو عملتي اي 
شيماء: اهو ماعتش حاجه وهطلع الطياره 
جني: تيجي بالسلامه ي حببتي 
شيماء بإبتسامه: الله يسلمك ي حببتي  
شيماء قفلت مع جني و فضلت مستنيه لحد ما جه خلاص وقت انها تطلع الطياره 
**************
عبد الرحمن وصل البيت و اكل وقعدو شويه مع بعض وبعدين كل واحد دخل اوضتو 
جني بدلع: عبد الرحمن مش كنت عايز عيال يتنططو حواليك 
عبد الرحمن بصلها وعض علي شفته الي تحت: جرااا اي غيرتي رأيك ي مزتي 
جني بدلع: لا ي حبيبي انا مقولتش لا عشان اغير راي 
عبد الرحمن بدا يقرب منها و حاصرها و باسهاا بعنف وو......... يتبعع
جني بستعجاال: يلا ي عبد الرحمن عايزه اروح اجيب شيماء من المطاار 
عبد الرحمن وهوا بيعدل لبسو: طيب هجيب مفتاح العربيه وهننزل 
عبد الرحمن خد المفاتيح ومسك ايد جني ونزلو ركبو العربيه 
***********
حبيبه بحماس: شيماء هتيجي و وفاء جت هيبقو كلهم معايا 
ام ادم بحنيه: ربنا يكمل فرحتك علي خير ي حببتي 
ادم جه ودخل اوضتو ومسك اللاب وقاعد بيشتغل 
ام ادم: يلا ي حبيبه نقوم نجهز الأكل عشان ادم زمانو جاي من بره تعبان 
حبيبه قامت: حاضر ي مرات عمي هجهز الأكل و هحطو علي السفره 
***************
ام عبد الرحمن: طب ي وفاء هسيبك تجهزي انتي الأكل وهروح انا انضف اوضه ل شيماء عشان لما تيجي ترتاح فيها 
وفاء: خلاص ي امي روحي وانا هخلص و هنضف باقيت الشقه 
****************
عبد الرحمن وجني وصلو المطار وفضلو واقفين مستنين شيماء تخرج جني لمحت شيماء وطلعت تجري عليها وحضنتهاا 
جني بدموع: وحشتيني اوي اوي ي شيموو اي كل الغيبه دييي
شيماء حضنتها وطبطبت عليها
: وانتي كمان وحشتيني اوي ي حببتي 
عبد الرحمن سلم عليها وبعدين اخد الشنط حطها في العربيه وركبو العربيه جني جمب عبد الرحمن و شيماء قعدت ورا
عبد الرحمن كلم مامتو: ايوا ي ست الكل احنا جاين اهو 
ام عبد الرحمن: تيجو بألف سلامه ي حبيبي متقلقش احنا خلصنا كل حاجه 
عبد الرحمن قفل مع مامتو وجني كانت بتكلم شيماء 
************
حبيبه: يعني هوا رن عليكي قالك انهم خلاص جاين في الطريق 
ام عبد الرحمن: ايوا رن عشان لو في حاجه مش جاهزه نلحق نجهزها قبل مايوصلو البيت 
حبيبه: يوصلو بألف سلامه المهم اول ما البت شيماء ترتاح شويه تيجو متتاخروش 
ام عبد الرحمن بضحك: حاضر ي حببتي الف مليون مبروك ي حبيبه خالتك 
حبيبه بإبتسامه: الله يبارك فيكي ي خالتو هقفل انا عشان تلحقي تكملي تجهيز قبل مايوصلو 
ام عبد الرحمن: ماشي ي حببتي سلام 
ام عبد الرحمن قفلت معاها وخلصت كل حاجه وقعدت ترتاح هيا و وفاء وبعد شويه لقيو الباب اتفتح عبد الرحمن دخل شنط شيماء و شيماء و جني طالعين وراه 
عبد الرحمن بضحك: جرا اي ي ست شيمااء هوا انا شغال عندكك انا ضهري اتكسر حاطه اي ف الشنط 
كلهم ضحكو عليه و بعدين شيماء راحت ل خالتها و حضنتها 
: ازيك ي خالتو عامله اي وحشتيني اوي 
ام عبد الرحمن: وانتي كمان ي حبيبه خالتك اي الغيبه الطويله دي ي شيماء 
شيماء: معلش ي خالتو هبقا افهمكو كل حاجه بعدين 
وبعدين راحت ل وفاء وسلمت عليها وحضنتها 
وفاء بإبتسامه: حمد الله علي السلامه ي حببتي وحشتيني اوي 
شيماء: الله يسلمك ي حببتي وانتي كمان وحشتيني اوي كلكم وحشتوني والله و حبيبه وحشتني اوي كمان 
ام عبد الرحمن بضحك: طب يلا ناكل وانتي كلي وريحي شويه عشان نروحلها مش عايزين نتاخر و ترجع تزعق يختي 
شيماء راحت تغير هدومها و عبد الرحمن و جني راحو اوضتهم يغيرو هدومهم برضو 
جني: عبد الرحمن هوا انا ممكن اسبقكم و اروح ل حبيبه 
عبد الرحمن: ليه 
جني: مهوا اصل هيا قالتلي تعالي بدري لأني محتجاكي وكدا 
عبد الرحمن باسها علي خدها: خلاص ي حببتي روحيلها قبلنا 
جني فرحت و خلصت لبس و طلعت عشان تساعدهم في تحضير السفره و شيماء طلعت لقيتهم مستنينها علي الأكل اقعدو كلو و اتكلمو و هزرو مع بعض وبعد ماخلصو دخلو الحاجه المطبخ و جني سابتهم وخرجت وهيا بتضحك 
جني بضحك: باي هسبلكم انتو الغسيل انا رايحه ل حبيبه 
عبد الرحمن بضحك: خدي ي بت هنا 
جني بهزار: بت اييي قولي ي مداام 
عبد الرحمن قرب منها: لا والله عيزاني اقولك ي مدام مش ي بتت 
وبص لشفيفها برغبه و قرب منها اكتر ووو.......... يتبع
جني بضحك: طب يلا يختي اجهزي وانا هطلع اقعد مع مرات عمك 
جني خرجت وسابت حبيبه عشان تلبس 
ام ادم: اي ي حببتي مافيش جديد
جني: في اي ي طنط 
ام ادم: يعني مافيش بيبي جاي في السكه 
جني بإبتسامه: ادعيلي ي طنط 
الباب خبط و ام ادم قامت تفتح 
شيماء دخلت وهيا بتزغرط 
شيماء بفرحه: امل فين العروسه 
ام ادم ادخلي ي حببتي هتلاقيها في الأوضه 
عبد الرحمن دخل و وراه مامتو و اختو
*********
مريم بدموع: علي فكرهه انا كنت رايحه عند وفااء 
احمد بعصبيه: و اي الي يخليكي تخرجي كدا ي انسه ي محترمه
مريم فضلت تعيط متكلمتش و احمد قرب منها مسح دموعها و حضنها 
احمد بحنيه: خلاص ي حببتي متزعليش بس انتي عارفه اني اخوكي وخايف عليكي و اصلا مينفعش تخرجي كدا
************
في بيت حبيبه كان صوت الزغاريط الي مسموع في المكان بعد ما المأذون خلص 
وشغلو اغاني وقعدو يرقصو مع بعض شويه و خلصو وكل واحد روح علي بيتو 
ادم شال حبيبه ودخل بيها الأوضه 
***************
جني و عبد الرحمن دخلو اوضتهم 
عبد الرحمن بإبتسامه: انا بحبك 
جني بحب: وانا كمان بحبك
عبد الرحمن حضنها بحب و رفع دماغها و بص لشفيفها و قرب باسها بكل حنيه و
**********
تاني يوم في بيت حبيبه كانت حبيبه واقفه في المطبخ بتجهز الفطار حست بحد بإيد بتحاوط وسطها بصت لاقيت ان هوا ادم و دفن وشه في رقبتها 
حبيبه: ابعد ي ادم خليني اخلص عشان نفطر 
ادم بدا يعمل علامات ملكيه علي رقبتها و حبيبه حاولت تبعدو عنها لحد مانجحت فعلا وبعدتو
*************
جني قامت الصبح و افتكرت ليله امبارح قد اي عبد الرحمن كان حنين معاها جدا 
عبد الرحمن خرج و قرب من جني باسها 
عبد الرحمن بإبتسامه: صباح الخير ي حببتي 
جني بحب: صباح الفل 
جني قامت استحمت و خرجت تجهز الفطار مع خالتها 
جني بإبتسامه: صباح الخير ي خالتو 
ام عبد الرحمن: صباح الفل ي حبيبه خالتك 
جهزو الفطار و اكلو و عبد الرحمن راح الشغل 
*************
حبيبه كانت قاعده مع مرات عمها بتتفرج علي التلفزيون و ادم كان قاعد جمب مامتو و تيليفونو رن 
ادم: ايوا.. طيب استنا انا جاي اهو 
ادم قام وخد مفاتيح عربيتو ونزل و حبيبه كانت متبعاه بعنيها لحد ماخرج 
*************
ام عبد الرحمن: مالك ي جني في اي 
جني بتعب: مش عارفه ي خالتو مش قادره 
ام عبد الرحمن بخضه: استني هرن علي عبد الرحمن 
ام عبد الرحمن: تعلا يبني بسرعه جني تعبانهه
عبد الرحمن وصل و لقي جني تعبانهه شالها ونزل ركب العربيه وراح المستشفي
عبد الرحمن بزعيق: دكتور دكتور بسرعه ي اغبيااا 
الممرضه جت و جابت الترول و عبد الرحمن حط جني عليه و دخلوها الأوضه و الدكتوره جت تكشف عليها 
الدكتوره بإبتسامه: لا متقلقش دي بتدلع بس 
عبد الرحمن من غير فهم: يعني اي هيا فيها اي 
الدكتوره بإبتسامه: الف مبروك المدام حامل 
عبد الرحمن بصدمه: حامل وو...... يتبعع
بعد مرور شهرين علي ابطلنا 
عبد الرحمن حب جني جدا و طبعا بقا بيهتم بيها اكتر بسبب البيبي حبيبه تقبلت ادم و بقو بيحبو بعض و شيماء قابلت جوزها السابق و افتكرو ذكرايتهم و رجعو لبعض تاني 
عبد الرحمن وهوا بيعدل البدله بتاعتو
: يلا ي حببتي هنتاخر وفاء و احمد زمانهم جاين 
جني وهيا بتظبط شعرها 
:خلصت اهو يلا ننزل 
************
الفرح خلص و كل واحد روح بيتو 
احمد بإبتسامه: اتفضلي 
وفاء دخلت الاوضه وهوا قفل الباب و دخل وراها الاوضه 
وفاء طلعت هدوم ليها و دخلت تستحما بعد ماطلعت لقيت احمد قاعد ممد علي السرير وبيبصلها 
احمد: تعالي 
وفاء بتوتر: لا 
احمد بحده: قولتلك تعالي 
وفاء راحت قعدت جمبو وهوا قرب منها وبصلها برغبه وبدا يقرب منها اكتر و
*************
عبد الرحمن بتعب: تعالي فحضني يلا عشان ننام 
جني وهيا بتحسس علي بطنها
: هوا انا تخنت 
عبد الرحمن بضحك: لا ي حببتي متخنتيش انتي بقيتي بطايهه و زي القمر 
جني بتكشير: بطاايه اه 
عبد الرحمن بضحك: تعالي بدل ماكلك ي بطه 
قربت و خدها في حضنه بحب ونامو
**************
حبيبهه: مش هنااام جمبك هه 
ادم بضحك: تعالي انتي عارفه لو نمتي علي الكنبه ضهرك هيوجعك مش هتبقي مرتاحهه 
حبيبه بعند: لا برضو هه نام انتااا 
ادم مدد علي السرير ونام 
وحبيبه راحت تنام علي الكنبه 
***************
احمد قام قبل وفاء ودخل استحما و سابها نايمه وخرج يقعد مع مامتو 
ام احمد: صباحيه مباركه ي حبيبي 
احمد بإبتسامه: الله يبارك فيكي ي امي....  امل فين مريم 
ام احمد مريم بايته عند خالتك من امبارح 
وفاء صحيت وخرجتلهم  
ام احمد بإبتسامه: صباح الخير ي حببتي عامله اي 
وفاء بإبتسامه: صباح الفل ي ماما...  اكلتو ولا لسه 
ام احمد: لا ي حببتي مستنينك 
وفاء: خلاص هدخل اجهز الفطار 
****************
حبيبه بوجع: هوا كان لازم اعاند واقولو هنام علي الكنبه 
ادم قاعد يضحك عليها: احسن عشان لما اقولك كلمه تنفزيها 
حبيبه بحده: بس بقااا ماكنش يوم الي تشمت فيا كدااا 
ادم طلع وهوا بيضحك عليها 
*************
جني كانت واقفه قدام المرايه بتبص لبطنها الي بدأت تكبر و عبد الرحمن جه من وراها و حضنها و حط ايدو علي بطنها بحنيه 
عبد الرحمن بإبتسامه: علي فكره انتي حلوه ف كل حلاتك ي حببتي 
جني بصتله بزعل: هوا انتا ممكن تروح تبص بره عشان اتغيرت بسبب الحمل 
عبد الرحمن بحنيه: لا ي حببتي مافيش غيرك الي حبيتها و مش هحب غيرك 
جني بصتله بحب وهوا بيبص عليها و ان ازاي هيا قدرت تعلقو بيها وتخليه يحبها الحب دا كلو
****************
احمد كان قاعد و وفاء قاعده جمبو قرب علي ودنها
احمد: تعالي ندخل الاوضه 
وفاء: خلينا قاعدين مع ماما شويه 
احمد قام وشالها ودخل بيها الأوضه 
وفاء بنرفزه: مينفعش تشيلني كدا وماما قاعده عييب 
***************
عبد الرحمن كان قاعد وجني كانت في الحمام فجاه سمعها وهيا بتنده عليه دخل عليها بسرعه 
عبد الرحمن بخضه: يلهوي انتي بتنزفي وو..... يتبعع
الدكتوره بهدوء: المدام اجهدت نفسها الفتره الي فاتت ودا سببلها نزيف وكانت هتخسر البيبي بس حضرتك جبتها في الوقت المناسب لازم ترتاح ومتتعبش نفسها 
عبد الرحمن بص ل جني الي نايمه بتعب
: شكرا ي دكتوره تعبناكي معانا
الدكتوره خرجت و عبد الرحمن راح قعد جمب جني بهدوء 
عبد الرحمن بهدوء: لو مفكره اني هعدي الموضوع عادي من غير ماحسبك بس تقومي انتي بالسلامه 
جني بصتلو بزعل: ا انا
عبد الرحمن ببرود: ششش خلاص متكلميش
ومشي عشان يخلص اجرات خروجها 
**************
ام عبد الرحمن بتوتر: ايوا يبني.. عملتو اي...طب كويس ان محصلهاش حاجه...خلاص ي حبيبي تيجو بألف سلامه 
وبعد شويه عبد الرحمن جه و كان شايل جني دخلها الاوضه وراح ل مامتو في المطبخ 
عبد الرحمن بهدوء: معلش ي امي هاتي الأكل في الأوضه عشان الدكتوره قالت لازم ترتاح 
ام عبد الرحمن بحنيه: ولا يهمك ي حبيبي من عنيا روح انتا خليك معاها وانا هجيبلكو الأكل  
*************
احمد بهزار: تعالي ي بت دا انتي عايزه تتاكلي
وفاء بضحك: بس بقااا 
احمد عض شفتو الي تحت: هتروحي مني فيين 
وفاء بهزار: دا بعينكك هنام عند مامتك 
احمد قام من علي السرير و قرب منها 
***************
ادم بحده: خدي ي بتت هناااا 
حبيبهه: عايز اي مني دلوقتي 
ادم: مش بقولكك تعالي 
حبيبه راحتلو بملل و ادم شدها ليه وقعها ف حضنه 
حبيبه: اي دا 
ادم بخبث: مش جه علينا الدور بقاا انا عايز عيال يتنططو حوليااا
حبيبه بتوتر وهيا بتحاول تبعد عنو: ها لا ا اصل 
ادم وهوا قايم وشايلها: اصل اي 
*****************
عبد الرحمن: خلصي اكلك 
جني بتعب: ماعتش قادره شبعت
عبد الرحمن بهدوء: وانا قولتلك خلصي اكلك انا لحد دلوقتي صابر عليكي
جني اخدت اخر معلقه واكلتها بالعافيه وهوا اخد الاطباق الفاضيه و وداها المطبخ ورجعلها تاني 
عبد الرحمن: يلا عشان تاخدي الدوا 
ادالها الميه وهوا الدوا وهوا اخدت الدوا و معداش نص ساعه ونامت عبد الرحمن سابها تنام وخرج يقعد مع مامتو عبد الرحمن حط دماغو علي رجل مامتو بتعب
ام عبد الرحمن بحنيه: مالك ي حبيبي اي الي تاعبك 
عبد الرحمن بتعب: جني ي امي جني مش واخده بالها علي نفسها وانا مش معاها طول الوقت 
*************
وفاء كانت واقفه في المطبخ و لقيت حد بيحضنها من ورا 
وفاء بخضه: احمد خضيتني في اي
احمد باسها علي خدها بحب: سلامتك من الخضه ي حببتي
***************
عبد الرحمن دخل لقي جني صحيت قرب وراح مدد علي السرير وهينام
جني وهيا بتهز فيه : قووم انتا هتسيبني وتناام 
عبد الرحمن بنوم: سيبيني انام بقاا ولا عشان انتي نمتي براحتكك 
جني: قوم طيب هفضل صاحيه لوحدي 
عبد الرحمن كتفها: علي فكره انا سايبك عشان انتي حامل غير كدا مكنتش هحلك وو...... يتبععع
جني قاعده بتبص علي عبد الرحمن الي سابها ونام برضو فضلت تفكر لحد ماجتلها فكره 
جني بصويت: عبد الرحمن الحقني بولدد 
عبد الرحمن قام بخضه: مفتاح العربيه فين وو ثانيه واحده انتي ف الشهر التالت اصلا 
جني فضلت تضحك عليه: مش قادره شوفت اديني قومتك اهو 
عبد الرحمن بصلها بحده: طب تعالي ناامي بدل مازعلك ي بتت 
جني بصتلو بخوف وارحت نامت علي السرير وعبد الرحمن خدها فحضنو ونامو هوما الاتنين 
*************
شيمااء: ي محمد تعلااا بقولكك انا زهقت من القاعده لوحدييي 
محمد: ي بنتي ورايا شغل هخلصو وهاجي اقعد معاكي 
شيماء بزعل: كل يوم بتقول كداا
محمد قفل اللاب الي كان بيشتغل عليه وقام قرب منها وخدها ف حضنو 
محمد بحب: خلاص ي حببتي خلصت اهو في اي 
شيماء بصتلو بحب: تعلا عملالك مفجاه 
طلعو بره ولاقاها محضره قاعده رومانسيه 
************
تاني يوم الصبح 
عبد الرحمن قام لقي جني لسه نايمه سابها وطلع ل مامتو 
عبد الرحمن: صباح الخير ي امي 
ام عبد الرحمن بحنيه: صباح الفل ي حبيبي... جني عامله اي دلوقتي 
عبد الرحمن بتعب: اهي نايمه جوه 
ام عبد الرحمن: معلش ي حبيبي خير... ادخلها انتا عشان لو صحيت وانا هخلص الفطار و هندهلك 
****************
احمد قام ملقاش وفاء جمبو طلع هدوم ودخل الحمام استحما وخرج لقاها واقفه ف المطبخ راح حضنها وباسها علي خدها 
احمد بحب: صباح الخير ي حببتي 
وفاء بإبتسامه: صباح الورد 
احمد: انا ماشي ي حببتي عشان ورايا شغل 
وفاء بستغراب: هتمشي من غير ماتاكل
احمد بإبتسامه: مش مشكله هاكل في الشغل 
احمد مشي و وفاء خدت نفس عميق و كملت تحضير الأكل
***********
عند ادم و حبيبه 
ادم بيهز فيها: قومي بقاااا 
حبيبه بتعب: سيبني عايزه انااام 
ادم بقلق: مالك ي حبيبه
حط ايدو علي جبينها لاقاها سخنه 
ادم بخضه: انتي مولعه 
قام جاب كمدات و حطها علي جبينها عشان تنزل الحراره 
بعد شويه حبيبه فاقت لقيت ادم ماسك ايدها 
حبيبه حاولت تقوم و ادم منعها: اي الي حصل 
ادم بحنيه: تعبتي وحرارتك عليت  ارتاحي وانا هقوم اجيب الأكل 
************
شيماء ركبت العربيه وراحت الشركه ودخلت مكتب محمد 
محمد: تعالي ي حببتي 
شيماء بتعب: انا غلطااانه بجد ماعتش عايزه اشتغل ونبي 
محمد بضحك: قولتلك لا من الأول قعدتي تعيطي عشان تنزلي الشغل 
شيماء: خلاص غيرت راي مش هاجي الشغل تاني 
محمد ضحك اكتر: هترجعي تعيطي تاني عشان تنزلي الشغل 
شيماء: لا سدقني مش هقولك عايزه انزل الشغل تاني
محمد: خلاص متزعليش ارجعي البيت وانا هخلص واجي 
************
عبد الرحمن كان نايم وحاطت دماغو علي رجل جني 
جني: عبد الرحمن انا نفسي اكل منجا و شيبسي الي هوا ب الشطه دا 
عبد الرحمن بقرف: اي الميكس داا 
جني: قوم ونبي هاتهم وتعلا نفسي فيهم 
عبد الرحمن قام خرج من الاوضه 
ام عبد الرحمن: رايح فين ي حبيبي 
عبد الرحمن: جني بتقول نفسها ف منجا وشيبسي مش عارف اي دا 
ام عبد الرحمن: لا دي بتتوحم روح هتلها الي طلبتو مهما كان غريب بس هيا هتاكلو 
عبد الرحمن بصبر: حاضر ي امي عايزه حاجه اجيبهالك وانا جاي 
ام عبد الرحمن بحنيه: سلامتك ي قلب امك 
عبد الرحمن نزل جاب الحاجه الي جني طلبتها وطلع ادهالها وقاعد بيبص عليها وهيا بتاكل 
جني بضحك: جرب سدقني طعمو حلو 
عبد الرحمن: لا ي حببتي كلي انتي بألف هنا 
**************
حبيبه: يووه بقاااا نزلني ي ادم 
ادم رماها علي الأرض 
حبيبه بوجع: يخربيتك قولتلك نزلني مش تحدفني
ادم فضل يضحك عليها 
حبيبه بوجع: ااه ي ضهرييي 
ادم بضحك: احسن تستاهلي 
حبيبه: تعلا ي رخم اسندني مش قادره اقوم ضهري بيوجعني 
ادم شالها و حطها علي السرير 
***********
محمد ببرود: الو... ايوا في اييي.... طيب انا جاي اهو 
؟؟: الزعيم وصل ي رجاله 
محمد ببرود: ازيك ي نور 
نور باحترام: ف نعمه ي زعيم 
محمد: بقالي فتره بعيد عن المافيا من ساعت مارجعت مصر
نور باحترام: كل حاجه متظبطه ي زعيم ووو....... يتبعع
!!:الله الزعيم بنفسو هنا 
محمد: ايوا رجعت وكل الي فات حاجه والي جاي حاجه تانيه 
!!: نورت ي زعيم 
*********
عبد الرحمن بحنيه: خلصتي ي حببتي 
جني بإبتسامه: ايوا الحمدالله 
عبد الرحمن اخد الحجات الفاضيه رماها و جني قامت تغسل ايدها وجت عبد الرحمن قرب منها و حضنها و حط ايدو علي بطنها 
جني بصتلو بتعب: عبد الرحمن محتاجه انام 
عبد الرحمن: تعالي ننام ي حببتي 
اخدها في حضنه و نامو
**************
ادم: ضهرك لسه بيوجعك 
حبيبه بصتلو بعصبيه: امشي من وشي متبقاش موقعني وتيجي تستفزني 
ادم قرب منها وباسها: خلاص ي حببتي متزعليش 
حبيبه: مزعلش اي هوا انتا اخدت مني كيس شيبسي ومشيت دا انتا رميتني علي الأرض 
ادم بضحك: خلاص بقا ي بتت 
حبيبه: اطلع بره روح نام جمب امك عشان مش هتنام هنا هه 
ادم ضحك: ويهون عليكي منامش جمبك 
حبيبه: ايوا طبعا يهون 
ادم بدا يقرب منها 
حبيبه بتوتر: لا بقولك اي انا ضهري بيوجعني 
ادم بخبث: لا متقلقيش 
************
احمد: وفااء تعالي كدا 
وفاء: نعم
احمد شدها ليه وقعت ف حضنه 
وفاء بتوتر: ن نعم في حاجه 
احمد بص لشفيفها وقرب منها وباسها و وفاء بتحاول تبعد عنو 
وفاء بتوتر: ط طب هخرج مامتك بتنده عليا 
احمد بضحك: هوا انتي بس الي سمعتي ولا اي 
وفاء خرجت بسرعه و احمد كان بيبصلها لحد ماخرجت اخد نفس عميق و اخد اللاب وفضل يشتغل 
************
شيماء: ايوا ي محمد انتا فين...... جاي في الطريق..... خلاص ماشي هستناك متتاخرش 
شيماء: لينا حضري الأكل 
لينا بحترام: حاضر ي مدام 
بعد نص ساعه محمد دخل وقرب من شروق وباسها علي جبينها 
محمد: هطلع استحما و اجي 
طلع و شيماء جهزت السفره وقعدت تستناه لحد ماجه وقعدو ياكلو 
شيماء: عملت اي ف الشغل 
محمد: مافيش جديد غير اني خلص السفقه الي قولتلك عليها خلاص 
شيماء: ماشي ي حبيبي ربنا معاك 
***********
!!: مش قولنا مينفعش يرجع 
؟؟: انا مش عارف اي الي جابو تاني 
!! هنخلص عليه 
؟؟: انتا عارف لو محصلوش حاجه وعرف ان احنا الي عملنا كدا هيموتنا 
!!: لا متقلقش هطمن وهموتو مش هخليه يطلع عايش 
************
عبد الرحمن بتعب: ي بتت نامي بقاا 
جني: لا قووم هات الي طلبتو منكك 
عبد الرحمن: ي بنتيي اساعه 2بليل هنزل اجيبلك عصير منينن 
جني: طب تمم براحتك 
عبد الرحمن حط ايدو علي وشو بتعب 
: معلش عشان خاطري هجيبلك الي انتي عيزاه بكره 
جني: انتا حر بقاا 
عبد الرحمن بتعب: تعالي ي حببتي نامي احسن وهجيبلك الي انتي عيزاه بكره يلا تعالي 
اخدها في حضنه و جني نامت وهوا باسها علي جبينها ونام هوا كمان
*********
تاني يوم الصبح
محمد وهوا بيعدل جكت البدله
: انا ماشي ي حببتي عايزه حاجه 
شيماء وهيا بتديلو توست 
: سلامتك ي حبيبي ودا توست ب النوتيلا زي مابتحب 
محمد باسها علي خدها ومشي 
************
وفاء: قوم ي احمد هتتاخر علي الشغل 
احمد بنوم: خمس دقايق بس 
وفاء بزهق:قوم هتتاخر وترجع تزعق عشان مصحتكش بدري 
احمد قام: خلاص قومت اهو
وفاء وهيا ماشيه: انا حضرتلك البس استحماو تعلا عشان تفطر قبل ماتمشي 
احمد استحما و لبس وخرج اكل ومشي 
*********** 
حبيبه: روح شغلك كداا مش هحضرلك فطار افطر ف شغلك 
ادم: الله انتي مش عايزه تعملي حاجه خالص..  اي دا انتي لسه زعلانه مني اصلا 
حبيبه تجاهلتو ودخلت المطبخ 
ادم اخد حاجتو ومشي 
حبيبه خدت نفس عميق: عيل بارد 
**************
جني: قوم يلا ي حبيبي عشان شغلك هتتاخر 
عبد الرحمن: حاضر ي مفتريههه ولا سيباني انام بليل ولا دلوقتي بليل تقوليلي انزل هاتلي عصير ودلوقتي تقولي قوم روح الشغل 
جني بضحك: معلش متزعلش 
عبد الرحمن: روحي اقعدي بره وانا هخلص واجي نفطر 
جني خرجت و عبد الرحمن لبس وخلص و خرج عشان ياكل معاهم 
عبد الرحمن بحب: خدي ي حببتي كلي 
جني: خلاص مش قادره شبعت 
عبد الرحمن: بألف هنا ي حببتي 
قام اخد حاجتو ومشي 
**************
حبيبه: ايوا ي بنتي.. لا دا مشي من بدري... هتيجي خلاص تعالي هستناكي 
بعد شويه الباب خبط وحبيبه فتحت 
حبيبه: تعالي ي وفاء 
وفاء: اي ي بنتي مبشوفكيش ليه 
حبيبه: مبخرجش كتير والله.. المرادي عندي المره الجايه عندك متزعليش نفسك 
وفاء بضحك: علي رأيك 
حبيبه: امل جني عامله اي مشوفتهاش من اخر مره لما قالولنا ان هيا حامل
وفاء بضحك: لا دي سيبيها ربنا يكون في عون عبد الرحمن مطلعه عينو 
حبيبه بضحك: زمانها مش بتخليه ينام 
وفاء بضحك: ايوا ماهيا ماما بتتصل عليا تحكيلي يختي 
*************
جني كانت قاعده مع مامت عبد الرحمن 
جني: اه والله ي ماما مرضاش ينزل يجيبلي عصير اساعه 2بليل 
ام عبد الرحمن بصدمه: يشيخه انتي هتموتي الواد دا ماعتش بيعرف ينام بسببك 
جني بضحك: احسن يستاهل 
ام عبد الرحمن: لا دا ربنا يكون في عونك يبني 
جني: اي دا انتي معاه مش معاياا
ام عبد الرحمن: لا يختي ان.... 
جني تيليفونا رن 
: معلش ي ماما ثواني 
جني: الو... ايوا انا مين حضرتك... اي اخد طلقه وو....... يتبعع
ام عبد الرحمن بقلق: في اي ي بنتي 
جني بصدمه: عبد الرحمن ي ماما
 ام عبد الرحمن: ابني.. مالو 
جني فاقت وجابت الفون تتصل علي حبيبه
: ايوا ي حبيبهه..... ادم عندك.... طب اتصلي عليه يجي ياخدني انا و ماما بسرعه..... هفهمك بعدين 
بعد شويه ادم جه اخدهم و جني ادتلو عنوان المستشفى وصلو ودخلو وقابلو دكتور في وشهم 
جني: لو سمحت ي دكتور فين اوضه العمليات 
الدكتور بحترام: الدور التالت الاوضه التانيه علي ايدك اليمين 
جني و ادم و ام عبد الرحمن طلعو ف الاسانسير وصلو ولقيو احمد واقف هوا كمان
جني: اي الي حصل ي احمد 
احمد بتعب: كنا ف مهمه وهوا اتصاب ف دراه 
جني: طب وانتا كويس حصلك حاجه 
احمد بتعب: لا لا اصبات خفيفه 
فضلو مستنين لحد ما الدكتور خرج 
جني راحت عليه بسرعه 
جني بقلق: طمني ي دكتور عبد الرحمن حصلو حاجه 
الدكتور: لا اطمني ي مدام احنا طلعنا الطلقه من دراعو وهوا دلوقتي كويس هننقلو ل اوضه عاديه
و سابهم و مشي... و الممرضين خارجين بيزقو الترول الي عليه عبد الرحمن 
جني و ام عبد الرحمن و احمد و ادم راحو وراهم.... عبد الرحمن فاق و جني جريت عليه حضنتو وفضلت تعيط 
عبد الرحمن طبطب عليها بحنيه: اهدي ي حببتي انا كويس 
ام عبد الرحمن اخدت ادم و احمد و خرجو 
جني لمست الجرح بتاعو براحه: بيوجعكك 
عبد الرحمن بإبتسامه: شويه صغيرين
***************
ام عبد الرحمن: روحو انتو ريحو عشان انتو تعبتو 
ادم: لا ي امي احنا هنفضل موجودين لحد ما عبد الرحمن يجي يطلع
ام عبد الرحمن: طب روح انتا ي احمد انتا تعبان 
احمد: لا ي ست الكل انا موجود عشان اطمن عليه
حبيبه و وفاء جاين بسرعه 
وفاء جريت علي احمد
وفاء بخضه: اي الي حصلك في اي 
احمد بحنيه: اهدي محصلش حاجه شويه كدمات بس متقلقيش ي حببتي
وفاء: عبد الرحمن فين 
احمد: جني معاه جوه 
وفاء: طب اي الي حصل 
احمد حكالها الي حصل وفضلو مستنين بره لحد ما عبد الرحمن نده عليهم 
دخلو لقيو جني نايمه ف حضنو اطمنو عليه و خرجو احمد روح عشان يرتاح و ادم فضل مع ام عبد الرحمن وحبيبه روحت مع احمد و وفاء 
************
شيماء بإبتسامه: حبيبه ازيك... بخير ي حببتي... مبتساليش ليه ي ندله.... مين... بجد والله متصلتش عليا لو كنت اعرف كنت جيت...... طب خلاص هقفل انا وهلبس عشان اروحلها 
شيماء قامت لبست و خدت مفاتيح العربيه ومشيت 
************
محمد بتركيز: مممم يعني برضو مش عايز تقول انتا تبع مين 
"": مش هتكلم حتي لو هتموتني مش هتكلم 
محمد ببرود: اقتلوه 
نور: بس ي ريس مش هنستفاد حاجه لما نموتو 
محمد بزعيق: من ايمتااا وانتا بتناقشني ف حاجه 
نور بص ف الأرض بحترام: مقدرش ي زعيم 
محمد: خلص انا لما بقول علي حاجه اعرف ان في حاجه فدماغي المرادي حزرتك 
نور ضرب طلقه علي الولد من غير مايتهزلو شعره 
محمد: نضفو المكان دا...و الكلب دا تعرفلي كان تبع عصابه مين 
نور: بس ي ري.... 
محمد مشي قبل مانور يكمل كلامو... ركب العربيه و مشي من المكان 
محمد: ايوا ي حببتي.... ايوا انا جاي اهو... بجد.... انتي ريحالها....طب قولي عنوان المستشفى وانا هروح علي هناك... خلاص ماشي هروح علطول اهو
***********
جني و عبد الرحمن كانو نايمين ف حضن بعض.. و شويه و جني صحيت و بصت علي عبد الرحمن لقيتو نايم بتعب سابتو و خرجت لقيت ام عبد الرحمن و ادم و شيماء و محمد واقفين بره 
جني بإبتسامه: ازيك ي شيمو 
شيماء: الحمد الله ي حببتي... عبد الرحمن عامل اي دلوقتي 
جني خدت نفس عميق: كويس هوا نايم دلوقتي 
ادم: انا هروح اشوف اجيب الدكتور يشوفو و ب المره نفعرف هيخرج ايمتا 
محمد: طب يلا انا هاجي معاك 
شويه وعبد الرحمن صحي ونده علي جني وجني دخلت و ام عبد الرحمن دخلت تطمن علي ابنها 
ام عبد الرحمن بحنيه: عامل اي ي حبيبي 
عبد الرحمن بإبتسامه: الحمد الله ي ست الكل.... كنتي روحي ي امي مكنش ينفع تفضلي هنا انتي تعبانه
ام عبد الرحمن: لا ي حبيبي انا مش تعباانه 
عبد الرحمن: صحيح احمد حصلو حاجه هوا كويس 
ام عبد الرحمن: ايوا ي حبيبي كويس انا بس لاقيتو تعبان ف خليتو يمشي هوا و اختك 
عبد الرحمن براحه: الحمد الله انو كويس 
الباب خبط 
جني: اتفضل 
الدكتور دخل و بدا يكشف علي عبد الرحمن 
ام عبد الرحمن: اي ي دكتور هينفع يخرج دلوقتي ولا لسه 
الدكتور: لا هوا بقا احسن من الأول ف انا هكتبلو  علي شويه ادويه و هكتبلو علي خروج دلوقتي 
ادم: هات ي دكتور انا هنزل اجيب الادويه 
محمد: وانا هنزل اشوف مصاريف المستشفى لحد ماتخلصو ونتقابل تحت 
بعد شويه 
شيماء: محمد انا هروح مع جني 
محمد: خلاص ي حببتي اقعدي معاها شويه وتعالي انا هروح لأني تعبان من الشغل 
شيماء: خلاص ماشي ي حبيبي
**********
عبد الرحمن: مين هيسوق العربيه 
شيماء: انا هسوق العربيه خلي مامتك تركب جمبي قدام وانت و جني اركبو مع بعض ورا
************
محمد: لا مش النهارده.... يعني انتا جبت المعلومات كلها.... خلاص اقفل انتا دلوقتي معايا مكالمه تانيه 
محمد ببرود: ها عملت اي.... يعني بيخططو يموتوني ووو....... يتبععع 
محمد: طب انا عايزهم في المقر دلوقتي وانا جاي اهو 
بعد شويه وصل محمد 
نور بحترام: كل حاجه جاهزه ي زعيم 
محمد دخل اوضه الاجتماع 
محمد بإبتسامه: ازيكو ي رجاله 
!!: بخير ي ريس
؟؟:ف نعمه ي زعيم 
محمد ديق عنيه وبصلهم: تعرفو ي رجاله ان انا وصلي معلومات مهمه 
!!: اي هيا ي ريس 
محمد بصلو و ابتسم ابتسامه بارده: تعرف ي زين ان في حد بيخطط يموتني 
زين بلع ريقو: ااا و وهوا مين الي امو داعيه عليه دا 
محمد بزعيق: نوووور 
نور بحترام: نعم ي ريس 
محمد: شوف زين و ذياد هيشربو ايي لانهم مطولين معانا شويه 
زين: ل لا ا انا مش عايز 
ذياد: و وانا م مش عايز برضو 
محمد بإبتسامه: لا عيب ي رجاله ميصحش تبقو ف مكاني ومتشربوش حاجه 
زين: شكرا ي زعيم مش محتاجين حاجه 
محمد: نووور اقفل الباب اصل شكلنا مطولين 
نور قفل الباب 
محمد بصلهم: ها مين فيكم جاتلو فكره انو يقتلني 
***********
ام عبد الرحمن: ي بني كل انتا تعبان 
عبد الرحمن: ي امي مش عايز سيبي الأكل دلوقتي هاكل كمان شويه
ام عبد الرحمن: تعالي ي جني
جني: نعم ي ماما في حاجه 
ام عبد الرحمن: مش راضي ياكل عشان ياخد العلاج 
جني: طب معلش ي ماما اخرجي انتي وانا هخليه ياكل 
ام عبد الرحمن خرجت 
جني: في اي ي حبيبي مش عايز تاكل ليه 
عبد الرحمن: مش قادر اكل 
جني بحب: طب عشان خاطري كل عشان تاخد العلاج 
عبد الرحمن باسها علي خدها: عشان خاطرك حاضر 
عبد الرحمن اكل و اخد العلاج ولا نام جني خرجت من الاوضه و قفلت الباب وراها براحه 
ام عبد الرحمن: تعالي ارتاحي ي حببتي متتعبيش نفسك 
جني: حاضر ي ماما 
************
احمد: هترواحي عند مامتك ايمتا 
وفاء: هلبس وهمشي اهو
احمد: تمام انا هدخل اجهز عشان اجي معاكي 
وفاء: انتا تعبان خليك ارتاح هنا 
احمد بإبتسامه: لا ي حببتي انا كويس 
وفاء راحت حضنتو
احمد بهزار: في اي ي بت اي المحن دا 
وفاء بضحك: تسدق انا غلطانه 
وجت تمشي احمد مسكها وقعها ف حضنو عينو راحت علي شفيفها وقرب منها وباسها 
**************
محمد: ها عملتو اي.... نضفتو المكان بعد ماخلصتو...  ط.. اقفل انتا دلوقتي هكلمك بعدين 
شيماء دخلت 
محمد: اي ي حببتي رايحه فين 
شيماء: هطلع هدوم عشان البس و اروح ل جني 
محمد: خلاص ي روحي ومتتاخريش 
شيماء بستغراب: انتا مش هتيجي معايا 
محمد بإبتسامه: لا ي حببتي عندي شغل كتير لو خلصت بدري هاجي
شيماء: خلاص ماشي ي حبيبي 
**********
حبيبه: ادم انا هروح عند جني البنات هيتجمعو هناك عشان عبد الرحمن.. هتيجي معايا 
ادم: مافيش مشكله هلبس واجي معاكي 
************
محمد: ايوا ي بني.........لا مش هاجي.... خلاص ماشي 
بعد شويه الباب خبط 
محمد بستغراب: انتي مين 
نيره: انا نيره 
محمد: اي الي جابك هنا 
نيره: ممكن بس ندخل نتكلم جوه 
محمد: اتفضلي 
نيره دخلت 
محمد: تشربي حاجه 
نيره: ممكن فنجان قهوه 
محمد: داده لو سمحتي اعمليلنا كوبايتين قهوه 
محمد: اتفضلي 
نيره: ممكن بس تقولي مكان الحمام فين و لما اجي هفهمك انا مين 
محمد بستغراب: الحمام هناك اهو علي ايدك اليمين جمب المطبخ 
نيره قامت بس بدل ماتدخل الحمام دخلت المطبخ 
نيره ب ابتسامه: الأستاذ محمد بينده علي حضرتك تقدري تروحي وانا هاخد القهوه انا 
الداده مشيت و نيره طلعت حاجه حطتها ف كبايه محمد ووو....... يتبععع
 محمد لوا دراع البنت: انتي مين ي بت 
نيره: ااا 
محمد بيلوي دراعها اكتر: انطقييي 
نيره: ا ا انا نيره 
محمد بزعيق: مين باعتككك 
نيره بخوف: م معاذ بيه الي باعتني 
محمد طلع التيليفون: ايوا.... تعلا ينور دلوقتي... بسرعه متتاخرش 
محمد اخد البنت وداها اوضه في الڨيلا وقفل عليها 
نور جه و محمد فتحلو 
نور: هوا في اي 
محمد: تعلا ورايا 
نور مشي ورا محمد لحد ماوصلو ل الأوضه الي فيها البنت 
نور بستغراب: مين دي 
محمد بصلها ببرود: تبع معاذ 
نور فتح عينو جامد: معااذ 
محمد: معاك العربيه صح 
نور: ايوا معايا ليه 
محمد ب ابتسامه جانبيه: هاتها وتعلا ورايا 
*************
جني بضحك: لا ي بت 
حبيبه: ي بنتي اسمعي الكلام مقلب صغير 
جني: لا خليها بعد ما عبد الرحمن يخف 
حبيبه: هتنسي 
جني: لا مش هنسا ويلا ندخلهم
حبيبه: بتعملو اييي 
ادم: هنعمل اي يعني 
حبيبه بزهق: تعالو نلعب شويه 
جني: هنلعب اي 
حبيبه: عندك كوتشينه 
جني: تقريبا استني هشوف 
جني قامت تدور ولقيتها 
جني: اهي 
ادم: هنلعب كوتشينه 
حبيبه: ايوا 
عبد الرحمن: فكره حلوه.. قوم ياعم اقعد جمب مراتك و مراتي هتقعد جمبي 
ادم قام قعد جمب حبيبه و جني قعدت جمب عبد الرحمن و بداو يلعبو 
جني بسرعه: انا كسبت 
حبيبه: يووه بقاا تاني مره علي فكره 
جني بفخر: عشان انا ذكيهه 
حبيبه بصتلها بغيظ ولعبو تاني وصرخت حبيبه بفرحه 
: اععع انا الي كسبتتت 
************
شيماء: لا والله لسه محصلش نصيب 
ام عبد الرحمن: ربنا يرزقكك ي حببتي 
شيماء بإبتسامه: يارب ي خالتو 
ام عبد الرحمن بستغراب: محمد مجاش معاكي ليه 
شيماء بتنهيده: وراه شغل قال لو خلص بدري هيجي 
************
محمد: معاذ لازم يبقا قدامي ف اقرب وقت 
نور: تمم ي ريس اليله هيبقا في المقر 
محمد: طيب يلا روح انتا وانا هستناك لحد ماتجيبو 
*************
عبد الرحمن كان نايم في الاوضه و شيماء و جني و ادم و حبيبه و احمد و فاء قاعدين بره
جني بضحك: يعني انتي عايزه تنامي عندنا النهارده 
احمد: لا طبعا هوا انا مستغني عنها 
جني بضحك: اقنعيه وتعالي وباتي هنا.... حد تاني محتاج يبات هنا 
شيماء بهزار: هوا انتو فاتحين البيت سبيل 
جني: باتي انتي النهارده هنا كدا كدا جوزك في البيت لو رنيتي هتقنعيه 
شيماء: بس ي بت انا هقوم اروح احسن 
**************
محمد: ادخل 
نور: معاذ في الاوضه ي ريس 
محمد بصلو و ابتسم: روح وانا جاي اهو 
نور خرج و محمد فتح اللاب بتاعو علي كاميرا الأوضه الي فيها معاذ و نيره وقعد يتفرج عليهم 
معاذ بزعيق: انتييي قولتيلوو اييييي 
نيره بخوف: مش مقولتلوش حاجه 
معاذ بعصبيه: يغبيهههه هتموتينااا
نيره: لو ماموتش علي ايدو انتا هتموتني 
محمد قفل اللاب وقام راح الأوضه الي هوما فيها 
محمد: اهلاا معاذ مشوفتكش بقالي كتير
معاذ بلع ريقو: ع عايز اي ي محمد 
محمد بصلو بقرف: دي حركات تعملها تبعتلي بت ومفكر ان الحركه هتدخل علياا 
معاذ ببرود: انا مبعتش حد و البت دي انا معرفهاش 
محمد بص ل نيره وابتسم ابتسامه جانبيه 
: يمكن هيا ليها راي تاني 
محمد قرب منها ومسكها من شعرها 
محمد: هاا اتفقتو علي ايييي 
نيره بوجع: قالي اني احطلك منوم ورجالتو كانو هايجو ياخدوك عشان يموتوك 
معاذ بزعيق: ي زبالهههه هتموتي فكرك لو قولتيلوو يبقا هيسبككك 
محمد بصلو: قولتلك معاش ولا كان الي يحاول يلعب عليااا 
وطلع المسدس وصوبو علي دماغ معاذ ووو........ يتبععع
بعد اسبوعين عبد الرحمن بقا كويس ورجع الشغل تاني وطبعا جني مبطلتش تعمل مقالب فيه 
جني بضحك: طب والله مقلب حلو المرادي 
عبد الرحمن: امشي ي بت من هناا 
جني: طب ماشي انا هروح عند اختي 
عبد الرحمن مسكها: خدي ي بتت تروحي فين 
جني بستفزاز: هروح عند اختي 
عبد الرحمن: دا بعينك امشي من خلقتي بدل مازعلكك 
***********
محمد: ايوا... بترن ليهه ي زفت... مهما كان الخبر مهم مش قولتلك مترنش وانا في الزفت البيت
شيماء دخلت فجاه: محمد 
محمد لفلها وابتسم: ايوا ي حببتي 
شيماء ببرود: طلقني 
************
حبيبه بإبتسامه:ادم عايزه اقولك حاجه 
ادم بحب: قولي ي حببتي 
حبيبه: احم انا حامل 
ادم لف وشو ليها بصدمه
: بتقولي ايي 
حبيبه بضحكه: انا حاامل 
ادم شالها ولف بيها و حبيبه عماله تضحك 
ادم بفرحه: بجد يعني انا هبقا اب 
**********
احمد: وفااء 
وفاء: ايوا ي حبيبي 
احمد: يلا ي بنتي خلينا نلحق 
وفاء: قولي طيب رايحين فين
احمد بإبتسامه: يلا بس هقولك لما نوصل 
ونزلو ركبو العربيه و وصلو مكان حلو اوي ومتزين وفاء فضلت تبص ل المكان بنبهار ولفت ل احمد وحضنتو 
احمد بحب: عجبك 
وفاء بفرحه: عجبني اوي 
*************
عبد الرحمن وهوا بيبص في الساعه: يلا ي بنتي عماله تزني من ساعتها عشان هنتاخر ودلوقتي انتي الي اتاخرتي 
جني خرجت وهيا بتعدل هدومها 
جني: ها حلو كدا 
عبد الرحمن بحب: قمر يلا عشان هنتاخر علي الدكتوره 
ام عبد الرحمن: رايحين تعرفو جنس البيبي 
عبد الرحمن بص ل جني و ابتسم 
: ايوا ي امي 
**************
محمد بصدمه: طلاق اي ي شيماء 
شيماء ببرود: طلقني ي محمد انا مش هعيش معاك لحظه تانيه 
محمد قرب منها: ا انا بحبك ازاي اطلقكك
شيماء بزعيق: ابقااا عايشه مع راااجل بيقتل كل يوووم بدم بااارد ومعرفش 
محمد بصدمه: لا ا انا.... 
شيماء قاطعت كلامو 
:بس مش عايزه اسمع مبررات 
*************
الممرضه بحترام: مدام جني اتفضلي الدكتوره مستنيا حضرتك جوه 
عبد الرحمن قام هوا و جني ودخلو عند الدكتوره 
الدكتوره بإبتسامه: اتفضلي حضرتك مددي علي السرير 
جني راحت مددت علي السرير و الدكتوره بدأت تكشف عليها وتعملها سونار 
الدكتوره: مبرووك دي بنوته 
عبد الرحمن بفرحه: قولتلك انها بنت 
الدكتوره: لا استنو استنو دول توأم 
عبد الرحمن: توأم 
الدكتوره: ايوا توأم ولد و بنت 
**************
احمد رجع الكرسي ل وفاء و قعدو ف جو رومانسي 
احمد: علي فكره انا بحبك اوي 
وفاء بإبتسامه: وانا كمان 
احمد بضحك: وانتي كمان اي 
وفاء بخجل: وانا كمان بحبك 
احمد: اخيراا ي شيخهه 
وفاء ضحكت بخجل 
وكلو وفضلو يتكلمو شويه و احمد اخدها وروحو 
**************
حبيبه بضحك: بس بقاا
ادم بفرحه: انا مش مسدق انك حامل بجد تعالي نروح ل الدكتور 
حبيبه بضحك: هنروح نعمل اي ي مجنون 
ادم بسرعه: هنطمن علي البيبي 
حبيبه بضحك: يبني مش دلوقتي استنا كمان اسبوع اكون كملت شهر ونروح 
***************
محمد: شيماء متسيبينيش تاني ا انا بحبك والله 
شيماء: مفكرتش وانتا بتقتل من غير احساس 
محمد: خليكي وهعملك كل الي انتي عيزاه 
شيماء: خلاص ي محمد انا مش عايزه اعيش معاااك 
محمد: بس انا... 
قطع كلامو عياط شيماء 
شيماء بدموع: انا حبيييتك واخرتها تبقا واحد قتال قتله
محمد: خليكي وانا هعملك الي انتي عيزاه كلو والله خليكي معايا 
شيماء: اي حاجه
محمد بسرعه: اي حاجه 
شيماء: عيزاك تبيع كل املاكك ووو..... يتبعع
شيماء ببرود: عيزاك تبيع كل املاكك 
محمد بصلها بصدمه: ازاي ابيع كل حاجه هنعيش ازاااي 
شيماء: هقول ل جني ونروح نقعد معاهم لحد ماربنا يكرمك وتفتح شركه بمال حلال 
محمد اخد نفس عميق: طلاما دا هيخليكي تفضلي معايا ف انا موافق 
****************
عبد الرحمن بصدمه: ولد وبنت 
جني بضحك: كويس عشان مافيش حد فينا يزعل 
عبد الرحمن بهزار: برااحتك انتي الي هتشيلي مسؤليه الاتنين 
خلصو كشف و الدكتوره كتبتلها شويه ادويه و مشيو 
وصلو البيت 
عبد الرحمن: امي 
ام عبد الرحمن: ايوا ي حبيبي تعلا 
عبد الرحمن بضحك: جني حامل ف توأم 
ام عبد زغرطت بفرحه: الف مبروك ي حبايبي 
عبد الرحمن بإبتسامه: الله يبارك فيكي ي امي 
*****************
حبيبه: ادم انا هقوم اعمل اكل تاكل معايا 
ادم: لا طبعا متقوميش انتي حامل 
حبيبه بضحك: من اولها كدا.. طب انا جعانه 
ادم: استني هقول ل ست الكل تجيب الأكل وناكل هنا 
حبيبه بزهق: متتاخرش ونبي عشان انا جعانه 
ادم بضحك: حاضر حاضر ايي هتاكليني 
**************
وفاء داخله هيا و احمد البيت وبيضحكو 
ام احمد: كنتو فين 
احمد بستغراب: كنا بنتعشا برا ي امي في اي 
ام احمد: في واحده جت سألت عليك ومرضيتش تمشي هيا مستنياك جوه 
احمد دخل اوضه الضيوف هوا و وفاء 
احمد بصدمه: انتي اي الي جابك هناا 
مني: اي لحقت تنساني 
وفاء بستغراب: انتي مين 
مني بستفزاز: انا مراتو ي حببتي 
وفاء بصدمه: ايي مراتوو
******************
جني بإبتسامه: ادخلي ي شوشو ادخل ي محمد واقفين ليه 
محمد و شيماء دخلو 
شيماء: جني معلش محتجاكي ف كلمتين 
جني قامت دخلت اوضتها و خدت شيماء معاها 
جني بستغراب: في اي ي بنتي مالك 
شيماء حكتلها كل حاجه 
جني بصدمه: يلهوي كل دا حصل 
شيماء نزلت وشها ف الأرض: معلش ي جني هنقعد عندك شويه لحد ما محمد يشوف شغل كويس يشتغل منو ويبدا حياتو علي نضافه 
جني بحب: تنوريني ي حببتي ماعنديش مشكله اقعدي ي قلب اختك... بس صحيح فكرتي محمد هيشتغل اي 
شيماء بإبتسامه: ايوا هيشتغل شغلانه هتعلمو الأدب وتعلمو ازاي يحافظ علي الفلوس وازاي يجيب فلوس حلال 
جني: شكلك هطلعي عينو 
شيماء: لا مقدرش بس الشغلانه هتبقا صعبه بنسبالو هخليه يشتغل ميكانيكي وو..... يتبعع 
جني: ي مفتريه من صاحب شركات ل ميكانيكي 
شيماء: مش مشكله المهم يجيب فلوس ب الحلال.... و الاهم من دا عبد الرحمن مش لازم يعرف اي حاجه 
جني بهدوء: متقلقيش مش هقولو حاجه 
*************
احمد: لا لا ي وفاء انا... 
وفاء قاطعت كلامو: اسكت مش عايزه اسمع كلمه تانيه
و سابتو وخرجت راحت اوضتها
احمد بعصبيه: انتي اي الي جابكك هنااا 
مني: اي مش مراتكك من حقي اجي اشوفك 
احمد: لا مش مراتي غيري كلامك وقولي طالقتي 
مني بإبتسامه: ايوا طالقتك بس انت عندك ولد 
احمد بصدمه: ولد ايي انا لما طلقتك مكنتيش حامل 
مني: لا كنت حامل بس مقولتلكش
احمد: وجايه تقوليلي دلوقتي لييه 
مني بحزن: عشان انا تعبانه 
احمد: تعبانه 
مني: ايوا تعبانه عندي كانســـ ر و ف المراحل الأخيره ليه وكنت لازم اعرفك ان عندك ابن 
**********
حبيبه كانت قاعده تاكل هيا و ادم 
حبيبه: خلاص ماعتش قادره اكل كفايه 
ادم مد ايدو الي فيها اكل: كلي اخر حته يلا عشان نقوم نغسل ايدنا ونام 
حبيبه اكلتها و قامو غسلو ايدهم و خدها ف حضنو ونامو 
**************
جني: بوصي انا نضفتلك اوضتك القديمه عشان تبقا ليكي انتي و محمد 
شيماء: مش مشكله انا هدخل احط الهدوم 
جني قعدت بتعب: روحي يختي مش هحوشك يالي معندكيش دم 
شيماء بضحك: الله وانا مالي المبي 
************
احمد دخل الأوضه لقا وفاء قاعده 
احمد بهدوء: بوصي هيا طلعت تعبانه و قالتلي ان انا عندي ولد ايوا كانت مراتي وطلقتها من زمان اوي ف لو حابه الولد يعيش معانا انا هجيبو مش حابه انا... 
وفاء قاطعت كلامو
: لا مش مشكله هاتو يعيش معانا مهوا برضو ابنك اكيد مش هترميه 
احمد بإبتسامه: و يستي عشان نتاكد هعمل تحليل 
***************
جني كانت قاعده هيا وعبد الرحمن في الأوضه بيتكلمو 
عبد الرحمن بستغراب: غريبه اختك جايه هيا وجوزها يعيشو معانا 
جني بتوتر: ا اصل هيا قالتلي ان هيا محتاجه تقعد معايا وكدا ف انا قولتلها مش مشكله و قالتلي ان محمد جاي معاها 
عبد الرحمن بصلها بشك: خلاص ماشي 
جني بتعب: يلا ننام عشان انا تعبانه اوي 
عبد الرحمن اخدها ف حضنو ونامو 
*************
تاني يوم الصبح 
ادم بحب: قومي ي حببتي 
حبيبه: سبني شويه كمان 
ادم: يلا بلاش كسل قومي عشان تفطري 
حبيبه قامت لاقت الفطار محطوط علي التربيزه 
حبيبه: هوا انتا الي عامل الأكل 
ادم: ايوا انا ي حببتي
حبيبه بهزار: يبقا هنتسمم 
ادم بصلها بتكشير: لا والله طب متاكليش من الاكل داااا 
حبيبه بسرعه: لا والله بهزر معاك هات انا عايزه اكل 
**************
احمد قام ملقاش وفاء قام لبس وراح يدور عليها لاقاها في المطبخ 
احمد حضنها من ورا
: صباح الخير ي حببتي 
وفاء: صباح النور 
احمد اخد حته لانشون ومشي 
: طب متتاخريش عشان انا جعان 
بعد شويه
وفاء حطت الأكل علي السفره وقعدو ياكلو 
احمد بهدوء: انا هروح اجيبو النهارده و هعمل التحاليل واجي 
وفاء بهدوء: وشغلك 
احمد: هاجز النهارده 
وفاء: خلاص تمم براحتك 
************
عبد الرحمن: محتاج معلومات عن الراجل دا 
ايمن: بس ي حضره المقدم انتا.... 
عبد الرحمن قطع كلامو: انا واثق انك هتجيب المعلومات مش هتبقا صعبه عليك 
ايمن بتنهيده: حاضر ي باشا 
كان هيخرج وعبد الرحمن وقفو
: معلش عايز المعلومات النهارده 
بعد شويه 
عبد الرحمن: ايوا ي حببتي... اخدتي العلاج.... طب ي روحي خدي بالك من نفسك...يلا سلام ي حببتي 
الباب خبط 
عبد الرحمن بهدوء: ادخل 
ايمن: اتفضل ي باشا 
ايمن حط فايل قدام عبد الرحمن وخرج 
عبد الرحمن بدا يقرا: ممم من المافياا ووو...... يتبععع
جني: عبد الرحمن شكلو شك ف حاجه 
شيماء بخوف: شك ازاي 
جني: سالني امبارح وقالي غريبه اختك جايه هيا و جوزها يعيشو معانا 
شيماء: طب حاولي متشككيهوش ف حاجه ي جني مش عايزه محمد يروح ف داهيه 
جني بهدوء: بس انتي عارفه ان الأفضل ان عبد الرحمن يعرف 
*************
حبيبه: ادم انا عايزه اروح عند جني 
ادم: خلاص ماشي البسي وهوديكي ف سكتي وانا رايح الشغل 
حبيبه دخلت تلبس هدومها وخلصت وطلعت و ادم اخد مفاتيح العربيه ونزلو 
**************
احمد: وفاء 
وفاء: تعلا ي احمد انا ف المطبخ 
احمد دخلها: اا انا جبت الولد هوا بره 
وفاء سابتو وخرجت تشوف الولد 
وفاء بإبتسامه: ازيك ي حبيبي اسمك اي 
اسر ببرائه: اسمي اسر 
وفاء حضنتو: طب تعلا ي اسر نغيرلك و نحط هدومك ف الأوضه بتاعتك 
اسر بفضول: الأوضه فيها العاب 
وفاء بضحك: فيها العااب كتييير 
*****************
جني بضحك: استنو ي بنات هقوم اجيب حاجه نشربها 
شيماء: لا خليكي انتي حامل هقوم انا اجيب 
حبيبه بضحك: طب خلصي وتعالي بسرعه في خبر مهم عايزه اقولو
جني بتكشير: ودني ي بنتي في اييي 
حبيبه: اه معلش 
شيماء جابت عصير وجت قعدت تاني 
شيماء: ها بقا خبر اي يختي 
حبيبه بإبتسامه: احم احم 
شيماء بهزار: اي دا انتي هتقولي مقدمه قبل ماتقولي الخبر
حبيبه بنزعاج: استني بقاا... احم احم انا حاامل
جني بصدمه: بجد 
حبيبه هزت دماغها ب ايوه 
شيماء قامت حضنتها بفرحه 
: ااه بجد الف مبروك ي روحي 
جني: اوعي ي بتت خليني احضنها 
شيماء بعدت و جني حضنتها 
: مبرووك ي حياتي 
حبيبه: الله يبارك فيكو ي حبايبي 
جني بهزار: يلا عشان تشوفي المعاناه الي انا فيها
***************
عبد الرحمن بجديه: عايزك تشوفلي مكانو فين 
ايمن: حاض... 
عبد الرحمن قطع كلامو 
: ولا اقولك انا هعرف مكانو فين 
واخد مفاتيح العربيه و مشي 
*************
جني بتوتر: محمد فين ي شيماء 
شيماء: نايم جوه 
جني: طب صحيه بسرعهه 
شيماء بقلق: هوا في اي 
جني: صحيه بس 
***************
شيماء دخلت تصحي محمد 
شيماء وهيا بتهز فيه: محمد قوم 
محمد بنوم: بس ي شيماء سيبيني 
شيماء: قوم يابني بسرعه 
محمد قام: في اييي 
شيماء: البس هدومك وتعلا بسرعه 
سابتو عشان يلبس و خرجت 
*********************
جني: عملتي اي 
شيماء: قام هيلبس ويجي 
محمد خرج 
جني: امشي ي محمد عبد الرحمن زمانو جاي 
محمد بدون فهم: فيها اي يعني 
جني: عبد الرحمن شكلو شك ف حاجه ف اختفي من البيت اليومين دول ولو سال عليك شيماء هتصرف وتقول اي حاجه 
عبد الرحمن فتح الباب 
عبد الرحمن بجمود: مش محتاجه تهرب سلم نفسك احسن وو..... يتبععع
عبد الرحمن بهدوء: وانتي ي مدام حسابك معايا بعدين 
محمد: طب عايزك ف كلمتين لوحدنا 
عبد الرحمن بص لجني و جني اخدت شيماء ودخلو الأوضه 
عبد الرحمن: اتفضل 
محمد: بوص انا هساعدكو 
عبد الرحمن بستغراب: ازاي 
محمد بهدوء: هقولك كل حاجه هتحتاجها عن كبرات المافيا 
عبد الرحمن: مقابل اي 
محمد: مقابل اني اخد عقوبه مخففه 
عبد الرحمن: لو سلمت نفسك و روحت اعترفت بكل حاجه تعرفها انا هجيبلك عقوبه مخففه وانا الي همسك القضيه 
محمد و عبد الرحمن اتفقو علي كل حاجه و اتفقو ان محمد هيسلم نفسو بكره 
*****************
في الاوضه
شيماء بحزن: خلاص هيسلم نفسو ي جني 
جني طبطبت عليها بحنيه
: معلش ي حببتي انتي عارفه ان هوا غلط ولازم ياخد العقوبه بتاعتو
***************
حبيبه بتعب: هدخل انام شويه ي ماما عشان تعبانه
ام ادم: ادخلي ي حببتي ولما الأكل يجهز هصحيكي 
حبيبه دخلت تنام و بعد شويه ادم جه سلم علي مامتو وقعد معاها
ادم بستغراب: امل فين حبيبه 
ام ادم: دخلت تريح شويه عشان تعبانه 
ادم بقلق: مالها 
ام ادم بإبتسامه: متقلقش ي حبيبي تعب الحمل 
***************
احمد بهدوء: اسر فين 
وفاء: ف الأوضه بيلعب 
احمد حضنها من ورا: مالك ي حببتي 
وفاء: مافيش 
احمد: وجود اسر مزعلك ف حاجه 
وفاء بهدوء: لا مهوا زي ابني عادي
***************
شيماء بدموع: مكنتش عيزاك توصل ل كل دا ي محمد 
محمد حضنها: اهدي ي حببتي عبد الرحمن هوا الي هيمسك القضيه واكيد هيجيب حكم مخفف 
شيماء حضنتو وقعدت تعيط وهوا قعد يطبطب عليها 
***************
جني: عبد الرحمن 
عبد الرحمن تجاهل جني واخد هدومو ودخل الحمام 
جني قعدت تستناه لحد ماطلع 
جني: طب انتا عارف اني كنت لازم... 
عبد الرحمن شاورلها عشان تسكت 
**************
ادم: مالك ي حببتي في اي 
حبيبه بتعب: مش قادره في وجع ف بطني 
ادم بقلق: مالك... اي دا استني انتي بتنزفيي 
ادم شالها ونزل ركب العربيه وراح المستشفي بسرعه 
ادم بزعيق: دكتور اي دكتور ي بهايم 
الدكتور جه و قالو علي الأوضه الي هيحط فيها حبيبه و الدكتور بدا يكشف عليها بعد شويه طلع الدكتور 
الدكتور بحزن: للأسف الجنين وو..... يتبعع
الدكتور بحزن: للأسف فق*دنا الجنين 
ادم بصدمه: ازااي هوا اي الي حصل 
الدكتور: جالها ن*زيف ومحدش اسعفها بسرعه 
ادم:تمام شكرا ي دكتور 
الدكتور مشي و ادم دخل ل حبيبه 
حبيبه بتعب: هوا اي الي حصل 
ادم بحزن: جالك نز**يف و
حبيبه بتعب: و اي ي ادم 
ادم بحزن: الطفل م*ات 
حبيبهه بدموع: يعني ايي م*ات ابني م*ات 
ادم حضنها: اهدي ي حببتي اهدي 
***************
عبد الرحمن: جاهز 
محمد بتنهيده: ايوا 
نزلو هوما الاتنين و ركبو العربيه و وصلو القسم ودخلو مكتب عبد الرحمن 
عبد الرحمن: انا دلوقتي هفتح ملف ليك وهعرضو علي النيابه بعد ماتعترف علي كل حاجه ومتقلقش هجيبلك حكم مخفف 
محمد بدا يعترف علي كل حاجه 
*************
شيماء: تفتكري ممكن... 
جني قاطع*ت كلامها 
: اهدي ي شيماء ان شاء الله هتبقا كل حاجه تمام 
شيماء: ياارب 
تيليفون جني رن 
جني: الو... حبيبهه...طيب احنا جاين اهو 
شيماء: في اي 
جني: حبيبه حصلها نز*يف وخس*رت البيبي 
شيماء بخضه: طب بسرعه انا هدخل البس وننزل نروحلهم 
***************
وفاء بضحك: تعلا ي اسر هجيبك برضو 
اسر بطفوليه: والله اقول ل باباا 
وفاء بهزار: طب ماشي مش هعملك الكيكه الي بتحبها تاني 
اسر بسرعه:لا خلاص انا استسلمت بس اعمليلي كيكه 
وفاء: طيب تعلا ورايا نروح نعمل كيكه عشان لما بابا يجي 
*************
جني: معلش ي حببتي اهدي 
حبيبه بدموع: م*ا*ت ي جني م*ا*ت 
جني: اهدي ي روحي احمدي ربنا ان هوا متولدش واتعلقتي بيه 
حبيبه اترمت ف حضن جني وفضلت تعيط 
شيماء: اي الي حصل 
ادم: جيت من الشغل لاقيتها تعبانه وبتن*زف 
جني بتعب: معلش هطلع اكلم عبد الرحمن يجيلي عشان نروح ل الدكتوره نكشف
شيماء: ماشي ي حببتي خلصي وتعالي 
جني خرجت 
جني بتعب: ايوا ي عبد الرحمن.... لا مافيش تعبانه شويه.... ف المستشفي... طب تعلا عشان معاد الكشف 
بعد شويه عبد الرحمن جه 
***************
وفاء حطت دقيق علي منخير اسر وفضلت تضحك
اسر قام حاطت علي وشها
وفاء بضحك: خلاص بقاا عشان نلحق نعمل الكيكه 
اسر بطفوليه: عايزه ب الشكولاته 
وفاء: حاضر تعلا نغسل ايدنا الأول 
وفاء غسلت ل اسر ايدو و اسر قعد يجري ويلعب ف المطبخ 
ام احمد: بتعملي اي ي حببتي 
وفاء بحب: تعالي ي ماما بعمل كيكه ل اسر 
ام احمد: شكلك حبيتي اسر 
وفاء بصت ل اسر وضحكت: لازم احبو ي ماما مهوا هيعيش معايا 
وانتي عارفه ان مامتو موصيه احمد عليه
***************
عبد الرحمن بخضه: مالك وشك اصفر كدا ليه 
جني بتعب: مش عارفه 
عبد الرحمن: طب يلا نروح ل الدكتوره 
جني قامت وعبد الرحمن سندها عشان تقدر تمشي 
عبد الرحمن: خير ي دكتوره 
الدكتوره بتركيز: في مشكله 
عبد الرحمن: مشكله اي 
الدكتوره: المدام مش هتستحمل تولد الاتنين ولو ولدتهم هيا الي هتم*وت 
عبد الرحمن بصدمه: طب و اي الحل 
الدكتوره: لازم نجه*ض طفل من الأتنين وو..... يتبععع
الدكتوره: لازم نجه*ض واحد من الاتنين قدامكو مهله تفكرو عشان ميحصلش اي مضعفات وتخسرو الاتنين 
عبد الرحمن: مافيش اي حل تاني ي دكتوره عشان منخسرش الأطفال 
الدكتوره: للأسف مافيش حل و من الاحسن تختارو النهارده 
عبد الرحمن: تمام شكرا ي دكتوره 
جني: عبد الرحمن قولها اننا مش هنج*هض طفل انا هسيب الاتنين 
عبد الرحمن سابها وخرج راح ل الدكتوره
*****************
حبيبه بدموع: عايزه اروح ي ادم 
ادم بحنيه: حاضر ي حببتي اهدي 
ادم: معلش ي شيماء خليكي معاها وانا هروح اخلص الورق و اجي 
شيماء: خلاص ماشي
*************
وفاء: تعلا ي اسر الكيكه خلصت 
اسر جاي جري: بجد ي ي طنط
احمد فتح الباب ودخل 
: الله اي الريحه التحفه دي 
اسر: تعلا ي بابا طنط عملت الكيكه الي بحبها
احمد شال اسر و باسو 
: طب ي حبيبي خليك هنا وانا هغير بسرعه وجاي هخلص الكيكه كلها 
اسر: لا طبعا انا الي هخلصهاا
احمد بهزار: خلاص انا استسلم 
*****************
عبد الرحمن: خلاص احنا قررنا ي دكتوره 
الدكتوره: قررتو هتج**هضو مين 
عبد الرحمن بتنهيده: قررنا نج**هض الولد 
الدكتوره: تمام تقدر تروح تخلص الإجراءات عشان العمليه تتعمل بكره وهتفضل هنا لحد بكره عشان العمليه 
******************
شيماء بقلق: جني اتاخرت اوي 
ادم: استني هرن علي عبد الرحمن اشوفهم وصلو ل اي 
ادم: ايوا يبني انتو فين......... بجد...... يعني هتتحجز في المستشفي...... طب تمام انا هوصل حبيبه البيت هطمن عليها وهرجعلكو....... خلاص ماشي سلام 
شيماء:اي الي حصل 
ادم اتنهد: جني هتعمل عمليه اجها***ض عشان انها تولد الاتنين فيها خطر عليها ف هيحجزوها عشان هيعملو العمليه النهارده 
شيماء بصدمه: ازاي داا
ادم: مش عارف انا هوصل حبيبه البيت وهرجع تاني ف هتيجي اوصلك ولا هتروحي عند جني 
شيماء: لا روح انتا وانا هروح ل جني
****************
محمد: انتو مفكريين اني هسيبكو كدا لاا دا انا اخ*طر منكو
!!: اا احنا اسفين ي باشا حقك علينا 
محمد: اترزع مكانك يااض انتا وبلاش تلعب ف عداد عمرك تاني 
***************
شيماء: عبد الرحمن جني عامله اي دلوقتي 
عبد الرحمن اخد نفس عميق: نايمه جوه 
شيماء: انا هفضل معاها عشان لو احتاجت حاجه 
عبد الرحمن: لا انتي روحي عشان ماما متفضلش لوحدها وانا هبقا جمب جني 
***************
ام ادم: اي الي حصل يبني حبيبه مالها 
ادم بتعب: اجه**ضت ي امي 
ام ادم بصدمه: ي مصيبتي طب وهيا عامله اي دلوقتي 
ادم: مش كويسه ي امي مش كويسه خالص 
ام ادم: معلش يبني استحملها لحد ماتطلع من الي هيا فيه 
ادم: طبعا ي امي انتي بتوصيني علي حاجه انا هعملها 
******************
جني بتعب: انتا عملت اي ي عبد الرحمن 
عبد الرحمن بهدوء: اخترت الصح ي جني 
جني: لا لييه ي عبد الرحمن ليييه 
عبد الرحمن حضنها: اهدي ي حببتي اهدي 
الدكتوره جت: اهدي ي مدام الي بتعمليه غلط 
قامت مجهزه حقنه مهدأه و ادتهالها وو..... يتبعع
عدا سنتين سنتين كل حاجه اتغيرت محمد لسالو كام يوم ويخرج و حبيبه رجعت حملت تاني وخلفت و اسر دخل المدرسه و وفاء حملت و جني طبعا عملت عمليه الاجها**ض و نزل*ت البيبي و كمل حملها وخلفت البنت 
جني بتعب: ي اخي بقاا تعبتني انتا وبنتك 
عبد الرحمن بضحك: خلاص خلاص تعالي نامي 
جني: اقولك حاجه انا همشي واسيبلكو البيت خالص 
بصت ل عبد الرحمن لاقيتو قاعد بيردد كلامها
عبد الرحمن بضحك: ايوا منا خلاص حفظتكك
جني بعصبيه: خد بنتك وامشي من وشي 
عبد الرحمن: خلاص اهدي هاخدها وهطلع اهو في اييي 
***************
حبيبه: خلاص ي ادم انا باقيت قد الفيل من كتر الأكل في اييي
ادم بضحك: خدي بس اخر معلقه عشان تاخدي الدوا
حبيبه: يوه بتعاملني كاني طفلهه
ادم: طب يلا ي طفله خلصي عشان وراكي معاد دكتور بكره 
حبيبه بتنهد: طيييب
حبيبه بتفكير: انتا وديت يوسف عند ماما 
ادم: ايوا ايدتو ل ماما ينام معاها النهارده عشان تعرفي تنامي 
**************
وفاء: اسر روح نام يلا 
اسر:حاضر ي ماما هخلص مذاكره وهنام روحي انتي ي ماما عشان انتي تعبانه
وفاء: ماشي ي حبيبي متتاخرش خلص ونام علي طول 
احمد: تعالي ي حببتي ارتاحي 
وفاء بتعب: هنروح بكره نحدد معاد الولاده 
احمد: ماقلقيش ي حببتي خير يلا عشان ننام 
***************
شيماء بفرحه: اخيراا محمد هيخرج 
ام عبد الرحمن: ايوا ي حببتي ان شاء الله يخرج بالسلامه
شيماء بحب: هيفرح اوي اني ظبط كل حاجه وفتحت شركه و جبت بيت جديد
ام عبد الرحمن بصتلها وضحكت: خصوصا انك مرضيتيش تنقلي ف البيت غير لما هوا يجي 
شيماء: عشان اعملو مفجاه 
**************
تاني يوم الصبح 
عبد الرحمن: قومي بقاا البت عماله تعيط 
جني بنوم: سيبني انام ونبي 
عبد الرحمن بديق: قومي اكليها و غيرلها ونامي تاني
جني قامت وخدتها منو وقعدت تلاعبها: اي ي روحي انتي جعاانه
بره في الصاله 
ام عبد الرحمن: انده ل جني تاكل يابني 
عبد الرحمن: معلش ي شيماء ادخلي انتي اندهيلها معلش 
شيماء دخلت تندهلها وجت 
شيماء: هتلبس البنت وجايه  
****************
حبيبه بسرعه: يلا ي ادم نروح ل الدكتور قبل ما يوسف يصحا
ادم: لو صحي ماما هتقعد معاه 
حبيبه: بس لو شافني مامتك مش هتعرف تسكتو يلا 
نزلو ركبو العربيه وراحو ل الدكتور 
الدكتور باحترام: لا دي كويسه مشاء الله محتاجه بس تهتم باكلها شويه
ادم بص ل حبيبه: قولها يدكتور 
*************
جني وهيا بتحاول تبعد عبد الرحمن: يابني لا استنا حلا تكبر ونبقا نفكر نخلف تاني 
عبد الرحمن وهوا بيقرب منها: منا مش هسيبك الا ماجيب بيبي تاني وو..... يتبعع
شيماء و عبد الرحمن و جني واقفين قدام القسم مستنين محمد يخرج وخرج 
شيماء جريت عليه وحضنتو 
شيماء بدموع: وحشتني اوي 
محمد بادلها الحضن: وانتي كمان وحشتيني ي حببتي 
بعد عنها وراح سلم علي عبد الرحمن و جني 
عبد الرحمن: يلا ي جماعه نمشي 
محمد: يلا 
وكان رايح يركب في عربيه عبد الرحمن بس شيماء وقفتو 
شيماء: لا م احنا مش هنركب معاهم 
محمد بستغراب: امل اي
شيماء طلعت مفتاح العربيه: امسك مفتاح العربيه بتاعتنا 
محمد بصدمه: عربيه اي جبتيها ازاي 
شيماء مسكت ايدو: يلا بس وهفهمك بعدين..... باي ي جماعه 
*************
حبيبه: ادم عايزين نروح ل شيماء عشان محمد خرج 
ادم: خلاص ماشي بليل نروحلهم
حبيبه: هنجيب يوسف يبات معانا النهارده بقا 
ادم وهوا بيعض علي شفتو: لا مهوا النهارده هيبات مع ماما 
حبيبه بتوتر: لا طبعا هينام معايا ولا اقولك هروح انام معاهم اناا
ادم: هنشوف 
****************
محمد: ي بنتي انتي موديانا فين 
شيماء: اصبر.. اهو ادينا وصلناا 
محمد بستغراب: بيت مين دا 
شيماء بإبتسامه: بيتنا ي حبيبي تعلا ندخل وهفهمك كل حاجه 
دخلو البيت الي كان كلو علي زوق شيماء وعملتو بكل حب
  محمد: انتي عملتي كل دا ازاي 
شيماء: انا طبعا لما انتا اتحبست انا طبعا اشتغلت و واحده واحده ابتديت ابني الشركه بتاعتنا و جبت بيت و عربيه و خلصت كل حاجه عشان لما تطلع وطبعا مرضيتش استخدم العربيه ولا اجي البيت الا لما تطلع و دلوقتي احب اقولك اني دلوقتي مبسوطه اني قدرت اساعدك عشان لما تطلع متتمرمطش 
محمد حضنها بحب: انا فعلا اخترت صح اخترت الي وقفت جمبي مسابتنيش لما عرفت اني ف المافي*ا و مسبتنيش لما اتحبس*ت....انا بحبك اوي 
************
جني بحب: انا دلوقتي اقدر ارتاح ان اختي عاشت حياتها و جوزها رجعلها خلاص بجد ربنا يخليهم لبعض 
عبد الرحمن ادا حلا ل جني و جني حضنتها 
عبد الرحمن: تعرفي ي جني 
جني بصتلو: اي ي حبيبي 
عبد الرحمن: انا مبسوط ان كل حاجه اتحلت محمد رجع ل شيماء و طبعا انتي معايا 
جني بحب: تعرف اني كنت فاقده الأمل انك تحبني بس حبيتني و اتجوزنا وخلفنا 
عبد الرحمن: بحبكك 
جني حصنتو: وانا كمان بحبكك
تمتت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-