رواية اضائت حياتي بنورها كاملة جميع الفصول بقلم الكتابة الصغيرة

رواية اضائت حياتي بنورها كاملة جميع الفصول بقلم الكتابة الصغيرة


رواية اضائت حياتي بنورها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة الصغيرة رواية اضائت حياتي بنورها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية اضائت حياتي بنورها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية اضائت حياتي بنورها كاملة جميع الفصول
رواية اضائت حياتي بنورها بقلم الكتابة الصغيرة

رواية اضائت حياتي بنورها كاملة جميع الفصول

نور: فـ.. فارس 
كانت بتصحيه من النوم ما حستش غير وهي تحت منه 
فارس دفن وشه في رقبتها وباسها:مش قلتلك الف مرا متجيش اوضتي ولا انتي عاجبك
نور بدموع: تيتا الي قلتلي اصحيك
بعد عنها: قومي ظبطي لاوضه وحضريلي الحمام ومتكررش تاني 
قعد علي الكنبه وولع  سجاره ومركز معاها 
كانت بتلم الهدوم وكل الكركيب الي علي لارض خلصت وا دخلت تحضرله الحمام 
حط السجاره في الطفايه ودخل الحمام  
هي اتوتر لما شافتو... 
وهو كان مبسوطه من كسوفه 
طلعت هي جري علي برا 
كنت بتجهز ليه الهدوم الي هيلبسه شويه وطلع هو لاف فوطه علي وسطه وقف قدم المريه يسرح شعره شافه بتطلع قميص ابيض 
فارس:اسود.... اسود يا نور
هزت راسها وطلعت ليه قميص اسود ونزلت تحت تحضر ليه الفطار 
شويه ونزل هو 
وفي حارس بلغه ان في وحده عايزه فارس سمح ليه انه تدخل 
دخلت ست: انا عايزه بنتي 
فارس بيشرب سجاره بكل برود
: مفيش
_يعنى ايه مفيش دي بنتي 
في الحظه دي طلعت هي بالقهوة وحتطه قدمه فارس مسك ايدها قبل ما تمشي وبصوت واطي
: عايزه ترجعي 
وهي هزت راسه والدموع ماليه عنيها... ودخلت تجري علي جوه 
فارس بهدؤ: اطلعي برا.... وهي مشت بغيظ
فارس لسه هيلف يدخل وراها شاف سته الي قاعده علي كرسي متحرك 
: اتجوزه يا فارس وريح قلبي 
فارس بغضب: اتجوز عيله دي عندها 15سنه 
: يا تتجوزها يا انا الي هرجعها عند امه..
فارس: عايزه تجوزيني وحده 15سنه وانتي عارفه ان كل ليله في وحده في سر*يري
سته : وانا مقلتلقش حاجه اتجوزه وخليك كل يوم معا وحده عادي. 
فارس: اااه قولي بقا انت اهم حاجه عندك اجيب الولد منها علشان تاخدي ورثك زي مجدي وصا 
سته: بظبط يا فارس ولو متجوزتهاش هخلي امه تخدها 
فارس: باباه هيرفض
سته:حاجه تخصك 
فارس: تمام... طلع الفون وتصل بحد.. فصل وتصل بحد تانى: هتهولي متقتف 
...... 
فارس قاعد ايده في ايد ابو نور..... الي هو عمه...وكان باين عليه الضيق بس فارس هدده انا لو رفض هيخلي كل شغله علي لارض... المأذون خلص ومشي... وعمه
سته: يلا يا سبع مستنيا تشرفنا.. 
فارس بصله بقرف وطلع فوق 
كانت نور طالعه من الحمام بتنشف شعرها.. فارس لابس بنطلون مريح ساند ظهر علي السرير وبيقلب في الفون رفع وشها شاف نور 
فارس حط الفون علي جنب
: تعالي يا نور 
نور اتقدمة منه وقعد جنبه علي السرير 
فارس مسك وشها بين اديها وبيزيح شعرها لوره 
فارس: اي الي انتي لبساه دا 
نور: تيتا الي قلتلي 
فارس اتهد وهو عارف ان سته مش هتعدي الموضوع بساهل 
قرب من نور ودفن وشه في رقبته وفضل يبو*س فيها.... 
تاني يوم فارس صحي لقي سته فقيه 
سته بلهفه: سبع ولا ضبع.. 
فارس طلع حاجه من تحت *السرير 
فارس قام وهو بيتجه للحمام
: مش المفروض تحضريلي الفطار دا انا حتا عريس يا ستي 
سته: من عنيا انزل اخليهم يعملولك احله فطار 
سته نزلت و فارس دخل اخد دش وطلع قعد جنب نور وبكل هدوء وحنيه بدا يزيح شعرها من علي وشها: نور نوري قومي 
نور بنوم: سيبني بالله شويه تانى 
فارس ميل باس راسها: مش هينفع يلا 
نور قامت بنوم
فارس: حضرتلك الحمام قومي خدي دش علشان تصحصحي 
نور قامت دخلت الحمام وطلعت 
زي ما متعوده لملمات الكركربه الي في لاوضه فارس بيبص عليه بهدوء
فارس كان قاعد علي السرير وقدمه صنية اكل
فارس: سبيهم دلوقتي تعالي افطري 
نور راحت وقعدة علي السرير 
فارس مد ايده ليه باكل 
: افتحي بوقك 
نور كلت من سكات لحد ملاحظة حاجة 
نور: فارس ايدك مجروحه...
نور: فارس ايدك مجر*وحه
فارس بص لايده وافتكر امبارح.. قام من مكانه وقال: متشغليش بالك.. خلصي اكلك وغيري هدومك علشان هتروحي معايا 
نور: بس انا عايزه اقعد مع تيتا  
فارس: اطلع الاقيكي مخلصه اكل ومغيره 
نور بتهز راسها بحزن: حاضر 
نور كلت ولملمت الحاجه ونزلتها تحت طلعت لقيت فارس طالع من الحمام خرجتله هدومه اللي هيلبسها و  ساعدته  زي ما عودها..... فارس مركز مع كل حركه منها وهي بتبص بعيد من الكسوف 
فارس مسك خصرها (وسطاها) وقربها منه وهي بتربط الكرفته
فارس: نور 
نور زي ماهي باصه لتحت 
فارس حط صباعه تحت وشها ( دقنها) رفعه  بصباعه 
: بصيلي يا نور 
فارس ميل باسها بهدوء 
: بطلي تتكسفي مني يا نور فاهمه
نور هز راسه:فاهمه 
 *فارس سيف الشرقاوي* 
 *35سنه ♡* 
 *نور سعيد الشرقاوي* 
 *15سنه♡* 
في مكآآآن آآآخر
_بصيلي 
: ل.. لا... انـ. ـت هتضربني 
زفر بضيق: بضربك علشان انتي بتغلطي 
بدموع_ما البنت اللي معاك بتلبس كدا وانت بتحبها ومبتقلهاش حاجه. 
:طاب ينفع بنوتي الحلوه تعمل كدا وبعدين ملناش دعوه بالبنت اللي معايا دي بنت مش كويسه وبتـ ***
ردت بخجل: عيب اللي بتقوله دا يا ابيه
كان قاعد علي الكرسي ماسك دراعه وهي قاعده تحت منه رفع وشها بصباعه 
_لما اكلمك تبصيلي... كمل وهو بيمسح اثار الدموع من عنيها... ومش غلط تنزلي بلبس قصير زي دا قدام الرجاله ؟
: اسفه مش هعمل كدا تاني 
باس جبينها: يلا قومي استحمي وانا هجهزلك هدومك
 *ادهم  عبد لله السويسي * 28 سنه* 
 *شمس نبيل  17 سنه* 
.
.
جمال:يعني اي يا ستي ملمسهاش 
جده فارس ( *تيتا كريمه* ): يعنى تقريباً فارس بيضحك علينا
جمال: طب وهنعمل ايه يا تيتا 
كريمه بخبث: ان محملتش من فارس تحمل منك... 
.
فارس: عايزه تجوزهالي علشان  ورثها من جدي
فارس قاعد علي كرسي المكتب مرجع راسه لوره ومغمض عينه 
قعد قدامه صاحبه ادهم 
:  طاب وانت هتعمل ايه دلوقتي 
فارس بص علي نور اللي قاعده علي تربيزه بس بعيدة  عنهم شويه ومركزه في إللي بترسمه بشده 
فارس: معرفش بس انا مستحيل المس نور دلوقتي.. 
ادهم: وجدتك هتسكت
فارس: امم  المهم عامل ايه مع شمس  ؟
ادهم ابتسم بهدوء 
: مجنناني 
فارس: معلش بكره تكبر
ادهم اخد المفاتيح من علي التربيزه 
: اطير انا بقا اشوف شركتي 
ادهم مشي و فارس فضل يبص شويه لنور بتركز   
فارس: نور تعالي وهاتي اللي في ايدك 
نور مسكت الورقه ومشت بتوتر لحد ما وقفت قدمه فارس مسكها من ايدها وقعدها علي رجله 
فارس: اي اللي في ايدك دا 
نور: مـ...ـا فيـ.. ـش 
فارس خد منها الورقه واللي كان فيها رسمه ليه وهو مرجع راسه علي الكرسي ومغمض عينه 
فارس فضل يبص فيها بأعجاب 
فارس بغرور: عجبتك.. حلو انا صح
نور بتوتر: ان.. انا.. بس كنت زهقانه 
فارس: بنوتي انا مش قلت متتكسفيش مني 
نور: حاضر 
فارس بيرجع شعرها اللي نازل علي وشها علشان يشوف ملامحها 
فارس بتوهان: نور 
نور: نعم
فارس قرب منها: في حاجه لازم نعملها ....... يتبع
فارس  لسه هيقرب من نور الباب خبط. فارس بعد وخد نفسه 
: ادخل 
دخلت سكرتيره فارس 
: جمال بيه طالب حضرتك ادخله 
فارس نزل نور من علي رجله 
: دخليه وطلبي لنور غدا وتاخدي بالك منه 
السكرتيره: حاضر يا فندم
فارس: روحي معاه يا نور 
نور مشيت مع السكرتيره... وجمال دخل
فارس بيرجع ضهره لوره 
: خير يا ابن عمتي 
جمال قعد قدمه وفتكر كلام سته 
جمال: اممم ولا حاجه يا ابن خالي بسال علي الشغل 
فارس بسخريه: كويس طلامه انت بعيد عنه 
جمال: قصدك كويس علشان انت كوشة علي كل حاجه..... كمل بعد ما وقف... علي العموم يا ابن خالي انا مش هتمنالك الشر برضو سلام...... جمال طلع و فارس رفع سماعة التلفون 
: شوفيلي نور فين بسرعه
جمال طلع وراح الكفتريا الي نور كان بتاكل فيه وبما ان دا مش وقت  استراحه نور كانت لوحده 
قاعده علي التربيزه بتهز رجليه وبتاكل بطاطس محستش غير وحد بيحط حاجه علي وشها
فارس في مكتبه رايح جاي بغضب.. الباب خبط ودخل السكرتيره 
: مش لقيته يا فارس بيه 
فارس بغضب: يعنى اي مش لقينه تقلبو الشركه عليه 
فارس طلع تلفونه وهو طالع من المكتب. 
: ابعت قوات تقلبلي عليه البلد عشر دقيقه لو مكنتش قدمي انا الي هقلب البلد فاهم... وقفل خد عربيته وفضل يسوق بجنون لحد ما فونه رن 
فارس فتح باب الجناح بعنف لقي نور قاعده علي السرير بتفرق في ايده بتوتر 
فارس جري عليه وقعد تحت منه ومسك وشها بين اديه 
فارس: انتي كويسه حصلك حاجه حد لمسك 
نور هز راسه بـ لا 
فارس قام وقعد جنبه علي السرير وخده في حضنه فضل شويه علي كدا وبعدين بعده عنه 
باسه بكل رقه وهدوء 
: مشيتي من الشركه ليه 
نور افتكر ان سته قلتله متقلش حاجه لفارس
: ا.. انا كنت. زهقانه وطلب من السواق يروحني 
فارس باسه تاني 
: متعمليش كدا تاني علشان مزعلكيش يا بنوتي فاهمه 
نور: حاضر 
فارس: يلا قومي حضريلي الحمام 
نور قامت من جنبه ودخلت الحمام فارس قلع هدوم الشغل وتنفس براحه وراح اتجه الدلاب علشان يطلع هدوم مريحه
كريمه: عملت الي قلتلك عليه 
جمال بتوتر: ايوه يا ستي. بـ.. بس يعنى اكيد فارس هيعرف لما يقرب منها 
كريمه:لا متخفش  فارس مش هيعرف 
جمال: ازي
كريمه: انا هوهم ان هو الي عمل كدا 
.
مراد نايم وشمس في حضنه وهو بيلعب في شعرها بيتفرجو علي فيلم سو
شمس: مراد هو انت بجد بتحب السكرتيرة بتاعتك وهتتجوزه 
مراد: اممم وانتي زعلانه ليه
شمس بغيره: لا ولا زعلان ولا حاجه.. بتحول تتحرك علشان تقوم مراد تبت فيها
مراد: اهمدي بقا
شمس بضيق: لا اوعااا انا عايزه اطلع انام
مراد لسه هيرد عليه قطعو دخل ناس بهجوم... يتبع
: بت اخوي تيجي معاي
مراد: معاك فين ان شاءلله 
: في بيتي عمه 
مراد بسخريه: بيت عمها....كمل بصوت عالي... وكنت فين يا عمها وانت بترميه لي وهي في الفه ولا كنت لاقي اصرف عليها ولا علي نفسي عيل عنده 15سنه ماشي في الشوارع بنت كام شهر صبي اشتغلة  في فرن اشتغلة عن بتاع فراخ بشيل زالاط  ورمله علشان اوكلها كنت فين يا عمها
كل دا و شمس مستخبيه ورا مراد بخوف 
: وانت بقا ابن عمه الحنين الي رباه. بس البت كبرت ومينفعش تعيش معاك وانت شب اعزب 
مراد: ومين قلك هي قاعده مع شب اعزب هي قاعده مع جوزها.. 
بصدمه: جوزه 
فارس نايم علي السرير ونور في حضنه بيحرك ايده علي شعرها وهو سرحان 
فارس نزل نظر لنور الي في حضنه 
: نور نمتي 
نور هزت راسه بـ لا وهي في سرحانه 
فارس: طاب قومي اشربي البن قبل ما تنامي 
نور قامت بطوع وشربت البن ورجعت نامت تاني علي طرف السرير فارس شدها عليه 
: مكانك هنا يا نور فاهمه 
نور تبت في حضنه ونامت ك 
فارس بص ليه بعد ما نامت وميل باس راسها: اسف يا روحي كله بسببي.... فارس باسها تاني ونزل تحت لقي سته قاعده علي كرسي في الضلمه 
فارس بغضب: انتي عايزه مننا اي مفكرني غبي ومش عارف بعملتك النهارده 
كريمه: طاب كويس انك عرفت بلي حصل النهارده وان انا سبب الي حصل.. بس يارب بقا تعرف اني عارفه كل حاجه 
فارس قرب منه وبصوت واطي: مش هلمسها يا ستي ولا هقرب منه دلوقتي خالص فاهمه
سته: اوعدك يا فارس هما 9شهور وهتكون حامل في ابنك
فارس بعد 
: علي فكره ابن اخوكي في المستشفي وهو ملمس نور... وطلع
.
عند شمس ومراد 
مراد بيغير هدومه بكل برود وشمس قاعده علي السرير بتبصله 
شمس: يعنى انا مراتك دلوقتي 
مراد ببرود: نامي
شمس بصوت عالي: لا مش هنام وهتقولي دلوقتي وبعدين انت مقلتليش ان عندي اعمام 
مراد قفل باب الدلاب بصوت عالي وبصله بغضب: اخفي من وشي يا شمس دلوقتي
شمس عيونها دمعت وطلعت تجري علي برا لاوضه وبرا الفيله كله 
اتنين وقفين بعربيه قدم الفيله 
: طلعت يا باشا 
_نفذ 
الرجل طلع المسدس وصوب علي شمس وو...

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-