رواية قطعة من القمر كاملة جميع الفصول بقلم مريم احمد
رواية قطعة من القمر كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مريم احمد رواية قطعة من القمر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قطعة من القمر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قطعة من القمر كاملة جميع الفصول
رواية قطعة من القمر كاملة جميع الفصول
(قمر الصعيد اللي شقلبت حالي)
=كيف يا جدي أتجوز من هنا..
- يا ابني لازم تتجوز من هنا من الصعيد..
= بس يا جدي انا مش رايد اتجوز من الصعيد..
-وه.... لع هتتجوز من هنا ولا انت عاجبك بنات البندر اللي انت حايم وراهم اللي لسانهم متبري منيهم
بنات هنا تقول حاضر ونعم وبس
وماتجدرش تفك خشمها بكلمه زياده....
= مش كل بنات البندر يا جدي صدقني.....
- انا جولت اللي عندي اخترتلك العروسه وهتكتب عليها بكره يا ولدي......
= ايش اللي بتقوله يا جدي ده لا طبعا......
- خلاص يا ولدي يا تتجوز اللي انا اخترتها يا اما اعتبرني موت ومالكش جد واصل....
= لا يا جدي ما اقدرش عاد بعد موت ابوي وامي انت اللي فاضل لي يا جدي خلاص هعمل اللي انت رايده بس انا حتى ماشفتهاش يا جدي....
- هتشوفها لما تبقي مرتك وتكتب عليها.....
= طب هي موافقه من غير ما تشوفني....
- وه جعدتك في بندر نسيتك عادتنا ولا ايه عاد
انت عارف الراي راي ابوها وهي ملهاش راي
البنت حدانا لو تفكر ترفض نطخها بالنار ونداوي خبرها.... جولت ايه عاد؟!!
رد بحزن : خلاص يا جدي اللي يرضيك انا هاعمله....
-عفارم عليك يا زين ما عملت.....
Stop❤
(اللي بيتكلم ده هو دكتور آسر دكتور جراحه شغال في القاهره وبيشتغل دكتور في الجامعة كمان
ناجح والبنات كلها تقريبا بتجري وراه 😂😂
بالنسبه لشكله فهو يهتم بصحته و تمارينه الرياضيه علشان كده جسمه رياضي وبشرته قمحية وعيناه بني عادي)
أسر بيتصل بحبييته 🤐
أسر : الو يا تارا....
تارا بخبث: ايه يا روح تارا عامل ايه؟!
آسر : الحمد لله انتي عامله ايه يا حبييتي..
تارا: الحمد لله يا حبيبي ها كلمت جدك في موضوعنا
إسر بحزن : جدي عايز يجوزنى من هنا وانا ما اقدرش ارفض له طلب انتي عارفه
تارا : يعني ايه يا اسوري هتسيبني انت و تتجوز من الصعيد......
آسر : لا يا حبيبتي جدي بيقول انها بتقول نعم و حاضر انا كده كده هطفشها وهخليها تطلب الطلاق يا روحي
انا بحبك انتي مش واثقه فيا.....
تارا بخبث : لا يا روحي في حد ما يثقش في نفسه انت نفسي يا آسوري كنت عايزه اطلب منك طلب يا روحي.
آسر بحب : قولي يا روحي......
تارا بخبث : في سلسله ذهب عجباني قوي قوي يا أسوري وبصراحه عايزاها......
آسر : بس كدة يا روحي ابعتيلي صورتها وهتبقى عندك يا قلبي.....
تارا: حبيبي متحرمش منك يلا تاك كير يا بيبي....
آسر : وانتي كمان يا روحي.....
وقفل معاها......
آسر : يا رب اما نشوف اللي هيجوزها لي جدي دي هتبقى ايه؟!
المهم اسر نام وصحه ثاني يوم لبس ونزل راح مع جدو مع الماذون و كتب الكتاب وروح على البيت.......
الجد : مبروك يا ولدي عشت وشفتك متجوز قبل ما اموت......
اسر : ربنا يديك الصحه وطولة العمر يا جدي ما تقولش كده عاد انا اتجوزت علشانك اساسا.....
الجد : لا يا ابني مرتك محترمة وبنت ناس وانا متاكد انك تحبها.......
اسر في نفسه : انا مابحبش غير تارا ومحدش غيرها..
وبعدين رد : ان شاء الله يا جدي.....
الجد : طب يلا اطلع لعروستك يا ولدي......
اسر طلع غرفته فتح الباب وأتفاجئ:
ايه ده انتي مين يا صاروخ ارض جو انتي ؟!!
هي : احم... انا المفروض مراتك يعني....
آسر : بتهزري OMG 😱.... انا مراتي كده لاده انا امي كانت راضية عني قبل ما تموت....
وبعدين قال في نفسه : لا اجمد كده يا اسر هي حلوه اه بس مستحيل تخون تارا......انت بتحبها.....
آسر : تمام ممكن تيجي هنا تقعدي نتكلم شويه.....
هي : اكيد....
قعدت على الكنبه وهو جنبها.....
اسر : احم.... قوليلي بقى اسمك ايه؟!!!
هي : قمر اسمي قمر.....
اسر في نفسه : اسم على مسمى.....
وبعدين رد عليها : انا بقي يا ستي آسر.... وانا ابقي دكتور انتي مش متعلمة ولا متعلمة... ؟!
قمر بحزن : كان نفسي بس ابوي ما رضاش كان ممكن يقتلني لو روحت المدرسه بس انا كنت باخد دروس اونلاين على النت ومعايا شهادات الكترونيه من جامعات عالميه امال......
آسر : واو..... انتي حلوة قوي بجد انتي حتي مع رفض والدك برده قررتي تتعلمي بطريقه ثانيه....
انا بصراحه كده ما اعرفكيش ايه رايك نبقى اصحاب لحد مانعرف بعض...؟!
قمر بهدوء : اللي تشوفه....
آسر في نفسه : يخربيت هدوئك وجمالك يا شيخه
طب دي يهون عليا اطفشها ازاي ؟!
وبعدين قال : طب يلا قومي غيري هدومك وانا هروح اغير في الحمام اوكي....
قمر : حاضر....
اسر خد هدوم وراح غير وطلع لقاها قاعدة لابسة بيجامة بنص وتركت لشعرها العنان.....
اسر بيكلم نفسه للمرة ال15 😂😂:
يا رب انا ليه متجوزتش واحدة وحشة ؟!...ليه ؟!
ليه يقع حظي في واحدة حلوة وكيوت زي دي....... يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسر راح لها وبعدين اخد مخده وقال:
انا هنام هنا على الكنبه وانتي على السرير اوكي يلا تصبحي على خير..
قمر : وانت من اهله..
وبعدين طفي النور وحط دماغه على المخده ولسه عينيه بدات تروح في النوم سمع صوت شهقات وعياط قام من مكانه ولع النور.....
لقي قمر قاعده وضامة رجليها عليها وبتعيط....
اول ما شافها راح لها واخذها في حضنه.....
آسر : اششش.... مالك في ايه؟!
ايه اللي مزعلك يا قمري انتي في ايه؟!
قمر من وسط شهاقتها قالت :
انا بخاف من الظلمه ومابحبش الدنيا تبقى ضلمه واصل بحب النور يفضل شغال......
آسر : طب اهدي اهدي ليه ماقلتليش طيب قبل ما اطفئ النور كنت سبته شغال.....
قمر بشهقات ودموع: ما انا قولت انك ممكن تضايق وابوي جالي انتي ممنكيش فايدة اساسا ولو سمعت انك ضايقتي جوزك وفكرتي ترجعيلي هجتلك(هقتلك).....
علشان كده مارضيتش اقولك جايز تضايق وتزمق(تزعل) وترجعني لابوي تاني .....
آسر بحنان : اشششش يا قمري خلاص ماتخافيش انتي مهما هتعملي انا عمري ما اتضايق منك ولا هزعل
وحتى لو زعلت او اتضايقت
والدك ملهوش دعوه دي حاجه بيننا اوكي...
اهدي وقعد يهدي فيها لحد ما نامت وهي في حضنه....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
بصلها وقال في نفسه : طب اطلقها ازاي دي دي عامله زي الزجاج كده رقيقة جدا بتتكسر من اقل حاجه
ماينفعش اعمل معاها كده بس اعمل ايه برده انا بحب تارا وبس
يا ربي على الموقف الصعب اللي انا فيه ده......
وبعدين صعبت عليه ومارضاش يقوم ويتحرك علشان متصحاش ونام هو كمان........
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
---------------------------------------------------------
في الصباح ☀️☀️☀️
آسر صحي شاف قمر ❤
آسر : ياااا هو انا حظي حلو كده علشان اصحى على الجمال ده......
وبعدين سابها براحة علشان متصحاش
وقام اخد شاور ولبس ترينج
وحط برفيوم فواح جامد جدا.....
وقال : اما اروح اصحيها هي كمان تفطر.....
راح عندها وفضل يتأمل ملامحها البريئة شوية وبعدين حط ايده على شعرها وقال :
قمري....... اصحى يا قمري.......
قمر فتحت عينيها لقيت اسر جنبها قامت بهدوء.....
اسر بضحك : ايه ده قومتي بسرعة من النوم.... انا بقعد ساعة عقبال ما حد يصحيني ......صباح العسل يا قمري....
قمر بهدوء : صباح النور.....
اسر في نفسه : يا بنتي بطلي هدوءك ده حرام عليك كده.....لا لا انا بحب تارا.... اجمد كدة.....
آسر : يلا قومي خذي شاور كده وغيري هدومك علشان ننزل اوكي......
قمر : حاضر.....
وقامت دخلت اخذت شاور ولبست جلابيه الصعيدي وخرجت.....
اسر كان ماسك الموبايل مستنيها علشان ينزلوا سوا.....
قمر : احم.... يلا.....
اسرق رفع وشه من الموبايل وشافها : اوباااا....ده اللبس الصعيدي طلع حلو قوي اهو ايه ده بجد ؟!
قمر يا قمري........
قمر بكسوف وهدوء : شكرا.....
اسر مسك ايديها ونزلوا علشان يفطروا
نزلوا تحت لقوا جدو.....
الجد : صباحية مباركة يا ولادي يلا تعالوا علشان تفطروا......
وقعدوا يفطروا وبعد ماخلصوا طالعوا على غرفتهم
اسر ماسك الفون بيكلم تارا واتس وبيضحكوا في الشات
وهو عمال يبتسم و يبعث رسائل
وقمر كانت قاعده على السرير و بتتفرج على TV و لاحظت تعابير وشه......
وقالت بهدوء : آسر.....
آسر ساب الفون وقال : يخربيت جمال اسمي و انتي بتقوليه نعم يا قمري.....
قالت بتوتر : احم.... هو.... هو انت كنت بتكلم مين ؟!
آسر ساب الموبايل خالص وراح لها :
عادي بكلم واحد صاحبي يا قمري....
وبعدين قال في نفسه :
يعني هنبتديها من اولها كذب كده بس معلش بقى على الاقل لحد ما تاخد عليا وبعدين احكيلها كل حاجه.....
قمر : طب تمام .....
آسر : صح يا قمري فين الفون بتاعك مش قاعده عليه....
قمر بحزن : اصل بصراحه ابوي اخذوا مني وقال لي انتبهي لبيتك و جوزك بدل الحديت الماسخ بتاعك ده اللي انتي ماعتسيبهوش واصل.......
آسر : خلاص يا قمري احلى موبايل هيبقى عندك اوكي .......
قمر بفرحة وقامت تتنطط زي الاطفال:
بجد شكرا جدا جدا جدا.....
آسر بضحك عليها : خلاص خلاص اهدى......
قمر بحرج وكسوف قعدت
آسر : لا خلاص اتكسفتي ليه قومي يا ستي اتنططي براحتك ده بيتك اساسا يا قمري.....
قمر : لا لا يعني بصراحه كنت فرحانه بس مش اكثر......
آسر : لا عادي من النهارده انتي بقيتي مسئوليتي يعني اي حاجة عايزاها تجيلي وانا هجبهالك لان ده حقك....
وبلاش شكرا لان احنا بقينا صحاب ومفيش شكر بين الصحاب صح ؟!
قمر : صح....
آسر : قوليلي يا قمري هو انتي ليه نصف كلامك مصري عادي والنصف الثاني صعيدي... ؟!
قمر : ما انا جولتلك ان كنت بتعلم اونلاين كنت بشوف كل المدرسين بيتكلموا مصري عشان كده اتعلمته.....
آسر : اه يا قمري ماشي بوصي بقى احنا بكره نازلين القاهره علشان شغلي كله هناك وكدة اوكي يا قمري....
قمر: حاضر اللي تشوفه.....
آسر مسك ايديها : لا مش اللي انا اشوفه اللي انتي عايزاه يا قمري ايه رايك انتي حابة تروحي القاهرة ؟!
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر : اكيد طبعا حابة اروح.....
آسر : طب يبقي خلاص على بركة الله هننزل بكرة القاهرة ايه رايك دلوقتي نتفرج على فيلم.....
قمر : ماشي.....
آسر : يلا......
آسر قعد جنب قمر وقعدوا اتفرجوا على فيلم طويل لحد ما سمعوا صوت طرقات على الباب....
آسر: هقوم اشوف مين يا قمري.....
فتح الباب لقي واحد من الخدم : اسر بيه جدك بيجولك تنزل انت والست قمر علشان الغدا.....
اسر : ماشي انا نازل اهو...... وقفل الباب.....
اسر : يلا يا قمر يا علشان الغدا......
قمر : يلا.....
ونازلوا هم الاثنين اتغدوا وبعدين قاعدوا شويه مع جد اسر
آسر : جدي انا هعاود بكره باذن الله......
الجد : ليه كدة يا ولدي انت مجعدتش يومين على بعضيهم....
آسر : معلش يا جدي الشغل في القاهره لازم اعاود علشان شغلي.....
الجد : ماشي يا ولدي اللي انت رايده....
ربنا يخليك لمرتك يا ولدي.... ويقويك.... ويبعد عنك ولاد الحرام.....
آسر : ربنا يخليك لنا يا جدي يلا انا هطلع انام نفوتك بعافية يا جدي.....
الجد : فوتك بعافية يا حبيبي.....
اسر وقمر طلعوا غرفتهم وبدات قمر تلم هدومها واسر بيساعدها وبعدين اسر قال
بوصي يا قمري انا من رايي سيبي كل ده هنا
ولما نروح هناك انا هاجيبلك كل الهدوم اللي انتي عايزاه......
قمر : ايوة يا اسر بس......
آسر : من غير بس يلا كل حاجه هناك هتلاقي كل حاجة يا قمري ماشي.....
قمر : ماشي اللي تشوفه......
آسر : تمام.....
يلا بقي علشان تنامي علشان هنصحي الصبح بدري ......
قمر :يلا.....
وراحت تنام وآسر عارف انها مش هتنام لو النور مطفي
قعد جنبها وفضل يملس على شعرها زي الاطفال لحد ما نامت.....
وبعدين طفي النور ولسه رايح ينام....
موبايله رن....
بيشوف مين لقي تارا......
اخد موبيله وراح على البلكونة يكلمها.....
تارا : الو يا اسوري نستني ولا ايه يا روحي.....
آسر : انا انسى نفسي بس انساكي مستحيل.....
تارا : اوعي تكون العروسه اللي من الصعيد دي اخذتك مني......
اسر اتعصب من طريقة كلامها على قمر بس رد وقال:
اكيد لا يا روحي....
تارا : تمام يا اسوري صح هي العروسه دي حلوه يعني......
آسر : لا لا عادية يا روحي انتي احلي....
وفي عقله بيقول : حلوة بس دي حلوة وحلوة وقمر دي اسم على مسمي دي حتة جاتو كدة.....
تارا: طب يا حبيبي كدة اطمنت يا عقلي انت جاي امتي يا اسوري..... ؟!
اسر : بكرة يا تارا......
تارا: طب يا حبى هتجيب معاك البت دي.....
آسر خلاص مقدرش يكتم عصبيته :
تارا من فضلك اسمها قمر......
تارا : و انت معصب نفسك كده ليه يا آسر.....
آسر :ها لا عادي يا روحي بس هي طيبه جدا وماعملتش حاجه فنتكلم عنها بطريقه كويسه........
تارا:. طيبه وعلى نياتها ما فيش حد طيب دلوقتي يا روحي بالعكس بقى اللي يبانوا طيبين وعلى نياتهم دول يبقوا خبيثين قوي يلا تاك كير يا بيبي.....
آسر : وانتي كمان يا روحي.... جود نايت....
تارا :جود نايت......
واقفل مع تارا وحط يده على دماغه وبص للسماء:
يا ربي انا مش عارف اعمل ايه دلوقتي.....
هي بصراحة قمر كيوت كدة وحتة مولتن كيك كدة وبقت مراتي...
بس انا وعدت تارا بالجواز وقولتلها اني بحبها والمفروض اني بحبها ومينفعش اخذلها.....
اما اشوف الايام هتوديني لفين ؟!
ودخل جوة لقي قمر بتنادي بدموع: آسر....
آسر طلع يجري عليها وولع النور وولع النور....
آسر :اهدي يا روحي انا هنا .... معلش انا طفيت النور بعد ما نمتي....تعالي معلش ... واخدها في حضنه لحد مانامت وبعدين هو كمان نام...........
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
----------------------------------------------------------
جاء الصباح ☀️☀️☀️
اسر صحي وصحي قمر وقال :
هادخل اخذ شاور و اغير هدومي تكوني انتي كمان غيرتي ماشي........
قمر : ماشي....
دخل اخذ شاور ولابس بدله كحلي وقميص ابيض وخرج لقي قمر واقفه قدام الدولاب و لابسه جلابيه صعيدي.......
راح لها آسر وقال :
ايه يا قمري مالبستيش ليه؟!
قمر : بصراحه انا مش عارفه المفروض البس ايه وانا رايحه القاهره يعني زي اللي على النت وبشعري
بس انا ماعنديش زيهم ولا البس ايه ؟!
اسر بعصبية : شعرك لا طبعا هتلبسي حجاب عادي قال شعرك قال.....
قمر والدموع اتجمعت في عيناها:...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قمر والدموع اتجمعت في عيناها :
خلاص انا اسفه انا كنت بسالك بس..
اسر ضرب ايده في الحيطه ومتعصب من نفسه لان زعقلها اخذها في حضني وقال:
خلاص يا قمري انا اسف يا روحي
طب بوصي البسي دلوقتي اي حاجه ولما نروح هناك هتلاقي لبس كثير يا قمر وبعدين لمح فستان ابيض في اسود
وقال: بصي ده حلو البسيه.....
قمر : حاضر.....
آسر بحنان: طب يلا يا قمري البسي وانا هنزل قدامك تحت
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
آسر لبس ساعته ونزل......
قمر لابست الفستان ولبست عليه طرحه سوداء وشوز ابيض ونزلت واسر كان مستنيها تحت شافها وهي نازله على السلم سرح في جمالها
وبعدين قال :عسل يا قمري 😍😍
قمر بكسوف : شكرا
وبعدين ودع جدو وراح ركب عربيته وهي ركبت جنبه وسافروا....🚗🚗🚗
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
------------------------------------------------
بعد مرور وقت ليس بقليل وصلوا قدام عماره كبيره جدا........
اسر فتح العربيه ونزل فتح الباب لقمر
وقال: انزلي يا قمري......
وقمر نزلت وركبوا الاسانسير
ووصلوا قدام شقه كبيره جدا
اسر فتح الباب وقال ادخلي يا قمر
قمر دخلت و لفت نظرها في المكان وقالت :حلوه اوي....
اسر : عجبتك يا قمري.....
قمر : جدا.....
آسر : ده بيتك يا روحي...... تعالى اما افرجك عليه.....
و وراها البيت كله....
آسر : بس يا ستي ودي بقى تبقى اوضه النوم ايه رايك بقى في الشقه؟!!!
قمر : جميله جدا....
آسر : طب يا قمري يلا افتحي الدولاب هتلاقي بيجامات واطقم كثير
البسي اللي عايزاه
ولو مش عاجبينك هاجيبلك غيرهم........
قمر راحت ناحيه الدولاب فتحته وقالت:
انت جبت كل ده امتى؟!!!
آسر : امبارح بالليل لما قلت لك انا هاجيبلك هدوم طلبت هدوم اون لاين كثير وقولت لهم العنوان وقولت للست اللي بتيجي تنظف تحطهم في الدولاب......
قمر : شكرا.........
آسر : شكرا كده ما فيش ضحكه حلوه كده ولا حاجه.؟؟!!!!!😂
قمر بابتسامة : شكرا.....
آسر: ايوه هو ده........
قمر ضحكت
آسر : لا لا مش هقدر على الضحكه الحلوة دي 😂
يلا انا اخرج بره غيري هدومك انتي واطلعي ....
قمر غيرت هدومها و لبست بجامه من اللي في الدولاب وخرجت
قمر : احم.... آسر......
آسر بصلها : يا بنتي قلتلك بلاش تنطقي اسمك اموت كده....
قمر : انا بس كنت عايزة اقولك يعني... احضرلك الغدا......
آسر 😍 : ماشي يا قمري.....
آسر بمشاكسة : بتعرفي تطبخي بقى.......
قمر : شكلك ما تعرفش اني الشيف قمر......😎
آسر : الشيف قمر؟!!!...... طب هنشوف.....
قمر بتحدي : لا مش هتشوف هتدوق وانت هتعرف
الشيف الشربيني اساسا بيتعلم مني....😎
آسر بضحك 😂: الشربيني بيتعلم منك....
اخيرا بدأتي تتكلمي معايا .....
قمر بكسوف وهدوء : احم.... يعني انا بس كنت....
آسر : خلاص خلاص بلاش هدوء تاني اتكلمي براحتك يا ستي اعتبريني مش موجود اساسا......
قمر مشيت راحت المطبخ واسر قعد بيضحك على هدوئها وتصرفاتها
وبعدين قعد على الفون بتاعه
لقي الباب بيخبط قام وفتح ........
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
*هالو يا مان ايه فينك ؟!!!
آسر : يا ابني ما انا هنا اهو لسه راجع من الصعيد......
* بقى هونت عليك يا بيبي تسيبني.....؟!
آسر : بيبي في عينك غور يالا من هنا.....
* خلاص يا اسر في ايه يا صاحبي....
آسر : ايوه كده اتعدل يا لؤى عايزه احكيلك حاجه؟!
لؤي : احكي يا...... وفجأة لقي قمر جاية..... 🚶
وبتقول : اسر الاكل خلاص هيجهز....
اتفاجأت بوجود لؤي طلعت تجري لجوه....
لؤي : اوباااااا.... بقى بتجيب ستات البيت يا اسر وانا اللي كنت بقول عليك محترم وان انا اللي باد بوي و انت محترم اتاريك مقضيها وبعدين قال: بس حلوه البطل دي جبتها منين........
وهوبا لقي بوكس نزل عليه من اسر.......
لؤي : بقى بتضربني علشان البنت يا اسر بس تستاهل....
وهوبا لقي بوكس ثاني نزل عليه......
لؤي بوجع : اه ه ه..... خلاص خلاص انا ماشي و هاسيبك خلاص انا عايز اعيش......
آسر بعصبية : تعالي يا متخلف انت دي تبقى مراتي........
لؤي بتفاجئ: مراتك؟!
مراتك ازاي امال مش كنت هتتجوز البنت الل.....
واسر حط ايده على بوق (فم) لؤي قبل ما يكمل واخذه وراح على البلكونه وقفلها......
لؤي : مراتك ازاي يا برو امال البنت الملزقه اللي اسمها تارا دي ايه ؟!
اسر : اتكلم عن تارا بطريقه كويسه يا لؤي......المهم هقولك كل حاجة هو ده اصلا الموضوع اللي كنت
هقولهولك ......اصل جدي........
وحكا للؤي اللي حصل ...........
لؤي : اه علشان كده طب وتارا قبلت الموضوع عادي كده؟!
آسر : اه ما انا مفهمها كل حاجه.......
لؤي بضحك بسخرية : انا قلتهالك قبل كده يا صاحبي و هاقولهالك ثاني تارا مش بتحبك صدقني عمر ما واحده هتحب واحد وعادي تشوفه مع غيرها.....
آسر : لا يا لؤي الحكايه مش حكايه كده تارا انسانه متحضرة وتفكيرها راقي وبتفكر بعقلها ايه الصح........ ؟!!؟؟
لؤي : لو انت مفكر الحب كده يبقى انت مش بتحب
يا آسر.......
الحب مش بالتفكير الحب تلاقي نفسك بتعمل تصرفات من غير ما تفكر ممكن حتى تبقى غلط بس ما بتفكرش حتى عارف زي ايه زي اللي انت عملته بره كده لما اتكلمت على قمر مراتك ما فكرتش حتى تفهمني ولا فكرت تعمل ايه...
ضربتني بمجرد اني جبت سيرتها
امال اللي انت بتقول عليه ده مش حب ولا عمره هيكون حب يا آسر.......... ❌
آسر : بس يا لؤي انا لسه عارف قمر من يومين بس
ومش عارف ليه من ساعتها كل حاجه فيا متلخبطه
حتى مشاعري ❤❤ ......
تعرف يا لؤي انا خليتها تيجي بالحجاب
و مجرد بس ما جابت سيره انها تنزل بشعرها
اتعصبت من الفكره جامد وزعقت
علي عكس تارا اللي دائما بشعرها وبتحايل عليها بس حتى انها تطول لبسها
بس مش بترضي وتقولي بلاش تخلف وخلي تفكيرك متحضر يا آسر.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
لؤي : لا لا حرام هي مش بتقولك كده وبعدين اكمل بدلع وهو بيقلد تارا :
بتقولك يا اسوري......
آسر ضحك وقال : يعني انت سبت كل الكلام وجيت على اسوري......
لؤي بضحك : امال.... وبعدين اكمل بجدية:
الايام هتثبت لك يا صاحبي .... ان تارا مش بتحبك صدقني...... ولينا كلام تاني في الموضوع ده علشان انت دلوقتي بقيت متجوز......
يلا اسيبك انت تعيش حياتك يا عريس و اطير انا بقى
لؤي وبيحاول يستفز آسر:
يلا سلملي على مرات اخويا......
آسر بعصبية : غور يا لا من هنا بدل ما اقلبلك وشك واخليك عامل زي القرد دلوقتي.....
لؤي : خلاص خلاص انت قفوش كده ليه انا ماشي سلام.......
ومشي لؤي واسر دخل يدور على قمر لاقيها في الاوضه قاعده وضامة رجليها ليها وباين عليها انها خايفة ....
أسر بقلق عليها : مالك يا قمري؟!!
قمر بخوف : انت هتزعقلي صح بس والله العظيم
ماكنتش اعرف ان في حد بره والله صدقني يا اسر.....
اسر : اشششش..... خلاص يا روحي ومين قالك اني هزعقلك يا قمري......
قمر : ما انت كنت متعصب........
آسر : وحتى لو متعصب يا روحي متعصبش عليك تعالى .....
واخذها في حضنه........
آسر بمشاكسة : ها عملتي الاكل بقى ولا انت بتضحكي عليا و مابتعرفيش تعملي اكل؟!!
قمر : لا عملت وخلصت كمان يلا هقوم احط الاكل...
صح يا اسر يعني عايزه اسالك سؤال يعني لو
ماعندكش مانع .....
آسر : اسالي يا روحي من غير مقدمات.......
قمر : هو مين ده اللي كان معاك بره......
آسر بغيرة : اشمعنى؟!
قمر : لا عادي بسال.....
آسر : ده يا قمري يبقى لؤي اقرب صديق ليا ماشي .....
قمر : ماشي هقوم اجهز السفره.......
آسر : وانا معاكي اساعدك
ودخل معها المطبخ......
آسر : ايه الروايح دي شكلك كده بتعرفي تطبخي وانا هخسر........
قمر : قولتلك.......
بدؤا يرتبوا السفره وحطوا الاطباق وقاعدوا بيتغدوا......
آسر : يااااااااا يا قمري ماكلتش اكل بالطعامه دي في حياتي كلها........
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر بابتسامة : شكرا......
آسر : دي حقيقه يا روحي وعلشان الاكل الحلو ده جايب لك هديه؟!
قمر بفرحة : بجد ؟!!!
آسر : اكيد يا قمري ناكل وهجبهالك......
قمر ماشي....
واكلوا وخلصوا اكل.......
وقمر في المطبخ وبتلم الاطباق اسر جاء من وراها وقال : قمري....
قمر اتخضت.....
اسر بضحك : اتخضيتي.....
قمر : اخص عليك يا اسر....
اسر : خلاص خلاص معلش....
وبعدين مسك ايديها ولبسها خاتم........
وحضنها وقال : ها ايه رايك يا قمري؟!
قمر : جميل خالص.... شكرا❤❤
آسر بمشاكسة : يا دي شكرا مش عايز اسمعها ثاني ممكن تبدليها بكلمه ثانيه يعني......
قمر اتوترت: انا هروح اكمل لم الاطباق وخرجت من حضنه ومشيت.......
آسر : ده حقها اني اجبلها كل ده.....
علشان هي بقت مراتي ومسؤليتي ايوة علشان كدة بس....
بس ضحكتها سكر بت الايه ❤.....
بس ليه وانا معاها بنسي كل حاجة.....
مش عارف اعمل ايه يا ربي....
مش عارف ؟!!
وبعدين خرج و قمر لمت بقيت الاطباق ودخلت المطبخ.......
آسر شغل الTV لقي الباب بيخبط........
آسر : يا دي اليوم اللي مش فايت ده.....
انا طول عمري عايش هنا محدش معبرني حبكت يعني كله يجي النهاردة....
ولا يمكن لؤي علشان انا عارفه بارد ويحب يرذل......
آسر فتح الباب لقي تارا......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
تارا : ايه يا اسوري...بقى كده ما تكلمنيش يا روحي لما توصل ؟!
آسر اول ما شافها مش عارف ليه حس بضيق كده جايز علشان افتكر مشاعره المتلخبطة تاني بين تارا وقمر وقال :
انتي ايه اللي جابك هنا يا تارا ؟!!!
تارا : بقى دي طريقه تقابلني بها يا اسوري
وانا جاية اقول لك حمد لله على سلامتك.......
آسر : من فضلك امشي دلوقتي يا تارا ونبقي نتكلم بعدين.......
تارا : امشي ليه يا اسوري اوع تكون خايف من الصعيديه دي......
آسر بعصبية : تارا احترمي نفسك......
تارا : انت بقى بتزعقلي علشانها يا آسر......
آسر : تارا انا مازعقتلكيش بس قلتلك قبل كده اتكلمي بطريقه احسن من كده.......
وجاه صوت من وراهم : في ايه ؟! مين دي يا آسر. ؟!!
آسر بيبص لقاها قمر.......
تارا وجهت نظرها لقمر وكانت واقفة جنب اسر قالت بصوت واطي مسمعهوش غير آسر :
بقي دي بتقول عليها وحشة يا اسر ......ماشي بتضحك عليا........
قمر لسه واقفة......
أسر : دي يا قمر تبقي.....
تارا : انا ابقي تارا يا قمر وانا بقي ابقي...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسر بصلها برجاء وقاطعها وقال: تبقى اختي و اقرب صديقه ليا وطالبه عندي في الجامعه.....
تارا بصتله : اختك ؟!..... اه يا حبيبتي اسر ده يبقى صديقي القريب واخويا....
وبعدين تارا قربت من قمر وقالت :بس انتي طلعتي حلوه اهو يا قمر اسم على مسمى الصراحه......
قمر : شكرا لك تعالى اتفضلى ادخلى....
تارا : ليه هو انا مستنيه اذنك
وبعدين غيرت كلامها بابتسامه وقالت: اقصد يعني احنا خلاص بقينا اخوات يا قمر يعني ده بيت اختي فمش محتاجه عزومه علشان ادخل عليه ولا ايه؟!!؟
قمر : اكيد طبعا ده بيتك اتفضلي.......
تارا : لا هامشي انا علشان ورايا حاجات لازم اخلصها وبعدين راحت بصت لآسر وقالت:
يلا تاك كير يا بيبي سلام ....ونبقى نتكلم بقى ....
ومشيت..........
اسر قفل الباب وراها......
قمر راح لآسر وقالت بصوت بس مش هادي زي ما بتتكلم على طول قالت بصوت فيه نبره عصبيه:
بعد اذنك يا اسر حتى لو صديقتك المقربة و زي اختك ازاي تقول لك يا بيبي؟!!
اسر استغرب لانه اول مره يشوفها بتتكلم كده وفرح في نفس الوقت وعايز يجريها في الكلام علشان تتكلم معه وتبدا تتعود عليه وقال:
عادي يعني يا قمر هي طريقه كلامها كده......
قمر : ايوه بس ماينفعش كده برضه......
آسر ببرود : ماينفعش ليه بقى ان شاء الله
انتي معصبة نفسك ليه؟!!!
قمر : انت بتسال انا معصبه نفسي ليه دي حتى محترمتش اني مراتك واقفه ولازم تكلمك بحدود......
آسر قرب منها : بس عجباني كلمه مراتك دي....
وانتي بتبقى حلوه قوي كده وانتي اسد كده وبيزعق ووشك احمر من العصبيه......
قمر بتوتر :ها.... انا بس كنت......
آسر : تعالي .....
و شدها من ايديها وهمس جنب ودنها :
خلاصة الكلام والعصبيه دي كلها انتي بتغيري صح؟!
قمر : بغير وهغير ليه ؟!........
مش انت بالنسبه لك الموضوع عادي انا كمان الموضوع هيبقى بالنسبه لي عادي......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
آسر بهدوء : يعني انتي شايفه كده وانك مش بتغيري....؟!
قمر : ايوة.....
آسر بمشاكسة وبيحاول يستفزها : طب تمام اما اروح اكلم تارا بقى.....
قمر سابت ايده وراحت على اوضتها بعصبيه......
اسر قعد يضحك عليها:
طب والله انا متجوز مجنونه و عاقله و هادية في نفس الوقت......... ماشي يا قمري بقى بتغيري ماشي....
واليوم عدي من غير اي احداث جديده
وجاء الليل 🌚🌚
اسر كان قاعد على الموبايل وقمر قاعده على TV...
آسر : قمر يلا بقى عشان تنامي الوقت اتاخر.....
قمر من غير ما ترد طفت الTV .... وسابته و دخلت تنام.....
آسر : مالها دي لسه مضايقة ؟!
وبعدين دخل على اساس انه يأخذها في حضنه و يملس على شعرها زي الاطفال لحد ما تنام زي كل يوم
وبعدين يطفي النور......
بس هي قالت : لا انا مخصماك يلا طفي النور ونام.....
آسر : متاكده مش هتخافى هسيبك وانام على الكنبه....
قمر : عادي انا مابخافش.....
آسر : خلاص براحتك
وراح اطفئ النور و نام على الكنبه
وكان متاكد انها هتخاف وتنادي عليه......
قمر : آسر.....
اسر عمل نفسه نائم وماردش......
قمر : آسر ارجوك......
اسر ببرود : نعم يا قمر عايز انام.....
قمر : معلش ولع النور......
اسر : ما انتي عارفه اني ما بحبش انام في النور
وكمان مش انتي مخصماني وقلتلي طفي النور براحتك انا مابخافش......
قمر بخوف : ارجوك معلش.....
آسر عايز يشاكسها بس صعبت عليه قام ولع النور واخدها في حضنه وفضل يملس على شعرها لحد ما نامت زي الاطفال 😍......
وهو كمان نام......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
--------------------------------------------------------
جاء الصباح ☀️☀️☀️
اسر صحي وساب قمر نايمه ...😴😴😴
اسر اخذ شاور ولبس بدله رصاصي وقميص ابيض
مبين تقسيمة جسمه الرياضي و لايق مع لون بشرته ولبس ساعه وحط برفيوم جامد جدا وبعدين قال:
اما اصحى قمر اقولها اني ماشي.......
راح عندها : قمر.... يا قمري....
قمر بنوم فتحت عينيها : ايوه.....
آسر : صباح العسل يا قمري.......
قمر بابتسامة : صباح النور......
اسر : يالهوي على الضحكه القمر دي اللي زي صاحبتها...
بوصي يا روحي انا دلوقتي نازل هروح الجامعه والمفروض بطلع من الجامعه على المستشفى بس النهارده هروح الجامعه واجي على طول يا قمر اوكي....
قمر : طب مصحتنيش ليه من بدري كنت حضرتلك الفطار يا اسر...
هتنزل من غير فطار
استني هقوم احضر الفطار بسرعه......
آسر : خليكي يا قمري نائمه
انا قلت اصحيكي علشان اقولك اني ماشي
انا هفطر النهارده اي حاجه من بره ونبقى نعوضها بكره يلا يا روحي عايزه حاجه.......
قمر : لا استني مش هتمشي غير لما تاكل حاجه حتى لو بسيطه......
آسر : بس يا قمري.....
وقاطعته قبل ما يكمل ومسكت ايده وهو بصراحة فرح اوي باهتمامها و محبش يزعلها وراح معها المطبخ.......
قمر عملت ساندوتش بسرعه وقالت: يلا كول ده بسرعه قبل ما تنزل وبعد كده قولي بتصحي امتى
علشان اصحى معاك و احضرلك الفطار........
آسر : هو انا اقدر اقول لأ برضه لقمري.....
واخذ الساندوتش منها واكله
آسر : ها... كده اقدر انزل بقى....
قمر بابتسامة : ايوة....
وراح لها وباس راسها وقال:
يلا مع السلامه .........
ومشي.......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر فضلت واقفة مكانها ومبتسمة وقالت :
اسر شخص جميل جدا و بيهتم بيا و بيخاف على زعلي انا لازم ابقى حاجه تشرفه وابقى من مقامه زي ما هو دكتور كبير كده.........
آسر نزل ركب عربيته وراح على الجامعه
وكالعادة دخل الجامعة وسط نظرات اعجاب من الكل......
دخل المحاضره وبدا يشرح وخلص وبعدين المحاضره خلصت.........
بعد المحاضرة
تارا : اسوري.....
آسر : ايوه يا تارا......
تارا : ما تيجي نتغدى النهارده في مطعم يا بيبي....
في مطعم فاتح جديد هموت واجربه......
آسر : معلش يا تارا بلاش النهارده........
تارا: اكيد هتقو لي شغل انت ما بتزهقش من الشغل يا اسوري طب تعالى نقعد في كافيه شويه........
آسر : معلش يا تارا لازم امشي دلوقتي.......
تارا : في ايه يا اسوري.... انت متغير معايا كده ليه انا اساسا ليا كلام معاك على اللي حصل امبارح بس تعالي اقعد معايا شويه في الكافيه كده
يلا يا اسوري بقى ......
وشدته من ايده وراحوا الكافيه........
آسر : ها نعم يا تارا.... ؟!
تارا : في ايه يا اسوري؟!..... مالك ؟!؟؟
بلس كده كمان امبارح قدام البنت الصعيدية دي قلت اني اختك انت ماعرفتهاش انك بتحبني ولا ايه يا اسوري.......
آسر : تارا من فضلك اسمها قمر
وكمان اعرفها ايه يا تارا
استنى شويه كده
هي لسه يدوبك عارفه ان اسمي آسر اروح انا اقول لها اني بحب واحده.......
تارا : وايه يعني يا روحي وكمان قولت عليها وحشه بقى دي وحشه اسوري.......
آسر بكذب : اه بالنسبه لي عادية.....
تارا : انا كده اطمنت يعني انت مش شايف حد حلو غيري يا اسوري .....
ربنا يخليك ليا يا بيبي ....
بحبك .....
وبعدين جايه تمسك ايده
آسر ساب ايديها وقال : من فضلك يا تارا مليون مرة اقولك بلاش كدة.....
تارا : في ايه يا روحي انت لسه زعلان مني خلاص يا روحي اهم حاجه عندي زعلك.....
اسر : لا مش زعلان يا تارا هازعل من ايه يعني يلا انا لازم امشي دلوقتي......سلام.....
ومشي اسر..............
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
تارا : هو متغير معايا كده ليه من ساعه ما الصعيديه دي دخلت حياته لا مستحيل اخليه واحده زي دي تاخذه مني...
مستحيل....
ده على جثتي...
وبعدين اسر ركب عربيته و مشي روح البيت
فتح باب الشقه ولقى ريحه اكل جميله جدا جايه من جوه
دخل المطبخ لقى قمر واقفه بتطبخ اتسحب بالراحه
وقال : قمري......
قمر : عاااااا.... حرام عليك يا اسر خضتني.....
آسر بضحك : انتي اللي قلبك ضعيف يا قمري لا اجمد كده يا بطل.......
قمر : طب حمد لله على سلامتك يلا روحي غير بسرعه علشان نتغدى......
أسر : بصراحه ريحه الاكل تحفه قالبة الشقه كلها مش قادر الصراحه.......
قمر بغرور مصطنع : علشان تعرف بس مش اي احد بيطبخ.....
اسر: ايوه بقى يا قمر يا جامد يا متواضع انت.....
انا هروح اخد شاور واغير بسرعه واجي........
قمر : ماشي يلا.....
وآسر دخل اخذ شاور ولبس ترنج بيتي وخرج.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر : ها يا قمري الغداء جاهز؟؟؟
قمر : اه يا اسر جهز .....
اسر راح ساعدها في تحضير السفره والاكل
وبعدين قاعدوا ياكلوا.......
اسر : الاكل تحفه تسلم ايدك يا روحي......
قمر بابتسامة : بالهنا والشفا.......
وبعدين خلصوا اكل وقمر لمت الاطباق ودخلت المطبخ
سمعت اسر بينادي : قمري......
قمر : ايوه يا اسر جاية.......
وراحت لأسر........
قمر : نعم يا اسر.....
اسر : تعالى يا روحي.... غمضي عينيك.....
قمر : ليه ؟!
اسر : يا ستي غمضي مش هخطفك ....
وغمضت عينيها......
اسر : يلا فتحي.....
قمر بفرحة : موبايل.... ها شكرا يا اسر وحضنته.....
قمر : شكرا.....
اسر بمشاكسة : لو كنت اعرف اني لما اجبلك موبايل هيحصل كدة كنت جبته من زمان.....
قمر : احم..... معلش بس انا فرحانة.....
اسر : خلاص يا ستي الواحد يفرحك على طول بقي...
على الاقل يشوف الابتسامة اللي زي الشمس دي....
قمر : اسر بصراحة كنت عايزة اتكلم معاك في موضوع
ويعني اخد رايك في حاجة........
اسر باهتمام : قولي يا قمري اللي انتي عايزاه انا سامعك......
قمر : بصراحة....... يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قمر : بصراحة كدة يعني انا كنت عايزاك تشوف الشهادات اللي معايا وكدة وتقولي ممكن اشتغل بيها ايه او حتي من خلالها ادخل جامعة اوحاجة؟!
اسر : اشمعنى يا قمري...
قمر : يعني انا حابه ابقى حاجه يا اسر فاهمني ؟!
ده لو معندكش مانع ؟!
اسر بفرحة : فاهمك يا روحي يلا وريني طيب الشهادات واخداها منين بالضبط يلا وريني.....
قمر بفرحة : ماشي هسجل دلوقتي على الموبايل بحساب جوجل بتاعي اللي انا حافظه عليه كل صور الشهادات و بدات توريه الشهادات الالكترونيه.......
آسر : واو ياقمرى دي من مواقع عالميه
خلاص بصي هطبعلك كل ده
وكمان هدورلك على كورسات ثانيه هنا في القاهره تاخديها بجانب دول ونجهز البروفايل بتاعك وتروحي تعملي انترفيو في شركه كويسه جدا انا اعرفها........
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمربفرحة : بجد يا اسر يعني انت موافق....
اسر : اكيد يا عيون اسر انتي انسانه مثقفه
و عندك اراده و انا اكيد احب اشوفك ناجحه في حياتك ومستقله.....
قمر : بجد شكرا جدا جدا يا اسر.....
اسر : تاني هتقول لي شكرا مش قولت مافيش شكر بين الصحاب ......
قمر بابتسامة : حاضر هقوم اخلص بقى بقيه الحاجات اللي عليا.....
اسر : ماشي يا قمري.....
وقامت قمر......
اسر في عقله : انا لازم اخليكي تبقى بتشتغلي ومستقله يا قمر انتي انسانه طيبه جدا بس اعمل ايه طيب انا بحب تارا....
وخايف عليكي الصراحه علشان كده لازم اخليكي تشتغلي و تتعاملي مع الناس علشان لما اقولك الحقيقه تبقى عارفه هتعملي ايه يا قمر......
بعد مرور بعض الوقت...... 💛💛💛💛
قمر خلصت كل حاجه وعملت كوبايتين قهوه وراحت لاسر........
قمر : اسر عملت قهوة.....
اسر : ليه كده يا قمر ماكانش فيه داعي تتعبي نفسك يا قمري.........
قمر بابتسامة : لا عادي تعبك راحه......
انا كده كده عملت لنفسي قولت اعمل لك معايا......
اسر ☺: ماشي شكرا تسلم ايدك تعالى المسرحيه دي بحبها قوي نتفرج عليها.......
قمر🤔 : اه دي مسرحيه الواد سيد الشغال بموت فيها......
اسر😇 : طب يلا نتفرج عليها
وقاعدوا اتفرجوا على المسرحيه وهما بيضحكوا طبعا طول المسرحيه لحد ما خلصت......
قمر بضحك😂 : المسرحيه دي فصلان.....
اسر بضحك هو كمان 😂: اه والله عندك حق.....
وعدي اليوم بدون احداث تذكر ....
----------------------------------------
وجاء صباح اليوم التالي☀️☀️
قمر كانت ظابطة المنبه علشان تصحى مع اسر.......
المنبه رن صحيت وصحت اسر قام اخذ شاور ولبس وكانت قمر بتحضر الفطار
خلص اسر وخرج على الفطار
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر 😍 : صباح الجمال يا قمر...
قمر ☺: صباح النور يلا علشان تفطر......
وقعدو هما الاثنين يفطروا.........
اسر : بوصي يا قمري النهارده هطلع من الجامعه على المستشفى يعني هرجع 7:00 كده ولا حاجه
مش زي امبارح
وصح النهارده كمان هسالك على مواعيد الكورسات علشان تاخديهم يا قمر تمام......
قمر : تمام يا اسر.......
اسر خلص فطار......
اسر : يلا انا خلصت كده
وراح باس راسها وقال😍: يلا عايزه حاجه يا قمري...
قمر بابتسامة ☺: سلامتك.....
اسر نزل ركب عربيته ومشي راح الجامعه
وقمر فضلت قاعده في البيت.......
اسر راح الجامعه وعطي المحاضره وخلصها
وتارا قابلته وبرده قال لها انه عنده شغل وكده
وركب عربيته
وكان رايح على المستشفى لقي لؤي بيتصل به........
اسر : الو يا زميكس؟!
لؤي : ايه يا برو ايه الاخبار؟!
اسر : تمام الحمد لله انت ايه اخبارك؟!
لؤي : تمام يا برو ها هتنزل مستشفى ولا تقعد مع مراتك يا حلو انت....
اسر : انا جاي اهو يا زفت على المستشفى اساسا......
لؤي : ايوه يا عم........ اخيرا نزلت.....
اسر : عايز ايه يا لؤي يخربيت لماضتك ورخامتك يا اخي انا جاي........
لؤي : خلاص خلاص انت متعصب كده ليه لما تيجي نبقى نتكلم يا استاذ عصبي.....
اسر : ماشي انا جاي سلام يا اخويا......
لؤي : سلام......
( صح صح احنا نسينا نتعرف على لؤي بوصوا لؤي ده دكتور شغال في المستشفى اللي اسر مديرها
يعني....
هو كمان دكتور شاطر بشرته قمحي
وعينيه بني وملامحه حلوه ومرح جدا 😂
ومن الاخر كده اتراكتف قوي😂😂)
نرجع بقى لبطلنا وصل المستشفى ودخل مكتبه و لبس البالطو بتاعه
خمس دقائق ولقي لؤي بيخبط........
لؤي : اهلا اهلا بعريسنا الحلو.....
اسر : يا عم اتنيل اقعد ساكت انت بس عايزك في موضوع كده.......
اسر حكي للؤي كل حاجه عن قمر وشهاداتها وكده وبعدين اكمل :
تمام هابعتلك الصور تطبعهم وتجيبلي مواعيد الكورسات وكل حاجه يا لؤي بسرعه من فضلك......
لؤي : حاضر بس كده يا صاحبي من عيوني
اسر انت بتعمل كل ده ليه؟!
اسر بتنهيدة : حاسس بالذنب يا لؤي حاسس بالذنب جامد قوي اني ممكن اظلمها او اجرحها في يوم
اقو لها كل حاجه عني
ولو رجعت البلد طبعا انا حكيتلك عن عاداتهم
فعايز اخليها مستقله يا لؤي......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
لؤي : حاسس بالذنب ولا حاسس انك بدات تحب ؟!
تفرق الجمله دي ........
اسر : لا طبعا يا لؤي قلتلك حاسس بالذنب مش اكثر وكمان انت عارف كويس ان انا وتارا بنحب بعض صحيح اوقات بتضايق منها شويه ومن تصرفاتها بس برده بحبها يا لؤي.....
لؤي ضحك بسخرية واستفزاز كدة 😂😂
اسر بعصبية : انت بتضحك ليه يا لؤى هو انا بقولك نكته انا بقولك بحبها....
لؤي : اصلي يا صاحبي عمري ما شوفتك في الوضع ده و بالحاله دي عادي انت طول عمرك بتساعد الناس سواء بنات بقى او شباب بس اشمعنى قمر بتتكلم عنها كده يا اسر انت خايف؟!
اسر : خايف؟!
لؤي : ايوه خائف خايف من انك تعترف لنفسك انك فعلا بدات تحبها يا اسر...... اسر انت عارف كويس قوي من جواك انها احسن من تارا في حاجات كثيره جدا......
بس انت بتقنع نفسك انك مش بتحبها و انك هتفضل تحب تارا......
وتقدر تغير تارا
مع انك بقالك كثير بتحاول و ما بتتغيرش
يا ترى لو كانت بتحبك بجد مش على الاقل كانت حاولت تتغير علشانك ولا ايه ؟!
ولا هي ما تعرفكش غير لما تاخذ سيلفي معاك علشان توريها للبنات تغيظهم...
لما تقولك يلا نتغدى في اكبر المطاعم لما تطلب منك سلسله غاليه هو ده الحب يا اسر
عموما ماتردش علشان انا عارف ردك كويس
هتقولي تارا بتعتبرني كل حاجه
علشان كده بتطلب مني بس افتكر كلامي كويس
وفكر في الكلام ده يا اسر.....
و صح عايزه اقولك انك مش بتحبها ولا كنت بتحبها جايز كان مجرد اعجاب علشان القلب اللي يحب بجد عمره ما هيفكر انه ينبض لحد غير اللي بيحبه
وانت قلبك بدا ينبض لقمر يا اسر سواء بقى انت انكرت
او اعترفت باين عليك اوي يا صاحبي انا اعرفك من زمان......
وصح انا هحجز الكورسات لقمر
و اعمل كل حاجه
و هبلغك بالمواعيد يا صاحبي يلا سلام........
لؤي خرج.............
اسر لف بالكرسي وحط دماغه بين يديه و بيفكر في كلام لؤي قطع تفكير الممرضه وهي بتخبط على الباب....
اسر : ادخل......
ممرضة : دكتور اسر المرضى بره في انتظار حضرتك ابدا ادخل الكشوفات يا دكتور.......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر بتنهيدة : اوكي يلا دخلي.......
واسر بدا يشتغل لحد ما اخلص كل الحالات والشغل خلص وراح للؤي.....
اسر : ها خلصت يا لؤي اللي قولتلك عليه؟!؟
لؤي : اه يا برو المواعيد هتبقى *****
ودي الايصالات بتاعه الحجوزات واول ميعاد بكره الساعه 2.......
اسر : ماشي شكرا يا صاحبي.....
لؤي بهزار : روح يا ابني الهي تنستر اول مره حد يحترمني ويقولي شكرا....😂
اسر : طب علشان لماضتك دي غور يالا من هنا مش عايز اشوفك ثاني......
لؤي : خلاص خلاص يا عم اسر انت قفوش كدة ليه روح يلا تلاقي قمر مستنياك يا معلم........
اسر بعصبية : غور يا ابني من هنا ده انت الواحد يندم بعد كده يطلب منك حاجه......
لؤي : عادي عادي كله بيقولي كده مش حاجة جديده....
اسر : سلام ....
سلام قبل ما افقد اعصابي عليك دلوقتي.......
لؤي : سلام يا اخويا .....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
ومشي اسر ركب عربيته وروح البيت
فتح الباب ودخل
لقي قمر قاعده على الفون
اول ما شافته سابت الفون وراحت له......
قمر بابتسامة : حمد لله على السلامه يا اسر........
اسر : الله يسلمك يا قمري.....
قمر : يلا ادخل غير هدومك علشان نتغدى.......
اسر : يلا هروح بسرعه......
دخل غير هدومه وبعدين خرج لقي قمر محضرة السفره وقاعدوا ياكلوا..........
اسر : صح يا قمر جبتلك مواعيد الكورسات وكل حاجه المواعيد هتبقى**** اوكي
والبداية بكره ان شاء الله وممكن بقى لو اجتهدتي
تخلصي الكورسات في وقت اقل كمان وانتي وشطارتك...
قمر : بجد......
اسر : اه يا قمري بجد
وصح سيبك بقى من شغل البيت والطبخ انا هجيب اللي كانت بتنظف تيجي تعمل كل حاجه........
قمر : لا يا ياسر انا هعمل كل حاجه و هذاكر ماتخافش......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر ياعتراض : قولت لا يا قمري ياريت تسمعي الكلام ركزي بس في الكورسات.......
قمر : خلاص اللي تشوفه يا اسر بس
سيبني اعمل الغدا ماشي من فضلك....
اسر : خلاص اللي تحبيه اساسا كل ده علشانك.....
خلصوا غدا وقمر لمت الاطباق
وراحت على المطبخ خلصت كل حاجه وخرجت وبعدين ناموا....😴😴😴
-------------------------------------------------
جاء صباح اليوم التالي......
قمر صحيت حضرت الفطار عادي واسر اخد شاور ولبس وفطروا........
اسر : النهارده اول يوم ليكي هتلاقي العربيه بالسواق الساعة 2:00 تحت البيت هياخدك يوصلك المكان ويجيبك
ولا اقولك اروح معاكي النهارده علشان اول يوم عقبال ما تتعودي ايه رايك؟؟؟!
قمر بفرحه: ماشي..
اسر باس راسها : ماشي يا قمر انا ماشي بقى عايزه حاجه......
قمر : سلامتك..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مر الوقت وقمر لبست دريس ازرق وطرحه بيضاء وشوز ابيض
ولقت بعدها اسر رن عليها: ها يا قمري جاهزه؟!
قمر : اه انا هنزل اهو يا اسر........
اسر : ماشي يا قمر يلا انزلي ....
قمر : ماشي يلا سلام ....
اسر : سلام ......
ونزلت قمر لاسر
اسر اول ما شافها : طالعه حلوه كالعاده يا قمري...
قمر بابتسامة وكسوف: شكرا....
وركبت جنب اسر ومشيوا لحد ما وصلوا لمكان الكورس.......
اسر مسك ايد قمر ودخل معها لحد جوه
اول ما المسؤوله عن الكورس شافته قامت وقالت باحترام: اهلا اهلا دكتور اسر شرفتنا يا فندم......
اسر : شكرا كل حاجة يريت تتم زي ما طلبت وهي شاطره جدا على فكره........
المدرسة : اكيد يا دكتور احنا فاهمين كل حاجه حضرتك عايزها و هتتنفذ هو احنا هيجيلنا الساعه لما نخدم دكتور اسر......
اسر : تمام
وبعدين وجه كلامه لقمر :
يلا يا قمر ادخلي معها وهي هتعرفك تروحي فين وتقعدي فين وكل حاجة.......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر : ماشي.....
اسر : يلا خلي بالك من نفسك واي حاجه تحصل اتصلي بيا.....
قمر : حاضر.... سلام....
اسر : سلام يا قمري .....
اسر خرج والمسئولة عن الكورسات اخذت قمر وصلتها وقالت: دي تبقى قمر وجديده هنا......
قمر دخلت قعدت وبدات تركز في الكورس لحد ما الوقت خلص
وفي النهايه خلصت ولسه طالعه لقيت احد بينادي عليها: استاذة بعد اذنك......
قمر لفت وشها لقت شاب بيقول : انتي قمر مش كده.....
قمر : ايوه حضرتك عايز حاجه....
= ايوه انتي نسيتي الورق بتاع الكورس ده........
قمر : ايوه ماشي شكرا لحضرتك....
= لا بالعفو على ايه لو ماعندكيش مانع يعني ممكن نبقى اصحاب........
قمر : لا معلش انا اسفه انا مش عايزه اصاحب......
وراحت مشيت ........
خرجت بره لقيت العربية مستنياها
والسواق قال :
مدام قمر استاذ اسر بيقول لحضرتك اركبي
وهو هيرجع كمان ساعتين ثلاثه كده ولا حاجه.....
قمر ركبت العربيه وصلت البيت دخلت غيرت هدومها و بدات تعمل الاكل و خلصت .....
وطلعت تشوف ورق الكورس
وتراجعه و هي بتذاكر اسر جاه
قمر قامت : حمد لله على السلامه......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر : الله يسلمك يا قمري عملتي ايه النهارده بقى كان يوم حلو.....؟!!!
قمر : اه كان يوم لطيف يعني عادي اخذت الكورس وخلصت وجيت عملت الغداء وقعدت اذاكر شويه انت جيت......
اسر : يعني انتي مبسوطه يا قمري
ولا حابة تغيري الكورس لو حابه تغيريه اشوفلك واحد ثاني وثالث
ماتشغليش بالك........
قمر : لا لا ده كويس يا اسر يلا روح انت بقى غير هدومك علشان نتغدى........
اسر : ماشي يا قمر ي هغير بسرعه مش هغيب.....
قمر : ماشي يلا.......
اسر دخل غير هدومه ولبس ترنج بيتي وخرج
وبدأوا هما الاثنين ياكلوا وخلصوا الاكل وبعديها قمر قعدت بتذاكر للكورس شويه ......
واسر قاعد على الفون لحد ما قمر خلصت......
قمر : اسر انا هروح انام بقى علشان تعبانه جدا......
اسر بخوف : ليه يا قمري مالك في حاجه وجعاكي نروح للدكتور طيب؟!
قمر : لا يا اسر قصدي يعني شويه ارهاق بس يلا انا هدخل انام......
اسر : طب يلا يا قمري........
و دخلوا ناموا..........😴😴😴
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
---------------------------------------------------
جاء صباح اليوم التالي☀️☀️☀️
قمر صحيت وصحت اسر ......
اسر قام اخذ شاور ولبس بدله زرقاء وقميص ابيض وخرج......
فطر هو وقمر وباس راسها ونزل......
قمر قعدت شويه ودخلت اخدت شاور
ولبست بيجامه ستان زرقاء
وتركت شعرها العنان
يعني من الاخر كانت حتة مولتن كيك كدة 😂😂
(متاخدوش في بالكم انا بعاكس البت 😂😂)
قعدت شويه على TV... وبعدين على الفون............
وبعدين قامت عملت الغداء وخلصته كانت الساعه جاءت سبعه بالليل ......
اسر جاه........
اسر اول ما دخل شافها سرح فيها شوية وبعدين قال:
حلوة 😍😍.....
قمر : ايه ؟!!
اسر : ايوة يا قمري ريحة الاكل وشكله وهو محطوط على السفرة حلوة جامد جدا ...
يعني حلوة بطريقة لا توصف الصراحة.....
قمر : ايوه يا اسر ما انا النهارده جبت من على النت طريقه النجرسكو وعملتها.....
اسر : ايوه بقى.....
هروح اغير هدومي بسرعه واجي جري علشان نجرسكو يلا.....
(والنبي يا بنتي حتة نجرسكو وانا كمان بحبها والله❤
وحتة كمان للناس القمر اللي بتقرا الرواية دي 😂)
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
وراح غير هدوم وخرج قعد على السفره واكلوا هما الاثنين وخلصوا.......
اسر : اه مش قادر انا اكلت كثير قوي من كثر ما هي حلوه بطني مش قادر بجد ....
خلاص هتنفجر....
هتبوظي جسمي يا ست قمر 😂.....
النظام الغذائي بتاعي هيروح.....
قمر بضحك : بالهنا والشفا يا اسر في ايه؟؟
ما انت بتاكل اهو و زي ما انت......
اسر : يا ربي على النق بقي ده.....
نقي يا اختي نقي.....
ما انتي مش هامك حاجه و انتي جسمك سمبتيك كده مهما بتاكلي.....
قمر بضحك وهي بتقلد اسر : يا ربي على النق ده....
اسر ضحك وهي كمان ضحكت .... 😂😂😂
اسر سرح في ضحكتها......
اسر : ضحكتك حلوه قوي يا قمري اوعى الضحكه دي تروحي ابدا........
وقام باس ايديها وقال:
تسلم ايدك الاكل تحفه......
ومشي......
وقمر ابتسمت وبعدين قامت لمت الاطباق
وراحت على المطبخ.....
و خرجت تراجع علشان عليها كورس بكره
وخلصت مراجعه
وبعدين دخلت تنام هي واسر......
اسر كالعاده اخذها في حضنه علشان ينيمها زي الاطفال لحد ما نامت.... 😴😴😴
وهو لسه عينيه هتغفل........
لقي موبايله بيرن بيبص لقاها تارا......
بصراحة مردش اول مرة لانه تعبان
وفعلا عايز ينام بس بعد كدة لقي موبايله جات عليه مسدج من تارا بتقوله :
اسر اسر الحقني.....
وبعدين موبايله رن......
رد بسرعة وقال بقلق :
في ايه يا تارا مالك يا روحي......
تارا : الحقني يا اسر الحقني دخل عليا حرامي و هو هرب بعد ما شافني بس انا خايفه قوي
وانت عارف بابي ومامي مسافرين يا اسر الحقني......
اسر : طب اهدي انا جاي حالا......
اسر ساب قمر بالراحه علشان متصحاش
و لبس بنطلون على تيشرت
وراح لتارا بسرعه خبط على الباب......
تارا فتحت واول ما فتحت حضنته وقالت :
اسر حبيبي كويس انك جيت يا روحي.......
اسر : تارا من فضلك بلاش كدة وزقها من حضنه.....
تارا : معلش يا اسوري بس صدقني كنت خايفه.....
اسر : طب اهدي يا تارا......
تارا قعدت تعيط..... 😭😭😭😭
اسر : خلاص يا تارا معلش......
تارا مسكت ايد اسر وحطت راسها على كتفه.....
تارا : انا ببقي حاسه بالامان والراحه وانت جنبي يا حبيبي انت......
اسر : ما تخافيش يا حبيبتي.....
وكمان انا جبتلك جاردات بره هيفضلوا هنا قدام الشقه معاكي اوكي يا تارا........
تارا : لا يا اسوري خليك معايا يا روحي متسبنيش....
اسر : انا معاكي.....
بس ماينفعش اقعد معاكي يا تارا
علشان كده كده اساسا مافيش حد في البيت ....
انا جبتلك جاردات بره يا روحي ومعاكي على الموبايل اي حاجه اي حاجه احتاجتيها وفي اي وقت
رني عليا هكون عندك على طول ماشي.......
تارا : بقي كدة يا اسوري تسيبني لوحدي يا روحي......
اسر : ده علشانك يا روحي.......
علشانك انتي.... وكمان دي الاصول يا تارا.....
يلا انا همشي عايزة حاجة.....
تارا: سلامتك يا اسوري يلا تاك كير يا بييي.....
اسر : يو تو يا تارا......
اسر خرج ووصي الجاردات وبعدين روح.......
دخل البيت لقي قمر نائمة زي ما هيا غير هدومه وراح ينام وشاف قمر وهي نايمة زي الملاك أخدها في حضنه ونام 😴😴😴.........
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
جاء صباح اليوم التالي ☀️☀️
قمر صحيت وبدات تصحي اسر بس اسر عايز يكمل نوم طبعا ما هو امبارح بسبب الست تارا نام متأخر.......
قمر : قوم يلا بقي يا اسر..... اسر......
وجابت المنبه حطيته جنب ودنه ما فيش فائده
لحد ما جات لها فكره شافتها على اليوتيوب........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
جاء صباح اليوم التالي ......
قمر صحيت وبدات تصحي اسر
بس اسر عايز يكمل نوم طبعا ما هو نايم متاخر اساسا بسبب تارا
قمر : يلا بقى يا اسر...... اسر .....
وجابت المنبه حطته جنب ودنه ما فيش فائده
لحد ما جات لها فكره شافتها على اليوتيوب
فكرت تعملها فاسر يزعل بس بعد كدة قالت لا ده قلبه طيب ومش هيعمل حاجة....
جابت ألوان ورسمت وش مخيف علي وش اسر اتعلمته من اليوتيوب 😂😂
وهو كل ده نايم ومش حاسس بحاجة
وبعدين بقي قامت سابت الالوان
وبعدين ولعت بخور وعملت دخان ياما في اوضة النوم وصوتت وقالت: اسر اسر الحق احنا بنولع....
اه هموت محروقة يا اما 😂😂......
اسر قام مفزوع : اهدي اهدي طب حصل ازاي....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر فصلت ضحك وراحت فتحت الشبابيك علشان الدخان....
ده وسط صدمة اسر وبعدين قال:
ايه ده يا قمر في حد يصحى حد كده......
قمر بضحك : ما انت ما كنتش هتصحي غير بكدة......
اسر : ماشي يا قمري مقبوله منك....
المهم جاي لف يبص في المرايه اتفزع :
عااااا..... مين ده؟!
قمر فطست على نفسها من الضحك 😂😂
اسر : بقى كده يا قمر يا بنت ام قمر
والله ما هسيبك انتي اللي بداتي المقالب تعالي هنا وطلع يجري وراها وهي تجري لحد ما مسكها و قال:
ماشي يا قمري استعدي بقى اللي هيحصل.....
قمر : اسر هتعمل ايه ؟؟؟؟
اسر : هو مش كل واحد بيغلط لازم يتعاقب انا عقابي بقي اني هحطلك ميك اب يلا اقعدي على الكرسي ده
قمر : لا يا اسر شكرا انا عايزه وشي.....
اسر : قمر.....
قمر : يوه بقي يا اسر.....
قمر قعدت واسر طلب منها تغمض عينيها اغمضت عينيها
واسر خلص الميك اب ليها
وبعدين قالها : يلا انا هلف الكرسي دلوقتي للمرايا
بوصي هتنبهري. ....😎😎
قمر : وانا مستنيه انبهر.....
اسر: يلا 1 2 3 ولف الكرسي......
قمر : عااااا مين دي يا اسر انا عايزه وشي.....
اسر ببرود : استني بس يا قمري وفضل ياخذ معها سيلفي ويقول:
انا وصفيه زغلول من قوم بني زعتر هههههههه...
مش قادر شكلك فصلان...
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر : بقى كده يا اسر ماشي.....
اسر : انا رايح اخذ شاور هتاخر على الشغل كده يا حلوة يا ناس ههههههه.....
ودخل ياخد شاور.....
قمر ابتسمت لما افتكرته وهو بيضحك
ومسحت وشها من خريطه العالم اللي هو عملها دي 😂😂 وحضرت الفطار
اما هو فاخذ شاور و لبس بدله لونها بني وقميص ابيض وخرج يفطر.......
اسر : صباح العسل يا قمري.......
قمر : والله شوف ازاي ولا كانه عمل حاجه!!!!!
اسر : هو انا عملت حاجه يا قمري بقى دكتور محترم زيي وملتزم وبيصحي في مواعيد
ويعمل حاجه برده......
قمر : لا انا اللي عملت يا اسر و لا تزعل نفسك يلا تعالي نفطر.......
وقاعدوا يفطروا و خلصوا فطار وبعدين اسر باس راسها وقال:
يلا خلي بالك من نفسك اوكي يا روحي طبعا السواق هيبقى تحت هيروح ويجي معاكي
واي حاجه انا معاكي على الموبايل....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر بابتسامة : ماشي.....
ومشي وهو نازل على السلم لقى تارا بترن عليه.....
اسر : الو يا تارا عامله ايه؟!!
تارا : الحمد لله يا اسوري... طالما انت جنبي يا روحي...
اسر وهو بيركب عربيته وهو بيكلمها.......
تارا: حبيبي عدي عليا خذني وانت ماشي النهارده علشان عربيتي الكاوتش نام مره واحده مش عارفه ليه والنبي وافق يا اسوري
انت عارف ان بابي ومامي مسافرين الفتره دي ارجوك يا اسوري.....
اسر : خلاص جايلك يا تارا يلا.....
تارا : ماشي يا اسوري مستنياك يا روحي بحبك... 😘
اسر قفل.....
وراح على بيتها وقف بعربيته
وهي نزلت ركبت العربيه......
تارا : جود مورنينج يا بيبي......
اسر : جود مورنينج....
تارا: ها ايه رايك في الطقم ده يا روحي؟!!!
اسر : كويس يا تارا....
بس هو انا مش قولت نبطل شويه اللبس ده
ونطول لبسنا يا تارا.....
تارا : يوووو يا اسوري رجعنا للتفكير الرجعي ده ثاني يا بيبي خليك متحضر بقى يا روحي.......
اسر بعصبية : تارا ايه العلاقه بين التحضر وان انت يبقى لبسك كله يبقي مكشوف كدة يعني ايه؟؟
اللي انا بقوله ده ماسمهوش تخلف اسمه الاصول يا تارا
اللي انتي ما تعرفهاش
عماله اقو لك بقالي كثير بس انتي حتى ما فكرتيش على الاقل تفكري في الكلام اللي بقوله
كل مره نفس الجملتين بتوعك
انتي مش بتحبيني يا تارا صح؟!!
تارا : لا يا اسوري يا روحي ما تقولش كده خلاص حاضر من عيني يا بيبي هحاول اطول لبسي
واعمل اللي انت عايزه صدقني انت عندي بالدنيا كلها
يا روحي خلاص بقى انت قفوش كده ليه يا اسوري....
اسر : خلاص يا تارا.....
تارا: اوكي يا اسوري اللي انت عايزه هحاول اعمله يا بيبي هو انا عندي كام اسر يعني......اضحك بقي يا اسوري.....
اسر بابتسامة : خلاص يا تارا.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
تارا: اسوري هو انت مش ملاحظ انك الفتره دي بتقولي تارا كتير... يعني مابتقوليش حبيبتي بلس كده كمان انت كنت دائما تنهي اي كلام بينا او اي خلاف....
بكلمه بحبك بس انت مابتقولش الكلمه دي دلوقتي خالص.......
اسر : عادي يعني يا تارا فيها ايه؟!!!
تارا : عادي وفيها ايه؟!!!!
فيها انك مش مهتم بيا يا اسر
ولا بقيت في دماغك اساسا
اسر اوعي اي واحده تاخذك مني يا روحي
انا اموت فيها......
اسر : ما تخافيش يا حبيبتي ويلا بقى علشان ننزل وصلنا اهو....
واسر نزل وتارا كمان وبعدين دخل عطي محاضراته وخلص و ركب عربيته وطلع على المستشفى........
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
---------------------------------------------------------
على الجانب الآخر ❤❤
قمر لبست بيزك دريس لونه ابيض ولبست عليه جاكيت جينز اسود و شوز اسود وطرحه بيضاء......
واخذت الباج بتاعتها ونزلت.....
لقيت طبعا السواق مستنيها وركبت لحد ما وصلت هناك بعدين دخلت وقعدت وبعدين بدات في الكورس......
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
اسر وصل المستشفى وبعدين راح للؤي : هالو يا مان....
لؤي : اهلا يا برو.... ها ايه الأخبار؟!
اسر : تمام الحمد لله وانت....
لؤي : لوز اللوز يا برنس.....
اسر : طب بذمتك دي طريقه كلام دكتور محترم فيه دكتور كده؟!
لؤي : مش انا كده يبقى فيه يا برو....
اسر : ماشي يا اخويا....
لؤي : ما تيجي تسهر النهارده معايا.....
اسر : لا يا عم ما انا لسه قايلك انت مستحيل تبقى دكتور ازاي دكتور وباد بوي في نفس الوقت......
لؤي : عادي عادي بتحصل في احسن العائلات بس انت اللي فقري و ما بتحبش السهر......
اسر : ربنا يهديك يا مجنون انت.....
لؤي : يا رب....
اسر : وينجحك اكتر....
لؤي : يا رب.....
اسر : ويرزقك ببنت الحلال اللي تطلع عيناك....
لؤي : لا لا يا رب متستجبش لدعاءه يا رب.....
يا عم انت عايز اعيش وافرفش يا عم....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر : غور يالا من هنا.....
لؤي : انت في مكتبي على فكره......
اسر : يا رب على ارفك.....
وراح مشي....
نرجع لقمر بعد ما خلصت الكورس ولسه ماشيه لقيت نفس الشاب بينادي عليها:
استاذة قمر......
قمر : ايوة....
= معلش لو مش هزعجك ممكن بس اصور الاسكتش انتي بتكتبي ملاحظات وكده يعني لو ماعندكيش مانع......
قمر : لا اكيد ماعنديش اتفضل صوره....
وطلع فونه وبدا يصور.....
= تمام شكرا ليكي بجد وبالمناسبه اسمي ريان....
قمر : تشرفنا يا ريان استاذنك.......
ومشيت ووقف ريان مبتسم.....
قمر روحت البيت غيرت وبعدين ارتاحت شويه وقامت عملت الاكل وقعدت على الفون واسر خلص شغله
وروح كالعاده ودخل غير هدومه وطلع وقاعدوا هو وقمر على الغدا.....
اسر : ها يا قمري عملتي ايه النهارده
عايزك تحكيلي كل تفصيلة في يومك يا روحي.....
قمر بدات تحكيله كل حاجه
وحكيتله كمان لما ريان طلب منها يصور وكده.....
اسر قاطعها بعصبية : واشمعنى انتي بقى يا استاذه قمر يطلب منك....؟!
قمر : عادي يا اسر طلب مني يصور بس الملاحظات وصورها وبس......
اسر بعصبية : خلاص انتي بالنسبه لك الموضوع عادي خلاص مافيش خروج خالص ولا الكورس ولا غيره
مافيش طلوع خالص. .....
وقام وساب الاكل بعصبيه
وقمر قعدت تعيط 😭😭...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قمر لميت الاطباق ودخلت اوضتها وقعدت تعيط😭😭
على الجانب الاخر
اسر متعصب من فكره ان في شاب كلمها وفي نفس الوقت متعصب من نفسه علشان زعلقها.....
اسر : يا رب انا ليه قولت كده بس هي اكيد زعلت دلوقتي و متضايقه جامد بس والله ما بايدي
مش عارف حصل لي ايه مجرد ما قالتلي الكلام ده بس انا زعقتلها ولازم اروح اصالحها
علشان كده ما ينفعش .....
وراح يدور عليها ما لقتهاش في الصاله
ولا في المطبخ
و دخل اوضه النوم لقاها قاعده وضامة نفسها وبتعيط ...
قرب منها وقال: قمري....
هي ماردتش عليه وفضلت مستمره في العياط......
اسر بندم : انا اسف يا قمري معلش والله زعلك على عينى معلش بس مجرد الفكره بس عصبتني وماعرفتش اتحكم في اعصابي.......
قمر برضه مستمرة في العياط 😭😭
قرب منها واخدها في حضنه وفضل يطبطب عليها كانها بنته: خلاص معلش طب اتكلمي طيب قولي اي حاجه اي كلمه حتى......
قمر بدموع : زعلانه منك.....
اسر : خلاص معلش يا حبيبتي
والله عمري ماهزعقلك ثاني يا قمري
معلش بقى....
ممكن كفايه دموع ارجوكي...
مش عارف ليه بس صدقيني قلبي بيوجعني لما بشوف دموعك يا قمري
خلاص بقى يا روحي اهدى....
ومسح لها دموعها ....واكمل وقال
هو انا بارد و وحش للدرجه دي علشان ازعل القمر ده....
قمر : لا انت مش بارد.....
اسر بمشاكسة : لا بارد مش زعلتك.....
قمر : لا لا انت حلو صدقني....
اسر : يعني انتي شايفاني حلو يا قمري......
قمر بتوتر : عايزه انام يا اسر.....
اسر : اهربي اهربي لا مش هتنامي يلا نقوم الاول ناكل علشان انا ما كلتش واكيد انتي كمان ماكلتيش يلا قومي....
وقاموا اكلوا وبعدين ناموا...😴😴
------------------------------------------------
وفضل الحال على الوضع ده وقمر و اسر بيقربوا من بعض وكالعاده تارا مش سايبة اسر في حاله ومر شهر والوضع كده.....
قمر : اسر عاملالك مفاجاه؟؟؟
اسر : قولي يا قمري....
قمر : انا خلصت الكورس كله....
اسر : بتهزري خلصتيه في شهر ازاي يا بنتي ده بيخلصوه في ثلاث شهور......
قمر بغرور : دي قدرات يا باشا.....
اسر : فخور بيكي يا روحي طب يلا بقى اجهزي بكره هتروحي تقدمي في الشركه.....
قمر : بجد يا اسر .....
اسر :بجد يا عيون اسر......
قمر قعدت تتنطط وفرحانه
وقالت :مش مصدقة نفسي......
اسر فرح اوي لما شاف بسمتها وهي فرحانه و مبسوطه كده......
اسر : ايه بقى انا عصافير بطني بتصوصو وقطط بطني بتنونو من الجوع.....
قمر بضحك : كل ده طب يلا غير هدومك بسرعه عقبال ما احط الغداء......
ودخل غير هدومي واتغدوا واقعدوا اتفرجوا على TV...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
على الجانب الاخر.....
لؤي راح يسهر .....
لؤي : هالو يا برو.....
= هاي يا مان المشروب بتاع كل مره......
لؤي : اوف كورس يا مان...
هو انا ليا غيره بما اني كتكوت ضعيف الجناح......
ضحك وقال : هيبقي جاهز فورا....
وقام لؤي يرقص مع الميوزك وهو بيرقص لمح تارا....
لؤي بتفاحئ : تارا وفي المكان ده ياترى بتعمل ايه دي هنا وقولت لاسر مليون مره بس هو ولا صدقني ومفكرها محترمه ومتحضرة وتدخل اماكن زي دي لوحدها
ماشي .....
وراح اتصل على اسر....
لؤي : الو يا اسر......
اسر : ايه يا لؤي عامل ايه؟!
ايه الدوشه اللي حواليك دي كلها......
لؤي : يا عم بسهر و بفرفش..... بس مش هتصدق بقى وانا بسهر و بفرفش شوفت مين؟!!
اسر : حد من صحابنا يعني؟!
لؤي : لا يا برو حد من معارفك انت....
تارا يا مان.....
اسر شاور لقمر انه هيروح يكلم لؤي في البلكونه دخل البلكونه وقال :
لؤي بطل هزارك التافه ده وتارا هتروح اماكن زي دي تعمل ايه يا لؤي ؟!
لؤي : والله ماعرفش يا مان ابقى اسالها انت.....
اسر : لؤي بطل جنان....
لؤي : ثانيه ثانيه ما احنا فيها يلا افتح فيديو كول وانا هجيبهالك وهي على الاستيدج يا مان من غير ما تاخد بالها......
اسر فتح فيديو كول وكذلك لؤي صور تارا....
اسر بصدمة : يعني ايه ؟!
لا لا مستحيل....
وبعدين لؤي خرج خالص من المكان وقف بره علشان يعرف يكلم اسر افضل.....
اسر وهو مصدوم ومتعصب جامد : لا مستحيل مش معقول يا لؤي....تارا!!!! ...لا لا....
لؤي : ياما قولتلك يا صاحبي بس انت اللي ما كنتيش بتصدقني.....
اسر بعصبية : انا جاي دلوقتي يا لؤي والله لاوريها الزباله دي......
لؤي : اهدي يا صاحبي اهدي ...
طب ما ايه رايك نلعب عليها شويه علشان عادي ممكن تنكر وتقو لك اول مره ومش عارفه مين اللي جابني ولانك بعيد عمي ولانك بتحبها هتقول لك حجج تافهه
وانا واثق انك هتصدقها لانك بتحبها
طب ايه رايك انا هروحلها كده
واجرب اقعد معها واشوف هتعمل ايه؟!
اسر : انت اتجننت يا لؤي....
لؤي : يا عم هي جات عليا ما هي قاعده مع كثير واظن شوفتها.......
المهم خليك معايا واسمع الحديث بنفسك....
لؤي دخل راح لتارا
لؤي : هالو يا تارا.....
تارا بصدمة : انت لؤي صاحب اسر بوص بصراحه انا..
لؤي : اششش... انتي مش محتاجه تبرري اصلا فكك من كل حاجه.....اسر مين وزفت مين...
الموسيقي اشتغلت تعالي نرقص....
تارا : والله انت شكلك كده فرفوش يا لولي وحلو جامد
على عكس اسر خنيق يا ساتر.....
تارا بعد ما شربت 😡(نفسي اولع في البت دي خلاص كدة طفح الكيل )
لؤي : قوليلي بقى يا توتي امال انتي مقنعة اسر انك بتحبيه ليه ؟!.... مع انك مش بتحبيه أساسا..... وهو خنيق الصراحة.....
تارا بتوهان : والله يا لولي علشان بس هو دكتور في الجامعه وكمان اغيظ صحابي به بلس كده كمان اي حاجه اطلبها منه الاقيها قدامي فمين المجنونه اللي ممكن تسيبه.....
لؤي : يعني انتي مابتحبهوش؟!
تارا بضحك وتوهان : احب احب مين ده انسان بارد ده يتحب ده....
طب والله مفيش حد يتحب غيرك يا لولي
انت اللي تتحب......
لؤي : قلب لولي....طب يلا اطير انا بقي.....
تارا :رايح فين يا لولي بس..... بس هيشغلو ميوزك تانية حلوة جدا....
لؤي : معلش يا توتي عليا شغل الصبح يلا تاك كير يا تارا ...
تارا : يو تو يا قلب تارا....
ومشي وبعدين كلم ا سر اللي كان سامع كل الكلام ده
لؤي : الو اسر انت معايا اسر....
اسر بحزن : خانتني يا لؤي خانتني و كانت بتكذب عليا طب ليه عملت كده ليه....؟!
لؤي : انا حذرتك مليون مره يا اسر بس انت اللي اصريت قولتلك يا اسر ما بتحبكش
وحتى انت مش بتحبها دور حواليك يا اسر هتلاقي اللي بتحبها اللي وقت ضعفك هي الوحيدة اللي تروح لها واللي بتتعامل معها من غير ما تفكر تبان اتيكيت ولا حاجه بتتعامل بروحك.....(طبعا كان يقصد قمر بالكلام ده )
اسر : ماشي يا لؤي باي اقفل دلوقتي......
لؤي : اسر انت كويس؟!
اسر : اكيد يا لؤي عمري ما هزعل على واحده خائنه لؤي سلام......
لؤي : سلام.... ولؤي اقفل و محاولش معه
لانه عارف ان قمر معاه
واكيد لو شافته متضايق هتبقى معاه.....
اسر قفل وفضل قاعد في البلكونه بيبص بس للفراغ
قمر لقيت اسر غاب دخلت تشوفه لقيته قاعد في البلكونه وباصص للسما
قربت بت منه وحطيت ايدها على كتفه وقالت:
اسر....
اسر اول ما سمع صوتها لف وشه ليها وحضنها جامد....
قمر بقلق طبطبت عليه : اسر حبيبي في ايه روحي انت مالك؟!
اسر مبيتكلمش وحاضنها وبس...
اسر ولاول مرة اساسا دموعه تنزل حس بالامان والراحة
في حضنها وطلع كل حزنه في دموعه......
قمر بقلق اكثر: اسر حبيبي انت بتعيط ليه يا روحي ...
اسر ما تقلقنيش عليك ارجوك وقولي في ايه؟!
لا رد من اسر ......
قمر عيطت علي دموع اسر....
اسر : طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي؟!
قمر : علشان انت بتعيط و انا اول مره اشوفك كده
قولي في ايه مالك؟!
اسر وهو حاضنها اتكلم وقال :
لا ما فيش يا روحي بس حصل مشاكل كده في الشغل وخايف كل حاجه انا بنيتها تتهد......
قمر وهي تربت على ظهره : ما تخافش يا روحي صدقني ربنا عمره ما هيضيع تعبك السنين اللي فاتت دي انا واثقه ربنا عمره ما يعملك حاجه وحشه و اوعي تنسى ان ربنا قال سبحانه وتعالي :
(وما ربك بظلام للعبيد )
اسر : كلامك ريحني قوي يا قمري ربنا يخليكي ليا يا روحي.....
قمر بابتسامة : ويخليك ليا...
وبعدين دخلوا ناموا 😴😴😴
-----------------------------------------------------
جاء صباح اليوم التالي
قمر صحيت وبعدين صحيت اسر وراحت تحضر الفطار كالعاده وفطروا
واسر اخذ اجازه من الجامعه لانه هيبقى مع قمر
وهي رايحه تقدم في الشركه
وقمر لبست بيزك دريس ابيض
و بليزر اسود
وهيلز سوداء وطرحه بيضاء
واسر لبس بدله كحلي
وراحوا وطبعا طول الطريق قمر متوتره جدا
واسر عمال يهدي فيها
لحد ما وصلوا للشركه
ودخلت وعملت الانترفيو
وبعدين نزلت لقيت اسر مستنيها في العربيه:
ها يا قمري.....
قمر : الحمد لله قالوا هيبعتوا الرد النهارده بالليل.....
اسر : ما تخافيش يا روحي انا واثق فيكي
وبعدين وصلها البيت
وهو راح المستشفى
ودخل وبعدين لؤي جاله وقعدوا اتكلموا مع بعض....
لؤي : عشان تعرف بس يا برو قيمتي في حياتك.....
اسر بحزن : عندك حق ربنا يخليك ليا.....
لؤي : خلاص يا عم انا بفرفشك يا مان بقى......
اسر : لا انا مش زعلان اساسا انا فعلا عمري ماحبيتها....
لؤي : اخيرا يا اخويا فهمت.....
اسر : ايوه يا لؤي انت قولتلي يا لؤي عن الحب حاجات كثيره قوي والحاجات دي كلها لقيتها مع حد واحد بس قمر يا لؤي.....
لؤي بابتسامه وقام حضنه: اخيرا يا اسر تعبتني معاك يا شيخ مبسوط جدا يا صاحبي انك اخيرا حبيت الشخص الصح بس قولتلها بقى ولا لسه......
اسر : لا لسه يا لؤي مستني بس هي تبقى مستقلة علشان لما اقولها بحبك ما تبقاش عايزه تفضل معايا علشان ماعندهاش حد لا تبقي عايزه تبقى معايا علشان بتحبني ان شاء الله تتقبل في الشغل زي ما حكيت لك وبعدين اقدر اقولها.....
لؤي : ربنا يسعدك يا صاحبي يلا اطير انا بقى عشان ورايا مرضي.....
اسر : ماشي يا اخويا روح ....
وخرج لؤي واسر رجع راسه لوراء وابتسم لما افتكر قمر..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسر ابتسم اول ما افتكر قمر وبعدين فكر يتصل بها اتصل بها: الو يا قمري....
قمر : ايه يا اسر....
اسر مش عارف يقول ايه : قوليلي يا قمري عاملالي اكل ايه النهارده يا روحي؟!
قمر : عامله مكرونه وبانيه ايه رايك؟!
اسر : اي حاجه من ايديكي حلوه يا روحي مادام قمري هي اللي عاملاها.....
قمر : تسلملي يا اسر قدامك كثير على ما تيجي.....
اسر : يعني ساعتين بالكثير و هبقى عندك يا روحي ثم اكمل بمشاكسه: ايه وحشتك يا قمري.....
قمر : ها.... لا.... قصدي يعني بسال بس علشان ناكل...
اسر : بقى بتساليني راجع امتى علشان ناكل انتي فصيله يا قمر يلا سلام....
قمر قفلت معاه وهي بتضحك: طب والله مجنون....
وبعدين اسر خلص شغل ورجع البيت
وهو راجع فكر يجيب هديه لقمر....
عدي على محل
وجاب سلسله حلوة اوي لقمر
واخذها ورجع البيت
وبعدين فتح الباب
ودخل لقي قمر بترص الاكل على السفره
و لابسه بيجامه ستان بيضاء لايقه مع لون بشرتها وتركت لشعرها العنان
سرح فيها شويه اول ما شافها لحد ما فاق من شروده لما هي بدات تحرك ايديها قدام عينيه وبتقول :
اسر سرحان في ايه؟!
اسر : فيكي....
قمر سكتت وراحت تكمل رص السفره
واسر راح غير هدومه
وراح يقعد على السفره وبداو يتغدوا......
قمر : اسر.....
اسر : عيونه....
قمر : بصراحه كده اتصلوا بيا من الشركه علشان يبلغوني ردهم؟!!
اسر : ها يا قمري قالولك ايه ؟!
قمر ملامحها اتحولت الحزن.....
اسر بحب ❤ : خلاص يا قمري مش مهم نشوف شركه ثانيه وثالثه ورابعه انا معاكي يا روحي....
قمر ضحكت: ضحكت عليك طبعا وافقوا وهبدا الشغل من بكرة..
اسر : بقى كده يا قمر يا بنت ام قمر
مش هاسيبك النهارده بس نخلص اكل بس....
قمر : ماتبقاش قفوش بقى وتزمق يا جوزي اياك.....
اسر : اوعي على الجامد لما يقلب صعيدي
بضعف انا قدام الصعيدي ده.......
قمر : يا ابني دي قدرات احنا نقدر نتكلم لغات كثير على فكره بس عايشين في البلد دي عادي.....
اسر : اوعى يا عم المتواضع انت ....مبروك يا روحي....
قمر : الله يبارك فيك يا حبيبي كل ده بسببك اساسا.....
اسر : مش بسببي لا بسببك انتي
انتي اللي انسانه مجتهده وانا فخور انك مراتي يا روحي....
وبعدين خلصوا اكل وقمر لسه بتلم الاطباق.....
اسر : قمري....
قمر : نعم يا اسر ثواني بس هلم الاطباق بسرعة واجيلك....
اسر شدها من ايديها جات في حضنه.....
اسر : عايزة اقولك حاجة يا روحي.....
قمر بتوتر : نعم يا اسر....
اسر خرج سلسلة ولبسها لقمر وبعدين همس في ودنها :
بحبك....
قمر دقات قلبها عليت جامد وسكتت....
اسر : مستني ردك انتي دلوقتي مستقله وليكي الحق
لو عايزه تفضلي معايا او ..........
وبعدين اكمل بتنهيده: او تبعدي انا بحبك يا قمر و مش هستحمل بعدك ...
ردي قولي اي حاجه.....
قمر حطت وشها في الارض....
اسر : قمري قولي اي كلمة حتي....
قمر بصيت في عيناه و قالت كلمة واحدة بس كلمة من 4 حروف قالت : بحبك........
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
مر تقريبا شهرين وقمر بدات تشتغل في الشركه والحمد لله هي ناجحه و شاطره
في فتره قصيره جدا بقت من اكفء الموظفين هناك واسر جنبها وبيدعمها طبعا....
بس طبعا تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن 💔
الحياة مش كلها فاني(funny) و دانس(dance )...
لازم في ايام تبقي ساد(Sad) ويحصل مواقف تبين حاجات ....
(طب والله انا كاتبة جامدة جدا بكتب اشعار كمان 😹😹)
في يوم قمر راجعه من الشغل كالعاده
ودخلت غيرت علشان تحضر الغذاء
و بدات في تحضير الغداء
وفجاه لقيت جرس الباب بيرن
قمر : معقوله يكون اسر بس لسه بدري
شوية على ما يرجع اما اروح اشوف مين
وراحت بسرعه لبست الاسدال
و فتحت الباب اتفاجئت لما شافت تارا......
قمر : تارا..... تعالي اتفضلي....
تارا بخبث : ايه يا قمر عامله ايه؟!
قمر : تمام الحمد لله انت عامله ايه ؟!
تارا : نايس (nice).....
قمر : امال ماشفتكيش غير مره واحده
اول ما جيت هنا وبعديها ما شفتكيش خالص......
تارا: ما في جامعة بقى وبعدين انا بقابل اسر عادي
وقعدوا يتكلموا مع بعض.....
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
على الجانب الاخر
لؤي واسر في المستشفي....
لؤي : صبح تاتا اتنين في تلاتة....
اسر : اهلا بالمنحرف تبعي 😂.....
لؤي : بقي انا منحرف يا برو.....
اسر : هو في احد غيرك منحرف في حياتي....
لؤي : اسكت مش قررت اتوب.....
اسر : لؤي ويتوب في جمله واحده لا يا جماعه انا بتخيل صح؟!
اكيد بتخيل.... مش لؤي لا....
لؤي : ايوه اكيد مش انا....
انا قولت اجرب اقول الجمله بس
واشوف رد فعلك بس شكلي مافيش مني امل خالص مالص بالص 😂😂
اسر : يا عم امل ذات نفسها ماتت اساسا 😹
انت لو الدنيا كلها تغيرت ما عتقدش ان لؤي ممكن يتغير.....
لؤي : واتغير ليه يا مان الواحد عايز يعيش ويفرفش يا برو....
اسر بضحك : فرفش يا اخويا.....
لؤي بجدية : صح يا اسر ايه اخبارك مع قمر قولتلها على تارا.....
اسر بتنهيدة حزن : دي الحاجة الوحيده اللي قلقاني لحد دلوقتي كل حاجه خرجت من حياتى حتى تارا
بس اني مقولتش لقمر عليها مش قادر
مش عارف رد فعلها
خايف تضيع منى يا لؤي
مش هقدر ومش عارف حتى اقولها ازاي......
اني حتي بعد ما اتجوزنا كنت لسه بكلم تارا.....
اسر رجع دماغه لورا وافتكر لما ساب تارا...
Flash back 🎥🎥
تارا بتتصل بأسر
تارا : اسوري حبيبي فينك بقالي يومين
ماشفتكش يا روحي ولا اتكلمنا حتي
اسر بخبث : وماله يا روحي نتقابل.....
تارا بفرحة : بجد يا اسوري مش مصدقه نفسي بحبك يا روحي بجد هنتقابل امتى.....
اسر : دلوقتي لو حابه......
تارا : طب و شغلك يا حبيبي؟!
اسر بخبث : انتي اهم من اي حاجه في حياتي يا روحي......
تارا : تسلملي يا حبيبي هجهز بسرعه اهو
ونازله يلا تاك كير يا بيبي بحبك.....
اسر قفل معها وبعدين راح لها واتقابلوا وركبوا عربيه اسر.....
تارا : احنا هنروح فين بقى يا اسوري......
لا رد من اسر....
تارا : رد عليا يا اسوري اكيد مفاجاه يا روحي صح....؟!
اسر بخبث : واجمل مفاجاه....
المهم فضلوا ماشيين بعربيه اسر لحد ما وصلوا لمكان كده اشبه بحديقه بس ما فيهوش احد.......
اسر : يلا انزلي يا تارا....
تارا : ايه ده يا حبيبي وانا اللي كنت مفكره هتوديني مطعم فاتح جديد ولا كافيه....
اسر : انا بحب الطبيعه يا روحي انزلي بس وكمان الحديقه دي مافيهاش حد خالص يعني حاجزها لينا.....
تارا : تسلملي يا روح قلبي انت.....
ونزلوا وبعدين
اسر نده عليها : تارا....
تارا بصتله و قالت: عيون تارا....
لقيت هوب قلم نازل على وجهها جامد من اسر.....😳😳😳
تارا : انت اتجننت يا اسر ايه اللي عملته ده ؟!!
طااااااااااااخ .......
قلم ثاني نزل على وشها برده من اسر ......
تارا : لا بقى انت شكلها راحت منك خالص ازاي تتجرا تمد ايدك عليا يا اسر
انت متخلف
طاااااااخ....
قلم ثالث نزل على وشها من اسر
اسر بزعيق : يا خاينه يا واطيه انا متخلف...
انسانه مش محترمه.....
تارا : مسمحلكش يا اسر احترم نفسك انا محترمه اكثر منك.....
طاااااااااااااااااخ قلم رابع نزل على وجهها من اسر لدرجة ان بوقها نزف 😶
(ايوة يا اسر اديها مترحمهاش 😹😹)
تارا ادركت ان اسر متعصب جامد فحاولت تاخده من حتة الحنية.....
تارا بدموع قالت : في ايه يا روحي انت اول مره تمد ايدك عليا يا اسر
ده اخر الحب اللي حبتهولك يا اسر
ده اخر حبي ليك.....
اسر : حب؟!!
وبعدين ضحك بسخريه : قال حب قال قولي جشع وطمع و استغلال اما الحب ماتجيبش السيره دي علي لسانك ثاني يا حيوانه
اسمعي يا استاذه (وسمعها الحديث بينها وبين لؤي) وشوفي يا استاذه الصور كمان.....
تارا : اسر اسمعني انا بس.....
ومالحقتش تكمل كلامها وهوبا
طاااااااخ قلم خامس نزل على وشها.......
(يلا كل الناس اللي كانت مش طايقة تارا اهي اسر علمها الادب 😂😂)
اسر : ما تحاوليش تقولي ولا كلمه غوري من قدامي يلا ومش عايز اشوف وشك ثاني......
تارا : ما انت كنت بتثق فيا زي المغفل
يعني العيب مش عليا
وكمان انت ايه اللي غيرك تكونش البنت الصعيدية دي.....
اسر ماسكها من شعرها: اسمها مراتي قمر اسمها مدام قمر اسر.... انتي فاهمة يا تارا.....
تارا : ماشي يا اسر والله لادفعك الثمن في حبيبة القلب هبعدها عنك قصاد اللي انت عملته فيا دلوقتي ده
بقى انا تضربني يا مغفل انت......
اسر بعصبيه اكبر ومسك شعرها جامد ولفه على يده :
لو فكرتي بس فكرتي مجرد تفكير تقربي منها
صدقيني هتشوفي وش ثاني من اسر عمرك في حياتك ما شوفتيه انتي فاهمه؟!!
تارا بوجع : سيب شعري.....
اسر بزعيق وشد علي شعرها اكتر :
كلمة واحدة انتي فاهمة.....
تارا بوجع : فاهمة.... فاهمة....
وبعدين رماها على الارض وسابها وركب عربيته و مشي.....
تارا : والله مايبقاش اسمي تارا لو مفرقتكوش عن بعض يا اسر وبعدين ضحكت ضحكة شر.......
Back🎥🎥
لؤي : بس لازم تقولها يا اسر ما ينفعش كده لازم تبني علاقتكم على الصدق....
اسر : هحاول يا لؤي هحاول.....
المهم اسر خلص شغل وروح البيت
اول ما دخل لقي قمر قاعده وساكته......
اسر راح لها باس راسها وقال :
عامله ايه يا قمري.....
لا رد من قمر.....
اسر : في ايه يا قمر....
لا رد من قمر....
اسر : قمر ردي عليا.....
اسر قرب منها وقال :حبيبتي مالك في ايه ما بتتكلميش ليه؟!
فجاه دمعه من عيون قمر نزلت......
اسر بقلق : قمري في ايه بس؟!
وبعدين اخذها في حضنه وقال :
طب في ايه قولي؟؟؟
قمر خرجت من حضنه وبملامح جامده قالت:
طلقني يا اسر.....
اسر بصدمه: ايه ؟!!
قمر: بقو لك طلقني يا اسر.....
اسر : اكيد ده مقلب من مقالبك بس ارجوكي يا قمر بلاش مقالب و هزار في الحاجات دي يا قمري
يلا هروح اغير هدومي علشان نتغدوا
وتحكيلي عملتي ايه في يومك كالعادة....
قمر : اسر ماردتش عليا بقولك طلقني......
اسر : قمر انتي بتتكلمي بجد.....
قمر بجمود : هو انت شايفني بهزر يا دكتور اسر.....
اسر : ليه بس يا قمري انتي عايزه تعملي فيا مقلب و تخوفيني انا عارف طريقتك لا مش هتيجي عليا المره دي....كشفتك...
قمر بزعيق :طلقني يا اسر.....
اسر : انتي بتزعقي يا قمر.....
قمر : قولتها بهدوء مافهمتهاش فقولت لما اعلي صوتي جايز تفهمها......
اسر مسكها من دراعها بعصبيه وقال:
انتي شكلك اتجننتي يا قمر على الاخر......
قمر : لو كنت اتجننت فده بسببك
ايه ده يا بيه ؟؟
ايه ده يا دكتور يا محترم؟؟!!!.....
اسر اتصدم واتفاجئ جامد من اللي شافه ..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسر اتصدم لانه لقي صور له هو وتارا.......
اسر : ده....... ايه الهبل ده؟!!!!!
(الصور دي تارا اخدتها لما اسر راحلها البيت وكانت قايلاله ان في حرامي )
اسر : قمر صدقيني انا بحبك انتي....
قمر بصرامة : اسر الصور دي حقيقيه؟!!؟
اسر : صدقيني قمر انا بحبك و كنت هاقول لك اني كنت بحب تارا بس خوفت تضيعي وتروحي من بين ايديا يا قمر صدقيني انا بحبك.....
قمر : يعني مجاوبتنيش الصور دي حقيقيه انت كنت عندها في البيت......؟؟!!!
اسر : ايوه يا قمر بس ده علشان......
قمر : خلاص يا اسر ماتكملش شايف التاريخ على الصور كام ده بعد جوازنا يا استاذ يا محترم يعني انت كنت بتخوني يا اسر......
اسر : قمر اسمعيني بس.....
قمر بدموع : انا مش عايزة اسمع منك حاجة....
وطالما بقي انت اتكشفت فانا هقولك على حاجة يا اسر اسر انا في الاول مكنتش بحبك اصلا وبصراحة كنت وخداك وسيلة علشان اوصل لاحلامي مش اكتر
بس مش عارفة ازاي مع الوقت قلبي حبك ودق وهو معاك يا اسر حسيت اني حد تاني خالص حبيتك و بقيت مراتك وعلي اسمك وبدات ارسم لمستقبلنا سوا انا وانت
ازاي كنت بتقعد معايا نرسم مستقبلنا وانت بتخوني يا اسر.... بس خلاص عموما كل حاجة انتهت انا بكرهك يا اسر.... انا بكرهك...
اسر الكلمه دي دخلت في قلبه زي الخنجر :
قمر اسمعيني بس ....
قمر سابته وطلعت تجري على الاوضه
وقفلت على نفسها
واسر عمال يخبط جامد على الباب وينادي عليها.....
قمر في الاوضه بتعيط وقعدت على الارض وافتكرت كلامها وهي والبت المفعوصة تارا دي
Flash back 🎥🎥
تارا : قمر انتي طيبة جدا بجد وحلوة اوي....
يعني حابة اسالك سؤال يعني لو مفيش مانع....
قمر بطيبة : اسالي يا تارا.....من غير مقدمات عادي....
تارا : هو انتي بتحبي اسر يا قمر......
قمر بحب: بحبه .....الحب كلمة قليلة اسر ده انا بعشقه بكل تفاصيله يا تارا....
تارا بتمثيل الحزن : والله انا زعلانة عليكي قوي يا قمر وعلى اللي بيحصل فيكي...
قمر : ايه اللي بيحصل فيا ؟؟؟
انا الحمد لله شغاله في شركه كبيره واسر جنبي وحياتي كويسه.....
تارا بتمثيل الحزن : مش عارفه اقو لك ايه يعني هو اسر...
ولا خلاص اسكت احسن.....
قمر : اسر !!!!
ماله اسر حاصل معاه حاجه
احكي يا تارا ماتقلقنيش؟!!
تارا : حصل معاه حاجه ايه بس ؟؟؟
ده بيعمل حاجات......
قمر : قصدك ايه ؟!!
تارا : ها لا مش قصدي حاجه انا همشي بقى.....
قمر : استني قصدك ايه ارجوكي قولي.....
تارا : انا بس هاقو لك لاني بجد اعتبرتك صاحبتي واختي وانتي طيبه جدا
وما تستهليش اي حاجه وحشه خالص ...
انا واسوري بنحب بعض من قبل حتى ما يتجوزك وهو اساسا متجوزك علشان جده....
قمر بصدمة : يعني ايه انتوا كنتم بتحبوا بعض يعني....
تارا : تؤ تؤ ولسه بنحب بعض.....
قمر واقفة مصدومة....
تارا بخبث : انا عارفه ممكن ما تصدقيش بس دي الحقيقه يا قمر حتى بوصي
( وريت لها الصور اخذتها لما قالت لاسر يجيء لها علشان في حرامي وكمان صور سيلفي ليهم مع بعض) وحتى بوصي تاريخ الصور بعد جوازكم ...
قمر بصدمة : لا مستحيل لا....
تارا : والله الصور عندك اهي وانا قولت لك الحقيقه بس لانك طيبه وحقيقي حرام يحصل فيكي كده
بس ارجوكي علشان خاطري بلاش تقولي لاسر اني قولت لك انا بس قولت لك علشان شكلك طيبه خالص يلا اسيبك تاك كير سلام......
تارا وهي ماشية ابتسمت ابتسامة خبيثة 👿
قمر فضلت واقفه في صدمتها ومش عارفه تعمل ايه ولا تقول ايه ؟؟؟؟
Back🎥🎥
قمر بدموع : ليه يا اسر ليه عملت كدة ده انا حبيتك ليه يا اسر عملت كده ؟؟!!.....
بس خلاص يا قمر هتفضلي ضعيفه لحد امتى عند ابوكي في الصعيد كنتي ضعيفه وبتتهاني دائما ومجبوره تقعدي بس هنا لا....
من هنا ورايح انا قويه(واللي قادرة على التحدي والمواجهة 😹)
ومسحت دموعها
وقالت: انا خلاص هعيش حياتي لوحدي
واعتمد على نفسي وبس
وقامت لمت هدومها كل ده وسط زعيق اسر وتوسله ليها انها تفتح الباب....
اسر : ارجوكي يا قمري افتحي الباب.... انا اسف يا روحي..... معلش سامحيني يا حبيبة قلبي.....
انتي والله ما حبيت غيرك.... والله العظيم صدقيني يا.....
ولقى الباب اتفتح فرح بس بعد كده لقاها ماشيه وماسكه شنطة هدومها في ايديها.....
اسر : قمر انتي رايحه فين.....
قمر بجمود : مالكش دعوه يا اسر بعد اذنك......
اسر : قمر بعد اذنك اسمعيني طب انتي رايحه فين....
قمر : قولت لك مالكش دعوه وياريت تطلقني يا اسر من فضلك.....
اسر : بطلي الهبل ده وقوليلي رايحة فين...
اساسا مفيش خروج من البيت ده.....
قمر : اسر انا قولت همشي....
اسر: هتمشي تروحي فين يا قمر بس......
قمر: وانت بقى مفكرني اني ماليش مكان غير هنا مثلا...
لا يا اسر انا عادي هروح اجيب شقة صغيرة جنب الشغل بتاعي والحمد لله انا اقدر اعمل كده واقدر اعيش لوحدي يا دكتور اسر وهبقى مرتاحه جدا.....
اسر مسكها من دراعها : قمر مش هتمشي من هنا ده بيت جوزك و مش هتروحي لمكان ثاني.....
قمر نفضت دراعها من ايده وقالت بعصبية :
جوزي....... اه.......
ضحكتني الجمله دي ...
جوزي اللي بيخوني
انا اللي غلطانه اني وثقت فيك
كفايه بقى اللي عملته
كفايه اللي عملته
سيبني ارتاح بقى من فضلك علشان خاطري سيبني.....
اسر : قمر انا بحبك ارجوكي سامحيني .....
انا فعلا روحت عندها البيت بس ده كان علشان.......
قاطعته وقالت : مش عايزه اسمع تبريرات تافهه من فضلك ممكن تسيبني ارتاح انت ايه معندكش دم
بقولك عايزه اعيش حياه هادئه لوحدي من فضلك
مش هقدر اعيش معاك واشوف وشك ده كل يوم ثاني لو بتحبني فعلا زي ما انت بتقول سيبني امشي
وبعدين اكملت : وطلقني....
اسر سكت وقمر مشيت بالسلو ايموشن ودموعها على خدها ونعمل بقي حركة من حركات افلام السبكي دي 😹
وقمر وهي خارجة بالسلو ايموشن ودموعها على خدها
واسر بيبصلها بضعف....
على اغنية قد الفراق 💔💔
قد الفُراق، قد الفُراق اللي إنت جاي بتطلبه🎼
قد التعب اللي إحنا مُمكن نتعبه🎶
قد الفُراق، قد الفُراق اللي إنت جاي بتطلبه 🎶
قد التعب اللي إحنا مُمكن نتعبه🎶
الإشتياق إسأل عليه كل اللي بعدوا وجربوا
هُما اللي سابوا بعض قبلنا عَملوا إيه
ياما تاهوا وياما عاشوا نَدمانين
فاكِرها سَهلة هتنسى وأنسى في قد إيه
في ناس بتفضل تنسى بعض بالسنين، بالسنين
هُما اللي سابوا بعض قبلنا عَملوا إيه
ياما تاهوا وياما عاشوا نَدمانين
فاكِرها سَهلة هتنسى وأنسى في قد إيه
في ناس بتفضل تنسى بعض بالسنين، بالسنين
قد الليالي، قد الليالي اللي إنت ياما سهرتها
قد الحنين اللي افتكرته إنتهى
قد الليالي، قد الليالي اللي إنت ياما سهرتها
قد الحنين اللي افتكرته إنتهى
في الذكريات دي هنعمل إيه أنا وإنت أضعف منها
هُما اللي سابوا بعض قبلنا عَملوا إيه
ياما تاهوا وياما عاشوا نَدمانين
فاكِرها سَهلة هتنسى وأنسى في قد إيه
في ناس بتفضل تنسى بعض بالسنين، بالسنين🎶
هُما اللي سابوا بعض قبلنا عَملوا إيه🎶
ياما تاهوا وياما عاشوا نَدمانين🎶
فاكِرها سَهلة هتنسى وأنسى في قد إيه 🎶
في ناس بتفضل تنسى بعض بالسنين، بالسنين🎶🎶
قمر فضلت ماشيه لحد ما وصلت لحديقه كده ما فيهاش ناس كثير قعدت وحطت شنطه هدومها جنبها
و حاطه راسها بين ايديها
وبدات دموعها تنهمر.....
قمر : ليه كده..... ليه كده يا اسر....
انا عملتلك ايه بس انا حبيتك
ليه كده يا اسر
انا ماليش حظ في الدنيا خالص ولا مع عايلتي و حتى الشخص اللي بدات احبه واثق فيه عمل فيا كده
ليه يا ربي ليه؟!!؟
جاء صوت من وراها بيقول :
ماسمهاش ليه يا ربي اسمها الحمد لله على كل شيء اسمها ان ربنا دائما بيخترلنا الافضل والاحسن
بتبص لمصدر الصوت لقيت ريان...
( ريان ده اللي هو كان معاها في الكورس وطلب منها يصور الورق قبل كدة )
قمر : انت.....
ريان راح قعد جنبها وطلع منديل وقال :
خذي امسحي دموعك......
خدت منه المنديل وقالت :
شكرا
وراحت قايمة ولسه ماشيه....
ريان : من فضلك يا قمر ممكن تستني عايزة اتكلم معاكي شوية...
قمر: من فضلك يا ريان انا مش عايزة اتكلم مع حد علشان خاطري سيبني.....
ريان : انا معنديش اخوات على فكرة ممكن تبقي اختي وصدقيني هيبقي شرف ليا .....
قمر : اكيد انت اخويا.....
ريان : طب بما اني اخوكي فانا عمري ما اسمح اني اشوف اختي في الحالة دي فمن فضلك ممكن تقعدي نتكلم شوية بس
قمر قعدت ريان بدا يتكلم : بوصي بقى يا ستي انا ريان عندي 25 سنه
وكنت باخد كورسات معاكي لانى خريج هندسه
وكنت باخد كورسات علشان ابدا اشتغل مع بابا في شركته
بس برده لسه مبداتش
بصراحه انا شوفتك من اول يوم شوفت انك قد ايه محترمه
ومش زي الباقي
وبصراحه دورت وراكي يعني عرفت انك متجوزه من دكتور اسر وباين عليكم علاقتكم كويسه انتي ليه بقى دلوقت و بتعيطي....
و شنطه هدومك!!!؟
ليه كل ده........
قمر سكتت.....
ريان : بصي تقدري تعتبريني اخوكي وصديقك
وتحكيلي صدقيني انتي انسانه طيبه وانا معنديش اي نوايا وحشة تجاهك بس لو مش حابة تحكي خلاص اللي يريحك واسف على ازعاجك بكلامي.....
وقام ماشي....
قمر حست فعلا انه صادق وقالت: بيخوني....
وقف واول ما سمعها ورجعلها ثاني.....
ريان : بيخونك ازاي ده باين عليه انه بيحبك قوي اساسا!!!؟
قمر : لا بيخوني وانا اساسا كنت غبيه احنا اساسا جوازنا كان غلط من البداية...
ريان : لو حابة تحكي جوازكم حصل ازاي وعايزة تقولي اي حاجة جواكي انا سامعك.....
قمر حكيت لريان كل حاجه من اول ما تجوزوا هي واسر
وازاي.... لحد ما تارا جاتلها بالصور ....
قمر : و بس هو ده الموضوع....
ريان : طب ليه مسمعتهوش يا قمر....
قمر : مش قادره يا ريان انا تعبت حقيقي من كل حاجه علشان كده قررت خلاص هبدا صفحه جديده واعيش لوحدي من غير احد انا وشغلي وبس.....
ريان : طب لو رجع يا قمر يعتذر هتفكري ترجعي...
قمر : لا يا ريان مستحيل خلاص انا هقفل قلبي وخلاص..
ريان : ايوه يا قمر بس....
قمر : من غير بس ده قراري....
ريان : تمام وانا معاكي هساعدك....
قمر : من فضلك يا ريان مش عايزه مساعده من اي احد انا عايزه ابقى لوحدي.....
ريان : تبقي لوحدك ازاي بس واخوكي موجود مستحيل يا قمر.....
قمر بابتسامة : شكرا بجد يا ريان......
ريان : لا انا كده ازعل واجيب قوم من الناس تزعل...
قمر بابتسامة : خلاص خلاص.... بوص عايزه بس تشوف لي شقه كده صغيره جنب الشركة اللي بيشتغل فيها..
ريان : بس كده من عيوني قوليلي فين موقع الشركه وانا هادورلك على شقه هناك.....
قمر : تمام هي شركة **** في *****
ريان قاطعها : بتهزري يا قمر شركة **** ده هي دي شركتنا وشركة والدي..... يعني هنشتغل مع بعض يا ست قمر.....
قمر : ايه ده بجد....
ريان : طب ايه رايك تيجي تباتي في فلتي النهارده
وماتخافيش في الفيلا بتاعتنا عايشين انا وبابا اللي هو اكيد تعرفيه ووالدتي
لحد الصبح وهلاقيلك شقه.....
قمر : لا لا معلش مش هينفع.....
ريان : طب خلاص اللي يريحك هاحجز لك في اوتال قريب من هنا تباتي فيه لحد الصبح
انتي تروحي الشركه وانا هادورلك على شقه اوكي.....
قمر : تمام....
ريان : طب يلا....
قمر : يلا
وقمر ماسكة شنطة الهدوم وماشية.....
ريان : هاتي يا اختي عنك انتي فيكي حيل....
قمر : لا لا عادي هاقدر اشيلها هاتها......
ريان : يا ستي انجزي يلا......
ووصلوا الاوتيل وبعدين ريان حجزلها فيه
وهي شكرته وطلعت على الاوضه
و اخذت شاور و غيرت هدومها
و حطت دماغها على المخده
ومجرد ماحطت دماغها علي المخدة كل الذكريات مع واسر جات في دماغها ودموعها نزلت غصبا عنها.....يتبع
يا تري ايه مصير علاقة اسر وقمر؟!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قمر : اه علي وجع قلبي بس لا خلاص يا قمر
خلاص....
وفضلت تفكر لحد ما غطست في النوم.....
على الجانب الآخر
اسر في البيت قاعد زي ما قمر سابته مابيردش علي حد لحد ما قام فضل رايح جاي في البيت.....
يفتكر وهي كانت واقفه في المطبخ بتعمل الاكل وهو كان بيخضها....
بيفتكر من شهرين لما قالتله بحبك وكانوا بيخططوا لحياتهم سوا وبداو يعيشوا مع بعض
بيفتكر لما كانت بتعمل مقالب فيه وهو يرد عليها
بيفتكر وهما قاعدين مع بعض بيتفرجوا علي TV..
ومبسوطين وبيضحكوا
بيفتكر قلبه كان بيدق ازاي وهو معاها لحد ما فاق من كل ده على خبط على باب الشقة....
اسر بلهفة : اكيد قمر حبيبتي راجعت قمر حبيبتي مستحيل تسبني انا كنت عارف
وراح فتح الباب بسرعة بس لقي لؤي.....
اسر ساب لؤي ودخل.......
لؤي : في ايه يا اسر مالك ؟!.... رنيت عليك كتير مش بترد قلقتني عليك يا اخي....
اسر ساكت ومبيقولش حاجة..
لؤي : في ايه يا اسر مالك ؟!..... في ايه يا صاحبي!؟!
انت شكلك مش هتقولي حاجة طب هنادي على قمر كدة.....مرات اخويا.... مرات اخويا.... هي مش بترد ليه نايمة ولا ايه ؟!
اسر سكت....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
لؤي بقلق : اسر متقلقنيش عليك اكتر من كدة في ايه يا اسر بس....
لؤي وهو بيتكلم لمح الصور على الارض
راح مسكها وهو مصدوم ويقول :
ايه ده ؟!!..... لا مش مصدق ؟!!!.... ايه ده يا اسر....
وبعدين لؤي قرب من اسر :
اسر قولي طيب ايه اللي حصل؟؟؟
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر اترمي في حضن لؤي وبدات دموعه تنزل لا إراديا....
اسر : سابتني يا لؤي.... حتي هي سابتني زي ماما وبابا سابوني كلهم يا لؤي.... مش قادر يا لؤي.... قلبي واجعني اوي مش قادر....
لؤي : اهدي كدة يا صاحبي اهدي بس وفهمني وكل حاجة هتتحل......
اسر حكي للؤي كل حاجه....
لؤي : الزباله دي .....تارا دي عايزه تتربى.....
اسر : مارضيتش تسمعني حتى يا لؤي
ماسمعتنيش وسابتني.....سابتني....
لؤي : اهدي يا صاحبي.... اهدي كده وكل حاجه هتتحل.... طب هي راحت فين؟!
اسر : معرفش حتى هي راحت فين بس كانت بتقول انها تاخذ شقه جنب شغلها مش عارف اعمل ايه يا لؤي مش عارف.....
لؤي : طب اهدي كده يا صاحبي و كل حاجه هتتحل
ما تخافش هترجعلك يا اسر...
هترجعوا لبعض....
اسر : ماعتقدش يا لؤي ماعتقدش دي حتى مابصيتش في عينيا قبل ما تمشي يا لؤي
حسيت انها كرهتني
وانا فعلا استحق كل ده لاني كان لازم من الاول واصارحها بس ما قدرتش خوفت تضيع من بين يدي خوفت قوي واهو اللي خايف منه حصل
وحبيبتي راحت مني
و مشيت وسابتني يا لؤي .....مشيت وسابتني.......
لؤي : اهدا كده يا اسر ما تخافش يا صاحبي اهدا...
لؤي فضل يهدى فيه وبعدين لؤي مشي
واسر قعد شويه يفكر في قمر لحد ما غلبه النوم.....
جاء صباح يوم جديد
قمر صحيت اخذت شاور ولابست وجهزت
ولقت باب غرفتها بيخبط فتحت لقيت ريان.....
ريان بابتسامة : صباح الخير يا قمر....
قمر : صباح النور....
ريان : انا قولت اجي اوصلك على الشركه وبعدين اروح ادورلك على شقه تكوني خلصتي الشغل....
قمر : ما فيش داعي يا ريان انا هروح الشركه هي مش بعيده قوي يعني.....
ريان بهزار : يا ستي يلا هي كيميا يعني هوصلك واروح يلا بقى يا اختي..... بلاش سهوكة البنات دي......
قمر بضحك : حاضر ....
نزلت وركبت معاه ووصلها الشركه
وهو فعلا راح يدور على شقه
وهي بدات في الشغل..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
على الجانب الاخر
اسر صحي من النوم ملامحه باهته وعينيه وارمه
من العياط بالليل لبس اي حاجه جاءت قدامه
ومافطرش
ونزل اول حاجه راح الجامعه علشان يشوف تارا.....
راح الجامعه وشافها واقفه مع صاحبتها راح لها
و شدها من ايديها لحد ما وصلوا لمكان يعني
مامفيهوش ناس بعض الشيء
وراح رازعها حتة قلم جاب اجلها..😂😂
اسر : يا حيوانه...... يا حيوانه .....
ونزل ماسكها من شعرها جامد:
مش قولت لك ماتقربيش من قمر قولت لك ولا لا وفضل يشد على شعرها اكثر لدرجه انه كان هيتقطع في يده......
تارا : اه.... اه.... سابني بقي يا اسر....
بس ايه رايك اهم حاجه انكم مش مع بعض انا كده اخذت حقي يا اسوري.....
اسر ضربها قلم تاني.....
اسر : انتي ايه والله ما هسيبك هوريكي النجوم في عز الظهر وافتكري كلامي كويس يا تارا. .....
وراح رماها على الارض وركب عربيته ومشي
ومش عارف يروح فين
ومش طايق نفسه اساسا
ولا طايق اي حاجه حواليه
ومش قادر يواجه قمر مش قادر و مش عارف يقول لها ايه حتى مش عارف حاجه ؟؟؟؟
بيلف بالعربيه وخلاص لحد ما نزل كده عند مقاعد كانت محطوطه في حديقه هاديه كده وراح قعد على مقعد منهم
وبيبص للسماء وسرحان وبس....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
بيفتكر هزارهم مع بعض ويضحك من غير سبب و يفتكر كل حاجه حصلت معاهم
وكل لحظه كانوا بيعشوها.....
وقمر قاعده في المكتب هي كمان مش عارفه تركز في الشغل بتتخيل اسر في كل حته اسر محتل تفكيرها قبل قلبها.....
استوب هنا...🖐
المخرج قال اقسملي الشاشه نصين كده نص اسر وهو باصص للسماء و بيفتكرها
والنصف الثاني قمر وهي بتفكر في اسر بقلبها قبل عقلها ومش عارفة تركز في الشغل
وكل الكلام ده على اغنية ناسيني ليه ( معلش هقرفكم بتامر حسني بس ده قلبي ده 😂❤)
أنا مقدرش أبعد ثانية🎶🎶
أنا بعدك مليش في الدنيا🎶🎶
يا أول حب عاش قلبي معاه🎶🎶
الأيام بقت مش هي🎶
ياريت ترجع وحشت عينيا🎶
حياتي في بعدك انت مش حياة🎶
ناسيني ليه؟🎼
بتتعب قلبي وياك🎼
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه🎼
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح🎼
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح🎶🎶
ناسيني ليه؟🎶
بتتعب قلبي وياك🎶
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه🎶
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح🎶
أنا مقدرش أعيش مستني🎶
ده مش بإيدي غصب عني🎶
واحشني حبيبي🎶
قولي أنا أعمل إيه؟🎶
ماشوفتش حاجة ماللي حصلي🎶
وبسمع ناس كتير بتقولي🎶
زمانه نسيك وعاش
تفتكره ليه؟🎶
ناسيني ليه؟
بتتعب قلبي وياك
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه🎶
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح🎶
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح
ناسيني ليه؟
بتتعب قلبي وياك
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح🎶🎶🎶
يا جماعه انا في الاخراج والتأليف معنديش
ياما ارحميني تقولوش السبكي 😂😂
المهم المشهد اللذيذ ده خلص نرجع بقى لبطلنا ركب عربيته وفضل يلف بيها زي ما كان بيعمل لحد ما سمع صوت الاذان في المسجد قلبه ارتاح....
و راح يصلي دخل المسجد اتوضا وصلي
وبعد ما كل المصلين خلصوا ومشيوا هو فضل قاعد وبيعيط و بيدعي لربنا
جاء من وراه شيخ حط ايده على كتف وقال :
مالك يا ابني ايه اللي مزعلك؟!!
اسر : كل اللي بحبهم بيروحوا مني يا شيخنا حتي حبييتي ومراتي سابتني ومشيت.....
الشيخ : اهدي يا ابني واصبر وافتكر (لو كان خيرا لبقي)
احكيلي يا ابني ايه مشكلتك.. ؟!!
اسر حكاله كل حاجة :
ورفضت حتي تسمعني ....وانا اساسا مش قادر اروح اواجهها اخر كلمة قالتها لي كانت طلقني وانا مش هقدر استحمل يا شيخنا.....
الشيخ : اهدي يا ابني روح لمراتك واتكلم معاها
وقول اللي عايزه
وكل اللي عندك
وسيبها وهي تقرر بس لازم تواجهها يا ابني
وربك غفور رحيم فما بالك العبد بقى
روحلها يا ابني قبل مايفوت الاوان
وتتمنى بس انك تقول لها كلمه واحده......
اسر مسح دموعه :
بجد شكرا يا شيخنا على كلامك
وقام ومشي وقال:
انا هروح لقمر ايوه هروح لحبيبتي
واقولها كل حاجه واحكيلها واخليها تسمعني غصبا عنها مش برضاها هخليها تسمع كل حاجه
انا بحبها ومستحيل اخليها تروح مني
لا ....
قمر مش هتسيبني ....
مستحيل تسيبني ...
لا .....
يلا ....
وراح ركب عربيته وهو بيسوق ........
لؤي اتصل به......
لؤي : اسر انت مش في البيت ولا في الجامعة انت فين يا اسر ؟؟
اسر : انا رايح لقمر دلوقتي يا لؤي
رايح لحبيبتي.... لازم اقولها على كل حاجة....
لازم تسمع كل حاجة غصبا عنها.....
انا لازم اواجهها....
لؤي : روح يا صاحبي ربنا معاك انا واثق انها هترجعلك يا اسر ماتخافش يا صاحبي....
اسر : ايوه يا لؤي هترجع معايا ان شاء الله
يلا انا قربت اوصل باي انت بقى......
لؤي : ايوه يا عم حبيبة القلب بقى......
اسر : اقفل يا ولا
وقفل....
لؤي : ربنا يسعد قلبك يا صاحبي.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
على الجانب الاخر.....
قمر خلصت شغلها بسرعه لانها مش قادره تركز استاذنت علشان تمشي
وجالها ريان
ريان : ايه يا قمر مالك؟!
قمر : مش قادره يا ريان مخنوقه شويه بس عايزه امشي.....
ريان : طب خلاص انا لقيتلك شقه
وبعثت واحده تنقل حاجاتك من الاوتيل للشقه....
قمر : بجد شكرا يا ريان مش عارفه اقولك ايه بجد انت حقيقي انسان كويس جدا......
ريان وبيحاول يهزر عشان يخرجها من مود الحزن.....
ريان : عيب كده..... بقى يا وليه يا مفتريه في شكر بين الاخوات ها.....
قمر ضحكت : لا طبعا....
ريان : يبقى خلاص يا اسطا.....
قمر : يا اسطا؟!!!
ريان : بلاش يا اسطا ؟؟؟؟
يا زميلي.....
قمر : يا زميلي....
ريان : انتي شكلك نارم و هتتعبيني معاكي.....
قمر بضحك : لا خلاص يا اسطا....
ريان : اوبا احنا بنقول يا اسطا اهو.....
قمر : اومال.....
وقعدوا يضحكوا مع بعض شوية....
مين بقي اللي شاف ده ؟!!
اسر اول ما وصل الشركة لقي قمر وريان واقفين قدام الشركه مع بعض.....
اسر بعصبية راحلها :
بتعملي ايه يا هانم؟!
قمر بتفاجئ: اسر.....
اسر بعصبية : ايوه اسر
ما انتي بعد ما سبتيني ماشيه على حل شعرك......صح ؟!..... بس انتي لسه مراتي يا هانم....
قمر : انت بتقول ايه يا اسر انت اتجننت ده ريان وده يبقى.....
اسر بعصبية : هو ده بقى الاستاذ ريان اه انا فاكره مش ده بتاع الكورس
اتاريكي سبتيني علشانه صح يا قمر صح؟!؟
قمر : انت مجنون ايه يا اسر ايه اللي انت بتقوله ده....
وفجاه اسر ضرب قمر بالقلم (اسر ضرب كتير اوي النهاردة 😂😂)
قمر اتفاجئت وريان قال بعصبيه:
انت مجنون يا جدع انت ازاي تعمل كده يا....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر والدموع في عينيها مسكت ريان وقالت:
خلاص يا ريان......
وبعدين وجهت نظرها لاسر:
ايوه انا بحب ريان يا اسر و عمري ما حبيتك ولا هحبك حتى تمام كدة.....
اسر : وكمان بتقوليها في وشي يا خائنه بس انا مش هلوث ايدي باني اضرب واحده زيك.....
وبعدين غمض عيناه وقال :
قمر انتي طالق......
في اللحظة دي كل حاجه سكتت وحتى الزمن وقف
و القلوب دقاتها عليت
واللي بتتكلم بس نظرات عيونهم لبعض اللي جايز تبقى اخر مره تلتقي..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريان واقف مصدوم من اللي حصل واسر فضل باصص لقمر ودمعة من عيونه خانته ونزلت بصلها بصة عتاب ومشي وسابها.....
وقمر مقدرتش تمسك نفسها وهي كمان دموعها نزلت....
ريان واقف جنبها :
اهدي يا قمر....اهدي طيب تعالي...
وركبها العربية وقعد يهدي فيها شوية....
ويشربها ماية....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
ريان : اهدي يا قمر ارجوكي بلاش دموع من فضلك...
طب انتي ليه عملتي كده وقولتي كده يا قمر مع اني عارف كويس انك بتحبيه ليه كده يا قمر؟!!
قمر : ماشفتهوش يا ريان كلمني ازاي ماعندهوش ثقة فيا يا ريان بيحاول يبرر غلطه ويعديه بانه يطلعني انا اللي غلطانه ده مد ايده عليا حتى قبل ما اتكلم انا صحيح جايز اكون بحبه بس كفايه ظلم واهانه فيا لحد كده هفضل لحد امتي كده
خلاص ...
اسر طلع خالص من حياتي
وكده كل حاجه بينا انتهت فعلا انا هبدا حياه جديده بدايه جديده وقمر جديده......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
ريان : بس انا عايز اقولك حاجه يا قمر زي ما انتي زعلانه علشان هو ماسمعكيش انتي كمان ماحاولتيش تسمعيه لما كان هيقولك سبب الصور دي ايه ولا ايه؟!
قمر : جايز عندك حق بس خلاص جايز علاقتنا من البدايه اساسا كانت غلط ودلوقتي كل شيء انتهي خلاص.....
ريان : خلاص يا قمر اهدي وانا معاكي ومش هسيب اختي وصديقتي اوكي....
قمر : مش عارفه اقولك ايه بجد يا ريان انت انسان كويس جدا انت ليه بتعمل معايا كل ده؟!
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
ريان بهزار : خلاص يا ستي هي سيره قولتلك علشان بعتبرك اختي وصديقتي مابحبش شغل العواطف ده علشان بضعف قدامه...😹
قمر ابتسمت : انت مبتعرفش تتكلم جد خالص...
ريان : هي الضحكه دي هي اللي مخلياني ماعرفش اتكلم جد يلا بقى علشان اروح اوريكي شقتك بقى...
قمر : يلا....
ريان في نفسه بدا يسوق العربيه
وقال في نفسه :
باين عليها مكسوره جامد لانها حبت جامد وهي انسانه طيبه انا هفضل معها لحد ما تبقى قويه كده وتقدر تتجاوز كسرتها وما فيش حد هيعرف وجع الفراق قدي..
امي سابتني ومشيت وفارقتها فانا عارف احساس انك تفارق شخص انت بتحبه جامد....
ريان بيسوق وقمر طول الطريق سرحانه لحد ما وصلوا الشقه
ريان : يلا بقى يا قمر وصلنا....
قمر : يلا
وطلعها فرجها علي الشقه....
ريان : ها ايه رايك؟!
قمر : جميله جدا...
ريان بغرور مصطنع :
عارف عارف علشان ذوقي بس...
قمر : متواضع....
ريان : جدا يا اسطا...
يلا اطير انا بقى علشان لسه هبدا الشغل مع بابا زي ما انتي عارفه هاروح اشوفه....
قمر : ماشي يا ريان بالتوفيق....
ريان : شكرا يا زميلي باي .....
قمر : .باي ......
قمر دخلت اخذت شاور وكانها نفسها الميه
وهي بتنزل عليها تمحي معها كل حاجه حصلت
تمحي كل حبها لاسر .....كل الماضي ....
وكل حاجه
بس ازاى هي ماتعرفش ان قلبها هو اللي بيفكر مش عقلها
خلصت شاور و غيرت هدومها وحتى ماكلتش وراحت فردت جسمها على السرير على اساس انها تنام
بس ازاي اسر والحب والاشتياق في دماغها وقلبها و
مش قادره تمسح حاجه ومش عارفه ازاي هتبدا حياة جديده من غير اسر اللي هو اول واحد اخذ بيديها لطريق تحقيق حلمها ....
ايوه بس هاتحاول علشان نفسها بقى
هتحاول وهتقاوم شعور الاشتياق والحب مش سهل
بس هاتحاول تدوس عليه علشان حلمها وفضلت تفكر برضه.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
على الجانب الاخر....
اسر تايه عن العالم سايق عربيته لحد ما وصل البيت
وصل لقي لؤي هناك قدام البيت......
لؤي : ايه يا زميكس فين قمر مرات اخويا انا مستنيكم علشان اعملكم استقبال بقى....
اسر من غير ما يرد فتح باب الشقه ودخل
لؤي دخل وراه وقفل الباب........
لؤي : اسر فهمني ايه اللي حصل....
اسر : طلقتها....
لؤي بصدمة : نعم!!!!! انت اكيد بتهزر....
اسر: لا مش بهزر دي خاينه وبتحب غيري انا طلقتها خلاص خلصنا.....
لؤي : انت بتقول ايه اكيد قمر مش كده انت مجنون يا اسر.....
اسر : لا مش مجنون وهي قالتها بنفسها انا مش بحبك وبتحب ريان...
وحكي للؤي اللي حصل.....
لؤي : وانت بقى صدقتها ممكن تكون عملت كده وقالت كده لما شافتك ما عندكش ثقه فيها.....
اسر : عملت او ما عملتش انا خلاص طلقتها
وطلعت من حياتى يلا بقى يا لؤي علشان هدخل اخد شاور واشوف كده شغلي بقى اللي انا سايبه ده و ارجع لحياتي بقي.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
لؤي : اسر انت مجنون انت طلقت قمر و بالنسبه لك عادي كده......
اسر ببرود : ايوه يعني اعمل ايه يعني واحده مش بتحبني وكمان كده كده جوازنا كان غلط من البدايه....
لؤي : اسر بطل هبل بقى اسر صوت او عيط اعمل اي حاجه اسر ما تقلقنيش عليك ماتفضلش كاتم كل حاجه جواك كده.....
اسر : وانا هكتم ليه جوايا ما فيش حاجه...
لؤي بزعيق : اسر انت شكلك اتجننت....
اسر بعصبية : اتجننت ولا لأ حاجه متخصكش يا لؤي يلا بقى اتفضل امشي علشان اخذ شاور و اشوف شغلي
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
لؤي بزعيق : مش ماشي يا اسر مش ماشي.....
.
اسر بعصبية : لؤي امشي قبل ما افقد عصابي....
لؤي بزعيق : افقدها يا اسر يلا....ولؤي ضرب اسر في كتفه وقال : تعال اضربني يلا تعال يا اسر....
اسر فقد اعصابه وراح ضرب لؤي بوكس
ولؤي هو كمان ردلوا البوكس
وفضلوا يضربوا في بعض
ولؤي بالزعيق بيقول:
اعمل اي رد فعل يا ابني ما تقلقنيش عليك....
لحد ما هما الاثنين سابوا بعض بعد ما تعبوا
واسر قعد على ركبتيه على الارض وقال بدموع و كسره:
بحبها يا لؤي اعمل ايه يعني وجع قلبي اللي انا حاسس به دلوقتي ماحدش هيحس بيه ابدا...........
لما اللي انا بحبها تقولي بحب حد غيرك لما مراتي تبقي مش بتحبني....... مش قادر يا لؤي مش قادر...
لؤي نزل على الارض قعد جنبه وبعدين اخده في حضنه
وقال :
اهدي كدة يا صاحبي اهدي.....
اسر : اعمل ايه طيب بس هحاول انساها خالص هحاول واركز في شغلي و بس.....
قمر : خلاص هنساه واركز في شغلي وبس.......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
------------------------------------------------------------
بعد مرور عام...... ❤❤❤❤❤❤
قمر اجتهدت جدا فى شغلها
وفي سنه واحده بس بقت سيده اعمال
والحمد لله ناجحه و بقى عندها شركه خاصه بها.....
في شركة قمر اللي هي اسمها KM ....
قمر مديرة الشركة قاعدة في مكتبها وبتشوف الاوراق...
دخل ريان...
(صح صح ريان وقمر بقوا اصحاب اوي)
ريان : مسا مسا على اجمل سيده اعمال في المجرة....
قمر : مسا مسا يا زميلي....
ريان : اوعى بقى انا خليتك تبقى منحرفه وتقولي
يا زميلي و يا اسطا ومسا مسا ...
انا جامد بقى....
قمر بضحك : يا عم هو ده الحاجه الوحيده اللي انت علمتهالي....
ريان : والله يا اختي طب والله انتي زي القطط تاكلي جمبري وتنكري 😹.... هتقوليلي اشمعني جمبري هقولك هو ده جاء في دماغي وخلاص....
طب بذمتك ماعلمتكيش ازاي تلعبي بابجي قولي اعترفي...
قمر بضحك : لا الواحد يقول اللي ليه و يقول اللي عليه برده....لا علمتني....
ريان : ما تيجي نتغدى بره النهارده في مطعم فتح جديد بس ايه حاجه اخر فخامه تيجي نجربه النهاردة
قمر : ودي حاجه تفوتنا برده احنا اي مطعم جديد راشقين فيه يلا....
ريان : بقى في سيده اعمال تقول راشقين؟؟؟
ايوه بقى تربيتي.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر : اومال.....
ريان : طب يلا يا اختي انا في عصافير في بطني بتسوسو من الجوع.....
قمر : يلا....
وخرجوا من الشركه يتغدوا في المطعم......
على الجانب الآخر....
اسر كل يوم بيخلص شغل في المستشفى وبعدين بيروح للؤي
اسر : لؤي....
لؤي : ايه يا صاحبي!!!
اسر : يلا علشان نسهر النهاردة.....
لؤي : اسر يا صاحبي انت بقالك سنة علي الحال ده
انت عمرك ما كنت بتسهر ولا بتعمل الكلام ده يا اسر....
بس دلوقتي بقي لازم كل يوم سهر وشرب....
اسر يا صاحبي كدة مينفعش....
اسر : لؤي فكك بقي من البوقين دول ويلا....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
لؤي في نفسه :
امتي ترجع زي ما كنت يا صاحبي امتي؟؟؟
وراحوا هما الاثنين.....
لؤي : خلاص يا اسر كفاية كدة بقي....
اسر بتوهان وعدم وعي:
ملكش دعوة انت يا لؤي...
يلا يا ابني هات واحد تاني....
لؤي : يا اسر خلاص بقي انت كل يوم بتشرب كدة لحد ما بتقدرش حتي تروح....
اسر بتوهان : سيبني بقي يا لؤي انت مش حاسس بحاجة انا كل يوم يا لؤي كل يوم لازم افكر فيها قبل ما انام مبعرفش مبقدرش استحمل الذكريات
مبقدرش مش عايز افتكر...
مش عايز....
لؤي : طب خلاص كده بقى انت كترت قوي كفايه كده علشان تعرف على الاقل تطلع شقتك.....
اسر بتوهان : وانت مفكرني اني سكرت ولا ايه
لا تبقى غلطان انا اقدر اقف اهو واسر بيحاول يقف ولكن بيقع (اللي هو كل ما اجي اقف اقع اقف اقع اقف اقع 🙂😂)
وكالعادة لؤي بيوصله لشقته وهو ينظر نظرة شفقة وحزن على حال صديقه :
مش عارف اعملك ايه يا صاحبي مش عارف
مش قادر اشوفك في الحالة دي...
محدش هيقدر يرجعك غير قمر....
بس هعمل ايه...
وهترجع ازاي بس....
وبعدين مشي.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
جاء صباح يوم جديد و كالعاده قمر صحيت اخذت شاور ولبست بدله فورمال لونها ازرق وشميز ابيض وطرحة زرقا وهيلز بيضا وكانت من الاخر سيدة اعمال جامدة يعني ...(متاخدوش في بالكم بعاكس قمر 😂😂)
ونزلت ركبت عربيتها علشان تروح الشركة وصلت الشركة ودخلت بهيبة وسط كل موظفينها اللي بيشتغلوا عندها ودخلت مكتبها وقعدت على الكرسي بتاعها بكل فخامة كدة وبعدين اتصلت على السكرتيرة.....
قمر : الو. .....
=ايوة استاذة قمر
قمر : قهوة بسرعة من فصلك وهاتي ملف الثفقة مع شركة *** علشان عايزين نناقشه اوكي
=تحت امرك استاذة قمر.... وقمر قفلت
ولقت ريان بيرن....
قمر : صباح الخير....
ريان: صباح النور يا قمر.... قمر في حاجة كده وعايزه اتكلم معاكي فيها....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر بقلق : في ايه يا ريان انت كويس ؟
ريان : اه بس محتاج اتكلم معاكي....
قمر : طب تعالى حالا على الشركه وانت رايح على شغلك عدي على الشركه نتكلم وانت روح على شغلك...
ريان : ماشي يا روري انا جاي...
قمر : طب بذمتك ده منظر دلع....
ريان : ايوة والله حلو.....
قمر : اقفل يا ريان يلا اقفل....
وقفل...
وبعد شوية وصل الشركة عند قمر......
ريان : هالو....
قمر : هالو يا اخويا تعالي اقعد.... وقعد...
قمر : ها قولي في ايه ؟!
ريان بضيق : مخنوق اوي اوي يا قمر فاكره البنت اللي كنت قايلك اني معجب بها....
قمر : ايوه؟!
ريان بحزن : خطوبتها النهارده؟!
قمر : ايه؟!!!!! ازاي ده حصل!!!!! مش كنت بتقول انها بتحبك هي كمان وخلاص رايح تتقدم.....
ريان : ايوه بس مش عارف ايه اللي حصل؟!!!
ومخنوق جامد
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
قمر : خلاص يا ريان صدقني (لو كان خيرا لبقى)
اكيد هي مش من نصيبك....
ريان : بس دي هي كانت قايلالي انها بتحبني انا خايف مثلا تكون مغصوبه او حاجه.....
قمر : طب انت سألتها....
ريان : لا مسألتهاش وهي بترن عليا بس انا مابردش مش عايز اسمعها الخاينه دي.....
قمر بحزن : لا اسمعها يا ريان اسمع اسبابها جايز فعلا تكون مغصوبه لازم تسمعها
لو كل حد في الدنيا دي سمع الانسان اللي بيحبه جايز يكون عنده اسباب قويه بجد ما كانش حصل فراق كثير في حياتنا.....
ريان حس بحزنهاو انها رجعت ثاني لذكرياتها القديمه: لسه برده يا قمر بتحبيه...
قمر : اكدب يا ريان لو قولت لا....
بحاول اشغل نفسي بالشغل يا ريان بس مش عارفه مهما بشتغل مجرد ما احط دماغي على المخده بالليل بفتكر كل حاجه و كانها لسه امبارح.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
ريان : ومين قالك انك مطلوب منك تنسى اللي بيحب بجد بيحب بقلبه اللي عمره ما بينسي يا قمر
وده دليل على انك حبتيه بجد....
حبتيه بروحك وقلبك قبل عقلك....
وانا هقوم ارن عليها واشوفها واسمعها زي ما قولتي لي....
قمر بابتسامة : يلا.....
وقام رن عليها وسمعها واتكلم معها وبعدين رجع لقمر
ريان بفرحة : قمر الحمد لله اني سمعت كلامك بجد وكلمتها.... رحمة فعلا مغصوبة والدها بيحب الفلوس
جامد زي ما قولتلك والدتها متوفية....
والعريس اللي جاه ده عطاله فلوس وباع بنته
وغصبها على الجوازة دي بس انا مش هسمحله يعمل كدة انا هروحلها يا قمر....
ياااااا لو مكنتش سمعت كلامك كان زمانها ضاعت مني لبقية عمري....
انا هروحلها.....
قمر : روح يا ريان يلا الحق حبك....
ريان بفرحة : بجد شكرا يا قمر شكرا انتي احلى صديقه واخت دخلت حياتي....
وراح مشي قمر ابتسمت لفرحته وقالت:
ربنا يسعد قلبك يا ريان
انت وقفت جنبي كثير اوي ودايما
بتساعدني ربنا يسعدك انت وحبيبتك يا رب
وكملت شغلها......
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
على الجانب الآخر.....
اسر صحي مصدع جدا طبعا دخل عمل كوبايه قهوه واخذ شاور ومافطرش و لبس بدله سوداء ونزل راح الجامعه وبعدين اتجه للمستشفى يشوف شغله
وبعدين كالعاده راح يشوف لؤي علشان يسهروا......
على الجانب الآخر
قمر بتتصل بريان....
قمر : ها يا ريان عملت ايه؟؟؟
ريان : خلاص يا قمر روحت لها وكمان كلمت بابا راح معايا وحددنا الخطوبه بكره....
قمر بصدمة : بكرة ؟!!!
ريان : ايوه يا قمر انا مش هخليها تقعد مع والدها ده اكثر من كده الخطوبه بكره والفرح بعد شهر.....
قمر : عندك حق في دي مبروك يا عريس......
ريان : الله يبارك فيكي يا اختي زغرطي بقى كده.....
قمر ضحكت : بقي يا متخلف انا في الشركة دلوقتي انت مجنون... ؟!!
ريان : انا مش مجنون انتي اللي عاقلة زياده عن اللزوم يا بنت افرحي كده وزغرطي وهيصي....
قمر : والله انا حاسه اني بكلم واحده صاحبتي.....
ريان : بقى كده انا شبه واحده صاحبتك ماشي
ورحمة خالي حسن لاوريكي... 😂
قمر : هتوريني ايه بقى يا عم انت هتبقى مشغول مع حبيبه القلب بقى....
ريان : اه يا اختي حبيية قلبي دي عقلي دي روحي قلبي بوصي حته مولتن كيك كده.....
قمر : خلاص يا عم انت هتعاكس البنت قدامي ولا ايه
لا يا حبيبي احنا بنتنا بنت ناس انت فاهم لو فكرت بس فكرت في يوم تزعلها هتلاقيني في وشك.....
ريان : يا سلام يا اختي وانتي بقى اختها ولا اختي؟؟؟
قمر : هي دي محتاجه سؤال اختها طبعا...😂
ريان : اقفلي قمر وصح هتعبك معايا تروحوا تجيبوا فساتين مع بعض انتوا الاتنين... وتتقابلوا بالمرة
بوصي هتحبيها اوي....
قمر : اكيد طبعا من غير ما تقول كنا هنروح اتصل بيها وهاتها هنا ونروح انا وهي دلوقتي يلا....
ريان: ماشي يا قمر يلا باي..... وقفل
قمر ضحكت وقالت :
شوف الولا قفل معايا ازاي اول ما قولتله يكلمها بس...
ربنا يسعدهم يا رب....
ريان اتصل برحمة خطيبته واخدها ووصلوا الشركة
قمر نزلت سلمت عليها وراحوا مع بعض اشتروا فساتين ورجعوا
قمر اختارت فستان ازرق بكوم وحجاب ابيض وهيلز بيضاء.....
ورحمه خطيبه ريان دلوقتي اختارت فستان اوف وايت عليه ورد احمر بكوم وطرحه حمراء وهيلز باللون الاحمر....
المهم اليوم خلص.....
وكالعاده اسر راح شرب وسكر و رجع البيت.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
جاء صباح اليوم التالي
اسر قام اخذ شاور....
ولبس و نزل ....
وقمر اخذت شاور ولبست بس ماراحتش الشركه راحت على فيلا ريان....
قمر : صباح الخير....
ريان : صباح النور يا قمر....
قمر : يلا انا هجهز الفلة علشان الحفلة....
ريان : ايوه ما احنا هنعمل الخطوبه هنا ورحمه كمان هتيجي تلبس هنا.....
قمر : ماشي يا ريان يلا روح انت شوف هتعمل ايه عقبال ما اشوف شغلي بقى وابدا ازين الفيلا....
ريان بامتنان : بجد شكرا يا قمر....
قمر وهي بتقلده : ما فيش شكر بين الصحاب ولا ايه يا زميكس ...
ريان : ولا ايه ؟!
قمر : ولا اه...
وهما الاتنين ضحكوا....
قمر : وكمان اساسا انا هقف معاك نستقبل المعازيم مش اخويا....
ريان : ربنا يخليكي ليا يا اجمل اخت في مجرة درب التبانة....
وبدات قمر تزيين الفيلا
وفعلا زينتها وكانت حلوه جدا
وكانت رحمه بتلبس وقمر معها
قمر خلصت قبلها وقالت:
هروح انا ابدا استقبل الضيوف يا عروسه ماشي.....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
رحمة : ماشي.....
قمر كانت في غايه الجمال
وخرجت لقيت ريان لبس هو و والده واقفين بيستقبلوا الضيوف راحت عليهم.....
ريان : ايه العسل ده....
قمر : الهي تنستر يا ابني وانت كمان طالع اجمد عريس.....
ريان وهو بيقلدها : الهي تنستري يا بنتي...
وضحكوا وكملوا استقبال الضيوف....
عند اسر......
اسر : يلا يا برو علشان نسهر.....
لؤي : ايه رايك يا اسر بلاش سهر النهارده و تعال نروح خطوبه كده نفك عن نفسنا....
اسر : خطوبه مين؟!
لؤي : خطوبه ابن رجل اعمال اعرفه اتصل بيا
وطلب مني احضر يلا تعالي معايا واهو نغير مود
يلا روح اجهز وتعالي.....
اسر : اوكي....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
اسر روح لبس بدله لونها كافيه راقيه جدا وقميص ابيض
ونزل هو ولؤي
لؤي اللي كان لابس بدله سوداء وقميص ابيض واساسا اساسا لؤي عسل في اي حاجة يلبسها 😂😂 (طب تتوقعوا انا في مخيلتي كدة متخيلة لؤي مين من الممثلين ؟! )
راحوا الخطوبة....
ريان : قمر تعال نسيب بابا يستقبل باقي الضيوف ونقعد احنا شويه انا تعبت....
قمر : وانا كمان الصراحه....
ريان : طب يلا....
للكاتبة حنين عبدالرحيم (حنون)
وراحوا هما الاثنين قعدوا
اسر ولؤي وصلوا الخطوبه اللي هي طلعت خطوبة ريان....
اسر ولؤي سلموا على والد ريان وبعدين دخلوا وقاعدوا .....
لؤي : تنسيق الحفله والترتيب حلو.....
اسر : اه جدا بس.....
لؤي : بس ايه سكت ليه؟؟!
لؤي لقي اسر مبحلق ما بيتكلمش بص مكان ما اسر بيبص لقي ريان قاعد مع قمر بيضحكوا مع بعض....
اسر الدم غلي في عروقه و كان ماسك في ايده كاس اتكسر في ايده....
لؤي مسكه قال: اهدي يا اسر..... اهدي....
اسر : هو انا مالي انا هادي اهو عادي....
وبعدين لقي رجل الاعمال اللي هو والد ريان
وقف وقال:
اولا حابب ارحب بكم و اشكركم كلكم على حضوركم
ثانيا حابب اقول مبروك لابني وحبيب قلبي ريان اللي هيخطب النهارده وريان راح لوالده ووقف جنبه....
اسر اتصدم يعني ريان هو العريس يبقى اكيد قمر العروسه لا مستحيل.......
وافتكر ان هو ردها اول ما طلقها على طول لانه قال لو هي مش ليه يبقى مش هيسيبها لغيره......
قمر كانت واقفه وشافت اسر واتصدمت:
أسر.... وبصتله
ولسه اسر رايح بعصبيه ناحيه قمر.....
لقي رحمه اللي نازله من على السلم
وريان ماسك ايديها ووالده قال: دي تبقى خطيبه ابني......
الكل سقف ورحب بها.....
وقمر راحت وقفت جمب ريان و رحمه.....
اسر بتفاجئ : يعني مش هي العروسه يعني هي مش بتحبه.....
وراح لها
اسر بصوت عصبي و في نفس الوقت في نبره اشتياق:
قمر....
قمر غمضت عيناها اول ما سمعت صوته اول ما سمعت اسمها طالع منه كانها بتقوله:
عيد ثاني وثالث وحشني جمال اسمي و انت بتقوله....
قمر ردت ببرود : ايوه دكتور اسر اهلا.....
اسر بعصبية : مش عيب واحده تقول لجوزها دكتور اسر.....
قمر بسخرية : جوزها قصدك طليقي.....
اسر : هو انتي ما تعرفيش اني رديتك ولا ايه يا حبيبتي.....
وبعدين مسك ايديها ومشي بيها وهي بتحاول تبعد ايديها وفي نفس الوقت مش عايزه تعلي صوتها علشان ماتبوظش فرحة ريان........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسر بعصبية : مش عيب واحده تقول لجوزها دكتور اسر.....
قمر بسخرية : جوزها قصدك طليقي.....
اسر : هو انتي ما تعرفيش اني رديتك ولا ايه يا حبيبتي.....
وبعدين مسك ايديها وماشي بها وهي بتحاول تبعد ايديها وفي نفس الوقت مش عايزه تعلي صوتها علشان ماتبوظش فرحة ريان.....
ريان لاحظ واتعصب ولسه قايم راح لؤي جاء وقال في ودنه :سيبهم ما تخافش هو ردها يعني مراته هما محتاجين يتكلموا مع بعض شويه هما الاثنين مدمرين من الفراق....لازم يتعاتبوا....
ريان : بس مش ممكن ياذيها...
لؤي : مستحيل اسر بيحبها زي روحه.....
ريان : فعلا قمر متدمره ولازم يتعاتبوا.....
لؤي : يلا يا عريس افرح انت بقى.....
على الجانب الآخر
اسر خد قمر بالعافيه لحد ما وصلوا شقته ودخلها....
قمر : انت ازاي تتجرأ يا دكتور اسر....
اسر ساكت وباصص بس في عيون قمر....
نظرات عشق اشتياق وعتاب وحب بس اكيد مش كره....
قمر سكتت وفضلت هي كمان بصاله....
اسر بصوت مبحوح ومليان اشتياق: وحشتيني....
قمر دقات قلبها عليت جامد بس قالت :
لا يا قمر اجمدي كده ما بيثقش فيكي.....وردت بقوة وقالت :
وحشتك انت كذاب انت حتى ما بتثقش فيا وفوق كل ده بتخوني.....
اسر : انا بثق فيكي بس صدقيني الدم غلي في عروقي يوم ما شوفتك واقفه مع ريان....
مقدرتش امسك نفسي وكمان حتي انتي مرضتيش تسمعيني حتي انتي مبتثقيش فيا....
قمر بعصبية : اثق فيك اثق فيك ايه بعد الصور اللي انا شوفتها ده انت بتخوني و عايزني ارجعلك
لأ يا اسر فوق انت دلوقتي بتكلم قمر صاحبة شركه KM يعني مش قمر العبيطه اللي هتضحك عليها.....
اسر حط ايده على بوقها وماخليهاش تكمل كلامها....
اسر : اسمعيني وانا هقو لك كل حاجه ارجوكي لاخر مره وحكالها حكاية الصور....
اسر : والله صدقيني انا عمري ما خونتك ولا هخونك.....
قمر بسخرية : وانت طالب مني بقى اني اصدق الكلام ده انا مش عبيطه يا اسر.....
اسر : قمر بوصى فى عيونى يا قمر انا بكذب.....قمر بوصي....
ورفعلها وشها بايده لحد ما عيونهم التقت
قمر فضلت بصاله نظرات حب و اشتياق وعتاب وهو كذلك....
لحد ما فاقوا من شرودهم على صوت جرس الباب...
اسر راح يفتح لقى تارا....
اسر بعصبية :
انتي يا حيوانة ايه اللي جابك هنا...
امشي يلا غوري....
تارا دخلت برضه من غير كلام.... لقت قمر.....
اسر بعصبية : قولتلك امشي غوري من هنا يلا ....
تارا بهدوء : قمر... اسر.... ممكن تسمعوني....
اسر : مش عايز اسمع من خلقتك ولا كلمة.... يلا امشي من هنا يلا....
تارا بترجي : اسر ارجوك.... قمر من فضلك.... هتكلم معاكم بس 5 دقايق.... 5 دقايق بس...
اسر مسكها بعصبية وبيرميها برة.....
قمر : استني سيبها تتكلم....
اسر سابها....
تارا : شكرا انا كنت عايزة اقولكم انا واكملت بدموع
انا والدتي اتوفيت من أسبوع واتحرمت منها جايز ربنا حرمني منها بسبب اللي انا عملته وفرقتكم عن بعض
وبعدتكم عن بعض.... سامحوني....
قمر صدقيني اسر بيحبك وعمره ما خانك والصور دي اسر جالي لانه هو شهم ويومها قولتله ان في حرامي و والدي و والدتي كانوا مسافرين وساعتها جابلي جاردات وروح على طول....
قمر اسر بيحبك بجد ومن ساعة ما سبتيه وهو متدمر
وبقي بيسهر ويشرب وحالته متدهورة يا قمر.... صدقيني.... انا اسفة يا اسر.... انا اسفة يا قمر...
سامحوني.... انا فعلا غلطت... معلش يا جماعة...
انا اسفة بس ربنا عاقبني وحرمني من والدتي سامحوني....
قمر مش مصدقة وبتلوم نفسها ازاي عملت كدة في اسر.... بعدين قمر بصت لاسر بمعني سامح تارا خلاص...
وقمر قربت من تارا.... وقالت :
خلاص مسامحينك يا تارا.... البقاء لله....
تارا : في حياتك الباقية بجد سامحتوني....
قمر : ايوة...
اسر : ايوة خلاص يا تارا....
تارا : بجد مش عارفة اقولكم ايه ربنا يسعدكم يا رب....
وبعدين تارا مشيت....
اسر وقمر فضلوا باصين لبعض وبس والدموع مالية عيونهم هما الاتنين....
لحظات من الصمت.....
من العتاب بنظرات العيون....
لحد ما قطع الصمت ده اسر وهو بيفتح دراعته لقمر (موسيقي هادية جدا في الخلفية)
وبالتصوير البطئ
قمر جريت عليه حضنته.....
وهما الاتنين انفجروا في العياط....
اسر : وحشتيني يا روحي.... وحشتيني .....
قمر : وانت كمان يا حبيبي وحشتني جامد اوي يا اسر
جامد اوي....
اسر : اسف يا قمري اسف يا روحي لو كنت زعلتك...
قمر : انا اللي اسفة يا حبيبي.... اسفة لو زعلتك....
اسر : بحبك....
قمر : بعشقك....
قمر بحزن : اسر حبيبي هو انت فعلا بقيت بتشرب....
اسر خرج من حضنها بجزن وقال :
مكنتش بقدر اتحمل الم الاشتياق يا قمري كنت بموت الف مرة من الاحساس ده فكنت بحاول انساه....
قمر : اسر حبيبي اوعدني انك خلاص هتبطل كل ده يا روحي.... انا خلاص معاك هنا....
اسر حضنها : اوعدك يا قمري اوعدك
اهم حاجة انتي تبقي جنبي وبس يا روحي
تبقي جنبي وبس....
قمر : وانا عمري ما هسيبك يا حبيبي.... عمري....
أسر : بس ايه الجمدان ده يا قمري بقيتي سيدة اعمال
جامدة....
قمر : اه شوفت بقى مش انت لوحدك اللي دكتور مشهور انا كمان سيده اعمال.....
اسر بضحك : وحد يقدر يقول حاجه برضه.....
قمر : وحشتني ضحكتك يا روحي.....
اسر بحب : انتي كلك وحشتيني يا قمري ضحكتك وهدوئك وحتى طبخك.....
قمر بضحك : طبخي ؟؟... بقي هو ده اللي فاكره...
اسر : انتي الشيف بتاعي.....
قمر بغرور : طبعا
وقعدوا يضحكوا مع بعض لحد ما الجرس رن
قام اسر يفتح لقي لؤي وريان....
لؤي : ايه يا برو هو من لقى احبابه نسي اصحابه ولا ايه....
وبعدين ريان دخل شاف قمر :
ايوه ولا ايه يا ست قمر....
قمر : عيب يا زميكس هو انا اقدر انساك برده......
اسر بغيرة : نعم يا اختي انتي وهو؟!
قمر بضحك على غيرته :
صح يا اسر نسيت اقولك ريان هو اللي وقف جنبي السنه دي ريان اخويا و انسان بجد كويس جدا وعمره ما سابني لحظة.....
ريان : اكيد مش هسيبك مش اختي بقى......
اسر بامتنان وحزن :
شكرا بجد يا ريان انا اللي كنت المفروض ابقى معاها بس ما كنتش جنبها شكرا لانك كنت معاها.....
ريان : دي اختي يا اسر
وعلى الله تفكر تزعل اختي ثاني واحب اقو لك بقى انها بتحبك لا لا بتموت فيك صدقني خذها كلمه مني....
اسر وهو موجه نظره لقمر : ما انا عارف....
لؤي : انا من رايي بقى نسيبهم يا اما اسر هيطردنا دلوقتي وانا حاسه عايز يقول اطلعوا بره.....
ريان : وانا كمان حاسس.....
اسر : بتفهموا اهو يلا سكه السلامه وخذوا الباب فى ايديكم.....
لؤي : بقي تطردنا بس ماشي يا عم همشي علشان خاطر قمر بس.....
ومشيوا 🚶 🚶
قمر : اسر.....
اسر بحب : وحشني اسمي و انتي بتقوليه نعم يا عيون اسر وروح اسر وقلب اسر....
قمر بدموع : انا لازم اقولك اني حقيقي عرفت قد ايه بحبك لما بعدنا....
اسربدموع على دموع قمر :
وانا يا روحي عرفت اني مش بحبك...
انا بدمنك يا قمري...
بدمنك يا عيون اسر....
قمر :بحبك....
اسر : لا لا انا كدة اتعود على الرومانسية دي بقي....
قمر : قصدك يعني اني مش رومانسية يا اسر....
اسر: هو انا اقدر اقول حاجة بس يا عيون اسر....
وبعدين باس ايديها وقال :
ربنا يخليكي ليا يا قمري ....
قمر : ويخليك ليا يا روحي....
بعد مرور 5 سنوات..... ❤❤❤
قمر : جاسر جاسر تعالي هنا.....
وقمر وقعت قمر : اه.....
اسر طلع يجري اول ما سمع صوت قمر:
قمر يا روحي مالك؟؟؟
قمر : مفيش كنت بجري وراء جاسر مش عايز ياكل....
اسر : جاسر انت يا ولد....
جاسر بطفولية : نعم يا بابي....
اسر : معذب مامي ليه يا جاسر.....
جاسر : انا مش عايت اتل ده انا عايت تبت
(مش عايز اكل ده انا عايز شيبس)
اسر : انت بتتكلم هيروغليفي ولا ايه يالا ابنك بيقول ايه يا قمر...
قمر بضحك : بيقول مش عايز ياكل الاكل ده وعايز ياكل شيبس
اسر مسكه من التيشرت بتاعه وقال :
بقي ابوك دكتور وعايز تاكل حاجات مش صحية
انت ابن مين يا ولد؟؟
جاسر : ابنك انت ومامي يا بابي انت نسيت ولا ايه
لما الكاتبة حنون خليتكم تسيبوا بعض من 5 سنين...
اسر : حنون الهي تقعي من فوق الكنبة يا حنون يا بت ام حنون دمرت حياتنا في البداية بس حبنا كان اقوي ورجعنا بقي بس انت ازاي عرفت....
جاسر : وانت مالك وكمان انت بتستم (بتشتم) حنون ليه ؟!
اسر : دمرت حياتنا يا عم يالهوي لو اطولها بس...
قمر : خلاص بقي يا اسر مهما كان حنون الكاتبة برضه...
اسر : ما هو ده اللي مصبرني عليها لولا كدة كنت قتلتها....
انا بقي لازم اتكلم مش هسكت على اهانتي من اسر 😂
حنون: استنوا كدة يا جماعة سيبوني عليه يقتل مين
المجنون ده طب ورحمة خالي حسن لأقتلك وامحيك من الرواية يا اسر يا ابن ام اسر ده بيتحدي حنون قال....
جاسر : اهدي كدة بت (بس) يا حنون ....
حنون:اهدي ايه يا جاسر مش شايف ابوك خرجني عن شعوري ازاي.....
اسر :انت بتكلم مين يا جاسر
جاسر : بكلم حنون يا بابي....
اسر :حنون في عينك يلا كول وبطل هبل.... وتعالوا نتفرج على فيلم....
واسر اخد جاسر وقعده في حضنه وقمر قعدت في حضنه بيتفرجوا على فيلم....
اسر : قمري....
قمر : اممم...
اسر : بحبك يا قمر الصعيد....
قمر بضحك : انت لسه فاكر حكاية الصعيد دي....
اسر : دي كانت اجمل حاجة حصلتلي.....
قمر بحب : بعشقك يا عيون قمر الصعيد.....
تمت بحمدلله