رواية سمع خير وحب كاملة جميع الفصول بقلم سلمي ابراهيم

رواية سمع خير وحب كاملة جميع الفصول بقلم سلمي ابراهيم


رواية سمع خير وحب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سلمي ابراهيم رواية سمع خير وحب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية سمع خير وحب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية سمع خير وحب كاملة جميع الفصول
رواية سمع خير وحب بقلم سلمي ابراهيم

رواية سمع خير وحب كاملة جميع الفصول

متوتره اوي....عمري ما شوفته بس حكاوي بابا ليا عليه مخلياني اعرف مين دا اللي بابا كان بيحارب عشان يتجوزني........
قاعده عالسرير بفستان الفرح وبتفرك في ايديها بتوتر وقلق ليه مطلعش هو من عند الرجاله تحت..كان فرحنا عالطريقه القديمه الرجاله لوحدهم والستات لوحدهم..متحمسه اوي تشوفه...سمعت صوت حمحمه وباب البيت بيتفتح ..ضربات قلبها زاد اكتر ..دخل هو وخبط قبل ما يفتح باب الاوضه ودخل...كانت هي خلاص وصلت لاعلي مرحله من التوتر......
دخل عمرو بصلها كدا وهي قاعده بضهرها عالسرير وكانت بتفرك في ايديها ومنزله وشها للارض ...عمره ما شافها اصلا...قل"ع جاكيت البدله ورماه عالكرسي ادامها....اتخضت هي اوي هي اصلا متوتره لوحدها...
عمرو..احم...اذيك.......
لفت بيان وشها ليه بخجل شديد..الحمدلله.....
اول مره يشوفها كانت بيان زي القمر حرفيا وهو كمان وسيم جدا وهي مكانتش مصدقه انو حلو.....
عمرو كان عاوز يقولها كلمتين لكن عجز لسانه عن الكلام ..احم...نا هدخل اخد دش ..واخد هدوم من الدولاب ودخل الحمام
بيان بتوتر..هوووووف...يالهوي قلبي كان هيقف...بس هو قمور اوي.....بس يا بيان بسسسس...اعمل اي..نا هفضل زي مانا.....
شويه وخرج عمرو بينشف شعره بالفوطه ولابس هدومه اللي تحت بس....
اول ما شافته بيان ارتبكت اوي وبقت مش عارفه تودي عينيها فين.. اي كل العضلات دي...
عمرو حس بكسوفها..احم...معلش عارف اني احرجتك بس نا متعود ع كدا مش بعرف اكون لابس كل هدومي كدا فالبيت 
بيان مرفعتش عنيها..لا ولا يهمك بيتك بردو....
عمرو قعد عالكرسي ادامها بهدوء..بيان...اسم غريب اوي اول مره اسمعه...
بيان بصتله بكسووف ورقه..هو فعلا مش كتير في مصر..بس نا بجد بحب اسمي اوي....
عمرو ابتسم وهي راحت لدنيا تانيه ابتسامته حلوه اوي....
عمرو..لا هو فعلا اسم حلو...
ابتسمت بيان..شكرا....
عمرو..نتي عارفه اسمي صح.....
بيان برقه..اه اكيد..اسمك عمرو......
عمرو..معلش بسالك اصلي حرفيا عمري ما شوفتك..وعارف انك كمان عمرك ما شوفتيني ومتعرفنيش اصلا هو الجواز جه في يومين بس
بيان بكسوف..اه بصراحه
عمرو..وعارف بردو انك مش مستعده انهارده دخلتنا وكدة...فانا هسيبك براحتك خالص 
بيان باستغراب من احترامو هو فعلا محترم جدا وابوها ديما بيقول عليه اجدع واكتر واحد محترم قابله في حياته 
بيان بابتسامه..شكرا بجد انك فهمتني...
عمرو..لا طبعا بجد بعتذرلك ان كل حاجه جات بسرعه كدا بس ابويا وابوكي بقا..عالعموم انا هروح بقا انام فالاوضه التانيه دي عشان تاخدي راحتك ..تمام ولو عوزتي حاجه نادي عليا
بيان برقه..حاضر......قام عمرو من ادامها اخد موبايلو وتيشرت حطو ع كتفو الغليظ بالعضلات وسابها وخرج برا الاوضه.....
بيان براحه..اي الجمال دا بجد..عسل اوي......
خرج عمرو من الاوضه وعيونه دمعت ع حب عمره اللي سابها عشان يتجوز بيان ...عمرو كان بيحب واحده بقالو 3 سنين وكان خلاص هيتجوزها بس ابوه اصر انو يتجوز بيان بنت صاحب عمره......
دخل عمرو الاوضه ورن ع حبيبته حبيبه....
عمرو بهدوء وحب..حبيبتي عامله اي.....
حبيبه كانت بتعيط..بقت مراتك....
عمرو بسرعه..وحياتك ما حصل ولا هيحصل..نا بحبك نتي وبس صدقيني 
حبيبه..متقربش منها يعمرو.....
عمرو..بقولك مش هيحصل..اوعي تفكري اني ممكن اقرب من غيرك......
حبيبه..طب هتعمل اي....
عمرو..هما شهرين وهقولهم اني هتجوزك عليها وفداهيه كل حاجه بقا...
حبيبه..دي اكتر حاجه بتعجبني فيك انك راجل ومش بتخاف من حد....
عمرو..نا كنت براضي ابويا وبس...
حبيبه..عارفه يا حبيبي......
كانت بيان قامت من عالسرير بتحاول تفتح سوستت الفستان مش عارفه ومش طايلاها..
بيان بتعب..هوف....اعمل اي اقوله يساعدني....هتحرج اوي....هعمل اي يعني لازم يساعدني.....وشالت الفستان وخرجت برا الاوضه...قربت من اوضته ولسه هتخبط سمعتووو.........
يتبع...........
واقفه ادام المرايا بتحاول تفك سوستت الفستان مش عارفه
بيان بتعب..هفف تعبت مش عارفه افكها..اعمل اي ..اخليه يساعدني...هتحرج اوي...اعمل اي يعني لازم يساعدني.......
عمرو..بقولك انا عاوز اقابلك بكرا..نفسي اخدك في حضني اوي بجد
حبيبه..ونا كمان يا حبيبي ...نفسي احضنك واحس انك ملكي انا وبس بجد...
عمرو..نا ملكك انتي وبس ولا يمكن حد هيشاركك فيا بحبك اوي......
كانت جات بيان ولسه هتخبط سمعتو بيتكلم في التليفون ..حاولت تسمع لكن مش قادره تحدد الكلام...
بيان لنفسها..يكون بيكلم مين والناس كلها عارفه ان انهارده دخلتو ..يمكن واحد صحبو...وخبطت برقه......
لما خبطت عمرو اتنفض معرفش لي اتخض كدا......
عمرو بهدوء..طب يحبيبتي هكلمك بعدين 
حبيبه بغلل..هي اللي بتخبط عليك صح......
عمرو..حبيبه...متفكريش فاللي فدماغك واستنيني بكرا فالمكان بتاعنا الساعه ٥ العصر تمام
حبيبه بغيرة..ماشي يا عمرو....سلام........
قفل عمرو وحاول يهدي وفتح بابا الاوضه........
بيان برقه وابتسامه خفيفه..معلش هو ممكن بس .........
عمرو..ممكن اي....قولي متتكسفيش.......
بيان بكسوف شدبد..والله نا مكسوفه اوي بس لازم اقولك..احم...هو ممكن بس تساعدني تفكلي سوستت الفستان..حاولت كتير والله بس معرفتش
عمرو ضحك وسط حزنه ..هي دي الحاجه اللي كسفاكي مني...
ضحكت بيان لضحكو..اه...معلش هتعبك.......
عمرو..نتي مترببه مرتين كدا لي..لفي لفي.لفت بيان وهو بدأ يفتحلها الفستان بان ضهرها ابيض وبشرتها ناعمه اوي.حاول يهدي عشان ميندمش فالآخر...فضل دقيقه تقريبا وهو بيفتحها براحه وهي قريبه منو اوي وريحتها جميله اوي.....
عمرو فاق من سرحانه..احم...نا خلصت......
بيان بكسوف..شكرا بجد..عن اذنك....وجايه تمشي متعرفش اي خلاها تعمل كدا......لفتلو تاني...
بيان..هو...انا ممكن اسألك سؤال.....
عمرو..اه طبعا اتفضلي.......
بيان..هو..نت كنت بتكلم مين يعني والكل عارف ان انهارده دخلتك وكدا....
عمرو ارتبك معرفش لي هو اصلا كان ناوي يقولها انو بيحب واحده تانيه بس ميعرفش لي مقدرش يقولها.....
عمرو حاول يهدي..لا دا كان واحد صحبي كدا اعرفه من زمان.....
بيان مقتنعتش بس عدتها يعني..طب تمام...تصبح علي خير
عمرو..ونتي من اهل الخير......وسابتو وقفلت الاوضه عليها......
بيان لنفسها..بيكدب..انا متاكده...يووه ونا مالي..محسساني انك كونتي عاوزه تتجوزيه اوي....نا هاخد دش ونام...بس بردو لازم اعرف كان بيكلم مين........
عمرو لنفسه..هو نا لي كدبت عليها..مع اني كنت اصلا ناوي اقولها اني مش هقربلها وبعد شهرين هتجوز عليها.....عادي عادي..اكيد هيجي يوم وهقولها فيه اني بحب حبيبه اوي.......
كانت حبيبه قاعده وجنبها اختها....
حبيبه..يعني انا استناه كل دا وفالاخر يتجوز غيري.....
علا..عشان نتي هبله..ضيعتي واد مزز ومتريش من ايدك.....
حبيبه..هووف..يعني اعمل اي يعني..ابوه الرخم دا هو اللي جوزه البت دي....
علا..مش بقولك هبله..اتلحلحي اعملي اي حاجه...
حبيبه..اعمل اي يعني..هو قالي انو هيتجوزني بعد شهرين.......
علا بسخريه..ونتي صدقتي..
حبيبه..اومال اعمل اي..............
علا..هو مش هيتجوزك غير لما يطلقها......
حبيله بتفكير..ودي اعملها ازاي دي قوليلي..............
عدي اليوم وجهه تاني يوم الصبح.........
صحيت بيان ..لمت شعرها كحكه لفوق مش مترتبه.....وقامت وهي مغمضه عنيها كدا اخدت فوطه وخرجت برا الاوضه..دخلت الحمام اتوضت وخرجت ....راحت لبست الاسدال وصلت وبعدين دخلت المطبخ..........
بعدها بشويه صحي عمرو بص عالموبايل لقا الساعه 10 الصبح....قام كدا فرد جسمو وقلع التيشرت وخرج برا الاوضه.........
كانت هي بتغلي اللبن وواقفه جنبو باصه للبن اوي......بصلها عمرو كدا باستغراب هي لي مقربه من اللبن كدا
عمرو..صباح الخير......
بيان محركتش عنيها من عاللبن..صباح النور......
عمرو استغرب اكتر وضحك..مالك يبنتي مقربه من اللبن كدا لي......
بصتلو بيان..اصلك متعرفش عمري ما غليتو ومفارش مني....وبعدين عنيها جات ع جسمو بردو بكسوف شديد....
عمرو حس بكسوفها..والله عارف انك مكسوفه بس صدقيني حتي اسألي امي لما تيجي انهارده هتقولك اني مبعرفش اقعد لابس فالبيت خالص
بيان بكسوف..ماشي عادي.....
عمرو افتكر ان اهلهم جايين بعد العصر ومش هيقدر يخرج لحبيبه
عمرو..احم..نتي هتقولي لمامتك اننا قربنا وكدا ولا اي......
بيان..مش عارفه..نت حابب اي
عمرو..قوللها اه اننا قربنا وكدا..خلي الموضوع دا بيني وبينك بس......
بيان..شكرا انك فاهمني بجد......
عمرو بابتسامه..شكرا اي بس...يلا نا هدخل اتوضي واصلي..صليتي صح
بيان..اكيد طبعا.......
عمرو..ماشي...وسابها ودخل......
ببان لنفسها..لا بجد عسوول اوي وجايه تبص عاللبن لقيتو فار....
بيان بصراخ..لااااااااا.....حرااام بجد......
خرج عمرو بسرعه من الحمام بخضه..اي يبنتي حصل اي.....
ببان عيطت زي الطفله..اللبن فار يعمرو.....
عمرو بضحكه..اللبن فار يعمر!!!...يشيخه خضيتيني الله يخربيتك.....
بيان..نا واقفه جنبو من الصبح مش راضي يغلي..اول ما بصتلك قام فار..انت السبب
عمرو كان بيضحك عليها..انا السبب معلش....دنتي شكلك مجنونه....
بيان بضحكه..لسه مشوفتش جنان انت ها.....
عمرو بابتسامه..ماشي يستي...هدخل بقا عشان الحق اصلي.....ودخل
بصت ببان للبتوجاز..ست بيت فاشله....هنضفو ازاي بقي دلوقتي....رن جرس الباب.....يتري مين جاي دلوقتي
راحت لبست خمار وفتحت الباب لقت بنت كدا لابسه حلو اوي ومتشيكه عالاخر....
حبيبه بصتلها من فوق لتحت..اذيك....
بيان باستغراب..هو حضرتك عارفاني.....
حبيبه بابتسامه صفرا..عز المعرفه.....عمرو فين.....
بيان بقلق ..ونتي بتسألي علي عمرو لي انتي مين........
حبيبه..انا...................
يتبع....................
بيان بقلق..ونتي مين وبتسألي علي عمرو لي.....
حبيبه..انا وعمرو جوزك بنحب بعض بقالنها 3 سنبن ولولا ابوكي وابوه كان زماني انا دلوقتي اللي معاه هنا....
بيان اتصدمت جدا..انتي بتقولي اي....
حبيبه..لو مش مصدقاني نديلو دلوقتي ونا اقولو الكلام دا ادامك وهتشوفي هيعمل اي
بلعت ريقها بيان بتوتر وخوف ان كلامها يطلع صح..اتفضلي ادخلي......
حبيبه ابتسمت بصفار..ميرسي....ودخلت ...فضلت تتفرج حبيبه عالبيت كدا وتحرك عنيها عليه كلو وعنيها جات عالحمام وصوت الميه فيه
حبيبه..هو عمرو في الحمام......
بيان كانت قلقانه اوي يطلع كلامها صح..اه..جوه.......
حبيبه..طب ممكن بقا تعمليلي اي حاجه اشربها....
بيان بصتلها بغلل ..لا مش ممكن
حبيبه..لي يعني انا ضيفه عندك.........
قطع كلامهم خروج عمرو وهو بينشف شعره ولابس بنطلون بس.....والفوطه ع وشو مش شايف...
عمرو من تحت الفلوطه..ها يمجنونه انتي ...عملتي البونجاز ولا اجي اساعدك.....وشال الفوطه لقا حبيبه ادامه بتبصلو كدا وبيان اللي واقفه .مربعه ايديها مستنيه تشوف اي اللي هيحصل.....
بيان بحده ودموع..مين دي يا عمرو.......
عمرو بص لبيان ومش عارف يقولها اي وبص لحبيبه..اي جابك هنا يا حبيبه....
حبيبه بدموع فيك..عشان وحشتني مش قادره اتخيل انك خلاص كدا هيتقفل عليك باب واحد انت ودي ..وبصت لبيان باحتكار..
عمرو بهدوء..حبيبه...مينفعش اللي انتي بتعمليه دا انا متفق معاكي ع حاجه لازم ننفذها.....
حبيبه..مقدرتش يعمرو..نت لما قولتلي نفسي اخدك في حضني اوي مقدرتش استني ...انا ادامك اهو..خدني في حضنك..حسسني ان مفيش حد شريكي فيك زي ما قولتلي ......
عمرو كان مركز مع بيان مش عارف لي ..بيان كانت بتمسك دموعها بالعافيه لان طلع كلام حبيبه صح....
عمرو..حبيبه..روحي دلوقتي ونتكلم بعدين.........
حبيبه بغلل..بتمشيني يا عمرو..وعشان مين..هااا....عشان دي...وشاورت بصباعها ع بيان...
بيان فقدت اعصابها واتكلمت بعصبيه..بقولك اي يبت انتي..انا ساكتالك من الصبح...هتقلي ادبك اقسم بالله همسح بيكي البوتجاز اللي جوه دا
حبيبه..انا عاوزاكي تعرفي حاحه واحده..هي ان عمرو بيحبني انا ...ومش ممكن هيبصلك تمام..ومتحاوليش تعملي الحركات بتاعتك وتدلعي عليه عشان هو لا يمكن هيقربلك....انا متاكده انو مقربلكيش....
بصتلو بيان بصدمه ..يعني عملت كدا عشان نفسك مش عشان خايف ع شعوري ولا كدا.....
عمرو مكانش عارف يودي وشو فين من بيان...ميعربش لي شال همها اوي كدا......
عمرو..بيان انا......
بيان..اخر*س.....لما ابوك وابويا يجو لينا كلام تاني معاهم..انا لا يمكن اعيش معاك في بيت واحد...
حبيبه اتصدمت انو اصلا بيحاول يبررلها لكن بردو فرحت ان خطتها نجحت بس فاضل حاجه عشان تسبك.....
حبيبه قربت ع عمرو وحضنتو اوي وكانت بتحس علي جسمو كدا....
بيان قرفت منها اوي دا انا مراتو ومقدرش اعمل معاه كدا...سابتهم ودخلت اوضتها جري.......
عمرو بعد حبيبه عنو بعصبيه..اي اللي انتي بتهببيه دا......
حبيبه بصدمه..نت بتزعقلي يا عمرو......
عمرو..طبعا بزعقلك....احنا متفقناش علي كدا يحبيبه....انتي كدا فتحتي عليا نا"ر
حبيبه..مش ملاحظ انك خايف منها شويه......
عمرو..حبيبه..انتي عبيطه ولا اي ..متخلقتش لسه اللي اخاف منها...انتي عارفه ان ابويا مريض قلب ولو سمع حاجه زي كدا ممكن يروح فيها
حبيبه..عمرو....هي شكلها عاجباك صح......
عمرو بصدمة منها انها فاكراه كدا..يعني هي دي صورتي فدماغك....
حبيبه بتمثل العياط..عمرو نت اصلا مبقتش تحبني..ونا كمان مش هحبك تاني..روحلها بقا سلام....وسابته ومشيت ودي اول مره عمرو ميجريش وراها لما تسيبو وتمشي......لما خرجت راح قفل وراها الباب وهي بقت مصدومه اول مره يعمل كدا اصلا معاها
كانت بيان في اوضتها بتعيط...متعرفش لي يعني هي بتحبو..بس حب اي دا اللي يجي من اول يوم...لا هي معجبه بيه وكانت هتحبو بس دلوقتي خلاص لازم تمنع نفسها من انها تقع في حبه...يعني خلاص هيتطلقو...طبعا هنتطلق انا لايمكن اعيش مع واحد قلبو مع واحده تانيه بابامعلمنيش كدا ابدا..لازم يكونلي كرامه وشخصيه........
عمرو خبط باب الاوضه ودخل ......
بيان كانت عيونها مليانه دموع قامت بعصبيه..هو نا اذنتلك تدخل.....
عمرو..طب ممكن بس تهدي عشان نقدر نتكلم......
بيان بسخريه..نتكلم نقول اي..نت بتحب واحده واكيد واعدها بالجواز..يتري بقا وعدتها هتتجوزها عليا ولا هتطلقني وتتجوزها
عمرو..طب ممكن تهدي بس 
بيان بزعيق..عاوز تقول ايييييي....دي حضنتك ونت قا"لع كدا..دنا مقدرش اللي مراتك وحلالك مقدرش اعمل حركه زي دي....
عمرو..بيان انا اعمل اي يعني...كنت بحب واحده فجأه لقيت اوبويا جاي يقولي اني هتجوز واحده عمري ما شوفتها قبل كدا ودي هتبقي مراتي...المفروض اني اعمل اي بقا عاوز افهم....
بيان عيطت اكتر واتعصبت اكتر..ونا ذنبي اي عاوزه افهم..ذنبي ايي...هااا...نا حصل فيا نفس الكلام ...بابا قالي هتجوز واحد عمري ما شوفته قبل كدا ولازم اكون عروسه فرحانه ...اعمل اي لما الاقي جوزي بيحب واحده تانيه المطلوب مني اي......
عمرو..نا اسف يا بيان والله ....بس مش بايدي.....
بيان..نا عاوزت اطلق يا عمرو...وانهارده.....
عمرو اتصدم لكن حاول يهدي..هعملك كل اللي نتي عاوزاه ..بس عشان خاطري....
قاطعته..ملكش خاطر عندي ........
عمرو كان مستغرب من طريقتها..خلاص..عشان ابويا عمك راضي...نتي عارفه انو عندو القلب ..والله لو عرف حاجه زي كدا ممكن يحصلو حاجه..
بيان اصلا بتحب ابوه جدا..عمي راضي.....اه صح.....
عمرو..بالله عليكي يعني بلاش انهارده اي كلام..ونا لما يعدي شهر هحاول اقوله الموضوع بالراحه انما دلوقتي هيتصدم بجد
بيان بتفكير..ماش يا عمرو..عشان خاطر عم راضي بس ...عاوزاك بقا في خلال الشهر دا ملكش اي علاقه بيا فاهم
عمرو..حاضر..بس انهارده لازم نبين اننا مبسوطين..........
عدي كام ساعه وجهه وصول اهلهم..رنو الجرس .....جرجو عمرو وبيان كل حد من اوضه.......شاورلها عمرو تبتسم...ابتسمت هي بقرف ليه كدا...
راح يفتح الباب...لقا الزغاريط من اختو وامو وام بيان.....
اختو رغد..الف مبرررووووووك
عمرو بضحكه..تعالو ادخلو .....
دخلو كلهم سلمو عليهم وقعدو.......رغد وبيان اصلا اصحاب من زمان لكن عمرو كان مسافر برا مصر عشان كدا بيان عمرها ما شافتو
رغد شاروت لبيان يقعدو لوحدهم ....قامو دخلو الاوضه......
كانو الرجاله قاعدين مع بعض......
راضي بغمزه..ها يواد عملت اي.......
عمرو بعدم فهم..مش  فاهم...عملت اي في اي؟؟
راضي بصلو..يا واد رفعت راسي ولا لا......
عمرو فهم..اااااهه....ههههههه..لا من الناحيه دي اطمن رفعتها اووي ....اووووي
ضحك راضي كدا..اصلك يا مصطفي متعرفش الواد دا شقي ازاي
مصططفي ابو بيان..لا باين عليه......وضحكو مع بعض.....
رغد..مالك يا بنتي فيكي اي....
بيان..مفيش يا رغد
رغد..لا طبعا حساكي بتمثلي الفرحه..هو عمرو زعلك في حاحه.......
بيان..لا خالص...نا بس يعني مش مصدقه اني من يوم وليله كدا بقيت عروسه.....كانت بيان مش عاوزه تقولها بسبب خوفها علي راضي......
عدي الوقت وكانو مشيين.....
راضي..خد بالك منها حكها في عنيك......
بصلها عمرو كدا وحاوطها بدراعه..لا متقلقش يا بابا في عنيااا.......
مصطفي دي بنتي الوحيده يا عمرو خد بالك منها
عمرو..اطمن يا عمي.......وعمرو استغل الفرصه وحس انو عاوز يعمل كدا اوي...قرب عليها با"س خدها بحب....
راضي بضحكه..طب يلا يا جماعه بقا نسيبهم لوحدهم......وبعدها خرجو وقفل الباب.....رمت بيان ايدو وزق"تو........
بيان بنرفزه..نت ازاي تعمل كدا عاوزه افهم.......
عمرو بصلها كدا وسابها راح قعد عالكرسي وفتح التليفزيون...راحت هي ادامه وخدت منو الريموت..رد عليا
عمرو..وبعدين بقا في قلة المزاج دي....براحتي انتي مراتي ومن حقي اللي اعمل اللي عاوزه
بيان بسخريه..دا قبل ماعرف حقيقتك المببه دي كان ممكن ارضي
عمرو بصلها كدا..يعني كان نفسك نقرب في يوم من بعض.....
اتكسفت بيان ومعرفتش ترد.........
عمرو فرح ميعرفش لي وقرب عليها شويه واتكلم بهدوء وحنيه..طب متزعليش مني...مش هقربلك تاني 
بيان بصوت واطي اوي..لا قرب.......
عمرو..اي بتقولي اي......
بيان علت صوتها..ايوه يبقي احسن لو مقربتش تاني.......
عمرو..طب براحه صوتك علي اوي....
عدي تقريبا اسبوع وهما علي نفس الحال دا وهو مكلمش حبيبه خالص طول الفتره دي  ..وهو وبيان بينكشو في بعض ديما وهو حب طريقتها اوي
كان قاعد في اوضته بيخلص ورق تبع الشركه بتاعتو هو ومصطفي وراضي بس عمرو هو اللي داير كل حاجه
رنت عليه حبيبه....اتنهد هو كدا ورد......
عمرو..الو......
حبيبه بعياط..كدا يعمرو تسيبني كل دا منغير ما تصالحني..اي نسيتني وخدتك مني......
عمرو..انتي اللي اتصرفتي غلط...وخسرتي جزء كبير اوي من غلاوتك عندي
حبيبه عيطت اكتر بتمثيل واختها جنبها بتمليها تقول اي ..كل دا عشان غيرت عليك يا عمرو..كنت واحشني اعمل اي
عمرو اتنهد..طب عاوزه اي دلوقتي 
عمرو..تسامحني ومتبقاش قاسي معايا كدا ...
عمرو..حاضر
حبيبه..وتخرج معايا دلوقتي هستناك في النايت كلوب
عمرو..طب يحبيبه ...بس مش هتشربي فاهمه......
حبيبه..ماشي ماشي...يلا بقا وحشتني..نتقابل هناك.......وقفلو.....
قام هو فرد جسمو كدا ونزل عالارض يعمل ضغط بيفك عضلات جسمو.....كانت بيان جايبالو قهوه...
بيان ..القهوه يا عمرو......
عمرو قام اتعدل..طيب وراح اخدها منها وفضل مركز شويه في ملامحها...ارتبكت هي مبتحبش حد يبصلها كدة....
بيان..هو في حاجه......
فاق عمرو..لا ابدا مفيش..نا هخرج بس انهارده مع اصحابي
بيان بابتسامه..احسن بردو بقالك اسبوع وشي فوشك كدا زهقت بصراحه
عمرو كان اتعود ع معاملتها دي خلاص فضحك..ماشي يستي..خليكي بقا لوحدك...هروح البس.....
راح لبس وبيحط البرفيوم اللي بيان بقت مدمنه لريحته اوي 
عمرو..خدي بالك من نفسك.....
بيان..كفي نفسك يا بابا..ملكش دعوه بيا.....
عمرو قرب عليها شويه..يبت بطلي لسانك دا هيوديكي فداهيه.....
بيان..مش قولتلك ملكش دعوه بيا...روح يلا للحربوقه بتاعتك...
عمرو بضحكه..ماشي.....سلام...وقبل ما يمشي با"س خدها تاني وجري....جريت هي وراه بس ملحقتهوش واتزحلقت وقعت
بيان..ااااه....يا جزمه
عمرو بضحه..ملحقتنيش زي كل مره...سلام......وسابها وخرج......
قامت بيان كدا بس متعرفش هي فرحت لي ..كل يوم اصلا بيبو"س خدها ويجري وهي بتفرح اوي ...خايفه اكون وقعت في حبه ..لا اكيد لا عمرو بيحب واحده تانيه يا بيان..دا رايحلها اهو اصلا ..وقلب فرحتها لحزن
وصل عمرو للنايت كلوب ولقا حبيبه هناك وبتشر*ب ....
عمرو راح اخد منها الكاس..بردو يا حبيبه بردو
حبيبه..عمرو وحشتني اوي......وحضنتو بس هو محضنهاش مش عارف لي
حبيبه..غيبت عليا كتير اوي.
عمرو..حبيبه....اهدي كدا في ناس......
حبيبه..طز في الناس ..طول مانا معاك....................عدي وقت.............
كانت دخلت تنام بيان ولابسه لبس بيت عادي ونايمه عالسرير في اوضتها
دخل عمرو وكان سكر"ان شويه بس مش بيطوح اوي لكن عقلو مغيب......فتح اوضتها ودخل
كانت هي لسه بتروح في النوم فصحيت.....
بيان..عمرو..ازاي تدخل عليا كدا
عمرو ..نتي مراتي يا بيان.....براحتي
بيان..نت بتتكلم كدا ليه..نت شارب
عمرو قرب عليها اوي..انا عاوزك.........
بيان..عمرو...اهدي هتندم لما هتفوق..روح اوضتك
عمرو قرب اكتر ..مش هبعد بقولك
بيان بخوف..عمرو...والله هتندم..نت اصلا عمرك ما شربت عمرك..اي حصلك
قرب منها عمرو اوي وكتف ايديها ورا ضهرها
بيان بخوف اكتر..عمرو ابعد يا عمرو بالله عليك
عمرو..مش قادر...ودفن وشو فرقبتها وفضل بيبو"سها وووو....
يتبع....
كتف ايديها ورا ضهرها وبقا قريب منها اوي
بيان بخوف منو..ابعد يا عمرو نت مش فوعيك لما تفوق هتندم.....
عمرو..مش قادر ابعد عنك...نا فايق 
بيان..لا انت مش فايق...هتندم صدقني......
عمرو..لا يبيان قولتلك مش هندم..صدقيني نا فايق.....
بيان كان نفسها يقرب منها لكنها خايفه يكون مش فوعيو ويندم لما يفوق وكدا ويكون مش ببحبها...
بيان بهدوء..احنا هنطلق يا عمرو....
عمرو بسرعه..لا..احنا مش هنتطلق انا مش هطلقك......
فضلو باصين لبعض شويه وبيان بتبصلو اوي ..اتافجئت لما بشفايفو بتلامس رقبتها بحنيه....دفن هو وشو في رقبتها بحنيه وحب وفضل يبو"سها بحنيه وهي فضلت تشهق كدا مش عارفه تقرب ولا تبعد ..طلع شويه با"س خدها  وبعدها شفايفها....استجابت هي ليه وبقت تقربو عليها اكتر..حبيتو اكتر ما بتحبو ونفسها يفضل قريب منها كدا......بعدها فتحت عنيها وفاقت ..لازم ابعد مينفعش هو مش في وعيو....بعدت عنو وزقتو.
بيان ..متقربش تاني يا عمرو........ومسكت كوباية الميه رمتها في شوه...اتنفض هو وبدأ يفوق ويفرك في عنيه بهدوء...
  عمرو بيستوعب هو فين..هو اي حصل......
بيان بدموع..لي عملت كدا يا عمرو......
عمرو بدأ يفتكر اللي هو هببو..بيان....ينهار اسو"د بجد....والله معرفش...
بيان عيطت اكتر..لي بتعمل فيا كدا....لي بتعشمني....
عمرو بعدم فهم..مش فاهم ..اعشمك في اي...
بيان..نت كنت معاها يا عمرو صح.....
عمرو سكت كدا ومعرفش يرد.....
بيان كان نفسها يكون في وعيو ويكون فعلا بيحبها مش يكون كان سكر"ان.....
عمرو بهدوء وندم..بيان ....والله العظيم مكنتش في وعي صدقني آسف......
الكلمه جات سكي"نه في قلبها كان نفسها يكون في وعيو..اكلع برا يا عمرو.....
عمرو..طب عشان خاطري اسمعيني.....
صرخت بيان بعياط شديد..انا طول الفترت اللي فاتت ماسكه نفسي اني احبك...وبقول ديما انو مينفعش لان هيجي يوم وهنتطلق انا ونت...وبردو مقدرتش امنع نفسي ..تقوم نت لييي...لي تقرب مني وتخليني ااكدها لنفسي .....انا كنت ديما بكدب نفسي يا عمرو
عمرو بعدم فهم..والله ما فاهم...انا غلطت وبعتذر ..والله مش هقرب منك تاني.....
حطت ايديها بيان ع وشها وعيطت اوي..مقدرش هو يشوف دموعها..قرب منها وشال ايديها من ع وشها بهدوء ومسح دموعها ..وتلقائي قرب باس خدها بحب وحنيه....
بصله هي ..عمرو...اعمل كدا تاني......قرب عليها تاني وباس خدها بحنيه ....
عمرو بهدوء..والله صدقيني انا مش عارف انتي زعلانه عشان نا قربت منك..ولا عشان مكملتش وبعدت..نتي عاوزه اي
سابت نفسها بيان ومسكت وشو بين ايديها وقربت باس"ت شفايفو بحب ..وبعدت...
بيان ..عمرو نا بحبك اوي........
يتبع............
سابت نفسها بيان ومسكت وشو بين ايديها وباس"تو بحب ..وبعدها بعدت عنو....
بيان والدموع ماليه عنيها..عمرو نا بحبك اوي بجد......
عمرو فضل باصصلها كدا مش عارف يقولها اي ولا يعمل اي...معرفش يرد عليها فضل ساكت وباصصلها وهي باصاله مستنيه ردو
عمرو ..احم...انا بصراحه مش عارف اقولك اي...بس انا....مبحبكيش.......
بيان دي كانت سك"ينه في قلبها دموعها زادت اضعاف ومتكلمتش.....
عمرو..بيان انا بحبها ....انا مبحبش في حياتي غير حبيبه..
بيان صوتها طالع بالعافيه وسط دموعها الشديده..حبيبه..طب لي كل يوم تبو"س خدي وتهزر..ولي قربت مني كدا
عمرو كان قاسي فالكلام ومش حاسس انو كدا بيجرحها..لا نا بهزر معاكي عادي كأنك اختي..ونا لما قربت منك انهارده مكنتش في وعي..انا بحب حبيبه وبس ..وبصلها بقلة حيله..انا آسف بجد.....
حطت بيان ايديها ع دماغها وحست ان الدنيا بتلف بيها.....
عمرو بصلها بقلق..بيان..مالك في اي.....
بيان مقدرتش تتمالك نفسها ..اغم عليها وقعت في حضنو.....
عمرو بقلق شديد ورعب عليها..بيان..بيان...وشالها حطها عالسرير ..وراح جري رن علي اختو برعب عليها....
رغد بنوم..الو...اي يعمرو...
عمرو صوته كان مرعوب..رغد...الحقيني بسرعه.....
رغد بقلق..اي يعمرو..قلقتني اي حصل...
عمرو بقلق شديد..كنت بتكلم مع بيان..فجأه اغم عليها ونا مش عارف اعمل اي...تعالي بسرعه....اصلا رغد في تمريض
رغد قامت بسرعه..طيب طيب..ابعتلي السواق بسرعه...ومتقربش منها لحد ماجي......
عمرو..ماشي ماشي..متتاخريش بالله عليكي.....واتصل علي السواق يروح بيجيبها....
راح قعد عالسرير جنبها ومسك ايديها لقاها متلجه ...ومش بتتحرك خالص....
عمرو. بندم..قسيت عليها اوي.....
بيبص علي فونه لقا حبيله بعتالو...قفل الفون وحس انو مش عاوز يقوم من جنب بيان..والنص ساعه دي عدت عليه بصعوله شديده...
وصلت رغد ورنت الجرس...قام جري عمرو عالباب...
عمرو بقلق شديد..بسرعه يا رغد...انا خايف عليها اوي...
رغد قل"عت ححابها..اهدي يا عمرو ...ودخلت الاوضه لقت وشها اصفر ومسكت ايديها لقيتها متلجه...
رغد بصتلو بخوف..نت عملت فيها اي......
عمرو برعب اكتر..مالها با رغد متلعبيش باعصابي....
رغد..طب ثواني.....قربت منها وجابتلها حقنه ..فوقتها....بعد دقايق....
رغد..بسبس....بيان حبيبتي فوقتي.....
بيان مسكت بطنها وعيطت اوي..بطني بتوجعني اوي يا رغد.......
رغد بصتلها..هي؟؟
بيان ..تقريبا....
رغد..طب قومي معايا للحمام......
عمرو كان قلقان جدا..في اي يجماعه طمنوني......
بصتلو رغد كدا وهي مش طايقه تشوفو ....
رغد..خليك هنا يعمرو...ودخلتها الحمام وبعدها خرجت 
عمرو جري عليها..بالله عليكي طمنيني يا رغد.....
رغد..هي شكلها زعلانه من حاجه اوي ..غير كدا نازلها بير"يود...ونت عارف بقا الهرمونات
عمرو..يعني هي كويسه دلوقتي....
رغد..نت مزعلها لي عمرو..اي حصل.....
عمرو اتنهد..هبقي احكيلك يا رغد..بس طمنيني عليها بس....
رغد..بص يا عمرو هي مش كويسه..اعصابها تعبانه لازم توديها بكرا لدكتور مخ واعصاب لانها مش قادره تتمالك نفسها اصلا عضمها فيه حاجه..غير كدا متخليهاش تتحرك انهارده خالص...هي تعبانه فعلا .....
عمرو..طيب يا رغد متقلقيش عليها....
بيان من جوه الحمام..يا رغد...
رغد..هجيب اللبس وجايه اهو متتحركيش يا بيان....
وراحت رغد جابت لبس ليها ودخلتلها....قرب عمرو شويه عالباب يسمع...
بيان بوجع شديد وعياط اوي..بطني يا رغد مش قادره..ومش قادره عضمي كله بيوجعني
رغد بتهديها..معلش يا حبيبتي حاولي تتسندي عليا......
بيان بعياط..نا خايفه اوي الوجع بيزبد.....
رغد..هو نتي كان عندك مشكله في عضمك قبل كدا.....
بيان..اه..كان عندي التهاب في(تعب في العظام يعني)
رغد..طب سندي عليا بالراحه...واخدتها وخرجو وهي مش قادره تمشي.....
عمرو قرب عليها..سيبيها يا رغد هشيلها للسرير....
بيان..متقربش مني انا بقولك اهو.....مكملتش كلامها لقيتو شايلها وحكها عالسرير....
رغد..بقولكو اي اهدو كدا مع بعض..نا لازم امشي يا عمرو قبل ما بابا يصحي ويسال عليا...يلا سلام...وغمزتلو انو يخلي بالو منها
بعدها مشيت رغد.........
كانت ماسكه ببان بطنها اوي بتعب
قرب عمرو عليها..عامله اي دلوقتي
بيان بتعب..بقولك اي ملكش دعوه بيا تاني...فاهم..ويومين بالظبط وهتطلقني......
يتبع...........
كانت حياه ماسكه بطنها بوجع..بصلها بزعل...
عمرو..عامله اي دلوقتي.....
بيان بحده وعياط..لو سمحت..متتكلمش معايا تاني ..واعمل حسابك احنا هنتطلق كمان يومين.....
عمرو بخضه..نطلق اي بس يا ببان...اهدي بس
بيان..عمرو احنا هنطلق بعد بكرا..الحق قبا قول لابوك وامك واختك واللي نت عاوزه....
عمرو..اي الجنان دا يا بيان..هي الهرمونات عملت شغلها.....
بيان..الجنان هو اني افضل يوم واحد معاك في بيت واحد..انت انسان معندكش دم.....
عمرو..بيان..انا كل اللي مخليني مستحملك هو ابويا.....
بيان بصدمه ودموع..مستحملتي؟!!
عمرو فقد اعصابو..اه طبعا مستحملك ..مستحمل قلة تقديرك ونرفزتك..مستحمل زعيقك وعدم احترامك ليا...انا مش عارف انتي مالك ومالي
بيان كانت خلاص وشها كلو مليان دموع..يعني اي مالي ومالك...
عمرو..يعني انا قايلك اني بحب وحده وجاتلك لحد هنا واتفقنا اننا هنطلق بس مش دلوقتي..ومش عشاني انا خالص..عشان ابويا ونتي بردو بتعاندي..انتي بتعاندي في مرض ..دا واحد مريض قلب ونتي عاوزه تصدميه كدا عشان يحصلو حاجه
بيان عيطت بوجع وزعيق..بتحبها روحلها..متسألش عليا ملكش دعوه بيا خالص كاني مش معاك فالبيت ياعم
عمرو بإندفاع..يبقي احسن.....
حياه بصدمه ودموع..عمرو بكرا تكون مطلقني ..انا مش طايقه اعيش معاك لحظه..وف داهيه اي حد
عمرو..قصدك في داهيه ابويا يعني!
سكتت بيان ومردتش كانت بتعيط وبس
عمرو قام متعصب اوي..طب ف داهيه نتي بقا..وطلاق مش هطلق عشان تبقي عارفه غير لما انا اللي اعوز ولحد ما دا يحصل كلامي هيتسمع فاهمه...
بيان قامت وقفت..نت اتجننت ولا اي..بقولك مش عاوزه اعيش معاك...بكرهك...
عمرو..نا كمان مش عاوز اعيش معاكي..بس ابوويا
بيان بعياط اوي يعني هو مش طايقني كدا..يعني هنتطلق امتي..عشان تكون مع حبيبت قلبك
عمرو اتنهد..في معادنا يا بيان...يا ريت نهدي بقا.......
بيان..طب اطلع برا الاوضه.....
عمرو..نعم؟؟
بيان..اطلع برا الاوضه يا عمرو...ومن هنا لحد ما نتطلق متكلمنيش غير للضروره..سيبني بقا احاول الحق نفسي....
عمرو بهدوء..من اي؟
بيان بصتلو بكسره..منك...........
بصلها عمرو كدا بزعل عنيها بتقولو كلام كتير اوي ..هو فاهمها بس للاسف م هيقدر هو ببحب حبيبه.....
سابها وخرج في هدوء وراح اوضته....قفلت هي وراه الباب ووقعت عالسرير وعيطت اوي بصوت مقدرتش تتحكم في نفسها ولا تسكت
كان عمرو سامعها وقلبو يوجعو اكتر ..يعني هعمل اي بس ...الحب مش عافيه..انا بحب حبيبه.......
كانت حبيبه قاعدع فالبيت مع امها واختها.....
نرجس..انا عاوزاكي يا علا تتلحلحي كدا وتوقعي واد مز وغني شبه عمرو بتاع اختك كدا
حبيبه..يماما ماهو عمرو اتجوز
نرجس.،مدام لسه بيكلمك يبقي ببحبك وهيطلقها ويجيلك
حبيبه..نا اللي فارق معايا فلوسو وبس..كل الفلوس دي هتروح لمين...
علا..اكيد ليكي...
حبيبه..طبعا..انا فضلت معاه ٣ سنبن..من حقي اكون مراتو وفلوسو كلها تبقي بتاعتي.....
نرجس..يطلق مراتو بس وكلو هيظبط........
عدي اليوم ...،بتفتحت عنيها بيان الصبح لقيتو واقف ادم المرايا بيظبط شعره...
بيان بتعب ..نت بتعمل اي.....
عمرو..ربع ساعه والاقيكي لابسه وجاهزه 
بيان باستغراب..هنروح فين....
عنرو..متقومي يا بيان وهتعرفي.....
بيان..لا لازم اعرف الاول هنروح فين.....انا مش قادرة اصلا عضمي كلو بيوحعني.....
عمرو اتنهد..هنروح للدكتور يا بيان لازم نطمن عليكي.....
بيان بصتلو..قلقان عليا يعني......
عمرو بصلها واتكلم..قومي يا بيان.......
وصلو للدكتور....
الدكتور..نتي المفروض بتاخدي علاجك دا من امتي
بيان..من ونا صغيره عندي مشكله العضم دي.....
الدكتور..دا نقص في الكالسيو و****
عمرو بخضه..بجد؟..طب اي الحل يا دكتور......
الدكتور..احم...طب يا مدام..روحي انتي استنيني عالسرير دا ......
بيان بتعب بتسند نفسها..حاضر يا دكتور.....وراحت عالسرير...
عمرو..خير يا دكتور حسيتك بتطرقها........
الدكتور..بص بقا..هي بتعاني من اكتئاب جامد اوي وغير كدا هرموناتها بسبب البير"يود..وحوار عضمها دا
عمرو باستفهام..مش فاهم..اي مطلوب مني....
الدكتور..بس يا عمرو...انا عاوزك تدلعها عالآخر الفتره دي هي فعلا تعبانه وكمان شكلك مزعلها و......
يتبع........
عمرو..مش فاهم يا دكتور يعني اعمل اي....
الدكتور..بص يا عمرو..نا عاوزك تدلعها شويه الفتره الجايه فاهم..البنت اعصابها تعبانه وعندها اكتئاب فعلا...
عمرو بانتباه..ادلعها...ادلعها ازاي....
الدكتور..هو نتو متجوزين بقالكو اد اي......
عمرو..اسبوع تقريبا...
الدكتور..نت غبي يبني...وزعلتها في اي نتو لحقتو.....
عمرو سكت وبعدين..طب اعمل اي....
الدكتور..بص يعني قرب منها شويه وحاول تسايسها البنات هبل اصلا وبيتسايسو بسرعه،....
عمرو اتنهد..بص يا دكتور مكدبش عليك..احم احنا اتفقنا اننا هنطلق قريب ..وبنتعامل مع بعض يعني وحش.....
اادكتور..يبقي زي منا شخصت..مراتك تعبانه تعب نفسي اكتر من العضوي...انا اه مش دكتور نفسي بس بفهم فالمجال بردو
عمرو..طب اعمل اي قولتلك اننا هنطلق ونا مش عاوز اعلقها بيا
الدكتور..بص يا عمرو هي شكلها بتحبك اوي..انا بس عاوزك تسايسها اليومين دول ع ما تخف وبعدين ابقا اعمل اللي نت عاوزه...
عمرو..آسف يا دكتور مقدرش اخدع ضميري واخدعها هي كمان ونا مبحبهاش
الدكتور اتنهد..خلاص دي مسائل شخصيه بينكم محبش اتدخل فيها...بس صدقني هي فعلا بتحبك......
بص عمرو عليها كدا وهي باصالهم نفسها تعرف بيقولو اي لكن مش سامعه..اتنهد عمرو وسكت........عدي الوقت...وكانو مروحين ...
عمرو رايح يفتح العربيه..
بيان..عمرو...
عمرو بصلها..نعم
بيان..انا مش عاوزه اركب العربيه ..ينفع نتمشي....
عمرو بصلها بهدوء..ينفع.....وقفل العربيه واتمشو جنب بعض شويه......
بيان كانت ماشيه سرحانه كدا ومش بتتكلم وماشيه براحه جدا بسبب المها...عمرو كان ماشي وعمال يفكر هو المفروض يعمل اي يسمع كلام الدكتور ولا كلام قلبو اللي بيقولو عاملها كويس ولا كلام عقلو اللي بيقولو متعشمهاش.....(هما عايشين في اسكندريه)
كانو بيتمشو وقربو ناحية البحر شويه ..
عمرو..كدا بعدنا اوي 
بيان كانت بتتمشي ومحاوطه نفسها بدراعها ومش بتتكلم....
عمرو..بيان.....بيا....وبص عليها لقاها دموعها نازله اوي ....وقف ادامها عمرو...
عمرو بهدوء..بيان..مالك بس اي حصل....
بيان عيطت اوي بدموع وحطت ايديها ع وشها بعياط.....
عمرو مبقاش عارف يعمل اي..بيان ....اهدي بس اي حصل.....
بيان مسحت دموعها بطفوله..هو ينفع اقعد شويه عالصخر اللي ادام البحر دا
عمرو..الجو برد انهارده هتتعبي....
بيان بدموع..معلش..محتاجه اقعد هنا شويه......
اتنهد عمرو،.ماشي....وهما ماشين اتكعبلت في صخرة كانت هتقع بس مسكت في دراعو وهو سندها
عمرو بقلق..انتي كويسه......
بيان وشها كان حزين اوي..كويسه..وراحت قعدت ادام البحر ع صخره كدا وكان دا وقت الغروب اللي هي بتحبه اوي كل ما تحس هموم الدنيا زادت عليها تروح للبحر تشكيلو وتقعد تعيط فالوقت دا....قعدت كدا ربعت رجلها وفضلت تبص للبحر وهو واقف بيبصلها..حط ايده ع راسو من ورا كدا ومش عارف المفروض يعمل اي.....
كانت حبيبه قاعده فالبيت ...رن فونها
حازم..الو..اي يا حبيبه
حبيبه..اي يا حازم...خير
حازم..وحشتيني اوي بصراحه..تيجي نخرج سوا
حبيبه..هو نت مش عارف اني انا و عمرو مرتبطبن ولو عرف انك رجعت تكلمني هيق"تلك
حازم..عمرو اه..اللي سابك واتجوز واحده تانيه....
حبيبه بغيظ..انا وهو هنتجوز
حازم..دا فالمشمش..
حبيبه..عاوز اي يا حازم.....
حازم..عاوز نخرج نقضي الليله في النايت كلوب سوا.....
حبيبه لنفسها..عمرو مبقاش يخرج معايا ومشغول عني..وممكن ميتجوزنيش اخلي حازم بردو استبن......
حبيبه..طب هرد عليك كمان شويه....وقفلت.....
رنت ع عمرو.....
كان عمرو قاعد جنب بيان بس هي م مركزه معاه اصلا..بص للفون وقفلو ومردش....
حبيبه..ماشي يا عمرو..ماشي...وقامت لبست وخرجت 
الليل دخل وهي لسه قاعده مكانها وعماله تعيط وبس..بعدها مسحت دموعها اللي كانت غرقتها وكان عمرو سايبها براحتها حس انها محتاجه تعيط..حست هي بعدها براحه شويه وبصتلو......
بيان بصوت حزين..معلش اخرتك
عمرو بصلها..علي اي....
بيان..علي حبيبه..تقدر تروحلها نت ونا هقعد شويه واروح
عمرو..بيان نتي هبله...اسيبك ازاي يعني
بيان بحزن وسرحان..مهو نت هتسيبني يا عمرو..هيجيلي يوم وهتسيبني..وهتروحلها اكيد...فسيبني دلوقتي يمكن اتعود
عمرو بصلها بحزن شديد..بيان متفكريش فالحاجات دي دلوقتى..نتي تعبانة 
بيان عيطت تاني..نا فعلا تعبانة..بس نفسيا اكتر...
عمرو..بيان....
بيان..نفسي الدنيا تمشي ع هوايا مره واحدة...ديما ماشيه عكسي
عمرو..اهدي يا بيان لو سمحتي.. نا جنبك اهو......كان المكان فاضي خالص ومفيش اي حد فيه......
بيان بدموع..نا بردانه أوي.....
عمرو ..قولتلك الجو سقعه عليكي..ونا م لابس جاكيت للاسف 
بيان بدموع وبتحضن نفسها..نا بحب البرد اصلا..كان ديما بابا بيقعد جنبي كدا ويحضني لما اقوله اني بردانه ونا صغيرة..وكملت بضحكه وسط دموعها..كنت بحب اتدلع ع بابا اوي و..كانت بتحكي وعماله تعيط وتضحك في نفس الوقت..فضل باصصلها عمرو شويه..وبعدين معرفش لي حس انو عاوز يحضنها اوي..مفكرش وهي بتحكي وشدها لحضنو بسرعه باحتواء 
بيان اتخضت وسط دموعها لكن حست بالدفا في حضنه اوي ..ميل هو عليها با"س رأسها وهي كانت في دنيا تانيه...مسكت فيه اكتر و.....
يتبع......
كانت بتحكي بيان ودموعها نازله وبتضحك في نفس الوقت لما تفتكر حضن ابوها ليها ...كان باصصلها عمرو كدا ومركز معاها اوي وهي كل شويه دموع تنزل من عنيها....حس انو عاوز يحضنها اوي ..مفكرش لحظه وشدها لحضنو بسرعه باحتواء...وفضل يملس ع طرحتها بحب ..هي اتخضت اوي وفضلت تقريبا دقيقه تستوعب ..حست بالدفا في حضنه وانها عاوزه تفضل كدا..ميل هو با"س راسها بحنيه..اتخضت هي تاني لكن غمضت عينيها باستمتاع من حضنو ومنو كلو ..لأنها مش عارفه ممكن يعمل كدا تاني ولا لا...بقت تقرب عليه اكتر ومسكت فيه اوي..ابتسم هو وحس بحبها ليه فعلا.....فاقت هي وفتحت عنيها بسرعه وبرقت كدا...
بيان لنفسها..لا يبيان.. هسيبك اتعودي انو مش موجود...بس نا مش قادرة ابعد عنو خالص،.حضنو دافي اوي نفسي أفضل في حضنو....كان دقنو لامسه راسها ونفسو قريب منها اوي ..وهي في حضنو حاجه صغيره بالنسبه ليه.....
كان هو مش عارف هو بيعمل كدا لي ولا المفروض يبعد ولا اي..بس هو حاسس انو مبسوط كدا مش عاوز يبعد دلوقتي ..شامم ريحتها حلوه اوي وحاسس بحضنها وحبها ليه اوي..كانت الشمس خلاص بتغرب والجو جميل جدا..فضلو كام دقيقه كدا ومحدش قادر بيتكلم فيهم باصين للشمس وهي بتغرب كإنها بتنزل في البحر كدا.....
بيان بصوت هادي خالص..عمرو......
عمرو مش قادر يتكلم اصلا..امممم
بيان..متعشمنيش وتسيبني يا عمرو......
عمرو مردش وفضل باصص ادامه ومعرفش اصلا المفروض يقول اي....
عمرو بهدوء..ششش ..متتكلميش يا بيان..سيبي كل حاجه لوقتها عيشي اليوم بيومو متفكريش اي اللي هيحصل بعد كدا......
بيان..خايفه اتعلق بيك اكتر وتسيبني
عمرو حاول يخرج برا الموضوع لانو مش لاقي كلام اتكلم بهزار..بطلي كلام بقا بقالك كتير بتتكلمي ...
ابتسمت بيان ومسكت في حضنه اكتر وغمضت عنيها بإستمتاع من ريحتو .............
خرجت حبيبه وكانت لابسه ضيق اوي وفاكه شعرها وحاطه ميكب.....وصلت
حازم قرب حضنها..قلبي وحشتيني 
حبيبه حضنتو عادي..ونت كمان وحشتني يا حازم
حازم..يعني نسيتي عمرو اخيرا........
حبيبه..حازم ..متجيبش سيرة عمرو..ومش عاوزه حد يعرف اننا بنتكلم
ضحك حازم..متقلقيش يا حبيبه..عمرو مش هيعرف..بقا نا معقول ارفس النعمة بإيدي....
حبيبه..ماشي يا حازم لما نشوف....
حازم بص لجسمها اللي اللبس مفصلو تقريبا..بس انتي قمر اوي انهارده
حبيبه بابتسامه..ميرسي يا حازم..نت كمان شكلك حلو انهارده
حازم..نا شكلي حلو علطول يبت....متيجي نرق"ص شويه
حبيبه..ماشي يلا......وقامو يرق"صو وكان هو بيستغل الفرصه ويلمس جسمها......وهي ولا في دماغها......
فضلو هما زي ما هما لحد ما دخل الليل أوي...عمرو محسش بنفسو بس ارتاح اوي في حضنها مش عارف لي...
عمرو بهدوء..بيان....
بيان فتحت عنيها خافت يقولها يلا نمشي خايفه تخرج من حضنو......
بيان..نعم....
عمرو..الليل دخل يلا نمشي بقا عشان تاخدي علاجك وتنامي......
بيان مكانتش عاوزه تقوم من حضنو لكن قدرت ع نفسها وبعدت عنو..يلا يا عمرو.....
عمرو بصلها كدا اول ما خرجت من حضنو زي ما يكون بيقولها خرجتي لي مكنتش مستعد دلوقتي.....
فضل باصصلها دقيقه تقريبا سرحان في ملامحها شويه...
بيان بهدوء..يلا يا عمرو مالك.....
عمرو اتنهد..يلا يا بيان.......
قامو مشيو شويه لحد ما بعدو عن منطقه البجر دي وكانو عالطريق........
عمرو..قادرة تمشي ولا اوقف تاكسي.....
بيان..هو احنا هنروح للعربيه.....
عمرو..لا هخلي الواد معتز يجيبها ..خلاص قربنا عالبيت اهو...قادرة تمشي....
بيان دايخه حاجه بسيطه..تمام بس في دوخه شويه....
عمرو..اسندي عليا طيب.....ومد ايده ليها....
بصتلو هي كدا وسندت عليه وهي ماشيه....وصلو للبيت.....
عمرو بصلها..هتقدري تطلعي......
بيان بصت للسلم.. بص يعني هحاول و........مكملتش كلامها وشالها هو ..هي اتخضت اوي ومسكت في رقبتو بسرعه بتلقائيه.....
بيان..عمرو...
عمرو كان طالع عالسلم..نعم......
بيان..خلاص ...مفيش.......ابتسم هو وفتح الباب ودخل اوضتها حطها عالسرير بالراحه اوي.....
عمرو بحنية..تمام كدا......
بيان هزت راسها..اه الحمدلله.....
عمرو..تمام غيري هدومك ونا هغير هدومي واجيلك...
بيان..ماشي......
عمرو جاي يمشي بصلها..خدي بالك..... لو مش قادرة خليكي ونا هساعدك
بيان بكسوف..لا متقلقش..روح نت....
عمرو ابتسم.. تمام....وخرج من الأوضة.....حاولت هي تغير هدومها بصعوبه بس قدرت...
دخل عمرو الأوضة وطلع لبس لنفسو وبدأ يغير هدومو.......
مسك فونه ورن علي معتز....
عمرو..الو يا ميزو..فينك
معتز كان في النايت كلوب..احم...نا مع الشله في النايت كلوب....بقولك اي نت فين
عمرو ..فالبيت...مراتي تعبانه شويه....المهم العربيه بتاعتي سايبها عند الدكتور في****روح هاتها عشان هي تعبانه مش هقدر اسيبها
معتز..تمام تمام....المهم..هو نت كلمت حبيبه انهارده
عمرو باستغراب..لا ...لييي.
معتز..حبيبه هنا يا عمرو......
عمرو بصدمه..نعم؟؟..ازاي تخرج منغير اذني
معتز ..مش دي المشكله..دي قاعده مع........
عمرو قاطعه..لا دي المشكله....وطبعا لابسه لبس زي الزفت..اقفل يا معتز ونت كدا كدا معاك نسخه مفتاح العربيه هاتها وحطها فالجراش وروح متطلعش هكون نا نمت.....
معتز بحبش يقولو ع حازم..تمام يا عمرو سلام......
قفل عمرو ورن ع حبيبه....
حبيبه اتنفضت..ينهار اسود ...عمرو بيرن..اكيد عرف اني خرجت منغير ما أقوله.......
حازم..وهيعرف منين......
حبيبه بصت لمعتز..اكيد من زفت معتز...اعمل اي بسس......قامت دخلت للحمام عشان صوت الاغاني.....
عمرو بحده..نتي فين يا حبيبه.....
حبيبه برعب..نا...انا فالبيت هكون فين يعني
عمرو بحده..بردو بتكدبي...حبيبه نتي خرجتي منغير ما تقوليلي واكيد لابسه لبس زفت زيك صح
حبيبه بخوف..عمرو نا
عمرو..متتكلميش معايا تاني..غير لما تعرفي قيمتي. وتعرفي تحفظي اسمي....وقفل في وشها
حبيبه..ييييه....لسه هقعد اصالح بقا......
كان اتعصب اوي عمرو حاول يهدي عشان بيان متزعلش .....
راح عمرو لبيان قرب عليها شويه..عامله اي دلوقتى.......
بيان بهدوء..الحمدلله كويسه 
عمرو حط ايده ع راسها..دافيه شويه......استني متتحركيش......
قام خرج وراح للمطبخ.....طلع فراخ من الفريزر وبدأ يسلق مكرونه ويعمل الاكل....
كانت بيان قاعده عالسرير سمعت أصوات جايه من المطبخ.....قامت كدا وحاولت تروح.....
بيان..عمرو.....
عمرو مبصلهاش وبيقطع طماطم للسلطة..ها
بيان بضحكه..بتعمل اي.......
عمرو ..بعمل الاكل ..وبصلها..اي قومك من مكانك......
بيان..كنت جاية اشوفك بتعمل اي...
عمرو بضحكه..هو الشيف شربيني بيطبخ ادامك.....
بيان بابتسامة وسرحان فيه لانو كان لابس تيشرت ضيق كدا وعضلاته بارزه..لا شيف قمر
بصلها عمرو كدا بابتسامة جميله..نتي اللي قمر......
ابتسمت هي بكسوف كدا .....عمرو ساب السكينه بسرعه وراح حط ايده تحت الميه.....
بيان بقلق..عمرو مالك
عمرو محبش يقلقها..مفيش
عنيها جات ع ايده ..عمرو ايدك اتعو"رت اوي...........
يتبع..................
عمرو بضحكه خفيفه..هو شيف الشربيني بيطبخ ادامك
بيان سرحت في ضحكتو وهو كان قمر اوي ولابس تيشرت ضيق مبين عضلاتو..لا شيف قمر
عمر بصلها بابتسامه..نتي اللي قمر.....ضحكو سوا ومرة واحده ساب عمرو السكي"نه وحط ايده تحت الميه.....
بيان بقلق..اي مالك
عمرو محبش يقلقها..لا مفيش......
بيان عنيها جات ع ايده لقيت صوابعه متعو"ره اوي.....
بيان بقلق وحضن..عمرو.. ايدك متعو"ره 
عمرو..عادي يبنتي ...اهدي كدا......
بيان جريت عليه ومسكت ايده شدتو عالاوضه..لا اهدي اي......تعالي.......
هو بقي شايف قلقها وخوفها عليه ومش مصدق ان في حد بيخاف عليه اوي كدا.......
فلاش باك......
عمرو..يحبيبه قولتلك مش هقدر اسوق بالليل انا.....
حبيبه..عمرو..ما تسترجل شويه..خايف ولا اي
عمرو بصلها بحده..استرجل؟؟...وخايف!!!!
حبيبه..عمومآ لو خايف ...اسوق انا
عمرو ..هو نتي هبله....الطريق دا بيكون وحش بليل ..الساعه ١ بالليل والمرور اصلا قايلين اي حد مش في كامل تركيزه ميسوقش عليه
حبيبه بصتلو..ونت اي مخليك مش كامل تركيزك 
عمرو..يبنتي طول النهار فالشركه وبعد العصر فالجيم هلكت.....
حبيبه..يلا يا عمرو بقا يلا ....
اتنهد عمرو..ربنا يستر....وحط المفتاح وبدأ يسوق لكنه كان هلكان جدا ومش مركز ومع ذلك حاول يركز اوي......
حبيبه كانت مشغله اغاني وعماله تغتي معاها وتر"قص كدا
عمرو بقلق..حبيبه اهدي مش عارف اركز......
حبيبه وبتغني وبتسقف..بس بقا يا عمرو سيبني اتبسط.......
كان في عربيه داخله بسرعه عاليه جدا وعمرو معرفش يتحكم في العربيه بس تفاداها عشان متخبط"ش حبيبه ودراعه اتك"سر وخد الخبطه مكانها
حبيبه بزعيق شديد وخوف.. نت حيو"ان...مش تركز كنت هتمو"تنا
عمرو كان بيتألم لكن تجاهل زعيقها وقال اكيد خايفه ع نفسها عادي
بااك
جابت بيان مطهرات وبدأت تطهرلو الجرح بخوف عليه وهو كان بيبصلها وشايف لمعة الحب والخوف عليها.....لفتلو صوابعه وبصتله
بيان بحنيه وقلق..متعملش حاجه تاني ايدك اتعو"رت اهي......
عمرو بصلها بحب..طب مهو لازم نعمل الاكل
بيان بسرعه..في داهيه الاكل اهم حاجه نت
عمرو استكفي انو يفضل باصصلها بحب وبس ..بصي نا هقوم اكمل وخلاص......
بيان..لا نا اللي هكمل
عمرو بابتسامه..يبنتي نتي تعبانه اوي....خليكي
بيان..لا.....هحاول اخلصو نا
عمرو..طب اي رايك نعملو مع بعض...عشان لانا اتعب ولا نتي تتعبي
ابتسمت بيان..ماشي......وابتسم عمرو وقامو
روحت حبيبه البيت وكانت هتموت من الغيظ 
علا..يبت اهدي بقا
حبيبه بغيظ..لا....نا متضايقه اوي....
علا..لا متخافيش يا حبيبه...هتصالحيه
حبيبه..ازاي بس
علا..يبت كلمتين حلوين وهتعدي
حبيبه بسخريه..نتي متعرفيش عمرو وزعلو..زعلو وحش اوي بجد.....
علا بتفكير..طب بصي نتي بكرا هتروحيلو الشركه و......
عدي اليوم وصحيت بيان الصبح بدأت ترتاح شوية بس هو قالها انهم هيروحو لدكتورة علاج طبيعي.....
صحي عمرو وبدأ يلبس هدومو......
بيان..يعني اجيلك الساعه كام.....
عمرو يظبط لبسه..الساعه 11 تكوني فالشركه تمام
بيان..ماشي
عمرو..والبسي لبس واسع كدا وبلاش الشعرتين اللي بيطلعو من الطرحه دول
بيان بابتسامه.. حاضر......
عمرو بابتسامه..ماشي يستي..يلا هروح بقا عشان ابويا وابوكي مستنيني عشان في اجتماع
بيان..ماشي خد بالك ع نفسك
عمرو بابتسامه..حاضر....ونتي متتاخريش 
بيان بابتسامه..حاضر........
وسابها ومشي......
حبيبه..البس اي يبت
علا..البسي حاجه حلوه كدا ومغريه شويه
حبيبه..لاا..عمرو مش كدا..حازم هو اللي كدا
علا..خلاص البسي اي زفت المهم يتصالح انهارده
حبيبه..ماشي....
وصل عمرو للشركه وخلصو الاجتماع وقاعدين في مكتب راضي
راضي..بيان عامله اي
عمرو..تعبانه شويه حوار عضمها دا هوديها لدكتور علاج طبيعي انهارده
راضي..خد بالك منها وخليك حنين معاها..دي امانه
اتنهد عمرو..حاضر يا والدي
جات السكيرتيره..مستر عمرو..في حد مستني حضرتك في مكتبك
عمرو..هي الساعه كام
راضي..١١ الا خمسه
عمرو..تبقي تلاقيها بيان....وقام راح للمكتب بيبص لقاها حبيبه
عمرو قفل الباب بسرعه بصدمه.. نتي اي اللي جابك هنا
حبيبه بدلع..مهانش عليا اسيبك زعلان مني.......
وصلت بيان للشركه 
بيان..لو سمحتي هو مكتب مستر عمرو فين
السكرتيرة..مين حضرتك
بيان..نا مراتو
السكرتيرة بترحيب..اسفه جدا مكنتش اعرف حضرتك...
بيان بابتسامه..ولا يهمك
السكرتيرة..عالعموم مكتبه الدور التاني تالت مكتب
بيان ..شكرا ليكي ..وطلعت لحد فوق و........
يتبع.......
السكرتيرة..عالعموم مكتبه في الدور التاني المكتب التالت
بيان..تمام متشكرة..وراحه للمكتب
حبيبه..قلبك قسي عليا لي يا عمرو
عمرو بعتاب..عشان زهقت منك ..كل لما اقولك ع حاجه متعمليهاش بردو بتعمليها
حبيبه..يا عمرو نا كنت قاعده زهقانه امبارح ورنيت عليك نت مردتش عليا وكنت عاوزه اخرج لاني كنت زعلانه منك
عمرو افتكر انو مكانش رد عليها فعلا..اه صح..مردتش عليكي بس بردو دا ميدكيش الحق تخرجي من غير مانا اعرف صح
حبيبه..لا مش صح..انا عاوزه اعرف نت لي بقا مردتش عليا...كنت معاها
عمرو بصلها بحده..معاها ازاي
حبيبه..قربت منها يا عمرو
عمرو..اي الجنان دا يحبيبه..نتي تعرفي عني كدا..اكون بحب واحده واقرب من واحده تانيه انا لايمكن أقرب من واحده غير ما كون بحبها
حبيبه بابتسامه..يعني نت بتحبني زي ما بحبك يا عمرو
عمرو..حاسس اني بحبك اكتر يا حبيبه ...
حبيبه حطت ايديها ع رقبتو..بس نا بقا بحبك اكتر من اي حد في الدنيا
ابتسم عمرو ليها..آخر مره اقولك حاجه ومتسمعيش الكلام
حبيبه ..حاااضر اخر مره....
عينه جات ع الكميرات لقا بيان طالعه للمكتب
عمرو اتخض اوي ميعرفش لي..ينهار اسود...بيان طالعه
حبيبه بصتله باستغراب..ومالو يعني ما هي عارفه علاقتنا
عمرو بتجاهل كلامها..نتي لازم تختفي دلوقتي
حبيبه بصدمه..في اي يا عمرو..دا ابوك لما كان بيجي كنت بتسيبني عادي خايف منها لي
عمرو بيشدها..مش وقتو كلامك دا ..واخدها للباب التاني..انزلي بسرعه من هنا..يالا لسه هتبصيلي
حبيبه بقت مش مصدقه نفسها من الصدمه وخرجت ومشيت وهتموت من الغيظ.......
عمرو كان خايف اوي تشوفها ميعرفش لي خاف اوي كدا........
خبطت بيان بكسوف خفيف..
عمرو..ادخل
بيان دخلت بابتسامه جميله عمرو ابتسم تلقائيا..تعالي يا بيان..اي عامله اي دلوقتى 
بيان بتقعد عالكرسي..الحمدلله احسن شويه 
عمرو كان لسه باين عليه التوتر..ونتي..احم...يعني جيتي ازاي
بيان باستغراب..مالك يا عمرو مهو السواق جابني.. هو بابا واونكل راضي هنا
عمرو..اه فالمكتب اللي جنبنا...تعالي سلمي عليهم وبعدين نروح للدكتور 
بيان..ماشي يلا........
وراحو سلمو عليهم..
راضي..عمرو عامل معاكي اي يا بيان.....
بيان بصت لعمرو..الحمدلله يا عمي..هو بيعاملني كويس بصراحه 
راضي..إن ضايقك بس في اي حاجه قوليلي ونا هجيلكو فثانيه اروقو.....
ضحكت بيان وعمرو ..شويه وخرجو ....
كانت حبيبه هتموت من الغيظ فضلت واقفه تحت مستخبيه ورا شجرة..لقيتهم خارجين من الشركه وعمالين يضحكو مع بعض..راح عمرو فتح لبيان باب العربيه وركبو ومشيو
حبيبه بغلل شديد..يالهوي...ماشي يا بيان الكل"ب انا هوريكي......وروحت
وصلو لحد دكتوره العلاج الطبيعي.....
الدكتورة..بصي هو كل دا يتحل بالعلاج والتمرين
بيان..تمرين..تمرين ازاي..اروح جيم يعني
الدكتوره.. مش لدرجة جيم يعني تمرينات فالبيت عادي لو عندك حد بيفهم شويه في الحاور دا هيفيدك.. وبصت لعمرو..جوزك ماشاءالله شكلو رياضي..
عمرو..يعني علي ادي
بيان بضحكه..دا بايت في الجيم دا
الدكتورة بابتسامه..خلاص..هو بس اول ما تصحي كام تمرين كدا وقبل ما تنامي بردو..بس تمرينات خفيفه متجهديش نفسك..وزودي من البروتينات والحاجات اللي فيها كالسيوم
عمرو..تمام يا دكتوره..سيبيلي نا الموضوع دا........
عدي الوقت وجهه الليل
بيان..يعني هبدأ تمرين من بكرا
عمرو..اه هتعملي كام حاجه خفيفه بس يفكو جسمك زي ما الدكتوره قالت..بس اهم حاجه تاكلي كويس
بيان..حاضر هحاول...نت هتخرج
عمرو..اه اصحابي عاوزيني
بيان بصتلو بزعل..اصحابك ولا حبيبه......
عمرو بصلها ومعرفش يرد..بصي...
بيان قاطعته.. براحتك.......
عمرو بسرعه..لا صدقيني مش حبيبه..هي اصلا بتبعد عني الفترة دي لأنها حاسه اني بقيت افكسلها
بيان..بجد؟!
عمرو..اه بجد..مش هكدب عليكي..بس صاحبي معتز نتي عارفاه عاوزني اقعد معاه
بيان..بس متشر"بش
عمرو..لا نا اصلا مبشربش بس هي جات غلطه المره اللي فاتت..نتي بس خدي بالك من نفسك
بيان ..حاضر
عمرو..ولو عوزتي تنامي نامي متستنيش
بيان..هو نت هتتاخر
عمرو..لا هحاول اجي بدري متقلقيش
بيان..ماشي......
عمرو بابتسامه..يلا عاوزه حاجه
بيان..لا تسلم
حط ايده ع خدها بخفه..باي
بيان ابتسمت..باي......ومشي وهي حطت ايديها ع خدها مكان لمسته ..هي فعلا بتعشقه.....لكن للأسف متعرفش هو بيفكر ازاي
كان سايق عمرو ووصل لبيت حبيبه ونزلتلو..وميعرفش لي كدب ع بيان
عمرو..مالك
حبيبه بحده..نت ازاي تخرجني من المكتب بالطريقه دي الصبح
عمرو اتردد يقول اي..معرفش بس حسيت انها ماينفعش تشوفنا كدا
حبيبه..لا يعمرو نت بتخاف منها
عمرو بحده وعصبيه..حبيبه مش ملاحظه انك بقيتي تطاولي عليا كتير
حبيبه..والله مش قصدي..متزعلش
عمرو..تمام..تعرفي بقا تخر"سي لحد ما نوصل
وشغل العربيه ومشي وهي كانت خايفه تكلمو وهو مش طايق يكلمها
عمرو لنفسو..هو نت بتحب حبيبه..ولا مشدود لبيان ولا صعبانه عليك بيان ولا مجرد متعود علي حبيبه ولا مبتحبش حد اصلا...نت عاوز اي بالظبط...وكان سرحان عن الطريق ..جاي يحود عمل حاجه غلط خليته خبط في عمود وبردو تفادا الخبطه عشان متجيش في حبيبه وهو اللي اتخبط جامد....لكن اغم عليه
حبيبه بخضه شديده..عمرو.....عمرو.......
يتبع........
عمرو لنفسه..هو نت بتحب حبيبه ولا مشدود لبيان ..ولا بيان صعبانه عليك ولا مجرد متعود ع حبيبه ..ولا مبتحبش فيهم حد اصلا...نت عاوز اي بجد انا مبقتش فاهمك ....كان سرحان عمرو وغفل عن الطريق ..جاي يحود داس ع حاجه غلط خليته خبط عمود لكن كالعاده حاول يتفادا الخب"طه عشان متجيش في حبيبه وجات فيه هو لكنو اغم عليه...
حبيبه بصراخ وخضه شديده..عمرو.....عمررررو......وبدأت تهز فيه وهي مرعوبه ..قامت خرجت من العربيه واتصلت ع معتز صاحبهم 
معتز بخضه..بتقولي اي ،..انتو فين
حبيبه بتعيط اوي بانهيار..احنا ع طريق****
معتز بيلبس هدومو في ثانيه..نا قولتلو متتنيلش يمشي من الطريق دا بليل..روحي يا شيخه منك لله...
حبيبه..نت بتتكلم معايا كدا لي
معتز بزعيق شديد..اقفلي اخلصي ...جاتك القرف......وقام لبس بسرعه وخرج باقصي سرعه عشان يلحق صاحبو.....
كانت بيان قاعده تفرج عالتلفزيون وملفوفه في بطانيه كدا..الساعه جات ١ وهو لسه مجاش
بيان بقلق..هو اتأخر لي كدا....بدأت اقلق...هرن عليه......ورنت عليه و.......
كانت حبيبه ومعتز قاعدين برا ادام الاوضه وهو دخل اوضه في المستشفي.....
معتز واقف هيمو"ت من الرعب ع صاحبو وعمال رايح جاي في المستشفى 
حبيبه بردو قلقانه بس ع نفسها اكتر من اللي كان ممكن يحصلها .....وكان معاها كل حاجة عمرو......رن الفون بتاع عمرو لقيتها بيان
حبيبه ردت..الو.....
بيان زعلت اوي لما سمعت صوتها..مين معايا
حبيبه..انا حبيبه يا بيان نعم.....
بيان دموعها نزلت انو كدب عليها وكمان بيخليها ترد مكانو يعني كانو بيقول لبيان هي حبيبتي ..هو عمرو فين
حبيبه بصوت عالي نسبيا..متسيبيه فحالو بقا يا شيخه من يوم ما عرفك مشفناش يوم حلو جاتك القرف....
انتبه معتز ليها وقرب عليها..نتي بتكلمي مين
حبيبه..دي الزفته اللي عمرو متجوزها....
معتز شد منها الفون..نتي معندكيش د"م....ورد هو ع بيان اللي كانت غرقانه في دموعها.....
معتز..الو يا بيان
بيان بصوت مقطع..هو عمرو فين يا معتز
معتز اتنهد..بصي امسكي بس أعصابك...هو عمل حاد"ثه 
اتنفضت بيان برعب ونسيت حبيبه اصلا..اي..بتقول اي ..وهو عامل اي ونتو فين
معتز..اهدي عشان خاطري متندمنيش اني قولتلك...احنا في مستشفي ***
بيان جريت ع اوضتها..نا جيالكم حالا
معتز..تعالي مع السواق رني عليه هيجيلك متخرجيش لوحدك فاهمه
بيان برعب ع عمرو..حاضر حاضر..
معتز،،واوعي حد من اهله يعرف..متنسيش مرض عمك راضي
بيان..حاضر حاضر...سلام.....ولبست في ثانيه واحده ورنت ع السواق وجالها فعلا واخدها للمستشفى 
حبيبه..هو نت بتقولها لي احنا ناقصين قرف....
معتز مش طايقها..بقولك اي نا اصلا مش طايقك
ضحكت حبيبه بسخريه..متطقنيش يخويا نا مالي بيك..انا بتكلم ان عمرو اصلا مبيطقش البت دي تقوم هتخليها تيجي 
معتز..ونتي لي بقا واثقه اوي كدا انو مبيطيقهاش
حبيبه بغرور..عشان بيحبني انا وبس نا واثقه من كدا
معتز..طب ونتي بقا بتحبيه
حبيبه..اكيد طبعا بحبو
معتز..اومال بتخرجي مع حازم لي تاني ..انتو مش سايبين بعض قبل ما تكلمي عمرو 
اترعبت حبيبه جدا..هو...نت بتقول اي
معتز بحده..حبيبه نا بس مقولتش لعمرو عشان ممكن يقت"لك ويق"تل حازم بتاعك دا ونا خايف ع صاحبي مش اكتر فاهمه
سكتت حبيبه ومبقتش عارفه تقول اي وبصت للارض وراحت قعدت مكانها
وصلت بيان وهي بتجري لحد معتز..هو فين يا معتز ونبي طمني عليه
معتز بيهديها..طب ممكن بس تهدي ...الدكتور لسه معاه جوه متقلقيش
بيان بتاخد نفسها بالعافيه وبتحاول تهدي نفسها..حاضر..ههدي اهو...ههدي 
معتز بقلق..نتي كويسه
هزت راسها بيان وبتتنفس بصعوبه....
معتز..طب حاولي تهدي ظبطي نفسك واهدي ...اهدي
بدا نفسها يتظبط وهديت شويه ...
معتز..تعالي اقعدي عالكرسي دا ..واهدي
راحت قعدت عالكرسي جنب حبيبه
حبيبه بصتلها بقرف..يا دلعو
مردتش عليها بيان لان قلقها ع عمرو اكبر من انها ترد ع واحده زي دي.....
عدي الوقت وخرج الدكتور جريت عليه بيان ومعتز لكن حبيبه كانت بتكلم امها
بيان برعب..خير يا دكتور..جوزي مالو
الدكتور..متقلقوش ..هو بس كان إغماء نتيجه الخبطه وعندو جزع في رجلو مش اكتر
بيان براحه..الحمدلله 
معتز كان بيبص ع بيان وشايف كمية الحب اللي في عنيها لصاحبو ومبسوط
معتز لنفسه..ياما نفسي تعرف كل واحده فيهم ع حقيقتها..عم راضي كان عندو حق بجد
معتز..طب ينفع ندخله 
الدكتور..اه طبعا اتفضلو 
معتز..طيب ادخلي نتي يا بيان ونا هنزل أحاسب واجي
بيان..ماشي ماشي....ودخلت بيان وكانت مدمعه خفيف وقفلت الباب وراها
عمرو كان بيظبط المخده وراه وشافها اتكلم بهدوء..تعالي يا بيان.....
بيان مقدرتش تمسك نفسها جريت عليه حضنتو اوي وعيطت بصوت بسبب خوفها عليه وكانت ناسيه حبيبه اصلا انها كانت معاه....
عمرو مبقاش عارف يعمل اي..بادلها الحضن تلقائيا واتكلم بحنيه..اهدي بس يا بيان ..متقلقيش يا حبيبتي نا كويس
بيان عيطت اكتر وبتتكلم بصوت مقطع..نا...كنت همو"ت...من الرعب عليك 
عمرو ابتسم خفيف وغمض عينه باستمتاع من حضنها اللي حس فيه براحه شديده وغمض عينه واتكلم بحنيه..طب اهدي بس نا كويس والله
بيان بعياط اكتر..نا بحبك اوي يا عمرو
عمرو فتح عينه ومعرفش يرد عليها ...طبق ايده عليها اكتر وشدها شالها قعدها جنبو عالسرير ولسه حاضنها وفضل يمشي ايده ع ضهرها بحنيه شديده...خرج وشو من حضنها حاجه بسيطه وبصلها شويه في عنيها ..جالو احساس انو عاوز يبو"سها اوي...قرب عليها با"س شفايفها برقه وحنيه ومكنش قادر يمنع نفسو..وهي كمان مش قادرة تمنع نفسها عنو ..بعدها بشويه بعدو وبصلها بابتسامه وهي كانت مكسوفه اوي ودموعها لسه منشفتش من ع خدها...مسحلها دموعها بهدوء خفيف..
عمرو بهدوء وحنيه..اهدي يا حبيبتي 
بيان مش مصدقه الكلمه..حبيبتك
عمرو لسه جاي يتكلم دخلت حبيبه اللي كانت مراقبه كل دا....
حبيبه بزعيق وعصبيه..الله الله يا عمرو..اي اللي نت بتعملو دا فهمني.....
بيان وافتكرت رد حبيبه عليها وكدب عمرو و......
يتبع...........
حبيبه بعصبيه شديده..الله الله يا عمرو..اي اللي نت بتعملو دا فهمني
بيان وفاقت من غفلتها وافتكرت كدبو عليها وان حبيبه هي اللي ردت عليها لما رنت عليه
عمرو..حبيبه اهدي كدا احنا في مستشفي
حبيبه زعقت اكتر..مستشفى..نت بتخوني يعمرو...
بيان قامت وقفت..لا لحد كدا وكفاية نتي عبيطه نا اللي مراتو يعني المفروض لو حد هيزعق يبقا انا لأنك دخلتي عليا نا وجوزي 
حبيبه بغيظ شديد..جوزك....جوز مين يبت نتي...دا ولا بيطيقك ولا بيطيق يبص في وشك
بيان اتضايقت بس حاولت تبان قوية..ملكيش دعوه المهم هو متجوز مين 
حبيبه..متجوزك نتي..بس عشان ابوكي الناقص هو اللي قال لعم راضي انك بايرة وعاوزه تتجوزي اي حد
بيان اتكس"رت اوي ومش عارفه هل الكلام دا صح ولا غلط ولو صح حبيبه عرفتو منين..عيونها دمعت
بيان بزعيق شديد ودموع..نتي أقذر انسانه نا شوفتها فحياتي 
حبيبه ضحكت بسخريه..ايي....شكلي جيت عالجر"ح اوي
عمرو اتعصب اوي وشخط رعبهم هما الاتنين..كفايه...اخر"سو بقا نتو الاتنين ..حبيبه..بتقولي ايي
حبيبه بزعيق..اسمع بقا...نا تعبت من البت دي ..نت هتطلقها خلال الأسبوع دا والا تنسي ان فحياتك واحده اسمها حبيبه..واخدت شنطتها ومشيت
كانت واقفه بيان دموعها نازله اوي وبتفتكر السبب اللي آخرها فالجواز وكمان السبب اللي خلاها تتعلق بعمرو بسرعه....
فلاش باك....
بيان بفرحه..يعني خلاص يا عبدالرحمن كلها شهرين وهنتجوز
عبدالرحمن..اه يحبيبتي..خلاص بعد قصه الحب دي كلها اخيرا هنتجوز 
بيان..مهو مينفعش بردو فالاخر منتجوزش..ولاد عم وبنحب بعض ومخطوبين من سنتين ومنتجوزش
عبدالرحمن..عندك حق..يلا نا هروح بقا وبكرا هجيلك بدري عشان اخدك الجامعه فسكتي
عدي اليوم وكانت بيان مستنيه عبدالرحمن يجي وجهه فعلا وباين ع وشو الزعل
بيان..مالك يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن..احم بيان نا...جالي عقد سفر في دبي
بيان بقلق..امتي يعني
عبدالرحمن..بصراحه نا كنت مقدم عليه من فترة بس جالي الرد امبارح
بيان..وازاي متقوليش 
عبدالرحمن..بيان..هي سنه وهرجع
بيان بزعل شديد..وفرحنا اللي كمان شهرين 
عبدالرحمن..آسف يا بيان ..مش هقدر اضيع فرصه زي دي من ايدي ..حقك عليا.....
وسافر عبدالرحمن وفضلت بيان مستنياه السنه ..والسنه جابت سنه لحد ما عرفت انو اتجوز وهيعيش هناك
دخلت بيان في حالة اكتئاب شديده فضلت كام شهر تقريبا والدكتورة النفسيه اللي كانت بتتابع معاها....فهمتهم انها كل مشاكلها هتتحل لو اتجوزت بس حد يكونو واثقين فيه انو لايمكن يسيبها ..وهي قلبها وعقلها مهيئين انها تقع فالحب بسرعه بس لشخص تحس معاه بالأمان او تحبو وتثق فيه
وكان فيوم بيتكلم مصطفي ابو بيان مع راضي وحكالو ..عشان كدا راضي أصر انو يخدم صاحبو وغصب علي عمرو لكن بيان متعرفش حاجه عشان الدكتوره منعت ان اي حد يفكرها بحاجه فالماضي لأنها ممكن يجيلها صدمه عصبيه......وللأسف حبيبه صحت كل ذكري وحشه في قلبها وعمرو كان حاكي لحبيبه كل حاجه 
باااك
فاقت بيان من تفكيرها وبقا كل جسمها بيترعش لما افتكرت اللي عبدالرحمن عملو فيها حست انها خايفه اكتر عمرو يعمل فيها زي عبدالرحمن ويسيبها بعد ما حبيتو..عياطها زاد اكتر لانها حست ان كلام حبيبه صح فعلا 
عمرو كان بيتكلم معاها لكنها ولا سامعه ولا كلمه غير عقلها وبس......مقدرتش تتمالك نفسها وقعت فالارض
يتبع.......
وقعت بيان فالارض...
عمرو اتنفض..بيااان.....بيااان.....وحاول يقوم بس رجله متجبسه ...
جهه معتز بسرعه عالصوت بخضه شديده..اي يا عمرو..اي دا بياان
عمرو بقلق شديد..روح بسرعه نادي لممرضه تيجي تشوفها نا مش عارف اقوم
معتز..حاضر متقلقش...وخرج بسرعه اوي وجات فعلا الممرضه و.......
عدي الوقت وخرج عمرو من الاوضه ساند عالبتاعة اللي بيسندو عليها دي فالمستشفى...فضل واقف جنب معتز أدام الاوضه اللي فيها بيان
معتز..هو اي حصل يا عمرو
عمرو بزعل..بيان عرفت كل حاجه 
معتز..كل حاجه اللي هي اي
عمرو اتنهد..بص كان في حوار كدا مكنش المفروض تعرفه خالص بس للاسف عرفته
معتز..وعرفته منين
عمرو..من حبيبه
معتز ..وزفته دي عرفت منين
عمرو بصله بحده..زفته اي متلم نفسك يا معتز
معتز..اخلص يا عمرو حبيبه عرفت منين
عمرو اتنهد بحزن..نا اللي كنت قايلها
معتز خبط ايده ع وشو..يبني نت غبي....
عمرو..اهو اللي حصل بقا
معتز..طب وهتعمل اي..لو ابوك أو ابوها عرفو حاجه...نت هتتروق
عمرو..بجد تعبان ومش عارف اعمل اي 
معتز..بيان كويسه يا عمرو صدقني
عمرو..بيان ست الكل ..وزي القمر وحنينه جدا وفيها كل حاجه حلوه ممكن تتخيلها وبتحبني كمان...بس انا بحب حبيبه وبس
معتز ..عمرو نت لازم تعرف بقا حبيبه دي تبقا اي
مكملش الكلمه وخرجت الممرضة 
عمرو بسرعه..ها طمنيني
الممرضة..هي زي الفل وفاقت دلوقتى...مفيهاش اي حاجه 
عمرو بص لمعتز باستغراب..يعني مبتعيطش ولا زعلانه ولا اي حاجة 
الممرضة..بقولك زي الفل ..هي بس مرهقه شويه ودا العادي..تقدر تدخلها عن اذنك
عمرو..اي دا بقا..مش المفروض جالها حالة عصبيه وكدا 
معتز..معرفش..طب خشلها نت ونا هستناك هنا
عمرو..ماشي يا ميزو...وسند لحد ما دخلها هي كانت بتعدل حجابها أدام المرايا 
عمرو باحراج..احم....بيان
بصتلو بيان بدون رياكشن..اهلا يا عمرو...رجلك عاملة اي
كان عمرو مستغرب جدا هي ازاي محصلهاش حاجه..يعني كويسه بسند وماشيه
بيان..طب اي هنروح انهارده ولا هتحتاج تقعد
عمرو باستغراب اكتر..بيان نتي كويسه
بيان..نا زي الفل يا عمرو ....مالك
عمرو..طب خلاص...اه هنمشي دلوقتى 
بيان..طب يالا...ولا هتمشي مع حبيبه 
عمرو اتنهد..لا حبيبه مشيت ..همشي معاكي
بيان ضحكت بسخريه..عشان حبيبه مشيت فبيان موجوده...يلا يا عمرو
عمرو معرفش يرد بس هي دي فعلا الحقيقة عند عمرو........
وصلو لحد البيت بغد ما معتز وصلهم لحد البيت ومشي.......
روحت حبيبه وهي غاية فالعصبيه
علا..مالك يبنتي
حبيبه..عمرو...شوفتو بيب"وس الزفته بيان مراتو
علا بضحكه..مهي مراتو يبنتي عادي
حبيبه بزعيق..عادي اي هو واعدني انو مش هيقربلها اصلا
علا..لو حطيتي اتنين أعداء تحت سقف واحد هيبقوا حبايب
حبيبه بصتلها بخوف..قصدك انو ممكن يكون حبها
علا..ممكن....
حبيبه..لا طبعا عمرو ليا نا وبس
علا..مهو عشان يبقي ليكي وبس لازم تطلقيهم من  بعض
حبيبه حطت ايديها ع دماغها..بقولك اي نا مش قادره أخد قرار ولا افكر..هخرج مع حازم شويه عشان افك.......
كانت بيان بتساعد عمرو يقعد عالكنبه في الصاله الساعه تقريبا ٣ بليل ...وحطتلو مخده تحت رجلو ورفعتهالو كدا
بيان..حاجه تاني
عمرو..بيان نا اسف بجد علي اللي حبيبه قالتو 
بيان جزت ع سنانها..نا بقولك نت عاوز مني حاجه تاني
عمرو..بيان،،نتي ازاي هادية كدا نتي مش زعلانه مني و..
بيان قاطعه بحده..نت اقل من اني ارد عليك
عمرو..نعم؟؟
بيان بحده اكتر..اي مسمعتش ..بقولك انك اقل من اني ارد عليك..نت مش راجل اصلا...لما تفشي سري وتقولو للواطيه بتاعتك دي تبقي مش راجل 
عمرو..بيان احترميني شويه....واحترمي نفسك عشان مزعلكيش
بيان بسخريه..مش لما تحترم نفسك نت الاول....
عمرو بحده..بياان
بيان بزعيق وعياط..نا خلاص كرهتك ومبقتش اطيقك..نا عاوزه اطلق منك نت بجد كرهتني فيك
عمرو بحده وفقد اعصابو..انا اصلا عاوز اطلقك نا مش طايقك اصلا ع رأي حبيبه 
بيان اتوجعت اكتر وزعقت اوي..نا هكلم بابا بكرا يجي يخلصني منك...بكرهك......
وسابته ودخلت الاوضه فضلت تعيط اوي وبتكتم عياطها عشان ميسمعش ضعفها ......
عدي الوقت وكان عمرو قاعد مضايق انو جرحها كدا بالكلام وهي في اوضتها ع حالها ومخرجتش ...رن جرس الباب وكانت الساعه تقريبا ٤ الفجر ...قام هو وسند كدا لحد ما فتح الباب
معتز..عمرو عاوزك
عمرو باستغراب شديد..الساعه ٤ الفجر ..نت كويس
معتز..عمرو..في حاجه نت لازم تعرفها
عمرو بقلق..قول يبني اخلص
معتز..عمرو..حبيبه وحازم لسه بيتكلمو وبيتقابلو كمان.......
عمرو مصدقش طبعا..نعم....نت بتقول اي
معتز.. بقولك بشوفها مع بعض علطول في النايت كلوب ونت مش موجود
عمرو بحده..نت اتجننت يا معتز ..نت ازاي تقولي اصلا كدا...
معتز..نا بقولك عشان نت صاحبي والبت دي مبوظه اسمك ولازم تسيبها يا عمرو عشان مش محترمه وكمان نا مصورهم مع بعض
عمرو باندفاع شديد..نت كداب
معتز بصدمه من صاحبه..نعم
عمرو باندفاع اكتر..الظاهر ان حبيبه عندها حق انك عينك منها..صدقني يا معتز نا لو سمعتك بتتكلم عنها تاني هنسي انك صاحبي اصلا وهتشوف واحد تاني خالص
معتز بقا في ذهول للدرجة دي مصدقها و......
يتبع.......
عمرو بحده..اسمع بقا يا معتز...لو جبت سيرة حبيبه ع لسانك تاني صدقني نا هنسي اننا اصحاب اصلا وهتشوف واحد تاني خالص ..سامع
معتز بقا في ذهول ومش مصدق ان دا عمرو هو ازاي واثق فيها اوي كدا..نت بتقول اي يا عمرو...وزعق اوي..نت سااامع نت بتقول ايي
عمرو بحده اكتر..ايوه سامع..حبيبه دي خط أحمر فاهم
معتز زعق اوي..نت غبي...اغبي انسان شوفتو في حياتي.....انا اي مصلحتي يا عمرو اني اخليك تسيبها
عمرو مفكرش واتكلم..هي ديما كانت تقولي انك عينك منها
ضحك معتز بسخريه شديده..ونت صدقتها
عمرو..بعد كلامك دا..اه هصدقها
معتز بزعل شديد ع صاحب عمره..يبقي خلاص يا صاحبي..نت اللي خلصتها....
عمرو ..معتز..نت جاي تقولي حب عمرك بتخو"نك وكل الكلام دا وعاوزني اصدقك من غير حتي دليل
معتز..الحوار مش دليل يا عمرو..الحوار انك مكدب صاحب عمرك وكمان بتقولي عيني منها..نت خلاص خلصتها بيننا يا عمرو
عمرو سكت شويه و..طب نت بتقول معاك صور ليها مع حازم الزفت..وريهملي ونا هصدقك طبعا
معتز بصلو بزعل شديد..مش هوريهملك يا عمرو..عارف لي...عشان اللي بيني وبينك اكبر من اني أوربك صور..كلمتي المفروض تبقي سيف ليك ومتحتاجش اصلا تدور ورا كلامي...هو نت فاكر يعني اي صاحب بجد يا عمرو..صاحبك يبقي دراعك..سندك لو يوم ميلت صاحبك سرك صاحبك دا  هيخاف عليك اكتر من نفسك حتي..هيصدقك مش هيكدب حتي لو قولتلو نا كنت بطير أمبارح....هي دي الصحاب يا......يا صاحبي...انا همشي ..
عمرو مسكو بسرعه..معتز...عشان خاطري اهدي لازم نتكلم
معتز زق ايده..ابعد عني يا عمرو..نت خلاص ناهيتها...خليك مع حبيبه اللي هتخسرك مراتك وابوك وشركتك وأهلك...واديها بدأت بصاحبك..وخبط ع كتفو..سلام يا صاحبي.....وسابو ومشي....بقي عمرو واقف مش عارف يعمل اي بس كلام معتز وجعو اوي ..قفل الباب بص عالاوضه اللي فيها بيان بحزن وحس انو تفكيرة باظ ودماغه وجعتو...راح قعد عالكنبه تاني ..تعب من التفكير وغلبه النوم........
الصبح صحيت بيان وهي ع وشها الحزن وبس ..غسلت وشها واتوضت وصلت ...خرجت للصاله لقيتو نايم عالكنبه ونومته مش مظبوطه ..قربت منو شويه بتردد...عدلتو وهو نايم ورفعتلو رجلو..كانت بتعدلو المخده صحي هو وفتح عينه وهي كان وشها قريب منو اوي ...بصتلو كدا وهو باصصلها وبس ....جات تمشي مسك ايديها وثبتها انها متقدرش تمشي
بيان..عمرو لو سمحت ...
عمرو..انا اسف لكل كلمه قولتهالك وزعلتك 
بيان كانت قالبه وشها جدا بسبب حزنها..ماشي سيبني بقا
عمرو..بيان...صدقيني مخدتش بالي اني بقولك كدا...بس نتي زعقتي اوي
بيان دمعت..عمرو ممكن تسيبني...انا مش حابة قربك مني
عمرو قربها عليه اكتر..بس انا بحب قربك
بيان بدموع..كداب..نت بتحب حبيبه يا عمرو وقربها منك..متضحكش عليا
عمرو اتنهد..بيان انا.....
قاطعته بيان..سيبني يا عمرو لو سمحت......سكت عمرو دقيقه وبعدها سابها وهي بعدت بسرعه وجريت عالاوضه وفضلت تعيط اوي ....
عدي كام يوم عالوضع دا عمرو وبيان مش بيتكلمو اصلا ومعتز مبيردش ع عمرو خالص وفعلا زعلان منو جدا...
حبيبه بتكلم عمرو كتير وهو بتكلمها بس ديما حاسس انو في حاجات كتير ناقصاه ..اهمها صاحبو معتز ...وديما حاسس ان حضن بيان وحشو اوي ...رجلو خفت وبقا يقدر يخرج عليها...كان بيلبس عشان الشركه الصبح.....
صحيت بيان من النوم مكلمتوش ودخلت الحمام ..شويه وخرجت
عمرو..عامله اي يا بيان.....
بيان بصتلو ومردتش وكانت بتعمل حاجة فالمطبخ 
عمرو..بيان بقالك فترة مش بتكلميني ولا حتي بتردي عليها...
بيان..ونت عاوزني اكلمك لي..ماعندك اللي بتكلمها كل يوم
عمرو..بيان نتي لازم تعملي التمرينات زي ما الدكتوره قالت
بيان بصتلو بحده..عمرو تعرف تخليك في حالك وملكش دعوه بيا خالص..وتعرف حاجه احنا إيمنا مع بعض معدوده فخليها بقا يعدو بسلام
عمرو باستغراب شديد..أيامنا معدوده؟؟...اي اللي بتقوليه دا
بيان..زي ما سمعتك...وهتعرف يا عمرو قريب اوي اني مش بقولك اي كلام وخلاص...صدقني نت لسه متعرفنيش
عمرو..بيان مالك..ماحنا عايشين عادي لي عاوزانا نبعد
بيان..ايي...هي مش حبيبه قالتلك اسبوع وتطلقني والا تنساها..اي هو نت قررت تنساها
عمرو اتنهد..نتي بتفكري في اي بيان
بيان..كل خير...بفكر فاللي هيريحنا....يلا امشي بقا..بجد مبقتش اطبق اشوفك....وسابتو ودخلت الاوضه وعيطت اوي لان كل كلامها من ورا قلبها بس بتكتم عياطها عشان ميسمعهاش ويعرف انها لسه بتحبو.....
عمرو فضل واقف خايف شويه..هي ممكن تعمل اي بس....يارب أقف معايا....معتز بجد وحشني اوي
وصل عمرو للشركه...
عمرو..فين راضي بيه ومصطفي بيه
السكرتيرة..مجوش يا مستر عمرو....
عمرو باستغراب شديد..ازاي بس اول مرة يعملوها
السكرتيرة..ايوه يا فندم..نا كنت هسال حضرتك عليهم اصلا بجد قلقت
عمرو..طب ومعتز جهه
السكرتيرة..لا بردو يا فندم
اتنهد عمرو بزعل..طب رحي هاتيلي قهوه......رن ع ابوه ومردش وبردو ع مصطفي ومردش ..رن ع رغد اختو ..
عمرو..اي يا رغد ...بابا فين
رغد..معرفش يا عمرو نا مطبقه في المستشفى من امبارح كان عندي ورديه
عمرو..طب يحبيبتي ربنا معاكي
رغد..ونت وبيان عاملين اية 
عمرو اتنهد..هبقي احكيلك يا رغد ...يلا اقفلي عشان عندي شغل.......
خلص عمرو شغل بس بليل وخرج راكب العربيه رنت عليه حبيبه 
حبيبه..نت فين يا عمرو
عمرو..خلصت شغل وهروح
حبيبه..يعني مش هتيجي النايت كلوب 
عمرو بتعب..لا مش هاجي..ونتي كمان اوعي تروحي فاهمه
حبيبه..معقول بردو يا حبيبي هروح منغيرك متقلقش
عمرو..طب يلا سلام....
حبيبه..سلام.....هفف مش جاي الحمدلله 
حازم..اشطا ولا معتز كمان هنا..يلا بقا نقوم نرق"ص شويه.....
حبيبه بضحكه..اشطا يلا.....
كان عمرو خلاص مروح البيت...افتكر كلام معتز...طب وفيها لما اروح واشوفها كدا بتخرج من ورايا ولا اي...ولف العربيه وراح لحد هنا
قفل العربيه ونازل..هو نت مش واثق فيها فعلا ..ولا نفسك صاحبك يطلع مبيكدبش ولا اي...هووف نا هدخل عشان ارتاح..خايف لما ادخل مرتاحش واتعب اكتر......دخل عمرو جوه وزمايله سلمو عليه....بيبص عالمسرح لقا حازم وحبيبه بير"قصو مع بعض وحازم بيحضنها وبيحط ايده ع جسمها وهي بترقص وفرحانه عادي.....عمرو بصلهم كدا ونار خرجت من عينو ..
عمرو زعق وصوتو اعلي من الأغاني.. حبيييييبه
حبيبه اتنفضت برعب والاغاني اتقفلت بسرعه ..فضلت حبيبه تبصلو برعب شديد وحازم كمان اللي كان هيموت من الرعب 
قرب عليها عمرو اوي وفضل يبصلها باستحقار شديد...
حبيبه كانت بتترعش ومرعوبه..عمرو بالله عليك متفهمش غلط نا بس كنت 
عمرو رفع ايده وضر"بها علي وشها بالقلم وقعت فالأرض والكل اتلم حواليهم 
عمرو بصلها وهي عالارض كدا وقلبو كان موجوع اوي ع صاحبو وكمان ع حبو..نتي اقل من الحشرة بجد..انا مش مصدق اني كنت بحب واحده زيك
حازم كان واقف مرعوب....قرب عليه عمرو..نا مش هعملك حاجه..عشان بس العيب مش عليك....وبص ع حبيبه..هي لو كانت بتصوني عمرها ما كانت خلت راجل..ولا راجل اي ..عمرها ما كانت خلت عيل زيك يقرب منها او يبصلها اصلا......
حبيبه كانت بتعيط جدا بصوت وهي عالارض ومرعوبه منو.....
عمرو..خلاص كدا يحبيبه ...مبقاش ليكي ذرة احترام واحده عندي .....اشبعي بيه بقا.....وجاي يمشي مسكت رجلو 
حبيبه بذل ..ابوس رجلك يا عمرو متسيبنيش انا بحبك ومقدرش اسيبك
عمرو بصق عليها وزقها جامد وبصلها باحتقار شديد وسابها ومشي.....
فضلت هي تعيط اوي والكل بيبصلها بقرف وبيتكلمو عليها حتي حازم سابها ومشي وهي حست انها خسرت كل حاجه و....
خرج عمرو وهو قلبو موجوع ع صاحبو اوي انو كدبو ..إنما حبيبه هو خلاص رماها من قلبو ومبقاش طايقها فضل يخبط علي الدريكسيون جامد بغيظ شديد وقرر انو هيعمل اي حاجه عشان بس صاحبو يرضي عنو تاني.....نزل من العربيه وهو مبسوط بس انو هيشوف بيان..نفسو بجد يترمي في حضنها ويحكيلها كل حاجه وهي تحضنو اوي وتطبطب عليه وينام في حضنها..عاوز يهرب من الدنيا لحضنها وبس.......
طلع عمرو وبيفتح باب البيت لقا ابوه وابو بيان ومعاهم راجل كمان شكلو مأذون وامو وختو وكلهم قاعدين وبيان واقفه باصه ليه بقوة ..
عمرو كان باين عليه التعب وعيونه نازل منها دموع اصلا..في اي يا جماعه..مين دا
راضي بزعيق..دا المأذون اللي هيطلقكم يا عمرو...شكرا عالامانه اللي نت صونتها
عمرو دموعه نزلت اكتر بتعب شديد..عملتي لي كدا يا بيان
بيان قربت منو بقوة وابتسامه خفيفه وكانها بتنتصر عليه..عشان تروحلها وتبقى معاها ..عشان نت مبتطيقنيش.يلا بقا خلصني مش دا اللي نت عاوزه
عمرو بتعب اكتر..نا مكنتش عاوز غير اني اترمي فحضنك وبس انهارده ..مش عاوز غير كدا
بيان..ونا بقا مش عاوزه ابص فوشك تاني ....يلا بقا طلقني .....
عمرو بحده..مش هطلقك يا بيان
بيان زعقت..ونا بقولك هتطلقني يعني هتطلقني
عمرو زعق اوي وصوتو رعبها..قولت مش هطلقك يا بيان
راضي زعق.،اييي...ملكش كبير ولا اي..هتطلقها ورجلك فوق رقبتك.......
يتبع.........
عمرو بزعيق رعبها..قولت مش هطلقك يا بيان...
راضي بزعيق،.ايييي...ملكش كبير ولا اي..هتطلقها ورجلك فوق رقبتك 
عمرو عيط اوي وهدي بتعب ووجع..عشان خاطري..متعملوش فيا كدا انهارده بالله عليكم
بيان بسخريه..اه انهارده إنما لو بكرا عادي...انا بقا مش هقعد معاك لحظه واحده كمان،..نا بكرهك يا عمرو بجد
عمرو خبط رجلو اللي كانت مكس"وره في الكرسي جامد جدا..متقوليش بكرهك....متقوليش كدا
الكل اتخض من حالتو وعلي رجلو جدا....
مصطفي قام وقف..اهدي يا عمرو مالك
عمرو حط ايده ع وشو ..يعمي بالله عليك...مش عاوز اطلقها
بيان بزعيق..هو اي اللي مش عاوز اطلقها...انا عاوزه اتطلق..هو نا استبن يعني ولا اي
رغد بزعل علي حال اخوها..بيان اهدي ونبي 
بيان..نتي مش عارفه حاجه..تلاقيه بس متخانق مع حبيبه فقال يشوف بيان بقا الاستبن بتاعو...وبصتلو بجرأه وحده..صح
عمرو عيط..بيان..عشان خاطري متعمليش فيا كدا...لو ليا اي غلاوة عندك متعمليش كدا وخليهم يمشو..نا محتاجلك اوي بجد
بيان مكانتش طايقه ضعفه ادامها ونفسها فعلا تحضنو لكنها ديما بتفكر نفسها باللي عملو فيها
بيان..أسفه يا عمرو....يلا بقا الماذون قاعد بقالو كنير
مصطفي..بيان..اسمعي كلام جوزك
بيان بصتلو بصدمه..نت بتقول اي يابابا
مصطفي..جوزك تعبان يا بيان واضح عليه جدا ....خليكي معاه انهارده ونشوف حوار الطلاق دا بعدين
بيان..لا طبعا انا...
قاطعها ابوها..بيان.....هتعصي كلامي......
سكتت بيان وبصت لعمرو كدا اللي كان ظاهر عليه الضعف جدا ...قرب عمرو ع مصطفي 
عمرو بتعب شديد..شكرا بجد
مصطفي..اتمني تكبرني يا عمرو...زي مانا كبرتك كدا...يلا يا راضي...يلا يا جماعه
رغد طبطبت ع اخوها..سلام يحبيبي.........والكل مشيو .......
كان واقف ادامها وعمالين يبصو لبعض اوي....قطعت نظراتهم بيان
بيان بحده..نا داخله انام.....وجايه تمشي من ادامو مسك ايديها وقربها اوي عليه وعيونه مدمعه
عمرو بوجع..بيان ..خليكي جنبي انهارده
بيان..جنبك ازاي يعني مش فاهمه 
عمرو..خليني فحضنك انهارده يا بيان
بيان بقوة..دا بعدك يا عمرو....انت ولا هتقرب مني اصلا ولا حتي هنقعد مع بعض في مكان واحد 
عمرو..لي يا بيان...عشان خاطري
بيان..خاطرك اللي كان عندي خلاص راح...وخد بالك انا بس كبرت ابويا إنما صدقني انا مش هطول هنا 
عمرو..جبتي القسوة دي عليا منين..
بيان بضحكه سخريه..منك...هيكون منين يعني...سيب ايدي 
عمرو طبق ايده تكتر..مش هسيبك يا بيان...انا محتاجلك اوي يا بيان ....
بيان..قولتلك إنساني بقا...خلاص بيان الهبله اللي كانت بتقولك بحبك مش هي اللي واقفه ادامك دلوقتي 
عمرو..انا خسرت حاجات كتير يا بيان..مش عاوز اخسرك نتي كمان
بيان..نت خسرتني من زمان يا عمرو....
عمرو..نا عملت اي لكل دا
بيان بوجع..عملت اي!!....خليتني احبك ونت مبيحبنيش..قولتلي فوشي انا بحب واحده تانيه..كنت عارف ظروفي اني تعبانه نفسيا ومراعتش دا ابدا..لا دانت كمان حكيت لواحده زبا"له زي دي ع ظروفي عشان تذلني بيها..قولتلي انا مش طايقك...لعبت بمشاعري لما تكون عاوز تقرب مني تقرب ولما تكون حبيبه معاك كويسه تبعد..تعبتلي اعصابي ..كنت بسمعك كل يوم بتكلمها وقلبي فيه سكاكين وساكته عشان عمي راضي وبس...بس خلاص بقا فاض بيا يا عمرو ...تعبت منك ومن أفعالك بجد...انا بقيت اكرهك
عمرو بوجع..متقوليش بكرهك ونبي..نتي بتحبيني 
بيان..كنت يا عمرو...خلاص ......ان حاولت تكلمني او تقرب مني تاني انا هلم حاجتي وهمشي..فاهم....وزقت ايده ودخلت الاوضه وقفلت عليها الباب.......
فضل واقف هو تايه ..مش مستحمل حد تاني يبعد عنو..هو كان محتاجلها اوي انهارده ...مش قادر خلاص..حط ايده ع وشو وقعد عالكرسي ورجع راسو لورا بتعب شديد وغمض عينه وبتفكر في حياته هيعمل اي ....
روحت حبيبه البيت وهي بتعيط اوي 
علا..اي حصل......
حبيبه بعياط شديد..عمرو شافني مع حازم يا علا ..وضر"بني أدام الناس وسابني ومشي
علا..يا خيبتك القويه وهتعملي اي
حبيبه..عمرو لازم يرجعني
علا بسخريه..وهتعمليها ازاي دي ..عمرو لا يمكن يرجعك....
حبيبه..معرفش بس اكيد في حل......
جهه الصبح خرجت بيان من الاوضه لقيتو نايم عالكرسي..بصتلو كدا شويه واتنهدت ودخلت الحمام....
فاق هو وبدأ يصحي ودعك في وشو كدا وكان بلبسو زي ما هو ومتبهدل شويه من النوم....
خرجت بيان بتنشف وشها من الميه....بصلها شويه وهي ولا كأنو موجود اصلا ودخلت الاوضه تاني وقفلت الباب....
اتوجع هو اوي انها مش واخده بالها منو اصلا...راح فتح الباب وخرج برا البيت اصلا....خرجت هي من الاوضه لما سمعت صوت الباب واتنهدت بحزن شديد ودموعها نزلت ودخلت تاني الاوضه.....
راح عمرو بأقصى سرعه لبيت معتز......
فتح معتز الباب لقاه واقف وشكلو متبهدل عكس العادي والدموع متعلقه في عينو
معتز بخضه ع صاحبو..نت كويس......
عمرو بوجع ودموع..خدني في حضنك يا معتز
معتز بقلق..نعم؟؟!
عمرو..خدني في حضنك يا صاحبى...
قرب عليه معتز وحس انو متضايق اوي وحضنو فعلا....عمرو عيط اوي في حضن صاحبو وكان معتز مش عاوز يكلمو اصلا بس فالاخر دا صاحبو بردو ميقدرش يشوفو كدا ..قلق اوي معتز...
معتز..مالك يا عمرو......
عمرو..نا تعبان اوي يا معتز
بعد عنو معتز بسرعه..تعبان ازاي يعني؟!!!
ضحك عمرو وسط دموعه..دماغك هتفضل مركبه شمال كدا
معتز بضحكه..نت مش شايف كلامك..احضني يا معتز ونا تعبان..قصدك اي يعني
ضحك اكتر عمرو ودموعه بتنزل..يخربيتك
معتز..نا كنت عارف انك هتيجي ..ملكش غيري ..بس اتمني تكون عرفت الحقيقة....
عمرو..نا اسف يا انضف حد عرفتو فحياتي..انا لا يمكن ازعلك ابدا تاني فحياتي يا معتز..يعلم ربنا نا بحبك ازاي
معتز خبط ع كتفو..تعالي يا عمرو نتكلم.....ودخل معاه وفضلو يتكلمو كتير ويعاتبو بعض وبعدها اتصالحو وبقم زي الفل.....
معتز..ونت عاوز منها اي
عمرو..مش عاوز اطلقها 
معتز..متعذبهاش معاك..لو مبتحبهاش طلقها احسن
عمرو..نا مش عارف بحبها ولا لا..بس بجد مش طايق بعدها عني
معتز..صالحها يا عمرو..حسسها انك فعلا عاوزها وهي مش مجرد استبن زي ما هي فاكره 
عمرو..يعني نا بحبها؟!
معتز..نت مش شايف شكلك عامل ازاي وهتموت عليها...نت بس موضوع الطلاق دا خليها تنساه....
كانت قاعده بيان في الصاله بتقلب في الفيس بوك عالتليفون..وعاوزه عمرو يجي عاوزه بس تشوفو متتكلمش معاه بس تشوفو......
رن جرس الباب قامت لبست الخمار وراحت فتحت...برقت بصدمه
بيان بصدمه شديده..عبدالرحمن!!!!!!
عبدالرحمن..اذيك يا بيان..وحشتيني.........
عمرو..خلاص ماشي ...هحاول اعمل كدا
معتز..وخليك حنين ...متبقاش حمار كدا......
عمرو بضحكه..حاضر يعم...يلا نا هقوم امشي بقا..ونت تيجي من بكرا الشركه 
معتز بضحكه..حاضر...يلا بقا روحلها......
بيان..اي اللي جابك تاني
عبدالرحمن..نا طلقت مراتي يا بيان..اكتشفت اني لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي زيك
بيان..وجاي عاوز اي
عبدالرحمن..انا عرفت المشاكل النفسيه اللي كانت حصلتلك..وعارف ظروف جوازك ونك هتطلقي....نا هتجوزك
بيان لسه هترد لقت عمرو بيفتح باب البيت ...
عمرو بصدمه مين دا ....اي دااا مين دا
بيان وقفت وكمان عبدالرحمن..دا ابن عمي عبدالرحمن 
عمرو جز ع سنانه ..اه وعاوز اي يعني
عبدالرحمن مد ايده يسلم عليه ....عمرو ضغط ع ايده اوي......
عبدالرحمن..نت طبعا عارف اننا كنا مخطوبين قبل كدا
بيان كانت عاوزه تسكت عبدالرحمن لأنها خايفه عمرو يفقد اعصابو...
عمرو كاتم عصبيته بالعافيه..امممم...وبعدين 
عبدالرحمن..ونا عارف انكم بتطلقو..وبقولك بقا حاول تخلصنا عشان اول لما تطلقها وشهور عدتها تخلص نا هتجوزها....
عمرو برق عنيه كدا وبص لبيان بصدمه اللي كانت مش عارفه تروح فين ولا تعمل اي ..ورجع نظره تاني لعبدالرحمن بغلل و......
يتبع.........
عبدالرحمن..انا عارف انكم بتطلقو..بقولك بقا ياريت تخلصنا عشان نت اول ما هتطلقها نا هتجوزها بعد شهور عدتها
عمرو برق عينه كدا وبص لبيان اللي كانت مش عارفه تروح فين ولا تعمل اي..ورجع نظره تاني لعبدالرحمن بغلل شديد 
عمرو..نت جاي بيتي...تقولي انك عاوز تتجوز مراتي...وعاوز تخرج من هنا سليم 
عبدالرحمن..متقولش مراتك..انا وبيان لبعض من يوم ما اتولدنا ابعد عننا بقا..انا بحبها وهي كمان بتحبني
عمرو خلاص فقد اعصابو....شد عبدالرحمن قربو عليه اوي..نت قولت نت بتحبها
عبدالرحمن..وهي كمان بتحبني.....مكملش الكلمه وعمرو ضر"بو جامد في وشو وقع فالارض.....
اتنفضت بيان وخافت جدا..عمرو بالله عليك خلاص اهدي
عمرو مكانش سامعها اصلا...نزل شد عبدالرحمن تاني..قولت اي بقا...بتحبها....ومسكو فضل يضر"ب فيه بغلل شديد وعبدالرحمن مش قادر حتي يقاوم عمرو فعلا كان اتجنن والوقت اكتشف وكلنا اكتشفنا ان عمرو بيحب بيان اوي ....
بيان جريت عليه برعب لانو كان بيضر"بو بطريقه بشعه..بيان بتحاول تحوش مش قادره وبتصرخ عشان يسمعها..سيبو يا عمرو ونبي...عمرو سيبو .....يا عمرو هيم"موت في ايدك بالله عليك...وصرخت اوي..لو بتحبني سيبو بقا.....
عمرو اول ما سمع الكلمه دي بدأ شويه ..قام وقف بهدوء وبصلها وبعد كدا بعد عنو ....حط ايده ع وشو بعصبيه ..وشد عبدالرحمن من عالارض اللي كان خلاص مش قادر 
عمرو ماسكه في ايده بتهديد..اسمع بقا..اقسم بالله لو شوفت وشك دا ادامي تاني...انا مش عارف ممكن اعمل فيك اي تاني.. بس اللي نت خدتو دا جزء من اللي هعملو فيك....فاهم يالا
عبدالرحمن..انا وبيان بنحب بعض وهنتجو...غصب عنك
بيان..غور في داهيه يا عبدالرحمن يالا....يالا نا خليتوا يسيبك بالعافية......
عمرو..يلا غور بدل ما ارقدك تاني
عبدالرحمن وخارج..ماشي يا عمرو...بس وآلله ما هسيبك وبيان هتطلق منك....وخرج وقفل الباب
عمرو بزعيق شديد..نت مين نت يابن الكل"ب عشان تطلقني منها
بيان..عمرو اهدي شويه 
بصلها بحده وزعق اوي..هو ازاي بيقول انكو بتحبو بعض ونتي ساكته....يعني اي يقول انك بتحبيه
بيان بحده..ونت مالك نت احب مين واكره مين مش فاهمه
عمرو اترفز اوي..هو اي اللي مالي..نتي مراتي
بيان بجرأه.. عمرو نفسي تحط ادامك كدا الكام كلمه دول.. انا ونت متجوزين عالورق بس ..وهنتطلق قريب اوي..
عمرو وصل لاعلي معدل في نرفزته..هو نتي فاكره اني هطلقك....انتي مجنونه
بيان بزعيق..اه هتطلقني وغصب عنك كمان..انا مش عاوزه اعيش معاك ملكش دعوة 
عمرو بزعيق شديد..هتروحي تتجوزي ال**** دا
بيان ببرود..والله دي حاجه تخصني انا اتجوز اللي انا عاوزاه بقا..نت مش هيبقالك حكم عليا اصلا
عمرو زعيقو بدا يبقا مرعب ليها والغيرة اتمكنت منو اوي..متقوليش كدا....انا مش هسيبك يا بيان ...انا ونتي هنفضل مع بعض ومش هنطلق..لا يمكن استحمل انك تكوني مغ غيري..انا ممكن اموت بجد
بيان بزعيق ودموع..واشمعنا انا استحملت انك تكون مع غيري ..هااا....ونت المفروض تبقي معايا كنت مع غيري يا عمرو...وبتتكلم معاها كل يوم وبتخرج كمان..وتسيبني انا قاعده هنا لوحدي..عمرك قبل كدا فكرت ونت معاها وفرحان وبتضحك..انك سايب واحده هنا في سكاكين في قلبها كل ما تفتكر ان الشخص اللي هي بتحبه مع واحده تانيه وكمان بيحبها...نا مش فاهمه نت جايب جرأتك دي منين وكمان واقف تزعقلي دلوقتي..
عمرو بهدوء..بيان نا عارف اني عذبتك كتير..وعارف اني كنت بخنقك وبضايقك..بس نا مكنتش ببقا حاسس بنفسي صدقيني..كان كل اللي فدماغي اني انا اللي افضل مبسوط..علي حساب مين مش عارف بس المهم اني انا مبسوط..بس والله بتغير كتير للأحسن..ساعديني وخليكي جنبي ..وعشان خاطري شيلي موضوع الطلاق دا من دماغك
بيان قربت منو شويه بجرأه وقوه..مش عشان نت عاوزنا نقرب يبقي نقرب...مش عشان نت عاوز منتطلقش يبقي منتطلقش..انت مش محور الكون..افهم بقا ...اللي انا عاوزاه هو اللي هيحصل يا عمرو وهتطلقني 
اتعصب تاني وزعق اوي..ونا قولت مش هطلقك يا بيان
بيان بزعيق شديد..لو مش هتطلقني ...يبقي هخلعك يا عمرو
عمرو الكلمه جننتو..نتي بتقولي اي....
بيان..اي مسمعتش...لو مش هتطلقني هخلعك صدقني انا مش بهدد واظن نت اكتر واحد عارف اني مش بقول كلام وبس.....
عمرو..بيان متختبريش صبري..صدقيني كلامك دا بيرفعلي ضغطي بجد وبيتعبني 
بيان بضحكه جننتو..ما انت ياما رفعتلي ضغطي وجننتني..دوق بقا شويه...وجايه تمشي مسك ايديها 
عمرو بضعف..بيان...
بيان قاطعه بزعيق..قولتلك متملسنيش تاني....
عمرو قربها عليه اوي وكتفها وبقت قريبه منو اوي
بيان كانت هتموت وتحضنو اصلا من اول ما بدأو خناقه ...لكن ماسكه نفسها لازم تربيه شويه..مقدرتش تنطق اصلا اول ما شمت ريحتو اللي بتعشقها وبتموت في قربه منها...
عمرو كان بيقربها اكتر  ومش قادر حرفيا يسبها ولا يبعدها عنو وريحتها اللي بعشقها كل حاجه فيها وحشتو اوي...كان قريب منها اوي 
عمرو همس..وحشتيني اوي......
بيان كانت تقريبا متخدره بسبب قربه منها وكمان بيقولها وحشتيني...بيان ردت في عقلها..نت كمان وحشتني اوي..قرب عليا اكتر...
عمرو زي ما يكون سامع عقلها..قرب عليها اكتر ومش فاصل شفايفه عن شفايفها غير خط صغير اوي ...
عمرو همس بين شفايفها..انا بحبك اوي.....ومقدرش ابعد عنك....
بيان كانت خلاص راحت دنيا تانيه دا بيقولها بحبك....فضل هو يشم في ريحتها ونفسها بادمان لانو مش عارف هيقدر يقرب منها تاني ولا لا ..ميل راسه ع راسها وكان بيشمها وبس ....نزل وشو لرقبتها وكان بيشمها بحب شديد حاسس انو بقا مدمن لكل تفصيله ليها ..مقدرش يمسك نفسه وبا"س رقبتها مرة واحدة بس عشان متضايقش هي...وحشاه اوي بجد نفسه يحضنها اوي ..نفسو تبقي مراتو بجد ...بس للاسف .....
كانت هي ولا قادره تقربو ولا قادره تقربو ولا تبعدو وسايباه براحتو هو كمان كان واحشها اوي..هي اه قويه بس محدش بيقدر يفضل قوي أدام جد بيحبه او بيعشقه كمان......
حس عمرو انو شبع منها نسبيا..طبعا هو عمره ما هيشبع منها بس عشان هي متبعدوش وتضايق قرر اخيرا انو يبعد....بعد عنها عمرو براحه خالص وسابها خالص وفضل باصصلها بحب وهي كمان فضلت باصالو دا قالي بحبك يعني خلاص هو بيحبني....مقدرتش هي تتكلم ولا تزعق ولا تعمل حاجه..سابته ودخلت الاوضه بسرعه وقفلت الباب عليها....
فضلت تلمس رقبتها بحب شديد هي فعلا فرحانه انو قرب منها..بس لا.....لازم يتعلم الادب شويه.....
كان واقف هو...راح قعد عالكرسي وعمال يفتكر لحظة قربه منها ويبتسم...
عمرو..لو عليا نا مكنتش هبعد ولو اي حصل ....بس عشان متفكريش اني بستغل لحظة ضعفك معايا ....ولقا فونه بيرن وكانت حبيبه
عمرو بقرف..يلع"ن شكلك يا شيخه..حد يبقا بيفكر في بيان ويلاقي دي بترن عليه..وقفل في وشها وكمان عملها بلوك ورما التليفون....
ونام عالكنبه حط ايده تحت رأسه والتانيه ع وشو ومفيش في عقلو غير لحظة قربو منها......
عدي شويه وقت........خرجت بيان من الاوضه ولقيتو نايم كدا...راحت المطبخ وبدأت تعمل اكل.....
شويه وصحي هو قام دخل الحمام وخرج غير هدومو لانو كان لسه بلبس الشغل.....وبعدها خرج ودخل المطبخ..هي كانت بتعمل الاكل ..بصلها كدا وهي واقفه بضهرها ومش شايفاه وبيبتسم لها وبس.....بعدها راح فتح التلاجه وطلع ميه وبيشرب...
هي كانت بتمنع نفسها انها متبصلوش بالعافيه
عمرو بيدلع..هوووف الجو حر اوي.....وقل"ع التيشيرت وحطو ع كتفو ومتكلمش معاها خالص......
بيان بقت هتموت وتبصلو لكن مانعه نفسها بالعافيه....راح هو طلع من التلاجه طماطم وخيار وحاجات السلطه..بدأ يقطعها هو بيتحرك ادامها كتير عشان يلفت نظرها وتبصلو ...خلص السلطه هو واخدها وخرج من الأوضة 
بيان..هوووف....يخربيتك يشيخ..بت اجمدي ..هو بيعمل كدا عشان يلفت انتباهك..ودا بعدو.....بس يخربيتو قمور اوي....وكملت الاكل
قعد هو فالصالة بياكل السلطه رن عليه معتز
معتز..ها طمني كلو تحت السيطرة 
عمرو ..يعم اتهد..دنا قربت اقلب ارجوز عشان بس ألفت نظرها وتحس اني موجود هنا
معتز بضحكه..احسن..اهي جاتلك اللي هتربيك
عمرو..ياخي ادعي عليك بأي انك تجيلك نت كمان اللي تربيك
معتز بضحكه..لا يخويا سبنالك نت الحب والنحنحه يا عبدالحليم 
عمرو ضحك..نت لسه فالشركه ياض صح
معتز..اه يخويا..عندي مدير منه لله خلاني انا اتنيل في الشغل وهو روح..هو نت مش قولتلي اني هروح بكرا لي خليتني اروح انهارده 
عمرو..عشان حضرتك كنت بتدلع الايام اللي فاتت ومش بتروح..طبق بقا انهارده في الشركه خلص الشغل اللي عليك
خرجت بيان ومعاها الاكل.....
معتز..خلاص ياخويا يلا اقفل خليني الحق اخلص
عمرو..ماشي يا حبيبي......بصتله بيان كدا بصدمه وقالت لنفسها..حبيبه!!!
عمرو بسرعه اوي..يا حبيبي..مش يا حبيبه...هاااا.....
معتز..بتقول اي
عمرو..مش نت يا معتز مش نت 
معتز بضحكه لانو فهم..اااه...ماشي يعم....يلا اسيبك نت يا عم رميو
عمرو بضحكه..ماشي..بكرا هبقا احكيلك بقا..سلام......وقفلو....
بيان كانت محروجه لأنها بصتلو بصدمه مكانتش قادره تمنع نفسها لما سمعت اسم حبيبه...
عمرو..عامله اكل اي
بيان بقرف.. مهو ادامك اهو مبتشوفش
عمرو..مااشي...ادينا بنستحملك وبنستحمل دلعك
بيان بحده..عمرو...
عمرو..خلاص آسف.......كانت فارده شعرها الطويل الجميل ع ضهرها وهو اصلا بيموت في شعرها دا ....كان عاوز يلمسو بس هو ماسك نفسو عنها بالعافيه اصلا عشان ميندمش لو هي اللي بعدتو دي اكتر حاجة ممكن توجعو انها هي اللي تبعدو عنها.....
كان قاعد معتز في الشركه الساعه 8 بالليل تقريبا
السكرتيرة..اجيب لحضرتك حاجه تاني
معتز..لا كفايه قهوة كدا....
السكرتيرة بصت فالكميرات..اي دا مين اللي داخله الشركه دي
معتز مبصش كان بيخلص ورق..روحي شوفيها يا ستي سيبيني اخلص....
وخرجت تشوفها.....
السكرتيرة..مين حضرتك 
رغد..نا رغد اخت عمرو وبنت مصطفي بيه
السكرتيرة..اه انا اسفه جدا ....معرفش حضرتك 
رغد..تمام....هدخل لاخويا عاوزه...ومستنتش ردها ودخلت..سابتها السكرتيرة تدخل عادي
دخلت رغد لقيتو معتز هي متعرفوش اصلا غير اسمه بس
معتز قام وقف..اهلا وسهلا..مين حضرتك 
رغد باحراج..اي دا ..هو عمرو فين
معتز..ونتي مين وبتسالي ع عمرو لي
رغد..نا اختو...هو مش هنا انهارده 
معتز..اه اسف مكنتش اعرفك....هو مجاش انهارده لا
رغد..طيب اسفه اني عطلت حضرتك،..مش نت معتز بردو
ابتسم معتز..اه انا..ونتي رغد صح
رغد بابتسامه..اه......واتكلمو وشويه وهي مشيت......
معتز كان فرحان شويه مش عارف اي السبب.........
كان عبدالرحمن قاعد مع مصطفي
عبدالرحمن..يا عمي صدقني ندمت..واهو هكون نا مطلق وهي متطلقه ونتجوز بقا
مصطفي..معرفش هي هيكون ردها اي
عبدالرحمن..صدقني بيان بتحبني انا وبس.......
يتبع........
عبدالرحمن..صدقني يا عمي بيان بتحبني انا وبس
مصطفي بحده..احترم نفسك يا عبدالرحمن..بيان بنتي دلوقتي متجوزه..وبعدين نا مش عارف نت ازاي كدا اصلا..ازاي بعد اللي عملتو فيها دا كلو وسيبتها تتعذب دا كلو عاوز ترجع تاخدها كدا
عبدالرحمن..يعمي والله نا ندمت واتأكد من حبي ليها ..بحبها يا عمي بالله عليك ما تحرمني منها
مصطفى اتنهد..معرفش بس هي دلوقتي متجوزه
عبدالرحمن..مش نت قولتلي انها هتطلق 
مصطفى..كنت بفضفض معاك بس طلعت اهبل ...
عبدالرحمن..هتشوف يعمي ..بكرا تعرف اني الوحيد اللي مناسب ليها ونا هثبتلك وليكم كلكم انها بتحبني انا وبس.......
عدي اليوم صحي عمرو الصبح بدري خرج للصالة ودخل الحمام وكدا...
خلص وخرج دخل للمطبخ عمل لنفسو فطار سريع كدا واكل ودخل يلبس عشان الشغل...بعدها لبس ودخل اوضة بيان بهدوء عشان متصحاش.....
راح قعد عالارض ادامها كدا وفضل باصصلها وبس ومبتسم خفيف خالص ..
عمرو بصوت واطي ودافي..نا بحبك....بحبك اوي بجد ....نفسي احضنك اوي يا بيان ...نتي بجد عرفتي تخطفي قلبي ...نا عارف اني كنت من كام يوم بقول انا بحب حبيبه...هو نا اه كنت بحبها بس اللي هي عملتو خلاني رميت كل ذكرة حلوه من دماغي ليها ..حاسس اني مش حاننلها خالص..مش حاسس غير اني بحبك نتي وبس...انا عرفت اني بحبك كدا لما كنتي جبتي المأذون وحسيت انك خلاص هتضيعي مني ...ازاي يعني تضيعي مني ازاي بيان تبعد عن عمرو ازاي ....مينفعش تفكري انك تبعدي عني ...انتي كنتي قبل كدا بتقوليلي انا بحبك مكنتش ببقا عارف ارد عليكي لاني فعلا مكنتش عارف انا بعتبرك اي ..إنما دلوقتي انا نفسي تقوليها...نفسي تقربي مني وتحضنيني وتهمسي تقولي بحبك يا عمرو ...بجد وحشني كل حاجه فيكي...يلا مش هطول بقا ...طولت عليكي بس بجد برتاح اوي لما ابص في وشك..ممكن بس اقرب منك اشمك عشان اعرف ابدأ يومي ....وقرب منها وبقا بيشمها وبيستنشق نفسها بحب شديد وكان قريب منها اوي اوي ...بعد عنها ..نتي بس تقوليلي سامحتك او بحبك ..ونا وربنا مش هبعد عنك ثانيه ......وقام وقف وبصلها نظره اخيرة وسابها وخرج ...وخرج برا البيت خالص....
فتحت عنيها بيان وضربات قلبها بدأت تهدي ...
بيان بتنهج..الله يخربيتك يشيخ..انا مش عارفه مفتحتش عيني ازاي..حد يعمل كدا....والاه لو كنت بو"ستني كنت هتاخد قلم ع وشك....انا مش عارفه اتلم ع اعصابي بجدد.. 
خرج عمرو برا البيت وبيفتح العربيه وبيكلم معتز.....
عمرو..يعني عاوز تنام..اجمد بقا نت سايب شغل شهر اصلا
معتز بتعب..يبني حرام عليك والله هموت ونام
عمرو..مليش فيه....
معتز بتعب..عمرو نا بتكلم بجد..نا اصلا عمال اشرب قهوه طول الليل لحد ما ضغطي علي 
عمرو بزعيق وخوف ع صاحبو..يبني هو نا مش قولتلك متشربش زفت قهوه تاني ونت عندك الضغط
معتز..نفسي كان فيها والله 
عمرو..طب خلاص..قوم روح يلا وخد علاجك
معتز بابتسامه..حاضر.....
عمرو..سلام.......وقفل..والله العظيم المفروض اعمل ريحت نفسك دي برفيوم بجد...يخربيت كدا..اطلعلها تاني ...وحشتني بجد...لا خلاص لما اجي...
لسه هيسوق لقا حبيبه بتفتح باب العربيه وقعدت عالكرسي جنبو
عمرو ببرود..عاوزه اي يرخي"صه نتي
حبيبه بتعيط..عمرو عشان خاطري سامحني
عمرو بضحكه..اممم.....يلا يبت انزلي عشان مقومش اكسر"لك وشك
حبيبه..عمرو..نا حبيبه حبيبتك..متبقاش قاسي معايا كدا ونبي
عمرو ضحك اكتر..يبت هو نتي غاوية تذلين نفسك وترخصي نفسك
حبيبه..عمرو نت بتحبني مهو اكيد يعني مش هتحلق تكرهني من يوم وليله
عمرو بمنتهي البرود..لا كرهتك..او بعمني أصح مبقتش فارقه معايا اصلا
حبيبه بزعل شديد وصدمه..مبقتش فارقه معاك؟؟!
عمرو..اممم...نتي اول ما كنت بشوفك.. كان قلبي بيتنفض كدا وبتوتر شويه..دا اللي هو الحب..إنما دلوقتي ولا حسيت باي حاجه 
حبيبه..عاتبني اضر"بني..اعمل اي حاجه بس متسيبنيش
عمرو..مش عاوز اعاتبك لان زي ما بقولك مبقتش فارقالي..الواحد مش بيعاتب غير اللي فارقلو...يلا بقا انزلي احسن مراتي تشوفك معايا تزعل مني ولا حاجه 
حبيبه بصدمه..هي بقت مراتك
عمرو..ميخصكيش...يلا انزلي عشان صدقيني دقيقه كمان وكش هيفرقلي نت ولد ولا بنت وهما ايدي عادي...
حبيبه بدموع..عمرو....
عمرو بزعيق رعبها ..انزلي.....
حبيبه اتنفضت وخافت اوي ونزلت من العربية بسرعه...وهو ساق لحد ما مشي....شويه ووقف
عمرو..منك لله يا شيخه ..كنت بفكر لسه في بيان....هوووف..يلا كام ساعة وهرجعلها ....يمكن تحن عليها وتسيبني احضنها بس حضن برئ
عدي الوقت ورجع عمرو للبيت ....
كانت بيان واقفه في المطبخ.....
عمرو دخلها..عامله اي يا حبيبتي 
بيان بصتلو كدا بطرف عنيها ومردتش
عمرو..بيان..مش كفايه بقا من المعامله دي
بيان..هتطلقني امتي يا عمرو
عمرو..تاني يا بيان ..عشان خاطري بقا 
بيان..ملكش خاطر عندي....
عمرو الكلمه وجعتو..طب بلاش نا....عشان خاطر نفسك...نتي بتحبيني تحرمي نفسك لي مني ونتي بتحبيني
بيان..ونت اي عرفك اني لسه بحبك
عمرو..نتي مبطلتيش تحبيني يا بيان ..احساسي بيقولي كدا ولا يمكن يطلع غلط
بيان..لا غلط المرة دي يا عمرو..لو سمحت بقا تحدد معاد عشان نتطلق نا بجد تعبت
عمرو..نا بحبك يا بيان......
بيان كل لما بتسمع منو بتضعف لكن مسكت نفسها..شئ ميخصنيش..ونا مبحبكش....
عمرو بتعب وملل وافتكر لما هي كانت بتقولو بحبك وقالها ونا مبحبكيش حس انها بتردهالو..يعني اي
بيان..يعني عاوزه اتطلق يا عمرو...ودا آخر كلام عندي
عمرو بقا حاسس بتعب من كتر المناهده..خلاص يا بيان هطلقك 
بيان زعلت اوي من جواها انو وافق..تمام امتي؟
عمرو..الوقت اللي نتي تحدديه 
بيان..يبقي بكرا نا كلمت ابويا وقولتله وجاي بكرا
عمرو مردش عليها وسابها وخرج وراح اوضتو
عمرو بزعل شديد وتعب..كرهتني كدا خلاص ...نا دلوقتي بس اتاكدت انها خلاص مبقتش تحبني ..اكيد لسه بنحب ابن عمها عبدالرحمن دا...لازم اطلقها مقبلش انها تفضل معايا كدا وهي بتفكر في غيري
كانت فضلت واقفه هي وعيطت اوي ...هو فعلا هيطلقني يعني كدا خلاص هنبعد عن بعض..طب هو نا افورت معاه كدا..يعني المفروض اصالحو.. عمرو ندم ونا حاسة بكدا....نا بس خايفه يطلقني بجد ..انا بحبو اوي .....
عدي اليوم وجهه ابوها وراضي ومعاهم المأذون....
عمرو كان قاعد جنب ابوه ومش باين عليه غير الحزن والزهول وبس...
هي كانت ماسكه دموعها بالعافيه وزعلانه جدا ...
المأذون..يجماعه ان أبغض الحلال عند الله الطلاق....فكرو تاني
مصطفى..احنا متفقين يا شيخنا يلا لو سمحت
المأذون..موافق يبني عالطلاق
عمرو بصلها كدا والدموع متعلقه في عينو بس افتكر كل ذكراياتهم مع بعض ...بس اخر حاجه جات في بالو..انا بكرهك ...طلقني ..مبقتش احبك
عمرو بمنتهي الحزن..موافق يا شيخنا
بصتلو بيان بصدمه وحزن شديد.....خلاص هيسالني ونا وعمرو هنبعد عن بعض و......
يتبع........
المأذون..ها يبني موافق عالطلاق....
عمرو بصلها وعينه مليانه حزن ودموع كتير وافتكر كل ذكراياتهم الحلوه مع بعض..بس اخر حاجه جات في بالو..طلقني ..نا بكرهك...هخلعك......
عمرو بحزن شديد..موافق يا شيخنا....
بيان بصتلو بصدمه وزعل شديد..خلاص كدا نا وعمرو هنطلق ..دلوقتي هيسالني نا موافقه ولا لا...اعمل اي....
المأذون..موافقه يبنتي عالطلاق......
بيان كانت تايهه مش عارفه تقول اي.....اتخلي عني تاني متمسكش بيا 
عمرو حس انو مش مستحمل ....قام مره واحده...
عمرو بزعيق شديد..لااا....نا مش موافق عالطلاق....
بيان بصتلو كدا وعيونها مليانه دموع.....
راضي بحده..عمرو.. متصغرناش بقا.....
عمرو مردش عليه وكان باصص لبيان وبس..قرب عليها وعيونه مليانه دموع..
عمرو بنبره حزن..بيان نا بحبك....ومش قادر اتخيل فكرة انك هتبعدي عني دي ...موافقه بقا مش موافقه مش هطلقك...عاوزه تخلعيني براحتك...بس انا مش هسيبك بإيدي...انا اتغيرت 180 درجه عشانك...عشان بحبك...والله العظيم بحبك اوي ....حتي ونتي بعيده عني وبتعامليني كدا ..بس نا مستعد استحمل اكتر من كدا عشان عيونك وعشان تبقي راضيه عني...نفسي بجد تديني فرصة تانيه ...وحشتيني ووحشني كل حاجه فيكي....عارفه نا الحاجه الوحيده اللي تخليني انبسط وارجع احب الحياة تاني هي اي....اني اسمع كلمه بحبك منك ...
كانت بيان واقفه تسمع كلامو دا ودموعها شلالات...ومبسوطه من قلبها انو متخلاش عنها وسابها ..كلامو كان صادق اوي عمرو حرفيا اتعلم الادب ...كانت بتبصلو نظرات الحب وانو صعبان عليها وانو واحشها وهتموت وتحضنو..
عمرو فضل باصص لها دقيقه وساب البيت ومشي....
بيان كانت واقفه تعيط وبس ....
راضي..اديلو فرصه تانيه يا بنتي..انا اول مرة اشوف ابني كدا ....
بيان بصت لابوها بمعني موافق
مصطفي..جوزك ندم يبنتي وبيحبك.. وزي ما عمك راضي قالك احنا حرفيا عمرنا ما شوفنا عمرو بالضعف دا ...عمرو بيموت فيكي....
بيان فكرت شويه بس...قطع تفكيرها صوت عبدالرحمن اللي تقريبا بيصو"ت من الوجع وعمرو اللي عمال يزعقلو وصوت خبط جامد
خرجو كلهم بخوف لقو عمرو ماسك عبدالرحمن وحرفيا بيكسر"و 
جري عليهم مصطفي وراضي وشدو عمرو بصعوبه شديده...
راضي بينهج.. اتهد بقا مش قادرين عليك
عمرو بزعيق رعبهم كلهم..هو نا مش قولتلك مشوفش وشك تاني...اي جايبك عند مراتي ياااااض....هاااااا
عبدالرحمن كان مرمي عالارض مش قادر يتحرك عمرو حرفيا طلع كل غلو فيه
راضي بزعيق..اهدي بقا يا عمرو....
عمرو بزعيق اكتر وعصبيه..اقسم بالله لو فكرت بس في بيان مجرد تفكير نا هقت"لك....
مصطفي بزهول..اهدي يا عمرو نا اول مره اشوفك كدا
عمرو بص لبيان اللي كانت واقفه بتبصلو وبس وخايفه منو ومن زعيقو وكمان طريقة ضربو اللي مافيهاش اي رحمه.....
عمرو..خشي جوه.....
بيان سمعت الكلام ودخلت بسرعه لأنها فعلا خايفه منو.....
عمرو..يلا يا والدي خد المأذون وعمي مصطفي وامشو 
مصطفي..طب وعبدالرحمن....
عمرو..لا متقلقش نا هروحو لحد البيت....وشالو من عالارض واخدو ومشي
مصطفي بخوف ع عبدالرحمن..هو هيعمل فيه اي يا راضي
راضي..ادعي لابن اخوك ربنا يتولاه..وقع تحت ايد حما"ر ضر"ب
.......اخدو عمرو وحطو في شنطة العربيه ومشي وصل لبيت معتز......
رن عليه ونزلو معتز
معتز بقلق..مالك يا عمرو شكلك متعصب اوي..فيك اي
عمرو خبط ع شنطة العربيه جامد...معتز مفهمش
معتز بعدم فهم..اي مالها العربيه
عمرو..افتح الشنطه
معتز باستغراب وبيفتح الشنطة اتخض اوي اول ما شافو بس ضحك بعدها
معتز..دا عبدالرحمن اكيد صح
عمرو..جدع...يلا بقا عشان عندنا طالعه
معتز بغمزه..شقاوة من بتاع زمان
عمرو..يلا ياض....وركبو العربيه و....
كانت دخلت بيان وخافت جد من عمرو وزعيقو ..بس أعجبت اكتر برجولته ..عمرو وحشني اوي ..كفايه كدا عليه انا حسيت كل كلمه قالهالي...عمرو مكدبش عليا نا عارفه ...بس هو راح فين.....
راح عمرو ومعتز لحد مكان كدا زي المخزن عمرو راح فتح باب المخزن ومعتز شال عبدالرحمن اللي كان حرفيا مش قادر يتحرك ..ودخلو رماه عالارض
عمرو قعد عالكرسي ومعتز جابلو ميه وقعد عالكرسي اللي جنبو
معتز..قومي يا حلوه يلا...اتعدلي..اي مش قادرة ولا اي دحنا لسه بنبدا
عبدالرحمن اتعدل بصعوبه شديده وبيتكلم بتعب وبينهج..نتو عاوزين مني اي
معتز ..اصل عمرو صاحبي دا ..مجنون.....والله بجد..اي حد بس بيفكر يبص لحاجه تخصو ممكن يدف"نو مكانو ..وعشان هو عارف نفسو غشيم بيروح يحذر الاول واكيد هو حذرك مره ...بس نت غبي ومستغلتش قلبو الطيب 
عبدالرحمن بتعب اكتر..بس نا مقربتش منو
عمرو اتعدل بزعيق..لا قربت....لما تفكر بس مجرد تفكير في مراتي تبقي قربت..لا وكمان جاي البيت...جاي البيت لي مش فاهم
عبدالرحمن..عشان عمي قالي انكو هتطلقو انهارده 
عمرو بغلل..يا مصبر الوحش عالجحش
معتز..هو فعلا جحش يا عمرو
معتز كان واقف بيطبل لصاحبو كدا ودي احلي بين الصحاب
عبدالرحمن..طب نا اي المطلوب مني
عمرو حط رجل على رجل وشرب حبة ميه..مش مطلوب منك حاجه يا حلو..هو بس هتضر"ب شويه وهتمشي
عبدالرحمن برعب وزهق..هو نا لسه هتضرب تاني..كفايه ونبي ايدك تقيله بجد
معتز ضحك اوي..اي يا عمرو..مش براحه عالحلوه..شكلها لسه جديده
عمرو بص لمعتز بحب لكن عمرو مكانش بيضحك خالص لانو شايل هم بيان تعاملو وحش تاني او يروح ميلاقيهاش.....
عبدالرحمن..سيبني بالله عليك ووالله مش هعمل حاجه تاني 
عمرو..وهو نت اصلا كان في دماغك انك تعمل حاجه تاني...
معتز بضحكه..دا مجنون دا ولا اي..
عمرو..قولو ونبي..دا كان بيفكر بردو
معتز بشماته..دنتا هتاكل ضرررب جامد يا مزه نتي
عبدالرحمن بخوف شديد..ونبي سيبوني نا مبفكرش في حاجه 
عمرو..طب اسمع بقا ياض..نت بكرا الصبح...الصبح هاا...تاخد شنطك وتغور في داهيه ترجع ع بلدك تاني وترجع مراتك...ومشوفش وشك فالبلد دي تاني ..انسي انك من مصر اصلا...هااا
عبدالرحمن كان خايف منو..حاضر بكرا همشي
عمرو..طب افرض بقا شوفت وشك الحلو دا تاني
معتز..لاااا..ساعتها هتسيبهولي بقا..نت متعرفنيش نا عمرو دا ميجيش جنبي حاجه سامعني......
عبدالرحمن بخوف..لا خلاص والله همشي بكرا..وكمل في سره(نتي متجوزاه ازاي دا يا بيان دا ايدو تقيله اوي بجد)
عمرو..بتبرطم باي يااض
عبدالرحمن بسرعه وخوف..والله مقولتش حاجه..عاوز امشي بقا ونبي
عمرو اتنهد وشرب ميه..لا...لسه فاضلك علقه وغور.......
جات الساعه 8 بالليل وبيان قاعده باصه لباب البيت وبس عاوزاه يجي بقا واحشها بس قلقت شويه عليه لان شكلو مكانش يطمن خالص...اتصلت ع رغد
بيان..الو يا رغد
رغد..اي يحبيبتي عامله اي
بيان..كويسه..المهم عمرو اخوكي فين
رغد..معرفش يا بيان المفروض انا أسألك..هو حصل حاجه تاني
اتنهدت بيان وبدأت تحكيلها
كان معتز سايق وعمرو جنبو وعبدالرحمن اللي كان خلصان من كتر الضر"ب قاعد في الكنبه اللي ورا...
معتز..هو دا بيتك يا حلوه
عبدالرحمن بتعب شديد..اه هو
عمرو.. انزل يلا..وزي ما اتفقنا طيارة دبي بكرا اسمك عليها
عبدالرحمن..حاااضر والله....وسابهم وجري ع بيتو
معتز..ها اوديك فين
عمرو اتنهد..خايف اروح يا معتز
معتز..لي بس
عمرو..خايف اروح ملقيهاش فالبيت...خايف اروح الاقيها بتقولي طلقني بردو وتكون لسه بتعاملني كدا....مش هقدر يا معتز
معتز خبط ع كتفو..طب اهدي ...اسعي عشانها يا عمرو وهي هتبقي كويسه 
عمرو لنفسه..نفسي تحضني اوي واشم ريحتها وتقولي بحبك..الكلمه دي كنت بسمعها ومش عامل لها قيمه دلوقتي هموت بس واسمعها....
ساق معتز لحد ما سابو عند البحر المكان اللي حضنها فيه وهي بتتكلم ..قعد نفس قعدتها وفضل باصص نفس البصه اللي هي كانت باصاها للبحر ..ودموعو نزلت زيها بالظبط وفضل يفكر في ذكرياته معاها وازاي ممكن يبعد عنها مش قادر طبعا بيعشقها.....طلب من معتز انو يسيبو وهو هيبقي يروح
راح معتز لحد الشركه لانو عندو شغل هناك
معتز..هتيلي قهوه يا سهام
سهام السكرتيرة..حاضر يا فندم
بيان حكتها كل حاجه 
بيان ..بس ونا بقا خايفه عليه وعاوزاه يجي دلوقتي 
رغد..يحبيبي يا خويا...بصي هروح اشوفو في الشركه الشيف بتاعي هيخلص كمان ربع ساعة وهروح اشوفه
بيان بلهفه..وطميني بالله عليكي 
رغد..حاضر.......
وصلت رغد بعد مدة للشركه ملقتش السكرتيرة بس سمعت صوت قلق في المكتب طلعت بسرعه.....
رغد بقلق ..في اي
سهام بعياط ورعب..مستر معتز مش بيرد عليا ومغم عليه...
فضل عمرو زي ما هو كدا كتير اوي والساعه تقريبا دخلت ع 12 بالليل..بس حس انو ارتاح نسبيا بعدها..
عمرو ..الفرق ببني وبينك.. اني اخدتك في حضني بعد ما ارتاحتي وعيطتي واكيد دا ريحك اكتر..إنما أنا مش لاقيكي دلوقتي عشان احضنك...لو تعرفي نا خايف ازاي اني اروح البيت ..خايف ملقكيش...خايف منك تعامليني كدا تاني....آخر حاجه هقولها...نا بحبك.....
وقام من مكانو ورح البيت وهو بيمشي براحه جدا بخوف شديد ميلاقيهاش واملو يضيع.......
وصل للبيت وفتحو براحه ودخل...موجوده...اه موجوده قلبي رجعلو النبض تاني...
قامت هي بسرعه من عالكنبه واتكلمت بحده..كنت فين
عمرو بتعب ومش قادر عالمناهده..بيان نا بجد جاي تعبان و....فضل يتكلم وهي باصاله اوي باشتياق شديد وعشق مش حب ...فضلت باصه علي شفايفو شويه وحشتها لمست شفايفو ..وهو عمال يتكلم بتعب وهي مش مركزه مع كلامو ..مركزه في كل تفاصيلو وبتبص لشفايفو باشتياق....
عمرو كان بيتكلم وتعبان..وفي لحظه سكت خالص و حس ان كل تعبه دا راح اول ما لمستو ...حضنتني..ايوا انا في حضنها دلوقتي..بيان دلوقتي بتحضني 
بيان حضنتو بحب شديد وكانت حاضناه اوي وبتشب عشان تكون طايلاه
بيان همست جنب ودنو..بحبك يا عمرو.......
عمرو..........
يتبع.........
كان بيتكلم هو بتعب وفجأه سكت وكل تعبه دا راح في ثانيه اول ما لمستو..ايوه بيان بتحضني..بيان دلوقتي في حضني بيان حبيبتي سامحتني وفي حضني....
بيان كانت بتشب عشان تطولو لكنها كانت حضناه بحب شديد ومتعلقه في رقبته بعشق واشتياق لكل تفصيله ليه...
بيان همست جنب ودنو..بحبك يا عمرو....
عمرو مجرد ما سمع الكلمه حس ان في جبل اتشال من علي قلبو حس براحه غريبه...رفع ايده بسرعه بادلها الحضن وطبق ايده عليها اوي..اتوجعت هي بس حاسه بحبو ليها وانها وحشاه...عمرو دفن راسو في رقبتها وبقي بيعيط ...حرفيا كان بيعيط..طاقتو كانت خلصت عشان يوصل لهدف واحد وهو انو حبيبتو تسامحو...كانت حاسه بيان بدموعو وهو في حضنها..ضغطت ايديها عليه اكتر وقرب راسها من رقبتو ودفنت وشها في رقبتو وفضلت تب"سو بحب شديد بتوضحلو اد اي هو واحشاها...فضلو كدا دقايق كتير ..بعدها بعدو عن بعض حاجه بسيطه كانت دموع عمرو نازله ..مدت ايديها بيان مسحتها بحب وحنيه....
بيان بابتسامه جميله وحب..وحشتني اوي يا عمرو....
عمرو لف وشو الناحيه التانيه مش مصدق اصلا انها واقفه ادامو وهي كانت بتضحك ع شكلو...
عمرو..يا بوووووي....هلكتي امي يا شيخه
بيان حطت ايديها ع رقبتو بدلع..عشان بعد كدا تفكر الف مرة لو زعلتني
عمرو حط ايده علي وسطها وشدها عليه..ومين قالك اصلا اني ممكن افكر ازعلك تاني...انا بحبك 
بيان بحب..ونا كمان بحبك....نت كل حاجه فيك واحشاني يا عمرو
عمرو..والله العظيم ما مصدق..انا كنت هموت بس وأقرب منك اشم نفسك..دلوقتي نتي بين ايديا وبتقوليلي بحبك و...
مكملش الكلمه وبيان با"ست شفايفو بحب شديد واشتياق شديد ليه ..هو طبعا استجاب لها بسرعه حرفيا وحشتو اكتر من اي حاجه..رفعها كدا وشالها وبقا حاضنها اوي مش قادر يسيبها ولا يبعد عنها..حس ان نفسها بيقل بعد عنها حاجه بسيطه تاخد نفسها..اتنفست هي..
عمرو..معلش بس نتي واحشاني اوي
بيان ..نت كمان واحشني يا عمرو...اوعي تبعد عني تاني وتزعلني...نا بجد مش عارفه قدرت ازاي ابعد عنك كل دا
عمرو..نا اللي معرفش ازاي زعلتك كدا..نا مش طالب منك غير انك تسامحيني وبس ..نا شوفت اوحش فترة فحياتي ونتي بعيده عني يا حبيبتي..انا عمري فحياتي ما وصلت لمرحلة الحزن والغضب اللي انا كنت فيها دي...بس نتي عرفتي تصحي فيا إحساس غريب عني وهو الحب بادمان..نا حرفيا بقيت مدمن ليكي...مش بحبك بس ....
بيان كانت مبتسمه بفرحه شديده وهو بيتكلم عليها كدا..بيحبني زي ما بحبو ..
بيان قربتو منها اكتر وبا"ست خدو بحب...بعدها شالها عمرو ودخلو الاوضه و...... أصبحت مراتو أدام ربنا......
بيفتح عينه معتز لقا نفسه في اوضه غريبه...استوعب انها مستشفى ولقا متركب في إيده محاليل كدا ..اتعدل كدا وحط المخده ورا ضهره..بيبص لقا واحده داخله الاوضه..انا فاكرها ايوه...دي رغد اخت عمرو..بس هو اي حصل 
رغد شدت كرسي وقعدت جنبو..حمدالله على سلامتك 
معتز..هو اي حصل 
رغد..حضرتك مريض ضغط...ازاي تشرب كل القهوة دي نا مش فاهمه 
معتز..والله دي طبيعة شغلنا لازم قهوه كتير عشان نقدر نركز
رغد ..نت بتجادل لي..متقول مش هشرب قهوة تاني واخر"س
معتز باستغراب شديد..اخر"س
رغد..اه اخر"س..نت بتعاند في المرض كمان...اسمع الكلام واسكت
معتز بقا مستغرب اول مرة حد اصلا يكلمو كدا..نتي بتتكلمي كدا لي
رغد..عاوزني اكلمك ازاي يعني مش فاهمه 
معتز..دنتي اخت عمرو صحيح..كلكو عيله ناشفه كدا
رغد..متحترم نفسك يبني....
معتز..هتعملي اي يعني لو محترمتش نفسي...
رغد ..متنساش ان ليك حقنه دلوقتي ونا داخله اصلا عشان اديهالك
معتز..حقنه!!..حقنه فين
رغد طلعتها من جيبها..اهيه
معتز..لا مش قصدي..قصدي في دراعي ولاااااا 
رغد ضحكت كدا...
معتز بسرعه.. نتي بتضحكي علي اي..لا..اوعي تكون فال.......
رغد بضحكه أكتر..لا متقلقش في دراعك
معتز..اه بحسب..طب يلا
رغد..نا بقا هوريك..عشان تحترم نفسك ونت بتكلمني 
معتز..يبنتي نا مبخفش اصلا اعملي اللي نتي عاوزاه
رغد فتحت الحقنه واديتهالو في دراعو حاولت تخليها توجعو
معتز بيمثل الوجع..اااه....لااا بتوجع اوي
رغد اتغللت منو..نت بتتريق.....
كان بيضحك هو عليها ومردش
رغد بغلل..ماشي نا هوريك....وسابتو وخرجت....
معتز بضحكه..العيله كلها غلاويه......
عدي اليوم وكان عمرو علي السرير وفي حضنه بيان وهو عمال يبصلها وهي نايمه كدا وبيمشي ايده علي شعرها ..وكل شويه يقرب شعرها منو يشمو بادمان......
بيان صحيت من حركتو...ابتسمت اول ما فتحت عنيها...
بيان بنوم ..حبيبي صباح الخير....
عمرو بابتسامه وحب..صباح القمر....
بيان..اي مصحيك بدري كدا.....
عمرو..وهو نا بردو هيجيلي نوم ونتي جنبي وفحضني كدا....
بيان ابتسمت اوي بحب..طب اقول اي دلوقتي..مش عارفه ارد عليك
عمرو بغمزه..مش لازم تردي بالكلام..ممكن بالأفعال بتبقي احلي
بيان ضحكت بخفه..والله قليل الادب 
عمرو بضحكه..منا عارف...يلا بقا....
قربت بيان با"ستو من خده بسرعه ولسه هتبعد قربها منو اوي وبا"س شفايفها بحب شديد كأنو اول مره يقربلها....وشدها عليه اوي....وبعد عنها مسافه صغيره بيشم نفسها....
بيان كانت بتحرك ايديها في شعرو اللي هي بتعشقه وسانده راسها عي راسو وبتشم نفسو بادمان زيو ..حرفيا وصلو لمرحلة إدمان بعض
عمرو بحنية وهدوء..تعبتيني اوي يا بيان ..خلصتي طاقتي عشان اقدر أقرب منك تاني.....
بيان كانت مستمتعه بقربه وريحتو اللي هي بتعشقها..هو نت فاكر ان دا كان بالساهل عليا...كل كلمه كنت بقولهالك كانت من ورا قلبي ياحبيبي..انا لساني كان بيقول كلام وعقلي وقلبي هيموتو ويحضنوك....فاكر لما انا كنت جبت المأذون وقولتلك طلقني وكدا...والله العظيم نا كنت هموت حرفيا واخدك كدا وادخل بيك الاوضه واخليك فحضني علطول..كنت حاسه اني محتجاك ونت محتاجني اوي.....
عمرو..نا كنت محتاجك اوي با بيان..اليوم دا كان أصعب يوم عليا بجد
بيان..نت طبعا سيبت الزفته صح
عمرو..ونبي شوفيلنا سيرة تانيه..طبعا سيبتها.....والله العظيم نا بحبك نتي وبس وعمري ما افكر في حد غيرك بس مجرد تفكير.....
بيان قربت با"ست خدو..هي حاسه انها مش عارفه تشبع منو وهو كمان حاسس نفس الاحساس.........
كان عبدالرحمن بيرتب شنطو عشان مسافر....
مصطفي..بس انا عاوز اعرف هو عمرو هو اللي عمل فيك كل دا
عبدالرحمن..متجيبليش سيرتو يا عمي ونبي 
مصطفي بضحكه..دا شكلو روقك
عبدالرحمن كان متغاظ جدا وعاوز ياخد بتارو..عمي نا مش طايق نفسي..نا اصلا مش عارف نت ازاي مخلي الطور دا يتجوز بنتك....
مصطفي..راجل واتمسك بيها لآخر لحظه..مش زيك..عالعموم نا همشي ونت لما توصل دبي ابقا كلمني ......وسابو ومشي
كان بيرتب شنطو ولقا باب البيت بيخبط....
عبدالرحمن..نتي مين.....
حبيبه..نا واحده محتاجه مساعدتك..زي ما متأكده انك محتاج مساعدتي 
بصلها بعدم فهم و......
كان عمرو فالشارع الساعة 12 بالليل تقريبا....بيكلم بيان فالفون
عمرو ..خلاص يستي جاي اهو
بيان..جبت كل حاجه صح
عمرو..بيان مش كفايه انك مخرجاني بالليل كدا عشان نفسك في سبيرو سباتش..قعدت ادور عليها ساعتين اصلا
بيان بضحكه..نا براحتي اصلا...اوعا بس تكون جبت حاجه تبع المقاطعه 
عمرو..لا يستي هو نا اتجننت...مفيش جنية تاني هيتصرف عالاوسا"خ دول
بيان..جدع يا حبيبي..يلا تعالي بقا وحشتني 
عمرو بابتسامه..خلاص جاي اهو...بس بشرط
بيان..هااا
عمرو..اول ما ادخل تحضنيني كدا وبو"سه حلوه كدا وطويله شويه
بيان بضحكه..طول عمرك قليل الأدب 
عمرو..هاا..اجي ولا اروح اشوفها عند حد تاني
بيان..طب ابقا فكر بس ونا اقت"لك كدا...تعالي بس وهدلعك 
عمرو..هجيلك جري..باي يروحي 
بيان..باي يا حبيبي.......
كان عمرو ماشي فالشارع فجأه طلع عليه راجلين كدا...
_رايح فين ياض
عمرو بصله كدا ..ونت مال امك يا***
_لاا...نت شكلك روش وعاوز تضر"ب
عمر بضحكه سخريه..ونتي بقا يا حلوة اللي هتضربيني
ضربو واحد منهم في وشو...عمرو بصلو كدا واتحول لشعلة غضب نزل فيهم هما الاتنين ضر"ب مبقوش قادرين عليه ووقعو فالارض
عمرو بصلهم كدا..تاني مرة ابقو اعرفو كويس بتتخانقو مع مين..سامعاني يا حلوة.....ومشي ادامهم...واحد منهم قام من عالارض ومسك خشبه وضر"بو علي دماغو...عمرو فقد الوعي ووقع فالارض..وسابوه وجريو...
راسو بقت تنزف والشارع كان فاضي و.......
يتبع......
عمرو .ابقو اعرفو كويس بتتخانقو مع مين ...ولف ضهرو ومشي....قام واحد من اللي عالارض مسك خشبه من عالارض وضر.بو علي دماغو..وقع عمرو في الارض وسابوه وجريو...كان الشارع فاضي وعمرو في دم نازل من دماغو و ...
فضلت بيان قاعده مستنياه يجي ومجاش ...جهزت نفسها وكانت بتحط ميكب ..جالها لحظه قلقت اوي مع انو متاخرش اوي بس هي قلقت....بعد شويه حلوين لقتو بيرن ...
بيان بفرحه..عمرو حبيبي اتاخرت لي ...
*احم...هو حضرتك زوجة استاذ عمرو ....
بيان قلقت اوي وقلبها وجعها..ايوه انا.....نت مين وفين عمرو ....
*بصي يا هانم والله مش عارف اقولك اي ...بس احنا لقينا استاذ عمرو مرمي في الشارع واخدناه للمستشفى..وشوفنا اخر رقم كان بيكلمو لقيناه نتي
بيان الفون وقع منها برعب وقلبها وجعها اوي من الصدمة مبقتش عارفه تتحرك اصلا
*يا فندم...لو سمحتي تمالكي نفسك.......
بيان كانت ايديها بتترعش وجسمها كلو بيترعش ..مدت ايديها عالفون بصعوبة وجابتو وهي بتنهج...
بيان بصوت مقطع ومرعوب..نتو فين..
*احنا في مستشفى***
بيان رمت الفون وجريت عالاوضه غيرت هدومها واتصلت بالسواق وراحت معاه
وهي في العربيه اتصلت علي معتز ....
بيان بعياط شديد بتحاول تتماسك..الو يا معتز
معتز بنوم..اي يبيان...وقام بسرعه..عمرو حصلو حاجه........
وصلت بيان وكانت قاعده برا هتموت من الرعب وقاعده تفرك في ايديها وعمالة تعيط اوي .....وصل معتز وهو هيموت من الرعب
معتز بيحاول يهدي ادامها..هيبقي كويس..متقلقيش اهدي بس اهدي....
بيان بنفس حالتها..طبعا نش هنقول لعم راضي..نا بس هرن ع رغد تيجي
معتز.. صح....رني عليها
رنت بيان وكانت رغد وراضي بس اللي صاحيين في البيت...
راضي..مين بيرن
رغد..دي بيان..استني هرد
بيان..رغد..لو عمي راضي جنبك ارجوكي متبينيش
رغد قلقت شويه..اه في اي
بيان بعياط شديد..عمرو فالمستشفي يا رغد...في حد ضر.بو علي دماغو...
طبعا رغد فالوقت كانت هتموت بس مسكت نفسها عشان ابوها ومشاكلو الصحية..
رغد..لا متقلقيش هجيلك انا اديكي الحقنه حالا
بيان..هبعتلك السواق.....
رغد..تمام تمام
راضي كان قلبو مش مطمن..في اي يا رغد ...
رغد..متقلقش يا حج ..مرات ابنك بس تعبانه شويه وعاوزه حقنه...هلبس والسواق هياخدني يوديني ليها....
عدي الوقت ووصلت رغد.....
رغد بعياط شديد..في اي
معتز بصلها..اهدي والله هيبقي كويس
رغد برعب اكتر وعياط..لازم ادخل لاخويا
معتز..مش هينفع
بيان كانت غرقانه في دموعها..لي مش هينفع..هي ممرضه
معتز..مش عارف هيرضو ولا لا ...هي مش شغاله هنا فالمستشفي....
قاطع كلامهم خروج الدكتور
جريو عليه ..
بيان برعب..خير يا دكتور ...اي حصل....
الدكتور اتنهد بحزن ..احنا عملنا اللي علينا..هو فاق دلوقتى..لكن....
معتز بقلق شديد..لكن اي انطق
الدكتور..ممكن يحصلو اعراض تاثر علي دماغو
رغد بزعيق بقلق..متوضح يا دكتور
الدكتور..طيب..الاحسن تدخلو نتو وتشوفو.......
دخلو لقو عمرو رابط دماغو كدا ونايم عالسرير بس مفتح عينه وفايق...
بيان جريت عليه حضنتو اوي بحذر ...
بيان بعياط شديد..عمرو حبيبي....وحشتني اوي 
عمرو مردش لكن بادلها الحضن
رغد جريت عليه..وسعي كدا اخويا وحشني...وحضنتو بردو وهو مردش لكن بادلها الحضن...
معتز..طب ممكن اسلم ع صاحبي وتوسعو كدا......وبردو حضنو وعمرو مبيتكلمش
بيان بقلق..مالك يا حبيبي ..ساكت لي...
عمرو ..احم....نتو مين
بيان ..نعمممم...يعني اي احنا مين
عمرو .صدقوني بحاول افتكركم...بس بيجي ادامي صور كدا مش عارف
معتز بقلق شديد..عمرو عمرو...انا صاحبك معتز...ودي مراتك ودي اختك
عمرو..مراتي مين ..هو نا متجوزتش حبيبه
بيان بصدمه ورعب ودموعها نزلت لما جاب اسم حبيبه تاني..حبيبه!!!!
معتز..ينهار اسود....طب اهدي بس كدا واسكت
الدكتور كان واقف كل دا
الدكتور..صدقتوني....
رغد..لو سمحت يا دكتور لازم نتكلم ونفهم
الدكتور..اه تمام اتفضلو
كانت بيان في دنيا تانيه مرعوبه..يعني كدا خلاص نسيني...لا يارب لا.....
عمرو..طب بقولكم اي..مدام بتقولو ان دا صاحبي وكدا خليه معايا اكيد هو عارف سري كلو...
معتز بصلو كدا وفهمو من نظرة واحدة...
معتز..اه...روحو نتو ونا هحاول افكرو......
اخدهم الدكتور وخرجو وسابو عمرو ومعتز
عمرو ..اقفل الباب
معتز قفل الباب وراح قعد جنبو..اييي بقااا
عمرو ضحك كدا..اييي
معتز..يابن الجزمه...بتصيع علينا
عمرو..ششش...نا لازم اعرف مين عمل فيا كدا
معتز..هيكون مين يعني..اكيد عبدالرحمن او حبيبه
عمرو.. عبدالرحمن هيخاف..بس ممكن حبيبه تكون وصلتلو..دي مبتخافش دي خالص.....
معتز..طب وهتعرف منين
عمرو..هعمل نفسي كدا فاقد الذاكرة ومش فاكر اخر ٦ شهور في حياتي اللي كان فيهم بيان ...واني بحب حبيبه وكدا فاهم ...
معتز..طب والدكتور يبني
عمرو .نا متفق معاه ع كل حاجه زمانو بيقولهم...
معتز..طب وبيان دي يبني اللي هتموت منغيرك دي
عمرو اتنهد..دي اكتر حاجه مزعلاني بجد ..بس هي بردو ذلتني يا شيخ خليها تدوق شويه...
معتز بضحكه..بس نت غلطت لما معرفتناش كلنا..كان المفروض تعرفني انا ورغد وبيان لا فاهم
عمرو..غلطه صغيرة متقلقش بس ....
الدكتور..زي ما قولتلكم..اخر ٦ شهور في حياتو مش هيفتكرهم....
بيان كان قلبها بيتقطع....بعدها رفعت نظرها لقت حبيبه جاية
حبيبه..عمرو فين يدكتور طمني....
بيان بغلل شديد..ونتي مالك ومالو..ومين عرفك مكانا اصلا
حبيبه..يا دكتور لو سمحت قولي....
الدكتور..هو عالعموم في الاوضه دي ....
راحت حبيبه فتحت باب الاوضه.....
حبيبه..عمرو حبيبي اي حصلك
عمرو بصلها بابتسامة.. حبيبه..وحشتيني اوي .....
بيان بقت واقفه هتموت ومش عارفه المفروض تعمل اي و...
يتبع....
..عمرو ..حبيبه وحشتيني .......بصتلو بيان بصدمه ودموع ومبقتش عارفه تعمل اي         بيان بعياط..عمرو...نا مراتك            عمرو كان ماسك نفسو بالعافيه وحرفيا هيموت ويحضن بيان وحشتو ووحشه كل تفصيله صغيره فيها وحشو ريحتها اللي كانت اوكسجين بالنسبه ليه مش قادر يشوف دموعها ..بس لازم يقسي شويه عشان يوقع حبيبه ويعرف اي بيحصل وازاي عملت كدا                 حبيبه بتغيظها..مالك يحبيبتي اي        رغد بزهق..عمرو...دي بيان مراتك     عمرو ..بيان مين ...انا معرفش حد غير حبيبه ......                             بيان الكلمة دي وجعتها اوي ومبقتش قادرة تستحمل عيطت    عمرو بقا يبصلها كدا ومش قادر..هو في اي مالها ومين دي اصلا                الدكتور..خلاص يا عمرو..بلاش تضغط علي نفسك ...                       عمرو..نا مش فاكر غير حبيبه ورغد اختي وصاحبي وبس.................    بيان بعياط اكتر..خلاص يعمرو كفاية...وجعتني قلبي....                حبيبه بضحكه..سلامة قلبك يا حبيبتي سلامتك...ممكن تسيبني مع حبيبي شوية......بيان اتعصبت اوي..ومبقتش متخيله ان عمرو خلاص كدا هيكون بعيد عنها         بيان بزعيق شديد..بقولك اي يبت نتي ...انا علي اخري اصلا..حلي عني دلوقتي                               الدكتور..ياجماعه....مينفعش كدا..لو سمحتي يا مدام بيان ممكن كلمتين...........                             بيان بسرعه وغيرة..مش هسيب جوزي انا..كان عمرو مبسوط بحبها  الدكتور..هما كلمتين بس معلش      بيان..قولت مش هسيب عمرو مع البت دي مهما حصل.....                  رغد..يحبيبتي طب اهدي بس شوفي الدكتور عاوز اي................  بيان بعياط بحرقه..مش قادرة يا رغد...انا اصلا مش متخيله ان عمرو مش فاكرني نتي فاهمه       رغد طبطبت عليها..معلش يا روحي ....روحي بس وخير انشاءالله         اتنهدت بيان بحزن ودموعها نازله وخرجت مع الدكتور......                 حبيبه بصت لرغد كدا بقرف..ممكن تسيبيني انا وعمرو مع بعض شوية   عمرو بص لرغد..روحي يا رغد.......رغد بصتلها بقرف وخرجت ونبقاش حد غير حبيبه وعمرو وبس في الاوضه........قربت حبيبه اوي منو وهو حرفيا مكانش طايقها جنبو ولا يشوفها......           عمرو..وحشتيني اوي علفكره حاسس اني بقالي كتير مشوفتكيش  حبيبه بدلع..نت اكتر والله..وحشتني                               عمرو..انا...مش عارف اي حصلي ولا مين عمل فيا كدا..ومين الهبله اللي عمالة تعيط وبتقول اني جوزها دي ..هو نا اتجوزت حد غيرك          حبيبه بتمثل الزعل..اه ..ابوك خلاك تتجوزها غصب عنك بس نا ونت زي محنا يعني موعدناش عن بعض  عمرو..وهو نا عمري اسيبك بردو..بس انا شاكك في الواد حازم نتي عارفه انو بيكرهني عشان نتي بعد ما سيبتيه بقيتي معايا وكدا    حبيبه خافت يحط حازم في دماغو ويروح يتخانق معاه فلازم يحكيلو كل حاجه......                               حبيبه بتوتر..لا ابدا..دا...احم..حتي حازم نسيني خالص...نت عارف انا شاكة في مين ..عمرو بقا مستني ياترا هتقول مين ودماغها دي اي      عمرو ..مين قولي بسرعه                حبيبه..عبدالرحمن ابن عم بيان....    عمرو لنفسه..اه يبنت الكل"ب يخربيت دماغك دي يشيخه عاوزاني ابعد عن حازم عشان متقوليش اني شوفتكم وكمان عاوزاني أشك في عبدالرحمن اروح انتقم منو عشان تبقي خلصتي من الدليل اللي عليكي ..انا كدا اتاكدت انو انتي وعبدالرحمن اللي عملتوها   عمرو..بيان مين ..ومين عبدالرحمن دا..اخوها ولا اي                            حبيبه..بيان اللي المفروض مراتك دي وعبدالرحمن دا ابن عمها وكان عاوز يتجوزها وكدا فاهم               عمرو..اه فهمت.....طب خلاص اخم حاجه اني لازم اطلق البنت دي عشان نتجوز انا ونتي ..حبيبه مبقتش مصدقه نفسها من الفرحه.    حبيبه بصدمه فرحه..انت قولت اي عمرو..هتجوزك يا حبيبه..انا بحبك نتي وبس .....حبيبه قربت منو وحضنته اوي وهو مكانش طايقها اصلا ومقروف منها ومن حضنها ..مبادلهاش الحضن لكن هي مركزتش ..هي مش مركزه غير في جوازهم وبس..............كانت بيان قاعده مع الدكتور                          الدكتور..حضرتك مش هينفع...مش هينفع نفكر بحاجه غصب عنو خالص ..بيان عيطت اوي                بيان..ونا مش هقدر ان البت دي تقرب منو اكتر من كدا مش هقدر     معتز بقا واقف بيقول لنفسه..يبختك بجد يا عمرو بواحده زي دي بتحبك وبتخاف عليك اكتر من نفسها ....ربنا يحفظكم لبعض بجد.....وبص لرغد كدا..وربنا يكتبلي بنت الحلاااال                      فضلو يتكلمو شويه مع الدكتور          رغد..بيان نا لازم اروح عشان بابا لو عرف حاجه هتبقي مص"يبه            بيان بقلق وتعب..طب اوعي يعرف حاجه...عمي راضي تعبان يا رغد       رغد..متقلقيش...متيجي تروحي معايا........بيان بصتلها كدا            بيان..عاوزاني اسيب عمرو يا رغد      رغد..مقصدش بس..هو يعني..احم بيان بزعل ودموع..قصدك انو مش فاكرني وكدا...حتي لو كدا...عمرو هيفضل جوايا ..انا مقدرش اسيبك ولا ابعد عنو..انا وعمرو عدينا مرحلة العشق با رغد.اكيد هيفتكرني...انا واثقه...واثقه والله      معتز اتنهد..والله يا بيان نا عرفت ان ربنا بيحب عمرو انو رزقو بواحده شكلك...نتي عارفه..اللي زيك خلاص خلصو...وبص لرغد كدا...الناس دلوقتي بقت مفترية والله صدقيني.....رغد فهمت ان الكلام عليها...بصتلو بقرف كدا         رغد..نا همشي بقا......................    بيان..هتروحي ازاي دا الفجر إذن       رغد..هو السواق روح ولا اي            معتز..اه روح..عالعموم انا هوديكي   رغد..لا متتعبش نفسك هاخد تاكسي ...بصلها عمرو كدا                  عمرو.. هو نتي شيفاني هالة ولا شيرين...نتي مجنونه اسيبك دلوقتي في وقت زي دا ..ضحكت رغد بخفه وبيان ضحكت بخفه وسط دموعها الشديده..خلاص يا رغد...يلا روحي معاه عشان متتاخريش ونا هبقا اطمنك              رغد..ماشي..وحضنتها وخرجت مع معتز.........فضلت بيان قاعده برا الاوضه..حست انها عاوزه تشوفو وتشم نفسه وريحته وتحضنو..تطمن انو جنبها ومعاها...   بيان..هو ينفع ادخلو يا دكتور          الدكتور..ايوه بس الآنسة دي لسه معاه جوه....بيان ملامح وشها اتغيرت...لسه معاه جوه...كل دا ولسه معاه جوه ..مقدرتش تتمالك نفسها وفتحت الباب بسرعه لقيتها قاعده كدا ادامو وبيتكلمو وحبيبه ماسكه ايده....بصتلهم بيان كدا وعنيها بتطلع نا"ر..بصتلها نظرة بمعني نتي بتعملي اي                     عمرو..مالك يا بيان....بيان مبقتش لعمرو وكانت واقفه كدا بتخبط رجلها في الأرض...حبيبه بصتلها بقرف..مش عارفه ياحبيبي مالها..   بيان بغلل شديد وزعيق سمع المستشفى كلها..حبيبك!!!!!..حبيب مين يا و"سخه نتي...هاااااا....وجريت عليها مسكتها من شعرها ورمتها عالارض وفصلت تضر.ب فيها بغلل شديد وحبيبه بتصرخ لكن محدش كان جهه لسه...عمرو قام بسرعه من عالسرير وكان بيشد بيان لكنها بتضر"بها بمنتهي الغلل..عور"تلها وشها كلو وبهدلتها شعرها وكل حاجه...عمرو شال بيان من فوقها كدا وكان حاضنها وهو شايلها
يتبع
  عمرو كان شايلها وحاضنها وهي عمالة تعافر جوه حضنو عشان تكمل عليها        بيان بعياط وعصبيه شديده..سيبني يا عمرو...لازم اقتل"ها...سيبني ونبي.....عمرو مبقاش مستحمل تعب حبيبتو وضعفها أدام عينه         عمرو..حبيبه..امشي دلوقتي بسرعه....حبيبه كانت متبهدله والمستشفي كلها اتلمت ..حبيبه كانت حرفيا من بيان ..قامت بسرعه شالت حاجتها وجريت برعب منها        كانت بيان لسه بتعافر لكنها مقدرتش علي عمرو طبعا...تعبت جوه حضنه..سيبني يا عمرو..سيبني .........كل اللي في الاوضه خرجو ..كانو قريبين اوي من بعض وعمرو طبق ايده عليها اوي وحشتو بكل تفصيله فيها وحشتو بجد.....شالها كدا وحطها عالسرير..وراح قفل الباب من جوه كويس وهي كانت عالسرير بتعيط وبس ...راح قعد جنبها وفضل يبصلها بحب شديد..مش قادر يبعد عنها اكتر من كدا بجد خلاص            عمرو بحنية..مالك يا بيان             بيان عيطت وبس ومش قادرة تتكلم اصلا..عمرو مسحلها دموعها بحنية شديده وقرب با"س خدها بحب شديد وحنيه....هي زي ما بكون روحها ردت ليها تاني اول ما لمسها ..اول ما حست انو لسه بيحبها ..اول ما بصتلو لقيتو بيبصلها بحب..النظرة اللي هي بتعشقها منو..بصتلو هي كدا...          بيان برقه ودموعها بتنزل..عمرو       عمرو بابتسامه وحنية..اي يا روح قلب عمرو من جوه كدا...بيان فرحت اوي بس خافت فرحتها تتكسر ويطلع مش فاكرها لسه        بيان..نت فاكرني يا عمرو صح....... عمرو بهدوء وحنيه..واي بقا مخليكي حاسه اني لسة فاكرك كدا     بيان بسرحان فيه..عشان نت كدا عمرو.. بحنيتك وحبك ليا ونظرتك الجميله اللي انا بعشقها..عشان اكيد مش هتنسي اننا قربنا من بعض انا ونت لأول مرة امبارح وكان أجمل يوم في عمري....عشان انا عارفه ان مش خبط"ه هي اللي هتنسيك حبي ليك وحبك ليا...عشان انا مش نحس اوي كدا مش اول ما اقرب من اكتر حد بحبو في حياتي دي ..ينساني يا عمرو....ولا اي.....       كان عمرو بيسمعها ومبسوط بكلامها اوي وبحبها ليه...ابتسم كدا بحب     بيان بصتلو..فاكرني يا عمرو. صح    عمرو قربها علية اوي وبقت كلها في حضنه.. وهو انا اقدر بردو انساكي يا بيان ...دنتي جوايا اصلا..انسي اي حاجه واي حد الا نتي...انساكي ازاي اصلا ونتي دماغي وقلبي كلو..  ابتسمت بفرحه وحست ان جبل انزاح من علي قلبها ..ارتاحت كدا اوي ..بس اتعدلت بسرعه ضر"بتو بخفه..وبتعاملني كل دا كدا لي ...هااا ومين بيان دي ...وجعتلي قلبي يا عمرو بجد حرام عليك..ضحك عمرو كدا وقربها عليه اكتر..وبيحضنها اوي..وقرب من شفايفها اوي ....                             عمرو بهمس..شششش..خلاص متتكلميش ...نتي بين ايديا دلوقتي...سرحت بيان اوي ..نفسها يقرب منها تاني..نفسها تحس نفس الإحساس لما قرب منها امبارح..بقت تشم نفسو وهو كمان...فكلها حجابها براحه وبهدوء وشعرها اتفرد علي ضهرها كدا وهي متخدرة حرفيا....                          عمرو بهمس..وحشتيني اوي يا بيان    بيان بنفس الهمس...نت وحشتني اكتر...قرب مني يا عمرو..وحشتني   عمرو بهمس بين شفايفها..بحبك       بيان قربت هي وبا"ستو من شفايفو بحب شديد وهو استجاب لها اوي و.........كان معتز بيوصل رغد           معتز..بس يستي ومن ساعتها بقا والدكتور مانعني عن القهوه وكدا      رغد..ايوه..بس نت كدا بتضر نفسك متشربش قهوه تاني هتتعب           معتز..ما اتعب..انا اصلا مليش حد غير عمرو اخوكي..هو دا الوحيد اللي بيخليني اخد العلاج اصلا وكد رغد اتشدتلو اوي..يعني نت مش مرتبط ولا كدا ولا بتحب حتي.......  معتز..لا خالص ولا عمري اصلا حبيت..معرفش اصلا الحب دا اللي هو اي ...ديما عمرو بشوفو واقع في الحب بس مش عارف اي دا..........   رغد سرحت في ملامحه.. الحب هو انك لما تحب شخص تبقي عاوز تشوفو ادامك علطول ...تشوفو مبسوط وبيضحك وفرحان...الحب انك لما تحس انك بتحب حد تروح تقولو علطول متخافش تقول ..الحب دا حاجات كتير اوي بجد..انا بردو كنت بسمع من صحابي بس عمري ما وقعت فيه       معتز بصلها كدا ووقف العربيه وبص في عينيها..بس الحب لو زي مانتي بتقولي كدا..ابقي وقعت فيه           رغد ضربات قلبها زادت..ازاي          معتز..يعني....بحب اشوفها كتير...لما بتضحك انا بفرح ..وكمان نفسي اقولها ...بس مش عارف خايف لي..اول مرة اخاف......          رغد بتوتر ..لا متخافش...لو بتحبها قوللها علطول واطمن                   معتز..اصلي..عمري ما حد عرف يحرجني...اخاف هي تحرجني بقا.    رغد طبعا كانت حاسة ان الكلام ليها..لا متقلقش جرب بس وقولها...    معتز..نتي شايفه كدا...........           رغد هزت راسها..مش شايفه غير كدا يا معتز...بتحبها قوللها..قبل ما تضيع منك وتقول ياريتني......         معتز..صح...اكيد هقوللها...وابتسمو لبعض ودور العربيه ومشي...........    روحت حبيبه البيت وهي متبهدله عالآخر....علا كانت بتضحك عليها       حبيبه بعصبيه..اخرسي بقا نا زهقت  علا بتضحك..بقا البت دي تعمل فيكي كل دا..هههههههههه...هههه        حبيبه..يبت بطلي رخامه بقا..اهم حاجه ان عمرو رجعلي ونسيها         علا..شوفتي بقا نصايح جات بفايده ازاي..كان لازم تخلصي من عبدالرحمن والا كان فضحك........    افتكرت حبيبه..فلاش باااك                حبيبه..بص يا عبدالرحمن انا عارفه انك بتحب بيان..انا كمان بحب عمرو...يعني مصلحتنا واحده صح..  عبدالرحمن..وبعدين؟؟!                   حبيبه..هنتفق بقا نعمل عليهم لعبة نخليهم يبعدو عن بعض فاهمني.....  عبدالرحمن..اي هي اللعبه دي......     حبيبه..هنخ"طف بيان ...وهنبعت صور ليك نت وهي مع بعض كدا يعني لعمرو ..ونخليه يجي يلاقيها في حضنك ويشك فيها ويطلعها وكدا....قام عبدالرحمن بعصبيه اوي..نتي مين اصلا عشان تتكلمي علي بنت عمي كدا..حد قالك اني مركب قرون عشان اعمل كدا في واحده من دمي ولحمي...نتي اييي شيطا"نه...اطلعي برا واعملي حسابك عمرو هيوصلو كل الكلام دا  حبيبه اترعبت ومبقتش عارفه تعمل اي...خرجت من بيتو ملقتش غير حل واحد..اتصلت علي واحد من صحابها القدام...خطف"و عبدالرحمن ومحدش يعرف مكانو خالص فاكرينو سافر..وكمان خليتهم يضر"بو عمرو ع دماغو عشان يشك في عبدالرحمن ومكانش في دماغها خالص انو يفقد الذاكره..ولما عرفت اسم المستشفى قدرت تعرف حالتو من ممرضه وراحتلو وماصدقت اصلا انو نسي ....باااااك.........                               يتبع.....
صحي عمرو الصبح لقاها في حضنه وكانت بتلعب في دقنه وبتبصلو بحب شديد....با"س راسها بحنيه                  عمرو..صباح الفل يا روحي.........      بيان بحب..صباح النور يحبيبي...      كانت بيان بتبصلو اوي....عمرو بحب واستفهام..مالك يروحي           بيان..عارف يا عمرو لو بعدت عني تاني..هعمل فيكي اي...............    عمرو عض علي شفايفو..وهو نا بردو اقدر ابعد تاني...دنتي وتكه...    بيان بصتلو بقرف بهزار..اي المعاكسه الرخيصة دي يا عمرو...     عمرو ضحك اوي..هي دي معاكستي..وبعدين نتي بجد تعبتيني يا بيان...انا عشان انام فحضنك كدا تعبت اوي بجد..فاكره كنتي بتعملي فيا اي...يمفتريه......     بيان بضحكه..احسن اديك اتادبت شوية ..وبعدين مانت لسه عامل فيا اكتر من كدا لما سلمت علي حبيبه...  عمرو..مقدرتش اكمل والله ..مقدرتش افضل بعيد عنك كل دا يحبيبتي والله...                        بيان..نا بقا عاوزه اعرف نت عملت كل دا لي..انا مسالتكش امبارح لاني مكانش في دماغي غيرك وبس...عاوزه اعرف بقا اي حصل ولي عملت كدا فهمني.....               عمرو..اقولك..بس مش لما أصبح عليكي الاول...ضحكت بيان كدا وهو ميل با"سها......وحكالها كل حاجه وفهمها ازاي هتتعامل معاه أدام حبيبه وكدا..........كانت رغد بتكلم معتز في الفون...............      رغد..طب خلاص انا لبست وجهزت تعالي خدني بقا...                           معتز..ماشي..جاي اهو..قولتلهم انك راحه فين بس اوعي عم راضي....       رغد..لا متقلقش..قولتلهم اني عندي شيفت في المستشفى..مع اني خايفه بابا يتكلم مع عمرو ويعرف انو فاقد الذاكرة...لازم نتكلم مع عمرو يا معتز بجد خايفه.............   معتز..متخافيش انا هتصرف.........  رغد..هتتصرف ازاي..........              معتز..اقفلي بقا انا وصلت اهو..يخربيت رغيك.........             رغد..بقا انا رغايه..والله لانزل اعضك دلوقتي..وقفلت وهو فضل يضحك اوي عليها...حس انو اول مرة يقع فالحب فعلا مستلطفها وحاسس انو عاوزها ادامو علطول كدا................                             عمرو..ها حفظتي .......                  بيان بغيرة..مش هقدر يا عمرو اشوفك بتدلعها كدا بجد...............  عمرو.. يحبيبتي انا اصلا ببقا قرفان منها كل ما تقربلي بس هعمل اي....    بيان مسكتو كدا..وهي اصلا الكل"به دي قربت منك امتي.......      عمرو بابتسامه..منتي نفختيها والبت اتبهدلت خالص ...........        بيان بقمص..لا تكون صعبت عليك ولا حاجه...ولا اي يعني.............    عمرو..يخربيت جنان ابوكي..استني بقا عشان هرن عليها..................      بيان بغيظ شديد..تكلمها ليييي.....      عمرو..يبت نتي عندك ذاكرة سمك..قولتلك عشان اجرجرها بقا في الكلام...اهدي بقا............          بيان بغيرة..ماشي يا عمرو..رن عليها....يلا اخلص ...اخلص.ضحك عمرو ورن عليها..اي يروحي....انا لسه في المستشفى...تعالي يلا وحشتيني.....بيان مسكت ايده عدتها اوي وعماله تقرص فيه وهو ماسك نفسو بالعافيه وكمل كلام وقفل.........................                 عمرو بضحكه..اي يبنت المجنونه..    بيان بتريقه..وحشتيني..هي مين دي اللي وحشتك مش فاهمه.......    عمرو كان بيضحك عليها..طب اهدي بس اهدي يحبيبتي......          بيان بغيظ..متضحكش يا عمرو..نا بجد متضايقه...انا بغير عليك اوي...شدها عمرو عليه وبا"س شفايفها برقه وحنيه..بعد عنها مسافه صغيره خالص..ونا بحبك نتي وبس...محبش حد غيرك ..وبغير عليكي بردو ..اسف يحبيبتي اني هضغط عليكي شويه انهارده..بس والله اول ما اخلص من الموضوع دا ...مش هخرجك من حضني ابدا.....هديت بيان خالص و.....كان واقف معتز مستني رغد تنزل وبيكلم نفسه..عماله تقول انا جاهزه ولابسه ولطعتني ٣ ساعات تحت اهو....بيبص لقاها نازله وكانت قمر اوي ولبسها هادي وجميل بس مبينه شعرها من فوق من الطرحه...اتضايق هو و...........     رغد..معلش عطلتك كنت بختار الكوتشي......معتز بصلها كدا.........      معتز..كل دا...يلا يلا اركبي...........  رغد..ماشي..وجايه تركب صوته وقفها ..نعم يا معتز..............            معتز..معلش بس..هو نتي لي مبينه شعرك من أدام كدا مش فاهم.....    سكتت هي كدا..عادي يعني بحس شكلي كدا احلي كتير..................   معتز..طب جربي كدا بس تدخليهم جوه الطرحه ووريني....في مرايا فالعربيه اظبطيها.......دخلت هي ودخلت شعرها جوه الطرحه ..اول مرة فحياتها تحس ان كدا شكلها احلي متعرفش لي ....خرجت بعدها..اهي كدا احلي ولا.....بصلها معتز كدا بحب..والله العظيم احلي مرة بشوفك فيها....كدا نتي قمر...ضحكت بكسوف وحبت تغير الموضوع بقا عشان اتحرجت........    رغد..احم...المهم قولتلي هتتصرف..ازاي بقا....................      معتز بغمزه..اركبي بس وهحكيلك..   رغد بتلقائيه..يخربيت غمزتك القمر..وبعدين اتكسفت اوي وحكت ايديها علي بوقها كدا متعرفش قالت كدا ازاي...بصلها هو كدا ومحبش يكسفها وركب العربيه ومشيو........رغد كانت عاوزه تعرف هو ناوي يعمل اي وازاي هيتصرف..  رغد لنفسها..طب اتكلم ازاي بقا دلوقتي مكسوفه منو اوي............  معتز..متتكسفيش اتكلمي......بصتلو بصدمه كدا و...    رغد..نت عرفت منين اني بقول كدا لنفسي ...ازاي................               معتز بضحكه..طب عالعموم يعني..اخوكي بتستعبط ومفقدش الذاكرة ولا حاجه...............              وصلت حبيبه وكانت قاعده مع عمرو في الاوضه وبيان قاعده برا هتموت من الغيظ وصل معتز ورغد     بيان..هموت يا رغد بجد............      رغد..استني بس..معتز فهمني الخطه اللي انا هعملها...هات التليفون يا معتز يلا..........              معتز..ماشي واهدي كدا.....بيان كانت مش فاهمه حاجه وبتسمع وبس تشوفهم هيعملو اي........        كانت حبيبه قاعده مع عمرو......        حبيبه..ابوه هتطلقها امتي               عمرو..خلاص يا حبيبتي هانت..وفونها رن لقيتو رقم غريب...ردت بقلق..الو.......             رغد عاملة نفسها واحده تانيه..لعبتك هتتكشف يا حبيبه لو مروحتيش لشريكك حالا ..انا عارفه انك مع عمرو اللي انتي خليتي رجاله يضر"بوه...انا بقولك اهو لو مروحتيش لشريكك هتدفعي التمن غالي اوي...وقفلت....حبيبه اترعبت طبعا ومش عارفه تعمل اي              عمرو..اي يبنتي في اي........قامت حبيبه بسرعه..انا لازم امشي...     عمرو..لي حصل حاجه.........           حبيبه..اختي غلا بس تعبت..سلام...وسابته وجريت برا المستشفى خالص...خرج عمرو برا الاوضه لمعتز وبيان ورغد......        عمرو..يلا معتز بسرعه وراها........    بيان ..انا مش فاهمه حاجه.........       عمرو..خليكوا نتو هنا ونا ومعتز هنروح عشان نعرف مين اللي بيساعدها.....وخرجو هما الاتنين بسرعه بالعربيه..طبعا عمرو دماغه كانت لسة متأثرة لكنو جهه علي نفسو وكمان الخبطه مكانتش قويه اوي ....مشيو بسرعه وراها وهي بقت مرعوبه وهي في التاكسي...       حبيبه..الو يا خالد...الحقني....         خالد..في اي يبنتي اهدي......             حبيبه برعب..تعالالي عالمخزن اللي مخبين فيه عبدالرحمن بسرعه وافهمك....متتاخرش ونبي يا خالد..    عمرو كان راكب جنب معتز..هي راحه فين يبني اي المكان دا....           معتز..مش عارف..استني اديني ماشي وراها بنت الكل"ب دي.........     عمرو..دماغي تعباني شويه يا معتز.  معتز..قولتلك ونت اصريت تيجي...   عمرو ..لازم اعرف البت دي في دماغها اي وهتعمل اي وكنت انا معاشر مين..دنا مصدوم بجد.....       وصلو لحد هناك ولقو حبيبه واقفه مع خالد وهما عارفينو اصلا........        معتز..دا الواد خالد يبني....              عمرو..يا بنت الكل"ب....كل دا منك    حبيبه..فين الرجاله اللي بيحرصوه..  خالد..يحرصو مين دا هو واحد ومربوط كمان الرجاله بتعملي حاجات تانيه..هو في اي...........        نزل عمرو ومعتز واتكلم عمرو..اقولك انا يا خالد....وبص لحبيبه اللي قلبها كان هيقف من الصدمه بجد..كمل عمرو..في اني كنت بحب واحده...حبيتها بجد من قلبي وكنت بخاف عليها ..كنت فاكرها ملاك من السما وكنت هتجوزها...بس زي ما يكون اللي حصل دا كلو عشان ربنا يكشفها ادامي ويعرفني انها مش ملاك ولا حاجه...عرفت عنها حاجات صدمتني فيها..انتي ازاي طلعتي كدا..ازاي عرفتي تضحكي عليا......    خالد اترعب من عمرو لانو عارفه..انا...والله يا عمرو مليش دعوه..هي اللي قالتلي ان الواد دا بيعاكسها ويضايقها فنا حبستو هنا      عمرو..واد مين؟؟!حبيبه كانت خلاص اترعبت مبقتش قادره            خالد..الواد اللي اسمه عبدالرحمن يا عمرو ..نت عارف انك اخويا والله العظيم هي اللي قالتلي وكدا....      عمرو..طب ومين ضر"بني علي دماغي........                               خالد بكدب..مليش دعوه هي اللي اتفقت مع ناس انا معرفهمش               حبيبه بصتلو..كداااب والله هو اللي جاب الرجالة دول ....كل دا كان بيسجلو معتز وعمرو قدر يوقعهم في بعض واعترفو بكل حاجه..ومعتز وعمرو حبسوهم واتصلوا عالبوليس وجهه اخدهم لأنهم خاط"فين عبدالرحمن وكمان ضر"ب عمرو وعمرو شكر عبدالرحمن وبعدها سافر ...........عدت ايام كتير ومعتز اخيرا اعترف لرغد بحبه وطلب ايديها من عمرو وبقو مخطوبين رسمي.....كان عمرو وبيان في بيتهم...........                  عمرو..يلا يا بيان كل دا في الحمام       بيان خرجت ومخبيه حاجه ورا ضهرها ومبتسمه بكسوف...عمرو بصلها كدا بعدم فهم ..اي يبنتي....    بيان اتنهدت بفرحه..عاملالك مفاجأة يعمرو........                       عمرو بلهفه..هااا..قولي بقا فرحيني.   طلعت بيان من ورا ضهرها اختبار الحمل ووريتهولو واتكلمت بفرحه شديده..عمرو نا حامل يا عمرو.....عمرو بصلها كدا حس انو مش عارف يتكلم ولا يقول حاجه.     عمرو بفرحه شديده..نتي بتقولي اي   بيان دموعها نزلت من فرحتها..والله حامل..انا مش مصدقه بجد يا حبيبي....عمرو شدها لحضنه اوي وبقا يحضنها اوي مش عارف يتكلم لسانه عجز عن الكلام...عيونه لمعت بدموع الفرحه..هيكون عندو طفل من اكتر انسانه بيعشقها في حياتو..بعد عنها مسافه صغيره وسند راسو علي راسها.......             عمرو..نا مش عارف اقول اي..غير اني اسعد حد في الدنيا دي دلوقتي اوعدك اني هحافظ عليكي وعمري ما ازعلك ابدا ولا اسيبك زعلانه مني فيوم وابننا اللي هيجي دا مش هنربيه غير الحب وبس..............    بيان بصتلو بحب شديد..بحبك يا عمرو.......عمرو بصلها بعشق..ونا بحبك يا قلب عمرو....................  

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-