رواية عمدة متملك مني كاملة جميع الفصول بقلم رحاب عبدالله

رواية عمدة متملك مني كاملة جميع الفصول بقلم رحاب عبدالله

رواية عمدة متملك مني كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رحاب عبدالله رواية عمدة متملك مني كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عمدة متملك مني كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عمدة متملك مني كاملة جميع الفصول
رواية عمدة متملك مني بقلم رحاب عبدالله

رواية عمدة متملك مني كاملة جميع الفصول

صباحية مباركة يا عروسة
ابتسمت ومسحت دموعي وافتكرت الي حصل بيني وبين الراجل ده قومت بهدوء، و جسمي مكسر دخلت الحمام وانا قرفا.. نه من نفسي سرحت في ياسين حب عمري..
و فوقت على صوت رجولي خشن بيفتح باب الحمام عليا، صرخت بقوة ارجوك لا هخرج متتدخلش علياا
زين :_
قومي عشان تنزلي مع الحريم تحت انتي مرات العمدة و الي حصل بنا كان لازم يحصل حتي انتي منتقبة و فاهمة في الشرع كويس..
لبست هدومي بسرعة وخرجت و الخوف متملك مني، حاضر هنزل بس ممكن بكره عشان تعبانة ؟
كان بعيد عني حتي معرفش شكله كبير ولا صغير حلو ولا وحش.
زي اي واحده جوز امها باعها بعد ما فقدت اهلها كويس ان هربت من ظلمه بس دخلت ظلم اكتر بس دي حياتي وانا راضيةبيها هعترض..
زين بتوتر :-عشق
اتوترت من اسمي اول مره اسمعه كدا وبصوت رجولي هادي ابتسمت و خفيت ابتسمتي و مقدرتش اتحرك ولساني وقف،
نعم يا زين بيه؟؟
فجاة نور الاوضة اتفتح اول ما لمحت وشه لقيته مشوه نص وشه مرعب خوفت ورجعت لي ورا النور اطفي و صرخت وقعدت علي الارض وشكله م بيروح من عيني
فجاة الباب اتفتح وشوفت ظله وهو  بيخرج من الاوضة، سمعت صوت تكسير في كل مكان حسيت قد اي انا جرحته بس ذنبي اي...
اتجوز مشوه
يتبع
كتمت دموعي جوايا انا ازاي هعيش معاه في بيت واحد، هو ازاي بيخرج قدام اهله و الخدم كدا، قمت من مكاني و المنظر قدام عيني..
زين ازاي و هو كدا انا خايفة اوي، نزلت دموعي و افتكرت ياسين و نظراته ليا من بعيد، كنت عايشه في وهم حبه ممكن يتقدم و لاكن نصيبي اخد ده؟؟
لبست نقابي و نزلت البيت تحت كان هادي و نظيف مش محتاج اي ترويق و فجاة لمحت طيفه قريب مني :_
بلعت ريقي بخوف.. انا اسفة مكنتش اقصد اجرحك، بس اول مره اشوفك.
وقف قدام عيني و قال
افتحي عيونك يا عشق انتي خايفة من جوزك..
غمضت عيوني اكتر و فجاة لقيته بيصرخ وبيزعق فيا ،انتي عنصرية اوي انا كويس ذنبي اي ان مشوه كان بي ايدي؟
سكتت و كتمت دموعي و خوفي فقدت اعصابي ولقتني بقع علي الارض و مش حسه بي الي بيحصل حوليا
فوقت بضعف و سندت ظهري كان واقف بظهره وسط شعاع نور وبيشرب سجارة اتكلم بهدوء؟
زين :خايفة من جوزك، ده انا راجل و ليا هيبة، و الراجل مفيش فيه عيب، و انا محترمك اوي
عشق بعجز.. انت ليه م حاسس بيا، بنت يتيمة و اتباعت مشوفتش شريك حياتي جيت دخلت بيت كله ظلمة مسمعتش صوت غير زي صوت صراخي في بيتنا لما جوز امي كان بيضربني، وانا كنت بسكتت عشان اعيش و اتجوزك نت في الاخر الدنيا مش عادله معايا يا زين بيه....
قرب مني وشل حركتي طبع قبله علي دماغي وقالي بصوت مرعب :_
انا خيالك المريض عمري ما هسيبك انا همو.. تك
بصيت في عيونه و صرخت من نبرة الصوت، سبني ونزل ضميت رجلي و نمت و صحيت تاني يوم علي صوت خبط علي الباب.. 
فتحت و انا بلبس البيت معرفش مين لقيت جوز امي جاي مع زين و معاهم اكل ليا، شوفت جوز امي و افتكرت الي كان بيعمله فيا و ضرب و اهانه،
ابتسمت بتوتر :نعيم جاي ليه؟
نعيم بخبث :وحشتيني يا بنتي الغالية بطمن علي بنتي حرام، ده انتي في اسبوع فرحك 
بيرجع زين عند الباب عشان شكله الي بخاف منه و بيخرج ببص عليه ولسه بنطق كان خرج خوفت و حسيت بعدن امان.. اياك تقرب مني يا نعيم اتجوزت اهو و عمري ما هحقق ليك الي انت عايزه؟ 
نعيم بضحكة عالية.. تؤ تؤ انا جوزتك و خوفت عليكي من الفض.. يحة عشان اقدر المس.. ك في الاخر، و الظاهر ان دماغك زي الحديد 
بس الحديد بيلين انتي بقا مش هتحني؟ 
ضربته بي القلم و صرخت بصوت عالي.. زينننننن.. 
 بيطلع زين على صوت عشق وهو قلقان 
اتفضل يا زين الاستاذ نعيم عايز مراتك ليله عشان اتجوزت.... 
يتبعععععع
قلبي اتقبض من صوت زين لما سمع كلمتي حسيت بخوف و بصيت في وشه كانت ملاحه رجولية و افتكرت ان شوفت الشخص ده قبل كدا..
بدون وعي حضنته وقولت بخوف، زين انا خايفة اوي؟ 
فجاة فتح نعيم الباب و خرج بره الدار.. 
بعد زين عني و بص في عيوني بتركيز،لما بتخافي مني قربتي مني ليه 
ساد الصمت ما بنا مقدرتش اقوله ان بخاف من البشر مش عشان هوو مشوه، حسيت معاه بي امان هو ممكن يعوض مكان اي حاجة بس ده لو حبيته.. 
ضحكت افتكرت وانا طفله لما كنت بسمع الجميلة و الوحش ازاي جميلة حبت واحد زي ده، كان صعب حتي كان وحش بس كان حنين في فرق بيني و بينها، هي كان عندها اب و انا لا؟؟.. 
زين بهدوء :_ بقيتي بتسرحي كتير يا عشق
ابتسمت بلا وعي و مسكت ايده و قولته بفرحة زي الاطفال ممكن ترقص معايا سرحت في عيونه الي خطفوني زين انت جميل اوي.. 
زين بستهزاء : ده جبر خواطر انا عارف انا علي اي كويس.. 
عشق بتوتر : ليه البيت ظلمة و حياتك كلها كدا ليه بقيت كدا ليه متغير معايا كل دي اساله عايزه ليها اجابة 
زين: مش من حقك تسألي كل حاجة  و ليها وقتها صحيح هتنزلي النهاردة مع اهلي هنا في البيت.......... 
نزلت نقابي.. و نزلت معاه تحت عشان الاقي حد ملقتش ضحكت بكل قوة :هم فين يا زين؟ 
لقيته بيرفع ايديه بيشاور علي كرسي فاضي وقال بكل ثقة.. بابا هناك اهو روحي ليه 
مقدرتش امسك نفسي وحسيت قد اي هو لطيف ضحكت من كل قلبي فعلا مفيش حد كان هناك :انت بتهزر معايا يا زين؟ 
__________________
قرب مني و حسيت انه متنرفز صرخ بكل قوه هو انا اعمي مش شايف.. 
بابا قاعد هناك وماما هتلاقيها بتعمل اكل و ريم اختي في الجامعة و امجد اخويا مسافر.. 
:_جريت علي المطبخ مفيش حد كان في دور تاني طلعت فيه كان كله عنكبوت و اوض مقفوله و ظلمة عرفت ان زين ده شخص مش طبيعي؟؟ 
فجاة اتصدمت صدمة عمري لما شوفت صورة لي بابا و ماما متعلقة و فيها انا و كام طفل صغيرين.. 
لقيته واقف ورايا و قال بصوت مرعب بتعملي اي هنا :_
_________
انت تعرف ان ده بابا و دي ماما و دول انا معرفش هم مين انت تعرفهم؟؟ 
زين بستغراب : ده عمي و مراته وانتي بنتهم و ده انا و ده امجد و ريم انتي كنتي طفلة انتي وصية عمي زاهر ان اتجوزك.. 
انا و انت نعرف بعض انا عمري ما قبلتك حتي صدفة. 
تعالي نروح لي ماما، روحت معاه و كان البيت فاضي خالص.. 
لقيت واحده خارجة من المطبخ و بطبطب عليه و قالت بهدوء.. هتاكل يا زين بيه؟؟
اي ده انا الي م طبيعية المطبخ كان فاضي و الكرسي قاعد عليه راجل ماسك جريدة و ابتسم بهدوء.. 
مراتك زي العسل يا زين يا ابني، يا زين ما اخترت يا ولدي 
حطيت ايدي على ايد زين بخوف و البيت بقا كله نور فجاة و زين كان زي ما هوو لاكن الناس دي اختفت، 
انا مش فاهمة حاجة انا فين ولا جيت ازاي... 
زين ينفع اطلع فوق 
ابتسم وقال.. قولتلك كل حاجة هتعرفيها بعدين المهم تبقي معايا و متقبلة الي انا فيه!! 
؛ اي اتقبل الي انت فيه انا خايفة انا دخلت هنا ازاي؟ 
زين دخلت الاوضة و انا مرعوبة كأن دخلت فيلم رعب، نمت بكل هدوء و صحيت تاني يوم على صوت صريخ جاي من بره. 
خرجت بسرعة لقيت زين في الارض
و سا.. يح في د.. مه...... 
زيننننننن
صرخت بصدمة و جريت علي زين قربت منه كانت بطنه بتنز..ف، فجاة لقيت ياسين بيقرب مني صرخت بخوف :انت اي الي جيبك هنا و عرفت المكان ازاي
ياسين بهدوء:مش مهم تعالي معايا و ابعدي عن الوحش ده جوز امك اتقبض عليه بسبب زين،
لقيته بيحاول يمسك ايدي بعدت بضيق:عايز تاخدني من بيت جوزي يا واكل ناسك انت اتجننت جاي تخليني ارمله و عايزني اجي معاك..
:_ انا ابقي مراته شرعاً يا ياسين بيه ؟
بان علي وش ياسين التعجب و قال بستهزاء:اتجوزتي ازاي معقوله القمر ده يتجوز الراجل ده غريبة.. بدون مقدمات ضربته بي القلم علي وشه.. اطلع بره الراجل ده يبقي جوزي و انا مراته اطلع بره، قعدت علي الارض و دموعي بتنزل بقهر حضنت زين قومت و سندت علي ظهري استغربت مفيش حد كان في البيت..
مسحت الد.. م و غيرت علي الجرح وقربت منه كانت ملامحه جميلة و رسمة عنيه سبته نايم و قفلت الباب و طلعت الدور التاني و فجاة قبلت الست الي كانت واقفه في المطبح و ابتسمت، ضحكتلي بهدوء وقالت :_
انا ابقا الدادة بتاعت زين بيه، انا عارفه انك مراته ؟؟
ارتاحت ليها و قولتلها.. هو اهل زين عايشين..
سكتت بتوترر وقالت :- انا مليش دعوه يا ست هانم اسالي زين بيه انا هنا لي ترويق البيت و المطبخ بس..
اتعصبت عليها وقولت بكل عصبية :هو ده سؤال هو بيقول انهم عايشين والبيت فاضي من يوم ما جيت..؟
نزلت تحت الاوضة كان فاق و قاعد علي السرير بصيت ليه بضيق وقولت بكل قوه
انا عايزة اطلق يا زين مش قادرة اعيش معاك في بيت واحد، احنا مش شبه بعض ولا في تفاهم بنا..
قام من غير ما يرد عليا نزل تحت كنت صليت المغرب و قعدت ادعي ربنا لوفي اي شر ابعد عنه لقيته طالع و معاه اكل و عصير!! 
:_ انت مش بتفهم قولتلك عايزه اطلق يا زين انا همشي من البيت واخلص من القر.. ف الي انا فيه.. 
زعق بصوت عالي وقال :لو جبتي سيره الطلاق تاني هتزعلي مني اشربي العصير ده.. 
شربت العصير بخوف و فجاة حسيت بدوخة شديده و وقعت مكاني؟ 
عدا ساعتين ولقيت زين بيضحك و بيقرب مني يحضني وقال :_
الف مبروك يا عشق انتي حامل مني؟؟ 
حسيت بجردل مياه ساقعه فوقي و قولت بضحك. حامل ازاي بقالنا اسبوع بس متجوزين.. 
قرب مني و حضني بفرحة:الف مبروك شكلك مش مبسوطة انك جبتي مني عيال.. 
عشق بصدمة : اه يا زين مش مبسوطة انا م بحبك ومش عايزك ونهايتها طلاق مش اطفال 
زين بستهزاء :عيب علي النقاب الي انتي لابسه معترضه علي قضاء ربنا؟ 
عشق بصريخ وصوت عالي :انا بقر.. ف من نفسي لما بشوفك انا مش عايز طلقني بقغ خليني امشي من هنا 
و الطفل الي في بطنك.. 
سكت بهدوء و فكرت وقولت :عايزه يبقي من غير اب ولا ينزل يخاف من ابوه لازم تعيشي علي الامرالي انتي فيه...؟ حطيت ايدي علي بطني وقولت، بس انا مش حسه ان حامل حتي مفيش اعراض عليا؟
بكره البيبي يكبر في بطنك و هتعرفي انك حامل، انتي اقل من شهر يعني ممكن ينزل و ممكن يعيش 
انا همو..ت من الضغط ده انا محتاجة ازور دكتور عشان تعبانة؟ 
قال و بكل هدوء :انا معالج نفسي يا عشق 
بصيت في عيونه الي كلها حزن : انت اي الي عمل فيك كدا 
لقيته اتحول و بدأ يكسر في كل حاجة و صرخ فيا وقال انتي :............ 
يتبععععععععععععععععع
صرخ فيا وقال بصوت كله قوة، اطلعي بره و مش عايز اشوفك هنا تاني، جسمي انتفض من مكانه و ارتعش من الخوف فتحت الباب وقعدت جمب الحيط و دموعي نزلت بوجع..
انا عملت اي عشان يعمل فيا كدا، لقيته خرج من الاوضة وصوت شهقاتي بيعلا قرب مني وقال بهدوء :_
انتي طالق تقدري تمشي؟؟
بصيت في عنيه بصدمة وقولت بدموع :عايز اروح لي جوز امي عشان ابقي تحت ايده.
قال بجمود.. جوز امك اتسجن في قضية م هيطلع منها فا متخفيش يلا امشي..
طيب و ابنك مين هيربي يا زين، قولت ده من عند ربنا دلوقت بتقول امشي..
زين بجمود :انا مش هتعاتب معاكي يا عشق انتي دلوقت مش مراتي و ياريت تمشي و اطلعي بره لي الابد..
نزلت وانا بقدم رجل و بأخر رجل و ببص فش شكله الا كنت بخاف منه و طلعت بره القصر، فكرت في ياسين هو الي ممكن اروح ليه لاكن مفيش اي امل..
مبسوط انك طلقتها ولا الا انت بتعمله فبها عايزها تتجنن كل ده عشان امها هي الي عملت في وشك كدا طيب هي اي ذنبها؟؟
زين بعصبية.. معلش يا رحيم مش عايز اتكلم في الموضوع ده و ياريت لو هي رجعت متحولش تظهر و خلينا زي ما احنا.
رحيم صاحب زين يعرف عنه كل حاجة شب هادي ولكن مرح شوية كان بيحاول يعالج زين لاكن زين مبيتغيرش.
بيسكت رحيم و بيمشي بيشوف عشق قاعده بتصعب عليه، ممكن اساعدك؟ ؟
بتمشي عشق من غير ما ترد عليه و فجاة بتختفي عشق من قدام رحيم و بيجري ياسين علي القصر بتوترر..
الحق يا زين عشق اتخطفت..
يتبعع
بيستغرب زين من وجود ياسين و بيفتكر لما ياسين حاول يقت.. له بيهجم عليه بعصبية
انت جاي لي الموت برجليك، بيبعد ياسين بتعب مراتك اتخ.. طفت بقولك اتخ.. طفت
بيضحك زين بستهزاء :_ روح قولها انها مش هترجع البيت ده تاني وانا طلقتها فاهم يعني اي طلاق؟؟
ياسين بصدمة.. اي طلقتها انا مش بضحك عليك بس هي فعلا اتخ.. طفت.
فجاة بيدخل رحيم بتوتر و عروقة بارزة من الخوف :
الحق يا زين سعد الزناتي خطف مراتك.
يشبع بيها مبقتش تلزمني؟
______________________
رحيم بعصبية.. انت مجنون يا زين وبقولها في وشك هتفضل طول عمرك ند. ل وجبان انت وحش من جوه ومن بره.. و عشق ملهاش ذنب في القر.. ف الي بينك وبين عيلة الزناتي..
و انا الي هروح لي سعد و هخليها تعيش معايا اعتبر من دلوقت ان اخوها واي غلطة منك هحاسبك عليه!!
بيصرخ زين زي المجنون :رحيم اطلع بره سبني و امشي انت بتعاير صحبك كدا انت صحبي
رحيم بحزن :انت الي بايع يا زين طول عمرك شيطانك مسيطر عليك و هووالي خلاك مشوه و خايف تخرج بره؟
رحيمممممممممممممم
____________________
بتفتح عشق عينيها بخوف بتلاقي ايديها متسلسله و محطوط عليها ملاية ساترها بتصرخ من الصدمة الي هي فيها بتلف الملاية عليها و فجاة بتفقد النطق...
زينن الحقني ولاكن م قادرة تتكلم بيدخل راجل قاعد علي كرسي بيبتسم ليها :_
غريبة دي وفقتي بي زين و هو مشوه مع انك حلوه اوي، بيغمزلها بجرأة اوي اوي بمعني الكلمة!!
فجاة بيكسر رحيم الباب و بيزعق و بيبدأ ضرب  بتصرخ عشق بوجع وفجاة الطلقة بتخترق *************
بتصرخ عشق لما الطلقة بتخترق كتفها، بيجري رحيم عليها بقلق، متخفيش انا جمبك و هحميكي!!
عشق بوجع:دي بتوجع.
بيضحك رحيم بقوة.. ما طبيعي توجع دي طلق.. قه قومي عشان نمشي هترجعي بيتك يا عشق..
عايز ارجع البيت ده تاني انا اطلقت و بعدين انت مين عشان تحميني انا مليش سند تقدر تمشي و انا هتصرف
رحيم بهدوء: انا هبقي سندك من دلوقت ؟
بتصرخ عشق بنهيار.. امشي و سبني انا عايزه اكون لوحدي امشي!
بيحاول رحيم يمسك ايديها بتتضربه بي القلم و دراعها بيبدأ ينز.. ف بتتغط علي الجرح و بتخرج بره المكان، بتلاقي زين واقف بره بتمشي من غير ما تبص عليه بينزل رحيم وراها بسرعة بيلاقي زين..
انا زهقت منك و منها يا جدع حسبي الله فيك اشوف فيك يوم علي الي بيحصل فيا ده ،بقا انا اضرب بي القلم ربنا يكون في عونك البت عليها قلم يلففك حولين نفسك.
بيمشي زين و هو بيبصله بقر.. ف شايف الموضوع يضحك دلوقت روح هاتها. ؟
رحيم بتوتر.. ما تروح انت تجيب مراتك انا، مش عايز اضرب تاني بينادي بصوت واطي.. عشق يا عشق..
بيمشي زين بلعربية و بينزل يشيلها جوه العربية و بيمشي و بيسيب رحيم...
رحيم بصدمة ده انا صحبك طب استني طيب يا حوستي السوده يا انا ياما كدا يا زين ده انا هشيلك اروح البيت ازاي طيب..
بيمشي رحيم في طريق مقطوع مفيش نفس فجاة بتعدي عربية سوداء وفيها صراخ شديد بيجري ورا العربية وهو قلقان بيشوف بنت فجاة العربية بتقف وبينزل تلت شباب و معاهم بنت مربوطه بحبل وكلها د.. م و متعذبه!!
بتتشطر علي بنت يا راجل ترضي يعلموا في اختك كدا.
بتبصله كابر قبل ما يغمي عليها و فجاة بتقع منهم علي الارض بيسبوها و يمشوا بي العربية، بينزل رحيم لي مستواها بتوتر : هوو انا مش بيقعفي طريقي غير البنات كويس ان مش متجوز..
بيقيس نبضها وبيطلع منديل و بيمسح.. الد. م الي علي وشها بيشيلها و بيطلع علي طريق عمومي و بيركب عربية و بيروح بيها المستشفي!!
_________________
:__ في مكان اخر في محافظة الغربية.! 
خلصت علي كابر يا محمد مش عايزها في يوم ترجع اهنا تاني عشان جدك هيوزع الورث بكره، مش عايز ليها اي خبر.
محمد بتوتر : بس الا انا عملته ده غلط و الضرب الي اخدته منك ده انت دفنت.. تها بي الحياه يا دياب
امال عايزها تقول لي جدك علي الي احنا بنعمله، عشان اتسجن واروح فيها وانت واخوك حسن معايا..
حسن بستهزاء : مين قالك ان حسن معاك انا مليش دعوه يا غالي؟؟
دياب بعصبية: خلاص كابر ماتت مش هترجع احنا في سلام يا غبي، غور انت و اخوك من اهنا يلا غور..
بيمشي محمد و حسن بحزن.. علي اختهم مش قادر عايز اشوفها و اضمها كويس ان احنا سبنها لي الراجل ده عشان تروح اي مستشفي ان شاء الله تبقي بخير.. اخوك دياب كان مكسر عظ. مها و كانت بتستحمل و ساكته وقالت اخويا و يعمل الي عايزه...
احسن ما كان يجوزها لي عبد العظيم الراجل الكبير ده، كان بيجوز الحريم و يرميها في اي مكان او بيخلص عليهم شوف هرب كام مره من الحكومة لما زهقنا من البلد عاد...
____________________
طلقتني يا زين انا دلوقت مش حلالك عايز اي دلوقت قولتلي اخرجي بره حياتي و انا مش عايزه ارجع جوز امي ارحم منك!!
بيكزز زين علي سنانه بعصبية.. اه رجعتك عشان بحبك ومش شايفك مع حد غيري..
بتتضحك عشق بقوة : بس انا مش بحبك يا زين..
يتبعععع
فجاة وقف العربية في مكان ظلمه وقال بصوت عالي، انزلي يا عشق.. بصيت لي المكان برهبة وايدي ارتعشت زين انت اكيد مجنون انزل فين،
نزل بكل هدوء فتح الباب وقعت علي الارض و بصيت في عيونه :_
وقولت بكل عصبية.. انا عمري ما هحبك انت وحش مرعب قاسي، حتي شكلك زي جواك محولتش تعمل اي حاجة تخليني احبك لو عشت عمري كله هكرهك!!
صرخ زين في وشي ولقيته انهار من الكلام..
عايزه تعرفي اي عمل فيا كدا :_
عارفه منك ليها مستنيه تعرفي زين اي الي عمل فيه كدا😂👌...صلي على النبي من قلبك كدا واسمع الإبداع 
زين و دموعه نازله:قرب مني و بص في عيوني.. امك هي السبب يا عشق، قبل ما تموت كنت معجب بيها كانت زيك و شبهك في تصرفاتك اخلاقك حولت اعمل بينها وبين عمي خناق عشان يطلقها و اتجوزها انا، حولت اقرب من امك بي ابش..ع طرق و لما عمي طلقها اتبسط و قولت م حرام تبقي ليا ،لاكن سافرت بره
و رجعت روحتلها البيت كنتي انتي عايشه مع جوزها الي هو جوز امك، امك كانت عندها مواد كاوية بعدت عني و رمتها في وشي وبقيت مشوه، كنت عايز اعيشك نفس الاحساس الي انا فيه، مقدرتش حبيتك!
ضربته في صدره بصدمة.. ماما كانت بتعاني بسببك، انت وحش انت متتحبش عمرك ما هتلاقي الي تحبك يا زين انت ضعيف و جبان.. طلقت امي من حب عمرها خليت عشق تعاني من عدم وجود اب، و زوج ام بيقرب مني طول حياتي عشت اخاف من اي راجل زيك انت وجوز امي زي بعض...
راجل شهواني مقرف انا مش بحبك!
زين بدموع من كلامها القاسي.. عشق انا بحبك
بتحب مين يا زين، الاقيني في يوم و ليله اتجوزت و بقيت حامل من غير ما اشوفك يوم ما قبلتك اتقت.. لت روحي يا زين؟
صرخ بقوه.. انا بكرهك امشي وسبيني م عايز اشوفك تاني ركب العربية و مشي،
سجدت علي الارض وانهارت من الدموع محستش بنفسي غير وانا علي سرير في المستشفى
_____________
بتفوق كابر بتلاقي رحيم نايم علي الكرسي بتفتح عنيها ببطىء و بتصرخ بصدمة :_
انت مين وانا بعمل اي هناا!
رحيم بهدوء.. انتي كنتي مخطوفة و بتصرخي وجبتك هنا بسبب الدم الي كان عليكي..
بتفتكر كابر الي حصل بتعيط بوجع ،دول اخواتي الي عملوا فيا كدا؟
رحيم بصدمة.. اخواتك الي عملوا كدا؟
كابر بعياط.. اه هم الي عملوا فيا كدا انا ادمرت حتي اقرب حد ليا اخويا قت.. له
رحيم بصدمة اكبر.. اخوكي بيق.. تل ،انا ظابط..
كابر بصدمة.. ظابط
يتبععععععععععع
بيصرخ زين في القصر و بيكسر كل حاجة، بتنزل الداده بيصعب عليها :
مالك يا زين بيه اهدي عايز المهدأ من فوق!!
بيبصلها بحزن و بيحضنها.. بدفع تمن غلطتي دلوقت كل حاجة بخسرها شكلي شغلي حتي مش مكتوب عليا احب سبتني و مشيت لما عرفت الحقيقة، قالتلي انت وحش وقاسي و جبان و متحبش..
:_اهدي يا زين بيه اكيد مين الي حصل معاه ده كان رد فعلها، دي دخلت بيتك من غير ما تشوفك، و عايزها تحضنك، المحبه بتيجي بعد عداوة، حاول تخليها تحبك؟
بيطلع زين فوق و بيبص في المراية بيفتكر شكله بيبتسم فجاة بيكسر المراية و بيقعد علي الارض و بيقول بوجع..
عشقققق بكرهك، وبينام مكانه!!!
___________________
بتقعد عشق علي سرير المستشفى بحزن بتلاقي دكتور داخل ومعاه ممرضات بيبتسم بخبث :_
دكتورة عشق حضرتك دكتوره نفسية و ده الورق بتاعك و صورتك، عشق بضحك.. 
دكتورة اي نفسية من امته الكلام ده وحضرتك مين!! 
معاكي دكتور مارك أخصائي طب نفسي و أعصاب وانتي زميلتي هنا انتي اغمي عليكي امبارح و جبتك هنا... 
عشق بضحكة اكبر: انت مجنون زميلتك فين و طب اي فين زين!! 
مارك بستغراب.. زين مين؟؟ 
عشق بصدمة:انا عايزه زين ابو الطفل الي في بطني انا مش مجنونة ولا بحلم، انا مش عرفاك ولا عمري شوفتك 
مارك بمكر.. البي.. نج يا ابلة سماح. 
بتحط سماح البينج في كتفها بتقع عشق علي الارض بيشيلها مارك و بيطلع علي سطح المستشفى و بيركب طيارته و بيسافر امريكا.. 
... يا تري يا عمري هترجعي لي زين ولا لا!! ____________________
في المستشفى بيقعد رحيم جمب كابر بيبص في عيونها الملونة بيبعد عنها بيغض بصره عنها و بيبتسم.. 
اه يا كابر انا ظابط ّ
كابر بخوف.. متعملش فيهم حاجة عشان خاطري حتي لو همو.. ت علي ايديهم مليش غيرهم في الدنيا! 
علموا فيكي كل ده ولسه خايفة عليهم 
كابر بحزن.. اخواتي ،مقدرش ابعد عنهم انا عايز اروح ليهم تاني يا اسمك اي انت؟ 
رحيم بهدوء.. اسمي رحيم يا كابر 
كابر بتوتر :عرفت اسمي ازاي يا رحيم بيه.. 
مكتوب علي السلسله انك اسمك كابر محمود عبد العزيز. 
محمود عبدالعزيز ده اسم ماما عشان انا مليش اب ده اسم جدي!! 
فين ابوكي يا كابر.. 
كابر بستهزاء.......... بابا انا مت بنسبه لها مبيحبش البنات فا اتكتب على اسم جدي، فا جاب ولاد بيقتلوا محدش فيهم حنين كلهم قاسين م عندهم رحمة اتجاه كلب؟ 
رحيم بستغراب.. انتي منين يا كابر. 
كابر بحزن كفر الشيخ 
انا هجبلك حقك منهم كلهم بس اضحكي. 
كابر بخوف.. دول يقتلو.. ك يا رحيم 
يقتلو.. ني 
يتبعععع
بيتعصب رحيم وبيجري بره المستشفى لما زين اتصل عليه و عرف بخ.. طف عشق بيمشي وكابر بتجري ورا وبتصرخ بخوف:_
رحيم استني هتسبني و تمشي 
بيبص في عيونها بزعل.. اركبي يا كابر عشق م موجوده في اي مكان، كل حاجه بتتهدد غبي يا زين غبي!! 
بتركب كابر وبتبصله بخوف.. انت مراتك اسمها عشق. 
رحيم بهدوء : لا مش مراتي 
بيسوق رحيم بسرعه و بيوصل القسم بيدخل بعصبية بالغة يعني اي يا حسين مش عارف مكانها.؟؟
والله يا رحيم بيه 
قلبت المستشفيات كلها حتي الطريق بس واصل ان انها كانت في مستشفي وسافرت بره البلد
بيخبط رحيم المكتب برجليه بعصبية و بيخرج بره و بيطلع علي قصر زين مع كابر بيدخل القصر بعصبية.. 
زينن مراتك سافرت من عمايلك و مش هترجع اختفت خالص حتي سعد ميعرفش مكانها و ولعت في المصنع بتاعه و عنده خساير كبيره و الشركة بتعلن افلسها، عملتلها اي عشان تبعد عنك بفهمك قد اي انها مش زي حورية متاذهاش انت غبي سبتها و مشيت في طريق ظلمه عمرك ما حبتها ولا هتحبيها!! 
احجز اول طياره هنسافر روسيا تقدر تخلص شغلك خلال الاسبوع ده عشات هنشي و مش هنرجع هنا تاني، بيبص لي كابر بستغراب:_ 
مين الي معاك دي!! 
:_رحيم بخبث:مراتي يا زين، كابر تبقي مراتي........ 
كابر بصدمة :مراتك مين يعنيا انا لسه عرفاك امبارح ،يلا روحني في اي مكان ولا ارميني، هو انا اخلص من مصيبة ادخل في التانيه، بقولك اي يا اسمك اي انت انا مش مراته!
:__زين بيبتسم بهدوء.. خليها تمشي و جهز نفسك عشان نمشي! 
رحيم بضيق:ايوه مراتي و غصب عنك مش حب فيكي مش هعرف اخد حقك غير وانتي علي زمتي يا كابر ،ابوه قتا.. ل قت.. له بيهجم عليها و مسر.. هاوضرب و بيعمل كل حاجة حرا. م يا زين.. 
انت ناسي انت دخلت حربية ازاي و عارف انك قدها عشان تسافر معانا لازم تبقي مراتك، اما عشق فا انا هنساها.؟؟
:_اكيد هترجع يا زين متقلقش!! 
____________________________
بتفوق عشق علي جردل مياه و جسمها متعلق بجن. زير بتحس بتقل في جسمها و بدوخه.. بتبص بعيد بتلاقي ليز. ر احمر.. 
بيضحك مارك بشرر:مراة زين بيه بقت تحت ايدي، كل الي اتعمل في مراتي هعمله فيكي بي الضعف.! 
بتصرخ عشق بنهيار :انا مش مراته انا طليقته نزلني عايزه امشي؟؟
مارك بضحك:الكلام هد مش عليا زين جوزك ده شيطا.. ن ،مفيش في قلبه رحمه، مراتي كانت تعبانة نفسيا خلاها تتمني الموت كان بيقرب منها وكانت بتخاف تروح العياده عنده، بس انا عندي شرط و اسيبك، تشتغلي معايا في المستشفي! 
عشق بتبصله وبيغمي عليها بينزلها و بيجهز ليها ليبس و اكل و بيهتم بيها، بتفوق عشق بهدوء:
انا موافقه اشتغل معاك بس مرجعش لي زين تاني!! 
مارك بخبث:عيوني هي مستشفي لي معالجة امراض الحروق و امراض السرطان. 
عشق بستغراب:بتعالج التشوه الجلدي!! 
اه بتعالج كل ده المهم نامي و ارتاحي عندنا شغل بكره، بتبسم عشق  عشق وبتقول بوجع.. ممكن طلب صغير، انا عايزه النقاب بتاعي، انا خلعت النقاب من يوم ما اتجوزت زين حتي بقيت مقصره في حق ربنا، يمكن الي بيحصل فيا بسبب تقصيري، 
مارك بهدوء:انا مسيحي و م هعرف اساعدك لان احنا في امريكا بس هحاول اساعدك يا مدام عشق. 
بيسيبها و بيخرج بره بيرن علي سعد بخبث:كل حاجة ماشيه علي اوامرك، اول ما العده تخلص هتتجوزها يا سعد بيه بس متنساش المليون جنية انا عايزهم و فهمتها انا زين وحش عشان تكرهوا ،بس حرام الي بيحصل فيها ده!! 
سعد بمكر:انت ليك شغلك وبس يا مارك،
 هتتدخل هيحصل مو.. ت و هتكون انت سعيد الحظ!
_______________________
في كفر الشيخ:_
بينزل دياب و بيستلم فلوس الورث.. بيضحك بمكر ،اخيرا وصلت ليهم كله بقا عارف بموت كابر يا حسن يا مالك، 
بينزلوا و دموعهم علي خدهم :_انا مش عايز فلوس من دي يا دياب، لو تقبلها علي روحك ماشي م هتقبلها احرقها!! 
غور يا مالك من وشي عاد الفلوس هتجوز بيها حورية مراة اخوك بنت عمك اسماعيل كبير البلد و هعمل احلي فرح فيكي يا غربية! 
و اختك الي ماتت؟؟ 
فجاة بيسمع دياب صوت تكسير في الباب بيطلع مالك و حسن اوضتهم و دياب بيخبي الفلوس و بيطلع يجري علي فوق.......... 
ده بيت كابر عبدالعزيز.
يتبععععععععععع
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير، بتسمع كابر اخر جملة و بتبص لي رحيم بحزن :_
اخدت الي انت عايزه يا رحيم عايزه حقي من اخواتي بس بعيد عن الاعدام عشان خاطري.. بيبعد عنها و بيطلع عند زين بخبث..
انا عرفت مكان عشق بس لازم تبقي بعيد عنك فتره هي هناك في امان، بس الصراحة هي مش عايزه ترجعلك تاني ؟؟و السبب انك وحش معاه ولسه بتخاف منك.....
زين بعصبية.. عملتها اي بحبها و عايزها تبقي جمبي بحاول اقربها مني بتبعد عني يا رحيم، بتكسر كل حب حبيته ليها بتعيرني علي شكلي بتخاف منه!!
:_حولت تغير من نفسك علشانها غيرت التشوه ده حذفت السواد الي في حياتك يا زين، انت مش بتتغير طبعك صعب.
الماضي لسه بيجري و بيتعاد قدامي فاكر كنت وحش ازاي و دمرت ناس كتير حاجات متتغفرش لو اي الي حصل.. يمكن ده سبب انها تمشي.
انت الي سبتها و مشيت متكلمتش معاه ولا وجهتها يا زين وانت الوحيد الي باقي ليها و الطفل الي مش موجود!!
اخرج بره مش عايز اشوفك تاني برهههه. ؟
رحيم بحزن :_ فاكر انا عرفتك ازاي لما كنت تعبان بسبب الحريق الي مات في اهلي و جتلك العياده عشان اتعالج و قولتلي الجروح الي بتعلم صعب تروح و مهما اتعلجت هتفضل في  دماغك كل صرخه وانت مش قادر تعمل حاجة!! فاكر يا زين لما قولتلك اي الي تعبك قولتلي نفسي ابقا كويس بس مش عارف ويوم ما رجعتلي و وشك مشوه و كنت بتصرخ من الالم وكنت جمبك في كل خطوه ولما عشق بعدت رجعتهالك تاني.. تقدر تقولي عملتلي اي وانا لسه جروحي بتوجعني مش بتعلم فيا
كنت عارف انك مجرم وانا ظابط بس عشان صحبك كنت بخبي عليك كل حاجة بتعملها، لو انا وحش كنت بعتك يا صحبي!
بيحضنه زين بحزن و بتنزل دموعه بقهر :_
انت الي بقيلي يا رحيم ممكن لو مشيت ارجع اوحش من الاول خايف انزل الشارع وحد يبص في وشي ده اصعب مما اكون عاجز عن الحركه..
بينزل رحيم بياخد كابر و بيروح بيته، كابر بتوتر :
انت هتسافر امته يا رحيم ؟؟
:___ بكره هسافر عند اخوكي انا و ظباط و قوة تفتيش البيت و اخواتك التانين هنسبهم اي رايك!!
كابر بفرحة:اه مالك ملوش ذنب كان بيعيط عليا لما قال انا خايف و هسيبك في اي مكان بس مترجعيش لي دياب تاني و حسن لسه بيدرس في كلية و دياب بيضربه عشان يشتغل معاه!!
بيعدي اليوم وبينزل رحيم يطلع خبر وفاة كاذب بيسافر لي كفر الشيخ و بيروح بيتها بيزق الباب برجليه.. و بيدخل بمكر، افتحوا الباب ده!!
بينزل دياب بسرعة.. بفتح الباب بتوتر وقلق، بيدخل رحيم و بيشم ريجة البيت :كأنه بيت ميتين او مقب.. ره، اي الريحة دي،
دياب بتوتر ملحوظ.. انت بتعمل اي هنا و جاي ليه!!
رحيم بخبث: معاك النقيب رحيم مجرم الدخلية، مفيش عملية بتقف في ايدي يومين بكتير بكون مخلصها، مين قت.. ل كابر محمود عبد العزيز..
اتصدم دياب من سماع اسمها وقال جواه.. حتي لما ماتت هتجبنا ورا الشمس؟؟ معرفش حد بي الاسم ده يا حضرة الظابط 
معايا امر بتفتيش البيت، يا دياب و عارف انها اختك كمان بس بي اختلاف الأسماء، هي اختك من اب و الام، بس ابوك راجل ندل مبيحبش البنات ولا انت!! 
بيمثل دياب انن اتصدم من موت اخته و بيزعق زي المجنون.. بتقول اي كابر ماتت.. 
رحيم بضحك :_ هو مش حضرتك قولت معرفش حد بي الاسم ده! 
اصل كابر عايشه مع امي بره مصر و منعرفش عنهم حاجة بس ازاي ماتت و عرفت مكانها.. 
فجاة بينزل مالك و بيتصدم مالك لما بيشوف رحيم و بيطلع تاني و بيقفل الباب علي نفسه :
روحنا في داهية يا خيبتي عليك يا مالك، ماشي ورا اخوتك لما هتتعد..م زيهم، انا لازم اهرب.. 
بيبص من الشباك تحت البيت بيكون محاصر بي العساكر و معاهم كلاب بينزل لي حسن بيلاقيه نايم بيزعق فيه بقوه.. قوم الحكومه في البيت و الدنيا مقلوبة! 
 بيقوم حسن بفزعع.. بتقول اي حكومة يلا نهرب و دياب يلبس اخوك هنروح معاه في داهية.. يا غبي البيت محاصر بي العساكر لازم ننزل و كدا كدا باين علينا الزعل اما دياب فرحان بفلوس الورث؟؟
بيخبط زين علي باب مالك و حسن بيفتح حسن برعب.. والله ياباشا انا معملتش حاجه؟
رحيم بضحك انزل انت و اخوك علي العربية البيضة الي تحت دياب الي هيتقبض عليه!!
مالك بخوف:اشمعنا دياب ؟
عشان في ناس مختفية و عارف انها موجوده هنا في البيت مش عارف عايشين هنا ازاي بتتدخل القوات بتفتش بيغمز رحيم لي مالك.. مكان السلا. ح فين!
بيضغط رحيم علي زر و بيدخل المخزن و معاه القوات بيضحك بقوه :_
انتو كمان هتوحوا فيها بس انا هطلعكوا منها عشان كابر بس؟
بينزل رحيم و السلا. ح متحمل بيبص بصدمة بتكون كابر داخله البيت و بتعيط :_
رحيم و الد.. م بيفور في عروقه كابرر اي الي جابك هنا!!
يتبعععععع
لقيت فجاة قلم نازل علي وشي ولقيت د.. م نازل من بوقي بصيت في عيونه بي وجع بصيت لي كل الي حوليا و صرخت فيه بقوة!!
ملكش الحق تمد ايدك عليا يا رحيم
زعق فيا بقوه و كانت عيونه حمرا قال بستهزاء.. انا ابقي جوزك و الظاهر بنعمل خير في ناس متستهلش خد يا ابني الست دي بي اخواتها علي الحجز و شمعلي القصر ده و هاتهم علي القسم.؟؟ بصيت في عيونها برهبة و ايدي ارتعشت من الخوف، رحيم اسمعني!!!
قال و بكل قسوه انا و انتي منعرفش بعض انا جوزك زي ما انا كنت عايز احميكيي احب اقولك انتي طالق يا كابر
انا مش عايزك تبقي مراتي، خليكي مع دياب اخوكي يدفنك.. هو المره دي و ياكل في لحمك وانتي عايشة او ميته مش فارقة معايا........
:____ رحيم ارجوك اسمعني انا كنت خايفة عليك منهم، دياب صعب كنت فاكره انك جاي لوحدك يا رحيم..
بيسحب ايديها و الكل بيخرج بره القصر فجاة بيتفجر بتصرخ كابر بصدمة:
مامااااااا فوق مامااااا؟؟
بيتصدم رحيم لما بيسمع صرخها بيقرب منها يحضنها وبيفتكر يوم موت اهله بيبص دياب لي القصر و النار بتلمع في عيونهم بيجري مالك و حسن عليهم و دموعهم بتنزل..
بتقوم كابر و ايديها بترتعش ماما ماتت يا مالك و الاوضه مقفوله عليها اتحر.. قت وهي في الغيبوبة الحقها ممكن تبقي بخير بتجري علي باب الدار بيمنعوها من الدخول بتضرب رحيم في صدره بحزن:_
عملتلك اي عشان تعمل فيا كدا دمرت كل حاجه انا مش عايزه اشوفك، امشي من هنا يارتني ما قبلتك انت وجعتني و هتوجعني طول حياتي!
بتحس بدوخة و بتقع مكانها بيشيلها رحيم و بيروح بيته و عربيه بتاخد دياب علي السجن حسن و مالك بيحولوا يفتحوا البيت بس بيكون بيقع بيمشوا بحزن و دموعهم نازله بقهر :_
هو اتحرق ليه يا مالك!!
مالك بحزن:عشان السلا. ح و الاموات الي فيه كابر مش هتبقي بخير من دلوقت!
___________________ 
بتروح عشق المستشفي و قلبها بيدق بتكون فاضيه بتبقي قلقانه من مارك، فجاة بتحس بي ايده علي كتفها ؟؟بتصرخ بقوة ارجوك ابعد. عني عايز مني اي!
مارك بيبصلها و بيغمزلها بي شهو.. ة بيهجم عليها و بيقرب منها بتزقه عشق و بتجري بره المستشفي وهو بيجري ورا بتصرخ وفجاه بتنزل علي طريق بيتخبطها عربية و بتاخدها و تمشي!!
مارك بضيق:ضاعت مني بيرن علي سعد بهدوء..
انت اخدتها معاك هو ده جزءمن الخطه
سعد بستغراب :خطه اي هي عشق مش معاك!!
مارك بصدمة:لا مش معايا هي اتخطفت..
يتبع
بيحضنها زين بلهفة و بيبوسها من جبينها بيقول بكل حب، وحشتيني اوي يا عشق كل ده غياب!!
بتفتح عشق عيونها بضعف بتتنفض اول ما بتشوفع و بتشاور بي صباعها بخوف.. زيننن هو كان بيقرب مني و عايز؟؟
اهدي يا عشق بيطبطب عليها بحنان انا هدمره محدش يقدر يبعدك عني بعد كده يا عشقي! 
بتسمع عشق اسمها بتبص في عيونه بعتاب و وجع و تفتكر لما سابها و مشي بتبتسم علي حالها و بتصرخ في وشه امشي تعرف تمشييي ابعد عني مش عايزه اشوفك انا مش مراتك ولا حامل يا زين انت كداب و مخادع.. 
:__ عشق كان غصب عني كنت عايزك جمبي انا وحش لدرجه دي كفاية عتاب و بعد انا عايزك جمبي؟؟
عشق بستهزاء.. انت عايز كل حاجة كل اوامرك تبقي موجابة، ما ياما اتمنيت حاجات كتير و ماخدتهاش عملت زيك مش بعتبك علي اذاك لي الناس، لا علي اذاك لي عشق.. قمت من مكاني حسيت بدوخة و وقعت ممكاني صحيتعلي صوت زين و ابسامة دكتور.. 
مبروك يا مدام عشق بقيتي حامل مني!! 
اتنفضت من مكاني و ضحكت ضحكة صدمة و قومت قربت منه لفيت ايدي علي رقبته بوجع :مش عايزه ولا عايزك انا مش مراتك محصلش بيني و بينك حاجة سبني و امشي انا بكرهك يا زين بكرهك.. بيزقها زين بتقع علي الارض بيبتسم بحزن.. انا ماشي و البيت عندك و مش هرجع في مره تاني ولا هتلمحي طيفي يا عشق كل يوم هتتمني تشوفيني و مش هتعرفي تقبليني بس متنسيش انا بحبك وانتي مراتي؟ "
حسيت ان جرحته المره دي يمكن رد كل مره كان علي حسب قسوه كلامي، رد بيبقي اقوي خايفة يمشي يمشي وعايزه يفضل هحس بي امان فتح الباب و نزل فتحت الدولاب كان فاضي و فيه هدوم ليا و كل حاجه خاصه بيه مش موجوره صرخت و نزلت وراه، 
لمحت عربيته وهي ماشيه 
زينن انا اسفة، كان مشيي لقيت الدادة بطبطب عليا وقالتلي بحنية :_
الشوق غلاب هيرجعلك تاني بس وهو متغير و ساعتها انتي كمان هتحني ليه يا عشق! 
انا عايزه جمبي دلوقت ليه عرفته وليه بقيت ليه، ليه اطلقت وليه حملت منه، كل زكري هتفكرني بيه ياريته يرجع تاني. 
_______________________
بتصحا كابر و بتلاقيها في حضن رحيم بتزقه بخوف.. ابعد عني انا مش مراتك، بيشدها لي حضنه تاني.. انتي بتاعتي و مراتي انا رديتك؟؟ليا حق في جمال العطر ده اول مره احس بطعم الحب و الجواز علي ايدك 
و انك مسؤله مني اياكي تبعدي عني يا كابر 
كل حاجة كنت بعملها علشانك و علشان تبقي جمبي وتبقي بخير، امك عايشة؟؟
بتصدم و بفتح عيني بصدمة.. بجد يا رحيم.
رحيم بهدوء.. بس هترجعلك لما يتحكم علي دياب يا اعدام ،يا مؤبد.. 
كابر بحزن.. معرفش هو يستاهل الي بيحصل فيه ولا لا بس ربنا يغفرله، زي ما بيغفر ليك.. 
بيقوم رحيم و بيطلع هدوم ليه بياخد دش و بينزل ،بتنزل كابر بتشوف مستننقع من الخم.. ر بتبصله بي قر.. ف!! 
انت بتشرب يا رحيم... 
بينادي رحيم بصوت عالي فريدة انزلي متقفيش عتدك.. 
بتنزل فريدة بتوتر بتحضن رحيم وبتقرب تبو.. سه بجراءة بتبعد كابر نظرها و بتتجمع الدموع في عنيها بتتطلعالاوضة و بتقفل الباب و بتنهار من الغيرة... 
بتكمل فريدة حضنها و بتتكلم بدلع.. وحشتني اوي يا رحيم موحشتكش!! 
بيبص رحيم اثر مكان كابر، لا يا فريدة كل حاجة انتهت افعالك دي عمرها ما ترجع اي حاجه بنا..
اتجوزت عليا يا رحيم!! 
اه يا فريدة عشان بحبها و هطلقك ؟
انت نسيت الشرط ولا اي طلاقي بي نص املاكك و املاك زين، هو زين نسي انه عنده اخت ولا اي؟؟؟ 
انتي عارفه ان زين عمره ما فكر فيكي من يوم ما شافك وانتي في حضن زميلك في الجامعة، و قالي اتجوزها ستر عليها بس مش اكتر!! 
انا عمري ما حبيتك يا فريده بيزقها و بيطلع عند كابر اول ما بيدخل بيلاقيها واقفه علي سورالبلكونه. 
بيصرخ بصدمة: كابررررررر. 
يتبععععععع
تبتسم فريدة بخبث.. و لسه يا حبيبتي ياما هتشوفي مني بتتدخل و بتحضر كوباية عصير و بتحط فيها سم و بتتطلع لي كابر فوق..
بتفوق كابر قبل رحيم و بتسمع صوت خطوات طالعة بتشوف فريدة بتبتسم ليها بهدوء :-
شكرا علي تعبك مش مستاهله منك كل ده!!
بتتضحك فريدة ضحكة عالية.. لا مفيش تعب امال رحيم فين هو لسه نايم؟ صحيح صباحية مباركة امبارح كانت ليلة دخلتك و اسعد يوم في حياتك..
كابر بعدم راحة لي كلامها :اه اي بنت كدا لو محتاجة لما يصحا هقوله انك سٱلتي عليه اتفضلي.؟
بتمشي فريدة و هي سرحانة في مالك و بتنزل دموعها.. انا اخدت حقي من اختك عشان تحس بيا و ترجعلي.
__________________________
بتتدخل عشق الاوضة و بتقفل الباب علي نفسها و بتعيط بحرقة.. 
كل ده ليه نسيت الي عملته فيا يا زين و جرحك و اهنتك ليا و عايز اسامح و انسا..؟ 
بتنام عشق مكانها و بتتدخل فتحية علي عشق و معاها فستان قصير بتوتر :_
يا عشق هانم زين بيه عايزك فوق و بيقولك اطلعي بلفستان ده!! 
بتبص عشق لي الفستان بستغراب :_
انا البس ده هو اتجنن ولا اي انا هطلع لي الراجل الي مش لاقي حد يربيه ده ماشي يا زين. 
بتتطلع عشق و دادة فتحية بتتضحك عليها.. ربنا يحفظكم لبعض و يهديكم قادر يا كريم؟؟ 
بتخبط عشق الباب برجليها و باين علي شكلها العصبية، فستان اي و زفت اي الي عايز البسه انت نسيت ان احنا مطلقين و نسيت كمان ان حامل و نسيت ان مخصماك، و نسيت حاجات كتير يا زين و نسيت انك مشيت و سبتني!!!
بيرفع زين حاجبه و بيضحك في نفسه :
عندك الحمام ادخلي البسي الفستان ده وكل ما تلبسي كل ما هتجوبي علي سؤال سؤال.. 
عشق بزعل طفولي :_
بس مش شايف ان الفستان لونه مش حلو.. 
بيغمزلها بجراءة و بتجري عشق علي دادة فتحية بصراخ.. الحقيني المشمحترم عايز البس ده ؟؟
ده جوزك يا بنتي هو جوزي!! 
_قصدك اي بلكلام ده انا مبقتش فاهمة حاجة في البيت ده؟ 
بيقف زين علي السلم و بيضحك و بيبص بعيد :
عشقققققققققققققق.. 
_وماله حاضر يا زين جايه اهو"
___________________________________
في مكان مجهول"
بيقف مارك و جسمه كله مجروح اثار د*م بيزعق سعد بقوة.. افرح زين رجع طبيعي تاني، و عشق رجعت ليه تاني!!
مارك بوجع :_
معرفش انها هتهرب مني يا سعد بيه حولت بكل الطرق معاها لكن مشيت انا عايزة اروح لي عيالي..
عيالك الي بتأكلهم حرام، انت بنسبة لي مراتك ميت!!
فجاة بتجري الكلاب عليه و بيصرخ مارك بقوة.. مراتي لا يا سعد ليل بنتي مريضة بلاش اي حاجة تأثر عليها..
بيشاور سعد لي الكلاب تخرج و بيخرج معاهم و هو ناوي علي موت مارك و زين "
_____________________________
في القسم"
بيقعد دياب و وشه كله د*م و بيفتكر موت امه و موت ابوه و جميع المصايب الي عملها..
اللواء بستغراب من حالته :_
عايزك تعترف بكل حاجة في التسجيل ده مع العسكري ده لما رحيم يحضر يحقق معاك..
دياب بزعيق :كله الا رحيم يا حضرة اللواء انا عملت كل حاجة تتخيلها و عايز اتوب و اصلي لو لي مره واحده و بعده اروح لي ربنا!!
ليك عين تقبله وانت رايح عامل كل حاجة غلط..
ربنا غفور رحيم يا باشا
ليه نسيت ان الله شديد العقاب.. وانت قا*تل واحد و ظالم اهلك و قا*تل و متاجر في المخدرات...
يتعرض علي المحكمة يا عسكري بيسيبه ويخرج بيرن علي رحيم بيكون نايم و قافل تلفونه...
______________________________
بيقعد زين علي الكرسي وفجاة بيتبعت ليه رسالة علي الموبيل وفيها صورة عشق في حضن مارك!!
بتخرج عشق بلفستان و هي متوتره بيبص زين ليها و بيرجع يبص لي الصورة قال بهدوء :_
كنتي فين و انا مسافر.؟
_كنت هنا في البيت و سأل دادة فتحية
بص لي الصورة و قال.. انتي كدابة بيبصلها من فوق لي تحت و بيضحك ضحكة خبيثة، بيبص لنفسه في المراية وبيقول هو شكلي دلوقت بعض العملية عجبك ولا مرعب!
_ليه بتسال السؤال ده عمتا معنديش اجابة..
بيرمي زين الموبيل في المراية و بيقوم يكسر كل حاجة في الاوضة و بيصرخ في وشها شوفتي شكلي المرعب بجد، اهو ده زين الي يتخاف منه، انا اتسهلت معاكي بس مش لدرجة الخيانة يا عشق؟
عشق بخوف و توتر :_
خيانة اي او انت اتغيرت ليه كدا مالك يا زين اهدي..
بيبص علي جس*مها بقرف وقال انا مبلمسش حاجة استعمال يد تانية و مكسوفة ونتي طالعة كدا امال قدامة كنتي عامله ازاي...
بتقوم عشق و دموعة بتنزل منها بنهيار بتقرب منه و بتقوله بوجع.. بص في عيني وشوف الحب الي انت حبيته، شوف الثقة شوف الامانه شوف العشرة، شوف المحاولة كانت ليك كام مره، شوف العيون دي سمحتك كام مره وانت جرحتها بدل المره مليون!!
فاكر لما قولتلك ابعد عني عشان مشاعري قولتلي الباب مقفول اصلا يعني مفيش حب ولما حولت عشانك و استحملتك و اهانت فيا و في كرامتي، وقولت هو مش بخير استحملي وجيت دلوقت اثبت ان مفيش حب..
طلقني يا زين عمري ما هبرر ليك سواء انا غلطانه او لا، عندك رد علي سؤالي انا همشي من البيت ده و ورقة طلاقي توصل ليا..
بتتدخل عشق وهي منهاره تغير الفستان بتلبس نقابها و قبل ما تمشي قالت :
قدام النقاب ده لا عمرك هتلمح عشق في يوم غير في خيالك سلام و صحيح بنتك انا مش هحرمك منها،
بيقعد زين علي الكرسي و بيدخن سجارته و بتفر دمعه منه بيمسحها وقال بحزن :_
خايف اسامحك اكون ظلمت نفسي
خايف مسمحش اظلمك يا عشق...
يتبععععععععععع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-