رواية معرفة الحب واسراره كاملة جميع الفصول بقلم ايمان رافت

رواية معرفة الحب واسراره كاملة جميع الفصول بقلم ايمان رافت

رواية معرفة الحب واسراره كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ايمان رافت رواية معرفة الحب واسراره كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية معرفة الحب واسراره كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية معرفة الحب واسراره كاملة جميع الفصول
رواية معرفة الحب واسراره بقلم ايمان رافت

رواية معرفة الحب واسراره كاملة جميع الفصول

كان يمر بهيبته في ممر مستشفي  عدي صديقه منذ الطفوله وكانت اعين جميع الممرضات عليه بشعره الاسود الكثيف وعيونه الزرقاء التي تميل للاخضر وجسده الطويل العريض وكان يسمي ريان 
الممرضه: يخربيت حلاوته جامد زحليقه 
الممرضه ٢: لا ده مز مززيه مفيش مز اتمزمزها قبل كده 
الممرضه ٣: يارب يرزقنا يارب 
دخل ريان عند  عدي 
ريان:  عاش من شافك يا دكتور البهايم 
عدي:  عشان كده جيت تتعالج بنفسك  😂
ريان قام عليه وفضل يضربو بهزار 
وهنا جاء صوت احد الممرضات 
الممرضه وهي تنظر لريان بهيام:  دكتور عدي المريضه الي جات في غيبوبه من شهرين مدفعتش مصاريف الاوضه وطلبنا نشيل الاجهزه بس باباها موجود ورافض وغير كده معاهوش فلوس يدفع فلوس الاوضه 
عدى: خلاص تمام هاجي اشوف المشكله ذهب عدي وريان وسمعو صوت بكاء لرجل كبير في السن وكان يقف عند الغرفه التي سيذهبون اليها 
عدي كان يتكلم معهم 
الرجل المسن:  عشان خاطري يابني انا بحاول ابيع الارض بتاعتي وهسدد بس محدش يشيلها من علي   الاجهزه
زوجه المسن: مافيش فايده منها خليهم يشيلو الاجهزه وخليها اهي تروح لامها احسن يا حسن 
نظر حسن لزوجته بشر وعيون غاضبه 
حسن: انا مش عارف انتي جايبه الكره ده منين يا سحر دي حتا بتحبك 
سحر بابتسامه شريره: وانا مش هعمل الا الي يريحها... 
في الجانب الاخر 
 ريان دخل الاوضه وفضل يتأمل في المريضه ويتأمل في شعرها الطويل الكثيف ورموشها الكثيفه وبشرتها البيضه كانت تبدو كالملاك  فجاءه خرج من تأمله علي صوت الحج حسن خرج ريان وقال للحج حسن:  انا هدفع متقلقش وكل التكاليف عليا استغرب عدي من ريان لانه يعرف انه مش بيشغل باله باي  بنت بعد موت حبيبته 
عدي: متقلقش التكاليف هتبقي علي المستشفي 
لاحظ ريان الضيق في وجه سحر 
حسن : ربنا يخليك يارب انا مش عارف اقولك اي شكرااا اوي 
عدي: ولا يهمك ياحج 
غادر حسن وسحر وعدي وريان راحو المكتب 
عدي فضل يبص لريان 
بنظرات غريبه وفجاءه حط ايديه علي راس ريان 
عدي:  مش سخن ولا حاجه طب يمكن انا العيان طب انتا كنت واعي بالي كنت بتقولو بره 
ريان بكل برود:  اه 
عدي: مش فاهم كميه البرود دي منين طب ممكن تفهمني 
غمز ريان لعدي:  لما تكبر هقولك وخرج ريان وعندما كان في الممر سمع شئ جعله في شدة غضبه وجعله يفقد اعصابه وهو لا يدري لماذا هذه المشاعر وقد سمع..........
كان يسمع صوت سحر مع احد الممرضات 
سحر: حطي السم ده في المحلول ويستي ليكي الحلاوه 
الممرضه: اخاف لحسن حد يعرف او يشوفني ساعتها هروح في داهيه 
سحر: لا متقلقيش محدش هياخد باله 
وهنا دخل ريان  ريان طرد الممرضه ومسك سحر 
ريان: تاخدي كام وتبعدي عنها ريان طلع شيك وكتب 2 مليون جنيه 
ريان: اظن كده مشوفش وشك تاني  سحر كانت هطير من الفرحه وخدت الشيك ومشيت ريان عمل تيليفون ريان:  الو بقولك هات الحرس وفي خلال دقيقتين العربيه تكون جاهزه وبعد عد دقائق جاء الحرس وحملو بعض من الاجهزه وحمل ريان المريضه ورحل وبعد ساعات وصل ريان الي قصره وحمل المريضه ذات الوجه الملائكي الي احد الغرف ووضعها علي السرير برفق وهنا جاء اتصال 
ريان: اهلا بدكتور البهايم
عدي: انتا يا اخي انتا عملت اي 
ريان بكل برود: هنا امان اكتر ليها من عايزين يؤذوها 
عدي:  مين الي عايز يإذيها وانتا مالك اصلا مهتم بيها اوي كده لي 
ريان:  والله ما عارف يا صاحبي حاسس بالمسؤليه اتجاها مش عارف اول ما سمعت كلام الي اسمها سحر دي عايزه تسممها كنت حاسس اني عايز انسفها ساعتها 
عدي: ياه يا صاحبي شكلك حبيتها  وهنا تذكر ريان حبيبته السابقه التي ماتت لانه لم يوافق علي صفقه فكانت هيا الضحيه وقام بقفل الخط في وجهه عدي وهو يشعر بالغضب لانه لم يحقق انتقامه بعد 
في اليوم التالي في المستشفي عند عدي كانت تمر في الممر فتاه قصيره طويله الشعر  كثيفه الرموش عيناها الفيروزتين وتحمل مزهريه زجاج تحتوي علي الكثير من الازهار وكان عدي يمر في الممر وعندما رأها تجمددت اطراف اصابعه وظل يتامل فيها وفي جمالها  وهنا رأته ولاء 
ولاء: لو سمحت يا دكتور غرفه أمل حسن فين
عدي: انهي 
ولاء: الي جاتلكم في غيبوبه من شهرين 
عدي: ااه افتكرت بس ممكن اقولك حاجه
ولاء: اه اتفضل  
عدي: البت دي حكايه مشرط وانا السرنجايه وبقولك يا دوايه حبك يشفيني اجمل ما شافت العين قطن ومعاه بيتادين يا اخطر من الانسولين ده انا دوبت فيكي يا مزه 
ولاء:  طب عندك قطن وبيتادين 
عدي: اه لي 
ولاء وهيا تلقي المزهريه علي رأسه:  عشان هتحتاجهم يا منحرف يا سافل 
وهنا قد نزف عدي العض من الدماء وقد رحلت ولاء وهيا تعطي الممرضه اسمها ورقم هاتفها وبعد عده ساعات عندما تحسن عدي اثر خبطه المزهريه  ذهب عدي للمرضه ليسأل عن ولاء 
الممرضه:  ده رقم تليفونها واسمها  اخذهم عدي وقام بالاتصال بريان 
ريان: عايز اي 
عدي: جبت معلومات مهمه للبنت الي عندك 
ريان بتركيز:  هيا اي 
عدي: في بنت جات عندي الصبح وقالت ان اسم البنت أمل وبعد كده سابت المزهريه قصدي سابت رقم تيليفونها واسمها وسابت المستشفى ومشيت
ريان: طب انا عايزها خلال نص ساعه لو مجتش انا هدفنك حي 
عدي وهو يبلع ريقه:  متقلقش خلال نص ساعه وهكون عندك يا صاحبي 
وبعد نص ساعه دخل عدي وكان  اثنين من الحراس يمسكون ولاء من لياقتها 
ولاء: يجماعه بريستيجي لو سمحت انا كده هبتي هتضيع  دخل عدي علي ريان  
ريان: اي الي عمل فيك كده 
عدي: اصل كنت بمشي وانا نايم واتخبط 
ريان ضحك ثم قال بجديه: البت بره 
عدي: اه 
ريان:  خليها تدخل وهنا. خلت ولاء 
ولاء: والله هعترف انا الي اكلت الجبنه 
ولاء:  هو انتا يا ايقونه التحرش 
عدي: لا لو سمحت ايقونه التحرش ده حمدي الوزير ده قدوة الجميع عارفه الشيطان وليث وادهم الكلاني والنمر والفهد وكل دول التلامذه بتوعو لكن انا لسه تحت التدريب حط عدي ايدو علي الشاش الملفوف وقال: بس شكل كده في معلومه نسيت اسجلها من الدرس 
وهنا ضحكت ولاء فهم ريان الي حصل 
ريان: بقا هيا دي الي فتحتلك قرونك 
عدي: لو سمحت اديني هبتي قدامها 
ولاء برفع حاجب: مالها دي مشبهش ولا مشبهش 
عدي: دا انتي صاروخ ارض جو بحر يابس الكوكب الارضي وهنا فاض بريان وطلع سلاحه وظهرت ملامح الرعب علي. وجه ولاء وشعر عدي بها فنظر لريان وهنا اخفي ريان مسدسه 
ريان:   احكيلي كل حاجه تعرفيها عن أمل حسن وازاي اتعرضت للحادثه دي 
ولاء:  بص يا باشا بشوات مصر بصلي على النبي كده البت أمل دي صديقه. الطفوله نعرف بعض من واحنا صغرين عشان كنا جران ولما كبرنا قررنا نخش كليه السون وهيا كانت متميزه جدا وبتعرف تتكلم تلت لغات بطلاقه وفيوم واحنا راجعين من الكليه قالتلي تعالي يا بت اولاء نجيب چيلاتي 
ريان: هيا قالتلك چيلاتي 
ولاء: اوماال بس انا قولتلها خلينا نجيب كوكاكولا قالتلي لا انا عايزة چيلاتي لقينا واحد علي الناحيه التانيه من الطريق بيبيع چيلاتي وهيا بقا معديه هوب طخ عربيه خبطتها 
وانا بقا شيلتها زي شوال البطاطس وفضلت اجري اجري لحد ما وقفت مصدومه من الي انا شايفاه لقيت كلاب كتيره اوي قمت مسكت أمل من ايد والايد التانيه طلعت السلاح وطخ طوخ طيخ وقضيت على المجرمين وهنا تحققت العداله عدي بتشويق:  وبعدين  ولاء: فضلت اجري لحد المستشفي بس اي بقا فتحت التلاجه الي هناك وهنا كانت الصدمه عدي بحماس: اي اي. ولاء: ملقتش الكوكاكولا بتاعتي وهنا طلع ريان السلاح ووجهو لراسها:  اقتلها دي ولا احرقها ولا اعمل اي 
عدي صفر :  الله يخربيتك اسطوره جامده يابت عظمه علي عظمه 
وهنا انحنت الاء بتواضع:  شكرا شكر 
عدي: اي الجزء الحقيقي بقا 
ولاء: بعد ما تخبطت الا سعاف جت بس كده 
دخلت الخادمه فجاءه: ريان بيه الحق 
.................. 
في مكان في سكن الطالبات في جامعه كاليفورنيا في اميركا كانت تنام نوم عميق وتشبه الملاك النائم بشعرها الطويل الناعم وهدوئها وبشرتها البيضاء وهنا  قام احد بدلق كوب ماء علي وجهها 
وفاء:  اعااا بغرق المدرسه بتغرق اعااا 
وقعت تغريد من شده الضحك: ههههههه مش قادره 
بصت وفاء لتغريد بغضب و ابتسمت ابتسامه خبيثه ودخلت الحمام وبعد دقائق قامت بدلق اكبر دلو علي تغريد 
تغريد:  اعااااااااا مبعرفش اعووم 
وهنا غرقو الاثنين في الضحك. 
تغريد: الحمدلله بكره هنوصل لبلدنا ام الدنيا 
وفاء: أمل وحشتني اوي 
تغريد: وولاء كمان وحشني العيش المحروق بتاعها 
وفاء:  غياب بعد اربع سنين 
تغريد: نفسي نتلم من تاني كلنا 
وفاء:  متقلقيش ويلا عشان نحضر الشنط  تغريد:  يلا 
..................... 
ريان:  في اي 
الخادمه: البنت الي فوق فاقت وعايزه باباها وولاء 
ريان جري علي  الاوضه وشافها فضل يتامل عنيها الي شبه البحر  أمل بصتله كتير وقالت: انتا مين وانا بعمل اي هنا 
ريان: انا ريان وانتي عملتي حادثة وفضلتي في غيبوبه لمدة شهرين 
أمل:  وبابا وماما فين وولاء 
ريان: بابا وماما ماتو وولاء هجبهالك وهنا كان الخبر كالصاعقه وانهارت في البكاء تنفي بما قاله 
نزل ريان تحت وقال:  انا قولتلها ان اهلها ماتو وهفهمكو بعدين اطلعي يا ولاء فوق ولو عرفت انك قولتلها حاجه طلع مسدسه ساعتها هفجرلك دماغك دي 
ولاء بخوف:  حاضر حاضر 
ولاء طلعت وعدي اتكلم مع ريان 
عدي: لي قولتلها كده 
ريان بحجه: عشان ده الي لازم يحصل لان لو رجعت لبيتها مرات ابوها هتحاو تأذيها تاني  وهنا فهم عدي ان ريان مش عايز أمل تمشي 
عدي: مش خايف لو عرفت اي الي هيحصل 
ريان: متقلقش يا صاحبي هحاول معرفهاش 
عدي:  وولاء  ريان:  هنخليها معاها وهنا حضن عدي ريان بشده وبعدين بعد وقال: اصل كنت بطمن علي حرارتك هكتبلك حبت ادويه كده 
ريان بغمزه:  حرارتي برضو 
ضحك عدي ومشي  عند أمل 
ولاء جريت عليها وحضنتها  أمل:  مش هشوفو تاني بابا مش هشوفو تاني ملحقش حتي يودعني مشي فجاءه وعليت شهقاتها وعندما كان يمر ريان سمع شهقاتها شعر بطعنه في قلبه طعنه مريره وذهب لغرفته 
ولاء: هما في مكان احسن دلوقتي وانا معاكي اهو مش هسيبك ولا انا مش ماليه عينك ها قولي اعترفي ضحكت أمل وسط بكا ئها وجاء اتصال لولاء 
أمل:  مين 
ولاء: دي تغريد 
ولاء: الو يا سيد اشطا يا كلبه البحر الي مبتسألش 
تغريد: طب ليه الغلط ده طيب  ده انا حتي هفرحك واقولك خبر حلو 
ولاء:  اي هوا 
تغريد: تدفعي كام 
ولاء: اه يا ماديه يا حقيره 
تغريد بضحك: انا جايه بكره الصبح انا ووفاء 
هنا صوتت ولاء بفرحه 
أمل: في اي 
ولاء: تغريد ووفاء جاين بكره 
قامت أمل وفضلت هيا وولاء يرقصو علي السرير بفرحه ونسيت امل حزنها لان ولاء جديره تخرجها من اي حزن 
ولاء: بصي هنيجي نستقبلكو بكره 
تغريد: طبعا اومال مين الي هيشيل الشنط 
ولاء قامت بقفل الخط في وجه تغريد
أمل:  احنا هنمشي من البيت ده امتي 
ولاء: لما حالتك تتحسن 
امل: تعالي نروح بيتك
ولاء: استني خمسه وهرجعلك ولاء راحت لريان وقالتلو 
ريان: مش هيحصل الا لما تخف وتتحسن 
ولاء: بس هيا رافضه 
ريان: انا طالعالها 
دخل ريان الغرفه 
ريان: محدش هيمشي الا لما تتحسني 
أمل: وانتا مالك انتا يا الي شبه الارنب 
وهنا نظر لها بغيز: الي انا قولته يتنفذ وعلي العموم احنا في مكان شبه صحرا عشان مهما مشيتي مش هتوصلي في اي حته وسابها ومشي وهيا بطلع نار من ودانها 
ولاء قالت لريان: اخواتنا هيوصلو من امريكا بكره ولازم نستقبلهم 
ريان:  هبعت حد يستقبلهم 
ومشي ريان عمل تيليفون 
ريان: الو يا عدي 
عدي: ولاء حصلها حاجه 
ريان: ربنا يخدكو في تابوت واحد يا اخي 
عدي: ياخدني انا ويسبها هيا دي الي في الحته الشمال وبعدين اهون عليك يا سونه يا خاين 
ريان: يارب صبرني 
ريان: بقولك كلم اخوك حسام واخويا مالك يطلعو علي المطار بكره 
عدي: لي 
ريان: عشان هيجيبو اخوات أمل وولاء من هناك نازلين من امريكا بكره 
عدي: تمام طب هما حلوين 
ريان: راحت فين ولاء والي في الحته الشمال 
عدي: دايما بتفهني غلط انا بتكلم علي حسام الي مشافش خمس ثواني تربيه 
ريان: طالع زي اخوه نعمل اي بقا ربنا يصبرني عليكو ومخلص منكو في اسرع وقت 
عدي: بس تصدق البت ولاء مخلتنيش اكملها بقيت الاغنيه بس خساره فيها 
دانا اصلا فنان 
سمت عدي صوت صفاره الهاتف 
في المطار 
مالك: الو يا عدي احنا هناك 
حسام بمقاطعه: قولو هما مزز ولا، ضربه مالك في كتفه 
حسام: الله مش بنعاين البضاعه 
مالك: منك لله يا اخي كشفت راسي ودعيت عليك يا بعيد 
عدي: بص هما بنتين الاولي اسمها تغريد والتانيه اسمها وفاء تستنوهم وتكتبو علي يافته اساميهم وهما هيجو 
مالك: تمام  سلام 
حسام صفر جامد: يا تستفان قاليي  يخربيت البنتين الصاروخ ارض جو بحر يابس 
مالك: اهدي كده احنا جاين نستقبل ضيوف ونرجع 
حسام: يا محطم الخواطر حد يشوف الرز بالبن ويسيبه الا البت الي رافعه شعرها علي شكل كحكه اموت واشوفو مفرود 
مالك غمض عينه ورفع صباعو بتحذير: اياك تتحرك من هنا، لسه بيفتح عينو ملقاش  حسام حرك راسو بيأس من صاحب عمرو الي عمر ما هيتغير ابد حسام هو حسام ميشوفش بنت الا لما يديها عنوانه،  علي الجانب الاخر نزلت تغريد ووفاء من الطياره ووقفو في المطار 
تغريد: فين البت أمل هيا وولاء ام راس كلبه 
وفاء: تلاقيهم قربو يجو 
تغريد: دا احنا بقالنا ساعتين واقفين ماشي اما وريتك يا ولاء الكلب انتي وامل 
وهنا شعرت تغريد بشئ يجذب التوكه الي في شعرها 🎀 وهنا انسدل شعر تغريد الاسود الطويل الناعم وشهقت ثم نظرت وجدت شاب اكتر من وسيم بعيناه العسليتين التي تميل للاخضر وشعره الكثيف الاسود وكان حسام ولكن كانت تستشيط غضبا مما فعلو وعندما رائها حسام سرح غي جمالها الي ميتوصفش عينيها الخضراء وملامحها الطفوليه وطبعا شعرها الي سحرو فجاءه فاق لما لقاها متعصبه جري ومعاه التوكه 🎀  وهيا بتجري وراه ولفو المطار كلو وفي الجانب الاخر وفاء واقفه بهدوئها وفاء لاحظت اليافته الي مكتوب عليها اساميهم وخدت الشنط وراحت علي مالك وهنا مالك لاحظ فتاه زي الملاك جايه عليه ركز علي ملامحها الملائكيه الهاديه وشعرها البني الطويل وعنيها العسلي فاتح وفضل متأملها لحد ما فاق علي ايديها الي بتلوحلو  
وفاء: اهلا انا وفاء الي اسمي مكتوب علي اليافته وصحبتي تغريد بس تغريد مشغوله حبتين وهنا كانت الصدمه عند مالك لانه لو علم ريان بما فعلو عدي سيدفنه وقتي قال مالك: انا اسف جدا علي الي صاحبي عملو في صاحبتك بس هو طبعو بيحب الهزار وكده 
وفاء : هو ده صاحبك 
ريان: ولا اعرفه قصدي للاسف اه 
وهنا جائت تغريد:  يا حيوانه سيباني مقطوع نفسي ورا الواد ابن الملزقه ده وانتي وقفالي بتتشقطي 
وفاء: لا والله ده انا حتي  ، قاطعتها تغريد: متحاوليش تتداري فعلتك القذره ابدا انا مصدومه فيكي اهئ اهئ وهنا سمعت تصفيق وتصفير نظرت وجدته حسام: الله عليكي يا فنانه كنتي فين من زمان عظمه على عظمه يا بت 
وهنا جريت تغريد ورا حسام تاني وفجاءه مالك سحب حسام من لياقته حسام: لو سمحت اديني هبتي قدام المزه بتاعتي 
مالك: انتا عارف المزه دي تبقي مين يا خويا 
حسام بصوت البكاء: اوعا تقول 
مالك: هو الي في دماغك 
حسام:  احيه ده ريان هيشقني نصين ويقطعني بسكينه تلمه 
مالك: اعتذر ومش هتتقطع،  وهنا تدخلت تغريد:  انتو مين 
مالك:  احنا جاين تبع أمل وولاء وجينا ناخدكم نيابه عنهم 
تغريد بخضه:  هما فيهم حاجه 
مالك: لا  خالص هما الي طلبو منا نيجي  ،  حسام متدخل
حسام:  انا اسف علي الي عملتو بالله عليكي احيات عيالك يا شيخه  متقولي لريان هيشقني نصين،  وهنا ابتسمت تغريد بشر.:  حيث كده  شايف الشنط دي وشاورت علي شنط كتير 
حسام بلع ريقه:  نعم نعم انتي اتجننتي 
تغريد بتمثيل:  ااه ضهري وجعني من الجري ااه يا با
حسام: واحده مستفزه،  راح حسام وشال الشنط 
وفاء: حرام يابنتي كتير عليه 
تغريد: خلاص شيلي انتي 
وفاء مسرعه:  لالالا انا مالي، وهنا ضحك مالك،  علي سارقه قلبه بجمالها البرئ 
علي الجانب الاخر....... 
 ولاء وامل في الغرفه ذهبت ولاء لتبحث عن شئ تاكله وتركتب الباب موارب وكانت أمل تجلس تفكر ماذا سيحدث لها لاحقا وخرجت عن تفكيرها عندما وجدت كلب ضخم يدخل وينظر لها بشر وهنا صرخة أمل هزت اركان القصر مما افزع ريان 
امل: اعاااااااااا كائن متوحش، قرب ريان من الاوضه ليري ما حدث ولكن سمع أمل وهيا تقول 
امل: امشي يا كلب يا ابن الكلب، دخل ريان فجاءه امل متسرعا: والله ما قصدي عليك انا قصدي علي ده والله،  نظر ريان للكلب الحارس وقال: رالف out خرج الكلب ونظر لامل الي تبتسم ابتسامه بلهاء 
قال ريان: متخافيش طول مانتي هنا محدش هيقدر يأذيكي، حست امل بالاطمأنينه في كلامه 
أمل بامتنان: شكرا علي استضافتنا في بيتك لحد ما اتحسن 
ريان: ده بيتك خدي رحتك في وغمز وقال بصوت هامس وممكن افكر في حكايه انك متمشيش من هنا دي، وخرج ولكن لم تستمع له لان صوته مكنش واضح...  عند ولاء، ولاء كانت في عالم اخر امام الثلاجه. ولاء: انا بحلم  دانا لازم اصفي ام التلاجه دي،  وظلت تاكل الكثير وهنا دخل عدي بهدوء كي لا تشعر ونظر الي البيچامه الطفوليه التي يوجد عليها رسمه كيتي وشعرها علي وضع ديلين حصان وفجاءه قفلت باب التلاجه ونظرت وجدت عدي اتفزعت وكانت هتقع ولحقت نفسها 
عدي: يخربيتك فصيله اللحظه دي كنت مستنيها من زمان انك تيجي تقعي وامسكك وافضل مبحلق فيكي شويه وانتي تبحلقي وشغل الافلام الهنديه ده 
ولاء بصتلو بغضب: انتا لو اخر واحد في الدنيا مش هخليك تلمسني يا متحرش،  
عدي بهمس بجانب اذنها : هتبقي ملكي
ولاء كانت في عالم تاني وفي مشاعر اول مره تحسها، لاحظ عدي وقرب منها وخد الفرولايه الي كانت في ايديها وكالها وبصلها وضحك ومشي 
ولاء: هو كان بيقولي انا كده وبعدين فاقت وراحت تجري وراه ووقفته 
ولاء:  عمري ما هبقي ملك حد يا دكتور البهايم حتي لو كنت اخر واحد في العالم 
عدي بضحك :  هنشوف والايام هتسبت  
ولاء بتحدي:  هنشوف 
.......  ...... 
عند تغريد هيا ووفاء في عربيه حسام ومالك جنبو 
تغريد: ياسواق يا شاطر ودينا القناطر 
حسام: حرام عليكي بطلي صداع بدل ما اخيطلك بوقك ده 
تغريد: ااه يا ضهري ياما 
حسام:  حقك عليا غني براحتك 
تغريد:  ايوه كده مبيجوش غير بالعين الحمراء 
حسام في سره:  اما وريتك يا تغريد 
في الجه الاخري مالك سرحان في وفاء الهاديه 
وبعد ساعه وصلو 
....... تغريد:  ياناااااس يا هوو أموله يا ولاء،  امل سمعتهم هيا وولاء وجريو حضنوهم 
أمل: وحشتونا اوي 
تغريد: اخيرا هنتلم 
ولاء: محدش هيفرقنا تاني مهما حصل 
وطلعو علي الاوضه كلهم وفضلو يتكلمو عن مغامرتهم 
علي الجانب الاخر..  ريان: خليكم هنتعشا  كلنا سواء النهارده رد حسام مسرعا:  موافق،  ورد مالك:  موافق 
جاء اليل وبعد العشاء ذهب الجميع لغرفهم في غرفه وفاء وتغريد 
تغريد كانت واقفه في البلكونه بتلعب في التيليفون ووفاء راحت تشرب وتدور علي حاجه تاكلها،  تغريد شافت حسام تحت البلكونه حدفلها ورقه 
تغريد مسكت الورقه وبتقرائها: انزلي قابليني في تاني اوضه علي الشمال عشان عايز اعتذرلك علي الي حصل الصبح تغريد نزلت وراحت هناك لقيتها اوضه الحمام السباحه 
تغريد خافت عشان مبتعرفش تعوم 
تغريد:  يا كائن يالي هنا انتا يالي اسمك حسام 
فجاءه حسام زقها في حمام السباحه وفضل يضحك وقال: انا اسف  اطلعي بقا لو حدك وسابها ومشي 
،،  وفاء كانت بتدور علي تغريد وقابلت مالك.: متعرفش تغريد فين 
مالك: لا  ،  جه حسام بعد نص ساعه  ،  وفاء: متعرفش تغريد فين 
حسام: عند حمام السباحه 
وفاء: ينهار اسود دي مبتعرفش تعوم 
حسام قلبه انخلع وحس لاول مره بالخوف وقال:  تغريد..
حسام طلع يجري هو ومالك ووفاء حسام اول ما دخل الاوضه انصدم من المنظر ووفاء اغمي عليها ومالك شالها في حضنو وفضل يفوق فيها حسام نزل بسرعه وطلعها فضل يعملها. تنفس لكن مفيش اي فايده كان ساعتها حاسس بالخوف والندم، حسام: عشان خاطري اصحي اصحي انا اسف والله حقك عليا والله طب بصي اصحي وانا يا ستي مش هدايقك تاني وهعاملك حلو، كان حسام يتكلم بهيستريا: عارفه ده انا كنت بهزر معاكي مش اكتر،  وقال بصوت عالي: لالالالالا انتي مش لازم تموتي وظل يفعل لها التنفس وكان مالك مصدوم من الي حصل والي هيحصل لو حصل حاجه لتغريد  بعد مجاهدة كبيره شهقت تغريد مره واحده وطلعت الميه الي كانت جواها، حسام كان فرحان جدا وكان بيبعد شعرها الي علي وشها، حسام بدموع: اتنفسي يا حبيبتي اتنفسي،  .تغريد انهارت من العياط وخرجت من حضن حسام وقالت بصريخ: متلمسنيش اياك تلمسني انتا فاهم وانتا دلوقتى الي اعلنت الحرب يا حسام وقامت عشان تمشي فجاءه اغمي عليها وحسام لحقها وراح علي اوضتها هو ومالك الي كانت في حضنه وفاء مغشي عليها ومشيو وسابو البيت واتحركو بالعربيات علي القصر الخاص بيهم حسام كان حاسس بالذنب حسام كان الصمت هوا رمز وشه مالك لاحظ وكان حزين علي صاحبو واخو،  حسام: فكرك هتسامحني،  مالك: مش عارف يا صاحبي انتا عملت حاجه بالنسبالها انك كنت بتقتلها،  حسام بدموع: والله ما كنت اقصد انا كنت بهزر معاها مكنتش اعرف والله 
بس انا حسيت لما شوفتها بتغرق حسيت اني قلبي انخلع من مكانو حسيت اني انا الي غرقت. مالك:  حبيتها 
حسام: والله ما عارف شكلي وقعت يا صاحبي 
مالك: صارحها،  حسام:  انتا غبي يابني ما انا لسه قيالك مش طايقه تشوف وشي، مالك بنظره خبيثه: انا هقولك هتصالحها ازاي،  حسام:  ازاي، مالك: بص هتروح................ 
في الجانب الاخر عند تغريد  ووفاء بعد ما فاقو،  وفاء: انا كنت هموت من غيرك كنت خايفه تروحي مني 
تغريد محاوله تهداتها: يبت انا قاعده علي قالبك مربعه  ، وحضنتها،  وفاء: هتعملي اي مع حسام،  تغريد: متجبيش اسم الكائن ده وبعدين دانا هوريه النجوم في عز الضهر نيهاهاهاها،  وفاء: انا ابتديت اخاف منك،  وضحكو ونامو.... علي الجانب الاخر.... عند امل وولاء 
ولاء: يابت يا أموله تعالي ننزل اعمل فشار ونتفرح علي فيلم رعب. كده كده الواد ريان وعدي مش هنا وهنعرف ناخد راحتنا . أمل: ماشي يلا....  ونزلو وعملو فشار واتفرجو علي فيلم رعب وفجاءه النور قطع أمل حضنت ولاء ولاء بخوف: يابت اهدي تلاقيه ماس او حاجه  ، فجاءه سمعو صوت خرفشه ولاء: بقولك اي انا سمعت حاجه  ،  أمل:  وانا كمان 
ولاء: بصي انا شوفت حبل هناك عند الكرسي هاتيه وانا هجيب مزهريه واضرب الحرامي عشان لما عدي وريان يرجعو يعرفو انهم سايبين رجاله 
امل جابت الحبل ومشيو عند الصوت وفجاءه ولاء كانت معاها مزهريه احتياطي وضربت شخصين ووقعو علي الارض. 
ولاء: شوفتي اخره الاحتياطي يلا تعالي اسحبي معايا ونحطهم علي الكرسي ونربطهم، امل: حاضر  . وجابوهم وربطوهم علي الكراسي وفجاءه النور جه ولا وأمل انصدمو من الي شافوه 
ولاء: ممكن اقول كلمه محشوره في زوري، أمل: قوليها عشان ممكن متلحقيش تقولي الي بعديها 
ولاء: احيه ابت امل اجرييييي  اعاااااا 
أمل: احيات عيالك يا كابتن لتنزلني 
ولاء: انا هعترف علي كل حاجه بص ياباشا البت أمل دي قالتلي تعالي نتفرج علي فيلم رعب وناكل فشار قولتلها لا يا بت خلينا قاعدين متعززين في اوضتنا قالتلي ولو لازم ننزل قولتلها يهديكي يرضيكي قالتلي لا وقالتلي انا مخنوقه من صرصار البلعات ريان والارنب عدي تعالي نعلم عليهم قولتلها عيب عليكي قالتلي لو مش هتشتركي معايا انا مش هدفعلك فتوره النت وإلا النت راحت قالتلي انا الي هعلم عليهم وانتي اربطي وانا والله غلبانه وبجري علي يتامه وكده وعندي الغضروف وعندي انشكاح في المفاصل وعندي برد كمان،  أمل صفرت وصقفت: اوباااا عليكي يا بت اولاء جامده لازم اقدملك في مسرح مصر وحيات امي لما انزل لمسح بيكي الارض وحيات امك يا باشا نزلني والله ولاء دي مفيش كلمه قالتها صح،  ريان: بقا انا الطاوس الاسود يتعلم عليا ومن واحده ست خليكو متعلقين كده بنفس الحبل الي ربطوني بيه ويا اغبي خلق الله حد يربط حد من رجليه بس،  ولاء: ما هيا دي موضة الربط 2023  ،  ريان: انا نفسي اقتلك الي مخليني ساكت الواد دكتور البهايم ده، وقرب من أمل بهمس: انا ممكت انزلك بس بشرط 
أمل: اي بالله عليك 
ريان: بوسه 
أمل: يا منحرف يا حقير يا سافل يالي مشوفتش خمس ثواني تربيه 
ريان: خلاص انزلي لوحدك 
أمل بصت للارتفاع خافت لانو كان معلقها علي مكان ارتفاعو عالي هيا وولاء 
أمل: خلاص خلاص انا موافقه بس نزلني الاول بالله عليك،  ريان: اتفقنا،  ولاء: باشا بشوات مصر انتا نسيتني ولا اي يا عم سوما العاشق انتا 
ريان: لما دكتور البهايم ده يفوق هيفكك ونزل امل ولسه بينزلها فجاءة امل مسكت في شعرو وفضلت تشدو وتضربو وبتقول: بقا انا يا سافل يا منحرف يا ابن حمدي الوزير انتا عايزني ابوسك،  ريان: يابنت المجانين سيبي شعري،  وولاء بتصقف وتصفر وتشجع: ايوه كده ابت اأمل اديلو ابن الملزقه ده دا انا مفروسه منه من بدري اقولك يابت اضربيه في عيونو الي شبه دراكولا دول 
ريان: اخلص بس يا بومه انتي وهفجر المسدس في راسك الي عايزه الحرق دي 
ولاء: الله هو انا قولت حاجه، فجاءه ريان ضغط علي عرق في رقبت وأمل واغمي عليها وخدها لاوضتها ونيمها برفق وجاب شوية ورق وخلاها تبصم عليهم ومشي.... علي الجانب الاخر. عدي فاق،  عدي: منك لله يا بنت المجانين هو انتي معندكيش سلاح غير المزهريه دي 
ولاء: انا بنت مجانين طب اقولك المجنونه دي تبقي امك 
عدي: لسانك ده عايز قطعه وعلي يدي انشاء الله 
ولاء: قطع لسان مين يلا نزلني وانا هوريك مقامك قرب منها عدي: هنزلك لو عملتي حاجه صغيره كده 
ولاء: اي هيا 
عدي: ورقه تثبت انك مش هتضربني بأي مزهريه تانيه 
ولاء من هبلها صدقت: خلاص اشطا بس تنزلتي 
جاب الورق ومضته ونزلها 
ومشي وهيا طلعت، عدي: خلاص بقيتي ملكي لوحدي 
علي الجانب الاخر........... عند حسام ومالك 
حسام تسلق بلكونه تغريد ودخل لقاها رش منوم عشان متفوقش وخدها ونزل ينفذ خطتو ومالك رن علي وفاء عشان يشغلها عقبال ما حسام يخلص خطتو، مالك: الو يا وفاء 
وفاء بصوتها الرقيق الذي اذاب قلب مالك: ممكن نتغدي سوا في مطعم عشان من ساعت ما جيتو من امريكا مخرجتوش 
وفاء: خلاص ماشي هلبس وهنزل. 
مالك: مستنيكي يلا سلام،  لبست فستان رقيق فوق الركبه وسابت لشعرها العنان ووضعت بعض مساحيق الميكاب الرقيق ونزلت اول ما شافها مالك كان هيتجنن من جمالها كان نفسو ياخدها ويخبيها في حضنو ويقول دي ملكي انا بس وخدها وراحو مطعم فخم جدا والجرسون كان بيبص لوفاء باعجاب واخد طلباتهم وفجاءه مالك اصحابه هناك اصحابه سلمو عليه وكان فيه واحد معجب بوفاء ومشالش عينو من عليها وجات اغنيه في المطعم لرقص سلو وجه الشخص ده طلب من وفاء الرقص ومالك بصلها نظرات ناريه بس هيا مفهمتش ووافقت واول ما جات ترقص الشخص مسك وسطها بطريقه مش حلو وفاء ضربتو وجريت علي مالك بتدور عليه مش لاقياه فجاءه سمعت صوت تكسير لاقت مالك كاسر ايدين الشخص ورجليه ومشي وخادها وروحو كان طول الطريق بيطلع نار من عينيه ووفاء لاحظت وقالت: انا اسفه 
بصلها مالك بعصبيه وقال: انتي ملكي انا بس محدش هيلمسك غيري انتي فاهمه ومتتكلميش مع جنس راجل غيري ولو هزرتي او ابتسمتي لحد هقتلو فاهمه 
وفاء بخوف: فاهمه 
ووصلو وطلعت علي اوضتها وانهارت من العياط لان عمر ما حد زعلقها لاحظ مالك وخبط ودخل مالك بهدوء.: انا اسف انا بس اتدايقت وخرجت عن شعوري وفاء انا،  وفاء بصتله وتاه في عينيها وقال بهيام:  انا بحبك وفاء قلبها فضل يدق بسرعه وخدودها احمرت وهو لاحظ وعشق كسوفها وقال: هستني ردك واتمني يكون الي في بالي 
وسابها وهيا شبه الفراوله ومشي علي الجانب الاخر...... عند حسام 
.........  تغريد فتحت عينيها لقت نفسها في....
تغريد فتحت عينيها لقت نفسها في لعبه مرتفعه عن الارض بكتير وبصت منها لقت نفسها في دريم بارك ومفيش ولا شخص الا حسام واقف تحت غمضت وضربت نفسها بلقلم تغريد: ده حلم ولازم افوق فجاءه فتحت ولاقت العاب ناريه بتضرب في الجو ومتشكله علي كلمه انا اسف حقق عليا سامحيني يا مالكه قلبي بحبك،  تغريد كانت فرحانه اوي وحسه بأن قلبها هيقف من الفرحه بس مكنتش قادره تنسي الي عملو فيها بس قالت تديلو فرصه تانيه 
وفجاءه نزل حسام العبه وهيا نزلت وابتسمت ليه ابتسامه سحرتو، حسام: انا اسف 
تغريد: انا موافقه اديلك فرصه تانيه  ان نكون اصدقاء بس لو ضيعتها انسي اني اغفرلك او اسامحك وعقابك هيبقي وحش اووي 
حسام: وانا عمري ما هضيع الفرصه دي، حسام في سرو:وعمري ما هسيبك لغيري وهخليكي تحبيني زي ما بحبك تغريد: انا بحب، الملاهي اوي تعالي نلعب وشدت ايدو وجريت ولعبو كتير،  تغريد: ازاي دريم مفيهاش ناس كده
حسام: انا حاجزها النهاردة لينا مخصوص 
تغريد: بجد شكرا يا حسام
حسام: شكرا ليكي انتي لانك اديتيني فرصه تانيه 
وروحو وطلهت الاوضه ولقت وفاء سرحانه،  تغريد: القمر سرحان في اي
وفاء فاقت: لا مفيش كنت عايزة اقولك علي حاجة كده وقصت عليها الي حصل 
تغريد: بصي يا ستي عشان نعرف الواد ابن المقشفه ده بيحبك بجد ولابيضحك عليكي لازم نعمل حاجه واحده لازم نخليه يغير 
وفاء: ازاي  
بصي يا ستي هاتي الميكاب ده وتعالي عقبال ما اجبلك لبس تلبسيه عشان نتعشا  تحت عشان انا عزمتهم كلهم عشان جعانه والواد ابن المعفنه مجبليش حتي وجبه كوكي ام 40 جنيه اصغر حجم دي من ايام جد جدي يلا متقلبيش عليا المواجع 
وفاء جابت الميكاب وشافت البس وهو فستان لحد فوق الركبه لونه احمر 
وفاء: ده قصير اوي 
تغريد: وده المطلوب ويلا اقعدي عشان اطلع ابداعاتشي 
وفاء قعدت وتغريد كانت بتعمل باحترافيه وخلصت وفاء بصت لنفسها كانت جميله بمعني الكلمه 
وفاء: ده انا 
تغريد بغناء: انا مش عارفني انا توهت مني انا مش انا ولا دي ملامحي ولا شكل شكلي ولا ده انا،  اه انتي ياعين امك ويلا بقا انا هموت من الجوع ونزلو تغريد نزلت الاول وكلهم متجمعين علي السفره والي أمل بتبص بشر لريان وريان مبتسم ببرود وعدي بيبص بغيز لولاء الي مش مبطله اكل من ساعت ماقعدت وحسام الي بيبص بحب لتغريد ومالك الي مستني وفاء لسه وفاء بتنزل علي السلم الكل بصلها ومالك اتصدم وقال  بغضب بصوت مرتفع: الي مش هينزل عينو انا هقتلو، وراح علي وفاء الي كانت مرعوبه،  وريان كان مستغرب اخوه الي طول عمره ما كان بيهتم ببنت،  مالك شد وفاء من ايديها وطلع فوق، تغريد: الله يرحمك اوفاء كنتي طيبه بس متقلقيش هعملك كورديل واوزع عليك كحك وبرتقال وجوافه،  عند وفاء،  مالك كان ماسك ايدها جامد ودخل اوضتها  ، مالك: اي الي انتي كنتي لبساه تحت ده،  وفاء: دا دا 
مالك: عارفه انا لو لقيتك لابسه كده تاني انا هنسفك انتي فاهمه 
وفاء بدموع: فاهمه،  مالك بعد ما هدي: معلش انا اسف،  ورجع لغضبه: محدش هيشوفك كده غيري انتي فاهمه انتي ملكي انا بس انتي فاهمه  ،  وفاء هزت راسها،  وسابها ونزل وهو ندمان انو زعلها والكل طلع ليها،  ولاء قالك اي ابن المقشفه ده 
وفاء: بعد ازنكم عايزه انام ونتكلم الصبح،  أمل بصت لولاء وهزت راسها بمعني سيبيها ترتاح 
ومشيو وسابوها وتغريد تجنبتها مردتش تزعجها ونامت ووفاء كانت فرحانه بغيرتو عليها بس هيا بقا الي قررت تلعب وبطريقتها حست انها عطشانه نزلت تشرب مايه وهيا بتشرب فجاءه لقيتو قدامها بشرب هو كمان ولابس بيجامه عليها رسومات اسبونج بوب ومقدرتش تمسك نفسها وضحكت لاحظ وجودها ومش عارف هيا بتضحك علي اؤ فجاءه لاحظ انو لابس بيجامته الخاصه قدمها وقرب منها وقال بتحذير: عارفه لو مخلوق عرف بموضوع البيجامه انا هدفنك 
وفاء هزت راسها بنعم وهيا بتضحك  ،  ولسه مالك هيطلع وفاء قالتلو حاجه انصدم لما سمعها،  وفاء:  ........ 
وفاء: بحبك 
مالك انصدم قعد شويه يستوعب هيا قالت اي وفجاءه حس الدنيا معاك سيعاه من الفرحه بس لسه بيلف ملقهاش وسمع باب اوضتها اتقفل وقال: وانا بعشقك يا ملاكي الهادئ
وابتسم ودخل اوضتو ونام 
في اليوم التالي عند أمل لسه بتفتح عينيها لقت ريان قاعد يتأملها شهقت وقالت: انتا دخلت ازاي انا قافله الباب بالمفتاح 
ريان: لو قفلاه ب 100
قفل هعرف ادخلك ويلا عندنا حفله باليل في قصر الرئيس الي بشتغل معاه أمل بحماس: الساعه كام 
ريان: 9 وبلغي الباقي وسابها ومشي 
أمل جريت على اوضه ولاء والباقي والكل كان مبسوط انو هيخرج 
عند ريان 
عدي: غريبه ان بعد كل ده رجع يطلبنا من تاني 
ريان: والنهارده هنعرف 
عدي: واخير الطاوس الاسود والعقرب والصقر والسفاح هيجتمعو وهنرجع تاني للشقاوه 
ضحك ريان علي صديقه الذي يعشق وظيفته ك سفاح لانه يعشق القتل بلا رحمه 
(بالمناسبه معلومه الطاوس الاسود يبقي ريان 
العقرب حسام 
الصقر مالك 
السفاح عدي) 
في اليل في غرفه الفتيات  كان لكل فتاة لون فستان مميز لأمل فستان طويل ضيق ومفتوح لحد الركبه بالون الازرق وشعرها الطويل المنسدل علي ظهرها  ولولاء فستان بالون الاحمر الداكن القصير لحد الركبه وشعرها الطويل المنسدل علي ظهرها 
ولتغريد فستان بالون النبيتي  والقصير مثل ولاء وشعرها الذي تركت له العنان ووفاء فستان بالون الاسود الذي كان يجعلها فاتنه وقصير ايضا وشعرها الطويل والجميل ووضعو بعض مساحيق التجميل وجعلتهم احوريات ودخل ريان الغرف ليخبرهم بشئ ولكن تاه في سارقه قلبه، وكان يقترب اليها وقالت ولاء: ياعم يالي هتبوس انتا عايز اي
ريان نظر لها بشر: امتي يجي الوقت الي اخلص منك فيه 
ولاء: انا اسفه كمل بوس براحتك يا باشا 
ريان بجديه: الحفله دي كلها ناس من روسيا مفيش فيها مصرين 
أمل:  تمام 
ريان:  يلا عشان احنا مستنينكم تحت 
خرج  
وقالت. تغريد: يا مخربه الحظات الرومانسيه 
كريمه:  انا اخص عليكي طبعا اومال اسيبه يبوسها 
تغريد: طب يلا ياختي ونزلو 
مالك الي مشالش عينو من علي وفاء والي لسه بيحاول يستوعب الي قالته امبارح وحسام الي ناوي يخلي تغريد تعترف بحبها 
وعدي الي كان بيبص بعشق لي خاطفه روحه وكل واحد في عالمه الخاص ووصلو للحفله بطلتهم الساحره وكانت الاعين عليهم وعلي الحوريات 
وقف ريان ومعه عدي وحسام ومالك يتحدثون مع الرئيس: الرئيس: اهلا بعودة الفرسان الاربعه 
ريان بجديه: اهلا بك يا رجل لقد اشتقت ان اعمل معك 
الرئيس: العمليه ستكون القبض علي اكبر تجار اسلحه نوويه في البلد  والشرطه والمخابرات يعتمدون عليكم 
ريان: والتفاصيل 
الرئيس: سوف تصل لكم،  وفجاء جاء ابن الرئيس مارك: اهلا يا فرسان 
ريان: اهلا مارك 
مارك: سعيد برؤيتكم 
ريان: انا ايضا 
عند الفتيات،  الجرسونه معديه ووقفتها تغريد: بقولك اي يا زبادي انتي هاتي العصير ده وخدتو ومشيت ولم.تفهمها الجرسونه،  ذهبت للفتيات واعطهم العصير: يلا جبتلكو حاجه ساقعه شعير عدو الجمايل وشربو،  عند الشباب سمعو صوت غناء علي المسرح وانصدمو 
لف ريان وحسام وعدي ومالك لقو تغريد وامل وولاء ووفاء علي المسرح وباين انهم سكرانين 
وولاء تغني: انا ياما عملت ليكي ولا حاجه بتطمر فيكي بتردي الكلمه بعشره مش عامله حساب العشره تغريد اخذت المايك وغنت: ان راح منك يا عيني هيروح من قلبي فين دا القلب بيحب مره ميحبش مرتين ثم اخدو امل المايك وغنت: ساعات ساعات ساعات ساعات احب عمري واعشق الحجات 
وثم وفاء:  هوبا رجعنا ليكم هنعلم تاني فيكم جامدين دايما عليكو فتحين كل المجال  وكان الجميع يضحك وهم لا يفهمون اي شئ 
ثم قال مارك للفرسان: ساكون سعيد عندما اقضي ليله مع الحريات 
وهنا لكمه مالك لكمه قويه 
وريان الذي ينظر بغضب اليهم وعدي الذي يبتسم ابتسامه مرعبه وحسام كذلك وذهبو واخذو الفتيات ورحلو ووصلو الي القصر وحمل كل شخص حبيبته علي غرفتها في غرفه امل امل مسكت ايد ريان جامد وقالت: متسبنيش 
ريان نسي غضبه: عمري ما هسيبك الا علي جثتي 
انتي ملكي انا وبس واقترب منها  وقبلها برقه ثم ذهب، في غرفه تغريد تغريد عماله تتكلم وحسام استغل الفرصه وهيا مش في وعيها وقال: بتحبيني 
تغريد بدون وعي: انا بعشقك 
ريان تركها بسرعه وذهب وقال: انتي لو فضلتي قدامي انا مش هضمن نفسي وكمان اخترلك اسامي العيال 
عند وفاء في الاوضه: بحبك يا مالك،  مالك قالها وعارف انا مش هتفتكر حاجه: وانا بعشقك يا عيون مالك وقبلها عند جبينها ورحل 
عند غرفه ولاء  ولاء: جبنه رومي وشيبسي وفراخ 
عدي: الله يخربيتك يا شيخه هو انتي اتولدتي في تلاجه حتي وانتي مش في واعيك مبتعتقيش ولسه هيمشي ولاء مسكت ايده: عدي 
عدي: نعم يا روح عدي 
ولاء: اقولك حاجه سر ومتقولهاش للارنب عدي دكتور البهايم 
عدي بضحك: حاضر ماشي 
ولاء: انا بحبك يا عدي متسبنيش زي اهلي الي سابوني 
عدي ما صدق سمع الجمله دي وقبلها برقه ثم قال: عمري ما هسيبق انتي روحي ومفيش حاجه هتفرقنا الا الموت وذهب 
وفي اليوم التالي سمع الجميع صرخة البنات وطلعو كلهما اوضه أمل الي هما متجمعين فيها وو................. 
عدي وهو يحدث ريان : سبني اخش انا انا هعرف اتفاهم وغمز ليه لان ليه معامله خاصه خصوصا مع الستات لسه بيدخل راسه من الباب فجاءه مزهريه خبطت في راسه عدي: ياطيب الجلب وينك ثم فقد الوعي،  ولاء: عشان سفالتك وقلة ادبك دي 
دخل ريان وعندما دخل كانت تنتظره امل خلف الباب ثم قفزت علي ظهره وامسكت شعره بشده وتنزعه وهو يصرخ: الله يخربيت شعري الي مدايقكم كده يابنت المجانين انزلي 
أمل: دانا هنتفه شعرايه شعرايه يالي مشوفتش خمس ثواني تربيه بقا انا تبوسني يا سافل يا منحط يا منحرف ده حمدي الوزير بهت عليكم 
ثم ضغك ريان علي نفس العرق وثم غابت عن الوعي وحملها للسرير وتركها،  علي الجانب الاخر تغريد هجمت علي حسام وهيا تشده من شعره جامد حسام: انتم اي مشكلتكم مع الشعر في العيله دي 
تغريد: بقي انتا استغليت ضعفي يا منحرف وتقوم مخليني قايله بع..  ثم خجلت ونظرت للارض 
قال حسام بغمزة ومشاكسه: ب اي 
تغريد: واحد مستفز،  وسابته يضحك ومشيت،  عند وفاء(ملحوظه: وفاء ومالك المادة الخام للمحن)  
وفاء بكسوف: هو فعلا الي انتا قولتو ده حقيقه 
مالك بمشاكسه: قولت اي 
وفاء بخجل: الي امبارح قولتهولي في الاوضه 
مالك بحب: ايوه صح ومستني رايك 
وفاء: وانا موافقه 
مالك كان حاسس انو في حلم 
مالك: صدقيني طول ما انا عايش هعيش ليكي واني اسعدك يا احلا ملاك وحضنها وهيا خجلت جدا ووشها ضرب الوان 
علي الجانب الاخر.......  .. 
عدي بعد ما فاق: الملكه طالبه تقابلنا عشان تعمل حفله لانك رجعتلها بنتها من عصابه لوسيفر  والطياره بعد ساعتين لروسيا 
ريان: تمام انا وانتا 
عدي: لا الفرسان الاربعه
ريان: تمام 
عدي: والبنات
ريان:   احنا مش هنتأخر وهنسيب حراس اكتر من الي علي القصر هما يومين بس 
عدي: متاكد 
ريان: اه 
عدي: خلاص انا هنزل المعمل اخلص بقيت السموم الي علي السكاكين (ملحوظه: ريان: ماهر جدا في استخدام السلاح بجانب تمارين الملاكمه 
عدي: متخصص في اختراع سموم تقوم بتعذيب الضحيه اولا ثم تقتلها ويضعها علي سكاكينه وهو محترف في التصويب 
حسام: محترف في السلاح والقناصه بجانب التمارين مثل الملاكمة والجودو 
مالك: يقوم بصنع ابر تحتوي علي سموم مميته في اقل من  ثانيه ومحترف في السلاح ايضا)  في اليوم التالي بعد المغادره لروسيا 
في المساء في الحفله 
الملكه: انا اشكرك حقا علي انقاذك الاميرة 
ريان: العفو مولاتي وهذا شرف لي ان اكون معك في الحفله 
الملكه: هل يمكن انااطلب منك طلب 
ريان: بالطبع مولاتي 
الملكه: هل توافق علي الزواج بابنتي الاميرة 
ريان: انا اسف مولاتي لكن انا فعلا متزوج واحب زوجتي كثيرا لانها تعني لي الحياة 
الملكه: لاباس فستكون ابن لي واخ للاميرة 
ريان: وهذا شرف لي 
عند حسام في الحفله 
كانت تقف بجانبه فتاه اكثر من جميله قال: يخربيتك وتكه حتت ملبل مع رز بالبن  مع نوتيلا  
الفتاة تنظر وتبتسم 
حسام: كميه قشطه بذبادي يخربيتك مزة واكيد مبتفهميش غير روسي فاعاكس برحتي 
الفتاة: لا جامد بس مش برضو وتكه دي متنفعش في قصر ملكي وضحكت 
حسام: يالي شمس الدنيا تطلع لما تطلع ضحكه منك
ضربه مالك علي قفاه: بطل ياابن المدايقه كفايه محن 
حسام: ليه ياعم كده انتا مقطع ارزاق وشكلك حسدتني بقالي فتره مبعاكسش،  مالك بسخريه: واضح دي خامس واحدة في الحفله تكلمها 
حسام: الله واكبر الله واكبر  وبعدين هما الي رز بالبن اعمل اي وبعدين البت طلعت ببتكلم عربي اسيبها، تركه مالك وهو يهز راسه بيأس حسام لسه هيمشي لقي حد بيشده من بنطلون البدله بيبص لقاها سيده علي شكل قذمه بتبصله وتغمزله،  حسام مسك ايديها وضرب عليها وقال: كخ يا ماما كخ انا للكبار فقط ثم قالت السيدة احضرو الحراس  حسام: سوري في الفظ بس احييييه ثم....
حسام: احيييييه 
ريان وعدي ومالك لحظة وراحو 
ريان: ماذا يا مولاتي بما ازعجك حسام 
اخت الملكه: كان يقوم بالاستهزاء بقصري 
ريان: ساجعله يعتذر 
اخت الملكه: لا اجعله يتزوجني 
ريان في سره: اي العيله الي بتمسك في اي حد دي 
حسام متسرعا: انا متزوج واعشق فتاتي 
اخت الملكه: حسنا لا بأس وهيا تشاور علي عدي،  انا اريد هذا الرجل 
عدي متسرعا : انا ايضا متزوج واعشق حبيبتي 
ثم شاورت اخت الملكه علي مالك،  ضحك حسام: هو ده بقا الي فاضي 
بصله مالك بنظرات ناريه: انا اسف مولاتي انا ايضا متزوج 
اخت الملكه: من من اتزوج الان 
ضحك عدي بشده هو وحسام 
ولاحظت وقامت بالاتصال بشخص 
اخت الملكه بشر: اريد ان اتخلص من الفرسان الاربعه لم يعد لهم اهميه فجميعهم متزوجون 
الرجل حسنا مولاتي 
وعندما ذهب الفرسان الي السياره وفي منتصف الطريق اتت سيارتات ووقفت امامهم ونزل منها رجال كثير 
ابتسم عدي بشر 
وكذلك حسام ومالك 
وريان،  نزلو من العربيه ووقفو،  ريان: ماذا تريدون 
الرجل الذي يكون رئيس الرجال التي خلفه: اريد ارواحكم 
عدي بحماس: دي هتبقي مدعكه يا شقيق واخذ يلقي بالسكاكين ومالك يلقي الابر عليهم باحترافيه وحسام يضرب النيران باحتراف في وسط رؤسهم وكذلك ريان وايضا يضربون بشده وعدي يذبح بلا رحمه ومالك يقوم بلكم وكسر رقبه من امامه بجانب سلاحه وعدي مستمتع وحسام ايضا 
عدي وهو ياخذ انفاسه : وحشتني ايام الشقاوة 
حسام: هما عايزين يقتلونا لي 
ريان ببرود: عشان اخت الملكه لما احنا قولنلها ان احنا متجوزين وعرفت ان مفيش امل مت انها تحصل علي واحد فينا عملو تيليفون تأمر يتخلص علينا 
عدي: وعرفت منين 
ريان غمز: لما تكبر هقولك
عدي: هو انتا شايفني رضيع يابني لاحظ انك بتكلم واحد اكبر منك عندو 28 سنه وانتا 27 
ريان: تحب اوريك مين اكبر وشمر اكمامه 
عدي بلع ريقه: خلاص يا كبير عيل وغلط 
وضحك حسام: شخصيه اوي 
عدي: انتا عايزة يقتلني جرب كده تقف تقوله كلمه
حسام: انا لسه صغير يا حبيبي والعمر طويل قدامي ولسهما استفرضتش بالبت تغريد 
عدي: سافل طب والله لقولها علي البت الي كنت بتعاكسها
حسام: طب والله لاقول لولاء علي انك كل يوم بتبوسها لما بتنام 
عدي: عرفت منين 
حسام وقع في لسانه: ما انا ببقي في الاوضه التانيه ببوس تغريد
عدي: يا ابن الفلطوس دي مراتي  
حسام: ما تغريد هتبقي مراتي 
عدي: سافل اوي 
حسام: تربيتك يا كبير 
ومشيو علي الطياره الخاصه بيهم لمصر 
....... 
علي الجانب الاخر 
ولاء: اخير البيت بقا هادي بس تصدقي وحشني دكتور البهايم ده 
أمل: ووحشني فار البلعات ده  
تعالي ننزل نتفرج علي التيليفزيون علي فيلم كوميدي. 
ولاء: اشطا يلا. 
وهما نازلين علي السلم سمعو صوت خرفشه تاني،،  عند ريان وعدي 
عدي: بص انا هخش من الباب الي ورا اخاف اخش زي المره الي فاتت ويحصلي الي حصل 
ريان: تمام 
حسام: هروح انا ومالك القصر نجيب هدومنا عشان شكلنا هنطول 
ريان: تمام 
عند  ولاء: انا سمعت صوت خرفشه في الباب الي ورا 
روحي انتي من الباب الي قدام وانا الي ورا وخدي الصاعق الكهربائي ده وانا معايا المزهريه بتاعتي 
ولاء قربت من الباب الخلفي في نفس الوقت الي بيفتح فيه عدي الباب وفجاءه اتفاجأ بولاء بتضربه بالمزهريه في دماغو تاني: اشوف فيكي يوم يا بعيده  ووقع 
وريان اول ما دخل أمل صعقته بس هو استحمل الصاعقه وحضنها جامد وهيا حست بالامان وكانت مستسلمه وريان همس ليها جنب ودنها: لازم تتعاقبي 
أمل حست برعب وقالت: هتعاقبني ب اي 
فجاءه التهم ريان شفتيها بعشق وكانت مستسلمه مما اراحه ثم بعد لياخذ انفاسه وقال: بحبك 
ابتسمت في خجل وقالت: وانا كمان لقد شعر بجميع العواصف في قلبه وكاد قلبه ينخلع من السعاده وقال: تتجوزيني 
ابتسمت بخجل وقالت: موافقه  قام بضمها بقوه كادت تكسر ضلوعها وشالها ولف بيها،  عند ولاء: وحيات امك انا كفايه كده انا عملت 20 ضغط حرام 
عدي:  خلاص في نشيد قلفتو قولي ورايه وانتي بتعملي ولما يخلص قومي 
ولاء: حاضر 
عدي: قولي ورايا 
عدي عدي يا سلام يا سلام عدي ده مز مش اي كلام 
ولاء: نعم انتا اهبل ولا اي انا مستحيل اقول كده،  بعد خمس دقايق 
ولاء: حلو كده انا قولتها للمرة الخمسين خلاص الله يخليك 
عدي: قوليها كامله وسمعيني
ولاء: عدي عدي ياسلام ياسلام عدي ده مز مش اي كلام 
عدي عدي هو الي حمينا عدي عدي هو الي هيربينا 
محن مالك ده يشيلنا 
وبيت العيله يضمنا 
ريان هولاكو ده بيرعبنا    حسام الاهبل ده يشيبنا 
عدي السكر ده يضحكنا 
مالك القفيل ده بيفقعنا 
عدي عدي ياسلام يا سلام عدي عدي مش اي كلام 
خلاص وحياة امك بقا ربنا يخليلك عيالك اشيخ 
عدي بضحك بشدة: ماشي يلا ريست وسابها بطلع دخان من ودانها ومشي 
،....  مالك وحسام رجعو ومالك اتفق مع تغريد تخرج وفاء عقبال ما يعمل حفله عشان يتقدملها وخدتها تغريد ومشيت مع حراسه يشترو اي حاجه من المول عقبال ما مالك يخلص وطبعا تغريد طلعت فستان جميل بالون الازرق لوفاء وخليتها قمر 
وفاء: اي يابنتي كل الميكاب والفستان ده هو انا راحه فرح 
تغريد: يابنتي هيا الشياكه وحشه وبعدين يلا ورانا تسويق 
بعد ما انتهي مالك رن علي تغريد: الو يا تغريد عملتي اي 
تغريد: كل حاجه ماشيه تمام ياكبير 
مالك: بجد شكرا مش عارف اشكرك ازاي 
تغريد: انتا اخويا الكبير يا مالك والاخوات ما فيش بينهم شكر بس انا هسبلك اكتر حاجه بحبها دي مش صحبتي دي اختي ونصي التاني 
مالك: دي في عيوني بس عايز اقولك حاجه 
تغريد: اي هيا 
مالك: حسام بيحبك اوي علي فكره وصدقيني يمكن يكون بيعاكس وسافل بس هو محبش غيرك انتي بقيتي نبضه فكري وخدي قرارك 
تغريد: حاضر يا مالك هفكر 
مالك: يلا انا خلصت تعالي وانا هتصل علي المأزون يجي 
تغريد: اشطا 
في اليل دخلت تغريد ووفاء القصر 
وفاء: هو ظلمه لي كده ولسه هتكمل لقت النور نور والقصر مزين بطريقه جميله اوي فضلت مبتسمه ومبهورا اوي وفجاءه لقت مالك راكع علي ركبته وماسك علبه قربت منه وهيا مش مصدقه وكلهم صقفو وفجاءه قالها: تتجوزيني وهزت راسها بنعم 
وشالها وفضل يلف بيها وحضنها وجه المأزون وكتب كتاب مالك ولسه هيمشي ريان: استني يا مولانا تعال اكتب كتابي علي أمل 
أمل مكنتش مصدقه الي سمعته وقالها موافقه كانت لسه فاتحه بقها من الصدمه ريان ضحك وقال: ابدا يا مولانا وخلص كتب الكتاب وسط فرحه لسه المازون هيمشي،  ولاء بتزمر مثل الاطفال : وانا مش هبقي عروسه 
عدي بضحك: استني يا مولانا انا كمان هتجوز ولاء 
وراح جنب ودانها وقال بنبرة جعلتها تذوب : انهارده هتبقي ملكي  
وتم كتب كتاب ولاء وعدي 
لسه المأزون هيمشي سمع صوت حسام: استني يا مولانا  وراح مسك ايد تغريد وقال: تتجوزيني 
تغريد اتاكدت فعلا انها بتحبو 
وقالت بابتسامه خجوله : موافقه 
حسام كان هيطير من الفرحه وقالتله تغريد جنب ودانه: بحبك 
فجاءة محسش غير وهو بشيلها يلف بيها وتم كتب كتاب تغريد وحسام 
المأزون: في حد تاني 
ريان بضحك: لا خلاص كده 
وراح لامل الي لسه مش مستوعبه الي بيحصل وقالها: حبيبي بيفكر في اي 
أمل: هو انا في حلم 
ريان: لا ده حقيقه يا عمري وصدقيني عمري ما هبقي مصدر حزن ليكي وضمها جامد وقام بطبع قبله علي وجنتيها....  عند ولاء  ولاء:  عدي 
عدي: نعم يا قلب عدي 
ولاء: ممكن طلب 
عدي: تؤمري يا عمري 
ولاء باندفاع وغمزة : هات بوسه 
عدي ضحك بشده: دي اقصي طموحاتك 
بعد ما استوعبت الكلام في وسط خجل وكسوف قالتله: يا سافل يا منحرف 
وبعد انتهاء اليوم اخذ كل شخص شريكه حياته لتبداء معزوفه حبهما 
وفي الصباح عند ريان الذي كان ينظر لملاكه النائم في احضانه وهو يداعب خصلات شعرها ثم جاءه اتصال من الرئيس 
الرئيس: لوسيفر هرب وناوي يأذيك هو حاليا.....
الرئيس: لوسيفر هرب وناوي يأذيك وهو حاليا راجع بشر اكتر من الاول والمنظمه اتخلت عنو من الدائره الذهبيه (ملحوظه: الدائرة الذهبيه اعضائها مهما فعلو من جرائم لن يصح احد ان يقتلهم او ينفذ حكم دون ان يرجع الي المنظمه واعضاء المنظمه،  عدي، ريان، حسام، مالك، لوسيفر)
ريان: وانا انتظرت كتير عشان اسمع كده
  وجه اليوم الي هنتقم منه 
الرئيس: جهز كل حاجه وبلغني 
ريان: تمام بعد ان اغلق المكالمه قد لاحظ تقلب أمل 
ريان وهو يداعب انفها: صباح الخير يا ملاكي
أمل: صباح النور يا حبيبي  
ريان بخبث: صباح النور حاف كده 
أمل: قليل الادب 
ريان: وانا بموت في قله الادب وجذبها وبداءت معزوفات حبهم 
...... عند تغريد وحسام 
حسام: حبيبي الي لسه نايم  
تغريد: لا انا صحيت اهو ثم طبعت قبله رقيقه علي شفتيه وقالت يلا ننزل نفطر 
.حسام: مظنش دلوقتي ثم جذبها ليعزفو مقطوره حبهم
........ في الصعيد 
صالح: بقالكو سنتين مش لاقينها لي حتت بت زي ولاء دي راحت فين 
حوريه: انا نفسي اعرف راحت فين قليله الرباية دي 
دي حتط راسنا في الطين بعد ما هربت يوم فرحها علي ولد عمها 
نوال: حرام عليكم سيبو بنتي في حالها 
وفجاءه جأت صفعه قويه علي خدها 
محمد: بنتك جابتلنا العار ولازم نلاقيها 
زين: وانا مستعد اتزوجها
نوال بهستريا: انا الي هربتها ايوا انا الي هربتها كفايه عذبتوها كتير وهيا صغيره هيا ووفاء وكمام جاين تجوزوها غصب عنها كفايه 
انطلقت رصاصه جهه نوال في كتفها اليمين وقع مغشي عليها 
صالح: شيلو الست دي مش هتموت الا لما بنتها تكون هنا و هي شايفاها بعنيها بتموت هاتولها ممرضه كل تعالجها وكل ما تفوق تعطيها منوم 
الراجل: تؤمر يا كبير 
صالح وهو ينظر لمحمد: ولا انتا ليك راي تاني عاد 
محمد بنفي: لا يا بوي الي انتا شايفه صح اعملو 
............. 
ولاء قامت من النوم مفزوعه عدي: مالك في اي 
ولاء: لا مفيش حاجه ده كان كابوس 
ولاء: انتا اتجوزتي من غير حتي ما تعرف انا مين وحكايتي اي لي 
عدي: لاني بحبك ومردتش اضغط عليكي 
ولاء: بص يا عدي انا كنت عايشه في الصعيد واهلي من يوم ما اتولدت وبنسبالهم البنات عار كانو بضربوني بيجبرونل نقعد من المدارس وكمان يجوزونا من غير موفقتنا وفي يوم بابا جبلي عريس او بالاصح الحاج محمد جبلي عريس كبير في السن وغصب عليا اني اتجوزو قولتلو مقابل ان تغريد تكمل تعليمها برا عشان متشوفش اختها بيحصل فيها اي وبعد فين وفين وافق وقالي عشان يضمن قالي هتسافر بعد الفرح ووافقت في يوم الفرح كنت ناويه انتحر بس لاقيت امي احن ام من الدنيا دخلت ودتني فلوس كتير ودهب وقالتلي اهربي بسرعه مفقتش الا لما لاقيت نفسي بجري بالفستان انا وتغريد وروحنا القاهر واشترينا بيت والي طلعت امل جارتنا واتعرفنا علي بعض ساعتها وتغريد ووفاء سافرو وانتا عارف الباقي 
عدي: وازاي قولتي انك متعلمه 
ولاء: بابا أمل خلاني اكمل تعليم ودخلني معاها كليه السون وكان هو فعلا الي يستحق مني كلمه بابا 
عدي: عيلتك اسمها اي 
ولاء: عيله صالح المينياوي 
عدي بابتسامه شر: تمام 
يلا يا قمر ننزل نفطر
ولاء: يلا 
ريان قابل عدي
ريان: جمع باقي الفرسان وتعالو علي المكتب بعد الفطار 
عدي: تمام 
بعد الفطار ذهب الجميع الي مكتب ريان 
رسان: لوسيفر هرب واتنفي من الدائره الذهبيه وحاليا راطع اقوي من الاول لان في حد بيسانده وخطر علي البنات القصر دلوقتي 
لازم ننقلهم الفيلا الي في القاهرة 
عدي: قد اي انا كنت مستني اني اسمع خبر نفي مارك 
مالك: انا هنقل البنات النهارده مع طقم حراسه 
ريان: تمام وهنرجعم بعض ما نخلص من لوسيفر 
بعد عدة ساعات وصل مالك للفيلا في القاهرة بالبنات 
وفاء مسكت ايد مالك: انا خايفه 
مالك طبع قبله رقيقه: طول ما انا معاكي متخافيش كلها اسبوع ونرجع تاني القصر ونعيش كلنا تاني وانا سايب معاكو حراسه لو احتاجتو حاجه هما هيجيبولكو كل حاجه ومحدش يطلع مهما حصل 
مشي مالك وراح عند باقي الفرسان 
.................... 
في الصعيد 
حارس: احنا عرفنا مكان ولاء واحد من رجالنا كان في مصر وشافها في فيلا كبيره قوي فيله ريان الشرقاوي 
صالح: جهز الرجاله وتجيبوها في خلال يوم 
.......... 
بعد يومين من تخطيط ريان 
في فيلا البنات الباب خبط جامد فتحت أمل في حد رش حاجه في وشها وفي باقي البنات وقتلو كل الحراس وراحو علي العربيه 
وبعد ساعات وصلو الصعيد 
صالح: متشكرين يا رجاله عدو علي الحاج عوض هيديكو الحلاوه 
دخل الحاج صالح  اوضه البنات هو وحفيده زين وحفيده سمير وحفيده سليم وحفيده مروان 
سمير اعجب جدا ب أمل ومروان اعجب ب وفاء  وسليم اعجب ب تغريد واكيد طبعا زين اعجب ب ولاء 
ولاء بعياط: عايز مني اي تاني سبتلك البلد ومشيت وارتاحتو مني سيبوني في حالي بقا 
صالح ضربها كف خلي بقها نزف 
صالح: بالاصح جبتلنا العار ومشيتي وبعد يومين فرحك علي زين 
ولاء بصدمه: بس انا متجوزه 
صالح بشر: فيها اي اتجوزي تاني 
أمل: انتو ناس مريضه 
صفعها زين بقوه جعل خدها متورم وانفها ينزف (الله يرحمك يا زين) 
سمير بخبث: جدي انا خلاص قررت اتجوز وهو يشاور علي امل 
الجد بخبث اكتر: كل واحد ينقيلو عروسه تحت بكاء الجميع تغريد وولاء وأمل ووفاء قامو عليهم مسكو فيهم عشان يضربوهم فجأة كل واحد طلع حزام ونزلو ضرب عليهم لحد ما جسمهم فضل ينزف دم  بعد يوم
.............. 
عند ريان في روسيا 
ريان: ولا ووقعت تحت ايدي يا لوسيفر 
لوسيفر وهو مربوط وكل انش في جسمو بينزف ووشو مبقاش فيه ملامح : اهلا بالطاوس اشتقت لك يا رجل ولحبيبتك التي قمت بقتلها امام عينيك وهنا لم يشعر ريان بنفسه الاوهو يضرب رصاصه في وسط رأسه. 
عدي ضرب ريان بالبوكس: لي لي عملت كده كنت عايزه يتعزب الاول لي يا ريان 
ريان سابهم وطلع 
كلهم مشيو ووصلو بعد يوم للقصر 
مالك: انا هروح اجيب البنات 
ريان: تمام 
بعد ساعتين رن تيليفون ريان برقم غريب ريان: الو 
صوت يملؤه البكاء: ريان 
اتفزع ريان وحس ان قلبه تمزق: أمل 
أمل: الحقني يا ريان وفجاءة سمع ريان صفعه علي خد أمل. الشخص: يا بنت المركوب كيف خدتي التلفون بتاعي 
ريان بغضب وزعيق: هقتلكو كلكو وفجاءه قفل الشخص في وشو وهنا غضب ريان سيطر عليه ولاكن جه مالك مالك بفزع: الحراس كلهم مقتولين وهما مش موجودين 
عدي: حاول تعرف هما فين ومهما كان الي عمل كده انا هندمو علي كل لحظه حسس ولاء بالرعب فيها 
حسام بغضب: انا عرفت هما فين بالسلسله الي اديتها لوفاء يوم فرحنا حاطط برنامج تتبع وهما دلوقتي في الصعيد احمرت اعين عدي وقال: صالح القيناوي. 
ومشي قبل ما يسمع رد وخرجو كالهم وراه 
كانو بيسبقو الريح بالعربيات 
......... 
في الصعيد 
حوريه بزعيق: حطو اي ميكاب علي خلقتكو عشان مزرق ووارم والبسو يلا 
أمل: انا مستحيل اعمل كده 
حوريه: خلاص تعالو يستات 
ودخلت الستات لبسوهم فساتين فرح تحت صراخ الجميع ونزلوهم تحت  غير ميكاب وكان في اربع مأزين 
كل واحد كان بيبص لعروسته وبداء كل مأزون يكتب الكتاب تغريد قبل نهايه كتب الكتاب شافت مسدس مسكتو و وقفت وضربت سليم في رجلو فجاءه ضربها صالح كف وقعها علي الارض او بالاصح وقعت علي حد تغريد بصوت كلو ضعف وبكاء: حسام............ 
تغريد بصوت بكاء: حسام ولكن لم يكن ينظر لها حسام كان ينظر لصالح وسليم ثم ابتسم بشر جاء عليه صالح ليضربه لكن في لحظه كانت يده مكسوره وهنا قام زين وسمير ومروان وفجاءه دخل عدي وهو ينظر بشر ثم انقض علي صالح اخذ يطعن فيه ويضرب وكلما تذكر ما حكته ولاء يزيد في عدد الطعنات  ومن وجاء زين ليضربه التفت عدي وقام بقطع يده باحدي سكاكينه وقطع اليد الثانيه وهو يقول: مش دي الايد الي عايزه تكتب كتابها علي مراتي وضربتها 
ثم اخذ يلكمه بشده وثم اطلق رصاصه في وسط رأسه 
وهنا جاؤ ينقضو عليه دخل ريان ومالك الذين   يقتلون اي شخص يروه بلا رحمه وثم اخذ ريان يضرب سمير بلكمات حتي غاب عن الوعي وكذلك فعل مالك مع مروان لكن مالك لم يترك مروان ويلكمه ويتخيل ان هذا الوحش كان سيتزوج طفلته ويقوم بضربه اكثر ثم جاء رجل ليضرب ريان برصاصه ولاكن استقرت في مكانها الصحيح ريان: لااااااااااااااااا
.............. 
في روسيا توجد صور للاربع حوريات 
مارك: اوعدكم ستكونو لي وساقتل الفرسان الاربعه 
وظل يضحك بشر 
..................... 
ريان: اماااااال ولحقها قبل ما تقع 
امل: بحبك اوعي تساني ارجوك 
ريان بدموع كثيره: لا ونبي لا فوقي انتي. لازم تعيشي 
عدي: يلا على المتشفي بسرعه 
ريان: مالك خد الكلاب دول المخزن وقام وشال أمل وراح المستشفي 
هو والبقاي 
امل دخلت العمليات بعد تلت ساعات خرج الدكتور ويبدو علي ملامحه الخوف: انا اسف....
ايمان: هعورك يلا 
وفجاءة وقعو على السرير 
ايمان: ابعد بدل ما هصوت واقول بيتحمرش بيا يت باشا 
ضحك سيف بشدة علي هذه المجنونه 
سيف: دقت ساعه العمل.. دقت ساعه الانتصار 
ايمان: والله انتحر من علي السرير جرب بس تقرب 
وهنا ضحك سيف بشدة 
وفجاء اقترب وايمان تتراجع وفجاءة حاوطها عند الحائط 
وتاهت ايمان في بحور عيناه 
وكانت في عالمها مع عيناه 
وهو لاحظ وانتهز الفرصه ثم اقترب منها طبع قبلة رقيقه ومن هنا بداء عالمهم الخاص وبداءت معزوفات العشق في قصر احمد 
وفي اليوم التالي
استيقظت شهد ونظرت ووجدت احمد بجانبها احمرت وجنتيها بشدة ثم اتجهت الي الحمام لتاخذ حمام دافئ وارتدت بيجامة عليها رسومات كرتونيه 
وتركت احمد النائم مثل الاطفال واتجهت لتعد الفطار 
استيقظ احمد 
وفزع عندما لم يجد معشوقته ونزل علي السلم يبحث عنها ولكن توقف عند ما سمع دندنتها وهيا تقوم بالطهي 
وفجاءة حاوط خصرها وقد شهقت
وقالت بصراخ: عااااااااا عفريييت حراميييي اعاااااا 
ضحك احمد بشده: يابنت المجامين ده انا 
زفرت شهد وقالت: قطعتلي الخلف يلعن ابو شكلك على الصبح 
ضحك احمد بشده علي هذه المجنونه  
ثم تناولو الافطار 
عند ايمان في الغرفه
ايمان عندما وجدت سيف بجانبها صرخت في وشو 
سيف اتفزع: الله يخربيتك في اي 
ايمان: بعد ما وثقت فيك خليت بيا وخدتي لحم ورمتني عضم
سيف وهو يزفر بعصبيه: نفسي اشوف فين العضم يا تخينه 
ايمان: حوش حوش ده انا سمباتيك يا روحي 
سيف وهو ينظر لها : سيبك من الموضوع ده تعالي اقولك حاجه سر واتجهو الي عالمهم الخاص 
وبعد اسبوع 
جاء اتصال لاحمد: الو ازيك يا عدي 
عدي: عامل اي ياحبيبي 
احمد: بخير الحمدلله 
عدي: تعال النهارده عاملين تجمع هيعجبك اوي 
احمد: خلاص ماشي مسافة السكه وفي المساء ذهبو الي بيت ريان. وعندما دخلو من الباب فجاءة
امل: ريان انا عايزة فسيخ 
ريان: فسيخ الساعه 3 الفجر 
امل: اعمل اي بقا ووشكت علي البكاء ده مش ذنبي علي فكره 
ريان: خلاص استني اقوم اغير 
أمل: لا انزل كده 
ريان: بالبيجامه 
امل ببكاء : اه 
ريان.: حاضر يا حبيبتي 
نزل ريان لقي عدي واقف ونايم علي نفسة ولقي مالك ساند راسه علي الحيطه وحسام حاضن الشبشب ونايم علي الارض فضحك 
ريان: اي الي نزلكو 
عدي: عايزة رنجه وبصل 
مالك: جبنه بس متكونش جبنه 
ريان بضحك: الي هو ازاي 
مالك: عايزة تاكل طعم جبنه بس مش جبنه 
حسام: ام علي 
حدف عدي عليه مخده 
عدي: ياسافل 
حسام: والله هيا عايزة ام علي يخرب بيتي لو عرفت اني بكلم ام علي يفضحتي يفضحتي 
ريان عنيه دمعت من الضحك: دي اكله من الحلويات 
حسام براحه: ريحت قلبي 
عدي: وانتا يا ريان 
ريان: فسيخ وبصل وفجاءة انفجرو جميعا ضاحكون 
في اليوم التالي كانت البنات تجلس مع بعضهم وامامهم طلباتهم ويأكلون...... 
عند ريان في غرفه تحت الارض 
دخل. ريان اوضة التعذيب وقام بوضع كل من مروان وسمير في كيس ملاكمه ويضرب بشده وبشده 
واخرجهم ولم يصبح لديهم ملامح 
اتصل بعدي: تعال عالجهم عشان لسه مخلصتش 
عدي: يابني دي المره ال150 الي اعالجهم فيها 
ريان: خلاص تعالي مكانهم 
عدي متسرعا: لالا انا علي الباب اهو 
بعد 8 شهور 
............ 
امل: اااااااااه رياااااااان.
ريان بفزعه: امل مالك 
ريان: هيا دي محتاجه فقاقه يابن الهبله انا بولللللد 
خرج ريان وخلفه مالك الذي يحمل وفاء وحسام الذي يحمل تغريد 
حسام: كانت معرفه هباب يوم ما اتجمعنا 
تغريد بصويت: يا ابن الهبله احنا في اي ولا اي 
عند ولاء لم تولد طبيعي ستولد قيسري 
ولدت امل: ليليان وكنان 
تغريد: روڤان ومراد
وفاء: ايان 
وبعد ساعتين خرجو كلهم وطبعا ولاء مع عدي لسه الدكتور مقررش الولاده 
فاقو وفضلو مبسوطين باولادهم 
ولاء: اااااااه عدي 
عدي: دكتور بسرعه 
جاء الدكتور واعطي ولاء بنج وخرج صوت طفله 
عدي: اهلا كيان 
بعد ساعتين اتجمعو عند ولاء وهيا تحت تاثير البنج 
الدكتور: وارد انها تتكلم كتير اثار البنج 
ولاء بداءت: يا. ولاد الكلب 
كلكو ولاد كلب 
يا مالك يا فقيع  وانتا ياريان يابارد 
ويا حسام يالي مشفتش خمس ثواني تربيه بتاخد البت تحت السلم تبوس فيها 
عدي حط ايدو علي بقها 
وفجاءة لما لاقاها هديت حاش ايدو وانفجرت تاني: يا واد يا عدي  يا ابو بوكسر اسبونج بوب  
مالك فطس من الضحك 
ولاء: ويا مالك يا بتاع بيجامه كبتن ماجد 
مالك طلع سلاحه: هقتلها حشوها عني 
كانو الاطفال في غرفه لوحدهم مع ممرضه وهما كانو مع ولاء 
وفجاءة ريان سمع صويت امل و استوووووب 
ريان جري اتجاه الصوت لما شاف الممرضه مقتوله ومكنش موجود غير اطفال تغريد فقط وأمل علي الارض منهاره. أمل: عيالي عيالي يا ريان وفجاءه دخل حسام ومالك وعدي 
وهنا سمع مالك صوت ارتطام في الارض وجدها وفاء مغشي عليها وحملها وهو لاول مره يبكي ووضعها في غرفه وقال بغضب: والله لاندمكو كلكو 
وهنا صرخت ولاء وهيا تحمل المحاليل بيدها وفجاءة نزف دم من الشاش الذي في بطنها واغشي عليها وجاء الدكتور 
الدكتور: لازم تقعد اسبوع عشان الجرح يلم 
عدي بدموع: مينفعش تكون عندي في البيت وانا هجبلها ممرضه الدكتور: خلاص ماشي وانا هكتبلها ادويه 
عند ريان وامل 
ريان: مش هرحمهم هخليهم يتمنو الموت 
امل ببكاء بهستريا: ولادي ولادي هاتو ولادي ثم صرخت وهنا جاء الدكتور اعطاها حقنه مهداء 
وتغريد تبكي في حضن حسام 
......... 
في مكان خالي دخل شخص 
وشخص يحمل الاطفال 
الشخص الذي يحمل الاطفال: اوامرك مارك سيدي 
مارك: هكذا سوف انهيكم يا فرسان  وضحك وحينها ستكون الحريه أمل ملكي 
والان لاحظت ان باقي الحريات لم اكن اريدهم ولاكن ستكون امل ملكي انا 
وساستدرك  ريان الي هنا لكي اقتله وعدي ولاكن مالك ساعذبه علي الصفعه التي صفعهاني منذ اشهر والان يبداء العرض 
...........
وصل لريان فديو انصدم من الي شافو وكان يحتوي الفديو علي........... 
ريان فتح الفديو وانصدم وكان الفديو يحتوي على الاطفال ويوجد. عنوان ذهب ريان وعدي ومالك  وظل حسام مع تغريد والباقي في القصر 
وصل ريان ولاكن حاصروه رجال مارك وانصدم ريان من مارك وازداد غضبه واقسم انه سيعذبه بجميع الاشكال 
قال مارك: سلمو اسلحتكم لكي لا يتأذي اطفالكم 
مالك بغضب بصوت عالي : اقسم اني ساقطعك مارك 
مارك: اهدي مالك عزيزي انتظر دورك 
ثم صعقهم بالكهرباء بشده وفقدو الوعي 
وعندما فاقو كانو مربوطين 
وكان يجلس مارك وشاور للرجال. وقامو بضربهم بشده 
وقام مارك وصفع مالك بشده وقال: اتتذكر هذه الصفعه 
بصق عليه مارك: وساحرقك مارك وتذكر 
لكمه مارك بشده 
وذهب كان عدي دائما يخبئ سكاكين في الجيب السري في الحذاء واخرجه بمهاره 
وقام بفك نفسه وفك الباقي وكان يوجد بعض الاسلحه الذي تركها الحراس ليذهبو للغداء واخذوهم وكانو يقتلون من يقابلهم حتي سمع عدي صوت اطفال في غرفه مظلمه بجانبهم وقال: كملو عقبال ما اجيبهم وامنهم مع الرجاله انا كان عندي شريحه في بقي وعرفت مكانا للرجاله وهما زمانهم علي وصول 
اومأ له ريان واكملو وبعد قليل اقتحم رجال ريان المكان وحاول مارك الهرب ثم اوقفه ريان ثم رفع عليه السلاح استدار مارك وهو يرتدي الحزام الناسف 
وقال: اذا تركتني اذهب لن يمت احد وفكر في اطفالك الذين سيعيشون يتماء قال ريان لمالك: اطلع انتا وانا جي وراه 
مالك بخوف: لاكن 
اوقفه ريان اسمع الكلام 
وعندما خرج مالك وسبقه عدي بعد خمس دقايق انفجر المكان جري عدي ومالك وهما يصرخون: رياااااااان لااااااااااا 
ذهب مالك وظل يبعد الصخر اثار التدمير ويبكي بشده ويقول: ريان حبيبي متسبنيش ونبي عشان خاطري تعالي خدني في حضنك 
وعدي صامت من الصدمه 
وصرخ صرخه تهز الجبال 
ومالك ظل يبحث تحت الانقاض ثم شهق و...
شهق مالك عندما سمع صوت خلفه ونظر 
قال ريان: خش في حضن اخوك افواز 
جري مالك وهو يبكي بشده واستقر في حضنه وفاق عدي من صدمته وجري عليه وظلو يبكو 
ثم قال عدي: انتا عرفت تخرج ازاي 
ريان:  وهنا كانت الصدمه  بقا يابن الفلطوس مكنتش عايزني اخرج بس متقلقش يا حبيبي قاعد علي قلبك 
وضحكو ثم قال لقيت شباك جنبي قمت ضربت رصاصه في وسط راسو عقبال ما جه يقع كنت خرجت 
مالك: حمدلله علي السلامه تعال نطمن على الاطفال ثم ذهبو وجدو كنان يمسك بيد كيان 
عدي: شوفت هنبتديها قله ادب من قولها شكل حسام اثر علي مراتك من كل شويه بتقفشو تحت السلم بيبوس تغريد 
ريان بضحك: خلاص الواد هيصلح غلتطو ويتجوزها 
عدي: اذا كان كده ماشي 
وبعد تلت ساعات وصلو للقصر جريت امل علي عدي خدت كنان وليليان وفضلت تبوس فيهم ومالك خد ابنه لوفاء الي فضلت تبوس فيه 
وعدي طلع لولاء الي نايمه علي السرير بتعيط وفتحت عينيها لقته وشايل بنتها صرخت بفرح: بنتي كيان 
وبعد اسبوع كانو يحتفلون بتجهيزات السبوع 
وكان اليوم رائعااا 
بعد عشر سنوات 
ريان: مراااااااد 
مراد استخبي ورا باباه 
ريان: شوف ابنك ده بدل ما اقتله 
حسام: هو عمل اي 
ريان: اسئلو 
حسام: عملت اي يا قلب بابا متخفش انا هحميك 
مراد  يمثل ببراءة: مفيش والله يا بابا انا كنت بشرب عصير برتقان وكنت ماشي قابلت ليليان فبسلم عليها بحسن نيه وقعت العصير علي فستانها فخدتها الاوضه وقولت اقلعها الفستان عشان متبردش ف لسه بقول بسم الله الرحمن الرحيم  لقيت عمو ريان 
حسام بصدمه من ابنه: بتعرف تجري 
مراد: اه ليه مش قولت هتحميني 
حسام: انا عايز الي يحميني دلوقتي يلا اطير انا بقا فجاءة لم يجد حسام 
مراد بص لريان بابتسامه بلهاء ثم جري وهو يقول: ابو رجل مسلوقه اعاااااا وامسك هاتف واتصل برقم 
وقال: جمعيه حقوق الانسان انقذونااا اعاااا وقفل السكه لما لقي ريان بيقرب ثم امسك ريان سكينه الفواكه ويمثل السرسجه وقام بعمل خط بتجريح البلاط وقال: الي هيعدي الخط ده هيموت وقام ريان بالتقدم 
ثم قال مراد: ماعاد عمي ريان حبيب قلبي 
وقام بالجري وفجاءه خبط الباب وفتح الباب 
الشخص: جمعيه حقوق الانسان مع حضرتكم 
ريان: ممكن افهم سبب وجودكم 
هنا جاء مراد  مراد: الله مزه بقولك اي وهو يغمز تعالي اقولك كلمه سر في الجنينه الي ورا 
بصتله الموظفه بتعجب 
الموظفه: حضرتك في حد طلبنا وكان بيصرخ واحنا جينا نشوف المشكله 
ريان بص لمراد بغضب ومراد بص بابتسامه بلهاء وفجاءه سمع صوت امل وهيا بتصرخ وتقول: مرااااااااد انا هحرقك بميه مغليه وبعد كده هاشويك 
الموظفه بغضب: اظن كده ان الموضوع واضح احنا هناخد الاطفال ونأمنلهم مكان كويس لمستقبلهم 
ريان: انا اسف جدا تلاقي حد كان بيهزر واتصل بالغط وريان حل المشكله ودخل 
بعد خمس دقايق 
مراد: احيات عيالك يا شيخ ربنا يخليهملك نزلني كده برستيجي هيبوظ قدام المزه بتاعتي 
كيان : حرام عليك يا عمو نزلو ده كيوت خالص حتي لما هو كان بيسلم عليا امبارح دلق مايه من غير قصدو وقلع الجاكت ...  قاطعها عدي بغضب : قلع اي يا ختي 
كيان: قلع الجاكت ولبسهوني عشان مبردش 
عدي: احيه شرف العيله 
مراد وهو لسه متعلق: متقلقش انا هصلح غلطتي وهكتب عليها وربنا يقدرني علي فعل الخير
عدي نزلو ومسكو من الياقه: عارف يلا لو لمحتك مع بنتي انا هعمل فيك اي انا هقتلك 
مراد بخوف: حاضر 
وطلع 
الباب خبط فتح حسام لقي بنت صغيره 
البنت: مراد موجود يا عمو 
حسام: اه ياحبيبتي ليه 
البنت بكسوف: اصل وهو كان بيلعب عندنا امبارك نسي الساعه بتاعته 
حسام: احيه دانا كمان شويه وهقفشك اداب 
وادته الساعه ومشيت حسام مسك مراد من لياقته 
: عارف لو ملمتش نفسك عمك ريان هيعمل فينا اي 
حسام: مش بعيد هيقتلنا ويقطعنا ويدينا للكلاب بتاعته 
مراد بخوف: والا كنان ده ممكن يدربني ملاكمه النهارده وينهار اسود لو عرف اني كنت عند اخته يفضحتي يفضحتي 
............ عند البنات يجلسون في الصالون 
ولاء نادت علي الكل والكل جه ولاء: انتينشن بليز
بصو بقا انا شايفه ان احنا مع بعض بقالنا سنين عيله جميله وكده فقررت اعمل مفاجأة 
عدي: ربنا يستر  ولاء بصتله بغضب عدي خاف وسكت 
ولاء مكمله: عملتلكو اغنيه جامدة زحليقه وهنغنيها سوا 
ريان ومالك : مش هيحصل 
بعد خمس دقايق 
ولاء: لا يامالك عايزه احاسيس وانتا بتغني بص علي حسام  ماشاء الله احاسيسه عاليه ولا اصاله في زمانها 
مالك: يارب انتا القادر علي المفتري 
وفاء وهيا بتغني: كده يا ابلتي 
ولاء: ايوا كده يا اختشي يلا يا تغريد شدي حيلك 
تغريد: والله واكبر علي حيلك ياختي 
أمل: الاغنيه حلوه اوي يلا نغنيها بصلها ريان بشر وسكتت وفجاءة النور قطع البنات صرخت مراد: انا هنا يا حبايبي راح خدهم في حضنو وفجاءة النور جه عدي: ينهار ابوك اسود 
حسام: كنت طيب يا مراد مراد بلع ريقه عدي قرب شال بنته مراد بحزن: متقلقيش محدش هيفرقنا انا هخطفك وهاخدك ونسافر ونعيش قصه حب ونجيب منه وياسين علي جزيره لوحدنا 
كنان بعتتلو بوسه علي الهو وضحكت بدله 
مراد: يالي شمس تطلع لما تطاع ضحكه منك 
ليليان: يا خاين 
مراد: لا يا نور عيني ده انا بسبتها بس سيبك انتي تعالي اقولك كلمه سر في الجنينه من ورا فجاءه لقي الي بيشدو من قفاه 
كنان بغضب: اياك تقرب من اختي  مراد بخوف: حاضر وجري 
ولاء يلا اسمع الاغنيه من الاول 
الكل:     عيله ولاء يا سلام يا سلام..... عيله ولاء مش اي كلام 
حسام السكر بيضحكنا...... مالك الفقيع ده بيفقعنا..... عيله ولاء يا سلام يا سلام عيله ولاء ولا اي كلام... 
تغريد السكر دي قلبنا 
ريان هولاكو  بيشلنا 
.... عيله ولاء يا سلام يا سلام عيله ولاء ولا اي كلام 
محن وفاء يموعنا... حب مالك يصدعنا 
أمل السكر حبيبتنا 
عدي القفيل ده بيحبطنا 
.... عيله ولاء يا سلام يا سلام عيله ولاء مش اي كلام هيهيي هيهييي هيهييي 
ولاء تنظر لهم بشرف وتمسح دمعه وهميه 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-