رواية عشقنا عيوب بعض كاملة جميع الفصول بقلم نورا فريد

رواية عشقنا عيوب بعض كاملة جميع الفصول بقلم نورا فريد

رواية عشقنا عيوب بعض كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نورا فريد رواية عشقنا عيوب بعض كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقنا عيوب بعض كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقنا عيوب بعض كاملة جميع الفصول
رواية عشقنا عيوب بعض بقلم نورا فريد

رواية عشقنا عيوب بعض كاملة جميع الفصول

_بس بحبك يا سليم 
سليم ببرود .. و انا مش بحبك يا عشق و مش عايزك 
عشق بدموع متحجرة.. مش بتحبني ههههه قصدك علشان اصغر منك مثلا ولا علشان بنت الشغلة عندكم معاك حق ليه اساس تتجوز بن 
سليم اتنهد بعصبية و التفت ليها.. انتىىى بتقولي ايه انا عمريي ما حسبتهااا كده
عشق بصرخ.. اوماللل حسبهاا ازاي طلامة مش عايزني اتجوزتني ليه من اصلو هااا ما تروووود
سليم ببرود .. لان اهلي عايزنين كده انتى كبرتي ولازم تقعدي معهم و انتى طبعا عارفه كلام الناس
عشق.. كلام الناس هههههههه لا يا سيدي شكرا شكرا اوى على الواجب اللى عملته معايا كتر خيرك بس انا بعفيك من الواجب ده 
سليم بعدم فهم.. مش فاهم قصدك ايه
عشق ربعت اديها .. يعني كفاية عليك كده اتجوزتني صغيرة و غصب يبقا طلقني يا سليم 
سليم.. مش سامع قولتي ايه عيادي قولتي ايه
عشق.. بقولك طلقني ايه مش بتفهم طلقني يا اخي انا مش عايزك 
وفجأة صفعة قوية نزلت على وجهها سليم مسك اديها
سليم بعصبية.. انتى فاكرة نفسك مين علشان تقولي اعمل ايه و معملش ايه انتى نسيتي نفسك انتى عيلة صغيرة مش كلامك اللى يمشي عليا و زفت مش ها طلق سامعةةةةة
و زقها على السرير و نزل اما عشق ف بى تبكي بوجع
أما في الطبق الاول
الاب بغضب.. سليم الزم حدودك
سليم .. انا استحملت و سمعت كلامكم بس قعدة هنا مش قعد 
الام .. ليه بس يبني
سليم .. لان مش مرتاح يا امي مش لقي نفسي
الاخ .. و ها تلقيها في الغربة يا سليم 
الاخت .. بس ده مش صح يا سليم و بعدين انت بتهرب من ايه هااا 
سليم.. مش بهرب بس مش مرتاح هنا فيها ايه دى 
الام .. طب خد مراتك معاك على الاقل
سليم.. معلشي يا امي بس انا مش عايزها
الاخ .. هى لعبة يا سليممم 
سليم بعصبية .. صوتك يا مازن متنشاش انى اخوك الكبير
مازن .. مش لم الكبير مينساش نفسو الاول
سليم مسك مازن من ليقة قميصه
سليم .. احترم نفسك قولتككك
الاب بزعيق.. بسسسس ااااايه مات انا علشان تمسكووو في بعض
الام بدموع.. يخسرت تربيتي فيكم يخسرت تعبي و سهري عليكم طول السنين دى
ندى بدموع.. لو عايز تسافر سافر يا سليم بس متخليش الغربة تنسيك اهلك سافر مع السلامه و القلب دعيلك
و سافر سليم بعد ما ودعا اهلو 
باك 
كانت قعدة بتتذكر الماضي 
عشق.. الو 
ندى .. هو ده اللي هصح بدري يا ست عشق انتى فين 
عشق.. انا لسه صاحية انتى نزلتي من امتي
ندى .. عشق نص ساعة و تكوني عندي في الكلية المحاضرة التانية قربت تبدا و انتى لسه نائمة يا هانم 
عشق .. نص ساعة و اكون في الكلية استنيني
ندى .. ماشى ياختى اما نشوف
عشق.. اوكى باي
و قفلت عشق مع ندى و بعدين راحت على التواليت خدت شور و بعدين ارتدت فستان قصيرة بيبي بلو و عليه جاكيت بى اللون الابيض و بعدين ركبت السيارة تباعة و راحت على الكلية
ندى بغيظ .. ما بدري يا برنسيسه هو ده اللي لو مصحتيش بدري ها مشي و اسيبك يا ندى 
عشق.. ندوش حبيبي انا مصدعة و مش ناقصة هاا كفاية المادة الرخمة زى الدكتور اللي بيدرسها بالظبط
ندى .. دكتورا عامر
عشق التفتت وراها.. والله ما قصدى يا
ندى بضحك.. هههههه و ضحكت عليكي فكي كده يا شوشو و بلاش كايية
عشق.. عادك ولا ها تشتريها يلا يا اختي
ندى .. يلا 
و راحت عشق و ندى على المدرج علشان المحاضرة و بعد مرور وقت خلصوا و راحو على القصر و في المساء اخيرا رجع سليم و سلم على اهلو
سليم بصدمة.. انتى مين 
الام .. دى عشق يا سليم
عشق و هى بتنظر لي سليم ببرود .. معلشي يا ماما اصلا الغربة بتنسي مش كده يا سليم 
سليم بصدمة.. عشققق
عشق.. شوفت عفريت ولا ايه أيوة عشق ايه مش عجبك شكلي ولا مشبهش الاخت الا صحيح مين الهانم
عشق بسخرية.. متكنش مراتك 
سليم .. 
عشق بسخرية.. متكنش مراتك
سليم .. اه مراتي 
عشق وشها بقا اللوان من الصدمة فاقت على اللى بيضحك
عشق بغضب.. بتضحك على ايه متكنش شايفني باليتشو قدامك
سليم بابتسامة.. احلي باليتشو على العموم يا ستي دى مش مراتي ولا حاجة
ندى بى مشاكسة.. تبقا عشيقتك
سليم.. ( يارب ارحمني من الغباء) هو أي مصيبة و خلاص لا دى ولا دى 
عشق بسخرية.. والله اومال ايه يا ابيه 
ندى و مازن كانوا مساكين نفسهم من الضحك بس وقفوا لم ابوهم نظر ليهم
الاب .. اومال مين دى و جاية معاك على اساس ايه 
الام بخوف.. اتكلم يا سليم الله يرضى عليك قول مين دى
سليم نظر لى اللى واقفة جانبه.. اقدلكم فيروز
ندي.. ها تفور يا سليم 
عشق.. هيهي
سليم نظر لى عشق و سرح في جمالها و ضحكتها اللى تجنن
مازن .. احم يارب يا ساتر
سليم فاق من سرحانه.. لا يا ستي هى اسمها فيروز و تبقا شاركتي في الشركة اللى فى كندا و فى اللى فى مصر
ندى لى عشق .. بس البنت صاروخ
عشق.. طب غوري من وشي لو مش ها تسكوتي اوووف
عشق .. أيوة هى جاية معاك ليه مش فاهمة برضو 
فيروز.. مرهبا بيكي عشق سليم حكلي عنك كتير كتير اوى انا جيت مصر لانى بهبها و كتير اوى و بحب شعب مصر كتير سليم طول الوقت بيتكلم عنك ف حبيت اتعرف عليكي 
عشق نظر لى فيروز من فوق لتحت بغيرة .. تشرفنا بى حضرتك ابلة فيروز  
عشق تنظر لى سليم بابتسامة.. نورت مصر يا انكل سليم 
سليم بغيظ.. منورة بى اهلها
و بعد ما دخلوا القصر و قعدوا مع بعض في غرفة عشق 
عشق كانت خرجة من التواليت و بنشف شعرها عادى جدا فجاة اختفت الابتسامه من على وجهها 
عشق بصدمة.. انت 
سليم قفل باب الغرفة.. شوفتي عفريت يا زوجتي العزيزة
عشق ربعت اديها.. تصدق ايه و بعدين انت ايه اللي جابك اوضى
سليم.. اوضك ايه دى اوضي انا 
عشق .. حااا ده كان زمان يا عمي كان زمان و جبر و يلا يا بابا من غير مطرود
سليم اتجاه لى السرير و قعد ببرود .. مش عيب لم تكلم الأكبر مننا بالطريقة دى تو عيب يا حبيبتي
عشق بى غيظ .. حبك برص يا انكل و اطلع بره يا اصوت و الم عليك امه لا اله الا الله 
سليم ببرود .. ههههه عارف انكى مجنونة بس مش لدرجة دى 
عشق .. تحب تشوف يالهووووى الح
و قبل ما تكمل كلامها كان سليم اتجاه ليها و حط ايدو على بوقها و هنا تلتقي نظرات العيون سليم شال ايدو بسرعة
سليم.. لازم تعرفي ان دى اوضي زى ما هي اوضك و ها نام هنا من النهاردة
عشق عمل تهز في رجليها بعصبية.. يعني مفيش امل 
سليم.. ولا وفاء 
عشق ببرود .. تمام نورت يا سليم 
سليم .. بنورك يا عشقي
عشق نظرت لى سليم بغيظ بعدين سرحات شعرها و راحت تنام و سليم كمان نام فجأة لكن
عوووووووووووووووووووووووووووو
سليم من الصوت وقع من على الكنبة
سليم 
سليم بعدم فهم.. قولت ايه سمعني قولت ايه طالب ايد مين 
الاب .. جايين نطلب الآنسة عشق لى كريم ابني على سنة الله ورسوله
سليم ببرود .. ربنا يقوي ايمانك ( سليم بصوت بصوت عالي) يا عشققق يا عشققق
عشق نزلت بسرعة.. فى ايه يا سليم بتزعق ليه ماما حضرتك كويس و 
عشق مكنتش واخده بالها ان في ناس موجودين و قالت بصدمة.. ك كريم جيت ليه اقصد مين اللي قالك على المكان و ازاي
سليم اتجاه ليها و جذابها ليه.. اقدم لكم المدام عشق الجارحي مراتي
كريم نظر ليها بصدمة.. مدام ... هو انتى متجوزة يا عشق ما تنطقي.... يعني مقولتش حاجة زى كده و ازااااااى تخبي علياااا حاجة زى دى طوووول الوقت بتكدبي عليا 
ندى بعصبية.. لاااااا عندككككك اااانت ازاي تجرو تتكلم بالطريقة دى ثم انت مين اصلا علشان تحسبنا هاااا مييين انت 
كريم .. انتى كدابة يا عشق
عشق نظرت ليه .. اولا توطي صوتك لان ده بيت محترم تانى حاجة انا لا اتكلمت معاك ولا اعرفك علشان اقولك على حياتى الخاصة و معشمتكش بى حاجة انت اللي عشمت نفسك 
ندى .. و بالدليل انها ف كل مرة تصدك يعني هى مغلطش ولا انا ثم انت لا اخونا ولا ابونا علشان نخد و نادي معاك في الكلام
الاب بغضب.. يلا بينا يا ابني و كفاية لحد كده 
الام .. احنا بى نعتذر لى حضرتكم على اللى حصل 
ابو سليم .. احنا اللي بنعتذر ليكم نيب عن الاولاد و طيشهم
الاب .. عن اذنكم يلا يا كريم
كريم نظر لى عشق بشر .. يلا 
و مشيو عائلة كريم الاب نظر ليهم .. عجبكم اللى حصل 
ندى .. والله يا بابا ما حد كلمو هو اللى واحد ملزق
الام .. كان المفروض تقولوا الاول انو ها يجي يا ندى 
ندى .. والله يا امي احنا لا بنتكلم مع حد ولا نعرف كريم ده اصلا
مازن .. لا واضح
سليم من غير اي مقدمات خد عشق و طالع على غرفته 
و في غرفة سليم
عشق .. س سليم اس
قبل ما تكمل كلامها كان صفعة قوية نزلة على وجهها و وقعت عشق على الارض
سليم بغضب.. بتغف*ليني بتغف*ليني رايحة الكلية و راجعة من الكلية بقا ولا اكن ليكى حد بقا انا حيوان زى ده يجي علشان يطلب مني ايد مراتي
عشق بدموع متحجرة.. بسسسسس بقا ااااايه انت فاكر نفسك مين علشان تمد ايدك عليا ها ااااانت ميننن اصلا
سليم.. جوزك
عشق بى انهيار.. جوزي شلها يا جوزي بى أمارة انك مسافر و سيبني طول السنين دى هههههههه سليم انت متعرفش حاجه عني اصلا يا ترى فكرت ان كنت عايشة ازاي و انت مسافر و عايش حياتك فكرت انا كنت عاملة ايه في غيابك هااااا انت اناني و مش بتحب غير نفسك و بسسس لكن انا تو انت لم شوفتني اعجبت بيا و بشكلي لكن مش بتحبني بالدليل انك ولا مرة كلمتني ولا سالت عليا كنت بتكلم اهلك كل يوم و تسال عنهم لكن انا ولا فى حساباتك انا مش من ممتلكاتك يا سليم علشان تبيع و تشتريييي فيااااااا كفااااااااااية بقا كفااااااااااية
خرج سليم من الغرفة بغضب بلا من القصر كله اما عشق ف انهارت في العياط 
و بعد مرور وقت عند فيروز
فيروز بقلق.. سليم انت كويس ... تعال
سليم قعد و فيروز قعدت جانبه
فيروز.. مالك شكلك مضيق
سليم.. تعرفي ان اول مره حد يكون حاسس بيا 
فيروز مسكت ايده بحب .. طبعا لازم احس بيك لانك احلي حاجة حصلت ليا انت مش صاحبي انت حبيبي و كل عيلتي
سليم نظر لى اديها و بعدها عنو و قام 
سليم.. انا اسف يا فيروز بس لازم امشي عن اذنك 
و مشي و فيروز قعدت تكسر كل حاجة قدمها بى انهيار 
سليم ركب سيارته و قعد يمشي في الشوارع مش عارف رايح فين بس كل اللي يعرفه 
( لا اعلم من انا و اين اذهب لكن ما اريد العالم و ضرچته ما اعود اعرف من انا و اين اذهب لكن كل اللى اراه انى تعبت تعبت من كل شئ تعبت من حالي) 
و عند عشق فى وسط العتمة و الظلام
عشق 
و عند عشق كانت في وسط العتمة و الظلام ايوة كانت قعدة في غرفة امها و بتبكي بحزن 
عشق و هى بتعيط.. ياريتني ما حبيته ياريتني ما حبيته كسرلي قلبي يا امي كسرلي قلبي 
عشق مسحت دموعها و بتقول بى توعد.. بس وحيات حبي ليه و حيات قلبي اللي كسره ل يدوقك نفس الوجع
و راحت عشق على غرفتها خدت شور و قعدت تزاكر و بعد وقت جاه سليم 
سليم.. لسه صاحية يا عشق
عشق من غير ما تنظر لى سليم.. انت شايف ايه 
سليم اتعصب لان حس انها تجاهلته.. هو انا مش بتكلم
عشق .. ممم و انا سمعك عايز ايه تانى و بعدين مش معقول سيب مستقبلي و اضيع وقتي مع ولا بلاش
عشق قامت من على المكتب بتاعها و كانت متجاه لى السرير لكن شدها ليه
سليم نظر ليها.. انا اسف 
عشق ببرود .. تمام محصلش حاجة سبني علشان عايزة انام 
سليم حرك ايده على وجهها.. مهمة تعملي و مهمة قولتي لسه الطفلة البريئة اللى مش بتعرف تزعل ولا تعاقب
عشق.. بس اتغيرت يا سليم و اوى كمان
سليم فجأة بقا قريبا منها لكن عشق زقته بعيد عنها.. ااابعد عني و لازم تعرف انى مش لعبة علشان تتحكم فيها تسبها وقت ما تحب و تلعب بيها وقت ما تحب هااا انا عشق حط ده في بالك 
و راحت نام عشق أما سليم ف تلفونه رن
سليم.. الو يا فيروز
فيروز.. سليم انت كويس مشيت ليه 
سليم.. معلشي يا فيروز بس كنت تعبان شوية
فيروز.. طب انت كويس دلوقتي عشق مزعلك في حاجة
سليم.. انا كويس يا فيروز خلي بالك من نفسك انا ها قفل علشان انام دلوقتي باي
وقفل سليم مع فيروز و نام في كمان و في اليوم التالي في الشركة في مكتب سليم
فيروز.. طب ممكن تهد
سليم بعصبية.. اهد ايه و زفت ايه بقولك بقت بترد عليا كلمة بى كلمة عشق الطفلة بترد عليا 
فيروز قامت من على الكرسي و اتجهت ليه و بقت قريبا منه جدا فجأة اتفتح الباب
سليم و فيروز بصدمة
سليم و فيروز بصدمة 
كندة .. هلو شباب 
فيروز بدهشة.. كندة ايه اللي جابك 
كندة اتجهت ليهم و كانت ها تحضن سليم لكن هو بعدها عنو
فيروز. نزلتي مصر امتي
كندة .. امبارح بس قولت اعمل ليكم مفاجاه مفاجأة مش لطيفة خالص
سليم بضيقه.. بالعكس بس انتى جيتي في وقت شغل 
كندة تنظر لى فيروز بى غل.. واضح كتير
كندة نظرت لى سليم بحب
فيروز.. سليم أنا عامله حفلة صغيرة بكرا بالليل بالنسبة جوازك و شركاتنا مع بعض أرجو انك متكسفنيش
كندة بغضة.. وااااات انت اتجوزت يا سليم من غير ما تقولي
فيروز بابتسامة.. لانه من زمن اوى من قبل ما يعرفك و طبعا الحب الحقيقي دايما بيكون هو الحب الاول ( و تنظر لى سليم) كلامي صح يا سليم مش كده
كندة خرجت بى غضب و  مازن كان داخل نظر لى كندة اللى طالعة من مكتب سليم بغضب
مازن .. ( هو سليم بيحب كام واحدة بالظبط يا نهارك اسو يا سليم لم عشق تعرف) جيت في وقت مش مناسب ولا ايه
فيروز بعدت عن سليم.. طب يا سليم اذتاذن انا عن اذنكم
سليم.. اتفضلى
و خرجت فيروز 
مازن.. حظوظ حظوظظ
سليم.. جاي ليه يا مازن 
مازن .. جاي اشوف اخويا الكبير اللي مجنن بنات العالم معاه
سليم نظر لى بطرف عينه.. ماززن 
مازن.. اه جيت علشان ندي 
سليم.. مالها الهانم 
مازن.. اتصلت بيا من مكتب عميد الكلية لان حصلت مشكلة مع عشق
سليم.. نعمم طب عشق كويسة
مازن .. والله ما عارف انا حبيت اقولك
سليم خد تلفونه و طالع من المكتب بى لهفة و بعد وقت وصل سليم لى الكلية و دخل مكتب العميد
سليم.. سليم الجارحي اخ الطالبة ندى الجارحي و زوج المدام عشق الجارحي
عشق نظرت لي بغيظ
العميد .. اهلا وسهلا بى حضرتك استاذ سليم
سليم قعد .. اهلا بيك ندى اتصلت و قالت انها في مشكلة خير
العميد .. الانسة دائما بتجي متاخر و مش بس كده لا دى كمان بترد علي الدكتور بتاعها لدرجة تقولو انت دكتور فاشل
ندى .. ما هو اللى غلط فيا الاول و اتسبب في اهانة ليا قدام كل زمايلي و كل مرة يطردني من المحاضرة من غير سبب 
سليم نظر لى ندى .. ندى خلاص و المدام عشق ايه داخلها في الموضوع
العميد.. لااا المدام بقا الرقة كلها لدرجة أنها تمد ايديها على زميلها هل دى اصول يا مدام عشق
عشق.. هو اللى ابتدا الاول
العميد بزعيق.. و هل ده من احترام ولا اصول بنت ناس ضيقك تجي و تقولي ليا و انا اتصرف
عشق بسخرية.. والله مممم زى منة كده لم اضربت قدام الكلية و حضرتك متكلمتش حاضر المرة الجاية ها سيبه سئ ليا و ها سكوت و ها قول لى حضرتك مع ان مش ها تعمل حاجة بس اوكي
العميد.. اظهر ان اهلك مكنوش فاضيين يربكي
سليم بثبت.. ياريت لم تتكلم معهم تتكلم بى هدوء تاني حاجة ل عاش ولا كان اللى يرفع صوتهم عليهم مهما كان مين 
العميد.. انتوا مرفودين يا هوانم
سليم قام .. تشرفنا يا دكتورا يلا يا بنات
و طالع سليم و البنات من الكلية و في سيارة سليم 
سليم و هو مش طيق نفسه.. لا مانا مش السوق بتاع حضرتكم واحدة فيكم تترزع جانبي
ندى.. اوو على الفصلان مش قادرة اقوم انزلي يا عشق اقعدي قدام 
عشق.. و انا مش قادرة انزل
و قعدت عشق و ندى يتخنقو و اخيرا عشق قعدت من قدام و بعد شوية اخيرا وصلوا لى القصر و كل واحدة راحت على غرفتها و في غرفة عشق عشق راحت التواليت و قعدت تبكي
و في غرفة ندى 
سليم.. اسم الواد ده ايه 
ندى .. ك كريم الشاب اللي اتقدم ليها
سليم.. تمام و الدكتور
ندى .. عامر
سليم خرج بغضب و عمل تلفون و بعد شوية و في غرفة سليم 
سليم .. عشق
عشق.. ممم نعم جاي تكمل انت كمان
سليم اتجاه ليها و وقف قصادها...  تو انا بس مش عايزك تزعلي
عشق .. مش فارقة مانا طول عمري زعلانه ايه الجديد في الموضوع
سليم.. الجديد انى بقيت معاكي
عشق نظرت ليه.. انت اول ما داس عليا انت دوست عليا بى الاوي يا سليم
سليم.. عارف انى جرحتك بس والله انا ندمت عشق انا بحبك ليه مش عايزة تصدقيني
عشق.. لانك كداب يا سليم كداب انت عمرك ما حبيتني و ياريت تسبني في حالي عن اذنك 
و خرجت عشق و فى المساء عند فيروز فيروز قامت تفتح الباب 
فيروز اختفت ابتسامتها 
سليم و فيروز بصدمة .. عشق 
عشق كانت بتنظر ليه بصدمة و مش مصدقة اللى شايفه
سليم.. عشق انتى فاهمه غلط
عشق نظرت ليهم باحتقار.. والله ممممم و يا تري ايه الصح اللى المفروض اشوفو يا سليم
فيروز.. طب ممكن
عشق بصرخ.. انتي تخرسيي خالص تمام
سليم مسك عشق من دراعه.. لم بكون بكلمك تبصلي و اياكي تتكلمي معها بالطريقة دى تانى انتى فاهمة
عشق نظرت بقهرة.. يا خسارة الوقت اللي ضاع من عمري و انا مستنياك يا خسارة كل الحب اللى حبيته لوحد زيك أناني و مش بيحب الا نفسو
و مشيت عشق بكل غضب و قهرة 
فيروز .. ممكن تهد بقا
سليم بعصبية.. سبني دلوقتي لان على اخري ف روحي على مكتبك
فيروز راحت على مكتبها و قفلت الباب وقعدت تضحك
فيروز .. هههه الله على الحب و حلاوته تستاهل يا سليم طلامة مش ها تكون ليا مش ها تكون مع غيري انا الوحيدة اللى تستاهل حبك لان محدش وقف معاك غيري انت ليا انا و مش لى عشق انت بتحبني بس بتكدب نفسك سليم بيحبني انت بتاعى انا و مستحيل تكون ليها
فلاش
فيروز اتصلت بى عشق من رقم غريب
عشق .. الو 
فيروز.. حضرتك عشق الجارحي
عشق .. أيوة انا مين معايا
فيروز.. انا فعل خير و اتصلت بيكي لان عايزة اعرفك على حقيقة جوزك العزيز جوزك بيخونك و عمره ما حبك لو مش مصدقني تعالي على الشركة و شوفي بنفسك العنوان*** باي باي 
و قفلت فيروز السكة في وشها و رمت الخط في الزبالة و راحت على مكتب سليم 
باك 
أما عند عشق عشق واقفة قدام الاسانسير بتبكي ر دخلت الاسانسير
فلاش
عشق.. بس انا بحبك يا سليم
سليم.. و انا مش بحبك
مشهد تانى
سليم.. اه مراتي
باك 
عشق بدموع.. انت عمرك ما حبيتني يا سليم إللى مش بيقسي على اللى بيحبوه مش بيتخل عن اللى بيحبو بس انت كسرتني هااا كسرتني هااا كسرتني اوى اوى ااه اااه فجأة  عطل الاسانسير و انطفاء النور بتاعه
عشق بخوف .. هو وقف ليه .... انا بتخنق من الامكان اللى مغلقة .... و ابتدات عشق تخبط على الباب لكن للأسف الطابق اللى عطل فيه الاسانسير مكنش فيه حد 
عشق بصرخ.. افتحوو الباب..... يا عااااالم يا ناسسسس حد سمعنيييي انا بمووووووت افتحووو الباب
أما في مكتب فيروز
عملت زى ما حضرتك امرتي بس مين دى اول مرة اشوفها
فيروز لفت بى الكرسي.. مش شغلك انت هنا علشان تنفز تمام اتفضل على شغلك
بس التمن
فيروز بغرور.. كفاية انك شغال اصلا اظن دى كفاية بره من غير مطرود بررررة
أما عند سليم بيحاول يتصل بى عشق 
سليم بعصبية.. قفلة تلفونها ليه 
سليم بيفكر في عشق و هو متعصب من اللي عمله معها 
عشق بصرخ .. سليييم الحقني يا سليم  
ايوة ده كان صوت عشق اللى فى خياله سليم طالع من المكتب و خرج سليم جري من المكتب و هو كل اللى سمعو صريخ عشق أما في الاسانسير عشق ابتدأت تتخنق و الرؤية ابتدت مبقتش واضحة عندها
عشق بصوت ضعيف .. افتحو الب
و فقدت عشق الوعي و شريط حياتها بيمرر قدام عينيها و غمضت عشق عيونها 
و عند سليم اخيرا بعد وقت من التدوير على عشق وقف قدام الاسانسير 
زى ما حضرتك شايف الاسانسير متعطل
سليم .. تمام واسع كده
ها تعمل ايه يا سليم بيه كده خطر
سليم روح هات عماد و تعال فاااااهم
و راح الموظف يعمل اللى سليم قاله عليه سليم حاول يفتح باب الاسانسير لحد ما فتحوا و اتصدم من حالة عشق عشق واقعة في الارض و اثر الخوف على وجهها سليم اتجه ليها بي لهفه و خوف و حط راسها على قدامه
سليم.. عشق عشق فوقي علشان خاطري انا اسفة حقك عليا بس فوقي مش ها زعلك تاني
سليم شال عشق و جري بيها خارج الشركة و ركب سيارته و راح المستشفى و بعد شوية 
سليم.. خير يا دكتورة هي كويسة صح 
الدكتورة .. كان نفسي اقولك كويسة لكن عشق بتعني من ازمة نفسية واضح انها بتمر بى ضغوطات نفسية شديدة عليها هى اللى وصلتها لى الحالة دى و ده غلط على واحدة عندها القلب شوية و ها تفوق عن اذنك
و مشيت الدكتورة و دخل سليم لى عشق اللى فى دنيا تانيه سليم قعد جانبه و بيحرك ايده على شعرها بحنيه و حزن.. سليم انا اسف حقك عليا مكنش قصدى ازعلك ولا كان قصدي اسيبك زمن بس تعملي ايه بقا ربنا رزقك بواحد اناني كل اللى هما نفسه و بس سامحيني يا عشق والله مش ها زعلك تاني بس قومي علشان خاطري 
و اخيرا فاقت عشق 
عشق بعدت عنه.. ابعد عني
سليم.. حاضر بس اهدي
عشق.. شايفني مجنونة متقولششش اهدي سامع و لى اخر مرة بقولك ابعد عني يا سليم ابعد عني
سليم.. حاضر 
عشق.. مشيني من هنا
سليم.. بس الدكتورة مقالتش تمشي
عشق و هى على اخرها.. بقولك مشينيي يا اما اشغل الجنونة 
سليم.. يارب 
و خرجت عشق من المستشفى و راحو القصر و في غرفة سليم
سليم.. انا عايز اعرف مين اللي قالك تيجي
عشق.. فعل الخير اتصل بيا علشان اجي اكتشاف غدرك و خيانتك بس حلوة فيروز روحله يا سليم خليها تنفعك انا خلاص رميت توبتك مش عااايزك ابسطها ليك اكتر اطلع بره حياتي
سليم قام بغضب خرج بره القصر و راح لى نفس الشخص فى منزل فيروز
فيروز.. بقولك ايه ما تفكك من عشق و تعال نتجوز
سليم بصدمة و غضب.. انتىىى اتجنني انتي بتقولي ايه يا فيروز 
فيروز.. لا انا متجننتش سليم انا بحبك و عايزاك عمري ما شوفتك اخ ليا .... مش عارفه اوصفلك حبي ليك حبي ليك خلني اكون واحدة تانية مش عارفها واحدة من حبها ليك ممكن تقلب الدنيا علشانك
فيروز بدموع.. مكنتش كده كله بسببك تخيل انى كلمت عشق و خلتها تيجي علشان تشوفنا مع بعض و انا اللى عطلت الاسانسير علشان اخلص منها و تبقا ليا انا بحبك اوى يا سليم متسبنيش يا سليم
سليم نظر ليها بصدمة و بعدين صفعة قوية نزلت على وجهها 
سليم.. ليييييه لييييه انتى اكيد شيطانة عايزة تموتي مراتي يا فيروز
سليم مرة واحدة بقا بيخنق فيروز و بعدين سبها و وقعت فيروز على الارض و سليم مشي و قعدت تعيط بشهقة
سليم في سيارته مش قادر يستوعب ولا يصدق ان صاحبه عمره تعمل كده كان بيعتبره اختو
و رجع سليم لى القصر و في غرفة مازن 
مازن بعصبية.. لا لا دى دى مش بنادمةةةة ازاي تعمل كده انت كنت المفروض تبلغ عنها تولع فيها مش تسبها حيه
سليم.. مقدرش اعمل كده فيروز من رغم كل ده هى بشر برضوا
مازن .. دى مريضة نفسيا يا عم عمري ما شوفت واحدة تقتل مرات صاحبها علشان تتجوزو طب نوي على ايه 
سليم.. هفضي الشراكا اللى بينا
مازن .. احسن برضوا 
و أما عند فيروز
فيروز بعتت رسالة اعتذار لى سليم و بعدين نظرت لى علبة المهداء 
و في اليوم التالي على السفرة
مازن .. سليم انا ها خد تلفونك دقيقه
سليم.. ها تهبب ايه والله انا ما ناقص
مازن .. مش ها عمل حاجة دقيقه بس مغيرتش الرمز صح 
سليم.. هات افتحو 
سليم فتح تلفونه كان مكتوب عشق 
مازن .. الله على الحب 
مازن خد تلفون سليم و شاف رسالة فيروز
مازن .. هى البت دى مجنونة ولا شكلها كده  انا مكنتش مرتاح ليها من الاول 
مازن عط لى سليم تلفونه.. طب انا ماشي يا جماعه عايزين حاجة
الاب.. خد اختك في طريقك
مازن .. تمام يلا يا ندى 
ندى مسكت شنطتها.. يلا انا ماشية يا ماما عايزى حاجة
الام .. خدى بالك من نفسك المحاضرة تخلص و تجي على طول
ندى .. حاضر خدو بالكم من عشق انا مش ها تاخر والله يلا يا مازن
و خرجت ندى و مازن من القصر و ركبت السيارة جانب مازن 
مازن وصل ندى الكلية و بعدين راح لى فيروز قعد يخبط لكن محدش فتح ف كسر الباب و شاف فيروز واقعة على الأرض مازن خد فيروز على المستشفى 
مازن .. مالها يا دكتورا
الدكتورة
مازن بصدمة 
مازن.. مالها يا دكتورا
الدكتورة.. حالة انت**حار و للاسف خسرنا الجنين  جدا انك لحقتها و الا كانت مبقتش في الدنيا دلوقتي هى ها تفوق على باليل
مازن بصدمة.. جنين 
الدكتورة بسخرية.. متعرفش ان مراتك كانت حامل 
مازن مرضش يقول انها مش مراته و قال.. طب ممكن ادخلها 
الدكتورة.. اكيد اتفضل .... حمدالله على سلامتها عن اذنك 
و مشيت الدكتورة و دخل مازن لى فيروز اللى حرفيا شبه مي*ته 
مازن قعد على الكرسي اللي جانبها
مازن لى نفسه.. ( كل ده علشان سليم هو ليه محدش حبني انا لا غدرت ولا سبت هههه بس مكروه محدش شايفني حتي ابويا و امي مش شايفين غير سليم يا تري هو احسن مني فى ايه يا تري مين ابو الطفل ده معقول يكون سليم) و نظر لى فيروز... كنتي ها تقبلي ربنا ازاي تموتي نفسك علشان واحد ملعون ابو الحب اللى يذل الواحد بالشكل ده 
و في القصر فى غرفة عشق
عشق.. اطلع بررره لى 
سليم قفل الباب بهدوء مخيف جدا و اتجه ليها و هى بترجع لى وراء لحد ما لزقت في الحيط و بقوا قريبين من بعض سليم سند ايدو على الحيط 
سليم.. لدرجة دى خايفه مني 
عشق نظرت ليه نظرة حب .. ها 
عشق بقوة.. تو بس مش طيقك و مش طيقة قربك مني قريب جدا ها طالق و اخلص منك لى الابدا لاني بكرهكككك
سليم بغضب جحيمي 
و في اليوم عند فيروز و مازن 
فيروز فاقت و لقت اللى نايم على الكرسي نظرت ليه باستغراب معنى مين ده و انا عايشه ازاي و هنا مازن صحي 
مازن.. اخيرا صحيت حمدالله على السلامه يا فيروز هانم 
فيروز بخوف.. انت مين عايز ايه و انا جيت هنا ازاي
مازن قام بغرور.. انا مازن الجارحي اخو سليم اللى عايزة تقتلي مراتو
فيروز.. كداب كداب انا معملتش حاجة
مازن.. انا اللى عملت يعني وقعتي بين راجل و مراتو و كنتي عايزة تقت**ليها و انتحارتي و كمان ليكي عين تتكلمي ده ايه البجاحة و قل**ت الادب دى مش عيب لم تحبي راجل متجوز هاا 
و يقول بسخرية.. يا مدام فيروز صحيح هو مين ابو الطفل اللى موتيه 
فيروز بعصبية و تعب.. ملكش دعوه مش موضوعككك 
مازن اتجه ليها و مسكها من دراعها.. لا موضوعي لازم اعرف الطفل اللى مات ده ابن مين 
فيروز لا رد 
مازن بزعيق.. ما تتكلمي الطفل ده ابن مين 
فيرور 
مازن بصدمة 
مازن بصدمة.. ابن سليم هاا ما تتكلمي
فيروز بوجع و دموع .. لا مش هو والله ما ابن سليم سليم مجاش جانبي والله العظيم ما ابن سليم 
مازن قعد جانبها و قال بهدوء.. اومال ابن مين طلامة مش ابن سليم
فيروز بدموع.. ايوة بس مش ابنه..... اه حب سليم و اوى كمان اه بيجي عندى اه بيتكلم معايا عن حياتو طول الوقت بس والله العظيم ما في اي حاجة بينا غير الصداقه
مازن ابتسم بسخرية.. والله ونعم الصداقة على العموم مفيش واحدة محترمة تبص لى اخو جوزها و الا مكنتش واحدة محترمة
فيروز بتعب.. ااه يعني ايه
مازن ببرود.. يعني بعد دقائق ها تكوني مدام مازن الجارحي
فيروز بصدمة.. انت اتجننت انت
مازن قام يدور في الغرفة و هو بيقول.. مممم يبقا اتصل بي اهلك و اقولهم بنتهم المحترمة بتعمل ايه في غيابهم و هوم بقا يعرفوا ده ابن مين 
فيروز بدموع.. انت ها تستفيد ايه من جوازك مني انا مش بحبك و انت نفس الكلام 
مازن قعد تانى .. هستفيد انى ها حفظ على بيت اخويا اللى ها يتخرب بسببك
فيروز.. انت مش بنادم
مازن .. انتى اخر واحدة تتكلم عن الإنسانية و الاحترام ياريت تجهزي لان مفيش وقت 
و خرج مازن من الغرفة أما فيروز بتبكي و بقهره أما في قصر الجارحي
فى الصالون
عشق بصرخ... اااااااااه خفي ايدك يا زفته انتى
ندى .. سليم عمروا ما انفعل كده على حد 
عشق.. قصدك غباء سليم كان يوم اسود يوم ما جيت هنا صحيح ايه اللي رمك على المر
ندى تمهدت بحزن .. حقك عليا انا عارفه انكى استحملتي ان مفيش واحدة استحملته بس سليم بيحبك
عشق بابتسامة.. ما هو بين على وشي
ندى .. و انتى تشتميه ليه و انتي عارفه ان زفت متعصب تقومي مزودها عليه 
عشق.. ليش انى بحبك كنت قولت يارب ارزقها بواحد زيه علشان تحسي بى كلامي
ندى ضغطت على خد عشق بى التلج 
عشق .. ااااه تتشلي في ايدك انتى و اخوكي و ارتاح منكم يا بعيدة
الام أتت ليهم.. اوعي يشيخة كده هاتي التلج
ندى .. بتبعني يا رضا اقصد بتبعني يا ماما ماشى يا عم ربنا يهنئ سعيد بى سعيدة
الام بحنية.. سلامتك يا نين عيني ان شاء الله انا و انتي لا يا حبيبتي
عشق.. بعد الشر عليكى يا امي بس ابنك انا مش عايزة اكمل معه والله ما عايزة لو ها يفضل يتعمل معايا بالطريقة دى 
عشق دموعها نزلت من عينيها غصب عنها.. هو بيعمل كده علشان ضمني و عارف ان مهما يعمل فيا مش ها سيبهو بس انا تعبت 
الام حضنت بحنيه.. بس يا حبيبتي بس يا عشق حاسه بيكي يا قلبي
عشق .. لا يا طنط محدش حاسس ولا ها يحس بيا لو كان عندي اهل مكنش سليم اتعمل معايا كده طلقني منو يا طنط لو بتحبني و بتعتبرني بنتك صحيح طلقني منو و انا ها شوف ليا مكان قريب من هنا و ها شتغل و 
الا بعدتها عن حضنها.. اخص عليكي يا عشق ايه اللي بتقوليها ده طب يا ستي لو افترضنا انكي دفعتي لينا الهبل ده طب خوفنا عليكى سهري عليكي ايام تعبك و حرقت قلبي عليكى ها تعرفي تدفعيهم لينا الموضوع مش زى ما انتي شايفة الموضوع انكي بالنسبة لينا زى ندى بالظبط و يمكن اكتر امك لم دخلت البيت ده كانت شيلكي على ايديها اول مرة سلتيك فيها على ايدي كنتي صغيرة اوى مكنتش بتفرقي حضني ولا بتفرقي ابوكي و مازن و سليم لم كبرتي شوية انتي و ندى هههه كان الولاد مسؤالين عنكم الشجر اللى رسمتو عليه و البيت مليتو ضحك و لعب ( و تقول الام بدموع) بعد كل ده و تقولي تمشي طب تجي ازااى يا عشق انتي حته مننا مينفعش تمشي الا لم نموت انا و عمك 
عشق قابلت جبينها.. ربنا يخليكم ليا يا ست الكل ..... يا امى سليم محبنيش ولا عمروا حبني و بصراحة بقا انا تعبت منو و مش فاهمة هو بيعمل كده ليه 
فى مكتب الاب 
سليم.. دى بترد عليا كلمة بى كلمة انا مش عايزك بكرهك انا يتقالي كده يرضيك كلامها ده يا حاج
الاب ضرب ايدو على المكتب.. تقوم تضربها مش كدهههه ااايه فاكر ان ملهاش اهل ولا حد يرد عليك 
سليم.. انا بموت فيها بس ه
الاب.. و نعم الحب اننا ندوي اللى بنحبهم مش نجرح مشاعرهم يا ابن العبيطة و عقبن ليك انك ها تبات في الاسطبل ها تنضفو و تبات فيه اسبوع
سليم.. نعمممممم
الاب قعد على المكتب ببرود .. و ها تلبس لبس الشغلين و ها تلعم العربيات كل يوم و البدل ده و كل حاجة من النهاردة مفيش انا معرفتش اربيك زمان بس فاضيتلك دلوقتي يلا جهز نفسك يا بطل
سليم نظر لى بغضب و خرج و رزع الباب و بره المكتب اخيرا ات مازن و هو مسك ايد فيروز
سليم بغضب.. ايه اللي بيحصل ده
خرج الاب يشوف سليم بيزعق ليه .. ده في ايه 
مازن ببرود .. باركولي يا جماعة انا اتجوزت
ندى و عشق فتحو بوقهم بصدمة
الاب.. تخريف ايه ده يا زفت ده وقت هزار معنا انت مش شايف الوضع
مازن بابتسامة باردة.. بس انا مش بهزر يا بابا انا اتجوزت فيروز على سنة الله ورسوله و تقدر تسال الماذون اللى جوازنا
الام حطت ايديها على رأسها و اغمو عليها من الخبار و بعد شوية فى غرفة علاء
الام حطة ايديها على رأسها.. ااااه يا دماغي غورهم من هنا يا علاء مش طيقة اشوف حد فيهم يخسارة تربيت فيكم يا خسارة تعبي و سهري طول السنين كل واحد دخل ليا و فى ايدو واحدة يا ما شاء الله على التربية الزبالة يخسارة و انتي يا ندى ياختي مفيش حد جيبها فى ايدك و تقولي جوزك انتي كمان
ندى .. ماما 
الام بعصبية.. بلا ماما بلا زفت قلبي غضبان ع غورررر من وشىىىى مش طيقكم اخروجو من هنا و الا والله العظيم امشي و ما يعرفلي طريق و الا الواد سند ييجو يشوف المصيبتين اللى عندي
عشق قعدة جانبها.. ماما ممكن تهدي ارجوكي
الام .. اهد ازاي يا بنتي اهد ازاااى حد يفهمني
علاء و هو خارج من الغرفة.. لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم تعبت و كبرت و في الاخر دى النتيجة ذنب مين ده ذنب مين و راح الاب على مكتبه و سليم وراه و مازن نفس الكلام أما عشق ف هى الوحيدة اللى قعدة مع مامت سليم بعد ما طردت عيالها 
و في غرفة سليم عشق اخيرا طالعت غرفتها اتجهت لى التواليت
عشق اتجهت لى التواليت و بعد شوية خرجت و في بتجفف شعرها 
عشق .. حااا انت ايه اللي جابك هنا مش تخبط يا حيوان انت 
سليم اتجه ليها.. هو عيب لم ادخل اوضي و لى اخر مرة بحذرك يا عشق صوتك اخر مرة يعلي عليا و الا
عشق نظرت ليه باحت**قار.. واحد حق*ير
و اتجهت لى غرفة الملابس و رزعت الباب بغضب 
سليم بغضب.. بقا انا فى العمر ده انام في الاسطبل ماشى ماشي 
و في غرفة مازن 
مازن رما مفاتيحه على السرير و قعد 
مازن .. ممم ابن مين بقا
فيروز غمضت عيونها و اتمهدت و فتحت عيونها تانى.. ابني انا يا مازن ارتحت مش معني انك انقذتني و اتجوزتني يبقا تتحكم في ماضيا تمام عن اذنك 
فيروز كانت ها تمشي لكن مازن قام و شدها ليه
مازن .. متخلنيش اوريكي الوش التاني لان لو شوفتيه صدقيني ها تتمني الموت 
مازن نظر ليها و لى رقبت..ها.. ايه اللي فى رقبت..ك ده 
فيروز.. ايدك ........ مفيش حاجه وقعة بسيطة مش اكتر عن اذنك
و اتجهت لى التواليت و فتحت المياه و انهارت في العياط 
فلاش
فيروز بعصبية.. هو بالعافية
بس انا بحبك يا فيروز
فيروز بعصبية .. و انا مش عايزك مش بحبك يا اخى مش عايزك 
تمام بس اعملي حسابك طلامة مش ها تكوني ليا مش ها تبقي لى غيري 
مشهد تانى 
فيروز بدموع.. انا ادمرت يا ماما 
الام بعدتها عن حضنها و ضر..بها كف.. و انتىىىى ازاي مدفعتيش عن نفسك بس تعرفي الحق مش عليه الحق عليكى انتى اللى مدفعتيش عن نفسك ....... استغل انكى ايديك متجبسة و لوحدك روحي اوضك خدى شور و فوقي ولا اكن حاجة حصلت
فيروز بعصبية.. بقولك حياتي ادمرت و انتي بتقولي عادي 
الام .. اومال نتف**ضح قدام العالم بسببك
مشهد تانى
انتي حامل يا فيروز
فيروز بصدمة.. ايه 
باك 
فيروز.. اسوأ شهر مر عليا خلاص يا فيروز عائلتك ماتت و انا خد حقي و خلاص عيصام مش ها يقدر يمشي تانى عيصام انتهاء
و خرجت فيروز من التواليت و نامت بهدوء من غير اي كلمة مازن نظر ليها بى استغراب و نام هو كمان 
و في اليوم التالي كان الجميع على السفرة مازن اتجه يقابل ايد امو لكن امه سحبت ايديها بغضب
الاب .. اقعد يا مازن اقعدى يا بنتي
مازن .. معلش يا حاج بس انا و فيروز لازم نخرج دلوقتي عن اذنكم
و مشي مازن و هو مسك ايد فيروز عشق و ندى راحوا على الكلية سليم قام 
سليم نظر ليهم.. هروح انضف الاسطبل عن اذنكم
و في المساء فى الجنينة
فيروز بضيقة.. نعم يا عشق
عشق.. انتي عايزة مني ايه ما تبعدي عني ابعدي عن جوزي و حياتي بقا
فيروز بسخرية.. ده على اساس انا اللي مدمرة جوازك من حبيب القلب 
عشق بعصبية.. ما تفوقي بقا
فيروز.. انتى اللى لازم تفوقي من الوهم اللى معيشة نفسك فيه ما تفوقي لى نفسك عاملة في نفسك ليه كده ( فيروز حطت ايديها على خد عشق) ايه اللي في وشك ده 
عشق .. ملكيش دعوة 
فيروز بعصبية.. اخرسي خالص ( فيروز بشك ) هو 
عشق سكتت
فيروز بعصبية.. انتى ازاي تسكتي ليه انتى بنادمة مش حيوانية علشان يعمل كده ازاي تسكتي
عشق بوجع.. لانى لوحدي
فيروز.. تقومي تسكتي
عشق .. مفيش حل تاني
فيروز.. لا فيه انتى مش ها لوحدك انا معاكي
عشق بشك .. و ده ايه الحب ده انتى عيانة ولا حاجة
فيروز.. ليكي حق تقولي اكتر من كده بس انتى لو فضلتي كده ها تموتي لازم تتغيري يا عشق 
عشق.. ايوة يعني اعمل ايه برضو مش فاهمه
فيروز.. بصي يا بنتي
عشق .. بنتك ايه يا طنط انتى مش كبيرة اوى ها قولك يا ابلة
فيروز.. يااارب ارحمني برحمتك بصي يا زفته بحكم خبرتي في الحياة و الكام سنة اللى عرفت فيها الحمار ده 
عشق.. متقولشش حمار
فيروز .. اتوكسي عليكى و عليه بصي سليم بيحب اللى تجري وراه بس في نفس الوقت تقيلة
عشق.. افهم كده لان دماغي لفت
فيروز.. شوفى مش سليم اهتم بيكي و علقك بيه
عشق.. حصل و في الاخر سبني
فيروز.. انتى كمان ها تعملي معه نفس اللي عمله معاكي علقي بيكى و بعدين سبيه
عشق بصدمة.. نعم
فيروز.. شششش وطى صوتك صدقيني يا عشق اللى زى سليم مش عايز غير كده 
عشق.. بس انا بحبه
فيروز.. و انا مش بقولك سبيه انتى ها تربيه بس طنط بتحبك اه بس مفيش ام تحب حد اكتر من عيالها صدقيني ( و تكمل بسخرية) مش لم الام تحب عيالها اصلا
عشق.. أيوة بس صعبة اوى
فيروز مسكت ايديها.. انا معاكي و مستحيل اسيبك غير و انتي واقفة على رجلك
و بعد شوية في الاسطبل 
عشق بمرح.. يعيني على الحلو لم تبهدله الايام
سليم بصلها بغيظ.. امشي من خلقتي يا بت انتي 
عشق حطت ايديها على خص..رها و اتجهت ليه بدلال.. مممم انت لسه زعلان مني يا سولي
سليم بذهول.. سولي انتي كويسة يا عشق
عشق .. هو عيب لم اتكلم مع سولي حبيبي و زوجي قرة عيني بى حب انا عارفه انى زودها معاك حتى لو معايا حق مينفعش اتكلم معاك بالطريقة دى ( و قاب..لته على خده) اسفة بحبك اووووووى 
سليم بصلها بصدمة كبيرة عشق في ثانية كانت اختفت من قدموا
و في غرفة علاء
الام .. شوفي يا بنتى انا صحيح مش طيقكي و مش عارفه ايه غرضك من جوازك من ابني شكلي بنت ناس
فيروز.. هو حضرتك ده مدح ولا شتيمة لانك قولتي انكي مش طيقني و دلوقتي قولتي بنت ناس
الام .. واضح عليكى طريقة كلامك شكلك بس عيونك بتقول انكي شخصية غامضة عارفه يا بت انتى لو فكرتي بس تزعلي ابني أو توقعي بين الاخين والله العظيم ل تندمي على اليوم اللى حيت فيه على الدنيا مازن مجنون اه بس جدع و اهبل
فيروز.. ( هو اهبل بعقل)
الام.. انا خلاص رضيت على جوزكم و الايام ها توريني انتي مين و تستاهلي تبقي من عائلتي ولا لا كله ها يبان
فيروز ابتسمت بهدوء.. مرسي يا طنط
الام .. طنط ايه بقا من النهاردة قوليلي يا ماما
فيروز ابتسمت .. اكيد بس هل حضرتك معتبرني بنتك اقصد يعني بتحبني من قلبك زى بنتك يعني
الام سكتت
فيروز ابتسمت.. يبقا طنط احسن لان مفيش حاجة اسمها زى مامتك ولا زى ابني 
الام حدفتها بى المخدة.. قومي من قدمي يا بت انتي قومي انا عارفه اتجوزك على ايه بى طولت لسانك دى 
و قامت فيروز
الام من جوه .. الا فيروز الا انتي المفروض كانوا سموكي الكدعة مش فيروز
و طالعت فيروز على غرفتها و قفلت الباب و سندت عليه بى 
فيروز اتنفست بى ارتياح.. اوووووو ده ايه العيلة دى عيلة يخلو الوحد يقفد عقله 
مازن قعد على الروكنة و بيشتغل على اللاب توب .. كنتي فين 
فيروز.. كنت بجيب حاجة من عم محمد البقال اللى تحت يعني ها كون فين كنت عند امك 
مازن بصلها بطرف عينه.. امك فى واحدة عاقلة تقول امك
فيروز.. اومال اسمها ايه
مازن .. لا انتي دماغي يا فيرو
فيروز قعدت جانبه .. والله انتوا اللي عائلة هلس
مازن .. امك و هلس
فيروز سندت راسها على كتفه.. مممم مازن ايه رايك لم نطلق و ننفصل زى اي اتنين محترمين و يا دار ما دخلك شر يا سلام 
مازن بعدها عنو .. ها نطلق و قريب جدا كمان 
فيروز اتعدلت في قعدتها.. بجد يا مازن 
مازن .. ونا ها هزر مع مجنونة زيك ليه ها نطلق بس لم ام..وت ان شاء الله 
و سبها و راح ينام فيروز شدت الغطاء من عليه 
مازن .. مش فايق ليكى هاا يلا يا ماما نامي
فيروز بعصبية.. قوم كلمني زى ما بكلمك
مازن .. خلي ايامك تعدى على خير و نامي
فيروز.. بس انا مش عايزة اتخمد دلوقتي ها تجبرني انام كمان قوم اقعد معايا 
مازن.. انا لو قعد ها نتخنق لانى للاسف متجوز أسطورة النكد كله يبقا اتخمد احسن
فيروز ابتسمت.. تماما
و اتجهت لى التواليت و بعد شوية هوب جردل مياة سقعة كانت على مازن 
مازن .. يا بت المجنونة
فيروز بعفوية.. عمل اقول قوم قوم مسمعتش الكلام ( و تقول و هى بترجع شعرها لى وراء) اشرب بقا يا لهوى 
و جريت على التواليت و قفلت الباب 
و في اليوم التالي اخيرا سليم خد افراج بعد ما عشق اتحيلت على علاء ان يفرج عنه و في غرفة سليم 
سليم نامي أما عشق رايحة جاية في الغرفة
عشق .. طب ده بيصحوا ازاي 
و اتجهت ليه بهدوء.. سليم سليم سولي انت يا عم الحاج انت يالا تمام يا سليم خلي بقا النوم ينفعك لم تتهزق من بابي ان شاء الله
عشق مرة واحدة لقت اللى بيجذبها ليه 
عشق.. في حد يعمل كده يا مجنون انت
سليم.. اتجي قولت و انا مجنون عشق ممم.... و بعدين في واحدة تقول لي جوزها يالا 
عشق حطت ايديها على رق.ب...ته .. ما هو حبيبي اللي اضرني اقول كده 
و بعدت عشق عنه و حدفته بى المخدة.. و بعدين انت اللي بارد عايزني كنت اعملك ايه ها .. و حدفته بى المخدة التانية 
سليم حدفه بى المخدة هو كمان.. انتى فاكرك اني ها سكوتلك لم تعملي كده معايا
عشق و هى مكملة.. لانك شليني عايزني اعملك ايه انت مش بتجي غير بى كده واحد مستفز
سليم.. الكلام ده ليا انا 
عشق.. اه اومال لى امي يعني
و قعدوا يضربو بعض بى المخدات لحد ما الغرفة اتملت قطن
و بعد شوية في الطابق الأول كان الجميع على السفرة مستنين سليم و عشق .. و اتصدم الجميع لم لقو سليم و عشق مسكين ايدين بعض بحب و فرح 
سليم.. مبروك يا مازن مبروك يا زوجت اخي
فيروز ابتسمت ابتسامة باردة جدا.. الله يبارك فيك
عشق ابتسمت لى فيروز بمعنى شكرا أو كله تمام 
الاب.. كلكم جهزوا نفسكم علشان فى حفلة بليل بالنسبة ان الاخ مازن اتجوز و سليم بيه اخيرا اتكرم و اتفكر ان ليه اهل أما هناء ف هى عارفه ها تعمل ايه مع فيروز و عشق دى تقليد العيلة يا هناء اتوصي 
و اخيرا الجميع خلص طعام بهدوء
عشق و فيروز بصدمة
سليم مسك ايد عشق و نزلو علشان الحفلة و الكل انبهار من جمال عشق ( طبعا ندى مكنتش فرحانة حاسه ان كل حاجة راحت منها) 
كارمن بصوت واطي.. افردي وشك الناس بتبص علينا
ندى بغيظ.. نفسي اخلص عليهم هوم الاتنين
كارمن.. تمام انا ها تصرف عشق علشان ترجع زى الاول لازم نبعد الاخت دى 
ندى .. و ده حب فيا ولا فى ولاد خالتك
كارمن.. الاتنين يا ستي روقى بقا و فكي التكشيرة دى 
و اشتغلت اغنية رومانسية سليم و عشق راحوا يرقصوا و مازن و فيروز نفس الكلام
عشق نظرت ليه باستغراب.. بتبصلي كده ليه
سليم.. تعرفي انى محظوظ اوى 
عشق.. طبعا لانك حققت نجاحا كبيرا في شغلك و احلامك 
سليم نظر ليها بحب.. تو علشان اتجوزتك يا عشقي
عشق عيونها لمعت من الفرح.. عشقك
سليم.. طبعا عشقي و عشق قلبي
عشق بمرح.. انت مالك النهاردة عمل تقول إشعار و كلام غريب من الصبح 
سليم نظر ليها بحب.. انى متجوز اجمل و ارق بنوته في الدنيا يا بنوتي
عشق.. بنوتك
سليم.. مراتى و حبيبتي و بنتي
عشق بابتسامة.. لدرجة دى
سليم بعد عنها و سند جبينه على جبينها.. انا بحبك فوق ما تتخيل عشق ايه رايك انكي تدني فرصة تعالى ندئ ل جوزنا فرصة عارف انى غلطت بس مقدرش ابعد عنك 
عشق.. انا موافقة يا حبيبي
سليم بعد عنها و قابل ايديها و جبينها و كملو رقص سليم شال عشق و قعد يدوخ بيها بفرح و حب أما عشق ف كانت في قمت سعادتها  و الجميع سقف ليهم بفرح و انتهت الحفلة على خير و في المكتب
فيروز بملل.. يارب نخلص
سليم.. مم ها نخلص لم تنطقي و تقولي عملتي كده ليه 
فيروز .. عملت ايه 
سليم.. ها نبدا اللوام فيروز فيروز متخلينيش اقلب و اكرهك في حياتك ف قولو
فيروز .. ده تحقيق بقا
سليم مسك القلم .. سميها زى ما انتي عايزة انتي متعرفيش ان عصيام اتشل
فيروز مثلت الصدمة .. اااايه
و في غرفة مازن كان قعد بيقرا مذكرات فيروز بصدمة ايوة مازن من كتر التفكير قرر يدور أو يحاول يعرف اي حاجة عن حياتها و ماضيها لكن عمره ما تخيل ان حياتها صعبة اوى كده و ان أحلامها ادمرت فى يوم و ليلة و شل مازن المذكرات مكانها و بعد شوية طالعت فيروز
فيروز بهدوء.. انا و سليم كونا بنتكلم في الشغل 
مازن بهدوء.. تمام
فيروز باستغراب.. انت كويس يا مازن 
مازن اقترب منها و حض..نها اوى ميعرفش هو عمل كده ليه أو اتجوزها ليه من اصله بيكدب على نفسه و عليها ان اتجوزها علشان يحمي اخوه منها لكن مش دى الحقيقة فيروز رفعت ايديها و حضنته بخوف و استغراب استغراب لان اول مرة تشوف ساكت خوف علشان مش عارفه لو اكتشف امراها ها تكون لوحدها طبعا بعد الحادثة اللى حصلت ليها بقت مش هى بتحاول ترجع قوية زى الاول مش معنى ان بتتعمل عادى ف نسية اللى حصلها هى بموت مليون مرة بس دفنت وجعها جوها هى قررت تساعد عشق علشان افتكرت نفسها و هى صغيرة ف قررت ان تقف مع عشق و تخليها قوية 
و في غرفة سليم و عشق 
عشق واقفة في شرفا الغرفة و بتنظر لي السما 
عشق ( هو انا ليه بيحصل معايا كده دايما تايهة خايفه مش عارفه اثق ولا ائمن لى حد حتي جوزي ههههه جوزي اللى سبني علشان احلامو مش عارفه اعمل ايه اسمع كلام فيروز ما هى دلوقتي المنقذ ليا من الغرق ولا اسمع كلام قلبي... اتنفست بقوة.. يارب يارب 
و فضلت سرحانة فاقت من سرحانة لقت سليم حض..نها من الخالف 
سليم بهمس.. اسف 
عشق التفتت ليه.. طلامة بتحبني سبتني ليه ليه اتخليت عني ( و تكمل بدموع) حاسستني انى رخي..صه اوى عندك سبتني زمان و دلوقتي عايزني انا بلعن نفسي مليون مرة علشان معنديش حد احكيلو ولا اجري ليه زى ما الكل بيعمل اللى عملتو ده 
سليم قا. ..بل..ه..ا بحب و ندم و اشتياق
سليم مسك وشها بين ايده.. اوعدك اني عمري ما ها سيبك انا اسف سامحني يا عشق 
عشق حضن..ته و هى بتبكي.. ما تسبنيش تانى يا سليم
سليم.. عمري ما ها سيبك وعد والله عمري ما ها سيبك
سليم بعد عشق عنه
و بعد شوية في سيارة سليم ... سليم بيسوق باعلي سرعة و عشق وقفة على الكرسي مبسوطة جدا
سليم.. انزلي يا مجنونة
عشق مدة ايديها لى الهوى.. الجو حلو اوي يا سليم انا مش مصدقه انى بره البيت ف الوقت ده لا و كمان المطرة شكلها ها تمطرة علينا ياسسسس الله
سليم.. ولا انا والله مصدق انكى معايا دلوقتي بس انزلي
عشق نزلت من على الكرسي و قعدت.. خايف عليا اطمن يا قلبي عشق راحت تشوف غيرها ايه الجديد
هنا سليم وقف السيارة بعصبية.. انتى مجنونة ايه الكلام ده
و يمسك وجهها بين ايديه.. عشق انا بحبك و عمري ما حبيت ولا ها حب غيرك من رغم... غلطت و بعترف انى غلطت في حقك كتير بس والله انا حياتى واقفة من غيرك بحبك
عشق بحب.. خايفه اقولهلك لا اندم بعد كده
سليم قابل ايديها بحب.. اوعدك اني عمري ما ها خليكي تندمي بس سامحيني سامحيني
عشق و الدموع في عينيها.. بحبك اوى يا سليم بحبك اوى
سليم حض..ن عشق بفرح و حب و بعدين بعدها عنو و رجع يسوق و عد اليوم بين فرح و حب و جنون 
و في اليوم التالي في المزرعه كان سليم و عشق و كارمن و ندى و مازن و فيروز يعني ها يقضوا اسبوع هناك و طبعا هنا و علاء ها يروحو ليهم باليل 
ندى .. دلوقتي ها نبدا التحدي بينكم انتوا الأربعة
كارمن.. و نشوف مين اللي ها يكسب
سليم.. اكيد انا طبعا مفيش كلام في دي
عشق.. يا الله على التواضع
سليم بغرور.. طول عمري متواضع بس اللي يقدر
فيروز نظرت لى الحصان و سرحت
فلاش
فيروز ركبة الحصان بتاع و بتجري بيه بسرعة كبيرة لكن وقعت من عليه و اتصابت و دراعها اتكسر
باك 
كارمن.. ها نبدا التحدي ولا ايه جاهزين
مازن .. اكيد 
و ركب كل واحد منهم الخيل بتاعه و ابدات التحدي
ندى نظرت ليهم بغيرة.. بقا بناتين زى دول ياخدو اخواتي مني
كارمن نظرت ليها.. ليه هوم صغيرين و بعدين دى سنة الحياة يا ندى و بعدين انتي بكرا تتجوزي و تشوفي حياتك 
ندى .. اكيد بس مش انانية زيهم
كارمن.. فيين الانانية في كده يا ندى و بعدين محسسني انهم عايشين اخر سعادة كفاية اللى سليم عملوا في عشق زمان
ندى .. انتى معايا ولا معهم انتي جاية علشان تربيهم
كارمن نظرت ليهم.. دول يربو بلد بصي عشق احسن واحدة في الخيل
ندى .. ها تخرسي ولا اقت..لك 
كارمن.. ياه لو سليم يطلق عشق و يتجوزني
ندى .. يااااااااب ارحمني من الغباء اللى انا فيه 
و خلص التحدي و اللى كسب عشق و فيروز و في القصر فى الصالون 
علاء بحزن .. خايف عليها من اللي بره
هناء.. كانت لسه مولودة
هناء بخوف.. مصيبة ل ابوها يرجع و يدور عليها
علاء.. مش ها يعرفها ولا هى تقدر تعرفه و بعدين ربنا يخلينا ندى متتعلقيش بعشق زيادة عن اللزوم نسير كل حيا يروح لى حالوا و حياتو
هناء بعصبية.. انت بتقول ايه اشحال اننا اللى مربينها انا تعبت في تربيتها زى ما تعبت في تربية ندى و يمكن اكتر
علاء.. سبيها لى ربنا سيبها لى ربنا احسن من اي شيء
أما عند الشباب سليم ركب عاجلة و عشق وراها و مازن نفس الكلام 
كارمن.. اه لو تقع و يتكسر رقبتها
ندى.. ياريت و اخلص من فيروز اللى بتفور دمي دى 
كارمن.. بس انا بقول على عشق
ندى.. اخلص منهم هوم الاتنين يارب 
كارمن بابتسامة.. الله يسهلو يا عم
ندى .. يباي عليكى ده الدكتور عامر
كارمن.. عارفه انا 
ندى .. هششش
و راحت ندى تتكلم في التلفون
كارمن بابتسامة.. عبيطة دى ولا ايه انا جاية اجمع مش افرق 
و بعد مرور وقت سليم بيحفر في الأرض
عشق عمل تصور 
عشق بضحك.. هههههههه
سليم بغيظ.. هههههههه ده بدل ما تجي تساعدني
عشق بضحك.. ها موت مش قادرة بقا سليم بيه الجارحي بيحفر في الارض يعيني يعيني على سليم يعني
سليم.. متخلينيش اتغبئا عليكى
ندى.. نفسي تعملها بقلك زمن بتقول نفس الكلام ولا شوفنا حاجة
عشق.. خليكي محضر خير يا بتجاز انتي بتجاز اربع عيون
ندى.. يارب تسقطي يا عشق يا بنت ام عشق علشان تعرفي ان الله حق
عشق.. يارب تتجوزي واحد احول و اخلص منك 
كارمن.. والله انتوا مسخرة ههههههههههههه
ندى و كارمن.. ااااااااااااااااااع 
فجأة المطرة مطرت ندى و كارمن جريو على جوه اما عشق ف سليم شالها و قعد يدوخ بيها تحت المطر و قعدوا يلعبوا تحت المطر بفرح و حب و جنون 
و دخل ڤيلا المزرعة في المطبخ 
مازن .. ااااه
فيروز.. ده ايه اصله ده مش محتاج الصرخ ده كله مش تخد بالك في حد يصب الشاي كده
مازن.. مش هو انتي لحقتي تتعدي من امي
فيروز .. انا مصرية يا مازن عيلتي كلها مصرية بس حكم القوي اننا نعيش في كندا
فيروز عقمت الجرح.. خلصت ابقا خد بالك بعد كده 
مازن.. اعملي لينا شاي بقا
فيروز .. المياة قطعة
مازن.. والله
فيروز.. والله
و قعدوا يضحكوا 
و بعد شوية سليم و عشق غيرو هدومهم و كلهم قعدين على السفرة و في المطبخ
عشق.. انا مش مرتاحة لى كارمن دى 
فيروز.. انا مش مرتاحة لى ندى اصلا حاسه انها هاين عليها تولع فينا
عشق.. ندى دى اطيب خالق الله
فيروز.. مم ها نشوف يلا نخرج بقا
و خرجوا الاتنين 
عاشق.. ايدك معايا يا فيروز
فيروز  مسكت معها طبق الملوخيه.. بسم الله الرحمن الرحيم 
كارمن بصرخ.. ااااااااااااااااااع
الجميع نظر ليهم بصدمة
فيروز ببرود .. اطلعي يا بنتي غيري هدومك
عشق بجبروت.. متخفيش يا حبيبتي الملوخية باردة جدا
فيروز.. المرة دى باردة بس لو شوفت حاجة كده ولا كده ( و تنظر لى ندي ) ها تشوفي دلق الملوخية على حق اظن كلامي واضح بلاش اللعب معايا يا حبيبتي يلا ماما غيري هدومك و تعالى 
كارمن بخوف .. حاضر ( منك لله يا ندى ) 
و في قصر الجارحي في الصالون
مساء الخير
علاء.. مساء النور مين حضرتك
الحقيقة انا ليه امانة عندكم و اظن ان جاه الوقت انى اخدها
هناء.. امانة ايه 
ياسر.. عشق ياسر فتح الله 
علاء
هنا 
انت اتجنننتتتت اب مين و بنت مين ايه التخريف ده 
علاء
اهدى يا هنا خلينا نفهم قصدك ايه
سلطان
عشق سلطان الخولي عائشة الله يرحمها كانت بتكلمني عنكم كتير و عن طيبتكم و جدعنكم معها عائشة كانت بي تزورني لم كنت في الس..جن 
هناء بعصبية
و كمان مس...جون و عايزة بنتي 
سلطان بصرخ 
لا عشق دى بنتي انااااا و ها خدهااا غصب عن عيني الكل 
علاء ببرود 
للاسف مينفعش لان متجوزة و حوزها هو اللى ليه الحق يقول تقعد أو تمشي 
و في المزرعة في غرفة سليم عشق كانت بح..ضنه 
عشق
مش ملاحظ انكم بقيتو بعدا عن ندى بقيتو بعدا اوى ندى حساسة و بتتاثر من اقل حاجة سليم ندى بتحبكم و بتغير عليكم جدا و ده بقا واضح اوى 
سليم
تصدقي معاكي حق احنا فعلا زودنها اوى مع ندى متشغليش بالك انا ها تكلم معها و ها صلح كل حاجة 
و في غرفة مازن 
فيروز 
مازن ابعد عني و علشان اتجوزنا يبقا حبيتك انا مش بحب ولا ها حب تمام حط ده في بالك لان شهرين و نطلق تمام 
مازن 
انتي ليه بتبعدي عني ليه كل ما اقرب تبعدي
فيروز بهدوء
لانى مش عايزك مش بحبك يا اخى هو بالعافية 
مازن 
انتى كدابة يا فيروز و بالدليل انكى بى داري عينيكي عني
فيروز بهدوء و وجع 
ها حكيلك سبب كل تصرفاتي حتى اللى عملتوا مع سليم و عشق 
و في اليوم التالي علاء اتصل بى سليم و قال انهم لازم يرجعو حالا و بالفعل رجعو كلهم و في الصالون
عشق بعدم فهم
يعني ايه يعني انا عندى اهل ههه بعد السنين دى كلها جاي تفتكرني دلوقتي 
سلطان نظر ليها
شبها امك بى الملي في كل حاجة حتى غباءها
ندى 
و احنا نصدقك ازاي مش معقول واحد يقول ليا بنت عندكم نقولو اتفضل ده تهريج
سليم
اطلع بره يا رجل انت و كفاية لحد كده
سلطان بصرخ
مش ها روح في حته غير لم اخد بنتي
سليم بعصبية
تخد مين من هنا بقولك مراتي مراتي يا بنادم 
علاء
سليمممم و بعدين معاك
فيروز
بسيطة اعملو تحليل و نتأكد 
هناء بعصبية
اخرسيي خالص اسكتي
عشق نظرت ليه بامل
و انا معنديش مانع اننا نعمل تحليل
سليم
انتى بتقولي ايه
عشق مسكت ايديه
ارجوك يا سليم انا محتاجة اعمل التحليل ده ارجوك انا مش ها بعد عنك بس انا محتاجة التحليل ده 
و بالفعل عمل سلطان و عشق التحليل و بعد مرور اسبوع طالعت التحليل و بالفعل طالعت عشق بنت سلطان بس عشق قررت تكمل مع سليم لكن سلطان معترض و بعد عنها خالص و مع مرور الأيام عشق و سليم بقت علاقتهم قوية جدا و فيروز و مازن كمان و ندى و عشق رجعو أصحاب زى الاول. 
و في يوم الصبح في غرفة سليم صاحي و لكن ملقش عشق جانبه 
سليم
راحت فين دى 
سليم راح يدور عليها و قالب كل القصر لكن مفيش اي فايدة لحد ما وصلت رسالة 
سليم بصدمة
عشق جانبه 
سليم
راحت فين دى 
سليم راح يدور عليها و قالب كل القصر لكن مفيش اي فايدة لحد ما وصلت رسالة 
سليم بصدمة 
معقول لا لا مستحيل تعمل كده فيا مستحيل
فلاش
عشق حضنت سليم و اكنها بى دوتعو و قالت بدموع 
عشق 
بحبك اوى يا سليم سامحيني على اي حاجة حصلت و اللى ها يحصل مني اسفة 
مشهد تانى
عشق بوجع 
انت سبتني خلاص و دلوقتي عايز ترجعلي يا تري ضغوطات شغل ولا دور برد 
باك 
سليم نزل بيصرخ بي اسم فيروز 
فيروزززز فيروزززز
ندى 
مالك يا سليم فى ايه فهمني
سليم بعصبية
فيروز فين غرت فين دى 
الام 
فى الجنينة مع مازن بيشربو الشاي سليم اتجه ليهم بغضب و نظر لى فيروز بغضب
مراتي فين يا فيروزز انطقي واتبدى مراتي فين عشقققق فين يا فيروز
فيروز
عشق مين 
سليم
ممم ها تستعبطي عليااا يا فيروز عشق 
فيروز
و انا مالي هى مش معاك
مازن 
فهمني يا سليم فى ايه
سليم بعصبية و هو بينظر لى فيروز بشك 
عشق مش في البيت عشق سبتني الهانم طالعت كانت بتنتقم مني كل ده عشق كانت بتلعب بيا 
مازن بصدمة
اااايه تنتقم ازاي انا مش فاهم 
سليم
اسال مراتك 
فيروز نظرت لى مازن اللى نظر ليها بشك 
لدرجة دى شايفني كدابة اوى لدرجة دى انا حقيرة كده اسمع يا سليم انا اه كان نفسي انتقم منك بسبب الكف و اه كنت عايزة اخرب جوازك من عشق بس والله العظيم انا مش عارفه مكان عشق ولا عارفه حتى بى اللى عملته
سليم
عارفه لو بتقول كده علشان تداري عليها وحيات امى 
مازن اتكلم بغضب
فيروز مش بتكدب يا سليم و ياريت متتكلمش مع مراتي بالطريقة دى لان فعلا فيروز اتغيرت 
سليم سبهم و طالع بره القصر بعصبية و عند عشق فى بيت اهلها 
عشق 
خليا يشرب من نفس الكاس علشان يحس بيا و اللى عيشو ليا طووول السنين دى
سلطان نظر ليها بصدمة
صحيح ها تنورني و انى مش طيق سليم بس هو ميستاهلش منك كده ل دى اصولنا ولا مبدانا يا بنت سلطان
عشق بوجع
و لم يسبني و يشتري و يبع فيا ده عادي 
سلطان
والله العظيم متخلفة زى امك بالظبط الله يرحمك يا عائشه كانت دماغها متركبة غلط صحيح لم شوفته م طيقه بس انا ك رجل و امك عملت الحركة دى كنت قت....لتها ده بيتك يا عشق تقعدي فيه زى البرنسيسة على راي امك بس مش ها سمحلك تكسري قلب الإنسان اللى حبيته لان الحب ممكن بى افعلك ده يتحلو لى كراه فكري فيها يا حبيبتي 
و دخل سلطان على المطبخ 
انتى يا بت تعالى ساعدني بدل ما انتى قعدة كده 
و في قصر الجارحي في غرفة مازن 
فيروز انا بشكرك جدا على كل حاجة علمتها ليا انا عمري ما هنسك يا مازن 
مازن 
فكري يا فيروز... انا بحبك و عايزك 
فيروز على وشك العياط
انا والله العظيم بحبك اوى و نفسي اكمل حياتي معاك بس مش ها ينفع يا مازن انت تستاهل واحدة احسن مني احنا ممكن نكون اصحاب لطاف جدا على فكرة أنا لم اسافر كل شوية ها تصل بيك لحد ما تزهق 
مازن 
انا عمري ما ازهق منك 
و عد يومين على اختفاء عشق طبعا سليم مش ساكت فيروز بتحضر نفسها علشان تسافر و في المساء فى منزل عشق
سلطان راح يفتح الباب
سلطان
هو انت 
عشق بصدمة
سليم ا انت عرفت مكاني ازاي 
سليم
هو انا مش قولت لم اعوز اعرف دبت النملة قبل ما دبه ها عرف مممم بفكرك لم تروحي لى ابوكي مش ها عرف اجيبك
عشق
صدقيني حاولت والله حاولت بس مش قادرة اسامحك
سليم
يعني ايه مش فاهم 
عشق
يعني مش عايزك يا سليم طلقني
سليم ببرود 
شكلك مش عارفه بتقولي ايه انا مش ها ضغط عليكى ها سيبك اسبوع تكوني عقلتي شوية
عشق
و انا مش مجنونة
سليم نظر ليها
فعلا انتى جبانة بالدليل انكى متكلمتيش معايا وش لى وش 
عشق
بس مش خاينة يا سليم ولا بياعة زيك 
سلطان زعق لي عشق
عشقققق و بعدين معاكي 
سليم نظر لى سلطان
بعد اذن حضرتك 
سلطان
سليم اهدى هى مش قصدها
عشق
لا قصدى و نص كمان
سليم شال عشق و و نزل من منزل سلطان و ركب سيارته ( طبعا سلطان هو اللى قال لى سليم على مكان عشق هو بيحب عشق جدا بس شايف اللى عملته ده غلط ف اتصل بي سليم ) 
سلطان قفل الباب
مجنونة زي امك كانت بتعمل نفس الحركات و نفس البرتمة
و في سيارة سليم .. سليم ماشي بسرعة كبيرة
عشق نظرت ليه
على فكره بقا انا مش ندمانه على اي حاجة غير حبي ليك 
سليم
ممكن تخرسي شوية 
عشق
طلقني يا سليم
سليم
يعني غلطانة و بتتكلمى ده انتى جبروت
عشق
بفضلك طبعا 
سليم
و يا تري جالك قلب تحرمي طفل عن أبوه بجد غبية و مش بتفهمي ولا بتفكري حتي
عشق نظرت ليه بصدمة
عرفت منين انى حام..ل و بعدين مين اللي قالك على المكان
سليم حب يعصبيها
حماي العزيز هو اللى كلمني و عرفني مكانك من رغم ان مش بحبه بس حبيتو علشان جدع مش زى ناس
عشق
طلقني يا زفت انا مش عايزك ولا طيقك ولا طبق نفسي
و بعد مرور شهرين عشق و ندى اخيرا امتحانو و نجحوا سليم و عشق قررو ينسوا اللى عملو في بعض و يفتحو صفحة جديدة هنا و علاء زي ما هوم سلطان بقا عايش على ذكريات عايشة بس فى اي خناقه بيجي مع سليم و ده اللي معصب عشق اكتر مازن قرر يركز على شغلو و بس و فيروز نفس الكلام ندى اتخطبت لى عامر و كارمن اتخطبت لى كريم اكتشف انه بيحبها جدا و في قاعة الفرح بتاع ندى ندى كانت في غاية الجمال
عشق بقلق
هى اتاخرت ليه ميكونش ماتت
سليم
وطي صوتك ل مازن يقت..لك و يبقا
مازن 
بتتكلمو عن مين 
عشق
فيروز فيروز مش عارفه ليه نفسي اشرب فيروز
مازن نظر ليها بغيظ
بتظتزرفي كتير اليومين دول
سليم
علشان تعذروني لم بتعصب 
هناء
والله انا اللي مصبرني عليك هو عشق لكن انت اخ منك
عشق
حبيبتي يا مامي
و هنا جت فيروز اللى بقلها اسبوع في مصر بس محدش يعرف غير عشق و سليم 
فيروز
هلو
عشق
ياه اخيرا جيتي
فيروز سلمت على عشق و الجميع و على ندى اللى فرحت اول ما شافتها
عشق غمزت لى مازن 
ايه رايك فيا شوفت اللى بتجي ضدها مع اخوك عملت ايه علشانك و اخوك اللى بتجي معاه دائما معملش اللى انا عملته
فيروز
صحيح يا سليم كنت عايزة اسالك على حاجة كده
سليم
اتفضلي
فيروز
اا اول مرة جيت بيتكم ندى أو عشق قالوا كلمة غريبه جدا مش فكرة زى 
سليم
فيروز اسكوتي انا لم صدقت نتصالح 
فيروز
عايزة بس اعرف معناها
عشق
ها قولك والله بعدين و لو كده اسالي كارمن صحيح عملتي ايه فى العريس اللى متقدم
فيروز
بلوك لى الجواز هو انا ناقصة ده واحد متخلف عقليا و مجنون من هنا و رايح مفيش اي حاجة في دماغي غير الشغل 
عشق بصوت واطي لى فيروز
انتى عكيت الدنيا دلوقتي سانجل ايه ده مازن قمر
فيروز
مش عارفه يا عشق هو انا عكيت اوى كده
عشق
جدا 
مازن راح يتكلم في التلفون 
فيروز
سليم 
سليم
مممم هببتو ايه 
فيروز
انا طالبه منك ايد مازن يا توافقو يا اخطفو
الكل قعد يضحك 
فيروز
رايك ايه يا بابا
علاء بضحك
لا احنا كده نسال مازن ادينا يومين بس مازن يفكر و نرد عليكي
عشق
اوووبا مين الصاروخ دى اللى راحت ناحيت مازن 
فيروز قامت 
لا كده كتير عن اذنكم ورايا شغل مهم
و قامت فيروز سليم نظر لى عشق بخوف
انتى هببتي ايه 
عشق بمرح
يا عم خلينا نتسلي شوية بدل الزهق ده 
فيروز راحت لى مازن اللى اول ما شافها اتفجا انها وراه
مازن 
فى حاجة يا فيروز واقفة ورايا ليه 
فيروز
حلوة ملك دى و دى بقا تبقا مين يا عيني
مازن بدهشة
دى دى السكرتيرة عندنا في الشركة و اتصلت علشان حاجة في الشغل 
فيروز
اه بحسب.. مازن هو سؤال واحد و ترد عليا بسرعة 
عشق و سليم من وراهم
سليم
يوسفي .... فيروز طالبك لى الجواز 
عشق
انا بقول فكر شوية
فيروز
نعم يا عشق انتى كمان
سليم
ارفض انت شايفني اتجننت ازاي
فيروز
سليم اتلم انت و مراتك هااا خلي يومكم يعدي على خير انا على اخري
مازن نظر لى فيروز و وضع خاتم الزواج في صابعة و قاب...ل يدها بحب 
و تم وزاج ندى و عامر و بعديها زواج مازن و فيروز و اشتغلت اغنية رومانسية و قام كل واحد يرقص مع زوجته بفرح و حب  
تمت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-