رواية عشقت ورد صغيرتي كاملة جميع الفصول بقلم امنيه محمد

رواية عشقت ورد صغيرتي كاملة جميع الفصول بقلم امنيه محمد

رواية عشقت ورد صغيرتي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امنيه محمد رواية عشقت ورد صغيرتي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقت ورد صغيرتي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقت ورد صغيرتي كاملة جميع الفصول
رواية عشقت ورد صغيرتي بقلم امنيه محمد

رواية عشقت ورد صغيرتي كاملة جميع الفصول

ي يا ماما البيت الحلو والكبير دا
دا بيت الباشا احمد يقلب ماما انا جبتك معيا علشان بس بتخافي تقعدي لوحدك وانا بقيت اخاف اسيبك لوحدك تاني بس ونبي يقلب ماما متطلعيش برا الاوضه علشا اكل عيشنا ميتقطعش
حاضر يا ماما دخلت ورد مع مامتها القصر.
ورد ورد انتي فين يبنتي نعم يماما كنتي فين مش انا قولتلك اوعي تطلعي برا المطبخ أو حد يشوفك
زهقت يا ماما من المطبخ دا
معلش يحبيبتي اقعدي هنا علشان محدش يزعق فينا بس
ورد بتافف حاضررر
عايده اعمليلي كبايه قهوه من فضلك 
حاضر يا هانم 
مين دي يا ماما دي مرات الباشا احمد ي ورد ست طيبه و سكره اويي هتحبيها 
هروح اعمل القهوه اقعدي هنا ماشي 
ممكن اقعد ف الجنينه شويه
بس يبنتي مش هخلي حد يشوفني ولله 
ماشي بس تعالي بسرعه
حاضر 
ورد كانت قاعده في الجنينه بتلعب خبطت في حد ايدا ايدا مين مين انتي يا سكر 
انا انا و سابته و طلعت تجري
هشام مين دي هو بقي ف اطفال عندنا وانا معرفش
بعد بضعه ايام اتسحبت ورد في منتصف اليل علشان تطلع للجنينه فجاء لقيت حد مسكها يمامااااااا
هشام بس بس اسكتي وطي صوتك و أخدها للجنينه برا 
مين انتي بقا و ازاي عايشه معنا هنا ومحدش يعرف
ورد بتلعثم وخوف و بدأت تعيط هشام اهدي اهدي بس متعيطش مش هعملك حاجه ولله بس قولي مين انتي
انا ورد بنت عايده الشغاله جيت مع ماما علشان مينفعش تسيبني في البيت لوحدي بعد ما بابا توفي 
انتي بنت الداده عايده  "ايوا
"طيب يستي متخفيش مش هقول لحد والحمدلله أن انا ال شوفتك
وعد مش هتقول لحد خالص "يستي وعد كلمتي واحده انا
ابتسمت له ورد و قالته وانت اسمك اي يا عموو 
اردف هشام ضحكأ عموو ايي انا لسه صغير انتي عندك كام سنه
12سنه اممم انا اكبر منك ب6سنين يستي قوليلي هشام بس اتفقنا ؟ اممم حاضر   همشي علشان ماما ابتسمت لها هشام بايي يا ورد 
انتي في سنه كان بق ي ست ورد 
انا أولي اعدادي وانت
وعلي كدا شاطره يا ورد انا تالته ثانوي يستيي 
ايوا شاطره جدا في المدرسة الميس بتقولي يا دكتوره ورد
ابتسم هشام و قالها اجمل دكتوره ولله 
 اردفت ورد له ابتسامه جميله شكرا همشي انا  علشان ماما
ورد و هشام بقيو صحاب و بقيو يتقابلو في الجنينه كل يوم بليل 
تاني يوم الصبح استيقظت ورد علي صوت ولدتها اصحي يا ورد هتتاخري ع المدرسه حاضر يا ماما صحيت ورد و جهزت علشان تروحي المدرسه وهي طالعه اردف شخص بصوت عاليي اقفيييي عندك   خافت ورد و وقفت لفيي وشك علياااا مين انتي انا انا ورد بنت عايده الشغاله  اردف بصوت هادي تعالي يا ماما متخفيش و نادم ع عايده تعالي هنا دي بنتك عايده بخوف ايوا يا باشا طيب ليه مقولتيش انك هتجبيها معاكي الشغل خوفت من استاذ مهند ي باشا مهند ملهوش حكم في القصر دا ملكي انا وبعدين هو مسافر دلوقتي متخبيش بنتك تاني و خليها تلعب زي ما هي عايزه ابتسمت له عايده شكرا جدا يا باشا شكرا لحضرتك
الباشا احمد تعالي يا سكره انتي رايحه فين بقا
ورد رايحه المدرسه
اممم تعالي هوصلك معايا
عايده لا يا باشا دا كتير علينا هي بتروح لوحدها
نظر لها بأطراف عينه مش بحب اكرر كلامي مرتين هااا 
ذهبت ورد مع الباشا احمد الي المدرسه 
ورد بقيت تلعب و تتجول ف القصر بدون خوف 
هشام ورد تعالي هنا 
ورد وهي بتجري عليه هشام وحشتني اويي
هشام بضحكه حلوه وانتي كمان يا وردتي
ايوا كدا سمعت أن بابا وافق انك تعيشي معنا في القصر
اه عمو احمد طيب اوييي
قوليلي بقا  عامله اي ف المذاكره و المدرسه
كويسه جبت كله ممتاز 
شطوره يا حبييتي خليكي شاطره عل طول علشان لما تكبري هتجوزك يا وردتي"
بعد كام سنه ورد وهي طالعه من القصر خبطت في واحد طويل اوي 
مش تحاسبي يا حيوانه
احترم نفسك انت ال اعمي مش شايف
خلع مهند نضارتو  اووف اي الاقمر ال واقف ادامي دا
لا اعمي و قليل الادب كمان
مز**ه بس لسانها  طويل 
نظرت له ورد نظره استحق*ار و مشيت 
مهند يا احمد رجع ابني حبيبي
مامااااا حبييتي عامله اي يا ست الكل وحشتيني اويي
وانت كمان يحبيبي
يلا اطلع ارتاح و سلم ع اخوك و انزل علشان نتغدأ
حاضر يحبييتي
ع الغداء
هشام حمدالله ع السلامه يحبيبي نورت مصر ولله
دا نورك ولله ي شوش 
الحج صااحب القصر وصلل اهووو
يولد يا بكاش دلوقتي بقيت الحج فينك كل السنين دي 
انت عارف ي بابا بلاد برا و ال بيحصل هناك مكنتش بقدر انزل
نورت يحبيبي بيتك
طيب مش هناكل بقا انا واقع من الجوع
اردفت ولدته لسه بنستنا ورد تيجي بناكل سوأ
ورد ورد مين ديي
هشام بنت داده عايده الله يرحمها
ايدا داده عايده ماتتت
قال بحزن ايوا من تلت سنين وورد بنتها عايشه معنا
ورد سلامو عليكوو يا اهل البيت 
ازيك ي حبيبتي عامله اي انهارده ف اول يوم للجامعه ليكي
ايدااااااا الي ال جابك هنا انتيي
ورد بصدمه انت جيت هنا ورايا كمان 
انتي الي جابك هنا دا بيتي انا 
بسسسسسسس سكوت انتو تعرفون بعض
ورد"ايوا قابلتو الصبح قدام الباب و كان وقح معيا
احترمي نفسك يبت انتي بنت الخدامه بتقولي عل اخر الزمن وقح
مهنددد احترم نفسك اي ال بتقولو دا اعتذر لها يلاا
ايي اعتذر ل دي 
ورد بأعين دامعه  عن اذنكم انا مش هقدر اكل
هشام"اي ال عملتو دا يا مهند انت عبيط ليه قولت كدا
مهند"هي ال لسانها طويل اعملها اي
مامتهم"لازم تعتذر يا مهند داده عايده مكنتش خدامه كانت بتساعدنا و دا رد جميل للا عملتو معاكو طول حياتها
مهند"بتأفف حاضر يماما عن ازنكم
عند ورد ف غرفتها" كنت عارفه أن هو هيجي في يوم وأنه هيرجع كتير حذرتيني منه يا ماما انتي وحشتيني اوييي يحبييتي
بعد شويه علي العشاء 
مهند انا بعتذر يا ورد علي ال حصل مني الصبح
ورد"ولا يهمك يا استاذ مهند 
مامت مهند"ايوا كدا شاطر يا ابني 
يماما بقا هو انا صغير 
و كلهم ضحكو
مهند"انتي بقا في كليه اي ي ورد
ورد" انا في كليه فنون جميله
اممم رسامه يعني
احمد"ولد عيب اي رسامه دي 
خلاص خلاص يجماعه انا هطلع اريح من السفر عن اذنكم 
و طلعو كلهم ينامو
بعد فتره من الوقت
هشام"ورد ورد انتي صاحيه
ورد"وهي بتمسح دموعها نعم يا هشام
ممكن اتكلم معاكي شويه تعالي الجنينه تحت من فضلك لحظه
ورد"حاضر هغير و انزل
ف الجنينه تحت "تعالي يا ورد اقعدي هنا 
ايدا هو انتي كنتي بتعيطي 
ورد" لاا دي حاجه طرفت عيني بس 
ازاي بقا و الدموع دي نازله من عيونك الحلوه و قرب يمسحلها دموعها اول ما لمس وشها رجعت ورد لورا شويه
ايدا يا ورد انتي خايفه مني 
لا ولله بس انا اهو بمسحهم شكرا ليك
طيب بصي ف الموضوع ال عاوزك فيه
مع حضرتك 
 عاوز اقولك متزعليش من تصرفات مهند السخيفه دي هو ديما كدا بس طيب ولله  ولا تعطي تاني 
مش زعلانه ولله حصل خير
شطوره ي وردتي
ورد "انا معتش صغيره علشان تقولي وردتي ي هشام انا بقيت في أولي جامعه خلاص
هشام بضحكه"اجمل واحلا طالبه جماعيه ولله
ورد بخجل"شكرا 
بص البت هتتكسف مني قال ي ورد دنا كنت بشيلك ونتي نونو. كدا فاكره
خلاص بقا انا كبرت  
فاكره يا ورد ال قولتهولك زمان ونتي صغيره
ورد بوش احمر "هااا لااا قولت اي
قرب هشام منها و مسك أيدها
ورد"هشام بعد ازنك ابعد مينفعش كدا
خلاص ي ورد انا مش قادر  اخبي
مش قادر ايي سيب ايدي بعد ازنك غلط 
مهند بصوت عالي"الله الله تعالاا يا بابا يا محترم يلي نايم ف بيتك و ابنك و بنت الخدامه بيستغفلوك
ورد بصدمه "ممهند
هشام"انت ي بني ادم وطي صوتك اي ال بتقوله دا 
مهند"اي مش عجبك كلامي ولا كداب فيه  يبابااااا قوووم اصحااا شوف الي بيحصل في بيتك ومن ورا ضهرك كمان
هشام"مهند بقولك وطي صوتك مبتفهمش
ولو موطتش صوتي هتعملي ايي
مسكو هشام و نزل في ضر*ب مبرح
ورد حد يلحقنا ابعد يا هشام سيبو هيم**ونت
ابعديي انتي ملكيش دعوه ارجعي اوضتك
طلعت تجري ورد 
فجاء
اتلم انت و هو. اي ال بيحصل  في بيتي داا انتو بتضربو بعض ولا ايي 
سيب اخوك يا ولد اي ال بيحصل هنا دا 
مهند بابا انا"
مهند"بابا انا وهشام بس كنا بنهرز عادي ي حج مش صح يا هشام!
هشام"ايوا يا بابا كنا بنهزر 
اي الهزار البايخ بتاعكو دا انكو تضربو بعض؟
مهند"يا حج فكها شويه معلش اخر مره 
هشام"انا طالع اوضتي
احمد"لينا كلام الصبح اطلعو انتو الاتنين
عند ورد"كانت منهاره من العياط و خايفه اويي من ال هيحصل
                            في صباح اليوم التالي 
ورد انتي رايحه فين بدري كدا 
هااا نازله الكليه يا طنط
بدري اوي ليه يعني
عندنا سيكشن كتير انهارده و اه احتمال ااخر شويه علشان نازله مع رغد صحبتي 
تمام يحبييتي ربنا معاكي 
امين يارب يحبييتي 
علي الفطار
هشام بيبص حوليه و علي مكان ورد بيلاقي فاضي 
مهند"اي بتبص ع حبييه القلب مش هتنزل
هشام"و هو ماسك اعصابه مهند لم الدور و احترم نفسك
والدهم احمد"صباح الخير ي ولاد
صباح الخير يا بابا 
ايدا امال فين ورد 
مامتهم"نزلت يحبيبي من بدري راحت الكليه و قالت هتاخر علشان هتقعد مع صحبتها
امم ماشي
بصوو بقا انتو الاتنين  انتو كبرتو خلاص و كل واحد فيكو خلص جامعته و اتخرجتو بي  تقدير كمان انا محتاج واحد فيكو يدير الشركه الي هنا والتاني يدير الشركه الي في المانيا قولتو اي؟؟
مهند "هو في كلام بعد كلامك يا حج 
خلاص اتفقنا مهند يدير الشركه بتاعت مصر وانت يا هشام تدير ال في المانيا
هشام"بس انا يا بابا مش عاوز اسافر
نعم ؟
بابا انا بحب واحده و عاوز اتجوزها
طيب يا ابني مين هي و مين اهلها و اتجوز و سافرو سوأ
ما اهو اصل هي مش هينفع اقول مين هي دلوقتي
ليه ؟
في الكليه عند ورد
بس يا ستي دا كل الي حصل ونا مش عارفه اعمل اي انا حقيقي اه بحب هشام بس زي اخويا الكبير ال مربيني ولله و خايفه اجرح مشاعره
رغد"طيب ليه مقولتيش ليه الكلام دا من زمان
يبنتي هو قالي واحنا صغيرين هتجوزك بس و حاليا بيلمح و مهند اخوه الكبير شافنا
امم دا عنده كام سنه مهند دا 
30 سنه باين بس كان عايش برا مصر
يبختك يختي اتنين زي القمر حاطين عنيهم عليكي يا محظوظه
بصو انا بتكلم و هي بتقول اي رغد انا بجد في مصيبه كبيره
يستي ولا مصيبه ولا حاجه هشام دا لو حاول يلمح ليكي تاني اتكلمي بصراحه انك بتعتبري زي اخوكي و خلصنا
مش هقدر اقوله كدا اخاف اجرحه
يستي لازم تصاريحي مينفعش تفضلي مخبيه كتير كدا
امم طيب هحاول اشوفك بكرا بقا علشان اتاخرت انا 
رغد"انجوي يا قلبي
مهند" ورد ورد بصي هنا 
ورد"مين اي انت عاوز اي بتعمل اي هنا
مهند"كنت معدي من هنا و شوفتك فا نادمت عليكي
ورد بقرف"امم طيب عن ازنك
مهند"انا مروح البيت تعالي روحي معيا اركبي يلا
ورد"لا شكرا انا هركب الاتوبيس
مهند ورد يلا اركبي
ورد بعصبيه قولتلك شكرا
مهند"بعصبية بقولك اركبي
انت بتزعقلي كمان ولله منا راكبه 
مهند "نزل من العربيه و شد ورد من أيدها
سيب ايدي بقولك سيب ايدي
مهندد"فتح باب العربيه و قعد ورد جنبه و قفل الباب
ورد"انت مبتفهمش بقولك مش عاوزه اركب
مهند "ششش اسكتي متصدعنيش
وقف هنا نزلني يلاا
مهند"اربطي الحزام هاخد مخالفه كدا
ورد"مش رابطه حاجه
بقولك اربطي متعصبنيش بقا
وانا قولت مش رابطه
قرب مهند منها علشان يربط الحزام قرب من وشها اويي و عينها جت ف عبنو جامد و سرحو
مهند"منتي عينيكي حلوه اويي بجد
ورد فاقت ايدا ابعد يا حيوان انا هربطو  خلاص
مهند"ما كان من الاول ليه تعصبيني بقا 
ورد و مهند وصولو القصر و داخلين مع بعض  
ورد اول ما دخلت لقيت حد ف وشها و اتصدمت!
ورد"عمي !! لا لا لااأا
احمد والد مهند و هشام"في اي يا ورد الراجل دا تعرفيه ؟
ورد"لا لا معرفهوش
حسين عم ورد" انا عمها من البلد و كنا بندور عليها من زمان هي و امها بعد وفاه ابوها و جدك يا ورد هيموت عليكي يا بتي
هشام بصدمه"وانتو جاين تدورو عليها بعد السنين دي كلها و اي يضمن لينا انك عمها
حسين"دي بطاقتي و دي اوراق ورد كلها و شهاده الميلادي ودي كل حاجه
مهند هات اشوف كدا" ورد انتي اسمك ورد اي و منين
ورد بزهول وخوف"انا اسمي ورد محمد عبد الحكيم مش فاكره انا منين
مهند بصدمه "عمك اسمه حسين عبد الحكيم يعني هو عمك بجد 
ورد"لا لا معرفهوش ولله 
حسين"بت يا ورد وه اي ال بتقوليه عاد دا 
هشام"متعليش صوتك عليها من فضلك
حسين"وانت مين عاد يعني المحامي بتعها
هشام بغرور "تقدر تقول حاجه زي كدا
مهند"ايوا برضو عاوز اي حضرتك منها 
حسين"عاوز بت اخوي ابوي هيموت عليها ما صدقنا عرفنا طريق ليها
ورد"لا لا انا مش عاوزه اروح معاك
حسين"لاع هتيجي يا ورد معيا كفيا امك بعداكي عن اهلك و ناسك كل السنين دي و مخلياكي خدامه في القصور
ادخل احمد "بعد ازنك متقولش كدا عل ورد و مامتها الله يرحمها عمرهم ما كانو كدا و اظن ان ورد قالتك مش هتروح معاك 
حسين" هي عايده ماتت !!
احمد ايوا من سنتين
الله يرحمها
المهم قولتلك دي بت اخوي وما مش متحرك من هنا الا و ورد معيا ورد لسه تحت السن في طوع اهلها و البنيه ليها ورث من ابوها و لازم تاخدو و تعيش وسط اهلها و ناسها ودي الاصول
ورد"عمو احمد ارجوك متسبنيش اروح معاه
هشام"ورد مش هتتحرك سنتي واحد من هنا 
حسين"انتو عاوزيها عاركه يعني ولا اي
مهند "لو عاوز تتخانق يا اهلا اتفضل احنا سدادين لكن ورد مش هتتحرك سنتي واحد من هنا زي ما هشام قال 
حسين"دا اخر كلام عندكو 
هشام و مهند "ايوا  بظبط دا اخر كلامنا والي عندك اعملو
مشي حسين عم ورد و ورد انهارت من العياط
احمد "في اي يا ورد مين داا
ورد بعياط و خوف"دا فعلا عمي بس هو دا و اعمامي البقين ال رموني انا وماما لما كنت صغيره و قالو معندناش حريم بتورث و رموني انا امي ف الشارع و دلوقتي جاين يدورو علينا دلوقتي انا خايفه اويي مش عاوزهم اروحلهم ونبي
مامت مهند و هشام"اهدي يا حبيبتي ايوا  عايده الله يرحمها كانت قيلالي و موصياني عليكي مش هنسيبك اهدي بس
احمد"يعني انتي كنتي عارفه و متكلمتيش
من فضلك يا احمد نتكلم بعدين ف الكلام دا مش دلوقتي
مهند "متخفيش يا ورد انا معاكي و في ضهرك محدش هيقدر ياخدك من هنا ولو بموتي 
هشام بغيره"اطلعي فوق يا ورد ارتاحي و نامي و الصبح نكمل كلامنا
ورد بحزن"حاضر 
احمد ممكن تتكلمي و تقولي في اي 
الوالده"عايده لما جت تشتغل عندنا كان لازم اسال عنها قالتلي عل كل حاجه ابو ورد كان اصغر واحد في اخواتو و كان زي مدلع شويه عند باباه هما من قنا  خلاه يجي القاهره و يدرس ز يدخل جامعه غير باقي اخواتو كانو بيغيرو منو اوييي
ولما جه يتجوز رفض يتجوز بنت عمه و جه اتجوز عايده ماما ورد من البلد و اتحدي الكل و اتجوزها أبوه معارضش معاه علشان بيحبو لكن اخواتو و امه كانو رافضين كانو عايشين ف القاهره علشان عايده رفضت تعيش في قنا ولما ورد اتولد وبقي عندها5سنين قالها عاوز ارجع وسط اهلي و ناسي و عايده وافقته خلاص راح يعيش مع اهله اول ما شافو ورد اتصدمو و قالو فين الواد مش عاوزين بنت احنا اتخانق معاهم و قالهم دي بنتي و الي يقرب منها اقت""لو 
مهند"سكتي ليه يا ماما كملي 
حاضر عاش وسط اهلو سنتين و جد ورد كان بيحب ورد اوييي عمات و عمام ورد كانو بيعملوها هي و امها وحش جدا و يعملو فيهم مكايد جه في يوم عايده قالت لمحمد جوزها قلبي وجعني خلينا نرجع القاهره تاني يمحمد ونبي محمد وافق و تاني يوم قال ل ابوه انا راجع القاهره علشان شغلي أبوه رفض و زعل بس ف الاخر واغق و قالو ربنا معاك يبني
جد ورد"هتوحشيني يا ورد القي تعالي مع ابوكي علطول
ورده بطفوليه"حاضر يا جدي وانت هتوحشني اوي
و هما ماشين ب العربيه ع الطريق جت عربيه و خبطاتهم و اتقلبت بيهم
تاني يوم اتقال ف البلد كلها أن العربيه اتقلبت بيهم و بقية جث"ه محمد بس و ورد و امها بعد فتره رجعو البلد تاني عمها رفض انو يشوفهم و قالهم انتو ملكوش ورث و رماهم
و هي بتتكلم معاهم سمعو صوت عالي برا اويي و ضر""ب نا""رر كتير 
هشام اجريي يا ماماا استخبييي بسرعع
مهند اطلعع خد ورد و خليها بسرعه
ضر""ب النا""ر كان عالي اوييي و بيضر""بو في كل حته 
مهند "دخل ع ورد لقيها بتصلي قيام الليل ورد تخلصي بسرعه لازم تيجي معيا
في اي اي الصوت دا 
عمامك كلهم جم تحت و بسل""اح كتير اويي انجزي يلاا
ورد""""
ورد"لا انا مش ههرب معاك و اسيبهم انا هنزل 
مهند"تنزلي فين
ورد "هنزل ل عمي و امشي معاهم
مهند"طيب يلا ي ورد انجزي قبل ما يطلعو
ورد بعياط"مش عاوزه حد فيكو يتاذئ بسببي سيبني انزلهم ونبي
مهند "محدش هيتاذئ يا ورد هشام هنا و الرجاله متخفيش بس يلا بسرعه اخلصي بقولك قبل ما يطلعو
لا مش هروح قولتلك مش هروح معاك انا هنزل انت مالك
ورد متعصبنيش تعالي معيا يلااا
ورد"بتفتح ونازله
مهند"شالها انتي ال جبتي لنفسك يا ورد 
مهند نزلني اي دا عيب بقولك نزلني مينفعش كدا يا مهند 
شششش اسكتي وطي صوتك هيسعمو
مهند خد ورد و نزلو من الباب بتاع الخدم الخالفي و راح ع العربيه
فتح مهند العربيه و و نزل ورد و  دخلها 
ورد"سيبني اامشيل يا مهند مش عاوزه امشي معاك انا
مهند"ورد من فضلك اسكتي شويه علشان اعرف افكر
ورد"انت بتزعقلي ليهه يعني متزعقليش 
مهند"منتي الي معصباني مفكراني مش هعرف احميكي منهم يعني
ورد بدأت تعيط و تشحطف
ورد طيب مالك اهدي متزعليش مني انا اسف بس والله خايف عليكي 
ورد بشحتفه" انا مش عاوزه حد فيكو يتاذئ بسببي انا عارفه انهم عاوزين يخدوني علشان يق*تلوني زي بابا 
مهند بصدمه "ايييي
في القصر عند هشام 
هشام بصوت عالي اي اي اي دا مين انتو و ازاي تقتحمو بيوت الناس كدا  و تضربو نا**ر 
احنا اعمام ورد و جاين نخدوها و نمشو بي الادب من فضلكم
احمد:ورد !ورد مين دي  معندناش حد هنا بي الاسم دا  ممكن تكونو اتلغبطو في البيت 
حسين"انتو هتستهبلو ولا ايي انا شايفها ب عيوني دول الصبح هنا و جيت و كلمتكو
هشام انت جيت هنا؟ مظنش 
عم من اعمام ورد"احنا اتاكدنا أن بنت اخوي هنا دي من حقنا و تحت طوعنا طلعو البت 
هشام البيت اهوو قدامكو فتشو براحتك حته حته 
حسين"بقولك اي احنا عاوزين بت اخوي ونمشي بهدوء منغير لا عراك ولا مشاكل
هشام"لو عاوز تتعارك يا اهلا احنا مبنخفش ولا بنتهدد
احمد" اهدا يا هشام انا بقولكو معندناش حد اسمه ورد و اسالوا و دورو براحتكم البيت بيتكم يا جماعه يا ام هشام قولي ل الخدم يعملو الواجب مع الضيوف ارتاحو انتوو خلو الرجاله تدور براحتها
محسن عم ورد الكبير"بص  هجبهالك من الاخر....

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-