رواية عيني اينما ذهبت كاملة جميع الفصول بقلم هاجر محمد

رواية عيني اينما ذهبت كاملة جميع الفصول بقلم هاجر محمد

رواية عيني اينما ذهبت كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة هاجر محمد رواية عيني اينما ذهبت كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عيني اينما ذهبت كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عيني اينما ذهبت كاملة جميع الفصول
رواية عيني اينما ذهبت بقلم هاجر محمد

رواية عيني اينما ذهبت كاملة جميع الفصول

اخوك ما*ت يا صقر وطالما انت مش موافق انك تتجوز مرات اخوك يبقا انا هجوزها لي ابن عمك 
صقر والغضب ملئ عيونه وبيضغط علي ايده بغضب وهو بيقول اعمل اللي انت شايفه يا ابوي بس عين مهتتجوزش حد غيري 
ابوة بيبتسم علي ابنه وهو بيبص لي اثرة وبيقول فسرة عين هي اللي هتطلعك من القسو*ة اللي عاميه علي قلبك دي 
وبيخرج صقر بغضب وهو بيروح لي اسطبل الاحصنه بتاعه وبيركب حصانه الاسود وهو بيجري بيه بغضب وبيفكر ازاي هيتجوز مرات اخوة هو مبيكر*هش حد قدها بس مستحيل تتجوز واحد تاني مستحيل وهنا بيزيد من سرعه حصانه وهو بيعمل صوت صهيل قوي ولكن بيلمح اللي بيخلي الغ*ضب يملي قلبه وهيا في الاسطبل وكانت واقفه تداعب حصان لونه ابيض وبتاكله وبتبتسم وحجابها مفرود فوق شعرها الغجري الحريري ولكن شعرها بيتطاير مع الهواء صقر بينزل من علي حصانه وهو بيقرب عليها وبيمسكها من دراعها بغضب وهو بيقول اي اللي موقفك هنا 
عين بتتخض وبتخرج منها شهقه بخوف وهيا بتقول في اي 
صقر بغضب وصوت جهوري وهو بيضغط علي ايدها وبيقول بقولك اي اللي خرجك من البيت انا كلامي مبيتسمعش ليه هو انا مش قولت مفيش خروج من البيت انتي مبتفهميش وكمان فرحانه بشعرك ده اللي خارج برا الطرحه ولازمتها اي الطرحه اصلا فرحانه بنفسك عاوزة الغفر برا يتفرجو عليكي صح هقول اي منتي واحده ملكيش اصل ولا فصل 
عين الدموع بتلمع فعيونها وبتتالم من مسكته ليها وقسوته اللي مش فهما هو ليه بيعاملها بالقسوة دي هو علطول بيجر*حها بكلامه اللي زي الس*م ولكن لحد هنا ولم تتحمل تحكماته وقسو*ته وكلامه الجار*ح فهو تخطي كل الحدود وبدون سابق انذار بتنزل عين بالق*لم علي وش صقر 
صقر كان مبرق بصدمه وذهول ومكنش مستوعب اللي حصل هو عمر ما حد اتجراء ورفع ايده عليه ووشه كله بيتحول لغ*ضب جحي*مي وش*ر وهو بيجز علي سنانه وعروقه كلها بتبقا بارزة بشده وعيونه الرمادي بتتحول للون الاسود القاتم من الغض*ب وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيسحبها وراة وبيدخل بيها البيت 
عين كانت بتتا*لم وهي بتقول بصراخ سبني سيب ايدي 
ولكن صقر مكنش شايف قدامه وبيدخل البيت بيكون والده قاعد هو ووالدته واخته ولكن بيقوم الجميع بفز*ع لما بيسمعو صرا*خ وبيلاقو صقر داخل بيها وهو بيقف قصاد ابوة وهو بيقول انا هتجوز عين دلوقتي 
الجميع بصدمه ازاي ده انت بتقول اي 
صقر بنبرة لا تحمل النقاش انا هكتب علي عين دلوقتي 
عين بصدمه مستحيل مستحيل اتجوزة 
صقر بيبصلها بتحدي وش*ر وهو بيقول وانا قولت هتجوزك ودلوقتي 
والد صقر واسمه هارون بيقول بحده صقر مينفعش اللي هتقولو ده يا ولدي انا معنديش مانع انك تتجوزها بس بالاصول ويتعملكم فرح والبلد كلها تعرف واهم حاجه تكون عين موافقه 
عين بدموع ابو*س ايدك يا عمي متجوزنيش ليه انا مش عاوزة اتجوزة 
صقر بغض*ب لرفضه وبيقول بتصميم وانا قولت هتجوزك يعني هتجوزك ومفيش حد هيقدر يمنعني يا عين 
الاب بصوت عالي صقر انت اتجننت ولا اي صح انك الكبير بس كلمتي هي اللي هتمشي وطالما هيا مش موافقه يبقا مفيش جواز هيتم غير برضاها 
هنا بياتي صوت من وهو اكتر صوت يكر*ة صقر وهو بيقول بس ممكن تتجوزني انا يا عمي 
صقر بيلف وشه بسرعه وغضب وهو بيقول وده مستحيل يحصل يا سيف 
سيف بيقرب عليهم وهو بيبص لي صقر بتحدي وهو بيقول عمي انا قولتلك اني طالب ايد عين وانت قولتلي انك هتاخد رايها الاول 
صقر بيبص لي ابوة بصدمه وبتتحول لي غضب وهو بيقول يعني اي الكلام ده صح يا ابوي 
هارون بحده ايوة يا صقر وعين هي اللي هتختار وبيوجه هارون كلامه لي عين وهو بيقول انا مش هغصبك علي حاجه فكري زين يا بتي موافقه تتجوزي صقر ولا سيف 
عين بترفع عيونها لي صقر بغض*ب وكر*ة وهيا بتمسح دموعها وبتقول انا موافقه اتجوز سيف يا عمي 
صقر هنا وبيتحول لو*حش كا*سر 
سيف بيقرب علي عين بفرحه وهو بيمسك ايدها بدون خجل وبيقول هخليكي اسعد واحده يا عين ولكن هنا بيلاقي اللي بيشد*ه وبيضر*به بالبو*كس فو*شه بغض*ب بيقع سيف عالارض وبينزل صقر لمستواة وهو بيقول اياك تفكر تقرب عليها تاني او تلمسها صدقني وقتها هد*فنك مكانك وعلي جث*تي لو اتجوزتها يا ابن عمي 
سيف بيقوم من مكانه بغضب وهو بيقول يعني اي 
صقر بيحول نظرة لي عين بكل غضب وهو بيقول عين مهتتجوزش حد غيري وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيخرج بيها بكل غض*ب وبيخرج بيها برا البيت وعين بتصر*خ وبيركبها العربيه بالعافيه ووو
صقر بيحول نظرة لي عين بكل غضب وهو بيقول عين مهتتجوزش حد غيري وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيخرج بيها بكل غض*ب وبيخرج بيها برا البيت وعين بتصر*خ وبيركبها العربيه بالعافيه وبيركب هو جمبها وبيسوق باقصي سرعه عنده والغضب ملئ قلبه 
عين كانت دموعها نازلة وهي بتقول بدموع انت عاوز اي مني انا مبقتش عارفه انت عاوز اي 
صقر بغضب اخرسي مش عاوز اسمع صوتك وبعد شوية بيوصل صقر قدام لوحه مكتوب عليها الماذؤن الشرعي بيوقف صقر عربيته وهو بيقول بحده انزلي 
عين بتبص للوحه بصدمه وهي بتقول مستحيل 
صقر بينزل من العربيه وبيروح باتجاها وهو بيفتح الباب وبينزلها وهو واقف قصادها وكان فرق الطول شاسع بينهم وبيقول صقر بقسوة هنطلع دلوقتي مش عاوز اسمع نفسك والا قسما بالله هتشوفي مني وش عمرك ما شوفتيه يا عين انتي فاهمه 
عين بترفع عيونها الزرقاء وكانت حمر*اء بشده من البكاء وبتقول بو"جع انا بكر"هك يا صقر 
صقر بيحس بو"جع فقلبه ولكن بيتجاهل احساسه وهو بيقول ببرود وانا مطلبتش انك تحبيني وبياخدها صقر وبيطلعو للماذؤن وعين كانت دمو"عها نازلة بصمت وحزن علي حياتها البائسه اللي كرهتها بسبب ذلك الصقر فهو يعاملها باسو"اء معامله وبقسو"ة ودايما بيجر"حها بتفوق عين علي جمله الماذؤن الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكم وجمعا بينكم في خير 
عين بتبص لي صقر بنظرة كلها وج"ع وحز"ن
صقر بيتهرب من نظراتها اللي دايما بتهز كيانه وبينزل صقر وهي بجانبه بيركب عربيته بصمت وهيا معاه وبيسوق بسرعه وبعد شوية بيوصل البيت بينزلو من العربيه وبتدخل عين البيت وهي بتجري وبتكون زهرة والده صقر وهارون في الصالون بتشوفها زهرة ولكن بتتفاجئي بعين اللي بتترمي في حضنها وهي بتب"كي بحر"قه 
صقر بيدخل وبيشوفها في حضن امه وهي بتطبطب عليها وبتبص ليه بلوم 
هارون بحده عملت اللي فدماغك يا صقر ومعملتش احترام ليا اوعي تكون فاكر عشان خليتك الكبير هتنسا اني انا ابوك وكلمتي هي اللي تمشي يا صقر 
صقر بجمود وهو بيقول العفو يا ابوي بس انا عملت اللي كان لازم يتعمل واظن انك كنت عاوزني اتحوزها وانا اهو نفذت رغبتكم كلكم 
هارون بحده بس مش بالطريقه دي يا صقر في اصول واظاهر انك نسيتها يا صقر ونسيت عوايدنا ولكنت اعرف ان قسو"تك هتعم'يك كده مكنتش وافقت نهائي انك تتجوزها 
زهرة بتدخل وهي تحاول تهدائه الامور بينهم وبتقول خلاص يا هارون اللي حصل حصل 
هارون بحده اللي حصل ده انا مش راضي عنه وبيسبهم وبيمشي غضب 
صقر هو عيونه علي عين اللي لسه في حضن امه ومكلبشه في حضنها زي الطفل وبيقول بحده اسبقيني علي اوضتي 
عين برفض لا يا ماما قوليلو يسبني في اوضتي 
الام بحزن علي حاله ابنها وعلي تلك الفتاه فهي تحبها مثل ابنتها وبتقول بهدؤء اطلعي يا عين اطلعي يا بتي واقصري الش"ر صقر بقا جوزك دلوقتي اسمعي الكلام يا حبيبتي واطلعي واستهدي بالله 
عين بدمو"ع عشان خاطري ونبي لو بتعتبريني بنتك صح متخلنيش معاه لوحدينا 
زهرة بحزن وهي بتبص لي صقر بنظرات ترجي انو يسبها ولكن صقر بيتهرب من نظرات والدته وبيقرب عليهم وهو بيمسك ايدها وبيشدها من حضن امه وبيقول بقسو"ة لما اقول الكلمه معدهاش تاني وبياخدها صقر وبيطلع بيها وهي بتطلع معاه وهيا لا حول ولا قوة لها هي تعرف انه اذا قال شى يجب تنفيذة ولا احدا يقدر علي الوقوف امامه فهي دائما تهابة 
زهرة بتبص لي اثر ابنها بحزن علي حالته التي وصل ليها بسبب تلك الا"فعي التي دخلت لتد"مر حياتهم وبالفعل نجحت من وقت هرو"بها بعد خيا" نتها ليه وصقر اصبح عبارة عن كتله من القسو"ة وبس وبتدعي زهرة لي صقر براحه البال وبتمشي تروح لي هارون هي عارفه انو زعلان ومضايق دلوقتي 
زهرة بتدخل الاوضه وبتشوف هارون اللي قاعد علي السرير وباين عليه الضيق بتقرب عليه زهرة وهي بتقعد بجانبه وبتحط ايدها فوق ايده وهي بتقول بحنيه انت عارف انو بيكابر وبيعاند روحه 
هارون بحزن عارف يا زهرة بس صقر هيند"م عين غير العقر"بة التانية اللي سمم"ت ابني وخلتو بالقسو"ة دي لحد ما القسو"ة عمت علي قلبه 
زهرة بحزن علي حاله ابنها وهي بتحاول تغير الجو وتهدايته وبتقول ادعيلة يا هارون ومتزعلش منه ادعيلة يمكن ربنا يصلح حاله 
هارون وهو بيبصلها وبيقول ربنا يهديه ويريح باله 
زهرة وهي بتفتكر ابنها والدموع بتلمع فعيونها 
هارون بيفهم هي بتفكر في اي وبيقول ادعيلة بالرحمه يا زهرتي 
زهرة بحزن وبكاء مش قادرة يا هارون رحيم وحشني اوووي مش قادره اصدق انو ما"ت رغم ان عدا سنتين علي مو"ته ولكن مبيخرجش من جلبي وعقلي 
هارون بيتنهد بحزن هو الاخر علي خسارة ابنه وبياخدها فحضنه ليهون عليها حزنها فرغم كبر سنهم ولكن هو يعش"قها بجنو"ن هي عشرة عمره وزوجته وام ولاده وحب حياته هي المراة الوحيده التي احبها 
صقر بيدخل الاوضه وهو بيز"ق عين لداخل وبيقفل الباب بالمفتاح وهو بيبصلها بغضب وبيقول بحد"ه بقا انا صقر الجبالي كبير الصعيد واحده زايك ترفع  ايدها عليا وانا كل البلد هتتر"عب من سماعهم لي اسمي بس 
عين بتحس بخو"ف وقلق منه ولكن بتظهر العكس وبتقول ولو اقدر اعملها تاني هعملها يا صقر عارف ليه عشان انت تستاهل اكتر من كده انت فاكر نفسك مين عاوز كل حاجه ملكك وبس وفارد قو"تك وعمال تدوس وتجر"ح فيا كل شوية وتهني وكل ده ليه عملتلك اي من يوم مدخلت البيت ده وانا بقول حاضر ونعم وانت طول عمرك بتعاملني كاني خد"امه  يمكن الخدم بتعاملهم احسن مني مبتسبش فرصه غير لما تجر"حني فيها بس تعرف انا مبكر"هش حد قدك يا صقر كل يوم بتثبتلي انك حجر معندكش قلب وحقيقي انا قرفا"نه من نفسي وكر"هاه نفسي اني بقيت مراتك او اتجوزتك كان عندي اهون اتجوز سيف ولا اتجوزك انت 
ولحد هنا وصقر لم يتحمل وكان الد"م بيغ"لي فعروقه ووشه كله اتحول لغضب واح"مر بشده فهي هانت رجو"لته وبيقرب منها صقر وهو بيقول انا هخليكي تكر"هي نفسك فعلا يا عين وكمان زادت الطينه بله عند نطقها باسم سيف وانها تكون مراته اهون من انها تكون معاه وهو لما يتحمل فكرة وجودها مع راجل اخر وهج"م عليها صقر وهو يق"بل شفا"يفها بعن*ف ليثبت ملكيته لها وبياخدها صقر غص"ب عنها بتقاومه عين بالاول ولكن بتستسلم بدمو"ع وهي تلعن حظها انو وقعها مع ذلك الصقر وكان صقر يعاملها بقسوة ويثبت ملك"يته عليها ولكن بيقوم بصدمه وهو بيقول انتي ازاي لسه عذ"راء وصدمته بتتحول لغ"ضب ووو
في مكان تاني كان قاعد يدخن بشراها وغض"ب وهو بيقول بقا انا مو"ت رحيم عشان هي تكون ملكي وصبرت كل ده وفالاخر صقر ياخدها مستحيل مش هسيبه لااااااااااااااا وبيفضل يصر"خ بجنون وهو بيقول عين ملكي انا عين ليا انا وبس هق"تلك يا صقر مش هسيب تتهني بيها وبيمسك هاتفه وهو يتحدث مع احدا وبيقول "" "" "" "" "" "" " 
انتي ازاي لسه عذ"راء وصدمته بتتحول لغ"ضب وهو بيقول بغض"ب انطقي ازاي عذ"راء وانتي كنتي متجوزة رحيم لي ست شهور ازاي ده وكنتو عايشين مع بعض في اوضه واحده 
عين وهي بتسحب الغطاء عليها بدمو"ع وبتقول بحزن عشان رحيم صحيح كان جوزي ولكن جوزي علي الورق بس ومفكرش يقر"ب مني ولا يلم"سني غير برضايا وكان سايبني براحتي لحد ما اكون ليه برضايا ولكن انت عملت العكس يا صقر وده هيخليني اكر"هك اكتر معرفش ازاي رحيم يبقا اخوك 
صقر وهو بيمس"كها من شعرها بحد"ه وهو بيقول بغض"ب اوعي تكوني فكراني طيب زي رحيم لا فوقي دنا صقر الصعيد ودمو"ع التما"سيح دي مهتنفعش معايا انا واصل ولا انا واحده زايك تقدر تضحك عليا المفروض انك انتي ورحيم متجوزين عن حب ازاي ازاي هتحبو بعض وهو مقر"بش منك كل المده دي في حاجه غلط اتكلمي اي حكايتك 
عين بغضب وتمر"د ما كفاية بقا يا اخي انت اي شايف كل الناس بتض"حك عليك فاكر كل الناس زي مراتك اللي طفش"ت منك وسابتك
صقر ولحد هنا عيونه بتسود بغضب جحي"مي وهو بيقول بصوت عالي غا"ضب اخرررررررررسىىىىىىىى 
عين بتمرد لا مش هخرس يا صقر ولا هخا"ف منك تاني وهيا دي الحقيقه اللي انت مش قادر تتقبلها ان كل الناس بتهر"ب منك ومفيش حد بيحبك 
صقر بينزل بالك"ف علي وش عين وصوت الك"ف كان قو"ي جدا وصوته بيرن فالاوضه 
عين بتحط ايدها علي خدها بصدمه والدمو"ع بتلمع فعيونها وبتبص لي صقر بحزن وصدمه 
صقر مبيستحملش نظرتها اللي اختر"قت قلبه وببديها ضهره وكان بيتنفس بغض"ب وصوت انفاسه مسموع فهي جر"حته بكلامها وفكرته بالماضي اللي بيحاول ينساه وفتحت جر"حه وبيبداء صقر يك"سر في كل حاجه فالاوضه بغض"ب لكي يهدائ نير"ان قلبه المشت"عله 
عين بترجع لوراء بخو"ف وبتحس بند"م انها اتسرعت وقالتلو كدا ولكن هو من اجبارها علي ذلك 
صقر بعد ما بيك"سر كل ڜئ فالاوضه بيخرج من الاوضه بسرعه وبينزل وهو بيروح الاسطبل وبياخد حصانه هو كل ما بيحس انو مضا"يق بيركب حصانه فهو صديقه ويعرف كل اسرارة ويشاركه كل المه 
عين بتفضل تبك"ي بو"جع وند"م وهيا تلع"ن قلبها علي حب ذلك القا"سي نعم فهي وقعت في حبه ولكن دايما تحاول تثبت عكس ذلك دائما رحيم احبها ولكن هي لم تحبه يوما كانت دايما تعتبرة الصديق ليها ومصدر امانها فهو انقاذ"ها من عذابها رحيم كان حنون جدا جدا ولكن هي قلبها دق لذلك المتعجرف القاسي 
سيف بكر"ه وغض"ب وهو يمسك هاتفه وبيقول بغض"ب جه الوقت اللي لازم ترجعي فيه 
فريده اشمعنا اي اللي جد 
سيف بكر"ة وغض"ب صقر اتجوز عين 
فريده بصدمه وذهول انت بتقول اي مستحيل مستحيل صقر يتجوز غيري 
سيف بسخرية لا اتجوز يا فريدة عشان كدا لازم ترجعي فهمتي 
فريده بغير"ة وغض"ب هنعمل اي؟ 
سيف لما ترجعي هقولك اي اللي هيتعمل وبيقفل سيف مع فريده وهو بيفكر في شئ ما وبيقول في نفسه جه الوقت اللي انهي"ك خالص يا صقر 
صقر كان راكب حصانه وبيجر"ي بيه باقصي سرعه والحصان بقا يعمل صوت صهيل قو" ي وكلام عين بيتردد في عقله وغضب"ه بيزيد اكتر فهي تفتح جر"حه الذي رغم مرور السنين ولم يقفل ولكن هيا من زادت قسو"ته فهيا ليس تحق له كيف سيواجه كل هذا فهو يعلم بحب نوح ابن عمه ليها والذي اعترف له عن حبه ليها وطلبها منه للجواز ولكن نوح اضطر يسافر وقتها لان حصل مشاكل في شغله وكان لازم يسافر ضروري وقتها وهو يعتبر نوح ليس ابن عمه فقط بل هم اصدقاء واخوات ونوح اقرب صديق ليه ازاي هيواحهه لما يرجع هيقولو انا اتجوزت الست اللي انت حبيتها واعترفتلي لاني اخوك وصحبك وطلبتها مني وسيف الاخر فهو يعلم نواياه وبقا حاسس بنا"ر بتقيد جواة  ازاي هيتحمل كل ده يعلم ان الايام اللي جاية لن تمر 
ويلع"ن نفسه فهو يضع"ف بقربها منه ويحاول يثبت عكس ذلك بمعاملته القا"سيه وكلامه الجا"رح لكي يثبت لنفسه انه ليس لديه قلب 
فيروز وهيا اخت صقر الصغيرة وعمرها 22 قاعده في اوضتها وهي ماسكها صورته التي تحتفظ بيها بالسر وبتقول بدموع وحشتني اوي يا نوح امتا ترجع  بقالك كتير اوي مسافر وبتفضل تتحس"س صورته بحب طاغي وهي بتقول بحزن امتا هتحس بحبي ليك وبقلبي يا نوح انا محبتش حد قدك في الدنيا ومستحيل اكون لحد غيرك او اتجوز غيرك بيقاطع كلامها مع نفسها دخول والدتها عليها بتتوتر فيروز وهي بتخبي الصورة بسرعه تحت المخده 
زهرة بتبصلها بشك وبتقعد جمبها وهي بتقول لسه برضو اللي فدماغك يا فيروز 
فيروز بتهرب اي اللي فدماغي يا اما 
زهرة بحد"ه فيروز فوقي نوح ولد عمك لو كان عاوزك كان طلبك من زمان فوقي يا بتي انتي بتكبري والف مين يتمناكي 
فيروز بدموع يا اما هحبه وقلب مش رايد غيرة 
الام بحزن علي حال ابنتها وبتقول بهدؤء يبنتي حرا"م عليكي روحك انتي هتضيعي شبابك هتحبي غيرة يا ضئ عيوني بس ادي لجلبك فرصه ينسا نوح وشليه من بالك وعقلك 
فيروز بتغير الموضوع وهي بتقول ببكاء خلاص ونبي ياما 
زهرة بتقرب عليها وهيا بتاخدها فحضنها وبتطبطب عليها بحزن وبتدعيلها ولا تعرف ماذا صاب اولادها لا احدا فيهم مرتاح 
عين بتقوم بعد فترة بكا"ء طويلة وبتبداء تلم الحاجات المكسر"ة والاز"از وبتدخل تاخد دش وبتخرج وهيا بتلبس عبايه فضفاضه من اللون الكحلي وبتلبس حجابها الابيض وبتنزل لتحت وهيا بتدخل المطبخ وبتساعد الخدم في تحضير العشاء 
صقر كان بيدخل حصانه الاسطبل وبيخرج ولسه هيدخل البيت ولكن بيوقفه صوت هاتفه اللي بيرن بيخرجه صقر من جيب جلبابه وهو بيشوف المتصل مين وبيتنهد بضيق وهو بيمسح وشه وبيرد صقر بهدؤء وهو بيقول السلام عليكم 
نوح بابتسامه وعليكم السلام اي يا عم كل ده عشان ترد 
صقر كيفك يا نوح معلش كنت بدخل الحصان الاسطبل 
نوح انا الحمد الله بس انت شكلك مضايق 
صقر بتهرب وهو مش عارف يقول اي وعاوز يقفل المكالمه دي باقصي سرعه وبيقول لا مفيش حاجه انت اخبارك اي وهترجع امتا 
نوح بابتسامه هرجع بكرا ان شاء الله اوعا تكون نسيت الموضوع اللي قولتلك عليه لحسن انا مستعجل اوي الصراحه وبكرا لما ارجع عاوزك تبقا معايا وانا بفاتح عمي فالموضوع 
صقر وهو ضربات قلبه بدق بسرعه وبيقول نوح انا اتجو ولكن بيقاطعه نوح بسرعه وهو بيقول صقر هكلمك بعدين عشان عندي شغل ضروري سلام وبيقفل نوح بسرعه قبل ما يسمع رد صقر 
صقر بيبص لي الهاتف بخن"قه وهو حاسس ان في هم علي قلبه ازاي ازاي هيواجهه نوح
علي بعد مسافه كان واقف شخص وهو مصو"ب بند"قيته علي صقر الواقف وبيضغط علي الزنا"د""""""""""""""""""""""""
علي بعد مسافه كان واقف شخص وهو مصو"ب بند"قيته علي صقر الواقف وبيضغط علي الزنا"د ولكن قبل ما تخرج الط"لقه بيوقفه صوت من وراة وهو بيقول مش دلوقتي مو"ت صقر مش دلوقتي 
بيلف الشخص وشه بسرعه وخضه وهو بينزل البند"قيه وبيقول بصدمه سيف 
سيف ايوة سيف انا عارف من زمان انك عاوز تقت"ل صقر وبتكر"هو بس من ساعه اللي حصل 
الشخص بش"ك بس صقر ولد عمك ازاي بتتكلم كدا 
سيف بيبتسم بخب"ث عشان هدفنا واحد حط ايدك في ايدي وانا هخليك تاخد حقك من صقر 
الشخص بشك وانا اي يضمنلي انك مهتغد"رش بيا وهتسلمني لصقر 
سيف بمكر اللي يثبتلك اني بقولك انا معاك وهنخ"لص من صقر بس لما ______________ وفالحالتين انت هتستفاد كتير وهينوبك منه ولا اي 
الشخص بابتسامه ازاي مكنش باين عليك كل ده 
سيف بيبتسم بم"كر وهو بيقول شكلنا اتفقنا 
الشخص وهو بيمد ايده ليه وبيقول اتفقنا 
صقر بيدخل البيت وهو حاسس بهم تقيل فوق قلبه بيطلع صقر اوضته وبيلاقي الاوضه مترتبه وهيا مش موجودة بيتنهد صقر وبيدخل ياخد دش وهو بيفكر في كل شئ بيحصل معاه ومش عارف ازاي يحل كل ده حاسس انو تايهه ومش عارف يرسا 
عين كانت بتحضر سفرة العشاء هيا والخدم وزهرة بتبتسم علي طيبة هذه البنت هي فالاول كانت رفضها بس لما جت البيت وعاشت معاهم وهيا حبيتها واعتبربتها زي فيروز ابنتها 
فيروز بتنزل وبتقعد معاهم بابتسامه وهارون بيتراس السفرة ومستنين صقر ينزل 
صقر بيخلص وبيلبس جلبابه وبينزل من غير ما يتكلم ولا كلمه وهو بيقعد وبيتجاهل عين كالعاده كانها هواء قدامه 
عين بترفع عيونها وبتبصله حزن وهارون بيلاحظ حزنها وبيقول يلا يا بنتي اقعدي عشان ناكل 
عين بتبتسم ابتسامه خفيفه وبتقعد وبيبداءؤ ياكلو في صمت تام 
بيقاطع صمتهم صوت بياتي من خلفهم وهو بيقول السلام عليكم يا اهل البيت انا واضح ان حماتي بتحبني 
صقر حس ان الاكل وقف في زورة 
فيروز اللي قلبها دق بفرحه لرؤيته وهيا بتقول بابتسامه نوح 
زهرة اللي بتبتسم هيا وهارون وعين والجميع بيقول وعليكم السلام
نوح بيقرب عليهم وهو بيقول وحشتوني مقدرتش استنا لبكرا خدت اول طيارة ونزلت 
هارون بيسلم عليه وهو بيحضنه وبيقول حمد الله سلامتك يا ولدي واحنا اتوحشنك طولت الغيبه 
نوح بابتسامته الجميلة غصب عني يا عمي الشغل بقا 
وبيبداء نوح يسلم علي الجميع وهو بيبص لي عين باشتياق وبيلاقيها بتسلم عليه باحترام وابتسامتها الهادئه الرقيقه اللي بتخطف قلبه 
صقر كان متابع كل حاجه وحاسه ان المكان بيضيق حوليه والنا"ر بتش"تعل بداخله 
صقر بيسلم علي نوح وهو بيحضنه وبيقعد نوح معاهم علي العشاء وهو نوح بيتكلم بمرح وبيهزر ويضحك معاهم نوح شخصيته عكس صقر تماما 
في مكان تاني كانت قاعده هيا وهو وبيد"خنو السجا"ير وبيقول بهدؤء ناوية علي اي يا فريده 
فريده بش"ر ناوية مسبش حقي يا خالد صقر حقي انا 
خالد بش"ر وهو بيمسك فريده من شعرها وبيقول بغ"ل يعني اي انتي بتحبيه ولا اي 
فريده بخو"ف وا"لم اه يا خالد انت بتو"جعني وبعدين ما انت عارف كل حاجه وعارف انا مبحبش غيرك يا حبيبي واني سبت صقر عشانك ولا اي 
خالد وهو بيسيب شعر فريدة وبيقول ايوة كدا ارجعي لعقلك واوعي تنسي الخطه ولو فكرتي تعملي حاجه غير اللي اتفقنا عليها انتي عارفه كويس انا ممكن اعمل اي يا فريده 
فريده بخ"بث وهيا بتقرب منه وبتقول متقلقش يا حبيبي كل حاجه هتمشي زي ما احنا رسمنها والمغ"فل سيف ميعرفش حاجه ولا يعرف احنا  ناوين علي اي وانو فالاخر احنا اللي هنقول كش ملك 
خالد وهو بيبتسم وبيقول كدا انا احبك وبيقر"ب منها وهو بيق"بلها وبتحاوط فريده عن"قه وهيا تقب"له وبعد دقائق بتبعد عنه وهيا بتخرج من حض"نه وبتقول دلوقتي جه وقت التنفيذ ولا اي 
خالد بتفكير معاكي حق مش لازم نتاخر 
فريده وهيا بتقوم وبتظبط نفسها وبتقر"ب من خالد وبتق"بله قب"له سريعه وهيا بتقول هتوحشني اوي يا حبيبي لحد ما اشوفك 
خالد بيبتسم ليها وبتخرج فريده وبتسيبه في دوامه تفكيرة وهو بيقول بم تك بم تك بداء العد التنازلي هنتواجهه قريب اوي وبيقوم خالد وهو بيبدل ملابسه وبيخرج من البيت 
بيخلصو العشاء وبيقعدو كلهم في الصالون وصقر قاعد سرحان ومش مركز معاهم 
عين بتدخل المطبخ وبتعمل الشاى والقهوة ليهم 
نوح بهدؤء صقر مالك سرحان ليه من ساعه ما جيت وساكت مبتتكلمش ليه 
صقر بهدؤء مفيش حاجه تعبان شوية بس 
نوح بش"ك هعرف منك بعدين 
صقر بيهز دماغه ومبيتكلمش بتدخل عين وهيا بتقدم ليهم الشاي وبتقعد معاهم 
صقر كان عيونه عليها وبيرجع يبص لنوح اللي شايفه   كل شويه يبص لي عين 
صقر عمال يضغط علي ايده بغض"ب 
وهنا بيدخل سيف وهو بيقول السلام عليكم اول ما عرفت انك هنا قولت لازم اجي اشوفك يا ولد العم 
صقر بيبص لي سيف بحد"ه وغ"ضب سيف بيبصله باستفزاز وبيقرب علي نوح بيسلم عليه وهو بيقعد معاهم وعيونه علي عين اللي هتختر"ق تفاصيلها
صقر بقا علي اخرة ووشه اتحول لغض"ب وبيجز علي سنانه وبيضغط علي ايده لحد ما ايده ابيضت 
فيروز كانت مبسوطة جدا وقلبها بيدق لوجود نوح 
زهرة شايفه لمعه عيون بنتها وابتسامتها وبتدعي نوح يكون من نصيب ابنتها فهي تحبه وتعتبرة مثل صقر ورحيم 
نوح بيقول بهدؤء بما ان الكل متجمع انا كنت عاوز اقول حاجه 
صقر قلبه بيتقب"ض وبيدق بسرعه وبيتمني في اللحظه دي الارض تنش"ق وتبلعه 
نوح وهو عيونه علي عين وبيقول عمي انا كنت طلبت الطلب ده من صقر قبل ما اسافر معرفش هو قالك ولا بس انا حابب بما ان الكل موجود وده اكتر وقت مناسب 
الرواية بتنزل حصري في مدونة دار الرواية المصرية
فيروز كان قلبها بيدق بعن"ف وفرحه وكانت فاكرة انو نوح هيطلب ايدها 
هارون بابتسامه قول يا ولدي طلب اي ده وانا عنيا ليك 
نوح بابتسامه ربنا يخليك لينا يا عمي بس انت كبيرنا وعشان كدا انا عاوز اطلب ايد وبيبص لي عين وبيرجع يبص لي هارون 
هنا فيروز قلبها هيخرج من مكانه بفرحه 
وسيف بيتابع بصمت 
وعين بتبص لي فيروز وبتبتسم وهيا بتمسك ايدها فهي تعلم حب فيروز لي نوح 
زهرة بتحس بفرحه انو ربنا هيحقق اماني بنتها 
صقر هنا قلبه بيدق بخو"ف لاول مرة وبيتمني ميسمعش الباقي 
هارون بهدؤء كمل يا ولدي 
نوح بابتسامه عمي انا بطلب منك ايد عين علي سنه الله ورسولة هنا كانت الصدمه علي الجميع والكل وشه بيقلب لي شحوب معادا سيف اللي بيبتسم بخب"ث 
فيروز اللي بتحس قلبها وقف عنه النبض وصوت حاجه بتتك"سر وده كان قلبها وبتسيب ايد عين 
عين اللي بتبص لي فيروز وصقر بصدمه وهل اللي سمعته حقيقه 
نوح بيلاحظ صدمه وشحوب وجه الجميع وابتسامته بتتلاشئ وهو بيقول في اي يجماعه هو انا قولت حاجه غلط ولا اي الكل وشه قلب الوان ولا اي وبيبص نوح لي صقر وهو بيقول في اي يا صقر 
هارون بتنهيده اسمع يا ولدي عين دلوقتي بقت مرات صقر 
الرواية بتنزل حصري في مدونة دار الرواية المصرية
وهنا كانت الصدمه الاكبر من نصيب نوح اللي وشه بيتحول لي غض"ب جحي"مي وهو بيقوم يقف وبيقول_______________________
والصدمه الاكبر كملت بدخول فريده وهيا بتقول ازيكم يا جماعه 
والكل بيتلفت بصدمه وذهول وصقر وشه بيتحول لغض"ب لا يوصف و
فريده بابتسامه مفاجاه مش كدا 
صقر _________________
نوح اللي وشه بيتحول لي غض"ب جحي"مي وهو بيقوم يقف وبيقول ازاي ده حصل وامتا وازاي 
صقر بيقوم يقف وهو بيقول نوح انا هفهمك كل حاجه 
نوح بغض"ب وصوت عالي لاول مرة الكل يشوفه  كدا وبيقول تفهمني اي بقا انت يا صقر انت يطلع منك كدا انت يا ابن عمي وكنت صحبي واخويا 
صقر بضيق نوح افهم انت فاهم غلط 
نوح بصررررر*اااااخ تفهمني اي تفهمني انك اتجوزت عين بعد منا ما سافرت رغم انك عارف كل حاجه واني طلبت ايدها منك انت اول واحد وعرفتك اني عاوز اتجوزها ازاي انا كنت مغشو"ش فيك كدا ومكنتش شايف حقيقتك 
صقر والجميع كان بيسمع كلام نوح بصدمه وصقر اكتر واحد ولكن هو يراعي غض"به 
سيف كان فرحان وبيبتسم بم"كر وشما"ته لي صقر 
فيروز اللي دمو"عها نازلة وهيا بتبص لي عين بلوم 
عين واقفه مصدومه وعيونها بتلمع بالدمو"ع علي فيروز 
صقر وهو بيحاول يتمالك اعصابه وبيقول نوح بلاش الكلام ده انت اخويا مش بس ولد عمي انا اتجوزت عين عشان ولكن هنا بيقاطع كلام صقر لك"مه نوح في وجه صقر اللي بيرجع لورا وهو ماسك وشه بغ"ضب 
هارون بغ"ضب والله عال انت وهو انا وجودي مبقاش لازمه وصلت انكم تتعار"كو وتر"فعو ايديكم علي بعض جدامي وبيوجه هارون كلامه لنوح وهو بيقول نوح لازم تسمع صقر الاول وانا اللي طلبت منه انو يتجوز عين 
نوح بيبصلهم بغض"ب وبيقول بحد"ه مش عاوز اسمع حد اعتبروني مش منكم ولسه بيلف وبيخرج وصقر واقف وراة وهو بيقول بغض"ب نوووووووح استنا ولكن هنا الكل بيبرق بصدمه وذهول 
والصدمه الاكبر كملت بدخول فريده وهيا بتقول ازيكم يا جماعه 
والكل بيتلفت بصدمه وذهول وصقر وشه بيتحول لغض"ب لا يوصف 
فريده بابتسامه مفاجاه مش كدا 
سيف بيبص لفريده وبيبتسم بخ"بث وهو بيغمزلها ولكن هنا بتشوفه عين وهو بيغمز بعيونه لفريدة 
وبترجع تبص لفريدة اللي بتلاقيها واقفه بكل بج"حه 
نوح بيبص لفريدة بصدمه وبيوجه نظرة لي صقر اللي بيعرف انو وصل لقمه غضب"ه وان هتقوم كا"رثه دلوقتي 
الكل بيقف مذهول ومحدش كان متوقع رجوع فريدة نهائي فوجودها سي"شعل الدنيا 
صقررررر بغض"ب فرررريدددده وكان حاسس انو في كابو"س وبيقول بغض"ب اي اللي جابك 
فريده وهيا بتدخل لداخل وبتقف قصادهم كلهم وهيا بتقول بتمثيل وحشتني اوي يا صقر انا كنت بمو"ت من غيرك
صقر بغض"ب وهو بيمسكها من دراعها وبيقول بعصبيه ليكي عين ترجعي بعد اللي عملتيه 
فريده وهيا بتمثل الدمو" ع وبتقول بتمثيل الحز"ن والبكا"ء صقر اسمعني انت فاهم غلط يا صقر 
صقر وهو بيز"قها علي الارض وبينزل لمستواها وهو بيقول انتي جيتي لمو"تك برجلك يا فريده انا تخو"نيني وتهر"بي وتاخدي فلوسي انا كنت مستني رجوعك عشان اوريكي ازاي تخو"ني صقر الجبالي يا فا"جرة 
فريده وهي بتب"كي بدمو"ع التما"سيح وبتقول صقر اسمعني انا بحبك ومستحيل اخو"نك انا فريده حبيبتك مراتك انا مظلو"مه يا صقر انا عملت كل ده عشان احميك والا كانو هيق"تلوك
صقر بيبصلها بتوهان وهو بيقول انتي بتقولي اي هما مين دول انتي كدابة يا فريده مستحيل اصدقك 
فريده بدمو"ع وبترفع اكمام بلوزتها وهيا بتوري اثار الضر"ب علي ايدها وبتقول ببكا"ء جس"مي كلو كدا وبتحاوط وجه صقر بين ايديها وهيا بتحاول تاثر عليه وبتقول بدمو"ع صقر بصلي بص فعيوني انا فريده حب حياتك تصدق ان انا اخو"نك انا عملت كدا لمجرد اني احميك يا حبيبي كنت مستعده اموت علشان انت ميحصلكش اي حاجه يا صقر وكنت فا"قده الامل اني ارجع اشوفك تاني ورغم كل حاجه حصلتلي كنت دايما بفتكرك وكنت حاسه بيك يا حبيبي وكنت بتعذ"ب من بعدي عنك وحشتني اوي يا صقر وبدون سابق انذار وبتترمي فريده داخل احضا"ن صقر وهيا بتحاو"طه وبتمثل البكا"ء وبتقول انا بحبك اوي يا صقر واول ما عرفت ارجع رجعتلك يا نور عيني ومستحيل اسيبك ابدا اوعا تسبني يا صقر انا همو"ت من غيرك 
صقر كان حاسس انو تايهه وقلبه بيدق بع"نف ففريده هيا حبيبته ومراته واللي اتحدي اهله كلهم عشان يتجوزها كل حاجه اتقلبت دلوقتي واتشقلبت 
سيف بيبتسم وبيقول فسرة يا بنت اللعيبة دنا نفسي صدقتك 
عين كانت بتبصلهم بقلب مجر"وح ودمو"عها بتنزل
وبتسيبهم وهيا بتهر"ب من قدامهم وبتطلع اوضتها
زهرة وهارون كانو مش مصدقين ولا كلمه من اللي قالتها فريده وواقفين يبصو لفريدة بضيق وغضب وعارفين ان فريده رجوعها وراة كار"ثه جديده   وحسو بالشفقه علي حال عين وبذات لما شافوها بتهر"ب من قدامهم وهيا بداري دمو"عها 
فريده بتمثل انها فقد"ت الوعي وبت"قع فحضن صقر 
صقر بيبصلها بذهول وقلق وهو بيقول فريده فريده ردي عليا وبيحم" لها صقر بين ايديه وهو بيطلع بيها اوضته قصاد الجميع ولكن بيوقفه صوت هاااارون الغا"ضب وهو بيقول صقررررررررر تطلعها وتنزل تجيلي المكتب 
صقر بيغمض عيونه لثواني وبيكمل طريقه 
هارون بيمشي بغضب وزهرة بتدخل وراة 
فيروز بتبص لنوح بدمو"ع وهيا بتطلع اوضتها وبيفضل سيف ونوح واقفين مكانهم 
سيف بيقرب علي نوح وبيقف قصاده وهو بيقول دلوقتي صدقتني 
نوح بضيق وهو بيقول سيف مش وقته كلامك 
سيف بسرعه لا وقته يا نوح مش ده صقر اللي كنت دايما بتدافع عنه شوف عمل فيك اي اتجوز عين رغم انو عارف انك ريدها وعاوزها لكن هو لما عرف ده راح عمل اي اتجوزها غص"ب عنها لو هو هيعتبرك اخوه زي ما بيقول وصحبه مكنش اتجوزها ومكنش اج"بر عين غص"ب عنها انها تتجوزه انا عارف انك هتحب عين يا نوح وعلفكرة عين كمان هتحبك 
نوح بيبصله بدهشه وبفرحه وهو بيقول بجد يا سيف 
سيف بم"كر ايوة يا نوح انا مش اهبل انا بشوف نظراتها ليه عنيها فضحها ولو مكنتش بتحبك كانت وافقت علي صقر برضاها مش خدها اتجوزها غص"ب عنها وصقر عشان مش بيحبك وهيغير منك عشان كدا اتجوز عين عشان انت متخدهاش 
وبيفضل سيف يب"خ س"مه في عقل نوح 
نوح بيقتنع بكلامه وهو بيقول طب المفروض اعمل اي هيا بقت مراته 
سيف بم"كر وخب"ث هقولك ______________
صقر بيطلع اوضته وهو بينيم فريده علي السرير وبيبداء يبصلها لدقائق وهو دماغه حاسس انها وقفت وبيبداء يشو"ف علامات الضر"ب فجسمها وبيلاقي علامات ضر"ب وتعذ"يب فجسمها وبيحس بحزن وشفقه عليها 
فريده كانت مغمضه عيونها وحاسه بكل حاجه بيعملها صقر وكانت متاكده انو هيشوف العلامات 
صقر بيبصلها باشتيا"ق وقلب بينبض وبيقرب عليها وهو بيق"بلها من جبينها وبيسبها وبيخرج صقر 
فريده اول ما بتحس انو خرح بتفتح عيونها وهيا بتبتسم بانتصار لخطتها وكل شئ ماشي مثل ما رسمت هيا فهي تعرف كيف تاثر علي صقر 
عين اللي كانت فاوضتها ونايمه عالسرير وهيا بت"بكي بحر"قه وقلب مكسو"ر وكان صوت بكاء"ها يقط"ع القلب 
صقر بيخرج من الاوضه وهو حاسس بهم فوق كتافه وفدوامه عامل زي الغر"يق بيروح لي اوضه عين وبيفتح الباب بيلاقيها نايمه علي الفراش وبت"بكي 
عين اول ما بتحس بوجوده بترفع وشها ليه بتلاقيه واقف قصادها 
صقر بيحس بوجع فقلبه علي هيئتها كان وشها احمر بشده والدمو"ع تغر"ق وجهها وعيونها الزرقاء اتحولت للون الازرق الغامق بيقول صقر بهدؤء عين 
عين بتقوم تقف قصاده وهيا بتمسح دمو"عها بكف ايدها الصغير  وبتقول بقلب مجر"وح طلق"ني 
صقر بيبصلها بصدمه وبيحس كلمتها اختر"قت قلبه وقلبه بيدق بسرعه جدا ولكن صدمته بتتحول لغض"ب وبيقول بحد"ه عاوزة تطل"قي عشان تتجوزي نوح صح انا كنت عارف انك هتحبيه 
عين بتبصله بصدمه وبتقول بصر"اخ وانهيا"ر كفايه بقا حر"ام عليك انت اي عاوز مني اي مراتك واهي رجعتلك عاوز اي يا اخي بتفرح بدمو"عي وو"جعي وذ"لي لييييييييه ليييييييييييه كل ده عشان اي اي الذن"ب اللي عملته عشان يحصلي كل ده 
صقر كان مصد"وم من انهيار*ها وكلامها ولثواني حس انو نفسه ياخدها داخل احضا"نه ويطمنها ويرمي كل شئ وراة ضهر"ة  وكان خلاص هيض"عف ويسحبها لح"ضنه ولاكن علي اخر لحظه بيسبها وبيخرج بسرعه من الاوضه وهو بي"رزع الباب بكل غض"ب 
عين بتقعد عالارض بانهيا"ر وهي بتب"كي بكل قه"ر وصوت شهقتها كان سامعه صقر اللي واقف لسه برا 
بيضر"ب ايده بغض"ب في الحيطه فهو لا يعرف كيف يتصرف الان 
نوح كان واقف مستني نزول صقر وبعد ثواني بيلاقي صقر نازل ووشه لايبشر بالخير 
صقر بيشوفه وبيتجاهله وكان هيروح لي ابوة زي ما قاله ولكن بيوقفه نوح وهو بيقول صقر استنا 
صقر بيقف مكانه بدون ما ينطق ولا كلمه 
نوح بيوقف قصاده بكل برود وبيقول هتعمل اي 
صقر وهو بيعقد حاجبه وبيقول قصدك اي 
نوح ببرود قصدي ان مراتك رجعتلك تاني 
صقر بحد"ه نوح ناجل كلامنا بعدين انا علي اخري 
نوح ببرود لاااااا ياصقر كل حاجه هتخلص دلوقتي 
صقر بغض"ب عاوز اي يا نوح وانا هعملو 
نوح عشان نفضل زي ما كنا تطلق عين يا صقر 
صقر بر"ق بصدمه وووووو
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
صقر بغض"ب عاوز اي يا نوح وانا هعملو 
نوح عشان نفضل زي ما كنا تطلق عين يا صقر 
صقر بر"ق بصدمه وصدمته بتتحول لغض"ب ولسه هيرد بيلاقو عين قصادهم بيبصولها الاتنين بصدمه 
عين بتقرب عليهم ودمو"عها نازلة بتقف بينهم هما الاتنين وهيا بتقول انتو اي انتو فاكرني اي عاملين تبيعو وتشترو فيا ليا وبتقولها بصر"اخ 
نوح بتوتر عين انا عارف انك متجوزه غص"ب عنك وانك مش عاوزة صقر 
عين بدمو"ع وصرا"خ  كفاية بقااااا انا بكككر"هككككو كلكم وانت يا نوح حتي لو اطل"قت من صقر انا مستحيل اكون ليك في يوم من الايام وبتوجهه نظرها لي صقررر وهيااااا بتقول انت يا صقر انا بكر"هكك وبكر"ة نفسي وقلبي اللي حبك 
وهنا كانت الصدمه لنوح والصدمه الاكبر لي صقر وقلبه ابتداء يدق بعن"ف ومثل الطبول كانه هيخرج من مكانه 
نوح بيبصلها بحزن وبيخرج وبيسبهم 
صقر كان حاسس انو فحلم وكان لسانه وقف وكل الكلام هرب منه 
عين بتبصله بنظر"ة لو عاش عمرة كله مش هيقدر ينساها فنظراتها دي اختر"قت قلبه وبتقول عين ايوة  بحبكك بس دلوقتي بقيت بكر"هكك وبكر"هني عشان قلبي ده دق لواحد زايك واحد ميعرفش يعمل اي حاجه فالدنيا غير انه يو"جعني ويذ"لني  وي"هني كل ما يشوف وشي وكل ده عشان اي انا معرفش عمري مكنت وحشه ذ"نبي اي كل ما تشوفني تقولي ياللي ملكيش اصل ولا عيلة كل ده عشان انت من عيلة واكبر عيلة فالصعيد كلها بس انا مش ذنبي معرفش هما مين اهلي انا طلعت لقيت نفسي كدا طلعت لاقتني مليش حد وكنت ايوة في الملجئ محدش بيختار انو يبقا كدا وبسببك انت بتعاقب علي كدا كل شوية تفكرني اني مليش حد فالدنيا بس تعرف رحيم ده احلي حاجه حصلت في حياتي ولو رجع بيا الزمن كنت هحبو هو ومستحيل احب واحد زايك عشان هو عوضني عن كل حاجه ورغم انو كان عارف كل حاجة صمم انو يتجوزني وكان بيحبني رغم انو عارف اني كنت بعتبرو اقرب واحد ليا وبس وكان صديق وعشان متبقاش علاقتنا حرا"م وعشان يحميني من الدنيا واللي كنت بشوفه اتجوزني وجابني هنا وعشت معاكم واستحملني وكان عندو استعداد يستحملني العمر كلو ومفكرش يقر"ب مني ولا يغص"بني علي حاجه ولا عمره زعلني ولا عمره بين قدامكم اننا متجوزين علي ورق وبس بس الظاهر الدنيا والقدر والحظ دايما ضدي ومكتوب عليا افضل كدا طول حياتي عشان كدا رحيم ما"ت وسا"بني لوحدي واحد مبيفرحش غير علي جر"حي واحد كل ما بيشوفني بيعاير"ني اني مليش اهل علي حاجه انا مختارتهاش 
واحد بيعاقبني علي حبه ليه بيعا"قبني علي حاجه انا مختارتهاش مع ان انت نفسك كان ممكن تكون مكاني بس انا عمري مهتمنالك تبقا كدا  ولا عمري كنت هختار ان انا ابقا كدا بس هعمل اي بقا مش بايدي بس متقلقش هنساك وهخرجك من قلبي لانك خلاص مبقاش ليك عندي حاجه تشفعلك ولا تغفرلك يا صقر 
صقر كان بيسمع كل كلامها وهو حاسس بند"م وحزن شديد وحز"نه ظهر علي وشه وكان بي"لعن نفسه علي غبا"ئه وعلي كل حاجه وصلها ليها فهي لا تستحق كل هذا ولكن هو ليس بارداته 
عين بتمسح دمو"عها وهيا بتقول طل"قني يا صقر 
صقر بنبرة لاول مرة تسمعها منه عين كانت نبرته هادئه جدا ولكن بها حزن وبيقول صقر انا اسف بس مش هطل"قك يا عين وبيسبها وبيمشي من قدامها بسرعه 
عين بتقعد علي اقرب مقعد يقابلها وهيا بت"بكي بحر"قه 
كانت واقفه علي بعد مسافه بينهم وهيا بتستر"ق السمع وسمعت كل حديثهم وبتبص لعين بغ"ل وهيا بتقول بغ"ل وكر"ة مش هسيبك تاخديه يا عين حتي لو وصلت اني اقت"لك صقر ده ليا انا وبس مستحيل يحب واحده يعدي مستحيل انا فريده مش اي حد صقر قلبه ليا انا وبس انا اللي فقلبه 
عين كانت قاعده بتب"كي وهيا دفن"ه وشها بين ايدها ولكن بترفع وشها وهيا بتسمع صوتها ايوة هيا وهيا بتقول تؤتؤتؤ يا حر"ام سابك قاعده تعي"طي ومشي 
عين مش بترد عليها وهيا بتقوم تمشي ولكن بتوقفها فريده وهيا بتمسكها من دراعها وبتقول استني يا حلوة انا لسه مخلصتش كلامي 
عين بتبصلها بحد"ه وهيا بتز"ق ايدها  بعيد عنها وبتقول بحد"ه عاوزة اي يا فريده
فريده بم"كر بصي يا عين انا هقولك نصيحه صغيرة صقر ده بتاعي يخصني انا وجوزي انا وبيحبني انا وانا بحبه وهيفضل يحبني انا مهما حصل 
عين ببرود لو بتحبيه صح مكنتيش سبتيه كل ده اوعي تكوني فاكرني يا فريده هب"لة ومصدقه التمثليه اللي عملتيها دي 
فريده برفعه حاجب لا طلعتي ذكيه اهو طب خلينا علي وضوح بقا يا حلوة صقر تبعدي عنه ده لو عندك د"م لانو مبيحبكيش اصلا وانو لسه بيحبني انا واللي يثبتلك اني لسه لحد دلوقتي علي ذمته ومطلق"نيش رغم اني سبتو ومشيت فهمتي يا شاطرة ده الفرق بينا ان انا فقلبه انما انتي بقا فهو اتجوزك بس عشان ابوة اجبر" ة انو يتجوزك شف"قه يعني ومتنسيش نفسك انتي جاية منين واصلك اي بعد ما بتب"خ فريده س"مها بتمشي وبتسيب عين اللي واقفه مكانها بصدمه وحزن وبتبتسم بانتصار وخب"ث 
عين بتمشي بتو"هان وهيا بتطلع اوضتها وبتبص لكل شئ حواليها بضياع وهيا حاسه بخن"قه كل شئ هنا يخن"قها هذا المكان ليس لها ولا تنتمي له بتفتح عين الدولاب وهيا بتسحب شنطه السفر وبتحطها علي الفراش وبتبداء ترص ملابسها 
صقر كان قاعد فالاسطبل بحز"ن وند"م وهو حاسس كل شئ ينه"د فوق راسه وكمان ظهور فريده وبيفتكر فريده وكل شئ فعلته بيحس بالغ"ضب وهو بيدخل البيت وبيطلع اوضته بسرعه ولكن قبل ما بيفتح بيسمع شئ بيخليه يقف مكانه وهو يستمع ووشه كله بيتحول للغض"ب وهو بيجز علي سنانه وبينزل صقر تاني 
فريده وهيا بتتكلم فالهاتف وبتقول بغ"ل صقر شكله بيحب عين وهيا كمان بتحبه واعترفتله بكل حاجه انا سمعتها وهيا بتقولو بحبك انت لازم تتصرف البت دي لازم تبعدها عن طريقي والا هتبوظ كل حاجه انا عملتها وبتقفل فريده المكالمه بغض"ب 
صقر كان خارج من البيت ولكن بيوقفه صوت والده بيتنهد صقر بضيق وهو بيلف وشه وبيقول نعم يا حج 
هارون بحد"ه تعاله ورايا علي جوة وبيدخل هارون لي اوضه الجلوس وبيدخل وراة صقر 
في اللحظه دي بتنزل عين وهي تحمل شنطه السفر ودمو"عها نازلة علي خدودها وبتخرج عين من البيت وهي مش عارفه هتروح فين ولا لمين ولكن هذا البيت ليس بيتها ولا ينمتي لها هيا عاشت الا"لم هنا 
هارون قاعد بغض"ب وبيقول بحد"ه مكنتش اعرف اني كنت غلط لما فكرت اجوزك عين يا صقر 
صقر بضي"ق ابوي انا مش جادر دلوقتي علي اي حاجه 
هارون بز"عيق انت خيبت املي فيك يا صقر ازاي تصدق فريده وتخليها في بيتنا بعد اللي حصل 
صقر بخن"قه فريده مراتي يا ابوي وبعدين لسه لازم افهم منها حاجات كتير اوي 
هارون بغض"ب مراتك مراتك اللي سابتك وهر"بت واضح اني غلطت فعلا بس هصلح الغلط ده من بكرا الصبح هتط"لق عين يا صقر وده اخر كلام عندي واللي بتجول عليها مراتك دي انا معوزهاش في بيتي  
صقر لحد هنا ولم يتحمل اكثر وبيقول بغض"ب عين مراتي وهتفضل مراتي ومش هطل"قها يا ابوي ولو هيا اللي جالتلك تقولي اكده انا مش هطلق"ها وده اللي عندي يا ابوي 
هارون بحد"ه وغض"ب اكبر وانا هطل"قها منك يا صقر 
صقر بغض"ب جحي"مي وجنو"ن وتملك ده علي جث"تي يا ابوي وبيخرج صقر بسرعه البر"ق وهو فقمه غض"به وبيطلع لفوق 
كانت قاعد ماسك صورتها وفايده كاس الخ"مر وبيقول بجنو"ن انتي ليا انا وبس يا عين مستحيل تحبي غيري انا اللي بحبك وانتي هتحبيني انا انا اللي صبرت كل ده عشان تكوني ليا وتحبيني فالاخر تحبي صقر مستحيل مستحيل هتكوني ليا والنهارده قبل بكرا يا عين وبيحد"ف الكاس بغض"ب وهو بي"قع عالارض وبينزل متك"سر لميت حته 
صقر بيطلع بغض"ب وهو بيروح لي اوضه عين وبيفتح الباب بسرعه بدون سابق انذار ولاكن بيلاقيها مش فالاوضه وبيبص حواليه وهو بيقول عين عين انتي فالحمام اخرجي ولاكن بيلاقي مفيش صوت بيفتح الباب بسرعه بتاع الحمام بيلاقي مفيش ليها اثر وكان هيخرج من الاوضه ولكن بيلفت انتباهو ان الدولاب مفتوح بيرجع لورا تاني وهو بيبص لدولاب بصدمه لما لاقه فاضي وكل ملابس عين مش موجودة بيحس بخو"ف لاول مرة انو يخسر"ها لاول مرة بيحس ان قلبه هيقف من الخو"ف فهو لا يتحمل فكرة خسر"تها وبيخرج من الاوضه بسرعه زي المجنو"ن ووووو
عين كانت ماشيه ودمو"عها نازلة والدنيا ضلمه والطريق فاضي ولكن بدون سابق انذار بتحس ان في حد من وراها بيك"مم فمها وبتفقد الو"عي وو
عين كانت ماشيه ودمو"عها نازلة والدنيا ضلمه والطريق فاضي ولكن بدون سابق انذار بتحس ان في حد منوراها بيك"مم فمها وبتفقد الو"عي ولم تحس باي شئ بعد ذلك 
صقر بيخرج من البيت زي المجنو"ن وهو حاسس انه روحه هتر"وح منه معاها وبيركب عربيته وهو بيسوق بسرعه جنو"نيه وبيقول بغض"ب وهو بيضر"ب الدريكسيون لا يا عين لا مش هسيبك تمشي مش بمزاجك يا عين مش هتمشي مش هخسر"ك انتي كمان وبيطلع هاتفه وهو بيضغط علي عده ازرار 
فريده بتلاقي هاتفها بيرن بترد فريده بابتسامه انتصار وهيا بتقول اقول مبروك ولا اي 
هو بغض"ب مبرووووك وز*فت اي علي دماغك يا فريده انتي بتلعبي بيا انا عين اختفت ملهاش اثر 
فريده بذهول ازاي ازاي انا شايفها وهيا خارجه من البيت عشان كده كلمتك عشان انت تعرف تاخدها 
سيف بغض"ب ملحقتش قبل ما امسكها في حد خط*ف عين 
فريده بصدمه حد حد مين ازاي ده ومين اللي هيفكر يخط*فها 
سيف بجنون قسما بالله يا فريده لو ليكي يد فالموضوع ده وشعرة واحده من عين اتاذ*يت صدقيني وقتها مش هر*حمك وبيقفل فو*شها 
فريده بتبص للهاتف بصدمه وبتقول بغ*ل ماشي يا سيف بتقفل فوشي انا بس ماشي ليك يوم وبتفكر ازاي عين اتخط*فت ازاي مين اللي خط*فها وبتتصل فريده علي خالد ولكن مبيردش وبتفضل فريده تعيد الاتصال لحد ما بيجلها الرد 
فريده بحد*ه كل ده عشان ترد بتعمل اي؟ 
خالد في ايه كنت باخد شاور متع*صبه ليه 
فريده وهيا بتهداء نوعا ما وبتقول عين اتخط*فت
خالد بصدمه نعممممممممم اتخط*فت اتخط*فت ازاي  
فريده بش*ك ومالك اتخض"يت كدا ليه انا افتكرت انت اللي خط*فتها 
خالد وهو بيبان عادي هااا هتخ"ض ليه انا بس استغربت وبعدين انا هعمل كده من غير ما اعرفك 
فريده غريبة اومال مين خط*فها ولا انت ولا سيف هيكون مين يعني هي البت دي اصلا ملهاش حد 
خالد بضي"ق مش عارف يا فريده انا هقفل عشان عاوز انام تعبان وبيقفل خالد بسرعه ومبيستناش رد فريده 
فريده وهيا بتنزل الهاتف وبتقول فسرها فاكرني غبي"ه يا استاذ خالد انا عارفه انك عنيك منها من زمان 
وبعدها بتبتسم فريده بانتصار وهيا بتقول احسن اهي غار*ت فدا*هيه ياريت اللي خط*فها يمو*تها عشان نرتاح منها مش عارفه هي عمللهم اي كلهم هيمو*تو عليها كدا حتي انا احلي منها 
عين كانت نايمه علي سرير بتفتح عيونها ولاكن مبتشوفش اي حاجه غير الظلا"م بسبب قطعه القماشه السوداء اللي علي عيونها جت تتحرك بتلاقي ايدها متر*بطه فالسرير عين دمو"عها بتنزل وبتحاول تتكلم ولاكن للاسف بوقها كمان متك"مم 
بيدخل هو عليها بخطوات بطيئه جدا عين بتسمع خطواته وهي بتهز في ايدها ورجلها بع*نف علي امل انها تقوم 
بيقعد هو علي كرسي قصدها وهو حاطط رجل علي رجل وبيد"خن السيجا"رة 
عين بتحاول تتكلم ولكن صوتها مكتوم ودمو"عها نازلة بخو"ف وفي هذه اللحظه بتل"عن حظها علي تركها البيت والان هي بتتمني انو صقر يكون موجود 
ولكن هو فجاه بيخرج صوته وهو بيقول كنت مستني اللحظه دي من زمان اوي وهنا بتكون الصدمه الاكبر لي عين وهيا بتسمع نفس الصوت اكيد لا مستحيل يكون هو وبتهز راسها وجسمها كله بعن"ف 
بيقوم هو وبيقر"ب عليها وبيقعد قصادها وهو بيمد ايده وبيحس"س علي شعرها بهو*س وبيمسك خصله من شعرها وهو بيقربها من انفه وبيشم رايحه شعرها باستمتاع وهو بيغمض عيونه 
عين كانت مرعو"به وبتهز راسها بعيد عنه ودمو*عها نازلة وبتحاول تتكلم بس مفيش صوت مكتوم 
هو بيفتح عينه وهو بيقول وحشتيني اوي وعين كانت كل ما بتسمع صوته جسمها كله بيتن*فض بر*عب وخو*ف وصدمه ولكن هنا بتتا*لم وبتخرج منها صر*خه مكتو*مه بسبب انو مسكها من شعرها جامد وبيقول بغ*ل بس انا مو*حشتكيش صح يا عين انتي مش فاكرني انتي نستيني وخو*نتيني خو*نتي حبي ليكي اتجوزتي صقر عيشتي وكملتي حياتك وكمان بتحبي صقر وهتعشقيه وهنا بيشد*ها من شعرها اكتر وبتخرج صر*خه من عين وهيا دمو*عها نازلة بهستر*يا وخو*ف 
هو بغ*ل وغض*ب وجنو*ن وهو*س بس لا يا عين انتي بتاعتي انا انتي ليا انا انا الاحق بيكي انا اللي المفروض تحبيه حبيتي صقر ومحبتنيش انا بس خلاص يا عين انا هخدك هتبقي ليا انا ملكي انا ليا لوحدي لوحدي وبس يا عين انا اللي بحبك بجد انا اللي شوفتك الاول ومستحيل حد غيري ياخدك يا عين حتي لو هق*تلك بس متكونيش لغيري فاهمه انتي ملكي وبس وهو محا*وط وشها وراسها بين ايديه وكان بيتكلم بهوو*وس ملكي وبس يا عين وبيخدها فحض*نه وهيا بتفر*ك وكانت بتصر*خ وبكا*ءها بيزيد وبقا جسمها يتحرك زي الحي*ه عشان ميلم*سهاش هو بيبعد عنها بغض*ب وبيقول بجنو*ن مش عاوزني اقر*ب منك يا عين مش عاوزني المس*ك عشان خاطرة هو صح بس لا يا عين انتي ملكي وهتكوني ليا ودلوقتي وبيبداء يفك ازرار قميصه
وعين بتتر*عب وجس*مها كلو بيتش*نج بخو*ف من هذا المجنو*ن ومن كلمته الاخيرة وبتتر*عش لما بتلاقيه قر*ب منها و
صقر كان سايق بجنو*ن وبيوصل قدام مكان بعيد عن البلد بشوية وكان عبارة عن بيت قديم اوي وحواليه مفيش اي بيوت نهائي غير زرع واراضي فاضيه بينزل صقر من العربيه وهو بيشغل كشاف هاتفه وبيقرب من البيت لان مينفعش يدخل بعربيته بسبب لاقي في فح*ت كتير فالارض ومياه وط*ين 
بيقرب منها وهو بيحاول يبو*سها وهيا بتصر*خ صرا*خ مكتو*م وكانت بتقا*وم وهيا بتحاول تز*قه بعيد عنها من فرط حر*كتها وهو بيتع*صب وبيحاول يثبتها وبيضر*بها بالق*لم ولسه هيقر*ب عليها وهيق*طع بلوزتها ولكن بيقف مكانه اوي ما بيسمع صوته ايوة هو صوت صقر وهو بيقول عين عين انتي جوة وبيخبط علي الباب جا"مد 
عين بتسمع صوته ايوة هو صقر بتبتسم بامل وهيا بتحاول تصر*خ علي امل انو يسمعها 
بيبعد عنها بجنو*ن وغض*ب وهو بيفكر ازاي صقر وصل لهنا ولكن بيهر*ب سرعه 
صقر بيخبط علي الباب بغ*ضب وهو بيقول عين عين افتحي الباب عين انا عارف انك جوة عين افتحي هكس*ر الباب لو مفتحتيش 
عين مش عارفه تعمل اي وعامله تصر*خ والصوت مكتو*م 
صقر بيفضل يخبط بردو بغض*ب ولما بلاقي بيحاول يك*سر الباب بغ*ضب  وبعد عده محاولات الباب بيق*ع بكل سهولة عالارض لانو قديم بيدخل صقر لداخل بيتكون صاله فاضيه وكلها تراب بيبص باستغراب ولكن بيسمع صوت صر*اخها المكتو*م 
عين بتفضل تصر*خ وهيا دمو*عها نازلة 
بيلاقي صقر اوضه فوشه وبابها مقفول بيقرب صقر من الباب بسرعه وهو بيفتحه بسرعه وهو بيبرق بصدمه وشايفها قدامه متر*بطه وبيقول بصدمه عين بيجري عليها وهو بيحاول يفكها من الاحبال اللي كانت متر*بطه بيها
وهيا جس*مها بيبداء يهداء ودمو*عها نازلة 
صقر بيفك رجلها وبيبداء يفك ايدها وبيشيل الربطه من علي عنيها وبوقها بخوف وقلق عليها وبيلاقيها بتبص حواليها بخوف وهيا بتقول هو فين كان هنا كان هنا انا سمعت صوته يا صقر وهيا بتقوم من مكانها وبدور عليهه بهستر*يه وبكا*ء هستير*ي هو هنا انا سمعتو هو هنا يا صقر رجع 
صقر اللي مش فاهم حاجه وبيحاول يمسكها ويهديها وهو بيقول عين اهدىي اهدىي متخا*فيش هو مين 
عين بجنو*ن وهستر*يا مستحيل لاااااا مستحيل يكون هو لااااااااا هو موجود ازاي لااااااااا يا صقر انا سمعته 
صقر بيتع*صب وهو مش فاهم حاجه وبيقول بصر*اخ عينننن اهدي وفهميني 
عين وهنا ولم تتحمل وبدون سابق انذار بتقع عين بين ايدين صقر 
صقر بيحس بخو*ف عليها وهو بيمسكها بسرعه قبل ما تقع عالارض وبيقول بقلق عين عين فوق وبيح*ملها صقر بسرعه وهو بيخرج بيها من البيت 
كان واقف علي بعد مسافه وهو شايفهم وبيقول بغ*ل وغض*ب مش هسيبك يا عين مش هسيبكم ولا
صقر بيحس بخو*ف عليها وهو بيمسكها بسرعه قبل ما تقع عالارض وبيقول بق"لق عين عين فوقي وبيح*ملها صقر بسرعه وهو بيخرج بيها من البيت وبيحطها فالعربيه وبيركب هو وبيسوق باقصي سرعه لي اقرب مستشفي وبعد شوية بيوصل صقر المستشفي وبينزل وهو بيحمل عين وبيدخل بيها المستشفي وبياخدوها منه الدكاترة وبيدخلو بيها اوضه الكشف وصقر واقف برا بقل"ق رايح جاي وهو بيفكر في كلام عين وخو"فها وازاي كانت خا"يفه ومين الشخص اللي كانت بتتكلم عنه واي اللي وداها المكان ده وبقت دماغه بتفكر فمليون حاجه ومش عارف يوصل لي اجابة واحده وبيقطع تفكيرة خروج الدكتور وهو بيقول المدام بس عندها انهيا"ر عصبي وده بسبب اتعرضت لي حاله خو*ف او صدمه شديده سببتلها الانهيا"ر ده عشان كدا فقدت الوعي انا اديتها حق"نه مهد"ئه وشوية وهتفوق وتقدر تخرج 
صقر بيهز راسه للدكتور وهو بيفكر فكلامه وبقت دماغه هتن"فجر من التفكير ولولا الچي بي اس اللي هو حططهولها فالسلسله اللي هيا لابسها من بعد مو"ت رحيم لان كان متوقع انها ممكن تهر"ب فاي وقت عشان كدا حطلها جي بي اس من غير ما حد يعرف نهائي عشان لو هر"بت يعرف يوصلها  عشان كدا قدر يعرف مكانها بسهولة وبيدخل صقر الاوضه عليها وهيا نايمه وباين علي ملامحها الرقيقه والهادئه التعب ولكن رغم ذلك فهي جميلة جدا جمالها غير عادي بعيونها اللي زي لون السماء الزرقاء بيقرب منها صقر وبيبص لملامحها اللي اول مرة بيركز فيها بتعمق كدا فهو كان دايما بيهر"ب منها من اول ما دخلت البيت وشافها وهيا بتحرك جواه مشاعر كتير هو كان بيكر"ه نفسه لانه شايف نفسه انو بيخو*ن اخيه كان دايما بيتجاهلها وبيعاملها بقسو"ة عشان يثبت لنفسه انو مفيش اي حاجه بيحسها من نحيتها غير الكر"ه وبس رفع صقر ايده بتردد وهو بيقر"بها من وشها وابتداء يتح*سس ملامحها بحب لاول مرة يظهر فعيونه وقلبه اللي بينبض بشده وبيلاحظ صقر انها من غير الحجاب وملامحه كلها بتتحول بغض*ب ان الدكتور شافها كدا او ان في حد شافها كدا والفكرة بس بتشعل نير"ان الغير"ة بداخله ومين اللي وصلها لمرحلة الانهيا*ر دي وغض"به بيزيد وبيقسم بداخله انو لن ير"حم من فعل ذلك بها وبيقلع صقر الشال بتاعه وهو بيرفعه براحه وبيلف الشال علي شعرها كان مبعثر ولكن لا يهمه المهم يداري شعرها لا احدا يحق له ان يراه غيره وهنا بتبداء تفوق عين وهيا حاسه بتع"ب وصد"اع  رهيب بتفتح عيونها وهيا بتبداء الرؤية توضح ليها وبتشوف صقر اللي واقف قصادها بتغمض وتفتح عيونها اكتر من مرة وهيا بتبص حواليها بتلاقي نفسها فالمستشفي وبتبداء تفتكر اللي حصل وهنا بتحس بخو"ف ودمو*عها بتنزل بخو"ف وهيا بتبص حواليها بز"عر 
صقر بيستغرب حالتها وخو*فها وبكا*ءها وبيقول بقلق عين مالك في اي بتعيطي ليه واي اللي وداكي المكان ده 
عين بخو"ف ور"عب هو عايش يا صقر عايش 
صقر بدهشه هو مين اللي عايش اهدي وفهميني تقصدي مين بكلامك 
عين بر"عب رحيم رحيم عايش 
هنا صقر بيبرق بصدمه وهو بيقول انتي اتجن"نتي ولا اي رحيم مين اللي عايش رحيم مي*ت بقالو سنتين 
عين ببكاء والله انا سمعت صوته وهو اللي خطف"ني 
صقر بيحاول يهدي ويفهم منها وبيقول بتسائل خط*فك ازاي احكيلي كل حاجه 
عين معرفش انا كنت ماشيه وفجاه لاقيت حد كمم"ني واغم"ي عليا ومحستش بحاجه تاني صحيت لاقيت نفسي فالمكان اللي انت شوفتني فيه ده بنفس الطريق بس الفرق ان رحيم كان موجود واول ما سمع صوتك اختفي 
صقر كان بيسمعها باستغراب ومستحيل يصدق كلامها ازاي رحيم عايش وبيقول بهدؤء انتي شوفتيه شوفتي ان هو رحيم 
عين بدمو"ع انت مش مصدقني صح انا ايوة مشفتوش بس والله سمعت صوتو واتكلم معايا وقال كلام كتير اوي واني هبقا ليه وملكه ومستحيل ابقا ليك وكمان كان عاوز وهنا بتسكت عين بتردد وخو"ف
صقر هنا بيتع"صب وهو بيقول كمان وكمان كان اي انطقي 
عين جس"مها بيتن"فض من صوته العالي وبتقول بخو"ف مفيش مفيش 
صقر بيجز علي سنانه بغض"ب وهو بيمسكها من دراعها وبيقول بغض"ب وحد"ه لم"سك قر"ب منك
عين وهيا بتتا"لم من ماسكه ايد صقر علي دراعها وبتقول بخو"ف لا لا ملحقش انت جيت قبل ما يعمل حاجه 
صقر بعيون كلها ش"ر وهو بيضغط علي ايدها اوي وبيقول بنبرة مر"عبه عين لاخر مرة بسالك لم"سك
عين وقلبها بيدق بخو"ف وبتقول بسرعه لا يا صقر لا انت بتو*جعني علفكرة 
صقر بيسيب ايدها وهو بيتنفس بغض"ب من فكرة انو يكون حد لم"سها غيرة 
عين بدمو"ع انا عاوزة امشي من هنا انا عاوزة ارجع القاهرة وتط"لقني يا صقر انا مش عاوزة اعيش هنا 
صقر بحنو"ن وهو بيقعد قصادها وبيبصلها بتملك وهو بيقول مش هتمشي من هنا يا عين غير في حاله واحده بس 
عين بتبصله بترقب وبيكمل صقر بتملك يا مو"تي يا مو"تك فهمتي واياكي اسمعك تقولي طلا"ق تاني عشان طلا"ق انا مش هطل"ق علي جث*تي يا عين 
عين بانهيا"ر انا مبقتش فهماك انت عاوز اي بالظبط بتعمل معايا كدا ليه لما انت بتكر*هني عاوزني افضل ليه ليه كل حاجه وعكسها وبعدين انت مراتك رجعتلك وكمان وهنا بتسكت لثواني وهيا بتبلع غص"ه مريرة فحلقها ومش عاوزة تصدق الفكرة دي وبتقول وكمان جوازنا با"طل لان رحيم عايش 
صقر بجنو"ن وغض" ب رحييييم ما*ت انت اتجنن"تي باين عليكي هو في م*يت بيصحا ومسمعكيش تقولي جوازنا با"طل انتي مراتي فاهمه وهتفضلي كدا يا عين وانا هعرف بطريقتي مين اللي خط"فك ويلا عشان نرجع البيت 
عين بس انا مش هرجع 
صقر  بحد"ه عيييييييييييييينننننننن كلمتي مش هتتعاد ولسه هتتحاسبي علي هر"وبك من البيت
عين بتنف"خ بض"يق وبتقوم بت"عب ود"وخه بسيطه ولكن كانت هت*قع بيلحقها صقر وهو محا"وط خصر"ها وفثواني كان حملها صقر بين ايده زي العروس وبتخرج شهقه بسيطه من عين بخجل وهيا بتقول صقر نزلني صقر نزلني انا همشي انا 
صقر ببرود اسكتي بقا 
عين بتستسلم ليه وبتحا"وط رقبته وبيخرج بيها صقر وبتكون عين بصله بخجل وهيا بتبص لتفاصيلة وملامحه الرجوليه الجذابة وهنا صقر عيونه بتيجي فعنيها بيلاقيها بصله بتتهر"ب عين من نظراته وهنا صقر بيبتسم ابتسامه بسيطه جدا وبتشوفها عين وهيا بتقول انت بتضحك اهو وضحكتك حلوة 
صقر برفعه حاجب وحد قالك اني مبضحكش 
عين باستهزاء لا والله بس اول مرة اشوفك بتضحك يعني لدرجه كنت بحس انك بتخاف تضحك لوشك يكرمش ولا حاجه 
صقر بيبصلها برفعه حاجب وبيقول والله وايه كمان 
عين بابتسامه بسيطه ولا حاجه بيوصل صقر عند العربيه وهو بينزلها وبيفتح الباب بتركب عين جمبه وبيركب صقر وهو بيسوق والصمت كان هو اللي بينهم وبعد شوية بيوصل صقر عالبيت وبينزل هو وعين وبيدخلو ولكن اول ما بيدخلو فجاه اللي بته"جم علي صقر بدون سابق انذار وهيا بتح*ضنه بيتصدم صقر لثواني هو وعين ولكن ملامحه بتتحول لبرود وبيفضل ثابت 
عين بتبصلهم بحزن والدمو"ع بتلمع فعيونها وبتحس بنا*ر الغير" ة تش*تعل بداخلها ونفسها تمسك فريده دي وتز"قها بعيد عن حض"ن صقر 
فريده وهيا بتبص لي عين بابتسامه ولسه حض"نه صقر وبتقول بد"لع كنت فين سبتني لوحدي وانا قلق"ت وصحيت خا"يفه لما ملقتكش جمبي يا حبيبي متسب"نيش يا صقر 
عين هنا كانت هتسبوهم وتمشي قبل ما تمسكه وهو وفريده تقت*لهم ولكن بتلاقي صقر مسك ايدها وبيز"ق صقر فريده بقو*ة بعيد عن حض"نه وبت"قع فريده علي الارض بذهول وهيا بتقول انت بتز"قني يا صقر 
عين بتبص لصقر بدهشه انو ليه عمل كدا 
صقر بينزل لمستوي فريده وهو ملامحه كلها بتتحول لغض"ب جحي"مي وبيقول اوعي تكوني فاكرة الشويتين اللي عملتيهم هنا دول دخلو عليا 
فريده بتوتر وق"لق انت بتقول اي يا صقر انا فريده مراتك حبيبتك فريده حبيبتك 
صقر بصوت جهو"ري رن فكل البيت والكل بيصحا عليه بفز"ع وهو بيقول اخرسيسسسسيييييي وبينزل باللق"لم علي وشهااااا بكل غض"ب وصوت القل"م بيرن 
عين بتتنف"ض بخو"ف 
فريده بتكون مصدومه والر"عب باين علي وشها وحاطه ايدها مكان القلم 
وهنا الكل بينزل هارون وزهرة وفيروز 
صقر بغض"ب جح"يمي بقا انا _____________ 
في مكان تاني واقف بغض"ب وهو  بيتحدث مع احدا في الهاتف وبيقول عاوزك تقت*ل صقر الجبالي وهد"فعلك كل اللي عاوزة ووو
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
فريده بتكون مصدومه والر"عب باين علي وشها وحاطه ايدها مكان القلم 
وهنا الكل بينزل هارون وزهرة وفيروز 
صقر بغض"ب جح"يمي بقا انا تستغف*ليني فاكرة التمثلية اللي عملتيها من شوية دي دخلت عليا دي متدخلش علي عيل صغير يا فريده مش صقر الجبالي فاكرة نفسك ذكيه اوي بس انتي غبيه اوي يا فريده لو فاكرني اني لسه صقر بتاع زي وانك هتقدري تضحكي عليا لتاني مرة تبقي غلطانه يا فريده صح انك قدرتي تضحكي عليا زمان واتجوزتيني عشان خاطر الفلوس مكنتش اعرف انك رخ*يصه اوي كدا انا ازاي كنت مخد*وع فيكي هاااا ازاي قدرتي تمثلي الحب والبراءه دي ازاي انا وقعت في حب واحده حي*ه زايك بتتلون بميت لون ودخلتها بيتنا واتحديت الكل واتحديت ابويا اتريهم كلهم كانو شايفينك علي حقيقتك وانا اللي كنت معمي في حبي ليكي ووش البراءة والطيبة اللي كنتي رسماه عليا وانتي طلعتي رخي*صه رخي*صه اوي خدتي الفلوس اللي عاوزها وهر*بتي مني بس مش هتقدري تهر*بي دلوقتي يا فريده لانك خا*ينه خو*نتي شر*في فاكرني مش عارف 
عين بتشه*ق بصدمه 
فريده بترجع لورا بخو*ف وهيا بتزح*ف عالارض  بر*عب وبتقول صقر اسمعني ارجوك انت فاهم غلط 
صقر وهو بيجز علي سنانه وبيمس*كها من شعرها  وبيقول لسه عاوزة تكد*بي تاني يا فريده مكفكيش كل اللي فات بس انا مش هر*حمك يا فريده وبيس*حبها صقر من شعر*ها وهيا عالارض قصاد عيون الكل وبيطلع بيها 
ولكن بيوقفه صوت ابوة فهو يعلم غض*ب ابنه اعمي ممكن يق*تلها من غير ما يحس وهو بيقول صقر استنا مينفعش اللي هتعملو ده 
صقر ببغض*ب وصوت جهو*ري ابوووووووي معوزش حد يدخل بعد اذنكم وبيطلع صقر بيها وهو ماسكها من شعرها وهيا بتصر*خ بخو*ف وا*لم 
عين بتحس بخو*ف من صقر فهي اول مرة تشوف غضب*ه ده وبتقرب من فيروز وهيا بتقف جمبها وبتقول احنا هنقف نتفرح كدا ومش المفروض نعمل حاجه 
فيروز نعمل اي احنا لو ادخلنا هنكون احنا بدالها صقر غض*به وح"ش اوي سبيه ير*بيها تستاهل اكتر من كدا
هارون بيقعد علي اقرب كرسي بتعر"ب وهو بيقول ربنا يستر وصقر مياذ*هاش 
زهرة بحز"ن علي حاله ابنها معرفش اي اللي رجعها ياريتها كانت فضلت هربا*نه ولا انها ترجع رجوعها هيجيب مصا*يب كتير انت هتفضل قاعد اكده يا هارون وسايبو معاهم فوق ليحصلها حاجه ولدي يروح فيها السج"ن اتصرف اللي يخليك انا مش مستعده اخس"ر والدي التاني يا هارون ودمو"عها بتنزل بحز"ن علي حاله ولادها 
هنا عين بتفتكر اللي حصلها هيا متاكده انها سمعت صوت رحيم وبتحس بخو"ف ولكن بتستغفر ربنا وبتحاول تهدي نفسها وتطرد الفكرة من راسها وتقنع نفسها ان رحيم ما"ت والمي"ت مبيصحاش ولا بيرجع من المو*ت اكيد ورحيم بقالو سنتين مي"ت ازاي هيرجع دلوقتي 
هارون بيتصل علي نوح اللي بعد عده محاولات بيرد
صقر بي"جر فريده وبيدخلها لي الاوضه وهو بيز"قها علي الارض بغض"ب 
فريده بتصر"خ با"لم وبتتعلق في رجل صقر وهيا بتقول بتر*جي صقر ابو"س ايدك ار*حمني سامحني يا صقر ارجوك غل"طه ومش هتتكرر والله وانا ند"مت ورجعتلك عشان بحبك يا صقر 
صقر بيز"قها برجله بغض"ب وهو بيقول بصرا"خ اخر"سي يا زبا"لة اللي زايك متتكلمش عن الحب بقا انا تستغف"ليني وتخو"ني عر"ضي وشر"في يا بنت الــــــكــلــ ب وبقا صقر زي المجنو"ن وهو بيفتكر كل حاجه وبيفتكر خيا"نتها ليه وانها خدت فلوسه وهر"بت اول ما عرفت انو عرف حقيقتها ولكن قبل ما يوجها بيعرف انها هر"بت ولكن هو الان يريد ان يعرف من هو الذي خا"نت شر"فه وعر"ضه معاه وبيمس"كها صقر من شعرها بغض"ب ووشه كله احمر بشد"ه من كتر الغض"ب وبيقول صقر هو مين انطقي مين اللي خو*نتيني معاه يا فريده اتكلمي 
فريده دمو"عها بتنزل وبتقول ار"حمني يا صقر ونبي وحياه اغلي حاجه عندك 
صقر بصوت بيرن فالبيت كلو وانتي مر"حمتنيش ليه ها مر*حمتيش قلبه ليه اللي حبك وانتي بتخو"نيه وكنتي في حض"ن راجل تاني وهر"بتي وكنت بكدب نفسي لما شوفت كل حاجه ولما جيت اواجهك اكتشف انك هر*بتي وسحبتي كل فلو*سي عيشتيني اسود ايام حياتي وانا مش قادر احط عيني فعين اهلي ومراتي هر*بت ولا البلد والناس بقا انا تكسر"ي عيني وتفض*حيني وانا بتعذ"ب وقلبي بيتكو"ي وفي نا"ر قايده مبططف"يش ولا بتهدا وانا مش عارف اوصلك ولا عارف انتي عملتي كدا ليه ومين اللي تخو*نيني علشانه وتلاقيكي هر"بتي معاه  خلتيني اش"ك  فكل الناس حولتيني لحج"ر من القسو"ة ماشي يدو"س علي الكل وكل ده بسببك 
فريده ببكا"ء انا غلطا"نه انا اسفه والله اسفه انا عرفت غلط"تي ورجعتلك عشان بحبك يا صقر سامحني واديني فرصه اصلح اللي فات يا صقر 
صقرر هنا بيضحك بجنو"ن وهو بيقول اسفه اسفه علي اي ولا اي ولا اي يا فريده اسفه دي هتصلح اللي فات لا ضحكتيني والله وبيفضل صقر بيضحك بجنو"ن وفجاه بيوقف ضحك وهو بينزل بالقل"م بكل غض"ب والقل"م بينزل طر"خ بيرن فالاوضه 
وبيقول صقر مين هو اتكلمي اتكلمي يا فريده مين هو اللي خو"نتيني  معاه وبيمس*كها صقر من فكها وهو بيضغط عليه وبيعمل صوت اصطكك اسنانها وبيقول بعيون كلها ش"رررر مين هو 
فريده بدمو"ع مقدرش مش هقدر اتكلم 
صقر هنا عيونه بتسود بغض*ب جحي*مي وملامحه كلها ش"رررررررر 
تحت الجميع كان سامع صوت صقر الغا*ضب وهنا بيدخل نوح بسرعه ولكن شكله متبهدل شوية وبيقول في اي يا عمي جبتني بسرعه ليه 
هارون اطلع يا ولدي الحق صقر محدش قادر عليه وهيمو"ت فريده فايده الحقه قبل ما يعملها حاجه 
نوح حاضر يا عمي اهدا متقلقش انا هطلعلو وبيرفع نوح عيونه بيلاقي عين واقفه هيا وفيروز وزهرة بيبصلهم نوح وبيعدي من قصادهم وبالاخص من جنب عين ولكن هنا عين بتستنشق رايحه عطرة الي كانت ظاهرة نوعا ما بيتخطاهم نوح وهو بيطلع بسرعه عين بتحس ان رائحه نوح مش غريبة عليها هيا شامه رائحه العطر ده قبل كدا وبتحاول تفتكر وهنا بتفتكر عين وهيا بتبر"ق بصد"مه دي نفس رائحه الصوت اللي سمعته وبتبص عين بصدمه لي اثر نوح اللي كان فاخر الدرج وبتحس بخو"ف وجس"مها بيت"نفض وبتسبهم عين وهيا بتطلع اوضتها بخو"ف 
صقر بغض"ب جح"يمي يبقا اتر*حمي علي روحك يا فريده وبيقوم صقر وهو بيفتح درج الكومدينو وبيطلع منه مسد*س 
فريده بتشوفه وهيا بتبر"ق بصدمه وخو"ف وز"عر وبتسحف عالارض لورا بر"عب وهيا بتقول صقر هتعمل اي صقر بلاش ونبي صقر ونبي بلاش وحياه اغلي حاجه عندك 
صقر وهو بيشد الزنا"د وبيضر*ب الط*لقه 
عين بتدخل اوضتها وبتقعد علي الفراش ولكن بتلاقي حاجه تحت ايدها بتشوف اي ده بتلاقيها ورقه مطبقه بتبصلها عين باستغراب وبتفتحها ولكن بتبر"ق بصدمه اول ما بتشوف محتواها ولكن هنا بت"قع منها الورقه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهيا بتبص للباب بذهول 
هارون وزهرة وفيروز الجميع بيقف بصد"مه  وفز*ع اول ما بيسمعو صوت ضر*ب النا*ر
صقر_________________
بت"قع منها الورقه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهيا بتبص للباب بذهول 
هارون وزهرة وفيروز الجميع بيقف بصد"مه  وفز*ع اول ما بيسمعو صوت ضر*ب النا*ر وبتقول زهرة بخوف ولدي صقر صقر ولدي وبتطلع علي الدرج وهيا بتجري وبتقول ولدي وفيروز وهارون بيطلعو وراها 
عين كانت بصه للباب بصدمه والورقه وقعت من ايدها وفثواني بتفوق من صدمتها وهيا بتخرج بسرعه من الاوضه وبتجري علي اوضه صقر بخو"ف
صقر كان واقف وهو بيتنفس بسرعه وغض*ب  ونوح اللي ماسك ايده وهو رافعها لفوق وكانت الط*لقه اضر*بت ولكن فالسقف ودة بسبب نوح اللي دخل علي اخر لحظه وفي لمح البصر كان لحق صقر قبل ما الط*لقه تيجي في فريده وهو بيرفع ايده بسرعه 
صقر بغض*ب وهو بيبص لنوح وبيقول سبني يا نوح 
نوح بعصبيه انت اتج*ننت ولا اي انت عاوز تودي نفسك فدا*هية 
فريده كانت مغمضه عيونها بخو*ف وهيا منكمشه فنفسها وبتفتح عيونها بر*عب لما بتلاقي الطل*قه مجتش فيها 
صقر بجنو*ن ايوة اتجنن"ت  انا لازم اقت*لها عشان ضيعت شر*في استغ*فلتني عملتني مضحكه للكل 
نوح وهو بيش"د منه المسد*س وبيقول كل حاجه ليها حل بالهداوة مش بالقت*ل يا صقر اعقل 
هنا عين بتدخل بسرعه وفز"ع وهيا بتبصلهم كلهم وعيونها بتيجي فعيون صقر اللي بتلاقيها كلها ش"ر
الجميع بيدخل فاللحظه دي وبتجري زهرة علي صقر وهيا بتقول ولدي صقر ودمو"عها نازلة بيمسكها صقر انت كويس صح يا ولدي وبتبص لي فريده وهنا نظراتها بتتحول لغض*ب وكر*ة ليها وبتقول زهرة انتي وش المصا*يب اي اللي رجعك تاني من يوم مدخلتي البيت وانتي خر"بتيه مشوفناش يوم حلو 
هارون بيبص لي صقر بحد"ه وبس وبيقول بحد"ه الكل برا مش عاوز حد هنا انا عاوز اتكلم مع فريده لوحدنا 
فريده بتبص لهارون بتعجب 
والكل بيبصله باستغراب وذهول وهنا هارون بيعيد جملته تاني وهو بيقول اظن سمعتو كلمتي 
عين بتخرج هيا وفيروز وزهرة ونوح بي"شد صقر بصعوبة وبيخرجه وبينزل الكل لتحت معادا هارون 
هارون بيبص لفريده وهو بيقول اي اللي جابك دلوقتي 
فريده بتمثيل والله يا عمي انا ولكن هنا هارون بيقاطعها بحد"ه وهو بيقول من غير حلفان متبقيش كدا"بة وبج"حه الحلفان بالله مش لعبه انتي فاهمه 
فريده بتهزر راسها وهيا بتقول انا ند"مت ورجعت
هارون بحد"ه بصي يا فريده تبقي ه"بلة لو كنتي فاكرة اني مكنتش كشفك وعارف حقيقتك من اول يوم دخلتي في بيتنا بس ساعتها سبتك قولت اديكي فرصه يمكن تتغيري اديها فرصه بس مكنتش اعرف اني بربي حي"ة في بيتي واول ما تغد"ر غد"رت بالي لمها وحبها واتجوزها واتحدي الكل علشانها انا عارف عنك كل حاجه يا فريده وعارف انك كنتي بتخو"ني صقر مع خالد 
هنا فريده بتبر"ق بصدمه وذ"هول ووشها بيتقلب مي"ت لون
واقولك عارف اي كمان انك از"بل واحده دخلت البيت ده يا فريده وعارف اتفاقك انتي وخالد علي رحيم ولدي وهنا بتكون الصدمه الاكبر لفريده ولسانه بيع"جز عن الرد للاسف عرفت بس عرفت متاخر اوي بسببك يا فريده خسر"ت ولادي الاتنين حلال فيكي القت*ل انا جوايا نا*ر ونفسي اقتل*ك بايدي ارجعي يا فريده من مكان ما جيتي عشان انا مش عاوز اخس"ر ولدي اللي فضلي للابد صقر لو عرف مش هير*حمك ومش هيسيبك غير لما يمو*تك بايده انا حاطط كل شى جوايا وساكت عشان خاطر ولدي وعشان خاطر زهرة اللي قلبها هيت*قهر لما تعرف 
انا نبهتك يا فريده ومتلوميش الا روحك بعد كدا مش عاوز اشوف وشك هنا فاهمه وبيقولها بحد"ه وغض"ب 
فريده بتهز راسها بسرعه عده هزات بخو"ف 
هارون بيسبها وبيخرج وبيروح لي اوضه نومه بتع"ب وهو حاطط ايده علي قلبه بو*جع وحاسس انو بياخد نفسه بصعوبة بيسند علي الحيطه لحد ما بيوصل الاوضه بيدخل وهو بيقعد علي الفراش بتع"ب وبيبص لي صورة علي الكوميدينو اللي جمبه بيبصلها هارون بحز"ن وبيمد ايده وبيمسكها وهو بيبصلها باشتياق وحز"ن وند"م وبيقول بحزن والدمو"ع بتلمع فعيونه سامحني يا ولدي سامحني 
تحت كانت زهرة قاعده بحزن وجمبها عين وفيروز ونوح وصقر بيسبهم وبيخرج لبرا بغض*ب ونوح بيفضل واقف معاهم عين بتبص لي اثر صقر وبعد كدا عيونها بتيجي علي نوح اللي بتفضل تبصله بنظرات غير مفهومه وكلها ش"ك 
نوح عيونه بتيجي فعيونها وبيلاقيها بتبصله بنظرات هو مش فاهمها لي بتبصله كدا 
فريده اول ما بيخرج هارون بتقوم وراة بسرعه وهيا بتقفل الباب وبتفضل تدور علي هاتفها لحد ما بتلاقيه وبتمسكه بخو"ف وايد بتتر"عش وهيا عيونها علي الباب وبتتصل علي حد ولكن مفيش رد وبتفضل تتصل عده رنات ورا بعض ولكن مفيش رد وبتقول بغض*ب وخو"ف رد يا خالد رد مش وقته انا فمص"يبه ولكن مفيش اي رد نهائي بتفضل فريده تبص للباب بخو*ف ومبيجيش في بالها غير سيف وبتتصل عليه فريده مبيردش عليها وبتتصل تاني وبيرد ببرود وهو بيقول عاوزة اي 
فريده بخو"ف وبسرعه الحقن"ي يا سيف انا وقعه في مصي"بة 
سيف بحد"ه في اي 
فريده بخو"ف صقر صقر عرف اني كنت بخو"نه وكان هيقت"لني ومصدقش اي حاجه وانا دلوقتي مش عارفه اعمل اي لازم تهر"بني من هنا سيف 
سيف بيقوم من مكانه بفز" ع وغض"ب وهو بيقول انتي بتقولي اي عرف ازاي ومين اللي قالو 
فريده بخو"ف معرفش معرفش اتصرف هو مش هيسبني والا لو همو"ت يا سيف يبقا مش همو"ت لوحدي 
سيف بغض"ب انتي بتهدد*يني يا فريده اقفل انتي واحده غب"يه اصلا انا هتصرف خلي تليفونك معاكي 
فريده حاضر حاضر 
هارون بينزل لي تحت وبيلاقي الجميع معادا صقر بيقعد هارون علي اقرب مقعد وهو باين عليه التع"ب
هارون صقر راح فين 
نوح خرج برا يا عمي انا هروح اشوفه ولكن هنا عين بتقاطع نوح وهيا بتقول لا انا هطلع انا اشوفه  وبتسيبهم عين وبتخرج لبرا وهيا بتدور علي صقر 
نوح بيبص لي اثارها بغض"ب وبتلاحظ ده فيروز والدمو"ع بتلمع فعيونها وبتبص لي نوح بحزن 
نوح بيشوفها ولكن بيتهر"ب من نظراتها 
عين بتفضل تدور علي صقر مش بتلاقيه بتعرف انو في الاسطبل بتدخل عين بهدؤء وبتبص عليه بتلاقيه قاعد في ركن لوحده وهو موطي نص جسمه ود"افن وشه بين ايديه بتقرب منه عين وهيا بتقعد جمبه وهيا بتقول ممكن تتكلم معايا لو حابب انا هسمعك 
صقر وهو بيرفع وشه اللي كان كله حز"ن وو"جع اول مرة تشوفه فيه عين بالشكل ده وبيقول صقر انا تعبا"ن اوي انا اول مرة احس اني كنت مغ"فل اوي كدا
عين بهدؤء ممكن اسال سوال؟ 
صقر بهدؤء اسالي 
عين انت عرفت ازاي ومنين ان فريده بتخو*نك
صقر وهو بتخرج منه تنهي*ده وبيقول من رحيم 
عين بصدمه رحيم ازاي 
صقر رحيم بعتلي الصور قبل ما يمو*ت ولكن الصور مكنش واضح فيها مين اللي مع فريده ووقتها حصل حاجه غريبة رحيم اتصل عليا واول ما فتحت سمعت صوت الحا*دثه وبعدها عرفنا مو*ت رحيم 
عين بصدمه بس رحيم عايش 
صقر انتي لسه فالموضوع ده تاني 
عين انت مش مصدقني صح طب تعاله معايا الاوضه وهوريك حاجه تعاله 
صقر بضي*ق عين خلاص بقا انتي بس هتلاقيكي لسه تعبانه 
عين بترجي ارجوك يا صقر صدقني ولو لمرة وتعاله معايا 
صقر بيقوم معاها باستسلام 
وهنا بيدخل وهو بيقول السلام عليكم 
هارون وفيروز وزهرة بيرفعو وشهم ليه وبتبتسم زهرة بفرحه وهيا بتقول خالد 
هارون وشه كله بيقلب بغض*ب 
خالد بيدخل وعلي وشه ابتسامه وهو بيسلم عليها وبيحضنها وبيقول وحشتيني يا ست الكل 
زهرة بتحضنه بفرحه وهيا بتقول وانت اكتر يحبيبي رجعت امتا 
خالد بابتسامه لسه حالا وبيقرب خالد علي هارون عشان يحضنه ويسلم عليه 
هنا صقر بيدخل في اللحظه دي هو وعين  وبيقول خالد 
نوح بيجي في اللحظه دي من جوة وهو بيقول اده مين اللي جه وبيلف خالد وشه بابتسامه وبيقول انا اللي حيت مالكم مستغربين ليه يجماعه وبيقرب خالد علي صقر وهو بيسلم عليه وبيسلم عليه صقر بترحاب وبيبداء خالد يسلم علي الجميع وهارون بيبصله بكر"ة وغض"ب 
عين بتستغل انشغالهم وبتقول لصقر يلا نطلع 
صقر بضي*ق حاضر وبيطلع صقر هو وعين لفوق وبتدخل عين الاوضه هي وصقر وبيقول صقر في اي بقا عاوزة توريني اي 
عين وهيا بتبص علي السرير وبتقول ثواني وبتفضل تدور علي الورقه وبتفتكر انها وقعت علي الارض وبتبص فالارض بتلاقي الارض نضيفه ومفيش حاجه بتبص للارض بصدمه وهيا بتقول ازاي دي كانت هنا ازاي ازاي راحت فين وبتوطي عين فالارض وهيا بتبص علي الاورض وكانها الارض انش"قت وبلعتها 
كانت هنا يا صقر والله كانت هنا 
صقر باستغراب هي اي دي عين اهدي وفهميني 
عين الرسالة اللي سابها رحيم 
صقر بحد"ه لا انتي فعلا اتجننتي رسمي بقا 
عين بدمو*ع والله كان في رساله هنا يبقا نوح نوح هو السبب 
صقر بصدمه نعمممممممم لا انتي اتجن*نتي والله وبيسبها وبيخرج برا الاوضه وبيمشي ولكن بيعدي من قدام الاوضه اللي فيها فريده بيبص للباب بغض"ب وبيفتحه بسرعه ولكن هنا ملامحه كلها بتتحول لصدمه وغض*ب 
صقر بصدمه نعمممممممم لا انتي اتجن*نتي والله وبيسبها وبيخرج برا الاوضه وبيمشي ولكن بيعدي من قدام الاوضه اللي فيها فريده بيبص للباب بغض"ب وبيفتحه بسرعه ولكن هنا ملامحه كلها بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيلاقي فريده مش فالاوضه ومعني كدا انها هر*بت بيضر"ب صقر ايده فالباب بغض"ب وهو بيقول مش هر"حمك يا فريده مش هر"حمك  هجيبك لو تحت الارض مش صقر الجبالي اللي واحده ست تس"تغفل صقر الجبالي 
عين فالاوضه بقت حاسه انها هتت"جنن ازاي الورقة اختفيت من الاوضه ولكن بتلاقي صوت جاي من البلكونه بتدخل عين البلكونه بخو"ف ولكن فجاه بتلاقي النور اتقط"ع ومش شايفه اي حاجه غير عت"مه الليل بتخا"ف عين وجاية تدخل من البلكونه بسرعه ولكن بتلاقي اللي كم"م فمها من الخلف وبيهمس في ودنها وهو بيقول حشتيني اوي 
عين بتبرق بصدمه وخو"ف ور"عب وبتحاول تصر"خ ولكن هو كان مكم"م فمها وبيقول متحاوليش يا عين محدش هيسمعك ولا حد هيقدر يبعدك عني مهما حصل غير المو*ت لو مش عاوزه يمو"ت يبقا تخليكي عقلة وتعملي اللي هقولك عليه والا حبيب القلب هيبقا اخر يوم ليه بكرا 
عين بتتصدم ومش عارفه تعمل اي 
هو بكرا الساعه 6هتكوني مستنياني فالمكان ده ____________واه اخر حاجه تكوني اطلقتي 
تحت الجميع كانو مستغربين الكهر"باء قط*عت ليه وبيقول هارون حد يشوف الكهرباء قطع"ت ليه 
صقر بينزل وهو بيقول في اي واي اللي خله الكهرباء تقط*ع 
هارون بيرد وهو بيقول مش عارف نوح وخالد راحو يشفوها 
صقر مبيردش وبيفتكر عين وبيقول عين فين 
فيروز بترد وهيا بتقول منزلتش من ساعه مطلعتو سواء 
صقر بيقل"ق عليها لانو عارف انها بتخا"ف من الضل"مه وبيقول انا هطلع اشوفها وبيطلع صقر وهو بيشغل كشاف هاتفه عشان يشوف الطريق قدامه 
عين كانت فالاوضه ودمو*عها نازلة بصدمه وهو لسه مكم"م فمها وبيقول بحد"ه فهمتي كل حاجه تتنفذ زي ما قولت والا واقسم بالله هيكون اخر يوم ليه وبرضو هتكوني معايا فهمتي 
بتهز دماغها بخو"ف بيسبها وهو بيقول محدش يعرف اي حاجه نهائي والا انتي اللي هتند"مي وبيختفي فثواني زي الشب*ح 
عين واقفه مكانها بصدمه وفجاه بتلاقي النور رجع تاني بتبص عين لي كل ركن فالاوضه بصدمه وخو"ف وبتلاقي الباب اتفتح مرة واحده وهو واقف قصادها بتبصله بفز"ع وبتجري عليه وهيا بتح*ضنه بخو"ف ور"عب وبقت حضناه بكل قو"تها بخو"ف وهيا جسمها بيترع"ش 
صقر بيتجمد مكانه لثواني بصدمه فهيا اول مرة تحض"نه وبيحس بضربات قلبه السريعه اللي هتخرح من مكانها وفجاه بتب"كي عين بصوت عالي وهيا داخل احضا"نه صقر بيقل"ق عليها وبيبادلها الحض"ن وهو بيقول عين مالك في اي اهدي متخا"فيش النور رجع خلاص عين بتزيد من بكا"ئها اكتر وصقر بيق"لق عليها وبيقول انتي كويسه في اي 
عين بتفضل حضنا"ه وهيا بتب"كي ومبتردش عليه 
صقر بيفتكر انها خايفه من الضلمه وعشان هو زعق"لها فضل يطبطب عليها بحنيه وهو بيقول اهدي انا معاكي اهدي وبياخدها صقر وهيا لسه مازالت في حض"نه وبيروح بيها للفراش وبيقعدها علي الفراش وهي جوة حض"نه وبيقعد معاها وهو بيمد ايده وبيمسحلها دموعها ودي كانت اول مرة صقر يكون فيها حنين معاها وبيقول بنبرة هادئه انا اسف اني زعقتل"ك وسبتك لوحدك في الض"لمه 
عين بتخرج من حض"نه وهيا بتفتكر اللي حصل من دقائق وبتقول انا تعبانه اوي عاوزة انام 
صقر طب نامي وبينيمها صقر وهو بيغطيها وكان لسه هيمشي ولكن بيلاقيها مسكت ايده وهيا بتقول ممكن تخليك معايا النهاردة 
صقر بيبصلها بدهشه ومستغربها وبيقول حاضر وبيروح صقر ينام جمبها من الجهه الاخري 
ولكن بيتفاجئ انها حض"نته وهيا بتحط راسها علي صدر"ة وجس" مه كله بيتجمد من حركتها المفاجئه ليه وقلبه بيدق بعن"ف وجوة مشاعر كتير فهيا الوحيده اللي بتقدر تحرك كل مشاعرة كانت عين سامعه ضربا"ت قلبه اللي بتنبض بحبها وبيقول صقر بصوت متحشرج من اثار فرط المشاعر الذي يحسها عين 
عين بنبرة حز"ينه وكلها ترجي وبتقول عشان خاطري مش عاوزة اتكلم فحاجه خالص انا عاوزة انام خليني كدا اعتبرة اخر طلب بطلبه منك وبترفع عين راسه شويه وهيا بتبصله بتر"جي 
صقر كانت كل حصونه انهار"ت وبيلاقي نفسه بدون وعي بيقر*ب علي شفا*يفها وبيق*بلها بحب وشغف
عين بتغمض عيونها وقلبها بينبض بحبه وبتلاقي نفسها بتبادلة قبل"ته وهنا صقر بيتفاجئي وبيبداء قبل*ته تتع*مق بكل حب وشغف وكانت جواهم عا*صفه من المشاعر اول مرة يعيشوها وعين بتسيب نفسها باستسلام فهي كانت اول ليله ليهم وغدا ستنقلب حياتهم راس علي عقب بما ينتظرهم وبياخدها صقر لعالمهم الخاص بيهم هما مفيش فيه غير حبهم الذي لا يعترف بيه احدا فيهم
نوح وخالد وهارون وزهرة وفيروز كانو لسه تحت وبتقول زهرة لي نوح انت هتبات معانا هنا يا نوح هخليهم يحضرولك الاوضه انت وخالد 
نوح بسرعه لا يا مرات عمي انا همشي انا عشان تعبا"ن وعاوز انام واغير هدومي يلا تصبحو علي خير 
الجميع وانت من اهل الخير معادا فيروز اللي بتبصله بحزن وبس 
وبيمشي نوح 
خالد عيونه بتيجي فعيون هارون ولكن بيستغرب لما بيلاقيه بيبصله بحد"ه ونظرات كلها غض"ب وكر"ة
بيبتسم خالد بتوتر وهو بيقول طب وانا هنام فالشارع ولا اي وهو بيقولها بمزاح 
زهرة بابتسامه عيب تقول كدا ده بيتك يا خالد يا ابني ده انت حته من سوزان الله يرحمها 
خالد بهدؤء يارب وبيقول والله انتي احلي خاله فالدنيا انتي امي اصلا مش بس خالتي 
زهرة وهيا بتقوم وبتطبطب عليه بحب وبتقول انت زايك زي صقر وفيروز ورحيم الله يرحمه انا اللي مربياك 
خالد الله يرحمه ربنا يخليكي لينا يا ست الستات 
زهرة بتبتسم بحنان وبتدخل تبلغ الخدم يحضرو اوضه لي خالد 
خالد بيحس بتوتر من نظرات هارون اللي مش فاهمها وبيقول وحضرتك صحتك اي يا عمي 
هارون بيبص لفيروز وهو بيقول اطلعي نامي انتي يا فيروز انا هتكلم مع خالد شوية 
فيروز بهدؤء حاضر وبتقول تصبحو علي خير وبتسيبهم فيروز وبتطلع لي اوضتها فهي اليوم بنسبالها اسو*ء يوم مرت بيه
هارون بيبص لي خالد بغض"ب 
خالد بتوتر هو في حاجه يا عمي؟ 
هارون بكر*ة يا بجح"تك يا اخي اي اللي جابك 
خالد عامل نفسه مصدوم وبيقول نعم هو انا زعلتك في حاجه وانا معرفش 
هارون بغض*ب جاي بيتي تاني ليه بعد ما قت*لت ولدي وخو*نت صقر يا بجح*تك 
خالد بيبصله بصدمه لثواني وبتتحول صدمته لسخرية وكان لسه هيرد ولكن هنا بتقاطعهم زهرة وهي بتقول حضرتلك الاوضه يا حبيبي 
خالد بيبصله وبيبتسم وبيقول طب انا هطلع واسيبكم انا بقا 
هارون بيبقا نفسه يمسكه يقت*له والد*م بيغ*لي فعرو*قه 
خالد بيبصله وبيبتسم ببرود وبيطلع بكل بجح*ه
زهرة بتبصله وبتقول مالك يا هارون 
هارون وبيحاول يبان طبيعي وبيقول مفيش حاجه وهو دماغه بتفكر في شئ وحاسس بتع*ب  
صقر وعين كانو في عالمهم الخاص ونسيو كل حاجه وصقر نسي كل حاجه وغاص معاها في بحر حبهم ليروي عطشه فهو كان يتمني هذه اللحظه كثيرا 
خالد فالاوضه رايح جاي وهو بيفكر ازاي هارون عرف السر وبيمسك هاتفه وهو بيتصل علي فريده ولكن مفيش اي رد بيرمي الموبيل بغض"ب وهو بيخطط لي شئ ما وبعدها بيبتسم بم*كر وهو بيقول اللعب بقا عالمكشوف شكلك هتوحشنا انت كمان يا هارون الجبالي وبيمسك خالد هاتفه وهو بيتصل علي شخص ما وبعد ثواني بياتي ليه الرد وبيقول خالد عاوزك تسمعني وتنفذ اللي هقولك عليه وتعمله مش عاوز اي غلط مفهوم 
الشخص حاضر 
خالد____________________
هارون وزهرة طلعه اوضتهم وهارون منمش طول الليل وهو بيفكر هيعمل اي في تلك المص*يبة
بياتي الصباح علي ابطالنا بتفتح عين عيونها بتلاقي صقر نايم بعمق وهو واخدها في احضا*نه بتفضل عين تبص لملامحه وهي بتحفر"ها جواها وبتنزل دمعه منها وهيا بتفتكر اللي حصل وان ده اخر يوم هتقضيه معاه ومش هتشوفو تاني اللحظه اللي كانت بتحلم بيها معاه اتحققت وبقا بينهم يوم حلو هتقدر تكمل بيه وهتفضل محفو"رة جواها بتمسح عين دموع*ها وبتقرب ايدها وهيا بتحسس علي وش صقر اللي كان شكله جميل جدا وهادئ غير قسو*ته وعصبي*ته دايما 
صقر بيحس بيها وبيفتح عيونه وهنا عين بتتحرج وبتبعد ايدها بسرعه 
صقر بيبتسم ابتسامه خفيفه وهو بيتعدل وبيقعد قصادها وهو بيقول صباح الخير 
عين بتبصله بهدؤء وهيا بتبلع ريقها وبتغمض عنيها لثواني وبتفتحها تاني وهيا بتقول بصوت مهزوز طلقن"ي 
صقر ابتسامته بتتلاشئ وملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وبيقول_________
يتبع.....؟
بصوت مهزوز طلقني 
صقر ابتسامته بتتلاشئ وملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيقوم من مكانه بغض*ب وهو بيمسكها من كتافها وبيقول بعص*بيه هو في اي انتي مش طبيعيه صح هو انتي مفيش غير كلمه طلق"ني طلق"ني  كل شوية هيا بقت لبانه في بوقك 
عين بتبصله بحزن وبتقول بدمو"ع غص"ب عني طلق"ني يا صقر ونبي وحياه اغلي حاجه عندك
صقر بيبصلها بذهول وهو بيسيب ايدها وبيقول لدرجدي مش عاوزني رغم كل اللي حصل بينا امبارح 
عين بتفتكر ليلة امس بكل ما حدث هيا نفسها تصر*خ وتقوله كل حاجه بس هيا خا"يفه عليه خا"يفه تند"م وتخسر"ة ومش عارفه تحكيلو كل حاجه ولا وبتقعد عين علي الفراش وهيا بتد"فن وشها بين ايديها وبتب"كي بحر"قه 
صقر بيبصلها بحز"ن وبقلب مجر"وح وبيسبها وبيدخل الحمام وهو بيقفل الباب بغض"ب وبيقف تحت الدش وهو عا"ري الصد"ر وبيشغل المياة السقعه ولكن لا يحس ببرودتها بسبب النير*ان التي تشت"عل بداخله من الغض"ب وهو بيفكر في كل حاجه بتحصل معاه وبيفتكر ليله امس فهو كان علي وشك ان يعترف لنفسه ولها بحبه وعشقه لها فليح*ترق الجميع فهو اخيرا قد اعترف انه لا يقدر علي البعاد عنها ولكن هي ترفضه دائما لماذا لماذا دائما حظه هكذا وبيضر"ب ايده في الحي"طه بغض"ب وبيخرج من تحت الدش وبيفتكر انو مخدش اي هدوم معاه بيلف الفوطه حوالين جس"ده وكان عار*ي الصد*ر وشعره البني الغامق نازل علي عينه بيخرج صقر ومش بيرضا يبصلها بيلاقيها لسه قاعده زي مهيا بيفتح دولابة وبياخد جلبابه الاسود والشال اللي بيلفه علي راسه بيسموها (العمه تقريبا) وبيلبس صقر بدون ولا كلمه وبيسبها وبينزل لتحت بيلاقي هارون قاعد علي السفرة بيقول صقر بهدؤء صباح الخير 
هارون كان في عالم تاني من دوامه التفكير بيفوق علي صوت صقر وهو بيقول صباح النور وبيسكت 
صقر بيلاحظ شروده وهو بيقول مالك يا ابوي شكلك تعبا"ن ليه وقاعد سرحان حضرتك تعبا"ن ولا حاجه اجبلك الدكتور 
هارون بهدؤء لا يا ولدي انا بخير متجلجش عليا 
صقر بيهز راسه وبيفضل قاعد ساكت وهو بيفكر في عين واي سبب تغيرها المفاجئ ده وبيحس بخ" نقه وبيقوم من مكانه وهو بيقول انا مليش نفس افطرو انتو انا خارج برا شوية وبيمشي صقر من قبل ما يسمع رد والده فهو لا يريد سماع اي شئ 
هارون بيبص لي اثرة بحز"ن فهو بيفكر ازاي هيكشف حقيقه خالد قدام الكل ولكن في نفس الوقت هو خا*يف من رد فعل صقر وزهرة صقر مش هيرتاح غير لما يقت*له وزهرة ممكن يحصلها حاجه من الصدمه فهو ابن اختها وهي اللي ربتو عشان كدا هو ساكت كل المده دي خو*فا علي عيلته فهو لا يريد يخس"ر ابنه وزوجته يكفي خسا*رة رحيم 
زهرة بتخرج من المطبخ وهيا بتحط الفطار علي السفرة بمساعده الخدم وبتقول لسه محدش نزل 
هارون صقر نزل وخرج 
زهرة بتنهيده ربنا يريح بالو وقلبه وبتقول بتذكار خالد مش فوق صح بعت حد يصحيه ولكن مش موجود معرفش راح فين بدري كدا 
هارون بض*يق خلاص يا زهرة اقعدي افطري 
زهرة وهيا بتقعد بتقول بش"ك مالك يا هارون كل ما بتيجي سيرة خالد بتبقا مش طبيعي هو في حاجه انت مخبيها عليا او انا معرفهاش ومن ساعه ما شوفتو امبارح وانت مش طبيعي ومنمتش طول الليل في اي يا هارون قولي متخبيش عليا 
هارون وهو بيحاول يبان طبيعي وبيقول مفيش حاجه يا زهرتي انتي عارفه مجدرش اخبي عليكي حاجه 
زهرة بعدم اقتناع وهيا بتقول قلبي مش مطمن يا هارون بس هحاول اصدق 
هارون وهو بيمسك ايدها وبيقول بحب متقلقيش مفيش حاجه ان شاء الله (كل ما يصيبنا الا ما كتب الله لنا) سبيها علي ربنا اللي مكتوبلنا هنشوفو تفائلي خير بس 
زهره بحب وحنيه ونعم بالله وبتقول يلا نفطر احنا وانا بعتهم ينادو فيروز وزهرة وفيروز قالت مصد"عه شوية ومش قادرة تنزل وعين زمانها نازلة 
هارون بيبتسم ليها وبيبداءؤ يفطرو 
كانت علي الفراش وهي لا يستر جسد*ها غير الغطاء وفايدها السي*جارة وهي تد*خنها 
وهو نايم بجانبها وبتقول هيا وبعدين هنعمل اي يا سيف؟ 
سيف وهو بياخد علبه السجا*ير من جانبها وبيقول هقولك الخطه اللي هتخليكي ترجعي البيت تاني وانتي حاطه رجل علي رجل وصقر مش هيقدر يخرجك من البيت نهائي 
فريده بتعجب ازاي؟ 
سيف هقولك وبيبداء سيف يقولها خطتهم_______
فريده بابتسامه انت دماغك دي اي دماغ ابل*يس نفسه ميفكرش كدا 
سيف بيبتسم بغرور وبيقول المهم كل حاجه تمشي صح فهمتي هتعملي اي وازاي 
فريده ايوة بس في حاجه هنجيبو ازاي؟ 
سيف دي خليها عليها انا عمل حساب كل حاجه وبيقوم سيف وهو بيدخل الحمام وبيقول انا خارج  
وبيدخل سيف وهو بياخد دش سريع وبيلبس بسرعه وهو بيخرج وبيسيب فريده 
عين قامت وخدت دش ولبست دريس لونه ابيض وكانت واقفه قدام المرايا بتلف حجابها بشرود 
صقر كان را*كب حصانه وهو بيجري بيه داخل الاسطبل وهو حاسس بغض"ب وخن"قه وكمان بيفتكر فريده وانو لازم يوصلها في حاجات كتير لازم يفهمها 
عين كانت بتلف حجابها بشرود ولكن بيقاطع شرودها صوت رنين هاتفها وكان الرقم مت"شفر ومجهول عين بتبص للهاتف بق"لق وتردد لحد ما الرنه بتخلص بتتنهد عين ولكن بتلاقي الهاتف بيرن تاني بترد عين بصوت مهزوز وهيا بتقول الوووو 
بياتيها صوته وهو بيقول احلي الوووو فالدنيا 
عين قلبها بيدق بسرعه وكانه هيخرج من مكانه ولكن من الخو"ف ولكن بتحاول تتمالك اعصابها وهيا بتقول انت مين انت اكيد مش رحيم انت اه صوتك زي رحيم بالظبط ولكن اكيد مش رحيم لان رحيم ما"ت انت مين وعاوز مننا اي وليه بتعمل كدا 
هو ببرود قدامك 8 ساعات علي المعاد الوقت بيعدي يا عين واخيرا هتكوني ليا 
عين بعصب"يه مستحيل يحصل اللي عاوزة وانا مش هاجي ولا هنفذ اي حاجه من اللي قولتها 
هو بغض"ب يبقا تستحملي اللي هيحصل
عين بتقفل المكالمه في وشه وهيا بتتنفس بسرعه وغض"ب وبتقرر انها هتحكي كل حاجه لصقر وبتنزل عين لتحت بتلاقي هارون وزهرة بيفطرو بيتقول بابتسامه هادئه صباح الخير 
هارون وزهرة صباح الخير يا حبيبتي 
عين بتقعد معاهم وبتقول بارتباك هو صقر مفطرش 
زهرة بابتسامه لا يحبيبتي خرج تقريبا 
عين بتعرف انو مضا"يق وبتقعد تفطر معاهم بشرود 
هو بيرمي الهاتف بعض"ب وبينزل متك"سر لميه قطعه وبيقول بغض*ب هنشوف يا عين هتنفذي اللي عاوزة ولا وبيرفع هاتف تاني وهو بيقول نفذ زي ما قولتلك بالظبط مش عاوز اي غلط فاهم والا مش هر*حمك وبيقفل الهاتف بغض*ب
صقر بينزل من علي حصانه وهو بيداعب فيه وبيتكلم معاه فهو صديقه الوحيد يحكي له كل شئ ما لا يقدر علي البوح به لي احدا 
خالد بيدخل البيت في اللحظه دي وهو بيلاقيهم قاعدين علي السفرة وبيقول بكل بج"حه صباح الخير 
الجميع بيرد الصباح معادا هارون اللي وشه بيت"هجم وبيسبهم وهو بيروح يقعد في الصالون 
زهرة الش"ك بداخلها بيزيد  وبتفضل تبص لخالد بش*ك  ولكن بتحاول تطرد الفكرة من راسها 
خالد بيقعد ياكل بكل برود ولكن كانت عيونه علي عين وهو بيبصلها بكل جرا*ءة 
عين بتلاحظ نظراته ليها ولكن هيا كل ما يشغل تفكيرها الان هو صقر وبيقاطع تفكيرها صوت الرساله اللي جت علي هاتفها بتمسك عين الهاتف وهيا بتفتح محتوي الرسالة وكان فيديو بتحمله عين واول ما بتشغله بتبرق للهاتف بصدمه وهيا شايفه صقر قدامها وهو بيداعب حصانه وفي شخص علي بعد مسافه ملث"م كان مصو*ب البند*قيه علي صقر 
عين بتقوم من مكانها بفز"ع بسرعه وهيا بتقول صقرررر 
خالد بيبصلها وساكت وزهرة بتتفاجئ وبتفز"ع هيا كمان اول ما بتلاقي عين بتجري لبرا بسرعه وهيا بتقول بصر*اخ صصققررررررررررررررررررررر قلبها بيتق*بض وبتحس انها مش قادرة تتحرك 
عين بتجري بسرعه للخارج وهيا بتنادي بعلو صوتها كله صقررررر صقرررررررررر لااااااااااااااااااا ودمو*عها نازلة وفستانها بيتطاير وراها 
عارون بيقوم من مكانه بفز"ع
وخالد بيمثل وبيقوم هو كمان 
صقر كان واقف جمب حصانه وبيسمع صوت صر*اخها من الداخل قلبه بيدق بسرعه اول ما بيسمع صوت صرا*خها  ولسه هيتحرك 
عين بتخرج من البيت ولكن بتقف بصدمه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهنا كان الزمن وقف عند الجميع عين بتقف مكانها وهيا مش قادرة تصدق اللي سمعته وبتطلع صر*خه منها بترن فالبيت كلو صصصقققررررررررررررررررررررررررررر
زهرة وهارون في وقت واحد ولدي وبت*قع زهرة وهيا بتفقد الو*عي 
خالد بيجري عليها 
وهارون بيبصلها بصدمه وووو 
يتبع.........!!!!!!! 
بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهنا كان الزمن وقف عند الجميع عين بتقف مكانها وهيا مش قادرة تصدق اللي سمعته وبتطلع صر*خه منها بترن فالبيت كلو صصصقققررررررررررررررررررررررررررر وصوت صر*ختها بترن فالمكان كلو وهيا بتتردد وكانت هت*قع وبتجري بصعوبة وهيا دمو*عها نازلة زي المطر بتلاقيه فالارض بتجري عليه وهيا بتنزل لمستواة بسرعه وهيا بتقول صقر صقر رد عليا صقر ارجوك 
صقر كان بصص للحصان بذهول وصدمه وايده غر*قانه بالد*م والحصان كان علي الارض سا*يح فد*مه وهو علي وشك المو*ت هو الحصان عنده اغلي شئ وكان قريب منه جدا وبيحبه جدا كانه ابنه مش مجرد حصان 
عين بتحاوط وشه بايدها بدمو*ع وهيا بتقول رد عليا ارجوك انت كويس وبتبص لي ايده اللي مليانه بد*م الحصان وبتبرق بصدمه وهيا بتقول حصلك حاجه صقر رد ولكن بتلاقيه باصص فنقطه معينه وعيونه حمراء زي الد*م والغض*ب ملي وشه وشه احمر بشد*ه صوت انفاسه عاليه جدا بتبص عين للمكان وبتخرج منها شهقه بصدمه وهي شايفه الحصان هي عارفه الحصان ده بالذات يهم صقر قد اي 
زهرة وهارون في وقت واحد ولدي وبت*قع زهرة وهيا بتفقد الو*عي 
خالد بيجري عليها وهو بيمسكها بسرعه قبل ما تق*ع عالارض وبيحملها وهو بينيمها علي الكنبة اللي فالصالون 
وهارون بيبصلها بصدمه وبيحس بضياع او انو فكا*بوس بيتمني صوت ضر*ب النا*ر اللي سمعو ده مش حقيقي بيفوق علي صوت خالد وهو بيقول انا هطلع اشوف في اي بسرعه وبيخرج خالد 
هارون بيقعد علي الكرسي اللي قصاد زهرة وهو بيبصلها بضياع 
هنا بتنزل فيروز وهيا بتجري بخو*ف وهيا بتقول ابوي في اي ولكن بتلاقي امها اللي نايمه علي الكنبة ولا حول ولا قوة لها بتجري عليها بخو*ف وهيا بتقول امي امي امي ردي عليا وهنا دمو*عها بتبداء بتنزل بخو*ف بتقوم بسرعه وهيا بتجيب حاجه تفوق بيها والدتها 
خالد بيخرج لبرا وبيشوف عين وصقر عالارض والحصان جمبهم بيبصلهم بم*كر وبيمثل الخو*ف وهو بيقول صقر في اي اي اللي حصل يا عين واي صوت ضر*ب النا*ر ده وبيبص للحصان وهو بيقول اده مين اللي ق*تل الحصان
عين بتبص لي خالد باستغراب وش*ك 
صقر بيفوق من صدمته وهو جواة بركا*ن وفجاه بيقوم من مكانه وهو بيقول بنبرة مرعبه واقسم بالله ما هسيب اللي عمل كدا وبينادي صقر بعلو صوته علي احدي حد من الغفر اللي علي الباب بصوت جهوري وهو بيقول تقلبو البلد كلها تعرفو مين اللي عمل كدا فاهمين والا قسما بالله لكون دفنك*م انتو مكانو 
الغفر بيهز راسه بخو*ف وبيخرج بسرعه وهو بيجمع الرجاله عشان يبداءؤ يدورو مين اللي عمل كده 
عين بتقوم من علي الارض وبتبص لي صقر بخو*ف وقل*ق وقلب مقبو*ض
صقر بيبص لي خالد وبيقول انت واقف تتفرج انت دكتور شوفو عايش ولا ما*ت
خالد حاضر انا بس من الصدمه مركزتش وبيديه خالد ضهرة وهو بيحز علي سنانه بغض*ب وبنزل لمستوي الحصان وبيبداء يشوفه وبعدها بيقوم وهو بيقول للاسف الحصان ما*ت 
عين بتحط ايدها علي بوقها بخو*ف وبتفكر لو كانت الطل*قه جت في صقر وبتفتكر الرسالة وبتعرف ان دي النهاية كدا مفيش فايدها اختيار بتنسحب عين من وسطهم وهيا بتدخل لجوة بسرعه بتلاقي هارون قاعد وباين عليه الصدمه وفيروز اللي بتفوق مامتها بدموع بتجري عليهم عين بخو*ف وهيا بتقول ماما مالها وبتبص لي هارون وبتلاقيه ساكت بتقرب عين منه وهيا بتقول عمي متخف*ش صقر كويس 
هارون هنا بيبصلها وكانه رجعته لي ارض الواقع وبيقول بجد هو فين 
عين برا مع الحصان وبتبص لي زهرة بتلاقيها بتبتدي تفوق وبتبداء تفتح زهرة عنيها بتع*ب وبتفتكر وبتقوم بفز*ع وهيا بتقول ولدي صقر 
هارون بيقرب منها وهو بيقول اهدي يا زهرة صقر كويس مفيش حاجه 
زهرة بدمو*ع انا عاوزة ابني يا هارون هاتولي ابني كفاية خسر*ت واحد وهخ*سر التاني هاتولي صقر وبقت دمو*عها نازلة بق*هر وقلب ام موجو*ع 
عين بتبصلها بحز*ن علي حالتها وبتسيبهم وبتنسحب عين وهي بتبص لهاتفها بتاخدو عين وهيا بتجري علي اوضتها وهي دمو*عها نازلة وبتدخل الاوضه وهي بتقفل الباب وبتنزل علي الارض وهيا بض*م نفسها وبتد*فن وشها بين ركبتها وبقت تع*يط بقلب مفطو*ر وصوت مسموع علي كل ما يحدث معهم فهي كانت علي وشك ان تخس*رة للابد الحياه دايما تلعب معاها لعبه سخيفه القدر دايما ضد"ها هيا كانت ناوية تصارحه ولكن الان ليس امامها فرصه الاختيار ستنفذ ما يريده ذلك المجهول بنسبه لها ولكن هيا تفضل المو*ت ولا تكون لي احد غيرة بيقاطع عيا*طها وتفكيرها صوت رنين هاتفها بترفع عين وشها اللي كان احمر بشد*ه وغر*قان بالدمو*ع وهيا بتبص للهاتف بتمسك عين الهاتف وهيا بتفتح المكالمه وبياتيها صوته وهو بيقول تؤتؤتؤ يا حر*ام خضي*تك علي الفاضي بس دي كانت قرصه ودن بس عشان تعرفي اني اللي عاوزه هو اللي هيكون محدش ياخد حاجه انا عاوزها او يمنعني عنها حتي لو انتي يا عين 
عين بجمود انا موافقه بس لازم اشوفك عند الجبل الوراني 
هو بتعجب ودة ليه؟ 
عين بجمود انت مش عاوزني اكون ليك يبقا ده اخر طلب ليا هقابلك هناك بس لازم اعرف انت مين لان انا عارفه انك مش رحيم لان رحيم مستحيل يا"ذي اخوة 
هو ببرود هتعرفي لما تكوني ملكي بس تنفذي اللي قولتو انك تطل*قي من صقر 
عين بجمود ماشي 
هو لا يا حلوة كل حاجه اسمعها بودني وهو بيطلق*ك 
عين بجمود ماشي بس زي مقولتلك هنتقابل عند الجبل 
هو بضي*ق انا مش فاهم دماغك بس لو فكرتي تعملي اي حركه غد*ر صدقيني انتي اول واحده هتند*مي يا عين
عين بتقفل المكالمه في وشه وهيا بتمسح دمو*عها بجمو*د  وبتفتح الدولاب وهيا بتطلع شنطتها وبتحط جواها الهدوم وبعدها بتروح ناحيه رف في الدولاب وفيه خز"نه بتكون الخزنه دي خزنه رحيم بتفتحها عين لانها عارفه البسورد بتاعها وبعد ما بدخل عين البسورد بتتفتح الخزنه معاها وبيكون فيها مسد*س بتاخدو عين وهيا بتقفل الخزنه وبتحطو في شنطه الخروج بتاعها اللي بتلبسها في كتفها 
صقر بيقا باين عليه الجمود وبيد*فن الحصان وهو كانه بيد*فن حته من قلبه وكان معاه خالد بيساعده وبعدها بيدخل صقر البيت وزهرة بتح*ضنه بدمو*ع وخو*ف وهي بتتح"سس كل حته فيه 
صقر بجمود متخا*فيش انا كويس ياما 
زهرة بتح*ضنه مرة اخري وبتقول ربنا يجعلك دايما كويس يا روح جلبي متزعىش نفسك يا جلبي فداك عارفه انو غالي عليك بس اهم حاجه انك كويس 
صقر بيهز راسه بدون ولا كلمه وبيطلع صقر اوضته بدون ولا كلمه 
هارون وزهرة وفيروز بيبصو لي اثرة بحزن هما عارفين صقر متعلق ازاي بحصانه 
هارون بيوجه نظرة لي خالد بغ*ل وكر*ة وبيقرب منه وهو بيقول بهمس عشان زهرة وفيروز ميخدوش بالهم وبيقول بنبرة غا*ضبه لو كان صقر حصله اي خد*ش كنت دفن*تك بايدي 
خالد بيبصله وبيبتسم بسخرية وهو بيقول مش هرد عليك لاني مليش دخل وانت راجل كبير مفكش نفس وبيسبهم خالد وبيمشي 
صقر بيدخل الاوضه وهو بيترمي علي الفراش بت*عب وحز*ن دفي*ن في قلبه لماذا كل هذا يحدث معه حتي الحصان ما*ت كانه مكتوب عليه انو يتحر*م من كل شى بيحبه ليه مين عاوز يق*تله لازم يوصل للي بيكر*هو وحاسس بنا*ر بتقيد فقلبه وبيفتكر عين وهيا منها*رة بيحس انو محتاجلها دلوقتي محتاج لحض*نها بيقوم صقر وبيخرج من الاوضه وبيروح اوضتها بيلاقيها قاعده علي حرف السرير وباين عليها انها كانت بتعي*ط بيقر"ب صقر منها وبينزل عالارض وهو بيحط راسه علي فخد*يها وبيغمض عيونه بتع*ب  وهو بيقول انا محتا*جلك انا تعبا"ن اوي 
عين دمو"عها نازلة وبتحاول تكت"مها وبتقول بصوت مبحوح بس انا مش عاوزة اكون معاك 
صقر بيرفع راسه من علي رجليها بجمود وهو بيقول يعني اي؟ 
عين وهيا بتمسح دمو*عها وكان الموبيل جمبها وبتقول يعني انا مش بحبك يا صقر ولا قادرة اني اكون معاك ولا هقدر اعيش معاك وكل يوم بكر*هك عن اليوم اللي قبلة انا عايزة اطل*ق ياريت تطل*قني اكيد مش هتقبل بواحده مش طا*يقه تعيش معاك ولا اي ولا طا*يقه انك تقر*ب مني ولا تلمس*ني مش عاوزك يا صقر طلق*ني طل*قني بقا ارجوك ودمو*عها بتنزل بانهيا*ر 
صقر كان بصصلها بجمود وبيقول انتي طا"لق 
عين بتسمع الكلمه صوت بكا"ءها بيعلي اكتر 
صقر بيخرج من الاوضه بقلب مجر*وح هي جر*حته وها*نت رجو*لته وكسر*ت قلبه هو لع*ن نفسه علي اظاهر ضع*فه امامها بيدخل صقر اوضته وبيفضل يك*سر في كل شئ حواليه بغض*ب وهو بين*هج وصوت نفاسه عالي جدا وشعره البني التقيل نزل علي عينه بيقعد صقر علي الارض بتع*ب فهو الان يشعر بالو"حده ليه كل حاجه ضده كدا وحاسس بالض*عف دلوقتي وبيد*فن وشه بين ايديه 
عين بتمسح دمو*عها وبتاخد شنطه هدومها وشنطه الكتف بتاعتها وبتنزل عين بدمو*ع وهيا بتجر  فنفسها وبتحمد ربنا ان مفيش حد موجود تحت 
زهرة كانت فاوضتها هي وهارون اللي كانو نايمين علي الفراش وهو واخدها فح*ضنه وبيفكر في شئ ما 
فيروز كانت فاوضتها وماسكه صورة نوح وحا*ضنها وبتب*كي  
عين بتخرج من البيت وبتوقف تاكسي وهيا بتديه العنوان وبعد مرور نص ساعه بتوصل عين عند الجبل وبتحاسب التاكسي وبتنزل عين وهيا بتبص حواليها بتلاقي مفيش حد بتمسك عين هاتفها وبتتصل بيه وهيا بتقول بجمود انا وصلت 
هو ببرود دقيقه وهكون عندك 
عين بتكون واقفه عند ضفه الجبل وبصلها بشرود 
صقر كان قاعد بيفكر هي ليه بتعمل كده ليه وبيفتكر ليله امبارح وبيحس في حاجه غلط وبيقوم صقر بسرعه من علي الارض وهو بيفتح الباب بسرعه وبيروح لي اوضه عين وبيفتح الباب بسرعه وهو بيدخل زي العا*صفه ولكن مش بيلاقيها وبيبص حواليه فالاوضه وهو بينادي عليها وبيقول بحد*ه عين اخرجي من الحمام عاوز اتكلم معاكي ولكن مفيش اي رد بيفتح صقر الباب بسرعه ولكن مش بيلاقيها بيروح لدولاب وهو بيفتحه بيلاقي هدومها مش موجودة عيونه بتسود بغض*ب وهو بيقول عييييين هر*بتي تاني وبيضر*ب درفه الدولاب بغض*ب وهو بيروح عند المرايه وبيمسك از*ازة البرفان اللي علي التسريحه وبيضر*بها فالمرايا بغض*ب بتق*ع المرايا متك*سرة ميه حته ولكن وكان هيكس*ر كل حاجه علي التسريحه ولكن بيلفت انتباهاا الورقه اللي علي التسريحه بيمسكها صقر بسرعه وهو بيفتحها وبيبداء يقراءها 
عين انا عارفه اني وجعت*ك بس انا اسفه علي كل حاجه انا بحبك يا صقر بحبك وعمري مهحب غيرك انا قبل ما اوجع*ك وجع*ت نفسي ميه مرة بس عاوزك تسامحني وتفتكر دايما اني بحبك اني عملت كدا عشانك وكان غص*ب عني انا مستحيل اكون لغيرك مهما حصل وعشان انا مستعده اخسر*ك عندي المو*ت اهو*ن من اني اشوفك بتتا*ذي بسببي سامحني يا صقر وكل كلمه انا قولتهلك مش حقيقه كان لازم اعمل كدا عشان انت تعيش بس انا مش هحققلو هدفه النهاردة هيكون مو*تي بس مش مو*تي لوحدي يا صقري مو*ت الش*ر اللي بيعمل فينا كدا عاوزك تكمل حياتك وتعيش بس متنسنيش مش عارفه انا همو*ت او هعيش بس كل اللي اعرفه ان دي النهاية يمكن لما تشوف الرسالة دي اكون مو*ت حبيبتك عين انت ملا*ذي ومعذ*بي ولكن قلبي وقع اسير ليك يا صقر الصعيد 
صقر كان بيقرا الرساله بصدمه وذهول وعيون متسعه وبيرمي الورقه عالارض وهو بيجري وبيقول عين لااااااااااااا وبيجري صقر علي الدرج بسرعه وكانه بيسابق الزمن 
عين كانت واقفه بشرود ولكن بتفوق من شرودها وهيا بتسمع صوته من خلفها وبيقول شكلك متاثرة اوي 
عين بتسمع صوته بخ*ضه وهيا بتلف وشها وبتبصله بصدمه وووو وبتقول 
عين بتسمع صوته بخ*ضه وهيا بتلف وشها وبتبصله بصدمه وهيا بتعقد حاجبها وبتقول هتفضل مستخبي ورا القناع كدا اظن اللعبه خلصت خلاص ملهوش لازمه انك مستخبي زي الجبا*ن كدا 
هو كان واقف قصادها ولبس قناع علي وشه ومش باين منه اي حاجه غير عنيه وبيقول ببرود انا اللي احد يا عين اذا كانت خلصت ولا كل حاجه هتعرفيها فوقتها لما اكون انا عاوز ولازم نمشي من هنا عشان معاد الطيارة كمان تلات ساعات ومفيش وقت للكلام ده وبعدين انتي جبتينا هنا ليه اصلا 
عين وهيا بتقر*ب عليه وبتقول اممممم نسافر احنا هنسافر فعلا بس هنسافر للابد للاخر"ة وفثواني عين كانت مخرجه المسد*س من شنطتها اللي كانت لبسها في كتفها وبتقول بقو*ة انا مستحيل اكون لحد غير صقر مهما حصل مستحيل اسيبك تاذ*ي صقر لو في حد لازم يمو*ت فهو انت اللي لازم تمو*ت 
هو كان واقف قصادها ببرود وبيبتسم بسخرية وهو بيسقف وبيقول برافو احيكي علي شجعتك دي واضح ان صقر قدر يعلمك الشجاعه 
عين بقو*ة فعلا هو قدر يعلمني الشجاعه لكن انت بقا واحد جبان مستخبي ورا قناع وبتهد*دني بس خلاص لازم كل حاجه تنتهي انت مين انطق وبتعمل كدا ليه وعاوز اي مننا ومن صقر وازاي صوتك زي رحيم ورحيم مي*ت من سنتين 
هو وهو بيقر*ب عليها باستفز*از وبيقول عاوزك انتي عشان انتي ملكي انا وليا انا وبس 
عين وهيا بترجع لورا وفايدها المسد*س وبتقول بصوت حا*د ابعد متقر*بش هقت*لك 
هو بقا يقر*ب منها ببطء شديد وهو بيبصلها بتحدي وبيقول اقت*ليني اقت*ليني يلاااااااا انتي جبا*نه يا عين متقدريش تعملي ده اصلا 
عين بقت ترجع لورا بخو*ف  وايدها ابتدت تتر*عش والمسد*س فايدها بيتر*عش 
وهو بيضحك بعلو صوته وبيقول بتحدي اضر*بي اضر*بي يا عين وبيقول بصر*اخ اضرررر*ررررببببي
صقر كان سايق عربيته بسرعه جدا جدا وفاتح تليفونه وهو فاتح GPS وكان هيعمل اكتر من حا*دث وقلبه بيدق بعن*ف وخو*ف عليها وال GpS بيحددلو مكانها وبيخا*ف عليها اكتر وبقا يضر*ب ايده فالدريكسيون بغض*ب وبيقول غب*ي غب*ي ازاي مقدرتش اعرف ان في حاجه وكان هيت*جنن وخب*ط في اكتر من عربيه وهو كان خلاص قرب يوصل للجبل ولكن صقر فجاه بيلاقي قط*ع عليه عربيه وبينزل منها رجال صقر بيفر*مل العربيه مرة واحده بغض*ب جنو*ني وبتعمل صوت احتكا*ك قو*ي جدا فالارض بينزل صقر من العربيه بغض*ب ومش شايف قدامه ولكن بيلاقيهم صقر بيهج*مو عليه وهنا صقر بيتحول هو كل اللي عاوزة دلوقتي انو يوصل لي عين باي طريقه وبدات معر*كه القتا*ل بين صقر وذلك الرجال وبقا الضر*ب متبادل هما خمس افراد وهو لوحده ولكن صقر فاللحظه دي كان زي التو*ر  الها*ئج بقا يضر*ب فيهم بكل غض*ب ووح*شيه وبيضر*ب صقر منهم ولكن هو بيقوم من عالارض وهو بيب*صق الد*م من بو*قه وشعره نازل علي عينه وجلبابه كله تراب ووشه وبيبصلهم صقر بغ*ل وفثواني كان صقر نازل فيهم ضر*ب بكل غ*ل وبقو يقع*و واحد ورا التاني مثل الج*ثه ولا يتحركو من مكانهم وبقا صقر بيضر*ب في اخر واحد وهو فو*قيه والراجل بيصر*خ با*لم وبيقول صقر بغ*ل مين اللي بعتك يلا ردددددد 
الراجل وهو حاسس انو علي وشك المو*ت وبيقول بخو*ف وال*م معرفش معرفش والله واحد كان مقن*ع  ولبس حاجه علي وشه وادنا فلوس وصورتك وقالنا نعمل كدا بس والله معرفش هو مين 
صقر بيرميه عالارض بغض*ب وبيركب عربيته وهو بيحاول يعدي ما بينهم وبيسوق بسرعه وهو وشه بينز*ف د*م وايد*ه ولكن هو لا يحس باي شئ الان غير خو*فه وقل*قه علي عين فهو لن يتحمل فكرة خسار*تها لا يقدر علي البعد عنها البعد عنها بنسبه ليه كانه المو*ت وبقت دماغه صورلو مليون سناريو وكل سناريو او*حش من التاني وبقا يسوق بسرعه اكتر من كتر السرعه مكنش شايف الطريق قدامه 
هو بجنو*ن قولتلك اضررررر*ررببببببببييييي 
عين بتضر*ب الطل*قه بسرعه وخو*ف وهيا مغمضه عنيها والط*لقه بتعدي من جنبه 
هو بيبصلها وبقا يضحك زي المجنو*ن وبيقول مش هتقدري يا عين مش هتقدري 
عين بصرا*خ انت مين عاوز اي انت بتعمل لييه كدا ودمو*عها نازلة بخو*ف وايدها بتتر*عش وبقت كلها يتر*عش هيا اول مرة تمسك السلا*ح وكمان تضر*ب بيه 
هو بجنو*ن وبيقر*ب عليها وبيقول بهووو*وس وجنو*ن قولتلك عاوزك وهتكوني ليا وهق*تل صقر عشان هو سا*رق حياتي هقت*لو هقت*لهم كلهم  
عين بتفضل ترجع لورا بخو*ف وصر*اخ وهيا بتقول ابع*د عني ابع*د متقر*بش  وكانت خلاص عين وصلت لي ضفه الجبل وبتبص وراها بخو*ف بتلاقي مفيش غير خطوة كمان وهت*قع من علي ض*فه الجبل وبتشوف الارتفاع وبتبرق بخو*ف هو بيستغل انشغالها وبيشد منها المسد*س وهو بيمسك ايدها 
عين بتشهق بصدمه وهيا بتخرج منها صر*خه بخو*ف وبتشد ايدها منه ولكن هو بيمسكها من وسط*ها وهو بيحاو*طها بتمل*ك وبيقول بفحي*ح وهوو*وس مش قولتلك مش هتقدري يا عيني 
عين بد*موع حرا*م عليك بقا كفاية كفااااية انت اي يا اخي انت اي انت ازاي كدا انا معرفكش مش عاوزك انا بحبك صقر ومش هحب غيرة 
هو بصرا*خ وبيضر*بها بالقل*م بج*نون وهو*س وبيقول بغ*ضب مسمعكيش تقولي كدا تاني انتي مش هتحبي حد غيري متنطقيش اسمو تاني والا هقتل*ك 
عين بجنو*ن وصر*اخ وهيا حاطه ايدها علي وشها مكان القل*م هقول وهفضل اقول لحد اخر نفس فيا انا ملك صقر وبس انا بحب صقر وبس وبعشقه هو مش بس بحبه وقلبه عمرة مهيكون لغيرة ولا انا عمري هكون لغيرو انت فاهم انت مر*يض
بيمسكها من حجابها بغض*ب ايوة مر*يض مر*يض بيكي اسكتي اسكتي مش عاوز اسمع اي كلمه منك بدل ما اقت*لك 
عين بتبصله بقر*ف واشمئز*از وهيا بتحاول تز*قه بعيد عنها وهو بيمسكها بتمل*ك وعين بتزق*ه وبتقول بقر*ف ابع*د عني متلمس*نيش ايدك القذ*رة دي متتحطش عليا وبتز*قه بغض"ب وبقو يرجعو لورا الاتنين ومش واخدين بالهم ان خلاص مبقاش في مسافه وراهم وعين بتز*قه 
وهنا بتسمع صوته وهو بيقول بصر*اخ وخو*ف عيييييييييين خلي بالك 
وهنا عين بتسمع صوته بصدمه وبتقول بفرحه صقر وهو بتلف وشها بسرعه 
وهو بيلف وشه بصدمه وهو ايده بتسيب عين وهنا عين بتق*ع وهياااا بتصر*خ بعللللوووو صوتها صصصصقرررررررررررررر 
صقر كان واقف فاللحظه دي لثواني حاسس ان قلبه وق*ف عن النبض وصدمه وهي بتوق*ع من فوق الجبل 
هو كان مبرق بصدمه 
وعين متش*علقه فالهو*اء ووو
صقر كان واقف فاللحظه دي لثواني حاسس ان قلبه وق*ف عن النبض وصدمه وهي بتوق*ع من فوق الجبل 
هو كان مبرق بصدمه 
وعين متش*علقه فالهو*اء وكانت خلاص هت*قع لتحت ولكن فثواني كان صقر مسك ايدها وايدها التانيه كانت في الهواء وبقت عين متشعلقه فالهواء وهيا بتبص لي تحت بخو*ف ور*عب وهيا شايفه الارتفاع الباهظ بترفع عين عيونها لصقر بدمو*ع وهي بتقول سبني يا صقر 
صقر وحاسس ان قلبه هيخرج من مكانه وبيقول بخو*ف لا يا عين امسكي فايدي هتطلعي مستحيل اسيبك يا عين 
عين بدمو*ع سبني مش قادرة وهيا بتبص لي تحت بر*عب وبترجع تبص لي صقر وبتقول بدمو*ع انا مش زعلانه اني همو*ت انا مبسوطة اني شوفتك انت اخر واحد وهمو*ت وانا شايفك كان نفسي اعيش معاك حياه حلوة ونكون زوج وزجه بجد بس القدر ليه راي اخر بحبك اوي يا صقر 
صقر وهو الدمو*ع بتلمع فعيونه لي اول مرة وبيقول باصرار انتي مش هيحصلك حاجه وهنعيش سوا امسكي ايدي يا عين عشان خاطري وساعديني لو بتحبيني ساعديني اطلعك 
عين بتبصله وهي بتهز راسها وبترفع ايدها وهيا بتمسك فايد صقر وهو بيحاول يشدها بصعوبة 
هو كان واقف يبصلهم بغض*ب وهو شايف حبهم لبعض وان مهما عمل هو مش قادر يفر*قهم وبيبصلهم بغ*ل والش*ر بيتطاير من عينه 
صقر بقا بيشد عين بصعوبة وهو بيحاول اكتر من مرة وكان علي شوية هيق*ع هو معاها
عين بدمو*ع قولتلك سبني عشان خاطري 
صقر بعصب*يه وخو*ف قولتلك اسكتي هتطلعي وهتعيشي يا عين وبيفضل يشدها صقر باصرار وهو جبينه يتعر*ق وبيشدها بصعوبة بالغه وبعد عده محاولات بيقدر صقر يشدها لضفه الجبل وهو بيسحبها لفوق وبينقذها صقر 
عين كانت بتبصله وهيا مش مصدقه انها نجت من المو*ت صقر بيقوم من عالارض بسرعه وهو بيمسكها بخو*ف وبيتفحصها وبيقول بخو*ف انتي كويسه حصلك حاجه 
عين بتبصله بدمو*ع وبتترمي فحض*نه وهي بتب*كي بحر*قه 
صقر بيضمها بكل قو*ته داخل حض"نه وكان روحه رجعتله تاني  وبيقب*لها من راسها وهيا يتنفس بارتياح ويحمد ربه بداخله انه لا يصبها اي مكر"وة هو حاسس ان كان هو اللي هي*قع من فوق الجبل ففكرة العيش من غيرها لا يقدر علي تحمل هذه الفكرة 
هو بيمسك المسد*س اللي علي الارض وهو شايفها داخل احضا*نه وبيبصلهم بجنو*ن وبيشد الز*ناد وهو بيرفع المسد*س وبيصو*بة علي راس صقر وهو واقف علي بعد مسافه قليله جدا وصقر مديه ضهره عين بتشوفه وهيا بتبرق بصدمه وبتقول بسرعه وصرا*خ حاسب يا صقر وبتز*قه عين وبتيجي الطل*قه في عين ولكن بتيجي في كتفها 
عين بتمسك كتفها بال*م وهي بتصر*خ بيجري عليها هو بصدمه وهو بيرمي المسد*س عالارض وعين اللي بتق"ع علي الارض علي ركبتها ودراعها بينز*ف
بيمسكها هو بهوو*وس وخو*ف عين حبيبتي عين حبيبتي انا مقصدش انا اسف انا اسف والله طب يلا نروح المستشفي ولكن هنا بيلاقي اللي بيه*جم عليه زي الو*حش الها*ئج وهو بيض*ربه لك*مه بتوق*عه علي الارض وبيكون صقر فوقيه وهو بيضر*ب فيه بكل وح*شيه وغض*ب اعمي وغيرة جنو*نيه وهو بيقول ازاي تلم*سها هقت*لك ازاي 
عين كانت اول مرة تشوف صقر في الحالة دي وبتخا*ف عليه وبتقول بصوت خافت وتع*ب وهيا عالارض صقر سيبو صقر عشان خاطري متوديش نفسك في دا*هيه عشانه 
صقر مكنش سامع ولا شايف اي حاجه قدامه من كتر غضب*ه وبقا يضر*به بكل وح*شيه وغ*ل وهو بيقول انت مين وازاي تتجراء ايدك دي تلمس*ها وصقر مس"ك درا"عه اللي مس"كها بيه وبيك*سره وصوت عظا*مه اللي بتتك*سر  وصوت صرا*خه اللي بيرن فالجبل با*لم
عين بتبص لي صقر بخو*ف وهيا بتتا*لم وحاسه انها هت*فقد الو*عي خلاص وبتحاول تقاوم الا*لم  وهيا مسكه دراعها وبتقوم بصعوبة وهي بتمشي باتجاهم 
صقر بقا غضبه عمي*ه وبيضر*به في كل حته وفوشه وبيشد صقر المسك من علي وشه بكل غ*ل 
عين كانت قربت عليهم وهيا لسه بتحط ايدها علي كتف صقر ولاكن بتقف بصدمه وصقر اللي كان رافع ايده ولسه هينزل بلك*مه  علي واجهه ولكن بيثبت ايده فالهواء بصدمه 
التاني كان بيكح وهو بيحاول ياخد انفاسه وبي*كح د*م من بوقه 
عين بصدمه وذهول مستحيل مش معقول لااااااا مستحيل 
صقر كان حاسس انو فعالم تاني وان الزمن وقف هنا فاللحظه دي من صدمته وبيقول بصدمه رحيييم 
عين بصدمه ونسيت كل الا*لمها وهي بترجع لورا بخو*ف ودمو*عها نازلة بذهول وبتقول ازاي مستحيل ازاي عايش ازاي 
هو بيبتسم بسخرية وهو بيقول مفاجاه مش كدا 
صقر مش قادر يستوعب وبيقوم صقر من فوقيه وهو حاسس عقله هيت*شل من الصدمه 
هو بيقوم من عالارض بتع*ب وبيقول اي معجبتكوش المفاجاه دي صح 
صقر بصدمه وذهول طب ليييييه ازاي وبعد كل ده ازاي وبيبصله وبيرجع يبص لعين حاسس انو فدوامه 
عين فثواني بتحس الدنيا كلها بتلف بيها والدنيا بتسو*د وبت*قع عين 
صقر بيجر"ي عليها بسرعه هو ورحيييم ولكن قبل ما رحييييم يلمس*ها كان صقر حم*لها بين ايديها بخو*ف وهو شايف فساتها اللي بقا كلو د*م من النز*يف ووشه اللي بيزر*ق وشاحب شحوب الامو*ات 
بيمشي بيها صقر وهو حم*لها بين ايديه وهو كله متبهد*ل والجر*وح فوشه وايده وشعرة اللي نازل علي عينه وبيحطها صقر فالعربيه وبيركب بسرعه وهو بيسوق باقصي سرعه لي اقرب مستشفي 
هو بيبص لي اثرهم بغص*ب وبيصر*خ بصوت عالي وجنو*ن وصوته بيرن في كل الجبل وهو بيقول بغ*ل مش هسيبكم مش هسيبكم محدش هيخدها مني وهو بيقعد عالارض علي ركبه وهو بيفتكر ماضيه ودمو*عه بتنزل وهو بيقول بكر*هكم مستحيل اسا*محكم هنت*قم منك بيقوم من عالارض وهو بيمسح دمو*عه بغ*ل
صقر بيوصل لي اقرب مستشفي وبينزل بسرعه وهو بيسيب باب العربية مفتوح وبيح*مل عين وبيدخل بيها داخل المستشفي بسرعه وهو بينادي علي دكتور بيتلمو حواليه الدكاترة وهما بياخدو منه عين وبيدخلو بيها لي اوضه العمل*يات بسرعه 
صقر بيقعد علي اقرب مقعد وهو بيد*فن وشه بين ايدية ولسه فصدمته ازاي رحيم عايش وعقله لحد الان مش قادر يستوعب اللي حصل وعرف ان اللي جاي مش هيكون خير ازاي رحييم عايش وعين كانت مراته ازاي وبقت مراته قولا وفعلا وبقت دماغه هتت*شل من التفكير 
داخل البيت خالد كان قاعد في الصالون بيشرب قهوة بتلذذ وزهرة قاعده معاه وفيروز 
ولكن هنا بيدخل وهو شكله كله متبهد*ل وهو بيبصلهم بجمود 
خالد بيرفع عيونه ولكن بيبر"ق بصدمه وهو بيب"صق القهوة من بوقه والفنجان بيقع من ايده عالارض وهو بيقول بذهول رحييم 
زهرة بتبص لخالد هي وفيروز بخ*ضه ولكن بيلاحظو صدمه خالد بيلفو وشهم اتجاه ما خالد بيبص وهنا هما كمان عيونهم بتتسع بذهول 
هارون كان نازل علي الدرج وبيرفع عينه بيلاقيه واقف بيقف مكانه بذهول وهو بيقول رحيييم ولدي وبيمسك في سور الدرج من صدمته وبتقع عصايته علي الدرج 
زهرة بتبصله بصدمه شديده وهي بتقول ولدي رحييم وبتحس الدنيا كلها لفت بيها وبتق*ع عالارض 
فيروز بصر*اخ ماااااااااماااااااااااااا
وفي اللحظه دي بتدخل فريده وبتبص بذهول وهيا بتقول رحيييم ووووو
زهرة بتبصله بصدمه شديده وهي بتقول ولدي رحييم وبتحس الدنيا كلها لفت بيها وبتق*ع عالارض
فيروز بصر*اخ ماااااااااماااااااااااااا
وفي اللحظه دي بتدخل فريده وبتبص بذهول وهيا بتقول رحيييم ازاي والكل بيبقا في حاله ذهول وصدمه لا توصف بالكلام
هو كان واقف بكل برود وبيقول مالكم مصدومين ليه كنتو فاكرني مي*ت معلش انا عارف الصدمه شديده عليكم بس للاسف بقا هي دي الحقيقه ان انا عايش ورجعت تاني
هارون بينزل ببطء وهو ماسك فالدرج
زهرة بتجري عليها فيروز بخو*ف وهي بتمسكها وبتسندها وبتقومها وزهرة كانت مش قادرة تقف علي رجلها من الصدمه ودمو*عها نازلة بفرح وصدمه وهيا بتقرب عليه وبتح*ضنه بدمو*ع وهيا بتقول رحييم ولدي مش مصدقه انك عايش ينور عيني
هو كان واقف بكل برود وبيرفع ايده ولكن هنا بتكون الصدمه لزهرة وهو بيبعدها بهدؤء بعيد عن حضنه وبيقول طبعا كلكم مصدقتو اني م”ت
زهرة وفيروز وهارون كلهم بيبصولو بذهول وبتقول زهرة ازاي تقول كدا يا ابني ليه بتقول كدا
هو ببرود عشان دي الحقيقه مصدقتو اني مو*ت عشان تجوزو مراتي لي اخويا صح كدا
هارون بيبص لي ابنه بذهول وبيقول انت ازاي تتكلم معانا كدا انت ناسي اننا اهلك اتكلم باحترام
هو للاسف لا مش ناسي ودي اكتر حاجه بكر*ها انكم اهلي انا رجعت عشان ارجع مراتي اللي انتو جوزتوها لي ابنكم صقر
زهرة بتبص لي ابنها وهي مش مصدقه ان ده رحييم ابنها مستحيل يكون رحيم رحيم كان طيب وحنين مكنش بالقسو”ة دي ابدا وبتبصله زهرة بحز*ن وق”هر
هارون بحد*ه اتكلم مع امك باحترام وبعدين ازاي انت عايش اومال ج*ثه مين اللي ادف”نت وكنت فين طول المده دي وازاي لازم نفهم اي اللي بيحصل
رحيم ببرود وهو بيبتسم بسخرية معنديش حاجه افهمهلكم المهم اني عايش واني رجعت عشان كل حاجه ترجع لي اصلها انا تعبان هطلع اوضتي ولا وجودي مش مرحب بيه
هارون بيبصله بدهشه وحاسس ان في حاجه غلط اللي قدامه اه نفس شكل رحيم ولكن الطبع يختلف تماما رحيم عمرة معمل كدا
زهرة بدمو”ع وصدمه البيت بيتك ومفتوحلك يبني
رحيم بيبصلها وبيهز دماغه وبيسبهم وبيطلع لفوق
خالد كان في صدمه لا توصف وبيبص لفريده كانه بيقولها ازاي رحيم عايش وكان عقله هيت”شل
زهرة بتقعد علي اقرب مقعد وهيا بتب”كي بحس”رة وهيا بتقول مستحيل رحيم يكون بالقسو”ة دي رحيم كان طول عمرة طيب وحنين ازاي اتغير كدا ازاي يعني ابني يرجع من المو*ت ويطلع عايش ولكن يبقا كر*هنا طب ليه يارب
هارون بيبصلها بحزن علي حالتها وبيرجع يوجهه نظرة لي خالد وفريده بغض*ب وحد*ه وكر*ة وبيقول هارون بحد*ه اي اللي رجعك تاني يا فريده
فريده ببرود جاية بيت جوزي وكمان ابني لازم يعرف ان ليه اب وعيلة مسؤل منهم ولا اي يا عمي مش عاوز تشوف حفيدك
هارون بيبصلها بصدمه وزهرة وبتقول حفيدي حفيدي ازاي وامتا
فريده بتمثيل وهيا بتقرب عليهم وشايله طفل في عمر السنتين وبتقول ايوة حفيدك يا ماما ده ابن صقر حفيدك
زهرة بتبص للطفل بصدمه وبتبتسم وبتقول حفيدي وبتاخدو زهره من فريده وهي بتشيلو بفرحه وبتحضن الطفل بحب وحنان
هارون كان مش مصدق وبيبصلها بنظرات كلها غ*ضب
خالد بيبص لي فريده بغض*ب وبيبصلها بنظرات غير مفهومه
فريده بتبصله ببرود وبتلف وشها الناحيه التانيه
زهرة وهي شايلة الطفل اللي كان شكلو جميل جدا وهادى وبتقول ازاي يكون عندي حفيد وتخبي علينا كل ده ازاي يا فريده
فريده وهيا بتمثل الدمو”ع وبتقول والله يا ماما غص”ب عني عملت كدا عشان احمي ابني واحمي جوزي لكن دلوقتي خلاص رجعت وعليتنا هتكمل وصقر هيفرح اوي لما يعرف انو عندنا طفل هو كان بيتمني اننا يبقا عندنا ولد وكل حاجه بتتصلح اهي ورحيم عايش اهو وهيرجع لي مراته وكدا جواز صقر من عين با”طل وصقر كمان مش بيحب عين واكيد ملمس”هاش عشان هو كان بيعتبرها مرات اخوة واتجوزها عشان انتو اللي طلبتو منه كدا وبس صح
زهرة بتبص لي هارون بحزن فهم في مز”اق هي عارفه ان صقر بيحب عين ولكن كان بيكابر وعارفه ان عين كمان بتحبه فهي تحفظ ابنها وتحس بيه ولكن الان هل صقر لم”س عين ولا فعلا جوازتهم با”طله هي فرحانه برجوع ابنها وانو عايش ولكن هي فنفس الوقت حاسه ان ده مش رحيم ابنها اللي تعرفه كانه واحد تاني
خالد بيسبهم وبيمشي وهو عقله هي”طير من دماغه
فريده بتمثيل انا نفسي تكونو اهلي وتعتبروني زي فيروز وانا بحبكو والله ونفسي تكوني انتي امي انا معنديش ام وحضرتك عارفه واتحر”مت منها بدري وبتمثل البكا*ء
زهرة بتصعب عليها فريده وبتطبطب عليها وهي بتقول اهدي يبنتي وانتي زايك زي فيروز وكمان ام حفيدي الاول ومرات ابني وكل حاجه ليها حل
فريده بتحضنها وهي بتبتسم بخب”ث وبتقول ربنا يخليكي لينا يا احلي ماما زهرة فالدنيا
زهرة بتطبطب عليها ومبتردش
فريده بتاخد الطفل وهي بتقول انا هطلع اغير لي هارون الصغير بقا انا سميتو هارون علي اسم جدو عشان صقر كان عاوز يسمي كدا
زهرة بتبتسم ليها وبتهزلها دماغها وبتاخد فريده الطفل وبتطلع بيه لفوق وهي بتبتسم بخ”بث وم”كر
داخل المستشفي بتخرج عين من اوضه العمليا”ت وبتدخل اوضه عادية بعد ما بيخرجولها الرصا”صه وبين*ضفو الجر*ح وبتكون عين نايمه وهي مش حاسه بي اي حاجه كانها بتحاول ته*رب من هذا العالم المؤ*ذي بنسبه ليها
صقر كان قاعد بيبصلها وساكت ودماغه مش قادر يفكر في اي شئ فكل حاجه ادمر” ت الان ولكن ما يشغل تفكيرة ليه اخوة عمل كدا وعاوز يقت”لو كمان اخوة رحيم عاوز يقت*لو ازاي اخوة يعمل كدا ليه بقا حاسس ان عقله هيت*شل ازاي هو عايش وكان كل ده فين وليه عمل كدا كانهم اعد*اء وعين عين مراته ومرات رحيم ازاي جوازته منها باطل وهو بقا جوزها قولا وفعلا معني كدا علا*قتهم محر*مه يعني هو متجوز مرات اخوة بس هو طلق*ها بس هو بيحب*ها وبقا حاسس انو هيتج*نن ولكن هو رحيم اخوة ولن يخ*سرة ابدا مهما كان
عين بتبداء تفتح عنيها بتع*ب وبتلاقيه قاعد قصادها بتبداء تستوعب اللي حصل وهيا بتحاول تتعدل وهيا بتتو*جع وحاسه بد*وخه
صقر بيقوم من مكانه وهو بيقول بجمود اساعدك
عين با*لم شكرا
صقر بيهز دماغه وبيقول لازم نرجع البيت لو حاسه انك كويسه
عين بحد”ه هو انت بتتكلم كدا ليه وعلي اساس اي اصلا انت مش شايف المصي*بة اللي احنا فيها
صقر بغض*ب عوزاني اعمل اي رحيم رجع وانتي من اللحظه دي مرات اخويا وبس
عين بصدمه مرات اخوك واللي بينا واللي حصل وجوزنا مكنش مجرد جواز علي ورق وبس
صقر بضي*ق وخن*قه انسي اللي بينا مفيش حاجه بينا انتي مرات رحيم وبس وجوازنا با*طل اصلا وكمان انا طلق*تك ولا نسيتي وانا اصلا مقولتش اني بحبك او عاوزك وانا مش هدخل في حر*ب مع اخويا عشان خاطر واحده او اخ*سرة
عين بصدمه اخوك اخوك اللي كان عاوز يقت*لك وكان بيمثل كل ده وتقول اخوك وهو كان فين كل ده وبتقول بقو*ة وقلب مجر*وح تمام عندك حق مفيش حاجه بينا وانا مرات اخوك ومن اللحظه دي مش هتتعامل معايا غير علي الاساس ده وملكش اي حكم عليا ولا حتي كلام معايا وهرجع لرحيم بس ابقا عرفني بقا هتقولو اي لما يقر*ب مني ويلاقيني اني كنت مع اخوة ولما يلمس*ني هقولو للاسف بقيت مرات اخوك فغيابك ورجعت مراتك تاني اهو وبقيت ملكك زي ما هو عاوز وبيتمني
صقر بيغمض عيونه وهو حاسس جواة بركا*ن فهو لا يستحمل فكرة ان تكون في حض*ن راجل تاني وبيجز علي سنانه وهو بيتنفس بغض*ب وبيقول بغض*ب اسكتي وادخلي غيري يلا خلينا نمشي
عين بتقوم بجمود وبتدخل الحمام وهيا بتبدل هدومها وبتنزل دمو*عها بح*سرة وقلب مجر*وح ولكن بتتوعد ليه عين علي اشد الانتقا*م منه فسوف تجعله يند*م علي جر*حه ليها فهي دايما تسامحه ولكن هذه المرة لن تغفر له بتخرج عين ومبترضاش تبصله وبيخرجو من المستشفي وبتركب معاه العربيه وبيسوق صقر والصمت يعم المكان ولكن كل واحد بداخله عا*صفه وصر*اع
فريده بتلاقي باب الاوضه بيتفتح عليه بتتخض وهيا بتقول في اي ازاي تدخل كدا لو حد شافك هتبقا مص*يبة
خالد بغض*ب وهو بيمسكها من دراعها وبيقول انا عاوز افهم اي اللي بيحصل ده وازاي رحيم عايش وازاي رجعتي وابن مين ده وبتخططي اي من ورايا يا فريده والا قسما بالله لنس*فك
فريده بال*م في اي معرفش رحيم عايش ازاي انا مصدومه زايك وبعدين هفهمك كل حاجه كان لازم اعمل كده عشان افضل فالبيت واتفضل اخرج وهفهمك بعدين كل حاجه مش دلوقتي لحد يشوفك
خالد حاضر يا فريده بس لازم اشوفك النهاردة ضروري انتي فاهمه
فريده حاضر هشوفك بس اخرج
خالد بيسبها وبيخرج بغض*ب
فريده بتخرج من الاوضه وهي بتبص حواليها وبتروح لي اوضته وهي بتفتح الباب براحه وبتدخل وبتلاقيه واقف وهو عا*ري الصدر ولبس بنطلون بس ومديها ضهرة بتدخل فريده وهي بتلف ايدها حوالين وسطه وبتح*ضنه من الخلف وهي بتقول وحشتني اوي وحشتني اوي اوي يا سليم  
هو بيلف وشه وهو بيحاو*طها وبيح*ضنها وبيقول ووو
كان واقف وهو عا*ري الصدر ولبس بنطلون بس ومديها ضهرة بتدخل فريده وهي بتلف ايدها حوالين وسطه وبتح*ضنه من الخلف وهي بتقول وحشتني اوي وحشتني اوي اوي يا سليم 😱
هو بيلف وشه وهو بيحاو*طها وبيح*ضنها وبيقول وانتي كمان وحشتيني بس مينفعش تدخلي هنا ممكن يشفونا مع بعض وهتبقا كا*رثه
فريدة بض"يق انا زهقت من كل ده يا سليم انا عاوزة اكون معاك وبس 
سليم بحد"ه فريده احنا مش بنلعب انا بعمل كل ده عشانك وخلاص احنا قربنا نوصل للي عايزينه 
فريده وهي بتن"فخ بضي"ق وبتقول ناوي علي اي طيب 
سليم وهو بيديها ضهرة وبيقول بخب"ث ناوي علي كل خير يا فريده كل اللي انا عاوزة هيحصل وفسرة بيقول وكمان عين هتكون ليا وبتاعتي انا وبس واخلص من صقر للابد زي ما هو كان السبب في اللي انا فيه 
فريده بش"ك سليم انا مش مرتاحه انت مش حاسس انك زودتها فموضوع عين ده سليم اوعا تفكر انك تغد*ر بيا وبتقف قصاده فريده وهي بتقول متنساش لولايا كان زمانك مي"ت وانا اللي خليتك عايش وواقف قدامي دلوقتي 
سليم وهو بيمسكها من ايدها بغ"ضب وبيقول بحد*ه انتي بتهد*ديني يا فريده 
فريده بقو*ة اعتبرها زي ما انت عاوز اوعا تفتكر اني هبلة ومش ملاحظه تغيرك وهو*سك بعين لكن ده علي جثت*ي يحصل يا سليم وقتها صدقني هه"د كل علي الكل ومش هيهمني هخ"سر اي فاهم يا سليم انت ليا انا وبس فاهم يا سليم واوعا تنسا انك سليم مش رحيم وتصدق نفسك انك رحيم بجد وبتسيبه فريده وبتخرج بغض*ب 
هو كان واقف والش*ر بيخرج من عيونه ووشه كله بيتحول لغض*ب وبيقول بغ*ل ليكي يومك يا فريده وهخل*ص منك زي مه*خلص منهم وعين هتبقا مل*كي وبس هيا ملكي وبس وبقا يك*سر في كل حاجه تقابلة فالاوضه وبيبص للحائط بيلاقي صورة كبيرة جدا متعلقه وهي صورة رحيم بيبصلها بغض*ب وكر*ة وبيمسك الكا*س اللي كان علي الكوميدينو وبيح*دفه  بكل غض*ب علي الصورة وبيحصل فيها شر*خ كبير جدا وهو بيتنفس بغض*ب
فريده بتروح اوضتها بغض*ب وهي بتقف قدام المرايا وبتبص لنفسها وبتقول بكر*ة عين عين عين عين عين مبقاش في غير عين كلهم متجننين بيها علي اي بكر*هك يا عين بكر*هك وبتمسك فريده ازازة البرفان بغض*ب وهيا بتحد*فها علي المرايا اللي بتتك*سر وبتعمل صوت قو*ي بتخلي الطفل يصحي بفز*ع وهو بيصر*خ وي*بكي فريده بتبصله بنر*فزة وهيا بتقول هي كانت نقصاك انت كمان اي القر*ف ده وبتقر"ب فريده منه بعص*بيه وهيا بتحاول تسكته ولكن الطفل بيخاف منها وبيصر*خ ازيد وكانت معديه من قدام الاوضه فيروز بتخبط علي الباب وبتدخل بخ*ضه وهي بتقول في اي الواد بيبكي كدا ليه وبتبص للمرايا والاز"از المكس*ور وبتقول اي اللي حصل فالاوضه ده 
فريده وهي بتحاول تتمالك اعصابها وبتقول مش عارفه يا فيروز هو عمال يعيط ممكن تاخديه انتي يمكن يسكت معاكي وكمان انا تعبا"نه ومصد"عه اوي عاوزة ارتاح شوية 
فيروز بتاخد منها الولد بسكوت وبتاخدو وبتخرج بيه وهي بتنزل لي اسفل 
فريده وهي بتنف"خ بض"يق وبتقول كانت ناقصه الهب"لة دي كمان وبتفكر فريده في شئ ما وبتقول مش هسيبك تاخدي كل حاجه يا عين وسليم لازم اشوفلو حل مش بعد كل تعبه ده واقنعتو ان صقر وعيلته السبب في اللي حصله كل حاجه تبوظ ويحب عين هو كمان لازم اهدا وارتب كل حاجه بهدؤء وبيقاطع تفكير فريده رنين هاتفها بتبص فريده للهاتف وهي بتقول بض"يق يارب اي اليوم النح*س ده وبترد فريده وهي بتقول بض"يق الووو
خالد بعصب*يه انا عاوز افهم اي اللي بيحصل يا فريده والا قسما بالله هطر*بقها فوق دماغك ازاي رحيم عايش ازاي 
فريده بعصب*يه وانا اشعرفني كل حاجه كانت علي ايدك معرفش ازاي عايش 
خالد بصوت جهوري فرررررييييده اتعدلي معايا عشان انتي عارفه قلبتي كويس  
فريده بتحاول تكون هادئة وبتقول انت عاوز اي يا خالد الولد ده كانت خطه سيف وهو مظبط كل حاجه عشان افضل هنا فالبيت لكن رحيم معرفش ازاي عايش ومش عارفه اي اللي جاي انا معاك في نفس المص*يبة دي ولا انت ناسي 
خالد لا مڜ ناسي يا فريده بس اشم خبر انك بتخططي لي اي حاجه من غيري هيبقا فيها دما*رك 
فريده بعص*بيه هو كل حاجه تهد*يد اعمل اللي تعملو سلام وبتقفل فريده المكالمه فوجده خالد 
خالد بيبص للموبيل بغض*ب وهو بيحد*فه علي الحائط الذي امامه بعص*بيه وبيقول بغض*ب يابنت الكل*ب انا هوريكي يا فريده 
عين كانت مع صقر فالعربيه وبعد مرور الوقت بيوصلو البيت بتنزل عين من العربيه وهي بتدخل البيت بتلاقي فيروز وهارون وزهرة قاعدين وفيروز كانت بتلاعب الطفل وزهرة وهارون ساكتين وباين عليهم الحزن بتدخل عين بهدؤءها بتشوفها فيروز وهيا بتقول بخض*ه اده عين مالك 
هارون وزهرة بيرفعو عنيهم وبيشفوها وهي وشها الشاحب ودراعها الملفوف وملابسها اللي كلها تر"اب
زهرة بخ*ضه  اي حصل وبتقوم زهرة من مكانها وهي بتقرب عليها هي وهارون وبيقول هارون اي اللي حصلك وكنتي فين ومال دراعك وشكلك عامل كدا ليه؟ 
عين وهي الدمو*ع بتلمع فعيونها وبتقول بتهرب مفيش حاجه انا كويسه وهنا بيدخل صقر هو الاخر وبيتصدمو من شكله هو كمان وبتشهق زهرة بخضه وهي بتقول انتو كنتو فين بالظبط اي اللي جرالكم واي اللي حصل ليكم بالظبط حد يفهمني 
صقر كان لسه هيرد ولكن بيفاجئهم صوته الاجش من خلفهم وهو بيقول حمد الله على السلامه ما لسه بدري 
عين وصقر بيرفعو عيونهم بصدمه لوجودة فهم كانو لا يتوقعو وجوده هنا 
عين بتحس بنغز"ة في قلبها اول ما بتشوفو وقلبها بيتق"بض بخو"ف وبيدق بسرعه جدا 
هارون بيستغرب انهم متفاجئوش بوحود رحيم كانهم شفوة وعارفين انه عايش وبيقول هارون اي اللي بيحصل هنا بالظبط في البيت ده انتو فاكرين البيت ملهوش كبير ولا اي انا عاوز اعرف كل حاجه دلوقتي 
فريده هنا بتنزل علي صوتهم وهي بتبص لي صقر وعين وبتقرب منهم وبتقف جنب رحيم وهي بتقول بدلع انت جيت يا صقري 
صقر بيبصلها بغض"ب وهو بيجز علي سنانه 
وعين لم تعطي اي رده فعل فهي لم تعد تتفاجئي بي اي شئ من كل ما يحدث 
صقر بحد"ه اي اللي رجعك يا فريده بعد مهر*بتي تاني جيتي لقضاكي برجليكي 
فريده بم*كر انا مشيت عشان اجبلك المفاجاه دي ورجعت تاني ليك يحبيبي وبتقرب فريده من الطفل وهي تحمله وبتقرب علي صقر وبتقف قصاده هو وعين وبتبص لعين بتحدي وبترجع توجهه نظرها لي صقر وهي بتقول مش عاوز تشوف ابنك يا صقر 
عين هنا بتبصلها بصدمه وبتبص لي صقر 
صقر اللي بيبص لي فريده بذهول وعين متسعه وملامحه بتتحول لغض*ب وبيقول ابن مين انتي اتجنن*تي في عقلك ولا اي 
هو كان واقف بيتفرج عليهم وهو بيبتسم بداخله بانتصار 
عين بتبص لي صقر بعيون مد*معه فكل شى تد*مر الان وللابد كل حاجه بتد*مر وكان القدر حالف ميجمعهمش ايدا 
صقر بغض*ب وهو بيمسك فريده من دراعها بغض*ب وبيقول بصوت جهوري فريده وقسما بالله لو مقولتي الحقيقه دلوقتي لكون ممو*تك بايدي الواد ده ابن مين انطقي 
رحيم بيقر*ب علي عين وبيمس*كها من ايدها وهنا عين بتفوق من صدمتها وهي جسمها بيتنفض بخضه اول ما بتلاقيه مسك ايدها وهو بيبصلها ببرود وبيقول يلا نطلع اوضتنا احنا ملناش دخل بمشاكلهم واحد ومراته 
فريده بتبصله بغض*ب 
وصقر بيشوفه ماسك ايدها عيونه بتشت*عل بغ*يرة وصوت نفسه بيعلي ووشه بيحمر جدا 
عين بتبص لي صقر بخو*ف ومش عارفه تعمل اي ولكن بتتفاجئي انو سحبها خلفه من ايدها بكل برود 
ولكن هنا بياتي صوته الجهوري استناااااااااااا عندددددك
في مكان تاني كان نوح ماسك هاتفه وبيتصل علي صقر وهو بيقول بحد*ه رد يا صقر رد مش وقته ولكن مفيش اي رد
نوح بق*لق اعمل اي دلوقتي مفيش قدامي غير اني __________
يتبع
بيدخل الاوضه وهو ماسك ايدها ولكن هي اول ما بتدخل الاوضه بتز*ق ايده بعيد عنها وهي بتقول بقر”ف متلمس”نيش تاني انت فاهم ولا
هو بيقفل الباب وبيبصلها بخب*ث وهو بيقول ليه بس كدا يا عيني احنا لسه فالبداية في واحده تستقبل جوزها بعد غياب المده دي كلها كدا ده بدل ما تخديني فح*ضنك وتقوليلي وحشتني يا حبيبي
عين بغض*ب بقولك اي بقا اوعا تكون فاكر اني هصدق انك رحيم لو هما كلهم مصدقين انا مستحيل اصدق انك رحيم اه شكلك وصوتك زي رحيم بس رحيم مكنش كدا ابدا وانا هثبت للكل انك مش رحيم ومن هنا لحد ده ما يحصل متحلمش انك هتلم*س شعره مني انت فاهم
هو بيقر”ب عليها وهو بيضحك بجنو”ن وبيقول لا ذكيه طلعتي غير مكنت عارف عنك ولكن فجاه ملامحه بتتحول لحد*ه وبيم*سكها من در*اعها بقو*ة وهو بيقول بس ده فاحلامك انك تقدري تثبتي اي حاجه او ان انا مش رحيم
عين بصدمه انت مين وليه بتعمل كدا وازاي شكلك نسخه من رحيم
هو بهووو*وس وبيبصلها بنظرات جر*اءة وهو يختر*ق جسد*ها وبيقول بجرا*ءه نسيب الاسئلة دي لبعدين انا مصدقت يتقفل علينا مكان لوحدنا وبقيتي ملكي وبيرفع ايده وهو بيحاو*طها من وسطها بتم”لك
عين بتشهق بصدمه وبتقول بحد*ه ابع”د عني يا حيو*ان
هو بعنا*د اكتر انا هعرفك مين الحيو*ان وبيقر*ب عليها اكتر و بيقبـ،،،لها وووو
عين بتبص لي صقر بخو*ف ومش عارفه تعمل اي ولكن بتتفاجئي انو سحبها خلفه من ايدها بكل برود
ولكن هنا بياتي صوته الجهوري استناااااااااااا عندددددك
بيقف ببرود وهو بيقول نعم في حاجه
صقر بغض*ب واخدها ورايح علي فين
سليم برفعه حاجب واحد ومراته هنكون رايحين فين
صقر بيسمع كلمه مراته بيحس الد*م بيغ*لي فعروقه وهو مكور ايده علي شكل قبضه وبيضغط عليها لكي يتحكم فاعصابة ولكن هنا بيدخل هارون وهو بيقول رحيم عين متجوزة صقر
هو بحد*ه جوازو منها باطل لانها مراتي انا الاول وغير انا لسه عايش ممو*تش لما امو”ت ابقا جوزهلو تاني يا ولدي العزيز وبيقولها بسخرية وهو بياخدها وبيطلع بيها تحت انظار الجميع وعين عيونها علي صقر وكانت كانها بتقولو متسبنيش معاه وهو كانت عيونه فعيونها ولكن بيهرب منها وهو بيخرج من البيت بغض”ب لكي لا يمسك اخيه مثل ما يظن ويق*تله فهو يشعر بخن*قه لا توصف بيخرج صقر من البيت وهو جواه بركا*ن يشت*عل وبيركب عربيته وهو بيسوق بجنو*ن وهو لا يرا امامه اي شئ من شده غض*به
بيدخل الاوضه وهو ماسك ايدها ولكن هي اول ما بتدخل الاوضه بتز*ق ايده بعيد عنها وهي بتقول بقر”ف متلمس”نيش تاني انت فاهم ولا
هو بيقفل الباب وبيبصلها بخب*ث وهو بيقول ليه بس كدا يا عيني احنا لسه فالبداية في واحده تستقبل جوزها بعد غياب المده دي كلها كدا ده بدل ما تخديني فح*ضنك وتقوليلي وحشتني يا حبيبي
عين بغض*ب بقولك اي بقا اوعا تكون فاكر اني هصدق انك رحيم لو هما كلهم مصدقين انا مستحيل اصدق انك رحيم اه شكلك وصوتك زي رحيم بس رحيم مكنش كدا ابدا وانا هثبت للكل انك مش رحيم ومن هنا لحد ده ما يحصل متحلمش انك هتلم*س شعره مني انت فاهم
هو بيقر”ب عليها وهو بيضحك بجنو”ن وبيقول لا ذكيه طلعتي غير مكنت عارف عنك ولكن فجاه ملامحه بتتحول لحد*ه وبيم*سكها من در*اعها بقو*ة وهو بيقول بس ده فاحلامك انك تقدري تثبتي اي حاجه او ان انا مش رحيم
عين بصدمه انت مين وليه بتعمل كدا وازاي شكلك نسخه من رحيم
هو بهووو*وس وبيبصلها بنظرات جر*اءة وهو يختر*ق جسد*ها وبيقول بجرا*ءه نسيب الاسئلة دي لبعدين انا مصدقت يتقفل علينا مكان لوحدنا وبقيتي ملكي وبيرفع ايده وهو بيحاو*طها من وسطها بتم”لك
عين بتشهق بصدمه وبتقول بحد*ه ابع”د عني يا حيو*ان
هو بعنا*د اكتر انا هعرفك مين الحيو*ان وبيقر*ب عليها اكتر و بيقبـ،،،لها ولكن بيتفاجئي بالق*لم اللي نزل علي وشه بكل قو*تها وصوت القل”م اللي بيرن فالاوضه وهي بتز*قه بعيد عنها وبترفع صباعها فوشي وهي بتقول بقو*ة قولتلك متلمس*نيش انا بقر*ف منك انت معندكش د*م ولا نخو*ه ولا تعرف يعني اي رجول*ة اصلا والقل*م ده عشان تاني مرة تفكر مليون مرة قبل ما تقر*ب عليا ولاخر مرة هقولك انا ملك صقر وبس وعمري محد هيقدر يلمس*ني غيرة هو وبس
هو كان بيبصلها بكل ش*ر وغض*ب وجنو*ن وبيمسكها من شعر*ها بجنو*ن وهو عيونه حمراء مثل الد*م وبيز*قها علي الفراش وبتخرج صر*خه من عين با*لم وهي بتمسك مكان الجر*ح هو واقف بجنو*ن وبيق*لع تيشر*ته بغض*ب وهو بيقول انا هوريكي اذا كنت راجل ولا وكل حت*ه فيكي هتكون ملك*ي دلوقتي
عين لثواني بتحس بر*عب بداخلها وبتبص جمبها بتلاقي كوبايه مياه علي الكومدينو بتاخدها عين فثواني وهي بتكسر*ها وفي نفس اللحظه كان هو هيعتليها ولكن عين بتقرب قطعه من الاز*ازة علي رقبت*ها وبتقول بتهد*يد لو قر*بت مني همو*ت
هو فثواني بيرجع خطوة لورا خو*فتا عليها ولكن هو عارف انها جبا*نه بيقر*ب تاني ولكن هنا عين بتقول بصر*اخ قولتلك ابعدددددد عني متقر*بش وبتغ”رز عين قط*عه الاز*از في رقب*تها وبيسيل الد”م منها
هو بيبصلها بذهول وبيقول بق*لق عليها عين خلاص ابعدي الاز*ازة عين بحد*ه اخرج برا اخرج
هو حاضر حاضر بس اهدي خليني هنا ومش هقر”بلك
عين وهي بتضغط علي الاز*ازة وبتقول بصر*اخ قولتلك اخررررررججج بررررراااااا
هو بيكون خا*يف عليها جدا بياخد تيشرته من عالارض وهو بيلبسه وبيقول حاضر هخرج بس اهدي وبيسبها وبيخرج وهنا عين بترمي قط*عه الاز*ازة من ايدها وبتبص لي ايدها اللي فيها د*م ايدها اتجر*حت وهيا بتك*سر الكوبايه وكمان مكان جر*ح رقبت*ها اللي بتنز*ف ولكن هنا عين لا تقدر علي الكتمان اكثر من ذلك وبتسمح لنفسها بالا*نهيار وهنا دمو*عها بتنزل بقه*ر وحز*ن زي السيو*ل فو”جع قلب*ها يفوق كل شئ فقل*بها يو*لمها بشده وتحس بالاختنا*ق وكان حد يمسك قلب*ها ويعتص*رة وصوت بكا*ءها بقا مسموع بتقوم عين وهي بتقف امام المرايا وبتبص لي شكلها وهيا بتلع*ن حظها فهي تكر*ة شكلها بشده فهي جميلة بشكل لا يوصف ولكن بسبب هذا الجمال هي في كل تلك المصا*ئب وخسر*ت كل شئ فهي تتمني لو كانت بشع*ه ولم تكن بهذا الجمال وبتفضل عين تبك*ي قدام المر*ايا وبتبص لشعرها المفرود الذي يصل اسفل ظهرها وبتفتكر انو ذلك المجنو*ن المهوو*وس مسكها منه بتمسك عين شعرها وبتفضل تفتح فالادراج وهي بتدور
علي شئ ما وبتلاقي وهو مق*ص وبتمسكه عين وهي بتبص لشعرها بقر*ف وبتقف قصاد المرايا وبتقرب المق*ص من شعرها وبتبداء عين تق*ص في شعرها وهي دمو*عها نازله وشعرها بيق*ع عالارض وبتفضل عين تق*ص فيه لحد ما شعرها بيوصل لي اسفل رقبتها بتر*مي عين المق*ص من ايدها وهي بتبص لنفسها فالمرايا وبتب*كي ولكن بتفكر في شئ ما بتمسح دمو*عها وبتمشي ببطي اتجاه الحمام وهي جسد بلا رو*ح وبتدخل عين الحمام وبتبص للبانيو وبتفتح صانبور المياة وهي بتملي البانيو مياه وبيتملي البانيو بالمياه لاخرة بتبصله عين لمده دقتين وبعدها بتمد رجليها وبتدخل جوة البانيو بملابسها وبتغط*س عين جوة وبتنزل بجس*مها كلو ووجهها اسفل المياه وبتغمض عنيها وهي بتسيب نفسها وبتفتكر صقر وبس فهي استسلمت ولا تريد العيش فكل هذا يحدث بسببها وبتقول فسرها هتوحشني اوي يا صقر وووو
صقر بيكون سايق عربيته بجنو*ن وبيفضل سايق وهو لا يعرف وجهته الي اين وبيلاقي نفسه عند الجبل بيبص صقر لضفه الجبل ومرة واحده بيدوس بنز*ين وبيرجع بالعربيه لورا وبيسوق مرة واحده بسرعه اتجاه الض*فه بسرعه جدا وخلاص بيقرب علي الضفه وهو بيضغط بنز*ين اكتر والعربيه خلاص هتت*قلب من فوق الض*فه ولكن علي اخر لحظه بيوقف صقر العربيه قبل ما تق*ع من فوق الجبل وهو بيبص بعيون محم*رة مثل الد*م وبينزل صقر من العربيه وهو بيقف علي ضفه الجبل وبيبص لي تحت وهو كل تفكيرة الان عين مع حد تاني وبيحس انو عاوز يبك*ي فهو يعشقها ولا يقدر علي تحمل فكرة ان تكون مع اخر بينزل صقر علي ركبه عالارض وبيسمح لنفسه بالانه*يار ويبان ضع*فه فهو بشر وبتخر*ج صر*خه من صقر وهو بيقول بوج*ع فق*لبه ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه وصوت صر*خته ترن فالجبل باهتز*از وكان الصخور تحس با*لم قلبه وعيونه بتلمع فيها الدمو*ع بيفضل قاعد عالارض وهاتفه فالعربيه بيرن ولا يفصل ولكن صقر لا يحس باي شى الان ولا يسمع اي شئ
في مكان تاني كان نوح ماسك هاتفه وبيتصل علي صقر وهو بيقول بحد*ه رد يا صقر رد مش وقته ولكن مفيش اي رد
نوح بق*لق اعمل اي دلوقتي مفيش قدامي غير اني افضل وراة لحد ميرد وبيفضل يبعتلو فرسائل ويرن ورا بعض ولا يفصل يخلص الجرس ويرن تاني وهو بيقول بغض*ب رد بقا رد
صقر بيقوم من علارض بتع*ب وبيركب عربيته ولكن بيلاقي هاتفه بيرن رن متواصل بيمسك صقر هاتفه وهو بيرد بصوت مر*هق الووووو
هو بحد*ه كل ده عشان ترد انا بقالي ساعات برن
صقر بتع*ب انا تعبان ومش قادر
نوح وهو بيحاول يكون هادي وبيقول لازم اشوفك دلوقتي في حاجه مهمه اوي يا صقر ضروري لازم اشوفك ومينفعش تستنا
صقر حاضر هشوفك فالبيت اللي ناحيه الجبل انا قريب من هناك
نوح تمام وانا كمان هشوفك هناك
صقر بيقفل مع نوح وبيسوق باتجاه بيت الجبل
سليم كان واقف بيدخن بشر*ارة وغض*ب فاوضه الضيوف اللي فاضيه وهنا الباب بيتفتح وبتدخل منه فريده وهي بتقول باستهز”اء السنيورة طردتك ولا اي
سليم بيلف وشه وهو بيرمي السيجا*رة من ايده عالارض وبيدوس عليها برجله وبيقول بحد*ه فريده مش ناقصك خالص انا علي اخري
فريده بخب*ث بتقر*ب عليه وبتقف قصاده وهي بتل*ف ايدها حوالين رقب*ته وبتحط ايدها علي صد*ره وبتقول بد*لع ليه بس يحبيبي دنا جيت عشان انت وحشتني اوي وقولت نقضي وقت حلو مع بعض
سليم كان لسه هيرد ولكن هنا الباب بيتفتح عليهم مرة واحده والاتنين بيبرقو بصدمه ووووو
صقر بيوصل البيت وبيدخل وبعدها بدقائق بيوصل نوح وبيدخل بيلاقي صقر قاعد علي كنبه ود*فن وشه بين ايديه بيقعد نوح جمبه وهو بيقول مالك يا صقر
صقر بيرفع وشه وهو بيقول مفيش كنت عاوزني في اي
نوح وهو بيخرج هاتفه وبيفتح شئ ما وبيسمع لي صقر وهو بيقول اسمع كدا وهنا صقر ملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيضغط علي الهاتف بغض*ب وبيقول بغض*ب جحي*مي هق”تلو هقت*لو وو
ابن مين ده؟
فريده بخب*ث ابنك يا صقري
صقر بغض*ب فريده وقسما بالله لو ما قولتي الحقيقه وابن مين ده وجايبة منين لكون قتل*ك
فريده بمك”ر تقدر تعمل تحليل وتثبت يحبيبي انو ابنك وانا معايا الورق ان الولد ده يبقا ابنك ومتسجل كمان
صقر كان وصل لقمه غض*به وبيمس*كها من شعرها وهو بيجر”ها وبيخرج بيها من الاوضه وهي بتصر*خ بعلو صوتها وبينزل بيها علي الدرج والبيت كلو بيتلم علي صوت صرا*خ فريده ولكن مفيش حد بيدخل فوجهه صقر لا يبشر بالخير ابدا ابدا فكان فقمه غض*به
سليم كان واقف بيتفرج علي اللي بيحصل وهو بيبتسم بداخله بشما*ته فيها
صقر بياخد فريده وبيخرج بيها من البيت ولكن بيمشي بيها لقدام شوية هما لسه داخل البيت وبيوصل صقر لي اوضه بيطلع مفتاحها من جيبة وبيفتح الباب وهو بيز*ق فريده داخل الاوضه بغض*ب بتق*ع فريده عالارض وهي بتخرج منها صر*خه ال*م وكانت اضاءة الاوضه دي خفيفه جدا جدا
بتبص فريده حواليها فالاوضه وهيا بتبرق بصدمه ور*عب
صقر بيبصلها وبيبتسم بقسو*ة وهو بيقول قولتلك هدؤقك من العذ*اب الوان وبيبص صقر لي التعب*ان اللي عالارض وتلات عقا*رب وبيزحفو باتجاه فريده وبيقول صقر بسخريه جبتك تقعدي مع اللي شبهك هتبقو صحاب اوي اهو تتعرفو علي بعض يا فريده عشان مش صقر الجبالي اللي يتلاعب عليه
فريده وهي بتبص للعقا*رب والتعبا*ن بخو*ف جنو*ني وهي بتز*حف علي الارض بر*عب وصرا*خ وبتقول صقر ابو*س ايدك متسبنيش هنا ابو*س ايدك يا صقر ودمو*عها بتنزل بر*عب وهما بيقر”بو عليها
صقر بيبتسم بسخرية وبيقول دلوقتي عرفتي الخو*ف يا فا*جرة وبينزل صقر لمستواها وهو بيمسكها من شعر*ها وبيبصلها بك*رة شديد وهو بينزل بالقل*م علي وشها بكل غض*ب وبيز*قها عالارض ولكن فريده بتمسك فرجله بتو*سل وصرا*خ وهي بتقول لاااااااااااااا يا صقر متسبنيش ونبي لااااااااااااااااااا ولكن صقر بيز*قها برجله ووووو
صقر بيز*قها برجله ولسه هيتحرك ولكن فريده بتمسك في جلبابه مرة اخري وهي بتقول بر*عب هقولك كل حاجه 
صقر بيلف وهو بينزل لمستواها وبيمسكها من فكها بغض*ب وهو بيقول اي اللي بينك وبين سيف يا فريده 
فريده بصدمه وصوت متق*طع س ي ف 
صقر بحد*ه ايوة يا سيف يا فا*جرة فاكرني مش هعرف وانكم هتشيلوني الليلة وتشربيني الواد وانا هصدق انو ابني وتس*تغفلوني شايفني مغف*ل اوي كدا يا فريده 
فريده بخو*ف صقر انت فاهم غلط مفيش حاجه من دي انا هفهمك الموضوع صح وبتشوف فريده التع*بان قرب منها جدا وخلاص هيقر*صها بتصر*خ بصوت قو*ي جدا وهي بتحاول تزحف لورا بر*عب  ولكن صقر هنا بيبصلها بخب*ث وبيبص لتع*بان بيسبها صقر وبيقوم وبيمسك التعب*ان وفريده بصلو بر*عب وذهول وبتقول صقر انت بتعمل اي صقر لا يا صقر وبتز*حف لورا وهيا بتوصل لي اخر الاوضه وبتبص لي صقر بز*عر ودمو*عها نازلة بر*عب حقيقي ووشها كله اتبهد*ل من المكياج بسبب الدمو*ع والكحل سا*يح وهب*ب فوشها وكان شكلها بش*ع جدا صقر بصصلها بم*كر وفايده التعب*ان وبيقرب عليها ببطء وهو بيزيد رعب*ها ومستمتع بخو*فها الواضح جدا وبيقف قصادها وهو بيقول انا حابب انكم تتعرفو علي بعض عن قرب اكتر 
فريده بج*نون ور*عب وغلاوة امك يا صقر ونبي لاااا عشان خاطر ربنا 
صقر بينزل لمستواها وبيمسكها من شعرها وايده التانيه فيها التعب*ان وفريده مبرقه ليه بر*عب والتع*بان بيرفع راسه وكانه هي*نط علي فريده وهي بتصر*خ 
صقر هاااا بقا هتقولي الحقيقه ولا اسيب التعب*ان معاكي يواسيكي وبيقرب ايده ولكن فريده بتقول بسرعه وصر*اخ لا هقول والله هقول 
صقر بيسيب شعرها وهو بيقول اتكلمي 
فريده ببكا*ء سيف هو اللي خطفن*ي واجبر*ني لو منفذتش اللي عاوزة هيقت*لني ويق*تلك وهو اللي جاب الواد وقالي دي الطريقه الوحيده اللي هتخليني فالبيت عشان اوصلو كل حاجه عنك واخليك تمضي تنازل عن كل فلوسك ولو منفذتش اللي عاوزة هيقت*لني وكمان عشان انت خدت منه عين واتجوزتها وهو كان عاوزها كان عاوزك تخس*ر كل حاجه عشان عشان ياخد عين منك 
صقر بغض*ب جحيمي بيضر*بها بالقل*م وهو بيقول لسه بتكد*بي يا وس*خه بقا انا تخو*نيني مع سيف مع ابن عمي بتتفقو عليا ويترا متفقين علي اي تاني انط*قي 
فريده بصرا*خ وهي بتتا*لم من ضر*به وبتقول معرفش حاجه تانيه صدقني كل اللي اعرفو قولتهولك 
صقر كنتي بتخو*نيني مع مين يا فريده وهر*بتي ليه هر*بتي لما عرفتي اني عرفت حقيقتك ورحيم شافكو وصوركو بس مين اللي كنتي معاه وازاي رحيم عمل الحاد*ثه  قبل ما يوصلي بس حظك اني رحيم بعتلي الصور وشوفت خيا*نتك يا فا*جرة يا بنت الكل*ب وبقا صقر زي المج*نون ونزل ضر*ب فيها بالا*قلم وفريده بتصر*خ وهنا بيدخل بسرعه وهو بيحاول يبعده عن فريده قبل ما يمو*تها فايده  وبيبعده بصعوبه وهو محا*وطه وماسكه بصعوبة 
صقر بجنو*ن سبني يا نوح قولتلك سبني 
نوح بغض*ب هتمو*تها يا صقر مش كدا وبيحاول نوح يخرجه برا الاوضه بعيد عن فريده 
صقر بيخرج وهو عامل زي البر*كان او الاعصار الها*ئح وبيقول لنوح سبني اقتل*ها ولكن بيمنعه نوح وهو بيقف قصاده وبيقول بغض*ب اهدا بقا وبعد ما تق*تلها هتستفاد اي في مليون طريقه قولتلك غير اللي عملتو ده 
صقر وهو بيحاول يهدا وبيقول مش قادر يا نوح كل ما بشوفها بفتكر خيا*نتها واللي حصل لي رحيم ده اكيد مش قضاء وقدر اكيد هي ورا اللي حصل بس في حاجه لازم اعرفها من رحيم اي اللي حصل يوم الحا*دثه 
نوح بدهشه رحيم انت اتجنن*ت ولااي رحيم هتسالو ازاي وهو مي*ت 
صقر بجمود رحيم عايش 
نوح وهو بيبر*ق بصدمه وبيقول رحيم مين اللي عايش انت دماغك اتاثرت ولا اي يا صقر واضح ان شغلنا اثر عليك 
صقر لا دي الحقيقه يا نوح عشان كدا بقولك في حاجات كتير عاوز افهمها في الغاز كتير اوي 
فريده كانت نايمه علي الارض وهي بتتال*م ولكن بتشوف التعب*ان والعقا*رب حواليها بتقوم بصعوبة وبسرعه وجت تخرج من الاوضه بر*عب ولكن صقر بيشوفها وبيمسكها من دراعها وهو بيقول لسه عاوزة تهر*بي ده انا مش هر*حمك وبي*زقها صقر تاني جوة الاوضه وهي بتصر*خ وبتترجاه وبيرميها صقر عالارض وبت*قع علي راسها وهي بتتا*لم اثر الخب*طه وبيض*لم صقر الاوضه وهو بيك*سر اللمبه الخافته اللي كانت فالاوضه وبيقفل وهي بتصر*خ بر*عب وقلبها هي*قف من شده خو*فها وبيقفل عليها صقر الباب بالقفل وسابها مع التع*بان والعقا*رب فوسط الض*لمه وهي بقت صوت صرا*خها مسموع فالبيت كلو 
نوح بيحس بالش*فقه عليها من صوت صر*اخها ولكن فهو لو مكان صقر كان فعل هذا وبيبص لي صقر وهو بيقول اتغيرت اوي يا صقر بقيت تخو*ف من ساعه حادثه رحيم ومو*ت سليم وانت مشيل نفسك ذ*نبه وانت بقيت قا*سي اوي كانك بتنت*قم من نفسك علي حاجه ملكش ذ*نب فيها  
صقر وهو بيفتكر سليم فهو كان الدرع المكمل لهذه المجموعه صقر ورحيم ونوح وسليم كانو هما الاربعه قريبين من بعض كدا بطريقه لا توصف الكل كان يحسدهم علي صدقتهم وقربهم لي بعض وكانهم كلهم من د*م واحد 
صقر بحز*ن انا السبب يا نوح يمكن لو مكنتش سمعت كلامه كان زمانه عايش دلوقتي مش قادر اسامح نفسي يا نوح 
نوح بحزن علي صقر وهو بيقول ده عمرة كدا يا صقر وده قضاء ربنا مش ذ*نبك وشغلنا السبب يا صقر متنساش انك اتنازلت عن شغلك وكل حاجه من يوم اللي حصل لي سليم وضحيت بحلمك ومستقبلك بسبب انك شايل ذن*ب مش بتاعك 
صقر بتهر*ب انا لازم اتكلم مع رحيم دلوقتي 
نوح انا جاي معاك ازاي ده عايش ده معجزة وبعد كل المده دي وكان فين كل ده والله بيتكو ده بيحصل في العجب 
صقر بيبصله ومبيتكلمش 
نوح بتذكر وعين ازاي عين مراتك ومراته ازاي 🥺
صقر بجمود انا طل*قت عين قبل معرف ان رحيم عايش يا نوح وحتي لو مطلق*تهاش جوازي منها باطل 
نوح بصدمه طلق*تها بس انت بتحبها يا صقر وده واضح جدا ازاي تتخلي عنها 
صقر بضي*ق وتهر*ب نوح انا تعبا*ن وورايا حاجات اهم دلوقتي وبيسيبه وبيدخل البيت 
نوح بيبص لي اثرة بحز*ن وهو بيقول هتفضل تحمل نفسك كل حاجه فوق طاقتك يا صقر مش هتتغير وبتض*حي بكل حاجه عشان غيرك وبيدخل وراة نوح بيلاقي الكل متجمع في الصالون والصمت سيد المكان بيقول نوح السلام عليكم 
الجميع بيرد السلام معادا سليم بيرفع نظرة وهو  بيبص لي نوح 
نوح بيبصله بصدمه وبيقول ده بجد ازاي رحيم 
سليم ببرود ايوة يا نوح رحيم اي كل اللي يشوفني يتصدم في اي يجماعه 
نوح بدهشه من طريقته وبيقول هو انت محسسني انك راجع من دريم بارك انت راجع من المو*ت 
سليم ببرود حكمه ربنا بقا هنعترض لسه مكتوبلي اعيش وبيبص لي صقر وهو بيقول عشان ارجع لبيتي ومراتي 
نوح بيبقا مستغرب طريقته اوي وبيبص لي صقر بيلاقيه بيحاول يتمالك اعصابه وهو بيضغط علي ايده بشكل قب*ضه
صقر بيقاطع كلامهم وهو بيقول انا عاوز اتكلم معاك في المكتب في موضوع مهم 
هو ببرود مفيش بينا كلام 
صقر بحد*ه رحييييم قولت هنتكلم ودلوقتي 
هو بيقوم يقف ببرود قصاد صقر وبيبص فعيونه بتحدي وهو بيقول وانا قولت لا 
صقر بغض*ب رحييم متخلنيش اتعص*ب انا علي اخري لازم نتكلم ومش عاوز اعمل حاجه تضا*يقك 
هو ببرود هتعمل اي المرة دي يترا هتض*ربني ولا هتقت*لني زي ما عملتها قبل كدا 
هنا نوح وصقر والجميع بيبر*ق بصد*مه وبيقول صقر بغض*ب ن.....
يتبع
سليم ببرود هتعمل اي المرة دي يترا هتض*ربني ولا هتقت*لني زي ما عملتها قبل كدا 
هنا نوح وصقر والجميع بيبر*ق بصد*مه وبيقول صقر بغض*ب انت اتجن*نت فعقلك ولا اي قت*لتك ازاي انا من امتا مديت ايدي عليك 
هارون بغ*ضب  كلام اي ده اللي هتقولو يا رحيم ازاي تقول علي اخوك اكده مالك اي اللي جرالك مبقاش همك كبير ولا صغير ماشي طايح فالكل 
سليم ببرود متخدوش في بالكم اهو كلمه واتقالت وبيبص سليم لي صقر بنظرة كر*ة وهو بيقول اتفضل خلينا نشوف كبير الصعيد عاوزني في اي 
صقر كان مستغرب لهجته وبيبصله بش*ك وبيقول هندخل نتكلم في المكتب بيمشي صقر للمكتب وبيروح وراة سليم ونوح واقف مكانه مصدوم من الطريقه ولكن بيفوق علي نفسه وبيروح وراهم بيدخل صقر اوضه المكتب ووراة سليم ونوح 
سليم اول ما بيدخل بيقول قول اللي عندك 
صقر بحد*ه رحيم اتكلم عدل معايا اللهجه دي مش معايا انا انت فاهم 
سليم وهو بيقعد ببرود علي الكرسي ومبيردش 
نوح كان عمال يبص لي سليم بش*ك وبيقعد نوح هو الاخر وصقر بيتراس المكتب وبيقول عاوز اعرف اي اللي حصل يوم الحا*دثه؟ 
سليم وهو بيقعد حاجبه وبيقول حا*دثه اي 
صقر بيبصله بنظرة غير مفهومه والصمت بيعم المكان ونوح بيراقب كل حاجه 
سليم للحظه بيحس بتوتر بداخله وبيقول قصدك الحادثه اللي حصلت وكنتو فاكرني مي*ت 
صقر بيبصله وهو بيقول هو في حا*دثه تانيه وانا معرفش؟ 
سليم وبيحاول يبان طبيعي وبيقول بهدؤء هيكون حصل اي يعني معرفش انا كنت سايق العربيه وفجاه معرفش لاقيت الفرا*مل مش شغاله والعر*بيه وفضلت تتقل*ب بيا وخب*ط في عربيه كمان وبعدها محستش بحاجه تانيه ومفقتش غير ولاقيت نفسي وسط عيلة معرفش هما مين بس صحيت مش فاكر اي حاجه نهائي واللي عرفتو كنت فاقد الذاكرة ومش فاكر اي حاجه نهائي حتي اسمي وفضلت معاهم فترة وبعد كدا مشيت وابتديث اشتغل واروح لدكاترة ومشيت علي علاج كتير وبقيت واحده واحده ابتدي افتكر لحد ما الذاكرة رجعتلي وعرفت انك متجوز عين وبس ورجعت 😏
صقر كان بيسمعه وهو ساكت ومبيتكلمش ونوح بيتابع كل حاجه في صمت 
سليم ببرود في حاجه تاني التح*قيق خلص ولا لسه ولا هتكمل معايا تحقي*ق يا سيادة المقدم بيقولها سليم بسخر*ية انا حاسس اني مجر*م من المجر*مين بتوعك وانت بتح*قق معايا 
صقر بيبصله بنظرات ثاقبه وبيقول تمام مفيش حاجه تاني يا رحيم 
سليم بيقوم وبيسبهم ويخرج 
صقر بيفضل باصص لي اثرة بنظرات زي الصقر 
نوح بيبص لي صقر وبيقول بتفكر في اي يا صقر النظرة دي انا عارفها كويس 
صقر وهو بيبص لي نوح وبيقول في حاجه غلط يا نوح 
نوح بالظبط كدا بتفكر في نفس اللي بفكر فيه 
صقر ده مش رحيم 
نوح بصدمه معقول بس ازاي ده نسخه طبق الاصل 
صقر نوح محدش يعرف اني بشتغل في المخا*برات اصلا غيرك انت وده لانك شغال معايا وسليم حتي فالبيت والعيلة كلو محدش يعرف ده انت ناسي 
نوح بصدمه فعلا عندك حق اومال ده مين ونفس النسخه من رحيم 
صقر مش عارف بس كدا ده موضوع كبير انا كنت حاسس ان في حاجه غلط طريقته وكلامه وكل حاجه مفهاش واحد فالميه من رحيم غير اول ما ظهر كان عاوز يق*تلني 
نوح بصدمه يقتل*ك ازاي انت بتقول اي 
صقر بتفتكير ازاي انا كنت غ*بي كدا ومش واخد بالي من كل ده 
نوح في اي انا عاوز افهم احكيلي 
صقر انا من كام يوم فجاه لاقيت عين بتطلب مني الطلا*ق وبيبداء يحكي صقر كل حاجه لي نوح وهو ابتداء من اول ما عين طلبت منو الطلا*ق وضر*ب النا*ر ومو*ت الحصان وبيحكيلو كل حاجه بالتفصيل لحد ما عين اضر*بت بالن*ار وراح بيها المستشفي 
نوح كان بيسمع صقر بصدمه وهو بيقول يعني انت كدا قصدك ان عين حد اجبر*ها 
صقر بالظبط عين مخبيا عني حاجات لازم اعرفها بس اللي فهمتو ان عين هو كان بيهد*دها واكيد كان بيهدد*ها بيا عشان كدا قت*ل الحصان عشان يخو*فها لان هي وقتها كانت بتصر*خ وكانها كانت عارفه اي اللي هيحصل فاللحظه دي وبعدها طلبت الطلا*ق ازاي ازاي كنت مغ*فل كدا وبيضر*ب صقر المكتب بايده بكل غض*ب 
نوح اهدا يا صقر كدا الموضوع خط*ير لما ده مش رحيم ازاي بالنسخه دي واي هدفه انو يقول انو رحيم 
صقر بتفكير لازم اعرف بس انا متاكد ان ده مش رحيم يا نوح وانا هعرف اتاكد 
نوح ازاي؟ 
صقر بتحليل DNA بيني انا وهو 
نوح ايوة صح ده هيخلينا نتاكد اكتر بس هتعملها ازاي 
صقر هقولك لازم اخد اي حاجه تخليني اعمل التحليل ده ولازم اعرف كل حاجه من عين 
بيقوم صقر وهو بيقول استناني هنا وبيطلع صقر لي فوق وبيفتح الاوضه براحه جدا وبيلاقي الاضاءة خافته والصمت يعم المكان وهي نايمه علي الفراش ولا تدري بي اي شئ بيدخل صقر بهدؤء وهو بيقف عند التسريحه وبيفضل يفتح الادراج براحه بيلاقي فرشه الشعر بيمسكها صقر وهو بيبصلها بتمعن وبيلاقي فيها شعراية صغيرة جدا من شعر سليم بياخدها صقر من الفرشه هي كانت بحجم صباعه وبيخرج من الاوضه بهدؤء وبينزل لي تحت وهو بيدخل المكتب وبيلاقي نوح فانتظارة 
بيقول نوح هااا عملت اي 
صقر وهو بيرفع ايده بالشعراية وهو بيقول هي دي هتاخدها وبيرفع صقر ايده وهو بيسحب شعرايه من راسه وبيقول هتاخد الاتنين لي المعمل عندنا والنهاردة يا نوح النهاردة اعرف النتيجه فاهم 
نوح حاضر هخرج دلوقتي وهروح وبيخرج نوح لكي ينفذ كلام صقر ولكن وهو خارج بيلاقي فيروز واقفه في الجنينه وهيا حاطه الوشاح علي راسها ولكن بيتطاير خصلات من شعرها بسبب الهواء وواقفه والحزن باين فعيونها بيقف نوح يتاملها لثواني وبيقرب عليها من غير ما فيروز تحس وهو بيقول فيروزة القمر واقفه وباين عليها الحزن ليه 
فيروز بتتخض وبتلف وشها وهي بتقول خضتني يا نوح وبتستغرب انو بيكلمها كدا وبتقول انت قولت اي 
نوح بابتسامه بقول القمر باين انو حزين ليه 
فيروز بتبتسم ابتسامه خفيفه وهي بتقول مفيش حاجه اللي بيحصل بس مضايقني شوية 
نوح امممم طب انا ورايا حاجه مهمه دلوقتي هشوفك بعدين يا قمري وبيغمز*لها نوح وهو بيخرج بسرعه 
فيروز بتبصله بصدمه من تغيرة وجملته فهو قالها قمري ياء الملكيه واول مرة يكلمها كدا وبقت فيروز تطنط من كتر فرحتها وهي مش مصدقه وقلبها بيد*ق بفر*حه 
كانت وسط الاوضه فوسط الظلا*م عالارض مثل الجث*ه ولا تحس باي شى حوالها والتعبا*ن والعقار*ب حواليها وهي فا*قده الوعي ولا احدا يعلم اذا كانت عايشه ولا ميت*ه 
صقر بيطلع الاوضه وهو بيبص حواليه وبيفتح باب الاوضه براحه وهو بيدخل بيلاقيها زي مهيا نايمه بيقر*ب عليها صقر وبيقعد علي حافه الفراش وبيبصلها بحزن علي هيئتها ولكن بيتصدم من مظهر شعرها الذي يصل لي عنقها فكيف هذا شعرها اللي كان مثل خيوط الحرير مبقاش موجود ووشها الشاحب قلبه بيو*جعه عليها وبيقر*ب عليها صقر وهو بيحس*س علي شعرها وبيمشي ايده علي وجهها باشتيا*ق فهو قلبه يتق*طع عليها وبدون وعي منه بيبص لي شفا*يفها باشتيا*ق وبيقرب بوجهه عليها وهو بيد*فن وشه في رقب*تها وبيست*نشق رائحتها باشتيا*ق ولكن فجاه بيلاقيها بتصر*خ بانهي*ار وخو*ف وهي بتقول ابع*د عني متقر*بش مني ابعد 
صقر بيتخض وبيقوم وهو بيحاول يصحيها وبيمس*كها وهو بيهد*يها وبيقول عين اهدي اهدي انا صقر اهدي متخا*فيش 
عين بتصحا لانها كانت بتحلم وبتقو*م وهي بتعي*ط وبتتر*مي في حض*ن صقر ببكا*ء مر*ير يق*طع القلب 
صقر بيحاو*طها وهو بيضم*ها كلها داخل احض*انه بحز*ن وو*جع فقلبه وهو بيقول اهدي يا قلبي انا معاكي متخا*فيش 
عين وهي بقت ماسكه بكل قو*تها وبتقول بد*موع متسب*نيش يا صقر متسبني*ش 
صقر كلمتها بتدخل قلبه وبقا قلبه يدق بعن*ف وبيقول بصوت مبحوح مش هسيبك يا عين وبقا يهديها صقر وهي داخل احضا*نه وبتهداء عين وصقر كان بيقب*لها من راسها وبتخرج عين وشها من داخل احض*انه ولكن مازالت داخل حض*نه وبترفع عيونها وبتبصله وهو بيبصلها باشتي*اق ولكن تفاصيل وجهها ووشها المحمر من البكاء وعيونها اللي بتلمع مثل البحر سبحان من صورها جمالها لا يوصف وشفا*يفها الوردي وصقر بدون وعي منه وهو بداخله عاصفه من المشاعر بيقر*ب عليها وهو بيط*بق شفا*يفه علي شفا*يفها عين تلقائي بتغمض عيونها بحركه لا ارديه وبيبداء صقر يقب*لها بكل حب وشغ*ف واشتياق وبينسو الاتنين كل شى حوالهم وهما جواهم عاصفه من المشاعر وبتبداء عين تبادله قب*لته ولكن هنا فاللحظه دي الباب بيتفتح مرة واحده ووووو
صقر يقب*لها بكل حب وشغ*ف واشتياق وبينسو الاتنين كل شى حواليهم وهما جواهم عاصفه من المشاعر وبتبداء عين تبادله قب*لته ولكن هنا فاللحظه دي الباب بيتفتح مرة واحده وبيدخل ولكن بيقف بصدمه اول ما بيشوفهم وصدمته بتتحول لغض*ب جنو*ني وهي وهو بيقول بصر*اااااااخ عيييييييييييييييين 
عين بتبعد عن صقر بسرعه وخضه ولكن صقر بيقف ببرود وهو بيمسك عين من ايدها وكانو بيطمنها وبيقول ببرود ازاي تدخل كدا 
سليم بغض*ب جنو*ني وغير*ة عميا*ء بيقر*ب علي صقر وهو بيض*ربه لكمه في وجه بكل غض*ب  وغير*ة وهو بيقول بجنو*ن ازاي تلمس مراتي يح*قير ازاي وكان هيضر*بة تاني ولكن صقر بيمسك ايده وهو بيردلو الضر*بة بكل غض*ب بيق*ع بسببها سليم عالارض 
عين واقفه تبصلهم بخو*ف وهو بتقول صقر صقر خلاص ونبي يا صقر 
صقر بيبصله بغ*ل وهو بيقول اولا هي لسه مش مراتك ولازم تخلص شهور العده وعاوز اقولك عين بقت مراتي رسمي مش محرد ورق 
سليم اول ما بيسمع الكلمه دي بيتجنن اكتر وهو بيقوم بسرعه وبي*هجم علي صقر وهو بينزل فيه ضر*ب عين واقفه دمو*عها نازلة بخوف وبتص*رخ عين وصقر وسليم بقو يتبادلو الضر*ب لبعض بكل غض*ب وبيتلم البيت علي صوت زعيق*هم وص*راخ عين وبتطلع زهرة وهارون وفيروز الكل بيروح لي اوضه عين وهما مصدومين اول مبيدخلو الاوضه وبيشوفو المنظر قدامهم سليم وصقر عالارض بيضر*بو في بعض 
هارون بغض*ب اي المهذلة اللي بتحصل هنا دي 
زهرة بخو*ف الحق ولادي يا هارون ولادي هيق*تلو بعض يا هارون ولا تتحمل زهرة هذا المشهد وبتقع فا*قده الوغي  
فيروز بصر*اخ مااااااااااماااااااااا
صقر بيفوق علي نفسه وهو بيسمع صر*خخه فيروز وبيز*ق سليم بعيد عنه بكل غض*ب وهو بيجري علي والدته وهو بيقول بخو*ف امي امي ردي عليا
بيشيلها صقر بسرعه وهو بينيمها علي الفراش وبيقول بصرا*خ اتصلي بالدكتور 
فيروز بتجري علي اوضتها بدمو*ع وهي بتدور علي هاتفها بجسد مرتعش بخو*ف 
عين بتقرب علي زهرة وهي بتحاول هي وصقر يفوقوها 
سليم بيبصلهم بغضب وهو بيخرج من الاوضه وبيمسح الد*م اللي بيسيل من انفه 
هارون قاعد جمب زهرة ماسك ايدها بحزن فعيلته بتد*مر تدريجيا عيلته اللي عاش عمرة يبني فيها دلوقتي بتنها*ر 
 بيدخل سليم الاوضه بكل غض*ب وهو بيرزع الباب 
سليم بغض*ب وجنو*ن الحيو*ان كان بيبو*س مراتي هق*تلو هق*تلو ازاي يتجراء ويلم*سها عين ليا انا وبس ملكي انا لااااااااااااا مستحيل يكون لمس*ها مستحيل هقت*لك يا صقر همو*تك لاااااااااااااا وبقا زي المجنو*ن بيك*سر في كل حاجه في الاوضه بجنو*ن وهو بيقول بجنو*ن وهو*س عين ليا انا وبس عين ليا انا وبس مستحيل تكون لغيري ولا حد يقر*ب عليها غيري وكان شكله مخي"ف حرفيا وهو عيو*نه حمراء د*م وشه الاحمر بشده وعروقه النافرة ووشه المتعرق وشعره اللي نازل علي عين كان عامل زي الو*حش الكا*سر 
صقر وعين كان جنب زهرة وفيروز اللي دمو*عها نازلة بخو*ف علي والدتها بيوصل الدكتور وبيبداء يكشف علي زهرة بوجود الجميع والكل واقف علي اعصابة وقل*ق وتو*تر وبعد ما بيخلص الدكتور كشف بيقول لي صقر هي ضغطها عالي جدا وده بسبب زعل لازم تحاولو متزعلهاش لان لقدر الله لو حصل تاني ممكن تدخل في جل*طه انا ادتها ح*قنه ودي ادوية هتمشي عليها وان شاء الله هتبقا كويسه ياصقر بيه حمد الله علي سلامتها 
صقر بيشكر الدكتور وبيمشي  
صقر بيقرب علي فيروز اخته وبياخدها في حضنه وهو بيمسح دموعها وبيقول بحنيه متخافيش هتبقا كويسه مفيش حاجه وح*شه 
فيروز ببكا. ء بجد يا صقر ماما كويسه صح 
صقر بهدؤء ايوة والله هي بس ضغطها عالي شوية وهتبقا كويسه اهم حاجه خلي بالك منها 
فيروز بتحضن صقر وهي حاسه بخو*ف وبتحاول تطمن فهو دايما امانهم 
هارون كان باين عليه التع*ب ولكن بيحاول يبان متماسك ولا يبين عليه اي شئ ولكن هو بداخله حزن كبير 
عين واقفه بحز*ن ودمو*عها نازلة بصمت وفي اللحظه دي بيجي نوح وهو بيرن علي صقر 
صقر بيشوف الهاتف بيرد بهدؤء وهو بيقول ايوة يا نوح 
نوح بهدؤء انت فين مفيش حد تحت خالص 
صقر احنا فوق امي تعبانه شوية 
نوح بخ*ضه اي انا طالع وبيطلع نوح بسرعه لفوق بيلاقي الجميع فالاوضه قاعدين بصمت والحزن ملي الاوضه وزهرة نايمه عالفراش 
نوح بخض*ه في اي مالها مرات عمي 
صقر بهدؤء تعبانه شوية ضغطها عالي شوية 
نوح بحزن الف سلامه عليها ياصقر 
صقر بيهز دماغه وبيقول بتسائل عملت اللي قولتلك عليه 
نوح بهدؤء وتوتر ايوة 
صقر تمام وبيقوم صقر وهو بيقول لنوح تعاله ورايا وبيسبهم صقر وهو بيخرج لبرا وبيروح اوضه المكتب ووراة نوح بيدخلو اوضه المكتب بيقول صقر بجمود عملت اي 
نوح بتوتر مش عارف اقولك اي 
صقر بضي*ق نوح قول علطول 
نوح بيخرج التحاليل من جيبه وهو بيقول شوف بنفسك 
صقر بياخد منه التحاليل وبيبداء يفتحه وهو بيقراء وعينه بتبرق بصدمه وصدمته بتتحول لغض*ب وهو بيطبق التحاليل فايده بغض*ب  وبيقول يا ابن الكل*ب بيس*تغفلوني انا صقر الجبالي 
نوح صقر اهداء المهم عرفت دلوقتي ان ده مش رحيم 
صقر بغض*ب  دنا هخل*ص عليه وبيخرج صقر من المكتب بسرعه وهو عامل زي الاعصا"ر وبيطلع لفوق  ونوح بيجري وراه ولكن لم يلحقه كان صقر في حاله غض*ب لا توصف بالكلام بيدخل صقر لي الاوضه وهو بيفتح الباب مرة واحده بيترزع بكل قو*ة 
كان سليم قاعد علي الفراش يد*خن بشراة ولكن بيلاقي مرة واحده اللي هج*م عليه وهو بيمسكه من تلابيب قميصه وبيقول بغض*ب جحي*مي وبيقول بقا انا تست*غفلني يا ابن الكل*ب وبينزل فيه ضر*ب 
نوح بيدخل وهو بيبصلهم بذهول من المنظر سليم عالارض وصقر فوقيه ونازل فيه ضر*ب وبيقول صقر بصوت جهوري بيرن فالبيت كلو انطق انت مين وازاي شكلك زي رحييييييم اخويا انطق 
سايم كان مصدوم فالاول بقا مش عارف يدافع عن نفسه من كتر الضر*بات اللي بياخدها من صقر نوح بيدخل وهو بيحاول يفصلهم عن بعض ولكن صقر بيز*ق نوح بغض*ب بي*قع نوح عالارض من قوة الز*قه وهنا بتيجي عين وفيروز بسرعه وهما بيدخلو الاوضه وبيشوفو المنظر كالاتي واقفين مصدومين 
صقر بغض*ب انطق لما انت مش رحيم انت مين ومين اللي وراك اتكلم بدل ما اقت*لك
عين بتحس ان جسمها ات*شل من الصدمه هي وفيروز من اللي بيسمعوة ازاي ده مش رحيم ازاي نفس النسخه 
وهنا سليم بيحس ان كل حاجه اتهد*ت خلاص وانو اتكش*ف وبيبداء يحاول يدافع عن نفسه وبيبداء يضر*ب في صقر وبقت المعر*كه بينهم قت*اليه والاوضه مليانه بال*ازاز مكان تك*سير سليم 
ونوح بيحاول يفصل بينهم وهو لوحده وسط الاتنين 
هارون كان قاعد جمب زهرة وسامع صوتهم وحاسس بنغز*ة في قلبه ومش قادرة يقوم وبيحط ايده علي قلبه بتع*ب 
وسليم بيقلب الوضع بقا هو اللي فوق صقر وبينزل ضر*ب فين بكل غ*ل وغض*ب وهو بيقول عاوز تعرف انا مين انا اللي انت كنت السبب في مو*ته يا صقر بس حظك بقا رجعت من المو*ت بس رجعت علي اني رحيم مش سليم ولحظه هنا لحظه صدمه فالمكان وبينزل ضر*ب في صقر بكل كر*ة سليم اللي قت*لته يا صقر بس انا هقتل*ك
نوح كان بيحاول يفصلهم عن بعض ولكن بيقف بصدمه لما بيسمع كلام سليم 
صقر اللي كان بيضر*به بيسكت من الصد*مه وبقا سليم اللي بيضر*بو بكل غ*ل وكر*ة ولكن صقر بيز*قه عالارض بغ*ضب وهو بيقوم وبيمسح الد*م الي بينزل من بوقه وانفه وهو حاسس انو في حاله صدمه 
والبنات واقفين مصدومين ومش فاهمين اللي بيحصل 
سليم بيبقا عالارض بيلاقي قطعه ازا*ز بياخدها سليم بسرعه من الارض وهو بيقوم بغض*ب وبيقول بصوت جهوررري صصقققققررررررررررررر 
صقر بيقف مكانه وهو بيلف وشه ليه ولكن بيلاقي اللي بي*غرز الازازة والبنات بتصر*خ حاسب يا صصقرررررررررررررررررر وهنا بيدخل فالنص والاز*ازة بتدخل فيه والبنات بتصر*خ ووووو 
مطلوب القبض علي صقر الجبالي 
هنا كانت لحظه صمت وصدمه بين الجميع وهو واقف بينز*ف وحاطط ايده علي جر*حه
سليم: واقف ولسه قطعه الازاز*ة فايده وغرقا*نه د*م بيخ*بي سليم قطعه الاز*ازة بسرعه وراة اول ما بيشوف العساكر ملو البيت وبيخبي ايده وراء ضهرة 
عين وفيروز واقفين مصدو*مين من الكوا"رث اللي بتحصل 
هارون بيقوم بتع*ب وهو ماسك ايده وبيروح ناحيتهم وبيلاقي العساكر محاوطه البيت والدنيا مقلوبة بيقول هارون في اي يا حضرة الظابط واي اللي بيحصل هنا بالظبط انت مش عارف ان ده بيت الكبير مينفعش تدخلو بالطريقه دي 
الظابط: بهدؤء عارف يا كبير بس احنا معانا امر بالق"بض علي ابن حضرتك الكبير صقر 
هارون: بصدمه اي ازاي وبته*مه اي 
الظابط:: بت*همه قت*ل فريده صالح المنشاوي وهنا كانت لحظه صمت وذهول بين الكل الكلمه بترن فودن الجميع مش قادرين يستوعبو اللي سمعوة 
هارون: بيحس انو خلاص علي وشك انو يف"قد الوعي وماسك قلبه ومش قادر يتن"فس 
هنا بيدخلو العساكر وهما بيقولو تمام يا فندم نقل*نا جث*ه القتي*لة وووو
قت*يلة صقر كان للحظه عقله واقف من الصدمه ولكن بيفوق علي ايد العسكري اللي بيدخل الكلب*شات في ايده بيبص صقر لي العسكري ومبيتكلمش نهائي 
عين دموعها بتنزل وهي بتقول صقر لا مستحيل يقت*ل وبتقرب عين عليه وهي بتبعد العسكري عنه وكان لسه العسكري هيمسكها ولكن صقر بيمسك ايده بغض*ب وهو بيقول اياك اياك تلم*سها وبيضغط صقر علي ايده 
العسكري بيخاف منه ومن نظرته وبيهز دماغه 
وبيبص صقر لعين وهو بيقول متخافيش هرجع تاني 
عين بدمو*ع اوعدني انك هترجع تاني 
صقر بيق*بلها من جبينها وهو بيقول وعد 
عين بتبصله بدمو*ع وهما بياخدوة وبيمشي صقر مع العس*اكر 
نوح كان واقف بتع*ب وهو حاطط ايده علي جر*حه وحاسس انو علي وشك انو يفقد الوعي وجر*حه بينز*ف بتقرب عليه فيروز ببكا*ء هس*تيري وهي بتبص لد*م نوح اللي بيسيل عالارض وشكله التعبا*ن وباين انو خلاص مش قادر يقف وكان هيق*ع بتجري عليه فيروز وهي بتقول نووووووح وهي بتسنده 
بينتبه ليها الجميع وعين بتجري عليها وهما بيسندو نوح وبيحطوة عالفراش وهو بيقول بتع*ب لازم اروح وراء صقر 
فيروز ببكا*ء وخو*ف انت بتنز*ف جامد اوي انا هطلب الدكتور وبتقوم فيروز بدمو*ع وهي بتطلب الدكتور 
هارون واقف وسليم واقف بيبصلو هارون وبيقرب عليه وبدون سابق انظار بينزل بالقل*م علي وش سليم بغض*ب وهو بيقول كل ده يطلع من تحت راسك انت مستحيل تكون رحيم ولدي مستحيل 
سليم بجنو*ن محدش يقولي رحيم انا مش رحيم انا سليم سليم وبس رحيم ما*ت من زمان وانا رجعت من المو*ت عشان انت*قم من ابنك يا هارون يا جبالي وهقت*لو وهخليكو كلكو تند*مو وهحصر*ك علي ابنك اللي انت فرحان بيه الحيلة والقل*م ده هتدفع تمنه غالي اوي انت ومراتك المصون علي القل*م اللي ادتهولي سليم الهواري مبيسبش حقو ابدا فاهم يا هارون يا جبالي 
هارون كان واقف في حاله ذهول اي كل الصدمات دي ازاي ده نسخه من رحيم ولكن بيتعص*ب من كلام سليم وبينزل بق*لم تاني بيرن فالاوضه بصوت قو*ي وهو بيقول بغض*ب اخر*س يا كل*ب يوم متفكر تقف قصاد عيلتي هيكون اخر يوم فعمرك 
سليم بيتج*نن وبيرفع ايده وكان هينزل بالقل*م علي وش هارون ولكن بتقف قصاده زي الو*حش وهي بتمسك ايده اللي مرفوعه فالهواء وهي بتقول بنبرة قو*ية ومخي*فه وهي بتقول اياك اياك ايدك دي تترفع علي عمي تاني يا سليم وقتها هتتق*طع 
سليم كان مذهول من نبرتها وقو"تها اللي اول مرة يسمعها وبصصلها بصدمه 
عين بقو*ة ايدك دي يوم متترفع علي حد من عيلة الجبالي يبقا تتر*حم علي روحك ولو فاكر ان صقر مش موجود وتقدر تعمل ما بدالك تبقا غلطان عشان هتلاقيني قصادك واوعا تفتكرني ضع*يفه ولا خا*يفه منك لا فوق لنفسك واعرف انت واقف مع مين وفي بيت مين والبيت ده انت ملكش قعاد فيه من اللحظه دي وميشرفناش واحد زايك يكون في بيتنا واعرف انك اي حاجه هتعملها فغياب صقر هتلاقي عين صقر الجبالي هي مرات صقر الصعيد وكبير الصعيد كله هي مكانه لحد ميرجع وياريت لحد ما صقر يرجع تحاسب نفسك وتراجع نفسك وتروح تتعالج احسن لان انت واحد مر*يض واللي عندك ده جنا*ن لان مستحيل تكون عاقل وترفع ايدك علي راجل قد ابوك اظن اهلك لو موجدين كانو هيتحص*رو علي خلفتهم دي اتفضل اخرج بذؤق بدل ما اناديلك الغفر يخرجوك من البيت وانت مطر*ود 
سليم كان حاسس انو جس*مه اتخش*ب ما هذا من اين اتيت بكل هذه القو*ة فهي فعلا عين الصقر تشبه قو*ته بيفوق من صدمته وهي بتسيب ايده بع*نف ودراعه بيتنطر بيتج*نن سليم وبيقول بجو*ن اوعي تفتكري اني هسيبكم كدا لا يا عين فوقي انتي عشان انتي هتبقي ليا وفي حضن*ي وملكي وكل حته فيكي هتبقا ملك*يتي 
هارون كان لسه هيتكلم بغض*ب ولكن هنا بيقاطعه صوت الك*ف اللي بيرن فالاوضه بكل قو*ة ومن قو*ة الق*لم وشه بيلف للجهه الاخري وشفا*يفه بتنز*ف الد*م بتقول عين بكل غض*ب اخررررررررررر*رررررررررسسسسس يا زبا*لة اياك اياك تنطقها تاني وقتها هيكون مو*تك وبتخرج عين من الاوضه بسرعه وهي بتنادي الغفر بكل غض*ب وصوت جهوري الكل اول مرة يشوفها كدا 
هارون كان مصدوم من قو*تها وغض*بها وفيروز هي الاخري فهي اول مرة تري عين هكذا كانها تبدلت لي امراءه اخري 
نوح كان فقد الو*عي 
الغفر بيطلعو وهما بيحملو سليم اللي كان بيصر*خ بجنو*ن وهو يس*ب ويل*عن فيهم 
عين كانت بتبصله بغ*ضب لحد مخرجوة برا البيت
بيوصل الدكتور فاللحظه دي وبتاخدو فيروز لي الاوضه اللي فيها نو*ح وبتفضل معاه وهو بيبداء الدكتور يخي*ط جر*ح نوح
عين بتبص لهارون وهي بتقول عمي انت كويس شكلك تعبان ياريت تطلع ترتاح مع ماما زهرة 
هارون بحز*ن وهتيجي منين الراحه يبنتي وولدي محبو*س وكل اللي بيجرالنا ده 
عين وهي بتواسي هارون وبتقول عمي صقر متخافش عليه وهو معملش حاجه وهطلبلو المحامي دلوقتي وانا هروحلو المهم انت خليك جمب ماما زهرة هي دلوقتي محتاجلك جمبها انك تطمنها وانت كبير البيت ده ومينفعش حضرتك تض*عف احنا بناخد القو*ة منك
هارون وهو بيطبطب عليها وبيقول بحنيه ربنا يخليكي لينا يبنتي فعلا انك بميت راجل وتستاهلي تبقي من حرم عيلة الجبالي ويمكن احسن عملتي اللي مفيش راجل يعملو وسديتي مكان جوزك ورديتي غيبتو 
عين وعي بتبتسم وبتقب*ل يد هارون وهي بتقول ربنا يخليك لينا انت وماما انتو كل عيلتي والعيلة دي عيلتي من يوم مدخلتها ومليش غيركم يا كبير الصعيد ولا اي وبتضحك عين لكي تخرجه من حز*نه
هارون بيبتسم ليها وبيطبطب عليها 
عين بتقوم وهي بتقول هقوم اطمن علي نوح واطلب المحامي لصقر 
هارون بيهزلها راسه وبتطلع عين تشوف نوح بتلاقي الدكتور خارج ومعاه فيروز وبيطمنهم الدكتور ان الجر*ح سطحي وهو خيطو وشوية وهيفوق وياكل كويس عشان يعوض النز*يف
فيروز بتتنهد بارتياح انو بخير وعين بتشكر الدكتور وبيمشي الدكتور 
عين بتتصل بالمحامي وبتبلغو كل حاجه وبتدخل تبدل ملابسها فهي الان لازم تكون سند لعيلتها ولازم تكون قو*ية صقر محتاجلها والعيلة 
صقر داخل مكتب رئيس المباحث كان قاعد وبيقول اقدر اي دفاعك لي قت*ل المجني عليها 
صقر بهدؤء انا مقتل*تهاش 
رئيس المبا*حث ازاي والقتي*لة مي*ته مسمو*مه بي قرصه تعبا*ن سا*م جدا ولما شوفنا الاوضه فعلا التعبا*ن كان موجود وعقا*رب ودول في بيتك وفي اوضتك مش دول بتوعك برضو 
صقر بهدؤء ايوة بتوعي وانا اللي مربيهم بس انا شايل الانيا*ب والس*م منهم احتياط لي اي حاجه  
رئيس المبا*حث بحد*ه الانكا"ر مش هيفيدك يا صقر كل حاجه موجودة ومتحرزة 
صقر بجمود واضح انك متعرفش انت بتتكلم مع مين وبيخرج صقر من جيبة محفظته وبيفتحها علي كارنيه داخل المحفظه وهو بيرميها قصاد رئي"س المبا*حث وبيقول واضح انك مشوفتش شغلك كويس وبتتهم*ني بدون دليل ومعلوماتك ناقصه 
رئي*س المبا*حث بيبصله بغض*ب وهو بيمسك المحفظه وبيقوم يقف بغض*ب وهو بيقول بصوت عالي وحضرتك هتعلمني ش*غلي صح ولكن هنا بيصمت وهو بيلاحظ الكارانية وبيبص للكارانية وهو بيقراء اللي فيه وبيعرف ان صقر رائد فالمخا*برات 
رئي*س المبا*حث بيبرق بصدمه للكارانية وهو بيبلع ريقه والكلام وقف في حلقه 
صقر بيبصله باستهزاء وبيقول واضح انك فعلا محتاج تتعلم شغلكك صح وبيخرج صقر هاتفه وهو بيشغله علي شئ ما وبيمدو في وش رئي*س المبا*حث وهو بيقول وكدا كل حاجه بانت قدامك وتقدر تشوف بنفسك مين اللي وراء قت*ل فريدة 
رئي*س المبا*حث بياخد الهاتف منه وهو بيبص للي بذه*ول ووو
صقر ببرود ووووو
صقر بيبصله باستهزاء وبيقول واضح انك فعلا محتاج تتعلم شغلكك صح وبيخرج صقر هاتفه وهو بيشغله علي شئ ما وبيمدو في وش رئي*س المبا*حث وهو بيقول وكدا كل حاجه بانت قدامك وتقدر تشوف بنفسك مين اللي وراء قت*ل فريدة
رئي*س المبا*حث بياخد الهاتف منه وهو بيبص للهاتف بذهول وبيقعد علي مكتبة وهو بيعيد الفيديو الذي يشاهده
صقر بيبتسم بسخرية وهو بيسحب منه الهاتف وبيقول اظن كدا انا وجودي ملوش لازمه هنا وبيقوم صقر وهو بيقف من مكانه وكان هيخرج ولكن بيرجع تاني اتحاه رئيس المباحث وبيقف قصاده وهو بيميل بنص جسمه وبيقول ببرود ونبرة حا”ده بعد كدا متفكرش تت*هم حد غير لما يكون معاك دليل قو”ي مش من مجرد بلا*غ وكمان بذات لما يكون الشخص ده انا صقر الجبالي وصقر الصعيد وصقر المخا”برات فاهم ولا واكيد عارف مين هو صقر المخا”برات
رئيس المبا*حث كان بيبص لي صقر بذهول وبيبلع ريقه بخو*ف مين ميعرفش صقر المخا*برات فالجميع يعرف مين هو ولكن لا احدا يتوقع ان صقر المخا*برات هو نفسه صقر الصعيد وكبير الصعيد
صقر ببرود اظن رسالتي وصلت ومش صقر اللي يقع بسهولة كدا مش صقر المخا*برات اللي يكون مغ*فل ويتغ*فل في بيتو وميعرفش اي اللي بيحصل ياريت تحطها حلقة فودانك يا حضرة الظابط وبيسيبو وبيمشي بكل هيبة وبرود فهو ليه هيبه فظيعه فهو طولة وجسمه الذي هي*نفجر من كتر العضلات وحلبابة الصعيدي يعطي ليه هيبه كانه لوحه فنيه بيخرج صقر من القسم ولكن اول مبيخرج بيلاقي عين فوشه الي بتجري عليه بلهفه وهي بتقول صقر
صقر بيبتسم اول مبيشوفها وهو بيقول عيون صقر

 

 

عين بخو*ف انت كويس صح وبتبصله باستغراب وهي بتقول ازاي خرجت انا كنت لسه داخللك انا والمحامي دلوقتي
صقر بيبتسم بحب وهو بيقول مفيش داعي يحبيبتي انا خلاص خرجت وهما اتاكدو انو مش انا وراء مو”ت فريدة
عين بفرحه بجد يا صقر بجد وبتح*ضنه عين بسرعة بفرحه وبتنسا انهم في وسط الطريق امام القسم
صقر بيبتسم وبيحاوطها ولا يهمه شئ وبيقب*لها صقر من راسها وهو بيقول بجد يعيون الصقر دلوقتي في حاجه مهمه لازم اعملها قبل منرجع علي البيت
عين وهي بتخرج من حضن صقر وبتبص حواليها بحرج الناس كلها بتبص عليهم ولكن صقر بنظرة واحده منه بيخلي الجميع يخفض راسه للارض
صقر بيشكر المحامي وبيبص صقر لعين وهو بيقول يلا بينا
عين بتسائل هنروح فين دلوقتي لازم نرجع البيت
صقر هتعرفي دلوقتي مش هنرجع البيت غير لما تكوني علي ذمتي واردك تاني يا عيوني
عين بتبص لصقر بصدمه وبداخلها فرحه لاتسع العالم
صقر بيبتسم علي صدمتها وبيقول بم”كر شكلك مش موافقه يا عين وانا مش هغص*بك خلاص
عين بسرعة مش موافقه اي دنا اقت*لك يا صقر انت ليا وبس انت فاهم اتفضل قدامي
صقر برفعه حاجب بتكلميني انا كدا
عين بمشاكسة ايوة براحتي انا مرات صقر وكبير الصعيد كلها واعمل اللي عاوزة وانا مصدقت انك نطقت يشيخ انا كنت قربت امو*ت جمبك
صقر بحده عين متجبيش سيرة المو*ت تاني انتي فاهمه ولا
عين بابتسامه جميلة كلها حب حاضر يلا بقا
صقر بيبتسم وهو بيقول يلا يا عيوني وبيركب صقر العربية هو وعين وبيروحو لنفس الماذؤن اللي اتجوزها عندو اول مرة عين بتبص لليفطه المتعلقة وبتبتسم صقر بيفهم هي بتفكر في اي وبيقول المرة اللي فاتت جبتك غص*ب لكن المرة دي برضاكي يا عين ومفيش حاجه هتبقا بالغص*ب تاني كل حاجه هتبقا برضاكي انتي قدرتي ترجعي صقر تاني وخليتي قلبي اللي كنت فكرو مي*ت يرجع يدق من تاني خليتي الصعيدي يحبك يا بنت البندر وقعتي كبير الصعيد وصقر الصعيد في عشقك وحبك انا معاكي عديت مرحله الحب والعشق يا عين وقعت في غرامك ملكتيني بكل حاجه فيكي بضحكتك اللي بتسحرني من اول مرة شوفتك فيها من وقتها خطف*تني قلبي دقلك من اول ما شافك كنت بشوفك مع رحيم وبتعذ*ب لانك مش ليا ومش حلالي لكن القدر كان ليه راي تاني كنت دايما بعا*قب نفسي اني قلبي ميضعفش ليكي كنت بعاملك بقسو”ة وباجي عليكي عشان كنت شايف الحب في عيونك انتي كمان وكنت شايف انك مش من حقي وانك كنتي مرات اخويا ولكن قلبي عصاني ومقدرش انو ميقعش في غرامك كنتي ملاذي ودوائي فنفس الوقت قدرتي تشفي قلبي من كل غدر شوفتو في حياتي قدرتي تغيري صقر الجبر*وت لي صقر اللي معاكي دلوقتي ومبقاش عندي اغلي منك يا عيني انتي بقيت نقطه ضعفي وقوتي انتي الدواء اللي شفي كل جر*وحي واوعدك هاخدلك حقك من كل حد فكر ياذ”يكي او فكر يبعدك عني هنسيكي كل اللي فات كل حاجه هتتكشف قريب اوي وكل حاجه هتبقا احسن وكل اللي باقي من عمري عاوز اعيشو معاكي انتي وبس بحبك يا عين يا لي سرقتي قلب الصعيدي واللي تخلي صعيدي يحبها يبقا يغلبها انتي الماس بتاعي اللي هخبيه عن عيون الناس كلها
عين كانت بتسمع صقر بذهول وبفرحه لا تسع العالم كلو ودموعها نازلة بفرحه وسعاده لاتوصف هي لا تصدق ما تسمعه فهي كانت بتحلم باليوم ده بقالها سنين وكانت تظن انو لا يتحقق ابدا ولكن ربنا استجاب لدعائها ودموعها بتنزل ومش قادرة تنطق صقر بيمد ايده وبيمسحلها دموعها بحنيه وحب وهو بيقول عيونك دي مش عاوز اشوف فيهم اي دموع تاني ابدا عايزك مبسوطة وبس وده اللي هحاول اعملو واعوضك عن اللي فات كلو يحبيبي
عين بتحضنه بدون اي مقدمات وهي بتقول انا بحبك اوي يا صقر لو في حاجه ازيد من الحب والعشق كنت قولتهلك النهاردة اسعد يوم فحياتي كلها انت كنت حلم بنسبالي بس ربنا استجاب ليه
صقر بيمسك ايدها وهو بيقبل”ها بحب وبيقول بمشاكسة يلا قبل متهور اكتر من كدا وانا اصلا مش قادر وماسك نفسي بالعافيه علفكرة
عين بتبرق بصدمه وخجل وبتقول انت قليل الادب اوي علفكرة
صقر بمشاكسة عارف علفكرة انتي لسه مشوفتيش حاجه يلا يا عين نطلع للماذؤن عشان في حاجه همو*ت واعملها ومش قادر استنا
عين بتبتسم بحب وبتقول يلا وبيطلع صقر للماذؤن وبيردهم لبعض تاني وهنا صقر بيحض*نها بكل قوته كانه هيدخلها جوة ضلوعه
وعين بدلته الحضن بنفس الحب والشغف وبينزلو يركب العربية ولكن اول ما بيركبو العربية صقر بيقفل ازاز العربية كلو عربيته كل ازازها مفيم وبتقول عين بتعجب صقر قفلت الازاز ليه
صقر وهو عيونه علي شفا*يفها وبدون اي مقدمات بيلتقط شفا*يفها بكل حب وشغف واشتيا*ق وهو بيقبل*ها وهنا عين بتتفاجئي فالاول ولكن بتحاوط عنقه وبتبداء هي الاخري تبادلة قب*لته بكل حب وهنا صقر بيزيد من قبل*ته وبيلتقطها صقر وفثواني عين بقت علي رجله وهي محا*وطه ومازل يق*بلها بشغ*ف
احم احم عذرا للسناجل اللي زي 😂🥺♥نسيبهم هما ناس متجوزين ملناش دعوة بيهم اتعذ*بو كتير
في مكان تاني كان واقف بيكس*ر في كل حاجه حواليه بغض*ب وهو بيقول بجنو*ن يعني اي خرج يعني اي مستحيل مستحيل ازاي خرج
هو ببرود انا اشعرفني المفروض الخطه والقض*يه كانت لبسه
هو بغض*ب انت متاكد انت محدش شافك وانت بتدخل
هو ببرود ايوة محدش شافني وكدا كدا حتي لو شافني محدش هيعرفني لان وشي مكنش باين
هو بحنو*ن صقر لازم يمو*ت
هو ببرود اللي متعرفوش ان صقر رجع عين لذمته تاني
هو بيبصلة بصدمه وبيقول بصرا*خ مستحيل مستحيل عين ليا انا وبس انت فاهم وبيرفع هاتفه وهو بيقول كلمه واحده بس نفذ وبيرمي الهاتف بغض*ب وبيقعد وهو بيمسك كاس من الخ*مر وبيشربة دفعه واحده وجه كله غض*ب
هو كان قاعد قصاده ببرود وبيد*خن سيجارته وهو ينفت الد*خن وبيقول بداخلة انت بتحلم عين ليا انا وبس محدش هياخدها غيري هسيبك لحد ما انت وصقر تخل*صو علي بعض ياما انا اللي هخ*لص عليكم واخد عين وكل حاجه واهر*ب من هنا
صقر كان سايق العربية وبجانبة عين اللي بتبصلة وبتبتسم وهو ماسك ايدها وبيهزرو وبيضحكو سواء بفرحه كبيرة وحب ولكن بيقاطع هذه السعاده صوت ضر*ب النا*ر والعربية اللي فجاه ظهرت وحاوطتهم من كل حته وبقا صوت ضر*ب النا*ر بس فالمكان وفجاه بتخرج صرخه من عين وهي بتقول صقرررررررررررررررررررررر ووو
يتبع….
صوت ضر*ب النا*ر والعربيات اللي فجاه ظهرت وحاوطتهم من كل حته وبقا صوت ضر*ب النا*ر بس فالمكان وفجاه بتخرج صر*خه من عين وهي بتقول صصققرررررررررررررررررررررر وهي بتبصله بذهول وشايفة الط*لقة اللي اختر*قت دراع صقر والد*م اللي بينز*ف منه

صقر بيغمض عيونه با*لم لثواني وبيفتحهم بسرعة وهو بيقول انزلي تحت بسرعة انزلي لتحت يعين

عين كانت بصة لدرجة بصدمه وبس صقر بيلاحظ صدمتها ولكن بيخا*ف عليها من ضر*ب النا*ر وبينزلها صقر لتحت وبيقفل كل ازاز العربية وهو بيسوق باقصي سرعة وسرعة غير عادية ووراة تلات عربيات مسل*حين وبيضر*بو علي صقر الطلقا*ت ولكن صقر كان بيتفدائها بمهارة

عين بقت فالعربية من تحت وبصه لي صقر بخو*ف ودمو*عها نازلة وبتقول بدمو*ع صقر دراعك بينز*ف جامد

صقر وهو بيبصلها وبيرجع يبص لطريق وبيقول بحد*ه قولتلك مش عاوز اشوف دمو*عك متخا*فيش مفيش حاجه هتحصل انا افديكي بروحي خليكي تحت ومتطلعيش مهما حصل يا عين انتي فاهمه مهما حصل وبيفتح صقر الرف اللي قدام فالعربية وبيطلع منها سلا*حه

عين بتبصلة بخو*ف وهي بتقول هتعمل اي صقر لا

صقر وهو بيحاول يطمنها وعيونه عليهم وبيقرب وبيهدي سرعتة شوية بحيث يكون قريب منهم وبيقول متخا*فيش وهنا بيفتح الازاز اللي باتجاهو وبيبداء صقر يضر*ب نا*ر عليهم ولكن كان هدفة فامكان معينه وكان بيضر*ب صقر علي كوتشيات العربية وبيسوق بسرعة وهو بيبعد وبتبداء العربية تروح يمين وشمال وتلف ومش عارفين يسيطرو عليها وفجاه بيحصل بوووووووووو*وووم وهي العربية بتخبط فالعربية اللي وراها والاتنين بيلبسو في بعض وبيحصل صوت انفجا*ر قو*ي وهما العربيتين بيتقلبو والعربية التالته هي الاخري بتتق*لب معاهم وحصل صوت انفجا*ر قوي جدا وهنا بتخرج صر*خه من عين بخو*ف وهي مغمضه عنيها صقر كان بعد عنهم وبيقف صقر وهو شايفهم النا*ر بتشت*عل منهم بيتنهد صقر وبيبص لعين وهو بيمد ايده وبيرفعها وهي لسه مغمضه عيونها وبتتر*عش بخو*ف ودمو*عها نازلة صقر بيضمها لحضنه وهو بيقول هششش اهدي يحبيبتي خلاص اهدي مفيش حاجه خلاص

عين بتتشبث فح*ضنه بخو*ف وهي بتخبي وجهها في صدرة ومش قادرة تبص للنا*ر المشت*علة ولا منظر العربيات اللي بقت شبه رما*د

صقر بيضمها جوة حضنه اوي وهو بيحمد ربنا فسرة انو لم يصيبها اي مكر”وة اوي اذ”ي فهو لا يتحمل فكرة خسارتها وبيق*بلها صقر من راسها وهو بيخرجها من حض”نه براحه وبيقول صقر خلينا نمشي من هنا

عين وهي بتبص لجرحه وبتقول انت بتنز*ف دراعك في رصا*صه خلينا نروح المستشفي

صقر بهدؤء ملوش لازمه الرصا*صه خرجت اصلا هنرجع البيت وانتي هتغيرلي علي الجر*ح

عين بدمو*ع لا هنروح المستشفي يا صقر ونطمن

صقر وهو بيسوق قولت لا انتي اللي هتغيريلي عليها

عين بياس حاضر بس هتفضل تنز”ف كدا وبتبص عين حواليها فالعربية علي شي ما عشان تربطلة جر*حه لحد ميوصلو ولكن مش بتلاقي ولسة هتق*طع حته من الفستان بتاعها ولكن صقر بيقول بحد*ه وبسرعة هتعملي اي يمجنو”نة

عين بخضه في اي هقطع حته من هنا مش هتبان وكدا كدا هنروح عالبيت عشان انت بتنز*ف جامد

صقر بحد*ه لااااا وبيشد صقر الشال اللي كان ملفوف علي راسة وبيدهولها وهو بيقول خدي ده اربطي بيه

عين بتبص لشعرة اللي بتعشقه وبتاخد الشال وبتقر*ب منه اوي يعتبر شبه بقت علي حجر*ة ولكن مش عارفه وحاسه بتوتر وكسوف من قربها منه بالشكل ده وهنا فثواني كان صقر رافعها علي حجرة وبتخرج شهقه من عين بخضه وهي بتقول صقر نزلني انت بتسوق هنعمل حاد*ثة كدا

صقر وهو بيوقف العربية علي جنب وبيقول بهدؤء اربطي يلا

عين بتبداء تلف الشال علي دراعه اللي بقا لونه احمر من الد*م وهي حاسه بحرح وتوتر وصقر عيونه عليها وبيبصلها بعشق فهو للان لا يصدق انها بقت ملكه وبقت معاه فهي كان حلم بنسبة ليه ولكن الحلم بيتحقق دلوقتي وبدون مقدمات صقر بيقر*ب وشه منها اوي وبيسند جبينه علي جبينها وهو بيبص فعيونها وهي بترفع عيونها فعيونه وبتقول بصوت مبحوح صقر

صقر بحب وعشق عيون صقر انتي عملتي فيا اي انتي قدرتي تهزي كياني خليتي صقر اللي الكل بتر*عب منو معاكي بقا واحد تاني لما بيشوفك بتقدري تهزئي كل حاجه فيا ولغه العيون هنا بتتكلم وبيعدي دقيقة وهما بيبصو لبعض بحب كبير ومازل جبينه علي جبينها وبدون مقدمات صقر بيقر*ب عليها شفا*يفها وبيلتقط شفا*يفها في قبل*ة كلها حب وشغف وكانت بكل حنية وعين بتبادلة هي الاخري بيفضلو مدة كدا لحد ما بيحسو انهم بحاجه للهواء بيبعد عنها وهي بتد*فن وشها داخل احضا*نه صقر بيد*فن وجهه داخل عنقها وهو يشتنشق رائحتها باستمتاع وبيغمض عيونه والاتنين قلبهم بيدق بع*نف وبيعدي دقائق وهما كدا وبعدها بتبعد عين عن صقر بحرج وكان لسه هتنزل من علي رجلة ولكن صقر بيحاوطها من وسطها وبيقول متتحركيش هتفضلي كدا لحد منوصل وبيشغل صقر العربية وهو بيبداء يسوق

عين بتبصلة بذهول وبتقول صقر سبني بقا مينفعش كدا

صقر بعناد انا قولت مرتاح كدا وبطلي بقا متتحركيش كتير بدل ما اسكتك بطريقتي

عين هنا بتسكت وهي بتميل براسها علي صدرة وبتسمغ صوت دقات قلبة اللي بدق بعن*ف من قربها منه بتبتسم عين بحب

صقر بيقبل*ها من راسها وبيكمل سواقة وبعد شوية بيوصلو البيت

هو بجنو*ن يعني اي لااااااااااااااااااااااااااا مستحيل كل خطتي تفشل لا مستحيل هقت*لو هقت*لو انا اللي هقتل*و بنفسي المرة دي

هو ببرود بطل جنا*نك ده لازم نفكر ونشوف خطه تانية

هو بيقر*ب عليه وبيعطي لكم*ه فوجهه وهو بيقول مش عاوز اسمع منك خطط تاني تنا اللي هق*تلو وقدامها وهخدها قدام عنيه وبياخد سلا*حه وهو بيخرج بسرعة وهو كل شيا*طين الانس والج*ن امام عينه بيركب عربيته وهو بيسوق بجنو*ن

صقر وعين بيوصلو البيت وبيدخل صقر بيلاقي الهدؤء يعم البيت بيقول بهدؤء يلا نطلع اغير وادخل اطمن علي امي الاول وبعدين اجيلك عشان عاوزك فموضوع مهم يقمر انت وبيغمزلها

عين بكسوف انت بقيت قليل الاد*ب اوي علفكرة لا انا عاوزة صقر التاني كان مودب

صقر برفعه حاجب لا يشيخه هو انتي لسه شوفتي حاجه بقولك اي متجيبي بو*سة

عين بتبصلة بدهشة بتقول لا لا انت حالتك صعبة انت مكنتش كدا هو انت روحت القسم ساعه ترجع كدا هما ادوك اي هناك وبتمشي عين وهي بتقول انا هطلع احسن هتج*نن منك ولسه بتمشي عين وبتطلع اول درجه من السلم

صقر بيبصلها وبيبتسم علي كلامها وكان لسه هيمشي خلفها ولكن بيقف هو وعين علي صوت صر*اخه العالي اللي بيرن فالبيت كلووووو وهو بيقول صقر صقر يا جبالي صقر انت فين انا جتلك برجلي وهنتواجهه مش هسيبك

عين بتحس قلبها وقع فرجلها وبتحري علي صقر وهنا بيشفوة داخل وهو هيئته لا تبشر بالخير ابدا

هو بصوت عالي الله الله والمدام موحودة هنا كمان كويس انك هنا عشان تشوفية بعنيكي وهو بيمو*ت قدامك

عين بخو*ف لا صقر لا وبتقف قصاد صقر

هو بيضحك بعلو صوته بجنون وهو بيقول شايف يا صقر شايف بتحميك ولكن هي مهما تعمل مش هتقدر تحميك مني مفيش حاجه هتشيلك مني المرة دي

هنا بينزل الجميع علي صوت سليم العالي نوح وفيروز ووالد صقر وكانت والدته مازالت نايمع اثار المهدي اللي واخده

وبيقول نوح بسرعة اي اللي جابك تاني

سليم بجنو*ن جيت عشان اخد حقي واخد عين

صقر بصوت جهوري اخررررررررررر*ررسسس يا زبا*لة اسم مراتي اياك بس تنطقو تاني علي لسانك

هو بجنو*ن مراتك اه مراتك هي حقي مراتك دي همو*تك قدامها دلوقتي

عين بخو*ف لا صقر لاااا ولسه هتقف قصاد صقر ولكن صقر بيسحبها بسرعة خلفة وفنفس اللحظه بتخرج طلق*ة وووووو

يتبع….
صقر بصوت جهوري اخررررررررررر*ررسسس يا زبا*لة اسم مراتي اياك بس تنطقو تاني علي لسانك

هو بجنو*ن مراتك اه مراتك هي حقي انا مراتك دي همو*تك قدامها دلوقتي وبيرفع السلا*ح وهو بيوجهو باتجاه صقر

عين بخو*ف لا صقر لاااا وبتقف قصاد صقر ولكن صقر بيسحبها بسرعة خلفة وفنفس اللحظه بتخرج طل*قة وهنا الصمت بيحتل المكان لثواني والصوت الط*لقة اللي رن فالمكان وبعدها كان صوت المها وهي بتبص فعيونه وهي بين ايديه وهو بيبصلها بذهول وايديه ملفوفه حوالين ضهرها والجميع في حاله ذهول صقر بصدمه عين

عين كانت بتبصله بدمو*ع بتلمع فعيونها وبت*قع عالارض ولكن صقر كان ماسكها ونزل معاها بصدمه وهو بيبص لي ايديه اللي اتغر*قت بد*مها وبيقول عين عين ردي عليا انتي هتقومي

عين وهي بترفع ايديها وبتلمس وش صقر وهي بتقول بصوت متقطع ص ص ق ر ك ا ن ن ف س ي اع ي ش م ع ا ك و ا ك م ل ع م ر ي م ع ا ك (صقر كان نفسي اعيش معاك واكمل عمري معاك)

صقر والدمو*ع بتلمع فعيونه لاول مرة قدام حد وبيقول بصدمه انتي هتعيشي يا عين متقوليش كدا انتي مش هتسبيني انتي هتفضلي معايا مستحيل تسبيني ولا حاجه تفرقنا ولا حتي المو*ت هيفرقنا انا همو*ت من غيرك

عين وهي بتحاول تاخد نفسها بصعوبة وبتقول ببطء بحبك وبعدها بتفقد الوعي

الكل كان فحالة صدمه ولكن بيفوقو من الصدمه وبيجري نوح علي صقر وهو بيقول صقر قوم نوديها المستشفي

صقر كان بصصلها بصدمه وهي بين ايديه وبيقول بصراخ عيييييييين عييييييييييين ردي عليا انتي قولتي انك مش هتسبيني قومي يا عييييييييين وبياخدها صقر لحض*نه وهو دمو*عه بتنزل نعم يا ساده صقر الصعيد وكبير الصعيد وصقر المخا*برات يبكي فهي معشوقته وحبيبته وبيقول بصراخ انتي مش هتسبيني يا عييييييييييين لااااااااااااااااااااااا

فيروز بتبكي علي عين واخوها اللي اول مرة تشوفو كدا

وهارون والكل فحالة حزن وصدمه

نوح بيمسك صقر وهو بيهزو وبيقول بغض*ب صقر فوق لو مقومتش دلوقتي عين هتمو*ت لازم تلحقها

ولكن كان صقر بيبصله بصدمه وبس ولكن نوح بيلاقي مفيش قدامه غير انو بيديه لك*مه فوجهه بغض*ب وهو بيقول نوح فوق مراتك هتمو*ت عين هتمو*ت بين ايديك

صقر هنا الكلمه بتتردد فودنه مراتك هتمو*ت عين هتمو*ت وبيفوق صقر من صدمته وهو بيحملها بين ايديه وبيخرج بيها للخارج بسرعه ووراة نوح اللي سبقو وهو بيفتحلو العربية وفيروز وهارون ولكن صقر مبيستناش حد بينيمها فالعربية وبيركب بسرعه وبيطير بالعربية مش بيسوق نوح بياخد عربيته وبياخد فيروز وهارون معاه وبيسوق بسرعه وراة

هو كان واقف في حالة صدمه وبيبص لي اثار د*مها اللي فالارض وبيقع المسد*س من ايده وبينزل عالارض علي ركبه وهو بيقول بجنو*ن قتل*تها انا قتل*تها لا المفروض هو اللي يمو*ت هي لاااااااااا وبقا يصر*خ بجنوو*ون عيييييييييييين لااااااااااا مش هتمو*ت لاااااااااااا وبيقوم من عالارض وهو بيجري للخارج مثل المجنو*ن

صقر كان بيسوق باقصي سرعة وهو كل شوية يبصلها ويكلمها وهو حاسس بخو*ف وشعور لاول مرة يعيشو وبيقول بخوف عين هتبقي كويسه يحبيبتي هتقومي لسه في حاجات كتير هنعملها سواء وفخلال دقائق كان وصل صقر قدام المستشفي بينزل بسرعة وهو بيحملها وبيدخل بيها لداخل وهو بيقول بصرا*خ دكتووووووورررر بسرعه عاوزززز دكتور مراتي بتمو*ت

الدكاترة بتجري عليه وهما بياخدو عين منو وبينقلوها علي الترول وصقر ماسك ايدها ومش راضي يسبها وبيجرو بيها بسرعه لداخل اوضه العمليا*ت وكان صقر هيدخل ولكن هنا الدكتور بيثف قصاده وهو بيقول ممنوع حضرتك

صقر بغض*ب مستحيل اسيبها

الدكتور حضرتك ده اوضه عمليات سيبنا نشوف شغلنا عشان نلحق المريضه

صقر بيمسك الدكتور من ليقته بغض*ب وهو بيقول وقسما بالله لو حصلها حاجه له*د المستشفي عليكم

الدكتور بيقدر حالته وبيهز دماغه وبيدخل وبيتقفل الباب وبتبداء عمليه عين

صقر واقف قدام الباب رايح جاي وحاسس قلبه هيخرج من مكانه من كتر الخو*ف بيوصل نوح والباقي فاللحظه دي وبيقف جمبو نوح ولكن صقر مكنش شايف ولا سامع حد مفيش قدامه غير صورتها وهي الط*لقه بتختر*ق ضهرها وبتق*ع بين ايديه بقا المشهد بيتعاد ويتكرر فدماغه وحاسس دماغه هتنف*جر وبيغمض عيونه اللي بقت حمراء زي الد*م ولونها اتحول لي زيتي غامق اوي اوي وكان مظهرة يخو*ف وهنا نوح بيحط ايده علي كتفه وبيقول بمواساه هتقوم يصحبي ادعيلها

صقر بيفتح عينه وهو بيبص قدامه ولكن ملامحه كلها بتتغير لي غض*ب جحيمي وبيتحول لي و*حش كا*سر اول ما بيلاقية فوشه وهو بيقول بغض*ب وصوت جهوري انت كمان جاي برجلك جيت لمو*تك برجلك

نوح وهو بيحاول يدخل بينهم وبيقول سليم امشي من هنا احسلك
ولكن هنا صقر بيز*ق نوح من قدامه وبيه*جم علي سليم زي الو*حش اللي مصدق لاقي فر*يسته وهج*م صقر عليه وبقا يضر*ب فيه بطريقه متو*حشه وبقو الاتنين علارض وسليم مش عارف يدافع عن نفسو

نوح بقا يحاول يفصل بينهم بصعوبه بعد معا*ناه كان قدر يبعد صقر عن سليم وكان ماسكه وبقا صقر يقول سبني يا نوح سبني اقت*لو لازم اقت*لو زي ما خلاها دلوقتي بين الحياه والمو*ت وهي دلوقتي جوة بسببو بسبب الكل*ب ده

سليم كان عالارض وبيقوم بصعوبة وهو بيسند علي الحائط وبينز*ف الد*م من بوقه مش قادر يقف علي رجلة

نوح بغض*ب اهدا يا صقر مش وقتو نطمن علي عين الاول وبعد كدا اعمل كل اللي انت عاوزو براحتك محدش هيمنعك ولا يقولك حاجه

هارون بيروح باتجاه سليم وبيقول بغض*ب امشي من هنا واحمد ربك انك خارج علي رجلك ومعوزش اشوف وشك تاني هنا والا المرة الجاية محدش هير*حمك

سليم بيبصله وبيرجع يبص لي صقر وهو بيمسح الد*م من بوقه وبيقول مش همشي غير لما اطمن علي عين

هنا صقر بيت*جنن اكتر ومش بيشوف قدامه وكل شيطا*ين الانس والج*ن بقت تطنط قصاده وبيزق نوح من قدامه بغض*ب اللي بيقع عالارض وفي لمح البصر كان صقر قصاد سليم وهو بيخن*قه بكل غ*ل
وغض*ب وبيضغط علي رقبته وهو بيقول بغ*ل انا قولتلك اياك تجيب اسمها علي لسانك الو*سخ ده تاني بس انت حفرت قبر*ك بايدك ومش هر*حمك والمرة دي همو*تك بجد

سليم بقا مش قادر يتن*فس وبيححاول يبعد صقر بعيد عنه ولكن صقر كان قاب*ض علي رقبته بحركه الاختنا*ق

هارون بيقرب عليه بسرعه وهو بيحاول يبعد صقر قبل ميرتكب هذه الجر*يمه ونوح بيقوم من عالارض بسرعه وهو بيحاول يفصلهم ولكن مش قادرين وسليم مقاومته ابتدت تقل وبقا صقر يضغط اكتر وعيونه بتسود بغض*ب وهو بتيجي صورتها فدماغه وهي الط*لقه بتختر*قها وبيبقا صقر مش شايف قدامه وبيخ*نق فسليم اللي وشه احمر بشده وشفايفه ابتدت تزرق وانفاسه بتقل تدريجيا وكان علي وشك المو*ت وهارون ونوح بيحاولو ومش عارفين وبيكلمو صقر ولكن صقر ولا كان سامع ولا شايف حد غير صورة عين اللي كانت غرقا*نه فد*مها وهنا بيتفتح الباب وبيخرج الدكتور فاللحظه دي وباين عليه علامات الحزن والاسف

وهنا صقر بيفوق لنفسه وبيسيب سليم بسرعه اللي بيق*ع عالارض وهو بي*كح بشده وبياخد انفاسه بصعوبة

صقر بسرعه وخو*ف وق*لق عين كويسه صح

الدكتور بحزن واسف البقاء لله

وده هنا كان الخبر زي الصا*عقه وووو

يتبع….
صقر بسرعه وخو*ف وق*لق عين كويسه صح

الدكتور بحزن واسف البقاء لله

وده هنا كان الخبر زي الصا*عقه علي الجميع وكان الزمن وقف بنسبالهم والكلمه بتتردد فودن صقر البقاء لله وبيبص للدكتور بضياع وصدمه وبيقول بذهول انت بتقول انا بسالك علي مراتي عين اللي جبتها من شوية

الدكتور بحزن وتقديرا لموقفه وبيقول وانا بقول لحضرتك للاسف مدام حضرتك مقدرناش نلحقها لان للاسف الرصا*صة كانت قريبة من القلب جدا وقلبها وقف مرتين فالعمل*يات انا مقدر موقفك شد حيلك مدام عين تعيش انت

صقر بدون اي مقدمات بيه*جم علي الدكتور وهو بينزل فيه ضر*ب بكل وحش*يه وجنو*ن وهو بيقول عين عايشه متقولش كدا عين مامتتش

نوح بقا يحاول يبعدو وبيتلمو الدكاترة وهما بيحاولو يبعدو صقر عن الدكتور

فيروز واقفه بتب*كي بانهيا*ر علي عين هي صحبتها وكانت زي اختها

وهارون عيونه دمعت علي تلك الصغيرة التي عا*نت وفالاخر خسرت حياتها

سليم كان واقف وحاسس بضياع ومش مصدق انو قت*لها بايدو وبيقول بصدمه انا قتل*تها انا مو*تها انا مو*ت عين حبيبتي وبيضحك بهسترية وجنو*ن وبيقول بضحك جنو*ني عين ما*تت بسببي يعني خلاص مش هشوفها تاني لاااااااا انا قتل*تها قتل*ت روحي بايدي قتل*ت حبيبتي بايدي وبيبص لي ايدو وهو بيقول عين حبيبتي انا هجيلك مش هعرف اعيش هنا من غيرك وفثواني كان سليم مطلع مسد*سه من جيبة وبيحط المسد*س علي صدرو بيشوفو هارون ولسه هيتكلم لكن قبل ما ينطق كان صوت الرصا*صه بيرن فالمكان وب*يقع سليم عالارض

هنا الجميع كلو بيلتفت بصدمه نوح وفيروز والدكاترة وصقر وبيجرو الدكاترة علي سليم

صقر كان واقف لثواني بيبصله وبس

ونوح والكل مصدوم وصقر بيقوم من فوق الدكتور وهو بيسبهم وبيدخل لي اوضه العمليات اللي كانت باردة وبدون اي روح وهي علي الفراش وشها متغطي بيقرب عليها بخطوات شبه الاموا*ت وهو حاسس انو فكا*بوس ومش قادر يستوعب انها خلاص مبقتش موجودة ومش هيشوفها تاني بيتمني ان كل ده يكون كابو*س ويصحا منو يلاقيها معاه وفحض*نو بيقرب صقر عليها وهو واقف قصادها وبيبص لج*ثتها الذي لا يظهر منها اي شي وهنا فاللحظه دي بيسمح لنفسه بالانهيا*ر ودمو*عه بتنزل نعم فهو يب*كي الان فهو فقد معشوقة الروح والقلب بينزل علي ركبه وهو بينام براسه علي جثت*ها وصوت بكاءة بقا مسموع للي برا وبقا يبكي زي الطفل الصغير وهو بيقول بصوت وبكاء يق*طع القلب لكل من يسمعه قومي يا عين قومي يا حبيبتي انتي قولتيلي انك مش هتسبيني قومي يا عين هتسبيني لمين قومي يا عيني قومي عشاني انا انا مش هقدر اعيش من غيرك انا همو*ت من غيرك قومي بقا ردي عليا انتي مبترديش ليه قومي يا عيين ردي عليا ردي عييييييييييييييييييييييييييين وبيقولها بصر*اخ وبكا*ء بيدخل نوح وهارون وفيروز علي صوته واول ما بيدخلو. بيتصدمو من هيئته وشكلة هما اول مرة يشفوة كدا وكلهم دمو*عهم بتنزل بانهيا*ر وقلب موجو*ع وبقا صقر يبك*ي بانهيار ونوح بيقرب عليه وبينزل لمستواه وهو بيحاول يهديه وبيقول بحزن صقر ادعيلها وقوم عين مش هتحب تشوفك كدا لو كانت عايشه

صقر بيرفع وشه وهو بيبص لنوح ودموعه مغرقة وشه وهو بيقول هي عايشه ما*متتش هي لو م*اتت انا كنت همو*ت وراها انا قلبي عايش بيها هي وليها هي قومي يا عين قومي وردي عليهم وقوللهم انك عايشه قوللهم ان حبنا لبعض مش ضعيف وانك مش هتسبيني بسهولة فنص الطريق هتسبيني اتعذ*ب لمين قومي يا عين قومي بقا ردي عليا انتي مبترديش ليه ردي بقا ردي وبيقوم صقر من مكانه بانهيا*ر وهو بيشد الغطاء من علي وشها وبيقول بصراخ ردي قوللهم انك عاي ولكن هنا لسانه بيعجز عن الكلام وبتنزل صدمه عليه هو ونوح وهارون وفيروز وكلهم بيتنحو بذهول وهو بيبص للج*ثه الذي امامه بين ايديه بصد*مه وبيقول صقر بذهول عين فين عين وبيسيب صقر الحثه وهو بيخرج من اوضه العمليات وهو زي البركا*ن ووراة نوح وهو بيروح ناحيه الدكتور وبيشوفه صقر قدامه اخر الطرقه فثواني كان صقر قدامه وبيه*جم عليه وهو بيمسكه من رقبته بحركه الاختنا*ق وبيقول بصوت جهوري مراتي فين يا ولاد الك*لب ودتوها فين وعملتو فيها اي

الدكتور بخو*ف وكان باين عليه الر*عب وهو بيقول بر*عب حقيقي معرفش حاجه والله معرفش

صقر بجنو*ن قسما باللي خلقني وخلقك ان منطقت حالا وقولت مراتي فين لكون دفن*ك ومحد يعرفلك طريق

الدكتور بر*عب انا معرفش حاجه دكتور فريد قالي ابلغك ان مدام حضرتك تو*فت

نوح بغض*ب مين دكتور فريد ده وهو فين

الدكتور هو في مكتبه معرفش مكتبه اخر الطرقه شمال

صقر بيمسكو من ليقتو وهو بيشدو وبيقول بغ*ضب جحي*مي مراتي لو حصلها اي حاجه مش هر*حمكم

الدكتور بخو*ف والله انا معرفش حاجه انا قبل العمليه متنتهي خرجوني علي اساس اجيب ادوات ولما رجعت قالولي مدام حضرتك تو*فت وابلغك وبس مشوفتش حاجه تانية

نوح بغض*ب هنشوف دلوقتي اذا كان ليك يد ولا فين فريد ده

الدكتور بيوصفلهم المكتب بيوصلو قدام المكتب وبيفتح صقر المكتب وهو بير*زع الباب بكل قو*ته ولكن بيلاقي الاوضه فاضيه بيقول صقر بصوت جهوري هو فين

الدكتور بخو*ف معرفش كان هنا من شوية بس شكلو مشي لانو كان باين انو بياخد اوراق من هنا وشكلو مستعجل

صقر بغض*ب ياولاد الكل*ب ده انتو عصا*بة بقا فين كاميرات المستشفي دي

الدكتور بر*عب فوق فوق فاوضه فوق صقر بيمسكه بغضب وهو بيشدو من البلطو وبيج*رو وراة ومعاه نوح وبيطلعو لفوق وبيدخلو اوضه الكاميرات وهو بيبداء يراجع الكاميرات وبيشوف كل حاجه حصلت ولكن بيجي فوقت ما كان صقر بيضر*ب سليم والكاميرات بتقف ومبتشتغلش وبيلاقي التسجيل ممسوح الباقي

صقر بيض*رب المكتب بغض*ب وهو بيكس*ر الشاشات اللي قدامه بغض*ب وهو بيقول بص*راخ غاض*ب لعبوها صح خدوها ولاد الكل*ب خدوها مش هر*حمهم

نوح بتدخل اهدي يا صقر لازم نعرف عين فين دلوقتي ومع مين وكويسه ولا لازم نفكر بعقل

صقر وهو بيبص قدامه بش*ر وهو بيقول عقل وهما خلو فيها عقل

نوح كان لسه هيتكلم ولكن هنا بتدخل عليهم ممرضه وهي بتقول المرض اللي ضر*ب نفسه بالنا*ر عاوزين حد يستلم جث*ته ويمضي علي ورق دف*نته لانو ما*ت للاسف وكمان الشرطه عاوزة حد من اهلو ومستنين تحت

صقر ونوح بيبصلها بصدمه معقول سليم ما*ت

بتفتح عنيها بتعب وهي وبتفتح وتغمض بتعب وبتكون الرؤية مش واضحه بنسبه ليها وبتبص حواليها بتلاقي نفسها فاوضه فاضيه نايمه علي سرير بلبس المستشفي بتتخ*ض ولسه جايه هتقوم بتصر*خ با*لم

صقر كان واقف مصدوم وبيبص لبعض هو ونوح بصدمه ولكن بيقاطع صدمته صوت رنين هاتفه بيخرجه صقر وهو بيبص للرقم المجهول وقلبه بيدق بعن”ف وبسرعه بيرد صقر بسرعه ليكون الرقم عين واول ما بيرد صقر وهو بيقول بلهفه عين

ولكن بياتي صوته وهو بيقول تؤتؤتؤ لدرجدي ملهوف عليها

صقر بيقول بغض*ب انت مين ومراتي فين

هو اممممم براحه يا صقوري مش كدا هدي اعصابك مراتك فالحفظ والصون معايا

صقر بغض*ب يا ابن الكلــــ”ب هقتل*ك لو قربت منها

هو ببرود بلاش الكلام ده لان انت اللي هتزعل منو مش انا ومراتك انسا انك تشوفها تاني بس انا هخليك تشوفها للمرة الاخيرة عشان هتبقا لحظه المواجهه يا صقر يا جبالي خلاص اللعبة انتهت ودلوقتي انا اللي بحرك مفاتيحها وكل حاجه تحت ايدي انا وكل حاجه هتمشي زي منا عاوز وبس

صقر ___________________________

يتبع….
خلاص اللعبة انتهت ودلوقتي انا اللي بحرك مفاتيحها
وكل حاجه تحت ايدي انا وكل حاجه هتمشي زي منا عاوز
وبس
صقر بغضب انت مين وعاوز اي بالظبط وليه مراتي
هو ببرود لا لا لا الاسئلة دي كثيرة وانت ملكش حق
تسال يا صقر لية دي فوارها كتير اوي اوي اما ليه مراتك
عشان دي اكتر حاجه هتو”جعك زي ما وجع”تك في
فريدة وحر”قت قلبك عليها هحر” ق قلبك علي عين بس
المرة دي في اختلاف بسيط ان عين انا حبيتها مش
هقدر اذيها هتكون ملكي وليا انا
صقر بغضب شدید اخرررررررررس يا ك”لب وقسما
بالي خلقني وخلقك لهد*فنك لو فكرت بس تلم”س
شعرة واحده منها وقتها هخليك تتمني ان المو”ت
يكون رحمه واهون ليك من اللي هيحصل ليك واللي
هعملو فيك واي ان كان مين فانا هجيبك لو من تحت
الارض وقتها هعرفك مين هو صقر الجبالي وازاي
تخطف مراتو او تيجي علي حاجه تخصه
هو بيضحك بعلو صوته وهو بيقول ابتداء العد التنازلي
معاك 24ساعه لو قدرت توصلها فيهم هتبقا ليك
وهسبهالك مقدرتش يبقا مش هتشوفها للابد يوم
تك بوم تك بوم تك ابتداء الوقت يا صقر وبيقفل
الهاتف في وجه صقر
الهاتف بغضب وهو بيقول بغضب
صقر بيرمي
جحي مي خطف*ها الكل*ب خطف*ها مش هسيبو
هجيبو لو تحت الارض وهق*تلو هقت”لو عشان فكر
بس يقرب منها وبيفضل صقر يكسر فالشاشات اللي
هجيبو لو تحت الارض عشان فكر
بس يقرب منها وبيفضل ظفر يحين..
شاشات التي
قدامه بغضب جنوني وشعرة نازل علي عيونه ووشه
احمر بشده وعيونه احمر*ت اوي وعضلاته وعروقة اللي
بقت بارزة بغضب والدكتور اللي بقا مرعوب من
شكلة وكان بيتمني الارض تنشق وتبلعه من شكل
صقر اللي عامل زي الو”حش
نوح اللي بيقر”ب عليه وهو بيمسكه وبيقول اهدا يا صقر
اهدا وفهمني مين ده وفي اي وعين فين
صقر وهو بيبصلة وبيقول خدها خدها وبيهددني
نوح بتعجب هو مين ده اللي خدها
صقر بغضب معرفش بس هجيبو يا نوح مستحيل
ياخد مراتي مني لو علي مو*تي
وبيبص صقر لدكتور اللي بيرجع لورا برعب وز*عر
وبيقول اقسم بالله معرفش حاجه والله معرف حاجه
صقر بيقرب منه وبيمسكه من لياقته وهو بيقول
بغضب عاوز عنوان الدكتور واي حاجه تخصه
الدكتور حاضر حاضر هو ليه ملفة هنا فالسجل تحت
هنزل اجبهولكصقر بيسيبو وهو بيبص لنوح وبيقول تنزل معاه
وتجبلي كل حاجه تخص فرید ده فخلال دقائق يا نوح كل
حاجه تخصو تكون عندي
نوح بيهز راسه وبيمسك الدكتور من البلطو بتاعه اللي
بيمشي معاه بخوف وبينزلو لتحت وصقر بيفضل
واقف في نص الغرفة وهو بيفكر هيعمل اي ومين اللي
خطف عين ويترا هيكون مين سليم ومات وبيفتكر
صقر سليم وبيقول لازم اتاكد بنفسي انو مي*ت بينزل
صقر لتحت بسرعة وهو بيسال الممرضة وبدخلو
الممرضة غرفة بيكون فيها سليم اللي وشه وجسمه
صقر لتحت بسرعة وهو بيد وبدخلو
الممرضة غرفه بيكون فيه وجسمه
كلو متغطي بملاية بيضاء والغرفة ساقعة تلج بيدخل
صقر وهو بيقف قصاده وبيبص لي جث*ته اللي قدامه
بتردد وبيرفع صقر الملاية من علي وشه بترردد وهو
بيبصلة وللحظه بيفتكر اخوة رحيم ونفس اللحظه دي
بتتكرر تاني نفس الوش لكن يختلف المرة دي انو سليم
بهئية رحيم للمرة الثانية بيحس بحزن شديد داخل قلبة
رحيم اخيه وسليم كان مثل اخيه فهو كان يعتبرو زي
رحيم بالظبط ونوح وكانو اصدقاء جدا ازاي وصل بيهم
الزمن كدا واتفرقو وخس”راغلي واقرب اتنين لقلبه
بيغطي صقر وشه وهو بيبصله وبيقول ليه ليه يا سليم
ليه عملت كدا ليه خلتنا نخسر بعض وخسرتك للمرة
الثانية من غير معرف السبب ولا ازاي انت عايش وازاي
بقيت بوش رحيم معقول انت سليم لو كان حد زمان
قالي ان سليم صحبك فيوم هيعمل كدا كنت مستحيل
اصدقو يا صحبي المرة دي قت”لت نفسك بايدك بس
انا مش هرتاح غير لما اعرف اي سبب كرهك ليا يا
سليم ومين اللي غيرك وخلاك كدا وبيسيبو صقر وهو
بيخرج وبيمضي علي ورق دف”ن سليم وبيخلص كل
الورق بحزن فهو يخسر كل شئ واقرب الناس ليه هو
بيخرج وبيمضي علي ورق بيخلص
الورق بحزن فهو يخسر اعز الناس ليه –
خسر اخوة وصاحب عمرة والان دور مراته ولكن لا هو
مش هيسمح ان ده يحصل هو مش هيقدر علي
العيش بدونها هي كل شئ بنسبة ليه في هذه الحياه
نوح بينزل الارشيف مع الدكتور وبيبداءؤ ينزلو كل
الملفات وهما بيدورو علي اي معلومه توصلهم لدكتور
فريد
هو كان قاعد وفايده كاس من الخمر وخالد قاعد
قصاده وبيقول ها|||| يا سيف وبعدين
سيف ببرود عاوز اي يا خالد خلاص كل حاجه تحت ايدي
وعين هتبقا مل”كي
خالد بغض*ب ازاي ده احنا متفقناش علي كدا اتفقنا
اني هساعدك بمقابل ان عين هتكون ليا انا وبس يا
سيف
سيف وهو بيقوم بهدؤء وبيحط الكاس علي الطرابيزة
وبيقر”ب علي خالد اللي كان قاعد فالكرسي اللي قصاده
وبينزل لمستواة بنص جسمه وهو وشه فوش خالد
وبيبصله بغ”ل وهو بيقول عارف یا خالد اکثر حاجه
بكر”ها فحياتي اي هي الغباء وانت اكتر واحد غبي في
الدنيا عشان صدقتني وصدقت ان عين هتكون ليك
فيوم من الايام سيف الجبالي لما بيحط حاجه فدماغه
بينفذها ولما بيكون عاوز حاجه بياخدها وبتكون ملكه اي
ان كانت الطريقة وانت بكل غباء صدقت انك هتقدر
تاخد حاجه سيف الجبالي عاوزها او حط عينو عليها
خالد بغض “ب يعني اي انت كنت بتلعب عليا كل ده يا
سيف عشان تاخد عين والفلوس وكل حاجه تبقا ليك
وبس لا يا سيف انا مش غ”بي وطالما خسرت مش
هخ”سر لوحدي وزي مساعدتك توصل لكل حاجه قادر
في لحظه امحي كل حاجه يا سيف واهد”ها فوق دماغك
وصقر يعرف كل حاجه واعرفو طريق عين وانك انت اللي
خاطف مراتو وانك وراء موات فريدة وسليم برضو
وانك انت اللي حطيت س*م العقا” رب والحي”ه وانتخاطف مراتو وانك وراء موت سليم برضو
لوانك انت اللي حطيت س” م وانت
اللي دخلت البيت وسميت فريده بيهم عشان تخلص
منها قبل متعترف عليك لي صقر وانا معايا تسجيل
ليك يثبت كل حاجة ليك وكل اتفاقتك مع فريدة ويوم
مقت”لت فريدة وانت عارف بقا كل ده لو وقع تحت اید
صقر هيعمل فيك اي يا سيف وانو مش هيرحمك
مش انا اللي يتغدر بيه يا سيف وكنت عامل حساب
اللحظه دي كويس اوي وكنت عارف انها هتيجي
سيف بيبصله بغل وهو بيبعد عنه وبيقول تعرف لا
عجبتني مطلعتش غ”بي اوي زي مكنت متوقع طلعت
مامن نفسك برضو
هنا خالد بيبتسم بانتصار وهو بيمسك كاس الخمر
اللي عالطرابيزة وهو بيشربو دفعه واحده وبيقول كدا
يبقا نتفق يا ابن الجبالي
سيف بيضحك بعلو صوته وصوت ضحكته بيرن
عين كانت نايمه فالاوضة اللي جمبهم وبتسمع صوت
ضحكه سيف وبتحس بخوف وهي بتتالم وبتحاول
تقوم ولكن مش قادرة هي لسه خارجه من عملية
صعبة وكانت علي وشك الموت وبتحاول عين تقوم
وبترجع تاني مكانها بالم ولكن بتحاول وهي بتمسك
فالسرير اللي نايمه عليه وبتضغط علي نفسها وهي
بتت*الم بدموع وبتقوم بمعاناه وصعوبة بالغه وهي
بزي المستشفي وبتقف عالارض وهي سانده عالسرير
وحاسه بدوخه شديده اثر البنج وكانت حاسه هتقع
من طولها وبتغمض عيونها وهي ماسكه في طرف
السرير
برا سيف بيضحك وهو بيسقف بايدو وبيقول لا برافو
واضح ان تربيه هارون الحبالي ليك جت بفايده يا خالد
بس يترا بقا انت لو صقر عرف انك كنت بتخونو مع
مراتو وانك السبب وراء قت”ل اخوة هااااا اي رايك بقا
فالمفاجاه دي لا ولما يشوف صورك انت وفري حبيبه
القلب وهي فحص لك اي و سيف هاتفه
لوهه بيمد فويليه خالد لخوف
وقلق وبيبلع ريقه وهو شايف صور ليه هو وفريده
فاوضاع مخ”*له ولسه هيمسك الهاتف ولكن سيف
بيسحبو منه بسرعة وهو بيقول بابتسامه عريضه
استنا انت مستعجل ليه انا هسمعك بقا حاجه
هتعجبك اوي وهنا بيبداء يشغل سيف تسجيل صوتي
لمكالمه فريدة وخالد لما كان بيقولها ازاي رحيم عايش
المفروض رحيم مي*ت
وفريدة ردت وقالت معرفش انا وانت كنا فالخطه
وقت”*لينو سواء وفالخطه سواء وبعدها اتخنقو سواء
خالد كان بيسمع بصدمه ان سيف قدر يوصل للمكالمه
دي ولكن هنا مش بس خالد اللي سمع وعين اللي كان
واقفه وراء الباب وهي مواربة وحاطه ايدها علي بوقها
بصدمه وذهول من اللي سمعته وشايفة سيف وخالد
قدامها ومش مصدقة اللي بيحصل وكانت في حالة
صدمه ور*عب
خالد صدمته بتتحول لغضب وهو بيقول اااااه يا
ك”لب طلعت لعب كل حاجه صح ومخطط لكل حاجه
سيف بيضحك بسخرية وهو بيقول مش قولتلك انك
غبي يا خالد اي حد هيقف فطريقي او قصاد حاجه انا
عاوزها هم” حيه من علي وش الدنيا زي مهم*حيك دلوقتي
يا خالد وفثواني بيكون سيف بعت الصور والتسجيل لي
صقر
خالد هنا بيبصلة بجنون وهو بيقول هقت” *لك يا ابن
الك لب مش انا اللي اخسر كل حاجه كدا وفثواني
خالد وسيف بيكونو الاتنين رافعين السلا”*ح فوش
بعض وهنا بتخرج طلقة وبيخرج معاها صرخه
عييييين وهو هنا بيلف فوشه بسرعه ليها بصدمه
وبي”قع الثاني واقع عالارض سا*يح فد*” مه وووو
صقر بيلاقي هاتفة بيعلن عن صوت مسدجات بيمسك
صقر الهاتف بسرعة وهو بيفتحو وبيحمل المسدجات
وهو بيفتحها وبيبداء صقر يشوفها بصدمه وووو
يتبع….
صقر بيلاقي هاتفة بيعلن عن صوت مسدجات بيمسك
صقر الهاتف بسرعة وهو بيفتحو وبيحمل المسدجات
وهو بيفتحها وبيبداء صقر يشوفها بصدمه وهو مش مصدق اللي بيشوفو وبيسمعو وان خالد هو السبب في مو*ت اخوة وبقا يسمع التسجيل بذهول والصور اللي بينو وبين فريدة وهي فريدة داخل احضا*ن خالد باوضاع يشيب ليها الراس من الصدمة وان فريدة وخالد قت*لو رحيم وهنا صقر بيقول بجنون وصدمة مستحيل لااااااااا ازاي انا ازاي يا كلاااااااااب مش هرحمك يا خاااااالدددد هقت*لك ورحمه رحيم واللي خلقني وخلقك لشرب من دمك وادفعك التمن واخليك تندم انك اتولدت وتتمني الموت مطلهوش
صقر بيمسك هاتفة وهو بيتصل علي الرقم اللي بعتلو الصور والتسجيل ولكن مفيش اي رد
هقت*لك يا ابن الك لب مش انا اللي اخسر كل حاجه كدا وفثواني
خالد وسيف بيكونو الاتنين رافعين السلا”*ح في وش
بعض وهنا بتخرج طلقة وبيخرج معاها صرخه
عييييين وهو هنا بيلف وشه بسرعه ليها بصدمه
وبي”قع الثاني واقع عالارض سا*يح فد*” مه وبيبص وبيلاقي الموبيل بيرن وبيبص علية بيلاقي صقر
عييين بتبصلو برعب وهي عيونها علية وعلي اللي سايح فد*مة فالارض والمسد*س فايدو وبتقفل الباب بسرعة برعب
وهنا هو فثواني بيكون عندها وبيحاول يفتح الباب وعين من جوة بتزقو بخو*ف ودموع وهو بيقول بغضب وصراخ افتحي يا عيييييييييييييين
وعييين بقت مرعوبة لان هي ساندة الباب بجسمها ومفيش اي حاجه تقفل الباب وهو بيزق الباب بكل قوتة وهنا الباب بيتفتح وبتتنطر عين عالارض وهي بتخرج منها صرخه بالم وخوف
وهو هنا بيدخل وهو لسة المسد*س فايدو
وعين عالارض بتبصلو بذعر وهي بتسحف عالارض وبتقول برعب انتو مستحيل تكونو بني ادمين انتو شي*اطين
هو بيقرب منها وعين بتزحف وهي بترجع لورا بالم ورعب وبتقول بصراخ ابعد متقربش مني انا سمعت كل حاجه انتو السبب قت*لتو رحيم وقت*لتو سليم وفريدة وانت قت*لت خالد قدامي
سيف بغ*ل ولسة هق*تل الكل وهقت*لك صقر حبيب القلب
عييييين بصدمة لااااااا صقررر لا دة ابن عمك من دمك ازاي تقتلو ازاي صقر عمرو ما اذاك في حاجه
سييف هنا بيضحكك بهسترية وجنون وهو صوت ضحكتو بيرن فالمكان
عيييين بتبصلو بخوف ورعب وهي بتبص حواليها علي اي حاجه تساعدها فالهروب من ذالك المجنون
سيييييف بيوقف ضحك وبينزل لمستواها وهو بيبص فعيونها وبيقول بغل مهو عشان ابن عمي انا همو*تو زي ما هو علطول بياخد اي حاجه انا عاوزها انا خدت منو كل حاجه حتي مراتو واخوة وصحبو كل حاجه انا خدتها منو وهخدك انتي كمان عارفة لية
عيييييين بتبصلو بقرف واشمئزاز وهي مبتتكلمش
سيف عشان انتي اغلي حاجه في حياه صقر من بعد رحيم اخوة هكسر صقر بيكي هخليه يموت في اليوم مية مرة ويتمني المو*ت ميطلهوش
عين هنا بتبص لسيف بكره شديد وهي بت*ف فوشة بكرة وغل وبتقول بكرة عندي المو*ت اهون من اني اكون مع كلب زيك وحرام اشبهك بالكلب لان كدا هكون بظلم الكلب لان الكلب اوفي وانضف منك مليون مرة انت حقير يا سيف
سييف هنا بيمسح وشة بغضب جحيمي وهو بيقول بجنون انتي اللي حكمتي علي نفسك يا عيييين وحالا هختم ملكيتي علي كل حته فجسمك عشان تعرفي مين هو سيف الجبالي وعشان يبقا المو*ت ليكي اهون بحق وحقيقي
وهنا بيته*جم سيف عليها وهو بتزقة بعيد عنها وهو بيحاول يبوسها وهنا عييييين بتمسك شعرو وبتشدو بكل غل لدرجه بيطلع شوية شعر فايدها وسيف بيتالم ووبيضر*بها بالقل*م علي وشها
وهنا عيييبن الغل والجنون بيزيد جواها وبتروح هبشة وشو كلو بضوافرها بكل غ*ل وهنا سيف بيبعد عنها بصراخ وهو حاطط ايدو علي وشو اللي بقا يجيب دم وحاسس بنا*ر فية
وهنا عيين بتستغل انشغالو وبتقوم بسرعة رغم الالم الذي يفتك بها وهو بتتسند علي الحيطه وبتخرج برا الاوضة بسرعة وهي بتجري علي الباب بتحاول تفتحو ولكن مش بيفتح وبتحاول بكل قوتها ولكن مفيش امل وبتسمع صوتو من وراها بيقول بغل مش هتقدري تهربي يا عيييين خروجك من هنا هتخرجي ميتة
عييين بتبصلو بزعر وهو بيقرب عليها وهي بتبعد وهو يقرب وهي تبعد وهو يقرب وبيبصلها بشر ومش بتاخد بالها فاجاه بتتكعل في جث*ة خالد وهي بتخرج منها صرخه وبتقع عالارض جمب خالد وهنا عيييين بتبص للجثة برعب ولهدومها وايدها اللي بقت كلها د*م وهي بتسحف لورا بزعر وصدمة وسيف هنا بيقرب منها ولسه ماشي باتجاها ولكن هنا بيلاقي اللي مسكو من رجلية وهو بيقوم بصعوبة وبيقع سيف عالارض
وعين بتبصلهم بذهول ورعب وزعر وحاسه نفسها جوة كابوس او فيلم رعب
وهنا خالد بيقوم وكانو لم يكن فية شئ او مضروب بالر*صاص وبيقول بسخرية فكرني عبيط كنت عامل حسابي وعارف انك هتغدي بيا قبل ما اتعشي بيك يا سيف
سيف بشر هقت*لك يا خالد
ولسة هيقرب علي المسد*س اللي واقع جمبو عالارض واللي بينو وبين عين وخالد ولسة خالد بيجري بسرعة يخد المسد*س قبل سيف ولكن هنا عييين بتمسك المسدس وهي بترفعه بسرعة في وش الاتنين
وهنا سيف وخالد بيوقفو وبيبصو لبعض وبيبصولها
عيين بغضب لو حد فيكو قرب مني همو*تو
خالد لسة بيقرب منها خطوة ولكن هنا عيين بتضر*ب رصاصة بتعدي من جمب خالد وهنا عين بتقول بصراح قولتلكم اللي هيقرب مني همو*تو
خالد وسيف بيرجعو لورا وهنا عين بتقول بغضب وهي موجهه المسد*س عليهم بتقول افتحو الباب يلاااااااا
سيف وخالد بيفضلو يبصو لبعض وكانهم بيتكلمو بلغة العيون ولكن هنا عيييين بتقاطعهم بصراخ بقولللكمم افتحوووو الباب يلاااااااااااااااا
سيف بهدؤء حاضر وبيروح سيف باتجاهه الباب وهو بيخرج المفاتيح من جيبو وبيفتح الباب وخالد وبيبص لعين وسيف
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات
وعين بتبصلهم هما الاتنين ورفعه المسد*س وهي بتمشي براحه ولسة هتخرج من الباب وهي بتبص لسيف وهنا خالد فثواني بيجي من وراها وبيمسكها وهنا سيف في ثواني بيسحب المسد*س منها كل ده حصل فثواني وهنا سيف بيرفع المسدس فوشهم هما الاتنين بخبث ولسة
وخالد وعين بيبصلو بصدمة
وسيف لسة هيقفل الباب ولكن بيلاقي اللي بيدية بالبوكس فوشة وهو بيقول بغل علي فين يا ابن عمي
سيف بيقع عالارض
وهنا عين بتبتسم بصدمة وهي بتقول صقر وبتجري علية وهي بتحضنو بدموع
وصقر بيحضنها بشوق وخوف ولكن عيون علي خالد وسيف
وبيقول صقر بقلق انتي كويسة
عين وهي ماسكه فية ايوة متقلقش
صقر هنا بيبص لخالد وسيف وبيقول بغل وكرة جه وقت الحساب يولاددد الكلب وبيقرب عليهم وهو وووو
صقر هنا بيبص لخالد وسيف وبيقول بغل وكرة جه وقت الحساب يولاددد الكلب وبيقرب عليهم وهو الحقد والغضب مالي قلبو والشر مالي قلبو من نحيتهم وبيقول بصوت يملاءه الحقد اخويا عملكم اي يا كلاب وسليم خدتو مني اغلي اتنين لييييييييه
سيف بكره وهو بيمسح الدم من علي شفايفو وبيقول بحقد عشان طول عمرك بتاخد اللي مش ليك عشان الكل بيحبك وشايفين مفيش زايك صقر راح صقر جه صقر عمل بصو صقر نجح فحياتو ازاي كل حاجه صقر صقر صقر وكان مفيش فالدنيا غير صقر واللي خلقو مخلقش غيرو عشان كده حلفت لاحرق قلبك بتحبهم بس فريدة كانت خاينة وطماعة وسهلة كانت سهلة اني اقدر العب بيها اما اخوك هو اللي ودة نفسو للموت برجلية وسليم بقا كان غبي مكنش وفي ولا حاجه كان يستاهل اللي يجرالو صدق انك خونتو بسهولة من غير ما يتاكد انا اللي كنت بحرك كل حاجه وكنت ماسك مفاتيح اللعبة كلها فايدي وكنت السبب في موتهم كلهم وكنت راسم الخطه ومشيت زي منا عاوز بس كلهم وقعو في حب حرمك المصون حتي خالد اللي ابوك مربية خانك برضو وهو اللي ساعدني فالخطه بس فالاخر طلع غبي فاكر ان انا هديه حاجه انا عاوها مش سيف الجبالي اللي يخسر يا انن عمي وهنا سيف في ثواني بيكون رافع مسدسة ومصفية في خالد اللي جسمو تقريبا اتخرم من كتر الرصاص وهنا عين كانت بتصرخ وبتتحمي في ضهر صقر برعب وهي بتترعش وحست ان دي النهاية
صقر كان واقف زي مهو متهزتش في اي شعرة وبيبص لخالد اللي واقع عالارض تحت رجلو وحوالية بركه من الدم باشمئزاز وانتصار فهذه النهاية الذي يستحقها بعد ما قتل اخوة فهو كان يريد قتله ليريح نار قلبة ولكن سيف قام بهذة المهمه
سيف هنا بيبص لصقر وهو رافع مسدسة فوشة وبيقول بانتصار ودلوقتي بقا جه دورك يا ابن عمي
عين هنا بتبرق بصدمة وهي بتخرج من ورا ضهر صقر وبتقول بخوف لااااااااا يا سيف صقر لاااااااااااا وبتقف قصاد صقر وبتقول بحقد لو هتقتلو يبقا تقتلني انا الاول لان الموت اهون من اني اكون مع شيطان زايك وبتبص لصقر فعيونه وهي بتدي ضهر ها لسيف وكانت واقفه فالنص ما بينهم وبتقول بعشق انا حياتي مربوطة بصقر يا هنعيش سواء يا هنموت سواء
صقر كان بيبصلها وهنا بيقرب خطوة عليها وهو بيبوسها من جبينها وبيقول بصوت يشبة الهمس سامحيني وهنا صقر بيزقها من قدامه وفثواني كان هجم علي سيف
عين كانت بتشهق بصدمة وكانت هتقع ولكن مسكت نفسها وبتبص عليهم بخوف ومش عارفه تعمل اي
صقر هجم علي سيف بجنون وحقد وكرة العالم كلو وقع المسدس من ايد سيف وبقا سيف من كتر الضرب مش عارف يدافع عن نفسو ووقع عالارض وصقر فوقة وبيضربو بكل جنون وبقا مش شايف قدام غير صورة رحيم وسليم وبقا يضرب بجنون وسيف بقا مفيش لي اي ملامح وبيصرخ زي النسوان ووشة كلو بيجيب دم وصقر يسبة بي افظع الشتائم وكان خلاص سيف ابتداء يقطع النفس وهيموت في ايد صقر وهنا بيدخل عله نوح بسرعة وهو معاه قوة من العساكر اللي بيحاولو يبعدو صقر بصعوبة عن سيف ولكن صقر ممكنش شايف قدامه وبعد صعوبة بيبعدو صقر عن سيف وبيشيلو العساكر سيف اللي كان شبه ميت ومش حاسس بي اي حاجه وكان فقد الوعي ووشة متشوة من الضرب مش باين منو اي ملامح
وصقر بيبصلو بكرة ولسة هيهجم علية تاني ولكن نوح بيوقفه وهو بيقول كفاية ي صقر انت اصلا شوهتو سيب القانون هو ياخدلك حقك
صقر بغل مش قادر يا نوح نفسي انا اموتو بايدي
نوح بتنهيدة معلش ي صحبي ميستاهلش انو تضيع مستقبلك وحياتك وخلاص الحياة هتضحكلك يا صاحبي استغل الفرصة ومتضيعهاش وعيش وافرح بقا لانك تعبت اوي وبيبص لعين اللي واقفة بخوف وتعب وعلي وشك انها تفقد الوعي وبيقول بص لعين اللي انت وهي تعبتو وجه الوقت تفرحو وتعوضها عن كل اللي شفتوه
صقر بيبص لعين وبيقول بتنهيدة معاك حق وبيقرب علي عين اللي بيرحظ تعبها ويدوب بيوقف قصادها وهنا عين بتقع بين ايدية فاقدة الوعي صقر بيشيلها بلهفة وبيروح بيها عالمستشفي وبياخدوها منو الدكاترة وبيبداءؤ يعالجوها وبتمر الايام وصقر كان جمب عين وبيعاملها بحنية وحب وبتخرج عين من المستشفي بعد ما بتكون خفت تماما ولكن اول ما بتخرج بتتفاجئ صقر عاملها فرح كبير جدا وفية كل اهل البلد وزمايلو ورئاسىئو فالشغل وكان فرح ولا في الاحلام اللي يشوفو مستحيل يقول دة فرح فالصعيد وكانت عين طايرة من السعادة وكانت شبة اميرة هربانة من ديزني وكان صقر نفسو يخبيها من عيون الناس وبيضمها لحضنو وهو بيشيلها وبيلف بيها بسعادة لا توصف وبيقول داخل اذنها بهمس بحبك
عين بحب وانا بعشقك يا صقري
صقر بحب انتي عيون الصقر
وبتمر الايام عليهم بسعادة وهدؤء وعين بتكون حامل
وسيف بيتحكم علية بالاعدام فهذا مصيرة الذي يستحقه
وبيجي اليوم المعهود وعين بتولد وبتجيب تؤام ولد وبنت وبتسمي الولد رحيم والبنت عشق وصقر كان حاسس انو ملك الدنيا وبيقرب عليها وبيضمها لحضنه وهما شايلين ولدهم بين ايديهم وصقر بيضهم بحب وبيقول بعشق بحبك
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-