رواية قدر اخذني من الظلمات كاملة جميع الفصول بقلم دنيا محمد

رواية قدر اخذني من الظلمات كاملة جميع الفصول بقلم دنيا محمد

رواية قدر اخذني من الظلمات كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا محمد رواية قدر اخذني من الظلمات كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قدر اخذني من الظلمات كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قدر اخذني من الظلمات كاملة جميع الفصول

رواية قدر اخذني من الظلمات بقلم دنيا محمد

رواية قدر اخذني من الظلمات كاملة جميع الفصول

كانت بنت صغيرة متوسطة الحجم نايمة علي السرير في اوضتها وفجأة حست بايدين بتتمشي علي جسم'ها بجرأ'ه 
البنت بخوف.. انت بتعمل اي ي عمو حرام عليك كده عيب 
جوز امها برغبة.. متخفيش مش هأذيكي بس مش عايزك تعلي صوتك 
ملك برعب.. ونبي ابعد عني ي جوز امي كده مينفعش 
وفجاة صوتت لما لقيته بيحاول يته'جم عليها 
امها صحيت وفتحت الاوضة 
ماجدة بصدمة.. انت بتعمل اي ي حسين 
حسين لف بخوف وقال بارتباك.. بنتك جت رمت نفسها عليا وبتقولي عاوزاك 
ماجدة بصت لبنتها بكره: انتي اتجننتي عايزة جوزي يجي معاكي ي وس*** وقربت وضر'بتها ب القلم وبتشد'ها من شعرها 
ملك بعياط.. ي ماما والله انا كنت نايمة لقيتو جاي وبيلم'سني ويعمل حاجات وحشة 
حسين بانكار: احترمي نفسك يابت انا جوز امك ياعني ف مقام والدك 
ماجدة بزعيق.. يبقي البت دي لازم تمشي حالا 
نانسي من وراها: ايوة ي مامي دي حتي كانت تفضل تقولي ابوكي عاجبني وعايزاه البت دي مش تمام 
ماجدة شدت ملك من شعرها وقومتها ورمتها برا البيت 
ملك وهي بتخبط علي الباب.. ونبي ي ماما دخليني احنا الفجر هروح فين 
لاكن مكنش حد بيرد عليها 
ومكنش قدامها حل غير انها تنزل من العمارة 
نزلت وهي بتدور علي اي. مكان تنام فيه لحد الصبح 
وراحت تنام علي رصيف الشارع تحت شجرة 
وكانت بتعيط لحد ما تعبت ونامت مكانها. وفي نفس الوقت كان فيه شاب كان سايق العربية بزهق بس لفت نظره بيها لقيها لابسة بيجامة ونايمة علي الرصيف وقرر ينزل يشوف هي لي عاملة ف نفسها كده 
نزل من عربيته وقف قدامها ووطي 
هو بصوت هادي: انتي قومي 
ملك قامت بنوم وشهقت لما شافته.. انت مين؟ 
هو بهدوء.. انتي اي الي منيمك هنا واي هدومك الي انتي نازلة بيها دي 
ملك بحزن وخوف منه.. اصل اصل جوز امي حاول يعتد'ي عليا ونا نايمة ونا صرخت وامي صحت من صوتي و حكتله كل الي حصل 
رعد بتعب: طب قومي هخليكي تيجي تشتغلي عندي 
ملك بخوف.. لا انت هتعمل فيا كده زيو 
رعد بعصبية.. لي شيفاني اي انتي مجنونة يلا قومي 
قامت ملك وهو مسكها وركبها عربيته 
ملك بتساؤول.. هو حضرتك اسمك اي؟ 
رعد بهدوء.. اسمي رعد السيوفي 
ملك بابتسامة.. اهلا بيك ونا اسمي ملك يوسف كمال 
رعد بهدوء.. تمام مش عاوز بقا كلام كتيرر عشان مصدع 
ملك بصتلو وقالت ف. سرها: بارد 
رعد ببرود.. سامعك بس مش هاحسبك دلوقتي 
ملك بصتلو بصدمة لانها اصلا مكلمتش بصوت مسموع وكان صوت يكاد انو هامس 
في نص الطريق 
ملك بتساؤول: انت عندك كام سنة؟ 
رعد بزهق: 27 
ملك بصدمة.. يلهوي ياعني كده هقولك. عمو 
رعد بصلها: لي انتي كام 
ملك بفخر: 19
رعد بسخرية: هه طفلة ياعني 
ملك بغضب.. لا مش طفلة انا عديت السن القانوني 
رعد ببرود.. برضو طفلة 
ملك بصتلو بغضب ودورت وشها عند الشباك 
وبعد شوية ملك نامت. ورعد وصل الفيلا بتاعتو وبص ع ملك لقاها نايمة 
رعد بزهق.. قومي كده 
قامت ملك.. اي وصلنا 
رعد.. انتي شايفة اي 
ملك بفرحة.. الله فيلا انا كنت بشوفها في التلفزيونات بس طلعت جميلة اوي ع حقيقة 
رعد زهق وشدها من ايديها ودخل 
الدادة سعاد: اهلا يابني نورت احضرلك العشا؟ 
رعد بحب.. عاملة اي ي دادة 
سعاد بطيبة.. الحمد لله يابني 
رعد.. دي مراتي ي دادة بس عاوز بس منك تحضري لينا اكل 
سعاد.. اهلا يابنتي.. حاضر يابني 
وانطلقت من مكانها 
ملك بتصحيح.. بسانا مش مراتك 
رعد ببرود.. هتبقي مراتي بكره 
ملك بدموع.. ونا مش عايزة اتجوز 
رعد بسخرية.. مش بمزاجك ي حلوة انتي مدام دخلتي الفيلا دي يبقي خلاص طلعوك منها مش هيحصل 
ملك بخوف.. ياعني اي هتحبسني 
رعد استغل غبائها.. اه ومش هتنزلي بدون اذني فهمتي؟ 
ملك هزت راسها بدموع وشدها من ايديها وطلع اوضته 
رعد بأمر: اسمعي بقا انا مبحبش الزن والكلام الكتير ده اولا ثانيا كلمتي تتسمع من اول مرة ثالثا بقا وده الاهم انتي هتبقي مراتي اه بس خدامة عندي سمعتي 
ملك بعصبية.. انا مش خدامة عند حد وبعدين ما عندك خدامين غيري سبني امشي اروح اي حته 
رعد ببرود.. سمعتي قولتلك اي تحت خروجك من هنا مش هيبقي غير بمزاجي انتي فاهمة 
ملك بحزن علي حالها.. تمام ينفع بقا انام شوفلي مكان 
رعد ببرود.. طلع هدوم من بتوعه 
_ خدي دش والبسي دول واطلعي نامي ع سرير
ملك بفرحة.. انت هتسبلي السرير؟ 
رعد بضحك.. لا ي حلوة انا ونتي هنام هنا علي السرير 
ملك بخوف وشهقة.. لالا حرام انت مش جوزي ولا اخويا ولا اي حاجة وعيب
رعد ببرود.. لا منا جوزك لاني هكتب عليكي بكره اكيد مش هعيشك معايا كده 
دخلت ملك تاخد شور وطلعت كان شعرها منسدل علي ضهرها واصل لحد اخره وشفايفها الكريزي ورموشها الطويلة وعيونها الواسعة وجسمها الممشوق الصغير 
اما رعد فهو ذات عضلات وجسده العريض وعيونه التي تشبه عيون النمر ورموشه الكثيفة وشعره الناعم الاسود وطويل جدا ويحب الهدوء لكنه قاسي 
قابلت رعد في وشها ملك بخضة: في اي خضتني
رعد بسخرية.. سلامتك من الخضة 
ملك بكسوف.. ممكن تلبس التيشرت عشان كده عيب 
رعد ببرود: لأ
ملك بصتلو بقرف وشوية والدادة خبطت عليهم قام رعد فتح الباب واخد منها الصنية بابتساامة 
رعد حط الصنية قدام ملك: يلا كلي عشان تنامي 
ملك بصت للاكل بجوع.. طب ونت 
رعد عمل لنفسه سندويتش 
ملك بصدمة.. ده هيشبعك لا لازم. تاكل تاني 
رعد ببرود.. كلي انتي وخليكي ف نفسك 
ملك بصتلو بحزن واكلت بشهية ونظرت ل رعد لقيتو بيبص لها 
ملك بخجل.. اصل انا جعانة و
رعد.. كلي اهم حاجة تاكلي عشان متموتيش 
ملك بحزن.. لو كانت امي بتاكلني مكنتش كلت كده قدامك بس كل الحكاية اني جعانه 
رعد ملك صعبت عليه وقال بحنية لاول مرة: كلي ي ملك الي انتي عوزاه 
ملك شكرته وكملت اكل 
ملك خلصت اكل وقالت بتساؤول 
_ انت عمرك حبيت 
رعد بصلها بغضب. وقام شدها من شعرها و 
يتبعع.. 
ملك بفضول: عمرك حبيت 
رعد قام. مسكها من شعرها: انتي يابت بتدخلي ف الي ملكيش فيه لي 
ملك بدموع: اهدا. ونبي وسيب شعري حرام عليك
رعد سابها بعصبية: متدخليش ف الي ملكيش فيه تاني 
ملك بعياط.. انا كنت بسأل عادي ي رعد مقصديش حاجة 
رعد في نفسه.. هي ملهاش ذنب انا جيت عليها جامد 
عقله: لا ي رعد كلهم زي بعض ومسيرها هتعمل فيك زي الي حصل لابوك
ملك باسف.. خلاص انا اسفة معلش
رعد بهدوء.. تمام ي ملك خلاص بس لو سمحت بلاش تسأليني لاني مبحبش الاسألة الكتير. 
ملك هزت راسها بحاضر 
رعد بتعب.. يلا ننام بقا عشان انا تعبت انهاردة في الشغل 
ملك بطلب: طب ينفع بس سؤال صغير
رعد هز راسو 
ملك بتساؤول: هو انت بتشتغل اي
رعد بهدوء: انا رعد ظابط بس عندي شركة ومش واحدة عندي اربع فروع منها وفيه فرع منهم في لندن 
ملك بانبهار: ماشاء الله انا كنت بشوف زيك كده في التلفزيون واول مرة اشوف ف الحقيقة ناس كده 
رعد ابتسم ابتسامة صغيرة وقال: طب يلا ننام ومش عاوز كلام كتير 
ملك هزت راسها ورعد راح ع سرير وملك راحت وحطت مخدة في وسطهم وغطت نفسها ونامت ورعد ابتسم بسخرية علي المخدة وطفي النور ونام هو كمان 
________________♡______________
(تاني يوم الصبح) 
رعد صحي من نومه ولقي ملك في حضنه نايمة بعمق. وبص في وشها شوية وبعدين قام اخد دش ولبس قميص كحلي وبنطلون اسود. ورش برفان 
كانت ملك صحيت من نومها وشمت ريحة برفانه الي عجبها 
ملك بابتسامة جميلة.. صباح الخير 
رعد بهدوء.. صباح النور.. يلا اجهزي عشان ننزل نفطر عشان همشي 
ملك بخوف.. ايه؟  هتروح فين 
رعد برفعة حاجب.. رايح الشغل وبعدين مالك خايفة كده 
ملك بخوف.. ممكن جوز امي يجي هنا ويعرف مكاني وياخدني تاني 
رعد بسخرية.. هيعرف يخش وسط كل الحرس ده كلو وبعدين الحكاية دي انا عايز اعرفها بس لما اجي هجيي معايا المآذون عشان هكتب عليكي 
ملك بزعل.. بس انا مش عايزة اتجوزك 
رعد قرب منها بهدوء مخيف.. وانتي عايزة تتجوزي مين؟ 
ملك بصدمة.. ياعني اي اتجوز مين 
رعد بخبث.. بتقوليلي مش عايزة اتجوزك ده معناه ان فيه حد تاني وعاجبك 
ملك واسعت عنيها من كلامه: انت بتقول اي انت مش محترم انا مكنش قصدي كده انا مش عايزة اتجوزك 
ورعد هنا مسك شعرها جامد 
رعد بصوت مخيف.. امم.. طب اي رايك هتجوزك وغصب عنك كمان انا لما اقول حاجة تتنفذ ومش برجع فيها واكمل بزعيق انتي فااهمة؟ 
ملك اتنفضت من صوته: خلاص ونبي حاضر انا اسفة بس بلاش تزعق 
رعد سابها وهي قامت استحمت ولبست بيجامة من عند رعد وكانت كبيرا عليها بسبب حجم جسمه 
ونزلت تحت لقيته قاعد علي السفرة الاكل 
رعد ضحك عليها بسخرية: ده انتي مش باينة من البيجامة 
ملك بتذمر طفولي.. انت الي كبير اعملك اي 
قعدت ملك تاكل ورعد كان شايف ان اكلها ضعيف 
رعد بتساؤول: هو انتي كده بتاكلي؟ 
ملك سابت الاكل وبصتله: انا من طبعي مبكلش كتير 
رعد بسخرية.. اه زي امبارح كده 
ملك بخجل.. لاء امبارح بس عشان كنت جعانه جدا 
رعد بهدوء.. تمام يلا انا هروح الشغل وحسك عينك تطلعي الجنينة او برة الفيلا هتفضلي هنا لحد مرجع 
ملك هزت راسها 
رعد: هجبلك هدوم لحد هنا عشان تلبسيها وكمان تلبسي وقت كتب الكتاب
ملك بفرحة.. الله هيبقي عندي هدوم جديدة 
رعد ابتسم علي طفولتها بس رجع فاق وراح شغله (الشركة)  
ملك كانت قاعدة زهقانة دخلت المطبخ 
الدادة: عايزة حاجة يابنتي 
ملك بابتسامة.. لا متشكرة والله انا بس كنت زهقانة ف قولت اجي المطبخ.. 
سعاد: طب يابنتي اطلعي اتفرجي علي التلفزيون وانا هعملك حاجة حلوة هتعجبك 
ملك بحب.. بجد متشكرة اوي ي دادة 
سعاد.. علي اي يابنتي اتفضلي 
ملك راحت تتفرج ع تلفزيون ولقيت كارتون قعدت تتفرج عليه وسعاد جابتلها حلويات من التلاجة 
وشوية وباب الفيلا رن راحت سعاد تفتح وكان المندوب باعت الهدوم لملك 
ملك اخدت الهدوم من سعاد وشكرتها 
ملك طلعت فوق لقيت فستان قط قصير قبل الركبة وكان شكله رقيق جدا لبسته ملك تجربه عليها 
وكانت ملك سرحانة في المراية وفجأة حست بايدين بتحاوط وسطها 
ملك بشهقة: رعد خضتني 
رعد دفن وشه في رقبتها: سلامتك 
ملك بخجل وكسوف.. طب ابعد وسبني 
رعد فجأة عضها ملك بوجع: اه في اي 
رعد بجدية.. روحي البسي لبس متداري عشان المآذون تحت 
ملك بطوع.. حاضر 
راخت ملك تلبس ونزلت مع رعد 
المآذون بص ل ملك وقال: موافقة يابنتي زواجك من رعد 
ملك بهدوء.. موافقة 
المآذون بص ل رعد: موافق يابني زواجك من ملك 
رعد: موافق 
المآذون كتب كتابهم وختمو بجملته الشهيرة 
(بارك الله لكما. وبارك عليكما وجمع بينكم في خير) 
رعد ابتسم والمآذون مشي 
وسعاد كانت مستغربة ازاي مراته وازاي كتب كتابة عليها بس محبتش تسأل 
ملك طلعت الاوضة تشوف بقيت اللبس 
رعد.. اللبس عاجبك 
ملك بفرحة.. اه جدا 
رعد قرب منها بخبث وباسها من. خدها وقال: الفستان اللي كنتي لابساه كان تحفه البسيه تاني 
ملك بخجل.. لاء مش عايزة 
رعد عضها من خدها.. اخلصي 
ملك بكسوف.. عشان خاطري مش هقدر 
رعد ابتسم وسابها 
رعد بتساؤول وجدية: قوليلي بقا عن جوز امك ده. وفين مكانه 
ملك بخوف.. لي انت عايز تعمل اي 
رعد: كل خير متقلقيش بس احكيلي بيعمل معاكي كده لي وفين مكانه ومكان شغله 
ملك بزعل: جوز امي مش بيحب امي كان واخدها عشان معاها شوية فلوس بس من ساعت مكان بيشوفني كان بيفضل يقرب مني بطريقة مش بتبقي عجباني 
رعد ضغط علي ايديه من كلامها وملك كملت 
ملك بحزن: وماما خلفت منو نانسي دي بنت امي بس هي مبتحبنيش بتكرهني وعلطول ماما بتخليها هي الاحسن ف كل حاجة 
رعد: اي الي خلي امك تتجوز 
ملك بتعب.. عشان بابا اتوفي هي اه مكنتش بتحبو بس كانت وخداه عشان فلوسه 
رعد بسخرية.. اهو جه واحد اخدها عشان فلوسها.. المهم كملي 
ملك.. لحد ما جه في اليوم الي انت شوفتني فيه وكنت نايمة وقفلة باب الاوضة عليا دخل ولقيته بيلمس'ني قومت مخضو'ضة ولقيته بيقولي انا بحبك انتي وكان عايز راحت ملك عيطت 
ورعد فهم واخدها في حضنه بهدوء عكس العاصفة الي جواه 
رعد بتساؤول: كملي الي حصل بعد كده 
ملك بشهقات: امي صحيت من صوت صويتي ونانسي لقيتو بيقولهم اني انا الي طلبت منو يجيلي ويعمل كده وعيطت 
رعد واخدها ف حضنو بحنيه: معلش اهدي وحقك انا. هجبهولك من الكلب ده 
ملك بخوف.. جوز امي مش هيسبني هيدور عليا لحد ميلاقيني ويخدني
رعد: اسمه اي 
ملك برتجاف: اسمو حسين 
رعد بهدوء مخيف تمام قوليلي مكان شغله 
ملك بخوف.. خلاص ونبي مش لازم 
رعد بضيق وزعيق.. انتي خايفة عليه ي
وقبل ميكمل ملك قاطعته بخوف 
_ لا انا خايفة عليك انت والله 
رعد مسكها من وسطها وابتسم: متخفيش وقولي 
ملك استسلمت وقالت ليه 
رعد بهدوء.. تمامم 
رعد مسك فونه واتصل علي حد من رجالته 
رعد بصوت مخيف: هديك عنوان تجبلي الكلب ده لحد هنا انت فاهم 
ياسر (الحارس الشخصي): امرك ي باشا 
رعد.. العنوان ****** ده مكان شغله 
وقفل رعد وبعدين اتصل ب صاحبة 
رامي: اي يابني جيت الشركة ومشيت بسرعه لي قبل مشوفك 
رعد بضحك: معلش بقا كنت لازم ارجع عشان اقعد مع ملك 
رامي بستغراب: ملك مين اي ده يبرنس انت بتجيب بنات عندك. من امتي ده 
رعد بغضب.. اخرس ي حيوان دي مراتي 
رامي بصدمة: مراتك ومتقوليش؟ 
يتبعع 
رامي بصدمة: مراتك ومتقوليش اخص 
رعد بهدوء: معلش كل حاجة جت بسرعه بس هبقي افهمك 
رامي بضحك: ماشي يسطا 
رعد بقرف: مش هتبطل الالفاظ السوقية دي 
رامي ببرود: لاء ويلا بقا باي عشان هنام 
رعد: تمام باي 
قفل رعد مع رامي 
رعد قرب من ملك ومسكها من وسها 
ملك بخوف.. اي انت بتقرب كده لي
رعد بخبث: مش المفروض انهاردة دخلتنا 
ملك بخجل: اه بس انا مكنتش موافقة 
رعد قربها منو اكتر: ونا مكنتش باخد برايك كنت بقولك الي هيحصل 
ملك بخوف ودموع: طيب ممكن بس تديني شوية وقت عشان اكون مستعدة 
رعد برفعة حاجب.. ومالو نديكي وقت وباس خدها وبعدها عنو ودخل الحمام 
ملك بخوف: يارب ده انسان بارد ابعدو عني 
رعد خرج من الحمام وكان لابس شورت وعاري الصدر 
ملك بكسوف: ممكن تلبس حاجة 
رعد بزهق.. بقولك اي نامي بقا ومتوجعيش دماغي وبعدين انا جوزك ولا نسيتي ي ملك 
ملك. بتوتر: لا منستش بس انا كل الحكاية اني مبحبش انام مع حد كده 
رعد بخبث: طب تعالي نامي بدل ما اقوم واكمل الي كنت عاوز اعمله 
ملك بارتباك منه راحت تنام علي السرير وغطت نفسها كويس ورعد بص عليها بسخرية وطفي النور وناموا 
تاني يوم الصبح صحي رعد ودخب ياخد شور وطلع لبس بدلة سودة وقميص ابيض وكان شكله وسيم جدا ورش عطره وطلع 
رعد: ملك اصحي يلا عشان تفطري 
ملك بنوم: اوف سبني انام 
رعد بجدية: بقولك قومي يلا 
ملك قامت بضيق ودخلت الحمام وشوية وطلعت كانت لابسة بيجامة بنطلون بعد الركبة بشوية وبلوزة نص كم وكان رعد مستنيها 
واول ما شافها قربها منو وملك كانت متوترة جدا 
فضل باصص في عيونها الجميلة وبعدين دفن وشه في رقبتها بيستنشق ريحتها باعجاب 
ملك بخوف وبتحاول تبعده: لو سمحت ابعد 
رعد بهدوء: اهدي متخفيش مفيش حاجة 
ملك بعدت بتوتر ورعد مسك ايديها ونزلو يفطرو 
ملك بزهق: هو انت كل يوم عندك شغل 
رعد بهدوء: ايوة.. لي؟ 
ملك: عشان ببقي زهقانه وعايزة اقعد معاك
رعد بسخرية: وهو انا الي برضعك ولا باكلك 
ملك بهدوء: مش لازم تكون حاجة من دول عشان تخليني مزهقش 
رعد: تمام انا كده كده هاخد اسبوعين كده او شهر اجازة هنسافر فيهم 
ملك بفرحة.. الله بجد هنسافر فين 
رعد: هنسافر لندن منها نتفرج علي الجو هناك ومنها اتابع الشغل في الشركة الي هناك 
ملك بزهق.. اوف بقا ياعني برضو اهو هتشتغل 
رعد: ده هيبقي شغل خفيف وقام رعد من مكانه ومسك المفاتيح وموبيله والسجاير 
رعد: طيب انا هروح شغلي دلوقتي ولما ارجع نبقي نشوف الموضوع ده.
ومشي رعد وملك خلصت اكلها وطلعت اوضتها تكمل نومها
وبعد ساعات عاد رعد من عمله وطلع اوضته 
دخل ولقي ملك نايمة بص عليها بهدوء ودخل يغير هدومه وشوية وطلع 
ملك كانت صحيت من نومها لان حست بصوت رعد 
ملك بابتسامة: حمد لله ع سلامة.
رعد: الله يسلمك انتي نمتي كل ده 
ملك بستغراب: لي هي الساعة كام؟ 
رعد بسخرية: الساعة اربعة العصر حضرتك 
ملك بشهقة: يلهوي انا نمت كل ده 
رعد: انتي نايمة من ساعت منا مشيت ولا كانك منمتيش بقالك سنة
ملك بكسوف: خلاص معلش حتي لو صحيت مكنش هيبقي ليا حاجة اعملها 
رعد بتساؤول: انتي المفروض سنة كام 
ملك بحزن.. المفروض داخلة اولي كلية 
رعد بتساؤول.. جبتي كام في الثانوي 
ملك بحزن.. %95
رعد بصدمة . ده حلو جدا ولي مكملتيش
ملك: عشان جوز امي وامي قلولي كده كفاية ولازم يهتمو ب نانسي 
رعد.. هي نانسي سنة كام 
ملك.. نانسي في تانية ثانوي 
رعد.. امم.. كب انا هخليكي تكملي وادخلك كلية 
ملك بفرحة جريت علي رعد وحضنته جامد لدرجة انها منتعلقة في رقبتو 
ورعد حاوط وسطها ورافعها ودافن وشه في شعرها بيشمه بتلذذ 
ملك بفرحة.. شكرا اوي بجد انت طيب اوي.. وباست رعد من خده 
رعد اتصدم من الحركة دي 
ملك بكسوف.. انا اسفة بس فرحت شوية 
رعد بابتسامة.. لا عادي مفيش حاجة وبعدين انا جوزك 
ملك هزت راسها بخجل 
رعد: بصي بقا انا فيه واحد صحبي جاي هيتغدا معانا عاوز لبسك يبقي طويل ومحتشم  وعلي الله اشوف سنانك دي 
ملك بعدم فهم: ياعني اي 
رعد مسك خدها برقة: ياعني مشوفكيش بتضحكي ي عسل فهمتي 
ملك بارتباك: حاضر 
رعد ملس علي شعرها: شطورة 
رعد نزل تحت وملك لبست عباية استقبال كويسة وطويلة وكان شكلها قمور فيها وكانت عاملة شعرها كحكة فوضاوية 
ونزلت ورعد ابتسم علي شكلها الطفولي الجميل. وشوية ورامي كان جه 
رامي بضحك.. جتلك اهو زي ما  قولتلي 
رعد بضحك.. جدع اخيرا بقيت بتفهم 
رامي بصله بقرف وبعدين بص لملك بابتسامة ومد ايديه ليها: ازيك عاملة اي انت ملك صح 
ملك بابتسامة: ايوة ولسه هتسلم عليه رعد مسك ايد ملك وقال: هي مبتسلمش علي حد 
رامي بخبث:  ي خوتشي الي بتغيري طب مبتسلمش لي 
رعد بغيظ: انا حر ي بارد 
رامي بضحك.. تشكر ي زوق 
رعد وملك ورامي راحو يقعدو علي السفرة 
رامي بص ل ملك: بصي بقا اعرفك عليا انا صاحب رعد من الطفولة معاه ياعني يجي كده 12 سنة عشرة عمري وكل مصايبنا بنقولها لبعض لحد ما بقا شحط وبقا ظابط وعنده بدل الشركة تلاتة غيرها 
رعد بقرف: اي شحط دي وبعدين. انت جاي تقر عليا ولا اي 
رامي بضحك.. ونا اقدر ي رعودي 
رعد بصله بقرف وملك ضحكت بصوت رقيق 
رعد بصلها بغيظ: هو انا كنت قايل اي من شوية؟ 
ملك باحراج.. احم انا اسفة 
رامي بهزار.. يوه ما تسيبها تضحك يخويا وتفرفش دي حته البت فرفوشة 
رعد لكمه في بطنه: اتلم شوية 
والاكل اتحط وبقوا ياكلو والقعدة مخلتش من هزار وضحك ملك ورعد الي قاعد متابع ملك بهدوء 
وبعد شوية جه تلفون ل رعد طلع يتكلم 
رعد: الو جبتوه؟ 
ياسر (الحرس): ايوة ي باشا وحطناه ف المخزن كمان 
رعد بخبث.. حلو اوي كده ليك.مكافأة كبير انت والرجالة 
ياسر بشكر: ربنا يخليك يباشا 
قفل رعد ودخل لقي رامي ماسك ايد ملك. وبيلعبو ريست 
رعد بغضب: ملكك 
رامي بخوف وبلع ريقة: ينهر اسود 
يتبعع.. 
رعد بغضب.. ملك 
ملك بخوف.. والله ي رعد انا كنت بلعب ريست معاه 
رامي بلع ريقه من منظرة.. والله العظيم بنلعب مقصديش حاجة ملك زي اختي 
رعد بهدوء.. اطلعي فوق 
ملك بصتلو بخوف وطلعت 
رعد قرب من رامي ومسكه من كتفه: ونت اعمل حسابك ان دي مراتي ياعني لمستك منها بقت'ل 
رامي بصدمة.. رعد انت عارف اني نقصديش حاجة انت دلوقتي حسستني اننا نعرف بعد من شهور مش من زمان 
رعد بتعب.. انا واثق فيك ي رامي بس برضو دي مراتي هل انتي ترضي امسك ايد مراتك 
رامي بزعل.. انت عارف نيتي اي ي رعد كويس وعارف انها زي اختي وعمرها مهتكون حاجة تانية لانها مرات اخويا 
رعد زعل من نفسه وطبطب عليه جامد 
_ خلاص ي رامي حقك عليا معلش انا بس مقدرتش اشوفك ماسك ايديها لان برضو انت راجل وهي مراتي 
رامي بتفهم.. خلاص ي رعد حقك عليا معلش هي زي اختي ونا كنت بهزر معاها 
رعد بهدوء.. خلاص ي رامي محصلش حاجة المهم عايز احكيلك ع حاجة
رامي بتركيز: في اي؟ 
رعد: انا عايز انتقم من جوز امها لان زي ما قولتلك وفهمتك هي حصلها اي 
رامي بجدية.. ايوة طبعا ده لازم يتعمل معاه الصح 
رعد بهدوء.. ماهو ده الي هيحصل بس الي خايف منو حاجة تانية خالص 
رامي بتساؤول: ااي هي؟ 
رعد اتنهد.. من الي بينافسني في الشغل 
رامي بصدمة: من امتي رعد السيوفي بيخاف من حاجة وبعدين انت قصدك علي سليم المحمدي 
رعد بتعب: يابني انت مش عارف انو هو عايز يإذيني عشان عارف اني ظابط وممكن أوقعه في شغله الي بيعمله من تحت الطربيزة 
رامي بغباء.. يابني مانت ممكن تقبض عليه عادي 
رعد بصله بغيظ.. انت اهبل؟ 
هقبض عليه بتهمة اي ونا مش عارف امسك عليه دليل 
رامي خبط ع راسو.. ايوا صح طب والعمل 
رعد بتفكير.. معرفش بس الاكيد اني لازم احمي ملك لاني انا بغبائي علنت بجوازي منها 
رامي بزهق.. كان لازم تعمل كده ياعني دانت غبي 
رعد بتحذير.. اتلم ياض المهم دلوقتي اني لازم اقعد افكر ف حل يجيب من الاخر 
رعد.. بص جيالي فكرة كده ممكن تتفع 
رامي؛ اي هي؟ 
رعد.. اننا نعمل خطة وهي بقا اننا نأجر بت من اياهم وتروح تدلع عليه تسرق الورق من عنده 
رامي: ومين بقا البت دي واوعي تقول ملك 
رعد بغضب.. انت عبيط ي رامي انت عايزني ابعت مراتي ليه وهو يلمس'ها عشان خاطر شوية ورق فداهية الورق قدامها.. لا انا هبعت بنت تانية خالص هنأجرها نجبها من Nightclub  
رامي.. اي ياض الفكرة الجاحدة دي بس فيه حاجة 
رعد: ايه بقا؟ 
رامي بخبث.. مش ممكن يبقي هو الي زاقق بت عليك ف الشركة تاخد الورق من مكتبك؟ 
رعد بزهول: انت قصدك علي نيرة؟؟؟! 
رامي بسخرية.. طبعا دي اصلا حركاتها مش مظبوطة ولما بتيجي تتكلم معاك بتهته وتدلع عليك 
رعد خبط ع كتف رامي.. ازاي مفكرتش فيهاا!! 
رامي بغرور: اي خدمة 
رعد: يبقي كده خلصانة انا البت دي هراقبها اربعة وعشرين ساعة وامسكها اخليها تعترف عليه واخد منها الاوراق منو وملوش للزوم بقا نأجر احنا خلاص لقيناها 
رامي.. ماشي هطير بقا انا ها سلام وبص ل رعد وقال متقساش علي الغلبانة الي فوق هي معملتش حاجة كنا بنهزرر 
رعد هز راسو بهدوء ورامي مشي ورعد طلع اوضته 
ملك بدموع: رعد عشان خاطري ممكن تسمعني انا مكنش قصدي اي حاجة وهو برضو هو كان بيهزر معايا مش اكتر 
رعد بغيظ.. وهو اي راجل كده يمسك ايديكي؟ 
ملك بصت في الارض. انا اسفة 
رعد مسك دراعها وراح قعد ع سرير وقعدها ع رجلو 
ملك بكسوف.. ممكن اقعد عادي 
رعد حاوط وسطها بتملك وثبتها ع رجلو
رعد بصوت هادي.. انا كا راجل مبحبش مراتي تخلي حد يمسك ايديها اي حد حتي لو كان اخويا نفسه 
ملك باسف.. والله اسفة اخر مرة 
رعد بهدوء.. لو اتكررت تاني مش هيحصل طيب 
ملك هزت راسها ورعد دفن وشه في رقبتها بتلذذ 
ملك بخجل وتردد.. رعد ابعد 
رعد كان ساكت ومكمل 
ملك وشها احمر من كتر الكسوف وقالت: رعد ابعد عايزة انام 
رعد بخبث.. لا محنا هنام 
ملك اتكسفت ورعد بعد عنها بضحك: شكلك يفطس والله 
ملك بغيظ.. انت بتفضل تكسف فيا ووشي بيحمر كده 
رعد باسها من خدها: ونا بحب الورد الي بيحمر في وشك ي قلبي 
ملك ابتسمت بكسوف وراحت الحمام 
رعد في سره.. شكلك هتوقعيني. في حبك ولا اي 
وبعد ربع ساعة كانت لسه ملك ف الحمام 
رعد بتساؤول: لو هتباتي في الحمام قوليلي ما تطلعي 
طلعت ملك من الحمام وكان وشها محمر وراحت علي السرير بعد ما غيرت هدومها لبچامة 
رعد ابتسم واخدها في حضنو وناموا 
(تاني يوم) 
ملك صحيت براحة 
رعد كان بيلبس وبصلها وقال: صباح الخير 
ملك بابتسامة: صباح النور 
رعد: يلا نفطر عشان عندي شغل كتير انهارده 
ملك بطفولة.. طب حاول ترجع بدري عشان اقعد معاك بصي لحد ما اجي نامي شوية ونا هصحيكي 
ملك.. ماشي 
رعد وملك فطرو ورعد باسها من خدها ومشي 
رعد دخل الشركة بغرور وهيبته المعتادة 
نيرة كانت بتبص عليه بخبث 
رعد ل نيرة: صباح الخير 
نيرة بدلع: صباح النور 
رعد بخباثة: تعاليلي ع مكتي وهاتي الورق الشغل
نيرة: حاضر ي فندم 
رعد دخل مكتبه وامر رامي يجيله 
رامي دخل وغمزله: اي هتبتدي من انهارده 
رعد: طبعا عايز اخلص من التعباين الي في وسطي 
رامي بضحك.. اشطا همشي بقا 
شوية ونيرة دخلت المكتب 
رعد بخبث.. تسلم ايدك ي نيرة 
نيرة قربت عليه بدلع: انا شايفة حضرتم مدايق اي رايك نخرج مع بعض انهاردة وهبسطك 
رعد. ابتسم بخبث.. طبعا انا محضرلك حتت مكان هتنبهري بيه 
نيرة ضحكت بدلع.. ماشي يباشا سلام عشان اشوف شغلي 
رعد ابتسملها بقرف: هنخليها بكره عشان انهارده مش فاضي 
نيرة: ماشي 
رعد بشر: نهايتكم قربت! 
يتبعع.. 
رعد بشر: نهايتكم قربت ي شوية *****
بعد شوية رامي دخل مكتب رعد 
رامي بخبث: ها عملت اي؟ 
رعد بضحك.. علقتها وبكره هي المفروض تيجي شقتي 
رامي بضحك.. تقوم انت بقا جايبها المخزن مش كده؟ 
رعد: ايوة صح جدع 
رامي بتساؤول.. ونت هتعرف ملك ولا لاء. 
رعد بهدوء.. ملك لسه صغيرة ف مش لازم اعرفها 
رامي.. بص ي رعد ملك دي مراتك ومفيش حاجة اسمها مراتك ياعني المفروض تبقي معرفها كل حاجة لان دي شريكة حياتك 
رعد بتنهيدة.. خلاص ي رامي حاضر بس برضو خلي بالك احنا لسه ماخدناش علي بعض 
رامي بهدوء.. اتعامل معاها براحة ي رعد هي برضو صغيرة ومش لازم تكون قاسي عليها وانسي الي فات متخلهوش يأثر عليك 
رعد بشرود.. انسي اي ي رامي انسي ازاي واثق في الستات من تاني ازاي 
رامي بزعل ع صحبه: والله ي رعد باين علي ملك انها غير كل دول دي طفلة جدا وطيبة وشكلها بتحبك
رعد بتفكير.. تفتكر بتحبني ي رامي؟ 
رامي بتأكيد.. اكيد ي رعد بس هي لسه مش واخدة عليك لاكن هي نظراتها ليك باينة 
رعد بضحك.. امم طب ومش ناوي تتجوز بقا وتريحنا 
رامي بدلع.. لا يا بيبي قاعد ع قلبك 
رعد بضحك.. ونبي بس اتعدل ومتبقاش زي النسوان كده 
رامي ضحك ةراح ع مكتبه ورعد كمل شغله 
رعد روح البيت ودخل وكان البيت هادي بس شاف ملك نايمة علي كنبة والتلفزيون شغال بس صوته واطي 
رعد بهدوء.. ملك. ي ملك 
ملك بنوم.. امم اي ي رعد وقامت بصتله 
رعد بابتسامة.. انتي نمتي ونتي بتتفرجي ع تلفزيون 
ملك بطفولة.. اه كنت بتفرج علي كرتون بس روحت في النوم 
رعد بحب.. طب قومي البسي عشان هاخدك ونروح الهايبر نجيب شوية حاجات 
ملك بفرحة.. بجد.. بجد هننزل؟ 
رعد بابتسامة.. ايوة 
ملك بحب.. هوا 
راحت ملك تلبس ورعد ابتسم علي طفولتها 
وبعد شوية كان رعد اخد ملك ونزلو وركبوا العربية 
ملك بابتسامة.. ما تشغل لينا اغاني بدل الزهق ده 
رعد بهدوء.. وعايزة تسمعي اي ي ست ملك 
ملك بحب.. اي حاجة رومانسيه او حزينة 
رعد بابتسامة.. حاضر ي قلبي 
ملك اتكسفت وحبت حنيته عليها 
ورعد شغل اغنية هادية رومانسية
وبعد شوية وصلوا 
رعد نزل ومسك ايد ملك ودخل الهايبر 
رعد بتساؤول: هنجيب شوية هدوم وعاملك مفاجأة كمان 
ملك بستغراب.. مفجأة اي؟ 
رعد بابتسامة.. هجبلك موبيل 
ملك بفرحة وصدمة حضنتو.. الله شكرا ي رعد بجد كان نفسي في تلفون. 
رعد بحب مسك ايديها وراحو يجيبو شوية هدوم وخلصوا بعد معاناه وبعدها رعد دخل محل موبيلات وجابلها احدث نوع تلفون 
رعد ادهاولها: مبروك عليكي 
ملك بحب.. الله يبارك فيك بس بقا عاوزاك تحمل ليا البرامج الي انا عايزة استخدمها 
رعد بحب.. ماشي تعالي بقا نتصور عشان تبقي اول صورة لينا 
رعد مسك التلفون وملك حضنتو وهو حط ايده ع كتفها واتصورو اجمل صور  وخلصوا الوقت الجميل ده وروحوا 
ملك بتعب.. اوف هطلع انام بقا لاني تعبت 
رعد بحب.. ماشي ي حبيبتي 
ملك طلعت خدت شور ولبست بيحامة مريحة ورعد برضو 
خرج رعد من الحمام لاقاها ماسكة الفون بفرحة 
رعد قعد ورا ضهرها ع سرير وجاب فرشة وسرح ليها شعرها بحنان وهو بيسرح ليها كانت سابت التلفون ومغمضة عينيها بحب 
رعد بابتسامة.. بس انا كده خلصت 
ومسك رعد التلفون وظبط ليها التلفون وعملها كل حاجة عليه 
رعد.. امسكي اهو ده كده بقا زي الفل 
ملك باستو من خده.. شكرا ي رعودي 
رعد بحب قرب منها وباسها من شفايفها بحب 
ملك بتوهان وضعف.. رعد 
رعد بهمهمة.. همم
ملك فاقت وبعدت وهي بتنهج: عايزة انام بقا 
رعد وهو بيظبط انفاسه.. خدها في حضنو ونامو 
ملك كانت دافنة وشها في صدرو من كسوفها ورعد ابتسم علي خجلها وناموا 
تاني يوم صحي رعد ولبس 
رعد ل ملك.. انا هتأخر انهاردة ي ملك ياريت متخجريش برة وحاولي تعملي اي حاجة لحد ما اجي 
ملك بهزة راس.. حاضر تيجي بسلامة. 
رعد باسها علي راسها وحضنها ومشي 
رعد دخل الشركة وكانت نيرة بتبص عليه بخبث 
رعد: صباح الخير 
نيرة بدلع.. صباح النور. 
رعد.. هاتيلي الورق وتعالي علي مكتبي 
نيرة بدلع.. حاضر ي مستر رعد 
رعد دخل وكان علي وشه ابتسامة خبيثة 
شوية ونيرة دخلت المكتب وقربت علي رعد قعدت علي مكتبو. 
نيرة بدلع.. هنروح مع بعض انهاردة صح 
رعد بابتسامة خبيثة.. طبعا واوعدك هتنبسطي جدا 
نيرة بضحكة: اكيد مش معاك انت يبقا اكيد هنبسط 
رعد بقرف: تمام يلا بقا روحي شوفي شغلك عشان نحاول نخلص بدري 
نيرة قربت باست خدو وطلعت ورعد جاب منديل ومسح خدو بقرف 
رامي دخل عليه وشافو كده: اي يباشا بتمسح خدك لي وغمز بخبث 
رعد بضيق.. اسكت ونبي ي رامي البت الملزقة دي قربت باستني ونا مقروف منها اصلا 
رامي بضحك.. ولو ست ملك الب عملت كده كنت هتنبسط 
رعد بهيام.. طبعا مش مراتي وبنت الاي وقعتني في حبها 
رامي بضحك.. ايوة بقا جو المسلسلات ده انا عارفو 
رعد بصلو بقرف ورامي ضحك 
بليل رعد اخد نيرة وغمز ل رامي ورامي هز راسو 
رعد ركب عربيته ونيرة جنبو. وبتحط روج 
رعد بيبتسم علي غبائها 
رعد بخبث.. لون الروج ده تحفه عليكي. 
نيرة بدلع.. بجد طب كويس انو عجبك 
رعد ابتسملها وشوية ووصلوا 
ورعد مسك ايد نيرة ودخلو 
وفجأة لما دخلو نيرة لقيت رجالة كتير ومكان عبارة عن مخزن وكان رامي موجود في ادوات تعذيب 
نيرة برعب: اي ده 
رعد بضحكة شريرة: ده مكان تعذيبك ي حلوة!!.. يتبعع 
رعد بشر: ده المكان الي تستاهلية 
نيرة برعب.. ونبي سبني اروح عشان خاطري 
رعد ضرب'ها ب القلم: اخرسي انتي عارفة كنتي هتعملي اي كنتي هتوديني في ستين داهية بس ملحوقة 
نيرة بعياط.. ونبي ي رعد بيه سبني امشي 
رعد بخبث..  لو عايزة تمشي يبقي تسمعي كلامي وتحكيلي الموضوع كله 
نيرة هزت راسها برعب.. حاضر ونبي بس متأذنيش 
رعد بسخرية: دنا هقرص قرصة ودن بس عشان تتعلمي تلعبي مع رعد وكمانن عايزاني اخون مراتي ياعني انتي بجحة اوي 
نيرة بصدمة.. والله انا معرفش انك اتجوزت 
رعد بسخرية.. لي دنا حتي ناشر الخبر 
نيرة برجاء.. ونبي ما تإذيني 
رامي بزعيق.. ما تتكلمي يابت هو احنا هنشحت منك 
نيرة بدأت تتكلم وهي بتعيط: سليم كان بيراقبني من ونا بطلع من الشغل عندك ومرة وكلمني وعرض عليا مبلغ كبير مقابل اني اخد الاوراق واي حاجة ومعلومات تخصك واقولهاله 
.
رعد بشر.. امم تمامم دلوقتي بقا انا الي عاوزك تجبيلي من عنده الورق وكل حاجة ليها دليل في شغله البطال واكمل بخبث.. ومتقلقيش انا عامل حسابي وهديكي مبلغ محترم وامنلك مستقبلك بس وشك في الشركة تاني مش عايز اشوفو 
نيرة بفرحة.. ياعني مش هتحسبني.؟ 
رعد بخبث.. اه اومال هحبسك لي بس دانتي غلبانة 
نيرة فرحت.. تمام في ظرف يومين هيكون كل حاجة عندك بخصوص سليم المحمدي 
رعد فكها من الرباط وخلاها تمشي تحت مراقبة منو طبعا 
رامي بتساؤول.. انت فعلا مش هتحبسها 
رعد بخبث.. اتقل وشوف هعمل فيهم اي 
رامي بضحك.. احبك ونت شراني كده 
رعد بهدوء.. لازم ادوقهم العذاب الوان 
رامي بضيق.. ومش خايف يخطف ملك ده عارف انك اتجوزتها لان حضرتك علنت كده وغير كده هو عارف الفيلا بتاعتك ف سهل يخطفها 
رعد بضيق.. انا موقف حرس كتير عليها واكيد مش هيقدر يهوب ناحيتها. 
رامي بتعب.. تمام ي رعد الي تشوفو 
مشي رعد عشان يروح ل ملك زرامي روح بيته 
عند  ماجدة ونانسي (ام ملك ونانسي اختها من امها) 
نانسي بخبث.. شوفتي الي حصل ي ماما 
ماجدة بستغراب.. اي الي حصل 
نانسي.. دي ملك اتجوزت ظابط وصاحب اكبر شركات ياعني بلعربي كده رجل اعمال 
ماجدة بصدمة.. انتي بتهزري يابت؟ 
نانسي بضيق.. ههزر لي ي ماما 
ماجدة.. طب ازاي اتجوزت بدون علمنا انا لازم اروحلها واجيبها من شعرها انا هعرفها ازاي تتجوز دون علمنا 
نانسي بحقد.. انا نفسي تطلق منو ونا الي ابقي مراتو دي عايشة عيشة متحلمش بيها عايشة في فيلا وكل حاجة بيعملها ليها 
ماجدة بخبث.. وهو اسمو اي 
نانسي.. رعد السيوفي. ي ماما صاحب اكبر الشركات وكمان ظابط واخد رتبة فيها عالية بسبي كفئته 
ماجدة بخبث.. يبقي انا هقلب الطربيزة عليها واخليها تطلق منو بس لازم تظهري قدامه 
نانسي بخوف.. تفتكري حكتلو حاجة علينا والي كنا بنعمله فيها 
ماجدة هزت راسها ب لا.. لا طبعا ي نانسي ملك دي بتخاف من خيالها 
نانسي بشر.. هو لو لسه مدخل'ش عليها يبقا احنا كده خطتنا هتنجح 
ماجدة بضحك.. لا ي حبيبتي ختي لو دخل عليها خطتنا هتنجح برضو 
نانسي بتفكير.. طب وحنا نعرف منين 
ماجدة بخبث: احنا هنخش البيت عادي ونقولهم هنبات معاكم وكده عشان نفسنا نشوف ملك بس لما هو ينزل الصبح هنجيب شوية ستات ويكشفوا عليها 
نانسي بصدمة.. يلهوي ي ماما انتي تفكيرك ده اي 
ماجدة بضحك.. عيب عليكي وساعتها لما نشوف بقا هي بنت ولا لا وهنقرر نعمل اي خطة 
نانسي بتساؤول.. ك افرض معرفناش نعمل كده 
ماجدة بخباثة.. يبقي هنعمل الخطتين فيها 
نانسي بحب.. شكرا ي ماما انا بحبك اوي بس يارب يطلقوا بسرعه وتغور فداهية عشان ميبقاش قدامو غيري 
ماجدة.. متقلقيش همشيهالك بسرعه 
وضحكوا علي افكارهم الشياطنية 
عند ملك ورعد 
ملك بحب.. حمدلا ع سلامتك كويس انك رجعت بس برضو متاخر 
رعد بشوق.. معلش ي حبيبتي كان عندي شوية شغل بخلصه 
ملك بفرحة.. بجد انا حبيبتك 
رعد بضحك.. وروحي كمان ي ملوكتي 
ملك حضنتو بحب ورعد دفن وشه في شعرها بحب وبيطبطب عليها بحنان 
رعد بتساؤول.. اكلتي؟ 
ملك.. لا قولت مش هاكل غير لما تكون معايا 
رعد بغيظ.. بعد كده ي ملك تاكلي عشان صحتك واصلا انتي ضعيفة ولازم تاكلي 
ملك بحب.. حاضر يلا بقا ناكل 
رعد غير هدومه وراح مع ملك ياكل 
وبعد شوية خلصوا اكل وطلعو اوضتهم 
ملك.. رعد نا تسرحلي شعري 
رعد بحب.. عيوني ي قلبي 
ملك ابتسمت بحب ورعد سرح ليها شعرها وهو مبسوط بانها بتحبو وهو شايف ده في عيونها 
رعد بتساؤول.. بتحبيني ي ملك 
ملك هزت راسها ب اه وقالت.. ايوة بحبك لانك حنين عليا وبحسك كاني بنتك وبتحميني من الناس الوحشة وبتجبلي كل حاجة نفسي فيها 
رعد حضنهاا.. ونا كمان بحبك يملوكتي انتي طفلة الرعد 
ملك بضحكة طفولية.. طفلة اي انا عندي ١٩ سنة 
رعد بحنان.. طفلة برضو هتفضلي طفلة ف عيوني وفي قلبي 
ملك قامت وقفت من كسوفها وراحت قدام المراية وقالت: التسريخة شكلها حلوة اوي
رعد قرب من ورا ضهرها وشدها عنده حضنها وهو بيشم رقبتها بتلذذ ريحتها الطفولية الي بتسحره 
وشعرها الجميل الناعم الي يصل لبعد ضهرها 
ملك بكسوف.. رعد عيب كده 
رعد بصوت هادي وجميل.. انتي مراتي عادي 
ملك غمضت عنيها بحب 
وكان رعد عمال يبوس خدها بحب 
ملك كانت مكسوفة وفجأة قاطعو لما تلفون رعد فضل يعمل اشعارات كتير تدل علي الرسايل 
مسك رعد فونه ولقي صور ل ملك وشاي حضنها وصور تانية زيها لملك 
رعد بغضب جحيمي:  اي ده؟؟ 
ملك بخوف.. مش انا ي رعد والله و.. يبتعع 
رعد بغضب جحيمي ومسكها من شعرها: اي ده؟ 
ملك برعب: والله ي رعد ده مش انا واصلا عمري ما قابلت حد والصور دي مش حقيقي 
رعد بعدم صدق.. ازاي ياعني انتي بتكدبي وزقها ع سرير وقال:دلوقتي عرفت ان كلكم زي بعض متستهلوش المعاملة الكويسة 
ملك بخوف.. رعد ونبي صدقني رعد انت بتقرب لي ونبي لا 
رعد بيقرب منها وبيقول.. اخد حقي ولا حقي حرام وانك تبقي في حضن حد تاني حلال 
ملك بصريخ.. رعددد والله الصور ما حقيقية 
ورعد كان بيبو"سها بعنف وفجأة لما شاف عياطها وخوفها فاق وقام من عليها 
وقال بهدوء مريب.. انا هعرف اذا كان حقيقي ولا كذب 
ملك كانت بتعيط ومرعوبة 
ورعد طلع تلفونه واتصل برامي 
رعد: اسمع. هبعتلك رقم تقولي مين صاحبه 
رامي: ماشي يسطا ابعت 
رعد قفل وبعتله الرقم وراح خد ملك في حضنو 
ملك بزعل: ابعد عني 
رعد بحنية.. اهدي بس انا اتعصبت بس لما شوفت الصور دي قدامي. وازاي انتي مش بتقابلي حد ودلوقتي اتبعتتلي صور زي كده 
ملك بدموع.. مش انا ي رعد والله 
رعد بهدوء.. هنعرف دلوقتي مين صاحب الرقم بس اكيد الصور دي متركبة 
ملك بحزن.. ده الي بحاول اوصلهولك 
رعد بحنان.. طب خلاص متزعليش 
ملك بدلال فطري.. لا انت وحش 
رعد دفن وشه في عنقها وقال: متزعليش ياروحي خلاص عمري ما هأذيكي تاني 
ملك بحب.. انا بحبك عشان انت بتحميني وحنين عليا 
رعد بحب.. ونا بحبك عشان كل حاجة فيكي. 
عند ماجدة ونانسي 
نانسي.. شوفتي ي ماما ركبتلها شوية صور بس مش انا كلمت واحد وركبهلها واخد مني مبلغ بسيط 
ماجدة بفرحة.. وبعدين 
نانسي بخبث.. بعت ل رعد طبعا علي رقمه 
ماجدة بستغراب.. ونتي جبتيه منين يابت 
نانسي بغمزة.. عيب عليكي ي ماما رقمه ده سهل اي حد يجيبو ده يعتبر رجل اعمال ياعني معاه فلوس اد كده 
ماجدة بضحك.. اسكتي يابت هتقري علي جوزك المستقبلي 
نانسي بخبث.. امم جوزي وابو عيالي كمان 
واكملت نانسي بستغراب: هو بابا مختفي بقالو خمس ايام فين كده 
ماجدة بعدم اهتمام.. ياختي ابوكي ده محدش عارفلو حاجة وبعدين محنا متعودين بيبات ب الليالي برة البيت ويرجع كل فين وفين
نانسي بضحك.. وسايبة جوزك كده ي ماما 
ماجدة.. وهي مين تبصلو يختي انا الي حبيتو والحمد لله ان ابو ملك مات عشان اتجوزو 
عند رعد جت رسالة علي تلفونو من رامي 
فتحها رعد ولقي رامي بعتله 
_ صاحب الرقم ده بنت ي رعد واسمها نانسي حسين 
رعد بصدمة: نانسي!! 
ملك من وراه: مالك ي رعد 
رعد بصلها بزهول: انتي عارفة مين الي بعت الصور دي 
ملك باهتمام.. مين؟؟ 
رعد: نانسي 
ملك ابتسمت بوجع وقعدت علي السرير بتعب من الصدمات 
رعد راح عليها واخدها في حضنو وبيضمها بشدة: ملك انا جنبك ووالله لجبلك حقك وحقك عليا 
ملك بدموع: انا مش عايزة حق خلاص عايزة اعيش طبيعي معاك انا لسه صغيرة علي كل ده 
رعد بحب باس راسها بحب.. ي حبيبتي اهدي انتي اجمل بنوتة في حياتي اصلا وعمري ما هبعد عنك مهما حصل 
ملك حضنت رعد بطمئنان وحب 
تاني يوم قام رعد ولبس عشان يروح الشغل 
ملك بحب.. صباح الخير 
رعد بحنية.. صباح النور افطري وصلي فرضك واستنيني مش هتأخر انهاردة 
ملك قربت منو وحضنتو وقالت: ماشي تروح بسلامة 
رعد باس راسها ونزل 
رعد دخل الشركة ونيرة بصتلو بخوف وهو بصلها بخبث وشورلها تيجي ع مكتبه 
نيرة دخلت مكتبه 
رعد بهدوء.. الورق هيجيلي امتي؟ 
نيرة.. لسه يباشا مقابلتوش بقالي يومين
رعد ببرود.. تصرفي واكمل رعد او اقولك اسمعي 
_انا هديكي ورق من الي هو كان عايزك تاخديه مني بس انتي تجبيلي الورق وتقابليه ع اساس انك. هتديله الورق ده وتجبيلي الورق الي عنده 
نيرة.. تمام امتي؟ 
رعد بخبث: بكره هديكي الورق ده وتديهوله بس تاخدي الورق الي انا عاوزه طبعا 
نيرة بتأكيد.. ايوة طبعا اكيد 
رعد: حلو اوي كده. 
شوية ورامي دخل ل رعد 
رامي بتعب من الشغل: ها عملت اي مع نيرة؟ 
رعد بهدوء: عادي اتفقت معاها علي وحكاله كل حاجة 
رامي.. طب حلو الخطة دي جامدة جدا 
رعد بضحك.. طبعا يابني دنا رعد السيوفي 
رامي بتساؤول.. اوامال مين نانسي دي بقا 
رعد: انا محكتلكش 
رامي بزهول مضحك.. لا مقولتليش 
رعد حكالو مين نانسي واي الي هي عملتو 
رامي: يابنت ال كانت هتخليك تطلقها 
رعد بزعل من. نفسه.. انا غير كده مديت ايدي عليها وكنت هعمل حاجة اندم عليها 
رامي بنفاذ صبر.. متقباش غبي بقا ودبش اهدي شوية عليها انت عارف انها مش كده ي رعدد وان ملك طفلة جدا 
رعد.. الي حصل بقا  
رامي.. طب ونت صالحتها؟ 
رعد:  اه طبعا المهم احنا بقالنا كتير رامين حسين ده ف المخزن ومعملناش حاجة 
رامي بضحك.. دنا مخلي الرجالة تروقو 
رعد بضحك.. انا عاوز اخد حقي بايدي 
رامي بهزار: اه يجاامد 
رعد: لا بس بجد انا هدخلو قبل مدخل الفيلا 
رامي.. اشطا نخلص الشغل وهاجي معاك 
ورعد ورامي خلصوا شغلهم 
وملك فطرت وصلت وكانت بتعمل كيكة ل رعد من ايديها 
رعد ورامي دخلوا المخزن لقوا خسين قاعد ع الارض ووشه متشلفت حرفيا 
رعد بهدوء: اي رايك في الي انت فيه ده 
حسين بعصبية.. انا عايز اخرج وحالا انت مين اصلا ي جدع انت 
رعد بضحكة عالية.. انا قدرك الاسود انا الي انت حاولت تقرب من حاجة من ملكه ي و'سخ 
حسين بعدم فهم: انت مين؟ 
رعد: دلوقتي انا هحاسبك حسابين اول حساب علي انك قربت من ملك مراتي ثاني حساب انك مش عارفني ونا بقا الي مبيبقاش عارفني بعاقبه عقاب كبير 
حسين بصدمة.. ملك مراتك؟. 
رعد: واي الصدمة الي ع وشك دي 
حسين بغضب.. انا كنت بتمني اليوم الي ملك تبقي فيه ملكي تقوم انت جاي تاخدها مني ع جاهز بقالي اكتر من اسابيع بدور عليها تقوم انت واخدها كده عادي 
رعد قرب منه وضر'به: ملكك اي يابن ال**** ملك دي مراتي انا وملكي انا وبس وانا عالن جوازي منها 
حسين بستفزاز.. برضو مش هسيبها غير لما تبقي بين ايدي انا وهخليك تشوفها وهي في حضني كمان 
رعد فضل يضر'ب ويلك'م فيه بعصبية وغضب اعمي لحد ما رامي شالو من عليه 
رامي بزعيق.. هيموت ف ايدك ي مجنون اهدي 
رعد بغضب للحرس.. الكلب ده ممنوع عنه الاكل والشرب ومش هسيبو غير لما روحو تطلع في ايدي 
رامي طلع هو ورعد بره 
رامي بتهدئة.. اهدي يارعد انت مجنون تودي نفسك فداهية عشان قذر زي ده 
رعد بزعيق.. انت مش شايف بيقولي اي 
رامي بهدوء.. خلاص اهدا ي رعد وادخل عشان تشوف مراتك 
رعد بتعب.. تمام يلا سلام 
رامي حضنو وقالو.. سلام ومشي 
دخل رعد البيت ودخل لقي ملك واقفة بحب قدامو 
ملك قالت بخوف:  اي الدم الي في ايدك ده ي رعد؟ وو يتبعع 
ملك بخوف: اي الدم الي ف ايدك ده ي رعد؟ 
رعد بهدوء: اهدي ي ملك مفيش حاجة 
ملك باصرار: لا مش ههدي غير لما اعرف انت كنت فين واي الدم ده 
رعد ببرود.. بعدين نتكلم مش لازم دلوقتي 
ملك مسكت ايده.. لا لازم ي رعد انا لازم اعرف 
رعد بزهق.. ياعني هترتاحي لما تعرفي 
ملك بتأكيد.. ايوة اكيد 
رعد بهدوء.. بجبلك حقك من حسين 
ملك بخوف.. جوز امي.. ي رعد قولتلك مش عايزة مشاكل عشان خاطري عايزة اعيش من غير مشاكل 
رعد بهدوء.. مفيش مشاكل ي ملك حقك ونا بجبهولك هو بصفته اي كان يلمسك يا هانم. 
ملك بدموع حضنت رعد: انا بحبك اوي انا مليش غيرك انت سندي في الدنيا 
رعد حضنها بحب ووشه مدفون في رقبتها 
ملك بحب بعدت: انا عملتلك حتت كيكة هتاكل صوابعك وراها بس نتغدي الاول 
رعد ابتسم: ماشي هطلع اغير وانزلك 
طلع رعد يغير هدومه ونزل والخادمة كانت جهزت الاكل 
ملك قعدت ع سفرة وشوية ورعد نزل قعد علي راس الطربيزة وبدأو في الاكل 
رعد بحب.. شكرا ي ملك 
ملك.. علي اي؟
رعد: علي الاكل طعمه حلو تسلم ايدك
ملك بحب.. بالهنا والشفا 
ملك بفضول.. انت عملت اي بقا في حسين 
رعد بضحك.. سوتلك بوشو الاسفلت. 
ملك بخوف.. انت موته؟ 
رعد.. انا مش قتا'ل قتلة برضو ي ملك بس الي يقرب منك اخليه يتمني الموت 
ملك بحب.. ربنا يخليك ليا 
رعد بحب.. حبيبتي 
ملك:اي رايك نخرج بكره 
رعد: عندي شغل ومش هينفع 
ملك بهزة راس: تمام 
تاني يوم صحي رعد ولبس عشان يروح الشركة 
رعد ساب ملك نايمة وباسها علي راسها ومشي 
وصل رعد الشركة وكانت نيرة مستنياه في مكتبه 
رعد بخبث.. ماشاء الله بقينا بنستني ف مكتبي اهو 
نيرة بارتباك.. عشان حضرتك مينفعش تديني الورق قدام الموظفين 
رعد: امم طيب فتح الدرج وطلع منه ورق واداه ل نيرة 
رعد بتحذير: اسمعي الورق ده الي هتديه ل سليم وتجبيلي الورق الي عنده وبعدين هقولك هنعمل اي عشان لسه حكايتكم مخلصتش 
نيرة بخوف.. ح حاضر ي رعد بيه 
رعد ببرود.. اخرجي 
نيرة خبت الورق وخرجت ورعد اتنهد بتعب 
واستغرب ان رامي مجاش الشركة ف قرر يتصل عليه 
رعد: اي يابني مجتش الشركة لي انهاردة؟ 
رامي بتعب: معلش تعبان شوية 
رعد بخضة: تعبان مالك انا هجيلك واجيب دكتور 
رامي لسه هيتكلم رعد قفل وراح عليه وكان رامي بيتصل عليه يفهمه لاكن رعد مبيردش 
وصل رعد ومعاه دكتور عند بيت رامي 
رامي بص للدكتور وقال: اتفضل ي دكتور انا كويس تعبناك 
الدكتور بابتسامة.. الف سلامة عليك ولو احتاجتم حاجة قلولي  ومشي
رعد بغضب.. انت مش قولتلي تعبان؟ 
رامي بقلة صبر: انت مبتسمعش للاخر لي ماتسبني افهمك 
رعد دخل وقال: اتفضل يخويا فهمني 
رامي.. انا امبارح روحت اكلت ف مطعم لقيت بطني بتتق'طع من الوجع واغمي عليا ودوني المستشفي وعملولي غسيل معدة لان الاكل عملي تسمم 
رعد بتساؤول.. وهو انت طفحت اي؟ 
رامي بضحك: هي اول مرة اكله بصراحة 
رعد بنفاذ صبر.. اخلص 
رامي بابتسامة.. اكلت فسيخ وعشان اول مرة قلبلي بطني 
رعد بضحكة: ياااه دنا مقضيها اكل فيه ومش بيحصلي حاجة بس انت عشان اول مرة المهم الف سلامة عليك واقعد بقا اقولك الاخبار 
رامي قعد: سمعني عملت اي
رعد حكالو كل الي حصل اتفاقه مع نيرة 
رامي.. طب كده كويس كده هتقدر تسمكو بسهولة 
رعد بتفكير: لازم امسكه بمواجهه 
رامي.. هتعمل اي 
رعد.. هواجهه بكل الورق ده في المكان الي نيرة هتسلمو الورق فيه 
رامي بضحك.. اشطا جدا 
رعد.. انا اتفقت معاها تسلمو الورق ده بكره عشان بكره بقا اليوم الي هنخلص فيه منو 
رامي بتعب.. يارب بقا لاني زهقت وتعبت من الحوار ده 
رعد قام.. طيب هروح انا بقا بس متنساش الي قولتلك عليه وغمز له ومشي 
رعد كان ماشي ب العربية ولقي فيه عربية وراه بتراقبه من ساعت ما مشي ف عرف انهم تبع سليم ف قرر يهرب منهم يمسكهم 
رعد كان بيمشي بسرعه والعربية بتطارده لدرجة انهم خبطو عربية رعد رعد بصلهم بسخرية وهما ماشيين جانبو بيطاردوه 
وفجأة كانت فيه عربية كبير جاية من الجنب رعد داس بنزين اقوي حاجة ورعد قدر يمشي بسرعه قبل ما التريلا تيجي وهما حاولو يمشوا لاكن التريلا خبطتهم والعربية اتشقلبت 
رعد بص وراه وضحك بنصر 
رعد بشر: عايز تقتلني بس هنشوف مين الي هيموت فينا 
رعد روح البيت بس ملقاش ملك 
واتفجأ انها مش ف الفيلا كلها سال الحرس 
الحارس:ملك هانم راحت تجيب حاجة من الصيدلية 
رعد بغضب: وازاي تخليها تخرج يابني ادم انت 
مسك رعد فونه واتصل ب ملك 
ملك كانت دخلت من البوابة 
رعد قرب ومسكها من ايديها ودخل البيت 
رعد بعصبية.. انتي ازاي تخرجي بدون اذني؟ 
ملك بستغراب.. اسفة بس كنت بجيبحاجة من الصيدلية. 
رعد مسك الكيس الي ف ايدها ورماه ف الارض وقال: اي الحاجة المهمة الي تخليكي متقوليش لما تنزلي 
. ملك بصت علي الكيس بكسوف 
ورعد رجع بص علي الي في كيس واتصدم 
رعد باسف: انا اسف مكنتش اعرف انك نازلة عشان كده بس ي ملك الحاجات دي مالية الحمام انا مخلي الحرس يجيب كل اللازم ليكي 
ملك بكسوف.. دورت وملقتش ف اضطريت انزل 
رعد اتنهد: ملك انا ببقي خايف عليكي معلش بس متنزليش بدون اذني ي ملك تاني واي حاجة عايزاها اتصلي بيا قوليلي 
ملك بخجل.. مش هقدر اقولك 
رعد بضحك.. ملك ي حبيبتي انتي مراتي ياعني عادي وملزوم مني اني اجبلك الي تحتاجيه
ملك هزت راسها بكسوف ورعد قرب باس خدها 
وفجأة جرس الباب رن جت الخدامة تفتح 
ماجدة بخبث: ملك بنتي كده تختفي ومتقوليش مكانك 
نانسي دخلت بخبث 
ملك بخوف:  م ماما 
رعد بص بغموض و يتبعع 
رعد بصلهم بغموض وقال: نعم؟
نانسي بدلع.. مش تسلم علينا احنا اهل ملك ونا اختها 
ماجدة بابتسامة خبيثة: ونا امها ي حبيبي 
رعد بصلهم برفعة حاجب.. وجايين لي ياعني 
الاثنين بصوا بصدمة وقالت نانسي بضحكة: دي مقابلة برضو وبصت ل ملك وقالتلها: انتي قولتي ل رعد اي ي ملك مخليه قافش مننا ده جوز اختي برضو 
رعد بقرف وبرود: اسني رعد بيه وملك مش اختك 
نانسي بصدمة.. مالك بس انت زعلان مننا كده 
رعد بمقاطعه.. اخر الكلام انتو جاين لي؟ 
ماجدة بابتسامة: جاين نقعد مع بنتي يومين تلاته كده محنا برضو مشوفنهاش بقالنا كتير 
رعد بغموض.. امم تمام البيت بيتكم ومسك ايد ملك وطلع علب الجناح بتاعو 
ملك كانت خايفة ونانسي بابص علي ايديهم بحقد وهي حالفة انها تفرقهم عن بعض 
في اوضة رعد وملك 
ملك بخوف: انت لي خلتهم يباتو معانا؟ 
رعد بصلها بحنية وقال: ملوكتي انا مش عايزك تخافي كده ولو عايزة تعرفي قعدتهم لي ف هتعرفي واظن دي احسن طريقة اجبلك بيها حقك 
ملك بارتباك.. بس دوول ممكن يعملو حاجات كتير تفرقنا عن بعض 
رعد بهزة راس.. مفيش حاجة هتفرقنا عن بعض ي ملوكتي 
ملك: وطبعا هتروح الشغل وتسبني انا وهما لوحدنا 
رعد بطمئنان.. متقلقيش ي ملك مش هيقدرو يعملو حاجة طول ما هما قاعدين هنا 
ملك بهزت راسها.. مش فاهمة اي ثقتك دي 
رعد بغرور.. يابنتي الثقة دي انا مولود بيها 
ملك ضحكت برقة: ونا بحبك لانك واثق من نفسك وجامد كده بس انت طويل اوي 
رعد بضحكة رجولية.. انتي الي اوزعة ي ملوكتي اعمل اي بقا 
ملك بغضب طفولي.. متقولش اوزعة انا طويلة وكبيرا 
رعد بضحك.. والله كبيرا لدرجة انك عندك ١٩ سنة ياااه 
ملك خبطت ف الارض برجليها وقامت وقفت قدام المراية 
رعد بشوق.. بقولك اي فيه فستان كنت جايبهولك عايز اشوفو عليكي 
ملك بفرحة طفولية.. الله بجد فين 
رعد بخبث.. افتحي الدولاب هتلاقيه ولونه اسود 
فتحت ملك الدولاب ولقيت فستان اسود ستان قصير جدا فوق الركبة وقط وشفاف من البطن 
ملك بغضب.. اي ده هو ده الفستان وبعدين مبلبس الحاجات دي 
رعد بضحك.. مش بتلبسيها لي 
ملك بطفولة.. لاني مش معني اني مش محجة اني اعرف البس الحاجات الي زي كده 
رعد بهدوء وقرب منها: ونتي مين قالك انك هتلبسي الحاجات دي قدام حد غيري انا جايبهم تلبسيهم قدامي انا وليا مش لحد انتي مراتي انا ياعني الحاجات دي متتلبسش قدام حد غيري 
ملك بكسوف.. بس انا اتكسف البسها قدامك 
رعد بابتسامة جميلة وباسها في رقبتها: خلاص ي روحي انا مش هغصب عليكي برضو وقت ما تحسي انك عايزة تلبسيه البسي وبعدين الايام قدامنا كتيرا وغمز لها وملك اتكسفت ودارت وشها فيه 
رعد بهمس جنب اذنها: خليكي هنا هنزل اشوف المقرفين الي تحت واطلع انام 
ملك هزت راسها بخجل منه ورعد ابتسم بحب 
نزل رعد ولقاهم قاعدين في الصالون 
رعد ببرود: انا خليو الخدامة تجهز ليكم اوضة تنامو فيها 
نانسي بعجرفة.. اوضة اي انا بنام ف اوضة لوحدي 
.
رعد بحدة.. ونا معنديش الكلام ده انتي وامك في اوضة 
ناجدة بغمزة ليها.. خلاص بقا ي نانسي نامي معايا ف الاوضة مفهاش حاجة 
نانسي نفخت بضيق. 
رعد بقرف.. بعد اذنكم بقا هطلع انام اصل انتو عطلتوني عن النوم الحقيقة 
وطلع رعد ببرود 
نانسي بعصبية.. والله ي ماما شكل البت الخبيثة دي حكتلو عننا حاجة 
ماجدة بغمزة.. لا يابت كان هيمشينا هو بس دي طريقته 
نانسي بصتلها بزهق وطلعت اوضتها 
ملك كانت نايمة ع سرير ورعد. دخل بابتسامة 
رعد بحب.. عارف انك صاحية لانك مش بتعرفي تنامي غير ف حضني 
ملك بكسوف.. حضنك حلو اوي وبيحسسني بلامان 
رعد ابتسم. وفرح جدا ع كلامها ونام جنبها واخدها ف حضنو بحب 
تاني يوم صحي رعد ولبس وملك صحيت 
رعد وهو بيسرح شعره: بصي ي قلبي انتي هتخليكي كل يوم ف الاوضة متطلعيش منها خالص والخدامة هتجبلك اكل لحد هنا ولو اي حد جالك الاوضة متنزليش ولا تدخليه تمام 
ملك بهدوء.. حاضر 
رعد قرب وباس راسها وخدها واخد حاجته ونزل من الاوضة قفل وراه الباب لقي نانسي طلعت من اوضتها ولابسه لبس مكشوف فستان نوم 
حريت ع رعد وقربت منو جدا 
نانسي بخبث: اي الي مطلعك بدري كده 
رعد زقها بعيد عنه وقال: ممكن متقربيش مني كده ومش عاوزك تقفي قدامي كده لان بصراحة شكلك وحش اوي ولو فاكرة انك جاية تخربي عليا انا وملك تبقي غلطانه عشان ملك مراتي وبحبها ومكفياني ومالية عيني قال كلامو ومشي ونانسي بتبصله بغيظ وعصبية وبصت علي اوضة ملك بعصبية ودخلت اوضتها تاني 
في الشركة 
رعد دخل الشركة ونيرة كانت مستنياه ف مكتبه 
رعد ببرود.. خير فيه جديد 
نيرة بهزت راس.. ايوة جبتلك الورق الي انت كنت عايزه وهو فرح جدا ب الورق اني جبتهوله وقرر يعمل خطة ب الورق ده 
رعد.. هايل هاتي كده وعطته الورق 
رعد بتركيز: واي بقا الخطة الي حضرتو ناوي يعملها 
نيرة.. هو عارف ان مرات حضرتك هتنزل الجامعه الاسبوع الجاي ف قرر انو هيخطفها من الجامعه ويهددك بيها وانه كمان عايز يإذيها عشان. يكسر قلبك 
رعد ببرود.. امم تمام ياريت بقا لما يقرر يخطف يبقي يشوف هيخطف مين من الجامعه 
نيرة بستغراب.. ياعني اي 
رعد بخبث.. ولا حاجة واتفضلي يلا ع شغلك 
نيرة خرجت ورعد خلاها تنده علي رامي 
رامي بروقان:  ي صبااح الفل عليك يباشا
رعد بغيظ.. والله فايق ورايق انت 
رامي بسغراب.. مالك ياعم في اي 
رعد بعصبية وحكالو كل حاجة 
رامي بصدمة.. يلهوي الواد ده دماغو اي سم 
رعد بصوت عالي نسبيا.. علي نفسه والله وبعدين دنا محضرله حتت فيلم هيخليه يلف حوالين نفسه 
رامي بتساؤول.. واي هو بقا 
رعد..******** 
رامي بنبهار.. يابن اللعيبة دانت طلعت ماغك سم عنه 
رعد بزهق.. مش كفاية والله الي عندي ف البيت 
رامي بتساؤول.. اي الي عندك 
رعد حمالو علي ماجدة ونانسي والي عملوه 
رامي بضحك.. البت دي بتتلزق فيك عشان تخلي ملك تشك وتطلب الطلاق بس تخلي بالك ات سايبها لوحدها ما بين اتنين زي دول ياعني اكيد هيعملو حاجة 
رعد هز راسو.. مظنش لا عشان هما اكيد هيخافو ان لو سمعت ان فيه حاجة حصلت ليها اني هخليهم مرمين ف السجن 
رامي بتذكر.. اه صحيح بقالك كتير مروحتش القسم انت 
رعد بهزة راس.. ايوة فعلا عندي شغل كتير جدا هناك بس هخلص من الحوارات دي واروح القسم وافضالهم 
رامي بضحك.. رعد الحراق 
رعد بضحك.. ضحكتني ونا مليش تفس المهم غور علي شغلك 
رامي بضحك.. براحة ياعم علينا خاضر 
وشوية وفضل رعد يتشغل 
عند مجهولين 
سليم في التليفون: بس اي رايك ف الي هعملو الحوار ده هيخلص علي الاسبوع الجاي وهخليه يخسر حياته 
مجهول.. بس الورق الي معاك ده نفسه يخليه بخسر هدومه اصلا
سليم بخباثة.. لازم اشمت فيه واقرر فيه الي حصل لابوه زمان عايز قلبه يتحرق لما يشوف مراته في حضني قدامه 
مجهول: ياااه دانت شايل اوي كده لي 
سليم بشر.. عشان ابوه هو السبب في موت ابويا بس انا مش هسكت 
مجهول.. ونا معاك ف اي حاجة 
عند. ملك كانت قاعدة ف الاوضى بتلعب ف تلفونها بزهق بس فجأة لقت الباب الاوضة اتكسر ودخلت منو ستات ضخمة 
ملك بصريخ.. في اي انتو مين 
الستات مسكوها وملك بتصرخ 
ماجدة ونانسي واقفين ف الاوضة بابتسامة خبيثة 
ملك بخوف: انا عملت اي سبوني 
وصريخها كان مالي البيت لدرجة ان الخدامة سمعت والحراس 
وقروو ميتدخلوش 
لاكن واحد من الحرس اتصل ب رعد 
رعد بهدوء: في اي 
الحارس بخوف.. ملك هانم بتصرخ ف الاوضة وفيه ستات كتير مسكنها ومش عارفين ندخل 
رعد بخوف.. طب اقفل انا جاي سلام 
ورعد نزل من الشركة حري وركب العربية وطار بيها علي الفيلا 
والست لسه هتمسك ملك بعد ما اغمي عليها عشان تشوفها اذا بنت او لا لاكن رعد كان دخل وقال بصوت جهوري 
_ انتوا بتعملو اي يا ولاد ***** براا 
وبص ل ماجدة ونانسي بغضب عارم 
وقرب من نانسي وشدها من شعرها وبعدين يتبعع.. 
رعد بغضب قرب من نانسي وشدها من شعرها وقال بصوت كفحيح الافعي 
_ انا متأكد انك ورا الحكاية دي انتي وامك واقفين وبتتفرجو عليها ومبسوطين. ثم اكمل بصوت عالي _ بس اقسم بالله لهعذبكم واوريكم ايام سودا علي دماغكم 
نانسي بخوف وتوتر: اح احنا معملناش حاجة 
رعد زقها: غوري انتي وامك علي اوضتكم عشان الحساب هيجمع دلوقتي غورييي
نانسي وماجدة جريم بخوف وهما بيطلمو 
رعد قرب من ملك وحاول يفوقها جاب برفيوم وهي فاقت واول ما شفته عيطت واترمت في حضنه 
رعد بخوف: حد قربلك 
ملك بعياط هزت راسها ب لا 
وقالت بخوف وعياط.. هما قربو مني وضربوني لحد ما فقدت الوعي بس لاحظت ماما ونانسي ف الاوضة ومش عايزين يبعدوهم عني 
رعد غمض عينه من الغضب: تمام ي حبيبتي اهدي بس وارتاحي وديني لوريهم ازاي يعملو كده قومي ادخلي خدي دش واستنيني لما اجيلك 
ملك بخوف.. انت هتخرج؟ 
رعد: هخلص الي ورايا فيهم وبعدين هروح مشوار صغير وارجعلك ياروحي 
ملك هزت راسها ودخلت اخدت دش 
عند رعد كسر باب الغرفة بتاع نانسي وامها وهما اتنفضوا بخوف 
قرب وشد نانسي وضر'بها ب القلم 
_ انتي يا و'سخة ازاي تتجرئي وتعملي كده ف مراتي  انتي عارفة ملك دي تبقي اي بنسبالي تبقي كل حياتي واوعي تكوني فاكره ان انتي وامك القذ'رة دي محكتليش علي الي عملتوه فيها ايام زمان مكنتو بتضر'بوها وبص ل ماجدة
ولا جوزك الو.سخ والي كان عايز يعملو معاها بس متقلقيش جوزك مختفي بقالو كام يوم عندي بيتعلم التربية من اول وجديد ونتو هتبقوا معاها هولع فيكم بجاز 
ماجدة بخوف.. خلاص يابني سبنا نروح بيتنا واحنا مش هنيجي هنا تاني ولا نقرب لها 
رعد بابتسامة شر.. ونتي مفكرة انك هتقدري اصلا تقربي ولا تعملي فيها حاجة انتي ازاي امها بتعملي فيها كل ده عشان هي بنت الراجل الي مش بتحبيه وبص علي نانسي 
_ بس ماشاء الله تربيتك لبنتك الي من جوزك الي بتحبيه تربية قذ'رة ومتستحقيش تبقي ام 
ماجدة بصتلو بكره ونانسي خايفة 
اتصل رعد ب الحراس الي تحت 
وامرهم يطلعو 
الحارس.. امرك ي رعد بيه 
رعد بشر.. تاخد الاوسا.خ دوول تنزلهم المخزن مع الحيوان التاني وعايزك تعذبهوملي شوية لحد ما افضالهم والاكل والماية وضوء الشمس ميشوفهمش انت فااهم؟ 
الحارس بهزت راس.. انت تؤمر ي باشا والحارس مسكهم ونانسي بتصرخ 
_ابعد عني ي حيوان وربنا ل اقتل'كم كلكم 
رعد بغضب جحيمي.. اخرسي خالص صوتك ميطلعش انتي فااهمة 
والحارس اخدهم ونزلهم ورماهم في المخزن مع حسين 
رعد اتصل ب نيرة وقالها 
_ فاكره الورق الي قولتلك تديه ل سليم كمان يومين ده 
نيرة: ايوة انا بعتلو ورق معين وقولتلو الباقي هيبقي انهاردة 
رعد بهدوء.. ايوة اتفقي معاه دلوقتي ع المكان الي هتتقابلو فيه وهتقولهولي 
نيرة.. تمام 
رعد قفل واتصل ب رامي: ايوة ي رامي عايزك تجهز كل حاجة انهاردة الحكاية هتخلص 
وبعد شوية نيرة بعتت رسالة ل رعد مكتوب فيها العنوان والميعاد طلع رعد عند ملك 
رعد بحب.. بقيتي احسن ياروحي.. 
ملك هزت راسها 
رعد قرب وحضنها.. مش عايزك تخافي ي قلبي انتي عارفة قد اي بحبك صح يبقي اثقي فيا وعمر محد هيقرب ليكي حقك علي راسي. 
ملك حضنتو بشدة وحب.. انا بحبك اوي والله ي رعد ونا سمعت كلامك وفضلت ف اوضتي بس لقيتهم كسرو الباب عليا 
رعد حضنها بحنيه وحب.. متقلقيش ياروحي هرميهوملك ف السجن التهمة دي ذات نفسها تخليهم ميشفوش الدنيا تاني
رعد بهدوء.. هدخب اخد شور عشان هروح مشوار وهرجعلك متخفيش 
ملك هزت راسها ورعد اخد دش وطلع لافف فوطة حوالين وسطه 
ملك بصتله بكسوف وبعدت وشها 
رعد بضحك.. والله انا جوزك ي استاذة ملك 
ملك ضحكت مردتش ورعد دخل يلبس قميص ابيض وبنطلون اسود واخد مفاتيحه وفونه ونزل. 
في مكان مجهول كانت نيرة وسليم واقفين فيه 
سليم .. اديني الورق  
نيرة بتمثيل.. والله طب مش تديني بقا فلوسي وحقي الاول.. 
سليم بخبث.. امم انا فعلا هديكي حقك وطلع مسد'س وضر'بها طلقة اصيبت قلبها 
واحد من رجالته: قتلت'ها لي يباشا 
سليم.. عشان بتطلب فلوس كتير وبصراحة الواحد اتخنق منها وكده كده رعد وقع ياعني مش محتاجها 
رعد بضحكة من وراه: والله وقع طب وقع ازاي بقا اتزحلق ثم ضحك باستهزاء 
سليم بخبث.. نورت يباشا بس اي الي جابك كنت تسبني انتقم منك واحدة واحدة النهاية متخلصش 
رعد بشر.. نهايتك هي الي هتخلص ي سليم ولا انت فاكر اني معرفش قرفك وقذرا'تك
سليم بخبث.. طب ي حضرت الظابط مستني اي ما تقبض عليا بس هتقبض عليا ازاي وبتهمة اي 
رعد بخبث: انت متعرفش ان الورق الصحيح الي يثبت كده معايا والورق الي معاك مزور 
سليم بصدمة.. نعم؟  ازاي ياعني 
رعد بضحكة شرير: ياعني يباشا الورق الي معاك فستك كنت متفق مع نيرة تعمل كل ده بس للاسف اخدت جزائها وانت قتلت'ها
سليم طلع مسد'سو وصوب نحاية رعد ورعد طلع مسد'سو برضو وحطو في وشو 
سليم بخبث.. مش هتلحق تتهني بكل ده لاني هقتلك واهرب بره البلد 
رعد بضحكة شر: ده ف احلامك وفجأة اقتحم رجال الشرطة ورامي المكان واشتغل الاشتباك بين رحابة سليم والبوليس لحد مقبضوا علي رجالته 
لاكن فجأة سليم ضر'ب طل'قة علي رعد جنب دراعو 
رعد وقع من شدة الوجع والبوليس مسك سليم وقبضو عليه ورامي طلب الاسعاف وهو خايف عليه 
والاسعاف وصلت ورامي ركب مع رعد لحد ما وصلو المستشفي 
بعد ساعتين طلع الدكتور،  
رامي بخوف.. ها ي دكتور. 
الدكتور بتعب.. عرفنا نشيل الرصا'صة لاكن حالته لسه ف الخطر لان الرصاصة في صدره بس لازم يعدي عليه اربعة وعشرين ساعة وباذن الله يبقي كويس 
رامي قعد علي الكرسي وحط ايده علي راسو وبعدين طلع فونه 
رامي: الو ي ملك هاتي هدوم ل رعد وتعالي علي المستشفي 
ملك بخضة: انت بتقول اي مستشفي اي هو مالو حصلو اي 
رامي.. اتصاب برصا'صة وهو لسه منزلش من الحالة الخطرة بس ان شاء الله يبقي كويس 
ملك بخوف وزعيق: انت بتقول اي ازاي ياعني؟ 
يتبعع.. 
رامي بمحاولة تهدئة.. ي ملك اهدي بس وتعالي ع العنوان وهتصل ب الحارس يوصلك 
وفعلا ملك قامت تلبس بسرعه ورامي اتصل ع الحارس عشان يوصلها ع المستشفي   
ملك وصلت ودروت علي رامي ولقته 
ملك بعياط..  رعد فين؟ 
رامي.. اهدي ي ملك رعد في الاوضة بس مينفعش تدخلي ليه دلوقتي لان الحالة لسه خطيرة 
ملك بشهقات.. هو حصلو اي
رامي بتنهيدة.. اتصا'ب وهو بيعمل مهمة تبع شغله ي ملك
ملك فضلت تعيط وتقول: انا مليش دعوة عايزة ادخلو 
رامي بتعب.. خلاص ي ملك ادخلي بس مغبيش جوا كتير عشان زي مقولتلك لسه حالته خطيرة 
ملك هزت راسها بسرعه ودخلت 
واول ما شافت رعد والاسلاك في جسمه والاجهزة حواليه عيطت بشهقات 
ملك وهي بتعيط.. انت قولت ليا انك هترجعلي ارجعلي بقا عشان خاطري انا بحبك اوي والله مش مجرد حب عادي انت كل حاجة ليا انت اماني وسندي وحمايتي ومليش غيرك في الدنيا واكلمت بوجع حتي امي الي بتعمل كده ف بنتها انت انقذتني منها انا بعشقك يارب قومهولي يارب وفضلت تعيط وراحت مسكت ايده وباستها وباست راسو بحب 
ملك برجاء: يارب قومو بسلامة ليا يارب انا بحبو اوي اوي 
وخرحت ملك وهي بتعيط وشكلها صعب علي رامي الي كان قلبه بيتقطع علي صاحب عمره ومراتو وبيدعي انو يقوم بسلامة 
عدي اليوم وملك قررت تبات مع رعد في المستشفي ورامي برضو مسبهاش لوحدها ولا ساب رعد وفضل معاهم 
تاني يوم.. 
ملك كانت فاقت وبصت علي رعد بحزن ودخلت الحمام تغسل وشها غسلت وشها وطلعت بس اتفجأت برعد بيفتح عينيه 
ملك جريت عليه.. رعد انت فوقت رد عليا عشان خاطري 
رعد بتعب وابتسم ابتسامة باهتة: وحشتيني ي ملك 
ملك بحب حضنتو بحب: الحمد لله يارب انك قومتهولي
رعد بتأوه من تعبه 
ملك باسف.. انا اسفة ي حبيبي من فرحتي انك فوقت.. ورامي كان بيشوف الحسابات وطلع ل ملك واتفجأ ب رعد انو فاق 
رامي بفرحة.. الف حمدلا ع سلامتك ي صاحبس وجري حضن رعد 
رعد بشكر.. شكرا علي وقفتك جنبي وجنب مراتي 
رامي بغيظ.. لو مكتتش تعبان كنت زماني ضر'بك دلوقتي يابني انت عشرة بيني وبينك كبيرا جدا ياعني انت ومراتك ف عيوني 
رعد ابتسملو وقال.. ارجل صاحب ف الدنيا ي رامي 
ملك.. رعد احكيلي الي حصلك ده حصل لي 
رامي بذوق.. طيب هروح اجيب لكم فطار بقا 
رعد بتنهيدة طويلة: بصي ي ملك انا كان عندي شوية مشاكل ف الغشل وبعدين واكمل لها كل ما حدث 
ملك بدموع.. الف سلامة عليك ي حبيبي واسفالك علي الي حصل مع امي ونانسي 
رعد بهدوء.. ملك انتي مراتي ياعني اي مشكلة  تيجي تقولهالي ونا هحلها 
ملك هزت راسها بحب 
واكمل رعد بخث 
بس اي الحلاوة دي مسكالي من الصبح حبيبك حبيبك في اي 
ملك بخجل.. انا بحبك ي رعد 
رعد بتعب.. بتيجي تقوليها ف اوقات غلط خالص بس ملحوقة اخف بس ونا عاملك مفجأت كتير 
ملك بحب.. بحد مفجأة اي 
رعد بضحك.. المفجأة مش بتتقال وشوفيني هطلع امتي بقا من المستشفي
ملك بصدمة.. انت عايز تطلع ف نفس اليوم
رعد بزهق.. ملك انا مش بحب المستشفيات واتفضلي يلا شوفيني هخرج امتي 
ملك هزت راسها بهدوء.. حاضر 
راحت ملك  وفعلا الدكتور كتبلو علي خروج بس برعاية ليه ف البيت
ورامي كان جبلهم فطار وفطرو ومشوا علي بليل 
رامي وصل رعد وملك بيتهم 
رامي بحب.. نورت بيتك ي عم 
رعد بحب حبيبي ي رامي تسلم وقفت جنبي جامد انهاردة 
رامي بسرسجة.. باشا انا رقبتي سدادة 
رعد بصلو بقرف وقال.. طب يلا يخويا روح هنخدلنا شهرين اجازة بس طبعا ده ليا انما ليك انت اسبوع وتشوف الشغل 
رامي.. ده لي ان شاء الله 
رعد بص ل ملك وقال.. عشان اول مخف هسافر كده واول ماجي هنشوف الشغل
رامي.. الله يسهلو ياعم ماشي يلا تصبح ع خير 
رعد وهو بينزل من العربية.. ونت من اهلة.. انزلي يلا ي ملك 
ملك نزلت وسندتو ودخلو البيت 
ملك بحب.. نورت ي حبيبي انت مش متصور انا كنت هموت من الخوف. ازاي
رعد بحب.. بعد الشر ي قلبي. 
ملك حضنتو بخفة بسبب جرحو 
وطلعتو اوضته 
ملك غيرت علي جرح رعد ورعد اخدها ف حضنو ونام 
وعددت الايام ورعد ابتدي يخف 
في يوم 
رعد بحب.. حبيبتي انا هنزل اجيب عشا واجي ماشي 
ملك بحب.. ماشي 
رعد لبس ومشي وملك قررت تعمل الفكرة الي ف دماغها 
راخت ملك الدولاب وطلعت الفستان الاسود الي كان رعد طالب منها تلبسو وقررت انها تسيب قلبها وروحها ل رعد لانها اتاكدت انها فعلا بقت بتعشقو 
ولبست الفتسان كان قط وقبل الركبة وكان شكلها رقيق وجميلة خالص 
وحطت برفان يسحر ولمسات ميكب خفيفة 
وبعد شوية رعد رجع البيت حط الاكل ع طربيزة بس اتفاجأ بان ملك مش ف الصالون قرر يطلع يشوفها فوق
رعد. دخل الاوضة بس اتصدم لما شاف ملك لابسة الفستان وشكلها كده و 
رعد اتصدم لما لقي ملك لابسة كده وشكلها كان جميل جدا وسحرته 
رعد بتوهان: اي الجمال ده وقرب منها ومسكها من وسطها 
ملك كانت مكسوفة 
رعد قرب من شفا'يفها وباسها برقة 
ملك دفنت وشها في رقبته 
رعد عض ع شفته وقال: بس اي الجمدان ده 
ملك بصوت واطي.. انت كنت طالب مني قبل كده البسو 
رعد بحب.. ايوا بس ده لو انتي موافقة انك تبقي مراتي بجد 
ملك بخجل هزت راسها ووشها محمر 
رعد فرح جدا واخدها في حضنو وباسها من. خدودها وبعدين دفن وشه في رقبتها وعمال يبوسها وشوية وشالها حطها ع سرير برقة 
واصبحت ملك زوجة رعد قولا وفعلا 
تاني يوم الصبح صحي رعد وبص علي الي نايمة جنبو شعرها علي وشها ونايمة في حضنو بعمق 
رعد. ابتسم بحب وزاح الشعر من علي وشها 
ملك بضيق.. يووه سبني انام 
رعد بخبث.. ليه مانتي نايمة من امبارح 
ملك فاقت وبصتلو بخجل.. هو ده مكنش حلم 
رعد بحب.. لا ي قلبي كل حاجة كانت حقيقي 
ملك بخجل.. خلاص بقا ويلا قوم عشان تروح الشركة
رعد بخباثة.. قومي انتي الاول 
ملك برفض.. لاء قوم يلا بقا
رعد بضحك.. خلاص حاضر 
وقام رعد دخل الحمام واخد دش طلع وهو لافف فوطة حوالين وسطه 
ملك بصتلو بحب.. تيجي اخليك تلبس علي زوقي 
رعد بحب.. امم ماشي خدي دش الاول بس 
ملك دخلت اخدت شور وطلعت كانت لابسة بيجامة تيشرت نص كم وبنطلون اسود وطلعت ل رعد قميص ابيض عليه بليزر رصاصي وبنطلون اسود.. 
رعد بحب.. زوقك قمر ي حبيبي 
ملك باسته برقة من خده. 
رعد لبس وكان شكله جذاب وريحته الي تسحر وملامحه الرجولية الوسيمة 
ملك بطفولة.. متتاخرش عليا بقا عشان بخاف 
رعد ضحك.. بتخافي اي ي قردة انتي دا انتي جامدة اهو ومبتخفيش 
ملك بابتسامة.. طب متتاخرش عشان اقعد معاك 
رعد بحب.. ماشي ي حبيبتي 
رعد كان راكب العربية وفجأة جالو تلفون وكان رامي 
رعد: اي يابني منا جاي الشركه 
رامي.. عرفت الي حصل 
رعد بستغراب.. في اي 
رامي.. خال سليم مقرر انو هينتقم منك 
رعد بصدمة.. ياعني احنا لما نخلص من سليم يطلعلنا زفت جمال ده 
رامي بتأكيد.. خلي بالك انت عارف ان جمال مش سهل وانو هينتقم مننا وخلي بالك بقا علي مراتك جدا 
رعد بقلق.. تفتكر ممكن يعمل حاجة 
رامي.. طبعا يابني انت ناسي ان انت سجنت ابن اخوه وغير كده انو اتحكم عليه بلاعد'ام ومش هيعرف يطلعو 
رعد بشر.. احسن بس متقلقش نهاية جمال دي علي ايدي 
رامي.. وازاي بقا 
رعد بتفكير.. بص هنخليه هو الي يلعب الاول عشان الحكاية تمشي مظبوط 
رامي.. اه وكمان ده شغلو كلو ماشي شمال ي رعد انت عارف ده بيتاجر في اي 
رعد بسخرية.. طبعا عارف بيتاجر في الكبد والاوانص ( الاعضا'ء)  والمخدر'ات 
رامي.. طب كويس انك عارف هقفل بقا واستناك عشان نشوف حل للمصيبة دي وغير كده الشركة واقعة ي رعد ياعني مش هتعرف تاخدي اجازة الارباح بتنزل وشكلنا داخلين علي سيولة
رعد بتعب.. البلاوي بتتحدف ورا بعضها ي رامي اقفل 
وشوية ووصل رعد دخل الشركة بكل هيبة 
رعد للسكرتيرة الجديدة: هاتيلي الورق بتاع الشغل الجديد علي مكتبي 
اميرة بهدوء: تمام ي مستر رعد 
رعد دخل مكتبه وقلع الجاكيت وحطه علي الكرسي وقعد 
اميرة دخلت وادت ل رعد الورق ورعد. ابتدي يشتغل ورامي دخل 
رعد.. تعالي اقعد 
رامي.. ها هنعمل اي ف الشركة 
رعد بهدوء.. رامي انت قلقتني الشركة تمام ولو ع سيولة ف متقلقش. احنا معانا موارد وحاجات تكفي اننا نخرج من السيولة ومتقلقش الشركة ف امان
رامي بصدق.. رعد.. انا مش حابب ابدا ابقا لاقي الشركة بتقع الشركة الي انت تعبت فيها سنين كتيرا من ونت في الثانوي ونت بتشتغل فيها مع ابوك 
رعد بهدوء.. متقلقش ي رامي انا واخد بالي كويس جدا منها بس اخلص من الي اسمو جمال ده واسافر  انا وملك نغير جو ومنها اشوف اخبار الشركة الي في لندن 
رامي.. تمام ي رعد ونا هنا هاخد بالي من الشركات الي هنا 
رعد.. انت الي واقف جنبي والله انت اصلا مكاني ي رامي لو جرالي حاجة 
رامي.. اكيد ياصحبي انا جنبك وبعدين بعد الشر اي ده 
رعد ابتسملو 
وفجأة قاطعهم دخول شخص 
رعد ورمي بصدمة..؟؟ 
عند ملك 
كانت قاعدة بتاكل بزهق لحد ما رعد يجي 
ملك دخلت للخدامة: بقولك اي ي دادة 
الدادة.. نعم يابنتي 
ملك بكسوف.. هو حضرتك بتعرفي تعملي شعر كيرلي 
الدادة بضحك.. اه بعرف اعملك ي حبيبتي 
ملك بطيبة.. اه ينفع 
الدادة.. طبعا تعالي 
ملك بحب.. ربنا يخليكي ي دادة انا بحبك جدا 
الدادة بطيبة.. ونا ي حبيبتي 
عند رعد ورامي
رعد ببرود.. اي سر الزيارة الكريمة دي  
جمال بشر.. انت يا تتصرف وتطلعلي ابن اخويا  ي هتصرف تصرف مش هيعجبك 
رعد بسخرية... ياااه دنا بتهدد بقا 
جمال بصوت مرتفع.. ده مش تهديد انا بقولك الي هيحصلك لو مطلعتش ابن اخويا من السجن
رعد بعصبية وصوت عالي.. انت صوتك ميعلاش هنا انت فاهم وابن اخوك بقا محدش هيعرف يطلعو ولا انت ناسي شغلكم الو'سخ انت وهو 
جمال بتحذير... لو ده اخر كلام عندك ف حظر مني عشان انا مش هسكت لك 
رعد بقوة.. اعلي ما في خيلك اركبو 
جمال بابتسامة خبيثة.. تمام يبقي انت الي اخترت قال حديثه وغادر المكتب 
رامي بقلق.. الراجل ده مش. هيسكت ي رعد ومينفعش نلعب معاه... 
رعد بجمود.. يعمل الي يعلمو ونا برضو هعمل الي اعملو 
رامي بتساؤول.. انت بتفكر ف اي 
رعد بخبث.. بفكر ازاي همسك عليه جرايمه 
رامي.. مفيش حل غير انك تاجر حد من الي عندو 
رعد برفض.. لا هنتكشف احنا ممكن ناجر حد يشتغل عندو سواق شخصي بس نبقي عارفين كل حاجة بتحصل 
رامي.. وده ازاي بقا 
رعد.. بسيطة هنخليه يشك ف السواق الي عنده وطبعا هيطلب سواقين جداد وحنا طبعا هتبقي برا كل ده والي هنأجرة هو الي هيقولنا الاخبار 
رامي.. اي الدماغ دي يجدع دانت بريمو 
رعد بضحك.. طيب يخويا روح شوف شغلك عشان نروح 
رامي قام وراح مكتبه وحلص كل شغله ورعد برضو 
رعد روح علي البيت ودخل الاوضة بس اتفجأ بملك والي عملاه ف نفسها 
ملك بضحك.. اي رايك 
كانت عاملة شعرها كيرلي ولابسة فستان ستان ازرق وحاطة روج خفيف احمر وايلينر عيون 
رعد بحب.. اي الجمال ده ي ملوكتي واكمل كلامه مبقناش نتكسف ازاي 
ملك بخجل.. لا انا بس قولت اجرب لوك جديد بس لو نش عاجبك هغيره طبعا 
رعد مسكها يسرعه وقال.. لا طبعا عاجبني دانتي قمر ي ملوكتي 
ملك ابتسمت بكسوف ورعد قرب باسها و نسيب بقا الناس عشان البارتات الجاية هتبقي نكد 
عند رامي كان ماشي بلعربية وبيدور علي تلفونه بس ضر'ب فرامل او ما شاف انو كان هيخبط واحدة 
رامي نزل من العربية وقال: انا اسف جدا والله حصلك حاجة 
البنت بردح.. مش تاخد بالك ولا انت اعمي عشان معاك عربية متشوفش الناس 
رامي بعصبية.. انتي مالك بتتكلمي كده لي انا قولتلك اسف في اي 
البنت بزعيق.. لا والله كنت هتخبطي وتقولي اسف لا ابقي فتح عيونك بقا ونت سايق 
رامي مقدرش يمسك نفسو من عصبيته قام شدها من دراعها و 
رامي بعصبية مسكها من دراعها جامد: انتي بتتكلمي كده لي يابت متحترمي نفسك شوية
روح بزعيق.. انت اتجننت سيب ايدي 
رامي مسكها ودخلها العربية 
روح بزعيق.. نزلني انت مجنون 
رامي ركب العربية ومناعها انها تفتح الباب 
رامي بحدة: اخرسي.. واتعلمي كويس لما تيجي تتكلمي مع حد 
روح بتشويح.. ياعني انت كنت هتمو'تني وكمان بتتكلم 
رامي بعصبية مفرطة.. ونا قولتلك اسف ياعني خلاص تتكتمي خالص 
روح بغيظ.. تمام نزلني بقا 
رامي بصلها من فوق لتحت بقرف.. انزلي دانتي بلوة 
روح بقرف.. روح ونت شبه الخرتيت كده 
رامي بصلها بصدمة وروح كانت اختفت من قدامو 
عند رعد وملك
ملك بتساؤول.. مش هنسافر؟ 
رعد بهدوء.. فيه شوية مشاكل في الشغل ي ملك ادعي انها تخلص وهنسافر متقلقيش 
ملك باست خده وقالت.. متقلقش ان شاء الله خير 
رعد ابتسملها بخفة 
عدي اسبوع وجمال كان ساكت علي رعد وكان رامي ورعد قلقانين من سكوتو ده 
رعد كان في الشركة بيشوف الشغل 
رامي دخل.. انا قلقان من سكوت جمال 
رعد بهدوء.. اكيد بيخطط لينا ي رامي ياعني مش ساكت سكوت عادي 
رامي بغيظ.. وحضرتك ساكت مش هتعمل حاجة ما تديلو الاوراق وتطلع ابن اخوه وخلاص 
رعد بعصبية مفرطة.. والله؟ ياعني بعد كل الي انا عملتوو ده والرصا'صة الي اخدتها وتقولي طلعو انا ظابط اه بس مش وزير او لواء عشان اطلعو ولو بقا قرد مش هطلعو ولا اديلو الاوراق بسهولة 
رامي بتنهيدة.. يبقي انت حر استحمل بقا نتيجة سكوتو ده 
رعد بتفكير.. منا اكيد مش متزفت ساكت برضو اكيد بفكر في فكرة توقعو وتخليه ياخد الي يستحقو في السجن بس مش عارف امسك عليه حاجة ده تعبان 
رامي بتعب.. خلاص احنا نهدي يومين كده ونحاول نتصرف 
رعد هز راسو بهدوء 
عند ملك كانت قاعدة بتتفرج علي التلفزيون بس فجأة سمعت صوت ضر'ب نار بيقتحم الفيلا 
ملك  بخوف جريت علي الاوضة 
والحراس بره كانو كلهم مايتين 
رجالة ضخام اقتحمو البيت وفضلو يضر'بو نار في كل مكان
ملك كانت واقفة في زواية في الاوضة وماسكه نفسها بايديها وحايفة وبتترعش فجأة واحد من الرجالة دخل علي الاوضة وشافها 
الراجل شدها بقوة 
ملك بصريخ: سبني ابعد عني 
الراجل بزعيق: مسمعش صوتك اخرسي
ملك بخوف.. ونبي سبني ابعد عني سبوني 
الراجل بزهق خبط دما'غها بالسلا'ح 
وخطفوها وكانو الخدامين كلهم مربوطين وحاطين لزق علي فمهم 
عند رعد كان حاسس بألم في قلبو ومش عارف من اي 
فجأة جالو اتصال برقم غريب 
رعد بهدوء: الو مين؟ 
جمال بخبث: انا الي هحزنك علي مراتك زي ما حزنتني علي ابن اخويا وخليتو مرمي في السجن 
رعد قام بقلق.. انت تقصد اي 
جمال بضحكة شريرة.. اقصد ان مراتك معايا بكلمة وحدة مني للرجالة موتو'لك كل الحرس واخدوها بس ياعيني شكلها مغمي عليها من كتر الصريخ والخوف 
رعد بزعيق وغضب جحيمي.. انت حيوان وواطي سيبها هي ملهاش دعوة بينا 
جمال بشر.. ازاي بس لا ليها طبعا 
رعد بزعيق.. ياعني انت عايز اي مقابل انك تسيبها 
جمال بخبث.. هتجبلي كل الاوراق الي تخصك وكل دليل انت اخدتو من سليم وكمان تطلعلي سليم من الحبس
رعد بموافقة.. حاضر بس لو حد فيكم لمس شعرة منها مش هيكفيني روحو 
جمال بضحك.. متخفش علي الحلوة بتاعتك والله كان بودي اني اديها ل رجالتي اصلهم هيموتو عليها بس يلا مدام هتسمع الكلام 
رعد قفل ف وشو بعصبية وخرج بسرعه من المكتب واتصل بكذا شخص بعد ما جمال قالو المكان وجهز كذا ورق من الي طلبو جمال 
وصل رعد المكان ودخل 
اول ما رعد دخل رجالة جمال مسكوه 
جمال بأمر.. سيبوه 
رعد بص علي ملك بخوف لانها كانت بتعيط بصمت وايديها ورجليها مربوطين 
جمال بص علي ملك.. شوفتي طلع بيحبك جاب كل حاجة تخصو ليا عشانك 
ملك بكره.. انت حق'ير 
جمال قرب عليها وضر'بها ب القلم رعد اول ما جمال عمل كده جري عليه ومسكه خنقو 
رعد بزعيق.. بتمد ايدك عليها ي و'سخ هطلع روحك في ايدي 
الحراس جريت علي رعد وكتفتو 
رعد بيحاول يفك نفسو من التكتيفة دي 
جمال ببرود.. مانت لو كنت عرفت تربي مراتك شوية وتخليها تتكلم عدل مكنتش اتصرفت كده بس شكلها عاجبها كده 
ملك كانت بتعيط وبتدعي ربها ان يخرجها هي ورعد من كل ده 
جمال بزعيق.. يلا اديني الورق 
رعد تف عليه وقال: الورق مش معايا واصلا الورق بتاع سليم كنت مسملو للبوليس ياعني مستحيل يجيلك ده اولا ثانيا انا عمري ما اسلم ليك ورقي وتعبي يا قذ'ر ومراتي الي انت اتعديت حدودك معاها قسما بالله لزعلك علي كل الي انت عملته 
جمال بزعيق.. يبقي انت مش هتخرج من هنا غير علي قبرك 
قال كده والرجالة طلعت اسلاحت'هم ولسه هيضر'بو 
فجأة رجال الشرطة اقتحمو المكان وتعالت ضرب النار ورعد مسك بسرعه المسدس من الراجل الي كان مسكو وفضل يضر'ب بنا'ر عليهم 
وجمال اتمسك 
جمال كان في جيبو سلا'ح طلعو بسرعه وضر'ب نار علي ملك 
رعد ضر'بو طلق'ة في صدرو 
وجري علي ملك 
رعد بصريخ.. ملك ملك فوقي عشان خاطري 
واحد من رجال الشرطة اتصل ب الاسعاف جت واخدو ملك ورعد كان معاهاا 
وصلو المستشفي حطو ملك علي الترولي ورعد بيجري وراها وهو بيدمع 
الممرضة.. لو سمحت خليك هنا مش هيفنع تدخل 
رعد قعد. وحط ايدو علي راسو وفضل يعيط 
_ يارب ميحصلهاش حاجة يارب قومها بسلامة 
فضل رعد خايف ويدعي ليها انها تقوم ليه 
رامي وصل المستشفي وراح ل رعد 
رامي بنهجان: اخبارها اي ي رعد 
رعد بدموع: لسه مطلعوش 
رامي اخدو ف حضنو وقال: طب اهدي ومتعيطش هتطلع وبعدين رعد السيوفي ميعيطش ابدا 
رعد مسح دموعه وحاول يمسك نفسو 
وبعد عددت ساعات طلع الدكتور 
رعد قام عليه بسرعه: ها ي دكتور 
الدكتور بهدوء.. الحمد لله قدرنا نشيل الرصا'صة وكمان اتشالت من المرحلة الخطر بس برضو محتاجة مراقبة ف هتفضل هنا لحد ما تفوق 
رعد.. طب ينفع ادخلها؟ 
الدكتور بتعب.. تمام بس ياريت مش كتير عشان حالتها متسمحش
رعد هز راسو بسرعه وجاي يدخل وقال ل رامي: خليك هنا ونا هشوفها واطلعلك 
رعد دخل واول ما شاف ملك جري عليها وقال: ملك حبيبتي فوقي مش انتي كان نفسك تسافري وتغيري جو ونا هعمل كده والله بس قومي 
وفضل يعيط ويبوس ايديها بحب 
( نفس مشهد ملك وهو كان في العمليات) 
رعد ملقاش منها اي استجابة سابها وطلع وهو بيمسح دموعه 
رامي طبطب عليه.. اهدي ي رعد الدكتور قالك انها عدت مرحلة الخطر ياعني خير وممكن باذن الله تفوق بكره 
رعد بدعاء.. يارب يارب 
رعد بتعب.. روح ي رامي ونا هفضل معااها هنا 
رامي.. بس 
رعد بتعب.. يلا ي رامي قولتلك انا هفضل معاها روح انت 
رامي بهدوء.. تمام بس هاجي الصبح اطمن عليكم 
رعد هز راسو ورامي حضنو ومشي 
رامي كان ماشي بعربيته للبيت بس فجأة شاف نفس البنت الي كان هيخبطها شافها بتتخانق مع شاب 
الشاب.. يابت تعالي دنا هبسطك 
روح بزعيق.. انت لو ممشتش دلوقتي من قدامي هزعلك علي نفسك 
الشاب مسك ايديها ولاكن فجأة رامي مسكو ضر'بو بعصبية 
و 
يتبعع.. 
رامي بعد ما ضرب الولد مسك ايد روح وقال 
_ انتي كويسة؟ 
روح بهدوء: ايوة 
رامي بعصبية.. اي الي ممشيكي في وقت زي ده؟ 
روح باستفزاز: ونت مالك 
رامي بعصبية مسك ايديها: انتي عبيطة ولا اي هو اي الي. انت مالك 
روح ببرود: مش انت ضر'بتو وخلاص اي بقا عاوز اي 
رامي ببرود عكس الي جواه.. تعالي هوصلك يلا 
روح بعناد: لا متشكرين 
رامي بحدة.. يلا يابت 
روح. اتخضت وركبت العربية معاه 
رامي ضحك تصرفاتها وركب العربية وساق بيها 
رامي.. بيتك فين 
روح بهدوء.. في ***** 
رامي.. عايز اسالك سؤال 
روح.. قول 
رامي.. انتي ليه باردة؟ 
روح برفعة حاجب.. افندم؟ 
رامي.. ردي ع سؤالي 
روح.. عادي اصلي متعودتش اتكلم مع شباب 
رامي بصدمة.. متعودتيش اي؟ 
دانتي اول مقابلة ليا. وليكي طولتي لسانك ولا كاني عيل صغير
روح بحدة.. مانت غلطان بصفتك اي تخبطني 
رامي بضحك.. والله انتي هبلة يلا انزلي وصلنا 
روح.. متشكرة 
رامي.. استني 
روح بصتلو 
رامي.. هاتي رقم تليفونك 
روح بصتله برفعة حاجب 
رامي بحده.. اخلصي يابت 
روح.. رقمي *****
رامي.. تمام اطلعي وحسك عينك تنزلي متاخر كده تاني 
روح هزت راسها ببرود ومشيت 
ورامي روح بيته 
تاني يوم الصبح رعد قام من نومه وبص علي ملك بحزن ودخل الحمام اتوضي وصلي ودعي ل ملك انها تقوم بسلامة 
رعد جالو تليفون طلع البلكونة يتكلم 
رامي.. انا جايلكم ملك فاقت ولا لسه؟ 
رعد بحزن.. لا ي رامي لسه مفقتش انا تعبان ومحتاجها بجد 
رامي بحزن علي حال صاحبة.. ان شاء الله هتفوق متقلقش 
رعد.. يارب 
وقفلوا ورعد دخل بس بص بصدمة لما لقي ملك بتفتح عيونها براحة 
رعد اول ما ملك فتحت عينيها جري عليها وهو بيحضنها وبيبوس وشها كلو 
رعد بحب.. حمدلا علي السلامة ي عمري 
.
ملك بحب وبصوت منخفض بسبب تعبها: الله يسلمك ي حبيبي 
رعد بخوف.. حاسة باي وجع؟  
ملك بابتسامة خفيفة.. لا انا كويسة 
رعد بحب.. انهاردة هكتبلك علي خروج وهنسافر وهنعمل كل حاجة نفسك فيها. 
ملك بحب.. ربنا يخليك ليا ي حبيبي بس الحاجات دي لما اخف ي رعد لاني حاسة اني مش هقدر اخطي خطوة واحدة 
رعد بضحك.. هشيلك 
ملك ضحكت بصعوبة بسبب الجرح 
شوية ورامي دخل عليهم 
رامي بفرحة.. اي ده حمدلا ع سلامتك ي ملك
ملك بابتسامة.. الله يسلمك ي رامي 
رامي.. ايوا كده كنا بنموت من الخوف والقلق عليكي ي شيخة دخنا لازم نحتفل بخروجك من المستشفي بقا 
رعد بثقة.. طبعا انا مجهز سفرية يحكي ويتحكي عنها 
رامي بتساؤول.. وفين بقا 
رعد.. هنروح المالديف وبعدها لندن بس طبعا حضرتك هتيجي معانا لندن بس عشان لازم حد ياخد بالو من الشركة 
رامي بضحك.. ياسيدي ياسيدي ماشي يلا هروح اكتبلها ع خروج 
رعد ابتسملو.. تمام 
رامي نزل وفعلا الدكتور جه وكشف علي حالتها وتسمح لها بلخروج 
خرجو من المستشفي وكان رعد شايلها بسبب انها مش هتقدر تمشي 
ووصلو البيت ورامي راح علي الشركة يشوف الشغل 
رعد بحب... الف حمدلا ع سلامة ياروحي 
ملك بابتسامة.. الله يسلمك ي حبيبي 
رعد آمر الخادمة تحضر ليهم اكل 
رعد.. تعالي هساعدك تاخدي شاور عشان م هتعرفي 
ملك بخجل ووشها احمر.. لا لا انا هخده لوحدي 
رعد برفعة حاجب.. انا مش فاهم انتي مكسوفة لي انتي مراتي ولما انا الي مش هساعدك مين هيساعدك اجيب الجيران مثلا 
ملك.. انا هساعد نفسي عادي 
رعد شالها ودخل بيها الحمام وهي بتقول بخجل.. نزلني نزلنييي 
رعد ثبتها.. اهدي يابت 
ملك سكتت رعد فتح الدش وظبط درجة الماية 
رعد بصلها.. يلا اقلعي التيشرت 
ملك مكتفة نفسها.. ايه 
رعد بحدة غير لها التيشرت وساعدها في الاستحمام وكانت ملك مكسوفة اوي
خرج رعد وهو شايلها من الحمام وحطها علي السرير شوية وباب الاوضة خبط وكانت الخدامة جايبة الاكل 
رعد بابتسامة.. شكرا ليكي ي دادة وطبعا اسف ليكم كلكم علي الي حصل والي انتو اتعرضتو بيه 
الدادة بحنان.. ولا يهمك يابني المهم ان ملك هانم وحضرتك بخير 
رعد بحب.. متشكر جدا 
رعد دخل واكل ملك بايديه 
ملك بتساؤول.. تعرف انك محكتليش عن حياتك في الماضي 
رعد بحزن.. ملك الماضي بتاعي كلو حزن ف بلاش 
ملك باصرار.. لا احكييي يلاا 
رعد اتنهد وقال.. كان عندي ١٠ سنين كنت بتعامل اسوء معاملة من امي بس بصراحة ابويا كان راجل حنين وكويس جدا معايا امي كانت بتعاملني بقسوة من وراه لاكن قدامه بتظهر له انها بتحبني وشيلاني ف عيونها 
لاكن شوفتها في يوم كان ابويا عنده سفرية لشغله لقيتها جايبة راجل غريب في الشقة سالتعا قولتلها مين ده 
فلاش باك 
رعد بطفولة.. ماما هو مين الراجل ده 
الام بصدمة.. انت مش كنت نمت اووف ده واحد جاي يصلح حمام الاوضة خش نام بس عشان مدرستك 
رعد هز راسو وجري علي الاوضة 
بس رعد كان مش نايم وكان شايف امو كانت في حضن الراجل ده رعد اتصدم من المنظر وبرق ازاي امه بتحضن واحد غير ابوه 
رعد قرر ميتكلمش مع امه ويستني ابوه 
في يوم جه ابوه من السفر 
رعد.. بابا وحشتني 
الاب بحنان.. ونت كمان ي حبيبي ها عامل اي
رعد.. بخير ثم اكمل.. كنت عاوز اقولك حاجة شوفتها 
الاب بتساؤول.. اي هي ي بطل 
رعد.. انا شوفت ماما وهي وحكاله كل الي حصل 
الاب بصدمة.. انت بتقول اي ي رعد انت اكيد بيتهئلك 
رعد بتأكيد.. لا لا ي بابا انا بتكلم صح والله 
ابوه قرر يعمل خطة ويشوف كلام ابنه حقيقي ولا لاء لحد ما فعلا وهم ام رعد انو مسافر وشافها هي والراجل مع بعض 
وطبعا كلب البوليس ليهم وجه اخدهم وامه اتسجنت لحد ما روحها طلعت للي خلقها والراجل رعد ميعرفش عنه حاجة لحد انهاردة وابوه فضل عايش مع رعد ورباه ومات ابوه ورعد كان تانية جامعه 
رعد بدموع.. انا تعبت اوي ي ملك لحد مجالي عقدة من الستات حتي لما قابلتلك منت بعاملك وحش بسبب كده 
ملك بحنية.. معلش ي رعد حقك عليا ونا جنبك ي حبيبي وعمري ما هسيبك 
رعد حضنها بحب.. كنتي لما ف العمليات خسيت روخي بتتسحب مني انا بجد بقيت بعشقك ي ملك. 
ملك بحب.. ونا كمان بموت فيك ي رعد 
عند رامي 
كان بيكلم روح ف التلفون 
روح: انت هتفضل تقرفني وتتصل بقا كتير 
رامي بحدة... بت انا اتصل براحتي 
روح بتنهيدة.. ماشي وعايز اي بقا 
رامي بضحك.. نتقابل 
روح.. نعم يخويا نتقابل فين 
رامي بسخرية.. هيكون في بيتي مثلا هنتقابل ف كافيه 
روح بضحك.. ماشي 
رامي بابتسامة.. اول مرة تضحكي يا شيخة دانتي بومة 
روح.. احترم نفسك وتصدق انا غلطانه اني ضحكت
رامي بضحك.. لا اضحكي دنا ربنا بيحبني حتي 
روح ابتسمت 
يتبعع.. 
عددت الايام وجه وقت السفر رعد وملك 
رعد بحب.. حضرتي شنطتك؟ 
ملك بتأكيد.. ايوة حضرتها وكلو تمام
رعد.. ماشي يلا بقا عشان نلحق ميعاد الطيارة. 
ملط هزت راسها ورعد قرب منها 
_ ملوكتي انا عارف انك خايفة من الطيارة لانك اول مرة تركبيها بس متخفيش ونا جنبك ي روحي
ملك بحب.. ماشي ي رعودي 
رعد ابتسم ومسك ايد ملك وركبو العربية لحد ما وصلو المكان الي ياخدو منو الطيارة 
وركبو الطيارة وملك كانت خايفة شوية ولاكن رعد كان مطمنها واخدها في حضنو لحد منامت 
وبعد عددت ساعات وصلو وكانو في اجمل مكان في مالديف وحجزو ليهم فيلا هناك 
ملك. بانبهار.. الله اي الحلاوة دي 
رعد بابتساامة.. اي رايك ي قلبي 
ملك بفرحة.. ده حلو اوي والمكان ماشاء الله تحفه 
رعد بحب.. كويس انو عجبك ي حبيبتي انا عملت كل ده عشان خاطر اشوف ابتسامتك القمر دي 
ملك حضنتو وقالت: ربنا يخليك ي حبيبي واكملت بستغراب 
_ انت مجبتش معانا رامي لي؟ 
رعد بابتسامة.. واحد ومراتو بيقضوا شهر عسل هياخد صاحبو معاه ثم هنسافر تاني لندن وهيبقي معانا 
ملك بفرحة.. ياعني احنا هنقعد هنا شهر 
رعد بحب.. ايوة ي روحي 
ملك كانت مبسوطة جدا وشوية ودخلت تاخد شور 
طلعت كانت لابسه بيجامه سيتان رقيقة لونها اسود ورعد كان لابس شورت اسود وتيشرت ابيض 
رعد بحب.. اي الجمال ده ي حبيبتي ودفن وشه في رقبتها ببتلذذ 
رعد بتوهان: ريحتك تجنن ي ملك 
ملك كانت مغمضة عنيها ومكسوفة 
رعد قرب باسها وو
رامي كان قاعد مع روح في كافية
روح بزهق.. يووه متقول بقا عايز تقول اي 
رامي بقرف.. يابت انتي لسانك ده متبري منك 
روح بضحك.. طب اخلص 
رامي.. بصي ياستي بصراحة الوقت الي اتكلمنا فيه وخناقنا والحاجات. دي كلها خلتني اتنيل علي عيني واحبك ف انا طبعا طالب ايديكي 
روح بصدمة.. انت بتحبني انا؟ 
رامي بستغراب: ايوة  اي الاستغراب ف كده 
روح بضحك.. دحنا كل يوم بنتخانق ف متخيلتش 
رامي بضحك.. قلبك ابيض بقا ي روح وبعدين دي خناقات خفيفة بس متقلقيش نهارك اسود معايا لما نتجوز 
روح بتحذير: ولا متقلش ادبك 
رامي برفعة حاجب: اي يختي؟ ولا انتي عبيطة ولا اي لا اظبطي كده 
روح بضحك.. ههه خلاص خلاص امم ماي موافقة بس هتيجي تطلبني من بابا 
رامي: اكيد طبعا. بس هستني صاحبي يجي من السفر واتقدم ليكي ولازم هو يكون معايا مش هينفع اكون لوحدي لان زي منتي عارفة ان اهلي ميتين 
روح بابتسامة.. خلاص ماشي بس هفتح كلام مع بابا دلوقتي لما صاحبك ده يجي من السفر هبقي اقولو الا صحيح هو صحبك متجوز؟ 
رامي.. ايوة متجوز 
روح بضحك.. اهاا عشان كده 
رامي.. محتاجه لانه اكيد بيعرف يفتح كلام ف قعدة زي دي 
روح بضحك.. ماشي ماشي 
خلصت القاعدة 
ورعد وملك قضوا احلي ايام حياتهم في السفرية وخلص الشهر بحلو كلو وكانو اجمل الشهر مر عليهم 
ملك بضحك.. الواحد لازم يجي هنا تاني بقا 
رعد بتأكيد.. منا اكيد هجيبك تاني هنسافر كتير يا برنسيسة 
ملك بحب.. بجد انت احن شخص عليا انا بحبك اوي ي رعد وحضنتو 
رعد بضحك..ونا بموت فيكي بس مش يلا بقا لحسن الطيارة تفوتنا 
ملك خرجت من حضنو.. يلا يخويا 
رعد برفعة حاجب. اخوكي والله عيب علينا... ولازم. تنزلي الجامعة عشان ده غلط التأخير ده كلو 
ملك هزت راسها.. حاضر 
رعد وملك ركبو الطيارة وبعد عددت ساعات وصلو الي القاهرة 
دخلو الفيلا بتعب 
الخدم: الف حمدلا ع سلامة نورتو والله 
رعد بابتسامة: ربنا يخليكو طلعو بس الشنط دي 
وفعلا الخدامين طلعو الشنط
الدادة: احضرلكم الاكل؟ 
رعد برفض.. لا ي دادة كتر خيرك احنا يدوبك ننام 
الدادة هزت راسها.. ماشي يابني تصبحو علي خير 
رعد.. ونتي من اهلة 
وملك ورعد طلعو واخدو شور وطلعو نامو بارهاق 
تاني يوم الصبح صحي رعد ع فونه الي بيرن 
رعد فتح عيونه بضيق ورد: اي بتتصل بدري كده لي 
رامي بضحك.. دنا مصدقت انك رجعت من السفر عايز اتجوز بقا 
رعد برفعة حاجب.. تتجوز انت بتقول اي يابني
رامي بتأكيد.. انا مستنيك عشان اتقدم لبنت الحلال انا ونت تكون معايا 
رعد بصدمة.. وهي بنت الحلال ظهرت امتي 
رامي بضحك.. من شهر ونص ي متوحد 
رعد بزهول.. ونا معرفش دانت نهارك اسود معايا
رامي.. ياعم خلاص بقا المهم هتبقي فاضي امتي 
رعد بتنهيدة: خليها الاسبوع الجاي 
رامي بجدية: الخميس الجاي اخر كلام 
رعد ببرود.. بس ده بعد بكره مش الاسبوع الجاي 
رامي بضحك.. مش هستني انا الاسبوع الجاي 
رعد بنفخ.. ماااشي اقفل بقا سبني اكمل نوم ونت شوف شغلك 
رامي بغيظ.. مااااشي ناام 
قفل رعد وكمل نوم 
ملك صحيت بليل 
ورعد صحي معاها برضو 
رعد بضحك.. خدك ورم من كتر النوم 
ملك بتعب.. وقت السفر كتير ي رعد تعبت 
رعد بحنان.. معلش ي روحي المهم تبقي مرتاحة بس نامي برحتك 
ملك.. ماتيجي ننزل نروح الهايبر نجيب حاجات للبيت 
رعد بهزت راس.. ماشي ي روحي 
اتغدوا وقامو لبسو ونزلو مع بعض 
ركن رعد العربية قدام هايبر كبير 
ودخلو مع بعض فيه 
كانو بيشترو حاجات 
ملك: بقولك ي رعد هجيب حاجة من هناك وهاجي 
رعد بهدوء.. ماشي 
ملك راحت تجيب حاجة وهي ماشية خبطت في راجل في الستينات 
ملك باسف.. انا اسفة 
الراجل.. ولا يهمك 
رعد جه لما لاقاها اتاخرت بس اتفجأ من الراجل الي واقف معاها 
ساعتها عقل رعد راح لسنين ورا 
فلاش باك 
رعد بطفولة: ماما هو مين الراجل الي معاكي ده 
الام بعصبية.. انت لسه منمتش اووف ده راجل جاي يصلح حمام الاوضة خش نام بس عشان مدرستك 
رعد.. حاضر تصبحي ع خير 
باااك 
رعد بصدمة: انت ازاي؟ 
يتبعع.. 
رعد بصدمة.. انت 
الراجل بخبث.. امم هو انت ثم انخفض لأذنه وقال.. حاسب علي مراتك بقا لاحسن اكلها 
رعد مسكو من رقبتو: انت و'سخ وو'اطي عملت عملتك القذرة مع امي ولسه عايز تكمل كنت فين كل السنين دي 
الراجل بخباثة.. اتحسبت تلت سنين بس وطلعت عشان امك الله يرحمها كانت مبسوطة بكل حاجة بينا ياعني مش حالة اغتصا'ب 
رعد تف عليه... ايامك معدودة وقسنا بالله مهسيبك غير لما روحك تطلع في ايدي 
صبري بضحك.. ابقا قابلني ثم هحذرك تاني واقولك خلي بالك ع المزة 
ملك بخوف.. رعد ونبي خلاص احنا ف مكان عام مينفعش كده 
صبري بص ل ملك بصات شهوا'نية: لي ي مزة ما تسيبيه ياخد حقه 
رعد مسكه وضر'بو بوكس: اقسم بالله لندمك علي نظراتك الحقير'ة لمراتي ي ابن **** 
ملك بصريخ.. رعد عشان خاطري خلاص يلا نمشي 
امن الهايبر جم وسكوهم من بعض 
رعد بزعيق.. طلعو الكلب ده برا 
الامن مسك صبري وخرجوه برا وملك كانت واقفة بتترعش من الخوف 
رعد اخدها في حضنه بحنيه 
_ اهدي ياروحي متخفيش وقعد يطبطب عليها 
ملك بارتعاش.. ده الراجل الي انت حاكيتلي عنه؟ 
رعد بهدوء.. ايوة هو 
ملك مسكت وش رعد في ايديها 
معلش ياروحي متزعلش واهدي خد حقك اه بس مش ف مكان عام 
رعد بنرفزة.. انا اتعصبت من الكل'ب ده 
ملك. بتهدئة.. خلاص ي رعد اهدي بقا 
رعد وملك. كملو شوبينج وروحو 
رعد بحب.. حجزتلك فستان ي قلبي عشان بكره رايحين مع رامي عشان هيتقدك ل بنت. 
ملك بصدمة.. اي ده امتي ده 
رعد بضحك.. انا عارف شكلو الواد ده حب صدفة 
ملك بابتسامة.. اكيد متعرفش انت الحب ده بيجي بسرعه ازاي 
رعد.. امم ي فليسوفة 
تاني يوم ملك جهزت ولبست الفستان وكان شكلها زي القمر
رعد بحب.. اي الجمال ده ي قلبي 
ملك بابتسامة جميلة.. بجد شكلي حلو 
رعد بحب.. اجمل بنت في حياتي ي ملوكتي 
ملك حضنتو.. ونت شكلك جان ووسيم اوي 
رعد بضحك.. منا عارف 
ملك بصتلو وهي ف حضنه.. نرجسي اوي 
رعد ضحك وباس راسها وهمس في اذنها: لازم بقا الشعر الجميل ده يستخبي وميبنش غير ليا وبس 
ملك بابتسامة.. حاضر ي حبيبي لازم البسو عن اقتناع بس 
رعد.. ماشي ي قلبي 
رعد نزل ولقي رامي واقف بره بعربيته 
رامي.. يلا ي جدعان مش عايزين نتاخر بقا 
رعد بضيق.. بس يالا اختا رايحين بدري اصلا 
رعد وملك ورامي انطلقو بعربيته 
وصلو البيت ورامي ورعد وملك طلعو 
فتحلهم والد روح 
سمير.. اهلا ي ولاد اتفضلو نورتو 
رعد ورامي بابتسامة.. ربنا يخليك ي حج 
دخلو وقعدو 
رعد بابتسامة.. ده رامي صحبي طبعا من زماان ياعني من الطفولة واحنا مع بعض وشغال معايا في الشركة وكلو تمام ياعني ف احنا طالبين ايد الانسة روح ل رامي بموافقة حضرتك والعروسة طبعا 
سمير بحب.. والله يابني انتو ولاد ناس ومش هلاقي احسن منكم ونا من. ناحيتي موافق ناقص موافقة العروسة 
رامي بص ل روح بابتسامة وروح قالت بكسوف.. موافقة. 
ام روح واخواتها زغرطو 
ملك قامت حضنت روح ومامتها 
ملك بحب.. الف مبروك ي حبيبتي اعرفك بنفسي انا ملك مرات رعد 
روح بابتسامة.. 
متشرفة بيكي ي حبيبتي وشكلك زي القمر بجد 
ملك 
تسلمي ي حبيبتي ربنا يخليكي 
واليوم كان جميل جدا وكان مليان بهجة وسعادة 
وخلص اليوم ورعد اخد ملك وروحو ورامي روح روح بعد خروجتهم الجميلة 
ملك بتعب.. اه انا بجد يدوبك اترمي ع سرير انام مش قدرة 
رعد بارهاق.. ونا كمان انا محتاج انام للسنه الجاية. 
ملك غيرت هدومها ورعد كذالك ونامو مع بعض
وعددت الايام وقرر رعد ينزل الشركة يشوف احوالها 
ملك صحيت من نومها ودخلت تاخد دش 
طلعت من الحمام وهي بتنشف شعرها ولابسة برنص 
بس حست بحركة غريبة في الاوضة 
وفجأة واحد ظهر من ضهرها وهي لفت ولسه هتصرخ كتم بوقها بسرعه 
صبري بخبث.. اي ي جميل ده انا متخفيش مني دا انا هبسطك واقدي معاكي وقت لطيف من غير ما جوزك ياخد بالو 
ملك بتبريقة.. ابعد عني انت بتقول اي ي حقي'ر ابعددد 
صبري بنفاذ الصبر.. كده طيب ماشي وانق'ض علي ملك وهي بتقاوم وبتبعده عنها. 
وهو بيحاول يبو'سها بعنف 
ملك بصريخ.. ابعد عنيييي
رعد كاان راجع للبيت وسمع صريخ ملك من الاوضة جري بسرعه ناحية الاوضة وفتح الباب وانصدم 
رعد مسكو وضر'بو 
_ بقا ي و'سخ بتت'هجم علي مراتي  ي ****
يتبعع.. 
الحراس طلعو بسرعه لما لقوا صوت الاشتباك الي بينهم 
رعد بزعيق.. كنتو فين ي شوية **** وسايبينو يته'جم علي مراتي وانتو سامعين صوتها 
الحراس.. حضرتك  احنا كنا بنتغدا ف مسمعناش صوتها لاننا كنا ف الاوضة المخصوصة لينا 
رعد بغضب.. شوية تيران عموما مخصوم منكم علي الاستهتار بتعاكم ده وتاخدو الو'سخ ده ترموه في المخزن لحد ما افضالو 
الحارس باحترام.. امرك ي يابيه 
اخدو صبري وكان سا'يح في د'مو من كتر الضر'ب الي ضر'بهوله رعد 
ملك كانت بتترعش وحاضنه نفسها وخايفة 
رعد شاف حالتها اتنهد بحزن وراح عندها وضمها ليه بقوة 
_ اهدي ي قلبي متخفيش مفيش حاجة هتحصلك تاني طول منا موجود 
ملك برعشة.. ك كان عايز ي ومكملتش جملتها واغمي عليها 
رعد اتخض عليها وشالها ونايمها علي السرير   وطلب الدكتورة
رعد بقلق.. ها ي دكتورة مالها
الدكتورة بهدوء.. المدام كويسة بس حصلها اغماء من كتر الخوف واعصابها تعبانة ارجو الاهتمام بيها وبلاش حاجة تأثر علي نفسيتها 
رعد بهدوء.. تمام متشكر جدا خد رعد الدكتورا ووصلها وطلع تاني ل ملك 
ملك كانت فاقت 
رعد بحب قرب منها وباس راسها: ينفع القمر بتاعي ده يتعب كده 
ملك بدموع.. انا انا خوفت عشان هو قرب مني وكان بيقولي كلام مش كويس 
رعد بغضب مكتوم.. خلاص ي ملك معلش ي روحي اهدي ونا وديني لاطلع روحه في ايدي 
ملك بخوف.. خلاص ي رعد ونبي انا عايزة نعيش كويس بدون مشاكل او اي حاجة 
رعد بتعب.. حاضر ي حبيبتي بس ده قدر ي قلبي ف ان شاء الله ربنا يبعد عننا المشاكل 
ملك بهدوء... يلا عشان ننزل نتغدا 
رعد.. حاضر ي حبيبتي هاخد دش ونتغدا مع بعض ونتي قومي البسي وغيري البورنص عشان متخديش برد 
ملك بحب.. حاضر وفعلا ملك قامت ولبست بيجامة بامبي واستنت رعد خرج ولبس هدوم مريحة ونزلو ياكلو 
عند رامي.. وروح 
رامي.. اي رايك نعمل خطوبة مع كتب كتاب؟ 
روح بزهول.. انت بتقول اي ي رامي لا طبعا ده عايز وقت كبير جدا عشان استعد ليه واحضر واجيب حاجتي كلها لا لا مينفعش 
رامي.. اسمعي بس يابنتي انا شقتي وكل حاحة فيها زي الفل ناقص بس انك تيجي ويتكتب كتابها 
روح ببرود.. لا قولت خطوبة 
رامي بنفاذ الصبر.. انتي عندية لي كده عموما ي روح ماشي سلام 
رامي قفل وروح زعلت من انها زعلته بس هي برضو خايفة من الخطوة دي بس قررت انها هتفكر وتصالحه وتوافق علي طلبه  
عدي يومين وروح ورامي لسه مش بيتكلمو 
روح اتصلت بيه 
رامي ببرود مصطنع.. نعم 
روح بضيق منه.. ممكن خلاص ي رامي وبلاش تاخدها زعلة كده 
رامي بتنهيدة.. روح ي حبيبتي انا بتمني اني انا ونتي نعيش مع بعض تيجي وتقولي لاء هنعمل خطوبة ونقعدها سنة انا عارف ان دي الاصول بس انا جاهز ي روح ياعني نفسي تحني ونتجوز 
روح بهدوء.. خلاص ي رامي حاضر انا موافقه بس الي ياريت بقا ان بابا يوافق 
رامي بحب.. متقلقيش هيوافق ي روح ونا الي هتكلم معاه 
روح.. ماشي 
رامي.. طب تيجي نخرج 
روح بضحك.. اه دي طبعا حلاوة اننا اتصالحنا 
رامي.. احنا متخنقناش اصلا عشان نتصالح ويلا بقا 
روح بحب.. ماشي ي سيدي يلا
قانت فعلا روح تلبس وخرجت مع رامي ووداها الملاهي والسينما وكان يوم زي القمر عليهم وروح كانت مبسوطة جدا وحست بان ربنا بيعوضها عن اي حزن شافته في حياتها 
رعد نزل المخزن 
رعد بهدوء.. افتح الباب ده 
الحارس.. امرك ي بيه وبلفعل فتحه 
دخل رعد المخزن وكان صبري قاعد علي الارض وايديه ورجليه مربوطين 
صبري بسخرية.. اهلا بس مكنتش اعرف ان بتحب مراتك اوي كده 
رعد بعصبية.. مراتي متجيش علي لسانك القذ'ر ده انت فااااهم 
انا جاي افهم حاجة واحدة 
علاقتك بامي زمان كانت لي وهي كانت بتحب ابويا ازاي هتحبك وازاي هتحب ابويا 
صبري بضحك.. عاوز تعرف بس ماشي انا هكسب فيك ثواب واقول
صبري.. امك ي رعد كانت ست زي القمر وقعت في حبي انا كنت بلف وراها عشان الفلوس ف مرة ورا مرة لقنيا نفسنا بقينا نحب بعض اوي لحد ما حصل بينا زي ابوك وامك كده وبقينا نحب بعض اكتر بس طبعا انا كنت بحب فلوسها اكتر 
بس هي كانت بتحب ابوك ااه بس مش هو هي كانت بتحب فلوسه طبيعي راجل غني واسمه معروف طبيعي تموت في فلوسه وتبينله الحب والعشرة الجميلة بس انا بقا كنت حاجة تانية عندها كانت تديني فلوس وكل الي انا عايزه عشان بتحبني والشهادة لله انا بحبها بس فلوسها الاكتر
رعد جري عليه ومسكه من هدومه وضر'ببو بوكس في وشه 
_اه ي كل'ب ي وا'طي انت مفيش ا'زبل منك ونا بقا مش هعمل حسابي انك راجل كبير لانك انت مش راجل اصلا عشان تروح تلف ع واحدة متجوزة لا وكمان اي تيجي علي مراتي ي كل'ب بس لااا مراتي خط احمر 
صبري وهو بينهج.. مش هتقدر تعملي حاجة ي حضرت الظابط ولا تقدر تحبسني لانك مش ماسك عليا حاجة 
رعد بخبث.. كده تمام انا فعلا مش ماسك عليك حاجة راح رعد مسك مسد'سو وصوبو علي صدرو وضر'ب نا'ر عليه والطل'قة اصيب'ت صدرو 
رعد بغضب.. ي حاااتم 
حاتم الحارس.. اؤمرني 
رعد بنهجان من غضبه الشديد.. تاخد الزبا'لة ده وترميه قدام اي مستشفي انت فااهم 
حاتم باحترام.. امرك ي بيه حاضر 
ورعد سابو وطلع الاوضة بتاعتو 
ملك كانت. صاحية.. انت كتت فين ي رعد؟ 
رعد بهدوء.. كنت بعمل مكالمة تليفون بس 
ملك.. كل ده 
رعد بابتسامة.. معلش ي حبيبتي
ملك بتساؤول.. انا عايزة اسالك سؤال 
رعد.. قولي 
ملك.. انت وديت فين نانسي وماما وحسين 
رعد.. مقعدهم في شقة بس عليها حرس كتير ومبيخروجوش منها وكل حاجة بتروحلهم 
ملك.. حابسهم ياعني 
رعد.. وده لاخر نفس فيا عشان الي عملوه مش قليل ولسه حسين مخدش جزاؤو بس ملحوقة 
ملك بخوف.. هتعمل اي 
رعد بخبث... هقت'لو 
ملك بصدمة:؟؟؟ 
يتبعع 
ملك بصدمة.. لا ي رعد انت بتقول اي 
رعد بضحك.. يااه انتي بتصدقي اوي وقولتلك مليون مرة انا مش قتا'ل قتل'ة انا بس هقرصو قرصة ودن 
ملك براحة.. اوف بلاش هزارك البايخ ده انا بخاف عليك ي رعد مش عايزة حاجة وحشة تحصلك 
رعد بسخرية.. بتخافي علي ظابط 
ملك بابتسامة.. انت بنسبالي مش ظابط بنسبالي ابني وحبيبي وجوزي الي بخاف عليه 
رعد بحب.. ونتي اجمل بنوتة ف الدنيا بنتي الاولانية والي هيجيو منك هيبقو هما ولادي التانين 
وقبلها رعد علي راسها بحب 
وملك حضنتو وهي بتشكر ربها علي النعمة الي رزقها بيها 
_________________________
ماجدة بغيظ: احنا هتفضل ساكتين كده ي نانسي
نانسي بزهق.. هنعمل اي ياعني ي ماما انتي مش شايفة من اول خطة اتكشفنا واتعنل فينا اي عشانها
ماجدة بحقد.. البت دي واعية كل حاجة راحت لحد عندها وهي حاطة رجل ع رجل 
نانسي ببرود.. تؤ ملك هبلة مبتعرفش تستغل المكان الي هي فيه او الشخص الي معاها 
ماجدة بتفكير.. طب مش انتي معاكي تلفون نقدر نعمل منه كل الخطط من وحنا ف البيت 
نانسي بزهول.. تصدقي صح ي ماما الله واكبر عليكي بجد انتي الي بتخططيلي. 
ماجدة.. لسه بقا عايزين نعرف هنعمل اي 
نانسي بزهق.. احنا لازم نتخلص من الحرس الي برا دي عشان نعرف نتفق ونعمل كل حاجة 
ماجدة.. انا معايا فلوس ي نانسي ياعني ممكن نأجر حد يجي يقت'لهم او يضر'ببهم 
نانسي برفض 
لا ي ماما احنا نخلص منهم بسرعه مفيش وقت نضر'ب 
ماجدة.. خلاص انا حافظة رقم واحد كده ليه معزة خاصة ف قلبي هتفق معاه يجي يخلص 
نانسي بموافقة.. ماشي ي ماما 
_________________________
عند رامي و وروح 
رامي بحب.. فاضل وقت قصير علي الفرح ي اجمل روح 
روح بسعادة.. انا مبسوطة جدا ي رامي  بجد 
رامي بحب.. ربنا يبسطنا مع بعض ي حبيبي 
روح.. بس انا مش هوريك الفستان هيبقي شكله ازاي 
رامي بضيق.. ليه هتجيبيه عريان ولا اي 
روح بضحك.. انا محجبة هجيبو عريان ازاي 
رامي.. فيه بنات بتقلع الحجاب يوم فرحها علي حجة ان يوم العمر وكده 
روح بتفهم.. لا ي رامي انا مش من البنات دي وعمري ما اغضب ربنا عشان خاطر يوم فرحي وهستفاد اي لما الي رايح والي جاي يبص علي شعري وجسمي الحجاب بيخلي البنت قمر اكتر ما بشعرها وبتبقي عفيفة اكتر وبتتحامي من نظرات الناس ل شعرها وجسمها.. وطبعا الي مش محجبين ي رامي عادي مسيرهم ربنا يهديهم و يتحجبو 
رامي بفخر.. انتي احسن انسانة ف الدنيا ي روح وغير كده ي روح انا عمري ما اخليكي تقلعيه عشان انا مش ديو'ث عشان اخليهم يتفرجو علي مراتي 
روح بحب.. انا بحبك اوي ي رامي
رامي بحب.. ونا اكتر.. المهم عايزين نبقي نروح نختار بدلة ليا 
روح.. ماشي ممكن مثلا بعد بكره 
رامي.. ماشي ي قلبي 
_________________________
عند ملك و رعد 
ملك بحب.. هتشتري بدلة ولا عندك؟ 
رعد.. لا هشتري واعملي حسابك هجبلك فستان 
ملك بكسوف.. شكرا ي رعد 
رعد بستغراب.. علي اي؟ 
ملك بخجل.. عشان هتجبلي فستان 
رعد اتنهد بضيق وقرب منها: ملك عايزك تفهمي حاجة انك مراتي ومسؤولة مني ي حبيبتي ياعني اي حاجة انتي تعوزيها انا اجبهالك ونتي متصرفيش علي نفسك جنيه وحد فاهمة ياعني ملوش داعي الكسوف وحوار انك تتكسفي تطلبي مني فلوس تمام 
ملك بحب.. انت احن واحد في الدنيا ي رعد بحبك اوي وبحب اليوم الي جامعني بيك 
رعد بحب.. ونا بعشقك ي ملوكتي وحبيت اليوم الي شوفتك فيه وعيوني قابلت عيونك القمر دي 
ملك بحب.. عارف قررت اي خلاص 
رعد بستغراب.. اي ي قلبي 
ملك بحب.. مش انت كنت طالب مني اني اداري شعري وكده 
رعد.. ايوة 
ملك بابتسامة.. اهو انا بقا قررت اتحجب ي رعد 
رعد بفرحة.. مبروك ي قلبي ربنا يثبتك ي حبيبتي كده بقا الفستان هيكون محتشم جدا وطويل وبكم 
ملك بحب.. ايوة وعايزة انزل اجيب طرح كمان 
رعد بحب.. طبعا ي قلبي من النهاردة
رعد وملك نزلو يشترو الحاجات الي كانو عايزينها ومبسوطين جدا ببعض 
وعددت الايام وماجدة اتفقت مع الراجل علي انو يخلصها من الحراس الي عندها عشان تقدر تطلع 
وجه وقت فرح مراد وروح 
ملك كانت لابسة فستان جميل اوي وشيك ومحتشم كان لونه احمر وعليه طرحة سودا وكان شكلها قمر اوي ولمسات خفيفة من الميكب تبرز وجهها 
ورعد كان يرتدي بدلة سوداء جميلة بدون رابطة عنق وكان فاتح اول زرارين ومسرح شعره وحاطط عطره المحبب ل ملك 
ملك بحب.. شكلك حلو اوي ي رعد 
رعد بحب.. ونتي زي القمر ي حياتي اجمل ما رأت عيني ي قلبي 
ملك بكسوف.. بحبك 
رعد.. ونا كمان ي قلبي ثم اكمل بخبث.. اي نفكس للفرح ونخلينا هنا ولا اي 
ملك بعدت بخجل.. لا يلا ي رعد 
رعد ضحك بصوته الرجولي الجذاب واخدها وركبو العربية ووصلو القاعة 
عند رامي كان يرتدي بدلة سوداء ب رابطة عنق وشعره متسرح بطريقة جميلة وبرفانه الجميل 
دخل وشاف روح وجمالها الي يسحر وفستناها المنفوش الجميل 
رامي بحب.. اي الجمال ده ي قلبي
روح بكسوف.. انت شكلك حلو اوي
رامي ابتسملها وبدأ الفرح وتم كتب الكتاب 
ملك كانت فرحانه وبترقص مع رعد بس خفيف طبعا لان رعد قايم ب العافية بعد زن من ملك 
روحو البيت وكانت ملك مبسوطة وفرحانه باجواء الفرح 
رعد بحب.. عارف اني معملتلكيش فرح بس انا واعد. نفسي اني اعملك فرح 
ملك بحب.. كفاية انك علنت من اول جوازنا انك اتجوزت ونا كفاية عليا حبك ليا واني بعشقك 
رعد ابتسم وقرب باسها علي شفايفها: هدخل اخد شور واطلعلك استنيني 
ملك بكسوف.. حاضر 
رعد دخل وجت رسالة ل ملك 
الراسالة مكتوب فيها (خلي بالك ع جوزك الايام دي عشان نهايتكم قربت)  
ملك بخوف: يارب يترا مين ده 
يتبعع.. 
رعد خرج من الحمام 
رعد بقلق.. مالك وشك اصفر كده لي وشكلك خايفة 
ملك بتوتر.. ها لا مفيش ي رعد 
رعد مسكها من ايديها برفق.. مش انا امانك وسندك قوليلي مالك ي حبيبتي اي الي حصل
ملك بدموع اديتلو تلفونها 
_ الرسالة دي اتبعتتلي 
رعد مسك التلفون بستغراب وشه بقا مرسوم عليه الغضب اول ما قرا الرسالة
رعد بعصبية.. مين الو'سخ الي بعت الرسالة دي؟ 
ملك بعياط... م معرفش ي رعد انا اول ما شوفتها خوفت وعايزة اعرف مين الي بعتها 
رعد بهدوء عكس الي جواه.. تمام انا دلوقتي هبعت الرقم لحد ويقولي ده تبع مين 
ملك هزت راسها 
اتصل رعد بشخص وبعتله الرقم 
ملك بفضول.. تفتكر مين الي ممكن يبعت حاجة زي دي 
رعد.. معرفش ي ملك احنا كل ما نطلع من حاحة نخش.ف حاجة ربنا يبعد عنا المشاكل بقا 
ملك بهدوء.. يارب 
عند رامي وروح
طلعت روح من الحمام وكانت لابسة فستان فوق الركبة ابيض قط وشكلها زي القمر 
رامي بصلها بانبهار.. اي الجمال ده ي حبيبتي 
روح بكسوف.. شكرا 
رامي بضحك.. لا شكرا اي روحي اتوضي وبعدين هنشوف الموضوع ده وغمز لها 
روح دخلت الحمام بخجل واتوضت ورامي صلي بيها وقرء دعاء الازواج وبعدين قرب منها بحب وباسها من شفايفها وهي استقبلت البوسة بكسوف وبعدين رامي ابتسم وشالها وحطها ع سرير و اصبحت روح زوجة رامي قولا وفعلا 
(نقولهم مبروك بقا 😂🫶)  
تاني يوم وصلت رسالة ل رعد. مكتوب فيها اسم صاحب الرقم الي بعت ل ملك 
رعد قام من نومه ودخل يغسل وشه وطلع مسك فونه بس اتصدم لما لقي ان صاحب الرقم هي نانسي 
رعد بعصبية رن علي الحراس بس مكنش حد بيرد عليه 
قرر رعد يروح البيت الي هما قاعدين فيه 
ملك صحيت: مالك ي رعد رايح فين 
رعد بعصبية: بنت ال**** نانسي هي الي بعتت الكلام ده ليكي امبارح وبتصل ب البودي جارد الي هناك مبيردوش ونا هروح اشوف بنفسي 
ملك بصدمة.. ايه نانسي طب خدني معاك 
رعد برفض 
لا ي ملك انتي افضلي هنا ونا هشوف الموضوع ده وهاجي 
ملك 
خلي بالك علي نفسك 
رعد بحب.. حاضر ي حبيبتي 
ومشي رعد لحد ما وصل بس اتفاجأ بانو ملقاش اي حد من الحرس موجود كسر باب الشقة دخل واتصدم انهم مش موجودين وان الحرس واقعين علي الارض مقتو'لين 
رعد بعصبية.. اه يا ولاد ال **** 
رعد اتصل ب شخص: تيجيلي فورا وتجبلي معاك شوية رجالة انت فاهم
عند رامي وروح 
رامي صحي وكان بيبص ل روح الي نايمة في حضنه وافتكر قد اي هي جميلة ورقيقة وقعد يلعب بشعرها 
روح صحيت.. صباح الخير 
رامي بخبث.. صباحية مباركة بقا 
روح اتكسفت 
رامي بضحك.. اتكسفتي من اي منا مش بقول حاجة غلط 
روح بخجل.. بس بقا 
نسيب الناس دي بقا لسه عرسان جداد ونروح ل رعد 
الراجل.. واي الي عمل ف الحراس كده 
رعد بغضب.. اكيد هما اتفقو مع حد يخلصهم منهم بس وديني ل اجبهم من تحت الارض 
سالم .. طب انا عندي فكرة ان ممكن زي ما جبتلك صاحب الرقم اجبلك مكانهم 
رعد.. حلو اوي الكلام ده لو تقدر تعمل كده اعمل 
في مكان تاني 
نانسي بضحك.. شوفتي ي ماما قدرنا نهرب ونأكلهم الصابونة 
ماجدة.. ايوة مانتي بنت امك بصحيح بس تصدقي ابوكي بقا الي مش عارف يخرج لان ي حبة عيني حبسو بس احنا ممكن نعمل اتفاق يدينا ابوكي ي اما بقا  نعمل حاجة تانية 
نانسي بستغراب.. حاجة اي ي ماما 
ماجدة بخبث.. لما كنا عندهم هناك ف البيت سرقت ورق يخص رعد واكيد ف يوم من الايام هيحتاجو 
نانسي بصدمة.. ورق اي. ده هاتي كده 
ماجدة ادتلها الورق 
نانسي بانبهار.. واو ده ورق يخص شغله والورق ده مهم اوي 
ماجدة.. معرفش بقا انا سرقتو وخلاص المهم احنا نخليه ي يتجوزك ويديني ابوكي وهيبقي معايا نسخة من الورق عشان لو فكر يلعب معانا ي بقا اخليه يخسر كل حاجة 
نانسي.. الله ي ماما بتفكري حلو اوي بجد واخيرا رعد هيبقي ليا انا 
ماجدة.. بس يابت هتوافقي تبقي زوجة تانية 
نانسي بضحك.. متقلقيش ما لما يتجوزني هقرفها ف عيشتها واخليها تطلب الطلاق منو 
ماجدة بضحك.. جدعة يابت ي نانسي 
رعد كان واقف مكانو وفجأة جالو اتصال رد 
ماجدة.. بص بقا شوية انك تودينا بيت وتحط علينا حرس ده مش هيفرق معايا 
رعد بعصبية.. انتي ست ***** 
ماجدة بزعيق.. منغير قلة ادب ولا شتيمة دلوقتي هنعمل اتفاق ي ترجعلي جوزي وتتجوز نانسي وهديك الورق الي انا اخدتو من عندك ي بقا هحزنك علي تعبك الي انت عملتو ده كلو 
رعد بصدمة.. انتي مستحيل تبقي واحدة طبيعية انتي شيطانة وعايزاني اتجوز بنتك ياااه بس انا مبتجوزش ناس رخاص 
ماجدة بضحك.. لي دانت حتي خدت ملك 
رعد بزعيق.. الزمي حدودك واعرفي انتي بتقولي اي احسنلك عشان ملك انضف منك ومن عشرة زيك انتي وبنتك ولو بقا ع الورق ف احب اقولك اني هرجعلك جوزك بس تديني الورق واتسي حكاية الجواز 
ماجدة.. لا ي حبيبي الجواز اهم من كل ده 
رعد بخبث.. امم ومالو اتجوزها مفهاش حاجة 
ماجدة بفرح.. بجد طيب امتي 
رعد بجدية.. هجيلك بليل وهجبلك جوزك معايا ونكتب الكتاب وتديني ورقي طبعا 
ماجدة.. طبعا يابني اكيد 
رعد بقرف.. انا مش ابنك وبلاش اسلوب الحقار'ة ده معايا
وفعلا جه اليل وجاب حسين والمأذون معاه وراح ل ماجدة 
نانسي بفرح.. بجد انا بحبك اوي ي ماما اخيرا هبقي ملكة كل الفلوس دي 
ماجدة بابتسامة.. ولسه ولسه يابت 
طلعت نانسي وماجدة واتفجأم بشكل حسين الي وشه كان مليان علامات ضر'ب ومتبهدل خالص 
ماجدة بغضب.. انت عملت في اي 
رعد بقرف.. انتي تسكتي خالص وتديني الورق 
ماجدة اديتلو الورق وقالت.. يلا اكتب الكتاب بقا. 
رعد بضحك.. هقرا فعلا بس هقرا الفاتحة علي روحك باذن الله انتي وبنتك وجوزك الو'سخ 
ماجدة بغضب.. ياعني اي؟ 
رعد بضحك.. ياعني عارف انك عاملة نسخة تانية بس الورق ده قديم جدااا وميهمنيش خالص وفجأة رعد قال للبوليس الي كان واقف برا يدخل 
دخلت الشرطة ومسكت نانسي وماجدة وحسين 
رعد بأمر.. تاخدهم وترميهم في السجن 
العسكري.. امك ي رعد باشا 
رعد بسخرية 
الي يلعب مع الرعد يستحمل الي يجراله 
عند ملك كانت قاعدة مستنيه رعد وقلقانه عليه لحد ما رجع جريت عليه حضنتو 
_اتاخرت لي ي حبيبي 
رعد اتنهد. وقعد وحكالها كل حاجة 
ملك بصدمة.. يلهوي دول شياطين 
رعد بضحك.. مش عليا ي ملوكتي 
ملك لسه هتتكلم لقت نفسها مش قدرة وجريت ع الحمام ترجع 
رعد جري وراها 
مالك ي قلبي 
ملك بتعب.. مش قدرة ي رعد وفجأة وقعت من طولها 
رعد بخوف.. ملككك 
شالها وحطها ع سرير وطلب الدكتورة 
رعد بقلق.. ها ي دكتورة مالها 
الدكتورة بابتسامة.. متقلقش ده طبيعي المدام حامل في شهر 
رعد بفرحة.. بجد 
الدكتورة.. طبعا 
رعد فرح جدا ووصل الدكتورة. ورجع ل ملك 
ملك فاقت وقالت بتعب 
اااه 
رعد بحب... متتحركيش ولا تعملي اي حاجة 
ملك بستغراب.. اي ده لي 
رعد بابتسامة وحب كبير.. انتي حامل ي روح قلبي 
ملك بسعادة ب بجد انا فرحانه اوي هنبقي احلي مامي وبابي 
رعد حضنها بحب 
عند روح كانت واقفة ف المطبخ وفجأة جالها اتصال فتحت الخط 
روح.. الو 
ياسر.. اي لحقتي تنسي صوتي دنا حتي لسه بحبك وشاريكي بس يخسارة روحتي اتجوزتي وسبتيني 
يتبعع.. 
روح بحدة.. انت لو اتصلت برقمي تاني ي ياسر وربنا ل اوريك وشي التاني تمام ونا دلوقتي واحدة متجوزة 
وقفلت السكة في وشه
رامي دخل 
رامي بتساؤول: كنتي بتكلمي مين وليه صوتك كان عالي كده
روح بعصبية.. الزفت ياسر ابن خالتي اتصل بيا معرفش جاب رقمي منين وقعد يقولي انا بحبك ولسه شاريكي ومش عارف اي
رامي بضيق.. ونتي قولتيله اي؟ 
روح.. زعقتلو طبعا وقولتلو اني وحدة متجوزة وميتصلش ب الرقم ده تاني
رامي.. تمام اديني فونك كده 
روح.. اهو اتفضل 
رامي اخد الفون ومسح رقمه من عندها وجاب تلفونه واتصل بيه 
روح بتساؤول.. انت بتعمل اي. 
رامي سابها ودخل اوضته  
وروح سمعته بيزعق 
رامي ل ياسر.. مراتي خط احمر انك تتصل بيها وتقول الكلمتين دول صدقني هتزعل مني جامد والي كان زمان مات انت فااهم وقفل السكة ف وشه 
روح.. مالك ي رامي ف اي 
رامي.. الكلب ده لو حاول يتصل تاني مترديش وتجبهولي عشان شكلي همو'ته 
روح.. خلاص ي حبيبي اهدي انت اديتلو الكلمتين الصح ونا كمان 
رامي بضحك.. اه انت الشبح 
المهم اجهزي نفسك عشان هنسافر نقضي شهر العسل بتاعنا 
روح بحب.. هنروح فين 
رامي بحب.. الحته الي كان نفسك فيها دهب 
روح بفرحة حضنتو.. الله بجد انت احلي زوج في الدنيا 
رامي باس راسها.. الي يهمني اني اشوف فرحتك دي 
( المؤنسات غاليات مفيش اطيب منهم حنية وحب حقيقي هتلاقي فيهم بس لو هما لاقو عوض وحب بجد والزوج يبقي متفاهم ويحبها بجد مش مجرد جواز وخلاص..).. 
عند رعد 
رعد بحب.. اناهتصل ب رامي اقولو بقا الخبر 
رعد اتصل ب رامي 
رعد بضحك.. اي الجواز واخدك بقا 
رامي بضحك.. مش شايف نفسك اول متجوزت ولا اي 
رعد بحب.. المهم فيه خبر حلو 
رامي بتساؤول.. اي هو 
رعد بسعادة.. ملك حامل 
رامي بحب.. الف الف مبروك ي صاحبي هتبقي اب وهتبقي شحط اخيرا 
رعد بغضب مصطتنع.. بس يلا 
رامي بوقاحة.. بس اسد يلا 
رعد بضحك.. اومال يابني دنا رعد السيوفي 
رامي بقرف... تبا لتواضعك
رعد بضحك.. ماشي هتسافرو امتي بقا 
رامي بابتسامة.. بكره ان شاء الله
رعد بحب.. ماشي خلي بالكم من نفسكم وممكن برضو اخد ملوكة ونسافر شرم 
رامي بضحك.. ايوة بقا سافرو وغيرو عن نفسيتكم 
رعد.. اومال طبعا يابني 
رامي.. ماشي سلام بقا عايز اقعد مع مراتي 
رعد.. روح يخويا 
وقفلو 
عددت الايام ورامي وروح عايشين ايام حياتهم ومبسوطين ببعض جدا 
رعد وملك الي رعد حبو بيزيد كل يوم ليها وسافرو شرم الشيخ وكانو مبسوطين اوي 
والشهور عدت وملك بطنها بقت بتكبر 
ملك واقفة قدام المراية بحب وماسكة بطنها بحب 
رعد حضنها من ضهرها وقال: فاضل تلت شهور وتولدي ي روح قلبي 
ملك بحب.. هولد قطعة مني ومنك ي حبيبي مبسوطة اوي ان كل المشاكل راحت بجد وان حياتنا هتبتدي بحب وبهجة 
رعد بحب.. ربنا يبعد عننا المشاكل وعمري ما هسيب حد يقرب منك او الي ف بطنك واسيبه عايش. 
ملك حضنتو بحب: ربنا يخليك لينا ي حبيبي 
عند روح ورامي 
روح: متيجي ننزل شوية ي رامي
رامي بحب.. ماشي ي قلبي ادخلي البسي بس 
روح بحب 
تسلملي ي حبيبي ودخلت لبست بحب 
وخرجو مع بعض بس فجأة عربية وقفت قدامهم ونزل منها ياسر 
روح بغضب: انت تاني 
ياسر بخبث وبص ل رامي
مش عيب برضو الكلام الي انت قولتهولي ف تلفون بس ملحوقة سبتك ست شهور تنبسط فيهم ورجعت تاني عشان اخدها 
رامي ضحك بشر وقرب منة.. تاخد اي 
ياسر بستفزاز.. روح خطيبتي 
رامي بص ل روح وفجأة ضر'ب ياسر روسية في راسو. ومسكه خنقه 
_ خطيبتك ده. عند امك روح دي مراتي ونت يا و'سخ اوعي تحلم انك تبصلها بس مش تكلمها انت فااهم
ياسر بغضب طلع مسد'س من جيبو 
روح بخوف.. رامي عشان خاطري خلاص
رامي بهدوء.. اهدي ي روح خلينا نشوف البطة البلدي دي هتعمل اي 
ياسر بسخرية: هعمل كده واطلق عليه الرصا'صة واختر'قت كتفو وفجأة ناس مسكو ياسر وطلبو البوليس 
روح بصريخ.. حد يجيب الاسعاف بيمو'ت مني 
راجل من الي ف الشارع.. اهدي ي مدام متخفيش واتصل ع الاسعاف وجت واخدو رامي وروح ركبت معاه 
في العمليات 
روح كانت واقفة برة بتعيط واتصلت علي رعد 
رعد: اي يابني بتتصل لي
روح بعياط.. رامي في المستشفي تعالي بسرعه
رعد بصدمة.. اي مستشفي اي 
روح.. مستشفي "*****
رعد قام ولبس بسرعه وملك مسبتهوش رغم انها حامل واول ما راحو 
لقو روح بتعيط واول ما شافتهم جريت عليهم
رعد.. حصلو اي 
روح حكتلو كل حاجة
رعد بعصبية.. انا همو'ته ف ايدي 
ملك خدت روح ف حضنها
شوية والدكتور طلع 
_ محتاجين نقل دم 
يتبعع.. 
الدكتور بتعب.. احنا محتاجين نقل دم للمريض 
رعد بسرعه.. انا اسحب مني انا 
الدكتور.. طيب اتفضل معانا نشوف فصيلة حضرتك 
الدكتور اخد رعد وللاسف فصيلة رعد مكنتش نفس الفصيلة بتاعت رامي 
روح بلهفة.. طب انا انت ممكن. تشوف مني انا 
الدكتور.. تمام اتفضلي 
راحت روح مع الدكتور وفعلا فصيلة دمها نفس الفصيلة بتاعت رامي 
وسحبو منها الدم والدكتور دخل تاني 
رعد بتساؤول.. انتي تقوليلي عنوان الو'سخ ده وكل حاجة عنه 
روح بدموع.. ح حاضر وقالت ل رعد كل حاجة عن ياسر 
 رعد اتصل ب شخص 
رعد بجبروت.. هديك عنوان هتروح تجبلي الك'لب ده. من هناك وتحطو ف المخزن  وتروقوه عقبال ما اجي 
الراجل.. امرك ي رعد بيه 
رعد قفل 
شوية والدكتور طلع 
رعد.. ها ي دكتور؟ 
الدكتور بتعب.. الحمد لله هيتنقل اوضة عادية بس لازم يفضل في راحة تامة لان دي رصا'صة مش حاجة ساهلة ولازم نبلغ عن الي عمل كده 
رعد بصرامة.. انا المقدم رعد السيوفي صاحب اكبر شركات في الشرق الاوسط وملوش لزوم نبلغ البوليش اعتقد 
الدكتور بخوف.. اه اه طبعا اتشرفنا بحضرتك استأذن انا 
ملك بتعب 
هتعمل اي ي رعد 
رعد بشر 
هروحك انتي وروح وانتقم براحتي 
ملك بخوف.. متوديش نفسك فداهية ي رعد اوعي 
رعد بهدوء.. متقلقيش ي ملك اهم حاجة تخلي بالك ع صحتك وعلي الي ف بطنك 
روح بعياط.. انا عايزة ادخل ل رامي 
رعد بهدوء.. اتفضلي خوشيله 
دخلت روح ورعد اتنهد تنهيدة طويلة واخد ملك في حضنو وقعد ع كرسي 
ملك بزعل.. كتن مستخبيلو ده كلو فين 
رعد.. متقلقوش حقو هيتجاب ونا الي هوصله للاعدا'م بايدي عشان يبقي يفكر يرفع سلا'حه ع حد من تبعي 
ملك بحب.. ربنا يخليك لينا ي حبيبي 
رعد ابتسم بحب وباس راسها 
روح دخلت بعياط وشافت رامي وشه باين عليه الارهاق ودراعه ملفوف 
روح قربت منه ولمست وشه بحنيه بايديها وباست خدو وفضلت حضناه وبتعيط 
روح بعياط.. مكنتش اتمني يحصلك حاجة بسببي انا حبيتك. اوي ممكن ف الاول يبان اني باردة ومعنديش دم بس انا بحبك اوي ي رامي انت كل حاجة ليا بعد ماما وبابا وياسر ده كان ماضي معرفش اي الي فتحو 
بس حقك هيتجاب ي رامي 
رامي كان نايم ومش حاسس باي حاجة حواليه 
ملك بتعب.. رعد ينفع اخش ل روح 
رعد بهدوء.. لا ي ملك خليكي عشان مينفعش تشوفي رامي وهو في الحالة دي 
ملك اتنهدت وحطت ايديها ع بطنها بتعب
رعد بعتاب.. اي الي جابك معايا بس انتي ناسية انك في السابع 
ملك. بتعب.. اومال اسيبك واسيب روح لوحدها لازم طبعا اجي وبعدين رامي ده اخويا اصلا 
رعد برفعة حاجب.. يا شيخة 
ملك بابتسامة.. ايوة ي رعد هو شخصية جدعه ولما حصلك نفس الموقف جه وهداني وعمره ما بصلي بصة وحشة ودايما شايفني اني مرات اخوه 
رعد بحب.. رامي ده مش مجرد صاحب ي ملك رامي ده كل حاجة ليا من ساعت م اهلي ماتو ورامي معاايا كل حاجة بنعملها مع بعض احنا صحاب من واحنا اطفال 
ملك بحب.. ربنا يقومه بسلامة وتفضله مع بعض طول العمر ي حبيبي 
رعد بتعب.. يارب ي ملك.. 
شوية وروح طلعت وكانت عينيها وارمة من العياط وروح دخلت في حضن ملك بانهيار 
عند سالم الحارس الشخصي بتاع رعد 
ياسر فتحلو الباب 
ياسر بستغراب.. مين انت؟  
سالم بابتسامة خبيثة.. انا قدرك 
وقام ضر'بو علي دماغو خلاه يفقد الوعي 
سالم شالو بدون محد يشوفه ونزل ركب العربية ووصل لل مخزن دخل ورماه فيه 
عند رعد 
_يلا بقا عشان اروحكم انا شوفت رامي بس لازم اروحكم 
روح بعند.. لا مش مروحة انا قاعدو هنا مع رامي مش هسيبه 
رعد برفض.. ي روح مش هينفع نسيبك هنا لوحدك 
روح بتعب.. انا قولت خلاص انا هبات هنا مع رامي 
رعد. اتنهد.. تمام الي تشوفيه بكره الصبح هاجي اشوفه
روح هزت راسها ودخلت اوضة رامي وفضلت تبص عليه بزعل وبتعيط وفضلت كده لحد ما نامت 
في الخزن 
ياسر بوجع.. اه دماغي انا فين 
سالم بشر.. انت ف جهنم الي هتتحدف فيها قريب 
ياسر بعصبية.. فكني انت رابطني ليه ومين انت اصلا 
سالم.. اخرس مش عايز اسمع صوتك لحد ما الباشا يجي 
ياسر بزعيق.. باشا مين انا عايز امشيي 
سالم للرجالة.. روقوه عقبال ما الباشا يجي 
الرجالة قربت من ياسر ومسكوه 
ياسر بزعيق.. ابعدو عني 
الرجالة كلهم فضلو يضر'بو فيه 
عند. رعد وصل ملك البيت 
_ اطلعي نامي ي ملوكة وشوية وهجيلك 
ملك.. ماشيي ي رعد خلي بالك ع نفسك 
رعد ابتسم.. ونتي كمان 
وراح رعد المخزن وفتح الباب  ودخل بشر 
سالم.. اهو ي باشا روقناه وظبطهولك 
رعد.. تشكر ي سالم اعمل حسابك ليك مكفأة كبيرة انت والرجالة 
سالم.. ربنا يخليك لينا ي رعد بيه وطلع سالم وساب رعد مع ياسر
رعد حاب ماية ورماها في وشه 
ياسر بفزع.. مين الحيوان اليعمل كده 
رعد مسكو من رقبتو وضر'بو بوكس 
يتبعع.. 
رعد. مسك ياسر وضر'بو وفضل رعد يضر'ب في ياسر لحد ما اغمي عليه من كتر الضر'ب وسابو وهو بيلهث بعصبية 
رعد بغضب.. ساالم 
سالم بسرعه.. نعم ي رعد بيه 
رعد بعصبية.. الزفت ده ميشوفش النور تاني ولا اكل ولا مية توصلو انت فاهم 
سالم بهزة راس.. امرك ي رعد بيه حاضر 
رعد ساب المكان وخرج بعصبية مفرطة 
وطلع البيت 
ملك بابتسامة.. حمد لا ع سلامتك.ي حبيبي 
رعد بابتسامة خفيفة.. الله يسلمك ي حبيبتي اي منمتيش لي 
ملك بحب.. استنيتك عشان نتعشي وننام سوا 
رعد بابتسامة.. كويس كده كده مبعرفش انام غير في حضنك 
ملك بصتلو بحب وقالت.. طيب يلا بقا عشان نتعشي 
رعد بهدوء.. تمام هطلع اخد شور وانزل نتعشي 
ملك بحب.. تمام 
.
طلع رعد واخد هدوم ليه ودخل الحمام وشوية وخرج بعد ما انتهي من الاستحمام 
ونزل رعد لقا ملك قاعدة ع سفرة ومستنياه قرب وقعد جنبها بابتسامة 
واتعشو وطلعو ناموا بتعب من اليوم 
تاني يوم الصبح 
رامي فاق وفتح عيونه بتعب وبص حوالية لقي روح نايمة علي الكنبة الي قدامو 
رامي ابتسم وقال بصوت ضعيف.. روح 
روح ولا هي هنا رايحة ف نوم عميق وخدودها متغرقة من الدموع 
رامي بلع ريقة بتعب ونده تاني.. يا روح 
روح فتحت بسرعه لما حست ان صاحب الصوت رامي وبصت عليه لقيتو فايق 
جريت روح عليه بدموع وحضنتو وقالت: حمدلا ع سلامتك ي حبيبتي انت كويس 
رامي بحب.. ايوة ي حبيبتي انا كويس اهدي بس متعيطيش 
روح بعياط.. الي حصلك ده كلو بسببي ي رامي 
رامي بتعب.. ي حبيبتي متقوليش كده هو واحد و'سخ وعايز يتربي ونا هوريه ايام سودة 
روح بخوف.. لا ونبي خلاص انا مش مستغنية عنك 
رامي طبطب علي ايديها بحب.. اهدي ياروحي ومتخفيش واطمني طول منا جانبك 
روح حضنتو بحب وقالت.. زمان ملك ورعد جايين 
رامي.. هما جم امبارح؟ 
روح.. ايوة وكان رعد متعصب جدا بس اخد مني عنوان ياسر 
رامي بصدمة.. رعد ده مجنون وممكن يقت'له 
روح برقت بس قالت.. لا اكيد لاء هو مش للدرجادي ياعني ممكن يعذبه بس شوية 
ورعد وملك وصلوا 
رعد بحب.. الف حمدلا ع سلامة 
وقرب من رامي وحضنو 
رامي.. حبيبي تسلن والله ربنا يخليك لي 
رعد طبطب عليه.. ربتهولك ووريتو ايام سودة علي دماغو 
رامي بقلق.. اوعاك تكون قتلت'و 
رعد بضحك.. كنت ناوي بس متقلقش هو مفهوش حته فيه تضر'ب بس اول متخف هاخدك 
رامي بحب.. حبيبي تسلم 
ملك بابتسامة.. الف سلامة عليك ي رامي 
رامي بابتسامة.. الله يسلمك ي ملك يلا اتجدعني كده عايزين الباشا ينور 
ملك بضحك.. حاضر 
رعد بهدوء.. طيب هروح اشوف الدكتور نشوف هينفع تخرج ولا اي 
رامي بابتسامة.. تمام 
ملك.. استني هاجي. معاك ي رعد 
رعد مسك ايديها بحب وطلع 
رعد.. بتتكلمي مع رامي بطريقة ناعمة كده لي؟ 
ملك. بستغراب.. اومال اكلمه ازاي ي رعد ماهو طبيعي بكلم اي حد كده 
رعد بحب.. ي ملك انا بحبك وطبيعي اغير عليكي من اي حد انتي متعرفيش انا بحبك قد اي 
ملك بحب شديد.. ونا بموت فيك ي احلي زوج ف الدنيا 
رعد بضحك.. هاين عليا احضنك بس للاسف احنا ف مستشفي ومكان عام ف مرفوض 
ملك ضحكت برقة وراحو والدكتور كشف علي رامي وفعلا سمح ليه ب الخروج 
رعد ف العربية.. حمدلا ع سلامة ي صاحبي احب اقولك تروح وترتاح وتسيب الموضوع ليا 
رامي بهدوء.. لاء ي رعد انا عاوز اخد حقي بايدي وشكرا علي وقفتك جنبي 
رعد عشان يخفف عنو.. ياعم ماشي هسيبهولك لحد متخف بس روق كده مالك ضارب بوز دانت حتي عريس جديد وغمز رامي ضحك وروح كانت مكسوفة من كلام رعد 
وبعد شوية وصل رعد روح ورامي البيت  وروح هو وملك 
وعددت الايام ورامي ابتدي يتحسن وفعلا رامي راح مع رعد المخزن عشان ينتقم من ياسر 
رامي بحقد.. عاجبك رميتك دي وانت شبه النسوان 
ياسر باستفزاز.. النسوان دي تبقي انت 
رامي. اتعصب وقرب منه وضر'بو جامد 
ياسر بضحك وهو بياخد نفسه.. اي وجعتك اوي كده 
رامي بغضب.. انت ابن **** وكل'ب وديني ليبقي موتك علي ايدي وفضل يضر'بو لحد ما رعد قرب من رامي ومسكه 
رعد بخضة.. خلاص ي رامي هيموت ف ايدك وهتروح فداهية 
رامي بغضب.. مش شايف الو'سخ بيقول اي دنا هورية ايام سودة شبهه 
رعد بهدوء.. خلاص اهدا ي رامي انت اخدت حقك ونا بقا هحبسهولك واخلهولك يموت بحسرته وهوو ف السجن ولا ده هياخد اعدا'م كمان لانه حاول يقت'لك 
رامي.. خلاص ي رعد اعمل الي انت شايفه المهم الكل'ب ده مشوفوش قدامي عشان ساعتها هقتل'و بجد 
رعد بتهدئة.. خلاص ي رامي يلا بينا 
خرج رعد ورامي وعددت الشهور وفعلا رعد حبس ياسر وفعلا بالقواضي الي رعد طلعها ليه اخد اعدا'م وفعلا كان ليه سوابق قبل كده 
عددت الشهور وجع يوم ولادة ملك 
رعد بقلق وهو رايح جاي ع مستشفي.. يارب قومها بسلامة كانت خايفة قبل ما تدخل 
رامي رطب علي كتفو.. متقلقش ي رعد هتطلع باذن الله 
روح والي بقت حامل.. انا خايفة ي رامي 
رامي بضحك.. دانتي لسه بدري عليكي ي قلبي 
روح هزت راسها بقلق وبعد شوية طلعت الممرضة وهي ماسكة ولد جميل في ايديها 
الممرضة بابتسامة.. امسك وسمي 
رعد بحب ودموع.. بسم الله الرحمن الرحيم.. ملك. ملك اخبارها اي 
الممرضة.. متقاقش الاستاذة زي الفل وهندخلها اوضة عادية 
رعد مسك الولد بحب وكبر في ودنه بحب 
رامي مسك البيبي.. ربنا يباركلك فيه.. الله واكبر اي القمر ده ماشاء الله يتربي ف عزك 
روح مسكت الولد وباسته بحب وسمت وقالت ماشاء الله 
ملك فاقت ورعد. دخلها بحب.. مبروك ي حبيبتي خلفتي اجمل ولد ف الدنيا 
ملك بحب.. اديهولي عايزة اشوفو  
ملك شالتو بحب وقالت.. انا هسميه مراد ي رعد اي رايك 
رعد باس راسها.. ومالو اجمل مراد ف الدنيا ونور حياتي 
ملك بصتلو بحب 
وتمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-