رواية حكاوي نور في الدنيا كاملة جميع الفصول بقلم اميره محمود

رواية حكاوي نور في الدنيا كاملة جميع الفصول بقلم اميره محمود

رواية حكاوي نور في الدنيا كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اميره محمود رواية حكاوي نور في الدنيا كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حكاوي نور في الدنيا كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حكاوي نور في الدنيا كاملة جميع الفصول

رواية حكاوي نور في الدنيا بقلم اميره محمود

رواية حكاوي نور في الدنيا كاملة جميع الفصول

صحيت نور من النوم بابا هنسافر انهارده مصر عشان اروح الجامعه الدراسه هتبتدي بكره
محمود ،ايوه يابتي هبعت حسن السواق ياخد الشنط
وسافروا الي قاهره المعز
جودي الباب بيخبط يابابا نور اجت وراحت جرى فتحت الباب
جودي نور وحشتيني وحضنتها جامد أخيرا يابنت عمي هشوفك كل يوم من غير نت
نور أنا فرحانه قوي اني شوفتك انتي احلي من الصور
محمد ابو جودي اخوي وحشتني يااخوي اخبارك واخبار البلد
محمود بخير يااخوي نور بتي صممت تكمل وتروح الجامعه هنا في مصر مع بتك جودي
محمد دي علي راسي يااخوى
محمود وده عشمي فيك برديك نور بتي اخر العنجود وانت عارف امها مشفتهاش يعني يتيمه خلي بالكو كتبها
محمد عيب يااخوي دي بتي
محمود وده عشمي فيك برديك اومال ولدك احمد فين
محمد كان عنديه نبطشيه ولسه جاي وش الصبح هبعت اندهولك ياأم سيد اطلعي اندهي علي ولدي من فوج
ام سيد، حاضر يا سيدي
طلعت تنده لي الدكتور أحمد 
يادكتور احمد اصحي 
احمد في أي عالصبح ياأم سيد
ام سيد ،انزل لوالدك تحت بيقولك عمك وصل من الصعيد وعاوز يشوفك قبل ماينزل
احمد ،هوف هو يوم باين من أوله انزلي وانا نازل وراكي
نزل احمد وسلم علي عمه واجه يسلم علي نور
احمد، اي الاوزعه دي بصوت واطي
جودي ،اتلم ياقليل الذوق 
احمد بس يابت احسنلك
محمد ، اتلموا انتوا الاتنين احسن ليكم
احمد ، هو أنا اتكلمت
محمد طب ياله يااخوي الوكل اتحط جوم ياله ناكل
قعدوا اتغدوا وبعدين محمود حضن نور جامد وقالها خلي بالك من نفسيكي وودعها ومشي
جودي اخدت حور وطلعت توريها غرفتها وفضلوا يتكلموا لحد ماناموا وهما قاعدين 
حورصحت جعانه ونزلت المطبخ تدور ع اكل 
احمد اجه من النبطشيه سمع خبط في المطبخ 
احمد،. ياترى مين في المطبخ ام سيد بتمشي بدرى دخل لقي نور  واقفه في المطبخ قالها هو انتي
نور ، بسم الله الرحمن الرحيم وراح طبق واقع من أيدها
احمد ،في اي يابنتي شوفتي عفريت اي اللي موقفك في المطبخ دي الوقت
نور ،اصل أنا جعانه ومش هعرف أنام وانا جعانه
احمد ، والله أنا كمان ميت من الجوع تعالي نعمل اكل سوا
نور كل أما تيجي تجيب حاجه مبطولهاش لانها قصيره جدا وأحمد يجبها وبعدين راح قايلها انتي اوزعه اوى
نور زعلت وبصت في الارض 
احمد اتحرج وراح قايلاها أنا آسف ياله ناكل الاكل خلص
قعدوا ياكلوا وبعدين بيقولها انا سمعت انك راحه طب نفسك تبقي دكتوره اي 
قالتله نفسي ابقى دكتوره قلب عشان ماما ماتت قبل مااشوفها بالقلب 
احمد ، الله يرحمها أن شاء الله هتبقي اكبر دكتوره قلب 
تليفونه رن دكتوره هنا خطيبته بنت مدير المستشفي اللي بيشتغل فيها وبباه يبقي شريك المدير فرد
الو ايوا ياقلبي أنا روحت حالا 
نور اتحرجت ومشت وقالت له تصبح على خير 
احمد حرك دماغه ومردش عليها
نور اتحرجت قوي أنه مردش عليها وقعد يكلم خطيبته وطلعت غرفتها
تاني يوم جودي خبطت نور اصحي ياقلبي عشان نروح الجامعه
فتحت نور وكانت لبست 
جودي انتي صاحيه من بدرى
نور أنا منمتش اصلا انتي صحيتي روحتي اوضتك وانا خوفت انام لوحدي
جودي ،ياله ياجبانه
موبايل نور رن وكان بباها
وفي نفس الوقت احمد كلموه يجي فورا في عمليه مستعجله
نور خارجه بتكلم في التليفون الو ايوا ياحبيبي كنت عارفه انك هتكلمني قبل ماروح الجامعه
احمد سمعها بيقولها صباح الخير حركت دماغها ومردتش عليه عشان تردله الموقف
احمد اضايق من الموقف جدا وراح نافخ وقال هو مين حبيبها ده
نور خلصت مكالمه مع بباها ونازله فرحانه أنها سمعت صوت ابوها وردت الموقف لاحمد 
نزلو كلهم علي ترابيزه السفره 
محمد ،. ياله افطروا عشان تلحقوا اللي وراكوا ومده لاحمد وصلهم بدالك رايح الشغل بدرى
احمد ، لا أنا عندي عمليه مستعجله
محمد ، دول في طريقك وانا قولت وصلهم
احمد ، خلاص ماشي قوموا ياله
احمد راح وصلهم الجامعه وراح على المستشفى عشان يلحق الحاله
نور أنا فرحانه قوي مصر جميله قوي
جودي ، يابنتي اسمها القاهره
نور ، بابا دائما يقول مصر وعندنا في الصعيد اسمها مصر
جودي ماشي يابنتي ياله بقي عشان نلحق محاضرات
بعد ماخلصم جامعه كان احمد خلص العمليه وروح وهنا روحت معاه عشان مامت احمد عزماها عالغدا واقفين في الجنينه بتاعه الفله وراحت حضنه احمد وبيساه
نور وجودي داخلين فشافوا المنظر جودي قالت بني ادمه سفله نفسي متبقاش مرات اخويا مبستريحلهاش 
نور شدتها وقالتلها مالناش دعوه ودخلم الفله
مامت جودي ياله يابنات اطلعوا غيروا هدومكوا وتعالى نتغدي سوا وندهت لام سيد حطي الاكل واندهي علي احمد وهنا يتغدوا 
نزلو كلهم يتغدوا وجودي عماله تبص لهنا بصات احتكار
نور ، اتلمي يابنتي مينفعش كده
جودي ماشي
اتغدوا ونور وجودي طلعوا اوضهم وأحمد اخد هنا وخرجم
هنا احمد هتيجي معايا عيد ميلاد ندا زي مااتفقنا
احمد ماشي يابنتي مع اني مش فاضي بس مش هزعلك
هنا ، ربنا يخليك ليا ياقلبي 
احمد وصلها البيت وروح بيته 
ياترى اي اللي هيحصل يكره نور في ابن عمها وايه الكارثة اللي احمد هيعملها
احمد روح البيت لقي نور واقفه بردك في المطبخ بتاكل
احمد هو انتي بردك مبتتعشيش معاهم ليه يابنتي بدل مابتخوفيني كل يوم كده
نور ، بخوفك ليه شوفت عفريت
احمد ,😂😂 عفريت اوزعه
نور ، طب تصبح ع خير 
احمد ، خلاص خلاص اقعدي نتعشي سوا تصدقي أنا بنام كل يوم جعان  تاني مره اتعشي من يوم ما بقيت دكتور
نور، ليه هما الدكاتره مبيتعشوش🤣🤣
احمد ، لا وحياتك بخلص العمليات وببقي هموت وانام
نور ، طب أنا خلاص كده شبعت أنا هطلع انام ويارب اعرف انام
احمد ، هو انتي مبتعرفيش تنامي ليه بتفكرى في حبيبك اللي كنتي بتكلميه ومدتنيش اهتمام وانا بصبح عليكي
نور ، اه قصدك بابا اه هتلاقيني مأخدتش بالي واللا حاجه أنا بخاف انام في الأوضه لوحدي تصبح ع خير
احمد ، وانتي من أهله وطلع كل واحد غرفته
نور ، كويس أنه اتحرق دمه زى ماحرق دمي أما انام بقي يارب اعرف انام يارب
هنا اتصلت باحمد 
هنا ، ايوا يا بيبي وصلت
احمد ، الحمد لله ياقلبي 
هنا ، احمد بجد هاتيجي معايا العيد ميلاد
احمد ، أن شاء الله هو بيتها فين
هنا ، لا يااحمد هي عملاه في نايت كلاب
احمد ، ديسكو بقي أنا ع اخر الزمن اروح ديسكو لا طبعا مش هروح لا أنا ولا انتي
هنا ، والنبي يااحمد عشان خاطرى اول واخر مره هي عزمتني كذه مره أنا وأنت وانا عايزه اروح عشان اغيظها انك اخترتني أنا 
احمد ، اتهدي ونامي
هنا ، هنروح ماشي
احمد ، خلاص ماشي 10دقايق بس
هنا، انا بموت فيك يا بيبي😘😘😘😘
احمد ، تصبحي ع خير
هنا وانت من اهله
ناموا كل ابطالنا 
صباح يوم جديد
جودي كالعاده، يانور ياله المحاضرات هتفوتنا
نور ، فتحت لها ماشي ياله انزلي وانا جايه وراكي
نور لبست دريس طويل اوف وايت وطرحه كاشمير ونزلت
لقت احمد قاعد بيفطر عشان رايح المستشفي وراه عمليه
نور قعدت هي وجودي يفطروا ومحمد وأحمد 
محمد ، هتوصلهم انهارده زي امبارح يااحمد
احمد ، ماشي يابابا مانا بقيت سواق الهوانم
جودي ، انت تطول تبقي السواق بتاعي 
احمد ، بس يابت 
جودي، بت دى تقولها لهنا بتاعتك
احمد ، وبعدين بقي
محمد ، وبعدين انتو الاتنين انتو محسسني انكو لسه بيبيهات
نور ، بس يابنتي اخوكي الكبير
احمد ، سمعه الكلام اهي اوزعه عنك بس بتفهم
نور اضايقت وقامت خرجت قدام العربيه
جودي ، ينفع كده اهي زعلت
محمد ، احمد روح اتأسفلها احسنلك 
احمد زعل أنه ضايقها اوى وخرج لها 
احمد ، أنا آسف بس عةفكره اوزعه دي مش شتيمه ده وصف
يعني لو قولتيلي ياعمود النور عادي مش هزعل
نور، ضحكت طب ياله يااااه راح بصصلها قوي راحت قايله يا دكتور احمد
ركبوا العربيه وهما في الطريق وقف عند سوبر ماركت ونزل جاب شنطه عطاها لنور يصالحها
احمد ، اتفضلي يا دكتوره نور الشنطه دي كلها ليكي ومتعطيش لطفاسه حاجه
نور ضحكت واخدتها منه 
نور ميرسي يا دكتور
جودي ، أنا اللي وحشه دي الوقت ماشي يا احمد
احمد، اسمي الدكتور أحمد 
جودي، بس ياله
نور ، الحمد لله وصلنا انزلي بسرعه عشان تعبت منكم وهي نازله بصت لاحمد من شباك العربيه ووقفت
نور ، ميرسي ع الحاجه دي 
احمد ، بصلها يعني مش زعلانه
نور ،توأ اصلا انتي بتوصف مش بتشتم ياله سلام عشان داخلين.
احمد مشي راح المستشفي يخلص اللي وراه وبعد ماخلص العمليات قابل هنا في المستشفي بتقوله
هنا ، ياله يا احمد نروح عشان نلحق العيد ميلاد
واخدها روحها عشان تجهز وهو يجهز
احمد داخل الفله لقي نور قاعده لواحدها ع الأرض في الجنينه احمد راحلها
احمد، القمر سرحان في ايه
نور ، خضيتني بابا وحشني انا حاسه اللي عملته غلط اني مكملتش في الصعيد وسبته
احمد ، أكلم بابا يكلمه يجي يعيش معانا هنا
نور ، ياريت والله بس بابا مش عايز يسيب البيت خالص بيقول بيشم ريحه امي فيه فمبيفكرش أنه يبات بعيد 
احمد، هو كان بيحبها قوي كده 
نور ، كان اي ده مازال 
احمد ، طب قومي ياله ندخل جوه واجت تقوم رجلها مقدرتش تقف عليها عشان قاعده بقالها فتره وكانت هتقع راح احمد شدديها من وسطها وفضلوا باصين لبعض
نور ، احم خلاص بقيت كويسه
احمد، حلوه قوي
نور، هي اي
احمد عنيكي 
نور ،شكرا
ودخلوا وكل واحد راح غرفته
نور دخلت اوضتها تبص في المرايه ع عينيها وكانت فرحانه قوي من نظره احمد 
احمد دخل غرفته بيقول لنفسه ايه العنين دي اول مره اشوف عيون جميله كده هي عسلي واللا اخضر وبعدين فاق لنفسه وقال بس ميصحش أنا بحب خطيبتي ودي بنت عمي يعني اختي وجهز ونزل يروح العيد ميلاد مع هنا
احمد اخد هنا وراحوا العيد ميلاد
هنا اول ما وصلت عماله ترقص جامد مع احمد عشان تغيظ ندا صحبتها
ندا بتقول لصاحبها جبت اللي قولتلك عليه 
صاحبها، اه وهو كيس العصير ده وركزي اوعي تعطيه لحد تاني المخدرات اللي فيه تقيله ع اي حد
ندا، شكرا يا بيبي
ندا وقفت تطفي الشمع واصحابها كلهم واقفين حواليها واجت لهنا وأحمد وقالت أنا عارفه انكم مالكمش في الويسكي فجبتلكم العصير ده واهو مغلف عشان كل اللي هنا خمور
هنا، شكرا ياقلبي كل سنه وانتي طيبه
ندا ، وانتي طيبه ياروحي جبتلك بالمنجا وأحمد بالتفاح عشان عارفه بيحب التفاح
ندا سابتهم ومشت بعد ماحرقت دم هنا وبعدين قالت لنفسها اهو هيشرب عصيره وهيبقي مسخره والله لاخد حقي منكم
احمد، ياله ياهنا أنا تعبت عايز انام كان ورايا شغل كتير 
هنا، ياله يا بيبي 
سلموا ع ندا ومشوا
ندا ، بضحك الليله ليلتك ياقطه🤣🤣
احمد وصل هنا البيت وروح  ع بيته وهو نازل اخد العصير من العربيه وشربه عشان كان عطشان ودخل البيت لقي نور بردك في المطبخ 
احمد ، هو انتي في المطبخ بردك 
نور، بستناك عشان تتعشي معايا
احمد المخدر اللي في العصير عمل مفعوله ومعدش حاسس بنفسه
بعد ساعتين فاق احمد لقي نور مرميه جنبه عالارض وهدومها مقطعه وكلها دم
احمد ، ايه اللي أنا عملته ده انا عملت كده ازاي وراح شايل نور مطلعها اوضتها وقعد يفوق فيها بالراحه
نور ، فاقت قعدت تترعش جامد وتغطي نفسها
احمد، هو اي اللي حصل اهدي بس 
نور ، بصوت مبحوح اطلع بره اطلع بره وقعدت تصرخ جامد كل اللي في البيت صحوا وقعدوا يدورا الصوت جاي منين 
احمد شال نور وطلعها غرفتها وقعد يفوق فيها اهدي بس اي اللي حصل أنا مش فاكر حاجه 
نور قالت بصوت مبحوح اطلع بره بره وقعدت تصرخ جامد  كل اللي في البيت صحوا وقعدوا يدورا الصوت جاي منين لحد ما وصلوا لغرفه نور لقو نور قاعده ع السرير ومغطيه نفسها بالبطانيه وشفايفها بتترعش جامد
جودي ، في ايه يانور وانتي عامله كده ليه
محمد ، في ايه يا بنتي 
فاطمه ام جودي، مالك بس اهدي 
محمد بينظر لاحمد لقاه باصص في الارض ونور عماله تعيط وتبص لاحمد
محمد، احمد لو سمحت تعالي ورايا
محمد دخل غرفته هو وأحمد
محمد ، هو اي اللي حصل
احمد ، مش عارف انا كنت بتعشي معاها في المطبخ وبعدين ومعنتش حسيت بنفسي فوقت بعدها لقيتها هدومها متقطعه وكلها دم شيلتها طلعتها وبعدين حصل اللي شوفته
محمد ، يعني ايه محستش بنفسك دي ممكن افهم
احمد ، والله ماعارف يابابا
دخلت عليهم فاطمه تصوت 
فاطمه ، الحق يا محمد البنت في حد اغتصابها
محمد ضرب ابنه بالقلم 
محمد ، انت اغتصبت بنت عمك انت عارف اي اللي هيحصل هيبقي دم مالوش اخر اخوي مش هيسكت 
فاطمه، يامصبتي استحاله احمد يعمل كده وبصت لاحمد اوعي يااحمد الكلام اللي ابوك بيقولوا يكون حصل
احمد افتكر العصير وطلع يجرى عالمطبخ وأبوه يجري وراه فكره هيأذي نفسه لقاه جاب كيس العصير ومسكه
محمد ، هو ايه ده بقي
احمد ، بابا كنت في عيد ميلاد ندا صحبت هنا وعطيتني العصير ده وشربته اول مااجيت ده اكيد فيه مخدر
محمد، وانا ايه اللي يخليني اصدقك انت فتحت أبواب جهنم علينا عارف انت خنت الامانه اللي عمك سابهلنا وعلي صوته عارف أما بنت بتغتصب في الصعيد بيحصل ايه
احمد ، والله يابابا مظلوم أنا هودى العصير ده معمل تحليل بتاع واحد صاحبي
محمد ، طب ونور هتتجوزها مفيش كلام
احمد، يابابا وهنا
محمد، هنا مين بقولك البنت انت ضيعت مستقبلها أنا هطلعلها واحاول أهديها عشان متحكيش لأخوي حاجه 
نزلت فاطمه وقالت لازم تتجوزها يااحمد اللي انت عملته مصيبه كبيره وفيها قتلنا كلنا
جودي قاعده مع نور تهديها
جودي، نور  حبيبتي اهدي وقوليلي مين عمل فيكي كده
نور قلبها هيقف من العياط
دخلت فاطمه عليهم
فاطمه، جودي روحي نامي وانا هقعد مع نور شويه
خرجت جودي وهي منهاره ع بنت عمها
فاطمه،. نور حبيبتي انا عرفت كل حاجه والله يابنتي احمد ماكان في وعيه واحده بنت حرام حطيتلو حاجه في العصير وحصل اللي حصل والله احمد ابني محترم جدا مهواش كده
نور افتكرت أن احمد كان في أيده كيس عصير وخلصه من هنا وبعدين بقي واحد تاني
فاطمه ، ارجوكي يابنتي ابوس ايدك متقوليش حاجه لابوكي واحمد هيصلح غلطته ويروح يطلبك منه الصبح ماشي يابتي هيبقي فيها دم للركب ابوس ايدك ووطت ع ايد نور أبويها
نور شدت أيدها بسرعه وراحت فاطمه حضناها وقعدت تعيط جامد وقالتلها قومي استحمي يابنتي والله علي عيني اني اشوفك كده 
نور قامت ودخلت الحمام وبصت للمرايه وقعدت تعيط جامد علي نفسها واللي حصلها
الكل دخل اوضه ومحدش عارف ينام
تاني يوم الصبح جودي نزلت تفطر لقيتهم قاعدين ومحدش بياكل كل واحد سرحان
جودي، بابا عرفت مين اللي عمل في نور كده
احمد قام جرى وقال ، ورايا عمليه ضرورى دي الوقت
محمد ، متنساش هنسافر بليل لعنك
احمد،. ماشي يابابا
احمد مكنش وراه عمليات احمد راح معمل التحايل بتاع صحبه بكيس العصير
احمد لو سمحتي أنا عايز الدكتور هادي أنا صديقه
السكرتيره ، ثواني هقوله مين حضرتك 
احمد منتظرش أنها تقوله ودخل عالطول
هادي ، اهلا ازيك يااحمد السكرتيره والله يادكتور شاورلها هادي بدماغه أنه خلاص
احمد ، أنا واقع في مصيبه وعايزك تشوفلي العصير ده فيه ايه ضرورى
هادي ،يعني ايه ده مغلف
احمد ، أنا شربته وعملت مصيبه وعايز اعرف منه واللا اي
هادي، مصيبه اي يابني خير 
احمد ، مش واقته عايز تحلله بسرعه
هادي ، طب اديني ساعه لاون
احمد ، تمام وسابه ومشى
////////
فاطمه خبطت ع نور
نور، مين وهي خايفه
فاطمه ، أنا وعمك عايزينك ياقلبي في كلمه
فتحت نور الباب
محمد ، انتي عامله ايه دلوقت يابنتي
نور تمام
محمد، منزلتيش ليه تفطرى معايا زي كل يوم
نور بصتله بصه محمد عنيه دمعت من كسرت بصتها
نور، مليش نفس
محمد، أنا عارف أن اللي عمله احمد صعب وميتغفرش بس عشان خاطرى يابنتي ورحمه امك بلاش تقولي لاخويا حاجه وانا وأحمد هنروح نطلب ايدك منه انهارده هنسافر شويه كده 
نور، وافرض انا مش عايزه اتجوز احمد
محمد ، خلاص يبقي جواز مؤقت كام شهر وتطلقوا عشان بس اللي حصل والنبي يابنتي متزعليني
نور، خلاص ماشي ياعمي
فاطمه ، قامت باست رأسها وقالت لها
ربنا يسترك يابنتي ويخليلك ابوكي
ونزلوا وسابو نور
دكتور هادي رن ع احمد وقاله
احمد العصير كان فيه مخدرات وحبوب جن😣😣
احمد ، قفل السكه وراح البيت ودخل غرفه والده وقال
مش قولتلك يابابا العصير كان فيه مخدرات
محمد ، كويس انك اجيت ياله نروح لعمك اجهز عشان مسافرين
احمد ، طب هقول ايه لهنا
محمد، والا اي حاجه كل شئ قسمه ونصيب
احمد ، ماشي يابابا
محمد طلع لنور وخبط وقالها
نور هتيجي معانا احنا مسافرين لوالدك
نور، عشر دقائق وهكون جاهزه
محمد، ماشي يابنتي
راح محمد لفاطمه وقال
أنا ماشي رايح البلد أنا ونور وأحمد خلي بالك من جودي 
فاطمه، احنا هنيجي معاك
محمد، خلاص اجهزوا
الكل جهز ونزلو نور شافت احمد خافت ورجعت لورا والكل اخد باله
محمد ، متخفيش يابنتي كلنا معاكي وباس رأسها
احمد زعل من نفسه قوي وركبوا العربيه وكان هو اللي سايق ونور ركبه في الكرسي اللي ورا
احمد كل شويه يبص في المرايه لنور وهي اخدت بالها
احمد وقف يريح عند كافتريا ونزلو كلهم معادا نور مردتش وقعدوا يتحايلو عليها بردك مردتش
احمد جابلها شنطه حلويات وراح يعطيهالها مردتش تاخدها وقالت له لو سمحت متكلمش معايا خالص فاهم
احمد قالها والله العظيم مظلوم
نور، أنا قولت اي
احمد سابها ومشي
نور ندهتله وراحت راميه  شنطه الحلويات في وشه
احمد اتغاظ منها وسابها دخل الكافتيريا ينده ليهم عشان يمشوا
ركبوا العربيه وجودي عطت نور شيكولاته وقالت
الشيكولاته اللي بتحبيها يانور جبتلك 2تاكليهم لوحدك
نور اخدتها وضحكت ليها شكرا ياقلبي
احمد اتغاظ منها وبعدين قال في سره عندها حق تضربني حتي بجزمه قديمه
وصلو بيت الحج محمود والد نور
الحج محمود ، اخوي والله نورت البلد كليتها
محمد، بنورك يااخوي
نور دخلت جرى وحضنت ابوها وقعدت تعيط جامد الكل خاف لتقول حاجه وكلهم بصوا لبعض
نور، بابا وحشتني قوي والله مابعرف انام كل يوم عشان مش بشوفك
محمود، وانا والله اتوحشتك يانن عيني فعلا عنيكي وتركه خالص انتي مبتنميش واصل
الكل خاف ليعرف أن عينيها وارمه من العييط
محمود ،والله تلاجيكي مبتنميش عشان بتخافي تنامي لوحديكي حاكمن أنا عارفك ياجبانه لساكي بتخافي من ام رجل مسلوخه اللي كنت بخوفك بيها عشان انيمك
الكل ضحك عليها وبترفع رأسها لقت احمد بيضحك راحت زغراله راح من احراجه قائل
ايه ياعمي أنا جوعت نفسي اكل وكل الصعيد
جودي ، همك ع كرشك
احمد ، بس يابت
محمود قالهم تعالو ياجماعه ام ابراهيم حطت الوكل
كلهم قعدوا يتغدوا ودخل عليهم شاب طويل وعريض شعره طويل لونه كستنائي وعنيه عسلي نفس شكل نور بس طويل
محمود، اهو ادهم ولدى وصل تعالي ياولدي سلم علي عمك ومرته وولاده
جودي، اي يا نور الصاروخ ده ده اخوكي ده مز المزامير
نور ضحكت وقالت لها بس يابنتي ده ظابط يحبسنا
جودي ،مقولتيش ليه انك عندك اخ شبهك قوي كده بس الفرق صاروخ واوزعه
نور، اتلمي وكلي بدل مايلمنا ده انتي مشوفتيهوش وهو متعصب
جودي ، ياساتر ده أما يتعصب الوحده تسرح في أم عنيه واسكن
نور ، تعالي نخرج نقعد في الجنينه بعد مانخلص اكل
جودي ،ماشي
واتغدوا كلهم وجودي ونور خرجوا الجنينه ومحمد وأحمد وفاطمه راحو قعدوا في مع الحج محمود وولده ادهم
محمد ، محمود يااخوي احنا جايين نطلب ايد بتك نور احمد ابني من ساعه ماشفها وهو معجب بيها
محمود ، دي مبجلهاش 5ايام عنديكوا لحج يعجب بيها ثم إنه مش خاطب
محمد  معتش عارف يرد خاف يغلط ويشكك أخوه في ابنه
فاطمه ، فركش الخطوبه اول ماشاف نور 
احمد، بصراحه ياعمي أنا حبيتها من اول نظره وشفت فيها ام عيالي أنا نفسي بس أن حضرتك توافق وسألها
محمود، افرض بعد ماتخطبها تعمل زي كاعملت مع خطيبتك وتسيبها عشان واحده تانيه
احمد،. استحاله ياعمي افكر في واحده تانيه انا حبيتها بجد
محمود ، خلاص اني عن نفسي موافج استنوا اسالها الاول
الكل كان مرعوب وخايف من نور
محمود نده ع نور وقالها
نور يابتي ابن عمك طالب يدك اي رايك فيه
نور، بصراحه يابابا الرأي رايك بس انا بجد حبيت العيله كلها ونفسي ابقي واحده منهم
محمود باسها وقالها خلاص ماشي يابتي
محمود دخل وقتلهم
نور بتي موافجه مبروك يابن اخوي
محمد ،هنعمل فرح عالطول
محمود ، لا يااخوي يخطبها الاول عشان لساتهم ميعرفوش بعض
نور، بابا في حاجات ببقي مش فاهماها احمد بيفهمهالي وبنقعد كتير مع بعض فهو بجد انسان محترم وسرحت افتكرت اللي احمد عمله بعد ازنكوا هطلع شويه اوضتي
احمد فرح من كلام نور وبعدين قال في سره هي بتقول كده عشان ابوها يوافق عالجوازه
محمود ،اي رايك ياادهم
ادهم، أنا شايف أن بدال نور موافجه يبقي خلاص اجازه نص السنه نعمل الفرح
احمد، لا أنا عايز الفرح الخميس الجاي
محمود، في ايه ياولدي انت مستعجل كده ليه
محمد ، اصل الخطوبه اللي بطول ياخوي بتيجي عشان الجهاز أما احنا هنجوزهم معانا في الفله والاجازه بجوار يجعدوا معاك أنه
محمود ، خلاص ماشي ياخوي الخميس الجاي الفرح
محمد ، خلاص احنا هنجعد معاكوا للخميس الجاي ونروح بعد الفرح بيوم
محمود ،بيتك ومطرحك يااخوي تنور
محمد ،تسلم ياخوي
وراحت فاطمه مزغرطه الكل اتخض لأنها اجت ع غفله
ياترى ايه اللي هيحصل بعد كده
 أنا عمرى ماكنت اتخيل اني اتجوز واحد مغتصبني كل عروسه بتبقي طايره من الفرحه عشان هتكون بيت جديد وانا البيت خربان قبل مايتبني 
جودي ، معلش ياقلبي ده قدر ومكتوب والله اخويا محترم جدا هو اي نعم بينكفني عالطول بس والله محترم اكيد في حاجه غلط
احمد وقف معاهم نور لو سمحتي اسمعيني والله أنا كنت ضحيه لبنت سفله حبت تنتقم من هايدي وتكسر مناخيرها بس اجت فيكي انتي
نور، يعني انت تقصد ايه تقصد انك كسرت مناخيري 
احمد ،والله مااقصد حاجه والله أنا آسف
جودي، اهدوا ياجماعه والله هتتحل صدقوني
نور، هتتحل بأني اتجوز واحد كل مااشوفه افتكر أنه كان سبب في تدمير حياتي
احمد ، طيب بصي ده ورق التحليل بتاع العصير خديه اقريه
نور مسكت الورقه قطعتها تحب اعملك زيها عند اي دكتور صحبي
احمد، انتي مش عايزه تصدقيني اصلا ليه 
جودي امشي امشي دي الوقت يااحمد مش عايزين المشكله حد يسمع بيها
سمعها ادهم وكان لسه جاي من الشغل 
ادهم، خير مشكله ايه كفانا الشر
جودي ، بلقلقه مممشكله اه الابله نور مش عايزه تروح معايا تجيب الفستان ومصممه تروح مع احمد تنقيه ع زوقه
ادهم، هي دي مشكله يعني طب ماهما حرين خلتيها مشكله ليه
جودى،. أنا هروح اجيب الفستان لوحدي يعني
ادهم ، تحبي اجي معاكي
احمد، تيجي معاها فين يابابا
نور اتغاظت أنه غيران ع اخته من اخوها وهي عادي اللي حصلها
نور، طب خلاص ماشي يا ادهومتي روح مع جودي وانا وأحمد هنروح سوا
احمد بصلها بغل وجودي فرحت أنها هتخليهم يقربوا من بعض وفرحت اكتر بادهم أنه هيجي معاها وبعدين بصت لاحمد لقيته لسه بيبصلها عملت نفسها مش شايفاه
احمد، خلاص نروح كلنا مع بعض
ادهم، تمام هتروحوا امتي 
جودي، عندها نغير هدومنا  اهو حالا
لبسوا ونزلو وراحوا مول ينقوا الفساتين 
صحبت المحل، هنا موجود فساتين زفاف والدور اللي فوقينا فيه السهره
ادهم ، خلاص يانور نقي انتي وأحمد اللي يعجبكو وانا هطلع مع جودي
احمد ، لا استني نطلع مع بعض كلنا
نور،. لا اطلع انت يا قلبي مع جودي وانا هنا مع احمد
ادهم اخد جودي وطلعوا الدور اللي فوق
ادهم ، اي رايك في ده
جودي، الله جميل جدا وحتي لونه روعه وهي جواها أنا مبكرهش قد الاحمر
ادهم ، طب ادخلي قسيه كده
جودي ماشي
خرجت جودي بالفستان الاحمر وكان مجسم ومنفوش من بعد الركبه وديله طويل وادهم كان عطيها ضهره جودي ندهت عليه بيلفلها وقف سرح فيها ايه ده
جودي ، وحش
ادهم ، ده جامد 
جودي ، يعني اخده
ادهم ، اكيد طبعا بس ده هديه مني 
جودي، لا بابا عطيني فلوس اشترى بيها
ادهم، أنا قولت كلمه وكلمتي تتسمع فاهمه
جودي خافت لما برقلها وزعق وقالت له ماشي ماشي.
ادهم ضحك وقال ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا
احمد تحت بيقول لنور في حاجه عجبتك
نور،. ملكش دعوه
احمد ضرب رائده الحيطه وقال يارب صبرني
نور ندهت لصاحبه الاتيليه لوسمحتي ممكن اشوف ده
احمد اضايق أنها مأخدتش رأيه
دخلت تقيس الفستان وخرجت بيه كانت جودي وادهم بره
نور ،اي رايك ياجودي.
جودي، ده جامد جدا ايه الجمال ده روعه بجد 
بعدين سالت احمد عشان ادهم مياخودش باله أن فيه حاجه
احمد اي رايك 
احمد رد وهو متضايق من تصرفها جميل
ادهم ، جميل جدا ياقلبي هتعملي ايه
نور تمام هاخده خلاص
وروحوا وكانت الفرحه ماليه عين جودي أما نور نظره حسره في عينيها بتحاول تداريها من اخوها عشان مايخدش باله
جاء يوم الفرح 
.جودي ، الميكب ارتيست اجت يا نور اجهزي
أحمد جاء ياخذ نور وينزل بها لاسفل فله الحاج محمود عشان الفرح كان بالاسفل
احمد خبط ع الباب
الميكب ارتيست ، غموا عنيه عشان نعملها مفجأه
نور، مش لازم الكلام ده
جودي ، بس يابنتي خلي الليله تعدي ع خير
غموا عين احمد ودخل لنور وفجأه نور وقفت قدامه شالو الرباط اللي ع عنيه
احمد جاله ذهول مين دي
الكل قعد يضحك
احمد، بجد والله قمر وراح بيسها من جبينها
نور سابته عشان خاطر اللي واقفين
نور نزلت ووراها جودي لقت ادهم في وشها
ادهم ،ماهو لو مكنتش أنا اللي منقي الفستان كنت قولت انك حوريه من الجنه عالارض
جودي، ميرسي لحضرتك
ادهم😏😏حضرتك
جودي ، عن اذنك عشان هقعد مع بابا وماما
ادهم ،ماشي
الفرح خلص عالخير وأحمد ونور طلعو غرفتهم اللي هي كانت غرفه نور
احمد، دي اوضتك
نور، بص بقي أنا سكتالك من الصبح لو مش هتبطل كلام ممكن اعرف اخرسك كويس
احمد ، تخرسيني لا وعلي ايه تعالي اديني قلمين
نور، اتمسي احسنلك
احمد ، طيب انا داخل الحمام اخد شاور
نور مردتش عليه
احمد جه يخرج لقي الباب مسكوك عليه
احمد ، افتحي يابنتي
نور ، استني دقيقه وهفتحلك غيرت هدومها وفتحت له الباب وسابته ودخلت تنام ع السرير
احمد لسه جاي ينام جنبها 
نور، انت هتنام فين 
احمد، جنبك
، لا عالارض مش جنبي
، أنا جوزك عادي اني انام جنبك
، أنا مش مرات حد أنا لا انفعك ولا انفع غيرك
،ماشي خلاص ياستي هتزفت عالارض
احمد نام عالارض وبعد مانام نور قعدت تبص عليه وسرحت
نور في سرها، معقول ده احمد اللي اول ما شفته كان نفسي اتجوز واحد يحبني زي ماكان بيحب هنا ده لسه صوره معاها عالفيس أنا مش قادره اصدق اللي حصلي بس بردك انا متاكده أن احمد يومها مكنش طبيعي اكيد هو مظلوم ولو قلبي مكنش مصدق أنه مظلوم مكنتش اتجوزته أنا حبيت لون عيني بسببه حبيت كل حاجه في وشي بسببه بس مش ممكن هحبه عشان هو ملك حد تاني أنا غلطه وبتتصلح وبس
لا بس انا حاسه اني بظلمه مااللي بعمله فيه انا خايفه يكون الاحساس ده يكون حب ليه انا بجد نفسي احضنك وانام في حضنك أنا ايه ده فوقي يانور فوقي احمد بيحب هنا وهيرجعلها انتي تصليح غلطه ونامت نور والحزن كابلي قلبها
 احمد صحي من النوم شاف نور نايمه و راميه الغطا ومطلعه الملايه من علي السرير وحاطه المخده فوق راسها ضحك وقال حتي وانتي نايمه بتشكلي مع السرير فجأه سمعها بتقول خليك في حالك احسنلك
احمد، يخربيتك انتي صاحيه
نور، يخربيتك انت وراحت لقاه بالمخده
تصدقي بالله انا غلطان اني ساكتلك انتي مفيش ليكي اخر
راحت نور قايمه وراحه واقفه قدامه وبتنبه بصباعها 
لم نفسك احسنلك
احمد لوي دراعها جامد وثبت وشها في الحيطه وقالها
صوباعك ده لو رفعتيه في وشي تاني هكسرلك ايدك كلها فاهمه
نور بصريخ خلاص والله سيب أيدي خلاص
احمد لفها لقاها بتعيط والدموع ماليه وشها
احمد أنا آسف والله بس انتي استفزتيني
فجأه نور بصتله وعيونها كلها دموع
احمد بصلها وفضلوا يبصوا لبعض نظرات عتاب ولوم
احمد فجأه لقي نفسه بيقرب من شفتيها يقبلهم
نور اول مالمس شفتيها فاقت من سحر عنيه وضربته بالقلم
نور، أنا مش قولتلك أنا منفعش لا ليك ولا لغيرك
احمد، اناااا
فجأه الباب خبط 
نور جرت فتحت الباب
الداده، الست والده الاستاذ احمد ووالده تحت وبيقولو انزلوا افطروا معاهم عشان هيمشوا
نور ، خلاص ماشي يا داده هننزل وراكي حالا
احمد ، أنا نازل 
نور ،استني هننزل سوا عشان محدش يحس بحاجه
احمد، طيب ياله
نزلو تحت كل اللي قاعدين باركولهم
محمد، احمد أنا مسافر أنا ومامتك واختك عشان شغلي وجامعه اختك وابقي انت ونور تيجوا بعدنا
جودي، بابا والنبي سبني معاهم وهاجي معاهم والنبي
محمود ، خلاص ياخوي سيبها اهنه لحد السبوع وتسافر معاهم أنا والله حبيتها جوى دي بتفضل تسايرني طول الليل هتوحشها جوى
ادهم دخل عليهم هتتوحش مين يابوي
محمود ، اهو ادهم اجي اهو عشان يسلم عليكوا جبل ماتمشوا
ادهم ، هو انتوا هتمشوا وبص لجودي
فاطمه، خلاص يا محمد نسيب جودي تبقي تيجي معاهم
ادهم كان ناقص يرقص من الفرحه 
محمد ، خلاص ماشي خلو بالكو من بعض هتوحشوني قوي
احمد ، متخفش علينا يابابا
محمد حضنهم كلهم وسلم عليهم هو وفاطمه ومشوا
ادهم ،. أنا فرحان انك هتقعدي معانا كمان اسبوع
جودى، ميرسي
احمد ونور طلعوا غرفتهم لانهم عرسان جداد لازم يبقوا في غرفتهم عالطول
احمد قاعد بيلعب بالموبايل ويبص لنور من تحت لتحت
نور ، ع فكره شيفاك اه بالحق هنا بعتالك رساله ابقي اقراها
احمد، بتبصي في موبايلي ليه
نور ، أصلها فضلت ترن طول الليل وانت نايم وانا قرفت وكنت شفت رمز موبايلك وانت بتفتحه ففتحته وعملته صامت عشان صدعت
احمد ، ده انتي مرقباني بقي 
نور، تصدق أنا غلطانه ياريتني كنت طوحت الموبايل من الشباك وخلصت
احمد، أما أقوم اشوف هنونتي واطمنها عليه
فجأه موبايله رن وكان رقم محمد أبوه
احمد، الو ايوا يا بابا انت لسه في الطريق ياحبيبي
نور، حبك برص
اللي رد، بباك عمل حادثه وهو خارج من سوهاج وللأسف الحاله حرجه واللي معاه توفت
احمد وقع الموبايل من أيده ونزل مره واحده علي ركبته وفي حاله صدمه رهيبه
نور جرت عليه ، في ايه يا احمد احمد رد عليه وهو مبيردش خالص وطت اخدت الموبايل الو ايوا ياعمو 
المجهول، احنا مستشفي العام الحاله عملت حادثه وفي 
حاله وفاه للست والاستاذ محمد في العمليات
نور الدموع جرت من عينيها وبصت لمحمد لقته لسه زى ماهو
جرت عليه احمد فوق فوق يااحمد وقعدت تضرب فيه بالاقلام ع وشه عشان يفوق مبيفوقش متصنم مكانه جابت مايه وكبتها عليه احمد احمد فوق فوق والنبي يااحمد
جرت ع غرفه بباها
بابا 
في اي يانور خير
الحق يابابا عمو وطنط عملة حادثه وطنط ماتت وعمو في العمليات
محمود، ياساتر استر يارب يا ساتر استر يارب
جودي جرت ع غرفه عمها ورا نور وهي بتجري هي وادهم وسمعت نور
جودى، لا بابا وماما لا لا نور لا لا يانور 
جودي وقعت عالارض مغمي عليها 
ادهم شالها ونيمها ع سرير أبوه
نور ، احمد واقع فوق مبينطقش 
ادهم ، أنا طالعله وانت يابوي حاول انت ونور تفوجو جودي
ادهم طلع لقي احمد متصنم ع ركبته عالارض
ادهم، قوم قوم ياابن عمي ده قدر ومكتوب قوم نروح المستشفي قوم نشوف هنعمل ايه
احمد بصله ومش بينطق
ادهم ، قوم يااخوي 
احمد قام ونزل مع ادهم وهو مبينطقش ومحمود نده عليهم استنوا استنوا أنا جاي معاكوا
ادهم، جودي فاجت يابوي
محمود، اه ياولدي وجاعده مع اختك وام ابراهيم
كلهم راحوا المستشفي وللأسف محمد وفاطمه ماتوا وأحمد استلمهم وراحوا بيهم بيت الحج محمود
محمود ، هيتغسلوا في بيتي اهنه وهيدفن اخوي علي ابوي
احمد، أنا عايز بعد اذنك يدفنوا مع بعض ياعمي
محمود ، وماله ياولدي كلم جرايب امك واستأذن منيهم وخبرهم أن العزا اهنه في بلد ابوك
جودي دخلت الغرفه اللي فيها مامتها وبباها
جودي باستهم وقعدت تعيط جامد هتسبوني لمين هعيش من غيركوا ازاي ليه كده ليه 
نور وأحمد دخلوا الغرفه يهدوا جودي ويخرجوها عشان مراسم تشييع جثامين
نور اول ما دخلت تخرج جودي انهارت جامد وفضلت تعيط مقدرتش تمسك نفسها
احمد، خلاص يا جودي خلاص وراح حضنها جامد وقالها معتش وقت 
جودي بصريخ خلاص ايه خلاص ايييييييي ابعد يااحمد وأحمد يشدها يخرجها بره وهي بتزقه وتعافر ماما متسبنيش يا مامااااا متسبنيش يابابا متسبونيش مش هعيش من غيركوا وراحت مغمي عليها تاني 
احمد شالها طلعها الاوضه بتاعتها ونور طلعت معاه وهي منهاره متخفش يااحمد أنا معاها انزل انت معاهم تحت
احمدحرك رأسه ونزل
احمد نزل ياخد عزاء أبوه وأمه وساب جودي مع نور
جودي فاقت وقعدت تصرخ هما مشو خلاص مشو يانور سابوني الاتنين معدش ليه حد خلاص
نور، اهدي يا قلبي احنا كلنا حواليكي متقوليش كده اهدي هما راحوا في مكان احسن قومي صلي وادعيلهم
جودي قامت اتوضت وصلت وهي ساجده قعدت تدعي لبباها وممتها وهدت ونزلت مع نور اخدوا العزا
نور قعدت التلت ايام مع جودي في غرفتها عشان تهديها
جودي قاعده في الجنينه وسرحانه ادهم لمحها وهو داخل وراحلها
ادهم ، القمر سرحان في ايه
جودي، مفيش
ادهم ، أخص عليكي بقي كده خلاص انا ماشي
جودي، بابا وماما وحشوني
ادهم ، الله يرحمهم ويغفر لهم
جودي ، أنا نفسي اروح لهم
ادهم، بعد الشر عنك يارب وتسبيني لمين
جودي بصتله بعدم فهم
ادهم اتحرج وقال، كلنا هنا عايزينك
احمد دخل عليهم ، جودي حضري نفسك هنسافر بكره عشان جمعتك انتي ونور وشغلي
جودي، ماشي ياحبيبي
قامت جودي تحضر شنطتها وأحمد دخل يقول لعمه أنهم ماشيين
محمود، كيفك يا ولدي
احمد، الحمد لله ياعمي احنا هنسافر بكره عشان الجامعه وشغلي
محمود، والله هتوحشكوا جوى
احمد، هتيجي باذن الله الاجازه نقضيها هنا
محمود، باذن الله ياولدي 
احمد، عن اذنك ياعمي أنا طالع اقول لنور تحضر نفسها
احمد طلع وخبط عالباب نور مسمعتهوش عشان كانت بتاخد شاور احمد تعب خبط راح فاتح وداخل سمع صوت مايه عرف انها بتاخد شاور
احمد نام عالسرير عما نور تخرج عشان يقولها 
نور جرجت بالبشكير عشان نست تاخد هدوم بتشيل الفوطه من علي شعرها جاءت قطرات مياه ع وجه احمد فاق وقايم من ع السرير وصل عند التسريحه أمامها اتخضت نور ولسه هتصوت احمد حط أيده ع فمها
احمد، أنا احمد اهدي اهدي خبطت كتير بس انتي مفتحتيش
وشال أيده
نور، طب اطلع بره 
احمد ، مش طالع 
نور، انت عاوز ايه
احمد، مش عاوز حاجه اطلعي انتي بره
نور اطلع ازاي وانت زنقني في الحيطه كده لوسمحت يااحمد متحرجنيش اكتر من كده انا مش عايزه ازعلك ولا اقولك اي حاجه عشان اللي انت فيه
احمد ، انتي لسه مش مصدقه اني مظلوم
نور ، لا 
احمد، كذابه انتي عارفه كويس اني مظلوم وعلي فكره لو انا وحش كنت ممكن اعمل اللي عملته دي الوقت عارفه ليه
نوربتحدي ، ليه
احمد،  بضحك هستيري لان البشكير وقع😂😂😂
نور اتحرجت ووطت بسرعه جبته وحطته عليها
احمد،. أنا نازل دي الوقت وأما تلبسي ابقي حضرى الشنطه عشان مسافرين بكره
نور، ده انت غلس
احمد، وبعدين سامعك ها ارجع
نور جابت مخده ولقته بيها امشي ياغلس
احمد ضحك ونزل تحت يستني نور
راحو كلهم ع ترابيزه السفره
احمد بص لنور لقاها بتبصله واتحرجت وبصت للاكل
ادهم ،جودي مابتكليش ليه يابنت عمي 
جودي، هااا مفيش مليش نفس
محمود، عشان خاطرى يابتي كلي انتي خسيتي النص 
جودي،. ماشي ياعمو هاكل اهو
ادهم، بقولك يااحمد أنا معنديش نبطشيه بليل اي رايك ناخد نور وجودى نخرجهم قبل ماتسفروا
جودي، لا مش هخرج
ادهم، ليه
جودي ،انا حره.
ادهم، طب عن ازنكوا وقام خرج بره في الجنينه
جودي حست انها حرجته وقامت خرجت وراه
ادهم، نعم
جودي، اسفه انت زعلان
ادهم، لا وازعل ليه انتي حره
جودي، ع فكره انا تعبانه ومش مستحمله ياريتني كنت ركبت مع بابا وماما وكنت مت معاهم وخلصت
ادهم، ليه بتقولي كده وانا اعيش ازاي من غيرك
جودي،😏 هتعيش عادي ليه وانا عملتلك ايه عشان مش هتعرف تعيش من بعدي
ادهم، هو في حد يعرف يعيش من غير مايتنفس 
جودي، لا
ادهم، انتي النفس اللي بتنفسه أنا بحبك ياجودي أنا مش عارف أما هتمشي بكره هعمل ايه أنا اتعودت اشوفك أما اروح مش عارف هعمل من غيرك 
جودي، انت عارفني من اسبوع
ادهم، ده اجمل اسبوع في حياتي أنا هدخل اطلب ايدك من بابا واخوكي ولو وافقوا هجبلك دبله تلبسيها ونتجوز بعد ماتخلصي السنادي
جودي، بس انا مش موافقه
ادهم، بغضب شديد ليه. 😣😣
جودي ، عشان انت بتزعقلي وبتغضب بسرعه
ادهم، خلاص ياستي نغير نفسي عشانك وافقي بقي وبدل مانخرج بليل افسحكوا بس لا افسحكوا والبسك دبلتي
جودي، طبعا موافقه أنا اصلا اعجبت بيك الاول
ادهم اول ما جودي قالت كده دخل جرى لقاهم بيتكلموا ع السفره
ادهم، لو سمحت يابابا وانت يااحمد وافقوا ارجوكوا في اللي هطلبوا أنا عارف أنه مش وقته بس والله هنفرح جودي وهنلهيها عن الحزن اللي هي فيه
محمود، خير ياولدي
ادهم،. أنا عايز أخطب جودي بس هيبقي تلبيس دبل بس والفرح بعد مانخلص السنادي
احمد، أنا لو جودي موافقه أنا موافق
محمود، وانا طبعا اموافج 
احمد، خيال جودي وارد عليك ياادهم
احمد دخل لجودي وسألها ووافقت نزل وقتلهم موافقه
نور فرحت أنها قربت جودي من ادهم عشان جودي كانت معجبه بيه وقالت خلاص نقوم نجهز أنا وجودي عشان الخروجه
لبست نور وجودي الاسود وخرجوا مع احمد وادهم وذهبوا الي الصائغ
ادهم، نقي الدبله اللي تعجبك ياقلبي
احمد، من اولها قلبي
ادهم، اه طبعا قلبي وعقلي وكلي
احمد، ماتتللم أنا واقف
ادهم، لاحظ انك بتكلم ظابط شرطه
الكل ضحك وجودي نقت شبكتها وادهم لبسهالها وخرجوا اجمل خروجه في حياتهم ثم ذهبوا الي المنزل
جودي ،تصبح ع خير ياادهم 
ادهم ، وانتي من اهلي
ضحكت جودي وطلعت غرفتها
احمد دخل هو ونور غرفتهم
احمد، كان يوم جميل جدا أنا فرحان أن جودي بدأت تتأقلم ولقت اللي يخرجها من حزنها
نور، عقبالك 
احمد، عقبالك ازاي مانا مرتبط
نور، قصدي عقبال ماتفرح وتتجوز اللي بتحبها زى جودي
احمد، تصبحي ع خير
نور، بلاش انهارده تنام عالارض اطلع ع السرير
احمد فرح فكرها رضت عنه وسامحته
نور، اخدت مخده 
احمد، راحه فين
نور هنام عالكنبه دي خليك انت عالسرير اكيد عايز ترتاح من نومه الأرض
احمد،. مفيش فايده فيكي لا هنام أنا عالكنبه
نور ،، أنا نمت خلاص
احمد شالها عشان ينيمها عالسرير، قولت أنا هنام عالكنبه
وهو بيحطها ع السرير سلسله نور اتعلقت في زرار البيجامه ولسه جاي يوم نور قالتله استني
احمد وجهه قريب من وجهها وفجأه عنيه جاءت في عينيها وسرحوا في أعين بعض نور فاقت من جمال سحر عنيه وفكت السلسله خلاص فكتها
احمد في نفسه، وانا اللي فكرتك وبعدين قال بصوت شكلي هتعب معاكي جامد يارب عني🥵🥵
نور ، نام عشان ماشيين بدري
احمد، ماشي يا مشقتي
ابطالنا صحوا تاني يوم عشان يرجعوا القاهره
احمد، نور اصحي عشان نلحق نودعهم عشان نسافر
نور، طيب وراحت نايمه تاني
احمد، ياله يابنتي قومي بقي
نور، اديني قومت خلاص ارتحت
احمد، بزعل أنا نازل وابقي أما تفوقي انزلي 
نور اضايقت أنها زعلته عالصبح، طب تمام انزل وهجهز وانزل وراك
نزلو كلهم يودعوا ادهم والحاج محمود
نور، هتوحشني يا بابا 
محمود، والله انتي اكتر يابتي
جودي، طب وانا هوحشك واللا لا
محمود، انتي اكتر واحده هتوحشيني بلماضتك وراح حضنها
ادهم، يابختك يابوي
محمود، اتلم يا ولد
ادهم ، ماشي ماشي يا بوى هنيالك
جودي، مش قالك اتلم 
ادهم ،انا هسكت عشان اخوكي جاي عشان ميعلقنيش
جودي😂😂😂 ناس تخاف متختشيش
احمد، احنا ماشيين حالا ياعمي طلبت عربيه توصلنا للقاهره لانك عارف العربيه اللي اجينا بيها راحت في الحادثه
محمود، ماشي يا ولدي خلي بالك من مرتك واختك
احمد ، انتي بتوصيني ع روحي
نور، باصتله وقالت في سرها روحي حلوه دي
العربيه اجت وودعوهم ومشوا
السواق اجه لنص الطريق
السواق، أنا هنزل الكافتيريا اشرب حاجه لو حد حابب ينزل ينزل
احمد، أنا نازل تعالوا انزلوا نريح شويه
نور معبرتهوش وجودي نزلت ووقفت جنبه
احمد،. مش هتنزلي
نور، لا
جودي، انزلي يانور بليز نريح شويه الطريق طويل 
نور، مش نازله ياجودي
جودي، ورحمه بابا وماما لتنزلي
نور نزلت عشان حلفان جودي
نور أنا نزلت اهو بس متبقيش تحلفي غير بربنا عشان حرام
احمد اخدهم وقعدوا عالكافتريا
احمد هتشربوا ايه
جودي، عصير فراوله
نور، مش عايزه 
احمد، لازم تشربي حاجه
نور مش عايزه معدتي بتوجعني مش هقدر اشرب حاجه
احمد، براحتك
شربوا وقاموا ركبوا العربيه لحد ما وصلوا البيت
جودي ، البيت وحش قوي من غير بابا وماما 😭😭😭
نور، ربنا يصبرك ياقلبي حاولي تبقي أقوي من كده
جودي، مش قادره 😭😭😭😭
موبايل جودي رن
جودي ، ده ادهم أنا هطلع اوضتي أكلمه
نور ،تصبحي ع خير ياقلبي
جودي،. وانتي من أهله انتي وأحمد وطلعت غرفتها
نور ، دكتور احمد 
احمد، نعم
نور، احنا طبعا مش في بيت بابا يعني كل واحد في اوضته
احمد، طيب
نور، تمام أنا طالعه انام في اوضتي
احمد، ماشي
نور طلعت غرفتها وبعد ما دخلت قالت لنفسها 
نور مكنش ينفع غير كده لازم نقضي مدتنا مع بعض وكل واحد يرجع لحياته وهو اكيد لسه بيحب خطيبته وانا بالنسباله غلطه
احمد طلع غرفته وقال لنفسه
احمد، أنا اتعلقت بيها قوي افهمها ازاي اني حبيتها أنا بحس نحيتها بشعور عمرى ماحسيته مع هنا
،،،،،،،،،
جودي، الو ايوا ياادهم
ادهم، وصلتي ياقلبي
جودي، اه الحمد لله احنا في البيت
ادهم، صوتك ماله
جودي، اتخنقت اول ما دخلت البيت وبابا وماما مش فيه
ادهم، الله يرحمهم يارب
جودي، يارب 😭😭😭
ادهم، وحياتي عندك متعيطيش بقي لو انا غالي عندك
جودي، غصب عني والله
ادهم، ربنا يصبر قلبك يا عمري جودي انا بحبك قوي
جودى، والله العظيم انت الحاجه اللي مصبراني ع الدنيا عارف لو سبتني هموت 
ادهم ، بعد الشر عنك أنا عمرى مااسيب روحي
جودي، ربنا يخليك ليا
ادهم، ويخليكي ليا يا قلبي هسيبك تنامي عشان ترتاحي تصبحي على خير
جودى، وانت من اهلي يارب 
ادهم، يارب ياقلبي سلام
وقفلت جودي ونامت عشان في جامعه تاني يوم
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
نور خبطت ع جودى
نور، ياله يا دكتور جودي ياله اتاخرنا وقعدت تخبط جامد
احمد،خارج من غرفته، اي يابنتي عامله فرح عالصبح  
نور، ملكش فيه
احمد،لا ليه فيه اي رايك بقي اوضه اختي 
نور، ابعد عن وشي احسنلك
جودي، في ايه يا جماعه صلو على النبي
احمد  ونور، عليه الصلاة والسلام
جودي، عشر دقايق وهتلاقيني وراكي انزلي افطرى وانا نازله وراكي
نزلت نور وأحمد
احمد، أنا جعان والداده مش موجوده ممكن تحضرى معايا الاكل
نور، اقعد وانا هحط الفطار
نور حطت الفطار عالتربيزه جودي نزلت قعدت تفطر معاهم
احمد، تيجوا نخرج انهارده
نور، لا
جودى، بطلي رخامه يانور ماشي يا احمد موافقه
احمد، نروح فين
جودي، الملاهي
احمد، هو أنا هفسح ولاد اختي طبعا لا
نور حبت تغيظه
نور، خلاص اوك الملاهي يا جودي
احمد عرف انها بتعند معاه
احمد، خلاص اوك أنا موافق ياله قوموا عشان اوصلكوا الجامعه في طريقي
ركبوا العربيه ووصلوا الجامعه نور نزلت من العربيه وراحت وقفت قدام باب الجامعه تستني جودي
احمد وقف بالعربيه سرحان فيها
جودي، ع فكره هي كمان بتحبك
احمد، هي مين
جودي، اللي انت بتحبها سلام وسابته وجرت علي نور دخلوا الجامعه
احمد راح المستشفي وقابل هنا
هنا، احمد انت مبتردش ع تليفوناتي ليه وروحت كذه مره الفله القيها مقفوله
احمد، كنا بنزور قرايب بابا في البلد وبابا وماما عملوا حادثه وتوفوا
هنا، لا اله الا الله البقاء لله ياحبيبي
احمد، الدوام لله عن اذنك أنا ورايا عمليه
احمد خلص شغل وروح البيت لقى نور وجودي بعدين يستنوه عشان يوديهم الملاهي
احمد،. ده انتو عصابه
جودي، اه واتفقنا عليك😂😂
احمد، طب اتغديتوا
جودي، لا 
احمد، طب ياللا نتغدي بره بالمره
خرجوا وراحوا اتغدوا في مطعم وبعدين دخلوا الملاهي
جودي ونور ركبوا كذه لعبه نور داخت من كتر اللعب ووقعت عالارض مغمي عليها احمد جرى عليها وقعد يفوق فيها
احمد، النبض مش منتظم ياجودي أنا هوديها مستشفي
جرى دخل اقرب مستشفى
الدكتور خرج من غرفه نور
احمد، خير يا دكتور
الدكتور، شكلها عندها انيميا ومحتاجه دكتور تتابع معاه عشان يشوف الانيميا وتطمنوا ع الجنين
احمد، هي حامل
الدكتور، مبروك
جودي دخلت جرى اوضه نور
جودي، نور أنا هبقي عمتو بجد
نور قاعده بتعيط وقامت من ع السرير، أنا عايزه امشي
احمد دخل عليهم،. انتي كويسه يا نور
نور، الحمد لله عايزه امشي
احمد، طب ممكن تستني عشان نطمن عالجنين
نور، قصدك الغلطه
احمد بزعيق، اتكلمي حلو عن ابنك
نور، لو سمحت مش عايزه اسمع صوتك وانا هروح لوحدي لو مش هتيجوا معايا
احمد شدها من ايدها، ليه بتعملي كده
نور، عشان احنا بنصلح غلطه انت عملتها وانا بشيل اخطأها لوحدي واللي في بطني هنزله عشان ميبقاش في حاجه تربطنا ببعض
احمد، لو نزلتيه هيبقي اخر يوم في عمرك
نور بصتله بصه كلها حزن وسابته ونزلت
جودي، معلش يا احمد اللي حصلها مش سهل تعالي نلحقها بدل ما تعمل في نفسها حاجه
روحوا البيت ونور طلعت ع غرفتها وسابتهم
جودي، حاول تعرفها انك بتحبها لأنها حاسه انك لسه بتحب هنا
احمد، أنا عمرى ما حبيت هنا هنا كان جواز مصلحه نور اول ما شفتها وهي شدتني ليها يمكن اللي حصل ده كله عشان يقربنا من بعض
جودي ، ربنا يسعدكوا يارب بس معلش هتتعب شويه دي دماغها صعيديه
احمد ماشي يا حاجه اطلعي نامي وانا طالع انام
طلع كل واحد غرفته  احمد لقي حد بيخبط 
احمد ،مين
نور، أنا نور
احمد ، ادخلي 
نور دخلت لقت احمد نايم عالسرير بالشورت فقط وحاطط المخده ع وشه
احمد، عايزه ايه
نور، ممكن تقوم تلبس حاجه وتكلمني
احمد، قولي عايزه ايه عايز انام تخلصي
نور قامت شدت المخده من ع وشه 
نور ، كلمني زي مابكلمك
احمد قام قعد وراح شادد أيدها مقعدها جنبه عالسرير
نور، انت هتعمل ايه
احمد، مش هعمل حاجه بتقوليلي كلمني زي مابكلمك قعدتلك اهو اتكلمي ياله عشان عايز انام
نور، احنا هنتكلم كلام ناس عاقله بص يا دكتور احمد البيبي مش هينفع حمله يكمل لانه طفل اغتصاب وانا محبش اشيلك هم فوق همومك انت داخل ع جواز ومينفعش يبقي بينا حاجه مشتركه عشان بعد ما نطلق كل واحد هيبقي ليه حياته
احمد، تعرفي أن عنيكي حلوه قوي
نور، أنا بتكلم في موضوع جد
احمد، وانا بتكلم بجد عنيكي حلوه قوي تفتكرى ابني هيطلع عنيه حلوه كده ليكي
نور ، رد عليه في اللي قولته
احمد، مش هطلقك ومش هموت ابني ومش هسيبك
نور، ده مكنش اتفاق من الاول ليه اخليت بالاتفاق
احمد، عشان عشقتك مش حبيتك بس وقرب منها يقبلها 
هنا، عشان كده مش بترد علي تليفوناتي اه مانتا قاعد هايص مع الأبله
احمد، ايه اللي طلعك هنا
هنا، طالعه اكتشف قله الادب دي إلا الانسه مش من الصعيد بردك يعني لو ابوها عرف مش بعيد يدبحها
نور، لمي نفسك لو سمحتي
هنا، أنا ألم نفسي بردك يا زباله وراحت ضاربه نور بالقلم
نور ، نزلت جرى وطلعت تجرى سابت البيت
نور بعد ماسمعت كلام هنا نزلت جرى وخرجت من الفله وهي بتجرى مش عارفه هتروح فين
احمد قال لهنا، القلم ده هدفعك تمنه 
هنا، عايزني اشوفها في اوضتك وبتبوسها واسكت
احمد لبس تيشرت وهو بيجرى  يلحق نور هنا شدته من أيده
هنا، ايه بتجرى وراها ليه
احمد، دي مراتي وشال أيدها وراح ناطرها وسابها وجرى ورا نور
هنا بوجع، مراتك 
احمد خرج مش لاقيها دور في كل مكان فص ملح ودأب
،،،،،،،،،
نور قعدت عالكورنيش  لحد مالليل ليل وبعد ماهدت كلمت جودي
جودي، ايوا يا نور انتي فين
نور، أنا قاعده ع الكورنيش ممكن تجيلي بس متقوليش لاخوكي امانه عليكي
جودي، تمام أنا جيالك حالا
،،،،,،،،،،،،
جودي نازله عشان تروح لنور
احمد،. رايحه فين
جودي، رايحه اجيب حاجه
احمد، عرفتي مكان نور
جودي، لا مكلمتنيش
احمد، هتجيبي ايه 
جودي، هجيب حاجه من الصيدليه
احمد، ماشي
،،،،،،
جودي ركبت عربيتها وراحت لنور
نور عنيها وارمه من العييط
جودى، مشيتي ليه حصل ايه وبتعيطي ليه
نور، عشان كان في حاجه فكرت في دقيقه أنها بتاعتي
احمد واقف وراهم وقال
احمد، ومين قالك انها مش بتاعتك
نور وجودي واقفين مصدومين
نور، مش أنا قيلالك متقوليلوش
جودي، والله ماقولتله
احمد، كنت حاسس ان جودي بتكذب جودي لو سمحتي روحي دي الوقت
نور، لو سمحت يا دكتور احمد روح معاها وسيبوني لوحدي أنا هكلم بابا وهو هيعرف بطريقته اني اروح له
جودي،.انا ماشيه وسابتهم يتكلموا مع بعض
احمد، بتقولي لبابا اي هتقوليله أن واحده دخلت عليه أنا وجوزي وسيبتلها جوزي ونزلت
نور، أنا اضربت قدامك
احمد، مردتيش ليها القلم ليه
نور، عشان فعلا أنا اللي غلطانه
احمد، غلطانه في ايه تسيبي البيت وتجرى بالبيجامه في الشارع أنا لو منك كنت رديت ليها القلم
نور، لوسمحت امشي
احمد، انتي مجنونه اسيب مراتي نص الليل في الشارع وبالبيجامه
نور، متقولش مراتك دي أنا مش مرات حد
احمد، طب ياللا نروح الناس عماله تتفرج علينا
نور، مش ماشيه امشي انت
احمد شالها وفتح العربيه دخلها فيها
نور، انت اتجننت رسمي والله
احمد ركب جنبها وساق العربيه
احمد،. اه اتجننت فعلا من اول ما شفتك يا اوزعتي
نور ابتسمت، طب سوق يا مجنون
احمد، أنا جعان قوي تيجي نجيب اكل 
نور، لا عايزه انام 
احمد، لا لازم تاكلي عشان البيبي
نور وشها اتغير، قولت مش هاكل
احمد، انتي قلبتي ليه
نور، عشان ده جاي من اغتصاب وهفضل افتكر كده عالطول 
احمد، ممكن تحاولي تنسي جايز ربنا عمل كده عشان نكمل مع بعض
نور، انت بتحب هنا
احمد، أنا بحبك انتي ونفسي أكمل معاكي انتي ونفسي ولادي يبقوا شبهك انتي
نور، وده من أمتي
احمد، من اول ما شوفتك يا اوزعتي
نور،طب وهنا
احمد، كانت مرحله وعدت وعشان خاطري حاولي تنسي اللي حصل أنا نفسي اكمل معاكي ونفسي ماخسرش ابني اللي كان سبب في اننا نكون مع بعض
نور، بجد
احمد باسها من جبينها طبعا بجد
نور ، خلاص ماشي
احمد، هتعطيني فرصه أصلح اللي عملته
نور، مش قولت هتجيب اكل
احمد بضحك ،مش قولتي مش جعانه
نور، لا جعانه بس هنروح مطعم ازاي بهدومي دي
احمد، اقولك ع حاجه اي رايك ناكل في المطبخ زى ما كنت باجي اقفشك واكل معاكي
نور، لا جالي عقده منه
احمد زعل من نفسه، مش قولنا هننسي
نور ، خلاص تمام اي رايك نجيب رنجه ونروح نعملها وناكلها في المطبخ اصل أنا نفسي فيها قوي
احمد، رنجه يوم ماتتوحمي تتوحمي ع رنجه
نور،وحم حاسه اني صغيره قوي ع الكلمه دي 😂😂😂
احمد، ضحكتك حلوه قوي
نور، ميرسي المهم هتجيب رنجه
احمد، ماشي ياستي مع اني مبحبهاش ولا بحب ريحتها بس هجيبها عشان خاطرك
احمد نزل السوبر ماركت وجاب رنجه وجاب ليه تونه وروحوا
نور دخلت المطبخ وبتعمل الرنجه احمد قعد يرجع
نور، 😂😂😂 انتي في الكام يا بيضه
احمد، امشي يا مؤرفه انتي ورنجتك أنا همووووت🤮🤮
نور، خلاص كل ماتيجي عليه هجبلك رنجايه ع المخده
احمد، عشان اعلقك ع باب البيت
نور😂😂😂 خلاص انا اكلت أنا هدخل اخد شاور
احمد، ده انتي محتاجه مطهر يضيع ريحه الرنجة
نور، تصدق نفسي احضنك
احمد، امشي من وشي أنا مصدقت الترجيع وقف
نور🤣🤣🤣 ماشي  يا دوك
احمد، دوك دوك بس ادخلي خدي شاور
نور ،تمام أنا طالعه اوضتي اخد الشاور
احمد، هو انتي هتنامي في اوضتك بردك 
نور، اه 
احمد، براحتك
نور، تصبح على خير
احمد، وانتي من أهله
وطلع كل واحد غرفته 
نورلقت رساله ع الموبايل من احمد
احمد، وحشتيني
نور بعتتله ، ده احنا لسه كنا واقفين مع بعض من10دقايق 
احمد، نفسي اخدك في حضني وانام مش هرتاح غير وانتي في حضني
نور فرحت وقعدت تقرأ الرساله اكتر من مره وبعدين بعتتله
ربنا يسهل
احمد بعتلها، يارب ❤️
نور،❤️
احمد، بجد❤️
نور، انت ماصدقت ايوه بحبك
احمد، أخيرا 
نور لقت الباب بيخبط فتحت لقته احمد
احمد، أنا عايز اسمعها بودني
نور، روح نام عشان جودي متصحاش
احمد دخل وقفل الباب وقال
اهو قفلت الباب محدش هيسمع قولي بقي
نور ، ااااانااااا
احمد، ايه اطول لسان في العالم مش عارف يجمع كلمه
نور، بس يارخم
احمد،رخم رخم قولي بقي
نور، بحبك من قبل ما اجي البيت كنت بدخل صفحتك وكنت بقعد اسرح فيك واجيت هنا عشان اشوفك وكل ما افتكر انك خاطب كنت بتخنق
احمد حضنها جامد وقالها أنا بحبك قوي يا بنت عمي وقرب وشه لوشها وقالها متزعليش مني والله بعشقك 
نور بدأت تنسجم مع عشقه وفجأة بعدت عنه
نور، بلاش بلاش يا احمد مش هقدر وقعدت تترعش وتعيط
احمد، أنا آسف أنا خارج رايح اوضتي اهدي بس اهدي
نور، طب أخرج
احمد خرج وهو زعلان من نفسه عالازمه اللي عملها لنور بدون مايقصد
نور، قعدت تهدي في نفسها لحد ما جلها رساله من احمد
احمد ،انا اسف
نور، محصلش حاجه تتاسف عليها أنا اللي اسفه تصبح ع خير
احمد، وانتي من اهلي
نور ابتسمت وقالت لنفسها انا بعشقك والله بس مش هقدر يارب نسيني اللي كان حصل يارب
ناموا ابطالنا باتري اي اللي هيحصل بكره
احمد راح يخبط ع نور
نور،حاضر حاضر يا جودي جيالك اهو فتحت الباب 
هو انت
احمد، اه أنا بصحي مراتي حبيبتي عشان تروح جمعتها
نور،صباح الخير
احمد،صباح الجمال هو القمر بيطلع الصبح واللا ايه
جودي، احم احم هو اللي سمعاه ده بجد
احمد، سمعه ايه انتي واقفه تصنتي 
جودى، اتصنت مين ده انا دماغي وجعتني من الخبط 
احمد، خلاص انزلي يالماضه افطرى معايا انتي والقمر نور
جودي، قمر لا بقي ده في حاجه غلط انتو مش كنتوا مش طايقين بعض امبارح
احمد، بس بس اسكتي أنا نازل نور اجهزي عشان اوديكي الجامعه
نور، ماشي
نزلوا ع السفره يفطروا نور اول مابصت لقت لبن
نور، أنا معدتي بتوجعني ومش هفطر
جودي، وانا كمان
احمد، جودي لازم نفطر ونشرب اللبن عشان نشجع نور تشربه
جودي، طب هي حامل أنا مال امي
احمد، بطلي لماضه واشربي 
بص لقي الاتنين متنحين للبن
راح مزعق
متشربوااااا اللبن
نور وجودي شربوه بسرعه خافوا من احمد
احمد بضحك عالم متجييش غير بالعين الحمرا
نور ،طب ياللا احنا اتاخرنا ياجودي
احمد، ياللا هوصلكوا أنا اصلا ورايا شغل ورايح المستشفي
نور وجودي ركبوا نور قالت
نور، احمد أنا هروح مع جودي نطمن عالبيبي انهارده بعد الجامعه
احمد، تمام ماشي ياقلبي
جودي، يعني هشوف البيبي بجد😂😂.
احمد، انتي مجنونه مش عارف هتبقي دكتوره ازاي
جودي ،زي ما انت بقيت دكتور🤣🤣🤣
نور، خلاص وصلنا سلام يا احمد
احمد، سلام ياعمرى
دخلوا الجامعه وبعد ماخلصوا الجامعه خرجوا عشان يروحوا عياده الدكتوره
نور، جودي احمد واقف اهو قدام البوابه
جودى، طب هو مقلش ليه أنه هيجي ياخدنا
نور، طب تعالي نروحله 
نور، احمد انت هنا ليه
احمد، عايز اروح مع مراتي حبيبتي اشوف ابني 
نور، طب مقلتش ليه
احمد، عملهالك مفجأه
نور خلاص ياللا بينا
راحوا عياده دكتوره النسا
جودي، نور بطنك هتبقي كرنبه كده امتي
نور، مش عارفه دول شكلهم في الاخر عارفه شكلهم خلاني متمسكه بالبيبي 
جودى، ربنا يجبهولك بالسلامه يارب
نور، يارب
احمد، نور اسمك اتنده ياله ندخل
دخلوا عند الدكتوره 
الدكتوره ارفعي هدومك من عند بطنك
نور بصت ع احمد وهي محرجه منه
احمد فهم وبعد عينه عن نور وقعد يبص ع شاشه السونار
نور رفعت هدومها والدكتوره مشت جهاز السونار ع  بطنها
الدكتور، ماشاء الله كده البيبي عمره40يوم بالضبط
احمد، هو كويس يا دكتوره
الدكتوره، اه الحمد لله بس الام شكلها ضعيفة جدا وماشاء الله دول اتنين فمحتاجين غذا كويس
احمد، هما ايه اللي اتنين قصدك نور والبيبي
الدكتوره، لا بص حضرتك وشاورتله عليهم في الجهاز دول اتنين في نطفتين في كيس الحمل
نور بصت لجودي وقعدت تعيط
جودى، مبروك يا حبيبتي
نور الله يبارك فيكي
الدكتور، دي تحاليل عايزاها معاكي المره الجايه والفيتامين ده يتاخد بانتظام
احمد، تمام باذن الله متشكر لحضرتك واخدهم ومشي من عند الدكتوره
احمد، هتروحوا واللا نروح نتغدا في مطعم
نور، لا أنا نفسي انااااام
احمد، خلاص نروح وهكلم ديلفرى يجيب لينا اكل وهكلم ام سعيد تيجي تطبخ لينا اكل نضيف عن اكل المطاعم
جودى، ياريت ده أنا معدتي باظت
احمد، خلاص اوك هنروح ع البيت
روحوا البيت ونور طلعت تنام في غرفتها وفجأه تليفون احمد رن
الو ايوا يا هنا عايزه اي مش قولت كل شئ قسمه ونصيب
هنا، احمد أنا عرفت الحقيقه كنت عند هادي بطمن ع نفسي وبعمل تحاليل اطمن ع نفسي بيها قالي ع العصير اللي جبتهوله يحلله وكلمت ندا وقعتها في الكلام واعترفتلي وفهمت أنت اتجوزت بنت عمك ليه
احمد بصدمه، عايزه اي دي الوقت😧😧
هنا، ترجعلي
احمد، مش هينفع
هنا، لا هينفع اكيد ابوها ميعرفش لأن لو كان عرف كان فاتي بقرأ عليك الفاتحه
احمد، لو مخلوق عرف مش هيحصل طيب
هنا، احمد الاسبوع الجاي كتب كتابنا والفرح وفي بيتك يأما اقسم بالله هقول لابوها
احمد، بس انا اكتشفت اني بحبها هي
هنا، بس انا بحبك انت
احمد، عمرك ماحبيتيني انتي وافقتي بيا عشان تغيظي صحبتك مش اكتر
هنا، أنا بقولك فرحنا الاسبوع الجاي وانا هعزم أصحابنا
احمد قفل في وشها وقعد يكسر في كل حاجه حواليه
جودي، في أي يا احمد مالك 
احمد، الأبله هنا عرفت كل حاجه وبتسومني يا نتجوز يا تروح تقول لعمي
جودي، يا مصبتي دي فيها رقاب
احمد، أنا مش عارف اعمل ايه
جودي،استهدي بالله كده احنا مفيش حل غير انك توافق تتجوزها وكرها في عشيتها لحد ماتبعد
احمد، ونور
جودي، مش عارفه
احمد، خايف  تكرهني اكتر
جودي، أنا هقولها اللي حصل
احمد، لا أنا مصدقت أنها نست
جودي، لازم تعرف عشان متعملش حاجه في نفسها
احمد، طب كلميها انتي وشوفي هتقول ايه
جودي، أنا هطلعلها حالا
احمد، ربنا يستر
،،،،،،،،
جودي حكت اللي حصل لنور
نور عيطت، أنا اتفضحت
جودي، لا ياعمرى متقوليش كده احنا هنجوزها لاحمد وأحمد يحاول يكرها في عيشتها لحد ماتمشي وتسيب البيت وتطلق عشان لو قالت لبباكي النار هتولع ومش هتطفي
نور، طب مفيش حل غير أنها تجوزه
جودي، ده الحل الوحيد يانور
نور، خلاص ماشي بس بابا محدش يقوله
،،،،،،
جودي حكت لاحمد أن نور وافقت
احمد طلع لنور وقالها
أنا آسف والله أنا اقسم بالله بحبك انتي بس والله اللي نعمله غصبا عني بس عشان خاطر اولادنا يتربوا وسطنا
نور، انا حاسه بنار في قلبي
احمد، خلاص أنا هروح اقول كل حاجه لعمي ومش هتجوزها واللي يحصل يحصل
نور، بابا ممكن يقتلك
احمد، أنا هكلمه اعزموا عندنا بكره واخليه يجي ضرورى
نور، بلاش يااحمد اتجوزها ارحم من اللي هيحصل
احمد، مش هتجوز غيرك وراح اخدها في حضنه جامد ونور قعدت تعيط
احمد، متعيطييش العيال هتطلع كئيبه🤣🤣
نور،☺️☺️
احمد،. ايوه كده
احمد نزل كلم عمه في التليفون وقاله يجي ضرورى بكره
ادهم كلم جودى في التليفون
الو
، ايوا يا قلبي
وحشتيني
انتي اللي وحشتيني قوي بوي جاي بكره عنديكم وانا جاي معاه اشوف جلبي
بجد أخيرا هشوفك
يالا نامي عشان جامعتك وهتيجي تلاقيني بستناكي ياقلبي
ماشي يا حبيبي تصبح ع خير
وانتي من اهلي يارب
يارب
،،،،،،،،،،
تاني يوم راحوا الجامعه اجو لقوا الحاج محمود قاعد بيستناهم هو وادهم
محمود، أخيرا جيتوا احنا اهنه من بدرى
نور، بابا حبيبي وحشتني
جودى، ازيك يا ادهم
ادهم، الله يسلمك ياقلب ادهم
جودي، ازيك ياعمي وحضنته وباسته
وقعدوا كلهم مع بعض يتسايروا لحد ما احمد وصل
،،،،،،
احمد،سلام عليكم
محمود ازيك ياولدي
احمد، الله يسلمك يا عمي عمي لو سمحت عايزك في موضوع ضرورى لواحدنا
محمود، خير يا ولدي
احمد، عن ازنكوا يا جماعه تعالي يا عمي معايا
نور وشها لون وحطت أيدها ع قلبها خايفه من اللي هيحصل
احمد حكي لعمه الموضوع كامل من أوله وآخره
الحاج محمود خرج هايج وبصوت عالي نورررر يا نورررررر
نور، نعم يابابا
محمود، حجيجي موضوع أن احمد اغتصبك قبل ما يتجوزك
نور، يا بابا والله ماكان في وعيه
الحاج محمود لطشها بالقلم ع وشها بكل قوته ونور طارت مع القلم بوكي مات عشان ميجبلكيشي حجج
ادهم، انت بتجول اي يا بوي  صوح الكلام ده يا جودي
محمود، ليه يا بتي خبيتي عليه
احمد، والله العظيم ماكنت في وعيي والله العظيم أنا بحبها وبعشقها وعمرى ماهسيبها 
ادهم طلع مسدسه ووجهه ناحيه احمد
ادهم، بجي انت يطلع منك أكده
جودى، لا لا لا بلاش بلاش يا ادهم ده اخويا والله احمد اخويا محترم واللي حصل هو كان تحت تأثير مخدر
محمود، اطلعي هاتي خلجاتك عشان نمشي من اهنه
نور، حاضر بس والنبي ماتقتلوه ده ابو اولادي
محمود، انتي حامل
نور ،اه وفي طفلين ارجوك يا بابا وهاجي معاك بلاش تقتلوه
محمود، الطفلين دول من الاغتصاب واللا بعديها
نور بصت في الارض
محمود، يعني ولاد حرام جايين من زنا لازم ينزلو
احمد، ولادي مش هينزلو
ادهم، انت تخرس خالص وراح ضارب رصاصه اجت في احمد ووقع غايب عن الوعي
جودى، ليه كده ياادهم قتلت اخويا ليه قوم قوم يااحممممممد 
محمود اخد نور وادهم وساب جودي وأحمد سايح في دمه ومشا
ياترى ايه اللي هيحصل بعد كده
احمد فوق يااحمد متسبنيش زى بابا وماما وأقسم بالله لو اخويا حصله حاجه ماهسيبك يا ادهم
الإسعاف وصل و أحمد راح المستشفي
هنا ، جودي في ايه قوليلي مين اللي عمل كده
جودي، مردتش وقاعده بتترعش وضامه رجليها قدام غرفه العمليات والدموع مبتقفش
الدكتور خرج
جودي قامت جرى راحتله
يا دكتور احمد عامل ايه😭😭
الدكتور، ادعيله يا بنتي الرصاصه اجت قريبه من القلب جدا لو 48ساعه عدوا بسلام من غير مضاعفات هيبقي كويس
جودي قعدت تدعي، يارب انا مليش غيره قومهولي بالسلامه أنا مش عايزه غير أن اشوف اخويا قدامي كويس يارب انت عارف أنه مظلوم يارب متكسرش بخاطرى
وقامت قعدت عالكرسي جنب غرفه العنايه
،،،،،،،،
نور روحت مع ابوها طول الطريق مبتكلمش 
ادهم، انزلي يانور وصلنا
نور ،مبتردش
محمود، انزلي يابتي 
نور، مبتردش
محمود، هي مبتردش ليه ياادهم هي مش سمعاني
ادهم بيحركها ينزلها نور نور يا بوي مبتردش وشالها نزلها ودخل بيها القصر
ادهم نيمها ع السرير 
محمود، اطلب دكتور يجي حالا يشوفها
ادهم، حاضر يابوى
الدكتور وصل يابوى
الدكتور، دي صدمه نفسيه شديده  هي اتعرضت لصدمه المخ مش قادر يستوعبها لازم تروح المستشفي حالا تعمل رسم مخ
محمود، دي حامل يا دكتور
الدكتور، أنا مش هقدر افيدكوا بحاجه لازم تروح المستشفي حالا
الدكتور طلب الإسعاف يجي ياخدها
محمود، فوجي يا بتي أني غلطان فوجي وقعد يبكي ع بنته
الإسعاف وصل واخد نور المستشفي
الدكتور، هنعمل رسم قلب ورسم مخ نطمن لأن الحاله تعتبر ميته
ادهم، اقسم بالله اختي لو مافاجت لهولع في المستشفي تمٱ
الدكتور، ادعي ربنا أنها تقوم منها
محمود، أنا السبب ياريتني كنت فهمت بتي ياريتني موديتها مصر يا ادهم روح مصر اطمن ع احمد 
ادهم، بتجول ايه يابوي 
محمود، خيتك جلبها متعلج بيه روح اطمن عليه ولو كويس هاته هي هتفوج أما تشوفه
ادهم، بس ده اكيد مات أنا ضربت الرصاصه في جلبه
محمود، روح ياولدي أن شاء الله هتلاجيه كويس
ادهم ،ماشي يابوي انا ماشي رايحله
،،،،،،،،
ادهم، سافر القاهره سأل الجيران عرف أن احمد في المستشفي وراحله
ادهم شاف جودي قاعده ع كرسي بتقرأ في المصحف
ادهم، احمد عامل ايه
جودي بصت عليه بلهفه 
انت ايه اللي جابك هنا أي يا اخي الجبروت ده تقتل القتيل وتمشي في جنازته
ادهم، مهو
نور، مهو ايه احمد اخويا لو حصله حاجه انا اللي هقتلك فاهم اتفضل امشي غور من هنا ياللا
ادهم ،متعلييش صوتك عليه فاهمه
جودي بصتله بصه حكاره
امشي احسنلك اه استني قلعت الدبله ورمتها في وشه دي متلزمنيش
ادهم، انا مقدر اللي انتي فيه انا جاي اقولك أن نور بتموت في المستشفي ومبتنطقش وانا جاي أصلح اللي عملته
جودي، تصلح ايه اخويا بيموت خلاص معدش ينفع تصليح يا ابن عمي امشي من وشي بسلامه
ادهم مشا وراح قعد في فندق 
ادهم، أنا هقعد لحد مااحمد يفوق عندي امل اني هخده والحق نور حاسس انها هتفوق اما تسمع صوته وحط أيده في جيبه لقي دبله جودي أنا آسف يا جودي انا اخدتك بذنب اخوكي وبعدين فكر هي ليه مبلغتش عنه أنه ضرب اخوها بالنار 
،،،,,,,,,
نور في المستشفي مبتفوقش من أثر الصدمه 
احمد في العنايه مبيفوقش بسبب نزف دم كتير
،،،،،،،،
تاني يوم ادهم راح المستشفي يطمن ع احمد
جودي ، ايه جاي تشوف مات واللا لسه
ادهم، ع فكره احنا بشر وانا اتهورت ع اخوكي عشان اجا ع شرف اختي
جودي، ماهو صلح الغلط واتجوزها وحبها وهي حبته وساب خطيبته عشانها ليه مدتلوش فرصه
ادهم، انا غلطان وبعترف اني اتهورت
جودى، ع فكره انا قولت أن حرامي هجم علينا عشان القضيه متكبرش واختك تتفضح عشان دي اختي عشان نور كانت خايفه أن حد يعرف
ادهم، نور بتموت نور مبتفوقش في العنايه المخ رافض يعطي اشاره للجسم بالحركة بسبب الصدمه عندي امل لو سمعت أحمد تفوق
جودي، شوفت تهورك عمل ايه ضيع اخويا واختك لو سمحت امشي ومتتصورش اني هخلي اخويا يخاطر بحياته ويجي معاك
ادهم، هيفوقوا والله عندي امل
الدكتور، انسه جودي
جودى راحت وهي خايفه وقلبها دقاته سريعه
خير يا دكتور
الدكتور، الحمد لله الدكتور أحمد فاق وهيخرج من العنايه ويروح غرفه عاديه
جودي، بجد انت بتكلم بجد شكرا ليك يا دكتور
ادهم فرح أن احمد فاق وقعد يستني احمد يدخل الغرفه وهو يدخله
،،،،،،,,,,
جودي، حمد الله على السلامه يا بطل
احمد، اه شكراً يا جودي ع وقفتك جنبي
جودى، ايه شكرا دي ده انت اخويا وحبيبي والحاجه الوحيده اللي ليه في الدنيا ربنا يخليك ليا وميخسرنيش فيك
احمد، ايه ده اومال فين جودي اللمضه
جودي، قدامك بس انا مكنتش أتصور أن اول ما اشوف جثه مقتوله تكون انت
احمد، جثه اخرسي يخربيت لسانك
جودي، بعد الشر عنك والله قلبي كان هيقف
ادهم دخل لاحمد
جودي، ايه اللي دخلك هنا اتفضل بره
احمد، بس ياجودي اااه سيبيه ايه داخل تكمل عليه هنا
ادهم، حمدالله على السلامه
احمد، انت بتضربني بالنار اول امبارح وجاي تطمن عليه انهارده
ادهم, نور بتموت يااحمد
احمد، ااه وقام قعد وقال ازاي في ايه
جودي، احمد مينفعش تتحرك غلط عليك كده
احمد، استني اسكتي في ايه يا ادهم
ادهم، نور الصدمه كانت شديده عليها ومبتفوقش خالص وهي في المستشفي
احمد، أنا جاي معاك
جودى، تيجي معاه فين ده في الصعيد أقل حاجه7ساعات وده غلط عالجرح
احمد، اسيب مراتي تموت انتي بتكلمي ازاى
ادهم، لو ينفع تيجي معايا أن شاله تروح في إسعاف مجهز عشان الطريق طويل وده غلط عليك 
احمد، ماشي 
الدكتور دخل، ايه ده ايه اللي مقومك يا دكتور احمد ده في ظابط بره وعايز يعرف منك مين اللي عمل فيك كده
احمد، أنا ماشي حالا
ادهم، أنا كلمت الإسعاف المجهز ياللا يااحمد
ادهم سافر مع احمد وجودي راحو لنور المستشفي 
 احمد وصل المستشفي لنور هو وادهم وجودي
احمد، هي نور عامله اي يا عمي
محمود وهي بيبكي، مرتك بتموت يا ااحمد
احمد، أنا هدخلها
الممرضه، ممنوع حد يدخل
احمد، بقولك أنا داخلها مش بستأذن أنا الدكتور أحمد واكيد عارف كويس اي اللي ينفع واللي مينفعش
دخل احمد لنور 
احمد، نور فوقي عشان خاطرى أنا كويس والله قومي عشان خاطر ولادنا النومه دي غلط عليهم كده هيروحوا مننا أنا محبتش حد غيرك انا معرفتش الحب الا في نور عينيكي قومي يانور أنا عارف أن اللي حصلك ده من خوفك عليا أنا كويس احمد والدموع نازله مثل السيل وبشهقات نور أنا الرصاصه اجت جنب القلب يعني في مكان حساس اي زعله ممكن اموت واسيبك وانا زعلان دي الوقت قومي عشان ماموتش بجد  وانا مش عايز اموت واسيبك واسيب ولادنا وانتي كمان قومي عشاني وعشانهم 
احمد قعد ع كرسي جنب سرير نور وماسك أيدها لحد مانام
احمد حس أن ايد نور بتتحرك في أيده فاق من نومه وبص لعنين نور لقاها بتبربش 
احمد بفرحه ، نور فوقي فوقي ياقلبي وروحي وعنيا فوقي وقعد يبوس في أيديها فوقي يانور كلنا عايزينك فوقي
الممرضه دخله الاوضه
خير يادكتور احمد مالك
احمد، نور بتفوق حركت أيدها وبربشت بعنيها اندهي للدكتور بسرعه عشان بتفوق
الدكتور دخل بسرعه
انت متاكد يا دكتور احمد
،اه متاكد وبيبص لقاها فتحت عينيها
نور حمدالله ع السلامه يا نور قلبي
محمود دخل، بتي حمدالله ع السلامه يابتي
نور خافت وعقدت حواجبها اول ما ابوها وادهم دخلو
محمود، متخافيش يابتي حجك عليه زمان كت هموت من كتر الحزن ع امك عشان كت بعشجها واني اتاكدت انك بتعشجي احمد بس مش لدرجه انك تسيبيني وتروحي يابتي
نور، اسفه يا بابا
محمود، أني اللي آسف يابتي أني كت هضيعك مني زي ماامك ضاعت مني
ادهم ،خلاص بقي يا جماعه حصل خير أنا آسف يااحمد انت ونور
جودي، فكرك اسفك ده هيغفرلك كنت هتموت اخويا وبتقول آسف ورحمه امي وابويا ماهسيبك ياادهم
ادهم، هوانا اتاسفتلك أنا بكلمهم هما اقعدي انتي ع جنب وثم مش هتسيبني ازاي أنا اللي مش هسيبك عشان تبقي ترمي الدبله في وشي
جودي، تصدق بجح كنت هتموت اخويا وبتقولي دبله
الممرضه، لو سمحتوا ياجماعه بلاش صوت عالي عشان المريضه لسه فايقه من الغيبوبه وياريت تسيبوها عشان الدكتور عايز يطمنكوا عليها
خرجوا كلهم بره
محمود، انزل يا ولدي هات لبت عمك وكل تاكله أو خدها تحت في الكافتيريا اللي جنب المستشفي تأكل حاجه بدل ماتقع منينا
جودي، شكرا مش عايزه حاجه من حد أنا نازله اجيب لنفسي
ادهم بزعييق، احترمي كلام الراجل الكبير وياللا انزلي معايا
جودى، متزعقليش أنا مش طارشه ومحدش ليه دعوه بيا ع فكره انتوا جبتوا اخويا عشان خاطر بنتك ميحصلهاش حاجه واخويا عشان بيحبها غامر بحياته واجي  بس لو خويا سامح أنا مش هسامحكوا وانا مش عايزه منكوا حاجه
ادهم بزعييق، احترمي نفسك وكلمي ابويا باحترام
جودي سابتهم ونزلت راحت الكافتيريا
ادهم ماشي وراها
جودي طلبت ساندوتش وعصير فراوله 
ادهم قاعد في التربيزه اللي قدامها وعمال يبصلها وهي تعمل نفسها مش شايفاه
قعد اتنين ع التربيزه اللي قدامها وراحوا قاعدين ع تربيزتها
واحد منهم بيقول، هو الجمر جاعد لوحديه ليه
 ادهم قام ضربهم الاتنين وشد جودي من أيدها وخرج بيها بره الكافتيريا
جودي، انت ساحب جاموسه في ايدك
ادهم، اخرسي خالص
جودي،. مش هخرس
ادهم دخلها العربيه غصبا عنها وساق العربيه وراح منطقه زراعيه ووقف بالعربيه  وبصلها جامد وقالها
جودي أنا ادهم حبيبك سامحيني أنا مش قادر ع نظره الكره اللي في عنيكي 
جودى، مش قادر يبقي تبعد ياادهم عشان نظره الكره دي ممكن تتحول لنار وتحرقك
ادهم طلع مسدسه من جيبه وعطاه لجودي
ادهم، خدي طارك وريحيني من نظره الكره دي أنا الموت ارحم من أن روحي تكرهني
جودي مسكت المسدس وصوبته ع راس ادهم 
ادهم غمض عنيه وقال مش هتقدرى عشان بتحبيني
جودي،. مسكت ايد ادهم وحطت فيها المسدس وفتحت العربيه ولسه جايه تنزل
ادهم شدها غصبا عنها وكتفها بايده جامد والتهم شفتيها بكل عنف 
جودي استسلمت لقبلته  بكل شغف وبعد ثواني معدوده فاقت من قبلته وقامت باعطاءه كف ع وجهه ونزلت جرى من العربيه
ادهم نزل يجرى وراها
جودى، امشي احسنلك بدل مااصوت والم الناس عليك واقول خاطفني
ادهم، هما فين الناس دول
جودى بصت لقت كل اللي حواليها زرع ومفيش بني ادم
انت جيبني هنا ليه
، عشان نتكلم في هدوء لوحدينا
،لو سمحت رجعني لاحمد المستشفي اطمن عليه هو ونور
، بشرط
، انت بتشرط عليه انت مجنون
، خلاص خليكي وسط الزرع ده للصبح 
، طب قول الشرط
،تسمحيني
،مش هسامحك انت كنت صفحه واتقفلت 
، مش هتسمحيني لو انا اللي غلطت من الاول شوفي مين اللي اتعدي ع شرف مين شوفي اخوكي عمل اي مع اختي أنا دوست ع نفسي عشان نور مترحش مننا بس لو حد تاني كان قتله بجد 
،بس هو صلح غلطته وحبوا بعض وساب خطيبته عشانها
، يعني أنا لو عملت فيكي زى مااخوكي عمل في اختي تفتكرى اخوكي هيسامحني وراح ادهم مقرب جامد من جودي وراح موقعها في وسط الزرع وهجم عليها
جودي بسريخ، ادهم فوق ياادهم انت بتعمل ايه خلاص والله خلاص انا اسفه انا اللي اسفه بلاش بلاش ياادههههههم
ادهم، مش أنا اللي اضيع شرف بنت بس كنت عايز اوريكي الرهبه اللي كانت في قلب اختي ساعه مااخوكي اتعدي عليها
وقام وقف وقالها ياله عشان نروحلهم المستشفي
جودي قامت وظبطت هدومها وجرت ركبت العربيه وركبت ورا
ادهم بصلها في المرايه، أنا آسف
جودي بصتله وبصت الناحيه التانيه
ادهم، احنا هنروح البيت عشان تاخدي شاور وتفوقي والصبح ابقي اخدك ليهم المستشفي
جودى بخوف، لا عايزه اخويا
ادهم، متخافيش مش هعمل فيكي حاجه وهقولهالك تاني مش أنا اللي اضيع شرف بنت
جودي، قولتلك هروح المستشفي
ادهم، وانا قولت لا وع فكره ابويا وام ابراهيم في البيت ده لو خايفه مني
جودي، ماشي
دخلوا الڤله هما الاتنين
ام ابراهيم، انتوا اجيتوا والله وحشاني جوى يا استي جودي
جودى، والله انتي اكتر ياأم ابراهيم وحشتيني قوي
ادهم، يابختك ياأم ابراهيم ياريتني كنت ام ابراهيم
جودي بصتله من فوق لتحت ،انا طالعه انام 
ادهم اتحرج من نظرتها ليه قدام ام ابراهيم
ام ابراهيم،هي مالها ياولدى
ادهم ،مافيش هتيلها عشا وطلعيهولها 
ام ابراهيم، ماشي يا ولدي
،،،،،
جودي باب اوضتها بيخبط وهي خارجه بالبشكير من الحمام
جودى بخوف، مين
ام ابراهيم، أنا يا بتي
جودي، في أي 
ام ابراهيم، ادهم بيه جالي اطلعلك عشا تاكليه
جودي،طب سيبيه وانا خارجه اخده اهو سيبيه عالارض
ام ابراهيم حطت الاكل ع الأرض ونزلت
ادهم ماشي طالع اوضته لقي الاكل ع الأرض خبط الباب ع جودي عشان يعطهولها
جودي لبست وقعدت تساوي شعرها لقت الباب بيخبط افتكرت العشا وام ابراهيم فتحت الباب عشان تاخد الاكل منها
جودى، دخليه ياأم ابراهيم ع السرير ودخلت تكمل تصفيف شعرها من غير ماتبص مين عالباب
واقفه بتسرح شعرها وادهم قعد ع السرير وسرحان في جمالها بالبيجامه وشعرها الطويل
ادهم، ماشاء الله شعرك طويل قوي
جودي بخضه، انت اي اللي دخلك هنا وشدت طرحه حطيتها ع شعرها لو ممشتش هسرخ وهفضحك
ادهم، ليه وع ايه الطيب احسن بس ابقي اعرفي مين  قبل ماتفتحي الباب فاهمه وع فكره انتي قمر من غير طرحه يابخت اللي هيتجوزك
جودي، بره امشي
ادهم خرج بسرعه من غرفتها عشان أبوه ميصحاش
جودي راحت اتعشت ونامت تفكر في اللي حصلها من ادهم وقالت لنفسها
اعمل اي يارب دلني اعمل ايه أنا بحبه قوي بس مش قادره اسمحه وبعدين افتكرت لحظه موقعها وهجم عليها قالت فعلا شعور صعب جدا عشتيه يانور بس والله اخويا مظلوم حسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب وبعدين افتكرت قبلته جرت بصت في المرايه ع شفايفها وافتكرت كلامه عليها من غير حجاب وقالت اعمل اي أنا بحبه بجد ونفسي ارجعله بس قلبي مش مسامحه مش قادره انسي أن ده اللي ضرب نار ع اخويا  وكان هيموته النوم غلبها وهي بتفكر ونامت
،،،،،،،،
في المستشفي 
نور، أنا عايزه اشوف احمد
الممرضه ، تعب شويه وهو في غرفه هنا هياخد محلول وهيبقي زى الحصان
نور، طب وديني ليه معلش
الممرضه، ثواني هجيبلك كرسي متحرك عشان مدوخيش من المشي
نور، تمام بسرعه بالله عليكي
الممرضه جابت الكرسي واخدت نور ودتها غرفه احمد
نور ، انت صاحي
احمد، اي اللي جابك انتي تعبانه غلط عليكي
نور، ومش غلط عليك اما تيجي من القاهره لهنا عشاني
احمد، واجي وراكي اخر الدنيا
نور، أنا بحبك قوي
احمد، ربنا يخليكي ليا يارب ويفضل حبنا يزيد 
نور، طب احنا هنمشي امتي أنا عايزه اروح
احمد، الصبح ممكن نروح
نور، هو ينفع انام جنبك
احمد، يعني أما كنت كويس كنتي بتنيميني ع الأرض وأما اتعب تنامي جنبي
نور، خلاص براحتك هنام ع الكرسي ده
احمد، خلاص تعالي نامي في حضني بس سكي باب الاوضه عشان الممرضه متفتحش علينا تخبط واحنا نفتحها
نور، هو احنا في أوتيل🤣🤣🤣
احمد، ياله اطلعي
طلعت نامت جنب احمد وفضلت بصه في عنيه وهو يبصلها
احمد، عنيكي بحر عسل بغرق فيه
نور، طب أنا غمضت اهو نام بقي
احمد، متجوز جعفر  
نور، جعفر بيقولك نام بقي وراحه بيساه في جبينه
احمد، بيسها في خدها وقالها تصبحي ع خير يا قلبي وراحت حضناه وناموا
،،،،،،
ادهم عمال بيفكر يصالح جودي ازاي بيقول لنفسه
ايه جمالها ده دي حوريه من الجنه بجد مكنتش أتخيل أن شعرها يبقي بالجمال ده وافتكر خوفها منه وزعل من نفسه وزعل اكتر أما بسها غصبا عنها أنا ليه عملت كده اكيد كل اللي حصل ده هيكرها فيا اكتر بس يارب تنسي وتسامحني بس انا كل مااجي اصالحها بعمل مصيبه اكبر من اللي قبلها خلاص انا هكلم اخوها واخليه يحاول معاها هي بتحبه وهتسمع كلامه ونام وهو بيفكر فيها
ادهم صحي من النوم وراح يخبط علي جودي
جودي اصحي ياللا عشان نروح المستشفي لنور وأحمد
جودي فتحت الباب ، لا مش هروح معاك اتفضل لوحدك
ادهم، مش هكرر الكلام فاهمه غيري هدومك وحصليني ياللا
جودي، مش  هروووووح معاااااك اعلي صوتي اكتر مش هروووووح معاااااك
ادهم سابها ونزل 
جودي غيرت هدومها ونزلت عشان تروح لاحمد ونور المستشفي
ادهم ، ايه اللي انتي لبساه ده
جودى، ملكش فيه
ادهم، اطلعي غيري القرف ده انتي في الصعيد ياماما وثم انك مش محجبه ينفع ده مع الحجاب
جودى، هكرر تاني ملكش فيه 
من جواها فرحانه من غيرته عليها
ادهم، اقسم بالله كلامي لو ماتسمع لهبيتك في القسم يومين عشان تعرفي أن الله حق
ام ابراهيم دخلت عليهم 
سي ادهم ياسي ادهم 
ادهم، خير في ايه مالك
ام ابراهيم، سي الأستاذ زين وصل 
ادهم، هو فين
ام ابراهيم ، واجف بره
ادهم خرج جرى يقابل أخوه بقاله فتره بيتعلم بره وخلص دراسته ورجع
ادهم، زين الرجال وحشني ياخوي وجرى اخده في حضنه
زين، ادهم والله العظيم بجد وحشيني
ادهم، أخيرا خلصت
زين، اه وقاعدلكم لحد ما افتح العياده واشتغل هنا
زين لقي واحده لبسه بنطلون جينز وتشيرت بمبي وطويله واقفه ورا ادهم بتبص عليه
زين، مين القمر ده هو الصعيد بقي فيه صواريخ
ادهم دمه اتحرق واتعصب
ادهم، مش قولتلك اطلعي غيري القرف ده
زين، هو أنت اتجوزت من ورايا
ادهم، لا دي خطيبتي دي بنت عمك محمد
جودي، مش خطيبه حد ومش هغير وحل عن سمايا ولسه جايه تمشي وتعطيله ضهرها
ادهم شدها من أيدها جامد واخدها وطلع غرفتها
جودي، لو سمحت سيب أيدي أيدي وجعتني
زين بيجرى وراه ،يا ادهم سيبها مينفعش كده 
محمود، ولدي زين 
زين لقي والده وراه نزله جرى
زين، وحشتيني قوي والله يابابا وراح رامي نفسه في حضن أبوه
محمود، انت اكتر يا ولدي حمدالله ع السلامه بس ايه بابا دي انت نسيت لهجتنا واللا اي
زين، ابدا والله ياحاج الا بقولك هو ادهم ماله ومال البنت دي وفي ايه بينهم
محمود، موضوع طويل يا ولدي تعالي احكيلك عليه
،،،،،،،
ادهم فتح باب اوضه جودي وشدها دخلها
ادهم، أنا هعرفك كلامي يتسمع ازاي وابقي زعقي براحتك
جودي، انت مين انت عشان اسمع كلامك
ادهم، اناااا 
جودي، انت والا حاجه فاهم 
ادهم فضل يقرب منها لحد ملزقها في الحيطه
جودي، لو قربت مني هصوت والم عليك الناس
ادهم، هشش وفضل يبص في عينيها
جودي سرحت في عنيه وفضلوا ينظروا لبعض نظرات كلها لوم واشتياق
ادهم قرب من شفايفها وجودي غمضت عنيها وقابلها قبله نست جودي اللي كانت ناويه تعمله فيه وانسجمت معه في قبلته ادهم حاوط وسطها بيديه وجذبه إليه حتي التصقا
جودي فاقت في لحظه
جودي، ابعد حرام ابعد وزقته بعيد عنها 
ادهم، مش كنتي عايزه توصليني لكده بلي انتي لبساه
جودي، اتفضل بره أنا محترمه غصبا عنك اطلع بره انت سافل
ادهم، زعل من اللي قاله وقال أنا آسف
جودي، بعياط شديد كل مره تحسسني اني رخيصه وترجع تقول آسف
ادهم، أنا بحبك ونفسي تبقي بتاعتي
جودي، هو الحب بالنسبالك كده انت نسيت ان كل اللي عملته ده ذنب كبير لاني مش مراتك
ادهم, خلاص نتجوز بقي ياشيخه مش قادر كل أما بشوفك ببقي عايز احضنك جامد نفسي تبقي بتاعتي
جودي، بس انا مش هتجوزك
ادهم، ليه
جودى، عشان مبحبكش
ادهم، أنا اتاكدت أما كنت بابوسك انك بتعشقيني 
جودى، اطلع بره وراحت فتحه الباب وادهم خرج وقالها
البسي واسع عشان رايحين المقابر نزور بباكي ومامتك بعد ما نروح لاحمد ونور
جودى، ماشي ودخلت وقفلت الباب تغير ملابسها
،،،،،،،
في المستشفي
الدكتور، يادكتور احمد هتخرجوا انهارده انت واامدام
احمد, شكرا ليكوا  يا دكتور ع اللي عملتوه معانا
الدكتور، لاشكر ع واجب
احمد، نور الدكتور كتبلنا إذن بالخروج انهارده أنا وانتي
نور، تمام بس انا عايزه اطمن ع ولادي
احمد، تعالي ننزل لدكتوره النسا تعمل سونار وتطمنا عليهم
نور، خلاص ياللا بينا ننزل دي الوقت
احمد، ماشي ياروحي ياللا بينا
،،،،
زين عرف أن نور في المستشفي وعرف أن ادهم وجودي هيروحوا ليها
جودي، ياللا أنا جهزت
زين، تعرفي انك كده احلي بردك
جودى، ميرسي
ادهم، ممكن تخليك في حالك
زين، عيب عليك ده انا اخوك ودى بنت عمي بردك
جودى، حبت تغيظ ادهم أنامزعلتش اصلا من رأيك ميرسي بجد ليك
ادهم، طب ياللا يااختي نمشي احسن ما اعمل مصيبه
ادهم، ياللا يابنتي نمشي عشان ورايا نبطشيه 
جودى، لو مستعجل روح انت وانا اطلب اوبر يوصلني
ادهم، اوبر دي عندكم مش هنا ياللا 
زين، بتزعق ليها ليه براحه ياادهم
جودي حبت تغيظ ادهم ، طب والله انت جنتل مش ابو جعوره ده 
ادهم، أنا أبو جعوره تمام يا انسه جودي اتفضلي
جودي حست انها ضيقته جامد وزعلت من نفسها ، تمام ياللا بينا
ركبوا العربيه
جودي بصتله لقيته وشه مضايق وبيجرى بسرعه رهيبه
ادهم ممكن تهدي السرعه شويه
لا
قلبي هيقف اقسم بالله عشان خاطرى
ادهم مش سمعها مفيش في دماغه غير اهانتها ليه قدام أخوه
اتفضلي انزلي وصلنا
شالت أيدها من ع عينيها الحمد لله يارب ونزلت جرى طلعت لنور
ادهم ،ماشي ياجودي أما وريتك
جودي ، لو سمحتي هي مدام نور ودكتور احمد فين 
الممرضه، تحت في قسم النسا 
جودي، هو الجنين حصله حاجه
الممرضه، لا ابدا بيطمنوا علي بس
جودي، تمام شكرا ليكي 
ادهم طلع لقي جودي واقفه في شباك غرفه نور
ادهم، هما فين
جودي، تحت بيطمنوا علي ولادهم
ادهم، اي ولادهم دي
جودي، مهما اتنين
ادهم، اممممم 
جودي افتكرت ادهم اخر مره عمل فيها ايه وهو في غرفتها خافت ورجعت بصتله
ادهم في أي بتبصيلي كده ليه
جودي طلعت تجرى فتحت الباب وخرجت
ادهم، دي مجنونه
نور وأحمد طلعوا غرفتهم 
نور، اي ده جودي اي اللي مقعدك بره كنتي استنتيني جوه
جودي، اخوكي جوه
نور، ويعني ايه مش خطيبك وابن عمك يعني عادي تقعدي معاه
جودي، لا احنا فركشنا
ادهم سامع كلامهم  لانه كان خارج وحب يفرس جودي
ادهم ، اه مفيش نصيب
جودى زعلت جدا من رده
جودي بدموع، هتمشوا امتي عشان بابا وماما وحشوني وراحه ازورهم
نور، داخله اغير هدومي وهنزل معاكي وأحمد هيجيب شنطتي وحاجتي ويجي معانا
ادهم ، طب ياللا بينا
نزلوا وراحوا المقابر
جودي اول ما راحت عند قبر ابوها وامها انهارت 
جودى، سيبتوني ليه انا محتجاكوا اوييي وقعدت تعيط
احمد حضنها جامد، جودي اهدي اهدي ياروحي هما أن شاء الله في مكان احسن
ادهم نفسه يحضنها ويصبرها بس مينفعش
نور، اهدي ياجودي ياللا يااحمد كفايه كده جودي منهاره
روحوا البيت
محمود واقف يستناهم هو وزين في القصر
زين اول ماشاف نور طلع يجرى عليها واخدها في حضنه
نور، وحشتني اوي يازين وقعدت تعيط
زين، حمدالله على السلامه يا قلب زين
احمد، ازيك ياابن عمي
زين، يااااه أخيرا شوفتك تاني يااحمد
احمد ,بقيت جوز اختك يعني هتشوفني عالطول
زين، اتجوزتها بسرعه حتي مستنتوش اجي 
احمد معرفش يرد عليه
ادهم، ياللا ياجماعه هنفضل واقفين كده ياللا ندخل
جودي دخلت القصر ومعبرتش عمها احمد شافها وزعل 
احمد جودي راحه فين استني نتغدي معاهم
جودي، لا مش جعانه
احمد، طب أنا طالع معاكي 
احمد طلع مع جودي غرفتها
هو انتي مبتكلميش عمي ليه وفركشتي الخطوبه ليه
جودي، عشان دول كانوا هيموتوك
احمد، ع فكره ياجودي لو كان ادهم عمل اللي عملته في نور فيكي اكيد كنت هضرب عليه نار عشان ده شرف اختي مفيهوش هزار
جودي، لا انت اتجوزتها وصلحت غلطتك يعني خلاص
احمد، بردك كنت هقتله عشان خاطرى ياجودي أنا صلحت غلطتي وهما اتأسفولي عن اللي عملوه خلاص ربنا غفور رحيم عشان خاطرى حاولي تصلحي علاقتك بأدهم عشان بيحبك بجد
جودى، تمام ياحبيبي
احمد، والله ماحسيت انك اختي اللا أما اخدت الرصاصه دي الله يباركلك ياادهم
جودي، ياعم انت هتسوق فيها
احمد، ايوه اللماضه رجعت اهي ياللا بقي انزلي معايا نتغدي تحت معاهم
جودي، تمام ماشي
،،،،،
نزلو كلهم يتغدوا
ادهم والله لهوريكي يا جودي ، بوى بعد اذنك أنا عايز أخطب جنا جارتنا
جودي اللقمه وقفت في زورها 
ادهم قام جبلها مايه، خدي اشربي كلي براحه
جودي، وانت مالك
محمود، ربنا يسهل ياولدي هكلم ابوها وأشوف رأيه
محمود فاهم ادهم ابنه
زين ،بعد اذنكوا ياجماعه هقوم عشان اشوف العياده اللي هفتحها
جودي، ممكن اجي معاك يا دكتور زين اهو احنا هنبقي دكاتره زى بعض
ادهم في سره اعمل فيكي اي كل أما اجي اخد طاري بتفرسيني اكتر
زين، ماشي يا دكتور جودي قومي ياللا
جودي قايمه وعنيها اجت ع ادهم بتبص لقت عنيه كلها شرار
جودى، عن اذنك يااحمد
احمد، ماشي ياقلبي 
جودي ركبت مع زين وهما ماشين بالعربيه راجعين عربيه وقفت مره واحده عربيته ادمرت
صاحب العربيه خرج يبص ع عربيته
جودي وزين خرجوا 
جودى،. انت حيوان في حد يقف مره واحده كده
زين، ده انت لو اعمي مبتشوفش
صاحب العربيه ، انت بتشتمني يا تيييييييت
المشكله كبرت راحوا القسم
جودي، الحق يازين ده ادهم الظابط النبطشي
زين ، طب كويس اكيد هيبقى معانا
جودي ، ربنا يستر قلبي بيقولي هيقتلنا
ادهم بخضه، خير في أي
صاحب العربيه ، خبطوا عربيتي ياباشا وضربوني
جودي، تصدق انك حيوان 
ادهم، بزعيييق اخرسي خالص اللي هسمع صوته من غير مااسأله هرميه في الحجز
جودي لزين، مش قولتلك😭😭
ادهم بص لزين، عملت اي
زين ،انا ماشي عادي وهو اللي وقف فجأه
صاحب العربيه، محصلش ياباشا
جودي، تصدق انك كذاب وانا هربيك وراحت ضرباه بالقلم
ادهم، تمام يا امين محمد خدهم كلهم ارميهم في الحجز
جودي، حجز مين ياادهم
امين محمد، اسمه ادهم باشا يابت انتي
جودي بصت لادهم، ماشي ماشي ياادهم والله لهوريك
ادهم بزعيق، احنا هنلعب مع بعض يالا يا ماما ع الحجز
زين، دي بنت عمك عيب كده ياادهم
ادهم، لا مهو انت كمان هتشرفني في الحجز
زين، اللي انت شايفه ياادهم باشا
دخلوا كلهم الحجز
جودي بتبص حواليها ، ايه الستات اللي شكلها غلط دي
واحده منهم، الحقوا يانسوان دي بتغلط فيكوا
جودي، انا اسفه والله ابعدوا ابعدوا الله يستركم
لا احنا عايزين نتفضح ونعلم عليكي وقاموا عطوها علقه موت
ادهم قلبه وجعه ع اللي عمله بس قال لنفسه لازم اربيكي ياجودي وبعد ساعتين نده ع الأمين
خرج كل اللي جايين في خناقه العربيه
خرج صاحب العربيه بعد مااتفق مع زين جوه أنه هيتنازل وياخد تعويض عشان جودي تخرج
أنا هتنازل ياباشا عن المحضر
ادهم ،يعني خلاص هتتصالحوا 
جودي خرجت مش قادره تقف ع رجليها ومناخيرها بتنزف
زين، مين اللي عمل فيكي كده
ادهم سمع زين وبص عليها فجأه قام وقف
اي اللي حصل 
جودي، محصلش حاجه ااااه
ادهم، تعالي معايا وشد أيدها عشان يدخل الحجز جودي شدت أيدها منه 
قولتلك محصلش حاجه وقفل المحضر ياللا عايزه اتزفت اروح
ادهم، عالعموم انا هعرف بطريقتي مين اللي عملت فيكي كده
جودى، خلصنا ياللا عايزه امشي
ادهم، قطع المحضر وسابهم يروحوا
جودي طلعت اوضتها اخدت شاور وجهزت شنتطها عشان تسافر فجأه الباب خبط
جودي، مين
ادهم، أنا ممكن اتكلم معاكي تحت حبه في الجنينه
جودي، لا هنام
ادهم، معلش اسمعيني
جودي، قولتلك لا وامشي عشان عايزه انام
ادهم ، عشان خاطرى ورحمه ابوكي وامك
جودي ، مش عايزه اتكلم معاك وفتحت الباب امشي
ادهم، والله اسف بس انتي غلطتي وانا في شغلي واحد تاني أنا عرفت اللي عمل فيكي كده والله اخدتلك حقك
جودي، آسف ع ايه تحطني مع ستات شمال وتقولي آسف اعمل بيها ايه أنا كنت خلاص هقولك نرجع لبعض لقيتك بتقول هتخطب واجيت اخرج اغير جو عشان انسي غيرته في الحجز بسببك انت شايفني زيهم
ادهم، انتي بتقولي اي
جودي, ايوه دائما بتحسسيني بكده اتفضل انزل يا ادهم باشا عشان عايزه انام
ادهم، أنا بحبك من يوم ما شفتك ودائما شايفك انك مراتي وام عيالي أنا فقدت  اعصابي ودخلتك الحجز عشان مسمعتيش كلامي قولت هخطب عشان افرسك زى مابتفرسيني وراح مطلع المسدس وحطه ع دماغه
لو مسمحتنيش هضرب نفسي حاكم أنا متهور ومش بعرف امسك نفسي
جودي، امشي ياادهم
ادهم شد الزينات بتاع المسدس وبيحطه ع دماغه 
جودي، انت اتجننت
ادهم، قولي مسمحاني ياأما هضغط ع الزينات
جودي بصتله وراحت قافله الباب في وشه ودخلت نامت ع السرير
ادهم ضغط ع الزيناد جودي قامت جرى فتحت باب الاوضه وهي بتترعش لقت ادهم واقع ع الأرض
جودي، ادهم قوم يا ادهم قوم 
ادهم بصوت واطي مسمحاني ياجودي 
جودى لقت الكل جاي جرى
زين ، هو في أي ادهم ماله
جودي، ضرب نفسه بالنار
ادهم، قولي بقي مسمحاني
زين، طب ضرب نفسه فين ماهو مفيش دم
جودى قعدت تدور،ادهم هو انت ضربت الرصاصه فين
محمود، مالك ياولدي مين ضرب عليك نار.
ادهم، مفيش يابوي وقام وقف كنت بعمل مجلب في جودي 
زين، اومال اي الصوت اللي سمعناه
ادهم، ده مسدس صوت
جودي قامت وقفت ودخلت الاوضه وقفلت الباب وسابتهم واقفين
ادهم، عجبك كده ياسي زين اهي دخلت قبل ماتقول أنها سامحتني
زين بضحك، اقسم بالله اللي يشوفك الصبح ميشوفكش وانت اهبل بليل
ادهم ، اهبل شكرا يا زين انا غلطان اني واقف معاك
محمود، روح اوضتك نام يا ولدي ربنا يهديك
زين، هههههههههه ياله ياحج نروح ننام احنا كمان
ادهم فضل واقف قدام غرفتها وراح مخبط عليها
ادهم، افتحي ياجودي 
جودى، اتفضل. امشي أنا نمت
ادهم، عالعموم أنا بحبك وكفايه نظره الخوف اللي شوفتها
جودي معبرتوش ونامت
ادهم راح غرفته ونام
،،،،،،،،،،،
احمد فرش ع الأرض عشان ينام
نور، احمد اطلع نام جنبي عالسرير
احمد، متاكده
نور،ههههه اه اطلع
احمد، خلاص ماشي 
طلع نام جنب نور 
احمد، انتي بتبصيلي كده ليه
نور، نفسي ولادي يطلعوا شبهك
احمد، وليه مش شبهك دول حتي لو طلعوا صبيان هتلاقي البنات هما اللي جايين يخطبوهم
نور، مكنتش أتخيل في يوم من الايام اللي حصلي ده كله واحب اكتر انسان ضرني
احمد, والله ماكنت في وعيي واكيد عمرى ماكنت هعمل كده حتي لو كنتي خطيبتي 
نور، انا اسفه يااحمد بس مش قادره انسي صعب شويه اللي حصلي
احمد، وانا مقدر شعورك نحيتي وعارف انك عمرك ماهتنسي بس والله أنا بحبك وعايز نفتح صفحه جديده أنا كان ممكن اقولك نزلي البيبي ونسيب بعض بعد فتره زى ماكنتي عايزه بس والله مااقدر اسيبك ولا اسيب ولادي انتوا نعمه ربنا عطهالي ولازم أحافظ عليكوا
نور، هو احنا هنروح القاهره امتي عشان شغلك والجامعه
احمد ، زى ماتحبي اول ماتقدري نسافر عالطول
نور، تمام ياريت نسافر بكره بليل عشان الجامعه 
احمد ،خلاص تمام ماشي
سمعوا ضرب النار
احمد، في صوت ضرب نار بره
نور، لا خير هحكيلك المجنون ادهم عامل مقلب في جودي ومتفق معايا فيه
احمد، متاكده
نور، اه والله ده مسدس صوت
احمد، ربنا يهديهم لبعض
نور، يارب احمد ممكن اطلب منك طلب 
احمد، اؤمريني
نور، ممكن تحضني نفسي انام في حضنك
احمد بفرحه، طبعا 
اخدها في حضنه وناموا عالطول
،،،،،،،،
صباح تاني يوم
جودي اخدت شنطتها ونازله عشان تسافر بتفتح الباب
جودي، انت ايه منيمك كده ع باب اوضتي
ادهم، أنتي رايحه فين
جودي، ملكش فيه
ادهم، أنا بكلمك ردى عليه زى مابكلمك
جودي، انت عايز مني ايه انا ماشيه رايحه بيتي اطمنت ع اخويا خلاص همشي عشان حياتي مش هنا
ادهم، يعني افهم من كده انك مسمحتنيش
جودى، اه ومش هقدر انسي
سابته ومشت فجأه شده من أيدها
ادهم، استني عايز اقولك حاجه
جودي، ايدي اااااه
ادهم ساب أيدها مره واحده في اي هي ايدك ملها
جودي رفعت البلوزه من عند أيدها
شايف الزراق ده انت السبب فيه هو هيعلم فتره ويروح بس قلبي مش هينسي انك كنت السبب فيه كفايه ترميني مع ستات شكلهم غلط عشان تكسرني اطمن ياادهم أنا انكسرت خلاص عن اذنك بقي عايزه اروح لحياتي 😭😭😭
ادهم واقف الدموع ماليه عنيه من منظرها
امشي يا جودى بس عشان خاطرى ورحمه ابوكي وامك ماتفتكريلي حاجه وحشه افتكرى اني بعشقك وحاولي لو تعرفي تعطيني فرصه تانيه 
جودى، بعد كل اللي عملته عايز فرصه تانيه
زين دخل عليهم، ياللا يا جودي هوصلك عشان الحق اللي عايز اعمله في القاهره
ادهم بص لزين وجودى وسابهم ومشي
جودي بدموع مثل السيل ، سلام ياادهم
زين، ع فكره انتي بتحبيه وقلبك مسامحه بس انتي مش قادره تعترفي 
جودى، انت نسيت اللي عمله فيا امبارح
زين، ادهم عصبي وفي عصبيته نساني أنا أخوه
جودى، وانا مش قادره استحمل كل شويه عصبيته
زين، كنتي تغيريه مش تسيبيه وتمشي
جودى، جامعتي في مصر وانا بقالي حوالي اسبوع مرحتش كده غلط
زين، خلاص الامتحانات قربت خلصي وبعدين نبقي نشوف حل للأستاذ ادهم 
اخدها زين ومشا
،،،،،،،
احمد نزل يفطر هو ونور
احمد، هي جودى لسه مصحتش
ادهم، مشت
احمد، مشت فين
ادهم، اخدت شنتطها ومشت مع زين
نور، الامتحانات قربت جدا وانا كمان لازم اسافر
احمد،. بس هي مقلتليش ليه
نور، ممكن عشان كنا نايمين واللا حاجه
احمد، تمام بس لازم نسافر انهارده ضرورى اختي جودي لو زعلت من حاجه ممكن تعمل في نفسها حاجه طول عمرها
ادهم بقلق ، تعمل في نفسها حاجه ازاي
احمد، مره امي زعقتلها عشان خرجت مع صحبتها من ورا امي بس امي عرفت وزعقتلها جامد جودي قعدت تستني ماما تصالحها ماما مصلحتهاش أنها بتربيها كده راحت جايبه قطر ومقطعه شرايين أيدها ولحد وقتنا هذا كل ماحد يمسك أيدها بتوجعها ومن بعدها احنا مبنزعلهاش عشان هي حساسه قوي وبتأذي نفسها لو اللي قدامها ملقدرهاش
ادهم بقلق شديد، اوووم يالا نمشي ياللا نلحقها 
احمد، انت هتيجي معانا
ادهم ، أنا طلبت طلب نقل للقاهره واخيرا اتقبل وهاجي معاكوا بالمره
نور طب أنا هطلع أحضر الشنطه ياللا يااحمد نجهز
جهزوا ابطالنا وركبوا العربيه عشان يلحقوا جودي
جودي وصلت الڤله
بعدها بساعتين احمد ونور وادهم وصلو الڤله
نور ،انا طالعه اشوف جودي
احمد، تمام تعالي ياادهم اوريك الغرفه اللي هتقعد معانا فيها 
ادهم، ماشي
احمد، دي اوضه نور قبل مانتجوز خد راحتك بقي خد شاور وارتاح الطريق كان طويل
ادهم، خلاص تمام
نور طلعت لقت جودي نايمه سابتها وراحت غرفه احمد
احمد، أخبارها اي
نور ،نايمه
احمد، تمام أنا داخل اخد شاور وانام أنا كمان
نور، ماشي ياحبيبي 
احمد، يخربيت جمالها من بقك 
نور، ياللا ادخل بقي عشان عايزه اخد شاور أنا كمان
،،،،,,,,
جودي صحت وسمعت خربطه في غرفه نور قامت تتسحب وفتحت الباب سمعت الصوت في الحمام
جودى، يامصبتي حرامي طب اعمل اي دي الوقت 😧😧
راحت جايبه خشبه عشان تضرب الحرامي
بتبص لقت شاب خارج بفوطه حوالين وسطه وصدره عارى وعضلاته بارزه وموطي بينشف وشه وشعره بالفوطه
جودى، ااااننننتتت ميييين😧😧😧
ادهم شال الفوطه من ع وشه .
جودي، سرحت فيه جامد لدرجه ادهم اخد باله ،اي اللي جابك هنا
ادهم، انتي اي اللي جابك هنا (وراح مقرب عليها ) 
جودي، ده بيتنا وأروح اي حته تعجبني انت دخلت ازاي ومش
ادهم قاطع كلامها، ومش اي بذمتك موحشتكش 
جودي، لوسمحت ابعد 
ادهم، وان مبعدتش (وراح لزقها في الحيطه وحاطط أيده عالحيطه )
جودى، ادهم انت جاي ليه
ادهم، والله العظيم بحبك وطلبت طلب نقل من ساعه مشوفتك عشان اجي هنا وتبقي قدام عيني وراح مقرب علي جبينها وباسها أنا آسف ياقلبي أنا مش هعرف اعيش وانتي بعيده عني
جودي سرحت في جماله وجمال جسمه الرياضي
ادهم، فرصه واحده عشان خاطرى
جودى، طب وبالنسبه للي عايز تخطبها
ادهم، كنت بغيظك مش اكتر
جودي، بتغيظني هههههه ماشي ياادهم 
ادهم،، اي سامحتيني
جودي، أنا قلبي مسمحك من زمان اصلا
ادهم شال أيده من ع الحيطه وحضنها وضمها جامد بحضنه
وجودي فضلت حضناه جامد 
الباب خبط عليهم
جودي زقت ادهم جامد، يامصبتي هو انت حد معاك 
ادهم،ههههه اختي واخوكي
جودى، يااخوي اتفضحت
ادهم، ههههه هموت في اي يابنتي متخافيييش وراح ناحيه الباب وجاي يفتحه
جودي، انت هتعمل اي أما يلاقوك عريان وانا بالبيجامه هيقولو اي وثم أن انت قفلت الباب امتي
ادهم، وانتي في حضني هو للدرجه دي حضني سحر محستيش وانا بقفله
جودي، الخبط وقف الحمد لله يبقوا ميشوا البس بسرعه وافتح وأخرج امنلي المكان عشان أخرج
ادهم، ماشي😂😂😂
جودي، بطل ضحك انت بتضحك ع اي اصلا😬😬
ادهم، مفيش اصل الفوطه لو قلعتها مفيش تحتها هدوم😂😂😂😂
جودي، يخربيتك أنا هقف هناك وهعطيك ضهرى وخلص بقي
ادهم، ماشي
لبس ادهم هدومه وراح متسحب وراح حضنها من ظهرها ،انا خلصت  
جودي بخضه ، يخربيتك سيبني أنا مفصلي سابت
ادهم لفها ليه، جودي أنا عايز نتجوز بقي بجد مش قادر نفسي تفضلي في حضني عالطول
جودى، خلاص اوك ماشي اخلص امتحناتي ونتوكل ع الله
بس ياللا أخرج امنلي الطريق
ادهم, ماشي ياقلبي وفتح الباب يأمن الطريق
اول مافتح لقي احمد في وشه
ادهم فتح الباب يأمن خروج جودي لقي احمد في وشه
احمد، انت صاحي 
ادهم، لا
احمد، اومال مين اللي قدامي🤣🤣
ادهم، ااقصد هنام عشان ورايا شغل بدرى عشان هستلم بقي مكاني الجديد انت عارف
احمد، طب اوك ماشي أما ادخل لجودي اقعد معاها شويه
ادهم، للا اوعي😧😧
احمد، اوعي ايه
ادهم، فاتها نايمه حرام سيبها نايمه😬
احمد، لا بتصحي في الوقت ده عن اذنك
ادهم، بقولك يااحمد تيجي نقعد شويه في الجنينه
احمد، مش قولت عايز تنام 😊
ادهم، لا أصلي عايزك في موضوع ضرورى افتكرته حالا
احمد، طب مانتكلم جوه في اوضتك
ادهم، لا عايز اقعد في الجنينه ياللا وراح شادد الباب رائده قفله
جودى، اوووف الحمد لله كنت هتفضح أما أخرج قبل مايجو
،،،،،،،
احمد، بقالنا ربع ساعه قاعدين متكلمتش ولا كلمه
ادهم، أنا عايز اتجوز جودي 
احمد، مش انت قولت انك عايز تخطب جارتكم في البلد
ادهم، فكك يااحمد كنت بغيظها
احمد، طب هسالها الأول لو ترضي ترجعلك أنا موافق
ادهم، هترضي
احمد، واثق اوي كده ليه انا مأظنش بعد اللي حصل
ادهم، هتوافق اسألها بس اول مانخلص امتحان نتجوز
احمد، ماشي ياادهم هسألها الصبح باذن الله
ادهم، ماشي أنا هطلع انام بقي عشان اصحي بدرى
احمد، ماشي تصبح ع خير
ادهم، وانت من اهله
،،،،،،،
احمد طلع وراح اوضه جودي وخبط
جودي، مين
احمد، أنا
فتحت الباب
انت اجيت امتي
من شويه بس سيبتك نايمه أنا اجيت أنا ونور وادهم
جودي، ادهم هو جاي هنا ليه
ادهم في اوضته سامعهم، قال يعني البت متعرفش 
احمد، ادهم هيشتغل في قسم المعادي وساب الصعيد
جودي، اممم طيب
احمد، ادهم عايز يرجعلك
جودى، انت شايف اي
احمد، هو راجل ومحترم انتي اللي شايفه اي
جودي، هو حنين وشخصيه وكاريزما تحس انه جان بس اما بيتعصب بخاف منه بجد لانه ممكن توصل بيه أنه يقتل اللي قدامه وانت مجرب
ادهم سامعهم مقدرش يستني أنه يسمع رأي احمد دخلهم عالطول
جودي، اي ده انت ازاي تدخل اوضتي
ادهم، يعني دخلت اوضه رئيس الجمهوريه ده اي الدباديب دي كلها دي اوضه واحده في كليه طب واللا طفله في كي جي 
جودى، ملكش فيه بحبهم
ادهم، يابختهم
احمد، انت فعلا داخل ليه مينفعش كده
ادهم، سورى بس اصلي سمعتكم لان انتو سايبين الباب مفتوح والاوضتين لزقين في بعض فجاي اقول كلمه أنا والله مش هتعصب عليكي تاني وهتغير عشانك بس حاولي معايا واحده واحده
جودى، خلاص ماشي يا ادهم اخر فرصه ليك
احمد، خلاص مبروك ياحبي
جودي ،بس الفرح بعد الامتحانات 
ادهم، ماشي ياستي موافق كفايه اني هشوفك كل يوم
احمد، خلاص يا عصافير الجناين اتفضل يا استاذ وراك شغل بدرى ولازم تنام
ادهم ،😂😂😂 مقبوله منك يا ابو نسب
احمد، ياللا تصبحي ع خير ياجودي
ادهم، تصبحي ع خير يا قلبي
جودي،وانتو من أهله يارب ياللا عشان شطبنا بالسلامه
خرجوا يضحكوا وكل واحد راح غرفته ونام
،،،،،،،،،،
تاني يوم صحوا ابطالنا وكل واحد راح جامعته وشغله وعدي الوقت وخلصت جودي ونور الامتحانات
نور، جودي الحمد لله خلصنا ع خير تعالي نعمل شوبنج نفسي اشتري حاجه
جودي،. هتشترى اي
نور، هقولك بس ياللا تعالي معايا
راحوا المول يتفسحوا ويعملو شوبنج
نور ، شايفه البوتيك ده تعالي ندخل
جودى، ندخل فين هنشتري اي منه ده حاجته متنفعش
نور ،ليه انتي مش فرحك قرب ولازم تشترى من كل شكل واحد
جودي، يعني انتي بتلبسي حاجات من دي
نور، بصراحه لا أنا وأحمد عايشين زى المخطوبين
جودى، ليه كده
نور، أنا طلبت منه كده قولتله خلينا كده لحد مااخد عليك وانسي اللي حصل
جودى، وايه بقي ناويه تحولي الخطوبه لجواز وانتي كلها كام يوم وتولدي
نور، بطلي غلبه وتعالي ياللا نقي معايا وانا هنقي معاكي
جودى،. ماشي يا معلم
نور🤣🤣🤣 قال في كليه طب قال
دخلو البوتيك 
جودي ، اي رايك في ده
نور، يامصبتي ده مفتح خالص
جودي، وماله مش جوزك
نور، خلاص ماشي احنا نجيب من كل واحد يعجبنا اتنين
جودي، التاني لمين
نور، لامي أصلها هتجوز كمان كام يوم
جودي،. ماشي يانور اتمألسي عليه
نور ، ياللا نحاسب أنا نقيت كذه واحد
خلصوا وروحوا ابطالنا
،،،،،،،
احمد مروح البيت بعد ماخلص عملياته بيفتح الباب لقي الاوضه كلها شموع والسرير كله ورد ونور مستخبيه ورا الباب 
نور، احمد غمض عنيك
احمد،ليه
نور، غمض بس الله يخليك
احمد،ماشي غمضت اهو
نور، ربنا يسامحك يا جودي 
احمد، في اي يابنتي 
نور، مفيش فتح عنيك
احمد لقي نور لبسه بيبي دول رقيق وتقريبا كله مفتوح ودهنه ميكب وفرده شعرها، 
انتي مين
نور، مش عايزه هزار اي رايك 
احمد، قمر
نور، بجد بس اي رايك في كرنبتي 
احمد، ربنا يجبهوملنا بالسلامه عن اذنك
نور، رايح فين 
احمد، كنت نادر اول ماترضي عني هصلي ركعتين لله
نور، ربنا يخليك ليا
احمد، طب هصلي وارجعلك
نور، ماشي ياقمرى
احمد صلي الركعتين وراح لنور
نور، تقبل الله 
احمد,منا و منكم  نور من قلبك
نور، طبعا 
احمد، طب اي
نور😂😂اي
احمد، مش هتخافي
نور، اخاف وانا في حضنك
احمد حضنها وقالها وهتفضلي في حضني وفي قلبي لاخر يوم في عمرى وقام بتقبيلها نور انسجمت معه واشتدت قابلتهم معا حتي انسجموا في عشق بعض
،،،،،،،،،،
ادهم،الو
جودي، ايو ا ياقلبي 
ادهم،هخلص شغل كمان ساعتين وهاجي استناكي قدام الڤله تخرجي عالطول مش عايز اقف كتير بره
جودي، اوك هتاخر براحتي
ادهم، أما اشوف كلام مين هيمشي
جودى، طبعا أنا
ادهم، ماشي لو اتاخرتي والله العظيم لهسرع بالعربيه لحد مااخد بوسه
جودي، أنا اصلا جهزت وواقفه استناك
ادهم🤣🤣🤣ماشي ياجودي كلها كام يوم وهيبقي بوس بقي براحتي
جودى، ماتتلم بقي الله
ادهم، ماشي ياللا سلام عشان الحق اقدم ع الاجازه هاخد شهر بحاله
جودي، ماشي يا كبير يالغلا سلام عشان بجهز في شنطنا
ادهم، ماشي ياحبي سلام
،،،،،
جودي ،ربنا يسامحك يانور ده مفيش حاجه مستوره أعينها
أما الم الشنطه بسرعه قبل ما يجي
نور دخلت عليها الاوضه، جهزتي شنطتك 
جودي،. اه ياستي جهزت بس ليه كل الهدوم كده ده انتي جاحده
نور😂😂😂 ماشي ياستي اخويا لو عرف اني اللي منقياهم هيدعيلي لعشر سنين قدام
جودى، اه مانتي في صف اخوكي
نور،. طبعا مش اخويا وانا ادرى بمصلحته 😂😂😂
جودي، ماشي يانور أنا اصلا خارجه معاه وهجيب اسدالين عشان طبعا هنقعد اول يومين في الصعيد مينفعش انزل كده قدام بباكي أو اخوكي زين
نور، لا عادي انزلي كده دول حتي هيتبسطوا🤣🤣🤣🤣
جودي، والله العظيم العيله  كلها فيها حاجه ضاربه في دماغها
نور، مانتي من نفس العيله ياقلبي😂😂
جودي، اخوكي بيرن سلام شكله اجي تحت سلام
نور،. استني بس عايزه منك حاجه
جودي وهي بتجرى، قوليلي في الموبايل مش هينفع أتأخر
نور، ماشي هكلمك
،،،،،،،،
جودى بتجرى، اهو متاخرتش
ادهم، بتجرى ليه كده
جودي، مفيش اصل في حد حلفان عليه أن في عقاب لو اتاخرت
ادهم🤣🤣🤣🤣 بس انا واقف بقالي ٣دقايق يعني اتاخرتي
جودي، استني أنا نازله خلاص مش رايحه في مكان
ادهم، خلاص خلاص متاخرتيش
جودي، يعني مش هتجرى 
ادهم، لا 
جودي، احلف
ادهم، وحيات جودي مش هجري
جودي، ولا هتبوس
ادهم، مشي بالعربيه لا هبوس واهو وراح بيسها
جودى، وربنا غلس
ادهم، ماشي أنا هوريكي
جودي، هتعمل ايه
ادهم، مش هجري بالعربيه متخافيش
جودي، هتعمل اي ياادهم قولي بس بدل مااصوت والم عليك الناس
ادهم، صوتي يااختي وجرى بالعربيه طياره
جودي، هموووت اقف قلبي قلبي وربنا هموت
ادهم، بوسيني ياللا بوسي
جودي، مش هبوس واجرى أنا مبخفش وع فكره انت حلفت بحياتي شكرا يا ادهم
ادهم وقف بالعربيه مره واحده ، أنا آسف ياجودي بس هجرى تاني وجرى بالعربيه
جودي، طب وربنا انت مجنون 
ادهم، من زمان يااختي
جودي، وصلنا والله وصلنا لولي لولي لولي لي💃💃
ادهم، طب ياله يا برنسيسه انزلي
جودي، ابقي شوف مين اللي هيروح معاك☺️☺️
ادهم، طب ياللا ندخل المول
دخلو المول ووصلوا للاتيليه 
جودي، الله شوف ده ياادهم ده روعه
ادهم, لا مش هينفع
جودى، ليه 
ادهم بزعييق، ده بطنه شفافه مش هينفع قولت
جودي، ماهو انا محجبه يعني هلبس تحته بضي
ادهم زعل أنه زعقلها، خلاص ادخلي قيسيه
جودي بفرحه ،بجد
ادهم، اه يابنتي ادخلي
جودي دخلت قسيته وخرجت 
اي رأيك
ادهم، روعه 
جودي، شفت اهو مفيش حاجه باينه
ادهم، لا في 
جودي ،في اي😧😧
ادهم، قمر قدامي
صاحبه الاتيليه، ربنا يهنيكوا يارب
ادهم، شكرا ليكي
جودي، أنا هاخد ده
صاحبه الاتيليه، تمام اوك هنحطه في شنطته حالا
ادهم حاسب عالفستان 
ادهم، خلاص ياللا يا اميرتي
جودي، أنا فرحانه قوي
ادهم، تمام لسه بدلتي تعالي نقيهالي
جودي، اي رايك ياقلبي في دي
ادهم، تمام هدخل اقيسها
ادهم لبس البدله وخارج
جودي، روعه ياادهم بجد ملك
ادهم، خلاص تمام هاخدها بدال عجبت المدام
جودى، مدام من اولها
ادهم ياللا يا لماضه نمشي
جودي عيطت اول سمعت الكلمه
أدهم بتعيطي ليه ده احنا جايبين الفستان والبدله يعني المفروض نبقي فرحانين
جودي بدموع،ماما هي اللي كانت مسمياني لماضه وحشتني قوي ياادهم كان نفسي اوريها فستان فرحي وتشوفني عروسه
ادهم، أن شاء الله هي في مكان احسن احنا اول مانلبس الفستان والبدله قبل الفرح نروح نزور قبر ابوكي وامك وأمي كمان
جودى، تعرف انك نعمه كبيره في حياتي أنا بحبك قوي
ادهم، وانا بعشقك 
جودي، استني الموبايل بيرن أما اشوف مين
جودي، ايوا يانور
نور، بقولك ياجودي معلش ممكن تجيبيلي قميصين بيتي واسعين عشان انتي عارفه الصعيد وجوها وانتي عارفه اني حامل فعايزه حاجه واسعه
جودى، ماشي هدورلك اهو واجيبهملك
نور، تسلمي ياقلبي انتي عارفه اني مش بقدر أخرج
جودي، خلاص اوك ياقلبي ربنا يقومك لينا بالسلامه
نور، ماشي باي
جودي, باي ياحبي
،،،،
ادهم، هي عايزه اي
جودي، تعالي معايا بس هنجيب كام حاجه
ادهم تمام ياللا بينا
،،،
جودي دخلت بوتيك ملابس بيت
جودي، انا عايزه من ده2 ومن ده2
ادهم، هتعملي اي بدول 
جودي، هلبسهم
ادهم، تلبسي أي دول عايزين ام ابراهيم مش عروسه هو انتي هتلبسيلي دول لا انا هرجع في الجوازه
جودي، ارجع 
ادهم، بصي كده ع اللي حواليكي أنا عايز من ده
جودي، اطلع بره ياادهم
ادهم، مش طالع اي القرف اللي بتجيبيه ده
جودي،. لنور ارتحت نور عايزه تقعد بيهم هناك في الصعيد عما تولد خلاص
ادهم، اااه طب ما تقولي من الاول المهم انتي جايبه من المتعلقين دول 
جودي، لا انا هلبسلك الاسدال اسكت بقي فضحتني
ادهم، ماشي اما نشوف كلها كام يوم
خرجوا من البوتيك
ادهم، ياللا ياحاجه أنا هموت وانااام
جودي، مش هروح معاك عشان احنا اتفقنا وانت بتخلف اتفاقك
ادهم، والله ماهجرى أنا تعبان بجد وعايز انام عشان نجهز للسفر
جودي، خلاص ماشي 
ركبوا ورحوا الڨله
،،،،،،،،
جودي، نور تعالي أما افرجك عالفستان وراحت فرداه
نور، جميل قوي ياجودي ربنا يسعدكوا يارب
جودي، ويقومك لينا بالسلامه ياعمرى
نور،يارب لاحسن قربت افطس
جودي، بالحق القمصان اهي كلها قطنيه
نور، ميرسي ياقلبي أما اطلع احطهم في الشنطه عشان ابقي حضرت حاجه السفر كلها
جودي، وانا طالعه انااام هلكت جامد انهارده أنا وادهم 
،،،،،،،
حضروا نفسهم للسفر 
جودي، ياللا ياادهم باشا اجهز عشان نلحق مسافر عشان الليل ميليلش علينا واحنا مسافرين
ادهم، ماشي ياقلبي انا اصلا جاهز
جودي، طب شيل يابرنس
ادهم، أشيل كل دول ده فستانك لوحده تهمه 
جودي، شيل شيل ده انت هتتفحت شيل
ادهم، اشيل عشان خاطرك ياجميل 
جودي، طب ياللا احمد ونور بيستنونا تحت
ادهم ، ماشي
،،،،،،
احمد، نور أنا خايف عليكي من المشوار الطريق طويل
نور، سيبها ع الله ياحبيبي
احمد، ونعمه بالله انا مستودعكم عند ربنا 
نور، في أي يااحمد خايف كده ليه
احمد، عمرة ماكنت بخاف من حاجه او ع حاجه قد مانا خايف دي الوقت
نور، خير يااحمد بقي متقلقنيش ياللا اهو جودي وادهم نزلوا اهم
ادهم، التحلي شنطه العربيه ضهري هيتقطم
جودى، 🤣🤣🤣اومال العضلات دي من اي دول نفخ بقي
ادهم ، اه نفخ كانوا بينفخونا في كليه الشرطه
احمد، وربنا يا ادهم انت ماهتخلص من لماضه 🤣🤣🤣
نور،😂😂 حرام عليكو والله دي جودي عسل
ادهم،  عسل خالص ياللا اتوكل على الله يا احمد امشي
،،،،،،،،،،،،،
وصلو بحمد الله للبلد 
احمد، الحمد لله وصلنا علي خير حمدالله على السلامه يا نورى
نور،. الله يسلمك ياقلبي ياللا بينا
ادهم، ياللا ياقلبي ننزل
جودي، ماشي ياحبيبي
ادهم، سيب الشنط يا احمد خد مراتك وجودي،وادخل وانا هطلع أنا وعم حسين
احمد، ماشي يا ادهم 
دخلو الڤله 
زين، نور حبيبتي حمدالله على السلامه يا نور عيني
نور ،الله يسلمك ياحبيبي
زين، حمدالله على السلامه يا احمد
احمد،الله يسلمك يازين نور مصممه محدش يولدها غيرك
زين، بس كده ادخلوا بابا قاعد جوه يستناكم هو مش قادر يقوم
نور، ماله بابا
زين، خشونه يابنتي
نور، هو فين ودخلتله جرى
بابا حبيبي وحشتني والله واترمت في حضنه
محمود، ازيك يابتي وحشتيني جوى
احمد، ازيك ياعمي اخبارك
محمود، الحمد لله يابني مليح
ادهم دخل جرى وراح يبوس ايد أبوه
وحشني جوى يابوي
محمود، تسلم يا ولدي أخيرا هشوفك عريس
جودى، ومش اي عريس لأن طبعا أنا العروسه
محمود، طبعا واحلي عروسه في الدنيا تعالي في حضني يابت اخوي ياريحه الغالي وراح معيط😭😭😭😭
جودي راحت حضن عمها ومقدرتش تمسك دموعها
زين، خلاص ياجماعه أنا عملت تجهيزات الفرح ده انا هعملكوا فرح صعيدي جبار المهم دي الوقت تعالو نتغدي واطلعوا ارتاحوا عشان بكره الفرح واليوم هيبقي طويل
،،،،،،،،،،،،،،،،
تاني يوم (يوم الفرح المنتظر)
جودي جهزت ادهم دخلها عشان ياخدها بالفستان المقابر زى ما كانوا متفقين
ادهم، اي القمر ده انتي مين
جودي، أنا قلبك أنا عقلك أنا بنت عمك أنا دمك أنا عشقك 
ادهم، راح حضنها انتي عشقي وكل كياني حتي اخر العمر
جودي، بحبك يا اجمل عوض ليا في الدنيا
ادهم، وانا بعشقك يااغلي من عنيا 
نور، ماكفايه بقي هعيط
جودي، شكرا يانور ع انك في حياتي انتي وأحمد وادهم
احمد، الفرق بينا ٨سنين بس بحس انك بنتي مش اختي فرحان اني هجوز بنتي لاخويا
ادهم، ربنا مايدخل بينا شيطان ويقدرني على سعادتك يا جودي هتيجي ياللا نروح المشوار اللي اتفقنا عليه
نور، هتروحوا فين وتسيبوا الفرح
جودي، هنزور قبر ماما وبابا ومامتك
احمد، خلاص هنيجي معاكوا
ادهم، خلاص ياللا بينا قبل ماالفرح يبتدئ
ركبوا وراحوا زاروا المقابر 
جودي، ماما أنا جيتلك اوريكي الفستان كنتي دائما تقوليلي نفسك تشوفيني بفستان الفرح اجيب اوريهولك انتي وبابا أنا صعب عليه متبقوش موجودين بس بحس بروحكم حواليا
ادهم، ياللا ياجماعه عشان نلحق الفرح
مشوا وراحوا الفرح  
،،،،،،،،،
زين ،اي رايكم جيبلكم احصنه ورقاصين 
ادهم، وربنا لهعلقك بعد الفرح جيبلي رقاصين يا زين شكلي هيبقي اي قدام زمايلي اللي جايين مشيهم ياللا
زين، والله ماممشي حاجه اصلا صحابك بيرقصوا معاهم اهم
جودي، خلاص يا ادهم مكنش يوم سيبه دول حتي بيرقصوا حلو☺️☺️
ادهم، اسكتي انتي كمان أنا قولت مشيهم يا زفت قال دكتور قال 
زين مشي ولا سأل فيه
ادهم، ماشي أما الفرح يخلص أنا هعلقك 
خلص الفرح علي خير
ادهم اخد جودي وطلع اوضته
ادهم، اخيرا اتقفل علينا باب واحد
جودي، امممم
ادهم، هو اي امممم
جودي، أنا جعانه 
ادهم، هو ده وقت اكل ده انا مصدقت
جودي، ع فكره مش هينفع تيجي جنبي
ادهم ،ليه اختي في الرضاعه وانا معرفش
جودي،. انااااا
ادهم، انتي اي 
جودي، عندي ظروف☺️☺️
ادهم، انتي بتكلمي بجد😧😧
جودي، اه والله 😊😊
ادهم، طيب ماشي يا اختي أنا داخل الحمام أحد شاور😣😣
جودي، ممكن تفتحلي سوسته الفستان عشان مش هعرف اقلعه لوحدي☺️☺️
ادهم، تمام 
فتح لها الفستان ودخل ياخد شاور
ادهم، هو في حد بصصلي في ام الجوازه اوووف
جودي،😂😂احسن 
جودي، هوانت هتنام جنبي
ادهم، اومال متجوز عشان انام في حضن ابويا😬😬
جودي خلاص ماشي بس افتكر أنه مينفعش
ادهم، خلاص ياستي اتخمدي
ادهم نام جنبها وفجأه شدها واخدها في حضنه
جودى، انت هتعمل اي😧😧
ادهم، اظن انك لو نمتي في حضني مفيهاش حاجه
جودي، خلاص ماشي بس افتكر
ادهم بزعييق، خلاص بقي ده انتي قرفتيني ياشيخه 
جودي سكتت ومردتش عليه
ادهم فضل حضنها ونام
،،،،،،
تاني يوم الصبحيه
نور بتخبط عليهم
جودي، سيبني ياابني هو أنا هطير
ادهم، علي فكره سمعك
جودى، طب مش سامع الباب اوم البس حاجه بدل مانت مبين عضلات امك دي
ادهم، طب اومي افتحلها شوفيها عايزه اي
جودي قامت فتحت لنور
جودى، صباح الخير
نور ،صباح النور علي اجمل عرسان ياللا انزلوا افطروا معانا
جودي، تمام نازلين وراكي اهو
جودى دخلت وقفلت الباب ولبست الاسدال وفجأه ادهم حضنها من ضهرها
ادهم، أخيرا اول حاجه اشوفها اول مااصحي انتي وراح بيسها في رقبتها
جودي، ياللا ننزلهم
ادهم، هو في أي انتي خايفه مني ليه من امبارح
جودى، لا مش خايفه بس لازم ننزل حالا عشان ميقولوش علينا حاجه
ادهم، طب ميقولو احنا عرسان
جودي، بس بقي ياادهم ياللا ننزل احنا مش هنسافر الغردقه بكره تعالي نقعد معاهم اليوم كله
ادهم، ماشي هلبس وانزل وراكي اهو
جودي، لا انزل معايا
ادهم، طب استنيني وننزل سوا
جودي، ماشي ياللا
،،،،،،
نزلو وقعدوا كلهم عالسفره يفطرم
نور جتلها رساله من مجهول، جوزك صابر عليكي لحد ماتولدي وهيتجوز هنا
نور قرأتها وقامت مره واحده
عن اذنكوا
احمد، في أي يانور
نور، تعبانه شويه وطالعه انام
احمد، بس انتي مفطرتيش هو مين اللي بعتلك الرساله
نور، دي الشركه بيقولولي اجدد الباقه
احمد، طب اقعدي افطرى
نور بزعييق، قولت مش عايزه افطر هو انت هتفطرني غصبا عني
احمد، عن اذنكوا يا جماعه اتفضلي اطلعي معايا
نور، ماشي
طلعوا غرفتهم
احمد بزعييق، ينفع تحرجيني قدامهم كده 
نور، انا حره ازعق براحتي
احمد، نور لاخر مره هقولك الرساله فيها أي
نور، أنا قولت
احمد، طب تمام أنا هاخد هدومي وهمشي وأما تعرفي تتكلمي مع جوزك ازاي ابقي تعالي
نور، اه روحلها يااخويا ماهي وحشتك
احمد، مين دي
نور، ست هنا اللي انت وعدها انك هتجوزها اول مااولد أنا كنت حاسه بس كنت بكذب نفسي واقول اتغير وبيحبني
احمد، هي الرساله كانت كده
نور، انت مكنتش عارف تخليني منزلش البيبي ازاي قولت أما اضحك عليها واوهمها باني بحبها
احمد، انتي شايفه كده 
نور، مافيش تفسير غير كده
احمد، أنا ماشي يانور ومش راجع عشان صدقتي واحده فاضيه بعتتلك رساله ونسيتي كل اللي بينا أما تبقي تهدي ابقي ارجعي هتلقيني زى مانا
نور هدت وفكرت مع نفسها أن فعلا ممكن تكون هنا بتوقع مابينهم طلعت تجرى  وراه
نور، احمد استني خلاص والله اسفه استني
ادهم قام شد احمد ، رايح فين يابني استني واستهدي بالله
احمد، لا همشي ومش قاعد
زين، استني يا احمد انت عارف الحوامل دماغهم بتبقي طقه بسبب الهرمونات
احمد بص لنور لقاها بتعيط وبتبص عليه
نور، انا اسفه
احمد راح اخدها في حضنه ، خلاص حصل خير
نور،يعني مش زعلان
احمد،. لا
جودي، نور في مايه نازله منك 
نور بتبص برهبه ،اي ده
زين، دي مايه الرأس ياللا علي العياده بسرعه قبل مالميا تنشف من عليهم
نور، ماتسبنيش يااحمد ماشي
احمد، عمرى ماهسيبك ياعمرى ياللا بس بسرعه تعالي معايا عشان خلاص كده لازم ولاده حالا
جودي ،ثواني هطلع اغيرلها هدومها تعالي معايا يانور
،،،،،،،،،،
في عياده زين
نور داخله العمليات ، احمد معلش أدخل معايا متسبنيش
احمد ، ماشي ياقلبي  هدخل غرفه التعقيم واجيلك
زين ، ماتسيبي يابنتي دكتور التخدير يعطيكي الابره
نور، احمد فين مش هاخد بنج اللا وأحمد معايا
احمد فتح ودخل، أنا اجيت اهو ياقلب احمد
نور، ممكن تمسك ايدي متسبنيش
احمد مسك أيدها وقالها، غمضي يانور متخافيش وقعد يقرأ قرآن في سره لحد مانور غابت عن الوعي
احمد واقف يبص لزين وهو بيطلع ولاده من بطن نور وهو بيبكي 
الممرضه، يتربوا في عزكوا يارب
زين، احمد لو تعبت أخرج عما اقفل الجرح
احمد، لا هفضل معاها لحد ماتفوق
الممرضه، أنا هخرجهم لجدهم بره
احمد، ماشي
الممرضه خرجت بالاولاد
يتربوا في عزك ياحج محمود،
محمود، ماشاء الله ماشاء الله  
جودي، أنا عايزه واحد وخد انت التاني ياعمو
محمود، أنا هأذن في ودنهم واحد ورا التاني
جودي، اخدت واحد من الممرضه، ياربي ده صغنون قوي ياادهم
ادهم، ماشاء الله
جودى، تاخد تشيله
ادهم، لا اخاف
جودي، مبيعوضش
ادهم، لا اخاف اشيله غلط
جودى، اومال هتعمل اي مع ولادنا
ادهم😂😂😂 شكلهم مش ناويين يجو
جودى، ليه بتقول كده
ادهم،😂😂اصلي عندي ظروف
جودي، بس يارخم
،،،،
احمد، نور نور فوقي ياقلبي
نور، احممم
احمد، قلب احمد حمدالله على السلامه
نور،ااااه
احمد، معلش ياقلبي 
نور، ولادي فين 
احمد ،في السرير جنبك هوريهوملك اهو وراح جبهوملها
نور، ياعمرى اااه دول صغننين قوي
احمد، عشان مكنتيش بتاكلي كويس
نور، هما كويسين 
احمد، اه الحمد لله
ادهم، هتسموهم اي
احمد، هسمي محمد علي اسم بابا وجودي
جودي، انت بتكلم بجد
احمد، علي فكره نور هي اللي صممت تسمي علي اسمك
جودى، والله طول عمرى بعشقك
احمد، احنا هنستعبط انتوا متعرفوش بعض غير من تسع شهور
جودي، لا اعرفها من زمان كنا بنكلم بعض عالنت وانا اللي خليتها تيجي تكمل معايا في القاهره
ادهم، دول بيعيطوا مع بعض
نور، شكلهم جعنين
احمد، هكلم الممرضه تيجي تشوفهم
ادهم، استني هخرج معاك هكلم في الموبايل مكالمه مهمه
جودي، مهمه
ادهم، اوي
جودي،. ماشي ياادهم أما نروح
محمود، وانا جايم اصلي المغرب أصلها أذنت
كلهم خرجوا وسابوا نور وجودي لواحدهم
نور، عقبالك ياجودي
جودي، بصراحه مش حاسه اني ممكن اخلف 
نور، ليه بتقولي كده
ادهم كان داخل بس سمع جودي فضل واقف يسمع اللي بتقوله لنور
جودي، أنا ضحكت علي ادهم وقولتله اني عندي ظروف عشان ميلمسنيش
ادهم في سره، يابنت ال
نور، ليه كده ياجودي
جودي، أنا خايفه اوي مش عارفه اتغلب علي خوفي رحت كذبت
نور، الكذبه دي بالذات مبتعدش كتير آخرها تلت اربع ايام😂😂
جودي، هبقي افكر في كذبه تانيه
احمد، واقف كده ليه ياادهم
ادهم، مفيش كنت داخل ياللا ندخل
،،،
ادهم، ياللا ياجودي نروح اصل أنا تعبان
جودى، طب ونور
ادهم ، نور هتروح شويه كده ومعاها احمد وزين وبابا ياللا ياجودي
نور، روحي معاه يابنتي ياللا شكله عايز ينام وكمان انتو وراكو سفر الصبح
جودي، ماشي سلام
،،،،
في القصر
ادهم، انتي جعانه
جودي، لا 
ادهم، انتي بتحبيني
جودي، في أي ياادهم مالك
ادهم، ردي عليه
جودي، اه بحبك
ادهم، طب أما يكون في حاجه خايفه منها تقوليلي واللا تقولي لحد تاني
جودي,اقولك طبعا
ادهم، طب ليه قولتي لنور ومقولتليش وكذبتي عليه 
جودي، في أي
ادهم، أنا سمعتك انتي ونور
جودي، ااادهم 😭😭 والله كذبت عشان خايفه
ادهم، أنا عمرى ماهاجي جنبك غصب عنك 
جودي، يعني هتسيبني براحتي
ادهم، احنا مش حيوانات احنا بني ادمين واكيد انتي في طب وفاهمه
جودي، طب أنت عايز اي دى الوقت 😧
ادهم، انام
جودي، تمام وانا كمان هنام عشان سفريه الصبح تصبح علي خير
ادهم، وانتي من اهله
نور روحت البيت بأولادها
نور، بقي كنت هتسيبني يااحمد واولد وانت مش معايا
احمد، انتي نسيتي انتي عملتي اي
نور، اسفه والله بس الرساله وجعتني
احمد، مقولتليش ليه الحقيقه
نور، خلاص بقي متزعلش
احمد، أنا عمرى ماازعل منك بس زعلت عشان احنا واحد ليه حاجه ضايقتك متشركنيش فيها
نور، اول واخر مره
احمد اخدها في حضنه، خلاص ياقلبي 
نور، ممكن تخليك في حضني
احمد، أنا ممكن انام جنبك بس صدقيني لازم تنامي على ضهرك عشان الجرح ميوجعكش تعرفي أنا جراح بقالي كام سنه واول مره أتألم لمريض أما شفت زين وهو بيولدك قلبي وجعني جدا 
نور، بحبك اوي
احمد، وانا بموت فيكي ياللا نامي ام ابراهيم فاتها نيمت الولاد
الباب خبط
جودي، احمد هي نور نامت
نور، لا لسه صاحيه تعالي
جودي، حمدالله على السلامه يا روحي
نور، الله يسلمك يارب هو ادهم فين
جودي، نايم اجيت اشوفك عشان هنمشي الفجر عشان السفر
نور، متنسيش هنستناكوا مش هنعمل سبوع من غيركم
جودي، باذن الله هما كام يوم وهنبقي هنا
نور، مالك ياجودي شكلك مخنوقه من حاجه في ايه
جودي، مفيش بس هتوحشوني
نور، في ايه ياجودي
جودي،😭😭ادهم سمعنا واحنا في المستشفي
نور، وطبعا بهدلك عشان قولتيلي صح
جودي، اه
نور، ادهم ميحبش حد يعرف عنه حاجه حتي اقرب الناس ليه طب هتعملي ايه يافالحه
جودي، مش عارفه أما اسيبك بقي تنامي فاتك تعبانه
نور، هتوحشيني الكام يوم دول
جودي، جودي الصغيره هتفكرك بيا
،،،،،،،،،
جودي دخلت لقت ادهم نايم دخلت نامت جنبه
جودي، يخربيت جمالك أنا متجوزه القمر ده ومشت أيدها علي شعره وراحت حضناه وباسته من خده
ادهم، خلصنا بقي عايز انام
جودي شالت أيدها وبعدت، أنا آسفه
ادهم، آسفه طب اتخمدي بقي هي الساعه كام
جودي، واحده 
ادهم، طب اما تبقي٣صحيني عشان نلحق نسافر
جودى، ماشي
جودي في سرها ، هو عمل كده ليه شكله معدش طيقني أنا شكلي كرهته فيا
ادهم قام وقف في البلكونه
جودي، خد التيشيرت ده البسه عشان متبردش
ادهم، لا أنا متعود اقف في البلكونه كده ومبعياش شكرا علي اهتمامك اتفضلي ادخلي نامي
جودي، انت بتعاملني كده ليه
ادهم، عادي بعاملك بمعاملتك
جودي، علي فكره انا مبعملكش وحش انت معاملتك جافه اوي معايه
ادهم، أنا داخل اشرب سيجاره واهدي اعصابي شويه مش طلبه نكد الله يسترك أنا سيبك براحتك فضحتيني لأختي انك ضحكتي عليه ومتكلمتش عايزه تاني اي لو حد تاني مكاني كان اخد كل حاجه غصب عنك عشان يعلمك الادب بس انا قولتلك براحتك
جودى بصتله وقعدت تعيط  وسابته ودخلت 
ادهم دخل وراها، بتعيطي ليه بدالك مش 
جودى قطعت كلامه و راحت جريه في حضنه ، أنا آسفه بجد والله اسفه 
ادهم بدلها الحضن ، خلاص بقي بطلي عياط
جودي، يعني مش زعلان مني
ادهم افتكر أن احمد قاله أنها ممكن تعمل في نفسها اي حاجه لو اللي قدامها مقبلش أسفها
ادهم، طبعا مش زعلان منك حد يزعل من روحه
جودي، خلاص ياللا نام بقي
ادهم، ماشي ياماما ندخل ننام بس مفيش حاجه تحت الحساب
جودي، سيبها لوقتها ياادهم 
ادهم، ماشي خلاص ياللا ننام 
،،،،،،،
بعدها بساعتين
جودي، اصحي ياادهم الساعه بقت ٣ياللا عشان نروح
ادهم، أنا صحيت خلاص اسكتي بقي
جودي، طب قوم ياللا
ادهم، ماشي ياللا اجهزي وانا داخل الحمام اخد شاور وأجهز
جودي، اوك
،،،،،،،،
وصلو الشاليه في امان الله
جودي، الله ياادهم ده عالبحر
 ادهم، ايهاب صحبي كان قالي أنه اجر الشاليه اللي جنبي استني كده أما اعرفه اننا وصلنا
جودي، ماشي
ادهم، الو ايوا يابني انت فين 
ايهاب، انت وصلت
ادهم، اه قدام الشاليه بتاعنا 
ايهاب، خلاص ادخلوا ارتاحوا شويه وتعالو نتغدي عالبحر سمك
ادهم، خلاص ماشي
ايهاب، سلام
،،،،
جودي، هندخل واللا هنعمل اي
ادهم، ماشي ياللا بينا ندخل الحاجه وننزل عشان نتغدي مع ايهاب ومامته واخته وبباه
جودي، اوك ماشي
طلعوا شنطتهم وغيروا هدومهم ونزلو يقابلون ايهاب ويتغدوا معاه
،،،،،،،
ايهاب، حمدالله على السلامه يا ادهم
ادهم، الله يسلمك يا هوبا ازيك يا طنط ازيك عامله ايه
مامت ايهاب ،الحمد لله يابني دي عروستك
ادهم، اي رأيك
مامت ايهاب، قمر يابني ربنا يسعدكوا يارب
جودي، تسلمي يارب
قعدوا يتغدوا ويضحكوا 
ايهاب، ماتيجيواوننزل البحر
سلمي اخت ايهاب، اوك هلبس المايوه واجي معاكوا
ادهم، هتنزلي معانا
جودي، لا مليش نفس
ادهم بص ع سلمي وهي خارجه بالمايوه البكيني
جودي بتبص تشوف هو بيبص ع ايه
جودي، ايه عجبتك😬😬
ادهم، هااا لا عادي
سلمي، ياللا ياايهاب
ايهاب، اي ياادهم ياللا انت ومراتك
ادهم، لا هنزل لوحدي
نزلو كلهم البحر وجودي قاعده علي الكرسي تتفرج على جوزها هو وهوبيغظها وبيعلم سلمي العوم
ادهم خرج من البحر، والله يابنتي فايتك نص عمرك الميا جميله قوي
جودي، الميا هي اللي جميله واللا البكيني هو اللي جميل
ادهم، في أي ياجودي 
سلمي اجت عليهم، مش هتنزل تاني ياادهم
جودى، اووم ياادهم متزعلش القمر
ادهم، لا هريح شويه واقعد مع المدام
سلمي خلاص تمام وسابتهم ومشت دخلت البحر وجودي عينيها علي ادهم وهو بيبص عليها وهي داخله المياه
جودى، هي عجبتك
ادهم حب يغظها، بصراحه اه تحسي انها انثي بجد
جودي، والله طب عن اذنك أنا هدخل تعبانه وهدخل انام
ادهم لسه بيبص على سلمي عشان يغيظ جودي اكتر
جودي كان في أيدها عصير راحت كباه في وشه قدام الناس
ادهم، تصدقي انك مش محترمه
جودي، أنا اللي مش محترمه وسابته ودخلت
ادهم دخل وراها
ادهم، هو اي اللي عملتيه بره ده
جودي، مكنتش اعرف انك زباله اوى كده
ادهم ضربها بالقلم
جودي ، اااه تخيل لو انا اللي عملت اللي انت عملته كنت هتعمل فيا اي ها عن اذنك يا محترم والكلام بينا معدش أنا طالعه انام 
ادهم زعل أنه مقدرش يتحكم في عصبيته وسابها وخرج
جودي طلعت غرفتها تنام  وادهم خرج اتمشي بالعربيه 
جودي، الساعه بقت١١ولسه مجاش ليكون عمل في نفسه حاجه
فجأه سمعت مفاتيح لقت ادهم داخل 
ادهم لقتها قاعده قدام التلفزيون وفرده شعرها ولبسه هوت شورت وبلوزه كت لونهم احمر
ادهم دخل قعد جنبها ، انتي مين 
جودي، أنا مش عايزه اتكلم معاك
ادهم، اصلي كنت سايب عم جعفر مراتي قاعد هنا قبل مااخرج
جودي، جعفر عن اذنك
ادهم قام شدها واخدها في حضنه ،والله العظيم بحبك
جودي، انت لسه ايدك معلمه علي وشي
ادهم باسها علي خدها اللي ضربها عليه، راق كده
جودى، ابعد يا ادهم روح للابله سلمي ام مايوه
ادهم، لا أنا عايز الأبله جودي اللي قدامي
جودي بدأت تخاف من ادهم، ادهم عشان خاطرى بلاش انا خايفه اوي
ادهم، غمضي عنيكي وحاولي تبعدي الرهبه من جواكي حاولي عشان خاطرى 
جودي غمضت عنيها وبدأت تنسجم مع ادهم في عشقه
،،،،
ادهم، بقيتي مدام ادهم بجد وراح بيسها علي جبينها لسه خايفه مني
جودي، اه
ادهم، ليه
جودي، عشان انت عصبي جدا 
ادهم، انتي اللي وصلتيني لكده في واحده تكب العصير في وش جوزها قدام الناس
جودي، عشان جوزها كان سايق المرقعه مع واحده تانيه في البحر وكفايه بصته ليها
ادهم، والله كنت بشوفك هتغيري عليه واللا زى ماقولت أنا متجوز جعفر
جودي، أنا مش بغيير علي حد
ادهم، بأماره النار اللي كانت طالعه من عينك 
جودى، خلاص بقي ايوه بغير عليك
ادهم، بس استني شوفتي الغيره وصلتنا لايه بقيتي مراتي بجد ده انا كنت هموت عليكي ابقي غيري كل يوم😂😂
جودى، أنا اصلا كنت مأجله الموضوع ده أما نيجي هنا عشان كنت محروجه هناك☺️☺️
ادهم، ياسلام😂😂
جودي، اممممم
ادهم، اومي ياللا تعالي ننزل نقعد عالبحر شويه
جودي، لا
ادهم، ليه
جودي ،انت عايز تروح عشان ست سلمي
ادهم، والله 
جودي، اه
ادهم، أنا كل الستات بالنسبالي نور اختي اللا انتي انتي مراتي وحبيبتي وصحبتي وأمي
جودي، خلينا نايمين شويه والنبي
ادهم حضنها جامد ،انا اصلا مش عايز اقوم من جنبك
جودي، اومال عايز تخرج بره ليه
ادهم، عشان نتمتع بكل لحظه هو شهر راح منه اسبوع لسه٣اسابيع وارجع الشغل تاني
جودى، طب ننام وننزل الصبح انا حاسه اني تعبانه اوي وعايزه انام بسبب المشوار 
ادهم، خلاص اوك خلينا نايمين هو احنا ورانا حاجه
جودي، علي فكره عنيك جميله اوي
ادهم، يابنتي أنا عارف اني قمر
جودي، مغرور 
ادهم، طبعا
جودي، ادهم هو انت حبيت قبل كده
ادهم، عايزه الصراحه واللا الكذب.
جودي، قول بقي طبعا الصراحه
ادهم، سلمي اللي بره دي كانت خطيبتي وكنا بنحب بعض جدا بس هي زى مانتي شايفه لبسها حاولت اغيرها مردتش وأهلها عادي بالنسبة لهم اخوها كان صحبي من ايام ثانوى وروحنا كليه الشرطه سوا ومازلنا أصحاب بس كل شئ قسمه ونصيب
جودي ، عشان كده نظراتكم لبعض حسيت والله إن في حاجه
وهي عرفت طبعا انك جاي الغردقه فحجزت الشاليه اللي جنبنا عشان تهيص معاك براحتها 
ادهم، خلي عندك ثقه في نفسك 
جودي، انت خليت فيها ثقه اخدها في حضنك في البحر وتقولي ثقه قاعد متنح ليها وهي ماشيه وتقولي ثقه
ادهم، تصدقي انا غلطان اني صارحتك
جودي، استني كده بتقول انك سيبتها بسبب لبسها طب ازاي كنت مش عجبك لبسي وبتقول عليه جعفر
ادهم، بس بقي ياجودي انا دماغي صدعت
جودي، اووم روحلها هتعطيك علاج الصداع
ادهم حس أنه غلط أما قالها فبيحاول يصلح اللي قاله، علاجي الوحيد انتي أنا عمرى ماحبيت قد ماحبيتك وعمرى مالمست حد غيرك وعمرى ماحسيت براحه قد وانا في حضنك بس بقي كفايه مشاكل انا تعبت
جودي، خلاص انا اسفه بجد
ادهم، ممكن اللي حصل من شويه يحصل تاني😂😂
جودي ، بشرط
ادهم، اي هو
جودي، اوعدني انك تبعد عن سلمي
ادهم ، اوعدك ابعد عن أمها بس ياللا
جودي راحت رايحه لحضنه تاني
،،،،،،
عند أحمد ونور
احمد، هي مبيبطلوش عياط ليه دماغي صدعت 
نور، شكلهم عندهم مغص
احمد، طب هاتي كده محمد اشيله
نور، خد اهو
احمد اول ماشال ابنه سكت عالطول
نور، ده سكت
احمد، ابني بيحبني
نور، عشان أمه بتحبك
احمد، وانا بعشق أمه
نور، طب هش ده نام وجودي نامت اهي اخيرا
احمد، الحمد لله هنام اخيرا
نور، ياللا ننام قبل مايصحوا😂😂
احمد حط محمد في سريره هو وجودي ونيمهم وطلع نام جنب نور قبل مايصحو
جودي، اوم بقي ياادهم في حد بيخبط
ادهم، نامي ياستي بتهيألك
جودي، اهو سامع الخبط
ادهم فاق، ياترى مين
جودي، انت بتسألني اوم بقي 
ادهم فتح الباب
سلمي، ازيك يا ادهم انت لسه نايم
ادهم، بتخبطي علينا الساعه٧الصبح وعارفه أن احنا عرسان عشان تسأليني انت لسه نايم
سلمي، سورى يا دودو مقصدش اصلي كنت عايزه انزل البحر فقولت اشوفك تنزل معايا
جودي اجت، حاسب كده ياادهم سيبلي الطلعه دي
دودو مين ياللي تنشكي في لسانك اسمه ادهم باشا وفي ايه انتي متعرفيش أن احنا عرسان يعني طول الليل صاحيين أنا ودودو
سلمي، اي ده دانتي بيئه اوي
جودي، بيئه ياللا يابت انتي من هنا وراحت رازعه الباب في وشها
ادهم😂😂ليه كده بس دي حتي البت طالعه منها دودو عسل
جودى، مش عيب تبقي ظابط قد الدنيا وتخلي واحده زى دى تقولك دودو
ادهم، الصراحه عجبتيني
جودي، أنا داخله اكمل نومي يا دودو
ادهم😂😂😂 
جودي، انت هتفضل تضحك كتير
ادهم، مش عارف
جودي بزعييق ، ياللا يا ادهم تعالي ننام
ادهم، حاضر يا معلم
جودي😂😂😂😂 
ادهم اجه من وراها وراح شايلها
جودي، في أي شيلتني ليه
ادهم، هقولك جوه
جودي، يووه أنا عايزه انااااام
ادهم، احنا عملنا اي بالنوم السنين اللي فاتت 
جودي، ماشي ياادهم
،،،،،،
عند احمد ونور
نور، احمد احمد اووم
احمد ،في اي يانور أنا هموت وانام
نور بزعل، خلاص
احمد قام قعد، في أي مالك
نور، أنا عايزه اتكلم معاك
احمد، الساعه٨الصبح طب ماتستني الصبح 
نور، خلاص ماشي نام يااحمد
احمد، خلاص قومي نفتح التلفزيون ونقعد قدامه شويه هما محمد وجودي نايميين
نور، اه ام ابراهيم سمعتهم وهما بيعيطوا بعد ماانت نمت اجت اخدتهم وقالت لي نامي 
احمد، خلاص سيبهوملها كل يوم بليل
نور، حرام يااحمد تسهر عليهم  وتقوم تخلص اللي وراها ازاي الصبح
احمد، يانور ده هما تلت ايام ونرجع القاهره
نور، خلاص خلينا دي الوقت في اللي عايزاه منك
احمد، عايزه اي ياقلبي
نور، هو انت هتجوز هنا بجد
احمد، اه
نور، بتكلم بجد اومال اي بحبك والكلام ده
احمد، انتي ماسكالي تتجوز هنا تتجوز هنا هو انتي ليه مش واثقه فيه حد يبقي عنده زوجه اوزعه زى القمر زيك وعييلين قمرين ويروح يتجوز واحده تانيه
نور، بجد يااحمد
احمد، يووووووه في أي يانور
نور بعياط، خايفه تسيبني هي كل شويه تبعتلي رسايل انك هتسيبني😭😭😭😭
احمد، استني فين تليفوني
نور، اهو اتفضل
احمد، هو كان معاكي ليه
نور، عادي
احمد،، عادي واللا بتدورى فيه ع فكره انا بشوفك كل يوم وبعمل نفسي نايم 
نور ، أنا بعمل كده عشان بحبك ومش عايزه حد يخدك مني 
احمد، اهي ردت استني هعمل الاسبيكر
نور، بتكلم مين
احمد، ايوه ياهنا 
هنا، ايوه ياحبيبي وحشتني أخيرا  كلمتني كنت عارفه انك هترجعلي
احمد، أنا مش هرجعلك ياهنا وبطلي الرسايل اللي بتبعتيها لمراتي فاهمه أنا بحب مراتي وبحب ولادي
هنا، طلعت نزلت فهي تصليح غلطه وأولادك ولاد زنا
نور، انهارت وقعدت تعيط من الكلام اللي سمعته
احمد،  مسك ايد نور عشان متمشيش وتسمع الكلام للآخر ولادي مش ولاد زنا ومراتي بعشره زيك ولو سمحتي ابعدي عن حياتنا ولو بعتيلها حاجه تانيه صدقيني مش هسكت فاهمه وقفل في وشها
نور بعياط ، ياريتني مكنت خرجت من بلدي كنت كملت تعليمي هنا أنا
احمد قاطعها، هشششش كنتي عايزاني مشوفش العنين الجميله دي ده انا لما ببصلهم بحس اني تايه أنا محبتش حد قدك حتي ولادي حبيتهم عشان منك كان ممكن اقولك نزليهم بس انا كان نفسي متنزليهومش عارفه ليه مش زى ماقولتي انك هتولدي وارجع لهنا طب ماانا كنت هخلف من هنا لو كنت اتجوزتها بس انا كنت عايزك تسيبيهم وهددتك بانك متنزلهمش عشان كنت حاسس ان دول سبب ربنا بعته عشانا احنا الاتنين  عشان نكمل مع بعض بجد أنا مقدرش اعيش دقيقه من غيرك انا ببقي بعمل العمليه وبخاف اسرح وانا بفكر فيكي لحسن اعمل حاجه غلط واموت اللي في أيدي
نور، يعني بجد بتحبني
احمد، بردك بعد كل اللي قولته بتسألي ده انتي مجنونه بجد طلعتي العن من جودي
نور، أنا ماشي يااحمد
احمد اخدها في حضنه جامد 
نور، ااااه العمليه يااحمد
احمد، نسيت أنا آسف ياقلبي خلاص 
نور وقفت على وش رجليه ورفعت نفسها ليه وقامت بيساه 
احمد انسجم معاها في قبلتها لحد ما الباب خبط
نور بعدت مره واحده، الباب يااحمد
احمد، سيبيه يخبط ياللا كملي
نور، انت رخم والله
احمد، هو وقف خبط ياللا بقي كملي اللي كنتي بتعمليه ده الواحد مصدق أنها اجت منك
نور راحت تاني لحضنه، انا بعشقك 
احمد قبلها من جبينها وخدها إلي أن وصل إلي شفتيها وانسجمت معه نور بكل عشق
،،،،،،
هنا، والله لهوريك يااحمد ماشي بقي أنا تقولي كده
مروان صديقها، اهدي يابنتي وحاولي تنسيه
هنا، انسي ايه انسي أن فرحي كان لسه عليه تلت شهور والابله اخدته مني
مروان، كله نصيب ياهنا
هنا، وربنا لهاخد حقي منك انت ومراتك يااحمد صبرك عليه
،،،،،،،،
جودي، أنا جعانه قوي
ادهم، وانا كمان تيجي نطلب ديلفرى واللا نروح مطعم
جودي، تعالي نروح مطعم عالبحر
ادهم، فكره حلوه خلاص هقوم اخد شاور عما تجهزي
جودي، اوك 
ادهم، خرج من الحمام لقي جودي لبسه فستان احمر ضيق مفسر جميع مفاتن جسدها
جودي، أنا جهزت
ادهم، انتي هتخرجي كده
جودي، اه اي رايك
ادهم، قمر بس ده مينفعش تخرجي بيه معايا 
جودي، ده احمر وانت بتحب الاحمر
ادهم، بحبه بس ليه انا مش للكل
جودي، عشان خاطرى سيبني أخرج بيه 
ادهم بزعييق ، أنا قولت مش هينفع
جودي، خلاص يا ادهم هغيره
ادهم، بسرعه عشان جعان اوي متتاخريش
جودي بزعل ، طيب
ادهم حس أنه زعلها جامد، بسرعه ياقلبي عشان محضرلك مفجأه
جودي، مفجأه ايه
ادهم، بقول مفجأه هي في مفجأه بتتقال
جودي، ماشي
ادهم، أنا خلصت هخرج اقف شويه بره عما تجهزي
جودي، ماشي
لبست جودي فستان طويل اسود ومنقط ابيض وطرحه بيضا 
وخرجت لادهم لقيته واقف مع سلمي فوقفت تتجسس عليهم وسلمي اخدت بالها من جودي فحبت تاخد طارها
سلمي، اه رجلي الحقني ياادهم
ادهم، مالك
سلمي، اتلوحت مش قادره ادوس عليها ادهم والنبي شيلني دخلني معلش
ادهم، شالها ولسه بيمشي بيها لقي جودي في وشه والدموع نازله من عينيها
جودي، هي دي المفجأه
ادهم، دي دي رجليها اتلوحت وهي ماشيه وراح مقعد سلمي علي كرسي
جودي سابته ودخلت الشاليه تاني
ادهم دخل جرى وراها
جودي بدموع ، هو انت كنت خارج تستناني بره واللا رايح تشوفها وتقف معاها😭😭
ادهم، جودي أنا قولت اللي حصل عايزه تصدقي صدقي مش عايزه انتي حره
جودي، هو ده الرد أما أخرج الاقي واحده بتتمايص علي جوزى وفي الاخر يشيلها مش قولتلك ابعد عنها بس الظاهر القلب لسه ميال
ادهم، بس بقي كفايه نكد كل يوم نكد أنا اتجوزتك عشان تنكدي عليه عيشتي
جودي، شكرا يا ادهم وسابته وخرجت بره 
ادهم، رايحه فين 
جودي مسألتش فيه وخرجت قعدت عالرمله قدام البحر
ادهم خرج وراها وقعد جنبها عالرمله
جودي، جاي ليه عايز تنكد علي نفسك تاني
ادهم، اه بموت في النكد😂😂
جودي بصتله وراحت بصه للبحر
ادهم ضمها ليه وهو قاعد واخدها في حضنه
جودي، ابعد عشان ريحه البرفن بتاعه سلمي علي هدومك وخنقتني
ادهم قلع التيشيرت ، كده حلو 
جودي، كده هتبرد اووم ندخل جوه مينفعش تقعد عريان كده الجو برد
ادهم ، تعالي ننزل البحر
جودي، انت مجنون الدنيا ليلت 
ادهم شدها ودخل بيها البحر
جودي، استني بس هقولك مش هينفع 
بتبص وراها لقت سلمي واقفه عالبحر بتتفرج عليهم
جودى حبت تغيظها راحت حضنه ادهم في الميا وقبلته من شفتيه ادهم تجاوب معها إلي أن تذكر أنه مش في البيت
ادهم، يخربيت عقلك انتي مجنونه احنا مش في البيت كده هيمسكونا فعل فاضح والسمك هيصورنا
جودي، يصورونا وياخدوا سيلفي كمان
ادهم، ايه ده احنا بقينا جرأه اوي
جودي بصت لقت سلمي مشت، ياللا ندخل نغير وتكلم اي ديلفرى يجيب اكل أنا جعانه قوى
ادهم، انتي قلبتي ليه مانتي كنتي ماشيه كويس
جودي ، جعانه اوي 
ادهم، طب ياللا نخرج من الميا ومسك أيدها وخرجوا من الميا ودخلوا الشاليه
ادهم، اطلبلك اي ياقلبي
جودي، شوف هتاكل اي وهاتلي زيك
ادهم، ماشي ياعمرى
جودي، بس مقولتليش اي هي المفجأه
ادهم، شويه كده هتعرفي
جودى، بجد هموت واعرف في أي
ادهم، تعالي نقعد قدام التلفزيون عما الاكل يجي
جودي، اوك ماشي
بعد نص ساعه 
ادهم، اهو الاكل وصل
جودي، اوووف ده انا هموت بجد جعانه اوي 
ادهم، هو الاكل ده بيروح فين كل شويه جعانه جعانه
جودي، الله اكبر احسدني بقي
ادهم😂😂 كلي يااختي كلي
بعد نص ساعه تانيه الباب خبط
ادهم، المفجأه وصلت
جودي، قامت جرى تفتح
ادهم ،استني هتفتحي كده ازاي 
جودي بصت لهدومها، اوف نسيت سورى
ادهم، طب ادخلي جوه عما افتح ومتخرجيش غير أما اندهلك ماشي
جودي، اوك
فتح ادهم الباب وبعد خمس دقائق نده على جودي
جودي، أخرج
ادهم، اه
جودي لقت تورتايه عليها صورتها ومكتوب عليها
(بنت عمي عشقي للابد)
جودي، بحبك والله اوووي
ادهم طلع سلسله عليها صوره جودي وادهم وقالها خليكي لبساها عالطول. متقلعيهاش
جودي، عمرى ما هقلعها طول مافيا الروح
ادهم، ربنا يخليكي ليا ياقلب ادهم
جودي، ويخليك ليا يا اجمل دودو
راحوا باصين لبعض وافتكروا سلمي وقعدوا يضحكوا 😂😂😂😂
،،،،،،،
عند احمد ونور
نور، احمد اللحق جودي وشها اصفر خالص
احمد، لازم نقيس لها صفره حالا
نور ، انا خايفه اوي
احمد، ربنا يستر ياللا هاتيها وهاخد ام ابراهيم معايا
جودي، ادهومتي أنا عايزه اتفسح اليوم كله لسه يومين ونرجع عشان سبوع نور 
ادهم، طب اومي اجهزي وياللا بينا
جودي، بص عشان متقعدش تقولي ده ينفع أو مينفعش نقيلي انت اللبس
ادهم😂😂 بغير عليكي يا جوجو محبش حد يبصلك بصه ومتعجبنيش
جودي، هو اللبس كان السبب انك انت وسلمي تسيبوا بعض
ادهم، لا كان سبب من ضمن الأسباب
جودي، طب مغيرتهاش ليه
ادهم، عشان كانت رافضه التغيير 
جودى، والله اللي بيحب حد بيحاول يتغير عشانه
ادهم، وانا بحبك
جودي، ماشي يا كبير
ادهم، طب خدي البسي ده وياللا بسرعه أنا هخلص وهخرج اقف عالبحر شويه
جودي، ماشي
ادهم خرج وواقف قدام البحر يستني جودي سلمي لمحته ندهت عليه من شباك الشاليه 
سلمي، ادهم الحقني
ادهم راح لها جرى ،في ايه
سلمي، في تعبان بره وخايفه أخرج بره وماما وبابا عايزني اروحلهم 
ادهم، طب معاكي المفتاح 
سلمي ، اه اهوو امسك وحدفتهوله
طلع لسلمي غرفتها لقاها لبسه قميص قصير جدا وجسمها كله باين
ادهم، هو فين ده 
سلمي،. معرفش بس شفته بره الاوضه
ادهم، طب أخرجي ياللا 
سلمي، لا خايفه ياادهم 
ادهم، أنا معاكي متخافييش
سلمي، طب شوفه كده شكله دخل الحمام
ادهم حط المفاتيح والموبايل وماسك المسدس وداخل الحمام يدور عليه
جودي خرجت تدور علي ادهم ملقتهوش 
جودى، أما ارن عليه اشوف راح فين ده
سلمي لقت موبايل ادهم بيرن فتحت عالطول
سلمي، أنا جيالك يا دودو أشوفه معاك في الحمام
جودي بصدمه، يخربيتك والله ماهعديهالك ياادهم
راحت علي شاليه سلمي لقت الباب مفتوح طلعت جرى علي فوق
سلمي دخلت لادهم الحمام
سلمي،اه اتزحلقت ياادهم اه ادهم راح يوقفها وهو حضنها بيقومها
جودي، اي ده انت بتعمل ايه ياادهم
ادهم، ببببدور علي
جودي سابته وجرت نزلت 
رجع اخد موبايله والمفتاح وجرى وراها
سلمي،ياسلمي ياجامده ايوه كده والله ماهخليها تتهني بيك ياادهم 
ادهم، جودي استني بتجرى ليه استني
جودي طلعت عالطريق، تاكسي استني
ادهم، أنا بكلمك استني
جودي، مفيش بنا كلام
ادهم، والله العظيم انتي فهمتي غلط
جودي، اه أنا فهمت غلط وضحكت باستهزاء جوزي في الحمام مع واحده وحضنها ولبساله قميص نوم وتقولي فهمتي غلط
ادهم,جودي لو سمحتي تعالي نروح وانا هفهمك كل حاجه في البيت بس نروح الناس بتتفرج علينا
جودي، اللي همك الناس صح مش أنا 
ادهم، ياجودي اعقلي بقي وتعالي نمشي
جودي، وأقسم بالله لو مامشيت لهصوت والم عليك الناس
ادهم شدها من أيدها بعنف 
جودي، سيبني ياحيوان
ادهم، مين ده اللي حيوان
جودى، والله ماشايفه حد قذر وحيوان غيرك
ادهم ضربها بالقلم وقعها عالارض
الناس اتلمت وشدوا ادهم بعيد عنها وركبوا جودي التاكسي
جودى، امشي
السواق، معلش يا مدام بس مكنش ينفع تشتميه قدام الناس
جودى، اسكت خالص ملكش دعوه
السواق، ماشي يا مدام انا فعلا مالي
ادهم رجع الشاليه وكسر كل حاجه فيه من عصبيته
سلمي فرحت أنه رجع لوحده فهمت أنهم سابوا بعض
،،،،،،،،،
احمد، اي يادكتور الصفراء أخبارها اي
الدكتور،. عاليه ولازم تقعد لحد ماتظبط في الحضانه
احمد، ماشي يا دكتور 
روح احمد،لنور
نور، جودي فين يااحمد😧😧
احمد، دخلت الحضانه طلعت الصفراء عاليه ولازم تقعد لحد ماتظبط
نور بدموع ، كنت حاسه يااحمد
احمد، معلش ياروحي بكره الصبح هاخدك تروحي تشوفيها نامي والصبح نروح
نور، أنا اصلا مش هعرف أنام وهي مش معانا
احمد أخدها في حضنه وقالها أن شاء الله هتبقي كويسه
نور،يارب يارب يااحمد
،،،،،،،
جودي روحت علي ڤله بباها ومعرفتش حد باللي حصل
ادهم قعد فكر مع نفسه 
ادهم، هو فعلا المنظر كان صعب أنها تفهم غير كده انا اجيت عليها اوي  بس هي كان لازم تفهمني ودي شتمتني قدام الناس أنا مش هعبرها لأنها اهنتني جامد
،،،،،،،
احمد،ردي بقي ياجودي قلبي وجعني عليكي من الصبح مبترديش أما ارن علي ادهم يارب يرد
احمد، الو ايوا ياادهم اخبارك معلش بكلمك الوقت المتاخر ده 
ادهم، الحمد لله لا ولا يهمك
احمد، مال صوتك 
ادهم، مافيش كنت نايم
احمد، هي جودي جنبك لحسن مبتردش عليه من الصبح
ادهم، هي مأجتلكوش
احمد، اجت فين هو في ايه
ادهم، اتخنقنا وسابتني ومشت الصبح
احمد، انت بتهزر صح
ادهم، اللي بقولهولك ده اللي حصل 
احمد،. والله يعني عايز تقولي أن مراتك سابتك ومشت الصبح ودي الوقت الساعه اربعه الفجر وعادي سيادتك طب لو مكنتش خايف عليها  كمراتك افتكر انها بنت عمك يا محترم
ادهم، حاكم أنا مش فايقلك شوف مين اللي أذى بنت عمه واغتصبها
احمد، وربنا انت مش محترم ولا عندك نخوه الصعايده انت بتاخد طار اختك في اختي
ادهم، افهم اللي تفهمه واختك متلزمنيش
احمد،. أنا اللي لايمكن اخليها علي ذمه حيوان زيك وقفل السكه في وش ادهم
نور، في اي يااحمد
احمد، اخوكي المحترم اتخانق مع اختي وسابتله البيت ومشت من الصبح لحد دي الوقت ومهنش عليه حتي يدور عليها
نور، يامصيبتي ازاي ادهم يعمل كده
احمد ،انا اعرف اهو اخوكي وانتي ادرى بيه
نور حاولت تهدي احمد عشان اللي عمله ادهم في اخته
نور، أنا برن عليها مغلق ممعكش رقم حد من الجيران في القاهره
احمد،. اه معايا رقم عم حسين اللي ساكن جنبنا
نور، طب رن عليه بسرعه
احمد، الو ايوا ياعم حسين معلش اني صحيتك بس ممكن تشوف اختي جودي في الڤله معلش
حسين، هو في اي يااحمد
احمد، اتخانقت مع جوزها ومش لقينها ولابترد ممكن تشوفها
حسين ،ماشي ياابني هشوفها وارد عليك حالا 
بعد شويه
حسين، الو ايوا يااحمد اه في الڤله ام ياسمين مراتي خبطت عليها علي اساس اني تعبان وعايزه الدكتور أحمد قالتها أنها بس في الفله بس بتقولي شكلها معيط جامد وبقها متعور
احمد قفل في وش عم حسين
احمد،. اخوكي المحترم ضربها والله العظيم ماهسكتله 
نور، انت بتغير ليه
احمد، رايح لأختي كله الا جودي يانور وراحت عنيه دمعه ونزل جرى
نور، استني يااحمد هتروح القاهره ازاي وبنتي اللي في الحضانه
احمد، خلي بالك من ولادي هطمن علي اختي وهاجي اخدكم
نور، ماشي ياحبيبي ربنا يطمنك
الحاج محمود قام عشان يصلي الفجر
محمود، في ايه يابتي بتعيطي ليه
نور، ادهم ضارب نور وسابها مشت من الغردقه للقاهره لواحدها
محمود، انتي بتجولي ايه أنا هكلمه افهم منيه
محمود  اتصل علي ادهم
محمود، ايوا ياولدي صوح الكلام اللي انا سمعته
ادهم، ايوه صوح 
محمود، كيف تعمل أكده في بت عمك
ادهم، عشانها مش متربيه
محمود، تصدج بايه أنا معرفتش اربيك تسيب بت عمك تروح لمصر لوحديها
ادهم، هي راحت مصر
محمود، وكمان معرفش راحت فين انت راجل انت ارجعلي بكره طوالي عايزك
ادهم، هنام وهجيك الصبح 
،،،،،،،
احمد راح لجودي بعد سبع ساعات
احمد طلع غرفتها وبيخبط، جودي
جودي، نعم يااحمد
احمد، افتحيلي
فتحت جودي الباب اتفضل يااحمد
احمد، ايه اللي حصل
جودي حكتله كل حاجه
احمد، والله العظيم ماهسيبلك حقك ماشي ياادهم
جودي بدموع مثل السيل ، أنا مخنوقه اوى يا احمد
احمد اخدها في حضنه، معاش ولا كان اللي يضايقك
جودى، أنا عايزه أطلق
احمد، ماشي ياقلبي بس اهدي دي الوقت ونامي 
جودي، كل مااهدي واحاول انام افتكر منظرهم وهما حضنين بعض في الحمام
احمد، اهدي ياجودي وانسي وحاولي معلش انا رجعت عشانك عشان مليش حد غيرك
جودي، ليك نور وولادك ربنا يخليهوملك يا حبيبي
احمد، أنا هروح بكره البلد اجيبهم جودي احتمال تخرج انهارده من الحضانه
جودي، روح يااحمد أنا كويسه روح هتهم وتعالي
احمد، هقعد معاكي انهارده واسافر بليل عشان اوصل الصبح باذن الله
،،،،،،،،،
احمد سافر الصعيد وادهم رجع الصعيد قبل احمد
محمود ،انت جيت
ادهم،ايوا يابوي
محمود، انت خليت فيها بوي
احمد دخل الڤله عليهم وجرى علي ادهم عطاله بوكس في وشه
محمود،.استني ياولدي وراح باصص لادهم عملت أكده ليه مرتك تسيب الدنيا وتطفش منيك ليه
احمد، عشان شافت الاستاذ المحترم عند خطيبته الاولنيه في الحمام حضنين بعض ولبسه قميص نوم عرفت ياعمي 
ادهم، هي حكيتلك اللي فهمته وراح حاكي اللي حصل 
احمد، ضربت اختي في وسط الناس وسبتها تمشي تصدق المفروض كلمه ذكر يشلوها من البطاقه
محمود، كيف تعمل أكده في بت عمك اي واحده هتفهم أكده انت مش ولدي انت حيوان
احمد، طلقها واتفضل تعالي معايا عند المأذون
محمود،. مينفعش يطلجها ياولدي
احمد، ليه 
محمود، اختك متجوزه من خمس ايام الناس كلامها كتير نصبر أما يعدي تلت أو اربع تشهر ويطلجها عشان سمعتها ياولدي
احمد،. بس مشفش وش ابنك يجي يشوفها ولا يقول ارجع
ادهم، لامش هرجع ومش عايزها مش أنا اللي مراتي تشتمني قدام الناس
محمود، انت تسكت واصل مسمعش حسك
احمد، نور اجهزي ياللا عشان هنرجع القاهره وانا رايح اجيب جودي من الحضانه الدكتور قال بقت كويسه 
نور، ماشي يااحمد هجهز أنا ومحمد وهنستناك
،،،،،،،،
بعد مرور شهر
جودي، نور الحقيني أنا حامل
نور، بجد 
جودي، اه والله 
نور، طب والحل
جودي، متقوليش لحد وانا هقول لاحمد ومش هخليه يعرف حد خالص ومش هنزله أنا محتجاه اوي في حياتي
نور، ولا حتي أبوه
جودي، اوعي يانور وحيات ولادك متقوليله
نور، ماشي ياقلبي
،،،،،
بعد تلت شهور معاد رجوع الكليه وطلاق جودي
جودي، ياللا يانور عشان نلحق المحاضره
نور، ماشي ياجودي أنا نازله حالا 
نزلو وجهزوا ام سيد خلي بالك من الولاد والنبي قلبي مش مطاوعني امشي واسيبهم
ام سيد، متخافييش يابنتي روحي ربنا يوفقكوا انتوا الاتنين
،،،،،،
بعد الجامعه 
نور، أنا رايحه مشوار ياجودي روحي انتي وانا هروح مشوار وأروح
جودي، ماشي يانور
،،،،،
نور راحت لادهم القسم
نور، ادهم ازيك
ادهم، ازيك يانور عامله اي 
نور، الحمد لله هو انت بالحق هطلق جودي انهارده
ادهم، اه 
نور، نسيت كل حاجه حلوه بينكم عشان سوء تفاهم كان ممكن تاخدها في حضنك وتفهمها بالراحه اللي حصل
ادهم، هي مدتنيش فرصه 
نور، اي واحده كانت عملت اكتر منها
ادهم، خلاص يانور الموضوع وراح لحاله
نور، لا مرحش مطلقهاش يا ادهم اتنازل شويه عن كبريائك ده وصل للجبروت
ادهم، نور معلش متكلمنيش في الموضوع ده تاني
نور، بص أنا عايزاك مطلقش انهارده جودي وبكره ورانا جامعه شوف لو فيها حاجه متغيره تستاهل انك ترجعلها ارجع لو شايف انك كبريائك يمنعك خليك
ادهم، حاجه متغيره ازاي يعني
نور، هستني اشوفك بكره قدام الجامعه سلام
ادهم، بوسيلي عيالك 
نور، مش عايزني ابوسلك حد تاني
ادهم، سلام يانور ورايا شغل
نور، هستناك بكره
ادهم، أن شاء الله سلام 
نور، جودي ياللا اصحي ياللا هنتأخر
جودي، لسه بدرى يانور
نور، اومي ياللا والبسي ده
جودي، انتي من أمتي بتنقي اللي هلبسه
نور، نسيتي معادنا مع الدكتوره انهارده لازم تلبسي حاجه سهله
جودي، بس دول ضيقين اوي وبطني هتبان
نور، دى بطن بذمتك ده انتي حامل في نمله😂😂
جودي، اضحكي اضحكي دي كبيره اهي وجميله
نور ،طب ياللا هستناكي تحت تكوني خلصتي 
جودي، تمام
،،،،،،،
ادهم صحي وراح قدام الجامعه، هو ليه طوعتها يعني هشوف فيها ايه أنا خايف اول ما اشوفها احن أنا عارف نفسي
جودي، ياللا يا ابله وصلنا
نور، طب ياللا انزلي نور بتبص لقت عربيه ادهم فقالت في سرها يارب ياخد باله وربنا يهديهم لبعض
نور،اااه ياجودي رجلي اتلوت
ادهم بص ع نور وجرى عليها
جودي، اي ده انت ايه اللي جابك هنا
ادهم بص علي بطنها وبصدمه، انتي حامل
جودى بصت لنور وبصت لادهم، انا كده فهمت بتعملي ليه كده من الصبح وسابتهم ودخلت
ادهم، مقولتليش ليه أنها حامل
نور، انت كنت طايح في الكل كنتي عايزنا نقولك ازاي
ادهم، يعني كنتو عايزين تخبوا عليه كتير مانا كده كده اكيد كنت هعرف
نور، ادهم جودي بسمعها كل يوم وهي بتعيط انت كسرتها وعايزها تقولك علي أنها حامل ازاي
ادهم، انتو هتخلصوا امتي 
نور،ليه
ادهم، قولي ياللا هتخلصوا امتي
جودي، احنا لسه هنروح للدكتور الساعه11 عشان نطمن علي البيبي
ادهم، طب اتحججي بأي حاجه وسيبيها تروح لوحدها وهاتي اسم الدكتوره ومكانها وياللا ادخليلها
نور، ماشي
،،،،،،،
نور دخلت لجودي الكليه
نور، أنا مليش دعوه باللي حصل
جودي، بطلي كذب عنيكي بتفضحك
نور، جودي علي فكره انا اتربيت من غير ام وبابا كان ببيحاول بقدر الإمكان أنه يعوض مكان ماما بس كان في حاجات مينفعش اقولهاله ربنا خلقنا اتنين عشان ولادنا بيحتاجوا الطرفين ابنك اوبنتك مش هتعرفي تشيلي الشيله لوحدك
جودي، كده احسن بدل مايكبروا يلاقوا ابوهم بيخون امهم وفي مشاكل
نور، والله ماكان بيخون ادهم محبش غيرك سلمي كنا هنبوس رجليه عشان يرجعلها ورفض وعلي فكره دي شيطانه وهي اللي وقعت بينكم وحكت ليها اللي حصل
جودى، وانا اي اللي يخليني اصدق الكلام ده وأكذب عيني
نور، صدقي لانه مرجعلهاش بعد ماسيبتوا بعض صدقي في أنها فتحت الخط عشان تعرفك أنه عندها صدقي في أنه لو كان عايز يروحلها كان قالك نامي وانا رايح مشوار مش واقف بستناكي بره عما تخلصي
جودي اقتنعت بكلام نور ،بس ده ضربني وسط الناس وسابني امشي ومسالش فيا
نور، ادهم عنده عزه نفس وكبرياء طول عمره وعمرنا ماحاولنا نصغره عشان قلبته وحشه
جودي، بردك مش هرجعله وبس بقي عشان الدكتور دخل
،،،،،،
بعد الجامعه
نور،. اتصلت علي ادهم، الو ايوه ياأم سيد ايه محمد تعبان طب أنا جيالك حالا  لا جودي تروح لوحدها للدكتوره عشان معادنا هي مش هتزعل سلام
ادهم فهم وراح يستني جودي عند الدكتوره
جودي، في أي يانور
نور، محمد تعبان ولازم اروح دي الوقت
جودي، طب أنا هاجي معاكي
نور، مينفعش معادك انهارده عشان الميعاد ميفوتش 
جودي، خلاص تمام وابقي طمنيني يانور
نور،ماشي ياقلبي سلام 
،،،،،
ادهم واقف قدام مركز الدكتوره بيستني جودي شاف عربيتها وقف ونزل جرى قدامها
جودي، لا بقي أما اروحلك يا نور 
ادهم، هاجي معاكي بدل ما تدخلي لوحدك
جودي، ومين قالك اني هدخل أنا مش هكشف
ادهم، بصي أنا رايح مهمه بليل وممكن مش تشوفيني تاني ومشوفش ابني خالص فممكن ادخل معاكي أشوفه بس ولو اجيت كويس مش هوريكي وشي تاني 
جودي قلبها وجعها، ماشي
ادهم بفرحه، طول عمرك حنينه أنا فرحان أن هيبقي ليه ابن في الدنيا أمه انتي
جودي، أن شاء الله هتيجي كويس
ادهم، ده خوف عليه واللا ايه
جودي، عشان نور مش بحب اشوفها زعلانه واكيد لو حصلك حاجه نور هتزعل
ادهم، ماشي ياجودى😏😏
دخلو العياده وقعدوا يستنوا دورهم
ادهم، هي بطنك مش كبيره زيهم ليه
جودي، عشان أنا في الرابع وهما شكلهم في الاخر واسكت بقي أنا مش اخده ابن اختي معايا
ادهم، بس شكلك هيبقي عسل اوي وانتي كرنبه
جودي بصتله ولسه هترد السكرتيره ندهت اسمها
ادهم بصوت عالي ، ده احنا قومي ياللا
جودي، انت اتجننت واللا حاجه فرجت الناس علينا
ادهم، اتجننت عشان سيبتيني
جودي، كنت في ايدك وانت اللي ضيعتني وراحت داخله
الدكتوره ، اهلا يا مدام جودي اتفضلي اطلعي نطمن عالبيبي
جودي طلعت السرير ، ادهم دور وشك لو سمحت
ادهم، ماشي ياستي  
الدكتوره دخلت ومشت السونار
ماشاء الله البيبي حجمه كويس وراحت مشغله النبض بصوت عالي
ادهم، اي ده
الدكتوره، نبض الجنين
ادهم عنيه دمعت وبص لجودي لقاها بتبص عليه وبتعيط وراحت لفته وشها
الدكتوره، عرفتلك نوع الجنين بنتك المرادي اخده راحتها كل مره كاشه المرادي منطلقه
جودي، بنت بجد (بدموع مثل السيل) دعوتي استجابت كان نفسي يبقي ليه صاحب في الدنيا
ادهم، مبروك ياحبيبتي ربنا يجيبها بالسلامه
جودي بصت له في سرها  ، هو ادهم ماله هو بجد بيحبني
وقامت نازله عادله هدومها
ادهم، مش قولنا بلاش لبس ضيق
جودي، ملكش فيه وياللا أخرج
ادهم، ماشي ياجودي ماشي
الدكتوره، البيبي تمام بس التحاليل بتاعتك مش كويسه لازم ناكل كويس جدا والفيتامينات تتاخد 
جودي، تمام يادكتور عن اذنك وخرجوا
،،،،،،،
جودي، مش شفت بنتك ياللا امشي
ادهم، عارفه أنا أول ما شفتك حسيت أن روحي رجعتلي
جودي، مبقتش اخد بالكلام ده
ادهم، والله ماكلام
جودي ركبت عربيتها وسابته ومشت
ادهم، أنا اللي ضيعتك مني وأنا لازم ارجعك احضني تاني وركب عربيته ومشي
،،،،،،،
احمد، الو ايوا يازين بقولك اي رايك تيجي تشتغل معانا في المستشفي عايزين دكاتره كتير 
زين، وعيادتي
احمد، خليها يومين ويومين
زين، خلاص تمام موافق
احمد، طب هستناك بكره في المستشفي من بدرى
،،،،،
ادهم بعت رساله لجودي، أنا آسف سامحيني هتوحشيني
وجهز ونزل المأمورية
حصل تشابك جامد بينه وبين تاجر المخدرات ادهم اضرب بالنار
،،،،،،،،
جودي قرأت الرساله، ليه كده ياادهم ليه بعد ماكسرتني جاي تتاسف أنا مش عارفه اسامحك واللا اعمل ايه ربنا يجيبك بالسلامه
فجأه تليفون جودي رن، الو 
المجهول، ايوه مدام جودي
جودي، ايوه مين
المجهول، ادهم بيه اضرب بالنار وهو في المستشفي
جودى، احمد الحقني يااحمد وجرت علي غرفت اخوها
احمد، في أي يا جودي مالك
جودي، ادهم اضرب بالنار وراحت واقعه في الارض مغمي عليها
نور فوقي فوقي ياجودي فوقي ادهم ماله ياجودي
جودي فاقت، الموبايل رن واحد بيقولي ادهم اضرب بالنار و في المستشفي😭😭😭😭
احمد، طب وانتي مالك
نور، ايه اللي انت بتقوله ده
احمد، مش ده اللي رماكي ومسألش فيكي
جودي، ده جوزي يااحمد وانا اللي غلطانه اني أهنته قدام الناس أنا عايزه اطمن عليه مش اكتر
احمد، عايزاه
جودي، 😭😭😭😭
احمد، بقولك عايزاه
جودي، معرفش
احمد، البسي ياللا وهاتي الموبايل اشوف في ايه
نور، أنا جايه معاك
احمد، خليكي عشان الولاد
نور، ام سيد هتقعد بيهم  عما اجي ده اخويا يااحمد
احمد, طب ياللا اجهزوا عما  اشوف هو فين
،،،،،،،
في المستشفي
احمد، هي الرصاصه فين يادكتور
الدكتور، اخد تلاته واحده في الكتف وواحده في رجله وواحده في الطحال وهنطر نشيله
احمد، أنا هعمله العمليه
الدكتور، حضرتك مين 
احمد، أنا الدكتور أحمد المنشاوى وده الكرنيه
الدكتور ،تمام اجهز عشان هو داخل العمليات حالا
احمد، تمام يادكتور
،،،،،،،،
احمد خلص العمليه
محمود، شكرا يابني انت بجد ابن اخوي ابن حلال
احمد، ده شغلي ياعمي
نور، هو عامل ايه😭😭😭
احمد، هو كويس بس هيفضل في العنايه لحد الصبح
جودى، شكرا يااحمد
احمد، أنا عملت كده اصلا عشانك
جودي حضنته شكرا ياحبيبي وقعدت تعيط😭😭😭😭
احمد، روحوا لأن قعدتكو زي عدمها
محمود، طب جوموا نروح ونيجي الصبح
نور وجودي ماشي 
،،،،،،،
عند نور
نور، علي فكره كنت متاكده انك لسه بتحبيه
جودي، أنا طالعه انام
نور، بتهربي من كلامي ليه
جودي، صدقيني عايزه ابقي لوحدي ضرورى وسابتها وطلعت
،،،،،،،
عند جودي
جودي طلعت اتوضت وصلت وفضلت طول الليل تدعي أنه يخرج بالسلامه ويفوق
،،،،
عند احمد
نور، مكنتش اعرف انك قاسي اوي كده
احمد، اخوكي رماها اربع شهور مسألش فيها وسابها تمشي من غير مايعرف راحت فين والمصيبه أنه كان بيبجح فيا
نور، المسامح كريم يااحمد كل واحد فينا مش معصوم من الغلط بس عشان خاطر بنته نحاول نديله فرصه
احمد، اهي الزفته بعد اللي عمله قاعده بتعيط عشانه
نور، بتحبه يااحمد اللي بيحب بيسامح اللي حصلي منك كان ممكن يبقي دم ملوش آخر بس انا سامحت عشان حبيتك
احمد، خلاص بقي نامي
نور،. ماشي هنام بس شكرا انك عملتله العمليه
احمد، ماشي نامي بقي
،،،،،،
تاني يوم في المستشفي
احمد، ادهم فاق لو عايزين تشوفوه هو اتنقل غرفه عاديه
جودى، ادهم ممكن اشوفه
احمد، ادخلي
كلهم دخلو الاوضه
محمود، حمدالله على السلامه يا ولدي 
ادهم، الله يسلمك يابوي
زين، يعني اول يوم استلم شغل اجي لاخويا مصاب
جودي ، عن اذنكم ياجماعه أنا همشي
ادهم، اااه هاهون عليكي تسيبيني وتمشي
جودي، زى مانا هونت زمان
ادهم ،استني معلش عايزك في كلمه اااااه
كلهم احنا هنخرج ونسيبكم شويه مع بعض
،،،
ادهم، أنا مكنتش عايز اموت عشانك
جودي، مش عشاني حليت في عينك عشان اللي في بطني مش عشاني
ادهم، والله أما شوفتك كل حاجه حلوه بينا اجت قدام عيني
جودى، سيب كل حاجه للوقت بينسي
ادهم ،مش هنسي
جودي، وانا مش قادره انسي اللي عملته فيا
ادهم ، فرصه واحده
جودي، كل مره تقولي اخر فرصه ومبتتغيرش أنا ماشيه ياادهم وعلي فكره اخويا اللي هنته وهنت أخته هو اللي عملك العمليه سلام وسابته ومشت
ادهم، اوووف انتي دماغك العن من دماغي قلبك بيقول بتحبيني وبتحاولي تتكابرى والله ياجودي لهرجعك لحضني من تاني
،،،،،،،،
زين،. انا هستلم الشغل بكره بقي
احمد، اه إن شاء الله  ازيك يا دكتور كارما
كارما، الحمد لله يادكتور احمد
احمد، استلمتي الشغل
كارما، اه لسه مستلماه حالا
زين، يعني انت عايز تقولي أن دي دكتوره اخده سبع سنين طب مش في اعدادي
كارما بزعل، اه دكتوره لسه متخرجه السنادي
زين، لسه متخرجه وعايزه تشتغلي
احمد، كارما كانت بتطلع الأولي علي الدفعه دايما وعلي فكره تبقي بنت عم حسين جارنا
زين ،اهلا وسهلا بيكي بس انتي شكلك صغير اوى وانتي قسم ايه
كارما، اطفال وحديث ولاده
زين، كنت حاسس الحجم ده شكله كده احنا هنشتغل مع بعض باذن الله لاني نسا وولاده
كارما، بإذن الله اه بالحق هتيجي فرح ياسمين بعد بكره باذن الله يادكتور احمد
احمد، أن شاء الله عم حسين عزمني وانا مقدرش ارفضله طلب
كارما، ابقي تعالي معاه يا دكتور..
زين، اسمي زين
كارما، ماشي يا دكتور زين عن اذنكوا سلام
احمد، سلام
زين، اول مره اشوف دكتوره عيله بس سبحان الله تحس انها بتشدك
احمد، ايه اعجبت من اول نظره السناره غمزت
زين، ياعم انا لسه مخلصتش عيادتي خالص أما اقف علي رجلي ابقي اعجب براحتي
احمد، ربنا يوفقك يا زيزو
جودي راحت جمعتها لوحدها ونور راحت لادهم المستشفي
ادهم، هي مجتش معاكي
نور، هي مين 
ادهم، بطلي رخامه
نور، لا مجتش راحه الجامعه
ادهم ، دي دماغها ناشفه 
نور، عارف بحس انها زيك بالظبط كرامتكوا لو اتخدشت بتنهوا كل حاجه
ادهم، بس انا نسيت واتأسفتلها مع أن أي واحد مكاني كان عمل كده واكتر كمان
نور، لا ياادهم كان كلمها فهمها بدل مايضربها قدام الناس وثم أن في حد يسيب مراته في بلد غريبه تمشي وزعلانه ويروح ينام عادي ده ايه الجبروت ده
ادهم، خلاص بقي مش عايز افتكر
نور، هو ايه ده انت مش عايز افتكر والتانيه مش عايزه اسمع حاجه
ادهم، كلميها كده اطمني عليها
نور، اطمن عليها ازاي مااحنا نازلين الصبح مع بعض 
ادهم، هو انتي مبتخدميش حد خالص
نور، بص هعملك خدمه اهو وابقي افتكرهالي حاكم انت عامل زى القطط
ادهم، هتعملي ايه
نور، اصبر بس برن عليها اهو 
جودي، الو
نور، ايوه ياجودي خلصتي جامعه
جودي، اه وفي الطريق مروحه
نور، طب عايزه منك خدمه
جودي، قولي استر ياللي بتستر
نور، في اي يابنتي 
جودي بخاف من خدماتك حاكم عرفاكي
نور، بصي أنا عايزه اروح للولاد وادهم هيروح بليل ممكن تيجي تقعدي مكاني معلش
جودي، لا
نور، عشان خاطرى أصله تعبان اوي
جودي، منين تعبان وهيروح بليل 
نور، اوووف تعالي اقعدي مع جوزك انتي أوله بخدمته
جودي، أنا مش مرات حد
نور، أما يبقي يطلقك ابقي قولي كده دي فيها ذنب وعقاب كبير من ربنا
جودي، نور مش هاجي وهقعد بالولاد عما تيجي سلام
ادهم، قالتلك ايه
نور، مش هاتيجي
ادهم، خلاص سيبيها علي راحتها أنا هحاول انساها
،،،،،،
زين خلص كشوفات وخرج يتمشي في طرقه المستشفي
زين، ازيك يا دكتور كارما
كارما ،الحمد لله 
زين، انتي أوضتك جنب اوضتي
كارما، والله طب تمام وسابته وجايه تمشي خبطت في هنا وكبت الكنز عليها
هنا، ايه ده مش تفتحي واللا انتي عاميه
كارما، انا اسفه مقصدش
هنا، لا انتي شكلك بجد عاميه انتي دكتوره ايه انتي
كارما، اطفال
هنا، ماهو باين اصلا ابقي فتحي وانتي ماشيه 
كارما،😭 انا بجد مشوفتكيش😭😭😭
هنا ، حاكم أنا مش فاضيالك وسابتها ومشت
زين، هو انتي مردتيش عليها ليه ليه تسيبيها تهينك
كارما، عشان أنا مبردش علي حد اكبر مني😭😭 عن اذنك وسابته ودخلت اوضتها
زين، البت دي مجنونه واللا ايه
،،،،،،
ادهم، ياحجه انتي ياحجه انتي جايه تنامي هنا
نور، عايز ايه سيبني انام 
ادهم، الباب بيخبط
نور، مش راحه الجامعه عايزه انام
ادهم، ادخل ياللي بتخبط ده انتي في بلد تانيه
جودي فتحت الباب ودخلت
ادهم بفرحه ،مش قولتي مش جايه
جودى، أنا اجيت عشان نور تروح لولادها أنا مش هعرفلهم
ادهم، اومال هتعملي ايه في بنتك كمان كام شهر
جودي، ربنا يسهل نور يانور اومي ياللا
نور، ايه ده جودي مش قولتي مش هتيجي
جودي، روحي لولادك ياقلبي وانا هقعد مع اخوكي
نور، ماشي ياقلبي تسلميلي أنا ماشيه ياادهم بااااي
ادهم، جودي
جودي، نعم
ادهم، ممكن اشرب 
جودي، ماشي اتفضل
ادهم، شكرا
جودي، العفو
ادهم، أنا جعان ممكن تاكليني
جودي، ماشي 
قعدته وحطت مخده ورا ضهره وجابت الاكل تاكله
ادهم، متمليش المعلقه اوي
جودي، طيب ياللا 
ادهم فضل سرحان في عينيها وهي بتنظرله نظرات كلها عتاب
ادهم، والله بحبك
جودي، سيبتني امشي ليه
ادهم، عشان هنتيني
جودي، طب وبالنسبه للي كنت بتعمله انت والابله سلمي
ادهم، والله ماعملت حاجه ومكنتش اعرف انها زباله اوى كده
جودي، خلاص يا ادهم معتش ينفع اسامحك علي عملته فيا مهما اتاسفت مش هتداوي القلم اللي اخدته قدام الناس
ادهم، أنتي شتمتيني وقليتي مني قدام الناس
جودي، أنا كان جوايا نار
ادهم، خلاص مش عايز اكل ممكن تقفلي النور عايز انام شويه
جودي، ماشي وشالت الاكل وقفلت النور وراحت نامت عالكنبه
ادهم، يارب عايز ارتاح أهديها يارب
،،،،،،،،
نور روحت وقاعده تلاعب ولادها
احمد دخل عليها، هما بدأوا يستوعبوا 
نور،. اه وبيضحكوا تعالي كده شوف 
احمد، نزل چنب نور وقعدوا يلاعبوا ولادهم
احمد، تعرفي أن جودي بقت شبهك خالص
نور، ومحمد شبهك خالص
احمد، ربنا يخليهوملنا يارب
نور، يارب ياحبيبي اوم ياللا غير وننزل نتغدي
احمد، ماشي ياقلبي
،،،،،،،،
جودي، ادهم ادهم
ادهم، ايه في ايه
جودي،. ياللا عشان هنمشي كمان شويه
ادهم، هتيجي معايا.
جودي، فين 
ادهم، شقتي أنا اشتريت شقه وقاعد فيها من ساعه ما رجعت من الإجازة
جودي، هوصلك وهروح مينفعش اروح معاك
ادهم،. باتي انهارده بس عشان لو تعبت وبكره هجيب ممرضه تقعد معايا أو شغاله
جودى، طب ماتشوفلك خدامه من دي الوقت أنا مبشتغلش عن حد
ادهم، بكره واحد صاحبي هيبعتلي حد فمعلش روحي معايا
جودي، بكره فرح جارتنا وانهارده عمله حنه ولازم اروح
ادهم، خلاص براحتك
جودي، خلاص هبات معاك انهارده وهمشي الصبح
ادهم، شكرا في سره كنت عارف اني مش هاهون عليكي
جودي، ده واجب ياابن عمي
ادهم في سره ابن عمي ابن عمي 
،،،،،،،،
ادهم روح البيت هو وجودي
ادهم، شكرا كمان مره
جودي، العفو بس
ادهم، بس ايه
جودي، أنا مش معايا هدوم انام فيها
ادهم، هدومك في الدولاب جبتهم معايا وانا جاي من الغردقه
جودى راحت فتحت الدولاب وقالت لنفسها مينفعش البس منهم حاجه وراحت لبسه بيجامه ادهم
ادهم، جودي جودي
دخلتله ،نعم
ادهم بضحك هستيري، ايه اللي انتي لبساه ده😂😂😂😂
جودي، كنت عايزه حاجه محترمه لان مينفعش اقعد معاك بالهدوم اللي في الدولاب دي احنا يومين وهنطلق
ادهم، اووووف بس بقي هنطلق هنطلق أنا مبطلقش فاهمه مبطلقش
جودي، وانا هطلق ياادهم
ادهم، أنا مش هينفع اسيب مراتي وبنتي انا مليش غيركم
جودي، لا ليك الأبله سلمي
ادهم، مفيش سلمات قلبي فيه جودي وبس
جودي، هتنام واللا هتعمل ايه
ادهم، اه هنام انتي هتنامي فين
جودي , ع الأرض هنا
ادهم ،ماشي اللي شيفاه صح اعمليه بس ممكن توديني الحمام
جودي. ، طب هو انت متعرفش تروح لوحدك خالص
ادهم، لا سنديني بس للحمام
جودي، تمام اوم ياللا
ادهم فضل ساند علي جودي لحد ما دخل الحمام
ادهم، معلش متقل عليكي يابنت عمي
جودي، لا ولا يهمك بس نام بقي عشان صدعت منك ياريتني كنت قعد بولاد اخويا ارحم
ادهم😂😂😂قصدك ايه
جودي، حاسه اني قاعده مع طفل كل شويه طلب
ادهم، خلاص ياجودي مش هطلب حاجه تاني تصبحي على خير
جودي، وانت من اهله وبتفرش عشان تنام علي الارض افتكرت أنها نست تسأل احمد 
جودي بصوت عالي، اووووووف علي غبائي
ادهم، في ايه
جودي، مفيش نام انت يارب ميزعلش 
ادهم، هو مين
جودي، الو ايوه يااحمد بقولك معلش انا هبات انهارده مع ادهم عما بكره ممرضه تيجي تقعد معاه ممكن
احمد، هو ايه اللي ممكن جايه تقوليلي بعد ما روحتي معااه
جودي، اسفه والله نسيت خالص
احمد،. ماشي ياجودي لينا كلام أما تيجي
جودي، خلاص يااحمد والله متزعلش بكره الصبح هكون في البيت
احمد،ماشي سلام
،،،،
ادهم، هو انتي بتستأذني اخوكي انك تباتي مع جوزك
جودي، قولتلك مش مرات حد 
ادهم بزعييييق، لا مراتي عايزه تصدقي متصدقيش انتي حره  فاهمه
جودى بزعييق، مش مراتك قولي أنا مراتك ازاي بعد ده كله أنا كل يوم بنام معيطه بسببك كل يوم اقول هيجي الصبح وياخدني عشان نربي البيبي سوا كل يوم اقول أنا اللي اجيت عليه واطلع نفسي غلطانه لنفسي عشانك أنا عشانك كنت بكره نفسي عشان انت اناني ومحاولتش تيجي ورايا اهم حاجه انت وشكلك قدام الناس أنا لا وعارف كنت عارفه أما هتعرف اني حامل هتحاول اننا نرجع عشان كده مكنتش عايزه اعرفك وسبحان الله حليت في عينك وعايز نرجع بس عشان اللي في بطني انا اسفه ملكش حق لا فيا ولا فيها
ادهم، خلصتي
جودي، نزلت نامت عالارض ومعبرتوش
ادهم، أنا عمرى ماكرهتك علي فكره انا بعد مامشيتي حياتي ادمرت مبقتش قادر اعيش حياتي وارجع زى ماكنت كل شويه بطلع مهمه عشان بعت روحي وقولت مش عايز اعيش هعيش لمين المهمه الاخيره كنت اول مره اروح وانا خايف عشان عرفت أن ليه حاجه في الدنيا ممكن تتكسر ومتلقيش ابوها اللي يداوي كسرتها كنت بصبر نفسي وانا رايح اقول حتي لو حصلي حاجه فكفايه أن أمها احن واحده في الدنيا هتكون مش ناقصها حاجه لأنها هتعوضها وفي الاخر دمعت وقولت يارب نفسي ارجع لحضن مراتي وبنتي وفي الاخر تقولي اناني
جودي اتاثرت بكلامه، وعملت نفسها نامت
ادهم، نمتي تصبحي علي خير يااجمل حاجه في دنيتي
ادهم متسبنيش ياادهم انا اسفه والله ماتسبنيش 
ادهم، جودي فوقي فوقي ياجودي ونزل على ركبته عشان يصحيها ااااه رجلي مش عارف انزلك علي الارض فوقي فوقي بقي 
جودي فاقت وراحت اخده ادهم في حضنها
ادهم بصدمه، في أي مالك
جودي، كل يوم بحلم انك سبتيني
ادهم، متخافيش ياقلبي أنا عمرى ماهسيبك تاني
جودي فاقت وراحت زقه ادهم بعيد عنها
ادهم، ااااه 
جودي، انا اسفه اوم وراحت مده أيدها ليه
ادهم، رجلي ربنا يسامحك ااااه
جودي، اوم ياللا أنا هساعدك وساعدته قومته
ادهم، هو انتي بتحلمي بكده كل يوم عشان كده بتفضلي تعيطي طول الليل
جودي بصدمه، وانت عرفت منين اني بعيط بليل
ادهم، العصفوره قالتلي
جودي، اه واسمها نور
ادهم، طالما بتحبيني اوي كده ليه مش عايزه ترجعيلي
جودي، في دم نازل من رجليك
ادهم، متغيريش الموضوع
جودي، اتفضل نام أما اشوف الجرح
ادهم، ماشي براحتك متجاوبيش
جودي، خلاص غيرتلك عالجرح اتفضل نام
ادهم، وانا هعرف أنام دي الوقت
جودي،. طب تمام أنا هنام تصبح علي خير
ادهم، وانتي من أهله هتنامي بردك على الأرض
جودي، أنا نمت خلاص
جودي في سرها أنا لازم اغيرك ياادهم لازم اوصلك لدرجه عاليه من العصبيه اشوفك هتتغير واللا لا أنا نفسي اطلع انام جنبك واخدك في حضني بس لازم اغيرك اول 
ادهم هي ليه بتعمل كده قلبها بيقول عايزني وهي بتعاند اعمل ايه بس معاها أنا مش قادر علي بعدها عني ربنا يهديكي يا جودي و ترجعيلي 
،،،،،،
عند زين وكارما
زين، اي ده انتي رايحه فين مش انهارده فرح اختك
كارما، هروح المستشفي وهمشي بدرى
زين، طب تعالي اوصلك 
كارما، لا شكرا أنا هركب تاكسي
زين، هو انتي معندكيش عربيه
كارما، لا بخاف اسوق وعم محسن السواق لسه مجاش
زين، طب احنا رايحين مستشفي واحده وساكنين جنب بعض اركبي مش هخطفك  مبخطفش دكاتره صغيرين
كارما، علي فكره بطل تضايقني أنا مش صغيره أنا عندى٢٥سنه
زين، خلاص ياعم الكبير اركبي بقي
كارما، لا تاكسي وراحت ركبت التاكسي
زين لنفسه شايفا نفسها علي ايه ده انتي كلك علي بعضك اخرك أولي اعدادي ومشي راح شغله
،،،،،،
عند احمد ونور
احمد، نور أنا رايح الشغل وهرجع بدرى عشان فرح ياسمين بنت عم حسين الراجل ده كان صاحب ابويا ومراته كانت بتحب امي اوي فعايز اروح من بدري اقف جنبه لانه معندوش غير بنتين
نور، ماشي ياقلبي أنا هسيب الاولاد مع ام سيد وهاجي معاك
احمد، ماشي ياقلبي أنا ماشي سلام
نور، سلام ياحبيبي
،،،،،
عند زين وكارما
زين، جهزوا العمليات حالا لازم ولاده مستعجله
الممرضه، ماشي يادكتور
زين، اندهو للدكتور كارما تيجي عشان البيبي شكله عنده مشاكل وشكله هيدخل الحضانه
الممرضه ،ماشي هخبرها حالا
زين دخل العمليات يولد الحاله
زين ،عطا البيبي لكارما تكشف عليه وهو يقفل بطن الحاله
كارما، يخلاصي اول بيبي امسكه في حياتي
زين بزعييق، مش عطيهولك تلعبي بيه اتفضلي اكشفي عليه وشوفي النفس بتاعه
كارما اتحرجت، تمام يادكتور فعلا النفس مش منتظم محتاج يدخل حضانه فورا
زين، ماشي خرجوه لأهله يطلعوه الحضانه بسرعه
كارما، ماشي 
،،،،،،،
عند ادهم وجودي
ادهم، صباح الخير
جودي، صباح النور 
ادهم، أنا جعان اوي
جودي، انت مش قولت أن الشغاله هتيجي انهارده أنا عايزه امشي عشان الفرح
ادهم، معلش دوسي علي نفسك واستحميليني لحد ماتيجي وابقي امشي عالطول ولو اتاخرت هدومك كلها ومكياجك في الدولاب
جودي، ماشي أنا هحضر الفطار واما اخلص هجبهولك عندك
ادهم، ماشي كل حاجه عندك في التلاجه في المطبخ
جودي، طب هو المطبخ فين اصلا
ادهم، هو انتي لسه مشوفتيش شقتنا
جودي، بردك كلام مستفذ أنا تعبت افهم بقي أنا مش هعمل معاك وأما تقوم بالسلامه ابقي تعالي معايا للمأذون ونخلص
ادهم، خلاص آسف المطبخ جنب باب الشقه يمين
جودي، ماشي وسابته وراحت المطبخ
،،،،،،،
عند زين وكارما
كارما، دكتور زين لوسمحت أنا مبشتغلش عندك عشان تزعقلي قدام التمريض
زين، ماانتي واقفه تسبلي للبيبي وتعاكسيه وهو مش عارف ياخد نفسه
كارمه، اسبل هو انت دكتور بجد
زين، زى مانتي دكتوره
كارما ، طب بص بقي ياتكلمني كويس وتحترمني ياأما مش هشتغل معاك وسلام بقي عشان الحق اروح
زين، والله مجنونه
،،،،،،
عند جودي وادهم
جودي، أنا عايزه امشي بقي
ادهم، طب أعمليلي اكل وامشي
جودي، اطبخلك يعني
ادهم، اه
جودي، بس انا معرفش
ادهم، هتصل بالسوبر ماركت اجيب فرخه وافتحي اليو تيوب
شوفي بتطبخ ازاي
جودي، اللهم طولك ياروح ماشي ماشي ياادهم
بعد شويه 
ادهم، الباب بيخبط شكله الديلفرى
جودي، أما أقوم افتح
ادهم، عندك إسدال في الدولاب البسيه
جودي ، ماشي
جودي، اتفضل اوم اقعد عالكنبه ساعدني
ادهم، اساعدك ازاي
جودي، اوم بس وسندته خرجته
اتفضل قشرلي البطاطس دي
ادهم، ده انا ظابط مش شيف
جودي، ياتساعدني يامش هطبخ
ادهم،خلاص هاتي وقعد يقشر بطاطس
جودي، هات احمرها عشان معدش غيرها
بعد ما خلصت طبيخ واتغدوا
جودي، الساعه بقت خمسه ومشوفتش حد اجا هو انت بتضحك عليه
ادهم، وهضحك عليكي ليه اهو الباب بيخبط شكلها اجت
جودي، أما أقوم افتح يارب تكون هي
فتحت جودي الباب
الشغاله، مساء الخير يا عسل اني خدامتك زيزي بعتني هاني بيه اشتغل عند سيدك ادهم
جودي وقفه مبرقه وراحت بصه لادهم، اي دي
ادهم، مين
الخدامه زقتها ودخلت، انت ادهم باشا
ادهم، اه انتي مين
الخدامه، اني خدامتك زيزي هي دي مين احسن هاني باشا قالي انك عازب
جودي، اناااا
ادهم في سره قوليها بقي قولي
جودي، أنا بنت عمه وكنت بشوفه
الخدامه ، هو انتي كنتي بايته هنا اصلك لبسه بيجامه رجالي
جودي، اصل ادهم اخويا في الرضاعه وكنت بايته معاه عن اذنك ياادهم هدخل اغير عشان اروح الفرح
ادهم مش قادر يبطل ضحك🤣🤣🤣
جودي، ده جايب رقاصه مش خدامه
ادهم، الو ايوه ياهاني انت جيبلي ايه
هاني، وصلت اي رايك بقي
ادهم،🤣🤣🤣 تصدق أنا مش قادر ابطل ضحك
هاني، ولسه دي اللي هتخلي مراتك تشعلل نار وتتصلحوا
ادهم، ربنا يستر سلام دي الوقت
جودى دخلت تلبس عشان تروح الفرح لقت الفستان اللي ادهم رفض انها تخرج بيه 
جودي، والله لهلبسه ياادهم أما اشوف هتعمل ايه
بعد نص ساعه جودي خرجت بالفستان ومخرجه نص شعرها بره الطرحه ودهنه ميكب على آخره
ادهم، انت ماشيه كده
جودي، اه ايه رايك 
ادهم بغضب، مش انا قولت الفستان ده لا قبل كده😡😡
جودي، كان زمان ايام ماكنت
ادهم، سكتي ليه
جودي، مفيش أنا ماشيه وراحه تفتح الباب 
ادهم بصوت  عالي جودي😡😡
جودي، نعم
ادهم ، ادخلي غيري ياقلبي
زيزي، اسمعي كلام اخوكي
جودي، وانتي مالك انتي
زيزي،في ايه بتزعقيلي ليه
ادهم، تعالي نتكلم قبل ماتمشي
جودي، ماشي نعم عايز ايه
ادهم، عشان خاطري بلاش كده لو بتحبيني بلاش أنا مقدرش ابقي قاعد ومتخيل كل واحد عمال يبص لجسم مراتي
جودي، علي فكره انا مكنتش هنزل بيه بس كنت بغيظك
ادهم، بتغيظني
جودي، مش جيبلي رقاصه تقعد معاك فبردهالك وكمان بشوف ادهم اللي بحبه اللي بيتكلم معايا براحه هلاقيه واللا علاقي العصبي اللي كل كلمه بزعيق وضرب
ادهم، يعني افهم ايه
جودي، متبقاش غبي يادودو
ادهم، والله 
جودي، والله بحبك
ادهم، وانا بعشقك يعني سماح
جودي، بشرط
ادهم، ايييه
جودي، مش تزعقلي تاني وانا احبك
ادهم، طب اومي ياللا غيري عشان تلحقي الفرح
جودي، مش همشي قبل ماتمشي الرقاصه ماهو أنا مش هسيبك معاها
ادهم، طب ومين هيعملي حاجتي
جودي، مش هتأخر عليك بس عشان بس عمو حسين غالي عليه هو وطنط هروح ومش هتأخر
ادهم، ده بجد واللا أنا نايم
جودي بزعييق، اوم بقي مشيها
ادهم، حاضر يا معلم
جودي، معلم مقبوله بس مشيها بقي ياادهم اووم
احمد، جهزتي يانور
نور، اه ياحبيبي خلاص اهو خلصت
احمد بزهول، ايه القمر ده
نور بكسوف، شكرا
احمد، تجنني اقسم بالله كل يوم بتجننيني بيكي اكتر
نور، ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك 
احمد، يارب ويخليكي ليا نعمه في حياتي
نور، طب ياللا عشان منتاخرش
احمد، ماشي ياقمر ياللا
زين، استنوا هاجي معاكوا أنا جهزت
احمد، ايه الشياكه دي يا دكتور زين
زين، دى أقل حاجه عندي ياابو نسب
احمد، ماشي يا معلم ياللا بينا
نور😂😂😂 وربنا اللي يسمعكم مايقول دكاتره خالص
زين، لا ودارس بره يااختي🤣🤣
نور، طب ياللا يامعلمين عشان نلحق الفرح 😂😂
زين واحمد🤣🤣🤣🤣🤣
،،،،،،
كلهم راحوا الفرح في بيت عم حسين
زين، اي ده ده العروسه ماليه مركزها مش اختها عيله فنفسها
احمد، زين معلش دول اخواتي ومحبش حد يتكلم عليهم كده احنا اتربينا مع بعض ومحبش حد يبصلهم بصه متعجبنيش
زين، أنا آسف يااحمد 
احمد، خلاص ولا يهمك اهي كارما اجت اهي أما اروح اسلم عليها
زين بيبص عليها،مين دي مش معقول
كارما لبسه فستان كاشمير منفوش لحد الركبه وكت  وفرده شعرها ولبسه تاج 
زين، انتي ليه لبسه كده
كارما ، وانت مالك اصلا
زين، عجبك كده كله بيبص عليكي 
كارما، اه عجبني عن اذنك وسابته ومشت
زين ماشي لقي واحد بيقول، شفت ياله اخت العروسه صاروخ  لا وبيضا بياض دي بتنور 
التاني رد عليه، لا شفت شعرها أنا عمرى ماشفت شعر بالطول ده ياجدع
زين ،ماتلم نفسك منك ليه
اللي واقفين، وانت مالك 
زين سكت ومرضاش يرد وراحلها، ماتقعدي بقي بالفستان بتاعك ده
احمد ضحك لنور وقالها، السناره غمزت
نور، شكلها كده اي ده جودي اجت اهي
جودي، ازيكم ياجماعه 
احمد، أنا رايح اقف مع عم حسين
جودي، ليه كده يااحمد مش عايز تشوفني
احمد، مش روحتيله برجليكي متبقيش ترجعي تعيطي
جودي بدموع، ادهم اتغير يااحمد وانا لازم ارجع عشان بنتي وعشان بحبه
احمد، خلاص اهدي متعيطيش احنا في فرح خلاص ياحبيبتي ربنا يهنيكوا يارب انا مش عايز غير سعادتك
جودي، وانا سعادتي في القرب منه نفسي نربي بنتنا سوا
احمد، استني التليفون بيرن في المستشفى وانا قيالهم محدش يرن عليه إلا لو في مصيبه
جودي، طب رد ربنا يستر
احمد، الو
السكرتيره ، انا اسفه يادكتور احمد بس في حاله تعبانه جدا وعايزين الدكتوره كارما ومبتردش خالص علي تليفونها
احمد، فرح اختها دي الوقت هي الحاله ضروريه
السكرتيره، والد الطفل بيزعق جامد وعايزها حالا
احمد، خلاص تمام أنا هبعتها حالا
،،،،،،،،،
احمد، كارما في حاله تعبانه في المستشفي كانت عندك الصبح وعايزينك دي الوقت
زين، استر شكلك عامله مصيبه هي الأحجام الصغيره دي بيجي من وراها المصايب
احمد، اسكت خالص مش وقتك
كارما، طب أنا هركب تاكسي وهروح حالا
زين، تركبي ايه بمنظرك ده  تعالي هوديكي بعربيتي
احمد، اه فكره حلوه روحي معاه بسرعه وانا هتابعكم بالموبايل
كارما، تمام ياللا يا دوك زين
زين، اي ده وافقتي معجزه
كارما ،خلاص هرجع في كلامي
زين، ياللا يابرنسيسه بس مفيش حاجه تدارى بيها ايدك وصدرك ده
كارما، هجيب الشال حالا بس ياللا
،،،،
جودي، الو
ادهم، وحشتيني 
جودي، انت اكتر والله تصدق مش لاقيه حد اناكفه
ادهم، طب ياللا تعالي بقي
جودي، خلاص ماشي هركب وامشي اهو جيالك
ادهم، احبك وانت مطيع
جودي، وانا احبك وانت هادي ياللا سلام ياحبيبي
،،،،،
زين، اتفضلي ياستي شوفي المصيبه اللي عملتيها ايه وصلنا
كارما، أنا مبعملش مصايب وراحت معيطه انت اسلوبك معايا وحش وانا غلطانه اني جيت معاك
زين، خلاص والله ياللا ندخل ونبقي نتكلم واحنا راجعين عشان نلحق الفرح
كارما، ماشي وفتحت باب العربيه ونزلت
زين دخل المستشفي 
زين، في ايه كنتوا عايزين كارما ليه
والد الحاله، دكتوره كارما اهي يايوسف 
كارما، خير في ايه بس يوسف ماله العلاج فيه حاجه
والد يوسف، لا بس هو مش راضي ياخد العلاج عمال يقول مش هيخده غير منك واحنا تعبنا معاه فجبناه تعطيله العلاج 
زين، يعني انت خليتها تسيب فرح اختها والدنيا عشان تعطي العلاج لابنك تصدق انك معندكش دم
والد يوسف، هو فيه ايه مش دى مستشفي خاصه يعني بفلوسي يبقي بمزاجي أنا أو ابني
زين بزعيييق، احنا مبنشتغلش عند امك
كارما ، خلاص خلاص بس يا زين فين العلاج
والد يوسف ،اهو 
كارما، هات اعطهوله الولد اخده عالطول
والد يوسف، شكرا يا دكتوره كارما وراح باصص لزين من فوق لتحت
زين، اووووووف ياللا اتفضلي نمشي
كارما، مش هروح معاك اتفضل امشي
زين، أنا زي مااخدتك ارجعك مينفعش اسيبك بمنظرك ده تروحي لوحدك هتتخطفي واكيد عارفه ممكن يحصلك ايه فاتفضلي من سكات
كارما، ماشي ياللا امشي بس والنبي بطل كلامك ده معايا
زين، ماشي ياللا
زين في العربيه، هو انتي مبتكلميش خالص
كارما، مبحبش الكلام
زين، هو ده لون عنيكي
كارما، اه 
زين، حد يخبي اللون ده بالنضاره
كارما، نظرى ضعيف واتعودت عليها
زين، في حلول تانيه وبلاش تخبيهم أنا اول ماشفت عنين ابوكي قولت ياترى لون عينيها ايه اصلك عالطول بالنضاره
كارما،. زرقا
زين، لونها جميل اوي وصافي اول مره اشوف عنين صافيه كده
كارما، شكرا
زين، ياللا وصلنا الحمد لله متأخرناش
كارما، كنت حلو اهو ليه بتزعقلي قدام التمريض ليه بتحب تفرض. نفسك أنا بجد كنت اول مره امسك بيبي مولود والله  كنت فرحانه وانت كسرت بخاطري 
زين، أنا اسف وهبقي حلو معاكي عالطول بس ياللا بأم فستانك اللي هيجنني ده
كارما،ماشي هو انت مش هتدخل
زين، لاهروح انااام عشان مسافر بكره سوهاج العياده بتاعتي
كارما، اممم ماشي تروح وتيجي بالسلامه يادكتور
زين ،الله يسلمك ياكارما
،،،،
ادهم، متأخرتيش
جودي، اجيت بسرعه عشان معاد العلاج
ادهم، أنا اسف بجد شهر العسل ضاع مننا اي رأيك نرجعه تاني 
جودى، لا الله يسترك  لا عسل ولا بصل كفايه اوي اللي حصل
وثم أن البطيخه دي والجامعه هعمل فيهم ايه 
ادهم، خلاص في الاجازه هتكوني ولدتي نبقي نخرج كلنا سوا
جودي، باذن الله
،،،،،
احمد ونور روحوا
احمد، الفرح كان جميل اوي شفتي عم حسين كان فرحان ازاي
نور، ربنا يسعدهم دايما يارب
احمد، هو في ايه الڤله عامله كده ليه
نور، ولادي ولادي وجرت علي ام سيد ياأم سيد لقتها مربوطه
احمد تلحقني يااحمد
احمد، في ايه وراح فكها مين عمل فيكي كده والولاد فين
ام سيد، في عصابه دخلو الفله وخطفوا الولاد وضربوني وربطوني
نور، انتي بتقولي ايه ولادي فين انطقي
ام سيد ، والله ده اللي حصل
احمد، أنا هبلغ البوليس وهفرغ كاميرات المراقبة
نور، ولادي ولادي يااحمد مش هعرف اعيش من غيرهم وراحت واقعه عالارض مغمي عليها
زين دخل ، في ايه يا احمد نور مالها والبيت عامل كده ليه
احمد،في حد دخل وخطف ولادي نور نور فوقي 
نور بدأت تفوق، ولادي ولادي يااحمد أنا عايزاهم هاتهوملي
احمد، هلاقيهم والله هلاقيهم اهدي
الموبايل رن
احمد، ده رقم غريب
زين ،اكيد اللي خطفوهم رد بسرعه 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
جودي،ادهم الحقني
ادهم، في ايه مالك 
جودي، ولاد اخويا الاتنين اتخطفوا 
ادهم، انتي بتقولي ايه ازاي
جودي، مش عارفه أنا هروحلهم
ادهم، هاجي معاكي
جودي، هتقدر تنزل
ادهم، اه ياللا بينا
،،،،،،،
زين، الكاميرات جابت اللي خطفوهم فعلا ملثمين زي ماتوقعت
احمد، طب هنعمل ايه دي الوقت
ادهم وجودي دخلم
ادهم، الكلام  اللي جودي بتقوله ده بجد.
احمد، يعني هنهزر في موضوع زي ده
ادهم،. طب انت ليك أعداء
احمد، لا معمريش عملت حاجه وحشه في حد
نور، لا فيه يااحمد انت نسيت هنا
احمد، مش معقول هنا ممكن تعمل كده
نور، اللي يخليها تبعتلي رسايل يخليها تخطف ولادي
احمد، طب أنا رايحلها
نور ،انا هاجي معاك
احمد، هروح لوحدي خليكي هنا
نور، هروح معاك يااحمد عشان خاطرى😭😭😭
احمد، طب ياللا بينا 
،،،،،
هنا، ايوه يامروان عملتو ايه
مروان، الامانه عندي في الحفظ والصون
هنا ، خلي بالك منهم أنا الراجل هيدفع فيهم حلو اوى
مروان ،طب هو هيستلم امتي
هنا، بكره الساعه خمسه واهو ابقي انتقمت من احمد ومنها صفقه العمر
مروان، ماشي يادوك أنا هقفل دي الوقت عشان ااكل الولاد أنا جبتلهم لبن وعملتلهم راضعه 
هنا، ماشي خلي بالك منهم بص أنا هقفل احسن الباب بيخبط سلام
،،،،،،
احمد وصل عند هنا 
احمد، نور خليكي في العربيه عشان خاطري
نور،. ماشي
هنا فتحت الباب لقت احمد في وشها
هنا، كنت عارفه اني هوحشك يا مودي
احمد، ولادي فين
هنا، ليه حد قالك أن هنا حضانه
احمد، مش هكرر ولادى فين
هنا، وانا اللي فكرتك حنيت ورجعلي
نور طلعت ورا احمد
نور، عشان خاطرى ولادي ملهمش دعوه انتقمي مني أنا أو احمد بلاش فيهم
هنا😂😂😂، أنا مبخطفش ولاد حد يا نونو
احمد، ورب الكعبه لهتندمي هخليكي تسفي تراب الشوارع
هنا بصتلهم من فوق لتحت وجايه تقفل الباب نور زقته
نور، عشان خاطري أنا ممكن اموت من غيرهم عشان خاطر ربنا أنا عايزه ولادي ارجوكي
هنا، ياللا امشوا بدل ما اطلب البوليس
احمد، ياللا بينا يانور أنا عارف هجبهم ازاي ولو طلعت هي اقسم بالله ماهرحمها
هنا قفلت الباب ونزلو يروحوا القسم
،،،،،،،،
ادهم، الو ايوه ياهاني أنا في حد دخل فله جوز اختي وخطف ولادهم أنا عايز حد يراقب تليفون هعطيك رقمه احنا شاكين أن صاحبه الرقم اللي هبعته هي اللي خطفتهم وهعطيك عنوانها ابعتلها حد يبقي زى ضلها
هاني، تمام ابعته واحنا هنعمل اللازم
،،،،
نور، ولادي راحوا يا احمد أنا مش هقدر اعيش دقيقه من غيرهم
احمد، هيرجعوا وانا اتاكدت أن الحيوانه هنا هي اللي اخدتهم
نو، فعلا من طريقتها كان باينه قوي
احمد، ياللا وصلنا القسم
نور، استني ادهم بيرن
احمد، طب ردى
نو، ايوه ياادهم
ادهم، هاتيلي رقم تليفون هنا وعنوانها بالتفصيل
نور، ليه
ادهم، هاتي بس
نور، احمد معاه رقمها خد يااحمد ابعت لادهم رقم هنا وعنوانها
احمد، هاتي كده ايوه ياادهم عايز الرقم ليه
ادهم، تعالو البيت وانا هعمل اللازم بس عايز تليفونها وعنوانها عشان هيتراقبوا حالا
احمد، ماشي احنا جايين وخد الرقم اهو وملاه الرقم،
،،،،،
ادهم، ايوه ياهاني جبتلك الرقم  اهو عايز كل حرف بتقوله يتسجل
هاني، تمام ماشي أنا عملت المحضر مليني اكتب فيه ايه وانا هبعتلك عسكرى عشان تمضوا علي المحضر
ادهم، تمام ماشي 
،،،،،،،،
احمد ونور روحوا 
احمد، اطلعي يانور ياللا ياحبيبتي
نور وهي منهاره😭😭😭، ولادي يااحمد انا حاسه اني مش قادره ادوس علي رجلي
احمد شالها وطلعها 
دخل حطها علي الكنبه
جودي، مالها يااحمد
احمد، رجليها مش قادره تشيلها
زين موبايله رن، الو
كارما، معلش انا اسفه اني برن عليك دي الوقت بس في سلسله وقعت مني وشاكه أنها وقعت في عربيتك
زين، تمام ينفع ادورلك الصبح عشان مش فايق خالص دي الوقت
كارما، خلاص تمام يا دكتور بس ياريت ابقي سيبهالي مع دكتور احمد قبل ماتسافر لو لقتها
زين، مفيش سفر بكره ولاد نور اختي اتخطفوا من البيت رجعنا لقيناهم مخطوفين
كارما، انت بتكلم بجد😧😧
زين، والله ماهو وقت هزار انا مش فايق اني اهزر دي الوقت
كارما اتحرجت ،ماشي سلام
،،،،
كارما، بابا الحق ولاد احمد ونور جيرانا اتخطفوا من البيت
حسين، انتي بتكلمي بجد
كارما ، اه والله
ام ياسمين، طب ياللا ياحسين نروحلهم 
حسين، ماشي ياللا بينا
،،،،،
احمد، الباب بيخبط أفتح يازين
زين، ماشي
زين فتح لقي عن حسين ومراته و وراهم كارما بس مكنش شايفها
عم حسين، هو في ايه احمد فين
احمد، تعالي ياعم حسين اتفضل
عم حسين دخل هو ومراته وكارما جايه تدخل
زين, لحقتي توصلي الخبر اكيد قولتي للشارع كله
كارما، علي فكره انا قولت لبابا وماما بس عشان احمد وجودي احنا متربين. سوا وتقريبا هما اخواتي
زين، حصل خير بس انتي جايه بالترنج هو انتي جايه تنامي عندنا
كارما، عادي احنا جنب بعض واحنا بليل وكمان ملحقتش اغير هدومي
كارما لبسه ترنج وعامله شعرها كحكه 
زين، تصدقي بمنظرك ده شكلك قمر واحلي من الفستان اللي كنتي لبساه اللي كان كل حاجه باينه ده
كارما، علي فكره انا جايه مع ماما وبابا عشان نشوف في ايه حصل ولاد احمد اتخطفوا ازاي ونقف معاهم انت ايه اللي بتكلم فيه ده وسابته ودخلت
زين في سره. وربنا أما بشوفك بنسي كل حاجه ده نسيت العيال خالص
ادهم، ايوه يا هاني وصلت لحاجه
هاني، الرقم ده في رقم لسه مكلمها من ساعه وفي رسايل كتير مبعوتلها من الرقم ده وهي مكلماه اربع مرات الصبح وجبنا مكانه واحنا رايحين اول مالاذن بتاع النيابه يجي قدامه عشر دقايق وهنروح نفتشه
ادهم، يسلم فومك هات العنوان وانا جايلك حالا عليه
احمد، وصلت لايه ياادهم
كارما داخله ووافقه قدام ادهم 
ادهم، تصدقي ياقمر وشك حلو 
جودي بصت لادهم بصه غل أنه بيعاكس جارتهم
زين، هو في ايه ياسي ادهم 
ادهم، وصلو لرقم لسه مكلمها وبينهم رسايل كتير وهي لسه مكلماه من ساعه وشاكين فيه
حسين، يارب يعطركوا فيهم يارب
،،،
بعد نص ساعه ادهم وصل وراح قابل هاني ودخلوا خبطوا علي الباب
مروان، مين
ادهم، افتح
مروان  اترعب ومفتحش الباب 
ادهم، افتح بدل مااكسر الباب
مروان خاف وفتح، في ايه
ادهم، فتشوا البيت
مروان ،فيه ايه بس ليه كده
ادهم، هتعرف دي الوقت
عسكرى خرج بالطفلين
لقيناهم يافندم
ادهم، عرفت ياروح امك في ايه وراح ضربه علي قفاه ولفه وحط الكلبشات في ايده
مروان، أنا هقولك كل حاجه بس بلاش ضرب 
ادهم، خده ياهاني وانا هاخد الولاد أنا وأحمد ونروح
احمد وطي سجد شكر لله واخد ولاده
،،،،
بعد نص ساعه 
نور، مش هيلقوهم انا خايفه اوي 😭😭😭😭
كارما،. أن شاء الله خير ربنا يرجعهوملك بالسلامه
جودي، الباب بيخبط وطلعت تجرى تفتح
ام ياسمين زغرطت
نور،قامت جرى ، ولادي وقعدت تبوس فيهم الحمد لله يارب الحمد لله مكنتش هعرف اعيش دقيقه من غيركم
جودي، هما نايمين الاتنين
ام ياسمين، خدي طمنينا عليهم يا كارما
ادهم، طب وهطمنكم ازاي😏😏
جودي، كارما دكتوره اطفال في مستشفي زين
ادهم، ده بجد يعني دي مش أولي اعدادي
زين بضحك هستيري بصوت عالي،🤣🤣🤣🤣 مش لوحدي اهو عشان متبقيش تزعلي مني بقي
حسين، هي كارما حجمها قليل فكل اللي يشوفها يديها سن اصغر من سنها
كارما ، هما الحمد لله كويسين ياللا يابابا انا عايزه اروح
جودي في ودن زين، علي فكره انت واخوك حرجتوها اوي
زين اضايق علي منظرها وهي زعلانه ، بقولك يا كارما تعالي ياكارما نشوف سلسلتك كده في العربيه 
كارما، دور عليها حضرتك يادكتور وابقي سيبها مع دكتور احمد لو لقيتها
ام ياسمين، طب احنا ماشيين تصبحوا علي خير ياجماعه وحمد الله علي سلامتهم ياللا يا حسين ومشوا
احمد، شكرا ياادهم لولاك مكناش لقينا الولاد
ادهم، دول ولاد اخواتي يعني ولادي انت بتقول ايه يااحمد
احمد، طب خد جودي واطلعوا ناموا فوق في اوضتها عشان انت تعبت جامد والحركه الكتير غلط عليك
ادهم، خلاص ماشي وطلعوا غرفتهم
،،،،،
عند زين وكارما
زين اتصل بكارما، الو
كارما بصوت مخنوق من كتر العياط، خير يادكتور 
زين قلبه وجعه اول ماسمع صوتها، كارما أنا آسف
كارما بدموع ،علي ايه بالضبط عشان احدد الاسف لايه عشان انت زودتها بجد معايا
زين، ممكن نبقي أصحاب
كارما، لا أنا مبصحبش حد وعمرى ماعملت صداقه مع حد عارف ليه عشان كل ما بصحاب حد بيتنمر عليه 
زين، يمكن عشانك قمر
كارما، ايه
زين، زى مابقولك انتي قمر كل حاجه فيكي حلوه بجد حتي عنيكي لون السما بجد اي حد ممكن يتوه اول مايسرح فيهم
كارما، علي فكره يادكتور أنا مش بتاعت الكلام ده انا مبصحبش رجاله وعيب اوى الكلام اللي بتقوله ده وراحت قفله السكه في وشه وقفلت الموبايل وكل ماتيجي تغمض عينيها تفتكر كلام زين 
كارما، هو انا بفكر فيه اوي كده ليه مع أنه دايما كلامه بيجرحني هو شكله حابب يتسلي بيا أنا مش هسمحله تاني يتكلم معايا ولازم ابعد
زين، مالك يا زين مانت كنت في امريكا وشفت بنات كتير اشمعني دي اللي شدتك أنا بجد كان نفسي اخدها في حضني واتأسفلها هو انا حبيتها واللا ايه انا لازم ابعد شويه اشوف هقدر واللا لا بكره هسافر الصعيد وهقعد فيها وأشوف نفسي حبيتها واللا لا
زين ، الساعه بقت سابعه والواحد مش عارف ينام أما احضر نفسي عشان اسافر 
جهز نفسه وحضر شنطته ونزل يركب عربيته افتكر سلسله كارما دور عليها لقاها تحت الكرسي اللي كانت قاعده عليه
،،،،،
كارما خرجت وقفت في البلكونه 
كارما، هو ليه بيكلمني كده ودايما محسسني أن فيا حاجه غلط أنا عملته ايه
فجأه موبايلها رن
كارما، الو
زين، القمر واقف في البلكونه ليه
كارما، انت عرفت ازاي
زين، أنا تحت البلكونه .
كارما، هتسافر 
زين، ايوه بقولك أنا لقيت السلسله انزلي ياللا عشان تاخديها بدل مااستني احمد شكله بعد اللي حصل الليله مش هيصحي غير العصر
كارما، تمام هنزلك حالا يادكتور
زين، ماشي
بعد شويه كارما نزلت لقت زين حاطط دماغه على دركسيون العربيه
كارما،احم دكتور زين
زين،. ايوه كارما ممكن تركبي
كارما، لا عايزه اطلع عشان مينفعش اقف معاك دي الوقت كده 
زين، اركبي بس هقولك حاجه
كارما بخوف ،ماشي
زين، انتي خايفه كده ليه
كارما، مش خايفه ولا حاجه بس ممكن السلسله
زين، كارما أنا آسف بجد أنا معرفتش انام عشان حرجتك
كارما، عادي انت كده ودي شخصيتك يعني مفيش جديد انسان مستهتر بمشاعر الناس
زين، بس انا مبزعلكش عشان تقولي انت كده
كارما، طب بالنسبه لاحراجك ليا قدام التمريض يوم البيبي وفستاني اللي فضلت محسسني اني ماشيه عريانه وشكلك اللي في اعدادي قدام الكل كفايه بقي أنا مش هروح الشغل تاني بسببك كفايه بقي احراج ليه
زين، اولا البيبي كان مش عارف ياخد نفسه وانتي واقفه تعاكسي فيه بدل ماتلحقيه ثانيا الفستان فعلا كان مضيقني عشان كان اكتره عريان ومحبش حد يبصلك كده
كارما، طب وانت مالك انا حره البس اللي علي مزاجي 
زين، لا مش حره ولو سمحتي متلبسيش كده تاني
كارما، هكررها تاني وانت مالك
زين ، عارفه مالي وراح مقبلها من شفتيها
كارما بصدمه، عارف العيب مش عليك العيب عليه أنا اني طوعتك ودخلت العربيه انت بني ادم مستهتر وراحت ضرباه بالقلم ونزلت جرى
زين خبط دركسيون العربيه وبزعييق، ليه كده  انا ايه اللي عملته ده
كارما دخلت الڤله منهاره وعماله تعيط
حسين خارج من الڤله رايح شغله، كارما مالك بتعيطي ليه وكنتي فين
كارما، كنت في الجنينه أنا مخنوقه اوي يابابا وراحت حضناه وفضلت تعيط😭😭😭😭
حسين فكر بسبب أنهم كانو بيتنمروا عليها  في ڤله احمد
كارما ياحبيبتي انتي المفروض تبقي فرحانه انك كل اللي يشوفك يعطيكي سن اصغر ده الستات بيفرحوا بكده
كارما، بابا أنا هطلع انام عشان منمتش من امبارح 
حسين، مش هتروحي الشغل
كارما، لا هرتاح انهارده وبفكر مروحش خالص
حسين ، اللي انتي شيفاه صح ليكي اعمليه انتي واختك عمرى ماغصبت عليكم حاجه
كارما، عن اذنك يابابا وطلعت غرفتها
زين، أصلح اللي عملته ازاي ياربي أنا هتصل بيها
زين اتصل عليها راحت كنسلت وقفلت الموبايل
،،،،،،
زين سافر الصعيد وفضل يرن علي كارما مبتردش
رجع من الصعيد راح المستشفي ملقهاش بتيجي قعد اكتر من شهرين مش عارف يوصلها
زين، احمد أنا عايز اتجوز
احمد، والله الف مبروك يازين مين بقي ياصاحبي
زين، انت عارف هي مين
احمد، لا مش عارف
زين، كارما يااحمد 
احمد، خلاص تمام هروح اطلبهالك من ابوها
زين، قوله نتجوز عالطول
احمد، اللي هو ازاي ده يعني مش بيبقي فيه خطوبه اول
زين، طب مانت اتجوزت عالطول
احمد، خلاص خلاص هروح أكلم عم حسين انهارده
زين، أنا هاجي معاك أنا نفسي اشوفها
احمد، فعلا البنت معدتش بتجي المستشفي وغير كده معنتش بشوفها خالص انت عملتلها حاجه
زين، لا هنروح امتي تعالي نروح دي الوقت
احمد، دي الوقت مين ياعم المستعجل أنا عندي عمليه حالا
زين، خلاص هستناك ونروح سوا
احمد، ماشي
،،،،،،
بعد المستشفي 
زين، ياللا يااحمد
احمد ياللا بينا 
راحوا ڤله عم حسين
عم حسين، اهلا وسهلا نورت يااحمد انت وزين
بنورك ياعم حسين
احمد، بص ياعم حسين احنا جايين نطلب ايد الانسه كارما لزين ايه رأيك
عم حسين، هو والله مافيه عيب بس كارما نفسيتها تعبانه جدا ومعدتش بتخرج من اوضتها  مش عارف هقولها ازاي
ام ياسمين، طب أنا هدخل اسألها وهقولكو الرد
زين حس بتأنيب ضمير كبير في اللي عمله في كارما خلاها كرهت دنيتها
ام ياسمين، كارما ياحبيبتي في جدع بره طالب ايدك يابنتي عارفه مين الدكتور زين اهو نور مرات احمد
كارما،هو بره
ام ياسمين، اه ياحبيبتي
كارما، طب عن اذنك ياماما
كارما خرجت وعنيها كلها شرار
زين اول ماشفها فرح أنه أخيرا بقت قدامه
انت يا دكتور انت اتفضل اطلع بره أنا مش هتجوزك  اتفضل بره وملكش دعوه بيا فاهم
عم حسين، في ايه ياكارما اهدي بس عيب كده يابنتي
كارما بزعييق جامد، أنا مش عايزه اشوف البني ادم ده 
حسين، هو هعمل فيكي حاجه 
كارما، لا بوظلي نفسيتي بس وخلاني كرهت نفسي
عم حسين، طب اهدي يا حبيبتي هو مشا خلاص
،،،،
روحوا الڤله
احمد، لوسمحت يا زين قولي عملت في البنت ايه 
زين مصدوم مبيردش خالص
احمد، زين يازين رد عليه 
زين سابه وطلع اوضته
نور،. في ايه زين اخويا ماله
احمد حكالها اللي حصل
نور، معقول اللي حصل ده اكيد في حاجه وانا هحاول اتكلم مع زين اشوف في ايه
احمد، مش دى الوقت هو تعبان نفسيا دي الوقت
،،،
زين طلع اوضته فضل يرن علي كارما لحد ما ردت
زين، ليه كده ياكارما أنا بحبك وعايزك معايا عالطول
كارما، وانا بكرهك ولوسمحت معنتش تتصل عليه
زين، والله ياكارما اللي حصل مني غصب عني أنا 
كارما، بقولك اهو معنتش ترن عليه مش كل شويه ترن بخط شكل
زين، خلاص براحتك يا كارما
زين فضل من الشغل لاوضته مبيقعدش مع حد بقي انطواقي
،،،،
نور، احمد أنا زين مش عجبني خالص فين زين المهرج اللي الضحكه مبتفارقش وشه أنا زعلانه اوي عشانه 
احمد، والله وانا زعلان جدا بس اكيد في حاجه زين عملها في كارما خلاها مش طيقاه
احمد، ربنا يهدي مابينهم وتوافق عليه
بعد مرور شهرين
ادهم، ياللا ياجودي كل حاجه معايا ياللا عشان معاد الدكتوره
جودي،انا خايفه ياادهم
ادهم ،متخافيش ياعمرى ربنا يقومك ليا بالسلامه
جودي، يارب ياحبيبي ياللا
،،،،،
نور، احمد جودي رايحه تولد أنا هروح معاها بس هسيب الاولاد عن ام ياسمين
احمد، ماشي ياحبيبتي وانا هخلص اللي في أيدي وهاجي معاكوا
،،،،،
نور راحت اماكن ياسمين
نور، طنط والنبي ممكن تخلي جودي ومحمد عندك عما اروح مع جودي عشان هتولد دي الوقت
ام ياسمين، علي بركه الله ربنا يقومها بالسلامه يارب
نور، يارب ياطنط اه بالله عليكي ادعيلها
،،،،،
في المستشفي
جودي، انا خايفه ياادهم
الممرضه، ياللا يامدام عشان دكتور التخدير جوه. مستنيكي
جودي، انا خايفه اوي يادهم
ادهم،متخافيش ياقلبي ربنا يقومك بالسلامه ادخلي
جودي دخلت وولدت الحمد لله 
،،،
جودي خرجت من العمليات 
جودي،انا فين ااااه
ادهم،اه ايه جيبالي النمله دي وتقولي الإله
الكل قعد يضحك
ادهم، متنسوش ياجماعه في سبوع باذن الله للانسه نور الصغيره
زين، باذن الله
،،،،،
نور راحت جابت ولادها من ام ياسمين 
نور، الحمد لله ولدت
ام ياسمين ربنا يتم نفاسها علي خير
نور، يارب ومتنسيش تيجي السبوع ياطنط ده بتاع جودي وهيبقي في بيت ادهم مش في الڤله هنا
ام ياسمين ، ان شاء الله يابنتي
كارما، نزلت تسلم علي نور
نور، كارما هنستناكي في السبوع في بيت ادهم اخويا
كارما، تمام باذن الله
،،،،،،،
بعد سبع ايام
نور عملت خطه هي ومامت كارما عشان تخلي كارما وزين يتكلموا علي انفراد
نور، زين خليك واقف قدام العماره عشان في ناس جايه تعرفهم بس الشقه بس
زين،. هتشغليني عندك
نور، معلش يازين ده يوم
زين ، ماشي ياستي ياريت بس ميتأخروش
،،،
ام كارما، أنا تعبانه اوي يا كارما روحي لوحدك ولو في اي جديد كلميني
كارما، يعني هروح لوحدي خلاص مش رائحه
ام كارما، لا يا كارما لازم حد يروح كده عيب
كارما، خلاص ماشي يا ماما سلام
،،،،،،
كارما ركبت تاكسي ووقف قدام بيت ادهم
كارما ، نزلت من التاكسي واول ما دخلت باب العماره لقت زين في وشها
دخلت العماره بتحاول ترن علي نور عشان تعرف الدور الكام
نور مبتردش
زين، علي فكره انا ممكن اوصلك اتفضلي وفتح الاسانسير لكارما ، اتفضلي
زين، اتفضلي
كارما، انت طالع 
زين ، اكيد اتفضلي
كارما ركبت الاسانسير مع زين
زين وقف وربع أيده وفضل واقف وباصص علي كارما
كارما، احم في حاجه😏😏
زين،. لا مفيش حاجه خالص
كارما تمام
فجأه الاسانسير وقف النور اتقطع ودي خطه نور
كارما، ايه ده في ايه
زين، اهدي النور اتقطع وراح فاتح فلاش الموبايل
كارما ،النور طول ليه
زين، زي زيك معرفش
كارما، هو انت بتكلمني كده ليه
زين، بكلم زي الناس في ايه يعني
كارما، أنا اتخنقت وقعدت تخبط جامد عالباب
زين،. معطهاش اهتمام
كارما، قعدت تعيط جامد انا خايفه عايزه اطلع من هنا 😭😭😭
زين، طب اهدي بس اهدي اتصل علي ادهم 
ادهم، في ايه يا برنس مجتش ليه
زين، أنا في الاسانسير والنور اتقطع انزل شوف لينا حل
ادهم، مين اللي بيعيط جنبك
زين، دي كارما 
ادهم، طب أنا كده فهمت هنزل اشوف الاسانسير مين اللي عطله
نور، خير يا ادهم في ايه
ادهم، الاسانسير عطلان بزين وكارما وعماله تعيط أما انزل اشوف مين اللي عمل كده
نور، اممممم ماشي
ادهم، ماشي ايه يانور
نور، ماشي بس 
ادهم، تمام عرفت مين السبب في أن الاسانسير يعطل أنا نازل
،،،
جودي، خطتك هتتفضح وهتتعلقي😂😂
نور، لا اسكتي انتي بس🥵🥵
جودي، ماشي ياأم العريف طول عمرك بتاعه خطط ومؤامرات فاكره خطتك عشان ارجع لادهم 
نور، أنا بصلح بين الناس😂😂
احمد دخل وسمعهم ،احبك أنا ياللي بتصلح بين الناس😂😂
نور،انت عرفت
احمد، خطتك باينه اوي يا حياتي 
نور، يارب بس يكونوا اتصافوا مع بعض اوف نسيت أما أكلم عم محمد يرفع السكينه عشان متقفش
،،،،،،
كارما ، زين شوف حل بقي
زين، ادهم نازل يشوف حل خلاص بقي
ادهم وهو نازل قابل هاني ، هاني تسلم ياغالي انك جبت
هاني، هو أنا هاجي لاغلي من ابنك
ادهم، تسلم ياغالي 
هاني هو انت نازل ليه
ادهم، مفيش الاسانسير عطلان باخويا اهو جه اهو
زين، خلاص خلصنا طلعتي من الاسانسير بتعيطي ليه دي الوقت😡😡
كارما ،ملكش دعوه وبتبص علي ادهم وهاني وطلعت تجرى في حضن هاني وباسته من خده
هاني، وحشتيني ياقلبي عامله ايه
كارما، كويسه والله انت اللي عامل ايه
زين وادهم واقفين متنحين ليهم 😇😇
ادهم، طب ادخلوا ياجماعه اتفضلوا
زين وقف جنب كارما مين ده
كارما  حبت تغيظه، خطيبي ومكتوب كتابنا كمان
زين  وشه عطا الوان وسابها ودخل
،،،
زين  اتخنق ودخل البلكونه نور شافته ودخلت وراه
نور، مالك يازين سايبنا وواقف لوحدك ليه
زين، بحبها ومعددتش بتاعتي اتخطبت لواحد تاني واتكتب كتابهم كمان😡😡
نور، متزعلش نفسك يا حبيبي اكيد ربنا هيرزقك بواحده بتحبك
كارما دخلت البلكونه عشان ترد علي امها بترن عليها دخلت واول ما دخلت سمعت 
زين، أنا بحبها لا مش بحبها أنا بعشقها وكل شويه اقول هتحس بيا فالاخر القيها اتخطبت لواحد تاني لا وحضنته وباسته قدامي
نور، اهدي ياحبيبي اهدي والله كل حاجه ربنا كتبها هتشوفها واكيد كتبلك حاجه كويسه فاهدي
زين، خلاص بجد أنا هحاول انساها خلاص
نور، اللي شايفه صح اعمله وأخرج اقعد معانا لو قعدت لوحدك هتتعب
كارما، نور ممكن تسيبينا لوحدنا
نور بفرحه،ماشي ياقلبي
كارما، مالك
زين، مالي مانا كويس اهو في ايه
كارما، طب تمام كان ممكن اسمعك دي الوقت وممكن كنت هتفرح بالرد
زين، معدش ينفع عن اذنك وسابها ودخل
،،،،،
احمد، طب تمام أنا هبعت حد يجيب الورق من المكتب حالا ويبعتهولك
المحامي، تمام عشان الحق اعمل ملكيه المستشفي باسمك انت واختك 
احمد، تمام سلام
،،،،،
كارما ، حمدالله على سلامه ياجودي بنوتك ماشاء الله قمر
جودي، الله يسلمك يارب ياكوكو
احمد، زين ممكن تروح تجبلي ورق من مكتبي وتوديه للمحامي عشان انت عارف لسه هروح أنا ونور والولاد فمش هعرف
زين، تمام هات المفاتيح
كارما، زين ممكن توصلني
زين، مش طريقي خلي خطيبك يوصلك
كارما، لا طريقك وانا هنزل استناك تحت ياللا
زين، اوووف قولتك مش طريقي😡😡
كارما، خلاص براحتك أنا تركي تاكسي واستأذنت ونزلت
،،،
ادهم، هو انت تعرف كارما
هاني، اعرف مين دي اختي الصغيره
ادهم، اختك
هاني، اه بس من الأب بس امي توفت وبابا اتجوز مامتها وهي اللي ربتني وش مامتها كان وش السعد علي بابا أنا حبيت واحده جارتي وهي جوزتهالي عالطول وبابا ومامتها راحوا سكنوا في فلتهم اللي قاعدين فيها
ادهم، هي فعلا مامتها طيبه اوي هي تبقي جارت جودي مراتي وأحمد
هاني ،عشان كده اجت السبوع
ادهم، اه يابني دول صحاب اوي
،،،،،،،،
زين نزل لقي كارما واقفه علي أول الشارع مش لقيه تاكسي
زين راحلها، اركبي
كارما، طريقنا مش واحد مش قولت كده
زين، خلاص خليكي واقفه للصبح مفيش مواصلات هنا اصلا
كارما، ملكش فيه
زين بزعيييق، بقولك ياللا اركبي
كارما ركبت بسرعه
زين، استني هطلع اجيب ورق من مكتب زين خليكي هنا 
كارما، ممكن اطلع معاك
زين، هو أنا اخد بنت اختي
كارما، معلش بس عشان بخاف اقعد في العربيه لوحدي بخاف من اي حاجه مغلقه
زين، تمام تعالي هو دور واحد بس 
كارما، اوك وطلعت معاه
بعد شويه سمعوا صوت صويت بره
زين، ايه الصوت ده وخرج يبص لقي اتنين ملثمين بيضربوا الكل بالنار والأمن واقع علي الارض دخل جرى
زين اخد كارما واستخبوا تحت المكتب
كارما ،في ايه
زين، الو ايوه ياادهم الحقني في عصابه هجموا علي المستشفي وبيقتلوا الناس
ادهم، هو انت فين
زين، أنا في مكتب احمد أنا هقفل في حد بيفتح الباب
كارما ، أنا خاي🥵🥵
زين، حط أيده علي بقها
زين قاعد سامع ضربات قلبها حاول يهديها  وفجأه لقي واحد قرب من خزنه احمد
زين جه يقوم كارما مسكت أيده جامد زين بصوت واطي متخافيش
قام مره واحده وراح ضارب الملثم بالكرسي وقع أغمي عليه
زين، اوكي ياكارما ياللا وفتح الشباك عشان ينطوا منه واحد تاني دخل شافهم جرى وراهم وراح ضارب عليهم نار
زين ماسك ايد كارما وبيجروا لحد ما وصلو للعربيه ركبوها ومشوا 
كارما، كنا هنموت ياريتني ماركبت معاك
زين، ااااه مش انتي كويسه 🥵🥵
كارما، الحمد لله انت مالك😧😧
زين، اخدت رصاصه في كتفي
كارما ، وريهالي كده 
زين، استني نبعد شويه لاحسن يكونوا ورانا
كارما بزعييق، وريني كتفك معلش
زين، ليه كتفي يهمك في حاجه
كارما، اقف يازين
زين وقف قدام بيت دور ارضي 
كارما، تعالي نخبط علي الناس اللي هنا
زين، انا حاسس اني هموت روحي بتروح
كارما جرت خبطط علي الناس
صاحبه البيت ، ايوه يابتي
كارما، ممكن بعد اذنك كوبايه مايه بسكر
صاحبه البيت، حاضر يابتي وجابتهالها
كارما، خد يازين اشرب وهتبقي كويس ادهم اخوك بيرن
زين، ايوه ياادهم
ادهم، انت فين ومال صوتك
زين، قاله علي المكان أنا اخدت رصاصه في دراعي
ادهم، طب أنا جايلك اهو متتحركش
كارما فضلت ضاغطه علي الجرح عشان الدم يقف وعماله تعيط جامد😭😭😭😭
زين، بتعيطي ليه
كارما  ، بصتله هكون بعيط ليه ععع 
زين،. ععع ايه
كارما كانت هتقوله عشان بحبك بس اتحرجت وغيرت الموضوع، عشان لو كنت بعرف اسوق كان فاتي وديتك المستشفي
زين، ماشي ياستي خلاص فكرت عشان حاجه تانيه
كارما، حاجه تانيه ايه
زين ،ممكن متقفليش علي الواحده الله يكون في عون هاني ده انتي هتطلعي عينه الحمد لله انك موفقتيش عليه
كارما زعلت جامد من كلامه وربطتله الجرح ، ياللا عشان اخوك وصل
ادهم نزل جرى من العربيه هو وهاني 
ادهم، انت كويس يازين
زين، اه كويس جدا
ادهم، طب ياللا اركب بسرعه عشان نروح المستشفي وهاني معلش خد مفتاح عربيه زين ومعلش وديها عند الڤله هناك جنب ڤله عم حسين باباك ووصل اختك معاك بالمره
زين، بابا مين واخت مين😇😇
كارما، بصت في الارض واتحرجت أن كذبتها انكشفت😧😧
ادهم، مش وقته ياللا 🥵🥵
زين، هو ايه اللي مش وقته هو يبقي اخوكي😬😬
ادهم، مينفعش كده ياللا
هاني، هو في ايه
زين بضحك هستيري، يعني اخوها مش خطيبها 
ادهم شد زين وركبه في العربيه 
ادهم، ياللا سلام يا هاني 
كارما مشت مع هاني عشان تروح
زين في العربيه ، طب ليه قالتلي أنه خطيبها
ادهم، خلاص بقي ياعم قرفتني اسكت بقي عشان اعرف اسوق مش المفروض اخد رصاصه المفروض تبقي مش قادر تتكلم😏😏
زين، الرصاصه مدخلتش اصلا هي عدت من جنب كتفي يعني جرحتني بس
ادهم، طب الحمد لله 😄😄
زين، هو مين الناس دي وليه اللي حصل في المستشفي ده
ادهم، التحقيقات شغاله
زين ،طب احمد فين
ادهم، مستدعينه في النيابه عشان التحقيقات في اتنين ماتوا
وواحد مصاب من أمن المستشفي
زين، ربنا يستر الورق بتاع احمد في العربيه هكلم كارما تخليه معاها
ادهم، طب كلمها تعطيه لنور
زين، ماشي الو
كارما، ايوه يا دكتور روحت المستشفي
زين، لا لسه داخل اهو بقولك يا دكتور كارما ممكن الورق اللي في العربيه اللي كان معايا تديه لنور
كارما حست من صوته أنه بدأ يكلمها رسمي
كارما، تمام يادكتور
زين، تمام سلام يا دكتور كارما
كارما، سلام
،،،كارما راحت لنور طلعتلها الورق
كارما، ده ورق الدكتور أحمد طلبه من زين وانا جبتهولك تعطيهوله اول ما يوصل
نور، تمام بقولك يا كارما ممكن تقعدي معايا عشان احمد في النيابه لسه وانا خايفه اقعد لوحدي
كارما، تمام ماشي هما الأولاد فين 
نور، نيمتهم وقاعده خايفه من اللي حصل🥵🥵
كارما، هو دكتور احمد ليه أعداء
نور، لا بس انا شاكه في هنا اللي كانت خطيبته ممكن تكون ليها يد
كارما، هي مش في السجن
نور، اه بس اكيد ليها يد بره
وبعد نص ساعه ادهم دخل الڤله هو وزين
ادهم، هو احمد لسه مخرجش
نور، لسه اخبار ايدك ايه يازين😣😣
زين، الحمد لله سطحي 
كارما، شكل الرصاصه اصلا مدخلتش
زين، ليه كنتي عايزاها تدخل
كارما بتأليس ، لا أصل اه روحي هتروح هموت وانا اصلا شايفه الجرح😄😄😄
زين، هي دى حمدالله على السلامه
كارما، حمدالله على السلامه وعن اذنكوا ياجماعه هروح فات الحاجه قلقت عليه بما فيه الكفاية
زين، استني هوصلك
كارما، دول خطوتين هتوصلني ازاي
زين، همشي معاكي عشان ميطلعلكيش عفريت
كارما بخوف، خلاص ماشي تعالى
،،،،،
اول ماخرجوا
زين، كنتي عايزه تسمعي ايه في البلكونه مني وقولتيلي ان الرد هيعجبني
كارما، قول وانا لسه في فرصه اني اسمعك
زين، فرصه بجد واللا هتطلعي في الاخر متجوزه ابوكي🤣🤣🤣
كارما، خلاص وصلت تصبح علي خير😣😣
زين، خلاص هقولك انااا🥰🥰
كارما قطعته ، أنا بحبك❤️❤️
زين، بجد😧😧
كارما، سلام وسابته ودخلت جرى
زين واقف متنح في الشارع، يارب مكنش بحلم يارب
كارما، الو
زين، اللي قولتيه ده بجد واللا أنا بحلم
كارما، بتحلم يازيزو😂😂
زين، زيزو اومال فين دكتور زين اللي قرفتيني بيها
كارما، ولا تزعل يادكتور زين😂😂
زين، هو في ايه يا جدعان انتي كويسه
كارما، اه ليه
زين، متأكده واللا شاربه حاجه
كارما، أنا عايزه انااااام
زين، طب استني هو انتي ليه كدبتي عليه وقولتي أن هاني خطيبك
كارما، اصل انت مشوفتش شكلك كان مسخره واقف عاملي ميه وحداشر بحواجبك ومكشر قولت اغيظك
زين، انا بجد كان هيحصلي حاجه
كارما، علي فكره انا سمعتك انت ونور في البلكونه
زين، اممممم كنتي بتصنتي علينا
كارما ، والله ابدا أنا دخله ارد علي ماما في البلكونه عشان ادهم قالي مفيش شبكه ادخلي البلكونه فسمعتك 
زين، في ايه يابنتي انتي خوفتي كده ليه
كارما، هو احمد اجي
زين، لسه واصل حالا 
كارما ،طب عرف مين اللي عمل كده
زين، لا بس التحريات شغاله
كارما، هو بجد حد مات
زين، للاسف الاتنين الامن وواحد في العنايه
كارما، البقاء لله ربنا يرحمهم يارب
زين، يارب ياقلبي
كارما، طب أنا هنام بقي تصبح علي خير
زين، وانتي من اهلي يارب
،،،،
عند احمد ونور
نور، احمد انا شاكه في هنا هي اللي عملت كده
احمد، وانا متاكد انه ابوها لانه هددني اول مابنته اتحكم عليها واشتريت نصيبه في المستشفي 
نور، بصراحه يااحمد ممكن يكون من ناره بنته سبتها وفرحكم كان متحدد ودخلتها السجن واخدت منه المستشفي
احمد بزعييق، نور أنا مظلمتهاش هي اللي اخدتني مكان مشبوه وشربت القرف اللي كان سبب في اني اسيبها ودخلت السجن عشان خطفت ولادي وكانت هتبيعهم واخدت منه المستشفي دفعتله نصيبه علي داير مليم أنا مظلمتش حد أن اتنين يموتوا وواحد في العنايه بيموت متشلنيش دم حد ارحميني😡😡😡
نور، أنا آسفه والله ياحبيبي مش قاصدي حاجه والله اسفه😭😭😭
احمد، بعد ايه اسفه انا مضغوط من المناظر اللي شوفتها والبهدله اللي اتبهدلتها في النيابه
نور، والله العظيم اسفه خلاص انا مش هتكلم خالص
احمد، يبقي احسن نامي
نور زعلت من كلمه احمد وخرجت البلكونه عشان ميشوفهاش وهي منهاره
احمد اجي من وراها حضنها من ضهرها وفضل يستنشق رائحه شعرها
احمد ، أنا آسف ياحبيبتي والله مضغوط اوي من اللي شفته متزعليش مني 
نور، أنا مراعياك ياحبيبي والله وعارفه انك اتبهدلت أنا اللي اسفه اني خليتك تتعصب 
احمد، طب ايه هنفضل واقفين في البلكونه في الساقعه دي كتييير
نور، طب ياللا بينا أنا هموت وانام
،،،،،،
عند ادهم وجودي
ادهم، اووووووف كان يوم طويل
جودي قعدت تعيط ، أنا طول عمرى نحس بقي يوم سبوع بنتي كل ده يحصل
ادهم، ده نصيب ياحبيبتي بقولك هي البنت فين
جودي، نايمه في اوضتنا
ادهم، طب ماتخليكي جدعه وأما تعيط خديها واخرجي فرجيها عالتلفزيون
جودى، أفرج بنتي ام اسبوع علي التلفزيون
ادهم، بصراحه ببقي تعبان وهموت وانام وورايا شغل تاني يوم وهي بتفضل طول الليل تعيط 
جودي، بدل ما تقولي امتحاناتك قربت نامي ياحبيبتي وانا لو صحت هقعد بيها
ادهم، هو انتي لسه بتتفرجي علي مسلسلات هنديه
جودي، نام ياادهم أنا غلطانه اني بتكلم معاك اصلا 
ادهم، أنا آسف ياروحي أنا رايح انام في الاوضه التانيه عشان محدش يصحيني
جودي، براحتك تصبح على خير وسابته ودخلت تنام جنب بنتها
،،،،،،
تاني يوم عند زين وكارما
زين ، الو
كارما، الو 
زين، صوتك حلو اوى وانتي صاحيه من النوم
كارما ، أنا اصلا لسه مصحتش
زين، اومال مين اللي بيكلمني عفريت كارما
كارما، زين بليز بلاش كلام من ده انت عارف اني بخاف
زين، طب بقولك أنا هاجي اخطبك انهارده تمام أنا كلمت الحاج يجيى يطلبك من ابوكي
كارما، زين أنا عايزه انااااام سيبني والنبي مش ناقصه هزار عالصبح
زين، نامي ياكارما وأما تفوقي كلميني
كارما، سلام🥱🥱
،،،،،
ادهم، الو ايوه يااحمد فعلا طلع ابو هنا احنا قررنا الولا اللي كان مضروب في دماغه واعترف 
احمد، طب الحمد لله هو كده المحضر هيتقفل واللا لسه هتطلبوني
ادهم، لا طبعا اتقفل ايه ده اكيد هيجيب محامين وهيبهدل الدنيا
احمد، مكنتش أتخيل أن الراجل ده بالغلط ده كله
ادهم، طب الحمد لله اننا كشفناهم
،،،،،
الحاج محمود وصل بالسلامة
زين، حمدالله على السلامه يا بابا
محمود، الله يسلمك ياولدي
زين، بابا أنا في بنت معجب بيها ونفس اخطبها 
محمود، أخيرا ياولدي أخيرا 
زين، هو انت مجتش سبوع نور بنت ادهم امبارح ليه
محمود، والله يا ولدي كانت سنويه امك ومكنش ليه نفس اروح مكان واصل
زين، تعيش وتفتكر ياحاج الله يرحمها ويغفر لها
محمود، يارب ياولدي اللا بجولك هو مفيش حد اهنه
زين، لا فيه انا هعرفهم كلهم انك اجيت
،،،،،
زين، الو كارما احنا جايين ليكم دي الوقت أنا وبابا
كارما، تنوروا بس انت مستعجل كده ليه
زين، مستعجل ايه ده انا هخلي الفرح مع الشبكه
كارما، انت مجنون ازاي
زين، أنا هوريكي الجنان اللي علي أصله اول مااوصل 
كارما، ماشي باي دي الوقت عشان اقول لماما
،،،،
زين، ياللا يا بابا ياللا عشان نروح
محمود، مستعجل كده ليه 
ادهم، بكره تندم ياجميل 
زين، ليه هو انت ندمت
ادهم، اه طبعا ده انا نفسي انام ساعتين علي بعض
جزدي، انت هتكذب من اولها ماانت سيبتنا ونمت في الاوضه التانيه 
ادهم، والله كنت سامع نور وهي بتعيط بردك.
زين، يابابا ياللا هتفضل واقفين في الخنقه دي كتير 
ادهم، بقي احنا خنقه
زين، اه اكذب يعني
،،،،،،
محمود راح هو وادهم وزين لابو كارما الڤيلا
محمود، اومال فين العروسه
كارما دخلت لبسه فستان قصير لحد الركبه وفارده شعرها وحطه ميكب خفيف
محمود اول ماشفها استني أما مشت هي وأبوها  وقال لابنه في ودنه، اي اللي لبساه ده
زين، مش عارف لبست كده ليه
محمود، دي مش لابسه طرحه ياولدي وماشيه عريانه ياولدي
زين، لا مش عريانه  يابابا 
ادهم، بس اسكتوا الناس داخله
محمود، هناخد واحده بالمنظر ده
زين، والله هتتغير وهتلبس اللي علي مژاجي بس مش من دي الوقت
محمود، تعالي ياولدي اجبلك واحده حشمه من البلد
ادهم، بس يابابا كارما محترمه جدا
محمود، أنا ماشي
زين، يابابا استني مينفعش كده عشان خاطرى متحرجنيش والنبي
محمود، مش عجباني وانا حر 
زين، بس انا اللي هتجوزها
محمود، ابجي اتجوزها من غير ابوك وسابهم ومشي
ام كارما، هو في أي يا زين
زين بإحراج اصل بابا جاله مكالمه مهمه وخرج
ادهم، عن اذنكوا ياجماعه دي الوقت بس نشوف اي اللي حصل
كارما عيطت ودخلت جرى اوضتها
،،،،
نور، في ايه يابابا مالك وفين ادهم وزين
زين دخل، ليه يابابا كده ليه انا قولتلك بحبها ليه تسيبني وتمشي
محمود، ماتنفعش ياولدي تجوز واحده معريه جسمها 
زين، هنا البنات بيلبسوا كده عادي غير الصعيد
محمود، وايه اللي دخل الصعيد في اللبس ياولدي الواحده لازم تستر نفسيها ولو فين ده احنا مسلمين ياولدي
زين، اكيد يابابا واحده واحده هقنعها مش كده
محمود، اسألها الاول تلبس الحجاب واللا لاه لو وافجت أنا هخطبهالك
زين، أنا مش هفرضه عليها عشان متكرهوش ومتكرهنيش
نور، علي فكره يابابا كارما كانت قايلالي أنها نفسها تلبس الحجاب انت كده هتخليها تكرهه وتكره زين وعلي فكره دي دكتوره محترمه جدا في ممكن  تبقي في واحده  لبسه الحجاب وهدوم واسعه وأخلاقها نيله كارما اخلاق واحترام
محمود، وانا جولت تتحجب اول مهخطبش لابني واحده لبسه هدوم مبينه رجليها حصل اي في الدنيا يا ولاد
زين، بابا حرام عليك أنا بحبها والله هخطبها وهقولها بعدين عشان خاطرى
محمود، انت واجف تتفرج ماتتكلم يا ادهم اي رايك في كلام اخوك فاكر اللي اسمها سلمي فاكر أما جولتلي هتتغير وهتلبس محترم واخرتها الجيها جيالي الصعيد بشورت ومسمعتش كلامي وفي الاخر رفضت تلبس محترم فاكر
ادهم، بابا كارما محترمه جدا وغير سلمي خالص
محمود، خلاص اعزموها علي العشا اجعد معاها الاول
زين، لا انت هتحرجها
محمود، جولتلك أعظمها الاول علي العشا ياولدي اجعد معاها
زين، هكلمها حالا
،،،،،،
زين ،الو ايوه يا كارما
كارما، نعم يا دكتور زين
زين، رجعتي تاني ليه لدكتور دي
كارما، اخلص عايز ايه أنا عايزه انام😣😣
زين، بابا عايزك تيجي تتعشي معانا وبيعتزرلك عشان حد كلمه مكالمه مهمه ومشي بسببها
كارما، لا مش هاجي وعلي فكره متكدبش كتير كده غلط
زين، كارما عشان خاطرى استحملي بابا لو بتحبيني أنا والله ماعارف اعمل ايه هقولك الحقيقه بس اوعديني متزعليش ومتسبنيش
كارما، قول بقي
زين، بصراحه بابا اضايق بسبب الفستان اللي كنتي لبساه ومتزعليش مني و أنا كمان وقولتلك قبل كده محبش حد يشوفك كده غيري حتي لو كان ابويا واخويا
كارما، أنا جيباه مخصوص عشان البسه انهارده 
 زين،  لا معتش يتلبس نهائي و عشان خاطري تعالي اتعشي معانا وبلاش لبس من ده
كارما، خلاص تمام أنا هاجي وهعملك مفجأه 
زين ،مفجأه ايه
كارما، هو في مفجأه بتتقال
زين، تمام اقلبي هستناكي
كارما ،ماشي ياحبيبي سلام
،،،،،،
كارما ، عمو والد زين عايزني اروح اتعشي معاهم
مامتها، لا متروحيش مترخسيش نفسك
كارما، عشان خاطري ياماما هو حاله مكالمه في البلد مهمه وهي اللي خليته يمشي
مامتها، خلاص لو انتي مصدقه الكلام ده انا مش مصدقه
كارما، طب تعالي معايا
مامتها، خلاص ادخلي البسي وياللا نروح
كارما، عشر دقائق وهكون جاهزه
،،،،،،
نور، انا خايفه بابا يكسر بقلب زين يا جودي
جودي، لا انا حاسه أنه هيوافق 
نور،يارب يابنتي اي ده الباب بيخبط شكلها كارما أما أقوم افتح
نور، اهلا يا طنط منوره والله هي فين كارما
كارما طلعت من ورا مامتها، أنا اهو
نور، عملتيها كان نفسك تعملي العمله دي بس قمر عليكي
زين خرج يشوف كارما عملت ايه لقاها لبست الحجاب وواقفه جنب مامتها
زين، يخربيت طعامتك بجد
كارما،احم ماما
زين، سورى يا طنط
مامت كارما، لا عادي كمل كمل اعتبروني مش معاكوا
زين، هههههه ده انتي الأصل ياست الكل 
محمود قاعد علي ترابيزه السفره ،تعالو اتعشو ياولاد
زين راحلو جرى، اظن معتش ليك حجه وافج ياحج
محمود، تجعد معايا لاول
زين، كلنا هنقد معاك ياللا ياجماعه
اتلموا كلهم علي ترابيزه السفره يتعشوا
محمود، جودي يابتي كلي كويس عشان بتك
ادهم، والله ياحج قرفاني بقعد اتحايل عليها عشان ميحصلهاش حاجه
محمود، كده هيجيكي انيميا
جودي، والله بأكل ياعمي بس عشان انزل وزن الولاده
زين، الوزن اكتر حاجه بتبقي تعبه الستات في الحمل بيحسسوني اني أنا السبب في زياده الوزن😂😂
كارما، بس بردك يازين لازم غذا كويس للأم عشان كل حاجه بتنزل للبيبي في اللبن
نور،. هو احنا قلبناها ليه خمسه لصحتك😂😂
محمود، انتي دكتوره ايه يابتي
كارما، اطفال
محمود، عارفه يابتي لو مكنوش جالولي انك دكتوره كنت فكرتك لسه في الاعداديه
ادهم😂😂😂نفس اللي قولته اول ما شوفتها
زين، هي حجمها قليل بس قمر
كارما بإحراج، شكرا
محمود، ربنا يتمم ليكوا بخير يابتي 
زين بهستيريه، بجد بجد ياحج بجد وراح جرى بأس أبوه في خده
محمود، مالك ياولدي اهدي شويه مش أكده
زين، مش أكده اي ده انا طلع عيني عما وافقت عليه
الكل فضلوا يضحكوا علي منظره
محمود، ايه رأيك ياأم كارما
ام كارما، هلاقي احسن من نسبكوا ياحج بس بردك الكلمه كلمه ابوها
محمود، اني هروح اطلبها منيه والفرح بعد ما جودي ونور يخلصوا امتحانات
ام كارما، ربنا يعمل اللي فيه الخير عن اذنكوا احنا بقي
نور، ماتقعدوا شويه ياجماعه
ام كارما، هنروح عشان فات محمد عايز يتعشي وكمان عشان وراكوا امتحانات ربنا يعنكوا عليها 
نور، ربنا يخليكي يا طنط ادعيلنا والنبي
ام كارما، ربنا يوفقوا يابنتي ولو عايزين تسيبوا العيال معايا عما تيجوا من الامتحانات هاتوهم
كارما، اه والنبي أنا حبيتهم اوي
زين جنب ودنها، عقبال مانشيل ولادنا يارب
كارما، يارب عن اذنكوا
،،،،،
زين راح يوصلها لحد البيت هي ومامتها
ام كارما، أنا هدخل احضر العشا لابوكي متتأخريش ادخلي ورايا عالطول
كارما ، ماشي ياماما.
زين،اخيرا هنتجوز أنا حاسس اني بحلم
كارما، لا حقيقه ربنا يتم علي خير
زين، يارب 
كارما، طب عن اذنك
زين، عن أذني اي هتسيبني وتمشي اعيش أنا ازاي دي الوقت
كارما ، تعيش عادي بالحق اي رايك في المفجأه
زين، بجد جميله دي اجمل مفجأه في حياتي بجد قمر
كارما، علي فكره كان نفسي البسه من زمان بس كنت محتاجه زقه 
زين، ماشاء الله الحاج محمود اداكي الزقه بسرعه
كارما ، أنا بحبك اوى وعلي فكره انا فكرت فيه من يوم مامسكت فيه علي الفستان اللي لبسته يوم فرح ياسمين
زين، يعني افهم من كده انك كنتي بتحبيني من ايميها
كارما، أنا بحبك من يوم ما شفتك
زين، اومال رفضتيني ليه انا طلبت ايدك
كارما، عشان انت جرحتني وحسستني اني رخيصه
زين، رخيصه عشان بوسه اومال اما نتجوز هتعملي ايه
كارما، لم نفسك
زين، طب ماتبوسيني وحسسيني اني رخيص نفسي احس اني رخيص اوى😜😜
كارما، زين والله انت رخم أنا داخله سلام وسابته ودخلت جرى
,,،،،،،
اول ما دخلت
محمد، اي ده انتي لبستي الحجاب
كارما، اه يابابا كان نفسي البسه اوي
محمد، مبارك يابنتي ربنا يزيدك تقوي وإيمان
كارما، ربنا يخليك يابابا
محمد، بقولك يا كارملتي ايه هتوافقي واللا زى المره اللي فاتت
كارما، موافقه ياحبيبي
محمد، ربنا يهنيكي يابنتي انتي واختك واخوكي
،،،،،،
كارما طلعت تنام
زين بعتلها رساله، وحشتيني
كارما، لحقت ده احنا لسه كنا مع بعض
زين، بتوحشني كل لحظه مبتكونيش معايا فيها نفسي أنام وانا اخدك في حضني
كارما، ماشي
زين، هو ايه اللي ماشي 
كارما، كله ماشي ،😂😂😂
زين، طب روحي نامي شكلك مهيسه خالص
كارما، تصبح على خير
زين، وانتي من اهلي يارب
،،،،،،
احمد، ونور
احمد، بباكي ده صعب اوي
نور، والله ده طيوب خالص
احمد، طيوب يعني لو كارما مكنتش اتحجبت كان فشكل الجوازه
نور، بابا كان خايف لتطلع زي سلمي خطيبه زين الاولنيه المهم مفيش اخبار عن بابا هنا
احمد، قبضوا عليه وأن شاء الله اعدام
نور، طب وعملت ايه مع اهل الأمن
احمد، روحتلهم وعطيتهم تعويض والله مناظرهم تقطع القلب ربنا ينتقم من الظالم
نور، يارب ياحبيبي بقولك مش انت دكتور ودارس طب
احمد، لا 
نور  ، مش بهزر والله انا مش فاهمه حاجه خالص ممكن تشرحلي الكلام ده عشان انا غبت كتير فمش فاهمه حاجه من الماده دي
احمد، تمام هاخد شاور وأخرج اشرحهالك
نور، طب هنده لجودي عشان هي زيي مييييح
احمد، بس الدرس بمقابل😜😜
نور، تحت امرك يا مستر 😂😂
،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، البنت مبتسكتش ليه انا صدعت
جودي، اوم روح شقتنا وانا هقعد لوحدي
ادهم، خديها واخرجي بره انام شويه
جودي، انت ليه كده بس علي احمد ماشاء الله عنده اتنين ومبيزعلش مراته وبياخد عنها الولاد انت ليه كده😭😭😭
انا هاخدها وأخرج ياادهم
نور خبطت علي جودي عشان تروح تذاكر معاها
نور، تعالي ياجودي احمد هيشرحلنا الماده الرخمه بياخد شاور وهيخرج يذاكرلنا
جزدي، تمام بس هاخد معايا نور عشان ادهم تعبان ووراه شغل الصبح
ادهم سمع الكلام حس فعلا أنه مقصر معاها
ادهم ،جودي استني
جودي ،نعم
ادهم، هاتي البنت وروحي ذاكري ياقلبي
جودي، ده بجد
ادهم، اه بجد روحي وسيبني مع البت الكئيبه دي
جودي باسته في خده، شكرا ياحبيبي وسابتله البنت وجرت مع نور
ادهم، يارب نامي بقي ياحجه نور
نور ضحكتله
ادهم، اي ده ده انتي بتضحكي اه هتلاقيكي فرحانه بيا صح أنا بابا يا نونو تيجي اهزك شويه وتنامي عالطول
،،،،،
بعد ساعتين
جودي،يارب بس المعلومه تثبت
نور، يارب عشان تعبت
جودي، تصبحوا علي خير
وراحت غرفتها لقت ادهم اخد بنته في حضنه ونايمين
ضحكت وراحت براحه شالتها. ونيمتها في سريرها وراحت بايسه ادهم في جيبينه
جودي، انت ازاي ياافندي يامحترم تنام في حضن واحده تانيه غيري😣😣
ادهم، مين قالك كده بس والله من يوم ماتولدت هما ستتين ماما الله يرحمها وانتي
جودي، متحلفش أنا شفتك بعيني
ادهم، طب هي مين دي
جودي، ست نور هانم لسه عمرها عشر ايام وبتاخدها في حضنك من دي الوقت😂😂
ادهم، والله انا صدقتك وعمال اقول افتكر مين دي ياادهم
جودي😂😂😂
ادهم، أنا اول ماشيلتها قعدت تضحك لحد ما نامت بتحبني 
جودي، اومال بتفضل تعيط وبتنام أما تطلع عيني ليه
ادهم، قدرات ياماما واهو عشان تعرفي بتحب مين اصلا بتقعدي تقولي انت مبتشلهاش انت مبتحبهاش البنت هتكرهك شفتي اول ما حضنتها نامت عالطول 
جودي، خلاص ياادهم نيمهالي كل يوم🤪🤪
ادهم، طبعا من غير ما تقولي أنا حبيت ضحكتها اوي تعرفي أنها شبهك اوي وانتي بتضحكي بتغمض عينيها زيك
جودي،. طبعا بنتي قمر شبهي
ادهم، ماشي ياعم المغرور بقولك اي رأيك نروح مع زين وكارما نعمل شهر عسل احنا كمان بدل اللي باظ
جودي، بجد ياريت والنبي يا ادهم
ادهم، خلاص اتجدعني وخلصي الامتحانات وتعالي نروح 
جودي، وناهد نور واحمد كمان نروح نصيف كلنا
ادهم، خلاص اسأليهم انتي أنا رايح الشغل ياقلبي مش عايزه حاجه
جودي، تسلملي ياحبيبي 
،،،،،
جودي راحت تخبط علي نور وأحمد
احمد فتح الباب بسرعه ، اي ياجودي
جودي، نور فين
احمد، نايمه
جودي، طب ادهم بيقولك اي رايك نروح كلنا نصيف مع زين وكارما 
احمد، نروح معاهم ازاي
جودي، يعني انت مقضتش شهر عسل انت ونور تعالو معانا هنروح كلنا
نور، مااااااشي موافقه
احمد، خضتيني يابنتي انتي مش نايمه
نور، لا مانا صحيت يا دودو انت موافق صح
احمد، لا طبعا أنا عايز أوقف المستشفي علي رجلها نسيتي أن بقيت المدير
نور، خلاص مش مهم ياجودي أنا داخله للولاد اشوفهم😔😔
جودي، اخص عليك كسرت بخاطرها انت مش ملاحظ انكوا مقضتوش شهر عسل كان شهر زفت علي دماغك
احمد، في ايه ياجودي ماتتكلمي حلو
جودي، أنا ماشيه عشان عارفه لساني مش هيسكت
احمد، جودي 
جودي، نعم
احمد ، موافق
جودي، طب روح قول لمراتك وفرحها
احمد، ماشي
،،،،
كارما، ايوه يازين طلبت نخرج ليه
زين، عايزك فكام موضوع نتكلم فيهم قبل مانقعد مع بباكي بليل
كارما، خير
زين، أنا هشترى شقه مش هنسكن عند حد لا مامتك ولا في البلد 
كارما، تمام بس ليه دي ماما فرحانه وبتقولي اسكن معاها واصلا اخاف اسكن في حته بعيد مع حد معرفوش
زين، أنا هاخد الشقه اللي قدام شقه ادهم اخويا ايه رأيك واهي نفس تكوين شقه ادهم انتي شفتي شقه ادهم
كارما، انت شايف كده
زين،. انا نفسي يبقي عندي شقتي لوحدي واكون فيها اسرتي مراتي وولادي مش حابب موضوع الڤيلا وكله يبقي عارف اسرارنا نضحك براحتنا نقعد براحتنا ناكل براحتنا نبوس براحتنا 😂😂
كارما، وربنا انت سافل
زين، بصي والله انا مبحبش حد يعرف عني حاجه عايز تبقي أسرارنا مع بعض صدقيني موضوع الفيلا ده صعب وانا محبش كده ومحبش اسكن عند حماتي وحمايا
كارما، عارف انت كل يوم بتعجبني اكتر من اللي قبله بس بعدي عن ماما صعب جدا تعرف اني رفضه موضوع الجواز بسبب البعد عنها وكل ماعريس يجيلي يقول عنده شقه او هسكن معاه في فيلا مع بباه ومامته كنت برفض عشان بعدي عنها😔😔
زين، والله العظيم أنا عارف ان صعب وصعب جدا بس هتتأقلمي والله بعد مانتجوز ولو عايزه تروحيلها كل يوم مش همنعك بس انا عايز حياه خاصه
كارما، موافقه 
زين، بجد😄😄
كارما، أنا فهمت قصدك وانا موافقه اعيش معاك حتي ولو في عشه فراخ
زين، اي ده ما تقولي انك هتموتي عليه🤪🤪
كارما ، طبعا هموت عليك😂😂
زين، ايه الكلام الجامد ده وربنا مقدر عليه
كارما، أنا جعانه اوى انت مش هتطلب اكل 
زين، لو عايزه المطعم كله هطلبهولك بعد الكلام الحلو ده
كارما، ربنا يخليك ليا ويقدرني واسعدك
زين، عارفه أنا كنت جاي وقلقان ترفضي بس انا لاحظت حاجه فيكي 
كارما، ايه هي
زين، بتحاولي ترضيني يعني اتحجبتي عشاني وموافقه تعيشي بعيد عن مامتك عارفه أنا عمرى ماحبيت قبلك كنت بحب اهزر واضحك مع البنات بس أن قلبي يدق فمدقش غير ليكي 
كارما، زين أنا اكتر مره زعلت من نفسي فيها يوم ماكسرت بخاطرك وقلتلك اني مخطوبه لهاني الكلام اللي كنت بتقوله لنور في البلكونه وانت بتعيط كانت دموعك سكاكين في قلبي كان نفسي أتأكد انك بتحبني بس فعملت كده 
زين، وهفضل احبك لحد ما بقي راجل عجوز
كارما، ربنا يخليك ليا يارب
،،،،
عند احمد ونور
احمد، هما الولاد صحوا
نور، لا
احمد، طب قاعده هنا ليه 
نور، مفيش 
احمد، علي فكره انا وافقت
نور، بجد
احمد، اه فكرت مع نفسي وقولت مجتش علي الكام يوم دول الواحد نفسه يغير جو ويخرج مع حد بيحبه
نور قامت حضنته، ربنا يخليك ليا ياحبيبي
احمد، ويخليكي ياعمرى
،،،،
الكل متجمع بليل في بيت كارما
محمود، اني مش هلاجي احسن من بتك لابني
حسين، ده انتو تشرفوا ياحاج محمود
زين، عمي أنا اتفقت مع كارما أن احنا هنسكن في شقه لوحدنا
خسين، طب ليه يابني ماالفيلا موجوده اهي
زين، أنا حابب أن مراتي تسكن في شقتي أنا
حسين، راجل ومن ضهر راجل يابني
محمود، تسلم ياحج حسين حاكم أنا ولدي زين طول عمره شخصيه لوحديه هو وادهم بحب شخصيتهم بحس اني ربيت رجاله بجد
حسين، ربنا يبارك فيهم يارب ويتمم علي خير
محمود، نجرا الفاتحه
حسين ،ياللا ياجماعه نقرا الفاتحه
نور وجودي قاعدين مع كارما 
نور ،مبروك ياحبيبتي أنا هبقي عمتو الحربايه أخيرا😂😂
كارما😂😂ده انتي اختي وحبيبتي
جودي ،طب فكري كده تبصي لكارما وانا اكلك يانور😂😂
نور، ربنا يخلينا لبعض الحمد لله أنا بقي ليه اخوات بنات واصحاب كمان
جودي، فاكره اجيتي من الصعيد عشان كان نفسك في اخت واجيتي عشاني اهو دي الوقت بقينا تلت بنات
ياسمين اخت كارما، أخص عليكي ياجودى وانا فين
جودي، اربع بنات ها مين يزود😂😂😂
الكل قعد يضحك واليوم عدي علي خير
احمد، هنروح احنا بقا عشان الاساتذه وراهم امتحانات
ام ياسمين، ربنا يعينهم يارب
الكل مشا لسه زين.
زين، هتوحشيني لحد الصبح هتنزل بكره من بدرى بقا عشان نشوف الشقه والعفش
كارما، اوك ياحياتي اول مره اشوف عروسه تخلص كل حاجه في تلت اسابيع 
زين، اتجدعني معايا عشان نخلص كل حاجه الاسبوع ده
كارما ، ربنا يسهل
،،،،
وبعد تلت اسابيع الفرح المنتظر
كارما لبست الفستان واجت الميكب ارتيست زوقتها وزوقت جودي ونور
زين دخل ياخد عروسته وينزل للمعازيم
زين بزهول ، ايه القمر ده انا مكنتش اتوقع الجمال ده كله
كارما اتحرجت وبصت في الارض
زين نزل سجد شكر لله وقام اخد عروسته
زين، أنا حاسس ان هيحصلي حاجه أنا مش مصدق نفسي
كارما، صدق ياحبيبي أنا بقيت ملكك
زين، ماتيجي نسيب المعازيم ونروح
كارما، ياعم اسكت بقي
زين، اسكت مين هو أنا لسه اتكلمت 
كارما، ربنا يدمنا نعمه لبعض
زين، اللهم امين ياللا ننزل عشان المعازيم عشان نروح بسرعه
كارما، ماشي يازين ياللا بينا
،،،،،،،،
ادهم، واله يااحمد الحق
احمد، في ايه
ادهم، بص عالسلم كده في صاروخ نازل
احمد بضحك، اه صاروخ وهيضرب فيك دي الوقت😂😂
ادهم ، في ايه يابني متع عينك معايا قبل ما اختك تنزل وتعكنن علينا
احمد، هو انت مشوفتش فستان مراتك😂😂
ادهم، لا بتقولي مفجأه
احمد، 😄😄😄😄
ادهم، انت بتضحك ليه وبتسأل ليه اصلا
احمد، دي مراتك يااهبل
ادهم ، احلف
احمد، والله مراتك لسه مكلماني من شويه ومعرفتهاش بردك 😂😂 
ادهم، بس مراتي عينيها بني مش اخضر
احمد، عدسات يااهطل وبس بقي اهي جايه علينا اسكت لاحسن تعلقك😂😂
جودي، اي رايك ياادهم
ادهم، وربنا وربنا وربنا ماعر
احمد قاطعه ، عن اذنك ياجودي واخد ادهم وقاله، في حد يقول لمراته كده 
ادهم، مانا فعلا معرفتهاش
احمد، قولها قمر وخلاص ومتعرفهاش انك معرفتهاش لأنها كانت بتبص عليك وانت سرحان في امها عشان ليلتك متبقاش سودا😂😂
ادهم، تصدق فعلا 😜😜
ادهم راح لجودي
جودي، كنت بتقول ايه
ادهم، بقولك وربنا انتي قمر اول ماشفتك قولت جودي بقت قمر
جودي، مبتعرفش تكدب أنا نفسي معرفتنيش😂😂😂
ادهم، باصره😂😂
جودي، هي نور فين 
ادهم، معرفش ليه منزلتش
جودي، نزلت منين نور بنتي مش كانت معاك
ادهم، اووف نسيتها في البيت 
جودي، يامصبتي نسيت بنتك في البيت ياللا يا استاذ نروحلها
وجروا راحوا الفيلا يجيبوا بنتهم
جودي، الحمد لله أن الفيلا جنب الفيلا والبنت كمان مصحتش
ادهم، الحمد لله
جودي، والله انت عسل
ادهم، بقولك ماتيجي منروحش الفرح ونطلع فوق وانتي قمر كده
جودي، امشي يا استاذ متحرجناش مع الناس امشي
،،،،،
احمد، حضرتك مرتبطه🥰🥰
نور، اه يافندم واللي في أيدي دول ولادي🥰🥰
احمد، واو مين سعيد الحظ اللي اتجوز القمر ده🥰🥰
نور، هما بيقولوا اسمه احمد🥰🥰
احمد، اوف ده علي اسمي😧😧
نور، اه علي اسمك🤪🤪
نور ومحمد ، بابا العلوسه ،(العروسه) فين
احمد، ماسكاكوا اهي مش واخدين بالكم
نور، فاكر يوم فرحنا
احمد، اه فاكر أما مكنتيش طيقاني🤣🤣
نور، طب اعتبر انهارده يوم فرحنا
احمد، يوم فرحي يوم مارضيني عني وسامحتيني
نور، طول عمرة راضيه عنك ربنا يخليك يا اجمل حاجه في حياتي
احمد، ويخليكي ليا ياقلبي❤️❤️
،،،
زين، مين اللي جايب الرقاصات دول أنا مجبتش حاجه من دي
كارما، مش عارفه
زين بيبص لادهم
ادهم  بضحك، رديتهالك يابرنس🤣🤣
زين، ربنا يسامحك دول مش لبسين حاجه أنا كنت جيبهملك محترمين
ادهم بضحك😂😂 ، كده كده رقاصين بس اي رايك
زين، ماشي ياادهم والله لقول لمراتك
جودي، ادهم مش دي الشغاله اللي كنت جيبها والله قلبي كان حاسس انها رقاصه
ادهم، أنا معرفهاش والله دي تبع هاني اخو كارما😂😂
زين، جيبلي الراقصين يرضيكي يحرجني قدام الناس 
جودي، بيردهالك ياقلبي ده كان هيموت يوم فرحنا ويقوم يعلقك 😂😂
ادهم، روح اقعد جنب عروستك مينفعش اللي انت عمله
زين، ادهم لو سمحت مشيهم بدل مااسيب الفرح وامشي
ادهم، لو راجل اعملها
زين، طيب ياللا ياكارما واخدها وراح جرى خرج يركب العربيه
جودي، عجبك كده روح هاته بسرعه
ادهم، ماشي ياستي
ادهم، خلاص خلاص همشيهم ادخل بقي واللا انت واخدها حجه عشان تخلع😜😜
زين، طب تعالي يابنتي ندخل وامرى لله
ودخلوا يكملوا الفرح وسط قرايبهم وكملوا الفرح علي خير
وهما مروحين بيتهم والكل بيزفهم بالعرببات حصلت حادثه رهيبه في عربيه
زين، مبروك لينا ياحبيبتي اخيرا هنروح بيتنا
كارما، الحمد لله ياحبيبي
ادهم رايح يرخم علي زين ياللا يا برنس انزل وصلنا ايه هتباتو في العربيه🤣🤣
زين، حظي الاسود هسكن قدامك
ادهم رايح عشان يرجع لجودي العربيه عشان ياخدها ويطلعوا عربيه اجت بسرعه رهيبه خبطته ونزل علي ضهره
جودي نزلت جرى، ادهم فوق ياادهم فوق ادهم 😭😭
زين، ادهم فوق ياحبيبي فوق😭😭😭 اطلب الإسعاف يااحمد بسرعه
احمد، طلبته حاول محدش يحركه
الإسعاف اجي واخد ادهم وجودي راحت معاه
جودي، ادهم ماتسبنيش عشان خاطرى يارب 
راحوا المستشفي كلهم  وأحمد دخل العمليات بادهم
،،،،،،،
خرج احمد من العمليات وعلي وجهه باين الإجهاد
زين وجودي ونور جروا عليه وعلي وجههم علامات استفهام 
احمد، اطمنوا يا جماعه هو الحمد لله كويس بس نزل علي العمود الفقري فللاسف مركب بسامير وشرايح فهيقعد فتره ميمشيش 
جودي😭😭😭المهم هو هيعيش أنا مش قادره اصدق نفسي
احمد، الحمد لله منقدرش نقول غير كده الواقعه كانت جامده
جودي، علي فكره العربيه كانت قاصده انا شفته وهو كان واقف واول ماادهم اجا يعدي اجا جرى وخبطه لازم حق ادهم يجي والله ماهسكت 
كارما، هاني اخويا اجا اهو لازم نعرف مين اللي عمل كده
هاني، هو في ايه ياجماعه ادهم ماله
كارما، عربيه خبطته وحصله كسر في العمود الفقري
هاني، ده اكيد المعلم صبحي ده تاجر المخدرات اللي ادهم قبض عليه اكيد حد من ولاده حب ينتقم والله ماهسيب حقك ياادهم
احمد، زين خد مراتك وروحوا قعادكوا زى عدمه
زين، مش هسيب اخويا يا احمد
احمد،. طب يعني عجبك مراتك اللي واقفه بالفستان واللا جودي خدهم وروح يا زين أن شاله تغيروا وتيجوا مينفعش كده واجمد كده هو ان شاء الله هيبقي كويس
زين، انت بتقولي اجمد وانا شفت اخويا وهو بيطير ووقع علي الارض أنا شفته بعيني يااحمد😭😭😭
احمد، طب اهدي بس وخد مراتك وجودي ونور  وروحوا وان شاء الله الصبح ابقوا تعالو يكون فاق ومحدش يقول للحج محمود حاجه هو فاته نايم محدش يقلقه
زين، خلاص ماشي ياللا ياجودي انتي ونور 
جودي ،انا مش همشي ومحدش يقولي امشي
احمد، معلش ياحبيبتي اهدي بس وانا هقعد معاه للصبح وهخبرك بأخباره اول بأول بس امشي عشان انتي هتقعي من طولك وبنتك اللي علي ايدك دي محتاجه تنيميها علي سريرها
جودي بصت لبنتها، بابا حبيبك اللي بتنامي في حضنه هيبقي كويس ياقلب ماما وهيخدك في حضنه تاني 😭😭😭
زين، ياللا ياجماعه نمشي عشان مينفعش نقعد فعلا زى عدمه
نور، يارب أنا مستودعاه عندك احفظهولنا يارب كلنا عايزينه
نزلوا كلهم عربيه زين واخدهم وروح نور وولادها وجودي عند فيلت احمد 
زين، انزلوا انتو هنا وانا هروح عشان بابا ميحسش بحاجه نور جوزك في عمليه مستعجله وجودي جوزك راح نبطشيه لو بابا سألكم وعشان خاطرى متعيطوش قدامه عشان ميحصلوش حاجه
جودي وكارما حركوا دماغهم ودخلوا الفيلا
،،،،،،
زين روح هو وكارما ودخل قعد عالكنبه ببدلته 
كارما دخلت غرت الفستان  واخدت شاور ولبست بيجامه وعملت شعرها كحكه وخرجت لزين
كارما، حبيبي بطل عياط والله هو هيبقي كويس
زين، مش قادر انسي منظره تعرفي أن اكتر حاجه بحب اناكفها هو ادهم واكتر واحد بحب اخد رأيه هو ادهم تعرفي أنا كنت بفكره هو ابويا من كتر ماكان بيخاف عليه أنا ونور واحنا صغيرين كان أما حد يضربني كنت بروح أقوله وهو يجبلي حقي عارفه أنا اخترت الشقه دي ليه عشان اشوفه عالطول قدامي أنا منظره وهو بيقع علي الارض اقسم بالله حسيت أن قلبي وقع من مكانه 😭😭😭
كارما ، ياااه يازين كل يوم ربنا بيأكدلي أنه بيحبني واكتر حاجه اتأكدت أنه بيحبني أنه رزقني بيك ربنا يخليكوا لبعض وميحرمكوش من بعض يارب وفعلا زي ما رب العزه قال سنشد عضدك بأخيك
زين، يارب مش طالب منك غير تقوملي اخويا علي رجليه تاني أنا عارف أنه صعب بس عشان خاطرى عشان هو طول عمره كان نفسه يبقي ظابط كده هيخسر وظيفته😭😭😭
كارما، ياحبيبي والله هيبقي كويس استهدي بالله وقوم خد شاور وصلي ركعتين لله وادعيله وهو هيبقي كويس والله
زين اجي يقوم مكنش قادر يقف علي رجليه كارما ساعدته
لحد ماهدي واخد شاور وصلي ونام
،،،،،
جودي ونور دخلو وطلعت كل واحده غرفتها في هدوء عشان الحاج محمود نايم وميصحاش
جودي، الو ايوه يا احمد ادهم عامل ايه
احمد، هو اخد حقنه منومه عشان الجرح وهيفوق الصبح و هيبقي كويس أن شاء الله
جودي، يارب يااحمد
احمد، حاولي تنامي عشان تعرفي تقفي علي رجلك بكره
جودي، ماشي ياحبيبي سلام
،،،،،،،
تاني يوم الصبح الحاج محمود قاعد بيفطر وجودي ونور لابسين هدوم خروج ونازلين
محمود، رايحين فين عالصبح أكده
نور، رايحين لزين وكارما
محمود، دي الوقيت
جودي، هما كلمونا وعازمينا علي الفطار
محمود، انتوا هتروحوا لوحديكوا اومال فين اجوازكوا
جودي، ادهم روح علي البيت امبارح
نور قاطعتها، وأحمد راح من بدرى عمليه مستعجله
محمود، طب اني هاجي معاكوا
نور، لا خليك يا بابا المشوار تعب عليك وغير كده انا هقعد  عند  جودي للعصر
محمود، هو انتوا عنيكوا وارمه أكده ليه
نور، من دخان الصواريخ اللي كانوا بيفرقعوها قدام بيت زين عنينا كلنا وجعتنا
محمود، خلاص انا هجعد استناكوا متتاخروش عليه 
نور ، ماشي يابابا
،،،،،،،
زين، كارما انا هروح لادهم وانتي خليكي عشان مامتك واختك لو اجو
كارما، ماشي ياحبيبي ربنا يطمنك عليه يارب
زين، يارب ادعيله والنبي ياكارما
كارما، والله صليت الفجر وفضلت ساجده ادعيله 
زين باسها من راسها ،انا ماشي ياحبيبتي سلام
،،،،،،
كلهم راحوا المستشفي
جودي، فاق يااحمد
احمد، للاسف حصل مضاعفات جامده وسيبينه في الرعايه اول مالحاله الصحيه تظبط هننقله غرفه عاديه
جودي، طب انا عايزه اشوفه والنبي يااحمد
احمد، طب تعالي هدخلك 
نور، وانا والنبي اشوفه بس
احمد، أما تخرج هدخلك يانور
جودي دخلت واول ما شافته وهو علي جهاز التنفس وجسمه كله اسلاك انهارت
جودي، قوم ياادهم قوم لبنتك أنا مقدرش اعيش لحظه من غيرك سامحني لو زعلتك في يوم أنا جبت نور بنتك معايا بره فوق عشان تشوفها ياحبيبي
احمد دخل ،ياللا ياقلبي أخرجي هو مش سمعك بس أخرجي عشان ميحصلكيش حاجه
جودي، اسيبه وامشي ازاي يااحمد 
احمد، معلش كده غلط والله ياللا بس
خرجت جودي ودخلت نور لادهم
نور، ادهم حبيبي يعز عليه اشوفك كده ياحبيبي انت اخويا وصاحبي فاكر يا ادهم أما قعدت اعيط واقولك العيال عندهم ماما بتيجي معاهم توصلهم وانا  لا كان نفسي يبقي ليه ماما توصلني وبابا عالطول شغال روحت اخدني في حضنك وقولتلي هوصلك ياقلبي انا وفضلت تصحي كل يوم بدرى عشان توديني ألمدرسه لحد ما دخلت ثانوي والبنات كانوا بيفكروك خطيبي 😭😭قوم ياادهم  انت بطل ياحبيبي قوم عشان خاطر بنتك أللي متعرفش ربها دي
احمد دخل وخرجها
نور وجودي قاعدين زين دخل ، اي الاخبار فاق
جودي، لا  حصله مضاعفات
ممرضه ، هو حضرتك زوجت المريض
جودي،اه😧😧
الممرضه، متخافيش بس هو حصله فعلا مضاعفات وكنا محتاجين له دم نفس فصيلته يبقي طازه والدكتور أحمد قال إنه اخوه حللناله طلع نفس الفصيله واخدنا منه كيسين دم بس قولناله كفايه عليك كيس مرضاش واتبرع باتنين فحاولي مع الدكتور أحمد أنه يروح يرتاح عشان كده غلط عليه مش راضي يسمع كلامنا ومنمش ولادقيقه حتي يرتاح
زين، متشكرين ليكي 
جودي راحت لاحمد، احمد انت اتبرعت لزين بالدم
احمد، عرفتي منين
جودي، مش مهم المهم دي الوقت روح ارتاح عشان كده غلط عليك
احمد، لا هقعد عشان اراقب حالته
زين، احمد معلش اسمع الكلام خد مراتك وروحوا وانا موجود لو حصل جديد
احمد، خلاص ماشي أنا هروح اخد شاور واغير هدومي واجي
نور، ياللا يااحمد مش هنتأخر
،،،،،،،
احمد روح 
محمود، اي يابتي اجيتي بدرى
نور، اصل احمد خرج من المستشفى واجا اخدني نروح وجودي قعدت في بيتها مع ادهم
محمود، ماشي يابتي اطلعي احسن جوزك شكله تعبان وعايز ينام 
احمد طلع غرفته
واول ماقعد علي الكنبه راح في النوم نور مردتش تصحيه عشان سمعت كلام الممرضه وصعب عليها تصحيه
نور، الحمد لله يارب أنا عارفه أن اختبار صعب بس أجبر بخاطرنا
الحمد لله يامدام ادهم بيه فاق
جودي، بجد طب ممكن ادخله والنبي
لا مش هينفع هو هيتنقل غرفه عاديه فوق وتقدرى تشوفيه فوق
،،،
الو ايوه ياجودي
ايوه أيا احمد ادهم فاق وهيخرج من العنايه
طب الحمد لله أنا جاي حالا
نور، خير يااحمد
احمد، ادهم فاق 
نور ، طب أنا جايه معاك 
احمد، طب باباكي هيتغدي لوحده ازاي
نور، بابا لازم يعرف ثم إن ادهم فاق خلاص الخطر راح
احمد، طب قوليله انتي أنا مقدرش 
نور، تمام أنا هنزل اقوله عما انت تغير هدومك 
احمد، ماشي
،،،،
نور، بابا 
محمود، خير يابتي
نور، بابا في حاجه حصلت وكنا مخبيين عليك عشان صحتك
محمود، في أي يابتي جولي بسرعه
نور، بابا واحنا بنوصل زين هو وكارما عربيه خبطت ادهم
محمود، كيف وولدي كيفه وليه تخبوا عليه
نور، هو الحمد لله فاق دي الوقت الحاله استقرت واحنا رايحين له 
محمود، أنا جاي معاكوا 
،،،،،،،
في المستشفي
جودي، هو ممكن أشوفه بقي
الممرضه، اتفضلي يامدام ادخليله
جودي، ادهم حبيبي حمدالله علي سلامتك 😭😭 انا مكنتش متخيله اني هشوفك تاني😭😭
ادهم، انتي داخله تفولي عليه اااااه
جودي، بعد الشر عنك ياعمرى نور بنتك مبطلتش عياط البنت اتعلقت بيك زيي
ادهم، ربنا يخليكوا ليا ااااه ضهرى أنا ضهرى في الم رهيب
جودي، طب ثواني هنده للمرضه تديك حقنه مسكنه
زين دخل لادهم وراح باس رأسه
زين، ادهم حبيبي عامل ايه 😭😭😭
ادهم، هو في راجل بيعيط
زين، أنا لو معيطتش علي سندي وضهرى هعيط علي مين أنا مبنمش منظرك مبيروحش من بالي ياغالي اوعي ياادهم تسيبني انت وعدتني يوم ماما ما ماتت انك هتفضل جنبي ومش هتسيبني
ادهم،انا كويس ياحبيبي متخافش عليه اخوك جامد
محمود دخل هو وأحمد ونور،. ولدي ولدي😭😭😭 مالك ياولدي أن شاله اني وانت لع ياولدي
ادهم، أنا كويس يابابا والله واجا يقعد 
الممرضه، لا متقعدش غلط الحركه غلط متتحركش أنا هعطيك حقنه مسكنه هتبقي كويس أن شاء الله
ادهم، هو أنا اي اللي حصلي
كلهم باصوا في الارض
الممرضه، كسر في العمود الفقري واتركبلك شرايح وبسامير عشان كده ممنوع الحركه
ادهم، يعني ايه كسر يعني اتشليت صح
احمد، لا مفيش شلل ولاحاجه انت هترتاح فتره وبعد كده هتمشي عادي
جودي، حبيبي متخافش والله هتبقي كويس
ادهم، الحادثه كانت مقصوده صح
زين، هاني بيقول أن تاجر المخدرات اللي انت قبضت عليه ممكن يكون ابنه
ادهم، والله ماهسيبه
محمود، ابعد ياولدي عن الشر 
الممرضه ، ممكن تسيبوه يرتاح شويه عشان الكلام الكتير غلط عليه
احمد، تمام ياللا ياجماعه
جودي فضلت واقفه ببنتها
الممرضه ،ياللا يا مدام
جودي، ممكن تسيبني مع جوزي خمس دقائق وهخرج لوحدي
الممرضه، تمام
جودي، ادهم انت ليه مبتخافش علي نفسك زمان قولتلي انك كنت بتطلع مهمات ومكنتش خايف علي نفسك وأما طلعت المهمه الاخيره كنت خايف انك متشوفش بنتك وهي في بطني دي الوقت بنتك اهي علي ايدي انت مش خايف انك لقدر الله لو كنت حصلك حاجه كانت بنتك دي هتبقي يتيمه مش خايف عليها
ادهم، ليه بتقولي كده اكيد خايف عليها
جودي، ده لسه قايل والله ماهسيبه انت عارف أن تجار المخدرات مبيهمهمش حد لو حد اجا عليهم آخره موت
ادهم، طب وحقي ونومتي علي السرير دي الوقت وانا مش قادر اتحرك
جودي، في قانون هيجبلك حقك اكيد هيحققوا وهيعرفوا اللي عمل كده بس انا عايزه منك طلب بلاش الشغلانه دي اي نعم كنت فرحانه في الاول اني هتجوز ظابط بس صدقني انا خايفه بجد خايفه بنتي تعييش من غير اب 
ادهم، مش وقته الكلام ده
جودي، لا وقته ياادهم أنا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك انا والله امبارح عدا عليه كأنه سنه وبنتك طول الليل بتعيط اخدتها في حضني مرضتش تنام عشان هي حبه ريحتك انت هي ممكن تكون لسه مش شيفانا بس اكيد عرفانا من صوتنا وريحتنا البنت كانت بتسرخ وانا بعيط جنبها بجد احنا من غيرك ولا حاجه انت عمرى اللي فات واللي جاي انت حبيبي وابن عمي وابويا وكل حاجه ليه
ادهم، ربنا يخليكي ليا عارفه أنا بحمد ربنا كل يوم أنه رزقني بيكي انتي وبنتي 
جودي، أنا هخرج بقي عشان ترتاح شويه
ادهم، ممكن تنزليلي بنتي ابوسها
جودي، روحي لبابا حبيبك بوسيه يانور
البنت اول ما باباها بسها ضحكت
جودي، الله هو انتي مابتضحكيش اللا لبابا بس
ادهم، بتحبني😜
جودي،. لا ده انا كده اغير بقي😄😄
الممرضه، ياللا يامدام
جودي، تمام سلام ياحبيبي أنا هقعد بره
ادهم حرك دماغه بماشي
،،،،،
عند احمد ونور
احمد، عن اذنكوا ياجماعه أنا رايح اشرف علي الشغل
دكتور احمد ازيك عامل اي
احمد، تمام يا دكتور سها اخبارك
سها ، الحمد لله بقولك يادكتور أحنا ورانا عمليات انهارده اصل انا تعبانه قوي وعايزه اريح انهارده
احمد، مش عارف والله اسأليهم في الاستعلامات ولو مفيش ممكن تروحي
جودي، اي ياحاجه سرحانه في ايه
نور، هااا مفيش اصل شوفي بتتمرقع ازاي وأحمد واقف متقبل عادي
جودي، طب اومي شوفي في ايه أنا لو منك اروح 
نور، شايفه كده
جودي حركت دماغها بااه
نور، مودي معلش ممكن تجبلي اكل اصل أنا جعانه
سها بابتسامه ، مودي
احمد، طب تمام روحي اقعدي معاهم وانا هكلم حد يجيب اكل او روحوا
نور، لا مش هروح ياحبيبي أنا قاعده هنا مع اخويا
سها افتكرت أن احمد وهو بيتبرع بالدم قال إن ادهم أخوه
سها، هو انتي اخت احمد سبحان الله مش شبهك خالص يااحمد 
نور، مش لازم نبقي شبه بعض وثم أنه مش اخويا ده جوزي
سها بصدمه، هو أنت اتجوزت يااحمد مش كنت تقول
احمد عمال يبصلهم وهما بيكلموا بعض وكاتم الضحك بالعافيه
نور، اه متجوزين وعندنا محمد وجودي
سها ،ماشاء الله مع أن شكلك عيله بتاعه ١٩سنه
نور، اه مااحنا كان في بينا قصه حب رهيبه فاتجوزته وانا عندي ١٨سنه
سها، قصه حب ازاي وهو كان خاطب دكتور هنا وفضل خاطبها تلت سنين غير قصه الحب اللي كانت في الجامعه
نور وشها اتغير احمد اخد باله
احمد، روحي يا دكتور سها علي شغلك ياللا نور تعالي ننزل نتغدي في اي مطعم
نور، مليش نفس
احمد، مش كنتي لسه بتقولي جعانه غيرتي كلامك ليه
نور،نفسي اتصدت أنا هروح عشان الولاد مع ام سيد 
احمد ،اوووف هوانا مكتوب عليا العكننه
نور، هو أنا اجيت جنبك أنا ماشيه سلام انا ماشيه
احمد، استني أنا بكلمك
نور، 😭😭عايز ايه
احمد، أحدها في حضنه أمام كل اللي واقفين والله العظيم بحبك انتي يااوزعتي
نور، طب سيبني الناس بتتفرج علينا
احمد، لو عايزاني ابوسك كمان أنا مستعد
نور، اتلم بابا واقف بيبص علينا
احمد، لسه زعلانه
نور، لا
احمد، بقولك أنا جعان اي رايك ننزل نتغدي بره لوحدنا
نور، بس كلهم مأكلوش حرام
احمد، تمام أنا هبعت ديلفرى بأكل ليهم 
نور، تمام ياللا
احمد، احبك أنا ياابيض يااوزعه
نور، أنا مش اوزعه انت اللي طويل حبيتين ومعنتش تقولي كده فاهم
احمد، ماشي يااوزعتي
نور خبطته في كتفه وبعدين
احمد، عن اذنك ياعمي رايحين نجيب غدا وجايين
جودي، يخربيتك قادره خلتيه يزعق للبت ويحضنك قدامنا كلنا🤣🤣
نور، اتعلمي ياماما اتعملي لا وكمان هيغديني بره
جودي، لا أنا ممكن اخد عندك درس خصوصي
نور، تعالي بس هيكلفك كتير😄😄
احمد، ياللا يانور
،،،،،،،
عند كارما وزين
الو ايوه يا زين بقولك ياحبيبي اخبار اخوك ايه
زين، الحمد لله فاق
كارما، طب الحمد لله يارب
زين، مامتك اجت
كارما، كلمتني وبتقولي هتيجي كمان ساعه
زين، طب انتي اكلتي ايه ياحبيبتي
كارما، لسه والله مااكلت بس هسخن العشا واتغدابه لانه زي ماهو
زين، طب أنا هجيب اكل وجاي حالا ناكل سوا ادهم بقي كويس هتغدي وارجعله بليل لأن الزياره هتبتدي تسعه بليل
كارما، بجد طب ماشي هستناك ياحبيبي
زين ماشي ياقلبي
،،،،،
زين دخل لادهم
زين، ادهم أنا هروح اتغدي وهجيلك بليل ياحبيبي
ادهم، ماشي ياحبيبي
زين، مش عايز حاجه اجبهالك
ادهم، تسلملي ياغالي
،،،،،،
الحاج محمود وجودي
مجمود، ماتيجي يابتي ننزل ناكل سوا في اي مطعم
جودي، نور وأحمد هيجبولنا اكل
محمود، لا تعالي ننزل نغير جو ونتغدي سوا ونكلمهم مبحبوش حاجه
جودي، وادهم ياعمو
محمود، هو مش محتجنا يابتي ربنا ينجيه يارب تعالي بس ننزل يابتي
جودي، خلاص هقوله الاول ياعمو
محمود ،ماشي يابتي
،،،
جودي، ادهم حبيبي ممكن انزل اتغدي مع عمو
ادهم، روحي ياحبيبتي
جودي، هو الريموت وقع استني خد اهو ياحبيبي
ادهم، استنيت حد يجي عشان يجبهولي عشان اغير القناه دي مفيش حد اجا
جودي، ادهم أنا هقعد معاك مش نازله
ادهم، لو بتحبي ادهم انزلي اتغدي مع بابا عشان خاطري
جودي، بس
ادهم، مفيش بس انزلي ياللا
جودي، ماشي ياحبيبي 
،،،،،،
نور وأحمد
نور، احمد هو انت كنت بتحب هنا
احمد، أنا بحبك انتي
نور، رد علي سؤالي 
احمد، مش سألتيني السؤال ده قبل كده
نور، بس 
احمد، مفيش بس نور متعكننيش علي نفسك أنا بحبك وهفضل لاخر نفس احبك انتي
نور، طب في خبر مش عارفه هيبسطك واللا ايه
احمد، في ايه
نور، أنا حامل😔😔
احمد، بجد والله الحمد لله طول عمرى كنت بقول أما اتجوز هخلف كتير عشان كنت طول عمرى حاسس اني لوحدي 
نور، يعني فرحان 
احمد ، طبعا ويارب يطلعوا اتنين كمان
نور، حرام عليك أنا عندي عشرين سنه ويبقي عندي اربع ولاد
احمد، وماله أما تبقي تلاتين يبقوا عشره
نور، حرام عليك اول مااولد بالسلامه هشوف وسيله لأن كده كتير عليه وعشان جامعتي ومستقبلي
احمد، متقوليش كتير دي ربنا يزيدنا مينقصناش
نور، يارب ياحبيبي ويخليك لينا يارب ياللا بقي اطلب لينا اكل أنا جعانه اوي
احمد، ماشي ياحبيبتي 
مالك يابتي
خايفه خايفه اوي ياعمي ادهم يروح مني كل شويه يحصله حاجه
ده جدر ومكتوب يابتي
بس لازم يسيب الشغل ده 
ادهم طول عمره كان نفسه يبقي ظابط مش هنيجي في يوم وليله نجوله سيب شغلك
موبايل جودي رن
الممرضه، الو مدام جودي تعالي حالا
جودي وقفت مره واحده، في ايه😧😧
ادهم بيه عايز يقوم وعمال يزعق ومش راضي يهدي وده غلط علي العمليه اللي عملها
جودي، أنا جايه حالا
محمود، في أي يابتي جلجتيني
جودي، هقولك في الطريق بس ياللا ياعمي وطلعت تجرى علي عربيتها 
،،،،،
ادهم، محدش ليه دعوه أنا عايز اتحرك تعبت من النومه دي
جودي، دخلت عليه جري، في ايه ياادهم كده غلط عليك ياحبيبي.
ادهم، أنا حاسس اني اتشليت وانتو بتخبوا عليه
جودي، لا ياحبيبي اهدي بس عشان خاطرى وانا هقولك كل حاجه
ادهم باصلها لقى عينيها كلها دموع
ايه ياجودي اتشليت وعشان كده كنتي بتقنعيني اسيب شغلي عشان أما اعرف أني اتشليت مزعلش عليه
جودي وطن باست رأسه حبيبي اهدي والله المسألة مسألة وقت مش اكتر وهترجع احسن من الاول عشان خاطرى اهدي والنبي أنا مش قادره اشوفك كده
ادهم، اطلعي بره مش عايز اشوف حد😡😡
جودي، اهدي بس ياادهم😭😭😭
ادهم، قولت مش عايز اشوف حد 
،،،،
جودي، أحمد تعالي معلش😭😭
احمد، مالك ياجودي في ايه
جودي، ادهم حالته النفسية وحشه وطردني وعمال يزعق جامد
احمد، طب انا جاي فورا ياحبيبتي بس اهدي 
نور ، في ايه يا احمد
احمد، ادهم بيزعق ومش عايز يشوف حد
نور، طب ياللا بينا
،،،،
جودي، احمد ممكن اطلب طلب
احمد، ايه ياجودي
جودي، ممكن بلاش ممرضه لادهم وانا ممكن اعالجه
احمد، بس انتي لسه مخلصه تانيه طب يعني لسه متعرفيش قد كده
جودي، لا أعرف يااحمد ولو حصل حاجه ومعرفتش هكلم الدكتور اسأله
احمد، طب وبنتك 
جودي، ممكن نور تاخدها عما ادهم يخرج من المستشفى
احمد، طب وترضع ازاي
جودي، هاتلها لبن يااحمد الله
احمد، خلاص ماشي ياستي 
جودي، طب روح قول للمرضه وخد نور اديها لنور مراتك وانا هقعد مع ادهم
،،،،،،
جودي لبست لبس الممرضه ودخلت لادهم تركبله المحلول
ادهم، انتي ايه اللي جابك تاني وايه اللي انتي لبساه ده
جودي، أنا قتلت الممرضه واخدت لبسها😬😬😬
ادهم، 😊😊
جودي، لو سمحت افرد دراعك عشان اعرف اركب المحلول
ادهم فرد دراعه و جودي ركبتله المحلول وراحت قعدت عالكنبه تقلب علي القنوات
ادهم، هو انتي هتقعدي معايا😏😏
جودي، اه🤪🤪
ادهم، بس الممرضه كانت بتعطيني المحلول وتخرج
جودي، أنا ممرضه رخمه بحب اقعد مع المريض
ادهم، بس انا مبحبش القناه دي
جودي، مانا عارفه بس انا بحبها 😏
ادهم سكت وفضل باصص عليها
ادهم في سره، هو في حد ممكن يستحمل حد كده بيعدل نفسه علي السرير ضهره وجعه،اااااه😬
جودي جرت عليه ،مالك ياحبيبي اعطيك حقنه مسكنه
ادهم، ضهرى الم رهيب مش قادر
جودي، طب ثواني وفتحت ابره وعطيتهاله وفضلت واقفه 
اي يا حبيبي الوجع خف
ادهم،  اه الحمد لله
جودي، متحاولش تتحرك وانت هتبقي كويس 
ادهم، أنا جعان
جودي، طب ثواني هجبلك الاكل
جودي طلبتله الاكل من المطبخ بتاع المستشفي .
الاكل وصل ياللا يا ادهم أنا هرفع راسك عالمخده بس عشان تعرف تاكل
فضلت تأكله معلقه معلقه
ادهم، خلاص مش قادر كفايه
جودي، طب خلاص ماشي براحتك
ادهم، هتروحي أمتي
جودي، مش هروح
ادهم، طب ونور
جودي، مع اختك متقلقش
ادهم، امشي روحي للبنت أنا كويس
جودي، البنت مع عمتها واكيد هتخاف عليها زيي بالضبط
ادهم، هتقدرى تنامي وبنتك مش وياكي
جودي، بنتي في امان أما قلبي لو مشيت مش هيحس بالحظه امان
ادهم، يعني ايه
جودي، مفيش نام ياللا ريح شويه
ادهم، جودي 
جودي، ها
ادهم، تعرفي أنا اتعصبت ليه الصبح
جودي، ليه
ادهم، عشان رجلي مش حاسس بيها وعرفت اني اتشليت  انا خايف تسيبيني 
جودي، هو أنا لو كان حصلي كده كنت هتسيبني
ادهم حرك دماغه بلأ
جودي، أنا مش هرد عليك واريحك عارف ليه
ادهم، ليه
جودي، عشان انت مبتحسش
ادهم، يعني هتكملي معايا 
جودي، انت الهوا اللي بتنفسه لو بعدت عنك اموت انا محبتش راجل في حياتي غيرك انت واتنين تانين
ادهم، مين دول بتحبي غيري
جودي، اه واحد اسمه احمد والتاني محمد بس محمد مات الله يرحمه
ادهم، ممكن اطلب منك طلب بس توعديني اول انك هتسمعي كلامي وتنفذيه
جودي، ايه
ادهم،اوعديني اول
جودي، لا مش موافقه ياادهم
ادهم، هو أنا قولت هو ايه 
جودي، روحي لبنتك مش هروح لبنتي أنا قاعده هنا مع جوزي ولو سمحت معتش تتكلم معايا والله شكلها الممرضه اللي مخرجالي قصه من الطرحه عجبتك عشان كده عايزني امشي😏😏
ادهم، بضحك والله انتي مجنونه🤣🤣
جودي، ماشي مش هرد عليك
ادهم، هو زين مجاش 
جودي، لا معاد الزياره الساعه تسعه لسه ساعتين نام بقي ريح جسمك شويه
ادهم، ماشي
،،،،،
زين وكارما
زين، ازيك ياحبيبتي أنا جبت الغدا اهو هدخل اخد شاور عالسريع عشان نتغدي مع بعض
كارما، ماشي ياحبيبي 
زين خرج من الحمام حاطط الفوطه علي وسطه وشعره نازل علي وشه وعضلاته مبروزه وباينه
كارما بشهقه ايه ده حطت أيدها علي وشها ، في حد يخرج كده انت نسيت ان أنا في البيت
زين راح شال أيدها من علي وشها، هو انتي متعرفيش اني جوزك😄😄
كارما ، يعني جوزي تخرج كده لو سمحت سيب أيدي عشان أخرج والبس بسرعه
زين ، انتي مجنونه صح 🤣🤣
كارما، سيب أيدي والنبي 😔😔
زين، لا 😜😜
كارما فضلت ترجع للخلف حتي التصقت في الحيطه
زين قرب منها الباب خبط
كارما، الباب
زين، سيبيه يخبط
كارما، ماما 😭😭😭
زين، في ايه ياكارما هو أنا متجوز عيله
كارما، ماما عالباب
زين، ماشي ياستي اخرجيلها وانا داخل البس بيجامه هو في حد باصصلي في ام الجوازه دي
كارما، ماشي يازين وراحت فتحت الباب
كارما، تعالي ياماما ادخلي اتفضلي يا ياسمين
ام كارما ، اخبارك ايه ياقلبي
كارما ،الحمد لله
اومال جوزك فين
جوه لسه جاي حالا من المستشفى
يامصبتي هو نزل الشغل يوم صبحيته😱😱😱
لا ياماما ده ادهم عربيه خبطته واحنا طالعين امبارح وكانت حادثه صعبه جدا
ياساتر يارب وهو عامل ايه دي الوقت يابنتي ومقولتولناش ليه
الوقت كان متأخر وفضلنا في المستشفي للفجر
طب أنا هنزل اروح المستشفى مع ابوكي نطمن عليه سلام دي الوقت وهنجيلكوا بكره
ماشي ياماما 
ماشي سلام
،،،،،،،،
زين خرج، هما فين
كارما، راحوا المستشفي لاخوك
زين، طب كانوا يقعدوا شويه
كارما، ماما صممت انها تنزل
زين، تمام هو احنا كنا بنقول ايه قبل ما ماما تخبط
كارما، بنقول أنا جعانه وطلعت تجرى قعدت عالسفره تاكل
،،،،،
نور، ام سيد البنت مبتبطلش عياط خالص
ام سيد، دي جعانه يابنتي  
نور، مش راضيه تاخد اللبن الصناعي خالص
ام سيد ، طب وديها لمامتها هي شكلها عايزه ترضع من مامتها بس
نور، ماهي قاعده بادهم عشان نفسيته تعبانه
ام سيد، وديهالها يابنتي بدل مايحصل ليها حاجه
نور، انتي شايفه كده
رد ام سيد، اه يابنتي
،،،،،،
زين، أنا ماشي ياحبيبتي رايح لادهم
كارما، ماشي هو أنا ممكن اجي معاك 
زين، طب ماشي  ياللا بينا
،،،
ادهم لقي جودي نايمه عالكنبه
ادهم، شكلها منامتش امبارح خالص جودي مأصلهاش نامت دي الوقت
فجأه الباب خبط وكلهم اجو يطمنوا علي ادهم
احمد، هي جودي نايمه دي الوقت مأصلهاش عملتها
نور، أنا هروح اصحيها جودي ياجودي الحق يااحمد هدومها كلها دم
زين، هاتهوها اوضه الكشف بتاعتي بسرعه
ادهم، في ايه مالها  وحاول يقوم معرفش
احمد شالها وطلع يجرى راح اوضه الكشف بتاعه زين
زين، للاسف كان في حمل ونزل بس فيه نزيف جامد
احمد، طب أنا هحضر العمليات ياللا يازين
زين، بس ادهم مرضاش يخليها تولد عند دكتور راجل اكيد مش هيرضي اني اعملها تنضيف
احمد، ياللا يازين اختي هتموت ياللا 
،،،،
ادهم، جودي، مالها يانور
نور، حبيبي معلش كانت حامل بس البيبي نزل
ادهم، نزل ازاي
نور، اللي حصلك اثر عليها جامد وعلي نفسيتها فعشان كده ربنا مأردش أن البيبي يجي وربنا يعوضكم يارب
ادهم، هو انا ليه بيحصلي كل ده انا معملتش حاجه وحشه في حد
نور، المؤمن مصاب ياحبيبي جودي إن شاء الله هتبقي  كويسه وهيبقي عندكم دسته عيال
ادهم، طب هي عامله ايه دي الوقت
نور، في العمليات بتعمل عمليه تنضيف
ادهم، مين بيعمل لها العمليه
نور، مكنش عندنا حل تاني غير زين اخوك هو مكنش راضي عشان عارف انك مبتحبش مراتك تكشف عند دكتور بس الحاله كانت مستعجله وكان ممكن يحصلها حاجه لقدر الله لأن النزيف كان شديد  وأحمد أصر أنه يلحقها
ادهم، ربنا يستر أنا مش عايز حاجه غير أنها تقوم بالسلامه انا حاسس اني السبب في اللي حصلها عمرى ماهسامح نفسي
نور، ده قدر ومكتوب ياحبيبي وعلي فكره الصبح هتبقي كويسه باذن الله
،،،
زين خرج من العمليات
احمد، أي الاخبار يازين
زين، الحمد لله النزيف وقف 
احمد، الحمدلله 
زين، هتحتاج راحه سنتين عالاقل عشان تحمل تاني الرحم ميشتلش بيبي قبل سنتين غلط عليه
احمد، هي فاقت 
زين، بيفوقوها جوه
،،،،
عدي ٦شهور علي ابطالنا
جودي، ياللا ياادهم  قوم عشان هنبتدي انهارده نحاول نمشي
ادهم، صباح الخير ياقلب ادهم
جودي، صباح النور ياعمرى ياللا بقي هسندك اقومك
ادهم، مفيش وراكي جامعه انهارده وتحلي عن دماغي
جودي، لا مفيش ورايا غيرك انت وعندي ليك مفجأه
ادهم، ايه هي 
جودي، بص كده علي نور  وراحت حاطتها علي الارض بقت بتحبي
ادهم حاول يقوم عشان يبص عليها، ماشاء الله
جودي، امبارح لقيتها بتحبي قولت اوريهالك أما تصحي
ادهم، عقبال ما تمشي يارب 
جودي، يارب ياحبيبي بس ياللا بينا بقي
،،،،
عند كارما وزين
زين، آخر كشف هخلصه ياحبيبتي ونروح سوا
كارما، ماشي ياحبيبي سلام
زين، اتفضلي يافندم تحت امرك
اللي معاها، معلش يادكتور هي مبتكلمش بس هي عملت اختبار حمل وطلع في حمل فجايه تتاكد
اتنين داخلين لابسين عبايات سودا ونقاب
زين، طب ممكن تطلعي علي السرير نكشف سونار
طلعت علي السرير
زين، اه مبروك في حمل وده صوت نبض الجنين هو شهرين
قعدت تعيط بصوت وفجأه قامت وحضنته
زين، في ايه يامدام 😧😧
كارما، مبروك ياحبيبي حبيت اعملك مفجأه😭😭 ورفعت النقاب
زين، كارما انتي حامل ياحبيبتي أنا هبقي اب يعني اللي علي السونار ده ابني 😃😃
كارما حركت دماغها بايوه وعينيها شلال دموع
زين، دي احلي مفجأه في حياتي اومال مين اللي معاكي دي
كارما، دي الممرضه بتاعي 
زين، فاكره أما كنتي بتعيطي أنا مش هخلف بقالنا اربع شهور متجوزين روح اتجوز واحده تانيه🤣🤣🤣
كارما، كان نفسي ابقي ام عيالك مش حبيبتك بس
زين، ربنا يجبهولنا بالسلامه ياحبيبتي
كارما، يارب ياحبيبي ياللا بقي نروح عشان جعانه  نوم اوي
زين، بدأنا اعراض الحمل😄😄😄
كارما، احنا لسه في أول الطريق 
احمد انا خايفه المره دي اوي خالي بالك من العيال والنبي 
متخافيش ياقلبي مش هيربيهم غيرنا سوا ان شاءالله ثم إني هدخل معاكي متخافييش بقي
جودي، متخافيش يابنتي اتوكلي علي الله وادخلي
دخلت نور غرفت العمليات لتضع مولدها الجديد
كارما خرجت من العمليات وشايله البيبي، جابت ولد زي القمر 
جودي، هاتيه ياكارما والنبي اشوفه
محمد، هاتيه ياعمتو ده بتاعنا
جودي، لا هاخده اعطيه لنور بنتي تلعب بيه
جودي، لا ده بتاعنا أنا هدخل لماما تجيبه منك
جودي، خدي خلاص مينفعش تدخلي جوه
محمد، سيبيه يا جودي دي نور هتلعبه شويه وتجيبه
جودي، أنا هموت واعرف انتوا لمضين كده لمين
ادهم ، هههههه لامي حاكم امي كانو مسمينها لمضه
جودي، 😬😬 خفيف 
ادهم، ده انا شربات
جودي، طبعا ياحبيبي😜😜
،،،،،،،،
احمد جوه ،نور فوقي نور حمدالله على السلامه
زين، الحمد لله فاقت من البنج
احمد، حمدالله على السلامه يا نور جبتلنا بيبي قمر زيك
نور، اااه بطني يااحمد 
احمد، معلش ياحبيبتي 
نور، ولادي فين
احمد، احنا هنخرج ليهم حالا 
زين، ياللا خارجها يااحمد علي غرفه البيبي هناك
محمد، مامي مامي هو البيبي ده بتاعنا
نور، اااه متهزش السرير يامودي 
احمد، تعالي ياحبيبي بعيد عن مامي عشان هي تعبانه
محمد، بابي هو انا ممكن اشيله
احمد، لا ياحبيبي سيبه هو نايم حرام
جودي، علي فكره يابابي عمتو هتاخد النونو بتاعنا وتديه لبنتها تلعب بيه
ادهم، وربنا هي بالضبط حد قالكوا تسمو نفس الاسم🤣🤣🤣
احمد، لا عندها سنتين ونص ولماضه الدنيا فيها اومال اما تكبر شويه هتعمل فينا ايه🤣🤣
محمود، البت لعمتها🤣🤣
جودي، عجبك كده ياست جودي الكل بيقول انك ياأم لسانين طلعالي بقي أنا لمضه كده
جودي، معرفش بس مش هنديكي النونو
كلهم قعدوا يضحكوا ويهزروا لحد الليل
زين، ياللا يا نور تروحي واللا الصبح
نور، لا هروح مبحبش المستشفيات
احمد، طب ياللا بينا
روحوا ابطالنا كل واحد بيته
،،،،،،،
كارما، بصراحه منظر نور ميشجعش خالص انا خايفه اوي يازين
زين، هي الولاده مش سهله بس بذمتك أما شيلتي عز حسيتي بايه
كارما، قلبي كان طاير من مكانه أنا اصلا بحب البيبهات اوي
زين، طب وبالنسبه للكبار اي الاخبار
كارما راحت حضنته ، وبحب من الكبار واحد بس اسمه زين قلبي
زين،ايوه بقي احبك وانت فرفوش
كارما، أنا اصلا فرفوشه بطبعي 😜😜
زين، انتي هتقوليلي طبعا
،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، مسمحاني ياجودي
جودي، مسمحاك في ايه
ادهم، أنا عارف اني السبب في أن البيبي ينزل وكان فات ولدتي مع نور
جودي، سبب في ايه
ادهم، عشان كنت بزعقلك  وكنت بتعصب عليكي وانا في المستشفي
جودي، لو كنت السبب فأنت السبب في الخوف اللي كان جوايا عليك خوفي عليك اما شوفتك وانت العربيه بتخبطك خوفي عليك وانت نايم في السرير مش عارف تتحرك خوفي عليك انك متمشيش علي رجلك تاني خوفي علي نفسيتك أنا عمرى مازعلت منك لو ابنك نزل فده ممكن يكون بسبب الخوف اللي جوايا انك تبعد عني
ادهم، وانا عمرى ماهبعد عنك 
جودي، ربنا يخليك ليا اكتر حاجه مخلياني حبه الدنيا انك بدأت تمشي علي رجليك أنا مش عايزه حاجه تانيه ولعلمك أنا مكنش في دماغي اجيب ولاد عالطول ورا نور ده البنت كانت اربع شهور
ادهم، انا بعشقك يااحلي مافي في حياتي وراح حضنها
نور بتزق في جودي ،أنا أنا 
ادهم، طبعا انتي حبيبتي تعالي حضن بابا 
جودي، هي بقت كده ماشي يانور انتي وادهم
ادهم، نيم البنت وراح ينام جنب جودي، ياحجه نيمتها ايه نمتي
جودي، اه تصبح علي خير 
ادهم ، وانتي من أهله اتخمدي
،،،،،
احمد ونور
احمد، الولاد نيمتهم في اوضتهم بس جودي طلعت عيني
نور، هي جودي صعبه شويه بتطلع عين الواحد عما تنام
احمد، اخبار عز ايه 
نور، نايم في سريره أما الحق انام قبل مايصحي
،،،،،
بعد ٦شهور
كارما، ااااااه الحقني يازين
زين، في ايه يابنتي مالك 
كارما، بطني سكاكين بتقطع فيها هموت يازين
زين، شكلك بتولدي اومي نروح المستشفي ياللا
كارما، بقولك بموت ااااااه ربنا يسامحك انت السبب
زين،سبب مين مش بمزاجك
كارما، والله مانا مسمحاك اااااه
الباب خبط
جودي، انت بتعمل ايه بتضرب مراتك الفجر يامحترم
كارما، اااااااه بموت
جودي، دي لسه بتسرخ 😧😧
ادهم، تعالي هنا رايحه فين
جودي، هشوف مالها
زين، بتولد كارما عندها طلق
جودي، طب هي بتسرخ ليه
زين، يعني عايزاها ترقص مالك ياجودي أنا داخل اغير هدومي عشان رايحين المستشفي
ادهم، طب أنا هنزل اسخن العربيه عما تنزل ياللا
جودي، وانا هغير هدومي وجايه معاكوا
زين دخل لكارما، فضحتيني يخربيت شيطانك
كارما، فضحت ايه أنا همووووووت 😔😔😔
زين، معلش ياحبيبتي استحملي
كارما، كلم ماما وقولها تيجي ااااااه
زين، ماشي ياللا ننزل
كارما، غابت عن الوعي من شده الألم
زين شالها ونزل بيها ركبها العربيه وراح علي المستشفى
،،،،،
جودي ، ايوه يانور احنا في المستشفي كارما بتولد كلمي مامتهتا
نور، طب أنا جايه حالا وهقولها نخدها واحنا رايحين
احمد، في ايه ده الفجر هيأذن اهو مين بيكلمك دي الوقت
نور، كارما بتولد
مع اول تكبيره للفجر شرفت علي الدنيا الملاك الصغير حور
زين، مبروك ياحبيبتي حمدالله على السلامه
كارما، هاتها يازين والنبي
زين، خدي ياقلبي 
كارما، ماشاء الله ياخلاصي دي قمر خالص
زين، اي ده دي فتحت عينيها زرقا زيك
كارما، هي اصلا كلها مني
زين،طبعا قمر ليكي ياقلبي طب أنا هخرجك بقي من العمليات لاوضه عاديه 
كارما، اوك
كارما خرجت مع زين وهو مسندها والممرضه شايله البيبي وراحت غرفه عاديه
جودي، ماشاء الله القمر ده الصراحه ليه حق أن يخلي مامته تسرخ وتفرج علينا العماره الفجر🤣🤣
نور،. هي شبهك خالص ياكارما اي ياعم زين كل ده حب ماهو الواحد لو بيحب مراته اوي البيبي بيطلع شبها
زين، أنا مش بحبها أنا بعشقها عارفه ياكارما كل يوم عندي ولاده طبيعي بولد الستات عادي اول مره احس أن قلبي بيتقطع معاكي
كارما، مانا شوفتك وانت بتعيط🤣🤣أنا اسرخ وانت تعيط
ادهم، فضحتنا في راجل يعيط المفروض تزعق الزعقه تقوم والده عالطول🤣🤣
جودي، فكرتني بفيلم عمر وسلمى أما السبكي قالها اولدي راحت والده عالطول🤣🤣
زين، انتو هتعملو عليه حفله
كارما، زين من الاول اهو ولاده طبيعي بعد كده لا مش هقدر
زين، هو انتي ناويه تعيديها هي حور وبس
كارما، لا ياحبيبي أنا نفسي يبقي عندي اربعه
زين، ده عند امك ياادهم
ادهم، ماتلم نفسك ياض
نور، خلاص قررتوا هتسموا حور
زين، اه كارما عجبها الاسم اوي 
نور، بصراحه جميل اوى ياكارما وفعلا هي حور 
،،،،،،،
بعد سنتين
نور، أخيرا اتخرجنا وهبقي دكتوره قلب زي ماكانت عايزه
جودي، الحمد لله خلصنا علي خير 
نور، أنا هفرح احمد واقوله 
جودي، لا تعالي نروح ليه المستشفي ونعملهاله مفجأه عشان يشغلنا فيها أنا ابقي ليه مكتبي الدكتوره جودي قسم العظام وانتي الدكتوره نور دكتور القلب والجهاز الهضمي
نور، ماشي ياللا بينا
،،،،،،
احمد ، هنا ايه اللي جايبك هنا
هنا ، أنا جايه اخد حقي منك رمتني في السجن واخدت المستشفي ليك انت واختك ومضيت بابا عالتنازل اخدت كل حاجه أنا مش ماشيه غير مااخد حق بابا منك وحقي
احمد، نزلي المسدس عشان كده غلط ومترجعيش تندمي أنا رميتك في السجن من الباب لطاق معملتيش حاجه انتي بريئه مش كنتي عايزه تحرقي قلبي علي ولادي 
هنا، عشان دول هما السبب في انك سيبتني😔😔
نور ، تعالي ندخل نعمله مفجأه مع بعض من غير مانخبط وراحوا فاتحيين الباب وداخلين
هنا، اهلا ده كده احلوت اوي☺️☺️
احمد، انتوا ايه اللي جابكوا😣😣
نور، في ايه يااحمد هي خرجت امتي😱😱
هنا، اه خرجت من يومين وكنت جايه اخلص منكم واحد واحد واهرب بس القدر رايد انكم كلكوا تروحوا لوكشه واحده ☺️☺️
احمد، حس انها مش مظبوطه حس أن أعصابها تعبانه
احمد، هاهون عليكي يا هنا
هنا، زي ماهنت عليك واتجوزت دى وسيبتني😔😔
احمد، مااحنا ممكن نرجع لبعض عادي دي حتي نكديه أما انتي لا انتي وراح مقرب عليها وشادد المسدس وراح لافف أيدها ورا ضهرها
نور بدموع،. طب وربنا صدقتك😄😄
احمد، اتصلي بالأمن مش وقته
الامن اجا مسك هنا وكلم البوليس اجا اخدها
نور، احمد ده انت ممثل بارع مش دكتور
جودي،. أنا شكلي بولد
نور، يامصبتي كلم زين بسرعه وادهم
جودي جابت احمد علي اسم اخوها وكارما بعدها بسنه جابت ايان 
،،،،،،،
احمد ونور، قرروا أنه نور تروح شغلها يومين في الاسبوع والباقي لأولادهم وزين معترضتش نور أما قالتله يشاركها في التربيه
ادهم وجودي، حياتهم  اتحولت لمشاكل عالطول البنت متعلقه جامد ببباها ومبتسمعش كلام مامتها ودماغها ناشفه زيه أما احمد فمتعلق بمامته اكتر من بباه 
كارما  زين، قرروا ميخلفوش تاني قرروا يربوا البنات تربيه كويسه حور وايان
الجزء القادم عن الاولاد وهما كبار مشاكلهم حبهم غيرتهم
اول يوم جامعه لنور بنت جودي وادهم
نور، ايوه ياماما أنا جهزت وهنزل اهو 
جودي، طب ياللا عشان ولاد خالك تحت بيستنوكي
نور، طيب أنا جهزت وراحت بايسه مامتها صباح الخير يا ست الكل
جودي، صباح الفل ياقلب ماما
نور، أنا نازللهم حالا
جودي، طب مش هتفطرى
نور، مش هتاخرىاما اجي بقي باي
نزلت لهم تحت
جودي، مالسه بدرى ياست نور من اولها كده
نور، معلش بقي راحت عليه نومه
محمد، طب اركبي ياللا
في الجامعه
محمد، نور المحاضره بتاعتك بدأت ادخلي واتاسفي للدكتور علي التأخير
نور، ماشي باي
جودي، ياللا بينا احنا كمان يامحمد علي محاضرتنا
،،،،،
نور خبطت، انا اسفه يادكتور علي التأخير
الدكتور، ولايهمك اتفضلي عشان اول مره بس بس مفيش تأخير تاني
نور حركت رأسها ماشي ودخلت
بعد المحاضرة مخلصت نور خرجت تتفرج عالجامعه
القمر واقف لوحده ليه هو جديد هنا
نور، وانت مالك
انا مالي ونص انتي عارفه بتكلمي مين
نور، لم نفسك وابعد احسنلك
وان مبعدتش هتعوضيني
محمد، لا هعلم عليك يا خفيف وراح عطيله بوكس في وشه الولد قام وضرب محمد وفضلوا يضربوا في بعض الأمن اجا اخدهم اوضه العميد
نور بعياط، والله العظيم يادكتور هو اللي 
الولد، هو اللي ايه مش انتي اللي جايه تتمايصي عليه وتقوليلي نتعرف
نور، طب وربنا كذاب
محمد، اقسم بالله كلمه كمان وشوف هعمل فيك ايه
العميد بزعيييق، بس اخرسوا كلكوا جايين عملينلي بلطجيه من اول السنه
نور، علي فكره هو انسان مش محترم
العميد، أنا بقولك اخرسي
محمد، انت متزعقلهاش انت فاهم واللا لا
العميد، انت بتزعقلي ياولد طب والله لهفصلك ووريني هتكمل ازاي
الولد، ايوه يا بابا افصله ده مش محترم
محمد، بابا عشان كده طب والله لهوريكوا ومسك الموبايل واتصل علي ادهم 
ادهم، ايوه يا محمد
محمد، ايوه ياانكل تعالي ضرورى الجامعه في مشكله
العميد، هات التليفون ده وانا هوريك تتصل وانا واقف ازاي
ادهم سمع الكلام ساب شغله وراح الجامعه بسرعه
،،،،
في الجامعه
ادهم، جودي في ايه اخوكي مكلمني وبيقولي تعالي
جودي،😭😭😭واحد عاكس نور ومحمد ضربه وهما في اوضه العميد
ادهم، طب ونور فين
جودي، مع محمد
ادهم راح جرى غرفه العميد دخل لقي محمد واقف ماسك ايد نور وهي عماله تعيط
ادهم، في ايه
نور سابت ايد محمد وراحت في حضن بباها
نور، بابي الولد ده ساق قلت الأدب عليه وهو ومحمد ضربوا بعض والعميد زعقلي عشان الولد ابنه وفصل محمد
ادهم بعد جودي وراح شد العميد من ياقه القميص، انت ازاي تعلي صوتك علي بنتي 
الولد، سيب بابا ياحيوان
ادهم، ساب أبوه وراح للولد لطشه بالقلم علي وشه ،عيد الكلمه كده تاني 
العميد، انت مين اصلا
ادهم، أنا اللواء ادهم مساعد وزير الداخلية وهوريك قمتك انت وابنك حالا
العميد، احنا اسفين ياباشا والله هو ولد قليل الادب وراح ضارب ابنه بالقلم وقاله اعتذر للباشا ياكلب
ادهم، زي ماقلت أدبه علي بنتي يعتذر لها احسنله
الولد، أنا آسف والله معاد هتتكرر تاني آسف ياانسه نور 
محمد، ابقي اسمعك تجيب اسمها علي بقك تاني
العميد، خلاص بقي يامحمد المسامح كريم يابني
محمد، دي الوقت ابنك ماشي
ادهم، هتعمل ايه هتقبلوا اسفهم واللا 
العميد ، واللا ايه خلاص بقي ياانسه نور
نور، خلاص يابابي ياللا نروح
ادهم، ياللا بينا اتفضلوا
،،،،،،،،
واقفين قدام العربيات
ادهم، شكرا يامحمد عشان انت بجد راجل والحمد لله اني وافقت انها تروح نفس الجامعه اللي انتو فيها
محمد، دي اختي ياانكل زيها زي جودي يعني لو كانت جودي مكنتش هسكت الاتنين اخواتي
نور في سرها ، بردك يامحمد اختك وانا اللي فكرتك عملت كده عشان بدأت تحس بيا
جودي، نور هتركبني معانا واللا هتروحي مع انكل ادهم
نور، بابي انت مروح
ادهم، اه ياللا تعالي معانا
نور، طب تمام سلام ياجودي سلام يامحمد
،،،،،
في. بيت نور وأحمد
نور، وصلتنا ياحبايبي تعالو حمدالله على السلامه تعالو اتغدوا
محمد أنا طالع اخد شاور اول
نور اول بصتله، يامصبتي ايه اللي مشلدمك كده
محمد، مفيش خناقه في الجامعه
نور، من اول يوم كده ليه محمد مالسنه اللي فاتت مكناش سمعنلك حس انت واختك
جودي، مامي حبيبتي سيبيه ياخد شاور وانا هحكيلك يامزتي اللي حصل
نور،. مزتي انتي مش في اللسن واللا في ايه
جودي، جرى ايه ياحجه أنا غلطانه خلاص مش هحكيلك
نور، مرة لله في الألفاظ دي تعالي احكي
،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، حبيبي واقف بيطبخ ياناس
جودي، اه ياقلبي أنا بحب اطبخ دكتور دي علي جنب أنا في الطبيخ مليش دعوه بالطب خالص
ادهم، وانا بعشقك وبعشق أكلك ياجميل
جودي، هو انت جاي انت ونور ليه مع بعض
ادهم، مفيش كان في مشكله في الجامعه وروحت حلتها خلاص
جودي، مشكله ايه 
ادهم ،اتحلت خلاص ياقلب ادهم ياللا بقي أنا هموت من الجوع هدخل اخد شاور تكوني خلصتي
جودي، ماشي وراحت نادهه لنور
نور، نعم يامامي
جودي، انتي كان عندك مشكله ايه
نور، مفيش حاجه يامامي أنا رايحه اغير هدومي سلام
جودي، اوعي تريحيني يانور اوعي
،،،،،،،
زين، ايوه يابابا اخبارك ايه
محمود، والله يا ولدي الصحه شكلها خلاص
زين، لابعد الشر عنك 
محمود، أنا عايز اشوفكوا كلكوا انت وأخواتك ضرورى يا ولدي
زين، ماشي يابابا عايزنا امتي ياحج
محمود، بكره ياريت يا ولدي
زين، هقفل معاك وهتصل بيهم عشان نجيلك بكره 
محمود، ماشي ياولدي خبرهم اني عايزهم ضرورى
زين،. ماشي يابابا سلام
،،،،،،،،
جودي، نور روحي باتي مع جودي ومحمد وأحمد ولاد خالك انتي وأحمد وانا هروح مع ابوكي البلد
نور ،ماشي يامامي هتقعدوا هناك كتير
جودي، هنطمن علي جدك ونجي عالطول يومين تلاته بالكتير
نور، ماشي ياماما هجهز شنطتي حالا
،،،،،،
جودي، أنا فرحانه اوي انك هتباتي معانا يانور
نور، وانا والله ياللا بقي عايزه احط حاجتي في الدولاب
احمد، جودي طلعي نور اوضه مامتها لسه زي ماهي
نور،. بدباديبها
احمد، اممم🤣🤣
نور،. هي كانت بتنام ازاي مكنتش بتخاف منهم
احمد، دول كانوا أصحابها جودي طول عمرها كانت بتحبهم 
نور، اتخلت عنهم ببابا ☺️☺️
احمد، اسكتي عشان وراكي
نور، بجد وبتبص وراها
ادهم، في ايه😏😏
نور، بابي حبيبي 
احمد، بنتك بكاشه اوي
ادهم، لعمتها🤣🤣 كل واحده اتسمت علي اسم واحده اخدت طباعها
احمد،. ربنا يخليهوملنا كلهم
ادهم ،يارب عارفه انك هتوحشيني اوي يانور عيني
احمد، اه ماهي نور هتوحشك وانا لا
ادهم، لا والله ليه بتقول كده انا هسيبلك مسؤوليه اختك انت راجلها
احمد، ماشي يابابا متخافش هربيهالك من اول وجديد
ادهم، لا مش عايز تربيتك خالص خليك في حالك الله يخليك
نور، معدش اللا العيال هتربيني
احمد، سامع يابابا
ادهم، 🤣🤣🤣اسمعوا كلام بعض بس ومتزعلوش بعض أنا همشي عشان اروح اجيب ماما وتسافر ياللا ياحبايبي خلو بالكو من بعض
نور وأحمد ، ماشي يابابا لا اله الا الله
ادهم، محمد رسول الله 
،،،،
الكل سافر للحج محمود بليل عشان الصبح يكونوا وصلوا
نور ،جودي أنا جعانه تيجي ناكل اندومي
جودي، مسمعتكش ماما كانت علقتك
نور، طب أنا هنزل ابعت البواب ونعمل ليه اعملك معايا
جودي، ياريت 
نور، طب أنا نازله اجيب واعمله وهطلعلك
جودي، أعمليلي شوربه كتير عشان بعشقها
نور، اوك 
،،،،،
نور جابت الاندومي ودخلت تعمله في المطبخ
محمد نازل المطبخ يشرب
نور انتي بتعملي ايه
نور ببببع
محمد هو ايه اللي ببببع
نور، بعمل اندومي
محمد، من غيري أخص عليكي هتاكلي كل ده لوحدك
نور، لا أنا وجودي
محمد، فكك من جودي أنا ناكل معاكي وأروح اجيب لجودي
نور، ماشي
محمد، أنا ممكن اساعدك 
نور، لا اقعد انت بس علي التربيزه وانا هجبلك
محمد قعد يستني الاندومي
نور، اهو اتفضل 
محمد، اقعدي كلي معايا
نور، أنا عملت لجودي هطلعلها الطبق ده عشان متزعلش
محمد، شدها مش أنا قولت هروح اجيبلها
نور، ااااه أيدي  الطبق الشوربه اتكبت علي أيدها
محمد، أنا آسف والله تعالي اقعدي هجبلك كريم حريق ثواني
نور حركت دماغها بماشي وقعدت
محمد جاب الكريم، افردي ايدك كده ونزل قعد علي ركبه يدهن الكريم فجأه دمعه نزلت علي أيده
محمد، طب بتعيطي ليه 
نور، بتوجعني
محمد ، طب تعالي نروح المستشفي بسرعه
نور، لا مش هروح
محمد، لا ياللا عشان كده غلط 
راحت ركبت معاه العربيه
نور، براحه يامحمد عشان خاطرى براحه والله قلبي هيقف بتجرى ليه هنعمل حادثه
محمد، عشان نوصل 
نور، أنا كويسه والله خلاص
محمد، أومال بتعيطي ليه دي الوقت
نور، عشان خايفه والله
محمد وقف مره واحده ،يعني بقيتي كويسه 
نور، اه 
محمد،يعني نروح
نور، لا استني في بتاع حمص شام أنا عايزه والنبي
محمد، طب متنزليش  انتي لبسه بيجامه
نور، اووف ده انا مغيرتش هدومي
محمد، هجيبلك اهو واجيلك 
نور، محمد والنبي اقف شويه عالكورنيش
محمد، شكلنا هيبقي وحش بهدوم البيت
نور، لا محدش يعرفنا ياللا
محمد، امرى لله انزلي
وقفوا عالكورنيش يشربوا حمص الشام سوا
نور، الدنيا شكلها هتمطر
محمد، طب ياللا نمشي
نور ، نفسي امشي مره تحت المطره مامي مكنتش بترضي
محمد، انتي مجنونه
نور ،مانا عارفه اوووه مطرت وقعدت  تدور تحت المطره لحد ماداخت
محمد،راح يمسكها عشان متقعش راح واقعه في حضنه.
نور، متسبنيش يا محمد هقع 
محمد تااه في حضنها معقول دي نور اللي كنت بحس عالطول أنها أختي أنا ليه حاسس اني عايز ادخلها جوه قلبي انا فعلا مش عايز اسيبها 
نور، محمد خلاص معنتش دايخه 
محمد، بيحضنها جامد
نور، محمد الدنيا بتشتي جامد هنبرد
محمد ، أنا آسف ياللا ومسك أيدها وجروا عالعربيه
نور حاست أنه بدأ يحس بيها وبعدين قالت لنفسها اكيد بردك بيحبني زي اخته😔
يالهوي دي مامي
محمد، في ايه متردي عليها خايفه ليه
نور، هتعرف اني نزلت وهتقلق عليه
محمد، طب ردى عليها طمنيها
نور، ارد ازاي وصوت العربيات يامحمد هتعرف امشي بسرعه بقي
محمد، طب مانتي بتخافي من السرعه
نور، مش هخاف أجرى بس
محمد، طب اهو
نور، خلاص انا رجعت في كلامي براحه والنبي
محمد، انتي جبانه كده ليه
نور، أنا مش جبانه بس بخاف من السرعه الزايده والنبي بطأأ
محمد، خلاص وصلنا انزلي ياجبانه
نور، شكلنا هناخد دور برد في التمام☺️☺️
محمد، ربنا يستر بس اقولك علي حاجه 
نور، اي
محمد، انتي مجنونه😄😄
نور، شكرا 
محمد، خلاص متزعليش بقي 
نور، ومين قالك اني زعلت انت اخويا ومفيش واحده تزعل من اخوها
محمد في سره، والله كنت حاسس انها معتبراني اخوها
نور في سرها، أنا هحاول محسسكش اني بحبك عشان انت شايفني زي جودي
محمد، يللا ياحاجه واقفه سرحانه ليه
نور، هااا بتقول حاجه
محمد، اللي اخد عقلك اطلعي كلمي مامتك
نور، ماشي
،،،،،،
نور، ايوه يامامي
جودي، مبترديش ليه يا زفته قلقتيني عليكي
نور، متقلقيش يا مامي أنا مش صغيره
جودي، اخوكي كويس
نور، اه كلمتيه
جودي، لا مبيردش والله قلبي هيقف منكم
نور، سلامه قلبك ياجودي هانم
جودي، ايوه يا بكاشه اضحكي عليه
نور، أنا أقدر ده انتي الحته اللي جوه
جودي، ماشي يا بكاشه سلام 
نور ،سلام ياحبي
،،،،،،،
جودي، نور كنتي فين
نور، ككك
محمد، كانت بتعمل اندومي أيدها اتحرقت أهداها اوديها المستشفى مردتش
جودي، هو انتي متعرفيش تعملي حاجه لوحدك
نور، لا اعرف بس في ناس ربنا يسامحها كانت السبب في أيدي يحصلها🤧🤧
جودي، انتي بتعطسي انتي عيانه
محمد، اخدتي برد اطلعي غيري بسرعه
نور، 🤧🤧ماشي
محمد، اعمليلها حاجه سخنه ياجودي عشان تخف
جودي ،ماشي
،،،،،،،
بليل والكل نايم
جودي، محمد الحقني نور سخنه مولعه 
محمد، طب روحيلها اعمليلها كمادات وانا جايلك حالا
جودي عملت الكمادات لنور وفردتلها شعرها عالمخده
محمد،. الحراره نزلت ياجودي 
جودي، لا
محمد، طب أنا ممكن ادخل اشوفها
جودي، ادخل مااحنا كلنا اخوات 
محمد دخل، نور فوقي يانور
نور بدأت تخرف من شده السخنيه
نور، أنا مش اختك يامحمد أنا
جودي، طنط كارما في فيلت مامتها أنا هكلمها تيجي تشوفها
محمد، طب انزلي كلميها
جودي، ماشي بس خليك معاها عما اجي
محمد، ماشي 
نور، الله يامامي سيبيني احضن بابي أنا بحبه هو ومحمد
محمد واقف مزهول
محمد، بتحبيني يانور
نور، اه بحبك بس مش زي اخويا فاهم بحبك
محمد، طب خلاص فوقي طنط كارما جايه وهنتفضح اعمل ايه بس فيكي
،،،،،،
جودي، الو ايوه يا طنط كارما
كارما، خير ياجودي
جودي، نور سخنه اوي وبتخرف ممكن تيجي تشوفيها
كلرما، ماشي ياحبيبتي أنا جايه حالا
محمد قعد علي الكرسي جنب نور وفضل يعمل كمادات ليها ويملس بايده علي شعرها، اول مره اشوف شعرك مفرود ده انتي بجد قمر من غير الطرحه أنا حاسس اني حبيتك ويارب تكوني بتحبيني ميكونش تخاريف بس
جودي دخلت ،طنط كارما جايه حالا
محمد، هو في حد يدخل علي حد كده
جودي، محمد نور محجبه انت بردك مينفعش تشوفها بشعرها أنا ازاي نسيت اديني اخدت ذنب انك شفت شعرها  وثم انك بتحسس علي شعرها ليه
محمد، كانت بتخرف فكنت بحاول أهديها تنام
جودي، اطلع بره يا محمد اطلع بره
كارما وصلت، اي الاخبار ياولاد نور عامله ايه
جودي، اهي ياطنط
كارما، فعلا الحراره عاليه انا عايزه مايه فاتره وتقعد فيها عشان الحراره تنزل
جودي، تمام أنا عملي البانيو
كارما، محمد، انده لاخوها يشيلها ينزلها في المايه معانا
محمد، ماشي
احمد، والله ماقادر حد يشلها معايا جسمها سايب خالص
محمد، حاسبوا كده وراح شيلها ودخل ينزلها المايه
بعد ماحطها في المايه 
محمد، فوقي بقي يانور فوقي
كارما ، خليكي معاها ياجودي عما  الحراره تنزل
،،،،،،،
كلهم وصلو قصر الحج محمود 
نور، بابا حبيبي وحشتني
محمود، فين الولاد
ادهم، سيبناهم هناك عشان الجامعه
محمود، كان نفسي اشوفهم
نور، طب ماتيجي معانا يا يابابا مصر تعيش معانا
محمود، لا أنا هموت علي سرير امك وانا حاسس اني جربت خلاص
جودي، بعد الشر عنك ياعمي
محمود، الموت عمره ماكان شر 
نور، أنا اعيش ازاي من بعدك
محمود، عندك اولادك وجوزك وأخواتك الحمد لله أن العيله اتجمعت بيكم ياولاد اخوي
جودي وأحمد ،حسك في الدنيا ياعمي
محمود،. ربنا يحفظكوا يا ولاد اخوي
زين، بابا الدكتور قالك ايه
محمود، سيبك من الدكتور دي الوقيت اومال مرتك فين
زين، كارما البنات صغيرين وخافت تسيبهم لوحديهم
محمود، ربنا يباركلك فيهم يا ولدي
زين، تسلم ياحاج
محمود، أنا جمعكم انهارده عشان اوزع الورث أنا بوي كتب كل حاجه باسمي ومرضاش يعطي حاجه لأخوي محمد عشان اتجوز من مصر ومتجوز  زينب بنت عمه وانا طاوعته اخوي عمره ماطلب مني جنيه من ورثه اشتغل وتعب لحد مابجي أشهر دكتور في مصر بس اني عايز اجابل وجه كريم وانا مش اجيت علي حج ولاده انا هعطيكم حجكم علي داير مليم وسامحوني يا ولاد اخوي
جودي، بابا مطلبش حقه احنا هنطلب
احمد، دي حاجه ابونا كان مسامح فيها احنا مش عايزنها
محمود، لو بتحبوني هتجبلو فلوس ابوكم واللا ايه يانور انتي وادهم وزين
ادهم، اللي شايفه صح يابوى
زين، انت حر يابوي
نور، اللي انت شايفه يابابا
محمود، الحمد لله ولادي ولاد حلال
محمد، جودي هي نور عامله ايه انهارده
نور، بقت كويسه الحمد لله السخنيه راحت طنط كارما طول الليل قاعده بيها
عز، مرات خالك المزه كانت هنا
كارما خرجت من الاوضه وسمعت عز، 😄😄لا لسه موجوده يازيزو
عز، بإحراج ، أنا آسف والله يا طنط بس انتي فعلا مزه
محمد، ماتلم نفسك ياعز عيب 🤧🤧كده خالك لو سمعك هيعلقك
عز، ملكش دعوه طنط كارما صحبتي ومبتزعلش مني صح يا طنط
كارما، أنا أقدر ازعل منك
محمد، طنط هي نور عامله ايه🤧🤧
كارما، بقت كويسه بس هي عندها دور برد جامد
محمد🤧🤧
كارما، علي فكره انت كمان تعبان خد من العلاج اللي جبتهولها عشان متزدش في التعب
عز، ولو في حقن عادي ياطنط اعطيله
محمد، تصدق انك رخم
كارما، لا مفيش حقن ياعز😄😄
جودي، مامي بترن عليه الوو
نور، ايوه يا جودي اخباركم ايه
جودي، كويسين والله يامامي. 
 (محمد عطس)
نور، هو مين اللي بيعطس ده
جودي، ده محمد اخد دور برد 
نور، طب هاتيه ياحبيبتي اطمن عليه
جودي، خد مامي عايزاك
محمد، الو ايوه يا ماما
نور، مالك ياحبيبي
محمد، مفيش تعبان شويه بس طنط كارما جيبالي علاج هاخد منه
نور، سلامتك ياحبيبي البس تقيل واشرب حاجات سخنه
جودي ،نور هو انتي بتكلمي مين
نور، محمد ابني
جودي، طب هاتيه كده عشان ولادي مبيردوش
 محمد ، الو ايوه يا عمتو🤧🤧
جودي، ازيك ياحبيبي عامل ايه شكلك عندك برد
محمد، اه تعبان شويه
جودي، سلامتك ياقلبي 
محمد، الله يسلمك ياعمتو
جودي، هي نور جنبك انا عايزه اكلمها
محمد، ثواني هجبهالك
محمد راح خبط علي باب نور
نور واقفه قدام المرايه بتسرح شعرها ، ادخلي ياجودي🤧🤧
محمد دخل لقاها واقفه تسرح في شعرها فضل واقف سرحان في طوله وجماله
نور بتدور، في ايه يابنتي
محمد، اي عمتو عايزاكي🤧🤧
نور، هو انت تعبان 🤧🤧
محمد، ربنا يسامح المجنونه اللي كانت السبب😤🤧
نور، طب أنا مجنونه طاوعتني ليه
محمد، عشااان مش بحب ازعلك
نور، ليه
محمد، اه بالحق فكرتيني الكلام اللي كنتي بتقوليه🤧🤧 وانتي سخنه ده بجد
نور، أنا قولت ايه😧😧
محمد، قولتي انك ب مفيش خدي كلمي مامتك علي الخط
نور، يالهوي يعني سمعتنا وعرفت اني خرجت😣😣
محمد، كلمي مامتك علي الخط أنا عامل كتم للصوت
نور، طب الحمد لله كويس
محمد، أنا خارج وابقي هاتيلي تليفوني
نور، اوك الو ايوه مامي
جودي، مبترديش ليه وقافله تليفونك من الصبح
نور ،موبايلي فاصل شحن
جودي ،طب والزفت اخوكي
نور، هتلاقيه بيلعب مع عز بلايستيشن وسايب الموبايل
جودي، هو مال صوتك
نور، مفيش يامامي دور برد
جودي، طب اخدتي دوا
نور ،طنط كارما كانت هنا بتطمن علينا  وجبتلي علاج
جودي، والله كتر خيرها ماشي خلي بالك علي اخوكي
نور، ماشي يامامي باي
جودي،باي وقفلت
نور مسكت الموبايل وقعدت تتفرج علي صور محمد 
يخربيت طعامتك بجد والله أنا ليه حق اعشقك أما افتح الرسايل اشوف بتكلم مين واللا اقولك لا عشان حرام لا أنا هفتح سامحني يارب ايه ده يامحمد انت بتكلم بنات وانا اللي مفكراك بدأت تحبني هو اه بيحبني بيحبني زى جودي بس اما كان حضني كان بيحضني جامد حسيت أن عضمي هيتكسر ليكون مفكرني زى البنات دي أنا اللي غلطانه أنا لازم ابعد عنه بس أنا بحبه اعمل اي يارب
خرجت راحت لغرفته وخبطت 
محمد،. مين🤧🤧
نور، أنا نور جيبالك الموبايل
محمد، ادخلي مش قادر أقوم🤧🤧
نور فتحت وهي خايفه منه بسبب الرسايل اللي علي الموبايل بتاعه ، محمد الموبايل اهو وبتبص عليه لقت وشه احمر من شده السخونيه
محمد، اندهيلي جودي عشان تعبان اوي
نور راحت حطت أيدها علي جبينه ، ده انت سخن نار أنا هكلم جودي تجيلك حالا
،،،،،،
نور، جودي سيبي الاكل وتعالي بسرعه
جودي، في ايه
نور، محمد سخن نار
جودي، طب هاتي العلاج اللي طنط كارما جبتهولك بسرعه عما اعمله كمادات
نور، ماشي  وراحت جرى تجيب العلاج
،،،،،،
جودي، محمد انت لسه تعبان
محمد، انتي شايفه ايه
جودي، اه فعلا ده انت متدمر استني هحطلك الكمادات حالا والحراره هتنزل أن شاء الله
محمد، اااه عضمي بيتكسر
جودي، هو انت ونور عييتوا مع بعض ليه
محمد، المجنونه كان نفسها تجرى تحت الميا بتاعه الشتا
جودي، نور قالت إنها نفسها تعمل كده مع الانسان اللي هتحس أنها بتحبه بجد ويفضلوا يدوروا تحت المطره مع بعض معني كده انها
محمد، ما انهاش ماتكبريش الموضوع في دماغك نور معزتها في قلبي زيك بالظبط وهو قال كده عشان محدش ياخد باله أنه بيحبها
نور داخله بالعلاج وسمعت كلام محمد قالت لنفسها، مش قولت أنه بيحبني زى جودي 
أنا جبت العلاج إخباره ايه ياجودي
جودى، لسه السخونيه منزلتش شكله لازم يقعد في البانيو زيك عشان الحراره تنزل
نور، هو انا قعدت في البانيو
جودي، اه محمد شالك وحطك في البانيو وانا غيرتلك هدومك أنا وطنط كارما لأنك كنتي بتخرفي جامد
نور بإحراج، كنت بقول ايه
جودي، أنا فاكره بصي هنزل أكلم طنط كارما تيجي تشوفه عشان ميحصلوش حاجه
نور، ماشي وانا هفضل جنبه بالكمادات
جودي، ماشي
نور فضلت سرحانه في محمد وجمال ملامحه  فجأه افتكرت كلامه أنه كان قالها أنها كانت بتقول حاجه وهي بتخرف
نور، محمد
محمد،اي
نور، هو أنا كنت بقول ايه وانا سخنه
محمد، ليه ااااه عضمي
نور ، قول بقي والنبي كنت بقول ايه
محمد، كنتي بتقولي انك بتحبي حد
نور😧😧 قولت اسمه
محمد، متخافيش مش هقول لحد
نور، قول بس انا قولت اسمه
محمد، لا مقولتليش 
نور، احلف
محمد، لا مش هحلف 
نور، ليه
محمد، عشان أنا كمان بحبك 
نور، 😧😧انت السخونيه مأثره جامد
جودي دخلت ،طنط كارما جايه حالا
نور،اممم طيب تعالي اقعدي وانا رايحه اوضتي
محمد مسك أيدها ،وهتسبيني
جودي،😄😄😄 
نور اتحرجت ،لا بس سيب أيدي بس
جودي ، معلش اصلكوا زي اللي اخوات 🤣🤣 اللا عمرك مامسكت أيدي كده يابتاع اختي😉😉
نور باحراج، أنا رايحه اوضتي عن اذنكم
محمد، احرجتيها 
جودي، أنا بردك واللا سيادتك 
محمد، سكتي بقي عشان مش فايقلك
جودي، أنا نازله اشوف طنط كارما فاتها اجت
،،،،،،،،
في البلد
نور، بابا شكله مش عجبني يااحمد أنا خايفه عليه اوي
احمد، وانا بردك شكله تعبان اوي
نور، خايفه يسيبني اوي يااحمد😭😭
احمد، بصي تعالي ناخده معانا نطمن عليه عند دكتور كبير صحبي دكتور مسالك بوليه شاطر  اكيد باذن الله هيبقي كويس
نور، يارب بس يرضي يجي معانا
احمد، خلاص المحامي كتب كل حاجه وبباكي رجع نصيب بابا ليه انا واختي اكيد معدش وراه حاجه ويرضي يجي معانا
نور، خلاص أنا هروح اعرض عليه لو وافق ناخده معانا واحنا مسافرين بكره
احمد، ماشي ياحبي روحي عما اخلص بس كام حاجه بعملها علي اللاب
نور،. ماشي ياحبيبي
،،،،،،،
نور، بابا حبيبي عامل ايه
محمود،. بخير والله يا بتي طول مانتي بخير
نور، أنا هطلب منك طلب بس والنبي ماترفض
محمود ،جولي يابتي
نور، احمد عارف دكتور كويس ممكن ياخدك ليه وهو يطمنا عليك ياحبيبي
محمود، خلاص ماشي يابتي هاجي معاكوا
نور، انا مكنتش مصدقه احمد أما قالي انك هتوافق احمد بقي بيفهمك اكتر مني
محمود، مش ولد اخوي 
نور، ماشي ياحبيبي أنا محضر شنطتك عشان تيجي معانا بكره
،،،،،،،،
في القاهره
كارما، محمد لازم تاخد الحقنه دي ضرورى
عز، ايوه بقي صح كده مش أنا قولت لازم حقنه كان لازم كده من الاول
محمد لقوا بالمخده، اطلع بره ياحيوان
عز، يرضيكي كده يا طنط بقي عشان خايف عليه
كارما، 😄😄 اه يامحمد اخوك وخايف عليك ياللا بره بقي ياعز عشان اديله الحقنه
عز، لا أنا عايز تتفرج
محمد، اطلع بره ياحيوان
عز، ماشي ياكبير
كارما😄😄اخوك ده مشكله
محمد،. ربنا يهديه
،،،،،،
جودي، نور افتحي
نور، نعم ياجودي😭😭
جودي، بتعيطي ليه بس
نور، مفيش حاجه كنتي عايزه حاجه
جودي، مالك يانور قولي بس في ايه
نور، مفيش مامي وبابي وحشوني
جودي، هو انتي بتحبيه اوي كده
نور، هو مين 
جودي، اللي بتعيطي عشانه
نور، أنا مش عارفه اصدقه عارفه كاتب لكام واحده أنه بيحبها في رسايل وكام واحده كتباله بحبك وحشتيني
جودي، وانتي عرفتي ازاي
نور، مفيش عرفت وخلاص
جودي، طب بصي سيبي الموضوع ده عليه وروقي ياللا تعالي نتعشي سوا في اوضتي
نور، لا مليش نفس
جودي، ده انا عامله اندومي
نور، ياللا بينا😉😉
جودي،والله انتي مسخره😄
محمد، جودي هي نور فين
جودي، راحه الجامعه عندها محاضره
محمد، طب مقلتليش ليه عشان اوصلها
جودي، فاتها جايه يامودي خلاص متقلقيش يابيضه
محمد، ماتكلمي حلو 
جودي، مانا بتكلم حلو اهو الله 
محمد، الباب بيخبط شكلها اجت
جودي، دي مامي مامي جت يامحمد
نور، تعالي يابابا اتفضل
جودي، جدو حبيبي أخيرا جيت ياجدو
محمود، عامله ايه ياجلب جدك
جودي، كويسه والله تعالي اقعد ياجدو
كلهم دخلو الفيلا 
جودي، هي نور وأحمد فين ياجوجو
جوجو،. احمد راح المدرسه طنط كارما اخدته توديه مع ايان ونور في الجامعه عندها محاضره انهارده
نور، مين بيجيب في سيرتي اكيد مامي حبيبتي حمدالله علي السلامه  جدو حبيبي وحشني اوى ياجدو والله وراحت حضناه
محمد نزل، حمدالله على السلامه يا ماما ازيك ياجدو
محمود، محمد كبرت وبجيت راجل 
محمد، تسلم ياجدو أنا هطلب غدا ديلفرى يجي بسرعه
قعدوا كلهم يتغدوا ويضحكوا
زين،كارما وحشتيني اوي انتي والبنات اول مره ابعد عنك كده
كارما، واخر مره أنا بعد كده رجلي علي رجلك
زين، أنتي مقصرتيش رقبتي في غياب اخواتي كنتي بتراعي ولادهم
كارما، عيب ياحبيبي دول ولادي بردك
زين، عارفه النظره في عينيكي دنيا أنا بتوه جواها حتي بعد مرور السنين دي كلها علي جوازنا
كارما، تعرف أنا اللي كنت تايهه من غيرك بجد متسبنيش وتسافر ايا كان يا حبيبي
زين، أنا عمرى ماهسيبك تاني هاخدك معايا حتي أواخر الدنيا
،،،،،،
احمد، نور أنا كلمت الدكتور وقالي نبعتله عمي بكره
نور، تسلم ياحبيبي يارب بس يكون خير
احمد، متقلقيش خير باذن الله
نور، يارب يااحمد تعرف سريري كان وحشني اوي
احمد، سريرك بس مفيش حاجه تانيه
نور، لا في ولادي كانوا وحشني بردك
احمد، طب نامي يا نور نامي😣😣
نور،ماشي ياحبيبي تصبح على خير 😉😉
،،،،
تحت في الجنينه بتاعه الفيلا
محمد، نور انتي مقولتليش ليه انك رايحه الجامعه
نور ،عادي مجاش في بالي
محمد، هو ايه اللي مجاش في بالك انتي المفروض قاعده هنا مسؤوله مني لحد مابباكي ومامتك يجو
نور، واهم اجو خلاص بقي يامحمد خلصنا
محمد، هو ايه اللي خلصنا
نور، محمد أنا مش فايقالك الله يسترك 
محمد، أنا آسف ياستي ولو اتكلمت معاكي تاني ابقي تفي في وشي
نور راحت جرى وراه، أنا اسفه
محمد، ماشي عن اذنك 
نور، والله اسفه بس انا تعبانه بجد بسبب الرسايل اللي علي موبايلك
محمد،. رسايل ايه
نور، أنا فتحت الرسايل اللي بينك وبين بنات كتير وبجد مكنتش أتصور انك كده
محمد، وبتفتحيهم ليه انا اذنتلك
نور، انا اسفه عن اذنك
محمد، ردى عليه فتحتيهم ليه
نور، عشان كنت فاكره حاجه بس اتاكدت أنها وهم زي باقي الحجات اللي في الرسايل
محمد، انا فعلا كنت بتسلي بس والله من ساعه ماحسيت بشعور غريب وانا معاكي والله طنشتهم
نور، اممم 
محمد، قولي بقي اي هي الحاجه اللي كنتي بتتاكدي منها في الرسايل
نور، مفيش عن اذنك بقي
محمد، يعني بتحبيني يانور
نور وشها احمر ،مامي بتنده أنا رايحلها
محمد شدها من أيدها ،محدش بينده قولي بقي 
نور، اقول ايه
محمد، بتحبيني زي مابحبك
نور ، طب سيبني وانا اقولك
محمد، اهو قولي بقي
نور سابته ودخلت الفيلا جرى
ادهم، في ايه يابنتي بتجرى ليه كده
نور، بابي انت اجيت وراحت حضناه جامد مجتش معاهم ليه اجيت متأخر
ادهم، روحت الشغل اخلص اوراق مهمه واجيت 
نور، تعرف انك وحشني حبه منار اااااد كده
ادهم،. والله انتي اكتر ياقلب بابا هي ماما فين
نور، طلعت تنام فوق اتغديت يابابي
ادهم، لسه والله
نور، طب تعالي اغديك اقعد ياحبيبي وانا هجبلك الاكل حالا
محمد واقف وشاف حوارهم هي ايه البت دي أنا مستحيل اشوف الرقه والجمال ده تاني كنتي قدامي الوقت ده كله ولسه اخد بالي منك انا بعشقك يانور 
،،،،،،،
 صباح تاني يوم 
محمد، اركبوا يا اساتذه ياللا عشان نلحق الجامعه 
جودي، ماشي بسرعه ياسواق
محمد، ماشي يا هانم
نور، والله انتو مسخره انتو الاتنين😄😄
محمد، مطر استحملكوا انتوا الاتنين واحده لمضه وواحده مجنونه
جودي، 🤣🤣🤣ياللا يامجنونه
نور،😣😣شكرا يامحمد
محمد، العفو ياقلب محمد
جودي،ياسيدي ياسيدي قلب من اولها يارب ارزقني بواحد يقولي يافشتي حتي
نور اتحرجت وسكتت وفضلت باصه من شباك العربيه تدارى احراجها
بعد شويه، محمد، ياللا وصلنا انزلوا ياللا وانا هروح اركن العربيه
جودي ونور، ماشي
،،،،،،
نور دخلت محاضرتها وجودي ومحمد راحو محاضرتهم
بعد انتهاء المحاضره
الدكتور ،محمد ممكن كلمه بعد اذنك
محمد، تحت امرك 
الدكتور، انا بصراحه معجب بجودي اختك وعايز اخطبها فكنت بسألك اول هي مخطوبه
محمد، لا 
الدكتور، أنا حسام معيد هنا ووالدي الدكتور منصور فلو امكن نقابل والدك
محمد، تمام أنا هكلم والدي وارد عليك
الدكتور، يكون ليه الشرف اني اتشرف بيكم 
محمد، طب عن اذنك عشان الحق اوصل اخواتي
الدكتور، ماشي
،،،،،،،
جودي، هو الدكتور عايز منك ايه
محمد، مفيش عايز يخطبك
جودي، ده بجد ده لو حصل البنات هيكلوني دول بيفضلوا قاعدين يسبلوله
محمد، ابصتي يااختي اهو اختارك انتي
جودي،. بجد أنا مش مصدقه
محمد، طب اعملي حاجه من حاجات البنات واتكسفي
نور😄😄😄
محمد، اعرف واحده كل مااكلمها وشها يحمر
جودي، عرفاها 🤣🤣
نور😣😣
محمد، اهي كشرت اهي
،،،،،،
محمد، بابا في حاجه حصلت وعايز اقولك عليها
احمد، خير ياحبيبي
محمد، المعيد بتاعنا ندهلي وطلب أنه يقابلك عايز يخطب جودي
احمد، والله طب هو مين بالضبط وأنا أسأل عليه اول قبل ما يدخل البيت
محمد، هو بباه دكتور منصور الزياني دكتور اسنان
احمد، اه عرفه طبعا ده دكتور محترم طب انت ايه رايك فيه
محمد، هو محترم جدا وخلوق ومبيشتمش زى دكاتره كتير وهادي كده
احمد، طب رأي اختك ايه
محمد، دي هتتجنن من ساعه ماعرفت
احمد، خلاص ياحبيبي قوله يجي يوم الجمعه يشرفنا
محمد،. خلاص ماشي يابابا
احمد، هو ايه صوت الزعييق ده
عز، بابا أنا مش هنام في اوضه مع حد الاستاذ احمد بياخد السرير كله
نور، في ايه ياعز ايه الزعييق ده
عز، بقولك ايه أنا مش هنام تاني جنب حد خلي احمد ينام جنب محمد اهو  محمد اوضته كبيره
محمد، محدش ليه دعوه بمحمد
نور، عيب يا عز احمد ضيف كلها يومين ويروحوا واخوك محمد انت عارف مبيحبش حد ينام جنبه
عز، والله لو نمت جنب اللي اسمه احمد ده لهوقعوا اكسروا من علي السرير
احمد، عيب كده عمتك لو سمعتك هتزعل
نور، خلاص تعالي نام جنبي
عز، ماشي
احمد، جنب مين وانا هنام عند الجيران
نور، اهي ليله يااحمد معلش
احمد، طب روح يامحمد نام انت واعمل اللي اتفقنا عليه وانت يازفت ادخل نام
عز، ماشي ياللا يامامتي ياحبيبتي هنام اخيرا في حضنك
نور، تعالي ياحبيبي
احمد، تعالي فين وحضن مين ده شحط في تالته ثانوي مش عيل صغير وبعدين انت هتنام عالطرف أنا اللي هنام في النص
نور، هههه في ايه يااحمد 🤣🤣
احمد، مش عجبكوا هينام عالارض
عز، لا وعلي ايه ماشي اهي ليله
احمد اخد نور في حضنه 
عز، اختشي ياحاج أنا نايم جنبك
احمد، تصدق انك لازم تنام عالارض زى الكلاب
عز، خلاص وعلي ايه ولا كأني شايف حاجه 
احمد، اتخرس ونام بقي
نور🤣🤣 والله انت مسخره يااحمد ده ابني 
احمد، اسكتي انتي كمان ونامي
،،،،،
صباح تاني يوم
حسام، عملت ايه يامحمد
محمد، بابا مستنيك يوم الجمعه في البيت تشرفنا
حسام، أن شاء الله ربنا يقدم اللي فيه الخير
ودخلوا المحاضره
جودي في سرها ، ده انا امي دعيالي ايه القمر ده ياولاد
حسام كل مايجي يشرح يسرح بعنيه علي جودي لحد ما اخدت بالها
جودي اول ماراح يكتب عالسبوره قامت من مكانها وراحت مكان تاني عشان تشوف هيعمل ايه
حسام في باله ،هي راحت فين كانت لسه هنا اوف اخدت بالها عشان كده غيرت المكان أنا لازم اسيطر علي نفسي شويه ومبصش  عليها تاني 
جودي، اي ده هو مدورش عليه ليه شكله زعل واللا حاجه 
،،،،،،
يوم الجمعه
احمد، ازيك يادكتور منصور
منصور، الحمد لله يادكتور احمد والله اول ماعرفت أنها بنتك انبسط جدا احنا مش هنلاقي نسب احسن منكم
احمد،. تسلم يارب رايك ايه ياحج محمود
محمود، ربنا يجدم اللي فيه الخير
احمد، الحج محمود عمي وحمايا 
منصور، ربنا يخليهولكم يارب
احمد، يارب
منصور، حسام ابني الوحيد مامته توفت وهو في أولي ابتدائي وانا ربيته لوحدي ومردتش اخلي ليه مرات اب
محمود، ربنا يجعله دائما بار بيك يا ولدي
منصور ،الله يخليك ياحج محمود اومال فين العروسه
احمد، داخله حالا
محمد، ادخلي ياعروسه عايزينك جوه
جودي، بلاش والله محروجه اوي
محمد، اي ده جودي بتتحرج مش معقول
جودي، يارب متكسفيش اكتر من كده انا داخله
محمد لنور ، عقبالنا يارب
نور اتحرجت وبصت في الارض
جودي دخلت تقابل والد حسام
منصور ،بسم الله ماشاء الله تبارك الخلاق نقرا الفاتحه
احمد، اقعدي ياجودي ماشي ياللا ياجماعه هنقرا الفاتحه
وبعد ماتقعدوا يهزروا ويضحكوا الكل مشي
،،،،
محمد، بابا عايز منك طلب
احمد، خير يامحمد 
محمد، أنا عايز أخطب نور بنت عمتي
احمد، مش لسه بدرى شويه عليك يامحمد
محمد، طب هخطبها واما اخلص واشتغل اتجوز
احمد، تمام هروح اخطبهالك من خالك أقوله ايه ابني اللي لسه بياخد مني المصروف عايز يخطب بنتك
محمد، أنا بحبها ونفسي اخطبها بس بعد ماتخلصي هتجوزها
احمد، لا يامحمد لسه بدرى عليك اما تقف علي رجلك وتبقي راجل ملو هدومك ابقي قولي عايز أخطب مش لسه بتاخد مصروفك مني وتقولي عايز أخطب
محمد، بس
احمد، مفيش بس اتفضل اطلع اوضتك ياللا
احمد، محمد
محمد، نعم يابابا
احمد، طب استني خد هنا 
محمد، نعم
احمد، بتحبها
محمد، وبموت فيها كمان
احمد، خلاص ماشي خلص السنادي وهخطبهالك 
.محمد، بجد وراح حاضن أبوه ،انا بحبك اوى يابابا انت اجدع اب في الدنيا
احمد، ماشي بكاش اطلع نام بقي عشان وراك جامعه الصبح
محمد، ماشي ياكبير تصبح على خير
،،،،
نور، هو محمد كان عايز ايه يااحمد
احمد، كنت شايفك وانتي واقفه تصنتي😉😉
نور، أنا 😔😔ابدا
احمد، طب ماشي تصبحي علي خير 
نور، طب هتكلم ادهم امتي
احمد،ليه
نور، عشان تخطب نور لمحمد
احمد،ماتقولي ياحبي واعترفي انك كنتي بتصنتي😜😜
نور، العيال كبرت يااحمد وبقوا بيحبوا وعايزين يتجوزوا 
احمد، ربنا يسعد أيامهم
نور، يارب المهم هتكلم ادهم
احمد، لا بعد مالسنه تخلص أنا اتفقت مع محمد اول مايخلص امتحانات
نور، أن شاء الله ياحبيبي تصبح علي خير
احمد، وانتي من أهله يارب
،،،،،،،،
محمد ،الو القمر معايا
نور، لا النمره غلط أنا نوره بس
محمد، انتي نور قلبي مش نور القمر بس
نور، شكرا
محمد، هو مفيش كلمه حلوه مره تقوليها
نور، مفيش
محمد، طب علي فكره انا كلمت بابا اني عايز اخطبك قالي اما السنه تخلص 
نور، 🤭🤭
محمد، الو يابنتي روحتي فين
نور، ااانا
محمد، يخربيت كسوفك
نور، بص انا هقفل عشان انام باي وراحت قافله السكه
محمد، والله مجنونه وراح بعتلها رساله
طب مفيش حتي تصبح علي خير
نور بعتتله، وانت من اهله
محمد، هتوحشيني لحد ما اشوفك الصبح
نور، أن شاء الله
محمد، سلام ياقلبي ❤️❤️
نور، سلام
،،،،،،،
عدت السنه علي خير وخلصوا امتحانات
حسام، جودي أنا هكلم بباكي عشان الفرح اتفاقنا كان أما تخلصي امتحانات
جودي، طب ماتستني أما اخلص جامعه خالص 
حسام ،استني ايه انتي تسكتي خالص أنا مصدقت أن السنه خلصت أنا هكلم بباكي حالا انتي عايزاني أفضل رايح جاي ابص عليكي ومعرفش اشرح
جودي، 😄😄
حسام،بتضحكي علي ايه
جودي، علي استعجالك في ايه هو أنا هطير
حسام، منفسكيش نخرج براحتنا ونقعد براحتنا
جودي، نفسي والله بس مش متخيله أن ممكن اسيب مامي وبابي واخواتي
حسام،. لو عايزه تروحيلهم كل يوم معنديش مانع بس اهم حاجه اني اروح من الشغل القيكي في بيتي أنا مش مصدق اني هفتح عيني القيكي في حضني وهغمض عيني وانتي في حضني
جودي، إن شاء الله ربنا يجمع بينا علي خير
حسام ،ان شاء الله يارب
،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، الولاد خلصوا امتحانات تعالي نطلع نصيف في الغردقه في الشاليه بتاعنا
جودي، لا ده نحس
ادهم، متخافيش أنا اتغيرت
جودي، بس لو روحت هفتكر اللي حصل
ادهم، متخافيش تعالي وحاولي تنسي بقي ماشي
جودي، خلاص ماشي بس احنا  هنروح لواحدنا ؟
ادهم، تعالي ناخد بابا و نور وأحمد وأولادهم وزين وكارما
جودي، ده فرح جودي الشهر الجاي
ادهم، احنا هنروح نصيف نقعد اسبوعين ونرجع
جودي، خلاص هسألهم
،،،،،،
الكل وافق أنه يروح المصيف
ادهم، أنا هاخد ابوي في عربيتي مع جودي وولادي
احمد، خلاص ماشي ياللا يانور بسرعه فين الولاد
عز، أنا جيت يا حاج وجايب العوامه بتاعتي
احمد، تصدق اناقفلت من الرحله دي بسببك😡😡
نور ،مالك يااحمد واقف للوله عالكلمه ليه 
احمد، لبسلي شورت من دي الوقت طب بذمتك اللي لبسه ده يرضيكي
نور😄😄😄ده قمر
عز، الله يجبر بخاطرك يا حاجه الله هي المزه جايه معانا
نور، مين المزه دي
جودي، دي طنط كارما يامامي😜😜
نور، اسكت خالص مش عايزه اسمعلك صوت 
احمد، لا وماله سيبيه يتكلم ماهو قمر
نور، عجبك كده ياعز اهو ابوك بيتمألس عليه
احمد، اركبوا ياللا خلو اليوم ده يعدي علي خير
،،،،،،،
وصلو الشاليه
محمود، ياااه الشاليه ده كنت شريه لامك يانور كنا بنجي نصيف اهنه كل سنه
نور، بس انا تقريبا مدخلتوش خالص
محمود، عشان من يوم ماامك ماتت اني مدخلتوش وراحت عنيه مدمعه
نور بنت جودي ، يااه كنت بتحبها اوي كده ياجدو
محمود، دي كانت روحي الله يرحمها كنت بشوفها في نور كشكل وطيبه ورقه عشان كده مكنتش بحس انها راحت مني
محمد،. هو البعد عن الحبيب صعب ياجدو
محمود، ده اصعب مافي الدنيا يا ولدي
نور، انت شكلك كنت رومانسي اوى ياجدو
احمد، مالك يا عمي بتعيط ليه وهو انتو كلكوا بتعيطوا ليه
ادهم، افتكر امي الله يرحمها ماهو كان جيبلها الشاليه ده
جودي، كان جيبلها الشاليه ياااه هو في رجاله رومانسيه كده
احمد، متسكتوا بقي صحيتوا مواجع الراجل تعالو نتغدي ياللا 
،،،،،،
حور، بذمتك منتاش مكسوف من نفسك انت بتعمل ايه
عز، نازل البحر هكون بعمل ايه
حور، بالشورت ده😄😄
عز، ماله الشورت هو انتي وبابا عليه
حور، بصراحه مسخره جيبه منين ده
عز، من المول عايزه واحد اجبلك معايا كتير 
حور، انت لبسه عشان السمك في البحر يخاف منك 
عز، اه قصدك عشان سمكه القرش اللي عليه اخده بالك فاتحه بقها ازاي
حور،اه واخده بالي😄😄 
عز، عندي واحد بقي بس علي شكل عروسه بحر ممكن يمشي حريمي اجبهولك
حور، هو انت شارب حاجه
عز، لا
حور، طب ابعد ياابو دم خفيف
عز، مالبحر قدامك واسع
حور، طب سلام
،،،،،،،
محمد، هتنزلي البحر
نور، لا مبحبش وبصراحه مبعرفش اعوم
محمد، طب ماتيجي اعلمك العوم
نور، لا شكرا أنا مبحبش البحر
محمد، طب براحتك هو انتي قاعده لوحدك ليه
نور، مامي وبابي نايمين وجودي مع خطيبها
محمد، اممم طب ينفع اقعد معاكي
نور، مانت قاعدت خلاص
محمد، هو انتي ليه كده 
نور، مالي مانا كويسه
محمد، ليه منتيش رومانسيه وعالطول بتتكسفي مني
نور، عشان بخاف تفتكرني زى اللي انت بتكلمهم وغير كده انا والله بتحرج مش بقدر ارد 
محمد، أنا نفسي اسمع منك مره كلمه حلوه ليه دايما أنا اللي بقول وانتي لا المره الوحيده اللي اعترفتيلي فيها انك بتحبيني كنتي بتخرفي من السخنيه
نور بدموع نازله زي السيول 😭😭 أنا طالعه انام
محمد مسك أيدها ،استني بتعيطي ليه دي الوقت 
نور، عشان مش هقدر اقولها بس انت اكيد حاسس
محمد، خلاص والله انا اسف متعيطييش بقي واقعدي اهو نتفرج عالبحر
نور،. 🤣🤣هههه
محمد، انتي مجنونه بتضحكي ليه دي الوقت
نور، بص علي اخوك كده
عز طالع من البحر 
محمد، في ايه يابني مش ابوك لسه ماسك فيك عشان الشورت اللي كنت لبسه انت بتجيبهم منين
عز، مالكش فيه تعرف تجيب زيه ده انا اخدت كل الاشكال اللي عند الراجل عشان انوع فيهم
حور، والله هموت واعرف اخوك بيجيب الثقه دي كلها منين
محمد، والله مانا عارف ايه ده
عز،. انتو هتعملوا عليه حفله
نور، لا احنا نقدر يا زيزو ده انت ابو الموضه كلها
محمد، طب اطلع غيره يا وحش قبل ما ابوك ينزل 
عز،انت مالك اصلا قول انك هتموت عليه
نور وحور ،ههههه
محمد، ضحكت البنات عليك
عز، المزه بتاعتي اجت اهي سلام بقي اروح اسلم عليها
حور، هي مين المزه دي 
محمد، اللي واقفه مع ابوكي
حور، مامي😧😧
محمد، أنا لو منك مسيبش حق امي
حور، طب عن اذنكم
انت يا استاذ عز 
عز، نعم 
حور، ينفع اقول علي مامتك موزه
عز، اه عادي 
حور، تصدق انك مش محترم واهبل
عز، ماتحترمي نفسك أنا اكبر منك علي فكره
حور، خمس شهور تبقي اكبر مني
عز، اه اكبر منك ياحور وعيب تشتميني يامحترمه
حور،. انا اسفه بس انت اللي قولت علي مامي موزه وعيب اوي كده
عز، ماهي فعلا قمر بصي كده علي عينيها قمر خالص عنين لون السما صافيين 
حور، طب أنا هقول لبابي
عز، خلاص خلاص انا اسف متزعليش بقي 
حور، خلاص ياعز حصل خير 
عز، ماتيجي ناكل ايس كريم اصالحك بيه
حور، اوك بس مانجا
عز، ماشي ياللا بس استني هجيلك اهو هروح اجيب فلوسي من محمد أنا بسيبهم معاه قبل مانزل البحر
حور، هعتبر نفسي صدقتك ياللا روح بسرعه
عز، محمد حبيبي يااخويا ياطويل ياقمر
محمد، عايز ايه يازفت 
عز، زفت زفت بقولك عايز خمسنايه
محمد، ليه
عز، هجيب لحور ايس كريم اصالحها بيه
محمد، طب وانا مالي امشي ياللا 
نور، خد ياعز وابقي هاتلي معاك بالمانجا
محمد، استني خد وهاتلي شيكولاته ونور مانجا لنور
عز، طب سلام
محمد، جرى وراه مسكه من قفاه هات فلوس نور
عز، خد ياعم وحاسب بقي خليت شكلي وحش قدام البت
محمد، امشي ياله 
نور، انا بعشق عز ده مسخره🤣🤣
محمد، طب خدي فلوسك اهي وبلاش كلمه بعشق دي لحد غيري
نور بإحراج ، علي فكره عادي يعني ده اخويا الصغير
محمد، لا مش عادي فاهمه
نور، ماشي😄😄
محمد، بتضحكي ليه 
نور، اصلك بتغيري يابيضه
محمد، طبعا 
نور، عز شكله خلع ومش هيجيب لينا حاجه😄😄
محمد، قلبي كان حاسس والله بصي اومي نتمشي شويه واجيبلك أنا الايس كريم واحنا ماشيين
نور، اوك ماشي ياللا
،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، تعالي ننزل نقعد قدام البحر شويه
جودي، ماشي ياحبيبي
ادهم، فاكره اول يوم خرجنا فيه من الشاليه كنا بليل ونزلنا البحر سوا
جودي، اه طبعا فاكره
ادهم،. طب تعالي نعيده 
جودي، احنا كبرنا يا ادهم
ادهم، لا كبرنا ايه وبتاع ايه تعالي ننزل
جودي، ماشي ياللا بينا هجهز اهو وانزل معاك بس نتمشي بس
،،،،
محمد، نور تعالي ننزل البحر
نور، قولتلك لا بخاف ثم إننا بقالنا اربع ساعات ماشيين تعبت عايزه اروح
محمد،. احنا بليل ومحدش هياخد باله أنا عارف انك محروجه
نور، بس يامحمد والله بخاف
محمد، فاكره دور البرد اللي اخدته بسببك عشان كان نفسك تنزلي في المطره أنا وافقتك  وافقي بقي ننزل والله ماتخافي أنا نفسي انزل معاكي
نور، ماشي يامحمد
محمد، ياللا بينا
نور، محمد بلاش لجوه الدنيا ضلمه وراحت الموجه موقعاها
محمد جرى عليها ، اوف خلاص تعالي نخرج بدل ماتغرقي مني
نور رشت عليه ميا أنا مغرقش يا استاذ محمد 
محمد، بترشي عليه مايه طب اهو 
نور، والله انت رخم خلاص بقي
محمد، مش هبطل غير أما تقولي انك بتحبيني
نور، انا مش هقول واهو 
ادهم ، نور اللي في البحر دي ياجودي صح
جودي، بتهيألي  وايه اللي منزلها البحر بليل كده
نور، راحت زقه محمد موقعاه في البحر، طب اهو بس كده وطلعت تجرى
محمد، طب والله مانا سيبك
ادهم بزعييق، نووووور 
نور اتخضت، ده بابي وخرجت من البحر 
ادهم، ايه اللي منزلك البحر دي الوقت وايه قلت الأدب دي
نور، بابي ده مح راح ابوها ضربها بالقلم 
ادهم، اتفضلي عالبيت ياهانم
محمد واقف مصنم مكانه معرفش يدافع عنها
،،،،
في البيت
محمود ، مالك يانور بتعيطي ليه
نور سابته وطلعت جرى علي اوضتها هي وجودي وحور وايان
نور طلعت هدوم واخدتها ودخلت الحمام
حور، مالك يانور في ايه يانور 
جودي،. هي فين
حور، دخلت الحمام ياطنط
جودي، أما تخلصي يازفته تعليلي الاوضه أنا مستنياكي
نور سمعت الكلام انهارت اكتر
محمد، روح الشاليه ودخل الحمام ياخد شاور
محمد،. أنا لازم اقول لبابي عشان  يلحقها قبل مايبقي فيه مشكله
،،،،،
نور خرجت من الحمام وراحت غرفه مامتها
نور خبطت عالباب ودخلت
ادهم، ممكن اعرف ايه اللي حصل ده
نور، والله العظيم أنا آسفه يابابي ومش هيحصل تاني😭😭
ادهم، ده مش اخوكي وانتي محجبه ينفع المرقعه وقلت الادب دي هي دي تربيتي فيكي أما الاقي بنتي في البحر الساعه حداشر بليل وسايقه قلت الأدب مع ابن خالتها الشاب عارفه دي الوقت هو مفكرك رخيصه
نور ، والله اسفه يابابا والله مش هتكلم معاه خالص تاني 
جودي، وان حصل من قلت الأدب دي تاني
نور، والله ماهيحصل ولو حصل ابقوا اعملوا اللي عايزينه فيا
😭😭
جودي، علي فكره محمد بتاع بنات وأمه كانت اشتكيتلي منه أنه بيسهر طول الليل يكلمهم
نور، بس محمد اتغير عشاني
ادهم، اتغير عشانك ازاي
نور، هو قالي أنه بيحبني وساب كل البنات عشاني😭😭
ادهم، اظاهر كده ابن اخوكي بيرسم يعمل في بنتي زى ماابوه عمل مع اختي بس والله ماهسيبه
جودي، مينفعش الكلام ده قدام البنت
ادهم، بصي يا زفته انتي لو شفتك بتكلميه اقسم بالله لهقتلك
نور، خلاص والله يابابي متزعلش مني والله ماهكلمه
جودي، اتفضلي روحي اوضه البنات ياللا ومتخرجيش غير رجلي علي رجلك فاهمه
نور، ماشي يا مامي😭😭
جودي، اهدي ياادهم قولتلك ابقي اتحكم في عصبيتك مينفعش كده
ادهم، انتي راضيه عن اللي حصل
جودي ، لا بس لازم نتكلم بالعقل مينفعش كده
ادهم، طب أنا خارج 
جودي، استني هاجي معاك
ادهم، لا عايز أخرج لوحدي
جودي، يارب اموت لو خرجت لوحدك
ادهم، جودي أنا مضايق سيبيني لوحدي
جودي، لا مش هسيبك ياادهم ياللا بقي عشان نكمل التمشيه اللي باظت
بابا حصل مشكله كبيره لنور بسببي
احمد، حصل ايه
محمد، نزلت البحر أنا ونور وخالو وعمتو شافونا وخالو ضرب نور بالقلم
احمد، أنا عارف انك مش هتجيبها لبر أما اروح اتكلم مع خالك واصلح اللي انت زفته
،،،،،،،
حور، مالك يانور في ايه
نور، مفيش حاجه خالص
حور، براحتك أما تحبي تقولي انا موجوده
نور، ممكن تقولي النور عايزه انام
حور، ماشي تصبحي علي خير
،،،،،
احمد ونور
احمد، محمد ابنك شاكله عامل مصيبه
نور، مصيبه ايه يااحمد
احمد، اخوكي شافوا هو ونور في البحر وضرب بنته بالقلم معني كده أن ابنك شكله كان بيزفت حاجه مع البنت
نور، يامصبتي طب والحل
احمد، مش عارف
نور، طب بص سيبني اكلم ادهم وأشوف اللي حصل بلاش تدخل انت عشان متكبرش
احمد، خلاص ماشي
نور، أنا هنزل اشوفه تحت أكلمه
،،،،،،
جودي وادهم
جودي، الساعه داخله علي واحده تعالي ندخل جوه بقي ياادهم هنفضل طول الليل قاعدين قدام البحر
ادهم، أنا اخد الاجازه دي اصلا عشان اقعد قدام البحر
نور ،ياسلام ياعم الرايق
ادهم، نور تعالي ياحبيبتي اقعدي معانا
نور، أنا جايه اطلب منك طلب
ادهم، انتي تؤمريني 
نور، محمد معجب بنور وعايز يخطبها 
ادهم، محمد ابنك خان ثقتي فيه
نور، ليه بتقول كده ياحبيبي
ادهم، محمد كان دائما بيقولي أن نور أخته وانا كنت بصدقه ونور أما قالتلي انها عايزه تدخل الجامعه اللي فيها محمد وجودي أنا ممنعتش وقولت اهي تبقي مع اخواتها اما اللي سمعته و شوفته ده خلاه لو اخر راجل في الدنيا مش هجوزهاله
نور، محمد بيحبها من زمان وساب البنات اللي كان بيكلمهم وانتبه لدراسته عشانها محمد كلم أبوه يخطبله نور السنه اللي فاتت قاله انت لسه صغير ااستني أما السنه دي تخلص وانا هكلم ادهم محمد مكنش ناوي حاجه وحشه ياادهم ببنتك
جودي، فعلا انا بشوف عنيه دائما عليها وهي رايحه أو جايه بس كنت بكذب نفسي
ادهم، انتي اختي يانور بس اللي حصل انهارده اثر في علاقتي جامد مع ابنك
نور، فكر قبل ما تجني عليه بص اتكلم معاه عشان خاطرى الولد بيحبها بجد انا داخله اطمن عليه عن اذنكم
جودي، ادهم فعلا اسمع منه 
ادهم، اسمع ايه انتي مشوفتيش بعينك اللي حصل
جودي، علي فكره افتكر كنت بتعمل اكتر منه وكنت بغفرلك عشان بحبك 
ادهم، انتي عايزه ايه دي الوقت
جودي، نديله فرصه يصلح اللي حصل
ادهم، لا وبنتي عمرها ماهتكون ليه وانا قايم وسيبلك المكان
،،،،،،
نور ومحمد
نور، بترن علي مين
محمد، ماما مبرنش مفيش حاجه
نور، بتحبها اوي كده
محمد، واكتر كمان مما تتصورى
نور، أن شاء الله هجوزهالك ياحبيبي أنا ورا خالك لحد ما يوافق
محمد، هو رفض
نور، دماغه ناشفه بسبب اللي حصل انهارده وشويه كده وهكلمه تاني
محمد، يارب ياماما
نور، تعالي في حضني ياقلبي والله هجوزهالك
،،،،،،،
تاني يوم
حور، نور هتنزلي معانا
نور، لا هتفرج عالتلفزيون
حور، خلاص ماشي أنا نازله سلام
نور قامت وقفت في الشباك شافت محمد قاعد علي الكرسي علي البحر وقاعد سرحان والكل في البحر
نور، غصبا عني ياحبيبي لازم ابعد عنك
عز، مالك ياكبير قاعد سرحان كده ليه
محمد، ابعد عني ياعز الله يخليك
عز، ماشي اوووف ايه الصاروخ اللي جاي ده ده في بكيني جاي يا محمد
محمد، اي ده مين دول دول رايحين علي خالك ادهم
عز ،انا رايح اقعد جنب خالي وجدي سلام
سلمي، ازيك ياادهم ازيك ياعم محمود
محمود، انتي عرفاني يابتي
ادهم، دي سلمي يابابا ازيك ياسلمي اخبارك
سلمي، الحمد لله تمام اتجوزت وخلفت جوليا دي بنوتي وجوزي مات الله يرحمه
جودي، الله يرحمه ياحبيبتي ابقي خلينا نشوفك 
سلمي، اتحرجت طب عن اذنكم هننزل البحر أنا وجولي
عز، لو محتاجين حد يعلمكوا العوم أنا موجود صح ياخالو
سلمي، هههه دمك خفيف زى خالك تعالي انزل معانا
عز، ماشي ياقمر ياللا بينا
جودي، دي ايه اللي جابها دي هنا
ادهم، أنا اعرف بس انتي حرجتي الوليه
جودي، بس اسكت خالص 
ادهم، هي نور بنتك منزلتش خالص
جودي، مش راضيه تنزل
ادهم، طب أنا هكلمها عشان عايز انزل البحر بيها
جودي، والله مش قولت هتشد عليها شويه
ادهم، لازم أشد شويه وارخي شويه عشان بنتي متكرهنيش
جودي، قول انك عايز تنزل عشان ام جوجو
ادهم ،هههههه بصراحه اه
جودي، اتلم ياادهم
ادهم، استني الو ايوه يانور
نور، ايوه يابابا 
ادهم، انزلي ياحبيبتي ننزل البحر
نور، لا انا تعبانه وعايزه اقعد شويه قدام التلفزيون
ادهم، ياللا يانور اجهزي وانزلي عايز انزل البحر بس مش هنزل غير بيكي
نور، ماشي يابابا نازله اهو
،،،،،،،،
احمد ونور
احمد، شوفي الشملول ابنك عامل ايه مع البت
نور، انهي واحد 
احمد، الشملول اللي في البحر ورحمه امي لهوريه بس يطلع بس
نور، أنا هندهله لانه زودها اوي
احمد، اخيرا اعترفتي
نور، اعترفت بايه يااحمد انت معاملتك جافه مع الولاد بحس انك بتغير منهم حتي أنا مبتحبش حد منهم يحضني أو يبوسني أنا بحس اني عندي تلت اولاد وانت بعشره بسبب غيرتك منهم ودايما شايف تصرفاتهم غلط
احمد، أنا يانور 
نور بصوت عالي ، ايوه يا احمد أنا داخله ومش قاعده معاك عشان انا تعبت منك
حودي، في ايه يا احمد نور خدى استني في ايه يااحمد
محمد، في ايه يابابا
احمد، انده للكلب اللي في البحر ده يطلع كفايه فضايح
محمد، ماشي يابابا
احمد، أنا طالعلها 
،،،،،
نور، ايوه يابابي
ادهم، تعالي نتمشي شويه
نور، مش قولت هننزل البحر
ادهم، لا تعالي نتمشي ومسك أيدها ومشي
محمد فضل واقف باصص عليهم ، دي عدت من جنبي ومبصتليش حتي ليه كده بس يارب انت اللي حاسس بيا يارب
،،،،،،
احمد ونور
احمد، ممكن اعرف في ايه وايه الكلام اللي قولتيه تحت وفرجتي الكل عليه
نور، لو سمحت يا احمد سيبني في حالي
احمد، هو ايه اللي سيبني في حالي بعد مفرجتيهم عليه يا نور 
نور، انا تعبانه بسبب محمد ونفسيتي مدمره بسببه انت مش شايف قاعد لوحده حزين ازاي وانت قاعد مركزلي مع عز قولي عايزني ارد عليك بايه انا قلبي بيتعسر كل ماابص علي محمد 
احمد، يعني أنا قاعد فرحان مانا اكيد زعلان زيك بالضبط ومقطعني في قلبي
نور، مش باين 
احمد، يعني لازم اقوم اعلي صوتي واغلط فيكي قدام الكل عشان تحسي اني مخنوق بسبب ابني 
نور، انا اسفه يا احمد بس والله انا تعبانه بجد
احمد، خلاص يانور تعالي ننزل
نور، انا عايزه حل لابني
احمد، خليها بعد فرح جودي هيكون الموضوع هدي واتكلم مع اخوكي تاني
نور، خلاص ماشي
،،،،،،،،
نور وادهم
ادهم، تيجي ناكل ايس كريم
نور، ماشي يابابي 
ادهم، لسه بتحبي المانجا
نور، اممم
ادهم، خدي الايس كريم بتاعك 
نور، شكرا 
ادهم، عارفه زمان كنت عملت حادثه وكان ضهرى اتكسر فيها عارفه ايه اللي كان وجعني
نور، ايه 
ادهم، جودي قالتلي نور طول الليل بتعيط ومنمتش خالص عارفه كنت بشيلك اخدك في حضني كنتي بتنامي عالطول أنا مفرحتش بحاجه في الدنيا اد أما كنت باخدك في حضني وتقومي ضحكه ونايمه عالطول حتي اخوكي احمد مفرحتش بيه قد مافرحت بيكي انتي كنتي اجمل حاجه في حياتي ومازلتي اجمل حاجه في حياتي
نور، انا بحبك اوي يا بابي 😭😭وراحت حضناه
ادهم، وانا محبتش حد قدك يانور قلب بابا
نور، مامي لو سمعت هتقتلني
ادهم، المجنونه كانت بتتهمني اني بخونها عشان كنت بنام عالطول وانتي في حضني
نور، مامي دي عجيبه بس بتحبك اوي يابابي عارف بسمعها عالطول من وانا صغيره وهي بتدعيلك وهي ساجده بتصلي
ادهم، امك دي روحي اللي انا عايش بسببها
نور، ربنا يخليكوا لبعض ياحبيبي
ادهم، ويخليكي انتي واخوكي لينا يارب ياللا نرجع بقي
نور، ماشي ياحبيبي
،،،،،،
احمد، في ايه يا برنس قاعد في البحر مع الصواريخ ده ابوك هيعلقك
عز، امشي ياللا من وشي 
احمد، عارف والله ماهخلص  وهقف اتفرج عليك
عز، حور في ايه مالك
حور، مالي مانا كويسه اهو
عز، اصلك لفتي وشك مني
حور، انت نسيت انت كنت بتعمل ايه دي الوقت في البحر
عز، بعمل ايه
حور، مفيش ياعز عن اذنك
عز، استني أنا بكلمك في ايه مالك
حور وعينيها مليانه دموع، ماليش ياعز
عز، بصي هو انا مش عارف انتي بتعيطي ليه بس بجد قلبي وجعني عشانك
حور، هو انت عندك قلب 
عز، في ايه ياحور والله مافاهم حاجه
حور، مفيش اتفضل انزل البحر قبل ما المزه تطلع منه
عز، بس انا مش شايف مزز غيرك انتي
حور، تصدق انك قليل الادب
عز، تصدقي أن عنيكي احلي من عنين مامتك اول مره اشوفهم بجد
حور، أنا رايحه لمامي عشان مش عايزه اعطيك بوكس افوقك
عز، بس انا فوقت دي الوقت
حور، متاكد انك فوقت
عز، اه والله فوقت وجعان
حور، تصدق أنا غلطانه اني واقفه معاك أنا ماشيه سلام
عز، يخربيت جمال عنيكي هو في جمال عنين كده ده ايه الجمال ده بجد
،،،،،،،
ادهم رجع بنور
جودي، اي ده اتصالحتوا
ادهم، هو احنا كنا متخاصمين اصلا يانور
نور، أنا أقدر ياحبيبي
جودي، حبيبي ده انتو راجعين اقوي من الاول
نور، وباكتساح ده عشيقي
جودي، ربنا يهدي مابينكوا
كارما، ياللا ياجماعه هنتغدي سوا أنا حضرت الاكل أنا وايان ياللا
اتلموا كلهم عالسفره
ايان، اي رايكم في طبيخي
كارما، ده انتي حطيتي الاطباق عالسفره بس يافشاره
ايان، أخص عليكي يامامي وحطيت المعالق نسيتي
زين، لا دي عملت مجهود عظيم يا كارما
كارما، طب بجد ياجماعه ايه رايكم في الاكل
نور،والله جميل ريحه وشكل وطعم
جودي، فعلا تحفه
ادهم، تسلم ايدك
احمد، لا بجد تسلم ايدك
محمود، اومال فين محمد ولدك يانور
نور، اهو اجا اهو حماتك بتحبك تعالي يامحمد اتغدي معانا
محمد قعد عالسفره قصاد نور
محمد نظر لها نظره كلها عتاب 
نور اخدت بالها  وادهم باصص عليهم بيشوف بنته هتعمل ايه
نور، أنا شبعت أنا طالعه
ادهم، اقعدي خلصي أكلك
نور، لا مش عايزه 
ادهم، اقعدي يانور
نور، حاضر يابابي
محمد اتحرج وراح قايم، أنا طالع
نور، مالك ياحبيبي اقعد 
محمد، مش جعان أنا طالع 
نور مسكت نفسها بالعافيه بس مقدرتش تمسك دموعها
وادهم شايف بنته 
جودي لادهم، عجبك كده
ادهم، كلي
جودي، نفسي اعرف انت بتفكر في ايه
ادهم، مش هتعرفي ريحي نفسك
،،،،
نور طلعت ورا ابنها
نور، ماكلتش ليه 
محمد، مش جعان احنا هنمشي امتي
نور، بكره 
محمد، طيب أنا هنام
نور، دي الوقت
محمد، اه ياماما تعبان وعايز انام قوليلي اعمل ايه وانا اعمله أنا عايز أهرب من اللي بشوفه عايز انام ومش عايز اشوف حد
ادهم، انت شايف أن ده الحل
نور، ادهم تعالي ادخل 
ادهم، سيبينا لوحدنا شويا يانور
نور، ماشي ياحبيبي
ادهم، هي الرجوله بقت هروب من الواقع بالنوم
محمد، أنا تعبان وعايز انام ياخالو
ادهم، انت حر وافتكر اني جتلك
محمد، أنا آسف بس والله بحبها
ادهم، اللي بيحب حد بيعافر عشان يوصله عمتك أنا طلع عيني عشان ترضي أنها تتجوزني
محمد، طب اعمل ايه
ادهم، خلص دراستك ونبقي نتكلم هيبقي في كلام تاني بس بشرط إياك اشوفك بتسلم حتي عليها 
محمد، ده اللي هو ازاي يعني انت خايف عليها مني
ادهم، افهم زي ماتفهم بس إياك تيجي جنب بنتي فاهم
محمد، ماشي ياخالو
ادهم، ماشي أنا هخرج نام بقي مش كنت عايز تنام
محمد، وانت بعد اللي قولته هيجيلي نوم
،،،،
صباح تاني يوم كلهم جهزوا عشان يرجعوا 
وبعد مرور فتره وجاء موعد الفرح المنتظر فرح جودي ودكتور حسام
يوم الفرح المنتظر
نور، بقيتي عروسه ياجودي كبرتي ياحبيبتي أنا مش قادره اصدق نفسي
جودي بدموع، والله يامامي أنا زعلانه اني هسيبك أنا عايزه افضل معاكي والنبي
حسام داخل ياخد عروسته سمعهم
حسام، تفضلي مع مين أنا مصدقت أن القمر هيبقي ملكي
نور، خلي بالك منها ياحسام جودي لمضه بس حنيه الدنيا فيها
حسام، أنا اصلا بموت في لماضتها ياللا ياقمر الناس وصلو تحت
جودي، لا انا رجعت في كلامي وهقعد مع مامي
نور،😄😄مامي مين دي الوقت
حسام، وربنا هشيلك واخدك واطير عالفيلا ومش هيبقي فيه فرح😄😄
احمد، لا وعلي ايه أنا هنزلهالك بنفسي😄😄
جودي، بابي مش عايزه اتجوز عايزه اقعد معاكو
حسام، والله كنت حاسس ان ده هيحصل
احمد، خلاص روحي انهارده مع حسام وانزلي عشان المعازيم وبكره هنيجي ناخدك😜😜
حسام، اه ياللا عشان الناس بس
جودي، ماشي يابابي
احمد، ربنا يعينك ياحسام 
جودي، بتقول حاجه يابابي
احمد، بقول انك قمر بالفستان الابيض
جودي، ميرسي يابابي
،،،،،،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، أنا خلصت ياجودي أنا نازل عشان الناس اجت
جودي، وانا خلصت ايه رايك
ادهم، رايي ايه ايه الجمال ده كله طبعا تجنني
جودي، ميرسي يا دودي
ادهم، فكرتيني بالمرحومه😄😄
جودي، اتلم وياللا بينا ننزل للناس
،،،،،،،،
الميكب ارتيست زوقت نور وعملت لها ميكب رقيق مبين جمال ملامحها ولون عنيها اللي يشبه لون العسل النحل
الفستان بيبي بلو لون صفاء السماء كانت شبه حوريه من الجنه
نور خلصت وماشيه في الطرقه لقت محمد في وشها
محمد بزهول، ايه القمر ده
نور بصت في الارض، شكرا عن اذنك
محمد، ليه كده
نور، هو ايه اللي ليه كده
محمد، أنا عملت ايه للمعامله دي كلها
نور، محمد انت ابن عمتي وبس حاول تتأقلم علي كده عشان أنا مش عايزه مشاكل عن اذنك وسابته ومشت
محمد، ليه كده يانور أنا محبتش حد قدك بس والله لهخليكي تندمي
،،،،،،،،،،
زين وكارما
زين، ياللا ياكوكو 
كارما، أنا خلصت ايه رايك
زين بزهول ، انتي مين
كارما، أنا كل حاجه لدكتور زين قلبه وعقله وكله
زين، انتي الملاك اللي ربي رزقني بيها
كارما ، ربنا يخليك ليا يا اجمل حاجه حلوه في حياتي
حور، ياللا يامامي انتوا هتفضلوا قاعدين تسبلو لبعض كتير
كارما بإحراج ، ياللا يازين هنتأخر كده
ايان، طب ايه رايك فيا أنا وحور كمان يابابي
زين، انتو الاتنين قمرات عارفين ليه عشان طلعتوا شبه الشمس اللي منوره حياتي
حور، يابنتي هيفضلوا يعكسوا في بعض وهينسوا أن في فرح
زين بضحك، ياللا بينا
،،،،،،،،،
عز، اوبااا اي ده جوليا اجت هي ومامتها
نور، جوليا مين
عز، بنت طنط سلمي صاحبه بباكي 
ادهم، انت مجنون هو بابا ليه اصحاب بالمنظر ده دي الفستان الترزي شكله نسي يكمله 
عز، اومال لو شفتيها بالبكيني 
نور، شفتها اتهد واسكت خالص
عز، اي ده المزه بتاعتي وصلت أما اروح اسلم عليها
كارما، ازيك ياعز اخبارك 
عز، الحمد لله ياطنط 
حور، طنط برده اقولها انت مسميها ايه😜😜
عز سرح في الحوريه اللي قدامه😧😧
حور، انت بتبصلي كده ليه😏😏
عز، اصلك قمر بجد🥰🥰
كارما، بتعاكس بنتي قدامي ياعز😄😄
عز، ااااانااااا😇😇
حور🤣🤣🤣 لسانه جاله فيه عطل
كارما، بس يا حور عيب كده اه بالحق مبروك النجاح النتيجه بانت امبارح وانت جبت 98% هتروح ايه
عز، طب أن شاءالله عايز ابقي دكتور زي بابا
حور،يعني هنبقي زمايل
عز، ايه راحه طب بردك
حور، أن شاء الله عشان ابقي ضامنه شغلي عندكم في المستشفي
عز، أن شاء الله
،،،،،،،،،،
محمد لقي جوليا واقفه هي ومامتها فحب أنه ياخد حقه من نور
محمد، ازيك ياطنط أنا محمد ابن نور اخت ادهم
سلمي، اه اهلا ازيك ياحبيبي 
محمد، الحمد لله ياطنط ازيك ياجوليا احنا متعرفناش بس ممكن نتعرف
جوليا، وماله أنا جوليا رايحه كليه السن السنه الجايه أن شاءالله
محمد، أنا فيها رايح سنه تالته ده احنا هنبقي زمايل
جوليا، اممم كويس
محمد حب يفرس نور اكتر، ترقصي معايا
جوليا، اوك 
محمد اخد جوليا وراح يرقص مع العروسه والعريس اسلو
جودي، اي ده ياادهم ألحق
ادهم، بس انا عارف محمد عمل كده ليه
جودي، الحمد لله أنه بان قدام الكل عشان بنتك تتنيل ومعدتش تعيط كل يوم بسببه
ادهم، ده هو اصلا بيعمل كده عشانها واسكتي عايز اشوف آخرهم
ادهم، ده هو اصلا بيعمل كده عشانها واسكتي عايز اشوف آخرهم
نور بصت بصدمه علي محمد
نور، ليه كده يامحمد وحست أنها هتنهار ودموعها خانتها ونزلت طلعت تجرى عالحمام عشان محدش ياخد باله
محمد شافها ،بقولك ياقمر عن اذنك أنا داخل الحمام احسن همووووت
جوليا، طب روح
محمد راح لها قدام باب الحمام وفضل واقف قدام الباب وسامعها وهي منهاره 
محمد، افتحي يانور
نور مسحت دموعها وظبطت مكياجها وخرجت
نور، عايز ايه في كذه تيولت علي فكره
محمد، انتي متأكده اني ابن خالك وابن عمتك بس
نور، ليه هو انت كنت مفكر انك حاجه تانيه عن اذنك
محمد شدها من ايدها، علي فكره انا متاكد اني بالنسبالك حاجه تانيه
نور، انت بتحلم شيل ايدك وروح للي كنت بترقص معاها وابعد عني أنا مش عايزه اشوفك كل شويه قدامي فاهم
محمد، براحتك يانور
ادهم، كان واقف يراقبهم من بعيد
ادهم، برافوا عليكي يانور أنا والله ماعايز اكسر قلبكم بس انا مستني محمد يقف علي رجليه ويخلص وخايف ليحصلك زى عمتك واجوزك غصب عني أنا لازم اعمل مسافه بينكم لحد مامحمد يخلص
،،،،،،،،،،
احمد، ابنك الشملول كان بيرقص مع اللي واقفه بفستان عريان دي لو اجا تاني يقولي عايز نور هاديه باللي في رجليا لانه محترمناش قدام الناس
نور، بجد ومين اللي عزم سلمي وبنتها
عز، أنا ياماما أما كنت في البحر عزمتها بس مكنتش متاكد انها هتبت وتيجي
نور، فلحوس طول عمرك ياعز
عز موبايله رن،الو
نور، عز أنا واقفه جنب الشجره اخر الجنينه تعالي عايزاك ومتقولش لحد
عز، حاضر 
وبعد دقيقتين كان عندها
نور، والله لهردهالك يامحمد
عز،في ايه يانور
نور، أنا عايزه العب معاك لعبه 
عز، لعبه ايه
نور، أنا عايزه تبين قدام محمد انك بتحبني ونقعد نضحك ونهزر مع بعض
عز، طب ليه
نور، أنا هقولك كل حاجه بس احلف أنه هيكون سر
عز، ماشي
،،،،،
الفرح خلص والعروسه مروحه
جودي، والنبي يامامي مش عايزه اروح في حته خدوني والنبي
محمد، ههههه رجعتي في كلامك
حسام، ياللا ياقمر دخول الحمام مش زي خروجه
عز، البضاعه المباعه لاترد ولاتستبدل
جودي، أخص عليكوا يعني مش هوحشكوا
نور بنت جودي راحت حضناها، والله هتوحشيني اوي مش هلاقي حد ارغي معاه
عز، اومال أنا روحت فين ياقلبي
محمد، مالك ياله ماتظبط
نور، ربنا يخليك ليا يا عز
محمد😡😡
حسام ،ياللا ادخلي ياجودي هنفضل واقفين في الشارع كده
احمد، ادخلي ياقلبي وبكره الصبح هنيجي أنا وماما ناخدك صح يانور
نور، صح يااحمد في سرها بعد الشر
جودي دخلت الفيلا  والكل مروح
احمد ساق العربيه ونور جنبه ومحمد وعز ونور في العربيه التانيه 
نور، عز حاسب أنا هقعد جنبك
محمد اتغاظ منها علي الحركه دي
عز، طول عمرك قمر يانور وبصراحه فستانك تحفه
نور، تسلم ياحبيبي طول عمرك كلامك حلو
محمد😏😏حبيبي ماهي بتتقال اهي 
عز، في حاجه يامحمد 
محمد، ابدا كملو كملو
نور، كبر دماغك منه المهم مبروك عالنجاح
عز، الله يباركلي فيكي عقبال
محمد بصوت عالي، هااا عقبال ايه أنا عايز اعرف
عز، مالك يامحمد واحد وحبيبته بيتكلموا انت مالك
محمد، وصلنا انزلوا ومسمعش صوتكوا 
عز موبايله رن فخرج وقف بعيد يرد
نور مش عارفه تخرج بالفستان 
محمد حس انها مش عارفه تنزل نزل يساعدها
محمد،. نستيني عشان عز ملقتيش غير عز  
نور سابته وجايه تمشي قفلت باب العربيه  علي الفستان كعب الشوز اتعوج وكانت هتقع محمد لحقها وفضل واخدها في حضنه عما فتح باب العربيه
نور بعد ماسرحت في عنيه فتره طويله، شكرا عن اذنك
محمد ماشا أيده علي شعره ونفخ 
عز، هي نور طلعت
محمد، اه عز بالحق استنا
عز، نعم
محمد، هو انت ونور شايفكوا عملالين تتكلموا مع بعض من الصبح وهزار وضحك
عز، نور دي اجمل بسكوته شفتها في حياتي حاجه كده رقيقه وناعمه
محمد، هو انت بتحبها
عز، اه بس خايف بابا ميوافقش عشان هي اكبر مني 
محمد، طب وهي بتحبك
عز، اه اعترفتلي أنها بتحبني وعن اذنك عشان بترن
نور، ايوه ياعز اخبار الخطه ايه
عز، وانتي كمان وحشتيني اوي يانور 
نور، هو جنبك
عز، اه ياحبيبتي اتعشيت  اتعشي انتي مع مامتك وبباكي
محمد، رزع باب العربيه وطلع نام
،،،،،،،،،،
عند حسام وجودي
جودي، بص بقي لو قربت مني ولمست شعرايه هولع في المكان
حسام، ياواد يا جامد ده انتي خطر
جودي ، حسام اسمع كلامي بدل ما أفرج عليك المنطقه أخرج نام بره
حسام، بس ده سريري ودي اوضتي أنام في اي حته تعجبني
جودي، خلاص انا اللي هنام بره عالكنبه 
حسام، طب ليه كده خايفه مني اوي كده ليه
جودي، اسمع كلامي ياتنام هنا يابره
حسام ، أنا خارج ياجودي هنام بره
بعد نص ساعه جودي خرجت لبسه بيجامه لونها اصفر كناريه وبتمشي علي طرطيف صوابعها
حسام، في ايه
جودي،بسم الله الرحمن الرحيم خضتني انت مش نايم
حسام ،لا خارجه ليه
جودي، جعانه
حسام، طب الاكل في المطبخ تعالي ندخل ناكل سوا
جودي، ماشي
حسام، جودي ممكن اطلب منك طلب بكل هدوء
جودي، ايه
حسام، هنام معاكي في الاوضه أن شاله علي الارض بس عشان شكلي ميبقاش وحش قدام بابا لو صحي ولقاني نايم بره
جودي، خلاص ماشي بس احلف ماهتيجي جنبي
حسام، مش أنا اللي اخد حاجه منك غصبا عنك 
جودي، خلاص ماشي
،،،،،،،،،،،
محمد نايم علي سريره بيتقلب مش عارف ينام مسك الموبايل وبعت رساله لنور
معقول نستيني بسرعه كده وحبيتي غيري
نور قرأتها ومردتش عليه عشان هي وعده بباها
محمد، براحتك يابنت خالي براحتك ربنا يهنيكي مع عز لازم ابعد عنك خالص
،،،،،،،،
بعد مرور عامين
جودي، مبروك يامحمد نجحنا بتقدير وانت طلعت الاول عالدفعه وانا جيد جدا
محمد، بجد
جودي، اه حسام لسه  قيلي حالا انت ممكن تتعين معيد بدال الاول
محمد، تمام القلب أما افرح ماما
نور، خير يامحمد تفرحني بايه 
محمد، طلعت الاول علي الدفعه وكده ممكن ابقي معيد في الجامعه
نور،مبروك ياحبيبي طب وجودي متعرفش عملت ايه
محمد، جيد جداً 
نور، طب والله الحمد لله انها عرفت تنجح وبنتها الزنانه علي أيدها
،،،،،،،،،
الدراسه بدأت
نور، سلام يابابي أنا اتاخرت اوي عالمحاضره وانهارده هنتعرف علي دكتور جديد يارب ميكنش رخم
ادهم، طب سلام ياقلب بابا 
نور دخلت وقفه قدام الباب مصدومه
محمد، نعم
نور، ممكن ادخل 
محمد، انهارده اول يوم ليه تدريس فلازم تعرفوا كلكوا طبعي من البدايه أما ادخل محدش يفكر يدخل بعدي 
نور، بس اصل
محمد، لا بس ولا اصل اتفضلي أخرجي
طالب قاعد، ماتسيب القمر تدخل يادكتور 
محمد، مش عايز اسمع نفس
نور خرجت محروجه من الموقف محمد حرجها قدام زمايلها
محمد خلص محاضرته وهو خارج لقي الولد اللي كان بيعاكسها جوه خرج وبيكلمها
الطالب، انسه ياانسه
نور، نعم
ااطالب، أنا نقلت المحاضره بتاعه الدكتور كلها خدي انقليها عندك
نور، متشكره ليك جدا
محمد بصلها بطرف عينه ومشا
،،،،،،
نور احمد
نور،احمد أنا خلصت كشوفات أنا هنزل عشان اجيب هديه لي لي لي عشان عيد ميلادها انهارده متنساش
احمد، طب هاتي حاجه اقدمهلها معاكي
نور ماشي ياحبيبي سلام أنا نازله بقي
احمد، ماشي ياحبيبتي خلي بالك علي نفسك سلام
،،،،،،،،،
جودي، نور مالك
نور، مفيش مخنوقه شويه
جودي، ليه
نور، اصل كان في دكتور انهارده ابن لذينه طردني عشان اتاخرت
جودي، متزعليش نفسك ياحبيبتي وقومي اجهزي بسرعه عشان نروح عيد ميلاد لي لي
نور، ماشي هخلص نقل اللي في أيدي وهقوم البس حالا
جودي،ماشي ياحبيبتي
،،،،،،،
عز، اي اخبار القمر
حور، تمام والله بس المحاضره انهارده كانت طويله وتعبت
عز،ده أنا كنت هموت تعبت مين
حور، الحمد لله انك معايا
عز، اجمل حاجه أن إحنا مع بعض ربنا يخليكي ليا هتقومي نروح العيد ميلاد ياللا
حور، بابي هيجي ونمش عالطول
عز، هو خالي لسه مجاش اتاخر ليه كده
حور، اهو بيخبط سلام بقي دي الوقت
عز، سلام ياحبي
كل ده ومحمد واقف وراه وسامع المكالمه ومفكره بيكلم نور
،،،،،،،،،،،
العيد ميلاد 
الكل حضر يحتفل بأول عيد ميلاد لي لي لي بنت جودي
عز واقف في البلكونه بيتكلم مع حور، تعرفي وحشتيني جدا والله
حور، ياسلام ده احنا كنا مع بعض انهارده في الجامعه  وقعدين جنب بعض
عز، اصلا بتوحشيني كل دقيقه وانتي بعيده عني
محمد كان واقف جنب البلكونه وسمع الكلام ودخل لعز
محمد، حور معلش ممكن تسيبنا لوحدنا
حور باحراج،.  ماشي عن اذنكم
محمد مسك عز من التيشيرت 
هو انت اي ياأخي ماشي ترسم كل شويه علي واحده من ولاد اخلانك
عز، مين قالك كده
محمد، سمعت كلامك انت وحور اكذب بقي
عز، مانا وحور فعلا بنحب بعض
محمد،. طب وبالنسبه لنور كنت بتضحك عليها
عز، بص بقي علي فكره انا مفيش حاجه بيني وبين نور وعلي فكره دي تمثيليه هي كانت عملاها عشان كانت متغاظه انك كنت بترقص مع جوليا يوم فرح جودي وحلفتني ماقولك
محمد بصدمه، انت بتكلم ازاي انت جاي بعد سنتين أنا وهي حتي معدناش بنسلم علي بعض تقولي الكلام ده 
عز، هي كانت محلفاني
محمد، أنا مصعبتش عليك ياأخي انت ايه ده انا اخوك
عز، خلاص يا محمد اللي انكسر يتصلح
محمد، تصدق انا فعلا مغفل وخرج وقف وسط العيد ميلاد
نور،. اخدت بالها أن في حاجه بين محمد وعز
عز بعت رساله لنور ،محمد عرف كل حاجه
نور قرأتها وبصت لمحمد لقيته بيبصلها فهم أن الرساله من عز ليها
نور، مامي انا عايزه اروح لازم ارجع الكشكول بكره ولسه مخلصتوش
جودي، استني يابنتي
نور، في ايه ياجودي
جودي، اصل كان عندها دكتور رخم انهارده مرضاش يدخلها عشان متأخره
حسام، عارفه هو رخم بعقل🤣🤣🤣
جودي، طب حاول تتكلم معاه قوله حرام كده مينفعش كل واحد وليه ظروفه
حسام، هو سمعك خلاص
نور، خلاص يادكتور حسام عن اذنك ياماما وسابتهم وراحت تفتح الاسانسير لقت
محمد ،استني
نور، ايه 
محمد، يعني كل السنين دي بتستغفليني
نور، أنا مبستغفلش حد ولو سمحت سيبني انزل
محمد، ليه عملتي كده
نور عملت ايه
محمد، بس بقي حرام عليكي أنا طول السنتين كنت بتعذب كل ماالاقي اخويا بيتكلم في الموبايل كنت بفكر أنه بيكلمك
نور، طب وانت مالك بيا اصلا مش الأبله دخلت الكليه وبقيت بتشوفها كل يوم
محمد، مين دي 
نور، جوليا يامحمد جوليا اللي كنت بترقص معاها ومنسجم انت وهي اخر حاجه جوليا اللي دخلت السن عشانك 
محمد، لو قولتلك اني قلبي عمره ماحب غيرك هتصدقيني
نور، لا
محمد،متأكده 
نور😭😭 ايوه
محمد، ماشي يانور براحتك بس انا كنت برقص معاها عشان اشوف بجد محمد بالنسبالك ابن خالك واللا حبيبك
نور بدموع، وشفت ايه
محمد، شفت اني مفرقش معاكي وسابها ودخل
نور سمعت كلمته كانت زى الخنجر في قلبها هي مش قادره تقوله أنها بتحبه عشان خاطر الوعد اللي وعدته لوالدها
،،،،،،،،
جودي، بس حلوه اوي الشقه ياجودي تفتحي الشباك تشوفي النيل
جودي، حسام كان مصمم أن احنا نعمل فيها العيد ميلاد مع انها لسه مخلصتش 
نور، احسن من الفيلا بكتير بصراحه ياجودى
جودي، فعلا يا ماما وجوها جميل
محمد واقف في البلكونه بيبص علي نور وهي ماشيه تعيط في الشارع وراحت واقعه مغمي عليها خرج من البلكونه يجرى
نور، في ايه يامحمد مالك
محمد نزل السلم جرى لحد ماوصل لنور
ابعدوا لو سمحتوا نور نور فوقي فوقي ياحبيبتي أنا آسف فوقي نور
جودي ونور وعز الكل نزل يجرى يشوف في ايه
نور، ضربات القلب مش منتظمه محتاجه رسم قلب بسرعه
محمد شالها وعز فاتحله العربيه وحطها
جودي ركبت جنبها، نور فوقي ياحبيبتي فوقي مالك بس انا هتصل بادهم
ادهم، الو
جودي، الحقني ياادهم نور اغمي عليها في الشارع واحنا رايحين المستشفي حالا
ادهم، طب أنا جاي حالا
نور ،وصلنا ياللا نزلوها
احمد، أنا هشيلها محدش يلمس اختي
محمد، طب بسرعه ياللا
،،،،،،
نور داخل غرفه الكشف 
نور خرجت لجودي وأحمد وادهم ومحمد
نور، كنت حاسه هبوط حاد في الدوره الدمويه
جودي، هي فعلا مأكلتش حاجه انهارده بسبب انها كانت نفسيتها تعبانه ومقدرتش تاكل
نور،. أنا طلبت المعمل بعملها صوره دم كامله
جودي، ربنا يسامحه اللي كان السبب وخلاها متكلش حاجه في يومها
محمد سمع الكلمه وعرف أن الكلام عليه 
ادهم ، وانتي ازاي تخليها قاعده من غير اكل لحد دي الوقت
جودي، نور مش صغيره ياادهم
ادهم ،لا صغيره انتي امها والمسؤله عنها
نور، بس بقي انتو الاتنين البنت فاقت خلاص
جودي، طب أنا عايزه ادخل اشوفها
نور، ادخلولها 
الكل دخل لنور 
محمد راح جنب نور ، أنا آسف اني كنت السبب انا مش هوريكي وشي تاني
نور بصت لادهم بصدمه، بابي انا
ادهم، محمد تعالي عايزك
خرجوا الاتنين بره الاوضه اللي فيها نور
ادهم، لسه بتحب نور
محمد، أنا عمرى ماحبيت غيرها
ادهم، بس لازم تحاول تنساها نور متقدملها شخص محترم وانا وافقت انت اللي بينك وبينها ده ممكن يكون تعود عشان انتو الاتنين قدام بعض عالطول
محمد، ربنا يعمل لها اللي فيه الخير
ادهم، أنا عايزك تكون شاهد عالجوازه لأن كتب الكتاب والفرح بكره وانت اخوها الكبير أنا عايز بطاقتك تكون جاهزه معاك بكره
محمد بحزن ، ماشي ياخالو
نور خرجت من المستشفي وروحت البيت
ادهم، نور انتي جايلك عريس وانا وافقت وكتب الكتاب والفرح بكره
جودي، انت عاقل انت عارف بتقول ايه
ادهم، لسه متجننتش ياجودي وفي كامل قوايا العقلية
نور، انت ازاي كده قلبك طاوعك تعمل كده في بنتك ازاي
ادهم، مش عايز اسمع ولا كلمه فاهمين
جودي، أنا هاخد بنتي وهنغور من وشك 
ادهم،اقسم بالله أن خرجتي من البيت لهيكون اخر يوم في عمرك
نور، انت مش طبيعي ياادهم
ادهم، أنا هعمل الفرح عندك في الفيلا في الجنينه عشان البيت مينفعش
احمد ،تنور ياادهم بس يانور اسكتي بقي ربنا يتمم علي خير
نور،ماشي هسكت بس علي فكره انت قاصد انك تفرس ابني ده بعدك  يا ادهم
ادهم، نور موافقه كلامي يابنتي
نور بدموع ،ماشي يابابي
ادهم، طب ياللا هنخرج نجيب الفستان حاكم أنا زوقي يجنن
نور، ماشي يابابي
ادهم نزل جاب الفستان الفرح لبنته ولمراته فستان سواريه وخرج يتمشي هو وبنته 
ادهم، أنا عايز افهمك حاجه بس بكره هتعرفيها وهتعرفي أنا قد ايه بحبك
نور، وانا بحبك يابابي من غير اي حاجه
ادهم، ربنا يخليكي ليا ياقلبي ياللا نروح لامنا الغوله
نور،😄😄اخص عليك يابابي دي مامي عسل
ادهم، عسل اسود دي الليله هتبقي زفت علي دماغي
،،،،،،،
جودي، أنا مش عارفه ادهم عمل كده ليه
نور، جوزك بيكره ابني وعامل الفرح هنا عشان يكيده
جودي، ادهم مش بيكره محمد ادهم في دماغه حاجه ده لو كده يبقي بيكره بنته هيجوزها لواحد مشفتوش ولا تعرفه
نور، ربنا يعدي بكره علي خير
جودي، طب اقفلي اهو اجا
ادهم، جبتلك فستان يجنن يامزتي
جودي، متكلمش معايا مش عايزه اسمع صوتك 
ادهم، ماشي براحتك تصبحي علي خير داخل انام
،،،،،،،،،،
تاني يوم 
ادهم، ياللا ياجودي عشان نروح الفيلا
جودي، مش رايحه في حته
ادهم بزعييق، كلامي يتسمع ياللا
جودى،بدموع، ماشي ياادهم ثواني وهكون جاهزه
ادهم، نور يانور ياللا ياحبيبتي الكوافيره فاتها اجت الفيلا
نور، حاضر يابابي أنا هجهز حالا
ادهم،عنيكي وارمه كده ليه انتي منمتيش
نور،عادي يا بابي
ادهم، طب ياللا عما اصحي الاستاذ احمد
،،،،،،،
الكل اتجمع في الفيلا عند نور
ادهم، بطاقتك يااحمد
احمد، اتفضل ياخالو
نور، عايز بطاقه ابني ليه 
احمد، ابنك شاهد عالجوازه اخوها الكبير
زين، ادهم اخويا اتجنن رسمي
عز، المأذون وصل ياجماعه
جودي، فين العريس ياشملول
ادهم، ياللا يا محمد بطاقتي وبطاقة العريس اهي يامولانا اتفضل
محمد، مين العريس دي بطاقتي
ادهم، هو أنا هلاقي عريس احسن منك لبنتي بيحبها وبيخاف عليها
جودي، اللي بيحصل ده بجد
احمد، اه بجد😄😄
نور، هو انت كنت عارف يااحمد 
احمد، اممم
نور، اخص عليك شايفني بعيط طول الليل مهنش عليك تقولي
احمد، كنتي بتقولي لابنك واخوكي محلفني
محمد، يعني أنا خلاص نور هتبقي مراتي صح🤣🤣🤣
احمد، الوله اتجنن يخربيت أفكارك يا ادهم
محمد، ياللا يا خالو ياللا قبل ماترجع في كلامك ياللا ياعم الشيخ
المأذون خلص،ونور مضت من غير ماتشوف اسم العريس
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
محمد اول ماسمع الكلمه دي طلع يجرى زى المجنون وكل مابيجرى بيقع علي وشه عالسلم وبيكمل جرى
نور بدموع، ياحبيبي يابني شكرا يا ادهم شكرا ياحبيبي وراحت راميه نفسها في حضن اخوها
محمد وصل اوضه نور فتح ودخل زى المجنون شالها وقعد يلف بيها 
نور، مالك يا محمد في ايه انت اتجننت بابي هيشوفنا
محمد، أنا عايز الكون كله يشوفنا أنا مش مصدق نفسي انتي بقيتي مراتي
ادهم دخل عليهم
نور، والله يابابي هو اللي اجا وشلني أنا مليش دعوه
ادهم🤣🤣مبروك ياحبيبتي اهو بقي جوزك وحر بقي يشيلك ينزلك انتو حرين مع بعض
محمد، ربنا يخليك ليا يا اجمل خالو في الدنيا وشاله وقعد يلف بيه
ادهم،نزلني ياابن المجنونه أنا خالك مش مراتك
محمد، يعني الحفله اللي تحت دي عشاني أنا ونور صح
ادهم، لا عشاني😄😄
محمد، ياللا تعالي ننزل 
ادهم، لا انزل وانا هنزلهالك بشوف كده أن الأب اللي بينزل العروسه
محمد،ماشي
ادهم، وربنا جوزت بنتي لاهبل 🤣
ادهم نازل بنور بنته وعنيه كلها دموع يسلمها لعريسها
محمد واقف عنيه دمعت من الفرحه وراح حاضن خاله
محمد،ربنا يخليك ليا يا احسن خالو في الدنيا
ادهم، خلي بالك منها يامحمد دي نور عيني اتفضل اهي اغلي جوهره عندي
محمد مسك أيدها وراح شايلها وفضل يلف بيها وسط المعازيم 
حور عينيها دمعت من الفرحه وفضلت تسقف مع المعازيم 
عز شدها من أيدها وراح لخاله
حور،في ايه ياعز
عز،هششش هتعرفي حالا
حور، بابي بيبص علينا
عز، أنا اصلا رايحله
حور،طب سيب أيدي
عز، خالو
زين،مالك ياعز وفي ايه ماسك البنت كده ليه
عز، خالو أنا بحب بنتك دي ولو مجوزتهاليش أنا هموت نفسي 
زين، عز انت اتجننت طب احترمني وسيب أيدها
عز،اهو بس انا عايز اتجوزها حالا
حور، بابي أنا مليش دعوه هو اللي شدني
زين، اتفضلي روحي اقفي مع مامتك وحسابي معاكي أما نروح
عز،حساب ايه أنا بحبها ياخالو بقولك
زين، روح ياعز الله يباركلك دي الوقت أنا هرد عليك بعد الفرح ياحبيبي
عز، ماشي ياخالو
زين،. الله يكون في عونك يانور مخلفه اتنين مجانين
،،،،،،،،
محمد بيرقص اسلو مع نور
محمد، أنا حاسس اني قلبي هيقف من الفرحه بجد أنا مش مصدق 
نور، لا صدق يا حبيبي انا معاك عارف انا بعدت عنك عشان بابي طلب مني كده بس كنت بموت كل ما اشوفك ومعرفش اكلمك
محمد، خالو كان عايز يخليني اعافر لحد ماوصلك خالو بيحبك بجد
نور، طبعا وانا بعشقه
محمد، طب وانا 
نور، هو ابويا حبه في قلبي من يوم ماتولدت وانت حبيبي 
محمد، أنا بعشقك يا اجمل حاجه في عمرى
نور، وانا بمووووووت فيك
محمد ، أخيرا سمعت كلمه حلوه منك
نور، من انهارده هتسمع كتير بس ياللا نقعد بقي تعبت
،،،،،،،
جودي، هي نور هتروح معانا واللا هتعمل ايه يا دكتور احمد
احمد، أنا مجهز ليهم اوضه فوق ومشطبها وكنت ضاحك علي نور وقايلها أن بعملها لجودي
جودي، طب كان هيحصل حاجه لو كنتوا قولتولنا
احمد، دي أوامر الباشا جوزك
نور، بس بصراحه ياجودي المفجأه جميله اوي
جودي، طب هما هيروحوا الجامعه ازاي وهما لسه عرسان
حسام، بكره وبعده اجازه وانا اخدت اجازه لمحمد تلت ايام من الجامعه وهروح مكانه
جودي بنت نور، يعني انت كمان ياحسام كنت عارف
حسام، أوامر ادهم باشا تنفذ
نور، والله ادهم مسخره بصي ياجودي واقف بيعيط ازاي 
جودي، أنا كنت بحس أنه عمره ماهيجوزها من كتر مابيحبها امبارح أما قال حكايه عريس وفرح بكره بصراحه قولت أنه اتجنن أنا هروح اقف معاه لحسن يحصله حاجه
،،،،،،،،،،
بعد انتهاء الفرح
احمد، ياللا يامحمد خد عروستك واطلعوا فوق
ادهم، ياخد مين ياللا مش هروح من غير بنتي
محمد، في ايه ياخالو دي بقت مراتي خلاص
نور، انت اتجننت ياادهم
ادهم بزعيييق، زي مابقلكوا مش همشي من غير بنتي
جودي، يامصبتي انت اتجننت ياادهم ده انت لسه ماضي علي قسيمه الجواز رجعت في كلامك
محمد، نور ياللا وراح ماسك أيدها وطلع يجرى خرجوا من الفيلا وركبوا العربيه
،،،،،،،،،
زين، والله جدع اخدها وخلع
ادهم، وربنا ماهسيبه 
محمود، في ايه يا ولدي بجت مرته وحر ياخدها ويروح كيف مايروح
جودي، تعالي ياحبيبي نطلع الله يهديك
ادهم، برده هتعمليني علي اني مجنون
نور، مانت فعلا اتجننت منين جوزتهاله ومنين عايز تاخدها وتروح
زين،استهدي بالله ياادهم واطلع نام
عز، طب وربنا اخويا معلم ده مصدق واخدها وخلع
احمد، طب اطلع يا اهبل نام انت كمان
عز، بص لقا حور بتبص عليه 
عز باحراج، ماشي ياكبير كلها كام يوم واخد حبيبتي واخلع انا كمان ??
زين اضايق من عز، ياللا ياكارما نروح ياللا يابنات
احمد، طب اطلعوا باتوا معانا انهارده وروحوا بكره 
زين، لا عشان ممعناش لبس واهي خطوتين بالعربيه هنكون هناك
،،،،،،،
محمد ونور
نور، هو انت رايح فين
محمد، خطفتك
نور، بجد والله يامحمد
محمد، هنروح اوتيل نبات فيه عما ابوكي يهدا
نور، طب أنا ممعيش هدوم يعني هنام بالفستان
محمد،. طب بصي في محل هدوم هناك خليكي هنزل اجيب هدوم لينا
نور بزعيييق، لا أنا عايزه اروح معلش
محمد، نور معلش انا بحبك وكل حاجه بس متعليييش صوتك عليه خلاص انا هلف وراجع
نور زعلت من نفسها انها زعقتله
نور،محمد
محمد بزعل ،نعم
نور راحت بيساه في خده، انا اسفه
محمد، ده بجد ده احنا اطورنا اوي
نور، بس يارخم
محمد، أنا لسه زعلان 
نور، ازعل??
محمد، هتصلحيني أما نروح ?
نور، أنا اصلا هروح انام في حضن بابي
محمد، هرجع الاوتيل تاني والله 
نور،خلاص خلاص 
محمد، ايوه كده اتظبطي وياللا وصلنا
نور، ده بابي في البلكونه
محمد،اوووف ربنا يستر ياللا ندخل
ادهم اول ماشافهم نزل جرى
محمد، ايوه يابابا احنا اجينا
احمد، ادخلوا براحه عشان خالك ميصحاش
محمد، هو شافنا واحنا جايين كان في البلكونه
احمد، طب أنا نازلكم اهو
محمد، اوبااا ده نزل ياللا يا بابا
ادهم، اخدتها وروحتوا فين
محمد، ملحقناش نروح في حته اتمشينا بالعربيه شويه عما تهدي ياخالو
ادهم، اوعي يكون عمل فيكي حاجه
احمد،. انت اتجننت ياادهم خد عروستك واطلعوا ياللا
ادهم، اطلعي يابنتي معاه??
احمد، محسسني أنه هيقتلها?? خد مراتك واطلع يا محمد
محمد، ياللا يانور
نور، ??
جودي، ياللا يابني ربنا يهنيكوا
،،،،،،،،،،
محمد اخد نور وطلعوا غرفتهم
نور، الله الاوضه دي جميله اوي
محمد، عشان انتي فيها
نور، محمد أنا هدخل اخد شاور واتوضي عشان نصلي ركعتين لله
محمد، ماشي ياقلبي
نور دخلت اخدت شاور ولبست الاسدال وخرجت 
محمد، استني خمس دقايق هاخد شاور واتوضي
نور،. ماشي ياحبيبي
صلي الاتنين ركعتين السنه ومحمد حط أيده علي دماغ نور و قال الدعاء وانهوا الصلاه وجدي قلعت الاسدال
محمد، عارفه خايف من ايه
نور، ايه
محمد، الاقي ابوكي الحاله تجيله تاني ويرجع يقول عايز بنتي
نور، اخص عليك بتغلط في بابي 
محمد، أنا أقدر بس ايه الجمال ده شكلك بالبيجامه قمر وقعد يقرب منها
نور، ابعد عني بدل مااصوت واخلي بابي يجي بجد
محمد،. طب صوتي كده انا عايز اسمع
نور، محم
محمد ?‍❤️‍?‍??‍❤️‍?‍??‍❤️‍?‍? ونسيبهم ونروح لجودي وادهم
جودي، انت شربت علبه السجاير كلها ياادهم
ادهم، سيبيني في حالي الله يخليكي
جودي، حبيبي اهدي مينفعش كده كان لازم هيجي اليوم وتتجوز
ادهم، أنا رايحلهم
جودي، يامصبتي رايح فين خد 
ادهم، عايزه ايه
جودي، دول عرسان واكيد هما مشغولين دي الوقت
ادهم، بقولك ايه أنا والع لوحدي
جودي، اهدي ياحبيبي وتعالي ننام 
ادهم، مش عايز اتزفت
جودي، طب تعالي بس نام الله يهديك
،،،،،،
نور وأحمد
نور، مكنتش خليت ادهم يبات هنا انهارده
احمد، ليه كده ده اخوكي عيب
نور، أنا خايفه يتجنن ويروح لبنته وهي مع محمد وتبقي مصيبه
احمد، بتهيألك اخوكي مش مجنون للدرجادي
نور، ربنا يستر هو أنا هيجيلي نوم
احمد، والله انتي قلقتيني
،،،،،،
نروح لزين وكارما
زين ، حور
حور، نعم يابابي
زين، ايه اللي بينك وبين عز 
حور، مفيش زمايل مش اكتر
زين، زمايل يشدك من ايدك بالمنظر ده ويقولي جوزهالي وبحبها
كارما، انت عارف أن عز ابن اختك مجنون يازين
زين، عز مش مجنون عز شاب ومينفعش أن بنتك تخليه ياخد عليها بالمنظر ده
حور،. انا مليش دعوه هو اللي شدني وعمل كده
زين، طب هو اعترف أنه بيحبك انتي بتحبيه
كارما، في ايه يازين
زين، مبوجهلكيش كلام ردي يا دكتوره حور
حور، اممم
زين، كنت حاسس من لمعه عنيكي عارفه امك طلعت عيني لحد مارضت تتجوزني وعشان كده عرفت قيمتها اللي بيجي سهل بيروح سهل شوفتي فرحه محمد انهارده بنور مفرحش بتخرجه قد مافرح أنه فاز بيها
حور، يابابي انااا
زين، انتي تبعدي عنه انتو لسه بتبنوا مستقبلكوا طب لو وافقت انكوا تتجوزوا هتصرفوا منين أبوه هيديله مصروف ليه وليكي خلي دماغك اكبر من كده ياحور 
حور، ماشي يابابي??
زين، لو اتاكدتي ان الحب اللي في قلبك حقيقي لعز قوليلي وانا موافق علي جوازكوا بشرط انك تتاكدي من حبه اول ومترخصيش نفسك
حور، ماشي يابابي
زين، ادخلي نامي ياللا
حور، تصبح علي خير يابابي
زين، وانتي من أهله ياحبيبتي
كارما، بجد عجبتني يازين برافو عليك
زين، لازم ابقي صاحب بناتي مش اخوفهم مني
كارما، هو أنا بحبك من قليل
زين، ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي
،،،،،،
حور دخلت غرفتها لقت عز رانن عليها كذه مره والموبايل صامت
حور اهو رن تاني، الو عايز ايه يا مجنون
عز، أنا مجنون فعلا عشان بحبك تعرفي اني هتجنن وتبقي معايا
حور، علي فكره جنانك ده سببلي مشكله انت بني ادم مستهتر ومبيهمكش حد غير نفسك
عز ، مالك ياحور في ايه
حور، مليش بس بجد أنا تعبت منك انت شايف اللي عملته انهارده صح
عز، أنا عملت كده عشان بحبك والله
حور، وانا مبقتش عايزه الحب ده وياريت تحل عن دماغي
عز، شكرا يا بنت خالي أنا آسف اني ازعجتك بس اوعدك أن لساني معدش هيخاطب لسانك
حور، يبقي احسن انت في طريق وانا في طريق
عز قفل السكه في وشها
ادهم، نور افتحي الباب
نور قامت وقفه علي السرير، يامصبتي ده بابي
محمد، مالك يابنتي 
نور، اتفضحت
محمد، بس يامجنونه اتفضحتي ايه أنا جوزك
ادهم، افتح يا محمد احسنلك
محمد، ابوكي مش هيجبها لبر
نور لبست الاسدال بسرعه، حاضر يابابي??
محمد، روحي افتحيله
جودي، في ايه ياادهم انت عارف الساعه كام الساعه دي الوقت سابعه ودول عريسان تعالي الله يهديك
ادهم، جودي ابعدي عن وشي 
نور فتحت الباب، ايوه يابابي
ادهم،. تعالي نفطر سوا تحت ياحبي عملك فطار بايدي
نور، بس احنا لسه بدرى يابابي مش هقدر اكل دي الوقت
جودي، لا مهو ابوكي اتجنن رسمي
ادهم، جودي متخلنيش اكون سبب في طلاق اتنين انهارده 
محمد، ليه وعلي ايه تعالي ننزل نفطر يانور مع خالو القمر ده
جودي، تصدق انك خواف?? نخيت بسرعه يامحمد
محمد، الطيب احسن يا عمتو??
ادهم، طب ياللا انزلوا
نور، ماشي يابابي
،،،،،،،،
عند زين وكارما
زين، نور عزمانا انهارده علي الغدا
كارما ، ماشي ياحبيبي تعالي نروح واهو نبارك للعرسان ونشوف مغامرات ادهم اخوك معاهم
زين، أنا خايف يكون نام امبارح في النص مابينهم??
كارما، يالهوي هو مجنون للدرجادي
زين??والعن كمان ياكوكو
كارما،طب أنا هقول للبنات يجهزوا كمان ساعه وبالمره اروح لماما اقعد معاها شويه
زين، ماشي ياحبيبتي
،،،،،،
عند حور وايان
ايان، مالك يابنتي 
حور، ??بحبه بحبه يا ايان
ايان، طب ليه اللي قولتيه امبارح ده
حور، كنت دمي محرووق من اللي عمله قدام بابي
ايان، ياريت احمد اللي كان عمل كده بصراحه اللي عمله محمد امبارح خلي مشاعرى اتحركت وكنت هروح اقول لاحمد اني بحبه 
حور، ياسلام ده انتي مجنونه
ايان، مش أنا اللي مجنونه انتي المجنونه أما تلاقي حد بيحبك ويروح يقول لابوكي أنه بيحبك وتسبيه تبقي مجنونه لا وكمان تكلميه تهزقيه
حور، طب اعمل ايه دي الوقت
ايان، اتصلي بيه صالحيه 
حور، ده قفل السكه في وشي امبارح
ايان، طب حاولي ترني كده
حور، ماشي برن اهو
،،،،،،
احمد، انت يااستاذ عز اتزفت اوم رد علي موبايلك
عز، مش عايز ارد علي حد
احمد، دي واحده يامعلم واسمها عشقي اي ده بتحب يامعلم
عز قام مره واحده ،انت ازاي تمسك موبايلي
احمد، طب خد ياعشقي
عز لقه بالمخده، تصدق انك رزل اطلع بره يالا
احمد، ماشي ماشي يامعلم خارج متزقش بس
،،،،،
عز، الو
حور، ازيك ياعز
عز، الحمد لله 
حور، انااااا
عز، انا عايز انام مش فاضيلك 
حور، خلاص اتزفت ياعز نام سلام
عز، سلام وقفل السكه
،،،،
ايان، قالك اي
حور مش فاضيلك عايز انام وقفل السكه
ايان، بصراحه حقه بعد اللي قولتيه امبارح
كارما دخلت عليهم
كارما، بقولكوا يابنات ياللا اجهزوا رايحين نتغدي عند عمتكم انهارده
ايان، ماشي ياكبيره نص ساعه وهنجهز
كارما، ماشي يالمضه ياللا بسرعه 
ايان، اوك
كارما،مالك ياحور
حور، مافيش يامامي مصدعه شويه
كارما ، أنا عارفه انتي تعبانه من ايه بس هقولك حاجه احمدي ربنا أن بابي متفاهم هو كده علي فكره مشدش اوي عليكي وكلامه كله صح فمتزعليش منه
حور، أنا اصلا مش زعلانه من بابي ولا عمرى هزعل منه 
كارما،اومال في ايه
ايان، مفيش يامزتي روحي اجهزي ياللا عما نجهز احنا كمان
كارما ، مزتك ماشي يا لمضه اجهزوا ياللا وخرجت
ايان، كنت حاسه دقيقه كمان وكنتي هتعترفي لمامي
حور، أنا مش عايزه اروح
ايان، لا لازم تروحي فين الطقم اللي بيستفذ عز أما بتلبسيه
حور، اهو
ايان، طب ياللا ادخلي البسيه وافردي شعرك متعمليش كحكه الله يسترك
حور، لا بس هيزعل عشانه ضيق اوي 
ايان، اسمعي كلامي بس
حور، شكلك هتوديني في داهيه
ايان، ??ماشي ياحور بس اجهزى ياللا عما اروح اجهز أنا كمان
،،،،،،،،
احمد ونور
احمد، اخوكي مش هيجبها لبر 
نور، في ايه
احمد، راح يصحي محمد ونور وقعد يرزع علي الباب الساعه سابعه الصبح كان عايز بنته تنزل تفطر معاه
نور، يا مصبتي ده مسخره اقسم بالله ??
احمد، بتضحكي ده ابنك كان واقف هيطق من جنابه
نور، هما مش هيروحوا الغردقه يقعدوا خمس ايام هناك خلاص محمد زعلان ليه اهو هياخدها وهيبقوا لوحدهم
احمد، طب احنا لوحدنا اهو مفيش اي حاجه
نور??عيب يا دودو انت بقيت جدو
احمد، جدو مين مانتي اللي جوزتيها صغيره 
نور، ادهم 
احمد بص وراه
نور طلعت تجرى خرجت بره
احمد، ماشي يانور 
،،،،،،،
محمد، نور احنا هنتغدي ونسافر علي الغردقه عالطول
نور، طب هقول لبابي
محمد، والله لو قلتيله لهقوم رزعك بوسه قدامه
نور، لا وعلي ايه خليه يدور علينا ميلقيناش يقوم جايلنا ضربنا رصاصتين
محمد، متخافيش هخدهم لوحدي وهحوش عنك
نور، أنا اكتر واحده محظوظه في الدنيا بيك وببابي ومامي وكل اللي حواليا
محمد، احنا اللي محظوظين بيكي
نور، طب اسكت بابي جاي ليسمعنا
محمد، ?? ابوكي ده عسل 
،،،،،،،
زين ،ياللا يابنات وصلنا ادخلوا ياللا 
دخلو الفيلا 
ايان ، جدو حبيبي وحشتني اوي من امبارح للنهارده
محمود، اه بكاشه 
زين، اومي من علي رجل جدك جدك انتي تقلتي عليه
ايان، حقي ياجدو مش أنا ورقه
محمود، انتي بجيتي كشكول مش ورجه 
حور، ازيك ياجدو اخبارك
محمود، الحمد لله يابتي مالك 
حور، مفيش اصلي تعبانه شويه ورايا بحث لازم اسلمه بكره ومش قادره اعمله من الصداع
نور، طب مش انتي مع عز اطلعي اعمليه معاه هو بيعمل في بتاعه وانا هجبلك حبايه صداع ياحبيبتي
حور، لا يعمتو هعملوا أما اروح
نور، اطلعي اعمليه معاه عشان مش هتلاقي تعمليه بليل واهو عز اكيد بيعتبرك اخته فمتخافيش اطلعي ياحبيبتي
حور بصت لكارما
كارما، طب خدي ايان واطلعي اعمليه معاه
حور، ماشي يامامي
،،،،،،،،،
ايان، ايوه يا معلم دي جتلك علي التبطاب
حور، وربنا انتي بيئه اسكتي بقي
ايان، خلاص سكتنا
حور، هي اوضته انهي
ايان ،وانا ايش عرفني
ايان، ده كاتب علي الباب الدكتور عز من اولها هيقلب اوضته عياده
حور، اسكتي بقي وتعالي نخبط
عز، تصدق انك عيل رزل كل شويه تخبط وقام فتح عايز ايه يازفت اتصدم اول مالقي حور في وشه
انتي ايه اللي جابك هنا
ايان، عمتو قالتلها تطلع تعمل البحث معاك
عز، اتفضلي
دخلت قعدت علي مكتبه وايان خرجت البلكونه تشم هوا وهي قاصده عشان تسيبهم لوحدهم
عز، ممكن تلمي شعرك ده
حور، ليه
عز، المروحه عماله تطيره في وشي
حور، ماشي وراحه لماه كحكه راح مفكوك وواقع مفرود تاني
عز، ماهو أنا عايز اخلص أنا مش عارف اكتب حاجه من ام شعرك ده
حور، طب تمام أنا ماشيه ومش عايزه اعمل حاجه وقامت تمشي
عز بنظره كلها شده ،اقعدي 
حور، قعدت 
عز ، بصي ادورى وانا هعملهولك أنا
حور، ماشي 
عز مسك شعرها وقعد يضفرلها فيه وانسجم فيه لحد ماتاه وهو بيستنشق رائحته
حور، خلاص
عز فاق ، اححم اه خلاص 
حور، طب تيجي ننزل نكتب البحث في الجنينه
عز، لا وخلصي بقي عشان جعان عايز انزل اتغدي 
حور، هو انت خلصت
عز، اه
حور، طب خلاص انا مش مهم ياللا ننزل
عز، بقولك اي خلصي ياللا عشان ننزل مش هنزل غير أما تخلصي
حور، انت بتكلمني كده ليه??
عز، مش انتي عايزه كده وقولتيلي كده امبارح
حور ، كنت مضايقه شويه والله بس خلاص
عز، خلاص ايه اهانتك ليه
حور، ??
عز ،بتعيطي ليه
حور، عشاااان كان غصب عني أنا 
عز، خلاص لو سمحتي متجبيش سيره الموضوع ده تاني احنا قرايب وبس
حور، ماشي ياعز براحتك بس عايزاك تبص في عيني وتقول انك مش بتحبني
عز بصلها جامد، أنا مش بحبك ياحور خلاص اللي بينا انتهي
حور بدموع مثل السيل ، ماشي ياعز براحتك ??
ايان، رجلي وجعتني من الوقفه في مالك ياحور بتعيطي ليه
حور، أنا ماشيه ياعز وافتكر اني جيت لحد عندك وانت اللي نهيت كل حاجه بينا
وسابته ونزلت
ايان، ليه كده ياعز حور اتبهدلت جامد من بابي امبارح وانت كلمتها في وقت هي كانت مخنوقه فيه حور منمتش طول الليل بسبب انها زعلتك
عز، حور اهانتني يا ايان معدش ينفع نرجع لبعض تاني
ايان، تصدق بابي كان عنده حق أما قالها مترخسيش نفسك ليه خليه لو كان بيحبك بجد يتعب لحد مايوصلك أنا مش زعلانه منك انا زعلانه من نفسي لاني فكرتك بتحبها بجد وقولتلها تصالحك
عز، الاهانه اصعب من الحب بتضيعه
ايان، ماشي ياعز عن اذنك سلام ياا بن عمتي سلام
وسألته ونزلت
عز زعل من نفسه علي اللي قاله بس قال كان لازم كده دي هانتك بص لقي الورق بتاع البحث بتاعها
راح يلمه لقي ورقه علي الوش
أنا اسفه انا بحبك اوي 
عز مشا أيده علي شعره بضيق، اووووووف اول مره تعترف بحبها أنا اقولها اني مش بحبها ده انا اهبل بجد 
،،،،،،،،
حور خرجت قعدت في الجنينه عشان محدش يجي يشوفها بتعيط
ايان خرجت قعدت معاها، بتعيطي ليه علي فكره هو بيحبك اوي كمان بس كرامته وجعاه شويه
حور، أنا مسمعتش كلام بابي ورخصت نفسي فعلا بسببك 
ايان، طب اهدي والله انا اسفه بس لازم تبينيله انك قويه من غيره ومتعيطيش وقومي ندخل نتغدي معاهم جوه ولا كأن في حاجه
حور،غصبا عني والله
ايان، اهدي ياللا واومي ندخل ونهزر ونضحك ولا كأن فيه حاجه وهو حر في حياته واحنا حرين
حور، ماشي ياللا 
ايان ،احبك وانت جاااامد
،،،،،،،
جوه علي السفره
محمد، كلي بسرعه عشان نخلع أنا حطيت الشنط في العربيه
نور، ماشي بس اسكت لبابي يسمعك
محمد، ماشي ياحبي
،
عز نزل يتغدي
نور، خلصتي بحثك ياعز
عز، اه الحمد لله
نور، طب عملتي ايه يا حور
حور، لا هروح اخلصه في البيت مبعرفش اركز غير في بيتنا وعلي مكتبي
نور، ماشي ياحبيبتي براحتك 
حور، بابي أنا عايزه اروح لتيتا وجدو مع مامي ممكن
زين، ماشي ياحبيبتي بس لو حسين ابن ياسمين هناك بلاش تروحي
كارما، لا مجوش انهارده
محمود، ماله يازين حسين
زين، مفيش قرفني كل شويه عايز يخطبها وبصراحه انا عايز بناتي في حضني مش عايز حد ياخدهم مني
جودي،هههههه مطلعش ادهم لوحده دي جينات 
زين، ههههه 
محمود، ماهو لو كويس اتوكل علي الله
محمد، ده علي فكره معيد معانا في الجامعه
زين، اه مانا عرفت أنه اتعين معيد
كارما، والله أنا بقوله يوافق بس هو معترض علي الولد مش عارفه ليه
عز بص لحور بغل أنها مقلتلوش 
حور اخدت بالها من عز، عن اذنكم ياجماعه
زين، اقعدي خلصي أكلك
حور، شبعت يابابي وعن اذنك أنا هروح لتيتا عما انتو تيجوا هتيجي يا ايان
ايان ،اه اوك ماشي
زين، ماشي ياحبيبتي خلو بالكم من نفسكم
،،،،،،
محمد، أنا خارج أنا ونور نتمشي شويه
ادهم، في الغردقه 
محمد، هي قالتلك
ادهم، لا بس عرفت 
جودي، سيبهم ياادهم يغيروا جو
محمد، بصراحه مكنتش عايز اقولك عشان مش هترضي
ادهم، يعني كنت عايز تاخد بنتي من غير ماتودعني
محمد، يعني ايه
ادهم، روح ياحبيبي ربنا يهنيكوا
نور،بجد يابابي
ادهم، طبعا ياقلب بابي خلي بالك منها يامحمد
محمد، متخفش ياخالو دي نور عيني اللي بشوف بيه
جودي، ياسلام ياعم الرومانسي
محمد، طب عن اذنكم هنمشي
نور، مع السلامه يابني في سلامه الله
بعد ماروحوا 
بابا أنا موافقه اتخطب لحسين
ايان، لا انتي اتجننتي صح
زين،. ملكيش دعوه يا ايان انتي صغيره عالكلام ده اتفضلي روحي اوضتك
ايان، معلش اسمعني دي مبتحبوش
زين بزعييق ،انا قولت ايه اتفضلي روحي اوضتك
ايان، ماشي يابابي ??
زين، متأكده ياحور
حور، اه
زين، طب وعز
حور، عز ابن عمتي مش اكتر
زين، خلاص ماشي أنا هتكلم مع مامتك ونحدد الخطوبه مع خالتك
حور،ماشي يابابي
زين، طب أنا رايح اوضتي أنام تصبحي علي خير
حور، وانت من اهله يابابي
،،،،،
محمد ونور
محمد، وصلنا الحمد لله اخيرا محدش هيخبط علينا
نور، بس والله هيوحشني??
محمد ،طب والله وانا كمان
نور،ياسلام مش مصدقه
محمد، لا صدقي أنا لو كنت بحبه قيراط فأنا دي الوقت بحبه ٢٤ كفايه اللي عمله عشاني
ادهم،. انتو هتفضلوا كتير واقفين ياللا ادخلوا
محمد بصدمه،?? انت اجيت ازاي
ادهم،بعربيتي??
نور، بابي حبيبي وراحت حضناه
محمد، أنا تعبان وطالع انام 
ادهم، استني
محمد، ايه
ادهم،شيل الشنط طلعها??
محمد، ماشي ماشي ياخالو??
ادهم، تعالي ياحبيبتي نروح مطعم اعشيكي
نور ،ماشي يابابي
،،،،،
نور وجودي
جودي، نور ادهم راح الشغل قال في مهمه ولسه مرجعش قلبي واكلني عليه اوي
نور، ربنا يستر وميكنش حصل اللي في بالي
جودي، ايه اتجوز??
نور، استني محمد بيرن
محمد، ايوه يا ماما
نور، وصلتوا ياحبيبي
محمد، اه الحمد لله واخوكي ربنا يحميه اخد مراتي وعازمها عالعشا بره
نور، يامصبتي انت بتكلم بجد
جودي، في ايه البنت حصلها حاجه
نور، جوزك الشملول راحلهم واخد نور يتعشوا بره 
جودي، ده اتجنن رسمي 
نور، طب اقفل ياحبيبي وانا هتصرف
محمد، ماشي يا ماما سلام
جودي، أما مش لقيه حل لادهم والله تعبت
نور، تعبتي مين ده هطق أنا هكلم احمد يشوفله حل او بابا
جودي، أنا والله مالقيه حل ده عايز مستشفى المجانين
،،،،،،،،،،،
ادهم ونور
ادهم، يوووه امك غلبت ترن والله مانا رادد
نور، بس يا بابي فاتها قلقانه عليك
ادهم، طب تعالي نطلع ننام وبعدين الصباح رباح
نور، طب ممكن بعد اذنك اطمن علي محمد
ادهم، تعالي ندخل نشوفه
دخلو لقو محمد قاعد قدام التلفزيون
محمد، خالو عايزك
ادهم، مالك يامحمد
محمد، انت جوزتني بنتك ليه
ادهم، عشان حاسس ان انت بتخاف عليها وبتحبها زيي
محمد، طب ليه انت اجيت مش المفروض ده اسبوع عسل مهوش شهر كمان اجيت تخربلي الاسبوع اللي المفروض ابقي أنا ومراتي فيه بنعيش اجمل ايام حياتنا مع بعض
نور، محمد مسمحلكش تكلم بابي كده وثم أن أعيش اجمل ايام حياتي وانا مع بابي
محمد، طب تمام أنا ماشي و خليكي هنا مع بباكي 
ادهم،. استني يا محمد
محمد مردش عليه وسابه ومشي
نور زعلت أنها كلمت محمد كده وطلعت غرفتها تعيط
،،،،،،،،،
تاني يوم في الجامعه
حور شافت عز عملت نفسها متعرفوش
ساره صاحبه حور، مالكم يابنتي هو انتو زعلانين من بعض
حور، مفيش بينا حاجه اصلا
ساره، انتي بتكلمي بجد
حور، اه والله يابنتي خلاص انا اصلا هتخطب لابن خالتي 
ساره ، دي الجامعه كلها كانت بتحسدكم 
حور، خلاص بقي يا ساره ياللا ندخل قبل مالدكتور يجي
،،،،،،،
نور ومحمد وجودي
محمد، صباح الخير ياجماعه
جودي، محمد نور بنتي فين
محمد، سيبتها مع ابوها هناك
نور، طب سيبت مراتك ليه مجبتهاش معاك
محمد، ماما أنا مطبق من امبارح في الطريق ومش فايق انا طالع انام
جودي، أنا رياحاله اشوف اخرتها ايه معاه اطلع ياحبيبي نام وحقك عليه
نور بزعييق، ينام فين انت ازاي تسيب مراتك وتمشي كنت اخدتها معاك وكنت سبت خالك يتفلق
محمد، أنا مش هقف قصاد حد وكمان هي اختارت ابوها وسيبيني بقي عايز انام
جودي، أنا ماشيه ريحاله
،،،،،،،،،
زين وكارما وحور
زين، مامتك كلمت خالتك وقالت إنها عايزه كتب كتاب عالطول والفرح في اجازه اخر السنه
حر، ماشي يابابي ??
زين، كتب الكتاب مفهوش هزار ياحور
كارما، لا مانا موافقتش هنعمل خطوبه يوم الجمعه وشهرين واللا حاجه كتب الكتاب
حور، ماشي يا مامي??
زين،. حور متأكده
حور، اه عن اذنكم
وسابتهم ودخلت غرفتها
زين، أنا هكلم بابا واخواتي هقولهم 
كارما، هنعمل الشبكه في الفيلا بتاعه بابي ماشي يازين
زين، خلاص ماشي اهي احسن من البيت وأوسع
،،،،،،،،
جودي راحت لادهم 
جودي ،افتح ياادهم افتح
ادهم، اهي أمنا الغوله وصلت
نور، فتحت مامي حمد الله على السلامه
جودي، مامشتيش مع جوزك ليه وانت ايه اللي جيبك هنا
ادهم، ايه جاي لبنتي
جودي بزعييق، انت معندكش دم ولا بتفهم في الأصول اهو لو كان حد تاني غير محمد كان رما عليها يمين الطلاق وكانت اتفضحت انت ايه أنا تعبت منك انا معنتش بطيقك انت ايه مبتفهمش
ادهم ضربها بالقلم ، القلم ده عشان تفوقي وتعرفي انك بتكلمي جوزك
جودي، عارف زمان أما ضربتني قدام الناس وسيبتني امشي لوحدي ومسألتش فيه انا روحت في انهي مصيبه انت بتكرر كده تاني بس مع جوز بنتك احب اقولك انك هتخلي الناس تتكلم علي بنتك وانا معدش ينفع افضل معاك وهتطلقني يعني هتطلقني
نور، بابي ملكش في انك تضرب مامي محمد أما زعقتله وقولتله أن سعادتي معاك مضربنيش محمد سابني ومشي ومرضاش يغلط حتي فيك أنا رايحه لجوزي يابابي انا بجد زعلانه منك انا رايحه معاكي يا مامي
جودي اخدت نور وبيفتحوا الباب ادهم وقع مره واحده
نور، الحقي يا مامي بابي وقع
جودي راحت له جرى ، ادهم فوق ياادهم نور اطلبي الإسعاف
،،،،،،،،
نور وأحمد
نور، احمد ابنك اجا من الغردقه فوق لوحده 
احمد،. طب ومراته فين
نور حكتله اللي ادهم عمله
احمد، استني جودي بترن
جودي، الحقني يااحمد ادهم وقع في الارض وروحنا المستشفي وشاكين في جلطه علي المخ??
احمد، طب اهدي وانا جايلك أنا ومحمد مسافه السكه
جودي، ماشي يااحمد??
نور، في ايه
احمد، ادهم تعب وفي المستشفى
نور، يا مصبتي طب وجراله ايه
احمد، مش عارف انا هروحله أنا ومحمد
نور، هاجي معاك
احمد، لا عشان بباكي ميحسش بحاجه 
نور، طب أنا هطلع انده لمحمد
،،،،
نور، محمد يامحمد
محمد، في ايه يا ماما أنا عايز انام
نور، خالك في المستشفي وتعبان اوي تعالي روح مع بابا
محمد،. ماشي يا ماما نغير هدومي وانزل حالا
،،،،،،
احمد، ايوه يازين 
زين، خير يااحمد مال صوتك
احمد، ادهم جتله جالطه علي المخ وفي المستشفي احنا رايحنله
زين، مستشفي ايه يااحمد
احمد، مش هنا في الغردقه تعالي معايا أنا ومحمد رايحنله وبالحق احنا مخبين علي الحج محمود
زين، ماشي يااحمد أنا جايلك حالا سلام
كارما ،خير ياحبيبي في ايه
زين، ادهم اخويا جتله جالطه واحنا رايحين له
كارما، طب استني هاجي معاك
زين ، مش هينفع تيجي معايا هو في الغردقه واحتمال ابات هناك 
كارما، خلاص ماشي يا حبيبي ربنا يطمنكوا عليه يارب 
زين ،بقولك ايه رايك تاخدي البنات وتعالي باتي مع مامتك وبالمره اسهرى مع نور 
كارما، خلاص اوك ماشي بس هو ادهم ايه اللي وداه الغردقه
زين، والله مااعرف ياللا اجهزوا بس بسرعه الله يستركم
كارما، ماشي هقول للبنات يجهزوا حالا
،،،،،،،،
زين وصل لكارما قدام فيلا احمد
زين، أنا هسيبلك مفاتيح العربيه وهروح مع احمد في عربيته ادخلي انتي لنور
ايان، ماشي يابابي سلام
حور،. خلي بالك من نفسك يابابي
زين، سلام ياحبايبي
احمد، ياللا يازين
،،،،،،
كارما، ازيك يانور 
نور، الحمد لله
كارما، أن شاء الله هيبقي كويس 
نور، يارب يا كارما ادهم ده عصبي جدا ولو زعل بيحصله حاجه انا خايفه اوى اللي طالع عندي زيه عز عز عصبي بس لو زعل ممكن يحصله حاجه
حور، سمعت كده وقلقت علي عز
احمد، هي ماما فين يا عمتو
نور، ففف
كارما، راحت هي وابوك يرخموا علي محمد ونور 
نور، هوانت كنت عايز حاجه
احمد، خلاص مفيش أنا طالع انام
نور، استني بالحق انت متعشتش 
ايان، خليكي ياعمتو وانا هحضر العشا أنا وحور
نور، طب اطلعي اندهي لجدك ولعز من فوق
ايان، اطلعي انتي ياحور وانا هحضر العشا 
حور، ماشي
حور طلعت تخبط علي عز الباب مكنش مقفول عشان احمد كان لسه نازل من الأوضه
حور لقته نايم ،دخلت تحرك في كتفه، عز ياعز 
عز، اي ده انتي ايه دخلك هنا
حور، الباب كان مفتوح وعمتو قالتلي ادخل اصحيك
عز، قالتلك اطلعي مش ادخلي
حور، اه فعلا أنا اسفه عن اذنك
عز شدها من ايدها، متعرفيش عمتو عايزاني في ايه وهو بيشيلها شعرها اجي علي وشها فضل يشيل شعرها من علي وشها
حور ضربات قلبها بقت سريعه، اااا
عز، مالك
حور، مفيش سيب أيدي
عز، تؤتؤ
حور، علي فكره لوحد عدي من قدام الباب هيفهم غلط 
عز شدها في حضنه ، كده نسيبهم يفهموا غلط براحتهم
حور انسجمت في حضنه وتاهت وفجأه فاقت مره واحده وراحت ضرباه بالقلم
عز، ااه 
حور، علي فكره انت قليل الادب وانا هقول لعمتو أنا نازله وسابته ونزلت
عز، يخربيتك أنا بحب مجنونه
حور بعد مانزلت اول تلت سلمات افتكرت أنها مندهتش لجدها وراحت تندهله
حور، جدو ياجدو 
محمود، في ايه ياحور
حور، تعالي انزل اتعشي معانا
محمود ،ماشي يابتي انزلي وانا نازل وراكي
حور نزلت تكمل تحضير العشا مع ايان 
ايان، مالك يابنتي بتضحكي ليه مش طبيعتك
حور، مالي مانا كويسه اهو
ايان ، طب ادعيلي بقي عشان خليتك تندهيله
حور، هو مين
ايان ، الميلامين
حور، طب ياللا بطلي لماضه وخرجي الاكل معايا بدالك خلصتي
ايان، اوك
،،،خرجوا بالاكل علي ترابيزه السفره وقعدوا عشان يتعشوا
محمود، اومال ادهم وجودي فين
احمد، ابنك اخد ماما وراحوا يقطعوا علي العرسان ياجدو
عز، اوبااا ده خالو ده عالمي
محمود، ادهم ولدي دماغه حديد ناشفه 
عز، بالحق ياماما
حور بصت له بخوف ليقول 
عز بصلها وابتسم ،انا في رحله الجامعه عملاها وهطلع معاهم يوم الجمعه
نور، هو مش يوم الجمعة خطوبه حور
كارما، أه أن شاءالله
عز وشه اتغير مره واحده
حور بصت عليه وشافت تعبيرات وشه فحبت تغيظه
حور، مامي احنا هنبات عند تيتا
كارما، ايوه ياحبيبتي أصلها تعبانه شويه
حور، اصل اتفقت مع حسين ننزل سوا بكره نجيب الفستان والبدله بتوع الخطوبه
كارما، مش وقته ياحبيبتي ممكن ناجل الخطوبه عشان تيتا تعبانه ياحور
حور حاولت تكتم الضحك علي منظر عز وهو عمال ينفخ ومش طايق نفسه
عز، ماما أنا طالع انام وانت يااستاذ احمد لو سبت باب اوضتي مفتوح ونزلت تاني هعلقك عليه
احمد، أنا بنسي والله اقفله
كارما، نستاذن احنا بقا عشان الحق اقعد مع مامي حبه قبل ما تنام ياللا يابنات
نور، ماتباتي انهارده معانا وروحي اقعدي مع مامتك اليوم كله بكره 
ايان، اه والنبي يا مامي تيتا فاتها نامت وانا عايزه اقعد مع عمتو وجدو
كارما، خلاص ماشي بس هنبات فين
نور، اوضه جودي بنتي فاضيه ،اطلعوا يابنات فيها عرفهالهم ياعز وانتي يا كوكو تعالي اقعدي معايا في اوضتي
كارما ،خلاص ماشي اطلعوا يابنات غيروا هدومكوا
ايان، ياللا يا حاجه حور
حور ،ماشي متزقيش
عز، الاوضه اهي عايزين حاجه انولهالكوا 
حور، لا شكرا ياللا سلام 
عز بيخيل علي حور اصلي متفقه مع حسين نروح نجيب الفستان والبدله بكره
حور، انت بتخيل عليه
عز، اه عندك مانع
حور، طب روح نام ياعز
عز، روح نام حاف كده
حور، اومال عايزها بالجبنه
عز بص في عنيها جامد، تعرفي أن عنيكي جميله اوي
حور، شكرا يا ابن خالي 
عز، ابن خالك بس
حور، مانت اللي اخترت كده
عز، أنا لو كنت اتهورت واخدتك وروحت لخالي أقوله جوزهالي فداه مش معناه انك تشتميني
حور، عشان انت احرجتني
عز، احرجتك تشتميني ياحور
حور، مانا قولتلك اسفه وانت متقبلتش
عز، تقومي توافقي تتخطبي لابن خالتك
حور، اه بيحبني 
عز، طب وانتي بتحبيه
حور، مش لازم اكون بحبه بس اكيد هيحترمني قدام الناس وابويا أولهم
عز، خلاص اللي شيفاه مبروك يا عروسه
حور، انت سلبي كان ممكن تقول حاجه تصلح كل حاجه
عز، أنا مش هاهين كرامتي
حور،. كرامتك ياعز براحتك وهتقفل الباب
عز ، استني 
حور، نعم
عز، في ورقه حد سيبهالي علي المكتب بتاعي ممكن تقريهالي وراح مطلعها من جيبه
حور، مبعرفش اقرأ
عز، اصل أنا قرأتها كده اللهم اجعله خير
حور قاطعته، انا اسفه بحبك وراحت قافله الباب في وشه
عز، ايوه بقي ؟
متخافيش هيبقي كويس
نور كانت قاعده لي كرسيوحاطه رأسها في الارض وفجأه محمد قعد جنبها
انت عرفت ازاي اني قاعده هنا
محمد، مفيش اجيت أنا وبابا وعمو زين وعمتو قالت انك في الاستراحه 
نور،اممم
محمد، هو انتي منمتيش واللا ايه اصل عنيكي حمرا
نور، هنام ازاي وبابي في المستشفي أنا السبب في اللي حصله يارتني ماتجوزتك ولا عرفتك مكنتش اعرف انه متعلق بيا اوي كده
محمد، عادي لو عايزه تفضلي مع بباكي مش همنعك انتي في طريق وانا في طريق
نور، خلاص ماشي بابي اول ما يفوق كل واحد يروح لحاله
محمد، طب فطرتي
نور، لا
محمد، هتيجي ننزل نفطر سوا واللا ايه
نور، ماشي 
محمد ،طب ياللا بنا نشوف اي مطعم نفطر فيه
نور، ماشي 
،،،،،،،،،،
احمد، متخافييش أن شاءالله هيبقي تمام هما بيقولوا دوبوها اهم حاجه مفيش حاجه تديقه خالص 
جودي، ماشي بس يخرج بس
زين، أنا سألت الدكتور وقالي هيمشي علي بليل كده
جودي، يارب يروح بس بيته علي خير
،،،،،،
عز وحور
عز بيخبط علي باب حور 
ايان، مالك ياعم عالصبح 
عز، هي نايمه لسه اصل هتتاخر علي الجامعه ولو هاخدها في طريقي
ايان، لا بتاخد شاور وفاتها خارجه 
حور خرجت من الحمام ولبسه البرنس قصير للركبه ولفه شعرها بفوطه وراحت شايله الفوطه تنشف شعرها
عز، نعيما??
ايان، هي خرجت امشي أنا هقفل ??
حور، انتي مجنونه مش عارفه اني في الحمام فتحه باب الاوضه ليه??اهو شافني كده
ايان ،والله هو خبط وقالي أنه عايز يوصلك الجامعه معاه
حور، خلاص حصل خير بس انا هبص في وشه تاني ازاي بعد ماشفني بالبورنس
عز من ورا الباب ،عادي يارورو خلصي بقي هستناكي تحت
حور، ده كان واقف علي الباب ماشي ياعز والله أما انزلك لهوريك
،،،،،،،،
نور ومحمد
محمد، أنا هطلب قهوه اطلبلك معايا
نور، ياريت حاسه ان دماغي هتنفجر
محمد طلب القهوه 
نور، هو احنا هنقلهم ايه 
محمد، هما مين
نور، عمتو وماما وخالو والكل علي موضوع طلقنا واحنا مبقلناش غير تلت ايام متجوزين
محمد، مرتحناش لبعض
نور، خلاص ماشي
محمد، استني مامتك بترن
ايوه ياعمتو
جودي، هي نور معاك
محمد، اه كنا بنفطر سوا
جودي، طيب ياحبيبي خلي بالك منها
محمد، هو خالو بقي كويس
جودي، اه الحمد لله احنا هنمشي بليل
محمد، طب تمام باذن الله احنا جايين حالا سلام
نور، هو بابي بقي كويس
محمد، اه وهيروح بليل في رقم غريب غلب يرن عليه
نور، طب ماترد
محمد، ماشي الو
جوليا، ايوه يا دكتور محمد اخبارك أنا جوليا
محمد حب يفرس نور، اه جوليا اخبارك ايه وراح قايم يتكلم بعيد عن نور
نور، انت قومت ليه اتكلم قدامي?? وراحت اخده الموبايل عامله الاسبيكر
محمد بفرحه، اخبار طنط سلمي ايه
جوليا، الحمد لله اصلك مجتش الجامعه وانا قلقت عليك
محمد، لا متقلقيش عليه أنا كويس خالو ادهم بس تعبان شويه وكنت في حاجه معكننه حياتي بقالها تلت ايام بس خلاص الحمد لله خلصت منها..
نور بصت له وعنيها كلها دموع وسابته ومشت
محمد، قفل السكه وراح شدها من أيدها ،
رايحه فين
نور، هخلصك من العكننه خالص
محمد، طب اركبي وياللا عشان نروح المستشفي
نور، مش هركب معاك??
محمد، بتعيطي ليه مش قولتي اجمل ايام حياتي وانا مع بابي وكمان عايزه تطلقي واحنا ممرش غير تلت ايام علي جوازنا وحتي مخوفتيش علي سمعتك اللي هتبوظ عشان بباكي طب ماكل البنات بتتجوز حظي يقع ليه في واحده اهم حاجه عندها بباها وجوزها ولا حاجه بالنسبالها
نور، عارف بابي حصله كده ليه عشان قولتله أنا رايحه مع مامي لمحمد وفضلتك عنه وانا دي الوقت هضطر اسيبك عشان مخسرش بابي وعلي فكره انت لو مكاني هدوس علي قلبك عشان بباك ??
محمد، ماشي يانور كأن الجوازه محصلتش بس انا هفضل عايش علي ذكرى اول ليله قضيناها مع بعض بس انتي اضيقتي ليه أما جوليا كلمتني بدالك مش عايزاني خلاص انا حر بقي
نور، ماشي براحتك فعلا أنا غلطانه بس بلاش قدامي
محمد، لا ملكش فيه بقي مش عايزه تطلقي يعني لو اتجوزت أنا حر أنا ومراتي 
نور، ماشي ياللا بقي عايزه اروح اشوف بابي
محمد، ماشي اركبي ياللا
،،،،،،،،،
عز وحور
عز، اركبي ياللا
حور، لا حسين هيوصلني
عز،. يووووه اركبي بقي بدل مانزل اركبك غصب عنك
حور، قولتلك حسين فاته جاي مش هركب معاك
حسين اجا بالعربيه قدام حور
حسين، ياللا يا رورو 
حور، اهو اجا سلام
عز نزل من العربيه وراح شدها من أيدها 
عز، اتفضلي اركبي معايا وياللا
حسين، في أي ياعز وازاي اصلا تمسكها كده 
عز ركب حور في العربيه ومشا جرى بالعربيه
حور، هو انت اتجننت انت ازاي تعمل كده دي الوقت انت هتتسببلي في مشاكل كبيره
عز، انتي اللي عملتيها ماركبتيش من الاول ليه
حور، عشان كلمت خطيبي يجي ياخدني هو احنا رايحين فين دي مش طريق الكليه
عز، خاطفك 
حور، انت اتجننت والله دي الوقت فات حسين قال لمامي ربنا يسامحك
عز، يقولها أنا مش راجع الا وانتي مراتي
حور، انت اتجننت صح والله العظيم لو اجيت جنبي ماهخليك سليم يالهوي مامي بترن
عز اخد التليفون وقفله
حور، انت قفلت التليفون ليه انت مبتردش عليه ليه عز والنبي رد أنا حور ياعز لو بتحبني تعالي نرجع
عز، بحبك بس مش هرجع وانا عملت كده عشان بحبك
حور، طب والله لهرمي نفسي من العربيه بتفتح الباب لقيته عز قافل كل الابواب
حور،. عز والنبي والنبي نرجع أنا اسفه اني مرضتش اركب معاك والله اسفه اضربني اشتمني موافقه بس رجعني والنبي بابي هيقلني فيها
عز، مش راجعين وياللا انزلي وصلنا
حور، دي ايه ده
عز، ده البيت اللي هتجوزك فيه
حور ضربته بالقلم انت اظاهر اتجننت رسمي
عز ضربها قلم طارت وقعت علي الارض 
حور، ااه حطت أيدها علي وشها لقت دم نازل من مناخيرها
عز، لو ايدك اترفعت عليه تاني هقطعهالك وقعد يمسحلها الدم
حور، لا لاانت اتجننت بجد 
عز،هو انتي لسه شوفتي جنان وراح شددها مدخلها البيت
حور، أنا بكرهك
عز، وانا كمان
حور، طب سيبني اروح والنبي بدالك بتكرهني
عز، تؤتؤ 
حور، طب عايز ايه
عز، نتجوز انهارده
حور، هو سلق بيض
عز، اه
حور قامت وراحتله ووقفت قدامه وقامت حضناه
وحياتي عندك أنا عارفة انك بتحبني وانا والله بحبك ومش عايزه ابعد عن حضنك تعالي نرجع ونحاول مع بابي وانا هقف معاك عشان يوافق بس بلاش نحطهم قدام الأمر الواقع بابي معملش حاجه غلط عشان يستاهل مني كده
عز، تعرفي اني حاسس اني اتجننت بيكي أنا بجد مبقتش قادر ابعد عنك أنا بعشقك والله انتي عارفه لو خيروني أن أعيش مليون سنه اواعيش في حضنك سنه أنا موافق اعيش السنه وانا في حضنك
حور بعدت، طب ياللا والنبي نرجع ونحاول معاهم 
عز، ماشي
حور بضحك والله بموت فيك
عز طب ياللا نمشي بدل مايبقي أمر واقع وخلاص
حور خرجت جرى وقفت قدام الباب عشان عز يفتح ويمشو
،،،،،،،،،
في المستشفي
محمد، حمدالله على السلامه يا خالو
ادهم، الله يسلمك ياحبيبي
جودي، احنا هنروح كمان ساعتين الدكتور قال كده
ادهم، أنا آسف ياجودي
جودي، محصلش حاجه 
احمد وزين فهموا أنه بيتأسف عشان راح لنور ومحمد معرفوش أنه ضربها
محمد، طب أنا هروح الشاليه اجيب شنطتك يانور انتي وخالو
جودي، روحي معاه يانور هاتوا الشنط سوا
نور، لا أنا هقعد مع بابي 
ادهم ،لا روحي مع جوزك ياللا يانور 
نور، ماشي يابابي
محمد ،ياللا بينا
نور، اوك
في العربيه
نور راحت في النوم وراحت سانده دماغها علي محمد
محمد فضل يتأملها بحزن ،انتي هتفضلي تدوسي علي قلبك كتير يانور 
اول ماوصلو محمد شالها وطلعها علي السرير وطلع لم الشنط وجهزهم ونزل قعد قدام البحر لحد مانام
بعد ساعتين 
احمد رن علي محمد 
نور صحت اي ده ده موبايل محمد ،الو ايوه يا خالو احنا جايين حالا
احمد، ادهم بقي كويس لو عايزه تفضلي انتي وجوزك خليكوا 
نور، لا ياخالو أنا لازم اطمن علي بابي
احمد، طب ياللا اجهزوا سلام
نور، ماشي يا خالو سلام
نور نزلت تدور علي محمد لقيته قاعد علي الكرسي وفارد رجليه ونايم
نور وقفت سرحانه في جماله وهو نائم وافتكرت أنهم لازم يمشوا فندهت عليه محمد اوم
محمد ،انتي صحيتي هي الساعه كام
نور، الساعه تمانيه
محمد، طب ياللا بينا أنا حضرت الش
نور قطعته ?‍❤️‍?‍? طويله
محمد ،هو الاتفاق اتغير واللا ايه
نور، اه 
محمد، طب ايه
نور،ايه
محمد، عايز اعرف ايه الاتفاق الجديد 
نور، ?? خالو بيقول بابي بقي كويس ايه رايك نقعد هنا وخلاص
محمد، ماشي معنديش مانع اللي عايزاه
نور، طب احنا متغدناش تعالي نطلع نعمل اكل سوا بس تساعدني
محمد، طب وبباكي هتقدرى انك تسيبيه
نور، هطمن عليه في التليفون بس ياللا بقي أنا جعانه اوي
محمد، ياللا وبص في السما يارب يهديكي انتي وابوكي عشان جننتوني
نور??
،،،،،،،
كارما ،ابنك خطف البنت يانور??
نور، خطفها ازاي
كارما، كانت رايحه الجامعه مع حسين راح شدها من حسين وركبها العربيه غصبا عنها وجرى وحسين راح الجامعه ملقومش هناك وانا برن الموبايل بتعها اتقفل
نور، يامصبتي انتي بتتكلمي بجد
كارما، وانا ههزر أنا خايفه يعمل في البنت حاجه
نور، طب أنا هكلمه أشوفه فين اهو رن
نور، ايوه يازفت ايه اللي انت هببته ده
عز، هببت ايه
نور، حور فين
عز، العربيه عطلت في الطريق وبتتصلح وراجعين حالا
نور، بتتصلح في تلت ساعات
عز ،مش مصدقاني خدي حور كلميها
حور، ايوه ياعمتو 
نور، انتي كويسه
حور، اه الحمد لله
نور، خدي كلمي حور اهي ياكارما
كارما، انتوا فين
حور، العربيه عطلت واحنا رايحين الجامعه والراجل اجا صلحها وماشيين 
كارما، طب قفلتي تليفونك ليه
حور، فصل شحن
كارما، انتي كويسه
حور، اه الحمد لله 
كارما ،طب اقفلي وتعليلي علي فيلت جدك
حور، ماشي يامامي سلام
عز، ده انا صدقتك ??
حور،ربنا يسامحك انت فكرك أن مامي صدقتني دي هيبقي يوم مايعلم به غير ربنا
عز، لا متخافييش مش هيحصل حاجه
،،،،،،،،
نور، ماهم كويسين أهم ياكارما
كارما، قلبي مش مطمن
نور، عز محترم مبيخطفش ولاد حد وثم أن دي بنت خاله هيخطفها ازاي
كارما، أما يجو يانور نبقي نشوف وسابتها وراحت فيلت بباها
،،،،،،
احمد محمد ونور هيقعدوا في الشاليه مش هيجوا معانا
جودي، ربنا يهنيهم ويبعد عنهم اي حاجه وحشه
زين، يارب ويهديك ياادهم يااخويا اومال لو عندك بنتين زىى كنت انتحرت??
ادهم، أنا مش قادر اتكلم لساني تقيل فين عربيتك ياجودي
احمد، طب اركب مع جودي وانا هاخد عربيتك نروح فيها أنا وزين عشان احمد اخد عربيتي
ادهم، ماشي خد المفتاح اهو وياللا بقي نمشي من هنا
،،،،،،،،،
كارما وحور
كارما، انتي جيتي ياهانم
حور، اه يامامي 
عز، أنا اجيت معاها عشان اتاسفلك عن التاخير بسب
كارما قاطعته ، هاتي الموبايل
حور وشها احمر اهو يامامي
كارما ،ماهو مليان شحن اهو وراحت ضرباها بالقلم بتكذبي ليه
حور، ماهو 
عز قاطعها، طنط أنا بحب حور وكنت فعلا خاطفها وكنت هتجوزها غصبا عن الكل انهارده بس حور مرضتش عشانكم وقعدتك تسترجاني اني ارجعها
ام كارما، انت اتجننت ياعز ازاي تعمل كده في بنت خالك
عز، عشان طلبتها قبل كده خالي طنشني ووافق علي ابن خالتها وفضله عني
كارما، فضله عنك عشانه خلص دراسه وبيصرف علي نفسه مش أهله بيصرفوا عليه
عز، أنا هشتغل واصرف علي مراتي مش هخلي اهلي يصرفوا علينا
كارما،. وهتشتغل ايه أن شاء الله ده انت لسه قدامك خمس سنين عما تخلص واللا هتسيب الكليه 
عز، مش هسيب الكليه أنا هنزل اشتغل واصرف علي نفسي وعلي مراتي أن شاله امسح عربيات
كارما، ده كلام عيال ياعز وانا مبحبش كلام العيال
عز، أنا عندي عشرين سنه مش عيل ياطنط ولو كلامي مأقنعكش فبلاش تجريح
ام كارما، انتي رايك ايه ياحور في الكلام ده
كارما، رأي مين يا ماما دي خطوبتها بعد بكره
ام كارما، اسكتي انتي خالص انا بكلم حور
حور، ااا
كارما، ايه مش عارفه تردي 
حور، بس أنا بحبه يا مامي ?? وموافقه حتي انزل اشتغل معاه واساعده
كارما، ده انتي جريئه اوي
عز بفرحه كانت هتنط من عنيه ،. اي رايك ياطنط
كارما، ??
ام كارما، خلاص سيب الحكايه دي عليه اول ما ابوها يجي هكلمه وان شاء الله ربنا يقدم اللي فيه الخير
عز، طب أنا ماشي عن اذنكم
حور،اااه مناخيري نزفت تاني
عز جرى عليها ،نزلي دماغك لتحت وفضل يمسحلها الدم
كارما بصت لامها لقت امها بتضحك علي منظرهم
ام كارما،هتلاقي اللي هيخاف عليها زي نفسه
كارما، هو الدم اللي علي كتفك ده منها
عز افتكر أنه كانت حضناه وهي بتنزف ،لا يا طنط
كارما، أصلها بتقول نزفت تاني
حور، لا اصلي كنت نزفت امبارح بليل
كارمل، ماشي ياحور
عز، طب أنا ماشي عن اذنكم ياجماعه
،،،،،،،،
ادهم ركب مع جودي
ادهم، أنتي لسه زعلانه مني
جودي، مردتش عليه
ادهم، أنا بكلمك علي فكره
جودي، أنا مش عايزه ارد براحتي
ادهم، أنا
جودي قاطعته، مش بتقول لسانك تقيل يبقي متكلمش احسن
ادهم،انتي هنتيني قدام بنتي أنا مجنون ياجودي
جودي، تعرف اني كنت بخاف علي بنتي منك انا مش قادره اصدق ان في حب يوصل للدرجه دي انت عديت الحدود ياادهم انت نسيتني ياادهم نسيت ان أنا اللي حبيبتك وشريكت حياتك بقالي عشرين سنه متجوزاك من يوم مانور اجت وانت بعدت عني
ادهم، انتي بتقولي ايه بتخافي علي بنتي مني ده انتي اللي اتجننتي بجد أنا اللي شايفه انك بتغيري منها
جودي، انت شايف كده انا بغيير من بنتي انت اللي اتجننت
ادهم، نور راحت لجوزها خلاص ممكن نتعرف على بعض من جديد
جودي، أنا عندي ٣٩سنه جاي تقولي نتعرف على بعض وانا في العمر ده
ادهم، حبيبي اللي قدك لسه متجوزش
جودي، والله
ادهم، اه والله
جودي، ماشي ياادهم
ادهم، ماشي بيعرج
جودي، ده انا اللي لساني بيوجعني مش انت
ادهم ، سلامه لسانك ياقلب ادهم
جودي، والله شكلي هعمل حادثه أنا مش مصدقه نفسي ياولاد
ادهم، طب ممكن اطمن علي نور 
جودي، وربنا انتي اهبل??
ادهم، تاني ياجودي 
جودي، اه تاني هي ضرتي دي بنتي وروحي وحته من قلبي ياادهم
ادهم، هي سمعتك علي فكره وعمل الاسبيكر
نور، وانتي كل حياتي يامامي
جودي، هو انت اتصلت
ادهم، اه ايوه يانور اخبارك
نور، الحمد لله تمام والله يابابي 
محمد، قوليله أنا هلبس هدومه لاني اخدت هدومي وانا ماشي
ادهم، يعني اخدت بنتي وكمان هدومي ده ايه القوه دي ياجبروتك
محمد، هاتي ياحبي أكلمه ايوه ياخالو
ادهم، انت خليت فيها خالو 
محمد، هو الشورت اللي عليه ورد ده جايب اتنين بس منه ليه
ادهم، هو انت شفتهم
محمد، لا اخدتهم??
ادهم، ماشي ياابن اختي مصيرك هتقع تحت ايدي أما ترجعلي بس
محمد، ?? حبيبي ياخالو والله
ادهم، ايه عايزني ارجع صح ارجع
محمد، ترجع فين علي بيتك ياباشا مش عايزينك دي الوقت
نور، اخص عليك يامحمد لا تعالي يابابي
ادهم، اهي بنتي عايزاني اهي رجعيني ياجودي 
جودي، وربنا لو مسكت لهزقك اوقعك من العربيه
محمد???حبيبتي ياعمتو ياجامده
جودي، خلي بالك من نفسك ياحبيبي ومن مراتك
محمد، ماشي ياحبي والف سلامه عليك يا خالو
ادهم،، الله يسلمك ياحبيبي سلام يانور
نور، سلام يا بابي
جودي، ربنا يهديك يارب ياادهم
،،،،،،
احمد، ياللا يا كابتن وصلنا
زين، كارما عند مامتها بتستناني أنا ريح اروحها
احمد، ماشي يازين تصبح علي خير
زين، وانت من اهله يااحمد
،،،،
زين، سلام عليكم
كارما، وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
زين، ازيك ياطنط عامله ايه
ام كارما ،الحمد لله يابني اقعد أنا عايزك
زين، خير يارب
ام كارما، اخوك عامل ايه الاول.
زين، الحمد لله بقي كويس واجا الحمد لله
كارما، طب كويس احنا مقولناش لبباك حاجه عشان ميزعلش
زين، طب كويس
ام كارما، هو انت موافقتش ليه علي عز أما طلب يخطب حور
زين، ليه حصل حاجه
ام كارما، لا أصل الولد هيموت عليها 
زين، بس حور قالتلي انها موافقه علي حسين
ام كارما، حور بتحبه واعترفتلي أنها بتحبه
زين، طب ودراستهم
ام كارما، يكملوها وهما في بيتهم
زين، بس دول عيال
ام كارما، حب العيال بيعيش وبيعمر 
زين، طب حور نامت 
كارمل، لا ثواني هندهالك
حور، نعم يابابي
زين، انتي موافقه علي انك تتجوزي عز
حور بصت في الارض
زين، متبصيش في الارض وردي عليه
حور، ايوه يا بابي
زين، خلاص انا معنديش مانع يجي هو وأحمد وانا موافق
حور بفرحه ،بجد يابابي
زين، اومال كنتي مكسوفه من شويه يعني
حور سابتهم وطلعت تجرى طلعت تكلم عز تقوله
عز،ايوه ياحور انتي لسه صاحيه
حور، انت نايم خلاص سلام
عز،لا أنا صاحي في ايه صوتك فرحان
حور، مامي وتيتا كلمو بابي وهو وافق بس عايز بباك يكلمه
عز قام وقف مره واحده أنا رايح أقوله حالا
حور،فاته اجا من المشوار نام
عز ، هصحيه سلام
عز خبط علي الباب، بابا 
احمد، اي ياعز انت لسه صاحي
عز، عايزك في كلمه ضرورى
احمدفتح ،خير ياعز
عز، بابا أنا بحب حور وعايز اتجوزها
احمد، هو في ايه بتوصلو لتانيه كليه بتبقوا عايزين تتجوزوا عالطول
عز، أنا بحبها وعايز اتجوزها
احمد، طب بذمتك لو روحت لخالك وقولتله ابني لسه بياخد مصروفه مني وعايز يتجوز بنتك
عز، خالي موافق
احمد، انت عرفت ازاي
عز، قولت لطنط كارما اني بحبها
احمد، مش روحت من ورايا خلاص كمل وابقي اعزمني زى الغرب
نور، خرجت علي صوتهم العالي
نور، سيبه يعيش مع اللي قلبه اختارها يااحمد متقفش في طريقهم 
احمد، اقف في طريق مين دول عيال
نور، أنا متجوزاك وانا،١٨سنه
احمد، بس كنت ٢٧سنه وكنت دكتور وليا اسمي
عز، بابا أنا نشتغل وهصرف عليها من جيبي والله مش هخليك تصرف جنيه واحد علينا
احمد، مش مسأله فلوس المسألة الجامعه 
عز، هعرف أوفق وافق بقي والنبي
احمد، خلاص ياعز ماشي هكلم خالك الصبح 
عز راح حضنه وباسه وراح شال مامته وقعد يلف بيها بحبكم والله
احمد، طب سيب امك هتدوخ يامجنون
عز سابها وراح بيسها وطلع يجري
احمد، الدوله اتجنن
نور??ربنا يخليهم لينا يارب
ايوه بحبها ياجدو ونفسي اتجوزها انهارده قبل بكره أنا أول مابشوفها قلبي بيتكهرب ببقي نفسي أخدها في حضني وادخلها في قلبي 
محمود، اختشي ياولد انت بتكلم عن بنت ابني برديك أنا مرديش كلام من أكده أنا بجولك بتحبها ترد عليه باكده
عز، في ايه ياجدو اه بحبها هه هتجوزوهالي بقي
محمود، ماشي تعالي نشوف راي زين ولدي ومرته الاول
عز، مااحنا رايحين اهو يارب ميحصلش حاجه تبوظ الدنيا
محمود، ربنا يعمل اللي فيه الخير ياولدي
عز، يارب ياجدو
احمد، ياللا يا تعبلي قلبي احنا جهزنا ياللا عشان نروح ومن اولها بقولك متحرجنيش مع خالك فاهم
عز، ماشي يا دكتره ياعسل 
احمد، والله أنا مانا عارف انت هتبقي دكتور ازاي
عز، زيك ياولدي
احمد، امشي ياعز الله يسترك بدل مااحلف مانا رايح في حته
عز، ليه وعلي ايه أنا سكت خالص اهو ياللا بقي ياماما نازله سلمه سلمه
احمد، ماهو النوع بتاع امك مبيطرش🐥🐥
عز، غيرلها الحجاره ممكن تكون فضت🤪🤪
احمد، طب امشي ياخفيف
نور، وربنا هموووت😄😄
عز، بعد الشر عنك ياقلبي ماتجيبي بوسه وانتي قمر كده
نور حضنته وباسته
احمد بزعيييق، عز امشي من وشي ياللا 
عز، طب ياللا الفيلا جنبنا اهي يعني كلها خطوتين أنا هسبقكم أنا وجدو حبيبي
نور، بردك يااحمد مش هتتغير ده ابني ??
احمد، لا ده شحط وانا محبش كده
نور، والله انت غريب??
،،،،،،،،
في فيلا حسين والد كارما
زين، اهلا يااحمد اتفضل
حسين، والله ليك وحشه يابني ساكنين جنب بعض ومبنشوفش بعض غير كل فين وفين
احمد، مشاغل والله يا راجل ياطيب والله انت اللي وحشني 
ام كارما، اتفضلوا اقعدوا ياحبايبي
محمود، طبعا ياولدي انت خابر احنا عايزينك في ايه
زين، اكيد بس انا عايز اسمع راي احمد في غلطه ابنه عملها
احمد، خير يازين
زين، ابنك خطف بنتي امبارح يرضيك ده يااحمد 
عز، أنا خطفتها عشان كنت عايزها وانت رافضتني وسبتها أما هي قالتلي انها مش هتقل منك قدام حد وأنها هتقف جنبي لحد مانتجوز
احمد بزعييق، انت ايه ياأخي مبتحسش علي دمك تخطف بنت خالك 
عز ،بابا أنا
احمد قاطعه بقلم علي وشه😡😡
نور، ليه كده يااحمد هو عمل كده عشان بيحبها😧😧
عز، أنا ماشي يابابا ومش هوريك وشي تاني وشكرا ياخالو علي اللي حصل😣😣
احمد، في ستين داهيه😡😡
نور، عز استني ياعز وجت تروح وراه احمد شدها سيبيه ابنك قليل الادب
عز فضل يجرى في الشارع مش عارف يروح فين
نور، انت ايه انت وهو ماقالكم عمل كده عشان بيحبها واهو سابها ورجع ليكم تاني
احمد، متعليش صوتك😡😡
نور ،لا هعلي صوتي انا حره كسرتوا بخاطر ابني ليه
احمد،ابنك قليل الادب وخاله ممكن يشتكيه في أنه خطف بنت قاصر
نور، والله طب أنت مشتكتش احمد ليه زمان يابابا أما عمل اللي عمله واللا انت نسيت يااحمد بدايه علاقتنا
احمد،نور انتي اتجننتي انتي مش عارفه بتقولي ايه
نور، لا عارفه كويس أنا بقول ايه طلقني يااحمد
زين، في ايه يانور اهدي
نور، اهدي اه اهدي ازاي وانا منظر ابني وهو شيلني وبيلف بيا امبارح اول ما اقنعت أبوه يوافق أنه يخطب بنتك اهدي وانا شايفه الفرحه اللي في عنيه وهي بتتكسر قدامي اهدي ازاي
كارما، خلاص يانور اهدي وكله هيتصلح
نور، مفيش حاجه هتتصلح وانا مش عايزاك يااحمد وهطلقني برداك أو غصب عنك وياللا يابابا عشان نمشي
ايان، بابي الحقني يابابي حور قطعت شرايين أيدها ومش بتفوق
زين جرى علي الاوضه وشال بنته وجرى علي المستشفي
،،،،،،،،،
محمد ونور
محمد، اي ده مش كنتي بتخافي من البحر دي الوقت مش عايزه تطلعي منه خالص
نور، انت غيرت كل حاجه في حياتي 
محمد، خلاص ياحبي اي حاجه بتخافي منها أنا هعلمهالك عشان مش بحب اشوفك وانتي بتخافي
نور، طب أنا بخاف من الموت و الفراق 
محمد، كلنا بنخاف منهم متفكريش في حاجه من دي واحنا مع بعض 
نور، تعرف بابي وحشني اوي
محمد، بكره هنسافر ونرجع لحياتنا تعالي نستمتع بكل لحظه قبل مالوقت يعدي
،،،،،،،،
ادم، ايوه ياعز
عز، انت فين
ادم، في البيت مال صوتك
عز، طب ممكن اجي اقعد عندك يومين
ادم، تنور أصاحبي 
عز، طب هات العنوان
،،،،،،،،
في المستشفي
ام كارما، عجبك كده كان لازم تقولي لابوها اهي البنت هتموت بسببكم
كارما، قلبي مش متحمل كلمه انا حاسه اني هموت
محمود، ارتحتوا أكده خربتوا حيات الاتنين ليه أكده ياولدي ليه 
زين بدموع، لا حور مش هتروح مني أنا
محمود، انت ايه انت والله في سماه أن حصلها حاجه ماهسمحك يا زين ابدا
زين، أنا مش قادر والله
جودي،في ايه ياجماعه حور عملت كده ليه
نور، مش وقته ياجودي محدش قادر يتكلم
جودي، طب ايه اللي حصل
نور، واحده انتحرت والتاني طفش وأصحاب الجريمه قدامك اهم احمد جوزي وزين اخويا
جودي، طب اهدي بس وقوليلي ايه اللي حصل
نور، مش قادره اتكلم
،،،،،،،،
ايان بدموع مثل السيل ،احمد أنا برن علي عز مقفول 
احمد، طب في ايه بتعيطي ليه 
ايان، حور انتحرت يااحمد ومش عارفه أوصله
احمد، انتحرت ازاي وبعدين مش عز كان جاي عندكم يخطبها
ايان، موضوع طويل بس انا عايزه اوصل لعز
احمد، طب اهدي بس وقوليلي هي حصلها حاجه
ايان، مش عارفه هي في العمليات وبيقولو نزفت دم كتير
احمد، طب أنا هكلم صاحب عز كان كلمه من موبايلي 
ايان، حاول توصله والنبي يااحمد
،،،،،،،
ادم، عز في واحد عايزك
عز، أنا مش عايز أكلم حد
ادم، مش راضي يكلم حد خالص
احمد، قوله حور انتحرت وعايزينه ضرورى 
ادم، مش دي حور اللي معانا في الجامعه حبيبت عز
عز بلهفه في ايه 
ادم، اااا
عز، في ايه
ادم، حور
عز، هي اللي بتكلمك قولها شكرا اوي علي اللي قالته اكيد هي اللي قالت لابوها كانت بتضحك عليه
ادم، حور انتحرت ياعز
عز وقع علي ركبه رجله مشلتوش من الصدمه
عز بصوت مهزوز،هات الموبايل
ادم، اتفضل
عز، الو
احمد، ايوه ياعز حور في المستشفي تعالي ضرورى
عز بصوت كله حزن، مستشفي ايه
احمد، مستشفي بباك 
عز،ادم وصلني مش قادر ادوس علي رجلي
ادم، تعالي ياصاحبي
،،،،،،،،
في المستشفي
محتاجين دم حالا نزفت دم كتير بس عايزين نفس فصيلتها 
زين، ممكن تشوف فصيلتي أنا ومامتها 
ايان، وانا يابابي
زين، مينفعش ياحبيبتي
ايان، لا يابابي مفيش حاجه اسمها مينفعش
الكل راح يشوف فصيلته حور طلعت نفس فصيله نور
زين، لو مش عايزه أو مش قادره تتبرعي بلاش 
نور، أنا داخله ادي دمي لبنتي 
زين، وده عشمي فيكي
نور، أنا جاهزه
نور دخلت واخدت الابره ووصلوا الدم منها لحور
نور بتتامل حور وهي منهاره، ليه كده ياحور قد كده بتحبيه بتموتي نفسك عشانه والله ياحبيبتي هجوزهولك بس قومي بالسلامه بس
عز وصل المستشفي
عز بانهيار، جدو في ايه حور عامله ايه
محمود، ادعيلها يابني
عز بص لابوه بصه طويله كلها لوم وعتاب
احمد، بص في الارض بيحاول يهرب من نظرات عز
نور خرجت، عز حبيبي وراحت جرى في حضنه وتعيط
عز، حور عامله ايه وهو انتي كنتي جوه ليه
نور، كنت بتبرع ليها بالدم و
وقعت مغمي عليها
عز، ماما ماما فوقي 
احمد شالها ودخلها غرفه بالمستشفي وقعد يفوق فيها مبتفوقش جاب لها كذه دكتور 
زين خرج بصدمه كبيره علي وشه
زين، احمد نور حامل
احمد بصدمه،حامل ازاي
زين، والله زي مابقولك
احمد ، طب ماتقولش لحد الله يسترك دي هتبقي فضيحه
زين، فضيحه ماشي يا احمد أنا رايح اشوف بنتي
عز سمع الكلام اللي بين أبوه وزين 
عز ،حمدالله علي السلامه يا ماما 
نور، هو ايه اللي حصل
عز، في حد يتبرع بالدم وهو حامل
نور، ح ايه
عز، حامل ياماما
نور، انت بتكلم بجد
عز، اه والله كشفوا عليكي ولقوكي حامل
نور، طب قومني عايزه اروح لحور
عز، مينفعش تقومي خليكي نايمه عشان متقعيش تاني
احمد، عامله ايه دي الوقت يانور
عز، عن اذنك يا ماما أنا خارج لحور خرج من غير ما يعطي اهتمام لابوه
نور، ماشي ياحبيبي
احمد، مبترديش عليه ليه
نور لفت وشها الناحيه التانيه
احمد، هو انتي مكنتيش عارفه انك حامل
نور، متخافش هنزله 
احمد، ياريت عشان الفضيحه اللي هتحصل 
نور، ماشي ممكن تخرج عشان عايزه انام
احمد، لا
نور، براحتك وراحت مغمضه عينيها
احمد، فضحتيني قدام الكل يانور ودي الوقت انتي اللي زعلانه مني
نور، كسرت قلب ابني وضربته قدام الكل وعايزني اسكتلك
احمد، هو انتي لسه مش قادره تنسي ليه اللي كان حصل
نور، عشان انت بتعاقب ابني بنفس العقاب أما عمي ضربك بالقلم عشان اللي عملته فيه ابني مغلطش غلطتك ابني راجع نفسه وسابها ورجعها
احمد، بعد اتنين وعشرين سنه جايه تقولي مش قادره تنسي
نور، أنا عايزه أطلق كفايه كده
احمد، واللي في بطنك
نور، هنزله 
احمد، تمام بعد مانطمن علي حور أنا موافق اطلقك مش أنا اللي اخلي واحده ست تعيش معايا غصبا عنها
نور، اتفضل أخرج بقي عايزه انام
احمد، ماشي يانور وقام وخرج
نور قعدت تعيط بصوت عالي بسبب الكوارث اللي ورا بعضها
الحمد لله حور فاقت وبقت كويسه
زين سجد شكر لله
كارما، أنا عايزه أدخلها يااحمد بعد ا ذنك
احمد، طب اتفضلوا بس بلاش كلام يضايقها
محمود، إياك اسمع حد منيكم يجول كلمه اتضايقها
عز، ماما أنا ماشي أنا اطمنت علي حور الحمد لله وانتي بقيتي كويسه همسي أنا بقي
نور، لا ياعز متسبنيش يابني عشان خاطرى 😭😭
عز، معلش ياماما مش هينفع معلش سيبيني والله هبقي اكلمك عالطول
نور، طب هتروح فين ياعز 
عز، ادم صاحبي قاعد في البيت لوحده بباه ومامته متوفين
نور، هتقدر تسيبني ياعز
جودي دخلت عليهم، مامي عامله ايه مالك انا بابي اول ماقلي اللي حصلك اجيت جرى
نور، أنا كويسه ياحبيبتي
عز، خلي بالك من ماما يا جودي لأنها حامل
جودي ،بجد يامامي الف مبروك ياحبيبتي
نور، أنا هنزله😔😔
جودي،لا يامامي حرام ده ذنب كبير😣😣
احمد دخل عليهم عز اول ماشافه
عز، طب أنا ماشي سلام ياماما😡😡
نور، ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك
احمد، اخبارك ايه دي الوقت
نور، زي مانت شايف جودي معلش روحي اطمني علي حور وانا جايه وراكي
جودي، ماشي يا مامي
احمد،. هتروحي وإلا تعبانه تباتي
نور، لا أنا هقعد لحد ما اطمن علي حور وهمشي عالطول بس مع بابا علي الصعيد
احمد، اللي انتي شايفاه اعمليه
نور، انا عايزه زين عشان لو انزل البيبي قبل ما اروح
احمد،هندهله يعملك العمليه أو يعطيكي حاجه تنزله
نور، زمان أما اكتشفت أني حامل والحمل ده جاي من اغتصاب مرضتش تخليني أنزله ودي الوقت وأنا مراتك عايز تنزله لاحول ولا قوة الا بالله
احمد، عشان زمان كنت ظلمك وانا مش قاصد وكنت حاسس ان دول هيكونوا سبب في انك تنسي اللي حصل وربنا رزقنا بيهم عشان تنسي ونحب بعض بس بعد الحب اللي حبتهولك قولتيلي مش قادره تنسي اللي عملته فيكي وانتي عارفه ومتأكده اني مظلوم لا وبتهنيني قدام الكل أنا مش عايزك يانور مش عايز حاجه تاني تربطني بيكي كفايه إهانات فيه
نور بدموع ، ولا أنا عايزاك يااحمد وطلقني
احمد، ماشي يانور بس تقومي بالسلامه وانا هكلم عمي واطلقك
،،،،،،،،،
عند حور
زين، حبيبتي حمدالله على السلامه ازاي تعملي كده فيا ياحور
حور عماله بتعيط
كارما، حبيبتي انتي كويسه دي الوقت
حور، اطلعوا بره مش عايزه اشوف حد اطلعوا كلكوا بره أنا بكرهكوا
محمود، ماشي يابتي اهدي بس وياللا اخرجوا بره
حور قعدت تعيط جامد بسبب اللي عملوه في عز
،،،،،،،
محمد ونور
محمد، ياللا ياقلبي عشان نرجع لتعب القلب تاني
نور ،تعب قلب ايه ياحبيبي بعد الشر
محمد، حاسس ان ادهم ابوكي ماهيصدق أن احنا رجعنا وهيرجع يقرف فينا
نور، ادهم ابويا ههههه مسمعكش كان
محمد قرب منها جامد، كان اي
نور، كان وراحت بصه وراه اي ده بابي انت اجيت
محمد بيبص بلهفه
نور،هههههههههه وضحكت عليك
محمد، ماتيجي نقعد يومين كمان
نور، مااحنا لو رجعنا مع بعض بردك يا مودي 
محمد، مودي والله الواحد كان بيتنشق علي نظره
نور، تعرف انا مكنتش بحب اشوفك
محمد، 😔😔ليه كنتي بتكرهيني
نور، ههههه لا ياحبيبي كان قلبي بيقعد يدق بسرعه وبحس أن في نار في دماغي وياسلام بقي أما تطردتني من السكشن
كنت هموت وادخل واقولك اسفه والله اللي بيني وبين عز لعبه
محمد، لعبه ده انا كنت بموت أما كنت بشوفه بيتكلم في الموبايل كنت بفكر أنه بيكلمك
نور، تصدق وحشني 
محمد، والله
نور، والله مش صحبي
محمد، ابقي اسمعك تقولي كده تاني
نور، ده اخويا الصغير يا اهبل
محمد، تعالي نكلمه هرن عليه يارب يرد عشان مفيش حد بيرد خالص
عز، محمد عامل ايه
محمد،. كويس ياحبيبي اخبارك
عز، الحمد لله تمام 
محمد، مال صوتك وايه الدوشه اللي جنبك دي
عز، مفيش 
ادم،. ياعز انهارده اول يوم شغل ليك سيب الموبايل عشان متترفدش
محمد، هو في ايه انت بتشتغل ليه
عز، مافيش أنا هقفل دي الوقت سلام وراح قافل السكه
نور،في ايه يا محمد
محمد، عز اخويا بيشتغل في حاجه حصلت لازم نرجع دي الوقت
نور، طب ياللا بينا الشنط جاهزه
،،،،،،،،،،
نور قامت دخلت لحور
نور، ازيك ياحبيبتي والله عارفه انتي تعبانه من جوه ازاي بس غلط لازم تقومي علي رجلك 
حور، عمتو مش عايزه اتكلم😭😭
نور،لاهتكلمي وتقولي كل حاجه بتحبيه
حور، قلبي وجعني عليه وهو بيتكسر قدامي من بابي وانكل احمد
نور، عارفه أنا اتبرعتلك بدمي ليه عشان بيجرى في دمي حب عز هو عن اخواته ليه معزه كبيره في قلبي وهو دي الوقت بقي في قلبك وفي دمك
حور، أنا بحبه اوي ياعمتو😭😭
نور، خلاص ياحبيبتي متعيطيش وانا هقف جنبك ومعاكي للنهايه
حور، هو فين
نور ،اطمن عليكي ومشا وساب الدنيا وطفش من ابوه
حور، انا عايزه أكلمه
نور، ماشي ياحبيبتي هاتصلك بيه اهو
عز، ايوه يا ماما 
حور، أنا اسفه ياعز
عز، حور انتي كويسه 😣😣
حور، كويسه والله متزعلش مني
عز، كنتي عايزه تسيبني وتروحي مني ياحور
حور، مقدرتش اشوف اللي حصلك أنا عمري ماهكون غير ليك ياعز
عز، أنا هعافر لحد ما تبقي مراتي ياحور 
حور، وانا معاك للنهايه ياعز سلام يا حبيبي
عز، سلام يااغلي من حياتي
نور اخدت التليفون ،انا خارجه ياحبيبتي مش عايزه حاجه مني
حور، خليكي معايا ياعمتو
نور، أنا معاكي بس هخرج في موضوع كده هخلصه واجيلك
حور ،ماشي ياعمتو
،،،،،،،،،
زين، البنت معدتش طيقاني
كارما، أنا اللي غلطانه ياريتني سمعت كلام ماما 
ام كارما ،بعد ايه الحمد لله أن البنت مراحتش مننا
كارما، بس بقت بتكرهني ياماما
نور، زين لو سمحت عايزاك في موضوع تعالي معايا مكتب احمد
زين خبط علي باب احمد ودخل هو ونور
نور، زين أنا وأحمد اتفقنا أن إحنا هنطلق وعايزه انزل البيبي اول
زين، أظن أنه دكتور جراح وانتي دكتوره وعارفين كويس أن الدكتور اللي بيعمل كده بتحسب عليه جريمه وده ضد القسم وضد أخلاقي المهنيه
نور، أنا عندي حفيده ازاي اروح اخلف تاني
زين، نور انتي عندك كام سنه
نور، كلها ست شهور وابقي أربعين
زين، علي فكره ده غلط علي حياتك وكمان البيبي عمره اربع شهور يعني لو حتي جيتي تنزليه فهتبقي عمليه وممكن يحصلك نزيف
احمد، بس انا مش عايزه
زين، الكلام ده ماتقولهوليش كنتو قولتوه لنفسكم مابتخديش البرشام ليه يا نور
احمد بص انور بصدمه، هو انتي مكنتيش بتاخديه
نور، عشان بيتعبلي معدتي جامد
احمد، نور انتي مكنتيش خايفه من الفضيحه زى ما بتقولي انتي كان نفسك تخلفي  في العمر ده
نور، اه يااحمد كان نفسي اخلف وكنت حاسه كمان اني حامل واتاكدت وجبت شريط وكنت مستنيه اول ما بطني تكبر واعملهالك مفجأه وعارف ايه كمان أنا سيبالك الدنيا وماشيه زي ابنك ماطفشته ومش هنزل البيبي وملكش دعوه تاني لا بيا ولا بولادي وسابته وخرجت
،،،،،،،،،
نور، ايوه يا جودي تعاليلي حالا أنا تحت المستشفي
جودي، طب نزلالك اهو 
جودي نزلت جرى 
جودي، في ايه يانور
نور،. أنا ممكن آيات عندك انهارده
جودي، تنورى بس في ايه مالك 
نور، مش قادره اتكلم تعالي معايا عايزه انام
جودي، طب ياللا تعالي اركبي أما اوصلك
،،،،،،،،،
احمد روح الفيلا لقاها هاديه الانوار مطفيه مفيش روح في البيت طلع غرفته دخل وفضل يفكر في كلام نور لحد مانام بهدومه
محمد ونور وصلو الفيلا
محمد، هي الانوار مطفيه ليه
نور، طب تعالي نطلع نشوفهم
محمد خبط علي غرفه بباه ،بابا ماما 
احمد صحي مخضوض فتح الباب، حمدالله على السلامه يا محمد
محمد، بابا هو انت كنت نايم كده بهدومك
احمد، راحت عليه نومه
محمد، طب ماما فين
احمد،. عند خالك ادهم
محمد، هو عز بيشتغل ليه
احمد بصدمه، هو بيشتغل
محمد، اه كلمته وكان بيشتغل في حته كلها دوشه
احمد، معرفش يامحمد
محمد، طب أنا هنزل اروح أنا ونور لماما نطمن عليها
احمد، ماشي 
ممكن ادخل
انا تعبانه وعايزه انام
زين عنيه دمعت، طب ممكن تسمعيني😭😭
حور قامت مره واحده، طب انت بتعيط ليه
زين، عشان اكتر حاجه اتمنتها وفرحت بيها كانت عايزه تموت نفسها وتبعد عني
حور قامت حضنته، انا آسفه يابابي😔😔 
زين، عملتي في نفسك كده ليه ياحور
حور، عشان كلكم كسرتوه والله يابابي اول ماقولتله مش أنا اللي تعمل كده في ابوها سابني واخدني رجعني والله يابابي هو عمل كده عشان بيحبني والله
زين، تموتي نفسك عشان اللي حصله طب ليه تبقي انانيه في حبك ونسيتيني أنا وامك اللي مش بتبطل عياط لا راضيه تاكل ولاتشرب تحرمينا منك عشان كنا بنفهمه أن اللي عمله ده غلط ليه ياحور أنا مش بعرف انام غير أما بطمن عليكي انتي واختك واتاكد انكم كويسين
حور،😭😭انا آسفه يابابي
زين، انا بجد زعلان منك يعني لو اتجوزتيه هتنسيني حرام عليكي بجد 
حور، أنا عمرى مااقدر انساك عشان انت ابويا حبي الاول والاخير بس والله غصبا عني أنا انهرت اول ماشفت انكل احمد بيضربه بسببي كان نفسي اخلص من حياتي عشانه
زين، تخلصي من حياتك عشانه😧😧
حور، ايوه يابابي عشان أنا وعدته اني هقف جنبه لحد ماتوافقوا
زين بزعيييق، طب رنيلي كده عليه عشان مبيردش علي حد ومتقوليش مش معايا رقمه 
حور، ليه يابابي 😣😣
زين، ملكيش فيه رني بس😡😡
حور ،حاضر ،،،،،،،،،الو😔😔
زين، هاتي ايوه ياعز 
عز، نعم
زين، نعم الله عليك يا حبيبي انت فين
عز، مش فاضي شغال
زين، هو انت اشتغلت
عز، ايوه عايز ايه ياخالو عشان والله مافاضي
زين، عايزك تجيب ابوك وتاخدوا نور وتتصافوا وتعالي انزل انت وكارما وحور تجيبوا الشبكه
عز، يعني بعد ماهني وضربني قدامكم كلكم عايزني اروح اصالحه مش هينفع ياخالو لو عايزني ممكن اجي لوحدي والشبكه أما احوش فلوسها من شغلي 
احمد اجا من ورا، أنا آسف ياعز
عز بيلتفت بلهفه شاف أبوه واقف وراه وشكله حزين
عز، طب اقفل دي الوقت يا خالو وهكلمك 
زين، هو ابوك اللي بيتكلم ده
عز، اه سلام دي الوقت ياخالو
زين، ماشي ياحبيبي حاول تهدي الأمور سلام
عز، حضرتك جاي ليه
احمد ، جاي اخد ابني ويرجعلي أنا اتهورت عليه بس لازم يسامحني
عز، مش لازم يسامحك حضرتك مفيش ولاد هنا دور عليهم في مكان تاني
احمد وعنيه اتملت دموع راح يركب عربيته
عز صعب عليه منظر أبوه ، بابا 
احمد أتلفت له
عز راحله جرى ورمي نفسه في حضنه ، أنا اللي آسف يا بابا😭😭
احمد، هتروح معايا
عز، أما اخلص شغلي
احمد، يعني ابوك صاحب مستشفي وانت كلها كام سنه وتبقي دكتور وفي الاخر بتشتغل في بنزينه
عز، أنا هسيب الكليه واشتغل
احمد، خلاص تعالي اشتغل في المستشفي ومتسبش الكليه 
عز، هتشغلني دكتور🤣🤣
احمد، لا مريض  ياللا ياخفيف
عز، طب هدخل اعرفهم واغير وهدومي واجي معاك
احمد ،ماشي هستناك
،،،،،،،،،
نور،. مش هرجع يامحمد
محمد، ياماما ساعه شيطان وراحت لحالها
نور، لا هو قال إنه مش عايزني
محمد، خلاص انا هخليه يجي ياخدك
نور، عشان خاطرى بلاش تقوله حاجه  وياللا روح انت ومراتك عشان وراكوا جامعه بكره
ادهم، طب ماتروح يامحمد ياحبيبي وسيبلي بنتي😄😄
محمد، لا ده علي جستي ياللا ياروحي قبل ما ينشف دماغه☺️☺️
جودي، طب ما تباتوا معانا انهارده تعالو نتعشي وباتو وروحوا الجامعه بكره وبعدين روحوا
نور، ماشي يا محمد والنبي اصلي هموت وانام
محمد، لا أنا هروح عشان بابا شكله ماتغداش اصلا وغير كده ده كان نايم بهدوم الشغل بابا شكله تعبان مش هقدر اسيبه
نور احمد صعب عليها ، طب معلش يانور ياحبيبتي روحوا عشان خاطرى
نور، ماشي يا عمتو مامي موبايلك بيرن
جودي،ده خالك هاتي ،ايوه يااحمد
احمد، ازيك ياجودي
جودي، الحمد لله انت عامل ايه ياحبيبي
نور قامت جرى ترجع🤮🤮
احمد، ايه الصويت ده
جودي، دي نور بترجع انت عارف مراتك ووحمها 
محمد بص  لنور بصدمه، هي ماما حامل😧
احمد، هي كويسه 
جودي، لا مش كويسه يااحمد لم نفسك و تعالي خد مراتك وصالحها
احمد، أما تنزل اللي في بطنها الاول
جودي، اقفل يااحمد سلام وقفلت السكه في وشه
نور، هي عمتو حامل
جودي، اه في اربع شهور 
محمد، 🤣🤣يعني اخويا هيبقي سن ولادي
نور دخلت الاوضه وباين عليها التعب
جودي، ربنا يستر وميحصلكيش حاجه بدالك عارفه انك حامل بتتبرعي بالدم ليه
نور، يعني اسيب البنت تموت
جودي، كان ممكن حد تاني يبقي نفس الفصيله
نور، ربنا يستر
محمد، مبروك يا ماما والله فرحتلك
نور، مبروك ياعمتو ربنا يقومك بالسلامه
نور، لحقتي تقولي ياجودي
جودي، مانتي اللي فضحتي نفسك ورجعتي
مجمد، طب احنا هنروح بقي عشان تنامي وترتاحي
،،،،،،،،،،،
احمد، تعالي نتعشي في اي مطعم يا عز
عز، انت عايز ماما تنزل اللي في بطنها ليه انت مش خايف عليها
احمد،. خايف عليها طبعا بس مينفعش سننا كبر وغير كده هيبقي شكلنا وحش في المجتمع
عز، سنكم مكبرش عادي علي فكره ناس كتير بيخلفو في سن ماما والمجتمع اللي هو ايه كلنا عايزينه وماما عايزاه علي فكره
احمد، بس انا مش عايزه
عز، بابا هو لو انا مت هتزعل
احمد، بعد الشر عنك ياحبيبي ليه بتقول كده
عز، يعني خايف عليه ماهو علي فكره يبقي اخويا والمفروض ملناش دعوه بحد وتحبه زي ما بتحبني أنا وأخواتي
احمد، غير الموضوع أنا جعان تعالي وصلنا المطعم ياللا بينا
عز، بابا تليفونك بيرن
احمد، ده محمد الو ايوه يامحمد
محمد، بابا انت فين احنا حاطينا العشا وبنستناك
احمد، كلو انتو ياحبيبي أنا وعز في المطعم بنتعشي
محمد، ماشي يابابا سلام يا حبيبي
عز، هو محمد اجا
احمد، اه في الفيلا ياللا نتعشي شوف هتعزمني علي ايه انا شايفك اخد فلوس 
عز، يعني جيبني مطعم زى ده وتقولي اعزمني اللي معايا يجيب بيضتين مدحرجين ومن غير عيش
احمد، 🤣🤣 خلاص ياعم أنا عازمك
عز، ايوه كده ياحج 😄😄
احمد، وحشني لماضتك عارف انت دونا عن اخواتك ليك مكان كبير في قلبي
عز، بأماره القلم اللي ادتهولي قدام الكل
احمد، عز انت شايف نفسك غلطان واللا لا
عز، غلطان بس والله عشان بحبها
احمد، ياللا كل قبل مالاكل يبرد
عز، احلي حاجه فيك يا بابا انك بتغير الموضوع في ثانيه
احمد،🤣🤣
،،،،،،،،
تاني يوم
محمد،ياللا يانور هنتأخر عالجامعه
نور، ثواني مش هنمشي غير أما نفطر
محمد، ماشي ياماما ياللا بينا
نور، ماما ماشي ياحبيبي ياريت تكون شايفني زيها
محمد، انتي بجد حنينه حنيه امي ربنا يهديها هي وبابا ويرجعوا
نور ،ياربةياةحبيبي
في الجامعه
محمد فتح باب العربيه، ياللا انزلي عشان المحاضره هتبتدي
نور، متقولش لحد أن احنا اتجوزنا عشان هيقولو مرات الدكتور راحت مرات الدكتور اجت
محمد، ماشي بس ياللا احنا واقفين قدام الجامعه اصلا 
نور، ماشي سلام اشوفك جوه
في المحاضره
محمد، وحشتوني ياجماعه اخباركم
الطلبه ،وانت وحشتنا يادكتور
طالبه جنب نور، يخربيت جمالك والله لهعلقك
اللي جنبها، ده انت حتت مز يخربيت طعامه امك
نور دمها غلي ،. ماتلموا نفسكم انتم الاتنين
واحده منهم، طب وانتي مال امك مش ده اللي طردك قدامنا كلنا احنا لو منك منطقش نشوفه بس شكله عجبك
نور، انتو اصلا
محمد قاطعها، في ايه يانور
الله ده طالع عارف اسمها مش بقولك شكله عجبها 
نور، ايوه عجبني عندك مانع
ده انتي بجحه اي ده🤭🤭
محمد، لو مسكتوش هطلعكم بره
نور،خلاص يا مودي قصدي يا دكتور
محمد بصدمه،نووووور
البت دي مش مظبوطه يادكتور
محمد، احترمي نفسك واتكلمي عن مراتي حلو
مراااااتك
نور، ايوه مراته 
هو انت طردتها قدامنا وروحت تصالحها اتجوزتها 🤣
محمد، أنا هلغي المحاضره لو سمعت صوت تاني نور لو سمحتي تعالي اقعدي هنا
نور، لا انا مرتاحه هنا
من اولها مفيش سمعان كلام لا دي بتصغرك من اولها قدامنا
محمد، نور انتي والاتنين اللي جنبك بره
نور بصدمه،. ماشي
ياللا ياكتكوته ابقي عقبيه في البيت🤣🤣 واضربيه ديده
،،،،،،،،،،
بعد المحاضره
محمد، الو انتي فين
نور، روحت
محمد، روحتي لوحدك ليه
نور، أنا روحت بيت بابي ومش مروحه البيت سلام وقفلت في وشه
محمد اووووف أنا ايه اللي خلاني اتجوز مانا كنت كويس
،،،،،،،،،،
في بيت جودي
محمد، ازيك ياعمتو هي نور فين
جودي، امك واللا مراتك 🤣🤣
محمد، متهزريش ياعمتو
جودي، ادخل صالحها وخدها قبل ماادهم يجي وميصدق وميرضاش يخليها ترجع
محمد، طب عن اذنك أنا دخلها
جودي، ادخل ياحبيبي
محمد دخل فتح الباب لقاها قاعده علي الارض وضامه رجليها وحاطه رأسه علي رجليها وعماله تعيط
محمد، مش كفايه بقي 
نور، أخرج بره يامحمد 
محمد، لا مش خارج يعني بتغلطي وترجعي تشيليني غلطك
نور، أنا مغلطش علي فكره
محمد بزعييق، لا غلطتي ماسمعتيش كلامي ليه أما قولتلك اقعدي في مكان تاني
نور، عشان مش عايزه احسسسهم أنهم انتصروا المفروض كنت قومتهم هما
محمد، متقولش أن احنا متجوزين واول مادخلتي مودي عايزه تخليهم يقولو عليكي شمال
نور، اانا
محمد، أنا ماشي هتيجي معايا
نور، لا 
محمد، طيب ماشي سلام وأما تهدي انتي عارفه الفيلا فين
نور، مش هروح
محمد سابها وخرج
نور، في ايه يابني
محمد، مفيش انتي كويسه ياماما
نور، الحمد لله 
محمد، طب عن اذنك أنا مروح عشان تعبان
نور، استني خد مراتك
محمد، هي مش عايزه تروح براحتها أنا ماشي 
وسابهم ومشي
جودي دخلت لنور
جودي ،انتي هتفضلي دماغك ناشفه لحد امتي
نور، مامي لو سمحتي سيبيني لوحدي
جودي، ماشي يا نور أما يجي ابوكي ليه صرفه تانيه معاكي
نور ،اصلا بابي هيفرح بيا 
جودي، هيفرح انك هنتي جوزك قدام الطلبه
نور، أنا مهنتوش
جودي، طب أما متسمعيش كلامه ده يبقي اسمه ايه
نور، مامي سيبيني معلش
عدي شهر علي ابطالنا ونور مرات احمد زي ماهي عند اخوها ونور مرات محمد مش راضيه تروح
،،،،،،
في الجامعه محمد ونور داخل المحاضره مبيدلهاش اي اهتمام
نور في سرها ،اه هموت وارجع  مش قادره امسك نفسي
محمد في سره، هي مالها شكلها تعبان
نور قامت تروح التيوليت ملحقتش نفسها وراحت رجعت في السله جنب الباب
محمد راح لها وفضل واقف جنبها ماسكها لحد ماخلصت
محمد، تعالي اوديكي تغسلي وشك 
ساب الطلبه واخدها ووداها التيوليت غسلها وشها
ايه بقيتي احسن
نور ،اه بس معدتي وجعاني
محمد، طب أنا هستأذن واروحك
نور، لا أنا بقيت كويسه عن اذنك وسابته وخرجت دخلت السكشن
محمد، أنا آسف ياجماعه 
طالبه ، اي يا دكتور جاي بيبي واللا ايه
محمد فضل واقف متصنم وراح باصص علي نور 
نور حركت دماغها بلا
محمد،خلينا نكمل المحاضره ياللا
،،،،،،،،
بعد المحاضره في الشارع قدام الجامعه
محمد، ياللا تعالي اوصلك
نور، لا هاخد تاكسي
محمد،. اركبي وراح شددها مركبها
نور، محمد لو سمحت متمسكنيش كده
محمد، والله لو بطلتي تنشيف دماغ مش هعمل كده
نور، أنا هروح بيت بابي
محمد، ماشي براحتك أنا حبيت اوصلك عشان شكلك تعبان
نور، ماشي 
محمد، هو انتي مالك
نور، تعبانه شويه معدتي وجعاني
محمد، اممممم سلامتك
نور ،شكرا
،،،،،،،
في بيت جودي
جودي، اي ده اتصالحتوا
نور، لا أنا دخله انام
جودي، طب تعالي هنتغدي سوا 
نور ،مش قادره احط حاجه في معدتي
جودي، ليه مالك
نور، مفيش تعبانه أنا داخله انام
محمد، هي ماما فين
جودي، بتطبخ في المطبخ اقعد اتغدي معانا 
محمد ، طب تمام هتغدي هنا انهارده
نور ، حبيبي حماتك بتحبك انا عامله الاكله اللي بتحبها فراخ مشويه ومكرونه بيشاميل
جودي، طبعا بحبه ده حبيبي ابن حبيبي
نور، طب هي نور فين 
جودي، هدخل اخليها تخرج عشان نتغدي
نور ،ماشي ياللا أنا هحط الاكل اهو
جودي، معلش اومي متحرجيش عمتك اول مره تطبخ هنا هتقول انك قرفانه من طبيخها اومي
نور، ماشي يا مامي أنا جايه وراكي 
قعدوا عالسفره يتغدوا 
ادهم، ازيك يا محمد
محمد،الحمد لله ياخالو كويس انت عامل ايه 
ادهم ،الحمد لله
نور، نور خدي طبقك اهو ياحبيبتي 
نور،شكرا ياعمتو 
محمد ،والله وحشني أكلك ياماما
نور بنت جودي  بصت له أنه مجبش سيره اكلها أنه وحشه وفجأه
نور، اااه الحقيني يامامي وقامت تجرى ترجع في التيولت
،،،،،،،،
خرجت من التيوليت
محمد، غيري هدومك وتعالي اوديكي لدكتور
ادهم، مالك يانور
محمد، علي فكره حصلها كده بردك في الجامعه في قلب المحاضره
جودي، طب ثواني رايحه لزين وجايه
،،،،،،
جودي ، خبطت عالباب
ايان، ازيك يا طنط جودي
جودي، الله يسلمك ياحبيبتي هو بابا موجود
ايان، اه احنا بنتغدي تعالي ادخلي
جودي دخلت لزين، زين معلش اسفه اني جيت دي الوقت
كارما، اسفه مين يابنتي اقعدي اتغدي معانا
جودي، أنا كنت عايزاك يازين تكشف علي نور أصلها بترجع وتعبانه وانا شاكه في حاجه فتعالي معايا
زين، طب هغسل أيدي وجاي معاكي اهو
كارما، اقعدوا اتغدوا يابنات وانا هروح مع بابا 
مبروك ياحبيبتي حامل
محمد، بجد ياخالو
ادهم بفرحه، انت متاكد يازين يعني هيبقي عندي حفيد
زين، في ايه ياجماعه اه حامل مش مصدقين ليه
جودي??هتولد بعد حماتها بتلت شهور
نور، بتضحكي عليه ماشي ياجودي مبروك يانور ياحبيبتي
نور، الله يبارك فيكي ياعمتو يارب
ادهم، اومي ياللا روحي مع جوزك
جودي، بسم الله الرحمن الرحيم العفريت اللي عليك راح 
نور، بابي مالك انا نور حبيبتك
ادهم، ماشي بس اومي ياللا روحي مع جوزك
نور، لا مش هروح معاه يابابي ومش عايزه ارجعله اصلا
ادهم، بصي أنا سيبتك شهر بحاله تريحي اعصابك مش معني كده اني شايف اللي عملتيه مع جوزك صح
نور، يابابي هو طر
ادهم قاطعها، عشان انتي محترمتهوش قدام زمايلك اللي هما طلاب وهو دكتور
نور، يابي مش رجعه
محمد بزعل، سيبها براحتها يا خالو أنا ماشي يا ماما مش عايزه حاجه
نور، لا يا حبيبي خلي بالك من نفسك
محمد، ماشي يا حبيبتي سلام ونزل
جودي، والله ماعندك دم كسرتي فرحته يوم ماعرف انك متزفته حامل
نور، عن اذنكم ياجماعه أنا داخله انام
جودي، اهي عمتك دخله تنام وهي زعلانه منك هي كمان
نور، يا مامي المفروض أنا تعبانه تسيبيني انام
زين، أنا عرفت اللي حصل عالفكره بصراحه انتي غلطانه يانور جدا وكمان كلام البنات اللي قالوه حرق دمه اكتر انتي محترمتهوش وقللتي منه والمفروض هو اللي يكون زعلان
نور، بس ياعمو المفروض كان طردهم هما بس
زين، مينفعش لازم كلكم عشان محدش يشتكيه بذمتك قلبك موجعكيش عليه وهو نازل نفسه مكسوره هو انتي مبتحبهوش
نور بدموع،. بحبه والله ياخالو
زين، طب ينفع اللي حصل
نور، بصراحه لا
زين، طب اومي اوصلك تروحي
نور، ماشي
جودي، طب ماتحاول تصالح نور وأحمد بدالك جامد اوي كده في الاقناع
كارما، زين متفاهم جدا وده اللي بيعجبني فيه 
زين، ربنا يخليكوا ليا بس ياللا اخرجوا عشان نور تغير هدومها
جودي، ربنا يهديكي يابنتي زي ماهدي ابوكي??
ادهم، بردك??
جودي، ده انت حبيبي يا دودو
كلهم خرجوا يضحكوا
نور، أنا خلصت ياخالو
زين، ياللا بينا
،،،،،،،
في الفيلا
زين، ياللا ياحبيبتي اطلعي 
نور، ماشي ياعمو سلام
نور طلعت غرفتها هي ومحمد ملقتهوش
نور، ياترى راح فين اوف ده شكله بياخد شاور أما اغير هدومي وانام عشان يخرج يتفاجئ بيا
نور اجت تنام موبايل محمد رن التروكولر كتب جوليا
نور،جوليا وراحت تخبط علي الباب
محمد فتح ،هو انت اجيتي
نور، جوليا عايزه منك ايه
محمد، جوليا مين
نور، متستعبطش اهي بترن تاني رد واعمل الاسبيكر
محمد، ماشي الو
جوليا، ازي حضرتك يا دكتور
محمد، الحمد لله تمام
جوليا ، دكتور محمد كنت عايزه أسألك علي حاجه
محمد، تحت امرك
كل ده وتحت نظرات نور اللي كلها شرار??
جوليا، هو دكتور نادر مصطفي كان متقدملي وانا طبعا مليش حد غير مامي وخالو في الصعيد مش هنا فكنت عايزه أسألك لو الموضوع تم ممكن حضرتك تقف معايا كاخ لأن مليش حد
محمد بص لنور وحركت دماغها بايوه
محمد، طبعا أنا تحت امرك
جوليا ،متشكره لحضرتك جدا سلام
محمد ،الشكر لله سلام
محمد، انتي جيتي امتي وازاي
نور ، دي الوقت وعمو زين اللي جبني
محمد، اممم 
نور، انت بتلبس هدوم خروج ليه خارج
محمد، طب وانتي مالك
نور، مالي ونص مراتك وراحت حضناه وحطه أيدها علي أيده وراحت حطاها علي بطنها وام ابنك
محمد، وده من أمتي
نور، من دي الوقت
محمد، نور أنا بحبك وكل حاجه بس ليه انتي مصممه تعملي مشاكل عالطول معايا بعدتي عني شهر بحاله ومتكلمتش وسيبتك لحد ماترجعي لوحدك أنا مش برغمك علي حاجه ابدا بس تصرفاتك بتزعلني حتي اول ماشفتيني فرحان انك طلعتي حامل زعلتيني وحرجتيني بردك قدام الكل
نور بدموع، أنا اسفه والله بس غصبا عني أنا فجأه يلاقي نفسي فرحانه وفجأه ازعل من نفسي
محمد، طب انتي بتعيطي ليه دي الوقت
نور، مش عارفه
محمد، انتي اتجننتي
نور، مش عارفه
محمد،.طب اهدي بس انا نازل خارج مع صحابي 
نور، وهتسبني
محمد، مانا متفق معاهم علي اساس اضيع وقت مكنتش اعرف انك جايه
نور، تمام روح يا حبيبي وانا هنام شويه عما تيجي
محمد ، انتي كويسه 
نور، اه طول مانا وياك كويسه
محمد،اي ده انتي مين انت مين ياعم اسماعيل
نور، بس يارخم
محمد، بقولك اي أنا هخلع من صحابي أنا وحشني الكلام الحلو ده
نور، لا روح أنا كده كده هموت وانام
محمد، خلاص ماشي ياروحي أنا هنزل سلام
نور، سلام ياحبيبي
،،،،،،،،،،
بعد مرور شهرين والكل تمام معادا احمد ونور وعز وحور
في المستشفي
احمد، هموت ياماما همووووووت
جودي، احمد الحقني شكلها الزايده
احمد، طب أنا هحطه عالاشاعه
بعد شويه 
جودي، اي يااحمد
احمد، هيدخل العمليات فورا الزايده 
جودي، ياحبيبي يابني
احمد، أنا داخل حالا اعملهاله
،،،،،،،
نور اجت جرى، في ايه ياجودي
جودي، الزايده يانور 
نور، ربنا يطمنك متخافيش ياحبيبتي 
جودي، يارب والنبي أنا خايفه اوي
بعد شويه احمد خرج اول ماخرج لقا نور واقفه في وشه اول مره يشوفها من ساعه مااتخنقوا
جودي، ايه الاخبار يااحمد 
احمد، الحمد لله عملتهاله و فاق ياحبيبتي 
نور حاولت تبعد عنيها عن احمد، الحمد لله ياجو ااااااااه
جودي، نور مالك في ايه
نور، بطني الم رهيب 
احمد ، جابلها كرسي اقعدي 
نور، لا اااه 
جودي، مش وقت عناد يانور اقعدي عشان نوديكي لزين
،،،،،
عند زين
زين، مالك يانور مالك 
نور، بطني الم رهيب 
زين ،طب تعالي اطلعي علي السونار
احمد، هاتي ايدك عشان اطلعك
نور، لا طلعتي يازين
احمد اضايقك وخارج
جودي، رايح فين خليك واقف نطمن عليها دي في السابع 
احمد، طب خليكي معاها وانا هروح لاحمد ابنك
زين، لازم ولاده حالا
احمد، في ايه
زين ،المايه نشفت والبيبي اي تأخير غلط عالبيبي
احمد، طب أنا هدخل معاك العمليات
نور ،لا انت مش عايز ابني ملكش دعوه بيه
جودي، ياستي اسكتي خالص خليكي في اللي انتي فيه
زين، حضر حضانه للبيبي عشان ناقص كتير
احمد ،ماشي هكلم قسم الحضانات حالا
زين، ياللا يانور جهزيها ياجودي
نور، روحي عشان ابنك 
جودي، لا مش هسيبك نور ومحمد وجودي مع احمد
نور، أنا خايفه اوي
جودي، سيبها لله وقولي قرآن
نور، يااااارب
،،،،،،
في العمليات
زين،حصل نزيف 
احمد، ضرب كف علي كف حصل اللي كنت خايف منه
زين، كارما البيبي اهو 
كارما، الحضانه جاهزه
احمد ،اه 
كارما، يطلع فورا
احمد، زين اي الاخبار
زين، للاسف لازم نشيل الرحم
احمد بزعييق ، ياربي قولتلك نزل البيبي مسمعتش كلامي اهي هتموت يازين ربنا يسامحك
زين، مش وقته خالص أخرج يااحمد
احمد، مش هسيبها 
،،،،،،،،
بره العمليات
ادهم، سال الممرضه ، هما اتاخروا ليه
الممرضه ، الحاله صعبه جدا وشيلنا الرحم
ادهم، لا اله الا الله طب هتخرج امتي
الممرضه ،معرفش بس شكلها دخلت في غيبوبه ودكتور احمد منهار جوه عمال يزعق لدكتور زين ويقوله مش أنا قولتلك نزله حصل اللي كنت خايف منه
عز، طب أنا عايز ادخل اطمن أنا لازم ادخل
ادهم، خد ياعز مينفعش اهدي ياحبيبي
عز بدموع،حسيت أن بابا كان رافض البيبي أن في سبب كبير أنا شكيت في لحظه أنه بيكره ماما اتريه كان بيعاقبها ببعده خوف عليها وهي كانت بتعاند وبس كان عايزها تنزله عشان صحتها
ادهم، اهدي يا عز اهدي ياحبيبي هتخرج وهتبقي كويسه أنا مكنتش راضي أتدخل عشان عارف ومتأكد أن احمد بيحبها
،،،،،،
زين خرج من العمليات هو وكارما وعنيه كلها دموع
جودي، في ايه ياخالو مامي مالها انت بتعيط ليه
عز بانهيار تام ،ايه ياخالو
زين، نور دخلت غيبوبه والبيبي فوق في الحضانه حالته خطر وأحمد معاهم وهما بيركبولها الاجهزه
جودي، يعني ايه يعني مامي خلاص هتروح مني انت بتهزر صح ياخالو
زين، اهدي ياحبيبتي اهدي هتبقي كويسه ان شاء الله
عز ،انا عايز اشوفها
محمد،معلش ياخالو لازم نشوفها
زين، اهدوا بس وانا هوديكم تشوفوها
،،،،،،،،،
نور نايمه عالسرير كالملاك وأحمد قاعد جنبها علي الكرسي عمال يقرأ قرآن
عدي اسبوعين علي هذا الوضع
زين، احمد البيبي بقي كويس الحمد لله هيخرج من الحضانه انهارده
احمد، مش عايز أشوفه
زين، ده ابنك يااحمد حرام عليك
احمد، هو السبب مش عايز أشوفه قولت
زين، خلاص هعطيه لجودي اخته 
احمد، اعمل اللي تعمله
،،،،،،،،،،،زين خرج وهو حزين علي اخته وابن عمه
بعد يومين
جودي ،بابي لو سمحت ممكن تروح انهارده وانا هبات معاها
احمد، لا مش هسيبها محدش يقولي كده تاني
محمد، يابابا لازم تغير جو غلط كده عليك
احمد، قولت محدش ليه دعوه اتفضلو اخرجوا بقي 
عز، بس انا عايز اقعد معاها شويه
احمد، اقعد ياعز اقعودوا أنا داخل اتوضي واصلي
،،،،،،،،
احمد بيصلي الضهر
عز، ماما ماما 
احمد قلبه وقع منه وخلص صلي بسرعه
عز، ماما حركت أيديها
احمد، نور فوقي يانور 
نور بدأت تبربش يعنيها
محمود داخل يطمن علي بنته 
عز، ماما فاقت ياجدو
محمود نزل ساجد شكر لله 
الحمد لله نحمدك ونشكر فضلك يارب الحمد لله
احمد، خير يا دكتور ممدوح
ممدوح، الحمد لله بدأت تفوق يادكتور احمد
احمد، نعمل اشاعه مقطعيه عالمخ
ممدوح ،اول ماتفوق خالص باذن الله وتتكلم نشوف هتحتاجها واللا لا
نور، ابني فين
احمد،نستينا كلنا وفاكره اللي كان هيموتك
جودي، اهو يا مامي
احمد، اي ده هو معاكي 
جودي، اه يا بابي كل الوقت اللي انا قعدته ومأخدتش بالك اني جايه بيه
زين، حمدالله على السلامه يا نور جوزك كان هيقتلني شيلني المسؤوليه وكان هيقتلني
عز، تعرفي ياماما بابا كان رافض البيبي ليه كان رافضه مش عشان المجتمع زي مابيقول رافضه عشان خايف علي صحتك ومكنش بيقول عشان كنتم متخانقين
احمد، حفلتوا عليه خلاص انا خارج اهو وسيبهالكم
جودي،. تعرفي يا مامي أنه مكنش راضي يقوم من جنبك بقالك اسبوعين ونص تقريبا مروحش البيت ولا مره
محمد، بابا فعلا طلع بيحبك بجد
جودي، تعرفي أنه مشالش يزن خالص ولا يعرف شكله
نور، سميتوه يزن
عز، اه أنا اللي سميته
نور، جميل ياحبيبي
محمود، بجيتي كويسه يابتي
نور، كويسه طول ماانت كويس يا نور عيني
جودي، ابنك شبه أبوه خالص
ممدوح ، اتفضلوا ياجماعه بره عما نطمن عليها
خرجوا كلهم بره وبعد شويه خرج دكتور ممدوح
احمد دخلها ،انتي بقيتي كويسه
نور، الحمد لله 
احمد، هو انتي لسه شايلاه ليه 
نور، لو كنت قولت أنك خايف عليه مكنش كل ده حصل
احمد، المفروض كنتي تحسي لوحدك 
نور، كنت حاسه وعارفه ومتأكده كمان بس كان نفسي اسمعها
احمد، متزعليش حقك عليه
نور، اااه خد كده يزن
احمد اخده ، في ايه مالك
نور، شبهك صح
احمد، بتضحكي عليه عشان اشيله
نور،ايه رايك شبهك صح
احمد، هههه ده بيضحكلي 
نور، ههههه
احمد،نور لو هنرجع لبعض في سؤال عايز اسألهولك
نور، اي
احمد، انتي بجد مش مسمحاني ومش قادره تنسي اللي كنت عملته فيكي
نور، مسمحاك من زمااان علي فكره متفكرش اني قولت كده من قلبي أنا قولت كده من اللي عملته في عز
احمد، علي فكره بقينا أصحاب جدا أنا وهو بيفكرني بجودي وهي بتنكفني
نور ،ربنا يخليكو لبعض ياحبيبي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عز، خالو حبيبي
زين ، استر خير
عز ،اظن الشرط التاني ٱتحقق
زين ،طب عايز ايه دي الوقت
عز بزعييق، عايز اتجوز بنتك الله في ايه ياشيخ ده انت بتذلنيي
زين ، يخربيتك احنا في المستشفي والناس بصت علينا
عز، يبصوا ها هات تعمل ايه عشان انت زودتها اوي الصراحه
زين ،انا زودتها طب احترمني قدام الناس ده انا حتي دكتور هنا
عز ،لخص هاتجوزهالي واللا هتعمل ايه 
زين ، ربنا يهديك ياحبيبي أما نروح نكلم في البيت
عز ، ماشي أنا هنزل الشنط العربيه سلام هستناك في الفيلا عندنا
زين ،ياللا يا بن المجنونه
عز ، تسلم ياخالو والله لقول لامي
زين ، والله امشي ياله
،،،،،،،،
عز ، الو حبيبي معايا
حور، حبيبي ياااااه أخيرا مزاجك بقي كويس
عز ، الحمد لله بدال ٱطمنت علي ماما
حور، ربنا يخليهالك يارب ياحبيبي
عز ، تسلمي ياحبيبتي بقولك أنا كلمت خالو عشان نتجوز بقي عشان انا هتجوز علي روحي
حور، امشي ياله روح اتجوز بعيد
عز ، هههههه هو في ايه ابوكي يقولي امشي ياله وانتي كمان في ايه ياجماعه ده انا حتي كلها كام سنه وهبقادكتور قد الدنيا بالحق بقولك هتيجي السبوع
حور ،سبوع ايه ده عمتو والده من شهرين ونص
عز ، ودي تيجي ده انا هعمل سبوع جبار ليزن باشا
حور، اوعي تكون قولت لحد أن أنا اللي مسمياه
عز ، عيب طبعا قولت
حور ،اخص عليك انت بتكلم بجد
عز ، هو أنا عمرى اتكلمت جد
حور، ??حصل كويس انك عارف نفسك كويس
عز، تعالي السبوع بقي عمله مفجأه لماما انهارده
حور ،ماشي سلام عشان مامي بتخبط شكلها اجت
،،،،،،،،
محمد ونور
محمد ، أنا فرحان فرحه مش قادر اصدق نفسي أن أمي قامت بالسلامه
نور، حمدالله على سلامتها يارب
محمد، الله يسلمك ياحبيبتي بقولك أنا جبت الحاجه بتاعه السبوع اهي حاولي تخلصي معايا
نور، ماشي ياحبيبي عقبال ما نعمل لابنننننا يارب
محمد، يارب يا حبيبتي عارفه احلي حاجه أن ابني جاي منك انتي
نور، ربنا يخليك ليا يا حبيبي يارب
محمد ، ويخليكي ليا يا حبيبتي يارب
،،،،،
احمد ، ياللا يانور ياللا ياحبيبتي حاولي تقومي عشان نروح
نور، ماشي ياحبيبي بس مش عارفه بجد انزل
احمد شالها واخدها وخرج
نور، عيب يااحمد شكلك هيبقي ايه قدام الدكاتره مينفعش
احمد،. هششش أنا شايل مراتي حد له عندي حاجه
نور، بس احنا كبرنا مينفعش نزلني
احمد ، كبرنا مين ده احنا لسه عرسان جداد 
نور، مش هتتغير
احمد خلاص وصلنا اهو
عز ،ايه ياحج شايلها قدام الناس
احمد، افتح الباب ياحيوان
عز ، ?ماشي ياكبير
احمد ، اوعي اشوفك شايل اخوك في يوم
عز ، ليه
احمد، هتخليه تربيه شوارعي زيك كفايه انت مش عايز الوباء ينتشر
عز، ماشي ياكبير بس اي ده شايلها من فوق لهنا ده الصحه شكلها تمام
احمد، اااه ضهرى وانا اقول ضهري واجعني ليه طلعت عنيك يا بومه
عز ،ماشي ياكبير 
نور، ههههههههه كفايه حرام عليكم
احمد، خليكي قاعده تضحكي كده علي القرف اللي بيطلع من بقه
نور، ده عز مبيطلعش غير عسل من بقه
احمد، ماشي يا نحله
عز ، مانت بتعرف تهزر اهو امال عالطول مكشر ليه
احمد، أما بسمع الكلام اللي بتقوله 
وفجأه موبايل عز رن
عز ، الو ايوه ياحج 
حور، هو انت مع حد
عز، اه 
حور، طب بقولك رايك ايه اجيب مشايه واللا لعبه واللا هدوم ليزن
عز ،مش وقتك خالص ياحج
احمد بصوت عالي ههههههههههه هموت وربنا
نور، هات أما أكلم الحاج ههههه
عز ، مينفعش ده الحاج صاحبي خلص عايز ايه
حور، خلاص ياعز أنا اسفه اقفل
عز ، حقك عليه ياحج متزعلش
احمد، هههههه هموت والله هموت أنا هقف مش هسوق مش عارف هههههههه قول للحج أن احنا هنيجي نخطبه بكره
عز، بجد ياحج قصدي يا بابا
نور، شدت الموبايل ، الو
عز، يا ماما مينفعش كده
حور، احمم ازيك ياعمتو حمدالله على السلامه
نور، الله يسلمك ياحبيبتي بقولك احنا جايين ليكم بكره وهوفي بوعدي معاكي
حور ، بس احنا جايين لحضرتك دي الوقت عالفيلا
نور، والله طب خلاص اشوفك علي خير ياحبيبتي
حور، الله يسلمك ياعمتو سلام
،،،،،،،،،،
احمد وصل بالعربيه قدام الفيلا
عز ، استني يا ماما وراح مغميلها عينيها بقماشه
احمد، في ايه يا اهبل 
عز ، عامل مفجأه لامي عشان بقالها كتير غيبه عن الفيلا ياللا يا ماما
احمد ،مفجأه ربنا يستر
نور، بس متحبطش الوله ياللا ياحبيبي أنا جاهزه
عز فتح باب الفيلا 
احمد،. ايه ده 
نور ،انا اتشوقت عايزه اشوف
احمد شالها القماشه
الفيلا كلها متزوقه وحاطين يزن في غربال وجايبين فرقه عشان حفله السبوع وكلهم قاعدين يستنوا نور
عز، ايه رايك 
احمد، تصدق انت بتفهم
عز ،عيب تربيتك
احمد، هو الحاج لسه مجاش ههههههههه
نور، بس بقي يااحمد مينفعش كده
احمد ، وربنا ماقادر اوف هههههههه الحاج وصل وراك
عز ،هي فين
احمد، امشي يا اهبل ??
عز ، وربنا جوزك هيفضحنا
جودي جابت الهون وقعدت تخبط اسمع كلام اختك ومتسمعش كلام اخواتك التانين
محمد ياسلام هاتي كده اسمع كلام اخوك الكبير ومتسمعش كلام حد تاني
نور ،انا جبت لعبه للعيال هاتوا منهم يا احمد هيبوظوه
احمد ، هي ايه هههههههه أنا حاسس ان شارب حشيش هههههههه
نور، وربنا وانا هههههههه
ادهم، أنا عايز من ده ياجودي 
جودي، من ده ايه ياحبيبي صلي على النبي بنتك كلها شهرين وتجبلك من ده
ادهم، لا عايز يبقي ابني واربيه من تاني 
جودي، اسكت مش أنا طلعت عقيمه
احمد، ع ايه هههههههه وربنا أنا حاسس ان في حاجه غلط أنا حد حططلي حشيش في القهوه
ادهم، جودي لو مجبتليش من ده هتجوز واجيب كتييير
جودي، نقيها انت بس وانا هروح اخطبهالك يا حبيبي اهي تشيل من الهم شويه
ادهم ،بقي أنا هم 
جودي، لا مش انت طبعا ياحبيبي ده انا 
ادهم ، ماشي ياجودي 
زين دخل بمراته وبناته 
نور اول ماشفتهم ، والنبي يااحمد ماتحرجناش وتضحك
احمد، اضحك علي ايه
نور، اصل الحاج وصل هههههههه
احمد، هههههه أنا اتكلمت دي الوقت
زين ، شكلكم مزاجكم حلو ربنا يديم الفرحه
احمد، اللهم امين
لي لي ، يا مامي ?? 
جودي ، في ايه 
لي لي ، خالو عز اخد مني النونو ومش راضي يخليني العب بيه
احمد ، تعالي يالي لي النونو ده مش للعب
لي لي ، لا للعب وانا عايزه العب بيه
عز ، افشتها قاعده تاكله شيكولاته إياك اشوف حد ماسك يزن وربنا هعلقه
ايان ، الله ممكن اشيله
حور ،وانا وانا
عز ، خدي 
ايان ، والله اشمعني بقي
احمد ، مش أنت لسه كنت بتقول اي حد هيمسكه هتعلقه ايه رجعت في كلامك ليه يا حج اقول 
نور، بس يا احمد عيب
احمد ، خلاص ماشي 
محمود ، بجولك يا ولدي ماتيجي نخلي الفرحه فرحتين و توافق علي عز
زين، والله يابابا
عز ،. والله ايه انت مش كنت وعدني ايه هتخلي بيه بعد ماعلقتني بيك نسيت وعودك
زين ، هههههه أنا وعدتك بحاجه يا اختي
الكل كانوا هيموووتوا من كتر الضحك
زين ، وانا موافق بس بشرط
عز ، أشرط أشرط يارب اديني الصبر لحد ما تجوزها
زين ، الخطوبه هتبقي سنتين
عز بصدمه ، ليه كده
احمد، صح كده يكونو خلصوا اربع سنين في الجامعه
عز ،صح مش انت المفروض تبقي في صفي ده انا ابنك
احمد ، والله كده صح
عز ، خلاص ماشي احنا كنا طايلين
احمد ،خلاص انزلوا هاتوا الشبكه سوا ونعمل الشبكه انهارده وتبقي حفله واحده
محمود ،طب نقرا الفاتحه اول
قرأوا الفاتحه وعز اخد حور ونزلو يجيبوا الشبكه
،،،،،
حور ، وربنا ماقادره اصدق أخيرا ياعز
عز ،عقبال فرحنا يارب أنا عايزك دائما معايا متسبنيش 
حور، مااحنا كده مع بعض هنخرج مع بعض ونروح الجامعه مع بعض
عز ،يارب دائما مع بعض ياللا تعالي ننقي الشبكه
حور، انت معاك كام
عز ،ليه
حور ،قول بس معاك كام
عز ، أنا معايا خمسين ألف
حور ،طب فلوسك انت كام بتاعه شغلك في المستشفي
عز ، اربع تلاف
حور ،هو انت ممكن ترجع الفلوس لانكل احمد وتجيبلي دبله بس بالاربعه عايزه شبكتي تكون بتعبك انت مش تعب حد تاني وصدقني بجد دي هتبقي اغلي حاجه عندي
عز ، وربنا أنا بحبك اوي 
حور ،وانا كمان تعالي ياللا ندخل
عز ،ماشي
حور ، عز أنا عايزه دي 
عز ،تمام هاتهلها وشوفلي واحده فضه 
حور ،ممكن تكتب التاريخ والاسامي جوه الدبل
الصايغ ،ماشي يافندم الف مبروك وربنا يسعدكم
حور وعز خرجوا من عند الصايغ
عز ، ياللا عشان نلحقهم نفرحهم 
حور ،اوك ياللا ياحبيبي
،،،،،،،،،،
في الفيلا
كارما ، جبتي الشبكه يا حبيبتي
ايان ،وريهاالي والنبي
حور، اهي الدبله دي اي رايكم
احمد ،انت جيبلها دبله بس يا عز 
نور، اخس عليك
عز ،انا جبتلها الدبله بس لانها بفلوسي وشكرا يابابا فلوسك اهي حور صممت اننا نجيب دبله بس بتعبي
احمد ،عرفت تربي يا زين 
زين ،انا مربيهم علي القناعه والحمد لله
ايان ،قناعه مين يا بابي أنا أما اجي اتخطب هطلب دبله زي حور بس الماظ 
حور ،بتهيأالك ده انا شاكه انك هتقوليله عايزها صيني 
ايان ، بس لو يستاهل مش هطلب حاجه طبعا
كارما ، والحمد لله عز يستاهل مبروك ياحور مبروك يا حبيبتي مبروك ياعز
نور زغرطت من الفرحه
محمد، بس احسن تولدي معدش يحصل
زين ،تولد من زغروطه مكنش حد غلب هههههه اقفل العياده واقولهم زغرطوا هتولدوا هههه
وعدي اليوم علي ابطالنا بخير وسلام 
جوزك بيخونك ومتجوز عليكي ولو مش مصدقاني هو موجود في العنوان ده وقايلك أنه في الشغل
جودي قامت من النوم مصدومه من الرساله
جودي بصدمه ، الو ايوه يا احمد الحقني
احمد ، خير يا جودي في ايه
جودي بدموع ، واحده بعتالي رساله أن ادهم بيخوني وان العنوان ده ادهم موجود فيه وهو ضاحك عليه وقايلي أنه طلبوه في الشغل ضرورى
احمد ،. طب اهدي بس متروحيش في حته أنا هغير هدومي واروحله بسرعه ممكن تكون واحده بتستظرف أو حد بيرخم المهم متخرجيش
جودي ، لا مش هقدر أنا نازله وابقي تعالي ورايا بسرعه
احمد ، متروحيش في حته الو الو
نور ، في ايه يااحمد
احمد ، معرفش أما اجي هقولك
،،،،،،،
جودي راحت بسرعه العنوان
الامن ، رايحه فين يافندم
جودي ، أنا طالعه الشقه اللي فيها ادهم مساعد الوزير بسرعه
الامن ، تمام حضرتك مين
الامن ٢ ، يابني سيبها تطلع عندنا اوامر أنها لو اجت تطلع
جودي طلعت السلم جري
،،،،،،،،،،
ادهم ، يعني انتي عايزه ايه
سلمي ،تتجوزني ياادهم
ادهم ، جايه بعد كل ده وتقولي تتجوزني مانا كنت معاكي وفي ايدك وكنت بعشقك بس تصرفاتك بعدتني عنك أنا عندي مراتي حبيبتي وام عيالي بالدنيا ومش عايز حاجه تانيه
سلمي ، بس انا بحبك 
ادهم ، وانا بحب مراتي 
سلمي ، انت نسيت اللي حصل بينا من كام يوم ده انا خسرت بنتي عشانك
ادهم ، كان غصب عني أنا مش عارف اصلا ايه اللي حصل انتي اللي حطتيلي حاجه في العصير تكلميني عايزاك في موضوع خطوبه بنتي وفجأه أنام اصحي الاقي اللي حصل يومها عالعموم أنا بحب مراتي ومش ناوي اخونها تاني أنا استحقرت نفسي علي اللي حصل ده لو كنت حقيقي خنت ولو سمحتي امسحي رقمي من عندك احسنلك
سلمي ، احسنلي ياادهم ياسلام يعني أنا رخيصه اوى كده عندك
الباب خبط
ادهم ، انتي مستنيه مين دي الوقت
سلمي ،كنت طالبه اكل فاته وصل وراحت تفتح
ادهم ، اكل تلاته الفجر وبيلف رأسه لقي
جودي بدموع ، مفجأه صح ياادهم اجيت افجأك وانت بتخوني
ادهم ، والله ماحصل أنا جاي اقولها تبعد عني
جودي ، جاي تلاته الفجر تقولها تبعد عنك أمم طب وبالنسبه للي هي لبساه ايه هتقولي اتصدمت أما لقتها لبسه كده
ادهم ، جودي افهمي والله
جودي قطعته ، متحلفش انت كذاب وانا غلطانه اني صدقتك طول الفتره اللي فاتت من عمرى أنا هبعد ياادهم ومش هوريك وشي تاني
ونزلت جرى وركبت عربيتها 
ادهم نزل جرى وراها ملحقهاش
،،،،،،،،
احمد ، الو ايوه ياجودي انتي فين
جودي بدموع ، طلع بيخوني مع سلمي يااحمد
احمد، طب اهدي بس وقوليلي انتي فين
جودي ، أنا جايه الفي ششششششش
احمد، الو الو جودي الو
ادهم وقف بعربيته ونزل جرى لقي عربيه جودي مقلوبه دخل اخدها وركبها عربيته وجرى علي المستشفي
،،،،،،
ادهم ، الو ايوه يانور
نور ،في ايه يا ادهم مال صوتك
ادهم ، جودي عملت حادثه في المستشفي صحي احمد يجي بسرعه 
نور ، لا اله الا الله وجرالها ايه
ادهم ، مش عارف صحي احمد
نور ، احمد جودي كلمته ونزل عشان يروح لها من شويه
ادهم ،طب كلميه يجي بسرعه
نور ،ماشي سلام 
،،،،،،،،،
نور ، محمد قوم يامحمد بسرعه
محمد قام جرى فتح الباب ،خير يا ماما 
نور ،عمتك عملت حادثه
نور ،مامي وجرالها اي
جودي ،مش عارفه البسوا بسرعه عشان نروح لها قبل مااحمد يعرف بسرعه اول ماننزل العربيه نكلمه
،،،،،،،،،،
في المستشفي
نور واقفه هي وادهم ومحمد ومراته 
احمد دخل ، ضرب ادهم بوكس في وشه وفضل يضرب فيه وادهم واقف متصنم والكل بيحوش في احمد
محمد ، اهدي يا بابا اهدي مينفعش كده الناس بتتفرج علينا
احمد ، والله لهوريك ياادهم وأقسم بالله أن حصلها حاجه لهتكون حياتك هي التمن
نور بزعيييق ،هو في ايه في ايه يابابي هو انت السبب في اللي حصل لمامي 
احمد ، قولها قولها يامحترم مراتك شفتك عند مين لا والحيوانه بتاعتك تبعتلها رساله عشان توقعك 
ادهم ، وقسما بربي لهوريها
احمد ، وقسما بربي لهوريك أنا بس اما اطمن علي اختي الاول وسابهم ودخل لجودي
نور ، بتخون مامي يا بابي يعني كل الحب اللي كنت بتحبوهولها مزيف يعني كل ده كان كذب ليه كده ليه يا بابي ليه
ادهم ، والله هي اللي ضحكت عليه قالتلي عايزاك في موضوع ضرورى وضحكت عليه ومكلماني انهارده عايزاني اروح اصلح غلطتي الاقيها عاملالي فخ
نور ،بذمتك انت مش مكسوف من نفسك هو انت عيل صغير عشان تضحك عليك ياخساره يا ادهم
نور بنته ، لو سمحت يا بابي امشي لو سمحت مش عايزه اشوفك
ادهم وقف مصدوم من اللي حصل
ادهم ، مش همشي غير اما اطمن علي جودي
نور ، كفايه كدب بقي
محمد ، اهدي يا نور مينفعش تكلمي ابوكي كده
نور ، ابعد عني انت كمان كلكم كدابين مش عايزاكم انتو الاتنين امشوا بره حياتي
نور ،اهدي ياحبيبتي محمد خد ادهم وانزلوا الاستراحه تحت معلش
،،،،،،،،،
بعد شويه
احمد ، نور هي ماما مالها ايه اللي حصل
نور بدموع ، عملت حادثه ادعيلها يا احمد 
احمد ، طب ايه اللي منزلها دي الوقت
نور ، اسال ابوك
احمد ، في ايه يانور
نور عمتهم ، اهدي ياحبيبي أن شاء الله خير
،،،،،،،
بعد ٣ ساعات
احمد خرج من العمليات هو واتنين دكاتره
نور ، مامي عامله ايه ياخالو
احمد ، الحمد لله ياحبيبتي شويه كسور في الايدتين وقدم واحده بس الحمد لله أنا مخرجتش غير أما فوقتها 
نور ، الحمد لله يارب ينفع أدخلها
احمد ، لا هتطلع غرفه عاديه فوق
،،،،،،،
ادهم طلع لجودي
احمد ، رايح فين
ادهم ، رايح لمراتي يا احمد
احمد ، مفيش مرتات ليك هنا
ادهم ، لا مراتي يااحمد ومش هتقدر تمنعني 
احمد ، وقسما بربي أن مامشيت هكلم الأمن يشيلوك يرموك بره
احمد ،. في ايه يا خالو بتكلم بابا كده ليه مسمحلكش
نور ، لو سمحت يا بابي امشي احنا مش عايزينك
احمد ، في ايه انتي كمان انتي اتجننتي ده بابا مينفعش تكلميه كده
نور عمتهم ، لو سمحت يااحمد سيبه يدخل لمراته وبلاش تتدخل هما كبار واكيد عارفين ايه اللي هيعملوه كويس
احمد ، ماشي يا نور اتفضل ادخل واحنا هنقعد بره نستني سيادتك 
،،،،،،،،،،،
ادهم دخل لجودي
جودي لفتت وشها الناحيه التانيه
ادهم ، والله العظيم أنا مظلوم أنا عمرى ماخنتك والله العظيم كلمتني وقالت لي أن بنتها جايلها عريس وعايزاني اقف مع بنتها عشان اخوها في الصعيد وأبو البنت ميت ومكنش من مصر اصلا قرايب البنت من لبنان فروحت قابلت العريس لحد مامشي هو وبنتها نزلو يتعشوا بره فجأه صحيت لقيت نفسي معاها ومش فاكر اي حاجه ومش عارف ايه اللي حصلي اصلا
جودي ، انت منصبك كبير واكيد كنت ظابط يعني اكيد لعب العيال ده مهيخلش عليك لو بجد وعلي فكره مهيخلش عليه أنا كمان اتفضل اطلع بره وياريت بره حياتي خالص
ادهم ، أنا عايز أسألك سؤال انتي تصدقي اني اخونك
جودي ، اللي اصدقه اني شوفتك عندها وشفت اللي هي لبساه صدقني مش هصدق اي كلام هتقوله
ادهم ، يعني هتهدي كل اللي بينا 
جودي بدموع ، انت اللي هديت اللي تعبت معاك وبنيته
ادهم ، أنا همشي بس فكري في اللي قولتهولك زمان صدقتي اخوكي أنه كان شارب حاجه ودي الوقت مش مصدقاني
جودي ، امشي يا ادهم مش عايزاك في حياتي
،،،،،،،،،،،،
تاني يوم في الجامعه
عز ، هاتي ايدك
حور ،ليه
عز ، هقرالك الكف 
حور ، بجد بتعرف
عز ،بطلي استظراف خلاص احنا بقينا مخطوبين يعني نمسك ايد بعض
حور ، ياللا يامجنون
عز ، فعلا أنا مجنون بيكي أنتي بقيتي كل حياتي
حور ، عز هي طنط جودي بالحق مالها
عز ، اه عملت حادثه
حور ، انت تصدق أن عمو ادهم بجد يخونها
عز ، هو انتي عرفتي
حور ، بصراحه الواحد خاف من اللي سمعه بعد الحب ده كله
عز ، بس خالو ادهم ميخونش ومصدقش أنه يخون
حور ، فعلا أنا بحس وهو بيبصلها أنه بيحضنها بعنيه كده بيفضل باصص عليها وهي بتتكلم تحس انه بيتوه في كلامها
عز ، وانتي ساكنه قدامهم تراقبيهم وتراقبي عنيهم
حور ، أخص عليك قصدي أن عمو ادهم ميخونش ولو خانها بجد الواحد حقه يقلق منك
عز ، بقي حد يخون الجمال ده عنين زرقا وشعر اصفر وعود ياسمين صبري 
حور ، ماشي يا ابو هشيمه الكليه
عز ، بزمتك طعامتي دي وتقولي ابو هشيمه
حور ،يخربيتك مغرور
عز ، اه مغرور مش هتجوز القمر عارفه كنت كل أما بشوف مامتك وانا صغير كنت بتمني اتجوزها أما اكبر وأما كبرت اخدت النسخه المصغره منها
حور زعل , يعني بتحبني كشكل 
عز ، تعرفي أنا مش عارف بحبك ليه بس كل أما بشوفك بحس اني عايز احضنك ادخلك قلبي
حور اتكسفت ، طب ياللا نلحق المحاضره 
عز ، احبك وانت مكسوف يا ابيض يا عرسي
حور ، هي الفاظك دي عمرها ماهتتعدل
عز ، انسي ده انا عسل
حور , طب امشي يا عسل عالمحاضره
انتي دمرتي حياتي مراتي عملت حادثه وكانت هتموت بسببك والله ما هرحمك
سلمي ، والله بحبك يا ادهم
ادهم ، بتحبيني بعد خمسه وعشرين سنه جايه تقولي دي الوقت بتحبيني ده انا بقيت استرجاكي واقولك اتغيري عشاني
سلمي بدموع ، كنت عيله ونفسي افرح بشكلي أنا كنت لسه في تالته ثانوي يعني 16سنه
ادهم ، مش هينفع دي الوقت أنا قلبي اتقفل علي جودي وبس وحتي أما فتح فتح لولادي عشان خاطري ابعدي عني وعن مراتي أنا ممكن ااذيكي بس عشان خاطر امك وابوكي مش قادر دول اللي رابطني 
سلمي ، أنا عمرى مانسيتك ياادهم حتي اتجوزت وخلفت وانت لسه في قلبي
ادهم ، مراتي في المستشفي بسببك لو حصلها حاجه مش هرحمك خلينا اصحاب لاخر مره بطلب منك كده
جوليا كانت في الأوضه وسمعت الحوار 
جوليا ، انتي ايه مش هتتغيري أنا أما شفت حماتي وتدينها اتعلقت اكتر بابنها واتمنيت أني افضل طول حياتي معاه عشان عرفني كتير عن ديني وعلقني بالصلاه الا عمرى ماشفتك بتصلي دايما سكرانه ولبس عريان نفسي اشوفك بتقري قرآن أنا جوزي صمم اني اجيلك و ابدأ من تاني معاكي بس انا مش قادره استمر في موضوع انك امي تخيلي كده اما اخلف اجيب ولادي اقولهم اي دي جدتكم طب أما يروحوا ويشوفوا جدتهم أم بباهم هيقولو ايه هيقولو دي بتصلي ولبسها محترم ودي سكرانه وعريانه وفي الاخر تخربي بيت بقاله اكتر من عشرين سنه عشان مزاجك ليه كده يا مامي ليه كان نفسي حماتي تبقي امي بجد مش عايزاكي وسابتها ونزلت
ادهم ، حتي بنتك مش طايقاكي ربنا يهديكي وسائلها ونزل
سلمي قعدت تعيط علي كلام بنتها ليها
،،،،،،،،،،
احمد ، ماما انتي بقيتي كويسه
جودي ،اه كويسه يا حبيبي الحمد لله
احمد ، أنا عايز اطلب منك طلب ممكن تصدقي بابا
جودي ، عمرى ماهصدقه لأنه كذب عليه في الاول حواراته زادت لحد ما اكتشفت المصيبه اللي عملها
احمد ، بس بابا يا ماما بيحبك والله صدقيني 
جودي ، احمد غير الموضوع عشان خاطري
احمد ، خلاص يا ماما براحتك
،،،،،،،،،،،،
ادهم ، ايوه يانور أنا اشتريت شقه تانيه ابقي خلي جودي تروح بيتها أنا كتبت الشقه باسمها واشترتلي شقه تانيه
نور ، أن شاء الله الأمور تهدي وترجع لمجاريها
ادهم ، أنا هقفل عشان انام وابقي عرفي جودي اني مظلوم
نور بدموع ، مصدقاك يا حبيبي والله وهي اكيد هتعرف الحقيقه
ادهم ، سلام يا نور
،،،،،،،،،
احمد وايان
ايان ، انت اتغديت
احمد ، لا لسه هنزل اجيب اي حاجه وأروح اشوف ماما 
ايان ، طب أنا عامله اكل عشان مامي هتتاخر وبابي هيجوا مع مامتك
احمد ، لا شكرا مش عايز
ايان ، علي فكره انت مغرور ورخم ولو كلمتك تاني ابقي جزمه وحيوانه ودخلت وقفلت الباب
احمد خبط عالباب ، هو انتي زعلتي ليه انا بجد مليش نفس وثم أن أنا مش مغرور ومسمحلكش تكلميني كده
ايان ، امشي ياله من هنا تصدق أنا غلطانه اني فتحتلك امشي ياض
احمد ، في بنت تتكلم كده فين الرقه
ايان ، ملكش فيه خليك في حالك
احمد ، أنا ماشي مش عايز اتخانق مع حد 
ايان ، لا سبت ولاحد يا رخم وقفلت الباب وقعدت تعيط
بعد دقيقتين احمد حب يصالحها
احمد ، افتحي 
ايان ، تؤ تؤ امشي
احمد ، مش معايا فلوس وجعان
ايان ، معنديش اكل
احمد ، خلاص ندخل اعملي ساندوتش اي حاجه
دخل وبعدها بدقيقتين الباب خبط
احمد فتح الباب ، نعم
ايان ، اطفح 
احمد ، ايه 
ايان ، خد كل 
احمد ، شكرا مش عايز
ايان ، طب براحتك وجايه تلف ترجع البيت 
احمد ، استني كده راحه فين هاتي
ايان ، كان من الاول زي مانا قولت والله انت رخم
احمد اخد الاكل حاطه علي التربيزه 
وراح ماسك أيدها لففها ورا ضهرها
احمد ، مين اللي رخم ها مين
ايان ، ااااااه انت والله انت 
احمد ، طيب خلينا لحد ماتتاسفي 
ايان ، هيتكسر والله والله دراعي هيتكسر
احمد ، اتاسفي
ايان ، لا مش هتاسف
احمد ضغط اكتر علي دراعها 
ايان ، اسفه والله اسفه
احمد سابها ، ايوه كده ناس مبتجيش غير بالعافيه
ايان بدموع ، معدش في كلام بينا وسابته ودخلت
احمد ، يبقي احسن ودخل ياكل الاكل
،،،،،،،،،،،
بليل في بيت جودي بعد ما روحت
جودي ، اااه عضمي همووت
نور ،سلامتك يامامي أن شاء الله هتبقي كويسه
جودي ، هو مش هيجي يا نور متاكده
نور ، هو حلف أنه هيبعد خالص
جودي ،طب الحمد لله أنا معنتش عايزه أشوفه خالص
نور في سرها مسيرك هتعرفي الحقيقه وهتندمي ياجودي
كارما دخلت تطمن هي وبناتها علي جودي
احمد ، ازيك يا حور
حور ،. الحمد لله وسابته ودخلت مع مامتها جوه 
احمد شد ايد ايان قبل ما تدخل
ايان ، نعم
احمد ، آسف
ايان ، ماشي
احمد ، المكرونه روعه والفراخ تحفه
ايان ، ماشي
احمد ، خلاص بقي المسامح كريم
ايان ، ماشي
احمد ، هو كل حاجه ماشي خلاص أنا ماشي
ايان ، ماشي 
احمد ، ههههه 
ايان ، ضحكت علي منظره
احمد ، يخربيت جمالها 
ايان ، مين
احمد ، الغمازات
ايان وشها احمر ، أنا داخله عن اذنك 
احمد ، استني ومسك أيدها وباسها لسه بتوجعك
ايان وشها النار هتطلع منه 
احمد ، لاحظ كسوفها خلاص ادخلي ادخلي 
ايان سابته ودخلت جرى
حور ، مالك يا بنتي 
ايان ، مفيش 
حور ، ماهو باين أنه مافيش
،،،،،،،
بعد شهرين والوضع علي ماهو عليه
جودي راحت تفك الجبس 
سلمي راحتلها المستشفي
سلمي ، أنا اسفه يا جودي والله ادهم برئ كل اللي حصل اني كنت عايزاه يرجعلي فعملت الخطه دي
جودي ، ادهم اجي جنبك
سلمي ، لا
جودي ، طب ليه كده ليه خربتيلي بيتي ربنا يسامحك
سلمي ، أما والله بغير من نفسي ونفسي تسامحيني.
جودي ، اسامحك طب اجيب ادهم تاني ازاي انتي مش بني ادمه
سلمي ، سامحيني والله أنا اللي حصل غصب عني الشيطان لعب في دماغي
جودي ، اطلعي بره برررررررره
جودي فكت الجبس ومروحه
محمد ، الحقي ياعمتو الحق نور بتولد ومفيش حد في البيت وعماله تصوت
جودي ، هاتها المستشفي بسرعه
بعد تلت ساعه
نور دخلت العمليات ومحمد دخل معاها
ادهم ، اي الاخبار ياا 
جودي ، تمام الحمد لله هي جوه ادعيلها
ادهم ، هي مش مخصماني
بعد ربع ساعه 
جودي ، يا خلاثي شوف الطعامه يا ادهم 
ادهم بزهول ، ماشاء الله تبارك الله وزي القمر خد يا بوي آذن لها في ودانها
بكره نكمل أنا هموت وانام
روايه ابن عمي البارت 56
للكاتبه اميره محمود
هتيجي الفيلا معايا يا ادهم
ادهم ، اجي فين احنا مش كل واحد راح شاف حياته
جودي ، خلاص بقي يا دومي انسي
ادهم ، عرفتي اني مظلوم
جودي ، سلمي جاتلي وحكتلي اللحقيقه
ادهم ، حقيقه أمممم طب علي فكره انا ارتحت كتير في شقتي لوحدي خلينا بعاد ياجودي صدقيني البعد راحه
جودي ، انت متأكد
ادهم ، اه كده احسن وراح معلي صوته حد عايز حاجه من تحت أنا نازل المطعم اللي علي أول الشارع 
نور ، لا ربنا يخليك ياحبيبي
جودي ، أنا نازله معاك 
ادهم ، خليكي هنا مع بنتك وانا هجبلك اللي عايزاه
جودي باحراج ، نور معلش خليكي معاها علي مااجي
نور ،ماشي ياحبيبتي
ادهم ، طب اتفضلي انزلي ياللا 
،،،،،،،،،
محمد ، حمدالله على السلامه يا حبيبتي ماشاء الله الولد قمر شبهك
نور ، والله ده شبهك انت
محمد ، نسميه ايه 
نور ،. اي رايك في ادهم نفسي اصالح بابي عشان حاسه اني زودتها معاه 
محمد ، خلاص ماشي يا ام ادهم
نور ، ربنا يخليه لنا ياحبيبي
،،،،،،،،
في المطعم
جودي ، ادهم انت بجد مش عايزني
ادهم ،. انتي مصدقتنيش وزمان بردك مصدقتنيش وانا تعبت مش قادر كل شويه اقول محصلش محصلش أنا ارتحت لوحدي
جودي ،بس أنا مرتحتش وراحتي معاك انت
ادهم ، صدقيني خلينا بعاد احسن لينا احنا الاتنين 
جودي ، ماشي يا ادهم مش هرخس نفسي اكتر من كده عن اذنك
ادهم ، رايحه فين 
جودي ، رايحه لبنتي وخليك انت كل لوحدك
،،،،،،،،،،،،،
بعد اسبوع 
محمد ، النهارده السبوع ولازم تيجي يا خالو ده سبوع حفيدك
ادهم ، باذن الله هخلص شغل واجي
محمد ، هتتغدي معانا
ادهم ، ماشي سلام دي الوقت
محمد ، أنا كده عزمت كل اصحابي وعزمت العميد بتاع الجامعه كمان
نور ،ربنا يعدي اليوم علي خير 
محمد يارب 
،،،،،،،،،،
بليل في الحفله 
محمد ، اي ده مش مصدق نفسي نورتيني والله يا دكتور بابا ده العميد
احمد ، اهلا بيك شرفتنا اتفضل 
العميد ، انت عارف كويس انت غالي عندي ازاي
محمد ، والله مجيتك دي علي راسي 
العميد ، اومال فين البيبي 
محمد ، جدته شيلاه هناك ثواني وهجبهولك
محمد ، عمتو هاتي ادهم العميد عايز يشوفه
جودي ، اتفضل يا حبيبي شيله وسمي
محمد ، اهو يافندم ده ادهم باشا 
العميد ، ربنا يخليهولك يارب ياحبيبي
محمد ، ربنا يخليك يافندم
،،،،،،،،،،
جودي ، ربنا يسامحك ياعز مش عارفه اقف من اللي لبساه محروجه اوي
عز ، لازم ياعمتو عشان خالو يرجع في كلامه ويرجعلك
جودي ، ده هيطلقني اول مايلاقيني لبسه كده
عز ، اهو اجي اهو عايزك بقي تتضحكي وتتمايصي ومتعطيلهوش اهتمام
ادهم في سره ، يخربيتك ايه اللي لبساه ده وربنا مانا عطيكي اي اهتمام
جودي لقت ادهم بيعيط راحت تاخده من العميد 
جودي ، هو قارفكم صح
جودي ، دكتور ممدوح
العميد ، ايه ده عرفاني 
جودي ، اه طبعا مش حضرتك كنت اخو فاطمه الزنارى
العميد ، ايوه
جودى ، أنا جودي صاحبتها اللي كنت معاها في ثانوي 
العميد ، يااااه لسه فاكراني 
جودي ، شكلك متغيرش خالص
ادهم قاعد كل شويه يبص عليهم وبعدين راح قاعد جنبهم
العميد ، اخبارك ايه 
جودي ، الحمد لله تمام البيبي ده يبقي حفيدي ابن بنتي 
العميد ، ياسلام انتي اتجوزتي صغيره علي كده فاطمه ولادها لسه في ابتدائي
جودي حبت تغيظ ادهم ، اااه اتجوزت صغيره
ادهم ، هي مالها بتقولها من مصارينها كده ليه
العميد ، اومال فين جوزك
جودي ، احنا منفصلين حاليا
العميد بفرحه ، حد يسيب الجمال ده ده اكيد مبيفهمش
جودي برقت وبصت لادهم 
ادهم عنيه بتطلع شرار
جودي قامت مره واحده خافت ادهم يعمل مشاكل ، عن اذنك أنا هسلم عالناس
العميد ، طب ممكن رقم تليفونك عشان عايزك في موضوع ضرورى
جودي ، طب ثواني وجايه لحضرتك ثواني
محمد اجي قعد مع العميد 
العميد ، هي عمتك منفصله من زمان
محمد بص لادهم برق
العميد ، في ايه يا محمد أنا عايش لوحدي لاني منفصل بردك انا عايز اتقدملها ولو كده نتجوز عالطول
ادهم ، هو حضرتك عايز تتجوزها كمان
العميد ، اه الوحده وحشه والواحد عايز شريك يقعد معاه هو حضرتك اخوها
ادهم سابه ومشي
العميد ، هو ماله ده
محمد ، ده خالي ويبقي جوزها هما لسه مطلقوش
ادهم راح لجودي وشدها من أيدها وخرجوا بره في الجنينه
ادهم ، اجبلكوا المأذون بالمره
جودي ، وانت اي مضايقك
ادهم ، ايه اللي مضايقني انتي اتجننتي 
جودي ، اتجننت ليه 
ادهم ، ايه اللي انتي لبساه ده احترمي انك في سبوع حفيدك 
جودي ، مش ذنبي اني اتجوزت صغيره وبنتي اتجوزت صغيره
ادهم ، مدتلوش رقمك ليه واللا اقولك اجبلكوا المأذون احسن 
جودي بزعييق ، في ايه يا ادهم
ادهم ، متعليش صوتك عليه أنا ماشي وادخلي اقعدي مع الاوزعه اللي جوه
جودي ، هو مش اوزعه اوى ده حتي عنيه زرقا لون السما
ادهم شدها من ياقه الشميز لدرجه انه خنقها 
ادهم ، ماتحترمي نفسك أنا كان ممكن اضربه واعلم عليه بس مرضتش عشان مضرش محمد في شغله بس العيب مش عليه العيب عليكي انتي اللي سمحتيله بكده شوفي لبسه ايه خلاه يتطاول وعايز رقم تليفونك محترمتيش اني قاعد خالص
جودي بدموع ، ادهم انت خانقني
ادهم سابها ونفخ
جودي ، شكرا يا ادهم وراحت ركبت العربيه روحت بيتها
ادهم دخل جوه في السبوع
نور ، هي جودي فين دي اختفت خالص
ادهم ، روحت
نور ، روحت ازاي ده سبوع بنتها
ادهم ، معرفش أنا ماشي
نور ، هو ايه ده انتو في ايه انتو الاتنين
ادهم مرضش عليها ومشا
،،،،،،،،،،،
حور ، الله البيبي طعم اوي
عز ، عقبالنا يارب
حور ، يارب 
ايان ، هاتيه شويه بقي ياحور
حور ، امسكي بس خلي بالك منه 
ايان ، يا خلاثي اي القمر ده 
احمد ، شبهي صح
ايان لفتت وشها الناحيه التانيه ، لا 
احمد ، تعرفي وحشتني المكرونه بتاعتك
ايان ، أمممم
احمد ، مش عيب نبقي ساكنين قصاد بعض ومبنشوفش بعض
ايان ، حل عن دماغي ياض
احمد ، ياض وربنا ماهي ليقه عليكي اول مره اشوف باربي بتتكلم شوارعي
ايان ، عايز ايه يا احمد
احمد ، مش عارف بس بحب اغيظك
ايان ، بتحب تغيظني والله انت رخم
احمد ، لا أنا عسل 
ايان ، والله هقول لبابي 
احمد ، عادي قوليله احمد بيغظني 
البيبي عيط
ايان ، ياخلاثي متعيطيش ياقلبي وراحت بيساه
احمد ، ده سكت الولد طالع لخاله اخد بوسه سكت خاله بردك لو اخد بوسه هيسكت
ايان وشها احمر وسابته ومشت
احمد ، يخربيت كسوفك لسان طويل وبتتكسف 
،،،،،،،،
ادهم ، افتحي يا جودي
جودي بعياط ، عايز ايه
ادهم ، افتحي بس الجيران هتسمعنا مينفعش كده
جودي ، مش فاتحه امشي يا ادهم
ادهم ، وحياه ولادك لتفتحي
جودي فتحت ، نعم عايز ايه
ادهم ، بتعيطي ليه
جودي ، ملكش فيه
ادهم ، طب اغسلي وشك وتعالي نروح نقعد معاهم مينفعش كده
جودي ، مش هروح في حته
ادهم ،. طيب وقام شدها ودخل الحمام غسلها وشها
جودي بزعيييق ، بس بقي سيب أيدي انت ايه مش قولت انك مش عايزني ليه الغيره ضربت في قلبك من الراجل كده
ادهم ، لو مغيرتش على مراتي هغير علي مين
جودي ، طب بالنسبه لكلام أنا اتعودت ابقي لوحدي واحسن ليه وليكي ده ايه بح نسيته
ادهم ، كنت زعلان عشان مصدقتنيش
جودي ، ودي الوقت ايه خلاص زعلك راح ده كان زمان يا ادهم أنا دي الوقت اللي مش عايزاك أنا عايزه اعيش اللي باقي من حياتي لنفسي نفسي احب نفسي شويه ايه مستحقش
ادهم ، ويعني أنا اللي كرهتك في نفسك
جودى ، اه بسبب عصبيتك وكل حاجه بمزاجك ترجع مترجعش وانا مليش راي انت فعلا عمرك ماحبتني
ادهم ، أنا لو مكنتش بحبك كان ممكن أضعف مع سلمي أما روحتلها واكيد شفتي منظرها سلمي كانت بتعرض نفسها عليه وغيرها بس انا كنت برفض عشان مجرحكش طول عمرى من يوم ماشفتك وانا بقول دي بتاعتي لوحدي وانا ليها لوحدها ماحبتش اشارك حد حبي غيرك حتي أما قلبي حب يشارك حد في حبي فكانت بنتنا أنا عمرى ماحبيت غيرك
جودي ، طب بالنسبه للكلام اللي لسه قايلوهولي هناك 
ادهم ، اي واحد غيري كان عمل اكتر من كده شوفي انتي اللي عملتيه هناك ده ينفع واللا لا شوفي هزارك مع راجل لدرجه انه يتطاول ويطلب رقمك ده صح واللا غلط 
جودي ، غلط بس كان نفسي اشوف لسه في حب في قلبك ليه
ادهم ، قلبي كل حب ليكي وعمره ماقل
جودي بفرحه ، بجد
ادهم ، ادخلي غيري يا مجنونه وياللا عشان ننزل نروح
جودي ،هتقعد معايا واللا هترجع شقتك
ادهم ، تعالي نروح السبوع ونرجع نتعشي بره ونرجع سوا 
جودي حضنته أنا بحبك اوى
ادهم ، وانا بعشقك ياللا اجهزى بقي
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
بعد سنتين ونص وبالتحديد فرح عز وحور
عز ، أخيرا ده انا كنت حاسس اني هموت قبل مانتجوز
حور ، الحمد لله أن السنتين ونص دول عدوا علي خير 
عز ، الحمد لله ياقلبي بقولك اومي اجهزي بقي عشان الكوافيره فاتها جيالك كلي كويس عشان متقعيش في الفرح
حور ، ماشي ياحبيبي سلام بقي دي الوقت عشان اجهز نفسي باي
،،،،،،،،،،،،
ايان ، الميكب ارتيست اجت يا حور 
حور ، تمام أنا جاهزه
ايان ، هو احمد هيجي الفرح
حور ، معرفش والله هو اجا
ايان ، لا مجاش لسه شكله معرفش يجي
حور ، حاولي تنسيه يا ايان هو اكيد نساكي
ايان ، مش قادره اخر مره اتخنقنا مع بعض وقولتله يبعد عني قالي انتي اصلا مش في دماغي
حور ، انسيه يا حبيبتي وياللا تعالي نجهز
ايان ، اوك ماشي
،،،،،،،،،،،،
عز ، والله ماصعبان عليه غير أنك مش هتنام جنبي يا يزن
يزن ، ليه 
عز ، ماهو معتش هينفع بقي هروح اوضه كبيره عشان حور هتيجي تقعد معايا فيها
يزن ، وانا كمان
عز ، وانت كمان ايه انت هتاخد اوضتي دي لوحدك ولو عايز ادهم يجي ينام معاك براحتك
يزن بعياط ، بس انا مش بحب ادهم بحبك انت
عز ،. وانا بحبك بس عايزك راجل في راجل يعيط
يزن ، اه
عز ، ههههه طب ياللا يا لمض ننزل ناكل عشان نروح الفرح
يزن ، ماسي
عز ، ياللا يا حبيبي
،،،،،،،،،،،
عند حور 
كارما ، والله أنا خايفه ابوكي يزعقلق علي الفستان ده مينفعش خالص
ايان ، يا مامي هو يوم ومش هيتلبس تاني بصي أنا عايزه بابي احطه قدام الأمر الواقع يعني كلكم هتنزلوا وانا هنزل في الاخر عشان ميشوفنيش 
كارما ، ماشي يا مجنونه
ايان ، احبك يا مامي يا قمر
كارما ، طب ادخلي ياللا ابوكي فاته جاي 
ايان ، ماشي يا قمرى
حور ، يخربيتك انتي هتروحي الفرح كده 
ايان ، لا وضحكت علي مامي كمان وحطيت الطررحه دي أما الصراحه هقلعها وامشي كده
حور ، طب وبابي ده يموت فيها
ايان ، هو الفستان ماله ماهو جميل اهو هو صدره مكشوف شويتين والضهر كله بس طويل من تحت 
حور ، عادي الناس تشوفك كده وثم أن طويل من تحت ازاي مارجلك باينه اهي ده شفاف من بعد الركبه ده تل يعني رجلك باينه
ايان ، خليكي في حالك الله يسترك
كارما ، ياللا ياحور عز وصل تحت اجهزى عشان تنزلي
حور ، حاضر يا مامي الحمد لله اني مش هبات هنا انهارده عشان الحرب اللي هتقوم بليل ده بابي هيولع فيكي
ايان ، بقولك ايه أنا منقياه أنا وسهيله صحبتي وهي جابت أخوه ولبسته في فرح بنت عمها عادي يعني
حور ، عادي عادي أنا ماشيه سلام
حور خرجت بالفستان الابيض كانت شبه الحوريه فعلا سندريلا بجمالها وشعرها الطويل والفستان المنفوش 
عز ، ده بجد يا جماعه
زين ، ايه ارجع في كلامي
عز ، طب ارجع كده وقسما بالله هرمي نفسي من الشباك واوديك في داهيه واقولهم خالي اللي حدفني
زين ، طب نط كده ده انت علي ماتوصل للشارع تكون بقيت بقايا بشريه 
كارما ، في ايه ياجماعه صلو علي النبي
زين ، خلي بالك منها دي اول فرحتي
عز ، ودي اول فرحه دخلت قلبي اول عشق عشقته وراح أحدها في حضنه الحمد لله انك بقيتي ليه
زين بعياط ، خلاص بقي مش قدامي
حور سابت عز وراحت اخدت ابوها في حضنها ، أنا بحبك اوي يا بابي
زين ، وانا بحبك ياقلب بابي البيت هيبقي وحش من غيرك خلي بالك من عز ده استحمل كتير عشانك اتمسكي بيه وانت اتمسك بيها متخلوش اي حاجه هايفه تبقي مشكله مبنكم حلو مشاكلكم سوا ساعدوا بعض في كل حياتكم خلو الحياه بسيطه متعقدوهاش أن لقتيه مضايق اعرفي ايه اللي مضايقه متسبيهوش لوحده وانت كمان الكلام ليك واوعي تغلطي فيه قدام حد ولا تعلي صوتك عليه قدام حد ضايقك هاتي الشبشب واضربيه عالطول
حور ،ههههههه ماشي يا بابي
عز ، ايه يا دكتور انت بتقول ايه
زين ، ياللا بينا اومال ايان فين 
كارما ، في الحمام ياللا ننزل وهي هتقفل البيت
زين ، ياللا بينا
،،،،،،،،،،،،
ايان خرجت من الاوضه بعد ما مشوا وخرجت جرى
ايان ، الو ايوه يابنتي بقولك انتي تحت طب تمام أنا نزلالك اهو هركب معاكي وبتلف بعد ماقفلت الباب
لقت احمد واقف ولابس لبس الشرطه لانه دخل كليه شرطه
ايان ، احمد 
احمد ، ايه اللي انتي لبساه ده 
ايان ، فستان هيكون ايه
احمد ، ده كل حاجه باينه يخربيتك خالي ازاي سابك تمشي كده
ايان ، ملكش فيه وسابته وجايه تنزل لقت اللي بيشد أيدها
ايان ، في ايه
احمد ، وقسما بربي أن ملبستي حاجه عدله لهحبسك هنا في البيت ومش هتروحي في حته
ايان ، وانت مالك اصلا مامي شفتني وقالت حلو
احمد ،. حلو طب تمام مسك أيدها جامد هاتي المفتاح 
ايان ، اااه أيدي انت في ايه 
احمد بزعييق ، فين المفتاح قولت
ايان ، مش معايا 
احمد ، طب تمام وراح ماسك أيدها وفتح باب شقتهم ودخل وهي في أيده وقفل الباب وسكه
ايان ، انت جيبني هنا ليه وبتسك ليه
احمد ، أنا اصلا مبحبش الافراح خلينا قاعدين مع بعض علي ما الفرح يخلص
ايان ، وربنا انت مجنون مينفعش ده فرح اختي لازم اكون هناك 
احمد ، بزمتك انتي مش محروجه وانتي لبسه كده وانا ببص عليكي مش مكسوفه 
ايان ، قولت ملكش دعوه
احمد ، خلينا قاعدين محناش هنخسر حاجه ده حتي في قدامي لحمه ببلاش
ايان ، أنا لحمه ببلاش
احمد ، ايوه 
ايان ، انت قليل الادب
احمد ، والله قليل الادب اللي واقف كده ومش مكسوف قولي الصراحه مش مكسوفه من نظره عيني اللي عماله تتفحص
ايان وشها احمر وبصت في الارض
احمد ، مين اللي منقيلك الفستان
ايان ، سهيله صحبتي 
احمد ، طب انتي عارفه أن صحبتك دي بتضرك مش بتنفعك عارفه أن ابوكي أصله صعيدي يعني الفرح هيبقي فيه صعايده كتير تخيلي منظر ابوكي هيبقي ايه
ايان ، طب افتح الباب
احمد ، ليه
ايان ، هروح البيت هعمل حاجه
احمد حس انها هتغير اللي لبساه ، ماشي بس بردك هقف استناكي بره 
ايان ، ماشي 
احمد فاتحلها الباب وراح معاها قدام باب بيتها 
ايان طلعت المفتاح تفتح
احمد ، الله العصفوره جبتلك المفتاح بالسرعه دي 
ايان ، اه أصلها بتحبني فاجت بسرعه 
احمد ، طب ياللا ادخلي بام ضهرك ده ده كله باين يخربيت عقلك 
ايان دخلت البيت وقفلت الباب في وش احمد
ايان ، فعلا ده عريان خالص ده بابي كان يقتلني فيها البس ايه دي الوقت وراحت لبسه بلوزه حمرا علي بنطلون جينز وخرجت 
احمد ، هو ايه اللي انتي لبستيه ده
ايان ، مانا معنديش فساتين سهره 
احمد ، طب تيجي ننزل في السريع اي مول نجيب فستان ليكي وبدله ليه
ايان ، بس انا مش معايا فلوس
احمد ، تعالي أنا معايا
ايان ، لا مش عايزه فساتين 
احمد بزعيييق ، ياللا بينا 
ايان ، ماشي ياللا بس هجبلك الفلوس أما مامي تيجي
احمد ، ماشي بس ياللا مفيش وقت 
،،،،،،،،،،،،،
في المول وبالتحديد في الاتيليه
احمد ، اي رايك في ده ممكن تقسيه
ايان ، ماشي واخدته ودخلت تقيسه
احمد ،. بجد قمر فعلا سندريلا زي ماكنت بقول عليكي 
ايان ، أنا اصلا بحب البيبي بلو اوي
احمد ، هههههه بيبي وأما يكبر يبقي ازرق ياللا يارب صبرني
ايان ، بالنسبه للبدله هتعمل ايه 
احمد ، شوفيلي انتي بدله 
ايان ، خد دي قيسها
احمد ، تمام أخدها ودخل يقيس 
احمد ، اي رايك 
ايان ، تحفه 
احمد ، بس مضيقاني من عند الاكتاف
ايان ، ماهو بسبب عضلات امك طلعوا امتي دول 
احمد ، نمت صحيت لقيتهم عندي ياللا عشان معتش وقت 
ايان ، ماشي ياللا بس الجرافيت لسه
احمد ، عايزها بيبي بلو هههههه
ايان ، اشمعني
احمد ، عجبني اللون
ايان ، طب خلص ياللا وسابته وخرجت
،،،،،،،
احمد خرج ، بقولك
ايان ، ايه
احمد ، تعالي معايا كده 
ايان ، فين 
احمد ، تعالي بس 
احمد أحدها وطلعوا محل اكسسوارات عرايس
احمد ، البسي ده
ايان ، بس ده تاج عروسه
احمد ، هيبقي احلي علي الفستان عشان تبقي سندريلا بجد
ايان ، بس انت لسه معاك فلوس ده شكله غالي
احمد ، البسي وملكيش دعوه
ايان ، اوك ماشي
احمد ، كده خلاص خلصنا يللا بينا علي الفرح 
ايان ، ياللا
،،،،،،،،،،،،
في الفرح
عز دخل بحور شبكه في ايديه القاعه
يزن ، مامي سيبيني عز اجي عايز اروحله
نور ، مينفعش يا حبيبي دي الوقت هو بيرقص مع حور أما يخلصوا روح
يزن ، اعاااااا عايز اروح 
احمد ، عاودتيه عليه ربنا يستر دي الليله هتبقي عكننه 
نور ، مالك يااحمد في ايه مابراحه
احمد ، ماشي يا نور بس والله لو عيط بليل وقال عايز يروحله لهوديهوله
نور ، هههههه هنيمه قبل مانروح
احمد ، ماشي يا نور أما نشوف
،،،،،،،،،،،
كارما ، سهيله فين ايان
سهيله ، قالتلي نازله قعدت استناها وفي الاخر لقيتها نازله مع واحد
كارما ، يا مصبتي واحد مين
سهيله ، معرفوش والله يا طنط اهي اجت هناك اهي اهو اللي معاها ده اللي كانت نازله معاه
كارما ، ده احمد ابن عمها 
سهيله ، طب عن اذنك يا طنط أما اروحلها وراحت جرى علي ايان
كارما ، اي ده هي جابت الفستان ده منين هي مجتش بالتاني ليه
سهيله ، ايان افضل استناكي وبعدين تنزلي مع ابن عمك
ايان ، معلش يا سهيله كان لازم اغير الفستان لانه عريان اوي
سهيله ، وانت بقي اللي اقنعتها تغيره علي كده 
احمد ،. عن اذنك كده وشد ايد ايان بعيد ، ابعدي عن البنت دي دي شكلها غلط خالص
ايان ، احمد مسمحلكش تغلط في صحبتي
احمد ، تمام عن اذنك خليكي مع صحبتك وسابها وراح قعد جنب مامته وبباه
جودي ، احمد حبيبي حمدالله على السلامه ياقلبي وراحت اخداه في حضنها
احمد ، الله يسلمك يا ماما
ادهم ، اجيت امتي
احمد ، بعد ما مشيتوا عالطول 
ادهم ، اممم
جودي ، عقبالك يا حبيبي يارب 
احمد بص علي ايان لقاها واقفه جنب اختها وبتبص عليه ، يارب يا ماما يارب
،،،،،،،،،،،
حور ، اومال فين الفستان
ايان ، مش وقتك خالص
حور ، وربنا الفستان اللي لبساه ده تحفه حتي لايق مع لون عينك
ايان ، بجد
حور ، اه والله جميل اوي والتاج تحفه جبتيهم منين
ايان ، بصت علي احمد ، هقولك بعدين
حور ، هو اللي جيبهملك
ايان ، هو مين
حور ، اللي بتبصي عليه بصراحه هو بقي قمر من ساعه مراح كليه الشرطه بقي جنتل في نفسه اوي
ايان ، اممم عن اذنك دي الوقت عشان المأذون وصل
،،،،،،،،،،،،
المأذون وصل واتكتب الكتاب 
الدي جي ، اي كابل عايز يرقص مع عرسانا ينورنا علي المسرح
سهيله راحت لاحمد ، ممكن ترقص معايا
احمد ، وماله ياللا 
محمد ، ياللا يا نور تعالي نرقص معاهم
جودي وحسام طلعوا معاهم
ايان ، ماشي ماشي يا احمد انت وسهيله وفضلت قاعده تبصلهم بغل
محمد ، مبروووووك اعزو 
عز ، الله يبارك فيك 
محمد ، أخيرا هنخلص من زنك وهتتجوز أخيرا
عز ، اسم الله عليك علي اساس يوم فرحك مكنش قلبك هيقف من الفرحه
محمد بص لنور ، بصراحه اه مكنتش مصدق نفسي أن أخيرا حب عمرى في أيدي 
عز ،. بص بص علي احمد الوله احمد معلق موزه وبيرقص معاها
حور ، دي سهيله صحبت ايان 
عز ، الله يسهلوو يا احمد باشا
احمد ، مبروك يا برنس
عز ، الله يبارك فيك عقبالك
احمد ،يااااارب
محمد ، مالك يا حبيبتي انتي تعبانه حاسس انك مش مظبوطه
نور ، أنا كويسه بس دايخه شويه
محمد ، من ايه
نور مسكت أيده وحطتها علي بطنها ، من ده ياحبيبي 
محمد ، بجد 
نور ، أمم اتاكدت انهارده الصبح حسيت واتاكدت 
محمد بفرحه ، طب تعالي نقعد عشان متدوخيش ياقلبي
نور ، ماشي يا حبيبي
،،،،،،،،
اجت اغنيه بنتي وحبيبتي 
زين راح لحور وحضنها وفضل يرقص معاها وهو حضنها 
زين بدموع ، بجد مش هعرف أنام وانتي مش في البيت هغمض عيني ازاي وانتي مش في البيت
حور ، أنا بحبك يا اجمل واطيب واحن اب في الدنيا كلها
زين شلها وقعد يلف بيها
عز ، سيبلي الشيله دي يا حج
زين ، امشي ياله وفضل يرقص مع بنته
،،،،،،،،،
احمد ، صحبتك دي لزقه
ايان ، والله مانت كنت فرحان اوي وانت معاها
احمد ، انتي شايفه كده
ايان ، اه اخدت رقمها واللا اجبهولك
احمد ، لا متجيبهوش هي سجلته علي موبايلي اصلا
ايان ، أممم طب ماتروح تقف معاها واقف معايا ليه
احمد ، هنا تراوه 
ايان ، اهي جايه علينا اهي 
احمد ، طب عن اذنك أنا رايح الحمام 
ايان ، هبعتهالك الحمام هههههه
احمد ، ياريت
ايان كشرت ، امشي يااحمد الله يسترك
احمد ، عن اذنك يا سندريلا
سهيله ، الله هو احمد راح فين
ايان ، الحمام
سهيله ، أمم اصل أنا مروحه مش عايزه حاجه 
ايان ، لا شكرا سلام يا حبيبتي
سهيله ، باي يا حبيبتي
بعد سنتين ونص وبالتحديد فرح عز وحور
عز ، أخيرا ده انا كنت حاسس اني هموت قبل مانتجوز
حور ، الحمد لله أن السنتين ونص دول عدوا علي خير 
عز ، الحمد لله ياقلبي بقولك اومي اجهزي بقي عشان الكوافيره فاتها جيالك كلي كويس عشان متقعيش في الفرح
حور ، ماشي ياحبيبي سلام بقي دي الوقت عشان اجهز نفسي باي
،،،،،،،،،،،،
ايان ، الميكب ارتيست اجت يا حور 
حور ، تمام أنا جاهزه
ايان ، هو احمد هيجي الفرح
حور ، معرفش والله هو اجا
ايان ، لا مجاش لسه شكله معرفش يجي
حور ، حاولي تنسيه يا ايان هو اكيد نساكي
ايان ، مش قادره اخر مره اتخنقنا مع بعض وقولتله يبعد عني قالي انتي اصلا مش في دماغي
حور ، انسيه يا حبيبتي وياللا تعالي نجهز
ايان ، اوك ماشي
،،،،،،،،،،،،
عز ، والله ماصعبان عليه غير أنك مش هتنام جنبي يا يزن
يزن ، ليه 
عز ، ماهو معتش هينفع بقي هروح اوضه كبيره عشان حور هتيجي تقعد معايا فيها
يزن ، وانا كمان
عز ، وانت كمان ايه انت هتاخد اوضتي دي لوحدك ولو عايز ادهم يجي ينام معاك براحتك
يزن بعياط ، بس انا مش بحب ادهم بحبك انت
عز ،. وانا بحبك بس عايزك راجل في راجل يعيط
يزن ، اه
عز ، ههههه طب ياللا يا لمض ننزل ناكل عشان نروح الفرح
يزن ، ماسي
عز ، ياللا يا حبيبي
،،،،،،،،،،،
عند حور 
كارما ، والله أنا خايفه ابوكي يزعقلق علي الفستان ده مينفعش خالص
ايان ، يا مامي هو يوم ومش هيتلبس تاني بصي أنا عايزه بابي احطه قدام الأمر الواقع يعني كلكم هتنزلوا وانا هنزل في الاخر عشان ميشوفنيش 
كارما ، ماشي يا مجنونه
ايان ، احبك يا مامي يا قمر
كارما ، طب ادخلي ياللا ابوكي فاته جاي 
ايان ، ماشي يا قمرى
حور ، يخربيتك انتي هتروحي الفرح كده 
ايان ، لا وضحكت علي مامي كمان وحطيت الطررحه دي أما الصراحه هقلعها وامشي كده
حور ، طب وبابي ده يموت فيها
ايان ، هو الفستان ماله ماهو جميل اهو هو صدره مكشوف شويتين والضهر كله بس طويل من تحت 
حور ، عادي الناس تشوفك كده وثم أن طويل من تحت ازاي مارجلك باينه اهي ده شفاف من بعد الركبه ده تل يعني رجلك باينه
ايان ، خليكي في حالك الله يسترك
كارما ، ياللا ياحور عز وصل تحت اجهزى عشان تنزلي
حور ، حاضر يا مامي الحمد لله اني مش هبات هنا انهارده عشان الحرب اللي هتقوم بليل ده بابي هيولع فيكي
ايان ، بقولك ايه أنا منقياه أنا وسهيله صحبتي وهي جابت أخوه ولبسته في فرح بنت عمها عادي يعني
حور ، عادي عادي أنا ماشيه سلام
حور خرجت بالفستان الابيض كانت شبه الحوريه فعلا سندريلا بجمالها وشعرها الطويل والفستان المنفوش 
عز ، ده بجد يا جماعه
زين ، ايه ارجع في كلامي
عز ، طب ارجع كده وقسما بالله هرمي نفسي من الشباك واوديك في داهيه واقولهم خالي اللي حدفني
زين ، طب نط كده ده انت علي ماتوصل للشارع تكون بقيت بقايا بشريه 
كارما ، في ايه ياجماعه صلو علي النبي
زين ، خلي بالك منها دي اول فرحتي
عز ، ودي اول فرحه دخلت قلبي اول عشق عشقته وراح أحدها في حضنه الحمد لله انك بقيتي ليه
زين بعياط ، خلاص بقي مش قدامي
حور سابت عز وراحت اخدت ابوها في حضنها ، أنا بحبك اوي يا بابي
زين ، وانا بحبك ياقلب بابي البيت هيبقي وحش من غيرك خلي بالك من عز ده استحمل كتير عشانك اتمسكي بيه وانت اتمسك بيها متخلوش اي حاجه هايفه تبقي مشكله مبنكم حلو مشاكلكم سوا ساعدوا بعض في كل حياتكم خلو الحياه بسيطه متعقدوهاش أن لقتيه مضايق اعرفي ايه اللي مضايقه متسبيهوش لوحده وانت كمان الكلام ليك واوعي تغلطي فيه قدام حد ولا تعلي صوتك عليه قدام حد ضايقك هاتي الشبشب واضربيه عالطول
حور ،ههههههه ماشي يا بابي
عز ، ايه يا دكتور انت بتقول ايه
زين ، ياللا بينا اومال ايان فين 
كارما ، في الحمام ياللا ننزل وهي هتقفل البيت
زين ، ياللا بينا
،،،،،،،،،،،،
ايان خرجت من الاوضه بعد ما مشوا وخرجت جرى
ايان ، الو ايوه يابنتي بقولك انتي تحت طب تمام أنا نزلالك اهو هركب معاكي وبتلف بعد ماقفلت الباب
لقت احمد واقف ولابس لبس الشرطه لانه دخل كليه شرطه
ايان ، احمد 
احمد ، ايه اللي انتي لبساه ده 
ايان ، فستان هيكون ايه
احمد ، ده كل حاجه باينه يخربيتك خالي ازاي سابك تمشي كده
ايان ، ملكش فيه وسابته وجايه تنزل لقت اللي بيشد أيدها
ايان ، في ايه
احمد ، وقسما بربي أن ملبستي حاجه عدله لهحبسك هنا في البيت ومش هتروحي في حته
ايان ، وانت مالك اصلا مامي شفتني وقالت حلو
احمد ،. حلو طب تمام مسك أيدها جامد هاتي المفتاح 
ايان ، اااه أيدي انت في ايه 
احمد بزعييق ، فين المفتاح قولت
ايان ، مش معايا 
احمد ، طب تمام وراح ماسك أيدها وفتح باب شقتهم ودخل وهي في أيده وقفل الباب وسكه
ايان ، انت جيبني هنا ليه وبتسك ليه
احمد ، أنا اصلا مبحبش الافراح خلينا قاعدين مع بعض علي ما الفرح يخلص
ايان ، وربنا انت مجنون مينفعش ده فرح اختي لازم اكون هناك 
احمد ، بزمتك انتي مش محروجه وانتي لبسه كده وانا ببص عليكي مش مكسوفه 
ايان ، قولت ملكش دعوه
احمد ، خلينا قاعدين محناش هنخسر حاجه ده حتي في قدامي لحمه ببلاش
ايان ، أنا لحمه ببلاش
احمد ، ايوه 
ايان ، انت قليل الادب
احمد ، والله قليل الادب اللي واقف كده ومش مكسوف قولي الصراحه مش مكسوفه من نظره عيني اللي عماله تتفحص
ايان وشها احمر وبصت في الارض
احمد ، مين اللي منقيلك الفستان
ايان ، سهيله صحبتي 
احمد ، طب انتي عارفه أن صحبتك دي بتضرك مش بتنفعك عارفه أن ابوكي أصله صعيدي يعني الفرح هيبقي فيه صعايده كتير تخيلي منظر ابوكي هيبقي ايه
ايان ، طب افتح الباب
احمد ، ليه
ايان ، هروح البيت هعمل حاجه
احمد حس انها هتغير اللي لبساه ، ماشي بس بردك هقف استناكي بره 
ايان ، ماشي 
احمد فاتحلها الباب وراح معاها قدام باب بيتها 
ايان طلعت المفتاح تفتح
احمد ، الله العصفوره جبتلك المفتاح بالسرعه دي 
ايان ، اه أصلها بتحبني فاجت بسرعه 
احمد ، طب ياللا ادخلي بام ضهرك ده ده كله باين يخربيت عقلك 
ايان دخلت البيت وقفلت الباب في وش احمد
ايان ، فعلا ده عريان خالص ده بابي كان يقتلني فيها البس ايه دي الوقت وراحت لبسه بلوزه حمرا علي بنطلون جينز وخرجت 
احمد ، هو ايه اللي انتي لبستيه ده
ايان ، مانا معنديش فساتين سهره 
احمد ، طب تيجي ننزل في السريع اي مول نجيب فستان ليكي وبدله ليه
ايان ، بس انا مش معايا فلوس
احمد ، تعالي أنا معايا
ايان ، لا مش عايزه فساتين 
احمد بزعيييق ، ياللا بينا 
ايان ، ماشي ياللا بس هجبلك الفلوس أما مامي تيجي
احمد ، ماشي بس ياللا مفيش وقت 
،،،،،،،،،،،،،
في المول وبالتحديد في الاتيليه
احمد ، اي رايك في ده ممكن تقسيه
ايان ، ماشي واخدته ودخلت تقيسه
احمد ،. بجد قمر فعلا سندريلا زي ماكنت بقول عليكي 
ايان ، أنا اصلا بحب البيبي بلو اوي
احمد ، هههههه بيبي وأما يكبر يبقي ازرق ياللا يارب صبرني
ايان ، بالنسبه للبدله هتعمل ايه 
احمد ، شوفيلي انتي بدله 
ايان ، خد دي قيسها
احمد ، تمام أخدها ودخل يقيس 
احمد ، اي رايك 
ايان ، تحفه 
احمد ، بس مضيقاني من عند الاكتاف
ايان ، ماهو بسبب عضلات امك طلعوا امتي دول 
احمد ، نمت صحيت لقيتهم عندي ياللا عشان معتش وقت 
ايان ، ماشي ياللا بس الجرافيت لسه
احمد ، عايزها بيبي بلو هههههه
ايان ، اشمعني
احمد ، عجبني اللون
ايان ، طب خلص ياللا وسابته وخرجت
،،،،،،،
احمد خرج ، بقولك
ايان ، ايه
احمد ، تعالي معايا كده 
ايان ، فين 
احمد ، تعالي بس 
احمد أحدها وطلعوا محل اكسسوارات عرايس
احمد ، البسي ده
ايان ، بس ده تاج عروسه
احمد ، هيبقي احلي علي الفستان عشان تبقي سندريلا بجد
ايان ، بس انت لسه معاك فلوس ده شكله غالي
احمد ، البسي وملكيش دعوه
ايان ، اوك ماشي
احمد ، كده خلاص خلصنا يللا بينا علي الفرح 
ايان ، ياللا
،،،،،،،،،،،،
في الفرح
عز دخل بحور شبكه في ايديه القاعه
يزن ، مامي سيبيني عز اجي عايز اروحله
نور ، مينفعش يا حبيبي دي الوقت هو بيرقص مع حور أما يخلصوا روح
يزن ، اعاااااا عايز اروح 
احمد ، عاودتيه عليه ربنا يستر دي الليله هتبقي عكننه 
نور ، مالك يااحمد في ايه مابراحه
احمد ، ماشي يا نور بس والله لو عيط بليل وقال عايز يروحله لهوديهوله
نور ، هههههه هنيمه قبل مانروح
احمد ، ماشي يا نور أما نشوف
،،،،،،،،،،،
كارما ، سهيله فين ايان
سهيله ، قالتلي نازله قعدت استناها وفي الاخر لقيتها نازله مع واحد
كارما ، يا مصبتي واحد مين
سهيله ، معرفوش والله يا طنط اهي اجت هناك اهي اهو اللي معاها ده اللي كانت نازله معاه
كارما ، ده احمد ابن عمها 
سهيله ، طب عن اذنك يا طنط أما اروحلها وراحت جرى علي ايان
كارما ، اي ده هي جابت الفستان ده منين هي مجتش بالتاني ليه
سهيله ، ايان افضل استناكي وبعدين تنزلي مع ابن عمك
ايان ، معلش يا سهيله كان لازم اغير الفستان لانه عريان اوي
سهيله ، وانت بقي اللي اقنعتها تغيره علي كده 
احمد ،. عن اذنك كده وشد ايد ايان بعيد ، ابعدي عن البنت دي دي شكلها غلط خالص
ايان ، احمد مسمحلكش تغلط في صحبتي
احمد ، تمام عن اذنك خليكي مع صحبتك وسابها وراح قعد جنب مامته وبباه
جودي ، احمد حبيبي حمدالله على السلامه ياقلبي وراحت اخداه في حضنها
احمد ، الله يسلمك يا ماما
ادهم ، اجيت امتي
احمد ، بعد ما مشيتوا عالطول 
ادهم ، اممم
جودي ، عقبالك يا حبيبي يارب 
احمد بص علي ايان لقاها واقفه جنب اختها وبتبص عليه ، يارب يا ماما يارب
،،،،،،،،،،،
حور ، اومال فين الفستان
ايان ، مش وقتك خالص
حور ، وربنا الفستان اللي لبساه ده تحفه حتي لايق مع لون عينك
ايان ، بجد
حور ، اه والله جميل اوي والتاج تحفه جبتيهم منين
ايان ، بصت علي احمد ، هقولك بعدين
حور ، هو اللي جيبهملك
ايان ، هو مين
حور ، اللي بتبصي عليه بصراحه هو بقي قمر من ساعه مراح كليه الشرطه بقي جنتل في نفسه اوي
ايان ، اممم عن اذنك دي الوقت عشان المأذون وصل
،،،،،،،،،،،،
المأذون وصل واتكتب الكتاب 
الدي جي ، اي كابل عايز يرقص مع عرسانا ينورنا علي المسرح
سهيله راحت لاحمد ، ممكن ترقص معايا
احمد ، وماله ياللا 
محمد ، ياللا يا نور تعالي نرقص معاهم
جودي وحسام طلعوا معاهم
ايان ، ماشي ماشي يا احمد انت وسهيله وفضلت قاعده تبصلهم بغل
محمد ، مبروووووك اعزو 
عز ، الله يبارك فيك 
محمد ، أخيرا هنخلص من زنك وهتتجوز أخيرا
عز ، اسم الله عليك علي اساس يوم فرحك مكنش قلبك هيقف من الفرحه
محمد بص لنور ، بصراحه اه مكنتش مصدق نفسي أن أخيرا حب عمرى في أيدي 
عز ،. بص بص علي احمد الوله احمد معلق موزه وبيرقص معاها
حور ، دي سهيله صحبت ايان 
عز ، الله يسهلوو يا احمد باشا
احمد ، مبروك يا برنس
عز ، الله يبارك فيك عقبالك
احمد ،يااااارب
محمد ، مالك يا حبيبتي انتي تعبانه حاسس انك مش مظبوطه
نور ، أنا كويسه بس دايخه شويه
محمد ، من ايه
نور مسكت أيده وحطتها علي بطنها ، من ده ياحبيبي 
محمد ، بجد 
نور ، أمم اتاكدت انهارده الصبح حسيت واتاكدت 
محمد بفرحه ، طب تعالي نقعد عشان متدوخيش ياقلبي
نور ، ماشي يا حبيبي
،،،،،،،،
اجت اغنيه بنتي وحبيبتي 
زين راح لحور وحضنها وفضل يرقص معاها وهو حضنها 
زين بدموع ، بجد مش هعرف أنام وانتي مش في البيت هغمض عيني ازاي وانتي مش في البيت
حور ، أنا بحبك يا اجمل واطيب واحن اب في الدنيا كلها
زين شلها وقعد يلف بيها
عز ، سيبلي الشيله دي يا حج
زين ، امشي ياله وفضل يرقص مع بنته
،،،،،،،،،
احمد ، صحبتك دي لزقه
ايان ، والله مانت كنت فرحان اوي وانت معاها
احمد ، انتي شايفه كده
ايان ، اه اخدت رقمها واللا اجبهولك
احمد ، لا متجيبهوش هي سجلته علي موبايلي اصلا
ايان ، أممم طب ماتروح تقف معاها واقف معايا ليه
احمد ، هنا تراوه 
ايان ، اهي جايه علينا اهي 
احمد ، طب عن اذنك أنا رايح الحمام 
ايان ، هبعتهالك الحمام هههههه
احمد ، ياريت
ايان كشرت ، امشي يااحمد الله يسترك
احمد ، عن اذنك يا سندريلا
سهيله ، الله هو احمد راح فين
ايان ، الحمام
سهيله ، أمم اصل أنا مروحه مش عايزه حاجه 
ايان ، لا شكرا سلام يا حبيبتي
سهيله ، باي يا حبيبتي
الله هي الموزه فين
ايان ، روحت الحقها لسه مامشيتش
احمد ، أمم طب عن اذنك
ايان بصوت واطي ، اهو انتو غلسين زى بعض
احمد ، سمعتك علي فكره
ايان ، طب ما تسمع اعلي صوتي انتو غلسين زى بعض وعن اذنك يا غلس
احمد ، ها وايه كمان
ايان ، احمد فوق يا حبيبي انا بشتمك كلها سنه وهتبقي ظابط شرطه وبتتشتم
احمد ، عارفه الجمله دي استخرجت منها كلمه مفيده
ايان ، مفيده دي تبقي خالتك 
احمد جمد نظرته وباصلها بغل ، انا غلطان اني واقف معاكي
ايان ، ايوه الله ينور امشي
احمد ، فكرى 
ايان ، امشي ياله 
احمد ، ياله هي البدله اللي كنت لبسها وانا جاي مخوفتكش
ايان ، لا 
احمد ، طب ماتهدي كده وتيجي نرقص مع بعض
ايان ، لا أصل أنا بحب واحد وهو هنا فلازم اخاف علي مشاعره مش ارقص مع أي حد كده وازعله
احمد ، هو مين ده
ايان ، وانت مالك
احمد ، أنا اعرفه
ايان ، طبعا تعرفه
احمد ، اوعي يكون ابن خالتك نصيحه اخ بلاش ده رخم 
ايان ، تؤتؤ هو عيبه أن طول عمره بيعاملني أنه اخ ليه
احمد بزعل ، هو أنا اعرفه
ايان ، طب عن اذنك عشان ميزعلش من وقفتي معاك حاكم ده بقي عنده عضلات رهيبه وطويل أنا خفت من منظره اول ما شفته
احمد ، أمم لا هو مش هيزعل هو مش قولتي بيحبك كأخ
ايان ، اه وكان رافض أن حد يشوفني بالفستان البينك وعشان بحبه مرضتش البسه ولبست اللي نقهولي 
احمد ، بجد
ايان لسه جايه تمشي
احمد استني ، بجد بتحبيه
ايان ، أمممم اوي وكان وحشني اوي بس للاسف أنا بالنسباله اخته 
احمد بفرحه ، اخت مين يا حبيبتي ده مكنش بينام من كتر التفكير فيكي 
ايان ، هو انت تعرفه
احمد ، أنا بحبك اوي
ايان وشها احمر وحست أنها مش قادره تتكلم ، ماشي
احمد ، بقولك بحبك تقوليلي ماشي
ايان ، طب وبالنسبه للي كنت بترقص معاها
احمد ، دي بت سأيله هي اللي اجت لي أنا مش عارف انتي مصحباها ازاي
ايان ، والله وبالنسبه للتسبيل اللي كنتو بتسبلوه لبعض وانتوا بترقصوا
احمد ، كنت بغيظك ارتحتي
ايان ، ماشي
احمد ، ماشي بردك 
ايان ، اومال اقول ايه
احمد ، عارفه نفسي احضنك زى ماعز حاضن حور كده واقعد الف بيكي
زين ، طب وايه اللي منعك
احمد ، عموو
زين ، امشي يا محترمه اقعدي مع امك 
ايان راحت جرى قعدت مع امها
احمد ،، ياعمو والله
زين ، عمو هو انت عملت حساب لعمو علي العموم العيب مش عليك العيب في اللي واقفه ترغي معاك ومعملتش حساب لحاجه
احمد ، والله بحبها يا عمو 
زين ، بتحبها تقولها نفسي احضنك هو أنا مليش اي اعتبار عندك عالعموم ابعد يا احمد عن بنتي مينفعش اللي انت عمله ده ساعه مع صحبتها وساعه مع بنتي في ايه احترم أنها بنت عمك
احمد ، ماشي ياعمو عن اذنك
ايان قاعده مرعوبه جنب كارما خايفه من نظره ابوها ليها
كارما ، جبتي الفستان ده منين
ايان ، أما نروح والنبي
كارما ، ماشي اهو الفرح خلاص قرب يخلص
،،،،،،,,,,,,,,,
عز ، الحمد لله الفرح خلص بس بصراحه كان يوم جميل
حور ، اه والله وبالذات رقصتي مع بابي
عز ، بابي بس
حور ، وانت طبعا يا حبيبي
عز ، ماشي
حور ، ياللا هنركب ونروح
عز ، اه ياللا بينا
زين راح لحور وفضل حضنها ، هتوحشيني ياقمرى
حور ، والله انت اكتر يا بابي
زين ، مع السلامه يا حبيبتي خلي بالك منها يا عز
عز ، متخافش دي في قلبي يا خالو
زين ، ربنا يخليكوا لبعض
،،،،،،،،،،،
في الفيلا
محمد ، اه ياعم طالع براحتك مفيش حد يقرفك ويقولك بنتي هاخدها وانا مروح
نور ،اخص عليك يا محمد
يزن فاق ، ياللا يا عزو عايز انام
عز ، قريت فيها يا بومه
محمد ، هههههه احسن وله يا يزن عزو عايز يسيبك تنام لوحدك اوعي تسيبه
يزن راح مسك رجل عز ، لا عزو هياخدني انام معاه
احمد ، والله ما هحوشه أنا قولتلك ايه يا نور
نور ، تعالي يا حبيبي عيب كده 
حور ، سيبيه يا عمتو حرام ده بيعيط
عز ، تسيب مين ده انا اللي هعيط 
محمد ضحك بصوت عالي ، احسن احسن اجبلكم ادهم بالمره
عز ، اه وماله ياخويا فيها ايه بابا اتصرف بقولك
حور ،في ايه يا عز الولد بيعيط تعالي يا زونه نطلع ننام
عز ،. ماشي يا يزن الكلب هو ده اللي اتفقنا عليه
يزن راح مسك ايد حور وراح مطلع لسانه لعز
عز ، الحكايه دي فيها أن مين بعتك ياض
احمد بزعيييق ، يزن تعالي هنا
حور ، لا سيبه يا اونكل اول ما ينام هجيبه لحضرتك
عز ، سيبه يا اونكل قصدي يا بابا أما ينام هجيبهولك ماهو الدكتور محمد قر فيها
محمد ، ههههه أنا طالع انام ياللا يا نور يا حبيبتي
عز ، ماشي ماشي 
احمد ، طب خده اول ما ينام هاته عالطول
عز ، ماشي يابابا تصبحو علي خير
،،،،،،،،،،نور ، وانت من اهله يا حبيبي
،،،،،
زين ، ينفع اللي حصل انهارده ده مفيش احترام لابوكي خالص 
ايان بصه في الارض مرضتش
كارما ، جايبه الفستان ده منين
ايان ، هو انتو الاتنين عليه
كارما ضربتها بالقلم ، رضي علينا كويس
ايان بعياط ، احمد جابوهولي عشان الفستان التاني عريان ومرضاش يخليني انزل بيه
كارما ، جبهولك ازاي
ايان ، غيرت الفستان ولبست طقم عادي وروحت معاه جبلي الفستان ده
زين ، طب حتي مفكرتيش تستاذني مننا هو احنا مش موجودين خالص في حياتك واقفه طول الفرح انتي وهو نزلين تسبيل في بعض خلص تسبيل مع صحبتك في الاخر رايح عايز بحضنك
ايان بزعييق ، ايوه يا بابي طول الفرح واقفه معاه عشان ملقتش حد يهتم بيا روحت جبت الفستان مع صحبتي نقتلي فستان عريان لو كنت لبسته كنتو ضربتوني بالنار مامي مهمهاش محاولتش تمنعني اني البسه اهم حاجه حور نزلت ونقت الفستان مع حور أما أنا مش مهم احمد شاف الفستان مطنش زى مامي لا رفض وكان هيحبسني كمان ومرضاش يخليني انزل بيه خالص واقنعني أن كده غلط انتو الاتنين خليتو اهتمامكم كله حور وانا هه ولا حاجه واليوم اللي حسيت أن في حد بيحبني كرهتوني في نفسي اكتر أنا بجد بكرهكوا وفضلت تسرخ بكرهكوا انتو الاتنين ومش عايزاكوا ومش عايزه اعيش معاكوا
زين اخدها في حضنه جامد ، اهدي اهدي خلاص يا حبيبتي اهدي أنا آسف والله خلاص اهدي 
الباب خبط جامد
كارما راحت فتحت
جودي دخلت جرى هي وادهم وأحمد لقوا ايان في حضن زين منهاره وعماله تنهج جامد وزين واخدها في حضنه جامد
جودي ، مالها في ايه ايه اللي وصلها لكده
كارما ، ابنك السبب
ايان بعدت عن ابوها بدموع متواصله ، لا يا مامي انتي السبب احمد سترني عشان أهمه لكن انتي مهمكيش وسابتهم ودخلت اوضتها 
جودي ، انت عملت اي
احمد واقف مصدوم ، ليه كده ليه وصلتوها لكده
زين ، فعلا احنا اللي غلطانين وانتي غلطانه معايا يا كارما عطينا اهتمامنا لحور وسيبنا ايان كبرنا دماغنا منها
احمد ، والله ياعمو الفستان مكنش ينفع خالص لو كانت راحت بيه كانت هتبقي مصيبه والله وأما قولتلها نفسي احضنك والف بيكي زى عز وحور والله كانت من قلبي أنا والله بحبها ومحنبتش غيرها وعلي فكره صاحبتها هي اللي طلبت مني ترقص معايا
ادهم ، لم هدومك وارجع كليتك تاني بسرعه
احمد خرج وراح علي البيت بسرعه
جودي ، ابني مش هيمشي ابني حب بنت عمه وسترها مرضاش يمشيها الناس تتفرج عليها لو كان كبر دماغه كان فاتنا اتفضحنا وسط قرايب ابوكم بس للاسف قابلتو الحب باهانه واحده منهاره جوه الله اعلم عملتوا فيها ايه والتاني بتطرده بدل ما تفرحوا بالحب ده و تقربوهم من بعض انتو ايه كلكم وانا اللي بقول عليك متفاهم عن اخوك يا زين بتعطي حلول للناس أما بنتك كبرت دماغك منها سيبوهم يحبوا بعض انتاج الحب ود
احمد مشي وساب البيت
جودي ، الباب اتقفل الولد شكله مشي روح هات ابنك يا ادهم وفكر يا زين في ابني مش هتلاقي راجل يحافظ علي بنتك زيه وسابتهم ومشت
،،،،،،،،،
عز ، ايه مش هتنام يا زونه يا حبيبي
يزن ، مش جايلي نوم
عز ، ماشي تعالي في حضني وانا هنيمك 
يزن ، ماسي
حور دخلت الحمام غيرت الفستان واخدت شاور خرجت لقت عز اخد يزن في حضنه ونايميين
حور ، أما انام علي الكنبه عشان مقلقهمش
،،،،،،،،،،
احمد ، مش هتجيبي الولد
نور ، اتحرج اخبط عليهم دي الوقت
احمد ، فات يزن نام
نور ، افرد خبطت في وقت حرج
احمد ، يعني هنعمل ايه
نور ، نام والصباح رباح هما اللي يجبوه
احمد ، ماشي تصبحي على خير
نور ، وانت من اهله
ادهم نزل جرى ورا ابنه ، استني بقولك
احمد ، نعم يابابا
ادهم ، ايه اللي انت عملته ده
احمد ، أنا مش شايف غلط خالص في اللي عملته
ادهم ، هو أما تقول لبنت عمك نفسي احضنك ده عادي بالنسبالك
احمد ، أنا قولت نفسي بس
ادهم بضحك ، يعني نفسك بس عادي ههههه
احمد ، مش حضرتك طردتني أنا ماشي ومش راجع
ادهم ، انت مسكت في الكلمه كده ليه اطلع ياجدع ده انت بقيت راجل وبتحب 
احمد ، بابا لو سمحت متكلمنيش كده انا كبرت عالفكره
ادهم ، ماشي يا كبير هو اللي بيحب بيعافر واللا بينسحب
احمد ، بيعافر
ادهم ، طب تمام خليك زنان زي الوله عز لحد ما ابوها يوافق
احمد ، تفتكر
ادهم ، طبعا يا جدع تعالي بس نطلع فوق نتكلم 
احمد ، ماشي يا بابا
،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
عز قام من النوم لقي يزن في حضنه وحور نايمه علي الكنبه 
عز ، نهار اسوح ربنا يسامحك يا ماما 
وقام شايل يزن وراح جرى اوضه أبوه وفضل يخبط جامد
عز ، افتحوا 
احمد ، في ايه 
عز ، ربنا يسامحكم بوظتولي الليله خودوا ابنكوا ده
احمد ، مابراحه علي اخوك في ايه
عز ، في ايه في أن راحت عليه نومه وانا بنيمه وصحيت لقيت حور نايمه عالكنبه بسببكم
احمد ، طب واحنا اللي قولنلها نامي كالكنبه طلع حجتك فينا
عز ، ماشي يا بابا أنا آسف سلام 
يزن صحي ، عزو خدني معاك
عز ، أنا الشرير المفترس لو اجتلي تاني هكلك
احمد ، تعالي ندخل يا حبيبي ننام جوه
يزن ، لا عايز عزو مليس دعوه
نور صحيت ، في ايه
احمد ، يزن صحي اهو خديه أنا رايح انام في اوضه تانيه 
نور ، ماشي يا احمد براحتك تعالي يا زونه احكيلك حدوته جميله
يزن ، ماسي
احمد ، بتضحك عليك يا عبيط
نور ، امشي يا احمد متعصبنيش
احمد ، لا هقعد اسمع الحدوته
نور ، طب ادخل واسكت خالص انت وهو
يزن ، أنا ساكت هو اللي بيعمل دوسه كتير 
احمد ، يابن ال والله مانا سيبك وفضل يجرى وراه لحد مامسكه
يزن ، مس انت يا بابا دي ماما هي اللي بتعمل دوسه انت صحبي 
احمد ، صحبك طب تسمع كلامي
يزن ، اه طبعا 
احمد ، تعالي نام في حضني
يزن ، ماسي ياللا يا صحبي
احمد اخده في حضنه وناموا
نور ، والله ماكنت هعرف انيم العفريت ده في ليلتي
احمد ، اعرفي قيمتي بقي 
نور ، ربنا يخليك لينا ياحبيبي تصبح علي خير
،،،،،،،،،،،،،،،،،،، احمد وانتي من أهله
عز ، حور ياحور قومي
حور ، يا مامي مش هروح الجامعه 
عز ، مامي مين قومي يابنتي أنا عز
حور فتحت عينها بصدمه ، هو أنا فين
عز ، انتي فين ايه احنا اتجوزنا ياحبيبتي قومي
حور ، طب أقوم ليه
عز ، نامي علي السرير استغفر الله العظيم يارب أنا حد باصصلي في ام الليله دي
حور ، في ايه يا عز بتزعق ليه
عز هو بيجز علي سنانه ، قومي ياحبي نامي علي السرير
حور ، طب وانت 
عز ، اكيد هنام جنبك
حور ، بس انا مبحبش حد ينام جنبي
عز ، معلش دوسي علي نفسك واستحمليني أنهارده علي ما اشوفلي سرير تاني
حور ، لا أنا هنام عالكنبه 
عز شالها ونيمها علي السرير
حور ، في ايه ابعد انت اتجننت ابعد بدل ما اقول لببابي
عز ،. أمم قوليله وجاي لسه يبوسها 
حور ، عز انت اتجننت وراحت ضربته بالقلم والله العظيم هقول لبابي
عز ، انتي هبله يا حور 
حور ، ليه 
عز ، ممكن تغمضي عنيكي
حور ، ليه
عز ، اممم طب تمام ماشي يا حور خليكي مفتحه احسن 
?‍❤️‍?‍??‍❤️‍?‍??‍❤️‍?‍?
،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
تاني يوم 
كارما ، ايان حبيبتي اومي اتغدي معانا
ايان ، لا 
كارما ، عشان خاطري
ايان ، قولت لا مش هتغدي ومحدش ليه دعوه بيه
زين ، هي لسه مش راضيه تقوم
كارما ، لا
زين ، ايان افتحي يا قلب بابي عشان خاطري
ايان ، والله العظيم ما عايزه اكل سيبوني براحتي مره بقي مره
زين ، ماشي يا ايان خليكي 
كارما ، أنا عندي حل بس ممكن يضايقك
زين ، اي هو
كارما ،. هي مأكلتش حاجه خالص وممكن يحصلها حاجه فايه رايك أكلم احمد يندهلها
زين ، ماشي استني انتي هندهله أنا
كارما ، تمام بسرعه قبل ما ينزل 
،،،،،،،، باب جودي بيخبط
جودي ، فتحت في حاجه حصلت للبنت
زين ، لا بس عايز احمد
جودي ، ماشي هو قاعد اهو احمد كلم عمك 
احمد قام من قدام التلفزيون ، خير يا عمو
زين ، تعالي عايزك في شقتي
احمد ، تمام أنا جاي وراك اهو 
،،،،،،،،،
في شقه زين
زين ، ايان مش راضيه تخرج من الاوضه وسكه الباب عليها ممكن تخبط عليها تخرج تاكل اي حاجه لانها مكلتش حاجه من امبارح
احمد ، ماشي وراح عند باب غرفتها
احمد ، ايان افتحي 
ايان ، قولت مش خارجه 
احمد ، عشان خاطرى أخرجي نتغدي سوا
ايان فتحت الباب ، بصوت عالي قولت محدش ليه دعوه بيا ماشي محدش ليه دعوه 
احمد ، انتي بتزعقي ليه
ايان ، وانت مالك ازعق مزعقش أنا حره أنا هبعد عنكم كلكم وهروح اعيش مع جدو في الصعيد
كارما بدموع ، احنا منستهلش منك كده انتي ايه اللي حصلك
ايان ، فوقت وعرفت اني مش مهمه ليكم كلكوا بتكرهوني
زين ، أنتي شايفه بعد اللي بعمله ده كله معاكي اني بكرهك حرام عليكي يا شيخه ده انا طفحان الدم عشان تلبسي احسن لبس وتروحي احسن مدارس أنا دموعك بتقطع سكاكين في قلبي أنا عمرى ماكنت استاهل منك كده انا منمتش طول الليل بسببك وفجأه راح معيط أنا همشي يا ايان همشي واسيبك وأشوف هتعرفي قيمتي واللا لا أنا ماشي جايز ربنا يريحك مني وياخدني واخلص ومشي ناحيه الباب
ايان جرت عليه ، بابي وراحت حضناه بعد الشر عنك أنا مقدرش اعيش من غيرك 
زين حضنها جامد وفضل يعيط ، هتاكلي
ايان ابتسمت وهي بتعيط وحركت دماغها ، اممم
زين ، ياللا يا احمد من هنا مش عايزينك دي الوقت خلاص
احمد ، ههههه ماشي يا عمو
زين ، بقولك معاك فلوس
احمد ، لا ليه
زين ، عايزه الشبكه بكام يا ايان
ايان برقت مره واحده ، شبكه
احمد ، اوعي تكون بتهزر
زين ، تعرف عني كده
احمد ، يعني بجد
زين ، اه يا حبيبي
ايان ، بمليون جنيه
احمد ، هو اي ده أن شاء الله
ايان ، شبكتي
احمد ، هههههههه أن شاء الله ربنا هيجبلك ابن الحلال المناسب ابو مليون جنيه شبكه 
زين ، هههههههه اومال ايه احضنك والف بيكي دي
احمد ، ياعم انت صدقت ده كلام أنا بوق عالفاضي
زين ، هههههههه
كارما ، الفستان بقي هاني البحيري اللي يعمله وياريت كله يبقي الماظ بجد
احمد ، اممم بصوا هما 8000جنيه كانوا معايا وضيعتهم امبارح لسه 2000ج يمشوا
ايان ، حركت دماغها بموافقه ، اممم
زين ، طب والمليون والفستان المرصع الماظ
احمد ، ايان عندي بكنوز الدنيا كلها واللي عايزاه هعملهولها وزياده كمان
زين ، طب تمام روح شوف اهلك ولو كده حاول تدبر المليون جنيه قبل ماتيجي هههههههه
احمد ، سلام يا اجدع عم في الدنيا هجيب بابا واجيلك بليل
زين ،. عارفين العنوان
احمد ، يارب بس منتوهش
كارما ، مرضيه كده يا ايان
ايان ، ربنا يخليكوا ليا يارب
عز يا زفت اووووم العصر هياذن اووووم ياله 
حور ، اوم يا عز محمد بيخبط جامد
عز ، طب هقوم اشوف في ايه وقام جرى فتح في ايه يا محمد
محمد ، صباحيه مباركه ياعريس
عز ، بتخبط جامد وصحيتني مخضوض عشان تقولي صباحيه مباركه
محمد ، امك بتقولك هتنزلو تفطروا واللا تبعت لكم الفطار فبصراحه كانت بعته ام سيد فقولتلها لا أنا هقول لاخويا حبيبي وارخم عليه شويه
عز ، تصدق وتؤمن بالله لولا أنك الكبير كنت عرفتك ترخم عليه ازاي
محمد ، طب الحمد لله اني الكبير المهم عملت ايه
عز ، في ايه
محمد ، والله قولت ده مينفعش جواز احنا ضحكنه عالبنيه
عز ، أنا غلطان اني واقف اتكلم معاك وراح قافل الباب
نور سمعت حوارهم ، ليه كده يا محمد ليه تحرج اخوك 
محمد شدها من أيدها دخلها الاوضه بتاعتهم ، انتي ايه اللي موقفك تسمعيني أنا واخويا 
نور ، تقصد ايه يا محمد يعني أنا بتصنت عليكم
محمد ، والله معرفش واحد وواقف يتكلم مع أخوه انتي ايه دخلك
نور ، انت بتكلمني كده ليه يا محمد يعني أنا غلطانه اني بقولك مترخمش علي عز
محمد ، والله طب وبالنسبه لابوكي اللي كرهني في عيشتي اول اسبوع جواز ده كان علي قلبك زى العسل
نور ، انت بجد مريض يعني عشان بابي عمل كده تعمل انت كده في عز
محمد ، واقولك علي حاجه انا اللي موحي يزن أنه يبات معاه وقولتله عز لو منمتش جنبه انهارده هيكرهك
نور عيطت جامد ، فعلا انت بجد مريض أنا مش عارفه انا حبيتك ازاي 
محمد ، علي فكره والله بهزر معاكي اقسم بالله انا تصدقي اني اعمل كده انا حبيت ارخم علي اخويا عادي والله أنا فرحان أنه اتجوز اللي بيحبها
نور ،. انت بتكلم بجد
محمد ، اه والله وراح حضنها متعيطيش بقي بجد والله أنا فرحان انك خايفه علي مشاعر اخويا اللي يحب اخواتي أنا أعشقه
نور ، أنا حسيت للحظه اني معرفكش حسيت انك واحد غريب عني
محمد ، يا واد يا رومانسي تعالي ياللا ننزل نكمل اكل عشان انتي شكلك ضعيف مش عارف انتي هتجيبلنا ايه المرادي نمله
نور ، ههههه 
محمد ، ايوه كده افتحي الشيش خلي الشمس تدخل
نور خبطته علي دراعه وفضلوا نازلين عالسلم يضحكوا
نور ، متشاركونا بتضحكوا علي ايه
محمد ،. مفيش يا ماما اصل نور حامل
نور ، بجد الف مبروك يا حبيبتي بس استعجلتوا ليه انتي ضعيفه اوي 
نور ، والله يا عمتو غصب عني 
نور ، كله خير يا حبيبتي اهم حاجه تأكلي كويس عشان متضعفيش اكتر
عز نزل هو وحور وسمع متضعفيش اكتر ، والله اللي يعاشر ابنك لازم مش يضعف ده ينقرض
محمد ، خفيف
عز ، طبعا ده انا اخف دم علي وجه الارض صح يا نور
نور ، حصل 
محمد ، والله 
نور ، هههههههه
حور ، هو انتو كده عالطول
نور ، ده اول يوم انتي لسه شوفتي حاجه وفجأه قامت جرى ترجع في الحمام
حور ، قامت وراها ودخلت معاها الحمام
عز ، هي مالها
نور ، عقبالكم حامل
عز ، مبروك يا ابو حميد لو ولد سميه عز
محمد ، والله أنا مكنتش عايز دي الوقت أنا مصدقت أنها قامت بالسلامه في ادهم
عز ، في ايه يا عم ماكل الستات بيولدوا ويحملوا عالطول
محمد ، نور عندها مشاكل في القلب أنا خايف خالو زين قالي كفايه ادهم وبلاش تخلفوا تاني وانا مقولتلهاش عشان متزعلش وحاولت أبين نفسي فرحان أما قالتلي عشان متزعلش أنا خايف اوي يا ماما
نور ، أنا هفضل متابعه حالتها بس قلبي مش مطمن الاكيد ان البيبي لازم ينزل عشان القلب ميستحملش ولاده تاني
محمد اتخنق وعنيه اتملت دموع وسابهم وخرج الجنينه
نور خرجت من الحمام وحور معاها 
حور ، مبروك يا قلبي ربنا يقومك بالسلامه
نور ، يارب ادعيلي بالله عليكي يا حور أنا حاسه اني تعبانه اوى المره دي
عز ، مبروك يا نور
نور ، الله يبارك فيك يا عز اومال محمد فين
عز ، جاله مكالمه وخرج يتكلم في الموبايل اقعدي كلي معانا
نور ، ماشي 
حور ، مالك يا عز
عز ، مفيش أما نطلع كلي 
حور باستغراب ، ماشي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،،،
محمد ركب عربيته وراح لخاله زين
،،،،،،
احمد ، ماما ياللا عشان نروح لعمو عشان اتاخرنا
جودي ، نروح فين يا موكوس دول قدامنا
احمد ، طب ياللا بقي
جودي ، ماشي يا اهبل
ادهم ، جودي كلميه حلو لو سمحتي احمد بقي راجل وكلها سنه ويبقي ظابط
جودي ، ههههه برده اهبل ياللا ياحبيبي أنا خلصت 
احمد ، ولزمتها ايه حبيبي دي
ادهم ،. ياللا يابني
احمد ، الو ايوه يا ايان احنا قدام الباب افتحي
ايان ، حاضر وفتحت الباب
ادهم ، بابا فين يا حبيبتي
ايان ،. قاعد جوه في الصالون مع محمد
جودي ، هي نور هنا معاه
ايان ، لا محمد لوحده
جودي ، طب تعالو ندخل نشوف في ايه
محمد ، معلش يا خالو لازم البيبي ده ينزل أنا مش عايزه أنا أبوه وبقولك مش عايزه لو سمحت اعطيني اسمع العلاج عشان ينزل
ادهم ، و مش عايزه ليه يا محمد
محمد ، خالو
جودي ،. أخص عليك عايز تنزل ابنك ليه انت اتجننت
زين ، اهدوا يا جماعه في سوء فهم انتوا فاهمين غلط
ادهم راح ضرب محمد بالقلم ، أنا اظاهر كنت غلطان أما جوزتهالك كنت مفكرك راجل 
زين ، بطل التسرع اللي انت فيه ده بنتك قلبها تعبان ومكناش مصدقين أنها هتقوم بالسلامه أما خلفت ادهم ودي الوقت القلب ضعف اكتر وممكن تموت لو الحمل ده فضل
ادهم وقع في الارض مغمي عليه
جودي وقفه مصدومه مبتنطقش
احمد ، بابا فوق يا بابا فوق والنبي
زين ، ادهم فوق فوق يا حبيبي فوق أنا غلطان اني قولتلك فوق ياحبيبي
،،،،،،،،،،،،،،
حور وعز
حور ،في ايه يا عز مالك 
عز ، مفيش تعبان شويه
حور ، تعبان مالك 
عز ، مفيش الله 
حور ، براحتك يا عز أنا اسفه اني سألتك
عز راح حضنها من ضهرها ، أنا آسف ياحبيبتي متزعليش مني 
حور ادورت وبصتله في عينه ، في ايه ياعز مش احنا واحد يعني المفروض تشاركني حزنك قبل فرحك
عز ، نور عندها مشاكل في القلب ولازم البيبي ينزل يا ممكن تموت وهي بتولد
حور ، لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم طب وابنها لا اله الا الله
عز ، عشان خاطرى مش عايز حد يعرف
حور ، عيب يا عز تقول كده
عز ، أنا واثق فيكي يا حبيبتي
حور ، طب ومحمد خرج بسبب كده
عز ، محمد اتكلم مع ماما وراح معيط وخرج عشان متشفهوش كده
حور ، ربنا يستر 
عز ، يارب 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ادهم فاق ، أنا عايز بنتي لو كنت اعرف مكنتش رجعتهالك يا محمد أنا عايز بنتي 
محمد ،. اهدي يا خالو والله أنا كنت مأكد عليها أن احنا منخلفش تاني بس القدر
جودي ، لازم البيبي ينزل عشان خاطري يا زين
زين ، والله ماهقدر محمد بقاله اكتر من ساعه بيسترجاني بس بجد مش هقدر اموت روح باديا
ادهم ،. الروح دي بتهدد روح بنتي لو بتحبني نزله يا زين
زين ، هاتها يا محمد الاول نطمن نشوف هي في الشهر الكام عشان ممكن يحتاج عمليه مش علاج ينزله
محمد ، خلاص هجبها لحضرتك بكره في المستشفي 
زين ، تمام هستناكوا باذن الله
ادهم ،. انا كنت بشوفها امي الله يرحمها عشان كده قلبي متعلق بيها مش معقول اخسرهم الاتنين يارب بنتي لا يارب عشان خاطرى بنتي لا
جودي بدموع ، اهدي يا حبيبي اهدي أن شاء الله هتبقي كويسه متقلقش 
احمد ، تعالي يا بابا نروح عشان تريح شويه عالسرير
ادهم خرج مع احمد وجودي ونسوا كانوا جايين ليه
،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،، تاني يوم
محمد ونور 
محمد ، ياللا يا حبيبتي انا هموت واطمن عالبيبي
نور ، خلصت خالص ياللا يا حبيبي
في المستشفي وبالأخص عند زين
زين ، ماشاء الله البيبي جميل وبيلعب كمان عايزين تعرفوا نوعه
محمد برق لخاله عشان نور متتعلقش بالبيبي
زين اخد باله من محمد 
نور ، اي يا عمو نوعه ايه والنبي
زين بصوت حزين ، بنت 
نور بفرحه ، بجد والله يا عمو أنا فرحانه اوي كان نفسي في بنوته اوي وبصت لمحمد لقيته واقف حزين وبينظر لعمه نظره كلها حزن
نور ، محمد في ايه
محمد ، ها مفيش بقولك اطلعي لماما فوق اعمليلها مفجأه انك هنا 
نور ، اوك هتيجي معايا
محمد ، لا هقعد شويه مع خالو 
نور ، ماشي عن اذنك يا عمو 
زين ، مع السلامه يا حبيبتي
محمد استني نور خرجت وقفلت الباب
نور حست أن في حاجه فضلت واقفه ورا الباب أن هي بتستني محمد جوه
محمد ، ليه كده يا خالو ليه قولتلها نوع الجنين كده هتتعلق بيه وممكن يحصلها حاجه لو البيبي نزل ليه كده ده احنا متفقين معاك تنزله
زين ، خلصت اللي عندك اتكلم أنا بقي البيبي عمره اربع شهور للاسف معدش ينفع ينزل لازم عمليه وللأسف أنا مش هقتله ده ذنب ممكن تروح لدكتور غيري انا مقدرش انزله 
نور فتحت الباب 
محمد اتصدم
نور بدموع ، عايز تنزل بنتك ليه يا محمد أنا عملتلك ايه عشان تكره بنتي وسابته ومشت
محمد قام جرى وراها
عايز مني ايه أنا مكنتش أتصور انك بتكرهني كده عايزني انزل بنتي يا محمد أنا طول عمرى مليش اخت وفرحت اول ماعرفت اني هجيب بنوته قولت هتبقي صحبتي واختي وبنتي
محمد بدموع ، بس انا مش عايزها
نور ، ليه عملتلك ايه 
محمد ، كفايه ادهم علينا
نور ، في ايه يا محمد وبتعيط ليه
محمد ، البيبي ده ممكن تموتي بسببه
نور بصدمه ، ازاي
محمد ، انتي قلبك تعبان والعصير اللي بدهولك كل يوم ده في علاج وماما قالت ان البيبي فيه خطوره كبيره علي حياتك وانا مش عايزه افهمي بقي
نور ، بس انا عايزاها بردك يا محمد متخافش والله العظيم ما هيحصل حاجه
زين اتصل بمحمد
محمد ، ايوه يا خالو
زين ، محمد أنا عايز تحاليل ضرورى لنور ممكن ترجعه عشان لازم اطمن علي الأنيميا وعلي الضغط واشوف في سكر واللا لا عشان نمشيها علي نظام لحد ماتولد
محمد ، يا خالو لازم البيبي ينزل
زين ، خلاص لو عايز تنزله روح لدكتور غيري انا مش هبقي سبب في موت حد 
محمد ، أنا هدور علي دكتور تاني يا خالو وشكرا ليك لحد كده سلام وقفل السكه
نور ، انت مصمم ليه كده
محمد ، عشان مش عايز اخسرك فكرى كده انا هعيش من غيرك ازاي وابنك هيكمل حياته من غير ام ازاي وابوكي اللي اول ماعرف وقع في الارض مغمي عليه وامك وكلنا عايزينك
نور عيطت جامد ، محمد مش قادره يا محمد ده خيار صعب
محمد ، عشان خاطرنا يا نور تعالي نروح لدكتور وننزل البيبي عشان خاطرى
نور حركت دماغها باه ومشت معاه راحوا لدكتور ينزل البيبي
،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
عز وحور في الجامعه
حور ، زيزو حبيبي هموت من الجوع 
عز ، تعالي نروح ناكل في مطعم ونغير جو منروحش عالطول المفروض متجوزين اول امبارح مش عارف اصريتي ليه نروح الجامعه
ساره صحبت نور اجت فجأه عليهم ، والنبي في عرسان متجوزين بقالهم يومين يجو الجامعه
عز ، قولي لها والنبي ده انا كنت هموت و
يوسف صاحبهم ، و ايه قول قول
ساره خبطته بالكشكول اللي في أيدها ، أنت دماغك قذره
عز ، حصل 
يوسف ، طب كنت هتموت وايه
عز ، وانام يا خفيف 
ساره ، هههههه
حور ، زيزو ياللا بقي نروح المطعم أنا هموت من الجوع والله
يوسف ، روح ياعم اكلها بدل ما تكولنا
حور ، نييييي مباكلش بني ادمين باكل حيوانات يعني ممكن أكلك لوحدك يا يوسف
ساره ، شايفه دراعه مغرى ازاي أنا هاخد واحد وانتي التاني
يوسف بصلهم وهو مبرق هتعملو ايه وطلع يجرى
حور ، هههههههه كان هياخد حته عضه
ساره ، والله مانا سيباه أنا راحه وراه ولازم اعضه
عز واقف وبيبص لحور جامد
حور ، مالك
عز ، ينفع الهزار ده يخف شويه
حور ، أمممم بس ده يوسف
عز ، هو يوسف ده مش راجل 
حور ، اممم فهمت انا اسفه خلاص والله
عز ، ماشي ياللا بينا 
حور حركت دماغها ومشت معاه
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،ؤؤؤؤ
احمد وايان
احمد ، الو القمر معايا
ايان ، لا النجوم يا ظريف
احمد ، اول مبكلمك بتقفل اقسم بالله
ايان ، ماشي معتش تتصل تاني
احمد ، مقدرش لازم اسمع صوتك قبل ما امشي
ايان ، هو انت ماشي 
احمد ، اه راجع الكليه
ايان ، هو لازم تبات هناك
احمد ، المشوار طويل فالاحسن ابقي هناك
ايان ، اممم ماشي ربنا يوفقك
احمد ، كان نفسي البسك دبلتي قبل ما امشي
ايان ، كل تأخيره بخيره 
احمد ، يارب
ايان ، تعرف أن نور صعبانه عليه اوى صعب ان الواحد يبقي في بطنه حته منه ولازم غصب عنه ينزله
احمد ، فعلا هي في اختيار صعب جدا ربنا يستر ويعدي اللي هي فيه علي خير
ايان ، يارب يا حبيبي 
احمد ، عارفه الكلمه دي كنت هموت واسمعها من زمان من ايام المكرونه والفراخ المشويه
ايان ، أنا كنت بحبك من قبلها علي فكره من اول ماوعيييت علي الدنيا وانا بحبك
احمد ، أنا يومها بصيت في عنيكي حسيت اني دايب في جمالهم وسحرهم بس كنت بحب اغلس عليكي كنت بحبك وانتي متنرفزه بردك
ايان ، ماشي هقفل لحسن مامي شكلها بتفتح الباب 
احمد ، اوك سلام يا حبي 
ايان ، باي يا حبيبي
،،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم ، أنا حاسس اني مخنوق خايف اوي عالبنت مش قادر طول مانا في الشغل قاعد تايه
جودي ، ربنا يستر محمد بيقول أنه هيدور علي دكتور ينزل البيبي
ادهم ، أنا زعلان علي أنها هيتكسر بنفسها اوى
جودي ، أنا خايفه اقول يسيبوا البيبي وان شاء الله ربنا مش هيخسرنا في نور بس قلبي مش مطاوعني خايفه اخسر بنتي 
ادهم ، ياااارب انت الوحيد اللي قادر علي كل حاجه يارب متخسرناش يارب خليلي بنتي يارب خدني قبلها متدوقنيش نارها
جودي بدموع ، بعد الشر عنكم ربنا يخليكوا ليا واخدت ادهم في حضنها جامد
،،،،،،،،،،،
محمد ونور
محمد ، أنا هتصل ببابا اكيد يعرف دكتور كويس 
نور ، ماشي 
محمد ، ايوه يا بابا احنا عايزين دكتور نساء وولاده يكون كويس عشان ينزل البيبي 
احمد ، قررتوا خلاص 
محمد ، لازم يا بابا
احمد ،. نسيتوا اراده ربنا أنها فوق أي شئ
محمد ، بس ربنا قال ولا تلقوا بأيديكم الي التهلكه
احمد ، أنا عارف بس اصبروا يا حبيبي أن شاء الله مهيحصلش حاجه
محمد ، بابا احنا قررنا وخلاص مش عايزينه
احمد ، خلاص هبعتلك علي الواتس رقم دكتور كويس جدا. 
محمد ، ماشي يا بابا سلام
نور ، محمد أنا خايفه بلاش ننزلها يا محمد
محمد بزعيييق ، نور اسمعي الكلام بقي أنا قاعد من شغلي وعمال الف معاكي عشان نخلص من المصيبه دي افهمي بقي مش هينفع قولت
نور بصت حواليها لقت الناس بتبص عليهم ، علي فكره احنا في الشارع انت فرجت الناس عليه خلاص يا محمد أنا مش عايزاها وياللا بقي عشان نخلص من اللي احنا فيه
محمد ، أنا آسف بس انتي اللي خرجتيني عن شعورى كل شويه لا مش هنزله وبعدين اقنعك وبعدين مش هنزله بجد أنا تعبت. اهو بابا بعت عنوان الدكتور ياللا بينا
نور بدموع ، ماشي يا محمد
،،،،،، ؤؤؤؤؤ ،،،،،،،،
عند الدكتور
الدكتور ، يعني قررتوا ينزل 
محمد ، اه
الدكتور ، ماشي بس كمان ساعتين بالضبط تكوني جاهزه يا مدام
نور بدموع ، حركت دماغها بأه
محمد قلبه كان بيتقطع علي منظر نور بس هي عنده اهم من البيبي
عدي الساعتين نور حضرت نفسها
نور ، لو ملناش نصيب نشوف بعض تاني عايزه اعرفك انك اكتر واحد حبيته في الدنيا وقول لبابي اني بعشقه وقول لادهم مامي كانت بتحبك ووريه صورى عالطول عشان مينسنيش وقول لمامي متزعلش اني سيبتها كان غصب عني قولهم كلهم اني بحبهم بس قلبي مش مسامحك يا محمد
الممرضه دخلت بالسرير اللي عليه نور اوضه العمليات
محمد فضل يعيط جامد ، والله غصب عني وانتي هتخرجيلي كويسه يا نور سامحيني 
نور في اوضه العمليات عماله تعيط
الدكتور ، متقلقيش يا حبيبتي والله جوزك وافق انك تعملي العمليه دي عشانك لو مكنش بيحبك كان ساب البيبي افردي ايدك ياللا عشان تاخدي حقنه البينج العمليه مش هتاخد ربع ساعه عشان منطولش عشان قلبك
نور فردت أيدها بدموع والدكتور عطاها حقنه البينج
نور غمضت عينها واستسلمت
محمد بره افتكر كلام نور أنها ممكن تموت وأنها لو ماتت مش هتسامحه وافتكر كلام أبوه وخاله زين أن ممكن تعيش هي والبيبي يخلي بس أمله في ربنا كبير
محمد دخل جرى اوضه العمليات 
الدكتور ، في ايه مينفعش كده
محمد ،. لا مش هنزلهو ابعدوا عنها 
الدكتور ، بس احنا خدرناها قدامها ربع ساعه علي ماتفوق
محمد ، ماشي أنا هقعد معاها الربع ساعه مش هسيبها 
الدكتور ،. خلي املك في ربنا كبير وان شاء الله هتقوملك بالسلامه هي وبنوتتها وسابه وخرج
محمد ، نور حبيبتي فوقي فوقي يا قلبي فوقي
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
نور فاقت من البنج
نور ، ابعد عني انت مش قتلت بنتك ابعد عني أنا معتش عايزاك انت ولا حاجه يا محمد انت انتهيت بالنسبالي بكرهك
محمد ، بتكرهيني يا نور من قلبك
نور ، اطلع بره مش عايزه اشوفك 
محمد ، نور اهدي بس وانا 
نور ، مش ههدي وفضلت تصوت جامد بررره مش عايزاك أخرج بره حياتي مش عايزاك
محمد ، ماشي يا نور انا نازل استناكي تحت أما تجهزي انزلي
نور معطتهوش اي اهتمام
محمد خرج للمرضه ، محدش يقولها البيبي نزل معلش
الممرضه ، ماشي يا فندم
نور ،. الو ايوه يا بابي معلش تعالي خدني أنا عند دكتور***ده العنوان ****
ادهم ، محمد فين 
نور ، مش عايزه اروح معاه لو سمحت يا بابي تعالي خدني يا اما هرمي نفسي من الشباك
ادهم ، خلاص اهدي خمس دقايق وهكون عندك
نور ، ماشي سلام
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ,,,,,,,,,,
عند عز وحور 
خلاص بقي انت هتفضل قالب وشك كتير والله خلاص مش ههزر مع يوسف خالص
عز ، لا يوسف ولا غيره فاهمه
حور ، ماشي خلاص بقي
عز ، خلاص
حور ، طب افرد وشك بقي الله
عز ، خلاص بقي يا حور شوفي هناكل ايه بقي عشان نخلص بقي في ام اليوم ده
حور ، أنا ماشيه يا عز والله مانا قاعدالك وسابته وخرجت من المطعم
عز ، هو مفيش احترام ليه خالص ازاي تسيبيني وتمشي كده
حور عينيها كلها دموع بصتله ومردتش عليه
عز ، خلاص ياللا ندخل بقي مش انتي جعانه
حور ، لا الحمد لله شبعت كتر خيرك
عز ، خلاص بقي متزعليش والله أنا مضايق شويه فإجت فيكي
حور ، الموضوع مش موضوع يوسف بقي
عز ، محمد اخد نور وبيسقطوا البيبي 
حور بصدمه ، بجد طب وبابي رضا
عز ، لا مرضاش وراحوا لدكتور تاني أنا خايف يحصلها حاجه محمد اخويا هيدمر بجد دي حب عمره
حور ، أن شاء الله هتبقي كويسه وهي اللي تربي ابنها
عز ، يارب بقولك ياللا بقي ندخل
حور ، ماشي 
عز ، عارفه لو سيبتيني ومشيتي تاني هعمل ايه
حور ، هتعمل اي
عز ، ولا اي حاجه
حور ،ههههههه
عز ، ايوه كده ضحكتك حلوه
حور ، ربنا يخليك ليه يا حبيبي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
ادهم وصل قدام العياده 
ادهم ، محمد هو في ايه
محمد ، مفيش كنا بنزل البيبي
ادهم ، طب مقولتولناش ليه ازاي تاخدها كده لوحدها
محمد ، الدكتور قال قدامنا ساعتين ولازم تجهز عشان تعمل العمليه
ادهم ، طب هي عملتها واللا اي
محمد ، هو انت اجيت ازاي
ادهم ، نور كلمتني وقالت لي أن اجي أخدها يا اما ترمي نفسها 
محمد ، طب اطلع خودها وانا مروح 
ادهم ، هو في ايه 
محمد ، مفيش أنا ماشي ياسلام يا خالو 
ادهم ، سلام وطلع لنور ياخودها
نور منهاره ، بابي ياللا نمشي عايزه امشي من هنا
ادهم ، اهدي يا حبيبتي ياللا نمشي اهدي واخدها وروحوا البيت
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
عند احمد ونور
احمد ، ابنك أتأخر شكلهم عملو العمليه
نور ، طب اتصل بيه كده شوفوا عمل ايه
محمد دخل الفيلا
احمد ، كنت لسه بتصل بيك حالا
محمد ، اممم ازيك يا بابا
نور ، في ايه مالك يا محمد نور فين
محمد ، روحت مع خالو
نور ، عملتو ايه
محمد ، معملناش حاجه أنا طالع انام عن اذنكم
نور ، محم
احمد ، سيبيه انتي عارفه محمد مبيحبش الكلام بيهرب من اي حاجه مضيقاه
نور ، بس كده غلط عليه أنا لازم اطلعله
احمد ، سيبيه يا نور دى الوقت هو قاعد مع نفسه سيبيه محمد عاقل وكل حاجه بيعملها بتبقي بالعقل
نور ، ماشي يا احمد 
،،،،،،،،،،،،،
جودي وادهم ونور
جودي ، في ايه مالك يا نور وايه ريحه البنج دي
نور ، مامي لو سمحتي سيبيني أنا داخله اخد شاور سيبيني دي الوقت
جودي ، في ايه يا ادهم
ادهم ، حكالها اللي حصل
جودي ، يعني البيبي نزل
ادهم ، اه 
جودي ، يا حبيبتي يا بنتي اكيد قلبها وجعها علي ضناها
ادهم ، بصي تعالي منتكلمش معاها كتير في الموضوع ده
جودي ، ماشي يا حبيبي
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
بعد مرور شهر و محمد ونور كل واحد عايش بعيد عن التاني
نور صحت من النوم مخضوضه 
نور ، في حاجه بتتحرك في بطني ممكن يكون القاولون اوف مش كفايه الانتفاخ اللي مبيروحش ده
جودي ، نور اومي اتعشي معانا
نور ، مامي القاولون مبهدلني انتفاخ مبيروحش ودي الوقت في حركه في بطني كأني اكله حاجه مسبكه
جودي ، طب تعالي نكشف عند دكتور باطنه
نور ، لا أنا هروح للدكتور اللي منزلي البيبي عشان البريود مبتجيييش خالص
جودي ، طب اومي نروح له ياللا اجهزي عما اجهز ممكن تكون هي اللي عملالك انتفاخ
نور ، ماشي هجهز حالا عشان نروح وهسيب ادهم مع بابي
،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
نور ومحمد
نور ، حبيبي مش هتروح تجيب مراتك
محمد ، لا مش رايح
نور ، طب ليه كده ابنكوا ذنبه ايه
محمد ، ماما لو سمحتي غيري الموضوع عشان أنا بجد تعبان 
نور ، طب قولي ايه اللي تعبك يا حبيبي
محمد ، مش هتفهميني أنا نازل صحابي بيستنوني
نور ، ربنا يهديلك حالك يا بني يارب
،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
نور دخلت مع جودي للدكتور
نور ، ازيك يا دكتور انا مدام نور فاكرني
الدكتور ، طبعا فاكرك اخبارك واخبار البيبي ايه
نور بصدمه ، بيبي ايه هو مش حضرتك نزلته 
الدكتور ، لا زوج حضرتك دخل علينا وفضل يزعق ويقول لا مش هنزله وفضل يفوق فيكي ويقولك مش هنزله ياحبيبتي عشان انتي عايزاه وانا قولتله سيبها لله وان شاء الله مش هيحصل حاجه وحشه
نور بدموع ، أنا لسه حامل
الدكتور ، اه ماشاء الله بطنك بدأت تبان اهي
نور ، أنا فكرتها القاولون
الدكتور ، قاولون مين قومي اطلعي نطمن عالبيبي
كل ده وجودي قاعده مصدومه أن بنتها لسه في خطر
الدكتور ، البيبي كويس اهو الحمد لله وبنوته كمان
نور ، شكرا يا دكتور شكرا و قامت وخرجت بره الاوضه
جودي بدموع ،. كده معدش في امل أنه ينزل صح
الدكتور ، سيبيها لله وهي هتقوم بالسلامه أن شاء الله
جودي ، يارب ياااارب
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
محمد قاعد مع صحابه في الكافيه فجأه موبايله رن 
محمد قام خرج بره الكافيه ، الو 
نور بدموع ، مقولتليش ليه
محمد ، انتي مدتنيش فرصه اقولك انتي فضلتي تهنيني ومهمكيش الممرضه اللي واقفه
نور ، أنا اسفه 
محمد ، ماشي اعمل أنا ايه دي الوقت المفروض اعمل ايه
نور ، انت بتكلمني كده ليه
محمد ، نور أنا أما كنت عايزك تنزليه كنت خايف عليكي مش اكتر بس انتي حسستيني أن أنا ولا حاجه بالنسبالك
نور ، بجد اسفه يا محمد 
محمد ، خليكي عندك يا نور لازم نبعد اكتر من كده انا تعبت كل شويه مشاكل وتهنيني وترجعي تقولي اسفه خلاص كده كفايه
نور ، انت شايف كده
محمد ، اه واقفلي ياللا عشان عايز اروح اقعد مع صحابي
نور ، ماشي ماشي يا محمد سلام
،,،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
بعد مرور شهرين 
عز ، الحمد لله خلصنا سنه خامسه علي خير ايه رايكم نروح الشاليه
نور ، خلاص اوك تعالو نروح كلنا أنا هكلم زين وادهم ونروح نغير جو كلنا ماشي يا احمد
احمد ، ماشي
ادهم وجودي وافقوا عشان يغيروا جو لنور 
زين وكارما وافقوا الكل وافق 
،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،
يوم السفر 
ادهم ، ياللا يا نور اركبي جني قدام عشان الطريق والعربيه متوجعكش في ضهرك وأحمد وجودي ورا
نور ، ماشي يا بابي
احمد ، ياللا يا عمو
زين ، ماشي احنا جهزنا اهو ياللا بينا
احمد ونور 
احمد ، احنا مش هنروح كلنا بعربيه أنا هاخد جودي وحسام ونور في عربيتي وانت يا محمد خد عز وحور
محمد ، مش عايز اروح روحوا انتو
نور ، لا هتيجي يا محمد وبطل هروب بقي
محمد ،. انا مبهربش من حاجه أنا مش عايز اروح
نور ، خلاص مش رايحه أنا كمان
احمد ، لا متجوش والناس بتستننانا عشان نروح مع بعض تقولو مش هنتزفت ياللا يا استاذ محمد اجهز عشان نمشي
محمد ، أنا
نور ، لو بتحبني تعالي معانا عشان خاطري
محمد ، ماشي يا ماما هطلع احضر شنتطي وانزل حالا
،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
كلهم وصلوا الشاليه
ادهم ، ماشاء الله العيله كبرت يا حج محمود
محمود ، ربنا يزيدكم ياولدي
ادهم ، يارب يا بوي
نور حاولت أنها تبعد عن محمد خالص ومتحاولش تتحك بيه
عز ، فاكره الشورت اللي كان عجبك يا حور 
حور بصدمه ، اوعي اوعي ياعز 
عز ، عيب عليكي جبته طبعا
حور جرت وراه والله انت مجنون بجد
احمد ، اي يا عمو مش ناوي توافق بقي 
زين ، انت نحس ياوله ابعد عن بنتي 
احمد ،. انا اللي نحس بردك
ادهم ، هههههههه لا والله يا زين وافق بقي الوله خلص اهو وبقي ضابط قد الدنيا
زين ، ماشي بس اما نرجع
كلهم طلعوا غيروا هدومهم ونزلوا 
ايان وأحمد وعز وجودي وحسام ومحمد وحور كلهم راحوا يلعبوا كوره طايره
نور قاعده هي وادهم ابنها علي البحر
يزن ، نور وحستيني
نور ، وانت كمان يا قلبي عامل ايه
يزن ، كويس انتي مس بتيجي عندنا ليه
نور ، مفيش بغير جو
يزن ، أممم ماسي وسابها وراح يلعب معاهم
نور معدتها قلبت عليها من هوا البحر وقامت ترجع 
محمد شافها وراح موقف لعب وجاي يروح لها افتكر كلامها فضل واقف مكانه 
حور وايان وجودي راحولها ومحمد واقف يراقب من بعيد
عز ، مكنتش اعرف انك قاسي كده
محمد ، أنا قاسي
عز ، ايوه البنت قلبها تعبان وانت ازاي تسكت لا موتها اكتر اقولك علي حاجه روح هات مسدس واقتلها واخلص
محمد ، عز أنا مش ناقصك
عز ، اممم طيب براحتك يا محمد
نور ، أنا كويسه متقلقوش روحوا كملو لعب
جودي ، متاكده 
نور. ، أمم روحوا ياللا
بصوا أنا هلعب معاكو
جودي ، ازاي بالبطيخه دي
نور ، ياللا أنا هلعب ياللا بقولكوا ايه ياشباب أنا اتفقت مع البنات اني هلعب معاكو
عز ، هتلعبي ازاي بالبطيخه دي
حور ، يخربيت الفاظك 
نور ، مش هي كوره سله ياللا بينا
محمد ، أنا هطلع
نور معطتهوش اهتمام 
عز ، طب ياللا 
فضلوا يلعبوا كوره ونور فضلت تجرى وتلعب ومحمد عمال يتفرج هيموت ويقولها كفايه بس كرامته وجعاه
نور حست انها تعبت 
نور ، اااه ووطت حطت أيدها علي ركبها
حور ، مالك تعبتي
جودي ، مش قولتلك بلاش
نور ، مش قادره خالص بطني وجعتني من الجرى احمد معلش طلعني وهي اصلا مش تعبت بس كانت عايزه تشوف محمد هيعمل ايه 
محمد واقف متصنم مكانه بيتفرج
احمد مسك ايد اخته يطلعها
حور ، أنا هطلع معاها كملو انتو لعب
محمد وقف علي البحر في حيره اطلع اشوفها واللا لا بس هي كل مابتصافا معاها بتغلط فيا أنا مش عارف اعمل ايه
حور ، احمد انزل انت وانا هقعد معاها
احمد ، انده لماما يا نور
نور ، لا أنا هنام شويه وهبقي كويسه 
احمد ، تمام 
نور ، انزلي ياحور العبي معاهم عشان هنام والله هيبقي كويسه
حور ، لا هقعد هنا معاكي مش هخرج غير أما اطمن عليكي
نور ، تمام 
،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،
عدي الوقت ومحمد حيران مش عارف يعمل اي ميعرفش حاجه عن مراته وحبيبته 
احمد ، محمد مش عجبني يانور هيفضل كده كتير مراته قربت تولد مينفعش كده
نور ، والله تعبت معاه يا حبيبي بس اقولك علي حاجه طالعلك بالضبط
احمد ، انا بعدت عنك وانتي حامل عشان كنت خايف عليكي مش بسبب اللي عملتيه عارف انك عملتي كده عشان عز وجعك في قلبك من اللي حصله كنت كل ما بشوف بطنك كنت ببقي نفسي أطلعه اموته في أيدي كنت حاسس أنه هيكون سبب في بعدي عنك
نور ، طب بذمتك مش يزن عمل جو جامد ده محسسني اني لسه صغيره 
احمد ، طب مانتي لسه صغيره يا نونو يا طعم
نور ، استني بس خلينا في موضوعنا ابنك خايف زيك أن مراته يحصلها حاجه مش زعلان بسبب اللي عملته فيه ولو قال غير كده اعرف انه كداب
احمد ، طب والحل 
نور ، نحاول نصالحهم علي بعض
احمد ، طب ازاي
نور ، مش عارفه بس ده احسن وقت نصالحهم علي بعض
احمد ، طب فكرى يا ام الأفكار فاكره أما صالحتي امها علي ابوها 
نور ، طبعا وانت كنت هتموتني 
احمد ، ههههه والله كانت ايام جميله 
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،
محمد في سره ، أنا هطلع انام شويه اكيد لو حصل حاجه كنت عرفت
نور نازله تقعد شويه عالبحر تغير جو اتقابلت هي ومحمد عالسلم
ادهم ، بابي
محمد ، حبيب بابي عامل ايه ومد أيده ياخده من حضن نور ممكن تسيبيه معايا شويه
نور ، أنا مصدقت الاقي حد يتمشي معايا سيبه عشان هانتمشي سوا 
محمد ، ماشي وسابهم وطلع ووقف بعيد يبص عليهم
ادهم ، بابي عايز بابي 
نور ، هجبلك ايس كريم وهفسحك ياللا يا حبيبي 
نزلت نور وفضلت ماشيه لحد ما وصلت عند المكان اللي ابوها قفشها هي محمد وهما في البحر سوا لوحدهم وراحت معيطه 
ادهم عيط علي عياطها
نور ، مالك يا حبيبي بتعيط ليه
ادهم ، اتي عيطي
نور نزلت علي روكبها وحضنته جامد ، متعيطش يا حبيبي انا خلاص مش هعيط والله بس قلبي وجعني اوي يااارب انت الوحيد اللي حاسس بيا
محمد كان وراهم بيحرسهم من بعيد وفجأه قرب عليهم 
نور بصتله ومسحت دموعها وقامت وقفت 
نور ، انت جاي ليه
محمد ، المكان ده وحشني فجيت عشان أشوفه ليه ذكرى حلوه معايا هي انقلبت نكد بس اولها كان حلو
نور ، طب عن اذنك خليك مع ذكراك ياللا يا ادهم وراحت معيطه تاني
محمد شدها من أيدها ، استني
نور ، اي
محمد ، هو انتي بتعيطي ليه
نور ، مفيش
محمد راح مقرب منها واخدها في حضنه جامد ونور فضلت تعيط وهو حضنها 
محمد ، خلاص بقي 
نور ، أنا 
محمد ، هشش حضنك وحشني اوى
نور تاهت في حضنه وفجأه بعدت مره واحده
نور ، ادهم ادهم فين 
محمد ، اهو جنبك مالك في ايه
نور ، عايزه ارجع
ادهم ، نااااء افسح
محمد ، ههههه ماشي ياللا يا نور 
نور ، بسهوله كده
محمد ، هو ايه اللي بسهوله
نور ،. تفضل سيبني تلت شهور عند مامي واكلمك نرجع تقولي لا خليكي عندك
محمد ، مش طالبه نكد معايه دي الوقت خالص 
نور ، اومال طالبه ايه
محمد باسها من خدها خلاص بقي 
نور ، طب أنا أما تعبت الصبح معبرتنيش ليه
محمد ، والله قلبي كان بيتقطع بس اقول ايه كرامتي 
نور ، طب حلو روح اتفسح مع كرامتك وسيبني أنا وادهم مع بعض
محمد ، ممكن تبطلي عناد بقي 
نور ، اممم بشرط
محمد ، ايه
نور ، ممكن تحضني جامد
محمد اخدها في حضنه جامد ،انا بحبك اوى
نور ، وانا بعشقك تصدق وحشني ريحتك اوي
عز ، واي كمان
محمد ساب نور ، تصدق انك حيوان
عز ، والله بدالكم هتموتوا علي بعض كده سيبتو بعض ليه عشان تعذبوا نفسكم
حور ، والله يا محمد احنا كنا بنتمشي وهو معرفش شافكوا ازاي سابني واجالكوا جرى
محمد ، عز هيفضل طول عمره حشرى
نور بإحراج ، عن اذنكم أنا هروح الشاليه
محمد ، مفيش شاليهات ياللا نكمل الحضن امشي ياض من هنا
نور خبطته في كتفه ، والله انت قليل الادب
حور ،. شايف الرومانسي مش انت 
عز ، أنا اي 
حور ، مفيش ياللا يا عز امشي
محمد وطي علي ودن عز ، مش بقول ظلمنا البنيه أما جوزناها ليك
عز اتحرج وسابهم وراح الشاليه وحور جرت وراه 
نور ، بردك زعلته كده يا محمد
محمد ، والله كنت بهزر المهم كنا بنقول ايه
ادهم ، اس كليم يا بابي
محمد ، هههه ماشي ياللا يا حبيب بابي هجبلك اكبر ايس كريم عند الراجل
نور ، ضحكت علي منظرهم ومشت معاهم
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
عز وحور
حور ، في ايه مالك يا عز
عز ، مالي بتحرجيني وتقولي مالك تخلي اخويا يحرجني كده قدام مراته
حور ، عز انت غريب بجد كنا بنهزر
عز ، حور هزارك ذاد عن حده بجد مينفعش كده لازم يبقي في حدود 
حور بزعييق ، حدود ايه احنا كنا بنهزر قولت انت بجد مريض
عز ضربها بالقلم ، أما تتكلمي معايا بعد كده متعليييش صوتك فاهمه
حور بصدمه ودموع ، انت اتجننت علي فكره
عز ، متخلنيش امد ايدي تاني عليكي
حور بدموع ، لا مد يا عز عادي 
عز ، انا آسف والله مش قصدي أنا كنت بفكر في موضوع مضايقني شويه بس والله
حور قاطعته ، موضوع اطمن الموضوع اللي في دماغك ومضايقك حصل و سابته وجايه تخرج
عز مسك أيدها ، استني هو ايه اللي حصل
حور ، أنا حامل
عز ، لا احلفي انتي بتتكلمي بجد
حور ، اه وعن اذنك عشان نازله بقي سيب أيدي
عز شدها في حضنه جامد ، أنا بحبك اوي
حور ، وبالنسبه للقلم ده لسه ايدك معلمه علي وشي
عز ، متزعليش بقي وادي خدك اهو وراح بيسها من خدها والله العظيم آسف متزعليش بقي 
حور ، خلاص بس ياللا ننزل نتمشي شويه أو نلعب اي لعبه
عز ، عند امك يا ادهم
حور ، في ايه
عز ، معدش فيه حاجه اسمها لعب وجرى أنا مصدقت اني هبقي اب
حور ، هههههه محسسني انك بقالك تلاتين سنه متجوز أو متجوز وانت راجل عجوز
عز ، أنا بجد فرحان اوي أنا هنزل اقولهم تحت
حور ، والله انت مجنون
عز ، أنا مجنون بيكي يا حور
ممكن تفهمني اي ده 
احمد ، في ايه
ايان ، حبيبت القلب بعتالي صوره وانتم بترقصوا مع بعض بتقولي وحشني تصدق أنا غلطانه أني وقفت قدام أهلي عشانك
احمد ، طب استني انا ذنبي ايه أنها تصورني هي كان نفسها في سيلفي واحنا بنرقص ارفض
ايان ، لا ازاي تصدق أنا اللي غلطانه أن بحب حمار
احمد ، ايان مسمحلكش احترمي نفسك
ايان ، أنا محترمه غصبا عنك ولو سمحت لسانك معدش يخاطب لساني فاهم 
احمد ، يبقي احسن واتفضلي أخرجي بره اوضتي ياللا
ايان ، ماشي يا احمد ماشي وخرجت وسابت الاوضه
،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،
محمد ، هتطلعي معايا الاوضه بتاعتنا واللا هتنامي مع ايان
نور ، مش عارفه هسأل جوزي
محمد ، والله
نور ، اممم والله حاكم ده قماص اوي 
محمد ، بجد
نور ، اه والله بجد بس اقولك علي حاجه انا بحبه اوي
محمد ، طب ياللا علي اوضتنا عشان مينفعش اكتر من كده تصرفي هيخلي كل اللي قاعدين يقتلوني من اللي هعمله
نور ، احترم نفسك
نور ، اي ده انتو اتصالحتوا
محمد ، اممم هو احنا كنا متخاصمين
نور ، حاش لله ابدا
احمد ، ملحقتيش تنفذي مخططك هههههههه
محمد ، اي ده انتو كنتو بتختطولنا كمان
نور ، الحمد لله انكم رجعتوا لبعض ياحبايبي ربنا يهدي سركم
ايان خرجه بتعيط 
نور ، مالك يا ايان
ايان ، مفيش واحده صحبتي ماتت دي الوقت 
نور ، لا اله الا الله ربنا يصبر اهلها البقاء لله يا حبيبتي 
ايان مقدرتش تمسك نفسها وراحت قعدت علي الرمله قدام البحر
احمد ، طب ياللا نطلع
نور ، هي ايان هتفضل قاعده عالبحر كده
احمد ، عز وحور قاعدين جنبها ياللا نطلع هموت وانام ياللا يامحمد خد مراتك واطلعوا بدال الولد نام
محمد ، ياللا بينا ضهرى وجعني طول الطريق شايله
نور ، محسسني أنه راجل ده بيبي صغنون 
محمد ، طب ياللا يا صغنون
نور ، ههههه ماشي يا كبير
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،
احمد نازل يتمشي شويه لقي ايان قاعده تعيط عالبحر
احمد نزل وقعد جنبها ، هتفضلي تعيطي كده كتير
ايان بصتله وراحت بصه للبحر
احمد ، أنا بكلمك علي فكره
ايان ، وانا مش عايزه ارد
احمد ، انتي هتفضلي تعاندي كده كتير
ايان ، أنا مش هرد واتفضل امشي
احمد ، مش همشي رد بقي هتفضلي تعاندي كتير
ايان ، أنا هسيبلك المكان وهقوم وجايه تقوم احمد شدها قعدها
احمد ، هو انتي ليه كده ليه بتكرهيني فيكي
ايان بدموع ، أما واحده تبعتلي صورتها وهي في حضنك وبترقصوا سوا وتقولي وحشني ونفسي أشوفه عايزني اعمل ايه
احمد ، ردي عليها وقوليلها تشوفيه ازاي يا حبيبتي ده خطيبي ده انا هعلق امك يا بت الكلب يا حماره لا بلاش حماره 
ايان مقدرتش تمسك نفسها من الضحك ، هي حماره وانت حمار لايقين علي بعض جدا
احمد ، تصبحي علي خير وسابها وقام
ايان ، خلاص خلاص استني 
احمد مشي ومسألش فيها 
ايان شدت أيده ، خلاص بقي
احمد ، لا لسانك مبيبطلش غلط فيا أما تعرفي تتكلمي حلو معايا أنا موجود
ايان ، يعني هتكلم مع رئيس المجلس المحلي
احمد ، هههههه بت انتي هتجننيني أنا مش عارف اخد منك موقف
ايان ، استني مامي بترن هرد عليها الو
كارما ، يويو حبيبي احنا في مطعم السمك اللي ورا الشاليه تيجي تتعشي معانا
ايان ، سمك وبليل يع
كارما ، خلاص يا حبيبتي براحتك انتي حره هناكل الجمبري والكابوريا لوحدنا
ايان ، جمبري وكابوريا 
كارما ،اه
ايان ، طب في شوربه بحر
كارما ، اه
ايان بصت لاحمد طب أنا جايه حالا
كارما ، ماشي بسرعه ياللا باي
ايان ، ممكن تيجي معايا
احمد ، لا أنا بشم ريحه اي اسماك برجع
ايان ، حلو اهو عشان متاكلش معانا ياللا وصلني 
احمد ، هههه امشي يا آخر صبري
،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
كارما ، لحقتي تيجي
ايان ، فين الكابوريا والجمبري بتوعي يا حج
زين ، هو الوله زين طبع عليكي تعالي يا احمد اقعد
احمد ، معلش ياعمو مش هقدر أما بشوف الأسماك معدتي بتقلب واهو وصلتها همشي أنا بقي 
زين ، طب اقعد نتكلم سوا ومتبصش للاكل يا سيدي
احمد ، خلاص ماشي يا عمو 
زين ، طب مش هتاكل حاجه خالص اطلبلك عصير
احمد ، ممكن بيبس 
زين ، تمام لو سمحت واحد بيبس
احمد ، عمو حبيبي 
زين ، استر خير
احمد ، أنا خلصت الجامعه خالص اهو ممكن بقي يبقي فرح عالطول
زين ، انتي ايه رايك يا لماضه
ايان ، اي ده يا مامي كل دي جمبريايه دي عملاقه
زين ، ماتردي
ايان ، بشرط
احمد ، ايه
ايان ، تاكل الجمبريايه دي كلها
زين ، مينفعش كده هيرجع ويقرفنا
ايان ، اسمع كماله الشرط أنه ميرجعش
كارما ، أنا لو منك اصرف نظر عن الجوازه
احمد ، أنا بقول كده بردك
ايان ، انت الخسران 
احمد ، هاتي 
زين ، هههههه منظرك بيفكرني بمحمد هنيدي وهو بياكل الصورصار
ايان ،. كل 
كارما ، قلبي والله هموت يا زين 
زين ، هيرجع اهو اومي بدل مايغرقنا
احمد ، تصدقي طعمه حلو
ايان ، لسه جاي تتعرف علي طعم الجمبري دي الوقت
احمد ، مانا مكنتش بحبه كنت بفكره طعمه زي السمك
زين ، خلاص أما تتجوزوا اكليه كل يوم سمك
احمد ، موافق والله بس وافق بقي 
زين ، خلاص ماشي أما نرجع من المصيف
احمد ، بجد واللا هترجع في كلامك
زين ، عيب أنا عمرى رجعت في كلامي 
احمد ، طب أنا ممكن اكل طبقك واطلبلك طبق تاني
ايان ، امشي ياض
احمد ، في واحده تقول لجوزها المستقبلي ياض 
ايان ، عندك مانع
احمد ، أنا آسف يا معلم كمل اكل يا سيد المعلمين
كارما ، هههههه 
زين ، هههه الناس بتتفرج علينا ييخرب بيتكم
ايان ، حد ليه شوق لحاجه
زين ، انا مش عارف البلطجي ده عجبك في ايه
احمد ، انطسيت في نظرى وحبيته
كارما ، أخص عليكم دي يويو قمر
زين ، يويو مين دي ابراهيم الابيض ام رجل مسلوخه يويو دي مش لايقه عليها خالص
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
حور وعز
حور ، أنا سقعت اوي تعالي ندخل 
عز ، سقعانه مين ده الجو جميل
حور ، مش. عارفه حاسه اني سقعانه اوي
عز ، طب ياللا بينا ممكن بسبب الحمل وشكلك عندك انيميا
حور ، اممم ياللا مش قادره
عز ، أكلم بباكي يجي يشوفك 
حور ، لا طلعني أنا مش قادره اتكلم
عز ، حور انتي سخنه نار وده غلط عالبيبي أنا هكلم خالو لازم يجي يشوفك
حور ، هو خارج مع ماما متقلقهوش
عز ، اسكتي خالص الو ايوه يا خالو
زين ،. ايوه يا عز خير
عز ، انت فين اصل حور سخنه وتعبانه 
زين ، طب أنا جاي حالا سلام يا عز
كارما ، في ايه يا حبيبي 
زين ، حور سخنه ياللا بينا
احمد ، طب أنا هحاسب روح انت يا عمو انت وطنط
زين ، لا أنا اللي هحاسب ياللا امشوا
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
عز شال حور وطلع نيمها علي السرير بتاعها
عز ، حور انتي بقيتي كويسه
حور ،اممم بس غطيني والنبي أنا سقعانه اوي
عز جاب كوفرته وغطاها 
زين خبط علي الباب 
عز ، ادخل يا خالو
زين فتح ودخل هو وكارما
كارما ، في ايه مالها يا عز
عز ، مش عارف كنا قاعدين عالبحر وفجأه اترعشت وسقعت
زين ، دي سخنه مولعه في هنا ترمومتر
عز ، اه أنا قيست 39
زين ، هي اكلت حاجه حاره
عز ، اه
زين ، حور أما بتاكل حر بتسخن وتعيا
عز ، طب ده مهوش غلط عالبيبي
كارما ، هي حامل
عز ،اه
زين ، لازم الحراره تنزل فورا انزل هات العلاج ده عشان غلط عالجنين
عز اخد اسم العلاج وجرى علي الصيدليه يجيب لها العلاج
زين ، هي مقلتلكيش أنها حامل
كارما ، مش عارفه مقالتليش ليه
زين ، بناتك عناد الدنيا فيهم 
حور ، اااه
كارما ، انتي صحيتي يا حبيبتي 
حور ، اه 
كارما ، انتي عارفه انك بتتعبي من الحر اكلتي ليه وانتي حامل
حور ، كان نفسي فيه اوي يا مامي
كارما ، ربنا يستر بقي 
زين ، بطلي عناد عشان خاطر اللي في بطنك فاهمه
حور ، ماشي
اي ده في ايه يا احمد انت اتجننت
احمد ، عادي مش بحبك وبتحبيني فيها ايه أما ابوسك
ايان ، لا يا حبيبي مش أنا اللي تتباس ياروح امك
احمد ، فضحتيني خلاص انا اسف
ايان ، لو حصل كده تاني أنا هوريك تصرف مش هيعجبك
احمد ، هو انتي بتحبيني
ايان ، اكيد طبعا بس الحب حاجه وقلت الادب حاجه 
استني كده الو ايوه يا سيلا
سيلا ، ايان اسمنا اجا في مسابقه الطبخ 
ايان ، لا لا بتكدبي
سيلا ، والله مش بكدب بس في مشكله المسابقه هتبقي في لبنان وهتقعد فتره طويله ممكن شهور
ايان ، أنا مرعوبه بابي ميوفقش
سيلا ، ربنا يستر وبابي ومامي ميعترضوش
ايان ، طب اقفلي أما اروح اسألهم وارد عليكي سلام
احمد ، في ايه
ايان ، كنت مقدمه في مسابقه طبخ تبع الجامعه واتوافق عليه أنا أخيرا هبقي مشهوره بس المشكله ان المسابقه في لبنان وهتقعد فتره طويله خايفه بابي ميوافقش 
احمد ، طب وانا
ايان ، مش فاهمه
احمد ، ايان أنا لسه مكلم ابوكي أننا نتجوز عالطول 
ايان ، ميجراش حاجه الجواز يتأجل عما اثبت نفسي
احمد ، انتي شايفه كده 
ايان ، احمد متبقاش اناني ده حلم عمرى
احمد ، لو روحتي المسابقه انسيني
ايان ، انت شايف كده 
احمد ، عن اذنك طالع انام ياللا وصلنا 
ايان ، وربنا انت نكد 
احمد ، شكرا تصبحي علي خير
ايان معبرتوش وطلعت غرفه نور 
ايان ، أخبرها ايه يابابي
زين ، أن شاء الله هتبقي كويسه عز خد بالك عليها ياعز ياللا يا كارما ياللا يا ايان ولو حصل حاجه كلمني 
عز ، ماشي تصبحوا علي خير
زين اخد كارما وراح غرفته 
ايان ، بابي عايزاك في موضوع انت ومامي
زين ، خير يا ايان
ايان ، أنا كنت مقدمه في مسابقه طبخ واتقبلت
زين ، كويس جدا مبروك يا حبيبتي
ايان ، بس في مشكله
زين ، خير
ايان ، المسابقه في لبنان وهتقعد فتره 
زين ، طب انتي عايزه ايه
ايان ، عايزه اروح عايزه اثبت نفسي في حاجه
زين ، طب وأحمد اللي هيموت ويتجوزك
ايان ، أما المسابقه تخلص نبقي نتجوز
زين ، هو هيوافق
ايان ، لا موافقش
كارما ، طب مانتي كده هتخسريه
ايان ، أنا عايزه يبقي ليه قيمه في المجتمع لو سمحت يا بابي متعترضش
زين ، أنا كنت بتعلم في أمريكا واخدت طب هناك فمش هقف في طريقك بس هل لو كسبتي المسابقه وخسرتي احمد هتبقي مبسوطه 
ايان ، معرفش بس انا لازم اروح والنبي يا بابي 
زين ، فكرى كويس ده مستقبلك احمد واللا المسابقه 
كارما ، والله أنا متأكدة انك هتخسري الاتنين
ايان بصتلها بعيون كلها دموع ، ليه كده يا مامي لو كانت حور كنتي شجعتيها 
زين ، وبعدين يا كارما ايان روحي يا حبيبتي نامي وقبل ماتنامي فكرى في احمد عشان متظلمهوش
ايان ، خلاص ماشي يا بابي تصبح علي خير
زين ، وانتي من أهله
،،،،،،،،،،ؤؤؤ،،،،،،،،،،،،
صباح تاني يوم الكل قاعد بيفطر علي السفره
ايان ، بابي انا هحضر شنطتي عشان هسافر القاهره عشان هسافر مع البعثه للمسابقه
ادهم ، هو انتي مسافره يا ايان
ايان ، اه هشترك في مسابقه طبخ في لبنان وان شاء الله هكسب 
ادهم بص لاحمد 
احمد عمال ماسك الشوكه وعمال يحرك زيتونه في الطبق
محمود ، كيف يا ولدي بتك تسافر لوحديها لبنان
ايان ،. انا مش صغيره يا جدو واعرف احافظ علي نفسي كويس
محمود بزعييق ، مفيش حاجه اسمها أكده
ايان ، والنبي والنبي يا جدو عشان خاطري متخليش بابي يعترض عشان خاطرى
محمود ،. اني اللي بوظت ابوكي سبته يسافر امريكا وبعدين اتجوز امك وبعدين انتي واختك اللي ماشين بلبس لو كنتو في الصعيد كنتوا اضربتوا بالنار
كارما قامت وقفت مره واحده ، شكرا يا حج محمود
نور ، استني يا كارما وقامت تجرى وراها
جودي ، ليه كده يا عمي
زين ، أنا مراتي مالها وبناتي يا بابا عشان تغلط فيهم قدام الكل ليه كده طول عمرك شايفني غلط في كل حاجه ليه انا ذنبي ايه وليه تكسر بخاطر مراتي وعيالي
ادهم ، مينفعش تكلم ابوك كده 
زين ، وعادي ابوك يقول لمراتي وبنتي كده 
ادهم ، اعقل يا زين ونحاول نلم الموضوع 
زين ، مفيش مواضيع هتتلم أنا ماشي ومش هوريكوا وشي تاني 
ادهم قام وقعد يشده من كتفه ، اهدي يازين قولت
احمد ، استني يا ايان 
ايان ، نعم
احمد ، انتي هتمشي وتسيبني بجد
ايان ،. ايوه وياريت كل حاجه بنا انساها أنا مش عايزه حد في حياتي 
احمد ، ماشي سلام يا ايان
ايان ، سلام وطلعت غرفه مامتها
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
كارما ، أنا همشي والله ما هقعد دقيقه هنا يا نور 
نور ، انتي عارفه أن بابا كبر ومبقاش عارف بيقول ايه
زين دخل ، ياللا يا كارما حضرى الشنط عشان نمشي
نور ، انت هتمشوا بجد وانتو زعلانين كده
كارما ، نور لو سمحتي ابقي خلي بالك من حور لأنها سخنه وتعبانه وعشان بس السخونيه غلط عالبيبي
نور ، هي حور حامل 
كارما ، اه أنا ماشيه متقوليلهاش حاجه بقي قولي لها اني مشيت عشان اوصل ايان عشان المسابقه
ايان ، يعني وافقم يا مامي
كارما ، اه يا روح قلبي
ايان راحت بستها وباست زين
ايان ، أنا بعشقم انتو الاتنين أما اروح احضر شنطتي ياس
زين بص لايان وابتسم
نور ، طب أنا نازله عن اذنكم
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
نور ، ينفع كده يا بابا اللي عملته
محمود مسح دموعه ، غصب عني يا بتي أنا انفعلت جامد غصب عني
ادهم ، طب حاول تصالحهم يا بوي عشان ميمشوش
محمود ، طب انده لزين ومرته
احمد ، هما نازلين عالسلم اهم يا عمي
محمود ، زين 
زين ، نعم يا بابا
محمود ، أني آسف ياولدي آسف يابتي أني غلط حججوا عليه وراح معيط
زين راح جرى حضن أبوه ، خلاص يا بابا حصل خير خلاص
محمود ، حجج عليه يابتي
كارما بصت في الارض ، حصل خير يا حج محمود ياللا يازين عشان نلحق نوصل ايان 
محمود ، انتو هتمشوا برديك
زين ، اه عشان نوصل ايان للمطار وكفايه كده احنا نروح نشوف مصالحنا
محمود ، ماشي يا ولدي مع السلامه وانتي يابتي متمشيش من اهنه وانتي زعلانه مني
كارما ، أنا عمرى مازعلت منك ياللا سلام يا جماعه 
ادهم ، احنا هنام حاجتنا ونروح وراكوا
زين ، ماشي يا ادهم سلام
وخرج هو ومراته وايان
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
ايان سافرت المسابقه مع اصحابها وانقطعت علاقتها باحمد بعد شهرين ايان رجعت مصر خرجت من نص المسابقه وروحت البيت
ايان ، يا مامي افتحي بقي
جودي ، ايان حمدالله على السلامه والله وحشتيني
ايان ، ازيك يا طنط وراحت حضنتها وباستها 
جودي ، تعالي ادخلي مامتك لسه مجتش هي وباباكي عشان هما عند حور معزومين عالغدا
ايان ، اوك طابخه ايه بقي عشان هموت من الجوع
جودي ، يا قلبي مكنوش بيأكلوكي في المسابقه مع انها مسابقه طبخ
ايان ، هههههه ده انا كنت باكل الاكل كله 
جودي ، هههههه فضحتينا يعني
ايان ، اكيد 
فجأه الباب اتفتح ودخل احمد
جودي ، حبيبي انت جيت
احمد ، لا لسه
جودي ، طب خش سلم علي بنت عمك اجت من لبنان عما ادخل احطلكم تاكلم
احمد ، حمد الله على السلامه
ايان فضلت واقفه تتأمل كل حاجه فيه كانت وحشاها
احمد ، مالك
ايان ، ها مفيش
احمد ، أمم أنا سمعت انك طلعتي من المسابقه
ايان ، سمعت يعني مكنتش بتتفرج عليه
احمد ، ساعات وساعات بس هارد لاك 
ايان ، عادي عديت نص المسابقه وكفايه شيفات عالميين كان بيعجبهم اكلي
جودي ، بصراحه يا بت يا ايان الاكل اللي كنتي بتعمليه كان شكله بيبقي روعه
ايان ، أمم اهم حاجه الشكل العين بتاكل قبل التم
جودي ، تم اسمه حنك يا حبيبتي انتي لقطي كلامهم 
ايان ، والله في كلام كتير باظ يا جوجو
جودي ، نبقي نصلحه تاني ياللا دوقي اكلي وقولي رايك عما افتح الباب عشان بيخبط
جودي ، ازيك يا ايسل ادخلي يا حبيبتي
ايسل ، اي ده ايان حمد الله على السلامه
ايان استغربت ايه اللي جابها هنا ، الله يسلمك يا حبيبتي
احمد ، حماتك بتحبك اقعدي كلي معانا وبعدين نبقي ننزل سوا نجيب الفستان
ايسل ، لا مليش نفس يا حبيبي شوفتك شبعت بس ياللا بقي خلص عشان ننزل 
احمد ، اه نسيت مش تقوليلنا مبروك أنا خطبت ايسل صحبتك نازلين نجيب الفستان عشان الحفله
ايان بصدمه ، ااالف مبروك عن اذنكم وراحت جرى عالحمام قبل ما دموعها تنزل 
احمد ، هغسل أيدي وجيلك حالا 
ايسل ، ماشي يا حبيبي
ايان واقف جوه في الحمام قدام المرايا وعماله تعيط جامد
احمد واقف بره وسامعها وراح مخبط عالباب
ايان ، ثواني هخرج حالا وغسلت وشها وجايه تفتح الباب احمد دخل وقفل الباب
ايان ، في ايه
احمد ، تعيطي ليه
ايان ، مبعيطش وافتح الباب مينفعش كده 
احمد ، انتي اخترتي طريق وقولتلك هتخسريني وبردك ماسمعتيش كلامي وروحتي بتعيطي ليه دي الوقت
ايان ، قولتلك مبعيطش ولو هعيط مش هعيط علي راجل خاين 
احمد ، بقي أنا خاين وبالنسبه للهزار والرخامه اللي كنتي بتعمليها في المسابقه مع حسين
ايان ، اه قصدك سونه ده عسل
احمد بتأليس ، سونه 
ايان ، ده انت كنت متابع بقي
احمد ، فارق معاكي
ايان ، تؤ تؤ 
احمد فتح الباب وجاي يخرج 
ايان ، اوف سونه بيرن اكيد وحشته
احمد سابها ومشي
ايان ، ايوه يا مامي انتي فين
كارما ، انتي اجيتي 
ايان ، اه وياللا بقي عايزه انام
كارما ، احنا هنتاخر يا حبيبتي خشي ريحي عند مرات عمك علي ما اجي
ايان ، ماشي يا مامي سلام
احمد ، هههههه هي دي سونه 
ايان بصدمه ، هو انت هنا من أمتي
احمد ، من اول سونه 
ايان ، والنبي اسكت بقي أنا من امبارح منمتش وحاسه اني هنام علي نفسي 
احمد ، ادخلي نامي في اوضه نور
ايان ، طنط يا طنط والنبي هنام عندك علي ما مامي تيجي
جودي ، ادخلي يا حبيبتي خدي شاور والبسي حاجه من هدوم نور ونامي
ايان ، ماشي ياقمر تصبحي علي خير ودخلت اوضه نور
ايسل ، اي ده هي هتنام هنا عادي كده
جودي ، وماله بيت عمها تعمل اللي هي عايزاه
احمد ، مالك يا ايسل
ايسل ، مفيش يا حبيبي مش ياللا ننزل
احمد ، ماشي ياللا
علي فكره احنا ابتدينا الروايه باحمد ونور ولاد العم وقصه حبهم وهتنتهي بقصه حب ولاد العم احمد وايان
احمد ،، ايسل الفستان ده مش هينفع ده عريان خالص
ايسل ، هو يوم يا حبيبي يوم بس ومش هيتلبس تاني
احمد ، يوم ايه ده قميص نوم
ايسل ،. في ايه يا احمد
احمد ، عارفه أنا اجيت معاكي ليه عشان عارف انك هتجيبي حاجه عريانه عشان كده صممت انقيه معاكي
ايسل ، احمد الفستان ده عجبني ومش هاخد غيره ومش عايش علي زوق حد
احمد سرح وافتكر ايان أما قالها الفستان مينفعش تنزليبه غيرت هدومها ونزلت خليته ينقي الفستان علي زوقه 
ايسل ، ايه يا بني روحت فين
احمد ، ها مفيش بس الفستان مش عجبني 
ايسل ، طب ايه رايك في ده اهو طويل للارض
احمد ، طب وبالنسبه لفتحه السقف دي 
ايسل ، بص أنا هقيسه وتقولي رايك
احمد ،. ماشي بس ياللا
ايسل خرجت بالفستان وصدرها تقريبا كله كان باين 
احمد ، يخربيتك ادخلي بسرعه غيريه
ايسل دبت في الارض ، يووه ماله ده 
احمد ، بقولك ادخلي غيريه 
ايسل ، بص انا مش هجيب حاجه ولو سمحت روحني أنا هجيب الفستان لوحدي لاني مبحبش زوق حد
احمد ، طب غيريه ياللا وفجأه موبايله رن خرج يرد بره عشان ايسل متسمعش
احمد ، نعم عايزه ايه
ايان ، موبايلي هيفصل ومامتك راحت لنور لأنها بتولد فعايزه الشاحن 
احمد ،. نور بتولد
ايان ، اه 
احمد ، الشاحن علي الكمودينو اللي جنب سريري
ايان ، شكرا باي
ايسل ، كنت بتكلم مين
احمد ، مش وقتك خالص ياللا عشان اختي بتولد ياللا عشان اوصلك واروحلها
ايسل ، اممم طيب ماشي مبروك
احمد وصلها بسرعه بيتها وراح لنور المستشفي
،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
نور بدموع ، أنا خايفه اوي يا محمد أنا عايزه اعيش عشانك وعشان ولادي
محمد بدموع ، هتعيشي والله هتبقي كويسه أنا مش هعيش دقيقه واحده من غيرك
نور ، لو حصلي حاجه خلي بالك من الولاد وربيهم كويس ومتتجوزش والنبي 
محمد ،. بس بقي انت انتي اللي هتربيهم وهيكبروا قصادنا احنا الاتنين واحنا اللي هنجوزهم بس قولي يارب
نور ، يارب يا حبيبي يارب
زين ، ياللا يا حبيبتي وخدها ودخل العمليات
الباب اتقفل ونور وزين وكارما جوه مع نور وهي بتولد
ادهم ، نور ارجعي لبابي يا حبيبتي ارجعي لحضنه أنا محبتش حد قدك انتي وامك واخوكي نور عيني متروحيش مني 
جودي ، اهدي يا حبيبي أن شاء الله هتخرجلنا بالسلامه
احمد اجي جرى ، ماما هي نور دخلت
جودي ، اه يا حبيبي
احمد ،. مقولتليش ليه أن نور بتولد قبل مانزل 
جودي ، الميا اللي علي البيبي نزلت كلها ولازم ولاده حالا بقولك يا احمد معلش روح هات اكل لأيان لأنها في البيت بقالها كتير مكالتش وكمان متغدتش روح وديلها اكل
احمد ، ماشي مش عايزه حاجه من البيت
جودي ، لا يا حبيبي 
احمد سابهم وراح البيت
احمد خبط عالباب 
ايان ، مين
احمد ، افتحي يا اختي هيكون عفريت
ايان فتحت ، هو مش انت معاك مفتاح
احمد ، بس في حد غريب في البيت فلازم اخبط
ايان ، هو أنا غريب
احمد ، مقصدش بقولك أنا جبت العشا ده ليكي 
ايان ، هو اللي معاك ده ايه
احمد ، ده اندومي جايب ليه خمس اكياس
ايان ، يا مفجوع والله العظيم هاكل معاك
احمد ، طب بتعرفي تعمليه 
ايان ، أنا جايه من مسابقه طبخ ومعايا سياحه وفنادق مش هعرف اعرف اندومي
احمد ، طب ياللا يا حلوه ادخلي اعمليه 
ايان ، ماشي 
احمد ، ادخل اساعدك 
ايان ، تعالي 
احمد دخل المطبخ معاها 
ايان ، هي الحلل فين
احمد ، فوق 
ايان جابت الكرسي وطلعت عليه تجيب الحله 
احمد ، ههههه مش طايله الحله مانتي طالعه اوزعه لعمتك نور
ايان ، والله انت رخم وجايه تنزل 
احمد شالها من رجليها ، اتأسفي
ايان ، نزلني يا رخم بقي
احمد ، تؤتؤ 
ايان ، خلاص اسفه نزلنلي بقي
احمد نزلها براحه لحد ماعنيه اجت في عين ايان فضلوا واقفين يبصوا لبعض نظرات كلها اسئله لحد ما ايان عيطت احمد اخدها في حضنه جامد
احمد ، وحشتيني
ايان بدموع ، بأماره ايسل
احمد ، انتي السبب انتي اللي سيبتيني
ايان ، انت مكنتش قادر تصبر أما المسابقه تخلص
احمد ، لا كنت عايزك عالطول معايا مكنتش عايزك تبعدي عني كنت بحبك 
ايان بعدته عنها مره واحده ، كنت أممم نسيت انك دي الوقت بتحب خطيبتك انا اسفه
احمد ، اممم بحبها بتسمع كلامي ومبتغلطش فيا ومبتنمش وهي مزعلاني
ايان ، ربنا يهنيكوا وجايه تخرج
احمد ، الاندومي
ايان ، اعمله انت انا مليش نفس
احمد ، طيب ووقف يعمل الاندومي
ايان دخلت اوضتها وفضلت تعيط عشان مسمعتش كلام حد وأحمد راح منها
احمد خبط عالباب ، ايان 
ايان مسحت دموعها ، نعم
احمد ، ممكن تفتحي 
ايان قامت فتحت الباب ، نعم
احمد شدها واخدها المطبخ 
ايان ، في ايه بتشدني كده ليه
احمد ، اقعدي كلي معايا مش هاكل لوحدي أنا حططلك طبقك اهو ياللا وقعد هو علي الكرسي
احمد ، هو انتي كنتي بتعيطي
ايان ، أنا اااا لا دي حاجه دخلت عيني 
احمد ، اممم كلي عشان هنزل اروح لنور
ايان ، ممكن اجي معاك
احمد ، ماشي كلي وياللا ننزل ياقمر
ايان ، قمر 
احمد ، طبعا قمر احم ياللا كلي ايه رايك
ايان ، محسسني انك عامل اكل يعني
احمد ، اه طبعا ده انا تعبت عما خلصته
ايان ، ههه اه جميل تسلم ايدك
احمد ، اي اخبار حسين مكلمكش انهارده 
ايان ، ويكلمني ليه
احمد ، الكل كان عارف انكم بتحبوا بعض وكل اللي كان بيشوفكم مع بعض كانوا بيقولوا انكم لايقين علي بعض
ايان قامت وقفت ، اولا يا استاذ احمد أنا مفيش حاجه بيني وبين حسين ثانيا حسين متجوز وبيحب مراته ثالثا وده الاهم أنا رايحه مسابقه تضيفلي حاجه في مستقبلي مش رايحه اتعرف علي شباب أو احب
ااحمد قام وقف ، طب اهدي واقعدي نخلص اكل 
ايان ، لا شبعت أنا داخله اغير هدومي عشان انزل معاك
احمد دخل اوضته عما ايان تخلص لقي البرواز اللي عليه صورته عالسرير عرف أن ايان كانت ماسكه صورته
ايان ، ياللا يا احمد أنا خلصت 
احمد ، هو مين اللي شال البرواز اللي عليهصورتي من علي الكمودينو وحطاها علي السرير
ايان وشها احمر ، ااااانااااا أنا ايش عرفني
احمد ، أمم ماشي 
ايان ، أنا جهزت ياللا
احمد ، هتمشي معايا كده 
ايان ، اه ماله
ايان كانت لبسه بلوزه حمرا قط علي برتقول جينز ولبسه صندل احبال
احمد ، ادخلي غيري يا ايان الله يهديكي
ايان ، والله أنا شاريه اللبس ده من لبنان عشان البسه مش جيباه كده وخلاص وثم أن انت مالك انت ليك تتحكم في ست ايسل بس
احمد بزعيييق ، ايان 
ايان مقدرتش تمسك دموعها
احمد ، استني 
ايان ، نعم 
احمد ، أنا مش عايز حد يشوف منك حاجه 
ايان ، طب وانت مالك ومالي
احمد ، ابن عمك وزي اخوكي ومرضاش لأختي تمشي الكل يتفرج علي جسمها
ايان ، اخويا 
احمد ، اه اخوكي 
ايان دخلت الاوضه وغيرت هدومها لبست دريس طويل مقفول وفردت شعرها الطويل ورا ضهرها 
ايان ، خلصت ياللا
احمد ، تصدقي انك كده احلي الاول كأنك واحد شقطها من شارع جامعه الدول
ايان ، شكرا يا محترم 
احمد ، طب ياللا بينا
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،،،،
زين خرج من العمليات هو وكارما شايله البيبي 
محمد ، ايه يا خالو
زين ،. الحمد لله البيبي كويسه جدا
محمد بزعيييق ، بيبي مين نور عملت ايه نور فين
زين ، للاسف هتدخل العنايه لحد ماالقلب يبقي كويس مقدرش اطمنكم دي الوقت المطلوب انكم تدعولها
محمد بزعييق ، ياااااربي 
كارما شايله البيبي وعنيها كلها دموع
احمد وصل هو وايان واول ماشاف كارما بتعيط ومحمد حاطط رأسه عالحيطه وجودي بتعيط و ادهم قاعد بيعيط علي الكرسي
احمد فكر أن اخته ماتت وخرج يجرى من المستشفي وايان بتجرى وراه
احمد خرج بره المستشفي وركب عربيته وايان ركبت بسرعه معاه
ايان بدموع ، اهدي اهدي يا احمد 
احمد ، اختي راحت مني يا ايان معدش ليه حد في الدنيا دي 
ايان ، أنا اهو يا حبيبي اختك وحبيبتك وكل حاجه بس اهدي
احمد فضل يخبط رأسه في دريكسيون العربيه 
احمد ، ليه ليه كده ولادها دول ذنبهم ايه ليه
ايان اخدته في حضنها وهي منهاره ، اهدي ياحبيبي والنبي بلاش كده عشان خاطرى والنبي اهدي
احمد فضل يعيط جامد في حضن ايان وفجأه موبايل ايان رن
ايان ، ايوه يا مامي
كارما ، انتي روحتي فين
ايان ، أنا واقفه بره مع احمد 
كارما ، طب تعالي خدي بنت نور معلش عشان هفضل اتابع حاله نور مع ابوكي أنا ونور عمتك
ايان ، هي نور كويسه
كارما ، الحمد لله ولدت بس في العنايه ربنا معاها
ايان زقت احمد من حضنها ، ماشي يا مامي جيالك حالا
ايان ، متبقاش تاخد علي كده انت نمت في حضني واللا ايه
احمد ، هي نور كويسه
ايان ، اه في العنايه وهتبقي كويسه 
احمد ، طب الحمد لله يارب
ايان ، ربنا يسامحك لازم تخبط دماغك تعور نفسك كده اهو الفستان اتعك دم 
احمد ، حد قالك تشديني في حضنك
ايان ، مانت اللي تبت 
احمد ، أصل حضنك حنين اوي 
ايان بتأليس ،. يا حنين
احمد ، طب ياللا انزلي 
ايان ، تؤتؤ مش هنزل قبل مالدم ده يروح 
احمد ، طب في مايه اهي حاسبي أما امسحهولك بالمنديل
ايان ، انت اهبل واللا بتستهبل
احمد ، أنا غلطان أما امك تقولك اي الدم اللي علي صدرك ده هتقوليلها ايه
ايان ، انت سافل هات المنديل والميا هنضفه أنا يا رخم
احمد ، رخم بردك
ايان ، واهبل ومجنون
احمد باصلها بكل غل وراح مزعق ، اياااان
ايان ، مش احنا اخوات عادي بقي يا دودو 
احمد ، دودو هههههه فكرتيني بسولا أما اتصل اطمن عليها
ايان ، اممم الفستان نضف أنا نازله واتكلم براحتك بس متنساش تروح تعمل حاجه للجرح ده سلام
احمد لنفسه ، يخربيتك ده وانا بعشق امك وبعدين افتكر اخته وقال طب اماوهي كويسه هما بيعيطوا ليه أما اروح اشوف في ايه
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
عز ، هي ماما جوه معاها لسه يا خالو 
ادهم ، اه بتابع حالتها مع خالك زين
عز ، أمم أن شاء الله خير
حور ، أنا خايفه اوي يا عز محمد صعبان عليه اوي
عز ، متخافييش يا حبيبتي ادعيلها بس 
حور ، يارب انت اللي قادر علي كل شئ 
كارما ، حور معلش خلي معاكي بنت نور عما ادخل العنايه اشوفها اصل قولت لأختك تيجيلها ومش عارفه مجتش ليه
حور ، ماشي يا مامي 
عز ، بسم الله ماشاء الله زي القمر
حور ، فعلا يا عز قموره اوي 
ايان ، طب هاتي عنك يا حبيبتي كفايه اللي في بطنك
حور ، ايان حبيبتي وحشتيني حمدالله على السلامه
ايان ، الله يسلمك ياقلبي
عز ، والله وحشتنا لماضتك
ايان ، رجعتلكم اهو بعد غياب
يوسف صاحب عز ، عزو اخبارك اي 
عز ، جو حبيبي ازيك انت اشتغلت هنا
يوسف ، اه الحمد لله طبعا خلصت وبتدرب هنا ازيك يا حور مبروك عالحمل
حور ، الله يبارك فيك يا يوسف تسلم
يوسف ، لا متقوليش انتي ايان من مصر اللي كانت في المسابقه بتاعه الطبخ
ايان ، هههههه اه هي ده أنا بقيت مشهور اوي 
يوسف ، هو انتي قريبه عز
عز ، بنت خالي واخت مراتي وبنت دكتور كارما ودكتور زين
يوسف ، تصدق فعلا شبه دكتور كارما خالص هي وحور
عز ، انت تخصص ايه احسن انت اكبر مني بسنتين ومأصليش سألتك
يوسف ، مخ واعصاب
حور ، صعب شويه تخصصك 
يوسف ، جدا
حور ، عز أنا هروح اقعد أنا وايان عشان تعبت وقوف
عز ، ماشي روحي ياقلبي
احمد ، ازيك يا عز
عز ، احمد باشا ليك وحشه يا باشا
احمد ، ههههه 
يوسف ، عز هي ايان مرتبطة
احمد الضحكه راحت من وشه ، انت مالك ومالها
يوسف ، مفيش لو مش مرتبطه اتقدملها
عز ، لا مش مرتبطه يا يوسف
يوسف ، طب تمام لو كده هكلم دكتور زين بقي عن اذنكم
عز ، اي اخبارك يا احمد 
احمد وقف سرحان أن ممكن ايان تروح منه وبعدين افتكر أنه خاطب
عز ، احمد احمد
احمد ، ها في ايه
عز ، ولا حاجه يا حبيبي تعالي ياللا نروح عشان قعدتنا زى عدمها
عز ، ياللا يا حور انتي وايان هنروح
ايان ، طب البيبي هعمل معاه ايه
عز ، هكلم مامتك تكتب لينا اسم لبن تعمليه للبيبي
ايان ، هو أنا اللي هاخدها
عز ، اه عشان أنا كفايه عليه يزن وحور حامل
ايان ، اوك ماشي اهو الواحد يلاقي حاجه تسليه
حور ،. دي هتسليكي أما تقولي يابس
كارما اجت عليهم
ايان ، أنا هروح يا مامي هاخد البيبي معايا
كارما ، خلاص ماشي روحي البيت وانا اول ما اطمن علي نور هروح عالطول أنا وبباكي
ايان ، ماشي بس اكتبيلي اعمل ايه وانا اعملهولها واسم اللبن واهم حاجه المفتاح
كارما ، ماشي وكتبت لحور كل حاجه وفهمتها تعطيها اللبن ازاي
احمد ، عز روح انت ومراتك وانا هاخد ايان اوصلها معايا
حور ، طب ماتيجي تباتي معانا
ايان ، لا هروح بيتنا الجميل ابات فيه انا والقمر ده لوحدنا البيبي ضحك
ايان ، شوفتي بتضحك ازاي بتحبني 
حور ، طب ياللا يا مجنونه سلام
ايان ، ماشي سلام ياللا يا احمد وصلني 
وقفوا قدام صيدليه
ايان ، تعالي ننزل سوا نجيب اللبن والببرونه والبامبرز
ايان وقفت طلبت حاجه البيبي وأحمد واقف منسجم جدا معاها
ايان بتفتح شنطتها تحاسب 
احمد ، انتي بتعملي ايه بس وبص للصيدلي الحساب كام
الصيدلي ، ربنا يخليهولكم ده اول خلفكم
ايان ، اه احمد أنا هخرج عشان مش قادره اقف اكتر من كده
احمد استغرب تصرفها وحاسب وخرج ركب العربيه
احمد ، هو انتي ليه عملتي كده ههههههه
ايان ، اه لو مش مامته أو بباه يبقي خطفينه ويطلب لينا البوليس 
احمد ، أنا البوليس متخافيش
ايان ، ماشي يا مغرور افندي 
احمد وايان روحوا البيت 
احمد ، أنا هدخل خلي بالك بقي من القمر ده لو حصل حاجه خبطي عليه
ايان ، اوك ماشي تصبح علي خير واخدت بنت نور ودخلت عملتها اللبن
ايان ، ياللا يا روحي نشرب اللبن أن شاء الله مامي تبقي كويسه وتخرج من العنايه بالسلامه
احمد اتصل بآيان ، اي الاخبار
ايان ، رضعتها ونامت
احمد بصدمه ، رضعتيها ازاي اوعي
ايان ، أمم هنستظرف 
احمد ، هههههه طب أنا مش جايلي نوم أنا خايف اوى اول مره احس بخوف كده علي نور
ايان ، اممم لا أن شاء الله هتبقي كويسه متخافش
احمد ، بقولك ماتيجي نتكلم للصبح 
ايان ، اومال ايسوله فين روح كلمها أنا مش فاضيالك عايزه انام عشان اكيد هتصحي تعيط شويه كده 
احمد ، فعلا اروح أكلم ايسولتي حبيبتي بالحق مش انتي جايلك عريس 
ايان ، بجد مين ياترى
احمد ، يوسف صاحب عز وهيكلم ابوكي بكره
ايان ، أمم هو كويس ومحترم كده وكفايه أنه معجب بطبيخي وبص للاكل اللي بعمله مابصش لسونه
احمد ، والله طيب مبروك مقدما
ايان ، الله يبارك فيك سلام وراحت قافله
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
احمد لنفسه ،. والله هتجننيني يا ايان مش عارف اعمل اي معاكي بس مش هينفع استمر خالص مع ايسل اعمل ايه معاكي يا ايان
ايان ، ماشي يا احمد والله لهوريك عشان تبقي تروح تخطب صحبتي والله لهكسرك زى ماكسرتني 
،،،،،،رؤؤؤؤؤ,,,,,,,,,,
تاني يوم الصبح 
محمد كان بيصلي وفضل يعيط ، يارب متحرمنيش منها يارب عشان خاطرى يارب عشان خاطر ولادي ميربهمش غيرنا احنا الاتنين يارب أنا مش هقدر اعيش من غيرها 
وخلص صلاه وطلع قعد في الاستراحه مع ادهم وجودي 
الممرضه نزلت اللي في العنايه جودي ندهتلها 
جودي ، هو انتي استلمتي مكان النيرس وفاء في العنايه
الممرضه ، ايوه يا دكتور 
جودي ، بقولك هي الحاله اللي في العنايه عامله ايه دي الوقت
الممرضه ، مفيش حد في العنايه
جودي ، لا بنتي في العنايه 
الممرضه ، ممكن يكونو خرجوها بس انا مستلمه العنايه مفيهاش حد
محمد ، يعني ايه نور جرالها ايه وطلع يجرى طلع يدور علي مامته 
ادهم اتصل بنور ، ايوه يا نور نور بنتي فين
نور ، الحمد لله بقت كويسه وراحت غرفه عاديه
ادهم ، الف شكر وحمد ليك يارب الف شكر وحمد ليك يارب
جودي ، ايه يا ادهم
ادهم ، الحمد لله بقت كويسه وراحت غرفه عاديه
جودي بدموع ، الحمد لله ياااه مانت كريم يارب ياللا نطلعلها
محمد قابل كارما 
كارما ، في ايه يا محمد بتعيط ليه
محمد ، مراتي فين يا طنط 
كارما ، الحمد لله بقت كويسه وطلعت غرفه عاديه فوق
محمد نزل سجد وفضل يعيط ، الحمد لله يارب الحمد لله
ادهم شافه ندهله ، محمد تعالي يا حبيبي نطلعها
محمد طلع مع خاله لنور وهو منهار حرفيا 
دخل يعيط ويضحك في نفس الوقت اول ماشافها فايقه 
محمد راح باسها من راسها ، حمدالله على السلامه يا حبيبتي
نور ، الله يسلمك يا حبيبي هي بنتي فين
محمد ، معرفش تعرفي اني معرفش شكلها ولا بصتلها اصلا 
نور ، اخس عليك يا محمد
ادهم ، حمد الله على السلامه يا حبيبتي 
نور ، الله يسلمك يا بابي يا حبيبي 
جودي ، الحمد لله يا حبيبتي كنا هنتجنن عليكي 
نور ، ربنا يخليكوا ليه يارب
كارما دخلت ، بنوتك مع ايان فاتها طول الليل مجنناها
نور ، ايان يا مصبتي وايان هتعرف تفوقلها دي آخرها حله محشي صنيه بطاطس واول ماتيجي تشيلوها بيبي لسه مولوده
كارما ، هههههه أنا هكلمها تجيبها وتيجي 
جودي ، أنا برن علي احمد هكلمه يجيبها ويجي 
ايوه يا احمد بقولك اختك فاقت اهي الحمد لله هات ايان ببنت نور عشان عايزه تشوفها
احمد ، ماشي يا ماما هنيجي اهو 
ايان نامت علي الكنبه اللي في الصاله وهي شايله بنت نور فجأه الباب خبط حطت البنت علي الكنبه وراحت تفتح الباب من غير ماتاخد بالها من اللي هي لبساه شورت قصير وباضي كت 
احمد ، الله ايه الجمال ده 
ايان بتفرك في عينيها ، عايز ايه
احمد ،، انتي ازاي تفتحي كده 
ايان بصت علي نفسها وقفلت في وشه الباب وكلمته من ورا الباب 
ايان ، عايز ايه
احمد ، نور فاقت غيري هدومك وياللا عشان عايزه تشوف بنتها
ايان ، بجد طب الحمد لله ثواني نغير هدومي واجيلك حالا
في العربيه
احمد ، انتي ازاي تفتحي الباب كده افردي كان حد تاني غيري 
ايان ، مكنتش اخده بالي وراحت متوبه 
احمد ، هو انتي منمتيش
ايان ، بنت اختك ماشاء الله عليها كانت بتذاكر طول الليل
احمد ، وانتي صاحيه بترجعيلها هههههه
ايان ، ايوه يا خفيف
احمد ، ايان متستهزقيش بيا تاني لو سمحتي فاهمه
ايان ، أنا اسفه ياحبيبي
احمد ، ايه أنا سمعت حاجه
ايان ، عادي ما احنا اخوات
احمد ، اه اخوات وماله يا روحي أنا بعشقك يا اختي يا حبيبتي والمصحف
ايان بصت له وعنيها كلها دموع ، شكرا بس بلاش كلام من ده عشان ايسل متزعلش منك
احمد ، ماشي وفضل ساكت لحد مادخلو المستشفي
يوسف كان لسه داخل المستشفي ، انسه ايان اخبارك
ايان ، الحمد لله يا دكتور يوسف
يوسف ، اي اخبار البيبي شكلها منيمتكش طول الليل
احمد ، هو انت هتتصاحب عليها انت مش شايفني مش مالي عينك
ايان ، في ايه يا احمد مالك
احمد ، ياللا عشان البنت صحت عشان متعيطش
ايان ، ماشي ياللا عن اذنك يا دكتور يوسف
احمد ، اووووف
ايان مشت مع احمد وركبت الاسانسير عشان تطلع غرفه نور ، وربنا عيب اللي عملته ده انت حرجت الراجل ده هيبقي خطيبي
احمد قرب منها جامد وراح مقبلها بكل عنف لدرجه انه طلع غيظه منها كله في القبله 
ايان خبطته برجليها عشان يبعد عشان البيبي علي أيدها وهي معدتش قادره تاخد نفسها
ايان وشها احمر وفضلت باصه في الارض 
احمد ، عشان تبقي تقولي خطيبي 
ايان عيطت بصوت واطي
احمد ، أنا آسف والله غصب عني أنا مقدرتش اسمعك بتقولي كده 
ايان بدموع ، ليه كده مش احنا اخوات
احمد ، اه اخوات والله لو سمعتك بتقولي كده تاني لهعمل كده تاني 
ايان ، طب وايسل
احمد ،. انا فركشت كل حاجه امبارح أنا مش قادر بجد أنا بحبك اوي
ايان ، طب ياللا ندخل عشان وقفتنا كده غلط
احمد ، ماشي ياللا 
ايان دخلت بالبيبي لنور
ايان ، حمدالله علي السلامه يا نور بنوتك الحلوه الهاديه اهي
نور ، والله شكلها طلعت عينك
ايان ، أنا منمتش يا ماما كل أما انام الاقي واءواء أنا هموت وأروح انام يعني أما اجي من السفر اجي أسهر بيبي ياربي
نور ، معلش بقي حظي اني أولد اول ماتيجي
محمد ، هاتي كده يا ايان بسم الله الرحمن الرحيم ماشاء الله تبارك الله قمر
ادهم ، هاتها كده يا محمد 
محمد ، خد يا خالو كبرلها في ودنها
ادهم اخدها وكبرلها 
كارما ، شفايفك مالها متعوره من ايه
ايان ، انتي عارفاني أما بتغاظ بفضل اعض عليها وماشاء الله طلعت كل سهرى مع البيبي علي شفايفي لحد ماتعوروا
كارما ، دكتور يوسف دكتور اعصاب طالب ايدك اهو كويس عشان يعالج الجنان اللي انتي فيه
احمد سامع الكلام ده كله ساب الاوضه ونزل لعمه زين
زين ، مالك يا احمد خير
احمد ، خالو أنا عايز اطلب ايد ايان 
زين ، مش انت خاطب
احمد ،. انا عملت كده عشان افرس ايان أما ترجع عشان مسمعتش كلامي وسافرت بس الظاهر اني بفرس نفسي
زين ، هو عادي اللعب ببنات الناس يا احمد
احمد ، اصلا ايسل أنا بالنسبالها تجربه بس عشان خاطري متعترضش يا عمو بجد كفايه كده اوي 
زين ، خلاص اختك تقوم بالسلامه وتخرج من هنا وهات ابوك ونقرا الفاتحه 
احمد ، هو انت مش هتسأل ايان الاول
زين ، اكيد يعني هتوافق ياللا روح عشان عندي كشوفات
احمد ، ماشي يا عمو بس مفيش قرايه فاتحه أنا عايز فرح عالطول 
زين ، ماشي بس امشي ياللا مش فاضي
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
احمد خرج واتصل بآيان 
ايان ، الو 
احمد ، أنا آسف اني سببتلك احراج 
ايان ، احراج ايه
احمد ، عشان عورتك وانا بابوسك
ايان ،،،،،،،،،،
احمد ، ايان 
ايان ، نعم
احمد ، تعرفي أن دي اول مره 
ايان ، أمم ياريت تبقي اخر مره
احمد ، اخر مره مين أنا طلبت ايدك من عمو يعني هتبقي مراتي وهبوس براحتي بقي
ايان ، مين قال اني هوافق اصلا
احمد ، ده غصب عنك مش بايدك عارفه لو وقفتي الجوازه تاني وربنا لهغتصبك واخليكي تيجي تسترجيني انك تتجوزيني
ايان ، مش هتقدرى يا وزه أنا بعرف العب كراتيه يعني هديكي علقه تمام وراحت قافله السكه
كارما ، هتضربي صحبتك ليه 
ايان ، عايزه تضربني عشان سيبتها
كارما ، مجنونه زى صحابك
ايان ، اممم بقولك يا مامي أنا جعانه اوي وهنزل اجيب ساندوتش اي حاجه اكولها
كارما ، اقعدي وانا هبعت عم محمد يجبلك حاجه تاكليها
،،،،رؤؤؤؤ،،،،،
بعد اسبوع يوم سبوع البيبي في فيلت احمد ونور 
اتعمل السبوع بتاع ايان 
ايان ، أنا عايزاكي تطلعي قمر زىي أنا اللي مربياكي اول يوم وسميتك علي اسمي
احمد ، هتطلع مجنونه بنت ابني هتطلع مجنونه لأيان
نور ، بس يا احمد دي ايان عسل 
احمد ابن جودي ، عسل مين دي المنحل كله
ايان ، انتو بتتنمروا عليه
نور ، حاش لله أحنا بنضحك عليكي بس 
ايان ، اوعي تسمعي كلام جدك ونينتك الاتنين ولا خالك ولا حد غير عزو حبيبي عشان ده الحنيه كلها
عز ، انا يا بنتي شكرا علي ثقتك دي 
حور ، هههههه هتولدوني بدرى يخرب شيطانكم
ادهم ، طلب ايد ايان لاحمد والفرح بعد اسبوع 
فرحت احمد وايان
زين ، اي رايك في كلام عمك يا ايان
ايان اتحرجت جدا ووشها احمر وسابتهم ودخلت الحمام
ايان ، اهدي في ايه أنا مكنتش فرحانه كده من كام شهر ليه أما طلب أيدي يمكن البعد عرفني قيمته
حور خبطت عالباب ، ايان
ايان ، نعم يا حور وفتحت الباب
حور ، اي ده انتي بتتكسفي يا بيضه هههههه
ايان ، مش نقصاكي والله العظيم كفايه ابوكي وعمك اللي حرجوني
حور ، طب ايه موافقه
ايان ، مش عارفه
احمد من وراها ،. مش عارفه ازاي يعني 
حور ، أنا هسيبكم مع بعض تتكلموا وسابتهم ومشت
احمد ، خلاص لو مش عايزاني خلاص مش هموت عليكي اوي يعني
ايان غمضت عنيها ونفخت بضيق ، خلاص ماشي أنا هقولك على حاجه أنا اللي يتجوزني لازم يكون ميت في دباديبي زي نظره يوسف كده
احمد متخلنيش اعمل اللي عملته في الاسانسير هخلي شكلك زباله
ايان ، احمد انت لسه بتحبني
احمد ،. انا عمرى ماحبيت غيرك يا ايان من اول ما وعيت عالدنيا وانا مش شايف حبيبه غيرك انا بحبك يا حبيبت القلب والروح والعقل
ايان ، وانا بعشقك
احمد ، أخيرا يا مجنونه وراح شادد أيدها وراح لابوه وعمه
ايان ، ااااه أيدي هقع والله يا احمد هو انت ساحب جاموسه 
زين ، في ايه بتشدها كده ليه يا احمد انت اتجننت
احمد ، عادي أشدها براحتي مش كمان اسبوع هتبقي مراتي
ادهم ، هههههه أنا كنت مجنون زمان بأمك طلعت انت أجن مني 
جودي ، هههههه العرق دساس يا حبيبي
زين ، موافقه يا ايان 
ايان بصت في الارض وحركت دماغها بأه
احمد شالها وقعد يلف بيها
زين ، انت يا بني نزلها هو لسه حصل حاجه ده احنا لسه مقرناش حته الفاتحه والله شكلي هرجع في كلامي
احمد ،. لا لا وعلي ايه ماشي يا عمو ماشي خلاص هصبر اهو 
جودي ، فكر كويس يا زين هتجوز بنتك لمجنون
احمد ، ماشي يا ماما مصيرك هتروحي 
جودي ، هتعمل فيه ايه الحقني يا ادهم 
الكل قعد يضحك عليهم وفجأه
الحاج محمود ، ياللا نجرا الفاتحه للنبي يا ولاد
احمد قرأ الفاتحه وهو عمال يبص لأيان ومبتسم
ايان خلصت قرايه بسرعه ، يارب صبرني علي المجنون ده
احمد همس في ودنها ، أنا فعلا مجنون بيكي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
يوم الفرح 
الفرح كان في فيلا احمد ونور في الجنينه لأنها كانت كبيره وجميله 
ايان نزلت بالفستان وكانت اميره بالفستان من اميرات ديزني بجمالها نزلت مع والدها وأحمد وكل اللي واقفين انبهروا بجمالها والجمال الفستان المنفوش يشبه فستان السندريلا 
احمد ،. اي القمر ده القمر ده كله هيبقي بتاعي
زين ، حافظ عليها بقي وخلي بالك منها وانتي حافظي عليه وراح مسلم أيدها لاحمد
احمد ، المأذون بره كلها دقيقتين وتبقي بتاعتي أنا مش مصدق نفسي
ايان ، لا صدق يا حبيبي الحمد لله بقينا لبعض
خرجوا وكتبوا الكتاب 
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
احمد سمع الكلمه دي قام قدام الكل أخدها جامد في حضنه 
احمد بصوت عالي ، بحبببببببك يا مراتيييييي وشالها وقعد يلف بيها وقعدوا يرقصوا
احمد مسك المايك من الدي جي وغنالها 
بات الامل في عيني يروي الجفن صبرا
والعشق في جسدي يجعلني ادوب
والام الشوق تروي فؤادي عطشا
وما ادراكي وما عشق القلوب
يا اميرتي يا جميلتي يا سيده كل النساء
لا تتركيني في وحدتي فالابتعاد عنكي ابتلاء 
يصعب علي تحمله وحان وقت الانتهاء 
سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء
ايان دمعت وطلعت تجري حضنته وفضل يلف بيها وهي في حضنه
والكل فضل يسقف ليهم
الديجي كل قابل عايز يشارك العروسين يتفضل ينورنا معاهم
عز ، قومي ياحور 
حور ،. اتحرج يا عز هرقص ازاي ببطني دي الكل هيضحك عليه
عز ، عشان خاطري اومي هي فين بطنك دي اصلا ده انتي حامل في كتكوت
حور ، ههههههه ماشي يا حبيبي وقامت ترقص معاه
احمد ، ياللا يا نور
نور ، ههههه ماشي يا حبيبي 
ادهم ، ياللا ياقمر 
جودي ،. استحاله اتحرج 
ادهم ، تتحرجي من ايه ده انا حتي جوزك وابو العريس 
جودي ، مينفعش عشان انت ابو العريس احنا كبرنا 
ادهم ، والله لو ما قومتي يا جودي لهمشي 
جودي ، خلاص اديني قومت اهو
زين ، ياللا يا قمرى
كارما ، ماشي يا حبيبي 
حسام ، ده الكل قام رقص ياللا يا جودي 
جودي ، طب هما مجانين هنتجنن زيهم
حسام ، ايوه ياللا وحشني الرقص معاكي
جودي ، ماشي اهو هندخل موسوعه المجانين ياللا يا محمد تعالي 
محمد ، هي جت علينا العيله كلها بترقص
نور ، حبيبي مش هقدر هسيب ايان فين
محمد ، هاتي كده البنت
نور ، هتوديها فين
محمد ، جدو حبيبي خليها معاك عما ارقص مع نور 
محمود ، هات يا ولدي بسم الله الرحمن الرحيم 
محمود فضل مبتسم لولاده واولاد ولاده
محمود ، الحمد لله يا خوي أنا رجعت كل حاجه ابوي دمرها العيله كلها بجت واحد كليتهم بيحبوا بعض وأولادهم حبوا بعض وكلهم بجو واحد العيله كلها بجت واحد بالحب الحب جمعهم كلهم يا خوي نام وارتاح مكانك زمان جولتلي نفسي ولادي يتربوا مع ولاد عمهم ويعيشوا في امان مع بعضيهم ويبجوا يد واحده الحمد لله الاولاد اتحدوا كل الصعاب عشان يبجوا مع بعض الحمد لله مفيش حاجه احسن من أن اللي من دمك يخاف عليك محدش هيجدر يجف في وشك هتبجوا سد منيع لاي عدو يفكر يدخل بيناتكو 
وراح باصص لأيان وهي بتعيط علي أيده 
متعيطيش يا بتي الدنيا سند وضهر وانتي المفروض تبجي مرتاحه لأن ليكي بدل السند عشره محدش هيجدر يأذيكي واصل 
تمت بحمد الله الروايه كانت طويله اوي بس والله أنا نفسي زعلانه اني هبعد عن العيله دي ياريت اعرف رايكم ضرورى عشان يهمني 
اميره محمود
تمت النهاية.

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-