رواية احببت طفلة مجنونة كاملة جميع الفصول بقلم جاسمين محمد

رواية احببت طفلة مجنونة كاملة جميع الفصول بقلم جاسمين محمد

رواية احببت طفلة مجنونة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة جاسمين محمد رواية احببت طفلة مجنونة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية احببت طفلة مجنونة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية احببت طفلة مجنونة كاملة جميع الفصول
رواية احببت طفلة مجنونة بقلم جاسمين محمد

رواية احببت طفلة مجنونة كاملة جميع الفصول

بت ياز*فته قومي روحي جامعتك 
_يوووه حاضر قايمه اهو لم نشوف اخرت التعليم ده اي منك لله ياقاسم يابن ام امين عشان انت اللي طلبت بتعليم المرأة وانا مش عايزه مش كنت خدت راي 
_(وهي واقفه عماله تتفرج علي بنتها وهي واقفه ورافعه ايدها وبتدعي) وحيات امك طيب يلا غوري الجامعه ومتتاخريش عشان في عريس جي النهارده 
_(وهي مبرقه عينها بندهاش) لا والنبي مين اللي قالكم اني عايزه اتجوز انا عايزه اتعلم 
_هتشليني قريب انتي مش لسه قايله انك مش عايزه تتعلمي 
_(وهي حاطه ايدها علي دماغها بتفكير) لا والله انا قولت كدا 
_(مسكت الشبشب وضر*بتها بيه) غوري من وشييييي هتجبيلي جلطه 
_سلامتك ياماما هو الضغط بس متخافيش 
_(بصتلها بقرف وسابتها وراحت علي المطبخ) 
هي: هي ماما مالها زعلت من اي هي كدا بتزعل من الدبانه حتي لو جت علي وشها يلا لم اروح البس واروح الجامعه 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_سليم ياسليم انت ياز. فت قوم بقا كفايه نوم 
_(وهو بيفرق ايدو في عينها وبنعس) يووه نعم ياماما اطفي النور وسيبيني نايم شوي 
_انت اتجننت اطفي اي العصر اذن وتصلي مش ناوي تقوم تجهز نفسك تتروح تجيب شوكولاته و جاتو و حلويات للعروسه اللي رايحين ليها النهارده 
_اي ده كله هو انا وارث هي علبه شوكولاته او اقولك هي بتحب الورد اجبلها بوكي ولا اقولك هي مجنونه اجبلها مصاصه وشوكولاته 
_(وهي واقفه وفاتحه بوقها) ياختييي هي مجنونه زيك يعني انا المجانين هيزيدو عندي اتنين ياختييييييييي (ولطمت علي وشها) 
_ههههه متخافيش ربنا هيسترها المهم يلا اروح اجهز نفسي (وقام من علي السرير وباس راس مامته وراح يجهز نفسه)   
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
_بت يا سجده خلصتي  عشان العريس علي وصول 
_(وهي بتظبط الخمار) اهو خلاص بظبط الخمار 
_بقولك صح ابوكي بيقولك بلاش جنان قدام العريس عشان شكله عاجب باباكي وعايز يجوزهولك 
_(وهي مش بصلها وعماله تظبط في الخمار قدام المراري) خلصتي ياماما روحي شوفي الباب بيخبط بسرعه يلا 
_حاضر رايحه مع اني خايفه منك والله النهارده 
_ههههه متخافيش هطفشه زي الباقي ههههه 
_(بصوت عالي) وحيات امك طي اروح اقول لابوكي 
_(جرت عليها مسكتها قبل متطلع) لا لا لا عيب يانبع الحنان يانبض الشرايين 
_(بصتلها من جنب عينها) تتلمي طيب 
_حاضر امري ليك يارب 
_يلا لم انادم عليكي تطلعي 
_حاضر يافندم (بعد مهي طلعت بتحدي) هطفشه هطفشه زي غيرو يخساره اللي هيطفحوا عندنا   
يتبع....  
_اتفضلوا اتفضلوا شرفتنا
_الشرف لينا احنا ياعمي تسلم 
_كلك زوق والله يابني اتفضلوا دقيقه وجي 
_اتفضل وخد راحتك ياعمي 
_(دخل المطبخ) امال فين سجده واه فهمتيها تعقل وبلاش جنان وشغل اطفال
_اه ياخوي فهمتها بس انت عارف برضوا بنتك ربنا يسترها يارب والله 
_يارب روحي نادي عليها وهتيها وتعالي  
_حاضر 
_انا اسف اتاخرت عليكم 
_لا ولا يهمك ياعمي (وزق امه بايدو عشان تتكلم) 
_بص ياابو سجده احنا جينا نطلب ايدك سجده بنتك ل ابني سليم 
_وانا يزيدني الشرف بس لم يقعدو مع بعض ونشوف رايهم 
_اكيد اكيد طبعا بس هي فين عروستنا 
_(خلت وهي ماسكه صنيه العصير في ايدها وباصه في الارض) سلام عليكم 
_(في سر) بسم الله ماشاء الله قمر يامراتي والله يازين م اخترت والله دايما اختياراتي حلوه كدا مش معقول ياناس 
_وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يابنتي  تعالي اقعدي جنبي 
_(بكسوف) حاضر ياطنط وراحت قعدت جنيها 
_طنط اي بقا هكون ماما خلاص 
_(باصه في الارضه و خجلانه) 
_طيب متجي نطلع بر ونسيبهم شوي مع بعض 
_ماشي يلا وطلعوا كلهم 
(سليم قاعد بصص علي سجده وعينه متشالتش من عليها وسجده قاعدها مكسوفه ووشها في الارض) سليم اتهد وهيتكلم 
سليم: انتي اسمك اي 
سجده بـ عفوي: بص بقا سيبك من كل ده وقولي انت العريس 
سليم بستغراب: ايو 
سجده: قشطااا طي مش موافقه 
سليم: طيب ليه 
سجده: كدا مزاجي مش عايزه اتجوز
سليم:   طيب ما تسالي ف أي حاجه ونتكلم شويه 
سجده: اشطااا همتحنك امتحان صعب 
سليم: موافق 
سجده: لو مجاوبتش؟ 
سليم: متوافقيش عليا 
سجده: ماشي 
سجده: فلن رايدير اسمه الحقيقي أيه؟ 
سليم: يوچين 
سجده: كروات كان عنده كام سنه؟ 
سليم: 150 سنه 
سجده: إيه التراب الي كانت بتستعمله تنه ورنه؟ 
سليم: تراب أساطير 
سجده: الورده المسحوره الي كانت ف الجميله والوحش فضلت معه لحد كام سنه ؟ 
سليم: 21 سنه لو محبش بيفضل وحش 
سجده: اقولك ع سر؟ 
سليم: انا الي قتلت موفاسا 
سجده: مع كل أول ضحكة؟ 
سليم: لأي بيبي صغير في جنيه جديدة بتتولد 
سجده: أنطوان ايجو أكل ايه من ايد ريمي؟ 
سليم: خلطبيطه بالصلصه 
سجده: لا مش معقول أكل دبان؟ 
سليم: وأبوس ضفدع في نفس اليوم 
سجده: اسم البنت الرخمه الي كانت بتموت السمك في نيمو ايه؟ ؟ 
سليم(بتفكير). . . . . . . . . . 
سجده: مش موافقه 
سليم بتسرع وهو بياخد نفسه: وحيات امك بعد كل الشقلبه دي مش موافقه 
يتبع.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سليم بتسرع وهو بياخد نفسه: وحيات امك بعد كل الشقلبه دي مش موافقه 
سجده: اه مش موافقه عادي 
سليم ببرود اعصاب: تمام تمام طيب لم ابوكي يدخل هتقوليلوا مش موافقه ليه 
سجده بتفكير: معرفش 
سليم بغمزه: ليه بس عارفه لو موافقتيش هقوله علي اللي عملتيه 
سجده بتوتر: بابا 
سليم: اه ياحلوه 
سجده بتفكير: تمام موافقه نتخطب بس بشرط
سليم: اشرط ياقمر وغمزلها 
سجده بقرف: بطل شغل العيال الاطفال الهبله ده المهم مش هنتكلم ابدا غير لم يتكتب الكتاب 
سليم: وده كيف بقا يعني نقعد مخطوبين من غير منتكلم خالص حتي نتعرف علي بعض 
سجده: مش عايزه اتعرف علي حد ها قولت اي فكرا براحتك وانا هطلع اقولهم يدخلوا وانت بقا قولهم مش موافق وبضحكه مليانه انتصار 
سجده وهي طالعه وبتبتسم.. الله اخير هطفشوا مافيش واحد ممكن يوافق علي الشرط ده ابدا يلا ياثكرا روح مع ماما هههههه 
_(ابوها) ها اي الاخبار 
سجده سكتت ودخلت اوضتها وعملت نفسها مكسوفه ومردتش 
_(ام سليم) السكوت اوقات بيكون علامه الرضا تعال لم ندخل جو نشوف اي الاخبار 
_(ابو سجده) ههههه فعلا يلا 
(دخلوا لاقي سليم قاعد سرحان وعمال يفكر) 
_ها ياحبيبي اي الاخبار 
سليم بضحكه كلها مكر: موافق ياماما عمي حدد موعد للخطوبه 
_حاضر يابني اي رايك في اخر الاسبوع بعد بكرا 
سليم ببتسامه: تمام موافق علي البركه يلا نقرا الفاتحه 
_يلا 
(سجده قاعدها في الاوضه وعماله تتنطط من الفرحه انها انتصرت والعريس هيرفض من غير متعب نفسها وتزعل باباها منها) 
_صدق الله العظيم الف مبروك ياعريس 
سليم: الله يبارك فيك ياعمي بعد اذنك بقا نمشي عشان عندي شغل دلوقتي 
_تمام يابني اتفضل 
سليم بضحكه كلها مكر: شكرا ياعمي بس ممكن اتكلم مع سجده خمس دقايق قبل ما امشي 
_اه عادي ام سجده خديه ودي اوضتها يكلمها 
_حاضر تعال يابني 
_(وهي بتخبط علي الباب) سجده يابنتي افتحي 
سجده كانت قاعدها عماله تتنطط وفرحانه وتحسب مامتها جي تقولها العريس مش موافق راحت فتحت الباب بفرحه 
سجده: نعم ياماما في اي وبتبص لاقي سليم جي من وره مامتها ملامح وشها اتغيرت 
_حبيبتي سليم عايز يتكلم معاكي كلمتين قبل ما يمشي عشان مش هتعرفه تتكلمه تاني غير بعد بكرا 
سجده بستغراب: بعد بكرا ليه اشمعنا 
سليم بضحكه: عشان بعد بكرا خطوبتنا ياعروسه 
سجده سمعت كدا وسكتت كان حد ضربها كف علي وشها: خطوبه مين 
سليم: سلامت النظر خطوبتي انا وانتي المهم ياعروسه بكرا هعدي عليكي اخدك انتي ومامتك عشان نروح نجيب فستان الخطوبه 
سجده واقفه ساكته مش بتتكلم ولسه مصدومه 
_يام سجده يام سجده 
_بعد اذنك يابني اروح اشوف ابو سجده عايز اي وانتوا كملوا كلامكم 
سليم: تمام روحي 
(بعد مهي مشت) سليم بمكر: هههههه كنتي عايزه تتطفشيني بس انا وراكي والزمن طويل ياعروستي 
سجده: والله لطفشك في عيشتك بس استنا عليا اخليك تكرها اليوم اللي فكرت فيه انك تخطبني 
يتبع.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_بعد اذنك يابني اروح اشوف ابو سجده عايز اي وانتوا كملوا كلامكم 
سليم: تمام روحي 
(بعد مهي مشت) سليم بمكر: هههههه كنتي عايزه تتطفشيني بس انا وراكي والزمن طويل ياعروستي 
سجده: والله لطفشك في عيشتك بس استنا عليا اخليك تكرها اليوم اللي فكرت فيه انك تخطبني 
سليم: ههههه اللي بيعجب بحد مش بيبعد عنه بالساهل المهم انا هروح دلوقتي عشان عندي شغل وبكرا اعدي عليكي تكوني جاهزه اشطااا يامراتي وغمزلها ومشي 
سجده بتحدي: انا وانت والزمن طويل ياسليم يابن (وحطت ايدها علي راسها وبتفكير) هي امه اسمها اي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــ تاني يوم 
سليم راح خد سجده ومامتها وراحه جابه الفستان وعدو جابه الدهب وتاني يوم في الخطوبه 
سجده: ياماما كدا كويس صح 
الام بعياط: قمر ياروحي بسم الله ماشاء الله 
سجده بعياط: طيب بتعيطي ليه 
_كنت بحلم باليوم ده من زمان من وقت مكنتي لسه مولوده 
سجده مسحت وش مامتها: بطلي عياط طيب وحياتي ولا الغي الخطوبه 
_الام بلهفه ها لا خلاص اهو بطلت هههه 
سجده: شطوره يلا نطلع بقا عشان المعازيم بر 
_الام يلا ياروحي 
سجده طلعت لقت سليم واقف بيهزر مع بنت اتعصبت وعماله تفكر وتسال نفسها مين دي اوع تكون معشوقته او يكون من اللي مرتبط بيها او يمكن يكون متجوزها في السر او يمكن ماشي معايا والله شكله ايامه هتكون سوده معايا 
سليم شاف سجده خارجه مع مامتها وبابها قابلهم وحضنها وسرح 
_الاب الف مبروك ياروحي
سجده: الله يبارك فيك يابابا (وراح مسكها وراح بيها عند سليم اللي واقف سرحان) 
سليم وهو لسه سرحان: يخربيت حلاوة امك هي كانت بتتوحم علي اي
الكل بضحك علي منظر سليم وكلامه هههههههه 
سجده بكسوفه: اتلم اي اللي بتقوله ده 
سليم: ها اكدب يعني مهو انتي بصراحه شبه الحوريات وغمزلها 
سجده بعصبيه وصوت واطي: هتتلم ولا اغير راي وادخل الاوضه وابقا شوف هتخطب مين 
سليم: ههههه لا خلاص عشان انتي مجنونه وتعمليها وسكت 
سليم جه يلبسها الدبل: هاتي ايدك 
سجده بتفكير وهي بتكلم نفسها: والله لعقدتك بس استنا يابتاع البنات 
_االام سجده مدي ايدك 
سجده بتمثيل: معلش مش هينفع عشان انت مش تجوز ليا فمينفعش تمسك ايدك ممكن مامتك تلبسهالي 
سليم: لا عادي كل المخطوبين بيلبسه الدبل لبعض عادي 
سجده: مهو حرام ها خلي طنط تلبسهالي 
سليم وهو بيجز علي سنان: اممم تمام عادي تعالي ياماما لبسهالها 
(ام سليم لبستها الدبله ووسليم لبس دبلته والزغريط ملت البيت) 
سجده واقفه الكل عمال يباركلها وتهيص معاهم وسليم واقف مع اهلوا يهيصه 
سجده لمحته واقف مع البنت برضوا فتغاظت وقربت عندهم: سلام عليكم 
البنت ببرود: وعليكم السلام الف مبروك 
سجده: الله يبارك فيكي ولفت وشها لسليم سليم عايزاك دقيقه 
سليم بستغراب: تمام وطلعوا البلكونه 
سجده بعصبيه: مين البت دي وكيف تقف تهزر معاها كدا وازاي اصلا يوم خطوبتنا ها احكي يلا 
سليم واقف مش بيتكلم ومبسوط انه حاسس انها غيرانه عليه 
سجده: بتبتسم علي اي متنطق مين دي 
سليم بهدو وبتسامه: دي زميلتي في الشغل مهندسه زي 
سجده: اعملها اي يعني وتقف معاها ليه كدا بس يابن الناس عايزني تبقا اي صنف من بنات حواء مشوفكش نحيته اشطااا ياشبح عشان متزعلش 
سليم بضحك: ههههه شبح وتزعليني بت انتي عندك حول شوي سرسجي وشوي طفله وشوي متدينه هو انا اتعامل معاكي علي كام شخصيه هههه 
سجده: مالكش فيه مش انت اللي جبته لنفسك استحمل بقا 
سليم: هستحمل ياقمر عشان اللي قلبه ده وشاور علي قلبه بيدق لحد بيستحمل كل حاجه عشانه 
سجده وشها احمر وتكسفت وسكتت وسرحان: ها بتقول اي 
سليم بضحك علي منظرها: ههههه مش بقول حاجه يلا نطلع يطماطم انتي 
سجده: عبوشكلك ياشيخ وطلعوا كمله حفله الخطوبه وخلصت وكله روح وسجده دخلت غيرت وجت تنام افتكرت مواقف سليم في الخطوبه ولم طلعوا البلكونه وقعدت تضحك 
سجده بضحك: مجنون وربي ونامت 
 سليم راقد وحضن المخده  وبيكلم نفسه ايمتا بقا ارمي المخده الز. فته دي من جنبي 🥹
يتبع.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد سنه 
_الماذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم علي خير موده 
والزغريط ملت البيت 
_(ام سجده) حضنتها الف الف مبروك ياروحي عقبال ليله الدخله يارب 
وزمايلها اتجمعا حوليها وقعدو يباركولها 
_(وام سليم) حضنت ابنها برضوا وباركتلوا وزمايلوا 
سليم قرب عند سجده ومسك ايدها وشدها وماشي بيها 
_صحبته اي ياعريس واخدها ورايح بيها فين هههه 
سليم: وانتي مالك واحد ومراته صح ولا اي يامراتي وبص لسجده اللي واقف مكسوفه وخجلانه 
_(ابو سجده) ههههه روح اتكلم معاها شوي يلا علي نفسك 
سليم: ههههه حمايا حبيبي ده وراح اخد سجده ودخل بيها الاوضه وقفل الباب وسجده قعدت علي السرير وهو جه قعد جنبها 
سليم بفرحه: الف الف مبروك ياحبيبتي 
سجده بكسوف: الله يبارك فيك ياحبيبي 
سليم بصدمه: انتي قولتي اي 
سجده:الله يبارك فيك 
سليم: اللي بعدها
سجده بضحك: اي هي 
سليم: هنستعبط بقا ولا اي 
سجده: ههههه فين ده بس 
سليم: وربنا رخمه طيب قولهالي بقا نفسي اسمعها منك 
سجده: مستحيل دلوقتي 
سليم: ليه تاني امال ايمتا 
سجده: عملهالك مفاجأة المهم يلا نطلع بقا 
سليم بنفاذ صبر: طيب ياختي يلا 
سجده... هههه اختك 
سليم بهدوء: اه مهو اللي انتي عمله ده اختي 😂😂😂
سجده: ههههه طيب يلا ياخووي 
ـــــــــــــــــــــــــــــ بعد شهرين في قاعه الفرج 
_لولولولوي الف الف مبروك ياعروسه 
سجده بفرحه ممزوجه بعياط: الله يبارك فيكي ياماما 
(سليم واقف مع اصحابه بيتكلم وابو سجده ماسك ايدها وداخل بيها القاعه وهو بيبص شافهم وفضل واقف شوي سرحان وهو مش واخد باله: يخربيت جمال امك ياشيخه بقا انتي من النهارده هتكوني بتاعتي بس 
سجده اتكسفت ووشها احمر وبصت في الارض 
سليم قري منها ومسك ايدها 
ابو سجده: حافظ عليها دي حته مني 
سليم: لو هي حته منك فيهي حياتي كلها متخافش يابابا دي في العين والقلب والروح وخد سجده وراحه رقصه 
سليم وهم بيرقصه: مش هتقوليها بقا نفسي اسمعها 
سجده بستهبال: هي اي دي 
سليم: بطلي استهبال بقا 
سجده بكسوف: طيب غمض عينك 
سليم: لازم 
سجده: اه عشان مسكوفه 
سليم: حاضر اهو 
سجده بصوت واطي: بحبك 
سليم: مش سامع 
سجده: بقول بحبك 
سليم: مش سامع 
سجده: يوه بقا مش قايله 
سليم: طيب والله لو مقولتي دلوقتي لبوسك واشيلك قدام الكل 
سجده: بتهزر صح 
سليم؛: لا والله مش بهزر اصلا مش عيب ولا حرام انتي مراتي 
سجده: اعقل يسليم عيب 
سليم: اخلصي طيب قولي بصوت عالي بحبك ياسليم 
سجده: ربنا علي الظالم بحبك ياسليم 
سليم: قولي بصوت عاليي 
سجده بصوت عالي: بحبككككككككك ياسليم 
سليم بفرحه: وانا بعشقكككك ياقلب سليم وشالها لف بيها 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-