رواية بجانب ابنتي كاملة جميع الفصول بقلم اسراء السيد

رواية بجانب ابنتي كاملة جميع الفصول بقلم اسراء السيد

رواية بجانب ابنتي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اسراء السيد رواية بجانب ابنتي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بجانب ابنتي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بجانب ابنتي كاملة جميع الفصول
رواية بجانب ابنتي بقلم اسراء السيد

رواية بجانب ابنتي كاملة جميع الفصول

الدكتور :جالك بنوتة عسولة
ادهم:طيب ومراتى عامله اي
الدكتور :قولتلك من الاول ان الحمل غلط عليها..
قاطعة ادهم بصوت حاد :مراتي عامله اي
عز:اهدي يا أدهم ان شاء الله هتكون كويسة بس بقا عشان ابنك ما يخافش دا لسة عنده 6 سنين وهيترعب 
ادهم:يعني اي شايفني مضايق ويقول قولتلكم 
عز:هى عامله اي يا دكتور
الدكتور :البقاء لله اتوفت حضرتك قولتلكم ان هي حامل وعندها كانسر بس مكنش هينفع ننزل البيبي عشان خطر عليها بس قولتكلكم هيبقى في خطر برضوا
عز:لا اله الا الله ربنا يصبرك يا ابني
ادهم دخل عندها بدون علم حد وقعد فضل يتكلم معاها
ادهم:ازاي يا مروة تسبيني كده وتمشي انتي وعدتيني لي انا بعشقك انا عملت كتير عشانك دا احنا بنحب بعض من الطفولة لي بستسبيني وحشتيني اوي يا مروة
الدكتور دخل وخرجة ومروة اندفنت
عدي اسبوع  
في الفيلا 
حنان:يا ابني مش هتشوف حتى بنتك
ادهم:انا بكرها هي السبب في موت حبيبتي
حنان:يا ابني حرام عليك وهي ذنبها اي دي مش بتبطل عياط انا مش عارفة اعمل اي؟
ادهم اتنهد هجبهلها دادة تهتم بيها  ما تقلقيش
وبالفعل جاب داده وكان بيروح شغلة كان دكتور في الجامعة بيرجع البيت مش بيشوف بنته يسلم على ابوه ومامته ويلعب مع ابنه  سامح وكان دايما بيهتم بسامح عكس ليار مش بيشوفها اصلا الا صدفة ويرجع اوضتة يقلب في صورة هو ومروة دايما زعلان
عدي حوالي خمس  سنين وحالته النفسية بتسوء ولاسف اهله مش عارفين يعملوا اي وبنته بتكبر وهو مش بيتهم بيها ولا بيفكر يشوفها ومفيش غير سامح 
في يوم كان قاعد في الصالون ودخلت بنته وكانت بتمشي براحة
ليار:بابا ممكن اسأل سؤال
ادهم:عايزه اي
ليار :انتي لي بتكرهني وفين ماما اصحابي في الحضانة عندهم وانا لا
ادهم اتنهد بحزن على كلامها
ادهم :بص لبنته اللي عندها خمس سنين ازاي بتقول انه بيكرها لدرجة دي أهمل بنته هل هو اناني؟ دايما بيرفض يتجوز بعد مروة كان خايف من سؤال زي ده من ولاده 
وبعدها كلم ليار
ادهم:لا يا حبيبتي بس انتي عارفة اني تعبان ومشغول شوية بس النهاردة هنخرج انا وانتي وسامح ونشتري حاجات حلوة ونتفسح
ليار :هيييي بابا هيخرجني بابا بيحبني
كان داخل عز الدين والده
ادهم :صباح الخير يا بابا
عز الدين :صباح النور اخوك الطايش هو واختك  جايين  من امريكا النهاردة
ادهم :يااه دول وحشنوني اوي 
عز :ما انت ما رضتش تروح هناك اجازة ونفسيتك كانت هتتظبط
ادهم :هروح اجيبهم بقا المره ألجاية هروح 
عز الدين لقى حد ماسكه من رجلة بص لتحت لقى ليار
ليار :جدو بابا بيحبني وهيخرجني انا وسامح
عز الدين : شالها وقالها ربنا يخليه ليكي يا حبيبتي
ادهم:هروح البس واجيبة من المطار 
ليار :بابا ممكن اجي معاك 
ادهم بتفكير طيب يلا خلي دادة تلبسك 
ليار :هيييي
لبسوا وراحوا يستقبلوا يحيى و كلارا اخو 
وصلوا المطار  وأعلن عن وصول الطائرة ونزل يحيي  بأناقاتة وكلارا المتمردة بلبسها المغري أو ما شافوا ادهم جريوا في حضنة وبعدها سلموا على بعض وخرجوا بره المطار وركبوا العربية
في مكان آخر
كيان :بابا انا هروح المستشفى
شريف :تمام يا حبيبتي خلي بالك من نفسك
كيان :سلام وخلي نور تفطر معاك يا بابا وخليها تروح الجامعة عشان كده هتأخر
شريف :حاضر يا بنتي
خرجت كيان وراحت المستشفى هي ممرضة جميلة وخجولة عندها 20 سنة و محجبة
راحت المستشفى وبدأت نبطشيتها بتخلص بليل
عند ادهم
هاا هتستقروا هنا عشان الكلية يا متفوقين
كلارا:اتريق انت بس 
يحيي:الحمد لله انها اخر سنة  لينا 
وصلوا الفيلا ودخلوا سلموا على والدهم وقعدوا ماعدا ادهم طلع غير وراح الجامعة دخل المدرج وبدء يشرح المحاضرة والكل مركز معاه وبيحترموه خلص المحاضرة وراح الشركة بتاع والده وهناك شاف شريك ابوه عصام الدمنهوري ادهم ما ارتاحش ليه ابدا بس عادي
الليل جه في فيلا عز الدين
قاعدين على السفرة
ادهم وكلارا ويحيي وعز الدين وحنان وليار وسامح بيتكلموا كلام عائلي
حنان :يا أدهم مش ناوي تجوز
ادهم :اقفلي على الموضوع ده
سامح :بابا انا عايز يبقى عندي ام زي اصحابي
ليار :ايوه يا بابا
ادهم :خلاص بقا
وقف وطلع أوضتة
كلارا:يا ماما سبية براحته
عز :المفروض فعلا يتجوز
يحيي:انا خارج مع اصحابي
يحيى خرج وراح الديسكو واتعرف على شباب جديدة وشرب كتير وبعد السهرة ركب معاهم العربية
في مكان آخر عند كيان 
خرجت من المستشفى متأخر وركبت تاكسي وقالت ليه على العنوان وساق بس بعد دقايق دخل من مكان تاني
كيان :لو سمحت انت رايح فين
السواق :ده طريق مختصر
كيان :لا نزلني هنا
السواق :براحتك يا بنتي
وبالفعل نزلت وفضلت ماشية وبعدها لقيت عربية وقفتها طلع من حوالي ست شباب ومنهم يحيى ركبوها العربية غصبا عنها وكانوا مقعدينها وسطهم وهي كانت خايفة جدا وبعدها واحد شالها وحطها على السرير حاولت تصوت بس بس واحد عطي ليها حقنة نايمتها
يحيى وهو سكران :انا اللي هبدء
تاني يوم الصبح كيان صحيت لقيت نفسها على السرير وحولها ست شباب وفي دم في رجلها فضلت تصوت صحيوا كلهم وجريوا وسابوها
كيان صحيت لقيت نفسها مش لابسة حاجة وحولها ست شباب صوتك والشباب جريوا لبست وفضلت تجري وروحت البيت لقيت ابوها نايم واختها دخلت اوضتها وفضلت تعيط بعدها دخلت المطبخ عشان تعمل فطار  ل ابوها واختها
شريف: صباح الخير انتي جيتي امتى
كيان :جيت امبارح متأخر كان في شغل
شريف :تمام حضري الفطار عشان عندي شغل
كيان :حاضر
حضرت الفطار وفطروا وابوها راح الشغل واختها نور قعدت معاها تكلم وبعدها راحت الجامعة
في فيلا عز الدين
الساعة كانت ستة الصبح ويحيى دخل الفيلا ودماغة مصدعة طلع اوضتة واخد دش وحاول يفتكر اي حصل وافتكر ان اغت*صب هو وأصحابه بنت لبس ونزل عشان يفطر ويروح الكلية
يحيي:صباح الخير
كل اللي قاعد على السفرة صباح النور
فطروا وكل واحد راح شغلة أو كليتة
ادهم ركب عربيتة وكان بيفكر في الماضي
فلاش باك
كان أول يوم ليه لانه بقا دكتور وشاطر جدا بالرغم من صغر سنة  في الكلية عند محاضرة وكان بيشرح ودخلت طالبة في الصف الرابع
مروة :ممكن ادخل يا دكتور
ادهم:برا محدش يدخل بعدي
مروة :انا اسفة بس.....
قاطعها بصوت حاد:بقول اطلعي بره
مروة :خلاص يعني مكنتش محاضرة هي ولا انت شايف نفسك انت حتة دكتور ولا اكتر ولا أقل
ادهم :هاتي الكارانية واطلعي بره
عطت ليه الكارانية وطلعت وهي متغاظة منه
خلص المحاضرة وبعدها المدير طلبة ودخل لقى مروة
المدير :اتفضل يا دكتور ادهم
ادهم:حضرتك كنت عايزني
المدير :اقدملك مروة الأولى على الدفعة في كل السنوات وهي النهاردة اتأخرت غصب عنها سامحها المره دي
ادهم:تمام
عطاها الكارانية وخرج وهي مشيت وراه
مروة :انا اسفة يا دكتور بس ماما كانت تعبانة عشان كده اتأخرت
ادهم:الف سلامة عليها
مروة :طيب تعالي اعزمك على شاورما
ادهم :ابتسم طيب يلا
عند كلارا في كلية الهندسة 
كلارا:في اي يا أوس
أوس :كلارا من وقت ما رجعتي من امريكا وانتي متغيرة معايا
كلارا:ما تزعلش يا حبيبي مني والله كنت مشغولة
اوس:طيب صالحيني
كلارا :بتفكير اصالحك ازاي
اوس :بصي بعد الجامعة نخرج النهاردة وتعالى اوريكي الفيلا بتاعتي
كلارا :طيب اشطا
اوس :ابتسم
عند يحيى في كلية الهندسة أيضا
يحيى انا دماغي وجعاني اوي و اللي حصل امبارح مش قادر افتكر اي حاجة،
يلا اديني بتسلي
أمير :سرحان في اي يا يحيى
يحيى:ولا حاجة
أسر :طيب بقولك في بنت جديدة وعامله نفسها محترمة ما تروح تعرفها نفسها وتتعرف عليها وبعدها تكسرها
يحيى :بس كده من عنيا
وراح عند البنت
يحيى :ازيك
ريماس:نعم في حاجة
يحيي:اي اهدي ممكن نبقى أصحاب
ريماس :لا ويلا امشي
يحيى مشي وبعدها فكر في خطة وراح لاصحابة
بعد الكلية ريماس خرجت وطلع عليها كذا شاب بيضاقوها وبعدها ظهر يحيى وضربهم
يحيي:برضوا مش موافقة نبقى أصحاب
ريماس :خلاص نبقى أصحاب بس بحدود
يحيى :تمام انا يحيى
ريماس:وانا ريماس
ومن هنا بدأت صداقة ريماس ويحيي
عند شريف أبو كيان كان سايق عربية عصام الدمنهوري ووصل مسدج ل شريف فتحة لقى فيديو  اتصدم لما شافة 
 عصام اخد التلفون وشاف الفيديو  وقاله ما تقلقش هشوفلك حل انا اعرف الشخص ده
شريف :والله انا مش عارف اقولك اي يا باشا
عصام :انت شغال معايا من عشرين سنة وانا بعتبرك زي ابويا
كيان راحت المستشفى وكانت دايما قلقانة وخايفة وبعد ما خلصت روحت البيت لقيت ابوها دخلت تسلم عليه لقيت كف نزل على وشها
كيان:حاطة ايدها على خدها في اي يا بابا
شريف :ضيعتي شرفي يا فاج*رة بقا تروحي تنامي في حضن واحد اتفضلي شوفي نفسك
كيان:بابا والله دول اللي خطفوني وعطوني حقنة وما اعرفش اي اللي حصل
شريف :الحمد لله ان عصام باشا يعرفه وقال إن هيخليه يتجوزك وكتب الكتاب يوم الخميس
كيان :عايز تجوزني ل ده اللي اكل من لحمي وو
 كيان:عايز تجوزني لواحد اغت*صبني هو واصحابة
شريف :اخرسي هو ده اخر كلام وخلي في بالك كتب الكتاب يوم الخميس
وعصام كلم عز ومش عارف خلاه يوافق بالسهولة دي ازاي
كيان :يا بابا بس
شريف :انا همشي واياكي تطلعي برا البيت
في فيلا عز الدين
عز الدين :فين يحيي
يحيي:نعم يا بابا
عز :نعم الله عليك اي اللي هببته ده رايح تغت*صب بنت هي دي تربيتي يا يحيى اخص عليك
يحيي:والله يا بابا كنت سكران وأصحابي هما اللي اخذوها وكلنا....
كف بينزل على يحيى من عز الدين
عز الدين :أخرس بقا خلي في بالك كتب كتابك عليها يوم الخميس
يحيي:مستحيل
عز:انت عارف لو كتب الكتاب ما تمش عصام هيخلينا مفلسين
يحيي:بابا انت عارف انت بتقول اي وبعدين انت اول مره تضربني
عز:والله غصب عني هي سنة وهتطلقها ف استحمل
يحيى :حاضر
الكل نزل وقعدوا على السفرة
كلارا :بابي انا خارجة مع واحد صحبتي بعد الكلية
عز الدين :تمام ما تتأخريش
واه نسيت اقولكم كتب كتاب يحيى الاسبوع الجاي
حنان:نعم
ادهم :وده ازاي هو اصلا كان خاطب عشان يكتب كتب الكتاب؟ واصلا دا لسة صغير ما اتخرجش
عز :عشان تبقوا عارفين هحكيلكم
عز حكي ليهم اللي حصل وبعدها سابهم وراح الشركة وكل واحد راح كليتة
أوس :كلارا بقولك اي مش لازم نحضر النهاردة الكلية تعالي نخرج بقا زي ما اتفقنا
كلارا :خلاص يلا
اوس:بس شكلك قمر اوي بس انتي محدش بيتكلم على لبسك ده خالص
كلارا:اكيد لا بابي بيحبني وبعدين أنا البس اللي عايزاه
اوس :طيب يلا عربيتي اهي
كلارا:واو دي عربيتك بس جميلة جدا
أوس :يبنتي انا من عائلة غنية جدا
عند يحيى
ريماس :مالك يا يحيي
يحيي:مفيش مخنوق شوية
بقولك اي تعالي نخرج
ريماس :اوك
عند ادهم
قعد يفكر في مروة
فلاش باك
كان دايما بيتناقش هو ومروة وحب عنادها جدا وخجلها وتفوقها حبها جدا واتخرجت وبقت معيدة في الجامعة وحارب اهلها كلهم عشان يتجوزها واتجوزوا وخلفت سامح وبعدها كبر وتبعت وعرفوا انها حامل بس لأسف عندها الكانسر
كلارا ركبت مع اوس العربية
كلارا :احنا رايحين فين
اوس :هنروح الشقة الأول هنجيب حاجة من هناك وبعدها نروح الفيلا
كلارا :اوك يا حبيبي
اوس : وصلنا انزلي من العربية
كلارا :هو لازم اطلع معاك
اوس:انتي خايفة مني
كلارا :لا مش قصدي خلاص هطلع معاك
طلعوا ودخلت وكان بيفرجها على الشقة واخيرا دخلوا أوضة وهو قفل الباب
كلارا:بتقفل الباب لي
أوس :بقيتي تحب ايدي
كلارا :انت انت هتعمل اي
اوس:واحد ومعاه واحدة قمر زيك هيعمل اي
كلارا:ارجوك ابعد
أوس فضل يقرب وبعدها راح عندها وقطع ليها البلوزة وهي....
عصام راح عند كيان
عصام :لازم تجوزية
كيان :مش هتجوزه
عصام :براحتك بس خلي بالك اللي حصل ليكي هيحصل لاختك لو ما اتجوزتهوش
كيان:لا ارجوك لا
عصام :يبقى تجوزيه
كيان :انت عايز تخليني اتجوزه ليه
عصام...
كلارا :ارجوك يا اوس ابعد عني
اوس:ياااه انتي بيضحك عليكي عارفة انا مش اسمي أوس انا اصلا مش في كلية بس لما اغت*صبك اهلك هيبوسوا ايدي عشان اتجوزك وانا هطلب فلوس كتيرة بقا
كلارا :ارجوك سبني انت ما عندكش اخوات
أوس قرب منها وقطع ليها لبسها كله وهي مسكت فاظة خبطتها على دماغة وجريت بس باب الشقة مقفول بالمفتاح جريب على الحمام وقفلتة وطلعت تلفونها واتصلت على ادهم
كلارا :ادهم الحقني اعاااا
والباب اتكسر
عند ادهم كان قاعد سرحان هو هيفضل عايش على ذكري مراتة افتكر فرحتة لما اتجوزوا ولما حملت ولما ولدت ولما اول مره ابنه مشي وكل لحظة كانوا مع بعض فيها قاطع تفكيره اتصال من كلارا وقالت إنها في خطر وفي شقة.... الحقني يا أدهم
ادهم جري ركب عربيتك وكان بسرعة البرق وصل هناك وكسر الباب لقى اخته لبسها مقطع واوس بيحاول يغت*صبها جري عليه بكل غل وفضل يضرب فيه ويديله بالبوكس ولدرجة ان ملامحة ما بانتش
كلارا كانت ضامه نفسها وخايفة جدا بلغ الشرطة وخلع الجاكيت ولبسه ل كلارا وشالها ونزل ركبها العربية وما رضيش يسألها وروحوا الفيلا اول ما وصلت ونزلت داخت جدا واغمى عليها شالها وسط نظرات والدته والخدامين وسامح وليار وطلعها اوضتها
حنان :في اي يا أدهم وكلارا بنتي مالها؟  ولي لبسها مقطع كده شهقت بنتي حصلها اي؟ 🙂 🙂
ادهم:هحكيلك بعدين المهم دلوقتي غيري هدومها واعملي ليها اكل وما حدش يضغط عليها
حنان:فهمني؟ 🙂
ادهم زعق خلاص بقا قولتلك هحكيلك بعدين
سابها ومشي وهي خايفة علي بنتها
عند يحيي
يحيى قاعد مع صاحبة إياد وبيشرب
يحيي:بقا انا اتجوز واحدة زي دي
اياد:طيب انا عندي خطة
يحيى :اي هي
إياد :بص........
يحيي:اه حلوة
اياد:طيب اشرب انت وفي موزة حلوة اهي
يحيي:لا يا عم انا مش ناقص
شريف :يا أدهم الشركة خسايرها بقت كتيرة ومفيش غير مشروع عصام هو اللي هينقذنا من الإفلاس
ادهم :وانا عايز افهم اي اللي وصلنا ل كده
شريف :حضرتك مشغول في ماضيك والجامعة وناسي عائلتك
ادهم :انتي عارف ان هو غصب عني
شريف :شوف كل حاجة تخص الشركة وانت تفهم
الليل جه والكل
اتجمع ماعدا كلارا وبعدها طلعو عندها وهي حكت ليهم على اللي حصل وابوها اتضايق منها وضربها قلم بس ادهم خلاه يبعد حال العائلة بقا صعب جدا
واخيرا جه يوم الخميس موعد كتب الكتاب وكيان لبست فستان جميل جدا وعليه طرحة وحطت ميكب لانه لازم عشان محدش يشك والكل اتجمع والمأذون جه
عصام الدمنهوري :امال فين يحيى
ادهم:هطلع اجيبة
ادهم طلع ملقاش حد بس لقى ورقة مكتوب فيها اسف بس مش هقدر اتجوزها
ادهم نزل
عصام :هااا
ادهم:يحيى هرب
عصام :يعني عايز تعرفني ان هي مش هتجوز
ادهم:مين قال كده انا هتجوزها
الماذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
المعازيم مشيوا وفضلت كيان وحاطة الطرحة على وشها وخايفة جدا بعد اللي سمعته ان ادهم عصبي جدا
عز:خد كيان واطلع يا أدهم
ادهم :هى هتقعد معايا في اوضتي؟!
عز:لازم
ادهم :جز على اسنانة تمام
يلا يا هانم
مشيت وراه وكانت خايفة جدا طلعت وهو قفل الباب
ادهم :ادخلي خدي شاور وتاجي تنامي في اي حته عشان مش ناقصك
كيان :احترم نفسك مش عشان ساكتة يبقى تكلم بقلة أدب
ادهم :لما اكلمك تسكتي فاهمة وتوطي صوتك وبعدين مش تحمدي ربنا إن حد رضي يتجوزك ب ما اغت*صبوكي
كيان :اترعبت من صوتة وزعلت ودموعها اتجمعت في عنيها وضربته قلم على وشة
ادهم :مسكها جامد من شعرها وفضل يضربها وجاب الحزام وفضل يضربه بيه وبعدها مسكها تاني وزاحها اتخبطت في الكنبة
كيان :منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا بكرهك
ادهم :خلي بالك من كلامك ولا عايزه كل يوم تضربي كده
كيان :خلاص اسفة
ادهم :غوري يلا على الحمام خدي شاور وتعالي نامي على الكنبة
كيان :جت تقف بس مش قادرة فضلت تحاول تقف وسندت على الحيطة ودخلت تحت نظارات ادهم اللي مفهوش رحمة
(الكل هيسأل ويقول إن ادهم طيب وكده لا هو بس مش بيبين قدام اهله ان هو بالوحشية دي من يوم مو*ت مراتة وهو بقا عصبي جدا)
كيان دخلت التواليت وفضلت تعيط وبعدها اخدت شاور ولبست بيجامة وطلعت لقيته نايم على السرير وهي نامت على الكنبة
تاني يوم صحيت لقيته واقف بيسرح شعره
ادهم :اخيرا الهانم صحيت
كيان :هى الساعة كام
ادهم :الساعة  ستة
كيان :لسة بدري
ادهم :بدري من عمرك انجري عشان تنزلي تجهزي مع الخدم الفطار
كيان :خافت وقالت حاضر
نزلت وحضرت الفطار وبعدها كلهم قعدوا على السفرة وهي معاهم واكلوا
عز :انا رايح مشوار انا وحنان
كلارا:مشوار اي يا بابا
عز :هقولكم بعدين
ما تعرفش يا أدهم فين الزفت يحيى
ادهم :بص بغضب اقسم بالله لما ياجي نعلمه الأدب واورية ازاي يهرب
كلارا :معاه حق برضوا ازاي عايزينه يتجوز من....
عز :كلارا اسكتي
كيان :سامعه الكلام وزعلانة جدا
عز :يلا يا حنان
حنان:كيان خلي بالك من نفسك يا حبيبتي وانا بجد مش عارفة اقولك اي يا بنتي حقك عليا بس قوليلي اي اللي معورك في وشك كده
كيان :لا مفيش حاجة وحضرتك بتعتذري ليه
حنان:على اللي يحيى عمله
كيان :مبقاش يفرق
عز:يلا بقا
خرجوا من البيت وركبوا العربية
كلارا راحت الجامعة واتأكدت فعلا ان اوس مش في جامعة وكان بيضحك عليها دخلت المحاضرة  بس لقيت الدكتور قبلها
كلارا :ممكن ادخل
الدكتور :اتفضلي عشان اول مره ليا هدخلك اما بعد كده مفيش حد هيدخل بعدي
كلارا:دخلت وبصت للدكتور بأعجاب شديد وبعينة السوده وشعره القصير وبشرته القمحوية ودقنه الخفيفة
شرح واعجبت بشرحة كتير
الدكتور خلص شرح وكانت اول مره تفهم من دكتور بس زعلت ان مفيش حد بيحبها كل اللي بيحبوها عشان فلوسها 
يحيى كان قاعد عند صاحبة وقرر يروح بعد اسبوع لحد ما اهلة يهدوا وكان ولا كأن عمل حاجة اصلا وبالنسبة ليه عادي
ادهم كان واقف في المحاضرة بيشرح وبعدها تلفونها رن كتير جدا بعدها رد
المتصل :معايا ادهم عز الدين
ادهم:ايوه مين وفين بابا
المتصل :لأسف والد حضرتك عمل حادثة ونقلوه على المستشفى ولقيت التلفون جنب العربية و متسجل رقمك
ادهم :ااااااي
 ادهم :هما في مستشفى اي بسرعة
المتصل :مستشفى النور
ادهم بسرعة البرق ركب عربيتة ووصل المستشفي سأل على أهله وعرف المكان والدكتور طلع
ادهم :بابا وماما عاملين اي
الدكتور :لأسف البقاء لله
ادهم :لا لا لا لا لا لا ما ينفعش يسبوني حرام بجد
الدكتور :لازم تكون أقوى من كده يا ابني
ادهم :متشكر يا دكتور
تسريع احداث
وفاة عز وحنان اتنشر في الجرايد بما انهم اغنياء ويحيى عرف وانهار جدا وكلارا زعلت وكيان وحتى سامح وليار كلهم كانوا زعلانين
عدي اسبوع على موتهم
في فيلا عز الدين
ادهم :ما كنتش فاضي ليكي الايام اللي فات فضل يقرب وبعدها مسكها من دراعها
ادهم :هتشوفي مني ايام سوده
كيان :وانا عملت ليك اي
ادهم :عملتي اني اتجوزتك وانا مش بكره قد الستات الصبح الساعة خمسة تصحى تنضفي الفيلا كلها وتعملي الاكل كله انا عطيت للخدم كلهم اجازة
كيان :حرام عليك
ادهم :ششش يلا نامي
كيان :مش، بعرف انام على الكنبة بتعب
ادهم :جات ليا فكره انتي هتنامي معايا على السرير
كيان :لا خلاص حلوة الكنبة
ادهم :لما اقول كلمة تتنفذ والا فاكرة الحزام
كيان :خلاص هنام على السرير
ادهم :طيب ادخلي خدي شاور ويلا عشان هنام
كيان :ما تنام وانا مالي
ادهم :بصوت حاد اخلصيي
كيان دخلت خدت شاور ولبست بيجامة وطلعت لقيتة نام حمدت ربنا وراحت عشان تنام على الكنبة
ادهم :انا قولت تاجي تنامي هنا
كيان :خضتني بجد
ادهم :اخلصي كيان راحت ونامت على حرف السرير راح شدها لحضنة وهي حاولت تخليه يبعد بس ما عرفتش واستسلمت ونامت وكان ضابطة المنبه على الساعة  5 وصحيت لبست عباية سوده ولفت طرحة ونزلت نظفت الفيلا كلها ودخلت المطبخ لقيت مكتوب اللي هتعمله وعملت وتعبت جدا خلصت  وجت الساعة ستة ولقيت يحيى نازل
يحيي:اي ده بقيتي تشتغلي خدامة
كيان :احترم نفسك
يحيى قرب منها جدا 
يحيي:الجميل زعلان ليه
كيان :لسة هتضربه بالقلم مسك ايديها وقرب منها وشفايفهم لمست بعض
ادهم :بصوت حاد كياااان
 يحيى قرب من كيان وشفايفهم لمست بعض وكيان قلبها دق وبعدها ادهم نزل 
ادهم :بصوت حاد كفحيح الأفعى كيااااان
كيان اتخضت ويحيى ابتسم بمكر
كيان :والله بص هفهمك انا....
ادهم قاطعها بقلم على وشها، اطلعي فوق يا كيان واقفة مع اخويا وبتبوسوا بعض
يحيي:ببرود هي اللي قربت مني بطريقة مستفزة  قولتلك طلقها
ادهم :أخرس حسابك معايا بعدين
ادهم :اطلعي فوق يا كيان واياكي اشوفك تنزلي لحد ما اجي
كيان بدموع :حاضر
طلعت تجري وكلارا شافتها بتجري طلعت وراها
كلارا :مالك يا كيان
كيان :انا بكرهكم كلكم
كلارا :اهدي يا حبيبتي حصل اي
كيان اترمت بحضنها وفضلت تعيط وكلارا أول مره تحس بالحزن وحضنته وعيطت هي كمان
كلارا :بس خلاص بتعيطي لي
كيان :لا مفيش حاجة مخنوقة بس
كلارا :احكي اعتبريني اختك
كيان حكت ليها اللي حصل وكلارا اتصدمت من يحيى
كلارا :بصي هقولك يا كيان مهما عمل ادهم هو كان بيحب مراتة جدا بس هي ما*تت فأنتي بما انك مراتة حاولي تقربي منه
كيان :ده مش بني آدم
كلارا :اعملي بس زي ما بقولك حاولي تقربي منه
كيان :عمري ما هسامحة على الضرب اللي اتضربت منه
كلارا:يا حبيبتي ده حقك بس والله ادهم قلبه طيب هو بس تعبان
كيان :خلاص فكك انا عمري ما هسامحة ابدا وكلها سنة ونطلق
كلارا :براحتك بس نصيحتي انك تقربي افضل
كيان :عايزه انام لو سمحتي صحيت من الساعة 5.
كلارا :هسيبك تنامي
يحيى راح الكلية لقى ريماس مستناية كالعادة
ريماس :مالك الايام دي يا يحيى
يحيى :سبيني في حالي
ريماس :مش احنا أصحاب لازم اعرف مالك
يحيي:مفيش تعبان شوية
ريماس:لما تكون تعبان صلى وادعي
يحيي:انا عمري ما صليت
ريماس :بجد؟ 🙂
يحيي:اه وما اعرفش اصلي لان محدش علمني
ريماس :طيب انا هعلمك
يحيي:طيب
كلارا بقت مهتمة بالمحاضرات وخصوصا محاضرات الدكتور يونس
كلارا حضرت المحاضرة وهو خلص طلعت عنده المكتب
كلارا :ممكن ادخل يا دكتور
الدكتور :ايوه اتفضلي
كلارا :كان عندي أسئلة
الدكتور :تمام قوليهم
كلارا كانت بتتناقش معاه وهو أعجب بذكائها بس طريقة لبسها مش حلوة خالص
يونس :عندك أسئلة تانية
كلارا :لا يا دكتور، هو ينفع اسأل سؤال لحضرتك
يونس:اتفضلي
كلارا:هو حضرتك عندك كام سنة وهل حضرتك مرتبط
يونس :مع ان مش المفروض اجاوبت فأنا هقولك انا عندي 28 سنة ولا مش مرتبط
كلارا :تمام يا دكتور
يونس:ممكن انا أسألك سؤال
كلارا :اه طبعا اتفضل
يونس :هو انتي مش بتكسفي من لبسك
كلارا :وانا هتكسف لي كل البنات بتتمنى تلبس زيي وتبقى بجمالي
يونس :بس ده مش لبس مسلمة
كلارا :انا اهلي مكنوش عندهم مانع اني البس كده فعادي
يونس:وده غلط  هحكيلك حكاية صغيرة
كان في اب اخد بنته في مطعم وحط قدامها أشهى انواع الأكلات وكان في طبق واحد متغطي هي بصت عليه وكانت عايزه تعرف هو فيه اي، الأب قالها ما انتي قدامك احسن الأكلات لي عايزه تعرفي اللي في الطبق، قالت ليه ان هو مغطي يعني اكيد فيه اكل احسن، الاب قالها عشان كده انا خليتك تتنقبي بالمعنى ان البنت اللي جسمها بيكون مش مستور او بالمعنى لبسها مغري الشباب بيبصوا عليها إنما البنت المحجبة والمنتقبة ده بيكون حلم بعيد ومحدش يقدر يبص عليهم عشان محترمين
كلارا:فعلا قصة جميلة وانا أن شاء الله هحاول البس لبس ما يكونش ملفت
يونس :لما نشوف وان شاء الله هتتحجبي
الليل جه وكيان جاعت نزلت عشان تشوف اكل وهي نازلة على السلالم وقعت من عليها وادهم كان جاي لقاها مرمية على السلالم ومغمي عليها  جري عليها شالها وركبها العربية ويحيى شافه ركب معاه وعرف ان كيان وقعت الاتنين قلبهم كان بيدق بسرعة من الخوف وماكنوش عرفين اي هو السبب وصلوا المستشفى والدكتور كشف عليها
وبعدها طلع
ادهم :أخبارها يا دكتور هي كويسة 
يحيي:طمني يا دكتور 
الدكتور :ما تقلقوش هي كويسة بس لازم تخلوا بالكم منها عشان هي حامل ولازم تهتموا بيها
ادهم :حامل 😳😳
يحيى بجد
الدكتور :ايوه هكتب ليها على أدوية تأخذهم
ادهم دخل شافها
كيان :مالك بتبصلي كده ليه
ادهم :انتي حامل
كيان نعم؟! 🙂
يحيي:دخل انا مستعد انك تطلقها يا أدهم و انا هتجوزها دي حامل مني انا
 يحيي:دخل انا مستعد انك تطلقها يا أدهم وانا هتجوزها دي حامل مني انا
ادهم:بعد اي بعد ما هربت وبعدين تبقى بتحلم كيان ليا انا وبس
يحيي:قصدك اي ب ليك انت وبس
ادهم :مش قصدي حاجة قصدي يعني أن ما ينفعش بعد كام اسبوع أطلقها وانت تجوزها الناس هتكلم كتير
يحيى :وانت من امتى بتهتم بكلام الناس
ادهم :خلص الموضوع وكيان انا مش هطلقها
ادهم ما عطاش فرصة لحد ان هو بيتكلم وسابهم وخرج
كيان بصلته بصة غريبة هو مش عارف هي نظره إي كره حب حقد
يحيي:هو لو كنا اتقابلنا في ظروف غير دي كنتي قبلتي تتجوزيني
كيان :وليه لا بس لأسف أخلاقك هي اللي مش كويسة
يحيى :شكرا
كيان وقفت ومشيت طلعت لقيت ان ادهم مشي ويحيي اللي موجود
يحيى :هتفضلي واقفة اخلصي اركبي
كيان ركبت قدام وفضلت ساكتة
يحيى :هو انتي عمرك حبيتي
كيان :يا ريت ملكش دعوة بيه
يحيي:لي بس
كيان :الدموع لمعت في عنيها وبدأت تتكلم عارف لي عشان حضرتك ضيعتني وضيعت عمري كله حرمتني من اكتر حاجة البنت بتتمناها بجد منك لله عارف لو شوفتك بتم، وت قدامي عمري ما هنقذك لاني بكرهك وبتمنى تمو، ت والنار اللي جوايا تهدي
يحيى :بصلها بحزن وقالها انا اسفة بس انتي عارفة ان انا مكنتش في وعيي لاني كنت سكران
كيان :واسفك هيعمل اي هيصلح اللي راح لأسف اللي راح كتير مش بيتعوض
يحيى ساق ووصل الفيلا وكيان نزلت
يحيي:انا خارج شوية
كيان :وانا ما سألتتش انت رايح فين
دخلت وطلعت على اوضتها لقيت ادهم
ادهم :اخيرا الهانم وصلت
كيان :مش حاجة تخصك
ادهم :قسما بالله لولا انك حامل كنت موت، ك
كيان :قربت لا موتني اصل انت انسان مش، عندك قلب اصلا ف مش هتفرق معاك اصلا
ادهم :اخلصي غيري هدومك عشان هنام
كيان :ما تنام محدش ماسكت
ادهم :تؤتؤ هتنامي في حضني
كيان :لا طبعا ما ينفعش
ادهم :وليه ما ينفعش انتي مراتي
كيان :بجد اول مره اعرف انك معترف بكده وبعدين لما عارف ان مراتك لي ما انتقمتش من اخوك اللي..
ادهم :اديكي قولتي اخوك! 🙂
كيان دخلت وجت تنام على الكنبة ادهم قام شالها وحطها على السرير واخدها في حضنه ونام وهي حست بالأمان
تاني يوم صحيت، مسكت التلفون اللي معاها من ورا ادهم وطلعت البلكونة
كيان :ايوه والله نفذت الخطة سيب بقا اختي
المتصل :تؤتؤ لازم تكملي الخطة لازم تجيبي الورق وتخلي يحيى وادهم يبعدوا عن بعض
كيان :عملت الخطة زي ما انت قولت
المتصل :يبقى تكملي
كيان :حاضر وقفلت بسرعة لما حست ان ادهم جاي وخبت التلفون
ادهم :صاحية بدري ليه
كيان :لا مفيش بس كنت عايزه اشم هوا
ادهم :هتأخدي برد ادخلي
كلارا صحيت من النوم ولبست ونزلت لقيت الكل متجمع وفجأة الكل بص عليها نظرات إعجاب استغراب
كلارا :اي مالكم متنحين كده ليه؟ 🙂 😂
الكل :امتى اتحجبتي
كلارا :مكنش قرار سهل بس الحمد لله عرفت اخده وبقيت بصلي
كيان :الف مبروك يا حبيبتي
كلارا :الله يبارك فيكي
يحيي:فرحتني
ادهم :مبروك
كلارا :يلا هفطر عشان اروح الجامعة
يحيى :غريبة يعني بقيتي مهتمه بيها
كلارا :عادي عايزه اشوف مستقبلي
يحيي:عليا انا الكلام ده
كلارا :سلام بقا همشي
يحيي:في حفلة النهاردة ولازم نحضرها
ادهم :روح انت انا عندي شغل
كيان :وانا عايزه اخرج بقالي كتير قاعده هنا
يحيي:طيب ما تيجي معايا الحفلة
كيان بصت لادهم وبعدها
ادهم :براحتك روحي
كيان:تمام هروح
بليل كيان لبست فستان ولفت الطرحة وحطت ميكب خفيف ونزلت لقيت يحيى (كانت من ضمن الخطة انها تقرب من يحيى وهتعوفوا بعدين خطة اي لسة الاكشن جاي.
🙂 😂)
فتح ليها باب العربية وهي ركبت وبعدها ساق وراحوا الحفلة وفضلوا كتير وبعدها يحيى جاله اتصال
يحيي:في اي
المتصل :عرفت كل حاجة عن العيال اللي كانوا معاك واشمعنا انت اللي صوروك فيديو كمان كل حاجة كانت مترتبة والبنت معاهم بس مش عارف اذا كانت عارف من الاول ولا لا بس اختها مع رئيسهم وبيهددوها
يحيى :تمام ابعتلي العنوان
المتصل :تمام
يحيى راح عند كيان وشدها من دراعها وضربها بالقلم ورركب عربيته  واخدها الفيلا ومن الدوشة كلارا نزلت  وبعدها يحيى فضل يضرب فيها بالاقلام وبعدها فك حزامه ونزل ضرب عليها وفضلت تشر دم 
ادهم سمع الدوشة نزل جري 
ادهم :يحييي
ادهم :يحييييي في اي 
يحيى :انت ما تعرفش هي عملت اي
ادهم :مش كل حاجة بالضرب كده
يحيي:دي متقفة مع حد علينا
كيان :والله غصب عني خاطفين اختي
ادهم :كيان اهدي لازم تحكي لينا على اللي حصل
يحيي:لا انا لازم اموتها
ادهم :تعالي احكي لينا
كيان :تاني  يوم  لما يحيي اغت*صبني عصام الدمنهوري جالي البيت وقال اني لازم اتجوز يحيى والا هينشر الفيديو وكمان هخيلي حد من رجالته يغتص*ب اختي وهيبدهلنا
ادهم :ولما حصل كل ده ما قولتليش ليه وبعدين انتي مش بتثقي فيا؟!
يحيي:هنعمل اي دلوقتي
ادهم :هو اكيد عمل كده عشان عارف اني قربت أقف على رجلي من تاني ومش هحتاجة
كيان :انت عرفت منين يا يحيى
يحيي:واحد من العيال اللي كانوا معايا كان لازم اجيب حد منهم لان الخطة اكيد حد اللي مخططة
ادهم:احنا حاليا لازم نجيب اخت كيان وانتي اتصلي بيه وشوفي هو عايز يعمل اي تاني
كيان :حاضر
كيان :الو
عصام :عايزه اي
كيان :عايزه اتطمن على اختي
عصام :اممم طيب بصي هتاجي في العنوان (.   ) وكمان اياكي تعرفي حد والا انتي عارفة هعمل اي
كيان :حاضر
عصام :عملتي اي مع ادهم ويحيى
كيان :ادهم طرد يحيي من البيت وانا هعرف أجيب الأوراق
عصام :كويس جدا
كيان :سلام عشان ادهم جاي
عصام :سلام
ادهم :برفوا كده
احنا كده هنروح العنوان ده
كيان :تمام هطلع البس
يحيي :نفترض ان هو فخ؟!
ادهم :هنشوف الموضوع ده لما نروح
كيان لبست وراحوا العنوان وبعدها دخلت لوحدها في مكان كان زي المخزن اول ما دخلت لقيت اختها مربوطة جريت عليها وبعدها حد خبطها على دماغها وقفل الباب
ادهم ويحيي:قلقوا عليها جدا دخلوا ما كنش فيه اي حد
ادهم :دا كان فخ ممكن يكون عرف اننا عرفنا
يحيي :انا هعرف هي فين
ادهم :ازاي
يحيي:حطيت جهاز عشان اعرف احدد مكانها
ادهم :رفع حاجبة وانت حاطط الجهاز لي
يحيي :بعدين بقا
بص هحدد مكانها دلوقتي
حدد المكان وبعدها روحوا الأول ادهم طلع فوق لبس لبس مضاد للرصاص ويحيى نفس الكلام وراحوا المكان المحدد كان في حراسة كتيرة بس هما عرفوا يدخلوا دخلوا لقيوا كيان
مربوطة و حواليها حراسة كتيرة وفجأة ظهر عصام الدمنهوري
عصام الدمنهوري ظهر وادهم ما اتفأجش
عصام قرب من كيان وحط المسدس على دماغها
يحيي:ابعد عنها
عصام :ولو ما بعدتش
ادهم :انا عايز افهم انت عايز اي
عصام :عايز اخليكم تخسروا كل حاجة
ادهم :وده لي
عصام :مش لازم تعرف المهم اني هقتلها وبعدها هقتلكم
ادهم :خلينا راجل ل راجل
ادهم فضل يقرب منه وبعدها خبطه وشد منه المسدس ومسك عصام بأيد وفك كيان بأيد تانية زق عصام ويحيى ضرب اللي موجودين وجريوا بس في رصاصة طلعت وسبقت كل ده و الرصاصة جت في كيان لأسف
ادهم :يحيي أنجز بسرعة كيان الرصاصة جت فيها لازم نروح نوديها المستشفى
يحيي:روح انت وانا هبلغ البوليس
ادهم :تمم
ادهم ركب عربيتة وراح المستشفى والحمد لله الرصاصة كانت سطحية وما حصلش ليها حاجة
يحيي بلغ البوليس وقبضوا على عصام بتهمت خطف كيان
يحيي راح المستشفى ودخل عند كيان لاقها نايمة قرب منها وباسها ومسك ايديها
يحيي:انا عايزك تصحى بقا انا بحبك يا كيان اه حبيتك انتي السبب اللي خلاني اتغير اصلا انا بتمنى توافقي
يحيي جاله اتصال وطلع بره وكان ادهم سامعه بس بعد
يحيي :الو
المتصل :هتاجي امتى
يحيي:حالا
يحيي راح المشوار
ادهم دخل عند كيان وقعد جنبها وكانت بتخرف
كيان :الحقوني ادهم الحقني ارجوك اختي اختي انا بحبك يا
ما كلمتش
ادهم حس انها بتفوق نادي للدكتور والدكتور جه
الدكتور :هتفوق دلوقتي ان شاء الله هي كويسة
ادهم :تمام يا دكتور شكرا
يحيي راح المشوار ورجع المستشفى دخل اوضة كيان لاقي ادهم قاعد وهي صحيت
يحيي:حمد لله على السلامة معايا لقيكي مفأجاة
ادهم خاف جدا او قلق احساس ان هو كمان ممكن يخسر كيان حبيبته اه حبها هو كمان مكنش عايز يعترف كان بس بيعذبها كل ده عشان بس ينكر بالحب بس الحقيقة واضحة
كيان :اي هيا
يحيي فتح الباب وهنا دخلت نور اخت كيان
كيان :حبيبتي وحشتيني اوي عملوا فيكي اي
نور :ما عملوش حاجة
يحيي :ومعايا خبر كمان انا نفسي مش مصدقة بس فرحان جدا ليكي
كيان :قول
يحيي :في الحقيقة أن انتي عارفة ان عصام مخطط لكل حاجة حد اليوم إللي فكرتي اني اغت*صبتك فيه بس انا ما قربتش لان وقتها انا اغمى عليا من كتر الشرب والكلام ده العيال هما اللي قالوه ويبقى اتأكدي
يحيي كان قريب منها وكيان رمت نفسها في حضنه وهو ضمها وقلبه كان بيدق جامد
كيان :انا بجد فرحانة فوق ما تتخيل
ادهم :ربنا يسعدك المهم نسيبها ترتاح شوية عشان ما تتعبيش
الكل سابها وهي غرقت في النوم فجأة حد دخل وكان النور مطفي وقرب منها جامد وحط ايده الاتنين على رقبتها وبدء يخنقها
ادهم دخل لقى عصام الدمنهوري بيحاول يخنق كيان
ادهم مسكه وفضل يضرب فيه جامددد وبعدها بلغ الشرطة وقال ليهم ما يخرجهوش مهما حصل 
الشرطة قبضوا عليه وبعدها راح عند كيان مسك وشها وفضل يسألها
ادهم:كيان حبيبتي مالك فيكي حاجة انتي كويسة
كيان :وهي بتكلم بصوت منبوح انا كويسة
ادهم :طيب يلا هنرجع الفيلا
كيان :هعمل حاجة الأول
كيان جريت راح عند الدكتورة
كيان اتأكد فعلا انها لسة عذراء وعينيها دمعت من الفرحة
بعد فترة خرجو من المستشفى ووصلوا الفيلا وعند الباب كيان وقفت
ادهم :مالك ادخلي يلا
كيان :لا مش لازم لان خلاص اختي بقت معايا وانت تقدر تطلقني
ادهم :كيان بس انا
كيان :مش عايزه اسمع حاجة منك انت ما تعرفش العذاب اللي اتعذبته بسبب انت واخوك بجد بتمنى ما اشوفش حد فيكم
ادهم :اطلعي برا بيتي
كيان :بتمنى ورقة طلاقي توصل بسرعة
كيان كانت عايشة حياتها مع والدها اللي عرف الحقيقة واختها اللي في الجامعة كان حياة مملة جدا وكل يوم تشتاق اكتر لحياتها السابقة والشخص اللي خطف قلبها
ادهم ويحيى حياتهم رجعت طبيعية جدا كيان كانت عامله لمسة ل حياتهم
يحيي:ادهم عايز اقولك حاجة
ادهم :وانا كمان
يحيي:طيب تقول احنا الاتنين
ادهم ويحيى في صوت واحد :انا بحب كيان
الاتنين بصوا لبعض بنظرات.....
 ادهم ويحيى في صوت واحد انا بحب كيان
ادهم :تمام انا هطلقها وانت هتجوزها
يحيي :لا يا أدهم انت بتحب كيان وهي بتحبك
ادهم :لا هي بتحبك انت
يحيي:انت ضحيت كتير عشاني وانا مش هبقي اناني واروح اتجوز البنت اللي قدرت تدخل قلبك
ادهم :قولت لا
يحيي:طيب بص هي اللي لازم تقرر ولو إخترتك انت انا هسافر واكمل كليتي برا
ادهم :لا مفيش اي حاجة من دي هتحصل
يحيي:خلاص انا رايح مشوار ولو موافق روح عند الكوبري وانا هبعت لها شخص وهو هيقولها انك في خطر عند الكوبري ونفس الوقت اني في خطر واللي هي بتحبه هتروح ليه
ادهم :بس..
يحيي:يلا مفيش بس
ادهم :طيب
لو سمحتي
كيان :نعم
:تعرفي شخص اسمه ادهم عز الدين
كيان :ايوه ماله
:جالي تلفون ان هو عند الكوبري ومتصاب
كيان :يلهوي طيب انا هروح ليه
:واه في شخص اسمه يحيي في المطار وفي خطر كمان
كيان :تمام بس انا هعمل اي دلوقتي يا ربي لازم اتصرف
تاكسي تاكسي
 علي فين يا انسة
كيان :بص روح عند...
 تمام
كيان وصلت المكان

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-