رواية صغيرتي المشاغبة كاملة جميع الفصول بقلم دعاء تهامي

رواية صغيرتي المشاغبة كاملة جميع الفصول بقلم دعاء تهامي


رواية صغيرتي المشاغبة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء تهامي رواية صغيرتي المشاغبة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صغيرتي المشاغبة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صغيرتي المشاغبة كاملة جميع الفصول
رواية صغيرتي المشاغبة بقلم دعاء تهامي

رواية صغيرتي المشاغبة كاملة جميع الفصول

رايحه فين يختي 
_هنزل السوبر ماركت اجيب مثاثة واجي 🍭
*ربنا يصبرني على ما ابتلاني 🙄
_ف اي ي ست ماما دانا هدية ف حياتك 🥺
*مش عايزها يختي 
_طحن خواطر كده 🥹
*مش بياثر فيكي حاجه 
_حبيبتي ي نبع الحنان 😘
*امسكي الورقة دي كتبتلك فيها كام طلب هتيهم وانتي جاية 
_ماشي هاتي الفلوس 
*ابوكي مديكي امبارح هاتي منهم 
_بس ده مصروفي الخاص 
*وانتي بتجيبي اي ما كل حاجه بتاخدي مني 
_بس كده ظلم 
*خلاص خليكي بس مش هتاكلي من المكرونه البشاميل 
_😳لا كله الا كده خلاص هجيب بس لما ييجي بابا هقوله علي اللي بتعمليه فيا ي ست ماما 
*طيب يختي 
_سلامووزززز 😘😘😘
هيا ونازله علي السلاليم لقت ولد ف حدود 12 سنة جت من وراه وقاالت بببببخ 😹😹😹😹😹ازيك ي ابن لطفي 
_حرام عليكي ي رولان كل مره تخضيني كده 
رولان: بهزر معاك ي تلميذي 
_انا هقول لابوكي علي اللي بيحصل ده 
رولان: طب قول وانا مش هقولك غير ي واد ي ابن لطفي الحق امك بتنور وتطفي 😏😏
_ربنا علي الظا*لم 
رولان: بتقول حاجه 
_لا سلامتك 
رولان: ابقا سلم على امك ي ابن لطفي 
طلعت على اول الشارع معرفتش تعدي 
رولان: طب وبعدين مفيش حد واقف امسك فيه واعدي وانا بخاف اعدي الطريق طب هفضل كده توكلنا علي الله لسه هتعدي كان ف عربية هتخ*بطها بس وقفت علي اخر لحظة 
_انتي متخلفة 
رولان: انا اللي متخلفة ولا انت ماشي تتمنظر بعربيتك ومش عارف تسوق وغير كده قليل الذوق بدال ما تنزل تشوف حصلي حاجه ولا لا نازل تقلل ذوق معايا 
_اصل شايفة زي القردة قدامي 
رولان: قردة ف عينك 
_وبعدين بطلي رغي العربية مجتش فيكي 
رولان: وانت مين عشان تقول جت او ما جتش وعظامي اللي اتكسرت من الوقعة وهدومي اللي اتبهدلت دي انا هروح اشتكي عليك 
_بجد انا كنت رايح القسم تعالي 
رولان: ليه ظابط دانت شكلك بياع طماطم او جزار عشان ماشي تدوس علي خلق ربنا 
_ما انا ظابط فعلا 
رولان: انت شكلك رد سجو*ن اصلا 
_طب هوريكي 
راح ناحية العربية جاب حاجه ورجع تاني امسكي شوفي بنفسك 
مسكت الورقة وبصت فيها وعيونها اتسعت من الصدمة 
_هااا اقري اللي مكتوب 
رولان: الظابط شادي المحمدي 
شادي: مش كنت بياع طماطم واي كمان 
رولان: قلبك ابيض ي باشا 
شادي: اه افتكرت وجزار 
رولان: امسك انا لازم امشي فورا ماما زمانها قلقانه عليا وانا مسامحه ف حقي سابته وطلعت تجري 
شادي: يخرب بيت لسانك مش لايق علي شكلك قمرر 
روحت البيت لقت مامتها ف المطبخ 
رولان: الله ريحه الاكل تجنن 
_جبتي الطلبات واي اللي عمل فيكي كده 
رولان: كان ف عربية هتخ*بطني 
_العربية كويسه 
رولان: 😳😳انتي ام انتي بدال متسالي عليا 
_انتي مش بياثر فيكي حاجه 
رولان: شكرا ي ست ماما عايزه اكل 
_لا مفيش اكل ابوكي عازم واحد صحبه وابنه هييجي معاه زمانهم جايين دلوقتي 
رولان: بس انا جعانه 
_وانتي امتي بتشبعي روحي اعملي حاجه تنفعك
رولان: مخلاص ي ماما قربت ابقا ممرضة رسمي يخلص شهر التدريب واتعين 
_ونبي انا ما خايفة غير علي المرضي 
رولان: 🥺دايما بتجبري خاطري انا جعانه دلوقتي وعايزه اكل مليش دعوه 
_تعالي ساعديني وانتي هتنسي جوعك 
رولان: اه افتكرت نسيت حاجه لازم اعملها 
لسه بتتكلم جرس الباب رن 
_ما دي عادتك افتحي الباب طيب 
رولان: يووه الواحد ميعرفش يعمل حاجه ف البيت ده 
راحت نحيت الباب وفتحت عيونها اتسعت من الصدمة ااااا*
يتبع
فتحت الباب لقت شادي قدمها بصت بصدمة وقفلت الباب تاني 
_مين اللي بيخبط 
رولان: ده ده شكلوا ابن الجيران خبط ومشي 
لسه بتتكلم والباب خبط تاني 
_طب اوعي انتي وانا اللي هشوف 
رولان: مهو يمكن هو تاني 
_اوعي قولتلك وانا هتصرف معاه 
رولان بعدت عن الباب ومامتها فتحت لقت جوزها ومعاه واحد تاني 
اسلام: اتفضل ي محمد البيت بيتك وانت كمان يبني 
محمد: يزيد فضلك 
اسلام: تعالي ي رولا سملي علي عمك محمد 
محمد: مشاء الله بنتك بقت عروسة زي القمر 
رولان حاطه وشها ف الارض مش بتتكلم رفعت وشها شادي شافها 
شادي: انتيي تاني 
اسلام: هو انتوا تعرفوا بعض 
رولان: هااا لا ي بابا انا اول مره اشوفه 
شادي: اه يمكن مشبه عليها وحده تاني 
اسلام: طب اتفضلوا جوا ف اوضة الصالون 
رولان: طب عن اذنكم اناا 
دخلت اوضتها مطلعتش تاني جي معاد الغداء وبردو مطلعتش مامتها حطت السفرة ودخلت تشوفهاا 
_رولا 
رولان: نعم ي ماما 
_مش هتاكلي 
رولان: لا ماليش نفس انا هروح اجهز عشان انزل التدريب 
_دانتي كنتي هتمو*تي وتاكلي من شويه 
رولان: معلش ي ماما مليش نفس لما اجوع ابقا اكل 
_ف حاجه حصلت معاكي حد ضايقك باي كلمة 
رولان: 😳😳انتي ماما 
_🙄غوري بت فصيلة 
رولان: 😹😹😹😹😹😹😹😹بحبك ي نبع الحنان والله بس مش متعوده عليكي كده 
_متعوده علي ابو وردة 😏
رولان: لا لا كله الا ابو وردة خليه مكانوا ف رجلك هياخد حته منهاا 
_كلي بعقلي حلاوة 
رولان: وانا اقدر ي جميل كل الحلو عندك 😉🫶
_مش عارفه بتجيبي كلامك ده منين 
رولان: 😌من الصيدلية 
_انا هروح اشوف الضيوف مش هتطلعي 
رولان: ما هو انا 🙄مش هاكل عشان ابو رخامه ده بره 
_بتقولي حاجه 
رولان: بقولك ي ماما لو تجبيلي بشاميل هنا 🥹🥹علي كام حتت بانيه اكل وانا بجهز 
_😳مش قولتي مش جعانه ي بت 
رولان: مهو انا جعت دلوقتي 
_انتي اي
رولان: 😌😌انا ابن مصر 🇪🇬
_انا مش عارفه انتي هتفتحي بيت ازاي 
رولان: بالمفتاح ي ماما بتسالي اسئلة مش منطقية 
_اخرسي ي اخرة صبري 
رولان: 😹😹شكرا ي ست ماما اطلعي وهاتي الاكل عشان متاخرش وتقعدي تهزقي فيا 
_ما انتي مهزقت اصلا 
رولان: عشان بنتك بس 
_اي 
رولان: اوبس اقصد اني هروح اخد شاور لحد ما تجيبي الاكل 
جريت على الحمام ومامتها سقفت على اديها وطلعت ربنا يهديكي ي بنتي 
بره كان محمد واسلام وشادي ف اوضة الصالون قاعدين بعد شويه طلعت رولا من اوضتها عشان تروح المستشفى 
اسلام: رولا رايحه فين 
رولان: ما انت عارف ي بابا عندي تدريب ف المستشفى 
محمد: طب استني شادي كان ماشي ياخدك ف طريقة مش كده ي بني 
رولان: لا ي عمي انا هروح لوحدي بلاش يتعب نفسه 
محمد: مفهاش تعب مش كده ي شادي 
شادي: اه طبعا اتفضلي قدامي 
سلام: خلي بالك من نفسك 
رولان: حاضر ي بابا باي 
طلعت وشادي طلع ورهااا نزلوا من العمارة 
رولان بص ي اسمك اي ان*********
يتبع
بس ي اسمك اي انا مش هركب معاك العربية تمام انت من طريق وانا من طريق تاني واتمنه منتقابلش تاني 
شادي: علي اساس ميت عشان اقابلك بس تصدقي انا غلطان اني مقولتش لابوكي انك قابلت واتخا*نقنا ف الشارع
رولان: 🙄نينيني 
شادي: قدامك حل من الاتنين ي تركبي اوصلك ي اما تطلعي تقولي لابوكي 
رولان: دللني ابي حتي اصبحت فتاة عنيدة جدا لا تفعل الا ما تريد 🫤فمش واحد زي حضرتك يقولي اعمل اي وما اعملش اي انا هركب معاك بس بكيفي مش بكيفك 🫤
شادي: اهو ما هو واضح 
رولان سابته ومشيت ناحية العربية ركبت ف الكرسي اللي من وراء جي ناحيتها بغضب وفتح الباب 
شادي: انزلي 
رولان: بقولك ي افندي انت انا مش فاضية لحورات حضرتك دي عندي مستشفي ولازم اكون علي الوقت 
شادي: مهو مش سواق حضرتك انا انزلي اترزعي من قدام 
رولان: 😒رزعه ترزعك بعيد معندش ذوق تعرف انا مش هتكلم معاك بعد كده زقته ونزلت من العربية وقفت تاكسي ومشيت 
شادي خبط رجلوا ف العربية ومشي عشان عندوا مهمة 
عند رولان ف التاكسي
قليل الذوق ولاخلاق معندوش دم مبيعرفش بتعامل مع البنات 
_حضرتك بتكلميني انااا 
رولان: لا مش عليك انت بقولك هو ف حد يتكلم بقلت ذوق مع بنت زيي 
_زيك انتي 
رولان: ايوه 🫤
_بصراحه ايوه دانتي من ساعة ما ركبتي معايا وانتي بتشتمي ف معرفش مين انتي ي اما مجنونة ي اما مجنونة 
رولان: وانت مين عشان تديني رايك سوق وانت ساكت ولا اقولك نزلني المستشفى قريبه من هنااا امسك الفلوس اهي اصل انتوا نكد 😒😒😒😒😒😒
_لا حول ولاقوة الابالله ده اي البنت دي 
ماشيه علي  الشارع بتكلم نفسها رولان اععع ضغط دمي ارتفع ناس قليلة ذوق لازم احاول اهدي نفسي مينفعش ادخل وانا متعصبة كده عشان المرضي خدي نفس شهيق وبعدها زفيررر 
دخلت المستشفى غيرت هدومها لبست الاسكراب وابتدا الشيفت بتاعها 
رولان: ازيك ي عمو عامل اي دلوقتي 
_بقيت احسن لما شوفت وشك 
رولان: ☺️😹والله ي عمو ي قمر انت لو مكنتش كبير عليا كنت اتجوزتك 
_😹😹اه ي بكاشة الواحد بيرتاح لما تكوني موجوده اي مكان بتخلي فيه بهجة وسعادة مش زيك زميلتك اللي بتدخل مكشره علينا. ده بتسد نفسي متخلهاش تيجي عندي تاني 
رولان: 🤫🤫هوس تسمعك تيجي تاكلنا وبعيد ي عمو كلها كام يوم وتسبنا وتنساني ي جميل 
_طب اي رايك انا هتعب تاني عشان اجي المستشفى دي بالذات 
رولان: اشمعنا 
_عشان انتي موجوده هنااا 
رولان: ربنا يخليك ي قمر انت 
_تعرفي انا هخليكي ممرضتي الخاصة وبكده مفيش حد هيعالجني غيرك اي رايك 
رولان: 😹موافق طبعا بس وقت العلاج دلوقتي 
_في حقن 
رولان: اه واحده ف الوريد بس متخفش ايدي خفيفة 🤝
_مش بحس بيها والله امبارح زميلتك المكشره ادتهالي شوفي مكانها لسه ازرق 
رولان: 😹🤫دي. مهارة ي عمو مش عند اي حد 😹بس اللي يخليك خليني اديك العلاج عشان اشوف الحالات التانيه اللي عندي وبعدها ارجعلك 
عند شادي راح القسم واخد الفريق معاه وراح المكان اللي هيتم فيه التسليم 
وصلوا وحاوطوا المكان من كل الجهات 
شادي: عارفين هنعمل اي 
_ايوه ي فندم 
شادي: محدش يتحرك من مكانه غير باشارة 
_تمام ي فندم 
استخبوا بحيث محدش بشوفهم بعد شويه وصلوا عربيات كتير ونزلت ناس وابتدا تسليم السلا*ح والمخد*رات عشان تتهر*ب عن طريق البحر 
اول ما ابتدا التسليم الحكومة حاوطت المكان وابتدا ضر*ب النا*ر بعد حوالي نص ساعة من الشجار تم القبض علي المجر*مين وف كتير منهم اتقتل وكمان فيه من الفريق اتصا*وب عربية الاسعاف جت واخدت المتصا*بين واجي دعم اخد المجر*مين 
رولان: انزلني الاستقبال بسرعة ف حالات طواري جهزوا العمليات 
نزلت غرفت اتعقيم وجهزوا العمليات بس اتصدمت اول ما شافت********
يتبع
بصت بصدمه ودموعها نزلت على خدها لما شافت شادي متصا*وب بالرصا*ص اتثبتت مكانها متحركتش عده ثواني والدكتور اتكلم معاهاا 
رولان انتي تعرفيه 
رولان: هو هو 
الدكتور: ف الحاله دي انا مش هقدر اخدك معايا العمليا*ت انتي عارفه قوانين المستشفي 
رولان: بس انا لازم ادخل 
الدكتور: ممنوع اننا نعالج حد قريب مننا لاننا مش هنقدر نستحمل نشوفه ف الحاله ده 
رولان: ارجوك ي دكتور انا لازم ادخل معاك اوعدك مش هعمل حاجه بس لازم اكون جنبه 
الدكتور: افتكري انك وعدتيني 
رولان: اه اوعدك 
دخلوا العمليات وابتدوا ف اجراءات العملية الاصا*بة كانت خط*يرة جنب القلب مباشرة 
بعد تلت ساعات من اجراء العملية قدروا يوفقوا النز*يق ونقلوا اوضة العناية المشد*ده 
رولان: دكتور هو كويس صح قولي انه هيبقا كويس 
الدكتور: مخبيش عليكي الرصا*صة جت ف مكان حساس ف هناخد وقت لحد ما نعرف اذا حصل نز*يف داخلي او اي مضاعفات تاني ادعيلوا لازم تكوني اقوي من كده انتي عارف ان ف المجال ده هيعدي عليكي كتير تعرفي انا اول عملية ليا كنت بعيط علي المريض متستغربيش بس كتر المواقف واننا بنتعامل يوميا مع العمليات اتعودنا ومبقناش نتاثر زي الاول عشان نقدر ننقذه الناس مفكره ان اللي ف المجال الطبي ناس معندهاش قلب بس لولا ربنا بيقوي قلوبنا مكنش حد عاش لدلوقتي كل حاجه بايد ربنا سبحانه  وتعالي ادعيله وخلي ايمانك قوي 
رولان: شكرا ي دكتور 
الدكتور: العفو ده واجبي 
بعد شويه كان وصل اسلام ومحمد وام رولان علي المستشفى 
اسلام: رولان بنتي اي اللي حصل اي شادي 
محمد: ابني فين 
_هو كويس صح
رولان: جي المستشفى كان متصا*وب برصا*صة ودلوقتي ف العناية المركزه لازم يعدي 24 ساعة عشان يشخصوا حالته 
محمد: قعد علي الكرسي وحط راسه بين ايديه واسلام قعد جنبه وحاول يطمنه 
اسلام: متخفش ربنا هيشفيه وهيرجع احسن من الاول بس انت ادعيله 
محمد: مش عايزة يسيبي زي ما مامته سابتني هو اللي بقيلي ف الدنيا دي نفسي افرح بيه واشيل اطفاله قبل ما امو*ت 
اسلام: ربنا يديك طولت العمر وتعمل كل كدا بس صدقني هو كويس مش كده ي رولان ي بنتي 
رولان: اه ي عمي صدقني هيبقا بخير ويرجع احسن من الاول وجودك هنا دلوقتي ملهش لزمه مفيش حد بيدخل العناية المركزه تقدروا تروحوا ترتاحوا وانا هفضل هناا 
محمد: لا انا مش هسيبه وامشي 
اسلام: رولان معاها حق تعال ارتاح ونرجع الصبح يكون فاق وهيا هتقعد معاه لو احتاج اي حاجه 
رولان: واول ما يصحي هبلغكم فورا 
محمد: خلي بالك منه 
رولان: متقلقش ف عيوني 
اسلام: خلي بالك من نفسك ي بنتي 
رولان: حاضر ي بابا 
طلع محمد واسلام ووقفت امها تتكلم معاها 
_انتي كويسه ي بنتي 
اترمت ف حضنها ودموعها نزلت 
_مالك ي بنتي انتي بتعيطي 
رولان: خفت ي ماما عليه اوي 
_متخافيش ي روحي ربنا هيشفيه بطلي عياط 
رولان: 🥺🥺حاضر 
_ما اكلتيش صح 
رولان: مليش نفس 
_لا كلي حاجه عشان خاطري امال ازاي هتهتمي بيه وانتي مش بتاكلي 
رولان: حاضر 
_همشي انا عشان ابوكي وابقا رني عليا طمنيني 
رولان: حاضر 
مشيت امها وهيا راحت تستاذنت من الدكتور انها تقعد معاه ف العناية الدكتور مكنش موافق بس بعد الحاح منها وافق بشرط انهاا تلبس ادوات التعقيم كاملة وهبا وافقت ودخلت العناية عند شادي جابت كرسي وقعدت جنبه 
رولان: تعرف مش عارف ليه حسيت كان حد اخد قلبي مني لما شوفت ف الحاله دي مع اني لسه شفتك من يومين بس حسيت باحساس جميل ناحيتك صحيح بتخا*نق معاك دايما بس مش عارفه ليه ببقا مبسوطه 🥺بس قلبي وجعني اوي لما شفتك ف الحاله دي معقوله اكون. لا لا مستحيل طبعا حب اي لا بصت ليه وضحت 🤭والله شكلك وقعتي ي نوحي مسكت ايدوا وقعدت علي الكرسي جمبوا كل شويه تقيس العلامات الحيوية وتطمن عليه لحد ما نامت علي الكرسي من غير متاخد بالهااا 
ف صباح يوم جديد 🐥
صحيت رولان علي صوت الدكتور 
رولان: صباح الخير ي دكتور 
الدكتور: صباح النور واضح انك واخده بالك منه 
رولان: ها مش عارفه ازاي نمت طول الليل بقيس العلامات الحيوية كانت طبيعية 
الدكتور: متخافيش انا كشفت عليه وانتي نايمه مفيش اي مضاعفات حصلت وهيفوق ف اي لحظة بس هنطمن اكتر لما يفوق 
رولان: بجد شكرا ي دكتور ☺️☺️
الدكتور: العفو ده واجبي روحي اغسلي وشك وافطري وبعدها ارجعي 
رولان: بس 
الدكتور: لسه معاه شويه عشان يفوق 
رولان: حاضر 
طلعت من الاوضة راحت رنت على مامتها وقالتلها بعدها غيرت هدومها واكلت حاجه بسيطة مع كوب قهوة ورجعت الاوضة تاني كان ابتدا يفوق 
رولان: حمدالله على سلامتك هنادي الدكتور ييجي يطمن علي حالتك 
شادي: الله يسلمك بس اي اللي حصل 
رولان: لا دي حكاية طويلة نحكيها بعدين دلوقتي لازم الدكتور يطمن عليك 
جي الدكتور واطمن علي حالته ونقلوه اوضة عادية وكل ده ورولان معاه مسبتهوش 
شادي: بس انتي بتعملي اي هناا 
الدكتور: علي فكره رولان مرضتش تسيبك وقعدت معاك طول الليل 
شادي: ده بجد 
الدكتور: اه والله بالشفاء العاجل عن اذنكم دلوقتي 
رولان: اذنك. معاك ي دكتور 
شادي: ده بجد اللي بيقولوا الدكتور انك فضلتي معايا 
رولان: اه 
شادي: ليه 
رولان: عشان عشان 
لسه هتكمل كلامها باب الاوضة خبط ودخلت الممرضة 
الممرضة: جايه اغير علي الجر*ح 
رولان: تعملي اي 
الممرضة: اغير على الجرح 
رولان: هات ده كده اخدت منها صنيه الادوات انا اللي غير وممنوع تيجي هنا تاني 🫤واتعدلي وبطلي حركاتك دي 
الممرضة: والله انا الدكتور اللي طلب مني وده شغلي 
رولان: نيني قولت مش هتغيري علي حاجه واتفضلي بره 
الممرضة: لا مش هخرج 
رولان: 🙄وانتي واحده بارده تغيري لجوزي وانا موجوده ليه 
الممرضة: اي جوزك 
رولان: اه جوزي 
الممرضة: انا مكنتش اعرف اصلا بعتذر لحضرتك 
رولان: واديكي عرفتي 
الممرضة: طب عن اذن حضرتك 
رولان: اتفضلي 
اصل ده شغل واحده ملزقة 
شادي: وانتي اي اللي قولتيه ده 
رولان: قولت اي 
شادي: اصل ده جوزي 
رولان 🤦‍♀️افتكرت هيا قالت اي واتكسفت من اللي عملته هيا مش عارفه عملت كده ليه بس ف نفس الوقت مش عايزه الممرضة تغيرلوا 
رولان: اصل اصل 
يتبع
اصل اصل مبتعرفش تغير علي الجر*ح 
شادي: لا والله 
رولان: اه امال عشان اي مثلا 
شادي: غيرانه مثلا 
رولان: هغير من اي 
شادي: يعني عشان البنت هتغيرلي 
رولان: لا مفيش الكلام ده واتعد عشان اعرف اغير علي الجر*ح
عدلت وضعية جسموا وابتدت تغير علي الجر*ح شالت الشان والقطن وعقمت مكانه وابتدا تحط الجديد 
رولان: بيوجعك 
شادي: شوية 
رولان: سلامتك 
شادي: الله يسلمك 
رولان: انا خلصت تقدر تستريح شوية 
شادي: انا هخرج امتي من هنا 
رولان: لسه كام يوم 
شادي: بس انا عايز اخرج انهارده مش بحب المستشفيات 
رولان: مهو مينفعش تطلع عشان اصا*بتك كبيره 
لسه كان هيرد باب الاوضة اتفتح ودخل ابوه واسلام وكمان مامت رولان كانت معاهم 
محمد: انت كويس دلوقتي ف حاجه بتوجعك 
شادي: متخفش انا كويس 
اسلام: الف سلامه عليك ي ابني 
شادي: الله يسلمك ي عمي 
_سلامتك ي حبيبي 
شادي: الله يسلمك ي طنط 
رولان: ي عالم ان موجوده ف الاوضة محدش سال عليا 
اسلام: ههه البيت كان هادي امبارح وعرفنا ننام 
رولان: والله ي سمسم 
شادي: سمسم
رولان: اه بابا وبدلعه عندك مانع 
شادي: اه 
رولان: نعم 
اسلام: اي انتوا هتتخا*نقوا ولا اي 
شادي: بابا انا عايز اخرج انهارده 
محمد: الدكتور قال اي 
رولان: مينفعش عشان اصا*بته 
محمد: طب هروح اتكلم مع الدكتور واشوف 
راح محمد عند الدكتور وبعد الحاح منه وافق انه يخرج بس لازم يكون ف معاه ممرضة ف البيت ومحمد اقترح علي رولان تيجي تقعد معاهم ف البيت لحد ما شادي يخف واهلها وافقوا بكده وخرج من المستشفى راحوا البيت ورولان كنت معاهم فات اسبوع اتقربوا من بعض ورولان اعترفت لنفسها انها حبته بس مقالتش ليه وشادي كمان وقع ف حبها بس مش عارف اذا هيا بتحبوا او لا 
رولان: طب انا همشي دلوقتي 
شادي: هتروحي فين 
رولان: هرجع بينتنا انت بقيت كويس دلوقتي 
شادي: اه صح بقيت كويس 
رولان: الايام فاتت بسرعة 
شادي: عشان انتي موجوده 
رولان: شكرا 
شادي: طب هاجي اوصلك 
رولان: خليك هطلب تاكسي 
شادي: قولت هوصلك 
رولان: تمام هجيب الشنطة واجي 
دخلت جابت الشنطه وهو اخدها حطها ف العربية ومشيوا طول الطريق ساكتين بيبصوا لبعض من وقت للتاني 
وصلوا البيت رولان نزلت وشادي اعتذر منها عشان يروح يشوف شغلوا 
طلعت المعارة وخبطت علي الباب 
فتحت مامتها ودخلت 
رولان: ازيك ي ست ماما كنتي مرتاحه مني 
_البيت ملهش طعم من غيرك 
رولان: 😇ايوه ما انا عارفه 😹🥺عايزه اكل من ايدك وحشني اكلك اوي 
_مفيش غير الاكل ف دماغك 
رولان: 😋😋ده العشق ي نبع الحنان 
_صحيح ابوكي كان بيقول اجهزواء باليل عشان شادي هيروح يخطب وطلبوا مننا اننا نكون معاه 
رولان الخبر نزل عليها زي الصاعقة 
_بت ي رولان انتي سمعاني 
رولان: هاا مقاليش 
_يمكن نسي 
رولان: طيب ي ماما انا هدخل انام عشان تعبانه شويه 
_مش هتاكلي 
رولان: لا هناام 
_طيب ي بنتي 
دخلت اوضتها ومقدرتش تمسك دموعها اكتر من كده رمت نفسها علي السرير وكتمت صوت عياطها ف المخده 🥺ااه ي وجع قلبي ليه حبيته طالما مش هيكون من نصيبي ليه اتعلقت بحاجه مش من حقي 💔🥹😭 نامت مكانها من كتر العياط فاقت علي صوت مامتها وهيا بتصحيها عشان تجهز قامت ودموعها لسه منشفتش من علي خدها بس قررت انها تحاول تنسه دخلت اخدت شاور ولبست فستان اسود وعليه طرحة حمراء وهيلز احمر ووضعت بعد لمسات الميكب السمبل لتصبح اجمل مما عليه 
طلعت من اوضتها بتحاول تتعامل عادي 
رولان: ي ست ماما انا جهزت 
_لابسه اسود ليه 
رولان: ما لبسه طرحة حمراء اهي 
_لا غيري الاسود
رولان: لا ي ماما كده هنتاخر وبابا يهزقني يالا 
_ماشي ي رولان 
مشيوا وهما ف الطريق رولان اخدت بالها انهم مش رايحين من طريق بيت شادي 
رولان: هو احنا رايحين فين مش المفروض نروح بيت شادي الاول 
اسلام: هاا م هو اداني العنوان وهيستنونا هنااك 
رولان: اه فهمت 
بعد شويه وقفوا قدام اوتيل خمس نجوم 
رولان: احنا فين انا مش فاهمه حاجه 
اسلام: انزلي وهتفهمي كل حاجه 
رولان: ماشي 
نزلوا دخلوا الاوتيل واتجهوا للطابق اللي فيه القاعة كل ده ورولان مش فاهمه اي اللي بيحصل لحد اول م دخلوا القاعة والورد نزل عليها من فوق ولقت شادي جاي نحيتهاا ومد ايدوا ليها بصت ل باباها هز راسوا بانها تروح معاه حطت ايدها ف ايدوا واخدها وطلعوا علي الاستيج طلع خاتم من جيبه وركع علي ركبته 
شادي: انا معرفش شعورك اي نحيتي بس انا حبيتك من اول ما كنت هخب*طك بالعربية قلبي دق ليكي ومشاعري زادت نحيتك لما اتصاو*بت وانتي اللي كنتي بتهتمي بيا انا كلمت باباكي وهو قالي انه حاسس انك بتحبيني فانا حبيت اعملك مفاجأة وطلبت محدش يقولك رولا تقبلي تتجوزيني وتكوني شريك حياتي ونصي التاني 
رولان: هزت راسها باه ودموعها نزلت 
شادي لبسها الخاتم 🤭وقام شالها ولف بيها مع تصفيق حار من الموجودين 👏👏👏
وانا كمان بحبك 
شادي: قولتي اي 
رولان: بحببببك 🫶

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-