رواية تغيرت بغرامي لها كاملة جميع الفصول بقلم دعاء احمد
رواية تغيرت بغرامي لها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء احمد رواية تغيرت بغرامي لها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تغيرت بغرامي لها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تغيرت بغرامي لها كاملة جميع الفصول
رواية تغيرت بغرامها كاملة جميع الفصول
دانه :ماما والنبي مش عايزه اتجوزه وااالنبي يا ماما... باابا قول حاجه.. انت عايز تجوزني دا.. دا انا بخاف منه
الاب بحزن:اهدي يا حببتي انتي خايفه كدا ليه... وبعدين دا ابن عمك يعني لايمكن ياذ"يكي...
دانه بانهيار. انا بخاف منه ازاي اتجوزه... ازاي اتجوز واحد عمري ما شفته ولا اعرفه... ازاي اتجوز واحد كل يوم مع واحده شكل
دا لا مش عايزه مش عااايزه
ابوها. يا حببتي انتم هتشوف ا بعض وتتكلموا
دانه. مش عاايزه اشوفه ولا اعرفه والله العظيم لما بشوف صوره على التلفزيون بخاف. ابوس ايدك يابابا مترمنيش الراميه دي
ابوها بجديه: اخرسي يا دااانه بقى انتي فاكره اني ببيعك ليه؟ دا انتي بنتي الوحيده
دانه بتعب:. يبقي ليه يا بابا؟
ابوها. عشان وصيه جدك... انا مقدرش اخالف وصيه ابويا
دانه بحزن. بس تقدر تبيع بنتك لده تمام يا بابا انا موافقه بس لو جيت يوم جث"ه متزعلش عليا
وسابته ودخلت اوضتها
والدتها. ليه مقولتلهاش الحقيقه يا احمد
أحمد أبو دانا. عشان مينفعش يا ساره لازم تعيش التجربه بنفسها لازم تكبر وتفهم وتعرف الحقيقه كلها
والدتها. انا خايفه عليها يا احمد
أحمد مسك ايديها وبا"سها بحب. انا كمان خايف بس اكيد ربنا مش هيسيبها
في اوضه دانا
قاعده على السرير وبتعيط وهي خايفه. ليه ليه كدا يا بابا انا لايمكن اسامحك بقى انا اتجوز
رعد المنشاوي ااه يا حظي المهبب
نوصف البطله
( دانه احمد المنشاوي بنت جميله جدا.. ٢٠سنه في كليه تجاره انجلش. وحيده ومعندهاش اختلاط بالناس
شعرها اصفر دهبي.. عيونها بني فاتحه لمعه وبشرتها بيضاء تمتلك جسد مث'ير. قصيره)
في فيلا المنشاوي
رعد بغضب. انتم بتقرروا بالنيابه عني ولا ايه مش فاهم
ابوه. ايه عندك مانع ولا ايه يا رعد بيه
رعد. ايوه طبعا عندي مانع ازاي اتجوز واحده معرفش عنها حاجه ولا شكلها ولا اي حاجه
مصطفى. دا اللي عندي وخالي في علمك انت هتكسب كتير اوي يا رعد وخصوصا ان جدك كاتب ليها ربع ميراثه
رعد. نعمم!!!!!! دا ازاي ان شاء الله
مصطفى. هو كدا واتفضل جهز نفسك يا عريس هنروح بكرا تخطبها
رعد من كتر الغضب مكنش عارف يفكر وخرج من الفيلا بسرعه بدل ما يعمل حاجه يندم عليها
في شركه المنشاوي
رعد. دانه احمد المشاوي!!!!؟؟؟
ياترى ليه موافقه تتجوزيني وكل الناس عارفه مين هو رعد المنشاوي وعلا'قته بس اوكي هنلعب سوا القط والفار هههه
دخلت عليه السكرتيره
رونا. رعد بيه انسه مرام برا منتظره حضرتك
رعد. دخليها وبعد كدا مش عايز اشوف حد وألغى اي معاد عندنا
رونا. اوكي مستر رعد
دخلت بنت جميله ترتدي توب وردي قصيره وبنطلون جينز ابيض ضيق
مرام بمياعه. رعد وحشتني اوي
رعد.. ههههه وانتي كمان يا عمري تعالي.. وبامر
رونا نفذي اللي قلتلك عليه
مرام رحت واقفه أدام رعد وبتلعب في زراير قميصه بابتسامه و"قحه
مرام. وحشتني اوي
رعد كان بصصلها ببرود و ثبات ومره واحده شدها وقعها على رجليها
وهي بتلف ايديها حوالين رقبته
رعد. تصدقي أن رعد المنشاوي هيودع العزوبيه
مرام فجأه. ايه؟!!! رعد انا حامل
رعد بسرعه بعدها عنه وو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مرام بصدمه. هتتجوز.! رعد انا حامل منك
رعد بصلها بغضب وعصبيه وفجأه بعدها عنه وعيونه بتطق شرار
مرام. في ايه يا رعد
رعد. انتي بتتكلمي جد
مرام. هو الموضوع دا فيها هزار يا رعد مالك
رعد بجمود. اللي في بطنك دا لازم ينزل
مرام. انت بتقول ايه دا ابني وانا مش هنزله
رعد بغضب. هتنزلي يا مرام بمزاجك او غصب عنك وبعدين ايه يضمنلي انه ابني وحتى لو ابني انا مش عايزه وهنزل والنهارده ودلوقتي حالا
وبسرعه مسك ايديها بغضب وشدها وخرج بيها من المكتب
مرام. سيب أيدي يا رعد انت اتجننت شكلك كدا
رعد. وانتي تفتكري اني هحب اجيب طفل من الحر'ام
مرام بسرعه. خالص اتجوزني بس بلاش تمو"ت ابوس ايدك يا رعد
رعد. اخرسي خالص
وشدها دخلها العربيه وقفل الباب وركب جانبها وطلع على مستشفى
مرام. انا بكر"هك بكر"هك يا رعد نزلني هنا ومش عايزه منك حاجه ولا هطلبك بحاجه بس نزلني هنا لو سمحت
رعد مكنش في وعيه بيفكر في حاجه . اخرسي بقولك
بعد مده بيقف أدام المستشفي ونزل
مرام فتحت الباب وبتجري لكن رعد بسرعه مسكها من دراعها وكتفها ودخل بيها المستشفي
مرام بدموع. ارجوك مش عايزه انزله ارجوك يا رعد
بعد حوالي ساعتين بيخرج وهو شايلها حطها في العربيه وطلع بيها على شقته
كلم الخدامه تفتحله الباب وهو دخل حطها في السرير وطلع من الاوضه
رعد ببرود. خالي بالك منها مش عايز غلطه
الخدامه بخوف. حاضر يا رعد باشا
طلع من العماره وراح فيلاتهم وهو متجاهل اي حد يقف ادامه
بسرعه دخل اوضه الملاكمه وفضل يتمارن وهو بيحاول ينفض الأفكار من دماغه لكن في كلمه واحده ثابته في دماغه
(انت ابن حر'ام)
فضل يك"سر في كل المعدات الموجودة لدرجه انه جرح ايديه
ابوه من برا. رعد انت كويس
رعد قام ببرود وخرج ادامه وايديه بتنز"ف ولا كان في حاجه
ابوه. انت كويس
رعد مردش وطلع اوضه وفضل واقف تحت الدش بياخد شاور
خرج بعد مده ولابس بدله سودا شيك جدا و نزل لقى ابوه جهز
وطلعوا على بيت دانه
عند دانه
دانه. والنبي يا بابا مش عايزه اتجوزه دا واحد كل يوم مع واحده ابوس ايدك
ابوها بعصبيه. اتكلمنا في الموضوع دا الف مره وانا بقول هالك لآخر مره هتتجوزيه يعني هتتجوزيه ورجل فوق رقبتك وياله ادخلي اجهزي عشان زمانه على وصول
دانه دخلت اوضتها وفضلت تعيط وقامت غيرت هدومها لدريس ابيض طويل و حطت ملمع شفاه و مكياج بسيط وفردت شعرها وكانت ولا حوريه البحر
رعد وابوه وصلوا لبيت دانه
وسلموا على بعضي لكن رعد قاعد بكل برود وهدوء
رعد. هي فين
ابوها. يا دانه دانه
جيت وهي شايله صنيه العصير ووشها في الارض
رعد بصلها بلا مباله لكن فجأه بصلها واتصدم من جمالها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد بصدمه وتوتر من كتله الجمال والبراءه اللي شايفها ادامه وكانها حوريه بحر
مصطفى بص لرعد وابتسم بخبث . مش هتسلم على بنت عمك ولا ايه يا رعد
رعد مركز مع حركه شفايفها اللي بتترعش بتوتر ابتسم بغرور وخبث
رعد:طبعا.... اطلعوا برا
أحمد ومصطفى بصوت واحد:اي!!!!!
رعد ببرود: براااا..... مش القعده دي عشان نتعرف على بعض اوكي يا بابا.... سبونا بقى لوحدنا عشان اتعرف علي مراتي المستقبليه
مصطفى بهمس:رعد اتعامل مع البنت كويس لو سمحت دي مش زي اللي انت تعرفهم
رعد مركز مع دانه وخصلات شعرها اللي نزله على وشها وبخبث ونبرة مخيفه. متخافش مش هاكلها دي هتبقى في قلبي.. على الأقل عايز اعرف السبب اللي يخلي جدي يكتبلها ربع ميراثه...
مصطفى بتعب من ابنه. احمد تعالي نقعد مع بعض شويه على ما هما يتكلموا
دانه هنا اتكلمت بسرعه وخوف وببراءه شدت رعد . بابا لو سمحت مش تسبني... مش عايزه اقعد معه لوحدي ارجوك
رعد ببرود. ليه يا قطه حد قالك عليا اني بعض... وبعدين دي بتتكلم كدا ليه
دانه بلمعه دموع. بابا!!؟
أحمد. هههشش اهدي متخافيش انا جانبك هقعد انا وعمك برا شوي لحد ما تتكلموا مع بعض
أحمد ومصطفى خرجوا وسابوا رعد ودانه سوا
رعد ببرود قام قفل الباب كويس
دانه كانت واقفه متوتر وهي متجاهله النظر ليه و بتبص لكل حاجه ماعداه
رعد راح قعد و حط رجل على رجل وبيبص عليها و بنبره امر. اقعدي
دانه بترفع عنيها بخوف وبتبصله
رعد بخبث. يعني مش عايزه تقعدي تمام
وبسرعه شدها وقعها على رجليه
دانه فتحت عينيها بصدمه وبتبلع ريقها بصعوبه
دانه بتوتر. ل لو سمحت ابعد
رعد بخبث وهو بيحط شعرها وراء ودانها وبيدفن وشه في رقبتها بيشم اكبر قدر من ريحتها المميزه...
: انتي مرات رعد مصطفى المنشاوي يعني متتجاهلنيش
دانه وهي على وشك البكاء : بس انا مش مراتك ومش عايز اتجوزك...
رعد. ليه أنتي تطولي تتجوزي رعد المنشاوي ههههههه
دانه. بس انت مش بتحبني ولا انا بحبك
رعد ببرود وهو بيحاوط خصرها بتملك: وايه المشكله مش فاهم.... هو لازم تكوني بتحبيني
دانه بارتباك وصل أقصاه:لو سم سمحت ابعد شويه كدا عيب...
رعد بابتسامه جانبيه. ااممم طب وكدا
وقرب منها وهو بيطبع بو"سه على شفايفها
دانه بسرعه ضر"بته بلقلم بيديها الصغيره:انت قليل الادب وحيو"ان انا لا يمكن اتجوزك
رعد عنيه حرفيا بتطق شرار ولونها احمر من كتر الغضب لان مفيش واحده اتجرات قبل كدا وضر"بته
رعد وهو بيضغط على خصرها اكتر بتملك وغضب. طب ايه رايك ان النهارده فرحنا...
دانه بدموع. انت بتقول ايه انت اكيد مجنون ابعد انا مش عايزاك
وجيت تقوم شدها تاني ليه بغضب
دانه. اوف سيبني اقوم لو سمحت
رعد بدون مقدمات با"سها دانه بسرعه زقته لكنه شدها ليه تاني وبا"سها بع'نف من شفايفها
دانه كانت بتعيط وبتضر"به في صدره لكنه مش بيبعد بل بالعكس بيدوس على شفايفها اكتر لحد ما بقيت تنز"ف ومكنتش قادره تتنفس سابها
دانه بدموع. ابعد انا بكر"هك ومش هتجوزك
رعد حط ايديه على شعرها من وراء و قرب وشها له بيمسح دموعها
وطلع منديل وبيمسح الد"م من على شفايفها
لكن في نفس الوقت
مصطفى واحمد دخلوا ووقفوا مصدومين
عند مرام🔥🔥🔥
مرام في الموبيل: مش هسيبه يا سليم دا رايح يتجوز بكل برود بعد ما اجه"ضني.... مش هسيبه
سليم. بصراحه انتي غبيه اوي... بالطفل اللي انتي كنتي حامل فيه دا كان ممكن تكسبي كتير اوي من وراءه
مرام بغضب وغل. عشان كدا مش هسيبه مش هسيب سي رعد يتهنا بالعروسه هندمه على القديم والجديد
سليم. شكلك حبتيه ونسيتي اصلا مهمتنا الاساسيه
مرام. هدفعه التمن غالي غالي اوي يا سليم
سليم. ناويه على ايه؟
مرام. هعمل فيها الملاك البري ولا كان في حاجه
سليم. و دي هتخيل على رعد المنشاوي اكيد هيكشفك دا ذكي جدا
مرام. متقلقش من دي... المهم عايزه أعرف كل حاجه عن العروسه الجديده
سليم. ناويه على ايه؟
مرام. ناويه اخليها اصاده حق"ير ولا تسوا وساعتها اقدر انفذ مهمتي
سليم. اوكي ايه رايك اجيلك الشقه ونتكلم
مرام. لا انا هجيلك انت عارف دي شقه رعد اصل لو شافنا هتبقى مشكلة هجيلك انا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مصطفى و احمد دخلوا ووقفوا مصدومين من جراءه رعد اللي حاضن دانه بتملك و هو بيبتسم بغرور
دانه بخوف. بابا انا لايمكن اتجوز البتاع دا. دا دا
رعد بخبث. خالص يا عمي انا و دانه اتكلمنا وهي موافقه على أنها تكون حرمي و النهارده كتب الكتاب
دانه . بس انا
رعد بصلها بتوعد و همس بكلام جانب ودانها... فجأه وشها احمر وعيونها دمعت و بسرعه زقته وقامت دخلت اوضتها
أحمد بنظره حاده. رعد انت قالتلها ايه؟
رعد بسخريه: امم ولا حاجه بس بنتك جميله اوي يا عمي اعتقد اننا هنتسلي
أحمد مسك رعد من ياقه قميصه لكن رعد متهزش حتى جفنه
أحمد بغضب:قسما عظما يا رعد انا اصلا مش قابل الجواز دي لولا وصيه ابويا مكنتش جوزها واحد ابن حر"ام زيك
مصطفى بزعيق: أحمد..
احمد:ايه تنكر؟
رعد ببرود وهدوء مريب:خالصت يا عمي بليل هاجي واجيب المأذون معايا
وسابهم ومشي
مصطفى. مكنش العشم يا احمد
احمد:كله الا دانه يا مصطفى و قسما بالله لو ابنك جايه عليها في يوم لقت"لهولك
مصطفى:بس دا مكنش اتفاقنا
أحمد: اتفاق ايه يا اخي... اني اسيب بنتي لواحد زي رعد اللي هو نسخه منك وانت شاب وكل يوم مع واحده....
مصطفى. و ناوي على ايه؟
أحمد. ناوي احمي بنتي حتى لو من ابن اخويا
في اوضه دانه🔥🔥🔥
فضلت تعيط بخوف من رعد وجنونه
دانه. يارب دا مجنون... يعني ايه فرحنا النهارده... انا كنت فاكره اني لما اتجوز هرتاح... مش هتجوز دا يارب
فضلت تعيط لحد ما نامت
أحمد دخل اوضتها ابتسم بحزن على براءه بنته اللي لسه بتحضن دبدوبها وهي نايمة
غطها كويس و بأس راسها و طلع من الاوضه
عند رعد
كان بيسوق عربيته بسرعه جدا و عنيه بتلمع بالدموع لكن اخد على نفسه قسم انها متنزلش مش ذنبه انه يتولد بوصمه عا"ر زي دي بالرغم ان محدش يعرف غير ابوه وعمه لكن احساسه واجعه
وببرود وقسوة طلع موبايله
رعد بحده. عايز واحده على شقتي دلوقتي اوصل تكون موجوده انت فاهم
الشخص بخوف. بس بس احنا لسه بالنهار
رعد بعصبيه ممزوجه بسخريه. وهتفرق معاك في ايه نفذ اللي بقولك عليه و الا قسما عظما هدفنك حي
الشخص بخوف. حاضر حاضر
رعد قفل و راح على شقته بعيد عن القصر
دخل لقى بنت قاعده جواه ولابسه قميص نوم قصير
رعد بسخريه.. هههههه ويقولي نهار
البنت بدلع. وحشتنا يا رعد بيه
رعد. اامم شكلك محرمتيش من آخر مره كنتي هنا
البنت بمياعه ووقا"حه. اصلك تتحب يا باشا
رعد. اه انا ولا فلوسي
البنت بو"قاحه وهي بتلعب في زراير قميصه. الصراحه انا اللي أتمنيت اني اجيلك تاني من آخر مره كنت فيها هنا.. ولما عرفت انك طالب واحده قالت دي فرصتي
رعد. ااممم اوكي
وبعدين.......
بعد مده
نزل من شقته و راح اخد المأذون و طلع على بيت دانه
كانت واقفه جانب ابوها و ماسكه ايديه بخوف
رعد بصلها بتوعد و إعجاب ميقدرش ينكره
رعد. اكتب يا مولانا
الباب خبط في اللحظه دي
أحمد. مين؟
شاب. انا يا استاذ احمد
أحمد فتح الباب بابتسامه. ازيك يا دكتور ياسر
ياسر. ياسر بس لو سمحت
أحمد. طب ادخل يا ابني
ياسر دخل و دانه اول ما شفته ابتسمت ودا اللي لاحظه رعد
ياسر. ازايك يا دانه
دانه. الحمد لله
ياسر. هو انا جيت في وقت مش مناسب ولا ايه
أحمد. لا ابد يا ابني البيت بيتك اومر
ياسر. بصراحه يا عمي انا طالب ايد بنتك دانه. انا مش هلقي احسن منها زوجه ليا
رعد وشه قلب الوان و بحده. نعم يا روح امك
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
جيه يوم كتب الكتاب واللي هيغير مصير الكل
ياسر:انا طالب ايد بنتك دانه. مش هلقي احسن منها زوجه ليا
رعد :ناااااعم يا روح اااامك تطلب ايد مين.. انت عايز تتجوز مراتي
كان بيقول كل كلمه وهو بيضر"ب ياسر اللي مش فاهم حاجة لكنه بينز"ف
دانه بدموع:ابعد عنه يا حيو"ان انا بكر"هك يا رعد بكر"هك انا مش عايزاك بكر"هك
واغمي عليها
مصطفى: رعد الواد هيمو"ت في ايد ابعد عنه
رعد بعصبيه وهو ماسك ياسر من ياقه قميصه : قسما عظما لو هوبت ناحيتها لاتشوف ايام اسود مما تتخيل.. واحفظ اسمي كويس رعد المنشاوي ودي مراتي لو قربتلها هنسفك
أحمد بغضب. سيبه يا رعد
رعد بعصبيه وزعيق. مش قبل ما اعمل مع الواجب
فهد فهد
فهد (دراعه اليمين):اومر يا رعد بيه
رعد بحده: تاخد الواد دا وتعلمه الأدب.. عايزه يحرم يبص لحاجه مش بتاعته
أحمد: رعد انت بتقول ايه؟ ياسر معملش حاجه لده كله انت اتجننت....
رعد مردش عليه وراح شال دانه و دخلها اوضتها ونايمها على السرير
قعد جانبها و مسك وشها بايديه
رعد بغضب: هفهمك يعني ايه رعد المنشاوي... ومعنى انك بقيتي مراته.... و صدقيني هنسف اي حد يحاول يقرب منك لأنك ملكي انا لوحدي..
طلع من الاوضه
أحمد:ممكن افهم هتعمل ايه لياسر
رعد بحده:انا اللي عايز اعرف مين ياسر دا
احمد:. دا دكتور دانه في الكليه وجارنه هنا و هو ودانه كبروا سوا
رعد بقى يضغط على ايديه:وهي كانت بتحبه؟
احمد: رعد مش هسمحلك... انا لحد دلوقتي مستحمل بالعافيه غير كدا ورب الكعبه كنت
رعد بتحدي:مكنتش هتقدر تعمل حاجه يا احمد بيه و دانه دلوقتي بقيت مراتي و انت مالكش الحق انك تعمل معايا اي حاجه ولا تعرف
على العموم انا هسيب دانه عندك النهارده وبكرا نشوف الموضوع دا
وبيسيبهم ويروح يطمن على مرام
في شقه رعد ومرام
رعد :حبيب قلبي عامل ايه دلوقتي
مرام بعصبيه:اطلع بررراااا مش عايزه اشوفك يا رعد انا مش طايقك بكر"هك
رعد:اممم ليه كدا يا روحي انتي عارفه اني مش بفكر في موضوع الخلفه دا يا مرام.. ويوم ما اخلف اجيبه ابن حر"ام ليه اعيشه في الوجع دا
مرام بدموع تماسيح: امشي يا رعد امشي انت محبتيش لو حبتني كنت اتجوزتني لكن مكنتش عملت اللي انت عاملته دا.
رعد :خالص بقى يا مرام انا عملت كدا عشان احفظ على علاقتنا
مرام:اه ودلوقتي اتجوزت فعلا بتحبني اوي
رعد. طب وايه اللي يرضيك ياستي
مرام. وهتعمله
رعد. طبعا
مرام. تتجوزني.
رعد.....
تاني يوم
عند دانه
قامت اخدت شاور و غيرت هدومها و بتحاول تبقى هاديه
عمتها. صباح الخير يا قلبي
دانه بسعاده. ديددا
داليا:وحشتيني يا قمر
دانه. جيتي امتى يا عمتوا
داليا:من ساعه كدا قعدت انا واحمد نتكلم قوليلي بقى عروستنا عامله ايه
دانه بتلالاء دموع :خايفه اوي يا عمتوا.... خايفه منه.... بحسه حيو"ان اوي ومعندوش د" م
داليا: انا عارفه ان رعد طابعه حاد بس خالص يا دانه كتبوا الكتاب ودي وصيه بابا الله يرحمه
دانه:بس انا فجأه اتجوزت واحد معرفوش... كل يوم بيبقى مع واحده..... جرئ اوي... وعصبي وفيه كل العبر
داليا:طب سيبك من دا كله وياله بينا
دانه. على فين؟
داليا:هنخرج نشتري شوية حاجات ليكي يا عروسه.. لابس للعرايس
دانه. اااعععاااا بقى انا بشتكيلك تقوليلي كدا
داليا:ياله بينا يا لمضه
وفعلا نزلوا سوا
رعد بنبره امر:اركبي
دانه:انت!
داليا:رعد هنروح بعربيتي
رعد باحترام لان داليا هي اللي ربته:لا يا عمتوا اركبوا هوصلكم وهفضل معاكم.. ومش عايز مناقشه
داليا:امرنا لله اركبي يا دانه
دانه. حاضر وراحت ركبت في الكرسي اللي وراء
وداليا في الكرسي اللي جانب رعد
كان بيبص لها من المرايه لكن هي بتتجاهله ودا مضايقه
بعد مده وصلوا اتيليه فخم في كل حاجه تحتاجها......
اشتروا حاجات كتير
داليا:تعالي ندخل هنا
دانه بتوتر:هنا... طب طااب قوليله يمشي
داليا بضحك:حاضر
رعد ممكن تنزل انت عشان هي مش عايزاك تدخل معانا
رعد ضحك و خرج
بعد مده كانت دانه واقفه مع داليا:
داليا:انا هاروح الكاشير احاسب
دانه:اوكي
بتمشي في المكان فجأه حد سحبها ودخل بيها اوضه البروفه
دانه:انت بتعمل ايه هنا امش
رعد:امم مكنتش عايزني ابقى معاكي ليه؟ دا انا حتي جوزك ولازم اشوف زوقك
دانه: انت قليل الادب
وبعدين نور كدا.. لو سمحت
رعد:امم ولو مبعدتش
دانه:هصوت والم على الناس واقول متحر"ش
وسابته وخرجت وهي وشها احمر من كتر التوتر لدرجه انها كانت حاسه انها هيغمي عليها
كانوا مشين لكن جيت بنت وحضنته رعد بسرعه وبا"سته
دانه فتحت عنيها بصدمه من جر" اءه البنت ووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه خالص اشترت كل اللي تحتاجه لكن بنت جيت بسرعه و حضنت رعد وبا"سته بكل وقا"حه في المكان
دانه فتحت بوقها بصدمه و بصت الناحيه التانيه بسرعه
رعد بصلها وضحك:
مايان: اشتقتلك كتير رعد.. شو ليش انت هون..
رعد بغمزه:اتجوزت.. اعرفك دانه مراتي
دانه كانت مديله ضهرها و بتحاول تهدي بدل ما تتعصب عليه... اديرت وابتسمت ابتسامه مصطنعه: اهلا
مايان بدلع : واو عنجد انت دنجوان رعد... زوجتك اكتير حلوه
دانه بضيق : انا عايزه امشي
مايان:اوه ام سوري إذ اخرتك انا صاحبه ها الاتيليه و رفيقه مستر رعد بس صارلنا زمان ما تقبلنا
دانه: اوكي
داليا: مش ياله بينا ولا ايه يا رعد
رعد: ياله اشوفك تاني مايان
مايان؛ اي اكيد راح نتقابل عن قريب والف مبروك الك
رعد و دانه نزلوا و وصلها لبيتها
بعد يومين
يوم الفرح
في قصر المنشاوي
واقفه دانه في اوضه رعد أدام المرايه بتتامل فستان الزفاف الأبيض رائع الجمال الذي ترتديه .... فهو صنع خصيص لها على يد اكبر مصممين الازياء في العالم... يزينه تاج من الماس الأبيض الذي يتلالاء فوق خصلات شعرها الأصفر الذهبي
بانقه شديده و سحر لا يوصف بكلمات.. لكن يقسم كل من يراها انه وقع أسير لسحر عينيها المليئه بالبراءه
داليا:بسم الله مشاء الله كبرتي وبقيت زي القمر يا دانه والله انتي خساره في رعد
دانه بحزن: انا انا
داليا: في ايه يا دانه؟
دانه بتوتر: ولا حاجه يا عمتوا
داليا : وادي عرسنا شكله مش قادر يستحمل وعايز يشوف عروسته
رعد كان واقف أدام باب الاوضه بيتامل في ملامح دانه اللي حست بتوتر يتغلغل لقلبها
دانه بتوتر وخجل كسا ملامح وجهها رفعت عنيها وبصت في المرايه اللي ادامها وعنيه تلقت مع عيون رعد اللي بيقسم بنظرات انه أسير لها ولا يستطيع أن ينكر إعجابه بها
دانه بسرعه رجعت بصت للارض وحطت ايديها على قلبها اللي بيدق بسرعه جدا
داليا : هسيبك تتكلموا مع بعض شويه وانزل اشوف الناس
نزلت داليا وسابته سوا
رعد قرب من دانه وهي لسه مدايله ضهرها و بصه في المرايه بتوتر
رعد ابتسم بخبث و هو بيحاوط خصرها: مبروك يا عروسه
دانه :....
رعد و هو ساند راسه على كتفها وباصص في المرايه: ايه خايفه اني اكشف فضيحتك
دانه بعدم فهم: افندم
رعد: ااااممم اكيد في سبب يخلي جدي يكتبلك ربع الميراث و كمان يجبرني اني اتجوزك.... معنى كدا انه بيلزمني اتجوزك.... عشان الميراث و ميخلنيش اطلقك..... بس ليه هيعملوا كدا لو هم واثقين فيكي وانك بن"ت اكيد في سبب يخلوهم يدبسوني فيكي...
دانه : انت اصدك ايه؟
رعد بخبث: اامم يعني مثالا تكوني مقضيها مع حد تاني وانا اللي اشيل الشيله كلها
دانه بسرعه زقته و ضر"بته بالقلم
دانه بغضب : كل يوم وكل لحظه بتاكدلي انك حيو"ان
رعد بغضب وعصبيه مسكها من رقبتها: تاني قلم هدفعك تمنه غالي اوي
دانه: وريني شطارتك
رعد قل"ع بدلته ور"مها على الأرض
دانه بخوف : انت هتعمل ايه؟
رعد بخبث: هتاكد
دانه: من ايه انت اتجننت الناس منتظرين تحت
رعد: ايه خايفه ليه ولا تكوني مش بن"ت اصلا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد قل"ع حاكيت بدلته ور"مه على الأرض
دانه بخوف: انت هتعمل ايه؟
رعد بخبث: هتاكد
دانه بتوتر: تتأكد من ايه انت اتجننت الناس منتظرينا تحت
رعد : خايفه ليه ولا تكونيش مش بن'ت
دانه بدموع: انت قليل الادب و حيو"ان انا بكر"هك
رعد بقسو"ه : وانا بقر"ف لما يقربلك بحسك ر"خيصه اوي ولا كأنك عا"هره جايبها بالفلوس
دانه مقدرتش تستحمل جبروت كلامه وقسو"ته و دموعها نزلت
دانه بشهقات و بتحاول تتنفس : العا"هرات دول هم هم اللي انت تعرفهم مش انا يا ز"باله انت اثبتلي انك حق"ير وحيو"ان انا اللي بجد قر"فانه من نفسي عشان هتجوز واحد زيك بس تمام هنعمل اتفاق
هتنازل عن الفلوس في مقابل انك متقربليش و هيفضل جواز على الورق كم شهر وطلقني َكل واحد يروح لحاله ومش عايزه اشوف خلقتك تاني
رعد: امم اتفاق مغري بس
دانه بخوف وهي بترجع لورا وهو بيقرب منها
دانه بتوتر: بس ايه
رعد: بصراحه انتي عجباني و انا الفلوس دي اخر حاجة افكر فيها ف طظ في الفلوس
دانه كانت بترجع لورا وهو بيقرب منها و من جواه مبسوط وهو شايف توترها اللي عمره ما شافه مع أي واحده عرفها دايما كانوا ااامم سه"لين
لكن دانه كانت متوتره ووشها حرفيا لونه احمر جدا و نبضات قلبها عاليه وكأنه هيخرج من مكانه
اصطد"مت بالحيطه و حاوطها رعد بين دراعه
رعد شدها من وسطها و قربها له
منعها من الحركه تماما
دانه بخوف : م مش انت قالت انك بتقر"ف تقرب مني.. افتكر كلامك كويس
رعد بجرا"ءه : غيرت رأي و ناوي أقرب واقرب لحد ما تكوني ملكي
ولم يترك لها الفرصه حتى انقضى على شفتيها يقب"لها بلهفه شديده
حاولت دانه تبعده عنها بكل الطرق لكن فشلت كل مقاومتها
فكان المفر الوحيد ليها انها تعيط بانهيار تام وهي واقفه مش بتعمل اي حركه
رعد بعد عنها وبصلها بخبث: ياله اجهزي عشان ننزل للناس
قال كدا وهو بياخد جاكيت البدله من على الارض وييلبسه بكل برود و غرور أدام المرايه
دانه كانت حاسه انه هيغمي عليها و مش قادره تقاوم
لكن راحت وقفت أدام المرايه المرايه وبدأت تظبط وشها وتمسح إثر الدموع
بعد مده كانت ماسك الروج ولسه هتحطه بسرعه رعد مسك ايديها بحده: هتعملي ايه.؟
دانه بخوف: هحط روج
رعد باحساس بالغيره:لا
دانه: ليه بقى؟ ما طبيعي احط روج اي بنت بتعمل كدا
رعد: اوكي حطيه بس صدقيني مش هتخرجي من الاوضه دي و الفرح هيتلغي و انا معنديش مشكله لو حطيتي روج هنا ااامم وتابع بو"قاحه
و خليه بطعم الكرز
دانه بسرعه رمت الروج من ايديها. لا مش هحط انا اصلا مش بحبه
رعد بخبث:؛ شاطره يا قطتي
دانه بصتله بغيظ وسكتت
بعد شويه مسك ايديها و خرج من الاوضه كان كل الضيوف وصلوا ومنتظرينهم
دانه ووعد كانوا وقفين على أول السلم وكل المعازيم بيبصوا ليهم و كان بعضهم بيبص لدانه ومبحلق و البعض الاخر الأكثر عقلانيه بصين في الأرض خوف من رعد المنشاوي
حتى البنات بقوا بصين ليها ومتنحين وخصوصا بالفستان اللي نارل عليها بانسيابيه يبزر قوامها الرشيق للغايه... وشعرها الطويل.. حتى وشها مش باين فيه مكياج لكنه كانت حوريه بحر
رعد لاحظ نظرات الكل ليها و بقى حاسس انه عايز يعمل حر"يق جماعي لكنه تمالك اعصابه عشان الصحافه و حاوط خصرها بتملك كأنه بيدي إنذار للكل بأنها ملكيه خاصه
ونزلوا سوا
عند البنات
دارين : يلهوي يلهوي دي ولا ملكه الجمال
سلمي: لازم نعرف منها رقم الدكتور اللي بيعملها عمليات التجميل
ديانه: اكيد دكتور من برا مصر و بعدين دي مرات المز رعد المنشاوي
نوران:بصراحه هو مز اوي.. وكفايه اسمه و مركزه اللي يخلي الكل لما يسمعوا اسمه يخافوا يلهوي
ندي: بس بصراحه البنت قمر انا نفسي كبنت حاسه اني مش مصداقه جمالها
داليا من وراهم: خالصتوا
كلهم: ايه؟
داليا: يعني خالصتوا كلام على العريس والعروسه
نور: احنا اسفين يا مدام داليا
داليا: اه صحيح دانه طبيعيه يعني مش بتروح لأى دكتور تجميل جمالها رباني....
وسابتهم ومشيت
بعد مده
كانت واقفه جانب رعد اللي بيتكلم مع بعض رجال الاعمال
.... لكن فجأه دخلت
بنت طويله لابسه فستان دهبي مفتوح من الضهر. طويل و حضنت رعد
مرام : رعد حبيبي وحشتني اوي.... انا قالت مينفعش محضرش فرحك
دانه لنفسها بحزن: ايه دا يا ربي هو كل يوم القى واحده بتحضن وتبو"س ايه قله الادب دي
مرام بدلع: بس انا زعلانه منك مش عزمتني يا رعد ينفع كدا
رعد : غصب عني معليش بقى كل حاجه جيت بسرعه.. المهم نفذتي اللي قلتلك عليه
مرام بخبث: ايوه طبعا يا حبيبي
رعد: ااااممم تر"قصي؟
مرام بسعاده: اوكي
ساب دانه و لف ايده حوالين خصر مرام وراح ناحيه الاستيج وبقوا ير"قصوا
والكل بقى يهمس بكلام عن دانه وازاي عريسها يسيبها و يروح ير"قص مع واحده تانيه
دانه كانت بتبصله بغضب و دموع مكتومه لان مش دا اليوم اللي تتمنه اي بنت
أحمد : صدقني يا مصطفى ابنك عايز الحر"ق بجا"ز و"سخ
مصطفى : انا نفسي تعبت منه
دخل سليم (منافس رعد) و بص لرعد و مرام اللي بير"قصوا بسخريه و راح وجه نظره ناحيه دانه
سليم بقى بيلتهم دانه بعنيه وواقف سرحان في جمال و براءه دانه اللي باينه في ملامحها بدون مكياج
سليم لنفسه: طول عمرك بتقع واقف يا ابن المنشاوي... بس الملاك دا تخصني... غبي ازاي تسيب دي و تروح للفيك.. ههههههه
راح ناحيه دانه
سليم باعجاب مكشوف: اعرفك بنفسي يا هانم.... سليم البدراوي رجل اعمال... صاحب البدراوي جروب... الف مبروك
دانه : الله يبارك فيك
سليم بدون مقدمات مسك ايديها برقه : تسمحيلي بالر"قصه دي؟
دانه بتوتر : لا شكرا انا اصلا مش بعرف ارقص
سليم: اامم متخافيش انا هعلمك الموضوع سهل جدا ولا انت خايفه من رعد بيه
دانه: لا طبعا بس..
سليم: مبسش متقليقش
دانه بغيظ من رعد: حاضر
سليم مسك ايديها و نزل بيها وراح ناحيه الاستيج
رعد بصلها بغضب و غيره وهي بقيت متجاهله و بترقص مع سليم
سليم باعجاب : متبصيش للارض بصي في عيوني
دانه هزت راسها ب لا ووشها كان احمر
سليم بجراءه: بيقولوا الحب بيبدأ من العين
دانه بصتله بغضب و كانت هتبعد
رعد بسرعه بدل مرام ب دانه
دانه : انت...
رعد: ازاي تسمحي لنفسك يا هانم بأنك ترقصي معه يا محترمه
دانه بدموع: وانت ازاي ااهه
رعد بسرعه اخدها في حضنه و بيداري دموعها عن الناس والصحافه و الا هتتسبب في فضيحه
رعد: خالص انا اسف بطلي عياط بقى هتفضحينا.. اهدي يا قلبي
دانه مكنتش مركزه اصلا وفضلت تعيط
رعد: دانه
دانه: عايز ايه؟
رعد بحده: ولا حاجه ياله بينا انا زهقت
دانه: حاضر
رعد وقف يودع معازيمه
عند دانه
مرام بخبث: الف مبروك
دانه باقتضاب: شكرا
مرام بهمس : متفرحيش اوي كدا عشان رعد دا بتاعي انا هو مالكيش ولا ايه... انتي متعرفيش اني كنت حامل في ابنه
بس عشان موضوع الميراث دا انا اجه"ضت البيبي بس لما ياخد منك اللي هو عايزه هيرميكي وتتجوز نسيت اقولك اني قاعده معاكم في نفس البيت اصل رعد ميقدرش يعيش من غيري فهقعد في الجناح التاني
دانه بدموع انهيار : حامل منه؟!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه بصدمه :كنتي حامل !!
دانه بصت لفستان الفرح اللي هي لابسه وبقيت تعيط بانهيار و بصت لرعد والرؤية بدأت تتشوش عندها و بتعيط
أحمد :داااانه
كلهم بصوا ناحيتها لقهوا فقدت الوعي...... مرام ابتسمت بخبث..
رعد بص ناحيتها لقى دانه واقعه على الأرض و جانبها مصطفى واحمد و داليا
بسرعه راح ناحيتها
داليا: دانه قومي يا حبيبتي
وبصت لمرام بغضب :انتي قالتلها ايه انطقي؟
مرام بطيبه مزيفه: كنت بباركلها
رعد مهتمش بيهم وشال دانه و طلع على الجناح بتاعهم
رعد بحده وقسو"ه: مصطفى بيه اطلب الدكتور
مصطفى بصله بحزن و فعلا كلم الدكتور
داليا : معليش يا مصطفى بس متنساش ان انت السبب و يمكن لو عرف الحقيقه هيكر"هك اكتر..... وانت يا احمد اظن فاهم اصدي
أحمد بتوتر: خالص يا داليا اقفلي على الموضوع دا
عشان لو اتفتح هنخسرهم وهما هيخسروا نفسهم
كانوا بيتكلموا و ما اخدوش بالهم من وجود مرام
مرام لنفسها : سر ايه اللي بيتكلموا عنه ياترى دانه دي سرها ايه..... لازم اعرف
في اوضه رعد🔥🔥🔥
رعد حطت دانه في السرير و قعد جانبها و هو بيمسك ايديها وغمض عنيه
رعد بهمس و تفكير: محدش فاهم حاجه اللي جاي صعب بس لازم نفهم كل الحقايق اللي هما مخبينها و لسه في اسرار كتير هتنكشف
قام بجمود وراح قفل الباب و جاب بجامه و غير لدانه فستان الفرح
بعد مده
رعد: هي كويسه يا دكتور
الدكتوره:اه بس واضح انها اتعرضت لصدمه شديده انا اديتها حقنه مهداءه هتنام لحد الصبح
رعد: تمام تقدري تتفضلي
مرام بخوف: رعد..
رعد مسك ايديها بعنف و اخدها وطلع من الاوضه و راح جناح تاني
رعد بحده: مرام انتي قالتلها ايه...
مرام بتوتر:ها ولا حاجه انا هقولها ايه يعني
رعد بصوت عالي: مراااام مبحبش اللي يلوع في الكلام... قالتي لدانه ايه؟
مرام بغيره: قالتلها انك بتاعي انا وملكي و انك هتاخد منها اللي انت عايزه و ترميها و ان انا كنت حامل في ابنك.....
رعد بغضب :و مين امرك انك تعملي كدا....
مرام :عشان دي الحقيقة انت ليا انا لوحدي يا رعد... عشان انا بحبك و انت من حقي انا... ولا البت دي هتضحك عليك.. و خالي في علمك انها مش ملاك ويمكن تكون مقضيها مع دكتور ياسر
قلم نزل على وشها بغضب
مرام بجنون:انت بتضر"بني يا رعد
رعد: اللي بتتكلمي عنها دي مراتي مش واحده من الشارع واظن بلاش انتي اللي تتكلمي في حكايه مقضيها دي عشان انا وانتي دفنينه سوا
مرام بحقد بتحاول تداريه: ماشي يا رعد انا اسفه
رعد بحده:اسفك مش مقبول وبعدين متنسيش انك هنا عشان انا عايز كدا وفي الوقت اللي هقرر انك تختفي فيه مش هيبقى ليكي راجعه
مرام بتوتر:انا اسفه اوعدك مش هعمل مشاكل تاني
رعد بخبث: متقدريش يا مرام
وكان اسيبها وماشي
مرام بسرعه : خالص بقى يا رعد انا اسفه متزعلش مني انت عارف اني مش بحبك تزعل مني انا بس غيرت عليك منها البنت شكلها حلو و دا استفزني... خالص بقى خليك معايا النهارده وصدقني هنسيك الزعل خالص
رعد نفض ايديها اللي ماسكه دراعه و خرج من الجناح
مرام: هدفعك التمن غالي اوي... مش انا اللي اترفض يا رعد...
عند دانه
كانت نايمه وبتحلم بكوابيس
رعد دخل الاوضه وراح ناحيه دانه وهو بيفرك في شعره بضيق
قعد جانبها على السرير و شدها له
رعد بخبث وهمس:لازم تبقى قويه انتي لسه معرفتيش حاجه يا قطه... بس صدقيني هعلمك كل حاجه....
غمض عنيه و بدا يفكر في كل اللي بيحصل حواليه واللي هو عارفه ابتسم بخبث و ضحك
و غمض عنيه وحضن دانه بتملك و نام
تاني يوم الصبح
دانه بدأت تفوق
قامت قعدت على السرير و بتفرك في شعرها اللي نازل على وشها
افتكرت اللي حصل و بقيت تعيط لكن فجاه
دانه بغيظ: لا مش كل شويه كدا انا حاسه اني بقيت كئيبه من ساعه ما عرفت الزفت دا
بس والله ما يستاهلش وانا اصلا مش بحبه فيولع المهم الواحد يدلع نفسه
لكن الحربوقه اللي اسمها مرام دي.. لا و بتقولها بثقه رعد دا بتاعي انا اوكي وانا بحب المنافسات و صدقيني في خلال أسبوع واحد هخليه يحبني لا و كمان يمسكك من افاكي و يرميكي برا البيت و ساعتها هطلع عليه القديم والجديد
واخليه يطلقني با التي هي أحسن
قمت بصت للمكان ملقتش حد
دخلت اخدت شاور و جهزت
بعد مده
في القصر
مرام :اومال فين رعد يا طنط
داليا: استغفر الله العظيم في اوضه التمارين و انت عارفه ان دي اوضه ممنوع حد يدخلها
مرام: اه تمام
بتنزل دانه
...... و هي لابسه توب وردي و بنطلون ابيض بوي فربند واسع طويل وكوتش اسود و رافعه شعرها ديل حصان
دانه بابتسامه ؛ صباح الخير يا عمتو
داليا:صباح الجمال على عيونك
مرام بصدمه : انتي...
دانه بخبث؛ ايه..
مرام لنفسها:هي ازايك كدا كنت فاكرها هتتعصب و تنهار بعد اللي عرفته
دانه :هو رعد فين يا عمتو؟
داليا؛ في اوضه التمارين
دانه :اوكي هدخله
مرام:ممنوع.. رعد مبيحبش حد يدخل الاوضه دي
دانه بخبث وهمس؛ ممنوع على الكل الا انا مراته
داليا بصتلها و ضحكت
دانه اتنهدت بخوف و راحت ناحيه اوضه التمارين
و بقيت تمشي فيها بخوف كل انجذبت جدا لتصميم المكان و الازاز
لكن فجأه شهقت و حطت ايديها على بوقها
لما لقيت رعد واقف اصادها و هو لابس برموده بس
رعد بعصبيه: بتعملي ايه هنا؟
دانه واقفه بصله بزهول و مش عارفه ترد و من توترها عيطت
رعد بسرعه اشدها لصدره و بقى يملس على شعرها
رعد :اول نقطه قوه ليكي اوعي تبيني لعدوك ضغفك الا اذا كان وراه الضعف قوه و دي خطه منك
و بسرعه لفها و بقى ضهرها لصدره
رعد بسرعه حط ايديه على رقبتها وبدأ يخن'قها
رعد بحده:لازم تمو"تي
دانه حرفيا كانت بتاخد اخر أنفاسها و بتحاول تبعد ايده عن رقبتها وووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد حط ايديه على رقبه دانه وبقي يخنقها و دانه بتاخد أنفاسها بصعوبه جدا
رعد بقى يستفزها اكتر عشان تدافع عن نفسها لكن هي مكنتش قادره تقاومه بدا يخفف ايديه من على رقبتها
رعد بهمس: اضر"بيني براسك في مناخيري.. و بكوعك ايدك في بطني في نفس الوقت كدا هتخليني ابعد عندك
دانه مكنتش فاهمه اصده عشان كد رعد بدا يزيد من ضغطه على رقبتها
دانه بسرعه عملت زي ما هو قالها لكن مش بقوه رعد بعد عنها و هي قعدت علي الارض وبقيت تعيط
دانه بدموع:كنت هتمو"تني... حرام عليك انت عايز مني ايه.. قلتلك هتنازل عن كل الفلوس
رعد نزل لمستواها ورفع راسها له و خدها في حضنه
رعد بتفكير: مش دايما هتلقي حد يحميكي لازم تتعلمي تدفعي عن نفسك يا قطه
دانه بسرعه زقته بعيد عنها: انت مجنون لا يمكن تكون طبيعي
رعد ابتسم بخبث و بسرعه شدها و قربها لحضنه و با"سها بلهفه و شغف
دانه وشها بقى احمر و بتحاول تبعده
دانه بدموع وشهقات .. انت.. انت ازاي تعمل كدا... انت قليل الادب و مش محترَم
رعد ضغط على ايديه بغضب و اتنهد بعمق... وقعد جانبها على الأرض وبسرعه قعدها على رجليه
رعد : دانه انتي مراتي و من حقي افهمي
دانه بدموع؛ مراتك اه هو انت تفرق معاك مراتك ولا لاء ما انت مقضيها مع كل واحده شويه.. واخرهم مرام اللي كانت حامل منك تقدر تنكر ولا هي مش آخرهم وفي بعديها
رعد بصلها بعمق و دفن راسه في عنقها الأبيض و بهمس صوت واطي جدا : انا عمري ما لمست واحده يا قطتي انتي في حاجات كتير مش فاهمه
و طبع بو"سه على عنقها
دانه بتوتر و ارتباك: ل... لو سمحت ابعد مينفعش كدا
رعد بخبث:تؤتؤ مش هسيبك ولا هتبعدي مكانك في حضني
دانه وشها احمر جدا و دقات قلبها زادت بشده
دانه بدموع و توتر: لو سمحت ابعد
رعد بحنان مسك وشها بحنان و مسح دموعها :هشششش متخافيش طول ما انتي في حضني.....
دانه. طب انا ممكن ارجع الكليه لو سمحت انا بقالي كتير ما روحتشي و كدا هشيل السنه
رعد :لا
دانه: ليه؟
رعد: عشان مش عايز اعمل مشاكل مع حد و انتي حلوه بزياده
دانه.. احم لو سمحت ارجوك
رعد بخبث: والمقابل؟
دانه : عايز ايه؟
رعد بمكر: بو"سيني.
دانه بتوتر قربت منه وبا"سته من خده: ها بقى اروح الكليه من بكرا
رعد بسخريه :هو ايه دا ان شاء الله
دانه بتوتر: دا اللي بعرف اعمله
رعد بغمزه: وماله اعلمك
و بدون ما يسيب ليها فرصه الاعتراض قرب من شفايفها و با"سها برقه لأول مره و ايديه بتتحرك بجراءه على جسم"ها
دانه كانت بتحاول تبعده وبتضر"به في صدره العا"ري
لكن في لحظه الباب اتفتح
مرام بهوس: الله الله ايه شغل دا... ايه يا رعد بيه مش قادر تصبر لحد ما تبقوا في اوضتكم
دانه بتحاول تقوم لكن......
عند سليم
سليم : عجباني عجباني اوي اصلك مشوفتهاش يا عز دي ولا الملاك
عز: سليم متنساش هدفك الرئيسي متنساش انتقا"مك من رعد و انك تجيب حق امك منه ومن ابوه
سليم بخبث:منستش يا عز و دانه هتكون اول حاجه هك"سر بيها رعد....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مرام بهوس: الله الله خالص يا رعد بيه مش قادر تستحمل لحد ما تبقوا في اوضتكم.... ولا حته البت دي اخدت عقلك
دانه بسرعه بتحاول تقوم لكن رعد شدها اكتر لحضنه:
رعد بهدوء مريب:ازاي تسمحي لنفسك تدخلي من غير ما تخبطي انتي نسيتي نفسك ولا ايه يا مرام
دانه ابتسمت لما شافت مرام بتشيط من الغيظ و اندمجت في الموضوع و هي بتسند راسها على صدر رعد و بتبص لمرام و هي بتلعب حواجبها
دانه بخبث و دلع:معليش يا حبيبي متزعلش نفسك اكيد مرام متقصدش
رعد بصلها و كتم ضحكته وبحده:مرام روحي اوضتك او روحي الشركه اتفضلي
مرام بصتله بغيظ و خرجت من اوضه التمارين
دانه بسرعه بعدت عن رعد
رعد بخبث:رايحه فين؟
دانه بتوتر:ها رايحه اوضتي
رعد بخبث: بس احنا مخلصناش كلام فكريني كدا كنا بنقول ايه
دانه : ولا حاجه بعد اذنك
رعد :تؤتؤ مفيش خروج غير لما انا امرك تخرجي
دانه:ليه حد قالك اني جاريه عندك...
رعد:تو قالولي انك مراتي
و يالة قومي تعالي ورايا
رعد قام و راح ناحيه مكان فاضي في الاوضه
دانه قامت و راحت وراه
دانه:عايز ايه
رعد: بصي يا قطه....
دانه بمقاطعه:ممكن متقوليش كدا تاني عشان بتعصبني
رعد بخبث:طب تعالي يا قطتي
دانه:اوف انا ماشيه
رعد بسرعه مسكها من ايديها و لف ايديه حواليها بحيث يثبت حركتها.. مبحبش حد يتجاهلني انتي فاهمه
دانه بخوف: فاهمه ممكن لو سمحت تسيبني بقى
رعد:فكي نفسك لو تقدري
دانه بغيظ: لو سمحت سيبني انا مش هعرف افك نفسي منك.. انت مش شايف نفسك زي اللوح ازاي
رعد حاول ميضحكش وبهمس:ليكي رجل صح
دانه:افندم
رعد :اخبطيني برجلكي في رجلي بس بقوه و نفس الوقت كف ايديكي حاولي ترفعيه و ابعدي أيدي عنك.. حاولي تشغلي دماغك فاهمه يا قطه
دانه اتعصبت من طريقته و ضر"بته بقوه و زقته بعيد عنها
رعد بابتسامه :ايوه كدا لازم دايما تكوني سريعه في خطه دفاعك عن نفسك
دانه بغضب : انت ليه بتعاملني و كأن في حد عايز يخلص عليا. انت موسوس لايمكن تكون طبيعي
رعد بغضب؛ عشان انتي مش فاهمه حاجه.. انت تبقى....
فجاه سكت و ضر"ب ايديه في المرايه اللي ادامه انك"سرت وايديه بقيت تنز"ف
دانه بخوف ودموع اول ما شافت الد"م ؛ انت.. انت بتنز"ف
رعد بغضب. برررراااا ومسك ايديها ور"مها برا الاوضه وقفل باب الاوضه وراه
دانه بقيت تخبط و هي بتعيط
دانه:افتح يا رعد انا اسفه بس
رعد قاعد على الأرض:غبي غبي هتقولها ايه.....
قام بغضب وفضل يتمارن
لحد ما جيتله رساله على موبايله راح مسك الموبيل بيبص فجأه اتحول الف درجه
وطلع من اوضه التمارين و عفاريت الدنيا بتنطط ادامه
فتح باب اوضته بغضب
دانه كانت خارجه من الحمام لفه فوطه حواليها و فجأه شافته داخل اتصدمت وخصوصا من شكله المرعب
دانه بخوف:في اي
رعد مسكها من شعرها و رفع موبايله و كانت على صوره ليها هي و ياسر وهو بيبو"سها
رعد :انتي سمحتيله انه يبو"سك؟
دانه بدموع ورعب:اه ب
رعد بصلها وووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد مسكها من شعرها بغضب جحيمي :سمحتيله انه يبو"سك انطقي؟؟؟
دانه بدموع ورعب: اه بس
رعد بصلها بصدمه
و قلم نزل على وشها بغضب وعصبيه
دانه حطت ايديها على وشها وبقيت تعيط وهي بصه في الأرض
رعد بغضب:كنت فاكراك انسانه نضيفه بس طلعتي زبا"له زيهم بس وماله انا بقى عايز حقوقي وعايز اتأكد إذا كنتي سلمتيله نفسك ولا
قال كدا و هو بيسحبها من وسطها
دانه بعياط:سيبني بقى انا مش عايزاك وقالتلك الف مره هتنازل عن الورث انا مش عايزاك
رعد بغضب:مش هسيبك انتي بتاعتي وملكي لوحدي واعمل فيكي اللي انا عايزه
ولا هو حلال له وحرام ليا انا جوزك
قال كلامه وهو بيتحسس جسد"ها بجر"اءه
دانه بغضب :انت حيو"ان ابعد عني انا مش عايزاك افهم بقى انا بحب ياسر
رعد بغضب جحيمي : وانا هعملك الأدب يا دانه عشان تسمحي للحيو"ان دانه يقربلك
و اوعدك اني مش هخلي في حته سليمه
وزقها وخرج من الاوضه و من القصر كله
رعد:فهد فهددددد
فهد:ايوه يا رعد بيه
رعد:هو فين؟
فهد:في المزرعه
رعد ركب عربيته وهو مش شايف ادامه وطلع على المزرعه بتاعته بسرعه جدا
في المزرعه
نزل رعد و رزع الباب وراه ودخل الاسطبل و كان ياسر علي الارض مربوط من ايديه ورجليه
رعد من غير تفاهم مسك ياسر وفضل يضر"ب فيه وهو بيزعق
رعد :انا هفهمك يعني ايه تقرب من ممتلكات رعد المنشاوي
ياسر بهوس:بس بصراحه دانه تستاهل و عليها رسمه جس"م مش على اي بنت مزه من الاخر اه يا ابا مش انا اخدت منها اللي انا عايزه لكن لسه عايزها واضح انك لسه مقربتلهاش اصلك لو قربتلها مش هتسيبها ابدا
رعد بصدمه:انت بتقول ايه انت
ياسر بو"قاحه:وكانت ليله ما بعدها ليله اومال انا عايز اتجوزها ليه اوف يا جدع
رعد بغيره:يا ابن الكل"ب يا زبا"له
وفضل يضر"ب فيه لحد ما بقى بينز"ف من كل مكان تقريبا
رعد خرج وركب عربيته و كان في ازازه كحو"ل في عربيته بقى يشرب وهو بيسوق بسرعه
بعد مده وصل لفيلاته
وطلع لاوضته مع دانه
دانه كانت قاعده على السرير و ضمه نفسها و بتعيط
رعد دخل وكان واضح انه شارب
دانه: رعد انا
رعد :هششش انتي تخرسي خالص وقومي اجهزي
دانه بخوف:اجهز لايه
رعد :هد"خل عليكي اظن حقي ولا هو حلال له وأنا جوزك لا
دانه بدموع:انت بتقول ايه انت في وعيك
رعد مسكها من شعرها بغضب وغيره :تنكري انك سلمتيله نفسك وانك مش بن"ت
دانه بدموع :انت بتقول ايه انت مصدق اللي بتقوله
رعد :و عشان كدا هتاكد بنفسي
دانه بخوف:تتأكد من ايه انت مالكش الحق دا اصلا
رعد :انا اللي اقول ليا ولا مش ليا
دانه بخوف : انا فعلا مش بن"ت
رعد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه بدموع:انا فعلا مش بن'ت
رعد :ناااااعم يا روح اااامك
دانه بدموع:انت حق"ير وقذ"ز وهطلق منك و لو معملتش كدا هقت"ل نفسي لاني بقيت اكر"ه حياتي بسببك
رعد بغضب:دانه متعصبنيش انطقي... الز"فت اللي اسمه ياسر دا قربلك ولا لاء
دانه بدموع ورعب وشهقات :حاول يغت"صبني بس والله مقربليش صدقني انا مش بكدب انا كنت بثق فيه ومنكرش اني حبيته لكنه طلع حيو"ان و غرضه دنى
انا كنت في شقته لانه جاري وهو الدكتور بتاعي فكنت عايزه يشرحلي حاجه ومنكرش اني كنت بنجرف وراء مشاعري لكن والله مخلتوش يل'مسني وقدرت اهرب
(هل اصف'عك بشده لقولك انكِ تحبين غيري....... ثم اقبلكِ بشده لاثبت لكِ انكِ ملكي وحدي🌺🌺🥀🥀🥀)
رعد بقى يضغط على ايديه بغضب:طب ليه بتقولي انك مش بن'ت
دانه بزعيق:عشان اخليك تحس بنفس الوجع اللي انا حاسه بيه عشان انا تعبت و انا شايفه جوزي اللي المفروض ليا انا... جايب واحده الله اعلم منين و مخليها تعيش معه... لا وكمان كانت حامل منه
تخيل اني كنت بفستان فرحي وانا بعرف الخبر دا عايزني اعمل ايه يعني..... انت ليه مش حاسس بقلبي اللي انت ك"سرته من اول يوم...
ثم تابعت بوجع.... وادي تاني يوم بتشك فيا
الصوره اللي انت شفتني انا وياسر وهو بيبو"سني حقيقيه لكن كانت غصب عني فين موبيلك لو سمحت فين موببلك
رعد طلع الموبيل ودانه فتح الماسنجر على الصور اللي اتبعتله
دانه وهي بتعيط ببراءه خطفت قلب رعد واتمنى ياخدها في حضنه
و بشهقات طفوليه:بص يا رعد بيه شوف الصوره دي انت شاب وعارف ازاي دماغ الشباب
لو دي صوره اتنين بيحبوا بعض هيكون دا شكلي بص للصور كويس...
رعد بص للصور وكان ياسر ماسك وش دانه بين ايديه وباين انه غصبها
دانه بدموع:عارف الاحساس اللي انت حاسه دا.... انا مكويه بناره من اول ما عرفت اني هتجوزك....
تخيل
تعرف انك هتتجوز واحده كل مع واحد
...... هو دا نفس الاحساس اني كا"رهاك من غير ما اعرفك يا رعد بيه
🌼🌼🌼
رعد بسرعه شدها لحضنه و هو بيدفن راسه في رقبتها
دانه بدموع:لو سمحت طلقني وانا مش هستني شهرين تلاته انا خالص عايزه حريتي النهارده وانا هستحمل كلام الناس لوحدي
دانه حسيت بشي دافي على رقبتها وبعدين لقيت رعد بيبكي لأول مره في حياته كلها يسمح لدموعه انها تنزل
دانه بسخريه:معقول تبكي!
رعد بصوت مد'بوح باكي:انتي مش فاهمه حاجه يا قطتي انتي متعرفيش حاجه.....
دانه بدموع : انا مش عايزه أعرف حاجه تاني انا تعبت وعايزه ابعد عنك انا بجد بخاف منك اوي.. بخاف من قربك و من طريقتك
طلقني
رعد بحده و هو على نفس وضعيته:اخرسي خالص مش عايز اسمع صوتك انتي فاهمه وياله عشان نتخمد
دانه :لا مش عايزه انام معاك اوعي ياله روح نام في اوضه تانيه
رعد مسمعش كلامها اصلا وشالها حطها في السرير
دانه بغيظ :مش عايزه انام
رعد و هو بيضمها له بتملك:نامي يا حببتي ادامنا سفر طويل بكر
دانه :سفر! سفر ايه هو احنا هنسافر بكرا بجد
رعد ابتسم و هو بيرفع وشها له و بيحرك ايديه على جسد'ها بتملك و جراءه
رعد بمكر:طبعا هنسافر مش المفروض عرسان جداد... مش عايزنا نقضي شهر عسل ولا ايه
اصل بصراحه ناوي اكتشف مراتي بنفسي
دانه بارتباك :طااب ابعد كدا لو سمحت انا مش عايزه انام
ليضمها اليه بتملك شديد و هو يقبل عينيها :انا كمان مش عايز انام... انا عايزك انتي
دانه بسرعه :لا لا لازم ننام عشان نكون مفوقين بكرا نام نام
رعد بهمس :جبانه
شدها له اكتر وهو بيلف ايديه حواليها بخوف كأنها هتهرب منه
بعد مده
كانت دانه مسترخيه تمام وهي نايمه في حضنه بصلها وابتسم
رعد لنفسه:بكرا تفهمي كل حاجه من البدايه يا قطتي بس لازم اصفي حسابي مع الكل.. وافهم الحقيقه اللي مصطفى بيه مخبيها عني.... وقتها هقدر افهمك كل حاجه
عدلها و هو بيطبع قب'له هادئه على شفتيها لينتهي اليوم دون خسائر
🌼🌼🌼تاني يوم🌼🌼
دانه واقفه أدام المرايه و هي بترفع شعرها ديل حصان بسرعه بتلقيه اتفك
بتبص وراها لقيت رعد بيحضنها
دانه بتوتر :هو انت كويس
رعد بابتسامه :اه يا حببتي
دانه:وكمان حببتك ربنا يستر
رعد:هنزل اعمل كم حاجه في المكتب لحد ما تجهزي عشان نمشي
دانه:هو فين بابا؟
رعد :ابوكي ومصطفى بيه راحوا شقتكم قالوا يسبونا لوحدنا شويه
دانه:مصطفى بيه!؟ هو انا ليه مش بسمعك تقوله يا بابا
رعد بصلها بحده وجمود:انجزي خالص مش ناقص وجع دماغ
سابها ونزل و عفاريت الدنيا كلها ادامه
دانه وهي بصه للمرايه: دا مجنون
بس انا مش عارفه اصدقه ولا لاء.... خايفه اصدقه وأصدق ان في مبررات لكل اللي بيحصل دا وبعدين اتصدم
...... وخايفه مصدقوش واصده اظلمه
... خالص يا دانه هو كدا كدا جوزك يعني بلاش غم و تعالي نجرب بس اوعي تكوني سهله
حطت روج خفيف و لابست
دريس صيفي اسود منقوش ابيض..... و حزام اسود
كوتشي ابيض و سابت شعرها مفرود
🌺🌺في المكتب🥀🥀
مرام بدموع:خالص بقى يا رعد متزعلش مني انا بجد اسفه
رعد بتركيز في اللاب توب: مش عايز غلط يا مرام عايز كل حاجه تمشي تمام و خصوصا ان الشغل اللي عندنا الفتره الجايه مش عايز اي غلط
مرام بسرعه بعدت الاب توب عنه وراحت قعدت على رجليه
مرام :خالص بقى متزعلش مني انت عارف اني بحبك دا كله من غيرتي عليك
رعد :مرام لازم تفهمي ان لكل شي حدود
مرام:يا رعد انت اتغيرت معايا مبقتش زي الاول من ساعه ما اللي اسمها دانه دي دخلت حياتنا
رعد بخبث:اوكي يا مرام انا اسف بس طريقتك بقيت اوفر اوي
مرام بسرعه :اوعدك اني هتغير ونرجع زي الاول انت متعرفش انت وحشني اد ايه
رعد : وانا كمان يا حببتي
مرام حسيت بحركه حد بسرعه قربت من رعد وبا"سته بكل وقا"حه
دانه فتحت ودخلت لكن استغربت لما لقيت مرام واقعه علي الارض وبتتالم
دانه وهي باصه لمرام:انا جهزت
رعد : تمام ياله بينا
مرام بصتله بغيظ قامت من على الأرض وطلعت اوضتها وهي بتخطط لحاجه
بعد مده
في عربيه رعد
دانه :امم بتبصلي كدا ليه يا بني آدم انت...
رعد بخبث ونظره حمدي الوزير : عارفه يا دانه لو عرفتي انا بفكر في ايه دلوقتي هتقعدي اسبوع وشك لونه احمر
دانه ووشها احمر فعلا بتوتر:انت انت لو سمحت خلينا ساكتين
رعد بخبث:هو انا قالت حاجه لسه دا انا
دانه:بااااااسس مش عايزه أعرف حاجه
بعد ساعات طويله
وصل رعد ودانه الساحل الشمالي ووصلوا فندق فخم على البحر
دانه بصت للمكان بانبهار فعلا كان يخطف العقل
دخل رعد الفندق ووراه دانه اللي بتبص لكل حاجه بزهول وإعجاب بالرغم ان الفندق دا ملك لابن عمها (رعد المنشاوي) الا انها اول مره تشوفه واد ايه فخم
الكل عرفوا رعد المنشاوي لانه صاحب الفندق كل طقم العمل وقفوا في صاله الاستقبال
ترحيب بيه
رعد قلع نضاره الشمس
وبص لكل الموظفين بعيونه الحاده و بهيبه وغرور وجديه
انه الغرور بحد ذاته يا ساده بل ان الغرور يتعلم منه
انه رعد المنشاوي..... صاحب شركات الملك.. كما يقال عنها فهي اكبر مجموعه في الشرق الأوسط لانتاج الحديد والصلب
فتلك المجموعه لها اسم عتيق في السوق العالميه
و مؤسس تلك الشركات هو
أسد المنشاوي (جد رعد) و شركاته تختلف أعمالها بين الهندسه المعمارية و إنتاج الحديد والصلب وتصدير لمعظم دول العالم لتكون النتيجه في النهايه أن تحصل مجموعه الملك على المركز الأول عالميا
رعد بجديه بالاسباني:عايز جناح خاص للعرسان ويكون جاهز من كل حاجه
الموظف باحترام وخوف:طبعا يا رعد بيه اتفضل
رعد اخد البطاقه و مسك ايد دانه وطلع جناحهم
بيضحك ضحكة شريره ليبرز انيابه و عيونه السوداء ويزداد وسامه
دخلوا اوضه وكانت لوحدها كبيرة جدا و جاهزه من كل شي تتوقعه
دانه ابتسمت و هي بتقلع الكوتش وترميه وبتجري على الفرندا وكانت شيك جدا و بتطل على البحر
دانه:صاحب الفندق دا اكيد مليونير عشان يعمل فندق بالفخامه دي
رعد :ايه رايك مهندس شاطر صح
قال كلمته وهو بيحضنها وبيسند راسه على كتفها
دانه بارتباك:اه فعلا مهندس شاطر... انا تعبانه وعايزه انام هدخل اخد شاور وانام
رعد بغمزه:محتاجة مساعدة
دانه مسكت المخدة وحدفته بيها:بطل قله ادب
رعد جاله اتصال خرج بسرعه جدا وهو بيقسم انه ناوي على الد"مار
في مكان اخر🌿🌿
رعد بغضب وصوت جهوري: مين نشر الخبر دا عايز افهم قسما عظما اطرباها فوق دماغ الكل لو معرفتش مين اللي نشر الخبر دا..... مين عرفهم خبر زي دا
فهد بخوف:مدام دانه المنشاوي
رعد :ايه
فهد :المشكلة دلوقتي في المؤتمر الصحفي اللي هنعمله كمان كم يوم كدا المشروع هيتكتب عليه الفشل من قبل ما نبدأ فيه
عند سليم🌹🌹
مرام:نفذت و بكدا يخسر المشروع و يعمل مشكله بينه وبين دانه
سليم بخبث: انا عايز دانه باي تمن يا مرام
مرام بغيره:فيها ايه مميز عشان كلمكم تجروا وراها
سليم بسخريه: من ناحيه عندها فعندها حاجات كتير اوي مش عندك
ياترى ايه الخبر دا اللي ممكن يكون سبب في تد"مير علاقتهم
وياتري ايه رده فعل رعد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد بغضب و صوت جهوري:مين نشر دا عايز افهم قسما عظما اطربائها فوق دماغ الكل لو معرفتش مين اللي سرب الخبر دا للصحافه.... مين عرفهم بمعلومه زي دي
فهد بخوف :مدام دانه المنشاوي
رعد:ايه!!!!!!
فهد :المشكله دلوقتي في المؤتمر الصحفي اللي هنعمله كمان كم يوم... كدا المشروع هي تكتب عليه الفشل من قبل ما يبدا
رعد قعد على كرسي مكتبه و حط رجل على رجل و بيفكر
رعد :صاحب الجريده دا كداب دانه اصلا متعرفش المعلومه دي...
ثم تابع بانك'سار
محدش يعرف
اني ابن غير شرعي الا انا ومصطفى بيه و احمد بيه و داليا.....
و انا متأكد ان دانه متعرفش حاجه عن الموضوع دا.... الصحافة كلها مقلوبه وراء ان صاحب شركات الملك ابن غير شرعي.... عايزك تاخد مدير الجريدة المخزن بتاعنا وتفضل وراه بالذوق لحد ما يقر بكل حاجه.... مع اني عارف هو مين بس اتاكد
فهد :انت تومر
فهد خرج وساب رعد اللي بقى يفكر في كل حاجه
رعد بخبث:هانت ووقت الحساب قرب يا سليم الكلب انت ومرام
.... بس اعرف هي مين الاول لان مصطفى بيه مش هيحكي حاجه
.... طلعت غبي يا سليم هههه
قام اخد بدلته و رجع الفندق
في الفندق
دانه كانت بتتفرج على التلفزيون
وهي بتتفرج على فيلم رعب و حضنه المخده برعب
دانه وهي بترفع عنيها تتفرج على الفيلم :لا لا متق"طعش راسه.... ايه العذ"اب دا... لا
قالتها وهي بتدير وشها بدموع ورعب وهي شايفه البطل بيمو"ت بطريقه بشعه
رعد فتح باب الاوضه ودخل وقف مصدوم لما شافها بتعيط بانهيار و كان حد من أهلها ما"ت
رمي مفاتيح عربيته وراح قعد جانبها وحضنها
دانه بدموع وبتدخل في حضنه:ليه قت"لوه ليه.. ليه الحياه لازم تنتهي بوجع قلب ليه هو طيب
رعد :هو مين اللي قت"لوه انتي بتعيطي كدا ليه فهميني
دانه ببراءه ودموع:البطل مينفعش يمو"ت
رعد بصلها بصدمه وبص للتلفزيون :ناااااعم يا عنيا بطل مين يا بت
دانه بهدوء:بطل الفيلم
رعد ضحك باستخفاف
دانه :دا انت مستفز
رعد:انتي هبله يا ديدا بتعيطي عشان بطل في الفيلم دا كذب يا حببتي
دانه :بس كان طيب ياله الله يرحمة
رعد:دانه اقلبي القناه هتلقي عايش في فيلم تاني ما ماتش يا حببتي ربنا يهديكي....
دانه :تصدق خرجتني من المود اه.. ياله اتعشيت؟
رعد:لا مش جعان ومش بتعشي اصلا
دانه : احسن هاروح اعملي اكل ليا لوحدي
وسابته وخرجت راحت المظبخ
رعد بابتسامه : بقى دي مراتي هبله بس بعشقك يا قطتي بس لحد ما اصفي حسابي لازم تفضلي برا اللعبه دي
(ايوه بالظبط محدش لسه فاهم حاجة هنشوف اللي بيحصل)
في المطبخ
دانه واقفه بتعمل الاكل وهي بتدندن
اتخشبت مكانها لما لقيت رعد بيحضنها و بيدفن راسه في رقبتها:بتعملي ايه...
دانه بارتباك: فراخ مشويه ونجرسكوا
رعد حضنها اكتر و فضل يبو"سها
دانه بتوتر ودموع:لو سمحت ابعد
رعد استغرب دموعها و دايرها له وهو بيمسك وشها بايديه :بتعيطي ليه
دانه بخوف:انا اسفه بس
رعد بتفهم :طب اهدي وياله كملي الاكل
رعد قعد و فضل يتفرج عليها وهي بتعمل الاكل
حطت الاكل على تربيزه المطبخ و جيت تقعد بسرعه رعد شدها و قعدها على رجليه
دانه. انت
رعد :ياله ندوق الاكل اللي انتي عملتيه ونشوف بتعرفي تطبخي ولا لاء
بعد مده
كانت دانه لابسه بجامه سوداء ستان
رعد بسرحان:متجوز ملكه جمال.. يخربيت جمال امك
دانه بكسوف وابتسامه ؛ شكرا
رعد :ههه طب ياله يا قمر تعالي ننام عشان انا هالكن
تاني يوم🌼🌼🌼🌼
صحيت دانه على صوت الدولاب بتقفل بتبص لقيت رعد واقف بيلبس قميصه و بيختار بدله
قامت و تجاهلته وهي داخله الحمام
لكن رعد بسرعه مسك ايديها و شدها له لتلتصق بصدره لينحني يد"فن راسه في عنقها يستنشق رائحتها باستمتاع :مفيش صباح الخير ليا ولا ايه
دانه بتوتر:صب اح الخير
تنهد رعد بين حنايا عنقها قبل أن يديرها له ليصبح في مواجهتها
رعد بابتسامه خبيثه:صباح الخير مش بتتقال كدا
دانه :ا اومال بتتقال ازاي
رعد بخبث:بتتقال كدا
لم يترك لها الفرصه لدهشه وهو ينحني يقب'لها بشغف
دانه فتحت عنيها بصدمه وبسرعه جريت على الحمام
رعد بقى واقف يضحك على شكلها
...... 🌼🌼🌼
رعد في الموبيل
رعد:اكيد هقبل الدعوه والنهارده بليل هكون في الحفله
سليم عمل كدا عشان يوقعني ويخليني احس اني خسرت لكن دا بعده
فهد:بس كدا الصحافه كلها هتفضل وراك دول موجودين عند قصر المنشاوي و أدام الشركه في كل مكان انت بتروحه
عايزه يعملوا معاك حوار صحفي و دول َا بيصدق ا يلقوا فضيحة ويجروا وراها
رعد :عارف كل دا..... بس انا مش هستخبي انا و دانه هنحضر الحفله ياله سلام
دانه خرجت بعد شويه
و بتبص لنفسها في المرايه بتوتر و وشها احمر لكن مش زعلانه ابتسمت
لكن سمعت صوت منبه الرسايل
مسكت موبايلها وبأن عليها التوتر و
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه سمعت صوت رساله على موبايلها فتحته وبأن عليها الخوف
(بحبك يا دانه و صدقيني مش هسيبك الا لما تكوني ملكي روحك وقلبك و جسم"ك)
كانت رساله من سليم و كان في رسايل تانيه كتير
جالها اتصال منه
دانه:انت عايز مني ايه يا بني آدم انت
سليم بوقا"حه:عايزك
دانه :انت اتجننت ازاي تتجرء وتطلب مني طلب زي دا... وبعدين انت تعرفني منين عشان تحبني
سليم :مش مهم الوقت اللي يهمني دلوقتي اني عايزك يا دانه
دانه:تصدق انك و"قح و معندكش د"م و انا غلطانه اني مقولتش لرعد على الرسايل اللي انت بتبعتهالي من يوم الفرح انا لحد دلوقتي عامله نفسي مش فاهمه لكن هتتماد هتندم
سليم : اعملي اللي انتي عايزه مش هسيبك الا لما تكوني ملكي
وقفل
دانه:اعمل ايه في المصيبة دي يارب
رعد :دانه
دانه بتوتر:نعَم
رعد بشك:مالك
دانه :مفيش كنت بكلم واحده صحبتي
رعد:تمام بقولك انا نازل عندي كم حاجه هخلصهم هاجي بليل تكوني جهزتي عشان نخرج
دانه:هنروح فين؟
رعد:حفله ياله خالي بالك على نفسك
قالها وهو بيطبع بو"سه خفيفه على شفايفها
دانه بابتسامه :خالي بالك على نفسك
بعد كم ساعه
بيوصل رعد وبيكون جاهز لابس بدله سوداء شيك
بيلقي دانه جاهزة و كانت زي القمر لابسه فستان ازرق من الشيفون شيك جدا و حطه مكياج خفيف و فرده شعرها
وطلعه زي القمر ولا حوريه البحر
دانه:احم انا جهزت
رعد:زي القمر طب اعمل فيكي ايه دلوقتي..
دانه:و النبي سيبني كدا انا زهقت كل ما احط ميكب تقولي امسحيه شكله حلو
رعد :ماشي يا قطتي ياله بينا
بعد مده بيوصلوا مكان فخم على البحر
بيدخل رعد و دانه معه والصحافه بتصورهم و بيحاولوا ياخدوا اي معلومه من رعد لكنه ساكت و مش بيدي حد اهتمام
سليم ابتسم بخبث اول ما شاف دانه راح ناحيتهم
سليم وهو بيبص ادانه وبيتفحص جس"مها بجراءه:نورت يا رعد بيه.... المكان نور بوجودك يا هانم
رعد ضغط على ايديه بغضب وعصبيه لكنه عارف ان الصحافه في كل مكان
سليم:احم أيدي يا رعد
رعد ساب ايديه وحاوط خصر دانه بتملك وغيره
بعد مده
دانه واقفه مع بنات موجودين في الحفله ورعد قاعد مع سليم ومجموعه من رجال الاعمال
سليم: يااخى نفسى مره اغلبك في حاجه ديما معقدنى في الدراسة و الشغل وحتى في الجواز افتكرت انى غلبتك واتجوزت قمر لقيتك داخل عليه بالشمس والقمر في بنت واحده وقعتها ازاى دى
رعد بحده:ههههه مش هتعرفي تبقى زي يا سليم لان انت عارف ان مفيش غير رعد واحد بس و مفيش بديل ليه
حس رعد بالغيره من كلام سليم عن دانه وخاصة انه لاحظ نظراته ليها وهى بتتفحص جس"مها فاعتذر من الموجودين
وراح لدانه
رعد: يلا يادانه عشان نمشي
دانه : ممكن نفضل شويه لو سمحت
رعد بصوت عالي وعصبيه: قلتلك يلا يبقي تقومى ومسك دراعها بعنف وهى مكسوفه من نظرات الناس اللي اخدت بالها من الموقف
دانه كانت مضايقه جدا من رعد والموقف اللي عمله معاها واحراجها قدام الناس مااتكلمتش معاه ولا كلمه لحد ماوصلوا البيت
رعد: ايه رأيك في السهره دى
دانه. رغم انها مكنتش طايقه نفسها و مش طايقه سليم بس حبت تغيظ رعد
دانه : سهره حلوه اوي صحيح ازاي تجرجرني وراك كدا
رعد وشه احمر من الغضب و الغيره : بس انا مكنتش مبسوط
وبغضب: الفستان ده معدتيش تخرجي بيه فهمانى
دانه بخوف: حاضر
.. ومش فاهمه سر تغيره معاها مره واحده كان ابتدى يبقي طيب معاها
نظرات الخوف في عيون دانه كانت بترضي كبريائه وبتدمرها من جوها
رعد: وايه اللي انتى كنت عملاه هناك ده
دانه بصوت ضعيف: عملت ايه؟!
رعد : عماله راحه جايه وتقعدى مع دى ودى ودى وفرحانه بنظرات الر"جاله علي جس"مك
دانه بعياط: انا؟!!!والله ماقصدت حاجه
بقلم /دعاء احمد
رعد بعصبيه:اومال قصدتي ايه ولا كنتي مبسوطه بكلمهم عن جمالك
دانه بدموع:رعد والله انا اسفه بس انا حبيت اتكلم مع البنات مش اكتر وما اخدتش بالي من اللي انت بتقوله دا.. صدقني
وفي اللحظه دى سمع صوت رساله لتليفون دانه فتح رعد الشنطه وفتح الرساله لاقها من سليم
" كنتى زى القمر النهارده و الفستان كان هياكل منك حته هستناكي تكلميني زي كل يوم بحبك يا مزتي"
رعد بقي زى المجنون ودور لقاه باعت لها قبل كده اكتر من رساله
مسك التلفون وقربه لدانه: ايه ده بقي أن شاء الله؟!
وقبل ماترد ضر"بها بقوه علي خدها وهى مصدومه
رعد: انتى مستغفلا" نى ومقضيها"ها غرا"ميات مع عدوءي
دانه بتعيط بحرقه: لا والله ماعملت حاجه غلط
وهو الغضب عماه ومبقاش حاسس بنفسه وهو بيضر"بها بقسو'ه علي وشها وبيشد شعرها وهى بتصر"خ : مظلومه والله العظيم يا رعد
رعد:انا هعرف مظلومه ولا لاء
قالها و هو بيفك زراير قميصه و بيرميها على الأرض وبقي عا"ري الصدر
دانه بدموع:انت هتعمل ايه
دانه بدموع :رعد ارجوك انا بدأت اثق فيك بلاش تعمل كدا
رعد بصوت جهوري غاضب: ايه هو حلال له و حرام ليا...
وبسخريه.. انا قالت موضوع ياسر دا قصه في حياتك وعدت و ان مفيش بنت محستش بالحب ودا طبيعي في سنك.... لكن تروحي تقضيها مع اكتر واحد عايز يد"مرلي حياتي لا ويقولك هستناكي تكلميني زي كل يوم
قال كلماته
وهو بيجذبها له بعنف وهي بتقاوم بضعف
رعد بحده وصور عالي : اظن صبرت عليكي كتير و دلوقتي انا مش هستني اكتر من كدا
قربها له و بيبو"سها بغضب و قسو"ه واحساس بالغيرة و ايديه بتفك فستانها و هي بتعيط و بتحاول لكن
رعد بر"غبه:مش هسيبك يا دانه غير لما تبقى مراتي حتى لو بالغصب
دانه بدموع :و النبي بلاش غصب يا رعد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد بيشدها و يبو"سها بعنف وغضب.. و هو بيفكر في كلام سليم عنها
سحبها على السرير بقسو"ه و شده تحت نظرات التوسل له لكنه لم يبالي و مسك فستانها وق"طعه و قب"لها قب"له عنيفه بيعبر بها عن غضبه
دانه بصر"يخ :ابعد عني.... ابعد يا حقيرررررر... ابعد عني وانا اوعدك هخرج من حياتك و مش هتشوف وشي تاني وواعدكم هعمل كل اللي انت عايزه و هتنازل عن الفلوس بس ارجوك سيبني امشي وطلقني انا معتش عايزاك
رعد بعيون اسودت من الغضب:عايزه تمشي تروحي فين..... انطقي عايزه تروحي لمين.... لسليم ولا ياسر يا انسه دانه....... مش لسه انسه برده
دانه بصر"يخ و زقته بكل قوتها:حرام عليك انت بتعمل معايا كدا ليه... ولا دا مقابل اني بدأت اثق فيك بس هتقول ايه واحد حق"ير و ز"باله بكررررهك يا رعد بكر"هك
رعد قام بسرعه قبل ما يتهور عليها ويقت"لها و هو يقدر يعمل كدا...
رعد: مكنتش متخيل انك خا"ينه و بالقر"ف دا
دانه بصر"يخ وانهيار وهي بتسحب الغطا عليها :انا مش خا"ينه انا أشرف منك وعمري ما كنت خا"ينه
قلم نزل على وشها بقوه وسابها ومشي
قام دخل الحمام وفضل واقف تحت المايه و عيونه احمرت من الغضب الغيره الحزن
احساس بالذنب لما فعله بصغيرته
مكنش سامع اي صوت لدانه
بعد مده خرج من الحمام وكان حاطط فوطه حوالين خصره
رعد بحده:قومي انتي هتستهبلي قومي انا لسه مخلصتش انا بس سيبتك تهدي
رعد بغضب :انتي هتمثلي قومي ياله
ملقاش منها رد رح ناحيتها و شال الغطا من عليها ووقف مصدوم لما لقى الملاية كلها د"م
رعد بصدمه:دانه دانه قومي انتي عملتي ايه يا مجنونه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد ملقاش منها رد راح ناحيتها و شال الغطا ووقف مصدوم لان الملاية غر"قانه د"م
رعد بصدمه:دانه دانه قومي يا مجنونه انتي عملتي ايه
بسرعه جاب فوطه وحطها على ايديها و لابس قميص و بنطلون وجاب لدانه دريس لابسه ليها وكلم الإسعاف بسرعه البرق
محسش بنفسه الا و هو بيحضنها و بيبكي:دانه انتي عملتي ايه يا مجنونه حرام عليكي... ليه ليه
الإسعاف وصلت و نقلوا دانه للمستشفى
الممرضين جابوا ترولي واخدوا دانه على اوضه العمليات
رعد مسك الدكتور بغضب وهستيريه:قسما برب العزه لو جرالها حاجه لتكون نهايتكم على أيدي تتصرف وتعيش انت فاهم
الدكتور بخوف :فاهم فاهم يا رعد بيه بس سيبني عشان ادخل اعملها الازم
رعد سابه بغضب والدكتور دخل أوضة العمليات
رعد بقى يبكي و هو بيفكر انه هو اللي وصلها لكدا
رعد ببكاء: غبي غبي انت عملت ايه بعد كل اللي عملته عشان تكون لك تضيعها.. حسابك تقل اوي يا سليم اوعدك هخليك تتمنى المو"ت و متطولوش...
عند سليم🌼🌼🌼🌼
سليم مسك موبايله واستغرب ان في رساله اتبعت لدانه من موبايله
سليم بزعيق :مرااام مرااااام
مرام بخوف:نعم يا سليم
سليم:انتي اللي بعتي الرساله دي لدانه
مرام بتوتر:رساله ايه معرفش...
سليم بزعيق: مرام لآخر مره انتي اللي بعتي الرساله دي لدانه؟
مرام :اه انا يا سليم و ياريت رعد يشوف الرساله عشان يقت"لها و يخلصني منها
سليم مسكها من شعرها بغضب :مين قالك تتصرفي من دماغك يا مرام انتي غبيه
مرام بوجع:سيب شعري يا سليم ولا انت حبيتها
سليم بغضب :مالكيش دخل و خالي في علمك كم يوم و هترجعي لرعد احنا المفروض مفيش بينا حاجه انتي فاهمه لازم كل حاجه تتم زي ما خططنالها كلها كم يوم و رعد هيعرض أفكار شركته في المؤتمر في إنجلترا لازم كل حاجه تتم انتي فاهمه
مرام:انا فاهمه اوي يا سليم وعارف انك بتجيب حق امك اللي هي تبقى خالتي متنساش دا
سليم: كويس يا مرام انك فاهمه دا و ابن مصطفى هيدفع تمن اللي ابوه عمله في امي وأمه ههههه
مرام بشك: ودانه؟؟
سليم بحب: معرفش بس الاكيد اني هعمل كل حاجه عشان تكون ليا
سليم جاله اتصال من شخص بيراقب دانه
سليم :في حاجه جديده؟
الشخص :رعد بيه الإسعاف و الدنيا مقلوبه في الفندق بتاعه
سليم: ليه؟
الشخص: مراته تقريبا كانت بتنز"ف و محدش عارف في ايه و الإسعاف لسه واخدها على المستشفى
سليم بخضه:دانه!!
بسرعه خرج من فيلاته وراح على المستشفى
مرام بغيظ:ليه ليه؟ ليه كلهم بيحبوها ليه
في المستشفي
الدكتور الممرضه خرجت من العمليات
رعد:في ايه؟
الممرضه:محتاجين نقل د"م وللأسف مفيش في المستشفي غير كيس واحد بس مش هيفي بالغرض محتاجين تاني وبنحاول نتواصل مع بنوك الد"م القريبه
رعد:فصيلة دمها ايه؟
الممرضه :او سالب
رعد جري وساب المستشفى وبقي يدور على عينه دم من نفس فصيلة دانه لكنه ملقاش حاس انه ضعيف لأول مره وهو مش قادره يعمل حاجه لمراته اللي بين الحيا و المو"ت بسببه
لكن جاله اتصال من المستشفى
رعد بخوف:نعم..
السكرتيره:استاذ رعد احنا لقينا شخص فصيله مطابقه لمدام دانه هي حاليا خرجت من العمليات
رعد بسرعه :انا جاي حالا
بعد مده بيوصل للمستشفى
وبيدخل وهو بيجري
رعد:دانه فين؟
:نقلنها العنايه المركزه يا فندم
رعد :عايز اشوفها
:هو الاستاذ اللي نقلها الد"م موجود معها دلوقتي
رعد:هو مين؟ فين العناية المركزة
:في الدور الرابع
رعد اخد الاسانسير وطلع لدانه بسرعه لكن وقف مصدوم لما شاف
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد اخد الاسانسير وطلع للعنايه المركزه لكن وقف مصدوم لما شاف سليم قاعد جانب دانه وماسك ايديها
وشه قلب الوان وعروقه برزت وبأن عليه الغضب دخل الاوضه وبسرعه مسك سليم من ياقه قميصه وضر"به في دماغه وباللكميه
رعد بغضب :هي وصلت بيك الجراءه انك تيجي لحد هنا و تمسك أيد مراتي يا حيو"ان
سليم بحده:مراتك اللي وصلتها انها تمو"ت نفسها اوعي تكون فاكر اني هسيبهالك يا رعد... انت متستحقهاش... اوعدك هتكون ليا و هاخدها بمزاجها وواعدك اني هخليها تطلب منك الطلاق
رعد بعصبيه وغيره: يبقى ناويت على موتك يا سليم لولا انك اديتها د"مك كان زماني قت"لتك بس دا مش معنه ان حسابنا خلص.... لسه اللعبه في اولها
ودلوقتي امشي من هنا احسنلك
سليم باستفزاز:اوعي تكون فاكر اني خايف منك تو... تفتكر ان دانه هتكمل معاك لما تعرف انك ابن غير شرعي واضح انها لسه ما شفتش الاخبار
رعد بغضب وانك"سار ضر"به بغضب واقعه على الأرض و فضل يضر"به
الممرضه بسرعه: لو سمحتوا انتم في العنايه مينفعش كدا اتفضلوا برا كدا غلط علي المريضه
سليم زق رعد ومسح الد"م و خرج من العنايه ومن المستشفي كلها
رعد فضل قاعد جانب دانه وماسك ايديها و دموعه نزلت بوجع :دانه ارجعيلي ارجوكي انا بحبك يمكن دي اول مره اقولها بس في حاجات كتير انتي متعرفيهاش انا بس عايزه افهم ازاي انتي و سليم في بينكم تواصل و ازاي بعتلك رسايل زي دي و انتي مقولتليش... ليه يا دانه ليه................
تاني يوم
رعد كان بيعمل مكالمه و طلب من الحرس يجيبوله بدله تانيه لانه ما سبش دانه و لا رجع الفندق و طلب هدوم لدانه
الدكتور :رعد بيه
رعد:في حاجه؟
الدكتور:مدام دانه فاقت و بتنادي على حضرتك
رعد بسرعه راح العنايه لدانه لقها فاضيه
رعد :مراتي فين؟
الممرضه : نقلنها اوضه عاديه لان حالتها بقيت مستقره
رعد راح الاوضه مع الممرضه
دخل لقى دانه نايمه بتنادي عليه لكن لسه في حاله اللاوعي
رعد:دانه حببتي انتي سمعاني.... انا اسف ارجوكي فوقي و اسمعيني انا ماليش غيرك في الدنيا دي... انتي الوحيدة اللي حبيتها..... انا عملت حاجات كتير عشان تكوني مراتي و اولهم ان انا اللي زورت الوصيه بتاع جدي عشان تقبلي تتجوزيني في حاجات كتير انتي متعرفيهاش وانا مش هسمحلك انك تعرفيها لاني هبقي بد"مرك
قرب منه و هو بيطبع قب'له على شفتيها برقه
دانه بدأت تفوق وعيونها مليانه دموع اول ما شافت رعد بدأت تفتكر كل حاجه وانه حاول يعتد"ي عليها
دانه بصر"يخ وهستريه:لا يا رعد غصب لا ارجوك انا مش عايزاك ارررجوك
رعد:اهدي اهدي انا مش هقربلك بس اهدي لو سمحتي انا اسف ااابعددددد مش عايزااااك.. اللحقوووني
بدأت تصر"خ وتعيط بانهيار لحد ما الدكتور دخل
الدكتور:لو سمحت اطلع برا
رعد:في ايه هي مالها؟
الدكتور:لو سمحت اخرج
رعد خرج وساب دانه مع الدكتور بعد شويه الصوت هدي لحد ما اختفى تماما
و الدكتور خرج
رعد :هي مالها يا دكتور
الدكتور:واضح انها اتعرضت لصدمه عصبيه و ان حضرتك السبب هي دلوقتي نامت انا اديتها حقنه مهداهبس ياريت تبعدها عن أي حاجه تعصبها
رعد:حاضر حاضر بس هي كويسه دلوقتي
الدكتور:جسمانياً هي كويسه إنما نفسياً لا هتحتاج شوية وقت عشان تتخطى ااصدمه دي وترجع لحالتها الطبيعيه لازم حد من أهلها يكون موجود معها
رعد:تمام
رعد كلم أحمد و داليا اللي مكنوش فاهمين حاجه بس جيهم بسرعه جدا
بعد كم ساعه
بيدخل احمد وداليا و مصطفى المستشفى سالوا عن اوضه دانه و طلعولها
رعد كان قاعد جانبها اتمنى كل حاجه تنتهي عشان يقدر يقول كل اللي مخبيه من غير ما يد"مرها
.. احيانا الصمت في العلاقات بيبقى منجي من مهالك كتير جدا.... زي اننا نفقد الطرف التاني
أحمد فتح الباب بدون مقدمات ودخل لقى دانه نايمه و في ملكوت تاني و رعد جانبها
.... راح ناحيته ومسكه من يا قه قميصه
أحمد بغضب :عملت لبنتي ايه يا ابن مصطفى.... انا السبب انا اللي ادتهالك كنت فاكر ان بكد هريح ابويا في قبره... وبدل ما كان غضبان عليا في الدنيا على الأقل انفذله وصيته
رعد ابتسم بخبث وخرج من الاوضه
مصطفى خرج وراه
مصطفى :رعد استنى
رعد :نعم...
مصطفى :هتعمل ايه مع الصحافة و اللي بيقولوه عنك
رعد بجمود:اظن انت اللي مفروض تحلها يا مصطفى بيه
مصطفى :انت بتقول ايه يا ابني؟ انت عارف انا حاسس بيه وانا شايف نظراتك دي انا ابوك..
رعد بزعيق:كفايه انت ايه.... ابنك منين هاه انا عايش في جحيم بسببك بسبب أعمالك الطايشه.... عارف انا بكره اليوم اللي اتولدت فيه بسببك
وبدموع... برفوا... برفوا بجد عارف انت عملت ايه..... انت د"مرت حياتي.... انا ابنك الغير شرعي.... انا بتمنى كل يوم المو"ت عشان اخلص من العا"ر دا
داليا بسرعه:ما تقوله الحقيقه يا مصطفى انت ساكت ليه
مصطفى :اخرسي يا داليا
داليا:بقيت القاضي والجلاد يا رعد بيه ممكن نفهم بقى ايه اللي حصل
الدكتور :مدام دانه فاقت يا جماعه
داليا بسرعه راحت لاوضه دانه
مصطفى بابتسامة :لما تعرف الحقيقه هتعذرني يا رعد
رعد: حقيقه ايه بس حرام عليك
سابه ومشى
في اوضه دانه
داليا بخوف:حمد لله على سلامتك يا قمر
دانه بدموع :عمتو
داليا:قلب عمتك يا حببتي قوليلي الواد دا عمل فيكي ايه وانا هعلمه الادب
دانه و هي بصه لرعد اللي واقف برا:معملش حاجه انا اللي كنت بشيل ازاز مك"سور و أيدي اتجر"حت وهو الحمد لله كان معايا طلب لي الاسعاف
رعد بصلها باستغراب و ابتسم بحزن
أحمد:حببتي انتي متأكده انك كويسه.
دانه بابتسامه :اه يا بابا الحمد لله
أحمد و هو بيبوس راسها :الحمد لله يا قلبي.... دانه انا بحبك اوي
دانه بابتسامه جميله : وانا بعشقك يا بابا ربنا يخليك ليا
بعد مده
كانوا كلهم برا و دانه شبه نايمه
دخل رعد بهدوء و قعد جانبها
رعد وغمض عنيه
رعد فتح عنيه و بصلها وسكت
دانه بدموع :انا مخنتكش لما سليم بعتلي الرسايل دي انا كنت خايفه اقولك لاني معنديش ثقه فيك فمكنتش عارفه اقولك ولا اسكت
اخدنها رعد فى حضنه ومسح علي شعرها: ارجوكى يا دانه كفايه انا معدتش مستحمل دموعك انا حاسس انى بكره نفسي من ساعه ماشوفتك بالمنظر ده
رعد: عامله ايه دلوقتي ؟!!
دانه بجمود: كويسه انا عايزه امشي من هنا لو سمحت
رعد بابتسامه :حاضر
انا جيبتلك هدوم هنا تحبي اساعدك في حاجه
دانه بجمود :لا مش عايزه مساعدتك اتفضل برا
رعد بغمزه وابتسامه:متاكده
دانه:بررا
رعد طلع و سابها
دانه لنفسها:انا ايه اللي عملته دا
انا كنت همو"ت نفسي بسببك يا رعد بس اوعدك هعلمك الأدب.. هنشوف انا ولا انت ام كسرت مناخيرك و جبتها الأرض
قامت وغيرت هدومها لدريس ابيض منقوش و عليه شال ازرق حولين رقبتها
داليا:مش عايزه تقوليلي الحقيقه برده يا دانه
دانه بابتسامه :الحقيقه ان انا عملت حاجه غلطت و رعد اتصرف بطريقه غلط والنتيجه اني كنت هنهي حياتي بسبب حاله الرعب اللي كنت فيها
داليا:وناويه على ايه؟
دانه بتنهيده:والله مش عارفه يا عمتوا بس بفكر أعلمه ان الله حق
داليا بابتسامه :والله عندك حق هو يستاهل تحبي اجي اقعد معاكي عشان لو حصل اي حاجه اكون موجوده
دانه :لا يا عمتوا متقلقيش عليا
دانه ورعد رجعوا الاوتيل
عد اسبوع دانه بتعامل رعد بجفاء و هو مشغول اصلا في حل مشكلة الصحافه و الا هياثر على أسهم شركاته في البورصه
رجعوا القاهره لفيلا رعد
في صباح يوم جديد
رعد صحي من النوم ملقاش دانه موجوده قام اخد شاور ونزل لكنه
سمع صوت صر"اخ دانه بصر"خات مدويه..... وووَو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه كانت بتصر"خ و بتجري..
رعد بيجري بسرعه ناحيتها وهو يتملكه الخوف من ان يحدث لها شي
..... كانت تجري ناحيته وهي تصر"خ
دانه بصر"اخ :اللحقنننننننيييي
لم تترك له الفرصه لفهم ما يحدث وهي تقفز على ظهره برعب ليحملها هو
رعد بسرعه :روي روي سيت داون
دانه بخوف وهي تحتضنه بقوه:مشيه ابعده من هنا بسرعه
رعد:انتي خايفه ليه دا كلب مسالم جدا
دانه بدموع :دا... دا كان هيعضني
انا مش بكدب
نظر لها بهدوء وابتسم لشكلها وهي تضع يديها حول رقبته و ممسكه به بخوف من انها تقع
رعد :طب اهدي و انزلي من على ضهري يا اوزعه
لتشهق بخجل وهي تدرك فعلتها....
دانه نزلت بسرعه ووشها احمر فاتح و دا مديها مظهر جذاب جدا
رعد بصلها وضحك و شدها من خصرها وبحركه سريعه فك شعرها الدهبي الطويل لينسدل على جسدها لتكتمل تلك اللوحه الجميله كانت ترتدي فستان احمر ينساب عليها باناقه
رعد بهمس:شكلك حلو اوي يا قطتي
دانه ببلاهه:هاه
رعد بضحكه ضاخبه:هاه ايه بس انتي عايزه تجنيني طالما زعلانه مني ليه بتلبسي كدا ولا عايزاني اتهور و متلوميش الا نفسك
دانه بسرعه زقته و طلعت تجري:على فكره بقى انا حلوه بكل حالاتي و القالب غالب
قالت كلمتها وهي بتطلع لسانه بحركه كوميديه
رعد : ماشي يا قطه
دانه كانت ماسكه موبايلها بملل وحزن باين علي ملامحها بتحاول تداريه
رعد قاعد جانبها وبصلها :دانه انتي لسه زعلاني مني ولا سامحتيني؟؟
دانه:هتفرق معاك يا رعد بيه؟
رعد:اكيد هتفرق معايا يا دانه انتي مراتي وو
دانه:وايه؟
رعد بجمود:من يوم اللي حصل وانا مش عارف اركز في الشغل وانا طول عمري الشغل رقم واحد في حياتي
دانه بغضب :خالص قوم روح شغلك و متقلقش عليا اوي يا رعد بيه
رعد بسرعه شدها من دراعها وقعدها جانبه
رعد:بس انا عايزك تبقى مبسوطه........
دانه بعياط : انا مش عايزه ابقي مبسوطه تصدقنى لو قلتلك اني بخاف افرح او أحلم
رعد: لا يا دانه مش عايزك توصلي لكده ربنا يقدرنى واقدر اصلح غلطتى في حقك
خلاص بقي كفايه عياط وتعالي نخرج نتعشى سوا بره
وفعلا خرجوا اتعشوا ورجعوا البيت
دانه دخلت غيرت ولابست بجامه ورديه هاديه جميله و فرده شعرها
وخرجت عشان تنام لقيت رعد واقف مستنيها
دانه:نعم
رعد:ايه؟ هنام معاكي من النهارده اظن كفايه كدا
دانه بخوف:لا لو سمحت روح نام في اوضه تانيه
رعد محبش يضغط عليها وراح نام على إلانتريه. روحي نامي يا دانه ومتخافيش
دانه فضلت واقفه و بتبص له وفي الاخر استسلمت وراحت تنام
بعد مده
رعد قام وراح يشوفها لقها نامت راح نام جانبها و حضنها بشده و با"سها ونام
تاني يوم
صحت دانه لقت رعد صاحى وعمال يبص لها ويمسح على شعرها وش دانه بقى احمر متوهج
دانه : احم صباح الخير
رعد بخبث:قلتلك قبل كدا صباح الخير مش بتتقال كدا
بسرعه شدها اكتر و با"سها و حس بيها متجاوبه معه لأول مره
لكن بسرعه زقته وقامت تجري على الحمام وتأخرت جوا
رعد بخبث:ديدا
دانه باحراج وخجل من تجاوبها معه:ن نعم
رعد بمكر:ياله اخرجي عايز اخد شاور عشان اروح الشركه
دانه:طااب ما تاخد؛ اور في اي حمام تاني اصل انا هتاخر
رعد بابتسامه خبيثه:شكلك محتاجه مساعدتي انا لازم ادخل اساعدك دا واجبي كزوج
دانه صر"خت وبسرعه طلعت :انت انت قليل الادب
رعد وهو بيقرب منها و هي بترجع لورا:هو محدش قالك دا انا قليل الادب و سا"فل كمان يا عمري تحبي تعرفي انا قليل الادب لحد فين
دانه بصر"يخ :لااااااااا
وسابته ونزلت المطبخ بسرعه وهي بتحمد ربنا انها قدرت تهرب منه
دانه بابتسامه جميله :هو ازاي امور اوي كدا هههههههه
دانه :في ايه؟ هو انا ليه حاسه بنبض قلبي بيزيد... انا لايمكن احبه اصلا دا واحد نسو"انجي اكيد بيعمل كدا مع كل واحده يعرفها و اكيد عمل كدا مع مرام
فوقي يا دانه بدل ما تلقى نفسك واخده قلم يفوقك
رعد وهو بيحضنها من ضهرها:جهزتي الفطار؟
دانه بتوتر وحزن :اه ياله
سابته وراحت تحط الأطباق على السفره
رعد حس انها بتتهرب منه وان في حاجه
رعد بحده:دانه في ايه؟
دانه بجمود:مفيش الفطار عندك اتفضل افطر و روح شغلك انا هطلع اخد شاور واشوف هعمل ايه وهكلم صحبتي عشان اشوف الكليه
سابته بسرعه وطلعت
بعد مده
في مكتب رعد
رعد:الوا مين معايا
دكتور محمد :الوا ايوه يا رعد بيه انا دكتور محمد الدكتور اللي عملت لمدام دانه العمليه
رعد باستغراب :ايوه يا دكتور محمد في حاجه
محمد :بصراحه انا كنت شاكك في حاجه بس مكنتش متأكد لكن اتاكدت و قالت لازم أبلغ حضرتك
رعد:اتفضل
دكتور محمد:مدام دانه لما جيت جيت في محاوله انت"حار صح كدا
رعد:عايز توصل لايه؟
دكتور محمد :للأسف يا رعد بيه دي مكنتش محاوله انت"حار بس
دي حاله اجها"ض
رعد قام ووشه اتغير تماما وبغضب وعصبيه:اجها"ض!!!!!!!!!!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد بغصبيه:إجها"ض ايه انت اتجننت
الدكتور بخوف:والله هي دي الحقيقة يا رعد بيه مدام دانه كانت حامل في الأسابيع الأول عشان كدا مكنش واضح وانا خوفت اقول لحضرتك لحد ما اتأكدت
رعد قفل معه بعصبيه وهو عيونه بتطق شرار و بسرعه طلع من الشركه واخد عربيته وطلع على الفيلا
رعد بغضب جحيمي :دااااانه داااانه انتي يا هانم انتي يا حيو"انه
دانه اتفزعت من صوته واتخضت اكتر لما شافته داخل وبيرزع الباب بعصبيه
دانه بخوف: في ايه
رعد بجمود: من ياسر؟
دانه بعدم فهم:هو ايه؟
رعد محاوله لسيطره على عصبيته : البسي هنخرج
دانه :هو في ايه؟
رعد بزعيق :انجزي البسي
دانه:حاضر
بعد مده
دانه:دكتوره نسائيه!! ليه؟
رعد مسك ايديها بعنف ودخل
سلمي:اهلا يا رعد بيه
رعد بحده:روحي معها يا دانه
دانه بلمعه دموع:اروح فين؟ انا عايزه امشي
رعد:روحي معها انتي مبتفهميش
دانه:مش هروح انا عايزه امشي
وجيت تمشي رعد مسكها من شعرها بغضب جحيمي ودخل العياده
دانه بدموع:سيب شعري يا رعد
رعد:اخرسي
مسكها بالغصب ودخل العياده
بعد مده
رعد:ايه النتيجه يا دكتور
الدكتوره: هي
رعد
في مكان مجهول
مجهول : ماشي يا مصطفى اوعدك اني هد"مرلك عيلتك و اولهم رعد و دانه
سليم بخبث: رعد يستحق كل خير متقلقش و احنا بدأنا اول خطوه في تد"ميرهم
مجهول:دلوقتي خطوه إنجلترا الشركه لازم تعلن افلاسها مش هرتاح الا لما يتدمر
مرام : دي عليا انا بس المهم رعد يكر"ه دانه
سليم:لكن مياذيهاش انا عايزها
مجهول:هههههه هي حلوه بس انا السر اللي انا اعرفه يخليها تسيب العيله دي كلها وتكر"ه رعد وكله العيله دي وتنقلب ضدهم
مرام:ايه هو؟
المجهول:.......
سليم بصدمه:ايه!!؟؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الدكتوره :دي بنت محدش قربلها يا رعد بيه
رعد :انتي متاكده
الدكتوره : ايوه طبعاً انا اصلا مش عارفه ازاي شكيت فيها واي دكتوره تانيه غيري لو كشفت عليها مش هتاخد وقت وتقولك نفس النتيجه
رعد بارتياح: شكرا يا دكتوره
دانه خرجت وهي بتمسح دموعها
دانه:انا عايزه بابا دلوقتي حالا
رعد بتحدي مسك ايد دانه بقوه و عنف و خرج من العياده
دانه :اظن اتاكدت ان محدش قربلي طلقني بقى يا اخي طلقني
رعد بحده : اخرررس
دانه بدموع وياس :رعد انت عايزني.. لو عايز جس'مي انا موافقه بس بعدها تطلقني انا مش طايقك
قل'م نزل على وشها بعنف لدرجه انها بقيت تنز"ف
رعد بغضب :اظن مفيش ست محترمه تقول لجوزها كدا... الا لو كانت ر"خيصه
دانه بعصبيه وزعيق:طللللقققنننيييي انا بكر"هك بكر"هك انت فاهم
رعد بعصبيه: وانا مش هطلقك ولو على جثتي هتفضلي على اسمي انتي فاهمه
دانه:لا مش فاهمه وأعلى ما في خيلك اركبه وسابته ونزلت من العربيه بغضب
رعد نزل وراها و كتفها من ايديها الاتنين وراء ضهرها و بغضب:شكلك متربتيش و عايزاني اربيكي من اول وجديد بس وماله ملحوقه واللي فات كوم واللي جاي لوحده كوم
دانه بغضب :سيب أيدي يا رعد انت ايه حيو"ان مبتفهمش سيب أيدي بقولك
رعد بحركه احترافيه ضر"بها في الشريان الرئيس في رقبتها خليها تفقد الوعي في نفس اللحظة
شالها بغضب وحطها في العربيه و ساق عربيته لحد ما وصل للفيلا بتاعته
الحرس فتحوا البوابه و رعد دخل بسرعه جدا
بطريقه زرعت الرعب في قلب الحرس
اول ما دخل نزل من عربيته....... وشال دانه على كتفه بلامباله....ودخل المكتب بتاعه
حطها على إلانتريه و
راح ناحيه تمثال صغير على الرف و مسكه و بدا يحركه
انفتحت درج صغير في المكتبه
........ وبأن عليها لوحه الإلكترونية
كتب باسورد معقد
انفتح باب سري في الجدار... رعد شال دانه و دخل بيها الاوضه
نزل لمكان شبه البدروم ضلمه و مقفول مفيش غير شباك ضغير هو اللي بيهوي الاوضه دي
حطها على كرسي و
جاب كلبشات و ربطها في الكرسي و حط كرسي تاني ادامها وقعد عليه حط رجل على رجل وطلع سيجار بقى يدخن
وهو بيبص لها بهدوء مريب
دانه بدأت تفوق وهي حسه بثقل في دماغها
دانه:اه يا انا ياما
انت اه يا دماغي
حاولت تحرك ايديها لكن معرفتش و كذلك رجليها
دانه بعياط :انت بتعمل معايا كدا ليه انت اتجننت
رعد :شوفي يا دانه انا من يوم ما عرفتك وانا مستحمل لسانك السم وكلمك الهباب دا لكن خالص من هنا ورايح في معامله تانيه خالص
دانه:ليه بتعمل معايا كدا انا اللي مفروض اتخانق معاك لان كل مره انت اللي بتيجي عليا... انت معندكش ذره ثقه فيا انت مجنون انا بكر"هك يا رعد
رعد :تمام يا دانه لحد ما تهدي وتعقلي هتفضلي هنا اتمنى المكان يعجبك و القاعده هنا تكون ممتعه
قال كلمته وهو بيعدل بدلته و ماشي
دانه بدموع:رعد متهزرش انت هتسبني هنا انا بخاف من الضلمه و مفيش تهوية في الاوضه
رعد ابتسم بخبث وسابها وطلع وقفل المكتبه وراه تاني
اخد عربيته وطلع على بيت احمد
في بيت أحمد
رعد خبط
مصطفى فتحله الباب
مصطفى :رعد في حاجه دانه كويسه
رعد بسخريه :لا يا مصطفى بيه متقلقش فين أحمد بيه؟
أحمد :ادخل يا رعد
رعد دخل ووقف ادامه و بيبصله بنظره فيها مغزي
رعد بهدوء:مين اهل دانه الحقيقين؟
أحمد بتوتر:انت بتقول ايه يا رعد دانه بنتي انا و نور الله يرحمها و سهى مراتي هي اللي ربتها ومن يومها وهي بتعتبرها بنتها
رعد بابتسامه جانبيه : عمي متلفش وتدور لاني عارف كل الحقيقه
و أسد بيه المنشاوي مكنش غبي
عشان كدا مكنش كاتب اي حاجه من ورثه لدانه
مصطفى بعدم فهم:انت بتقول ايه... ازاي بابا كاتب لدانه ربع ميراثه
رعد:الوصيه دي مزوره.... تفتكر لما دانه تعرف انك انت اللي كنت سبب في مو"ت أهلها هتعمل ايه يا بشمهندس احمد
مصطفى :رعد كفايه و دانه مش هتعرف حاجه
رعد:تمام بس خالي في علمك ان جدي كان أذكى بكتير مما تتصوروا عشان كدا حرم دانه من الميراث لأنها مش بنتك ولا تمس باي صله لعيله المنشاوي ولو عرفت الحقيقه وقتها احتمال كبير انها تفكر تق"تلك
زي ما انت قت"لت امها وابوها واخوتها
وان كان جدي داري على الموضوع زمان... فلازم تبقى عارف ان مفيش سر بيفضل مستخبي للابد
ثم تابع بغرور: انا بقولك دا بس عشان تعرف ان مهما حصل بيني وبينها انت ملكش دخل
وخالي في علمك اني مش غبي
وان دانه كانت هتبقى مراتي حتى لو غصب عنكم
سابهم وخرج الشقه
مصطفى :انا بدأت اخاف على دانه
أحمد بندم: دانه مينفعش تعرف حاجه
مصطفى : شكل الايام اللي جايه أصعب بكتير من اللي فات
....... عند رعد......
رعد:الوا ايوه يا ساميه دانه عاملة اي دلوقتي
ساميه (كبيره الخدم) : يا بيه مش بتسكت وعماله تصر"خ من وقت ما حضرتك مشيت انا خايفه عليها
رعد بغضب:تمام يا ساميه انتي عارفه الباسورد افتحيلها وفكيها
ساميه. حاضر يا سعاده البيه
بعد مده
بيرجع رعد الفيلا مش بيلقي إثر لدانه بيدور عليها في كل حته مفيش ليها اثر
رعد بصوت عالي :ساميه انتي يا ساميه
ساميه بخوف:ايوه يا رعد بيه
رعد بغضب :فين دانة
ساميه:والله يا بيه حاولت اوقفها لكن زقتني ومشيت بالعافيه
رعد :غوري من ادامي
و كلم فهد
رعد بغضب :عايزك تتابع لي الموبيل بتاع دانة مش عايزها تغيب عن عينك انت فاهم
فهد:انت تومر
بعد مده
فهد: رعد بيه الموبيل مقفول من مده و مش قادر احدد مكانها
رعد بتفكير:عايزك تتابع الكريدت كارت بتاعها لو حصل اي سحب تعرفي حصل منين ياله بسرعه
رعد قفل موبيله وهو بيتوعد ليها بغضب وعصبيه
عند سليم
شخص :هي دلوقتي في المحطه يا سليم بيه انا وراها من ساعه ما خرجت من الفيلا
سليم بخبث:كدا اول خطوه نجحت في انها تفقد الثقه فيه
عايزك تجيبهالي من غير شوشرة انت فاهم من غير شوشرة
مرام كانت بتسمعه بخبث
وطلعت اوضتها
وكلمت نفس الشخص
الشخص :الوا ايوه يا مرام هانم
مرام: بص يا ابني هتاخد خمس مليون في مقابل انك تقت"لها
الشخص :بس سليم بيه طلب مني
مرام :هشششش انا اللي بأمرك دلوقتي واظن خمسه مليون هتنقلك نقله تانيه
الشخص بطمع:موافق بس الر"جاله اللي معايا
مرام بخبث: كل واحد ١٠٠ الف جنيه والموضوع ينتهي النهارده
الشخص:موافق يا مرام هانم
في محطه القطار
دانه كانت ماسكه شنطتها و رايحه ناحيه مكينه ATM
سحبت فلوس من المكنة و
فتحت موبايلها
دانه لنفسها بغباء :اكيد هيعرف مكاني بس انا لازم اكلم ساره اتفق معها واقولها اني رايحلها دلوقتي وبعد كدا هقفله و هو مش هيعرف انا رحت فين
عند رعد
فهد: رعد بيه مدام دانه في محطه القطار سحبت فلوس من مكينه الاي تي ام
رعد طلع بسرعه وراح على المحطه
دانه حست بدوخه راحت تغسل وشها عشان تبقى فايقة
بتغسل وشها وبتخرج لكن بتقف وحد بيشدها من ايديها
شخص:اي صوت أو حركة و هتقابلي وجه كريم
دانه بخوف:انت مين؟ و عايز ايه؟
الشخص : بهدوء كدا وامشي ادامي والا صدقيني هتندمي
دانه بخوف بدأت تمشي وهو داري سلا"حه و مشي ودانه ادامه لكن
وووووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه بتخرج من حمام السيدات وهي حاسه بحد وراها و بيحط المسد"س على ضهرها
البودي جارد:بهدوء كدا امشي والا هفرغ السلا"ح دا فيكي و متلوميش غير نفسك
دانه بخوف :انت مين؟ وعايز مني ايه؟
البودي جارد :هشش اخرسي وامشي
بتمشي ادامه لكن حطه ايديها في شنطه دراعها
رعد كان بيتصل عليها وهو حاسس بالغضب
الموبيل كان في شنطتها و معمول هزاز فتحت المكالمه بدون ما تشوف مين ولا حتى عارفه تشوف وهي ماشيه بخوف
رعد بغضب :دانه انتي فين؟ صدقيني هندمك على خروجك من البيت بدون اذني
دانه كانت بتسمعه وهي حبسه دموعها و بتمشي أدام البودي جارد
و المحطه دوشه جدا
دانه بصوت عالي نسبي:انتي مين وعايز ايه؟ لو عايز فلوس انا ممكن اديك اللي انت عايزه بس سيبني امشي
البودي جارد بغضب :بقولك اخرسي وامشي وانتي ساكته
رعد سمع اللي بيتقال مبقاش فاهم اللي بيحصل
.... بيسوق بسرعه جنونيه وهو بيحاول يسمع اي حاجه
علق المكالمه ورن على فهد
رعد بخوف:فهد انت فين؟ قربت من دانه؟
فهد :انا لسه داخل المحطه حالا
رعد :دانه في خطر دور عليها عندك وخالي الرجاله يدوروا عليها بس خليك بعيد انا عايز اعرف هي فين بس.....
فهد دانه واضح انها تحت تهديد السلا"ح مش عايز غلطه انا ميفرقليش اي حاجه غير أنها تطلع كويسه انت فاهم
عند دانه
كان في تجمع كبير على القطار و البودي جارد ماسك ايديها بقيت تفكر ازاي تهرب منه
افتكرت لما رعد كان بيدربها ازاي تدافع عن نفسها بحركه سريعه
...... ضر"بت البودي جارد في رجليه و في نفس الوقت مسكت دراعه
وبعدت المسد"س عنها لكن في رصا"صه طلعت من المسد"س وشاب اتصاب
دانه شافت كدا مبقتش قادره تستحمل وقفت مصدومه سابت البودي جارد وطلعت تجري ودخلت في الزحمه
الناس شافوا الد"م بقوا يجروا لأنهم مش عارفين مصدر الر"صاص
لانه بيستخدم كاتم للصوت وببصر"خوا
البودي جارد حط المسد"س وراء ضهره وطلع موبايله بسرعه:البت هربت مينفعش نسيبها لازم تمو"ت
دانه كانت بتعيط بانهيار مش عارفه تعمل ايه وهي بتجري وسط الناس وبتعيط
المحطه كان فيها رجاله رعد والبوديجارات تبع مرام
وزحمه الناس وصرا"ختهم كانت كفيله بأنها تعمل فوضى تخلي البودي جاردات تهرب
رعد نزل من عربيته و هو بيرزع الباب وبيطلع سلا"حه من وراء ضهره وحاطط سماعه في ودانه متصل بكل الرجاله اللي تبعه
وبيدخل المحطه بيجري وهو سامع الصر"اخ وقلبه وجعه
وهو خايفه على محبوبته
دانه كانت مستخبيه في عربيه فاضيه من عربيات القطار وهي بتعيط
دانه بدموع وانهيار :مالوش ذنب الشاب دا اه اهههه
حطت ايديها على بوقها بتحاول تكتم نفسها لكنها لمحت واحد منهم حطت ايديها اكتر بتحاول متطلعش اي صوت
لكن البودي جارد دخل العربيه وشافها دانه قامت بسرعه و بتجري البودي جارد ضر"ب ر"صاصه جيت في رجليها
دانه بصر"اخ ودموع :ااااعهاااااا اااععههههاااا
وقعت على الأرض على الأرض بقيت تز"حف وتحاول تبعد لكنه بسرعه راح ناحيتها و مسكها من شعرها
و ضر"بها بالق"لم و خبط دماغها في ازاز العربيه
(عربيات القطار يا جماعه) لدرجه انها بقيت تنز"ف من دماغها وكذلك رجليها و بوقها و فقدت الوعي
البودي جارد بزعيق :غبيه غبية ازاي اخرج دلوقتي وسط كل دا
... البوليس زمانه على وصول يا بنت الك"لب
طلع موبايله وكلم واحد من اللي معه وقاله انه لقى دانه وانه عايزه يامنله الطريق
رعد كان بيدور عليها في كل مكان ورجالته لكن البودي جاردات
كانوا موجودين هما كمان وبياملنوا لصاحبهم المكان
البودي جارد شال دانه وطلع من العربيه و طلع من المحطه
في نفس الوقت البوليس و الإسعاف وصلوا والمكان كان مقلوب
رعد شاف إثر د"م على الارض حاس بنغزه في قلبه
واحد من رجالته :رعد بيه مدام دانه مع واحد منهم وواضح انها فاقده الوعي
رعد:خليك وراهم
رعد طلع بسرعه من المحطه و ركب عربيته وطلع وراء العربيه
بقى يسوق بأقصى سرعه و بيضر"ب نا"ر على العربيه وفهد و الرجاله وراه
لكن عربيه اللي ادامه ضر"بوا عليه نا"ر وعلى عربيته لدرجه ان عربيه رعد اتقلبت
رعد كان بيحاول يطلع من العربيه وايديه بتنز"ف و دماغه
و العربيه بتسرب بنزين
في مكان اخر
بتفتح البوابات و العربيات بتدخل بسرعة جدا لمكان زي الهنجر
سالم:نزلوها خلونا نفكر في طريقه نخلص عليها بيها بنت ال** هتودينا في داهيه
صالح:انت دلوقتي هتنفذ كلام مين سليم بيه ولا مرام هانم
سالم بغضب وهو بيبص لدانه اللي على الأرض ووشها بقى تراب و د"م : مرام هتدفع اكتر و كد والبت دي تعبتنا اوي لحد ما وصلنا بيها لازم نخلص عليها
صالح:يبقى لازم نتاويها بسرعه
سالم: هكلم مرام
وكلم مرام
مرام بغضب : ايه اللي انتوا عملتوه دا يا غبي كان مفروض تخلص عليها من غير شوشرة الدنيا مقلوبه والتلفزيون مالوش سيره غير الهجو"م اللي حصل في محطه المترو
سالم:يا هانم البت طلعت مش سهله و اضطريتني نعمل كل دا تومري بايه دلوقتي
مرام: اقت"لهاااااااا
لكن فجأه الموبيل بيتشال من ايديها
المجهول :اسمع يا ابني نفذ اللي هقولك عليه.....
مرام بزعيق:لاااااااا رعد
(الحكايه لسه في اولها)
وعد عليا ودين شايلك جوا العين مهما تغيب عني
وعد عليا وباقي على وعدي واشواقي مهما يقولوا
انتي اكيد ليا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عربيه فهد وقفت أدام عربيه رعد اللي اتقلبت
فهد بسرعه نزل و ساعده يخرج من العربيه رعد كان بينز"ف من دماغه وايديه
رعد : ... داانه داااانه
فهد:رعد انت كويس
رعد حط ايديه على دماغه و مسح الد"م
رعد:هات مفاتيح عربيتك
فهد اداله المفاتيح
رعد ركب العربيه و ساقها بسرعه جنونيه ولحظه الكويس انها انه كان طريق خالي
.... فضل يسوق عربيته بيحاول يوصل للعربيه اللي فيها دانه لكن فص ملح ملهاش إثر
..قرر يرجع تأني
و يدور على طريقه يلقيها بيها
لف ورجع تاني لمكان فهد
رعد بغضب وخوف : يا ولاد ال
مرام فين؟
فهد:محدش يعرف هي فين مختفيه من كم يوم
رعد :يا بنت ال****اكيد هي اللي وراء اللي بيحصل هي و سليم لازم القيها... مش هرحمها لو دانه جرالها حاجه
... فين موبيلي؟
فهد:ممكن يكون وقع في اللخبطة اللي حصلت... رعد اهدي لو سمحت عشان نعرف مكانها بلاش تضيع كل اللي عملنه مرام كدا هتفهم خطتك
رعد بعصبيه :انت عايزني اسيب مراتي انت اتجننت....
فهد كان هيتكلم لكن صوت منبه الرسايل قاطعه
طلع موبايله كان فيديو لدانه
رعد بسرعه شد الموبيل من فهد
وبانت عليه علامات الصدمه والذهول
دانه كانت في صندوق كبير من الازاز فيه مايه لكن لونها أحمر من الد"م اللي هي نز"فته و
في
عمود متثبت في الصندوق ودانه مربوطه فيه والمايه بتزيد وهي فاقده الوعي
ووشها شاحب و بتنز"ف من دماغها بشده و كذلك رجليها من إثر الر"صاصه
لكن الصندوق في بدايته لسه مامتلش مايه
رعد بذهول حط ايديه على شاشه الموبيل و بخوف :دانه
كاميرت الموبيل اتبدلت
وظهر شخص ملثم
سالم :اهلا يا رعد بيه
رعد بزعيق :قسما برب العزه هد"فنك حي هخليك تتمنى المو"ت.... انت مين يا ابن ال... عايز ايه؟
سالم :ربع ساعه تيك توك
والصندوق يتملي وحبيبه القلب تروح في شربه مايه هنلعب لعبه حلوه يا رعد بيه
لو عرفت هي فين وجيت لحقتها هتكون ليك لو اتاخرت اترحم عليها
رعد بحده: لا يا زبا"له اوعدك انك انت وكل اللي وراك هعملكم دافنه جماعيه
البودي جارد قفل
ورعد ركب عربيه فهد
رعد بنبره امر:فهد حددلي المكان اللي حصلت منه المكالمه دا فورا
فهد وهو بيركب عربيه واحد من الرجاله وبيكلم حد في الموبيل :اعتبره حصل
بعد حوالي خمس دقايق
فهد:المكان في.....
رعد بص للساعه وبقي يزود السرعه بطريقه جنونيه
عند دانه
سالم:ياله بسرعه اخلي المكان
صالح بغباء: احنا هنبقى عملنا ايه كدا ما هو اكيد هيلحقها
سالم بخبث وهو بيركب العربيه:
مش بسهوله كدا الخطه انهم هما الاتنين يمو"توا سوا ياله بسرعه
المكان بقى خالي تمام مفيش
غير دانه اللي بدأت تفوق و المايه وصلت لحد بطنها والصندوق بيتملي
دانه بدموع و تعب:بابا رعد
في حد هنا اللحقووووووووني اههههه اااههههههههه
بقيت تحاول تفك نفسها لكن معرفتش فستسلمت والمايه وصلت لرقبتها بقيت ترفص برجليه في المايه لكن مش عارفه تعمل حاجه فكت ايديها بصعوبه
لكن مش عارفه تعمل ايه لان الصندوق متعلق بجنازير
ومتزن مع كتله معدن كبيره جدا
كل ما بتحاول تخبط في الصندوق كتله المعدن بتترفع والصندوق بينزل لكن هي قوتها أضعف من كدا بكتير بقيت تعيط وبتخبط على الازاز
المايه ازدادت جدا وغطتها تقريبا
رعد وصل المكان وطلع سلا"حه ودخل المكان لكنه استغرب انه مفيش اي حد دخل المكان
وقف مصدوم لما شاف دانه بتحاول تتنفس بصعوبه
جري ناحيتها بسرعه طلع مسد"سه و ضر"ب الر"صاص في الازاز لكنه مضدا الر"صاص
دانه بصتله برعب
رعد حط ايديه على الازاز وهز راسه بمعنى لا
وبدون تفكير ضر"ب رصا"صتين في سلاسل الحديد اللي شايل الصندوق السلاسل بتتفك والصندوق الازاز بينزل بسرعه جدا
لكن في نفس الوقت كتله المعدن اللي فعلا كبير جدا وخصوصا انها متزنه مع صندوق بالجحم دا
رعد بيرفع عنيه ويدوب بيبعد كتله المعدن بتقع وهو بيبعد لكنه بينز"ف بشده
رعد بقى ينز"ف وبيفقد الوعي
الصندوق نزل على الأرض واتقلب
دانه وقعت والمايه نزلت على الأرض وهي فقدت الوعي
بعد مده
المكان بيكون د"م ومايه والاتنين فقدين الوعي وخصوصا رعد اللي نز"ف كتير جدا من دماغه
فهد بيوصل للمكان ووقف مذهول من منظر رعد ودانه
جري بسرعه ناحيتهم وطلع دانه
كلم الإسعاف
بيتجي بعد مده
و بياخدوا دانه و رعد اللي حالته خطيره جدا
في المستشفي
بيدخلوا برعد العمليات لان حالته حرجة جدا ونز"ف بطريقه غريبه
ودانه بياخدوها اوضه العمليات ويطلعوا الر"صاص من رجليها وبيخيطوا الجروح اللي في دماغها
وبتفضل تحت جهاز الأكسجين
اذكروا الله 🌼🌼🌼🌼🌼
برا العمليات.......
أحمد بلهفه:دانه كويسه؟
مصطفى :رعد فين يا فهد؟
داليا:ما ترد علينا يا ابني
فهد بحزن: للأسف رعد بيه حالته خطيره جدا و مدام دانه اتصابت لكن دلوقتي في العمليات ادعولهم
واحد من رجاله رعد راح عند فهد وهمس له
فهد:تمام اوي هما فين دلوقتي؟
الشخص :في المخزن القديم
فهد بتفكير: خالي بالكم عليهم رعد بيه اكيد هيحب يصفي حسابه معهَم بطريقته اوعي يهربوا
الشخص :اعتبره حصل
ومشي
أحمد :مين اللي عمل كدا يا فهد؟
فهد بجديه :متقلقش يا احمد بيه العيال دول هيتحاسبوا هما معانا دلوقتي
بعد مده طويله
مصطفى :هما اتاخروا كدا ليه في حاجه مش طبيعيه
الدكتور خرج بسرعه:عايزين حد من اهله
مصطفى :انا ابوه
الدكتور :اتفضل معانا
بيعدي اليوم بكل التوتر اللي حصل فيه
دانه بهلوسه :رعد رعد
احمد:دانه حببتي انتي كويسه؟
دانه بوجع : رعد رعد يا بابا...
أحمد سكت ودا خلي الدموع تنزل من عيونها :هو كويس؟ قول انه كويس ارجوك......
اذكروا الله 🌺🌺🌺🌺🌺
أحمد بحزن :حالته مش مستقره الخبطة أثرت على دماغه و هو دلوقتي في العنايه
دانه بخوف عليه:عايزه اشوفه لو سمحت
أحمد :مينفعش يا حببتي ممنوع الزياره وانتي تعبانه
دانه بانهيار : و غلاوه رب الكعبة عندك عايزه اشوفه
أحمد :هقول للدكتور
الدكتور بيوافق بعد إلحاح احمد عليه
أحمد :الدكتور وافق
دانه بتشيل الاجهزه اللي في ايديها وبتقوم لكن بتقع على الأرض وهي مش عارفه تمشي
أحمد بيشيلها دانه سندت راسها على صدره وبقيت تعيط وهي مخبيه وشها في صدره
أحمد :بتحبيه؟!!
كان مجرد سؤال فتح عليها كل الأبواب القلب والعقل والكرامه
سكتت وكان سكوتها محير
بعد مده
بتدخل العنايه المركزه بتشوف رعد نايم على السرير
وفي اجهزه كتير جدا متوصله بيه
بقيت تعيط وراحت قعدت جانبه ومسكت ايديه
دانه:ارجوك فوق يا رعد انا اسفه اني خرجت
انا السبب في كل اللي حصل... بس عدم ثقتك فيا كان بيقت"لني... انك تشك فيا كان وجعني انا اسفه بس ارجوك ارجع ليا
نامت على طرف السرير وهي ماسكه ايديه
بعد تلات ايام
رعد بدا يفوق ودماغه بتوجعه وحاسس بالرويه مشوشه
مصطفى بلهفه : رعد انت كويس
رعد :مرام حببتي هي فين؟
كلهم بصوا لبعض وخصوصا دانه
دانه:رعد انت كويس انا جانبك اهوه
رعد بحده وهو بيبعد ايديها:انتي مين؟ وازاي تمسكي أيدي كدا يا زبا"له
دانه بصدمه:ايه؟
مصطفى بخوف وشك :رعد انت فاكرنا صح؟
رعد بحده وغضب :في ايه يا مصطفى بيه مين المقر"فه دي؟
ولا تكون بنت ل"يل من اللي تعرفهم....
دانه بدموع:كفايه يا اخي كفايه حرام عليك
وسابتهم وخرجت وهي منهاره
عند رعد
رعد:فين مرام؟
احمد:انت بتقول ايه يا رعد فوق يا اخي
رعد :في ايه؟ازاي تكلمني كدا يا احمد بيه؟
أحمد ومصطفى بصوا لبعض وسكتوا
بعد شوبه
احمد:ممكن نفهم في ايه؟
الدكتور :واضح ان الخبطة دي أثرت على مركز الذاكره ونسي أشخاص في حياته زي مراته
دانه بدموع :بابا انا عايزه اخرج من هنا انا مش قادره اتنفس
أحمد :اهدي يا حببتي اهدي
بيدخلوا لرعد بيلقوه قاعد مع مرام في وضع انسجامي اوي
دانه:انت بتعملي ايه هنا يا
رعد بمقاطعه:اخرسي ازاي تكلمي مرات رعد المنشاوي كدا يا زبا"له
دانه :مراتك!!!
وبتفقد الوعي........
ياترى ايه الحكاية؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد:انا خالص يا جماعه هتجوز مرام... بعد مؤتمر إنجلترا
احمد:انت بتقول ايه انت متجوز
رعد:انت بتقول ايه يا عمي اتجننت
مصطفى :رعد انت متجوز دانه بنت عملك احمد
رعد: انتم بتقولوا ايه ايه الجنان دا
مرام بدموع تماسيح:اه يا رعد سبتني بعد حبي ليك و روحت لست دانه واتجوزتها
رعد بحنان مسح دموعها :اهدي يا قلبي اهدي اكيد في حاجه غلط انا مش فاكر حاجه
مصطفى حكاله موضوع الوصيه وانه اتجوز دانه
رعد:بقى كدا يعني أسد بيه بيدبسني فيها
دانه كانت نايمه وبتهلوس
أحمد فتح الباب ودخل
دانه بدموع :دا بجد يا بابا هو بجد مش فكرني
احمد:بالله عليكي اهدي يا قلبي اكيد هيفتكرك هو عمل كل دا عشانك اكيد هيفتكرك
دانه :بس دا بيكلمني بطريقه وحشه يا بابا رجع زي الاول واسوء
احمد:لو بتحبيه هتقدري ترجعي ليكي
دانه:بس انا خايفه منه
احمد:متخافيش يا حببتي والله هو طيب
دانه: طب انا المفروض اعمل ايه
احمد: تكوني جانبه دايما ومتسبهوش ليها
دانه:حاضر يا بابا
بعد اسبوع
رعد بعصبيه:انا عايز اخرج انا مش هفضل هنا كتير انا عندي شغل
دانه:اهدي لو سمحت يا رعد
رعد مسك الأدوات اللي على الكومود ور"مها بغضب دانه بسرعه بعدت بدل ما تخبط فيها
رعد:بررررااا انتي ايه غبيه مبتفهميش شوفي يا بت انتي كل اللي بيحصل دا لعبه وانا أن كنت اتجوزك فأنا اتجوزك عشان الوصيه مش اكتر وصدقيني هندمك على الوصيه دي
دانه سابته ومشيت ورجعت الفيلا
بعد شويه
بيدخل رعد ومعه مرام
دانه:انتي بتعملي ايه هنا
رعد بتحدي:دي مراتي يا قطه واحترمي نفسك وانتي بتكلميها
مرام بخبث:خالص يا قطه كتبنا الكتاب
دانه بصت لرعد بدموع مكبوته ومشيت من ادامه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه اخدت دش وخرجت
لكن شهقت برعب اول ما شافت رعد قاعد على السرير عا"ري الصدر
دانه بحده:انت بتعمل ايه هنا ما تروح للست هانم مراتك الجديد
رعد وهو بيدخن ببرود:واظن ان انتي كمان مراتي ولا ايه
دانه بغضب :دا كان زمان وجبر وياله بقى اطلع برا عشان عايزه اغير
رعد بلامباله:طب ما تغيري هو انا حوشتك يا قطه
دانه:انت قالت ايه... رعد انت فاكرني صح قول ان دي لعبه مسرحيه اوي اي حاجه بس بلاش تبقى حقيقه.... نظراتك ليا وانا في الصندوق كانت بتقول حاجات كتير اوي
رعد :اامم حاجات ايه... اني بحبك مثالا
وبسرعه مسك ايديها و شدها وقعها جانبه و بيد"فن راسه في رقبتها وهو بيطبع بو"سه خفيفه و بيفك زراير البيجامة
دانه كانت مغمضه عنيها ووشها احمر حرفيا
رعد بقر"ف :كنت متأكد انك ر"خيصه ولا تسوي
دانه فتحت عنيها بصدمه من كلامه وبدموع:رعد انت ليه دايما تعمل كدا.. ليه بتكر"هني كدا.. ليه مصمم تعمل كل حاجه تك"سرني
رعد :ااممم بتسلي و ياله قومي ماليش مزاج
دانه بصتله بوجع واد ايه كلماته كان بتجر"حها وقامت راحت اوضه تانيه
واول ما دخلت انهارت وكل حصونها بقيت في الارض
متساويه مع التراب
دانه بتعب: ماشي يا رعد والله العظيم لاعلمك الأدب واكسر مناخيرك
في اوضه رعد
دخلت مرام وهي لابسه قميص قصير جدا و حاطه مكياج متقن
رعد بصلها وضحك :دا اعتبره اغر"اء يعني ولا ايه......
مرام وهي بتقعد على رجليه وبخبث:وحشتيني اوي يا رعد
رعد حس لاول مره ان هو مقر"ف من لمسه مرام له.. وعنده احساس انه لو صل حاجه بينهم يبقى بيخو"ن دانه بس مش قادر يفتكر اي حاجه غير أنه بيحب مرام وأنها مراته
.. وان دانه مجرد جوازه مجبور عليها
استغرب نفسه هو من أمتي مش بيحب لمستها ولاقربها بالطريقه دي
مرام بتقرب منه فجأه بعد عنها وهو حاسس انه مخنوق
رعد بجديه :مرام عندي شغل
مرام بهوس :انت ليا النهارده بقولك وحشني
رعد معرفش يتهرب من مرام حاسس انه بيعمل حاجه غصب عنه
بعد مده
مرام ابتسمت بخبث وهي نايمه على صدره وحضناه بقوه
ام رعد كان بيفكر في دانه في حاجه جواه رافضه انه بيكر"هها لكن ايه هي مش قادر يفتكر
مرام بخبث:رعد
رعد بضيق :نعم
مرام بطمع: انا عايزه اكون شريكه معاك في مشروع انجلترا
رعد بصلها بغضب زق ايديها وقام
وبغضب: مش كل لما يحصل بينا حاجه لازم يكون في مقابل ليها
انا فوت كل اللي فات بمزاجي و انتي عارفه اني بكر"ه شغل البنات الر"خيصه دا
وسابها ومشى دخل اخد شاور
خرج من الجناح وراح اوضه دانه
لقاها نايمه في التراس قاعد اصادها وبيتامل ملامحها بهدوء وفي حاجات متلغبطه جواه
فاق من شروده علي صوت دانه
دانه بدموع و نوم:رعد انا بكر"هك
رعد ابتسم وراح شالها ودخل الاوضه نايمها في حضنه وغمض عنيه و راح في نوم عميق
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه صحيت من النوم لقيت رعد حضنها بتملك فضلت تبصله بتأمل ملامحه جميله و هاديه وخصوصا داقنه الخفيفه ابتسمت بهدوء لكن افتكرت كلامه عنها أنها ر"خيصه
قامت بسرعه من جانبه
رعد صحي لقاها واقفه بتعيط
رعد :في ايه على الصبح؟
دانه بزعيق :في انك قليل الادب و حيو"ان انا بكر"هك
رعد بخبث:عشان كدا طول الليل كنتي بتقولي بحبك يا رعد بعشقك ليه تتجوز عليا نفسي تاخذني في حضنك
دانه بتوتر:انا قالت كدا انت كداب انا اصلا مش طايقك وعايزه اطلق منك عشان انت واحد اناني و و انا مقالتش كدا
رعد بخبث :اه يمكن بإمارة اني اول ما حضنتك مسكتي فيا ولا كأني ههرب منك
دانه بدموع :طللللقققنننيييي لو عندك دم
رعد : اامم جهزي نفسك عشان هتسافر بكرا إنجلترا
دانه بغيظ:مش عايزه اسافر ومش هتسافر معاك
وسابته و دخلت تاخد شاور
بعد مده
بتخرج لكن مش بتلقي رعد
دانه:واحد معندوش دم قليل ذوق
الباب بيخبط وبتدخل مرام
دانه:استغفر الله العظيم عايزة ايه يا حيزبونه هانم
مرام :كنت عايزه اقولك ان رعد خالص بقى ليا لوحدي و قريب اوي هخليه يطلقك
دانه :تبقى عملتي طيب في دنياك اصل انتوا الاتنين شبه بعض اوي ز"باله
مرام بغيظ:بت انتي احترمي نفسك واعرفي انتي بتكلمي مين
دانه بسخريه :واحدة ر"خيصه ولا تسوي
مرام :والر"خيصه دي هتعلمك الأدب بس الصراحه ماليش مزاج اتخانق معاكي دلوقتي اصلا مش عايزه احر"ق د"مي وخصوصا بعد امبارح ياااه كان ليله جميله
دانه بتوتر:اصدك ايه
مرام بدلع: اه صحيح انتي هتفهمي ازاي يعني... مش عارفه اتجوزك على ايه بشكلك دا في واحده متجوزه تلبس كدا
وهي بتشاور على بجامه دانه
دانه بتمثيل القوه : يا حببتي انتي وهو متهزوش فيا شعره ياله اطلعي برا ياله مش ناقصه قرف
مرام ابتسمت بخبث وخرجت
وسابت دانه بتعيط اازاي حظها مع دا"
بليل
دانه طلعت التراس وهي سامعه صوت صاخب
بتبص لقيت رعد و مرام بيضحكوا عند حمام السباحه
اتغاظت و دخلت اوضتها لابست بدي كات قصير و هوت شورت جينز و فردت شعرها وحطت مكياج خفيف ونزلت
رعد كان واقف جانب مرام و بيتكلموا في حاجه في الشغل اول ما شاف دانه فضل يتامل جمالها و رشاقتها شاف الجارد بتوع الفيلا بيبصوا عليها شاور ليهم يخرجوا
رعد بحده وغيره:ازاي تنزلي كدا يا هانم ايه ولا بتحبي نظرات الر"جاله ليكي
دانه بغضب :انت مالكش كلمه عليا وبعدين ايه ولا هو حرام ليا
والهانم اللي واقفه جانبك دي
ايه دا مش لابسه حاجه اصلا
رعد بخبث:بقى كدا تمام
مرام اطلعي فوق
وخالي كل اللي في المكان يمشوا
بقى يقرب منها بخطوات ثابته وعنيه بتتفحصها بجر"اءه
دانه بتوتر:انت مشيت الكل ليه
رعد بخبث وشالها :عشان تبقى على رحتك
دانه بخوف :نزلني
رعد بكل برود ر"ماها في حمام السباحه ونزل وراها
دانه بشهقات :ايه دا طلعني...
رعد ابتسم بخبث وشدها تحت المايه دانه مكنتش عارفه تتنفس
رعد شدها من خصرها و بيبو"سها بشغف وحنان
دانه كانت فاتحه عنيها بصدمه و مش عارفه هو ازاي كدا
بعد مده طويله
دانه كانت نايمه بعمق ومش حاسه باي حاجه و لا بدخول رعد
اللي واقف بيشرب سيجار وهو بيبص لها بحيره
جاله اتصال من فهد
رعد :في جديد؟
فهد:رعد لازم تيجي المخزن حالا مينفعش كدا
رعد :اصدك ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في بدايه يوم جديد
دانه جهزت شنطتها و لابست سلوبت جينز و جهزت نفسها
رعد:خلصتي؟!
دانه بتنهيده:اه
رعد :مالك
دانه :انا عايزه اطلق يا رعد انا بجد تعبت.... والله العظيم معتش قادره اعيش
وانا مش فاهمه هو انا ليه في جياتك.... انت بتحب مرام وهي دلوقتي مراتك لكن انا معتش قادره اتحمل.... عارف انا ليه معاك دلوقتي
رعد بغموض:ليه؟
دانه:عشان مبقاش سيبتك في وقت تعبك لو انت كنت كويس كان زماني مشيت من زمان من اول ما انت شكيت فيا واخدتني للدكتوره..... يمكن انت مش فاكر
لكن انا فاكره ومش مسامحك بعد مؤتمر إنجلترا هتطلقني و لحد دلوقتي بقولك انا مش عايزه فلوس..... ياريتك تفتكر عشان تعرف انك ظلمتني بافعالك وكلامك
سابته وشدت شنطتها ونزلت وهي كاتمه وجعها
رعد اتنهد بضيق ونزل وراها
لقى مرام واقفه مستنياه
واول ما شافته جريت عليه ومسكت ايديه أدام دانه اللي ابتسمت بهدوء وطلعت ادامه ركبت العربيه
بعد فتره
في المطار
رعد كان قاعد وجانبه مرام
ودانه قاعده لوحدها بعيد
كان بيسترق النظرات ليها وهو شايفها ساكته و بتلم شعرها... حس بحاجه جواه متغيره و افتكر لما كان دايما يفكلها شعرها و هي تتعصب
حط ايديه على دماغه وتجاهلها
بعد حوالي ساعه
دانه كانت نايمه و مرام كمان
رعد قام وراح قعد جنب دانه ومسك ايديها
رعد بهمس : ياترى ايه اللي بينا يا دانه....
دانه بدموع : مفيش بينا غير الوجع يا رعد بيه ارجع لمراتك
شدت ايديها من ايديه وضمت نفسها وسكتت
بعد مده طويله
دانه و رعد و مرام وصلوا أوتيل فخم جدا في انجلتر
رعد ومرام بيدخلوا اوضه سوا و دانه بتدخل اوضه تانيه
بعد مده بتاخد شاور وبتلبس قميص اسود و بنطلون جينز ابيض وبتاخد شنطه صغيره ورديه وبتنزل من الاوتيل بدون ما تقول لرعد
بتفضل ماشيه في الشوارع وبتبص لكل مكان بتحاول تنسى مشاكلها
شافت واحد قاعد بيلعب بيانو في الشارع
راحت ناحيته وفضلت تسمعه
دانه بالانجليزي :تسمحلي اجرب
الرجل:طبعا مدام
بيقوم وهي بتقعد على البيانو وبتلعب موسيقى بطريقه جذابه جدا هاديه
الناس اتلموا حواليها وهي بقيت تغني اغنيه عربيه....
خلصت والكل صقف ليها وهي قامت ومشيت قعدت على جسر وفضلت ساكته.......
بتخلص لف وبترجع الاوتيل بهدوء
كل دا تحت مراقبه رعد ليها من نفس اللحظة اللي خرجت فيها لحد ما رجعت
تاني يوم
دانه لابسه فستان فضي طويل من الدانتيل واسع جميل جدا وسمبل
بتخرج تلقى رعد واقف لابس بدله شيك جدا سوداء وحاطط برفان مميز
رعد :شكلك دي القمر
دانه:شكرا اومال فين مرام؟
رعد:سابقت على مكان المؤتمر ياله بينا
دانه:ياله
بعد نص ساعه
بيلف ايديه حوالين خصرها بتملك و بيدخل القاعه
دانه كانت بتبص لرعد
ابتسم وراح با"سها من خدها:متفكريش كتير يا دانه
سليم :إنجلترا نورت يا رعد بيه
نورتي يا مدام دانه
دانه سكتت بخوف وهي بتبص لرعد
رعد:اهلا يا سليم
سليم بخبث:الكل منتظرينك ومنتظرين إبداع شركتك
بيدخل و مرام ورعد وقفين على الاستيج و مرام بتفتح الاب توب وبتضهز شاشه كبير
رعد:اعرضي الشغل يا مرام
مرام بتفتح لكن مش بيظهر اي حاجه
رعد:في ايه
مرام بخوف: كل الشغل ممسوح يا رعد
رعد بصلها بصدمه وزهول وووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رعد بصدمه وزهول:ايه؟
مرام:كل الشغل ممسوح من على الجهاز ومفيش حفظ ليه
رعد اخد الاب توب وحاول لكن مكنش في اي حفظ للمعلومات
رعد بصدمه:ازاي؟
مرام:مش عارفه في حد دخل على الجهاز
دانه من وراهم:في ايه
رعد بزعيق وعصبيه :ارجعي اترزعي مكانك مش ناقص وجع دماغ
دانه كاتمت دموعها وزقته ومسكت الاب توب واخدت قلم ولفت شعرها كحكحه فوضويه
تحت نظرات الدهشة من الكل من اللي بيحصل والصحافه
دانه وقفت وبدأت تدخل في شبكه معلومه وتحاول تسترجع المعلومات دي
بعد حوالي خمس دقايق
بتظهر كل المعلومات على الشاشة الكبيره
دانه زقت رعد ونزلت من على الاستيج وهي بتفك شعرها بطريقه جذبت الكل ليها
مرام بدأت تشرح المعلومات للوفد الانجليز
برا القاعه
دانه بدموع :خالص انا تعبت يارب تعبت لايمكن اكمل مع الإنسان دا......
: شكلك مهندسه تكنولوجيا شاطره
بتبص واها لقيت شاب وسيم واقف
دنه بتمسح دموعها بسرعه: شكرا
اسمي اسلام مهندس اسلام الجارحي
دانه :اهلا يا بشمهندس
اسلام: انتي مهندسه تكنولوجيا
دانه:لا والله انا لسه في كليه تجاره سنه تالته
اسلام باعجاب : مبسوط اني قبلتك في إنجلترا
دانه:اصدك ايه؟
اسلام: اصدي انك مصريه وشاطره في التكنولوجيا موجوده في مؤتمر زي دا ولسه طالبه
دانه ابتسمت بهدوء
اسلام: شوفي يا انسه
يمكن تقولي عليا مجنون لكن الدموع و الحزن مش لاقيين على عيونك.... ايا يكن اضحكي ضحكتك حلوه
دانه:شكرا يا بشمهندس
رعد :وايه كمان تحبوا اطلب ليكم اتنين لمون
دانه:رعد انت فاهم غلط
رعد وهو بيمسك ايديها بعنف :هنشوف الموضوع دا في البيت يا هانم
ومسكها و دخل القاعه
دانه:رعد سيب أيدي انت ايه معندكش كرامه انا بكر"هك يا اخي سيبني بقى.....
رعد بغضب وعصبيه وعيونه احمرت وهو بيشدها من خصرها : مش هسيبك يا دانه ولو على موتي انتي فاهمه وحطي الكلمتين دول في دماغك الصغير دا
دانه بتحدي: وانا اوعدك يا رعد بيه مش هكون لك لأن قلبك قلب مسموم...
وبقسوه:انا دلوقتي متأكده انك ابن حر"ام وميعرفش يعني ايه.. الحب .....
الكلمه دي كان كفيله بأنها تد"بحه وخصوصا منها
قل"م نزل على وشها بقوه وبسرعه زقها وقعها على الأرض
رعد بأنكسار: فعلا انا ابن غير شرعي يا مدام دانه
وشوفي ابن الحر"ام دا هيعمل ايه
وسابها ودخل القاعه
دانه بدموع ورعب : غبيه غبيه اااااهههه
رعد خلص شغل و ساب مرام وراح با"ر و بدا يشرب بهستريه
لحد وقت متأخر جدا
رجع الاوتيل و حالته صعبه
دانه كانت بتاخد شاور وحسيت بحركه في الاوضه لابست البرنص وقفلت كويس وطلعت بهدوء
لسه بتبص لقيت رعد حضنها بتملك
دانه بجمود. جاي ليه؟
رعد وهو بيد"فن راسه في رقبتها :انا تعبان اوي اوي يا دانه و محتاج افضل في حضنك انا مش قادره استحمل كل اللي جوايا
دانه حسيت بدموعه على رقبتها وصوت شهقاته بتزيد
اتنهدت وهي بتحضنه وبتبطب عليه فضلوا وقفين بنفس الوضع لوقت طويل محسوش بالوقت
رعد حس بيها انها نامت شالها وحطها في السرير ونام جانبها وهو بيحضنها
تاني يوم الصبح
بتصحي تلقى رعد بيلعب في شعرها
دانه:انت ايه اللي جابك هنا
رعد :افندم انتي فقدتي الذاكره
دانه وهي بتقوم :اه افتكرت
رعد :شكلك حلو اوي يا قطتي
دانه :رعد انت رجعتلك الذاكره صح
رعد بابتسامه : متفكريش كتير ياله بينا
دانه:على فين؟
رعد:هنتفسح شويه قبل ما نرجع مصر
دانه :اوكي هدخل اغير
خرجوا وقضوا وقت هادي و انبسطوا
غريب الحب مين فهمه
بليل نتخانق والصبح نبقى سمنا على عسل
بعد شهر في مصر
دانه ورعد وقفين في المطبخ وبيضحكوا
و رعد بيساعد دانه
دانه بغيظ:كفايه كدا متكلش الكيك دا بتاعي
رعد بضحك:طعمها حلو اوي
دانه بغيظ:بطل بقى يا رخم
رعد بسرعه بيشدها و بيبو"سها بشغف وهي بتتجاوب معه
رعد: انا بعشقك يا دانه
دانه بخوف: حصل حاجه بينك وبين مرام.
رعد سكت
لكن فجأه دانه بتقع على الأرض و بتنز"ف وصوت ك"سر في ازاز الشباك بتاع المطبخ
رعد بيحط ايديه على ضهرها بتكون كلها د"م وهي بتقع
رعد بصدمه :لا لا لا ارجوكي
دانه بدموع : انا بحبك بس مش مسامحك
و بتغمض عنيها و بتفقد الوعي
رعد بصلها بذهَول ووووو
أُحبك جدا
وجدا جدا
وارفض من نار حبك ان استقيلا
وهل يستطيع الميتم بالعشق ان يستقيل
وما همني
ان خرجت من الحب حيا
وما همني
ان خرجت قت'يلا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه بتقع على الأرض و بتنز"ف وهي في حضن رعد
دانه بدموع و احساس بالبرد: انا بحبك اوي يا رعد لكن انا مش قادره اسامحك على خيا"نتك ليا وعلى كسره قلبي وكرامتي
رعد حط ايديه على ضهرها و بقيت كلها د"م
رعد بصدمه :انا اسف والله العظيم اسف بس بلاش تسيبني يا دانه انا بجد بحبك من زمان اوي... انا ممكن اكون اذيتك كتير بس صدقيني مكنش بمزاجي
دانه بتغمض عنيها و بتفقد الوعي
رعد شالها بسرعه و خرج من الفيلا حطها في العربيه و طلع على المستشفى بسرعه جنونيه
بيدخل بيها وهو شايلها و قميصه كله د"م.. دكتورررر. دكتور بسرعه بتروح مني
جابوا ترولي واخدوا دانه لاوضه العمليات و بدوا يسعفوها
رعد كان قاعد برا مش مستوعب ليه كل ما يقربوا من بعض تحصل مصيبه وتبعدهم ولا كان ليهم حق في انهم يفرحوا
بقى يبكي بوجع ورعب عليها
طلع موبيله
وكلم فهد
رعد بحده: عايزك تجيبلي سليم ومرام في المخزن القديم و عايزك تظبطهم انت فاهم
فهد :حاضر بس في ايه؟
رعد قفل موبيله و بقى واقف منتظر خروج الدكتور
بعد ساعات طويله
الدكتور خرج وباين عليه الارهاق:
رعد بسرعه : هي كويسه؟
الدكتور: اه الحمد لله طلعنا الر"صاصه أملنا دلوقتي في ربنا ان العمود الفقري ميتاثرش.
لأن المكان اللي كان فيه الر"صاصه قريب منه جدا ادعيلها هما هينقلوها العنايه دلوقتي
رعد قعد على الكرسي وبقي يتوعد ليهم وانه هينهي المهزلة دي
عند فهد
بيدخل المخزن ويقعد ويحط رجل على رجل وبيبص عليهم
فهد: ايه يا سليم بيه استحمل كدا شويه دا انا لسه معملناش معاك الواجب
سليم بعدم فهم: انت تقصد ايه انت اتجننت ازاي تعمل كدا
فهد : لا ابدا دا رعد بيه عايز يقعد يتكلم معاك وتدردشوا سوا
فهد:روقوهم
مرام بخوف وبسرعه :انا حامل من رعد انت كدا هتق"تل ابنه
فهد :ايه!!!! حامل؟؟
مرام :اه حامل
فهد خرج وبقي مش عارف يعمل ايه
تاني يوم
بتفتح عنيها وهي بتتوجع
دانه بدموع :اه اهه
رعد بسرعه :دانه انتي كويسه قولي يا حببتي في حاجه وجعاكي
دانه بدموع :ضهري يا رعد مش قادره اتحمل الوجع
رعد مسك ايديها وقعد جانبها وبقي يبكي:انا اسف والله العظيم اسف
دانه : انا كويسه يا رعد متخافش عليا
رعد بصلها و نام جانبها في السرير وهو بيضمها بحنان : خليكي معايا يا دانه و صدقيني مش هسيبك الا لما تسامحيني
دانه......
رعد : بحبك اكتر من حياتي
انتي أغلى ما عندي
دانه بصتله وابتسمت
بعد ساعات طويله
رعد بصدمه:حامل....
فهد:ايوه يا رعد دا اللي هي قالته انا اسف اعمل ايه دلوقتي
رعد بغضب وعصبيه : انا هجيلك
اطمن على دانه وان احمد ومصطفى وداليا معها سابهم ومشي
بعد مده
في المخزن
بيدخل رعد وبيقلع جاكيت بدلته وبيرميه على الأرض و بيشمر كمام قميصه
رعد بهدوء مريب: اهلا اهلا سليم بيه نورت المخزن بجد تصدق كان نفسي اجيبك هنا من زمان بس كله باوانه
تحب نبدأ من فين
سليم :رعد هتدفع تمن اللي بتعمله دا غالي اوي
رعد: انت عارف اني مبتهددش وعارف اني معنديش غير عزيز واحد بس وهي دانه اللي انت بكل بجاحه.... كنت بتغزالها وتبعتلها رسايل القذ"ره دي وبسببك خليتني كنت هعتد"ي عليها و هي كانت هت"نتحر...
و الدكتور محمد فاكره اللي خليته يقول انها اجه"ضت عندي من بعدها بأسبوع واحد وقالي على اتفاقك القذ"ر معه
وبعد كدا بعت ليها الجارد اللي خطفوها و كنت هتق"تلها و لما انا وصلت كنتم مجهزين لينا فخ عشان نمو"ت احنا الاتنين
مرام بصدمه :انت مفقدتش الذاكره
رعد بصلها بغضب :للأسف فقدتها و انتي استغليتي دا و حصل بينا علا"قه بس كله بحسابه
اه صحيح انا عمري ما قربتلك يا مرام غير المره دي
مرام بعدم فهم: بس انا كنت حامل منك وانت اجبرتني اني اجه"ضه
رعد بضحكه صاخبه :غبيه غبيه يا مرام.... دي كلها كانت لعبه
انا عمري ما لم"ستك اصلا قبل جوازنا.... انا بس كنت بحطلك مخد"ر لحد ما تنامي ومتحسيش بحاجه ولا ان انتي كدا كدا مكنتش بن"ت فكان عادي جدا
مرام :والحمل
رعد: الدكتوره اللي اكدتلك الحمل دي انا متفق معها والاجها"ض دا مزيف وبالنسبه لاحساسك بالوجع وقتها فدا عادي خصوصا بعد الحقنه اللي اخدتها ولا اني شيلتلك الرحم
مرام بصدمه:ايه؟؟
رعد بخبث: دا أقل عقاب لخيا"نتك يا مرام هانم
من اول يوم دخلتي فيه حياتي وانا عارف غرضك وعارف انك مبعوته من الكلب سليم
رعد بحده: امرتي الرجاله يقت"لوا دانه و حذفتي كل المعلومات من الاب توب عشان تلبسيها لدانه لكن هي كانت أذكى منك وعرفت ترجع المعلومات دي
... بتسربي معلومات شغلي كلها لسليم بس احب اقولك ان كل دا معلومات فيك
فهد فهد
فهد : اومر
رعد:مضيهم على التنازل و عايزك تروقهم وبعد كدا تبلغ عنهم البوليس بتهمه تهريب الاثار
سليم بصدمه: انت عارف
رعد ضحك بسخريه و سابهم ومشي
سليم :اوعي تكون فاكر انها انتهت كدا يا رعد لا لسه في حد برا هيجيبلي حقي ومش هسيبك انت وابوك يا خويا
رعد :انا مش اخوك انت فاهم
سليم بكر"ه: غبي يا رعد بكرا تعرف انك غبي بعد ما دانه بنفسها تسيبك
رعد قرب منه و ضر"به وفضل يضر"ب فيه بعنف وغضب جحيمي
وفعلا اتقبض على مرام وسليم ورعد قدم ورق يثبت انهم بيشتغلوا في كل حاجه قذ"ره لدرجه الاتجار بالبنات
في مكان مجهول
نرمين بتك"سر في كل حاجه: هد"مرك يا ابن مصطفى زي ما هو دمرلي حياتي وانت دلوقتي بتلبس ابني في مصيبه اااااهههه لا المره دي لازم احسرك عليها
بس وهي عايشه و اخليها بنفسها تسيبك يا رعد
ياترى لو دي ام سليم هي نفسها ام رعد وياتري ناويه على ايه لدانه
بعد اسبوع
عند دانه🌼🌼🌼
دانه : هو فين رعد يا بابا؟
أحمد : مش عارف والله يا بنتي ممكن يكون عنده شغل مهم
دانه لنفسها :شغل ايه دا كمان
رعد دخل الاوضه وهو مبتسم: مساء الجمال
كلهم ردوا الا دانه اللي بأن عليها الغيظ
رعد بابتسامه :احم احم ممكن تسبونا لوحدنا شويه
الكل ضحك وطلعوا وسابوهم
رعد :اامم مالك يا قطه؟
دانه بغيظ ربعت ايديها و بصتله : رعد سيبني دلوقتي عشان عفاريت الدنيا بتنطط ادامي
رعد بعشق:دانه ياله هساعدك تغيري عشان هنخرج النهارده
دانه بابتسامه : هنروح فين؟
رعد وهو بيبو"سها من خدها :مفاجأه يا قطتي
دانه : مفاجأه ايه؟
رعد بصلها بغيظ :مفاجأه ياله بقى هساعدك
دانه بكسوف: لا لا اطلع انت ونادي عمتوا هي هتساعدني
رعد بغمزه: ايه دا هو في حد بيتكسف من جوزوا برده
دانه بلمعه دموع: لو سمحت بطل توترني
رعد قعد جانبها ومسك وشها بايديه : دانه انا مش عايزك تخافي لو سمحتي.... وصدقيني انا مش بجبرك على حاجه
اقولك سر
دانه بفضول:طبعا قول
رعد بابتسامه :انا نفسي يكون عندي بنت شبهك كدا ببراءتك وجمالك وطيبه قلبك
دانه بابتسامه : وهتسميها اية بقى؟
رعد بتفكير: جوري رعد المنشاوي وتكون بنتي التانيه
دانه بغيره: ومين بنتك الأول دي بقي ان شاء الله
رعد بضحكه : بنتي الأولى دي طفله جميله اوي... خدودها بتحمر اول ما أقرب منها و قلبي بينبض لما تكون جانبي.... مختلفه عن كل البنات وهي ملكه قلبي
دانه ابتسمت وحضنته و بهمس:بحبك
رعد حضنها بتملك
بعد مده
بتخرج وهي لابسه فستان ابيض منقوش بنفسج و كوتشي ابيض و لمه شعرها ديل حصان
رعد شافها خارجه مع داليا وقف مبهور وبسرعه راح عندها وفك شعرها و فرده
دانه بغيظ: ايه الرخامه دي
رعد بصلها وضحك على شكلها و بقى يلعب في شعرها بقى شكله فوضاوي
دانه ضحكت وراحت وقفت اصاده ووقفت على صوابع رجليها و نحكشت شعره وبقي شكله مهزاء اوي
دانه:احسن تستاهل
رعد: بقى كدا
شالها وخرج من المستشفى
بعد ساعتين
بيقف رعد بالعربيه بيبص لقى دانه نامت
رعد :دانه دانه قومي يا حبيبتي
دانه :اه اخير وصلنا
رعد :انزلي
بتنزل لكن بتقف مصدومه حرفيا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دانه بتقف مصدومه
ورعد بيبتسم و بيروح ناحيتها و بيحضنها و بيبطبع بو"سه خفيفه على خدها.... ايه رايك؟
دانه بتتمشي وكانت
مكان هادي جدا على البحر و في فرشات بتطير و البحر موجه عالي
وفي ممر طويل و انوار صغيره و متزين بالورد
وبعيد في حد بيعزف موسيقى هاديه
وصلت لآخر الممر و كان ادامها البحر بيلمع بطريقه جميله والموج بينشر رذاذه عليهم
المايه بتيجي على وشها بهدوء
في تربيزه متزينه عليها الاكل بشكل منظم
و آخر الممر بلالين لونها ابيض و لبني بشكل قلب كبير
غمضت عنيها وبقيت تسمع الموسيقى وتبتسم
بتفتح عنيها لقيت رعد واقف اصادها ومبتسم : عجبك
دانه بهمس: جدا
رعد :تسمحيلي بالر"قصه دي
دانه :طبعا
بداو ير"قصوا سوا
دانه: ممكن اسالك سؤال
رعد:طبعا
دانه:هو انت ليه دايما كنت بتقولي انك بتحبني من زمان... وان في حاجات كتير انا معرفهاش
رعد بهمس :عشان انا فعلا بحبك من زمان اوي وقتها انتي مكنتش تعرفي يعني ايه حب اصلا
دانه بصدمه:يعني انت مكنتش مجبور على جوازك مني
رعد بضحكه صاخبه :تفتكري ان في حد ممكن يجبرني على حاجه انا مش عايزها
دانه بضحكه عفويه: يعني انت بتحبني بجد
رعد:ما قلتلك بحبك يا بنتي و الله العظيم بمو"ت فيكي
دانه اتكسفت من طريقته و دارت وشها في صدره
رعد بخبث : يلهوي عليكي هتخليني اعمل حاجه تندمي عليها
دانه :ها
رعد :صبرني يارب ياله عشان نتعشا سوا
بعد مده
دانه :انا عايزه انام
رعد:طب تعالي نتمشى شويه وبعد كدا هننام
بيتمشوا على البحر وهما ساكتين
بياخدها لشاليه خاص بيه على البحر
رعد :ياله عشان ننام
دانه:ايه دا هو دا بتاعك
رعد :اه ياله
بيدخل بيكون المكان متزين بالورد
دانه:هو ممكن افهم ايه سر التغير دا كله
رعد بيشدها من خصرها و بيبو"سها لكنها بتعيط وصوت شهقاتها بقى عالي
رعد :دانه اهدي انا اسف معرفش عملت كدا ازاي انا بجد اسف
دانه بخوف وبتترعش :انا عايزه انام لو سمحت.
رعد:حاضر ادخلي غيري وتعالي ننام
عد شهرين كامل عليهم وهما مبسوطين جدا ودانه بتحاول تنسى خيا"نته يمكن مرام كانت مراته لكن دا سايب جواها إثر مضايقها... بتحاول تكون دايما قريبه منه
في يوم
دانه بتصحي بتلقى رعد صاحي وبيبصلها بحب
دانه:صباح الخير
رعد: صباح النور ياله قومي يا كسلانة
دانه بحب: كل سنة وانت طيب يا حبيبي
رعد بصدمه :هو انتي عارفه انه
دانه:عيد ميلادك كل سنه وانت معايا
رعد بعشق:وانتي اجمل هديه ليا في الدنيا.... بس ايه دا افتكرتني عيد ميلادي و مجبتيلش هديه
دانه بهمس:الهديه موجوده لكن بليل ياله قوم روح شغل
رعد :متاكده
دانه:ايوه طبعا
بعد مده طويله
واقفه أدام المرايه وهي لابسه فستان اسود قصير وفرده شعرها و حطه مكياج
دانه :خالص يا دانه انسى مرام هو دلوقتي جوزك و بيحبك انتي كفايه تعذبيه و تعذبي نفسك معه
كانت قاعده منتظره و خايفه لكن مرتاحه لكن جالها رسالة على موبايلها
وفجأه بدأت تعيط
وحد كلمها بقى في صوت عالي ووقعت على الأرض وبقيت تعيط
عند رعد
بيرجع من الشركه وهو مبسوط وبيدخل الفيلا بيدور علي دانه في كل مكان لكن مفيش ليها إثر
دخل اوضه النوم لكن وقف مصدوم لما شاف مفيش هدوم في الدولاب
وورقه محطوطه على الكومود
(بكر"هكم انتم د"مرتوا حياتي
طلقني ومش عايزه اشوف وشك تاني ومتدورش عليا لاني مش هسيبك فرصه انك تلقيني
انتم سفا"حين بكر"هك)
رعد وقع على الأرض وبقي مصدوم و بقى يبكي كان في حد واخد عليهم قسم انهم ميفرحوش
**************
بعد سنه
مصطفى : رعد لو سمحت كفايه كده
كان بيلعب ملاكمه بغضب وعصبيه : عايز ايه يا مصطفى بيه
مصطفى بياس:مش عايز حاجه ربنا يهديك يا ابني
وطلع وسابه بيك"سر في كل حاجه ودموعه نزلت
في اسكندريه
قاعده على البحر وشعرها بيطير وهي بتفتكر اللي حصل
دعاء صاحبتها: الجميل بيفكر في ايه
دانه بابتسامه :ولا حاجه بقولك احنا هنزل تدريب تبع الكليه صح
دعاء :ايوه
دانه:طب انا مخنوقه تعالي نخرج نشم هوا ونشتري هدوم جديده عشان التدريب دا
دعاء :وماله ياله بينا
قاموا وبقوا يتمشوا سوا واشتروا هدوم بسيطه جدا
دعاء :دانه انتي كويسه؟
دانه:اه يا دعاء متقلقيش
دعاء :طب انزلي اقعدي في عربيتي وانا هحاسب واجي وراكي
دانه نزلت ودعاء وقفت تحاسب وهي ماشيه خبطت في حد
دعاء بردح:مش تحاسب يا أعمى البصر والبصيره
فهد:نعم في ايه يا انسه
دعاء :انسسسسهه انا شمه ريحه احترام
فهد:افندم؟
دعاء لنفسها:يا خربيتك مز كدا ازاي لا ومحترم انا متعوده اش"تم حد على الصبح
فهد بضحكه : اه ما انا عارف اني كاريزمه شكلك مجنونه
دعاء :انت عرفت ازاي
فهد ضحك ومشى
دعاء :استغفر الله العظيم انا بيجيلي حموضة من الحلوين دول
فهد:يا انسه
دعاء وهي مديله ضهرها:يخربيت انسه بتاعتك دي انا امي بتدعي عليا اني اتجوز عشان تخلص من جناني
لو هيقولي انسه بنفس النبرة دي.. هتتجوزه وقتي
دعاء : احم نعم
فهد: شنطتك
دعاء :ايه الغباء دا شكرا
واخدت الشنطه ونزلت لدانه
فهد:مجنونه دي ولا ايه بس قمر ايه الهبل دا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الجارد:عرفنا مكان مدام دانه يا رعد بيه
رعد بسرعه:هي فين؟
الجارد:هي دلوقتي حالا بتتمشي مع واحده صاحبتها في شارع...
رعد بحده:عايزه تكون عندي انت فاهم النهارده واياك إياكم حد يقربلها انت فاهم... قسما بالله اخلص عليكم بنفسي
الجارد: اعتبره حصل
رعد:خدها على الفيلا بتاعتي وانا ساعه بالكتير واكون هناك عايز اوصل القيها هنا
في الشارع*******
دانه : مالك يا بت من ساعه ما خرجنا من المحل وانتي مسهمه كدا ليه
دعاء : مز و كاريزما لا ومحترم كمان
دانه:الله الله احنا بنحب ولا ايه ولا وني معتقدش
دعاء بحزن : ليه هو انا مش مكتوبلي اني احب.... هو انا وحشه يعني.. ولا عشان لساني طويل شويه
دانه :شويه بس
دعاء :شويتين تلاته يعني
الاتنين ضحكوا و هما بيشربوا تمر هندي
دانه:هو مين الكاريزمه
دعاء :اهو واحد حلو والسلام بقولك انا عايزه ترمس
دانه: اموت وافهم هي فلوسنا حرام ولا انتي عندك خرم في بطنك بيصرف علي طول ما تهمدي يا بت ممعناش فلوس ناكلك يخربيتك
دعاء : بس احلي حاجه اني محفظه على شكلي مزه
دانه بغمزه:لا مزه الصراحه
الاتنين فضلوا يضحكوا
لحد ما جيت عربيه وواحد نزل ورش حاجه في وشهم
دانه كانت بتفقد الوعي ام دعاء ولا إثر فيها
دعاء :يللهويي اللحقوووووووونننننننيييي يا ناااااااسس سيبها يا حيو"ان يا ابن ال....
الجارد :يخربيتك هتفضحينا
وضر"بها بالروسيه و دخلها مع دانه والاتنين في عالم تاني اصلا
بعد مده طويله
بتصحي دعاء و دماغها مش فيها اصلا
دعاء :اه يا نفوخي يا انا يا اما
فهد :انتي كويسه يا انسه
دعاء بدوخه وابتسامه: كلمه انسه بالنبره دي انا سمعتها فين قبل كدا اااهه
فهد :كويسه
دعاء :هو انت يا فضحتي يا فضحتي انت عملت ايه يا مصيبتك السودا يا دعاء
انت عملت ايه ياضي انت اللي خطفتني والله ما انا سيبالك الا عند البوليس
فهد:اخرسي بقى وقومي ايه جعوره يخربيت سنيك قومي امشي ياله
دعاء :دانه فين دانه... انتم عملتوا فيها ايه... فين انطق
فهد :دي مسائل عائليه مالكيش دخل فيها
دعاء :والله العظيم لو ما قالتلي هي فين لاصوت ولم عليك امه لا اله الا الله واقول متحر"ش واوديك في ستين مصيبه انا اصلا بايعه الدنيا ستين صرمه
فهد :طب اخرسي وقومي هفهمك وانتي مبرد
دعاء فجاه: ابن القر"عه اللي ضر"بني فين انطق..
فهد:والله عنده حق يضر"بك
دعاء : هاتهولي بياخدني على خوانه هاتهولي
فهد:اهدي يا بنتي ايه حد داسلك على طرف
دعاء بدموع تماسيح: يرضيك قره عينك حد يضر"بها
فهد بابتسامه :قره عيني دا اللي هو ازاي
دعاء بتهرب وتحط شعرها وراء ودانها: هو فين اللي ضر"بني عايزه اخد حقي
فهد :تقبلي بالعوض
دعاء بابتسامة خبيثه :ههههه عوض هتستحمل عوضي
فهد بابتسامه : أمري لله عايزه ايه
دعاء : شوف يا برنس انت اسمك ايه الاول
فهد
دعاء :هيح اسمك شبه أبطال الروايات لكن مش لايق مع دعاء
بس مش مهم هنسميها
دعاء الفهد حلو هههه
بص بقى اول حاجه عارف ابو طارق بتاع الكشري
فهد :ماله
دعاء :عوضني ياله بينا وانا هقولك العوض عندي شكله عامل ازاي
ونسيت دانه اصلا
خرجوا سوا وفعلا دفعته د"م قلبه وطبعا هي عندها مبدأ
الاكل ثم الاكل ثم الاكل
وراحوا الملاهي واماكن تانيه كتير
فهد حس انه مبسوط وهو معها وان جواها طفله روحها حلوه
************
عند رعد
دانه :اه يا دماغي
بتقوم لكن بتشهق لما تلقى رعد قاعد وحاطط رجل على رجل وبيبص عليها
رعد :اهلا يا هانم
دانه:انت... انا عايزه امشي
رعد :اوعي تكوني فاكره انك هتعرفي تهربي مني يا دانه دا انتي لو رجعتي بطن امك هجيبك
دانه ببرود: خالص قالت الكلمتين المحشورين في ذورك بعد اذنك
وقايمه ماشيه
رعد بسرعه مسكها من دراعها بعنف:رايحه فين... شاكلك نسيتي انك على ذمه راجل
دانه: انسى انا طلبت الطلاق قبل ما امش ومش عايزاك
رعد مسكها من شعرها بغضب :اوعي تكوني فاكره اني هسيبك بعد كل اللي عملتيه دا
دانه بدموع : سيبني يا اخي حرام عليك
رعد بغضب وهو بيشدها من وسطها :مش هسيبك انتي ملكي
دانه :و انا مش عايزاك ايه مبتفهمش
رعد بحنان عكس تماما ما كان عليه : تنكري انك بتحبيني زي ما انا بحبك.... انا متأكد ان في حاجه حصلت ما هو مش معقول كنا هنحتفل بعيد ميلادي و انتي تسيبي البيت
ليه عملتي كدا
دانه بغضب :عشان مش عايزاك انت مبتفهمش
رعد :تمام اوي كدا
شدها بسرعه لحضنه و با"سها بغضب وعصبيه ثواني وتحولت لقب"له هادئه
دانه بسرعه زقتها و ضر"بته بالقلم
رعد بصدمه :انتي عملتي ايه....
دانه بدموع و خوف: انا بكر"هك
رعد بزعيق؛ لييييييهه انا حبيتك من كل قلبي
دانه بصوت عالي : لأنكم السبب في مو"ت اهلي.. عشان اهلي اللي عمك قت"لهم بسبب طيشه و جدك اللي د"فن الموضوع
عشان ابنه ميروحش في داهيه
أحمد بيه مهمش عليه يرمي البنت اللي قت"ل عيلتها فاخدها رباها عشان يكفر عن اخطاءه
رعد بزعيق :وانا ذنبي ايه؟ ليه بتاخدني بذنب هما عملوه؟
دانه بدموع : وانا ذنب اهلي ايه انهم يمو"توا بسبب مهندس فاشل وقع عليهم العماره
انت كنت عارف اني مش من عيله المنشاوي صح ليه خبيت عليا
رعد بعصبيه :عشان بتنيل احبك استحملت قسو"ه جدي عشان بحبك..... زورت الوصيه عشان بحبك و انتي مقدرتيش حبي ليكي
دانه بزعيق :و انت ليه مش حاسس بالنا"ر اللي جوايا ليه حرام عليك فجأه تعرف انك عايش مع الشخص اللي اتسبب في مو"ت امك وابوك واخواتك
رعد مسكها بعنف من دراعها: ودا جزات حبي ليكي انا خبيت عليكي عشان ماذكيش ولا اوجعك الموضوع اتدفن واتنسي ليه عايزه تحيه
دانه بعياط :عشان دول اهلي انت فاهم طلقني يا رعد انا معتش عايزه اعيش معك ولا عايزه اي حاجه تربطني بالعيله دي لولا انه رباني كنت بلغت عنه وحبستكم كلكم... طلقني
رعد :.......
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
↚
رعد : يعني دا آخر كلام عندك يا دانه عايزه تطلقي
دانه بدموع ووقعت على الأرض بتعب:انا تعبت يا رعد والله العظيم تعبت تعبت من كتر الوجع اللي حسيت بيه تعبت من الفراق....
ثم تابعت بصوت عالي :انا بحبك والله العظيم بحبك
وفي اليوم دا كان عندي استعداد اكون مراتك لكن تخيل يتصل عليك حد يقولك انك مع الشخص اللي عيلته قت"لت عيلتك
انا خايفه انا مشيت من هنا وانا مكنتش عارفه اعمل ايه ولا اروح فين انا كنت لوحدي حرفيا
لولا دعاء وقعت في طريقها اخدتني بيتها ووثقت فيا من غير حتى ما تبقى عايزه تعرف حاجه عني..... لولاها كان زمان كلا"ب السكك بتن"هش فيا
رعد مقدرش يستحمل حاله الهستريه اللي هي فيها و حضنها وهي بقيت تعيط
دانه بتعب: متسبنيش انا بس تعبت من البعد
رعد بحنان وعشق:عمري ما هسيبك يا دانه انتي روحي اللي مقدرش افرط فيها
بس لازم نروح سوا مشوار
دانه : مشوار ايه
رعد :عمي أحمد من بعد ما انتي هربتي مقدرش يتحمل و وقتها خرج يدور عليكي عمل حادثه و هو فقد بصره
دانه بصدمه وعياط هستيري :بابا!!!
رعد حضنها وبقي يطبط عليها :هههششش دا قدره يا دانه
ومحدش يقدر يهرب من قدره
دانه فضلت حضناه لحد ما نامت رعد ابتسم وراح شالها وحطها في السرير ونام جانبها وهو بيتامل ملامحها اللي عشقها
*************
في مكان اخر
فهد : اتمنى تكوني حاسه اني عوضتك لان كدا مفيش محل اكل تاني فاضل
دعاء بارتياح نفسي: انا كدا ميت فل وعشره
فهد :بس ازاي بتاكلي كل الاكل دا ومش باين عليكي يخربيتك
دعاء برفعه حاجب : هتوصلني اظن كدا دانه رجعت لحبيب القلب وانا هفضل في الز"فت السنجله ايه الارف دا ياربي
فهد بابتسامة :عايزه ترتبطي؟
بصتله بتوتر وفي نفسها:يخربيتك بلاش الضحكه دي وكمان عندك غمازات صبرني يارب
فهد بضحك : عارف عارف اني مز اهدي كدا بدل ما اقول عليكي واقعه
دعاء بردح:مين دي اللي واقعه يا عنيا دا لولا بس ان مفيش حد يستحمل مصاريف كميه الاكل اللي باكلها كان زماني متجوزه
فهد: طب بقولك ايه انا ممكن اشتري محلات الاكل دي كلها ايه رايك لقطه مش كدا
دعاء :بتغر"يني بالأكل بعد اذنك يا أبا
فهد:طب تعالي يا بت هوصلك
وبسرعه شد ايديها
دعاء بشهقه:ابعد يا اخينا ايه ولا هو انتم متعودين على قله الادب
فهد: احنا مين؟
دعاء : الأغنيا يعني وبعدين متاخودنيش في دوكه هتوصلني باحترامك انت فاهم
فهد: أمري لله اركبي يا مجنونه
بعد مده
دعاء :ايوه هنا ايوه تشكر يا ذوق
فجأه لقيت حد مسكها من افاها:كنتي فين يا حيو"انه لحد دلوقتي
دعاء :ابعد ياض
فهد بعصبيه: أنت مين يا حيو"ان انت وازاي تمسكها كدا
وبسرعه شدها ووقفها وراه
دعاء غمزت للشب عشان يستعبط: انا مين انت اللي مين وبعدين دي بنت عمي و مراتي
فهد :مرات مين يا روح اااامك
دعاء بعيون القطط: اصده يعني اعتبر ما سيكون احنا لسه في فتره خطوبه
فهد مسكها من دراعها بعنف : بس انتي قالتي انك مش مخطوبه
زياد بضحك:سيب اختي يا جدع
ايه دا
فهد :انتم هتجننوني اختك ولا خطيبتك
دعاء بابتسامه : اخته والنعمة اخته انا سنجل يا باشا....
يبدو أنك وقعت في الفخ ههههه
فهد بارتباك:ها امشي يا بت
استاذ
زياد اسمي زياد
فهد:استاذ زياد ممكن نشرب فنجان قهوه سوا اصلي محتاج اتكلم معاك في موضوع
فعلا قعدوا سوا وفهد طلب ايديها
بتدخل دعاء وهي لابسه دريس بنفسج وعامله نفسها مكسوفه وبصه في الارض
زياد: هسيبك شويه ربنا معاك يا جدع
وخرج وسابهم
فهد بهمس: مش لايق عليكي دور البنت المكسوفه خالص
دعاء بغيظ:يا اخي كنت سيبني اعيش الدور ايه الارف دا
فهد : دعاء انا طلبت ايدك من اخوكي ايه رايك
دعاء :انت مجنون يا ابني دا انت لسه عارفني امبارح طب مش مهم دا.. دا انا مدفعاك د"م قلبك النهارده..... كفايه لساني لوحده
فهد بابتسامه :بصي يا بنت الحلال انا مش النوع اللي بيلف ولا يدور وعارف كويس ان اللي شاري حد بيدخل البيت من بابه وبعدين هنعمل فتره خطوبه عشان تبقى رسميه
دعاء :بس انا مش موافقه
فهد: دا ليه أن شاء الله
دعاء : يا شيخ دا انت جاي بايدك فاضيه لا شوكلاته ولا جاتو ولا حتى كيس برتقان يخربيتك مش هتجوزك
فهد :بصي يا بت انتي انا خالص قلت كلمتي وتكوني مراتي يعني هتكوني مراتي و بتاعتي لوحدي
دعاء بردح :بتاعت مين يا عنيا دا انا ابويا اللي رباني وكبرني لحد ما بقى عندي ٢١ سنه مقاليش الكلمة دي ولا هو شغل الروايات لاحس دماغك لا فوق دا انت لسه عارفني امبارح
فهد بغرور:برده هتكوني مراتي وجهزي نفسك الفرح في خلال شهر بالكتير
وسابها بتحاول تستوعب ومشي
*****************'
في صباح يوم جديد
دانه واقفه أدام المراية وهي لابسه دريس ازرق طويل ورافعه شعرها ديل حصان ابتسمت يمكن السنه اللي بعدتها كانت عقاب مناسب لكن كفايه لحد كدا
فاقت من شرودها لما رعد فك شعرها
دانه بابتسامه :لسه فاكر
رعد :عمري ما هنسي دانه انتي مسامحه دلوقتي
دانه وهي بتلف له وبتبص في عنيه: انا اسفه والله اسفه اني اخدتك بذنب أهلنا هما اللي عملوه..... انا بس متأكده اني بحبك اوي
رعد وهو بيحضنها :وانا بعشقك وصلت لمرحله الإدما"ن
دانه بكسوف: خالص بقى ياله بينا
ابتسم ومسك ايديها و خرج من الفيلا وراحو شقه احمد
دانه اول ما وصلت بقيت تعيط لكن مسكت في دراعه
رعد بابتسامه :دانه لو سمحتي انسى اللي فات
دانه: انا بس زعلانه منه هو كان طيب معايا اوي بس بسبب غلطه اهلي ما"توا يا رعد
رعد: انتي عارفه انه بيحبك اكتر من نفسه كل واحد فينا بيغلط انا غلطت كتير في حياتي وبحاول أصلح
وعمي احمد غلط لكنه حبك اكتر من روحه....
ربنا ماقسملوش انه يكون اب لكن انتي كنتي بنته ياله بينا يا ملاكي
دخلوا الاتنين و مصطفى وداليا كانوا موجودين
داليا :دانه وراحت حضنتها
دانه:عمتوا
داليا:قلب عمتك
دانه :بابا فين
دالبا:في البلكونه قاعد مستنيكي زي زمان
دانه سابتهم ودخلت البلكونه لقيت احمد بيسقي الصبار بتاعها وهو بيحسس على سور البلكونه
فجأه وقف
أحمد بلهفه:دانه انتي هنا صح
دانه عيطت وجريت عليه حضنته
أحمد وهو بيحضنها بحب :انا اسف يا بنتي والله العظيم اسف انا مكنش اصدي اكون سبب في مو"تهم...... انا كنت وقتها شاب فاشل معرفتش معنى المسئوليه الا لما قررت اخرج من قصر المنشاوي واخدك واربيكي... والله حبيتك لو كان عندي بنت من صلبي مكنتش هحبها ادك
دانه:وحشتني اوي يا بابا
احمد: وحشتني كلمه بابا منك
رعد بغيره:ابعد كدا يا عمي لو سمحت دي مراتي
دانه بصتله وضحكت
ورعد اخدها في حضنه وغمزلها
مصطفى :انا كمان عايز اقول حاجه مهمه عشان نرتاح من كل الأسرار اللي في قلوبنا
اقعدوا يا ولاد
رعد:في ايه؟
مصطفى :عايز تعرف اسم امك يا رعد
رعد بانتباه:امي لا مش عايز دا واحده ر"خيص
مصطفى بمقاطعه:قطع لسانك امك كانت اشرف ست على وش الارض
رعد:لو كانت شريفه مكنتش انا هبقي ابن غير شرعي
مصطفى :كدب دا كله كدب انت ابن حلال
رعد :انت بتقول ايه؟ ازاي؟
مصطفى :والدتك اسمها ملاك المنصوري بنت محمود المنصوري ابوها كان منافس قوي لعيله المنشاوي زمان
انا كنت شاب طايش واعرف بنا"ت كتير منكرش لكن يعلم ربنا اني من يوم ما قبلت ملاك وانا مشوفتش ست غيرها كانت بنت جميله اوي وبريئه ملاك من السما نجمه بتلمع في عالم قذ"ر
وقتها جذبتني ليها بأخلاقه الجميله و خليتني احبها و خليتها تحبني و تندفع مع مشاعره لكن برده مغلطتش
انا وملاك اتجوزنا عند مأذون شرعي و قررنا نقف أدام أهلنا لأنهم كانوا رفضين الموضوع
وقتها كانت حامل فيك لكن عندها مشكله في القلب وكنت لازم القى رحم بديل يشيلك جواه عشان مخسرش ملاك وفعلا عملنا كدا و جيبت نرمين ام سليم البدراوي
نرمين اصلا كانت صاحبتي زمان لكنها كانت مهوسه بيا لكن انا حبيت ملاك لما كنت بدور على رحم جيت هي وعرضت عليا انها تكون ام بديله ليك باعتقاد منها اني كدا هحبها
وقتها انا مفكرتش كتير وعملت عمليه نقل الجنين من رحم والدتك لرحم نرمين لكن للأسف فقدت ملاك لان حالتها كانت بتسوء
ثم تابع بدموع: ملاك مكنتش تستحق انها تمو"ت لكنه قدرها
رعد:طب ليه قالت اني ابن حر"ام
مصطفى :عشان جدك كان ممكن يخلص عليك هو عنده انك تبقى ابن حر"ام افضل ميت مره من انك تبقى حفيد عد"وه
انا قلت وقتها انك ابن نرمين عشان أحميك لكن جدك مكتفاش بدا
بعد ما نرمين خلفتك لابسها قضيه وحابسها عشان متطلبش بيك باعتقاد انك ابنها
عشان كدا نرمين لما خرجت بقيت تخطط ازاي تنتقم مني لكن وقتها اتجوزت رجل اعمال وخلفت سليم و زرعت جواه الكر"ه والحقد من ناحيتك وفهمته انك اخوه
رعد بصدمه:ياااااهههه كل دا
كل السنين دي معيشني في وهم اني ابن حر"ام مفكرتش فيا لحظه لحظه واحده
مصطفى :كنت بحميك ابويا كان ممكن يخلص منك انا عارفه ووقتها انا كنت لسه ٢٤سنه شاب صغير ميقدرش يقول لا
رعد بدموع:انت عارف انا عيشت ازاي؟ عارف انا كنت بخاف ازاي ان حد يعرف دا وانا في المدرسه كنت بخاف اختلط بالناس
لما بقيت في الكليه كنت بخاف حد يعرف الحقيقه منظري وسط زميلي ايه؟
كبرت وبقيت مهندس كنت خايف لحد ما الصحافه عرفت الخير وانت مكلفتش نفسك انك تقول الحقيقه وتقولي ان ابن حلال
مصطفى :كنت شاب طايش وعايز يحمي ابنه.
رعد :واديني كبرت ليه مقولتليش انا كان من أبسط حقوقي ان اعرف... إن اعرف شكل امي على الأقل اعرف الحقيقة
دانه :رعد لو سمحت كفايه
رعد بابتسامه جانبيه :عندك حق دانه انتي بتحبيني صح
دانه بابتسامه :والله العظيم بعشقك وايا تكن انت حبيبي
رعد :بعد اذنكم
واخد دانه وخرج
لكن قبل ما يخرج
دانه :متقلقوش هنرجع تاني
بعد مده طويله
في مكان على النيل
دانه ورعد قاعدين وهو حضنها بتملك
دانه بابتسامه : احمد ربنا يا رعد وبلاش تحمل والدك فوق طاقته كل البشر بتغلط لكن هو عمل كدا عشان يحميك
رعد :انا بس متضايق انا كان لازم اعرف على الأقل عشان ثقتي بنفسي
دانه: خالص بقى قولي هتعملي فرح
رعد :عايزه فرح
دانه:طبعا مش زي بقيت البنات
رعد بابتسامه :انتي ست البنات كلهم يا قمر
دانه بكسوف: بحبك
رعد :يلهوي المتابعين صايمين اسكتي منضيعش صيامهم و عشان الكاتبه مش ناقصه عندها غسيل مواعين
دانه:اه صحيح كل سنه وانتم طيبين وينعاد عليكم بالخير
انا: لسه الحكايه مخلصتش يا رعد بيه بس الصراحه انا تعبت النهارده كدا بكرا ان شاء الله اعملكم خاتمه واحلي فرح ليكم انتم و البت دعاء هي وفهد
استنوا الخاتمه مش بعد كل العذ"اب دا تتقفل كدا وبس
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في اوضه دانه
دانه:مالك يا دعاء سرحانه في ايه؟
دعاء : انا خايفه
دانه :من ايه؟ انتي بتحبي فهد يا دعاء؟
دعاء :مش عارفه يا دانه انا لسه دلوقتي بحاول استوعب ان بعد كم ساعه هكون مراته ودا مخوفني..... انا لسه يا دوب عارفه فهد من شهر بس بصراحه انا برتاح جدا وانا معه
دانه بابتسامه : ودا ليه أن شاء الله
دعاء بضحكه عفويه: عشان طيب وبيعمل كل الحاجات اللي بحبها مجنون اوي.... عشان بيستحمل لساني الطويل... جدع وابن بلد مش زي الباقي مختلف
دانه :شكلك وقعتي في الفخ
دعاء : يخوفي
دانه: طب ياله تعالي ناكل عشان الميكب ارتست تبدأ تعمل المكياج
دعاء بضحكه جانبيه:اكل هو دا الكلام مش تقوليلي حب.. حب ايه يا بنتي مبيوكلش عيش
دانه :عمرك ما هتتغيري
عند رعد
فهد واقف أدام المرايه بيظبط بدلته
رعد : عايز اقولك الف مبروك بس انت متدبس
فهد بابتسامه :بس والله دي احلى تدبيسه
رعد : دعاء باين عليها بنت حلال الف مبروك يا صحبي
فهد وهو بيحضنه: الله يبارك فيك يا صحبي
بعد مده طويله
دانه و رعد.. وفهد و دعاء كانوا بير"قصوا في مكان على البحر
كان فرح بسيط جدا لكنه سعيد جدا فيه كل الاحبه
مصطفى أحمد داليا زياد و صحاب دانه ودعاء
رعد و مصطفى طريقتهم اتغيرت بقيت علاقه اب وابنه
عند رعد
رعد بابتسامة : المو"ت وافهم انتي بتحلوي كل يوم كدا ازاي
دانه بكسوف: رعد لو سمحت ممكن تبطل
رعد بغمزه:انا لسه قلت حاجه
لسه في كلام كتير هنقوله لكن مش دلوقتي لما نبقى لوحدنا
دانه خبيت وشها في صدره وهي بتبسم
عند كائن الكوالا
فهد :فستانك شكله حلو اوي
دعاء :هو البوفيه هيفتح امتي
فهد:نعم يا اختي
دعاء : اختك هو احنا فين من الأخوات لا معليش في كلام تاني في الموضوع دا
احكيلي يا خويا انت كويس متقلقش لو في اي مشاكل ممكن نروح لدكتور
فجأه رزعها على افها حته قلم
كل اللي واقفين ضحكوا على شكل دعاء
فهد: تصدقي انك حيو"انه يا بت ياكشي تولعي يا بعيده انا اللي دبست نفسي
رعد : اشرب يا معلم
فجأه لقوا دعاء قلبت قرد وبتضر"ب فهد و بتعضه من دراعه
دعاء :بقى بتضر"بني ياض ايه مفيش ذوق خالص دا انا عروسه لسه اومال بعد سبع تمن سنين هتعمل ايه... طللللقققنننيييي
دانه: يخربيتك يا بت ابعدي عن الواد
دعاء :دا لاممكن ابدا بترزعني على افايا عاديش لكن تيجي جانب كرشي والبوفيه دا مستحيل انت فاهم
فهد وهو بيقيد حركتها وبهمس :بحبك يا مجنونه
دعاء بابتسامه : طب ما انا عارفه وبسرعه لفت له :بحبك وحضنته
رعد :مجانين
بعد الفرح
رعد دخل الجناح لقى دانه قاعده بفستان الفرح
رعد وهو بيقعد على ركبته ادامها و بيطلع علبه قطيفة من جيبه
رعد بحب: دانه تقبلي تفضلي معايا العمر كله في الحلو والوحش.... تقبلي تشاركيني حياتي
دانه بابتسامه : طبعا اقبل جدا كمان
رعد با"س ايديها بحب و طلع خاتم من الفيروز و لابسه ليها
رعد :بابا قالي ان دا كان خاتم ماما وكان نفسها تخلف بنت عشان تديه ليها لكن انا بدهولك و بكرا انتي هتديله لجوري بنتنا
دانه بابتسامه :ان شاء الله
الان أصبحت صغيرته وحبيبته و زوجته وحياته كلها
بعد سنه
دانه بصر"يخ :اااااااهههه بمو"ت
دعاء بدموع: الللحححقونيي
رعد :اهدي يا حببتي اهدي
فهد :خالص يا دعاء بقي
دعاء بغيظ وصر"اخ ومسكت ايديه عضيتها:هو بمزاجي يا ابن ال..... انت السبب انت منك لله ياكشي تولع يا فهد ااااااهههه
فهد : ما هو كان بمزاجك انتي كمان
بعد ساعات
دانه ولدت جوري طبيعي
و دعاء ولدت مروان لكن قيصري
بتصحي دانه بتلقى رعد جانبها وماسك ايديها
دانه :رعد
رعد:عيونة يا قمر
دانه: جوري بنتي
رعد جاب البنوته وادهالها و الاتنين ابتسم ا وهما شايلنها
عند دعاء
دعاء بدون وعي: اه يا فهد كدا بتحرمني من الاكل متعه حياتي الوحيده.... انت مبقتش تحبني.. لا انا عايزه ولد مش بنت
فهد قاعد جانبها وبيضحك وبهمس: بحبك وهفضل احبك لآخر يوم في عمري يا قمري و شاكلك دا ميفرقش معايا في حاجه انتي في الأوضاع جميله
دعاء فتحت عنيها و بصتله:بجد
فهد :يعني دي مش هلوسة إثر البنج
دعاء : بنج ايه يا عم هو انا بيحوق فيا بس بقولك ايه
فهد:ايه
دعاء :بحبك
فهد بابتسامه :وانا بمو"ت فيكي
تمت بحمدلله