رواية حب خاطيء في البداية ولكن كاملة جميع الفصول بقلم سلمي شريف

رواية حب خاطيء في البداية ولكن كاملة جميع الفصول بقلم سلمي شريف

رواية حب خاطيء في البداية ولكن كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سلمي شريف رواية حب خاطيء في البداية ولكن كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حب خاطيء في البداية ولكن كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حب خاطيء في البداية ولكن كاملة جميع الفصول

رواية حب خاطيء في البداية ولكن بقلم سلمي شريف

رواية حب خاطيء في البداية ولكن كاملة جميع الفصول

_بزهق..قومي ..خلاص زهقت منك
=بتشد عليها الملايه..خلاص دلوقتي مبقتش أعجبك..
حسن بيطلع السجاير وبيول"عها ببرود..قومي يلا عشان مزعلكيش
شهد..لا مش هقوم يا حسن..لازم اعرف انت ناوي معايا علي اي
حسن بصلها بطرف عينه واخد نفس من السيجاره..مش فاهم
شهد..نت قولتلي اننا هنتجوز يا حسن ..صح...
ضحك حسن بسخريه..نتجوز!!!..نتي عاوزه حسن بيه حسن باشا..يتجوز واحده زيك..طب بذمتك انتي ترضيها.....
شهد اتعصبت اوي وحست ان حلمها بيروح منها..يعني اي..بعد ما خدت اللي نت عاوزه..هتسيبني يا حسن....انت راجل انت...انت از"بل انسان شوفته...مكملتش الكلمه ولقت قلم علي وشها....
حسن بحده رعبتها ومسك شعرها..اقسم بالله..لو سمعت صوتك دا ولا شوفت وشك تاني...ليكون آخر يوم في عمرك..سامعه يبت...مش عشان كنت بمثل اني حنين معاكي هتفكري اني طيب..لااا..فوقي فاهمه....
اترعبت شهد اوي وفضلت بصالو بخوف شديد..حاضر ..حاضر
حسن ساب شعرها..شاطره..قومي يلا البسي..ومش عاوز اشوف خلقتك تاني..غير لما انا اللي اقول...فاهمه.......
شهد قامت برعب منو ودموعها نازله اوي ..لبست وفي دقايق كان برا المكان خالص.....قام هو من مكانو وغير هدومو ولبس ونزل.....حراس في كل مكان لحد ما وصل للعربيه وساق السواق الخاص بيه ..و5 عربيات ماشيه وراه تحرصو لحد ما وصل قصره...القصر اللي اقل ما يتقال عليه انو أجمل مكان ممكن تشوفو وكمان كبير جدا.....نزل من العربيه لما وصلو....بص للمخزن مكان تحت القصر كدا..مرعب شويه ممنوع اي حد يدخله غير حسن وبس...فضل يتمشي لحد ما وصل لمكان وفتح الباب بالمفتاح اللي مش مع اي حد غيره وبس....دخل كدا وحط المفتاح عالمكتب ادامه وقعد كدا عالكرسي ....
حسن قرب منها با"س خدها بادمان شديد..عامله اي.....
كانت هي بتبعد كل ما يقرب منها برعب منو..مش بتتكلم ولا بتعمل اي حاجه من ساعة ما خط"فها وحبسها في المكان دا....مش بتعمل حاجه غير انها تعيط.
حسن قرب منها اكتر وشدها في حضنه وفضل يحرك ايده عليها كانت هي مكورة نفسها برعب منو وعماله تتنفض برعب وعياط شديد....
حسن بيقربها عليه اكتر..مبتكليش لي....كل يوم اجي اشوف الاكل الاقيه زي ما هو....لي بتعملي كدا فيا وفنفسك..نتي مش عارفه اني بحبك انتي وبس...
كانت بتبصلو برعب وبتتنفض اكتر ومردتش.....
حسن رجع راسه لورا وهي في حضنه..نتي عارفه  ان انتي الوحيده اللي بحس بضعفي ادامك...كل الناس في البلد وبرا البلد...محدش فيهم يقدر بس يبصلي فعيني كدا ..نتي وبس اللي انا مدمنها....ومقدرش اتخيل يومي منغيرها...ورفع راسه وبصلها..وحشتيني اوي.....
بصتلو هي واترعبت اكتر بعياط شديد وبصوت خافت..لا عشان خاطري لا....
حسن مسك وشها بين ايده..مبقدرش يعدي يوم..منغير ما اقرب فيه منك...
عيطت اوي ..عشان خاطري.....سيبني في حالي....
بصلها هو نظرة رعبتها..اسيبك؟؟!!...وزعق اوي..اسيبببككك؟؟!!!!
اتنفضت هي لما زعق وبقت تحضن نفسها كدا برعب ....
حسن قرب منها اوي ..با"س شفايفها بادمان وقوة شديده وهي مش قادرة حتي تمنعو ولا تقاوم....فضل كدا دقايق لحد ما نفسها بدا يروح...بعد عنها شويه تاخد نفسها..كانت بتتنفس وبتنهج بدموع مش عاوزاه يقرب منها...قرب منها تاني وبدأ يقل"عها لبسها وهي طبعا متقدرش حتي تقاوم عشان ميحصلش فيها زي آخر مرة قاومت فيها...كانت هي بتعيط اكتر كل ما يقرب منها..بتكرهو وبتكره قربه منها..هو بيعشقها او مدمنها كمان..ومدمن قربه منها........عدي الوقت وخلص اللي هو عاوزه وبعدها بعد عنها .......
يتبع.......
بعد ما عمل اللي هو عاوزه بعد عنها وهي كانت حرفيا منهاره وعماله تعيط اوي ...هو مش بيطيق يشوف عياطها وبيحس انو مخنوق خصوصا انو عارف ان سبب عياطها هو قربو منها..دا بيتعبو اوي
حسن ..خلاص ....اسكتي بقا واهدي.......
كان بتعيط ومش قادرة تسكت...بصلها نظره رعبتها...
حسن بصوت رعبها..اخر"سي بقا.....اخر"سي.....حاولت هي علي اد ما تقدر تكتم صوت شهقاتها ....
حسن..انتي مراتي ودا حقي ..ولا نتي مش فاكره كتب كتابنا اللي كان من 3سنين.....هاااا......
عيطت هي اكتر بس بتحاول تسكت نفسها عشان ميعملش فيها حاجه.....
حسن قرب عليها وملس ع شعرها..انتي نقطة ضعفي في الدنيا دي...نتي وبس 
سابها واخد المفتاح وخرج برا خالص وهي انفجرت من العياط وفضلت تخبط في السرير اوي بقهر"ه وغلل شديد ودموعها ملهاش آخر.............
خرج حسن وطلع لحد الجناح بتاعه في القصر قل"ع الجاكيت ورماه عالسرير بزهق كدا وقعد عالكرسي ودفن وشو بين ايده......
حسن لنفسه..هي هتفضل تكرهني لحد امتا...بعافر بقالي كتير اوي.........
حسن بصوت عالي ..يا سااااميه........
دخلت الخدامه ساميه وهي باصه للأرض بخوف منو..هو حرفيا مفيش حد مبيخافش منو .....
ساميه بتوتر..تحت امرك يا حسن باشا 
حسن مسك السيجاره وول"عها..حضريلي الحمام.........
ساميه في ثانية كانت دخلت الحمام وظبطتهولها وبقا جاهز....
ساميه..جهز يا حسن باشا......
حسن شاور بايده بمعني اخرجي...خرجت هي بسرعه كان حمل اتشال من علي قلبها..انها تقف بس ادامو كدا دا بالنسبه ليها حمل .....
قام هو دخل الحمام قل"ع هدومو ونزل فالبانيو..رجع راسو لورا وغمض عينه ...دماغو راحت لذكريات في حياتو و........
من 9 سنين......
كان حسن 19 سنه.....
ايمن صاحب ورشه كبيرة بتاع عربيات......
ايمن بحد..خلصت يا حسن......
حسن طلع من تحت العربيه بتعب..اه يا اسطي خلصت.....اهو....
ايمن بص عالعربيه وزعق اوي..حماااا"ر....اي الزفت اللي انت عامله دا....
حسن بخوف..اي يا اسطي منا عملت كل اللي انت قولتلي عليه اهو
ايمن بحده..قصدك اني انا اللي مبفهمش.....
حسن بخوف وكس"ره..والله العظيم لا...مقصدش نت مش فاهمني اقصد يعني...
ايمن بحده اكتر..قصدك اني مبفهمش يعني......
حسن بملل وتعب..والله مش قصدي....وبص للارض بحزن شديد....
ايمن فضل يزعقلو وهو باصص للارض..ميقدرش يتكلم ولا يقول اي حاجه لو طردو مش هيلاقي ياكل حتي....سمع تهزيقو ليه ...تعبو دا راح او ما رفع عينه وشافها جايه من بعيد..شروق بنت اخو ايمن..ايمن دا غني جدا وفاتح ورشة العربيات دي..اخوه حاتم لواء في الجيش ..وشروق تبقي بنتو ..حسن بيحب شروق جدا ..من زمان اوي وهو بيحبها لا بيحبها اي..دا مدمنها حرفيا ..اول لما بيشوفها بيحس انو مرتاح ومش عاوز يحرك عينه من عليها...مع انها عمرها ما اديتلو اي اهتمام وديما بتعاملو وحش..لكنو مش عارف ..دا مرض الحب ولا اي هي اصغر منو بسنتين في 3 ثانوي.......فضل باصصلها لحد ما جات....
شروق برقه..عمي ايمن..بابا بيقولك تعالي يلا عشان الأكل جهز
ايمن..طيب يا شروق..استنيني هجيب حاجتي من جوه واجي..ودخل....
حسن كان بيبصلها بحب شديد..عامله اي يا شروق...
شروق بعدم اهتمام..تمام تمام.....
حسن..والمذاكرة وكدا..عامله اي......
شروق بصتلو بسخريه وجعتو..ونت بقا..تعرف اي عن المذاكره والدراسه..هو نت عارف الالف من الواحد..وضحكت بسخريه........
حسن اتوجع بس مبينش..احم..لا مقصدش..انا بس بحب اطمن عليكي....
شروق بصتلو بقرف..ونت تطمن عليا لي اصلا..نت مين اصلا.....
حسن كان بيتوجع من كلامها لكن هو مش عارف لي مش بيكرها..في حاجه ديما بتشدو ليها ديما كدا..مفيش نتي بس والله ليكي غلاوه عندي....
شروق بصتلو كدا بقرف منو ومن ايده اللي مليانه شحم من العربيات هي ديما بتبصلو كدا بقرف منو....خرج ايمن...
ايمن..يلا يا شروق...ونت ادخل امسح الحمام......
حسن اتضايق اوي مش عاوز يبان كدا ادامها..بس دا مش يومي دا يوم عادل
ايمن مسك ايده بحده..انت اللي هتمسحو ..عادل مشي انهارده...وزقو جامد..يلا غور ادخل جوا......
حسن كان هيقع بس مسك نفسو ودموعو كان حابسها في عينو....
مشيو ادامو مع بعض وهي بصتلو نظره كدا معناها انو متحلمش مستحيل فيوم هتطولني....شروق بنت اقل ما يتقال عليها انها جميلة جدا...بس متكبرة جدا ..بس هي جميله وفي كذا شاب بيحبها ..بس حسن الموضوع وصل معاه لاعلي من الحب بكتير اوي..........
خلص حسن تظبيط الحمام وظبط كل حاجه.....راح قعد كدا جنب عمود وسند ضهره وقعد زعلان اوي من حياتو وكل اللي بيحصل فيها..شايل هم مرواحه البيت وعمو اللي ديما كلامو وحش معاه....حسن عايش مع جدتو وعمو مصطفي..كان قاعد كدا ولابس فنله ..عضلاتو بارزه ومتقسمه كدا بس هو قاعد الحزن الكسرة ظاهرين عليه.....بعدها بشويه عادل صاحبو جهه اخد مكانو وهو روح.....لسه بيفتح بابا البيت..
حسن لنفسو..ربنا يستر بقا ويكون نام....دخل لقاه قاعدلو عالكنبه كدا ومستنيه
مصطفي بيشرب سجاير..اي اللي اخرك لحد دلوقتي...
حسن..كنت فالورشه ولسه مخلص....
مصطفي..ااااه...طب والقبض فين معادو اليومين دول دلوقتي....
حسن..قالي بكرا..ممكن ادخل انام بقا....
مصطفي..نت بتزعقلي يااض 
حسن..عمي لو سمحت انا جاي تعبان جدا وعاوز انام....
مصطفي بحده..والله وكبرت وصوتك بقا يعلي عليا يا حسن..
حسن نفخ بزهق...انا داخل انام....ودخل اوضته وقفل الباب وفضل مصطفي يزعق ويش"تم فيه ويقول كلام بيكسر"و اكتر(عيل فاشل..وش فقر ..هيفضل زي ما هو خدام ........).....الباب بتاع اوضته خبط...
حسن ..هنااااام 
ليان برقه..دا انا يا حسن...افتح...
قام حسن فتح الباب وكانت دموعه نازله....
ليان بنت عمتو (أهلهم زمان كانو مسافرين لكن حصل ظروف ومعظم العيله عملت حاد"ثه واتوفت ف ليان وحسن عايشين مع مصطفي وجدتهم)
ليان بحنية..مالك يا حسن.....
حسن سابها وراح قعد عالسرير..دخلت هي وراه وقفلت الباب....قعدت جنبو
ليات بحب وحنيه..مالك ...فيك اي.....
حسن دموعه نزلت وهو بيتكلم..مفيش يا ليان...روحي عشان خالك لو شافك معايا فالاوضه هيزعق جامد....
ليان..هو خرج متقلقش...انا قلقانه عليك من الصبح....
حسن حط ايده علي وشو بتعب..خلاص يا ليان مفيش 
ليان بحنية اكتر..احكي يا حسن..احكي وريح قلبك 
حسن كان فعلا محتاج يتكلم..حاسس اني مخنوق اوي يا ليان بجد..تعبان
ليان حطت ايديها علي كتفو..انا عارفه انك بتتعب بس والله كل دا هيروح
حسن بملل..هيروح امتا بس...حاسس اني هفضل كدا طول عمري 
ليان مسكت وشو بين ايديها..حاسه بيك والله...معلش يا حسن والله هتتحسن
حسن..مش حاسس يا ليان......
اتخيلها حسن انها شروق..متقلقش انا جنبك انا بس عاوزاك تجمد كدا
حسن بصلها بحب شديد..نفسي تفضلي جنبي..نفسي احس انك بتحبيني بجد
ليان كانت مستغربه كلامه اوي هي بتحبه من زمان لكنها عارفه انو بيحبها كاختو وبس..استغربت من طريقته 
حسن..انا بحبك اوي ..نفسي تحسي بيا....
ليان جايه تتكلم فجأه قرب عليها با"س شفايفها..اتخضت هي اوي ..كان بيبو"سها بحب شديد متخيلها شروق حبيبته وهي مصدومه لا قادرة تضر"بو تمنعو ولا قادره تعمل حاجه....فجأه باب الاوضه اتفتح وكان مصطفي و...
يتبع........
كان متخيلها شروق حبيبتو..شدها عليه وبا"س شفايفها بحب شديد ..اتخضت هي اوي مبقتش عارفه تعمل اي اتجمدت مكانها كدا بصدمه منو...فجاه اتفتح باب الاوضه وكان خالو....
مصطفي بزعيق شديد..نت بتعمل اي نت وهي يا بن الكل"ب نت...
بعد عنها حسن بسرعه وبدأ يستوعب هو عمل اي...إنما ليان قامت برعب من عمها ومقدرتش تتكلم ولا تعمل اي حاجه...
حسن ..عمي ..متفهمش غلط والله كنت....مكملش كلامه وعمو ضر"بو في وشو جامد...حسن مبيتوجعش ولا بيحس بوجع اي ضر"ب..بس كل مرة عمو بيضر"بو فيها بيكسر"و نفسيا....
حسن بزعيق شديد..هو دا الاحترام...هي دي الامانه اللي انا مامنك عليها...وراح مسك ليان من دراعها اوي..عملتو اي تاني مع بعض..انطقي
ليان بانهيار..والله يا خالي معملنا حاجه..انت فاهم غلط والله....ضر"بها بالقلم علي وشها..اخر"سي يا وس"خه دانا هربيكي من اول وجديد...
مستحملش حسن وراح شد ايده من عليها ووقف ادامه واتكلم بحده..
حسن بحده..هي ملهاش ذنب..انا اللي سرحت وشدتها
مصطفي بحده اكتر..وواقف ادامي عادي كدا وبتقولها..انت خلاص بو"ظت..ولا بو"ظت اي..نت بايظ اصلا ..مش كفاية انك فا"شل في حياتك وكل حاجه...لا كمان عاوز تفسد اخلاق بنت عمتك..انت راجل انت....
حسن كان بيحط ايده علي ودنو بوجع مش طايق يسمع كلامو..بيكره كلامو جدا ..كلامو بالنسبه ليه كإنو رصا"ص...
حسن بنفاذ صبر..كفاايه بقا...كفاية.....وحياة اغلي ناس في حياتك كفاية..ارحمني بقا...نت بتكلم واحد متدمر اصلا...ارحمني 
مصطفي بسخريه..كدا المفروض اخاف يعني....اقسم بالله لو شوفتك بتبص بس لليان تاني...هطر"دك برا البيت خالص...فاهم....
حسن بملل وتعب..حاضر يعمي.....
مصطفي شد ليان من ايديها..ونتي تعالي معايا...
ليان برعب وانهيار..والله يا عمي ما عملت حاجه.....
حسن بصوت عالي..والله ملهاش ذنب يعمي 
مصطفي..مش هعملها حاجه..هقولك كلمتين بس...وشدها عالاوضه....
حسن راح قعد عالسرير بتعب شديد..(هو نا ناقص...انا ازاي عملت كدا..انا مش  عارف لي الدنيا كارهاني اوي كدا...فتح فونه يشوف صورة شروق اللي لما يشوف صورتها تصبرون ع هم الدنيا..بعدها يفتكر معاملتها ليه يتغم تاني)
مصطفي ماسك دراعها جامد اوي ووجعها..عارفه يبت نتي لو شوفتك بس قاعده جنبو تاني..هعمل فيكي اي....
ليان بانهيار..حاضر يا خالي والله متخافش 
مصطفي..ماشي يا ليان...انا خارج دلوقتي...إن خرجتي برا اوضتك..والله لاحبسك تحت فالمخزن....
ليان برعب..لا يا خالي..بالله عليك المخزن لا..خلاص مش هخرج خالص..
سابها وخرج برا البيت خالص....
حسن سمع باب البيت بيتقفل...قام اتأكد انو خرج..وراح لاوضه ليان خبط
ليان كانت قاعده منهاره من العياط لما الباب خبط اتنفضت..مين..
حسن كان محرج منها اوي..احم..انا يا ليان.....
ليان جريت وقفت ورا الباب..عاوز اي يا حسن.....
حسن..عاوز اتكلم معاكي.....
ليان بعياط..بعد اللي نت عملتو دا خسرتني يا حسن....
حسن بتعب..ليان..بالله عليكي متبقيش نتي والدنيا عليا ..سامحيني بالله عليكي...
ليان بعياط ..مش عارفه يا حسن...حرام عليك...المهم ربنا يسامحك مش انا
حسن بص للارض بتعب..هيسامحني..انشاءالله هيسامحني..والله غفلت ..سامحيني نتي عشان خاطري 
ليان..روح صلي يا حسن..انت مصلتش حاجه انهارده......تصبح علي خير 
حسن سمع كلامها ورجلو خدتو عالحمام..اتوضي وخرج للاوضه راح وصلي..شكي همو لربنا انو خلاص واصل لاعلي درجات الاك"تئاب وعدم الثقه بالنفس واليأس...ازاي هيتحول ويكون حسن باشا اللي الكل بيعملو الف حساب...بعد ما صلي قام وحاول ينام..وكالعادة اسألة قبل النوم(هو نا فعلا فاشل زي ما عمي بيقول..هو نا بسأل بجد انا فعلا فاشل...طب وفشلي دا مكمل معايا لحد امتي...وشروق ياتري ممكن تكون من نصيبي)..عدي اليوم وصحي الصبح ع صوت عمو.....
مصطفي..يلا عشان الورشه.....
قام هو بتعب وكالعادة بيشت"م في سرة عمه والورشه عاللي فيها....
وصل لحد هناك......
ايمن..متأخر لي....
حسن حس انو خلاص تعب من كسر"تو ديما ادامو..قرر يكون ديما بارد
حسن..مش متاخر..دول 5 دقايق بس....
ايمن..يعني انا بكدب....
حسن بصلو كدا...وسابه ودخل الورشه...قل"ع التيشيرت وظهرت عضلاته اللي ديما ايمن بيخاف منها لان حسن سنو صغير وقادر جسمو يكون بالقوه دي ..ايمن بيخاف فعلا منو لكن ديما بيحب يكسر"ة عشان حسن ميحسش انو ممكن يقدر يضر"بو او كدا....راح وراه...
ايمن..نت بتسيبني ونا بتكلم وبتمشي...
حسن بنفاذ صبر وصوت زهق..يا الله...ارحمني بقا...عاوز اخلص زفت شغل 
ايمن بزعيق ..نت بترد عليا يااض 
حسن بزعيق اكتر وفقد اعصابو..اه برد وبزعق كمان..عاوز حاجه...
ايمن بدأ يخاف منو وخاف انو يتهو"ر ويمد ايده..وفي نفس الوقت ميقدرش يطر"ده لان حسن حرفيا بيخلص شغل كتير جدا في وقت صغير..
ايمن حاول يتجنبو ومشي من ادامو.....
حسن استغرب اوي...اول مرة ميزعقليش انا كنت متوقع اني بعد ما اقول الكلمتين دول هسمع جملة اطلع برا ومشوفش وشك تاني...معقول الناس ممكن تكون متجيش بالاحترام.........
فضل يشتغل هو شويه....جات شروق من بعيد....رفع نظره شافها...بس نزل عينه تاني في الشغل اللي ادامو...هي استغربت جدا ..هي بتستمتع لما بتعرف ان في حد معجب بيها..لكن لقيتو مش بيبصلها ولا مديلها اي اهتمام..
شروق..اذيك يا عمي 
مصطفي..تعالي يا شروق..اييي
شروق..بابا بيقولك هو عاوزك انهارده بعد الشغل 
مصطفي..هي نص ساعه وهمشي خليكي معايا بقا احد ما اخلص..
حسن كان شغال برجوله شديده..هو نا لي مببصلهاش..طب دا اول مرة يحصل معايا كدا..انا اه جضيت من كل حاجه..بس ديما شروق كنت بحب ابصلها...هي هتفضل جنبي كدا انا بدأت اتوتر..طب هبص انا كدا...اي دا..دي بتبصلي..اكيد اعجبت بيا ..انا فرحان جدا بجد...خليكي بصيلي....
شروق كانت بتبصلو وتقول هو لي مش بيبصلي...بس هو شكلو راجل اوي وعسول.....شروق..دا شغال خدام عند عمك اهدي......
كانت جاية ليان بأكل وحاجات لحسن....
حسن بيركب حاجه رفع وشو لقا ليان..ابتسم لها تلقائيا وليان بردو ابتسمت..
حسن..اي جابك...
ليان..جدتك قالتلي اجيبلك الاكل دا عشان نت خرجت منغير ما تفطر 
حسن بابتسامه ظهرت وسامته..ماشي..تسلمي..بس هو عمي....
ليان..خرج من بدري ..هو اصلا مبيقعدش كتير فالبيت....
كانت شروق بتبص لليان بغيرة خفيفه متعرفش لي..بس هي مش بيتطيق تشوف بنت حلوه شكلها او احلي منها...حسن ضحكتو حلوه اوي..البت دي شكلها بتحبو..بس حسن بيحبني انا مينفعش هي تقرب منو....شروق فعلا مغروره ومتكبره 
ليان..ماشي..همشي انا بقا.....
حسن..ماشي يا ليان....
ليان..غريبه اول مرة ايمن ميزعقلكش ويقولك بطل رغي وكدا
حسن ضحك بسخريه..خلاص روحي نتي.....
ليان..ماشي..عاش يا بطل 
ضحك هو وراح يكمل.....ليان كانت ماشيه..وشروق كانت فعلا غيرانه منها..قامت من مكانها كعبلتها وليان وقعت في طين ..بص حسن كدا و.....
يتبع........
كانت ماشية ليان..قامت شروق من مكانها وكعبلتها وقعت في طين....
ليان صرخت وهي بتقع..بص حسن كدا ..ساب اللي في اي وراح لهم...
ليان قامت بزعيق..انتي حيوا"نه..اي اللي انتي بتعمليه دا....
شروق بزعيق..بقا انا حيوا"نه يا شحا"ته انتي....
ليان بعصبيه..يعني هو نتي اللي غلطانه وكمان بتغلطي...
شروق..انا براحتي اعمل اللي انا عاوزاه...يلا شحا"ته...
ليان مقدرتش تمسك نفسها ضرب"تها بالقلم علي وشها..الكل اتصدم وناس كتير اتلمت..بقا شروق اللي الكل بيعملولها الف حساب ليان اللي بتخاف اصلا ومتجيش بالنسبه ليها حاجه تضر"بها علي وشها في الشارع كمان....
شروق بصتلها بغلل شديد..نتي اتجننتي يبت انتي....
ليان بدأت تدرك هي عملت اي ..خافت اوي لان العيلة دي ليها هيبتها في بلدهم والكل لازم يحترمهم ويخاف منهم..
ايمن بزعيق لليان..دا انتي ليلة امك سودا انهارده..
شروق بزعيق..هاتها من شعرها يعمي...والله لاخلي ليلتها سودا انهارده...
ليان بخوف..محدش يقدر يقرب مني.....
ايمن رفع ايده ولسه هيضر"بها علي وشها لقا حسن مسك ايده ووقف أدام ليان.
حسن بصلو كدا وعينه كانت بتخوف..ليان ليها غلاوه كبيرة جدا بالنسبه لحسن غير انها بنت عمتو.....
حسن بصوت هادي لكن خوف ايمن..ايي...هتمد ايدك عليها وانا واقف كمان..
الكل بقا واقف مستغرب اوي..حسن اول مره يرفع عينه في عين ايمن حتي
ايمن شد ايده..قريبتك مش متربيه ولازم تتعاقب...
حسن بزعيق..ماهي شروق اللي بدات..ولا نت مكنتش حاضر من الاول..
شروق وجهت كلامها لحسن..انا براحتي اعمل اللي انا عاوزاه..فاهم 
حسن بصلها وقرب عليها شويه..لا مش فاهم...ولا عندك اعتراض 
شروق بصتلو بغرور شديد..ايوه مش انا اللي اتضر"ب في الشارع كدا..
حسن..ومش ليان بردو اللي حد يوقعها كدا وهي ماشيه...
شروق باندفاع..انتو شوية شحاتين اصلا....وملكمش لازمه في البلد دي...
(كسري كمان وكمان في نفسيتو وقلبو )......حسن بصلها كدا ومقدرش يرد
ليان بتشدو من ايده..يلا يا حسن نمشي....
حسن محركش عينه من علي شروق..روحي انتي يا ليان..لسه عندي شغل..
ليان بصدمه..يعني هو نت هتشتغل بعد كل اللي حصل دا.....
حسن لسه باصص لشروق..روحي يا ليان......ليان سمعت كلامو وروحت البيت
حسن فضل باصص لشروق وهي اتوترت شويه...حسن سابهم وراح كمل شغل فالعربيه.....
شروق..هو نت مش هتطردو يا عمي....
ايمن..اسكتي يا شروق بصراحه بقا الواد دا مش هلاقي زيو بيشتغل ويخلص شغل كتير اوي وفي وقت قليل وكمان مش بياخد فلوس كتير...
كانت بيصلح حسن حاجات وقلبو متكسر ونفسيتي زي الزفت..مش شايف ادامو غير سواد وبس...زهق وخلاص واصل لاعلي درجات اليأ"س....
عدي شوية وقت....
ايمن..شروق..خليكي انتي هنا شويه ..ونا هشوف ابوكي عاوز اي واجي عشان هنروح انا ونتي مشوار كدا
شروق..ماشي يا عمي.....
حسن لنفسه..خدها معاك...هي هتفضل ادامي كدا...كل لما بشوفها عشقي ليها بيزيد....انا لازم اتصرف...مش هينفع احبها كدا ...انا لازم اقولها اني بحبها...يمكن تطلع بتحبني.....بس ازاي دي كل اما تشوفني تهزقني...يمكن ارتاح لما اقول.....ساب حسن اللي في ايدو وراح قرب عليها شوية وقعد جنبها.
شروق بصتلو كدا باستغراب..نعم......
حسن بتوتر..شروق انا...كنت عاوز اقولك حاجه.....
شروق بصتلو..نعم يا حسن......
حسن لنفسه..متقولش ...متقولش ....شروق ممكن تضايقك بكلامها اكتر....
حسن بسرعه..شروق ..انا بحبك اوي .....انا مغرم بيكي ...
شروق..................
يتبع.......
حسن اتجرأ..شروق انا بحبك....
شروق بضحكه..بتحبني يا حسن.....
حسن حس بأمل شويه..ايوه بحبك يا شروق ...بحبك اوي
شروق..ومخوفتش ونت بتقولي ...مخوفتش اقول لعمي او ابويا...
حسن..انا مبخافش يا شروق..وميهمنيش حاجه
شروق..طب هطلب منك طلب
حسن بحب..انتي تطلبي اللي انتي عاوزاه....
شروق ..مدام بقا..بتقول انك بتحبني ومبتخافش من حد..يبقي تقف ادام الناس دي كلها..وتقول انك بتحبني 
حسن..وتوافقي بعدها ..يعني انتي بتحبيني؟!!!
شروق بابتسامه..قوم يا حسن اعمل اللي قولتلك عليه..
حسن ابتسم بحب ...قام بكل ذرة جرأه فيه وصوت عالي..يا جماعه....انا بحب شروق ....بحبها اوي بقالي كتير...وانهارده حبيت اعترفلها ادامكم....واكون شبة طالب ايديها لحد ما تخلص ثانويتها ..وهتجوزها..كانت الناس كلها اتلمت
قامت شروق وزعقت اوي..تتجوز مين ياض نت....هو نت فاكر نفسك مين..انت يدوبك..خدام عند عمي..هو نت بجد صدقت اني ممكن ابصلك...دنت ساذج اوي بجد...فوق لنفسك ياض واعرف نت مين..وضحكت بسخريه وسابته ومشيت...وسط الناس اللي مستغرب واللي شمتان واللي بيضحك وللي زعلان لصاحبه....حسن في الوقت كان خلاص ...خلاص بمعني خلاص من كل حاجه....قلبو مكانش فاضل فيه حاجه اصلا عشان يتك"سر ..احد حاجتو..رجلو اخدتو للمقابر....راح لاهلو...اهلو اللي وحشوه اللي لما كانو عايشين كانت الحياة غير كدا خالص ....كانت الحياة حلوه مكانش شايل هم اي حاجه....قعد هناك وفضل يتكلم معاهم ويطلع كل اللي جواه.....
كانت ليان بتطبخ مع جدتها...
الجده..يعني كل....
ليان..انا وديتلو الاكل ..معرفش بقا اكل ولالا
الجده..حسن بجد بيصعب عليا...بحسو شايل جواه حاجات كتير اوي ومش بيحب يتكلم مع حد عشان محدش يحس بضعفه....
ليان..صدقي ونا كمان..ديما بحس بكدا...نفسي ربنا يعوضو عن كل اللي هو فيه دا بجد...نفسي يعيش حياة غير اللي عايشها بجد تعب
الجده..بتحبيه يا ليان....
ليان بكسوف..احم....قصدك اي يا تيته....
الجده..بتحبيه..يعني نفسك لما تكبرو شويه تتجوزو.....
ليان سرحت فيه كدا وكل تفصيله فيه بتعشقها وتحبها...فاقت علي صوت فتح الباب وكان مصطفي..
مصطفي..لياااان.....
ليان سابت اللي في ايديها وخرجت جري......ايوه يا خالي....
مصطفي بص عليها كدا من فوق لتحت..مبروك يا ليان..هتتجوزي
ليان بصدمه..نعم!!!..اتجوز مين.....
مصطفي..نتي تطولي...دا ابن اكبر رجل اعمال في العالم مش مصر بس..
ليان بخوف اكتر وصدمه اكتر..وهو شافني فين اصلا.....
مصطفي..كان عندو شغل هنا..وعربيتو لما باظت وعطلت منو هنا وداها الورشه  عند الواد حسن ابن خالك..ربنا يحر"قو بقا ويخلصنا منو...الهم يعني شافك ونتي بتوديلو الاكل وكدا..عحبتيه....
ليان بدموع..بس انا لسه صغيره يا عمي ...عاوز تجوزني لي انا لسه مكملتش 17 سنه......
مصطفي بزعيق شديد..انا نفسي اعرف...واحد عندو الفلوس دي كلها...ازاي يترفض مش فاهم...ازاااي
ليان بعياط ..انا مش هتجوز يا عمي ..مش موافقه.....
لقت قلم نازل علي وشها وقعت في الارض...نزل مصطفي شدها من شعرها..ازاي ترفضي حاحه انا بقولها..هاااا....انتي تحمدي ربنا ان واحد زي دا بصلك اصلا..انا مش عارف اصلا ازاي عجبتيه ...زي ما بقولك كدا تحمدي ربنا وتخر"سي...هو نتي فاكره اني مش عارف انتي بترفضي لي..بترفضي عشان الواد حسن ابن خالك..انا عارف ..من يوم ما شوفتك سايباه يبو"سك يا وسخه 
خرجت جدتهم عالصوت..في اي...سيب البنت يا مصطفي....
مصطفي..استني نتي ياما....
ليان كانت بتتنفض برعب وعماله تعيط اوي ومرعوبه......
مصطفي..مش عاوز اسمع منك غير كلمه واحده بس..هي حاضر يا خالي..ولا هحبسك في المخزن طول عمرك....
ليان برعب شديد..حاضر يا خالي....
سابها وهي قامت جريت دخلت اوضتها ..فضلت تعيط اوي وتكتم شهقاتها عشان ميسمعهاش ويجي يكمل عليها.....
جدتها بزعيق..اي اللي نت هببتو دا....
مصطفي هقولك..بصي يا ستي.......
كان قاعد حسن عمال يتكلم ..عدي وقت كبير اوي وهو مأخدش بالو الليل دخل عليه اوي ..والدنيا مفيش حد رايح ولا جاي والجو مرعب جدا....
قام حسن كدا هو من طبعو مبيخافش بس اي حد في وقت زي دا اكيد هيخاف..مخافش اوي بردو...قام كدا وجاي يمشي..لقا شوال كدا مرمي عالارض وفي حاجه بتتحرك فيه بشكل مخيف..حاجه فيها الروح..(مش يجري بقا ويخاف..لاا..الشجاعه واخده حقها معاه اوي)..قرب عليه وبدأ يفكو ..طبعا كان خايف بس حاول يتماسك يمكن ينقذ روح...فتح الشوال لقا راجل كدا متكتف ومحطوط علي بقو بلاستر ومش عارف يتكلم ومكتف اوي...
حسن اتخض طبعا..مين دا وبيعمل اي في مكان زي دا.....
بدأ يفكو حسن وفكو فعلا..انت مين!!!
-بتعب شديد..شكرا ليك جدا انك انقذت حياتي...
حسن بتعجب..العفو..بس انت مين بردو وبتعمل اي هنا..الراجل نفسو بدأ يروح 
حسن بقلق عليه..طب اهدي...معايا ميه...حسن كان اخد حاجتو معاه من الورشه وهو رايح للمقابر وكان فيها الاكل والميه اللي ليان جابتهم....
فتحلو الميه والراجل بدأ يشرب وكمان ياكل بجوع شديد..كأنو مشافش اكل ولا شرب من كام سنه فاتو ......سابة لحد ما شبع....
حسن..نت كويس...
-انا مش عارف اشكرك ازاي..شكرا يا.....
حسن..اسمي حسن.....
-شكرا يا حسن بجد...انا اتعرضت لخيا"نه من اعز اصحابي هما اللي عملو فيا كدا عشان يسر"قو فلوس من شركتي ويسيبوني امو"ت...
حسن..طب الحمدلله اني لحقتك..انا اصلا مش عارف انا اول مره اطول كدا
-قدر ربنا يبني....المهم انك تقولي اسمك بالكامل
حسن..لي.....
-بتوتر..احم...عشان يمكن اكون عارفك...
حسن..مظنش انك عارفني بس عالعموم اسمي حسن محمد عز الرجال...
-من عيلة عز الرجال...
حسن..ايوه...وحضرتك اسمك اي....
-قام الراجل وقف..انا لازم امشي حالا..وسابو ومستناش ردو...قام حسن باستغراب شديد..مطولش استغرابه لانو كان في قلبو اللي متحط"م اصلا...افتكر اللي شروق عملتو فيه..دمعت عينه تاني..قام مشي كانت الساعه تقريبا 2 بالليل....مشي لحد ما وصل للبيت ......دخل كانت ليان قاعده في الصاله ومصطفي وجدتها نامو....
ليان قامت جريت عليه بانهيار..الحقني يا حسن..عمك هيجوزني...
حسن طبعا مش فايق للكلام دا..يجوزك مين؟!!
ليان بعياط..معرفش..بس بيقولي غني وكدا...
حسن..طب يشروق نتكلم بعدين....
ليان..شروق؟؟..انا ليان يا حسن
حسن بتعب..معلش يا ليان اتلخبطت..نتكلم بعدين....
ليان مسكتو كدا..هو نت مش هامك اني هتجوز ونا صغيره كدا..وكمان حد غريب....
حسن كان تعبان اوي..يا ليان والله ما فايق...
ليان..يعني اي مش فايق...
حسن بنفاذ صبر..يعني مش فايق..مش فارق معايا تتجوزي ولا متتجوزيش..مش فارق معايا اي حد ولا حاجه..ارحموني بقا...
ليان بصدمه..يعني انا مش فارقالك.....
حسن استوعب هو قال اي ...حط ايده علي وشه بندم شديد..ليان..آسف..
ليان بدموع ..انا بحبك يا حسن..ومش عاوزه اتجوز غيرك.....
حسن بصلها كدا...هو مش شايفها غير اخته...مش شايف حد مراته غير شروق وبس......
حسن بقسو"ه..نا مبحبكيش يا ليان...انا بحب شروق .........
يتبع........
ليان بدموع..انا بحبك يا حسن..ومش عاوزه اتجوز غيرك ....
حسن بقسو"ه..ونا مبحبكيش يا ليان..انا بحب شروق وبس......
ليان اتك"سرت اوي..مخادش بالو انو بيعمل فيها نفس اللي شروق بتعملو فيه..
ليان بدموع شديده..شروق يا حسن...مش شروق دي اللي مر"مطتني الصبح..وقالت علينا شحا"تين....شروق اللي عمرها ما قالتلك كلمتين حلوين علي بعض وديما تحسسك انك اقل منها....شروق دي انت عمرك ما هتوصلها يا حسن..شوف انت فين وهي فين.فوق بقااا.فوق قبل ما تخسرني انا كمان فووق.....
حسن قاطعها بصوت عالي نسبيا ودموع..قلبي مش بايدي..والله العظيم مش بايدي...مش عارف لي بحبها..مع انها زي مانتي قولتي عمرها ما عاملتني حلو..بس انا مش عارف لي منجذب ليها اوي كدا....والله لو بايدي كنت اختارتك انتي...والله انتي اجمل بنت شوفتها من حيث كل حاجه...
ليان عيطت اوي..متسيبنيش يا حسن....عاوزه ابقا معاك نت...
حسن بحزن شديد..مش بايدي والله .....
ليان اتعصبت وهي بتعيط..ماشي يا حسن..خليك وراها...انا هوافق عالجواز يا حسن...ابقا افتكر اني بنت اصول ..وبقولك مستعده اضحي بالعريس الغني دا عشانك نت..نت لو قولتلي هنهر"ب الصبح والله لوافق..عشان واثقه فيك انك راجل..بس زي ما قولت قلبنا مش بايدينا..لو بايدي كنت كسر"تو 100 حته لو فكر فيك تاني....وجايه تمشي مسكها من دراعها وضمها ليه اوي...فضلت هي تعيط في حضنه اوي بصوت..هو كمان كان بيدمع لان مفيش في ايدو حاجه يعملها...ببحب شروق ومش شايف ليان غير اختو....فضلت تعيط في حضنو  كتير اوي...
حسن بضعف ودموع..آسف....والله مش بايدي......
بعدت عنو هي بهدوء وعيونها دبلانه جدا....وسابته ودخلت اوضتها عيطت اوي زي ما يكون عياط السنين اللي فاتت كلها وتعيط بحر"قه..مهما كان مكملتش ال17 سنه وبيتقالها كتب كتبابك بكرا وكمان كلام حسن وجعها اوي..
عدي اليوم.......
الجده..اصحي يا ليان..يلا عشان نلحق نجهز الحاجه العريس جاي بالليل..
ليان قامت بحزن شديد وفي اقصي حالة اكتئا"بها...منغير ولا كلمه...خرجت كان حسن بيلبس الكوتشي عشان رايح الشغل.......
بصو لبعض كدا..اتنين في منتهي حزنهم واصلين لاعلي درجات اليأس..هل الدنيا ممكن تعوضهم عن كل اللي عاشوه دا........
خرج حسن بدون ولا كلمه ..قرر انو مش هيتكلم مع اي حد انهارده  ودعي ربنا انو ميشوفش شروق انهارده...اول ما راح لقاها قاعده👍....
حسن لنفسه..يارب امسك نفسي ..يارب متتكلمش معايا..عشان حرفيا ممكن اكسر"لها عضمها لو اتكلمت بس معايا..انا مش طايقها.....
ايمن..اتأخرت لي.....
حسن بيتكلم بقلب ميت..كيفي كدا..عاوز حاجه....
ايمن..نت بتتكلم كدا لي...
حسن قرب عليه وزعق..اتكلم زي مانا عاوز...اقسم بالله الي هيفتح بوقه معايا انهارده بالذات...وبص لشروق.. لاكس"رلو عضمو.......
ايمن رجع ورا وراح قعد...حسن دخل قل"ع التيشرت وبدأ يشتغل...
شروق كانت خافت منو شويه خصوصا ان عمها مفتحش بوقه معاه.....
جه واحد صاحب العربيه..الشغل لسه مخلصش لي....
حسن بحده..قولتلك تعالي خدها بكرا..صح
:انت بتتكلم كدا لي.....
حسن كان اصلا عاوز يتخا"نق..مسكو من لبسو..اتكلم زي مانا عاوز..نت هتخوفني.....
:ولا متتلم ياض......
حسن خلااااااص...مسكو حسن وفضل يضر"ب فيه..يفتكر كل لحظه في حياته وحشه ويطلع غلو فيه.....الناس كلها اتلمت لانهم عارفين حسن لو ضر"ب حد ممكن يعمل فيه اي.....
شروق حرفيا كانت مرعوبه منه ..ولما شافته بيضر"ب كدا اترعبت اكتر وقامت وقفت كدا وحطت ايدها علي بوقها برعب شديد......
الناس شدوه وصاحب العربيه جري من ادامه....
حسن بزعيق شديد..اقسم بالله..اللي هيفكر بس انو يضايقني بكلمه واحده تاني...انا مش هسكتلو....فاهمين....انا حايش شر"ي عنكم بالعافيه اصلا وقولت احترمكم ..لكن انتو مبتقدروش المحترم..لازم واحد يبقي عر"بجي معاكم.....يلا كلو يغور علي شغله......كل الناس جريت من ادامه..طبعا ازاي وهو عندو 19 سنه بس...هو شكلو اكبر من سنو غير عضلاتو وغير كمان الغلل اللي جواه اللي ممكن يمو"ت حد بيه...
شروق كانت واقفه في زوايه خايفه اوي منو...بصلها كدا وقرب منها شويه ..
حسن بصوت جوهري..حسابي معاكي مخلصش يا شروق...ورحمة امي اللي مكانش في حياتي اغلي منها..لاخليكي تبو"سي رجلي وتتمني بس اني ارضي عنك...عشان اللي عملتيه فيا دا ..مش انا اللي يحصل معايا كدا ..اقل حاجه كنتي تباتي فالمستشفي امبارح..بس عشان انا راجل سيبتك..بس صدقيني ..والله العظيم لتندمي اشد الندم......وسابها ودخل يكمل شغل.....
طبعا مش محتاجه اوصف شعور شروق كان عامل ازاي...اقل كلمه هي الرعب..
دخل الليل عليهم....
الجده..حلو اوي كدا اللبس عليكي ......
ليان بحزن شديد..ماشي يا تيته....
الجده..متزعليش يا بنتي..والله ربنا هيعوضك..........
مردتش ليان وبصت بحزن.....وصل العريس وقعدو برا....شكلو هو وامه اغنيا اوي مش لايق عليهم خالص البيت اللي هما قاعدين فيه دا وجايين يطلبو ايد بنت فقيره اوي كدا......
رامز بوقار..طب يا مصطفي ...فين العروسه.....
مصطفي..حالا يا باشا..حالا هتكون ادامك..يا ليااان.....تعالي يا لياان...
خرجت ليان وهي وشها فالارض مرفعتش عنيها اللي مليانه حزن....
رامز شاور لمصطفي...
مصطفي..طيب نسيب العرسان مع بعض شويه.....واخدهم ودخلو....
رفعت عنيها ليان لقتو وسيم جدا وزي القمر و......
كان راجع حسن من الورشه وقفت عربيه كدا اخطف"تو فيها و...
يتبع.......
كانت قاعده جنبو كدا..رفعت وشها تشوفو لقتو شاب وسيم اوي سنو ميزيدش عن 25 سنه تقريبا....نزلت وشها تاتي للارض .....
رامز بهدوء..اذيك يا....ليان صح....
ليان الحزن مسيطر عليها..الحمدلله .....اه ليان....
رامز..طب نتي لي باصه للارض....ممكن ترفعي وشك......
ليان رفعت وشها تاني بهدوء...كان بيبصلها اوي في عنيها وعينه مليانه حب وحنيه ..اتكسفت هي شويه وبصت الناحيه التانيه.....
رامز بابتسامه..عارف انك مكسوفه..بس ممكن بس تفكي شويه ..انا والله مش بخوف ..انتي بس لسه متعرفنيش ..متتكسفيش وبصيلي...
رفعت ليان وشها بكسوف وهو كان بيبصلها حلو اوي......
ليان ..انا مش عاوزه اتجوز......
رامز ..نعم؟؟!!
ليان خافت من مصطفي..احم...اقصد مش عاوزه اتجوز ونا صغيره كدا..نت موافق يعني تتجوز طفله زي..شكلك كبير وكدا
رامز..لا لو عليا انا ملكيش دعوه..انا عارفك بقالي كتير..ومعجب بيكي اوبي بجد..ولما اتأكدت اني عاوزك انتي جيت كلمت خالك علطول...المهم نتي...
ليان..انا اي؟
رامز..موافقه؟!
ليان بصت للارض واتكلمت بكسر"ه..اه موافقه.....
ابتسم رامز كدا وقرب يمسك ايديها بعدت نفسها بسرعه..
رامز بسرعه..والله العظيم انا آسف...سرحت معلش...
ليان بحده ودموع..اياك ثم اياك تفكر تلمسني تاني فاهم.....
رامز كان متفهم حالتها جدا..فاهم...آسف.........
العربيه خطف"ت حسن وكان متكتف اوي وعينه متغطيه.....وصلت لحد مكان كدا دخلوه فيه وفكوه وشالو الشريط من علي عينه....
فتح عينه لقا نفسه في فيلا كبيره او..لا فيلا اي دا قصر...قصر كبير جدا جدا واقف ادامه راجل كدا شكلو باشا اوي
:نورت يا حسن.....
حسن..نت مين.....
:مش فاكرني....حاول تفتكر.........
حسن ركز شويه في ملامحه وافتكر..مش انت...الراجل اللي انا انقذتو امبارح.
:ضحك..عفارم عليك.....شاطر.....
حسن باستغراب..انت مين بقا........
مختار..انا مختار.... من اكبر رجال الاعمال في العالم.....
حسن..ايوه وعاوز مني اي.....
مختار..انت انقذت حياتي امبارح...بعد ما زمايلي ..او اللي مسمين نفسهم زمايلي غدر"و بيا ورموني هناك عشان امو"ت ..بس ميعرفوش اني عندي ابن زي الاسد مش ممكن كان هيسيبهم في حالهم..عارف ابني عمل فيهم اي....كلهم دلوقتي محبوسين في مكان لايمكن حد يعرفو..يعني خدلي بتا"ري الحمدلله
حسن..ايوه ...انا اي لازمتي هنا بقا....
مختار..حسن...انا حبيتك بجد ..وكمان انت اللي انقذت حياتي..انا قررت قرار
حسن باهتمام..اي......
مختار..حسن..انا عرفت انك مش متعلم وشغال في ورشة واحد كدا وعرفت من الناس انك جدع اوي....انا قررت اني اساعدك...انت من انهارده هتتعلم وهتبقا احسن من اللي معاهم كليات...وهدخلك كلية الحاسبات والمعلومات...وهتشتغل معايا ...
حسن كان مش مصدق اللي هو بيسمعو معقول ممكن في يوم من الايام اكون غني كدا...هو انا بحلم صح..اكيد هصحي دلوقتي...
مختار..ها...موافق.....
حسن..هو نت بجد بتسأل ...طبعا موافق....
مختار..انت من انهارده هتكون مع ابني هو بس في مشوار دلوقتي ..بيخطب عقبالك....
حسن حزن كدا ومردش.......
مختار..هتتجوزها يا حسن...شروق هتبقي ملكك انت وبس.....
حسن بصلو كدا..نت عرفت منين....
ضحك مختار..عيب..انا اعرف عنك كل حاجه.......
جه وقت كتب الكتاب .
المأذون..موافقه يبنتي عالجواز.....
ليان..هو حسن فين يا تيته.....
الجدة انتصار بحده..اخلصي يا ليان ردي....
رامز..مين حسن دا...
مصطفي..احم..دا ابن خالها..في مقام اخوها يعني يا باشا
رامز..خلاص نستنا لما هو يجي.....
مصطفي..يا باشا والله اللي انت عاوزه هيحصل...هي تحت امرك انت تعمل اللي انت عاوزه....
رامز بحده..انت تخر"س خالص...إياك تقول عليها كدا تاني...اللي هي عاوزاه ويريحها هيحصل...فاهم.....وميل عليها بحنيه..هستني زي مانتي حابه
ليان اول مره حد يرد اختبارها وكرامتها فالبيت بعد حسن..لا خلاص..
رامز..متخافيش من حد..عاوزانا منكتبش انهارده..زي مانتي حابه...
بصت لمصطفي كدا اللي كان بيبصلها بحده حست انها خايفه اصلا تقعد معاه تاني..لا انا موافقه يا شيخنا......
المأذون..علي بركة الله....نبدأ...........
رجع حسن بعد ما كانت ليان خلاص بتجهز عشان ماشيين
حسن لقا واحد قاعد كدا شكلو غني اوي مستني ليان تخرج من اوضتها
حسن..احم...مساء الخير......
رامز بصلو كدا كأنو عارفو..مساء النور...تعالي يا حسن
حسن..نت تعرفني؟
رامز ابتسم..اعرفك...ولسه ...انا ونت هنعرف بعض اووي 
مفهمش حسن لكن قاطعهم خروج ليان........
ليان..يلا يا رامز انا جهزت
مصطفي..رامز باشا يا سا"فله 
رامز بعصبيه شديده..قولتلك متدخلش انت...انت ازاي اصلا تقول لمراتي كدا
مصطفي اترعب وسكت كدا وليان كانت بدأت ترتاح له 
حسن..انتو كتبتو خلاص......
رامز..اه يحسن...بارك لليان
حسن بصلها كدا باحراج منها..مبروك يا ليان
ليان ابتسمت بوجع ومردتش.....
رامز..انا عارف انك غالي اوي عند ليان...
حسن..هي كمان غاليه عندي زي اختي بالظبط.....خد بالك منها
رامز ابتسم..متقلقش...ليان في عنيا
حسن..هنشوفها تاني ازاي......
رامز بضحكه..متقلقش...انت بالذات...هتشوفنا كتير اوي...يلا يا ليان....
ليان خرجت أدام رامز..رامز بص لحسن كدا بابتسامه ومشي....
حسن لنفسه..شوفته قبل كدا والله...ّاي دا.....انا شوفت صورته في بيت مختار...معقول دا يكون ابنه ....اي دا و.......
يتبع.......
خرجت ليان معاه...كان بيبصلها وحاسس انها عاوزه تقول حاجه....
ليان اول ما خرجت لقت عربيه فاخمه جدا وكبيره اوي...وقفت كدا مكانها
رامز..يلا يحبيبتي واقفه لي.....
ليان لفت نظرها كلمة حبيبتي...عمر ما حد قالها حبيبتي قبل كدا.....
رامز قرب منها..اي بتفكري في حاجه....
فاقت ليان..احم..لا مفيش سرحت بس....
رامز بهدوء..طب اي هتركبي ولا تحبي تعملي اي......
كانو بنات الشارع والمكان كلو بيبصو كدا عالعربيه وعلي وسامة رامز....
(بقا البت اللي من عيلة مش لاقين ياكلو دول تتجوز واحد زي دا........)
ليان..يلا يا رامز.....وركبت معاه ومشيو.....
كان وقتها خرج حسن جري عشان يسأل رامز هو ابن مختار ولا لا لكنو مشي..
دخل حسن كدا البيت وكان هلكان لكن دماغو بتفكر في حاجه واحده..هكون غني عشان اقدر اتجوز شروق وكمان اثبتلها اني اقدر اوصل....
بعد كل اللي عملتو فيه دا وبيحبها بردو لي ميعرفش ديما بيحس ان فيها جانب طيب بس هي ديما مصدرة عنها الغرور والكبر........
دخل مصطفي وكان حسن راقد كدا عالسرير ومفتح عينه بيفكر...
مصطفي..اي اخرك لحد دلوقتي في الشغل.......
حسن بصلو كدا..بص مش وقتك...اطلع برا واقفل الباب.....
مصطفي قرب عليه بزعيق شديد..انت ازاي تتكلم معايا كدا.....
حسن قلبو ما"ت عن أي حاجه الا حب شروق..اطلع برا يا مصطفي والا والله هتشوف واحد عمرك ما شوفته......
مصطفي.. مصطفي !! انت بتهدد"ني يا قليل الادب رفع ايده جاي يضر"بو لكن ايد حسن منعتو...حسن طبق علي ايده اوي مصطفي اتوجع جدا...
حسن بابتسامه..قولتلك خلاص زمنك خلص يا مصطفي..متفكرش بس مجرد تفكير انك هتقدر عليا تاني
مصطفي بيتوجع اوي..سيب دراعي يا حسن....سيب....
حسن بضحكه..هسيب..وتطلع برا ومشوفش وشك لحد ما اغور من هنا 
مصطفي فكر انو قصده لحد ما اروح الشغل بكرا..سيب دراعي بقا
سابو حسن..اطلع برا....يلااااا متبصليش 
خرج مصطفي ماسك دراعه اوي اللي كان هيتك"سر في ايد حسن....
حاول حسن ينام علي اد ما يقدر لكن عقلو بيفكر........
وصلو لحد القصر الكبير اوي بتاع مختار ورامز ابنه...
ليان طول ما العربيه كانت ماشيه مكانتش مصدقه نفسها من المناظر الجميله اللي عمرها ما شافتها قبل كدا...نزلت وبصت للقصر كدا.....
رامز..دا بيتنا يا ليان ..ومن انهارده بقا بيتك
ليان بصتلو كدا بصدمه فرحه..انا!!...انا هعيش هنا.....
رامز بابتسامه حنيه مد ايده ليها...بصت هي لايده كدة وفكرت شويه....قلبي مستحيل هيفكر فيك تاني يا حسن..بعد ما بعتني وقولت انك بتحب شروق..بصي ادامك يا ليان اكيد دا عوض ربنا ...حطت ايديها في ايده بابتسامه وهو حضن ايده بايديها بيبين لها اد اي هو بيحبها فعلا....دخلو القصر دا وهي انبهارها من جمال القصر كان مغطي عليها خالص انا هعيش هنا معقول.
طلعو فوق للجناح بتاعهم.....
رامز..ادخلي غيري هدومك هناك....ونا هغير هدومي هنا..تمام
ليان بكسوف ..حاضر...بس انا مش معايا هدوم......
رامز..افتحي الدولاب دا هتلاقيه مليان لبس كتير اوي .اختاري اللي انتي عاوزاه 
ليان قربت عالدولاب وفتحتو لقيتو مليان قم"صان نوم كتير اوي..شهقت كدا بكسوف شديد وقفلت بسرعه عشان رامز ميشوفش
رامز بضحكه..بتعملي اي..انا اصلا اللي مختارهم كلهم...حاسس انو هيبقوا جامدين عليكي...
ليان بكسوف شديد..احترم نفسك....
رامز بيقرب عليها..حاضر ..بس يعني لو مش عاوزه تحني عليا وتلبسي كدا انهارده في حاجات تانيه عادي....
ليان اتوترت اوي لانو كان قريب منها اوي ..احم....فين....
رامز قرب اكتر..في الناحيه التانيه..اهي.....
وقرب وشو اوي من رقبتها 
ليان اتوترت اوي رفعت ايديها وزق"تو..طيب روح انت ونا هجيب لنفسي
ضحك رامز..ماشي.....انا هاخد دش واجيلك.....ودخل الحمام
حطت ايديها علي قلبها بتوتر..يخربيتك يشيخ.....
عدي اليوم وحسن كان بيجهز عشان رايح لمختار.....وخرج فعلا وراح قبل ما مصطفي وانتصار جدتو يصحو....
لقا عربيه مستنياه برا ركبها وصلتوا لحد القصر......
مختار..عامل اي يا حسن....
حسن..بخير.....ها هنبدأ من امتي....
مختار بضحكه..اهدي شويه...ابني رامز لسه عريس جديد...
حسن ..هو ابنك اسمو رامز...يبقي هو......
مختار..اه يحسن....ابني هو اللي اتجوز قريبتك......
حسن بصدمه.. اي كمية الصدف دي.........
مختار.. حسن انت من انهارده مش هترجع بلدكم دي تاني..هتعيش هنا
حسن..طب وجدتي..مستحيل ابعد عنها
مختار..جدتك شوية كدا وهنجيبها تعيش معاك انت وليان 
حسن..تمام....
مختار..اللي هناك دي هي اوضتك هتعيش فيها لحد ما تتخرج من كليتك..وبعد ما تخلص تعليمك...هتشتغل معانا علطول......
حسن سرح في مستقبلو هيكون عامل ازاي وكمان الحافز اللي كان بيحركو انو يوصل اكتر هي شروق.........
كان نازل رامز ومعاه ليان ماسكين ايد بعض عالسلم عشان يفطرو مع العيله...
ليان بصتلو..شكرا ليك انك فهمتني امبارح ومقر"بتليش 
رامز  بابتسامه..بس متتعوديش علي كدا....
ضحكت ليان كدا ..ضحكتها راحت اول ما شافت حسن.....
رامز لاحظ..مالك يا ليان...قريبك اهو مش انتي كنتي عاوزه تشوفيه وكدا
ليان اتكلمت عادي عشان ميبانش عليها حاجه..احم..انا بس استغربت اي جابو
رامز..هحكيلك كل حاجه في وقتها........
نزلو تحت ورامز سلم علي حسن......
حسن..عامله اي يا ليان 
ليان..بخير يا حسن....ونت
حسن..الحمدلله......
رامز..انا وحسن هنشتغل مع بعض قريب يا ليان 
ليان بفرحه..بجد....ربنا معاكم......
ليان فرحت لأنها هتشوف حسن اللي تعب في حياته وعدي حاجات كتير صعبه اخيرا هيشوف ايام حلوه...هي حست باعجاب لرامي خصوصا انو حنين اوي معاها وحست انها قلبها مدقش بحب حسن اول مره تحس كدا......
عدت ايام كتير وشهور وسنين لحد ما حسن قدر يخلص كليتو......
حسن اتغير خالص بقا يعرف يتكلم لغات كتير جدا اتعلم كويس جدا ...وحب شروق لسه في قلبه رغم مرور السنين..الحاجه اللي كانت بتحفزو اصلا هي حبو ليها وكمان انو مش عاوز يفضل طول عمره شغال كدا في الورشه...
ليان بقا كل يوم حبها لرامز يزيد..حبتور اوي وهو كمان حبها اكتر وخلفت منو بنوته قمر عمرها سنتين سموها نادين..وعلاقتها بحسن بقت أخوية جدا الاتنين مع بعض كأنهم اخوات جدا..وحسن بيعشق بنتهم نادين..رامز وحسن بقو اكتر من اخوات وحبو بعض اوي ..مصطفي عمهم ما"ت كان مريض وما"ت وجدتهم جات عاشت معاهم ....حسن طبعا طبعا اتغير خالص..مبقاش طيب زي الاول بقا ليه هيبه كبيره اوي ..بس لما بيشوف نادين بيلعب معاها كانو طفل عندو ٥ سنين......
مختار..جه اليوم بقا انهارده يا حسن اللي اوفي بوعدي ليك فيه
حسن..شروق؟
رامز..ايوه يا حسن...10 دقايق وشروق هتبقي مراتك
ليان ..بهدوء يا جماعه عليها...افرض موافقتش.....
حسن بتبلد..انشالله عنها ما وافقت....كدا كدا هتجوزها ....
ليان..حسن ....اهدي شويه....
حسن ول"ع سجاير ومردش عليها.....
رامز...وصلت اهي....
جابوها الرجاله متكتفه كدا ...وقفوها ادامو وشالو الشريط من علي عينيها فتحت عنيها لقيتهم ..ليان وحسن اللي كانو شحا"تين بالنسبه ليها دلوقتي لابسين لبس غالي اوي وكمان هما اللي خا"طفينها وقاعدين ازاي فالمكان دا
شروق..هو اي اللي بيحصل...
حسن اول ما شافها حس بضعفه ادامها...الضعف اللي بقالو سنين محسش بيه 
حسن..قولتلك يا شروق ....مهما حصل انتي بتاعتي
شروق بخوف..عاوز مني اي يا حسن.....
حسن..ولا حاجه..هنتجوز دلوقتي 
شروق بصدمه..انت عبيط ولا اي..هو نت فاكر عشان لبست حاجه غاليه صورتك هتتغير في عيني....انت هتفضل كدا في عيني يا حسن..خدام عند عمي وكمان صورتك ديما ادامي ونت بتنضف وتصلح العربيات فاهم.....
كلامها لسه بيك"سر حسن بس مش زي زمان
ليان..حسن متضغطش عليها عشان خاطري
شروق..والله مبقاش غيرك انتي اللي هتدافعي عني..متفكريش لبسك دا هينفضك..هتفضلي بردو في نظري زي مانتي....
رامز قام بعصبيه شديده..احترمي نفسك يا بت انتي وربنا اشغلك عندها خدامه
حسن بحده..رامز....خلاص.....شروق بتاعتي انا..انا هعملها الادب وهتجوزها وهاخد حقي وحقك يا ليان....
.........وحصل اللي حصل وكتب كتابو عليها غصب عنها و......
فاق حسن من ذكرياتو ..كل ما يفتكر كلامها بيكون عاوز يقرب منها اكتر يشبع رغبتو وكمان يكون بينتقم منها...حسن كان بينا"م مع بنات تانيه عشان ديما يثبت لنفسه ان في بنات كتير بتحبو وانو مش ناقصو اي حاجه اخلاقو باظت بسبب شروق ومرضه بيها
قام حسن بسرعه نزل من البيت للمخزن فتحو ودخل بسرعه....
حسن زقها..اصحيي 
شروق صحيت بتعب..نعم..عاوز اي تاني....
حسن قل"ع الجاكيت..عاوزك يا شروق.........
يتبع...........
حسن زق"ها..اصحيييي 
فتحت عنيها بتعب شديد..اي..عاوز اي تاني..
حسن بيق"لع الجاكيت..عاوزك يا شروق...قومي...
شروق اترعبت اوي وحاوطت نفسها بدراعها اتكلمت بصوت مقطع..لا يحسن ..عشان خاطري لا.....
حسن مسكها بين ايده وهي بدأت تنهار..ملكيش خاطر عندي....
شروق بعياط شديد..بالله عليك يا حسن..ارحمني بالله عليك....
حسن بزعيق..اخر"سي بقا...اسكتي.....
شروق خافت اوي وعيط....قرب هو منها ودفن وشو في رقبتها..هي كانت بتتنفض برعب وعياط شديد....
شروق بضعف شديد..وحياة حبك ليا...لو بتحبني يا حسن..ارحمني....
فجأه اتوقف حسن...بتحلفني بحبي ليها ...انا مش بحبها انا مدمنها.......
حسن رفع وشو ولسه ماسكها في ايده..بتعملي فيا كدا لي يا شروق....
شروق كانت مش قادره تتمالك نفسها وبتتكلم ونفسها بيروح..انا معملتلكش حاجه 
حسن زعق وعيونه دمعت..لا عملتي.....عملتي يا شروق...انتي حرفيا السبب في اني اتغيرت 180 درجه...انا عيشت عمري دا كلو عمري ما حطيت في بوقي سجاره.....من بعد كسر"تك ليا....وعدم حبك ليا خليتني اتغيرت...الحر"ام بالنسبه ليا بقا عادي...انا كنت لايمكن اقدر اعمل فيكي كدا ولا اجر"حك يا شروق...بس انتي السبب...انتي السبب في كل دا....
شروق بانهيار..انت ظالمني والله.....انت واحد خطف"تني..اتجوزتني غصب عني ..عملت معايا علاقه غصب عني....حابسني في مكان بقالي 3 سنين مبشوفش اي حد غيرك...مفيش مره شوفتني فيها الا لما تقرب مني غصب عني...مش مديني اي فرصه اني احبك حتي.....
حسن بزعيق ودموع اكتر..لا اديتك....انا من ايام ما كنت شغال عند عمك ونا ديما بلمحلك...ولما اعترفتلك وشوفت رد فعلك دا...حبي ليكي مقلش..بس بقا معاه اني عاوزك وكمان انتقم منك .....
شروق كانت بين ايديه...بصت للارض وعيطت اوي..انا عارفه اني غلطت كتير ...بس والله انا مليش ذنب...انا عيلتي مربياني علي كدا...امي ديما كانت تقولي انتي احلي واحده في بلدنا كلها...امشي في الشارع واثقه من نفسك..انتي مش هتتجوزي غير واحد غني اوي...الفقير خليه يحبك بس عمره ما يطولك.....طفله وبتسمع الكلام دا عاوزني ابقا عامله ازاي....
حسن بوجع..متفكريش انك هتصعبي عليا...انا لو أطول اوجعك الف مره هعمل كدا..اللي انتي عملتيه فيا مش شويه يا شروق....
شروق مسكته من هدومو..فاكر لما قولتلي هخليكي تقوليلي ارحمني يا حسن...اديني بقولهالك اهو...ارحمني ...ابو"س رجلك يا حسن ارحمني
حسن..عاوزاني اسيبك تمشي....انتي لو مشيتي من هنا ..همو"ت ازاي مشوفكيش تاني.....
شروق بعياط..ولو فضلت هنا بردو همو"ت يا حسن...همو"ت منك....
حسن فكر دقيقه انها لو ما"تت فعلا ممكن يعمل اي...دماغو اصلا مش عاوزه تفكر في كدا...برق عينه كدا بخوف عليها وشدها في حضنه اوي....
حسن بدموع وخوف..مش هتم"وتي...انا مقدرش اعيش منغيرك....انا بحبك..انا بعشقك يا شروق.....
شروق كانت بتعيط اوي..سيبني امشي يا حسن....
حسن بعدها عن حضنو وبصلها كدا ولسه ماسكها..انتي بتاعتي يا شروق لا ي اسيبك.....قربها منو تاني
شروق بضعف شديد وانهيار..لا يحسن...لا .....
حسن دفن وشو في رقبتها تاني...وفضل يبو"سها بادمان شديد ومرض....هي كانت بتعيط اوي ومنهاره...حست ان نفسها بيروح منها ......
شروق صرخت..الحقنييييي......
حسن رفع وشو لقاها بتقطع النفس خالص وشفايفها زرقا..اغم عليها خالص....
حسن بجنون..شروق....انتي بتهزري صح.....صرخ اوي..شرووووق...اصحي يا حبيبتي....اصحي ....خلاص مش هقرب منك ..عشان خاطري فوقي..شروووق..
يتبع......
حسن برعب عليها..شروق حبيبتي..اصحي...خلاص والله مش هقرب منك تاني...بالله عليكي متسيبنيش...شرووووق..........شالها بسرعه بجنون ورعب وخرج بيها من المخزن...اول مره من 3 سنين تخرج برا المكان دا ..شالها بسرعه وطلع بيها للاوضه بتاعتو..اتصل علي دكتوره عارفها...وقالتلو انها جايه
عدي عليه الوقت ببطئ شديد ورعب عليها ..كان واخدها في حضنه اوي وماسك ايديها..ايديها متلجه حرفيا.....شويه ووصلت الدكتوره..بدأت تكشف عليها......
الدكتوره بسنت بقت مستغربه جدا اول مره تشوف حسن خايف وقلقان كدا عمرها في حياتها ما شافت حسن مجرد قلقان حتي....خلصت وقامت..
حسن بسرعه..اي طمنيني فيها اي...
بسنت..اهدي يا حسن باشا...متقلقش هي كويسه...
حسن ارتاح بس لمجرد انو عرف انها عايشه عادي..الحمدلله..طب اي حصلها..
بسنت..احم...هي تقرب لسيادتك اي.....
حسن رجع لقوته تاني..انتي هتصاحبيني...يلا غوري في داهيه..
بسنت بخوف منو..احم..والله مقصدش يا باشا..هي بس عاوزه اعرف هي متجوزه ولا لا.....
حسن..انتي مالك انتي هيفرق معاكي في اي....
بسنت..طب هو سيادتك مش عاوز تعرف حتي هي فيها اي....
حسن..فيها اي متنطقي هي فزوره....
بسنت..عالعموم هي حامل في الشهر التاني....
حسن بصدمه..حامل!!!!
بسنت..احم..هي مش متجوزه ولا اي.....بس ازاي دا جوزها مش عاتقها اصلا...ولا تكونش حملت في الحر"ام...
حسن بزعيق..متغوري في داهيه عشان متكتبيش نهايتك بايدك...
بسنت بخوف..حاضر حاضر..عالعموم...هاتلها العلاج دا هي محتاجه راحه تامه الفتره الجايه وتاكل كويس لأن الجنين ضعيف..عن اذنك......وسابته ومشيت....
فضل هو واقف ماسك الروشته وعمال يفكر ..حامل ازاي....انا مجاش في دماغي انها ممكن تحمل خالص....معقول ابني هيكون منك انتي يا شروق...المهم انها كويسه..يارب احفظها ليا....راح قعد جنبها وفضل يبصلها وهي نايمه ...رقد جنبها كدا وشدها لحضنو براحه وفضل يملس علي شعرها بحب شديد....وكانت راسها علي صدرو كدا ........
كانت ليان بتلبس نادين.....
رامز..المهم جدتك عامله اي.....
ليان..الحمدلله كويسه با حبيبي...مش محتاجه اي حاجه....
رامز..الحمدلله...انا قلقان شويه علي حسن...
ليان..لي مالو....
رامز اتنهد..زي ما هو عادي...بس بقولك مفيش حد بيشوفو غير ما يكون خايف منو...مخوف ناس كتير اوي منو ...
ليان..هو حسن كدا..انت لسه جاي تعرفو...هو لسه حابس شروق بردو..
رامز..طبعا ...حسن شكلو مش هيطلعها من مكانها دا غير لما تمو"ت..
ليان..يلهوي تمو"ت..دا كان حسن يمو"ت وراها.....
نادين كانت بتتكلم بطفوله..عاوزه خالو حسن.....هي طبعا عندها سنتين ونص تقريبا فبتتكلم بطفوله. خالص بيحاولو يفسرو كلامها...
ليان بضحكه..حاضر يا حبيبتي...بس هو زمانو نام بيحب ينام بالنهار شويه....
نادين بزعل..لا عاوزه....
رامز بضحكه ..انا ابوكي يبت..انتي مبتحبنيش زيو لي
ليان بضحكه..والله بقيت بغير عليها منو بجد....
رامز قرب منها..انتي متغيريش علي حد غيري انا وبس...
ليان حطت ايديها علي رقبتو بدلع..ودا لي بقا...
رامز بحنيه وباصص في عيونها..عشان انا بغير من غيرتك علي حد غيري..
ضحكت ليان كدا..نت بتقول اي....
رامز بضحكه..والله ماعرف....وحط ايده علي وسطها وشدها عليه..وحشتيني اوي....
نادين..بابا......
رامز..يوووه...انتي مش كنتي راحه لخالك حسن..متروحيلو بقا....
ليان ضحكت..البت بتغير عليك مني........
رامز ..وراثة مهببه.....
حسن كان نام وفي حضنه شروق.....
شروق بدأت تفتح عنيها كدا بألم...ودوخه...حاسه بحاجه تقيله ومحاوطاها...بصت حوليها لقت مكان غير اللي ديما بتشوفو...لقت نفسها في اوضة غريبه كدا.....فتحت عنيها اوي...شمت ريحة حسن اللي لما بيقرب منها ديما تشمها عرفت انها في حضنه....اتنفضت بسرعه وقامت كدا......حسن صحي ولقاها انكمشت في نفسها بخوف منو وبتنهج برعب...
حسن بهدوء..متخافيش يا شروق...اهدي ...
شروق بردو خايفه وبعيد عنو....
حسن بحنيه شديده..يا حبيبتي متخافيش...والله ما هقربلك حتي ...نامي بس انتي تعبانه.....
شروق لنفسها..اول مره يتكلم معايا بالحنيه دي.....هو مالو....
اطمنت حاجه بسيطه...ونامت تاني مكانها ومفتحه عنيها اوي.....
حسن ملس علي شعرها بحنيه وهي بتبص لايده كدا بخوف....
حسن..بالله عليكي متخافيش...والله مش هعملك حاجه.....
شروق ..عاوز مني اي...وجبتني هنا لي..انا فين اصلا
حسن..دي اوضتي في القصر بتاعنا....
شروق بخوف..هتحبسني تحت تاني......
حسن ..اه...
شروق بخوف شديد..لا ونبي..بالله عليك بلاش ..
حسن..اسكتي......
شروق بصت للارض وعيطت.....
حسن بحده..متعيطيش..مسمعش نفسك....
شروق باصه للارض ودموعها بتنزل وبتكتم شهقاتها بالعافيه....بصلها هو وفضل مركز معاها شويه ...
حسن..دموعك متنزلش.......
شروق مسحت دموعها بضهر ايديها زي الطفله لكن عيونها مبطلتتش دموع بتنزل بردو.....
حسن..مش قولتلك مشوفش دموعك....
شروق اتكلمت بصوت مخنوق..مش عارفه ابطل والله ...مش عارفه.....
حسن معرفش يمسك نفسه وضحك كدا..بصتلو شروق كدا اول مره تشوف ضحكتو من زمان اوي...ضحكتو جميله اوي ظهرت وسامته اكتر...بصتلو كدا...
حسن بصلها بضحكه..طب خلاص...عيطي براحتك....
شروق عيونها مكانتش راضيه تبطل دموع..هتحبسني تحت تاني
حسن..اه......
شروق عيطت تاني بخوف وحطت ايديها علي وشها وعيطت اوي بصوت...مش عاوزه تتحبس تحت تاني ..مش بتطيق المكان اللي تحت دا بيفكرها ديما بذكري مش بتطيقها..وهي عن"ف حسن معاها....
حسن..طب بتعيطي لي دلوقتي.....
شروق بصوت مخنوق..عاوز تحبسني تحت تاني لي.....
حسن..دا المكان اللي انتي عايشه فيه...انا طلعتك بس لحد ما الدكتوره كشفت عليكي وهنزلك تاني....
شروق بضعف..عشان خاطري مش عاوزه انزل.....
حسن مردش عليها...
شروق حطت ايديها علي صدرو وعيونها دبلانه..لو بتحبني يا حسن.....
حسن ضربات قلبو ابتدت تزيد ..لمستني بارادتها....بصلها كدا وشدها عليه شويه...عاوزه تقعدي فين....
شروق..اي حته يا حسن...الا انك تحبسني تحت بالله عليك.....
حسن..بس بشرط.......
شروق خافت يطلع اللي في دماغها..بالله عليك بلاش انهارده..انا تعبانه اوي..
ضحك حسن تاني وهي ركزت معاه اكتر..
شروق لنفسها..انا اول مرة احس ان هو قمر اوي كدا ......
حسن..لا مش كدا...عاوزك بس تاكلي بس كويس اوي.....
شروق بلهفه..ومش هتحبسني صح.....
حسن..أما اشوفك هتاكلي زي مانا عاوز ولا لا......
شروق..هات الاكل بس.....وهعملك كل اللي انت عاوزه..بس بلاش تحت ونبي.
حسن جاي يقوم من عالسرير مسكتو من دراعو..رايح فين....
حسن لنفسو..وبعدين بقا...انا ماسك نفسي بالعافيه...
حسن..اي يبنتي هنادي لحد يجيبلك اكل.....
شروق سابت دراعو..ماشي......
حسن بص الناحيه التانيه ونده لساميه.....
دخلت ساميه وهي عنيها في الارض بخوف..ايوا يا باشا....
حسن..هاتي اكل من تحت متكامل لواحده كدا حامل في الشهر التاني 
ساميه مرفعتش عنيها وخافت طبعا تسألو مين اللي حامل ومين اللي قاعده عالسرير دي..تحت امرك يا باشا....ومشيت...
شروق بصتلو كدا باستغراب..هي مين دي اللي حامل في الشهر التاني
حسن مسك فونه وقعد جنبها..انتي...
شروق بصدمه..حامل......
حسن مردش وماسك الفون بيقلب فيه.....
شروق شدت منو الفون..رد عليا حامل ازاي....
حسن بصلها كدا..لا مش معني اني لطفت معاكي شويه تسوقي فيها..
شروق خافت شويه..طب رد عليا..حامل ازاي
حسن..هي الستات بتحمل ازاي يشروق....
شروق باستغراب اوي..حامل منك؟؟؟.....
حسن بصلها بطرف عينه..هو في حد قرب منك ولا حد شافك اصلا عالكوكب دا غيري.....ومسك الفون تاني وبص فيه..رفع عينه من غير ما تاخد بالها يشوف ريأكشنها..لقاها مبتسمه خفيف كدا مع ذهول رهيب.....
جابت ساميه الاكل وخبطت الباب كدا....
حسن قام فتح واخد منها الاكل...وقفل الباب تاني.....
حسن..كلي.....
شروق..والله مليش نفس مش عارفه لي...
حسن شال الاكل من ادامها وشدها من دراعها..يلا علي تحت...
شروق بخوف..لا خلاص انت ما بتصدق..هات الاكل......
حسن..كان من الاول....تخلصي كل دا فاهمه.....
شروق بزهق..حاضر......وبدأت تاكل ..كان هو باصص في الفون ومركز شويه فيه وهي بتاكل وبتبصلو بدأت تركز معاه اوي وتشوف الحركه اللي ديما بيعملها..هو ديما بيحك في دقنه كدا دي حركه عندو ....
شروق..بتعمل اي....
حسن بصلها كدا ..اي يحبيبتي....
شروق اتكسفت متعرفش لي اول مره تتكسف لما يقولها كدا..احم..بسألك بتعمل اي....
حسن..شغل وكدا..عاوزه حاجه....
شروق..اه..لا....لا مش عاوزه......
حسن..اي عاوزه اي اخلصي.....
شروق بخوف..هو نت بتقلب لي طيب..نت لسه كنت بتقولي يا حبيبتي...بتخوفني لي دلوقتي.....
حسن هدي كدا..خلاص هديت اهو...قولي عاوزه اي.....
شروق..بقالي كتير اوي مشوفتش الشمس يا حسن...ينفع بس أقف شويه فالبلكونه دي.....
حسن بص للبلكونه كدا واتنهد..ينفع.....وقام وقف مسك ايديها....هاتي الساندوتش دا معاكي....
شروق..انت مبتنساش ابدا...اهو.....واخدها ووقفو في البلكونه.....
شروق اول ما خرجت هي حرفيا بقت مستغربه اوي..بقالها اكتر من سنتين مشافتش السما حتي....محبوسه ديما...بصت كدا للسما بحب وفرحه وحسن كان بيبصلها..نفسو تحس بيه وتحبو زي ما بيعشقها......
كانت خارجه ليان ومعاها نادين في الجنينه.....
ليان بصت علي بلكونه حسن لقيتو واقف ومعاه واحده..
ليان..بردو يا حسن بنات في البيت....بس انا حاسه اني عارفاها...دققت شويه في ملامحها..اي دا..معقول..دي شروق.....
يتبع....
شافتها ليان من بعيد ودققت في ملامحها عرفت انها شروق.....
نادين بطفوله..خالو حسن اهو...عاوزاه....
كان واقف حسن في البلكونه اول ما شاف نادين ابتسم كدا...شروق بصتلو وسرحت في ابتسامتو اللي حست انها بقت تحبها اوي....
شروق ..بتضحك علي اي...
حسن بصلها وبعدين خرج من البلكونه...خرجت شروق وراه بسرعه ومسكت ايده بسرعه..
شروق بقلق..رايح فين يا حسن...
حسن بص لايديها اللي ماسكاه اوي..جاي علطول 
شروق..لا خدني معاك.....
حسن..خليكي يا شروق هاجي علطول..متخافيش...
شروق بصتلو نظره انها خايفه ...خايفه ينزل يكون بيجهز مكان عشان يحبسها تحت تاني..حرفيا بقا عندها رهبه رهيبه من الموضوع دا...
حسن حط ايده علي خدها..متخافيش..طب عشان تطمني اقفي في البلكونه هتشوفيني.....
شروق هديت شويه..ماشي.....
حسن سابها ونزل ..هي جريت عالبلكونه......
نزل حسن بسرعه ...جري علي نادين وهي سابت ليان وجريت عليه بضحكه جميله...رفعها وشالها وحضنها اوي...
حسن ..وحشتني يا صغنن انت .....
ضحكت هي ولعبت في دقنه وبا"سته.....
ليان..هي دي شروق يا حسن...
حسن..شروق حامل يا ليان ...
ليان بصدمه..اييي....ازاي..
حسن..هو اي حوار ازاي دا..هي البنات بتحمل ازاي يعني..
ضحكت ليان بخفه..طب ونت ناوي علي اي....
حسن اتنهد..معرفش....
ليان..مش هينفع تحبسها تاني يا حسن...صح
حسن..هي اصلا مش عاوزه...
ليان..ونت من امتي ونت بتسمع كلام حد...
حسن..شروق مش حد يا ليان ....شروق عايشه جوايا 
ليان..طب لي عذبتها دا كلو
حسن اتنهد ..معذبتهاش...انا كنت عاوزها تفضل ادام عيني لما احب اشوفها الاقيها ادامي..هي كانت رفضاني مكانش ادامي حل غير كدا
ليان..مكنش ينفع بالعافيه يا حسن....
حسن..ممكن تقفلي كلام بقا ....مش عاوز اتكلم
ليان..طب آخر حاجه..أهلها عملت معاهم اي..
حسن..أهلها عارفين انها معايا ..وميقدروش يعملو معايا حاجه اصلا...
نزل رامز..مساء الفل يا عسل
حسن سلم عليه..اي يبني فينك من امبارح 
رامز..ممكن بس تسيب بنتي عشان بغير عليها منك...
حسن ضحك كدا..تروحي لبابا يا نودي..
نادين مسكت حسن اكتر..لااا...
ضحكو كلهم....
ليان..شروق حامل يا رامز...
رامز بصدمه..حامل....حامل ازاي...
حسن..لا كدا كتير..طب البنات واغبيه حتي انت يا رامز..هتحمل ازاي يعني...انا طالع..خليكوا نتو بقا اتكلمو عليا وحكيلو كل حاجه يا ليان هاا 
اخد نادين وطلع وليان ورامز فضلو يتكلمو شويه ....
شروق كل دا كانت مراقبه كل حركه بيعملها حاسه انها منجذبه ليه اوي بس في نفس الوقت خايفه منو......طلع فتح باب الاوضه وهو شايل نادين وبيضحك معاها......
جات شروق مبتسمه لان نادين طفله قمر جدا..مين دي يا حسن..
حسن..دي بنت ليان ورامز..دي نادين..اكتر واحده بحبها في حياتي..
شروق بصتلو كدا وكان نفسها تسمعها منو..اكتر مني؟
حسن بصلها كدا..انا قولت بحبها...مش عايشه جوايا..او مدمنها....
شروق اتكسفت شويه وبصت للارض بابتسامه وهو مراقب ريأكشنها...
شروق..ممكن اشيلها شويه....
حسن..لا انتي حامل...بلاش...
شروق..اه صح بنسي اني حامل.....
حسن اخد نادين ونام عالسرير وفضل يلاعبها جنبو وبيبوسها كل شويه وهي تضحك اوي بطفوله جميله....
عدي الوقت ودخل الليل أوي..نادين كانت نامت ..
شروق..هي بتنام هنا
حسن..لا ..هي كل يوم تنام مني كدا وليان خمس دقايق وهتلاقيها بتخبط الباب عشان تاخدها...
شروق..احم...هي عامله اي صحيح...
حسن بصلها..عاوزه منها اي تاني...
شروق اتنهدت بحزن..عاوزه اعتذرلها يا حسن
حسن بصلها بصدمه..انتي تعتذري..مصدقش....
شروق بحزن شديد..انا اتغيرت يا حسن..والله العظيم اتغيرت...انا مكنتش استاهل غير اللي انت عملتو فيا عشان اتظبط..انا عرفت قيمة حاجات كتير اوي كانت ادامي عادي بس مش عارفه قيمتها بس عرفت قيمتها لما اتحرمت منها..
حسن..زي اي يا شروق...
شروق..معلش مش هقدر اقولك دلوقتي....
خبط باب الاوضه 
حسن..دي اكيد ليان....
شروق..هقوم افتحلها انا....
حسن بصلها باستغراب وهي قامت وفتحت الباب 
ليان اول ما شافتها بصتلها كدا هي مش قادرة تنسي بردو كلامها ليها  انما شروق حست انها محروجه منها اوي 
ليان..نادين فين
حسن ..تعالي يا ليان خديها 
دخلت ليان اخدتها وخرجت مش عاوزه تفضل مع شروق اكتر من كدا..
شروق وقفت زعلانه كدا ..حسن بصلها 
حسن..تعالي يشروق..قربي عليا
شروق قربت بزعل كدا نفسها تحاول تغير فكرتهم عنها...قعدت جنبو
حسن..مالك.....
شروق بصت للارض بحزن..مليش يا حسن 
حسن..طيب..يلا نامي 
شروق..مش عاوزه انام دلوقتي يا حسن....
حسن..الساعه بقت 12 كفايه عليكي كدا
شروق بخوف..بالله عليك متقوليش لازم انام..متجبرنيش علي حاجه 
حسن..هو انا بخوف اوي كدا.....
شروق..انت مبتاخدش بالك بتعمل اي يا حسن 
حسن..بعمل اي...
شروق..اتغيرت اوي يا حسن....
حسن..انتي السبب...
شروق بحزن..انا آسفه......
حسن..والله الدنيا خربت..شروق بنفسها بتعتذر....
شروق بصتلو بوجع كدا وبصت للارض وعيطت...
حسن بصلها ..متعيطيش يا شروق 
شروق عيطت..نفسي تغير فكرتك عني 
حسن..مش من يوم وليله يا شروق اكيد تصرفاتك هتتكلم عنك 
شروق..لسه بتحبني يا حسن صح..حبك ليا مقلش 
حسن فضل باصصلها اوي ..شدها عليه وبا"س شفايفها برقه وحنيه..بيظهرلها اد اي هو بيحبها..كان رقيق اوي معاها..هي اول مره تحس بحبه..اول مرة متزعلش لما قرب منها..فضلت في ذهول شويه...بعد عنها مسافه صغيره 
حسن بيتكلم بهدوء وحنيه..انا عمري فيوم ما حبك قل من قلبي ..انا بحبك اوي يا شروق...نفسي تحبيني زي ما بحبك...مش عارف قلبك هيفضل قا"سي عليا كدا لحد امتي....وبا"س خدها بحنيه...بعد عنها وبصلها شويه هي كانت مكسوفه اوي متعرفش لي دي صحيح مش اول مره يقربلها بس اول مرة تكون مبسوط شويه بقربه..وقام من جنبها خالص راح ناحية الدولاب 
شروق كانت زي ماهي مجهوله مش عارفه تتكلم ولا تعمل اي
اخد حسن لبس وراح للحمام عشان يغير هدومو 
شروق..يالهوي..شكلي بدأت احبو.......
لقت فونه بيرن...راحت لقت واحده بترن مسميها ندي...
شروق بصت للفون كدا بغيرة خفيفه..فتحت ....
ندي..اي ياحبيبي انا مستنياك بقالي كتير فالبيت تعالي بقا وحشتني..
شروق اتصدمت و......
يتبع......
لقت رقم بيرن مسجله ندي..حست بغيره خفيفه..فتحت عليها تعرف مين بيرن ع جوزها..
ندي..اي يحبيبي..مستنياك بقالي كتير فالبيت ..تعالي بقا وحشتني...
شروق اتصدمت لما سمعت كدا..مقدرتش تتكلم ولا تعمل اي حاجه..قفل الفون وسابته مكانه..هو مش بيحبني هو لي بيعمل كدا مدام بيحبني لي بيعرف عليا بنات تانيه...مش فاهمه.....
خرج حسن من الحمام وراح أدام المرايا بيحط برفيوم....فضلت هي بصالو كان شكلو حلو اوي ووسامته ظاهره وعضلاته بارزه...
شروق..رايح فين دلوقتي الساعه 12
حسن..خارج...
شروق..منا عارفه..قصدي يعني خارج فين.....
حسن بصلها كدا..عاوزه حاجه ولا اي 
شروق..اي بسأل جوزي خارج بليل كدا فين....
الكلمة دي سحرتو حرفيا (جوزي) بدأت تشوفني جوزها فعلا....
حسن بابتسامه مقدرش يخفيها..جوزك!!
شروق بكسوف..اه جوزي ...وابو ابني كمان ولا اي.....
حسن..احنا نطول بردو ..ابقا حوز شروق هانم....
شروق..بطل رخامه ورد رايح فين....
حسن..خارج شويه والله....رن الفون تاني راح حسن مسكو وكانت نفس البنت
حسن..الو......اه جاي......10 دقايق وهاجي.....تمام سلام.....
شروق قامت وقفت بغيرة..هتروح فين 
حسن..اي يشروق..انا مش متعود علي كدا علي فكره
شروق..اه...منت حابسني تحت عشان تروح تعمل اللي انت عاوزه منغير مانا اعرف....
حسن كان مبسوط حس انها بدأت تحبو..وهو نتي يعني لو قاعده هنا وعاوز اعمل حاجه..مش هعرف اعملها....
شروق بصتلو بزعل..هو نت ..بتكلم بنات تانيه يا حسن 
حسن كان هيقولها اه بس لسانو مقدرش يقولها..بصلها وسكت
شروق..رد يا حسن بتكلم بنات تانيه....
حسن اتنهد..اه...
شروق عيونها لمعت بالدموع..لي...هو انا مش مكفياك...
حسن بصلها شويه ومعرفش يرد..اخد موبايلو ..متخرجيش بره الاوضه وخرج منغير ما يرد...
شروق دموعها نزلت متعرفش لي..هو انا حبيتو خلاص كدا..انا مش فاهمه انا زعلانه اوي كدا لي.....
نزل حسن وركب العربيه..فكر شويه كدا..هو نت ناوي تعمل اي معاها...يعني خلاص هتعاملها انها مراتك بقا وكدا ..مش عارف حاسس بحاجز كدا بيننا...انا مبقاش فاهم حاجة.....دور العربيه وساق وصل لبيت ندي...
ندي فتحت الباب ولبسه قم"يص نوم..اتاخرت لي..
حسن دخل ..عامله اي....
ندي..هو نت هتفضل متردش عليا لحد امتا..اسألك سؤال ترد بحاجه تانيه
حسن..بطلي رغي بقا المسا....يلا 
ندي..حاضر يحبيبي...اه صحيح..هو نت فتحت عليا فالأول مكنتش بترد لي
حسن..انا!!...امتي دا
ندي..اه ...رنيت عليك مره قبل ما ترد عليا..
حسن فعقلو..اكيد شروق هي اللي ردت ..عشان كدا سألتني كدا...
حسن..فكك...يلا جهزي الدنيا بقا...
ندي بدلع..حاضر يروحي......
شروق فضلت قاعده عالسرير بتعيط..هي مش فاهمه هو عاوز اي ولا بيفكر ازاي..طب لو بيحبني زي ما بيقول بيعرف بنات تانيه لي..ولو مبيحبنيش ..حابسني لي وبيعمل معايا كدا.....خبط باب الاوضه..مسحت دموعها وراحت تفتح لقيتها ساميه..
ساميه..حضرتك يا هانم تؤموريني بحاجه..
شروق..شكرا يا دادا....
ساميه..لو عوزتي اي حاجه قوليلي انا هنا في خدمتك....
شروق..هسألك سؤال واحد.....
ساميه..اتفضلي 
شروق..هو انا...اول بنت تشوفيني هنا فالاوضه مع حسن
ساميه بخوف..احم..طب عن اذنك
مسكتها شروق..متخافيش...والله مش هقولو حاجه 
ساميه..احم.....بصراحه لا ...حسن بيه ..كان بيجيب بنات كتير هنا 
شروق بصدمه اكتر هي كانت فاكراه بيكلمهم بس ..بيعمل معاهم اي 
ساميه..احم....زي ما حضرتك فاهمه.....
شروق اتصدمت اوي ومن هنا اتأكدت انها بتحب حسن اوي......
عدي الوقت وحسن قام يلبس ...
ندي قربت حضنتو من ضهرو..انا بحبك اوي 
حسن مردش وبيظبت لبسه في المرايا...
ندي..هو انت مبتحبنيش يا حسن 
حسن..لا.....
ندي بزعل..لي....هو انا مقصره معاك في حاجه...كل حاجه بتعوزها بعملهالك 
حسن..حصل
ندي..طب انا شكلي وحش طيب
حسن..انتي زي القمر 
ندي..طب اي مانعك تحبني 
حسن..بحب واحده تانيه.......
ندي بصدمه..هو انت بتحب حد اصلا..غيري 
حسن..انا مبحبش حد غيرها....
ندي..طب لي بتعرفي عليها.....
حسن..مش انتي لوحدك علي فكره....
ندي..طب لي بتعرف حد عليها اصلا......حسن بصلها ومردش....
حسن..سلام يا ندي ..
مسكتو ندي..هشوفك تاني امتي 
حسن..لما يجيلي مزاج....وسابها وخرج....ركب العربيه وهو في منتهي حزنه من نفسو ..حاسس انو بقا وحش اوي..ديما بيدي نفسو العذر ان شروق هي السبب ..وصل للبيت ..طلع الاوضه فتحها ودخل لقاها قاعده تعيط اوي..قرب عليها بقلق..مالك يشروق..في حاجه 
شروق بصتلو بحزن..اه.....
حسن..اي طمنيني......
شروق بدموع..انا سقطت ابنك اللي فبطني يا حسن..عشان انت متستاهلوش 
حسن بصدمه وعصبيه شديده..بتقولي اييي...ازاي تعملي كداااا....
يتبع.......
شروق بدموع..انا نز"لت ابنك اللي فبطني يا حسن..عشان انت متستاهلوش......
حسن بصلها بصدمه نفسها تطلع بتهزر زعق اوي..اييي...بتقولي اي...ازاي تعملي كدا.......
شروق اترعبت منو لكن تماسكت..انت كنت فين دلوقتي...
حسن مسك شعرها..انطقي..عملتي كدا امتي..وازاي 
شروق بألم..اااه...حسن سيب شعري بيوجعني 
حسن قومها وماسك شعرها..انطقي والا هقت"لك انهارده....
شروق بعياط شديد..عاوز مني اي....
حسن بعصبيه شديده..انطقي عملتي اي وعملتي كدا ازاي...
شروق..حركات بنات بقا..دي حاجه سهله اوي انها تحصل..
حسن عيونه دمعت..انتي بتهزري صح..مهو اكيد بتهزري ..وبعدين انتي ازاي مش تعبانه...انتي بتكدبي٠ يشروق..ريحيني
شروق..نزلتو يا حسن....
حسن سابها وخبط الكرسي برجله..لييييي لي يشروق..دا اللي كان هيرجعلي الحياة تاني....كان هيعوضني وهيعوضك..كان هيقربنا من بعض..كان هيخليكي تحبيني...عملتي كدا لييي
شروق بعياط..عشان تفوق..تفوق وتبطل تعلق كل حاجه بتعملها غلط علي شماعة شروق....شروق هي السبب في كل حاجه صح..
حسن قرب عليها بزعيق..اااااه...انتي السبب...انتي اللي غيرتيني انا مكنتش كدا وانتي اكتر واحده عارفه
شروق بعياط..مهو عشان عارفاك بقول كدا...انت مكنتش بتسيب صلاة يا حسن...مكنتش بتشرب سيجارة واحده....مكنتش كدا يا حسن...انا اه غلطت بس انت كمان غلطت ولازم تتعاقب....
حسن..اتعاقب علي ايي
شروق..علي علاقاتك اللي بتعملها حر"ام...علي حبستك ليا طول السنين دي
حسن..وهو انتي فاكره اني مبتعاقبش..انا من زمان ونا بتعاقب علي حاجات معملتهاش ..عيشت ايام سو"دا...ربنا عوضني عنها..بس كان ديما في جرح كبير ...وهو انتي يشروق...انتي هتفضلي النقطه السودا فحياتي..الوحيده اللي بحس ادامها بضعف ...الوحيده اللي سبب تعاستي وقر"في...لما جالي أمل شويه انهارده انك ممكن تحبيني..انتي قت"لتي الأمل دا دلوقتي...نهيتي علي كل حاجه...انا مش عارف بتعملي فيا كدا لي..مش عاوزه تحبيني لييييي
شروق بسرعه..انا بحبك يا حسن.......انا عملت كدا عشان بحبك...زعلانه منك انك بتقر"ب من واحده غيري عشان بحبك....بعمل كل دا عشان بحبك والله بحبك.....افهم بقا 
حسن الكلمة دي هديتو خالص....كلمه بقالو سنين هيم"وت ويسمعها منها فضل ساكت كدا ومقدرش يتحرك ولا يتكلم ولا يعمل حاجه. 
حسن اخد علبة السجاير وخرج وقف في البلكونه...مش عاوز يفكر مش عاوز يعمل اي حاجه حاسس انو طهقان...حاسس انو رجع لنفس احساسو بتاع زمان اليأس والحزن...بس كل دا قصادو كلمة بحبك من شروق..كل دا يهون قصاد الكلمه دي....بس اتنكد اوي بسبب ابنو اللي راح ......
فضلت هي قاعده جوا تعيط ..حطت ايديها علي بطنها وقالت لنفسها..مقدرش اعمل كدا...بس انت لازم تفوق يا حسن...بتغض"ب ربنا ونا مقبلش عليك كدا..وزي مانا السبب انك تكون كدا..انا بردو هبقا السبب انك تكون كويس تاني
رامز..لي بس اي زعلك اوي كدا.....
ليان..مش قادرة اشوف البنت اللي كانت سبب في عدم ثقتي في نفسي ونا صغيره وكمان كانت بتخنقني ومفيش يوم يعدي منغير ما ترخم عليا..مش قادره اشوفها ادامي كدا...
رامز..يحبيبتي وحنا مالنا ومالها..انسي كل دا...
ليان دمعت..مش قادره انسي يا رامز..بجد كانت ايام وحشه اوي...
رامز بحنيه..تعالي يحبيبتي.....راحت ليان لرامز..قعدها في حضنو وبا"س راسها وملس علي شعرها..يلا احكي اللي انتي عاوزاه...
ليان بدأت تحكي كل حاجه كانت بتضايقها من شروق وعمها وكل حاجه تحكيها براحه فالكلام معاه...وتتكلم وتعيط وتفضفض اوي.....هو سمعها للآخر...
ليان وشها كان اتملي دموع..وكنت بتعب اوي واحس اني لوحدي يارامز محدش كان جنبي.......
رامز طبق ايده عليها اوي وقربها عليه اوي ومسح دموعها بحنيه..طب انا سمعتك للآخر...ممكن بقا تسمعيني...بصي انا عاوزك متفكريش في اي حاجه حصلت قبل كدا...كل دا كان زمان وبعدين انا كمان ونا صغير كنت ديما بحس اني لوحدي..بس ربنا عوضني عن كل دا بيكي يا حبيبتي..نفسي اكون بالنسبه ليكي بردو العوض عن اللي فات ..ولا انا بقا بحبك اكتر ما بتحبيني 
ليان بسرعه..لا يحبيبي..والله انا بحبك اوي..انا بس بحب افضفض معاك برتاح فالكلام معاك....
رامز بابتسامه حنيه..ونا بقا مبسوط انك بتفضفضيلي انا....انا بحبك اوي يا ملكتي...انتي ملكتي يا ليان.....
ليان كانت مبسوطه اوي بكلامو اللي هي بتعشقه.......
خلص حسن علبة السجاير كلها تقريبا ....فونه كان جنب شروق..رن ..سمع هو الصوت وخرج لقا شروق مسكتو وردت كمان
شروق بحده..الو...انتي مين
ندي..انتي اللي مين انا عاوزه حسن 
شروق بعصبيه شديده..انا مراتو..واياكي ترني عالرقم دا تاني وربنا هقت"لك..وقفلت ورمت الفون فالارض...
حسن..انتي بتعملي اي
شروق بزعيق..اسمع بقا..انت مش هتكلم ولا بنت تاني من انهارده فاهم
حسن.. ودا لي بقا 
شروق بزعيق..عشان مراتك....
حسن بزعيق..مراتي اه...مراتي سبب قرفي في الدنيا......
شروق..كل دا عشان الجنين..بردو مش هتكلم غيري 
حسن بزعيق..انا حر..اعمل اللي انا عاوزه....
شروق..لا مش حر....
حسن جاي ممشي من ادامها مسكتو..تعالي هنا رايح فين
حسن مخادش بالو وزقها..اتخبطت في السرير ووقت فالارض 
شروق اتوجعت اوي..حسن....الحقني 
حسن بصلها بسرعه بقلق شديد..مالك ....
شروق بتعب وبتفقد وعيها..انا منزلتوش يا حسن...انا لسه حامل ...الحقو...
حسن بصلها بصدمه...مبقاش عارف يعمل اي...شالها بسرعه وجري عالمستشفي و.....
يتبع......
حسن زق"ها اوي مخادش بالو...
شروق بتعب شديد..الحقنيي ي حسن...بصلها حسن بسرعه وجري عليها
حسن برعب عليها..مالك ي شروق ..مالك....
شروق بتشهق بتعب شديد..انا منزل"توش...الحقو ...الحقو يحسن
بصلها هو بصدمه لكن مفكرش وشالها بسرعه ونزل للعربيه....كان هتجنن من القلق عليها ....
حسن بعصبيه للسواق..بسرعه ع المستشفي بسرعه.....
ساق السواق وكان حسن ف الكنبه اللي ورا وفحضنه شروق ...
حسن بحنيه وقلق..متخافيش يحبيبتي....متخافيش...انتي فحضني ...اوعي تخافي....
مسكت ايدو شروق وغمضت عنيها براحه ..متطمنه انها في حضن راجل بيحبها ويخاف عليها......
وصلو لحد المستشفى..شالها ونزل بيها بسرعه..
حسن بخوف شديد وعصبيه..حد يلحقني بسرعه......
جهم بسرعه الممرضات والدكاتره اخدوها منو وجايين يدخلو..
حسن بحده..مراتي وابني يرجعو فاهمين.....
دخلو الدكاتره كلهم اللي كانو خايفين جدا من حسن لان المستشفي دي بتاعتو اصلا ....
فضل هو واقف أدام الاوضه بتاعتها مش قادر يستحمل...شروق هتروح مني ...لا مستحيل..لا شروق بتاعتي انا وبس....
ولع سجاير كتير وعمال يشرب واعصابو بايظه مش قادر يستحمل....بعد وقت خرجت الدكتوره جري عليها
حسن بلهفه ورعب.اي طمنيني
الدكتوره..متقلقش يحسن باشا...الجنين كويس
حسن بخضه اوي..شروق....شروق مالها...
الدكتوره..يحسن باشا كويسه والله متقلقش هي بس اتخ"بطت خب"طه جامده شويه..احنا والله لحقنا الجنين بالعافيه..الحمدلله ربنا حفظو.....
ارتاح اوي حسن..الحمدلله...يعني هي كويسه.....
الدكتوره..اه الحمدلله..بس لازم راحه تامه..متتحركش غير للضرورة...ياريت متطلعش سلالم خالص تمام ي باشا 
حسن..تمام يدكتوره ..تسلمي....
الدكتوره كانت مستغربه اوي اول مره فحياتها تشوفو قلقان كده وكمان يعاملها باحترام كده...
الدكتوره..احم..بس ذوق حضرتك حلو اوي...الانسه زي القمر
حسن..انسه؟!!!!..نتي هبله ولا اي
الدكتوره بسرعه..احم..والله غلطت..الوقفه أدام سيادتك تلغبط والله..اقصد المدام..بس هو حضرتك اتجوزتها امتي دي
حسن رجع لشخصيته..انتي هتاخدي عليا ولا اي...يلا ي دكتوره علي شغلك
الدكتورة بسرعه..تحت امرك يا باشا...عاوز تشوفها هي جوه...اتفضل...بس ياريت براحه عليها ها...عن اذنك
حسن لنفسه..براحه عليها؟!!!.....دنا مش هعتقها وحشتني اوي......ودخلها الاوضه...كانت راقضه مفتحه عيونها لكن التعب باين عليها اوي ...
شروق بصتلو واتكلمت بتعب..حسن....
حسن راح وقف ادامها وكان بيبصلها بدون رياكشن..بس من جواه هيموت وياخدها ف حضنه
شروق بتعب..مالك يحسن..بتبصلي كده لي...اوعي تكون بتفكر تحبسني تاني بالله عليك ها...
ابتسم حسن كده ومردش
شروق اتطمنت لما شافت ابتسامته..بتفكر في اي طيب....
حسن..اقولك بفكر في اي...وغمزلها 
شروق بكسوف شديد وخوف منه..نت قليل الادب والله بجد
ضحك حسن..انتي لسه مشوفتيش حاجه من قلة أدبي ع فكره......
شروق..هو نا كويسه يحسن..ولا الدكتوره قالتلك اي....
حسن بصلها بسرحان فيها..وهو نتي لو مش كويسه..انا كنت هبقي واقف عادي كده..كان زماني في سرير جنبك
شروق فرحت اوي بكلامو..نت بتحبني اوي كده يحسن؟
حسن..انا بعشقك...مش بحبك....انا الموضوع واصل معايا لدرجه صعبه أوي...بحبك اوي....
وقرب عليها با"س شفايفها بحنيه ورقه ..بقت تحبو يبو"سها كده لانو حنين ورقيق معاها أوي....بعد عنها مسافه صغيره...يلا بقي عشان نروح البيت......
شروق..هخرج ازاي طيب......
حسن..كدهو.....وشالها براحه اوي ...وهي حاوطت رقبتو بايديها..وبصو لبعض شويه...واخدها وخرجو..ركب العربيه ووصلوا لحد البيت وطلعها لحد الاوضه....حطها عالسرير....
حسن..متتحركيش بقي من مكانك خالص فاهمه
شروق..خالص؟!
حسن بحده..اه ....خالص...عاوزه حاجه 
شروق بخوف..حاضر يحسن...وبصت للأرض.....
حسن اتنهد وقرب عليها..نتي زعلتي مني ......
شروق..انت ديما بتكلمني كانك بتؤمرني وبتزعق كتير وبتتعصب...ونا بخاف منك
حسن..بتخافي مني يشروق....
شروق بدموع..ايوه بخاف منك اوي...ومن زمان ع فكره ايام ما كنا ف الورشه 
حسن بصلها..ازاي بقي..دنا كنت اهبل خالص وقتها
شروق..فاكر لما اتخانقت مع الراجل بتاع العربيه وضربتو....
حسن..كان بسببك ع فكره
شروق..انا؟؟!!
حسن..ايوه انتي....انتي الوحيده اللي بتقدري تأثري علي مزاجي...
شروق ..متخوفنيش تاني يحسن عشان خاطري...
بصلها بتوهان وقرب با"س خدها بعمق اوي..حاضر يروح قلب حسن...عمري ما هزعلك ولا هخوفك ولا هؤمورك تاني..بحبك...
شروق بابتسامه جميله..ماشي......
حسن..يلا ننام بقي...
شروق بكسوف..عاوزه انام هنا...وحطت ايديها علي صدرو.....
حسن مكانش مصدق نفسو..حلمو بيتحقق؟!!
حسن متكلمش وسحبها بحنيه فحضنه وهي مسكت فيه اوي..اتطمنت لحد ما نامت فحضنه.....
هو طبعا معرفش ينام...شروق فحضني..وبارادتها...بارادتها مش مصدق.......نام بصعوبه...
عدي اليوم...صحيت شروق ملقتوش جنبها كان ماسك الفون وبيعمل حاجه.....
شروق..حسن
حسن بصلها..اي يحبيبتي.....
شروق..بتعمل اي عالتليفون 
حسن ..بكلم عليا
شروق بصدمه وخوف..عليا مين 
حسن..صاحبتي....
شروق..يعني اي صاحبتك...انت بتخوني 
حسن..اه
شروق بزعل شديد..اه...انت بتقول اي
حسن قام وقف..عاوزه اي يشروق 
شروق قامت وقفت وقربت عليه..عاوزه انا وبس اللي تكون فحياتك...متتعاملش مع بنات غيري انا...متقربش من حد غيري انا وبس.....هو انا مش مكفياك يحسن...مش ماليه عينك
حسن سكت ومردش.....
شروق بدموع..حسن...رد عليا ....لي بتعمل كده مع بنات تانيه..مش انت بتحبني 
حسن..بحبك....
شروق..يبقي انا وبس يحسن انا وبس...والا مش هسمحلك تقربلي تاني 
حسن بصلها بحده.. انا لما بعوز أقرب بقرب وغصب عنك كمان ونتي عارفه 
شروق..مش هتقدر تاني..عشان نت واعدني امبارح مش هتخوفني ولا هتؤمرني..صح...مش دا وعد الرجاله....صح ولا هتسحب كلامك.....
حسن فضل باصصلها..انتي عاوزه اي دلوقتي....
شروق..متكلمش ولا بنت غيري..حتي الكلام بس فاهم.
حسن ..لا مش فاهم..انا براحتي
شروق..يبقي مش هتقرب مني خالص..
حسن..عادي ع فكره مش هقرب منك
شروق..احلف انك مش هتقرب مني ..عشان انا متأكده انك مش هتقدر
حسن باندفاع..حددي المده اللي انتي عاوزاها 
شروق..امممم....مش هكون قاسيه عليك اوي..لمدة أسبوع 
حسن منغير تفكير.. تمام موافق....
شروق..ولو مقدرتش..يبقي مش هتكلم ولا بنت تاني خالص ...احلف بقي
حسن باندفاع..والله العظيم ما هقرب منك لمدة أسبوع.. ولو مقدرتش ع نفسي مش هكلم ولا بنت تانيه......
شروق..اتفقنا.......
يتبع...............
حسن باندفاع..والله العظيم مش هقرب منك لمدة أسبوع ولو مقدرتش علي نفسي مش هكلم ولا بنت تاني ...
شروق بدلع..اتفقنا...عن اذنك بقا هدخل اخد دش كده....وسابته وراحت ناحية الدولاب...
بلع ريقه كده وقال لنفسه..شكلي اتسرعت...وضحك كده وراح قعد عالسرير...
طلعت شروق اللبس ودخلت الحمام.....
حسن مسك الفون..الو ...اذيك يا شهد عامله اي...عاوزك انهارده..في مكانا...متتاخريش ها...يلا باي....
حسن لنفسه..هو انا فعلا بقيت وحش اوي كده....يعني كل العلاقات اللي بعملها دي..بعملها لي!!!..ونا اصلا مش بحب غير شروق ..يعني المفروض مكونش عاوز أقرب من واحده غيرها اصلا...انا بحبها اوي بعشق تفاصيلها..ريحتها ونفسها..بعشق اشم نفسها...وشعرها وخدودها..كل حاجه فيها بعشقها مش بحبها ..اكتر وقت بكون مبسوط فيه ونا بقر"ب منها..مع انو بيكون غصب عنها وبتكون بتعيط...لكن بكون مبسوط اكتر ما بكون مع واحده معايا بكل رغبتها....لما انا بكون مبسوط معاها كده وهي غصب عنها..اومال بارادتها بقي هكون عامل ازاي...طب هو نا ليه فعلا مكتفيش بيها لوحدها...انا عملت كده عشان اثبت لنفسي اني اتحب ..في بنات في نفس حلاوتها وبيحبوني عادي وكمان بيتمنوني...بس هو هل انا فعلا بعلق كل دا علي شماعة شروق!!!!...ولا انا نفسي وحش....مش عارف...هووووف......
عدي شوية وقت وخرجت شروق ولابسه البورنص ولافه شعرها بالفوطه...
اول ما خرجت هو تنح ادامه كده وفضل باصصلها وبس ...
راحت هي قعدت أدام المرايا وبدأت تحط كريمات علي وشها ...
هو قاعد باصصلها وبس ....
شروق..يااااه...كان بقالي كتير ماخدتش شاور برواقه كده والحلاوة دي.....
حسن مكانش عارف يرد اصلا وبيقول لنفسه..يعني نا هفضل اسبوع بحالو مقربش منها....اي دا...مش هقدر بصراحه..لاا هقدر ..هقدر أنشاءالله 
قامت فكت شعرها وبدأت تنشفو وتسرحو.......
رن فونه قطعه عن نظراته ليها..الو....اه تمام جاي....يلا باي...
شروق بصتلو..بتكلم مين؟؟
حسن..احم...دي شهد...
شروق..هما كام واحده بس عشان ابقي عارفه
حسن ضحك..لا هما كتير اوي مش هتقدري تعدي
حست شروق بوجع في قلبها..كتير اوي!!
حسن هز راسه..انا خارج....وقام اخد حاجته ..متخرجيش برا الاوضه ومتتحركيش كتير عشان البيبي....وسابها وخرج
نزلت دموعها غصب عنها وفضلت تفكر هو نا هفضل كده انا بجد مش فاهمه...اجمدي يبت كده ..هو بيقول انو باظ كده بسببي ..تمام هصدق ..وزي مانا اللي بوظته.. وربنا لارجعك تاني زي الاول واحسن ومحدش هيكون فحياتك غيري...
كانت ليان بتلبس بنتها ورامز بيظبط اخر لبسه عشان يروح الشغل...
رامز..انا هتاخر شويه انهارده يحبيبتي ماشي
ليان..لي هتروح فين...
رامز..مفيش بس حسن قالي انو مش جاي انهارده عندو مشوار...فأنا هضطر اعمل شغلو وشغلي...
ليان..والله حسن دا بييستعبط بجد ..انت معرفتش هو ناوي يعمل اي مع شروق...
رامز..لا مقعدتش معاه من وقتها..بس ع ما اعتقد يعني..هتبقي مراتو بقي ادام الكل..
ليان بصدمه..يعني شروق..هتبقي معايا هنا في القصر وهتتساوي بيا كمان
رامز قرب عليها..ليان حبيبتي...متفكريش كده...حاولي تنسي اللي حصل بينكم قبل كده..عامليها علي أنها مرات اخوكي..يلا انا همشي بقي اتاخرت....وبا"س راسها ومشي.......
ليان لنفسها..مهو مش بعد اللي عملتيه فيا انا وحسن دا هتعيشي عادي كده...لازم اخد حقي بجد...
وصل حسن لحد شهد....
شهد جريت عليه..وحشتني اوووي ي حسن....
حسن..عامله اي
شهد..زي الفل....وحشني كل حاجه فيك بجد......
حسن حس انو اتقفل كده ..وحس انو مش عاوز يقربلها خالص....
شهد..هظبط الدنيا واناديك..ونت غير علي ما اخلص.....
سابتو ودخلت وهو في متاها مش عارف ..حاسس انو مش عاوز غير شروق وبس....عدي شوية وقت
حسن..انا همشي 
شهد..تمشي تروح فين.. هو انت لحقت تقعد......
حسن مردش عليها وقام اخد حاجته ومشي...
حسن لنفسه..اي القرف اللي انا بعمله دا .....اي دا بجد........
روح ودخل الاوضه لقي شروق نايمه عالسرير.....
قرب عليها وفضل يبصلها اوي ومقرب عليها اوي..وحشتيني يشروق....وحشتيني وتعبتيني بجد..امتي بس هتحبيبني وتبقي مراتي برضاكي....بس وعد ...انا مش هقرب من حد تاني غيرك..انا انهارده حسيت اني قرفان من نفسي اوي ..مش عاوز غيرك....ووعد كمان مش هقرب منك غير برضاكي....بس دلوقتي مش قادر بصراحه..هاخد حاجه صغننه كده ...وقرب باسها من شفايفها بهدوء وبراحه....بعد مسافه صغيره..الله يخربيتك..انتي اي مخدر"ات.....وقام دخل غير هدومو..
فتحت عنيها شروق بتوتر شديد..هوووف الحمدلله عرفت امسك نفسي....انت لسه شوفت حاجه...والله لاوريك يحسن..مااشي.....خرج هو وهي عملت نفسها بتصحي من النوم...
شروق بنوم..حسن ...انت فين.....
حسن راحلها..اي يشروق مالك.....
شروق بعياط بتمثيل ونوم..حلمت حلم وحش اوي،..
حسن مسك وشها بين ايده..مالك بس يحبيبتي اهدي مفيش حاجه..حلمتي اي..
شروق بنفس طريقتها..حلمت ان في حد بيجري ورايا عاوز يقتل"ني وعفاريت وتعبان وحجات كتير..انا خايفه طمني..
حسن بحنيه مع ضحكه خفيفه علي تفاهتها..طب اهدي بس يحبيبتي مفيش حاجه والله دا حلم...
شروق مسكت في حضنه..انا خايفه يحسن...طمني........اول ما دخلت في حضنه هو حس انو خلاص مش قادر يمسك نفسو اكتر من كده
حسن بضعف..اطمنك ازاي بس.....
شروق كانت بتبصلو بطرف عنيها تشوف رياكشنو..طمني زي ما بتطمني....
حسن لنفسه..اهدي امسك نفسك وحياة امك...اهدي .....ضمها لحضنه اوي وفضل يملس علي شعرها بحنيه......
شروق ابتسمت كده ان خطتها مشيت صح..فضلت في حضنه لحد ما نامت بجد..
حسن..هووف...الحمدلله قدرت علي نفسي.....
عدي اليوم صحيت شروق ملقتوش جنبها...ندهت علي ساميه تسالها 
ساميه..حسن باشا قاعد مع عليا هانم تحت في الصالون...
شروق بغيرة شديده..طيب ي داده شكرا .....وفضلت تفكر...الدكتوره كانت قالتلي مطلعش سلم خالص..بس انزل عادي..يبقي كده هيشيلني غصب عنو..هههه...تماام.....خرجت شروق بره الاوضة ونزلت عالسلم براحه تراقب بيحصل اي بينهم...
لقت عليا قامت من مكانها وقعد عالكرسي اللي حسن قاعد عليه من فوق كده وحاوطت الكرسي بايديها....
شروق بغيرة شديده..اه يبنت ال****...مااشي ..ونت قاعد زي اللطخ كده مش بتزقها حتي..تعملي اي يبت يشروق تعملي اي....بتبص لقت البت دي باس"تو من خدو
شروق بغل شديد..لااا كده كتير اوي..طيب يحسن باشا....ونزلت السلم كلو وعامله نفسها تعبانه..
شروق بتعب تمثيل..اااه...سونا يحبيبي الحقني...
حسن اتنفض بقلق عليها..اي يحبيبتي،...مالك ...
شروق بدلع..ابننا...عمال يتحرك ويفرك كل شويه ..تاعبني اوي...
عليا قامت وقفت كده بغيظ شديد..مين دي يحسن...
شروق..اي دا عندنا ضيوف ولا اي...انا مراتو يحبيبتي انتي اللي مين..
عليا بصدمه..هو نت متجوز اصلا يحسن...
شروق بتغيظها اكتر..وحامل كمان ...عاوزه حاجه...
حسن كان ماسك نفسو من الضحك بالعافيه ومبسوط اوي شروق بتغيظها بيا ..وبتدلع عليا عشان تغيظها...يعني بتحبتي شروق بتحبني.......
عليا..ونت ازاي متقوليش حاجه زي دي يحسن....
حسن جاي يتكلم شروق قاطعته.. وهو يقولك لي اصلا..تكونيش كنتي فاكره انو هيتجوزك...السهل زي ما بيجي سهل بيروح سهل بردو.....
عليا بزعيق..رد عليا يحسن....نت مش هتتجوزني!!
حسن بشموخه اللي الكل بيخاف منو..صوتك يوطي ونتي بتتكلمي..وهي زي ما قالتلك كده..اللي بيجي سهل بيروح سهل
عليا ..هي مين دي اصلا
حسن بحده رعبتها.. دي مراتي وشايله ابني...فاهمه....
شروق بطفوله وطلعتلها لسانها..يلا يحسن مش قادره أقف...
عليا اتغاظت اوي وخرجت بره البيت وهي مقهوره.....
حسن بص لشروق كده ...هي طبعا كانت مكسوفه منو اوي لأنها عارفه ان هو عارف انها بتدلع....
شروق بكسوف..احم..طب هطلع انا بقي
حسن مسك ايديها وقربها عليها..لا لسه فاضل حاجه متعملتش...
شروق سرحت في عنيه..اي هي.....
حسن شالها بهدوء وضمها عليه اوي وهي فضلت باصه في عنية مش قادره تحركها...
حسن باصص في عيونها وبيتكلم بهدوء..كده خطتك ماشيه زي مانتي عاوزه صح...
ارتبكت هي وبصت للارض بكسوف شديد ومردتش...
حسن بحنيه..بصيلي في عيني يشروق...متحرمنيش من دي كمان....
رفعت عنيها بكسوف شديد وبصتلو...
حسن بابتسامه جميله..كملي خطتك..كده كده انا بعشق كل حاجه فيكي واي حاجه بتعمليها....
شروق اتجرأت شويه...رفعت ايديها وحاوطط رقبتو ولسه بصالو بابتسامه جميله..بعدها حضنتو اوي ودفنت وشها في رقبتو..بتشم ريحتو بحب شديد....
حسن اخدها وطلع لحد الاوضه...بيحطها عالسرير بحنيه.جاي يمشي ..فضلت هي متعلقه في رقبتو..ومسابتوش...
حسن اتثبت وفضل باصص لعنيها...
شروق قربتو عليها اوي مش فاصل بين شفايفهم غير مسافه لا تذكر.....و.......
يتبع.......
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
قربتو عليها اوي مش فاصل بين شفايفهم غير مسافه لا تذكر..
شروق بهمس خفيف..وحشتك؟!....
حسن طبعا كان ف دنيا تانيه مش قادر ولا يرد ولا يقرب ولا يبعد....
شروق قربتو اكتر..وحشتك؟؟
حسن همس ببن شفايفها..وحشتيني....
شروق ابتسمت ابتسامه خفيفه..انت ازاي تسيبها تبو"سك كده من خدك هاا 
حسن بضحكه خفيفه..انا اصلا مبحسش بحد ولا بكون مبسوط مع حد غيرك...
شروق اتجرأت شويه وبا"ست خدو بحنيه....غمض هو عينه بمتعه ومبقاش حاسس بنفسو اصلا...
شروق بدلع خفيف..بذمتك بقي بعد ما جربت دي...ينفع تجرب من حد غيري....
حسن..مينفعش اصلا ارمش لحد غيرك..مش اقرب....
شروق ابتسمت ونزلت ايديها براحه من ع رقبتو وهو رجع لوضعه 
فضلو باصين لبعض شويه لكن شروق اتكسفت اوي حطت البطانيه علي وشها ..نت قاعد لي قوم امشي بقي
حسن بضحكه..امشي اروح فين بس....
شروق من تحت البطانية..معرفش امشي اعمل اي حاجه ..كسفتني....اقولك..هاتلي مكرونه بشاميل نفسي فيها 
حسن بضحكه خفيفه..حاضر.....يا ساميه.....
ساميه دخلت..خير يحسن باشا تحت امرك
حسن.. شوفي شروق عاوزه اي...وسابهم ودخل البلكونه....
شروق طلعت من تحت البطانيه..مشي!!!
ابتسمت ساميه..خير ي هانم تطلبي اي
شروق..يختي بلا هانم بلا زفت..انا اسمي شروق عادي
ساميه..ازاي بس ي هانم...انتي تبع حسن باشا
شروق..وهو كمان اسمو حسن بس او سونا
ساميه..يالهوي..حضرتك ناويه ع طردي ولا اي...
شروق ضحكت..بتخافي منو اوي كده
ساميه..حضرتك تؤمريني باي...
شروق..هييح..بصي يستي...عاوزه صنية مكرونه بشاميل كبيره كده هاا وحلوه زيك كده..متتاخريش ماشي
ساميه بابتسامه..حاضر يهانم...عن اذنك ومشيت
شروق بصت كده عالبلكونه لقيتو واقف كده بيشرب سجاير وف ايده كاس خم"را...دخلت شروق وقفت جنبو 
شروق بهزار..اي...بتفكر تحبسني تاني ولا اي
حسن مبصلهاش..بصراحه..اه
شروق..بطل هزار بقي بحسن
حسن بصلها..انا مبهزرش انا فعلا هعمل كده
شروق طبعا اترعبت وقلبها اتنفض..لي...لي يحسن هو نا عملتلك اي ...نا زعلتك ف حاجه؟!!
حسن.. خايف تحبيني....
شروق بصدمه..خايف احبك!!...ازاي مش نت اصلا بتعمل كل ده عشان احبك....
حسن رمي السيجاره من ايده..هو نتي ازاي مسامحاني كده..ازاي قادره تبصي ف وشي عادي...لي بتعامليني حلو كده ..هاا...خايفه مني ولا فعلا عاوزه تعمامليني كده...اه خايف تحبيني..هتحبي مين اصلا..از"بل انسان في الدنيا...انا بجد مش عارف انا ازاي بقيت كده ومكمل حياتي عادي ولا كأن في حاجه 
شروق بدموع..اهدي يحسن بس انت...
حسن قاطعها ودموعو نزلت..انا اي....انا اي يشروق...انا از"بل حد ممكن تشوفيه بجد..انا مش عارف ازاي..ازاي استحليت اخطفك من أهلك واحبسك دا كلو...ازاي استحليت أقرب منك غصب عنك...انا تعبتك معايا اوي...ازاي كنت بسيبك كده لوحدك تحت اكيد كنتي بتخافي واكيد كرهتيني كرهتي ريحتي ونفسي وقربي منك....ازاي استحليت لنفسي اتجوزك واقرب منك غصب عنك ازااي...ازاي استحليت لنفسي اعمل علاقات مع بنات كتير وابقي زا"ني...وطبق ايده اوي علي كاس الخم"را كس"رو في ايده وايدو اتعو"رت اوي..ازاي استحليت اشرب القرف دا ...ازاي بعد ما كنت حافظ القرآن كله ومبسبش صلاة واحده..اتحول لانسان مبيركعهاش..ازااي بجد ...
شروق دموعها نزلت اوي وجريت ع ايدو اللي اتعو"رت..اهدي يحسن عشان خاطري 
مسكها بين ايدو ودموعو نزلت..انتي لي مسامحاني ...لي مفكرتيش تقت"ليتي منا بكون نايم جنك...لي بتعامليني حلو كده ها...انتي مش عارفه كل ما بتعامليني حلو كده او احس انك ممكن تحبيني بعد كل اللي عملته فيكي دا ببقي عاوز اضررب نفسي 100 رصاصه بجد 
شروق عيطت وحطت ايديها علي وشو..اهدي يحسن....انا معاك كده لاني عارفه ان كل اللي حصلك دا بسببي
حسن ..لا مش بسببك...دي الشماعه اللي كنت بعلق عليها قرفي..انا وحش ي شروق...
حسن عيط اوي بصوت.. عيط ادامها وظهر ضعفو ادامها ..هي الوحيده اللي قدر يبان.ضعيف كده ادامها...شروق سابته وجريت ع باب الاوضه قفلتو من جوه عشان محدش يشوف ضعف حبيبها وجوزها ابدا...وراحتلو بسرعه مسكت ايدو..
شروق بعياط..والله يحسن انت أطيب قلب شوفتو فحياتي..انت عملت دا كلو لما الدنيا جات عليك 
حسن بعياط..لما ربنا اداني وعوضني عن كل الهم اللي عيشته..انا سيبت طاعته...ونسيتو...
شروق..طب لي متحاولش ترجع تاني يحسن...انا جنبك اهو وهساعدك والله
حسن..لي...هتساعديني لي.....شوفتي مني اي حلو عشان تساعديني يشروق....هي دي الرجوله بقي!!! اخد حقي منك بالطريقه القذ"ره دي..انا مش راجل حتي..انا مش عارف عقلي راح فين
شروق عيطت اوي..بس اللي انت عملتو دا غيرني يحسن..خلاني انسانه نضيفه وبقيت احس بالناس وبقيت اعرف احب..انا مش هقولك اني مش زعلانه علي اللي انت عملته معايا..انا بقولك اهو كل ما بفتكر ونت بتحط المفتاح فالباب وتدخل عليا المخزن دا كنت بحس باي...كانت بتبقي لحظات رعب بجد...لما كنت بتقرب مني غصب عني كنت بحس اني......اني ضعيفه و....ولما كنت ببقي لوحدي بليل خايفه انام ..ياما حلمت احلام وحشه ونا لوحدي كده واصحي اترعب وابص حواليا اتخيل عفاريت وحجات وحشه...كل دي ذكريات فدماغي كفيله تكرهني فيك....بس لما خرجتني من تحت ..ولما شوفت خوفك عليا لما بكون تعبانه...حسيت حاجه كده ..اني عاوزه افضل معاك علطول...لما كنت حنين معايا وبو"ستني بحنيه كده...حسيت اني مش عاوزه ابعدك عني..حسيت اني بقيت اغير عليك...حسيت اني...اني بقيت احبك يحسن...بحبك بجد...ونفسي اغيرك تاني يحسن...
حسن قربها عليه وعيونه مليانه دموعه وبا"س راسها..حقك عليا يشروق..حقك عليا فاي حاجه وحشه عملتها ليكي..انا عارف ان الكلمه دي ملهاش لازمه عندك...بس بجد حقك عليا..اوعدك عمري ما هفكر بس اضايقك تاني..
شروق عيطت بابتسامه..مسمحاك يحسن...وهترجع زي الاول واحسن..صح 
حسن..هرجع يشروق ونتي معايا....هعلن جوازنا ...وهقرب من ربنا..وهتبقى مراتي...وهتزوري اهلك براحتك وهتخرجي براحتك...
شروق حست أنها عاوزه تقولها اوي..بحبك يحسن...
حسن..ونا بموت فيكي....دخلت شروق فحضنه بحب وهو فضل يملس ع شعرها بحنيه وحس براحه غربيه و....
يتبع.....
حسن قربها وبا"س راسها..حقك عليا يشروق...حقك عليا يحبيبتي..آسف علي كل مره وجعتك فيها او ضايقتك..وعد من انهارده عمري ما هزعلك تاني..عمري ما هعمل اي حاجه تضايقك تاني..وهعلن جوازنا ..هتخرجي براحتك وهتزوري اهلك براحتك...هتعيشي حياتك براحتك يشروق....
شروق حست أنها عاوزه تقولها اوي..بحبك يحسن...
حسن،.ونا بموت فيكي....دخلت في حضنه براحه وهو فضل يملس علي شعرها بحنيه...فضلو كده كتير اوي مش واخدين بالهم من الوقت لكن مبسوطين..مرتاحين في حضن بعض...رفعت شروق وشها ليه وفضلت باصه ليه ..كانت اقصر منو كده وهو باصصلها بردو...شبت رجليها اوي لحد ما وصلت لتحت شفايفه بحاجه بسيطه خالص ..وكان دا آخرها مش طايله اكتر من كده..باس"تو بحب وبعدها نزلت تاني..
شروق بكسوف وابتسامه..قصيره اوي عليك
هو كان باصصلها وبس وتايه في جمالها وانها خلاص بقت ملكو بارادتها...رفعها هو وحطها علي سور البلكونه بقت في نفس مستواه تقريبا..دخل في حضنها وقربها عليه وبا"س شفايفها بحنيه شديد وهي استجابت اوي معاه،.لفت ايديها حولين رقبتو وفضلو كده كتير...بعدها شالها براحه ودخل حطها عالسرير وقعد جنبها فضل يملس علي شعرها ووشها ..قرب يبو"سها تاني بس ف الوقت دا الباب خبط
حسن بزهق..يوووه مين الرخم دا دلوقتي...
شروق بضحكه..المكرونه بشاميل...هههههه
حسن بتريقه عليها..هههههه....استني بقي افتح.....
ساميه..المكرونه بشاميل بتاعت شروق هانم...
حسن لسه جاي يتكلم جات شروق من وراه وحضنتو من ضهرو اوي...
ساميه بصت للارض بسرعه..احم..ادخلها يا باشا...
حسن..دخليها ي ساميه.....
دخلتها ساميه اللي كانت مستغربه اوي اول مره تشوفه مبتسم كده ويضحك.. ودي اول بنت تاخد عليه كده..تؤمر بحاجه تاني يا باشا...
حسن..روحي ي ساميه خلاص.....خرجت ساميه وهي في قمة استغرابها...قفل حسن الباب ولفلها وزنق"ها في الحيطه وحاوط ايده حولين وسطها وقربها عليه اوي..
حسن..اهدي كده..عشان نا ماسك نفسي بالعافيه هاا 
شروق حطت ايديها علي رقبتو بدلع..وتمسك نفسك لي بقي
حسن..عشان انتي حامل والدكتوره قالتلي براحه عليها ..اعمل اي طيب...
شروق بضحكه خفيفه..خلاص يبقي براحه عليها..
حسن..مهو بحركاتك دي مش هقدر 
شروق..انا براحتي...ولا اي...
حسن بضحكه..ولا اي....تعالي يلا عشان تاكلي...
شروق..اه عشان جعانه أوي....
ابتسم حسن ومسك ايديها واخدها وقعدها وفضل واقف جنبها..
شروق..تعالي كل معايا...
حسن..والله ما قادر ..مش جعان 
شروق..طيب..وبدأت تاكل 
حسن ..اي دا مش هتتحايلي عليا وتقوليلي لو مكالتش انا مش هاكل...
شروق..مش فاضيه والله يحبيبي جعااانه
ضحك هو وحط ايده علي شعرها كأنها بنتو..كلي يحبيبتي ..هعمل مكالمه واجيلك...
مسكت ايده بخضه..هتكلم مين؟؟
حسن قعد عالارض ادامها..ممكن تثقي فيا ...انا وعدتك عمري ما هبص حتي لغيرك..يبقي عمر عيني ما هتترفع علي غيرك..فاهماني..شروق بطفوله..كب هتكلم مين طيب
حسن بابتسامه..بقالي يومين مروحتش الشغل ولا الشركة عشان قاعد جنب حضرتك..هروح اشوف اي الدنيا عشان هنزل من بكره 
شروق..ماشي..روح اعمل مكالمتك وتعالي تتاخرش...
حسن..حاضر يحبيبتي..كلي كويس بس
وسابها ودخل يتكلم....
رامز..يحسن متقلقش كلو تحت السيطره..اه يحبيبي....لا اما خلاص داخل الاوضه اهو ل ليان خلصت الشغل وروحت..بس متاخدش ع كده..دنت لما ترجع الشغل بس هنفخك..ماشي يحبيبي يلا نتقابل ع العشا بقي ،،سلام
ليان قابلت رامز حضنتو..حبيبي وحشتني..
رامز..ونتي وحشتيني...وبا"س راسها..عامله اي يحبيبتي..
ليان..الحمدلله يحبيبي...اي اتاخرت لي 
رامز..كنت ف الشغل كان كتير اوي..عندي ليكي خبر حلو..
ليان..اي..
رامز..حسن خلاص..قرر هيلعن جوازه هو وشروق وخلاص هتبقي معانا عادي
ليان بصدمه..ايي..دا اللي هو ازاي يعني 
رامز..كنت فاكرك هتفرحي انو اخيرا عقل 
ليان..بص هو بصراحه كان نفسي يخرجها من زمان ويبطل اللي بيعملو فيها دا..بس مش يقعدها معانا هنا وتتساوي بيا عادي كده..
رامز..اومال كنتي عاوزه يعمل اي طيب
ليان..يطلقها بقي ويسيبها 
رامز..حبيبتي..ملناش دعوه بيهم ..هو حر
ليان..مش هقدر اشوفها ادامي كده..كل ما بشوفها بفتكر ايام مش بطيقها..انا بكرها بجد
رامز محدش يطول معاها لانو عارف انها فعلا بتكرها.....
خلص كلام حسن وخرج لشروق وكانت خلصت اكل....
حسن..اي يحبيبتي خلصتي..
شروق..الحمدلله...المكرونه كانت حلوه أوي...
حسن..طب بقولك اي متقومي كده..
شروق..لي اروح فين
حسن..هنخرج ما بعض..اخرجك شويه وافسحك وكده 
شروق بصتلو كده..احلف كده
حسن ضحك..والله هفسحك....
قامت شروق بسرعه حضنته اوي..انت اجمل حد ف الدنيا والله ....
حسن حضنها اوي وحسسها بحبو ليها وحسسها بالامان...بعدو شويه...
شروق..هروح البس بقي...
حسن..ماشي الدولاب اهو..البسي اللي تحبيه..
شروق..ممكن نا اختارلك لبسك انهارده....
حسن قرب عليها..انتي تعملي اللي انتي عاوزاه...وبا"س خدها بحب...هدخل الحمام ع ما تختاري اللبس....
خرجت ليان بره الاوضة بتحاول تفكر ازاي توقع بين حسن وشروق عشان تخليه يطلقها وتخلص منها ..لحد ما جاتلها فكره و....
يتبع....
فضلت تفكر ليان ازاي هتفرق بين حسن وشروق وتخليه يطلقها....لحد ما وصلت لفكره...
خرج حسن من الحمام لقاها بتظبط حجات ف اللبس...
شروق بابتسامه جميله..اي رايك..لبسنا لايق علي بعض صح
حسن بصلها وسرح في ابتسامتها وهز راسه بعني اه..
شروق قربت مسكت ايدو بحماس..طب يلا عشان نلبس ونخرج انا متحمسه اوي بجد نفسي اشوف الشارع
حسن قربها عليه شويه..هو نتي بجد بقيتي مراتي ..نتي بجد بتحبيني يشروق..ونخرج بقي مع بعض وهنظهر في كل حتة مع بعض..
شروق بابتسامه..ايوه يحسن ..وهنفضل مع بعض علطول...انا بحبك اوي...
حسن سحبها لحضنه ..ونا بحبك اوي يشروق...وبخاف عليكي اوي...ربنا يخليكي ليا....
شروق حضنتو اوي بتحسسو انها فعلا بتحبو..بعدها بشويه بعدت.....
شروق..احم..يلا بقي عشان نلبس ...ولا غيرت رايك
حسن بضحكه..لا متقلقيش..بس لازم نتعشي معاهم تحت الاول...
شروق..ماشي..هتعرفني عليهم وكده
حسن..اه يحبيبتي..يلا بقي.....
كان بيجهز رامز وليان عشان العشا....
رامز..ليان..مالك كده شكلك بتفكري ف حاجه 
ليان..ها..لا يحبيبي مفيش حاجه 
رامز..طب بصي حسن نازل للعشا ومعاه شروق تمام...ياريت تعامليها حلو..هي خلاص بقت من العيله
ليان..متقولش كده...هي عمرها ما هتبقي من العيله
رامز..ليان..انا متعودتش عليكي انك كده...ملكيش دعوه بيها..نتي معايا انا ونادين وبس..لو نتي مش عاوزه تتعاملي معاها يعني 
ليان..خلاص يرامز..انا مليش دعوه بيها اصلا
رامز..طيب يا ليان..بس صدقيني او عرفت انك لسه بتفكري ف الموضوع أو فكرتي تعملي اي حاجه من ورايا..هتشوفي واحد تاني ادامك
ليان بقلق..ونت مالك خايف عليها كده لي
رامز..مش خايف عليها...خايف علي صحبي واخويا...حسن اللي معنديش صاحب اغلي منو..ومستحيل اخلي اي حد يضايقو او يفكر يزعلو
ليان..حتي لو كنت انا...
رامز..حنتي لو كان ابويا ي ليان...حسن لاا...زي مانا بردو مستحملش حد يجي عليكي
ليان..خلاص يرامز هو نت شايفني عملت حاجه...متقلقش
رامز..لا نا بحذرك بس ...عشان تفكري الف مره لو فكرتي تعملي حاجه..لان ساعتها بجد هتخسريني
خافت اوي ليان بس مبينتش ادامو.....
خلصت شروق لبس وكانت قمر اوي ..جمالها ظهر اكتر من الاول ..
شروق..اي رايك...
حسن بصلها بسحر..ماي كوين.....
شروق بابتسامه كسوف..خلاص يحسن بقي بتكسف....وبصت للمرايا وهو كان واقف وراها...طلعت ليب جلوس وحطتو ع. شفايفها وكان شكل شفايفها حلو اوي وحسن فضل باصصلها بحب شديد...
راح قرب عليها وحضن ضهرها ودفن وشو ف رقبتها...هي غمض عنيها بكسوف ...بعدها لفها ليه وحاوط ايده علي وسطها..
حسن باصص لشفايفها..ممكن اطلب منك طلب 
شروق بكسوف من نظراته..نعم يحسن 
حسن باصص لشفايفها اوي..ممكن ابوظو...
شروق بكسوف شديد وخدودها احمرت اوي..هو اي....
حسن قرب عليها براحه وبا"س شفايفها بحنيه ورقه وهي اتجمدت كده ومبقتش عارفه تعمل اي...استجابت معاه ولفت ايديها حولين رقبتو..فضلو كده شويه....بعد حسن مسافه صغيره..
حسن..مبشبعش منك...نفسي اكلك...
شروق بصت للأرض بكسوف..بس يحسن بقي....
حسن بضحكه..اومال مين اللي كانت هتاكلني من شويه دي...مكسوفه دلوقتي 
شروق..نا غلطانه اصلا مش هبو"سك  تاني 
حسن.. هتقدري.....
شروق بابتسامه..لا بصراحة...بقيت احب قربك اوي ....
حسن عض علي شفايفه..انتي لولا انك حامل بس...كان زمان ليا معاكي تصرفات تانيه....
شروق خافت كده..ينهار اسود..نت عضيت علي شفايفك كده لي....
حسن لفها للمرايا..يلا يبت ..حطي بدل اللي نا كلتو دا
شروق بضحكه..بس خلاص مش هتبوظو تاني والله بتعب علي ما ظبط اللون 
حسن بضحكه..حاضر..هحاول امسك نفسي.......
بعدها بشويه خلصو وخرجو......
اول ما خرجو من الاوضه حسن ملامح وشو اتغيرت وظهر الجمود اللي ديما بيظهرو للناس 
راحو قعدو عالسفره....وبدأو ياكلو ويتكلمو..ليان كانت بتبص لشروق بقرف شويه وشروق متوتره
حسن..يعني الشغل تمام يا رامز
رامز..حسن..الشغل كان في ايد اخوك امانه..متقلقش 
حسن..طب والصفقه اللي كنا بنعملها تمت
رامز..ايوه وناقصه امضتك وامضتي 
حسن..كلي يحبيبتي لي مش بتاكلي 
شروق..باكل اهو...
رامز..تعبتينا معاكي يشروق عشان بس نشوفك قاعده جنب حسن بارادتك كده
شروق..لا نا بس كنت غبيه ومش عارفه قيمة حسن 
حسن ابتسم كده ...
رامز..بس انتي اللي هتظبطيه بقي انا عارف....اصلك متعرفيش حسن بيحبك ازاي 
شروق لفت ايديها في دراع حسن..ونا كمان بحبو اوي...
ليان كانت قاعده هتفرقع كن الغيظ مش طايقه تشوفها مبسوطه كده....
حسن با"س رأسها بحب..طب يلا خلصتي اكل 
شروق..اه تمام 
حسن..طب يلا يحبيبتي...ليان لما نادين تصحي ابقي هاتيها اوضتي عشان مشوفتهاش أنهارده..ونا خارج انا وشروق شويه 
ليان..تمام يحسن..بس رايحين فين 
حسن..أما نيجي بقي...يلا سلام....
واخدها وخرجو 
حسن..مالك في اي
شروق..ليان كانت بابصلي كده لي..حتي وهي بتسلم عليا..مكانتش طايقاني 
حسن..هو نتي ممكن تسيبك منها خالص...نتي بتاعتي انا وبس ونا بتاعك نتي وبس...انا ونتي بس اللي نقدر نغير مزاج بعض
شروق  بجب..دا اكيد طبعا...بس بردو..كان نفسي انا وهي نتصاحب..فاهمني
حسن..فاهمك يحبيبتي والله...نا هبقي اتكلم معاها 
شروق..ياريت يحسن.....بقولك اي..متوقف العربيه وتعالي ننزل نتمشي شويه..نا مش مصدقه اني فالشارع اصلا 
حسن..بس الجو قالب شكلو هيطمر 
شروق..الله...عشان خاطري يحسن...تعالي نتمشي مع بعض..ونا فحضنك كده 
حسن ابتسم بحب..حاضر..وخلي السواق وقف العربيه 
نزلو هما الاتنين اتمشو في الشارع وكان الشارع فاضي تقريبا وهي لفت ايديها حولين دراعه...
حسن..انتي الوحيده اللي بسمع كلامها 
شروق..مهو دا اللي انا عاوزاه..وقفت ادامه..ولا نت عاوز تسمع كلام حد غيري
حسن شدها عليه..لل..نا عاوز نتي بس 
الحو بدا يمطر..شروق بصت للسما بفرحه..دي مطره يحسن....
حسن..ونتي مبسوطه 
شروق بعفويه..حسن....شيلني ولف بيا اوي ف المطر 
حسن بضحكه..يبنتي هتبردي تعالي ندخل العربيه 
شروق بصوت عالي..شيلنييي بقولك 
حسن شالها بحب وبراحه عشان حملها ..لف بيها وهي فردت دراعها كده في الهوا بفرحه وضحكه 
بعدها بشويه المطر خف وهما بيتمشو والحرس وراهم بالعربيات 
عدي واحد من جنبهم كده وهما بيتكلمو ومنغير اي تنبيه نتبيه كان هيضر"ب شروق بسك"نه في بطنها لكن حسن خد بالو ف آخر لحظه ووقف ادامها والسك"ينه جات في بطنه هو و.....
يتبع.....
فجأه عدي واحد من جنبهم بدون اي تنبيه وهما بيتكلمو..كان هيضر"ب شروق بالسك"ينه ف بطنها لكن حسن اخد بالو ف آخر لحظه ووقف ادامها واخد الضر"به مكانها....
نزل الحرس بسرعه من العربيه وبيجرو ورا الواد ده.....
فجأه الدنيا اسودت بالنسبه لشروق..اللي شاقجفت حبيقع أدام عنيها وعينه عليها وبس وهي برقت عنيها كده برعب وحست روحها بتتسحب منها...
شروق بذهول..حسن....نت كويس ي حسن صح...
حسن بيتكلم بألم..كويس..متخافيش....
شروق دموعها نزلت لوحدها وهو ف حضنها عالارض..طب قوم...قوم معايا يلا ....
حسن مسك ايديها..هو ده كان حلم حياتي ..اموت فحضنك يشروق...انا بحبك اوي
شروق بدموع وصوتها منخنوق..حسن...نت مش هتموت يحسن...انت لايمكن تموت فاهم...
حسن ابتسم بألم شديد..انا كويس يحبيبتي متخافيش 
شروق عيطت اوي برعب وايديها اترعشت لما لقت عليها د"م..الحقووني...حسن....اصحي يحسن عشان خاطري 
جه بعض الحراس شالوه من حضنها واخدوه بسرعه للمستشفى وهي لسه قاعده ف الأرض مش قادره تتحرك...
الحارس بسرعه..يا هانم لو سمحتي قومي 
شروق بدأت تستوعب هي المفروض تعمل اي..قامت بسرعه ركبت جنب حسن واخدتو ف حضنها وفضلت تعيط بحر"قه 
رامز كان قاعد مع ليان ف الاوضه...
رامز..قولتلك ملكيش دعوه بيها..
ليان..وهو نا عملتها لي بقي ست السانيوره 
رامز..عماله تبصلها بقرف طول ماحنا قاعدين وحسن لاحظ بس نتي عارفه انو بارد عشان كده محدش فدماغو 
ليان..انشاءالله بكره نخلص منها...
رامز بصلها ورفع حاجبه..قصدك اي
ليان..اقصد يعني انهم مستحيل يتفقو..وشويه وهيطلقو 
رامز..لي تتمني لغيرك خر"اب البيت
ليان..اصلك متعرفش شروق دي..كانت بتعاملني ازاي....
رن فون رامز وكان حد من حراس حسن 
الحارس..الحقنا ي رامز باشا..حسن باشا في حد ضر"بو بسك"ينه فبطنو واحنا واخدينو للمستشفى اهو
وقف رامز برعب عليه..اييي...طيب طيب.. ،بسرعه ونبي ودوه المستشفى بتاعتنا..ونا جاي حالا ....وقفل وجري عالدولاب 
ليان قامت برعب..في اي ي رامز 
رامز بصلها بشك شديد..حسن اتضر"ب بسك"ينه ي ليان....حسن هيروح مني ي ليان 
ليان بصدمه ورعب..ايي..حسن!!!!....
ولبس رامز وراح المستشفى بس ليان فضلت
*يا هانم احنا عملنا اللي قولنا بس للاسف جات ف حسن
=عشان اغبيه ..انا قولتلكم عاوزاها هي اللي تمو"ت 
*المهم دلوقتي ان الواد اللي عملها اتمسك وممكن يفتن علينا 
=بقلق..طب خلاص..لازم تخلصو منو جوه السجن..سلطو عليه حد...
وصل رامز للمستشفى ولقي شروق قاعده بترتعش وهتموت من الرعب على حسن...
رامز برعب..اي حصل يشروق..فهميني 
شروق بصوت مرعوش بعياط شديد..انا وحسن كنا واقفين بنتكلم..جه واحد كان عاوز يضر"بني بالسك"ينه..بس حسن خد بالو ولحقني..
رامز بقي متأكد 100% ان اللي عملت كده ليان بس بيكدب نفسو
رامز بوجع بسبب صدمته فيها..متأكده انو كان قاصدك انتي!!
شروق بترتجف..اه والله....انا عاوزه حسن...عاوزه حضن حسن يا رامز...مش قادره 
رامز بدموع..اهدي بس...عشان خاطر حسن اهدي...هيبقي كويس انشاءالله...متقلقيش 
شروق بعياط شديد..يارب...يارب......
فضل رامز واقف ف زوايه من ناحيه هيموت علي صاحبه ومن ناحيه تانيه مش مصدق ان ليان طلعت كده.....
عدي الوقت برعب شروق وتوتر رامز واخيرا خرج الدكتور 
جريو عليه طبعا..
رامز مسكو..حسن حصلو اي...انطققق 
الدكتور..يجماعه متقلقوش الضر"به مكانتش قويه اوي الحمدلله ومفقدش د"م كتير بردو الحمدلله 
رامز حس جبل اتشال من ع قلبو .....
شروق طبعا كانت بتحمد ربنا وحاسه انها مش عاوزه حاجه غير حضنه وبس 
شروق..هو هيفوق امتي
الدكتور..بكرا الصبح انشاءالله...
شروق..هو نا ممكن ابات جنبو انهارده 
الدكتور..ممكن..بس ياريت متقربيش منو عشان الاجهزه وكده اكيد حضرتك فاهمه 
رامز..تمام..ادخلي انتي يشروق..ونا هروح..وهاجي بكره انشاءالله 
شروق..حاضر...ودخلت هي ليه 
شروق قربت عليه ومسكت ايده بحب شديد وباستها 
شروق. مكنتش اعرف اني بحبك اوي كده يحسن...انت حتي لما وقعت ادامي كده..مكنتش عارفه نا بقولك اي ولا بعمل اي...بس انا متاكدهان ردت فعلي متجيش حاجه جنب اللي انا حاساه...عارف..انا دلوقتي مش عاوزه اي حاجه غير اني انام فحضنك وبس...بحبك يحسن...يلا بقي مش مهم هستحمل انهارده ونام عالكنبه دي...بس اوب ما تفوق لازم احضنك ...نت للدرجه دي بتحبني..لدرجة انك تضحي بنفسك عشاني..ربنا يخليك ليا يسندي ويفرحتي ويا اغلي حد فدنيتي..بحبك اوي يحسن 
روح رامز وهو دماغه بتفكر هيعمل اي مع ليان
فتح باب الاوضه لقاها قاعدة 
قامت ليان بسرعه وبقلق شديد..طمني علي حسن...حصلو اي 
رامز بصلها بعتاب..لي كده يا ليان...لي تعملي كده
ليان باستغراب..اعمل اي...مش فاهمه
رامز مسكها بين ايدو بزعيق..هو اي اللي تعملي اي...ازاي تفكري انك تق"تلي..هااا
ليان برقت بصدمه..اق"تل مين يا رامز انت اتجننت
رامز..لا انا عقلت..ازاي مخدتش بالي طول السنين اللي فاتت دي اني متجوز شيطانية مش بني آدمه..هااا
ليان بقت مصدومه ومش عارفه ترد
رامز..انا قولت اكيد انك هتعنلي حاجه بسبب الغيره دي..بس مش لدرجة انك تفكري تقتليها يا ليان
ليان فهمت وعيطت اوي..ينهار اسود..انت شاكك قيا اني عملت كده
رامز..ومين غيرك هتعملها..ها...دا حتي البنت بتقولي انها هي اللي كانت مقصوده ...بس جات في حسن..انتي ازاي طلعتي كده..ها
ليان عيطت اوي..والله العظيم معملتش حاجه يا رامز...انا اه بكره شروق وكنت عاوزه اخلص منها..بس مش لدرجة اقتلها..انت ازاي تشك حتي اني اعمل كده...دنت مربيني علي ايدك من ونا 17 سنه...ازاي يا رامز تشك فيا كده
رامز..لا والله كده بقي هصدقك...اخر"سي خالص..انا مش طايق اسمع صوتك
ليان بانهيار..يا رامز...
رامز بزعيق رعبها..بقولك اخرسي...فاهمه...ورماها عالارض...
رامز..انا لازم اطلقك
ليان انصدمت وحست بوجع في قلبها..انت بتقول اي يا رامز..هتطلقني؟؟!!
رامز..احمدي ربنا اني مش هبلغ عنك....انتي من انهارده متحرمه عليا فاهمه 
ليان كانت خلاص مش قادره حتي ترد عليه..فكرة انها ممكن تبعد عن رامز دي عمرها ما جات في دماغها..رامز بالنسبه ليها ابوها وحبيبها وجوزها وكل ما ليها في الدنيا 
سابها لتفكيرها ورعبها وهي مش قادره وحاسه قلبها هيقف
يتبع....
رامز...انا لازم اطلقك 
ليان بصتلو بصدمه وحست قلبها قيوقف لما نطقها..تطلقني يا رامز
رامز..احمدي ربنا اني مش هبلغ عنك 
ليان فضلت مصدومه وحاسه قلبها هيقف فكرة انها ممكن تكمل منغير رامز عمرها ما جات في دماغها رامز بالنسبه ليها ابوها وحبيبها وجوزها وكل حاجه ليها في الدنيا....
ليان قربت عليه ودموعها ماليه عنيها..رامز...انت بتهزر صح...هو انت ممكن فعلا تسيبني 
رامز بصلها وقلبو حن عليها عمره ما كان يطيق يشوف دموعها بس..دلوقتي بتعيط ادامو وكمان بسببو..
رامز بدموع..عملتي كده لي يا ليان...لي عملتي فيا وفنفسك كده....
ليان يعياط شديد..يعني نت مصدق يا رامز اني اعمل كده...مصدق عادي اني افكر حتي اني اقت"ل...
رامز مقدرش يبصلها ف عنيها وكان مش قادر يشوفها بتعيط كده ونفسو ياخدها في حضنه...
ليان بعياط اكتر..انا بنتك يا رامز...انت اللي مربيني...تفتكر بنتك تعمل كده يا رامز....
رامز..ليان...مفيش غيرك يعملها..حسن معندوش أعداء...وشروق مين عارفها اصلا غيرك..واللي كان ناوي يقت"ل كان جاي لشروق اصلا...كفايه كدب بقي مش هتبقي قات"له وكمان كدابه 
ليان حطت ايديها علي صدرو..انا كل دا مش هاممني ....والله العظيم مش انا اللي عملتها...بس انا اللي هاممني دلوقتي..انا مقدرش ابعد عنك...لو بعدت عني هموت يا رامز..انت كل حاجه بالنسبه ليا...انت ابويا واخويا وجوزي وحبيبي وصاحبي ...ازاي اقدر ابعد عنك ها....مش هقدر
رامز..انتي اللي عملتي كده بتصرفاتك يا ليان.....وعشان خاطر نادين وعشان خاطر متبانيش ادامهم بالصوره اللي انا شايفك بيها دي هنقولهم اني خو"نتك وانتي قفشتيني بخو"نك..مع انهم مش هيصدقو لأنهم عارفين ان روحي فيكي..بس هو دا الحل الوحيد..من بكره تروحي تقعدي مع ابويا وتقوليلو انك عاوزه تطلقي مني وانك شوفتيني بخونك ...فاهمه 
ليان بصتلو وعيطت اوي بصوت وحطت ايديها علي وشها وصوت شهقاتها طلعت اوي وعماله تعيط اوي..
قلبو اتقطع عشانها ومبقاش قادر يشوفها بتعيط كده ..عمره ما طاق حتي يشوف دموعها ....
وهي بتعيط وهو واقف ادامها سندت راسها علي صدرو وعيطت اوي ودخلت جوه حضنه ومسكت فيه اوي وهي بتعيط اوي ومش قادره تمسك نفسها من العياط..هو فضل واقف مش قادر يعمل اي حاجه..رفع دراعاته عشان يضمها ليه ويطبطب عليها ويخليها متعيطش ادامو لكن كل شويه يفتكر اللي هي عملته...فضلت دراعاته متعلقه ف الهوا مش عارف يعمل اي ...
ليان بانهيار في حضنه بسبب تصرفه..انت كمان مش عاوز تحضني يا رامز...هاينه عليك عادي 
رامز. قال من ورا قلبو.إذا كان هونتي علي نفسك...مش هتهوني عليا......
ليان مسكت فيه اكتر..انا مش هقدر اعيش منغيرك يا رامز...مش هقدر..هموت.....
رامز لنفسه..انا اللي هموت لو بعدتي عني..ازاي هقدر اعيش منغيرك ازاي؟!!!....
فضل سايبها تحضنو براحتها وتعيط ف حضنه..لكن هو مفيش ف ايده حاجه يعملها..بعدها بشويه بعدت عنو وبصالو وعيونها مليانه دموع وحمره اوي....
ليان..انا معملتش كده يا رامز...بس انت مدام شكيت فيا اني عملت كده يبقي انت متعرفنيش وكمان متستاهلنيش 
رامز..مفيش غيرك عملها يا ليان....كل الادله بتقول ان انتي ....كل حاجه بتقول ليان اللي عملت كدا.....
ليان..انت متعرفنيش ولا عمرك فهمتني.......سابته ومشيت تنام...راحت غطت وشها باللحاف وعيطت اوي بتحاول تكتم صوتها لكن طالع وهو سامعه وقلبه بيتقطع عشانها لكن هيعمل اي بس.....
عدي اليوم وجهه الصبح...فتح عينه حسن وفضل يبص حواليه بتعب وعينه مقفله شويه......عينه جابت جنبه الكنبه اللي شروق نايمه عليها...
حسن بتعب..انا فين...واي حصل...شروق....شروق 
سمعت صوته فتحت عنيها بسرعه جريت عليه بلهفه...حسن حبيبي..نت كويس 
حسن بعب..براحه يشروق متجريش كده..انتي حامل 
شروق قعدت ع الارض ادامه ومسكت ايده بلهفه ودموع..انت كويس ..صح
حسن حط ايده علي خدها بحنيه..انا كويس يحبيبتي...متخافيش...
شروق با"ست ايده اللي علي خدها ..كده ..كده ترعبني عليك ...
حسن بضحكه ألم.. متخافيش عليا..مش همو"ت دلوقتي متخافيش، 
شروق بعياط..بعيد الشر عنك ي حسن...اوعي اقول كده..ربنا يخليك يارب 
حسن..ويخليكي ليا..يحبيبتي. واغلي حد عندي.....قومي
قامت شروق وقفت ولسه بتعيط..حسن اتعدل براحه ووسع مكان جنبه..تعالي جنبي هنا 
شروق بكسوف ودموعهانازله..نت تعبان ...
حسن..روحي اقفلي الباب من جوه وتعالي 
قامت شروق قفلت الباب وراحت جنبه...سحبها في حضنه بعيد عن الجر"ح...
حسن بيشم ريحتها اللي بالنسبه ليه اوكسجين..وحشتيني اوي ي شروق...اوي...ورفع ايده مسح دموعها بحنه..متعيطش يحبيبتي...انا كويس والله...بحبك 
شروق فضلت تبصلو باشتياق وحشها قربه منها ووحشها كل حاجه فيه...دفنت وشها في رقبتو وفضلت تشم ريحته اللي بقت تحسسها بالامان بعد ما كانت مصظر خوفها وضعفها..ومسكت فيه اوي وغمضت عنيها...
حسن كان واخدها فحضنه اوي وفنفس الوقت هي بعيد عن الجرح ..فضلت كده هي كده مرتاحه مش عاوزه تخرج من حضنه ابدا....
صحي الصبح رامز غير هدومو عشان يروح ل حسن وليان كانت نايمه ع السرير..صحيت ع صوت نكشه في الاوضه..
ليان فتحت عيونها بزعل..انت رايح فين
رامز..رايح لحسن..اللي كان هيمو"ت بسببك ده
كلامو بيك"سر قلبها اكتر..هو ممكن اجي معاك
رامز..ليان...انتي هتقولي لابويا اللي اتفقنا عليه امبارح...فاهمه 
ليان دمعت كده وقامت من عالسرير بتعب شديد غير قلبها كمان اللي وجعها...قامت مشيت خطوتين...بعدها حست رجليها مش شايلاها...وقفت كده وحطت ايديها علي ركبها 
رامز بصلها بقلق..مالك يا ليان 
ليان بعياط شديد وتعب..تعبانه اوي..
جري عليها بخوف ..مالك بس...طمنيني..في اي 
ليان بعياط اوي..رجلي مش شايلاني...حاسه ان قلبي هيقف 
رامز قلق اوي عليها..مالك بس حصل اي
ليان بتعيط كانو ابوها..احضني يا رامز....انا محتاجه حضنك اوي دلوقتي..احضني اوي وطبق ايدك عليا اوي..دخلني جوه ضلوعك....احضني وحشتني اوي....
رامز بقي واقف مش قادر يشوفها كده..ولا قادر يشوف ضعفها اكتر من كده...منغير كلام ولا تفكير مسك ايديها وخدها فحضنه اوي اوي وهي مسكت فيه وفضلت تعيط اوي وهو فضل يملس علي شعرها بحنيه وهي تعيط اوي...
ليان بعياط وصوت مخنوق..وحشتني اوي ...وحشتني.....حس نفسها بدا يروح وحاسه انها بتتخنق..
رامز برعب عليها..اهدي بس مالك...اهدي عشان خاطري...
ليان بصوت مقطع..هتطلقني وتسيبني....هتخرجني بره حضنك 
رامز لقي حالتها صعبه أوي وشفايفها ازرقت..يحبيبتي اهدي ..نا فحضنك اهو...انا ملكك انتي وبس ..عشان خاطري...
وشالها حطها عالسرير وهي بتعيط اوي ....قرب علي شفايفه با"سها..هي مسكت فيه كأنها بالنسبه ليها ادمان..فضلت ماسكه فيه اوي ..وهو با"سها بيطمنها انو جنبها..بعدت شويه تاخد نفسها وبعدها قربت تاني ..فضلت لحد ما حست أنها متطمنه شويه..بعدها بعدت حاجه بسيطه وفضلت تشم نفسو وقريبه من شفايفه اوي....
رامز بحنيه..اهدي يا ليان...عشان خاطري 
ليان..عاوز تسيبني لمين...ها...انا مليش غيرك...انا مبحبش حد فحياتي غيرك..انت كل حاجه ليا يا رامز.....
رامز..مينفعش يا ليان...مش هينفع تاني بعد اللي انتي عملتيه
ليان اتعدلت وبصتلو بانهيار..احلفلك باي انو مش انا..والله العظيم مش ...وحياة بنتي نادين مش انا. ..وحياة حبي ليك..مش انا....صدقني بقي بالله عليك...اوعي تسيبني او تطلقني..والله هموت بجد 
رامز..اومال مين بس..مبن عمل كده
ليان حطت ايديها علي بطنها بوجع..معرفش ..معرفش
رامز..مال بطنك..في اي
ليان قامت وقفت..ملكش دعوه بيا حتي لو هموت...ملكش دعوه...
قام وراها ومسكها..هو اي اللي مليش دعوه..
زق"تو ليان..وسع كده وابعد عني....مشيت خطوتين..مقدرتش تتمالك نفسها وقعت ف الأرض...
رامز جري عليها..لياان..........
في غرفة تحقيق....
الظابط بتهديد..ايوه..انا بقي هموت واسمع منك من الصبح...مين قالك تعمل كده..انطق بدل ما اوديك ورا الشمس 
= بخوف شديد..هقولك يا باشا خلاص والله...واحده اسمها عليا ...هي اللي قالتلي اعمل كده ....
يتبع..........
في غرفة التحقيق...
الظابط بتهديد..اهو نا بقي مستنيك من الصبح غشان تنطق...مين قالك تعمل كده 
=هقولك يا باشا خلاص...واحده اسمها عليا..هي اللي اتفقت معايا علي كده
الظابط..طيب براحه كده..قولي قالتلك اي بالظبط
=قالتلي اني اقت"ل البنت اللي هتبقي مع حسن باشا...بس جيت اضربها السك"ينه جات فيه هو ووقف ادامها....
الظابط..اسمها عليا اي....
=معرفش يا باشا والله.....بس تقريبا هو عارفها...من طريقتها معايا يعني بان انهم عارفين بعض....
الظابط..عارف لو طلعت بتحور في حاجه 
=يا باشا...انا اللي خلاني اقولك عشان عارف انهم هيحاولو يقت"لوني عشان متكلمش..احميني يا باشا.....
الظابط..لو حبيتك منهم...هحميك مننا؟؟...دا قت"ل مع سبق الاصرار والترسب..........
شالها رامز وحطها ع السرير وبيحاول بيفوقها وهي غايبه عن الوعي
رامز برعب وجنون..قومي عشان خاطري..والله ما هقدر اعيش من غيرك...اصحي يا ليان......وقام جاب البرفيوم حطلها وبردو مصحيتش...خس انو هيموت من الرعب...شالها بسرعه ونزل بيها للعربيه وساقها باقصي سرعه لحد ما وصل للمستشفى......
كانت نفس مستشفي حسن....
شروق..كل يا حسن بقي عشان خاطري....
حسن بغمزه..انا هاكلك انتي....
شروق..يبني بطل جو المتحر"شين دا...انا مراتك مش واحده شاقطها....
حسن بضحكه..انا بحب الشقط.....اشقطك انتي ولا اشقط حد تاني 
شروق خنقتو بايديها بخفه..دنا اقتلك فيها...ابقي بص بس احد غيري...
حسن مسك ايديها با"سها..والله ماقدر اصلا يحبيبي.....
شروق..ايوه كده اتظبط...بقولك اي
حسن..ها
شروق بصتلو باشتياق..وحشتني....
حسن..منا قاعد معاكي اهو
شروق بصتلو..بقولك وحشتني...وغمزت
حسن بضحكه..ااااه...نتي بتشقطيني....
شروق بضحكه. خلاص براحتك....يبقي نا موحشتكش 
حسن قربها عليه اوي..موحشتنيش اييي...دنا ماسك نفسي بالعافيه وربنا..
شروق حطت ايديها علي رقبتو بدلع وقربتو عليها..طب شد حيلك بقي..وخف بسرعه هاا
حسن بضحكه..حاضر..متقلقيش......ضحكو هما الاتنين.....
كان واقف رامز أدام الاوضه وهيموت من القلق عليها...خرجت الدكتوره...
الدكتوره..متقلقش يا رامز باشا...المدام حامل بس...
رامز بفرحه شديده..حامل!!!...حامل بجد
الدكتوره..ايوه يافندم حامل في الشهر التاني كمان....
رامز..بس هي كان مغم عليها 
الدكتوره..ايوه كنت لسه هقولك...ضغطها واطي اوي يافندم...شكل في حاجه مزعلاها..غير كده هي مبتعملش حاجه غير انها بتعيط...لو سمحت حاول تحل الموضوع لانو خطر عالجنين...ينفع تدخلها عادي...عن اذنك
وسابتو لحيرته وقلقه عليها.......
......طب اعمل اي..ليان مستحيل تعمل كده..رامز..دنت اللي مربيها..معقول بنتك تعمل كده...اكيد لا..بس لو مش هي هيكون مين بس...حسن ملوش أعداء خالص....هيكون مين بس عملها...يارب خيب ظني ويطلع حد تاني عملها مش ليان.....
وخبط عالباب ودخل وهي كانت قاعده تعيط اوي ...اول ما شافته ودت وشها الناحيه التانيه 
راح هو قعد جنبها كده..بتعيطي لي 
ليان بصتلو باشتياق شديد....عمره ما بعد عنها كتير كده..كان كل شويه بيحضنها يحسسها بالامان اللي هي كانت فقداه من ايام عمها وتعذيبو ليها..وكمان عدم وجود أهلها معاها...رامز كان هو عيلتها..ليان كانت ناقصه اهم حاجه بالنسبه للبنت وهي الحنان والاهتمام..والاتنين دول كان مصدرهم رامز...لما رامز يسيبها مين هيجي مكانو..مين هيعوضها الحته دي!!!
فضلت بصالو وتعيط......
رامز..ليان....متعيطيش تاني انتي حامل 
ليان مسحت دموعها بضهر ايديها..يعني خايف علي الجنين ونا لا
رامز بصلها بحنان..انا مبخافش غير عليكي.....
ليان..عاوز تطلقني....صح.....وعيطت اوي ...قام رامز مسك وشها بين ايده بحنيه
رامز بصوت حنون..اطلق مين بس ...هو نتي مش عارفه انتي بالنسبه ليا اي...دنتي روحي ...مقدرش اسيب روحي ابدا
ليان بفرحه ودموع..بجد يا رامز..يعني مش هتطلقني صح
رامز..ليان....بصيلي فعيني....اوي....هسالك سؤال ووالله اللي هتجاوبي بيه هصدقو...بس بصيلي ف عيني
ليان..اسأل...بس متسبنيش 
رامز..انتي اللي عملتيها 
ليان بصت في عينه اوي،.وحياتك عندي لا...مش انا اللي عملتها يا رامز....
رامز بصلها في عنيها شويه..مصدقك يحبيبتي......خلاص انسي كل حاجه حصلت ...انا اسف 
ليان..هو نت كده صدقتني خلاص
رامز بابتسامه..انتي بنتي ونا اللي مربيكي..وبنتي بقي مستحيل تكدب..انا عارف انا مربيكي علي اي
ليان..ازاي بقي
رامز..يعني انتي مستحيل تبصيلي ف عيني كده وتكدبي...متقدريش تعمليها يا ليان
ليان غمضت عنيها وقربت منو اوي ..وحشتني اوي
رامز قرب با"سها باشتياق شديد..ونتي وحشتيني اوي ...انا اسف يا ليان...آسف اني زعلتك كده وبعدت عنك ...آسف اني مخدتكيش في حضني امبارح ...آسف اني خليت دموعك تنزل بسببي ...دموعك اللي انا مش عاوز اشوفها تااني..
ليان بعياط..عشان خاطري..اوعي تبقي قاسي معايا كده تاني..انا دي الحاجه اللي مقدرش استحملها هي بعدك عني
رامز قربها عليه اوي..ونتي فاكره انو كان سهل عليا...دنا قلبي كان هيتخلع..من خوفي عليكي ونا قا"سي معاكي كده...انتي الوحيده اللي متهونيش عليا ي حبيبتي....
ليان بدموع لما تفتكر..بس هونت عليك يا رامز اهو .هونت عليك و....مكملتش كلامها وهو با"سها من شفايفها بادمان ..وفضل يقربها عليه اوي وهي استجابت ليه باشتياق......فضلو كده شويه..بعد عنها مسافه صغيره اوي واتكلم بين شفايفها..عمرك ما تهوني عليا ...انا اسف يحبيبتي بجد ....عمري ما هكررها تاني...
ليان..ومش هيعدي يوم منغير ما تحضني وتطمني بالكلام زي ما بتعمل كل يوم..صح 
رامز..مش هيعدي ساعه منغير ما اخدك في حضني كده ...واطمنك اني عمري ما هسيبك...
ليان بدموع..بحبك يا رامز 
رامز بحب ومسحلها دموعها بحنيه..ونا بموت فيكي يروح قلب رامز....
واخدها في حضنه اوي وهي دفنت وشها في حضنه اوي وتقول ..نت ملكي نا وبس ...الحضن ده بتاعي انا بس...وهو يضحك ويحضنها اكتر.......
كانت شروق قاعده جنب حسن....عالكرسي جنب السرير بتاع حسن....
حسن..حبيبتي ...قاعده بقالك كتير روحي نتي
شروق بحب..اي يحسن اللي نت بتقولو دا..انا مقدرش اسيبك كده وامشي..
حسن..ما هو انتي ضهرك وجعك...ونتي حامل يحبيبتي..مينفغش 
شروق..لا متقلقش يحسن انا كويسه والله
حسن بصلها..طب تعالي جنبي 
شروق بضحكه..لاا.. مش هاجي 
حسن بضحكه..لي...تعالي بس 
شروق..مانا كنت لسه جنبك،.وبعدين عشان الجر"ح ميتجرحش او كده 
حسن بحنيه واشتياق..طب وحشتيني طيب....عاوز اشم ريحتك...عشان اشحن طاقه كده ..
شروق اتكسفت شويه بس قامت قعدت جنبو عالسرير وهو سحبها لحضنه وفضل دافن وشو في حضنها اوي وهي بتملس علي شعرو بحب....،خبط الباب 
شروق اتخضت بس حسن مسكها اكتر..ادخل....
دخل رامز ومعاه ليان ...
رامز بغمزه،.في المستشفى كده ...مش عيب يحسن 
حسن رفع وشو من حضنها..حبيبي ي رامز ..عاوز اي بقي
رامز بضحكه..عيب يعم ف المستشفى...
حسن..الله يرحم اللي كان بيز"نق مراتو ف المكتب بتاع الشغل 
ليان بكسوف وضحك..اي اللي بتقولو ده يا حسن 
حسن..اييي...دنا قافشكو 5 مرات لحد انهارده 
ضحك رامز اوى..واديني قفشتك اهو...سلامتك يخويا....
حسن..ربنا يخليك ليا يا رامز بجد
رامز..ويخليك ليا يا حسن...دنت اخويا يبني 
ليان وشروق كانو بيبصو لبعض كل واحده فيهم عاوزه تكلم التانيه بس مش عارفه تبدأ ازاي 
حسن..تفتكر مين عمل كده يا رامز
رامز..بص...انا فكرت كتير..متعملهاش غير بنت غيرانه من شروق..
حسن..ايوه صح..اصلا السكينه كانت راحه لشروق..بس انا خدتها مكانها 
شروق بصتلو بحب وفخر..........
رامز..عالعموم الظابط لسه مكلمني...وقالي انو هيجيبلك الواد ده عشان تتعرف عليه وتشوف هو اللي عملها ولا لا
حسن..هو مش الرجاله مسكوه..يبقي هو
رامز..ايوه بس عشان مركزك وكده..قدرك يعني وجابهولك عشان لو انت عاوز تعرف حاجه...
حسن..اه طيب.......هو انتو الاتنين هتفضلو تبصو لبعض كده!!! 
شروق..والله انا لو عليا..عاوزه اقوم اخدها بالحضن...بس خايفه من رد فعلها 
ليان بابتسامه..لا متخافيش...انا كمان عاوزه احضنك ..واصالحك...هنبقى اصحاب هاا
شروق بفرحه وابتسامه..اكيد.....وقربو علي بعض حضنو بعض اوي 
ابتسم حسن ورامز وفرحو اوي بسبب قربهم من بعض.....
شويه ودخل الظابط ومعاه الواد ده..وكان باصص للأرض.....
الظابط..سلامتك يا حسن باشا....
حسن..الله يسلمك....
الظابط..هو ده اللي ضر"بك يا حسن باشا
حسن بصلو ودقق في ملامحه..ايوه هو ي افندم....
فضل الواد ده يبص لليان كده ..ليان اتوترت من نظراته ليها ..،اخد بالو رامز...
رامز بحده..مالك يحلو..بتبصلها كده لي....
=يا افندم..هي دي اللي اتفقت معايا عشان اق"تل البنت اللي هناك دي...
الكل اتصدم طبعا وليان حطت ايديها علي قلبها برعب.....
رامز..انت بتقول اي ياض انت...انت بتخرف؟!!!
الواد..هي يا باشا والله وكمان قالتلي ان اسمها عليا ..
حسن وقعت عليه صدمة عمره..انت بتقول اييي.....ليان تعمل كده !!!!!
رامز بص لليان..ما تنطقيي يا ليان
ليان بعياط..والله معملتش حاجه يجماعه 
طبعا شروق واقفه مذهوله ومش عارفه تتصرف ازاي 
الظابط..اهدو يا جماعه...انت ياض مش قولتلي ان اسمها عليا
الواد..مهي ممكن تكون قالت كده عشان تتوهني ف الاسم ..إنما أنا متأكد انها هي 
حسن بصدمه..انت متأكد!!!!!!
الواد.،ونا هتبلي عليها لي بس يا باشا ،،اي مصلحتي 
رامز بقي باصصلها بصدمه شديده...مش عاوز يصدق اصلا انها ممكن تعمل كده وكمان تبص في عينه وتكدب..وحسن اللي بقي مصدوم في بنت عمته واخته انها تفكيرها يجيبها بكده؟؟!!!..،وشروق مذهوله وحاسه انها مش عارفه تفكر.....
ليان بانهيار..والله العظيم مش نا ...متبصوليش كده..والله مش انا يا رامز ...مش انا يا حسن..يعني انتو تصدقو اني اعمل كده....والله معملتش حاجه......
الظابط..بعد اذنكم...انا مضطر اخدها معايا...بس حفاظا لمركز سيادتك يا رامز باشا وعشان هي مراتك..حضرتك هتجيبهالنا بنفسك...
رامز والدموع متعلقه ف عينو..لا،،،هي مش هتبقي مراتي اصلا...ليان.....
بصتلو ليان برعب من انو ينطقها....
رامز ببرود وقلبو بيولع من جواه..انتي طالق........
يتبع............
الظابط..طيب انا مضطر اخدها معايا..بس حفاظا لمركز سيادتك يا رامز باشا وعشان هي مراتك ..حضرتك هتجيبهالنا بنفسك 
رامز والدموع متعلقه ف عينو..لا مهي مش هتبقي مراتي اصلا....ليان
ليان بصتلو برعب انو ينطقها......
رامز ببرود وقلبو بيولع من جواه..انتي طالق.....
هنا الزمن وقف عند ليان..حست أنها مش حاسه بجسمها ولا سامعه اي حاجه..ولا حتي شايفه حاجه..أصلها هتحس ب ايه...اكتر انسان بتحبو في حياتها خلاص سابها...سابها بكلمه قالها..انتي طالق..كده خلاص..هتعيش لي تاني...وهتعمل اي من بعدو..هي ليها مين اصلا غيرو سندها وكل ما ليها......فضلت واقفه باصه بدون رياكشن ومتتحركش ولا بتتكلم 
حسن..رامز...اهدي شويه بس....
رامز بدموع،،انا دلوقتي ميربطنيش بالكدابه الخاينه والقا"تله دي غير بنتي نادين...وهتفضل معايا اكيد هاا
حسن بحده..رامز..مش وقته الكلام ده
الظابط..اتفضلي معايا يا ليان
حسن..تتفضل فيين؟؟؟....هتركبها البوكس!!!!
الظابط..ايوه ....
حسن بحده..لا طبعا...اتفضل حضرتك ونا هجيبهالك بنفسي....
الظابط..تمام يا حسن باشا...بس ياريت متتاخرش...عن اذنكم...
شروق..تروح فين يا حسن بس..انت تعبان 
رامز واقف ساند الحيطه بخيبه امل شديده...ليان واقفه زي ما هي متحركتش ومفيش دمعه نزلت لأنها حست أنها خلاص ميته تقريبا....وشروق قاعده جنب حسن سانده عليه ومش عارفه تعمل اي ولي اصلا ليان تعمل فيا كده.....
حسن..رامز...خد ليان وديها للظابط
رامز بزعيق ودموعو نزلت..اخد مين يا حسن.،،دي الوحيده اللي قدرت تكسرني كده..اخدها واقف جنبها....دي بصتلي ف عيني يا حسن وكدبت علياا.....بصتلي في عيني وكدبت يا حسن فاهمممم....دي قادره 
حسن بحده..رامز....اسمع الكلام وخد مراتك وديها للظابط....
رامز..والله ما قادر ابصلها حتي ...مكسوفلها يا حسن بجد
حسن..عشاني انا.....لو سمحت يا رامز.......
رامز مسح دموعه بوجع شديد وبصلها باحتكار..امشي.....
ليان كانت متجمده حرفيا مش قادره تتحرك وبتاخد نفسها بالعافيه. 
رامز..لا متفكريش انك هتصعبي علياا....امشي اخلصي....امشيي يلااا
ليان بصتلو بوجع شديد من كلامو...خرجت بره الاوضة وهي بتمشي ولسه الزمن واقف بيها عند كلمة (انتي طالق)
راحت ركبت العربيه وباصه للارض وبس..ومفيش دمعه نزلت منها
ركب رامز العربيه وكان بيسوق بسرعه جداا...وقلبو بيتقطع عليها ،،مش مصدق انو رايح يسلمها بايدو للحكومه 
رامز وقف العربيه وفضل يبصلها وهي محركتش عنيها من ع الارض...
رامز بدموع..ليان.......انا مش مصدق انك عملتي كده....لي سمعتي كلا شيطا"نك وعملتي كده يا ليان ...ليييي
ليان علي نفس وضعها ومتحركتش....
رامز..انتي لي مش بتدافعي عن نفسك حتي...لي مش سامع صوتك......
ليان رفعت عنيها بصتلو ونزلت عنيها تاني.....
رامز خبط في دريكسيون العربيه جامد..كسر"تيني ووجعتي قلبيي...منك لله.....
ليان كلامو وجعها اوي ....افتكرت زمان لما كان عمها بيعذبها.....
فلاش باك.....
عمها مصطفي بزعيق رعبها.. انطقي يبتتت...مين اللي خد الفلوس اللي كانت ع التسريحه دي هااا
ليان بتترعش برعب..والله العظيم مش انا يعميي....والله العظيم مش انا
مصطفي..اوماال مييين...انطقي 
ليان بانهيار وعياط شديد..والله ماعرفش يا عمي.....والله......مش أنا 
ضر"بها علي وشها بالقلم وقعت في الأرض ومسكها من شعرها اوي ...
ليان بانهيار بين ايده..والله يعمي معملتش حاجه....ونفسها كان بيروح..معملتش حاجه والله...
شدها من شعرها وحبسها في مكان زي مخزن كده ...كان بيفضل حابسها فيه بالايام عادي...
وهي جوه بتصرخ..معملتش والله العظيم ما عملت حاجه.....
بااك
فاقت من ذكرتها وصرخت اوي بعياط وانهيار شديد..والله العظيم معملتش حاجه..معملتش حاااجه ي رااامز...وصرخت اوي..والله العظيم معملتش كده...وبدأت تكسر العربيه برجليها اوي....
رامز بيحاول يسيطر عليها مش عارف..اهدي عشان خاطري...اهدي بسس
ليان بتضرخ اوي..والله معملتش حاجه........مش انا يا رامز...صدقووني بقي مره واحده...حد يصدقنييي...حتي انت يا رامز...حتي انت...يااااارب....يااارب......مليش غيرك...
كانت عماله تكسر اللي ادامها وايديها كلها اتجر"حت وهو بيحاول يمسكها ..لحد ما سيطر عليها وكتفها خالص...
ليان بعياط وتعب شديد..سيبني...سيبني اموت بقي سيبنييي.....
رامز دموعه نزلت اووي عليها واخدها فحضنه بيهديها..يا ليان بس بقي ونبي...قلبي وجعني اووي 
فضلت تعيط اوي بصوت جوه حضنه وتخبط في صدره بتعب شديد...عيونها بقت مليانه دموع وحمرا اووي ....
بعدها بشويه بعدت عنو بهدوء ودموعها زي ما هي نازله
ليان بصوت مخنوق..يلا...وصلني السجن...يلا
رامز بصلها وقلبو وجعو اكتر بكتير..
راح بيها لصيدليه..وخلاها تعملها ايديها اللي اتجر"حت....بعدها ساق العربيه بهدوء لحد ما وصلو للظابط.....
كان حسن قاعد في ذهول مش عارف يفكر حاسس مخو وقف عن التفكير 
شروق حطت ايديها علي كتفو..متفكرش كتير ي حبيبي ..انشاءالله تطلع مش هي 
حسن..هتجنن يا شروق...ليان عمرها ما توصل للتفكير ده...
شروق..ايوه طبعا..ليان طيبه وحنينه اوي..ممكن تكون كانت متضايقه مني اه..بس مش لدرجة تقتل"ني 
حسن..ليان ....ليان متعملش كده يشروق...صح
شروق بصتلو بقلة حيله لأنها بردو متعرفش تفكير ليان
حسن دمع ..طمنيني ونبي وقوليلي ليان متعملش كده ...ها
شروق راحت جنبو واخدتو في حضنها..اهدي يحبيبي....
حسن حضنها..ليان متعملش كده.....انشاءالله تكون مش هي يشروق........
شروق..مش هي انشاءالله 
شروق..لو طلعت هي..ابقي اما انخدعت في اكتر واحده بثق فيها فحياتي........
وصلو لحد هناك وهي خرجت من العربيه ووقفت أدام الاسم وهو كان بيقفل العربيه..بصت للمكان كده برعب...هو نا هتحبس هنا....وهياخدوني وهبات بعيد عن حضن رامز وبنتي....بعد ما كنت بنام في حضنه..انام هنا......
نزل رامز من العربيه ووقف جنبها..يلا
مشيت هي معاه خطوتين ورجليها مش شايلاها..كانت هتقع بس مسكت فيه....سندها هو بقلق عليها
رامز..انتي كويسه!!
ليان هزت راسها..ومشيت سانده عليه...لحد ما وصلو لمكتب الظابط.....
الظابط فضل يحقق معاها ومع الواد اللي حاول يقت"ل.....
الظابط..قررنا...حبس المت"همه ليان محمد الصاوي...4 ايام علي ذمة التحقيق.....
هي سمعت الجمله دي وبقت مرعوبه..بصت ل رامز كده بمعني الحقني...متسيبنيش هنا انت اكيد مش ههون عليك لدرجة انك تسيبني انام بعيد عن حضنك وكمان اقعد في مكان زي ده
رامز ..هي هتتحبس!!!! 
الظابط..طبعا يافندم...هي بتنكر...ف عشان كده هنشوف بعد اربع ايام....حضرتك تقدر تتفضل دلوقتي 
ليان قامت وقفت وبصتلو..هو نت هتسيبني هنا وهتمشي!!!!!
رامز بصلها وقلبو وجعو اكتر واكتر ولع"ن الواد ده لانو السبب في اللي حصلها..همشي
ليان بدموع بتنزل لوحدها..هتسيبني!!!!
رامز عاوز ياخدها ف حضنه ويمشي ويقول يبقي حد بس يفكر بكلمها.....
فضلو باصين لبعض وهي زي الطفله اللي عاوزه ابوها...ورامز هو ابوها....وهو تايهه مش قادر ولا عارف يفكر 
رامز قدر علي قلبه وسابها وخرج...اول ما خرج عيط اوي ..مبقاش قادر يتمالك نفسو من العياط ..راح لحد العربيه 
رامز لنفسو..ازاي سبتها...ازاااي...حتي مهما غلطت..انت ازاي تتخلي عنها كده هاااا.....لااا...مش قادر.....ليان بعدت عنيي...مش قادر ...هموت بجد.......
يتبع........
رامز لنفسه بعياط شديد..انا ازاي سيبتها لوحدها،،.ازاي. ،ازاي هستحمل بعدها عني ..وازاي هستحمل انها تقعد في مكان زي ده،،،،ازاي موقفتش جنبها،.هي مهما تغلط ملهاش غيري انا وبس....لازم انزل اروحلها،.بعدها وقف....
بس هي جهه في دماغها الق"تل...لا يا رامز....مش دي ليان اللي انت حبيتها...دي بصت في عينك وكدبت...طب مهو يمكن الواد دت هو اللي بيكدب....طب اي مصلحتو يتبلي عليها يعني .....لي هيقول عليها هي بالذات...انا مش قادر افكر....وساق العربيه ومشي.....
ليان فضلت واقفه تعيط اوي....
الظابط.. يلا يمدام هتنزلي الحجز...
ليان بصتلو بصدمه وعياط..انا هنزل حجز...انا مش هقدر اقعد مع الناس دي صدقني 
الظابط..يا مدام دي قوانين..حضرتك متهمه...مينفعش....
ليان بت للواد بعياط..هو نا عملتلك اي بس عشان تعمل كده...انا اتفقت معاك تعمل كده!!
الواد..ايوه ...انتي بتفكري لي بس 
ليان بعياط اكتر..حسبي الله ونعم الوكيل فيك ..انت واللي قالك تقول عليا كده...خصيمي ليوم الدين 
الظابط ..طب يلا يا مدام بقي..ع الحجز يلاا 
وجه العسكري عشان ياخدها ...مسكها من دراعها هي طبعا مش متعوده حد يلمسها اصلا غير رامز
ليان شدت دراعها..لو سمحت متلمسنيش.....
الظابط..ما تخلصي بقي...عمالين نكلمك بأدب ونتي هتعيشي الدور؟!!...يلاا
العسكري مسكها اوي وجر"ها معاه ..وهي فضلت تعيط لحد ما نزلت تحت للحجز......لو رامز واقف كان قدر بس يبصلها كده؟؟
نزلت وراحت قعدت في زاويه لوحدها متكلمتش مع اي حد وفضلت تعيط وبس 
راح رامز للمستشفى.......
حسن..يعني ليان ..هتتحبس 4 ايام بحالهم
رامز بدموع..انا مش مستحمل يا حسن....مش مستحمل بجدد
حسن بحزن شديد..لي كده بس يا ليان ....
رامز..نظرتها ليا وهي بتقولي انت هتسيبني هنا لوحدي وهتمشي....قطعت قلبي يا حسن..بقيت عاوز احضنها واخبيها بين ضلوعي ...مقابل اني مخليش حد بس يضايقها بكلمه 
حسن خبط علي كتفو..اهدي يا حبيبي...انا مقدرك والله...انت متعرفش انا جوايا نا"ر ازاي
شروق..يا جماعه..ممكن تهدو بس شويه...هي ليان اي مصلحتها انها تعمل كده...هي ممكن تكون مش طايقاني...بس مش لدرجة انها تقتل"ني....
رامز..طب والراجل اللي اول ما شافها قال عليها ده
شروق..بص..انا شايفه ان مش هي..دي حركة واحده غيرانه اني خدت منها حسن...دي حركة غيره مش زعل فاهم
حسن بص لرامز كده بمعني ممكن....
حسن..طب ونتأكد ازاي بس يشروق.....
رامز..يارب يشروق يطلع كلامك صح 
شروق..هو صح....انا هسالك يا رامز....ليان تعمل كده!!!
رامز اتنهد..انا سألتها...وبصت في عيني وقال لا 
شروق..طب ولي مصدقتهاش 
رامز..عشان كنت شاكك فيها من قبل كده ..والواد ده كلامو لعبلي في دماغي 
شروق..ونت يا حسن...ليان تعملها 
حسن..ليان لو هي اللي عملتها.. يبقي انخدعت في اكتر واحده بثق فيها فحياتي....فاهمه
شروق..ونا كمان شايفه انها متعملهاش...ونا عارفه مين عملها 
رامز بلهفه..ميين
شروق..واحده من الزبا"له اللي الاستاذ كان يعرفهم ...كانت عاوزه تخلص مني. 
رامز..طب لي الواد دا قال عليها 
حسن..مفتاح الكلام ده كلو ف الواد ده..لازم نجيبو...ياخد علقه حلوه ..وينطق بكل حاجه 
رامز..صح يا حسن...بس هنعمل كده ازاي...
حسن..روح للظابط واستاذنو..وبالمرة اطمن علي ليان ...ها
رامز..لو طلعت مش ليان..انا مش هعرف ابص في وشها تاني 
حسن..ليان طيبه وبتحبك...واكيد هتسامحك......قوم بس روح وحاول...
رامز..حاضر....
حسن..رامز..ليان متباتش في حجز ...فاهم
رامز..حاضر يا حسن ...عن اذنكم.....وخرج
حسن..شروق...تعالي ......
قربت منه شروق...دخل في حضنها اوي وغمض عينه ..وهي احتاوته وفضلت تملس علي شعرو بحنيه...
حسن..انتي موطني وبيتي....انتي اللي لحس في حضنها بالامان...اول ما ادخل حضنك بطمن....
شروق بابتسامه خفيفه..ونا مش بطمن غير ونا فحضنك يا حسن.....
خرج رامز راح باقصي سرعه للاسم.....
رامز..لو سمحت يا حضرت الظابط...هو ممكن استاذك في حاجه 
الظابط..تحت امرك يا رامز باشا 
رامز..عاوزك تجيبلي الواد ده ....وعاوز ليان بعد اذنك 
الظابط..طبعا طبعا يا باشا..المكان كلو تحت امرك ...ثواني ويكونو عندك
بعدها بشويه جاب ليان الاول ....لقا العسكري كان ماسكها من دراعها كده...اتجنن وقام من مكانو..
رامز..هو. انت كنت ماسكها كده!!!!....انطق......
العسكري بخوف لانو عارف رامز طبعا..لا يافندم...كانت غصب عني 
رامز بص للظابط...إن حد لمس ليان تاني اقسم بالله ما هرحمو 
الظابط..احم..طيب نسيبلك المكتب شويه يا باشا..متزعلش نفسك بس.....واخد العسكري ومشي....
فضل رامز باصص لليان اللي باصه للارض....قرب عليها شويه...
رامز..عامله اي.....
ليان دموعها نزلت لوحدها .....بعدها صوت عياطها بدأ يبان ...حطت ايديها علي وشها وعيطت اوي....
رامز قلبو وجعو اوي عليها ....شد ايديها كده وخدها في حضنه ...هي عيطت اوي في حضنه وصوتها علي اوي ...فضلت تعيط ودموع كتير اوي بتنزل من عيونها ...وبتاخد نفسها بالعافيه من كتر العياط حرفيا فاض بيها .....
رامز بقي يملس عليها بحنيه ..بس ي ليان...بس.....
ليان بتعيط اكتر ...فضلت كده شويه لحد ما هديت شويه وبعدت عنو.....
رامز..تعالي اقعدي......ومسك ايديها....ليان زقت ايده كده وبعدت عنو....
رامز..ليان حبيبتي.....
ليان بصوت مخنوق..متقولش حبيبتي...انا مش حبيبة حد 
رامز..انتي مهما عملتي ومهما حصل...انتي حبيبتي ....حتي لو حصل اي...
ليان بتمسح دموعها اللي مبتخلصش..انت جاي لي يا رامز ..هاا....انا دلوقتي مليش اي علاقه بيك
رامز..ليان..انتي لازم تقدري موقفي
ليان..موقفك...انت موقفك كان موقف زبا"له يا رامز....فاهم 
رامز..ليان اهدي 
ليان..مش ههدي...انت مش عارف انت عملت فيا اي بتصرفاتك هااا..انت دمرتني....عارف كل اللي انت بتبنيه طول السنين اللي فاتت...جيت هديتو في ثواني يا رامز....في ثواني..بسبب عدم ثقتك فيا 
رامز..يا ليان..انا صدقتك لما قولتيلي..صح
ليان..ولما جه واحد انت متعرفوش اصلا....وقالك كده..انت عملت اي....
رامز بص للارض...
ليان..انت حتي مفكرتش بعقلك ده شويه...انت غبي
رامز..ليان...احفظي لسانك....
ليان قامت وقفت..امشي يا رامز....وسيبني في حالي....يارب اخد إعدام عشان ارتاح منك
رامز..ليان..والله العظيم لما اكشف الحقيقه ...هقف أدام الناس كلها ،..وهمسك ايدك كده واقعد تحت رجلك..أدام الناس كلها يحبيبتي....واخدك في حضني اوي .....
ليان لنفسها..خدني في حضنك دلوقتي.....عاوزاك.....
رامز..اكشف الحقيقه بس
يتبع.......
رامز..اكشف الحقيقه بس.....
ليان بصتلو ..رامز...اطلع بره.....
رامز بصدمه..اييي...اطلع بره.....
ليان..ايوه اطلع بره...انا خلاص مش محتاجه مساعدتكم
رامز حط ايده علي كتفها..ليان....اهدي بس 
ليان زقت ايده..انا مش عاوزاك...انت خلاص مبقتش بتمثلي اي حاجه في حياتي 
رامز..انا جوزك....
ليان..انت طلقتني......لو سمحت بقي..انت اي مخليك جاي ورا واحده قات"له وكمان كدابه......هااا
رامز..يا ليان عشان خاطري....حطي نفسك مكاني 
ليان بدموع..مهو المشكله اني حطيت نفسي مكانك....انا لو في حد وراني فديو..إن نت بتس"رق..والله لاكدبو...واصدقك نت....لي لاني بثق فيك يا رامز.....إنما نت ..واحد بس نت اول مره تشوفه ..قالك هي دي اللي عملت كده...انت صدقتو علطول...ده معناه اي...انك مش بتثق فيا.....رامز انت عارف ان من يوم ما اتجوزتك..ونا عندي كذه مشكله نفسيه...انت اكتر واحد عارف انا كنت بمر ب اي....صح....اللي انت عملتو معايا طول السنين اللي فاتت..رجعلي ثقتي فنفسي ورجعني تاني احس بنفسي واتعالجت من كل المشاكل دي....بقي يحصل اي حاجه مجرد بس اني ادخل حضنك واشم ريحتك...برتاح وبنسي كل حاجه....انت كنت ملجأي الوحيد ...بس انت ضيعت كلل ده فيوم واحد....رجعتني احس بنفس الاحساس اللي كنت بحسو زمان .....كرهتني فنفسي بجد...سيبني فحالي بقي
رامز مسك ايديها وقربها عليه..ليان...انا مش عارف اقولك...غير اني آسف ....والله العظيم آسف.....انا مكانش ينفع ابدا أشك فيكي.....
ليان بعياط..انت خلاص يا رامز....نزلت من نظري ...ومستحيل ترجع عندي تاني زي الاول 
رامز قربها عليه اكتر..بس انا بحبك...وبحبك اوي يا ليان 
ليان..مهو واضح فعلا انك بتحبني ...ما صدقت واول ما الواد ده قالك ...طلقتني....ابعد عني
رامز قربها اكتر..وحشتيني اوي 
ليان ضر"بتو وبعدتو عنها..ابعد عني...وخد بالك انا حتي لو خرجت من هنا...مش هرجعلك 
رامز..هتخرجي يا ليان ...هتخرجي والله انهارده او بكره بالكتير ....
ليان بصت للارض وحطت ايديها علي بطنها بتعب....
رامز بقلق..مالك يحبيبتي ...
ليان بتعب..منا حامل...انت نسيت....
رامز..لا طبعا منسيتش....بصي انا هبات معاكي هنا انهارده 
ليان..تبات فين!!!!
رامز.. هنا ف المكتب...انا لا يمكن اسيبك تنزلي الحجز تاني 
ليان..لا عداك العيب بصراحه...انا مش طايقاك اصلا 
رامز حط ايده علي وشها وبصلها بسرحان..انا بحبك اوي
ليان سرحت في عينه وبدأت تضعف ليه تاني...بس افتكرت طريقتو معاها وكل اللي حصل 
ليان بدموع..انت عارف،.انا لي اترميت فحضنك اول ما شوفتك...لاني مليش غيرك احضنو ..انت ملجأي زي ما بقولك.....بس خلاص ...لازم يكون عندي كرامه وابعد عنك،...
رامز..كرامه!!!...ليان احنا نفيش بينا الكلام ده ..فاهمه....مفيش حاجه اسمها كرامه بينا
ليان..ونا بردو كنت فاكره زيك كده ...بس الظاهر اني كنت غلطانه يا رامز..اعيش معاك متطمنه بعد كده ازاي..
رامز..يعني تعيشي معايا متطمنه ازاي..انا امانك....فاهمه
ليان..كنت يا رامز...دلوقتي اتطمن ازاي...لو اي حد جه قالك عليا حاجه..هتصدقها....افرض حد عاوز يوقع بينا....وقالك ليان بتخو"نك...هتصدقو
رامز..لا طبعا...هدف"نو حي كده ...وميجيبش سيرتك بحاجه وحشه.
ليان..لا يا رامز..مهو الواد ده قالك اني قت"لت...ونت صدقتو
رامز..مصدقتوش...بدليل اني معاكي دلوقتي...وحتي والادله كلها بتقول ان نتي اللي عملتيها...انا مصدقك انتي ..
ليان بسخريه..عشان كده طلقتني بس 
رامز..مطلقتكيش...نتي مراتي .....رديتك كده خلاص ...نا كنت قولتها شفوي..يبقي خلاص كده رجعتك..ودي اول وآخر مره احلف عليكي حتي بالطلاق....
ليان بعياط..كدبتني يا رامز وكسر"تني.....
رامز بحنيه..لا عاش ولا كان اللي يكسرك ...نا جنبك ..هااا 
ليان..مبقاش ينفع...،
رامز قربها عليه ..بطلي بقي...نتي بتحبيني....ليان..مفيش بينا حاجه اسمها كرامه..صح 
ليان..لا في....
رامز ..طب واللي نا هعمله دلوقتي ده...فيه كرامه!!!
قعد تحت رجليها ومسك ايديها بحب..انا اسف يحبيبتي...انا مصدقك والله وآسف لكل حاجه حصلتلك بجد 
ليان بدموع،.قوم يا رامز...
رامز باصصلها بحب..مش هقوووم..مش هقوم غير لما اعرفك ان مفيش حاجه اسمها كرامه بينا..مش هقوم غير لما تعرفي انا بحبك ازاي...انا مجنون بيكي 
ليان..ونا مرضاش اشوفك ضعيف كده حتي لو ادامي
رامز..ونا عندي استعداد اعمل الحركه دي أدام الناس كلها...عادي قاعد تحت رجل ماي كوين....فاهمه...
ضحكت ليان ودموعها نازله.....
رامز بيترجاها بحنيه..سامحني....عشان خاطري سامحيني يا اغلي حد فحياتي 
ليان عيطت اوي..مش عارفه اسامحك...مش عارفه.....
رامز..مقدرك والله...خلاص ...لما تكوني مرتاحه من ناحيتي ابقي قوليلي....وقام وقف...بس عاوزك تعرفي حد واحده...شدها عليه اوي وبا"س شفايفها بادمان وكان واخدها فحضنه اوي وبيبو"سها بلهفه لأنها واحشاه اوي ..أما هي ثابته سايباه لانو واحشها اوي بتستمتع بقربو وبس...عدي كام دقيقه وهو لسه بيبو"سها بنفس الشغف مقلش....
رامز بعد عنها مسافه صغيره اوي تاخد نفسها اللي كان بيروح وهو بينهج...
رامز بينهج..بحبك.....واخدها فحضنه اوي .....بعدها شالها وراح عالكنبه ونيمها في حضنه...هي طبعا متعوده متنامش غير في حضنه....مسكت فيه وغمضت عنيها لحد ما نامت ....................بعدها خرج هو من المكتب...
رامز..يا حضرت الظابط....
الظابط..ايوه يا رامز باشا 
رامز..المكتب بتاعنا أنهارده بقي معلش...المدام هتبات فيه ونا هبات معاها...
الظابط..بس كده؟ ...طبعا يافندم تحت امرك
رامز..لا...عاوز الواد اللي قال عليها...عاوز اتكلم معاه كلمتين كده
(طبعا رامز من اغني الناس في العالم مش في مصر بس وليه نفوذ حتي عالحكومه)
الظابط..حالا يا رامز باشا....ويكون عندك.....اتفضل في مكتب تاني اهو
رامز..مفتاح المكتب دا فين.....
طلعو بسرعه الظابط واداه لرامز ...رامز قفل علي ليان واخد المفتاح ....يلا هاتو الواد ونا هستناه ف المكتب التاني....
راح العسكري وجاب الواد ده .
...اول ما دخل بص لرامز برعب منو لان رامز كان واقف كده وساند رجلو عالكرسي وساند دراعه ع رجلو ومشمر قميصه وشكلو جاي يتخانق....
رامز..تعالي يبطل.....اسمك اي بس...
الواد بقلق..علاء يا باشا....
رامز..تعالي يلا يحبيبي ....وقرب عليه ....طلع من جيبو مس"دس....بهدوء بقي كده يروح امك...وقولي مين اللي قالك تقول ع مراتي انها اللي قالتلك....
علاء برعب..اي يا باشا الكلام ده بس...انا قولت الحقيقه....
رامز حك في دقنو بالمسدس واتكلم برجوله شديده..ولااا...هو نت عببط...ولا شايفني برياله أدامك...هااا...انطق 
علاء برعب اكتر..ونا هتبلي عليها لي بس...
رامز بهدوء يرعب ..طب بص بقي يحلو...اقسم بالله لو ما نطقت دلوقتي بكل حاجه....هدف"نك مكانك هنا..انت لسه متعرفيش...هاااا
علاء كان خلاص جاب اخرو من الخوف..خلاص...هقولك ...بس متأذونيش بالله عليكم...
رامز..ايوه..احكي بقي كل حاجه...يلا يا حلو....
علاء..من يومين..جات واحده اسمها عليا ...اتفقت معايا انا وواحد صاحبي..وقالتلنا انها عاوزه تق"تل واحده ووريتنا صورتها ..وهي البنت اللي كانت واقفه مع حسن باشا......ولما الضربه جات في حسن باشا ..ونا اتمسكت...صاحبي حذرني انهم هيبعتولي حد يقت"لني لو مسمعتش كلامهم....وبعتولي حد من جوه الس"جن يحذرني....ووراني صورة مراتك..وقالي لما تشوفها قول ان هي دي اللي اتفقت معايا ..قولتلو بس انا كنت قولت اسمها عاليا،،قالي مش مهم قول انها هي اللي قالتلك ان اسمها كده....بس يا باشا والله العظيم هو ده اللي حصل
رامز بعصبيه شديده ومقدرش يمسك نفسو وضر"بو..اه يولاد الك"ب.....تعملو فيا نا ومراتي كده ...
ومسكو نزل فيه ضر"ب بغلل..سمعو الظابط من بره وجهم حاشوه عنو 
الظابط..اهدي يا رامز باشا....
رامز بزعيق شديد..خسروني اهم حد فحياتي وتقولي اهدي....دنا هدف"نو.....
يتبع......
رامز بعصبيه شديده ومقدرش يمسك نفسو وضر"بو..اه يولاد الك"ب انا تعملو معايا كده
الظابط مسكو بالعافيه ..خلاص يا رامز باشا....خلاص
رامز بعصبيه اكتر..دول خسروني اهم حاجه في حياتي..وتقولي اهدي..دنا هدف"نو 
الظابط بيحوشو..خلاص يا باشا...يا عسكري...خد الواد ده نزلو الحجز...
واخدوه من ادامو ورامز هدي حاجه بسيطه.....
الظابط..اهدي بس يا رامز باشا...احنا سمعنا كل حاجه بأجهزة التصنت اللي حطناها.....
رامز خبط ع المكتب كده..انا اللي يهمني دلوقتي ان مراتي تروح معايا
الظابط..صعب اوي انهارده يا باشا...في بس شويه إجراءات..انا بنفسي هخلصها لسيادتك. ،وبكره بالكتير هتاخدها 
رامز اتنهد بزهق..لما نشوف.....وساب المكتب وراح للمكتب التاني ودخل وقفل الباب عليه...لقاها راقضه كده مفتحه عنيها ودموعها نازله....بقي يلعن نفسو الف مره..لانو اصلا فكر وشك فيها ....ازاي جهه في دماغو كده!!!!
حط ايده علي وشو بندم ووجع...مش بيقدر يشوفها بتفكر بس في حاجه تضايقها...يقوم يكون شايفها ادامو بتعيط وبسببو!!!!....راح قرب عليها وقعد عالارض ادامها ومسك ايديها وعيونه بتدمع...
رامز..انا اسف يا اغلي وأهم حد فدنيتي ...ودموعو نزلت..ليان انا اسف بجد...والله العظيم انا بحبك اوي..ليان انا مقدرش اتخيل حياتي من غيرك...انا غلطت...انا ازاي بس افكر في كده...ازاي أشك فيكي يحبيبتي...هو شيطا"ن والله...ليان انا مش عارف اقولك اي...بس انا اسف والله...انا مقدرش اسيبك ولا اشوفك زعلانه بس...وبا"س ايديها..انا بقيت بتنفسك بجد ...والله العظيم انتي اهم حد عندي فدنيتي....انا مع الناس كلها هيبه وشخصيه ومحدش يقدر يكلمني بس..وبص في عيونها بسرحان..إنما معاكي انتي...بعرف اد اي انا ضعيف ادامك...انا بحبك اوي ...عشان خاطري سامحيني يحبيبتي...
ليان اتعدلت ودموعها في عنيها وعيونها حمرا..انا زعلانه علي نفسي اكتر...حسيت انك مرخصني اوي ومش غاليه عندك زي مانت غالي عندي...صعبت عليا نفسي يا رامز.....
رامز حط صوابعه علي شفايفها بحنيه..بس...متقوليش كده..دنتي اغلي وأهم حد فدنيتي...انا اسف يحبيبتي...والله العظيم عمرها ما هتتكرر....انا ....انا بحبك 
ليان بصت للارض ولسه دموعها بتنزل........قرب منها اوي ورفع وشها ليه واتكلم بحنيه..ليان....انا بحبك....
ليان بعياط..مش عارفه...مش عارفه بجد..كل نا افتكر...مش عارفه و..مكملتش كلامها وبا"س هو شفايفها بحب وحنية اوي ..وفضل يبو"سها كتير وهي مبسوطه بقربه ومستجيبه معاه غصب عنها مش قادره تبعد عنو اكتر من كده.....
بعدها بعد عنها مسافه صغيره واتكلم بهمس..انا هنسيكي كل اللي حصل...انتي مراتي وحبيبتي وكل ما ليا ...انا اسف...آسف لكل دمعه نزلت منك بسببي...وبا"سها تاني وبعد..بحبك يا ليان ....ودخل جوه حضنها اوي ودفن وشو في حضنها وفضل يشمها وحشتو ووحشو كل حاجه فيها....
ليان طبعا ضعفت ادامو..مهما كان هو حبيبها وجوزها وكل ما ليها ف الدنيا..قررت تديلو فرصه تانيه..هي مشافتش منو حاجه وحشه من يوم ما اتجوزو..مشافتش غير حنيه وحب وبس،،.مفيش حد مبيغلطش..وهو راجعلها ندمان ....حطت ايديها علي ضهرو وحضنتو..ابتسم هو وعرف كده انها سامحته...رفع وشو ليها ..
رامز بابتسامه جميله..ماكان من الاول.....
ليان ضحكت وسط دموعها..اسكت نا لسه زعلانه علي فكره
رفع ايده مسحلها دموعها بحنيه..عارف يحبيبتي...والله العظيم عارف...نا مش هضغط عليكي انك تسامحيني دلوقتي..براحتك..بس الايام والله هتوريكي...انا عمري ما هزعلك تاني والله..صدقيني...
ليان بدموع وصوت مقطع..انا بحبك 
رامز ابتسم بفرحه ..يحبيبتي....انا بحبك اكتر والله...ودفن وشو في رقبتها وفضل يبو"سها بحنيه وحب ويدلعها شويه..ويضحكها ..فضل يكلمها زي ما كان بيكلمها قبل كده ..كلام يخليها واثقه في نفسها وكلام يطمنها بوجوده جنبها ..وكلام البنات تحب تسمعه ..مليان حنيه وحب وبس.........
عدي اليوم ونامت في حضنه زي ما متعوده .........
خرجت من الاسم وهي معاه ....
عدي كام يوم ..ليان قدرت تسامح رامز اخيرا وبقت تتعامل معاه عادي....
حسن خرج من المستشفى وصالح ليان وبقم كويسين،....
شروق وليان قربو من بعض اوي وبقو اصحاب خصوصا انهم حامل زي بعض.......
حسن كان في الشركه.....
حسن..لا يا انسه عايده...زي ما بقولك كده الصفقه هتتم زي ماحنا عاوزين 
عايده بتبصلو برغبه..ايوه يا حسن باشا بس..احنا حتي متكلمناش 
حسن..اتكلمنا ازاي؟؟
عايده..يعني حضرتك كده....داخل ناشف اوي...ممكن نتقابل ..نتكلم ،،كده يعني.....
حسن لنفسه..انتي جايه بعد ما توبت...وضحك في دماغو......
رن فونه وكانت شروق...
حسن..اي يحبيبتي...
شروق..انا في الشركه وجيالك هاا
حسن بص لعايده كده..اه يحبيبتي..اطلعي انا ف مكتبي تعالي.....
عايده..هي مين ديي؟؟
حسن..مراتي...استني هتشوفيها ......بعدها بشويه طلعت شروق....
شروق فتحت المكتب ودخلت......وبصت للبت دي بقرف كده وقربت علي حسن ،،.
قام حسن..تعالي يحبيبتي...قربت عليه وباس"ته من خده..
شروق..وحشتني يحبيبي...
حسن بابتسامه لانو عارف هي بتعمل كده لي..ونتي كمان وحشتيني اوي والله...
شروق..امممم...مين العسوله؟؟
حسن..مش فاكر بصراحه..والله لما شوفتك نسيت....
شروق ابتسمت بحب ليه انو مجاريها ف اللي هي عاوزاه......
عايده حست بغيره ..طب انا..هستاذن يا حسن باشا...
حسن لف ايده حولين شروق..نورتي...
قامت عايده ومشيت بزهق......
شروق بغيظ..مين دي بقي انشاءالله....
حسن كان باصص علي شفايفها كده..واحده كده..شغل والله
شروق حطت ايديها علي رقبتو..شغل اي بقي ده....
حسن بضعف..طب ما بلاش دلوقتي...انا مش حملك هاا
شروق ضحكت بدلع..خلاص..لما تيجي بالليل بقي...
حسن..انا عاوزك تجهزي بالليل..عشان هتكون الحفله..اللي هنعلن فيها جوزانا 
شروق بفرحه وحب..بجد يا حسن...يعني الكل هيعرف اني مراتك...
حسن بابتسامه..اه يحبيبتي...هتبقي مراتي أدام الكل....
دخلت في حضنه بحب..بحبك يحسن.....
حسن لما بيسمعها منها بيكون اسعد واحد في الدنيا..ونا بحبك يروح قلب حسن....ودفن وشو في رقبتها بحب ....
عدي الوقت وجهه الليل.....
ليان كانت بتلبس فستان وبتحط ميكب ...ورامز بيلبس الساعه.....
راح زقف وراها وحضنها من ضهرها..طب هو في حلاوة كده..يخربيتك بجد
ليان ابتسمت بحب..ايوه عشان تعرف انت معاك اي،،
لفها ليه رامز..معايا أجمل واحلي بنت ف العالم كلو...
ليان..بجد يا رامز..انت بتشوفي حلوه كده 
رامز..تصدقي بالله..انتي لو بتشتركي في مسابقات ملكات جمال العالم...هتفوزي بيها طبعا..انا لو أطول اخدك اخبيكي جوه قلبي ..عشان محدش يشوفك غيري..هعمل كده
ليان بتفرح اوي بكلامه..راحت لحضنه بحب،،.هو ده اكتر مكان هي بتحبو...باس راسها بحنيه...بعدها اخدو نادين وخرجو..
كان حسن واقف وحاضن شروق من ضهرها وساند وشو علي كتفها أدام الكل وعمالين ينمو ع الناس...
شروق..لا بص البت اللي هناك دي..بتبصلي ازاي...
حسن بضحكة ..اه مهي دي الاكس بتاعتي 
شروق..نت عندك كام اكس!!!
حسن باس كتفها بحب..انا بحبك انتي بس 
شروق كانت مبسوطه وحاسه بقيمة نفسها اوي انو سايب مل دول..ومعاها هي....
حسن وقف يتكلم.....
حسن..يا جماعه..احب اعرفكم..شروق.....وبصلها في عنيها....مراتي...وحبيبتي ..اغلي ما ليا فالدنيا...شروق انتي اكتر انسانه بحبها فحياتي....انا بقول تاني وأدام الناس كلها...آسف لو علي اي حاجه عملتها زعلتك...والله العظيم كنت عملتها عشان بحبك بس مش اكتر....ممكن اكون حبيتك غلط في الأول....بس المهم اني حبيتك..ولسه بحبك..وهفضل احبك لحد ما اموت....وبا"س ايديها...بحبك ......
شروق راحت لحضنه بدموع فرح وبصت لليان كده وليان غمزتلها.......
شروق بحب..بحبك يحسن......
تمت...❤️

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-