رواية صغيرة اوقعتني في حبها كاملة جميع الفصول بقلم مدونة روايتنا

رواية صغيرة اوقعتني في حبها كاملة جميع الفصول بقلم مدونة روايتنا

رواية صغيرة اوقعتني في حبها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مدونة روايتنا رواية صغيرة اوقعتني في حبها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صغيرة اوقعتني في حبها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صغيرة اوقعتني في حبها كاملة جميع الفصول
رواية صغيرة اوقعتني في حبها بقلم مدونة رواياتنا

رواية صغيرة اوقعتني في حبها كاملة جميع الفصول

يلا يبت اجهزي علشان العريس زمانو جاي 
ابوس ايديك ياطنط انا مش عايزه اتجوزه هتجوزي 
غصب عنك هو هدني اصرف عليكي  لحد امتي    
استوب اعرفكو بنفسي ( انا رنا عندي ١٨ سنه بابا وماما ماتو  وسبوني عند عمي محجبه عيني رصاص شعري بني وغجري وبيضه وقصيرة مرات عمي رافضه اني اكمل تعليم بعد الثانوي مع اني جايبه مجموع حلو  ) 
الي بتكلمني دي( مرات عمي سعاد مش بتحبني أو بمعني اصح مش بحبني علشان كانت بتغير من ماما عشان بابا كان بيحب ماما اوي )
(عمي احمد طيب اوي بس مش ليه كلمه طنط سعاد هيا الي بتقول يعمل اي وميملش اي مش يقدر يقولها لا )
(بنت عمي مها أقرب وحده ليا البيست بتاعتي عندها ١٩ سنه حققت حلمه ودخلت اعلام في سنه أولي  بحكلها كل حاجه غير امها خالص عينها بني غامق قمحاويه مش قصيره ولا طويله محجبه )
بقلم مريم السيد
( جاسر المفروض جوزي أو الي هيبقا جوزي عندو ٢٥سنه 
عصبي جدا  بس طيب مع الي بيحبهم عينو بني فاتح عندو عضلات في كل حته في جسمه من الاخر كده مز حاجه كدة من اوربا عندو شركه أدوية ورثها من باباه )
(مروان صحاب جاسر واكتر من اخوات عندو ٢٥سنه قمحاوي فرفوش عكس جاسر )
(علي صحابهم عندو ٢٥سنه بيحب ميرا اخت جاسر وشغال ظابط ) 
(ميرا اخت جاسر عندها ٢٠ سنه وبتحب علي تانيه هندسه)
رنا: خلاص هنزل اشتغل بس بالله عليكي بلاش اتجوزو انا عمري مشفتو حته 
سعاد: تخلصي دا هيعيشك في نعيم وهيعشنا معاكي اما انتي وش فقر بصحيح 
رنا: بصوت عالي انتي عايزه تبعيني علشان الفلوس انتي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي 
قلم نزل علي وش رنا سعاد: انتي بتحسبني عليا طب اهو ونزلت فيها ضرب 
رنا من كتر الضرب أغمي عليها 
مها: خلاص ياماما هتموت في ايديك حرام عليكي هيا عملتلك ايه 
بقلم مريم السيد 
سعاد:انتي تسكتي خالص مش عارفه بتحملها ليه 
مها: مش اهتمت لكلم مامتها وجريت علي رنا تفوقها رنا ردي عليا 
سعاد: سبتها وخرجت انشالله تموت 
رنا فاقت: اه 
مها: انتي كويسه حسه بحاجه 
رنا بعياط: جسمي بيوجعني هي ليه بتعمل معيا كده انا عمري معلت فيها حاجه وحشه 
مها: معلش انتي عارفه انا بنتها بتعملني اسوء معامله يلا قومي خدي شور علشان تجهزي 
رنا: انا مش عايزه 
مها :هنعمل اي مش بيدنا حاجه انتي عارفه بابا مش يقدر يقول لماما لا  
رنا:خالص ياحبيبتي هقوم اجهز 
مها بحزن: وانا قوم اطلعلك لبس 
بعد ساعتين 
عمها دخل عليها وقالها يلا بحبيتي المأذون برا 
طلعت وعينها دموعها مغرقه وشها اول ما طلعت 
جاسر قال:.........
العم احمد: يلا يا حبيبتي المأذون برا 
رنا: خرجت دموعها مغرقه وشها
جاسر اول ما شفها انبهر بجمالها وفضل باصصلها
مروان: اي يا عم رميو هدنيك باصصلها كتير
جاسر:احم اكتب ياشخنا
رنا قعدة فقده الشغف وعماله تعيط
فاقت علي جمله (بآرك الله لكم وجميع بينكم في خير) 
مروان: مبروك ياصحبي 
علي:مبروك يا جاسر وطيا علي ميرا عقبلنا
ميرا وشها احمر من الكسوف: مبروك يا أبيه 
جاسر: عقبالك وبص لعلي 
مها حضنت رنا وفضلو يعيطو هما الاتنين 
مها: خلاص هاتمشي وتسبنا 
رنا مسحت دموعها وقالتلها هتوحشيني اووي 
مها بعياط: وانتي كمان هتوحشيني
رنا: بطلي عياط بقا عشان مش اعيط أنا كمان 
مها : خلاص اهو 
كل دا تحت انظار مروان وجاسر الي عينهم متشلتش من علي مها ورنا 
قربت رنا من عمها وحضنتو 
العم احمد: سامحيني مش بايدي حاجه اعملهالك انتي عارفه 
جاسر المهدي ممكن يعمل فينا اي لو مكناش وفقنا نجوزهولك
رنا: مسمحك يا عمو 
قربت منها سعاد وقالت: ابقي ابعتي فلوس انتي عارفه أن عمك علي قد حالو وجوزك معه فلوس ملهاش اخر 
رنا بقرف: كل الي همك الفلوس 
سعاد: امال همي عليكي انتي 
جاسر: مش يلا 
رنا: حاضر 
مها: حضنت رنا مع السلامه 
ركبت رنا العربيه  مع جاسر وميرا 
اول ما وصلو نزلت رنا من العربيه 
وانبهرت بجمال الفيلا 
طلعو علي اوضهم 
جاسر قال: ...........
 رنا بعياط: فاهمه 
جاسر: بصي يا بنت الناس انا متجوزك بس علشان شوفت معملت مرات عمك ليكي وكمان علشان الفلوس الي علي عمك ليا فمتحاوليش تعرفي حاجه متخوصكيش ومش ليكي دعوه بعمل اي وبمعملش اي فاهمه 
رنا بعياط:فاهمه 
جاسر:خرج ورزع الباب وره 
رنا:غيرت لبسها ولبست بجامه حرير كشميري وضمت نفسها علي السرير وقعدت تعيط 
لحد مراحت في النوم
رجع جاسر الفجر لقها نايمه وفي اثر دموع علي وشها ومناخيرها حمرا من العياط وشعرها جاي علي وشها 
قرب منها وفضل يتأملها 
جاسر:انتي جميله اوي اي جاسر انت هتخيب ولا اي كلهم صنف واحد خاينين كلهم 
............ بقلم مريم السيد
عند ميرا بتكلم علي في التلفون
ميرا:مش هينفع يعلي 
علي:انتي وحشاني اوي 
ميرا:وانت كمان يحبيي واللهي 
علي:هشوفك بكرة 
ميرا بضحك:خالص ماشي بس مش هنتاخر علشان جاسر
.......... بقلم مريم السيد
سعاد بتفكير: انا لازم اطلع بمصلحه من وراه وش الفقر دي
بقا هي تعيش في النعيم دا وانا اعيش في البيت المعفن دا 
انا مجوزهلو علشان الفلوس بس 
العم احمد: اي سعاد مش نمتي لحد دلوقتي ليه 
سعاد: مفيش هنخمد اهو 
العم احمد: قام صلي الفجر وقعد يدعي لرنا ومها 
..........بقلم مريم السيد
  عند مها صلت وقعده تدعي لرنا بصلح الحال
مها: ياتري عمله اي رنا وحشتيني اوي 
قامت علشان تنام بس جه في بالها مروان وابتسمت 
اي مها فوقي دا انتي مش شوفتي الي مرة واحده 
شالت الفكرة من دماغها ونامت
............ بقلم مريم السيد
عند رنا وجاسر
رنا قامت من النوم علشان تصلي الفجر لقت جاسر نايم جمبها
قامت اضوت وصلت الفجر وقعدت تعيط وتدعي ربنا أن يدلها علي طريق الخير 
جاسر فتح عينو لقها بتصلي وعماله تعيط 
عمل نفسو نايم 
قامت رنا خدت مخده من علي السرير وبطانيه ونامت على الكنبه بعد ما راحت في النوم 
قام جاسر:صلي وراح باس راس رنا ونام  
...........بقلم مريم السيد
تاني يوم الصبح 
مها وسعاد رايحين لرنا 
جرس الفيلا بيرن
مني الشغاله: مين حضرتكو
سعاد: وسعي يا اختي احنا قرايب رنا امال هي فين 
مني:  ثانيه وحده انديها 
سعاد بحقد: والله بقيتي عيشه في فيلا يا بنت فاطمه 
مها بصت ليها بقرف واول ما شافت رنا جريت عليها وحضنتها 
مها: وحشتيني اوي البيت من غيرك ملهوش حس 
رنا: وانتي كان وحشتيني اووي
قربت سعاد منها وقالت:عامله اي يا حبيبتي شوفتي بعد ما مشيتي امبارح تعبت روحت لدكتور وقال عايز عمليه 250,000 الف مش كده يمها وراحت غمزلها
مها بصدمه :لا مش كده احنا مش ودينا حد المستشفي 
رنا بقرف: ياشيخة حرام عليكي انتي اي مش بتحسي كل همك الفلوس  
سعاد:قولتهالك قبل كده وهقولها اكيد مش همي انتي الفلوس وبصت لمها اما انتي ولسه جايه تض**رب مها لقيت حد بيمسك لديها 
سعاد بصدمه:........
سعاد بصدمه: انتي بتمسكي أيدي 
مها: حرام عليكي عمرك محسستيني انك امي ليه بتعملي فينا كده 
سعاد: عملت ايه ربيتك وكبرتك ودخلتك كليه عايزه اي تاني 
مها:هي دي الامومه بنسبالك احب اقولك انك فاهمها غلط  انك تكوني ام لازم تعملي حاجات كتير تحتوي عيالك وتصحبيهم مش تخليهم يكرهوكي زي ما انتي عملتي وخلتيني اكرهك انتي عمرك محسستيني بحنان الام ولا خديني في حضنك لا بالعكس انتي كانتي كل يوم تض**ربي فيا انا ورنا
سعاد بصدمه اكبر: كل دا شيله في قلبك من ناحيتي كل الي انتي بتقولي دا هبل اي اخدك في حضني هيحصل اي خلاص هتنسي وجعك ولا الدنيا هترجع كل الانتي بتشوفي في التلفزيون عن حنان الام ده كدب 
مها بيئس: عمرك ما هتتغيري
.........بقلم مريم السيد
عند ميرا وعلي 
علي: وحشتيني اوي
ميرا بخجل: وانت كمان 
علي: انا مش قادر انا لازم اقول لجاسر علي موضوع جوازنا 
ميرا: اصبر شويه فرحو كان امبارح حبه كده قولو 
علي: هو انا كل مفتح الموضوع دا تقولي حبه كده هو انتي مش بتحبيني ولا في حد تاني في حياتك 
ميرا بصدمه: اي الي انت بتقولو دا انت اكتر واحد عارف انا  بحبك أد اي وكمان انا مش هسمحلك تقول عليا كده  إظهار انت الي مش عند بتحبني سلام 
علي: ميرا استني انتي عارفه اني لما بتعصب بقول اي كلام 
ميرا بعياط: دا مش اي كلام انت عارف انت قولت اي انت اتهمتني بعرف رجاله 
علي: انا اسف بس انتي الي عامله تاجلي موضوع الجواز 
ميرا بضحكه سخريه: انسي اننا ممكن نتجوز في يوم انت فهم وسبتو ومشيت
علي: غبي ازي تقولها كده 
........... بقلم مريم السيد
عند مروان لبس ورن على علي 
مروان: اي يابني انت فين مش هتيجي علشان نروح لجاسر 
علي بخنقه: روح انت انا هبقا ارحلو بعدين 
مروان: مالك يعلي في اي 
علي: مفيش سلام وابقي سلام علي جاسر 
مروان استغرب وقالو: طب هشوفك بليل 
علي: إنشاءالله يلا سلام 
مروان :سلام 
واتجه الي فيلا جاسر 
..............
في الفيلا رنا حضنه مها الي عمله تعيط 
رنا: اهدي يحبيبتي خالص بقا 
مها: خالص مفيش حاجه 
رنا بمرح: أنا هموت من الجوع وهقوم اكلك دلوقتي لو مش قومنا عملنا اكل 
مها بضحك: انتي علي طول همك علي بطنك 
رنا: طبعا امال علي مين 
ودخلو المطبخ 
بعض من مرور الوقت 
جاسر داخل المطبخ 
جاسر بصدمه:.............
جاسر بصدمه: ايه الي انتو عملتو في المطبخ دا 
رنا: كانا بنعمل بيتزا 
جاسر: هو الي بيعمل بيتزا بطلع المواعين كلها ويوسخ الأرض بالدقيق كده 
رنا بدموع: انا اسفه 
جاسر شاف دموعها: خلاص مفيش حاجه أنا كانت بهزر بس في خادم مش خلتيهم يعملولك ليه
مها: لا ما احنا مشنهم علشان مش بنحب حد يعملنا حاجه ممكن تسبنا نكمل بقا 
جاسر: هو انتو لسه هتكملو 
مها: اه هو احنا عملنا حاجه لسه 
جاسر: لا ربنا يقويكوا يارب 
........... بقلم مريم السيد
عند ميرا قعده بتعيط  
ساره: اهدي بقا ياميرا
منه: عشان خاطري كفايه عياط بقا  
(سارة 20 سنه كليه هندسه البيست بتاعت بئر أسرارها زي مبيقولو عينها زيتوني شهرها لونه اسود ليل)
(منه البيست التالته بتعتهم قمحاويه مختمرهه قصيره عينها بني ) 
ميرا بعياط: جرحاني بكلموا اوي انا جبيتو اكتر من نفسي يقوم يعمل كده
علي: انا اسف 
ميرا بصت ورها لقيتو واقف راحت قامت ومشيت 
علي جري وراها ومسك أيدها 
ميرا زهقت أيده: ايك تمسك أيدي تاني 
علي: ميرا صدقيني قولت كده وانا متعصب والله مكان قصدي 
ميرا: يعني تشك فيا واسامحك انت بتحلم 
علي: انا عارف اني غلطان واستهل كل حاجه تعمليها فيا الي انك تبعدي عني   
ميرا بعياط: ابعد عني انا بكر***هك 
علي: مش قدر يتحمل الكلمه وشدها لحضنه 
ميرا قعده تضرب فيه وهو مسكها بعدين انهارت في حضنو 
علي.........بقلم مريم السيد
عند مروان 
بيرن جرس فيلا جاسر 
رنا: مها روحي افتحي الباب 
مها: حاضر 
راحت مها تفتح الباب 
مروان اول مشاف مها ابتسم:
مروان ببتسمه: ازيك 
مها: الحمدلله ازي حضرتك 
مروان: الحمدلله بس ممكن بلاش حضرتك وتنديني لمروان يا
مها: اسمي مها اسمك حلو زيك 
مها بكسوف: شكرا 
مروان بغيظ: شكرا 
مها: امال اقولك اي 
مروان: لا مش تقولي حاجه 
امال فين جاسر 
مها:مش عارفه
مروان بصوت عالي: جاسر يا عريس 
جاسر وهو نازل من عل السلم : اي يا بني الازعاج الي انت عملو دا 
مروان........
مروان بصوت عالي : ياجاسر يا عريس 
جاسر وهو نزل من علي السلم اي يا يبني الازعاج الي انت عملو دا
مروان: حضنو مبروك يا عريس 
جاسر: الله يبارك فيك 
رنا طلعت من المطبخ وهي بالبجامه 
مروان شافها حط وشو في الأرض 
جاسر بعيون حمرا من الغض*ب بس مش بين: اطلعي غيري هدومك 
رنا بتوتر: حاضر 
............بقلم مريم السيد
طلعت مها هي ورنا يغيروا هدم*هم
رنا: انتي غبيه ازي مش تقولي أن صحابو جه 
مها: انا افتكرتك عارفه علشان صوتوا كان عالي 
رنا: انا خايفه انتي شوفتي جاسر عينو كانت حمرا ازي 
مها: مش تخافي 
رنا: مش يلا عشان نغير الهد*وم 
مها: يلا 
رنا دخلت تلبس واختارت 
دريس زيتي في ورد بيج واسود وحزام ذهبي وتحتو بنطلون تلجي وطرحه بيج جزمه بيج 
مها لبست شميز ابيض وبلوفر افويت وطرحه بيضا وشنطه بيضا وكوتش رصاصي بنطلون جينز فاتح 
رنا: اي رأيك 
مها: قمر يا ناس 
رنا: واللهي ما في حد قمر غيرك 
...............بقلم مريم السيد
عند ميرا وعلي 
ميرا بعياط: انت جرحتني بكلمك اوي اخر شخص كانت افكر يقولي كده 
علي بندم ومسك أيدها: انا بجد اسف نفسي نكون في بيت واحد انا وانتي مش عايز اعمل حاجه من ورة جاسر انا عارف ان جاسر عارف أننا بنحب بعض بس مش بيقول حاجه 
ميرا: انا عارفه انا كان قصدي أننا نصبر حبه علشان كان كتب كتابو امبارح قمت مزعق
علي: بصي تعالي نتكلم بهدوء وبصراحه 
ميرا: ماشي 
علي: يعني هي دي اول اكلمك في موضوع الجواز وتقولي حبه كده 
ميرا: لا 
علي: اديكي قولتي لا شوفتي مين الي مش عاوز التاني 
ميرا بنرفزه: تاني يا علي 
علي بضحك: اهدي بس 
ميرا بغيظ: بتضحك عليا 
علي: مقدرش يا حبيبي انت 
ميرا: قلب حبيبك 
علي: تعالي نرجع للجد شويه انتي دلوقتي مش عايزه تتجوزيني ليه 
ميرا: لا عايزه اتجوزك 
علي: امال 
ميرا: خايفه 
علي:من اي 
ميرا: خايفه 
علي: خايفه من اي 
ميرا: انك تسبني يوم من الايام 
علي: هو في حد يقدر يسيب روحه 
ميرا: لا 
علي: أمال انتي خايفه اسيبك ازي 
ميرا بغباء: قصدك اي 
علي: قصدي انك روحي 
ميرا: بحبك 
علي: بعشقك
............. بقلم مريم السيد
عند سعاد راحه جايه بغيظ
سعاد بتفكير: بقا انا اجوزها علشان الفلوس وفي الاخر 
اطلع من المولد ببلاش يا انا يا انتي يا بنت فاطمه 
العم احمد: مالك يسعاد في اي 
سعاد: مفيش بنتك فرساني شويه 
العم: ليه عملتلك اي 
سعاد: خلاص مفيش انا هعرف اصرف معها أما ترجع 
العم: امال هي فين 
سعاد: عند المحروسه بنت اخوك 
.............. بقلم مريم السيد
 عند رنا ومها
رنا: اي القمر دا لبسي هيخد منك حته 
مها: ايدا ايدا انتي بتزليني  
انا: أبدا انا بس بفكرك
مها: شكرا يا ستي فكرة 
رنا:طب يلا ننزل علشان نشوف الرجل الي من ساعت مش شرب حاجه 
مها: يلا ياختي 
رنا:طب يلا ننزل نشوف الرجل الي من ساعت ما جه مش شرب حاجه
مها: يلا ياختي
.......... بقلم مريم السيد
في المطبخ
رنا: نقدم عصير اي 
مها: اي حاجه 
رنا: خلاص مانجا بس افرض مش بيحبها
مها: اخلصي يا رنا صوبي علشان مش ارتجم جري*مه ق*تل دلوقتي ونخلص البشريه من هبلك 
رنا: انا مش هرد عليكي احسن 
مها: شطرة يلا صبي العصير 
رنا: حاضر 
..............بقلم مريم السيد
عند ميرا وعلي 
ميرا: علي 
علي: عيونه 
ميرا: شايف المطعم دا 
علي:اه مالو 
ميرا: تعالي نجرب أكلة 
علي: يلا 
ميرا: انت عارف احسن حاجه فيك اي 
علي: اي 
ميرا: انك مش بتقول لا في الاكل 
علي: هي دي احسن حاجه منك لله  
..........بقلم مريم السيد 
عند مروان وجاسر 
مروان: اي يعم مالك 
جاسر: مفيش 
مروان: مش عارف الولا علي مالو بكلمو كده بيتكلم بالعافيه 
بقولة مالك بيقول مفيش 
جاسر: تلقي مشاكل في الشغل ولا حاجه 
مروان: ممكن 
دخلت مها ورنا 
رنا: اتفضل يا استاذ
مروان: اسمي مروان 
رنا: اتفضل 
حطت العصير ومها حطت الكيك 
 مروان: مبروك يا مدام رنا 
رنا: الله يبارك فيك عقبالك ولا متجوز 
مروان: لا عقبالي دوريلي علي عروسه وبص لمها 
رنا بضحك:عروستك موجوده 
جاسر بغضب مش عارف سببه: مش كفايه ضحك 
مروان: في اي يا جاسر متسبنا نضحك يا اخي 
جاسر: اشرب يا مروان العصير 
مها: طب يلا أنا أمشي بقا علشان اتاخرات
رنا: خليكي باتي معيا 
مها: لا يلا بقا 
مروان: احم انا اصلا ماشي تعالي اوصلك 
مها: شكرا هخد تاكسي 
رنا: مفيش تكسيات هنا خليه يا وصلك 
مروان: اسمعي كلمها وخليني اوصلك 
مها: مش عايزه اتعبك معايا 
مروان: ياريت تتعبيني كل يوم اقصد لا عادي ولا يهمك 
مروان: ياريت تتعبيني كل يوم اقصد عادي ولا يهمك
مها: اه شكرا 
رنا: حضنتها خلي بالك من نفسك اول ما تروحي كلميني 
مها: حاضر ياقلبي 
مروان: يلا باي
جاسر ورنا: باي 
........... بقلم مريم السيد
عند ميرا وعلي
ميرا: يلا عشان انا اتاخرت اوي 
علي: ماشي يلا 
دفعة الحساب ومشيو
في العربيه 
ميرا: خلاص نزلني هنا عشان جاسر 
علي: ماشي 
ميرا: مالك
علي:مفيش يلا انزلي
ميرا: هو في اي انت زعلت مرة واحده كده ليه 
علي: عشان انتي محسساني أننا بنس*رق  
ميرا: ليه انشاء الله
علي: نزلني هنا عشان جاسر ميسوفناش مش هينفع اشوفك عشان جاسر بصي بقا عشان يكون عندك علم أنا هقول لجاسر موضوع أننا نتجوز وأبكي تقولي لا 
ميرا: يعني مش منطقي ارفض
علي: نعم ياختي 
ميرا:اي بهزر 
علي: يلا شوفي انتي راحه فين 
ميرا: باي يا حبيبي
علي: قلب حبيبك 
.......... بقلم مريم السيد 
عند سعاد والعم احمد 
سعاد: احمد انت يا رجل قوم شوف بنتك اتاخرت ليه 
العم احمد: هي دا كلو لسه مجتش 
سعاد: لا يخويا مجتش ما انت نايم ولا علي بقالك حاجه 
العم احمد: اي الي خالكي تسبيها وتيجي
سعاد: انت لسه هتحقق قوم شوف البت ليكون ما*تت
العم احمد: يا باي كلمك بينقط سم 
سعاد.......بقلم مريم السيد
عند مروان ومها في العربيه 
مروان: أمال انتي عندك كام سنه 
مها: 19
مروان:في كليه اي 
مها: هو دا تحقيق 
مروان: ابدا واللعب بدردش معاكي بس 
مها بضحك: في انا بهزر 
مروان: ضحكتك حلوة
مها وهي بتحول تتهرب: انا في كليه اعلام
قعدو يتكلمو شويه ويهزرو 
مها: خلاص وصلنا هو دا البيت 
مروان: بيقولو اني كانت هنا امبارح
مها: تصدق صح طب تعالي اشرب حاجه 
مروان: مره تانيه باي 
مها:باي
..............بقلم مريم السيد
في الفيلا ميرا دخله من الباب 
يلي هنا يا اهل الدار 
جاسر: شبه مروان بتعملي ازعرينا زيو
ميرا: ايدا مارو هنا 
جاسر: لا يختي لسه ماشي 
ميرا: يا خسارة كان نفسي ارخم عليه اقصد اسلم عليه 
رنا بضحك: كلمه الحق بتطلع الاول 
ميرا:وحشتيني
رنا: وانتي كمان 
جاسر: خدي هنا يبت  
ميرا: نعم يا قلب البت 
جاسر: كانتي فين من الصبح 
ميرا: ها 
جاسر: هو اي الي ها 
ميرا: كانت في الجامعه بعدين روحت اشتريت حاجات انا وصحبيتي
جاسر: هحاول اصدق 
ميرا: لا صدق 
جاسر ماشي 
سعاد بغضب: اخيرا شرفتي مين يا بت الي كانتي راكبه معه العربيه 
مها: دا مروان صاحب جاسر جوز رنا 
سعاد: وركبه معه العربيه وجايه متأخر ليه 
مها: انا كانت عند رنا وهو اثر يوصلني ورنا قالتلي روحي 
ولما توصلي كلميني
سعاد: مفيش غيرها بيعمل مصايب في البيت غير بنت فاطمه 
  وراحت علي مها قعده تض*رب فيها جيالنا مع راجل نص الليل مفيش خروج من البيت تاني والجامعه الي انتي فرحنا بيها دي انسيها خلاص اتقدملك عريس وانا وافقت وخلاص 
مها: حرام عليكي جماعه اي الي مش عاوزاني اروحها وكمان عايزه تتجوزيني مين بقا انشاء الله
سعاد: المعلم بكر 
مها بانهيار: المعلم بكر الموجود تلته وعنده تستت عيال 
سعاد: الشرع محلل وبعدين دا هيعيشك في نعيم 
مها: قولي عايزاني اتجوزو علشان الفلوس عايزه تبعيني زي ما بعتي رنا 
.............. بقلم مريم السيد
عند رنا وجاسر 
رنا: هو ممكن اتكلم معاك شويه 
جاسر: انا اصلا كانت عايزك 
رنا: كانت عاوز حاجه 
جاسر: قولي كانتي عايزه اي 
رنا: عايزه أوضته انام فيها 
جاسر: ليه امال انتي نايمه فين 
رنا: نايمه في اوضك 
جاسر: اسمها أوضتنا تقريباً دي الحاجه الي هتبقا مشتركة بيني وبينك 
رنا: بس انا عايزه اوضه لوحدي
جاسر: لا
رنا: لا ليه 
جاسر: علشان مفيش اتنين متجوزين كل واحد بنام في اوضه 
رنا: بس 
جاسر بمقاطعة: مفيش بس خلاص انا قولت الي عندي 
رنا: حاضر 
جاسر: احكيلي عنك 
رنا: عني انا 
جاسر: اه 
رنا: انا عندي 18سنه بابا وماما مات وعمي خدتني عندو مرات عمي كانت علطول بتض*ربني وكان بتنيمي من غير اكل بس مش انا لوحدي انا ومها ومش راضيه اني اكمل تعليم اكتر حاجه بتحبها في الدنيا الفلوس ممكن تبيع اي حد عشان الفلوس الوحيده الي مهونه عليا مها اكتر وحده بتحبني وبتخاف عليا احنا الاتنين ملناش غير بعض
خلاصه كلمها بعياط 
جاسر قرب منها ومسحلها دموعها وقال
جاسر: خلاص بقيتي ليكي تلاته مها وميرا وانا بحكم جوزك يعني وكده 
رنا: شكرا مش هتحكيلي انت كمان عنك 
جاسر: لما يجي الوقت المناسب
رنا: ماشي هطلع انام تصبح على خير
جاسر بصوت واطي: وانتي من اهلي 
جاسر: رنا 
رنا: نعم 
جاسر: نامي علي السرير 
رنا: وانت 
جاسر: اطلعي يا رنا يلا
................ بقلم مريم السيد
عندما ميرا 
دخلت خدت شور وغيرت هدومها
وقعده تذاكر فجاه رن تلفونها 
ميرا: الو 
ساره: اي ميرا عامله اي دلوقتي
ميرا: الحمد لله
ساره: قعد استنكر ترجعي مش جيتي اي الي حصل 
ميرا: حكت كل حاجه لساره 
ساره: نو كرامه في اقل من ثانيه سامحتي 
ميرا: بس يا رخمه 
ساره: اوبس انا رخمه
ميرا: واوي كمان 
ساره: شكرا ليكي بجد يا صحبيتي يا محترمه يلي هتعزميني بكره في اي مطعم علشان عندي اكتئاب ومحدش هيطلعني  
 من المود غيرك 
ميرا: انا قولت اني هعزمك
ساره: اه 
تاني يوم الصبح
جاسر قام من النوم مش لقا رنا جمبه
سمع صوت المياه عرف انها جوه في الحمام 
رنا من جوه: يلهوي نسيت الهدم يارب يكون نايم 
فتحت الباب الحمدلله لسه نايم 
طلعت وهي ماشيه علي طراطيف صوابعها 
لقت جاسر في وشها 
رنا بتوتر: اااا انت صاحيت امتي   
جاسر بتوهان: انتي حلوه كده ليه 
رنا: جاسر ابعد لو سمحت 
جاسر قرب اكتر: ليه انتي مراتي ولسه هيبو*سها
رنا: طلعت تجري 
جاسر: مسيرك توقعي 
........... بقلم مريم السيد
عند مها
كانت عمله تعيط 
سعاد: قومي يا بت روقي الشقه علشان المعلم بكر جاي 
مها: مش هتجوزو
سعاد: هتتجوزي غصب عنك يا روح امك
مها: واللهي اموت نفسي
سعاد: موتي يكش نخلص منك ومن قرفك   
مها: مستحيل تكوني امي 
سعاد بسخريه: لا مرات امك لا ياختي قومي روقي الشقه مش هقول تاني المرة الجايه بالحزام 
مها في نفسها: مش هسمحلك تعملي فيا زي ما عملتيي في رنا............... بقلم مريم السيد
عند مروان لبس ورن على جاسر 
جاسر: الو
مروان: اي يا برو مش هتيجي الشركه ولا اي
جاسر: لا جاي 
مروان: متتاخرش
جاسر: انت هدديني أوامر 
مروان: مش علشان انت المدير تتأخر براحتك 
جاسر: اقفل بس اما اشوفك مش هرحمك 
عند ميرا بتكلم علي
ميرا: والله هي الي صممت اني اعزمها ونخرج
علي: وانتي مش قادرة تقوللها اي حاجه 
ميرا: انا قولت لا بس هي صممت
علي: لا واللهي 
ميرا: واللهي
علي: خلاص يا ميرا روحي ومتتاخريش 
ميرا: بحبك 
علي: بعشقك 
دخل جاسر الشركه 
جاسر السكرتيرة: هاتي كل الأوراق الي عاوزه تتمضي
السكرتيرة: حاضر يا فندم اجبلك قهوه حضرتك 
جاسر: لا ويلا هاتي الورق 
السكرتيرة: تمام طلعت تجيب الورق
مروان: جاسر جيه
السكرتيرة: اه 
مروان: انتي دخللو 
السكرتيرة: اه عايز يمضي الورق
مروان: خمس دقائق وخشي 
السكرتيرة: حاضر
مروان دخل: صباح النور علي احلي عريس 
جاسر: اخلص انا مش فاضي 
مروان: أخص عليك قلبي انكسر
جاسر: سلامت قلبك روح صلحو برا يلا 
مروان: واللعبة انت نكدي وطلع
..................بقلم مريم السيد
عند ميرا 
ميرا: عايزه حاجه يا رينو 
رنا: شكرا انتي راحه الكليه 
ميرا: اه بعدين هتنزل انا وصحبي نجيب حاجات 
رنا: مش تتاخري علشان جاسر 
ميرا: مش تقلقي انا قولتلو الصبح 
رنا: ماشي باي
ميرا: باي يا قمر 
ساره: كل دا يا ست ميرا
منه: انتي الواحد يعمل فيكي اي بسبب التأخير دا
ميرا: ولا حاجه نمشي دلوقتي علشان مش نتأخر اكتر 
................ بقلم مريم السيد
عند علي 
علي: حضرتك طلبتني يا فندم 
اللواء: ايو في مهمه انت الي هتقوم بيها 
علي: تحت امرك يا فندم بس اي هي المهمه
اللواء: القبض على رئيس الإرها*ب ابو فراج 
انت عارف ان كل مرة بنقرب من الهدف بس علي اخر لحظه بيفلت وانا اخترتك انت علشان عارف انك قد المهمه دي 
علي: انشاء الله اكون عند حسن ظنك معاد العمليه امتي 
اللواء: كمان يومين انشاء الله 
علي: تمام يا فندم 
.............. بقلم مريم السيد
عند رنا 
رنا: طب بعدين في الملل دا هكلم مها 
مها: الو
رنا: ازيك عامله ايه وحشتني اوي
مها: وانتي كمان واحشاني
رنا: مال صوتك انتي بتعيطي 
مها: لا تلقيني علشان بتكلم في التلفون صوتي كده 
رنا: هو انا هبله مش عارفه صوتك يعني 
مها حكت لرنا كل حاجه 
رنا: طب وبعدين هتعملي اي 
مها..............
رنا: اي انتي هبله
جاسر: خلي مروان يجي 
السكرتيره: حاضر 
السكرتيرة راحت لمروان 
السكرتيره: جاسر بيه عايزك
مروان: روحي وانا جاي وراكي
مروان راح لجاسر
مروان: نعم 
جاسر: جاهز نفسك علشان هنسافر لندن
مروان: ليه 
جاسر: علشان في اجتماع مع مستر جاك
مروان: انا مش بطيق الرجل دا
جاسر: احنا مش رايحين نحبو احنا رايحين لشغل
مروان: هتاخد رنا معاك 
جاسر: مش تجيب اسمها علي لسانك احسن
مروان:  الله احنا بنغير 
جاسر بتوتر: ايه الهبل دا بغير اي الموضوع انو هو مراتي ومبحبش حد يجيب سيرتها
عند ميرا  
ميرا: الو 
علي: انتي فين 
ميرا: في المول مع ساره ومنه 
علي: لما تخلصي كلميني علشان عايزك 
ميرا: في حاجه انت قلقتني 
علي: لا مفيش حاجه متخفيش بس عايزك وحشتيني
ميرا: وانت كمان وحشتني
علي: طب يلا خلصي بسرعه وكلميني 
ميرا: حاضر
عند رنا بتكلم مها 
رنا: بطلي هبل اي الي انتي بتقولي دا
مها: امال عايزني اعمل اي 
رنا: اعملي اي حاجه انتي عايزه تسيبي البيت وتهريي
هتروحي فين انتي تعرفي حد في اي بلد 
مها: لا بس اكيد هلقي حد يساعدني 
رنا: مها اوعي تعملي كده انا مش ليا غيرك 
جاسر: يلا أنا ماشي وأجهز علشان نسافر بكرة ومش تتأخر انا بقولك اهو
مروان: يعم خلاص هاجي بادري 
جاسر: زي كل مرة كده 
مروان: انت هتجيب المدام رنا معاك حلو كده قولت المدام اهو
جاسر: حلو يخفه 
............. بقلم مريم السيد
عند ميرا
ميرا: اي انت فين 
علي: انا قدام المول بالظبط 
ميرا: خلاص شوفتك 
علي: يلا تعالي 
ميرا: باي يا بنات هتوحشوني
منه: باي يا قلبي 
ساره: باي 
مشيت ميرا 
ميرا: اتاخرت 
علي: شويه 
ميرا: لا علي فكرة مش اتاخرت 
علي: خلاص مش اتاخرتي حلو كده 
ميرا: انت بتاخدني علي قد عقلي 
علي: في مطعم جديد فتح بيعمل اكل تحفه 
ميرا: فين 
علي بيحاول يكتم ضحكاته: تعالي اوديكي 
ميرا: يلا 
راحو المطعم
علي: تأكلي اي 
ميرا: اطلب علي زوقك 
علي: ماشي
طلب علي الاكل 
ميرا: كانت عاوزني ليه 
علي: ناكل الاول وبعدين اقولك 
ميرا: مش عارفه ليه قلبي مش مطمن
علي لا اطمني 
ميرا: ماشي 
.......... بقلم مريم السيد    
عند رنا جاسر روح لقها بتعيط 
جاسرجري عليها
جاسر: مالك يا رنا في اي 
رنا بعيط: مفيش
جاسر: امال دي دموع الفرح مثلان
رنا بعياط اكتر: مها 
جاسر: ملها
رنا حكتلو كل حاجه 
جاسر خدها في حضنه 
جاسر: طب اهدي أنا هلقلها حل
 رنا: انا مليش غيرها هي اختي وصحبيتي وامي 
جاسر: هي معها بسبور
رنا: اه 
طب كلميها وحتي اكلمها 
رنا: ليه 
جاسر: رني عليها وانتي هتفهمي كل حاجه 
رنا: اي يا مها كلمي جاسر 
مها: ليه 
رنا: مش عارفه 
أديت رنا التلفون لجاسر 
جاسر: ازيك يا مها
مها: الحمدلله وحضرتك عامل اي
جاسر: كويس خلينا في المهم
مها: واي هو المهم 
جاسر: رنا حكتلي علي كل حاجه وعرفت انك معاكي 
باسبور 
مها: اه 
جاسر: هفوت عليكي انا ورنا اكننا جاين نزوركو واديني 
الباسبور بتاعك من غير ما حد يا خد بالو 
مها:ليه
جاسر: انا مسافر لندن عشان الشغل وهاخدك انتي ورنا لحد ما الموضوع يهدأ ونشوف حل
مها: بس انت ذنبك اي   
جاسر: ياستي اعتبريني اخوكي 
................ بقلم مريم السيد
عند ميرا وعلي
ميرا: ادينا كلنا احكي بقا 
علي: بصي يا ستي 
ميرا: بصيت 
علي: انا طالع مهما صعبه شويه
ميرا: مهمه اي دي 
علي: في واحد من كبير الإرهاب 
ميرا: وانت لازم تروح 
علي: ايو دا شغلي 
ميرا بعيط: لا لا انت مش هتروح
علي: اهدي متخافيش انا هبقا كويس 
ميرا: عشان خاطري مش تروح 
علي: مش هينفع
ميرا: بص قولهم اي حاجه بس مش تروح 
علي: ميرا علشان خاطري اهدي وبطلي عياط 
ميرا: عايزني ابطل عياط مش تروح 
................ بقلم مريم السيد
عند سعاد يا تري مين الي جاي دلوقتي
سعاد: رنا 
رنا: ازيك يا مرات عمي 
سعاد: بخير ازيك يا جاسر بيه
جاسر: الحمدلله
رنا: عرفت أن مها جيلها عريس قولت اجي اشوفو 
ادخل يا جاسر واقف على الباب ليه 
سعاد بغيظ: تنوري يا حبيبتي
رنا في سرها: حبك برص يا شيخه 
جاسر بيحاول يكتم ضحكتو: امال فين مها وعم احمد 
مها: رنا وحشتيني وحضنو بعض 
رنا: وانتي اكتر فين الباسبور 
مها: اهو 
خد رنا الباسبور 
ميرا: توعدني انك هترجعلي 
علي: اوعدك يا نور عيني تعالي ناكل ايس كريم 
ميرا: مش عايزه
علي: يلهوي ميرا بجللت قدرها بتقول مش عايزه 
ميرا: شوفت 
علي: بس انا عايزه قومي بقا 
ميرا: يلا 
علي: لازم تتعبيني معاكي 
................. بقلم مريم السيد
عند مروان
مروان: اي يا بني هنروح المطار امتي 
جاسر: ساعتين كده صحيح رنا ومها جاين معانا
مروان: مها جايه ليه 
جاسر: لما اشوفك هقولك 
مروان : يعني في حاجه مهمه 
جاسر: مالك يابني متخافش 
مروان: ماشي سلام 
................. بقلم مريم السيد
عند جاسر ورنا 
جاسر: رنا يلا قومي 
رنا: هنمشي دلوقتي 
جاسر: اه 
رنا حضنت مها وقالت 
رنا: تجهزي لما ينامو اتصلي عليا وجهزي شنطه هدومك 
مها: انا خايفه اوي 
رنا: متخافيش جاسر معانا 
مها: ماشي خلي بالك من نفسك 
رنا : ماشي يا قلبي 
....................بقلم مريم السيد
عند ميرا وعلي
ميرا: يلا علشان انا اتاخرت اوي 
علي: خليكي حبه كمان 
ميرا: نفسي بس اتاخرت وجاسر هيزعق 
علي: خلي بالك من نفسك عقبال ما رجع 
ميرا: حاضر 
علي: اياكي اسمع انك اتكلمتي مع ولد من الكليه هزعل*ك 
ميرا: خلاص ماشي يلا بقا 
علي: يلا 
جاسر: انتي اتاخرتي كده ليه يا ميرا انتي
 عارفه الساعه كام 
ميرا: اسفه يا أبيه اخر مرة 
جاسر: انتي كل مرة تقولي اخر مره 
ميرا: معلش واللعبة دي اخر مرة 
جاسر: مالك يا ميرا انتي تعبانه 
ميرا: لا يا أبيه مفيش حاجه 
جاسر: متاكده 
ميرا: ايوا يا أبيه بس عايزه انام 
جاسر: انا مسافر ورنا معيا هقعد اسبوع واحد بس 
ميرا: وهتسبني لوحدي 
جاسر: يحببتي انا مش نتأخر هو اسبوع واحد هخلص شغلي 
وهاجي علي طول 
.......................بقلم مريم السيد
عند ميرا كانت بتصلي 
ميرا بعياط: يارب احفظو ليا وجعهولي بالسلامه 
تلفونها رن
ميرا: الو 
علي: انتي لسه بتعيطي 
ميرا: لا انا كانت نايمه 
علي: هحاول اصدق 
ميرا: لا صدقني روح نام علشان تصحا بدري 
علي: سلام يا قلبي 
ميرا: سلام 
................... بقلم مريم السيد
عند مروان رن علي على 
مروان: اي يا عم كانت بتكلم مين 
علي: هكون بكلم مين يا خفيف 
مروان: الله اعلم بقا 
علي: اخلص عايز اي 
مروان: انا مسافر انا وجاسر علي الفجر كده 
علي: ولسه فاكر تقولي 
مروان: كانت مسحول من الصبح في الشغل 
علي: وانا عندي مهمه بكرة
مروان: مهمه اي 
علي: لو رجعت هقولك 
مروان: انت اهبل هترجع وهتبقي كويس هي يعني دي اول مرة تروح مهمه 
علي: بس دي أخطر مهمه 
مروان: انشاء الله خير وهترجع بالسلامه 
علي: انشاء الله روح بقا نام ساعتين وانا هيفا اجي اسلام عليك بليل 
مروان: ماشي 
.............. بقلم مريم السيد
عند جاسر ورنا 
جاسر :جاهزيتي حاجتك 
رنا:وجهزتلك حاجتك 
جاسر: شكرا 
رنا: علي اي انت جوزي 
جاسر ضحك: ماشي يا مراتي 
رنا اتكسفت: طب مش هتنام علشان حبه كده وهنمشي 
جاسر: هنام اهو ويلا انتي كمان نامي
رنا نامت 
جاسر بعد ما اتاكد أنها نامت خدها في حض*نه 
قامت رنا من النوم لقيت نفسها في حض*ن جاسر 
رنا في نفسها: يا نهار اسود انا اي الي جابني هنا 
جاسر: جابك فين 
رنا بصدمه: انت سامع انا بقول اي 
جاسر: ايوا انتي بتفكير بصوت 
رنا أدركت أنها لسه في حض*نة
رنا: طب ممكن توسع لو سمحت 
جاسر: تؤ تؤ انا عاجبني كده 
رنا: هو اي الي عجبني كده 
جاسر: مش ينفع ليه انتي مش مراتي 
رنا: مراتك علي الورق بس 
جاسر: ممكن اخليه حقيقه دلوقتي
رنا: انت قليل الادب وزعقته وطلعت جريت 
علي الحمام 
جاسر ضحك بصوت عالي 
جاسر: مسيرك توقعي تحت ايدي 
....................بقلم مريم السيد
عند مروان بيجهز شنطتو داخلت مامتو
(مامت مروان اسمها مروه عندها ٥٥سنه طيبه )
مروة: ادي يا حبيبي انت مسافر دلوقتي 
مروان: اه يا امي مش انا قولتلك هامش بكرة 
مروة: كانت فكرة بكرة الصبح 
مروان: لا لازم اكون في المطار كمان ساعه 
مروة: خلي بالك من نفسك يا حبيبي 
مروان: حاضر وانتي كمان خلي بالك من نفسك 
وخدي العلاج في وقت ارجوكي واهم حاجه تكلي كويس عشان العلاج 
مروة: متقلقش هعمل كل حاجه 
مروان: وانشاء الله انا هكلمك كل شويه الكرك بالعلاج 
مروة: ركز في شغلك يا حبيبي ومش تشغل بالك بيا 
مروان: هو انا عندي اغلي منك يا قمر انت 
مروة: ماشي يا بكاش هروح اصلي عقبال ما تخلص 
مروان: ادعيلي 
مروة: بدعيلك من غير حاجه 
..................بقلم مريم السيد  
عند مها تلفونها بيرن 
مها: الو 
رنا: اي خلصتي 
مها: اه ومستنيكو 
رنا: احنا جاين اهو خدي بالك لحد يشوفك 
مها: كلهم نايمين بس خايفه اوي لحد يصحي
رنا: انشاء الله خير محدش يصحي يلا سلام 
مها:سلام 
.............. بقلم مريم السيد
جاسر خارج من الحمام بعد ما اخد شور
رنا: اي قلت الادب دي ازاي تخرج من الحمام من غير تلبس تيشرت 
جاسر قرب منها اوي: قلتلك ميت مرة انتي مراتي اعمل الي انا عاوزه 
رنا: ابعد شويه لو سمحت 
جاسر قرب اكتر لحد ما كان مفيش فاصل بنهم
جاسر: مش هبعد قولي هتعملي اي 
رنا بدموع: ابعد بقا 
جاسر لما شاف دموعها: بعد بسرعه من غير كلام وراح يلبس 
ميرا: مش تتأخر يا أبيه 
جاسر: هو اسبوع واحد وهاجي علي طول خلي بالك من نفسك فاهمه 
ميرا:فاهمه 
رنا حضنتها وقالت:خلي بالك من نفسك 
ميرا:حاضر وانتي كمان خدي بالك من نفسك 
..................... بقلم مريم السيد
عند مروان 
مروان: انا مشي يا ماما 
مروة: خلي بالك من نفسك يا حبيبي واول
 ما توصل رن عليا طمني عليك 
مروان: حاضر يا ست الكل امال البت ملك 
(ملك اخت مروان عندها ٢٣ مخطوبه محجبه ) 
مروة: نايمه 
مروان: سلميلي عليها 
ملك: وانا جيت اسلم عليك بنفسي 
مروان: انتي كانتي نايمه 
ملك: لا كانت بصلي
مروان: ادعيلنا 
ملك: انت مشي تخلي البت كلو بدعيلك 
مروان: وانتي مالك يا لمضه 
ملك: خلص مش هدعيلك 
مروان: مش عاوز حاجه منك ويلا بقا علشان امشي  
ملك حضنتو: هتوحشني 
مروان: وانتي كمان 
وراح باس راس أمه وقال: عايزه حاجه يا امي 
مروة: عاوزه سلامتك 
.................. بقلم مريم السيد 
عند رنا وجاسر 
مها: خلاص انا نزله اهو 
رنا: طب بسرعه 
مها: ماشي 
جاسر: قالتلك اي 
رنا: نازله 
جاسر: هو انتي مالك حلوة كدة ليه انهارده 
رنا بكسوف: بطل قلت اداب 
جاسر قرب منها: طب لو مش بطلت هتعملي اي
رنا: انت مالك بقيت قليل الآداب كده ليه 
جاسر: لا دي موهبه مش يكشفها لاي حد وقرب منها وبس*ها
رنا بصدمه عماله تحاول تبعدو عنها 
جاسر شدها لحضنو وبعد يا خود نفسو 
رنا وشها احمر من الكسوف: جاسر ابعد مش ينفع الي عملتو دا 
جاسر: ليه انتي مش مراتي ولا اي 
رنا: مراتك 
جاسر: اه مراتي انتي فاقدي الذاكرة
مها جت بعد رنا عن جاسر بسرعه 
مها: هوف الحمدلله عرفت اطلع من غير ما حد يحس 
جاسر طب يلا اركبي بسرعه 
مها ركبت وجاسر كما طريقة للمطار 
..................... بقلم مريم السيد
مروان: اي يا عم مش عايز تشوف صحابك 
علي: واللهي مطحون في الشغل 
مروان: الله يكون في عونك 
علي: يارب امال فين جاسر 
مروان: مش عارف شاطر بس يقول اوعي تتأخر وهو الي عمال يتأخر 
علي: اهو جايه 
جاسر: ازيك يا علي عامل اي وحشني واللهي
علي: وانت وحشاني اكتر 
علي جاي يسلم على رنا: ازيك يا مدام 
جاسر: معلش مش بتسلم 
علي: احم مكنتش اعرف 
جاسر: عادي ولا يهمك 
جاسر عرف موضوع مهمه علي 
جاسر: خلي بالك من نفسك 
علي: انشاء الله يلا علشان نادو علي رحلتكو 
جاسر: مع السلامه 
جاسر: عايز احجز تلات اوض 
الموظف تمام يا فندم 
( طبعا بيتكلموا بالانجليزي يا جماعه ) 
الموظف: اتفضل مفاتيح الاوض
جاسر: امسك يا مروان مفتاح اوضك اهو وانتي يا مها مفتاح اوضك اهو 
رنا: وانا فين مفتاح اوضي
جاسر: معيا 
رنا: طيبة علشان عايزه انام 
جاسر: كل دا مش شيعتي نوم دا انتي نايمه طول الطريق 
رنا: لا مشبعتش وهات المفتاح 
جاسر : انا طالع معاكي اهو  
رنا: ليه 
جاسر: علشان انام 
رنا: هو انت هتنام معايا في نفس الاوضه
جاسر: اه في حاجه 
رنا: بس 
جاسر: مبسش انتي مراتي
مروان: حسس أننا كيس جوافه هنا 
مها : وانا واللهي 
مروان: هو انتي جيتي معانا ليه 
مها: ايه 
مروان: مش اقصد انا قصدي اي السبب الي خالكي تيجي معنا جاسر قالي هقولك ومش قالي حاجه 
مها: دا موضوع طويل يطول شرحه ابقا احكهولك بعدين 
مروان: براحتك يلا علشان اوصلك اوضك 
.................. بقلم مريم السيد
عند سعاد وأحمد 
سعاد: يلهوي البت هر**بت يا فضحتك يا سعاد 
احمد: هيكون راحت فين يعني انا مش لقيها في اي مكان 
حتي رنا مسافرة هي وجوزها 
سعاد: اي يا راجل البرود الي انت في دا البت هربت وانت 
عمال تولو 
احمد: انتي السبب لو مش كانتي صممتي أنها تتجوز المعلم بكر مش كانت هربت 
سعاد: انتي السبب هو دا الي ربنا قدرك عليه 
الباب بيخبط سعاد راحت تفتح 
بكر: بنتك في يا سعاد 
سعاد: ها زمانها جايه يا معلم 
بكر: انتي هتضحكي عليا يا وليه انتي وجوزك ال*****
احمد: وليه الغلط يا معلم 
بكر: هو انتو لسه شوفتو غلط بنتك لو مظرتش خلال 24ساعه قولو علي نفسكو يا رحمان يا رحيم 
..............بقلم مريم السيد    
عند ميرا راحه الكليه
لقيت علي قدمها
علي: مش كان ينفع امشي قبل ما اشوفك 
ميرا: عارف لو مش كانت جيت كانت عملت اي 
علي: هتعملي اي 
ميرا: مش عارفه بس كانت هعمل حاجات كتير 
علي: واديني جيت انتي عندك محاضرات مهمه النهارده 
ميرا: اه ولازم أحضر علشان بقالي يومين مابحضرش 
علي: خلاصي محضراتك وروحي علي البت علي طول 
ميرا: ماشي انت خلاص مشي 
علي: اه اشوف وشك بخير خلي بالك من نفسك
ميرا: وانت كمان 
علي: خدي السلسله دي معاكي 
ميرا: افتكر وعدك ليا انك ترجعلي
علي: فكره 
ميرا: بحبك 
علي: بحبك 
سلام 
جاسر: اهلا مستر جاك 
جاك: اهلا جاسر
مروان: اهلا 
جاك: اهلا مروان 
اتفضلو اقعدو 
جاسر: ياريت نتكلم في الشغل علطول 
جاك: اوك 
بعد وقت طويل 
جاك: هتستنكو بليل علي العشاء
جاسر: للاسف معيا زوجتي 
جاك: تزوجت من غير ما تخبرني 
جاسر: اسف بس مش عملنا فرح 
جاسر: هستناك انت وزوجتك ومروان 
مروان: انشاء الله 
يلا يا جاسر 
مروان: تستأذن احنا ونشوفك بليل 
جاك:حسنا 
مروان بعد ما مشيو 
مروان:اوف انا كانت هم*وت وامشي 
جاسر: كانت واخد بالي 
مروان: دماغي مصدعه اوي هطلع انام شويه 
جاسر: ماشي 
...................بقلم مريم السيد
عند مها ورنا 
مها: انا خايفه اوي 
رنا: من اي 
مها: من ماما والي ممكن تعملوا 
رنا: وهي هتعرف منين انك معنا 
مها: مش حكايه أنها تعرف 
رنا: امال 
مها: تلقيها بتتخانق مع بابا تقديم بابا بيصعب عليا اوي 
رنا: وانا كمان بس نعمل اي بقا 
جاسر دخل 
جاسر: ازيك يا مها عامله اي 
مها: الحمدلله شكرا علي الي عملتو معيا 
جاسر: بتطلي هبل انتي اختي 
مها: هروح بقا اوضتي 
جاسر: جاهزية نفسك بليل كده علشان معزومين علي العشاء
مها: روحوا انت انا مش عايزه اروح 
جاسر: مش هقولك تاني 
مها ابتسمت: ماشي 
.....................بقلم مريم السيد 
عند ميرا 
ميرا: انا خايفه عليه اوي يا سارة 
سارة: انشاء الله مش هيجرالو حاجه
انتي بس ادعيلي وصلي كتير وادعيلو 
ميرا: يارب
منه: يا بنتي متخافيش هو دي اول مهما يطلعها 
ميرا:بس دي أخطر مهما 
منه: خلاص بقا تعالي اعزمك علي شاورما 
ميرا: مش ليا نفس 
منه: مشليكي نفس مرة واحده 
سارة: يا بنتي وافقي دا منه هضحي وتعزمك 
ميرا ابتسمت: يلا 
...................... بقلم مريم السيد
 عند جاسر ورنا 
جاسر: يلا اجهزي وايكي تلبسي حاجه ضايقه 
رنا: ليه 
جاسر: كده 
رنا: كدة ليه 
جاسر: كده وخلاص وبعدين انا جوزك وليا الحق اقولك تلبسي اي ومتلبسيش اي 
رنا: ماشي 
وراحت تلبس وبعد وقت خرجت 
جاسر: اي القمر دا 
رنا: شكرا 
جاسر: هو انا هخرج بيكي أدام الناس كده 
رنا: يلا ياجاسر علشان هنتاخر 
جاسر: يلا بس متتحركيش من جمبي 
جاسر: انت فين يا مروان 
مروان: انا في الريسبشين 
جاسر: طب انا نزلك اهو 
مروان: ماشي 
جاسر: يلا يا مها 
مها: يلا 
رنا: اي القمر دا 
مها: اقل حاجه عندي 
رنا: تبآ لتواضعك 
مها: ميرسي 
.................بقلم مريم السيد 
عند سعاد وأحمد 
سعاد: البت بقالها يومين ولا حس ولا خبار
أحمد: انا روحت اعمل محضر قالولي لازم يعدي علي غيبها 
48ساعه 
سعاد: انت يا رجل جايب بروده الاعصاب دي منين المعلم بكر 
هيقت*لنا لو البت مش ظهرت النهارده 
أحمد: ما انتي الي دخلتينا في المشاكل دي كلها يا ما قولتلك 
الفلوس عمرها مهتعمل حاجه اهم حاجه الصحه والستر 
بس نقول اي الطمع عماكي 
سعاد: انا غلطنة اني عاوزة اطلعكوا من الفقر الي عيشن في دا 
.................بقلم مريم السيد
عند ميرا مرواحه
طلعوا عليها شويه شباب 
الشاب1: راحه فين يا موزه 
ميرا: ابعد ايدك لو سمحت 
الشاب2:ويبعد ليه هو احنا لسه قربنا 
ميرا: انتو عاوزين مني اي العدو كده 
الشاب1: تعالي معانا وهنتبسط كلنا 
ميرا طلعت تجري
واحد مسكها
الشاب2: هتروحي مننا فين وخبطها علي دماغها فقدد الوعي
.................. بقلم مريم السيد
عند جاسر ورنا 
مروان: اي القمر دا 
مها: نعم 
مروان: بصي القمر منور وحلو ازاي 
جاسر: يلا يا عم النحنوح عشان اتاخرنا 
مروان: متزقش طب 
بعد وقت 
رنا: مش قدرة 
جاك: ضحكتك جميله 
جاسر: نعم يا روح امك 
مروان: اهدي ياجاسر 
جاسر: انت بتقول لمراتي انا كده 
وهجم عليه بالضرب 
مروان بيحشهوم ورنا عمله تعيط 
مروان: خلاص يا جاسر هيم*وت في ايدك 
 جاسر شد رنا من أيدها ومشي 
مها مشيا ورهم
مروان: متخافيش مش هيعملها حاجه سبيهم لوحدهم 
مها: يارب 
..................... بقلم مريم السيد
جاسر: عماله تضحكي مع دا وتسيبي دا وتروحي لدا 
ايه هو انا خرو*ف ولا اي 
رنا: انت قولتلي متدخليش في حاجه تخصني وانا كمان بقولك مالكش دعوه بيا 
جاسر:ليه انتي ناسيه انك مراتي 
رنا: مراتي مراتي انت قرفتني بالكلمه 
جاسر: إذا كان عجبك 
رنا: انت مالكش الحق انك تكلمني كده 
جاسر:لا ليه 
رنا: ليه 
جاسر: عشان بحبك 
رنا: بتحبني 
جاسر: اه بحبك 
جاسر: اه بحبك من اول يوم شوفتك فيه 
معرفش ازاي وانا اكتر واحد مش معترف 
بحاجه اسمها حب بس لما شوفتك حسيت بإحساس 
عمري ما حسيتو قبل كده
رنا: انا عاوزه اروح 
جاسر: ماشي يلا اروح
مها اول ما شافت رنا طلعت جريت عليه 
مها: انتي كويسه 
رنا هزت راسها أة
مها: مالك يا رنا سكته كده ليه 
رنا: تعالي معايا 
رنا حكت لمها كل حاجه 
مها بفرحه: بجد يعني قالك بحبك 
رنا: امال انا عماله اقول ايه 
مها: وانتي حسه بايه
رنا: مش عارفه بس الي اعرفوا اني حسه معه بالامان 
وبطمن وهو معايا 
مها: ودا تسميه اي 
رنا: معرفش 
مها: لا عارفه بس بتعندي نفسك 
رنا:وعندي نفسي في اي انا بقولك الاحساس دا اي 
مها: انتي بتحبي بس بتكبري 
رنا: حب اي انتي هبله 
................... بقلم مريم السيد
عند ميرا فاقت لقيت نفسها في مكان غريب 
ميرا بصت حوليها لقيت هدم*ها مرميه علي الارض وهيا من غير هد*وم والشابين نايمين 
ميرا بعياط وصويت: انتو عملتو فيا اي يا ولاد*****
الشاب1: البس هدوم بسرعه 
الشاب2: لبسوا هدمهم وطلعوا جريو 
ميرا لبست وطلعت لقيت نفسها في حته مقطوعة
مشيت لحد ما لقيت الطريق بتشاور للعربيه 
العربيه وقفت ونزل منها شاب 
عمر: اي الي جابك حته مقطوعه زي دي يا انسه 
ميرا: لو سمحت ممكن دوديني العنوان دا****
عمر:حاضر  اتفضلي اركبي 
عمر: ممكن اعرف اي الي جابك مكان زي دا لوحدك 
ميرا: انا مش قادرة اتكلم 
عمر: خلاص براحتك 
....................بقلم مريم السيد 
عند علي 
علي: يا تري يا ميرا مش بتردي ليه 
اللواء: يلا يا علي هنتحرك دلوقتي 
علي: تمام يا فندم
كان نفسي اسمع صوتك يا ميرا 
هجم علي هو ول قوه الي معه 
وحصل اشتبك بين الطرفين 
اللواء حاسب يا علي 
اللواء جري على علي: علي انت سمعني 
علي: ادي الجواب دا لجاسر صحبي 
اللواء: اتحمل يا علي انت هتبقي كويس 
علي: قول لاختي اني بحبها اوي 
اللواء: هتقوم وانت الي هتقولها 
................... بقلم مريم السيد
عند مروان وجاسر 
مروان: يعني انت قولتلها انك بتحبها 
جاسر:اه وهي مش راديت 
مروان: ما انت صدمتها بردو 
جاسر: صدمتها 
مروان: ايوه واحد مش بيطقها ومرة واحده حبه فاجئه 
عايزها تعمل اي تقولك وانا كمان مثلا 
جاسر: معرفش بقا 
مروان: انشاء الله خير 
تلفون جاسر رن 
جاسر: الو 
المتصل:.............
جاسر:اي
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
جاسر: الو
المتصل: حضرتك الأستاذ جاسر 
جاسر: اه انا 
المتصل: اخت حضرتك في المستشفي 
جاسر:اي
مروان: في اي يا جاسر 
جاسر: ميرا في المستشفي 
مروان:ليه في اي 
جاسر: معرفش لازم اسافر فورا 
..................... بقلم مريم السيد
عند سعاد وأحمد 
أحمد:انا لفيت عليها في كل حته ممكن تروحها مش لقيها
سعاد: هيكون راحت فين المعلم بكر مش هيسبنا 
احمد: انتي كل همك الي بكر هيعملوا فيكي ومش همك بنتك 
الي منعرفلهاش طريق دي انتي اي يا شيخه جبروت 
سعاد: انت بتزعقلي انا غلطه اني خايفه عليك هو انا هم*وت لوحدي ما انت كمان هت*موت معيا 
احمد: انتي كل خوفك بكر بس مش خايفه من ربنا عقاب ربنا اكبر من عقاب اي حد في الدنيا دي وانتي عقابك هيبقا كبير اوي 
سعاد: وانت بقا الي مش بتقوم من علي المصليه يا شيخ احمد صح 
..................بقلم مريم السيد
عند رنا 
رنا: انا مش عارفه لما يجي هعمل اي 
مها: مش عارفه 
رنا: هو انا بقولك علشان تقولي مش عارفه 
مها: خلاص سبيني افكر 
رنا: ماشي فكرتي 
مها: هو انا لحقت يا بنتي اسكتي يا رنا الله يهديكي 
رنا: اهو سكت
دخل جاسر 
جاسر: جهزوا حاجتكو هنرجع مصر دلوقتي 
رنا: ليه 
جاسر: ميرا في المستشفي 
رنا: ليه 
جاسر: لسه معرفش
مها: طب هروح انا اجاهز حاجتي 
جاسر: ياريت مش تتاخري 
مها: حاضر 
رنا: انت عرفت منين 
جاسر: في حد رن عليا 
رنا: انشاء الله خير 
جاسر: يارب 
.................... بقلم مريم السيد
بعد مرور وقت في مصر 
في المستشفى 
جاسر: في واحده اسمها ميرا
الموظف : اه اوضه ٣٠٦ في الدور التالت 
جاسر: طلع جري علي الاوضه 
لقا الدكتور خارج من عندها 
جاسر:طمني يدكتور مالها 
الدكتور: انت مين 
جاسر: انا اخوها 
الدكتور: للاسف اتعرضت للاغتصاب 
جاسر: انت بتقول ايه انت مجنون 
الدكتور: انا مقدر شعورك بس يستحسن محدش يخشلها دلوقتي وسابو ومشي 
مروان: جاسر اهدي مش ينفع كده 
جاسر:.....
رنا: قربت منو جاسر ممكن تهدي 
جاسر: اهدي انتي سمعتي قال اي 
رنا: سمعت فكر هنعمل اي 
تلفون مروان رن 
مروان:........
جاسر: في اي يا مروان
مروان: الو مين معايا 
الظابط: انا ادم زميل علي 
مروان: اهلا في حاجه 
أدم:علي انصاب ودلوقتي في العمليات
مروان: هو في مستشفي اي 
أدم:...........
مروان: ماشي 
راح مروان جب جاسر 
مروان: جاسر 
جاسر: نعم 
مروان: علي انصاب 
جاسر: انت بتقول اي 
مروان: هو دلوقتي في العمليات هنا في المستشفى
جاسر: طلع جري هو مروان على اوضه العمليات 
راحو اوضه العمليات 
الدكتور خرج من اوضه العمليات 
جاسر: هو عامل اي يا دكتور 
الدكتور: الرصاصه جت جنب قلبو بالظبط 
وهو دخل في غيبوبه وعلم هيقوم منها امتي 
مروان: يعني مش ممكن نسفروا بره 
الدكتور: مش هيعملوا اكتر من الي احنا بنعملوا 
عن اذنكوا 
جاسر: هي المشاكل جايه وراه بعضها كده ليه 
رنا: خلي ايمانك بالله كبير 
جاسر: مش قادر اختي وصحاب عمري الاتنين في المستشفي 
وانا مش قادر اعمل حاجه 
رنا: صلي وادعلهم أن ربنا يقومهم بالسلامه 
جاسر: رنا خليكي جنبي مش تسبيني 
رنا: انا جنبك اهو 
جاسر؛ ممكن احضنك 
رنا ابتسمت وفتحت ايديها 
..............بقلم مريم السيد
عند مها ومروان 
مها: إنشاءالله هيبقوا كويسين 
مروان: يارب انا وعلي اكتر من اخوات 
مش هستحمل انو يجرالو حاجه 
مها: انت الي بتقول كده مش ممكن يقوم بالسلامه ويكون احسن من الاول وكمان جاسر محتجاكك حلو الفترة دي 
مروان: وانا عايزك جنبي 
مها: ليه 
مروان:عشان بحبك 
مها: نعم 
مروان: مش كان ينفع أقوالها في وقت زي دا بس انا عايزك جنبي ولازم أقوالها علشان تفضلي جنبي 
مها: هروح اشوف رنا 
مروان: لا خليكي معايا 
مها: بس 
مروان: عشان خاطري خليكي جنبي 
مها: حاضر 
.....................بقلم مريم السيد
عند سعاد وأحمد
بكر: ها لقيتوا السنيوره 
سعاد: لسه بس انشاء الله هنلقيها وهتتجوزها 
احمد: لا هنلقيها بس مش هتتجوزها 
بكر: يعني اي الكلم دا انت اتهبلت انا ممكن اقتل*ك دلوقتي 
احمد: ليه البلد مش فيها حكومه 
سعاد: خلاص يا معلم بكر هنلقيها وهتتجوزها دا وعد مني 
احمد: سمعتي انا قولت اي 
سعاد: انا وعده المعلم بكر من الاول اني هجوزهلو 
احمد: وانا قولت لا 
سعاد: لتجوزها لمعلم بكر لمش هتشوف وشي تاني 
احمد: وعلى أي روحي وانتي طالق 
سعاد: بطلقني ياحمد انت اول ما تعمل رجل تعمل عليا انا 
احمد ضربها بالقلم: دلوقتي تلمي هدومك وتطلعي برة 
ميرا بصويت: تبعدو عني حرام عليكوا ابعدو
الدكتور: جيبوا حقنه مهدء بسرعه 
الممرضه: الحقنه اهي يا دكتور 
اخدت ميرا الحقنه ورجعت نامت تاني 
خرج الدكتور 
جاسر: هي بتصويت ليه يا دكتور 
الدكتور: دا بسبب تأثير ويستحسن نعرضها علي دكتور نفساني 
جاسر: وهي هتفوق امتي 
الدكتور: بكرة وياريت تبعدوها عن اي ضغط عصبي
..................بقلم مريم السيد 
عند أحمد 
بكر: برضو هدور وهلقيا وهتجوزها غصب عنك 
أحمد: انسا انك في يوم تتجوزها
بكر: ما اهو لهتجوزها لهموت*ك اختار انت وسابو ومشي
سعاد: انا نمشي يا احمد بس وربي لهندمك 
احمد: اعملي لتقدري عليه 
سعاد: هنشوف 
.................. بقلم مريم السيد 
بعد مرور شهرين
جاسر: بق انتو تعملوا في اختي 
الشاب1: واللهي ما كنا في وعينا ومكنش نعرف انها اختك 
جاسر: دا انا هخليو تتمنو*ا المو*ت ومش تتلوه
الشاب2: حرام عليك يا باشا احنا بقلنا هنا اسبوع كل يوم ض*رب 
جاسر: حرام عليا الي عملتو فيكو بس مش حرام الي عملتوا في اختي وبنات تانيه كتير 
ونزل فيهم ض*رب 
مروان: مروان شدو خاص هيموتو في ايديك 
.....................بقلم مريم السيد 
في المستشفي 
رنا: دا اختبار من عند ربنا 
ميرا: مش معنا انا الي بيحصل معيا كده 
رنا: استفغري ربك مش ينفع الي انتي بتقوليه دا 
ميرا: مش قادرة يا رنا انا تعبانه اوي كل ما افتكر الموقف 
بتمني الم*وت 
رنا: بعد الشر عليكي يا قلبي
..................بقلم مريم السيد 
عند مروان وجاسر 
مروان: جاسر 
جاسر: نعم 
مروان: علي فاق 
جاسر: بجد طب يلا مرحلة بسرعه 
في المستشفى 
جاسر: الف سلامه عليك يا بطل وحشتيني اوي 
علي: الله يسلمك 
مروان: انت كانت عايز تشوف معزتك عندنا صح 
علي: تصدق اه
مروان: انا قولت كدة برضو 
علي: احم 
مروان: مالك 
علي: مافيش صحيح امال فين ميرا مش شوفتها من ساعت ما فوقت 
جاسر: ميرا تعبانه شويه 
علي: مالها 
جاسر: حكالو الي حصل 
علي: وهي عمله اي دلوقتي 
جاسر: حالته النفسية مش كويسه 
علي: والعيال دول مسكتوهم
جاسر: اه وبربييهم 
علي: لا سيبهملي وانا هتصرف معهم 
جاسر: انا هروح اطمن علي ميرا 
مروان: وانا هاجي معاك 
علي: وانا كمان 
جاسر: خليك انت لسه تعبان 
علي: لا انا زهقت وكمان فوقت من الصبح 
جاسر: ماشي تعال
في غرفه ميرا 
كانت حضنه رنا وعماله تعيط 
رنا: هو احنا قولنا اي حرام عليكي نفسك 
ميرا: انا خزلات جاسر وكسر*توا انا بقيت مش عارفه ارفع عيني في من كتر من حسه اني وحشه في نظرة بس واللهي 
ما بايدي انا قاومت يا رنا بس مش قادرتة واللهي ما قدر اعمل اكتر من كده 
جاسر: وانتي في عيني حاجه كبيرة اوي انا عارف انك قومتي انتي بنتي قبل ما تكوني اختي اوعي في يوم تفكري انك تنزلي راسك في الأرض انتي هتفضل طول عمرك راسك مرفوعه انتي مش بايدك الي حصلك دا انتي فاهمه انتي احسن وحده في الدنيا ربنا لم بيحب حده بيبتليه وهو ابلتلكي علشان يعرف قوه تحملك 
ميرا: انت احسن اخ في الدنيا انا بحبك اوي 
علي: احم الف سلامه عليكي يا ميرا 
ميرا بتوتر: الله يسلمك
علي: جاسر مسك الي عمل كدة وانا هجبلك حقك منو 
ميرا: بجد يا جاسر مسكتهم
جاسر: ايو وزي ما علي قالك 
مروان لحد أن علي عايز يتكلم مع ميرا 
مروان: جاسر انا عايزك انت ورنا دقيقه 
جاسر: قول 
مروان: لا برا 
جاسر: ماشي يلا يا رنا 
رنا: ماشي 
بعد ما خرجوا 
ميرا: الف سلامه عليك يا علي 
علي:الله يسلمك وحشتيني اوي 
ميرا: لو سمحت معنش ينفع الكلام دا 
علي: هو اي الي معنش ينفع انتي هبله 
ميرا: انت شايف انك ينفع تكمل معايا بعد ما اهم حاجه راحت مني 
علي: اه ينفع علشان بحبك ينفع انا عمري ما هحب حد غيرك 
ميرا: وانت اي الي يجبرك تتجوز وحده معي*وبه 
علي: اي ألهبل الي انتي بتقولي ده أيكي اسمعك بتقولي الكلام دا تاني انتي فاهمه 
ميرا: لا مش فاهمه هي دي الحقيقه يعلي انا مش عند انفعك
علي: مفيش حد هينفعني غيرك سوء برضاكي أو غصب عنك 
ميرا حضن*تو: انا تعبانه اوي يعلي انا حسه اني بم*وت نفسي اصرخ بس مش قادرة حسه اني مخنوقه
علي: بعد الشر عليكي يا قلبي وبعدين انا جنبك وهطلب ايدك من جاسر علشان افضل جبيك علي طول 
ميرا: بحبك 
علي: وانا بعشقك 
.................. بقلم مريم السيد
عند مروان وجاسر 
جاسر: يا بني اخلص عايز تقول اي 
مروان: منا هقول اهو 
رنا بضحك: انت بقالك ساعه بتقول هقول اهو 
جاسر بغضب: بطلي ضحك وانت كمان اخلص 
مروان: خالص يعم بصراحه انا بحب مها وعاوز اتجوزها 
جاسر: يعني انت مواقفني كل دا علشان كده ما كلنا عارفين اي الجديد يعني 
مروان: منا عايزك تيجي معيا اتقدملها 
رنا: احلف كده انك هتتجوز مها 
مروان: في اي يا بنتي اه هتجوزها 
رنا: معلش ان مها هتتجوز مش اكتر 
مروان: هروح بقا انا اجهز علشان جاسوري يجي نتقدم لمها سوا 
جاسر: اي جاسوري دي يلا ما تتعدل 
مروان مشي 
جاسر فضل يقرب من رنا وهي تبعد 
رنا: في اي ياجاسر بتقرب ليه 
جاسر: عماله تضحكي مع مروان
رنا خبطت في الحيطه انا والاخير ما كان قصدي 
جاسر قرب منها اوي 
جاسر: لا واللهي هو انا مش قولتلك انك مش تضحكي مع رجل غيري ولا انتي مش بتسمعي الكلام 
رنا:جاسر ابعد احنا في المستشفي
جاسر: علي اساس اني بقرب واحنا في البيت 
رنا اتكسفت: ابعد بقا 
جاسر: توتو عايز بو*سه 
رنا: جاسر 
جاسر: قلب جاسر بس بردو مش هبعد غير ما اخد بو*سه
رنا بسي*تو من خدو 
جاسر: توتو وشاور علي فمه 
رنا: لا طبعا 
جاسر: خلاص مش هسيبك 
رنا زقتوا ولسه هتجري مسكها من ايديها 
وفضل يبو*س فيها 
رنا: عيب كده ابعد 
جاسر: خلاص هبعد اهو بس لما امسكك مش هسيبك ها وراح غمزلها
.................... بقلم مريم السيد
عند مها وأحمد 
مها: بابا هتفضل زعلان مني كتير 
احمد:.......
مها: عشان خاطري رود يرضيك اتجوز واحد متجوز تلات مرات ومخلف ثامن عيال واكبر ولد عند اصغر مني بسنه واحده 
احمد: مكنش ينفع تسيبي البيت وتفضحيني بالشكل دا 
مها: خلاص اسفه انت بقالك شهرين مش بتكلمني سامح بقا 
احمد: أيكي تعملي حركه زي دي تاني 
مها: ماشي يعسل انت بابا هو انت طلقت ماما ليه 
احمد: بسبب عميلها تعرفي كانت مصممه لما ترجعي تجوزك بكر علشان كده طلقتها 
مها: هو انت بتحب ماما 
احمد:امك ما تعرفش يعني اي حب انا عمري ما حبتها 
بس كانت مستحملها علشانك بس انتي خلص كبيرتي 
مها: ربنا يخليك ليا 
احمد: صحيح هو انتي تعرفي حد اسمو مروان
مها: اه صحاب جاسر 
احمد: اتقدملك 
مها: بجد بيا بابا قصدي اشمعنا 
احمد بضحك: بتحبيه 
مها بكسوف: بصراحه اه 
احمد: والله كبرتي يا مها وبقيت بتحبي
في اليوم التالي 
رنا: انت عارف يا جاسر انا فرحانه اوي أن مها هتتجوز
اخيرا 
جاسر: ربنا يفرحك كمان وكمان يارب 
رنا: بقولك انا هاخد ميرا معايا اهو احول اطلعها من 
الي هيا في 
جاسر: لو رضيت خديها 
رنا: انشاء الله تترضي انت هتيجي انت ومروان امتي 
جاسر: هو انتي مش بتحرمي 
رنا: ليه انا عملت اي
جاسر قرب منها: هو انا مش قولت مش تنطقي اسم راجل 
تاني غيري صح 
رنا: مش فاكرة 
جاسر: تعالي افكرك
رنا: بطل قلي*ت أد*اب بقا 
جاسر: هو انتي لسه شوفتي قل*يت أد*اب 
.................. بقلم مريم السيد
 عند ميرا 
علي عمال يرن عليها 
علي: انتي مش بتردي علطول ليه 
ميرا: كنت نايمه 
علي: لا واللهي 
ميرا: علي عايز اي 
علي: انتي مجن*ونه بتتكلمي كده ليه 
ميرا: علي انا تعبانه وعايزه انام ومش قادرة اتكلم 
علي: وانا عايز اتكلم 
ميرا: هتقول اي 
علي: ميرا اتعدلي واتكلمي حلو 
ميرا: انت مش حاسس بيا بقولك تعبانه مش طايقه 
اتكلم مع حد 
علي: ممكن تهدي انا عارف ان اعصابك تعبانه اي رأيك نخرج 
ميرا: لا خروج لا انا مش عاوزه أخرج 
علي: اهدي خلاص مفيش خروج بس ممكن نعمل اي غير الخروج 
ميرا: مش نعمل اي حاجه انا تعبانه 
علي: ما انا كمان تعبان قولتيلي حتي الف سلامه عليك 
ميرا: هو انت اي الي يجبرك علي وحده زي 
علي: قولتلك قبل اني بحبك ومش مهم اي حاجه حصلت 
المهم اني افضل جنبك فاهمه وبعدين انتي هبله انتي امبارح 
تقولي بحبك وانهارده مش طايقة تكلميني 
ميرا: مش عارفه بقا هو انا كده 
................. بقلم مريم السيد
عند سعاد 
سعاد: بقا البت هتخطب النهارده ومش فكرت تقولي 
كريمه: اهدي بقا انتي بقالك شهرين عماله تهرب*ي في 
نفسك كده 
(كريمه اخت سعاد طيبه خالص عكس سعاد) 
سعاد: انا مش ههدي ولا يهدالي بال غير لما اخليه يندم 
انو طلقني 
كريمه: ما هو طلقك بسبب عمايلك 
سعاد: انتي كمان بتقولي كده اطلعي برة وسيبني لوحدي 
كريمه: براحتك هروح اعمل الاكل 
سعاد: ايوا روحي وسبيني لوحدي 
................... بقلم مريم السيد
عند مها
مها: انتي فين يا رنا 
رنا: انا في الطريق واللهي
مها: ماشي اخلصي ها
رنا: حاضر 
مها: بابا حبيبي كانت فين من الصبح 
احمد: بصلي وبجيب حاجات علشان العريس لما يجي 
مها: حاتم يحبيبي وحش ارتاح شويه 
احمد: ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
في المساء
الباب خبط 
مها: جه يا رنا جه 
رنا: خلاص اهدي في اي 
مها: شكلي حلو طب الفستان عامل اي 
رنا:قمر ياناس اهدي بقا ابو*س ايديك 
............ بقلم مريم السيد
عند جاسر ومروان 
احمد: اتفضلو 
جاسر: ازيك عامل اي
احمد: الحمدلله يا بني بخير 
جاسر: دايما يارب 
احمد: وانت عامل اي يابني
مروان: الحمدلله 
قعدو يتكلموا شويه 
احمد: هروح انادي علي العروسه 
احمد: تعالي يامها قدامي للعريس حاجه يشربها 
مها: حاضر يا بابا 
جبت مها العصير 
مها: اتفضل 
مروان بصوت واطي: يلهوي على القمر 
مها: مش هتشرب العصير 
مروان: لا هشربوا 
جاسر: انتي اي الي لبسه دا 
رنا: لبسه اي فستان
جاسر: ما انا عارف انو فستان مش شايفه ضيق 
رنا: فين دا 
جاسر: حسابي معاكي اما نروح
رنا: ليه انا عملت حاجه 
جاسر : خالص انتي بتعملي حاجه أنا الي بعمل 
رنا: انا قولت لميرا تيجي معيا ومش رضيت 
جاسر: علي قالي انو عايز يتجوزها 
رنا: بجد احلف 
جاسر: واللهي 
رنا:طب هو مجاش معاكو ليه 
جاسر: طلب مني انو يخرجون وافقت 
رنا: احسن حاجه عملتها 
................بقلم مريم السيد
عند ميرا وعلي
علي: علشان خاطري نخرج النهارده وبس عايز اقولك حاجه 
وكمان انا معاكي خايفه من اي 
ميرا: انا مش خايفه انا بس مش عايزه أخرج 
علي: هتفضلي لحد امتي مش عايزه تخرجي 
ميرا: مش عارفه 
علي: خمس دقائق ولقيكي جاهزه فاهمه 
ميرا: يا علي 
علي: سمعتي انا قولت اي 
ميرا: حاضر 
علي: يلا بسرعه 
..................بقلم مريم السيد 
عند مها ومروان
مروان: تعرفي انك حلوة اوي النهارده 
مها بكسوف: شكرا 
مروان: شكرا كتير خيرك 
مها: أمال اقول اي 
مروان:وانت كمان شكلك حلو اي كلمه حلوة يا شيخه 
مها: طب اسكت بقا 
مروان: بقولك اي احنا كلها تلات شهور وهنتجوز 
فا متقوليش اسكت خالص علشان مش ارتكب جريمه فاهمه 
مها: خلاص اسكت بابا هيسمعك وبعدين تلات شهور مده قليله مش هلحق اجهز نفسي 
مروان: كل حاجه جاهزه عايزك بس بشنطه هدومك 
.................بقلم مريم السيد
عند على وميرا
علي: كل دا خمس دقائق
ميرا:قبل ما لبست 
علي: وحشتيني
ميرا: وانت كمان وحشتيني اوي 
علي: كلامك الحلو دا بقا وحشني اكتر بس خالص كل يوم 
هسمعو كل يوم 
ميرا: ليه 
علي: اصلا انا طلبت ايدك من جاسر ووافق 
ميرا: انا خايفه يا علي مش تتقبلني بعد كده 
علي: انتي هبله انا متقبلك في كل حلاتك علشان بحبك انتي وبس مش عشان اي حاجه تانيه فاهمه 
ميرا حضنت*وا: فاهمه انا بحبك اوووي اوعي في يوم تسبني 
علي: مفيش حد بيسيب روحو وانتي روحي 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-