رواية قصر الحب والامان كاملة جميع الفصول بقلم دنيا ثروت

رواية قصر الحب والامان كاملة جميع الفصول بقلم دنيا ثروت


رواية قصر الحب والامان كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا ثروت رواية قصر الحب والامان كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قصر الحب والامان كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قصر الحب والامان كاملة جميع الفصول

رواية قصر الحب والامان بقلم دنيا ثروت

رواية قصر الحب والامان كاملة جميع الفصول

هت*دخل عليها وهي لسه مكملتش 12 سنه؟
رعد : اي يابوي دي مرتي اعمل فيها اللي اعوزه
حامد : بس انت عارف انها صغيره يبني ومش هتستحمل وممكن تموت علي يدك
رعد: مش هيحصلها حاجه متخافش يابوي
وفتح الباب ودخل الاوضه.. لاقي طفله لا يتعدى عمرها 10 سنوات بس جمالها جمال مفيش كلمه تقدر توصفه لاقاها قاعده علي السرير منكمشه وحاضنه لعبتها المفضله ليها..
رعد قرب ليها وزاح شعرها لورا وجاب توكه ربطهولها = انتي كدا احلي..
قمر بعدت عنه بخوف= ونبي ونبي ياعمو ثيبني انا مش هأثيك  والله
رعد قرب منها اكتر واخدها في حضنه بقوه = اسمك علي مسمي قمر وانتي قمر فعلا وطلعها من حضنه = ها اي رايك نلعب لعبه
قمر بحماس : بجد.. لعبه اي
رعد : العريس والعروسه
قمر وشها احمر : بث دي لعبه مش حلوه خالث..
رعد قرب منها وبدا يتفحص جسمها وبيبص ليها من فوق لتحت : تؤ تؤ دي حلوه خالث.. حتي بصي هشربك عصير عشان تبقي متحمسه اكتر..
وجاب عصير حط فيه منوم وشربهولها= ايوه بقا قمر الشطوره.
قمر بعد ماشربت العصير ماحستش بنفسها وراحت في سابع نومه.. 
ورعد في الوقت ده بدا يقل*ع هدومه وي"قطع هدومها بكل وح*شيه وانقض عليها زي الاسد ماينقض علي الفريسه واتفاجأ فجأه ان بدأت تنز"ف والنز*يف مش بيوقف.........
انقض عليها زي الاسد ماينقض علي فريسته.. وفجأه بدأت تنز*ف والنز*يف مش بيوقف.
قام سريعا ولبس هدومه وخرج برا وهو بينادي علي الخدامه = بدريه يابدريهه
بدريه: نعم يابيه
رعد : هاتي دكتور خالد بسرعه بسرعهههههه
بالفعل دكتور خالد(دكتور العيله) طلع لفوق ..
وحاول علي قد مايقدر يوقف النزي*ف
خالد : رعد البنت لازم تروح المستشفى لو فضلت هنا حياتها هتبقي بخطر
رعد اتقدمله خطوه بخطوه وهو بيتكلم بكل تحذ'ير : انت تشوف شغلك وتمشي ملكش دعوه بقا هي حياتها هتبقي خطره ولا زفت وبعدين اي عايزني اروح المستشفى عشان يقولو اي اللي حصل وادخل السجنننن وبص عليها وهي كل ملامحها شبه مي' ته= بعدين دي المره الاولي يعني اكيد هتتعود وتستحمل..
خالد معرفش ينطق لانه دكتور العيله ويعتبر نص مرتبه منهم
حامد جد رعد بنبره تهد' يد وخو'ف  علي المسكينه دي = لازم تروح يرعد البنت هتمو*ت لو فضلت هنا
رعد لف ليه وبصله بكل غرور :  قمر مش هتتحرك من هنا ولو هتمو*ت يبقي ده قضاء ربنا مقدرش اعمل حاجه..
ومسك الدكتور طلعه برا وطلع حامد برا = يلا بالسلامه انتو بقا...
واتقدم للطفله اللي قدامه اللي حرفيا اتحولت من قمر لانسانه عديمه الملامح اللي يشوفها يحس ان ملامحها باهته لدرجه كبيره = بسببك خليت راجل يكشف عليكي واتقدم ليها حسس علي شعرها = هو اه دكتور بس كله بسببك لما تصحي هتتحاسبي عليه...
وراح لبس هدومه وفضل قاعد علي الكرسي قدامها.. 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
تحت عند جده.. 
حامد : انا كل اللي عملته غلط ياهدي كل اللي عملته غلط 
هدي مراته : صدقني ياحاج كل اللي عملته انت صح 
حامد : ازاي ازاي اضحي بطفله صغيره مع وحش زيه ازاي 
هدي وهي بترتب علي كتفه  :  مش يمكن دي تغيره عن اللي شافه.. 
حامد :بس دي طفله وبسببي هي بين الحياه والمو'ت.. امها امنتلي عليها وانا انا خنت الامانه.. 
وفجأه حس بخنقه وبدا يفتح القميص اول زرارين وحس فجأه بوجع في قلبه =اه اااااااااه 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
عند قمر.. 
رعد كان حاطط رجل علي رجل وعمال يتفنن في اختراع عذ'اب لما تصحي.. وفي نفس اللحظه بدأت الاجهزه تزمر... 
خالد طلع علي الفور وبعد ماكشف = للاسف مات*ت... 
💫💫💔💔💔💔💔💔
هل ستتحول حياه الطفله ام ستتحول حياه هذا الرعد...
خالد طلع علي الفور وكشف عليها = للاسف مات'ت
رعد مسكه من رقبته = انت بتقول اي انت مجنووون
خالد : صدقني يرعد انا فحصت نبضها مفيش وزقه واتكلم بعصبيه جدا = بعدين قولتلك ان لازم تتنقل المستشفي وانها ممكن تمو..
رعد مسكه تاني  وهو بيهزه بقوه وبيتكلم وعينيه بتطلع شرار = انت تعمل كل حاجه تعرفها وترجعها تااني فورا فوراااا
خالد من خوفه حاول يعمل اي حاجه وخلي الخدم  بسرعه يجييو  جهاز الصدمات الكهربائيه وعملها صدمات واحده اتنين تلاته مفيش تجاوب منها..
رعد : تاني
خالد : رعد ال..
رعد بعصبيه حاده جدا: بقولك تاااني
خالد من كتر رعبه عمل صدمات تاني والاجهزه بدأت تشتغل خالد من كتر صدمته رجع لورا وقع كل اللي في ايده
رعد بنظره انتصار = مش قولتلك انها هترجع
خالد مشي وقمر بدأت تفوق وتفتح عينيها..
قمر بتوهان : انا. ان. اي اللي حصل
رعد قرب منها وقعد علي السرير ومسك ايديها  ورتب عليها بحنيه : كنتي ناويه تمشي تقريبا
قمر : اي االي حصل اصلا وبصت علي السرير واي الد*م ده
رعد وشوشها في ودانها :اي اللي حصل ياقمري *"" "" "" "*******.
💫💫💫💫💫💫💫تحت عند حامد وهدي 💫💫💫💫💫
هدي  بصريخ : الحقوني الحقوووني الحقوووني
رعد طلع علي صريخها
هدي بعياط وصريخ: رعد الحق  الحق   ابوك ابوك وقع علي الارض ومش بينطق الحقههههه
دخل الاوضه ولاقي قمر كانت بتحاول تقوم راحلها ووقفها = أياكي تتحركي من هنا ولو حصل اي برا مش هتطلعي من هنا..
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
نزل تحت ووصي الخدامه تبقي مع قمر وكان في الوقت ده خالد بيعمل الاسعافات الاوليه وبيحاول ينقذه..
رعد اخده وطلعو علي المستشفي..
وبعد عده ساعات من العمليه الدكتور خرج بتعب وارهاق= العمليه الحمد لله نجحت بس للاسف المريض ات*شل...
الكل في صدمه :ايييييي
رعد من صدمته وقع علي الارض..
وووووو
رعد من صدمته وقع علي الارض وهو بيعيط ولأول مره وحاطط ايديه علي راسه وشريط  اليومين اللي فاتو بيمرو قدامه. ازاي ازاي هو اتغير كدا ازاي... قام ومثل القوه= هو هيبقي يادكتور بالحاله دي يحد امتي.
الدكتور : متقلقش لو استمريتو بالعلاج الطبيعي كويس هو هيرجع واحسن من الاول المسأله مسأله وقت مش اكتر. عن اذنكو..
رعد وصي لأمه ان تخلي بالها من والده ومشي من المستشفي كلها وهو حاسس بخنقه غريبه غرييه اوي اول مره يحس بيها.. ركب العربيه وساق بأقصي سرعه وجري للقصر...
طلع سريعا علي الغرفه بتاعت قمر وكانت بدريه بتأكلها
رعد قرب منهم : ممكن تروحي تكملي شغلك يابدريه وانا هأكلها بأيديا.
رعد قرب من قمر ومسك الشوربه وبدا يأكلها بحنيه واحده واحده
قمر لاحظت عليه الزعل : مالك يارعد اي اللي تحت.. سألت الكل ومحدش ردي يقولي
رعد ساب الاكل واخدها في حضنه : معلشي انا اللي قولتلهم.. ياستي محصلش حاجه انا بس مش عايز غير انك تتحسني مش اكتر وتبقي اقوي من الاول..
قمر طلعت من حضنه وبصتله بعتاب : لي عملت كدا طيب طالما انت طيب كدا.. لي اذتني لدرجه اني كنت همو*ت بين ايديك
رعد باستغراب قام = مش عارف مش عارف ومشي من الاوضه
ونزل ركب العربيه تاني وساق بأقصي سرعه يحد لما وصل مكان عباره عن بيت  باين اوي ان محدش دخله من سنين باين ان قديم ومهجور دخله وقعد علي الارض وهو بيفتكر كل حاجه حصلت في طفولته...
💫💫💫💫💫💫💫فلاش بااااك 💫💫💫💫💫💫💫💫
رعد وهو بيلعب مع أصحابه وخلصو لعب
جري علي البيت بلهفه وهو بيتنطط وفرحان خبط علي البيت بس كان مفتوح استغرب ودخل البيت = ماما ياماما
سمع ضحك سافل من الاوضه راح الاوضه وبص وهو في صدمه تامه (شاف امه واقفه بتضحك وتهزر وتتمايص بسفا*له مع عمه في الاوضه بكل قذاره)
رعد ودمعه منه نزلت : انتي ازاي كدا
نهال امه ( الحقيقيه) لاحظت صوته وخافت وارتعبت قربت منه = ياحبيبي ده عمك كان عايز حاجه لابوك فدخلت اجبها..
رعد بعد عنها وجري طلع من البيت بسرعه واتصدم في ابوه وحكاله علي كل حاجه وحامد حاول يبين لنهال انه مش مصدق يحد لما عرف كل الحقيقه وعشان رعد ميترباش من غير ام اتضطر يتجوز هدي كانت شغاله عنده في المصنع محترمه وكانت راضيه واحترمها طول فتره الجواز وهي كذلك...
💫💫💫💫💫💫💫💫باااااااك💫💫💫💫💫💫💫
رعد بيخبط علي راسه وبيعيط بانهيار : ازاي ازااااااي اصدق ان الصنف ده اتغير ازاي اشوفها غيرها ازاي كلهم كلهمممم زي بعض كلهممممم...
مشي من البيت وهو. مش شايف قدامه وساق بأقصي سرعه لدرجه انه كان هيعمل حادثه لانه مش شايف قدامه وصل  القصر ودخل اوضه قمر ورزع الباب لدرجه انها قامت من النوم واتفزعت
قمر برعب : رعد... في اي اي اللي حصل
رعد وهو بيفك زراير قميصه : اقل*عي
قمر بصدمه : اي
رعد : بقووووول اقلع*ييييي
قمر برعب : رعد... في اي اي اللي حصل
رعد وهو بيفك زراير قميصه : اقل*عي
قمر بصدمه : اي
رعد : بقووووول اقلع*ييييي
قامت وقربت منه ومسكته من ايديه بهدوء : انت كويس
رعد زقها علي السرير بكل قوه : اظن سمعتي كلامي بقوووول ا*قلعيييييي
كل ده وقمر في صدمه تامه مبتتحركش..
رعد قرب منها وبدأ يقلع قميصه : وطالما مش عايزه تقل'علي يبقي اقطعهملك احسن هتتبسطي ساعتها اووووي وبدأ يقطع كل هدومها وهو مغيم عن الوعي مش شايف قدامه كل اللي عمال يفتكره امه الحقير' ه واللي عملته وبيشوف في قمر امه وقمر في الوقت ده عماله تصرخ وتعيط وتصرخخخ وتعيطط وهي مش فاهمه بيعمل كدا ليه لكن لا حياه فيما لا تنادي.. وللاسف اخد حقه منه بس بكل وحشيه...
💔💔💔💔💔💔جه الصبح 💔💔💔💔💔
قمر قامت ودخلت الحمام ولبست هدومها في صمت تام وهو فاق
رعد : انتي اي اللي مصحيكي بدري
قمر مبتردش راحت وقعدت في البلكونه وهي ماسكه كتابها
رعد راحلها البلكونه : في اي مبترديش ليه هو انا بكلم الحيطه
قمر  مبتردش برضو
قرب منها وشد شعرها وقومها ليه والكتاب وقع علي الارض = ماتردي يبنت الكل'ب
قمر بصتله نظره كلها عتاب وخذلان منه : مكنتش متخيله ان يطلع منك وحش كدا.. مش هقولك غير كلمه واحده وفجأه نزلت علي الارض وهي بتبوس رجله : اعمل معروف وطلقني ارجوك ارجوك ارميني ارميني في الشارع لكن مش عايزاك مش عايزه اعيش معاك ارجووك
رعد بص ليها واتغيرت ملامحه من قاسي لحنين كان هيمسك يقومها لكن افتكر امه للحظه رفسها برجليه ومشي من الاوضه...
مر يوم يومين تلاته وقمر مكنتش بتاكل لقمه...
رعد دخل عليها الاوضه : انا سيبتلك الاوضه ومكلمتكيش الايام اللي فاتت لكن يحد هنا وكفايه مش عايز يقولو رعد المنصوري قتل مراته = حضرتك ياهانم مبتاكليش ليه..
قمر قربت منه وهي ملامحهها باهته جدا : انا قولتلك طلقني ولو مطلقتنيش انا هستمر كدا يحد لما اموت...
قرب منها خطوه بخطوه يحد لما وقعت علي السرير وهو واقف طلع ورقه مطبقه من جيبه ورماها في وشها وووووزو
قرب منها خطوه بخطوه يحد لما وقعت علي السرير وهو واقف طلع ورقه مطبقه من جيبه ورماها في وشها
قمر قامت ومسكت الورقه وجايه تفتحها..
رعد مسك ايديها جامد = هتفتحيها متستعجليش بس لما انا امشي
قمر بصتله باستغراب : ليه
رعد برجاء : عشان انا عايز كدا. ياستي اعتبريه اخر طلب مني ليكي 
قمر : تمام حاضر
رعد : ممكن طلب تاني
قمر بصتله بنفاذ صبر : نعم عايز اي
رعد : ممكن تنامي في حضني انهارده
قمر ذانت هترفض بس شافت في عنيه نظره كأنه بيرتجاها = ماشي
ومر المساء وقمر كانت في حضن رعد ونامو سوا والاتنين اول مره حقيقي يرتاحو كدا ( اكيد لما تبقي فب حضن نصك التاني في الحلال هتكون راحه جميله اووي بالنسبالك)
💫💫💫💫💫💫في  الصبح..💫💫💫💫💫💫💫💫💫
قمر فاقت لكن ملاقتش رعد.. 
نزلت لتحت : ماما هدي هو فين رعد 
هدي : معرفش والله يبنتي 
قمر=بدريه بدريههه 
بدريه : نعم ياست هانم 
قمر : هو رعد فين 
بدريه : هو مشي الصبح بدري بس مقالش رايح فين 
قمر للحظه افتكرت الورقه  وطلعت علي فوق وهي بتجري وبتتمني انه ميكونش سابها 
فتحت الورقه وقريتها 
( انا اسفه ياقمر صدقيني مكنش بأيدي اعمل كل ده فيكي انا امي خانت ابويا قدام عيني مع عمي ومن ساعتها حسيت كل الستات زيها انا مكنتش شايف قدامي كنت معمي بجد صدقيني انا ندمت واديني اهو بتعذب لكا بشوف اللي بحبها رافضاني ومش عايزاني ايوه ايوه ياقمر انا حبيتك حبيت طفولتك وبراءتك من اول ماشوفتك حبيت نضوجك معايا وحبيت كل حاجه فيكي انتي جميله اوي ياقمر بس انتي متستاهليش تعيشي مع حد زي... انا اسف... 
سلام ياقمري)
قمر قعدت علي السرير وهي ماسكه الورقه =  طب طب انت فين دلوقتي يرعد انت فييييين
نزلت تحت وراحت لحامد
قمر قربت منه وهو كان نايم علي السرير مكنش بيتكلم اوي لانه مشلول للاسف... = جدي جدي رعد رعدد فينن ارجوك لو عارف قولي ارجوك ياجدي
حامد مش بينطق بحاجه بيبص بعنيه علي الدرج
قمر فهمت وفتحت الدرج لاقت فيه ورقه (عنوان البيت القديم). 
قمر فهمت وخرجت فورا ركبت تاكسي وراحت البيت... 
نزلت من التاكسي وقبل ماتدخل البيت سمعت ضرب نا'ر... ووووووو
نزلت من التاكسي وقبل ماتدخل البيت سمعت ضرب نا'ر
وقفت للحظات في صدمه وذهول بعد كدا استوعبت ودخلت جري علي البيت وهي بتجري وبتنده بأسمه وهي بتعيط بانهيار وبتصرخ=رعدددد رعددددددد
واتجههت للحديقه لاقته واقف وماسك المسدس وكان بيصوب علي الخشب
 اللي قدامه وقفت ودموعها بتنزل في صمت وبصوت عالي جداا = رعددددددد
رعد لف وشه اتجاهها= قمر.. انتي اي اللي جابك هنا
قمر بتبص ليه ومش مركزه مع اي كلمه بيقولها وبتجري بأقصي سرعه عندها وتحضنه بتملك بتحضنه كأنها مش عايزاه يضيع من ايديها =متسبنيش متسبنييش تاني يارعد متسبنيش
رعد = كان لازم امشي ياقمر انتي شوفتي حاجات متستاهليش كنت تعيشيها عيشتي شعور ماتمنهوش لاي بنت ياقمر انتي اتعذبتي معايا صدقيني لازم امشي
قمر طلعت من حضنه وبدأت تعيط وتتكلم بانهيار تام وبتضرب  علي صدره بقوه = انت اي ايييي مبقتش تحس ايوه ايوه انا اتعذبت جدا واستحملت وايوه زعلت منك وكرهتك وطلبت طلبت الطلاق وفجأه مسكت راسه واتكلمت بكل دموع = بس صدقني قلبي تغلب علي عقلي وحبيتك يارعد حبيت قسوتك قبل محبتك حبيت عيوبك كلها حبيتك ياصقررر وحضنته تانيييي بادمان وهو كذلك ولأول مره رعد يعيط وعيونه بتنزل دموع = بحبك ياقمر بحبكككككك
قمر خرجت من حضنه ومسحت دموعه = اي رايك بقا ننزل شهر عسل وننسي كل اللي حصل ده ونبدأ من جديد يارعدي
رعد ضحك ضحكه بسيطه  وبيسحبها من خصر'ها ليه = بقيت رعدي يعني.
قمر وهي بتحاوط رقبته بايديها = ايوه رعدي وحبيبي وملكي وحياتي كلهااا ♥️
💫💫💫💫💫في مكان تاني  💫💫💫💫💫💫💫💫💫
مجهول 1 : زي ماقولتلك هتخليها تكتب مل أملاكه بأسمها وفي الاخى هناخدها ونتقاسمها
مجهول 2 :وتفتكر هي  ممكن تقبل تسيب حقها
مجهول 1  وهو بيضحك بكل غرورو وشر : وتفتكر ان هي هتضحي بحياه ابنها
مجهول 2 بصدمه : هي حامل
مجهول 1 : مش حامل بس يحد ماهتجيب الورق هتكون حملت وساعتها هنعرف نلوي دراعها كويس..وقام من كرسيه وهو بيطفي السيجاره وببطلع الدخان من فمه بكل تكبر... 
ستووووووب.. 
هدي وهي بتدخل المكتب علي حامد :يعني مش ناوي تقوله الحقيقه ياحامد
حامد وهو بيحاول يتكلم علي قد مايقدر : حقيقه اي ياهدي... انتي عارفه رعد لو عرف الحقيقه هيعمل اي.
هدي : بس لو معرفهاش دلوقتي انت اللي هتخسر بعدين وكلنا هنخسر في الاخر صدقني..
حامد وهو بيفتح الدرج وبيمسك في ايديه ورقه كان باين عليها قديمه جدا = وانا مش هقدر اخون الامانه اللي في الورقه دي ياهدي
هدي وهي بترتب علي دراعه ودموعها بتنزل = لازم ياحامد لازم تقوله هو ملهوش ذنب... هو لازم يعرف..
💫💫💫💫💫💫عند رعد وقمر 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
قمر قاعده في حضن رعد وهو بيلعب في شعرها وبيتفرجو علي التلفزيون = الا صحيح يارعد هو البيت ده بتاع مين يعني شكلو قديم اووي بس في نفس الوقت شكلك مهتم بيه وبتنظه اول بأول
رعد طلعها من حضنه = قمر انا قولتلك نمشي وانتي اصريتي ان نقعد وقعدنا وانا اصلا مش مرتاح ومش عايز اقعد
قمر وهي بتقوم : لي يارعد كل ده عشان سألت سؤال تعمل كدا وكانت لسه هتعيط
رعد مسك وشها بأيديه = ياروحي  اهدي انا بس عايزاكي تفهمي وجهه نظري
قمر : يعني البيت ده بالنسبالك اي برضو مش فاهمه الاه
رعد بعصبيه جداا : مش بالنسبالي حااااجه  عايزه تعرفي ده بيت اي ده البيت اللي خانت امي ابويا فيه هااا ارتاحتي كدا ياهانم وسابها وطلع برا وهو متعصب جدا..
قمر خرجتله ووقفت وراه : متزعلش مني يارعد اسفه والله مكان قصدي اعمل كدا اسفه وبدأت تعيط جداااا.
رعد ماهانتش عليه دموعها وقرب منها مسح دموعها وحط وشها بين ايديه وبيحسس علي عينيها = مش عايز الدموع تنزل من هنا تاني ماشي ياروحي..
قمر وهي بتحاول تهدي = يع. يعني مش زعلان مني
رعد : تؤ تؤ.
قمر حضنته جامد = متسبنيش يارعد لاي سبب عشان خاطري..
رعد : عمري ماهسي...
التلفون رن ورعد طلع قمر من حضنه وطله التلفون يرد
رعد : الو
  حبيبي عامل اي
رعد : سليم بتهزر.. انت فين ياعم من بدري وكل ده بيمشي هو وقمر وبيركبها العربيه عشان يروحو
سليم : والله يارعد انت واحشني اووي بقولك اي ماتيجي تبات في السخنه كام يوم وبالمره اقابلك ده انت واحشني ياصاحبي.
رعد: والله انت جيت علي السيره احنا كدا كدا كنا هنروح شهر عسل كويس اووي احنا هنيجي السخنه ونتقابل..
وقفل المكالمه وكانو وصلو القصر..
قمر طلعت اوضتها ودخلت الحمام بسرعه تغسل وشها بصت في المرايه وهي بتعيط : بس بس انا حبيته ازاي ازااااي أذيه
رعد كان مره وسمع حاجات وقعت في الحمام قعد ينده علي قمر كذا مره
اتجهه للباب وكسره وشاف قمر... 
رعد كان مره وسمع حاجات وقعت في الحمام قعد ينده علي قمر كذا مره
اتجهه للباب وكسره وشاف قمر كان هيغمي عليها مسكها وسندها وخرجها من الحمام وقعدها علي الكرسي
رعد وهو بيزيح شعرها وبيبل ايديه مايه وبيحسس علي وشها بهدوء = انتي كويسه ياقمر ياحبيبتي
قمر وهي بترتعش : كووو. ييسه كويسه
رعد : طب اي رايك تلبسي ونروح للدكتوره
قمر : بس يارع..
رعد وهو بيحط صباعها علي بوقها= مفيس بس صحتك اهم عندي
قمر : حاضر.
ورعد ساعتها في اللبس ونزلو راحو للدكتوره..
الدكتوره بعد ماكشفت علي قمر = مبروك يارعد بيه مدام قمر حامل
قمر بصدمه : انتي بتقولي اي
رعد بفرحه جدا : بجد بجد يادكتوره انتي بتتكلمي بجد وقرب من قمر شالها ولف بيها ونزلها وباس راسها = شكرا شكرا انك هتديني احلي حاجه في حياتي.
قمر ابتسمت ابتسامه خفيفه..
رعد شدها من ايديها ونزلو ووصلو القصر بسرعه..
رعد وهو بينده = بابا بابا بابا ودخل المكتب
حامد بهدوء : فب اي يارعد مالك مبسوط كدا لي فرحني معاك
رعد قرب منه وباس ايديه : هتبقي جد هتبقي جد يابابا هتبقي جددد
كل ده وقمر في ذهول..
حامد : بجد يارعد وقام من المكتب وقرب من قمر = مبروك يبنتي الف الف مبروك يتربي في عزك انتي ورعد يبنتي
قمر : الله يبارك فيك ياعمي وبصت علي رعد = رعد انا تعبانه شويه هطلع ارتاح ماشي.
رعد قرب منها بأبتسامه وباس ايديها : اطلعي ارتاحي بس جهزي الشنط عشان هنسافر بكره ياقلبي..
قمر طلعت ومر اليوم وهي نايمه وبتهرب من الحقيقه والصدمه اللي فيها..
صحيت الصبح وجهزو الشنط وسافرو السخنه..
اول ماوصلو..
رعد وهو بيدخل الفندق وبيحضن سليم : حبيبي حبيبي كنت واحشني والله..
سليم : والله يارعد وانت كنت واحشني اكتر..
رعد : هطلع الاوضه هرتاح شويه وانزل نسهر مع بعض اشطا ياصاحبي
سليم : تمام
قمر طلعت مع رعد وارتاحو وكل ده رعد مستغرب من نظرات قمر وتعاملها مبقاش زي الاول..
رعد وهو بيقعد جنب قمر علي الكنبه : قمر انتي مش عايزه الولد
قمر وهي بتضحك: لا طبعا انت بتقول اي يارعد انا بس مصدومه شويه لان حاسه مش هعرف اشيل المسؤليه..
رعد مسك ايديها : هتعرفي وانا معاكي هنعرف سوا... واخدها في حضنه وهو بيبوس راسها = فب فستان جميل في الدولاب اتمني تلبسيه وتنزلي علي الساعه 6..
وحضنها وسابها ونزل قعد مع سليم وجت الساعه 6.. 7.8..كل ده لسه منزلتش..
رعد طلع فوق الاوضه دور عليها ملاقهاش خبط علي الحمام لاقاه مقفول وكسر الحمام مره اتنين تلاته.. لاقاها علي الارض والارض مليئه بالد'م
رعد طلع فوق الاوضه دور عليها ملاقهاش خبط علي الحمام لاقاه مقفول وكسر الحمام مره اتنين تلاته.. لاقاها علي الارض والارض مليئه بالد'م
بسرعه اتجهه ليها وشالها بين ايديه وجري بيها وكل الفندق كان بيبص عليه وبيبصو علي منظره وجري بيها علي العربيه وركبو بسرعه واتجههو للمستشفي..
💫💫💫💫بعد عده ساعات 💫💫💫💫💫
الدكتور بيطلع من العمليه
رعد بيروحله وهو بيتكلم بصعوبه : قمر قمر عامله اي يادكتور
الدكتور : مدام قمر نقذناها الحمد لله.. بس للاسف معرفناش ننقذ الطفل وللاسف مات.. البقاء لله يابني ربنا يقويك..ومشي
💫💫💫💫بعد ساعتين 💫💫💫💫
قمر بدأت تفوق ولاقت رعد قدامها
رعد: ازاي حصل كدا ياقمر.. انا كنت سايبك كويسه
قمر وهي بتعيط: صدقني معرفش ازاي والله ماعرف انا كل الحكايه اني كنت باخد شاور وبعد ماخلصت وخارجه كان في شامبو علي الارض واتزحلقت ووقعت انا اسفه يرعد اسفه
رعد أتقدم ليها وكل نظراته حب : متعتذريش ياقمر.. لكل أجل كتاب وعسي ان تكرهو شي وهو خير لكم خليكي مؤمنه بقضاء ربنا.. وصدقيني انتي اهم من اي حاجه عندي..
قمر بدموع : بحبك يارعد
رعد حضنها
قمر : متسبنيش يارعد انا بحبك ومن غيرك ولا حاجه والله
الباب خبط ودخل سليم
سليم : احم احم
رعد وقمر بعدو عن بعض..
سليم : عامله اي ياقمر اتمني تكوني بخير
قمر بنبره فيها شويه من الخوف : بخير انا كويسه الحمد لله
💫💫💫💫💫وأنتهي اليوم بمأساته 💫💫💫💫
ومر  أسبوع  وقمر رجعت صحتها احسن من الاول...
في يوم 💫💫
رعد دخل علي قمر في الاوضه وهي كانت بتظبط نفسها في المرايه..
وقف من ضهرها ومسكها من خصرها وبدأ يشم شعرها بهدوء وتملك =قمري وحياتي بتعمل اي
قمر بتبص عليه من المرايه بحب = بجهز زي مانت شايف..
رعد : يلا عشان مجهزلك مفاجأه...
واخدها ونزلو تحت.
وعاشو لليله ولا في الأحلام من حب وعشق ورومانسيه ولا في الخيال ❤️❤️
قمر صحيت الصبح علي ماسچ(لو كنتي فاكره ان لما الطفل يموت هتكوني خلصتي مني تبقي غلطانه معاكي مهله أسبوع ونص الأملاك تبقي بأسمي وإلا بقا أقت'لك جوزك حببيبك وساعتها تبقي انتي والاملاك ملكي...)
اتصدمت من الرساله ومن الصدمه وقعت الكوبايه علي الارض...
ووووووو
قمر صحيت الصبح علي ماسچ(لو كنتي فاكره ان لما الطفل يموت هتكوني خلصتي مني تبقي غلطانه معاكي مهله أسبوع ونص الأملاك تبقي بأسمي وإلا بقا أقت'لك جوزك حببيبك وساعتها تبقي انتي والاملاك ملكي...)
قمر اتنفضت ورمت الموبايل من ايديها وهي خايفه ومرعوبه
بتبص جنبها وبتلاقي رعد نايم بتقوم من غير مايحس وتدخل الحمام تقفل الباب بتبص علي المرايه والدموع متجمعه في عينيها=ازاي أذيه أزاي انا حبيته حبيته اكتر من نفسي إزاي استحمل انه يتأذي بسببي ولو عرف الحقيقه هيطلقني ويسيبني
وفجأه التلفون بدأ يهز
قمر بخوف : الو.
الشخص وهو بيضحك بشر : اتمني تكوني قريتي الرساله كويس وتكوني عرفتي بتلعبي مع مين
قمر بعياط: ابعد عنه بقا ابعد عننا كفايه يحد كدا حرام حرام عليك رعد ملهوش ذنب ومعملش حاجه عشان تعمل فيه كل ده هو مأذاكش في حاجه سيبه بقااا
الشخص بحذر : زي ماقولتلك قدامك أسبوع ونص الاملاك تبقي بأسمي سلام
وقفل الموبايل في وشها..
رعد من بره بيخبط : قمر انتي كويسه ياحبيبتي
قمر من جوه وهي بتغير نبره الصوت : آه ياحبيبي كويسه.
رعد : طب كويس يلا جهزي نفسك عشان الحاج وحشني اوي وعايزين نسافرلهم ونطمنهم عليكي
قمر : حاضر ياحبيبي يلا
💫💫💫💫💫بعد عده ساعات في القصر 💫💫💫💫💫💫
حامد بزعيق : لا لا ياهدي قولت لا مش هقوله
هدي : لازم لازم ياحامد تقوله لازم
حامد وهو بيبص علي الصوره اللي في البرواز وبيقعد علي الكرسي بدموع متجمعه : هقوله اي بس هقوله اي
💫💫💫💫فلاشش بااااك 💫💫💫💫
نهله زوجه أيمن (اخ حامد) =حامد انا مش عايزه منك غير الخدمه دي ارجوك ارجوك مترفضش ونزلت تبوس ايديه
حامد وقفها : متعمليش كدا يانهله احنا قرايب وانتي مرات اخوي وليكي احترامك بس.. بس طلبك صعب
نهله : ارجوك ياحامد لو أنا مت خد قمر خليها تعيش معاك مترميهاش لأبوها لو رجع او لولاد الشوارع أرجوك
وبجأت تكح بصعوبه ونفسها بيتقطع شويه شويه وبيخرج من بوقها د*م وبتمو*ت للاسف
(قمر ساعتها كانت عندها سنتين وحامد اخدها وخلاها تتربي بعيد عن البيت عشان لو أيمن جه وسأل عليها ميلاقيهاش ومرت السنين وحامد ملاقاش عروسه احسن لرعد غير قمر)
💫💫💫💫💫💫بااااااااك💫💫💫💫💫💫💫💫
حامد بيقوم علي العصايه وبيتكلم بعصبيه: لا لا ياهدي مش هقوله عايزاني اقوله اي أقوله ان قمر مراتك تبقي بنت عمك اللي خا'نتني أمك معااااه..
حامد بيقوم علي العصايه وبيتكلم بعصبيه: لا لا ياهدي مش هقوله عايزاني اقوله اي أقوله ان قمر مراتك تبقي بنت عمك اللي خا'نتني أمك معااااه..
وفجأه الشنط وقعت من وراهم ورعد ساب ايد قمر.💔
حامد بيبص وراه وبيتكلم بصدمه : رعد
رعد بيتقدم خطوه : انت اي اللي قولته ده
واتجهه ليه وقعد يبوس ايديه بدموع = قول انه كله غلط قول ان كل حاجه قولتها غلط وان اللي سمعته مش صح.
حامد واقف وبيعيط علي حال ابنه والدموع بتنزل بصمت.
رعد بيهزه بدموع : قول يابابا قوووول ارجوك قول
حامد بيتكلم بصعوبه : اهدي يارعد اهدي
هدي وهي بطبطب علي رعد : هي دي الحقيقه يارعد هي دي ولازم تتقبلها
رعد رجع لورا ولف لقمر  واتكلم بعصبيه : انتو بتقولو اي ازااااااااي ازاااييي مراتي تبقي بنت الزبا'له اللي امي خانت ابويا معاه ازاااااي انتو مصدقيت اللي انتو بتقولو ولا اييي وبدأ يكسر في كل حاجه قدامه = مستحيل مستحيللللللللللل
وفتح الباب وركب العربيه ومشي
💫💫💫💫في مكان تاني 💫💫💫💫
شخص 1: ازاااااي عرف ازاي 
شخص 2: اهدي طيب
شخص 1: اهدي ازااااي انت بتقول اي الاملاك وكل حاجه ضاعت كلها.
شخص 2: انت تفتكر انها ضاعت لكن احنا كسبنا دلوقتي 
شخص 1 بصدمه واستغراب  : ازاي
شخص 2 : لو مشيت  علي الخطه  اللي هقولهالك دلوقتي هنكسب
💫💫💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫
قمر : ازاي ياعمي كل ده صح يعني انا انا بنت مين 
حامد : انتي بنت  ايمن ونهله ياقمر.. صدقيني مكنش في أيدي حاجه غير ان اخبي الحقيقه
قمر : ازااااااااي ازاي رعد رعد هيكرهني رعد هيسيبني هيسيبني وانهارت من العياط حتي اغمي عليها..
هدي جريت عليها وسندتها يحد الكنبه وجابو الدكتور بسرعه
الدكتور بأطمنان : مدام قمر كويسه والجنين بخير الحمد لله
كله بصدمه : اي....
💫💫💫💫عند رعد💫💫💫.
رعد بيسوق بأقصي سرعه وبيتكلم بعصبيه جامد : مستحيل مستحيل ازاي هقدر ازاي هقدر اعيش معاها ازاي وبدأ يزيد السرعه تدريجيا بعصبيه 
وفجأه ظهرت عربيه شاحنه كبيره بيحاول يهرب منها لكن مش عارف كل حاجه كانت صوته ومش شايف حاجه قدامه من دموعه..
ووووووو💔
رعد بيسوق بأقصي سرعه وبيتكلم بعصبيه جامد : مستحيل مستحيل ازاي هقدر ازاي هقدر اعيش معاها ازاي وبدأ يزيد السرعه تدريجيا بعصبيه
وفجأه الشاحنه حاوطته من كل اتجاه ومكنش عارف يتصرف او يروح فين وحاول اكتر كن مره ان ينحر'ف وانحر' ف اخيرا عن الطريق ولكن دخل في شجره والشاحنه مشيت
💔💔💔في القصر 💔💔💔
حامد : ازاي يادكتور اي اللي بتقوله ده قمر لسه مس'قطه الجنين كم اسبوعين تقريبا
الدكتور بكل ثقه : الحاله اللي قدامي باين ان ده اول حمل ليها وان هي مأجهضتش قبل كدا وهي كمان حامل في الشهر التالت وداخله علي الرابع
هدي : ازاي
قمر : بعد اذن حضرتك يادكتور ممكن تسيبنا لوحدنا
الدكتور : ايوه طبعا.. بعد اذنكو
قمر : شكرا
وبعد مامشي الدكتور حامد وهدي قعدو عشان يفهمو الحكايه
قمر : انا مسقطتش كنت بحاول انزى الجنين لكن ربنا مأرادش وبدأت في العياط = صدقوني كانو بيهددوني ولو عرفو اني حامل هيهددوني بأبني
حامد بيقوم من علي الكرسي : وانتي ناويه تخبي يحد امتي يحد لما بطنك تبان ولا يحد امتي ومين دول ميييين
قمر = أنا معرفش هو بيبعت رسايل وحتي مبيتصلش فون وكل شويه يبعت من رقم غريب
حامد يصلها بعتاب : وموقلتيش لرعد لي بقا
قمر : عشان خايفه عليه.. هما طالبين حاجات انا مش عايزه رعد يديها ليه
حامد : طالبين اي
قمر : طالبين نص املاكه تتنقل بأسمي وبعد كدا بأسم الشخص الىي بيهدد'ني
حامد بكل جبروت : هتديهم اللي عاوزينه ياقمر
قمر : انت بتقول اي ياعمي
💫💫💫💫ترن ترن ترن ترن 💫💫💫
قمر: ألو
الممرضه : حضرتك زوجه رعد بيه
قمر : ايوه انا
الممرضه : استاذ رعد عمل حادثه واتنقل في المستشفي حالا ممكن تيجي
قمر وقع منها التلفون وصرخت بأعلي صوت كأن أم بتصرخ علي أبنها = لا لا لاااااااااااااااااا
💫💫💫💫💫💫💔في مكان تاني 💫💫💫💫💫💫💔
شخص 1 : اكيد هيمو'ت وساعتها هناخد كل حاجه 
شخص 2 : كل حاجه اي انت مجنون قمر هي اللي هتورث 
شخص 1: سهله وقمر هتبقي ملكي 
شخص 2 : أنا أختي مش هتبقي ملك لحد.. حط ده في باااالك
💫💫💫💫💫عند قمر 💫💫💫💫💫💔💔💔💔
هدي وحامد حاولو يهدوها وراحو المستشفي
قمر بهستريا : فين فييين رعد فيييين
ممرضه الاستقبال : نقلوه غرفه الطوارئ يافندم
قمر دخلت غرفه الطوارئ..
رأت مشهد لا اتمنه لألد  اعدائي 💔✍️
قمر دخله غرفه الطوارئ بسرعه وهي بتجري بخوف وشافت
رعد جسمه ووشه بينز'ف من كل مكان متدمر جسديا
والدكتور بيحاول يرجع نبضات قلبه ولكن لا حياه فيما لا تنادي
قمر قربت منه  وبتتكلم بإنهيار = قوم قوم يارعد عشان خاطري قوم بالله عليك قوم ط طب بص لو مش عشاني قوم عشان ابنك يارعد قوم ابنك محتاجالك
الدكتور وهو بيبعدها عنه = لو سمحتي يامدام ابعدي عايزين نشوف شغلنا
قمر بعدت
الدكتور : 1.2.3 اعملي علي 120‪ وعمل صدمه كهربائيه للقلب
مره اتنين تالته 
وبدأ جهاز القلب يزمر  وبدأ قلب رعد ينبض من جديد 
قمر وهي بتعيط وجريت عليه حضنته = حبيبي حبييي رجعت ليا مش هتسيبني يارعد اوعدني... ومسكت ايديه حطتها علي بطنها = صدقني ابنك هيكبر معاك يارعد صدقني 
💫💫💫في مكان تاني 💫💫💫💫
شخص 1 : ازاااااي ازااااي ازااااااااي وبدا يكسر في كل حاجه حواليه 
شخص 2 : اي اللي ازاي احمد ربنا انه مماتش 
شخص 1 : انت بتقول ايييي مفيش حاجه من أماكه هتروح لينا انت متخلففففففف انت اللي قايل الخطه دي كلها وفشلت فشلت فشلتتتتتتتت
شخص 2 :  اهدي واكيد لكل خطه بديل 
شخص 1: المعني ؟!
شخص 2: هتعرف بعد شويه 
💫💫💫💫💫💫في المستشفي 💫💫💫💫
قمر وهي بتقرب من حامد = عمي ممكن سؤال 
حامد : اتفضلي ياحبيبتي. 
قمر بدموع : ممكن توديني قبر ماما.. انا محتاجه اتكلم معاها. 
حامد : بس ياقمر ده مش وقته 
قمر برجاء : عشان خاطري 
حامد اخد قمر لقبر مامتها وفضل معاها يحد لما حكت كل حاجه هي عايزاها وفضفضتت لمامتها عن كل حاجه واخدها ووصل القصر 
حامد = قمر يابنتي ارتاحي شويه لحد بكره واخدك بكره نروح لرعد سوا ماشي يابنتي 
قمر بتعب : حاضر 
وطلعت فوق عشان تنام 
💫💫💫💫💫عند صقر 💫💫💫💫💫
بيدخل عليه شخص مقنع وكان رعد بيحاول يفتح عينيه 
رعد بتعب : مي ميين 
الشخص المقنع شال الاكسجين من عليه 
رعد وهو بيتنفس بصعوبه : اه.. اه.. ااااه وبدا يشيل القناع من عليه 
بصدمه = سليييم
💫💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫💫
قمر قلقت من نومها وقامت عشان تشرب مايه 
دخلت المطبخ وراح للتلاجه حست بحاجه غريبه بس كملت 
ولسه كانت هتشرب كان منديل المنو'م علي بوقها.... 
وووووووووو
رعد وهو بيحاول يتنفس بصعوبه
 =لا سلي. يم.  ياسلي. يم
سليم بشر وهو بيبعد الأكسجين عنه وبيمسك ذقنه بقوه : انت لازم تمو'ت لازم تمو' ت وساعتها قمر هتبقي ملكي وكل الأملاك هتبقي ملكي
سليم لاقي رعد بيتنفس بصعوبه حط الاكسجين عليه =مانا لازم برضو اديك شرف ان تسمع حكايتي انا وقمري
وكمل كلامه وهو ماسك الاكسجين مره يحطه ومره يشيله كأنه بالظبط بيعذ'ب رعد = قمر دي كانت ملاك انا اللي كنت اعرف مكانها كنت اعرف هما ساكنين فين وكنت اروح ازورهم خليتها تتعرف عليا وانا انا حبيتها اوووي مكنتش اعرف شعورها اتجاههي بس اكيد اكيد كانت بتحبني.. وفي يوم قررت ان اروح اعترف ليها وروحت بالفعل لكن بدل ماعترف شوفت افظع موقف وشال الاكسجين من علي رعد ومسكه من ياقته = شوفتها لابسه الفستان عشان تتجوزززززك انتتت
وسابه تاني وبس عليه بشماته = وانت انت خسرتها في يومها اخدت حقك الشرعي من طفله وهي كانت هتروح من ايدك علي قد زعلي عليها علي قد ماكنت مبسوط انها كرهتك و..
الباب بيخبط
سليم معرفش يعمل اي اتخبي ورا الباب واول ماتفتح الباب سليم خرج وجري
رعد بصوت عالي = الحقووووه الحقووووووه
الدكاتره لحقو رعد
رعد وهو بيشيل الاكسجين = بابا فين قمر قمر فين
حامد : انت اسف يبني البنت ملهاش ذنب ارجوك متعملهاش حاجه
رعد : بابا افهمني قمر ممكن تكون في خطر بسبب سليم قمر فين يابابا جيبها
حامد : انت بتقول ايييي. حفيدي
رعد : حفيد اي!!!.
هدي اتدخلت: انا هحكيلك علي كل حاجه يارعد.. وبالفعل حكتله علي كل حاجه
رعد : يبقي هو سليم اللي كان بيهددها.. اااااااااه. وفك الاجهزه من عليه وبدأ يلبس
لازم الحقها هي وابني لازم
الكل حاول يوقفه لكن مفيش فايده (ومالقلب ومايهوي ياسيدي✍️❤️)
💫💫💫💫💫💫عند قمر 💫💫💫💫💫
فتحت عينيها لاقت نفسها في مكان غريب جدا
فجأه اتفتح النور
شافت شخص غريب بيقرب عليها خطوه ورا التانيه بانت ملامحه كان تعتبر ملامحه شبهها في الشكل
قمر بخوف وبترجع لورا : انت انت مين
زياد : اخوكي ياقمر
قمر بخوف اكتر : انت انت بتقول اي انا معنديش اي اخ انت كداب
زياد : هحكيلك كل حاجه وقدم ايديه ناحيتها لكن ارجوكي كلي الاول عشان اللي في بطنك
قمر وهي بتحاول تخبي بطنها عشان كانت بيبدا يبان مع الوقت : انا انا مش حامل انت بتقول اي
زياد : انا عارف كل حاجه ياقمر.. كلي بس وهفهمك
قمر اول ماشافت الاكل مقدرتش تقاوم واكلت علي الفور بثقه
زياد وهو بيرجع لورا يقعد علي الكرسي.. بصي ياستي ابوكي اللي هو ايمن لما كان متجوز مامتك اتجوز مامتي في السر وعملها من البحر طحينه وعاش معاها يومين تلاته وفي الاخر رماها كانت بتروح تترجااااه ان يعيش معاها عشاني لكن هو بيرفض ويروح يخونها ويخون مامتك مع مرات عمك.. ابوكي كان از'بل شخص ممكن اشوفه في حياتي
قمر باستغراب : طب انت جايبني هنا لي
زياد : صدقيني مش بأيدي انا اتأمرت اني اجيبك ووالله مش بأيديي ياقمر افهميني
قمر  باستغراب اكتر = مش فاهمه اومال بأيد مين
وجه صوت من وراهم = بأيدي أنا
قمر اول ماشافته  ربطت كل الاحداث ومسكت بطنها اكتر ووووو
قمر  باستغراب اكتر = مش فاهمه اومال بأيد مين 
وجه صوت من وراهم = بأيدي أنا 
قمر اول مامسكته ربطت كل الاحداث ومسكت بطنها اكتر
قمر برعب وهي بترجع لورا = سليم.. ازاي ازااي 
سليم قرب منها ومسكها من شعرها بتحكم : اي اللي ازاي هو انتي مش عارفه ان بعشقك و كنت عايز اتجوزك من قبل مارعد يجي ويتجوزك ويدخل حياتك 
قمر بتشد ايديه : ابعد ابعد عني انت متخلففف انا مستحيل اكون ليك مستحيل 
سليم وهو بيتكلم بجنون : وهتبقي هتبقي ملك سليم النصاري ياروحي 
وبص لزياد = جهز اللب قولتلك عليه 
قمر بتبص لذياد بقله حيله وتصرخ = اي اي اللي هتعمله يازباله اييييي سليم قرب منها وضربها بالقلم = انتي اخرسي خااالص واياك اسمع صوتك 
💫💫💫💫💫💫💫💫عند رعد 💫💫💫💫💫💫💫
رعد وهو بيلبس = جهزو العربيه فورااا
حامد : رعد انت هتروح فين وانت مش عارف مكانها مصر كبيره وممكن يكون سفرها برا مصر يرعد انا خايف عليك
رعد : متقلقش انا هعرف مكانها
ونزل ركب العربيه واتصل علي خالد (دكتور العيله) = عرفت هي فين
خالد : رعد هي في مصنع مهجور وعنوانه.........بس لازم تاخد حظرك عشان المصنع حواليه ألغام
رعد وهو بيخبط علي العربيه : ازااااي ازااااي
خالد : رعد اهدي انا هجهز الأدوات وهاجي معاك
رعد : مش عايزك تطلع معلومه للبوليس لان قمر وابني اهم من اي حاجه بالنسبالي دلوقتي
خالد : تمام اهدى
💫💫💫💫💫💫 بعد ساعتين عند قمر💔💔💔💔💔💔
قمر وهي نايمه سكب عليها كوبايه مايه = اي اي اللي حصل
سليم وهو بيقفل زراير قميصه متعمد قدامها = جهزي نفسك ياعروسه
قمر : انت بتقول اي انت مجنوون.. انا مستحيل اتجوز حد تاني غير رعد.. وانا اصلا متزوجه من رعد والزواج ده لو تم هيبقي باطل
سليم وهو بيضحك : ههههههههه. ضحكتيني والله.. قمري رعد طلقك
قمر بصريخ وعياط : انت بتقول ايييي مستحيللللل رعد لا يمكن يعمل كدا لا لا لااااااااااا
سليم رما ليها ورقه وبالفعل كانت ورقه طلاقها هي ورعد..
وبعد عده ثواني قومها من علي الارض وقعدها علي الكرسي وووووو
يتبع 💔
قومها وقعدها علي الكرسي بالعافيه والمأذون كان قاعد
المأذون : هنبدأ الإجراءات.. استاذه قمر هل تقبلي تكوني زوجه استاذ سليم النصاري
سليم : هو انت لسه هتسألها اخلص وخلي الجواز يتم
المأذون بدأ يلم حاجتها : انا اسف مش هقدر اكمل
سليم قام وطلع المسد'س حطه في رأسه =انت هتخلص ولا انا اخلص علي روحك
المأذون بتصميم : لا مش هيحصل وبص علي قمر =مش هقبل اخلي بت يتحكم عليها تبقي مع شخص زيك 
قمر وهي بتعيط ولسه كانت هتقوم كان سليم ماسك ايديها وخلي رجالته تقعد المأذون بالغصب =يلا كمل احسن لتكون عيلتك كلها قدامك مفتو'له وخصوصا بنتك هند اللي علي وش جواز 
المأذون خاف وبدا يفتح الدفتر وسليم مضي 
ولسه كانت هتمضي قمر سمعو صوت انفجار برا 
سليم لفت انتباهه وقمر عرفت تفك ايديه وتجري لبرا 
💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫💫
أمراه يبان عليها انها تبلغ من العمر 50 سنه بتخبط بقوه علي باب القصر = افتح أفتححح ياحاااامد افتححح 
حامد بيفتح ووراه هدي وبيتصدم=ن نهال وبيرجع ورا بصدمه وهدي بتسنده 
حامد وهو ماسك ايد هدي = اي اللي جابك هنا 
نهال بقوه :جاية اخد حقي 
حامد :حق ايي انتي ملكيش حق يانهال ملكيييش 
نهال وهي بتبص لهدي : اي ده انت اتجوزت عامله المصنع.. شكلك ملقتش حد يخدمك انت وابنك غير خدامه 
هدي اتكسرت من جواها بس حاولت متبيتش 
حامد وهو بيمسك في ايديها اكتر: اطلعي برا بيتي يانهااال 
هدي :بيتك.. هههههههه ضحكتني والله.. قصدك بيتي ياحامد وي ماهو بيتك 
حامد اتكلم بعصبيه : انتي بتقوووولي ايييي. 
هدى :ايمن اخوك قبل مايموت اتنازل عن حقه ليا.. 
💫💫💫💫💫💫💫عند قمر 💫💫💫💫💫💫
قمر جريت لبرا 
رعد أتقدم خطوه وكل خطوه بحذر: قمرررررر انا جايلك جايلك ياحبيبتي 
رعد بيمشي علي حسب الخطوات عشان الالغام اللي محاصره المكان 
سليم جري لبرا وحاول يشد قمر = قمر مش هترجعلك يارعد مش هترجعلك مستحيل 
وفجأه الشرطه حاصرت المكان وعرفو يوصلو بالهليكوبتر لسليم ويقبضو عليه 
رعد وهو بيمشي وجرحه بينزف من الوجع = جاي جايلك ياقمر 
قمر مستحملتش وجريت عليه وبتجري بتجري وفجأه سمعو صوت تكه. 
رعد بصريخ : قمرررررر 
سليم: قمررررر لاااااااا 
ووووووو 
يتبع 💔✍️
رعد بصريخ : قمرررررر 
سليم: قمررررر لاااااااا 
قمر وقفت كأنها حست انها وقفت على جهاز مش ارض
رعد بكل هدوء= قمر بصى اهدى اهدى خالص خليكى ثابته
وبدا رعد يقرب
قمر = لا لا يارعد متجيش لا لو همو'ت همو' ت لوحدى متجيش عشان خاطرى
رعد وهو بيقدم خطوه بخطوه = مش هيحصلك حاجه صدقيني مش هيحصل ليكي حاجه
وبعد ثواني رعد وصلها نزل لتحت وحاول يوزن رجلها علي قد طوبه وحط الطوبه علي اللغم وقمر كل ده كانت في صدمه شالها بين ايديه ووصلها العربيه. 
رعد بيفتح باب العربيه عشان يركب = حضره الظابط ارجوك خلي المجرم ينال عقابه صح.. 
سليم بصريخ =هرجع هرجع يارعد صدقني 
ذياد بيطلع من المصنع =رعد رعد بيه 
رعد :انت مين واحد من رجاه سليم صح 
قمر خرجت من العربيه : رعد ده ذياد اخويا 
رعد : اخوكى.. انتي ملكيش اخوات 
قمر = دي حكايه طويله هحكهالك لما نوصل القصر 
رعد : احنا هنروح مكان تاني قبل القصر 
قمر : فين!! 
ذياد :طب انا استأذن انا بقا.. وبص لقمر.. لسه الوقت معانا عشان اشوفك ياقمري 
رعد ركب العربيه ومسك ايد قمر ركبها.. 
💫💫💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫✍️✍️✍️
حامد : انتي بتقولي اي انتي ملكيش حق هنا امشي اطلعي براا 
نهال : بقولك اي انا مش حابه اتخانق واظن كدا واحد في سنك مش هيبقي قادر يدخل محاكم 
حامد : وانا بقولك اطلعي برا ملكيش حق هنااا ومسكها من ايديها بعصبيه وكان هيخرجها لكن هي زقته بكل جبروت 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
رعد وقمر وصلو المستشفي
قمر باستغراب ونبرة فيها بعض من التعب = انت جايبنا هنا لي 
رعد بيمسك ايديها =عشان اطمن عليكي وعلى ابننا ياست البنات 
قمر =انت بتقول اي يارعد انت مين اللي قالك الكلام ده 
رعد بيمسك وشها برقه =انا عرفت كل حاجه.. وبعدين انا اسف اسف علي كل حاجه عملتها ليكي واسف اني فكرت في يوم اسيبك صدقيني وعد مش هيحصل اي مشاكل تانى في حياتنا.. 
ترن ترن ترن ترن 
رعد : الو 
هدي : رعد.... ابوك. 
وووووووووو
ترن ترن ترن ترن 
رعد : الو 
هدي : رعد.... ابوك
رعد : ازاي ده حصل ازاي 
هدي : تعالي بسرعه ارجوك يارعد 
رعد ساق وكان بيسوق بأكبر سرعه 
قمر = رعد اهدي اهدي ونبي كدا هنعمل حادثه 
رعد مكنش بيسمعها كان بيسوق ومش شايف قدامه
وصلو القصر ومكنش فيه حد = ماما انتي فين بابا باباااا 
الخادمه كن فوق = رعد بيه الحج هنا 
رعد جري بأقصي سرعه 
لاقي حامد دماغه ملفوفه بشاش وفي ست واقفه من ضهرها بس وقفتها مش غريبه عليه 
رعد : انتي مين ياست انتي 
نهال بتلف بكل شموخ = امك يارعد الانصاري 
رعد بصدمه رجع لورا وبدأ يفتكر كل حاجه وكان هيقع بس قمر سندته 
قمر : رعد انت كويس رعد رعد رد عليا 
نهال بخبث بتبص علي قمر : انتي اكيد مرات رعد صح وقربت منها = حبيبتي انتي قمر فعلا ولسه كانت هتحط ايديها علي وشها 
رعد مسك ايديها وبقوه شدها لتحت = امشي اطلعي براااا بيتي 
نهال : حاسب علي كلامك.. البيت ده زي ماهو بيتك هو بيتي برضو 
رعد : انتي بتقولي اي انتي اكيد بتخرفي وانا مش ناقصك امشي اطلعي برا واللي عملتيه في ابويا هاخده منك.. 
نهال : وانا مش ماشيه.. ايمن عمك كتب كل نصيبه في القصر ده ليت وراحت قعدت علي الكنبه وحطت رجل على رجل = يعني لو هتخرجني من هنا اديني فلوسي وانا امشي 
قمر جربت منها بعياط هيستيري وصريخ : انتي ايييي ايييي يابعيده مبتفهميش بيقولك اخرجي اخرجي برااا حياتنا بقا مش كفايه اللي اخذتيه اخدتي ابويا من امي وخلتيني يتيمه طول حياتي مش كفايه خليني رعد يفكرني زيك لي لي عملتي كده لييييي 
نهال قامت بكل قوه وجبروت=انا مخدش ابوكي من امك. ابوكي جالي برضاه وانا الصراحه كنت بحبه ومقدرتش ارفض.. قوليلي انتي لو مكاني مش هتعملي كدا
رعد بصوت عالييي جدااااا= اخرسيييييي أياكي تحطي قمر في مقارنه معاكي اياااااكي
نهال التبكت : ان..
رعد : انتي هتطلعي برا ولا اطلعك علي نقاله
نهال وهي بتاخد شنطتها : همشي بس لسه حسابنا مخلصشي يابن الانصاري..
ومشيت نهال ورعد طلع لوالده وفضل جنبه يحد لما فضل بصحه كويسه
💫💫💫💫💫بعد يومين 💫💫💫💫💫
رعد : بابا ازاي حصلك كدا.. انا مرتضيش أسألك ساعتها عشان كنت تعبان لكن دلوقتي انا بسألك بكل صراحه = اي اللي حصل بالظبط يبابا
حامد ذان لسه هيتكلم الباب خبط بكل قوه
وكانت نهال
نهال وهي بتقدم خطوه بخطوه لرعد
رعد = انتي اي اللي جابك هنا مش قولت متجيش
نهال رمت ورقه عليه = انا مش عايزه حاجه منك ولا قصر ولا فلوس.. نفذ اللي في الورقه وطلق قمر وانا همشي من حياتكو
رعد مسك الورق ومسك القلم ومضى : يبقى اطلقها احسن..
قمر كانت واقفه وووووووو
يتبع 💔
نهال رمت ورقه عليه = انا مش عايزه حاجه منك ولا قصر ولا فلوس.. نفذ اللي في الورقه وطلق قمر وانا همشي من حياتكو
رعد مسك الورق ومسك القلم ومضى : يبقى اطلقها احسن
ومسك الورقه بايديه الاتنين وقطعها قدام الكل = انتي بتطلبي حاجه مستحيله يامدام نهال
نهال استغربت من رده فعله
وقمر بصتله بكل حب وكانت في عينيها نظره فخر رهيبه بجد
رعد بكل قوه : لو مطلعتيش من بيتي دلوقتي هتقضي باقي حياتك كلها في السجن
نهال : يعني اي انت متقدرش تطلعني
رعد مسك ايديها وطلعها برا : يعني الورق المزور اللي معاكي بليه واشربي مايته وعمي ايمن كتب كل حاجه باسم بنته قمر.. وانتس ملكيش قرش واحد ابعدي عن القصر وعننا ولو فكرتي تقربي هتتحرقي بالنار اللي هتعمليها وقفل الباب في وشها
قمر اول ماتقفل الباب جريت عليه وحضنته بتملك. دفنت راسها في عنقه = بحبك يارعد والله بحبك
رعد بيطلعها ببطئ : علفكره انتي هبله.. فاكراني هطلقك.. انتي عايزاني اعيش من غير روحي ولا اي
حامد بكل حب : ربنا يخليكو لبعض ياولاد وميحرمكوش من بعض ابدا 
رعد : شكرا شكرا يابوي 
حامد : علب اي يابني 
رعد وهو بيحضن قمر بحب : شكرا انك دخلت قمر حياتي حقيقي كل انسان وليه نصه التاني وفعلا قمر بقت بالنسبالي نصي التاني والروحي 
حامد : حبيبي ربنا يديمكو لبعض وميحرمكوش ابدا..
قمر كانت في حضن رعد وفجأه بقت تكح جامد والكحه مش بتوقف وبعد دقايق بدأت ترجع د'م من بوقها وانفها
رعد بصريخ: قمر قمرقمررررررررررر.
قمر كانت في حضن رعد وفجأه بقت تكح جامد والكحه مش بتوقف وبعد دقايق بدأت ترجع د'م من بوقها وانفها
رعد بصريخ: قمر قمرقمررررررررررر.
قمر بدوخة رهيبه : رعد. ر. ولم تكمل جملتها واغمى عليها علي الفور 
رعد شالها ووداها المستشفى بسرعه = دكتور دكتورررر حد يلحق مراتي ارجوكو الحقوها ارجوكو دكتوووووووور 
💔💔💔💔بعد ساعتين ✍️✍️✍️✍️✍️
الدكتور  : مين هنا زوجها 
رعد بدموع : انا انا. هي كويسه يادكتور ارجوك طمني ارجوك 
الدكتور : بص اللي هقولهولك ده قضاء ربنا مينفعش تعارض علي حاجه زي دي 
رعد بخوف  :في  اي يادكتور خير 
الدكتور  : خير ان شاء الله. مدام قمر عندها السرطان واحنا لسه بنحاول نعرف مكانه. لو كملت الحمل هيكون خطر عليها وهيبقي احتمال خروجها من عمليه الولاده عايشه قليل جدا عشان كدا قدامكو حلين لتنزلو الجنين اللي في بطنها او تكمل الحمل بس هيكون خطر عليها.. عن اذنك 
رعد سمع الخبر واتصدم اتصدم قد اي الحياه مش عادله في نفس اللحظة شريط من اول يوم عرف فيها قمر يحد دلوقتي ووقوفها جنبه بيمر قدامه كأنه عهد بيمر حس ان خلاص روحه بتروح منه حاول يستجمع قوته ودخل الاوضه.. 
قمر بتساؤل : في اي يارعد. انا عندي اي 
رعد أتقدم ليها وبيمسك ايديها وبيبص في عينيها بدموع اكتر : حبيبتي ارجوكي اسمعي كلامي المره دي 
قمر : فب اي يارعد قول 
رعد :لازم تجهضي 
قمر بتشد ايديها : انت بتقول اي وتحط ايديها علي بطنها = مستحيل مستحيل اتخلي عن ابني انت بتقوووول اييييي 
رعد : قمر انتي عندك سرطان.. ولازم تجهضيه والا هخسرك 
قمر حست بصدمه للحظات بعد كدا استجمعت نفسها : لا لا لااااا ابني مش هتخلي عنه ولو حتي علي مو'تي 
رعد : انتي لي مبتفهميش لي مبتفهميششششش حياتك بالنسبالي اهمم لازم ننزله لازمممم 
بيدخل حامد الاوضه هو وهدي وكلهم بيحاولو يقنوعها بكل الطرق لكن هي رافضه تماما.. 
وكملت الحمل وكان السرطان في مكان بعيد عن الرحم وده اللي ساعد ان حملها يكمل وصممت انها تكمل الحمل وكانت بتواجه صعوبات كتير مكنش بيعدي يوم الا وهي بتتوجع وتتألم ورعد كان بيتوجع زيها الضعف..
💔💔💔💔💔💔💔في يوم من الايام 💔💔💔💔
قمر بصريخ =رعددد رعدددددد الحقني بولددددددد
جري عليها ولسه هيسندها لاقاها اغمي عليها وووووو
قمر بصريخ =رعددد رعدددددد الحقني بولددددددد
جري عليها ولسه هيسندها لاقاها اغمي عليها 
رعد حاول يفوقها اكتر من مره ولكن لا حياه فيما لا تنادي ونفسها بيقل عن الاول بسرعه شالها وركبها العربيه وبدا يسوق بجنون وهو مش شايف قدامه غير حياه حبيبته وصديقته ونصه التاني زوجته قمر 
وصل المستشفي واستنجد بالدكاتره. اخدوها ودخلوها العمليات 
بدأ الممرضين يجرو داخلين وخارجين من العمليات واستغرقت وقت كبير كله كانت اصعب لحظة تمر  علي رعد.. 
✍️✍️✍️جوا في العمليات ✍️✍️✍️✍️
الدكتور : المريضه بتموت بسرعه هاتو كيس الدم بسرعهه 
الممرضه : دكتور المريضه نمره دمها نادره وكل اكياس الد'م راحتلها ومفيش تاني 
الدكتور بزعيق وهو بيحاول ينقذها باي طريقه : ازايييي ازاااي مفيش فالها بس كيس بسسسس 
الممرضه بخوف من عصبيته : هخرج اقولهم حاضر 
وهي خارجه رعد وقفها 
رعد : بسرعه اعمليلي الاختبار ولو موجب خدتي اللي انتي عايزاه اهم حاجه قمر تفوق ارجوكي 
وبالفعل عملو الاختبار وطلع موجب واخدو منه دم عشان تتم العمليه 
رعد وهو قاعد قدام غرفه العمليات وشبه مغمي عليه بس بيضغط علي نفسه.
خرج الدكتور: استاذ رعد.. مدام قمر بقت كويسه الحمد لله والولد صحته كويسه. 
رعد بخوف : ط طب مرضها يادكتور 
الدكتور بأطمنان : متخافش هي هتبقي احسن مع جلسات كيماوي لمده شهرين وهتبقي احسن 
رعد : كو.. قبل مايكمل جملته عينه زغللت وكل حاجه دخلت في بعض.. الدنيا بقت سودا بالنسباله واغمى عليه علي الفور.. 
الدكتور: نقاله نقااااله بسرعههههه
✍️✍️✍️✍️💫💫💫💫💫💫بعد يومين ✍️✍️✍️✍️✍️💫💫💫
قمر في غرفه رعد قدامه بدموع وهي شايله الطفل = اوعي يارعد تسيبني اوعي ومسكت ايديه وحطت الطفل علي ايديه = يلا بقا قوم عشان نسميه سوا.. رعد انت اخدتني قاصر وانا بسببك عرفت الحلو والوحش عرفت الصح والغلط شوفت حقيقه كل الناس كنت فاكراك وحش في الاول بس طلعت أحسنهم قوم يارعد قوم ياحبيبي قوم ياحب عمري قوم عشان خاطري وعشان خاطر ابنك اللي جه علي الدنيا بمعافره مني ومنك.. وفجأه لاقت الايد اللي ماسكاها بتربط عليها 
رعد بيفتح عينه :قومت اهو ياست قمر 
قمر وهي بتضحك حضنته تلقائييي =بحبك بحبككك اوي يارعد 
رعد وبيربط عليها بأيد والأيد التانيه حس بتقل عليها بص لاقا ملاك نايم بعد ماحضنها.. ضم الطفل في ايديه وبص لقمر بحب : ثمره حبنا ياقمر 
قمر : حبيبي ربنا يديمه لينا 
رعد : هسميه زين عشان يبقي زين الرجاال 
قمر  بحب وبتدخل في حضنه : اوعي تمشي وتسيبني تاني 
✍️✍️✍️ بعد سنتين ✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️💫💫💫💫💫💫💫💫. 
رعد وهو واقف في نص القصر : انا جمعتكو هنا انهارده عشان أعلن خبر.. كل حاجه بأسمي وكل حاجه نصيبي في الدنيا دي من بعدي قمر هي المالكه الرسميه ونده علي قمر وحضنها = وقدامكو كلكو بقول تزوجتها قاصر ولكن عاملتها بما يرضي الله وانا اسف قدامكو وقدامها وقدام ربنا لو زعلتها في حاجه وبص ليها وباصها من راسها = بحبك ياست البنات 
قمر اندفنت في حضنه بكل حب.. =وانا بعشقك يازين الرجال. 
واخدها واتجهو للغرفه 
وهما بيطلعو علي السلم كانت في واحده قاعده علي الكرسي في الصاله وبتكتب.. 
حامد بيقرب منها = مش خلاص بقا 
دنيا : الروايه بدأت بجملة منك يبقي لازم تنتهي بجملة منك صح ولا اي 
حامد :امممممم...  وهو بيبص عليهم وهما طالعين علي السلم  والضحكات تتعالي = اللي اقدر اقوله ان رعد الاول مكنتش راضى عليه لكن دلوقتي انا بحمد ربنا عليه.. 
دنيا وهي بتقفل الكتاب : ايوه كدا ياحج خليك عادل 😂❤️
حامد : دنيا بطلي تدخليني في رواياتك وخليني في مكتبي 
دنيا وهي بتحط ايديها علي كتفه : تؤتؤ انت لسه هتشرفني في اللي جاي 😂✍️
وهنا دنيا سلمت علي الجميع بحب وخرجت بكتابها برا وصورت القصر من برا القصر اللي فيه الحب والأمان... 
تمت بحمد الله ✍️❤️

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-