رواية بريء ولذلك احببته كاملة جميع الفصول بقلم صباح غمري
رواية بريء ولذلك احببته كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة صباح غمري رواية بريء ولذلك احببته كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بريء ولذلك احببته كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بريء ولذلك احببته كاملة جميع الفصول
رواية بريء ولذلك احببته كاملة جميع الفصول
قالها بكل برود : متحاوليش محاولاتك الفاشله كل مرة ، انا كدا كدا مش هقربلك .
اندفعت هنا بعياط و قربت منه : سنتين مجوزين وانت مش عاوز تقرب مني ، سنتين كل يوم أسألك اجوزتني ليه و يبقي مفيش رد ، انا عاوزة افهم انت عاوز مني ايه يا يوسف ، لبست و غيرت من نفسي ،خسيت تخنت عملت كل حاجه ، فيا ايه وحش ، فيا ايه وحش انك حتي مش قادر تبصلي .
يوسف دور وشه : ابعدي يا هنا احسنلك
هنا قربت و مسكت وشه : بص ف عيني ، بصلها و قولي ليه بتعمل كدا
يوسف بعصبيه قام و زقها : عشان انا مش بحبك ، انا عمري ما حبيتك
هنا : بتقول ايه ؟
يوسف : انا عمري ما حبيتك ابدا ، جوازي منك كان كلو مصلحه عشان بس والدك يوافق علي الصفقه لشركتنا و كل ما اجي عشان اعترفلك امي تمنعني لأنها بتحبك و بتخاف علي مشاعرك
هنا بضحك و قهر : بتحبني ، هي لو بتحبني عمرها ما كانت هتقبل تشوفني بت*عذب كدا دايما ، وقعتني ف حبك و خدعتني و بعد ما اجوزتني رمتني زي الكلبه ، كل يوم سهر و بنات و أرف ، انت ايه يا شيخ ، انت مش بني ادم
يوسف قرب منها و مسكها من ايديها : احترمي نفسك بدل ما امد ايدي عليكي
هنا بصتله بتحدي : طلقني
يوسف بضحكه : بسهوله كدا ، مفيش طلاق
هنا : هتطلقني و الا والله العظيم لأهد الدنيا عليك ، وانت عارف اني ف ثانيه اقدر اخد منك كل حاجه .
يوسف مسكها من شعرها : تقدري ؟
هنا بتزق ف ايدو : اقدر و نص
مسك يوسف تلفونه بأيديه التانيه و فتح الاسبيكر : الو
محمد : ايوا يا ريس
يوسف : فين هو دلوقتي ؟
محمد : قاعد قدامي علي الكافيه
هنا بصريخ : هو مين دا ، تقصد مين
يوسف : هاني باشا هيكون مين غيرو
محمد : انفذ دلوقتي يا ريس ؟
هنا بصريخ و عياط : لااا لااااا ارجوك هعملك كل الانت عاوزة ، اوعي تأذي بابا ، هعيش طول عمري معاك بس اوعي تأذي ارجوك
*****************
مها : يوة اومال فين هنا ، يا عزة يا عزة
دادة عزة : ايوة يا ست هانم
مها : فين هنا و يوسف
عزة بتوتر : ف اوضتهم ،و بصراحه و بلعت ريقها ، فيه صوت صريخ عالي .
مها بخوف : من اوضتهم ؟
عزة : ايوا يا ست هانم
مها طلعت تجري علي السلم و بتفتح الأوضه لقيتها مقفوله
مها وهي بتخبط : يوسف ، يوسف افتح ، افتح يا يوسف بقولك ، لو اذيت هنا انا مش هسيبك
يوسف بضحك : ها اخر كلام هتنفذي كل الاقولو
هنا بأنهيار : كل حاجه
يوسف : نامي علي السرير و اق*لعي
هنا بذهول : قولت ايه
يوسف : نامي علي السرير و اقل"عي ، صعبه عليكي ولا ايه
هنا لسه كانت هتكلم بس افتكرت ابوها و حبها لي و نفذت كل البيقولو وهي خاليه من اي تعابير أو مشاعر
يوسف بصلها بشهوة و قرب منها ، ميل عليها و با"سها ف رقبتها .
هنا وجسمها بيترعش : انت هتعمل ايه
يوسف بعد عنها : روحي نامي و استغطي
هنا استغربت و عملت القاله .
يوسف قلع القميص بتاعه و فك الحزام .
هنا خافت و اتوترت جدآ .
مها : يوووسف افتح بقول .
يوسف راح يفتح الباب : يووووة هو ف ايه يماما .
مها بصدمه :.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يوسف قلع القميص بتاعه و فك الحزام .
هنا خافت و اتوترت جدآ .
مها : يووووسف افتح بقول .
يوسف راح يفتح الباب : يوووة هو ف ايه يماما .
مها بصدمه : انت عملت ايه فالبت
يوسف : واحد و مراته هكون بعمل ايه فيها
مها : انت عارف كويس انا بكلم علي ايه ، انت لمستها ، و دخلت مها بسرعه و شافت هنا مستغطيه و شبه عريا*نه
مها بخجل نزلت راسها : انتي كويسه ؟
هنا بدموع : ايوا يا طنط
يوسف : ها صدقتي ، ممكن تطلعي برا بقي يا و ضحك ضحكه خبيثه و قالها يا ماما .
مها : اكيد اكيد و طلعت تجري
مها وقفت قدام باب الغرفه : مصيبه ليكون لمسها ، تبقي مصيبه بجد ، انا لازم اكلم هاني
.............
يوسف قفل الباب : شوفتي بسيطه ازاي ، ماما شافتنا و اطمنت ، فيه اسهل من كدا
هنا بدموع قامت وهي حاطه عليها ال ملايه و جايه تدخل الحمام ، يوسف اعترض طريقها و وقف اصادها
يوسف : رايحه فين كدا ، مش يحصل زي ما قولت لماما
هنا بدموع اكبر : ارجوك هعمل اي حاجه بس اوعي تلم*سني
يوسف بابتسامه : مش كان نفسك الصبح ايه الحصل
هنا بصتله بدموع خليته واقف حاسس بذنب كبير : كان نفسي بس تبصلي يا يوسف و تحس بيا ، كان نفسي احس اني مراتك بجد البتحبها بس بعد ما عرفت الحقيقه ، انا محرمه عليك ليوم الدين و لو فكرت هيبقي غظب عني و جايه لسه تمشي
يوسف حضنها و قرب من رقبتها يشمها : متأكدة انك مش عاوزة
هنا بدموع زقته : يوسف ابعد ، متحسسنيش بالإحساس دا تاني ، انت فاهم
يوسف ضر*بها بالقلم : انتي بتزقيني
هنا بانهيار : كفايه ابعد عني
يوسف مسكها بعن'ف و رماها علي السرير : هعمل كل العاوزو يا هنا ، انا كنت برفض لانك عاوزة بس يوم ما ترفضي انا هعوز و اهو تبقي بدل البنت البشوفها بليل
هنا قررت تستلم و غمضت عينها بدموع : حسبي الله ونعم وكيل فيك
يوسف بعد ما شافها بالمنظر دا و سمع منها الكلمه دي مقدرش يستحمل و اخد قميصه و نزل من الأوضه علي طول .
****************
هاني : طيب خلاص خلاص اقفلي دلوقتي
مها : يعني ايه اقفل ، قولي هعمل ايه دلوقتي
هاني : متعمليش زفت حاجه ، مش انتي قولتيلي انا هتعامل
مها : منقدرش نعمل حاجه دلوقتي ، انت نسيت .
هاني : منستش ، بس دي بنتي مش هسيبها تضيع مني
مها : وانا مراتك و المفروض انك تخاف عليا زي زيها ، نسيت هو لو عرف هيعمل فيا ايه
ثريه : هاني هناكل ايه النهاردة
هاني اتوتر : طيب خلاص اقفل دلوقتي و بليل لما اجي الشركه هنشوف الموضوع دا ، يلا سلام
ثريه : ف ايه ياحبيبي ، قفلت علي طول ليه ، و كنت بتكلم مين
هاني : انتي هتعمليلي تحقيق يا ثريه ولا ايه ، كنت بكلم اكيد شغل
ثريه : لا ابدا يا حبيبي انا بطمن بس ، تحب ناكل ايه
هاني : اي حاجه من ايدك جميله
****************
وقفت قدام المرايا تبكي علي حالها و سمعت الباب بيخبط
هنا : مش عاوزة اشوف حد
مها : افتحي يابنتي اطمن عليكي
هنا : بعد اذنك يا ماما وقت تاني .
هنا افتكرت كل حاجه عملها فيها خلال السنتين دول و معاملته القاسيه و اتمنيت لو كان يرجع بس الزمن عمرها ما كانت حبيته
"البطله هنا عندها ٢٤ سنه خريجه تجارة ، طول عمرها هادئه و ملهاش اي أصحاب و محبتش ف حياتها غير يوسف "
............
"يوسف دخل البيت ف الفجر و معاه واحدة قد تكون عا*ريه و ف ايدو ازازة الخم*رة"
يوسف : يلا بينا علي فوق
نرمين : فوق فين ، مش انت متجوز
يوسف بضحك : هخليها تتفرج عشان تتعلم
....................
لقيته داخل عليها بيتمرجح زي كل يوم كالعادة ، قامت من مكانها عشان ينام علي السرير ، بس المفجأه لما بصيت و لقيته داخل بواحدة وراة ماسكها ف ايدو .
نرمين : اهلا ، انتي مرات يوسف مش كدة .
هنا بصدمه : انتي مين
نرمين بضحكه : صاحبته متعرفنيش ولا ايه
يوسف : لا لسه هعرفكوا علي بعض
هنا : اطلعي برا اوضتي حالا
يوسف بصلها : وانا بقول مش هتطلع
هنا بدموع : بعد اذنك خرجها برا
يوسف : مش هتطلع برا ولا تحبي انفذ
هنا بدموع : اخرس انت هتقعد تهددني كل شوية ، انت مش راجل اصلا ولا عمرك عرفت يعني ايه تبقي راجل
يوسف ض*ربها بالقلم : انا هوريكي مين المش راجل
يوسف اتصل بمحمد : نفد حالا وهو ف البيت و تسمعني صوت الطلقه وهي بتخرج
هنا بدموع وهي علي الارض : انت اتجننت ، اوعي تعمل كدا اوعي ، عشان خاطري و قربت منه تبوس ايديه
*******************
كانت بتتسحب ف نص ال ليل ، و دخلت المطبخ جابت السكينه الكانت شارياها من فترة و ضحكت وهي باصه ليها و مشيت وحدة وحدة لحد ما وصلت للأوضه و بصتله وهو نايم بكرة و حقد .
هي : هاخد حق كل السنين الوجعتني فيها ، كل مرة خونتني فيها و ضحكت عليا فيها ، انا اديتك عمري و كل حاجه ، بس خلاص آن الأوان الاخد حقي فيه منك
هاني بيفتح عينه : ........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كانت بتتسحب ف نص ال ليل ، و دخلت المطبخ جابت السكينه الكانت شارياها من فترة و ضحكت وهي باصه ليها و مشيت وحدة وحدة لحد ما وصلت للأوضه و بصتله وهو نايم بكرة و حقد.
هي : هاخد حق كل السنين الوجعتني فيها ، كل مرة خونتني فيها و ضحكت عليا فيها ، انا اديتك عمري و كل حاجه ، بس خلاص أن الاوان الاخد حقي فيه منك
هاني بيفتح عينه بخضه شافها: انتي بتعملي ايه !!
ثريه و مسابتش فرصه أنه يكلم و دخلت السكينه ف قلبه و اكتر من طعنه : بعمل كدا ، عرفت بعمل ايه يا هاني ، و كمان شوية هبكي عليك و هحزن ، بس من جوايا هتبسط ، هتبسط اني اخد حقي منك
.....................
هنا قربت منه وهي بتبوس ايديه : ارجوك يا يوسف ، عشان خاطري
نرمين صعبت عليها هنا : خلاص يا يوسف عشان خاطري
يوسف زقها : متدخليش
نرمين : لا ادخل حرام عليك البتعمله فيها دا
هنا جايه تقوم تقف عشان تكلم ، وقعت من طولها
يوسف بخضه رمي التليفون من ايدو : هنا هنا اصحي
و لكن بدون فائدة هنا مكنتش بتصحي
******************
محمد : يعني دلوقتي ايه الهنعمله
ثريه : هتقول ليوسف انك قتل*ته و عملت القال عليه ، و هتاخد الانت عاوزو كل شهر ، قولت ايه
محمد بتوتر : بس هو قال اني استخدم المسدس فازاي مات بالسكينه ؟
ثريه : مش مشكلتي انت هتحلها ، و يلا انقل معايا هاني لحد قدام الباب
محمد : اكيد مش هتأذيني صح
ثريه بضحكه : اكيد و هظبطك كمان يا محمد ولا انت شاكك فيا
محمد : لا ابدا ، اعتبري كل حاجه حصلت
***************
"صباحآ"
يوسف : و بعدين يا دكتور انا جيت من سته الصبح هنا و دلوقتي الساعه عشرة وانت بتقولي نفس الكلام
الدكتور : يا يوسف بيه ، انا مش فاهم كل ما بتفوق صدقني بتروح ف دنيا تانيه و احنا بنحاول معاها ، هي كأنها دخلت ف حاله مش عاوزة تفوق للدنيا
يوسف و افتكر باباها و محمد ، طلع جري و ساب الدكتور و جاب موبايله من الجاكيت
يوسف : الو ، الو يا محمد ، وقف كل حاجه ، اوعي تكون نفذت التهديد بتعنا
محمد بخوف : للاسف انت حضرتك كنت بتتكلم بزعيق ، وانا نفذت
يوسف بصدمه كبيرة : انت بتقول ايه !!
محمد و بلع ريقه : انا نفذت و قتلته
يوسف وقع الموبايل من ايدو و فضل واقف من الصدمه مبينطقش .
.....................
ثريه بعياط : الو الو يا مها
مها بخوف : في ايه يا ثريه ، انتي بتعيطي
ثريه : الحقيني بتصل بيوسف و هنا مش بيردو
مها : هتلاقيهم لسه نايمين ، مالك يا ثريه
ثريه بشهقه و عياط اكتر : هاني ، هاني اتقتل
مها وقعت من طولها ومحستش
عزة : ست مها ، ست مها
..........
قفلت ثريه السكه و طلعت سجارتها تشربها وهي بتضحك : و لسه ، انا هوريكي هعمل فيكي ايه يا مها انتي و ابنك يوسف ، والله لاخليكي تندمي علي اليوم الفكرتي تخدعيني فيه .
*******************
"ف القسم "
ثريه ببكاء : صحيت من النوم بدور عليه لقيت باب الشقه مفتوح وهو قصاد منه وبدمه و بأنهيار ، انا عاوزة حق جوزي يرجع ، عاوزة حقه
الظابط : اهدي يا امي ، هنجبلك حقه والله ، شاكه ف حد لي مصلحه ف كدا
ثريه بخبث و بكاء : مقدرش هقول ايه بس
الظابط : اتكلمي اوعدك اني هساعدك
ثريه بصتله بجمود فجأه : يوسف ، جوز بنتي هنا
***************
هنا فاقت و بصيت حواليها و بتحاول تسترجع الحصل : يوسف ، بابا ، بابا
يوسف جري من برا لما سمع صوتها : اهدي اهدي يا هنا ، كل حاجه تمام
هنا : يوسف ، انت مقتلتهوش صح ، فين بابا ، فينه
يوسف : هو كويس كله تمام
سمعوا صوت الباب بيخبط
يوسف راح عشان يفتح .
الظابط : ........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
"ف المستشفي"
هنا : يوسف ، انت مقتلتهوش صح ، فين بابا ، فينه
يوسف : هو كويس كله تمام
سمعوا صوت الباب بيخبط
يوسف راح عشان يفتح .
الظابط : فين يوسف رفعت
يوسف : ايوا انا حضرتك ، خير
الظابط : مطلوب القبض عليك
يوسف بيبلع ريقه : ليه هو ف حاجه
الظابط : بتهمه قتل هاني الشناوي
هنا جريت علي الباب : بتقول ايه ، انت بتكلم عن مين ، ها انطق بتكلم عن مين
يوسف حاول يمسكها يهديها
هنا : ابعد عني ، ابعد.عنيييي ، انت بتقولو ايه ، بااااابااا
و وقعت من طولها للمرة التانيه ، محستش بشئ .
*************
"ف القسم"
يوسف : وانا ايه الدخلني
الظابط طلع جزء من سلسله من جيبو : ايه رءيك ف دي ، لقيناها جمب هاني و واضح انها كانت اثر اعتداء عليه و هو كان بيحاول يدافع عن نفسه
يوسف بتوتر : حضرتك انا مراتي لازم اقف جنبها الفترة دي ، فبعد اذنك سبني ، هي ف المستشفي لوحدها
الظابط بشك : لا حضرتك هتفضل معانا شوية ، يا عسكري ، ياعسكري
العسكري : افندم
الظابط : خد يوسف الحجز البرا
يوسف بزعيق : انت اتجننت ، انا يوسف رفعت دا انا هوديك ف ستين داهيه
****************
"هنا صحيت من النوم لقيت ثريه جمبها "
هنا بعياط : ماما هو الكلام دا صح ، بابا فين
ثريه ببكاء : ابوكي راح يا بنتي راح مننا ، اتقتل وانا مكنتش حاسه
هنا ببكاء اكتر : يماما ارجوكي قوليلي أن دا حلم
ثريه حضنتها : انا اسفه يابنتي ، بس دي الحقيقه
هنا ف وسط بكاءها : فين يوسف ؟؟
ثريه : يوسف الظابط اخدو
هنا مسحت دموعها : حق بابا هيرجع يماما و لو بعد ميه سنه
******************
"بعد مرور أربع أيام "
هنا دخلت القسم بكل جبروت و هي ماشيه بثبات
هنا : فين مكتب الظابط الماسك قضيه هاني الشناوي
العسكري : اتفضلي من هنا
الظابط بإعجاب : اهلا اهلا مدام هنا، حضرتك تبقي بنت استاذ هاني صحيح
هنا بثبات : ايوا ، الاتقتل ف شقته وانتوا لحد دلوقتي مش عارفين تجيبه حقه و متهمين جوزي بالظلم مع أنه كان معايا ف الوقت دا
الظابط : حضرتك احنا عندنا إثبات و لسه مكملش
هنا : وانا عندي شهود
الظابط : مش فاهم
هنا بصوت عالي : ادخلي يا نرمين
نرمين دخلت بخوف : حضرتك انا نرمين صاحبه يوسف من ايام الجامعه ، انا وقتها كنت مع يوسف و هنا ف الفيلا ، ف نفس الوقت الاتقتل فيه استاذ هاني
الظابط : و ايه اثباتك بردو أنه هو كان موجود ؟
هنا طلعت فلاشه : الفلاشه دي فيها تسجيل بدخول يوسف الفيلا ف الوقت الاتقتل فيه بابا وأنه مخرجش من اوضته غير بيا وانا تعبانه و وداني المستشفي
الظابط بذهول : انا مش عارف ، انا احترت
هنا : مستنيه جوزي ف العربيه برا ، و ياريت القضيه دي تتحل باسرع وقت
.......................
الظابط : مراتك بينلها بتحبك و بتعزك زي والدها
يوسف بصدمه بصله وهو بيمضي : تقصد ايه
الظابط : مراتك هي الافرجت عنك و جابت ادله مش انك القتلت ابوها
يوسف : انت اصدك هنا مراتي ؟
الظابط : ايوا هو فيه غيرها
يوسف بذهول : لا لا بس انا خلاص خلاص مش مهم
**************
هنا طلعت فلوس من شنطتها : مهمتك خلصت لحد هنا
نرمين : هو انتي ليه دافعتي عنه، انا سمعته وهو بيقول
هنا : اخرسي ، و لا كانك سمعتي ولا شوفتي فاهمه
نرمين بخوف : حاضر حاضر ، انا مليش اي علاقه بحاجه ، سلام
يوسف جه من وراها : هنا !
هنا وهي واقفه بتاخد نفسها بالعافيه ادورت و بصتله
هنا قربت منه وحضنته : ........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يوسف جه من وراها : هنا !
هنا وهي واقفه بتاخد نفسها بالعافيه ادورت و بصتله
هنا قربت منه و حضنته : يوسف انت كويس ، حصلك حاجه ؟
يوسف بعدم تصديق : انتي الكويسه ، مستوعبه بتعملي ايه
هنا بدموع وهي حضناة : انا مش عاوزة افتكر حاجه دلوقتي
يوسف زقها بعيد : لا ياهنا انتي فاكرة كل حاجه ، خرجتيني ليه و عاوزة مني ايه ، انتي عارفه كويس اوي اني القتلت باباكي
هنا بزعيق : اخرس ، اخرس قولتلك مش عاوزة افتكر
يوسف : لا هتفتكري و هتقوليلي انتي ليه عملتي كدا
هنا مسكت دماغها بصويت : قولتلك اخرس مش قادرة استحمل
يوسف خاف عليها و قرب منها ضمها لي : هنا اهدي ، انا اسف ، انا بس متوتر و خايف ، هنا انا معاكي
هنا بدأت تهدي : انا عاوزة اروح
******************
"ف بيت هاني"
محمد : قلتله أن مفيش حل ف القضيه حاليا
ثريه : انت كدا تعجبني
محمد بخوف : بس هو خرج
ثريه : بتقول ايه
محمد : مدام هنا خرجته انهارده
ثريه بعصبيه : ازاي الكلام دا و ازاي متقوليش
محمد : حصل فجأه و عرفت منه لما خرج
ثريه : نفد منها ، والله ما هسيبه
****************
"غرفه هنا و يوسف"
يوسف : هنا انا اسف
هنا وهي مدورة وشها : علي ايه
يوسف : انا مش فاهم حاجه ، بس اسف ، صدقيني انتي متعرفيش حاجه
هنا : ولا عاوزة اعرف الموضوع خلص
يوسف : معداش غير اربع ايام انا مش فاهمك بس انا مكنتش هقتله
هنا : انا عارفه ان مش يوسف الحبيته اليقتل طبعا ، وان يوسف البحبه مستحيل كان تهديد بس صح
يوسف باستغراب و بلع ريقه : صدقيني ايوا
هنا بضحك : طيب خلاص انا مبسوطه و مصدقاك ، عاوز ايه تاني
.....................
"كانت قاعدة ف غرفتها حابسه نفسها من غير اكل ولا مايه من وقت وفاته و باصه للحيطه"
عزة بتخبط : ست مها
مها بدون رد
عزة فتحت الباب : ست مها قومي بالله عليكي كفايه ، انا خايفه ليوسف يحس
مها بعياط : يحس ولا يولع ، هاني حب حياتي اتقتل ، مات فاهمه يعني ايه ، بعد كل السنين دي اخيرا بقينا سوا بعد عذاب ، و فالأخر يموت ، ليه عمل ايه هو ف حياته ، معملش غير أنه اتجوز حب عمرو بعد عذاب كان نفسه يعيش مبسوط بس ، كان بيحب بنته ، بيحبها عشان كدا اتحمل واحدة انانيه و كل همها فلوسه و بس و جه علي نفسه عشانها
و لسه بتكمل داخت و وقعت من طولها .
عزة بصريخ : ست مها ، الحقوني ،يوسف
....................
هنا قربت منه و حضنته : يوسف انا نفسي نقرب من بعض
يوسف قرب منها اكتر و قرب من شفايف"ها : مش عارف يا هنا
هنا : كفايه لحد كدا ، انت معندكش حتي ذرة حب ليا ؟
يوسف : علي العكس انتي متعرفيش حاجه
هنا حطيت ايديها علي شفايفه : مش عاوزة اعرف غير اني ابقي ف حضنك
يوسف مال علي رقبتها يبوسها بكل رقه و هنا اتوترت و حسيت بكل مشاعرها اتجاه يوسف و زقته فجأه .
هنا بصريخ : لا مش هينفع كدا ، مش دا المفروض يحصل
يوسف : ف ايه يا هنا
هنا : مش هينفع ، مش بالطريقه دي
يوسف لسه هيتكلم
لقي صوت خبط علي الباب
عزة : الحقني يا يوسف مدام مها وقعت من طولها .
...................
يوسف : طمني يا دكتور ماما كويسه
الدكتور بص لهنا و بص ليوسف : الوالدة كويسه خالص بس ممكن اعرف سنها ؟
يوسف : عندها ٤٣ ، خير طمني ؟
الدكتور : كان لازم اطمن من السن ، احنا محتاجين شوية تحاليل عشان نطمن علي صحتها وأنه مش هيأثر عليها
يوسف : انا مش فاهم ، هي مالها يا دكتور
الدكتور : مبروك والدتك حامل
هنا ويوسف بصدمه : .......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الدكتور : مبروك والدتك حامل
هنا و يوسف بصدمه : حامل !!
الدكتور : ايوا ، هو فيه حاجه
عزة بذهول : لا يا دكتور اتفضل اتفضل اوصلك علي الباب
الدكتور : طيب عمتن دي ورقه بالتحاليل المطلوبه تعملها و تجبهالي العيادة
...................
مها بعياط : انت من امتي بتحاسبني ، انا امك مش هنا يا يوسف بيه يعني تكلم معايا عدل
يوسف : امي ، الحامل من واحد نا*مت معاه و يبقي عشيقها
مها ضربت يوسف بالقلم : اخرس ، هاني كان جوزي الله يرحمه و كتير حاولت اقولك بس هو مانعني خوفآ عليا ، انا مجوزاة علي سنه الله و رسوله و كان فيه شهود فاهم
يوسف بابتسامه : مجوزاة ، و دي مسرحيه جديدة ، بقولك ايه الولد دا ينزل ، انا مش هسمح لحتت عيل ابن حرام مجاش الدنيا ياخد حق من حقوقي ، أملاك هاني كلها هتبقي بتعتي هي و شركته ، و انتي سواء أو هنا أو حتي العيل الف بطنك دا ، ولا ليكوا اي حاجه عندي
مها بعصبيه و غل : انت شيطان و الحقد ظاهر من عنيك ، و ف يوم يا يوسف هتبقي لوحدك ولا هتلاقي جمبك اي حد ، فااااهم
......................
"ف اوضه هنا"
هنا : ايوا يا ماما زي ما بقولك حامل ، انا مستغربه
ثريه بخوف : من مين يعني و ازاي
هنا : مش عارفه انا هموت واعرف ، مش فاهمه في ايه و مش هقدر اسال يوسف
ثريه : طيب يابنتي اقفلي دلوقتي ليسمعك أو حاجه
"هنا قفلت و استغربت الخوف من صوت والدتها ، و قامت تاخد بجامه من الدولاب عشان تدخل تاخد دش"
هنا : اشمعنا يعني مش عاوز حد يقرب للدرج دا ، بصراحه انا نفسي اعرف ايه الفيه و ممكن يبقي مصلحه ليا
.......................
"ف بيت مجهول "
الشاب : وانت شايف أن امتي الوقت المناسب المفروض تظهر فيه البنت دي ؟
بصله الشخص الكان قاعد علي الكرسي و حاطط رجل علي رجل بقرف : وقت ما اشوف انها تظهر هقولك انها تظهر
الشاب باندفاع : احنا مش عاوزين نأذي حد
قام من الكرسي بتاعه و قرب منه : لما اعوز أاذي هأذي مفيش حاجه هتوقفني ، فهمت ؟
طلعت هي من اوضتها تجري بعياط : انا اتخنقت من العيشه دي ، اتخنقت ، انا نفسي اطلع الشارع
الشخص : امشي دلوقتي انت
و قرب منها و هي ترجع لورا و حط ايدو علي خدها : ليه خايفه مني
هي برعشه : انا بس عاوزة اطلع
ضمها لحضنه : والله العظيم انا بحبك و عمري ما هضرك و حاضر هعملك العاوزاة ، بكرة هنخرج
هي : بجد
لؤي : عمري ما اوعدك بشئ موفيش فيه
****************
"ف اوضه هنا"
هنا كانت بتبص للصور بدموع : مين دي ، دي مش انا طب ازاي انا مش فاهمه حاجه ، انا متأكدة أنه مش انا ، طب ازاي الصورة شبهي كدا ؟؟
يوسف بصوت عالي : هنا انتي بتعملي ايه
هنا ادورت و هي ماسكه الصور : مين دي يا يوسف و رمي الصور قدامه
يوسف بصدمه : ......
هنا و ادورت وهي ماسكه الصور : مين دي يا يوسف و رميت الصور قدامه
يوسف بصدمه نزل علي الارض بأحدهم : انتي ازاي تقربي من حاجتي
هنا فضلت واقفه بصاله : انا بقولك مين دي يا يوسف ، دا مش انا ؟
يوسف بصلها : فيه حاجات الاحسن تكون مستخبيه
هنا بدموع بصتله و ادورت عشان تدخل الحمام و دماغها هتنفجر من كتر التفكير
****************
"ف الصباح "
ياسمين : انا لبست
لؤي قرب منها و باسها من راسها : ايه الجمال دا كله قوليلي
ياسمين خجلت و بعدت : ممكن متعملش كدا تاني ، انا بحاول احبك بس اديني فرصه
لؤي بص لياسمين و قرب من شفاف"يها و باسها : سبيني احبك بطريقتي
ياسمين بخجل و صدمه : لؤي ، بطل !!
لؤي ضحك و أخدها ف حضنه : طب يلا ولا ايه ؟
ياسمين بابتسامه : يلا يا معلم
........................
"ف بيت ثريه "
ثريه : هنق*تلها هي كمان
محمد بتوتر : لا مش هنق*تل حد تاني ، انسي كفايه بقي
ثريه بصتله بشر : عاوزها تاخد كل حاجه ، هاااا انطق
محمد بلع ريقه : اكيد لا بس مينفعش نحل كل حاجه بالقت*ل ، انا مش ه*قتل
ثريه ضحكت : ومين قالك انك انت الهتق*تل ؟
محمد : اومال مين ، فيه حد تالت عارف
ثريه ضحكت اكتر : الأعداء كتير سبني انا اشاور بس
..........................
"صحيت هنا من النوم لقيته نايم جنبها كالعادة زي السنين الفاتت ، افتكرت اول مقابله بينهم"
'ف الماضي .
هنا : اااااةةة مش تفتح يا اعمي
يوسف بصدمه : انتي ، ايه الجابك هنا
هنا : انتي ايه ياجدع هو انا اعرفك ، انت ف الشركه بتعتنا بتعمل ايه
يوسف : انا انا جاي لهاني بيه
هنا : طيب بصرة وانا بنته
يوسف : يعني طلعتي عايشه ؟
هنا بضحكه : حد قالك مي*ته
يوسف صرح ف ضحكتها : تعرفي ضحكتك حلوة اوي
هنا بصتله بخجل و مديت ايديها تسلم : هاي انا هنا وانت ؟
"نرجع تاني"
هنا بدأت تبصله و تفكر اكتر و اكتر
يوسف فتح عنيه فجأه بتفكري ف ايه ؟
هنا بخضه : ولا حاجه
و جايه تقوم من السرير ، يوسف شدها لحضنه ، و قرب منها يشم شعرها
هنا بخوف : يوسف بتعمل ايه
يوسف حط ايدو علي خدها و شال شعرها : شكلك حلو وانتي لسه صاحيه
هنا : ليه اتصدمت اول مرة شوفتني فيها ؟
يوسف زقها : تاني الموضوع دا
هنا : تاني و تالت و رابع
يوسف : عاوزة تعرفي !
هنا : مش هسكت غير لما اعرف
يوسف راح علي الدرج و طلع الصور : شايفه الصور دي ، دي اكتر انسانه حبيتها ف الدنيا و اكتر انسانه خلتني أكرة حياتي كلها و اكتر انسانه لحد انهاردة انا لسه بعشقها
هنا بحزن : اجوزتني عشان انا شبها كمان صح ؟
****************
"كانت ماشيه ف وسط الشوراع ، مبسوطه ، حاسه انها طايرة ، من سنين بتحاول تتعالج وانهاردة هي قدرت تتغلب علي كل شئ ، قدرت تبص للحياة من ناحيه تانيه"
لؤي : مبسوطه ؟
ياسمين : اوي اوي
لؤي : تروحي الملاهي
ياسمين : مستحيل تعمل كدا ، اكيد مش هتوافق
لؤي مدلها اديه : هاتي ايدك
ياسمين مديت ايديها لي بانبساط : يلا بينا
"من بعيد"
محمد : مش معقول !! و مسك تلفونه
ثريه : الو , خير يا محمد
محمد : ثريه هانم ، شوفت هنا ف السوق مع واحد تاني و ماسكه ف ايديه ومعرفش هما رايحين علي فين
ثريه : انت بتتكلم جد ؟ ، خليك ماشي وراهم و اعرفلي مين دا
محمد : اعرف يوسف
ثريه : متخفش انا الهعرفو قريب و ابعتلي صور ليهم
.....................
يوسف : اجوزتك عشان حاجات كتير ، بس أولهم ال لفت نظري انك شبها فعلا
هنا و الخنقه تملكت منها بصيت حواليها و مسكت الاباجورة و قربت منه : انت انسان مقرف و مهمكش انت عملت فيا ايه ، و انا لو مش هاخد حقي منك انهاردة ، فانا هاخدو غظبن عن اي حد ولسه هتض*ربه
يوسف مسك ايديها : .......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هنا و الخنقه اتملكت منها بصيت حواليها و مسكت الاباجورة و قربت منه :انت انسان مقرف و مهمكش انت عملت فيا ايه , وانا لو مش هاخد حقي منك انهارده ، فانا هاخدو غظبن عن اي حد و لسه هتض*ربه
يوسف مسك ايديها : اهدي يا هنا متوديش نفسك ف داهيه
هنا بصتله بتحدي : الداهيه دي الهتاخدك قريب و بكرة تشوف
و رميت الاباجورة من ايديها ، خسارة اني اضيع نفسي بسبب واحد مقرف شبهك
*******************
"ف مكان علي البحر "
ياسمين : انت زعلان مني ؟
لؤي بحزن : لا عادي
ياسمين : علي فكرة أنا مكنتش بحبه و حاولت أفهمه اكتر من مرة بس هو مكنش بيفهم
لؤي : و كان ايه لازمتها من الاول
ياسمين : كان اخ ليا و مكنتش عارفه اجرحو
لؤي بسكوت بصلها و اكتفي بكدة
ياسمين قرب منه و حطيت رأسها علي كتفه : لؤي انا بحبك
لؤي اتصدم : قولتي ايه
ياسمين : انا بحبك ، انت سبب ف كل حاجه حلوة حصلتلي ، انا اتعالجت بسبب اني حبيتك مش لأجل حاجه تانيه ، عملت كل دا عشانك انت
لؤي بفرحه : ياسمين ، انا مش عارفه اقول ايه
ياسمين بابتسامه وهي ماسكه ايديه : انهارده هنتمم جوازنا ، انا عاوزة اخلف منك بيبي
لؤي : لا لا انا بحلم
ياسمين ضمته ليها : و لو حلم حتي انا مش عاوزاة يخلص ابدا
.....................
محمد كان واقف كل دا ، مش مصدق ازاي هنا تعمل كدا ،و مين المعاها دا و لقي تلفونه بيرن
ثريه : فيه جديد
محمد : دي حضناه و واضح أن بينهم قصه حب ، انا صورت كل حاجه
ثريه : تمام اوي ابعتلي كل الفيديوهات المعاك و الصور
محمد : و ايه المقابل
ثريه : مانت عارف اني هديك كل التطلبه
محمد : المرادي انا عاوزة حاجه اغلي من كدا
ثريه : الهي
محمد : انتي
ثريه بصدمه : انت بتقول ايه
محمد : زي ما سمعتي عاوزاني تحت ايدك و كل حاجه تبقي معاكي ، تتجوزيني
ثريه : مستحيل انت عاوز تهد كل خططي
محمد : فكري فيها و ردي عليا ، سلام
****************
"ف اوضه مها"
هنا : ممكن ادخل
مها : اتفضلي
هنا : هو انا اسفه اني مسالتش عليكي كل دا ، بس انا زعلانه منك من قبل وفاه بابا من ساعت ما انتي مقولتليش كل الحقيقه
مها : حقيقه ايه
هنا : بصي خلينا نقفل المواضيع دي ، انا جايه عشانك انتي ، هو حضرتك حامل من مين ؟ ، احكيلي انا زي بنتك
مها فضلت ساكته بدون رد
هنا : طيب بلاش ، انتي كنتي متجوزة يعني ؟
مها : ايوة
هنا : خلاص نقنع يوسف بأي طريقه و الموضوع يتحل انتي من حقك تجوزي و تعيشي
مها بردو مكلمتش
هنا : حضرتك ساكته ليه ، انا عاوزة اساعدك
*****************
"ف الماضي"
هاني : وانا مش عاوز اجوزها يبابا ، دي واحدة مش كويسه ، انا بحب واحدة تانيه وهي كل حاجه ليا
والد هاني : بت عمك أولي بيك و انا مش هسيبها تجوز غريب بعد وفاة اهلها
هاني : وانا قولت مش عاوزها ، مش بحبها اعمل ايه هو عافيه
والد هاني : انا كلمتي تتسمع ، هو انت عشان كبرت يبقي خلاص
دخلت ثريه : عمي انا سمعت كل حاجه ، سيبه لو مش عاوز ، انا مش عاخد حد غظب عنه
هاني بتوتر : انا مش قصدي يا ثريه انا اسف ، انا بس
والد هاني : مفيش بس ، اسمعوا انتو الاتنين كتب الكتاب هيتكتب بكرة و هتجوزو و لو محصلش هيبقي اخر يوم بيني و بينك يا هاني فاهم
"نرجع للحاضر "
ثريه : هعمل ايه بس ياربي كل حاجه هتضيع ف ثانيه ، ايوا بس انا لو اجوزت محمد مش هخسر حاجه ، انا هقنع هنا تكتبلي كل حاجه باسمي ، اكيد ف خطه ، ثريه ضحكت ، ايوا كل العاوزاة هيحصل .
*****************
"هنا كانت قاعدة لوحدها ف الجنينه بتبكي و باصه للسما"
هنا : ليه بس يارب ، خلتني ف الدوامه دي ، اتجوز واحد مش بيحبني ، و بيحب واحدة تانيه ، و يبقي جوزي القتل ابويا ، اعمل ايه يارب ، اعمل ايه ، انا تعبانه ، حتي لما بحاول انتقم هو البينتقم مني ، و بيقتلني ، ليه بس و بكيت بصوت عالي و وقعت علي الارض ، انا تعبت يارب انا تعبت انا اتظلمت اوي ، عوضني يارب يا تبعدو عني ، ابعد حبه عن قلبي يارب
يوسف كان بيسمع و بيبص عليها من بعيد و كان بيفكر ف كل حاجه عملها معاها ، هي مكنتش تستحقها ، و اخد قرار مهم جدا
****************
"ف الصباح "
يوسف ببسمه : صباح الخير
هنا بسكوت دورت وشها
يوسف : تيجي معايا مشوار ، ايه رءيك
هنا بصتله : مش عاوزة
يوسف : مش انتي عاوزة تعرفي كل حاجه يا هنا
هنا بفضول : ايوا
يوسف قرب منها و مسك وشها : سامحيني يا هنا ، عارف انك عمرك ما هتسامحيني ، انا عحاول بكل طريقه اخليكي تسمحيني و تنسي كل حاجه و لو مقدرتش انا هطلقك و هسيبك ف حالك زي ما طلبتي
هنا بدموع : اسامح القتل ابويا ، انت عارف انت عملت ايه ، انت قطعت حته من قلبي يا يوسف
يوسف بحزن : انا اسف هحاول ، اديني فرصه و اسمعي كل حاجه مني ، انا مظلوم زيك يا هنا صدقيني ، انا والله ما كنت عاوز اقتله معرفش حصل كدا ازاي ، طب تعالي معايا وانا اوعدك مش هأذيكي
هنا بصتله بشوية من الأمل : ماشي .
….....................
هنا و يوسف نازلين علي السلم
مها : يوسف ، استني
يوسف ادور بأرف : عاوزة ايه
مها : انا عاوزة شيك بنصيبي ف الشركه ، انا هسافر
يوسف : ازاي الكلام دا
مها : سمعت القولته يا يوسف ، انهارده تبعتلي الشيك بمبلغ بتاعي ، انا حجزت التذكرة
يوسف بزعيق : مفيش مشي
هنا : اهدي يا يوسف مش كدا
"الباب بيخبط"
عزة : انا عفتح يا يوسف بيه
الظابط : مدام مها محمد موجودة
عزة فتحت الباب علي آخرو
يوسف : خير
الظابط : مطلوب القبض علي مدام مها
يوسف : ليه ايه الحصل
الظابط : بصفه أنها تبقي زوجه هاني الشناوي ، مطلوب التحقيق معاها
هنا بصدمه : ........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الظابط : مطلوب القبض علي مدام مها
يوسف : ليه ايه الحصل
الظابط :, بصفه أنها تبقي زوجه هاني الشناوي ، و مطلوب التحقيق معاها
هنا بصدمه : زوجه مين ؟ ، بابا مش متجوز غير واحدة ، انت غلطان دي حماتي
الظابط : انا مش غلطان تم التأكد من صحه الكلام
هنا قربت من مها :, ماما ولا اقولك مدام مها ، الكلام دا صح
مها نزلت راسها للأرض : هنا انتي مش فاهمه
هنا بصوت عالي : مش فاهمه ايه ، انا عايشه وسط شياطين ، انتوا مش بني ادمين ولا انتي ولا ابنك ، انا همشي من البيت دا فورآ
و طلعت تجري علي فوق
يوسف بص للظابط : انا هجبلك امي لحد عندك بس ملهوش لازمه تاخدوها بالطريقه دي ، امي ملهاش ذنب
الظابط : اسف ، لازم ناخدها بنفسنا ، دي أوامر
مها : خلاص يا يوسف
يوسف بحزن حقيقي قرب منها و حضنها : متخفيش انا هاجي دلوقتي وراكي و هفهم كل حاجه ، انا معاكي
مها بفرحه و دموع : ربنا يخليك ليا ، انا متأكدة أن ابني من جواة لسه كويس
*****************
هنا كانت بتلم هدومها فوق و بتبكي
هنا : بابا يعمل كدا ازاي ، هو اتجن ، اكيد جبروة بابا مستحيل يعمل كدا
يوسف : لا يعمل باباكي كان بيحب امي ، و كان بيحبك اكتر منها عشان كدا مقدرش يحكي
هنا : انت تخرس ، بابا عمرو ما يخون ماما
يوسف : وهي تخونه عادي ؟
هنا : انا مسمحلكش تكلم عنها ، ماما عمرها ما خانته
يوسف : عمر ما الخيانه يا هنا بتقتصر علي الراجل و الست ، الخيانه هي الغدر الطمع اوقات، اللعب بالناس
هنا : ماما ولا حاجه من دول ، هو غلط ف حقها اوي و ف حقي انا كمان
يوسف مدلها ايدو : تعالي معايا المشوار هحكيلك كل حاجه و هسيبك وهروح لأمي ، و بعدها عاوزة تمشي ، امشي يا هنا
..........................
ثريه بتوتر : الو ، الو انت يا زفت بقالي ساعه برن
محمد بتناكه : خير
ثريه : قبضوا علي مها ، عرفو أنها مراته
محمد : عرفتي منين و ايه المشكله
ثريه : ايه المشكله ، أنا خايفه حاسه ان فيه حاجه غريبه هتحصل قريب ، يوسف خرج براءة وهما بيدورو علي القا*تل
محمد : وانتي خايفه ليه وهو فيه دليل
ثريه و افتكرت السكينه الاتقت*ل بيها الخبتها ف ضهر الجنينه : لا مفيش كل حاجه اتحرقت
محمد : طيب متقلقيش و بعدين مها مراته التانيه ، القت*لته عشان فلوسو بعد ما عرفت انها حامل منه ايه رءيك ؟
ثريه بفرحه : دماغك سم عجبتني ، انا مستنياك بليل تجيلي
محمد : احبك انا كدا
****************
"عند المقابر"
هنا بخنقه : ايه الجابنا هنا ، ناوي تخلص عليا
يوسف : هحكيلك كل حاجه قدامه ، انا عاوزك تواجهي الحقيقه
هنا : مش هقدر ، مش عاوزة ، انت ليك عين يا بجح تيجي هنا
يوسف شدها من ايديها و وداها لمكانه .
يوسف : انا يا هنا من اول ما كبرت وانا كل يوم اتألم من صريخ امي و ابويا ليل و نهار ، لحد ما عرفت ، عرفت أن الراجل دا كان يبقي حب والدتي زمان و أنه السبب ف كل حاجه لان ماما مقدرتش تحب ابويا زي محبها ، ابويا مات بقهرته بسببه هو ، بسبب أنه حاول كتير ، وهي عمرها ما قدرت ، و مسافه ما مات
"ف الماضي"
مها بتكلم ف التلفون : انا كمان لسه بحبك ، بكرة هشوفك ف بيتنا ، طيب خلاص خلاص متقلقش ، لا يوسف هيكون ف الشغل و بعدين مش بيسالني اطمن
كان واقف يسمع كل حاجه من ورا الباب
"ف الحاضر"
يوسف بدموع : لما روحت شوفتها دخلت الشقه معاه ، متخيلتش أن امي توصل للمرحله دي ، لحد ما عافرت و عرفت هو مين ، و قررت اني لازم هن*تقم منه !! ،. قررت اني لازم هاخد كل أملاكه ، و لازم اذله زي ما خلي ابويا يعاني زمان
هنا : و والدتك ملهاش ذنب بريئه
يوسف : ليها ذنب زيه زيها بظبط ، لحد ما انتي دخلتي ، مكنتش عاوز انتق*م منك صدقيني ، بس كان فرصه ذهبيه اني اتجوز بنته بكل حب و اخدعه ، و كان سببي الاول لما شوفتك ، انتي شبها يا هنا ، مقدرتش تفارق عنيا كل السنين دي ، بعترف أن ممكن اكون مش بحبها ، بس الكسرة السبتهالي لسه معلمه فيا لحد دلوقتي و شاور يوسف علي قلبه ، هنا قلبي بيوجعني كل لحظه بشوفك فيها ، بتوجعيني ، بحس انك دايما هتسبيني و تمشي زيها
هنا بدموع : حرام عليك ، ضيعت سنتين من عمري ، ظلمتني و قت*لت ابويا ، يا شيخ اقولك ايه بس و مطلوب مني اصدقك
يوسف : هنا انا والله العظيم ما قتلته
هنا : بردو بتحلف كان قدامي ، قدامي
يوسف : انا كنت قايل لمحمد أنه لما اتصل بيك هيكون تهديد ، معرفش محمد راح ليه ولا نفذ ليه ، و كمان محمد معهوش غير س*لاح ، ابوكي مات بط*عنات بالسك*ينه ، صدقيني انا حاسس أن فيه حاجه غلط ، ساعديني
هنا بدموع : كداب ، عاوز تضحك عليا تاني
يوسف مسكها من ايديها جامد : بصيلي ، بصي لعيني فيه نظرة كدب واحدة شيفاها ، بصيلي
هنا بصتله بدموع : انا تعبانه يا يوسف ، زي انت حاسس انك مكسور من جواك ، انا حاسه ان حد اخد قلبي قطعه و رماة علي الأرض قصادي ، انا لو عليا اق*تلك ، بس طول عمري ضعيفه و مبعرفش اعمل حاجه
يوسف ضمها بالعافيه : انا هحاول اصلح كل حاجه ، بس لازم اعرف هاني اتقتل ازاي ، لازم
هنا وهي بتحاول تبعد : عرفتها ازاي .
..............
"ف الماضي "
ياسمين : هتخرس ولا اديك بالشبشب
الجرسون : هو انا اكلمت
ياسمين : و هو انت كدا متكلمتش لما تعاكس الزبائن ، دا انا جايه اشرب قهوة و شيشه و قاعدة ف حالي
الجرسون : انا اسف
ياسمين : ولا اسف ولا بتاع غور ف داهيه ، انا ماشيه
و جايه تمشي اتخبطت ف يوسف
ياسمين : مش تحاسب يا متخلف انت
يوسف : انا بردو ال متخلف و احترمي نفسك ، لسانك الطويل دا تعمليه مع كلو ، انا لا
ياسمين : كنت مين يعني
يوسف : تحبي اعرفك انا مين
ياسمين : معنديش وقت ليك ،و سابته ومشيت .
"ف الحاضر"
يوسف : عجبتني ، عرفتها اتصاحبنا وقفت جمبها، عرفت انها عايشه لوحدها من غير أهل ، بس عرفت انها مدمنه ، و أن حياتها بايظه ، حبيتها اكتر بكتير لما عرفت بالعكس مكرهتهاش ، قررت اني لازم احاول بكل الطرق عشان تبقي البنت العاوزها
هنا : وهي حبيتك ؟
يوسف : للاسف لا ، كانت معتبراني اخ ، بس انا مكنتش اعرف ولا عمرها صارحتني ، لما حد ما جه اليوم دا
هنا : يوم ايه
يوسف :......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هنا : وهي حبيتك ؟
يوسف : للاسف لا ، كانت معتبراني اخ ، بس انا مكنتش اعرف ولا عمرها صارحتني لحد ما جه اليوم دا
هنا : يوم ايه
يوسف : هحكيلك
"ف الماضي"
ياسمين : واخدني كدا علي فين يا يوسف
يوسف : اصبري بس
ياسمين بصيت حواليها و لقيت المكان جميل : الله يا يوسف ايه المكان الحلو دا و قربت منه حضنته
يوسف : انا عاوز اعترفلك بحاجه
ياسمين : قول
يوسف : انا بحبك اوي ، تجوزيني
ياسمين بصدمه : اتجوزك !!
يوسف : ايوة ، و هساعدك تتعالجي ،و ترجعي احسن من الاول و ماما هتعاملك زي بنتها
ياسمين : بس انا يا يوسف بحبك جدا
يوسف بفرحه : مانا عارفه
ياسمين : زي اخويا بظبط أو ابويا ، بحسك حاجه كبيرة عندي بس كحب فعليا للاسف لا
يوسف بضحكه : نعم ؟و الاحضان و الخروج و الكلام دا كله ايه
ياسمين : انا عايشه لوحدي طول عمري يا يوسف ملقيتش اليقولي الصح من الغلط بس انت لو فهمت كل تصرفاتي غلط فانا اسفه ، انا هبعد و جايه تمشي
يوسف مسك ايديها : مستحيل ، انتي مش هتمشي فاهمه !!! مش هتسبيني
ياسمين : لا همشي و ابعد كدا عني
يوسف زقها : مش هتمشي بقولك
ياسمين وقعت علي الارض أغمي عليها
يوسف : ياسمين ، ياسمين
"ف الحاضر"
هنا : مااتت ؟
يوسف : معرفش ، مشيت و سبتها لما محمد جه مشاني وانا مكنتش حاسس بحاجه
هنا بصدمه : يانهار اسود ، حتي دي قتل*تها و خافت من يوسف و رجعت لورا
يوسف بحزن : متخافيش مني انا مش مؤذي والله العظيم كانت بالغلط ، انا حكتلك كل حاجه يا هنا ، عاوزة تمشي امشي وانا هطلقك
هنا : روح لمامتك ، وانا هاخد هدومي و رايحه لماما
*************
"ف القسم"
الظابط : ايه معني كلامك انك كونتي مجوزة هاني و محدش كان يعرف ؟
مها : مكنش ينفع حد يعرف ، و انا مليش علاقه بقت"له دا كان جوزي وكنت بحبه
الظابط : كان بينكو علاقه سابقه ؟
مها : اة ، كنا زمايل بالجامعه زمان و كنا هنتجوز بس محصلش نصيب
العسكري : يوسف ابن المدام واقف برا و عاوز يدخل
الظابط : خليه يدخل
يوسف : ممكن تروح امي ، انا هعترف بكل حاجه
الظابط : سامعك
يوسف : مش هتكلم بحرف غير لما تمشي و خليك فاكر انك لو استخدمت العنف مش هتعرف حاجه و هطلع ومش هتقدر تحبسني لانك معكش الدليل ، لكن نا الدليل الوحيد
********************
"ف المساء "
هنا فتحت الباب بالمفتاح : ماما ، فينك
هنا ملقتش حد ف الصاله و دخلت جوا لغرفه مامتها بس قبل ما تفتح
ثريه بضحكه : انت بسطني عشان كدا انا بسطك
محمد : المهم ان كل العاوزاة حصل
ثريه : لسه
محمد : قتل*تي الراجل و هتسجني مراته و هتاخد فلوسو ، عاوزة ايه تاني
ثريه : لسه التقيل جاي
هنا السمعت كل كلمه وقعت الموبايل من ايديها
ثريه بخوف : ايه الصوت دا ، هنا كانت اخدته و طلعت تجري و مشيت
محمد : خليكي هقوم اشوف مين
*********************
دخلت هنا ببكاء ف الفيلا بتبحث عن يوسف ف كل حته : يوسف ، يوسف
مها طلعت من اوضتها ببكاء : يوسف مش موجود ولا هيبقي موجود
هنا : ايه الحصله ، اتكلمي
مها : هيعترف علي نفسه وانا معرفش ازاي ابني عمل كدا
هنا بدموع : لا ياماما يوسف برئ ، برئ ، انا عاوزة اروحولو حالا
*****************
"ف القسم "
الظابط : يا عسكري ، خد يوسف علي سجن الانفرادي
العسكري : أوامرك
"كان قاعد يفكر ، لما يوسف مش الق"تله ولا مها ولا حتي ثريه ، اومال مين و كان هيم"موت من التفكير"
*****************
"ف السجن "
يوسف طلع و كان بيحسب محمد الجه واول ما شافها قاعدة بتبكي : هنا !
هنا طلعت تجري عليه بدموع و حضنتنه : انا اسفه يا يوسف انا ظلمتك ، انا عارفه انك مش بتحبني ، بس انا بحبك يا يوسف و هجيب دليل براءتك
يوسف : انا مش. فاهم حاجه
هنا : انا عرفت مش انك ألقت"لت بابا ، انا عرفت الحقيقه
يوسف بصدمه : ..........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يوسف : انا مش فاهم حاجه
هنا : انا عرفت مش انك القتل"ت بابا ، انا عرفت الحقيقه
يوسف بصدمه : ازاي و مين القتله
هنا نزلت راسها لتحت : ماما
يوسف :, مامتك انتي ؟؟؟
هنا ببكاء : ايوة و معرفش السبب لحد دلوقتي و كمان بتخونه و سمعتها بودني
يوسف قرب منها و ضمها : هنا انا اكتشفت اني و سكت فجأه
هنا بصتله : أن ايه
يوسف : مش وقته يا هنا ، انا حكيت للظابط كل حاجه بس حلفت أن مش انا القتل*ته و فيه حاجه غلط ، بس للاسف هما هيسجنوني هنا لحد ما يعرفو الحقيقه و لحد الوقت دا أنا هكون متهم ، انا عاوزك تديري الشركه و تخلي بالك من ماما ، و هعتمد عليكي انتي الهتظهري الحقيقه و محمد هيساعدك
هنا بغل : اوعي يا يوسف تجيب سيرة لمحمد بحاجه ، محمد السبب هو السبب
يوسف : معقول دا عشرة عمري
هنا : زي ما بقولك بكرة هتعرف كل حاجه
و قرب من شفا*يفه و باست*ها : انا بحبك يا يوسف واوعدك اني هحل كل حاجه و اوعدك أن اول ما احبها همشي و هبعد قبل ما تطلع من السجن دا و مش هتعرف عني حاجه بعدها
و ادورت عشان تمشي يوسف مسك ايديها و حضنها من ضهرها : متبعديش ، ارجوكي ، انا ما صدقت لقيتك
هنا و الدموع نازله منها : وعدي هيتنفذ يا يوسف ، وانت ارجع لحياتك الطبيعيه و كل حاجه هترجع زي الاول
و طلعت تجري
يوسف بصوت عالي : بس انتي بقيتي حياتي يا هنا، انتي بقيتي حياتي
**************
"عديت الايام وكمان الشهور ، و بعد تلت شهور ، هنا كانت اتغيرت من واحدة ضعيفه لواحدة قويه و بقيت تدير الشركه ، و تهتم بنها و بتحاول تظهر الحقيقه ، و جه اليوم المنتظر"
مني : ثريه هانم عاوزة تقابل حضرتك
هنا بضيق : خليها تدخل
ثريه جريت عليها و حضنتها : حبيبتي يا هنا ، وحشتيني
هنا : كويس اني وحشتك
ثريه : مالك
هنا بابتسامه : انتي متعرفيش مالي ، طيب بصي كدا
و فتحت ال لاب علي فيديو ليها هي ومحمد ف اوضه الن*وم
ثريه : يانهار اسود بتمسكي فيديو علي امك
هنا : و اعمل اكتر من كدا كمان ، انتي واحدة خاينه و متستهليش تكوني امي ف يوم من الايام ، لو كنتي عاوزة فلوس كنتي قولي ، كنت هديكي كل حاجه من غير ما تدمري حياتنا بالشكل دا
ثريه قامت بانفعال : علي اساس ان كنتي عايشه حياة الهنا ، انتي كنتي مع واحد مش بيحبك ولا طايق يبص ف خلقتك
هنا : ملكيش فيه حياتي تخصني انا و راحت قعدت علي الكرسي : قدامك اختيارين ، هتروحي تعترفي علي نفسك انتي ومحمد و الفيديو دا هيتمسح هو و كام اعتراف ليكي كدا حلوين ف اوضه الن*وم يا اما يتقل بكرامتك و كل دا يروح للنيابه ، تبقي قضيه زنا ،و قضيه ق"تل و قضيه سب و قذف ،و قضيه تع"دي علي الآخرين ، فأيه رءيك
ثريه و كانت اتجنت : انا رءي شئ تاني خالص و مضطرة اعمل كدا و طلعت من شنطتها مسدس ، ايوا هق"تلك يا هنا ، هق"تل بنتي و يبقي ق*تلت الاتنين و ريحت نفسي و ريحت ابوكي و انا ارتحت
هنا بجمود : انتي مفكراني خايفه من الم*وت و هقولك خدي يلا فيديوهاتك بس ونبي متقت*لنيش ، انا بقيت متوقعه منك كل شئ ، عمتن فيه حد انتي بتحبيه اوي معاك كل نسخ ، عشان لو فكرتي تقتل*ليني هو هيروح فورآ يسلم كل دا ، اة و نسيت اقولك فيه كاميرات بردو هنا ف المكتب و راحت جابت ورقه و كتبت عليها , و ادي قضيه تانيه محاوله ق*تل هنا هاني
ثريه بخوف : انتي مفكرة أن كدا خلاص ، هتجبيني تحت رجليكي ، ايوا انا ألقت*لته
"نرجع للماضي"
هاني : لا لا لا انتي اتجننتي اكيد
ثريه : انا كنت مجنونه لما سيبتك عايش كل حاجه و طعن*ته طعن*ات متتاليه لحد ما م*ات
و لسه جايه بتدور لقيت الباب بيخبط
ثريه بخوف و توتر قربت من الباب : مين
محمد : انا محمد كنت عاوز استاذ هاني
ثريه : خير هو نايم
محمد : افتحي طيب مش هفضل واقف
فتحت ثريه بعد ما قفلت بابا اوضه النوم و لقيت محمد داخل بالسل*اح ، فين استاذ هاني انطقي
ثريه برعشه : انت عاوز منه ايه
محمد بضحك : جاي اهددوا تهديد صغير بعتهوله يوسف
و جري علي الاوضه عشان يدخله
ثريه : استني يا محمد ، انت جاي تق*تله
محمد : اكيد لا قت*ل ايه بس دا تهدديد زي كل مرة مش اكتر و اهو بنتسلي
ثريه : هاني اتق*تل بجد .
و كانت الصدمه لما محمد فتح الأوضه و شافه .
"ف الحاضر "
هنا بدموع : ازاي جالك قلب انتي مش بني ادمه ازاي ، حرام عليكي ، يعني يوسف مكنش حتي بيفكر يجي جنبه
ثريه : و انتي بريئه ؟, ، انتي كمان بتخوني و بتحبي غيرو
هنا : عمري ولا حتي فكرت ف ثانيه اني إخونه
ثريه : لا بجد عاوزاني اصدقك
كان محمد دخل المكتب و شاف ثريه وهي مواجهه المس*دس علي هنا
محمد اخدو منها و طلعت طلقه بالغلط
***************
"ف فيلا يوسف "
مها بألم : عزة ، عزة ، الحقيني
عزة بجري : خير يا ست هانم ، يالهوي ايه الد*م دا
مها بصريخ : وقعت، بسرعه اطلبي الإسعاف و غابت عن الوعي
...................
هنا : اخبار محمد ايه يا دكتور
الدكتور : متقلقيش هو بقي احسن كويس أن الطلقه جت خارجيه
هنا : و ماما اخبارها ايه
الدكتور بزعل : للاسف خسرت الجنين و كان وارد جدا ف سنها دا بأي وقعه تفقدوا
هنا بحزن : وهي عامله ايه دلوقتي
الدكتور : أدناها مهدئ و لسه مفقتش
*************
"بعد اسبوعين ، ف المحكمه "
هنا كانت قاعدة ورا بتبص و تدعي لربنا .
محمد : انا قولت كل الحقيقه يا سيادة القاضي ، يوسف برئ و كل دا كان من خطط ثريه و هنا ،و كمان اخر دليل موجود السك*ينه الااتقت"ل بيها هاني مازالت موجودة في الجنينه و لسه مكتشف دا قريب لما شوفتها بطلعها
"بعد بعض المناقشات"
القاضي : حكمت المحكمه حضوريا ببراءة يوسف رفعت ، و الحكم علي ثريه بالاعدام
هنا اول ما سمعت كدا فضلت تبكي و اخدت بعضها و مشيت
يوسف الكان عينه عليها و كان عارف أنه اخر مرة هيشوفها زي ما وعدته و اكلم بصوت عالي :.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
القاضي : حكمت المحكمه حضوريآ ببراءة يوسف رفعت ، و الحكم علي ثريه بالاعدام
هنا اول ما سمعت كدا فضلت تبكي و اخدت بعضها و مشيت
يوسف الكان عينه عليها و كان عارف أنه اخر مرة هيشوفها زي ما وعدته و اكلم بصوت عالي : هنا ارجوكي استني ، هنا اسمعيني بس لما اطلع ، ارجوكي ، متسبنيش يا هنا
هنا ادورت و بصيت عليه لآخر مرة و شاورتله بايديها ، بمعني أن دا اخر لقاء بينا و مشيت
****************
"بعد شهر "
هنا : انا مبسوطه أن قدرت اتعلم بسرعه علي فكرة
سعاد : يعني يابنتي انا مش فاهمه عاوزة تتعلمي ليه ، واحد زيك معاها فلوس الدنيا و الآخرة و تتعلم خياطه
هنا بضحك : معلش بقي انا حابه اتعلم و اديني اتعلمت ، عمللنا اكل ايه انهارده
سعاد : الفراخ و الملوخيه البتحبيهم
هنا : تعرفي انا بحبك اوي يا طنط سعاد لما مشيت من قبل ما اتجوز زعلت اوي بصراحه انتي المربياني يعتبر مش امي
سعاد بابتسامه صافيه : ايوا ياختي كليني بالكلام عشان اسكت ، اسكتي انا عملالك حته مفجأه
هنا بحماس : هااا خير ؟
سعاد : بكرة باذن الله انا فضيت نفسي و حسافر معاكي المكان التحبيه
هنا : هيييييه اخيرا وافقتي
**************
"ف فيلا يوسف "
مها : يوة يا مجنون رايح فين انت فاهمني
يوسف وهو بيحضر شنطته بفرحه : رايح لحبيبه عمري
مها : انت لقيتها
يوسف : ياة من بدري بس سبتلها وقت و خلاص قررت هي مينفعش تبعد اكتر من كدا ، ماما هتحضري كل العقولك عليه ها
مها بابتسامه و حضنته : انا هعمل كل حاجه هتخليك مبسوط و اسفه اني كنت انانيه ف يوم من الايام ، انت عندي بالدنيا يا يوسف
يوسف حضنها اكتر : وانا بحبك اوي يا امي
*************
"ف الصباح"
هنا نازله من علي السلم و ماسكه ال شنطه : يااا دادة ، هقع بالشنطه الكبيرة دي ، انت جيبالي حاجتي كلها ليه
و كانت لسه هتقع .
هنا : اااااةةة الحقوني و غمضت عنيها و بتفتحها
هنا : هو أنا موقعتش ليه
يوسف بضحكه جذابه : يمكن عشان انا مسكتك مثلا .
هنا كانت عاوزة تدور بس تجمدت مكانها : هو انا بيتهيئلي ولا ايه ، يوسف ؟ ، هو انا موقعتش ليه و كان ف عقل بالها أنها ممكن تكون سمعته بالغلط فقررت تعيد السؤال تاني
يوسف بضحك اكتر : والمصحف انا و ماسككك كمان اهو لحد الان ، هتدوري وتبصيلي ، ولا انتي عجبك الماسكه
هنا اكسفت جدا و ادورت فجأه ، شافت يوسف كأنها اول مرة تشوفو ، كان وسيم و لابس بدله شيك جدا و كانت اول مرة تشوف وشه منور و ضحكته صافيه و غمازاته باينه منها .
يوسف بابتسامه : وحشتيني
هنا بعدم إدراك : اقسم بالله كلمه كمان و هبوسك ، لم نفسك
يوسف بضحك : يخربيت عقلك وانا فكرت اني هعاني ف مصلحتك
هنا و بدأت تستوعب : احيه دا يوسف بجد ، يوسف ؟ ، انت بتعمل ايه هنا
يوسف بصلها بذهول : ياحول الله لولا اني اعرفك كنت قولت انك تعبانه ف عقلك
هنا مسكت الشنطه تاني بنرفزة و بتحاول تشيلها و تنزل بيها وهي بتتكعبل تاني ، يوسف مسكها للمرة التانيه
يوسف : يابنتي ارحميني لو بتتلكي وعاوزاني امسكك كل شوية قوليلي و انا اخدك بيتنا نبقي برحتنا احسن و غمزلها
هنا بخجل : انت واحد قليل الادب
يوسف بابتسامه : خدي عندك وسافل كمان
هنا سابت الشنطه و نزلت جري من علي السلم و يوسف يجري وراها .
يوسف : يابت المجنونه استني
هنا وهي بتجري : وحياة امك ما هتلحق تمسكني
يوسف : يابنتي عيب انا رجل اعمال وانتي صاحبه شركه ، احترمي وضعنا حتي ، يا هنا استني نفسي اتقطع
هنا بضحك وهي بتجري خبطت ف واحدة : انا اسفه جدا جدا
ياسمين بصتلها : انتي هنا ؟
هنا اول ما شافتها عرفتها : انتي تعرفيني
يوسف جاي جري : اخيرا وقفتي شلتيني
ياسمين : يوسف ؟ ، عامل ايه
يوسف بصدمه : ياسمين ايه الجابك هنا
هنا : اجبلكو اتنين لمون
ياسمين : انا مقصدش والله انا بس استغربت ، ممكن نقعد نتكلم شوية يا يوسف بعد اذنك يا هنا
هنا : اة مانا جايه معاكو
يوسف قرب من ودانها : مش كنتي بتجري ؟
هنا بعصبيه : اخرس أنت
......................
"ف الكافيه"
ياسمين : انا حابه اشكرك يا يوسف لانك من اخر موقف حصل ما بينا وانا حسيت اني وحشه اوي و قررت اني لازم اتغير ، بس للاسف كنت لوحدي ، لحد ما جه شخص غيرلي كل حياتي ، وفضل جمبي بالعافيه و عالجني ، انا بعتذرلك طبعا يا يوسف علي كل شئ انت شخص جميل ، بس علاقتنا كانت غلط
هنا : وانتي عرفتيني منين
ياسمين بابتسامه : لؤي ياستي مبيستخباش عنه حاجه ، لو عاوز يجيب تفاصيل اي حد ، بيجبها
يوسف : مين دا و هو ماله بيا
لؤي من ورا ياسمين جه و باسها من خدها : اهو ياسيدي بطمن انك مبقتش تفكر ف حبيبتي
لؤي مد ايدو ليوسف : اهلا انا ابقي لؤي جوز ياسمين
هنا بابتسامه و بصوت واطي : احسن حاجه عملها والله
يوسف قرب منها : انتي بتضحكي علي ايه ؟
هنا بصيت لياسمين : الشبه البينا مش طبيعي بجد و ضحكت
ياسمين : انا استغربت بردو والله بس زي ما بيقولو يخلق من الشبه اربعين ، عمتن انا بعتذرلك يا يوسف وانتي كمان يا هنا لو ضايقتك ، و اتمني تسامحيني ،و مبسوطه أن شوفتكوا سوا
يوسف بابتسامه : انا نسيت كل حاجه يا ياسمين من يوم ما حبيت هنا ، متقلقيش .
لؤي : عنشوفك اكيد قريب تاني
يوسف بابتسامه : اكيد
****************
"ف الطيارة "
هنا : افهم بقي انت واخدني علي فين
يوسف ريح علي الكرسي و غمض عنيه
هنا : انسان متكبر و متخلف
يوسف فتح عينه : سمعتك علي فكرة
هنا بتوتر : مقصدش
يوسف بابتسامه : ولا تقصد يا جميل
..................
"ف أحد شوارع فرنسا"
هنا : الله يا يوسف الشوارع حلوة اوي
يوسف : شوفتي بقي ، يلا بينا نطلع الاوتيل الدنيا ضلمت
هنا : حاضر
.......................
هنا طلعت من الحمام و كانت لابسه بجامه حملات لونها بمبي و كانت مسيبه شعرها و حاطه مكياج خفيف .
يوسف قرب منها : ايه الجمال دا
هنا بخوف : فكرت مش هيبقي حلو
يوسف بانبهار : لا جميل اوي
هنا : يوسف انا لسه مسمحتكش
يوسف : عارف ، تعالي نقعد
يوسف مسك ايديها : هنا انا بحبك ، بحبك اوي فوق ما تتخيلي و كنت بمنع نفسي و اكدب نفسي بس من فترة اتاكدت أن انا مش بس بحبك ، انا بموت فيكي و مقدرش استغني عنك،. انا غلطت ف حقك كتير بس لو سامحتيني هعوضك عن كل حاجه عشتيها
هنا بدموع : مش هتكرر اي حاجه تاني يا يوسف ؟؟
يوسف مسح دموعها : وعد لا
هنا ضمته : انا كمان بحبك اوي
يوسف : يلا ننام
هنا بتوتر : دلوقتي
يوسف : ايوا
......................
"يوسف و هنا نامو ، و كانت هنا بتفكر أن لسه يوسف زي ما هو ، ياتري بيضحك عليها ومش بيحبها ولا هو ف مشكله تانيه بالنسبالو
*******************
"بعد ٥ ايام ، ف فيلا يوسف "
مها : يلا ياعزة جهزو الحاجه
عزة : كل حاجه تعتبر جاهزة متقلقيش
هنا و يوسف وصلو قصاد الفيلا و فجأه الانوار كلها ضلمت .
هنا بخوف مسكت ف يوسف : يوسف هو ف ايه
يوسف بعد عنها و سابها
هنا ف الضلمه : يوسف ، انت فين متسبنيش ، يوسف
و الانوار نورت و كان كل المعازيم حواليها بيسقفو و يوسف قصادها علي الارض
يوسف : انا عارف يا هنا أننا اتجوزنا بسرعه و عيشنا مشاكل كتير و تعب كتير ، موافقه تبدأي حياه جديدة معايا من اول انهاردة ، موافقه تتجوزيني يا هنا قدام الناس دي كلها للمرة التانيه
هنا بفرحه حضنته : موافقه يا يوسف ، موافقه
و بدأت الاغاني تولع و الحفله بدأت و هنا طلعت لبست فستان و كانت اجمل واحدة ف اليوم كله
........................
"ف اوضه هنا و يوسف"
يوسف شال هنا و لف بيها : بحبك ، بحبك اووييي
هنا بخوف مسكت فيه : يوسف هقع والله نزلني
يوسف بضحك قرب وشه من وشها : قوليها و هسيبك
هنا بصتله : انا اطمنت لما قربت مني و لو قولتها مش عشان خايفه ، هكون عشان انا حساها و بحبك بجد
و بدأت حياة هنا و يوسف من اول و جديد ♥️♥️♥️♥️♥️
*****************
"بعد سنه"
مها : ياحبيبتي زعلانه ليه و ماله يعني لو مطلعتيش حامل ايه المشكله
هنا بحزن : بقالي سنه علي الحال دا ، انا نفسي افرح و افرح يوسف
مها بابتسامه : يوسف فرحان وانتي معاه يا هنا ، متخافيش
تليفون هنا بيرن
هنا : حاضر يا دكتور ، التحليل ظهر ،طب تمام ، انا جايه حالا
مها : روحي و ابقي طمنيني
........................
"فالمساء يوسف دخل بيدور علي هنا"
يوسف : هنا انتي فين
هنا بصريخ : انا هنا يايوسف
يوسف بيدور ف كل حته مش لقيها
يوسف : يانهار اسود ، هنا انا مش لقيكي
هنا بضيق تنفس : انا ف الدولاب يا يوسف
يوسف فتح الدولاب
هنا : ااااة نفسي ، الحمدلله الحمدلله
يوسف بقلق : هنا حبيبتي مين عمل فيكي كدا ، ايه الجابك هنا و حبسك
هنا بخوف : اصل بصراحه كنت عاوزة اعملك مفجاه و اخضك واطلع من الدولاب و اقولك خبر حلو ، بس لما كنت بجرب اتزنقت جوا و مكنش فيه حد
يوسف : يابنتي انتي هتجنيني ، انتي ايه
هنا بضحكه : خلاص اخر مرة ، يوسف انا عندي مفجأه
يوسف : هااا قولي
هنا : انا حامل
يوسف بفرحه : بتكلمي جد ، احلفي
هنا : والله العظيم حامل ف الشهر التاني
يوسف أخدها و لف بيها : بحبككك ، انا عاوزة بنوته كدا شبهك اتفقنا
هنا بضحكه : اتفقنا