رواية عشقت عبسها الطفولي كاملة جميع الفصول بقلم سما احمد
رواية عشقت عبسها الطفولي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سما احمد رواية عشقت عبسها الطفولي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقت عبسها الطفولي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقت عبسها الطفولي كاملة جميع الفصول
رواية عشقت عبسها الطفولي كاملة جميع الفصول
-ونبي ارحمني يا بابا انا بنتك ازاي هتعمل فيا كده
....:- اخلصي يابت ده هيدفع فيكي كتير ده رجل أعمال كبير وانا تعبت منك ومن قرفك وانا مش ناقص اصرف عليكي
هي:-والله يا بابا انا هشتغل وهصرف ع البيت بس ونبي متجوزنيش ليه ده اكبر مني ب 18 سنه وانا عاوزه اتعلم
....:-تعليم ايه وزفت اي ده انتي هتعيشي في نعيم تقوليلي تعليم
نعرفكم بالشخصيات (مليكه محمود 17 سنه مامتها متوفيه عايشه مع ابوها القاسي بيضا وجميله وهاديه وبتحب الضحك والهزار شعرها بني طويل ل بعد خصرها لون عيونها عسليه في الصف الثاني الثانوي )
محمود أبو مليكه (راجل قاسي ميعرفش الرحمه علطول بيضربها ويعذبها ويجيب بنات قدامها بيشرب كتير وبنته اللي بتصرف عليه) نرجع
يلا اخلصي البسي هياجي ياخدك كمان شويه ده دافع فيكي مليون جنيه
مليكه بشهقه لنفسها :-مين ده اللي يشتري واحده فقيره زي ب مليون جنيه
محمود ابوها :-اخلصي اجهزززي يلااا
مليكه:- ابوي ايدك يا بابا ارحمني
قم نزل ع وشها من محمود:- اخلصي يابت مش ناقص دلع انااا قدامك 10 دقايق لو ملبستيش هكون عامل فيكي زي كل مره وابتسم بخبث
مليكه قامت جري تجهز لانها عارفه انه ممكن يضربها بالحزام ويحبسها زي كل مره ف راحت لبست دريس ابيض هادي وسمبل ل مامتها الله يرحمها ولبست حجاب ابيض ساده وفضلت تبكي ع حظها وتدعي ربها
محمود دخل عليها:- اخلصي يختيي مش هتفضلي تبكي طول عمرك فقري زي اللي جابتك اخيرا هخلص منك واكسب من وراكي حاجه
ملكيه فضلت تبكي وهي ماشيه وراه ف صمت لغايت ما وصلت للصاله واتصدمت شافت شاب وسيم مبينش عليه 35 سنه خالص راحت قعدت جمب بباها وهي وشها في الارض
محمود:- فين الفلوس يا باشا
....:-بصله بقرف وقاله نكتب الكتاب الاول
(مروان الأسيوطي 35 سنه اكبر رجل اعمال في مصر عنده العديد مين الشريكات في الهندسة المعماريه طويل شعره اسود داكن عينه أخضر داكن عصبي جدا متزوج ومخلف بنت)
خلصو الكتب كتاب وقام سلمو شيك ب مليون جنيه
مروان:- من النهارده انسي انك ليك بنت عندي فاهم
محمود أبو مليكه بتوتر:- تحت امرك يا باشا
مروان اخد مليكه ونزل ركب العربيه ووراه حرس كتييير هي اتصدمت من كميت الحرس ركبت جمبه في العربيه وهي بتبكي
مروان:- ماخلاث كفايه قرف احنا هنقضيها اليوم كله بكي
مليكه بخوف :- مسحت دموعها راحت سكتت
بعد اربع ساعات وهما قربوا يوصلوا صاحها لأنها نامت من الطريق
مروان بصوت حاد وعالي:- انتي يا زفته
مليكه :- لارد
مروان :- انتي يابتتتت
مليكه:-ايوة في اي نعم
مروان بصلها بقرف:- هنوصل هناك ابويا تحترميه وتقدريه امي مش عاوزها تشكي منك مراتي وبنتي خدامه ليهم فاهمه
مليكه بصدمه:- انت متجوز
مروان بسخريه:- وده يهمك في حاجه
مليكه فضلت بتبكي وهي مصدومه وصلوا القصر ونزلت وهي مصدومه من فخامه القصر لانه قصر ملكي مشيت وراه وهي مبهوره من كل حاجه دخلت القصر اول مادخلت لقيت بنت حلوة اووي بتجري عليه وبتقوله بابا
مروان :- حبيبت بابا وحشاني عامله اي
رنا:- الحمدلله ي بابا وحستني
مروان :- وانتي كمان يا حبيبت بابا وحشتيني
الحاجه ناديه ام مروان:- ي اهلا بيكي يا ولدي نورت انت وعروستك راحت تسلم ع مليكه بود وحب
ناديه :-نورتي يا عروسه ولدي
مليكه:-بنورك يا طنط
ناديه :- طنط اي اللي بتقوليها دي ده انا زي امك انتي تقوليلي ي ماما
مليكه بحزن:- حاضر ي ماما
ناديه:- مالك ي حببتي
مليكه:- اصلك فكرتيني ب ماما اللي يرحمها
ناديه ب حزن:- الله يرحمها يا حببتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مليكه:- اصلك فكرتيني ب ماما الله يرحمها
الحاجه ناديه:-الله يرحمها يا حببتي
نجوي وهي نازله من السلم ب غرور وتكبر :- انت جيت يا بيبي وبتقرب منه وبتبوسه
مروان:- ايوة يا جوجو لسه واصل اهوو
نجوي وبتبص ب غرور ل مليكه ولانها احلي منها :- هي دي بقا الخدامه اللي انت جبتهالي
مروان:- اهاا هي دي يا حببتي
(نجوي فادي 25 سنه شعرها قصيره مغروره وشايفه نفسها جابت رنا وبعدين جالها المرض الخبيث واطرت انها تشيل الرحم ف أصر ابو مروان يجوزو غيرها )
مليكه بتبصلهم بحزن وكسره
نجوي:- انتي يازفته غوري اعمليلي كوباية قهوه اخلصي
الحاجه ناديه:- نجوي عيب كده هي زيها زيك
نجوي ب صدمه:- مين دي اللي زيي ده انا الهانم بتاعتها دي متطولش تبقي زيي
مروان:-ماما لو سمحت انتو كنتو عاوزين تجوزيني علشان اجبلكم الولد يبقي خلاص يا ماما سبيني انا في حياتي الشخصيه لو سمحت
مليكه بصدمه :-ولد اي
نجوي بسخريه:-هوه انتي متعرفيش انك جايه هنا علشان تخلفي الولد بعدين هتغوري في ستين داهيه
مليكه:- وانا مستحيل اخلف فيوم من الايام واسيب ابني
مروان:- وهوه بيمسكها من طرحتها ب عصبيه - اوعي تنسي نفسك ده انا مشتريكي وغوري اعملي القهور زي ما قلتلك تاكي بالقرف
الحاجه ناديه:- حرام عليك يا مروان اللي بتعمله دي صغيره يبني
مروان:- يبقي تحترم نفسها من سكات وتقوم تعمل اللي اتقالهاا عليه
بتقوم مليكه جري علي المطبخ بعد مدلتها الخادمه عليه وبيمشي مروان للشغل بتاعه
بعد شويه بتيجي مليكه بالقهوة وبتحطها علي التربيزه
نجوي بخبث بتنادي عليها وهي بتشرب القهوه:-اوعي تنسي نفسك يابت انتي انا ست القصر هنا وقريبا اوووي هتترمي بره في الشارع اللي جبناكي منه
مليكه بتبصلها بقهر وحزن وبتقولها:- وانا مستحيل اخلي الشخص ده يلمسني ع جثتي
نجوي ببتعصب وهي ماسكه القهوه وبتكبها بقصد علي رجلها:-علشان تفكري تعلي صوتك علي اسيادك
مليكه بصراخ لانه القهوه سخنه جات الحاجه ناديه مامت مروان علي صوتها في ايي ي بنتي
مليكه :- رجلي بتحرقني يا ماما اوووي
تعالي يا حببتي قومي وبتبص ل نجوه بقهر وبتقولها:- انا ليا تصرف تاني معاكي
وبتاخدها وبتطلع بيها فوق علي اوضه كانت مجهزه ليها وبتدخلها الحمام تحط رجلها تحتها المايه بعدين بتنادي علي الخادمه
الحاجه ناديه:- هاتيلي مرهم حروق
الخادمه:- حاضر يا هانم
بتروح الخادمه تجيبه وتدهولها
الخادمه اتفضلي
الحاجه ناديه بتحطلها علي رجلها:-حقك عليا انا يابنتي والله انا هجبلك حقك منها
الكاتبه:- Samaa Ahmed ♥
مليكه وهي عيونها حمرها من الوجع:- لا عادي يا ماما انا متعوده علي كده
الحاجه ناديه استغربت رده فعلها وسكتت دهنتلها رجلها وسبتها ونزلت
عند نجوي وهي خارجه من القصر ناديه بتنادي عليها
ناديه :- نجوي نجوي
نجوي بتأفف:- نعمم
ناديه ام مروان:- انتي اتفقتي انه مروان يتجوز ويجيب عيل علشان خاطر ميطلقكيش وده كان شرطي انا وابوه عليه زي ما احنا برضو نقدر نغير شرطنها ونخليه يطلقك البنت صغيره وحقها من حقك ف احترمي نفسك وانا اللي هقفلك فاهمه
نجوي بتوتر:-فاهمه فاهمه وبعدين مشيت وهي بتشتم فيها
بعد العصر خلص مروان شغله ورجع البيت وملقيش مامته لانها عند المقابر وابوه بيشرف علي الشركات في القاهره ومراته زي كل مره في خروجه
طلع ع اوضتي دخل وغير هدومه في نفس الوقت مليكه صحيت واخدت شور ولقيت نفسها نايمه بنفس هدومها دخلت وغير هدومها فتحت الدولاب ولقيت دريس شكله حلو بس ملقيتش طرحه ف لبست نفس طرحتها بعدين خرجت ونزلت تشوف مين الللي تحت وكانت جعانه اوووي لانها مأكلتش حضرت ل نفسها اكل وهي رجلها موجوعه اووي من الحرق ف نفس الوقت نزل مروان وكان عاوز يتغدي ف بينادي علي الخادمه
مروان:-فرحه
الخادمه :-بتيجي جري- نعم يا باشا
مروان:-حضري الفطار
الخادمه:-جاهز يا باشا
بيقوم مروان بيروح للسفره بيلاقي مليكه قاعده بتاكل اول ماشفته خافت واتوترت
مروان:- اي اللي مقعدك هنا مكانك مش هنا انتي مكانك مع الخدم ومش عاوز اشوفك قدامي تاني
مليكه :- بحزن وزعل وبكسره حاضر
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مروان بزعيق:- اي اللي مقعدك هنا انتي مكانك مش هنا مكانك مع الخدم
مليكه بزعل وكسره وحزن:-حاضر
مشيت مليكه وهي حزينه ومكسور وكانت ماشيه مش مظبوطه بسبب الحرق اللي في رجليها مروان شافها واخد بالو بس مهتمش. راحة اوضه الخدم واكلت معاهم والخدم بيبصوا ليها وهي صعبانه اوووي عليهم
بيجي الليل وبيوصل الحج سالم أبو مروان من سفريته ( لانه كان بيشرف علي الشركات في القاهره)
بيدخل من بابا القصر ب هيبته الطاغيه وباين عليه الكبر والغرور
الحاجه ناديه بحب :-نورت يا حج والله البيت كان مضلم من غيرك
سالم الأسيوطي :- بنورك يا ام مروان والله ؛ اي كده فين مروان وعروسة ابني
ناديه بحزن :- ابنك نايم في اوضته وسايب مراته مع الخدم جوه يا حبت عيني البت صغيره اووي يا حج
الحاجه سالم بزعيق:-ازاي يسيب مراته لوحدها لا وكمان مع الخدم والله عال عرفت اربي. فرحه بت يا فرحه(الخادمه)
الخادمه(فرحه):- نعم يا عم الحاج
الحاج سالم:- روحي ناديلي مروان من فوق دلوقتي
فرحه:- حاضر يا حاج
بتطلع فرحه جري وبتناديه عليه بتبخبط علي بابا اوضته
مروان بنوم:-مين
فرحه ؛- انا يا باشا الحاج سالم عاوزك تحت ضروري
مروان:-تمام غوري
نزلت فرحه وقالت ل سالم انه نازل. دخل اخد شاور ونزل لبس قميص لونه ابيض وبنطلون اسود وصفق شعره وكان وسيم جدا
في الصالون الحاج سالم ل فرحه:- روحي ناديلي مليكه
فرحه :- حاضر يا حاج
بتروح فرحه وتنادي علي مليكه وبتقولها كلمي الحاج بره
مليكه:-مين ده اللي عاوزني
فرحه :- ده يبقي ابو الباشا مروان اطلعي كلميه يلاا
مليكه بتهز راسها وبتمشي تطلع تشوف عاوزاها ليه
مليكه:- نعم يا عمو
سالم بأنبهار ل جمالها وحجابها عكس نجوي خالص:- اقعدي يابنتي علشان هتتعشي معانا
مليكه بتوتر:-بس مش هينفع مر،،....
سالم ب حده:-مفيش كلمه في البيت ده تمشي غير كلمتي ويلا علشان تاكلي يابنتي
نزل مروان وهي بتاكل ادايق لانها قاعده راح ناحية ابوه وسلم عليه
مروان:- اي مقعدك يابت انتي هناا
سالم بزعيق:- لا قوم خدها ب القالمين احسن
مروان:- مش قصدي
سالم :- ولا قصدك ولا غيره مليكه زيها زيه غيره (يقصد نجوي) وليها اوضتها ومكانته في البيت ده وانت هيبات عندها يوم وعند نجوي يوم ده عدل ربنا ولا ايه يا استاذ مروان
مروان بزعيق:- بس انت عارف اني مش عاوزه اتجوز وانت اللي غصبتني عليهاا
هوب قلم نزل علي وشه :- لما تتكلم معايا تتكلم ب احترام مش علشان كبرت هتكبر عليا انا عمري قليل في الدنيا دي وانت ابني الوحيد وعاوز اشوف حفيد ليا هترفض ليا اول طلب اطلبه منك
مروان بزعل:-حقك عليا يا حاج مش هتكرر وباس ايده
وكملوا اكل وخلصوا وقاعدو كلهم في الصالون مع بعض
سالم:- وانتي في سنه كام علي كده يا مليكه
مليكه بخجل:- انا في تانيه ثانوي علمي
سالم :- طب تحبي اقدملك في مدرسه يا بنتي
مليكه بفرحه وخجل :- اللي تشوفه
الحاج سالم ل مروان:- بكره تقدملها في مدرسه يا مروان
مروان بضيق :- حاضر يا حاج
دخلت نجوي وهي شايله كياس كتير
نجوي :- هاي يا جماعه
ناديه بضيق:- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الحاج سالم :- اهلا يا نجوي عامله اي
نجوي:-الحمدلله يا انكل انت اخبارك اي
الحاج سالم ادايق لانه مش بيحب كلمه انكل دي :- تمام يا بنتي
نجوي:- مروان تعال شوف انا جبت اي يا حبيبي
الحاج سالم بخبث:- النهارده ليلة مليكه يا نجوي بكره يبقي يشوف اللي انتي عاوزاه
نجوي ب مصدمه:-مليكه مين دي اللي تشركني في جوزي
الحاج سالم بسخريه:-اي مش ده اتفقنا ولا اي يا نجوي
نجوي بتوتر:-اه اه اتفقنا هطلع فوق انا وطلعت وهي بتشتم في مليكه وبتتوعدلها
مليكه وهي خايفه انه هينام معاها في نفس الاوضه
الحاج سالم ل مروان:-قوم يبني خد مراتك واطلع اوضتك
مروان بزهق:- انا خارج لما اجي هدخلها
الحاج سالم بضيق منه:- اللي تشوفه هقوم انام انا تصبحوا علي خير
مروان :- وانت من اهله
الحاجه ناديه:-استني هاجي معاك يا حاج
قام مروان وطلع اخد عربيته وراح يسهر في بار دي عادته لما بيبقي مدايق بيروح ل صاحبه مازن
مازن:- فينك كده برن عليك من وقت ما خرجت من الشركه فينك يا جدع
مروان:- كنت نايم يا صحبي والله ومدايق اووي
مازن بمرح:- من اي بس ده انا معاك بدل الواحده اتنين
مروان :- الاتنين مغصوب عليهم حياتي كلها غصب حتي نجوي كل حياتها فلوس فلوس خروجات سفر انا عامل زي الكارت بتاعها
مازن بزعل علي صحبه:- طب مش ممكن التانيه تبقي كويسه
مروان :- كلهم كلب فلوس يا صحبي
مازن بضيق من صحبه ع فكرته:- مش كلهم يا صحبي والله واحد
مروان :- كلهم عاوزين فلوس ومصلحه كلهم كلاب يا صحببببي
مازن:-ربنا يهدي الحال يارب
قعدوا شويه لغايت الساعه 2 وبعدين روح وهوه وطالع علي السلم افتكر انه لازم يروح ل مليكه دخل اوضتها لقيها ناميه بالحجاب بتاعها استغرب راح مسك كوباية مايه وكبها علي وشها
مروان ب سخريه:-اي متعرفيش انك لازم تستني جوزك لما يجي ولا اي
مليكه ب شهقه وصدمه :-اي في اي
مروان :-فزي قومي انتي نسيتي نفسك ولا ايه
مليكه بدموع وكسره :- ليه بتعمل كده انا عملتلك اي لكل ده ارحمني شويه حرام عليك
مروان بضيق:-شغل دموع التماسيح ده مش بحبها اناا واخلصي خلينا نخلص
مليكه :-مش فاهمه حاجه انت عاوز اي
مروان :- انتي جايه هنا علشان تجيبي ابن ليا يلا اجهزي
مليكه ببرءاه:- يعني انا برضو اعمل اي
مروان استغرب انها مش فاهمه بس برضو هيعمل اللي في دماغه
مروان بزهق:- بت اخلصي مش ناقص انا
وابتدا يقرب منها وهي ترجع ل ورا بخوف منه
مليكه:- انت بتقرب ليه كده مني ممكن تبعد شويه
مروان بسخريه:- ابعد ازاي امال هنجيب الوريث ازاي
مليكه فهمت قصده وخافت وفضلت تبعد عنه وهوه مسك ايديها وفضل يقبل*ها بعنف ....اغتص""بها بوح**شيه مرعاش صغر سنها ولا خوف*ها اخد عذريتها بد*م بارد اغمي عليها من معاملته معاها وهي فضلت تنز*ف د**م كتير وهوه ببرود ولع سجاره وطلع بره ولا كأنه اغت**صب رو*ح بنت صغيره وطفله بريئه
استوووووووووب ♥♥
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد ما اخد منها اغلي حاجه عندها خرج ولا كأنه كسر روح طفله بريئه نزل الصالون فضل يشرب سجاير بشرا*هه بعد نص ساعه اخد مفاتيح عربيته وخرج
في الصباح ___________
الحاج ناديه:-بت يا فرحه انتي يابت يا فرحه
فرحه:-نعم يا ست الحاجه
الحاجه ناديه:-فين مروان مش عوايده يتأخر كده
فرحه:- الباشا مروان بليل طلب مني كوباية قهوةبعدين شربها ومشي
الحاجه ناديه ل نفسها ب حيره :- ازاي الواد ده يكسر كلام ابوه وميباتش مع مليكه
الحاجه ناديه :- روحي صحيلي مليكه من فوق
فرحه ب احترام:-حاضر يا حاجه
طلعت فرحه فوق علشان تصحي مليكه فضلت تخبط تخبط مفيش رد تخبط تاني وبرضو مفيش رد فتحت الباب ودخلت
فرحه:- ست مليكه يا ست مليكه هااا بشهقه اتصدمت من اللي شافته مليكه كانت علي السرير مغ*مي عليها وحالتها مش كويسه خالص نزلت جري عند ناديه تقولها
فرحه بصدمه:-الحقي ياحاجه مليكه مليكه مغ*مي عليها وحالتها وحشه اووووي
الحاج ناديه طلعت جري بدون ولا كلمه اتصدمت من اللي شافته مليكه في حاله توجع القلب اووي صعبت عليها ودخلت ليها
الحاجه ناديه بدموع وصدمه:- جهزي الحمام يا فرحه وشوفيلها حاجه تلبسها
فرحه ب طاعه:- حاضر يا ست الحاجه
جهزر فرحه الحمام وجهزت ليها بجامه قطن بنص كم مريحه ليها سنددتها الحاجه ناديه والخادمه للحمام وهي بتهلوس وبتقول: ارحمني ارحمني
علشان تاخد شاور اخدت شاور وخرجت وهي بتسندها لانها فاقده الوعي نيمتها علي السرير ورنت علي الدكتوره بعد شويه جات الدكتوره
فرحه :-الدكتوره بره يا حاجه
ناديه :-دخليها بسرعه
كشفت عليها الدكتوره وادتها علاج حقنه مهدئه وفيتامينات
ناديه :- هي فيها اي ليه مغمي عليها كده
الدكتوره:-جالها انهيار عصبي ولانها ضعيفه وحصلت علا**قه عنيفه ادت الي الإغماء ف انا اديتها مهدئة و شويه بإذن الله وتفوق
ناديه :- ماشي يا دكتوره تسلمي
مشيت الدكتوره ودخلت ى مليكه وهي بتقول ل نفسها:- انا عارفه اني ابني معاملته مش كويسه بس انتي اللي هتغيري حاله انتي طيبه عكس نجوي خالص ربنا يصبرك يبنتي وتستحمليه
نزلت الحاجه ناديه وهي ونازله شافت مروان
الحاجه ناديه بسخريه:-ما لسه بدري يا باشا لأول مره اتأكد اني بجد ما عرفتش اربي اول مره اعرف انه قلبك بالقسوه دي كلها
مروان بزهق:- لي كل ده يا ماما
ناديه:-مراتك اغمي عليها وجالها انهيار عصبي بسببك وانت ولا علي بالك يا استاذ يا شيح اتقي ربنا فيها ولة ل مره واحده في حياتك
مروان استغرب انها مفقتش كان فكرها بتمثل:- هي فعلا جالها انهيار عصبي
ناديه بسخريه:-هوه ده كل اللي همك صح
مروان طلع علي فوق علي اوضتها من غير ولا كلمه دخل لقيها نايمه و قد ايه هي ملاك وشكلها حلو حتي وهي تعبانه ماخدش باله من شعرها وفي تفاصيلها غير دلوقتي ثانيه بس اللي بفكر فيه ده انااا دي كلبه فلوس زيها
فضلت مليكه تصحي ببطئ وتحط ايدها علي راسها:- اهااا راسي وجعاني اوووي بصت قدامها فضلت تبكي بطريقه غريبه وضمتك رجيلها ل نفسها وبتقوله :- ابعد عني متأذينيش تاني ارحمني ارحمني
مروان قرب منها:- مش هأذيكي بس اهدي والله مش هعمل حاجه اهدي خالص
مليكه :-بخوف. وهي بترجع لورا :- انت بتكدب عليا
مروان بحزن علي حالها وهوه اول مره يخاف علي حد:- والله مش بكذب اهدي وانا هخرج بره خالص تمام بس متزعليش اهدي
مليكه بخوف سكتت وهديت شويه وهوه خرج وسابها اخدت بالها انها مش لابسه غير بجامه بنص اتكسرت وفضلت تبكي علي اللي حصل وعلي الوجع اللي في جسمها
عند مروان خرج واديق من نفس لانه كان حيوان شهو**اني بطريقته معاه وهوه مش كده مش بيحب ياخد حاجه من بنت غصب برغم انه متجوز لكن ليه علاقا*ت كتيره دخل اوضته واحد شاور وهوه وخارج دخلت نجوي
نجوي :- اي يا بيبي وحشتك ولا ايه
مروان بزهق:-لا بس انا مش معايا هدوم هناك
نجوي اتعصبت من طريقته
مروان:-فين رنا
نجوي بلامبالاه:- مع المربيه
مروان بقرف منها :- خلي عندك دم نفسي مره اشوفك معاها زي باقي الامهات انا بشتغل وانت سفر وخروجات غلط نبقي احنا الاتنين بعاد عنها
(ملحوظه:لما كان بيتعامل مروان مع نجوي كويس ده كان قدام مليكه بس علشان يدايقها بس هوه اصلا بيكرره*ها )
دخلت مليكه واخدت شاور ونزلت تحت وهي دايخه وجسمها متكسر من الوجع نزلت تحت لقيت الغدا بيجهز الساعه
سالم :- اي يبنتي عامله اي قالولي انك تعبتي شويه
مليكه :- الحمدلله كويسه يا عمو
(الحاجه ناديه مقلتش علي اللي عملو ابنها ل سالم)
سالم:-تستاهلي الحمد يبنتي
جات رنا هي والمربيه علشان رنا تتغدا
رنا ل مليكه:- انتي مرات بابا الجديده
مليكه ب حنيه:- اهاا يا حببتي
رنا بطفوله:- انتي صح هتبقي شريره
مليكه ب صدمه:- لا مين قالك كده يا رنون
رنا:-ماما قالتلي كده
مليكه بحزن وبلطف ليها:- لا مش كده انا وانا وانتي هتبقي صحاب ونلعب مع بعض ظايما اتفقنا
رنا بفرحه لانه في حد هنلعب معاها:- هيييي موافقه راحت باستها وفضلت تهزر معاها لغايت ما الغدا يكمل
جات نجوي ومروان وهي ماسكه ايده علشان تضايق مليكه ومليكه ولا فارقه معاها بس جواها خوف منه قعد نجوي جمب مروان والحاج سالم يترأس السفره وعلي يمينه مراته ومليكه ورنا وعلي شماله ابنه ونجوي
الحاج سالم :- اتاخرت علي الشركه النهارده ليه
مروان :-معلش يا حاج تعبت شويه من ضغط شغل ف قولت اريح
سالم:-عادي يبني ولا يهمك
سالم :-قدمت ل مليكه مدرستها
مروان:- ايوة قدمتلها وتقدر تروح من بكره
مليكه فرحت اوووي بس مش بينت
خلصوا اكل ونجوي خرجت زي عوايدها ومليكه خرجت الجنينه هي ورنا وفضلنا يلعبوا ويهزروا مع بعض مروان شافهم من بعيد فرح اووي كان نفسه في عائله زي كده ضحك علي منظرهم وهما بيرشوا علي بعض مايه
في نفس الوقت كان داخل من باب القصر ابن عمه وصحبه التاني سيف
دخل سيف ب عربيته وركنها ونزل
سيف:-هوباااا ي عريس والله وليك واحشه
مروان بضحك:- وانت كمان والله وحشني يا صحبي
حضنوا بعض وسلموا علي بعض
مروان:-اي هتسافر تاني ولا كده خلاص
سيف:-لا نقلت كل حاجتي هنا انااا مفيش سفر تاني مليكه واخدت بالها ب ان ده سيف
مليكه:-سييييف
وجريت عليه وحضنته
مروان اتصدم واتعصب واستغرب هي ازاي تعمل كده هوووون قلم نزل علي وشهاااا..........استووووووب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وصلنا لغايت ما مروان ضربها بالقلم بسبب انهاا حضنت سيف....
مروان بعصبيه وهوه ماسك ايديها جامد :- انتي ازاي يامحترمه تحضني راجل غريب بالطريقه دي ما فعلا اننا الللي غلطان اتجوزت واحده من الشارع
سيف فهم من كلامه انها مراته التانيه اللي قالوا عليها بس برضو ازاي يعمل ويقول عليها كده
سيف بعصبيه وبيحاول يفكها منه:- دي اشرف منك اللي انت بتتكلم عليها دي ؛دي انا اللي ربيتها علي ايدي يا مروان اوعي سيبها
مروان اتعصب منه ومن كلامه قام اداله بو*كس في وشه وفضل يضرب فيه جيه علي الخناقه دي البودي جارد وبعدوهم عن بعض
سيف :- مليكه مش هتفضل معاك هنا ثانيه
مروان بسخريه وعصبيه :- ده ع اساس اي دي حق وقانونا مراتي دي انا دافع فيها مليون جنيه تقولي اسيبها انت متخلف
سيف بصدمه:- ازاي دافع فيها مليون جنيه
مروان بسخريه :- اشترتها من اللي اسمه ابوها
سيف بصلها لقيها بتبكي ومنهاره من ضرب**هم لبعض ومن ملام مروان عليها وخوفها منه زاد اكتر
سيف :- مليكه اهدي مفيش حاجه احنا كويسين اهووو
مروان بعصبيه :- انت مالك ب مراتي سيف لآخر مره بقولك ابعد عن مراتي ده احسن ليك مش عاوز أمد ايدي عليك تاني
سيف بعصبيه وسخريه ليه:- اللي انت بتتكلم عليها دي تبقي زي اختي ساكنه في نفس العماره بتاعت امي وهي اللي كانت بتخلي بالها من امي في غيابي لاني كنت وقتها بعيد عنها انا اللي ربتها وكنت يا ما أبعد ابوها عنها علشان ميضربهاش وكمل بخبث ولما انت مش واثق فيها اتجوزها ليه يا مروان
(ملحوظه:سيف وقتها طلب من مامته انه يجبلها شقه في مكان راقي بس هي رفضت تسيب شقتها اللي عاشت فيها 30 سنه )
مروان بصدمه :- كل ده حصل بس برضو ملهاش حق انها تحضنك انت عارف اني اتجوزت علشان زن اهلي الكتير مش اكتر واجبلهم الوريث
سيف:- هي حضنتني لانه ربيتها واخدت بالي منها هي مش قصدها حاجه
مروان بحده:- دلوقتي هي علي زمة راجل يعني تحترمه
مليكه بحزن ودموع:- حاضر والله مش هتكرر
سيف :- متخفيش مفيش حاجه حصلت اهدي متزعليش
مروان:- سيف اسكت متتكلمش بصلها وقال.. ورايااا
مشيت مليكه وراه وهي خايفه اووي منه ل يعمل زي ما عمل قبل كده مشيت وراه من غير ولا كلمه وطلعت معاه فوق علي اوضتها دخلوا الاوضه وقفل مروان الباب هي خافت اوووي
مليكه:- انت بتقفل الباب ليه كده
مروان ب حده:- بصي يابت انتي اي راجل مشوفكيش بتكلميه ولا حد بتبصي عليه انتي علي زمة راجل وخلي بالك من كلامي كويس اوووي كلامي مش بحب اكرره كذا مره اللي حصل تحت مش عاوزه يتكرر انتي فاهمه بعد كده بصلها بقرف وقالها كمان شويه هنروح نجبلك حجات ل مدرستك ناقص انا قر*ف علشان اربي عيال معايا واودي كمان مدارس
مليكه زعلت من كلامه اوو بس فرحت من جواها علشان هتكمل تعليمها لانها بتحبه اوووي بس مبينتش وهوه نزل ل سيف
سيف :- متزعلش مني يا صحبي هي زي اختي مش اكتر
مروان:- مش زعلان منك ده انت اخويا بس اديقت لما الاقي صاحبي حاضن مراتي
سيف بخبث:- مليكه حلوة وصغيره وقموره خلسي بالك منها اوعي تضيعها من ايدك او حتي تزعلها لانك هتلاقيني انا اللي واقفلك
مروان اتعصب منه :- اي يا سيف ما تتلم ولا وحشك ضرب من شويه وبيرفع في كمه
سيف بضحك:-انا هروح اطير يا صحبي سلاموووز
مروان:- سلام يا زفت غو*ر
(سيف ومروان صحاب من بدري اوووي لان ابو سيف وابو مروان صحاب اوووي بس ابو سيف اتوفي بس برضو علاقة مروان وسيف بقيت زي ما هيا وممكن احسن كمان)
(سيف 35 سنه قده شاب وسيم وعينه بني وطويل مفتول العضلات وجامدمن الاخر مش متجوز عنده امه ودي اكتر حد بيحبه هي ومروان لانهم دوول اهله)
رنا كانت بتلعب بس زهقت من اللعب ف خرجت راحت عند مليكه لانها حستها حنينه عن امها
(رنا مروان 5 سنين في 2 حضانه اخدت شعرهالوون شعر بباها البني ولون عيونه الخضر)
رنا بتخبط علي الباب بتاع مليكه. مليكه فتحت ليها الباب
مليكه:- رنون بتعملي اي هناا
رنا:- عاوزه العب معاكي انا زهقانه
مليكه دخلتها وقاعده علي السرير :- اممم طب تحبي تلعبي ايه
رنا:-اي رائيك نرسم مع بعض
مليكه :- بس انا مش معايا اي أدوات هنرسم ازاي
رنا بفرحه طفلة :- انا معايا تعالي معايا اوضتي
مشيت معاها مليكه علشان تلعب معاها لانها كمان زهقانه ومش عارفه تعمل ايه
رنا:- اي رائيك في اوضتي حلوة صح
مليكه عجبها شكلها ولونها اوووي:- حلوه اوووي يا رنون اي رائيك ابات معاكي هنا
رنا بفرحه:- ماشي موافقه وهناكل شيكولاتة مع بعض
مليكه فرحت ل فرحتها ولانها بتحب برضو تأكلها :- اشطا ماشي اتفقنا
طلع مروان ل فوق وهوه وطالع مع صوت ضحك وهزار جاي من اوضه بنته رنا راح يشوف في اي. اتصدم من اللي شافه طفلتين بيلعبوا ويهزروا مع بعض فعلا مليكه جواها روح طفوليه اتحركت منها بتهزر وتضحك بالرغم كل اللي مرت بيه ركز فيها شاف قد ايه هي جميله وشعرها اهاا من شعرها حرير وطويل وناعم ولونه حلوة اووي قام من غفلته ومن تفكيره هوه مستحيل يحب كلهم بيحبوا الفلوس وبس خبط مروان ودخل
مروان:- حبيب بابا بتعمل اي
رنا:- جريت عليه بص ي بابا بنرسم اي انا ومليكه
مليكه في نفس الوقت بتحاول تلبس الحجاب وتداري شعرها مروان ادايق من فعلتها
مروان:- علفكرا انا جوزك ومش حرام اني اشوف اي حاجه فيكي ولو ع الحرام ف هوه انك تحضني راجل
مليكه اديقت واتحرجت اووي منه:- اسفه والله مش هتكرر تاني
مروان عجبه اووي كسوفها:- خلاص ماشي يلا اجهزي علشان هنروح نجبلك اللي انتي عاوزاه
مروان ل رنا:- همشي انا يا حبيبت بابا هنروح مشوار انا ومليكه بعدين هناجي تاني متخفيش مش هنتأخر
رنا احترام :- ماشي يا بابا وباسمه ومشي مروان ورنا مع بعض
دخلت رنا لبست دريس ازرق ساده هادي وطرحه اوف وايت وكوتش ابيض كان شكلها حلو اوووي من الناحيه التاني مروان دخل ولبس بدله سوداء مع البرفان بتاعه الجامد بتاعه والساعه الكلاسيك كان شكله جزاب اووووي خرجوا واتقابلوا تحت انبهر من شكلها هوه اهاا هاديه بس حجابها مزينها ومخليها ملكه هي عجبها شكله بس بعدين حطت راسها في الارض لانه اخد باله انها بتبص ليه ومركز معاه اخدها وخرجوا وركب عربيته وراح ل اكبر موول علشان يجبلها حاجتها اللي محتاجها دخلوا محل بيبيع الزي المدرسي
مروان لل صافي :- شوفيلها زي مناسب ل مدرسه خاصه..
صافي ب جديه:- اؤامرك
دخلت مليكه علشان تختار اللي هي عاوزاه
مليكه وهي لابسه زي المدرسي لونه نبيتي جيبه وقميص مدرسي ابيض وطرحه لونها ابيض كان شكلها حلو اووي
مليكه خرجت وهي فرحانه اوووي:- اي رائيك
مروان ببحلقه ليها:- شكله حلو اووي
مليكه اتكسفت منه ودخلت وغيرت واشترته وحاسب عليه مروان وخرجوا علشان يجيبوا باقي الحجات وجبلها شنطه وكتب وكراسات وقلامه حجات بسيطه بس كان نفسها فيها اوووووي وفرحت بيهم جدا خلصوا وراحو علشان ياكلوا
مروان:- تحبي تاكلي اي
مليكه:-اممم هتلي مكرونه وبطاطس
مروان استغرب انها عاوزه حاجه بسيطه وطلبها بسيط زيها مش زي نجوي بتفضل ساعه علشان تجيب حاجه مناسبه للرجيم بتاعها طلباها وطلب ل نفسه زيها فضلت تاكل وهو مركز اوووي معاها لاحظت ده هي وفضلت تاكلل بهدوء عجبو كسوفها وشكلها وجمالها بعدين بعد كى الافكار دي من دماغه خلصوا اكل وحاسب ومشي وصل القصر وهوه معاه الاكياس الكتير شافته ناديه وسالم ونجوي اتعصبت طبعا ورنا
رنا جريت علي مليكه:- وحشتيني اوووي
مليكه بفرحه :- وانتي كمان تعالي شوفي جبت اي انا كمان كراسه رسم كبيره والوان وحجات حلو اوووي
نجوي بعصبيه :- رنا تعالي هنا احنا ممنوع نتكلم مع الخدم اللي زيها
مليكه اديقت ودموع في عنيها لاحظها مروان
مروان:-نجوي التزمي حدودك فاهمه
نجوي اتصدمت انه بيدافع عنها:- دي خدامه مش انت اللي قولت كده
مروان:- اهااا قولت بس لغايت ما تمشي من هنا انتي تحترميها
نجوي اديقت وهي وماشيه:-متنساش انه النهارده يومي ل تكون كمان نسييت
الحاج سالم بخبث ل ناديه:- هيحبها
ناديه بخبث اكبر:- اكيد
ناديه :- اي ياحبيبي تعال اتعشى انت ومليكه
مروان:- لا احنا اتعشينا هروح انا اودي الحاجه دي ل اوضه مليكه وانام لاني معايا شغل الصبح وهوصلها بكره المدرسه
ناديه:- ماشي يا حبيبي تصبح علي الخير
مروان:- تصبح علي خير يا حاج
سالم :- وانت من اهله يبني
طلع مروان مع مليكه ى فوق وحطلها حجتها وهوه وخارج مليكه وقفته
مليكه بفرحه:- شكرا اووي بجد علي الحاجات اللي جبتهالي وبا**سته في خده
مروان اتصدم من رد فعلها بس فرح وهوه مش عارف ليه فرحان
مليكه اتكسفت وبتأنب نفسها هي ازاي تعمل كده بس عي غصب عنها من فرحتها
مروان :- لا عادي الل جبته ده انتي ملزومه مني بعدين خرج وراح ع اوضته هوه ونجوي وسرحان فيها وفي رقتها وحنيتها
نجوي وهي لابسه قم*يص نو*م لونه احمر :- انت جيت يا بيبي وحشتني اووي
مروان بديق منها:- وانتي كمان يا نجوي
نجوي وهي بتق*رب منه وبتحط ايدي**ها علي كتفه وبتحض*نه :- ليه طولت كده
مروان وهوه بيستجيب معاها:-غصب عنيي
وراحو مع بعض في حته تانييه
في الصباح صحيت مليكه بالنشاط وحيويه عكس كل يوم انهارده مدرستها لبست وجهزت ولبست حاجبها كان شكلها حوريه وحلوة اوووي وكيييوت
خرجت ونزلت تحت
الحاجه ناديه ب انبهر من شكلها:- بسم الله ماشاء الله قمر يا حببتي والله
مليكه وهي بتبوس ايدها: انتي اللي قمر يا ماما
الحاجه وهي بتخدها في حضن*ها :- تسلميلي يا حبيبت ماما انتي
الحاجه ناديه:-فين مروان
مليكه:- مش عارفه يا ماما هوه مش بات معايا
الحاجه ناديه بتفهم:- ماشي ثانيه وهنادي عليه فرحه بت يا فرحه
فرحه :- نعم يا حاجه
الحاجه ناديه:- اطلعي ناديه مروان بسرعه علشان يوصل مليكه
فرحه ب طاعه:- حاضر
طلعت فرحه خبطت علي الباب
مروان:- مين
فرحه:- انا يا بيه الحاجه ناديه بتقول ل سعتك تنزل عشان توصل مليكه
مروان ببساطه:-تمام غور*ي
فرحه نزلت تحت وقالت ل ناديه انه نازل
نجوي صحيت من نومها :- رايح فين يا حبيبي بدري كده
مروان:-هوصل مليكه مدرستها
نجوي بديق منه ومنها:- ما تخلي السواق يوديها
مروان:-ده اول يوم ليها ومعرفش حاجه
نجوي:- اللي تشوفه
نجوي بدلع عليه:- حبيبي كنت عاوزه اجيت خاتم الماظ عجبني اوووي
مروان بسخريه:- ما انتي جايبه من يومين واحد
نجوي بدلع:-تؤ تؤ تؤ مستخرج فيا
مروان بسخريه :-وانا اقدر روحي شوفي اللي انتي عاوزاه وانا ابقي أحاسب الراجل
نجوي وهي بتح*ضنه:- شكرا اووي يا حبيبي
مروان بسخريه لنفسه:- ع ايه ولا اي ولا اي ولا اي
مروان:-العفو هنزل انا علشان متأخرش
خلص ونزل وشاف مليكه أعجب بيها اوووي وبرقته
مروان:- صباح الخير يا حاجه
ناديه صباح النور يا حبيبي
مروان:- اي عامله اي واي اخبار صحتك
ناديه:- الحمدلله يا حبيبي في نعمه
مروان :- دايما يا حاجه يارب
ناديه:- تسلملي يا حبيبي
مروان:يلاا ولا اي
مليكه:انا جاهزه يلاا
مشيوا وركبوا العربيه وهي جمبه
مروان:- خدي الفلوس دي خليها معاكي
مليكه:- شكرا اخدت من ماما
مروان اديق:- وانتي ملزومه مني ولا منها اول مره واخر مره تاخدي منها عاوزه اي حاجه اطلب مني انا فاهمه
مليكه:- حاضر
وصلت المدرسه قبل ما تنزل
مروان:- خلي بالك من نفسك فاهمه
مليكه:- حاضر
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مروان:- خلي بالك من نفسك
مليكه:- حاضر
نزلت مليكه من العربيه ودخلت المدرسه انبهر من شكلها وسعها وحلاوتها عكس مدرستها القديمه لاني دي خاصه دخلت واتمشت وصلت للفصل بتاعها
المدرس:- اسمك اي
مليكه:- مليكه محمود
اسرع المدرس لانه متوصي عليها من قبل المدير سلم عليها وبعدها جمب بنت محترمه وهاديه زيها
مليكه:- هوه ده مدرس اي
جودي:- مدرسه فيزياء
مليكه بتأفف:- مش بحب الماده دي
جودي بضحك:- ولا انا كمان بحبها
مليكه :- انتي اسمك اي
جودي:- جودي عامر وانتي
مليكه:- اتشرفت بيكي وانا مليكه محمود
جودي:- اهلا وسهلا بيكي نورتي مدرستنا
مليكه:- بنورك يا حببتي
من الناحيه التانيه شله شباب مع بعض
المدرسه مختلطه شباب وبنات
اسامه:- مين البت دي اصلهاا قمر اوووي اي كل ده جمال
صاحبه1:-ابعد عنها ده باين عليها محترمه
صاحبه 2 بضحك:- ده الدنجوان نظره منه تجيب اي بنت
اسامه بغرور بخبث:- البنت دي تخصني وهجبها وهكلمها وهوريكو
صاحبه1:- انا نصحتك وبراحتك لانها تقريبا متوصي عليها
اسامه:- ابعد انت بس وملكش دعوة
صاحبه1:-براحتك
من الجهه الاخر عند مروان داخل الشركه ب رجولته الجذاب وغورو وتكبر ولما لأ وهوه صاحب اكبر شركه للهندسة المعماريه دخل ع مكتبه
مروان للسكرتيره :-ابعتيلي أوراق ثفقه شركه المحمدي
ماهي السكرتيره بدلع:- اؤامرك
دخل مكتبه وقفل الباب وراه قعد ع مكتبه عمل كام مكالمه شغل بعدها بشويه دخلت مايه بدلع واغراء
ماهي:- ورق الثفقه سعتك
مروان بخبث:-هاتيها
ماهي قربت من بدلع اكبر وحط ايدها ع عضلات صدره السداسيه:- اتفضل
مروان بخبث:-تؤ هاتي جوه ع الاوضه
(مروان عامل زي نظام اوضه يريح فيها من الشغل وممكن يبات فيها عادي)
دخل هوه وماهي الاوضه ليفعلوا ما حرمه الله **^
عند مليكه في وقت البريك(الفسحه )
جودي:-تعالي هناك في كافيه صغيره ناكل فيه
مليكه:- ماشي يلااا
وصلوا الكافيه وقعدو وطلعوا اكلهم وبياكلوا فجأه جي عليهم اسامه
اسامه:-عاملين اي يا قمرات
جودي :-افندم اتفضل قوم بدون مشاكل
مليكه عجبها شكله ولبسه ولا نه وسيم وحلو اوووي بس مبينتش ده
مليكه:- نعم حضرتك انت ازاي تسمح ل نفسك تقعد كده
اسامه:- امم عادي قولت اجي اساليكم طمليكه :- لا حضرتك واتفضل
قرب منها شويه اسامه من ودنها وبيقولها ده رقم تليفوني خديه ورني عليا
مليكه اتوترت وبعدت عنه بس اخدت الرقم من غير ما تاخد بالها جودي
جودي :- ممكن تفضل مش عاوزين مشاكل
اسامه ابتسم ومشي وهما اديقوا من اللي حصل او نقول جودي بس اللي اديقت طلعوا ل لحصه بتاعتهم
نرجع ل مروان خلص اللي بيعمله هوه و ماهي
مروان:-خدي الفلوس اللي انتي عاوزاها من ع الرف
ماهي وهي بتقرب منه:-حاضر يا ميرو
مروان بخبث:- انا بعد ميرو دي مش هخرج تاني
ماهي وهي محاوطاه بدراعها ع كتفه:- ننتقابل بليل يا ميرو
مروان:-هشوف واقولك بس دلوقتي يلا نطلع علشان نشوف باقي شغلنا
طبع وشاف شغله وكان معاه اجتماعين وورق عاوز امضته خلصه وافتكر انه لازم يجيب مليكه شاف الساعه لاقاها 2 نزل بسرعه علشان ممكن يتأخر عليها ركب عربيته ووصل عند المدرسه شافهم لسه طالعين
جودي:- مليكه انتي معاكي فون
مليكه :-مش معايا لا
جودي:- طب خدي رقمي وكلميني حتي من فون البيت لو احتجتي حاجه
مليكه:-حاضر
وحضنوا بعض ومشيواا ركبت مليكه مع مروان من قدام
مروان:-عجبتك المدرسه
مليكه :- اهاا حلو اووي
مروان:-تمام
ومشي بدون ولا كلمه منه او منها وصلوا الفيله ونزلوا طلعت مليكه علي فوق علشان تغير
تحت عند مروان
الحاج سالم:- اي يبني جاي منين
مروان:- خلصت شغل بعدين جبت مليكه وجيت
سالم:- ربنا يهديك ويريح بالك يبني واشوف حفيدي قبل كا اموت
مروان-بعد الشر عليك يا حاج متقولش كده
سالم:-فرح قلبي يبني
مروان:- حاضر يا حاج هستاذن انا علشان اغير
سالم:- روح يا مروان
مشي مروان وطلع فوق غيره هدومه واخد شاور ولبس بيجامه بيتي مريحه وهوه ونازل كانت في نفس الوقت مليكه نازله اتصدم من اللي شافه كانت لابسه بيجامه لونها بينك هاديه وحلوه اووي عليها وسايبه شعرها الحرير مفرود ادايق هي ازاي تنزل كده
مروان:- مليكه مستناش يسمع ردها واخدها ودخلها اوضتها وقفل الباب
مروان:- انتي ازاي نازله كده يا هانم
مليكه:-محدش غريب انت وعمو يعني مش حرام
مروان بزعيق:- اللبس ده في اوضتك بس بره مشوفكيش فيه فاهمه بره بطرحتك
مليكه بديق:-ما مراتك التانيه بتطلع بشعرها لكل مش في البيت بس
مروان بعصبيه اكبر:- ملكيش دعوة ب حد فاهمه
مليكه بخوف:-فاهمه فاهمه حاضر
مروان خرج ونزل تحت علشان يتغدا بعدها ب شويه نزلت مليكه وهي لابسه دريس هادي ولفه الطرحه كويس
رنا:مليكه وجريت عليها وحضنتها
مليكه:-عامله اي يا رنون
رنا:-الحمدلله وانتي اخبارك اي
مليكه :- كويسه الحمدلله بعدين قربت من ودنها تعرفي جبتلكم ايه
رنابصوت واطي:- اي
مليكه:- شيكولاته
رنا بفرحه :- بجد
مليكه :- اهاا خدي بس اوعي حد يعرف تمام
رنا :- حاضر
(-رنا محرومه من الشيكولاتة بس بتجيبها فين وفين بس هي بتحبها)
رنا باست مليكه عل الشيكولاته وراحوا يتغدوا مروان عجبهم شكلهم اوووي وكل يوم بيشوف حاجه بتعجبه اكتر في مليكه
الحاجه ناديه:- اي عجبتك المدرسه يا مليكه
مليكه بفرحه:-اهاا اوووي يا ماما
ناديه:- ربنا يفرح قلبك دايما ياحببتي
مليكه بحب:-يارب يا ماما
خلصوا الغدا وشالوا الاكل والحاج سالم طلع الجنينه وناديه دخلت المطبخ ومروان قعد ف الصالون مليكه دخلت المطبخ
مليكه:- ماما هوه مروان بيحب القهوه ايهو
ناديه بخبث:- ليه
مليكه بتوتر عادي قولت اعمله كوبايه
ناديه محبتش تكسرها اكتر :-قهوه مظبط
مليكه :-تمام
مليكه عملت كوباية القهوه بكل حب وطلعت ل مروان وهوه بيتكلم في الفون
مروان ب استغراب:-ماشي ابعت فلوس الصفقه ليه كامله
الشخص:-............
مروان:- خلاص تمام ماشي شويه نكلم سلام
مروان لاحظ مليكه :- نعم يا مليكه
مليكه:- لقيتك قاعد قولت اجبلك قهوه
مروان:- بس انا مطلبتهاش
مليكه:- اصل اصل،،،،،
مروان:- اقعد ي يا مليكه
قعدت مليكه جمبه وهي بتفرج ايدها وبتوتر ومكسوفه منه ومن طلبها
مروان:- عاوزه اي
مليكه كنت كنت،،،،،
مروان :- كنتي اي
مليكه :- انت قولتلي اي حاجه عاوزاها اطلبها منك لاني ملزمه منك صح
مروان ببتسامه ليها:- صح
مليكه بتوتر وكسوف:- هوه ممكن اخد دروس انا عارفه اني بتقل عليكي وانها مصاريف بس اخر مره
مروان بضحك واستغراب وانها عكس نجوي خاااالص :- انتي من شويه قولتي انك تخصيني وانك ملزومه مني يعني اي حاجه عاوزها انتي تطلبيها مني
مليكه بتوتر وكسوف:- ممكن طلب كمان
مروان:-حصة الطلبات دي انا عارفاها
مليكه :- ممكن جودي تاخد معايا
مروان ماشي هاتيها
فرحت مليكه اووووي وحض*نته اخدت بالها من فعلتها واتكسفت وبقيت زي الطماطم بعدت شويه وجريت بسرعه ع اوضتها فوق وهوه ضحك علي فعلتها الطفوليه........
استوووووووووووب ♥
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وصلنا لغايت ما مليكه طلبت منه دروس وهوه وافق
عند مليكه طلعت جري علي فوق وهي مكسوفه من اللي عملته بس هي عملت كده من فرحتها مروان تحت اتبسط وهوه مش عارف ليه اخد مفاتيح عربيته وخرج ذهب الي محل تليفونات واشتري ل مليكه تليفون جديد ماركته عاليه طبعا
العامل:- كاش ولا فيزا يا فندم
مروان:-فيزا
اخد منه الفون ورن علي سيف علشان عاوزه في موضوع خاص
مروان:- اي يا صحبي عامل ايه
سيف:- الحمدلله تمام انت اي الدنيا معاك
مروان:- كويسه يا صحبي والله بس كنت عاوز اقابلك اي فاضي ولا لأ
سيف بضحكه خفيفه :- عيب يا صحبي ده انا لو مش فاضي افضالك انت بتقول ايه
مروان:- حبيبي ياض تعال علي المكان اللي بنتقابل فيه دايما
(المكان ده زي نظام كافيه بس خاص ب مروان بيحب يروح هناك هوه وسيف ولانه برتاح اووي هناك والمكان ده علي النيل)
سيف:- ماشي يا صحبي سلام
مشي مروان ب عربيه وراح للمكان بتاعهم بعدها ب شويه جيه سيف
سيف:- طولت عليك
مروان وهوه بيحض*نه:- لا انا لسه واصل اصلا
سيف:- ماشي يا صحبي كنت عاوزني في اي
مروان:- استني نشرب حاجه الاول عاوز ايه انت
سيف:- قهوه
مروان للنادل:- اتنين قهوه
النادل:-اؤامرك
مروان:-بص يا صحبي انت اكتر حد قريب ليا وبرتاح معاه
سيف ب استغراب من كلام:- وانت والله مش صاحب ده انت اخ
مروان:-علشان كده عاوزك في الموضوع ده
سيف:- موضوع اي
مروان:- عاوزه اعرف كل حاجه عن مليكه
سيف بخبث:-ليه
مروان:- هتقول ولا امشي اخللص
سيف بضحك:- خلاص هقول بص يا صحبي مليكه عندها 17 سنه مامتها اتوفت وهي وعندها 10 سنين كانت أقرب حد ليها امها امها كانت صحبت امي وهما الاتنين دايما مع بعض هي هاديه وطيبه وبتحب تساعد الناس عكس ابوها ابوها كان يخلي مامتها هي اللي تصرف علي البيت وعلي الحجات اللي بيش*ربها بعد ما امها اتوفت هي اللي شالت البيت وكل حاجه ولما كانت تتعب كانت تيجي عندنا وهوه لما بيعرف كان يضربها ولو كنت قاعد بحجز منه كان راجل قاسي بمعني الكلمه علشان كده بقولك هي غير اي حد انا ربيتها ع ايدي اول ما اتولدت انا وامي كنت مع مامتها في المستشفي وقتها بابا هوه اللي دفع تكااليف اللي ولاده ابوها مرضيش يدفع علشان هي بنت وهوه كان نفسه في ولد ادي يا سيدي دي كلها قصتها
مروان:-يااااااه كل ده عاشته دي تعبت اوووي
سيف بحزن:-اووي يا صحبي والله خلي بالك منها هي اهاا ممكن تعاندك بس طيبه وحنينه
مروان بغيره واضح:- طب اتلم احسنلك
سيف بضحكه ع صحبه:- بتغير يا بطه
مروان:- اظبط ياض اي بطه دي
سيف بضحك:- طب بتغير ولا لأ
مروان بتوتر:- علشان مراتي عادي
سيف بخبث:- ونجوي مراتك برضو
مروان:- سيف قوم امشي انتي صدعتيني
سيف وهوه ماشي:-بس نفعتك شويه فكر في كلامي يا صحبي مع السلامه
مروان فضل يفكر فعلا في كلامه و قد اي هي صعبت عليها ف قرر يصحح غلطته معاها ويعملها زي اي زوج وزوجه ب احترام بس مستحيل يحبها (هيحبها صدقوني 😂) خرج من الكافيه ع البيت....... بعد شويه وصل البيت طلع ع اوضتي مليكه بيخبط ع الباااااب،،،،،،،،،،،،،،،
مليكه وهي نايمه :- مين
مروان:- فتح الباب ودخل اناااا
مليكه اتخضت واتغطت لانها كانت لابسه قميص بنص كم لغايت فوق الركبه
مليكه بكسوف:-نعم
مروان في عالم تاني فاق ع صوتها:- انتي قمر اوووي
مليكه اتكسفت اكتررر :- في حاجه يا مروان
مروان حب اسمه اووي منها:- اهااا لا ...اهاا اهاا...لا
ملكيه ب استغراب وكسوف:- اه ولا لأ
مروان راح جمبها ع السرير وهي اتكسفت ورجعت ل ورا وخلفت منه
مروان وهوه بيديلها علبه مقفوله مغلفه
مروان:- شوفي دي كده
مليكه :- اي دي
مروان :- خدي شوفيها
مليكه:- اخدتها منه وهي مكسوفه اووي منه
فتحت العلبه اتفأجات من اللي جواها
مليكه بفرحه :- الله ده ليا
مروان ببتسامه ع فرحتها :- اه ليكي انتي
مليكه بفرحه وكسوف:- شكرا اوووي بس ده غالي
مروان:- مفيش حاجه تغلي عليكي
مليكه بكسوف:-شكرا
مروان:- العفو ع اي
مروان:- هتلاقي الفون جواه كل حاجه رقمي مستعجل عندك
مليكه بفرحه:- شكرا اووووي
مروان :- ببتسامه العفو صح كمان شويه مدرس العربي هيجي جهزي نفسك
مليكه :- حاضر وهرن علي جودي
خرج مروان ومليكه قامت اخدت شاور ولبست دريس لونه بينك
ع حجاب لونه ابيض كان شكلها حلو اووووي وكيوت اخدت رقم جودي من كرستها
مليكه:- اي يا جودي عامله ايه
جودي:- مين
مليكه بضحكه:- انا مليكه يبنتي
جودي بضحكه:- اي ده تصدقي مش عرفت صوتك عامله اي
مليكه:- الحمدلله انتي اي اخبارك
جودي:- تمام الحمد لله كويسه
مليكه:-بصيي ده رقمي سجليه عندك
جودي:-ايوة ياعم اشتريتي فون جديد
مليكه:-مروان جبهولي
جودي:-هوه ده اخوكي
مليكه :- لا جوزي
جودي بشهقه وصدمه:-انتي متجوزه ازاي ومن امتي
مليكه بحزن:-هبقي افهمك كل حاجه بعدين
جودي:-ماشي تمام
مليكه:- نستيني انا رنيت ليه قولت ل مروان ع درس الخصوصي ووافق وكمان شويه مدرس العربي هيجي
جودي؛]:- خلاص ماشي كمان ساعه وهجيلك
مليكه :- انا اتفقنا سلااام
جودي:-سلام
بعدها ب شويه مليكه شافت كتبها وفضلت تذاكر وتحل واجب المدرسه لغايت معاد الدرس بتاعها بعد شويه تحت
جودي كانت تحت عند البوابه وداخله قابلت مروان في الطريق وهوه وداخل بالعربيته
مروان:- انتي صحبت مليكه صح
جودي ايوة
مروان:- طب اركبي
جودي:- لا خلاص قربت اوصل
مروان:-- قولت اركبي
جودي ركبت معاه من سكات في المقعد الخلفي وصلوا هما الاتنين للبيت نزلت جودي وبعدها مروان ،،، دخلوا الفيله ل جوه
مروان:-فرحه
الخادمه فرحه:- نعم ياباشا
مروان:- نادي مليكه علشان معاها درس
فرحه ب طاعه:- اؤامرك
مشيت فرحه ع فوق نادت مليكه
فرحه:- ست فرحه يا ست فرحه
مليكه:-نعم
فرحه:- تعالي كلمي الباشا علشان معاكي درس
مليكه:- حاضر بس انا اسمي مليكه من غير ست متفوليش ست تاني ممكن
فرحه:- لا ازاي يا ست مليكه
مليكه ببتسامه:- انا مش ست حد انا ليا اسم وبعدين انتي لي. عاوزه تكبريني كده اوووي
فرحه:- حاضر يا مليكه
مليكه:- ماشي انزلي وانا هحصلك
نزلت فرحه ومليكه جابت كتبها وليست حجابها كويس ونزلت هي ونازله شافت جودي جريت عليها
ملكيه:- وحشتني
جودي :- اي يابت كنتي معاكي الصبح انااا
مليكه بضحكه:- ولو بتوحشيني برضو
جودي:- ماشي يا اختي يلا المدرس ليه ساعه مع جوزك جوه
مليكه:-ماشي يختتي ومتقوليش جوزي تاني اخلصي
جودي بضحكه:- حاضر يلااا
دخلوا للمدرس والمدرس فضل يشرحلها وفضل يشرح اللي فات مليكه لانها اتاخرت شويه وكل ده ومروان متابع اللي بيحصل مليكه كانت متفوقه هي وجودي في الحل عجبت مروان اوووي خلصوا الدرس بعدين المدرس مشي وجودي كمان مشيت مليكه بقيت لوحدها هي ومروان وبتحل وجبها
مليكه:-بتفكير السؤال ده بجد صعب
مروان بص عليها لقيها بتفكر ومستغربه:- مالك
مليكه بتفكير:- مش عارفه احل
مروان بضحك:- علشان هبله
مليكه بغيظ:- مش هبله اناااا
مروان بضحك:- ماشي يا ستي مش هبله تعالي وريني عاوزه تحلي اي
مليكه:- ماشي
وفضل يفهمها شويه شويه لغيت ما فهمت
مروان:-هااا فهمتي
مليكه:- اه الحمدلله
مروان:- ماشي شطوره يلا علشان نتعشا
قام مروان ومليكه والحاج سالم وناديه ورنا وجودي هانم مسافره طبعا خلصوا اكل ومحصلش اي حاجه جديده قام مروان ع اوضه مليكه ونام فيها مليكه خلصت الاكل واصرت انها تشيلوا مع ناديه وفرحه وغسلت ايدها وطلعت هي ورنا حكتلها قصه لغايت ما نامت وراحت بسرعه ع اوضتها اتصدمت لما شافت مليكه
مليكه:- اي بيعمل ده هناااا ياربي طب هنام فين
مروان صاحي ومستنيها وبيضحك ع كلامها:-تعالي نامي يا مليكه
مليكه ب استغراب وانه صاحي:- انت صاحي
مروان :-لا نايم
مليكة:- انا هنام فين
مروان:- جمبي
مليكه ب شهقه وكسوف:- لا طبعا
مروان:- وفيها اي مش جوزك ط
مليكه بكسوف:- اهاا بس مش هينفع
مروان:- لا هينفع
مليكه لا انا هنام ع الكنبه
كانت بتتكلم وهي قريبه منه قام شدها
مروان:- نامي من غير صوت
مليكه بكسوف وهي في حضن*ها ومكسوفه:- بس اناا
مروان:- مبسش واسكتي علشان عاوز انااام
مليكه بعد محاولات فشلت انها تقوم استسلمت ونااامت
استووووووووب ♥
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في الصباح
صحيت مليكه وهي حاسهةنفسها في حض"ن حد اتكسفت اوو لما شافت قد اي هي قريبه من مروان ..حاولت تفك نفسها منه بس معرفتش
مليكه بكسوف:- مروان ....مروان
مروان:- امممم اي
مليكه بكسوف اكتر:- سيبني عاوزه اقوم ورايا مدرسه
مروان:-هي الساعه كام
مليكه:- 6
مروان:- ماشي ما تقومي
مليكه بكسوج وحرج اكبر:- سبني
مروان بخبث:- ماشي
سابها مروان وهي جريت علي الحمام اتوضت وخرجت
مروان:- كل ده
مليكه:- معلش
مروان:- ولا يهمك
دخل مروان اخد شاور وهي صليت وادت فرضها ولبست الزي المدرسي بتاعها
خرج مروان وهوه عار""ي الصدر
مليكه :- يلا علشان منت بتلف وتشوفه كده بتكسف وتغمض عينها
مروان وهوه بيجفف شعره:-عشر دقايق واكون جهزت
بيبص ليها بتلاقيها مغمضه عنيها استغرب بس اخد باله من شكله وعجبه اووووي كسوفها
مروان:- انتي لي مغمضه عينك
مليكه بحرج منه:- البس اواي طالع كده
مروان:- عادي في اوضتي ومع مراتي فيها حاجه دي
مليكه :- لا اه لا لا
مروان بخبث:- اه ولا لأ
مليكه:- هتأخر
مروان:- خلاص خلاص انا هلبس اهوو
دخل غرفه الروم ولبس بدله شيك لونها ازرق وصفق شعره ورش برفانه المميز وخرج
مروان:-هاا يلاا
مليكه سرحت في جماله وقد اي هوه حلوة
مروان :- هنخلص ولا هتفضلي متنحه ليا كتير
مليكه بحرج منه:- احم احم خلاص خلصت اهووو يلا
نزلوا مع بعض ل تحت في الصالون بتاع الفيله
الحاج ناديه:- صباح الخير يولاد
مروان ومليكه:- صباح الخير يا ماما وباسوا ايدها
ناديه:- تعالوا افطروا
مروان:-لا احنا متأخرين
ناديه:- خدي دوول سندوتشاتك يا بنتي
مليكه بحب ولانها كان نفسها يتعملها كده :- شكرا اووي يا ماما وحضنتها
ناديه:- العفو ع ايه ياحببتي ده انتي بنتي
خرجوا هما الاتنين مع بعض ركبوا العربيه بعد شويه وصلوا للمدرسة
مروان:-خلي بالك من نفسك ومتكلميش اي ولد فاهمه
مليكه ب استغراب:-حاضر
دخلت مليكه المدرسه وهي في طريقها قابلت جودي قبل الحصن ما تبدأ ب شويه
جي عليها اسامه
اسامه:-اي يا قمر مرنتش يعني
مليكه ولانها معجبه بيه بكسوف:-اي اللي انت بتقوله ده
اسامه ببتسامه:-عاوزك في موضوع لوحدينا
مليكه ب تعجب:- ليه
اسامه :- هتعرف بس تعالي
مليكه :- ماشي
جودي ب ديق منه:-انا طالعه قدامك
اسامه:- بصيي يا مليكه من اول مره شوفتك فيها وانا معجب بيكي اووووي والله عجبني احترامك طريقت لبسك انتي الوحيده اللي محجبه في المدرسه كلها عجبتني رقتك وطريقت كلامك
مليكه بكسوف ولانها اوى مره تبقي في الموقف ده:-انا مش عارفه اقولك اي
اسامه وهي بجد عجبته مش تسليه زي ما قال:- انتي معاكي رقمي رني عليا وعاوز اسمع ردك اتفقنا
مليكه :- انا همشي ورانا حصه
اسامه ابتسم علي فعلتها ومشي وراها علشان معاهم حصه
في نفس الوقت من الناحيه التانيه عند مروان دخل شركته ب هيبته الطاغيه وصل عند الاسانسير طلع الدور الاخير الدور بتاعه دخل مكتبه ب غرور
مروان:- ابعتيلي كل الثفقات لاني ناوي اسافر اسبوع باريس
ماهي بدلع:- حاضر
مكنش ليه مزاج ليها خلص كل شغله كان وقتها جي معاد خروج مليكه خلص شغله وسلمها المستندات والأوراق نزل تحت وركب عربيته في اقل من ربع ساعه كان وصل المدرسه ركبت معاه مليكه وهي بتضحك وتهزر معاه عكس قبل كده كده وصلوا البيت واتغدو ومحصلش اي جديد بليل
مليكه وهي بتذاكر فضلت تفكر في اسامه عزمت انها ترن عليه طلعت رقمه من شنطتها ورنت عليه
اسامه:- مين معايا
مليكه بكسوف وخوف:- مش فكرني
اسامه ببتسامه:-وافتكر صوتها مليكه صح
مليكه:-اه صح
اسامه:-عامله ايه
مليكه:-الحمدلله بخير انت اخبارك ايه
اسامه:- بخير الحمدلله ،،،، برنك ده عليا كده انا عرفت الاجابه
مليكه بكسوف:- قصدك ايه
اسامه:- قصدي انا وانتي فهمينه بس كنت عاوز اعرف اي مشاعرك تجاهي
مليكه بكسوف:- مش عارفه
اسامه بضحكه ع توترها:- ازاي مش عارفه يعني انتي معجبه بيا ولا لأ
مليكه بكسوف وتوتر:- هوه بص اول مره كلمتني فيها في الكافيه عجبتني اووي
اسامه بضحكه:- ده انا بتعاكس بقااا
مليكه بكسوف:- مش قصدي والله
اسامه:- عادي يا ملوكه ولو قصدك مفهاش حاجه
مليكه فرحت لانه اول مره حد يدلعها بعد سيف:- شكرا
اسامه ب استغراب :- علي ايه
مليكه بكسوف:- علي علي ملوكه
اسامه بضحكه وعرف انه فعلا اول راجل في حياتها:- ماشي يا استاذه ملوكه
مليكه:- ماشي
اسامه:-كنتي بتعملي اي قبل ما تاني عليا
مليكه:- كنت بذاكر
اسامه:-شد حيلك عاوزه دكتوره كبيره
مليكه بضحكه:-حاضر أن شاءالله
في نفس الوقت اللي بتتكلم معا اسامه فيه وبتهزر دخل فيه مروان
مروان:- بتكلمي مينن
مليكه ب خضه وخوف:،،،،،،،،،،،،،،،،،
استووووووووب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مروان:- بتكلمي مين
مليكه بتوتر وخوف:- بكلم بكلم جودي
مروان و لانه واثق من كلام صحبه ف صدقها:- اهااا طب ماشي يلا ننام علشان معاكي مدرسه
كانت هي قفلت مع اسامه ومسحت الرقم بسرعه من غير مايخدم باله
مليكه:- اه ماشي طب يلااا
مروان جي وقر*ب منها ونام في حضنها زي المره اللي فاتت
مليكه بكسوف :-هوه لازم كده يعني
مروان بنوم:-اه واخلصي ونامي
مليكه بعد شويه وراحت في النوم من الناحيه التانيه عند اسامه
صحبه:- حرام عليك اللي بتعمله ده
اسامه بصدق:- عنا حاسس انها مختلفه ف انا مش بتسلي بيها والله انا فعلا عاوزاها
صحبه:- انت لسه صغير يا صحبي وابعد عنها حرام عليك تعلقها بيك
اسامه بخنقه:- قولتلك هحافظ عليها مش هأذيها
صحبه:- براحتك يا صحبي
في الصباح الباكر
صحيت مليكه ع المنبه اخدت شاور وصحيت مروان نزلوا تحت
ناديه :-مروان عاوزاك ع جمب
مروان:-ماشي يا حاجه تعالي في الصالون
ذهبوا الي الصالون هما الاتنين
ناديه:-يبني اللي مراتك بتعمله ده غلط جايه البيت الساعه 4 الفجر ده حرام ولا حلال انت ازاي تسمحلها تسافر لوحدها
مروان :- والله يا ماما انا نفسيا زهقت منها ومستحملها علشان بنتي مش اكتر
ناديه:-طلقها يبني بدل اللي بتعمله وسمعتك قدام البواب والحراسه دي كلها اللي بره والناس وغيرهم
مروان بتفكر:-هشوف هشوف يا ماما
أثناء حديثهم كانت نجوي بتسمع اللي بيتقال عليها
نجوي ل نفسها:-طب والله لاوريكي كل ده تعمله البت دي من يومين وربنا لامشيها النهارده قبل بكره
خرج مروان واخد مليكه وصلها المدرسه ومشي
في المدرسه مليكه قابلت اسامه
اسامه:- لي اتاخرتي كده
مليكه:-غصب عني صحيت متأخر شويه
اسامه ببتسامه:- طب ما تتأخريش علشان بتوحشيني
مليكه بكسوف:- امم حاضر
في نفس الوقت ده كانت نجوي مخلي واحد من حراس المدرسه يراقب مليكه بس مكنتش تعرف انها بالسرعه دي هتصاحب حد لانها طيبه بالطبيعتها وساذجه
الحارس وهوه بيكلم نجوي
الحارس:- هي واقفه مع واحد دلوقتي
نجوي بخبث:- صورلي كل حاجه واعملي فيديو كمان
الحارس:-هتدفعي
نجوي بخبث:-اللي عايزه بس اخلص
عند مليكه واسامه
اسامه: صحيح مين اللي دخل عليكي امبارح وانتي قفلتي
مليكه بتوتر:- عاوز الحقيقه
اسامه:- اه ياريت
مليكه بدموع:-ده يبقي جوزي
اسامه:-نعممم انتي بتهزري صح
مليكه بدموع :-لا والله
اسامه بنرفزة وعصبيه:- مليكه احكيلي كل حاجه
مليكه حكتله انه باعها وانه اتجوزته غصب وانه متجوز وانها مش بتحبه
اسامه بحنيه:- انتي عاوزه تطلقي منه
مليكه وهي بتمسح دموعها:- اه
اسامه ببتسامه:- انا بابا اكبر محامي وان شاء الله يطلقك منه بس متزعليش
مليكه وحست ب أمل وفرحت وقالتله :- شكرا اووووي
الكاتبه Samaa Ahmed
اسامه بحنيه ليها:-العفو ع اي بتشكريني
اتككسفت مليكه اوووي منه وطلعت جري علي فصلها وهوه ضحك عليها
من الناحيه التانيه كل ده هوه بيصور الحارس فيديو وصور وبعتها ل نجوي
نجوي ل نفسها :-اما ما وريتك ما يبقاش اسمي نجوي
دخل مروان مكتبه بعدها ب شويه دخل عليه سيف
سيف:-منور ياابو نسب
مروان:- طول عمرك بيئه يا صحبي
سيف بضحكه:- مقبوله منك
مروان:- عايز ايه
سيف بضحكه:- جاي اطمن ع مراتك
مروان ب عصبيه:- كلمه زياده وهقوم رميك من فوق
سيف بضحك:-يا شيخ اهون عليك
مروان:- عايز اي
سيف:-بص يا سيدي مليكه عيد ميلادها كمان يومين وكنت حابب اعملهولها وكمل بضحك ده بعد اذنك طبعا
مروان بتفكير:- اممم وماله نعمله ظبط انت وقولي ونعمله
سيف:- اشطا يا صحبي اتفقنا اقوم امشي اناااا
مروان:- غور و خد البا ب ف ايدك
سيف بضحكه:-بيموت فيهاا
خلص شغله ومحصلش اي جديد ركب عربيته علشان يجيب مليكه وهوه ماشي فضل يفكر في كلام امه وانه بجد صح
اخد مليكه من المدرسه ولاحظ ان في ولد بيبصله بكرهه بس مركزش اوووي واخد مليكه ومشي وصل البيت غير هدومه ونزل علشان يتغدي
كلهم ع سفره مستنين مروان جي مروان وقعد
رنا:- بابا انا زعلانه منك مش بتقعد معايا
مروان :-اسف يا حبيبت بابا غصب عني مش هكررها
رنا وهي بتكلمه في اذنه:-هاتي شيكولاته ومليكه واحده
مروان بص ل مليكه ببتسامه:- حاضر
نجوي لاحظت ده وبنت ل مليكه بحقد
نجوي :- بيبي كنت عاوزه منك فلوس علشان بليل معايا خروجه انا وصحابي
مروان:- لا
نجوي ب استغراب:-ازاي لا انت اول مره تقولهالي
مروان:- نجوي عاوزك بعد الغدا في اوضتنا
بعدها ب شويه خلصوا اكل وطلع مروان ونجوي ل فوق
مروان:- بصي يا نجوي كل اللي بينا نصيب وانا مش قادر اكمل معاكي وبنتك وهخليكي تشوفيها ده وعد مني
نجوي:-يعني اي
مروان:-يعني يابنت الناس انا عاوز اطلقك
نجوي بصدمه مكنتش متخيله بالسرعه دي :- بعد كل ده عاوز تطلقني بعد ست سنين جواز طب ع الاقل علشان بنتك
مروان بديق:-بنتي وانتي واخده بالك منها ولا تعرفي عنها ده لو خيرتيها بينك وبين مليكه هتخترها هي
نجوي بحقد وغل:- كل بسببها هي كل حاجه بسببها
مروان بحده:- فين بسببها الغلط منك انتي ع الاقل هي مش بتخل البيت في نص الليل ولا بتطلب فلوس علطول ولا مصاحبه ولاد عكسك خالص ومحجبه ومحترمه
نجوي بسخريه:- اممم محترمه اووووي تحب تشوف المحترمه كانت مع مين النهارده
مروان ضربها بالقلم:- دي اشرف منك واحترمي نفسك وانيت بتتكلمي عنهااا فاهمه
نجوي بحقد وغل كبير:- انا مش محترمه تمام استني طلعت الفون وورته الفيديوهات والصور بتاعت مليكه واسامه وهي واقفه معاه
نجوي بسخريه:- مش مفبركه متخفش
خرج مروان بدون اي كلمه اتصدم من اللي شافه طلع بره الاوضه ع اوضه مليكه وهوه الشياطين كلها قدامه دخل الاوضه بهدوه ما قبل العاصفه وقفل الباب وراه
مليكه:-كويس انك جيت في مسأله مش فاهمهاه في الفيزياء وبما انك مهندس ف هتعرف تحلها صح
مروان بدون ولا كلمه مسكهاااااا من شعرهااااا
مليكه :- انت بتعمل كده ليييه
مروان:-،،،،،،،،،،،""""""،.،،،،،،،،،
استوووووووب ♥
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دخل مروان الاوضه بدون اي كلمه وقفل الباب وراه بهدوء ما قبل العاصفه
مليكه ببتسامه:- في مسأله مش عارفاها في الفيزياء وبما انك مهندس ف تعال حل معايا
مروان في حته تاني خالص مسكهااا من شعرهاا
مليكه:- اهاا بتعمل كده لييه
مروان:- علشان واحد بنت $%#%%' تخدعني انااا وتروح تمشي مع وواحد زباله زيها ما انتي لو اتربيتي مكنش ده حصل بس عادي ملحوقه هربيكي من اول وجديد هرميكي في الشارع كلا*ب السكك تاكل فيكي انا غلطان اني امنت ع نفسي وبيتي لواحده زيككك
مليكه:- اسمعني انا هفهمك انا بحبك وبتحرمك زي اخويا الكبير مش اكتر مش متقبله فكره انك جوزي انت اكبر مني بكتير ومتجوز انا لقيته من سني ف أعجبت بيه
مروان وبعيون حمراااا وبغضب اعماه:-- لا غلطانه وكمان بجحه يا بجاحتك يا شيخه وكمل بسخريه: اخوكي مين انتي نسيتي اللي حصل بينا ولا اي بس ومالو انا هفكرك بيه ولا تزعلي
مليكه بخوف:- مروان اوعي تقرب مني والله مش هعمل اي حاجه تاني مش هكلمه والله والله مش هكلمه تاني صدقني
مروان بغضب:-هوه لسه في كلام تاني ده انا هربيكي من اول وجديد
قلع حزامه وفضل ضرب فيها تحت صراخها منه وتوسلتها انه يسيبها وهوه لسه مكمل ضرب فيها وأمه من برا
ناديه:- يبني اي في افتح الباب صوتكم جايب ل بره اي في يا مروان افتح وقولي اي في حرام عليك البت هتموت في ايدك
مروان فضل يضرب فيها بعدين ساب الحزام ومسكها من شعرها وفضل يقربها منه وبصلها بخبث:-دلوقتي هنشوف انا ازاي اخوكي
قرب منها ومرعاش صغر سنها هي غلطة بس مش لدرجة قسوته عليها مرحمهاش ولا رحم توسلها ليه اغتص""بها من غير رحمه من غير حتي مايراعي صغر سنها ل تاني مره يعملها خلص من اللي بيعملوا بهدوء ولبس قميصه وعدله وفتح الباب وطلع بره
ناديه بدموع عليها:- عملت اي في البنت يا مروان والله ما هسامحك لو كان اللي في بالي بجد حصل
دخلت عليها لقيتها مغمي عليها وبتنزل د"م من كل حته في جسمها صرخت ناديه :- فرحه الحقيني هاتي الدكتوره بسررررررعه
جات فرحه جري اتصدمت من اللي شافته وفضلت تبكي وهي بتجري علشان ترن علي الدكتوره
فرحه ببكي:-ايوة يا دكتوره تعالي بسرعه في فيله عيله الأسيوطي
الدكتوره بتوتر:-حاضر حاضر هي نفس الحاله
فرحه:-ايوة ايوة
وقفلت معاها وطلعت فرحه جري علي فوق تحاول تفوقها مع الحاج ناديه لكن مليكه استستلمت لقدرها ونامت في سبات عميق جات الدكتوره وكشفت عليها
الدكتوره:- دي دخلت في غيبوبه من اللي حصلها وانا مضطره اقدم بلاغ في اللي عمل كده
ناديه بدموع:-اللي عمل كده جوزها
دكتوره بغضب:-دي ضعيفه جسديا وسنها صغير ازاي يعمل معاها كده دي طفله
ناديه سكتت معرفتش تقول اي
الدكتوره :-لازم تتنقل حالا للمستشفي
ناديه:-اللي شايفاه صح اعمليه يا دكتوره
وفعلا تم نقل مليكه للمستشفي وبقيت تحت اشراف الدكاتره لان حالتها متأخره
عرف سالم باللي حصل واتعصب من ابنه رن عليه بس رقمه مغلق
سالم:-ابنك ده هيخسر البنت بسبب عمايلو ازاي يعمل كده فوضت أمري لله
ناديه بحزن:-انا مصدومه اووي في ابني اللي كنت فكراه كبير وعاقل ازاي يعمل كده
سالم:- وياريت يواجههه غلطه لا ده هرب وسابهاااا
ناديه :-- طب رن علي سيف
سالم :-تصدقي صح سيف راح من بالي
رن سالم ع سيف، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،رد سيف
سالم :-الو ياسيف يبني اي اخبارك
سيف بحب :- الحمدلله يا حاج
سالم:-دايما يبني كنت عاوز اسألك تعرف فين مروان
سيف ب استغراب:- هما مقلكومش انه مسافر
سالم :-سافر فين
سيف:-اه سافر وكان متفق ع اسبوع سفر بعد كده خلاه سنه وقالي اتابع انا وانت شغله هنا
سالم بصدمه:- كل ده يحصل وانا معرفش
سيف:-هوه في اي
سالم ب حزن:- مليكه في المستشفي في غيبوبه
سيف:- نعممممممم ازاااااي
استووووووب ♥
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
سيف:-نعمممممممم امتي ده حصل وانتو في مستشفي اي
سالم بحزن:-والله ما عارف اقولك اي يبني بس انا في مستشفي*****عارفها
سيف بسرعه:-اه اه عارفها عشر دقايق وابقي عندكم
سالم:- ماشي يبني
اخد مفاتيح عربيته وفونه ونزل بسرعه رهيبه وركب عربيته وانطلق الي المستشفي (مليكه دي اكتر من اخته الصغيره وهي اللي كانت بتخلي بالها من أمه في غيابه)بعد شويه ووصل نزل من عربيته ودخل المستشفي
الموظفه:- نعم اقدر اخدمك ف أي
سيف:-في مريضه جبتلكم هنا اسمها مليكه محمود
الموظفه بعمليه وهي بتبحث ع الاسم:-ايوة حضرتك في الطابق ال 3 علي ايدك اليمين...
قيل ما تكمل كلامها كان سابها وطلع جري وصل الدور الرابع وبيحاول يسأل اي حد بيلف يشوف الحاج سالم وناديه وهي بتبكي
سيف بتوتر:-هي اي حصلها ومالها
سالم بحزن عليها لانة بيعتبرها اكتر من بنته بسبب طيبت قلبهاا الزياده ولانه يعلم قسوة قلب ابنه :-والله يبني ما عارف اقولك اي بس كل ده بسبب مروان
سيف بعصبيه:- اقسم بالله ياعمي لو حصلها حاجه ليكون ابنك دافع تمن اللي هي فيه بسببه غالي
سالم :-اهدي يبني تقوم ونشوف اي اللي حصل لكل ده
سيف بعصبيه:-ولو ياعمي مش لدرجه تتدخلها غيبوبه وانا قولتله يخلي باله منها
سكت سالم بحزن معرفش يرد ع كلام سيف
في بلد تانيه (عند فارس ونجوي)
نجوي بخبث وحزن:-علشان تعرف يا حبيبي محدش هيحبك في الدنيا دي كلها غيري
مروان بحزن وشرود:-كل ده يطلع منها انا مش مصدق اني انخدعت اوووي فيها كده
نجوي بحزن تمثيلي:-انت اللي طيب زياده عن اللزوم يا حبيبي وصدقت واحده زي دي
مروان ادايق من جواه علي كلامها بس هي فعلا كلامها عندها حق فيه
بعد اسبوع محصلش اي جديد غير انه مليكه في غيبوبه وناديه وسالم بياجو كل يوم ليها ويقعدو معاها شويه ويمشوا
اما عن مروان ف هوه منهمكآ في عمله بيحاول ان ينساها
في الصباح الباكر
حاولت مليكه تفتح عيونها ببطئ بسبب اشعة الشمس الساقطه عليها
مليكه بنوم ودوخه وهي ماسكه رأسها:- انا فين
شافت الممرضه انها فاقت وطلعت جري ل بره وهي في طريقها لإخبار الطبيب قابلت سيف
سيف :-هوه في اي مالها مليكه
الممرضه بفرحه:- المريضه فاقت
سيف بفرحه وسعاده:-بجد يعني اقدر ادخلها
الممرضه :-لا حضرتك استني لما الدكتور يقولك
بقلمي سماا أحمد
وذهبت مسرعه للدكتور
الممرضه:-دكتور المريضه فاقت
الدكتور:-بجد طب يلا
ذهبوا ودخلوا الغرفه كشف عليها
مليكه:-انا فين
الدكتور ببتسامه:-انتي في المستشفي ولسه فايقة من الغيبوبه
مليكه وهي بتحاول تفتكر اللي حصل وافتكرت مروان عمل اي فيها واهانته وكلامه ليها فضلت تبكي بحزن
الدكتور للممرضه:- نادي لل واقف بره
الممرضه :- حاضر
طلعت نادت سيف ودخل معاها
دخل سيف جري وحضن مليكه
سيف :-مالك يا حببتي فيكي اي
مليكه بسعاده:-سيف انت هنا
سيف :- ايوة اناا هنا والحاج سالم وناديه كمان شويه هيجو
مليكه بحزن ودموع:-شوفت اللي حصلي
سيف بكره:-هجبلك حقك والله يا مليكه هوه فاكر انه ملكيش ضهر ولا سند
مليكه بحزن:-انا مش مسمحاه يا سيف ابدا
سيف بحزن علي حالها ولانه ميعرفش اي سبب حزنها وكرهها الشديد ليه
سيف:- ماشي يا حببتي بس انتي اهدي
الدكتور بعمليه:- هي دلوقتي فاقت بس خليها كمان لآخر اليوم بعدين تقدر تخرج اهم حاجه تتغذي شويه لانها ضعيفه وانا هكتبلها ع شويه فيتامينات الف سلامه علي حضرتك
مليكه :- الله يسلمك
الدكتور :- عن اذنكم
وهوه خارج صادفهم دخول ناديه وسالم
ناديه بفرحه:- حمد الله علي سلامتك يا مليكه يا حببتي
ملكيه بفرحه:-الله يسلمك يا ماما
ناديه بدموع:- وحشتيني اوووي يا بنتي والله
Samaa Ahmed
مليكه :-وانتي كمان والله يا ماما
سالم بفرحه:- اي يا مليكه انتي بتشوفي غلاوتك عندينا ولا اي
مليكه:- وطلعت غاليه عندكم
سالم :-اي اللي بتقولي ده يا بنتي ده انتي غلاوتك عندنا زي غلاوة مروان وممكن اكتر كمان
وعند ذكر اسمه حزنت حزن شديد وافتكرت اللي حصل كله
ملكيه بكسره:- هوه فينه
سالم بحزن وتوتر:-سافر يبنتي
مليكه بدموع:-ده طبيعي كسرني وهرب والمره دي كمان كسرني كسرة اكبر وهرب
Samaa Ahmed
سيف وهوه محاوله ل تخفيف عنها وجعها وحزنها:- مليكه انتي هتخرجي معايا هنقعد عن ماما
سالم بحده:- مليكه مش هتسيب بيتها
سيف :- لا ياعمي هي هتمشي معايا بعد اذنك
مليكه:- اه انا همشي معاه انا مليش مكان وسطيكم وياريت ياعمي مروان يطلقني كفايه اووي اللي عملوا فيا انا مش قادره استحمل كل الاهانه والضرب وعندما تذكرت ما فعله فضلت تبكي بكي يمزق القلب حقا انها صغيره علي كل هذا عندما باعها ابيها و كسره مروان ليها اكتر من مره
ناديه وهي بتحتضن مليكه :- اهديي يا حببتي والله انتي عندك حق في كل اللي قولتيه يا بنتي بس اهدي واذا كان في حد مش هيفضل في البيت ف هوه ابني مش انتي
مليكه ب صدمه:- لا يا ماما انا مش عاوزه مشاكل انا همشي مع سيف
ناديه ب حده:- مفيش مشي انتي هتفضلي معانا يا مليكه
مليكه بحب لانها أحبت ناديه ك أمها:- حاضر ي ماما
سيف ل تلطيف الجو:-- بالسرعه دي بعتيني يا مليكه
مليكه:- وانا اقدر ده انت اخويا يا سيفو
سيف :-اوباا ده انا بدلع كده
مليكه ببتسامه ليه :-اهوو شوفت علشان تعرف
سيف :- ربنا يخليكي لينا يارب
ناديه وسالم:-يارب
استوووووووووووووووب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في المساء بعدما خرجت مليكه من المستشفي الي قصر مروان الاسيوطي
ناديه بفرح:-نورتي بيتك يا بنتي والله البيت كان مضلم من غيرك
مليكه ببتسامه:-بنوركم يا ماما
سيف بمزاح:-- اي ده هوه انا مش منور ولا اي
ناديه ببتسامه:-لا منور يا سيف يا حبيبي ده انت ابني التاني يا حبيبي
سيف :-تسلملي يا حاجه والله
ناديه :-يلا يا حببتي اطلعي فوق ارتاحي انا جهزتلك اوضه (مراعاة ل مشاعرها وللحاله اللي مرت بيها غيرتلها الاوضه)
مليكه بفرحه بسبب شكل الاوضه والوانها ولما لأ وهي طفله:-الله يا ماما شكلها حلو اوووي
ناديه ببتسامه ع فرحتها:- عجبتك
مليكه:-اووي اوووي
ناديه:-يارب يفرحك دايما يا حببتي يارب، يلا قومي خديلك شاور وغيري هدومك علشان نتعشي تحت
مليكه :-حاضر
ذهبت مليكه الي الحمام واخدت شاور ....خرجت بعد قليل دخلت الي غرفه الروم انبهرت من شكلها ومن شكل الملابس غيرت هدومها ولبست دريس لونه بينك ع طرحه طويله لونها ابيض كانت شيك وجميله وهاديه شاردت قليلا فما مضي فارت دمعه هاربه ع خدها مسحتها سريعآ وعزمت الأمر انها سوف تصلح كل شئ أخطأت فيهي نزلت الي تحت وجدت يأكلون بهدوء
الحاج سالم:-مشاء الله عليكي يابنتي بقيتي قمر
مليكه بكسوف:-- تسلملي يا عمو
بعد قليل
مليكه:-بعد اذنك يا عمو انت وسيف بكره ان شاء الله هروح مدرستي
سيف بحده:-لا طبعا انتي لسه تعبانه
الحاج سالم:- فعلا كلامه صح مينفعش تروحي
مليكه بعدوء:- انا فات عليا اسبوع وانا مروحتش مدرستي وده غلط وانا لازم اهتم بدراستي بعد اذنك يا عمو وانا هاخد علاجي كويس ووالمقويات وانا بقيت احسن الحمدلله
سالم:-- يبنتي استني حتي يومين
مليكه ببتسامه هادئه:-معلش يا عمو وكل شويه تبقوا تكلموني
سالم :- ع راحتك بس لو حصلت اي حاجه هتوقفي الترم خالص
مليكه بنفس الابتسامه:- ان شاء الله مفيش حاجه تحصل
ع الجانب الاخر (عند مروان)
مروان ل نفسه :- يا ترا عامله اي يا مليكه وحشتيني اووووي بس اللي عملتيه مش سهل ارن علي سيف يطمني عليها
(مروان كسر خطه اللقديم واشتري واحد جديد)
مروان:- عامل اي يا صحبي اي اخبارك ليك وحشه والله
سيف بعصبيه :- عايز اي يا مروان اخلص
مروان بأستمرار وحده:-انت بتتكلم بالطريقه دي ليه معايا ما تظبط كلامك
سيف بعصبيه اكبر:- اظبط كلامي دي اللي قولتلك امانه معاك يا مروان دي الامانه انك تخلي بالك منها تهينها وتشتمها وتدخلها غيبوبه دي اخرتها
مروان ب صدمه(لانه حقا ميعرفش امر الغيبوبه ):- غيبوبه اي مليكه اي حصلها
سيف بسخريه:-وانت مالك بيها تعمى عملتك وتيجي في الاخر تسأل عليها
مروان بعصبيه:- سييييييييييف اي حصل ل مليكه
سيف بعصبيه اكبر:-وانت مالك هااا انت مالك بيها تاني انت هتطلقها ووشك ده مش عاوزه اشوفه خالص
مروان:- كلمه تانيه زياده واقسم بالله هندمك علي كل حرف بتقولو مالها مليكه ومش هكرر سؤالي تاني
سيف بسخريه:- خايف عليها اوووي
مروان بعصبيه:-سيف اخلص مالها مش هكرر كلامي تاني
سيف:- مليكه بعد ما انت مشيت جالها انهيار عصبي ودخلت في مرحلت اكتئاب خلتها تدخل غيبوبه وكمل بسخريه وكل ده بسببك
مروان بصدمه(احنا كل هذا مرت بيه معشوقته الصغيره وهوه هنا يدخل ويخرج):- وهي حاليا فين
سيف:-هي كويسه ورجعت بيتها وتكمل حياتها وانت تنساها خالص
مروان بحده:- مش هطلقويا سيف واعلي ما فخيلك اركبه انا مراعي انك زي اخوها
سيف بخبث:-اخوها ومين قالك اني اخوها انا بفكر اتجوزها
مروان بعصبيه:- يا ابن ال******* عاوز تتجوز مراتي يا سيييييييف وحيات امي ليا حساااااااااب عسييييير معاك وقفل في وشه الخط فضل يكسر في اي حاجه تقابله في وشه من عصيبه (عند سيف)
سيف لنفسه:-اما وريتك مبقاش انا سيف يا مروان وحيات امي لاربيك واعرفك قيمتها
في الصباح الباكر
جهزت مليكه ولبست لبس اليونيفورم بتاعها وكانت زي القمر بالحجبها الجميل الهادئ نزلت فطرت بهدوء دخل سيف
سيف :- صباح القمر ع عيونكم يا جماعه
الجميع بضحكه ع مزاحه:-صباح النور
سيف:- كنت جاي علشان اوصل مليكه
سالم:- لي كده يبني ما انا كنت هخلي السواق يوصلها
سيف:- سواق مين ياحاج طب ينفع يوصلها سواق وانا قاعد
سالم بضحكه:-لا طبعا مينفعش
مليكه :- خلاص يا سيف انا خلصت اكل وجاي معاك اهووو
سيف:- ماشي يلاا
ناديه:-افطر يبني الاول استني
سيف:-- لا فطرت انا يا حاجه والله تمم
ناديه:-- خلوا بالكم من نفسكم
مليكه:-حاضر يا ماما
خرجوا مليكه وسيف وركبت جمبه من قدام العربيه وانطلقوا الي المدرسه هما وفي الطريق رن سيف علي مروان
سيف بخبث:- ايوة يا مروان
(اتصدمت مليكه لما سمعت اسمه وخافت اوووي )
مروان:-عاوز اي
سيف بخبث اكبر:- كنت عاوزك تقولي هي مليكه اي واحده مدرستها اللي اول الشارع ولا آخره
مروان بعصبيه:-وانت مالك
سيف بخبث:- ازاي انا مالي مش انا اللي هوصلها
(سيف يعلم مكان المدرسه ولكنه يريد إغاظة مروان)
مروان بعصبيه:- لا متوصلهاش
سيف بسخريه:- هي معايا في العربيه وجمبي اهووو
مروان بعصبيه وشياطين الأنس والجن قدامه:- سييييييييف مليكه خطططط احمرررؤرؤؤ ملكش دعوة بيهااااااااا
سيف بضحكه عاليه :-اممم ماشي نبقي نشوف بعدين وكمل سيف ملوكه هوه انتي عارفه مكان مدرستك بالظبط فين
مليكه:- اه عارفه
مروان في عالم تاني عندما سمع صوتها ولكنه فجأه الخط انطلق في وجهه رمي الفن في الحيطه انكسر الي اشلاء صغير:- والله لورييييييييك يا سيييييييييييف الك*لللللللللب
وصل سيف مليكه
سيف:- خلي بالك من نفسك
مليكه ببتسامه:حاضر
نزلت من العربيه وهي وداخله قابلت اسامه
اسامه:- مليكه مليكه
مليكه :...................
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وصلنا لما سيف وصل مليكه المدرسه وقابلت اسامه
اسامه :- مليكه مليكه
مليكه بثقه:- نعم عاوز اي
اسامه باستغراب:- هوه في اي بتكلمي معايا كده لي
مليكه :-اسامه انا حصلتي مشاكل كتير اوووي وبجد انا مبقتش مليكه القديمه
اسامه:-يعني اي
مليكه:- يعني متتكلمش معايا تاني احنا مجرد أصدقاء مش اكتر
اسامه بسخريه:-هوه الباشا عمل فيكي اي ولا قدر يضحك عليكي
مليكه بعصبيه:-احترم نفسك وانا محدش يقدر يضحك عليا عن اذنك
اسمه ل نفسه:- ده انا كنت ابتديت احبك واتعلق بيكي تعملي كده وكمل بتحدي اما وريتك مين هوه اسامه اللي بنات المدرسه كلهم يتمنوا اشاره واحده مني بس
Samaa Ahmed
طلعت مليكه ل فوق (ف الفصل)
جودي بفرحه:- مليكه
مليكه :-وحشتيني اوووي
جودي :-- وانتي والله فينك كل ده مختفيه هونت عليكي تبعدي كل ده
مليكه بحزن:-- حصلت حجات كتير اووي يا جودي هبقي احكيلك عليها وقت البريك
جودي :-ماشي يا حببتي ع راحتك
ف الجانب التاني عند مروان
مروان:-عاوزاك ترقبلي مليكه كويسه اوووي مفيش مكان تروحو الي وانت معاها بس اوعي تعرف انك بتراقبها
الحارس ع الفون:-اؤامرك يا باشا
مروان ل نفسه :- حبيتك بس كبريائي منعني منك مش مصدق انك تخونيني لي تعمى كده فيا انا مقصرتش معاكي ف حاجه بس والله لاوريكي جحيمي يا مليكه ..جحيم مروان الاسيوطي
بعد 4 ساعات وقت البريك
جودي:-هاا احكيلي
مليكه :-فاكره اخر مره كنت فيها معاكي واسامه طلب يكلمني ونصحتيني ابعد عنو ...............................وحكت لها ع كل حاجه
جودي بحزن ع حال صديقتها اخدتها في حضنها:- اهدي يا حببتي اهدي كل ده يحصل وانا معرفش اهدي وكل حاجه ليها حى والله
مليكه وهي بتمسح دموعها بطفوله وحزن ع حالها:- انا غلط بس هوه عقبني عقاب صعب اهني وشتمني واغتص**بني ومشي ولا حتي فكر يكلمني يطمن عليا او حتي يعتذر
جودي بحزن:- ربنا ينتقم منه والله متزعليش وانا معاكي اهووو
مليكه ببتسامه ممزوجه بدومع:- ربنا يديمك ليا يا جودي
جودي :-ويديمك ليا يا حبيبت قلبي
طلعوا البريك بعدها ب ساعه وخلص اليوم الدراسي مليكه فضلت مستنيه سيف يوصلها وصل سيف ووصلها وهما وف الطريق
سيف :-اي اخبارك انهارده حسيتي ب ايه تعب
مليكه:-لا الحمدلله احسن متقلقش
سيف ببتسامه :-عاوزك دايما بخير انا
مليكه بصتلو وابتسمت وسكتت وصلوا البيت نزلت مليكه وانطلق سيف بعربيتو دخلت مليكه ل جوه
ناديه:-حمدالله ع سلامتك
مليكه:-الله يسلمك يا ماما
ناديه :-غيري هدومك علشان هنتغدا صح فين سيف
مليكه:- سيف معاه مشوار فمشي حاضر هطلع اغير هدومي وانزل
ناديه :-ماشي يا حببتي
طلعت ملكيه اخدت شاور وسرحت شعرها ولبست طرحتها ونزلت ع السفره
ناديه بتحط قدام مليكه السمك :- خدي يا حببتي كلي كلي عاوزاكي تتغذي كويس علشان انتي ضعيفه اووي
مليكه ب إغماء وتعب وحاسب انها عاوزه تروح الحمام:- والله ما قادره يا ما،،ماكملتش كلامها وجريت ع الحمام
ناديه بخوف:- مليكه في اي افتحي الباب
مليكه بتعب :- مش قادرههه تعبانه يا ماما اوووي
ناديه بخبط ع الباب :-افتحي بقولك
سالم :-يا مليكه يابنتي افتحي الباب متقلقناش عليكي
مليكه فتحت الباب ولسه هنتكلم اغما عليها
ناديه بصراخ:-يلهوووي الحق البنت يا سالم
سالم:- اهدي اهدي تعالي نسندها نطلعها فوق وانا هرن ع الدكتوره ف الوقت ده دخل سيف
سيف:- في اي مالها مليكه
ناديه بخوف عليها:-نفسها غمه طلعها فوق بسرعه يا سيف
طلعها سيف فوق وجات الدكتوره
الدكتوره:-هكتبلها شويه علاج وفيتامينات وتخلي بالها من اكلها ومن نفسها كويس
ناديه بدموع :-هي مالها يا دكتوره فيها اي
الدكتوره ببتسامه:- لي الخوف ده كلو هي المدام حامل ف الشهر التاني
سيف وسالم ومليكه وناديه ب صدمه :-حاامل
استووووووووووووووووب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الدكتوره :المدام حامل
سيف وسالم وناديه بصدمه:-حامل
الدكتوره بشك:- هي مش متجوزه ولا ايه
سالم بحده؛-اي اللي بتقوليه ده لا طبعا متجوزه بس جوزها مسافر
دكتوره:-ماشي عن اذنكم
مليكه في عالم تاني اهي حقا حامل منه اهي حقا في احشائها طفلا منه انها لا تصدق
سالم وناديه وهما بيبصوا لبعض :-الف مبروك يابنتي
مليكه بصدمه:-اللي في بطني محدش يعرف بيه وأولهم مروان
سالم:- لي كده ده اكتر واحد هيفرح وممكن ترجعوا لبعض لي بتعملي كده
مليكه بحده:- لو مروان عرف انا هسبلكم البيت وامشي ومش هقعد فيه تاني
ناديه خوفا عليها وع احفادها:- لا خلاص مش هنقولو
مليكه :- تمم ماشي
سيف :- مليكه عاوزاك لوحدينا
سالم وناديه:-طب عن اذنكم احنا هقوم
سيف:- مليكه بتفكري ف اي
مليكه:- اللي ف بطني ده بتاعي انا وبسسس
سيف بغباء :-بتاعك ازاي معلش
مليكه ببتسامه :-كل حاجه في وقتها احلي
سيف:- ماشي هقوم انا وهبعتلك الغدا علشان انتي متغدتيش والدكتوره قالت انك محتاجه غذا
عند مروان وهوه في البار و يرن عليه مراقب مليكه
مروان:في اخبار جديده
المراقب :ايوة في دكتوره خارجه من القصر
مروان بعصبيه :مين اللي تعبان انطق
المراقب بتوتر :معرفش يا باشا
مروان بعصبيه :غبي غبي ساعه وتعرفني اي حصل فااااهم
المراقب :مفهوم يا باشا
في الصباح
فاقت مليكه ع المنبه لبست هدوما وجهزت ونزلت
مليكه ببتسامه: سلام عليكم عاملين اي
ناديه وسالم ب استغراب:-وعليكم السلام احنا بخير الحمدلله
مليكه موجهه كلامها ل سيف الذي ياكل بشراهه وجوع:سيف عاوزاك في موضوع ضروري
سيف وهوه ياكل:طب اسبقيني علي العربيه ونتكلم واحنا وماشيين
مليكه اوكي ماشي
خلص سيف اكل ومشي وركب العربيه بجانب مليكه
سيف ببتسامه ود:كنتي عاوزاني في اي
مليكه كنت عازه اتجوزك
فرمل سيف العربيه بسرعه :نعممم انتي اتجنيتي
مليكه بضحك يبني افهم انا اقصد اني اتجوزك جواز مظهري
سيف افهم اي وازاي ده
مليكه بص هقولك ................
سيف يابت الجنيه كل ده يطلع منك انتي ياكابتن
مليكه ببتاسمه غرورو علشان تعرف اني مش قليله ف البلد 😌
سيف تبا لتواضعك أيتها المليكه
وصلت مليكه المدرسه ونزلت
عند جودي :شافت مليكه جريت عليها وحضنتها عامله اي
مليكه الحمدلله كويسه انتي اي اخبارك
جودي انا بخير يروحي
المهم يلا معانا حصه مهمه
ذهب سيف الي بيت ناديه وسالم
سيف بصوا انا بدون لف او دوران انا عاوز اتجوز مليكه
سالم وقف من صدمته اييي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
سيف انا عاوز اتجوز مليكه
سالم انت بتقول اييييي
سيف بصو هغهمكم مليكه دي انا اللي مربيها ومخلي بالي منها ومرات اخويا يعني مستحيل ابص ليها
سالم بحيره امال هتتجوزها ازاي
سيف بصوا هقولكم واخذ يقص لهما ماسيفعلون............
سيف فهموتني
ناديه بسعاده يارب يبني بجد ده يحصل ويرجعلهااا
رن سيف علي مروان
سيف اهلا يا. مروان عامل اي كنت هبعتلك شويه ورق تمضي
مروان ورق اي ده اللي يخليك متسالش علي صحبك او حتي تطمن عليه
سيف مش مهم المهم الورق ده
مروان ايوة ورق اي ده
سيف بخبث ورق طلاقك من مليكه
مروان بعصبيه وزعيق نعممممممممم ومين اللي قال اني هطلق اصلااا
سيف اصلي محدش هياخد بالو منها غيري
مروان قسم بالله لو ما اتلميت يا سيف لاكون دافنك
وأغلق لهاتف بدون سماع اي جديد منه
سيف بشرو لسه بيحبها وانا هخليكم ترجعوا لبعض
عند مروان يمر ذهابا وايابا بعصبيه دي امانتي ليك تبص لمرات اخوك بس وربنا لاوريك
مرت الايام والشهور وبقيت مليكه في شهرها السابع
مروان طلق نجوي بسبب انه اكتشف خيانتها له تدهور حاله وتدمر نفسيا وكل يوم يشتاق الي حبيبته ومعشوقته(مليكه) لكن فوق كل هذا لايعلم الي الان انها حامل
في القصر
مليكه رنا حببتي اسمعي الكلام وكلي علشان تبقي قويه
رنا بس انا اكلت
مليكه بطيبه وحنيه كلي تاني ولا عاوزاني ازعل منك يا رنون
رنا ببتسامه لا يا ماما هاكل اهووو
مليكه وهي بتبوسها من خدها شطوره يا حبيبت ماما
ذهبت مليكه لكي تاخد فيتاميناتها لان حقا جسمها ضعيفا ولانها حامل في تواما ف حملها صعبا عليهاا
ذهبت لكي تذاكر دروسها بسبب اقتراب موعد امتحانتها احست بألما رهيبا أسفل معدتها
ف اخذت تنادي وتصرخ فسمعت صوت ندأها ناديه
ناديه يلهوووي مالك يابنتي فيكي ف ذهبت مسرعه الي الأعلي اتصدمت عندما رأتها في هذه الحاله ف نادت ع فرحه
فرحه نعم يا حجه
ناديه رني علي سيف بسرعه قوليلو مليكه بتولد
نزلت فرح علشان ترن عليه وهي بتتصل دخل سيف وهو يدندن بعض الاغاني
فرحه استاذ سيف الحق مليكه فوق بسرعه بتولد
جري سيف ع فوق واشتال مليكه ونزل بيها بسرعه ع تحت
ناديه وهي نازله ل فرحه رني علي سالم وقوليلو يحصلناا
فرحه اوامرك ياست الحجه
ركب سيف ومليكه وناديه ف الخلف وذهب مسرعا الي المشفي
سيف عاوز دكتور بسرعه حالة ولاده
اتي إليهي دكتورا وممرضين واخذوها ودخلوا بها الي غرفة العمليات
سيف هي لسه بدري ع معاد ولادتها
ناديه ايوة يبني ما هوه ده اللي مخوفني والله
سيف بقلق خير ان شاء الله خير
بعد تلت ساعات متواصلين اتي سالم
سالم بخوف اي حصلها هي لسه معاد ولادتها
ناديه بخوف والله ما اعرف
سالم هما لسه مطمنكومش
سيف لا لسه
في ذلك الاثناء خرج الطبيب
سيف وناديه وسالم اي أخبارها يا دكتور طمننا
الدكتور الحمدلله كويسه بس هي ضعيفه شويه ف هتفضل تحت الرعايه تلات ايام والأطفال ف الحضانه تقدروا تشوفووهم كمان شويه
سالم ببتسامه الحمدلله انك طمنتنا
ف أنجبت مليكه بنتين يحملونا صفات مروان كثيراا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يلا نبدأ
__________________________________________________
بعدما أنجبت مليكه بنتين واسمتهما (ندي ونادين) بعدها تم نقل مليكه غرفه عاديه
سالم :- الف سلامه عليكي يا مليكه
مليكه بتعب :-- الله يسلمك يا عمووو
ناديه بقليل من القلق :-حاسه ب ايه
مليكه بتعب :-- شويه تعب في الجرح
سيف :-- الف سلامه عليك يا ملوكه يلا كده قومي بالسلامه علشان بناتك
مليكه:- هما فيين
سيف:-ف الحضانه علشان اتولدو قبل معادهم
اؤمأت له بهزر راسها وغمضت عيونها ونامت بسبب جرحها
خلص سيف إجراءات المستشفي ودفع تكاليفها ف هذا الوقت رن مروان
مروان:- سيييييف اي حصل ل مليكه
سيف ب استفزاز:-وانت مالك
مروان:-حسابك معايا لما انزل وهحاسبك ع انك قايل للحراس اللي في مصر ميدونيش اي معلومات عن مليكه هنزل اخر الاسبوع وشوف هيحصل اي
وقفل في وجهه المكالمه دون أن يرد عليه
سيف ب ضحكه :- لازم تعرف قيمتها وتعترف بحبك ليها
وصلت مليكه وسالم وناديه وسيف البيت
مليكه وهي تستند. ع سيف:- وديني اوضتي عاوزه ارتاح
فعل لها ما قالته
قبل قدوم مروان بيوم خرجوا بناتو بصحه جيده
سيف ى مليكه:- مليكه بصي عاوزه اقولك حاجه بس يارب تفهمي
مليكه :- ماشي فهمني
سيف:- بصي مروان جاي بكره علشان انا مانع الحراس انهم يقولو ليه ع اي خبر عنك
مليكه بخبث :-خليه يجي
سيف :-مليكه بصراحه انتي بتحبيه
مليكه بحزن:- اه بحبه عرفت قيمتو لما مشي وسبني بس هوه غلط ف حقي كتير
سيف ب اطمئنان :- حاسس بيكي والله اهدي وكل حاجه ان شاءلله هتتحل
ف المساء في الصالون كان يوجدسالم وع رجلها نادين وسيف ومليكه وهي تعطي الببرونه ى ندي
سيف ل سالم:- عمي مروان هينزل بكره
ناديه بفرحه:- يا حبيبي يا بني وحشني
سالم وهوه ينظر الي مليكه :- وانتي اي رأيك يا مليكه يا بنتي
مليكه:- رأيي انه براحته هوه جاي بيته وملوش دعوة بيا
سالم:-حاولي تتقبلي وجوده يا مليكه ده جوزك مهما كان
مليكه:-مفيش واحد محترم يغتصب مراته
ناديه :-بس انتي غلطي يا بنتي برضو
مليكه بحزن:- غلط بس مش يعمل معايا كده
ناديه:-سمحيه يا بنتي وعيشوا حياتكم انتم معاكم بنات
مليكه:- هحاول يا ماما هحاول
خلصوا قعدتهم من هزار ولعب مع الأطفال وذهب كل واحد منهم الي غرفته
ف الصباااح
ركب مروان طياره ف الساعه السادسه وصل مصر.بعد ساعتين سفر
مروان ف نفسه:-وحشتيني اوووي يا مليكه
ونزل وركب عربيته المتخصصة وصل تحت القصر بتاعه ودخل ب وقاره وهيبته
في الداخل
كان يوجد سالم وناديه في الصالون
دخل مروان من باب القصر الكبيرررر
مروان:- فينكم يااللي هنااا
سالم وناديه:-*********
استوووووب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مروان فينكم باللي هنا
ناديه وسالم بسعاده مروان
جري عليهم مروان وحضنهم وباس ايدهم وحشتني اوووي ي حاج انت وست الكل امي
سالم وانت والله وحشتنا هونا عليك كل ده تسيبنا 9 شهور وانت بعيد عنننا
مروان خلاص ي حاج انا معاكم اهووو ومش هسيبكم تاني
ناديه تعال يا حبيبي اقعد جوو وريح نفسك
دخلوا كلهم غرفه الصالون وفي أثناء حديثهم كانت مليكه تنزل وهي محتضنه ب ندي وتلاعبها ونادين مع الخادمه (هي عارفه انه مروان هيجي بس مكنتش تعرف انه هيجي بدري اوووي كده )
مليكه وهي تلاعب ندي :- مين حبيبة ماما
رفعت رأسها ع من في الصالون وجدت ما لا تتوقعه
مليكه بصدمه:- مروان
مروان بفرحه وعشق وحب واشتياق وصدمه ومهلا من هذه الطفله
مروان وهوه يقترب منها وع وجههه علامات الصدمه:- مين دي ي مليكه
مليكه ب صرامه وانت مالك مين دي هوه انا امري يهمك ف حاجه
مروان بحده مليكه اتكلمي عدل ومتنسيش نفسك بقولك مين
مليكه بسخريه صح منساش نفسي ما انا واحده ابوها باعها ازاي انسي نفسي
مروان انا مقصدش كده
مليكه ولا يهم قصدك عندي ف حاجه
مروان بزعيق ما حد يفهمنيييي دول بناااات مينن
سيف من ورائه:-دول بناتك يا مروان
مروان بصدمه بناتي ازاي
مليكه بعصبيه بناتك ازاي اي نسيت ولا اي قت**لك ليا بالحيا فاكر ولا لا فاكر عملت اي وسبتني بنز*ف ومشيت ولا كأنك عملت اي حاجه طلبت منك ترحمني ومرحمتنيش
مروان بزعل ع حالها ولكنه يكابر انتي غلطي لما تبقي متجوز اني وتخونيني
مليكه ب انهيار ايوة غلط واللي حصل مني غلط بس العقاب كان صعب لكن انا بتكلم مع مين مع واحد عديم المشاعر
مروان وهوه يقرب منها مليكه انا بحبك والله هنبدأ صفحه جديده مع بعض انا غلط وانتي غلطي هنسامح بعض علشان بناتنا
مليكه وهي تمسح دموعها وانا مش هسامح حد ودول بناتي انا وبسس وبعد اذنك يا عمو وبعد اذنك ي ماما ناديه انا همشي مع سيف مش هينفع افضل معاه تحت سقف واحد
مروان في نفسه ماذا هل تريد أن تتركه بعدما رجع ووجد انها تملك أطفال منه وانه قد اشتاق إليها كثيرا :- ومين ده اللي هيخليكي تمشي
مليكه مخدتش رأيك انا والله
مروان بزعيق التزمي حدودك انا لغايت دلوقتي كويس معاكي وخروج من القصر ده ممنوع
سيف مروان استني شويه وسيبها كام يوم ترتاح عندي وبعدين تبقي تتكلم معاها تاني
مروان بحده مراتي مش هتطلع من هنا وده اخر كلام وانت حسابك معايا تقيل اووووي
ناديه استهدي بالله يا مليكه متحرمناش من بنات ابني وبعدين رنا متعوده عليكي وكلنا متعودين عليكي وعاوزينك تفضلي معانا
سالم كلامها صح ولو ع مروان لو زعلك ف حاجه انا اللي هقفلو
مليكه بحيره بس..
سالم مبسش خلاص صلي ع لنبي كده واهدي
مليكه حاضر يا عمو (سماا أحمد)
كل هذا ومروان عيونه ع ندي ونادين
قرب منهم مروان واخذ ندي من مليكه
مروان مشاء الله قموره زي مامتك
مليكه خجلت من طريقته وناديه وسالم بصوا لبعض وضحكوا
مروان هما اسمهم اي
مليكه ندي ونادين
مروان اساميهم حلوة
سيف لكي يغيظه زي مامتهم برضو 😉
مروان بحده كل ده هيطلع عليك بس اصبر عليااا
طلعت مليكه الي غرفتها وهي في حضنها نادين وورائها مروان وهوه يحمل ندي
للكاتبه. سما احمد
دخلوا الغرفه في الداخل
اخذت مليكه ندي من مروان ونيمتها في سريرها وهي في غرفتهما اجاتها فكره شيطانيه
جابت شورت جينز عليه تيشرت بنص ضيق جدا من فوق دخلت الحمام اخدت شاور ولبست ورشت من برفانها المميز وكان شكلها حقا مثير في الخارج عند مروان كام يحاول أن يجمع كلام لبدايه صفحة جديده معها وفي هذا الاثناء رأيها وهي خارجه من الحمام
مروان في نفسه يخرب بيتك ناويه تعملي فيا اي تاني يارب يارب مضعفش
مليكه وهي تمشي بدلع وهي تجفف شعرها
مروان احم احم مليكه احنا لازم نتكلم
مليكه وهي تقترب منه اممم اتكلم سمعاك
استووووووووووب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
-----------‐-------------------------------------------------------------------------------------
مروان :-مليكه عاوزين نتكلم مع بعض
مليكه وهي تتدلع ع مروان امم اتكلم عاوز اي
مروان :- دلوقتي احنا بقي معانا بنتين ومش هينفع اننا ننفصل او حتي انك تسيب البيت
مليكه بغضب ه لي مش هينفع ما انا اللي كنت شايله مسؤوليتهم ف غيابك وانا اللي كنت قايمه بدور الاب والام جاي تقولي نبقي مع بعض الطفله اللي انت اخدتها زمان دي تنساها ي مروان
مروان لمحاوله تلطيف الجو:-اسم مروان طالع منك زي العسل
مليكه بحده مروان انا مبهزرش
مروان بحده مماثله لها ولا انا بهزر ي مليكه مفيش خروج من القصر فاااهمه
مليكه لا مش فاهمه وهروح مع سيف بيته
مروان متنطقيش اسم الزفت وانا والله لاربيكي عوكل اللي عملتو
وقام وسبلها اناح ونزل وركب عربيته هوه وف العربيه رن ع سيف
سيف نعم ي ميرو
مروان اتعدل واحترم نفسك قدامك ساعه وتقابلني في.....
سيف ماشي
قفل معاه واستناه في الكافيه. وصل سيف الكافيه اللي اتفق معاه هوه ومروان
سيف عم العيااال
مروان اهلا ي صحبي
سيف حاسه بسخريه ف كلامه :- اهلا ي مروان
مروان لي
سيف لي اي
مروان لي عملت كده لي مقولتليش انها حامل لي سبتني ل شيطاني لي خليتني بعيد عنها لي عملت كده وانت اقرب حد ليا مش متخيل انك انت تعمل كل ده وانت عارف الظروف اللي اتجوزنا بيها انت كنت اكتر من اخويا وفوق كل ده جاي تقولي انك هتتجوزها
سيف بسخريه :-خلصت،، وانت برضو اللي عملته مكنش سهل روحت وعشت حياتك وسبتها لي بعدت عنها تعرف هي كانت قد اي ضعيفه في حملها محدش شالها قدي انا عمري ما شوفتها غير اختي الصغيره لما قولتلك اني هتجوزها كنت عاوزك تنزل وتيجي تاخظها قبل ما تضيع منك ده لو مكنتش ضاعت منك اصلا
مروان بحده وعصبيه مليكه ليا انا اه غلط (وكمل بحزن) بس حسيت بحبها لي متأخر والله هي اللي خلت بالها من بنتي في غيابي انا عمري ما هسيبها
سيف ببتسامه ربنا معاك ي صحبي اللي عاوزاك تعرفه اني والله ما خونتك
مروان ببتسامه آسف علشان اديقت عليك وانت ملكش ذنب
سيف بمرح اي ده اي ده مروان باشا بيعتذر ده بجد كتير اوووي
مروان بس ياض اظبط كده في اي
سيف بغمزه ماشي يعم
مروان عاوز اصالحها اعمل اي ي سيف
سيف تدفع كام
مروان هرفدك
سيف لا ياعم هقولك اصبر 😂
مروان انجزز
سيف بص هي عيد ميلادها كمان كام يوم تقدر تعملها عيد ميلاد متنسهوش وكمل بغمزه وده بطريقتك برضو يا دنجوان
مروان تصدق فكره
سيف اي خدمه ي عم
مروان ماشي تمام
سيف اشطا لو احتجت اي حاجه قولي
مروان ماشي
مروان هقوم انا اروح سلام
سيف سلام
طلع من المطعم مروان وركب عربيته ...وصل الفيلا ودخل ع اوضه اطفاله
مروان ف نفسه ببتسامه والله لاعوضكم عن كل اللي شوفتو
طلع وقفل بابا الاوضه بعد ما اطمن عليهم ودخل اوضته. ف اوضته
دخل غير هدومه واخد شاور وكانت مليكه نايمه اخدها في حضنه ومليكه من غير ما تقصد دخلت جوه حضنه اكتر
مروان ف نفسه قد اي شكلك بريئ وحلو اوووي وانتي نايمه اوعدك والل اني هعوضك عن كل يوم وحش شوفتيه وباسها ف خدها ونام
سماا أحمد
بعد يومين
في الصباح
مروان ايوة ي سيف بص عاوزك تعمل..........
سيف بمرح ايوة ي. عم الرومانسي الله يسهلوووووو
مروان اطلع غور انا غلطان اني بكلمك
قام مروان واخد شاور ولبس
مليكه وهي داخله الاوضه
مليكه بناتك عاوزين يقعدوا معاك شويه
مروان اممم حاضر طيب وبنتي الكبيره مش ناويه تعقل و تقعد معايا
مليكه بكسوف لا بقلمي سما احمد
مروان بضحكه يارب دايما لا 😉
مليكه تقصد اي
مروان مقصدش انا نازل
مليكه احس
مروان بتقولي اي ي هانم
مليكه بقرف ولا حاجه
نزل مروان وشاف بناتو بيفطروا
ندي ونادين بابييييييي
مروان وهي ينزل لطولهم حبايب بابي عاملين اي
ندي ونادين الحمدلله ي بابي وحشتنا اوووي
مروان وانتو كمان وحضشي اووي
ندي طيب اقعد معانا
مروان حاضر هخلص شغل واجي اقعد معاكم
وباسهم هما الاتنين وهوه وخارج
الحاجه ناديه اقعد افطر ي حبيبي
مروان وهوه يقبل ايديها لا يا أمي معايا شغل همشي انا
ناديه مع الف سلامه
مشي مروان ع شركته رن عليه سيف وأكد عليه ع اللي اتفق معاه
في الليل
مروان سيف رن ع مليكه وقولها طسيف حاضر
عند مليكه كانت بتتلبس بناتها عشان هيناموا في الوقت نفسه رن فونها
مليكه ايوة ي سيف عامل اي
سيف كويس الحمدلله بصي ي مليكه السواق هيجبلك فستان البسيه وتعالي في المكان ده بسرعه
مليكه اي في
سيف اسمعي كلامي وثقي فيا يلا
مليكه حاضر
وصل السواق واخدت الفستان ولبسته وركبت معاه وراحت ع مكان يخطف القلب حرفيا كوخ صغير ع شلايه ع البحر مع صوت أمواج البحر وضوء القمر وجو رومانسي اووي
مليكه فينك ي سيف كل ده
سيف البسي ده
مليكه اي ده
سيف حطيه ع عينك
مليكه لي
سيف اخلصي كفايه اسئله
مليكه لما اشوف اخرتها. حاضر
لبست شريط ع عيونها
في نفس الوقتي مروان ومسك ايديها حست برعشه ف ايديها خفيفه لكن كذبت احساسها ومشيت مع مروان وصلوا المكان وفك الشريط من ع عيونها
مليكه بصدمه مروان
مروان سيبلي نفسك ممكن سبيني اكفر عن كل غلطه عملتها
مليكه عاوزه امشي
مروان استني
مليكه عاوزه امشي ي مروان يلااا
مروان مش قبل ما تسمعيني
مليكه امم انجز سمعاك
مروان بصي انا اه غلط وكل حاجه كانت غصب عني والله بس انا والله بحبك واكتشفت ده متأخر بس عشان خاطري سامحيني
مليكه لا يمروان مش هسامحك اللي عملته مش هيطلع خاتم شكله كيوت اوووي 💍ونزل ع ركبته
مروان انا بحبك ومحبتش والله قدك سمحيني عشان خاطري ي ام بناتي
مليكه حاول تقسي قلبها لا
وسابته ومشيت قام هوه ووقف اتكسر اوؤووي من كلمتها مشيت مسافه مش بعيده اوووي ورجعت ليه تاني
مليكه ولو سبتني تاني
مروان اوعدك والله بروحي اني مش هسيبك
مليكه اكيد
مروان بفرحه اكيد
وقرب منها واخدها في حضنه
مروان كل سنه وانتي طيبه
مليكه وانت طيب
بعد شويه
مروان يعني خلاص سامحتيني
مليكه صراحه مش اوووي
مروان بعد كل ده ومش اووي يا ملوكه
مليكه قربت منه وباسته من خده بعد ملوكه دي سامحتك
مروان وهوه متيم بها بحبك
مليكه وهي مكسوفه ووشها طماطم ومكسوفه اووي وانا كم،،،ومكملين كلامها لانه اخدها في قبله طويله اوووي تعبر عن مدي حبه واشتياقه لها
مروان لو مقومتيش دلوقتي انا مش مسؤؤل عن اللي هيحصل
مليكه شيلني
مروان نعمممم
مليكه وهي تعبس له عبس طفولي محبب الي قلبه بقولك شيلني
مروان بحب وضحك من عيوني يروحي
ورفعها ببطئ وانطلق بها حيث بيتهم سما احمد