رواية انتقام زوجتي كاملة جميع الفصول بقلم مريم حجاج

رواية انتقام زوجتي كاملة جميع الفصول بقلم مريم حجاج


رواية انتقام زوجتي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مريم حجاج رواية انتقام زوجتي  كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انتقام زوجتي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انتقام زوجتي كاملة جميع الفصول

رواية انتقام زوجتي بقلم مريم حجاج

رواية انتقام زوجتي كاملة جميع الفصول

حطت ايدها علي بطنها بفرحة وقالت:هروح اقول لفهد
في البيت
نور دخلت ولقيت فهد قاعد رفع راسه وبصلها 
نور بفرح:انا حامل
قام وقرب منها وفجاة ضر"بها بالقلم و"قعت علي
الارض
فهد بز"عيق وهو بيمسكها من شعرها وبيشدها:بتخو**نيني
يا زبا***لة
نور بصر"يخ:سيبني يا فهد 
دخل الاوضه وسابها وقفل الباب وقرب منها وقال:روحتيله 
كام مره بيته
نور بز*عيق:انت اتج*ننت
اهههه
مسك شعرها وقومها وقال:مش انتي حامل بابنه
نور بز"عيق وهي بتحاول تز**ق ايده:ابعد ايدك
فهد:زي ما شوفتي الحب مني هتشوفي نا**ري وعذ**ابي
وز**قها علي السرير وهو بيعت*دي عليها بو**حشية
نور كانت بتصر"خ با*لم وهي بتحاول تبعده وهو بدأ يضر**بها  
بعد ربع ساعة 
نور كانت دموعها نازله قامت وقفت بو*جع وهي بتلف الملاية
علي جسمها
فهد بز"عيق:رايحه فين
نور بعيا"ط:هلبس هدومي عشان اسيبلك البيت
فهد ضحك بسخر"ية وقال:لا مهو مفيش 
دموعها كانت نازله وهو قال:هتخرجي كده
نور بعيا"ط ووج"ع:لا يا فهد متعملش كده
مهتمش لتوسلاتها وشدها ووقف قدام باب الفيلا وز"قها 
لبره وقال:انتي طالق في ستين دا**هية
وقفل الباب
البواب بصلها بش*فقة وجاب لها هدوم من هدوم بنته واخدها
لاوضته وهي لبست الفستان وهي بتعيط بس كانت لسه بتنز**ف
كانت ماشية في الشارع وهي بتعيط والد*م نازل من بين رجليها لحد ما وقعت 
بعد يوم كامل
فتحت عيونها بتعب وكانت في اوضه 
نور دمعه نزلت من عيونها وفجاة هو دخل
زياد بصلها وقال بتوتر:انتي كنتي متبهد**لة علي الاخر وانا
بصراحه خو**فت اخدك المستشفي يقولوا لي ان انا اللي عملت
كده فيكي
بصلها وهي مكنتش باصه ليه ااساسا
زياد:انتي كنتي حامل وبسبب الضر*ب والاغتص....
اللي حصل معاكي اجه**ضتي مين الحيو*ان اللي عمل فيكي كده
نور بصتله وقالت :جوزي 
زياد بصلها بصدمه وسكت وهي جت تقوم قال:مينفعش تقومي
لازم ترتاحي  
في الليل
نور كانت هتشرب قامت بو"جع ونزلت ووقفت قدام السفرة ومسكت 
الكاس
هو بز"عيق:انتي مين
الكاس وقع من ايدها وقالت بخو"ف: انا نور
قاسم قرب منها وبص لملامحها وسكت
هي مشيت من قدامه بخو"ف وهو قال:ليلي
في صباح يوم جديد 
نور قامت بو"جع وقامت نزلت ووقفت لما سمعت صوت زع**يق
نهاد بز"عيق:انت اتجن*نت يا قاسم 
قاسم بص لزياد اخوه وقال:مش هتجوز بنت اختك وبقولك
اهو مش هتجوز غير البنت اللي فوق ديه
نور نزلت وكانت هتخرج وقفها صوته
قاسم:اقفي عندك
وقفت مكانها وهو قال:ممكن كاملة علي انفراد
نور:عايز ايه 
قاسم قرب منها ومسك ايدها وقال:تتجوزيني
نور جت تبعد هو قال:فكري وهساعدك تنت**قمي من طل*يقك
بعد ثلاث شهور
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
نهاد بض"يق:خليك فاكر يا قاسم
فوق
نور ردت علي التليفون وسمعت صوت:الحق*ني يا قاسم
وفجاه الخط اتقطع
نور لفت وهو شدها ليه وقرب منها هيبو**سها ز*قته وضر**بته بالقلم
قاسم فجاه................
قاسم فضل حاطط ايده علي خده وفجاة هي قالت
بخو"ف لما جه يقرب منها:متقر**بش مني
قاسم خد نفس وقال:انتي مراتي واي حاجة تحصل بينا عادي
نور:لا مش عادي احنا اتفقنا انك هتساعدني
قاسم سابها وخرج بض"يق وهي قعدت علي السرير 
في بيت فهد 
سحر بصت لفهد ومتكلمتش وهو قال:اتكلمي يا امي
سحر:طل*قت نور ليه
فهد قام وقف وقال:لو كنت اقدر اقت*لها كنت قت*لتها
سحر:فهمني يا ابني حصل ايه
فهد بدأ يحكيلها وفجاة سحر ضر*بته بالقلم وقالت:انت 
ازاي ابني ازاي تا*ذي الخلو**قة بالشكل ده انت ايه
عرفك ان الصور اللي اتبعتتلك ديه حقيقية دورت ولا عملت ايه 
فهد بز"عيق:عايزاني لما اشوف مراتي في صور في وضع 
مخ*ل مع ابن عمها اللي اسمه مروان اعمل ايه 
سحر:وريني الصور ديه
فهد اداها التليفون وهي شافت صور لمروان ونور ......
فهد:صدقتي
سحر بصتله وقالت:انت اغب*ي واحد انا شوفته في حياتي
ورمت التليفون وقالت:للدرجة دي معندكش ثقة فيها امال لو مكنتش 
متجوزها عن حب كنت عملت فيها ايه وبز"عيق:انت مفكرتش لحظه
تكون الصور ديه متفبر**كة ممفكرتش تسمع الغلبا*نة اللي ضر**بتها
واغت.ص..... وسقطها ايههههه 
فهد سكت وهي قالت:خليك فاكر انك هتفضل 
شايل ذ**نب اللي عملته فيها وخرجت وسابته
فرح كانت واقفة بتسمع وهي حاسه بخو"ف وخدت نفس وقربت من فهد
فهد بصلها وهي قالت:هنتجوز امتي
فهد سكت وهو بيفتكر كلام امه وقال:فرح انا رايح مشوار 
فرح أحمد بنت عندها ٢٦ سنه صاحبه نور وكانت مركزة مع فهد
عند مروان
الباب كان بيخبط بقوة 
مروان فتح واتفأ*جا بضر*به في وشه
نوح قرب من مروان وقال لفهد:انت غب**ي
فهد بغ"ضب:هو سؤال واحد ايه علاقتك بنور
نوح:نور اختي
فهد:اه
مروان:بنت عمي
فهد وهو بيطلع تليفونه:وايه القر*ف ده
مروان:واللهي الع*ظيم ما حصل حاجة بيني وبينها والصور ديه مش حقيقية
نوح بصله وقال:اختي فين
فهد اتنفس بغ"ضب ونوح قال بز"عيق:نور اختي فين
فهد بز"عيق:طل&**قتها وطر**دتها
نوح ضر"به بالبو*كس وقال:انت ازاي دماغك فكرت في القر*ف ده
فهد خرج ونوح قال:ياتري انتي فين يا نور
عند نور
بصت من الشباك لقيت قاسم قاعد في الجنينه والجو بر*د
نور اخدت الشال ونزلت وقربت من قاسم ومدتله الشال
قاسم بصلها وقال:مش عايزه
نور:براحتك
جت تمشي شدها وقعت في حضنه
قاسم:اديني فرصه 
نور هزت راسها بلا وهو قال:ليه
نور سكتت وهو قال:هاندي لبعض ولعلاقتنا فرصه
نور:ازاي
قاسم فجأة شالها وقال:بصي انا وانتي هاننام سوا
نور سكتت ودخلوا الاوضة ونزلها علي السرير وشدها لحضنه
قاسم حط راسه في رقبتها بين شعرها وهي قالت:قاسم ممكن تبعد
قاسم مردش وفضلوا كده لحد ما نور نامت
في مكان اخر
هي بصر**يخ:طلعنوني من هنا حر**ام عليكوا
قربوا منها وكت*ف**وها وهي بتعيط
في صباح يوم جديد 
نور بدات تصحي علي حاجة علي وشها لقيت قاسم بيبو*سها
قاسم ابتسم وقال:صباح الفل
نور هزت راسها وجت تبعد شدها لحضنه وهمس:انا ناوي اخدك 
معايا الشركة واهو منها مبقاش شغال لوحدي واز*هق ومنها تبقي معايا
نور بتوتر:طب ابعد عني اقوم 
قلسم سابها وهي قامت من علي السرير بسرعة 
بعد نص ساعة 
خرجت من الحمام وهي لابسه بنطلون بوي فريند وعليه تيشرت ابيض وبدات
تلف شعرها
قاسم جه من وراها وطلع سلسلة علي شكل جناح ولبسهالها
نور ابتسمت لما شافتها وقاسم قال:يلا قبل ما مقدرش اتحكم في نفسي ونقضي
ليلة حلوة
نور جريت خرجت من الاوضه وهو ابتسم
عند فهد
فهد:معقول تكون مظلو*مة بجد معقول تكون كانت حامل في ابني
فهد فضل يفكر لحد ما فرح قربت منه بكأ*س وقالت:خد اشرب
فهد اخده منها وشر*به
بعد وقت
فهد كان هيقع وفرح سندته
فوق في الاوضة
فرح قعدته وجت تخرج مسك ايدها وعيونه شو*شت
قام وقف وقال:انا اسف ود**فن وشه في رقبتها
فرح ثبتت وقالت بتوتر:فهد
فهد:ششش انا بحبك
لم تستطع مقاومة مشاعرها لتستسلم له و.....
في الشركة عند قاسم
نور بصتله وقالت بابتسامة لاول مره:علفكره انا بعرف ارسم
فساتين وهساعدك جربني في شركتك
الاسانسير فتح وهو دخل ونور وقفت مكانها
قاسم:يلا يا نور
نور دخلت وفجاة والاسانسير بدا يطلع بيهم لحد ما فجاه وقف
نور وهي بتمسك قاسم:طلعني من هنا
قاسم:اهدي مالك
نور بخن*قة:مش قادرة اخد نفسي
قاسم حضنها وهي حضنته وهو ابتسم علي اللي حصل وان هي حضناه
بعد ساعة عند فهد 
فتح عيونه وبر**ق لما.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فهد بص لفرح بصدمه وقال:انتي ازاي هنا
فرح بصتله بدموع وقالت:لما قربت مقدرتش ابعد
فهد نف*خ بغ"ضب لانه مكنش عايز ده اللي يحصل 
فهد:قومي روحي دلوقتي يا فرح
فرح:انت مش جبتني هنا من بعد ما نور مشيت عشان تتجوزني
فهد:مش وقته يا فرح
فرح قامت وهو فضل يفكر ازاي هيلاقي نور
عند قاسم 
نور خلصت وقاسم كان شغال علي الابتوب
نور بصتله وسكتت لانها لقيته مشغول وفضلت قاعده علي الكنبة لحد 
ما غمضت عيونها 
قاسم بصلها وفكرها نامت قام وقرب منها ولقيها راسمه فستان شكله حلو 
قاسم بصلها وابتسم وهي فتحت عيونها واتخ*ضت لما شافته
قاسم:انا فكرتك نايمة مقولتليش ليه انك خلصتي
نور بتلقائية:لقيتك شغال ومندمج وانا لما كنت بشوف وسكتت
قاسم فهم انها كانت هتقول عن جوزها الاول
نور بصتله بحز"ن وقالت:انا اسفه
قاسم ابتسم وقال:متتا"سفيش مفيش حاجة يلا عشان نروح نتغدي
نور هزت راسها وقالت:بلاش ننزل في الاسانسير 
قاسم ابتسم وقال:انتي معايا علفكرة فمتخا*فيش وحتي لو 
مكنتش معاكي في يوم
في الليل في اوضة نوم وقاسم
نور كانت قاعدو بتتفرج علي مسلسل الحفرة وبتعيط وقاسم كان
خرج من الحمام بعد ما اخد شاور
قاسم بصلها وبص للشاشه وهمس:حساسه قوي
قاسم مسك الريموت وطفي الشاشه
نور بعيا"ط:طفيته ليه
قاسم قعد جنبها وقال:عايز اتكلم معاكي
نور هزت راسها وهو قال:احكيلي اللي حصل معاكي 
نور خدت نفس وبدات تحكيلة كل اللي حصل ودموعها نازله
قاسم مسح دموعها وقال:ازاي عمل فيكي كده مهما كان مبرره مفيش مبرر يخليه يا*ذيكي
بالشكل ده
نور حضنته وهي بتعيط وقالت:انا بكر**هوا 
قاسم ضمها بقوة وبا*س خدها وقال بابتسامة:احكيلي مين هي نور 
نور ابتسمت وقالت:عندي ٢٥ سنه عندي اخ اسمه نوح وانا خريجة
قاسم بمقاطعة:مقصدش كده اقصد نور كشخصية 
نور ابتسمت بحز"ن وقالت:كانت بتحب كل حاجة وكانت ديما بتضحك 
كانت بتحب كل اللي حواليها 
قاسم:ودلوقتي
نور:تقدر تقول خس*رت كل حاجة حلوة فيا
قاسم ابتسم وقال:قومي يلا
نور:علي فين 
قاسم:يلا بس غيري بسرعة
عند التلة
كانت قاعدة وهو جاب سندوتشات كبدة
قاسم:انتي دلوقتي تاني حد يعرف اني باجي هنا وخصوصا لما ببقي مد*ايق
نور:وانت مد"ايق ليه
قاسم:يمكن عشان شايفك ملا*محك دبلا*نه ومليانه حز"ن ووج"ع 
نور قربت منه وقالت:اوعدني
قاسم:بايه
نور:انك تفضل واثق فيا وان عمر ثقتك ما تتهز فيا
قاسم حضنها وقال:اوعدك اني هفضل احبك وان عمري ما هخذ*لك واللي
بيحب بجد مبيشكش في نصه التاني
نور خدت نفس وبعدت عنوا ورجعوا ياكلوا 
تاني يوم
كانت نايمة وقاسم حاضنها من ضهرها وهي بلبس الخروج لانهم رجعوا متأخر وشعرها فيه جزء علي وش قاسم
قاسم بدأ يصحي وشال شعرها من علي وشه وحط راسه في رقبتها وبا*سها وهمس:نور نوري يلا اصحي
نور بضيق:سيبني انام بقي
قاسم:طب هاتي بو"سة في خدي
نور لفت وقاسم قرب منها وبا**سها وبعد عنها لما ز"قته 
نور بغ"ضب:احنا قولنا ايه 
قاسم ابتسم وقال:ندي لبعض فرصة عشان جوازنا ينجح
نور بغ"ضب:قاسم
قاسم ابتسم وقال:انتي قمو*صة قوي امال لو
نور بصر"يخ وهي بتحدفه بالمخده:اسكت يا قليل الاد*ب وقامت تغير
في شركة قاسم
قاسم كانت نور ماشية جنبه وهي مبتسمة 
نور خبطت فيه واحده ووقفت والسكرتيرة قالت:مستر قاسم استاذ فهد مستني
حضرتك جوه في اوضة الاجتماعات
قاسم هز راسه وبص لنور وقال:قولي لمدام نور تستناني لحد ما اخلص الاجتماع
السكرتيرة هزت راسها وهو راح اوضة الاجتماعات
في نفس المكان
هي بعيا"ط:انا عملتلك ايه لده كله 
نهاد بز"عيق:اخر*سي بقي كل ما احاول اد**مر اللي اسمه قاسم ده 
يرجع زي ما كان الاول اقنعته انك هر**بتي وسبتيه يوم فرحكم
ودلوقتي اتجوز اللي اسمها نور انا لازم اتصرف انا مضمنش تبقي حامل
ليلي بعيا"ط:انتي بتعملي كده ليه ده ابنك
نهاد بز"عيق:مش ابني ابني الوحيد هو زياد هو اللي يستحق كل الفلوس ديه
مش قاسم
ليلي بعيا"ط:خرجيني من هنا متسيبينيش هنا والنبي
نهاد حطت الز*قه علي بوقها وقالت:خلوا بالكم منها
عند قاسم
فهد:اتشرفت بالعمل مع حضرتك 
قاسم للمحامي:العقود تمام
المحامي هز راسه وقاسم مضي وقاموا وقفوا وسلموا علي بعض
في مكتب قاسم
نور كانت قاعدة علي مكتبه وفتحت درج وفجاة لقيت صورة ليها بس
مكنتش نفس لون الشعر
نور:ايه ده
قاسم دخل ونور قالت:ايه ديه يا قاسم
قاسم سكت وهي قالت:انا شعري لونه اسود مش ذهبي زي ما في الصورة
قاسم بتوتر وهو بياخد الصورة:متخديش في بالك
نور استغربت وسكتت
بعد شهر كامل 
نور وهي ماسكه ايد قاسم وعيونها متغميه
قاسم شال الشريط من علي عيونها وهي ابتسمت لما لقيته نفس 
الفستان اللي رسمته وكان لونه سماوي
نور بصتله وهو قال:بقالي اكتر من اسبوعين مخدتكيش معايا الشركة
لاني كنت بعمله عشانك
نور بصتله بدموع واتعلقت في رقبته وهو رفعها عن الارض 
قاسم؛بكر*ه هنعمل حفلة صغيرة في البيت وبالمرة اعرف الكل علي مراتي 
عشان معملناش فرح
نور ابتسمت وقالت:شكرا
قاسم بعتلها بوسه في الهوا وقال:بحبك
تاني يوم
نور كانت لبست الفستان وكان قاسم عامله فيه حزا'م
يتر'بط من ورا علي وسطها
قاسم با"سها من رقبتها ولفها ليه وقرب منها وبا*سها وهي
مستسلمة ليه
قاسم بعد عنها وهو مبتسم وهمس بحب:لو في ايدي مننزلش 
دلوقتي يا نور
نور بكسو*ف:يلا يا قاسم 
تحت
زياد ابتسم لما شاف قاسم مبسوط مع نور وقال:ياريت فعلا تكون
بتحب نور مش بتحبها لانها شبه ليلي
في مكان هادي
نهاد وهي بتديلة دوا
نهاد:حط ثلاث حبيات من دول في كاسه قاسم واديهاله وامشي بسرعة 
وفلوسك هتوصلك زي ما اتفقنا
هز راسه وقال:تمام يا مدام 
الحفلة كانت ماشية ونور واقفة جنب قاسم لحد ما الجرسون حط قدامه 
كاسه العصير ومشي 
قاسم مسك الكاسه وكان هيشربها بس فجاة لقي نور ضغطت علي ايده
حط الكاسة تاني وبص لنور لقي عيونها مليانة دموع وثابتة ناحية حد
نور بدموع:هو يا قاسم
قاسم بص ناحية ما نور باصه ولقي فهد داخل 
قاسم اداها العصير وقال:اهدي يا روحي 
وبص ناحيه هناك وقال:فهد
نور هزت راسها ومسحت دموعها بسرعة ومسكت العصير وبدات تشرب منه
قاسم فضل واقف مصد"وم وفهد كان واقف مكانه بيتكلم مع ناس عارفهم
نور مسكت ايد قاسم بقوة وصر"خت وهي حاطه ايدها علي بطنها 
قاسم بخو"ف:نوررر فيه ايه
نور بدات ترجع ماده بيضا وقاسم مصدوم
زياد بسرعة:قاسم ديه حاله تس**مم لازم مستشفي
قاسم شال نور اللي فقد*ت وعيها وكانت في حضنه
وفهد بص ناحيته و.........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فهد بص لقاسم اللي كان شايل واحدة ووشها مكنش باين
في العربية
قاسم وهو ماسك ايدها:استحملي يا نور وبز*عيق:بسرعة 
يا زياد
في المستشفي 
زياد:اهدي يا قاسم
قاسم بص لزياد وقال:الاول ليلي سابتني ونور
زياد بز"عيق:نور هتبقي كويسة واياك تقارن نور وليلي
ببعض الاتنين مش واحد هما شبه بعض في الشكل وبس يا قاسم
حدد موقفك ومتقربش من نور عشان هي شبه حبك القديم افتكر
ان ديه نور مش ليلي
الدكتورة طلعت وبصت لقاسم وقالت:متقلقو*ش كمية الس*م كانت كبيرة
بس الحمدلله جبتوها بسرعة بس احنا بلغنا البو*ليس لان ديه كده
محاوله قت**ل
الدكتورة مشيت وقاسم قال بصدمه:قت**ل
تاني يوم 
نور بدات تفتح عيونها ولقيت قاسم ماسك ايدها 
قاسم بابتسامة:حمدلله علي سلامتك 
نور:قاسم انا عايزة اشرب
قاسم جاب كاسه مياة وشربها وساعدها تقعد 
قاسم:انا مكنتش اعرف ان هو انا كده كده مش هكمل شغل معاه وهد*فعه
تمن اللي عمله فيكي
نور:لا انت مش هتلغي اي حاجة وولا هتعمل اي حاجه 
قاسم بز"عيق وغضب:صدقيني ممكن امو**ته لو شوفته
نور مسكت ايده وبا**ستها وابتسمت
بعد خروج نور من المستشفي
في بيت قاسم
نور قعدت علي السرير وقاسم بيبصلها وفجاة حضنها وقال:انا مش عايزك
تشوفي الحيو**ان ده 
نور:قاسم كده كده الموا*جهة هتحصل النهاردة او بكر"ه وهشوف فهد 
نهاد كانت واقفة بتسمع وابتسمت بش*ر
قاسم:ماشي يا نور بس مش دلوقتي علي الاقل 
تاني يوم 
نور صحيت من النوم ولقيت قاسم لابس هدومه
قاسم ابتسم وبا*س راسها وهي قالت:صباح الخير
قاسم بحب:صباح الفل عامله ايه دلوقتي
نور:كويسة
قاسم:يلا قومي خدي شور وانزلي افطري نور هزت راسها وهو خرج
نهاد:متاكد ان ده رقمه
نهاد اخدت الرقم وبعتت رسالة
عند فهد
فرح قربت منه وقالت:فهد احنا لازم نتجوز
فهد بصلها وقال:اكيد وفجاة جتلة رسالة من رقم
 غريب "لو عايز تعرف مكان نور تعالي العنوان ده....."
فهد قام بسرعة وخرج
قدام فيلا قاسم
فهد استغرب وقال:بيت قاسم
نهاد من وراه:اه
فهد:انتي مين
نهاد:مش مهم المهم تاخد اللي اسمها نور وتمشي ولو حصل 
اي حاجة انت متعرفنيش وولا شوفتني
فهد هز راسه وهي قالت:مفيش حد جوه غير نور ادخل وخودها
جوه 
نور كانت نازله ومستغربة ان البيت هادي وفجاة اتجم*دت مكانها لما
لقيت فهد داخل وهو وقف لما شافها
نور حست بخو"ف وطلعت جرري لفوق وهو لحقها
نور دخلت الاوضة وجت تقفل الباب فهد ز*قها و"قعت وهو دخل
قامت وجت تجري شالها ورماها علي السرير ومسك ايديها بقوة وكتم نفسها وهي بتحاول تبعده
فهد شال ايده وهي بدات تاخد نفسها 
نور بز"عيق:ابعد عني
فهد:بتعملي ايه هنا
نور كانت بتحاول ت"فك ايديها منه بس مش عارفه 
فهد بز"عيق:انطقيييي
نور:انا مرات قاسم 
فهد سابها وقام وقف ورجع لورا بصدمه وقال:اتجوزتي
نور بكر"ه وقر*ف:وانت كنت مستني ايه بعد اللي عملته فيا
قربت منه وقالت بعيا"ط وهي بتضر"به:ازاي قدرت تعمل فيا كده
ازاي هونت عليك انك تر**ميني ولا كاني شوية زبا*لة بالشكل ده
فهد:نور انا
نور بز"عيق وهي بتز**قه:انت ايه مش بني ادم حيو"ان حق"ير ديه اقل
حاجة تتقال عنك بعد اللي عملته فيا بعد ما اغتص.... وضر**بتني وسق**طني وفي الاخر
رمتني بالملا***ية في الشارع ولا كاني كل*بة وبز**عيق وعياط:ليهههه ليهه عملت فيا كده
فهد بصلها وطلع تليفونه وادهولها وهي بصت للصور ودموعها نزلت اكتر
وقالت:بجد قول انك بتهز*ر متقوليش انك صدقت شوية الصور ديه
وقالت بز"عيق ودموع:متقوليش اني اضر*بت واتبهد**لت وابني ما**ت بسبب شوية الصور ديه
فهد كان هيتكلم حد*فت التليفون وقالت بز"عيق ودموع:اطلع بره 
فهد:مشي همشي من غيرك
ز"قته وكانت هتخرج بس مسكها بقوة وكتم نفسها وبقي يشدها وهي بتحاول تضر"به 
نور عض"ته وكانت هتجري مسكها وحدفها علي السرير ومسك ايديها بقوة وقال:ششش
انتي مراتي يا نور
نور بز"عيق:كنت ودلوقتي مرات قاسم
فهد:وهترجعي ليا تاني وقرب منها و.......
في الليل 
قاسم رجع ولقي نور قاعدة بس حس بحاجة غريبة
قاسم:مالك يا نور
هي بصتله وقالت:انا موافقة نكمل جوازنا
بصلها وحس بحاجة غريبة وقال:بلاش دلوقتي يا نور
قربت منه وقالت:ليه يا قاسم انت مش بتحبني
قاسم ابتسم وقال:لا بحبك بس
هي قربت منه وبدات تغمض عيونها وهو با"سها وبعدين شالها 
وحطها علي السرير و...........
في فيلاته
كانت بتحاول تصر"خ وهو حاطط لاز"قه علي بوقها وبير**بط ايديها
فهد بص لنهاد وقال:منكر*ش انك ساعدتيني وليكي واحده
نهاد قربت من نور اللي بتعيط وقالت:جوزك زمانه مع ليلي
وعلي سرير واحد هما الاتنين وبصت لفهد وقالت:اول ما ليلي تمضية 
علي ورق الطلاق هجبهولك
عند قاسم 
قاسم بصلها بصد"مه وقال:ازاي الد**م ده يا نور
ليلي بصتله بخو"ف و.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
هي بصتله بتوتر وقالت بخو"ف:مش عارفه
قاسم:طب قومي البسي نروح للدكتورة
ليلي مسكت ايده وقالت بتوتر:لا مفيش داعي يا
قاسم انا كويسة
قاسم بص لايدها وسكت
عند نور
كانت مر*بوطة في الكرسي وبتفتكر اللي حصل 
فلاش باك 
فهد مسك ايدها وكتم نفسها وقرب منها بس وقفه صوت نهاد
نهاد:انا عندي فكرة احسن 
نور بصتلها بصد"مه انها ازاي واقفة معاه كده ومش بتحاول تساعدها
فهد:ايه هي
نهاد:من حوالي شهرين ثلاثة قاسم حب بنت اسمها ليلي 
وهي شبه نور باختلاف لون الشعر والعيون
نهاد:ليلي ديه معايا هاتها وحصلني 
فهد شد نور اللي بتحاول تز*قه وخرج بيها 
في نفس المكان 
نهاد بصت لليلي ولنور اللي فهد ماسكها
نور بز"عيق:انتي ازاي بتعملي كده ده انا مرات ابنك
نهاد:انا مليش الا ابن واحد وهو زياد اما قاسم ده فميهمنيش 
نور دموعها نزلت ونهاد قالت ل ليلي:قدامك خيارين مفيش ثالث ليهم 
يا هتفضلي هنا وهمو**تك ومحدش يحس بيكي ياما تنفذي اللي
هقولك عليه
ليلي بعيا"ط:موافقة 
وفعلا في خلال ساعتين كانت نهاد اتصرفت وجابت واحدة صبغت لون
شعر ليلي للاسود وجابت لها لينسز لونها عسلي
باك
نور بدات تعيط وهي بتشد ايديها بس من غير فايده
تاني يوم عند قاسم
صحي من النوم ولقيها نايمة علي طرف السرير قرب منها بس 
رجع بعد عنها وقام دخل الحمام وخرج وبصلها وقال:انا مالي
انا بحب نور بس ليه مش بفكر غير في ليلي انا لازم اشيلها من بالي
وخرج وسابها نايمة
بعد مرور شهر
عند نور
نور فكت ايديها وبعدين رجليها وقامت وقفت ومسكت الفازة ووقفت جنب 
الباب وصر**خت
فهد فتح الباب وهي ضر*بته علي راسه وخرجت وهي بتعيط 
في بيت قاسم
رجع البيت وبص لامه وقال:ازيك يا امي
نهاد:بخير
قاسم بص لليلي ومتكلمش وهي قامت قربت منه ومسكت ايده 
وحطتها علي بطنها وقالت بدموع:انا حامل يا قاسم
نهاد بصتلها بصد"مه وفجاة دخلت نور اللي بتجري وقربت من قاسم وحضنته بقوة
قاسم وقف مصد"وم وهو متجمد وفهم في اللحظه ديه هو مكنش حابب قربها ليه
منه وليه كان بيفتكر ليلي لما بيقرب منها 
وفهم أن اللي كانت معاه ليلي مش نور وان شعوره مكنش غل*ط
نور بعدت عنه وبصت لنهاد وكانت هتتكلم بس نهاد قطعتها بسرعة 
وقالت بخب*ث:ازاي اي واحده فيكم نور مش انتي اللي حامل وانتي نور
نور بصت لقاسم بصدمه ودموعها نزلت وقالت:قاسم ايه اللي بتقوله ده 
قاسم بصلها وقال بصد"مه :نور انا مش فاهم ازاي كل ده
نور جت تمشي مسك دراعها وشدها ليه وقال:نور اسمعيني
ز"قته بقوة وقالت بعيا"ط:مش عايزة اسمعك 
قاسم شدها ليه وشالها وطلع لفوق
في الاوضة
قاسم دخل بيها الاوضه ونزلها وقفل الباب بالمفتاح 
نور بز"عيق ودموع:جايبني هنا ليه ها نمت انت وهي كام مره سوا
قاسم وهو بيحاول يلم*سها ز*قته وقالت بز"عيق:متلم*سنيش يا قاسم 
انت فاهم متلم*سنيش
قاسم:نور اسمعيني
نور بز"عيق ودموع:انت اللي هتسمعني انت هتتجوزها
قاسم بصد"مه:لا يا نور انا مش هتجوز عليكي
نور بز"عيق ودموع:الموضوع مبقاش فيه اختيار الطفل اللي جاي
ملوش ذ*نب في كل القر**ف اللي حصل ده وبصت في عيونه 
وقالت:وعشان كده هتتجوز ليلي
وخرجت وسابته
بعد اسبوع في جنينة الفيلا
مروان كان واقف وجنبه نوح اللي بيبص لاخته بحز"ن علي حالها
نور كانت لابسه فستان أسود وبتحاول متعيطش
وكان فيه شوية معاازيم
المأذون بدا بالاجرات ونور دموعها نزلت وبدات تحس بدو"خه 
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
نور بصت لقاسم اللي بيبصلها ودموعها نازله وفجاه 
وقعت اغمي عليها علي الارض وشعرها علي وشها 
نوح شال شعرها من علي وشها وقاسم لسه هيقرب نوح قال:خليك مع عروستك
مروان كب مياة علي وش نور 
نور بدات تفوق ونوح قال:اختي مش هتفضل هنا دقيقة واحده 
نور قامت وقفت ونوح ساندها
نور:استني يا نوح
نور بصت لقاسم وقالت:نفس الماذون اللي جوزكم يطلقنا انا 
وانت يا قاسم دلوقتي
قاسم .............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
نور:الماذون اللي جوزكم يطل*قنا انا وانت
قاسم:نور اللي بتقوليه مش هيحصل 
نور قربت منه وقالت وعيونها مليانه دموع: انت اتجوزت اللي
كنت بتحبها من الاول واللي اساسا اتجوزتني عشان انا شبهها
قاسم مسك ايدها وجه ياخدها نوح شدها وقال:مشهتروح معاك 
في حته وزي ما سمعتها 
قاسم ساب ايد نور وقرب من نوح وضر*به بالرو*سية
نور قربت من اخوها بخو*ف وقاسم فجاة شدها لحضنه وشالها 
فوق في الاوضة
نور بز"عيق:نزلني بقي سيبني 
قاسم نزلها وقفل الباب بالمفتاح وقرب منها وقال بحز"ن:هو ده 
اللي اتفقنا عليه
نور بز"عيق ودموع:مش هقدر  
مش هقدر اشوفك مع واحده غيري
ولا انها تاخد مكاني
قاسم حط ايده علي خدودها وقال:وانتي عارفه اني
بحبك انتي مش ليلي يا نور اهه انتوا شبه بعض بس انا حبيت روحك انتي
والدليل اني متخد**عتش باللي حصل يا نور
فلاش باك قبل شهر
قاسم قرب منها وبا"سها وهي مست*سلمة ليه وفجاة بعد عنها 
وز"قها وقال:نور بلاش دلوقتي
ليلي هزت راسها وهو نام علي السرير بعيد عنها وهي قبل ما تنام
شالت اللينسيز 
تاني يوم
قاسم صحي قبل ليلي وبصلها لقبها نايمة علي طرف السرير قرب منها بس رجع وبص
لجنب السرير وشاف اللينسيز 
قاسم مسكها ورجع بص ل ليلي اللي نايمة وخرج
بالليل
ليلي بعيا"ط:قاسم انت جايبني هنا ليه
قاسم وهو رافع مسد"سه ناحيتها:انا عارف انك مش نور 
نور فين يا ليلي
ليلي بعيا"ط وخو*ف:معرفش صدقني معرفش مامتك هي
السبب هي اللي كانت خطفا*ني وهي اللي خط*فت نور عشان 
مش عايزاك تقرب منها ومش عايزاك تخلف
قاسم بصد"مه:امي وبصلها وقال:انتي كذ*ابه
ليلي بعيا"ط:لا واللهي مش بكذ*ب صدقني
قاسم ز"قها وقال:اسمعي اللي هقولك عليه وده الاحسن ليكي
ليلي بعيا"ط:هعمل اي حاجه بس تسيبوني في حالي بقي
قاسم قرب منها وقال:لحد ما اعرف مكان نور انتي هتفضلي كانك 
نور ومحدش هيعرف حاجه نهائي لحد ما تفاجئي نهاد وتقولي انك 
حامل بعد فترة فاهمه
ليلي هزت راسها بدموع وهو سكت
باك
نور بعيا"ط:مكنتش اتجوزتها
قاسم مسك ايدها وقال: ده لفتره بس لحد ما نخلص من كل القر*ف ده
وفهد اللي اذ*اكي وخط*فك ده انا هد*فعه التمن غالي
نور ابتسمت وهو قرب منها وبا"سها بر*قه وقال:نكمل بقي باقي التمثيلية
نور:اه صح انت ضر"بت نوح ليه
قاسم:عشان مست*فز بيقولي هتسمع كلامها مفكر هطل*قك
نور بض"يق:متضر*بش نوح تاني
قاسم:اوامرك وفجاه قال بز"عيق عشان الكل يسمع بره:مش هتخرجي من
هنا فاهمة يا نور انتي هتفضلي مراتي لحد ما امو*ت
نور:بعد الش*ر
قاسم خرج وقغل الباب بالمفتاح عليها ولقي امه واقفة في وشه 
نهاد:متسيبها يا قاسم
قاسم بغ"ضب:محدش ليه دعوة باللي بعمله خالص
تاني يوم
قاسم دخل الاوضة وهو شايل صينيه اكل ونور كانت لسه نايمة 
قاسم حط الاكل علي التربيزة وقرب منها وبا"س خدها وقال:اصحي يا نور
نور حضنته وهي مغمضة وقالت:قاسم انا بحبك
قاسم ابتسم وميل ناحيتها وبا"س خدها
نور فتحت عيونها وابتسمت وقامت قعدت جنبه ودخلت في حضنه 
وقالت بحز"ن:تعرف لما ليلي قالت انها حامل يوم ما جيت حسيت بو"جع 
كبير اكبر من اللي فهد عمله فيا 
قاسم بغر*ور:عشان اتحب يا روحي
نور ابتسمت وقالت:انا محظو*ظه قوي اني بقيت معاك
قاسم لسه هيتكلم سمعوا صوت صر"يخ و........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
قاسم قام من جنب نور وقال:متتحركيش من هنا
نور مسكت ايده وهو قال بغ"ضب:اسمعي الكلام وخليكي هنا
قاسم نزل ولقي ليلي مرمية علي الارض وبتنز*ف بسبب
ضر*بة سك*ينة
قاسم قرب منها وقال بز"عيق:ليليييي
ليلي بصتله بو"جع وغمضت عيونها وفجاة نهاد قالت:امسكوه
فيه اتنين مسكوا قاسم وهي قالت:انت فاكر ان اللعبة الهب* لة 
بتاعتكم ديه دخلت عليا 
قاسم حاول يشد نفسه وفهد بص لنهاداللي قالت:اطلع خدها
قاسم بز"عيق:ابعدوا عني
فوق
نور فتحت الباب عشان تنزل لقيت فهد في وشها
نور جت تقفل الباب ز"قها وقعت وقرب منها ومسكها 
نور بز"عيق :ابعد عني
تحت
فهد نزل وهو بيشد نور بقوة
قاسم حاول يفلت بس معرفش 
نهاد:انا عارفه انك عرفت من الاول خالص من يوم ما 
فلاش باك 
قاسم مسك الينسيز اللي علي التربيزة وبصلها ونهاد فتحت الباب 
براحه وبصتله وفهمت انه عرف 
باك
قاسم:وليه فضلتي ساكته كل ده وليه تعملي فيا كل ده
نهاد:عشان انت متستحقش كل ده انت مش ابننا انت مش
ابن العيلة ديه ومحمد قبل ما يمو*ت حط في وصيته انك ليك نص 
ثروته وانا مش هسمح بده
فهد كان ماسك نور اللي بتز"عق وبتحاول تبعد عنه
قاسم بص لامه وقال:سيبي نور واعملي اللي انتي عايزاه فيا
فهد:نور ديه تخصني انا
قاسم بز"عيق:هقت**لك
نور عض"ت فهد وجت تبعد شدها وضر"بها بالقلم 
قاسم ز**ق واحد من اللي ماسكينه وضر"ب التاني وراح ناحيه فهد وشده وبقي يضر"به 
نهاد رفعت مسد"سها ناحية ضهر قاسم ونور قامت مسكت ايدها
وبقت تحاول تشد منها المسد"س لحد ما خرجت رصا*صه من المسد*س
نور رجعت لورا بخوف وقاسم بصلها بصدمه 
بعد شهر
قاسم لاخوه زياد:هتوحشني يا زياد 
زياد بحز"ن:بردوا هتسيبنا
قاسم:كده احسن للكل حتي لامك
زياد حضن اخوه وقال:انت الوحيد السبب بعد ربنا انت
اللي جبت نور هنا وانت اللي خليت امك تتنا*زل عن القضية لولا
كده كانت نور بعدت عني
زياد:انت اخويا وهتفضل كده مهما حصل مش شوية د** م هما اللي
هيغيروا نفوسنا
قاسم ابتسم وخد هدومه وخرج
في بيت صغير بجنينه
قاسم دخل وهو شايل شنطتين الهدوم وبص لنور 
اللي قاعده ساكته
قاسم بصلها وابتسم وساب الشنط وقرب ناحيتها وبا"س ايدها وقال:القمر بتاعي ماله
نور بصتله وقالت:مفيش بس بفكر لو مكنتش شوفتك
قاسم ابتسم وقعد جنبها وقال:بردوا هتكوني ليا لانك مكتوبالي 
نور بحز"ن:اللي وجعني ان صحبه عمري هي اللي عملت فيا كده
عشان خاطر تاخده مني فبر:كتلي الصور اياها
قاسم با"س ايدها وقال:اللي حصل حصل وربنا مبيسبش اهو هو 
قت*لها واتس*جن
نور دخلت في حضنه وهو با"س راسها 
بعد شهرين
قاسم رجع البيت وطلع فوق والاوضه كانت ضلمه 
قاسم نور النور ولقي بالالين لونها لبني وبمبي
قاسم عقد حواجبه ونور جت من وراه وحضنته
قاسم :ايه ده يا نور
نور بابتسامة:حزر كده
قاسم :مش عارف 
نور مسكت ايده وشدته وقعدته علي السرير وقالت: هساعدك 
استني وطلعت صندوق صغير وادتهوله
قاسم:ايه ده
نور:افتحها
قاسم فتحها ولقي جز*مه صغيرة ولقي اختبار حمل
قاسم بصلها والابتسامة اترسمت علي وشه وقال:بجد
نور بفرح:بقالي كام يوم حاسه فقولت اشوف وفعلا طلعت حامل
قاسم حضنها بقوة وقال:بحبك بحبك يا اغلي مخلوقه في حياتي
بحبك يا نوري❤

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-