رواية انتقام من حماتي لا يغتفر كاملة جميع الفصول بقلم مصطفي جابر

رواية انتقام من حماتي لا يغتفر كاملة جميع الفصول بقلم مصطفي جابر


رواية انتقام من حماتي لا يغتفر كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مصطفي جابر رواية انتقام من حماتي لا يغتفر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انتقام من حماتي لا يغتفر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انتقام من حماتي لا يغتفر كاملة جميع الفصول

رواية انتقام من حماتي لا يغتفر بقلم مصطفي جابر

رواية انتقام من حماتي لا يغتفر كاملة جميع الفصول

:انا عايزاك تطلق مراتك يا عيسي. 
_ليه يا امي هي عملت ايه. 
سعدية: بتخو"نك وبتكلم حد في التليفون وهاتك يا ضحك و قلة اد'ب. 
صوت من وراهم: انا بردو ولا انتي يلي بتخوني حمايا. 
عيسي بغضب: اخرسي يا لين وايلا مش هر"حمكك. 
لين بغضب: مش هخرس امك ع طول بتقعد تهزق وتهين فيا وانت ساكت واخرتها تطلع عني اني واحدة خا"ينه مع انها هي الخا"ي... طخ كف بينزل ع وشها بغضب. 
عيسي بغضب ونازل فوقها ضر"ب: انا هربيكي تتكلمي مع امي عدل. 
سعدية بخبث ودموع: دي اخرتها يا مرات ابني . 
لين بدموع: كفاية ضر"ب فيا عشان امك طول الوقت طلقنييي. 
سعدية بخبث: عايزاه يطلقك عشان تمشي ع حل شعرك. 
عيسي بزعيق: بس بقاا. 
سعدية بتمثيل: كده تزعق لامك انا قايمة نازلة شقتي و قلبي شال منك. 
عيسي: خلاص يا امي حقك عليا انا اسف مقصدش. 
لين بحسرة بصت ليهم وقامت داخلت الاوضة. 
بعد شويه.
لين كنت بتعيط بحر"قة.. 
سمعت صوت رسالة ع فون جوزها قامت اتصدمت. 
( هتفضل مخبي جوازنا كده كتير انا زهقت اسمع بقا يا تطلق مراتك وتعلن جوازنا ياما هجيب ابنك واعملك فضيحة).. 
وقع الفون منها بصدمة: م متجوز عليا؟؟؟... 
وقع الفون منها بصدمة: م متجوز عليا؟؟؟
بياخد الفون منها بغضب: ازاي تفتشي ف تليفونيي. 
لين بغضب: الزبا"لة يلي انت متجوزهاا عليا باعتلك تطلقنيي مش كفايةةة امك تطلع كمان متجوز عليا. 
عيسي بتوتر: عادي دا شرع ربنا. 
لين بغضب وصوت عالي: وشرع ربنا قال تعملني مرمطون لامك و تتعمل فيا كده ياخي حرام عليا امك اتهمتني اني بخووونك وانت ساكت مستني ايي تاني. 
بتتفجي بيلي بيمسكها من شعرها ف اوضة نومها: بقا بتعصي ابني عليا يا قليلة الحياء. 
عيسي بهدؤء: امه سبيها انا هعرف اربيها. 
سعدية بغضب: تطلقها وتجيب مراتك التانية وايلا لما ياجي ابوك مش هيحصل كويسس. 
لين بتزق ايد حماتها: ايدك عني بقااا طلقني يا عيسيي طلقنيييي. 
بقلم مصطفى جابر. 
عيسي بتوتر: مقدرش اطلقلك. 
لين بدموع: ليههه متقدرش. 
عيسي ببرود: هتعرفي بعدين. 
لين بصت له بكسرة ونظرة اتحفرت ف قلبه كلها قسوة. 
سعدية تفت ف وشها ونزلت شقتها. 
بعد شوية.. 
سعدية بتكلم حد: انت عارف اني بحبك هجيلك الشقة بليل. 
الشخص بخبث: طب متتاخريش يا حلوة عشان بتوحشيني. 
سعدية بدلع: هههههه وانت كمان... بتسمع صوت ما بتقفل الفون بخضة.. 
بيداخل جوزها: مالك يا ولية ف ايه. 
سعدية ببرود:مليش جيت بدري يعني. 
صابر بطيبة: الشغل خلص بدري فين ابنك ومراته. 
سعدية بلوي بوز: فوق بقولك انا مش عاوزة البت دي ف بيتي تاني خالي ابنك يطلقها. 
صابر بتافف: حرام عليكي تخربي بيتهم سبيهم ف حالهم. 
سعدية بغضب: ابني وانا حررر وايلا هقوله ع الحقيقه. 
صابر بخوف وحزن: خلاص خلاص انا قايم انام اعملوا يلي يريحكم. 
سعدية ببرود: ف داهيه يا اخويا. 
بقلم مصطفى جابر. 
عند لين. 
لين بدموع: مقدرش اجي عندك جوزك مش هيسبني ف حالي. 
امها بحزن: طب هتعملي ايه هما بيستقوي عليكي عشان ملناش ضهر. 
لين بحزن: لينا ربنا بكرا هطلب الطلاق هو خلاص متجوز ومراته حامل. 
امها بخضة: لا يا بنتي اوعي كلام الناس هيكتر. 
لين: ماما انا خدت قراري سلام. 
قفلت مع امها بحزن و بصت لعيسي نايم ولا كانه عامل حاجه اتنهدت بحزن وقامت. 
تاني يوم. 
لين بتحاول تمسك نفسها عشان تطلب الطلاق وايلا هتخلعه نزلت عند حماتها لاقتهم بيفطروا لسه هتتكلم الباب خبط. 
سعدية ببرود: انتي لسه هتقعدي قومي يا حلوة افتحي الباب. 
لين بهدؤء: تمم. 
سعدية ابتسمت بخبث لين فتحت لاقت بنت ما: نعم انتي مين. 
البنت ببرود زقتها وداخلت بشنطة هدوم: انا ضرتك يا عمري. 
لين بصدمة: وليكي عين تيجي هنااا. 
سعدية ببرود: وهتعيش ف شقتك كمان وانتي هتنزلي تقعدي هنا يا محروسة. 
لين بصت لعيسي بغضب ووو..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
انتي مين ؟
البنت ببرود زقتها وداخلت : انا ضرتك يا عمري. 
لين بصدمة: وليكي عين تيجي هنااا برا يا زبا"لة. 
سعدية ببرود: وهتعيش ف شقتك كمان وانتي هتنزلي تقعدي هنا يا محروسة. 
لين بصت لعيسي بغضب: طلقني لو راجل طلقنييي. 
سعدية بخبث: وهتروحي لجوز امك المتحرش دا اه مانتي شكلك غاويةة رمرمة. 
عيسي بزعيق: خلاص كفاية شوق اطلعي شقتك فوق. 
لين بغضب: شقة اييي دي شقتي وعفشي انا. 
عيسي بزعيق: عارفة لو مخرستيش هربيكي و اه طلاق مفيش و لو فكرتي يا لين ترفعي قضية خلع اوعدك هو"سخ سمعتك وامك دي هبعت ليها ناس تاخد عمرررهااا. 
لين بصدمة ودموع: انت ازاي كده انتو اييي شيا"طييينن. 
سعدية بخبث: لمي نفسك يلا يا شوق يا حبيبتي اطلعي مع جوزك ابو ابنك. 
شوق ببرود: تمم يا حماتي... بصت ل لين بهدؤء وهمست ليها... هستناكي فوق. 
لين مفهمتش واستغربت... 
بقلم مصطفي جابر... 
طلعوا وسعدية جالها رسالة فرحت وراحت تتكلم في التليفون. 
لين بحزن: حسبي الله ونعم الوكيل انا مستحيل اعيش هنا بس لو مشيت مش هينفع يارب اعمل ايه يارب. 
صوت من ورها: حقك عليا يا بنتي. 
لين بدموع: ليه ابنك كده يا عمي ومراتك انتو بنتكم تقبلوا يحصل فيها كده. 
صابر بقلة حيلة: ابني طالع لامه كان نفسي اربيه واربيها بس مش هقدر سعدية حاطه
 سـ ـكينة علي ر"قبتي. 
لين بعدم فهم: مش فاهمه يا عمي. 
صابر بطيبة: مش شرط تفهمي اوضتك هتكون جنب اوضتنا وانا هكلم عيسي. 
لين بحزن هزت رأسها. 
عند شوق وعيسي. 
عيسي: بتحلوي يابت يوم عن يوم. 
شوق بدلع: هيهيهي حلوة من يومي يا روحي ايلا قولي مش عاوز تطلق البت لين ليه. 
عيسي بتافف: المؤخر كبير وبصراحه البت دي ورثة دا غير لو طلقتها هتحصل حاجات كتير. 
شوق بعدم اقتناع: اه اوك يا بيبي تعالي اعملك مساج هيهيهي. 
عيسي قام وفي سره: مستحيل اسيب لين دي بتاعتي وبس كلها ملكي. 
بقلم مصطفي جابر. 
بليل. 
لين بغضب: عاوزة مني ايه. 
شوق ببرود: نتفق علي حماتك وناخد حقك. 
لين بعدم فهم: افندم ودا ليه بقا. 
شوق بهدؤء: حماتك مش بس بتذلك لا و عملت فيا اقذ"ر حاجة ممكن تتخيلها عشان اتجوز ابنها. 
لين بعدم فهم: وضحي مش فاهمة حاجه. 
شوق لسه هتكمل سعدية جت: دي القيامة هتقوم ياولاد ضراير قاعدين مع بعض. 
شوق ببرود: هي يلي جت تسالني خديها تغور. 
لين فهمت وكملت: هغور عشان انتي واحدة قذ*رة. 
نزلت شقة حماتها وهي مش فاهمه حاجه خالص. 
بتقعد بتلاقي يلي بياخدها لحضنه: وحشتيني. 
زقته بقرف: اياك تفكر تلمسني انا بكر"هك. 
عيسي ببرود: اكر"هي براحتك بس انتي مراتي. 
لين بغضب: خالي عند ذرة ر"جولة وطلقنيي. 
عيسي ضربها بالكف بغضب: رجل غصب عنك. 
لين بسخرية: لا مش رجل يا دلدول امك انا بكرهكم بكر"هكمم كلكممم. 
عيسي بغضب مسكها وزقها: انا هعرفك ازاي تكر"هيني.
شدها من هدومها بكل غضب ووو.... 
عند شوق. 
سعدية ببرود: وهنقول هي يلي سقطتك. 
شوق بصدمة: انا مستحيل اعمل كده. 
سعدية قامت وقربت منها وضربتها ف بطنها بقوة: يبقا انا يلي هعمل يا مرات ابني. 
شوق بصراخ..... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سعدية بغل: هنسقطك ونقول ضرتك يلي عملت كده. 
شوق بصدمة: انا مستحيل اعمل كده. 
سعدية قامت وقربت منها وضربتها ف بطنها بقوة: يبقا انا يلي هعمل يا مرات ابني. 
شوق بصراخ: لااااااااا. 
سعدية بغل بقت تضر''بها ف بطنها لحد اما نز"فت واغمى عليها. 
بعدت ببرود: كده خلصنا كتك القرف عيلة بومة. 
سعدية اتنهدت وبدءت تصوت وتعيط وقعدت جنب شوق: عيسيييي الحقنيييي مراتك يا عيسييييي الحققققق. 
لين بسخرية: لا مش رجل يا دلدول امك انا بكرهكم بكر"هكمم كلكممم. 
عيسي بغضب مسكها وزقها: انا هعرفك ازاي تكر"هيني.
شدها من هدومها بكل غضب ولسه هيقرب ليها بغضب سمع صوت امه قام بسرعع خرج لين لمت هدومها بخوف ودموع وقامت تشوف في ايه. 
عيسي بصدمة: حصل ايهه شوق شووق. 
سعدية بتمثيل: معرفش انا طلعت اقعد معها لما لين نزلت الحق يابني ابنك. 
عيسي بخوف شال شوق وجري ع المستشفى. 
بقلم مصطفي جابر. 
لين طالعه لاقته نازل وشايل شوق يلي غرقانه ف د""مها اتخضت. 
عيسي زقها: اوعييي كده. 
لين كانت هتقع وهو نزل جري ايد مسكتها: مش تاخدي بالك. 
لين شدت ايديها: اي يلي حصل لشوق. 
سعدية ببرود: اسالي نفسك انتي يلي كنتي معها. 
لين بغضب: انتي هادية لييي دا حفيدك روحي معاهم. 
سعدية ببرود: حفيدي ميجيش من واحدة زي شوق او منك. 
لين بصدمة: قصدك ايه. 
سعدية بخبث: شوق طلعت از*بل مما كنتي تتوقعي سقطت نفسها عشان تلبسهالك وجوزك يطلقك. 
لين بصدمة شهقت: ا ازاي دا ابنها انتي اكيد بتكدبي. 
سعدية ببرود: براحتك اه صحيح عيسي عمره م هيطلقك لا انتي ولا هي عارفه ليه. 
لين بصت ليها. 
سعدية ببرود: عشان انتو هنا خدامين له وليا. 
لين اتقرفت منها: مستحيل تكوني بني ادمة. 
ضحكت سعدية و داخلت شقتها ببرود. 
لين بغضب: لازم اكشف وسا"ختك للكل كفاية ضعف بقا يانا يانتي يا حماتي العزيزة. 
مسحت دموعها وداخلت وراها و ف دماغها حاجه. 
بقلم مصطفي جابر. 
في مكان ما. 
قاعد بحزن وماسك صورتها: فينك يا لين دلوقتي هفضل ادور عليكي العمر كله. 
قام يشرب كاس بتنهيدة: مسيري ف يوم القيكي حتي لو في سابع ارض هلاقيكي وهتكوني مراتي زي م وعدت ابوكي. 
عند لين. 
كانت بتفكر تعمل ايه سمعت صوت ضحكات دلع من اوضة حماتها استغربت دا حماها برا قامت تسمع. 
لين بتسمع صوت حماتها وهي بتكلم عشيقها ب كلام وقح جدا و بتتمايع معه كانت هترجع من كتر القرف. 
سمعتها بتقوله داخله الحمام. 
لين ف سرها: دي فرصتي اكشفك لابنك وجوزك. 
استنيت تداخل و هي كانت خايفه بس داخلت اوضتها. 
في المستشفى. 
الدكتور: للاسف الجنين نزل دا من اثر الضر"ب لازم محضر. 
عيسي بصدمة: ضر"ب اممم لا مش لازم محضر هي وقعت من ع السلم. 
الدكتور: بس يا... 
عيسي بجمود: لخص اوعا. 
داخل يشوف شوق لاقها قاعده بتعيط بحزن. 
عيسي بهدؤء: مين عمل فيكي كده يا شوق. 
شوق بخوف ودموع: ********. 
عيسي بصدمة وغضب: ايييييييهههه بتقولي اييي يا بنت ال****. 
عند سعدية كانت بتاخد دوش. 
لين داخلت ومسكت فونها فتحته لانها شفتها قبل كده وعملت نفسها مش واخدة بالها. 
لين: دلوقتي نكشف حقيقتك القذ*رة يا حماتي. 
فتحت الرسايل واتصدمت صدمة عمرها. 
لين الفون وقع منها: حماتي بتخون جوزها مع ابويا؟؟؟؟؟؟ 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شوق بدموع: مراتك هي يلي سقطتنيي. 
عيسي بغضب وصدمة: انتي بتقولي اييي يا زبا"لةة انتيي. 
شوق بدموع: دا يلي حصل متنساش انها ضرتي وياريت تطلقها يانا يا هي فاهم. 
عيسي ببرود: هطلقها بس مش دلوقتي. 
شوق بغضب: ليييي مش دلوقتي بتحبها دي قت"لت ابننا. 
عيسي بهدؤء: مش وقته. 
سكتت شوق بغضب و ف نفسها: انا لازم ابعد لين عن سعدية وابنها اسفة يا لين بس لازم تمشي انا خايفه عليكي دول شيا"طين. 
عند لين. 
لين بصدمة: حماتي عاشيقه ابويا. 
: قصدك جوز امك. 
لفت بصدمة وخوف: حماتي. 
سعدية ببرود بتنشف شعرها ميلت خدت الفون: مالك انتي فاكرة يا بت انتي انه حد هيصدقك. 
لين بغضب: هيصدقوني يا شيخه عيب ع سنك. 
سعدية ببرود: انا حرة و لو السر دا اتعرف امك ياعيني هتروح فيها. 
لين بغضب: مش هيحصل كل دا انا هروح لامي وهكشفكم. 
خرجت بغضب وسعدية خافت منها تفضحها قررت تعمل حاجه. 
بعد شوي. 
رجع عيسي وشوق يلي بصت لسعدية بكر"ه. 
عيسي: اومال فين لين. 
سعدية ببرود: راحت لامها. 
عيسي بغضب: ازاي تخرج من غير م تقولييي. 
سعدية بسخرية: اسال نفسك بقا. 
خرج بغضب وشوق بصت ل سعدية يلي ضحكت: مبروك يا شوشو. 
شوق بغضب: مديتي ايدك عليا و موتي ابني و خالتيني البسها ف لين جاه دوركك. 
سعدية بعدم فهم: هتعملي ايه. 
قربت شوق منها بكل غضب ووو.... 
عند لين. 
قاعدة مستنية امها. 
جوز امها: م قولتلك خرجت من بدري. 
لين بخوف وغضب: اخرس خالص. 
جوز امها بوقاحه قام وراح قفل الباب وبص لها: انتي جامدة اوي و اتجوزتي عشان تهربي مني دلوقتي مش هتهربي. 
لين بخوف: مش هتقدر تعملي حاجه. 
جوز امها بوقاحة: هنشوف وبدل م كنتي تفضحيني مع حماتك انا هفضحك بس وانتي ف حضني. 
لسه هتجري شدها:اجهزي للفضيحه بعنوان بنت ف حضن جوز امها.
لين.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
جوز امها بوقاحة: هنشوف وبدل م كنتي هتفضحيني مع حماتك انا هفضحك بس وانتي ف حضني.
لسه هتجري شدها:اجهزي للفضيحه بعنوان بنت ف حضن جوز امها.
لين بغضب: اياك تقرب هتندم ندم عمرك.
جوز امها ضحك بخبث و قلع تيشرته وبقل عاري الصدر وهي دموعها نزلت بخوف قال بمكر: متخفيش يا مزة مش هعملك حاجه بس ياترا يلي هيخبط دلوقتي هيقتنع بدا.
استغربت كلامه و الباب فعلا خبط بغضب ابتسم وراح شدها لحضنه صوتت جامد .
الباب اتفتح بغضب اتصدمت لاقت عيسي يلي عيونه حمرا.
لين زقت جوز امها بغضب: عيسي واللهي م….
جوز امها مقاطع: حد يفتح باب حد كده مفيش حاجه اسمها خصوصية عندك افرض قاعدين قاعدة رومانسيه.
لين بزعيق: كدداببب واللهي كددداب انا جيت افضحه قدم امي لانه علي علاقة ب امك و بتخونه مع……
طخخخ كف قوي بيوقعها ع الارض: اه يا زبا*لة يا و*** انا لاقيكي في حضنهههه حضن جوز امكككك وجاية تلبسيها في امييي.
جوز امها: انا ولين بنحب بعض و هتتطلق منك عشاني.
عيسي بغضب هجم عليه وفضل يضر”ب فيه.
لين بدموع بقت تحوشه والجيران اتلمت مسكوه بالعافيه.
جوز امها استغل الفرصة: مبتحبكش وهتخلعك مش كده يا حبيبتي.
لين بدموع: محصلش يا عيسي دا بيكدب هو يلي من اول جواز امي بيتحرش بيا والله عمري ما بصيت له.
عيسي بغضب زق الناس وراح مسكها من شعرها: تعاليييي.
شدها جر وقعت علي السلم فضل يجر فيها والناس تمسكه لا حياة لمن تنادي ركبها العربية بغضب تحت صراخها و خوفها.
بقلم مصطفى جابر..
عند سعدية…
سعدية بعدم فهم: هتعملي ايه.
قربت شوق منها بكل غضب ولسه هتضربها سعديه مسكتها: ايه ياروح يلي جابوكي فاكرة هتمدي ايدك علياااا دا انا اد”فنك عايشة يابت.
شوق بغضب: انتي مخلوقة من نا”ر ازاي واحدة زيك تبقا كده.
سعدية ببرود: ميخصكيش يا ر”خيصة ولو فكرتي تعملي حاجه كده ولا كده هدفعك التمن غالي زي م هتشوفي بيحصل ف ضرتك دلوقتي.
شوق باستغراب: قصدك ايه.
سعدية بخبث قعدت وحطت رجل ع رجل: بتليفون صغير مني لابستها تهمة وفضيحة بجلال كانت ناوية تعملها لي.
شوق اتصدمت: وانتي فاكرة انك هتفضلي شيطا”ن كده اكيد في يوم كل الحقيقة هتظهر.
سعدية بسخرية: ههههه ضحكتيني يا عسل ازاي وانا ابني تحت سيطرتي.
شوق ببرود: هتشوفي.
لسه هتخرج لاقت يلي وقعت ع الارض وهي بتعيط و عيسي وقف بكل غضب.
شوق اتخضت وجريت عليها: فيه اي يا عيسي.
عيسي بغضب قلع حزمه: هربي الشما”ل ديي ايييييهههه فاكرة اني مش هعرف.
سعدية قاعده ببرود تام.
لين بغضب وقفت: طلقني بقا واه كنت عند بيت امي وروحت افضح امك فاهم و لو دكر تمد ايدك عليا ايييييي سكت لك كتيرر لكن تزيد فيها صدقني هقت”تتلللللللـككككك.
عيسي بغضب: زي ما قت”لتييي ابنيييي انا بقا يلي هد”بحكككك.
: لين بريئه يا عيسي.
لين بصدمة: حماتي.
سعدية قامت ببرود: جوز امها يلي عمل كده مراتك معملتش حاجه.
عيسي هدي جدا ولين وشوق اتصدموا بكلمة منها طفت النار يلي هي عملتها.
عيسي بهدؤء: انا طالع ارتاح لين اقسم بالله لو اتحركتي بدون اذني هتندمي.
طلع بهدؤء كانه معملش حاجه.
سعدية بضحك عالي: ههههه تؤ تؤ شوفتوا انتو الاتنين اني مسيطرة علي ابني بلحظة اشغله وبلحظة اهديه.
لين تفت ف وشها: اتفوووو.
سعدية ضربتها بالكف: كده عيب يا قمورة.
شوق بغضب: هنفضحك قدم الكل.
سعدية بغناء: وروني.
مشيت ببرود و شوق حضنت لين وعيطوا سوا علي الحرباية يلي دمرت ليهم حياتهم.
كان تحت انظار احد ما.
دمعه نزلت منه: لو وقفت مراتي عند حدها هتفضح سري اني مش ابو عيسي الحقيقي وهتاخد ابني يلي ربيته وتحرمني منه.
مشي بحزن…
بقلم مصطفي جابر…
في مكان ما.
المجهول: اخيرا لاقيتك يا لين بكرا بالكتير لازم تكوني تحت ايدي.
ابتسم لصورها بحب.
عند شوق.
شوق بتفكير: انا لازم اطلق لين من عيسي وباسرع وقت اما انتي يا حماتي ودعي حياتك بقا.
تاني يوم.
سعدية ببرود: عاوزك تتجوزني علي جوزي يا درغام.
درغام بصدمة: نعمم؟؟؟ اتجوزك وانتي اصلا متجوزة وانا متجوز.
سعدية ببرود: تطلق ام لين وتتجوزني و اه صح جوزي دا اصلا خيال قولت ايه.
درغام…..
عند لين.
لين بتعب بتقوم من النوم وحاسه انها مش قادره بتقوم تمشي خطوتين وتخرج بتلاقي عيسي قاعد و واخد شوق في حضنه بتبتسم بكسرة وبتقرر تعمل حاجه…
بيقطع تفكيرها صوت جوزها: نموسيتك كحلي.
لين…
عيسي بخبث: انا قررت اطلقك واكمل حياتي مع شوق ضرتك.
لين…..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سعدية ببرود: عيزاك تتجوزني علي جوزي يا درغام.
درغام بصدمة: نعمم؟؟؟ اتجوزك وانتي اصلا متجوزة وانا متجوز.
سعدية بدلع: مش هيحصل حاجه و طلق مراتك
درغام مسك تليفونه وكلم مراتو وقالها انتي طالق بالتلاته يا نوجا.
قفل ف وشها تحت ابتسامة سعدية: كدة تعجبني ياروح الروح.
درغام بخبث: بس انا عايز مقابل.
سعدية بتلعب في قميصه: تؤمر.
درغام بمكر: عاوز لين.
سعدية بخبث: قريب اوي متقلقش.
عند لين…
عيسي بخبث: انا قررت اطلقك واكمل حياتي مع شوق ضرتك.
لين بفرحه: بجد.
عيسي طخخ كف بينزل ع وشها: وحشك حبيب القلب انا كنت بهزر قال اطلقك قال انتي مش هتطلعي من هنا غير وانتي جثة.
لين بصت علي السكينه يلي علي التربيزة راحت عليها بغضب: هقت’لككك يا عيسيي هقت’لككك.
شوق ببرود: سبها يا عيسي دي مجنونه.
عيسي بضحك ساخر: حلوة اللعبة يلي في ايدك دي هههههه.
صمت يعم المكان وصرخه الم و د”م وقع ع الارض.
شوق بشهقة: ع عيسي.
لين وعينها كلها غضب بص له وهو راكع قدمها والسكينه ف دراعها وقالت بكل غضب: ايدك لو تتمد عليا تاني انا بقا يلي هد”بحك و اقسم بعرش الله لو قربت من امي او من يا عيسي اترحم علي امكك وع نفسك يا بن 🐕 اتفووووووووو.
داخلت الاوضة وقفلت عليها و انهارت انها عملت كده.
عيسي بيتالم شد السكينة: مش هسيبببككككك يا ليييينننن.
شوق بتسنده زقها و خرج ع برا.
لين بتعيط فونها رن.
امها بدموع: درغام طلقني يا لين.
لين بزغروطة: الف نهار ابيض عقبالي.
امها بحزن: انتي فرحانه فيا يا لين وانتي عارفه اني بموت في التراب يلي بيمشي عليه.
لين بغضب: تراب ايه دا هو وحماتي ماشين في الحرام و عملي فضيحه و بعد كل دا بتحبيه.
امها بغضب قفلت ف وشها.
لين اتنهدت بهدؤء .
تاني يوم.
سعدية بخبث: اومال البيت هادي ليه لا كده وحش ع صحتي.
قامت خرجت و رسمت ع وشها الغضب والخوف والدموع.
لين كانت قاعدة بتاكل و شوق بتتفرج ع التلفزيون وعيسي شغال ع اللاب توب.
سعدية بغضب: في حرامي هناااااا.
عيسي بضحك: مستحيل يكون ف حرامي في بيتنا.
سعدية بلوي بوز: اومال صغتي اختفت ليه اتفضل شوف مين يلي سرق صيغتي.
عيسي: يا امي دوري تاني.
سعدية بغضب ومكر : واحدة من مراتاتك سرقتني.
عيسي بصدمة: مستحيل يا امي.
شوق ببرود: قولها يا اخويا.
سعدية بغضب: صيغتي لو مظهرتش هحبسكم انتو الاتنين.
لين بتاكل ببرود و شوق ولا هممها.
عيسي: انا هدورلك عليها.
قام يدور وسعدية بغضب: عارفين لو حد منكم خدها مش هرحمه.
لين ببرود: سامعه حرباية بتتكلم.
سعدية بغضب لسه هترد عيسي جاه ومعه دهبها: ماهو اهو ف ايه بقا.
سعدية بغضب خدته منه ومشيت.
عيسي ل لين: لين كنت حابب اتكلم معاكي.
لين بصت له ببرود وتجاهل : انا هطلع اجيب حاجه من فوق عن اذنكم طلعت شقتها .
عيسي اتنهد و طلع وراها.
شوق بخبث: الملعب فضي ليا وليكي يا حماتي العزيزة.
قامت تعمل حاجه.
سعدية كانت قاعدة ع اخرها: انا غبية ازاي مخبتش الدهب بس عادي ملحوقة هقوم اكل لقمة وبعدين اظبط الاتنين هههههههه.
عند لين.
كانت بتبص ع شقتها ب ابتسامة مكسورة.
عند شوق.
سعدية بتاكل ببرود و شوق قدمها: حلو الاكل مش كده.
سعدية ببرود: احسن من خلقتك.
شوق بجمود: ودلوقتي هتقبلي يلي خلقك انا سميتك يا حماتي العزيزة.
طلعت شوق سم من جيبها وابتسمت: غوري بقا وخلينا نرتاح كتك القرف اتفووو انا عمري م شوفت واحدة بقذ”رتك دي.
سعدية بالم: بتسميني يا الشوارع اااااه.
عند لين.
كانت قاعده بتتفرج ع التلفزيون لاقت يلي جاه وقف قدمها و دموعه نازلة.
لين ببرود: خير.
عيسي بهدؤء و دموع: انا بحبك اسف انتي طالق بالتلاته يا لين و متزعليش عليا .
لين دمعه نزلت منها وقالت م صدمه حقا : …..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عيسي بهدؤء و دموع: انا بحبك اسف انتي طالق بالتلاته يا لين و متزعليش عليا .
لين دمعه نزلت منها وقالت م صدمه حقا: وانا بكر”هك يا عيسي اتجوزت عليا و بهدلتني و دلدون امك طول الوقت شكيت في شرفي و جاي تطلب مزعلش هاه انت او”سخ انسان قابلته والحمدلله انها جت منك وطلقتني عشان اخد حريتي .
عيسي بصدمة: قصدك ايه.. قال بتعلثم.. انا عارف اني مش كويس بس صدقيني انا بحبك وامي مقدرش اخلفها.
لين بضحك ساخر: امك هههه طب و الحلوة يلي اتجوزتها امك جوزتهالك عشان تدوس عليا.
عيسي: دا ع اساس انك ملاك اوي متنسيش انك كمان موتي ابني.
لين بصت ف عينه: شوف الحقيقه ف عيني انا عمري ما اذيتك دلوقتي همشي والف حمد انك طلع فيك ذرة نخو”ة و طلقتني.
مشيت و هي الفرحه مش سايعها.
عيسي دموعه نزلت: انا فعلا غلطت اوي وهصلح كل الغلط دا.
( ياترا حصلك اي غيرك كده 😂)..
عند شوق.
شوفت واحدة بقذ”رتك دي.
سعدية بالم: بتسميني يا الشوارع اااااه.
شوق لسه هتضحك وقعت سا”يحه ف د”مها.
سعدية بخبث: انتي فاكرة اني مشوفتكيش وانتي بتحطي لي السم هههه غبيه.
شوق وبتطلع ف الروح ضربتها بكل جبروت مرة تانية: موتي بقا وارتاحي روحي لابنك.
شوق بتعب والم: ااه م م مش ه هتعيشي ك كت كتير ح حقيتك كلها هتت هتتكشف.
سعدية بخبث قعدت ع الارض جنبها: بتحلمي انا اهو قت”لتك و مين هيلبسها اممم نفكر عيسي.
شوق بتعب نفسها تصرخ.
سعدية بمكر: تؤ تؤ دا ابني بردو هلبسها اكيد ف لين القمر اسكتي انا اتجوزت جوز امها ع جوزي ههههه.
شوق بتغمض عينيها للموت….
سعدية بترمي السكينه و بتشيل الجوانتي من ايديها: سلام يا مرات ابني.
داخلت الاوضة ببرود.
لارد.
لين بصراخ: عيسييي يا عميييي الحقووونييي.
بينزل عيسي بصدمة: شوق شوق.
لين بدموع وخوف: الحقها ابوس ايدك.
بتيجي سعدية بتمثيل الخضة: قت”لتي ضرتك يا لين.
لين بدموع وصدمة….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بتيجي سعدية بتمثيل الخضة: قت”لتي ضرتك يا لين.
لين بدموع وصدمة: مقت’لتهاش انا لاقتها كده .
سعدية بغضب: هتكدبي واحنا لاقينك جنبها واكيد السكـ ـينة عليها بصمات ايدك كل دا عشان اتجوزت جوزك.
لين بزعيق: انتي يلي عملتي كده وجاية تلبسيها فيااا.
عيسي بصوت عالي: اخرسوووا مش عاوز صووت يلي قت”ل مراتي هدفعه التمن غالي.
سعدية: هي دي يلي قت’لتها وانا بلغت عنها.
الاتنين 😳😳.
صوت اقتحام قوي بيداخل البوليس والعساكر: فين لين عايش.
لين بخوف ومسكت ف عيسي: ا انا.
الظابط: مطلوب القبض عليكي بتهمة قت”ل المدام شوق عزيز هاتوها و ابدوا البحث ولم الادلة.
كانت وقفه مبتسمة بخبث و عملت بتعيط: طول عمرك بتكر”هيها و سقطيها حرام عليكي تقت’ليهاا حرام.
بتقع مغشي عليها..
عيسي بخوف راح عليها: امي فوقييي ماما.
لين العساكر واخدنها وبتستنجد بيه لكن قد انشغل ب امه..
بقلم مصطفى جابر..
بعد مرور بعض الساعات .
الظابط بزعيق: اعترفي بصماتك ع السك”ينة يلي اتقت”لت بيهااا.
لين بدموع وانهيار: معرفش جت ازاي انا معملتش حاجه.
الظابط: الانكار مش هيفيدك بحاجه.
لين دموعها نازلة بصمت…
برا امها كانت وقفه مع العسكري و المحامي…
عند عيسي.
سعدية: يعني طلقتها.
عيسي بهدؤء: ايوا.
سعدية بابتسامة فرح: الحمدلله.
عيسي بحزن: هنخلص اجراءات شوق ف اقرب وقت.
سعدية بدعاء: الهي يعد”موكي يا لين.
عيسي بزعيق: ماماااا.
سعدية باستغراب: اي ف اي.
عيسي خرج بغضب.
سعدية قعدت تغني: اهي غارت اهي هيهيهي ولسه.
مر يوم كامل ولين ف التحقيق.
العسكري: خشيي يلا.
زقها الزنزانة بقوة وقعت ع الارض.
النور منعدم مفيش غير ضوء خفيف لين بتقف بتلاقي احد النسوان: مين المزة دي.
لين بخوف ساكته.
واحدة تانية: انتي مين يا غندورة.
لين بخوف: ل لين.
رئيستهم: لين مين وتهمتك ايه يابت انتي شكلك شما*.
لين بغضب: قطع لسانك انا اشرف من اهلك.
ردت بغضب: بتردي عليا.
لين بغضب: واياك حد يفكر يقرب مني.
ضحكت بخبث: لا شكلك حلو.
بصت للنسوان وطلعت مو”س من بوقها: هاتوهالي يا نسوا”ان.
لين بتصرخ وبتحاول تبعدهم عنها و هما مسكوها خلاص….
بعد شويه…
الظابط بابتسامة: هداخل اشوفها.
صاحبه بضحك: بس خد بالك دي جاية ف قت’ل يا ريان.
ريان بابتسامة: انا متاكد انها بريئه و متعرفش انا بدور عليها بقالي كام سنه.
صاحبه: طيب روح.
ريان قلبه بيدق بعنف اخيرا لاقي حبيبة عمره و رايح ياخدها و يطمن عليها.
ريان بجدية: افتح الزانزانه.
فتح العسكري وريان داخل اتصدم: لييييييينننننننننن.
عند سعدية.
بتاكل تفاح ببرود بتلاقي يلي بيخبط بتروح تشوف مين.
نوجا بغضب مسكتها من شعرها: جرا ايه يا حربايةةةة سكتلك كتيرررر تقومي تحبسي بنتي وحياة امك لو مخرجت لهمو”تككك وافضحك.
سعدية بغضب: اوعي يا متخلفةة سبينييي.
نوجا بغضب: اقسم بالله لو بنتي م خرجت لقول للكل انك متجوزة ع جوزك يا فا”جررررررةةة.
سعدية بصدمة: ا انتي عرفتي.
: اي الكلام دا؟؟؟.
بصوا للصوت بصدمة….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
نوجا نازلة ضر”ب فيها بغضب: بتحبسيي بنتي تعاليلي.
سعدية بزعيق: بنتك هي يلي قت”لت ضرتهاا اوعييي.
نوجا بغضب: اقسم بالله لو بنتي م خرجت لقول للكل انك متجوزة ع جوزك يا فا”جررررررةةة.
سعدية بصدمة: ا انتي عرفتي.
صابر بصدمة : اي الكلام دا؟؟؟.
سعدية بتوتر وخوف: محصلش دي جاية بتتبلي عليا عشان تخرج بنتها.
نوجا بغضب: انا حذرتككك بنتي لو مخرجتش مش هرحمكككك.
صابر مسكها من شعرها بغضب: بتتتجوزي عليااااااا…. طخخ كف بينزل ع وشهاا…. طب الراجل و عادي انما الست هي يلي تتجوز ع جوزها يا بنت الك، لببببببب.
نوجا مشيت ببرود.
سعدية بعياط: حقك عليا يا اخويا.
رمها ع الارض بغضب وهي بتعيط بخوف وراح جاب شومة كبيرة وهي اتزعرت: ه هتعمل ايه.
صابر بزعيق عالي وصوت هز البيت: المرة دي مش هسكتتتتت اييي فاكرةة عشان ماسكه علياااا اني معيوووو”ب و عيسي مش ابنيي هفضل ساكتلك يا *** وانتي ممرمغة شر”في ف الاررضضضض.
سعدية بتوسل: حقك عليا انا هصلح كل دا.
صابر فضل يضر”ب فيها بغضب لحد اما كانت هتموت ف ايده الناس بتخبط بخوف من كتر الصويت لحد اما كسروا الباب.
الجيران بعدته عنها: اوعوووووااا سبونييييي.
احدهم: اهدا مش كده الست سعدية دي طيبة.
صابر بغضب ساخر: طيبةةة دي متجوززةةة عليااااا الخطيةةةة اتجوزت وجوزهااا موجودددد.
سعدية بتعيط برعب و غرورها اتحكم فيها وردت: اه اتجوزت عليك عارف ليه لانه راجللل مش زيكككك يا معيووووووب.
صابر لسه هيكمل عليها مسكوه عنها…
عند لين.
فتح العسكري وريان داخل اتصدم: لييييييينننننننننن.
جري بسرعه عليها وهي فاقدة الواعي: مينننن عمل فيها كدههه.
لارد.
ريان بغضب عارم: اقسم بالله لهوريكم.
شالها بخوف وقلق وخرج ع برا راح مكتبه: هات الدكتوره بسرعه.
العسكري: اؤمرك يا باشا.
نزلها ع الكنبة بخوف: لين ردي عليا انا ريان ابوس ايدك فتحي اوعا يا لين تضيعي مني انا مصدقت.
فضل جنبها و هو مرعوب عليها.
عند عيسي….
عيسي بدموع: بحبها اوي يا زيدان.
زيدان مردش.
عيسي: رد عليا ساكت ليه.
زيدان ساب فونه: بتحب مين يلي في السجن ولا حتي اطمنت عليها ولا يلي امك جوزتهالك و اتقت”لت في نص بيتك وانت اكتر حد عارف انه لين استحالة تعمل كده بتحب اييي قولي كده لين يلي طول عمرك مبهدلها و بتهين فيها و ماشي ورا امك ربنا اه امرنا ببر الوالدين بس مش للدرجة انك تبقا اريل ف بيتك كده لا وكمان كل يوم ضر”ب وغيرو الحمدلله انك فوقت دقيقه وطلقتها ارتاحت منك.
عيسي بيسمع كلامه بصدمة ودموع: شوق لين يلي مو”تتها كل حاجه ضدها.
زيدان ببرود: مفيش فايدة فيك.
عيسي مسح دموعه: اه مفيش فايده انا قررت هرجعها لعصمتي تاني و اخرجها بطريقتي.
زيدان ابتسم بحزن ع حال صديقه….
عند سعدية.
سعدية كانت بتلم هدومها بدموع: لازم امشي وايلا هتسجن.
طلعت فونها بخوف: الحقني يا درغام مصيبة ياخويا… قصت ما حدث.
درغام ببرود: وعاوزة ايه دلوقتي.
سعدية بدموع: تساعدني هيحبسني عشان اتجوزت وجوزي موجود والمصيبة لو عرفوا انه انا يلي قت’لت شوق ولا بستها ف لين.
عند لين.
لين بتفوق بتعب: ا انا فين.
رريان بتنهيدة: متخفيش يا لين انا هنا.
لين لسه هتتكلم خدها ف حضنه بكل شوق و حب لين استغربت لسه هتزقه سمعت صوت تعرفه كله غضب: ابعدد عن مرررراتيييي.
لين بصدمة: ع عيسي.
ريان بغضب: ازاي تداخل كددده برا.
عيسي راح ومسكها: بقا مدورها هناااا انا هوريكي.
ريان لكمه بغضب: ايدك وخطيبتي يا حلو.
عيسي بغضب: خطيبة مين يا متخلف دي مرررراتي.
ريان ببرود: قصدك طليقتك.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ريان لكمه بغضب: ايدك وخطيبتي يا حلو.
عيسي بغضب: خطيبة مين يا متخلف دي مرررراتي.
ريان ببرود: قصدك طليقتك.
عيسي بضحك ساخر: ورجعتها لعصمتي يا حضرت الظابط.
ريان بغضب: يبقا تطلقها لين مستحيل تكون ع ذمتك ثانيه واحده.
عيسي بغضب: مش هيحصلللل فاههممم وهتخرج معاياااااا.
لين بزعيق: بس انتو الاتنين انا مش لعبة ف ايديك انت وهو… بصت لعيسي بغضب.. كنت بحسبك فوقت و عند ذرة كر”امة لكن اقول ايه الطبع غلااااب… لافت لريان بعيون مكسورة.. وانا مستحيل اقبل ارجع ليك بعد يلي عملته معايا زمان يا ريان.
ريان سكت بخجل من نفسه و عيسي ببرود: هطلبك ف بيت الطاعة يا حلوة.
ريان بغضب: يا عسكرررررري خد الحيوا”ن دا برا و اقسم بالله لو عتب ناحية القسم لمهرحمكمم و ليك عندي حساب انك خالته يداخل كده فاااهم.
العسكري مسكه بخوف: ف فاهم.
عيسي ببرود شال ايده و بص للين بسخرية: لسه لسه يا لين حكايتنا مخلصتش.
لين دموعها نزلت بحزن.
ريان بهدؤء مسح دموعها زقته بغضب: انتي خدتي افراج يا لين.
لين بفرحة: بجد ازاي.
ريان بهدؤء: السكـ ـينة عليها بصماتك اه بس ف بصمة لصباع ظاهرة اكتر و دي مش بصمة اصابعك.
لين بعدم فهم: وضح معلش.
ريان ضحك: يعني انتي باصمتك قديمه ع السكينه وطبيعي اي حد يكون عمل كده عشان يسجنك وف بصمه مش بصمتك فهمتي.
لين: لا 🙂.
ريان بابتسامة جاذبة: امممم طويب يلا عشان اوصلك.
لين برفض: لا متشكرة ومش عاوزة اشوفك تاني يا ريان.
خرجت لين بفرحه و حزن ف نفس الوقت…
ريان بحب: مش بعد اما لاقيتك يا لولي اسيبك بتحلمي.
عند سعدية.
سعدية بدموع: تساعدني هيحبسني عشان اتجوزت وجوزي موجود والمصيبة لو عرفوا انه انا يلي قت’لت شوق ولا بستها ف لين.
صوت كسر من ورها بتبص بخضة: ص صابر.
صابر بغضب: انا بلغت عنك و البوليس زمانه جايلك دلوقتي.
سعدية بخوف: ابوس ايدك بلاش السجن يا صابر.
صابر ببرود: وقت جبروتك خلص خلاص.
سعدية بغضب: لا مخلصشششش .
صابر بعدم فهم: قصدك ايه.
سعدية ببرود: يعني ********.
صابر…..
بعد شوية وصل البوليس و مشي من غير سعدية.
سعدية قاعدة ببرود: جدع يا حبيبي هههه.
صابر: نفذت يلي طلبتيه وقولت انك كنتي عايشه معايا وانا اصلا مطلقك يعني عادي تتجوزي كل دا عشان احمي عيسي منك لو قربتي منه هاخد ر”وحك يا سعدية.
سعدية ببرود: لا متخفش دا ابني بردو ههههه.
تاني يوم….
عيسي لامه: يعني كل دا يحصل وانا معرفش.
سعدية ببرود: عادي بقا مكنتش عاوزة اقولك انه ابوك مطلقني.
عيسي بجمود: تمم وانا رجعت لين لعصمتي.
سعدية بصدمة: نعممم ازاي دي محبوسه.
عيسي بلا مبالاة: خرجت و اه صح طلبتها ف بيت الطاعة و هناخد بيت برا.
سعدية اتشلت من الصدمة..
لين قاعدة دموعها نازلة وبتفتكر ذكرياتها….
فلاااااااااااااااششششش بااااااااااكككك.
لين: ريان بطل هزار بقا ممكن.
ريان بجمود: لا مش هزار ابوكي عارف دا.
لين بدموع: يعني فسخت خطوبتنا عشان تخطب صاحبتك.
ريان بهدؤء: اه محبتكيش يا لين و حبيتها هي متنسيش تيجي خطوبتي بقا سلام.
دموعها نزلت بكسرة…
لين بدموع: بس انا حبيته اوي يا بابا.
ابوها بحزن وخدها ف حضنه: مش نصيبك يا لين مش نصيبك.
مر شهر و جاه وقت خطوبة ريان و صاحبته لين قررت تروح تبارك ليهم.
بتداخل القاعة وعينيها كلها جمود بتبص عليه بيبص لها بابتسامة.
لين بتروح ناحيتهم: الف مبروك يا ريان مبروك يا قمر عقبال الفرح.
البنت بابتسامة: الله يبارك فيكي عقبالك مش عاوزكي تزعلي انا خدت خطيبك منك هههه.
لين ردت…..
ريان بغضب وصدمة: نعم هتتجوزززيييي؟!؟..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بتداخل القاعة وعينيها كلها جمود بتبص عليه بيبص لها بابتسامة.
لين بتروح ناحيتهم: الف مبروك يا ريان مبروك يا قمر عقبال الفرح.
البنت بابتسامة: الله يبارك فيكي عقبالك مش عاوزكي تزعلي انا خدت خطيبك منك هههه.
لين ردت…..
ريان بغضب وصدمة: نعم هتتجوزززيييي؟!؟..
لين ببرود: اه هتجوز عيسي ع الاقل بيحبني مش واحد كسرني بكل برود و راح خطب و فسخ خطوبتنا.
ريان بغضب مسكها جامد: لو فكرتي تعملي كده مش هسيبك.
لين نزلت ايده بغضب: ملكش اي دعوة خاليك ف خطيبتك سلام.
ف البيت.
كف قوي بينزل ع وشها: هتتجوزي بتاع امه دا.
لين بهدؤء: بيحبني وهحبه مع الايام.
الاب بغضب: مش هيحصل يا لين فاهمة.
لين بهدؤء: هيحصل يا بابا عن اذنك.
باااااااااااااااااااكككككككك…
لين دمعه حزن نزلت منها: ياريتني سمعت كلامك يا بابا سبت ريان روحت للاسوء مائة مرة… مسحت دموعها… اوعدك اني هاخد حقي من كل حد اذني و هاخد حقك يا شوق من حماتي.
بيقطع كلامها صوت امها.
نوجا: بيحبك رجع عشانك.
لين بهدؤء: ماما بعد اذنك.
نوجا بحزن: عرفتي انه حماتك اتجوزت درغام ع جوزها.
لين بصدمة: اييهههه و اكيد اتحبست صح قولي كده وريحيني.
نوجا بحزن: لا عمك صابر طلع مطلقها و عايشة عشان عيسى من غير م حد يعرف.
لين بتفكير: عيسي مش ابن صابر صح.
نوجا هزت راسها ب نعم.
لين بهدؤء: حقه يبقا شيطان زي امه والله ابوه راجل صالح.
نوجا ضحكت بهدؤء وادتها ورد: ريان جابلك الورد دا.
لين رمته ف الزبالة: بلا ورد بلا قرف انا رايحه كام مشوار كده.
نوجا: ع فين.
لين بهدؤء: بعدين هتعرفي.
قامت لابست ونزلت.
عند ريان.
ريان بهدؤء: مش عارف الواد دا لازم يطلقها تاني.
صديقه: اي رايك نعلمه الادب.
ريان بخبث: فكرة حلوة بقولك اعمل يلي هقولك عليه تروح و تجيب الواد حمو وووو….
صديقه بتصفيق: لا جامد.
ريان: لين اتعذبت كتير اوي بسببي زمان و بسبب دلوقتي وجاه الوقت اعوضها.
صديقه: ربنا معاك.
عند لين.
وصلت بيت شوق وابتسمت بهدؤء بيت بسيط وهادي.
شوقيه ام شوق: نورتي يا بنتي.
لين بحزن: البقاء لله يا ام شوق.
شوقيه بدموع: بنتي ضحية للحرباية سعدية وابنها صدقيني كانت بتحبك.
لين بتنهيدة: الاول كنت مكسورة من بنتك لكن لما عرفت انه سعدية تقلية دي هي يلي جوزتها غصب وهددتكم بالطرد من البيت او فضيحة لبنتك سامحتها.
شوقيه بدموع: تشكري يا بنتي انا متاكدة انها يلي قت”لتها ومش هسبها لازم اقت”لها شوق مش مرتاحه ف قبرها.
لين بهدؤء: حق بنتك ف رقبتي يا خالتي وبلاش تتصرفي كده عيالك هيعملوا ايه من بعدك.
شوقيه بانهيار: يارب يارب.
لين قامت خدتها بالحضن وابتسمت.
عند سعدية.
سعدية رايحه جايه: بنت الكل، ب قدرت تطلع من كل دا ازاي.
درغام ببرود: قولتلك سلمهالي قبل كده.
سعدية بغضب: اسلمك ايه انا قت لت عشان البسها اعد*ام و مع ذلك محصلش حاجه.
درغام بخبث: اي رايك اخطفها.
سعدية بغضب: اسكت خالص انا ماشية.
درغام بجمود: جوزك المصون دا طلقك ولا هتفضلي ع ذمة اتنين.
سعدية بلا مبالاة: فكك منه.
قامت روحت بيتها واتصدمت صدمة عمرها: ل لين.
لين كانت حاطه رجل ع رجل: نورتي بيتي يا حماتي المصون.
سعدية بصدمة: ا انتي هنا ازاي.
لين ببرود وقفت قدمها: بيت جوزي هو مقالكيش انه ردني ولا ايه.
سعدية بغضب: قالي اطلعي برا بيتي.
لين طخخخخ كف بتنزله ع وشها.
: دا عشان قت، لتي ضرتي يلي كانت بتحميني منك.
مسكت حماتها من شعرها و بتشده بعنف: ودا عشان موتي ابنها وسببتيه فيا.
ضربتها بالرجل ف بطنها: ودا عشان كل و*** يلي عملتيها.
سعدية بتتالم لين سابتها راحت بغضب: بتمدي ايدك عليا يا زبااا”االللللةةةة.
لين بتبتسم بخبث و بتقع ع التربيزة دماغها بيتعور: لييييييين.
عيسي بيداخل بسرعه عليها وهي بدموع: مش قولتلك مجيش هنا امك لما عرفت اني حامل عاوزة تسقطني.
سعدية بصدمة:……
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عيسي بيداخل بسرعه عليها وهي بدموع: مش قولتلك مجيش هنا امك لما عرفت اني حامل عاوزة تسقطني.
سعدية بصدمة: محصلش مراتك يلي مدت ايديها عليا يا عيسي.
لين بدموع تمثيل: انت شوفت بعينك الحقني يا عيسي بطني مش قادره.
عيسي بخوف شالها وطلع شقتهم تحت ذهول امه: يا بنت ال*** يا لين.
عيسي حطهل بخوف: انتي كويسه يا لين حقك عليا كنت بجيب اكل.
لين بدموع: امك مش هتسبني ف حالي يا عيسي.
عيسي بحزن: متخفيش انا دورت ع شقة و يومين بالكتير وهفرشها.
لين بخبث: وامك هترضا نسكن بعيد.
عيسي: لا قولت لها و بعد كده متخرجيش من الشقة تاني يا لين لحد اما نمشي.
لين بمكر: هو انت عرفت مين ابوك يا عيسي.
عيسي بجمود: لا.
لين بخبث: طب ما تسال امك ولا انت عاجبك انك مش عارف ابوك.
عيسي قام خرج بغضب وهي ابتسمت بمكر: اما ربيتك يا سعدية.
فونها بيرن بدون اسم.
لين: الو.
ريان بحزن: رجعتي لجوزك يا لين.
لين بهدؤء: اومال ارجع ليك.
ريان بزعيق: انا احسن منه فيها ايه لما خطبت غيرك و فسخت معاكي مانتي روحتي اتجوزتي انا بحبك و عملت المستحيل عشان القيكي تاني.
لين بهدؤء: للاسف معدش ينفع يا ريان.
ريان بتحدي: براحتك بس هتكوني من نصيبي سلام.
قفل معها وهي اتنهدت بحزن…
عيسي بغضب: انا ابننن ميننن ردي علياااااا.
سعدية: ابني و ابوك هو صابر يلي رباك.
عيسي بصوت عالي: بقولك ابويا الحقيقي مييينننن.
سعدية بغضب و تلقائي: معررفششش انت ابن مييين من الاخر ابوك اتجوزني اصلا مش شقة مفروشة ارتاحت.
عيسي دموعه نزلت: ا ايه.
سعدية جريت حضنته: كان غصب عني اكون كده يا بني حقك عليا.
زقها بقرف: غصببب ايييي امييي طلعت شماااااااااااا** وانا يلي دوست ع قلب البنت يلي اسمها ع اسمي و ديما تهزيق وا”هانة فيها وضر”ب عشانك عشان كنت معمي بحب الام و و اتري امي مش ام ولا تستحق كل دااااا.
سعدية بدموع: حقك عليا انا توبت والهي.
عيسي بدموع وسخرية: توبتيي ههههههههه لا حلوة هههههه توبتس و اتجوزتي ع جوزك لا والانقح كمان انك اتجوزتي يلي ف مقام حما مرات ابنك.
سعدية عملت نفسها ديخه وهقع: الدنيا يلي عملت فيا كده.
عيسي بلا مبالاة: انا غلطت كتير اوي و بعترف اني مش ر”اجل ومعنديش شخصية عشان اذيت مراتي كده بس واقسم بالله لالازم اعوضها.
سعدية بغضب: البت دي لازم تطلقها انا بكر”هااا.
عيسي بتحدي: وانا بحبها و هي دلوقتي حامل مني واياك تقربي منها فاهمة.
مشي بغضب و سعدية بزعيق: عيسييي عيسييي.
قالت بتوعد: زي ما قت”لت ضرتك وابنها بايدي هقت’لك يا لين.
طالعت فوق بغضب وبقت ترزع: افتحيي.
لين ببرود فتحت: خير.
سعدية بغل لسه هتضر”بها زقه قوية من لين وقعتها من علي السلم…
لين وقفه بتتفرج عليها وهي د”مها نازل و بتتحرج ع السلم: متاكدة انك مش هتمو”تي.
قفلت الباب ببرود تام.
سعدية دماغها اتفتحت بس قامت🙂: هوريكييي يالييين هوريكييييي.
لين كانت سامعها ببرود….
بليل….
بقلم الكاتب مصطفي جابر
ريان وقف قدم عيسي يلي متكتف: طلقها نهائي.
عيسي لارد.
ريان بغضب: بقولك طلقهاااا.
عيسي بجمود: مهما تعمل مش هطلقها.
ريان مسكه بغضب: هتطلقها لين ليا وبس فاهم.
عيسي بجمود: ولا ليا ولا ليك لين اتعذبت بسببنا كتير اوي.
ريان بهدؤء: هعوضها.
عيسي بجمود: كنت عرفت انا اعوضها مهما تعمل مش هطلق لين.
صاحب ريان: سايبه بقا يا ريان مش وقته عندنا مهمة.
ريان بص له بغضب: ارموه برا.
شالوا عيسي حدفوه برا وهو قام بكل جمود وروح.
عند لين.
سامعه صوت زعيق حماتها وهي بتتوجع وماسكه كيس مولين: ع الاقل تتربي شويه يا حماتي.
عيسي بيداخل متبهدل بلا كلام: اي دا حصل ايه.
عيسي دموعه نزلت بانهيار و مسك ايد لين تلقائي حضنته: ع عيسي.
عيسي بيعيط و ماسك فيها بقوة كانه طفل: تعبان اوي يا لين.
لين بهدؤء: احكي مالك.
عيسي سكت…
لين بهدؤء: قوم معايا.
عيسي: ع فين.
لين مسكت ايده وراح معها فرشت المصلية: خش اتوضا وتعالى عشان تصلي مهما كنت مضايق ربنا هيخفف عنك.
قال بنظرة وجع: وانتي هتسامحيني.
لين مشيت بلا رد وهو اتنهد بدموع وراح يصلي.
لين قررت تنزل تشوف حماتها و ابتسمت بخبث: اهو احر”ق د”مها بالمرة.
نزلت ببرود وداخلت لاقت ملايا و الغريبة كانه ف حاجه تحتها متغطية
لين بتقرب باستغراب وبتعري الملايا و صوت صويت ع اخره….
لين شايفه را*س سعد**ية مق”طوعة ومن غيؤ ج*سم…
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لين بتقرب باستغراب وبتعري الملايا و صوت صويت ع اخره: حماتها من غير ج*سم.
لين شايفه را*س سعد**ية مق”طوعة ومن غير ج*سم وقعت فاقدة الواعي…
بعد شويه..
لين بتفوق بتعب وخوف: ا انا فين.
عيسي بهدؤء: في المستشفى يا لين متخفيش.
لين بتفتكر و بتصوت بانهيار عيسي بخوف بياخدها في حضنه: شششش اهدي يا حبيبتي اهدي.
لين بدموع: ا امك يا عيسي ك ك… فضلت تعيط.
عيسي بحزن: هجيب يلي عمل فيها كده ربنا يرحمها.
لين بدموع: عمي صابر فين.
عيسي: بيكمل باقي الاجراءات.
لين سكتت بحزن عيسي بجمود: ليه قولتي انك حامل يا لين.
لين بهدؤء: عشان تحبني وتخاف عليا لو لمرة ف حياتك من بطش امك.
عيسي بهدؤء: انا عارف اني كنت وحش ونويت اخدك و نعمل عمرة و نعيش هناك بسبب كل يلي بيحصلنا دا.
لين بجمود: بس انا مش موافقة يا عيسي انا خلاص تعبت ولا عايزاة حاجه من حد انا عاوزة اعيش مرتاحه.
عيسي قام بهدؤء: لما تقومي بالسلامه هعمل كل يلي انتي عاوزاه حتي لو عاوزاه تطلقي نهائي المهم ترتاحي.
خرج وهي دمعه نزلت منها: كان نفسي اسامحك يا عيسي بس يلي عملته فيا مش شوية.
قلبها: بس هو طيب وحنين و متنسيش انه يلي ربته سعدية حقه يطلع اسود من كده.
لين بحزن: يلي عايزو ربنا هيكون.
مر يومين ولين خرجت من المستشفى وعيسي حابس نفسه في شقته مببخرجش منها امه اتق”لت و مراته وابنه و هيخسر لين دموعها نازلة بحزن وندم و كله كوم وانه ميعرفش مين ابوه كوم تاني.
بيداخل صابر بهدؤء ويقعد جنبه: هتفضل كده كتير.
عيسي لارد.
بقلم الكاتب مصطفي جابر
صابر بحزن: هو انت هتمشي بجد طب وانا انت اه مش ابني بس انا ربيتك وحبيتك كانك ابني و بن قلبي و عملت كل واجبي اتجاهك يا عيسي.
عيسي بحزن ودموعه نازلة: انا مش عارف ابدء منين ولا عارف مين قت”ل امي و مراتي شوق.
صابر بهدؤء: امك يلي قت”لت شوق انا شوفتها.
عيسي بذهول: امي.
صابر هز راسه ب نعم.
عيسي بقا يضحك بسخرية: هقول ايه غير ربنا يرحمها.
صابر بيطبطب عليه: قوم وابدء حياتك من جديد مع البنت يلي صبرت عشانك كتير.
عيسي بكسرة: البنت دي انا عذ”بتها كتير اوي وحقها تختار راحتها.
صابر: بس هي بتحبك اه يلي عملته فيها مش سهل بس قلبها بيحبك.
عيسي بسخرية: مظنش يا بابا هي تستاهل حد احسن مني.
صابر خده ف حضنه..
بعد شويه.
عند لين.
نوجا: يعني هتختاري مين ريان ولا عيسي.
لين بهدؤء: مش عارفه الاتنين اننيين اوي.
نوجا بهدؤء: حماتك خدت جزاءها بس جوزك متنسيش انك لسه ع زمته فكري وقرري.
الباب بيخبط.
نوجا بتفتح بصدمة: ا انتو.
ريان معه ورد و عيسي بردو: عاوزين نشوف لين.
نوجا بذهول: ها.
الاتنين: عاوزين نقابل لين.
لين بتخرج وبتنصدم هي الاخري: عاوزين ايه.
بيداخلوا الصالة بهدؤء: انا طالب ايدك يا لين.
عيسي بهدؤء: وانا جاي اطلقك عشان تتجوزيه.
لين🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂.
في مكان ما..
قاعد ببرود و في ايده سطور: دور مين بقا دور لين.
بيضحك بخبث وجنان كبير: لين و عيسي هد”بحكم مش هسيب حد من البيت عايش هههههههه.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لين بتخرج وبتنصدم هيا كمان : انتو عاوزين ايه.
بيداخلوا الصالة بهدؤء: انا طالب ايدك يا لين.
عيسي بهدؤء: وانا جاي اطلقك عشان تتجوزيه.
لين بذهول: جاي تطلقني عشان هو يتجوزني.
عيسي بكسرة: لانه هيحافظ عليكي انتي ط.. كفها سبق كلمته: انت ايييي هو انا لعبة ف ايدكم تطلقني و انت تتجوزني فييب اييي هو انا كلبة.
ريان: اومال انتي عاوزة ايه يا لين.
لين ببرود: برا اطلعوا برا وانت يا عيسي ليا كلام معاك بس مش دلوقتي.
ريان بحزن: لين اديني فرصة.
لين بهدؤء: للاسف كان عندك وضيعتها انا واحدة متجوزة ولو اتطلقت مستحيل ارتبط بواحد سابني عشان واحدة تانية.
داخلت اوضتها بغضب و عيسي بص لريان بتنهيدة: انا عملت يلي عليا و حاولت اسيبها عشان ترتاح بس لحد هنا ومش هقدر شوف حياتك يا ريان.
ريان بهدؤء: بس انا تعبت لحد اما دورت عليها.
عيسي بهدؤء: وضيعتها من ايديك زيي بس انا اكتر لانه سبتها تتها”ن و مديت ايدي و عملت بلاوي.
ابتسم ريان: عندك حق.
خرجوا الاتنين ولين كانت متغاظه: بن اللل*** الواطي بن الوا”طية جاي يطلقني لا والشملول يجوزني لواحد تاني يابننن.
نوجا بضحك: والله فكرة يا بت تتجوزي ريان ظابط بدل بن امه دا اه امه راحت بس ولو.
لين بعصبية: مش للدرجةةة دي اه مش طايقاه بس مش للدرجة دييييي.
نوجا: مكنش سهل عليه ع فكرة عيسي شاب كويس امه كانت ماثرة عليه واهو ندم وبيحاول يضحي بحبه ليكي عشان تفرحي.
لين سكتت…
عند عيسي…
كان ماشي بحزن ودموعه نازلة بسكوت بيداخل جامع….
بيصلي وبيقعد جنب شيخ بيقص حكايته.
الشيخ بهدؤء: توبت وندمت ع انك كنت بتهينها.
عيسي بحزن هز راسه ب نعم.
الشيخ: ربنا وصانا بالوالدين مهما يحصل بس مش لدرجة انك تضر”ب و تعمل كل يلي انت عملته مع مراتك دا من غير م تسمعها ادعي ربنا يابني.
عيسي بدموع: يارب يارب.
.
عيسي رجه البيت و جاله فون صدمه نزل جري واخد عربيته ومشي بسرعه و بخوف…
ف مكان ما.
متربطة و عينها متغمية: انا فييين خرجوني من هناااااا.
: نورتي يا لين.
لين بغضب: انت مين.
بيشيل يلي ع وشها بتنصدم صدمة عمرها: ش شوق انتي عايشة. .
بقلم الكاتب مصطفي جابر
شوق بخبث: مفاجاءة انك تشوفي ضرتك عايشة.
لين بصدمة: ا ازاي انتي موتي.
شوق بضحك ساخر: تؤ تؤ يا حلوة انا كان لسه فيا الروح.
لين بصدمة: انتي مالك و في ايه.
شوق قعدت قدمها: ف انه خلصتك من حماتك بس جاه دورك وبعدك عيسي.
لين بصدمة: ايههه.
شوق بخبث: حماتك عشان كانت تستاهل وانتي عشان كر”هتك لما قربتي من جوزي اه حبيت عيسي و قربكم من بعد كر”هني فيكم.
لين بنفي: قرب اي انتي فاهمه غلط.
شوق بزعيق: لاا مش غلططط دا مهنش عليه يدور ع القا”تل يلي كان عاوز يقت”لني يلي هي امه.
لين: ليه استخبتي ليه مش قولتي وقت”لتيها كان بايدك تقولي وهي هتتسجن.
شوق بغضب: عشان اخلصصص منكممم انتة خاينيننن.
لين بخوف: شوق انتي فاهمه غلط والله.
شوق بغضب: لا مش غلط هتنكري انك بتحبيه.
لين بهدؤء: مش هنكر اني بحب عيسي بس من ساعة المشاكل وانا حسيت بالغضب من ناحيته.
شوق مسكت السطو”ر: اتشهدي ع روحك بقا..
لين غمضت وطخخخخخ…
بتقع والرصاصة ف نص دماغها..
لين بصدمة: ر ريان.
عيسي راح بسرعه عليها والبوليس داخل فكها بخوف: انتي كويسة.
عيسي خدها ف حضنه: ششش احنا سمعنا كل حاجه.
عيسي : لين انا اسف بجد انا بحبك ..
لين : ونا كمان
عيسي : مسمحاني !
لين : امممم يعني ههههه

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-