رواية عوضني عن حب الطفولة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المتميزة
رواية عوضني عن حب الطفولة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المتميزة رواية عوضني عن حب الطفولة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عوضني عن حب الطفولة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عوضني عن حب الطفولة كاملة جميع الفصول
رواية عوضني عن حب الطفولة كاملة جميع الفصول
( بارك الله لكما وبارك عليكما و جمع بينكما في خير )
المأذون : آسر العزايزي انت موفق انك تتجوز من حور العزايزي
آسر : لأ انا مش موافقة
الكل وقف بصدمة من الكلمة دي حتى العروسة حورية وهي بنت عمه ازاي ده زي حب الطفولة رفض انه يكمل معاها و موافقش يتجوز منها ...حامد : انت بتقول ايه
آسر : أيوة يا بابا انا مش موافق انا مش حتجوز من حورية بنت عمي
سعاد : ايه الكلام العب'يط ده انت ايه مش كنت عاوز تتجوز ودلوقتي لأ
آسر : أيوة يا ماما مش حتجوز حور عشان هي متستهلش راجل زي هي مجرد بنت عمي و كلكم فاكرين انه ده حب الطفولة لأ ده كله بسببكم سيبوا حورية هي يلي تختار حياتها و مستقبلها
حورية كانت تبص عليهم و على آسر وهي مش فاهمة أي حاجة لحد ما استوعبت كل حاجة حصلت ...حورية : آسر انت بتقول ايه
آسر : زي ما سمعتوا
آسر طلع و ساب حورية و الكل في صدمتهم حتى الضيوف يلي كانوا بيتكلموا عن حورية ....ست هناك : دي اكيد عملت حاجة غلط عشان كده آسر العزايزي سابها في لي'لة كتب كتابهم دي اكيد طلعت مش بن'ت
ست تانية : معاك حق الحمد لله انو بنتنا مش زيها
حورية : اخر'سي انت و هيا و اتفضلوا كل واحد على بيته
الناس طلعت و حورية وقعت على الأرض وهي بتعيط ..سعاد : انت عارفة حصل ايه دلوقتي ابني راح وانا مش عارفة هو راح فين كله بسببك
حامد : كفاية يا سعاد البنت مش ذنبها ابنك يلي راح و خلى كلام الناس يكتر دلوقتي حورية زي بنتي وانا عارفة تربيتها كويس لما يرجع آسر حبقى اتفاهم معاه
سعاد : حتتفاهم معاه بايه يمكن ضيوفنا يكون معاهم حق و تطلع
وقبل ما تكلم كلامها قلم نزل على وشها ...حامد بغضب: متجبرنيش اعمل حاجة متعجكبش يا سعاد حورية انا عارفة تربيتها كويس وهي مستحيل تخلي راس ابوها بالأرض مش كده يا حورية
حورية طلعت أوضتها بسرعة و قفلت الباب عليها ووقعت على الأرض وهي بتعيط ...حورية : ليه كده يا ربي انا معملتش حاجة غلط عشان يحصل معايا كل ده و الراجل يلي حبيته من كل قلبي يسيبني لي'لة فرحانا انا مش حسامحك ابدا يا آسر
الباب كان بيخبط وحورية مكنتش سامعاه لحد ما مر ساعتين و حورية جوه أوضتها مش بترد على أي حد نزلت لمار بسرعة من أوضتها و شافت حامد و سعاد قاعدين تحت وهوما يستنو واحد من ولادهم آسر و لا قاسم
لمار : الحق يا بابا حورية مش بترد
حامد و لمار و سعاد طلعوا على أوضة حورية و فضل حامد يخبط على الباب بس مفيش رد في الوقت قاسم رجع العربية ...قاسم : بدرية بابا ماما انتو فين
بدرية ( الخدامة ) : في ايه يا بيه
قاسم : بابا و ماما فين
بدرية : هوما فوق عشان الست حورية مش بتفتح باب أوضتها لأي حد و الأستاذ آسر مش بال
و قبل ما تكمل كلامها مكنش قاسم واقف قدامها طلع بسرعة عشان يشوف حورية وقف لما شاف ابوها يحاول يكسر الباب ...قاسم : بابا حورية فيها ايه
لمار : مش عارفة يا قاسم بس هي مش بترد عليا
حامد باعد عن الباب و قاسم كسره و دخلوا هوما الأربعة حورية مكنتش موجودة لمار راحت و خبطت على حمام أوضة حورية
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
لمار : ممكن يا قاسم جور تكون جوه الحمام
قاسم كسر الباب و لقى حور يلي دايخة و فاقدة الوعي وكانت غار'قة في دم'ها قاسم قرب منها بسرعة و حملها ووداها المستشفى و لمار طلعت معاهم بنفس العربية اما بالنسبة للحامد و سعاد فراحوا بالعربية التانية بعد مدة وصلوا المستشفى و نزلوا و الدكاترة اخدوا بسرعة حورية أوضة العمليت قاسم كان بره و حين'فجر بس قدر يتحكم بنفسه كان واقف قاسم و يبص على شباك أوضة حورية لمار قربت منه و حطت ايدها على كتفه
لمار : انا عارفة يا قاسم انك بتحب حورية من كل قلبك بس هي رفضت حبك و حبت آسر من كل قلبها بس عارف آسر عمل فيها ايه هو سابها ليلة الفرح و تركها عشان كده هي انتح'رت
قاسم بغضب : مش حرح'مك يا آسر
الدكتور طلع من أوضة العمليات و قاسم و لمار راحوا عنده بسرعة ..قاسم : طمني يا دكتور
الدكتور : الحمد لله قدرنا نوقف النز'يف بس احنا حنعمل محضر عشان دي قضية انت'حار
سعاد قامت من مطرحها ...سعاد بصدمة : محضر ليه دي انت'حرت يعني مفيش اي حد اجبارها عشان تنت'حر قولهم يا حامد ان ده ذنبها و ابني مش يدخل الس'جن بسببها
قاسم : حورية ذنبها ايه انها تدفع ثمن غلطة ابنك هو حيد'خل الس'جن
حامد : خلاص بقى قاسم احترم دي امك دكتور مفيش داعي عشان نعمل المحضر و إن شاء الله مش حنعيدها تاني
قاسم كان يبص على سعاد بغضب و حورية نقلوها أوضة عادية لمار راحت عندها و قعدت جنبها وهي كانت فايقة ...لمار : عاوزة تمو'تي ليه ده مش ذنبك يا حورية ده ذنب أخي هو يلي سابك ليلة الفرح فهميني عاوزة تعملي كده ليه
حورية : عارفة حصلي ايه لما سابني آسر حسيت و كانه قطعة من قلبي طارت و كمان انت سمعتي كلام الناس هوما رجعوا كل حاجة عليا و قالوا اني مش بن'ت ازاي بس يعملوا معايا كده
قاسم خبط على الباب و دخل ...قاسم : حورية انت كويسة
لمار قامت ...لمار : عن اذنكم يا جماعة انا حروح أشوف باباو ماما وارجع
طلعت لمار من الأوضة و قاسم قعد جنب حورية بلهفة و مسك ايدها ...قاسم : ليه عملتي كده يا حورية انت عاوزة تمو'تي و تسبيني ليه
حورية باعدت ايدها عن ايده ...حورية : مفيش داعي تتصرف معايا كده كله بسبب اخوك هو يلي سابني ليه انت عارف اخوك عمل ابه ده قلل من قيمتي قدام الكل و كلهم قالوا عني كلام وحش بس انا مش وحشة عسان يقولوا عني الكلام ده
قاسم : عارف يا حورية انه ده غلط الحي'وان آسر وانا مش حرح'مه ابدا
حورية : سيبوني بحالي
حورية كانت تعيط و قاسم مستحملش يشوف دموعها قام من جنبها و طلع حامد شاف ابنه يلي كان متعصب جدا حامد حاول يوقف قاسم بس ملحقش لمار رجعت عند حوريةو شافتها بتعيط
لمار : حورية بطلي عياط قاسم راح فين
حورية : مش عارفة
لمار حضنت حورية قاسم وصل البيت يلي عايش فيه آسر دخل البيت وهو كان حامل المس'دس بايده ...قاسم : آسر يا حيو'ان انت فين
آسر نزل من أوضته و شاف أخوه يلي كان متعصب ...آسر : عاوز ايه
قاسم : ازاي تعمل كده بحورية
آسر : .....يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
آسر : مش حتعرف دلوقتي انا عملت كده بحورية غير لما تعرف انت عملت ايه بنادين قبل سنتين و كمان خد نصيحتي خلي حورية تحبك زي ما كانت بتحبني حورية بتحبني انا و بس اما انت فبقى كده
قاسم مسك آسر من لياقة قميصه و حط المس'دس على دماغه ...قاسم : اقسم بالله اني حخليك تن'دم على كل حاجة عملتها بحورية و بالنسبة لنادين فانا نسيتها وانت ابقى زي ماانت
قاسم زق آسر وكان حيطلع ... آسر : نادين حترجع وانت حتبقى بين نا'رين نار حبك لنادين و لا نار حبك لحورية و ابقى فاكر كلامي يا قاسم العزايزي
قاسم بص على آسر بغضب و طلع ركب عربيته وراح بيته التاني وصل البيت ونزل من العربية وطلع أوضة هناك و فضل يكسر كل حاجة قدامه
قاسم : انا بحب حورية وهي لازم تحبني زي مانا بحبها بس هي لازم تعرف الحقيقة كلها بالأول
رجع قاسم البيت و لقى أبوها و سعاد مستنياه سعاد راحت بسرعة عند قاسم ...سعاد : قت'لت ابني
قاسم : لسه بدري
حامد : كنت حتعمل ايه عاوز تق'تل اخوك يا قاسم قول كل حاجة عشان حورية انا عارف انك بتحبها بس بتعمل كده ليه عشانها عاوز تق'تل اخوك
قاسم : اول حاجة لازم تعرفها انه الشخص يلي يسيب مراته ليلة الفرح مش را'جل هي عملتله ايه عشان يعمل معاها كده هي ملهاش ذنب بكل حاجة كل حاجة حصلتلها بسببي
حامد : بسببك قصدك ايه
قاسم : بعدين حتعرف يا بابا انا طالع عشان أشوف حورية وارجع
قاسم طلع و حورية طلعت من الحمام و كانت لابسة بي'جامة أول ما شافت قاسم أخذت الغطا وحطته عليها....قاسم : اسف يياحورية عشان مخبطتش الباب بس عاوز اتكلم معاك بحاجة مهمة
حورية : مش دلوقتي يا قاسم عشان انا تعبانة وعاوزة ارتاح وممكن تطلع من الاوضة
قاسم مكنش عنده حل تاني غير انه يوافق طلع و ساب حورية قفلت الباب وراه ونامت بس قبل ما تنام فضلت تفكر بكلام الستات تاني يوم صحبت حورية بدري غيرت هدومها ونزلت سعاد كانت تحت قعدت حورية مع سعاد
حورية : صباح الخير
سعاد : يلي يشوفك يشوف الخير
حورية : قصدك ايه يا طنط
سعاد : قصدي انه آسر من البارح مرجعش للبيت وانت هينا كل حاجة بسببك
حورية : كل حاجة مش بسببي يا طنط بسبب ابنك انا حبيته من كل قلبي بس هو عمل ايه سابني ليلة الفرح انا ذنبي ايه عشان يعمل معايا كده انا بني آدمة و بحس مش بس هو وكمان انا بن'ت بن'وت مش زي فاكرة انتي
سعاد : بجد لو مرجعش ابني حخليكي تن'دمي فهمتي
سعاد سابت حورية و رجعت أوضتها لمار طلعت لاقت حورية تعيط راحت بسرعة عندها ...لمار : حور في ايه انت بتعيطي ليه هي ماما عملتلك حاجة
حورية : انا عاوزة أروح عند خالي
لمار : ليه قوليلي حورية انا زي اختك ماما عملتلك حاجة
حورية : لأ بس عاوزة ارتاح شوية عشان كده
لمار : طيب بس لازم تسألي بابا بالأول
حامد كان قاعد بالمكتب و قاسم معاه حورية خبطت على الباب و بعدها دخلت ...حورية : عمي
حامد : في ايه يا بنتي
حورية : انا عاوزة أروح عند خالي مدة وبعدها ارجع
حامد : هو احنا عملنالك حاجة بالبيت
حورية : ..يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حورية للحظة افتكرت آسر لما سابها ليلة الفرح و نسي انها حتكون مراته وعينها دمعت بس قدرت تتحكم بنفسها ...حورية : الحمد لله يا عمي انت كترت و كتر خيرك انت ربتني من بعد مو'ت بابا و خليتني زي بنتك و كنت عاوز تجوزني من آسر يلي حبيته من كل قلبي بس هو مسمعش مننا احنا لتنين و سابني بس يا عمي متقولش انو خلص كل حاجة و انا مش حرجع حرتاح شوية و ارجع تاني
حامد : طيب يا بنتي قاسم حيوصلك
قاسم حط الملف على المكتب و قام ...قاسم : امرك يا بابا يلا يا حور جيبي شنطتك عشان اخدك عند الأستاذ سليمان
حورية طلعت و لمت هدومها في الشنطة و نزلت ركبت العربية و قاسم كان يسوقها ....قاسم : انت برضاك جاية على بيت خالك
حورية : أيوة و اومال حيجبرني مين
قاسم : انا مش متاكد من كلامك ده بس حتأكد إن شاء الله و تكوني صادقة معايا و مش بتكذبي بكلمة وحدة
بعد ساعة وصلوا البيت و حورية نزلت و قاسم حمل شنطتها دخلوا البيت و مرات خالها و بنت خالها كانوا قاعدين بالسفرة ولما شافوا حورية آية بنت خالها راحت عند سليمان للمكتب
آية : بابا حور جات مع ابن عمها قاسم
إياد قام بسرعة لما سمع انه و اخيرا رجعت حورية سليمان و إياد طلعوا حورية راحت بسرعة و اترمت في حض'ن خالها و قاسم فضل يبص عليها و بس على إياد يلي كان يبص على حوريته بحب ....سليمان : الحمد لله انك رجعتي
حورية : خالي انت وحشتيني قد الدنيا كلها و انت كمان يا آية و طنط ألفت
ألفت : بجد يا حبيبتي ده انت من ريحة الغالية نسمة سابتلني وردة و مش حيعوضها حد اومال آسر فين يا قلبي مش قبل يومين كان كتب كتابك و احنا مكنش قادرين نيجي عليه
حورية ابتسمت بكسرة و فجأة قاسم ادخل ...قاسم : لأ يا مدام بس هو سافر مدة و حيرجع مش كده
آية من أول ما فات قاسم وهي تيص عليه بنظرة إعجاب ...آية : اتفضل يا أستاذ
قاسم : لأ عندي شغل وان شاء الله حاجي تاني
ألفت : احنا مش عندنا الضيف يروح قبل ما ياكل حاجة من البيت ده يلا يا آية يا بنتي جيبي حاجة للأستاذ و انت اتفضل و مرة تانية مفيش أعذار مش كده يا سليمان
سليمان : أيوة اتفضل يا قاسم
قاسم دخل و آية راحت جابت الأكل حورية كانت قاعدة جنب خالها و ألفت قاعدة في حتة تانية بس أكيد جنب جوزها ...آية : ايه رأبك يا أستاذ قاسم بالأكل
قاسم : كويس يلا عن اذنكم
قاسم رجع البيت و آية اخدت حورية الأوضة عشان هي بتنام معاها قاسم دخل أوضته و لمار راحت عنده ... لمار : قاسم انا عارفة حور سابت البيت ليه
قاسم : عشان أمك مش كده
لمار : أيوة مش عارفة هي عاوزة تد'مر حياة البنت ليه
لمار كانت مع قاسم وهما يتكلموا و سمعوا صوت جاي من تحت نزلوا لقوا آسر رجع البيت وهو سك'ران حامد طلع من مكتبه ...حامد بغضب : كنت فين
آسر : ليه هو الأستاذ ده يلي عاشق حور مقلكمش انا كنت فين مش عي'ب
قاسز بغضب : لم بوقك احسن ما والله ادف'نك
سعاد بخوف على ابنها ...سعاد : تد'فن مين يا ك'لب
قاسم بغضب : ........يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قاسم بغضب : احترمي نفسك يا مدام والا مش حخليكي تعرفي ابنك
سعاد : شوفت يا حامد إبنك ده قل'يل أد'ب و مش بيحترمني خالص انا حروح بيت تاني
حامد : مش حتروحي أي حتة لانتي ولا قاسم وانت يا آسر لو مبطلتش عادتك السا'فلة دي حتشوف وشي التاني فاهم
آسر بس'كر : لأ مش فاهم ممكن تعيد كلامك
حامد كان حيضرب ابنه بالق'لم بس سعاد مسكت ايده ...سعاد : عشاني متضربش ابننا
سعاد اخدت ابنها أوضته و لمار طلعت مع قاسم مرة تانية سعاد أخدت كوباية ماية و سكبتها على ابنها صحي آسر ...آسر بخضة : في ايه يا ماما حصل ايه
سعاد : محصلش حاجة عارف انت كنت حتعمل ايه متحترم نفسك بقى حامد أبوك وانت قللت أدب معاه
آسر : مش قصدي انا حروح اعتدرله و ارجع
سعاد راحت مع ابنها على المكتب قاسم قاعد على السرير و لمار جابت كوبايتين قهوة و قعدت معاه تاني ...لمار : عارف انو امي بتعمل كل حاجة عشان تبعدك عن حورية بس والله انا مش حسمحلها تعمل حاجة انت اخي زي ما آسر اخويا
قاسم حض'ن لمار بحب و باس راسها لمار رجعت أوضتها تاني يوم عند حورية صحيت غيرت هدومها و نزلت على الفطار كان الكل قاعد على السفرة حورية قعدت جنب آية ...حورية : صباح الخير يا خالي
سليمان : صباح الخير ألفت عملت كل حاجة بتحبيها عشانك
حورية بابتسامة : شكرا يا طنط ربنا يخليكي
فطروا سليمان و إياد راحوا الشغل و حورية راحت مع آية على الكلية وصلوا هناك ....آية : شوفي يا حورية الكلية قد ايه حلوة عارفة انت لازم تعرفي كل وحدة بالكلية دي عشان تكوني صداقات تعالي حعرفك على صحبتي
حورية راحت معاها و شافت البنت ...آية : دي سلسبيل وهي أفضل صاحبة عندي
سلسبيل : أهلا تشرفت بمعرفتك يا
حورية : انا اسمي حورية و ممكت تناديلي حور
سلسبيل : طيب احنا حندخل المحاضرة بس استني لحد ما تيجي لمار
لمار نزلت من عربية قاسم عشان هو يلي وصلها ونزل معاها وراحوا ناحية سلسبيل ...سلسبيل : لمار انت اتأخرت ليه انا مستنياكي من الصبح
لمار : آسفة بس اخويا الكبير هو يلي وصلني مش كده يا قاسم
آية كانت بتتكلم بالتيليفون بس لما سمعت لمار لما قالت قاسم رفعت وشها بابتسامة ...آية : قاسم بقصد أستاذ قاسم ازيك إن شاء الله تكون كويس
قاسم : اهلا آنسة آية انا كويس يلا يا لمار انت حتتأخري على المحاضرة
لمار و سلسبيل و آية دخلوا المحاضرة بس كل تفكير آية كان بقاسم قاسم بص على حورية يلي كانت منزلة راسها قاسم قرب منها ...قاسم : حور ازيك
حورية : انا كويسة وانت يا قاسم
قاسم : كويس ايه رأيك نروح المطعم لمدة وبعدها حنرجع انا و نتي
حورية : طيب
بالمحاضرة كانت لمار و آية و سلسبيل قاعدين جنب بعض و الدكتور جه ووقف فوق راس لمار ....الدكتور : انت الآنسة لمار العزايزي
لمار : أيوة يا دكتور
الأستاذ : بعد المحاضرة تعالي على مكتبي
لمار هزت راسها و مكنتش عارفة هو طلبها ليه ....يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد المحاضرة لمار راحت مكتب الدكتور خبطت على الباب و بعدها دخلت كان الدكتور قاعد وحاطط رجل على رجل وهو يد'خن
لمار : في ايه يا دكتور عاوزني بحاجة
الدكتور شد'ها من ايدها ليه وهي وقعت عليه مرر ايده حولين شعرها يلي كان مسدول على ظهرها لمار حست بنفسها و باعدت عنه ...لمار : آسفة قولي بسرعة انت عاوز مني ايه عشان اخويا عاوزني تحت
الدكتور قام من المكتب و راح ناحية لمار فضل يق'رب منها لحد ما لصقت بالحيط ....الدكتور : حعرفك على نفسي بالأول انا الدكتور مهران
لمار : طيب قولي بسرعة عاوز مني ايه
مهران شد'ها ليه .....مهران : عاوزك انتي عاوزك يا لمار ممكن تتجوزني
لمار باعدت عنه بصدمة ....لمار : إنت بتقول ايه يا دكتور
مهران : انا مش بقول حاجة ع'يب انا عاوزك تكوني مراتي و حلا'لي
لمار : انا مش عارفة حقولك ايه بس ممكن تديلي فرصة و حرجعلك الخبر في أقرب وقت
لمار نزلت راسها و طلعت و مهران رجع قعد تاني ...مهران : دياب الشارقي حيتجوز من لمار العزايزي عشان هو حينت'قم من أي حد أدى أخته
حورية و قاسم اكلوا و كانوا بالمطعم ...حورية : شكرا يا قاسم عن ادنك
قاسم : رايحة فين حور انا عارف انو يلي حصلك كان غلط و كل حاجة حصلت غلط بس تقبلي تتجوزني
حورية : قاسم ممكن تديني وقت عشان انا عاوزة أفكر و بعدها حرجعلك الجواب
قاسم مسك ايدها و كان حيتكلم بس قاطعهم دخول آية و سلسبيل عندهم ...سلسبيل : خلصتي يا حور عشان انا عاوزة أعرف كل حاجة عنك مش انت قريبة صحبتي
آية : اه معاها حق
قاسم باعد ايده عن حورية .... قاسم : اتفضلوا لو مكنش عندكم شغل اقعدوا معانا
آية و سلسبيل قعدوا معاهم.....آية : شكرا يا أستاذ قاسم
قاسم : انت بتشكرني ليه لمار فين
لمار جات و قعدت معاهم ...لمار : ممكن نتكلم انا ونتا يا قاسم
قاسم : مش دلوقتي يا لمار خلي كل حاجة لما نرجع البيت
لمار هزت راسها و لما رجعوا البيت حكت لقاسم كل حاجة وهو قال انه حيقول لحامد تاني يوم كل حاجة بتحصل زي كل يوم راحوا المحاضرة و لما خلصت رجعت لمار البيت و اتفجأت انو مهران كان عندهم
لمار : بابا دكتور انت بتعمل ايه هينا
حامد : لمار الدكتور مهران جاي عشان يطلب ايدك وانا موافق عليه بس لازم اعرف رايك دلوقتي
آسر : هو كويس يا لمار وانت تختب فتجوزيه و خلاص
لمار : طيب زي ما انتوا عاوزين
----------------------------
بعد مرور شهر مهران خطب لمار وهو كان مستعد عشان ينت'قم منها بأي طريقة حورية فضلت قاعدة ببيت خالها شهر على حاله و قاسم بيكلمها كل يوم بالتيليفون عشان يطمن عليها و إياد حبه كل يوم يزيد لحورية و آية حبها يزيد لقاسم لمار كانت قاعدة بسريرها قاسم خبط على باب أوضتها و دخل
قاسم : لمار انت كويسة
لمار : لأ انا مش عارفة انا مش مرتاحة ليه للجوازة دي يا قاسم
قاسم : قوليلي يا حبيبتي في ايه انا اخوك
لمار : مش عارفة يا قاسم بس الدكتور مهران انا مش مرتحاله خالص
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قاسم : بصي يا لمار عارف انك مش مرتاحة لمهران بس يمكن يكون شخص طيب و يخلي حياتك كويسة يلا انا جيت عشان أطمن عليكي تصبحي على خير
قاسم طلع ولمار نامت تاني يوم صحي قاسم على رنة فونه كانت حورية ...قاسم بحب و نوم بنفس الوقت : صباح الخير يا اجمل حورية بالكون
حورية : قاسم ممكن أشوفك
قاسم قام بفرحة ...قاسم : بجد عاوزة تشوفيني فين
حورية : عاوزة أشوفك ****
حورية قالت لقاسم المكان قاسم قام غير هدومه ونزل الكل كان قاعد على السفرة و سلسبيل جات عشان تشوف لمار بدرية الخدامةفتحتلها الباب ...بدرية : اتفضلي يا آنسة
سلسبيل دخلت و وقفت على جنب ....سلسبيل : صباح الخير
آسر بص عليها بحب ...آسر : صباح النور ازيك
سلسبيل : كويسة ازيك يا طنط سعاد وانت يا عمي حامد
حامد : كويسين بشوفتك
سعاد : اتفضلي اقعدي معانا وانت يا بدرية روحي عند لمار
بدرية كانت حتروح بس صوت قاسم وقفها .. قاسم : وقفي يا بدرية انا حطلع و أشوفها
قاسم طلع خبط على الباب و بعدها دخل لمار كانت بتسرح شعرها قاسم فضل وقف من بعيد وهو يبص لأخته بحب ...قاسم : لمار ازيك يا أجمل أخت في دنيا
لمار : كويسة يا قاسم في ايه
قاسم : سلسبيل صحبتك جات عشان تشوفك
لمار : طيب حننزل
قاسم و لمار نزلوا و قعدوا على السفرة .....حورية غيرت هدومها ونزلت قعدت معاهم فطرت و بعدها راحت فضلت مستنية قاسم لحد ما جه عندها قاسم بحب حض'نها ....قاسم : وحشتيني يا حور
حورية : قاسم احنا بالمطعم
قاسم باعد عن حورية وقعدوا مسك ايدها ...قاسم : عاوزة تكلميني بايه
حورية : انا وفقت على طلبك انا عاوزة نتجوز
قاسم كان مصدوم بس استوعب كلامها ابتسم بحب ...قاسم : انا كنت حستناك طول عمري يا قلبي و يا حوريتي عارفة لو مكنتش موافقة تتجوزيني انا كنت حبقى فوق راسك حتى تقبلي
حورية : انت حتقول لعمي حامد وانا حقول لخالي و بعدها تعالوا عشان تطلبوا ايدي
قاسم : شكرا يا أجمل حور في الدنيا
لمار و سلسبيل راحوا الكلية ووصلهم آسر آية كانت مستنياهم مع إياد...إياد : آسر
آسر : اهلا إياد ازيك
إياد : كويس انت مش مسافر و رجعت امتى اكيد رجعت عشان تاخد مراتك مش كده عاوز ترجع حور بيتكم بس في ايه ممكن اعرف
آسر : مراتي قصدك ايه انا مش متجوز من حورية
إياد بصدمة : قصدك انو حورية مش مراتك
آسر : أيوة هي مش مراتي وقريبا حتجوز إن شاء الله
إياد فرح من جواه عشان حور مطلعتش متجوزة من إبن عمها آسر لمار كانت واقفة معاهم بس إستأدنت منهم وراحت لمكتب مهران خبكت على الباب و بعدها دخلت ...لمار : مهران
مهران : اهلا بحبيبة مهران وروحه قوليلي عاوزة نتجوز في أقرب وقت مش كده
لمار : لأ انا جيت عندك عشان انا وانت مش مناسبين لبعض احنا لازم نتعرف بالأول وانا لازم اعرفك كويس وانت تعرفني وبعدها نقدر نتجوز انا كده مش عارفة لأمك ولا أبوك ولا اخ
وقل ما تكمل كلامها مهران شد'ها ليه و د'فن راسه برقب'تها .. مهران :
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
و قبل ما تكمل كلامها مهران شد'ها ليه و د'فن راسه برقب'تها ...مهران : انا بحبك و حفضل بحبك دايما و متقوليش الكلام ده تاني عشان انتي كل حاجة بحياتي
لمار باعدت عن مهران و طلعت من المكتب وهي منزلة راسها ....بعدما خلص كل واحد رجع بيته عند حورية وصلها قاسم البيت وروح بيته ...سليمان : ازاي يا حور تعملي كده
حورية : انا عملت ايه يا خالي
سليمان : آسر هرب يوم الفرح و انت رجعت هينا بس لحد دلوقتي مكنتش عاوزة تقولينا الحقيقة ليه
حورية : آسف يا خالي بس كنت حقولكم كل حاجة اليوم ده
آية : اليوم ده ليه
حورية : خالي انا مش متجوزة من آسر بس حتجوز من قاسم
إياد كان قاعد وقام بصدمة ...إياد بصدمة : تتجوزي من مين من قاسم
حورية : أيوة هو عندك مانع يا إياد
سليمان : حور انت بتقولي ايه عارف انو حامد عمك و قاسم و آسر ولاد عمك بس مش حينفع يا حورية انت كنت حتتجوزي من آسر
حورية : خالي ارجوك مترفضش طلبي مش انا زي بنتك أبوس ايدك
سليمان مكنش عنده طلب تاني غير انه وافق على طلب بنت اخته ...سليمان : خلاص يا حور انا موافق انك تتجوزي من قاسم
حورية حض'نت خالها و طلعت أوضتها وهي مبسوطة آية كانت حتن'فجر دخلت المطبخ قفلت الباب عليها و بدأت تعيط ...آية : ليه يا قاسم انت حتتجوز حور وانا انا بحبك و عاوزك ليه مش عاوزني انا ايه ناقصني حورية أحسن من بايه
إياد خبط على باب المطبخ و آية مسحت دموعها وهو دخل ...إياد : في ايه يا آية
آية : اه ولا حاجة بس انا مش عاوزة حور تتجوز عشان انا تعودت عليها تعيش معانا
إياد : اه طيب
-----------
قاسم رجع بيته الكل كان قاعد بالصالون ...قاسم : بابا
حامد : اهلا بسيد الرجالة في ايه يا قاسم
قاسم : بابا انا حتجوز من حورية
سعاد بابتسامة : بجد حتتجوز من البنت دي ازاي و اخوك كان حيتجوز منها
قاسم : انا مش بتكلم معاك انا بتكلم مع جوزك
حامد : انا موافق يا قاسم ماهي حور بنت عمك وهي بنت طيبة و إن شاء الله بكره حنروح و نخطبهالك
--------
بعد مرور شهر حورية اتجوزت من قاسم و لمار كان اليوم حفل جوازها لمار كانت لابسة فستان أبيض و حاطة الطرحة على راسها و حورية فستان أزرق زي البدلة يلي لبسها قاسم حورية كانت قاعدة مع لمار
حورية : في ايه يا لمار
لمار: مش عارفة يا حورية حصلي ايه ممكن تنزلي و تطلبي من قاسم يجي عندي
حورية :طيب يا حبيبتي بس متعيطيش
حورية نزلت و لمار كانت تعيط سعاد دخلت عندها و شافت بنتها و حور قالت لقاسم وهي و قاسم طلعوا ...قاسم : لمار حبيبتي بتعيطي ليه
لمار : مش عاوزة اتجوز من مهران
سعاد بصدمة : يا له'وي مش عاوزة تتجوزي منه ليه
قاسم : ممكن تطلعي بره يا سعاد عاوز اتكلم مع لمار لوحدنا
سعاد : تعالي معايا يا حور
حورية كانت حتطلع بس قاسم مسك ايدها ...قاسم : انا قلت سعاد بس مش حور كمان
سعاد : انت بتقول ايه
قاسم بغضب : كلامي مفهوم يلا بره
بمكان تاني مهران كان قاعد بالمستشفى وماسك ايد بنت هناك ...مهران : ...يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مهران : شوفي يا نادين لما تصحي من الغيبو'بة حتلاقي كل حاجة حصلت زي مانا عاوز وحكاية الش'رف دي حخلي ش'رف عيلة العزايزي بالأرض حندم'هم على كل حاجة حصلت معاك
الدكتور دخل عند مهران يلي كان ماسك ايد نادين و كاتم دموعه ...الدكتور : أستاذ دياب إن شاء الله الست نادين حتكون كويسة و حتقدر تفوق من الغيبو'بة دي
مهران : إن شاء الله بس لو فاقت يا دكتور و مكنتش انا جنبها اتصل بيا وانا حاجي حالا انا مش عندي أربعين وحدة من نادين انا عندي أخت وحدة وهي نادين
مهران طلع من المستشفى و راح بيت العزايزي عشان يكتبوا الكتاب قاسم و حورية قدروا يقنعوا لمار عشان تتجوز من مهران نزلت لمار مع حورية و كانت ماسكة بايدها لمار قعدت و كانت منزله راسها تحت
المأذون : مهران المنصور انت موافق تتجوز من لمار العزايزي
مهران : أيوة يا شيخنا
المأذون : لمار العزايزي انت موافقة تتجوزي من مهران المنصور
لمار : أيوة موافقة
المأدون : ( بارك الله لكما وبارك عليكما و جمع بينكما في خير )
الكل كان فرحان عشان لمار خلاص اتجوزت من مهران و حتروح بيت جوزها بس للأسف هي حتروح على جح'يم جوزها مهران حمل لمار و طلع العربية ...لمار : احنا رايحين فين
مهران : مستعجلة ليه يا حياتي احنا رايحين بيتنا
بعد مدة مهران وصل هو ولمار البيت حملها و أخدها الأوضة حطها على السرير و .........تاني يوم عند حورية فاقت أخذت شاور و راحت عشان تفوق قاسم ....حورية : قاسم يلا فوق بقى
قاسم بنوم : في ايه يا حور هي سعاد ما'تت وانت فرحانة و جاية تقوليلي
حورية : لأ بس الكل قاعدين تحت الا انت
قاسم فتح عينيه و شاف حورية قاعدة على السرير شد'ها ليه و با'سها ...قاسم : صباح الخير يا أجمل حور في الدنيا كلها انت وحش'يني قوي
حورية : مانا كنت نايمة جنبك البارحة فهمني ازاي انا وحش'تك .
قاسم : مش عارف بس مش عاوز تبعدي عني
قاسم قرب أكتر من حورية وكان حيب'وسها من شفاي'فها بس باب الأوضة خبط ...قاسم : ايه دول مش عاوزين يخلو الراجل يرتاح شوية مع مراته
حورية : قاسم ابعد عني عشان افتح الباب
قاسم قام و حورية راحت فتحت الباب كانت الخدامة بدرية بتخبط عليهم ....حورية : في ايه يا بدرية
بدرية : حامد بيه طلب منكم تنزلوا عشان السفرة و هو كمان عاوز يتكلم معاكم
قاسم قام من السرير ..قاسم : طيب يا بدرية اسبقنا و احنا جايين
بعدما أخد قاسم شاور و نزل هو وحورية على الفطار آسر كان قاعد وهو يبص على حور بحزن و حور قعدت جنب قاسم .. حورية : صباح الخير يا عمي
حامد : صباح الخير انا طلبتكم عشان
حامد كان حيتكلم بس قاطعه رنت تيليفونه و كان مهران ....حامد : ألو اهلا يا مهران
مهران : عمي ازاي تجوزني من وحدة م'ش بن'ت بن'وت
وقع تيليفون حامد على الأرض و قاسم أخد التيليفون منه .ظ.قاسم : في ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قاسم : في ايه
مهران : أختك يا أستاذ قاسم طلعت م'ش بن'ت بن'وت
قاسم كان مصدوم من كلام مهران بس قدر يستوعب كلامه قفل التيليفون و حطه على الطاولة ...قاسم : بابا انت كويس
آسر : في ايه ما تقول بقى يا قاسم
قاسم : أقسم بالله اني حدف'نك يا مهران و مش حسيبك أبدا
آسر : قاسم في ايه
حورية : قول يا قاسم لمار فيها ايه
قاسم : لمار طلعت م'ش بن'ت بس انا متأكد ان الحي'وان يلي اسمه مهران عمل كده
سعاد بصدمة : يا له'وي طلعت م'ش بن'ت ازاي كله بسببك يا قاسم من دلا'لك
قاسم بص عليها بغضب و طلع من البيت ركب عربيته آسر و حورية اخدوا حامد أوضته عشان يرتاح قفلوا الباب حورية كانت رايحة بس وقفها صوت آسر ......آسر : حور ممكن نتكلم
حورية : بايه يا آسر
آسر : حور سامحني على كل حاجة عملتها معاك انت و قاسم كمان قوليلو يسامحني
حورية : إن شاء الله يا آسر انا مسمحاك و قاسم كمان
--------------------
لمار كانت على السرير و لافة جس'مها بالملا'ية ....لمار بدموع : طل'قني
مهران قرب منها و قعد جنبها ....مهران : بجد انا مش حط'لقك أبدا حخليكي تن'دمي بالأول
طلع مهران من الأوضة بعدما قفل على لمار يلي كانت دافنة راسها بين رجليها وهي بتعيط ....لمار : يا ربي انا حعمل ايه بس انا والله بن'ت و البارحة د'خل عليا
كتمت شهقاتها مهران كان قاعد تحت وهو يدخن و قاسم دخل عنده و بايده المس'دس قاسم قرب من مهران و مسكه من لياقة قميصه ...قاسم : اه يا حيو'ان اختي م'ش بن'ت ازاي انا عارف تربيتها كويس لأ انا أغبى واحد عشان خليتها تتجوز من واحد مش را'جل
مهران باعده عنه ...مهران : احترم نفسك انت ببيتي وه اختك م'ش بن'ت
بوكس نزل على وشه و فضل يتخانقوا لحد ما سمعوا صوت طلع من الأوضة قاسم جرى عند لمار و مهران كمان ...قاسم : افتح الباب
مهران : انا مش عارف المفتاح راح فين
قاسم كسر الباب و اتفاجأ كانت أخته على الأرض دايخة قاسم جري عندها و حملها و نزل حطها في عربيته و نهران لحقوا بعد مدة وصلوا المستشفى و أخدوا لمار أوضة العمليات ...قاسم : طل'ق اختي
مهران : مش حط'لق مراتي لمار لة سمحت متدخلش بينا
قاسم كان حيضربه بس حورية مسكت ايده ...حورية : عشان لمار يا قاسم وكمان احنا بالمستشفى
قاسم ضرب الحيط بإيده و كان يبص على مهران بك'ره كبير آسر هو كمان كان بالمستشفى و بالنسية لسعاد فكانت مع حامد بالبيت الدكتورة طلعت من الأوضة و آسر و قاسم راحوا عندها ...آسر : طمنيني يا دكتورة
الدكتورة : الحمد لله انكم جبتوها هينا بسرعة بس يا أستاذ احنا لازم نعمل مح'ضر بخصوص ده
قاسم بص عليها بنظرة خلتها ترتعب....الدكتورة : خلاص احنا مش حنعمل اي حاجة
حورية : ممكن نشوفها يا دكتورة
الدكتورة هزت راسها و آسر و حورية دخلوا عندها و قاسم لحقهم مهران كان حيدخل بس قاسم منعه ...قاسم : انت نش حتشوف أختي أبدا لو سمحت اطلع من المستشفى احسن ما والله اعمل تصرف مش حيعجبك أبدا
مهران : حتعمل ايه
حورية :.....يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مهران : حتعمل ايه
حورية : كفاية بقى لو سمحت يا أستاذ مهران بره الأوضة و انت يا قاسم سيبك منه
مهران : مش حطلع عشان هي لازم تفهمني هي عملت معايا كده ليه
آسر بغضب قام من الكرسي و كان حيضربه بس حورية مسكته ...حورية : لو سمحت يا آسر عشان لمار و انت كمان يا قاسم سيبك منه وانت يا مهران بره الأوضة
مهران : انت بتدخلي ليه
قاسم بغضب مسكه من لياقة قميصه ...قاسم : لم بوقك دي مراتي و احترم نفسك لما تتكلم معاها
حورية : لمار زي أختي وانت اكيد مش حتعرف معنى الأخوة عشان مش عندك أخت
مهران باعد عن قاسم و طلع من الأوضة و قاسم راح بسرعة عند لمار با'سها من راسها و فضل مستنيها لحد ما تفوق أما بالنسبة لمهران فراح عند أخته المستشفى. ..مهران : وأخيرا يا نادين أخذت حقك منهم كلهم و خصوصا قاسم العزايزي يلي بيحب أخته و مش حيقدر يستغنى عنها دلوقتي هوما لازم يعرفوا دياب الشارقي ده يبقى مين
الدكتور دخل عند مهران .. الدكتور : الحمد لله يا أستاذ دياب انك جيت عشان أختك الست نادين بدأت تفوق من الغيبو'بة وفي أسبوع إن شاء الله حترجع زي ماكانت زي الفل
مهران قام من الكرسي بفرحة ...مهران : بجد يا دكتور أختي خلاص حتفوق
الدكتور : أيوة يا أستاذ دياب مبروك
قاسم رجع لمار بيتهم و حورية و آسر كانوا معاهم بالبيت نزلوا من العربية و دخلوا البيت أول ما شافت سعاد بنتها كانت حتضر'بها بس آسر مسك ايدها ...آسر : المرة دي يا ماما مش قاسم يلي حيمنعك إبنك حيمنعك
سعاد : البنت دي لازم تم'وت عشان هي خلاص دم'رت اسم العيلة كفاية يلي احنا فيه دلوقتي بسببها
حورية : ارجوكي يا مرات عمي لمار مش ذنبها
لمار دموعها نزلت على خدها ...لمار : انت مش واثقة فيا يا ماما انا بنتك وانت عارفة تربيتك كويس
سعاد : لأ من يوم ما كان قاسم وراك انا مش بوثق فيكي أبدا
قاسم مكنش عاوز يرد على سعاد و اتحكم بأعصابه و أخذ أخته أوضتها القديمة كان حيطلع بس لمار مسكت ايده و هو حض'نها و كانت تعيط حور كانت تراقبهم من بعيد ....قاسم : اهدي يا حبيبتي كل حاجة حتكون كويسة انا معاك و جنبك مستحيل أسيبك ترجعي للحيو'ان يلي اسمه مهران
لمار : ارجوك يا قاسم متسبنيش لو سمحت أطلب من حور تيجي و تنام معايا انا خايفة
حورية دخلت عندهم و با'ست راس لمار...حورية : انا جنبك يا حبيبتي و حنام معاك اليوم ده
قاسم ساب حوربة تنام مع لمار و قبل ما يطلع ب'اس حورية ...تاني يوم عند مهران قاعد على الكنبة في الصالون بتدخل عنده ست ...ناهد : حبيبي دياب ازيك
ياب قام من الكنبة و سلم على الست يلي جات عنده ...مهران : كويس يا عمتي الحمد لله انك جيتي نادين حتفوق من الغيبو'بة بعد سنتين انا فضلت مستني أختي عشان ترجع زي ماكانت سنتين كلهم
ناهد : عارفة يا حبيبي بس كل حاجة بايد ربنا
مهران : ممكن تحكيلي تاني حصل ايه مع نادين
ناهد : ليه يا حبيبي
مهران : انا خليت ش'رف عيلة العزايزي بالأرض يا عمتي عشان كده عاوز أسمع الحكاية تاني
ناهد : ..يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ناهد : أختك يا دياب كانت بتحب قاسم العزايزي لدرجة كبيرة وهو كمان كا يحبها و أخوه آسر العزايزي كمان كان بيحبها يوم الفرح قاسم العزايزي راح من العرس هو مكنش عاوز يكمله ساب نادين لوحدها و الناس كلها قالت عنها كلام سيئة و خصوصا انها م'ش بن'ت بن'وت هما طعن'وها بشر'فها كلهم سابوها لوحدها هي مكنتش قادرة تعمل اي حاجة عشان كده هي انت'حرت و سابت الدنيا دي لقاسم العزايزي بس الحمد لله انها مامت'تش و دخلت في غيب'وبة عشان انا متاكدة انها حترجع زي ماكانت
دياب كان بيسمع كلام خالته وعيونه كانت حم'رة كان حين'فجر ...دياب : خلاص انا حققت إنتقا'مي و أخدت حق أختي خليت ش'رف عيلة العزايزي بالأرض دلوقتي لازم تكون نادين مرتاحة عشان أخدت حقها
كل ده كان قاسم سامع كلامهم كله وكان مصدوم ازاي حصل معاه كده و مكنش قادر يكتشف الحقيقة انه ده اخو نادين قاسم دخل من غير إذن و مسك مهران يلي هو نفسه دياب من لياقة قميصه ...قاسم : ازاي تعمل كده لمار ملهاش ذنب
مهران : و أختي كان ذنبها ايه انك سبتها ليلة الفرح انا أخدت حقها الكل قالوا انها م'ش بن'ت بسببك
قاسم : كل ده عشان احميها كان لازم اسيبها بليلة الفرح عشان أحميها بس ختي كان ذنبها ايه
قاسم ضرب مهران بو'كس على وشه وكان حيضربه تاني بس مهران مسك ايده ...مهران : تحميها من مين
قاسم : مينفعش أتكلم معاك اتكلم مع الست دي يلي واقفة هينا ناهد هي كانت من المعازيم يلي حضروا ليلة الفرح أيوة انا سبت نادين بس عملت كده عشان احميها من فؤاد جوزك يا مدام كان عاوز يقت'لها انا سبتها عشان أقدر ألاقيه
قاسم كان متحكم بنفسه و حكى كل حاجة حصلت معاه لدياب بس هو مكنش عاوز يعرف الحقيقة ...عند حورية حورية كانت بالمطبخ و فجأة حست بتعب و كانت حتوقع بس لمار مسكتها ...لمار : في ايه يا حورية
حورية : مش عارفة بس انا حاسة اني تعبانة مش عارفة ليه
سعاد كانت داخلة المطبخ ...سعاد : حاسة بايه يا حور
حورية : حاسة بوجع بالرأس و
قبل ما تكمل كلامها دخلت الدوش وهي تست'فرغ لمار مكنتش فاهمة أي حاجة ....لمار : في ايه يا ماما مالها حور هي كويسة
سعاد : أيوة كويسة هي ممكن تكون حامل اتصلي بقاسم و قوليلو يجيب اختبار حمل معاه
لمار : بجد حور ممكن تكون حامل انا حتصل بقاسم
لمار أخدت فونها و اتصلت بقاسم يلي كان ببيت دياب فونه رن ...مهران : ايه دي أختك يعني مرات تتصل بيك شوفها هي عاوزة منك ايه
قاسم بص على دياب نظرة مرع'بة بس أكيد دياب مش حيخاف منه قاسم رد على فونه ...قاسم : الو ازيك يا حبيبتي في ايه قوليلي
لمار : انت فين يا قاسم انا كويسة
قاسم : انا بالمكتب في ايه يا لمار خوفتني
لمار : ولا حاجة بس ممكن تجيب معاك إختبار الحمل احنا عاوزينه و بس
قاسم : طيب يا حبيبتي
قاسم فصل الفون و كان حيطلع بس وقفه صوت مهران ...مهران : انا مش حخلي لمار عندكم انا حاخد حق أختي بالأول و مش حصدق كلامك أبدا انا بصدق بس كلام خالتي و نادين لما تفوق من الغيبو'بة
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قاسم مكنش عاوز يرد عليه و طلع من البيت عند آسر كان قاعد في مكتبه وهو يد'خن الباب بيخبط ...آسر : اتفضل
البنت دخلت المكتب و آسر كات يبص على اللابتوب بس لما دخلت رفع راسه و كانت سلسبيل صحبت لمار ...آسر : آنسة سلسبيل ازيك اتفضلي
سلسبيل قربت و قعدت في الكرسي يلي كان جنبه ...سلسبيل : أستاذ آسر انا جيت هينا عشان عاوزة اطلب منك طلب
آسر : ايه هو طلبك
سلسبيل : ممكن اكون سكرتيرة عندك يا أستاذ لو سمحت انا مش حعمل حاجة تخليك تزعل مني
آسر : اه اكيد
سلسبيل ابتسمت و طلعت وروحت بيتها بالليل قاسم رجع البيتو معاه اختبار الحمل حورية كانت في الأوضة قاعدة وهي تستنى قاسم وهو خبط على الباب و بعدها دخل ...قاسم : حياتي حور ازيك
حورية : كويسة يا قاسم انت جبت اختبار الحمل
قاسم : أيوة اتفضلي
حورية أخدت منه ودخلت الدوش قاسم أخد فونه و اتصل بآسر ...قاسم : ها يا آسر انت فين
آسر : انا حاجي البيت يا باشا في ايه
قاسم : ولا حاجة بس متتأخرش عشان عاوز اتكلم معاك في أمر ضروري
آسر : طيب يا قاسم يلا سلام
آسر فصل الخط حورية طلعت من الدوش و قاسم راح عندها بسرعة ...قاسم : في ايه يا حور
حورية : انا حامل يا قاسم
قاسم حمل حورية و با'سها على راسها و كان حيبو'سها من شفاي'فها بس حورية باعدت عنه .... حورية : قاسم انا دلوقتي في الشهر الأول يعني مش لازم تبو'سني
قاسم : طيب يا حوريتي
حورية نامت بح'ضن قاسم و تاني يوم عند لمار كانت رايحة الكلية مع سلسبيل و العربية وقفت في نص الطريق ...لمار : سلسبيل العربية وقفت ليه
سلسبيل : مش عارفة
لمار : انا حنزل و أشوفها
لمار نزلت من العربية و كانت عربية تانية واقفة في وشهم سلسبيل قاعدة في العربية ....سلسبيل : انا عارفة العربية دي شفتها من قبل بس نسيت فين
سلسبيل كمان نزلت من العربية و مهران طلع من عربيته و راح ناحية لمار .....مهران : تعالي
لمار : مش حاجي معاك ولو سمحت سبني في حالي
مهران : مش حسيبك ولو مش عاوزة تيجي معايا دلوقتي فحاخدك بالغصب
لمار : مش رايحة و ابعد عني
لمار كانت حترجع للعربية بس مهران مسك ايدها و شد'ها ليه سلسبيل كانت واقفة و مصدومة مش عارفة حصل ايه بينهم ....مهران : قلتلك تعالي معايا
لمار : وانا قلتلك ابعد عني انت مش بتفهم ليه
مهران بص على الناس يلي كانت تتفرج عليهم مهران حملها قدامهم كلهم وهي كانت عاوزة تنزل بس مكنتش قادرة أخدها العربية وزقها فيها ... لمار : ابعد عني انت مش عاوز تفهم ليه
مهران : قلتلك مش حتروحي مكان تاني تعالي معايا
سلسبيل رجعت العربية و راحت مكتب آسر مهران كان يسوق و لمار قاعدة معاه بغضب ....لمار : ممكن توقف هينا عاوزة آكل انا جيعانة
مهران كمل سواقة و وقف عربيته قدام جسر كبير و نزل و ساب باب العربية مفتوح لمار بصت عليه و نزلت من العربية ووقفت قدام الجسر ....قاسم كان في مكتبه و حورية خبطت على الباب و بعدها دخلت عنده ...حورية : قاسم
قاسم : اهلا بحورية القاسم ازيك
حورية :...يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حورية : كويسة يا قاسم انت وحشتيني قوي
قاسم قام من الكرسي و قرب من حورية و شد'ها ليه ...قاسم : يا قلبي
آسر كان رايح مكتبه و سمع صوت في مكتب قاسم كان حيدخل بس وقفه صوت سلسبيل ...سلسبيل : آسر بيه في اجتماع النهارده و انا مش عارفة اذا كان قاسم بيه عارف و لا لأ بس المدام حورية عنده
آسر : طيب يا سلسبيل روحي غرفة الاجتماعات و اتأكدي ادا كان كل حاجة كويسة ولا لأ
سلسبيل : أمرك يا بيه
سلسبيل راحت و آسر خبط على الباب و بعدها دخل حورية كانت باعدت عن قاسم و قعدت في الكرسي يلي جنبه ...حورية : في ايه يا آسر
آسر : عطلتكم مش كده
قاسم : أيوة انت عاوز ايه يا ز'فت
آسر : انا ز'فت مش حقولكم انا عاوز ايه
قاسم : لو مش عاوز تقول فحسأل سلسبيل
آسر : مش حتسأل سلسبيل قاسم بيه في اجتماع النهارده وانت لازم تيجي معايا
قاسم : طيب انا جاي
قاسم و آسر راحوا مع بعض و حورية رجعت البيت لمار نطت من الجسر و الناس كلها كانت تبص عليها مهران طلع من المحل و شاف الناس راح بسرعة العربية و لمار مكنتش موجودة فيها وقف قدام الجسر و فضل يبص على الماية بس مكنش ليها أي أثر نط ورا لمار ....بالمكتب آسر و قاسم دخلوا أوضة الإجتماعات و سلسبيل معاهم قعدوا ....جون : لقد سررت كثيرا بالعمل مع شركتكم سيد قاسم
قاسم : ونحن كذلك سيد جون سعيدين بالعمل مع شخص أجنبي مثلك
جون كان يبص على سلسبيل و هي مش عارفة ليه يبصلها بعدما خلصوا الإجتماع قاسم رجع البيت و آسر كان حيطلع عربيته بس سمع صوت سلسبيل ...سلسبيل : آسر بيه لمار الصبح جا مهران بيه و أخدها معاه
آسر : مقلتيش ليه
سلسبيل : مش عارفة بس انا نسيت و كنت حقول
و قبل ما تكمل كلامها آسر مكنش موجود سلسبيل كانت حترجع البيت بس حست بايد شد'تها من وس'طها ...سلسبيل : سيد جون
جون : نعم أنا جون آنسة سلسبيل كيف حالك
سلسبيل : ممكن تبعد عني يا أستاذ جون
جون : أنا لا أفهم كلامك آنسة سلسبيل و لذلك تكلمي معي مثلما أتكلم معك
سلسبيل : طلبت منك انا تبتعد عني و الا سأجمع عليك الناس
جون قرب منها أكتر و كان حيفط سو'ستة الفستان يلي كانت لبسته بس باعدت عنه و ضربت كف ...سلسبيل : ألا تريد ان تفهم قلت لك ابتعد عني
جون : ماذا ستفعلين
جون ضربها على راسها و اخدها في عربيته قاسم اخد شاور و نزل وحورية كانت تعمل العشا قاسم قاعد مع حامد و آسر دخل عندهم بسرعة ...آسر : قاسم الحي'وان يلي اسمه مهران أخذ لمار
قاسم قام من مكانه و راح بسرعة ركب عربيته و آسر لحقه حورية طلعت من المطبخ ....حورية : بابا حامد قاسم و آسر راحوا فين انا سمعتهم حصل ايه
سعاد : الك'لب الحي'وان أخذ لمار مهران أخذها
مهران أنقد لمار و طلعها من الماية و كان في كوخ صغير قدامهم حملها و أخدها الكوخ فتح الباب و دخل لمار كانت دايخة حطها على السرير و فتح أول زرار'ين من القم'يص يلي كانت لابسته مهران فحص قلبها و كان مفيش نبض قرب من شفاي'فها و عملها تنفس إصطناعي ....يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
لمار فاقت و فضلت تسعل و بعدها شافت مهران قاعد جنبها و ماسك ايدها لمار باعدت ايدها عنه عنه.....لمار : انا بعمل ايه هنا و انت قاعد معايا ليه
مهران مسكها من شعرها بغضب و قال .. مهران : ازاي تنزلي من العربية من غير ادني و كمان تنطي من الجسر في الماية من دون حتى ما تتكلمي معايا
لمار : أرجوك سيبني أب'وس إيدك يا مهران
مهران : مش حسيبك حخليك تن'دمي كل يوم و تبكي د'م يا لمار
لمار : بس انا والله ما عملتلك حاجة عاوز تدم'رني ليه
مهران : عشان أختي يلي دمر'وها إخواتك قاسم و أسر هما السبب في كل حاجة حتحصلك من دلوقتي
زقها مهران و مسكها من شعرها تاني و كان يبصلها بك'ره و هي تبصله بدموع زقها بقوة على السرير و طلع لمار جا راسها بحرف السرير ووقعت على الأرض وهي غارقة في دم'ها مهران راح المستشفى دخل و لقى بنت في المستشفى قعد جنبها و مسك ايدها
مهران : انا رجعت عشان أحد حقك من قاسم العزايزي و أخوه انا اتجوزت أختهم و حخلي حياتها جح'يم كل ده عشانك يا نادين يا أختي وانت مش عاوزة تفوقي ليه عارفة انا كنت حكسر الدنيا كلها عشانك بس مكنتش حقدر عشان أنا حبيت لمار بس نار الإنتقام يلي بقلبي مش عاوزة تسمحلي أعيش حياتي يا نادين
قاسم و آسر دوروا على لمار في كل حته بس مكنش ليها أي أثر قاسم ركب عربيته وهو متعصب و راح بيت الشارقي راح عند دياب و بالنسبة لآسر فاخد فونه و اتصل بسلسبيل بس مكنتش بترد ....آسر : البنت الهبلة دي راحت فين أنا لازم ألاقيها بس ازاي يا ربي
آسر راح بيت جون عشان هو عارفه و قال انه سلسبيل ممكن تكون عنده جون كان حيق'طع هد'وم سلسبيل بس ايد مسكته و بو'كس نزل على وشه ...آسر : إلا سلسبيل يا سيد جون
جون : هل ممكن أن تبعد يدك عني سيد آسر
آسر راح بسرعة عند سلسبيل و شاف سو'سته الفستان أخد غطا السرير و حطه عليها ونزل ضرب في جون فاقت سلسبيل على صوت جون ...سلسبيل بتعب : آسر
آسر راح بسرعة عندها و شالها و أخدها عربيته حورية كانت مستنية قاسم بس هو اتأخر طلعت من البيت عشان تدور عليها وهي بالطريق داخت عند مهران كان طالع بس حس بايد مسكت ايده مهران لف لقاها نادين ماسكة ايده ...مهران بلهفة : حياتي انت كويسة
نادين بتعب : أه كويسة يا دياب وانت كويس
دياب : اه كويس لما سمعت صوتك و شفت وشك يا نادين
نادين : دياب قاسم العزايزي و آسر العزيزي مش ذنبهم انت مكنش لازم تن'تقم بالطريقة الوح'شة دي لمار مش ذنبها انت بتحبها يا دياب كسرتها ليه
دياب : عشانك يا نادين كلهم طعن'وك بش'رفك بسببهم وانا خليت ش'رفهم بالأرض
نادين : انت لازم تعتدر منها انا و أخيرا فقت من الغيبو'بة بس شفت أخي د'مر حياته بايده عملت كده ليه انت خس'رت كل حاجة خسرت حبك يا دياي وانت مكنش لازم تعمل كده انسى انو في حد عمل كده بأختك و كمل حياتك قاسم مش ذنبه بكل حاجة حصلتلي روح و شوف حبيبتك و مراتك يا دياب
دياب كان حيتكلم بس ناديت منعته وهو راح ركب عربيته و راح الكوخ لقى لمار غارفة في دم'ها .......يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مهران قرب منها و شالها و حطها في العربية آسر وصل ومعاه سلسبيل نزل من عربيته و شالها دخل بيها البيت سعاد و حامد قاعدين وهما يستنوهم أول ما دخل آسر سعاد قامت بسرعة وراحت عنده ...سعاد : انت لقيت أختك يا آسر
آسر : لأ يا ماما بس حلاقيها و أد'فن مهران الكلب
آسر حط سلسبيل على الكنبة ....آسر : حور ممكن تجيبي كوباية ماية
سعاد : حور مش بالبيت يا آسر هي راحت تدور عليكم عشان اتخأرتوا
حامد : أيوة وهي اتأخرت ولحد دلوقتي مجاتش
آسر راح المطبخ و سلسبيل كانت منزلة راسها تحت ...سعاد : في ايه يا بنتي انت كويسة
سلسبيل : أيوة انا كويسة يا طنط شكرا
آسر جاب كوباية ماية و عطاها لسلسبيل وهي أخدتها منه و شربتها قاسم رجع البيت و كان متعصب وقف صوت آسر ...آسر : قاسم انت ملقيتش لمار و كمان مراتك حور مش بالبيت
قاسم : مش بالبيت انت بتقول ايه
قاسم طلع من البيت و حيدور على حورية و لمار في نفس الوقت مهران وصل شال لمار و دخل بيها المستشفى الدكتور أخد لمار أوضة العمليات مهران قاعد بره وهو مش عارف حيعمل ايه حس بايد على كتفه مهران بص لقاها نادين واقفة
مهران : انا خس'رت لمار يا نادين كله بسببي هي بأوضة العمليات بسببي عارفة يا نادين لو حصلها حاجة انا مستحيل أسامح نفسي
نادين حض'نت مهران وهو كمان حض'نها و كان يعيط في حض'نها زي الأطفال عند حورية كانت في مكان مهجور وهي فاقدة الوعي فاقت لقت نفسها مربوطة ....حورية : أنا فين
المجهول : انت مش حتعرفي انت فين ولا حتعرفي انا مين بس اكيد حتعرفني بعدين
حورية : لو سمحت قولي انا فين
المجهول كان لابس قناع قرب منها ونزعه حورية اتصدمت لما شافته...حورية : إياد
إياد : أيوة إياد يا حور الشخص يلي سبته عشان واحد سا'فل و خا'ين زي اخوه هو انا ناقصني حاجة عشان اخترتيه هو و سبتني انا عملت مهايا كده ليه يا حور
حورية : عشان انا بحبك زي اخويا يا إياد انا طول عمري بعتبرك اخويا
إياد مسكها من ايدها ...إياد : بس انا مش عاوزك تكوني أختي ولا تعتبريني زي اخوك انا عاوزك تكون مراتي و حبيبتي على الأقل فكري بمستقبلك هو قالك حكاية نادين أكيد لأ بصي يا حور انا بحبك و آية بتحب قاسم فاتجوزني انا و سيب آية تتجوز من قاسم
حورية : مستحيل انا بحب قاسم و مستحيل أسيبه أرجوك يا إياد سبني عاوزة أرجع بيتي قاسم اكيد بيدور عليا
إياد مكنش مهتم لحورية و طلع من الأوضة و سابها لوحدها وهي بتعيط الدكتور طلع من أوضة العمليات و مهران راح عنده بسرعة ...مهران : طمني يا دكتور مراتي كويسة
الدكتور : البق'اء لله للأسف احنا خس'رنا المريضة كل حاجة بايد ربنا
مهران وقع من صدمته و نادين حضنته وهي بتعيط في بيت العزايزي كل حاجة انقلبت حورية انخطفت و مش موجودة و قاسم مرجعش البيت آسر كل حاجة اتغيرت في حياته لما قرر يتجوز و يبني عيلة اخته مش عارفين راحت فين آسر قاعد وهو يستنى عيلته حس بايد على كتفه ...سلسبيل : كل حاجة حتتحل يا آسر متخفش انا جنبك
آسر : .....يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
آسر : كل حاجة حصلت بسببي يا سلسبيل انا مش محتاجك لا أعيش ولا أحب
سلسبيل : أرجوك يا آسر متقولش الكلام ده أكيد قاسم بيه حيقدر يلاقي الست حور و لمار ادعي ربنا و بس
آسر : يا رب يلاقيهم كلهم و نرجع بيتنا زي ما كنا
سعاد ساعدت جوزها و خليته ينام على السرير و كانت حتنام هي كمان بس سمعوا صوت بدرية سعاد قامت بسرعة من السرير و نزلت تحت و آسر و سلسبيل كمان نزلوا من الأوضة شافوا مهران داخل وهو حامل لمار بين ايديه و نادين معاهم ....آسر : انت ازاي تبجي بيتنا
نادين : لو سمحت يا آسر انسى كل حاجة و خلي قلبك كبير و سامح أخويا
سعاد : على ايه نسامحوا بنتي فين
وش لمار كان مغطى مهران نزل راسه تحت و سلسبيل راحت بسرعة و نزعت الغطا .....سلسبيل بدموع : لأ دي مش لمار انا متأكدة من الكلام ده أرجوك يا آسر قول انه دي مش لمار
سلسبيل وقعت و آسر كان مصدوم حتى سعاد وقعت على الأرض من صدمتها آسر حض'ن أمه و دموعه نزلت و هنا فاسم دخل البيت بكل غضب و انصدم ....قاسم : في ايه بيحصل ايه وانت يا زبا'لة و يا حيو'ان بتعمل ايه ببتنا
نادين : قاسم لمار ما'تت
قاسم من دون أي مقدمات مسك مهران من لياقة قميصه و كان حيضربه بس نادين مسكت ايده ....نادين : أب'وس ايدك يا فاسم سامحوا انت عارف انو لمار كانت بتحب دياب واكيد هي حتز'عل في قب'رها
قاسم : انت ايه انت سا'فل اختي ما'تت بسببك وانت بتعمل ايه ببيتي اطلع بره و مش عاوز أشوف وشك تاني يلا روح من قدامي احسن ما والله أد'فنك
نادين أخدت أخوها من بيت العزايزي وهما عملوا الجنا'زة سعاد اتش'لت و حامد لحق بنته يعني هو كمان ما'ت قاسم كان كل يوم يطلع و يدور على حورية بس مكنش يلاقيها حتى آسر و سلسبيل دوروا عليها بكل حته
-------------------
بعد مرور سنتين كل حاجة اتغيرت بالبيت و الكل ظن أنو حورية ما'تت عشان لاقوا جث'ة وقالوا انها ممكن تكون هي و عملت حادثة و ما'تت و دي كانت خطة إياد و آية حورية كانت في البيت المجهور و آية دخلت عندها و معاها الأكل
آية : ازيك يا حور
حورية : قوليلي يا آية فين ابني أب'وس ايدك انا عاوزة أشوف
آية : تؤتؤ يا حبييتي ابنك دلوقتي عند ربنا انا حقولك خبر واكيد حتفرحي بيه جوزك حبيبك قاسم حيتجوز قريبا إن شاء الله
حورية بصدمة : لأ قاسم مستحيل يعمل كده
آية : لأ يا حبيبتي هو عمل كده انا جات عندي فكرة تانية ايه رأيك تنسي قاسم و تتجوزي اخويا إياد و تنسي كمان ابنك فهمتي كلامب يلا سلام
في بيت العزايزي آسر اتجوز من سلسبيل وخلفوا بنت عندها تلت شهور الكل قاعد على السفرة و قاسم نزل عندهم ...قاسم : ازيك يا سلسبيل وانت يا ماما
سلسببل : ماما سعاد كويسة أكيد يا قاسم
آسر نزل من أوضته وهو حامل بنته ورد ....آسر : صباح الخير يا قاسم
قاسم : صباح النور هاتلي ورد
قاسم أخد ورد و با'س راسها و أخدها و قعد هو وهي .....قاسم : بدرية جيبي الأكل
بدرية جابت الأكل و حطته على الترابيزة وهما فطروا و راحوا المكتب ........يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قاسم كان قاعد في مكتبه و فونه رن ...قاسم : ألو أيوة يا روعة في ايه
روعة : قاسم بيه انا مش عارفة حقولك ايه بس الولد مش عاوز يسكت و كمان الشخص الموجود هينا عاوز يطلع وانا مش عارفة حعمل ايه قولي يا بيه انا حعمل ايه معاهم
قاسم : الولد اتصلي بالست يلي متعودة ترض'عه و بالنبسة لمهران فانا جاي عشان أتفاهم معاه يلا سلام
قاسم قفل فونه و أخد الجاكيت و مفتاح العربية و كان حيطلع بس لقى أخوه آسر واقف قدامه ....آسر : مين الولد الصغير ده يلي مخبيه و حتعمل ايه بمهران مش قلت انك حتحل عنهم انت عاوز منهم ايه تاني يا قاسم مش كفاية يلي احنا فيه دلوقتي
قاسم : الولد ده ابني عارف معنى ابني ايه انو حورية عايشة وهي عند الز'فت الحي'وان ابن خالها اياد مخبيها بعيد عننا و مهران لسه دلوقتي البداية كل حاجة حصلت للمار بسببه وانا مستحيل أسيب قا'تل أختي يعيش حياته زي ما هو عاوز
آسر : ابنك انت عرفت منين انه ابنك قولي لو سمحت يا قاسم عاوز أشوفه
فلاش باك
قاسم كان معدي جنب المي'تم و شاف آية طلعت منه وقف عربيته بعيد عنها لحد ما طلعت عربيتها و راحت نزل قاسم من العربية و دخل المي'تم و اتجه ناحية الإستقبال و طلع صورة آية ...قاسم : لو سمحت عاوز أعرف البنت دي كانت بتعمل ايه هينا
البنت بتاع الإستقبال : كانت بتسأل المديرة عن ولد عنده شهرين جات عشان تطمن عليه
قاسم : طيب عاوز أعرف فين أوضة المديرة لو سمحت
البنت بتاع الإستقبال قالت لقاسم عن أوضة المديرة و هو راح عندها خبط على الباب و بعدها دخل .....المديرة : قاسم بيه اتفضل المي'تم كله تحت أمرك عاوز ايه
قاسم أخد فونه و طلع صورة آية و أعطاها للمديرة ...قاسم : قوليلي البنت دي كانت بتعمل ايه
المديرة : دي الست آية احنا مش حنقدر نقولك عشان دي حاجة بتخصها هي مش بتخصك
قاسم بغضب : قوليلي البنت دي كانت بتعمل ايه هينا
المديرة : البنت دي جابت ولد هينا و كل يوم بتيجي و تطمن عليه الولد لحد دلوقتي عنده شهرين أمه ولدت هينا جابتها الست آية بنت سليمان بيه
قاسم أخد فونه و أعطى للمديرة صورة حورية ...قاسم : البنت دي هي يلي ولدت الولد ده
المديرة : أقسم بالله يا قاسم بيه انا مش عارفة أم الولد ده بس لو عاوز أسألك الست آية حسألها
روعة دخلت ...روعة : لأ متسأليهاش أيوة يا قاسم أم الولد ده هي البنت دي
قاسم بص على حورية ...قاسم : يعني حورية لسه عايشة وممكن توديني عنده الولد انا عاوز أخده معايا وانت يا حضرة المديرة لو سألت عنه الست آية قوليليها أنو أخدته عيلة غنية قوي و سافرت بره مصر فهمتي
قاسم راح مع روعة و اخد ابنه و اكتشف انو كل حاجة عملتها آية و أخوها إياد فضل بس يعرف حورية فين بس للأسف عدا سنة سه أخرى و قاسم معرفش حور فين
باك
آسر : يعني كل ده حصل وانا مش عارف و ابنك دلوقتي عنده سنة انت مقلتش ليه يا قاسم خبيت عني كل ده الكل لازم يعرف أنو مراتك لسه عايشة
قاسم : مش دلوقتي يا آسر انت دلوقتي لازم تكمل الشغل وانا لازم أروح عند روعة
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قاسم راح عند روعة و شاف ابنه و عرف من روعة إنو حورية عند إياد محجوزة في بيت مهجور راح عندها و رجعها بيت إياد و إتخانق معاه و رجع حورية للبيت و مر أسبوعين و الفرحة رجعت البيت زي زمان
---------------
عدا 25 سنة وورد كبرت و اتجوزت من عبد الرحمان إبن حورية و قاسم و أخت عبد الرحمان جورية اتجوزت من صاحب عبد الرحمان لؤي بالنسبة لعبد رحمان مكنش يحب ورد و مكنش عاوز يتجوزها بس ده قرار أبوهم
ورد : طل'قني يا عبد الرحمان
عبد الرحمان : قريبا إن شاء الله حط'لقك يا ورد يلا ابعد عني عاوز أنام
عبد الرحمان نام على السرير و ورد بصت عليه بدموع و نامت هي كمان كل يوم نفس الحالة وورد كانت بتحب عبد الرحمان من كل قلبها بس هو مكنش عاوز يتقبلها جورية كانت قاعدة في أوضتها و حست بايد حو'لين وس'طها
لؤي : بتفكري بايه يا حبيبتي
جورية : بالعذاب يلي كل يوم بتحس فيه ورد عارف ورد تعبانة هي بتحب عبد الرحمان من كل قلبها بس هو لأ عاوز يسبها ليه لؤي انت صحبه قول يعترفلك بكل حاجة
ببيت العزايزي خصوصا في أوضة قاسم وحورية حورية كانت نايمة بح'ضن قاسم ...قاسم : بتفكري بايه يا حبيبتي
حورية : بفكر في بنتي و ابني الحمد لله انك لقتني و انقدتني من كل حاجة شكرا يا قاسم بس عاوزة أعرف عبد الرحمان بجد حيط'لق بنت آسر ورد بتحبه من كل قلبها
قاسم : عارف يا حورية بس ده قرار و بكره حيقولنا الحقيقة
حورية : طيب يا حياتي يلا ننام
حورية نامت و تاني يوم الكل كان قاعد على السفرة مستنين عبد الرحمان ينزل و يقولهم قرار ورد كانت واقفة جنب سلسبيل و حورية و عيونها مليانة دموع ...قاسم : قررت ايه يا ابني
عبد الرحمان : مستعجلين على ايه يا بوي
آسر : قولي انت حتط'لق بنتي ولا لأ
عبد الرحمان : حط'لق مراتي ليه يا عمي هي عملتلي حاجة لأ ده ظلم مش كده يا ورد
ورد عيونها لمعت وراحت حض'نته بسرعة وهي بتعيط في حض'نه عبد الرحمان حملها و أخدها أوضتهم و غرقوا في بحور عشقهم ...حورية كانت واقفة و قاسم حملها هو كمان و أخدها أوضتهم ...قاسم : مش قلتلك يا حورية القاسم انو كل حاجة حتكون كويسة
حورية : أيوة يا قاسم بس انت جبتني ليه
قاسم : كده مش انت مراتي و عاوزك دايما تكوني جنبي يا حبيبتي
لؤي اهتم بالشغل لحد ما رجع عبد الرحمان يشتغل زي ماكان
وكده خلصت الرواية
تمت بحمدلله