رواية صغيرة الزواج كاملة جميع الفصول بقلم لوجين ياسر

رواية صغيرة الزواج كاملة جميع الفصول بقلم لوجين ياسر


رواية صغيرة الزواج كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لوجين ياسر رواية صغيرة الزواج كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صغيرة الزواج كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صغيرة الزواج كاملة جميع الفصول

رواية صغيرة الزواج بقلم لوجين ياسر

رواية صغيرة الزواج كاملة جميع الفصول

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
هذه أجمله جعلت جسدها يقشعر وكاد ان تسقط منها دمعه ف هي طفله 16عام فقط
حازم بشر:يلا يعروسه روحي مع جوزك ثم تكلم بهمس وطمع و كل شهر هاخد منك مبلغ حلو ادعلي يا حلوه
ميرا وكادت أن تبكي: والنبي يا حازم انا اختك حتى متعملش فيا كدا والنبي (الحلف بغير الله شرك انا كتبت كدا عل أنه جهل)
حازم بشر: غوري بقى
ميرا وهي مسكه فيه: لا والنبي
حازم وكاد أن يضربها لكن يوجد من يدافع عنها
عمر بعصبيه:انت متخلف ازاي تحاول تمد ايدك على مراتي
حازم بخوف:عع…عمر بيه انا اسف بس هي مش عايزه تروح معاك
عمر:انت مالك
عمر شد ايد ميرا و زقها في العربيه
(نتعرف على الشخصيات 
عمر الجبلاوي: شاب غني عندو 25سنه و عصبي وجاد عيونه خضرا غامق شعره اشقر و بشرته قمحويه 180سم
ميرا محمد:بنوته جميله اوي عندها 16 سنه أهلها متوفيين و هي صغيره عيونها رصاصي غامق و بشرته بيضا اوي و شعرها اسود و طويل 160سم
حازم محمد اخو ميرا: ولد بارد وغتت عندو23 سنه وعاطل ومعفن هو عيونه بني و بشرته بيضا و شعره بني 170سم
ميرال صحبه ميرا الانتيم: عيونها فيروزي و بشرتها بيضه و شعرها اسود وعندها16سنه بردو
مراد الالفي: عيونه زرقه و شعره اسود و ابيض اوي و عندو 25سنه و صاحب عمر الانتيم “عل الله حد يكراش على لاني متجوزاه في خيالي” غني بردو
باقي الشخصيات هنعرفهم مع الاحداث )
في فيلا الجبلاوي
ميرا:ااااااه خلي بالك والدم بينزل من أيدها
بسبب أن عمر زقها جامد
عمر: انت هنا خدامه والي انا أقوله يتنفذ ياما هعمل حاجه مش هتعجبك
ميرا بدموع: طب انا عملتلك ايه والله سبني امشي ومش هتشوف وشي تاني
عمر بضحك: ده في احلامك يا حلوه ثم أكمل بحده الي انا قولته يتنفذ وسابها ومشي
ميرا بدموع: يارب
هب هب الباب اتفتح
:انت مين
...:انا مرات عمر
ميرا بصدمه:مراته!!
ميرا بصدمه:مراته!!
سوزي: اه يحبيبتي مراته انتي مين بقى
ميرا : انا مرات عمر بردو
سوزي بمياعه وضحك: عمر الجبلاوي يتجوز عيله
ميرا بدموع: طب طب ينفع تساعديني اهرب انا اسمي ميرا وعندي 16 سنه واخويا جو..
سوزي بمقاطعه: اي يا حبيبتي انتي هتحكي قصه حياتك وبعدين عمر حبيبي لو عايز يخليكي هيخليكي ولو مش عايز براحته باي يا حلوه
ميرا بدموع: ياربي انا عملت اي يارب
بعدين خطرت فكره عل بالها راحت عند الشباك بتاع الأوضه
ميرا: اف المكان عالي
( الفيلا كبيره اوي و عمر ليه جناح لوحده في الدور التاني)
ميرا بدموع: استحملي يا ميرا معلش
ولسه هتنط لقت الي بيمسك ايديها
ميرا بصدمه: عع..عمر!!
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
عند حازم
حازم ل مصطفى صاحبه بسكر : الا قولي يا مصطفى هي اختك عندها كام سنه
مصطفى بسكر هو الاخر وضحك: عندها 19 بس بطل
حازم بخبث:**************
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
عند ميرا
ميرا بصدمه وخوف: عع…عمر!!
عمر بغضب وعيون حمرا : كنتي بتعملي ايه يا ميرا
ميرا لسه هترد لقت سوزي داخله عليهم بعياط
سوزي بعياط وخبث: عمر الحقني البت دي زقتني على السلم لما انا لقيتها بتهرب من شويه و قولتلها مينفعش كدا عشان عمر راحت شتماني و زقتني
عمر بغضب وعيون كالدم: ماشي
ومسك الحزام وبيضربها
سوزي بخبث ودموع وافتكرت
#Flash_back
سوزي لما طلعت من الاوضه
سوزي: بقى بتتجوز عليا يا عمر ماشي انا مش هخسرك انت انا هطفشها وبصت على السلم ثم أكملت بخبث اه انا هتوجع شويه بس ماشي
#Back
ميرا بدموع وجسمها كله بينزل دم وفي كدامات: حرام عليك والله العظيم انا معملتش حاجه هي بتكدي وربنا والله العظيم كمان مره ما عملت حاجه
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عمر سبها ومشي راح ديسكو
مراد: اخيرا يعم يزن عليك بقالي كام يوم
عمر: بقولك ايه يا مراد انا مش ناقصك
مراد بقلق: مالك يا عمر
عمر :(حكاله كل حاجه)
مراد بغضب: يعم انت غبي ازاي تعمل كدا ومتجوز عيله عندها 16 سنه ازاااي وكمان انا كذا مره احزرك من الزفته الي اسمها سوزي دي دي حربايه
عمر ببرود: انا حر
مراد ضربه واتعركو مع بعض
مراد بغضب : انا مش عايز اخسرك عشان انت صحبي بس انا هروح اجيب دكتور للبنت الغلبانه دي
وسابه ومشي
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في مكان مجهول
:عرفت تجيب اوراق الصفقه الجديده ولا لا
: يباشا هما لسه عند عمر بيه لكن اوعدك هحاول اجيبهم بكره و هما ممضيين
شخص بغضب: بقالك اسبوع مش عارف تجيبهم ليه
شخص بخوف: انا اسف والله هحاول اجيبهم في اقرب وقت
شخص: معاك اسبوع
شخص: ححاضر
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
عند حازم و مصطفى
حازم بخبث: تمام اوي كدا تبيعها بكام
مصطفى بطمع: 10الاف جنيه وحلال عليك يسطا
حازم بخبث: شكله هيبقى اسبوع فل وانا خلصت من اختي
مصطفى: يعم مش انا كنت عايزها
حازم بطمع: يبني ادتها لواحد غني
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
عند مراد في فيلا الجبلاوي
الدكتور: هي اتعرضت للضرب بطريقه وحشه جدا هي لزمها الراحه
مراد بحزن: شكرا يدكتور تعبناك معانا
الدكتور: لا شكر على واجب يا استاذ مراد المهم بس الراحه و تجيب الادويه دي
ميرا بهلوسه: والله العظيم معملتش حاجه هي بتضحك عليك والله معملتش حاجه ااااااااااه وقامت مفجوعه
ميرا بفجع: انا انا فين ايه الي بيحصل اااااه راسي
بعديها استوعبت الي حصل
ميرا بدموع : انت مين انت
مراد بحزن بسبب ما فعله صديقه: معلش انا صاحب عمر مراد انا جبتلك الدكتور
ميرا بتسرعه ودموع: والنبي يأستاذ مراد قوله اني معملتش حاجه البنت الي بره قالتله اني زقتها على السلم
مراد بحزن: عمر غبي مش بيصدق
ميرا بانهيار ودموع: انا معملتش حاجه ليه كل الناس بتضربنس و تبهدلني يارب امووووت
مراد اخدها في حضنه و بيهديها
وهوب الباب اتفتح ودخل البطل عليهم
عمر بشراره: ابعد عنها
مراد ساب ميرا
عمر راح لميرا و قلم نزل على وشها
عمر بغضب : انتي واحده زباله و و***
وطلع فيديوهات مش كويسه ليها
ميرا بصدمه: مش انا!!
يتبع…
ميرا بصدمه:مش انا والله العظيم مش انا

و وقع اغم عليها

مراد بلوم: حرام عليك بقى انت بتقول كدا لطفله دي عندها 16 سنه كفايه بقى

مراد حط ميرا عل السرير و بص لعمر نظره لوم وعتاب وعمر بصله ببرود

مراد فتح باب الاوضه لقى سوزي كانت بتتسنط

مراد بصلها باحتقار و قالها بهمس: والله على الي انتي عملتيه في ميرا ده

سوزي بصت له بخوف: أن..انا معملتش حاجه هي الي ضربتني

سوزي راحت حضنت عمر من ضهره

سوزي:انا بحبك اوي يا عمر بس انت اتجوزت عليا لي انا ناقصني حاجه و جايب بنت بتضربني

عمر بضيق:سوزي لو سمحتي انا م فايق دلوقتي

سوزي بضيق: انا بقالك فتره بتبعد عني ليه

عمر ببرود:انا حر

سوزي سبته و مشت

عمر بص على ميرا بحنان و لسه بيقرب منها فاق لنفسه

عمر لنفسه: انا بعمل اي دي حته عيله رخيصه

و سبها ومشي

بعد حوالي ساعه ميرا فاقت و بصت حوليها

بعديها لقت على هدومها دم مطرح ما عمر ضربها

ميرا:اوففف هروح اخد شاور بس فين الحمام اه اهه

بعد دخول ميرا الحمام بخمس دقايق عمر جه دور عليها في كل الاوضه وخاف لتكون هربت بعديها سمع صوت الدش ارتاح نسبياً

ميرا بعد اما خلصت:اففففففف نسيت اجيب هدوم

خرجت و هي لفه فوطه حوالين جسمها بس الحمد لله عمر كان نايم

ميرا بخوف:بسم الله الرحمن الرحيم ده جيه متى ده

بعدين اتسحبت و دخلت اوضه اللبس و ملقتش هدوم بنات

ميرا باستغراب:امال الحربايه دي هدومها فين

عمر من وراها: الحربايه دي تبقى مراتي على فكره

ميرا بفجع: اعااااااااااااااا انت جيت متى انصرف انصرف

عمر مقدرش يمسك نفسه و مات من الضحك: يخربيتك

ميرا وهي مسكه الفوطه جامد:احم انا استحميت بس مش لقيه هدوم

عمر اداها قميص قديم بتاعه: خدي البسي ده

ميرا بإحراج: احم انا عايزه هدوم تانيه

عمر فهم: امم تمم قدي نفسك ب ده النهارده و بكره هننزل نشتري هدوم ليكي

ميرا : احم عايزه البس

عمر رفع حاجبه:متلبسي وانا مسكك

ميرا بغيظ:ما انت موجود

عمر:امم لا يحلوه انا ليا حقوقي

ميرا بخوف و دموع:لا لا والنبي انا م جاهزه لاي حاجه

عمر بهمس ليها: متخافيش انا منستش الفيديوهات و هعرف اربيكي كويس اوي

ميرا بخوف و حزن: مش انا والله صدقني

عمر سابها ومشي

يعد اما ميرا لبست طلعت لقت عمر قاعد على الاب توب

ميرا: هو هو انا هنام فين

عمر منغير اما يبص لها: على الأرض

ميرا من خوفها متكلمتش و اخدت غطا ومخده لقت عمر اخدهم منها

عمر: هتنامي على البلاط

ميرا بحزن: ماشي ونامت

عمر بص ليها ونام هو كمان

في الصبح

#بقلمي_الكاتبه_الصغيره_لوجين_ياسر

عمر صحي قبل ميرا وراح يصحيها

عمر بعد يخبط عل وشها لقاها سخنه اوي و مش بتفوق عمر لبسها عبايه كانت بتاعت سوزي و طلع يجري على المستشفى سوزي شفته

سوزي: اي دا انت رايح فين يعمر

عمر: هوديها المستشفى مغم عليها وسخنه اوي

سوزي بخبث : مستشفى ايه

عمر: مستشفى***********

سوزي: تمم

عمر مشي و سوزي طلعت وراه بسرعه ب عربيه بتاعتها

عمر دخل ميرا اوضه الكشف

بعد 30 ساعه

الدكتوره طلعت و قالت بتوتر: مبروك يا استاذ عمر المدام حامل

عمر بصدمه:ايهههههه

لقى سوزي جت من وراه و قالت له ها يعمر هي عامله اي

عمر بص لسوزي و متكلمش

سوزي بصت للدكتوره و افتكرت

#Flash_back

سوزي وصلت قبل عمر و اتفقت مع دكتوره أنها هتديها فلوس كتير بس تقول إن ميرا حامل

#Back

سوزي للدكتوره وهي بتبرق لها: هي عندها اي

الدكتوره : انا قولتله انها حامل

سوزي بتمثيل الصدمه:يلهويي ازاي حامل

عمر دخل لميرا الاوضه لقاها بتفوق

عمر بغضب: ابن مين الي في بطنك ده يا ********

ميرا: ابن اي

عمر: متستهبليش ابن مين الي في بطنك ده اه طبعا و انا مستني لي من وحده كانت كل يوم مع راجل شكل

ميرا بدموع:كفايه بقى اتهامات ظلم انا عملت لك اي يعم حرام عليك

في ممرضه دخلت وقالت حاجه في ودن عمر و عمر طلع من الاوضه

سوزي دخلت ل ميرا الاوضه وقالت لها

سوزي:*********

ميرا بصدمه اي

عند عمر دخل عند الدكتوره وخرج و عينه كلها شرار و غضب

وراح الأوضه الي فيها ميرا

عمر لسوزي: انتي طالق !!

يتبع…
عمر لسوزي:انتي طالق!!!
سوزي بصدمه:ايهههههه أنا عملت ايه وراحت
مسكت ميرا من شعرها وسط صريخ ميرا:اكيد الو*** دي حرضتك عليا قولي يبت قولتيله ايه
ميرا بعياط: والله العظيم مقولتش حاجه
عمر شد سوزي و ضربها بالقلم و شدها من شعرها:الو*** دي أنضف منك يبت ال*** يا زباله هي محرضتنيش عليكي يا *****
وهوب الواد ابو عيون تسحر دخل 😂😂❤️
مراد بشماته:ايه عرفت حقيقتها
عمر:ايوا انا غلطان أني كنت بدافع عن واحده رخي**صه زيك
ميرا بعصبيه:سيبها دي حامل في ابنك
عمر بصدمه هو و مراد:ايههههههه
صلوا على خير الخلق”:🦋
______–____—________—____________

 

 

عند حازم
مصطفى:يعم مش أنا كنت حجزها
حازم بطمع:يبني أنا ادتها لواحد غني و كل شهر هناخد من ارشين نظبط دماغنا
مصطفى بطمع:حلو اوي اوي عايز تستلم اختي امتى
حازم:خليها اخر الشهر اكون اخدت فلوس من ميرا
مصطفى:اشطا
وكملو القرف الي بيشربوه
————————————————————
عند المكان المجهول
الشخص بغضب:معاك اسبوع و الاوراق توصلي ياما انت عارف اي الي هيحصل
شخص بخوف:حاضر حاضر و مشي
“””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””‘”‘”‘”‘”‘””‘”‘”‘”‘”‘”‘”‘
مراد و عمر بصدمه:ايهههههههه
ميرا بدموع:ايوا مش هي مراتك
عمر كان كرش سوزي
عمر قعد يفكر و حاطط أيده عل راسه الدكتوره دخلت
الدكتوره باعتذار:انا اسفه اوي اوي يا مدام ميرا بس…..
ميرا بمقاطعه:انسه و بصت لعمر
الدكتوره باحراج:انا اسفه أوي يا انسه ميرا بس الست هي الي جاتلي و قالت لي اني اقول انك حامل مقابل فلوس كتير وانا فعلا كنت محتاجه الفلوس ف عشان كدا وفقت بس بعديها ضميري انبني و الصراحه زعلت اوي اوي من الي الاستاذ عمر عمله معاكي و كملت بدموع أنا اسفه اوي انتي باين عليكي صغير خالص
ميرا بابتسامة:ولا يهمك و بعدين انتي اكبر مني قولي لي ميرا وخلاص و أنا عندي 16 سنه
الدكتوره بصدمه:ايهههه انتي متجوزه صغيره اوي و ده ممنوع
ميرا بابتسامة حزينه:ربنا يسامح الي كان السبب
عمر سابهم و مشي و مراد كل ده واقف متنح للدكتوره(اعاااا أنا هعمل اي لا لا لا والله ما بيتجوز غيري 😥)
ميرا لحظت كدا و قعدت تضحك
ميرا وهي بتموت من الضحك:مراد يا مراد

 

 

الدكتوره لفت لقيته متنح
الدكتوره بضحك بتحاول تخفيه:حضرتك كويس
مراد بسرحان:بقيت كويس لما شفتك يا قمر
الدكتوره بخدود حمرا:انت بتقول اي
مراد فاق على نفسه:أنا أنا آسف و سابها و مشي
الدكتوره لفت لقت ميرا ميته من الضحك
الدكتوره:اعاا اتيت بتضحكي على اي
ميرا:همووووت م قادره خلاص خلاص مش هضحك تاني
الدكتوره بابتسامه:أنا لوجين(أنا قولت مش هيتجوز غيري ابو عيون تسحر 😂😂❤️)
ميرا بابتسامة:وانا ميرا
___________________________________
بعد شهر عمر بيحاول بيصالح ميرا و كلامها معاه بحدود و مراد بيحاول بيفتح كلام مع لوجين و ميرا و لوجين في الوقت القصير ده بقوا أصحاب اوي النهارده يوم عيد الميلاد بتاع ميرا
عمر بابتسامة وهو جايب لميرا هديه:اتفضلي
ميرا باستغراب:اي ده
عمر:كل سنه وانتي طيبه يا حبيبي
ميرا:وانت طيب
عمر بحزن:أنا آسف اوي يا ميرا أنا عذبتك كتير بس آسف
ميرا:ولا يهمك
و بتفتح الهديه لقت عقد ماس حلو اوي اوي و فستان زي الي في الصوره و ساندل حلو اوي
ميرا بانبهار:الحاجات دي غاليه اوي

 

 

عمر بابتسامة:مفيش حاجه تغلى عليكي يا قلبي
ميرا:شكرا
عمر:البسيهم عشان في مفاجاه النهارده الساعه8
ميرا:طيب
الساعه 8
ميرا جهزت و كانت جميله اوي
عمر بانبهار:اي الجمال ده
ميرا باحراج:شكرا
عمر:يلا و غمض عنيها
ميرا:اي دا
عمر:عشان المفاجاه تكمل
ميرا:ماشي
واخدها و نزل العربيه واتحركو
/////////////////////////////////////////////////// في المكان المجهول
شخص ببرود:عرفت حاجه عن البت الي معاه
الشخص:ايوه يا باشا دي بنت اسمها ميرا عندها 16 سنه (و قاله كل المعلومات)
الشخص بخبث:*****************
الشخص:تحت امرك
و اتحركو
::::::::::::::::::-:::::::::::::::::-::::::::::::::::-::::::::::::
بعد اما عمر وصل ب ميرا المكان
عمر شال الحاجه الي كان حططها على عين ميرا
ميرا بانبهار:واوو اي الجمال ده
عمر شالها ولف بيها:ده جمالك
ميرا:شكرا اوي اوي بجد
عمر شدها و قعدها على مكان الي هو زي الافلام الرومانسيه وكده ده

 

 

بعد اما اكلو
عمر وقف ميرا وطلع خاتم و قعد على ركبته وقال
عمر بحب:تتجوزيني؟!
ميرا:م……..
و مكملتش كلامها و وقف اثر طلقه
عمر بصدمه ودموع:ميراااااااااااااااا🥺

يتبع…
عمر بصدمه و انهيار: ميراااااااااااا ميرا حبيبتي فوقي يا قلبي آسف والله مش هزعلك تاني اااااه قومي والنبي يا ميرا أنا بحبك قومي يا قلبي آسف والله سامحيني
ميرا وهي بتغمط و تفتح:متقولش ككدا ان انت ملكش ذنب اااااااااه
عمر:بلهفه متغمضيش عنيكي ميرا انتي سامعاني
ميرا:غصب عني والله واغم عليها
عمر وهو بيتصل بلاسعاف وهو بيعيط:الو انا انا مراتي اتضربت بالنار بسرعه أنا في ********* بسرعه
الاسعاف جت خدت ميرا و دخلت اوضه العمليات
عمر قاعد يعيط قدام العمليات وهو شايف داكاتره داخلين و داكاتره طلعين
عمر بدموع:يارب يارب والنبي يارب انا تعبت م هستحمل اخسرها هي كمان
ترن ترن عمر بيبص في الفون لقى مراد عمر رد
عمر بدموع:ا… الو يا مراد
مراد بقلق:مالك يعمر
عمر بانهيار:ميرا ميرا يا مراد(و حكه كل الي حصل)
مراد بخوف:طب هي كويسه
عمر بعياط:مش عارف

 

 

مراد وهو بيطبطب على ضهره:أهدى يا صاحبي هي اكيد كويسه
وهوب هوب جت السحليه
سوزي بمياعه:ازيك يا عمر
عمر بصلها بقرف:
سوزي بمياعه: وانا كمان كويسه
عمر بصلها:أنا مسالتكيش بعد كدا قام وقف و مسك سوزي من شعرها وقال
عمر:أقسم بالله العظيم يا سوزي لو ليكي علاقة بالي حصل لمراتي لهموتك
سوزي وهي بتزقه:مليش دعوه بحاجه دا انا حته حامل في ابنك
عمر بصلها بسخريه وقال:ابني برضو
مراد وهو مش فاهم:تقصد ايه
عمر بص لسوزي بخبث وقال:★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
نروح عند الناس المجهوله
الشخص:ها ماتت
مجهول:مش عارف
الشخص بغضب:يعني أنا قايل تقتلها وانت تيجي تقول مش عارف دا انتو شويه بهايم
الشخص بخوف:أنا آسف
الشخص:تروح المستشفى و تقتلها و كمل بسخريه ولا مش عارف كمان المستشفى فين
الشخص بخوف:عارف يا باشا و هاجيلك بحثت**ها
الشخص: اما شوف
”””'”‘”‘”””””””””””””””””””——————“”””””””””””””””””

 

 

عند حازم كان نام هو و مصطفى من السكر
ترن ترن
حازم بضيق:الووو
شخص:اخت حضرتك الي انت كلفتني مراقبتها اتضربت بالنار
حازم بخوف وصوت عالي نسبيا:هي كويسه
مصطفى بفجع:في اي
حازم بخوف:ميرا يا مصطفى
مصطفى ببرود:افففففف مالها زف*ته
حازم بغضب وخوف:لاحظ انك بتتكلم عن اختي
مصطفى بسخريه:اختك الي بعتها
حازم بضيق:ملكش دعوه مانت كمان هتبيع اختك
مصطفى ببرود:ملكش دعوه
حازم بعت مسدج

 

 

حازم للشخص في مسدج:ابعت العنوان
الشخص في مسدج:العنوان**********
حازم قفل الفون و اتحرك
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عند عمر
عمر بعصبيه وقلق و دموع:لا لا أنا لازم اعرف اي الي بيحصل جوا
و ليه هيخبط لقى الدكتور طالع
عمر بلهفه:ها يدكتور هي عامله اي
الدكتور بأسف وعينه في الأرض:************

يتبع…
الدكتور بأسف و عينه في الأرض:ادعولها تعدي ال 24 ساعه الجيين على خير الحاله وحشه اوي و نسبه نجتها ضعيفه جدا جدا و احتمال كبير اوي تتوفي (جرا اي يا دكتور كام ضربه في معميعك ياخي تفأل بالخير تجده🙂)
و هب هب بوكس اوبااا يواد يجامد😂
عمر بدموع و جنون:متقولش كدااااااا ميرا هتعيش مش هتسيبني والله العظيم لو حصلها حاجه هطربق الدنيا على دماغكو
مراد بتهديه:أهدى يا عمر الدكتور قال الحقيقه معلش يا دكتور
الدكتور وهو باصص لعمر نظره مش هقولكو عليها😎:خلاص مش زعلان و سبهم ومشي
*******★*********★**********★*****
عند الناس المجهوله
شخص ببرود:ها عملت اي
الشخص:تم كل حاجه يباشا و هتموت في نظرهم
شخص :حلو اوي اوي
::::::::::::::-::::::::::::::-::::::::::::-::::::::::-::::::-::::

 

 

عند عمر
عمر بعياط:لا لا يا مراد مش هتسيبني و بعدين مسح دموعو و كان رايح مكان
مراد بقلق:رايح فين
عمر:هصلي
مراد بهدوء:تمام
!!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!!!!!
في اوضه الدكتور
الممرضه:تمم يدكتور كل حاجه خلصت
الدكتور بخبث:حلو اوي روحي انتي
الممرضه بطمع:طب وحقي
الدكتور بخبث:حقق هتخديه و زياده
الممرضه:تمم
——————–_-_-_-_-_-_–_-_-_–_–_-_-_-_

 

 

بعد 10 ساعات
مراد:عمر انت مش هتروح
عمر بهدوء:هروح ازاي و مراتي في العنايه
مراد بهدوء:تنام شويه
عمر:ل…..
وهوب هوب هوب لقى الدكاتره بيجرو على اوضه العمليات
عمر بقلق وخوف:في اي في اي
بعد 10 دقايق كان فيها توتر و دموع و عياط
الدكتور وهو عينه في الأرض:البقاء لله يا استاذ عمر!!

يتبع…
الدكتور وهو عينه في الأرض:البقاء لله ياستاذ عمر!!
عمر بصدمه:أن… انت بتقول ايه و كمل بغضب انت مجنون
مراد بصدمه هو الاخر:لا لا أنا اكيد بتهزر
الدكتور بخبث و عينه في الأرض:لا البقاء لله احنا عملنا الي علينا
و سبهم ومشي
عمر وهو باصص لمراد بصدمه بعديها دموعه نزلت كتير اوي:لل… ليه كدا ليههههههه أنا مش هقدر اعيش من غيرها يا مراد أنا أما صدقت أنها رضت تخليني اقرب منها بعد الي عملته معاها ليهه كدا
مراد بدموع وهو بيهديه:قول الحمدلله يا عمر معلش متزعلش هي اكيد في الجنه دلوقتي
عمر بعياط و ضعف:ليه كدا حراممم ليه كل اما أحب حد اخسره حتى اهلي خسرتهم ليهههه كدا
مراد بتهديه وخوف عليه:أهدى يعمر والنبي كدا غلط عليك
عمر بصوت عالي و دموع:متقوليش أهدى و مسح دموعو و قال أنا لازم اموت انا خطر على اي حد بحبه
مراد و وهو بيشده بغضب:انت مجنون ازاي بتقول كدا حرام عليك

 

 

عمر وهو دايخ:متقول…….وهوب وقع
مراد بخوف وهو بيجري عليه:عمر عمر فوق دكتور بسرعه
الدكاتره اتلمو عليه
دكتوره:سيبه سيبه شلوه بسرعه
بعد ساعتين
الدكتوره وهي بتقلع الماسك:هو في حاله انهيار عصبي بسبب موت مراته البقاء لله وحاول تبعده عن أي ضغوطات
لوجين وهي بتجري عليه بدموع:ميرا ميرا يا مراد مالها
مراد بدموع محبوسه و ضعف: ميرا ميرا ماتت
لوجين وهي بتعيط:لا لا لا ميرا لا اااه يارب لا
مراد وهو بيطبطب عليها:معلش
لوجين وهي بتبعد أيده بدموع:متلمسنيش تاني و عمر عمر فين
مراد بدموع:جاله انهيار عصبي
لوجين وهي بتعيط جامد:يارب طب فين الجث**مان
مراد:في المشرحه
لوجين وهي بتمسح دموعها بضعف:ههروح اشوفها
مراد و ده بيمسك أيدها بعديها شالها بسرعه: الدكتور قال مينفعش
لوجين باستغراب و دموع عل خدها:ازاي يعني مينفعش
مراد:مش عارف
لوجين وهي بتبص ليه:فين الدكتور ده
مراد:**********
___________________________________
في مكان مجهول
حازم وهو بيفوق ميرا بخوف:ميرا ميرا فوقي
ميرا وهي تعبانه بسبب الجرح:ااااه. أنا فين و فين عمر
حازم بغضب:مش هتروحي عنده تاني هو معرفش يحميكي وانتي معايا متخافيش مش هاذيكي أنا آسف اوي على كل حاجه عملتها معاكي وحشه
ميرا وهي بتحط ايديها على بطنها بتعب:عايزه لوجين أنا حامل و مش عارفه اعمل اي و اكيد عمر في حاجه وحشه اي دلوقتي
حازم بغضب:ملكيش دعوه بعمر تاني ده كان ماضي و ابنك أنا هربيه احنا عندنا طياره كمان شويه
ميرا بخوف:هنروح فين
حازم:متخافيش يا قلبي أنا مش هاذيكي و هنروح اكتر مكان نفسك تروحيه
ميرا بفرح:هنروح تركيا
حازم بفرح: ايوه بس عندي شرط
ميرا :ايه هو
حازم:مش هتجيبي سيره عمر خالص
ميرا بحزن:ماشي بس مين هي…

 

 

حازم:متخافيش أنا هربيه
ميرا بستسلام: ماشي
___________________________________
عند مراد
لوجين:فين الدكتور ده
مراد:اهه يدكتور
الدكتور وهو بيلف ليه بتوتر:ننعم
مراد باستغراب:كلم الدكتوره لوجين
لوجين وهي بتبص للدكتور:ليه ممنوع نشوف الجث**مان دلوقتي
الدكتور بتوتر:عع… عشان بيشرحو الجثه
لوجين:تمام
___________________________________
بعد خمس شهور في تركيا
حازم وهو بيفتح الباب:ميرا يا ميرا
ميرا وهي نازله على السلم بتعب:نعم
حازم وهو بيبص لبطنها بضحك:ايه اكرومبها
ميرا بغضب:بس ياض أنا شم كرومبا
حازم:خلاص يستي ولا تزعلي نفسك فاضلك اد اي و تولدي
ميرا بتعب:حوالي شهرين او تلاته
حازم:تمام وانا هجيب البامبرز و الهدوم
ميرا بفرح:ايوا صح فكرتني أنا روحت للدكتوره النهارده و قالت لي اني حامل في بنتين
حازم بفرح:مبروووك يا قمري مبروووك
ميرا بابتسامة:الله يبارك فيك و كملت بحماس هنزل اشتري ليهم من LC Waikiki
حازم بابتسامة:ماشي الي انتي عايزاه تعالي بقى ناكل في مطعم
ميرا:اشطا هطلع البس

 

 

في اوضه ميرا
ميرا وهي بتنقي هدوم بحماس بعديها لقت الفستان الي عمر جابه ليها هديه
ميرا بدموع:وحشتني اوي يا عمر كان نفسي تبقى معايا
حازم وهو معدي من على اوضه ميرا و سمعها
ميرا بدموع:يارب يبقى كويس وحشني اوي
حازم وهو بيفتح الباب بغضب:***********

يتبع…
حازم وهو بيفتح الباب بغضب:انتي مش وعدتيني انك مش هتجيبي سيرته تاني
ميرا بدموع:اسفه والله غصب عني
حازم بحنان:خلاص امسحي دموعك و اكمل بمشاكسه يلا يا ماما نجيب الهدوم
ميرا بضحك:تخيل انا ابقى ماما
حازم بحنان و فرح:هتبقي احلى ماما و قام وقف وقال بفرح وانا هبقى خالو يصلات العيد
ميرا بضحك:ربنا يخليك لينا
حازم بحنان:يلا يا قلبي عشان نجيب الحاجه
ميرا:يلا
_________صلو على شفيع الامه🦋________
في مصر
عمر وهو وشه شاحب و ماسك صوره لميرا:وحشتيني اوي يا ميرا ربنا يرحمك أنا مش عارف هكمل حياتي ازاي من غيرك
مراد وهو بيخبط على الباب:عمر افتح

 

 

عمر بصوت مبحوح:عايز ايه يا مراد
مراد بهدوء:افتح بس
عمر فتح الباب:نعم
مراد بصدمه من شكله:احيهههه انت شكلك عامل كدا ليه يا بني
عمر بهدوء:جي ليه
مراد :جي اخرجك شويه
عمر:شكرا مش عايز
مراد بعصبيه:انت متخلف هتموت نفسك كدا حرام عليك كفايه كده هي خلاص ماتت
عمر بدموع:بقالها خمس شهور ميته وانا مش عارف اتخطى موتها تعبت يا مراد
مراد بحنان:خلاص معلش تعالي نفك شويه
عمر:لا شكرا
مراد:معلش يا عمر عشاني
عمر بهدوء:تمام
___________________________________
عند ميرا
ميرا :الله بص يحازم السلوبت ده
حازم:جميل اوي بس هنشيله فين يحببتي أنا شايل كياس كتير ولا انتي هتحطيهم على كرشك ده
ميرا بغيظ:طب والله لجيبه و بعدين يا حبيبي ده مش كرش دول عيال اختك يا بارد
حازم وهو بيطلع لسانه: في الاول و في الاخر كرش
ميرا اخدت السلوبت وراحت تحاسب
__________________________________
بعد شهرين
عمر حاله بقت كويسه شويه ورجع الشغل
مراد بفرح:مش هتباركلي
عمر بنفاذ صبر:دي خامس مره اباركلك النهارده و على حاجه أنا مش عرفها
مراد بفرحه:هتچوز هتچوز هيهي يصلات العيد لولولولولولولي
عمر بصدمه:احيه يبني أهدى و بعدين مين الي امها داعيه عليها

 

 

مراد:لا سوري كدا امها دعيالها(ايوا ثح أنا اكيد امي دعيالي🥺❤️)هتجوز لوجين
عمر وهو في نفس الصدمه:الدكتوره
مراد:اه
عمر بفرحه:مبرووووووووك يصحبي هي اساسا قمر كدا (حبيبي يا عمور عليطلاق لتقابل البت ميرا قريب😂)
مراد بغيط و دراما:مراتي المستقبلية بتتعاكس صحيح الخيانه مش بتيجي غير من اقرب الناس ليك ااااه قلبي
عمر بتسقيف و صفر: ايوا ياض بقيت ممثل و غمزله عشان الدكتوره
مراد بغيط:ااه يخويا عشان دكتوره قلبي
عمر بمقلسه:عيل ممحون
______________&&_______&&________
عند ميرا
ميرا وهي بتاكل موز:ولا احازم
حازم وهو رايح ليها و بص لها بقرف:اتكلمي لما تبلعي يا معفنه عايزه ايه يا كرومبو
ميرا بغيظ:هتلي موزه من هناك
حازم بصدمه:يبت أنا قاعد مع قرد دا انتي اكلتي كل الموز الي في البلد
ميرا بغيظ:بصصلي في اللقمه
حازم:هروح اجيب حاجه وجي
بعد 10 دقايق
ميرا بصويت: اعاااااااااااااا الحقنيييييي يا حااااااازم بولد
حازم بلا مبالاه:دي عاشر مره تولدي النهارده
ميرا بصويت: اعاااااااااااااا بولد والله اعاااااااااااااا يولاد الجزمهههههههههههه
حازم بصويت:يلهواااااااااي اعمل ايه دلوقتي يلهوااااااااي
ميرا بدموع و صويت:همووووووووت اعااااااا و ديني المستشفى يا غبييييي
حازم بتفكير:ايوا صح ايه الغباء ده يلهوااي البت هتموت وجري وداها المستشفى
في المستشفى
حازم بقلق: هما اتاخروا ليه بقالهم خمس ساعات
و هب هب سمع صوت نونو
حازم بفرح:الله
الممرضه وهي طالعه بيهم و كلمت حازم انجليزي:انظر ولد و بنت جمال جدا
حازم بفرح و بالانجليزيه:حسنا شكرا لكن أين ميرا اقصد والدتهم
الممرضه:سوف ينقلوها غرفه عديه بعد قليل

 

 

حازم وهو بيبوس الولد و البنت:حسنا شكرا لك
الممرضه:عفوا
بعد تلت ساعة
حازم بفرح: مبرووووووووك يا قلبي بصي بنت و ولد زي القمر
ميرا باستغراب و تعب:الدكتور بتاعي قال اني حامل في بنتين
حازم:عادي
ميرا بابتسامة و تعب:هات اشيلهم
حازم خدي البنت
ميرا بضحك :هات يعم
ميرا وهي بتبوسها أذنت في ودانهم
حازم:ايوه
و هوب هوب ميرا لقت الممرضه دخلت تجري عليهم
الممرضه بانجليزي:*********
ميرا بصدمه:*********

يتبع…
الممرضه بالانجليزيه: مدام اعتذر ولكن الأطفال يحتاجون الي الحضانه
ميرا بصدمه بالانجليزيه:ايهه لليه كدا طب هما كويسين
الممرضه بتهديه و بالانجليزيه:أنه يوم واحد
ميرا بارتياح: حسنا
بعد سنه
ميرا لحازم بضيق: حازم
حازم:نعم
ميرا بضيق:أنا عايزه انزل مصر
حازم باستغراب:ليه
ميرا بعصبية:أنا قولت الي عندي أنا عايزه انزل مصر أنا معايا طفلين عمرهم سنه و حتى الآن مشفوش ابوهم ولا ابوهم شافهم
حازم بضيق:هشوف الموضوع ده بعدين
ميرا بعصبية:أنا هنزل مصر الاسبوع الي جي
حازم بضيق:اعملي الي انتي عايزاه

 

 

ميرا بدموع:أنا اسفه بس انا فعلا زهقت
حازم:خلاص خلاص ولا يهمك
ميرا حضنته:شكرا شكرا يا احلى اخ في الدنيا
حازم بضحك ومسك خدها: والله انتي الي احلى اخت
__________________________________
عند عمر
عمر وهو بيمضي ورق:ها مراد الصفقه دي مهمه جدا
مراد بضيق:يعم بقى بطل رخامه أنا فرحي بعد اسبوعين و عايز اجهز
عمر وهو بيبصله بحده: احنا معندناش وقت للعب العيال ده
مراد بضيق:خلاص يعم هتكلني
عمر:امشي من قدامي يا مراد
مراد:خلاص يعم متزقش
بعديها طلع وعمل مكالمه
مراد:الوو
ميرا:الو يا مراد(واتضح سيداتي سادتي أن مراد عارف ان ميرا عيشه)
مراد:عامله ايه
ميرا: الحمدلله عمر عامل ايه
مراد بتنهيده:كويس
ميرا باستغراب:مالك يا مراد
مراد بزعل:أنا زعلان على عمر على فكره بيحبك اوي اوي
ميرا و عيونها مدمعه:أنا كدا كدا نازله الاسبوع الجاي عشان مينفعش كده أنا عيالي بقى عندهم سنه و مشفوش ابوهم ولا ابوهم شافهم حرام
مراد بفرحه:بجد أنا اصلا فرحي أنا و لوجين كمان اسبوعين(والله أنا متحمسه اكتر منك يا قطتي 😂❤️)
ميرا بفرحه: لولولولولولولي مبرووووووك هات لوجين ابارك لها(الله يبارك فيكي حبيبه قالي😁😂)
مراد:بس يا ميرا هي مش عارفه انك عايشه
لوجين بصدمه:ايههههه؟!

 

 

عند عمر
“بقلم لوجين ياسر”
الفون رن
عمر:الو
شخص:************
عمر بصدمه:انت متأكد
الشخص:ايوا يا باشا
عمر بصدمه:ازاااااي وحدف التليفون
————————————————————-
عند ميرا
ميرا على التليفون:الو الو مراد انت سمعني
تميم وهو بيحبي:ما..مي ما….مي
ميرا بابتسامة:نعم يا عيون مامي
و نسيبهم بقى ام و ابنها احنا مالنا الله😂😂
___________________________________
عند قطتي قره عيني 😂
لوجين بصدمه:ايه ميرا عيشه
مراد بارتباك:لا اه (وه انت هتخبي حاچه على والله اطخك🔪😂)
لوجين:قول الحقيقة
مراد بهدوء:ايوا عيشه و معاها بنت و ولد من عمر عمرهم سنه
لوجين: ازاي طب مين عايش معاها
مراد:اخوها حازم
لوجين بغضب:مش ده الي بعها
مراد:اتغير كل الناس تقدر تتغير بعدين غمز لها ايه الجمال ده(بتكثفني🥺😂😂😂😂)
لوجين بكسوف:عيب كدا (وربنا انت خايبه في الروايه دي ده لو الواد ده كان معايا كنت قولتله ده جمال اهلك ❤️🙂)
مراد بغمزه:عشانك بس يجميل
لوجين: والله هسيبك وامشي متنشف ياض (ايوا دي أنا😎😂)
مراد: هتجوز خالتي فرنسا
لوجين: نينينيني
————————————————————-

 

 

بعد اسبوع
عند ميرا
حازم:جهزتي الباسبورات
ميرا بابتسامة و حماس:ايوا كل حاجه جهزت
حازم بضحك عليها:ربنا يديم فرحتك
حازم بجديه: ميرا
ميرا بابتسامة:نعم
حازم:انتي عايزه ترجعي لعمر
ميرا بصت ليه بحزن
حازم: لو مش عايزه هنروح الشقه الي في اسكندريه و مش هيعرفلك طريق
ميرا بتسرع:لا لا عايزه
حازم بابتسامة:خلاص هوديكي ليه
ميرا بابتسامة: شكرا
حازم:انتي عبيطه يا بنتي بتشكريني على ايه
ميرا:على كل حاجه بعدين سمعت البنت بتعيط
ميرا بغيظ:في اي بقى كل شويه تعيطي حميتك و غيرتلك و أكلتك عايزه ايه تاني
حازم بضحك:خلاص أنا هروحلها
وراح وسكتها فعلا
ميرا بصدمه:اللهم إن كان سحر فابطله
حازم بابتسامة:يلا يهبله عشان من هنا
ميرا بفرحه:يلا
__________________________________

 

 

بعد وقت طويل وصلوا مصر
ميرا بفرحه:اخيرا جيت مصر وحشتني اوي اوي
حازم:وانا والله و بعدين غمز لها مصر بردو الي وحشتك(عفارم عليك ياض يحازم أنا كالوجين كنت لسه بقول كدا😂😂)
ميرا بكسوف:حاااازم
حازم بضحك:خلاص يستي استني هطلب اوبر
ميرا:لا مراد زمانه ج… اه وصل
و بعدين ركبت و بعدين حازم ركب
ميرا بفرحه:مرااااااااد ازيك
مراد بفرحه:أنا كويس والله انتي عامله ايه
ميرا بابتسامة:أنا كويسه بعدين ادته البنت
ميرا لبنتها:ده عمو مراد
مراد بابتسامة:أنا مراد و مد سلم على البنت الصغيره بعد كدا ضحك كتير
ميرا بضحك:يلا يعم لحسن مصر وحشتني
مراد بغمزه:مصر بردو(يا خااااين وربنا هعيط🥺)
ميرا:في ايه يجدعان
مراد بابتسامة:مفيش يلا هوصلك مصر
ميرا بغيظ:أنجز يا مراد الله يسترك
مراد:خلاص يستي يلا
بعد كام ساعه وصلوا فيلا بتاعت عمر
ميرا وهي ضربات قلبها زايده اوي:ييلا
مراد:ميرا لو مش عايزه نمشي
حازم:ايوا يا ميرا متخافيش
ميرا بقوه:خلاص يلا عندها و بالفعل دخلت الفيلا وهب هب اللحظه الي الكل منتظرهااا
عمر بصدمه:ميرا!!!

يتبع…

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-