رواية تغيرت احوالي لاجلها كاملة جميع الفصول بقلم جاسمين محمد

رواية تغيرت احوالي لاجلها كاملة جميع الفصول بقلم جاسمين محمد


رواية تغيرت احوالي لاجلها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة جاسمين محمد رواية تغيرت احوالي لاجلها  كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تغيرت احوالي لاجلها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تغيرت احوالي لاجلها كاملة جميع الفصول

رواية تغيرت احوالي لاجلها بقلم جاسمين محمد

رواية تغيرت احوالي لاجلها كاملة جميع الفصول

_رحيل يابت يارحيل يابنت الجز*مه قومي كفايه نوم العريس شوي كدا وهيجي

_رحيل بنعس يوه بقا انا قولتلكم رحيل مش عايزه تتجوز رحيل عايزه تسافر اي مخروبه المهم ترتاح شوي منكم

سوسن ضربتها بالمخده.. وحيات امك طي هتقومي والا والله هرن علي ابوكي يجي هو يصحيكي

رحيل قامت نطت من علي السرير… ليه بس كدا يا سوسو ياروحي انتي دانا بحبك ياولا

سوسن… انا مش فاضي لدلع الماسخ بتاعك ده يلا قومي تعالي ساعديني عشان نخلص بسرعه قبل العريس ميجي وابوكي لو جه وانتي لسه مجهزتيش ممكن يزعقلنا احنا التنين

رحيل بضحك وبتحط ايدها علي كتف سوسن وتحضنها… ههههه عارفه يابت ياسوسو والله الكلام الصعيدي مش لأيق عليكي خالص

سوسن… بت انتي بطلي دلع و جنان ويلا تعالي ساعديني

رحيل بنفخه…. هوف بقا م سعديه تحت تساعدك او منال هو لازم انا مش كفايه هتنيل اشوف العريس

سوسن… يابنتي اعقلي بقا لازم تتجوزي انتي عندك دلوقتي واحد وعشرين سنه واللي اصغر منك متجوز ومعا عيال كمان

رحيل… وانا مالي دول عقلهم صغير هو كيف اصلا بنت عندها 16سنه تتجوز طي والله لبلغ عنهم عشان القانون بيقول لازم تكمل ال18 سنه

وهي بتتكلم راح جه من ورها وضر*بها بالكف علي قفاها

رحيل… ااااه والله يازين انت مش عندك دم

زين… ههههه احسن حاجه انك مدام حد ضر*بك علي قفاكي يبقا انا

رحيل… والله ياشيخ انت رزل عبوشكلك

زين… المهم كنتي عايزه تعملي اي ياروح طنط

رحيل بشجاع… عايزه ابلغ عن البلد هنا انهم بيجوزه البنات وهي في سن صغير انا اصلا معرفش انت كيف ظابط وكيف ساكتلهم

زين… ههههه ساكتلهم عشان ده تقليد عندهم من زمان ومينفهش ابلغ عنهم ده كان ابوكي مو*تني فيها المهم فكك من الكلام الفاضي ده ويلا روحي جهزيلي فطار عقبال مغير البس

رحيل… ياعم اتنيل قال اجهز دانا عايزه اللي يجهزلي

زين… هتروحي ولا ارن علي بابا واقوله بنتك لسه صاحيه من النوم

رحيل بغضب… يوه بقا هو كل حاجه ارن علي ابوكي ارن علي ابوكي ماترنه هو كان ابوكم بيطخطخ ولا اي انا هروح انام اصلا وطظ اصلا في العريس اللي جي النهارده وراحت تنام

زين… ابوكي جدك مسيطر عليه يعني مش هينفع معا انه يدلعك زي مصر يلا قومي

سوسن… قومي بقا يابنتي مش ناقصين وجع دماغ

رحيل… يوه بقا خلاص هتنيل اقوم لم اشوف اخرتها بس والله مانا متجوزه وانا وانتوا اهو بس كدا

زين… هنشوف ياختي كدا كدا انتي مجنونه وانا متوقع انك هتعملي حاجه النهارده بس هنتظر لحد بليل و تفاجأة زي الحاضر

رحيل بضحكه كلها مكر… ههههه حبيب اختك اللي فاهمه انت

سوسن… يالهوووي يانا والله بقيت مش مطمنه وربنا يعدي النهارده علي خير يارب انا رايحه المطبخ

زين بضحك… الي القاء ياختي حتي نلتقي مساء

رحيل… ههههه الي القاء ياخوي زين مشي

رحيل وقفت وحطت ايدها في وسطها وبتحدي……ان م خليت العريس ده صام وصلي زي مبيقوله وندم انه جه يطلب ايدي مبقاش انا رحيل المنشاوي
رحيل وقفت وحطت ايدها في وسطها وبتحدي……ان م خليت العريس ده صام وصلي زي مبيقوله وندم انه جه يطلب ايدي مبقاش انا رحيل المنشاوي وفتحت باب الاوضه ونزلت تحت

رحيل بصوت عالي… ياست ياللي عايزه تجوزيني عايزاني اساعدك في اي يلا اخلصي

سوسن لفت ليها وهي ماسكه السك*ينه وبصتلها بنظره كلها خوف

رحيل وهي بتبلع ريقها وبخوف… هو انتي بتصي ليه كدا ياماما وماسكه البتاعه دي ليه عايزه تموتيني ياوليه دانتي محلتكيش غيري الحقوني ياناس اللي عايشين هنا حد يلحقنيييي

سوسن بزعيق… يابنت الجز*مه اتلمي في اي

رحيل… في انك عايزه تقط. عيني حتت لحمه وتحطيني في الاكياس اعععععععع

زين نزل جري علي صوت رحيل وجدتها وكل البيت

الجده بهيبه… في اي هنا اي الصوت ده

سوسن وقفت بعد مكانت بتجري وره رحيل ورحيل وقفت

الجده بعصبيه… هو اي لعب الاطفال ده بقا ده منظر ام وزوجه ولا ده منظر بنت كبيره وعريسها جي النهارده

سوسن… اسفه يامرات عمي

الجده بزعيق … بلا اسفه بلا زفت يلا ادخلي المطبخ خلصي شغلك وانتي يابت انتي اطلعي جهزي نفسك عشان ابوكي وعمك وجدك والعريس يجين بعد شوي يلا علي اوضتك

رحيل بخوف… حاضر وسابتها وطلعت جري علي اوضتها

الجده.. يلا كله علي شغله

رحيل دخلت الاوضه وقفلت الباب… يوه بقا اي الناس دي انا مين قالي اجي هنا مكنت عايشه في اسكندريه ومرتاحه ياربي بقا خلص الاجازه بسرعه عشان ارجع بقا بتبص لاقي التلفون بيرن مسكته لاقت حور صحبتها راحت فرحت

رحيل… الو اي ياقلبي

حور… عامله اي يابت وحشاني ياوحشه فينك يابت كدا مش بتسالي عليا طي انا زعلانه منك

رحيل… ياختي اتنيلي دانا حاسه اني وسط وحوش هنا عايزه ارجع واسيب هنا

حور… ليه بس كدا دول الصعايدها كويسين وحلوين

رحيل… ههههه حلوين وكويسين ياختي اتنيلي دانا رحيل المنشاوي اللي محدش بيقدر يخليها تعمل حاجه غصب عنها دول عايزين يجوزوني غصب

حور بصدمه… يلهووي غصب ومين ده بقا

رحيل .. والنبي معرف ياختي لسه هيجي بليل بس وربي لاخليها يحرم يدخل البيت هنا تاني بس استني عليا

حور… رحيل بطلي جنان عشان انا عارفه جنانك كويس

رحيل… ههههه متخافيش المهم تعالي نحكي ونهزر واحكلي عامله اي

حور… اشطااا يلا

بعد شوي

الجده بعصبيه… فين الز*فته بنتك دي جدها علي وصول هو والجماعه وهي لسه منزلتش

سوسن بخوف… والله معرف يامرات عم تلاقيها لسه بتجهز نفسها

الجده.. طي اطلعي خليها تخلص عشان هيوصله دلوقتي ولسه مكملتش كلامها راحت لاقت الباب بيتفتح والجد دخل هو والعريس وعياله

الجده بزعيق… اخلصي بسرعه اطلعي نزليها

سوسن… حاضر حاضر وطلعت جري علي حور خبطت الباب وراحت داخله بسرعه لاقتها قاعدها لسه بلبسها وبتتكلم في التلفون

سوسن بعصبيه .. يخربيتك انتي لسه زي مانتي قومي اتنيلي البسي خلصي العريس جه تحت

رحيل بزغفه.. يوووه قايمه هو هو كان الوزير ولا مهند ولا حماده هلال ولا تامر حسني ولا ولا عشان البس واقعد استنا

سوسن ضربتها بالشبشب… قومي يابت اخلصي

رحيل .. يوه حاضر وقامت دخلت الحمام وسوسن نزلت ترحب بالناس

العريس… امال فين العروسه يا عمده

الجد… جي هي ياولدي ياحجه فين العروسه

الجده… نازله هي ياسوسن تعالي نادي العروسه

سوسن… حاضر ولسه هتتلفت وتطلع بتبص اععععععععععع

الكل بص وفتح بقه من الصدمه

الجد بصدمه… مين دي

رحيل وهي راسمه علي وشها وعامله زي الكلاون… دي انا ياجدو رحيل

الجده بصدمه… رحيل مين

رحيل… يوه رحيل العروسه هو اي اللي رحيل مين انتوا عندكم كام رحيل

العريس بصدمه وهو واقف فاتح بقه… هي دي العروسه

مكرم وزين قاعدين هيموت علي نفسهم من الضحك علي شكل رحيل

زين بضحك… اه هي العروسه اي رايك

مكرم… مزه صح ههه

الجد بعصبيه… اي المسخره دي بس اطلعي يابت اغسلي وشك من القرف ده وتعالي

رحيل بخوف… حاضر وطلعت جري علي فوق تغسل وشها

الجد بص لزين ومكرم بغضب وهم سكتت

الجد… احنا اسفين يابني وهي هتغسل وشها وهتيجي دلوقتي اتفضل اقعد ياشريف يابني

شريف… حاضر ياعمده وقعد

رحيل طلعت وهي عماله تخبط في برجله في الارض ومتعصبه ودخلت الحمام غسلت وشها وطلعت

رحيل… ماشي برضو مش هتجوز وشوفوا هعمل اي فيه ها ونزلت تحت

الجده بيبص لاقي رحيل نازله من علي السلم.. هي جت عروستنا تعالي يابنتي سلمي علي عريسك

رحيل.. حاضر ياجدو والعريس مد ايدو يسلم علي رحيل

شريف… ازيك يارحيل رحيل مدت ايدها

اشرف.. ااااه وشد ايدو بسرعه من ايدها

الجد بلهفه .. اي في اي

اشرف وهو بيدعق في ايدو… معرفش حاجه شاكتني

مكرم بص لرحيل بنص عين لاقها بتبتسم ابتسامه كلها مكر

مكرم بصوت واطي لزين… اختك دي مش هتعدي اليوم علي خير

زين… ههههه بنتك بقا ربنا يسترها

الجد… رحيل روحي هاتي عصير ل اشرف

رحيل وهي بتبتسم وبدوس علي اسنانها… حاضر ياجدي

الجد.. ها يا اشرف يابني اي رايك في العروسه

رحيل.. اتفضل يسي اشرف

اشرف خد العصير وشرب منه بلعه وراح تافه في وش العمده

الجد بزعيق… اي اللي انت عملتوا ده

اشرف وهو عمال يشرب ميه… شطه شطه ميه الحقوني

الكل واقف اللي مصدوم واللي هيموت من الضحك

الجد بعصبيه وزعيق… رحيللللل وبيبصه ملاقهاش

زين… ههههه هربت

الجد بعصبيه… انت بتضحك اجري شوفها راحت فين

زين بخوف… حاضر حاضر

رحيل جرت تهرب ولسه هتنط من علي سور الفله لاقت اللي مسكها من درعها وحط ايدو علي بوقها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اشرف وهو عمال يشرب ميه… شطه شطه ميه الحقوني

الكل واقف اللي مصدوم واللي هيموت من الضحك

الجد بعصبيه وزعيق… رحيللللل وبيبصه ملاقهاش

زين… ههههه هربت

الجد بعصبيه… انت بتضحك اجري شوفها راحت فين

زين بخوف… حاضر حاضر

رحيل جرت تهرب ولسه هتنط من علي سور الفله لاقت اللي مسكها من درعها وحط ايدو علي بوقها

رحيل بخوف وهي بتشوف مين مسكها وبتبص لاقي شاب بشره قمحوي وعينه سوده وطويل وعندو عضلات ودقن

رحيل بخوف وهو حاطط ايدو علي بوقها… انت مين

وعينه بطلع غضب.. انتي اللي مين وبتنطي من علي السور بتاع القصر ليه انتي مين

رحيل وهي بتبلع ريقها بالعافيه… شي يل اي دك طي

شال ايدو وهو برضو لسه قابض بايدو علي ايدها وتانيها لوره

رحيل بخوف وبصوت عالي… ياباااااااااا

مكرم… رحيل سمعت صوتها بر وطلعوا يجرو كلهم بر علي صوتها لاقها عماله تعيط وهو ماسكها بعصبيه

الجد… صقر سيبها

صقر بعصبيه… هي مين دي وكيف جتلها الجراء انها تنط من علي السور وتهرب

مكرم… دي بنتي سيبها ياصقر

صقر بزهول… بنتك وبتهرب من علي السور وساب ايد رحيل ورحيل جرت حضنت ابوها

زين… اه هي رحيل بنتي

صقر وعينه احمرت من الغضب… وكيف بنت المنشاوي تهرب من علي السور

الجد…صقر بعد نفهمك يلا ندخل جو

صقر بعصبيه… مش هندخل قبل متتعاقب علي عملتها دي

مكرم… صقر تعاقب مين انت اتجننت

صقر بعصبيه… عمي لو سمحت متتكلمش عشان تربيتك هي اللي عملت فيها كدا وخلتها اتجرات عشان تنط من علي السور

رحيل وهي واقفه وهتموت من الخوف بس بتخفي خوفها… هتعمل اي يعني

صقر.. هعاقبك عشان شكلك لسه عايزه تتربي من جديد

رحيل بتحدي.. متخلقش اللي يربي رحيل مكرم المنشاوي واذا كنت انت صقر اللي كله بيخاف منه ومش بيقدر يتكلم قدام حتي جدي وبصت لجدها فانا لا ياصقر

صقر بغضب وعروق ايدو بانت من كتر الغضب… متخلقش اللي يقف قصادي وانا لو ساكت لحد دلوقتي فساكت عشان جدي وعمي

صقر بضحكه كلها تتريقه… هههههه ضحكتني انت عمرك معملت اعتبار لحد اصلا ياصقر

صقر بعصبيه…. عمي وقسم بالله لو مخليتها سكتت دلوقتي واختفت من وشي مش عارف اي ممكن يحصلها دلوقتي

مكرم بخوف علي بنته من صقر… رحيل بنتي روحي علي اوضتك

رحيل… مش رايحه يابابا وانا مش هخاف منه ويوريني هيعمل اي صقر ده

صقر بغضب… انتي اللي جبتيه لنفسك وراح مسكها من ايدها وقبض عليها جامد

رحيل بتتوجع بس مش مبينه… ههههه هو ده اللي قدرت عليه مهو انت مش بتشطر غير علي الحريم وبس بقا في راجل يمسك بنت

زين بصوت واطي ل مكرم… سكت بنتك بسرعه دي شكلها مستغني عن حياتها

مكرم… هو في حد بيعرف يسكت اختك ربنا يسترها

صقر بغضب راح ضر”بها كف وقعها علي الارض وبوقها جاب د*م

مكرم وزين وسوسن جري علي رحيل اللي وقعت علي الارض

مكرم سند رحيل هو وزين ووقفه

الجد بعصبيه… صقر انت اتجننت اي اللي عملتوا ده في بنت عمك

صقر بصلوا وبص لرحيل ولف وجه يمشي

رحيل شنكلته برجلها وقعتوا علي الارض وكان في طينه وشه جه فيها

الكل بدا يضحك علي منظر صقر

رحيل… هههههههه قوم ياهبل قوم وسخت الهدوم وطلعتلوا لسانها وطلعت تجري علي اوضتها

الكل عمال يضحك

صقر قام من علي الارض وبص ليهم هم الكل بصت غضب سكته كلهم

صقر… هي فين

مكرم وهو كاتم ضحكته بالعافيه… صقر اهد كدا

صقر… اهد بنتك دي ان مربتهالك من جديد مبقاش انا صقر احمد المنشاوي

صقر… بتقول اي سمعني

زين… لا بص مالكش دعوه بي انا بالاخص اليومين دول

صقر… اشمعنا يعني

زين غمزلوا… بعدين اعرفك يلا ندخل بقا غير لبسك وهي هخليها تختفي من قدامك خالص

صقر… عمي وقسم بالله مانا ساكتلها بسبب اللي عملتوا ده بس حسابها لم اشوفها

رحيل دخلت اوضتها وقفلت الباب ووقفت ورها وبتاخد نفسها بالعافيه وبتبص لاقي حد بيخبط علي الباب بعصبيه

رحيل بخوف… ياختي ياختييي خلاص هموت يلا هتشاهد بقا اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صقر… عمي وقسم بالله مانا ساكتلها بسبب اللي عملتوا ده بس حسابها لم اشوفها

رحيل دخلت اوضتها وقفلت الباب ووقفت ورها وبتاخد نفسها بالعافيه وبتبص لاقي حد بيخبط علي الباب بعصبيه

رحيل بخوف… ياختي ياختييي خلاص هموت يلا هتشاهد بقا اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله وفتحت الباب وهي مغمضي عينها

دخل وقفل الباب وبضحكه كلها بمكر… ههههه متفتحي عينك ياعروسه مش هينفع وتغمضيها كدا

رحيل فتحت عينها بصدمه… اشرف

اشرف… اه ياعروستي امال كنتي تحسبي مين

رحيل… اطلعي بر

اشرف.. مينفعش اطلع واسيب القمر ده

رحيل… لو مطلعتش هصوت والم عليك كل اللي في القصر

اشرف… ليه بس كدا ياقطه خليكي حلوه عشان اكون حلو معاكي وغمزلها

رحيل…. ياباااا وراح حط ايدو علي بوقها عشان محدش يسمعها وزاحه علي الكرسي

اشرف… ليه بس عايزاني اعاملك بو*حشي وانا عايز اعملك حلو ومتخافيش هكون جوزك فعادي اي حاجه تحصل بينا

رحيل بصالوا بغضب بس مش قادرها تتكلم من ايدو اللي حاطط علي بوقه

الجد… صقر تعال عايزك صقر كان طالع علي السلم راح وقف

صقر.. عايز اي

الجد.. انت فاكر ان كل اللي عملتوا ده يخليك راجل في نظرها

صقر بعصبيه… انا راجل غصب عن اي حد وانت عارف كدا كويس ياجدي

الجد… لا ياصقر كدا انت مش راجل مافيش راجل يمد ايدو علي حرمه ياصقر

صقر… يعني عاجبك انه تهرب من القصر من علي السور اهل البلد لو شافوها كانوا قالوا اي لا وكمان لابسه فستان شبه قميص النوم قصير

الجد بعصبيه…. انا عارف انه غلط اللي هي عملتوا ولبسها كمان غلط بس ابوها هو اللي يحاسبها علي الغلط مش انت

صقر بعصبيه… وهو ابوها كان واقف بيضحك وعادي عندو لان اكيد متعود علي كدا واصلا هو معرفش يربيها كويس

مكرم بعصبيه… صقر الزم حدود هو مش عشان ساكتلك وسكت لم ضربتها يبقا عاجبني اللي عملتوا لا انا سكت عشان عارف انها غلطانه وسكت عشان مصغركش كمان قدامها بس اياك تتكلم عليها ولعلمك بقا هي اصلا مكنتش عايز تتجوز ولا انا كنت موافق بس جدك هو اللي غصب عليا وغصب عليها وكمان هو العريس باين عليه مش كويس بس جدك اهم حاجه عندو الفلوس وعشان غني عايزها تتجوزه

صقر بص لجدو بغضب… انت ناوي تبيع بنات العيله برضو بسبب الفلوس مش كفايه اللي عملتوا في عمتي وبعتها ومش عارفين الحيو*ان اللي خدها ودها فين

الجد… هو انا مش بعمل كل ده عشان خاطرهم عشان يتجوزه في عيله غني ومرتاحه عشان يكونوا مرتاحين وعيشين عيشه حلو

صقر بوعيد وغضب… جدي قسم بالله لو قررت الموضوع ده تاني مش عارف اي ممكن اعملوا ثم متنساش ان كل الاملاك دي بتاعتي انا وانت مالكش اي حاجه سامع ياجدي وسابه وطلع علي اوضته وهو معدي من قدام اوضه رحيل سمع صوت زعيق بس واطي راح وقف وخبط

صقر… رحيل

اشرف سمع صوت صقر اتوتر وخاف وبص لرحيل

صقر قلق لم سامع صوت زعيق بس هي مش بترد… رحيل في اي ردي

اشرف بخوف لرحيل… هسيبك تفتحيلوا الباب بس لو عرفتيه اني هنا اقولهم انك انتي اللي قولتيلي اجيلك الاوضه عشان عايزه تقوليلي حاجه ولم جيت واني طلبتي مني اني اقضي الليله معاكي ورفضت هددتيني انتي سامعها ولو لبعت عليا بالمسدس ده هنهي حياتك

رحيل خاف وشاورت براسها ليه بحاضر راح حاش ايدو من علي بوقها وراحت قامت تفتح الباب

رحيل فتحت الباب وبخوف… اي ياصقر في حاجه

صقر بشك من حالتها… لا بس سمعت صوت زعيق في اوضتك

رحيل بتوتر وخوف وهي بتبص علي اشرف اللي واقف وره الباب… ها لا ده صوت الفلم اللي كنت بسمعه

صقر بشك… فلم طي مالك كدا

رحيل بعصبيه… مقولت مافيش يلا سلام وقفلت الباب في وشه

صقر بغضب.. تتفلقي اناغلطان اني خوفت عليكي

اشرف اول ما قفلت الباب راح مسكها من شعرها رحيل زعقت وصقر كان لسه هيمشي سمع صوت الزعيق

صقر… لا كدا مينفعش في حاجه وراح كسر الباب ودخل لاقي اشرف رميها علي السرير

اشرف بص بصدمه لصقر

مكرم وسوسن وزين والجد والجده كانوا قعدين سمعو صوت الباب وهو بيتكسر والزعيق طلعوا يجرو علي فوق لاقي صقر ماسك اشرف ونازل فيه ضر*ب واشرف قرب يمو*ت في ايدو ورحيل قاعد علي السرير وضامه رجليها وبتعيط سوسن الجده جرو علي رحيل ومكرم والجد وزين جرو يحوشه صقر من علي اشرف

زين مسك صقر وبعدو من علي اشرف… اهد بس واحنا هنجيب حقنا بس كدا هيموت في ايدك وهضيع مستقبلك

صقر بعصبيه… طظ في اي حاجه بس كيف ابن ال… يتجرا يعمل كدا ويدخل اوضتها

اشرف عمال يكح وبياخد نفسه بالعافيه وراح مطلع المسد*س وضرب رحيل

صقر بزعيق… رحيلللللل

والكل بصدمه… رحيلللللللللل
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
زين مسك صقر وبعدو من علي اشرف... اهد بس واحنا هنجيب حقنا بس كدا هيموت في ايدك وهضيع مستقبلك

صقر بعصبيه... طظ في اي حاجه بس كيف ابن ال... يتجرا يعمل كدا ويدخل اوضتها 

اشرف عمال يكح وبياخد نفسه بالعافيه وراح مطلع المسد*س وضرب رحيل 

صقر بزعيق... رحيلللللل 

الكل بيبص علي رحيل لاقها حاطه ايدها عند صدرها 

رحيل بصدمه بتشيل ايدها وبتبص عليها لاقها عليها د*م 

الكل جري عليها بصدمه

مكرم بزعيق... زين رن علي الاسعاف بسرعه 

صقر بغضب.. هو لسه هنستنا الاسعاف وراح شالها زين انزل شغل العربيه بسرعه 

زين... حاضر ونزل جري شغل العربيه وصقر حط رحيل في العربي وركب وزين مشي

مكرم... يلا يابوي اركب 

الجد.. حاضر متولي امسك الحيو.. ان اللي فوق ده وحطه في المخزن اوع يهرب منك وركب وسوسن والجده ركبوا معاهم ومشي وره زين 

في العربيه 

صقر بخوف وغضب... اسرع يازين مافيش وقت رحيل اوع تغمضي عينك 

رحيل بتعب... صق ر اااه 

صقر... متتكلميش ريحي نفسك 

رحيل وهي بتاخد نفسها بالعافيه... لا بقولك با با وماما وزي ن اما نه في رقبتك ااه 

صقر بخوف... اهدي ارجوكي وان شاءلله هتقومي بالسلامه بس ريحي نفسك بسرعه يازين 

رحيل... اوعدني بس وبتاخد نفسها بالعافيه 

صقر... بوعدك ارتاحي بقا 

رحيل غمضت عينها

صقر بزعيق.... رحيلللل فتجي عينك رحيل فوقي رحيل رحيل زين بسرعععععه 

زين اسرع بالعربيه ووصل المستشفي وقف بالعربيه وصقر شال رحيل وجري بيها علي جو في المستشفي 

صقر بعصبيه... انتو يابها.. يم ياللي هنا تعالوا بسرعه 

 الدكتور جي بيجري... ايو ياصقر باشااا تحت امرك 

صقر بغضب... انت لسه هاقول تحت امرك هاتم حماله بسرعه وخدها علي العمليات 

الدكتور بخوف... حاضر حاضر تعالوا بسرعه وجابه الحماله وحطه رحيل عليها ودخلوها العمليات وصقر واقف خايف ورايح جي قدام اوضه العمليات 

مكرم والجد وسوسن والجده وصلوا وجري علي زين وصقر 

مكرم بخوف وعياط علي بنته... ها ياصقر رحيل عامله اي بنتي عامله اي طمني 

صقر بصله وسكت راح مكرم عند زين... رد طي انت يازين اختك عامله اي 

زين اتفتح في العياط و حضن مكرم... رحيل فقدت الوعي واحنا في العربيه ودلوقتي في العمليات ومنعرفش عنها اي حاجه ادعيلها يابابا 

سوسن اغمي عليها زين جري شال سوسن ودخلها اوضه فاضي ونادم علي ممرضه تكشف عليها 

الممرضه.. هي كويسه بس الخوف والتوتر خير ان شاء الله 

مكرم... يارب وقعد جنب سوسن علي السرير ومسك ايدها 

عند رحيل الدكتور طلع وصقر والكل جري عليها 

صقر بلهفه... ها يادكتور اخبارها اي طمني 

الدكتور... والله ياصقر باشاا حالتها خط. يره وكمان زمره د. مها oسالب ومافيش زمره د. م كدا هنا 

صقر بعصبيه... انت بتقول اي كيف مستشفتي من اكبر المستشفيات اللي في البلد ومافيش فيها زمره د. م كدا ومسك الدكتور من البلطه الابيض

الدكتور بخوف... يعني اعمل اي ياباشااا 

زين جري عليها وبعد الدكتور عنو 

صقر بعصبيه... طي تعال شوف زمرت د. مي تنفع معاها ولا لا اخلص 

الدكتور بخوف... حاضر حاضر يلا  

الممرضه.. زمره د. مك موافقه مع زمره د. مها ياصقر باشااا 

صقر بلهفه... طي خدو الد. م بسرعه الله عايزينه اخلصو وشخط في الممرضه خافت وراحت سحبت منه كيس د. م وخدته راحوا يكملوا العملي لرحيل 

صقر واقف ورايح جي برضوا قدام اوضه العمليات وقلقان 

الجد... يابني اقعد انت لسه واخدين منك د. م وتعبان اقعد 

صقر بصلوا بغضب... مش انت اللي السبب في اللي هي فيه دلوقتي عشان مجايبك انت اللي حبته 

الجد حس بالغلط راح وطي راسها وسكت 

الدكتور طلع 

صقر بلهفه... هي يادكتور اخبارها اي قول 

الدكتور... احنا عملنا اللي علينا والله ياصقر باشااا لازم ننتظر علي الاكل 24ساعه عشان الرصا. صه كانت قريبه من القلب 

صقر بحزن... ماشي يادكتور وقعد علي الكرسي 

وطلعوا رحيل من اوضه العمليات نقله اوضه تانيه 

عند سوسن فاقت وخوف... ها رحيل بنتي عامله اي رد علي يامكرم 

مكرم بحزن... عملولها العملي بس لسه مش هيعرفه حاجه غير لم يعدي اربعه وعشرين ساعه وتفوق 

سوسن بعياط... طي وديني عند بنتي والنبي وقامت من علي السرير ومشت ومكرم مشي جنبها بيسندها 

سوسن وصلت لاقتهم قاعدين قدام اوضت رحيل 

سوسن بعياط صقر ارحيل بنتي كويسه طمني يابني ارجوك 

صقر سندها... اخدي يامرات عمي ان شاء الله هتكون كويسه 

سوسن... عايزه اشوفها طي 

صقر... حاضر تعالي معايا وخدها ودخلوا عند رحيل في الاوضه 

وسوسن قعدت جنبها علي السرير وبعياط... حبيبتي قومي ارجوكي متوجعيش قلبي عليكي والنبي وعماله تعيط 

صقر وقف جنبها وبدا يواسيها... مرات عمي اهدي وان شاءلله خلال الاربع وعشرين ساعه هتفوق وهنطمن عليها 

سوسن بعياط... يارب يارب يابني يارب 

بعد شوي صقر بعصبيه لدكتور 

صقر... يعني الاربع وعشرين ساعه عدو ومافقتش 

الدكتور بخوف... والله معرف ياصقر باشااا 

صقر بغضب... امال مين يعرف ام. ي 

الممرضه جي بتجري... الحقني يادكتوررر 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بعد شوي صقر بعصبيه لدكتور 

صقر... يعني الاربع وعشرين ساعه عدو ومافقتش 

الدكتور بخوف... والله معرف ياصقر باشااا 

صقر بغضب... امال مين يعرف ام. ي 

الممرضه جي بتجري... الحقني يادكتوررر 

صقر بخضه وخوف... اي فيه اي انطقي يلا 

الممرضه... انسه رحيل فاقت 

صقر بفرحه هو وكل العيله... بجد وطلعوا يجري عند رحيل 

الدكتور دخل... لو سمحتوا اقفه بعيد شوي بس افحصها 

رحيل بتعب... ماما 

سوسن... ياروح ماما انا جنبك وقربت منها ومسكت ايدها والدكتور بدا يفحص فيها 

صقر... ها يادكتور عامله اي 

الدكتور... لا حالتها كويس بس لازم تبعدوها عن التوتر ولازم كمان ترتاح 

رحيل... يادكتور هو ينفع لو سافرت النهارده 

صقر اضايق وبعصبيه.... تسافري كيف انتي اتجننتي ولا اي وتسافري ليه اصلا 

الكل بص لرد انفعال صقر بستغراب صقر حس باللي عملوا 

صقر... انا قصدي انه مينفعش تسافري دلوقتي عشان صحتك 

الدكتور... فعلا صقر باشاا كلامه صح عشان تقدري انك تسافري علي الاكل معاكي شهر 

رحيل... بس انا مينفعش اقعد هنا تاني 

الجده بحزن... بنتي حقك علينا انا عارفه ان اللي حصلك ده كله بسبب جدك بس والله جدك بيحبك وكان عايز مصلحتك 

رحيل بنفعال... مصلحتي يجوزني لواحد زي ده وغصب عني جدي كان عايز فلوس وسلطه بس جدي مش بيهمه غير مصلحته وانا مستحيل اعيش مع حد مش طايقني واهم حاجه الفلوس 

صقر... بس انتي مش هتعيشي معا البيت بيتي وهتعيشي في بيتي 

رحيل بضحكه كلها سخري... بيتك ههههه عشان تعذبني انت التاني وتمد ايدك عليا زي معملت 

صقر حس بالاحراج والحزن علي اللي عملوا... حقك عليا وانا اسف بس لو كنتي مكاني كنتي هتعملي اي 

مكرم... رحيل خلصنا الموضوع هتقعدي الكام يوم دول بس وبعدين نبقا نسافر عشان مينفهش اجر شقه هنا في الصعيد 

صقر... كلام عمي صح وياريت نفتح صفحه جديد بقا 

رحيل بصت لصقر بصه كلها عتاب وسكتت 

صقر... لو سمحت يادكتور هي ممكن تخرج ايمتا 

الدكتور... بكرا الصبح ان شاء الله بس في حاجه 

صقر... اي هي 

الدكتور... مينفعش كلكم تبقا موجودين كدا لازم علي الاقل واحد بس اللي يبقا موجود معاها 

صقر... اممم تمام انا هبقا معاها والباقي هيروح 

رحيل... لا ليه انت تقعد معايا 

صقر بعصبيه... عشان مينفعش ياستاذه ممكن يحصل اي حاجه تبع عيله الز. فت اشرف بسبب اللي حصل فيه 

زين بستغراب... ليه هو انت عملت اي فيه ياصقر 

صقر بنظره كلها شك وضحكه فيها مكر.. اعمل اي معملتش فيه حاجه 

زين... صقر مش واثق في الضحكه دي خالص وكمان مش واثق فيك 

رحيل بصت لصقر بصه شك والكل بصله 

صقر... اي بتبصولي ليه كدا يلا روحوا وبكرا الصبح زين بس اللي يجي عشان ياخدني انا ورحيل ومرات عمي تجهز اكل عشان رحيل هي وجدتي

مكرم... تمام ياصقر يلا نمشي 

صقر بعد الكل ما مشي... بقولك انا هروح اشوف حاجه اكلها عشان جيلي هبوط 

رحيل... ليه حامل جيلك هبوط 

صقر... لا ياختي جيلي هبوط عشان اتبرعت لب. قره بكيس د. م وياريت يطمر فيها

رحيل... ليه هو انت عج. ل عشان تتبرع لبقره اصل كل شي بيكون يشبه للتاني فلو انا بق ره يبقا انت ع. جل 

صقر وهو بيجز علي سنانه... بت وربي لو ملميتي لسانك الطويل ده مش عارفه اي هيحصلك اتلمي وخلي ام الليله دي تعدي علي خير جتك القر. ف 

رحيل بتعب وهي بتتعدل عشان تقعد... والله ما في قر. ف غير قر. فك انت ها 

صقر... مهو انا لو كلمتك دلوقتي هيقولوا مش بتشطر غير علي الوليه وكمان عشان تعبانه ووجع دماغ انا مش عارف لسانك ده مش بيتعب زيك ليه وسابها وطلع 

رحيل... ماشي ياصقر وربي لم اقوم بس لعلمك الادب 

ـــــــــــــــــــــــــــ في مكان تاني 

_اه يابوووي خلاص مش هقدر امشي علي رجلي تاني 

=متخافش ياولدي هاخدلك حقك من ابن احمد المنشاوي ده واعملوا كيف يتجرا انه يقط. ع رجل ولدي 

اشرف بعياط... مو. ته يابوي بس لازم تجبلي حقي وتخلي ميقدرش يمشي علي رجله تاني 

=متحافش ارتاح انت بس عشان عندك عملي اليومين الجاين عشان تقدر تمشي علي رجلك 

اشرف... حاضر يابوي 

عند رحيل قاعدها عماله تتقلب علي السرير وقلقانه 

رحيل... يا تري راح فين صقر اخر ليه كدا وبتبص من القزاز بتاع الباب لاقته واقف بيتكلم مع ممرضه والممرضه بتضحكلوا 

رحيل... بقا كدا ياصقر وانت اللي بتقرا صنف الحريم واقف تهزر مع الممرضين وعامل فيها تعبان وبتجيب اكل ماشي لم تيجي وهي بتكلم نفسها وانا مالي اصلا ميتكلم براحته ياك حتي يتجوزها 

صقر... تمام بصي اول ميجي الساعه 2تجيبي الحقن والأدوية عشان تديهالها انتي   

الممرضه... تمام ياصقر باشاا 

صقر.. باشاا اي ده انا وانتي كنا زمايل اصلا ولا نسيتي العب بتاع زمان مع بعض 

الممرضه... هي دي اوقات تتنسي بس برضو لازم يبقا فيها احترام 

صقر.. براحتك يلا سلام بقا 

الممرضه... سلام 

صقر دخل لاقي رحيل راقدها ومغمضه عينها 

صقر... انتي نمتي 

رحيل... لا ومالس بدري

صقر... بدري في اي 

رحيل... وانا اي عرفني اسال نفسك 

صقر... رحيل نامي انا مصدع وتعبان وعايز انام 

رحيل... هو كلامي مش بيعجبك ليه ومش بطيقني ليه اشمعنا هي كنت واقف بتهزر معاها 

صقر بزهق وعصبيه.. رحيل هي شكلها ليله مش هتعدي انا سايبلك الاوضه خالص وهنام بر تصبحي على خير 

رحيل مردتش وصقر اخد بطانيه وطلع قعد علي الكرسي اللي قدام الاوضه وفرط البطانيه ونام 

رحيل بحزن... ماشي ياصقر ونامت 

رحيل نايم وحست بحد بيتحرك جنبها 

رحيل بزعيق... صقرررررر 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
 صقر بزهق وعصبيه.. رحيل هي شكلها ليله مش هتعدي انا سايبلك الاوضه خالص وهنام بر تصبحي على خير

رحيل مردتش وصقر اخد بطانيه وطلع قعد علي الكرسي اللي قدام الاوضه وفرط البطانيه ونام

رحيل بحزن… ماشي ياصقر ونامت

رحيل نايم وحست بحد بيتحرك جنبها

رحيل بزعيق… صقرررررر

صقر حط ايدو علي بوقها…. هس هس

رحيل وهي مبحلقه عينها.. هو انت ياز. فت

صقر… اتلمي واه انا

رحيل… وداخل الاوضه بتتسحب ليه كدا زي الحر. امي

صقر وهو بيتلفت حوليه وبيتهته في الكلام… ها لا ولا حاجه بس

رحيل… بس اي انطق اخلص

صقر بعصبيه… اقول براحتي وجيت عشان مش عارف انام بر وهتخمد هنا ها اسكتي بقا

رحيل… اطلع بر ياصقر عشان مينفعش تنام معايا في نفس الاوضه

صقر… ياشيخه اتنيلي يعني هو انا هغت. صبك بلا كوسه دانتي شبه ممدوح صحبي الله يرحمه

رحيل بعصبيه… لا وحيات امك

صقر عينه احمرت واتعصب جامد وبيدوس عليه ايدو وعروق ايدو بنات

رحيل بصوت واطي… يالهووي هيعملني كفته دلوقتي يخربيت امك يلساني ربنا يسترها يارب

رحيل… صقر اسفه والله قولت غصب عني

صقر بعصبيه… عارفه لو مش تعبانه كنت خليتهم كفنوكي مكانك

رحيل… انا اسفه

صقر مردش عليها وراح طفي النور ورقد علي السرير الصغير اللي جنبها في الاوضه

رحيل… الحمدلله يارب عدت علي خير

صقر وهو راقد ومديها ضهرو… بطلي كلام ونامي مش عايز اسمع صوتك خالص

رحيل… حاضر حاضر ياكبيره اهو هنام وشدت البطنيه وحطتها علي دماغها

االفجر رحيل سمعت صوت الفجر وقامت

رحيل… هو لسه الفجر بياذن وبتبص جنبها ملقتش صقر نايم علي السرير

رحيل بخوف عشان النور مكنش منور بس كان في شعاع بصيت من الشباك… صقر صقر انت فين صقر وبتبص لاقت صقر داخل بيهزر هو والممرضه

صقر… كويس انك سمعتي كلامي وجيتي معايا

الممرضه بضحك… هههه اه لو مرحتش اصلا مكنتش عارفه اي هيحصل بس انت كنت جامد بصراحه

صقر… ههه لا والله وفتح النور بيبص لاقي رحيل قاعدها علي السرير

صقر… بسم الله الرحمن الرحيم انتي صحيتي ليه وايمتا

رحيل مش بترد عليه

صقر… رحيل مالك مش بتردي ليه

رحيل بعصبيه… صقر عايزه اروح دلوقتي

صقر… انتي مجنونه تروحي فين دلوقتي لسه بدري مش هنلاقي عربيات وكمان العربي بتاعتي زين خدها وهو مروح

رحيل… ماليش فيه اصرف عايزه اروح دلوقتييييي

صقر بعصبيه… رحيل بطلي جنان عشان مش طالبه جنان هي

رحيل بزعيق… اه فعلا عشان مش فاضي ولا عشان الاستاذه واقفه وخايف علي مشاعرها

صقر بعصبيه… رحيل بطلي هبل انتي اي اللي بتقوليه ده مافيش حاجه بيني انا ورشا

رشا… صقر اهد رحيل مالك واهدي بس الصبح يطلع وتروحي

رحيل… انا مكلمتكيش انتي يبقا تسكتي خالص واطلعي من هنا

صقر… تطلع كيف لازم تديكي الحقنه بتاعتك والعلاج

رحيل… وانا مش هاخد علاج انا ولا هاخد حقن

صقر بغضب وشده… رحيل وقسم بالله لو مخلتيها ادتك الحقنه والعلاج لا اخليها تمشي واديكي انا الحقنه

رحيل.. مستحيل اي السفا.. له دي

صقر… اخلصي هتخليها تديكي الحقنه ولا ادهالك انا اخلصييي وشخط فيها

رحيل وهي عينها بدمع… اطلع بر طيب خليها تدهالي

صقر.. ايو كدا شاطرها رشا لو عملت حاجه نادي عليا وانا واقف بر

رشا… تمام ياصقر اطلع انت

رحيل بصت لصقر وعينها كلها مليانه دموع صقر بصلها وطلع

رشا… يلا يارحيل

رحيل… حاضر

بعد شوي رشا طلعت

صقر… ها خدت الحقن والعلاج

رشا… اه خدتهم براحه عليها مش كدا

صقر… دي مينفعش معاها براحه عشان دماغها ناشفه خالص

رشا… براحه برضوا انا اختك يعتبر عشان متربين مع بعض و يامااا امي كانت بترضعك معايا يعني اخوات وعارفه صقر كويس

صقر… حاضر يلا روحي نامي شوي عشان الصبح قرب يطلع وشكرا

رشا… شكرا علي اي رحيل يعتبر بنت عمي زيك يلا اسيبك سلام

صقر… سلام

صقر دخل لاقي رحيل راقدها ومدي ضهرها لصقر بس عماله تعيط بصوت واطي راح هو رقد علي السرير ونام

ــــــــــــــــــــــ الصبح

مكرم… سوسن زين راح ل صقر

سوسن… اه وزمانهم جاين كمان في الطريق

مكرم… تمام جهزي بقا كل حاجه عقبال ميجوا

سوسن… حاضر

زين… صقر بس الممرضه دي هتقعد كام يوم مع رحيل

صقر… رشا هتقعد معاها اسبوع زي ما الدكتور قال

رشا… ليه هو انا هضايقكم في حاجه

زين… لا عادي بس بسال بس رحيل مالك ساكته ليه كدا ومديه وشك للشباك من وقت مطلعنا من المستشفي

رحيل بحزن… ها لا عادي بس امشي بسرعه عشان عايزه ارتاح

زين… حاضر وبص لـصقر وبصوت واطي مالها

صقر بص عليها من جنب عينه… معرفش

زين بستغراب… تمام

وصلوا البيت

صقر جه يسند رحيل عشان يدخلها جو

صقر… هاتي ايدك عشان تنزلي

رحيل مبصتلوش… زين خد هنا

زين… اي ياروحي

رحيل… تعال اسندني عشان ادخل

زين… حاضر تعالي ومسكت ايد زين وزين سندها ودخلوا واسبه صقر واقف مكانه

صقر وهو بيجز علي سنانه من الغضب.. ماشي يارحيل

رحيل دخلت سلمت علي الكل وطلعت اوضتها

سوسن جايبه الصنيه وعليها اكل ودخلت عند رحيل الاوضه… حبيبتي يلا عشان تاكلي رحيل مسحت وشها بسرعه

سوسن… مالك بتعيطي ليه

رحيل… ها لا مش بعيط

سوسن… احلفي

رحيل… والله مافيش حاجه

سوسن… طيب يلا عشان تاكلي

رحيل… مش جعانه بس اطفي النور عشان عايزه انام ورتاح

سوسن… لازم تاكلي

رحيل بحزن… مش قادرها ارجوكي سيبيني ارتاح

سوسن.. حاضر وشوي واجيلك وخدت الاكل ونزلت كان الكل قاعد بياكل

مكرم… اي ده يعني الاكل زي مهو

سوسن… مش راضي تاكل مش عارفه مالها من وقت مجت من المستشفي وهي حاسه انها زعلانه

زين.. فعلا حتي وقت العربيه برضو بس سالتها قالت مافيش حاجه

الجده… صقر رحيل مالها

صقر… معرفش وهاتي يامرات عمي الاكل انا هطلعلها

سوسن.. خد اهو يابني

صقر خد الاكل وطلع لـرحيل وخبط علي الباب

رحيل… سيبوني عايزه ارتاح

صقر فتح الباب ودخل

رحيل… اطلع بر عايزه انام

صقر مردش عليها وراح قعد حنبها علي السرير

رحيل… بقول عايزه انام

صقر مسك المعلقه وملها شربه وحطه عند بوقها

رحيل… انت مش بتسمع مش هاكل وعايزه ارتاح

صقر… افتحي بوقك اخلصي

رحيل… مش جعانه

رحيل فتحت بوقها بخوف من شكله

الجده… ولا زمان يارشا يابنتي

رشا… قولي للزمن يرجع ياجدها والله ايام كانت حلو اووي وانا وسطيكم

الجده… فعلا ايام كانت حلو

سوسن… شرفتينا يابنتي واتشرفنا بمعرفتك

رشا… الشرف ليا انا ياطنط والله

صقر… يلا الحمدلله خلصتي يلا ارتاحي بقا

رحيل متكلمتش ومبصتلوش

صقر قام ومشي ولسه هيفتح الباب

صقر… رحيل علي فكرا انا ورشا مافيش اي حاجه بينا خالص واللي في عقلك ده تنسي عشان هي زي اختي وحتي انتي كمان بفكر فيكي كا اخت وبس سامع اخت وبس وفتح الباب وطلع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
   صقر… يلا الحمدلله خلصتي يلا ارتاحي بقا
رحيل متكلمتش ومبصتلوش
صقر قام ومشي ولسه هيفتح الباب
صقر… رحيل علي فكرا انا ورشا مافيش اي حاجه بينا خالص واللي في عقلك ده تنسي عشان هي زي اختي وحتي انتي كمان بفكر فيكي كا اخت وبس سامع اخت وبس وفتح الباب وطلع
رحيل اترمت علي المخده وحضنتها وبعياط… وانا مش هشوفك غير اخ ياصقر ومستحيل افكر اني احبك ابدا واللي في قلبي هقفل عليه ولا كان حصل حاجه وبدات تعيط
سوسن شافت صقر نازل من علي السلم… ها اكلت
صقر… اه اكلت خدي الصنيه اهي وانا طالع
زين بشك… رايح فين خدني معاك
صقر… ليه معندكش شغل
زين… لا فاضي يلا اجي معاك حتي اخد دلفه في البلد
صقر… ماشي يلا
ــــــــــــــــــــــــــ بعد شوي
صقر عمال يلف بي العربيه حولين الارض
زين بنص عين.. علي فكرا جينا هنا مرتين سرحان في اي ياصقر وفي اي حصل بينك انت ورحيل
صقر… محصلش حاجه هيحصل اي
زين… صقر احكي انا مش عيل عشان مخدتش بالي في اي
صقر واقق العربيه بصرحه وبعصبيه… الاستاذه اختك بتحبني عرفت اي حصل وقال اي بتغير عليا من رشا الممرضه
زين بستعجاب… طيب وفيها اي يعني
صقر ركن راسه علي كرسي العربيه وتنهد بحزن… فيها ان انا مستحيل اثق في بنات حواء ابدا مستحيل اغلط غلطت ابوي واحب واتجوز وبعدين تخوني وترمي ابنها وبنتها وتختفي ومحدش يعرف عايشه ولا ماتت حتي
زين… بس يابن عمي مش كله زي بعضوا صوابع ايدك مش واحدها
صقر… فعلا مش واحدها بس قربهم علي بعض هتلاقي المختلف فيهم حاجات بسيطه جدا
زين… طيب ادي لنفسك فرصه انت مستحيل تعيش كدا لوحدك
صقر… لوحدي احلالي والله وبدي ياعم والله كل يوم بقضيها مع واحدها شكل هههه
زين…ههههه وربنا لوحدي تعرف تكرهك ياصقر دي بتكرها الخيانه
صقر… ههههه يعني اعرفها اخليها تشيلني من دماغها خالص ونخلص
زين… براحتك ياخوي انا مالي بس رحيل لو كرهت حد صعب جدا او واحد في الميه انها ترجع تثق وترتاح للشخص تاني
صقر سكت وسرح
زين.. سرحت فين يلا نمشي
صقر… حاضر يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد اسبوع
رشا… ها كدا بقيتي كويسه شوي صح عن امبارح
رحيل… اه الحمدلله احسن الباب بيخبط
رشا… مين
صقر فتح الباب… انا صباح الخير
_صباح النور
صقر… رحيل عامله اي دلوقتي طمنيني
رحيل… مالكش فيه اطلع بر
صقر… بت انتي انا اصلا مش بكلمك انتي ثم لازم اطمن عشان لو حصل حاجه بياخدو دم مني ليكي وانا لسه مرجعتش الكيس اللي خدتي وياريت اصلا كان طمر فيكي
رحيل… لو د. م بنادمين كان هيطمر
صقر بعصبيه… وحيات امك امال د. مي د. م اي شيفاني اي يابت انتي وجز علي سنانه
رحيل بخوف… شيفاك بنادم ياباشااا
صقر… ايو كدا
رشا… ههههه وربي انتو الاتنين شبه المسرحيه
صقر… انا رايح مشوار وانتي تتلمي وتفضلي في سريرك مرتاحه انتي سامعه
رحيل بخوف.. حاضر
سوسن… رحيل رحيل حور وخوها سليم جاين يشوفوكي
رحيل بفرحه… ادخليهم بسرعه
صقر واقف واتعصب جامد لم لاقي رحيل فرحت لم سمعت اسم سليم راح وقف مكانه ومرداش يمشي
سوسن… سليم تعال يابني انت وحور
حور اول مدخلت جرت علي رحيل حضنتها
حور… الف سلامه عليكي ياروحي
رحيل… الله يسلمك ياقلبي
صقر واقف يشوف سليم وبيبص لاقي شاب طويل في حدود 25سنه وعيونه خضر داخل من الباب
سليم بفرحه… عامله اي ياام لسان
رحيل بضحك… ههههه الحمدلله بخير يا ابو طويله
سليم… ههههه يارب دايما ياختشي وقرب لسه هيسلم عليها راح صقر مسك ايدو
صقر… اتشرفنا بحضرتك مين وداس علي ايدو
سليم… انا سليم الهواري ابوي يبقا خالد الهواري تبع شركات التصدير هنا في البلد وانت مين
صقر… اممم انت ابن خالد اهواري اتشرفت بيك وانا صقر المنشاوي تسمع عنو طبعا
سليم… اه ومين ميسمعش عنه اتشرفت بحضرتك
صقر… شكرا اتفضل انزل تحت عشان مينفعش تقعد هنا وسط البنات
رحيل بسرعه… سيبه يقعد معانا ياصقر من زمان مقعدناش هزرنا ولا اتكلمنا سوء
صقر بلهفه وعصبيه…. وحيات امك وتقعدي معا تتكلموا وتهزرو ليه ها
سوسن بضحكه مكتومه… احم احم بتجيب سيرت امها ليه طي
صقر اخد باله من كلامه… اعلش يامرات عمك بنتك اللي بتجيب الكلام ليكي مهو انتي لو مربيها مكنتش جابتلك الكلام
رحيل… وهو انا عملت اي دلوقتي يعني
صقر… بت انتي متعصبنيش مافيش بنت في الصعيد تقعد مع شاب في اوضه لا وكمان تهزر وتتكلم معا انتي اتجننتي في عقلك ولا اي
رحيل… بس..
سوسن… صقر كلامه صح احنا هنا مش في اسكندريه
سليم… اممم خلاص انا اصلا ماشي عشان اصلا عندي مشوار واهو شوفتك يارحيل واطمنت عليكي وابقا اجي وقت تاني بقا
رحيل بحزن… تمام ياسليم بس اوع تكون زعلت
سليم… لا ازعل من اي عادي ولا يهمك
رحيل .. تسلم ابقا خلي بالك من نفسك
سليم… حاضر وانتي كمان سلام
كل ده وصقر واقف بينهم وبيتفرج والغضب ماليه
بعد ما سليم مشي
صقر قرب من رحيل وبيجز علي سنانه … وحيات امك لخلص شغل واجي اربيكي بس استني عليا وسابها ومشي
رحيل بتبلع ريقها بالعافيه من الخوف
حور بعد م صقر مشي غمزت لرحيل… بيحبك صح
رحيل بصدمه… حبك برص ياختي يحب مين ده هيق.. طعني عني حتت ويرميني للكلاب ربنا يسرتها
حور… بس باين من طريقه كلامه انه بيحبك
رحيل بحزن… صقر مستحيل يحب حد حتي لو الحد ده حبه وبهزار المهم قوليلي عامله اي
رشا بحزن علي رحيل… صقر عندو قلب وممكن يحب محدش عالم بالقلب ممكن يعمل اي ويحصلوا اي
رحيل… صقر معندهوش قلب اصلا المهم فككم
ــــــــــــــــــــــــــ عند صقر
صقر… زين كنت بتكلم مين
زين… ليه
صقر… عادي اصل كنت مبسوط وعمال تضحك فستغربت
زين… في سهر النهارده فكنا بنتفق عليها انا والشباب وغمزلوا وفيها بنات
صقر… اممم تمام
زين بستغراب… اي تمام دي مش عوايدك يبقا في سهرات زي كدا وتطنش مالك
صقر…. ها لا عادي بس ماليش مزاج انا هروح مشوار
زين ببرود… بتحب
صقر سمع كدا وسكت وسرح وفتكر رحيل
زين بيهزه من كتفه… صقر صقر
صقر بعصبيه… اي في اي واتلم واقف علي الموضوع عشان علي اخري
زين… حاضر المهم يلا نروح المغرب اذن من بدري والجو بقا ضلمه
صقر… ماشي يلا وركبه العربيه ورجعوا
ـــــــــــــــــــــــــــــ عند رحيل قاعدها هي ورشا وحور وسليم في الجنيه عملين يهزرو ويضحكه
حور… بس عارفه يابت يارشااا كان منظرها يضحك يوم موقفت قدام الشاب في الجمعه وادته قلم علي وشه كان اي تحفه
رشا والكل… هههههههه
صقر وصل هو وزين وركنه العربيه ودخلين سمعوا صوت ضحك وهزار
زين بستغراب… مين اللي بيضحك ويهزر ده
زين… اي في اي
صقر… اختك وسليم هم اللي بيضحكه ويهزرو في الجنيه
زين… سليم هو جه طيب والله ده حاجه هتحصل اول مره يبقا بيهزور وبهدوا كدا
صقر اتعصب اكتر ومشي رحلهم
رحيل كانت بتضحك وبتبص لاقت صقر وشافت منظره وعينها حمرا ومتعصب خافت وبطلت ضحك
سليم وهو مدي ضهرو لصقر… اي بطلتي ضحك ليه مالك
صقر… بطلت لم شافتني
سليم لف… صقر ازيك
صقر مردش علي سليم ولا بصله وبص لرحيل وبعصبيه… انا قولت اي الصبح ها قولت اي يارحيل
رحيل بخوف وهي بتبلع ريقها… اص ل اللي حص ل
صقر وهو بيشخط فيها بشد… اصل اي متنطقي
سليم… مبراحه ياصقر مالك داخل سخن علينا ليه كدا
صقر…. لا والله سخن وراح ضربه بوكس في وشه
رحيل… صقرررر
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
رحيل بخوف وهي بتبلع ريقها… اص ل اللي حص ل
صقر وهو بيشخط فيها بشد… اصل اي متنطقي
سليم… مبراحه ياصقر مالك داخل سخن علينا ليه كدا
صقر…. لا والله سخن وراح ضربه بوكس في وشه
رحيل… صقرررر
صقر بصلها وعينه بطلع شرار من الغضب رحيل خافت فسكتت
سليم قام من علي الارض وهو ماسك بوقه اللي بينزل د. م
سليم… انت ازاي تتجرا تعمل كدا
صقر بغضب… ان مختفتش من وشي دلوقتي مش عارف ممكن يحصل فيك اي
رحيل بخوف… سليم ارجوك امشي من هنا ارجوك
سليم.. ليه بس فيه اي
رحيل… ارجوك ياسليم امشي من هنا
سليم… حاضر يارحيل همشي بس عشان خاطرك وبص لصقر ومشي
زين… صقر ممكن افهم بقا في اي وليه ضربته
رحيل… هو اصلا دايما كدا مش بيحب يشوفني مبسوطه ولا قريبه من حد مش عارفه عايز اي مني انت مش قولتلي انك شايفني زي اختك وبس طيب ما اختك مسافره واكيد بتهزر وخرباها مع الشباب في تركيا
صقر سمع كدا ومقدرش يتمالك نفسه راح مسكها من ايدها ودايس جامد عليها وبعصبيه… اختي اشرف من اي حد حتي انتي واياك اسمعك تفتحي بوقك وتقولي عليها كلمه تاني انتي سامعه
رحيل واقفه وعينها كلها دموع وبعياط… اه اه اه سيب ايدي ياصقر بتوجعني
زين.. بلهفه صقر ابعد ايدك عن رحيل وراح قرب زاح ايدو عن رحيل ورحيل حضنته وقعدت تعيط
زين… اهدي ياروحي خلاص
صقر بص لزين وبص لرحيل اللي حضنه واتعصب جامد وراح سابهم وطلع اوضته
زين اخد رحيل وطلع بيها علي اوضتها رقدها وخطها من كتر الخوف من صقر وسابها ونزل راح عند صقر
زين دخل اوضه الملاكمه بتاعت صقر وبعصبيه… ممكن افهم اي اللي انت عايزه وليه بتعاملها كدا ياصقر
صقر عمال يتمرن ومش باصصله خالص
زين قرب منه وشده من دراعه… متنطق ياصقر
صقر بعصبيه… مش عارفه مش عارفه كل مكون قريب منها بيبقا عايز افضل معاها ومسبهاش ولم شوفت لهفتها وفرحتها عشان شافت سليم اتعصبت جامد وكنت عايز امو. ته ولم لقيتها قاعدها بتهزر معا ويضحكوا مقدرتش امسك اعصابي وضربته دانا حتي لم انت كنت حاضنها مكنتش قادر امسك اعصابي وكنت عايز ابعدك عنها واضر. بك (قعد صقر علي الارض وماسك راسه بايدو الاتنين) مش عارف في اي مش عارف
زين.. صقر انت بتحب رحيل
صقر سمع كدا وكان حد ضر. به كف فوقه… مستحيل انا مستحيل احب حد انايمكن بعمل كدا عشان بعتبرها اختي وبنت عمي بس
زين بضحكه بسيطه… لا ده اللي اسمو حب ياصقر فوق بقا عشان بطريقتك دي هتضيعها من ايدك وادي لنفسك فرصه ياصقر مش كله زي بعضو
صقر بعصبيه… لا كله زي بعضو كله ولاد حواء واحد غدارين ووخاينين
زين… لا مش كله مش عشان مرتين بعلاقتين فاشلين كله زيو
صقر بعصبيه وغضب… زين امشي من قدامي دلوقتي
زين… حاضر بس رحيل ممكن تضيع من ايدك ياصقر واديني حظرتك سلام وسابه وفتح باب الاوضه ولسه هيطلع سمع صوت رشا
رشااا بزعيق…. صقررررر احلق رحيلللللللللل بسرعه
صقر وزين سمعوا كدا طلع يجري عن رحيل بخوف
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صقر بعصبيه… لا كله زي بعضو كله ولاد حواء واحد غدارين ووخاينين
زين… لا مش كله مش عشان مرتين بعلاقتين فاشلين كله زيو
صقر بعصبيه وغضب… زين امشي من قدامي دلوقتي
زين… حاضر بس رحيل ممكن تضيع من ايدك ياصقر واديني حظرتك سلام وسابه وفتح باب الاوضه ولسه هيطلع سمع صوت رشا
رشااا بزعيق…. صقررررر احلق رحيلللللللللل بسرعه
صقر وزين سمعوا كدا طلع يجري عن رحيل بخوف ودخلوا اوضه رحيل
رشا شافتهم جرت عليهم وبزعيق… صقر رحيل اغمي عليها وعماله افوق فيها مش راضي ترد عليا الحقني بسرعه
صقر جري هو وزين علي رحيل
صقر بخوف وقلبها عمال يدق جامد… رحيل رحيل قومي رحيل ويهز فيها مافيش فايدها رشا رني علي الدكتور بسرعه
رشا… رنيت وجي في الطريقه
زين… انا اروح اجيبه بسرعه
رشا وانا اروح اجيب العلاج بتاعها من تحت
صقر قعد جنب رحيل وبصوت مكتوم وكله حزن ومسك ايدها… رحيل ارجوكي قومي ومتسيبنيش وانا اسفه علي اي حاجه حصلت بس متسبنيش ارجوكي قومي طيب اعملي اي حاجه فيا بس اوع تسيبيني
(زين جه بالدكتور ودخلوا صقر شاف الدكتور جري عليه)
صقر… دكتور شوفها مالها بسرعه ارجوك
الدكتور… حاضر حاضر بس ابعدو شوي (وبدا الدكتور يتفحصها والكل واقف خايف وزغلانه)
الدكتور خلص
صقر بخوف… ها يادكتور عامله اي طمني ارجوك يلا
الدكتور… حاضر حاضر اهد ياصقر باشااا هي كويسه بس شوي وهتفوق وقولت ابعدو عنها اي توتر او قلق ومتخلهاش تتعب نفسها
زين بص لصقر بصه كلها عتاب وحزن علي اللي عملوا
صقر بحزن… حاضر يادكتور انا بوعدك ان المره دي هناخد بالنا منها
الدكتور… تمام وانا كتبت ليها علي شوي علاج وهتهملها وخلوا بالكم منها
صقر… حاضر تمام زين وصل الدكتور وروح انت ورشا هاتوا العلاج وانا هقعد هنا جنب رحيل
زين… حاضر اتفضل يادكتور معانا
الدكتور… حاضر سلام عليكم
الكل مشي وصقر قرب من رحيل وقعد جنبها ومسك ايدها
صقر بحزن… رحيل قومي بقا متقلقنيش عليكي يلا قومي واسمعي كلامي مره واحدها حتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في مكان اخر
_ااي اللي بتقوله دي يعني الخطه اللي كنا عملين نعمل فيها اديلنا يجي سنه تيجي وتقولي مش هنعرف عشان ابن عمها ده لا ياحبيبي انا عايز انتقم من ابوها فيها هي عشان هي نقطه د ضعفه
=طيب هعمل اي انا دلوقتي
_معرفش فكر ياز. فت انت هو مش انت عندك دماغ
=خلاص حاضر هفكر بس دلوقتي هطلع ارتاح شوي
_طيب ياخوي مهو ده اللي انت فالح فيه نوم النهار وسهر بليل
=يوووه فككك بقا مني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين وصل هو ورشا
زين… ها لسه مصحتش
صقر… لا لسه
رشا… صقر طيب روح ارتاح وانا اقعد جنبها عشان باين علي شكلك انك تعبان
صقر… لا انا كويسه متقلقيش المهم انتوا اخرتوا ليه كدا
زين… مكناش لاقين كذا حاجه في العلاج وفضلنا ندور لحد ملقنيها
صقر… طيب تمام روحوا ارتاحوا انتوا وانا هفضل جنبها
زين… ماشي يلا يارشااا
الكل طلع وصقر فضل جنب رحيل وماسك ايدها وزعلانه عليها وفضل قاعد لحد مغلب عليه النوم ونام
الصبح صقر صحي بسبب صوت العصافير وشعاع الشمس اللي دخل الاوضه صحي وبيبص علي رحيل لاقها لسه زي مهي مصحتش
صقر بحنيه وهو سرحان فيها مد ايدو علي وشها وبيبعد شعها من علي وشها
صقر… هو انا عارف اني ممكن بدات احبك بس خايف لتعملي زيهم عشان المره دي هموووت فيها بس انا دلوقتي مش عايز حاجه غير انك تفضلي جنبي انا مش عارف انا عقلي بيروح فين لم بتعصب عليكي بس غصب عني والله سمحيني
رحيل وهي نايمه وبتحلم… صقر صقر
صقر…ايو انا جنبك اهو اهدي
رحيل… لا ياصقر ارجوك متحبسنيش في الاوضه وترفع ايدك عليا والله انا اسفه حقك عليا
صقر وهو بيفوق رحيل بحزن… رحيل رحيل فوقي انا جنبك
رحيل فاقت لاقت صقر قدامها راحت حضنه بسرعه
رحيل بخوف… صقر والله انا اسفه والله انا مش بحبه ولا عايزه بس ارجوك متكلمنيش
صقر وهو بيهديها… اهدي اهدي بس في اي انا قاعد جنبك اهو ومش بعمل حاجه
رحيل وهي بتبعد عن صقر… انا شوفت حلم وحش اووي انك بتعاقبني وحبستني بسبب سليك ولسه هتعيط
صقر مسكها من وشها… هس هس اوع تعيطي وحقك عليا انا اسف علي اي حاجه عملتها خلتك في الموقف ده
رحيل ب براء… بجد يعني مش هتزعقلي ولا هتمد ايدك عليا ولا هتتعصب عليا
صقر بضحك علي طريقتها… هههه لا خالص بس
رحيل بخوف… بس اي
صقر… هههه بس لو مسمعتيش كلامي هعاقبك اني اخدك واحبسك في جزيره بعيدها حوليها بحر وورد وزرع
رحيل بفرح… بجد لو كدا ارح اجيب الواد سليم واعصبك
صقر بنفعال… وحيات امك بت انا سهران الليل كله جنبك وخايف عليكي اتظبطي بقا
رحيل بستغراب وفرحه… بجد كنت سهران جنبي وخايف عليا
صقر… اه ومالك مستغربه ليه كدا في حاجه
رحيل… ها لا عادي المهم انا جعانه
صقر .. ومين سمعك انا هموت من الجوع يلا ننزل اكيد الفطار جهاز تحت
رحيل…ههههه قشطااا يلا
صقر وهو سرحان في ضحكها… والنبي ما في قشطه غيرك انتي ياقشطه
رحيل اتكسفت ووشها احمر
صقر فاق من سرحانه… ههههه انتي مالك قلبتي طماطم ليه كدا هههه
رحيل بكسوف خبطه في كتفه… انت مش ملاحظ بتقول اي هو انت مين اصلا انا حاسه انك عندك انفصام فين الشخصيه صح
صقر… ههههه لا انا صقر بلحمه ودمه
رحيل… يمكن المهم جعانههههه
صقر… ههههه بس يلا ننزل
صقر… تستاهلي الحمد يلا بقا عشان تطلعي ترتاحي
رحيل بتردد… صقر هطلع اقعد فيها الجنينه
صقر.. الدكتور قال لازم ترتاحي
رحيل بصت لزين ورشا عشان يتكلمه
رشا… خليها تطلع وانا هكون معاها
زين… وانا كمان هكون معاهم عشان مش عندي حاجه
صقر بس لرحيل وبسلهم كلهم… ماشي
رحيل… ومتيجي انت كمان تلعب معانا بر
صقر بصلها بصه كلها خوف
رحيل بلهفه… بسم الله الرحمن الرحيم والله بهزر ياباشااا مش قصدي
صقر لسه هيتكلم سليم وصل
سليم… دي حماتي بتحبني بقا
رحيل… ههههه اكيد هو في حد ميحبكش
صقر سمع كدا وتعصب وبص بغضب لرحيل
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
رحيل بلهفه… بسم الله الرحمن الرحيم والله بهزر ياباشااا مش قصدي
صقر لسه هيتكلم سليم وصل
سليم… دي حماتي بتحبني بقا
رحيل… ههههه اكيد هو في حد ميحبكش
صقر سمع كدا وتعصب وبص بغضب لرحيل
رحيل شافت منظر صقر خافت وسكتت
سليم… ههههه بجد يام لسان طويل
رحيل خايفه تتكلم عشان صقر بصصلها بغضب
زين عشان يغير الموضوع عشان صقر ورحيل… رحيل يلا نطلع الجنينه
رحيل… اشطااا يلا
سليم… اشطااا وانا اجي اقعد معاهم بس ناوين تلعبه اي
صقر بعصبيه… رحيل هتطلع اوضتها عشان ترتاح
رحيل بخوف وهي بتبلع ريقها… صقر عندو حق هطلع اوضتي احسن ليا بدل ميحصلي حاجه
رشا وزين… هههههه
صقر بصلها بغضب راحه سكتوا
سليم… تمام تعالي اساعدك تطلعي ترتاحي ولسه هيقرب راح صقر قام من مكانه وشال رحيل وهي مصدومه وساكته
صقر بعصبيه…لم يبقا عندها حريم نبقا نخليك تساعدها وراح طالع بيها علي فوق
زين واقف هو ورشا مبسوطين من غيره صقر علي رحيل
سليم حس بالاحراج راح مشي
صقر دخل برحيل الاوضه ونزلها علي السرير
صقر بعصبيه… عارفه لو شوفتك بتتكلمي معا كلمه تاني مش عارفه اي هيحصلك
رحيل بخوف هزت راسها بحاضر
صقر… متنطقي اي القطه كلت لسانك معايا
رحيل بخوف… مهو انا لم بنطق بتتعصب ولم بسكت بتتعصب اعملك اي يعني
صقر قرب منها وبعصبيه… بتعصب لم تتكلمي مع حد غيري
رحيل بخوف… اشمعنا انت وليه بتتعصب
صقر بخجل… ها لا عادي بس زي مقولتلك عشان بنت عمي وبتعتبرك اختي
رحيل بعد ما صقر طلع من الاوضه بتحدي… طي والله لخليك تقولها ياصقر بس استنا عليا
ـــــــــــــــــــــــــ بليل
صقر قاعد في مكتبه… الو ايو ياسحر بكرا عايزك تجيبي كل الملفات هنا علي القصر عشان اراجع الشغل
سحر .. حاضر ياصقر باشااا وكمان في صفقه الاسبوع الجاي لازم نتناقش فيها
صقر… تمام ماشي
_صقر باشااا يلا عشان تتعشاء حضرتك
صقر… تمام بس طلعتي الاكل لرحيل فوق
_هي نزلت عشان مكرم بيه نزلها تقعد وسطيهم
صقر… اممم تمام جي وراكي
_تمام يافندم
صقر… مساء الخير
الكل مساء النور
الجد… اقعد يابني عشان تاكل
صقر وهو باصص لرحيل اللي عماله تهزر وتضحك مع زين… حاضر ياجدي وقعد
زين بصوت واطي لرحيل… هو بيبصلنا ليه كدا
رحيل… والنبي معرف ياخوي ده شكله اتجنن
زين بغمزله لرحيل… اتجنن بيكي
رحيل بكسوف وهي بتخبط زين في كتفه… اتلم
زين… ههههه حاضر
صقر بعصبيه… كح كح كح
مكرم… مالك يابني اشرب شوي ميه
صقر وهو بيجز علي سنانه وهو باصص لرحيل.. لا مافيش حاجه ياعمي
رحيل بخوف وضحكه مكتومه… الحمدلله انا هروح اطلع فوق
زين بتفكير وهو بيكلم نفسه… والله ياصقر لخليك تنطق وتقول انك بتحبها بس استنا عليا
زين… رحيل استني انا طالع فوق استني اطلع معاكي عشان عايزك في موضوع مهم
صقر بغيره… موضوع اي ده اللي عايزها فيه
زين بستغراب… وانت مالك اخ واخته
صقر بعصبيه… زين لم دورك معايا عشان العفريت كلها بتتنطط قدامي دلوقتي وقول
زين… وانا اعملك اي انت وعفريتك يلا يارحيل
رحيل بصت لصقر اللي عينه هطلع شراره من كتر الغضب
رحيل بخوف… زين انا مش طالعه غيرت راي هقعد شوي مع بابا وجدو
زين بصوت واطي… يابنت الهبله
مكرم… بتقول اي ياض
زين… ها لا مش بقول انا طالع وبص لرحيل بغيظ وطلع
ــــــــــــــــــــــــــ في مكان اخر
_بص بقا انا زهقت من خوفك ده ولازم نخلص وتتصرف عشان تعبت من الانتظار وعايز انتقم
=حاضر انا بخطط لخطه وقريب هعملها وهتفرحك
_لم نشوف عشان والله مش بخاف غير من خططك
=متقلقش بقا المهم انا خارج عشان عندي سهره
_تمام
ـــــــــــــــــــــــــــ
رحيل… انا طالعه انام بقا
الجده… تمام ياروحي روحي اطلعي ورتاحي
رحيل… حاضر تصبحوا علي خير
الكل… وانتي من اهل الخير
صقر كان بيتكلم في التلفون ولسه هيتكلم ويقولها استني راحت رشا قامت من مكانها
رشا… رحيل استني انا طالعه معاكي عشان عايزه انام شوي
رحيل.. تمام يلا وطلعوا صقر خلص المكالمه
صقر… انا طالع انام تمام تصبحوا علي خير
الكل… وانت من اهل الخير بس هتنام بدري يعني
صقر… ها لا عادي تعبان شوي وكمان عندي شغل بكرا
سوسن… تمام ياحبيبي روح ارتاح
صقر.. حاضر سلام وسابهم وطلع دخل اوضه وغير وجع يرقد عليا السرير وعمال يتقلب علي السرير وكل ميغمض عينه يشوف وش رحيل
صقر…. هوف بقا عايز اتخمد بقا وراح قام من السرير وطلع البلكونه وواقف وبيبص في الجنينه وبيسمع صوت رحيل
رحيل… يعني لسه صاحي
صقر بلهفه وخوف… عادي بس انتي اي مصحيكي فيكي حاجه
رحيل بفرحه علي خوفه عليها… لا مافيش حاجه بس مش جايلي نوم وانت
صقر… لا عادي
صقر… كح. كح كح انتي بتقولي اي مستحيل بس عادي مش جيلي نوم
رحيل .. اممم يمكن طي اروح انا انام تصبح علي جنه
صقر .. وانتي من اهل الجنه جنبي
رحيل بصدمه.. ها انت قولت اي
صقر… مقولتش حاجه يلا روحي سلام وسابها ودخل
رحيل… صقر صقر ماشي ياصقر لم اشوفك وبتسمت يارب تكون جنبي في الجنه وراحت دخلت اوضتها عشان تنام
عند صقر واقف يضرب راسه بي ايدو… انت اتجننت كنت هتقع بالكلام قدامها وبتسم وراح نام
ــــــــــــــــــــــــــــ الصبح
رحيل صحت وطلعت في البلكونه وبتبص من البلكونه وبصدمه
رحيل…. صقررر
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ــــــــــــــــــــ الصبح
رحيل صحت وطلعت في البلكونه وبتبص من البلكونه وبصدمه
رحيل… صقر مين اللي قاعد معاها دي واي البس اللي لبسه ده ماشي ياصقر والله لربيك بس استنا ونزلت جري عندو
(صقر كان قاعد في الجنيه وبنت قاعدها معا ولابسه لبس ضيق ومحدد جسمها وقصير)
صقر… تمام يادعاء يبقا كدا الصفقه دي المفروض اني اسافر ليها
دعاء بسهوكه… اه ياصقر باشاا بس احجز ليك كام تذكره
صقر بتفكير… خليهم اتن….
رحيل بعصبيه وغيره… صقر صقر
صقر شاف منظرها وبصوت واطي… استرها يارب
صقر… اي ياروحيل مالك
رحيل بعصبيه… عايزاك دروري
دعاء بسهوكه… صقر باشااا مش فاضي دلوقتي ممكن تيجي شوي كدا يا اسمك اي
رحيل بتشرشحه… اسمي اي مين ياجربوعه انتي اسمي ستك رحيل
دعاء… اي ده ياصقر باشااا مين دي ورفعت صباعها وبتشاور علي رحيل بقرف رحت رحيل مسكت صباعها وعضته
دعاء…. اعععععععع احلقني ياصقر
صقر واقف هيموت من الضحك علي منظر رحيل واللي عمله
رحيل… والله لربيكي انتي تكلميني كدا ياجربوعه انتي
زين كان معدي شاف دعاء بتعيط ورحيل ماسكه ايدها بتعضها طلع يجري عليهم وبعد رحيل عن دعاء بالعافيه
زين بعصبيه… انت واقف بتضحك علي اي
صقر بطل ضحك… اي في اي
زين… في اي انت اهبل ياض البت اختي اتفجعت وبتاكل صباع البت وانت واقف ههههه
صقر… وانا مالي طي اجي جنبها تاكلني انا ولا اي
رحيل بعصبيه… بطلوا تتريقه انتو الاتنين وانتي يابت انتي غوري من هنا
زين… مينفعش عشان دي سكرتيره صقر
رحيل… عادي نجيب اي ز. فته غيرها بس دي لا
صقر بتفكير عشان يخلي رحيل تغير اكتر… بس انا عايزها هي عشان فاهمه الشغل
رحيل ببرود… لا والله طيب تمام خليها ياصقر بس اللي ميزعلش من اللي هيحصل
صقر بستغراب… اي اللي هيحصل
رحيل… وانت مالك بقا مش انت هتعمل اللي يعجبك وانا اعمل اللي يعجبني
صقر بعصبيه… رحيل ان حصل حاجه بتعصبني هتزعلي جامد عشان انا مش ببقا واعي لم اتعصب
رحيل بتحدي… مش بخاف علي فكره واللي تقدر تعملوا ابقا اعملوا وسابته ومشت
دعاء بسهوكه… صقر باشااا هنكمل
صقر وهو باصص علي رحيل… لا كفايه لحد دلوقتي وسابها ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــ بليل صقر قاعد وعمال يتلفت علي رحيل زين جه من ورها وقعد جنبه
زين… رحيل منزلتش من فوق من الصبح بس اعمل حسابك رحيل غضبها صعب وغيرتها اصعب وانت كنت كنت مبسوط انك بتخليها تغير بس جهز نفسك للي ممكن تعملوا
صقر… هتعمل اي يعني مش هتقدر تعمل حاجه
زين… انا حظرتك وبراحتك يلا هطلع انام انا عشان تعبان وعايز ارتاح
صقر… تمام تصبح على خير
زين… وانت من اهل الخير
صقر طلع اوضته وقعد يفكر رحيل ممكن تعمل اي لحد ما نام
ـــــــــــــــــــــ الصبح صقر صحي اخد دش ولبس ونزل عشان يفطر
صقر… صباح الخير
الكل… صباح النور اقعد يابني افطر
صقر وهو عمال يتلفت علي رحيل… امال فين رحيل ورشا صح
مكرم… رحيل حور صحبتها جت هي وسليم خدوها هي ورشا وطلعوا يتمشي في البلد ويروحه يشوفه الخيل
صقر بعصبيه ضرب الكرسي بايدو وعينه احمرت من الغضب وراح طالع علي بر زين طلع يجري ورها وبخوف… ربنا يسترها يارب
صقر طلع ركب العربيه وراح عندهم
رحيل واقفه عمال تهزر مع سليم
رحيل… ههههه والله انت ياسليم كوميدي اووي ويبخت اللي هتاخدك هتموت من الضحك ههههه
سليم بغمزه… ههههه طي اي رايك تكوني انتي اللي بختها
رحيل… ههههه لا والله
سليم… ههههه والله
حور… رحيل متيجي نركب خيل
رحيل بخوف… لا بخاف منهم من وقت مكنت صغيره ووقعت من علي الخيل
سليم… متخافيش يلا بس وانا معاكي
رحيل بخوف… لا برضوا بخاف
سليم مسك ايدها ومشي بيها عند الخيل
سليم… بصي الخيل ده حلو خالص اي رايك تجربيه ومسك ايدها وبيقربها منه
رحيل بخوف وهي بتحط ايدها علي وش الحصان ياماماااااا
رحيل… بخاف ياسليم صدقني
سليم… قولت متخافيش وراح سندها وركبها
رحيل وهي راكبه وخايفه…. سليم اوع تسيب الحصان
سليم بضحكه كلها… متخافيش ياقلبي مقدرش وراح ضرب الحصان والحصان جري وهو فلت الحبل من ايدو غصب عنه
رحيل بزعيق…. اعععععع سليم الحقني سليم الحقنييي اعممممم
صقر راكب العربيه وماشي وبيبص لاقي ناس عماله تجري
صقر بستغراب وقف وسال واحد… اي في اي
_اصيل مش عارف مين البنت اللي راكبه وعمال يجري ومحدش عارف يسيطر عليه
صقر بتفكير وعصبيه… رحيل وراح ساق العربيه بسرعه وراح عندها لاقها عماله تزعق وتعيط والحصان عمال يجري بيها في الارض
صقر بعصبيه… انت ياز. فت ياعبدو مين خلها تركب اصيل
عبدو بخوف… والله ياصقر باشااا انا…
سليم… هي حبت تركبه ياصقر الحقها
صقر بص ل سليم بعصبيه وغضب وركب حصان وطلع يجري ورها رحيل 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صقر بتفكير وعصبيه... رحيل وراح ساق العربيه بسرعه وراح عندها لاقها عماله تزعق وتعيط والحصان عمال يجري بيها في الارض 
صقر بعصبيه... انت ياز. فت ياعبدو مين خلها تركب اصيل 
عبدو بخوف... والله ياصقر باشااا انا... 
سليم... هي حبت تركبه ياصقر الحقها 
صقر بص ل سليم بعصبيه وغضب وركب حصان وطلع يجري ورها رحيل 
رحيل وهي الحصان بيجري بيها وعماله تصوت بتبص لاقت صقر ورها 
رحيل بخوف من منظر صقر واللي هيعملوا فيها ومن الحصان.... صقر الحقنييييي 
صقر بعصبيه... اهدي خالص وبطلي زعيق 
رحيل بخوف وعياط... حاضر 
صقر... حاولي تقربي بالحصان نحيتي شوي 
رحيل... حاضر وبدات تقرب منه وصقر عمال يحاول انه يركب معاها الحصان عشان يقدر يتحكم فيه ويوقفه 
رحيل بستغراب... بتعمل اي 
صقر بعصبيه... اسكتي خالص مسمعش صوتك وبدا يحاول لحد مقدر يركب ورها علي الحصان وبدا يهدي فيه لحد متحكم فيه ورجع بيه الاسطبل ورحيل ماسكه فيه وخايفه احسن تقع 
رشا وزين وحور شافته صقر ورحيل وهم جاين بالحصان جررو عليهم 
سليم شاف رحيل ماسكه صقر ومتخبي ورها وخايفه اتعصب 
صقر وقف ونزل وساعد رحيل نزلت 
رحيل وهي واقفه عماله تعيط وباصه في الارض 
صقر بغضب... زين خد اختك من قدامي بسرعه قبل متهور واعمل حاجه 
رحيل بعياط... صقر 
صقر بعصبيه وزعيق... قولت امشي من قدامي 
رحيل اتنفضت من خضه بسبب صوته  
زين مسك ايد رحيل... يلا نمشي وخدها وركب العربيه ومشي 
سليم خد حور ومشي وبتحدي وهو ماشي وباصص لصقر.. هاخدها منك ياصقر والليله كمان واوجع قلبكم انتو الاتنين علي بعض واحط راس العيله كلها في الارض ومشي 
صقر ركب العربيه ورشا ركبت معا 
رشا وهي بتحاول تكلم صقر عشان ميتعصبش علي رحيل لم يرجع... صقر 
صقر بعصبيه... رشا ياريت متتكلميش خالص دلوقتي 
رشا... صقر رحيل ملهاش ذنب في حاجه سليم هو السبب هي رفضت تركب الحصان وكانت خايفه بي هو ركبها غصب وكمان شوفته وهو بيسيب الحبل بتاع الحصان وكمان سمعتوا....(سكتت) 
صقر وقف  بالعربيه فجاء وبعصبيه... سمعتي اي انطقي 
رشا... سمعتوا بيقول 
فلاش باااك 
سليم... والله يارحيل لستغلك وندم العيله كلها واخليهم كمان ميقدروش يرفعوا راسهم ان مخليت عيله المنشاوي دي اوسخ عيله في البلد مبقاش انا سليم 
رشا وهي واقفه ومش شايفها... بقا انت يطلع منك كدا ياسليم انا لازم اقول لصقر او زين 
الحاضر 
رشا... هو ده اللي سمعتوا 
صقر وهو بيخبط ايدو في العربيه بعصبيه... يابن ال... وحيات اغلي حاجه عندي لو جه جنب شعره من شعرها لا خلي هو واهله يندموا وحسابه معايا كبر اوووي
رشا... صقر اهد بس ونشوف في اي وليه هيعمل كدا 
صقر بعصبيه... هو انا لسه هستنا وساق العربيه بسرعه ورجع البيت 
صقر وصل البيت ونزل من العربيه وجه داخل رشا مسكت ايدو 
رشا... صقر متتعصبش عليها ارجوك 
صقر بصلها ودخل القصر لاقي رحيل قاعدها عماله تعيط في حضن سوسن مامتها الكل متجمع حوليها 
صقر بعصبيه... بتعيطي علي اي ياستاذه ها انتطقي 
مكرم... صقر اهدي شوي 
صقر... اهدي بعد مكانت ممكن تموت بسبب تهورها ومشيانها ورها سليم باشااا 
رحيل وهي بتعيط وخايفه... صق.. ر والله. م.. كنت اعرف ان. ه ممكن يحصل كدا
صقر بعصبيه... وانتي تعرفي منين لم مش بتسالي حد وبتمشي بدماغك مع البيه 
الجد... صقر قولنا اهدي بقا 
صقر بعصبيه... ان شوفتك يرحيل مع الز. فت ده تاني مش عارفه اي ممكن يحصل وتفضلي في اوضتك ومتتحركيش عشان الز. فت العمليه انتي سامعه( وشخط فيها) 
رحيل بخوف وخضه... حاضر حاضر 
صقر... رشا خديها علي اوضتها واديها علاجها 
مكرم... صقر متتلم بقا وبطل تزعقلها انت مين عشان تكلمها كدا 
صقر... عمي ارجوك سيبني بعمل اللي بعملوا عشان انت مش عارف حاجه خالص 
مكرم.. متعرفنا طي اللي مش عارفينه 
صقر... حاضر ابقا اعرفكم بس بعدين وخلي في بالك دايما ان انا مستحيل اذي رحيل ابدا واي حاجه بعملها عشان خايف علي وعلي مصلحتها (وسابهم وطلع فوق اوضه) 
زين... بابا صقر عندو حق وانا واثق انه اي حاجه بيعملها عشانها متخافش 
مكرم... يعني عايزيني اقف اتفرج علي اللي بيعملوا في اختك 
زين... صقر في حاجه فيعقله واكيد مدام بيعمل كدا يبقا في حاجه استنا اكيد هيعرفنا 
مكرم.. يوه بقا وسابه ومشي 
رشا خدت رحيل وطلعت بيها الاوضه وخلتها اخدت دش وادتها العلاج وبتهدي فيها عشان لسه بتعيط 
رشا... رحيل صقر خايف عليكي وانتي غلطانه 
رحيل... ده مش منظر واحد خايف عليا ده بيكرهني ومش طايقني 
رشا... مستحيل اهدي بس كدا ورتاحي 
رحيل... حاضر 
رشا غطتها وطفت النور وسابتها وطلعت وقفلت الباب ورها 
رحيل بتحدي وعياط... والله ما هقعد هنا لاحظه تاني وهرجع اسكندريه من غير متعرفه 
صقر دخل اوضته خد دش ورتاح 
ـــــــــــــــــــــــــــــ بليل 
صقر نزل عشان يتعشا 
صقر... امال فين رحيل يعني منزلتش تاكل 
رشا... نايمه من وقت مطلعت 
صقر... طيب ابقا خدي الاكل وطلعهولها عشان تاكل واديها العلاج بتاعها وخليكي معاها 
رشا.. سيبها نايمه ولم تصحي مدام مرتاحه  
صقر... طيب بس متنسيش العلاج 
رشا... حاضر وقعدو ياكله 
ـــــــــــــــــــ
رحيل صحت الساعه اتنين وطلعت بر الاوضه لقت كله نايم دخلت جهزت الشنطه بتاعتها ومسكت ورقه وكتبت فيها رساله وسابتها علي مكتبها وكتبت رساله تاني ورمتها من تحت باب الاوضه بتاع صقر وبدات تتسحب لحد ما طلعت من القصر ماشيه عماله تدور علي عربيه مش لاقي وبتبص لاقي عربيه جي من بعيد وقفتها 
_ايو يانسه عايزه اي 
رحيل... ارجوك ممكن تاخدني لحد الطريق بر عشان مافيش عربيات هنا توصلني لحد بر 
_حاضر اتفضلي (رحيل ركبت العربيه جنب السواق) 
رحيل.. شكرا ليك 
السواق ساق 
بعد شوي 
رحيل... انت ماشي من هنا ليه 
_بصلها وضحك.. هههه واخدك مكان حلو يامزه وراح حد جه من ورها وحط منديل علي وشها وغمي عليها 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
 رحيل... ارجوك ممكن تاخدني لحد الطريق بر عشان مافيش عربيات هنا توصلني لحد بر 
_حاضر اتفضلي (رحيل ركبت العربيه جنب السواق) 
رحيل.. شكرا ليك 
السواق ساق 
بعد شوي 
رحيل... انت ماشي من هنا ليه 
_بصلها وضحك.. هههه واخدك مكان حلو يامزه وراح حد جه من ورها وحط منديل علي وشها واغمي عليها 
رشا كانت نايمه وقلقت فتبص في التلفون.. يااا ده لسه الساعه 2ونص طيب لم اروح اشوف رحيل صحت ولا لا عشان اديها العلاج (قامت رايحه عند رحيل وخبطت الباب ودخلت) 
رشا... رحيل رحيل وراحت نورت النور وبتبص ملقتهاش علي السرير وبستغراب... اي ده هي راحت فين راحت عند الحمام وبتخبط وفتحته مافيش حد 
رشا بخوف جرت علي اوضه صقر وبزعيق... صقر صقر الحقنييي 
صقر صحي مفزوع فتح الباب والبيت كله صحي... في اي مالك 
رشا... رحيل مش لاقيها 
صقر بصدمه... انتي بتقولي اي 
رشا... والله مش لاقي ولا في الاوضه ولا الحمام وعماله ادور مش لاقيها 
(الكل جري علي اوضه رحيل وعمالين يدوره مش لاقينها سوسن طالعه من اوضه رحيل عماله تعيط بتبص لقت ورقه محطوطه علي التسريحه مسكتها لقتها لرحيل نادت علي الكل... صقر يابني تعال شوف سايبه اي الكل جري عليها) 
صقر بلهفه... اي سايبه اي 
سوسن.. الورقه دي 
صقر مسك الورقه وبيقرا اللي فيها... ماما وبابا انا اسفه اني سبت البيت من غير مقولكم بس انا مبقتش مستحمله كل اللي بيحصل ده وتعبت فمتخافوش عليا انا كام يوم وهرجع بس ارتاح شوي وانت ياجدو وياجدتي متحطوش الذنب علي بابا وماما انهم معرفوش ي ربه وان تربيتهم مش كويسه والله هم ربوني انا واخوي احسن تربيه بس انا تعبت ومش قادرها اتحمل اعيش معاكم كدا ارجوك ياجدي خلي بالك من بابا وماما وزين اخوي ومتخليش زين يزعل انا فتره وهرجع والله 
صقر خلي بالك منهم لحد مرجع انا اه مشيت بس مش السبب انت بس لا عشان حاسه اني لو فضلت هموت فلازم ابعد وروح مكان مفهوش حد هادي ارتاح فيه واجي بعدين واوع تدور عليا ارجوك عشان مش هقدر ارجع بس خلي بالك من بابا وماما وجدو وجدتي وزين اخوي في حفظ الله رحيل 
مكرم وقع قاعد علي الكرسي... ياحبيبتي يابنتي انا السبب في ده كله عشان انشغلت عنك اليومين اللي فاته وقعد يعيط 
زين بحزن... صقر هنعمل اي دلوقتي 
صقر... هي مستحيل تكون طلعت من البلد عشان الساعه واحدها ونص كانت لسه في اوضتها فخمس دقايق البس ونطلع ندور عليها 
سوسن بعياط... صقر 
صقر بحزن... ايو 
سوسن... رجعلي رحيل ياصقر ارجوك 
صقر بحزن... ان شاء الله هترجع متخافيش (وطلع يجري علي اوضته ودخل طلع لبس ولبس وجه طالع من اوضه لاقي ورقه مرمي وره باب الاوضه ميل مسكها وفتحه 
_(صقر انا عارفه انك متعصب دلوقتي ولو طولتني ممكن تمو. تني فيها بس والله غصب عني تعبت ياصقر انت عمال تعملني بطريقه صعبه وتزعلني ومش حاسس بي اه انا حبيتك وانت عارف كدا بس انت مش متقبل حبي بسبب اللي حصل بس انا ذنبي اي الحب مش بايدينا ياصقر انا انسانه كان عايشه حياتها متعرفش اي حب وعرفته علي ايدك هي ذنبها اي وكمان انت كل مره تقولي فيها انك بتعتبرني اختك بحس بس.. كينه بتق.. طع في قلبي ومش بتحمل اشوفك مقرب من حد حتي رشا مش بتحمل اشوفك بتسلم عليها حتي عشان كدا سبت البيت ومشيت كام يوم وابعد عنك يمكن اقدر انسا حبك وارجع اختك اللي انت بتقول عليها فعشان كدا ارجوك مدورش عليا وسيبني ارتاح كام يوم وانا بوعدك والله اول محس اني ارتاحت هرجع علطول وكمان انت زعلان ليه ياعم اديني ريحتك مني مش انا عيله متهوره ومجنونه ريحتك اهو شوي ياريت تبقا مرتاح وكويس بس ارجوك خلي بالك من نفسك عشان انا مستحيل اقدر اشوفك فيك حاجه عشان امو. ت فيها يلا اشوف وشك بخير رحيل) 
صقر خلص الرساله وعينه كله دموع وبحزن... مستحيل اسيبك يارحيل تروحي مني ابدا انا مصدقت اني لقيتك بعد اللي عشته انتي الوحيدها اللي خلتيني ارجع احب الحياه انا لازم الاقيكي ورجعلك ليا حتي لو كنتي فين( ومسح دموعه اللي نزلت علي خده ونزل جري ركب العربيه هو وزين وراحه يدوره علي رحيل) 
ـــــــــــــــــــــــــــــــ بليل 
رحيل بدات تفوق وفتحت عينها بتبص لاقي نفسها في مكان ضلمه ومافيش حاجه حوليها 
رحيل بخوف وزعيق... حد هنا حد يجي يفتحلي الباب 
_االحق دي صحت 
=ااشطااا ادخل كلمها عقبال مجهز نفسي واجيلك 
_ااشطااا يابرنس 
رحيل عماله تعيط وتزعق وبتص لاقت باب الاوضه بيتفتح وواحد داخل منه  
رحيل رجعت لوره من الخوف... انت مين 
_ههههه بتسالي ليه ياحلوه 
رحيل بخوف... قولت مين وعايز مني اي 
_مش انا اللي عايزه ده صقر بيه اللي عاوز 
رحيل بصدمه... صقررر
_اه صقر اتفاجاتي ليه كدا وبتبص لاقي حد تاني داخل من الباب بتبص لقت صح 
رحيل بصدمه... انت اللي خا. طفني مستحيل 
صقر... هه هه هه مستحيل ليه بس يابنت عمي 
رحيل وقفت علي حيله من علي الارض وراحت نحيته وبزعيق... انا هقول لبابا كل حاجه ومستحيل اخليه يسيبك المره دي 
صقر... هيعمل اي واحد واخد مراته 
رحيل بصدمه... مراته كيف
صقر... هعرفك كيف دلوقتي وغمزلها وبص للراجل طلع وققل الباب وبدا يخلع لبسه 
رحيل بخوف وصدمه... صقر انتي اتجننت انت بتعمل اي 
صقر بضحكه كلها مكر... ههه هعمل زي اي اتنين متجوزين ومسكها ورمها علي السرير 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
رحيل وقفت علي حيله من علي الارض وراحت نحيته وبزعيق... انا هقول لبابا كل حاجه ومستحيل اخليه يسيبك المره دي 
صقر... هيعمل اي واحد واخد مراته 
رحيل بصدمه... مراته كيف
صقر... هعرفك كيف دلوقتي وغمزلها وبص للراجل طلع وققل الباب وبدا يخلع لبسه 
رحيل بخوف وصدمه... صقر انتي اتجننت انت بتعمل اي 
صقر بضحكه كلها مكر... ههه هعمل زي اي اتنين متجوزين ومسكها ورمها علي السرير 
ـــــــــــــــــ عند صقر 
زين... ها ياصقر لقيت حاجه 
صقر بخيبت امل... لا دورت عليها في كل منطقه وكل جزء في البلد مش لاقيها كان الارض انشقت وبلعتها 
زين بحزن... طيب هنعمل دلوقتي تيجي نتصل بالشرطه تبحث معانا 
صقر بتفكير... زين هي رحيل معاها تلفونها صح 
زين... اكيد بس ليه 
صقر... هفهمك بعدين المهم تعال انا عند... 
زين... تمام جي اهو 
صقر قفل مع زين واتصل بواحد صحبه 
صقر... الو اي يمعتز 
معتز... ولا زمان ياصقر باشااا فينك يالاه مختفي فين
صقر... بعدين الكلام ده عايز منك مساعدها بس بسرعه 
معتز... تمام قول في اي 
صقر...  عايزك تعرف ليا مكان الرقم ده بسرعه 011.... 
معتز.... تمام ماشي بس ممكن اعرف في اي عشان انت عارف الحاجات دي مينفعش تطلع بر الشغل 
صقر... عارف بس الرقم بتاع رحيل بنت عمي وهي دلوقتي مختفي وعايز اعرف مكانها بسرعه 
معتز... تممم بس انا ممكن اساعدك برضوا غير الرقم واجي معاك 
صقر... لا شكرا بس مش عايز الموضوع يكبر عشان البلد والكلام ده اعرفلي الرقم بس بسرعه يامعتز 
معتز... حاضر دقيقتين وارن عليك اعرفك كل حاجه 
صقر... تمام تسلم 
زين وصل بالعربيه عند صقر ووقف ونزل راح عندو 
زين... ها طلبت مني اجي عرفت حاجه 
صقر.. لا بس معتز هيعرف مكانها من خلال تعقب التلفون بتاعها 
زين بفرحه... بجد يعني خلاص هنلاقيها 
صقر.. اه ولسه بيتكلم معتز رن 
صقر.. ها يامعتز فين 
معتز... في..... 
صقر بستغراب... ودي بتعمل اي في المكان المقطوع ده 
معتز... معرفش والله 
صقر... تمام شكرا وتسلم 
معتز... عادي ولا يهمك يلا لم تلاقيها ابقا طمني 
صقر.. حاضر سلام 
زين... هي عرفت مكانها 
صقر  .. اه يلا نروح وركبه العربيات ومشي يشوفه رحيل 
رحيل وهي بتحاول تفوق وبتحط ايدها علي بطنها والايد التانيه جنبها وبتبص لاقت د. م علي السرير 
رحيل بعياط وهستريه... لا مستحيل اي ده وبتدات تفتكر اللي حصل وبعياط وزعيق... لا مستحيل اكون مبقتش بنت 
صقر وصل هو وزين 
زين... انت متاكد من العنوان اللي معتز ادهولك اصلا رحيل هتيجي هنا كيف وكمان هي بتخاف من الامكان دي 
صقر... انا استغربت لم هو عطاني العنوان بس مش هنخسر حاجه تعال ندخل نشوف 
زين... تمام يلا وفتحوا الباب ودخلوا وعملين يدورها في البيت 
زين... مافيش حد هنا انا قولتلك مستحيل تكون هنا 
صقر... اممم طيب يلا نمشي 
زين... يلا ولسه هيطلعوا سمعوا صوت حد بيزعق ويعيط في اوضه 
زين... اي الصوت ده 
صقر وهو بيسمع الصوت ويدقق فيه... دي رحيل وجري علي الاوضه وكسر الباب
زين وصقر كسرو الباب ودخلوا لاقي رحيل قاعدها السرير ولبسها متق.طع كله وعلي السرير د. م وهي عماله تعيط وتزعق وقفه مصدومين ومتحركوش 
صقر بدا يتحرك ويروح نحيتها 
صقر بصدمه... رحيل رحيل 
رحيل بعياط وهستري... حرام عليك ليه تعمل فيا كدا انا عملتلك اي عشان تغت.*صبني 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صقر وهو بيسمع الصوت ويدقق فيه... دي رحيل وجري علي الاوضه وكسر الباب
زين وصقر كسرو الباب ودخلوا لاقي رحيل قاعدها السرير ولبسها متق.طع كله وعلي السرير د. م وهي عماله تعيط وتزعق وقفه مصدومين ومتحركوش 
صقر بدا يتحرك ويروح نحيتها 
صقر بصدمه... رحيل رحيل 
رحيل بعياط وهستري... حرام عليك ليه تعمل فيا كدا انا عملتلك اي عشان تغت.*صبني 
صقر وزين بصه لبعض بصدمه 
صقر بصدمه من كلامها... انتي بتقولي اي 
رحيل بنهيار.. انت عملت عملتلك وبتنكر ليه ياصقر حرام عليك انا سيبتلك البيت عشان اريحك تيجي تعمل برضوا فيا كدا ليه ياصقر ده جزات اني حبيتك 
صقر بغضب وزعيق... زين شيل اختك من وشي عشان هي شكلها اتجننت ومش واعي للي هي بتقوله 
زين شال رحيل وطلع بيها حطها في العربيه وساق ورجع البيت وساب صقر في البيت المهجور 
صقر بعد مهم مشوي ركب العربيه ومشي ورهم 
ـــ زين وصل هو ورحيل البيت واول مدخلوا القصر 
سليم قاعد جنب سوسن بيهديها ويؤاسيها  ... اهدي ياطنط هي هتجي ان شاءلله بالسلامه 
سوسن بعياط... عايزه بنتي ياسليم يابني ارجوك 
سليم... حاض... 
رشا بتبص لاقت زين داخل وشايل رحيل ولبسها مبهدل... رحيل 
الكل بص لاقي زين داخل برحيل جري عليها 
رحيل نزلها علي الكرسي وقعدها 
سوسن بعياط ونهيار علي منظر بنتها... حبيبتي مين عمل فيكي كدا وانتي كويسه 
رحيل بعياط ونهيار... صقر هو اللي عمل كدا فيا 
مكرم بغضب... صقر هو كيف يتجرأ يعمل كدا فيكي ويقرب عليكي هو فين 
صقر وهو داخل من الباب... نعم 
مكرم قرب عليه وضربه الكف علي وشه ومسكه من البس... انت كيف تقرب من رحيل وتعمل فيها كدا 
صقر مش بيعمل اي رد فعل خالص 
الجد قرب منه... متنطق انت كيف تعمل في بنت عمك كدا 
صقر بعصبيه... انتوا بتقولوا بنت عمي يبقا كيف هقرب عليها واخد منها شرفها 
رحيل... انت اصلا انسان وس. خ ومش كويس 
الجد بعصبيه... صقر انت لازم تتجوزها حالنا 
رحيل بصدمه... مستحيل اتجوزه انت بتقول اي ياجدي انا مستحيل اتجوز وحد زي ده 
الجد بعصبيه... انا قولت كلمه رحيل وصقر كتب كتابهم النهارده زين اتصل بالماذون 
صقر بغضب... انت اتجننت ولا اي ياجدي انا مستحيل اتجوز واحدها غيري ماسها بالنظام ده 
الجد... هي بتقول ان انت اللي عملت فيها كدا 
صقر... اعمل فيها كدا ايمتا زين انا مش معاك اليوم كله 
زين بتردد... انا اه كنت مع تواصل معاك بس كل واحد كان بدور لوحدو
صقر... زين انت اتجننت ولا اي 
زين... اي بقول الحقيقه انت اصلا مش بطيقها فممكن تكون انت اللي عملت كدا 
صقر... لا والله اشطااا هي بقت كدا يعني غيري يعملها وانا البسها تمام بس انا مش عيل ولا عبيط عشان اخد واحدها شرفها حد خدو 
رحيل قامت  وقربت من صقر وراحت تضربه بالكف علي وشه... انت اصلا انسان وس.. خ وزب. اله وحي... وان عشان انت اللي عملت فيا كدا 
صقر بغضب... لو مكشتيش من قدامي يارحيل مش عارفه اي بجد ممكن يحصلك 
رحيل... هتعمل اي اكتر من اللي عملتوا منك لله ياصقر 
سوسن قربت من رحيل وخدها في حضنها وبدات تهديها
الجد... صقر انا خلاص خد قرار كتب كتابك النهارده علي بنت عمك 
صقر... وانا قولت مش هتجوزها 
سليم.... انا هتجوز رحيل
الكل بصله بستغراب 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صقر بغضب... لو مكشتيش من قدامي يارحيل مش عارفه اي بجد ممكن يحصلك 
رحيل... هتعمل اي اكتر من اللي عملتوا منك لله ياصقر 
سوسن قربت من رحيل وخدها في حضنها وبدات تهديها
الجد... صقر انا خلاص خد قرار كتب كتابك النهارده علي بنت عمك 
صقر... وانا قولت مش هتجوزها 
سليم.... انا هتجوز رحيل
الكل بصله بستغراب
سليم... اي بتبصي ليه كدا 
رحيل.. عشان انت مالكش ذنب انك تصلح عملت حد تاني وبصت لصقر 
سليم قرب من رحيل ومسك ايدها وبحب... رحيل انا اصلا بحبك من زمان ومهم يحصل مافيش حاجه هتقدر تغير حبي من نحيتك فيمكن تكون دي الفرصه اللي تقربنا من بعض وصدقيني مستحيل اللي حصل يسبب اي عائق بينا عشان اصلا انتي مالكيش ذنب في اللي حصل موافقه تتجوزيني 
صقر واقف ومليان غضب لدرجه ان عيونه هطلع شراره من كتر الغضب من مسكت سليم لرحيل والكلام اللي بيقوله ومنتظر يشوف رحيل هترد تقول اي علي كلامه
رحيل بصت لصقر بغضب... سليم انا موافقه اني اتجوزك 
صقر اتعصب جامد لم رحيل وافقت 
سليم بص لصقر بصه الانتصار والفرح وبعدها بص لرحيل وبفرحه
الجد بص لصقر وبيائس... الف مبروك ياولاد كدا النهارده بليل كتب الكتاب وبعد يومين هيكون الفرح 
سليم... تمام ياجدي وانا بليل اجي انا واهلي 
الجد... تمام ياولدي 
صقر طلع علي اوضه بدا يكسر في اللي في الاوضه 
صقر بعصبيه وزعيق... ليه عملتي كدا يرحيل ليه الباب ببخبط 
صقر بعصبيه... مش عايز اشوف حد غوره من هنا 
زين فتح الباب هو ورشا ودخلوا 
صقر... مش قولت محدش يدخل 
زين... صقر عايز اتكلم معاك 
صقر رفع وشه وبصلوا بعصبيه وقرب منه ومسكه من لبسه... ليه قولت كدا
رشا جرت تبعد صقر عن زين.. صقر اهدي 
صقر... انتي مش شوفتي هو قال اي 
زين... مهو ده اللي حصل انا مكنتش معاك خالص اه كنا علي تواصل بس مكنتش معاك 
صقر بعصبيه وزعيق... يعني انت تصدق اني انا ممكن اعمل كدا وليه اعمل كدا اصلا وانت عارف انتي بتهبب بدات احبه 
رشا.. صقر اهد عشان نشوف هنعمل اي دلوقتي ونشوف مين عمل كدا
وكيف هي بتقول ان انت اللي عملت كدا 
صقر مسك دماغه وقعد علي الكرسي... بس انا تعبت ومش قادر افكر 
زين... صقر بعد اللي انا سمعته من رشا مستحيل نخلي رحيل تتجوز سليم 
صقر رفع راسه وبصلوا وبخيبه امل... هنعمل اي يعني هي وافقت عليه اعمل اي 
رشا... نمنع كتب الكتاب بتاع بليل وتتجوزها انت 
صقر... بعد اللي انا بشوفها بتعملوا ده مش عندي استعداد اتجوزها 
زين... لو بتحبها ياصقر انقذها من سليم ومتخلهاش تتجوزه 
صقر بعصبيه.... همنعها حاضر اروح اقولها متتجوزهوش والنبي عشان انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك ومكنتش واعي وانا برفض اتجوزك صح اروح اقولها كدا 
زين... صقر انا مقولتش تعمل كدا بس انت كمان عارف انها بتحبك واكيد عملت كدا عشان تغيظك عشان رفضتها 
صقر... واي الجديد مهي دايما بتعمل اللي يعصبني ويغيظني وعمرها معملت حاجه وراعت مشاعري حتي 
زين... براحتك بس انا مش هسيبها تتجوز سليم حتي لو امو... ته فيها وانا كمان بعد اللي سمعتوا حاسس انه ليه يد فيها اللي حصل 
صقر بضحكه استهزاء... هههه ويمكن هو السبب وره كل حاجه حصلت 
زين... طيب لم انت عارف كدا هتسيبها 
صقر... اللي بيغلط يتحمل غلطه هي مش صغيره هي السبب اصلا في اللي حصلها حتي بسبب تهورها وانا كذا مره اقولها متقربيش منه بس كيف لازم تعمل اللي في دماغها وطظ في صقر وفي اللي هيحصل 
رشااا.... صقر مش وقته الكلام ده لازم نفكر هنعمل اي لو هتساعد رحيل 
صقر ببرود... ممكن تطلعوا من اوضتي عشان تعبان وعايز ارتاح 
رشا وزين بصي لبعض وطلعوا من غير ميتكلمه 
رشا... زين هنعمل اي صقر رفض يساعدنا 
زين... والله مش عارف هعمل اي بس من هنا ل بليل اكون عرفت اتصرف في حاجه 
رشا... تمام 
صقر قاعد ماسك راسها وبعصبيه... مستحيل اسيبك يارحيل يحصلك حاجه بس مستحيل تكوني معايا عشان مستحيل اعيش مع واحدها متهوره زيك 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صقر ببرود... ممكن تطلعوا من اوضتي عشان تعبان وعايز ارتاح 
رشا وزين بصي لبعض وطلعوا من غير ميتكلمه 
رشا... زين هنعمل اي صقر رفض يساعدنا 
زين... والله مش عارف هعمل اي بس من هنا ل بليل اكون عرفت اتصرف في حاجه 
رشا... تمام 
صقر قاعد ماسك راسها وبعصبيه... مستحيل اسيبك يارحيل يحصلك حاجه بس مستحيل تكوني معايا عشان مستحيل اعيش مع واحدها متهوره زيك 
ـــــــــــــــــ عند سليم 
سليم وصل البيت وداخل من الباب 
_هههههههه حبيب ابوه بقا اللي نصرني 
سليم... هههه امال هو ابنك قليل ولا اي اي رايك في اللي عملتوا فيهم كلهم 
_لا جامد يلا زي ابوك بس قولي هي مفكره ان اللي عمل فيها كدا صقر كيف وكيف اصلا عرفت تقلد صوته 
سليم بضحك... ههههه قولتلك قبل كدا ابنك مش قليل بس ياعم عملت اي 
#فلاش_بااااااك 
سليم... اي فين الشاب اللي قولتلك عليه 
_اهو ياسليم باشااا 
=سلام عليكم 
سليم... وعليكم السلام هتعرف تقلد الصوت اللي هسمعهولك 
_اه ياسليم باشااا 
سليم... اشطااا تعال معايا عشان المهم لازم تخلص دلوقتي قبل محاجه تحصل 
_ااشطااا يلا 
#بااااك 
سليم.... بس والولد ده جه وكان واقف معايا في نفس الاوضه وانا كنت لابس القناع طبعا بتاع صقر عشان اقدر اعمل اللي عملتوا 
_لا جامد بس قولي صح انت فعلا اغت*صبتها ولا لا 
سليم بمكر.... هههههه امال 
_هههههههه كدا لعبت الانتقام من مكرم المنشاوي بدات 
سليم... اكيد المهم دلوقتي عايز واحد يمثل انه ابوي وعايز ام عشان اروح اتقدم ليها النهارده عشان مينفعش تروح معايا والخطه تفشل 
_هههههه حاضر بس صح انت ليه وافقت انك تتجوزها مكفايه لحد كدا سمعتهم اتوسخت 
سليم بمكر... وافقت عشان اقدر اهدد اهلها بعد متجوزها بان لو معملوش اللي انا عايزه افضحهم وهي اهددها واعذب فيها بقا بنت ال... دي تفضل صقر الز**باله ده عليا وتحبه هو وانا لا
_فكره حلوه انا دلوقتي اتاكدت انك ابني وشبهي 
سليم... هههه اشطااا يابااا اروح ارتاح شوي وانت بقا جهزلي الناس 
_حاضر روح 
ــــــــــــــــــــــ عند رحيل 
مرمي علي السرير وعماله تعيط بنهيار 
رشا دخلت عليها لقتها كدا قعدت جنبها تهديها 
رشا... حبيبتي اهدي وبطلي عياط 
رحيل بعياط... شوفتي صقر عمل اي فيا يارحيل وبعد ده كله اتخلي عني 
رشا خادتها في حضنها... اهدي طيب وصقر مستحيل يعمل كدا فيكي انتي عارفه صقر بيخاف عليكي كيف 
رحيل... انا بقيت مش عارفه حاجه غير انه اغت***صبني وبعدها سابني وانكر كدا 
رشااا... انا متاكده انه مستحيل يعمل كدا وحتي لو عمل كدت صقر عمرو ميسيب حد محتاجه او يسيب حد بالطريقه دي 
رحيل... ههه وهو سابني حسبي الله ونعم الوكيل فيه انا بقيت بكر**ها ومش طايقه اشوفه 
رشا... ياحبيبتي متقوليش كدا 
رحيل... لا انا بكر***هاااااااا 
ـــــــــــــــــــــ بليل 
رحيل لبست وجهزت نفسها والماذون جه وسليم هو واهله جي وصقر واقف والغضب ماليه 
الماذون... بارك الله لكم وربارك عليكم امضوا هنا 
رحيل... حاضر ومسكت تمضي 
الماذون... امضي يابني 
سليم... حاضر ولسه هيمسك القلم النور قطع 
الجد... زين صقر شوفه النور قطع ليه 
زين... حاضر ياجدي وراح يشغلوا هو ورشا 
الجده... الحمدلله اهو جه 
الماذون... يلا امضي يابني 
سليم... حاضر ومسك القلم مضي 
الماذون... يلا الف مبروك 
_الله يبارك فيك 
الماذون... سلام عليكم بقا 
الجد... زين وصل الماذون 
زين... حاضر 
الجد... الف مبروك ياولاد كدا بعد بكرا هيكون الفرح ان شاءلله 
سليم... الله يبارك فيك ياجدي ان شاءلله 
رحيل قاعدها باصه ل صقر بصه كلها عتاب وحزن 
سليم... رحيل 
رحيل..... 
سليم هزها من كتفها... رحيل 
رحيل فاقت من سرحانها... ها 
سليم... اي سرحانه فين الف مبروك ياعروستي 
رحيل بحزن... الله يبارك فيك بعد اذنكم انا هطلع ارتاح عشان تعبانه 
الجده... كيف ده يابنتي مينفعش النهارده كتب كتابك فقعدي شوي مع جوزك 
رحيل... معلش مش قادرها وسابتهم وطلعت قبل ميتكلمه 
مكرم... سوسن روحي ورها رحيل اتكلمي معاها 
سليم.... لا عادي سيبها علي راحتها ياعمي وقدام الايام نبقا نتكلم مع بعض يلا بعد اذنكم انا بقا اروح 
الجد... كيف ده لازم تقعد معانا شوي احنا طيب 
سليم... معلش عندي شغل الصبح بدري وانت عارف الترتيبات بقا والايام جي وهنقعد كتير 
الجد.. ماشي يابني علي راحتك 
سليم... شكرا ياجدي بعد اذنكم وسلم عليهم ومشي 
ـــــــــــــــ عند رحيل قاعدها علي السرير وعماله تعيط 
رحيل بعياط.... خلاص بقيت لغيرك ياصقر كل ده بسببك انا عمري محبيت حد غيرك وعمري مهكر... ها حد غيرك وقعدت تعيط 
ــــــــــــ عند صقر 
زين.... قولي بقا اي غير رايك وخلااك اتجوزتها بعد مكنت رافض 
صقر... مزاجي اتغير يلا اروح انام عشان عايز انام وارتاح 
زين... عرفني طيب هتعمل اي تاني 
صقر... بعدين تصبحوا علي خير 
زين... استنا طيب 
رشااا.... متتعبش نفسك صقر عمرو مبيقول لحد علي اللي هيعملوا واحنا خلينا بنتفرج وبنساعدو وبس 
زين بتفكير... تمام هسكت عشان عارف صقر كويس يلا ننام تصبحي علي خير 
رشااا.... وانت من اهل الخير 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
زين…. قولي بقا اي غير رايك وخلااك اتجوزتها بعد مكنت رافض
صقر… مزاجي اتغير يلا اروح انام عشان عايز انام وارتاح
زين… عرفني طيب هتعمل اي تاني
صقر… بعدين تصبحوا علي خير
زين… استنا طيب
رشااا…. متتعبش نفسك صقر عمرو مبيقول لحد علي اللي هيعملوا واحنا خلينا بنتفرج وبنساعدو وبس
زين بتفكير… تمام هسكت عشان عارف صقر كويس يلا ننام تصبحي علي خير
رشااا…. وانت من اهل الخير
ـــــــــــــــــــــــ تاني يوم
رحيل وصقر والعيله كلها قاعدها تفطر
رحيل بتعب… اااه
مكرم… مالك ياحبيبتي
رحيل… مش عارفه يابابا بطني وجعاني والوجع بيزيد مش عارفه في اي اااااه
سوسن… رشا شوفيلها حاجه لبطنها
رشا… حاضر ياطنط ولسه هتقوم صقر بصلها تقعد
رحيل… بسرعه يارشااا
رشا…. اصلا
صقر…. لازم تروحي لدكتور يكشف عليكي رشا ممرضه مش دكتوره عشان تكشف عليكي
رحيل بتعب وعياط من الوجع… مالكش دعوه انت لم حد يجبلك سيره ابقا اتكلم
صقر… فعلا انا ماليش دعوه يارب توجعك اكتر
رحيل…. ااااه يابطني
صقر بص لرشا انها تتكلم رشااا…. اه يارحيل صقر عندو حق يلا نروح نكشف
رحيل…. اااه مش قادره
زين… رحيل يلا اخدك ونروح
رحيل بتعب… يلا ااااه يابطني
صقر… يلا اوديكم عند دكتوره قريبه من هنا اعرفها
رحيل… مش هروح معاك ومالكش دعوه بي
صقر بعصبيه… زين اخلص هاتها ويلا ومسمعش صوتك خالص ماشي
رحيل… لا اتكلم براحتي
صقر…. رحيل متعصبنيش اخلص يازين
زين مسك رحيل وطلع هو وهي ورشا وركبه العربيه وصقر ساق ومشي
بعد ما مشي سليم وصل البيت
سليم… صباح الخير
الكل… صباح النور اتفضل يابني
سليم… تسلموا امال فين رحيل برن عليها مش بترد
مكرم… كنا بنفطر وبطنها مره واحدها وجعتها اوووي فصقر وزين ورشا خدوها ورحها بيها عند دكتوره تكشف
سليم بتوتر… تكشف وصقر اللي خدها
سوسن… اه ياحبيبي في حاجه اقعد وهم شوي وهيجي
سليم… حاضر وقعد وهو عمال يفكر صقر اي غيرو من امبارح وهو مكنش طايقها
ــــــــــــــــ عند صقر
صقر وصلوا عند الدكتوره
صقر… لو سمحتي يادكتوره شوفيها مالها
الدكتوره… اي واجعها طي
رحيل…. انت مالكش دعوه ومتتكلمش انت خالص
صقر…. يابنت المجنونه هو انا جيت جمبك يعني انا غلطان والله دكتوره احنا اسفين ان جينا هنا هي اصلا بتحب الوجع وتستاهل اللي بيحصلها يلا يازين نمشي
رحيل بتعب…. اااه متسمعيش كلامه يدكتوره ده عيل رخم واهبل ارجوكي اديني حاجه لبطني
صقر… قولنا مش هنشوف ويلا نمشي دكتوره متكشفيش
رحيل كانت قاعدها وجنبها سك.. ينه راحت مسكتها وبصت لصقر
صقر بخوف… انتي هتعملي اي يابنت المجنونه انتي بتبصيلي ليه كدا
رحيل… عارف لو فتحت بوقك تاني وسمعت صوتك ارميها عليك
صقر… لا الطيب احسن حاضر مش هتكلم خلاص شوفي اللي هي عايزه يادكتوره
زين ورشا والدكتور واقفين عملين يضحكه
صقر بعصبيه… متخلصي يادكتوره انتي ناوي تخلصي مني ولا اي بطلي ضحك
الدكتوره…. ههههه حاضر تعالي معايا ياروحيل وخدتها ودخلت بيها اوضه وبدات تتفحصها وتعملها تحليل
زين… هم اخرو ليه كدا جو ياصقر
صقر وهو قاعد ماسك التلفون… وانا مالي ياك اختك متطلع خالص خليني مرتاح منها شوي
رشا… ههههه تستاهل اللي بيحصلك والله
صقر… وحيات امك انتي التاني اقعدي ساكته عشان انا اتبليت بيها اصلا بسببكم
الدكتوره طلعت.
رشا… ها يادكتوره مالها
الدكتوره… لا متخافوش هي كويسه دلوقتي وهديتها مسكن وبقت تمام
رحيل… بس يادكتوره مدام بقيت تمام ليه عملتلي تحليل والفحوصات دي كلها
الدكتوره بتوتر وهي بتبص لصقر… ها اص ل ا
صقر… لم تبقا نيله دكتوره ابقا تعرفي عملت ليه كدا انتي مالك انتي هي دكتوره وعارفه بتعمل اي
رحيل…. قولت متفتحش بوقك احسن مجيبها وافتح بطنك بيها
صقر…. ها لا اسالي براحتك خدي راحتك وبص لزين يتكلم
زين… رحيل يلا عشان نمشي وبعدين نعرف عشان ماما وبابا عملين يرنه وقلقانين
رحيل… بصت لصقر حاضر يلا شكرا يادكتوره
الدكتوره… علي اي ده واجبي
رحيل… متخلص يلا مش عايز تتنيل تغور تروح
صقر… وانتي مالك روحها اركبه انتوا وانا شوي وجي وراكم وبيبص للدكتوره والدكتوره بتبصلوا
رحيل بصوت واطي لصقر… اي عجباك اجوزهالك
صقر عشان يغيظها… ياريت والنبي عشان دي مزه
رحيل بيغيره وعصبيه راحت ضربه في بطنه
صقر…. ااااه
الدكتوره… اي مالك
رحيل بسهوكه… لا متخافيش عليه وبعصبيه يلا يازين نغور نركب العربيه وطلعت هي ورشا وزين
صقر بضحك علي تصرفتها…. يابنت المجنونه
الدكتوره…. هههه بتحبها
صقر بحزن… كنت بحبها بس بسبب اللي حصل وحكتلك عليه مشاعري اتغيرت
الدكتوره… هي ممكن تكون متهوره بس هي بتحبك برضوا
صقر…. فكك المهم التحليل هتوصلي اايمتا عشان اشوف واتاكدا حصل حاجه ولا لا
الدكتوره… كمان ساعه هبعتهالك علي الوتس
صقر… تمام وشكرا مساعدتك معايا
الدكتوره… ده واجبي ياصقر باشااا
صقر… تسلمي سلام
وطلع ربكب العربيه وعينها علي اكشنات رحيل الغيره والعصبيه اللي فيها وكاتم ضحكته
سليم… طيب اروح ارن عليهم اشوفهم اخرو ليه كدا ولسه هيقوم لاقهم داخلين
راح قام من مكانه وقرب من رحيل ولسه هيمسكها صقر وقف بينهم
سليم… اوع ياصقر
صقر… اوع اروح فين
سليم… اوع اشوف مراتي مالها
صقر جز علي اسنانه… لم تبقا في بيتك تبقا مراتك ام هنا هي لسه يعني مينفعش تقف جنبها
زين ورشا واقف يضحكه علي صقر
سليم… اممم طيب عامله اي دلوقتي يارحيل
رحيل… كويسه الحمدالله
سوسن… حبيبتي اطلعي ارتاح وانا اعملك حاجه سخنه عشان تشربيها
رحيل…. حاضر ياماما وطلعت هي ورشا
زين… صقر عايزك جو ضروري
صقر بص لسليم… حاضر يلا
سليم… طيب انا همشي وشوي كدا ابقا اجي بعد اذنكم
مكرم… تمام يابني علي راحتك
زين… صقر قولي بتعمل اي وتخططلوا
صقر حاطط ايدو في جيبه وواقف… مش بعمل حاجه
زين… صقر في اي قولي يلا انا عارفك كويس اكيد بتخطط لحاجه واي اللي الدكتوره عملتوا
صقر… عملت اي كشفت عليها
زين… صقر
صقر لسه هيتكلم ررساله وصلتها راح فتح الفون وبيشوف التحلي…
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
زين... صقر قولي بتعمل اي وتخططلوا 
صقر حاطط ايدو في جيبه وواقف... مش بعمل حاجه 
زين... صقر في اي قولي يلا انا عارفك كويس اكيد بتخطط لحاجه واي اللي الدكتوره عملتوا 
صقر... عملت اي كشفت عليها 
زين... صقر 
صقر لسه هيتكلم ررساله وصلتها راح فتح الفون وبيشوف التحليل وبتسم 
زين بفضول... بتضحك علي عرفني 
صقر بضحكه كلها مكر... بكرا هتعرف كل حاجه وغمزلوا 
زين... طيب عرفني علي هيحصل عشان بعد الغمزه دي مبكتش مطمن 
صقر... ههههه متقلقش يلا بس عشان هروح مشوار عشان لازم افهم كل حاجه 
زين بفضول اكتر... متجننيش وفهمني يلا 
صقر... بص افهمك حاجه ثغنن خالص عشان اخلص منك اشطااا بس متسالش علي حاجه تاني غير لم اخلص كل حاجه وافهمك بكرا ماشي 
زين بتفكير... ماشي 
صقر... اشطااا بص ياسيدي اختك محدش ماسها 
زين بستغراب... مش فاهم كيف والدم اللي كان جنبها ده
صقر... مقولنا نتسالش بقا والباقي لسه هعرفه وابقا اقولك يلا بقا اسيبك عشان مش فاضي ومشي وساب زين واقف عمال يفكر 
، ـــــــــــــــــــــــ عند صقر في مكان مقطوع 
صقر... ها جبته جو 
_اه ياصقر باشاا 
صقر... تمام افتح الباب ودخلني عندو 
_حاضر ياصقر باشااا تعال 
صقر... ها فين 
_هو في الاوضه دي هتدخل لوحدك ولا اي 
صقر بغضب... لا سيبني انا وهو لوحدينا وفتح الباب ودخل 
صقر.. ها ازيك 
=انت مين وعايزين مني اي 
 صقر بغضب... تقولي اللي حصل ليلتها 
_انا معرفش انت بتتكلم علي اي 
صقر... بتكلم علي انك قلدت صوتي وتحكيلي علي اللي حصل هناك بالحرف وبزعيق يلاااا 
_بخوف حاضر حاضر بس مش هتعمل فيا حاجه والله انا ماليش اي ذنب هم اللي عملوا كل حاجه 
صقر.... حاضر مش هكلمك بس يلا احكي 
_حاضر بص هو اللي حصل ان واحد جه جابني وقالي هنديك 10الف جنيه بي اللي مطلوب منك هو انك تقلد صوت واحد بس واللي يحصل قدامك متحكيش لحد عليه طبعا وافقت ورحت معا وشوفت واحد شبهك هناك هو اللي كان بيكلمني وهو كان الريس بتاعهم المهم كان في بنت بتعيط وعماله تقول للراجل حرام عليك ياصقر وانا كنت برد زي مهم كانوا بيقولولي بس بصوتك 
صقر اتعصب جامد وعنيه احمرت وراح ذايح ال الترابيزه علي الارض وقرب من الراجل ومسكه من لبسه وبعصبيه.... يولاد ال.... طيب اللي جابك ده وعطاك الفلوس تعرف توصلني ليه 
_الراجل بخوف حاضر حاضر 
صقر... تمام يلا دلوقتي رحلوا وانا معاك بص رن عليه وخليه يجيلك هنا امسك التلفون اهو اخلص 
_حاضر حاضر وبدا يرن وايدو بتتنفض من الخوف 
_الو مين معايا
=انا محروس ياسعد 
اسعد... عايز اي يامحروس دلوقتي في حاجه مش خدت فلوسك 
محروس... اه خدتها بس عايزك في طلعه انا وانت 
اسعد... اشطااا اجيلك فين طي 
محروس... هوصفلك المكان وتعال عند..... 
اسعد... تمام جيلك مسافه السقه سلام 
محروس... تمام سلام 
صقر بعد مهو خصل كلام راح ضربه... وديني لعلمكم الادب ياولاد ال... بقا انا تعملوا معايا كدا 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اسعد... عايز اي يامحروس دلوقتي في حاجه مش خدت فلوسك 
محروس... اه خدتها بس عايزك في طلعه انا وانت 
اسعد... اشطااا اجيلك فين طي 
محروس... هوصفلك المكان وتعال عند..... 
اسعد... تمام جيلك مسافه السقه سلام 
محروس... تمام سلام 
صقر بعد مهو خصل كلام راح ضربه... وديني لعلمكم الادب ياولاد ال... بقا انا تعملوا معايا كدا 
ـــــــــــــــــــــ عند سليم 
_اي مالك قاعد ليه كدا وسرحان في اي 
سليم... مش مرتاح لصقر 
_ليه كدا في اي 
سليم... بقا عادي وبيتكلم مع رحيل عادي ولا كان حاجه حصلت 
_كيف ده قصدك ممكن يكون عرف حاجه 
سليم... اكيد صقر مش صغير ولا اهبل عشان نعرف نضحك عليه ولا نعمل حاجه 
_طي العمل دلوقتي اي 
سليم... معرفش انا هرن علي اسعد يحاول يختفي دلوقتي لحد منشوف هنعمل اي 
_تمام رن عليه 
سليم مسك التلفون وعمال يرن علي اسعد 
_اي مالك مش بيرد ولا اي 
سليم... تلفونه عمال يديني مشغول الز... فت 
_طي اهد وشوي كلمه 
سليم بتوتر.... حاضر ربنا يسترها عشان صقر لو عرف حاجه هيبقا مش كويس خالص وهنروح فيها 
_إن شاءلله مش هيحصل حاجه بس قولتلك قبل كدا اي حاجه تعملها مع الجماعه دول لازم تكون واخد حظرك 
سليم بعصبيه... اهو اللي حصل بقا 
ــــــــــــــــــــــــــ 
اسعد... الو اي يامحروس فينك كدا 
محروس... في واحد هيجي وياخدك دلوقتي ويجييك عندي 
اسعد... تممم ماشي اديني واقف مستني 
صقر... حنفي ياحنفي 
حنفي... نعم ياباشااا 
صقر... هتروح دلوقتي تلاقي الزفت التاني واقف بر هتجيبه وتيجي 
حنفي... تمام ياباشاااا حاضر 
محروس... سيبني انا بقا ياباشااا والله انا ماليش ذنب 
صقر بعصبيه... حاضر ياروح امك بس لم اخلص 
محروس... ارجوك ياباشاااا سيبني عندي عيال وعايز ارجعلهم 
صقر... لم عندك عيال مش بتبصلهم ليه وتشغل شغلانه حلال وتعيشهم 
محروس... وهو فين الشغلانه الحلال اليومين دول ياباشااا اللي تخليني اقدر اصرف علي تلت بنات وولد واعيشهم براحتهم 
صقر سكت ومتكلمش 
حنفي جاب اسعد وجه 
اسعد وهو داخل... امال فين محروس 
صقر بصوت عالي.... جو اهو تعال 
اسعد سمع صوت صقر وقف مكانه 
حنفي... يلا متدخل 
اسعد بصله... باولاد ال... وجه يهرب حنفي ضربه ومسكه وخدو دخلوا جو ورما علي الارض قدام صقر 
صقر... انت جيت ياحلتها 
اسعد وهو بيرفع راسه لفوق... ياباشااا والله انا معملت حاجه ولا ليا ذنب في حاجه 
صقر... اه مهو انت ملاك وهو ملاك وانا ابن الك.. لب اللي عملت كل حاجه صح وراح ضاربه برجله 
_صقر ميل ونزل قعد في مستوي اسعد ومسكه خنقه... بص بقا ياابن.... تحكيلي علي كل حاجه من وقت مختها في عربيتك لحد موصلنا لحد عندك انا وزين 
اسعد وهو مش قادر يتكلم.... ح ا ضر ي ص قر باشااا احكيلك كل حاجه 
صقر... شاطر يلا احكي 
اسعد.... سليم باشااا هو جه اداني فلوس وقالي عايزك تخ. طفلي واحدها قولتلوا ماشي المهم رحيل جت وهي هربانه وركبت معايا العربي وسليم باشااا كان راكب من ورها وراح حط علي بوقها منديل وشممها وراح غمي عليها وبعدها جبنها البيت اللي حضرتك لاقيتها فيه وبعدها طلب مني اجيب واحد يقلد صوتك فجبت محروس وهو جاب ماسك شبه وشك ولبسه ومثل انه انت وكان هيغت. صبها بس 
صقر ضربه بالكف.... احكي ياروح امك بس اي كمل 
اسعد وهو بيعيط وبوقها كله بيجيب د.. م.... حاضر ياباشاااا بس 
#فلاش_باااااك 
اسعد... سليم باشااا حرام كفايه اللي حصل لحد كدا
سليم... انت اتجننت مهو لازم اعمل كدا عشان العمليه تكمل لو معملتش كدا يبقا اي لازمتها خطف. نها 
اسعد... حرام ياباشااا طي هي اغمي عليها دلوقتي ممكن تمثل انك فعلا اغتص... بتها وهي مستحيل تروح تكشف ولا اي حاجه 
سليم.... كيف بقا يروح امك 
اسعد... بص ياباشااا احنا نجيب اي شوي د... م ونحطهم جنبها علي السرير وحضتك تضربها شوي المهم الضرب يعلم علي جسمها وتبهدلها البس المهم كانه حضرتك اغتص... بتها 
سليم.... امممم تمام وكدا كدا انا اللي هتجوزها فبقا واخدها برضها 
اسعد... اشطااا تمام 
#باااااك 
اسعد... وبس ياباشااا كل ده اللي حصل 
صقر.... ياولاد ال.... ونزل ضرب فيهم وديني لديني ياسليم لنهي حياتك وخليك تندم علي اليوم اللي فكرت فيه فيها وبصتلها بصه 
اسعد.... ارجوك ياباشااا سيبنا نمشي بقا 
صقر بتفكير... حاضر هسيبكم بس لم اخلص الاول يعني هتشرفوني يومين هنا وسابهم وجه طالع 
... حنفي ظبهم 
حنفي... حاضر ياباشااا 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اسعد... وبس ياباشااا كل ده اللي حصل 
صقر.... ياولاد ال.... ونزل ضرب فيهم وديني لديني ياسليم لنهي حياتك وخليك تندم علي اليوم اللي فكرت فيه فيها وبصتلها بصه 
اسعد.... ارجوك ياباشااا سيبنا نمشي بقا 
صقر بتفكير... حاضر هسيبكم بس لم اخلص الاول يعني هتشرفوني يومين هنا وسابهم وجه طالع 
... حنفي ظبهم 
حنفي... حاضر ياباشااا 
محروس واسعد بعياط وزعيق.... ياباشااا حقكك علينا ياباشاااا ارجوك ياباشااا سيبنا 
صقر سابهم ورجع البيت 
زين... رشا صقر فين 
رشا... معرفش وبتبص لاقتي جي اهو جي اهو 
زين... كنت فين 
صقر وهو يشعر بالتعب... كنت في مشوار انا هطلع ارتاح شوي 
زين بشك... صقر عرفني بتعمل اي وفي اي 
صقر... بكرا هتعرف كل حاجه 
زين... طي متعرفني دلوقتي هو انا لسه هستنا لبكرا 
صقر وهو طالع علي السلم... اطلع نام ورتاح واول متصحا بكرا هيكون جه وبعدها بشوي الليل هيجي بس ابقا ظبط الفرح حلو بتاع اختك وسابه ودخل اوضته 
رشا.. اهد بقا وعلي راي المثل ياخبر النهارده بفلوس بكرا يبقا ببلاش 
زين... انا نفسي افهم بتجيبي الامثله دي منين 
رشا... وانت مالك خلي في نفسك 
زين... حتي انتي ماشي ياختي يلا نتخمد لم نشوف اخرتها اي 
رشااا... اشطااا يلا تصبح على خير 
زين... وانتي من اهلي 
رشا بذهول... انت بتقول اي 
زين وهو بيضحك بس كاتم ضحكته... بقول يلا نتخمد 
رشا برفع حاجب... وحيات امك (وحطت ايدها علي بوقها 
زين بصلها بنص عين... لا والله طي يلا علي اوضتك 
رشااا... حاضر وطلعت جري علي اوضتها 
زين بضحك... الحمدلله ابتليت بواحدها مجنونه تانيه يارب اشفي وطلع علي اوضته 
ــــــــــــــــــ الصبح 
رحيل نايمه وبتحلم 
رحيل... صقر لا متسيبنيش ارجوك والله مقدرش اعيش من غيرك 
صقر... انتي اللي سيبتيني وروحتي لسليم 
رحيل... مهو انت اللي اتخليت عني 
صقر... وانتي مدتنيش فرصه ووافقتي واتجوزتي سليم فخلاص بقا انسي صقر 
رحيل... لا مستحيل تسيبني ومين البنت اللي واقفه هناك دي 
صقر... دي هتكون مراتي سلام 
رحيل مسكت ايدو وبعياط... لا مش هسيبك 
صقر.... خلاص بقا مينفعش وراح ساب ايدها ومشي 
استيقظت رحيل من الحلم وهي مفزوعه بتاخد نفسها بالعافيه وبصوت عاليييي..... صقررررر اقف 
صقر كان معدي من قدام اوضتها سمع صوتها دخل جري يشوف مالها واول مدخل وشاف منظرها كدا جري عليها وقعد جنبها علي السرير 
صقر بخوف... مالك 
رحيل من غير كلام راحت حضنه 
صقر وهو متردد يحضنها ولا لا وراح حضنها وبهدو... مالك فيكي اي احيكلي 
رحيل بعياط... شوفت حلم وحش اووي متسيبنش ارجوك 
صقر... متخافيش انا جنبك ومستحيل اسيبك 
سليم كان جي لرحيل وبص لاقها حاضنه صقر وهو حضنها وقف وعينه حمرا ومتعصب جامد 
سليم بعصبيه... بقا هي كدا ماشي بس لينا بيت يارحيل اربيكي فيه وانت ياصقر حسابك كتر معايا وراح خبط علي الباب 
رحيل فاقت وراحت بعدت عن صقر وهو بعد هنا 
رحيل... اتفضل 
سليم بهدوء.... حبيبتي صباح الخير 
رحيل... صباح النور اازيك 
سليم... الحمدلله بخير امال انت بتعمل اي ياصقر 
صقر بقرف... وانت مالك 
سليم... مالي كيف انت في اوضت مراتي يبقا لازم اسال 
صقر بعصبيه مكتومه... والله هي بنت عمي وفي بيتها لم تبقا عندك يبقا تسال براحتك ويلا نطلع عشان مينفعش اتفضل هنا معاها لوحديكم 
سليم... لا والله مانت كنت معاها لوحدكم 
صقر... هي بنت عمي ام انت لا غريب ويلا 
سليم.... تمام ياصقر يلا بعد اذنك يارحيل وسابها وطلع هو وصقر وصقر قفل الباب وهو طالع بعصبيه 
سليم... خليك فاكر كل اللي حصل ده عشان حسابك بيكتر معايا 
صقر... هههههه اشطااا ابقا افتكر ووريني نفسك وسابه ومشي 
سليم بعصبيه... ماشي ياصقر استقبل اللي هيحصلك النهارده عشان نهيايتك هتكون النهارده 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سليم… خليك فاكر كل اللي حصل ده عشان حسابك بيكتر معايا
صقر… هههههه اشطااا ابقا افتكر ووريني نفسك وسابه ومشي
سليم بعصبيه… ماشي ياصقر استقبل اللي هيحصلك النهارده عشان نهيايتك هتكون النهارده
صقر بصلوا وضحك ومشي
سليم طلع تلفونه من جيبه… الو عايزك تخلص النهارده عليه
_حاضر ياباشااا
سليم قفل التلفون وبوعيد….. انت عشت كتير ياصقر وكفايه عليك كدا
ــــــــــــــــــــــــــــــ
صقر وهو طالع من القصر
زين… صقر صقر
صقر وقف… اي
زين… راايح فين دلوقتي
صقر… رايح مشوار وجي يعني ساعه بالكتير وهكون هنا
زين بنظره شك… مشوار تاني يعني برضوا مش هتعرفني بقا
صقر… ههههه النهارده هتعرف المهم فين رحيل ورشااا مش شايفهم من الصبح
زين… رشا فضلت تتحايل شوي علي رحيل عشان تاخدها وراحوا عند الكوافير
صقر… والنبي رشا دي حبيبتي عشان خدتها
زين بغيره ضربه علي كتفه…. وحيات امك متتلم اي حبيبتك دي
صقر بستغراب ورفع حاجب… وانت اي عصبك ياستاذ زين ولا في حاجه وغمزلوا
زين… ها لا مافيش حاجه وحتي لو في انت مالك
صقر… هههه لا دي الحكايه كدا عايزه قعده حلوه
زين… ههههه طي يلا امشي وخلص عشان تلحق تيجي قبل الفرح ميبدا وعشان تجهز نفسك وبعدين نبقا نقعد ونتكلم براحتنا
صقر… قشطااا ياحبيب وسابه ومشي
ــــــــــــــــــــــــــــــ
رحيل… رشا يلا نرجع مش عايزه اتز. فت اتمكيج انا كدا حلوه
رشا… انتي هبله يابت النهارده فرحك اصلا يعني لازم تلبسي فستان وتحطي ميكب وتبقا قمر
رحيل بحزن… كان نفسي ابقا فرحانه زي كل البنات وكنت مخطط لحاجات كتير بس لو كنت مع صقر
رشا بدون وعي… ومين قال ان مش صقر هو العريس
رحيل بستغراب… صقر العريس ازاي
رشا حطت ايدها علي بوقها وبتوتر… ها قصدي ان سليم زي صقر
رحيل بشك…. رشا في اي احكي
رشا… والله ما في حاجه يلا وشدتها من دراعها ووراحه يشوفه فستان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_تمام ياباشاا كل حاجه جاهزه
صقر… تمام همشي انا بقا عشان لازم اروح اجهز نفسي للفرح
_تمام الف مبروك
صقر… الله يبارك فيك وطلع صقر عشان يركب العربيه ولسه هيركب لاقي حد بيضر*ب عليه نا*ر راح جري وقف واستخبي في العربيه وطلع مسد*سه وبدا يضر*ب
صقر… اكيد اللي بعتهم دلوقتي سليم وديني لندمك ياسليم
زين واقف عمال يرن علي صقر مش بيرد… فينك يا ز… فت انت رد بقا
صقر مسك التلفون… الو اي يازين
زين…. فينك ياز.. فت واي صوت الرصاص ده
صقر… شكله الز.. فت هو اللي بعتهم انت بترن في اي
زين… طي انا جيلك دلوقتي
صقر… لاخليك انت مكانك وخلي بالك من العيله لحد ماجي
زين… تمام خلي بالك من نفسك
صقر… حاضر سلام وقفل مع زين وبدا يدافع عن نفسه ويضر.. ب عليهم
صقر وهو بيضر… ب عليهم نا… ر….. ااااااه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رحيل كانت بتلبس الطرحه وحست بقبضه في قلبها وحطت ايدها علي قلبها
رشا… اي مالك
رحيل… مش عارفه بس قلبي انقبض مره واحدها مش عارفه في اي رني علي زين كدا واطمني عليه وعلي اللي في البيت
رشا… حاضر بس اهدي خير ان شالله
رحيل بحزن…. يارب يارب
رشا… يارب يلا كملي بس انتي عشان سليم زمانه جي عشان ياخدك
رحيل بحزن اكتر… حاضر ورجعت تكمل
ـــــــــــــــــ
رشا… الو اي يازين
زين… قلب زين نعم
رشا… بطل هزار ومحن ها
زين.. حسبي الله ونعم الوكيل حاضر احكي عايزه اي
رشا… انت فين وكل حاجه تمام
زين بستغراب… اه ليه في حاجه
رشااا… رحيل كانت بلبس الطرحه وحست بقلبها انقبض وخافت فقالتلي ارن اطمن عليكم
زين افتكر صقر وخاف وبتردد… ها لا احنا كويسين
رشا بتفكير… طيب وصقر فين
زين بتفكير… ها معرفش هرن عليه واطمن سلام وقفل بسرعه وبدا يرن علي صقر مش بيرد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
رشا... انت فين وكل حاجه تمام 
زين بستغراب... اه ليه في حاجه 
رشااا... رحيل كانت بلبس الطرحه وحست بقلبها انقبض وخافت فقالتلي ارن اطمن عليكم 
زين افتكر صقر وخاف وبتردد... ها لا احنا كويسين 
رشا بتفكير... طيب وصقر فين 
زين بتفكير... ها معرفش هرن عليه واطمن سلام وقفل بسرعه وبدا يرن علي صقر مش بيرد 
زين بقلق وخوف... يوووه رد بقا متقلقنيش 
مكرم.... زين خد دقيقه عايزك 
زين... حاضر جي اهو ربنا يسترها يارب وراح يشوف مكرم 
ــــــــــــــــــــــــــــ
_انت كويس ياباشااا 
صقر وهو بيقوم من علي الارض... اه كويس يا اشرف شكرا 
اشرف... شكرا علي اي بس ياباشااا المهم تكون بخير
صقر... تسلم وقام هو واشرف وبداو يضربه نا... ر عليهم لحد مخلصوا عليهم 
اشرف... بس كدا كلهم ما.. ته بس هم مين دول ياباشااا وعايزين اي 
صقر... دول اللي بعتهم اكيد سليم 
اشرف... يابن ال... اروح اخلصلك عليه 
صقر... لا سيبه وانا اللي هاخد حقي منه المهم تسلم يابرنس علي وقفتك معايا 
اشرف... ياباشااا احنا اهل وافضالك عليا كتير انا واهلي 
صقر... افضال اي ياهبل انت احنا مش اهل يبقا خلاص 
اشرف.... هههه عندك حق 
صقر.... هههه يلا اشوف وشك بخير سلام 
اشرف.... سلام 
صقر ركب العربيه وطلع التلفون من جيبه يشوف مين كان بيرن عليه لاقي زين راح رانن عليه 
زين... كدا خلصت حاجه تاني 
مكرم... لا بس كدا اه صح امال فين صقر 
زين بتوتر... صق ر وبيبص لاقي التلفون بيرن باسم صقر 
زين... هو بيرن اهو سلام وسابه وفتح علي صقر 
زين.... فينك يازف...ت انت 
صقر... موجود اهو المهم سليم جاب رحيل وجه ولا لسه 
زين... ابوي لسه مكلمهم قاله انهم خلاص قربه يوصله القصر انت فين بقا 
صقر.... تممم انا نص ساعه واكون عندك 
زين... تممم بس بسرعه عشان تلحق الاشهار بتاع الجواز 
صقر.... اه افتكرت تمام عشر دقايق واكون عندك سلام وساق بسرعه 
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم... ماله القمر زعلان ليه من وقت مخدتوا من الكوافير لحد مقربنا نوصل اهو 
رحيل... ها لا عادي انا كويسه 
سليم... لو كويسه كان بان عليكي بس انتي شكلك زعلان انتي مش موافقه ولا اي 
رحيل.... لا اص لا 
رشا بسرعه.... مفهاش حاجه ياسليم بس زعلانه انها هتسيب اهلها بس 
سليم... هتسيبيهم فين مهو انتي هتكوني قريبه ليهم في اسكندريه 
رحيل بحزن.... اممم ان شالله ورجعت بصت من شباك العربيه وسكتت 
سليم بمكر وهو بيكلم نفسه.... انا عارف انك زعلانه عشان هتتجوزيتي بس وحياتك هتزعلي اكتر وهتندمي وهوريك حاجات عمرك مشوفتيها ولا عشتيها بس استني عليا ياجميل
_وصلنا ياسليم باشااا اتفضلوا 
سليم... تمام رحيل يلا ننزل ونزل وفتح العربيه وبدا يساعدها تنزل وفي معزيم كتير وسوسن عماله تزغرط واغاني شغاله 
رشا نزلت ومسكت فستان رحيل وسليم مسك ايدها ودخل بيها القصر قدام الناس اللي بتزغرط وتسقف 
سوسن بتحضن رحيل بعياط... الف مبروك ياروحي 
رحيل بعياط وحزن... الله يبارك فيكي ياحبيبتي وفضلت حضنها 
مكرم... انتوا هتقلبوها عياط وراح بعد سوسن عن رحيل اوعي ياوليه احضنها انا كمان ولا هي بنتك لوحدك 
سوسن ورحيل بضحك.... هههه لا يمشي كيف ده بنتك برضوا
مكرم  .. هههه حصل وراح حضن رحيل (وبصوت واطي) اوعي تعيطي انا دايما معاكي ومستحيل اسيبك لو قولتي بابا بس هتلاقيني جنبك و لاصق فيك انا معنديش غيرك انتي بس وانتي كل حياتي بنتي واختي وحبيبتي 
رحيل بعياط وحضن باباها جامد... اوع تسيبني طيب انا مش هقدر اعيش من غيرك انا بحبك اوووي
مكرم بعياط... وانا بحبك يانن عين ابوكي انتي 
الجد... وه وه يامكرم هو احنا نبعد سوسن مراتك عشان عيطتها تيجي انت كمان تعيطها اي الوالدين دول بس ابعد ياواد انت عندها وزاح مكرم بعدو عن رحيل تعالي فحضني انا ياحبيبتي 
رحيل بضحك حضنت جدها 
سليم  ... الماذون جه كفايه بقا احضان في مرات ميصحش كدا هههه 
مكرم.... هههه هي بنتنا وهنفضل نحضنها براحتنا 
سليم... ههه خلاص براحتك ياباشااا بس يلا 
مكرم.... هههه يلا 
الماذون.... سلام عليكم 
مكرم... وعليكم السلام اتفضل ياشيخنا 
الماذون... الف مبروك
مكرم... الله يبارك فيك 
الماذون.... مين ابو العروسه 
مكرم.... انا 
الماذون اتفضل اقعد ممكن المنديل يااجماعه 
رشا....  اتفضل ياشيخنا 
الماذون.... قول وراي يابو العروسه زوجتك ابنتي البكر الرشيد رحيل مكرم 
مكرم... زوجتك ابنتي ونور عيني واجمل هديه من ربنا ليا بنتي واختي وامي وحبيبتي ونن عيوني وحياتي كلها رحيل مكرم 
رحيل واقفه ماسكه ايد بابها التانيه وبتعيط 
الماذون.... لس...... 
_لصقر احمد المنشاوي 
الكل بص بذهول وصدمه ورهم علي صقر وسليم ومكرم والكل وقف 
الجد بعصبيه... صقر اي اللي بتقوله دده 
صقر قرب من جدو... اي اللي بقوله ياجدي بقول اسمي 
سليم... اسم مين انا اللي جوزها 
صقر بسخري.... ههههههه جوز مين يابرنس رحيل مراتي انا بص في الورق اللي قدامك شوف اسم مين اللي مكتوب 
سليم بستغراب... اي اللي بتقوله ده ومسك الورق يشوف فيه لاقي اسم صقر 
سليم بصدمه.... مستحيل كيف ده 
صقر ببرود... هو اي اللي كيف ده انا العريس واسمي موجود ياسليم خالد الهواري  
مكرم بصدمه.... انت ابن خالد الهواري 
صقر... اه ابن خالد الهواري عدوك اللي بيتمنا ياحد حقه منك بي اي طريقه 
سليم بمكر.... اه انا ابن خالد الهواري اللي انت وابوك رمتوا بر الشركه وخدته نصيبه وضحكته عليه 
مكرم قرب من سليم ومسكه من رقبته... احنا مخدناش حاجه من ابوك ابوك هو اللي نصاب وطماع 
سليم.... ابوي انا برضوا يامكرم بيه انا كنت عايز اخد بنتكم عشان اشربها كل اللي انتوا عملتوا فينا وخليكم تركعه تحت رجلينا 
صقر بضحك.... ههههه متخلقش اللي يعمل كدا اصلا في عيله المنشاوي ياسليم 
سليم.... بس انا هعمل وانا متجوزها وهاخدها غصب عنكم 
صقر.... ههههه اتجوزتها ايمتا اصلا اللي كتب كتابكم كان واحد صحبي مش ماذون والورقه اللي مضيت عليها دي كانت انا اللي كاتب اسم رحيل عليها امضتها الحقيقي دي وانا مضيت عليها لم النور قطع وقتها هههههه 
سليم بعصبيه.... يولاد ال... 
صقر... اياك تنطق كلمه واحدها واه صح انا عرفت ان انت اللي كنت خطفها اسعد ومحروس عرفوني كل حاجه وعرفوني انك كنت لابس مسك زي وشي عشان هي تفتكرني انا وبص لرحيل 
رحيل واقف مصدومه من اللي بتسمعه ومش بتنطق 
صقر.... خالد بيه اتفضل خدو من هنا 
الشرطه دخلت ومسكت سليم وخدته وطلعين 
صقر وقفهم.... سليم اه صح انا عرفت ان انت كمان ما مستهاش وكل اللي حصل كان تمثيل وحتي الد... م هههههههه   سلام 
مكرم قرب من صقر وبحزن.... شكرا يابني انك انقذت رحيل منه واسف علي اي حاجه انا عملتها وقولتلهالك 
صقر... انت اعتبرتني زي زين ابنك والابن المفروض يقف جنب ااهله صح ولا لا 
مكرم... صح يابني 
صقر قرب من رحيل اللي واقفه بتبص لصقر وعينها بدمع ومش بتتكلم 
صقر... مالك ساكته ليه 
رحيل بعياط.... انا اس. 
صقر حط ايدو علي بوقها... متقوليش حاجه دي غصب عنك 
رحيل حضنت صقر وبعياط.... انا اسفه صقر حضنها 
زين بضحك.... احم احم لاحظه ان الناس واقفه يلا نخلص الفرح واطلعوا فوق براحتكم 
رحيل بكسوف بعدت عن صقر 
صقر بص لزين... عبوشكلك ياشيخ وانت اي حشرك انت 
زين... والله انا غلطان اصلا انتوا عيال مهز... قه 
مكرم.... ههههه اتلموا بقا انتوا الاتنين ويلا ياصقر نشهر الجواز ونكمل الفرح عشان الناس اللي قاعدها دي 
صقر.... ماشي ياعمي يلا وقعدو والماذون بدا يشهر الجواز وجه عند رحيل 
الماذون... موافقه يابنتي 
رحيل بتردد.... اه بس هو لسه مقليش انه بيحبني 
الكل بضحك علي رحيل 
الماذون..... ههههه بعد متخلصوا الفرح يبقا ياقولك 
رحيل.... لا يقول الاول يلا 
صقر.... ههههه نخلص طي وبعدين اقولك 
رحيل.... لا تقول الاول والا مش موافقه 
صقر.... وحيات امك 
سوسن.... وه صقر 
صقر.... اسف يامرات عمي بس بنتك السبب اخلصي يابت انتي 
رحيل.... شوفت ياعمو الماذون بدا يزعقلي كيف لا مش موافقه ووقفت وجت تمشي 
صقر وقف ومسك ايدها.... هو دخول الحمام زي خروجه ولا اي يلا 
رحيل.... قول الاول 
صقر.... يوووه بحبك اخلصي بقا 
رحيل... قولها بصوت عالي وبنفس 
صقر.... رحيل مش وقت شغل اطفال هو كدا وبس 
رحيل بحزن... خلاص براحتك وجت تمشي 
صقر شدها لحضنه وحضنها بصوت عالي.... بحبكككككك وراح بدا يلف بيها 
رحيل بفرح..... موافقه وبحبككككك 
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-