رواية كسرة شرف كاملة جميع الفصول بقلم لوجي احمد

رواية كسرة شرف كاملة جميع الفصول بقلم لوجي احمد


رواية كسرة شرف كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لوجي احمد رواية كسرة شرف كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية كسرة شرف كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية كسرة شرف كاملة جميع الفصول

رواية كسرة شرف بقلم لوجي احمد

رواية كسرة شرف كاملة جميع الفصول

اتجوزها ابوس ايدك واسترنا من  الفضيحه. وهو ينزل على ركبه حتى يبوس يده ويتوسل اليه
زين بجنان انت بتعمل ايه باعمي قوم من الأرض انت جذمتك علي راسي وهو يمسك يد عمه ويقومه من على الارض
كامل  .. فضحنا ياسين اتفضحنا يا ابني فضحتنا بقت على كل لسان وكله بسبب مقصوفه الرقبه من ربنا ومن الناس كنت دفن"تها بالحياه
زين.. في ايه يا عم كامل  فهمني انا مش فاهم حاجه
كامل مش وقت كلام يا زين المعازيم ماليه الجنينه والماذون مستني وكل شويه يسال على العريس والناس قلقت 
زين.. انا كنت بجهز اساسا ونازل اهو باعمي 
كامل.... وهو يخبط كف على كف نازل فين بس يا ابني
العريس ابن الكل"ب ما جاش اتفضحنا 
زين..بصدمه نعم ما جاش ليه هو لعب عيال انا اروح اجيبه متربط
كامل تجيبه منين ده اسافر بره مصر
زين يبقى بناقص الجوازه خالص طالما ما اكتبش كتب كتاب لسه انت زعلان ليه يا عمي
عمو سكت وحط وشه في الارض وقال له اصلي يا ابني زين انت مخبي عني ايه يا عمي كلمني وقول لي عشان نعرف نتصرف في المصيبه دي
كامل..
 الكل"ب خد اللي هو عايزه من البنت وما جاش ضحك عليها وسلمت له نفسها وما جاش اتفضحنا 
زين بصدمه من الخبر ضحك عليها وخد اللي هو عايزه يعني ايه وجاي دلوقتي يخلع بعد ما دبسنا في فرح قدام الناس هو مش عارف هو بيتعامل مع مين ده انا هبعت له عزرائيل لو في اخر الدنيا ياخد روحه
كمال مش وقت الكلام ده يازين الناس تحت مستنيه 
زين.. والعمل ايه دلوقتي يا عمي
كامل.. تتجوز بنت عمك يا ابني عشان الفضيحه وترحمني من الفضيحه ابوس ايدك يا ابني عشان خاطر عضم التربه ارحمنا من الفضيحه انا هموت و قلبي هيقف
بعد الشر عليك يا عم ما تقولش كده ده انت اللي مربيني وانت ابويا
كامل.. هو في شر اكثر من كده يا ابني
زين..بس انا خاطب وانت  عارف اللي حصل زمان من بنتك
كمال انا عارف كل حاجه ومش وقت اي حاجه انقذ الموقف وبعد كده اعمل اللي انت عايزه ابوس ايدك
زين بدون تفكير انا موافق يا عمي
ونزل زين مع عمو عند الماذون تمم الجوازه الناس كلها كانت بتتكلم لان انت ما كانش العريس وبتقول كلام مش كويس على العروسه وبتتكلم عن صور وفيديوهات ليها بس محاوله انقذه المواقف على قد ما يقدروا
الناس انصرفت والحفله خلصت ومحدش شاف العروسه 
زين بغصب وهي ست الحسن والجمال فين
اسيل ..حبسه نفسها في اوضتها فوق منهاره من الا حصل 
زين.. اسمع يا عمي انا وافقتك في اللي انت طلبته مني بس انا ليا طلب عندك يا ريت الفتره اللي انا متجوز فيها بنتك تسيبها واعيد تربيتها من اول وجديد 
كامل.. وهو وهو يهز راسه بالموافقه عندك فوق موته ادف"نها بالحيه انا مش عايزها انا مش عايزها
زين سمع الجمله دي من عمه واخذ السلم كله في خطوتين
وفتح باب الاوضه بشده وقفل الاوضه بالمفتاح
العروسه كانت قاعده على حرف السرير وبترتعش
اول ما شافت زين قامت من مكانها وسرحت وقالت له
انت ايه اللي دخلك هنا اطلع بره
زين.؟
ليه هو حلو لغيري وحرام عليا وبعدين انتي مراتي
..هي علي الورق بس يعني فتره جوازك مني هتاخد مكانها فلوس يعني بلاش انك تستنى معايا في اوضه ولا في مكان اطلع بره
ما حسيتش غير بق"لم نازل على وشها وقعها على الارض تحت رجله
زين وهو يركس  على ركبه ويمس"كها من شعرها 
ليا فيكي كل حاجه انت مراتي وعروستي وانا عريس لي حق شرعي عندك وعايزه وهاخده بالغص"ب بالرضا هاخده 
هي كانت بتعيط وبتقول له لا يازين والنبي
زين عصبيه اخرسي اوعي اسمع صوتك وش"ق فساتنها وهي تص'رخ 
حقي الشرعي وانتي بقيتي مراتي 
زين وهو يخ*لع التشرت ولا حاجه متخفىش هنلعب مع بعض عريس وعرسه مش اكتر 
 وهي وتبعد وتتراجع للخلف لا ابعد عني أنا مش عايزاك انا بكرهك بكرهك 
زين بغل من كلامها شدها بغباء وحدفها على السرير بغضب وهو يقول وانا كمان باكرهك بس عايز حق الشرعي وابتدا يقترب لها ويثبت يدها وينقض عليها مثل الاسد لما ينقض على الفريسه
******
هي بصريخ ابعد عني ابعد عني 
لكن لإحياء لمن تنادي 
فاسفل القصر كانت اسيل  والدموع ماليه عنيها من الصريخ 
وكامل ابو العروسه هو كمان كان قاعد على الكرسي بيبكي وفضل يقول بصوت واطي كفايه كفايه بازين 
اسيل ..ليه يا عم عملت كده انت عارف كويس اللي كان زمان بين زين وبين بنتك
كامل.. هي ما سابتليش حلول يا اسيل فضحتنا كانت هتبقى على كل انسان لو زين ما كانش اتجوزها
اسيل بدموع يعني عاجبك اللي زين بيعملوا فيها افرح يا عم افرح وهي تضع يدها على كتفه اهو زين هيطلع عليها الجديد والقديم
وسبته وطلعت اوضتها جري بتعيط 
كامل مع نفسه ليه يا بنتي كده عملت في نفسك كده ليه حطيت راسنا كلنا في الارض وفضل يلوم في نفسه ويخبط ايده في الكرسي مع كل صرخه بنته بتصرخها لما ضغطه واطي وقع من علي الكرسي  علي الارض ومش قادر بتحرك 
****
نرجع تاني لزين
زين قام من علي السرير وهو يحدف الغطاء بغباء وقرف علي وجه العروسه 
وشد ملابسه ودخل علي الحمام 
العروسه كانت في السرير مش قادره تتحرك بتبكي وتقول ليه يا بابا حرام عليك اللي انت عملته فيا ده ما لقيتش غير الحيوان ده واتجوزهولي .
وبدات تعيط وصوتها يعلي 
زين طبعا دخل ياخد شاور وسامع صوتها اتعصب جدا لما صوتها عالي تاني
 وعالى صوته بغضبه وقال لها قلت اخرسي مش عايز اسمع صوتك بدل ما اطلع اكمل عليك
 هي بدموع وهي تضع كف ايدها على بقها عشان صوتها ما يطلعش حاضر حاضر ثم كملت كلامها بس بصوت واطي بابا وكريم هما إلا عملوا فيا كده وكانت بتحاول تقوم من على السرير بس ما كانتش قادره تقوم بعد الا زين عملوا فيها
زين كان بياخد شور ودموعه نازله تحت المياه سند علي الحياطه بايده الاتنين وبدا يسترجع الذكريات 
ويقول لنفسه الجمله دي ما عمري ما هقدر انساها هي اللي قستني عليك كده يا بنت عمي فاكره لما كسرت قلبي قدام الكل قلت لي عمري ما هتجوزك انت بالذات عمري ما هتجوزك
بس فارق من شروده علي 
بقيتي مراتي اقل حق ليا ان اخد حقي الشرعي منك وخدته حقي فيكي يعني معملتش حاجه حرام 
هي سمعت الكلام ده وبدات تص.وت زي المجنونه
هي بدموع ..انت ح"يوان ح"يوان 
لاسف زين نزل كف ايده علي بوقها لدرجه ان بقها انجرح وجاب د"م
وطبعا الالم خالي صوتها كان شايل المكان كله فضلت تصر*خ تصر*خ
لكن بدون فائده 
زين بدا يفقد سيطرته وبدا  يتعصب وقالها بصوت عالي وكله غضب وشد من شعرها  
اسمعي يا بنت عمي  فكك من شويه الص.ريخ مش عايز اسمع صوت ولا نفس وضع يده على  بوقها وقال لها لو شلت ايدي وسمعت صوتك انتي حره 
هي وهي تهز راسها حاضر خلاص خلاص هسمع الكلام 
زين وهو يحسس على شعرها كده شاطره واحبك تقومي تاخدي شاور وتغيري هدومك 
قالت له حاضر وفعلا قامت من على السرير ما كانتش قادره تمشي
من الا زين عملوا فيها
وزين كان ملاحظ ده نظر لها كده وقال لها مش تجمدي كده هم قلمين يعملوا فيك كده
ردت عليه وقالت له مش الضرب اللي هعمل فيه ايه كده ده الطور اللي كان مطلوق اللي كان فاكر نفسه في زريبه قصدها علي زين وعلى اللي عمله فيها هو السبب 
زين اتعصب من كلامها واقام من على السرير مره واحده اتجه عليها هي بخوف خافت منه خلاص يازين والله
هو قرب عليها وشالها هي شهقت كده ومن الخوف بس هو قرب على ودانها وقال لها ما تخافيش مش هعمل فيك حاجه دلوقتي
الجايات كتيره لسه يا بنت عمي وفتح الحمام ودخلها وحطها في قلب البانيو وفتح عليها الميه قاعده على حرف البانيو وقال لها عايزك تاخدي شاور حلو خالص وانت بتاخدي الشعر كده تفتكري اللي انت عملتيه فيا زمان 
وتغسلي ج"سمك كويس قوي عشان ما يبقاش في اثار موجوده على جسمك لايد اي حد وانت طبعا فاهماني كويس
وسابها وخرج بره في الاوضه 
*****بصوا انا محتاره مش عارفه اسمي البطله ايه لحد دلوقتي محتاجه اسم كده يعني ما يكونش متكرر في الروايات
وفجاءه...
طلعت اسيل بتخبط على الباب الاوضه بتاعت زين بصوت عالي
الحقني يا زين الحقني عمك وقع وما بيتحركش  ولا بيرد عليا 
زين فتح الباب بسرعه ولا انت بتقول ايه
ونزل تحت جري لا فعلا عمو كامل وقع من على الكرسي كانت  اسيل اتصلت بالاسعاف لكن زين ما استناش الاسعاف خدوا في عربيته وطالع على اقرب مستشفى
نزل من العربيه وكان معاه اسيل شال عمه وجري على المستشفى دكتور يلحقني اي دكتور يلحقني 
الممرضه اهدى بس يا فندم ما ينفعش اللي انت بتعمله ده
زين عصبيه اعمل ايه انا عملت حاجه لسه انا هطربق المستشفى على دماغكم كلها انا عايز دكتور
ثواني طبعا الدكتور جه وعمو دخلوا غرفه في المستشفي  وزين فضل بره هو واسيل اخته
اسيل ..اهدي يازين
زين..اهدي فين وازي ايه اللي حصل يا اسيل انطقي
اسيل .. ما اعرفش ايه اللي حصل انا كنت موجوده معاك وهو كان قاعد زعلان على صريخ بنته واللي انت كنت بتعمله فيها وانا دخلت اوضتي وسبته بعدها بشويه خرجت لقيته وقع من على الكرسي
زين.. يعني يوم بسببي انا ماتقع ياعمي تقع بسببي انا 
اسيل ايوه هو ما اتحملش اللي انت كنت بتعمله فيها مهما كانت دي بنته ومهما غلطت
زين.. لو عمي حصل له حاجه هولع فيها وفي نفسي وفي الكلب اللي اسمه كريم ده
اسيل ..اهدي بس يازين وكل حاجه هتتحل ان شاء الله
على خروج الدكتور فين زين 
زين انا يا دكتور في ايه عمي جرى له حاجه
الدكتور عمك عايزك جوه
زين حاضر بس طمني عليه
الدكتور يا ريت تحاول توفر وقتك وتدخل لعمك لان حالته صعب قوي طبعا زين سمع الكلام ده والدنيا اسودت في وشه اكثر واكثر ودخل لعمو الاوضه عمو كان حط له اجهزه ياما كده واجهزه لان ما كانش قادر يتنفس ركس على رجله وماسك ايد عمه
زين بدموع عمي
كامل مش وقت عياط يا ابني اسمع مني الكلمتين دول
🥺🥺🥺🥺
زين اهدى بس يا عم وما تتكلمش عشان الكلام هيتعبك اكتر
كامل..بنتي
زين ما تقلقش على يمني بنتك يمنى دلوقتي مراتي ومسؤوله مني ما تخافش يا عمي اطمن ما تخافش
كامل. يا ابني جوازك منها مش اخر حلول الدنيا يمني بنتي طايشه ودماغها مشيطنه والظاهر من كتر دلع فيها اتعوجت
كفايه فضحتنا اللي بقت على كل لسان من يوم الفرح والصور مع الكل"ب اللي اسمه كريم
زين صدقني يا عم كل حاجه هتتحل واللي انت عايزه هيتحمل وكريم ده مش هيقدر يعمل حاجه والصور اللي معاه ده والفيديوهات دي يبلها ويشرب ميتها
كامل..كريم حنش ولف على يمني وعمل كل ده عشان الشركه
زين وحياتك يا عم ورحمه ابويا ما يطول منها جنيه واحد واعلي مافب خيله يركبه
كامل .. انا كاتب كل حاجه باسم يمنى بس لو يمنى عرفت هتضيع كل فلوس يا زين انا عايزاك تقوم تجيب لي المحامي غير لي العقدات يغير لي الوصيه بتاعتي الحق امضي عليها قبل ما اموت
زين.. ما تقولش كده يا عم انت هتخرج وهتبقى كويس
ما فيش حاجه هتتغير كل حاجه هتستنى زي ما هي لما انت تخرج بالسلامه
كامل.. لو بتحبني يا زين اسمع كلامي واعملي اللي انا عايزه
زين هنا قال له حاضر يا عمي هطلع اتصل بالمحامي وهجيبه هنا دلوقتي واجيب لك العقدات والورق اللي انت عايزه 
وفعلا زين خرج من اوضه عمه لا اسيل لسه واقفه بره بتقول له طمني في ايه
زين اتصل على المحامي وقال له كل اللي هو عايزه قال له ان هو يروح له دلوقتي بعقدات وورق
اسيل هنا قلقت اكتر وطمني يا زين في ايه
زين اطمني دلوقتي انا عايزك تروحي عشان خاطر يمنى تروحي تطمنيها اوعي تيجي انتي وهي علشان هدف"نك انت وهي
اسيل حاضر ياسين حاضر واخذت نفسها وخرجت
كانت يمني خرجت من الحمام ملقتش زين في الأوضه ماهي متعرفش الا حصل لابوها لسه 
فرحت لما ما لقيتش زين في الاوضه
قربت على الدولاب وطلعت شنطتها وبدات في لم هدومها 
واتصلت بالتليفون على كريم وقالت له انت فين انت في اي بلد انا هقطع اول  تذكره طيران واجي لك
🙂🙂 وفعلا لمت هدومها ولمت حاجتها وخدت الباسبور بتاعها وكانت نازله من على السلم بتتسحب مش عايزه حد يشوفه وخايفه حد مش شغالين يشوفها يقول لي زين هي برده ما تعرفش اللي حصل لابوها لسه والبيت كان هادي ما فيهوش حد
مش شغالين كانوا مشغولين في المطبخ فالطريق بالنسبه لها كان فاضي
فتحت باب عربيتها وحطيت شنطتها وحطيت حاجتها وطلعت على المطار وطبعا وهي في اوضتها فوق كانت حجزت تذكره طيران وطارت بعربيتها على المطار فضلت قاعده مستنيه ميعاد الطياره مجرد ساعات بسيطه والطياره هتوصل
علي دخول  ...
شدها في حضنه بقسوه وهو يقول دي مراتي وانا رفض أنها تسافر مش موافق
يمني بصدمه زين.. ثم سكتت ثواني وكملت وقالت لا ما تصدقوش يا حضرت الضابط وهي تحاول ان تخرج من حضنه الشخص ده عايز يخطفني دا مش جوزي دا كداب
زين... هو بيتصنع الهدوء قدام الظابط اهدي يا حبيبتي مالك وهو يحسس عليها بحنيه 
يمنى نزل ايدك دي ابعد عني ما تصدقوش يا حضره الظابط طيارتي هتفتني النداء الاخير للطياره 
الضابط . معاك قسيمه جواز
زين طبعا اكيد معايا قسيمه الجواز هو انا بتجوز كل يوم دي يمنى حبيبه قلبي
زين طلع قسيمه الجوز وراها للظابط
وفعلا نظبط بس في قسيمه الجواز لان دينا عنده حق وانها مراته
يمنى بصت للظابط وقالت له طيارتي هتفوتني عايزه اسافر
نظر ليمني
وقال لها وقانونا ما ينفعش انك تسافري ولا تغدر البلد بدون موافقه جوزك يمنى بصريخ بس ده مش جوزي وحتى لو جوزي متجوزني غصب عني 
زين هنا تدخل وقال معلش حاضر بالظبط اصل والدها تعبان في المستشفى وده ماثر على اعصابها 
الظابط ادي لزين قسيمه الجوز وقال له
تقدر تاخد مراتك وتتفضل ترجعوا بيتكم طالما مش موافق انها تسيب البلد وتسافر
زين اخد قسيمه  الجواز وشد يمني من  ايديها وكان في طريقه للخروج من المطار لكن يومنا هنا فضلت تتركز وتقول له ما تسيبنيش ما تخليهوش ياخدني هيموتني 
لكن كل ده كان بدون فايده وبدون نتيجه لان في لمح البصر زين خد يمني وركبها عربيته
طبعا اول ما دخلت عربيته فضلت تقول له انا مش بحبك انا بحب كريم وانت عارف  انا بكرهك سبني اسافرله وهي برده بتحاول تنزل من العربيه
لكن اول مركب العربيه قفل الباب وقفل الشبابيك شدها من شعرها
بع"نف وقال لها بصوت يشبه فحيح الافاعي
اول مره اعرف ان انت بالرخص ده سابك وسافر ما بقاش عايزك وبرده مصممه تروحي له بصت له وقالت له بقوه وهي مستجمعه كل قوتها مش هكون ارخص منك يا زين ما انت عارف برده ان انا مش عايزاك وبكرهك ووافقت على الجوازه ومش راضي تطلعني وماسك في انت لو راجل طلقني وسبني اسافر 
هنا دي ما ردش كلام زين ض"ربها بظهر ايده على بقها قبل ما يشيل كف ايده من على بقها الد"م نزل على ايده من بقها
 يمنى بصريخ من الالم الا في  بوقها
زين انا راجل وارجل من الكلب اللي سابك ده اوعدك اني هطلقك بس هعلمك الادب الاول عشان اللي ياخدك بعدي يعرف ان انا عرفت اربي 
كانت لسه هترد عليه لكنه رد عليها بغضب وبصوت عالي وقال لها مش عايزه اسمع صوتك لو سمحت صوتك مننا لحد ما اوصل البيت ه"دفينك بالحياه يا يمني 
وشغل العربيه واتجهه للفيلا بتاعته
طول الطريق كانوا ساكتين ما كانوش بيتكلموا
اول ما اوصل القصر بتاعهم نزل من العربيه وفتح باب العربيه
وج"رها من شعرها في وسط الشغالين هناك
 معملش حساب لحاجه خالص وهي كانت بتص"رخ وبتقول له سيبني يا زين سيبني
 لكن لا حياه لمن تنادي كانه مش سامع  اساسا 
لدرجه انها وقعت منه  في الارض في الجنينه وملابسها ايديها كلك بقا تراب وهو ما اهتمش برده وفضل ج"ريرها من شعرها
طبعا اسيل اخته وعمته الهام كانوا قاعدين في صاله الفيلا خرجوا علي صوت ص"ريخ يمني 
هنا عمته الهام ادخلت على طول في الموضوع
وقالت له سيبها يازين 
زين.. معلش يا عمتي محدش يدخل
مش كده يا زين مهما يحصل ما ينفعش انك تعملها كده سيبها على الأقل احترام  عدم وجود عمك كامل وتعب عمك
يمني هنا انصدمت من الكلام لكن ما لحقتش تسال زين شده
و برده مهتمش لكلامهم وخدها وطلع الاوضه فوق 
فتح باب الاوضه وحدفها علي الارض بقوه 
وقفل الباب جامد وراه بالمفتاح 
يمني وقعت  على وشها من الحدفه اتخبطت في دماغها اتوجعت اكتر 
زين بشر وغضب يعني لسه بتحب كريم رغم كل اللي اعمله فيك
بدات تقوم من الأرض وتبص لزين  وتقوله بابا ماله يازين 
زين وهو يض"ربها بالقلم  تقع علي السرير ثم يج"ذبها من ش"عرها وبقولها انتي فارق معاكي ابوكي ولا فارق معاكي حد حطيت راسنا كلنا في الارض سبب دلعك 
يمني .بالم.بابا فين يازين  
زين. عمي بين الحياه والموت بسببك كله بسببك انتي 
يمني ..عايزه اشوفه يازين وديني لبابا 
زين ..برقبتك انتي هتفضلي هنا ممنوع تشوفي ناس وممنوع حد يشوفك وممنوع تتكلم وممنوع تشوفي نور ربنا حتي تفضلي زي الكل"به لما افضلك
يمني ..ابوس ايديك يازين انا موافق على كل حاجه بس سيبني اشوف بابا
لكن زين الغضب كان مسيطر عليه من كلام يمنى ليه حدفها على السرير وخد منها تليفونها 
فتح الدولاب بتاعها وجاب شال حطه على عينيها ورب"طها وحاطه حاجه على بقها
وهي طبعا فضلت ترفس ووتتحايل عليه لكن هو الغضب عاميه 
حبسها بمعنى صحيح
وخرج وسابها وقفل عليها الاوضه 
هنا زين تليفونه رن رد علي تلفونه كان تليفون من المستشفى المحامي اتصل عليه وقاله   البقاء لله 🥹🥹
 زين بصدمه انت بتقول ايه 
وبقى عامل زي المجنون نزل جري من علي السلم 
عمته كانت واقفه له بتقول له ايه اللي انت عملته ده يازين ايه
لكن هو ما ردش ولا اتكلم وجري على عربيته ركبها واجري على المستشفى
في الطريق بقى بدا يفتكر الحوار اللي حصل بيني وبين عمه لما جاب له المحامي زي ما عمه قال له
فلاش باك
عمي انا جبت لك المحامي زي ما انت طلبتها وحضر لك كل الاوراق اللي انت عايزها بس انا مش معاك في اللي انت هتعمله ده يا عمي
كامل. بتعب اسمع الكلام يا زين ما بقاش في وقت وانت يا نشات نشات ده المحامي بتاع العيله
هات الورق هنا عشان امضي عليه وتوثقه في الشهر العقاري
والوصيه بتاعتي ما تتفتحش غير بعد موتي باسبوع والعيله كلها تبقى حاضره
زين. بعد الشر  عليك يا عمي
كامل. اوعدني يا زين انك تحافظ على يمنى وتحميها من كريم وتحميها من نفسها الكريم بيضحك عليهم ده عشان خاطر الفلوس الواد ده ما بيحبهاش الواد ده عايز الفلوس بس لو طال الفلوس هيرميها رميه الك"لاب
زين يمنى دلوقتي بقت مراتي يا عم ما تقلقش كفايه كلام عليك عشان الكلام مش حلو انت تعبان
كامل.. ما بقاش في وقت يا ابني لازم اقول كل اللي انا عايزه دلوقت انا دلعت يمني ا كتير وادي اخر دلع ليها ما بقتش عارف احكمها ولا عارف اسيطر عليها
كان نفسي تطلع هادئه وتسمع كلامي لكن للاسف انا ما عرفتش اربيها. وبدا ياخد نفسه ويكمل كلامه هنا زين حط ايده على ايد عمه وقال له كفايه كلام يا عم انت تعبان
عمو قال فلوسي وبنتي امانه  في رقبتك انا كتبت لك كل حاجه باسمك كل ثروتي وكل قرش ليا باسمك انت يازين لو يمنى بنتي اتعدلت وحالها تعدل رجع لها فلوس
رد قال له هتتعدل يا عمي بمزاجها غصب عنها هعدلها
كامل.. واول شرط في وصيتي انها تجيب منك حته عيل عشان الفلوس ترجع لها هنا اضمن لك ان بنتي هتفضل معاك
كفايه كلام يا عمي كل اللي انت عايزه انا اعمله لك بس كفايه كلام
نشات كده الورق كله جاهز يا كامل بيه انا هروح اوثقه في الشهر العقاري وان شاء الله ارجع لك تاني بكره اطمنك
والمحامي خرج هو وزين وسابوا كمال يرتاح
نشات هنا قرب على زين وقال له اللي عمك عمله ده هيقوم الدنيا حريقه مش هتنطفي غير بد"م
زين نفذ بس الكلام وبعد كده يحلها ربنا
اسيل اخته كانت رجعت البيت ما لقيتش يمنى في البيت اتصلت بيه وقالت له يمني ا مش في البيت وكمان دولابها فاضي يعني هي خدت شنطه هدومها يعني كده مشيت من البيت
زين حطيت لها جهاز تتبع في عربيتها فعرف بقى انها في المطار فرحلها على المطار وحصل اللي احنا حكيناه في اول الروايه
هنا زين فاق من شروده اول ما وصل المستشفى
نزل من العربيه جري علي اوضه عمه يتأكد من الخبر 
وهنا كانت الصدمه لما دخل اوضه عمه لقى واحد قاعد جنب عمه بيبصمه على ورق وعمه كان مات 
 زين اتجنن دخل يض*رب الشخص  كانت الصدمه 
طلقها طالما ما لمس"تهاش طلقها وانا هتجوزها انا
 هي اساسا بتحبني انا ولو سالتها هتقول لك كده
زين بينفعل عليه كان هيمسك فيه ويض"ربه لولا تدخل المحامي
المحامي ده مش خناق يا زين بيه انت وكريم بيه احترموا حرمه الميت واحترموا عمكم اللي ميت جوه ده زين انت مش شايف هو بيعمل ايه انا جايه من بره لقيته بيمضي عمي على ورق ابيض كريم كذاب ما حصلش الكلام ده زين انا هعرفك ان كنت كداب ولا لا يا كريم بس مش وقته والمحامي اتدخل وخلاص الخناقه اللي ما بينهم
وخرج زين ومعاها  المحامي 
المحامي ..هو ايه الا حصل يازين بيه 
  زين جلس على الكرسي وكان بيتنهد بتنهيد عاليه وبدا بحكي الا حصل
لما انت اتصلت بيا وقلت لي ان عمك اتوفى انا جيت عشان اشوف عمي لقيت شخص بيمضي عمه على ورقه دخلت منفعل على الشخص ده
 وكنت  هيض"ربها بس اول ما شدته الشخص ده لقيته كريم
المحامي ..وبعدين كمل
😑
فلاش باك.
زين بعصبيه  كريم انت بتعمل اي
كريم وهو يحاول أن يتخلص من حاجه في ايده ما فيش
زين هات الا انت خبيته دي  بتمضي عمك على ورقه ايه انطق 
كريم قلت لك ما فيش يا زين انت هتعملها حكايه
بس زين  ما سكتش مصم ياخد منه الورقه ويشدها منه غصب عنها بس للاسف كريم لما لقى زين مصمم ياخد الورقه كريم قطع الورقه بسرعه ورميها من الشباك 
نزلت على الارض وطارت في الهوا
وقرب كريم وهو يضحك  لزين بكل وقاحه وقال لي زين انزل بقى اجمعها من الشارع
 زين هنا بص لكريم  ومسكه من رقبته بشده وقال له حسابنا بعدين يا ابن عمي مش وقته ندف"ن عمك الاول وبعدين نتحاسب
كريم..  وهو ينزل ايدين زين من علي رقبته بكل هدوء ثم يعدل في لياقه قميصه .ما هو لازم نتحاسب واخد مراتي اللي انت اتجوزتها
لكن هنا 
زين ض"ربوا لكمه ا في وشه بغضب وقال له دي مراتي دلوقتي ولو سمعتك بتجيب سيرتها هق"طع لسانك مراتك ازي انت مجنون ولا ايه بتحبني انا ووفقت تجوزني دا اكبر دليل 
الضربه كانت شديده بوقه كان فيه اثار د"م 
كريم وهاتها قدامنا هنا يا زين وشوفها بتحب من فينا
ده كان كلام كريم لزين
 بس زين ارد عليه بثبات وقال له
يمنى دلوقتي بقت مراتي برضاك غصب عنك هي مراتي ليك الا في  الوصيه هيتنفذ وغير كده ما لكش كلام معايا 
وانت دخلت علينا وسمعت الباقي 
المحامي ..اهدي يازين الأمور دي ما تتحلش كده الامور دي محتاجه هدوء
وشاورت المحامي  لبتاع الأمن يقف   قدام الاوضه وقال له ممنوع حد يدخل هنا لما يخلص اجراءات الدفن
وفعلا زين خلص كل اجراءات الدفن خلص كل الاجراءات الموجوده في المستشفى
وبيحاول يشوف كريم في المستشفى ما لقاهوش
بدا يقلق مش عارف كريم راح فين فكر وقال ان هو ممكن يكون راح الفيلا
بس من انشغلوا في اجراءات الدفن ما بقاش عارف يعمل ايه ولا عارف يتحرك ازي
فاق من كل ده على صوت تليفونه
كانت عمته الهام اول ما فتح المكالمه لقاها بتصرخ وبتعيط 
فهم هو هنا انها عرفت ان كامل  مات 
زين..اهدي ياعمتي الله يرحمه 
الهام ...انا بلبس وجايه انا واسيل والبت الا انت حبسها في الأوضه دي قصدها علي يمني حرام عليكي كنت سبتها تشوف ابوها 
زين ..عمتي بعد اذانك مراتي وانا عارف انا بعمل ايه 
الهام..انا هدخل اجيبها معانا تحضر الجنازه 
زين.. هتيجي تعمل ايه يا عمتي هتيجي تنهار وتعيط وتصرخ ما لهوش لازمه يا عمتي تبقى هتحضر العزاء وخلاص
الهام انت مجنون يا زين انت مش عايزه تحضر جنازه ابوها مش كفايه ما شافتهوش في المستشفى
زين وهو مين اللي كان السبب في الا حصل ه لعمي مش هي
الهام .. لازم تيجي معانا
زين.. عمتي الاوضه مقفوله عليها والمفتاح معايا تيجي انت بس تحضري الجنازه من غير اسيل وفي العزاء ابقوا اقفوا كلكم سلام يا عمتي يلا هستناك عند المقابر
وقفل المكالمه على كده
اسيل وهي بتعيط يلا يا عمتي ناخد يمني ونروح
الهام اخوك مش موافق وكمان قال ان انت مش لازم تيجي
اسيل يا نهار اسود ازاي يا عمتي
الهام بعياط اسمعي الكلام يا اسيل وخليكي هنا وخليها تعدي على خير كلنا هنبقى موجودين في العزاء 
.
خرجت الهام راحت على المقابر عشان خاطر تحضر الدفن
واسيل فضلت في الفيلا ويمنى طبعا في الاوضه فوق ما تعرفش حاجه من ساعه ما ربط"ها فوق زين وخرج 
اسيل طبعا قاعده بتعيط على دخول كريم
اسيل بصدمه كريم انت نزلت مصر  امتى
كريم وهو اتلفت حواليه يمنى فين انا كنت في المقابر دلوقتي وما لقيتهاش انسحبت من هناك وجيت هنا هي فين 
اسيل يمني ما تعرفش ان باباها مات
كريم انا قلت كده لما ما لقيتهاش والله هناك في المقابر هي فين
اسيل بتهتاها فوق في اوضتها 
كريم وهو يتجه للسلم انا طالع لها
اسيل استنى زين قافل عليها الباب وحبسها
كريم وهو ينظر لاسيل بغضب زين حسابه تقل معايا قوي وطالعه على اوضه يمنى بدا يخبط في الباب ويكسر فيه لما اتفتح دخل لقاها م'ربوطه ومغمي عليها على السرير من كتر العياط والص"ريخ
واسيل طبعا كانت موجوده معاها بداوا هم الاثنين يفكوا فيها وكريم بدا يحل الاربطه
هو يسب ويلع"ن في زين اخوك المجنون عمل فيها ايه
وبعد فتره من الوقت بسيطه بدات تفوق اول ما فتحت وشافت كريم اترمت في حضنه وبدات تعيط وتنهار وطبعا هدومها كلها كانت متبهدله من عياطها
كريم حض"نها جامد في حض"نه ولا اسيل روح هاتي لها هدوم عشان نغير لها اسيل طيبه وغلبانه مش عارفه تعمل ايه راحت فعلا تجيب لها هدوم وكريم بدا يخ"لع لى يمني ملابسها اوهي في حضنه  أصبحت شبه ع"ريانه 
علي دخول زين 
زين  دخل زي الاعصار الاوضه ومسك يمني من شعرها وش"دها من حض"ن كريم وحدفها بعيد وبكل غضب وغيره
كريم كان لسه هيتكلم ويتخانق مع زين بس فجاه بلاكمه في وشه وركله قويه اوقعته أرضا 
وكان لسه هيكمل ض"رب على كريم لولا تدخل عمته الهام
خلاص يازين وهي تحاول ان تهدي زين وتقف بينه وبين كريم
اهدي يازين  ما حصلش حاجه لكل ده
زين  بعصبيه ما حصلش ايه يا عمتي ده كان حاض"ن مراتي
كريم .وهو يقوم من الأرض كنت بقولها حاجه وبعدين دي بنت عمي قبل ما تكون مراتك
كريم كان عايز يقول دي حبيبتي بس هو بيستفز زين 
زين ش"د يمني من درعها بشده وقال 
 : كان  بيقولك ايه هو 
يمني  بدموع وبوجع : مغيش  وهي تنظر لكريم
زين بعصبية : نزل قلم علي وشها  اتعدلي بقولك 
يمني  بدموع : عمتي الحقيني 
زين  بغضب وغيره عميه: انطقي كان بيقولك ايه
يمني عيطت وصوت شهقاتها طلعت 
كريم هنا اتدخل وقال له كنت بعزيها في موت عمي. 
طبعا يمنى ما كانتش تعرف لسه في موت ابوها اول ما سمعته بيقول في موت عمي انصدمت 
كريم قال الجمله دي وخرج من الاوضه وهو بيستحلف لزين ان هو يرد له اللي عمله فيه
يمنى بتهتها.. وهي تنظر لزين ولعمتها قصده مين اللي مات
 زين في الحاله دي ساب ذراعها وما بقاش عارف ينطق ولا عارف يقول لها ايه
يمني  قربت من عمتها وقالت لها هو بابا فين يا عمتي
الهام وهي تطبطب عليها الله يرحمه يا حبيبتي
 يمنى بصدمه انت بتقولي ايه يا عمتي بابا فين
ايه اللي انت بتقوليه دي يا عمتي لما يجي انا هقول له ان انتي بتفولي عليه كده 
 وكانت لسه بتخرج من باب الاوضه وهي بتنادي وبتقول يا بابا انت فين يا بابا
 بس زين شدها من وسط"ها وبدا يخدها في حض"نه ويهديها  ويقول لها اهدي يا يمنى
يمنى بص"ريخ وهي  تحاول ان تبعد عنه ابعد عني سيبني اروح لبابا ابعد عني يا بابا يا بابا
زين انت رايحه فين وخلاص عمي مات باباك مات
 يمنى اسكت ما تقولش كده انا بابا كويس
زين سبها من حض"نه وقال لها
عمي مات وانتي السبب وقال الجمله دي وسابها في الاوضه مع عمتها وخرج 
كانت اسيل واقفه على الاوضه بره 
زين وهو خارج انتي وافقه كده ليه 
اسيل بخوف كريم قال لي روحي هاتي حاجه وتعالي
زينب عصبيه وانت تسمعي كلامه ليه 
اسيل بدموع  كنت قلقانه على يمنى علشان كده سمعت كلامه 
زقها من قدامه ونزل تحت وكان بيستحلف على لكريم على اللي عمله 
اسيل دخلت الاوضه لقيت يمنى منهاره على موت والدها
بدات تحدي فيها هي وعميتها الهام لكن ما كانش فيه فايده يمنى من الصدمه من كتر الصريخ والعياط فقدت الوعي
اسيل طلعت على البلكونه بتصرخ وبتنادي بصوت عالي وتقول الحقني يا زين الحق 
زين طلع ثاني على فوق لا يومنا وقع على الارض وهم بيحاولوا يفوقوها اللي عمته بعد اذنك يا عمتي خدي اسيل واطلعوا 
عمته مش وقته يا زين خلينا نفوقها ونطمن عليها
وهو يشيل يمنى من على الارض يحطها على السرير ما تقلقش يا عمتي دي مراتي وبعدين عم موصني عليها
هيام خدت اسيل وخرجوا بره الاوضه نقرب من يمني بهدوء 
ورجع شعرها اللي كان نازل على عينيها وبدا  يبص ليها ويحط ايده على ملامح وشها
ويقول لو تعرفي انا بحبك قد ايه يا بنت عمي كنت سبت كل الدنيا دي عشاني مش سبتني انا عشان خاطر الدنيا 
ودموعها بدات تنزل مسح دموعه بايده
وشال يمنى احطها في البانيو وفاتحه عليها الميه وبدا يفوقها بالراحه
هي بدات تفوق وفتحت عينيها وبصت لقيت قدامها غمضت عينيها تاني وبدات تعيط
وتقول انت السبب كنت سبتني اشوف بابا مات من غير ما اقول
يسامحني انا مش مسامحاك بدات تغمض عينيها وتقول
انا بكرهك بكرهك ابعد عني انا بكرهك
هي اثاره عصبيه زين بكلامها ده بس زين كان بيحاول يمسك نفسه على قد ما يقدر وما يتعصبش عليه
..
كريم كان قاعد في اوضته وطلب مش شغاله تجيب له اثنين قهوه
فعلا الشغاله عمليت القهوه وجابتها له وطلع من جيبه كيس صغير وحطها في كوبايه منهم  كيس منوم
وشال صينيه القهوه واتجه لاوضه اسيل
طبعا اسيل دي اخت زين وبنت عم كريم
خبط عليها اسيل بتفتح الباب لقت كريم  قدامها
اسيل بتوتر هو في حاجه وهي تنظر على صينيه القهوه
كريم بابتسامه ما فيش انا عملت قهوه قلت اجي اشربها معاكي ينفع ادخل اشربها معاكي ولا
اسيل بتهتها بس زين
كريم قطع كلامها وهو بيدخل الاوضه وبيقفل باب الاوضه برجليه وبيقول لها زين بقى مع يمني مراته يعني مش فاضي
  ثم قال 
ا تعالي احنا نتكلم شويه مش هاخد من وقتك كتير وهخرج قبل ما ازين يخرج من أوضته متخفيش 
وحط صينيه القهوه على الترابيزه ماسك فنجان القهوه اللي حط فيه ماده المنوم وادى الاسيل وقال لها خدي دوقي القهوه اللي انا اعملها
اسيل كانت طيبه قوي خدت القهوه منه فعلا
وبدات تشرب وهو بدأ يبص لها ويقول بس انتي احلوتي قوي يا اسيل اسيل وشها احمر من الكسوف
وهي تضع فنجان القهوه بعد ما شربته على الترابيزه معلش يا كريم اخرج استناني في الجنينه وانا هنزل اقعد معاك تحت عشان لو زين شافك معايا في الاوضه هنا هتحصل مصيبه
زين هو يضع يده على خدها خلاص هستناك تحت في الجنينه ما تتاخريش عليا
 اسيل هنا مفعول المنوم بدا يشتغل وما بقتش قادره تقف ولا بقت عارفه تسيطر على نفسها 
 كريم اتدخل هنا وقال لها اسندك بالراحه تقعي
اسيل بتوهان لا لا انا كويسه انزل بس انت يلا ما كملتش الجمله وقعت على السرير كريم بابتسامه صفراء وهو يقفل باب الاوضه بالمفتاح ويقول اشرب بقى يا زين
وووووووووووو
. كان المحامي جه تحت عشان خاطر يفتح الوصايا والشغله راحت خبطت على زين وقالت له زين قال لها اندهي الكريم واندهي ل كل اللي موجودين في الفيلا
يا ترى بقى هيلحقوا اسيل ولا ايه اللي هيحصل
يمنى كان زين  شالها من البانيو حطها على السرير
ودخل هو ياخد شاور عشان ينزل للمحامي
يمنى قامت من على السرير
زين طبعا كان سايب حاجته مفاتيحه والس"لاح بتاعه على الترابيزه في الاوضه
اتجهت للس"لاح ومسكته في ايدها فضلت واقفه قدام الباب مستنيه زين لما يخرج من الحمام عشان تض"ربه بالمس"دس
زين خلص شاور اخرج من الحمام وحطط فوطه على شعره بينشف شعره شال الفوطه من على شعره واتفاجئ بيمني قدامه ماسكه الس"لاح وعايزه تق"تله 
وووو
حق"ي الشرع"ي وخدته انتي مراتي سواء قبلتي او رفضتي فانت مراتي
 زين وهو يرمي المنشفه على الس"رير وينظر له بغضب ويقرب لها كلامك ده محسسني ان انا اغت"صبتك انتي مراتي
وارمي البتاع ده من ايدك عشان هيع"ورك يا حلوه قصده على المس"دس
وهي كانت ماسكه المس"دس بايديها بته"دد زين  بالق"تل لو مطلقهاش
وايديها كانت بترتعش وكانت خايفه وبترجع لورا
زين يضحك علي رعشه أيدها وبقولها  تمام موت"يني وهو يقترب منها انا قدامك اهو يلا يا شاطره وريني هتعرفي ولا تيجي اعلمك الاول وهو يج"ذبها من وسطها ويلف ايدي الاثنين على وس"طها
يمنى وص"وتها يع"لى  وهي تبتعد عنه وتفلت من يده
بلاش تقرب يا زين صدقني والله هتجنن واعملها بلاش تختبر صبري معاك وطلقني 
زين وهو يرتدي ملابسه بدون اهتمام لكلامها حاضر هشوف الموضوع ده بعدين
 يمني بعصبيه هو ايه اللي هتشوف الموضوع ده بعدين وهي تحذف المس"دس من ايديها بقول لك طلقني انا ما بحبكش ما بحبكش 
زين بعصبيه .. مش بمزاجك الطلاق ده بمزاجي انا لما اشبع منك الاول ابقى اطلقك وهو ينظر لها بش"هوه
يمني حبيت تعصب زين قالتله 
خلي عندك د"م وطل"قني ا انا ما بحبكش مش طايقاك يا اخي
انا بحب كريم 
ولسه ما كملتش كلامها اتفاجئت بق"لم نازل على وشها وقعت علي السرير  من شده القلم 
زين قرب منها وحط ايده في رقبتها وض"غط عليها جامد ما بقتش قادره تتنفس 
واقرب على ودانها وقال لها لو سمعت اسم كريم  لسانك بينطقه هق"طع لك لسانك وادفن"ك بالحياه
هي كانت بتكح على اخيرها مش قادره تتنفس
شال ايده من  رقبتها وجذبها من ش"عرها  وقال لها
 انت مراتي ومكتوبه على اسمي وانا لما يجي لي مزاجك اطلقك هطلقك  فاهمه ولا مش فاهمه اخر مره اسمع اسم راجل تاني لسانك بينطق ني
يمنى بدموع انت بتوج"عني  سيب شعري 
زين ..زعق لها بصوت عالي وقال لها تردي وتقولي حاضر
يمني حاضر حاضر سيب شعري 
زين ساب  شعرها وبدا يكمل ملابسه وهي قعدت على السرير كانت بتبكي بص عليها وقال لها مش عايزه اسمع صوت وقومي غيري ه هدومك عشان المحامي تحت عشان هيفتح الوصيه
وتلبسي حاجه كويسه يا ويلك لو لبست لبس قصير او حته من جس"مك بانت
بس يمنى ما ردتش ولا قالت اي حاجه وعدم الرد ده بيعصب زين اتعصب عليها وهو يح"دف الفازه في الارض ما بترديش ليه
يمني بفزع حاضر  وقامت جري تبدل ملابسها 
بعد لحظات  بسيطه هي خرجت وكانت لبست وهي تنظر للارض انا جاهزه زين نظر ليها وهي كانت حاطه وشها في الارض لسه
زين شيلي الروج اللي على شفايفك  ولمي شعرك المفرود  
والفستان ده كمان غيريه 
يمني .. ليه كل ده ما انا لبسي كويس كده
زين من غير كلام نفذي اللي انا قلته انا مراتي ما تلبسش كده
يمني ..بس يازين
زين. بعصبيه انا قلت ايه
يمني ..حاضر. زين استني هنا يمني نعم 
زين انا نازل تحت مستنيكي ما تتاخريش كل اللي انا قلت عليه يتنفذ  بالحرف 
واحنا تحت تقعدي وشك في الارض ممنوع عينيك تفضلي حاجه جايه وانتي فاهمه قصدي كويس
يا ويلك يا يمنى لو عينيك جت على كريم بس صدقيني همنعك تشوفي تاني خالص
يمني سكتت شويه ما ردتش زين ما سمعتش ردك يمنى بقله حيله حاضر ياابن عمي 
زين وهو يضع يده على خدها شاطره بس انا دلوقتي جوزك
وسابها في الاوضه ونزل
طبعا المحامي كان مستنيه تحت ندى الشغاله وقال لها خبطي ا على كريم في اوضته تقولي له ينزل عشان المحامي تحت واسيل كمان 
الشغاله ..حاضر يابيه 
ونزل هو المحامي كان قاعد مع عمته الهام في الصاله بتاعه الفيلا
نزل سلم عليهم وسلم على عمته عمته امال فين يمنى
زين  ..نازله ورايا وهو ينظر للمحامي الاوراق جاهزه وكل حاجه جاهزه
المحامي كل حاجه جاهزه يا زين بيه بس تجمعوا انتوا
زين الشغاله بتنادي لكريم والاسيل ويمنى نازله ورايا وعمتي موجوده اهي
 الشغاله كانت راحت لاوضه كريم وفضلت تخبط وما حدش رد بس الاوضه بابها كان مفتوح ففتحت الاوضه ودخلت تشوفه
ما لقيتهوش في عرفت ان هو مش موجود في الاوضه راحت الاوضه اسيل فضلت تخبط ما حدش برده بيرد بس الاوضه كانت مقفوله والباب كان مقفول فضلت تخبط كثير ما حدش رد 
طبعا كريم جوه في الاوضه بتاعه اسيل بس اسيل كانت فاقده الوعي لان كريم كان حاطط لهم منوم في القهوه
اول ما بابا الاوضه خبط بتاع اسيل كريم ارتبك بس طبعا ما ردش ولا فتح واستغل فرصه انك شغاله بطلي تخبط وبعدت عن الباب وفتح الباب وخرج من اوضه  اسيل وقفل الباب وراها ومشي   على اوضته عشان الامر يبان طبيعي جدا
بس يمنى هي كمان كانت خارجه من اوضتها وشافتها وقفت استغربت شويه وكانت لسه هتنتده عليه بس خافت من زين يسمعها وهي طبعا كانت هتتجنن وتعرف كريم كان في اوضه  اسيل بيعمل ايه ففكرت انها تروح لكريم اوضته تسأله 
الشغاله  كانت جت وقالت ازين  كريم بيه مش موجود في اوضته الاوضه بتاعته فاضيه واسيل اوضتها مقفوله من جوه ومهما خبط ما حدش بيرد 
زين بعصيبه هو لعب عيال ولا ايه هو راح فين
الهام اهدي يا زين وانا هطلع اشوفه هو فين ويمكن اسيل نايمه واصحيها واجي
زين ..لا خليكي انتي ياعمتي انا هطلع انا 
وبالفعل زين طلع هو من الاول بدا باوضه كريم كانت يمني  في طريقها لاوضه كريم بس اول ما سمعت صوت  خبطات على السلم 
غيري طريقها على طول كانها نازله تحت 
وفعلا لقت زين في وشها
يمني بتوتر رايح فين...
زين عصبيه هشوف سعاده البيه فين فاكرنا شغالين عنده
وطبعا صوت زين كان عالي
كريم خرج من اوضته على صوت زين
كريم انا موجود ومستنيكم التاخير من عندكم انتم وهو ينظر ليمني زين لاحظ نظرته ليمني شاور وقالها انزلي تحت
يمني حاضر ونزلت عند المحامي وعمتها 
عمتها الهام اول ما شافتها حضنتها وقالت لها تعالي اقعدي جنبي عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي
يمنى انا عايزه اطلقي يا عمتي
وطبعا المحامي قاعد وسمع الكلام ده
الهام اهدي يا يمنى بس لما نفتح الوصيه ونشوفها ايه
يمنى اكيد بابا كاتب كل حاجه باسمي وما لهوش اولاد غيري انا عايزه اتطلق وهدي لزين مبلغ كبير عشان يطلقني
المحامي هنا تدخله قال اهدي يا يمنى وكل حاجه هتتحل نفتح الوصيه بس ونشوف اللي فيها وبعد كده ابقي اعملي اللي انتي عايزاه
يمنى .. حاضر لما اشوف اخرتها مع زين
زين فوق قرب من ودان  كريم وقال له اخر مره اشوفك بتبص لمراتي كده علشان دي اخر مره هصبره عليك
ومش من قدامه راح يخبط على اوضه اسيل وكريم ضحك ونزل على تحت
سلم على عمته وعلى المحامي وجاي يسلم على يمني بس يمنى ما مدتش ايديها خافت من زين
كريم وهو يجلس على الكرسي وينظرل ليمنى للدرجه دي
بس يمنى ما نطقتش ولا قالت حاجه خايفه من زين
عمتو الهام اتدخلت في الكلام وقالت له خلاص يا كريم خلي اليوم يعدي المحامي عنده شغل ثاني غيرنا 
كريم ..حاضر يا عمتي بس انتم كلكم عارفين ان انا كنت بحب يمنى وما زلت بحبها يعني انا اولى بيها من زين
يمنى وهي تنظر لي بس برده ما نطقتش هي كانت بتنظر ليه وتنظر على السلم علشان زين 
الهام وانت اللي سبتها يا كريم واسكت بقى وقفل على الموضوع مش وقته الكلام ده
ثم عليت صوتها وقالت ما تيلا يا زين المحامي مستعجل وكلنا مستعجلين عشان خاطر نعرف ايه اللي في الوصيه
زين كان طالعه بيخبط على اخته بس لقى باب الاوضه مفتوح مش زي مش شغاله قالت ان الباب مقفول ما هو كريم خرج بقى خبط عليها قبل ما ندخل بس ما كانش فيه رد
دخل الاوضه يدور عليها ما لقهاش
بس سمع صوت ميه في الحمام دخل خبط على باب الحمام وقال اسيل 
 ردت عليه ايوه يازين انا هنا 
زين بعصبيه سايبه باب الاوضه مفتوح ليه
اسيل ..مش عارفه نسيت معلشي وصوتها كان باين عليه التعب
زين هو طبعا بيكلمها من ورا الباب انتي فيك حاجه انتي كويسه مالك انادي لك عمتك انادي لك يمنى
اسيل لا انا كويسه انا دايخه شويه بس في حاجه
زين الف سلامه عليك المحامي تحت وعايزين نفتح الوصيه لو هتقدري تنزلي تمام مش هتقدري ناجلها ليوم ثاني
اسيل لا انا تمام هغير ملابسي  وانزل وراك على طول
زين تمام وعلى مهلك انا تحت مستنياك زين وهو خارج من الاوضه لاحظ بقعه د"م على السرير 
هو خارج من الاوضه وقفل الباب وراه
ونزل على تحت عينه اول ما جت جت على يمنى قعد جنبها وقال لها المحامي ابدا فتح الوصيه اسيل نازله ورايا
هنا المحامي فتح الوصيه علي صوت  جايه من بره بيقول استني 
؟؟؟؟؟؟
مراتي ولازم تسمعي كلامي يعني لما اقول لك اطلعي فوق تقولي حاضر فاهمه ولا مش فاهمه
يمني .. لا مش هطلع يازين وبعدين الوصيه دي مكتوبه اساسا عشان انا دي فلوسي وفلوس ابويا
زين . بعصبيه وهو يشدها من درعها قلت لك اطلعي انت ما بتسمعيش الكلام ليه
عمتو دخلت في الكلام وقالت له اهدي يا زين اهدى مش كده
 زين اهدي  ازاي وهي ما بتسمعش الكلام عنديه دي في كل حاجه
يمنى وبعدين مين دي اساسا اللي انت بتقول لي اطلع عشان هي جت انتي مين يا ست
طبعا هم كانوا بيفتحوا الوصيه وكلهم متجمع ين جات واحده من على الباب قالت استنى فزين اول ما شافها قال لي يمنى اطلعي فوق وطبعا هي رافضه فعايزه تعرف مين دي ردت الست عليها وقالت لها انا مرات ابوكي طالما انت يمنى يبقى انا مرات ابوكي الله يرحمه
يمنى بجنان انت بتقولي ايه يا ستي يا خرفانه انت انا بابا ما كانش متجوز حد ما كانش متجوز غير ماما وماما الله يرحمها ماتت
جميله.. لا انا مرات ابوكي ولا ايه يا زين وهي تنظر لزين 
كريم هنا تدخل في الكلام وضحك وقال الله ده عمي طلع ذوقه حلو في النسوان اهو وكمان زين عارف ايه ثاني مستخبي واحنا ما نعرفهوش لسه
زين بعصبيه ملكش دعوه انت وما تتدخلش ثم ينظر لي جميله ويقول وانتي ايه اللي جابك يا جميله انا مش قلت لك حقك هيوصل لك لحد عندك
جميله انت ما خلتنيش احضر عزاء جوزي كمان مش عايزني احضر فاتحه الوصيه ليه انا ليا في كل الورث انا مراته
يمنى مرات مين مين دي يا زين كلمني وقول لي مين دي زين ما انا قلت لك اطلعي فوق يمني  مش طالعه يازين  غير لما افهم من دي
زين دي مرات ابوكي ارتحتي 
يمنى مرات ابويا ازاي يعني انا مش فاهمه حاجه هو ايه اللي بيحصل ده يا جماعه حد يفهمني حاجه
🥹 هنا المحامي ادخل وقال لهم يا جماعه كده مش نافع لو ما هدتوش عشان افتح الوصيه مش هفتحها وهمشي
كريم لا طبعا افتح احنا كلنا مكاننا وساكتين اهو تعالي يا جميله اقعدي جنبي انا كريم ابن اخو المرحوم وفعلا جميله قعدت جنب كريم
كانت اسيل هي كمان نزلت من فوق بس كان باين عليها انها تعبانه من اثر المخدر اللي هي خدته
يمنى راحت قعدت في حضن عمتها وهي مصدومه من موضوع مرات ابوها دي
طبعا زين فضل واقف يبص على يمني
المحامي هنا بدا وقال بسم الله نفتح الوصيه
🥹 وبدا يفتح الوصيه ويقرا بس طبعا كله تتعصب من اللي كان مكتوب في الوصيه وما حدش مصدق حاجه اللي هو ايه بقى كل حاجه مكتوبه باسم زين وزين هو المسؤول الاساسي عن كل اموال عمه حتى التحكم في العربيات وفي الفيلا وفي كل حاجه بنته ما فيش حاجه باسمها خالص ولا مراته ولا اي حد خالص كل حاجه باسم زين بس تحت شرط واحد ان ممكن زين يديهم كل واحد حقه ويعيد توزيع التركه تاني لو كلهم عاشوا مع بعض سنه في نفس البيت وقدروا يحبوا بعض في الحاله دي كل واحد ياخذ نصيبه الش"رعي بس طبعا كله بدا يتعصب ويزعق اولهم كريم اللي قال انت اكيد ضحكت على عمي انت اكيد مضيته على ورق الوصيه دي مزوره انا هشكيكم
 جميله ضمت صوتها الكريم وقالت نفس كلام كريم   دي انا هشكيكم انا مش هسكت انا المفروض حامل وليا اكثر واحده فيكم لان مراته شايله ابنه
 الكل انصدم من كلام جميله واولهم زين اللي بص لها وقال لها حامل 
كريم سابهم وخرج وهو متعصب وعلى اخره وجميله هي كمان خرجت مع كريم والمحامي  استاذن وخرج علشان عنده شغل تاني  اسيل استاذنت وقالت لهم انا طالعه اوضتي عشان تعبانه حاسه ان انا دايخه شويه
 فاضل يمني وزين وعمته الهام الهام نطقت وقالت
 ليها يا  كامل تعمل كده قلت لك بلاش العيال هتم"وت بعض اديك كتبت برده اللي في دماغك وربنا يستر عليهم بقى بعد اذنكم يا جماعه انا طالعه اوضتي
 زين يا عمتي كل حاجه تحت امرك انا مش عايز حاجه بس دي وصيه عمي
 الهام يا ابني ما حدش قال حاجه انا اللي مربياك يا زين وعارف اخلاقك كويس ربنا يستر من اللي جاي واللي اسمها جميله دي اللي هتقعد معانا في الفيلا سنه ازاي هي وكريم ربنا يستر بقى من اللي جاي اللي جاي هيبقى 
دمار على الكل وطلعت فوق طبعا كل ده ويمني ساكته ما بتتكلمش
زين قرب عليها وقال لها ساكته ليه مش مصدقه اللي في الوصيه اكيد مش مصدقه ان ده كلام باباكي وفاكره ان انا مزور الكلام ده
يمنى نطقت وقالت طلقني
زين انت بتقولي ايه طلقك ازاي يعني كل حاجه بقت باسمي يعني لو اطلقتي مش هتاخدي حاجه خالص 
يمنى بقول لك طلقني يا زين خلاص انا مش عايزه فلوس مش عايزه اي حاجه مش عايزه اشوف وشك يا اخي انا مش بحبك مش بحبك افهم بقى
زين ض"ربها بالق"لم وش"دها من شعرها وقال لها انت ما بتحبنيش بس انا بحبك وهتعيشي معايا غصب عنك واسمعي يا بنت عمي ان جاء لك الغصب خده بالرضا واعمليه جميل 
يمني بدموع سيب ايدك من شعري 
وبدأت تزعق هي وزين بصوت عالي
اسيل اخت زين نزلت على الصوت لقيت يمني بتعيط وزين ض"اربها
خدت يمنى في حضنها وقالت ل زين  ليه يا زين كده ليه بس
تعالي معايا فوق يا يمنى اوضتي تعالي معايا فوق واهدي
اسيل خدت يمنى وطلعت على اوضتها وزين فضل يزعق ويقول لها هتعيشي غصب عنك لو مش هتعيشي بالرضا هتعيشي بالغصب
.
اسيل وصلت اوضتها هي ويمنى فضلت تقول ليمنى يا بنتي اهدي ما انت عارفه ان زين بيحبك من زمان مش كل شويه تقولي له ما بحبكش ما بحبكش ما ينفعش كده يا يمنى بعد موضوع الوصيه ده ما ينفعش كده خالص
يمني .. انا مش عارفه الاقيها منين ولا منين والموضوع الوصيه اللي اتكتبت ولا من موضوع جميله دي اللي المفروض تبقى مرات ابويا ولا من موضوع كريم ولا من اخوك
اسيل وهي تضع يدها على ظهرها اهدي بس يا يمنى
يمنى مالك يا اسيل ظهرك ماله
اسيل مش عارفه واجعني قوي مش عارفه ماله
يمنى لفي كده لما اشوف ظهرك يوم ده اول ما شاف الظهر اسيل اتصدمت وقالت لها ايه ده يا اسيل يا نهار اسود
🙂🙂
علشان نفتكر بس كريم كان حاطط منوم لاسيل في القهوه بس عمل فيها ايه ما نعرفش هنعرف لسه البارت الجاي
وطبعا اسيل مش فاكره حاجه ولا عارفه حاجه يمنى بس هي اللي شافت كريم وهو خارج من اوضه اسيل
كريم بقى خد جميله وفضلوا قاعدين في الجنينه
فضلوا يتكلموا سوا ويضحك وا كريم بيقول لي جميله ايه انت كده هتقش من الورث لوكشه فلوس بنت ناس علشان موضوع الحمل دا. جميله يا خساره بس انا مش حامل انا قلت كده وخلاص اصل انصدمت من الوصيه
كريم.. ولا تشغلي بالك اعتبري نفسك حامل انا بعرف ارسم كويس قوي ما تيجي اوضتي اوريك الرسم اللي انا راسمه
جميله ضحكه ضحكه مش كويسه خالص وقالت له تعالى
اسيل يانهار اسود لو زين عرف هيم'وتني صوره لي بالتليفون يا يمنى كده ظهري ده وريه لي
فعلا يمنى صورت لها ظهرها بالتليفون واديتها التليفون في ايديها اسيل فضلت مغمضه عينيها عشان ما تشوفش الصوره وفجاه فتحت مره واحده
انا عايز حقي الشرعي منك مفيش عروسه تختار الفرح وتحدد هي المعاد وتجي يوم الدخ*له ترفض
يمني  لو بتحبني بجد ابعد عني متقريليش 
زين ..ش"دها من شعرها بش"ده بقت بتص"رخ في أيده من الال"م 
يمني  شعري ونبي سبني الناس هتسمعنا 
زين..خليهم يسمعونا طالما مبتسمعيش الكلام
يمني ..انا خايفه منك خايفه اقولك 
 وهو بحاول يتصنع الهدوء خايفه مني انا ليه انا بحبك خايفه ازي يعني قولي وانا سمعك ما تخافيش مش هعمل لك حاجه
بس يا ستي قلت له ان انا بحب كريم وعايزاه واخوك بسم الله ما شاء الله ما بيتوصاش عمل معايا الصح والغلط
طبعا يمني كانت بتحكي لاسيل اللي اخوها عمله فيها اول يوم
اسيل بس زين بيحبك يايمني وانتي عارفه 
يمنى بس انا مش بحبه يا اسيل اعمل ايه اخوك كل شويه يضربني وادي موضوع الوصيه خلاص خد الفلوس انا مش عايزاه انا عايزاه يطلقني
وبدات اسيل تشتكي بالم في ظهرها في حاجه وجعاها في ضهرها فلما يمنى راحت تشوف ظهر اسيل انصدمت وبدات تقول لي اسيل ايه اللي على ظهرك ده اسيل قالت لها ما اعرفش انا حاسه بالم فيه انت اللي شايفه ايه اللي على ظهري يا يمنى
يمنى قالت لها انا هصوره لك تشوفيه وفعلا صورته لها بالتليفون وريتها الصوره
لقيت جمله مكتوبه على ظهرها مكتوب عليها كريم
اسيل . اسيل بجنان يا نهار اسود ايه اللي كتب ده على ظهري يا نهار اسود وهي بتلطم وبتص"وت وبتعيط حالتها هستيريا مسيطره عليها
يمنى هنا افتكرت لما شافت كريم خارج من اوضه اسيل وقالت في سرها يا نهارك اسود يا كريم كرهك لزين يخليك تعمل في اسيل كده
بس ما قالتش حاجه بقى الاسيل وبدات تعدي فيها وتقول لها اهدي احنا هنلاقي حل اسيل بقى فضلت تحكي اليمنى وتقول لها انا ما اعرفش انا لقيته جايب قهوه ودخل قعد معايا ومن ساعه
ما انا شربت القهوه دي وانا مش وانا مش تمام ودايخه اكيد القهوه دي كان فيها حاجه وانا حصل لي اكيد حاجه وهو كتب كده على داري يا ترى عمل في ايه ثاني وبدات تفحص جسمها كله
وبعد ما اتاكدت ان ما فيش اي علامات تانيه على جسمها فضلت تعيط ليمنى وتقول لها انا خايفه يا ترى عمل فيا ايه زين لو اعرفها هيموتني
يمني.. اهدي بس وكل حاجه هتتحل انا هتكلم معاه وان شاء الله خير وزين هيعرف منين انا مش هقول له حاجه وانت كمان اوعي تقولي له
اسيل مش هقول له حاجه بس تصرفي والنبي يا يمنى
يمنى قالت لها حضر وخرجت من اوضه اسيل بتدور على كريم في الفيلا عشان تفهم منه ايه اللي بيحصل راحت لقيته قاعد في الجنينه هي وجميله اللي المفروض مرات ابوها
اتعصبت لما لقيته قاعد معاها وندهت له بعيد
 كريم فضل يتقل عليها وما قامش من اول مره وهي ندهت عليه تاني اخر ما زهقت قربت وقالت له عايزه اتكلم معاك في موضوع استاذن من جميله وقام اتكلم معاها
 كلمها اول ما اقرب عليها كده ضحك وقال لها ايه مش خايفه جوزك يشوفك مش كنت خايفه تكلميني وتسلمي عليا
يمنى ومين السبب في كل ده يا كريم مش انت انت اللي عملت فينا كل ده ورغم كده انا لسه باقيه عليك يا كريم كريم هنا حس ان يمني لسه عايزاه  فغير لهجه كلامه معاها
وقال لها ولما انت عايزاني اتجوزتي زين ليه
يمنى اتجوزت عشان الفضيحه بتاعتنا اللي كانت هتبقى في وسط الناس لما انت ما حضرتش الفرح واتجوزت عشان بابا الله يرحمه غصب عليا ان انا لازم اتجوزه
كريم خلاص اتطلقي منه ونتجوز
يمنى اتمنى بس دي مش موافق وما فيش حلول في ايديا اعمل ايه
كريم خلاص نخلص منه
يمنى يا نهار اسود قصدك ايه نقتله
كريم لا طبعا نقطتين اتنين بس في القهوه ونخلص منه لا بنشاف ولا بنداري افضلك يا قمر واتجوزك
وهو يحط يده على خدها وطبعا جميله كانت قاعده قدامه ما صدقت ان هو عمل كده صورتهم بالتليفون
يمنى بدات تفكر في الكلام ونست الموضوع الاساسي اللي هي كانت رايحه له ليه موضوع اسيل
كريم قال لها تعالي معايا الاوضه بتاعتي فوق وانا افهمك كل حاجه
وطبعا يوم ما طلعت معايا الاوضه بتاعته ووزين مش في البيت
بس السوء حظها هي طلعت معاه من هنا
وزين جاء من بره من هنا
ركن العربيه بتاعته ونزل متوجه للفيلا لكن جميله ندهت عليه
 زين وقف ينفخ وقال لها عايزه ايه مش وقته بدون حتى ما يلتفت ليها بيكلمها وهو مديها ظهرها
جميله قامت من مكانها وهي تقرب عليه وتقول له كنت عايزه اوريك حاجه بس كده يا زين بيه اعتبرها عربون محبه
زين وهو يلتفت ليها انطاقي يا جميله عايزه ايه بتلف وتدور على ايه جميله كنت عايزه اوريك حاجه اوريك الناس اللي مقرطسك وانت مش موجود ومستغليين غيابك عشان تعرف ان انا عينك هنا في الفيلا زين قصدك ايه انا مش فاهم ادخلي في الموضوع على طول قالت له قصدي ده يا باشا وهي بتطلع التليفون بتاعها وبتوري له صوره كريم وهو حاطط ايده علي خد يمني 
زين شاف الصوره تجنن وكان داخل لجوه زي المجنون ما استناش حتى يسمع منها حاجه بس هي برده ما سكتتش وقالت بصوت عالي واخذها
وطلعوا يكملوا القعده فوق
زيك طلع زي المجنون على اوضه كريم ضرب الباب برجله ودخل عليهم
🙂🙂🙂🙂🙂وكانت المصيبه 
بتخ"ونيني 
دي الجمله الوحيده اللي زين نطقها ونزل ض"رب في كريم ويمنى فضلت تص"وت تص"وت اهدى بس اهدى بس انت مش فاهم حاجه يازين خلاص 
زين وينزل بالق"لم  فوق خد يمنى صعبان عليك يا ف"اجره
طبعا عمتو هيام طلعت على الصوت واسيل اخته وجميله مرات عمه والبيت كله اتلم على الخناقه
هيام ..في ايه يازين 
زين بعصبيه اساليه يا عمتي بيعمل ايه في الاوضه هو ومراتي واساليها يا عمتي ايه الصوره دي
يمني ..بدموع والله يازين مااعرف حاجه والله يازين مافيها حاجه حصلت انت فاهم غلط ماتتكلم ياكريم 
بس قبل ما تكمل الجمله في ق"لم ثاني نزل على وشها
زين لو سمعتي  اسمه على لسانك غوري علي  الاوضه استناني
وحدفها جامد علي الارض في وسط كل الموجودين 
اسيل .. وهي تحاول تقوم يمنى وتقول له اهدى يا زين مش كده
زين ما حدش يدخل بيني وبين مراتي وانت كمان غوري على اوضتك
اسيل.. انا بس قصدي زين يقطع كلامها ويقول لها وقلت لك امشي انتي كمان
مشيت اسيل مع يمني 
وفضل كريم وزين وجميله وهيام 
زين اسمع ده اخر تحذير مني ليك ولو قربت لمراتي تاني اخفيك من على وش الارض
كريم .خلاص ريح نفسك واديني حقي في الورث وانا همشي وريحك
زين ما فيش فلوس ووصيه عمي هتتنفذ ان كان عاجبك مش عاجبك اخبط دماغك في الحيطه
هيام.. اهدوا يا اولاد مش كده في ايه يازين 
زين وهو يخرج من الاوضه مش شايفه يا عمتي وشايفه اللي بيعمله ماله امال مراتي فاهمه لو قرب لمراتي تاني انا مش هرحمه وخرج علي اوضته 
هيام..هو انت مش هتعقل بقى يا كريم ايه ايه اللي انت بتعمله ده يا ابني يا ابني يا ابني خلي الايام تعدي على خير مش كده
كريم.. كريم بهدوء جدا كان هادي لدرجه البرود حاضر ياعمتي بس اوعدك زين هو إلا هيجي يبوس ايدي علشان ارد عليه أو اعبره
وخرج من الاوضه وجميله مشيت وراه 
هيام ..الطف بينا يارب 
طبعا جميله مشيت ورا كريم فضلت توسوسه كلام وحش ما هي السبب في اللي حصل وهي اللي قالت لزين ان يمنى طلعت اوضه كريم ووريته الصوره لكريم حاطط ايده فيها على خد يمني 
فضلت تقول له ايه بقى هو زين ده ما حدش عارف يسكته هو عشان عمك كاتب كل حاجه باسمه احنا لازم نتغدى بيه قبل ما يتعشى بينا
كريم اصبري عليا بس انا هبعت له حته في"ديو لتليفونه يخليه يلف حوالين نفسه
وفعلا طلع التليفون بتاعه وبدا يبعت لي لزين في"ديو
هو طبعا لما دخل اوضه اسيل وحط لها منوم في القهوه هو مش لم"سها
لكن صورها وهي شبه ع"ريانه واحتفظ بالف"يديوهات والصور دي عشان يساوم اخوها
وطبعا هو كان بيختار صوره من الصور دي عشان يبعتها لزين
وبالفعل بعتها بس تليفون زين كان فاصل زين دخل الاوضه مالقاش يمنى لقاءها في الحمام 
خبط عليها يمني كانت قاعده في الحم"ام خايفه من زين
زين اطلعي يلا مش هتنامي جوه
يمنى كانت خايفه كمان ترد وردت عليه بهدوء جدا وقالت له حاضر
زين راح يشوف تليفونه لقاه فصل شحن حاطه على الشاحن
كانت يمنى طلعت من الحمام كانت خايفه وبترتعش 
زين ق"رب منها بكل هدوء وقال لها ايه وداكي اوضه  كريم
يمني... كنت بقول له يبعد عني ويسيبني في حالي
زين وانت تقولي له ليه هو انا م"ت علشان تتصرفي انتي 
يمنى طبعا كانت بتكذب خايفه من زين وبتالف اي حوار كده وبتحاول تم"تص غصب  زين
يمنى انا اسفه يا زين واخر مره هعمل كده
زين استغرب من طريقه يمنى بس سكت وقال لها انا هدخل اخد شاور وياريت اطلع الاقي في  جو هادي في الاوضه علشان تعبت 
ودخل ياخد شور 
يمنى طبعا واقفه في الاوضه تتنفس بصوت عالي مش مصدقه ان هي  نجيت من زين
بس قبل ما تتحرك من مكانها كان تليفونها بيرن واللي كانت بترن اسيل 
يمنى خرجت البلكونه وردت عليها ةبصوت واطي علشان زين ما يسمعش 
يمني  قالت لها في ايه لقت اسيل  بتع"يط
يمنى في ايه يا بنتي مالك الحقيني كريم جالي  الاوضه
ولما سالته على الاسم اللي على ظهري بدا يهددني بص"ور وحاجات معاه انا ما اعرفش اصورها لي ازاي
اسيل 
وقالت ان هو بعث لي زين حاجات على تليفونه الحقيني يا يمنى اب"وس ايدك زين لو عرف حاجه زي دي هي"موتني
يمنى يا نهار اسود يا نهار اسود وهي بتحاول تبص في الاوضه على تليفون زين وقالت لها اقفلي دلوقتي يا  اسيل وانا هتصرف
ربنا يستر 
وقفلت معاها وجريت على تليفون زين لقيته مقفول بدات تفتحه بس للاسف هي ما تعرفش الباسورد بدات تحاول بارقام يمكن يتفتح غير بيئه محطوطه على كتفها وصوت بيقول لها انتي بتعملي ايه وخطف التليفون من ايدها 
يمني انا انا ما بقيتش عارفه تعمل ايه
و و و و
هرقصلك وهعيشك ليله ولا الف ليله وليله وشدت التليفون من ايده ورميته على السرير زين وهو مستغرب اللي بيحصل وبيقول لها ايه هو انت بتحبني يا يمنى يمنى بضحكه عاليه 
اه بحبك جدا من زمان كمان بس كنت بغيظك بكريم مش اكتر زين يوه كريم ثاني يمنى وخلاص خلاص خلاص هسكت النهارده زين بس وكل يوم زين بس
زين طبعا ما كانش مصدق نفسه ولا عارف ايه اللي بيحصل لان يومنا كانت رافضاها وفجاه تقبلته كده
وفعلا يمني سابت نفسها لزين وقضيت معاهم ليله حلو
زين طول الليل حضن يمني مش مصدق نفسه خايف يغمض يصحى ما يلقهاش جنبه خايف يكون بيحلم يمني غمضت قبل زين
زين فاضل باصص عليها كتير قوي كان مبسوط بها قوي لما عينه غمضت هو كمان بس الغريبه اول ما هو نام وراح في النوم يمنى فتحت يمني ا كانت عامله نفسها نايمه
وكل اللي عملته ده عشان تاخد التليفون من زين زين لو كان فتح التليفون كان شاف الصور اللي كريم بعتها له لأخته اسيل 
لكن يومنا لعبت على زين عشان زين ما يشوفش التليفون وعملت كل ده عشان تاخد التليفون من زين مش عشان بتحبه زي ما هي قالت
 واول ما انام بدات تتسحب من جنبه وخد تليفونه ودخلت على الحمام فتح التليفون بتاع زين وشافت كل الصور والفيديوهات اللي كريم كان باعتها. هي كانت الاول بتفكر ان هي هتحذفهم بس رجعت قالت انها لازم تروح لكريم وتحط له حد للي بيحصل ده وتفهم ايه اللي بيحصل ده
لبسه الروب بتاعها وبدات تمشي على طرطيف صوابعها خايفه لازين يصحى من النوم وخرجت من الاوضه بهدوء وقفلت وراها الباب  براحه جدا 
بس قبل ما تروح لكريم الاوضه عدت على اسيل في اوضتها طبعا اكيد كانت منهاره بسبب اللي بيحصل ومش فاهمه ايه اللي حصل بس يمنى بدات تطمنها وتقول لها ان هي خدت تليفون زين وحذفت كل حاجه يعني زين مش هيعرف حاجه ما تخافيش
اسيل طب انت حذفت دول والصور اللي لسه عند كريم اكيد كريم عنده نسخ ثانيه
يمنى ما تقلقيش يا اسيل انا رايحه لكريم اهوت ولازم ا افهم منه كل حاجه واحط له حد للي هو بيعمله ده
اسيل وزين فين
يمنى زين نايم ربنا يستر بس وما يصحاش خرجت يمنى متجهه لاوضه كريم وطبعا اسيل فضلت ريحه جايه في الاوضه متوتره مش عارفه تعمل ايه في المصيبه اللي هي اتحطت فيها دي
يمنى اول ما وصلت لاوضه كريم بدات تخبط كريم في الاول ما كانش في رد منه بس يمنى كانت سامعه صوت بنت  جوه بس مش متاكده لان الصوت ما كانش واضح بس يومنا كانت متاكده ان في واحده جوه مع كريم 
يمنى قررت الخبط تاني على الباب لما كريم قام فتح يمنى دخلت مره واحده وقفلت باب الاوضه وراها وقالت له مين اللي معاك هنا
كريم بدا يبص عليها من فوق لتحت هي كانت رايحه له بلبس النوم بتاعها بدا يحط ايده على كتفها ويقول لها انت جايلي على مخصوص كده
يمنى وهي بتشيل ايده وبتقول له ابعد ايدك عني يا كريم انا سمحت صوت واحده معاكي انا مين اللي معاكي هنا في الاوضه كريم طبعا بدا ينكر وقال لها ما فيش حد معاه انا لوحدي
الاوضه كلها قدامك اهي
يمنى فعلا بدات تدور في الاوضه بس ما لقيتش حد فاضل للحمام لازم تدخل تدور فيه بس كريم كان رافض انها تدخل تدور فيه بس هم كانت مصممه وتقريبا يمنى نسيت موضوع زين ونست ان صوتها هي وكريم عالي
فتره مصممه انها تفتح باب الحمام تشوف مين اللي جوه مين  الا كانت مع  كريم
يمنى فتحت الباب وانصدمت من اللي شافته قدامها 😳
ما لحقتش تتكلم واغمي عليها وقعت علي الارض 
كريم شالها حاطها علي السرير علي دخول زين 
؟؟؟؟
شالها بين ايده من الارض حطها على السرير
اول ما اغمي  عليها
طبعا اللي كانت مع كريم جميله مرات عمه هي اساسا كانت ست شمال ومش كويسه واول ما يوم ما شافتهم مع بعض اغمى عليها من اللي حصل وكريم طبعا شارع لما اغمى عليها واحطها على السرير جميله يا نهار اسود يا نهار اسود ورحنا في داهيه يومنا شافتنا ايه العمل دلوقتي كريم ما لكيش دعوه انت بحاجه اخرجي انزلي على اوضتك والخطه كلها زي ما هي ا
جميله خطتي دلوقتي بس يا كريم هنروح في داهيه انا ايه اللي خلاني سامعت كلامك وجيت هنا 
كريم بعصبيه بقول لك ايه يا جميله احنا بدانا الخطه سوا وهننهيها سوا لو غلطتي غلطه واحده انا اللي هخ'لص عليك مش هستنى زين يعمل كده يلا اخرجي وهو يخ"لع قميصه 
جميله انت هتعمل ايه فيها كريم ما لكيش دعوه واخرجي زي ما قلت لك ولوحد سالك علي موضوع الحمل  انتي حامل 
جميله حاضر 
وخرجت جميله من الاوضه وطبعا موضوع الحمل بقى اتفاق بين جميله وكريم عشان ياخدوا اكبر قدر من الورث
كريم كان طمعان في يومنا في كل حاجه في ج"سمها وفي فلوسها وفي كل حاجه ما صدق انها اغمى عليها وكله في البيت مشغول
بالنسبه لزين صح من النوم فضل يدور على يمنى في الاوضه ما لقاش نزل دور عليها في الجنينه ما لقيهاش ولا في الفيلا من تحت برده لاقيها
كان عامل زي المجنون وهو بيدور عليها مش عارف هي راحت فين اخر مكان كان ممكن يجي على دماغه اوضه كريم
لما اقابل جميله على السلم وسالها ما شفتيش يمنى فضلت تهته كده ومش عارفه تقول ايه هي كانت خايفه من زين عشان عارفه ان زين شراني كريم ما يقدرش يحميها من زين بس زين يقدر يحميها من كريم فازين سبعه ومشي خطوتين ثلاثه فانادهت عليه وقالت له بص انا هقول لك على الحقيقه بس توعدني انك تحملني من كريم علشان انا خايفه زين هو في ايه اتكلمي ويومنا فين هنا جميله قالت له الاول يمنى في اوضه كريم روح الحقها ولما تلحقها تعالى وانا احكي لك الحكايه كلها بس ما تصدقش اي كلام كريم يقوله لك انا بدا معاك خير اهوت وبقول لك طبعا زين اتجنن اول ما سمع كلامها 
وجريت المجنون على اوضه كريم خبط الباب بكتفه كسره ودخلوا الاوضه كان لسه كريم ما عملش حاجه فيهم زين نزل فوق وضرب زي المجنون وشت"ايم والف"اظ خارجه
طبعا كريم عشان يجنن اكتر قال له وانا مالي بتحاسب مراتك مراتك هي اللي جايه لي اوضتي
كان بيحاول يسير عصبيه زين اكتر طبعا عمته هيام جت على الصوت واسيل اخت زين عمته هيام اتدخلت بس طبعا اسيل ما اتدخلتش خايفه تقول حاجه كريم يفض"حها قدام اخوها
طبعا دي نطلع المس"دس وقال هموتك هموتك مش هسيبك يا كل"ب في الوقت ده كانت اسيل وهيام بيحاولوا يفوقوا فيهم يومنا فات اللي هو فيه ايه ايه اللي بيحصل
ما كانتش فاكره اي حاجه خالص كريم حاول يلعب الدور صح وقال لها يعني ايه مش فاكره مش انت جيتي لي هنا وقلت لي عايزين نخلص على زين يمنى لا والله ما حصل والله ما حصل يا متصدقهوش كذاب والله ما حصل
زين امال انت جايه هنا ليه يايمني طالما هو كداب 
كريم انا ما بكذبش يا زين مراتك بتحبني وانا الحب الاول والاخير ليها علشان انت مش مالي عينها 
احنا زي نتجنن وض"رب كريم ط"لقه في رجله وقع ارضا سايح في دم'ه
هيام فضلت تصرخ وتقول له سيبك مس'دس يا زين وشده المس'دس من زين وكريم طبعا كان فرحان ان زين ض'ربوا بالنار عشان كريم عايز يودي زين في اي نصيبه
طبعا دي المداش لعمته المس'دس وقال لها هم'وته يا عمتي وهم'وتها على يومنا هي كمان واي حد هيتدخل في الموضوع ده هي"موت
زين كان مصمم على اللي في دماغه وكلام عمته ما هديهوش وما حدش كريم حاول يولع النار اكتر قال له هقول لك بالمره اختك عملت ايه علشان تاخد نصيبها معانا 
هنا اسيل اتهزت يا عيني والدموع بدات تملا عينيها وبدات تنهار وتقول والله ما عملت حاجه يا زين والله ما عملت حاجه هو اللي كل'ب
طبعا دي ما كانش فاهم حاجه قفل باب الاوضه وشد كرسي وقعد وقال ما فيش حد خارج من الاوضه دي غير لما افهم كل حاجه وطبعا جميله هي كمان كانت في الأوضه
يمنى بدات تتكلم وتقول له يازين انا كنت جايه علشان
زين انتي تخ'رسي  خالص
اتكلمي يا جميله وقولي اللي عندك جميله بقى بدات تتكلم وتحكي للي حصل وتقول له انها مش حامل وان كريم اتفق معاها تقول كده عشان خاطر الورث وان هي كانت جايه هنا تتكلم معاها يومنا خبطت وهي استخبت ولما يمنى دخلت اغمى عليها يعني ما كانتش جايه عشان خاطر كريم كانت جايه عشان خاطر الصور بتاعه اسيل…
بس قبل هي ما تحكي زين  اتجنن وحصل الا حصل
زين بجنان صور ايه
اسيل بتهتها انا والله ما عملت حاجه انا ما اعرفش ايه اللي حصل
زين بعصبيه انا عايز افهم ايه اللي بيحصل 
يا اما كلكم تتشاهدوا على راحكم 
هيام. اتدخلت هنا وبدات تهدي زين وتقول له ايه ده يا زين وشيلي المس"دس ده من ايدك
زين مش هذا يا عمتي غير لما افهم كل حاجه ولو مش هيفهموني تمام ما لهمش ان هم يعيشوها في الدنيا ثانيه وبدات يصوب ه الس:لاح عليهم 
هنا يمني  اتكلمت وقالت له
ايه اللي حصل كله وقالت له ان اسيل راحت لها وقالت لها انها لقت اسمي كريم مكتوب على جسمها وما تعرفش ازاي
وبعدها بكام يوم كريم بدا يهددها بصور ليها واسيل لجأ ليا  عشان خافت منك ما تفهمش الحكايه او تعمل فيها حاجه
وبعدها فهمت ان كريم بعث لك صور على تليفونك فانا حاولت اخذ التليفون واحذف الصور دي قبل ما انت تشوفها لما نلاقي حل الاول وفعلا خدتهم وحذفتهم وكنت جايه الاوضه هنا علشان اتفاهم مع كريم عشان يحذف الصور دي خالص والله يازين هو ده اللي حصل
زين .بعصبيه .صور صور ايه 
اسيل أكدت كلام يمني وانها ما تعرفش ايه اللي حصل
ان اسيل ويمنى الاثنين ضحايا كريم ما عملوش حاجه غلط وجميله هي كمان وقالت له ان كل اللي حصل ده حقيقي وانه يمنى واسيل ما بيكدبوش وان كريم واحد نصاب وجميله اعترفت لزين بكل حاجه بس ان هو يحميها من كريم
زين سمع جميله وقال لها انا هغفرلك كل حاجه عشان انتي جيتي لي واحده اعترفتي علي كريم . جميله انا عايزه امشي من هنا ومش عايزه فلوس ولا عايزه حاجه بس عايزه امشي من هنا
زين قال لها احنا ما بناكلش حق حد وفعلا انت نصيبها في الورث
وسبها تمشي 
وبالنسبه لعمتو هيام اداها برده نصيبها من الورث وبالنسبه لاسيل اخته اداها برده نصيبها امسكها جامد ولا بعد كده لما يحصل حاجه زي دي تيجي تقولي لي ما تخافيش طالما ما غلطتيش تيجي تحكي لي وما تخافيش هي فعلا ما عملتش حاجه هي تضحك عليها من كريم لكن هي ما غلطتش في حاجه
بالنسبه لكريم بقى ماسكه فضل يض"رب فيه
لما ما بقاش ليه اثر ولا ملامح علم عليه بمعنى صحيح  كسره خالص 
كانت يمنى اللي فاضله في الاوضه هي وكريم وزين وطبعا كانت خايفه من زين قوي ومن عصبيته واللي بيعمله في كريم خايفه يعمل فيها هي كمان حاجه
زين حاسس ان كريم ما عادش في حته سليمه حدف في الارض وقال له قدامك حل من الاثنين
وقال له هتتعالج وهحجز لك تذكره طيران النهارده وهحط لك فلوسك في نصيبك في البنك وتسافر ما اشوفش وشك في البلد دي تاني وتنسى ان انت ليك قرايب ولاد عم هنا
ياما .هخلص عليك ومحدش يعرف طريق لجث"تك تختار ايه
طبعا كريم ما كانش قدامه غير ان هو اختار ان هو يتعالج ويسافر من هنا لان زين فعلا عند كلامه وممكن يم"وته
طلب لو الاسعاف وحجز له تذكره طيران وحط له فلوسه في البنك بس قال له لو نزلت هنا هيبقى اخر يوم في عمرك او لو عتبت البيت ده ثاني هيبقى اخر يوم في عمرك انا سامحتك عشان خاطر عمتي وعشان خاطر عمي وعشان خاطر انا ابن ناس لكن غير كده اترحم على نفسك وفعلا كريم خد راسه وقال له اخر مره هاجي هنا
وقبل ما عربيه الاسعاف توصل البيت شد يمنى من ايدها وقال لها انا مش عايز حاجه من ورث ه ابوكي
انا هسمت عليهم الورشه وديتهم حقهم وباقي الورث  كله لكي انتي
ولو كان على موضوع جواز ك مني هطلقك وتبقي حره نفسك ولو عايزه تذاكري مع كريم براحتك ولو عايزه تستني هنا براحتك انا ما حدش يعيش معايا غصب عنه 
كان لسه بيتكلم وبيقول لها انت ط.....الق بس ما كملش الجمله يمني  قالت له لا انا مش عايزه اتطلق انا بحبك وهستنى معاك ومش عايزه فلوس ومش عايزه حاجه انا عايزاك انت يا زين
كريم هنا اتدخل وقال لها تعالي معايا يا يمنى هنبدا حياتنا من اول وجديد وهنعيش بالفلوس اللي معانا ملوك
يمنى قالت له لا مش هاجي معاك يا كريم انا مش عايزه فلوس انا عايزه زين انت حد حيوان بتحبش غير نفسك وكل همك الفلوس بس وانا كرهتك وكرهت نفسي على الايام اللي انا عرفتك فيها
كانت عربيه الاسعاف جت جم خدوا كريم وطلعوا بيه على المستشفى عملوا له شويه اسعافات وشويه تجبيسات
كان معاد طيارته جاء طبعا هو قال لهم في المستشفى ان هو عمل حادثه وسافر واخذ الفلوس وسافر ومش هيرجع عليهم تاني وهيكمل حياته هناك
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-