رواية لم اعلم ما يحدث كاملة جميع الفصول بقلم نور محمد

رواية لم اعلم ما يحدث كاملة جميع الفصول بقلم نور محمد


رواية لم اعلم ما يحدث كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نور محمد رواية لم اعلم ما يحدث كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لم اعلم ما يحدث كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لم اعلم ما يحدث كاملة جميع الفصول
رواية لم اعلم ما يحدث بقلم نور محمد

رواية لم اعلم ما يحدث كاملة جميع الفصول

في منزل لعائله متوسطه نجد الاب يحدث بنته بحزن ويقول 
: يلا ياملاك عمو مراد مستنيكي تحت
: حاضر يابابا وقربت وضمته وقالت حتوحشني اوي اوي يابابا 
: وانتي كمان ياقلب بابا كله علشانك ياملاك يابنتي صدقيني وكفايه حتتاخري على عمو مراد
: حاضر يابابا بس حسلم على ماما وفريده واميره قبل مامشي ممكن 
: طبعا ياحبيبتي بس متتأخريش ماشي 
: حاضر يابابا وزهبت لغرفه مامتها لتجدها تبكي على ابنتها 
: ماما انتي بتعيطي ليه ياحبيبتي 
قربت منها مامتها وحضنتها وقالت: حتوحشيني اوي اوي ياملاك ياحبيبتي 
: وانتي كمان ياماما ابقى حاجي ازورك انا متزعليش هي فريده واميره فين ياماما عاوزه اسلم عليهم قبل ماأمشي 
: اميره في الدرس وفريده عندها درس برضو بس احسن انهم مش هنا علشان بيحبوكي اوي وحيزعلو اوي عليكي 
: حيوحشوني اوي ياماما ابقى قوليلهم بكره حاجي هنا اشوفهم علشان ميزعلوش تمام
: حاضر ياحبيبتي وخدي بالك من نفسك كويس ياملاك ولو حصل حاجه معاكي بابا موجود متنسيش ماشي
: حاضر ياماما وتسمع صوت باباها تاني 
: ملاك يالا ياحبيبتي عمو مراد مستعجل 
: حاضر يابابا جايه اهو سلام ياماما ابقى خلى بالك من فريده واميره كويس اوي 
: حاضر وانتي ابقى رني عليا طمنيني عليكي اوعى تنسي ياملاك 
ضمتها مامتها وهي بتعيط وبعدين خرجت ملاك مع باباها لعمو مراد 
: اهي الامانه يامراد بيه خد بالك منها زي ما وعدتني ماشي 
: متقلقش من النهاردا ملاك زي بنتي باظبط   متخفش عليها ابدا وكمان انا وفرتلك شغل مرتبه حلو اوي علشان عيلتك تعيش مرتاحه 
: شكرا يابيه وده العشم برضو اطلعي ياملاك مع عمو مراد ومتخافيش وخدي بالك من نفسك كويس ياحبيبتي 
: حاضر يابابا وقربت حضنته تاني وقالت: حتوحشني ياحبيبي وخد بالك من نفسك ومن ماما واخواتي كمان 
: حاضر ياملاك وسبته وطلعت وانطلقه السياره بيهم 
: عمو احنا حنروح فين دلوقتي 
: على بيتك الجديد ياملاك هو كبير وحلو اوي وحيعجبك اوي 
: بجد شكرا ياعمو انت طيوب اوي 
: شكرا وانتي عسوله اوي وبعد مامرت ساعه وملاك كانت تعبانه فنامت في الطريق ووصلو بعد ثلاث ساعات قدام القصر 
: ملاك ياحبيبتي فوقي وصلنا خلاص 
: ها حاضر ياعمو صحيت 
: تمام تعالى معايا ودخلو جوه القصر وملاك انبهرت بحجمه الكبير وشكله الجميل اوي 
: بيتك حلو اوي ياعمو هو انت اشتريته بكام 
: شكرا وعارف انه حلو وده بقى بيتك انتي كمان ياملاك 
: بجد شكرا اوي ياعمو انت احلا عمو في الدنيا
: ياهدى تعالى فورا 
: نعم يامراد انت ناديت 
: ايوه خدي ملاك لاوضتها هنا علشان تعبانه 
: انتي العروسه الجديده جميله اوي ياحبيبتي تعالى معايا 
: شكرا ياطنط حاضر حاجي فورا واخدها هدي لغرفتها الجديده 
: الله ياطنط دي اوضتي الجديده دي حلوه اوي 
: عجبتك طب الحمد لله بس اسمعي ياحبيبتي دي اوضتك انتي وزوجك زين انتي مرات زين بيه هنا ماشي 
: حاضر ياطنط فهمت طب ممكن اخد شور علشان تعبانه 
: حاضر اهو الحمام هناك وانا حاجبلك هدووم جديده تمام 
قربت منها وحضنتها بسعاده: شكرا اوي اوي ياطنط 
: لا انا مش طنط انا ماما ماشي 
: حاضر ياماما 
صلي على الحبيب
وفي القصر تحت 
: انت متاكد الى عملته ده الصح يامراد 
: ايوه ياهدى مكانش عندي خيار غير ده 
: بس انت عارف زين عصبي وممكن يأزي البنت المسكينه دي وزنبها حيبقى في رقبتك انت 
: عارف وربنا يستر علينا كلنا منه بعدين 
: جيب العواقب سليمه يارب 
بعد ساعه سمعو صوت العربيات في الخارج وضرب نار اشاره على قدوم الوحش وهو زين الوحش 
: الف شكرا يارجاله على الترحيب ده حردهالكم قريب اوي 
: زين انت اجيت اخيرا يابني 
: عامل ايه يابابا قرب منه باباه وحضنه 
: كويس مدام انت كويس ياحبيبي اخير رجعت 
: مالك ياحج انا غبت سنين والا ايه دول شهرين بس 
: مش ابني بقى وبتوحشني والا ايه 
: في ايه ياحج كده فين هدى هانم تلم الدور ده 
: انا هنا يابني وقربت وحضتنه وحشتني اوي يازين 
: وانتي كمان ياماما بس ايه الحنيه دي اكيد حصل مصيبه في غيابي مش كده 
: ها مصيبه ايه بس ياابني كفاله الشر كله تمام بس في موضوع بباك عاوز يقوله ليك 
: ها لا مش وقته ياهدى اقولك قولى ليه انتي احسن 
: والله مايحصل يامراد حتقوله انت طبعا
: مينفعش صدقيني قوليله انتي احسن 
: بااس في ايه انتو عملتو مصيبه صحيح والا ايه بس انا تعبان دلوقتي وقت تاني بس نتكلم سلام 
: كونت قولته احسن يامراد حيطلع يقتل البنت المسكينه دلوقتي 
: يعني انتي عاوزاني انا الي اموت بس متخافيش اكيد مش حيحصل حاجه بازن الله 
: امين يارب يسترها النهاردا 
في الاعلى في غرفه زين دخل غرفته التي غاب عنها لمده شهرين وفجئه بيشم رائحه غربيه في الغرفه رغم انها لذيذه في نظره اقترب من مصدرها وضع يده عليها لينصدم 
:مين هنا ونايم في سريري ليه 
صحيت من صوته العالي الخشن لتتحدث بخوف:انا ملاك 
:والله انا سئلت عن اسمك انتي بعملى ايه في اوضتي انطقي يابت 
:انا والله عمو مراد جابني هنا وطنط قصدي ماما قالتلي دي اوضتي الجديده علشان انا مرات زين بيه 
اقترب منها بغضب وامسكها من شعرها بقوه:وكمان بتكذبي ياورح امك انتي متعرفيش مين هو زين الوحش يابت 
اجابت والدموع تملأ وجهها من الالم:والله انا مش بكذب والله سيب شعري حرام عليك 
:انا حعرفك ازاي تكذبي عليا ياروح امك وشدها من شعرها ووقعت على الارض وهو بيجرها للحمام وحطها في البانيو وكان بيغرقها 
:انطقي يابت مين وزك عليا احسك اطلع بروحك دلوقتي 
:والله انا مش بكذب والله عمو مراد عارف كل حاجه 
:كمان بتتهمي بابا قومي يابت معايا فورا 
هي كانت بتتنفس بصعوبه من الغرق ومقدرتش تقف وفلتت من ايده وزحفت بعيد منه بخوف 
:انتي فين روحتي فين يازباله 
قعد يشم ريحتها فين لحد ماوصل ليهاوضع يده على وجهها اولا يتحسسه لينصدم من شكلها 
:انتي انتي قومي فورا يالا بسرعه 
:مش قادره والله مش قادره 
اقترب وحملها وهنا كانت الصدمه بجد 
:انتي انتي ازاي كده يابت انتي......
:انا حفهمك والله انا مش....... 
اقترب وحملها وهنا كانت الصدمه بجد 
:انتي انتي ازاي كده يابت انتي طفله 
:انا حفهمك والله انا مش طفله 
خرج ورماها على السرير وقرب منها وهو مش مصدق ابدا الي حصل ده 
:انتي ازاي طفله كده انطقي ومش عاوز كذب احسن اطلع بروحك تمام 
:حاضر حقولك والله كل حاجه بس ممكن كوبايه ميه عطشانه اوي 
:مفيش ميه غير بعد ماعرف حقيقتك الاول او حتفضلى كده لحد ماتموتي 
:حاضر انا مش طفله والله انا كبيره بس جسمي صغير بس اصل انا مريضه وعمو الدكتور قال اني حفضل كده جسمي صغير بس 
ضحك بصوته كله:ههههههه لا قصه حلوه بس متمشيش  عليا انا يابت  انا عارف ان حد زاقك عليا انطقي مين وانا حموتك بسرعه اوعدك 
بلعت رايقها بصعوبه وخوف:والله مابكذب والله مااعرف انت بتتكلم عن ايه 
:تمام وحوار عمو مراد ده ايه كمان
:انا حقولك اصل بابا شغال عن عمو مراد في شركته وعمو مراد قال لبابا عاوز عروسه لابنه زين وبعدين بابا قاله عندي بنتي ملاك شاطره وبتسمع الكلام علشان اخواتي صغيرين ومينفعوش وبعدين عمو مراد جاب عمو المأذون وكتبو الكتاب واجيت انا هنا بس 
:ههههههه يعني باباكي باعك لبابا مش كده علشان بتسمعي الكلام
:لا بابا مش باعني بابا جوزني علشان اعيش في بيت كبير وعمو مراد قال كده 
:هههههه يعني بابا جوزني من غير علمي ولطفله كمان هي دى المفاجئه الي قالي عنها هههههه
:اسمعي بقى ياروح امك انا حنزل اشوف مراد بيه واطلع الاقيكي هنا مكانك اوعي تتحركي تمام ياحلوه 
:حاضر 
نزل زين تحت وملاك قعدت تعيط من الخوف منه 
:يعني ازاي تجوزني منغير علمي ولطفله كمان يامراد بيه انت نسيت مين هو زين الوحش 
:زين اهدى الاول حفهمك ملاك فعلا مراتك بس هي مش طفله دي عندها 18سنه يعني مش طفله 
:هههههه لا حلوه طب وجسمها الصغير ده ايه انت فاكر اني اهبل وحصدق حوار انها مريضه وكده 
:بس هي فعلا مريضه يابني مش بنكذب عليك فعلا 
:مراد بيه انت حكمت على الطفله دي تدخل عرين الوحش بس محدش بيخرج منه غير بأزني انا 
:زين اهدى الاول انا عملت كده علشانك ياحبيبي بس انت محتاج حد معاك علطول ومحدش حيوافق بيك بحالتك دي غير ملاك 
:هههههه حالتي انت فاكر علشان انا بقيت اعمى كده بقيت ضعيف ومحتاج المساعده لا انا بقيت اقوى الوحش لما بينصاب بيبقى اقوى من قبل 
:يازين حاول تتقبل انك بحاجه لمساعده برضو حتي لو قوى وكمان انا ياما حاولت معاك في موضوع العمليه وانت رفضت 
:بابا لو سمحت مش عاوز كلام في الموضوع ده دلوقتي وكمان انا حعرف اذا كانت الي فوق دي طفله او لا بمعرفتي 
:زين استني اوعي تأزيها دي امانه يابني 
:بابا خلص الكلام انا وفجئه بيسمعو  صوت ضرب نار من غرفه زين فوق 
:الحق مراتك يازين بسرعه 
خرج بسرعه ودخل الى غرفته لينصدم من صوت ضرب النار القوي 
:ملاك انتي فين ردي عليا 
اجابت من تحت السرير وهي تختبئ من ضرب النار 
:انا هنا يازين تحت السرير 
:طيب حاولى تخرجي فورا 
خرجت ملاك وكانت خايفه فطلقات النار في جميع انحاء الغرفه تقدم زين بحظر منها وامسك يدها 
:تعالى معايا فورا 
:حاضر حاسب يازين الرصاص 
:اااه ولكن للاسف حاول زين ان ستفادى الرصاص لتجرح احدها زراعه 
:انت كويس هي بتوجعك
:انا كويس تعالى معايا فورا 
اخدها وخرجو من الغرفه ليختفي ضرب النار بعدها 
رن هاتف زين وهو يمسك يد ملاك 
:انا قولت ارحب بيك ياوحش على رجوعك بطريقتي 
:ماجد حتندم على الي عملته دي اوعدك 
:هههههه ابقى نشوف ياوحش واه الف سلامه على زراعك كانت حتبقي في قلب العروسه بتاعتك بس ملحوقه المره الجايه 
:ماااجد عارف لو قربت بالغلط حتي من حد يخصني حعمل فيك ايه متنساش مين هو زين الوحش 
:هههههه لا خوفتني فعلا انا اكتر واحد عارفك ياوحش وقريب اوي حشوفك علشان اباركلك على العروسه الجديده بيقولو عليها حلوه مش كده هههههه
:انا حعرفك اذاي تتحدي الوحش كويس ياماجد الكل.ب 
:سلام نتقابل قريب اوي يازين الوحش 
اغلق معه ليجد ملاك نتظر لجرحه والى الدماء بخوف 
:هو بيوجعك اوي 
استغرب من طريقتها دي بس ليسه في لغز خلفها عاوز يعرفه هو 
:تعالى معايا الاول محتاج تضمضيلى الجرح ده 
:حاضر 
دخللو الغرفه واحضرت علبه الاسعاف الاوليه واخدت تضمض له الجرح
:هو ليسه بيوجعك 
:لا بقيت احسن انتي خلصتي 
:ايوه خلاص اهو 
:تمام تعالى معايا تحت نتعشي ومش عاوز نفس مفهوم 
:حاضر
تحت على السفره 
:ايه ده يازين انت كويس يابني 
:متقلقش يابابا انا كويس جرح سطحي بس 
:مين عمل كده ياحبيبي
:متقلقيش ياماما مشاكل في الشغل بس 
:تعالى ياحبيبتي كولى معانا 
:لا ملاك حتفضل هنا واقفه جنبي بس 
:بس يابني حرام دي مأكلتش من الصبح 
:انا قولت الي عندي ومحدش يتدخل بيني وبينها 
:ماشي يازين زي ماتحب 
:ملاك روحي حضري القهوه فورا 
:حاضر 
:صباح الخير ياماما وبابا 
:صباح النور ياعصام عامل ايه 
:كويس يابابا الحمد لله 
:ايه مفيش صباح الخير لاخوك الكبير الي قاعدك قدامك 
:لو سمحت ميه مره اقولك متقولش اخوك دي انا علاقتي بيك انقطعت من ست سنين 
:عصام عيب ده اخوك مهما كان فاهم 
:فاهم 
:مش ناوي بقى يابني توافق على العمليه وتريح قلبي عليك 
:بابا انا قولت مرتاح كده ومش عاوز اعمل العمليه دي 
:سيبه بابا يعني كده بيكفر على زنوبه زمان لما يفضل اعمي كده 
اجت ملاك وبعد ماسمعت كلام عصام وقعت القهوه منها على الارض وووو
يتبع..... 
اجت ملاك وبعد ماسمعت كلام عصام وقعت القهوه منها على الارض 
:ايه الصوت ده حصل ايه 
:انا اسفه غضب عني والله 
:حصل خير ياحبيبتي ياهبه تعالى نضفي هنا 
:ملاك اعملى غيرها وحصليني على فوق فورا 
:حاضر 
:مش حرام الي بيعمله في البنت الغلبانه دي يامراد 
:سبيه ياهدى مصيره حيفهم قد ايه محتاجها جنبه 
:يارب يامراد يارب 
في الاعلى زين بيتكلم في الفون 
:الوو ياياسين عاوزك في حوار مهم 
:اومر ياوحش يكون حصل 
:ماجد اتجرء وهاجم غرفته نومي واتحدى الوحش 
:تحب اجيبه النهاردا تحت رجلك ياوحش 
:لا سيبه يلعب الفتره دي علشان انا محضرله مفاجئه كبيره 
:تمام اي أوامر تاني ياوحش 
:ايوه عاوزك تعرفلي محمود الشرقاوي فين مختفي الفتره دي 
:تمام ساعه ويكون العنوان عندك 
:تمام وجهزلي الرجاله البكره عندي حوار عاوز اخلصه 
:اعتبره حصل ياوحش 
:تمام سلام دلوقتي 
قفل معاه ودخلت ملاك بخوف 
:القهوه يازين 
:ملاك تعالى هنا عاوزك 
:حاضر 
:بصى بقى ياشاطره انتي زيك زي اي خدمه هنا في القصر تمام 
:حاضر 
:وكمان مفيش عمو مراد او ماما هدى فيه زين الوحش بس مفهموم في اييه 
:زين الوحش بس 
:شاطره وطبعا انتي عرفتي اني اعمي مش كده 
:ايوه عرفت 
:واكيد بتقولي اذاي عارف كل حاجه وهو اعمى كده صح
:انا لا  مش بقول  كده 
قرب ومسكها من شعرها بقوه:انا صحيح اعمي بس اقدر اعرف كل حاجه فااهمه يعني لو طلع واركي حوار حدفنك في مكانك 
:حا حاضر 
:وكمان مفيش كلام يتقال غير حاضر ونعم تمام 
:تمام
:غوري نامي دلوقتي من وشي
:حاضر 
:انتي رايحه فيين 
:حروح انام على السرير 
:لا مكانك على الكنبه هناك وبس 
:حاضر 
شرب قهوه بهدووء وزهب لينام بعدها بعد ساعتين قام وهو يشعر بالبرد اقترب من الشباك الغرفه وقفله عاد لينام لكن اقترب منها ليجدها بارده وتشعر بالبرد حملها بين زوراعين ووضعها على السرير وغطها جيدا ثم نام بجوارها بعد ان اخدها في حضنه 
صلي على الحبيب 
في نفس الوقت في غرفه عصام 
:ايوه عارف رجع واقوي من الاول كمان 
:وانت حتعمل ايه دلوقتي معاه 
:لا سيبه انا حتصرف معاه بعدين بطريقتي 
:تمام وانا حجهز لصفقه بكره اوعي تنسي 
:لا مش حنسي متخفش 
صلي على الحبيب 
في الصباح صحيت ملاك لقت نفسها في سرير زين اتوترت وخافت وفجئه لقته خارج من الحمام بابنطال بس  
:صبحيه مباركه ياعروسه 
:انت انت بتقول ايه هو حصل ايه 
:ههههه يعني زوج و زوجته حيحصل ايه بينهم 
:بس بس انت مش قولتش اني طفله وكده
:هههههه لا حبيت اتأكد بنفسي قومي فورا علشان خارجين
:خارجين فين دلوقتي 
:انا مش قولت مفيش غير حاضر ونعم بس متسئليش خالص مفهموم
:حاضر 
:شاطره ادخلى فورا الحمام علشان منتأخرش 
:حاضر 
بعد عشر دقايق كانت قاعده قدام التسريحه بتظبك نفسها 
:خلصتي لبس والا لا 
:قال يعني لو مخلصتش حيعرف برضو 
:ايوه حعرف طبعا كده قرب وحملها لتصدم هي
:انتي لابسه ايه 
:ده فستان ماما جابتهولى امبارح بس 
:طويل والا لا 
:لا 
انزلها ارضا بغضب ثم قال 
:غوري غيري ده فورا وكمان انا جبت ليكي نقاب البسيه تمام 
:بس انا مش منقبه او محجبه حتي 
:بس من النهاردا حتلبسي النقاب لحد ماعرف حكايتك ايه يلا بسرعه حنتأخر 
:حاضر 
بعد عشره دقايق 
:ها خلصتي والا ليسه 
:خلاص اهو بس بحاول علشان اول مره 
:انجزي مفيش وقت 
:حاضر 
وبعد عشر دقايق خرجو من الغرفه اخير 
:زين انت رايح فين وايه الي لبساه ملاك ده 
:خارج في مشوار وملاك حتاجي معايا وده نقاب علشان شكلها ده قدام الناس 
:مشوار ايه يازين سيب ملاك هنا احسن 
:مشوار عادي يابابا انا مش حخطفها وبعدين انا قولت محدش يتدخل بيني وبينها 
:تمام خد بالك منها يازين دي امانه 
:حاضر 
صلي على الحبيب 
:هو راح فين واخد معاه ملاك ليه يامراد
:معرف راح فين بس انا خايف عليها منه ربنا يستر
:جيب العواقب سليمه يارب 
صلي على المصطفي 
في الخارج تفاجئت ملاك بعدد العربيات الموجوده وعدد الحراس الكبير 
:انت ليه عندك العربيات دي كلها والحراس دول انت وزير والا ايه 
:ههههه حاجه زي كده اخلصي اركبي مش عاوز كلام كتير 
:حاضر 
بعد ساعه وصلو قدام مستشفي 
:احنا هنا ليه انا مش بحب المكان ده 
:علشان حنكشف عليكي اخرجي يالا بسرعه 
:لا بلاش مش بحب المكان ده وبخاف منه 
:متخافيش وانتي معايا 
امسك يدها واخرجها من العربيه ودخلو
:ها كله جاهر يادكتور 
:زي ماطلبت يازين بيه 
:طيب خدها فورا على الفحوصات 
:لا والنبي مش عاوزه متسبتيش 
:خدها يادكتور بسرعه 
زقها على الغرفه وبدء الدكتور في الفحوصات بتاعتها
صلي على الحبيب 
بعد ربع ساعه في غرفه الدكتور 
:ها ايه الاخبار النتيجه ايه 
:بصراحه مش عارف اقولك ايه يازين بيه دي اغرب حاله اقابلها في حياتي 
:يعني ايه انجز مش عاوز كلام فاضي 
:يعني هي فعلا التحاليل والفحوصات اثبتت ان تركيبه جسمها الداخليه مكتمله وماشيه مع سنها بس جسدها الخارجي وفق نموه ودي معجزه يعجز العلم عن فهمها 
:يعني ايه هي فعلا كبيره بجسم طفله 
:العلم اثبت ده بس بسبب ايه العلم عند الله 
:طب ازاي مفيش علاج يعني لحالتها وحتفضل كده علطول 
:زين بيه لو عرف السبب بطل العجب يعني لو عرفنا السبب اكيد حنعرف ايه العلاج بس حاليا  منعرفش سبب الحاله دي ايه 
:تمام يادكتور  شكرا لمجهودك معانا 
:ده واجبي يازين بيه 
خرج زين من عند الدكتور ونادى عليها 
:ملاك انتي فين 
:انا هنا يازين 
قرب لمصدر الصوت حتي وجدها 
:بتعيطي ليه بقى ياملاك 
:اصل الدكتور الشرير ده ضربلي حقنه كبيره وجعتني 
:خلاص متعيطيش وانا حجبلك حاجه حلوه تمام 
:بجد خلاص مش حعيط تاني
:شاطره تعالى نرجع بقى 
اخدها زين وطلعو وهو عقله مشغول بحالتها دي وشفقان عليها  لاول مره يحس بالشفقه على حد ازاي استحملت تعيش بالشكل ده وياترى كان بيحصل معاها ايه زمان وايه سبب مرضها ده كل ده كان بيفكر فيه وهو عزم امره يعرف حكايتها ايه 
صلي على الحبيب قلبك يطيب 
في شركه زين الوحش اكبر شركه في مصر والوطن العربي 
:ها ناوي على ايه ياعصام 
:ههههه ناوي على كل شر طبعا انت تعرف انت مراته طلعت طفله وانا شوفتها 
:ههههه بجد بقى زين الوحش اجوز طفله لا بتحصل معجزات بصحيح 
:بس والله كاحسيبه غير وانا حارق قلبه زي ماحرق قلبي زمان عليها ياماجد 
:وانا معاك انا كمان عاوز انتقم منه على الي عمله فيها انت نسيبت هي تبقى ليا ايه ياعصام 
:لا منستش بس بقولك هو انهاردا خرج ومعاه الطفله دي عاوزك تنفز انهاردا الخطه تمام 
:اعتبره حصل وانا مجهز كل حاجه حتي الي بيراقبوه قالو انه خرج دلوقتي سلام علشان الحق 
:سلام واخير ححرق قلبك يازين الوحش 
ثم نظر لصوره التي امامه بحب وقال 
:حجبلك حقك منه صدقيني ياحبيبتي انا فضلت الست سنين اضغط عليه علشان ميوافقش على العمليه ويفضل متعزب كده وليسا انا حعزبه اكتر على الى عمله فيكي 
صلي على حبيب ربه محمد 
يتبع....
صلي على حبيب ربه محمد 
في عربيه زين كانت ملاك تنظر من النافزه العربيه بملل حتي توقفه السياره في اشاره المرور نظر لتجد طفل صغير يبكي على رصيف الطريق خرجت دون تردد لتراه وزين سمع صوت الباب العربيه بجانبه 
:ملاك هي راحت فين 
:المدام طلعت يازين بيه تجري 
خاف زين وخرج خلفها بسرعه وهو يحاول التركيز على رائحتها فقط 
صلي على الحبيب
:انت بتعيط ليه ياحبيبي 
:ماما وبابا سابوني هنا ومشيو 
:مشيو فيه وسابوك ليه بس دنت عسل حتي 
:معرف بس انا عاوز ماما وبابا ياأبله ممكن تساعديني الاقيهم 
:اكيد ياحبيبي وااا
امسك زين يدها قبل ان تنهي جملتها وقال بغضب
:انتى اذاي تخرجي كده من العربيه انتي مجنونه ياملاك 
:انا بس والله الطفل ده بيعيط عاوز اهله 
:واحنا مالنا بيه قدامي على العربيه فورا
:لا مش حمشي قبل ماالاقي اهله مش حسيبه كده 
:ياعمو سيب الأبله الحلوه في حالها هي حتجبلي ماما وبابا 
:ارجوك يازين نشوف بس اهله فين 
:تمام بس اخلصي بسرعه
:ياحبيبي ماما وبابا اخر مره كانو فين 
:هنا يأبله اهو ماما وبابا هناك 
نظر الي مايشير لترى سياره كبيره سواء في اخر الطريق 
:طيب استني ياحبيبي حاجي اوصلك هناك علشان العربيات 
:حاضر يأبله 
:لا سبيه يروح لوحده احنا اتأخرنا 
:بس في عربيات كتير ومينفعش اسيبه مش حتأخر متقلقش 
:تمام وخدي بالك من نفسك وارجعي علطول 
:حاضر 
:تعالى ياحبيبي نروح بسرعه 
:حاضر 
واخده عندك العربيه الكبيره دي بس فجئه لقت حد بيشدها لداخل العربيه ارتعبت وصرخت لزين بصوتها كله 
:زييييين الحقنييييي 
انصدم زين من صوتها وجرى علشان يلحقها بس معرفش مكانها فين بالظبط لانها بعدت عنه كتير ففضل يقول بخوف 
:ملاك انتي فييين رديي عليا 
وفجئه العربيه قربت منه وسمع حد بيقول 
:المعلم ماجد وبيسلم عليك وبيقولك العروسه عنده امانه 
:انت ميين سبيها احسلك ياحيوان 
وفجيه العربيه اختفت وزين حاول يرجع تاني لعربيته لحد ماوصل 
:اتصل على ماجد بسرعه 
:حاضر يازين بيه 
صلي على النبي محمد 
:ههههه عرفت انك حترن بسرعه علشان عروستك مش كده 
:ماجد صدقني لو لمست شعره منها انا ححرقك عايش فاهم 
:ههههه خايف على القطه الطفله دي ومخفتش ليه لما قتلتها ياوحش كده 
:ماجد الخلاف ده بينا احنا سيب ملاك تمشي احسنلك 
:تمام تاجى انت بنفسك تستلمها من هنا منغير رجالتك او سلاح وأي حركه نداله حقتلها قدام عنيك ياوحش
:تمام حاضر انا جاهر فين العنوان 
:هههههه لدرجه دي خايف على الطفله دي حتي نفسك مش خايف عليها وانت عارف مش حتطلع عايش من هنا 
:ماجد انجز فين العنوان بسرعه 
:تمام العنوان في****ومتتأخرش معادك الساعه سبعه بادقيقه دقيقه كمان وتاجي تستلم جثتها
:ماشي بس لوعرفت انك لمست شعره منها حطلع بروحك ياماجد وانت عارف الوحش قد كلمته 
:تمام مستنيك ياوحش اتشاو
:ارجع بينا على القصر علطول 
:حاضر يازين بيه 
صلي على الحبيب 
في منزل ملاك كانت امها قلقانه عليها اوي وحاسه بنغزه في قلبها 
:اهدي ياماما اكيد ملاك كويس ياحبيبتي انا حرن تاني عليها
:يافريده قلبي مش مطمن حاسه اختك في خطر هي ليسه مش بترد 
:لا ليسه ياماما بس ححاول تاني 
:ايه ليسه ماما قلقانه برضو وانا كمان عاوزه ملاك هي راحت فين 
قربت فريده وضمتها وهي بتعيط كمان 
:ملاك كويسه يااميره متخافيش ان شاء الله كويسه وبكره حنروح نشوفها 
:رني تاني يافريده انا حموت من القلق يابنتي 
:حاضر ياماما ححاول تاني 
صلي على المصطفي 
في مخزن قديم كانت ملاك قاعده على كرسي وهي خايفه اوي وبتبكي وفجئه اتفتح الباب ودخل هو
:ايه ياعروسه بتعيطي تاني يوم الجواز ده فال وحش على فكره 
:انت مين وعاوز منى ايه انا والله ماعملت حاجه 
:هههههه لا دور البرائه ده ترسميه على حد غيري ياملاك مش انا 
:قصدك ايه انا مش فاهمه حاجه 
:قصدي انى اعرف كل حاجه عنك ياحلوه 
:لا انت اكيد غلطان مش انا والله 
:ههههههه غلطان لا مش غلطان وعارف حقيقتك كامله 
:تعرف ايه وانت مين 
:اعرف انك شغاله عند محمود الشرقاوي عدو زين الوحش مش كده 
:انا معرفش انت بتتكلم عن ايه والله 
:لا بقولك ايه ياروح امك انا شوفتك بعيني عنه قبل اسبوع كده ومش صدفه انك اجوزتي كمان من زين عدوه كده انا مش مغفل يابت 
:والله انت اكيد غلطان مش انا اكيد 
:تمام حنعرف ده بعدين ياحلوه اتشاو بقى اشوفك بعدين 
:طب استني ارجوك اسمعني بس 
:يووه وبعدين في الورطه دي انا حخرج ازاي انا الي عملت في نفسي كده كان لازم اتفق معاه 
فلاش باك قبل اسبوع 
يتبع.... 
فلاش باك قبل اسبوع 
:انت مين وخطفتني ليه انا معملتش حاجه والله 
:عارف انك معملتش بس انا عاوز منك تعملي الي حقولك عليه
:لا  انت مين  وعاوز مني ايه انا اول مره اشوفك اصلا 
:تمام اهدي وتعالى اقعدي هنا الاول 
صلي على الحبيب 
:نعم يابيه عاوز ايه بقى 
:انا سمعت ان مراد المهدي طلب من بباكي ايدك لجواز من ابنه زين 
:انت بتقول ايه انا معرفش حاجه عن كده واكيد مس حوافق على الكلام ده لاني بحب حد  
:لا حتوافقي ياحلوه علشان اخواتك الصغيرات ممكن لاقدر الله عربيه تخبطهم يمو*توا ياحرام 
:لا يابيه ارجوك اخواتي لا 
:تمام تبقي شاطره بقى وتسمعي الكلام مفهوم 
:حاضر
باك
صلي على حبيب ربه محمد 
:انا ايه الي عملته ده زين لو عرف حيقت*لني بد*م با*رد بس انا عملت كل ده علشان اخواتي بس يارب استرها معايا يارب 
بقلم نور محمد زهره الجيل 
رجع زين للقصر وهو يشعر بالغضب والضيق مما حدث 
:حمدله على السلامه يازين امال فين ملاك يابني 
صعد زين الي غرفته ولم يجيب عليه 
:في ايه يامراد هو زين ماله وملاك فين مرجعتش معاه ليه 
:معرفش انا سئلته وهو مردش انا حطلع اشوفه 
صلي على محمد 
دخل زين لغرفته وهو في كامل غضبه الان مما حدث اخذ يدمر كل مايضع عليه يده من الغضب وهو بيصرخ من الغضب ويقول 
:ماااجد والله حقتل*ك ياماجد الكل*ب
:زين يابني حصل ايه رد عليا وملاك مرجعتش معاك ليه 
زين سمع صوت بباه تهند بضيق ومسح على وجهه حتى يهدء قليلا وفتح له الباب وقال
:مفيش يابابا مشاكل في الشغل بس وملاك تعبت شويه اخذتها على شقتي التانيه ترتاح بس 
:طيب يبني ارتاح شويه وروح اطمن عليا وجيبها هنا احسن 
:حاضر يابابا 
صلي على الحبيب قلبك يطيب 
بعد مرور الوقت خرج زين من القصر في تمام الساعه السادسه ونص وصل للعنوان تهند بضيق ثم دخل بحذر لانه مكان جديد عليه لم يعتاد على القدوم اليه بحالته تلك 
:اقف ياباشا التفتيش الاول 
وفق زين ورفع يديه خلف رأسه وتم تفتيشه دخل ليجد ماجد في انتظاره 
:اهلا اهلا زين الوح*ش على وقتك تمام اتفضل ياوح*ش 
:فين ملاك ياماجد انا جيت زي الاتفاق اهو 
:ومستعجل كده ليه ياوحش اقعد الاول دنت ضيفي ومتقلقش حتشوف الطفله قريب اوي 
:ماجد انا مش فاضي للكلام ده عاوز وايه وتسيبها 
:عاوز روح*ك ياوحش 
:هههههه وانت متخيل حد زيك يقدر يقت*ل زين الوحش 
صلي على محمد 
:تمام حنشوف ده دلوقتي هاتو ملاك هنا 
:حاضر ياباشا 
حضرت ملاك ونظرت الي زين بصدمه هل هو الان هنا من اجلها حقا ولكن لما هل هي مهمه عنده لهذه الدرجه 
:زين الحقني يازين انا جعانه اوي اوي 
:هههههه بس الله يخرب بيتك ضيعتي برستيجي قدامه انتق*م ازاي انا دلوقتي 
:ملاك مش وقته الكلام ده دلوقتي 
:لاوقته انا من امبارح على لحم بطني بسببك وكده حرام على فكره 
:ملاك قولت ايه اخرسي دلوقتي احسن اسيبك وامشي 
:يووه حاضر 
:تصدق مكنتش متخيل انها بالهبل ده مخطوفه ومش هاممها حاجه غير  الاكل 
صلي على الحبيب 
:انجز ياماجد عاوز ايه انا مش فاضي لشغل ده 
:انا قولتلك روح*ك ياوحش روح*ك قصاد روح*ها ها أيه رئيك 
:لا بقولك ايه يابتاع انت شغل الفلام ده مايكلش معايا لو عاوز فلوس قوله احسن من الهبل ده 
:بت لمى لسانك معايا احسن اقطعه والله ومش حيهمني ودورك ياجاي ياقطه 
:ماجد الكلام ده انساه مش حيحصل عاوز ايه وتسيبنا نخرج 
:تمام مدام انت واثق كده تجي نشوف الطفله دي شكلها ايه بصراحه انا سمعت انها حل*وه وعاوز اعرف ده بنفسي 
غضب زين وامسك ماجد من رقبته واخذ يخنقه ويقول:عارف ياماجد لو لمست شعره منها انا حطلع بروح*ك دلوقتي حالا 
صلي على محمد 
:تعالو يابهايم امسكوه حيمو*تني 
اقترب منه رجالته وامسكو زين بعيد عنه واخد ماجد انفاسه بصعوبه وهو يقول بغيط:حتشوف ياوح*ش يووه نسيت انك اعمي قصدي حتسمع ياوح*ش اذاي انا حدمر*ها قدامك 
:ماجد ابعد عنها احسن حموت*ك والله حموت*ك 
:لا خوفت فعلا استمتع ياوح*ش بافل*م دلوقتي 
اقترب ماجد من ملاك لتتراجع هي بخوف 
:ايه ياعم انت باين ليك حق عنده هو انا زنب امي ايه ابعد ياجدع 
صلي على محمد 
:تصدقي شكلك تحفه وانتي خايفه بس ايه الى تحت النقاب ده انا متحم*س اعرف بصراحه 
اقترب ووضع يده على النقاب للينت*زعه لتصرخ ملاك بخوف 
:زين الحقني ارجووك 
في اللحظه دي شعر زين باعجز حقا فلو كان يرى للقنه درس لن ينساه لاقترابه من شئ يخص الوح*ش فقال بكسره 
:خلاص ياماجد مواقف بس ابعد عنها 
:هو ده القرار الصح اتشهد على ورح*ك بقى ياوح*ش
وقف زين بدون حراك ببرود كان شئ لن يحدث ملاك نظرت الي زين وماجد يوجه المسد*س عليه بخوف جرت بدون تردد ووقفت امام زين وهي لا تفكر في شئ سوى انقاذه الان 
:ملاك ابعدي من قدامه انا انتقام*ي منه هو بس ابعدي 
:لا مش حبعد عاوز تقتل*ه اقتلن*ي انا الاول 
:هههههه عامله نفسك بريئه ومضحيه وانتي اكتر وحده بتضحكي عليه 
سمع زين ماقاله ماجد لينصدم وقال:انت تقصد ايه بكلامك ده ياماجد 
صلي على حبيب 
:انت كذاب متصدقهوش يازين ده كذاب 
:ههههه لا ممثله شاطره فعلا ياملاك بس انا حقولك الحقيقه برضو يازين مدام ممعكش كتير وقت في حياتك 
:الطفله البرئيه الي قدامك دي وحده غشاشه واتفقت مع عدوك محمود الشرقاوي والله اعلم علشان ايه 
زين انصدم من كلام ماجد ومش عارف يصدقه او لا بس ازاي وحده زي دي تحاول تخدع الوح*ش كده فضل في صدمته دي ومردش 
:زين ارجوك متصدقوش ده 
قاطعها ماجد وهو يقول:تعالى يابني خد البنت دي بعيد خلينا نخلص بقى
اقترب احد الرجال وخد ملاك بعيد وهي تضرخ حتي يبتعد عنها ولكن فجيه رأت ماجد يوجه مسدسه على رأس زين الذي اصبح في عالم اخر 
صرخت ملاك لتوقظه:زيين ابعد بسرعه من قدامه يازيين فووق ارجوك 
بس زين للاسف كان في ملكوت اخر لا يدري مايحدث معه الأن من صدمته 
:هههههه اجه وقت الحساب اخير وحاخد حقها منك اخير ياوح*ش 
وفجئه اطلع رصاصه باتجاه زين لتنظر له ملاك بصده وبسرعه اتصرفت وعض*ت الراجل الى ماسكها وجرت تلحق زين 
صلي على محمد 
وماجد انصدم لما لقاها وقفت بسرعه قدام زين والرصاصه اجت فيها هي وقعت على الارض ساي*حه في دم*ها 
اما زين فاق على صوت الرصا*صه وش*م ريح*ه الد*م انصدم هو كمان قعد على الارض تحته وحط ايده على ملاك بخوف لقاها كلها د*م وبطل*ع في الرو*ح قال بخوف ونهيار 
صلي على محمد 
:ليه عملتي كده ياملاك ليه فوقي ارجوكي 
ماجد بعد ماشاف الى حصل ده حس بالخوف بعد ماسمع صوت رجاله زين بتقتحم المكان وفر هرب بسرعه 
نظرت ملاك لوجه زين عن قرب كانت ملامحه حقا جميله لم تلاحظها هي من قبل كم ندمت الان على اتفاقها مع محمود هذا وكم تتمني الان ان تظل هذه اللحظه لاطول وقت ممكن الان 
صلي على الشفيع محمد 
قالت وهي تلف*ظ انفاس*ها بصعوب*ه وتشعر ان روح*ها ستفار*ق جسد*ها الان:زين انا اسفه انا عملت كده غضب عندي صدقني انا انا اسفه 
زين الان في وضع لايحسد عليه حقا فلم يفعل احد من اجله شئ ابدا لتقوم تلك الطفله الان بانقاذ حيات*ه مقابل حيات*ها هي قال والدموع تهبط من عينيه لاول مره في حياته بتلك الطريقه 
صلي على حبيب ربه محمد 
:ملاك انا مسامحك والله مسامحك بس متموت*يش ارجوكي متسبني*ش انا محتاجك معايا 
قالت وهي تلفتظ اخر نفس لديها:انا فرحانه اني قدامك دلوقتي صدقني رغم الى عملته معايا مقدرتش اكره*ك بس في اليومين دول حبيتك  اسفه يازين بحبك 
بعدها غابه في عالم الظلام وعند اخر كلمه قالتها هي ولم يسمع تنفس*ها زين صر*خ بوج*ع لاول مره في حياته 
:ملاااااك لااااا
فجئه دخل ياسين للمخزن لقى زين وملاك على الحال ده جري عليهم وقال 
:ياوح*ش شوف نبض*ها بسرعه ولازم نلحقها على المستشفي 
قرب زين وقاس نبض*ها لقاه موجود بس ضعيف خالص شالها بسرعه وركبو العربيه ووصلو المستشفي وهدووم زين بقت كلها د*م من ملاك دخلت ملاك العمليات وقعد زين يعيط عليها لاول مره تحصل في حياته 
صلي علی الحبيب
وصل بباه لقاه على الحاله دي قال بخوف 
:زين يابني حصل ايه وايه الد*م ده و ملاك فين 
زين مستحملش قرب من بباه  وحضنه وهو بيبكي بوجع وقال
:ملاك حتروح مني يابابا ملاك بتمو*ت هي ضح*ت بنفسها علشاني ليه عملت كده ليه 
مراد اول مره يشوف ابنه بالحاله دي وهو منهار علشان حد فقال:اهدي يازين ملاك قويه وحتعيش ان شاء الله بس حصل ايه يابني لكل ده 
زين طلع من حضنه وقال بوجع:ماجد يابابا هو السبب هو الى عمل كده وحكاله كل حاجه وكمل بعدها 
:انا اول مره احس نفسي عاجز كده يابابا مقدرتش احميها او احمي نفسي زين الوحش حس انه اعمى في الوقت ده 
:يابني اهدي انا ياما نصحتك تعمل العمليه وانت مردتش برضو الى حصل زمان وضعك ده مش حيغيره لو فضلت كده 
:بابا انت عندك حق انا...وقاطع كلامه خروج الدكتور وعلى وشه علامات الحزن تقدم منه مراد وقال 
:ها يادكتور هي كويسه مش كده طمني 
:للاسف الحاله نزفت كتير ومقدرناش ننقذها البقاء لله 
زين سمع الكلام ده انهار وقال:لاااا 
صلي علی النبي
:زين يابني مالك بتصرخ ليه حصل ايه 
:ملاك يابابا هي كويسه مش كده 
:ليسه يابني منعرفش الدكتور مطلعش ليسه 
:الحمد لله كونت بتخيل بس 
وفجئه خرج الدكتور فعلا وهو بيجري مسكه مراد بسرعه وقاله 
:في ايه يادكتور ملاك حصلها حاجه 
:للاسف يافندم الحاله نزف*ت كتير د*م والازم نعوضه بسرعه قبل مانفقدها 
:يادكتور مش لاقين د*م فصيلت د*مها مش موجوده عندنا في بنك الد*م للاسف 
صلي علی المصطفي
:بسرعه اتصرفي لازم د*م بسرعه حنفقدها كده 
تقدم زين بخوف منهم بعد ماسمعهم وقال 
:يادكتور هي فصيتها ايه وانا حتصرف بسرعه ارجوك 
:هي فصيلتها **** وللاسف مش عندنا ومحتاجين كميه كبير كمان 
:انا انا فصيلتها يادكتور خد الد*م الى عاوزه مني انا بسرعه 
:بس حضرتك محتاجين كميه كبيره ولازم متبرع كمان علشان نلحق 
:انا قولتلك خد الد*م الي عاوزه مني بسرعه مالكش دعوه انت 
:يابني اهدي انت كده حتعرض حياتك للخطر كمان 
:يابابا ارجوك انا عاوز اعمل كده هي كمان ضحت بنفسها علشاني وانا مش حتردد دلوقتي في ده 
:تمام حضرتك الاول تمضي على التعهد ده ونقدر نعمل الازم بعدين 
:تمام انا حمضي فورا 
مضى زين على التعهد ودخل على سرير جنب ملاك يتبرع بالد*م ليها وهو بيبص على شكلها بحزن 
صلي علی الحبيب
اخدو منه الد*م وخرجوه على غرفه عاديه وعلقوله محاليل 
في الخارج خرج الدكتور من عند ملاك لقي مراد في وشه فقال 
:ملاك كويسه دلوقتي يادكتور مش كده 
:الحمد لله عدت مرحله الخط*ر وحننقلها لغرفه عاديه 
:طب الحمد لله 
وفجئه لقي والد ملاك دخل 
:مراد بيه 
:اهلا ياحسن انا قولتلك علشان تتطمن على بنتك برضو 
:هي دي الامانه يامراد بيه انا أمنتك على بنتي يحصل فيها كده 
:طيب ممكن تهدى وانا حفهمك كل حاجه 
:تفهمني ايه بنتي كانت حتموت بسبب ابنك بس 
:حسن انا مراعي الحاله الى انت فيها بس متتجاوزش حدودك معايا 
:انا جيت اطمن على بنتي وكمان حاخدها معايا مش حسيبها معاك انت وابنك تاني 
:انت بتقول ايه 
صلي علی حبيب ربه محمد
في غرفه زين كان نايم قلقان ليسه عليها بس حاسس بالتعب ومش قادر يقوم مسك تلفونه وطلب ياسين 
:ياسين عاوز منك طلب دلوقتي 
:امر ياوح*ش 
:النهاردا تحجزلي على طياره المانيه انا  قررت اعمل العمليه 
:حاضر ياوح*ش اعتبره حصل وماجد أعمل فيه ايه 
:لا سيبه انا بعد ماحرجع حتصرف معاه كويس 
:تمام ياوح*ش طيارتك باليل كده 
:تمام ياياسين سلام 
دخل باباه يطمن عليه وقال 
:زين انت كويس يابني دلوقتي
:انا كويس يابابا متقلقش ملاك بقت كويسه مش كده 
:ايوه واطمن خرجت الى غرفه تاني الحمد لله بس 
قاطعه زين بفرحه وقال:تمام انا حشوفها فورا 
:استني يابني انت ليسه تعبان وكمان فيه 
:لا يابابا بقت احسن انا لازم اشوفها دلوقتي حالا 
خرج قبل مابباه يكمل كلامه وقعد يتسند لحد معرف مكانها ودخل قعد جنبها على السرير وقال 
:ملاك انا اسف انا عارف ان الى حصل ده بسببي بس انا حعمل العمليه وحرجع اخد حقك تاني اوعدك ومش حتأخر عليكي 
قرب وقبل جبينها ثم خرج لان الوقت تأخر ويجب ان يلحق الطائره 
بعد خروجه دخل والدها حسن بعد ان اطمئن عليها عند الدكتور 
:ملاك ياحبيبتي يابنتي كل ده حصلك بسببه هو انا مش حسيبك تاني عنده ابدا 
ملاك بدئت تفوق ولقت بباها في وشها فقالت بتعب
:زين هو فين زين يابابا 
:معرفش ياملاك وانسي الي اسمه زين ده احسن كفايه الي حصلك بسببه يابنتي 
:بابا ارجوك نادي على زين انا عاوزاه هو كويس طيب ارجوك طمني عليه 
اللهم صلي عليه وسلم
رأه حسن خوف ملاك على زين ازاي اتضايق اكتر وقال 
:ملاك كفايه يابنتي بقى انا عارف اني الي رميتك ليهم بس خلاص انا حاخدك معايا تاني كفايا كده بقى 
:بابا انت بتقول ايه انا حرجع عند زين تاني هو اكيد في الطريق وحياجي ياخدني 
:زين زين هو فين انا مشفتوش ليه مفيش غير مراد بيه بره اكيد خاف وهرب لان ده بسببه هو وانتي حترجعي معايا وده اخر الكلام 
وفي اليوم التاني حسن اخد ملاك ورجعو بيتهم تاني استقبلتهم امها طبعا 
:حمدله على سلامتك يابنتي تعالى معايا انا حضرتلك الاكل جوه 
دخل ولقت اخوتها وجرو عليها وحضنها كمان بفرحه وعدى شهر ملاك في بيت بباها ومسمعتش حاجه عن زين او اتصل عليها حتي فقالت في نفسها وهي بتجلس على سريرها وليسا حاسه بالتعب 
:معقول كلام بابا يكون صحيح وزين هرب وسابني بس ازاي ده كان خايف عليا اوي اخر مره شوفته ليه يسيبني الفتره دي كلها وميسئلش عليا حتي 
وفي قصر زين رجع اخير بعد ماعمل العمليه ونجحت الحمد لله دخل لقی بباه مستنيه بفرحه وجری وحضنه 
:حمدله علی سلامتك يابني انا فرحان اوي ليك 
:شكرا يابابا انا الحمد لله بقت بشوف وكويس اوي كمان 
:ده احلا خبر سمعته في حياتي وهدی حتفرح اوي ليك وعصام كمان تعالي علشان تشوفهم جوه 
قاطعه زين وهو يقول بلهفه :وملاك فين يابابا هي بقت كويسه انا كنت مشغول بالعمليه ومقدرتش اطمن عليها هي فوق مش كده انا حطلع اطمن عليها 
جری بلهفه علی فوق بس وقفه صوت بباه وهو بيقول بحزن 
:ملاك مش موجوده هنا يازين

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-