رواية جوازة ليست في الحسبان كاملة جميع الفصول بقلم نوران

رواية جوازة ليست في الحسبان كاملة جميع الفصول بقلم نوران


رواية جوازة ليست في الحسبان كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نوران رواية جوازة ليست في الحسبان كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جوازة ليست في الحسبان كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جوازة ليست في الحسبان كاملة جميع الفصول

رواية جوازة ليست في الحسبان بقلم نوران

رواية جوازة ليست في الحسبان كاملة جميع الفصول

في الصعيد 
جلست تبكى بمفردها فى إحدى الغرف بالقصر وهي ترتدي فستان الزفاف بدلا من أختها الهاربه، دخل عليها والدها وتحدث قائلا: 
الأب (مجاهد): اعملي حسابك عتغوري من اهنه علي بيت جوزك ومتجيش اهنه تاني، كفاية أختك واللي عملته فينا 
جميلة بدموع: وانا ذنبي اي يا أبوي، اتجوز واحد مبيحبنيش ليه 
مجاهد بغضب : اسمعي يا بت، انتي عتقومي دلوقت تروح مع جوزك، مش عايز اشوف خلقتك قدامي، قومي يلاا
جميلة بفزع: ح.. حاضر يا أبوي 
وقفت جميلة ومسحت دموعها ونزلت لعريسها أول ما شافها إتصد. م من جمالها لون بشرتها البيضاء لون وعينها الخضراء الواسعة وفستانها الأبيض اللي زاد من جمالها وهي معيدة في كلية هندسة وعندها 28 سنة وليها أخت تؤأم هربت يوم فرحها لسبب معين) 
زياد بذهول  : مين دي؟ 
والده بهدوء: دي عروسة يا زياد، انت نسيت ولا اي 
زياد في نفسه: معقول! دي مش بنت عادية دي ملاك ونازل علي الأرض مستحيل تكون مراتي   ......  زياد فاق من تفكيره علي صوت والده 
والده (الدمنهوري): انت لسة واقف يا زياد، يلا علشان نكتب الكتاب 
زياد: اتفضل يابابا 
وجلس الجميع في غرفة الصالون وتم عقد القرآن بزواج زياد وجميلة 
وذهب الجميع لبيت زياد وودعت جميلة والدها وأخاها الأصغر وغادروا 
الدمنهوري: نورتي بيتك يا جميلة يابنتي 
جميلة بهدوء: بنورك ياعمي 
الدمنهوري بضحكة خفيفة: لا انتي تقولي يابابا بلاش عمي دي خالص 
جميلة بإبتسامة زادت من جمالها: حاضر.. يابا.. يابابا
الدمنهوري: زياد خد مراتك واطلعوا الجناح وهبعتلك أم السعد بالأكل 
زياد بسخرية : تمام، يلا ياا.. ياعروسة 
جميلة بحزن صعدت مع ززوجها للجناح الخاص بهم 
بقلمي نوران 
زياد بتحذ.ير : عارفة لو حد عرف باللي هيحصل بيني وبينك هنا هعمل فيكي اي ياجميلة 
جميلة بخوف ودموع: متقلقش يا زياد بيه محدش هيعرف بحاجة 
زياد: ادخلي غيري القرف اللي انتي لابساه دا ومشوفش وشك لحد قدامي لحد اشوف حل للمصيبة دي 
جميلة: حاضر 
وذهبت جميلة لتغيير ملابسها وإردت بيجامة خفيفة ومسحت دموعها وابتسمت بحزن على حالها منذو صغرها وهي لم تشعر بالسعادة وجلست علي أطراف الأريكة وبدأت في بگاء  شديد 
جميلة: ليه كدا يا روز، عملتلك اي علشان تأذيني كدا وخليتي حياتي كلها جحيم، منك الله وغلبها النوم ولا تشعر بشئ 
بقلمي نوران 
في  القاهرة 
روز بخبث: سبتهم وهربت ياعمتي 
مديحة: ينهار ابوكى اسود يا روز، انتي بتقولى اي
روز بملل: زي ماسمعتي ياعمتي هربت يوم فرحي جميلة أختي هي اللي مكاني هناك وإتجوزت من زياد 
مديحة بخوف: وأنتي هربتي ازاي يا روز، جدك مشدد الحراسة على القصر كله ومحدش يقدر يخرج منه من غير إذنه 
------انا اللي هربتها 
نظرت مديحة جلفها ووجدت شخص لم تتوقع أنه من فعل هذا 
: انت 
مديحه بخوف وزعر: انتي اتجننتي يابت انتي، ليه عملتي كدا، أختك ذنبها اى
روز بمكر: اسمعيني بس ياعمتي، زياد زمانه عرف اني هربت من البيت ومش هيسيبني وهيدور عليا، وانا كلمت وليد إبنك وطلب منه يساعدني اهرب من البيت وجيت علي هنا
نظرت مديحة لوليد: الكلام دا صحيح يا وليد، انت اللي هربتها من القصر 
وليد بحزن : أيوا يا أمي اللي هربتها، انا بحب روز وهي بتحبني وكنت هقولك نروح نخطبها من عمى بس إتفجأت بيها بتقولي إن زياد عايز يتجوزها، مقدرتش يا أمي 
مديحة: أبوكى مش هيسكت وهيقلب الدنيا كلها، وإنتي يا ست روز زياد مش هيسكت على اللي حصل وشوفى بقا هيعمل اي لما يعرف 
روز بهدوء : جميلة بتحب زياد يا عمتى 
مديحة ووليد بإ ستغراب : اي 
بقلمي نوران 
روز بوجع: دي الحقيقة ياعمتى، جميلة بتحب زياد من زمان، وحرام عليا لما أشوف أختي بتتعذب وأنا متأكدة إنها بتحبه، أنا مستعدة لأي عقاب من بابا بس أختي تعيش مبسوطة مع زياد 
مديحة بهدوء: مقولتيش لزياد ليه ياروز 
روز: حاولت ياعمتى، بابا كان بيحاول يمنعنى، مكانش عايز جميلة تتجوز زياد 
وليد: ماما، ممكن تسمعيني، انا.معترف إن غلطت لما هربتها من غير ما أقولك بس صدقيني، روز حببتي من زمان، من أيام ماكنا صغيرين وزياد عمره ماحبها وبيفكر يتجوز، دي مجرد صفقة إخترعها عمى علشان يقوى العلاقة بينه وبين الدمنهوري 
روز: وليد ببتكلم صح ياعمتى، أنا سمعت بابا بيكلم زياد بيتفق علي جوازه مني ، بس للأسف محدش وأخد باله إن. جميلة بتحب زياد
مديحة: حبته ازاي؟ وأمتى؟  أبوكى مشدد الحراسة على البيت كله 
روز: من حوالي سنتين شركة بابا اتعرضت للإفلاس وقتها والدمنهورى ببه عرض على بابا إنه يجوزنى لإبنه اللى لسة راجع انجلترا وبابا وافق 
على العرض دا ومكانش يعرف إن جميلة تعرف زياد من أيام الجامعة 
مديحة بتفكير: قصدك زميلها في الجامعة 
روز: بالظبط زياد وجميلة متخرين من كلية الهندسة وإتفقوا إن كل واحد هيشوف مستقبله بعيد عن التاني لحد يرجع ويتقدملها بنفسه وسافر انجلترا علشان يكمل دراسته هنام وجميلة فضلت تكمل هنا 
وليد: كدا الحكاية وضحت ياأمي جميلة زياد يبحبوا بعض من زمان 
عند. جميلة وزياد
جميلة بصراخ: ابعد عني يا زيااااااد 
زياد ببرود: انتي مراتي ومن حقي أخد منك اللي أنا عايزه
وقرب منها بدأ يفك زراير القميص 
جميلة بخوف:انت بتعمل اي، ابعد عنى 
زياد بمكر: النهاردة دخلتك ياجميلة
جميلة بصراخ: إبعد عنى يازياد، همو.ت نفسى لو قربت منى 
زياد ببرود: انتى ناسيه إنك مراتى ياجميلة 
جميلة بدموع: طب ليه بتعاملني كدا يازياد، عملتلك اى علشان تظلمنى كدا، دا أنا حبيتك من أول مرة شوفتك فيها، لما طلبت منى كشكول المحاضرات بتاعى من وقتها حسيت إنى مشدودة ليك وحبيتك
زياد بصراخ: كنت بتسلى بيكي ياجميلة، كنتي مجرد لعبة وزهقت منها ورميتها ، انا عمرى ماحبيتك ياجميلة وتركها وغادر القصر بالكامل 
لتنصدم تلك المسكينة مما سمعت 
: اى، مكانش بيحبني ازاى، أكيد في حاجة غلط اكيد زعلان علشام رفضت اسافر معاه وقررت اكمل دراستي هنا، لا زياد بيحبني هو بس تلاقيه زعلان شويا وهيرجع يصالحنى ثم إنهارت في بگاء مريروجلست علي أطراف الفراش بدأت فس البگاء بهستريا 
بقلمى نوران
زياد بخبث: ايوا ياحببتي.... لا محلصش بينا حاجة انا عرفتها الحقيقة كلها... لالا متقلقيش منها دي هبلة وصدقت امى حبيتها... طب سلام دلوقت وابتسم بخبث وأخرج هاتفه إتصل بشخص ما 
بقملى نوران 
روز بأبتسامة جذابة: مبروك ياحبيبي 
وليد بنفس الابتسامة: الله يبارك فيكي ياحببتي 
مديحة بصراخ : وليد، خد مراتك وامشى من هنا بسرعة، عمك عرف وجاى علي هنا بسرعة يبني 
وليد بخضه: اى، ينهار ازرق، طب اعمل اي 
 مديحة: خد دا مفتاح الشقة اللى فى إسكندرية روح هناك وماتتصلش بيا خالص فاهم 
روز بقلق: وانتي ياعمتى، انا خايفة عليكي منه
مديحة: متخافيش ياروز، ابوكى مش ه‍يقدر يأذيني، خدى بالك من نفسك ومن وليد ،يلا ياحببتي وخرجوا من الباب الخلفى للقصر وغادورا بالسيارة المجهزة بأمر من مديحة وانطلقوا للإ سكندرية 
بقلمي نوران 
أفاقت جميلة من بكائها علي صوت رنه الهاتف أمسكت بيه ورأت المتصل وأجابت بصوت مهزوز من البگاء 
جميلة: اا.. الو مين 
:______
جميلة بصراخ: مستشفى اي... طيب أنا جايه حالا... سلام 
أرتدت حجابها وأخذت الهاتف وركضت للخارج وأوقفت سيارة أجرة وأخبرته بعنوان المستشفى وأنطلقت السيارة 
صاحب التاكس: مقدرش اكمل معاكى أكتر من كدا يا مدام المنطقة دي مقطوعة وانا عندى عيال 
جميلة بخوف: والنبي ياعمو انا معرفش حد هنا وجوزى عمل حادثة ولازم اروحله 
صاحب التاكس بإستغراب: مفيش اي وحدة صحية هنا يامدام المنطقة دي مقطوعة ومفياش صريخ ابن يومين 
جميلة: طب شكرا، وغادرت السيارة وأخرجت من حقيبتها نقود وأعطتها السائق وأكملت طريقها حيث وصفه الشخص ثوانى ورن هاتفها ولكن تفأجت بالمتصل إنه زياد  أجابت قائلة: 
جميلة بدموع: زياد.... انت فين واى اللى حصلك 
زياد بغضب: انتى روحتى فين في نص الليل كدا يامحترمة، الح، اس قالولى انك نزلتى بتجري ووقفتي تاكسى ومشيتي، ردي عليا ياخاينة، هربتي مع مين في ليلة دخلتك وقاطع كلامه صوت صريخ جميلة 
زياد بذهول: جميلة جميلة ردي عليا جمييييييييلة 
يتبع  ............
 مراتك محبوسة في شقة مشبو.هه  علي طريق ****
زياد: انت مين، تعرف مراتي منين.... الو... الووو وأغلق الهاتف بوجهه 
زياد بتوعد: يابنت ال****ياجميلة ورحمة أمي لقت.لك 
ونزل من القصر وصعد اللسيارة واتجهه للمكان المحدد 
أفاقت جميلة وجدت نفسها بفستان قصير عاريا من الضهر ويصل لحد الركبه ويجلس بجانبها شخص لم تعرفه،قفزت من الفراش وصرخت في وجهه قائلة: 
جميلة بإنهيار: ان... انت م... مين.. اا انا اللى جابنى هنا، رد عليها
....: انا لاقيتك مرميه جمب البيت  وأغمى عليكي جبتك هنا، حبيت اجربك بصراحه بس طلعتي شقية أوي وغمز بوقا.حه محبتش أقربلك وإنتي نايمة استنيتك تفوقي وتشوفى بنفسك، وبدأ يقترب منها وهى بترجع لورا 
جميلة بصراخ : زيااااد... الحقني يازياااااد زياا....اااااااه 
كادت انت تخرج من الغرفة ولكن أمسك بها هذا الوحش بقوة ووإرتمى بها علي الفراش محددة وإعتلاها وبدأ بتقبيلها بو. حشية تحت صرا.خه‍ا 
وصل زياد للمكان المحدد ونزل من سيارته واتجه للبيت المجهول وصعد السلالم بسرعة ووقف عندما استمع لصراخ حبيبته من إحدى الطوابق وإتجهه إليه وقام بكسر الباب ودخل للشقة وظهر صوت صراخها وإتجهه للغرفة وقام وأمسك بهذا الشخص اللعين كيف يجرأ علي لسمها ه‍كذا 
زياد بغضب: يابن ال**** يازپ****
بتقرب من مراتى  يابن ال*** وبدأ بتفريغ غضبه في هذا الشخص الذى تجرأ وخط.ف حبيبته 
جميلة بدموع: سيبه يازياد... متوديش نفسك في داهيه، زياااد 
نظر زياد وجدها بملابس غير لائقة وازداد غضبه لدرجة أرعبتها ونور لها بعيوان حمراء تگاد أن تق.لها 
زياد بصوت جهورى: انتى اااى اللى جاااابك هناااااااااا  
جميلة ببكاء: اسمعنى انا كنت..... 
زياد: حسابك. معايا لما نروح وأمسك بذراعها لدرجة قوية تأه‍ت منها چميلة: براحه  يازياد بتوجعني....  زياد والله معرف جيت هنا ازاي انا اتصلت بيك علش..... 
زياد: اخرررسى من عايز اسمع صوتك خالص، خدي دارى نفسك بدا وأعطاها جاكت بدلته وصعدا للسيارة وإتجهوا للقصر 
بقلمى نوران 
تجلس مديحة بهدوء تحمل كوبا من الشاي ويجلس بجانبها مجاهد 
مديحة: لسة فاكر ان ليك أخت تسأل عليها والله غريبة
مجاهد: فين بنتي يا مديحة، انا عارف انها هنا وانتي خبيتها 
مديحة: البيت قدامك اهو دور لو لاقيتها يامجاهد 
مجاهد بغضب: هتكون راحت فييييين هي متعرفش حد غيرك انتي وابنك يبقي مفيش غيرك أنتي وليد  اللي هربتوها علشان راضيه زمان لما جيه  يتقدم لروز 
مديحة: اخرص قطع لسانك، ابنى مرتبي من تربيتك لل... ابتسمت بسخرية لبناتك للتوأم وحدة هربت علشان تنقذ أختها وتتجوز اللى بتحبه والتانية كانت جبانة وضعيفة وهبلة عكس روز قوية وبتاخد حقها.. انت معرفتش تكون أب صالح للبنات انت متعرفش يعمي تربية يعني اي حب، يعني اى تبقي صديق للبنات وتحبهم بجد 
مجاهد: اى التخاريف دي اللي بتقوليها دي، انتي اكيد مجنونة يامديحة
مديحة: بنتك روز  كانت كل يوم تكلمني وتحكيلي عن معاملتك لجميلة وقسوتك عليها، كل دا علشان بتفكرك بسلوان مراتك اللي ما. تت غدر علي ايدك 
مجاهد بصد.مة: انتي عرفتي منين 
مديحة: مش مهم عرفت منين، مش دي الحقيقه ياخويا. جميلة ورثت منها طيبة قلبها وعينها الخضراء الجميلة ووبنتك روز ورثت منك كل حاجة بس لما حست إن أختها هتضيع لما عرفت بقرار جوازها من زياد واللى جميلة أختها كانت بتحبه من أيام الجامعة قررت تضحى بساعدتها ونفسها علشان جميلة
مجاهد: انتي بتقولي اي،  انتي كدابه، انا هروح لجميلة وأخرج منها الحقيقة وغادر من بيت مديحة بالقاهرة اللي الصعيد مجددا 
في قصر زياد وبالتحديد في الجناح الخاص بيهم
صرخت جميلة بدموع من زياد وهو يمسك بشعرها بقوة وصفع_ها على وجهها الشاحب صعد والده بغضب وشوف شديد من رؤية زياد بحاله غير مبشرة بالخير واخذ يطرق الجناح عدة مرات وبعد ثواني فتح زياد وعلى ڨميصه آثار دما.ء 
الدمنهوري بصد.مة: انت عملت اي 😳
يتبع......
: لااااا زيااااد... ابوس ايدك بلاش كفاية ضر.ب فيا، مبقتش قادرة... الحقوناااي
زياد بغضب شديد صفع_ها علي وجهه وأمسك بحزامه وبدأ بضر. بها
صعد الدمنهوري وزوجته على صراخها  
الدمنهوري بخوف: زياااد افتح يازياد... زياااد 
زوجته (رقية): هيمو. ت البت يا سعيد... اتعرف 
سعيد بغضب: افتح يازياد بقولك 
ثوانى وفتح زياد وعلي ملامحه الغضب والإ.نتقام وبعد الد.ماء علي قيمصه
سعيد بصد.مة: انت عملت اي يابن المجنونة 
دلفت رقية للداخل حيث رأت جميلة تجلس في الأرض وتنز.ف الدماء من جسدها وتبكى بشدة. 
رقية بذهول: الحقني ياسعيد. تعالي شوف المصيبة دي. جميلة.. جميلة يحببتي ردي عليا يابنتي جميييلة 
دلف سعيد خلفها وكانت الصد.مة له بعدما رأى جميلة تنزف الد ماء 
من جسدها 
سعيد: ابنك اتجنن يارقية. لازم يتعالج. انا هتصل بالدكتور يجي يشوفها لبسيها حاجة من الدولاب لحد ما أجاى
رقية ببكاء: ابعتلي حد من الخدم يساعدني 
سعيد: حاضر يارقية 
بقلمي نوران 
دلف مجاهد للقصر بحالة غضب شديد لاتبشر بالخير 
مجاهد بغضب: جميييييييلة. انتى فين زياااااد 
سعيد الدمنهوري: وطي صوتك. انت مش واقف في الشارع
مجاهد: بنتي فين ياسعيد. عايز بنتي 
زياد من خلفه ببرود: بنتك فوق اطلعلها 
سعيد بتوتر: تعالي معايا يامجاهد. عايزك في كلمة. اطمن جميلة تعبت شويا ومامت زياد فوق معاها 
مجاهد : انا عايز اشوف بنتي 
سعيد بمحاولة تهدئه مجاهد اتجهوا لغرفة المكتب وجلسوا يتحدثون في أمور متخلفة 
بعد مرور نصف ساعة
في جناح زياد 
الدكتور: مين اللى عمل فيها كدا، جسمها كله كدمات ولازم تروح المستشفى 
إقترب منه زياد ووقف أمامه بقوة وشموخ أرعبت الطبيب ورجع للوراء
خوفا من زياد وجسده الرياضي والعريض وشعره الاسود عيناه الذي تحولت من اللون البني للأسود ونظراته المش.تعلة 
زياد شخصية نرجسية جدا وأنانى لأبعدالحدود عمره 30 ودكتور بنفس الجامعة التى تدرس فيها جميلة ) 
زياد: انا اللى عملت كدا، وريني بقا هتعمل اي 
الدكتور بخوف ووجهه نظره لوالد زياد الواقف مصد.وما من تصرفات ولده وقرر أنه سوف يتمم إجراءات نقل زياد لمصحة نفسيه 
سعيد: اتفضل انت يادكتور، انا هنقلها المستشفى بنفسى جهزوا طقم الأطباء كامل علشان مرات ابني 
الدكتور: تمام 
وغادر الطبيب وبقت والد زياد وزوجتة ووالد جميلة يجلس بجانبها بحزن 
مجاهد: حقك عليا يبنتي، انا السبب في اللى حصلك دا، انا اللى حكمت عليكي وعلى أختك بقرار كفيل انه يد. مركم انتو الاتنين، سامحيني ياجميلة 
زياد: خلصت، اتفضل مع السلامة اتجهه إليه والده وصفع. ه صفع.ة قوية أوقعت به أرضا وتحدث بغضب: 
: انت قليل الأدب ومتربتش، عملت فيك اى علشان تشوفها بالشكل دااا، انت مجنووون يازياااد ولازم تتعالج وانا بنفسى هخادك واسافر بيك ومش هترجع غير لما تبقي زياد ابني وظل يوبخه وكأنه طفل صغير يريد الهلا.ك لنفسه
مجاهد بجمود: يطلق بنتي الأول وبعدها يغور في داهية
وقعت الكلمةوعلي زياد گالصاعقة ولم يشعر بنفسه وهو يصرخ باسم جميييلة بصوت هذا أركان القصر 
يتبع.  ........
مجاهد : يطلق جميلة الأول وبعدها يغور فى داهيه 
زياد بجنون: لااا جميلة مش هتمشى من هنااا، جمييلة بتاعتي اناا مراااتي انا وبس، فاااهمين جمييلة بتاعتي وبس وركض بناحية جميلة 
بسرعة وإحتضنها وكانت تتأوه بين احضاانه مش شدة الآلم 
مجاهد بخوف علي ابنته: انت واحد مريض، وانا مستحيل اخلى بنتي تعيش مع واحد مريض زيك ونظر إلى سعيد بغضب شديد 
قول لبنك يسيب بنتي ياسعيد والشراكه اللي بينا انتهت، مش عايز اخسر بنتي بسبب انسان مريض زيه
زياد غضب: انت عايز تمشي امشى، بس من غير جمييلة، هي هتروح وهتعيش معايا هنا، ايوه، جميلة.. جميلة ياحببتي ردي عليا انا زياد حبيبك ياجيملة، انا اسف ياجميلة انا اسف علي معاملتي معاكي، حقك عليا يحببتي، انا هسافر اتعالج وهبقي كويس علشانك انتي، وهرجع زياد اللي حبيته زياد اللي بيحبك، انا بحبك اوكي يجميلة 
ونظر لوالدها بتوسل ودموع: أرجوك ياعمى، متاخدهاش منى انا هسافر واتعالج وهبقي كويس، لو سمحت اديني فرصة واحدة 
ونظر لوالده بترجى: بابا قوله يسيبها، والله هروح أتعالج وهرجع احسن من الاول بكتير 
بگت رقية وتحدثت من بينها شهقاتها: اعمل حاجة ياسعيد، ابني هيروح منى ونظرت لمجاهد بتوسل شديد: انا مش عارفة أقولك اى يا أبو جميلة أعتذرلك عن مرض إبني اللي ملوش ذنب فيه، ولا جميلة اللي سلمتهلنا أمانه ومقدناش نحافظ عليها،بس هطلب منك طلب واحد بس سيبها وانا بنفسى هقعد تحت رجليها واخلى بالي منها وزياد هيسافر ويتعالج ويبقي كويس، هنا قولت اي يا أبو جميلة 
مجاهد بضياع: حاضر هعملك الي انت عايزاه، بس بلاش زياد يفضل معاهاخليكي انتي هنا
سعيد بلهفه: متقلقش عليها في عينيا، مش خليها عايزة حاجة ولو على زياد مش هيقرب ناحية أوضتها، قولت اي 
نظر للجميع وأولهم زياد اللى مستني قراره على احر من الجمر
مجاهد: موافق، بس يسافر الاول، لما بنتي تفوق نشوف رأيها اي 
بقلمي نوران 
وليد بتعب: يبت انتي ماتتهدى ربنا يهد.ك يابعيدة 
روز بزعل طفولى: كدا ياوليد مش عايز تفسحنى وتخرجني 
وليد بصد.مة: افسحك 😳
الملاهى اللي جربيتها كلها ودوختيني معاكى، والآكل اللى طلبناه سوا دا اي والمطعم اللي دخلناه تسع مرات دا امى اللي عملت كل دا، احنا هنا في إسكندرية بقالنا كام ساعة بس ولا عارف اكلم امى ولا عارف اطمنها اننا وصلنا وكله بسبب سيادتك 
روز بذهول: ينهار أزرق، دا نسيت اطمن على جميلة، كدا ياوليد مش تفكرني اكلمها 
وليد  وهو يضع يده علي رأسه بصداع 
: انا اللي جبته لنفسي، امشى من قدامي لحسن ار.تكب جر.يمة 
روز بزعل مصتنع: عايز تمو.تني ياوليد دا انا حبب... اعاااااا
أمسگ بها من تلاتيب التيشرت الخلف ونام بسحبها للسيارة 
وليد بحسرة: منك لله ياروز، اشوف فيكي يوم يابعيدة 
روز بذهول مصتنع: وه، انت بتدعي ياوليد 
وليد: اخرصي خالص، مش عايز اسمع صوتك خاااالص 
روز  بعبوث : حااضر
ضحك عليها بخڤوت علي مظهرها وغادر المكان وإتجهه للبيت 
بقلمي نوران 
أفاقت جميلة بعد فترة وجدت نفسها بين الزروع والأشجار الجميلة الخضراء وذهبت تتحرك بينهم بهدوء وابتسامة مشرقة علي وجهها ووجدت ووالدتها صفاء تجلس بعيدا ونظر لها بابتسامة مماثلة لها ركضت جميلة نحو ولدها ولكن اختفت صفاء نظرت جميلة حولها لم تجدها ولكن لاحظت وجود زياد أمامها رجعت للوراء وهو يتقرب منها بمكر يظهر وجهه وإمسك بها صرخت جميلة بخوف شديد 
استيقظت جميلة المنام علي صوت تعرفه جيدا 
مجاهد بخضه: جميلة، جميلة حببتي متخافيش يابنتي انا معاكي ياحببتي متخافيش 
جميلة: ما... ماما ان... انا ش.. شوفت ماما
مجاهد بذهول: صفاء😳
صعدت رقية لغرفة جميلة ودلفت إليها ولدها سعيد.. 
رقية بخوف وقلق: جميلة.. مالك يحببتي...حصلها اي يابو جميلة
مجاهد بتوتر: ل.. لا لا ابدا دي..دي تعبت شويا، الاقيها إفتكرت حاجة مدايقها، عن إذنكوا عندي مشوارمهم وراجع تاني
سعيد: اتفضل يا أبو جميلة.. وغادر مجاهد القصر وصعد لسيارته وذهب لبيته وهو يتذكر ملامح ابنته الحزينة علي فراق والدتها ومعاملته الجافة لها منذو الصغر... وصل للقصر ونزل من السيارة وصعد لأعلي ودلف إلى غرفته وتفحصها ببطئ شديد وكأنه يراها أمامه 
مجاهد بضيق: وبعدين معاكى ياصفاء هتفضلى ملازمانى كدا لحد إمتي 
انتي مكنتيش تستاهلى إنك تعيشي... إنتي واحدة ضعيفة وغبية، سبتك أهلك وهربتي معايا وكل دا علشان بتحبيني وضحك بمكر وأخرج من خزانه ملابسه شيئا وأخذه وغادر 
بقلمى نوران
زياد بحزن: هى عاملة اي دلوقت يا بابا 
سعيد: بصرامه: انا حجزتلك في طياره خاصة هتوصل كمان شويا وانا بنفسى هسافر معاك، اتفضل روح حضر شنطتك 
زياد: يابابا اسمعني بس.... 
سعيد بمقاطعة: كلامي يتنفذ، يلا 
وذهب زياد لغرفته ودلف لغرفة ملابسه وذهب ليأخذ حمام دافئ
زياد في نفسه: ليه عملت كدا يازياد، جميلة بتحبك وانت.. انت عملت  ايـ! دمر.تها وجيت عليها علشان مين! علشان شيري اللي سابتك وراحت اتجوزت واحد أغنى منك ولما زهق منها ورماها رجعتلك تاني، فوق يازياد قبل متخسر جميلة. 
أفاق من شروده علي صوت رنه هاتفه خرج وهو يلف منشفة حول خصره ورأى من المتصل وجدها شيري وتذكر ما فعله بحق حبيبته 
Flash 
زياد بمكر: بقولك اي ياشيري يحببتي
شيري بدلع: نعم يحبيبي 
زياد: عايز منك خدمة، ممكن
شيري: طبعا ياروحي
زياد: عايزك تقولي لجميلة إنى...... فاهمة مش عايز غلطة، بلاش تأذيها 
شيري بضيق: انت خايف عليها ولا اي 
زياد: اسمعي الكلام وبس مش عايز يحصلها غدش بسيط... سلام 
back 
زياد بندم: انا اسف  يا جميلة، انا السبب في كل حاجة، أول ما أرجع هعوضك عن كل دا ورن  هاتفه للمرة التانيه تجاهله وذهب لغرفة ملابسه وبعد وقت قصير خرج وهو يرتدي بدله سوداء وقميص أبيض وساعته الماركة ورائحة برفانه المفضلة ونزل لوالده قبل أن يضعف وذهب ليراها وصعد للسيارة بجانب والده وغادوا القصر 
في الإسكندرية 
وليد بحب: إزيك ياماما... عاملة اي... وحشتيني 
مديحة: انت كمان يحبيبي وحشتني.. طمنوني يولاد عاملين اي 
وليد: الحمدلله.. اي عايزة تطمني علي روز.. زي القردة اهى... خدي كلميها
روز بحنق: عاجبك كدا يست انتي، دي أخلاق واحد متعلم ومتربي 
مديحة بابتسامة حزينة حاولت إخفائها 
: معلش يحببتي دا بقى جوزك وخلاص إدبستي فيه 
روز بهيام: هيييح، بس عسل اوي يامديحة 
وليد بحب: انتي اللي قمر ياروحي يقلب مديحة 
مديحة: اتلمي ياقليلة الادب انتي وهو، عيال اخر زمن 
وضحكوا جميعا 
روز بهدوء: عمتو، جميلة متعرفيش عنها حاجة وبابا عمل اي لما عرف
مديحة: متخافيش ابوكي طيب وحشني بس عصبي حبتين 
روز: عصبي بس، محدش يعرفه اقدي كملي يحببتي وقالك اي تاني... الو... الو يا عمتو... الو
روز بذهول: امك قفلت فى وشي ياوليد 
وليد بتفكير: تفتكري ابوكي اتجنن وقت.لها 
روز: كل شيئ جايز ياولدي
وليد بخ.بث: طب متيجي نفكر سوا انا انتي 
روز بكسوف: ياسا فل 
وليد: انتي لسة شوفتي حاجة.. تعاليلى بقاا
بقلمي نوران 
 في القاهرة 
شيري بغضب:يعني هيسااافر يتعالج. انتي متأكدة يابت انتي
الخادمة: انا سمعتهم بوداني ياست هانم وجيت ابلغك علطول 
شيري: غوووري دلوقت، ماشي يازياد، انت اللي جنيت علي روحك 
سوزان صحبتها: ناوية علي اي ياشيري 
ضحكت شيري بخ.بث: هق.تله 
يتبع.........
: زياد هيمو.ت الليله يا سوزان
تحدثت شيري بغ.ل وحق.د 
: ما هو مش بعد ما اصريت عليه وأقنعته إنى اتجوزت سليم بالغصب ورجعتله وهو يسافر ويتعالج وقت جميلة تاخده منى 
سوازن بهدوء: زياد بيحب جميلة يا شيري، ابعدى عنها وسيبهم في حالهم وانتي كمان ارجعى مؤمن هو بيحبك ومستعد يعتذرلك قدام الناس كلها 
شيري بعدم إهتمام: مش مهم، انا يخصنى زياد وبس، مؤمن دا كان غلطة انا يهمنى زياد وبس
سوازن: انتى يهمك فلوس زياد ياشيري مش زياد ولا جميلة  انتى طول عمرك بتحبي الفلوس 
شيري بطمع: زياد دلوقت بقى أغنى رجل أعمال في الشرق الأوسط دا غير إنه دكتور جامعى وماسك شركة أبوه كلها.
 تفتكري لو غيرت رأيي وخل.صت علي جميلة وقتها زياد هيبقى بتاعى انا وبس وضحكت ضحكة خبيث.ة وغادرت من بيت صديقتها سوزان
نظرت لها سوزان المذهولة من تفكير صديقتها الشيطا. يني يالله! من هذة الملعو.نة؟ 
ورددت في نفسها: أنا لازم اتصرف وأقول لزياد، لازم 
بقلمى نوران
 في المستشفى.... 
وصل زياد ووالده للمكان المطلوب وبدأت الإجراءات لتجهيز غرفة مخصصة لزياد فإنه ابن سعيد الدمنهوري صاحب أكبر شركة مقاولات في الشرق الاوسط ويمتلك وجهه وسيما عضلات قوية وشعره الاسود الناعم وبدأ بعمل التحاليل الازمه.... 
بعد مرور نصف ساعة 
خرج الطبيب برفقة بعض الأطباء المتخصصين في حالة زياد وعلى وجههم علامات الاستغراب الشديد  ..... 
سعيد بقلق: خير يادكتور 
الدكتور: التحاليل بتقوله كان بياخد جرعات كبيرة من الهيروين والصر.ع اللى زاد بنسبة كبيرة ودا هيأثر على صحته بطريقة سلبيه، دا السمو.م اللى انتشر فى جسمه نتيجة الحبوب اللى خدها 
زياد بذهول: هيروين!!.... وسمو.م!! 
انت متأكد من كلامك يادكتور، أكيد في حاجة غلط. ونظر لوالده الذى لم يقدر على سماع حد وجلس علي أقرب كرسي ووضع رأسه بيه يديه 
ذهب إليه زياد وجلس أمامه بحزن 
: بابا انا...  انا مش عارف أقول أيه بس صدقني انا... 
نظر إليه والده بجمود للحظات وتحدث للطبيب قائلا
: إبدأو بالعلاج فورا، انا عايزه يتعالج في أسرع وقت ممكن 
زياد: بابا لو سمحت انا... 
سعيد بمقاطعة: ياخسارة تربيتي فيك يا دكتور كنت فاكر انك بقيت راجل وأقدر أعتمد عليك بس حضرتك خالفت توقعاتي 
وتركه وغادر... نظر زياد في آثره بحزن وخجل وذهب برفقة الطبيب لبدأ العلاج 
 ومرت 10 شهور علي الجميع 
 أصبحت جميلة بحالة شبه جيدة وتذكرت ما حدث لها من زياد ومعاملته السيئة لها وأصرت علي الطلاق منه، وعلمت بسفره للخارج 
وحزنت على ما حدث بشأن علاقتهم معا وذهبت للجامعة حيث تعمل هناك وبدأت  أن تستعيد وعيها وثقتها لنفسها 
أصبح زياد بحالة جيدة ويستجيب للعلاج بشگل جيد وكان سعيد يباشر عمله عن طريق بعض الموظفين الذين يعملون  لديه وأيضا كان يطمئن علي صحة زوجته وزوجة ابنه. 
مجاهد أصبح بحالة سيئة عن الماضى، كلما تذكر ما فعله من 10 أشهر 
عندما ذهب لقصر زياد وصعد لغرفة جميلة ووضع السلسة الملعونة في مكان لا يعرفه أحد غيره كى لا تري جميلة والدتها مرة اخري ولم يخرج من قصره بسبب مرضه ولم يجد أحد بجانبه وعلم أنه أخطأ بحق بناته روز وجميلة وندم علي مافعله بهم وبنفسه وأصبح خيال زوجته لايفارقه وهو ينزع من على وجهها جهاز الأكسجين ولفظت أنفاسها الأخيرة وهى تتردد: ب... بن.... بناتى.... أوعى..... تأذيهم 
ورأى خيالا أخر لها وهي في قفص من حديد والنيران تشتعل من حولها بسبب السلسة الموجودة بقصر زياد وأصبح يردد والشرق يتصبب من جسده النحيف
: جم... جميلة  .... لازم اشوف... ها وإلتقط الهاتف وقام بالاتصال بها 
بقلمي نوران
في القاهرة والتحديدفي بيت مديحة 
إجتمعت جميلة بروز أختها التوأم بعد فراق شهور وتبادلت الأحضان بينهم 
جميلة بدموع: وحشتيني اوي ياروز 
روز ببكاء:  ونتي كمان يجميلة وحشتيني اوووي 
جميلة بعتاب: كدا يا روز، دى عملة تعمليها في اختك 
روز: غصب عنى ياجميلة، عايزاني اتجوز واحد اختي بتحبه 
جميلة: تقومي تهربي وتسيبي البيت وابوكى يبهدلني انا، دا لو شوفتيه كان بيتكلم ازاي، بطريعةصعيدية خلتني أصدق فعلا إنا عايشين في الصعيد 
روز بضحكة خفيفة: يسلام يختي، ماهو زياد من الصعيد ولا دي كمان نسيتها ياست جميلة 
جميلة بحزن عندما سمعت اسم زوجها 
: انا هطلق منه 
نزل الخبر كالصاعقة علي الجميع 
روز بصد.مة: ت.. اي يختي تتطلقى، يعني انا بعد ماهربت وجيت للولية الغلبانة دي وزهقتها وخليت وليد يهربني بصعوبة وحصلت كوا.رث وجاية دلوقت تطلقى 
وليد ببلاهه:اهو  لسانك دا اللي هيودينا في داهيه ياحببتي 
روز: الاه مش دي الحجيجة يجدع 
جميلة: سيبك منه، المهم طمنيني عليكي عاملة اي؟ ووليد مزعلاك ولا حاجة؟ 
وليد بصد.مة مصتنعة:يلاهوي، انا برضو، حسبي الله 
روز: انتي بتدعى علي اختي باوليد دا ان..... دخلت مديحة ومعاه هاتف جميلة 
مديحة: ابوكي بيرن عليكي ياجميلة... ردي عليه
جميلة أمسكت الهاتف ووجدت والدها: الو... بابا رد عليا بابا الو 
روز بقلق: فى اي ياجميلة 
جميلة: مش عارفة بس أكيد في حاجة مهمة بابا اتصل بيا كتير ومسمعتوش 
مديحة: يبقي لازم نروحله قوموا بينا يوماً نروح نطمن عليه 
الجميع: يلا بينا
يتبع  ...... 
جميلة بخوف: مالك يابابا... الف سلامة عليك يحبيبي 
مجاهد بتعب: جم.. جميلة.. ان...  انا عايزك تسامحينى يابنتي
جميلة بدموع: بابا الدكتور قالك متتكلمش كتير... انت هتبقي كويس وهتقوم بالسلامة 
روز قربت بدموع وخوف: حمدالله علي سلامتگ يابابا
مجاهد: قربي مني ياروز.. وانتي ياجميلة قربي مني عايز اشم ريحة أمكم اللي انا ظلمتها وأذيتها كتير وانتوا كمان عذبتكم بسبب جهلي والبزنيس عمانى وكنت هد.مر عيالي بايدي 
جميلة: أرجوك يابابا ماتتكلمش كتير هتعمل العملية وهتقوم بالسلامة وترجع أحسن من الاول
روز بدموع : بابا لو سمحت أرتاح دلوقت ولما تفوق نبقي نتكلم 
مجاهد: اسمعيني ياجميلة انا عايز أقولك حاجة مهمة اوي بس قبل ما اقولك عايز تسامحوني انتوا الاتنين 
روز: خير يابابا... اتفضل 
مجاهد:______
بقلمي نوران 
مديحة بخبث: عملت اللى اتفقنا عليه ياوليد 
وليد بخبث اكبر: طبعا. فاضل بس يقنعوه يعمل العملية وساعتها بقا هو مش هيكون موجود 
مديحة بغ.ل وحق.د: كلم الدكتور وفهمه لو فتح بوقه هيروح في داهيه 
وليد: متقلقيش يا أمى 
مديحة في نفسها: كفاية عليك لحد كدا يامجاهد أملاك كلها هتبقي من نصيبي انا وبس وضحكت ضحكة خبيثة وراحت المطبخ 
بقلمي نوران
زياد رجع من السفر وحالته اتحسنت وسعيد بيحاول يتجنبه بقدر الإمكان 
رقية بحب ودموع: حمدالله على سلامتك يحبيبي.... وحشتني اوي يازياد 
زياد: وانتي كمان وحشتيني اوي.... امال فين جميلة 
رقية: راحت عند باباها، اصله تعب فجأة وطلب يشوف جميلة 
زياد: طب هطلع اغير هدومي واروح لها
سعيد بهدوء وهو يجلس علي الاريكة : زياد تعالى عايزك 
رقية: مش وقته ياسعيد. سيبه يرتاح الاول 
سعيد بغضب: لحد أمتي.. هيفضل يرتاح امتي يا رقية هانم شوفتي اخرة دلعك فيه.. قولي يا استاذ زياد يا محترم شوفتني مرة مديتايدي علي والدتك... شوفتني زعلتها ولا مديت ايدي زي ماحضرتك عملت.. لا والمصيبة الاكبر انك طلعت بتتعاطى مخدارت من ورانا مش كفاية المرض اللي بنحاول نخلصك منه تقوم تطلعلي بالمخدرات دي اخلاق واحد متعلم ومثقف وجامعي... يخسارة يازياد 
زياد بندم: بابا انا عارف اني غلطت وغلطت كتير اوي في حقى گ دكتور جامعى وفي حقك گ أب واني نزلت من نظرك كتير ومراتي اللي محبتش غيرها أذيتها بسببي وبسبب غبائي ضعيتها. بس أرجوك سامحني وأقف جمبي المرة دي وأنا اوعدك وهحاول اتغير وارجع زي الاول واحسن
سعيد: تروح تصالح مراتك وتصلح اللى عملتوا فيها وتشيل من دماغها فكرة الطلاق دي  وساعتها هقرر إذا كنت هقف جمبك ولا لاء 
رقية: احنا لسة فيها، روحلها يازياد 
سعيد: روح هات مراتك ورجعها لحضنك من جديد 
بقلمي نوران 
زياد طلع الجناح بتاعه وغير هدومه وراح يفتح الدرج وياخد المفاتيح لفت نظره طرف صغير باين من السلسة باين من تحت مخدته رفع المخدة واخدها وبصلها كتير واخدها ونزل وراح لبيت جميلة.... وبعد وقت بسيط وصل لبيت جميلة وراح يخبط ثواني وفتحت روز أول ما شافته شهقت من الخضة 
روز رجعت لورا من الخوف: ز... زياد 
زياد: ازيك ياروز... امال فين جميلة 
جاءت جميلة من خلفها
جميلة: روحي انتي ياروز... اتفضل يازياد عايز اي 
زياد بحب واضح: عايز حببتي، عايز مراتي 
جميلةبجمود: مراتك ما. تت وانت اللي مو. تها  بايدك لا ظلمتها وكسرت بخاطرها كتير اوي وجرحتها جميلة الطيبة ما.تت بسببك يازياد وياريت ورقة طلاقى توصلني 
زياد بصد.مة: طلاق! هي وصلت لكدا ياجميلة عايزة تتطلقي منى ياجميلة 
جميلة وهي بتحاول تدراي دموعها: ايوه عايزة اتطلق مبقتش عايزة اعيش معاك بعد اللي عملته فيا 
زياد بندم: حقك عليا ياحببتي، والله العظيم كان غصب عنى، انا رجعت زياد حبيبك زياد اللي عرفتيه وحبتيه  من اول مرة رجعتلك يجميلة  انا.... 
قاطع كلامه صوت رسالة علي تليفون جميلة من رقم غريب 
فتحت تليفونها وشافت صورة زياد وهو حاضن واحدة وهي أوضه نومه في القصربصتله والدموع في عنيها وقلبها وجاعها منه وقالت 
جميلة بدموع: طلقني حالا يازياد 
يتبع  ...... 
جميلة رفعت التليفون لزياد اللي واقف على الباب وبصتله بدموع وحسرة
جميلة بدموع:مين دي؟ .... رد عليا يا استاذ زياد مين اللى نايمة في حضنك دي ؟
زياد في نفسه بذهول : شيري ..!! ونظر لجميلة ولم يعرف ماذا يتحدث ؟ من هذة الفتاة ..؟ هل هى حبيبته السابقة ؟ وأخيرا تحدث 
زياد :جميلة انتي فاهمة غلط انا معرفش مين دي  صدقيني انا ...
جميلة بمقاطعة :ورقة طلاقي توصلني يا استاذ زياد انا مستحيل اعيش معاك بعد النهاردة ، اتفضل من غير مطرود 
وأطلقت الباب وصعدت لغرفتها وجلست تبكى 
بقلمي نوران 
مديحة بمكر : سمعت يا وليد ، كدا زياد وجميلة هيطلقوا واختها بقت مراتك وابوهم هيم.وت وكل أملاكهم هتبقي في أيدي 
وليد : دا ازاي دا ؟ 
مديحة : همضيه علي تنازل ليا بكل أملاكه وساعتها بس هعرف ارجع حقي منه 
وليد :طب وجميلة هتسيبك تعملي كدا ، انتي نسيتي انها ممكن ترجع لزياد 
مديحة :لا جميلة مستحيل ترجع لزياد من الواضح انه أذاها وهي زي امها مش بتسامح بسهولة ، روز دي هتبقي زي الخاتم في صباعك تحركها وقت ماتحب وتلعب عليها لحد ما تتنازل عن نصيبها في شركة ابوها فاهم ياوليد
وليد :تمام 
بقلمي نوران 
جميلة بدموع: الله يسامحك يازياد علي اللى وجعك ليا ، ليه بتأذيني كدا انا عملتلك اي كانت تتحدث وهي تحمل صورة له من ايام الجامعة 
دلفت مديحة إليها وتصنعت الحزن 
:جميلة انتي بتعيطي يحببتي !! مالك يابنتي احكيلي !
جميلة ببكاء :زياد ياعمري بيخو.ني تخيلي بعد ماحبيته من قلبي ووهبت نفسي له وعيشت معاه أجمل أيام حياتي وكلمت معاه ولما سابني وسافر كان عندي امل نرجع لبعض ونتجوز ...لكن لكن زياد اتغير مبقاش زي الاول مبقاش يحبني زي زمان وبقي عصبي جدااا وأخلاقه بقت اتغيرت ااا... انااا انا تعبانة اوي ياعمتي 
مديحة ابتسمت من جواها وهي بتسمع جميلة وشايفها وهي ضعيفة قدامها وقررت انها تأثر عليها بكلامها 
: متزعليش نفسك ياجميلة زياد لو بيحبك هيرجعلك صدقيني بس انتي متعيطيش انتي بنتي يجميلة مش هسمح لحد انه يزعلك بس يحببتي كل إنسان لازم يمر بظروف صعبه ويتحمل علشان يعدي منها
جميلة :وبابا ياعمتي ، هنعمل اي من غيره هنعيش ازاي ؟ الدكتور بيقول نسبه نجاح العميلة ضعيف اوي ودا مرض نادر جدا وعلاجه صعب اوي 
مديحة:متقلقيش يبنتي هيكون بخير انتي واختك تروحوا يعمل العميلة وهيبقي كويس 
جميلة :تفتكري هيواقق  ....؟ 
مديحة :طبعا هيوافق امال مين هياخد باله منكم ياجميلة .
جميلة :حاضر ياعمتي هروح اقوله وأمري لله 
مديحة حست بلحظة الانتصار وان هدفها قرب وهتخلص من مجاهد وتاخد أملاكه ...
بقلمي نوران 
سعيد :يعني اي مش عايزة ترجع  معاك ؟
انت عملت فيها اي تاني يزعلها منك !!
زياد بهدوء :جميلة طالبه الطلاق ومصممه عليه وانا هحترم قرارها واعمله 
رقيه :يعني اي ؟
زياد : يعنى هطلق جميلة 
سعيد ورقيه: اي وأردف سعيد بحسرة 
: دا اللى ربنا قدرك عليه يازياد ..أمشى من قدامي يازياد مش عايز اشوف وشك .
وصعد الجميع لغرفهم  جلس كلا منهم يفكر في الأمور اللي تعثرت طريقهم 
بقلمي نوران
شيري بخبث : كدا اول خطة ونجحت جميلة صدقت الصورة اللي بعتهالها مغفلة اوي البت دي يا سوزي 
سوزان قررت انها توقع شيري وتسجلها  وتعرف زياد  بالحقيقة
: برافو عليكي ياشيري كدا عجبتيني. قوليلي بقا هتعملي اي بعد كدا 
شيري بصت للورقة اللي قدامها وابتسمت بمكر هتعرفي قريب اوووي هتعرفي انا هعمل اي !!
في صباح يوم جديد 
جميلة صحيت ولبست هدومها علشان تروح الجامعة وخرجت من القصر و لسة هتركب عر بيتها  سمعت حد بينادي عليها من بعيد ولما البنت قربت عليها جميلة اتصدمت لما شافت البنت هي نفسها اللى كانت في الصورة مع زياد 
جميلة:انتي 😮
زياد صحي من نومه ولاقي رسالة من رقم غريب وفيها صورة شيري وهي واقفة مع جميلة قدام بيتهم زياد اتفزع بخضه ونزل بالبجامه بتاعه وركب عربيته وراح لبيت جميلة  ومخدش باله من سعيد اللى بينادي عليه 
سعيد :ابنك ماله يارقية وبيجري ليه كدا ؟!
رقية:انا قلقانه اوي ياسعيد 
سمعوا صوت خبط جامد  عالباب سعيد راح يفتح لاقي بنت واقفة وبتديله ورقة ومعاها صورة لزياد وشيري فتح الورقة وكانت الصد.مة من نصيبه 
يتبع  ....

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-