رواية صدفة العوض كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صدفة العوض كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة


رواية صدفة العوض كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المجهولة رواية صدفة العوض كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صدفة العوض كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صدفة العوض كاملة جميع الفصول

رواية صدفة العوض بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صدفة العوض كاملة جميع الفصول

وسط الصحرا 
بتصرخ بخوف لابوها وهوا بيبصلها بشر وناوي علي اذيتها 
همس : لا يا بابا ارجوك اوعا تعملها انا بخاااف ارجوووك يابابا متسبنيش هنا ارجوووك
الاب : هسيبك انا لو قتلتك هتسجن فهسيبك هنا وسط الديابا تاكلك ولو مكالتكيش هتموتي من الجوع
همس ببكااء : ليييييه انا عملتلك اييي دا انا حتى بنتك حراااااام 
الاب : لا مش بنتي انتي بنت الرقاصه ربنا يجحمها انتي بنت حرااااام
همس بصراااخ : اسكتتتتت بكرهاااااك يا ابويا بكرهك
الاب : قلتلك انا مش ابوكي انا ماشي ابقي خلي بالك من نفسك ههههههه
مشي البارودي بع ربيته الفخمه وعينيه كلها قسوه محنش غير وهوا في نص الطريق عينه دمعت بس بعد كده مسحها  وكمل طريقه
************************************
عند همس 
همس : ياناااااااس الحقوووووني ببكاء ابويا اتخلى عني ومفاضليش غيرك يارب 
همس قعدت وسط الصحرا فتره طويله من غير شرب تحت الشمس القاسيه وقعت مقدرتش تكمل مجازفتها
*****************************
فيلا زين السيوفي
زين : اي هنطلع بالشحنه انهارده عايزها تبقا جاهزه في غصون ساعه تبقا في نفس المكان اه طبعا هيستلمها البارودي تمم علي معادنا
زين : يا يوسففف يوسفففف
يوسف : اي يعم بتزعق ليه الدنيا هتطير 
زين : لا الشحنه هي الي هتطير يلا اجهز ساعه وهنطلع 
يوسف : ياه هوا البارودي لسه عايز الشحنه دا غبي غباء 
زين : العكس اذكي مننا كلنا لما يعرف ان الشحنه عليها جمارك ويبقا لسه عايزها يبقا في انه 
يوسف : جايز 
بعد ساعه في الصراء همس مرميه عالارض لا حول لها ولا قوه مش حاسه بأي حاجه 
مجموعه من العربات الفخمه الباهره معديه ورا بعض الشكل كان مرعب زين لمح شي مرمي عالارض من عربيته قرر انو يغير طريق سيره ويروح للشي دا وباقي العربيات كملت طريقا 
زين لما قرب لقا ملاك في فستنها السماوي وشعرها الي مغطي وشها ووشها الاحمر من كتر الشمس زين شالها وحطها في العربيه وقرر انو يرجع وميكملش معاهم 
*****************************
فيلا زين السيوفي 
زين : اي يا يوسف لا كمل انتا حصلي ظروف رجعت كمل لوحك هوا انتا صغير اه كمل وابقا طمني 
زين قفل الفون وبص لهمس الي كانت في قمه الجمال وهي نايمه عمال يضرب كف علي كف ويسأل ياتري حكايتك اي ؟
زين : يا دادا خلي بالك منها هروح اجيب دكتور واجي لو فاقت بلغيني
: ماشي يبني خلي بالك علي نفسك
بعد فتره 
الدكتور : انهيار عصبي واضح انها قعدت تعيط لحد ما اغمي عليها 
زين : تمم ماشي متشكر
الدكتور : العلاج دا تجيبو وتاخدو مرتين 
زين تمام ماشي 
بعد فتره
همس : اههههه
زين : بصلها ويتبععععععع
همس فتحت عينيها الواسعه الجميله وهي مستغربه بتبص حواليا بتشوف انها قاعده في غرفه في قمه الفخامه وذوقها الراقي والوانها العميقه الشديده في الجمال
همس بصت لقت شاب قدامها في الثلاتيني من عمره باين في قمه الوسامه
همس : اهه اي الي جبني هنا واي الي حصل
زين بصلها : لقيتك مغمي عليكي في الصحراء فجبتك
همس : وكنت بتعمل اي في الصحراء 
زين بإستغراب : وانتي مالك المفرود تحمدي ربنا اني لقيتك وجبتك قبل مت*موتي
همس بإصرار  : بس بردو عايزه اعرف كنت هناك بتعمل اي في الوقت دا ؟!!!!
زين : انا غلطان ياريتني سبتك كان زمان الد*يابا ك*لتك 
همس افتكرت كلام ابوها
همس بدأت دموعها الرقيقه تقع علي خدها وشعرها الي مالي وشها 
زين في سره : اد اي جميله حتي في حزنك
زين : بتعيطي ليه دلوقتي المفرود تنبسطي اني لحقتك 
همس : ياريتك سبتني ام*وت وارتاح احلي 
زين : ممكن سؤال ؟
همس : اممم
زين : اي الي وداكي هناك ؟
همس بعياط وبضحك سخريه : ابويا 
زين بصدمه ؛ نعمم؟! ازاي دا في اب كدا 
همس بضحكه سخريه : اه ابويا الملك ههههههههه
زين : مين ابوكي رغم من شكلك وحالتك باين عليكو مبسوطين 
همس بسخريه : انا بنت البارودي بيه ههههه
زين بصدمه ؛ مين ؟ ازاي دا انتي انتي اكيد ن*صابه هوا الي وزك مش كدا ماسكها من ا*يدها ج*امد انط*قي اي الي حصل وزك عليا ليه 
همس : انتا عبيط انتا الي جبتني هوا انا الي ضر*بتك علي ايدك ياشاطر سيب ايدي لو سمحت 
زين قام بسرعه رهيبه واتصل بيوسف : يوسف الو
يوسف؛ اي يا يا زين 
زين : خلصتو ولا لسه ؟
يوسف : حصلت مشاكل كتير والبارودي طلع منو غدر وطلع سلا*ح عالرجاله بس خلصت بخ*ساير بسيطه بس مخدناش الفلوس بس البض*اعه لسه معانا مةقلقش
زين حط ايدو علي راسو : سلام
راح بإن*فعاليه مسكها من ايدها : انطقي قولي وزك قالك اي جه ي*ضربها مسكت ايدو وضر*بتو هي قلم 
زين مسك ايدو علي وشو 
زين : انتي اتجننتي تض*ربي زين السيوفي 
خدها من شعر*ها وحطها في او*ضه ض*المه في نهايه الفيلا
صورها كام صوره وهي في حاله يأس 
******،*************************
زين بعت الصور للبارودي وكلمو
البارودي : اظن حلوه صح
زين : مكنتش متوقعها منك يا بارودي بس انا عملت احتياطاتي شفت الصور وولا ؟
البارودي : صور اي ؟؟
زين : ههههههه بنتك معايا يا بارودي بين ايديها وصدقني مش هعديها 
البارودي : ههههههه انا معنديش بنات 
زين : حتي الي بعتلك صورتها
البارودي ؛ انا مبتهددش الي عندك دي مش بنتي لو عايز تق*تلها اقلها انا اصلا نفسي اعملها بس خساره اخش الس*جن فيها
زين ؛ دي بنتك ؟؟؟!!!
البارودي بنرفذه : اخرس انا معنديش بنات ولا عندي عيال من اصلو سلام يا هه زين السيوفي
***************************
يوسف رجع الفيلا 
يوسف : في اي يا زين واي الصوت دا كان صوت همس وهي بتصرخ لانها بتخاف من الضلمه وفجأه صوتها وقفؤ
زين جري عالاوضه. ولقاها مرميه ومش عارفه تتنفس شالها جري علي قوضتو وبدا يهديها واداها العلاج وشربها يه بس مازالت فاقده الوعي
يوسف : زين مين دي ؟؟
زين ؛ دي همس البارودي
يوسف بإنفهال : هنقتلها ؟!
زين ؛ لا لانو مش هيبكي عليها تخيل انا رجعت ليه 
زين حكى ليوسف عن الصحراء وعن مكالمته لابوها
يوسف : لايمكن في حد معندوش قلب للدرجه دي دا اكيد اتجنن
زين بالظبط كده المهم هعمل معاها اي ؟ مش عارف معتش ليها حد. ؟!!! الوضع غريييب جدا
يوسف : ولا غريب ولا شيئ هنجهزلها قوضه وهتقعد لحد منشوف اخرتها اي 
صويت من غرفه همس 
زين ويوسف طلعو بسرعه لقو حد بيحاول يق*تلها زين بدون تردد طلع م*سدس وق*تلو 
همس : اههههههههه اهيييييي اي دا د*مم 
همس بدأت تفتكر الي حصل من عشر سنين 
همس اتجمدت وبدأت تعيط بهستيريه يوسف ندا الامن يتاو الج*ثه وزين باصص جامد لهمس الي كانت مخضوضه بطريقه مرعبه زين مسكها وحضنها جامد وبدأ يملس علي شعرها وبدأ يهديها بكلامو 
*******************************
الباروده جاتله مكالمه ضايقه 
البارودي : يعني اي معرفش انا بعتو يقتلها يقوم هوا الي يتقتل ؟!!!!
البارودي جاله تليفون 
البارودي ؛ الو اييي يعني انا بعتو علي شان يق* تلها هوا الي يت* قتل ؟؟!؟
البارودي كس*ر الفون وقال : والله لويك يا زين السيوفي 
******************************
همس مهديتش غير لما زين ضمها ليه جامد وبدأ يملس علي شعرها 
زين : عايزك تقوليلي ليه ابوكي بيك* رهك دكدا 
همس ببكاء وصوت متقطع : انا مليش دعوه هي السبب انا معملتش حاجه وتنيتها تردد الجمله دي لحد ظهديت ونامت 
زين نزل وقفل الباب عليها وراح ينام في الصالون 
اد اي كان يوم صعب بالاخص علي همس ازاي تستحمل كل الوج* ع دا لوحدها ازاااي كل دا في دماغ زين ومش قادر يحدد السبب
يوسف دخل قوضته ينام وزين كذلك 
اليوم التاني زين صحي وكان عايزز يغير هدومهة طلع فوق وخبط عليها مردتش فعرف ةنهاىنايمه وقرر ميزعجهاش ودخل بصلها اد اي شبه الملاك وهي نايمه 
دخل غير ونزل 
زين جاله تليفون 
زين : الو ازيك يا حبيبتي
ساره: ازيك يا زين عامل اي واحشتني اوي 
زين. انتي اكتر يا صرصاره قلبي
ساره : ههههه انتا لسه فاكر 
زين. ؛ ودي حاجه تتنسي المهم معاد طيارتك امتى 
ساره : كمان ساعتيت يا زين يعني كلها خمس ساعات واشوفك انتا بجد وحشتني اوي يا زين 
ساره وانتي اكتر يا حبيبيتي هكون في استقبالك يا صرصاره قلبي 
ساره : سلام يا زين 
زين قفل ونده للداده 
دادا : نعم يابني ؟ 
زين : لما همس تصحي في هدوم فوقق جبتها ليها وفطريها يا دادا والننبي 
دادا ؛ حاضر يا زين 
زين خرج من فيلته الفخمه وراح لمستشفي السيوفي 
دخل لمكتب المدير 
زين دخل واول لما دخل سلم علي سيف 
سيف : واحشني والله يا زين لءك واحشه 
زين وانتة اكتر المهم معزوم عندي انهارده عالغدا انا وانا ويوسف وعندي ضيفه وساره جايه انهارده هروح اجيبها
ساعه ما سيف سمع اسم ساره قلبو دق جامد
سيف : هاا 
زين ؛ هاا اي بس انتا عندي انهاردهة
سيف : المهم انا جاي معاك نقابل ساره انا خلصت شغل وزهقان يلا بينا 
سيف ابن عم زين ويوسف
سيف وزين راحو المطار ووقفو لاستقبال ساره فجأه لقو بنت في غايه الجمال جايه عليهم بفستان احمر للركبه وشعر مفرود وبشرتها كانت في غايه الجمال حرفيا سيف قلبو بدأ يدق جامد
فجأه جت جرؤ علي زين الي شالها وحضنها ولف بيها 
ساره : وحشتني اوي يا زين 
زين وانتي اكتر يا عمري 
سيف : احمم مفيش واحشني يا سيف 
زين ضرب سيف علي ايدو وقال: بطل رخامه يلا 
ساره : ازيك يا سيف 
سيف : الحمد للهة
زين وساره وسيف في طريقم للرجوع
***********************************
في الفيلا 
همس صحين وكانت نعسانه ونزلت علي تحت لانها كانت عايزه تشرب دورت عالمطبخ لحد مالقيتو وبعدها دخلتو
همس : احمممم
الداده : همس صباح الخير يا بنتي 
همس : صباح النور ممكن اشرب
الداده : طبعا لحظه
جابتلها مايه وشربت وبعدها 
الداده : زين جابلك حبه فساتين فوق اطلعي خدي شاور والبسي وبعدها انزلي علؤ شان الفطار 
همس بكسوف : حاضر 
وطلعت همس وعينها جت علي فسان في قمه الجمال لونه اوف وايت وضيق شويه من فوق ونازل بإتساع من تحت كان تحت الركبه وبكت وفردت شعرها الاسود الناعم وكانت في قمه الجمال
نزلت لتحت وهي نازله زين وسيف وساره دخلو وهي بتنزل زين فضل باصص ليها جامد ولا كأنو شاف حوريه كان صوت كعبها صوت قلبو اعلي منها 
ساره : زين مين دي 
زين : هاااا 
ساره : هااا اي مين دي 
زين دي خطيبتي
ساره وهمس صوت واحد : نعممممممم
زين بص لهمس بمعنس اسكتي
ساره : زين انتا خطبت من ورايا ؟!!!
يوسف دخل : هوا مين دا الي خطب وامتى 
ساره : حتي يوسف مش عارف 
زين : ساره اطلعي اهدي وبعديها افهمك كلهم اتفرقو وبعدها همس طلعت فوق وزين وراها دخل وقفل الباب وهي قلبها بيدق جامد
همس : ازاي تتجرأ تعمل كده 
زين : كنتي عايزاني اقلهم اي ابوها عايز يقت * لها وانا حاميها منو ؟!!!
همس : ولا تقول ولا متقولش انا كده كده ماشيه اصلا هروح ادور علي شغل واشوف دراستي وأجر شقه اقعد فيها 
زين ؛ ومين الي سمحلك بكدا ؟؟!!
همس : وانتةا مالك انتا صدقت انك خطيبي بجد ولا اي هااا
زين : هييبقا بكرا رسمي يا همستي 
همستك ؟؟؟!!
اه وبعدين ياترا القموره في كليه اي فنون جميله 
همس : نينينينيييي لا في جرا *حه قلب 
زين : جيتيلي في وقتي زين قرب منها وجاب ايدها وحطها علي قلبو وقلها قلبي بيدق جامد من بدري شوفيلي حل 
وشها احمر وويتبععععع
زين  : جيتيلي في وقتي وقرب منها وحط ايدها علي قلبو وقالها شوفيلي قلبو مالو عمال يدق من بدري 
همس وشها احمر من كتر الكسوف وبقا زي الفراوله
زين بضحك : هههههه خلاص خلاص اهدي انا بهزر يا دكتور يعني ماليش حق اهزر مع خطيبتي 
همس بغيظ : انا مش خطيبتك ولا هبقا حتي تمم
زين  : لا هتبقي رسمي قدام الناس بس حطي في بالك عمر مهيحصل بينا حاجه من بتوع المخطوبين ولا حتي المجوزين لا دلوقتي ولا بعدين 
همس باصتله ببرود وقالتله : اي الثقه الي عند.ك دي حتي لو انتا عايز برضو عمرو مهيحصل 
زين بنظره حاده. : شكلنا متفقين 
همس : اشطا 
زين فتح الباب وهوا طالع قلها 
زين : خمس دقايق يا همستي وتبقي تحت عشان الغدا لاني مبحبش الي بيتأخرو وبضايق هااا قفل الباب وطلع 
همس : باااااارد 
بالفعل بعد ١٠ دقايق همس نزلت وقعدت علي السفره والغريب ان زين جه قعد جامبها وباصلها وابتسم ابتسامه مستفزه ضايقتها 
ساره جت بعد مظبتت نفسها وسيف الي كان قاعد وباصصلها طول الوقت ويوسف الي بيدايق من وجود سيف لانو عارف ان بيحب اختو بس زين اشبه الاعمي لانو مش شايف كده 
يوسف من تحت درسو : نورت يا دكتور سيففففف 
سيف : بنورك يا بشمهندس يوسفففف 
ساره : اي في ايه انتو بتتكو علي اخر حرف اي لسانكو بيتشل
زين : فكك منهم يا ساره طول عمرهم زي ناقر ونقير علي طول 
ساره : صح يا زين امال ماما فين من ساعه مجيت مشفتهاش ؟!!
زين : ماما راحت الاسكندريه هي وبابا يقضو شهر هناك يصيفو وبالمره في شاليه هناك عايزين يشتروه 
ساره : اي دا هما بدل ميزحلقوكو زحلقو نفسهم ههههه
وضحك كلهم بعد خمس دقايق الاكل جه والداده والخدم رصو الاكل وكان اكل فخم معني الكلمه بس همس متبهرتش بأي حاجه من ساعه مجت عند زين لان كل دا كان عند ابوها واضعاف اضعافه 
همس : تسلم ايدك عالاكل 
الداده ابتسمت وقالتها تسلمي ومشيت 
بدأ ياكلو وزين لاحظ ان همس مبتاكلش اي لحوم واستغرب 
زين : همس انتي مبتاكليش لي بروتينات ؟!!!
ساره بمقاطعه ؛ الله اسمك همس اسمك حلو اوي استني اشوفلك دلعع اممم ممكن همستي 
زين اول ما سمع الدلع قعد يضحك بهستيريه وهمس الي بصتله بغيظ 
همس : اه اسمي همس بس انتي اسمك جميل برضو
ساره : انتي اجمل 
زين : مردتيش عليا يا همستي 
همس بلا مبالاه ؛ انا نباتيه مباكلش لحوم 
زين : اممم وانا اقول انتي ليه شكل عود القصب 
همس بمقاطعه : انا عود قصب ؟؟؟!!!! 
سيف : خلاص اهدو يا جماعه انا الي عود قصب 
زين : لا هي اصل القصب بيبقا مسكر يا سيف. انتا متنفعش هههههههههه
همس اتضايقت وكملت اكل وبعدها قامت وقام بعدها يوسف وزين اتفضل سيف وساره 
سيف : احممم ساره اخبار كليتك ودراستك بره
ساره : الحمد لله يا سيف انتا اخبار شغل الطب اي ؟!!
سيف : الحمد لله انا جراح شاطر بس الدنيا بقت وقاطعو يوسف الي جه وقال 
يوسف ببرود : يا دكتور عايزينك علي شان ناخد رأيك في شيئ بره ونقعد قعده رجاله سوا 
ساره : وانا ؟!؟
يوسف : انا قلت رجاله يا ساااره رجاااااله
طلعو يوسف وزين وسيف الجنينه وطلعت ساره لهمس فوق 
ساره خبططت عالباب ودخلت لقت همس قاعده شارده
ساره : همس ؟!
همس : هاااا
ط
ساره : الجميل شارد في اي ياترا في خطيبو ولا اي هههه
همس اتكسفت 
ساره ؛ عندي ١٩ سنه في تانيه كليه حقوق وانتي ؟!
همس : عندي ١٩ برضو في تانيه طب قسم جراحه قلب 
ساره : بجدد نفس سييف يعني 
همس : مين سيف ؟!
ساره : الي كان تحت مع زين ويوسف 
همس : اههه تمم افتكرت صح هوا يقربلكو اي 
ساره : بصي يا ستي هوا ابن عمي 
همس ؛ اممممم بس شكلو متعلق بيكي وبزين وكده 
ساره بتوتر : هه بيا ازاي يعني لا طبعا 
همس : مقصدتش اقصد انو شكلو بيحبكو وكده اضايقتي ولا اي ؟!
ساره : لا بس بصراحه هحكيلك سيف بيحبني من ساعه متولدت كنت لسه مولوده وهوا عندو ١٠ سنين من ساعتها وهوا بيحبني وانا عارفه كده بس خايفه يا همس بصراحه منكرش انا كمان ممكن يكون في مشاعر ليه بس خايفه تتقلب بعد كده من نحيته او نحيتي فببعد افضل
همس ؛ غلط يا ساره المفرود نواجه الي بنحبو علي شان نكسر الشك بدل مقلبنا في يوم هوا الي يتكسر 
ساره  : معاكي حق هشوف المهم انتي وزين ااتعرفتو ازاي والحب ابتدا ازي 
همس : بصي انا ارتحتلك مع انو منبه عليا مقولش لحد بس هقلك 
همس حكت لساره كل الحكايه من اولها لاخرها وهي ازاى وصلت لحد هنا 
ساره : يااااه يا حبيبتي شكلك عانيتي كتير بس ان شاء الله ربنا هيعوضك بس قولي يارب 
في الاتجاه التانلي
*******************************
عند الشباب 
يوسف بنص لسان : سييف ةالا قلي اخبار المستشفي اي 
سيف : ماشيه يا يوسف الحمد لله 
زين : احم طب انا هستأذن يا جماعه عايز انام شويه لاني معرفتش انام طول الليل 
سيف ويوسف : طبعا اتفضل
زين طلع قوضته فتح الباب لقا ساره قاعده مع همس 
زين : احممم ممكن يا ساره انا عايز همس شويه بس انزلي سسيف ويوسف تحت 
ساره : حاضر 
نزلت ساره وزين قفل الباب 
همس ببلع ريق : نعم ؟ انا كمان هنزل بقا تعوز حاجه كانت خارجه قام ماسكه من ايدها وجابها قدامه بقت قريبه جدا منو 
زين : انتي عايزه اي ولا اي هااا
همس : هااا هعوز اي يعني انا عايزه انزل 
زين ؛ وانا عايزك هنا المهم هقلك انا حاليا قلتلهم اني طالع علي شان انام بس للاسف انا جيت علي شان انا عايز اشوفك 
همس بصدمه : نعم هااا انتا مش قلت 
زين : مكلنا بنقول هوا الكلام بفلوس الاااه المهم ماما وبابا جايين انهارده عايزك بأحلى فستان تظهري وتسريحه شعر ومفيش ميكب والفسات طويل وبكم 
همس ؛ وانا افصلو فين دا يا زين باشا اقول شوبيك لوبيك فستتانك بين ايديك ؟!!
زين : لا انا الي هقلك كده المهم زي مقلتلك ومتفرديش شعرك 
همس : ودااا ليه داااا ؟!!!انا بحبو مفرود
زين. : طب منا كمان بحبو مفرود برضو بس مش هموت لو مشوفتكيش بيه ساعه او اتنين 
همس : انتا بتقول اي ؟!!
زين : بقول انك حلوه والحلاوه في حد ذااتها شيئ جميل فمش عايز حد يحطك في قلبو او دماغو 
همس : اي الجرأه دي 
وكانت ماشيه قام ماسكها وهي قالت : زييين
قلبو دق جامد اول مره تنطق اسمو كان لاول مره يحب اسمو منها
زين : تصدقي اسمي طلع حلو 
زين سمع هوليله تحت عرف ان اهلو وصلو 
زين : همستني ماما وبابا جم علي اتفاقنا هااا
زين نزل وقابل اهلو 
احمد السيوفي ابو زين. : صرصاره بنتي 
ساره : يوووه يابابا بلاش صرصاره دي بدايق 
الام ميرفت : حبيبتي يا صرصارتي وحشتيييني 
ساره : وانتي اكتر يا ماما بقا كده يا ما تعرفي ان زين خطب ومتقوليليش 
زين في سره يابنت الغبيه يا ساره 
الاب والام : ايييييييي
الام بصدمه : نعمممم مين دا الي خطب ؟!!!
ويتبععععععع
*********************************
الاب والام : اييييي
الام : مين دا الي خطب ؟!!!!!!
يوسف وسيف دخلو 
يوسف في سره : ولعتتت يا زين البس
******************************
فيلا البارودي 
البارودء : اي يا ذفت انا مش قلت اجهزو علي شان علي شان هنروح الق*سم 
الشخص ؛ حاضر يا بيه العربيه بتتمول بس وهاجي اهو 
بعد خمس دقايق الشخص جه وركب البارودي ومعاه كميه حراسه فظيعه بطريقه مرعبه وعربيات كتير الي يشوف ولا كأن وزير الداخليه هوا الي جوه
وصل البارودي وفتحولو الجارد باب العربيه. ودخلو معاه وكان اي حد يشوفو يضربلو تعظيم سلام 
دخل لمكتب نائب وزير الداخليه بالفعل 
البارودي : طارق بيه اخبارك 
طارق : بخير يا بارودي بيه نورتنا 
البارودي : عايزك في خدمه 
طارق اامرني يا بارودي باشا 
البارودي : بنتي مخطوفه وعايز اقدم بلاغ والي خاطفها زين السيوفي حضرتك انا عايز قوه معايا وامر بالتفتيش 
طارق : اوامرك يا سيدي 
بعد ساعه من الزمن 
في فيلا السيوفي
ميرفت : مردتش عليا يازين انتا خطبت من ورايا ؟؟؟!!!! 
وفي اللحظه دي جه البارودي ودخل الفيلا كأنو مقتحم ليها هوا والقوه العسكريه ومعاه ورقه تثبت انو رافع بلاغ وان لو بنتو اتلقت يتم القبض علي زين السيوفي 
زين : اي قله الادب دي البيوت ليها حرمتها ازاي تتجرأو
الظابط : زين باشا معانا امر اننا نجيب همس البارودي وانك متهم بخط*فها ب*قوه غ*صب عنها 
زين بصدمه : لا طبعا اي دا مين الي قال كدا 
في اللحظه دي همس نزلت واتصدمت لما شافت ابوها قلبها خاف 
همس : ب..بابا
البارودي بتمثيل : بنتييييي حبيبتي خ*طفك ازاي قوليلي 
القوه بدأت تهجم علي زين ودا وسط عياط ونرفذه الموجودين 
همس : باااااس انا محدش خ*طفني انا هنا بمزاجي 
البارودي : ههددوكي بيأيه يا بنتي علي شان تكدبي كده هااا قوليلي 
زين بمقاطعه : باااااس ازاي حد يقدر يخطف مراتووو هاااا
دهشه وصدمه الجميع علي وشوشهم وخصوصا همس 
البارودي : بس يا حيو* ان يا كل* ب مرت مين اي التمثيليه الجديده دي 
زين : للاسف مش انا الي بمثل دا انتا يوسييييف هات الورقه 
يوسف اداله عقد الجواز
زين : ودا عقد الجواز 
الظابط : همس هانم هل دي امضتك فعلا 
زين بصلها بترجي بمعني قولي اه 
همس بجرأه : اه امضتي وزين السيوفي جوزي علي سنه الله ورسوله وانا بقدم بلاغ علي البارودي باشا بتهجمه علينا بدون اي دليل وكمان لمحاولتك قتلي 
الكل اتصدم اي دا هل دا فعلا حقيقي هل في اب جاحد كده ولا البنت هي الي غلط كل الاسأله دي بتدور في دماغهم كلهم وهما في ذهول
همس بأخذ نفس عميق : اكتب البلاغ يا باشا 
البارودي بوش احمر غاضب : ومين الي قبل جوازك انتي لسه قاصر مينفعش 
زين بمقاطعه. : اي دا يا حمايا ازاي تقول كده امال امضت مين دي وشهاده مين دي بالفعل طلع توقيع البارودي بالملي مفيهوش غلطه 
كى دا تحت صدمه همس 
همس بضحك : هههههههههه الكل باصلها 
همس : هههههه يابابا انتا نسيت يا حبيبي يوم فرح بنتك اد اي انتا قاسي سيبتيني في الصحرا للد*يابه تكلني يا بابا وجاي عايز دلوقتي تاخدني ههههه لا ضحكتني بجد وسقفت جامد شااااابوووه ليه يا بارودي باشا انتا فزت لانك كسر*تني فعلا وكس*رت امل اني احبك الواحد في الميه الي كانو فاضلين انااا بك*رهك يا بارودي وانا الي هاخد حقي بإيدي همس سابته وطلعت فوق  والكل تحت تأثير الصمه زين كان قلبه واجعه عليها
البارودي والقواات مشيت 
 الام : انا عايزه تفسير لكل الي حصل حالا وزين انتا كنت هتروح مني يا حبيبي كانو هياخدوك 
زين : ماما انا محدش يقدر يلمسني لا انا ولا همس 
الام بغضب : مين همس الي انتا طالع بيها السما دي بت ص*ايعه وخارجه عن طوع ابوها وتتجوز من ورااه 
زين بغضب : ماما مسمحلكيش همس مكانتش تعرف اي شيئ عن الي حصل دلوقتي والعقد دا اي نعم حقيقي بس هي متعرفش عنو حاجع والي انتي بتقولي عليه ابوها دا سابها في الصحرا لوحدها وسط الديابا والتعابين وقطاع الطرف ومبصش وراه حتى وبعد منا انقذتها بعتلها حد علي شان يقتلها كفااايه بقا متحكموش علي حد من غير دليل ولعلمكو انا كنت بتكلم مش بجد من شويه ولكني خت قرار حاسم انهارده اني هكتب علي همس وهتبقي مراتي عالسنى والشرع هتبقا مدام زين السيوفي رسمي 
فجأه ميرفت وقعت من طولها عالارض كلهم اتلمو 
الاب : عاجبك كداااا يا سي زييين 
طلعوها فوق قوضتها وسيف بدأ يكشف عليها ولقا ضغطها علي بس اداها حقنه مسكنه
الاب : انا عايز افهم يا زييين وحاااالا 
زين : الي عندي قلتو يا بابا كلامي خلص البارودي شغلنا معاه خلص هقطع الشراكه 
الاب : عملك ايي هااا ؟!!!
زين : غدر بيا في شغل خاص
الاب : اكيييد زفت سللاااح قلتلك بلاش شماااال 
زين بتأفف : ان شاء الله 
يوسف : يا جماعه الدنيا متلخبطه والمواضيع متعقده فأستهدو بالله علي شان نحلها 
زين : حلوها انا عن نفسي قلت الي عندي خلصت ماشييي
وسابهم وراح قوضته الي همس فيها دخل وسط الوضع المتأثر جامد ولقى همس ضما رجليها لوشها وعماله تعيط وعلي اخرها راح خدها في حضنو من غير اي مقدمات من غير تفكير في الامر من غير اي شيئ هوا امتى حبها وازاي مش مهم كل دا مش فارق معاه الي فارق مععاه دلوقتي انو عايز يبقي جمبها ويضمها لحضنو 
اما هي فنسيت كل الي في بالها واكتفت بأنها تبادله الحضن ودموعها ماليه وشها وعماله تشهق ومش فادره تتنفس 
زين : همس خدي نفس مسك وشها وبدأت شفتها تزرق ومش قادره تتنفس 
زين بصوت عالي : هااااامس اتنفسي خدي نفس همس 
طلع بأقوي سرعتو وهوا بيقول : سييييييييييييف بسرعه تعاااالا كلهم اتلمو بسرعه لدرجه ان ميرفت نفسها فاقت وجت لقو حالتها لا تسر نهائي 
سيف لقا نفسها بدأ يضيق وشكلها ميسرش 
سيف بزعييق : يووووسف بسرعه هات عربيتك 
يوسف جري وجاب العربيه 
سيف : هنوديها المستشفي بسرعه النفس داخله في تصادم وممكن نفقدها بسرعه زين بدمعه نزلت شالها وجري بيها علي تحت وركبو العربيه والباقيين جم بسرعه وراهم وصلو المستشفي وسيف راح بسرعه يعقم نفسو ودخل زين اصر انو يدخل غصب عن اي حد 
سيف لقي ان القلب قرب يقف بسرعه جاب الصدمات الكهربائيه وبدأ يصعق القلب كهربا بس لا حياه لمن تنادي صوت الصفاره الي وقفت دليل علي ان قلبها معدش في الوجود قلب همس الي اي حد يحبو مش موجود تحت صدمه الي بيتفرجو من الازاز والام الي بتقرأ قرأن والي بيدعولها والي مش قادر يصدق ان روحو هتروح منو وهوا زين 
زين جري عندها ومسك ايديها وقالها بعياط غزير جدا : همس همستي اوعي تسيبيني ارجوكي انا محتاجلك اوعدك هعملك الي انتي عايزاه ومش هخلي اي حد يلمسك همس كأنها سمعت صوتو وقلبو كأن اتواصل مع قلبها والنبض رجع ليه من تاني كلهم انبسااااط الدنيا جالهم واولهم زين 
سيف بدأ يسيطر عالوضع وفرح جدااا انها رجعت و
يتبعععععععع 
همس النبض رجعلهاوكلهم كانو في فرحه كبيره جدا فوق الخيال. واولهم زين
*******************************
في سويسرا
سالم : قلتلك يا بارودي بلااااش لعب مع عيله السيوفي احنا كلنا في مركب واحده وتجارتنا مش هتمشي من غيرهم انتا مبتفهمش ليييه هااااااا ليييه 
البارودي : يا باشا انا كان قصدي خير والله انا كنت ناوي اخد الشحنه واخلع بس للاسف حصل خساير في الضحايا شويه ومطولناش الشحنه 
سالم : علي شان انتا غبييي يا باروديي غبيييي خسرنا ودا كلو بسببك انتا واي كمان بيحاول يق*تل بنتو انتا اتجننت رسمييي يا بارودي رسمييي بس ورحمه امي لو الغباء دا اتكرر مهتعيش يوم عالارض في نعيم وحياتك هتتقلب لجح*يم وقفل السكه في وشه 
البارودي اول ماقفل كان عامل زي البركاان بيغلي بس للاسف النار بتاعتو مش طايله حد
البارودي اتصل علي شخص وقالو : نفذ الي قلتهولك انهارده بأي طريقه بزعي*ق فااااااهم 
******************************
في مستشفي السيوفي
زين فونه رن والمفاجأه انه كان سالم زين سحب نفسه وراح لمكان بعيد عن الانظار 
زين : امممم
سالم : زين انا لسه عارف الي حصل متلومنيش علي حاااجع تمم انا مش ناقص 
زين : الغدر جه منكو كتيير يا سالم بيه بس صدقني مش هسكت من هنا ورايح والي هيقرب من مراتي هق*تلو 
سالم : لا بالنسبه لهمس فمحدش هيقربلها متقلقش 
زين : انا مش هستني حمايه من حد انا اقدر احميها كويس اوي يا سالم بيه وانتا تعرف كده واذا كان عليك مكالمتك غاليه والله بس الحرب بين البارودي والسيوفي ابتدت ومش هتهدي غير لما حد فينا يفوز ومش اي فوز يفوز بالدنيا 
سالم : زين انا مش صغير هاااا واوعا تنسا اني ممول بنسبه ٣٥ في الميه كل دا مش سهل 
زين : بس للاسف رجالتك طلعت فاشله واولهم البارودي بتاعك دا وطلع غدر منو يا سالم بيه فأستحملو الي جاي دمار 
زين مستناش رد وقفل السكه 
زين راح لقوضه همس ودخل مكانش حد معاها شافها والاجهزه متعلقه وماليا جسمها ووشها قلبو وجعو عليها راح وقعد قدامها ومسك ايدها وقال
زين : اوعدك يا همس حقك هيرجع وهتشوفي بعينك واكتفي بالجمله دي وبدأت ايدها تتحرك في ايده زين جري راح ينده لسيف سيف دخل وعرف انها هتبدأ تفوق
سيف : متقلقش يا زين همس هتبدأ تفوق بس علي شان كده محتاجه فتره تهدي فيها اعصابها بعيدا عن المشاكر والضغوطات
زين : ماشي يا سيف همس فاقت وفتحت عيونها الجمال الي بينورو اي مكان مضلم ورجعو الفرحه لقلب زين الي مش عارف هوا عامل كده ليه 
زين خد همس في عربيتو ورجعو الفيلا واهلو وراهم بعربيات تانيه 
في الفيلا 
زين مسك همس من ايدها وبدأ يمشها علي شان يطلعها القوضه رجلها معادتش مستحمله زين قام شالها وطلعها فوق وهي طول الوقت بصاله 
زين : حمد الله عالسلامه يا مدام همس هههههه
همس بغيظ : مين المدام دي ؟!!!
زين : سلامتك يا همستي انتي نسيتي اني جوزك ولا اي 
همس : اه تقصد الورق الزور 
زين : هشششش طب بذمتك حد قدر يكتشف انو مزور لدرجه ابوكي فكر ان دي امتضتو من كتر الوضوح ههههههه
همس : وبعدين يا زين هاا وبعدين هتنينؤ كدهة
زين قعد جمبها وبصلها : ومالو كده طب دا احلي وقت في حياااتي كلها عالاقل خطوبتي بكره وقاعد جمب خطيبتي 
همس ؛ خطوبتك ؟!!!
زين : لااا لااا تصدقي فكرتيني مينفعش خطوبه لازم نعلن جوازنا رسمي قدام العالم كلو بكره الفرح يا روحي مش الخطوبه همس عملت نفسها اغمي عليها تاني 
زين جري عليها : همس همسسس فوقي يا سييي
همس بمقاطعه حطت ايديها علي شفته وقالت هششششششش 
زين قعد باصث ليها وقت طويل اد اي هي جميله زين الي عمرو محب ولا عرف يعني اي حب يلين قلبو بمجرد بصه وصوة حلو وقلب طيب وجمااال ولا كأنهةفي حلم لا دا حقيقه 
همس شالت ايدها : اييي فضييييحه بهزر الااااه
زين بغضب : اي بهزر دي قلبي كان هيقف انتي لسه طفله فعلا علي قد سنك 
همس : وانتي سي العريف يعني عندك كام سنه يعني ٢٠ 
زين بضحك : هههههههه لا انا ٣١ والله ههههه
همس بصدمه : يالهوي دا انتا طلعت كبير اوي لا لا انا هتجوز واحد اد ابويا لا انا مش موافقه لا مينفعش يا خويا زهره شبابي هتروح 
زين ؛ والنبي اتنيلي انتي تطولي اصلا 
همس : نينينينيييي بس انا عندي سؤال ؟
زين : اممم
همس  : انتا عملت كل دا امتا 
زين : لا اكسكيوز مي دا شغلي 
زين سابها ترتاح ونزل تحت لاهلو 
ميرفت الام : اي يابني هي عامله اي دلوقتي طمني 
زين : هي بخير يا ماما ركزو معايا يا جماعه انا هقلكو علي حكايتها 
يوسف وسيف وساره واحمد وميرفت اتلفو ليه وبدأ يسمعو 
زين حكالهم من الاول خالص لحد الان 
كان مع كل جمله بيقلها قلبهم كان بينبض وجسمهم يقشعر من كتر التفكير والتخيل صعب 
( اد اي صعب نتحمي في حد وهوا يبقا مصدر خوفنا) 
فرت دمعه من عين ميرفت مقدرتش تقاومها 
ميرفت : الفرح هيبقا امتى يا زين 
زين بفرح : بكره يا امي 
الكل : علي خيره الله 
يوسف خرج بره ودا كان فرصه بالنسبه لسيف انو يتقرب من ساره والام والاب مشغولين مع التفكير في الفرح وتحضيره 
ساره خرجت الجنينه وسيف راح وراها 
سيف : احمم
ساره بصت وراها لقت سيف 
ساره : تعالا يسيف 
سيف قعد جمبها 
سيف : ساره ممكن اقلك حاجه 
ساره : اممم 
سيف : اناا اناا بحبك بصراحه من زمان يا ساره 
ساره قلبها دق جامد من كتر الغرحه وبصتله بحب شديد وقالتله : وانا كمان يا سيف 
سيف في اللحظه دي كان طاير من الفرح وقام وبكل نشاط انا هخش اطلب ايدك 
ساره : اقعد يا سيف وبطل غباء ابوس ايدك ونشيط اوي مش هينفع غير لما زين يتجوز وبعدها نبقا نشوف 
سيف : حاضر يستي 
وفي اللحظه دي زين راحلهم وقعد وسطهم 
زين : امممم في اي الحلوين مبسوطين ليه يا ترا 
ساره بتوتر : هااا لا ابدا مفيش في حاجه يا سيف ؟!!!
سيف؛ لا ابدا في اي يعني 
زين : امم تمم
سيف استأذن من زين وقام مشي ساره سابته بسرعه ودخلت وهي بتقول يا ارض انشقي وابلعيني 
ميرفت   : ساره خدي همس لو بقت كويسه وهاتيلها احلي الفساتين وظبطيها وخليها تنقي فستان فرح احلي موديل انا عايزه كل حاجه مثاليه دا فرح عيله السيوفي 
ساره : حاضر يا ماما 
ميىفت : احمد هتعزم اخوك معتز ودا مفيهوش نقاش 
احمد بتأفف : ربنا يسهل 
ساره طلعت لهمس وقالتلها همس ظبطتت نفسها ونزلو سوا يروحو يعملو شوبينج كامل 
بالفعل همس نقت احلي الحاجات وفستان الفرح كان مفاجأه بالنسبه لكل الناس وهما مروحين للاسف بعربيات وراهم حصل ضرب نار جامد وكان قاصد يصوب عالعربيه بتاعه همس وساره لكن مجاش عليهم بس طبعا الحاله النفسيه البقاء لله فيها 
روحو وهما مخضوضين بطريقه فظيعه 
زين : في اي يا ساره ؟؟؟
همس هي الي ردت وقالت : مش هيرتاحو الا لما يقتلوني يا زين 
ويتبععععععععع
زين : في اي ياساره مالو ؟
همس هي الي ردت : مش هيرتاح الا لما يموتن* ني يا زينة
زين بعصبيه : في اي حد يفهمني 
ساره : طلعت عربيه ضربت علينا بالمسدس يا زين بس لحس حظنا مجتش فينا 
زين بنرفزه ومن غير ميفهم طلع بعصبيه رهيبه لوحدو وخد عربيتو ومشي وهوا مش شايف قدامو 
في فيلا البارودي 
البارودي كان قاعد عالسفره ولسه هيبدأ اكل لقا ضرب نار بره وشاف زين الي داخل وبيقتل في الكل والحراسه ومش هامه حاجه 
زين دخل للبارودي ومسكو من لياقه قميصه وحط المسدس جمب دماغه 
زين : ها يا بارودي فين الاضيشك الي بتتحاما فيهم ماتو كلهم قدام عينك ؟!! معقول وانتا واقف مصدوم دلوقتي وخايف وعلامات الخوف ظاهره عليك هاااا مش انا نبهتك يا بارودي انتا غدرت مره ودي التانيه بعديلك بمزاجي كتير بس همس خط احررر زين ضرب طلقه في الهوا ورجع المسدس تاني كان ناوي يضرب بس جاتله مكالمه 
زين. ؛ هاا سالم باشا راجلك في ايدي وكلها رصاصه بنص جنيه تخلص عليه 
سالم. : بلاش يازين اللعبه مش هتخلص كده وهنفضل في بحور دم علي طول 
زين : جه ضرب نار علي مراتي يا سالم بيه 
سالم بصدمه : ايي ؟! افتح الاسبيكر كده يا زين 
زين فتحو 
سالم : تستاهل يا بارودي كل الي بيحصلك انا اتفقت معاك بس انتا غدرت غبيي وافعالك اغبى بس وديني المره الجايه هقتلك بإيدي ومدخلش امورك الشخصيه بالشغل والا هنزل كلنا فااااهم 
زين ساب المسدس وطلع وسط الاموا:* ت بدم بارد 
زين راح شركه السيوفي 
زين : اسر اطلب اعلان عن اننا عايزين سكرتيره والاوصاف انتا عارفها متقلش عن ١٩ سنه تمم
اسر : تمم يا زين بقالك كذذه يوم مبنشوفاكش 
زين ؛ حصل حوارات كتير يا اسر ودماغي اد كده انا جاي استجم ماشي 
اسر : اوك يا زين هبعتلك الملفات 
زين : عايز منك ملف شخصي بإسم همس البارودي 
اسر  : بنت البارودي ؟ 
زين : اه 
اسر ؛ تمم ماشي 
في فيلا السيوفي 
كلهم قعدو يفهمو من همس وساره حكت الي حصل بس كل دا خلص لما الاوردر بتاع همس وصل وحجات الفرح وبدأ التجهيز من تاني 
احمد : يوسف فهم اخوك يبعد عن السلاح السكه دي خطيره واخرها يا مو*ت يا سجن وه وا عارف كده كويس 
يوسهف : ان شاء الله يا بابا 
يوسف خرج بعيد 
يوسف : Hello jink yah yah ok 
يوسف : الو يازين : الشحنه وصلت 
زين : ممتاز محتاجين خبير برمجه والشحنه دي تتحط في المزرعه القديمه الي في الصحراء وانا هخلص واجي وراك علي طول 
يوسف : تمم
يوسف راح بالفعل المزرعه واستلم الشحنه من واحد امريكي والشحنه عباره عن مطبعه فلوس مزوره تتطبع ٢٠٠ ج
بعد وقت زين وصل ودخل 
اي يا يوسف جبت الخبير 
يوسف : اه جوا بيحاول يشغلها 
زين : ها يا هندسه خلصت 
المهندس : بص يا زين باشا الجهاز دا مطبعه ال ٢٠٠ جنيه المزوره بس بشرط نسبه تدققيق الورقه نسبه ٩٦ في الميه يعني تعدى علي اي بنك من غير مالجهاز يكشفها انا هبدأ شغل بس اتمنى نسبتي تبقى كويسه 
زين : خلص انتا بس يا هندسه ومتشغلش بالك يوسف طباعه اد اي تجيب شحنتين سلاح ؟ 
يوسف : حوالي مليون ورقه من دي 
زين : اظن سمعت يا هندسه نسبتك هتبقا ٢%من اي مبلغ هتطلعو وكل ما المبلغ يزيد النسبه هتزيد 
المهندس : تمم
زين : يوسف ظبط الدنيا تمم وانا سهران في كازينو ال*** ابقا حصلني 
يوسف : تتمم
زين راح الكازينو وكان رايح بهدف انو يصطاد بنت شغاله عن البارودي 
زين في مسافه عشر دقايق كان شاقطها وخدها في شقه مفروشه وفعلو ما حرمه الله 
*********************************
في صباح اليوم التاني 
زين صحي لقى واحده نايمه جمبه اتقرف اوي منها واد اي هي رخيصه بس قام خد شاور وطلع وهوا لازم يمثل عليها علي شان الدنيا تظبط 
زين : زوزا زوزا اصحيي 
زوزا صحيت وبكل جرأه قامت من تحت البطانيه من غير اي شيئ وباست زين وهوا في الوقت دا كان نفسو يقتلها بس ليس باليد حيله 
زوزا بدلع :  عجبتك 
زين : هههههه اكيد دا انتي فرسه 
زوزا. : بجد يعني هشوفك تاني 
زين ؛ هشوفك كتير يا فرسه المهمةانا هسيبك لان انا فرحي انهارده للاسف 
زوزا بصدمه : هتتجوز ؟! 
زين : هوا انا عشمتك بحاجه ؟! سلام 
زين روح الفيلا وكان فاضل ساعه علي الفرح والفيلا مقلوبه علي زين وهوا كان مختفي 
همس ظبتت نفسها وكانت شبه الملايكه والحوريات لما لبست الفستان الي بكم وضيق من فوق وكبييير اوي من تحت وسابت شعرها بحريه ولبست طرحه الفرح ومع المكياااج كانت اشبه بالاميرات الي في القصص
زين ساعه مدخل الفيلا دخل علي قوضه جمب قوضته وغير هدومه ولبس البدله وكان وسيم فوق الخياال 
الكل جهز والمعزومين بدأو يحضرو وكلهم كانو جمال جدا زين قرر يدخل علي همس القوضه 
دخل وقفل الباب اول مدخل اتصدم من جمالها واد اي هي جميله وهاديه وهي واقفه ادام المرايه بتبص علي نفسها فجأه بصتلو وبان علي وشها زعل قرب عليها ومقدرش يستحمل مسح دمعتها وبص جامد في عينيها وابتسم وهي استغربت 
همس : بتضحك علي اي ؟؟؟
زين : علي عروستي القمر واني هتجوز العسل دا كلو دا كتيير والله 
همس : عسل اي وسع كدا يسكر قبل ميتكتب عليا جوازنا علي ورق يا زين انسااا
زين : هههه للاسف مع الوقت الي هوا كام ساعه هتبقي عالاورق وعالفعل 
همس بتوتر : زين احنا اتفقنا 
زين قرب منها وهي رجعت لورا لحد ملزقت في الحيطه 
زين ق رب منها جامد وهي متوتره جدا زين قرب من شفتاها وبكل رقه خد الي كان نفسو يعملو من ساعه مشافها وووووووو
يتبععععععععع 
زين قرب منها وهي تبعد لحد نلقتش مفر وفجأه لقت الجدااار وراها 
زين قرب منها جامد ولف ايده حواليها وقرب من شفايفها واخدها في عالم تاني برقته وحبه الي ظاهر عليه جدا اد اي هي ضعيفه من غيرو 
فجاه الباب خبط وها قد افسدت اللحظه بغبائها ساره وهي بتفتح الباب 
ساره بشهقه : هييييي اسفه اسفه 
زين ؛ لا يا قلب اخوكي علي اي انك افسدتي اللحظه لا عادي منتي ساره هتوقع منك اي 
همس بخجل كانت ماشيه ونازله 
زين : هتنزلي كده يا همستي 
همس : كده ازاي يعني ؟؟
زين بضحك: الروج بتاعك متبهدك
همس : اي قله الادب دي لا اله الا الله راحت قدام المرايه وظبتته بصتلو وقالتلو : اد اي انا قمر مش عارفه ازاي هتجوزك والله 
زين بضحك : هههههه طب منا قمرين يا ختي وعادي يعني 
همس : ماشي يا قمرين هننزل يلا ؟
زين : يلا يا قلبي 
همس :جاتك شكه في قلبك 
زين : يالا يام لسان طويييل 
نزلو تحت وزين قرب من ايد همس ومسكها منها 
راحو وزين قعد وجاب مأذون وهمس فتحت عينها علي جمله : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
همس مصدومه ازاي يعني علننا بقت مدام زين السيوفي ؟ معادتش همس البارودي ؟
تنتها تايهه لحد مصحيت علي مجي المعازيم بيباركو 
الليله خلصت علي خير بس قبل متخلص كان البارودي جه لوحدو 
زين : حماااايا حبيبي نورت جيت في وقتك والله 
البارودي بغيظ : الله يبارك فيك يا ههه جوز بنتي 
زين : جيت عملت الواجب اظن هتمشي بقا انتا كلك واجب وعملت الواجب هتمشي بقا لانك وراك مواعييد ومشاااغل صح يااا حمااايا العزيييز 
البارودي بص لهمس : الف مبروووك يااا بنتي ياااا حبيبتي 
زين : لاااا معدتش بنتك بقا مرااااتي يا عزيزي نورت وشرفت يا بارودي 
زين خد ايد همس وطلعو علي فوق 
همس باصه لابوها بقهر !!
زين دخل وقفل القوضه : هاااا يا عروووسه مبروووووك ليا قبلك 
همس بحزن : الله يبارك فيك 
زين قرب منها : همس مش عايزك تزعلي عالي حصل او ابوكي او او او عايزك تبدأي معايا صفحه جديده وتنسي الي فااات كلوو 
همس :حاضر 
زين : طب اي مش هنتجوز هههههههه
همس بغباء : مااحنا اتجوزنا ؟!!
زين : هههههههههه لا لا انا عايز فعلي انما دا ورقي هههه
همس بدموع : زين ارجوووك انا ببكاء انااا
زين : همس خلاص اهدي مش هضغط عليكي اهدى محدش يقدر يغصبك علي حاجه اهدى وخدها في حضنو 
زين لف همس ونزل ليها سوستته الفستان ولفها تاني قالها : انا ساعدتك خشي كملي والبسي بجامه علي شان ننام يا همستي اليوم كان طوييل 
همس بكسوف : شكرا 
زين بضحك : عفوا يا مراتي 
همس دخلت غيرت ولبست بجامه جميله جدا ورفعت شعرها ديل حصان ومسحت الميكب 
زين اول لما شافها : يخربيتك انتي حلوه دايما كدههه لا لا كتييير كده والله 
همس ؛ تسلم 
همس : امال انا هنام فين ؟
زين : عالسرير 
همس : وانتا 
زين : هههه عالسرير برضووو
همس : لا خلاااص انا هنام عالكنبه دي 
زين شدها وقفل النور وخدها وحضنها ونااام 
الاتنين نامو وغطو في نوم رهيييب 
في اليوم التاني 
ميرفت : لولولولولولييي 
يوسف : اي يا ماما هتجوزيني صح قولي صح 
ميرفت : هههههه لا علي شان العرسااان يصحووو ويفوقو كده انهارده الصباحيه 
ساره : اي يا ماما زين وهمس صحيو ؟
ميرفت : لسه يا ختي ساره اطلعي خبطي عليهم 
ساره طلعت خبططت زين صحي لقي النور داخل علي وش همس ووشها في وشو اد اي جميله. هي نايمه ملاااك 
زين صحاها همس فاقت واتأملت في وشو حبه وهوا كذلك فاقو علي خبططه ساره التانيه همس فاقت دخلت تاخد شاور وزين فتح الباب 
زين بفيظ : اي يا ساره الكلب في اي مضيعه كل اللحظات امبارح وانهارده انا بكرههككك يا ساااااره 
ساره بضحك : صباحيه مباركه يا عتريييس ماما بتناديكو تحت واه صح عمك جه انهارده وولاده وهيقضو معانا فتره 
زين : لحظه يعني ماااالك جه !؟؟؟
ساره اي نعممممم 
زين : اففففف ينعل ابووو كده 
ساره بضحك : طب ما يمنى جت برضو وشكلها منهاااااره يعيني هههههه
ساره نزلت تحت لقت سيف في وشها 
سيف : كنتي حلوه اوي امبااارح 
ساره : وانتا 
سيف : ههههه وانا اي ؟
ساره بغيظ : وانتا كنت حلو يا سيف بطل بواخه 
سيف بغرور : انا حلو علي طووول اصلا يا مزتي 
يوسف : خير يا شباب مبسوووطين اوي كده ليه هاااا 
يمنى جت : احمم هوا زين صحي ؟ 
يوسف بغيظ : ومرااااته يا يمنى هوا ومرااته لسه 
يمنى : اوك 
يوسف للاسف بيحب يمني بس مع الاسف يمنى بتحب اخوووه وبتعشقو هي انا نيه تحب كل شيئ ليها متعجرفه بس في الاخر غغبيه وطيبه وتتطلع تتطلع وتنزل علي مافيش 
سيف غمز لساره 
ساؤه كانت بتشرب زورا : كحوو كحوووو 
سيف : ههه علي مهلك يا ساره 
يوسف : علي مهلك يا حبيبتي 
سيف اتغاظ لانو بيقولها حبيبتي 
فجأه دخل جلال السيوفي اخو احمد السيوفي وعدوه في نفس الوقت الاخواات بينهم طار قديم مخلصش لحد الان طار الخوات صعب 
نرجع لزين وهمس همس خرجت من الحمام وقعدت تصفف شعرها وزين دخل ياخد شاور وهكذا 
بعد فتره طلع لقاها لبست فستان نبيتي تحفه كات وقصير للركبه في ورود بيضه وسيبت شعرها الجميلل وحطت ميكب قليل وزين قرب منها بص في عينها كتييير قوي اد اي هي قمررر زي الحوريااات بس عيونها مليانه زعل فجأه بدون اي مقدمااات ومنعرفش السبب همس وقعت عالارض واغمي عليها. وووووو
يتبعععععععععععععع
زين بصلها في عيونها اد اي هي جميله بس عيونها باين فيها زعل وفجأه وبدون اي مقدمااات
همس وقعت عالارض لاحول لها ولاقوه  زين جري عليها لقاها فقدت الوعي شالها ونزل بيها علي تحت جري كلهم شافوه جريو وراه يسألوه بس هوا مردش لانو عايز يشوفها مالها مش قابل فكره انها غايبه عن الحياه ولو لمده دقايق او حتى ساعات طلع عالمستشفي وهنا كانت الصاعقه نزلت عليه لما سأل الدكتور اي سبب الاغماء وياريتو مسألو
الدكتو : للاسف الانسه همس بتعاني من مرض السرطان وعندها بقالو فتره هنحاول نعمل مجهودنا لنبدأ علاج قبل فوات الاوان 
الكلام نزل علي زين زي الصاعقه وكأن الدنيا اسودت حواليه مبقاش شايف شيئ غير فكره انها تموت مش قادر يتقبلها في تخيلاته بالكو لو حصل فعلا
الكل سمعو التقارير كان صدمه وبالذات لميرفت هي حبتها فعلا زي بنتها وساره الي نزلت دمعه ويمنى الي بتحب زين بس مع ذلك دمعه فرت منها الوحيد الي كان لا يبالي مالك السيوفي اكبر بارد في الدنيا وهنعرف حكايته مع زين
زين مقدرش يستحمل وكان علي اخره استني لحد مافاقت ودخلها 
همس : اهه دماغي وجعاني اوي يا زين
زين بحزن : معلش يا همستي استحملي حبه همس ... انا هقلك شيئ بس استحاله تفكري تفكير غلطط ماشي 
همس بقلق : اممم
زين : حبيبتي انتي عندك كانسر بقالو فتره بس نتخافيش هتتعالجي وتبقي كويسه 
همس مستحملتش ودموعها نزلت انهمرت زي الشلااال وصوت عياطها وصل لبره الي كلهم قلبهم اتنفض من مكانه وكانو علي اخرهم وزين الي مقدرش يستحمل لاول مره شيئ يبكيه بكى بأعلي صوت وراح لحضنها اتشبت فيه جامد كأنه بيقلها متمشيش مش هتسيبيني 
زين مسح دموع همس وقال : يا حبيبتي لا لا مفيش عياط لازم نجمد كده ايوه امال اي مرات زين السيوفي متعيطش 
همس : مخلاااص يا زين هتبقي ارمل
حط ايده علي شفايفها بمعني استي 
زين : انتي مرتي طول العمر محدش هياخد مكانك ابدا فاهمه انتي مراتي وحبيبتي وكل دنيتي يا همستس وبدون مقدمات قرب منها وفي وسط الزعل خد قبله منها كأنها عربون اتفاق انها هتبدأ علاج وهتفضل
زين خرج ليهم 
زين : محدش يضغط عليها انا هروح للدكتور واتكلم معاه تمم
الكل دخلولها
ساره مسكت ايد همس : حبيبتي هتبقي كويسه بس اهدي 
ميرفت. : بنتي يا همس مش هيجرالك حاجه وهتخفي وتبقي احلي 
جلال واسرته : الف سلامه 
مالك الكأئن البارد : الي بيجيلو سرطان بيموت يا جماعه متدوهاش امل عالفاضي همس كانت لسه هتبكي زين دخل 
زين : واحنا هنحار السرطان يا مالك ومش هوا الي هيموتها تؤتؤ هوا الي هيموت ودا وعد مني ليك 
مالك ببرود : هنشوف 
الدكتور سيف دخل : همس اخبارك اهم شيئ في العلاج الاراده والنفسيه عايزك تنسي اي شيى هيضر صحتك النفسيه ماشي وانا هبعت لدكتور ياسر يبدأ معاكي بالكيماوي 
همس بخضه : شعري هيقع ؟
ميرفت بدمووع غزيره : لا يا حبيبتي قولي يارب وان شاء الله تأثيره ميظهرش عليكي 
زين بدمعه : يا حبيبتي وحتى لو وقع انا مش هيفرق معايا انا عايزك انتي تتعافي
همس ببكاء : بس هيفرق معايا اوي يا زين دا الشيئ الوحيد الي ورثتو من ماما 
زين : اهدي بس ان شاء الله خير
يوسف : يا جماعه استهدو بالله بس همس هتبدي علاج من بكره بس هتفضلي هنا وزين معاكي متقلقيش خير 
همس : حاضر
يمنى : افضل معاكي لو تحبي ؟
همس : بلاش تعب يا ...
يمنى : اسمي يمنى لو احتاجتي شيئ مني قولي لزين وابعتيلي ماشي 
يوسف في سره : انا قلت انك حرباايه من بره بس من جوه قلب خسااايه
كلهم مشيو 
زين : يوسف استني خد
يوسم : اممم
زين : دا عنوان ال***** تروحلها وعايزك علي قد متقدر تجيبلي منها معلومات عن البارودي عايزو في اقرب وقت يبقي في السجن ماشي
يوسف : تمم خلي بالك من مراتك سلام
في فيلا السيوفي 
جلال : الف سلامه عليها يا احمد
احمد ببرود. : الله يسلمك 
هانم مرات جلال
هانم : الف سلامه يا ميرفت ان شاء الله تبقى كويسه 
ميرفت : يارب
مالك : هنام فين لاني نعست 
ميرفت : يوسف وصل مالك 
يوسف ببرود تعالا 
وصلو للاوضه 
يوسف بقرف : اهي 
مالك : ماشي يا سابع البرمبه 
يوسف : تلااشاااني يا مااالك علي شانك مش عشاني هاااا
مابك : هههه لو متلاشتكش هتعمل اي يعني وقرب منو ببرود 
يوسف ضربه باللوكاميه : هعمل كده ومشي بعدها
مالك. : والمصحف لتشوووف ودخل ونام
في المستشفي 
همس : زين 
زين بحنيه : انا خايفه 
زين : طول منا جامبك اوعي تخافي انتي همستي لقلبي بالحب والاصلاح عايزه بعد كل ده اسيبك تمشي ابقا اغبا انسان .
همس : تعرف يا زين احكيلك حاجه عمري ما حكيتها لحد 
ماما كانت شغاله رأسه اه والله وبابا اتجوزها. بس كةانت بنت محدش لمسها بعدها بفتره بابا اكتشف ان ماما بتخونو فقت*لها قدام عيني وبعدها بفتره كبيره بقى اكتشف اني مش بنتو لما عمل تحليل دي ان اي لحد الان انا تايهه معرفش انا مين هل انا اكون بنت ح.را
مخلهاش تكمل وقالها. : انتي همس السبوفي بنتي ومراتي وحبيبتي 
همس ببكاء : قتلها بطريقه بشعه اوي يا زين كان قدام عنيا انا بخاف من الدم واي شيى لي علاقه بالقتل من كده 
زين. : معتيش هتخافي طول منا جامبك يا روحي 
غطو. في نوم شديد هما الاتنين
فيلا البارودي بليل 
البارودي : ههههه لا لا كدا كتير والله دخلت عليهم يعني ههههههه 
البارودي : لا كويس خااالص والله بسطتني وربنا حلاوتك جايه متقلقش نسبتك محفوظه وو
يتبععععععععععععع
البارودي ؛ ههههههه دخلت عليهم يعني والله فرحتني 
لا لا متقلقش نسبتك محفوظه وبالذياده كماان 
البارودي قفل مع الشخص وقعد يضحك 
اليوم التالي 
في المستشفي 
زين وهمس صحيو وكان فاضل علي مده العلاج حوالي ساعتين تقريبا 
زين خرج واتصل بيوسف 
زين : اي يا يوسف عايزك تروح لل****** النايت وتتقصلي منها لا يعم دي مبيفرقش معاها صبح وليل دي هايصه في الفجر برضو هتلااقيها روح وجرها وابقا طمني تمم
يوسف صحي وفاق وراح للسكرتيره بتاعه البارودي مخادتش في ايده عشر دقايق لحد معلقها وخدها وراح علي نفس الشقه 
هي : ايي دا شقه مين دي ؟!
يوسف بمكر : شقتي ليهى؟
البنت: اصلي حاسه اني جين هنا قبل كده
يوسف : انا مش جايبك. علي شان تحسي انا جايبك لاشياء اهم هههه
وفعلو ما حرمه الله بعد ساعه تقريبا كان واخدها في حضنو وبدأ يستدرجها براحه وكده وهي شغاله فين ومين الرأيس 
البنت : تعرف صعبانه عليا اوي البنت دي هتاخد كيماوي وهي معندهاش سرطان اصلا 
يوسف بصدمه : اييي بتقولي اييييي؟!
البنت : اه والله هوا اتفق مع الددكتور بحيث انها تاخد كيماوي وتموت ويقولو ان الموت اثر السرطان وبكده يبقا ضرب عصفورين بحجر قتل بنتو وقهر زين السيوفي 
يوسف بسرعه فائقه قام لبس هدومه وخدها جري بعربيته وقعد يرن علي زين تليفونه مغلق رن علي ساره 
يوسف : ساااااااره الحقييي روحي المستشفي او رني علي حد هنااااك متخلوووش همس تاخد كيماااوي بسرعهههه 
ساره قفلت وهي مش فاهمه اي شيي بس باين عالموضوع جدي خدتها جري واقعدت ترن هي برضو في السكه 
في المستشفي
همس دخلت غرفه الكيماوي ومسكت في ايد زين جامد بمعني متسبنيش 
بس ةلدكتور قال لازم يخرج بالفعل زين خرج وقلبه مقهور مقدرش يقف ويشوفها في الحاله دي 
فجاه يوسف يدخل زي البرق وبزعييق جامد زيييييييييين وقف همسسسسس متخليهاااش تاخد الكيماااوي بسرعه هتمووووووت اول ما زين سمع الكلام دا جري عالغرفه ولا حول ولا قوه كانو بدأو اول نسبه ٥ في الميه من العلاااج زين وقفهم بسرعه وبصلها بتمعن شدييد وبخوووف
الدكتور: زين بيه في اي ؟!
يوسف دخل وقال : همس معندهاااش سرطااان ودكتور مازن ،دا اخر يوم في عمره انهارده 
زين بفرحه ونفس الوقت غضبان من الدكتور يفرح ولا يحزن 
بس الفرحه طغت عالحزن وشالها ولف بيها الغرفه كلها وهوا بيضحك بصوت عالي ومبسووط جدااهمس مشاعرها متلخبطه مش فاهمه اي شي 
العيله كلها حضرت وعرفو الخبر بس الي زين لسه معرفوش ان البارودي الي عمل كده 
الكل : حمد الله عالسلاامه يا همس 
زين مصدق خد همس عالبيت ورجعو لغرفتهم وهوا كان مبسوووط جدا ازاااي يعملو في حبيبتو كده زين قرب منها وحضنها جااامد وهي لاول مره تبادلو الشعور 
زين سابها ترتاح حبه ونزل ليوسف 
زين : مازن فين
يوسف : الي ورا مازن البارودي .
زين بتأفف : ابعتولو واحد يخلص عليه خساره اني اروح بنفسي نفذ يا يوسف والصفقه بتاعه شراكه شركتنا بشركه البارودي الغيها وحدد وقت امضه صفقه مع شركه الدمنهوري 
يوسف : متأكد ؟
زين : جدا نفذ يا يوسف
يوسف كان ماشي لقي يمنى قدامه 
يوسف : حربايتي عامله اي ؟
يمنى : حربايتك ؟! انتا اتهبلت يا يوسف ؟؟؟؟
يوسف : يلاااهوي من يوسف منك شيئ تاني خالص 
يمنى : لااا انتا شكلك اتجننت ابعد من سكتي لاني مش طايقه نفسي 
يوسف : يا بنت عمي يا شرسه انتي 
مالك جه : اي يا يوسف باشا فؤ حاجه ؟!!
يوسف : لا هيكون في اي يعني بتناقش مع بنت عمي حبه
يمني : خلاص يشباب اهدو 
يوسف مشي ولاول مره يحس بسيف وساره 
يوسف في سره : ههههه يعني انا بقفل عليهم برضو ههههه
بعتو واحد يقتل البارودي وفي لحظه الطلقه كانت صايباه 
في شركه السيوفي 
زين : معتز بيه احنا هنشارك معاكو يعني هيحصل اتحاد بين الدمنهوري والسيوفي تمم 
معتز : علي بركه الله بنسبه النص نقرا الفاتحه
زين : نقرا الفاتحه 
زين : الحفله بكره هتبقي في الفيلا واهو بالمره نتعرف عالاسرتين ويتعرفة علي بعض
معتز : تمم كدا
اتنقل البارودي المستشفي للاسف مماتش ودخل في غيبوبه لان الطلقه جاتيه جمب قلبه بس زي القطط بسبع اروااح
في الفيلا 
زين : جهزو الفيلا حفله الشراكه بكرا تمم وعايزكو تجهزو وكل شي مثالي
جلال نزل عالسلم وشاف احمد ووقفو قصاد بعض 
المكان كان فاضي 
جلال : اي يا احمد مش هتنسي 
احمد : انسي اني اتسجنت ٧ سنسن من عمري علي شان انتا السببب ؟!!!!!!
ويتبععععععععععع
احمد: انسا اني اتسجنت ٧سنين بسببك؟!!!! 
جلال: شرحتلك ميت مره اني مليش ذنب بس مفيش فايده 
احمد : فكك يا جلال انا هعرف اجيب حقي 
جلال: حقك من اخووك؟!!!
احمد : ومن اي حد يدوسلي علي طرف!
زين دخل: اي يا بابا بكره حفله الدمنهوري معانا هنتشارك سوا السيوفي والدمنهوري وهنتحد سوا 
جلال بحزن : الف مبروك يا زين وحط ايده علي كتف زين وطلع القوضه
زين : بابا في اي؟
احمد ؛ ولا حاجه جهز الاوراق والعقود وابعتهالي الاول 
زين طلع لهمس 
زين : همستيييي
همس بصتله : زين !
همس ؛ قلبو وعيووونو وروحو وعقلوووو وكل شيئ فيه حمد الله علي سلامتك يا احلي بنتوته 
همس بدموع : انا عانيت كتيير اوي يا زين انا تعبت بجد تعبتتت اوييي
زين قرب منها وضمها وقال ؛ انا جمبك ومحدش هيقدر يلمسك تاني مسحلها دموعها وقال انتي همسه قلبي والي يكلمك كانو موت قلبي الاول يوم ما حد يلمسك اعرفي اني مش هكون علي وش الدنيا انما طول منا موجود محدش يقدر يلمسك ابداا
همس مسكت في حضنو اكتر 
زين : ههههه لا كدا كتير وانا هتهور واعمل حاجات نفسي هموت واعملها هههه
همس بقت حمراااا 
تحت
يوسف : مالك بقلك اي جهز نفسك عندنا بكره حفله هااا
مالك. : ان شاء الله 
ساره جت : الشباب قاعدين كده ليه 
يوسف ؛ وانتي ماااالك هاااا 
جت يمنيي 
يمنى : قعده من غيرييي
يوسف : مش هتحلي غير بيكي اصلا 
مالك بص ليوسف بغيظ
سيف جه ودخل هوا كمان 
ومالك كان ملاحظ ان سيف بيحب ساره فحب يضايق يوسف 
احم سيييف : مش ناوي تفرحنا بيك ولا اي 
سيف : هاا بصراحه نفسي بس هي قالتلي حبه 
يوسف بغيظ : مين دي ؟
بص لساره بشده ساره اتوترت جدا من نظرات يوسف 
ساره : طب انا هعملكو عصير يا شباب تعالي معايا يا يمنى 
ساره ويمنى قامو دخلو المطبخ وساره الي كانت بتتمنى الارض تنشق وتبلعها 
ميرفت : يااالا يا شباب الغدا 
كلهم اتلمو عالسفره وزين وهمس الي نزلو هما كمان ونظرات احمد وجلااال لبعض بس الاطمئنان هيجي منين ؟!!! 
يجي تيليفوون لزين
زين فجأه قام من عالسفره وقال : الحقو احنا في ورطه شركه السيوفي فلست !!
كلهم بخضه : ايييييييي
يوسف : لا اكيد في شيئ غلط لازم نتأكد من الكلام دا احنا مش في لعبه
احمد : اهدو يا جماعه انا الي مدبر التفليس دا 
كلهم استغربو : ودا ليه ؟!!!!
احمد : علي شان نشوف مصداقيه الدمنهوري هل هيصدق ولا لا 
زين بإبتسامه : والله يا حاج انتا دماغ وكملو بهدووء 
كل واحد طلع علي غرفته وزين وهمس الي ناامو في حضن بعض 
اليوم التالي
الدمنهوري : الو الشراكه هتتم يا احمد انا مليش دعوه بالباقي المهم الي قدامي
احمد : كنت متأكد انك راجل يا دمنهوري والله 
الدمنهوري : الساعه ٧ هنكون عندك 
كلهم جهزو الورق والدنيا واتشيكو 
وجات الساعه ٧ لكن بقدره قادر للاسف اول ما المعازيم جم حصل ضرب نار كبييير جدااا
كلهم طلعو الاسلحه وبدأ يواجهو وكانت بحر دم 
زين جاتله طلقه في ضهره و
يتبعععععععععععع
زين لسوء حظه اضرب طلقه في ضهره دقاااات الفلب علييت وهمس اتمنت لما تبص ليه متلاقيش في وا الالم الي سمعتو ميكونش من زين
لسوء الحظ كلهم بصو لزين ولقو مرمي عالارض الي كان بيضرب نار طلعو يجرو لانهم كان دا هدفهم.
كلهم طلعو يجرو عليه واتلمو حواليه وامه الي قعدت وبقت تعيط وتصوت واخته 
همس من كتر الصدمه مش عارفه تعمل اي قعدت في الارض جمبه وبدأ تصرش وتقوول 
همس : اسعااااااااف ببكاااء اسعاااااااف بسرعهههههههههه
يوسف جاب العربيه وركب زين الي فقد الوعي وهمي قعدت معاه وكلهم طلعو وراااه 
زين دخل العمليااات وهمس الي كاانت من ساعه محصل لزين منطقتش قاعده في ركن وعماله تعيط 
ميرفت بإنفعااليه. : انتيييي السببببب انتيييييي اههههههههه ليييه دحخلتي حيااااه ابني لييييييه انتي السبببب
ساره : اهدي يا ما ما 
همس ذاد عياطها اكتر وبقت تعيط بشده كبيره اووييي
ال،كتور طلع من عند زيين
الدكتوور : مييين همس هناااا
همس اتقدمت وقالت : انا ليه ؟!
الدكتور : زين طالبك وعايزك جوه 
همس دخلت بسرعه جوه ودخلت مسكت ايده وبدأت تملس عليها وزين فاقد الوعي بس بيخترف بأسمها 
زين : هم..س ه...م..س
همس بعياط : عيون همس زين متسبنييش انا انا بحبككك اوييي يا زين متسبنيييش والنبييي
فجأه لقت ايده بتضغط علي ايدها معناه انو سامع
فرحت اوي زين بعد مده نص ساعه فاق 
كلهم دخلو يطمنو عليه في الوقت دا 
ميرقت جاتله بسرعه وبدأت تبوسه وتبوس ايدو مهما كبر الابن لا يكبر علي امه ♡
زين : اهدي يا اميي انا كويس اهديي
زين بص لابوه 
زين : بابا الصفقه بكره والغقود مش هنأجلها تاني والراجل يهوب ناحيتنا تاني عندأ في الي عمل كده لو مكانش البارودي متلقح في المستشفي كنت قلت انو هو 
في اللحظه دي المنهوري ومراته وبنته دخلو 
اوبااا بقا ساعه ممالك شاف بنتو مالك اتقلب ١٨٠ لا ١٨٠ اي ١٨٠٠ درجه 
الدمنهوري ؛ الف سلامه يا بطل ان شالله عدويك
زين : تسلم 
مراته: الف سلامه
زين : الله يسلمك ياهانم مين القموره دي ؟؟
مالك اضايق ميعرفش ليه وهمس كذلك
الدمنهوري : دي ريم بنتي في تجاره انجلش ٢٠ سنه 
مالك في سره : هي كلها انجلش فعلااا 
زين والباقي روح زين خد همس وطلعو علي فوق
قفل الباب ودخل بس الجرح كان لسه واجعه
زين قرب من همس لحد ملقتش منو مفر ولقته محاوطها 
همس : احممم زييين في ناس تحت
زين قرب منها ليلتهم شفتاااها في قبله طوييله ولاول مره همس تبادله الشعور مسكته من لياقه قميصه واتمسكت في جامد
زين بعد لاحتياجه النفس 
زين : بحبك يا همستي 
همس : وانا كماان يازيين بحبككك اوي♡
زين خدها ونيمها عالسرير وبدأ يقبلها كتيير بس للاسف ها هوا انذااار الوجع بتاع الجرح جه 
همس ؛ زين متضغطش علي نفسك الايام كتير استريح وقامت من جمبه 
 تحت
ساره اتقابلت مع سييف
سيف مسك ساره : وحشتيييني 
ساره : وانتاا يا سيييف 
يوسف في اللحظه دي دخل وسمع 
ؤوسف : بتحبووووو ميييين ؟!!!!
يتبععععععععععععع
يوسف دخل.وسمع
يوسف بعصبيه : بتحبووو مييين
ساره بخضه: يوسف اسمع بس يوووسف
سيف: يوسف بلاش شوشره انا بحب ساره وغرضي شرييف
يوسف قرب منه واداله بالبونيه 
يوسف : وانا كمااان غرضي شريييف لما انتا غرضك شريييف مجتش ليييه هااا
سار بحزن : انا الي قلتلو متجيش لان الوقت كان متوتر وزين ومواضيعه خفت ليكون عندكو رده فعل تزعلنا
يوسف قرب منها : ولما انا عرفت بالطريقه دي هوافق مثلا !!
يوسف نده للكل 
كلهم جم وزين وهمس نزلو والعيلتين اتلمو 
يوسف بصوت عالي : اناااا مش موااااافق علي اي قرااار هيتاخد سواء دلوقتي او بعدين يخص سيف وساره 
ميرفت : يعني اي يا ابني 
ساره : ماما انا....
سيف : انا بحب ساره والحب ولا عيب ولا حرام 
يوسف : ومقابلتها في السر مش حرااااام ؟!
يمنى اتدخلت : يوسف متكبرهاش غرضهم واضح وهوا الجواااز ارجوك متكبرهااش
يوسف : دا شيئ يخص عيلتي انا واختى انا مسمحلكيش تدخلي 
يمنى ظهر في عينها دمعه طلعت فوق 
مالك : ذوتها يا يوسف وهوا كمان طلع ورا اخته
زين : يوسف اي لازمته دااا
احمد : يوووسف انتا اننت 
يوسف : انا اسف يا جماعه بس مش هسمح اني اعيش رافع اريال والله وانا بشوف اختى قدامي بتتشقط انا مش موافق علي سيف 
سيف : يوسف مش لوي دراع بس محدش هيتجوزها غيري افتكرها ماشي 
سيف خد نفسه ومشي 
ساره ببكاء : ماما وراحت في حضنها 
زين : كل واحد علي قوضته وانا هفكر وهقلكو القرار ماشي 
زين خد همس وطلع 
يوسف قعد يفكر وافتكر هوا اد اي جرح يمنى 
طلع خبط عالباب محدش رد قرر انو يدخل ونسي الناس كلها 
يوسف دخل لقا يمنى منهاره عالسرير وضمه رجلها لوشها قفل الباب بالمفتاح للاحتياط ودخل وقرب ليها هي باصه ومصدومه من الي بيحصل هوا هنا بجد !؟؟
يمنى : اي الي جابك هنا ؟!
يوسف : علي شان اطمو علي حرباايتي
يمنى : حرباااايتك ؟!!
يوسف : اسف يا قلبي والله مكنتش اقصد
يمنى : قلبك!؟
يوسف اه قلبي وعقلي كمان دوختيني من ساعه مشوفتك والله 
يمنى : امال كنت ساكت ليه
يوسف : لاني عارف انك كنتي بتحبي زين
يمنى : هههههه تقريبا كلكو شايفين الاهوااا
يوسف قرب منهااجامد واتكلم قدام شفايفها : بس انا مكنتش شايف غيرك اصلاااا وكان لسه هيقرب 
هوووووب البااااب خبط 
يوسف بخضه ميين الي جه 
يممى : مييين
مالك من بره : انا يا نونا 
يوسف : احيييه احيييه
عند همس
همس ؛ اممممم قررت اي يا زينى
زين : زينك حلوه منك ♡
زين : قررت مزعلش الطرفين هوافق بس بشرط لازم يغير وجهه نظر يوسف عنو وبكدا الجوازه هتتم
همس : ياارب 
زين قرب من همس : همستي 
همس : عيونها
زين : انا بعشقك وقرب منها وكان لسه هياخد منها الطاقه الباب خبط وها هي افسدت اللحظه
زين قام مضايق وفتح الباب لقاها ساره
ززين : همس انا غيرت رأي انا هرفض البت ديي هتجلطنييي بجد
همس : ههههههه خلاص يازين قلبك ابيض
عند يمنى ويوسف
يمنى ادخل الدولاااب بسرعه 
بوسف : اخرتها يوسف السيوفي في الدلاااب 
ودخلتو الدولاب بسرعه راحت تفتح الباب ووشها كلو توتر
مالك : انتي في حد كان معاكي
يمنى : هاا لاا ابداااو
يتبععععععععععععععع
مالك : انتي في حد كان معاكي في القوضه ؟!!! 
يمنى بتوتر : هااا لا مين يعني
مالك سمع غروشه في الدولاااب وكان رايح ناحيته في اللحظه دي ميرفت نادت علي مالك وزين
مالك نزل ويمنى وقفت ورا الباب ضربات قلبها مش مظبوطه ونفسها يعلى ويوطى يوسف طلع من الدولاب وزقها لتكون بمساواه الباب وحاوطها بدراعه وكل دا تحت صدمتها وتوترها
يوسف ؛ هااا يا نوننتي 
يمنى بتوتر: احممم يوسف مينفعش كد
مكملتش جملتها لتلاقي يوسف طابع قبله علي شفايفها وطولت حبه
بعدو لاحتياجهم النفس 
يمنى زقته ودخلت جري عالحمام
يوسف بضحك : ههه مسيرك هتقعي يا قلبييي
زين نزل هوا وهمس وساره ويوسف حصلهم
احمد : الصفقه هتم انهارده بليل الدمنهوري واسرته هيجو تمم هتبقا عالضيق شويه بينا وبين بعض اجهزو
الكل : تمم 
بليل
همس كانت شبه الحوريا كانت لابسه فستان سماوي بيبي بلو وكان بكم وضيق من فوق ونازل بإتساع تحت الركبه وسيبت شعرها الي بيدوب قلب زين 
اما ساره بقا لبست فستان اسود جميل بحمالات رفيعه جدا وعند الركبه
يمنى بقا اختلفت عنهم وقررت تلبس بنطلوب اسود جينز وبلوزه اوف وايت وجزمه بيضه ولمت شعرها ديل حصان وكانت جميييله جداااااا
وها هي اللحظه تدخل عيله الدمنوري 
يصدم مالك من جمال ريم الفائق وكانت جميله جدا لبست فستان احمر فاقع وهي بشرتها بيضه جدا وكان بكم ونازل بضيق وسابت شعرها ياخد حريته
مالك في سره: يخربييييييت ام كده بقااا اي الي هي مهبباه دا 
ريم دخلت سلمت عالكل ولما جه دور مالك مسابش ايدها 
ريم بتوتر : احم احم ايدي يا استاذ 
مالك : هااا اه اسف جدا 
ريم بخجل : ولا يهمك 
زين اول مشاف همس كان نفسو يسيبهم وياخدها ويطلعو لوحدهم وينسا العالم كلو
زين راح ليها : همستي اي الي انتي عاملاااه دا والله احنا عارفين انك وتكه مش محتاجه دليل
همس: يخربيييت الفاظك 
سيف دخل في اللحظه دي واول ماشاف ساره كان هيتجنن من كتر جمالها اد اي هي جميله في كل حالاتها لابسه اسود حتى في احزانها باينه جميله
غمزلها ويوسف لاحظ دا كان هيروح يضربو زين وقفو 
زين : عدي الليله هاااا
يوسف : افففففف
يوسف راح وقف جمب يمنى وقال : اي دا حربايتي لابسه جينز وتيشرت ليه متشبهه بالرجااال  ليييه ها مش هنشوووفك بفستااان يعني
يمنى : مبحبش الفساتين بستريح كده اكتر
قرب منها وكان هيوشوشها مالك كبس عليهم 
مالك. : يوسف روح اقف جمب ساره
يوسف وهوا ماشي في سره : يوووه هوا الي نعملو في الناس يطلع فينا ولا اي 
زين وقف جمب ساره ومضو كلهم عالعقد وهما فرحانين جدا حصل تشارك بين السيوفي والدمنهوري 
في المستشفي
البارودى علي وشك انو يفوووق وساعه مفاق اتصدم من الي شافع اي ده ؟!!!
البارودى : ساااالم بيييه في مصر
سالم : اه يا زفت والله نهارك معايا مهيعدى عاملي فيها سوبر مااان باعت تقتل زين السيوووفي اتجننت ارتاااح لغا شاراكتكو وقدمها مع الدمنهوري اي علاقه بين البارودى والسيوفي اتقطعت وكلو بسببك يا زفتتتت قلتلك ملكش دعوه بحااااجه بس انتااا غبييييي
البارودى : يا باشااا اههه
سالم : استريح دلوقتي ولما تتعافا لينا كلام تاني
في الفيلا 
قعدو احتفلو وكل دا تحت انظار العشاق واولهم مالك الي وقع في حب ريم مالك ابرد الخلق قلبو يحن معجزه ويوسف الي مش موافق علي ساره وسيف وهوا اسوأ من سيف مع يمنى وزين وهمس وبرضو تحت انظار عتاب وكره احمد وجلال الي محدش لحد الان فهم الحبس كان ليه واي الي حصل في الماضي 
زين خد همس وطلع ومهموش حد
زين قفل الباب 
وهمس قلبها ارتجف
زين قرب منها وبدأ يلتهم شاهها بقوه وحنيه برضو 
وهي ترتجف سابها وبصلها وقالها انا معاكي علي طول متقلقيش هااا اتطمنت منو وبعدها كمل ااي كان بيعملو ووووو
عييييب نسيبهم بقااااا
مالك : ريم احم 
ريم : نعم يا استاذ مالك 
مالك : بصراحه كده انتى عجبتيني وحابب اتعرف عليكي اكتر 
ريم : اسفه جدا بس للاسف بص ووريتو خاتم خطوبتها انا مخطوبه
ليحطم قلبه الحجر الي ترااااااب ووو
يتبعععععععع
ريم : اسفه بس انا مخطوبه  بص ووريتو ايديهاوالخاتم الي بيكتبها لاسم حد تاني
ليحطم قلب مالك الى تراب
مالك : انا اسف جدا عن اذنك
في اليوم التالي
صحي زين وفتح عيونه لقى ملاااك جمبو ناايم شعرها مالي وشها وكانت جمييله جدا بدأ يحط شعرها ورا ودنها وفي اللحظه دي هي صحيت
همس : صباح الخير
زين : صباح النور يا همستي
زين بضحكه مكر : صباحيه مباركه يا عرووسه
همس بكسوف وغطت وشها زين شال الغطا وقالها 
زين: لا كسوووف اي بقا الكسوف كاان امبااارح 
همس وشها احمر وقامت جري دخلت الحمام
زين قعد يضحك عليها 
في الاسفل
جلال : احمد انا همشي بقا لانى شكلى تقلت الذياره 
احمد : برلحتك
ميرفت قاطعته وقالت ؛ جلاال مفيش مشيان ليك في الفيلا دى زي ما احمد مليه بالظبط عازين نرجع نتلم زي زماان وننسي المااااضى لان كده كتير بجد
احمد بعصبيه : مييرفااات انسى ان ٧ سنين من عمريي راااحو هدر وعلي شااان اي علي شااان البس جريمه مش بتاااعتي !؟
جلال : حقك يا احمد وحقك تعمل اكتر من كده مش عارف اعملك اي بجد بس ربنا يعلم انى مكانش قصدى اكيد
يوسف ومالك ويمنى جم عالصوت
يوسف : اي يا جماعه في اي
جلال : يمنى مالك جهزو نفسكو هنمشي بعد شويه
يوسف بص ليمنى جاامد وكأنو بيقولها متمشييش ومالك لاحظ ده
مالك : حاضر يا بابا يلا يا يمنى اجهزي 
في المستشفي
اابارودى : سالم باشا انا انا مكاانش قصدىىى بجد بس هوا الي بدأ باللعب فعشاان كده لاعبتوو
سالم : تعرف راح من ايدينا ٤ شحنات سلاح وشحنتين اثار بسبب غبائك دا غير الشراكه الي كانت مغطيه بلاوينا وكان لينا اسهم فيها ٣٠ في الميه بس اتناا غبييي
البارودي؛ اخر مره. وهتشوف هعمل اي 
سالم : انتا معتش هتعمل انتا هتنفز بسسس
عند همس وزين
همس طلعت من الحمام واول مطلعت زين راح عندها وحضنها من ضهرها وهمس في ودنها انا بحبك اويي يا همستي فوق الخيااال بتووه من نظرتك وبتجنن قدام ضحتك وحزنك حلو كلك تتاكلي بصرااحه
همس بكسوف : انا بحبك اوي يا زيني 
زين : قلب زينك وباسها من خدها ودخل ياخد شاور
في الاسفل
جلال لم هدومو وولاده
جلال : استأذن انا يا جماعه يلا يا ولاد
زين بمقاطعه : محدش هيمشي من هنا يا عمى 
كلهم بصو لقو زين نزل وفي ايده همس 
احمد : عمك عايز يمشي يا زين متمسكش فيه ودخل جوه وسابهم
زين : عمى جلال علي جثتي لو حد مشي من هنا انسو مالك عقل ابوك وادخل هااا 
بالفعل جلال اقتنع ودخل 
سيف جه في اللحظه دي 
يووسف شافو : استغفرر الله العظيييم ياااارب اصطبحنا بقااااااا
زين : يوسف انا الي طلبته اجمعو كلكو في الصةلون
بالفعل الكل حضر والعيلتين اتواجدو
زين : يا جماعه انا موافق علي سيف لساره بس بشرط ان سيف يقنع يوسف بيه
سيف بمقاطعه : نعمممممممم   واعملها ازااااي دييييي
زين : معرفش الي عندى قولتو بس كده
يوسف : هههههههههههههههه مش قاااادر ههههههه جوااازتكو في ايدىىى يا ولاااااد ههههههه انا عن نفسي مش مواااافق خاااالص
يمنى : ودا ليه بقا يا استاااذ يوسف ؟!
يوسف : لانهم استغفلوووني وبيحبو من ورايا 
يمنى : طب منتا كمااان بتحب من ورااااهم ..........ياالاااهوي 
ويتبععععععع
يمني: طب منتا كمان بحب من وراهم و. يالااااهويييي
مالك قرب : اي يا ىمنى مين دا الي بيحب !؟؟؟
زين بص ليوسف
زين : يوسف في ايي!؟
يوسف : مفيش حاجه في ايي!؟؟؟
مالك : يمنى قولي في اي ويوسف بيحب مين انطقي
يمنى : اصل اصل ايوه يوسف كان معجب بريم بنت الشريك الجديد الي هوا هوا الدمنهوري
يوسف بصدمه : نعممممم
مالك بضحكه سخريه : مخطووبه يا يوسف بيه
زين : باااس خلاااص خلصتو الي عندى قلتو موافقه جوازه سيف وساره هتتاخد من يوسف كل واحد يشوف وره اي
يمنى مشيت ويوسف راح وراها
يوسف : اي الي هببتيه دا
يمنى : يوسف وربنا لو موافقت علي سيف وساره تنساني وهفضحك
يوسف قرب منها : اي دا اي دا الحربايه بدأت تغير الوانها اهي
يمني : ظرييف اوي سلااام ياا يوووسف
الفطار جهز وكلهم قعدو عالسفره وبما فيهم سيف كمان
احمد : مدو ايديكم يا جماعه وابدأو
بدأو يفطرو تحت همسات يوسف ليمنى الي بدأ يلاحظها مالك وكان مضايقق جدا
مالك : يمنى خلصي وتعالي عايزك
يمني : حاضر
زين وهمس في عالم موازي مش مركزين غير في عيون بعض وازاي هما حبو بعض كده
وميرفت الي كانت مبسوطه جدا انها شافت ابنها سعيد مع مراته
اما سيف نظرات امل لساره الي عكسو تماما ومتشائمه
احمد قام من عالسفره
جلال : احمد انا عايز اتكلم معاك شويه
احمد ببرود : هبقا في قوضه المكتب فوق
احمد طلع وجلال طلع وراه
وراحت حضرت القعده ميرفت
جلال : احمد لازم ننسي ونبدأ من جديد
احمد : شكلك نسيت الي حصل بس انا هفكرك
فلااش باك
جلال : بص يااحمد انا هحتاجك جامد ولو مساعدتنيش احتمال اموت بجد
احمد : ياما قلتلك متمشيش في السكك الشمال بس انتا ركبت راسك يا جلال هتودينا لفين ها
جلال : هي اخر شحنه زهران حالفلي لو الشحنه متسلمتش هيخلص عليا وانا محتاج تأمين
احمد : مش هقدر دا شيئ غلط وضد سياستي يا اجلال انا ظابط وليا مركزي وصدقني لولا انك اخويا كنت قبضت عليك
جلال : والنبي يا احمد ارجوك
احمد : لا يا جلال خلصت الي عندى وقلت لا
جلال خد فون احمد من وراه وبدأ يغير صوته ويكلم الامن واصحابه ويتفق كأنو احمد
للاسف حصل كل الي جلال عايزو وتم كشفه بالشحنه بس اتاخد بأسم احمد واتشال من الامن واتقبض عليه ٧ سنين
باك
احمد افتكرت ولا لسه يا جلااال افندى
جلال : وغلطت في حقك كنت شاب ساعتها والشيطان وزني مستحقش اتسامح
ميرفت : سامح يا احمد
احمد بزعيق : باااااااااس محدش عاااانا قدى ال٧ سنين الي عشتهم كنت بتهان كل دقييييقه محدش حس بيااااااااا
البيت كله اتجمع عالصوت
زين : بابا في اي
احمد : مفييييييش تعرفوو ان ابوووكو رد سجووون
الكل اتصدم وو
احمد : ابووكو رد سجووون يا ولاااد
ميرفت ؛ احمدد اسكتتت
احمد : لا اسكت ليه لازم يعرفو حقيقه ابوهم الي ساب البوليس اقصد الي انطرد منو علي شان هوا مجرن
زين بذهول : بابا اي الي بتقولو داا
احمد : زي منتا سامع كداااا انا اتسجنت مسافرتش في حته ولا شيئ
يوسف : بابا اي الي بتقولو دا انتا كويس 
احمد : انااا كويس جدا يا واااد ابوك مخرفش ولا حاااجه لسه بعقلووووو
جلال : احمد اهدا الموضوع ميتحلش كده ياريت تهدا ومندخلش الولاد في مواضيعنا 
احمد : الي عندى خلص وقولتو يا جلال الفيلا دي هتتقسم وكل واحد ياخد حقو ويمشي عايز تبيع انا هشتري مش هتبيع انا الي هبيع وهمشي وكل الشراكات والاسم هتتقسم بشرع ربنا مع انك متعبتش نص. الي تعبتو بس برضو هعمل بأصلي وهفتكر عضم التربه
جلال بحزن : احمد انتا ليه كده انا بحاول اصلح الي عملتو وانتا عايز تبوظو اكتر لييه
احمد بضحكه سخريه : اصلي مفتري اخ مفتري انا ايوه وبيشتغل اخوه وبيكدب عليه وبيعمل حاجات من وراه لبستو في الحيطه وسجنتو ٧ سنين واتشال من مهنته الي بيحبها بس تمم اشطا
احمد ساب الغرفه ونزل خد عربيته ومشي فجأه جلةال حس بدوران وبدون سابق انذار وقع عالارض 
الكل اتلم عليه وزين ومالك شالو وودو الغرفه بتاعته سيف كان موجود بدا يكشف عليه وعلقله محلول لان ضغطه علي 
يمنى ببكاء : بابا فوق 
يوسف بدون عمل حساب لحد حط ايده علي كتفها وقالها 
يوسف : هيبقي كويس اهدى
مالك حاطط ايده علي راسه مش قادر يفهم اي الي بيحصل
وزين الي مضايق جدا ان حياتهم متلغبطه من كل الاتجاهات وميرفت الي بتفتكر الماضي وهي حزينه
اما همس بقا كانت في عالم تاني خالص وهوا انها خرجت من حياتها الي كانت عايشاها ودخلت في حياه اسوأ
في المستشفي
سالم : هتخرج انهارده يابارودي جهز نفسك واول منخرج هنروح فيلا ال سيوفي فاهم
البارودى بغيظ : ماشي 
بعدد مده في الفيلا
احمد رجع ويوسف قاله عالي حصل احمد مستحملش وطلع يشوف اخون الصغير الي هوا وصيه من امه ومن ابوه 
بعد ساعه كده الصدمه حلت عالكل 
البارودي في الفيلا مع سالم
الكل اتجمع تحت بما فيهم همس 
الكل في صمت لحظه سالم عيونه جت علي همس والي عقله شغال كأنو يعرفها ازااي دااا نسخه طبق الاصل من امها ازاي نفس العيون نفس الوش نفس الجسم نفس الشعر الجمييل
زين لاحظ ان همس سالم مركز معاها جامد وقطع النظرات كلام زين
زين ؛ نوررت يااا سااالم باااشا اي لازمه الزياااره مع الاستاااذ دااا
سالم : احمم اخبارك يا زين البارودى جالك وكفنه علي ايده وعايز يعتذر عن كل الي عملو 
همس بصت علي ابوها وقالت
همس بضحكه سخريه : اهلااا ياا بارودى باشا نورت بجد ياترا فاكر انا ميين
البارودى : مش عايز افتكر انا مجتش ليكي انا جيت لجوزك 
همس استفزتها كلامه 
همس راجت جمب زين ومسكت ايده وقالت : الي يجي لجوزي كأنو جايلي ولا اي يا زين زين بصلها بإبتسامه وقال ؛ ايوه فعلا
البارودى : تمم حلو خالص 
يوسف طلع سلاحه ووجهو علي البارودي
الكل اتصدم ماعادا زين
ميرفت : يوسف ارمي السلاااح حالا
يوسف بضحك : استني بس ياماما دا زي القطط ب٧ ارواااح 
سالم : يوسف اهدا احنا ناوين صلح
زين : انتا ناوي يا سالم انما هوا ناوي علي غدر وانا عارفو كويس جداا
يوسف رما طلقه ووللاسف سالم وقف يتصداها بدالو الكل اتلم وخدوه عالمستشفي وو
يتبعععععع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-