رواية انتقام مؤذي لقلبي كاملة جميع الفصول بقلم دنيا ثروت

رواية انتقام مؤذي لقلبي كاملة جميع الفصول بقلم دنيا ثروت


رواية انتقام مؤذي لقلبي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا ثروت رواية انتقام مؤذي لقلبي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انتقام مؤذي لقلبي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انتقام مؤذي لقلبي كاملة جميع الفصول
رواية انتقام مؤذي لقلبي بقلم دنيا ثروت

رواية انتقام مؤذي لقلبي كاملة جميع الفصول

ولما تخونها معايا هي مش هتزعل بقا
بيقوم من علي السرير وهو عاري الجسد وبيتكلم بعصبيه =قولتلك مش بخونها وانتي عارفه كدا كويس
بتقوم وهي وبتلف ايديها حوالين عنقه :متزعلش يابيبي بعدين انت عارف كويس اني بغير عليك يعني حتي لو اختي اللي متجوزاك اكيد هغير عليك
بيلف راسه وبيقبل'ها ويفعلو ماحرمه الله
✍️✍️✍️✍️في مكان يشبه القصر ✍️✍️✍️✍️✍️
بتنزل من علي السلم وبتجري بتهور وفجأه تقع من علي السلم
نعيمة بصريخ: نيروزه نيروزه فوقي فوقي يبنتي وفجأه لاقتها بتنزف دم
نيروزه شبه صاحيه : ابني ابني. ياماما وغابت عن الوعي
نعيمه بتحاول توصل لعاصم لكن مفيش رد لا حياة لمن تنادي
نقلوها علي المستشفى
نعيمه : ياصالح اتصل بفيروزه خليها تيجي تلحق اختها
صالح : وجوزها فين. فين عاصم فين ياست هانم سايب مراته في المستشفي وفي شغله وميبيردش
✍️✍️✍️✍️عند عاصم وفيروزه✍️✍️💔💔💔
تلفون فيروزة بيرن
فيروزه :استني شويه جيالك
بترد بثقه : الو يابابا في حاجه ياحبيبي
صالح : اختك يافيروزه اختك
فيروزه:مالها مالها نيروزه يابابا
وهنا قام عاصم واتجهه اليها لما سمع اسم نيروزه 
صالح : وقعت من علي السلم وفي العمليات دلوقتي وعاصم برن عليه ومش عايز يرد نهائي
فيروزه بصدمه : ايي.. جايه يابابا اهو
وقفلت الموبايل وبصت عليه ببرود : مراتك المصونه في المستشفي
عاصم : لي في اي
فيروزه: ياعم عادي وقعت من علي السلم ورد علي موبايلك عشان شغالين رن عليه 
لبسو هدومهم واتجهوو للمستشفى
عاصم اول مادخل نعيمه اتجههت ليه وحضنته:نيروزه ياعاصم بتصارع المو'ت
وفجأه شمت عطر فيروزة رجعت لورا =اي ده ازاي برفان  فيروزة عليك وبصتلهم باستغراب وبعدين انتو ازاي جاين مع بعض وانت عرفت منين اصلا !!!
وهنا كانت الصدمة الكبيره💔💔
البقاء لله الجنين ما'ت شدو حيلكم
عاصم بسخريه: ماهي مش اول مره تحصل
نعيمه بدموع : قصدك اي
عاصم : نعيمه هانم انتي عارفه بنتك سقطت كام مره بقول يعني انها مش اول مره
نعيمه: اول مره او مش اول مره قولي بقا يااستاذ عاصم ازاي انتو الاتنين جيتو مع بعض وبصت علي فيروزه =فيروزه أياكي لتكوني
فيروزه بدموع: ماما ازاى تقولى كدا لا طبعا
انا كلمت ابيه عاصم وقولتله وبعتله رساله وهو كان في اجتماع ورن عليا وانا قولتله وجه اخدني لان انتي عارفه مكان الكورس فين وفين لما الاقي مواصله
نعيمه :طب خلاص متعيطيش تعالى تعالى في حضني والله اسفه مكنش قصدي والله تفكيري في اختك متزعليش اهدي
فيروزه غمزت لعاصم وهو كمان وبكدا خطتهم نجحت
طبعا نيروزه كانت في البنج اليوم ده وكله روح
الساعه 3 بليل
عاصم في الاوضه بيسمع خبط علي الباب
بيفتح الباب
فيروزه بتدخل وهي بتقب'ل شفتاه بعمق ويقفلو الباب بالمفتاح ويبدأ يخلع'ها قمي'ص النو'م ويفعلو ماحرمه الله
✍️✍️✍️✍️الساعه 8 صباحا✍️✍️✍️
عاصم : يلا ارجعي اوضتك عشان محدش يحس بتبص في عينيه وتمسك وشه = مالك كدا بقيت خايف منهم
عاصم :اخاف منهم هههههه.. انا خايف عليكي ياهبله
فيروزه تقبل شفتاه بشغف =وانا بعشقك عارف كدا صح
بعدين اي اللي جابرك تبقي عايش مع واحده مش بتحبها 
عاصم : عايزة مني اعمل اي يعني. 
فيروزه : اقتل'ها خلينا نخلص منها طالما فلوسها الأهم 
عاصم : هههههه وسعت منك يافيرو 
فيروزه قامت وهي بتلبس هدومها =اومال عايز اعيش مع واحده بتسقط مليون مره ده انا حتي لو اتجوزتني هحافظ عليه 
عاصم بيلف ايديه حوالين عنقها: انتب عارفه ان الجواز مش لينا 
خلينا براه وبيمسك فكها جامد : فاهمه يافيرو. 
زقته ومشيت رجعت علي اوضتها  قفلت الباب اخدت دوش 
وخرجت 
نعيمه دخلت عليها :فيروزه يلا عشان نروح لاختك. 
فيروزه : حاضر ياماما هجهز اهو 
فيروزه وهي بتكلم نفسها المرايه : نيروزه نيروزه نيروزه دايما انتي واخده كل اخدي دراستي وحب عمري وفلوسي كل حاجة بكرهك بكرهك يانيروزه 
💫💫💫💫💫💫وصلو المستشفي 💫💫💫💫💫💫
نيروزه بتأثير البنج :عاصم عاصم انت فين 
عاصم مسك ايديها ورتب علي شعرها بحنيه :انا هنا ياحبيبتي هنا 
نيروزه : لي ياعاصم لي 
عاصم بيصب عرق وخايف وكل نظراتهم عليه فيروزه خايفه مرعوبه 
=لي اي!!! 
نيروزه : لي خنتنتي مع اختي عملتلك اي حرام عليك 
وهنا الكل دخل في صدمة 
(لكل كذب نهايه ولكل ظالم عقاب ولكل برئ حق 💜) 
يتبع 
نيروزه : لي خنتني مع اختي ياعاصم لي عملتلك اي حرام عليك
عاصم بنبره خوف : خيانه  اي اللي بتقولي عليها دى يانيروزه ياحبيبتي 
فيروزه بنبره خوف وعرق بيصب منها : اي اللي بتقوليه ده يانيروزه اي ده انتي اتهبلتي ولا اي
نعيمة بصدمه : يعني اي
نيروزه بدأت تفوق فتحت عينها = عاصم انت هنا وحضنته علي الفور = شوفت حلم وحش اوي ياعاصم تخيل كنت بتخوني مع فيرو كان وحش اوي
فيروزه تنهدت باطمئنان وضحكت : شوفته اثر البنج هههه
عاصم حس ان روحة رجعتله حضنها : ياحبيبتي اهدي طلعها من حضنه ومسك راسها بايديه : اياكي تفكري ان ابص لغيرك حتي يعني مع احترامي لفيرو حتي هي.... نيروزه انتي حياتي كلها
فيروزه متحملتش لمسه ليها ووقعت فاظه علي الارض كلهم بصولها= سوري ياجماعه اسفه هروح اشوف حد ينضفها
خرجت برا الاوضه واتجههت لبرا المستشفى وهي بتعيط من غيرتها
وراها عاصم : مستحملتيش يعني
فيروزه بصتله مسحت دموعها واتكلمت بعصبيه : لي ليييي هي لي هي تلمسها وتبقي حنين عليها وانا لا لي
عاصم : انتي غبيه. عايزاني اضربها يعني عشان تحس
فيروزه : وفيها اي فيها اي لما تحس ماتطلقها اي اللي مخليك متجوزها يحد دلوقتي
عاصم : قولتلك مليون مره ان ملكيش دعوه تمام
فيروزه : صح انا مليش دعوه صح  ومشيت ركبت تاكسي
عاصم دخل الاوضه : نيروزه حبيبتي كلمت الدكتور وان شاء الله هتخرجي بكره 
خلي عمي صالح هنا وماما نعيمه وانا اروح اجيب هدوم ليكي وتكون فيروزه حضرت ليكي الاكل واجبهولك واكل واجي ماشى جاي يمشي
مسكت في ايده بصتله بضعف : هتسامحني صح
عاصم وهو بيرتب علي ايدها : نيروزه انا ميهمنيش حاجه في الدنيا غيرك وبعدين الخلفه دي نصيب مش ده كلامك برضو يلا هروح ومش هتاخر
ركب العربيه...... دخل القصر كان صامت
اتجهه لاوضه فيروزه بيفتح لاقاه مقفول بالمفتاح = فيروزه افتحي
انا عارف انك جوا
فيروزه : تمام اعملك اي يعني روح روح للي انت متجوزها روح يلا
عاصم : لو مفتحتيش هكسر الباب
فيروزه فتحت الباب بعصبيه : عايز اي ها عاي.
وانقطع كلامها قبلته لشفتاها
دخل الاوضه وقفل الباب برجليه وقبلها بعنف = وحشتيني
فيروزه لفت ايديها حول عنقه : وانت كمان وقبلته بعنف وفعلو ماحرمه الله..
💔💔💔💔✍️✍️بعد مرور ساعتين ✍️✍️✍️💔💔💔
نيروزه : بابا اي رايك اروح وبالمرة اعمل مفاجأه لعاصم
نعيمة : انتي بتقولي اي انتي مش كويسه
نيروزه : ماما انتي شوفتي عاصم كان عامل ازاي وقلقان عليا ازاي عايزه اروح وانام في حضنه وحشني سريري اوي
بدأو يلمو الشنط وسندوها كويس وعملو اجراءات الخروج وركبو العربيه واتجهو للقصر
💔💔💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫💔💔💔💔💔
تحديدا في اوضه فيروزه
فيروزه وهي علي صدره : اي بقا هتطلقها امتي
عاصم : انتي عايزة امتي
فيروزه : انا لو عليا انهارده
عاصم : هههههههه مش بالسرعه دي
بصتله وقبلته مره اخري في شفتاه : طب لو عشان خاطري
عاصم : فيرو اوعدك هنخلص منهم كلهم قريب يلا  بس قومي البسي هدومك عشان نروحلها بقا
فيروزه قامت وبدأت تلبس هدومها  وعاصم 
فيروزه وهي بتعدل ياقته : عاصم انا لو عليا اقتل'ها بأيدي
نيروزه من وراها : مين دي اللي تقتل'يها وبصت للاوضه باستغراب وبعدين الاوضه كدا لي!!!!!
(ورا كل حقيقه حقيقه اخري هل سيكون السر صادم أيضا! 💔)
يتبع 
نيروزه من وراها : مين دي اللي تقتل'يها وبصت للاوضه باستغراب وبعدين الاوضه كدا لي!
فيروزه شدت ايديها بسرعه من علي ياقه عاصم وعاصم بيبلع ريقه بخوف
نيروزه بتقرب عليهم وبتزعق : انا عايزه اعرف اي اللي بيحصل هنا فهموونييي
فيروزه بعصبيه : في اي انتي متخلفه اي اللي انتي بتقوليه ده بعدين اه اقتل'ها مقتل'هاش لي.. يعني يرضيكي تقولي علي اختي عقيمه ومش هتخلف
عاصم بصلها بصدمه
فيروزه بتبصله: احكي ياعاصم احكيلها ولا اقولك انا اقولها
قربت من نيروزه واتكلمت بعياط :  عندي صديقه لما عيطتلها وحكتلها علي موضوعك قالتلي اختك عقيمه ومش هتخلف اتعصبت ورميت التلفون وبهدلت الاوضه كلها مستحملتش حد يقول علي اختي كدا وساعتها عاصم دخل الاوضه وهداني وقالي يلا عشان تقومي تعملي الاكل لاختك وكنت لسه بشكره علي جدعنته وبعدل ياقته عشان يروحلك منظم.... حضرتك عملتي اي دخلتي وزعقتي فينا وشكيتي في اخلاق اختك.
وكملت بزعيق وعياط اكتر : مش انتي لوحدك ماما وبابا كلكو بتشكو فيا كل ده عشان متجوزتش مش هسامحكو مش هسامحكو وخرجت وهي بتعيط راحت حديقه القصر
نيروزه : فيروزه استني انا اسفه فيروزه فيروزه
صالح : معلشي يابنتي انا هنزل افهمها ارتاحي انتي بس
نعيمة : وانا هروح اعملك لقمه تاكليها اهدي انتي بس
عاصم قرب منها واخدها للاوضه قعدها علي السرير
ركع علي ركبتيه: متزعليش منها هي بس اتعصبت من كلامك هتلاقيها تلين وخلاص متقلقيش
نيروزه بزعل : وانت ياعاصم مش زعلان
عاصم : نيروزه انا عارف انتي خارجه من اي وحالتك
عايزاني اعمل اي ازعقلك وازعلك وانتي كدا وبعدين ياستي انا عارف انك واثقه فيا زي مانا واثق فيكي صح ولا اي بقا ومسك وشها بضحك : اضحكي بقا يلا
نيروزه : ههههه.. بحبك علفكره
عاصم حضنها : وانا كمان ياقلب عاصم.
خرجها من حضنه : بعدين قوليلي بقا اي اللي خرجك من المستشفي من غير ماتقوليلي.
نيروزه مسكت ايديه : وحشتني ووحشني سرير وبعدين عايزة انام معاك انهارده وقربت عشان تقبله في شفتاه بعد عنها وساب ايديها = هنزل اشوف ماما نعيمه خلصت ولا عملت اي وهجيلك خدي انتي  اشربي المياه دي يلا عشان شكلك تعبان وارتاحي 
عاصم نزل في المطبخ تحت : ماما نعيمة وبابا صالح نيروزه نامت من التعب ادخلو انتو كمان نامو عشان شكلكو تعبانين
نعيمة بنعس: عندك حق ياأبني يلا تصبح علي خير
نعيمة وصالح اتجهو لغرفتهم
عاصم اقتحم اوضه فيروزه وقفل الباب : لعبتي الدور حلو هههههه
فيروزه وهي بتخل'ع قميصها النومي وترميه علي الارض : عيب عليك ههههههه 
عاصم بيقرب منها ويقبلها بشفتاها. 
فيروزه بتزقه : عملت اي فيها لنلاقيها في وشنا 
عاصم : متقلقيش اديتها منوم وزمانها بتاكل رز بلبن مع الملايكة خلينا نكمل بقا. 
وفعلو ماحرمه الله لنا 💔✍️. 
الساعه 7 الصبح 
عاصم بيلبس هدومه : يلا انا هرجع الاوضه متنسيش تنزلي علي الفطار. 
فيروزه : عاصم
عاصم : يانعم 
فيروزه :  لي اتجوزت نيروزه ومتجوزتنيش طالما بتحب جسمي انا 
عاصم قرب منها ومسك فكها : الجسم مش كل حاجه يافيرو. 
فيروزه باستغراب : يعني اي 
عاصم وهو خارج بضحك : هتعرفي بعدين 
دخل اوضته  بهدوء وهي كانت نايمه نوم زي الملايكة بيقرب منها وبيقول في عقله = اه لو تعرفي ان انا اللي كنت بديكي الدوا عشان تسق'طي كل مره.... 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
واقف من بعيد  = هيحصل اي لو عرفتي اني انا السبب في كل الامك يانيروزه
نيروزه بتحاول تفوق بتبص تلاقيه واقف
نيروزه بحب ونعس: عاصم حبيبي مالك واقف كدا لي
عاصم بيقرب منها : مفيش حاجه ياحبيبتي كنت بشوفك وانتي نايمه زي الاطفال كدا
نيروزه : انا ازاي نمت والله اسفه بجد مخدش بالي
عاصم : حبيبتي ولا يهمك يلا نجهز عشان ننزل للفطار يلا
جهزو ولبسو وهما نازلين
نعيمة : نيروزه عامله اي طمنيني عليكي
نيروزه : الحمد لله ياماما انتي عامله اي وفين فيروزه
فيروزه وهي بتقعد علي السفره : يااه واخيرا حد في البيت ده سأل عليا
كلهم قعدو علي السفره.......... 
فيروزه : ماما انا جالي شغل في محافظة تانيه ممكن انتي وبابا توافقو عشان اشوف الإجراءات
نعيمة : وده شغل اي بقا
فيروزه : عادي شركة هندسيه شافت شغلي وعجبوه وقالولي تعالي اشتغلي في الفرع عندنا
نعيمة : هههههههه ضحكتيني.. فيروزه انتي تقديرك جيد اكيد مش هيقبلو شغلك بقولك اي يانيروزه
نيروزه : نعم ياماما
نعيمة : شوفي الشركة دي وخدي الشغل عندهم وشوفي لو عايزه تروحي انتي كمان مهندسه قد الدنيا
نيروزه : بس ياماما..
صالح : مبسش فكك من فيروزه اهم حاجة نفسيتك روحي غيري جو شويه 
فيروزه في عقلها : كنت متأكده انك هتبعيني عشانها .. بكرهك يانيروزه بكرهك. 
دموعها خدعتها ونزلت لاحظ عاصم بصتله بصه ضعف وطلعت اوضتها
عاصم : نيروزه كلي كويس وبعدين خدي الادويه.. اي ده انا نسيت اجبهم.عن اذن هجبهم من فوق
طلع فوق خبط عليها كانت بتعيط
فتح الباب وقفله تاني قرب منها ومسح دموعها : متزعليش. متعيطيش بقا
فيروزه  وهي بتمسك ايديه : عاصم انا عملتلهم اي حرام عليهم
عاصم حضنها بتملك : متزعليش انا جنبك.. فكك منهم كلهم خرجها من حضنه ومسك وشها باسها علي خدها : وبعدين بقا عايزك تبقي احلي واحده انهارده في الحفله
فيروزه بأستغراب : حفله اي
عاصم : حفله عشان اطلعها من مودها.. ههههه.. الحفله دي اعتبريها ليكي انتي عايزاكي تاخدي الجو.. يلا انزلي الاول وهروح اديها الادويه
..... ✍️✍️✍️✍️في المساء💫💫💫💫💫💫💫
نيروزه : مكنش ليه لزوم الحفله دي ياعاصم
عاصم قرب منها وحضنها: اهي ضحكتك دي بقا اهم حاجة
نيروزه : بحبك علفكره قريت منه عشان تبوسه
بعدها عنه : يلا عشان نلحق نجهز
نزلو مع بعض
الكل سقفلهم.. كل انظارهم كانت عليهم وعلي نيروزه بالذات وضحكتها
وعاصم كل نظراته لفيروزه وعلي فستانها وانها فعلا اخدت قلبه وكل يوم عن يوم بتاخد قلبه
مرت الحفله والكل كان مبسوط
......💫💫💫💫💫 في الاوضه💫💫💫💫💫💫💫💫
نيروزه بزعيق: انت لازم تقولي في اي
عاصم : انتي عايزه اي
نيروزه : من اول مارجعت كنت بحاول أقرب منك وانت بتبعد لي لي انت مش جوزي ومن حقي.. ولا في واحده تانيه مدلعاك بقا
عاصم ضربها بالقلم : انتي بتقولي اي انتي خلاص بقيتي مهووسه ومجنونه مفيش حاجه في عقلك غير بخونك بخونك بعدين كنتي فين كنتي فيين لما خلتيني سنه كامله ملمسكيش لو انا وحش كان زماني قولتلك ان في حد لمسك قبلي
نيروزه مستحملتش ضربته بالقلم : أخرس
عاصم بصلها ومشي خرج من البيت واتجهه لبيته التاني
اتصل بالتلفون : تعالي محتاجكك
💫💫💫✍️✍️بعد دقايق ✍️✍️💫💫💫
فيروزه وصلت دخلت البيت =مالك في اي
عاصم حضنها : وحشتيني
فيروزه : في اي ياعاصم
عاصم بدأ يبو'سها : مش عايزة افكر غير فيكي
وفعلو ماحرمه الله لهم
💫💫💫💫الساعه 8 الصبح 💫💫💫
فيروزه بتدخل البيت بهدوء
نيروزه  بنظره شك وبتفحص جسمها بنظراتها: انتي جايه منين كدا وشكلك كدا لي 
فيروزه  : انا انا.. مكملتش جملتها بطنها قلبت وجريت علي الحمام تستفرغ
بتغسل وشها وتستني نتيجه الاختبار
=مستحيل انا حامل مستحيللللللللل
(سيبدأ الشك وحبل الكذب قصير 💔) 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
احكي الحقيقة يازبا'له 
فيروزه  سيبي ايدي سيبيها 
نيروزه  باستغراب بتعابير وشها : في اي مال وشك اصفر كدا لي
فيروزه بتزقها براحه : ابعدي عني عايزة اطلع اوضتي
فيروزه طلعت اوضتها وبعد دقايق دخل عاصم من الباب
نيروزه بتقرب منه بشك : انت كنت فين وجاي منين كدا
عاصم : كنت مع واحدة.. ارتاحتي.. ارتاحتي  لما سمعتي اللي في دماغك بصلها ومشي دخل الاوضه
نيروزه : برضو مش هتقول
عاصم : مش هقول اي
نيروزه : لي لي بتبعد لي لما باجي جنبك مبتلمسنيش ليييي
عاصم : عايزاني اقول اي... اي في دماغك  أقولك الحقيقه واخلص
نيروزه : قول.. قول وريحني ياعاصم
عاصم : عايزاني اعمل اي يانيروزه المسك ويحصل نصيب وتحملي تاني ويحصل حاله اجهاض واشوفك قدام عيني قدام عيني يانيروزه بتدمري حرام.. بقولك كل شويه دي الحبوب وانا مش همانع بس انتي انتي مصممه تخليني اشوفك كدا.. عرفتي عرفتي لييي يانيروزه
نيروزه : يعني اي.. يعني دي الحقيقة فعلا
عاصم : افتكري اللي انتي عايزاه وكان هيدخل الحمام
مسكت ايديه : عاصم انا اسفه.. خلاص ياسيدي عشان خاطرك هاخد الحبوب
حضنها وبتملك: بحبك
نيروزه : وانا كمان
عاصم في سره : ياااه ريحتيني دلوقتي خدي الحبوب من غير مانا ادخل بقا
طلعها من حضنه وجاب الادويه وادهالها
نيروزه بتمسك ايده وحطتها علي خصرها قبلته بشغف = بعشقك
وفعلو ماحللو الله لكل زوجين..
💫💫💫💫في اوضه فيروزه 💫💫💫
فيروزه وهي بتفتكر 
فلاش باك 
عاصم : لو في يوم لمستك ومخدتيش الحبوب دي هتكون نهايتك واول ماتخلص قوليلي وهجبلك منها 
فيروزه : طب لو نسيت.
عاصم مسكها من فكها : لو نسيتي سهله هتمو'تي انتي واللي في بطنك 
باااااااك 
فيروزه بعياط: اعمل اي اعمل اي هيقتل'ني انا عارفه يعملها ويرميني في أكبر زبا'له 
بس ازاي ازاي نسيت ووبتخبط علي راسها = انا ازاي نسيت اخدهم ازاااااي 
💫💫💫💫تحت في القصر 💫💫💫💫💫
نعيمة : اي بقا انا زهقت منها 
صالح : من مين
نعيمة : هتعمل نفسك مش عارف.. انا قولتلك من الاول انها مش بنتنا نربيها ليه وناخدها 
صالح : هشششش اسكتي.. انتي عارفه لو حد عرف اي اللي هيحصل 
نعيمة : هيحصل اي يعني ياسيدي لو علي الفلوس فمش هتعرف تاخد حاجه 
صالح : ولما تعرف بقا ان العز ده كله بفلوس ابوها  لما تعرف بقا انك بتعامليها كأنها زبا'له في البيت وانتي عايشه من خيرها 
نعيمة: هششش اسكت اسكت يارب نخلص منها 
💔💔💔💫💫💫💫 في المساء💔💔💔💫💫💫💫💫
بيدخل  المكتب الخاص بتاعه ويقفل الباب بالمفتاح 
بيدوس علي زرار يفتح باب سحري
بيدخل يولع النور يلاقي صورهم كلهم علي الحيطة = يااااه اخيرا اخيرا حققت انتقا'مي
عاصم وهو بيبص علي صوره نيروزه : لسه بلعب بيكي ومش ههدي غير لما اخد حقي منك ياقا'تله
يمسك صوره علي المكتب يعيط : وحشتيني وحشتيني يانصي التاني... اااااااه.. صدقيني هاخد حقك صدقيني..بس انتي عارفه اي المشكله اني حبيتها حبيتها يامي حبيت فيروزه.!!!!!. 
( إنتقامي سيكون أذي لقلبي 💔) 
عاصم بقله حيله : صدقيني مكنش في أيدي يامي صدقيني
عارف عارف ان عشان انتقم من نيروزه عملت كدا مع فيروزه
بس ضعفت ضعفت وحبيتها حبيت ريحتها وصوتها وجسمها وكل حاجه فيها.. انا كنت داخل اكسر قلب نيروزه بس صدقيني كدا قلبي اتكسر.. 
خلاص يامي الحقيقه هتتكشف قريب وانتقامك اخده بإيدي 
عايزك ترقدي بسلام ياأختي 
ساب الصوره علي الترابيزه وخرج من الباب السحري وقفله وخرج من المكتب 
طلع لاوضه نيروزه 
عاصم : نيروزه حبيبتي فينك 
خرجت من الحمام وهي لابسه قمي'صها النومي 
نيروزه بحب = حبيبي وحشتني 
عاصم بيشدها ليه ويبتسملها : عايز اقولك على حاجه 
نيروزه : اي 
عاصم : هسافر يومين شغل وارجع 
نيروزه : عاصم هتسبني لوحدي 
عاصم : لا انتي معاكي فيروزه وماما نعيمه وبابا صالح مش لوحدك بعدين ياقلب عاصم انتي في قلبي دايما 
نيروزه : حبيبي والله بحبك 
يلا هروح اجهزلك الشنط 
💔💔💔✍️✍️✍️تحت في القصر ✍️✍️✍️✍️✍️💔💔💔
نعيمة : طب يعني لو سمعت كلامي اي اللي هيحصل 
صالح : انتي عايزه اي انتي عايزاني اقت'ل بنت ربتها واعتبرتها اكتر من بنتي 
نعيمة : وانا زهقت منها وبوجودها  بسببها نيروزه وعاصم مش عارفين يعيشو حياتهم وكل يوم خناقات 
صالح: انتي اي انتي اي ياشيخه عجينتك اي ولا مره احضتنتيها ولا مره حسستيها انها بنتك دايما بتفرقي دايما لازم تبينلها 
نسيتي نسيتي لما جبتها وقولتك ربيها ابوها ما'ت 
قولتيلي الحمدلله ياصالح ربنا رزقني ببنوته 
عارفه لي عشان ساعتها مكنتيش بتخلفي وبعد ماتعالجتي وخلفتي نيروزه بعدها باربع سنين قولتيلي لا ارميها مش عايزاها بعد ماخلاص اخدتي كل الفلوس 
نعيمة : اسكت اسكت انت متعرفش حاجه.. يعني اي اقعد اربيها 25 سنه يعني اي اربي واحده مش من دمي 
صالح : يخربيت الفلوس اللي عملت فيكي كدا يانعيمه 
.💔💔💔💔💔💔في اوضه فيروزه 💔💔💔💔💔💔💔
فيروزه : اعمل اي ياربي  اعمل اي عاصم لو عرف هيقتل'ني انا واللي في بطني  
.. عاصم اخد الشنط ومشي واتجهه لبيته التاني اللي ميعرفهوش غير فيروزه 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
تلفون فيروزه بيرن 
فيروزه: الو عاصم انت سافرت من غير ماتقولي ومقولتش لحد غير نيروزه 
عاصم : فيروزه انا مسافرتش بس زهقت زهقت من جو القصر كله 
عايزك تيجي البيت بتاعنا ممكن 
قفلت معاه واتجهت للبيت 
فتح الباب حضنها بكل تملك وحب 
فيروزه : مالك ياعاصم في اي 
مسك ايدها ودخلو جوا قعد علي السرير واخدها في حضنه = مش عايز انهارده غير تبقي في حضني وبس يافيروزه 
فيروزه : عاصم انت كويس طمني 
عاصم : وحشتني ريحتك وشعرك كتير عليا تبقي في حضني يعني 
فيروزه حضنته بتملك اكتر وغمضت عنيها = انا لو قولتله مش هيحبني ولا هيثق فيا تاني اعمل اي 
عاصم وهو بيبص للسقف= لو قولتلها عمرها ماهتثق فيا تاني 
💔💔💔💔💔💫💫 جه تاني يوم الصبح 💫💫💔💔💔💔
فيروزه وهي بتلبس الكوتشي : يلا انا لازم امشي 
عاصم باسها من جبينها:متنسيش بليل تيجي 
وهي ماشيه كانت هتتكعبل مسكت بطنها بصريخ=ابنييييي
عاصم بصلها بصدمه :ايي
ووووووووووو
فيروزه بصريخ :ابني
عاصم بصدمه يمسك ايديها = يعني اي
فيروزه بدموع وعياط : عاصم اسمعني هفهمك.. هفهمك كل حاجه
عاصم بزعيق : تفهميني اييييي... انا قولتلك مليون مره تاخدي الحبوب مبتسمعيش الكلام لي لييي
فيروزه بعياط: ياعاصم والله مش بأيدي والله انا ساعتها نسيت ان اقولك خلصت وحصل اللي حصل
عاصم ساب ايديها وفضل يفكر رايح جاي بعدين وقف : انسب حل ان نخلص منه ايوه وبصلها بحذر.. تجهضيه في انسب وقت يافيروزه سامعه
فيروزه : لي ليييي مش عايز تخلف مني لي ولي نعمل كل ده في الخفاء من غير قسيمه جواز ليييييي
عاصم : انتي اللي رضيتي بكل ده في البدايه.. رديتي ان نعيش كل ده ومغصبتكيش علي اي حاجه لان بتحبيني
فيروزه بتتقدم ليه بتحدي وبتبص في عنيه وعيونها مليانه دموع : وانت انت اييييي ياعاصم بتحب فيروزه ولا لا.. اقولك بتحب جسمها ايوة جسمها وشفايفها واللس بتعيشه معاها لكن فيروزه نفسها لا ياعاصم لاااا
فيروزه : انا هجهضه عارف لي..عشان مينفعش يبقي ابوه انت
ومشيت من غير ماتنتظر منه رده فعل
وصلت البيت دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها = انا عملت اي عملت
اييييييي
حبيته واذيت نفسي بعت نفسي واذيت نفسي ضيعت نفسي وحياتي عشانه
💫💫💫💫💫💫في المساء💫💫💫💫💫💫💫💫💫
عاصم بيدخل القصر = نيروزه فينك ياحبيبتي
نيروزه بفرح جريت عليه = حبيبي رجعت بالسرعه كدا ازاي
عاصم بيحضنها بابتسامه حب مزيفه= حبيبتي الشغل خلص بسرعه قولت اجي عشانك
فيروزه : حبيبي والله
طلعو الاوضه وبعدها نزلو علي السفره
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
نعيمة : طمني ياعاصم علي شغلك ماشى ازاي
عاصم : الحمد لله ياأمي ماشي كويس
صالح : ربنا يوفقك ياأبني
عاصم : الحمد لله انا هروح اغسل ايدي بقا
دخل المطبخ لفيروزه حط اسم دكتور قدامها = ده اسم دكتور كويس.... خدي معاه معاد قريب.. سلام
خرج بضحكه = طب ياجماعه أنا اروح اجيب شوية حلويات لنيروزه وارجع
ركب العربيه ومشي
نيروزه بحب  وهي بتشوف طيفه = بحبك اوي ياعاصم ربنا يديمك ليا.. عرفت اختار بجد
.. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بتخبط علي فيروزه = فيروزه حبييتي جبتلك الشاور جيل اللي انتي عايزاه
بتخبط اكتر من مره ومفيش رد
دخلت الاوضه لاقتها فاضيه
نيروزه لنفسها : خلاص احطهلها في الحمام يحد لما تيجي
دخلت الحمام بالغلط وقعت الفرشة علي الارض
جت تجيبها شافت تحليل الحمل مسكته وفهمت= مش معقول فيروزه حامل..  طب من مين مش معقول مستحيل فيروزه تعمل حاجه زي دي
انا لازم اروح اقول لماما 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
صالح : عايزه اي يعني تروح نقول الحقيقه للكل انا زهقت من زنك كل شويه 
نعيمة : وانا زهقت من تواجدها 
نعيمة بصوت عالي = كفايه بقا كفايه بقااااا لازم اروح اقول ان نيروزه بنتي الوحيده ان فيروزه مش بنتي اقولهم ازاي 
نيروزه علي الباب بصدمه وقع منها التيست بتاع الحمل= انتي بتقولي اي 
. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
عند عاصم 
عاصم كان ماشي بالعربيه وفجأه ظهر طفل كان علي وشك يدوسه 
ابوه ياخده مم قدام العربيه 
عاصم نزل من العربيه بعصبيه = اي الجنان ده 
حازم والد الطفل : اسف ريان بس طفل وكان بيلعب مخدش بالي 
ريان ببراقه: اسف ياعمو 
عاصم اول ماشاف برائته اتمني يكون مكان حازم اعتذره وخلص الموضوع وركب العربيه نزل جنيه 
عاصم بفكر : ياااه قد اي الأطفال جي بريئه وجميله لو في يوم بقيت اب الشعور ده مميز بجد 
ركب العربيه وهو بيفكر في ان يرجع في كلامة مع فيروزه 
وصل البيت وبيدخل القصر 
فيروزه بصريخ = ااااه 
وفجأه اتقلبت من علي السلم مفاقش غير وهي بتنزف قدامه 
بصريخ = فيرووووووزه.. 
عاصم بيجري عليها بصريخ: فيروززززه
بيحظ ايديه تحت راسها بيطبطب علي وشها : فوقي فوقي فيروزه
فيروزه بفثدان وعي : ابني. ابني ياعاصم اب. وفقدت الوعي
العيله كلها اتلمت عاصم شالها ووداها العربيه واتجهه للمستشفي بأسرع وقت...
💫💫💫💫💫💫💫💫بعد خمس ساعات في العمليات 💫💫💫💫💫
الدكتوره بتخرج بتعب
عاصم بيقرب منها بخوف = ها يادكتوره طمنيني
الدكتورة : المريضه كويسه عجت مرحله الخطر بس للاسف الطفل معرفنائش ننقذه
صالح بصدمه : طفل.. يعني اي طفل فيروزه بنتي مش حامل
الدكتورة : ازاي حضرتك متعرفش جي نز'فت وهي جايه
صالح بزعيق : انتي بتقولي ايييي ده نزيف عادي اثر الخطة مستحيل اللي بتقوليه
عاصم وهو بيحوشه= اهدي اهدي ياعمي
نيروزه : اتفضلي يادكتوره امشي دلوقتي
نيروزه قربت من صالح : بابا الدكتورة بتقول صح انا شوفت انهارده التيست بتاعها وفعلا كانت حامل
نعيمة بصويت: يلاهوي يلاهوي لطخت اسمنا بنت الكل'ب يلهووووي
نيروزه : بس بس اسكتييييي.. انتي اي مش كفايه انها مش بنتك وعايزه توسخ' ي سمعتها وطي صوتك أياكي تعليه
نعيمه بصدمه : انتي اي اللي بتقوليه ده.. وبعدين ازاي تتكلمي مع مامتك كدا
عاصم بصدمه : يعني اي اللي بتقوليه يانيروزه انتي واعيه للي بتقوليه
نعيمة : واعيه.. ده انا دلوقتي اكتر نقطه واعيه فيها.. اكتر حد طعني في ضهري.. ولما وعيت علي الدنيا قولتولي دي اختك لي لي ياماما عملتي كدا لي.. 
صالح : قوللها قوللها لي وافقتي قوللها احنا بناكل ونشرب منين قوللها
عاصم انسحب منهم ومشي برا المستشفى
عاصم وهو بيبص للسما : لي ليييي يارب... ابني ابني اخده مني اااااااه اااااااه بيعيط بانهيار
يحد لما غفي من النوم علي الكرسي (كرسي الاستراحه اللي امام المستشفي)
💫💫💫💫💫💫💫💫في الصباح💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
نيروزه بجديه :بما إن كل اللي فات كان ماشي بتخطيطكم علي اختي فكل اللي جاي هيبقي بكلامي انا وايوه هي اختي وحبيبتي قبل ماتبقي بنتكو... احنا هندخل ليها لكن محدش هيبين رده فعل محدش هيقولها الحقيقه غير لما تبقي احسن بكتير تمام
صالح : تمام يانيروزه.... بيقول بدموع: بس يبنتي متمشيش وتسيبينا
نيروزه : انا قولت اللي عندي
ودخلو الاوضه
فيروزه : ماما.. بابا.. نيروزه
صالح : عامله اي يافيروزه
فيروزه بدموع : انا اسفه يبابا اسفه والله.. مكنش بإيدي انا انضحك عليا والع
عاصم دخل الاوضه علي كلامهم باين عليه الدمار من العياط
صالح = خلاص يبنتي اعتبري مفيش حاجه حصلت لما تبقي احسن هنتكلم في كل ده
عاصم : ازيك يافيروزه عامله اي 
فيروزه بخوف منه : الحمد لله كويسة
بعد عدة ساعات الكل خرج وعاصم رجعلها تاني.......... 
قرب منها : انتي اللي عملتي كدا 
فيروزه باستغراب : عملت اي
عاصم بحذر: انتي اللي رميتي نفسك وعملتي كدا عشان تجهضيه
فيروزه : انت متخلف مستحيل هكشف نفسي ليه. بس اسفه والله واوعدك مش هيعرفو
عاصم بانكسار وضعف : اسفه علي اي ولا اي انا خسرت ابني قدام عيوني يافيروزه 
فيروزه بصدمه : انت بتقول اي انت مكنتش عايزة  اصلا 
عاصم مشي من غير مايتكلم معاها وقالهم انه هيسافر وبالفعل اخد جواز السفر وسافر لمده اسبوع بحجه عمل طارئ.... 
💫💫💫💫💫بعد يومين انتقلت من المستشفى 💫💫💫💫
فيروزه باستغراب: في اي اي ملامحكو دي من اول ماتحركنا من المستشفي 
نيروزه : فيروزه  احنا عايزين نعرف القصه كلها 
فيروزه : قصة اي.. يعني اي 
صالح : يعني ازاي بقيتي حامل 
نعيمة : يعني ازاي بعتي شرفك يافيروزه انطفى وجت شدت شعرها بشده = قولي يازبا'له ازاي خونتيها 
نيروزه بتحوشها عندها = سيبيها سيبيها ياماما حرام عليكي 
نعيمة وهي بتبتعد عنها بصوت عالي : انا بحمد ربنا انك مش من بطني... 
ووووووووووو
نعيمة بتبعد عنها بصوت عالي = انا بحمد ربنا انك مش من بطنييبي
فيروزه وقفت من الصدمة وفكت ايد نيروزه من عليها بهدوء
قربت عليها = انتي اي اللي بتقوليه ده
نيروزه :فيروزه.. ماما بتقول كدا من الزعل مش اكتر وبتبص لنعيمه بحذر = ولا اي ياماما
نعيمة :  وانا ماللي اللي تفتكره تفتكره ياريتني ماكنت ربيتها ويارتني اعرف اتبري منها بعد اللي عملته ده
نيروزه : فيروزه.. سيبك من كلام ماما... جاوبينا علي السؤال ازاي ده حصل وازاي خونتينا كل ده وحصل امتي اصلا وانتي قدام عينينا ازااااي  فهمينا يافيروزه
فيروزه بتعرق وتبلع ريقها بتحاول تفكر وكل نظراتهم عليها.. 
فيروزه وهي بتحاول تكون ثابتة = اه انا ضحكت عليكو... مكنتش بروح مقابلات شغل وكنت بقابله ومره من المرات ضحك عليا ومكنتش اتوقع يحصل كدا.. 
نيروزه بتمسكها وتهزها عده مرات : لي لييي عملي كدا فينا انطقي مين مين كان ابوه انطقي. 
فيروزه: مستحيل اقول اسمه وفكت ايديها وطلعت الاوضه... 
قفلت علي نفسها وبعتتله رساله ( انت فين تعالي محتاجاك) 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
عند عاصم شاف الرساله  ورمى الموبايل. كان واقف في اعلي بلكونه في باريس 
عاصم وهو بيبص للسما : اعمل اي.. أعمل اي عشان كله يخلص 
انا لما فكرت خلاص ان عايز ولد من اسمي اخده مني في ثانيه.. 
طب ازاي ازاي اقدر ارجع اعيش تاني معاهم هعيش ازاي وواحده منهم قتل'ت ابني منها والتانيه قتل'ت اختي... 
أنا مش لاقي حل مش لاقي غير ان اقولهم الحقيقه مش لاقي غير ان يعرفو الحقيقة كلها وساعتها أطلقها وامشي من العيله دي كلها. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💔💔💔💔💔💔💔
في القصر 
نعيمة : انتي ازاي تسكتيني.. دي لازم تعرف الحقيقه 
نيروزه : لا مش هتعرف 
صالح : يعني اي اللي بتقوليه 
نيروزه : لو عرفت كل حاجه هتاخدها الفلوس والقصر وكل حاجه. 
صالح بصدمه : يعني اي اللي بتقوليه ده ازاي 
نيروزه : بابا انت عارف كويس ان لما يحصل وتعرف انا هخسر كل حاجه شغي والفلوس والقصر.. عشان كدا لمصلحتنا فيروزه متعرفش... وبالذات انتي ياماما اتحكمي في أعصابك واتعاملي معاها عادي. 
نعيمة : لا بجد دماغك تعجبني طالعه لأمك يابنت نعيمة. 
فيروزه : حبيبتي والله.. يلا هروح اشوفها 
صالح : شوفتي شوفتي عملتي اي في بنتك 
نعيمة : عملت اي يعني هي اللي قالت شوفتني كلمتها... 
صالح : معملتيش اه... انتي مش فاكره لما غطيتي عليها لما قتل'ت البنت 
نعيمة : بنتى يومها مكنش بقصدها وانت عارف. 
صالح : ده لو فيروزه كنتي بلغتي عنها... ربنا يهديكي ياشيخه 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
عند فيروزه 
نيروزه بتخبط : فيروزه ممكن تفتحي 
بتفتح ليها 
نيروزه بتدخل تقعد جنبها غي السرير طبطب عليها : انتي كويسه 
فيروزه : اه كويسة متقلقيش 
نيروزه لسه هنكمل كلامها دخلت استفرغت كل اللي في بطنها 
طلعت وشها اصفر 
فيروزه بقلق: انتي كويسه 
نيروزه وهي حاسه دوخه : كويسه كويسه لو رجعت اوضتي هبقي كويسه 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
آليوم التالي 
في المطار. ساند راسه علي الكرسي بيفكر = لازم انهي الحكايه انهارده خلاص انتقامي خلص 
ركب العربيه واتجهه للقصر 
اول مادخل 
نيروزه بصدمه : عاصم اي ده رجعت ازاي. 
فيروزه من وراها جريت حضنته.. طلعت من حضنه لما الكل لاحظ = عاصم اخويا واحشني والله.. يلا هروح اعملكو حاجه تشربوها 
اتجمعو في الصاله 
عاصم : ياجماعه انا عايز اقوللكو حاجه. 
نيروزه بتقاطح: لا  خليني اقول الاول 
عاصم : تقولي اي 
نيروزه : هتعرف دلوقتي... بصت للكل بفرح جماعه انا عندي ليكو خبر حلو جاهزين.. 1.2.3.انا حااااامل 
فيروزه من ورا وقعت منها الصينيه واغمى عليها علي الارض 
ووووووووووو
وقعت منها الصنية  واغمى عليها
عاصم جري عليها اول ماسمع صوت ارتدامها علي الارض
شالها وحطها علي الكنبه
عاصم بصوت عالي : هاتو مياااااه
بيطبطب علي وشها = فيروزه فيروزه قومي فوقي يلا.
كل ده تحت أنظار نيرون بتيص عليه باستغراب ونعيمه وصالح الكل بدأ يحس بحاجه غريبه
أما عاصم مكنش حاجه في باله غير ان فيروزه تفوق
فيرون بدأت تفوق شويه شوية... قامت وهي بتنظر للكل
فيروزه بأبتسامه: مبروك.... مبروك يانيروزه
نيروزه راحت ليها ودخلت في النص بينها وبين عاصم وعاصم حس بكدا وقام عشان محدش يحس بحاجه
نيروزه مسكت ايديها بحب : الله يبارك فيكي ياحبيبتي.. بعدين انتي هتكوني أمه التانيه
فيروزه  بابتسامه مزيفه : ربنا يديمك والله
نيروزه : فيروزه متقوليش كدا انتي اختي وكمان هنربيه سوا وهتبقي احلي ام.. بتبص لعاصم = صح ياعاصم
عاصم بشرود: اه.. اه طبعا اكيد
فيروزه : طيب ياجماعه عن اذنكو هرتاح في اوضه
💫💫💫💫💫💫💫في اوضه نيروزه وعاصم 💫💫💫💫💫
عاصم بزعيق : يعنيييي اي اللس بتقوليه
نيروزه : عاصم متزعقش.. انا انا ساعتها نسيت اخدهم
عاصم : نسيتي اي ده انا مديهملك بإيدي
نيروزه بقوة : عاصم انا ساعتها مخدتهاش ورمتها
قربت منه ومسكت ايديه = قولت اجرب...أجرب حظي واشوف اكمل الحمل ولا لا وقولت لو كملته هقولك
عاصم : انتي بتقولي اي مستحيل مستحيل ده انا مشربهولك باييدس مستحيييييل
نيروزه بنظره شك : في اي ياعاصم اللي يسمعك يقول مش عايز يبقي ليك ولد مني
عاصم بدا يحس انها شكت.. قدم خطوة وحضنها = خالص ياحبيبتي ده انا خايف عليكي
بتطلع من حضنه وتمسك ايديه بحب : متقلقش ربنا مش هيسيبنا متقلقش
بيحضنها : مش قلقان ياروحي
بيقول في سره = هخلص ازاي من الطفل انا عايز اخلص منه ويعرفو الحقيقة وامشي بقااا انا زهقت من التمثيليه دي
بيطلعها من حضنه = هنزل اجبلك عصير وانتي ارتاحي ياروحي
بتمسك بإيديه بحب : مش عارفه اقولك اي علي كل اللي بتعملو عشاني ده 
عاصم بيبوس راسها بتمثيل: قوليلي بحبك...اكتر حاجه بحب اسمها منك 
نيروزه كانت لسه هتبو'سه.. 
عاصم بتهرب = يلا هنزل وهطلع علطول 
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
فيروزه في الاوضه
فيروزه تفكير : مستحيل مستحيل تجيب هي الولد مستحيل انا لازم اخلص منه لازم اخلص منه مستحيل اخليها تجيب الطفل
انا المفروض اكون مكانها انااااا..... مش معقول بجد كل يوم عن يوم تاخد حاجه بتاعتي...مره شغلي وحبيبي ودلوقتي ابني.. لا يمكن لايمكن اخليها تتمتع بكل ده
نزلت اتجهت للمطبخ لاقت نعيمة بتجهز اللبن.......
فيروزه.قربت عليها = ماما حبيبتي اللي في ايديكي لفيروزه
نعيمة : ايوة
فيروزه : هاتيه انا هوديه ليها خليكي عشان متتعبيش
نعيمة : لا لا متعبيش نفسك انتي
فيروزه اخدته : خلاص ياماما بقا بعدين دي اختي... 
واتجهت لغرفه نيروزه وفس الطريق وضعت البودره وهي بتبسم
.... نيروزه حبييتي ماما عملتلك كوبايه اللبن الجميل ده.
عاصم دخل الاوضه بعفويه =نيرووو. خدي كوبايه العصير
بص علي فيروزه :اي ده انتي هنا
فيروزه : امممم
نيروزه بضحكه : اسفه يافيرو بس مينفعش اكسف عصومي هههههه..
اخدت العصير منه
فيروزه بصو علييها بحقد واخدت الكوبايه ونزلت
.... تحت في المطبخ 
نعيمة : عايزني اعمل اي يعني 
صالح : اسكتي اسكتي وبس 
نعيمة : اسكت اه وانت كمان تسكت مش كل شويه تقولي وتفكرني 
صالح بصوت عالي : ايوة افكرك.. افكرك ان فيروزه مش بنتك وان لو عرفت ان كل الثروة اللي احنا فيها دي بأسم ابوها الحقيقي  ساعتها هتطردنا كلنا فااااهمه 
فيروزه  وقعت الكوبايه من ايديها =ايييي
فجأه سمعو صراخ نيروزه =ااااااااااه 
ووووووووووو. 
صراخ نيروزه ملي القصر =اااااه اااااه
كله جري عليها بما فيهم فيروزه
فيروزه بتقرب منها بصدمه : في اي اي اللي حصل
نيروزه وهي ماسكه بطنها وفاتحه عينيها اوي بتعيط : بطني بطني مش قادره يافيروزه بطني ااااااه
عاصم مسك كوبايه اللبن: انا نازل بسرعه اجيب العربيه
نزل وغسل الكوبايه كويس وحط فيها شويه لبن.. راح جاب العربيه وطلعلهم سندها ونزلو راحو المستشفي
..... بعد خمس ساعات في العمليات💫💫💫💫💫💫
نعيمة بتجري علي الدكتور : اي طمني هي كويسه
الدكتور بأسف : هي كويسه بس للاسف الجنين ما'ت.. اتمني تاخدو بالكو منها لان الاجهاض المره الجايه هيؤدي ان نستئصل الرحم
نعيمة بصدمه : اييي
الدكتور: حالات الاجهاض عندها كبيره غير طبيعيه.. بعضها بتحصل بسبب ماده دخلت جسمها والبعض التاني بمجهود
عاصم  وهو بيبرئله بعينيه: يعني اي يادكتور
الدكتور بخوف : قصدي يعني مجهود تراب مثلا دخل بالغلط عادي بتحصل.. عن اذنكم
عاصم : عن اذنكم اروح للدكتور اسئله هتخرج امتي..
دخل المكتب بعصبيه رزع الباب قرب عليه مسكه من فكه جامد : لو فكرت تقول سبب اجهاضها هوريك النجوم في عز الضهر فاهم
الدكتور بخوف : حا.. حاضر
💫💫💫💫💫💫💫💫عند فيروزه💫💫💫💫💫💫💫
فيروزه واقفه من بعيد وبتبص علي نعيمة باستغراب ونظرات محدش فاهمها.
في عقلها = معقول.. معقول كل ده وهم وانتي مش امي
بتبص علي صالح = حتي انت.. حتى انت يابابا ولا اقول اي ههه ضحكتني والله.. انتو عيشتوني في كذبه اخدو مني كل حاجه وانا انا معملتش ليكو اي حاجه بالعكس ده كل ده خيري وفلوسي صدقوني هندمكم على كل حاجه
عاصم بيقطع حبل أفكارها = هتخرج بكره ان شاء الله ياجماعه
انا هروح اجيب ليها هدوم عايزين حاجه من هناك
فيروزه : خدني معاك انا تعبانه.. معلشي ياماما همشي تعبانه.
نعيمة بلا مبالاه: امشي. 
فيروزه ركبت العربية معاه بدون اي كلمة
وصلو البيت.... 💫💫💫💫💫💫
عاصم بصوت عالي نسبيا : في اي يافيروزه
فيروزه يتلف راسها لي : قصدك اي
عاصم  قرب عليها : اي اللي قصدي.. انا بسأل سؤال تجاوبي مش تردي بسؤال
فيروزه : تمام اوي.. عايز تعرف في اي.. في ان حضرتك يامحترم سبتني في اكتر وقت محتاجاك فيه
عاصم بصوت عالي : طب وانا.. انا كنت مش قادر انتي متخيله ازاي في يوم اخسر ابني انتي مستوعبه ولا لا
فيروزه بصوت اعلي : ابننا ابننا ياعاصم ابننااااا اتمني تفهم ان هو مش ابنك لوحدك.. وكمان رايح ليها وتقولها مبروك وعامل فيها الحنين ان هتجبلك الولد
عاصم : ولا حنين ولا زفت.. انتي عارفه اني مبحبهاش وعارفه كويس ان مش عايز منها ولا عيل ولا غيره
فيروزه : اه كان باين اوي انهارده
وطلعت علي اوضتها دخلت وهي متعصبه وحطت الشنطة مسكت في شعرها جامد وهي بتعيط
عاصم دخل عليها : انتي لي مش عايزه تفهمي ليييي
حس انها بتعيط قرب منها لفها ليه بص في عينيها : فيروزه انتي بتعيطي
بصت عليه وهي ساكته... هو كمان بيبص عليها وهي وحشاه.. في لحظة ضعف قبلها بعنف... وفعلو ماحرمه الله لهم...
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المساء...
فيروزه بعد مالبست هدومها قعدت علي حفه السرير = عاصم انا زهقت من كل ده حرام عليك طلقها بقا وريحنا
عاصم : هيحصل قريب يافيرو.
فيروزه : لو علي الفلوس متقلقش كل ده ملكي وفلوسي
عاصم : يعني اي
فيروزه : انا مش اختها ولسه عارفه ده امبارح مكنتش واثقه ان اقول لحد ان عرفت بس لازم تعرف عشان تسيبها.. مسكت ايده بحب.. مفيش حاجه نشيل همها الفلوس واهي موجوده ياروحي.
عاصم : انتي عرفتي منين.. مين قالك
نيروزه من وراهم : شكلي جيت في وقت مش مناسب ياحلوين.!!!
نيروزه من وراهم : شكلي جيت في وقت مش مناسب ياحلوين
فيروزه بصدمه بتبصلها... عاصم بيبلع ريقه بخوف
فيروزه : احنا.. اح. احنا كنا جاينلك المستشفي.. عاصم بس جه يطمن عليا..
نيروزه بنظرة شك : اه قولتيلي.. والاوضه مكركبه برضو كنتي بتعيطي عليا ولا اي
فيروزه بتمثيل بتقرب عليها : نيروزه احنا مع بعض علطول علي الحلوه وعلي المره.. عارفه لي عشان انت اخوات من بطن واحدة =صح ياماما
نعيمة بنظرة قرف : صح صح
ونزلت هي وصالح تحت...
صالح : انا خلاص عملت تنازل ليها
نعيمة : انت مجنوووون اي اللي بتقوله ده.. دي هترمينا في الشارع.
صالح : ترمينا.. ميهمنيش انا لو مت دلوقتي السر ده هيمو'ت معايا مش هقبل ان حقها يروح
نعيمة : لو كان كدا من الاول يابيه كنت مروحتش وقولت لابوها ان مراته بتخونه.. مكنش جاتله جلطه فورا وما' ت وسبهالنا
صالح بقيله حيله يقعد على الكرسي وهو بيبصلها وبيبص للفراغ بحيره كبيره ازاي قدر يعمل كدا..
💫💫💫💫💫💫💫فوق 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
نيروزه : بس شكلكو حلو سوا والله 
فيروزه بتبصلها بصدمه : اي اللي بتقوليه ده 
نيروزه بضحك :ههههه بقول نكته.. وسابتهم وراحت اوضتها 
نيروزه بتفكير: لو اللي في بالي صح هوريكو النجوم في عز الضهر
عاصم من وراها : في اي 
لف ليه بضحك : هو انا اللي اقول في اي هههه انت ضحكتني 
كانت متجهه للحمام عاصم مسك ايدها = بتشكي فيا لمجرد لاقتيني واقف معاها.. وبعدين انتي سمعتي كنا بنقول اي عشان تحكمي علينا 
نيروزه بتفك ايديه = مسمعتش حاجه.. يارتني سمعت كنت هفهم 
راحت الحمام وقفلت عليها 
عاصم برا بتفكير.... 
=انا لازم الغي فكرة الشك من عندك.. بعدين بيقول بضحك = يعني كدا انتي مسمعتيش حاجه اصلا وبتشكي ههههه.. زي كل مره هضحك عليكي 
بيروح الحديقه بيرن علي شخص.... 
عاصم :الو 
مجهول : عاصم بيه المكان كله جاهز زي ماطلبت 
عاصم وهو بيبص علي القصر: غير الاسم لنيروزه.. وشويه تعديلات هبعتها ليك 
مجهول : حاضر يابيه 
قفل التلفون... 
رن تلفونه تاني.. صوت ست تكاد ان يبلغ من عمرها الستون عاما 
نيهاد= عاصم هترجع امتي ياحبيبي 
عاصم : في أقرب وقت ياأمي ياحبيبتي 
نيهاد: عاصم انا حلمت ان حصلك زي مي اختك.. عاصم مي مات'ت متروحش مني زيها ياعاصم.. 
عاصم بتهرب من المكالمه':امي انا مشغول دلوقتي.. هخلص اللي في أيدي واكلمك.. 
بيبص للقصر وهو حاطط ايديه في جيبه = دخلتك عشان اخد حقي بس شكل مش هرجع تاني... 
فيروزه  بتروح ليه = عملت اي 
عاصم بص بطرفه عينه لاقت نيروزه واقفه بتشوفهم.. 
اتكلم بحذر: أياكي تلمسيني او تضحكي هتكلم بصوت عالي دلوقتي 
عاصم بصوت عالي : كنت غلطان غلطات لما جيتلك عشان اختار ليها هديه ان شاء الله متكونش حست.. فيروزه امشي من وشي عشان متعصب دلوقتييييي
.... نيروزه وهي واقفه = ازاي.. هو محضرلي مفاجأه ولا اي 
ليكون فهمت غلط كل ده... وهي بتبص للبرواز= مستحيل يخوني.. وكمان مع مين مع بت زي دي لا لا مستحيل انا اللي في قلبه وبس
.. بس. بس لازم اتأكد تماما 
عاصم بيدخل الاوضه : يلا يانيروزه البسي بسرعه عايز اوديكي في مكان حلو.. 
نيروزه : استني استني في مفاجأه احلي تعالي معايا.. 
راحو لاوضه فيروزه.... 
نيروزه : فيروزه حبيبتي في خبر جميل عايزه اقولهولك
فيروزه بأستغراب: اي
نيروزه : احنا هنسااااافر..
فيروزه بلا مبالاه= اه قصدك انتي وعاصم
نيروزه بضحك : لا لا احنا التلاته
فيروزه :يعني اي
نيروزه : هفهمك لما ارجع.. البيه عاملي مفاجأه رومانسيه.. هههه..
اخدته من ايديه ونزلو ركبوا العربيه ومشيو
فيروزه في اوضتها = انا مكنتش مصدقه اني عايشه مع شياط'ين..
لازم اثبت اني مش بنتهم الاول عشان اعرف اخد حقي.. لان بالعصبيه والتسرع مش هاخد حاجه.. لازم بذكاء
فيروزه نزلت جريت علي صالح : احلي واجمل بابا في الدنيا
حضنته جامد وهو بتحضنه اخدت شعر منه...
= يلا اروح انام عشان تعبانه وكل ده وصالح مصدوم
طلعت فوق بهدوء دخلت اوضه نعيمة واخدت شعر من المشط
دخلت اوضتها حطتهم في الشنطه.. 
💫💫💫💫💫💫💫عند نيروزه 💫💫💫💫💫💫💫💫
عاصم مغمض عينها = حبيبتي مستعده 
نيروزه بأبتسامه حب : اكيد 
عاصم بيشيل القماشه من علي عينها 
نيروزه بصدمه بصوت عالي : ايييي ده
💔💔💔💔💔💔💔في القصر 💔💔💔💔💔💔💔💔
فيروزه سمعت صراخهم نزلت تحت علطول 
نعيمة بصوت عالي : مستحيل مش هيحصل اللي بتقوله مسكت الورق وقطعته ورمته علي الارض 
صالح لسه هيتكلم مقدرش مسك قلبه جامد :ااه ااااه 
وقع علي الارض علي الفور..... 
نيروزه بصدمه : اي ده
عاصم بضحك : مالك اتخضيتي كدا لي.. مش فاكراها
مش فاكرة مين اللي في الصورة دي
نيروزه : ان.. انت بتقول اي
عاصم :انا اقولك بقول اي.. اللي في الصورة دي مي.. اختي اللي دوستيها بالعربيه يومها ومشيتي وانتي ولا همك.. فهمتي بقاااا مين دي
نيروزه : يعني اي.. ازاي وانا انا اتصلت بالاسعاف يومها
فجأه سمعو سياره الاسعاف..
نزلو كلهم وهما مصدومين من المكان اللي وصلولو
عاصم : اهلا بيكو.. وصلتو بسرعه
صالح وهو مش عارف حصل اي : اي اللي بيحصل هنا
عاصم :مفيش حاجه ياعمي.. اديتك دوا سرع نبضان قلبك مده قصيره وكل اللي خطتله نجح وقدرت اجبكو هنا
نعيمة : يعني اي.. اي اللي بتقولو.
نيروزه بدموع وصوت عالي : استنى ياماما وبصتله = انت تقول حالا اي اللي بيحصل هنا حالاااا
عاصم : اتجوزتك سنتين.. اول سنه كنتي بتسافري ماجستير ودكتوراه ورايحه وجايه وانا كلب بالنسبالك كنت اجي احاول المسك لكن لا.. تعليمك وشهادتك.. اتجوزتيني ليه طالما كدا
خلال السنه  دي كانت واحده بس بتهتم بيا قدرت تحبني قدرت تديني الاهتمام اللي انا عايزه قدرت تديني حقي واحده بس وهي كانت أقرب منك.. فيروزه.. متتصدميش اوي في النهايه هي مش اختك وهي عارفه كدا... كنت متجوزك عشان انتقم منك بس معرفتش وفجأه فيروزه فتحت ليا الباب
فيروزه : يعني ايييي
عاصم : يعني كل ده كان لعبه.. انتي كنتي لعبه في أيدي.. كل ده بسبب غلطة نيروزه لولا غلطتها كنت اتجوزتك
بعدين اتجهه لنيروزه بص في عينيها : مكنتش عايز اخلف منك ولا اشيل ولد في أيدي يكون من دم اللي قتل'ت اختى عشان كدا كان كل جنين بيمو' ت بسببي.. بيعلي صوته اكتر =بسببي انا بسببي اناااا
نيروزه بهستريا  : مستحيل مسحتيللل اللي انت بتقوله.. مستحيل اكون عايشه كل ده مستحيل
بصت لفيروزه = لي ليييي انتي عملتي كدا ليييي.
فيروزه : عملت اي.. انتي اللي عملتي كل ده.. دايما نيروزه دايما نيروزه اخدتي مني كل حاجه تعليمي شغلي دراستي حتي فلوسي ياشيخه وفي النهايه اخدتي الشخص اللي انا حبيته واتجوزتيه..ماما وبابا كانو دايما يفرقو بينا.. ده حتي ياشيخه اخر شغل جالي ماما ادتهولك.. وعلي اي بقا ماهي مش امي اصلا.. ولا انتي اختي
بعدين بصت لعاصم : يعني انت ولا مره حبتني
نيروزه قربت منها وضربتها بالقلم : ولا مره اي يازباله انتي كنتي بتبقي في حضنه وانا في المستشفى انتي زباله زبااااله.
عاصم : ولا مره حبيتكو وفي المره اللي حبيتك فيها افتكرت وركزت انك خنتي اختك وساعتها قولت اكيد هيجي اليوم اللي تخونيني فيه..
فيروزه بعياط : انا.. انا معملتش حاجه غير ان حبيتك.. وانت انت كنت واخدني وسيله لانتقامك.. خسرت ابني الوحيد بسببك.. ربنا مش هيسامحني علي اللي انا عملته مش هيسامحني.. اخد ابني من روحي بسببك انت.. 
عاصم : انا مش هنكر اني غلطت بس صدقيني يانيروزه ده كان أكبر انتقام اخده بعد ماشوفت امي قدامي اتشلت بعد ماسمعت خبر مو'ت بنتها.. بس انتي كمان يافيروزه غلطتي 
نيروزه وهي بتبص في الصورة
💔💔💔💔💔💔فلاااش باااك💔💔💔💔💔💔💔
نيروزه وهي بتسوق: حاضر يافيرو هجيلك خليكي جاهزة
فيروزه : بسرعه يانيروزه عليا الدور اطلع اتكلم جيبي الكتب بسرعه
قفلت معاها.. وهي بتسوق خبطت بنت في عمرها 18 سنه كانت بتعدي ومعاها كتب جامعه
نزلت من العربيه فورا قربت منها وهي بتهزها= قومي قومي انتي كويسه
التلفون رن
فيروزه : بسرعه بسرعه يانيروزه
قفلت معاها واتصلت بالاسعاف...قربت من البنت = اسفه ان شاء الله هتبقي كويسه
ركبت العربيه ومشيت وسياره الإسعاف اتأخرت.. (كانت في شارع محدش بيعدي منه تقريبا)
💔💔💔💔💔💔💔بااااااك💔💔💔💔💔💔💔💔
نيروزه بصريخ =اااااااااه
بتقع علي الارض بعياط = مستحيل مستحيللللل يارتني كنت انقذتها اااااااااه
عاصم بيقومها بأيديه = كان ممكن تاخديها معاكي لكن سرعتك دمرتك.. زقها بعيد
عاصم بدموع: وأمك الكريمه رشت كل مكاتب الكاميرات ولحظن الحظ عرفت اجبهم وبدأت خطتي منك.. اتعرفت عليكي واتجوزنا وبدأت كل حاجه..وكدا تكون خلصت خيانه اختك وزوجك💔
جاي يمشي قرب منها.. = انتي طالق طالق طالق يانيروزه هااانم.. 
ركب العربيه ومشي.. مكنش شايف طريق كويس بسبب دموعه فرامل مش عارف يتحكم فيها.. اتقلبت العربيه
عاصم في آخر أنفاسه= ياارب. سا..سامح..ولم يستطيع ان يكمل جملته للنهايه.. وانتقل إلى رحمة الله...
(وبكدا تحقق حلم والدته.. فهل سياسمحه الله ام لا.. فنحن لا نعلم لانه في الاخره بعد ذلك💔)
تلفون نيروزه بيرن : الو
الشخص : حضرتك معايا مرات الاستاذ عاصم
نيروزه : طليقته مع حضرتك.. في اي
الشخص : استاذ عاصم عمل حادثه واتوفي علي الفور.. نطلب من حضرتك تيجي تستلمي الجثه
وقع من ايدها التلفون.. اتصدمت وافتكرت كل لحاظتهم وهي مش مستوعبه..
مر العزا واندفن ورجعو كلهم علي البيت
فيروزه = دلوقتي اي اللي هيحصل
نيروزه : هنمشي كلنا ونسيبك انتي واملاكك.. انتي والقصر وفلوسك كل حاجه..
فيروزه كانت لسه هتتكلم اغمى عليها..
جابو الدكتور...= المدام حامل مبروك
نيروزه بصدمه : ازاي يعني اي
... بعد ساعتين فاقت...
فيروزه بفقدان وعي= اي اللي حصل
نيروزه بدموع : انتي حامل.
فيروزه بعد استيعاب : مستحيل انا لازم انزله مستحيل
نيروزه مسكت ايديها : حرام الأرواح اللي هو قت'لها متبقيش انتي كمان كدا يافيروزه...
فيروزه : متسبنيش ارجوكي يانيروزه متسبنيش هديكي كل حاجه بس خليكي جنبي...
مر 7 شهور نيروزه قبلت ان تساعدها.. رغم كل اللي عملته معاها بس فكرت في الأرواح اللي مات' ت وفكرت في كل اللي حصل كان ذنب عاصم وبس وحاولت بكل مابوسعها ان تبقي جنبها
رغم ان نعيمة رفضت بس فكرتها ان الفلوس دي كلها ترجع ليها وإن هي كأنها بتوفي بكل الفلوس اللي عاشت بيها واتعلمت..
فيروزه كانت كل تدعي ربنا ان يغفر ليها كل اللي حصل كان كل اللي بتفكر فيه ان هي عملت زنا وان الطفل اللي جاي ملهوش أب ماهو الا ولد غير شرعي اتي في الدنيا ولكن من الناحيه التانيه فكرت وشافت ان الطفل ده جه نجا ليها وجه عشان يعرفها قيمة اللي عملته.. حاولت بكل وسعها تقرب من ربنا وهي عارفه ان المعصيه اللي عملتها لا تغفر بسهوله ولكن الله يحب التوابين وهي قربت من ربنا احسن ماتبقي في نفس الخطأ....
بااااااك 💔✍️
نيروزه : انتي كويسه يافيروزه
فيروزه بوجع : اه ااااااه مش قادره يانيروزه
نيروزه : فيروزه لسه فاضل شهرين علي الولادة ازاي يحصل دلوقتي..
علطول ودوها المستشفى....
الدكتور بأسف : حياتها في خطر.. احتمال بسيط ان تطلع عايشه بعد الولاده صدقيني قولتلها من البدايه ان خطر لكن مسمعتش كلامي...
وعدي شهرين.. واتوفت فيروزه أثناء الولاده
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
ياحبيبي لما تكبر شوف الفيديو ده.. انا ماما ياحبيبي عارفه ان في حاجات غلط كتير عملتها في حياتي انتقمت من خالتك واذتها كتير بس صدقني من اول مانا عرفت انك موجود حسيت اني روحي رجعت واتغيرت صدقني هتوحشني اوي.. دلوقتي هيودني العمليات ومش عارفه هطلع منها ولا لا بس لو مطلعتش فعايزاك تقتكرني دايما عايزاك تحب خالتك وتفتكرني في كل لحظة الحزن والفرح... هتوحشني ياأجمل ملاك
..........
نيروزه وفي بتدمع وهي شايله زين علي حجرها وبيشوفو الفديو =وحشتيني اوي
زين بتأتأه= ما. ماما..
.. خالد من وراها : يلا يانيروزه نمشي
نيروزه : يلا ياحبيبي... دار الايتام عملت فيه اي 
خالد : كله تمام علقو اليفطه وسميناه زي ماطلبتي دار أيتام فيروزه.. والناس بتتبرع ليه الحمد لله 
نيروزه بحب وسعادة = الحمد لله ياحبيبي ربنا يجعله في ميزان حسانتها ويغفر ليها يارب 
... نيروزه اتجوزت وابن فيروزه اتكتب بأسم نيروزه (تبني)  وصيه ليها عشان هي اتوفت ومفيش قسيمة جواز.........
💔💔💔💔💔✍️✍️في المقابر ✍️✍️💔💔💔💔💔💔
نيروزه وهي بتحط الورد علي قبره =ربنا رزقني باللي يشيلني جوا عيونه ياعاصم.. عارف مين ده.. ده زين ابنك..انت وفيروزه. هو في امانتي بس صدقني مش هقوله علي كل القرف اللي عملته.. فيروزه اتوفت في ولادته.. عارف اللي واقف بعيد ده مين 
خالد.. اللي حس بقيمتي واعترف اني ليا قيمة في حياته عيشني كأني ملكة وراعي ربنا فيا والحمد لله عليه وعلي نعمة وجوده جنبي.. انا حامل منه وربنا يتمم لينا علي خير.. 
ربنا يغفرلك انت وهي ياعاصم بس قلبي مش مسامحك.. 
اتجهت الي خالد = يلا بقا نمشي لاحسن اللي بطني مش قادره منه 
خالد بعدم فهم : بطنك اي... مش ف.. بيبصلها بضحك = متهزريش والله ماتهزري مستحيلللل انا انا هكون اب واخيرا 
بتحضنه بدموع = اه ياحبيبي 
دنيا من بعيد : كفايه دموع بقااااا وقدمت عليهم ورمت الورد 
وقالت اخر جمله  وهي بتبص ليكو وللكاميرا ( وبكدا انتهت خيانه اختي وزوجي).... 
تمت💙 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-