رواية معها اعشق الحياة كاملة جميع الفصول بقلم مريم محمد

رواية معها اعشق الحياة كاملة جميع الفصول بقلم مريم محمد


رواية معها اعشق الحياة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مريم محمد رواية معها اعشق الحياة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية معها اعشق الحياة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية معها اعشق الحياة كاملة جميع الفصول

رواية معها اعشق الحياة بقلم مريم محمد

رواية معها اعشق الحياة كاملة جميع الفصول

هو : اق*لعي 
هيا ببرود : و لو مقلع*تش 
هو بجرأه: هقل*عك انا 
هيا : هعملك الانت عايزه بس لو طلعت مش بن*ت تتطل*قني 
هو وقد نفذ صبره بس حاول يهدا عشان ميخوفهاش : مش هعملك ال في دماغك يا حبيبتي
هيا و اتنرفزت لماذا لا يغير هل بارد :و انا مش عايزاك انا يوم ما اتجوز اتجوز واحد من سني مش اكبر مني ب 12 سنه
هو ب كل بروود : انا طالع خمس دقائق هاجي تكوني جاهزه
هيا بخبث: حاضر 
طلع دون رد 
هيا : ولله لاخليك تقول حقي برقبتي يا مروان
بعد نص ساعه دخل مروان الغرفه
مروان : حياه يا حبيبتي دخل غرفة الملابس لم يجدها فيها راح طرق علي الحمام عدة طرقات لكن لم يجد أي صوت
فتح الباب وصدم عندما رأي
في حته اول مره نروحها عند عائلة السيوفي
يعني اي اتجوز ياما ده حبيبي انا مش حبيب لبنت البندر هج*تلها و اشرب من دم*ها
امها : اسكتي يا بتي و انسيه هو مش ليكي و مش رايدك مروان بقا لحياه
هيا : يعني اي ياما مروان هيضيع مني
امها : يا بت بطني يا فاطمه افهمي بجا مروان خلاص اتجوز من دلوقتي مروان ابن عمك وبس و حياه بنت عمك و في نفس الوقت مرات مروان 
فاطمه : ماشي ياما 
اعرفكم على ابطالنا 
(حياه بنوته مرحه تحب الهزار و حنونه جدا و قلبها طيب في كلية هندسه عندها 19 سنه تاني سنه ليها في الكليه متوسطة الطول شعرها اصفر عيونها زرقه و شديدة البياض و شفايفها كريزيه جسمها حلو)
(مروان السيوفي عنده 31 سنه رجل اعمال يكون صاحب شركات السيوفي عيونه سوده ك الليل و شعره اسود ك الفحم طويل القامه و جدي جدا بس مع حياه بيحاول يكون هادي و مرح شويه)
نرجع لقصتنا وباقي الشخصيات هنعرفها بعدين
عند مروان في غرفة النوم فتح باب الحمام و صدم عندما رأي حياه مرميا علي الارض و حواليها د*م كتير بغزاره قرب منها بصدمه و لهفه شديده و شلها و حطها في البانيو و حاول يفوقها بس لا حياه لمن تنادي خدها ولبسها إسدال و طرحه و نيمها علي السرير و اتصل علي دكتورة عائلة السيوفي و بعد ربع ساعة كانت في الفيلا مروان دخلها غرفة النوم و الدكتوره كشفت و قالت للأسف المدام ف*قدت الج*نين
مروان بصدمه : اي هيا كانت حامل 
الدكتوره : ايوه يا باشا في الشهر التاني 
مروان : شكرا لحضرتك يا دكتوره تقدري تتفضلي مشيت الدكتوره 
و فضل مروان جنب حياه لحد ما فاقت 
حياه بخبث : اه هو حصل اي 
مروان ببرود : اصل حضرتك كنتي حامل يا هانم و قام بغضب صف*عها ب القل*م 
مروان : مين ابو الواد الكنتي حامل في 
حياه : ملكش دعوه طلقني و ابعد عني
مروان : ده بعينك و حياتك  معايا عذاب 
حياه : هنشوف يا مروان مين الحياته هتبقا عذاب بكرا تندم يابن السيوفي و الندم مش هيفيد بحاجه 
حس مروان أن قلبه وجعه و هيضعف طلع بره الغرفه بلا بره الفيلا ب اكملها 
عند حياه تذكرت قبل زواجها من مروان 
ابو حياه : يا حبيبت بابا مروان بيحبك و انتي بتحبيه مش موافقه ليه 
حياه بدموع : كان نفسي ماما تكون معايا لما اتجوز ليلة فرحي تكون جنبي و تخفف عليا من خوفي و التوتر 
ابوها : ربنا يرحمها و الحياه كده او كده هاتمشي ف مع مروان هتكون حلوه ده ابن عمك 
حياه : التشوفه يا بابا 
ورا الباب الغرفه كان في كل ما سمع الحديث 
هو : لا مستحيل هيا لو مش هتكون ليا مش هتبقا لغيري ولا انا ولاهو وعمل اتصال 
هو : الو ياباشا حضرت ليك بنت تمام يا باشا إلليله 
بعد وقت كانت حياه و ابوها نايمين في ثبات عميق 
دخل الغرفه خدر حياه و خدها و نزل بيها بره القصر 
بعد نص ساعه كانت تقف العربيه امام عماره فخمه 
رن رنه علي البص 
هو : الو ياباشا انا اهو وصلت و هطلع ليك البنت حلو اوي هتعجبك 
طلع وهو معاه حياه و دخل بيها غرفه من الغرف و طلع و شاف البص 
البص : تسلم يا زين 
زين : علي اي يا هالوك باشا و مشي و دخل هالوك الغرفه 
بعد ربع ساعه فاقت حياه 
حياه : انا فين 
هالوك : انتي معايا يا قمر قرب منها هالوك و ........
فاقت علي صوت مروان 
مروان : سرحانه في اي يا هانم ليكون في حبيب القلب 
حياه ببرود : هو في غيرو افكر في 
مروان مسكها من شعرها بغ*ضب : طب عرفيني مين يا روح ام*ك و انا اق*تله 
حياه بدموع : متجبش سيرت امي يا زب*اله 
صفع*ها مروان ب الق*لم 
الظاهر انك عايزه تتربي و انا الهربيكي اقول اي واحده رخيصه  و كانت حامل 
و سبها و طلع 
حياه بدموع و تتذكر من الماضي 
حياه : الو يا دكتوره 
الدكتوره : ازيك يا حياه هانم عمله اي 
حياه : كويسه 
( ملحوظه دي دكتورة عائلة السيوفي)
حياه : عايزه منك طلب يا دكتوره 
الدكتوره : اتفضلي يا هانم طبعا 
حياه بكذب : هو في مشكله بيني انا و مروان ف انا عايزه حضرتك تيجي تقولي اني حامل هو هيتصل بيكي بعد شويه هكون انا في الحمام فقده الوعي 
الدكتوره : ازاي 
حياه : انا جايبه من الصيدليه سليك احمر و هعمل بي حاجه ال عليكي لما تيجي تقولي اني كنت حامل و فقدت الطفل
الدكتوره : تمام يا فندم 
حياه : طلعت زب*اله اوي ولازم انت*قم منك يا مروان 
عند مروان : طب جبلي كل حاجه تخصه تمام اتنين الاسبوع الجاي الساعه اتنين بليل 
عند حياه 
تليفونها رن من رقم غريب: الو 
زين : المره دي نفدتي مني بس انتي متعرفيش هعمل اي و اي الجاي 
حياه : حرام عليك بقا انا بسببك مروان بقا يكرهني و فقدت اغلي شئ عندي بسببك يا زين 
زين: انتي السبب في كل ده كنتي تسمعي كلامي و تيجي معايا و انا ولله بحبك 
حياه : انت مش بتحبني انت مريض انا بكر*هك 
و في اللحظه دي دخل مروان و قفلت حياه السكه بسرعه 
حياه ب ارتباك و دموعها علي خدها : في حاجه 
مروان بسخريه : كنتي بتكلمي مين ليكون حبيب القلب ماسك عليكي حاجه 
حياه : حاجه متخصكش 
مروان بغضب : يابت اتكلمي عدل عشان انتي متعرفيش عقابي هيبقا اي 
حياه : ولا يفرق معايا وريني عقابك 
قرب منها مروان و قبلها من شف**ايفها بعن*ف لمدة دقائق وبعد 
مروان : ده بعد كده عقابي معاكي 
و طلع بره الغرفه 
حياه بدموع : بكر*هكك اوي يا مروان 
مروان كان عند الباب و سمع و دخل بغضب 
مروان : و انا كمان بكره*ك اكيد مش هحب واحده رخي*صه باعت نفسها
حياه : حرام عليك بقا انا بموت كل يوم مش كفايه هو وانت كمان وبدل ما تثق فيا و تقف معايا لا بتعمل العكس و المفروض احكيلك كل حاجه عشان تساعدني لكن دلوقتي فات الاوان و مش بحس معاك ب الامان احكيلك ازاي انا بقيت اكره*كك 
يا مروان اطلع بره و سيبني لوحدي بقا 
طلع مروان بره الغرفه دون كلام و هو يفكر في كلامها 
عند حياه : انا تعبت بقا يارب خدني و عايزه اروح ل ماما خدني و ريحني لي بيحصل معايا كده انا جبت اخري 
عند زين : تمام يا فندم اه الخطه ماشيه كويس لا ياباشا مش باظت هو في حاجات اتغيرت بس ظبطها قفل زين و هو حاسس بغضب 
رن تليفون زين 
زين : الو اي بتقول اي ده مروان لو عرف هيقت*لني و مش هلحق اعمل حاجه بعد السنين دي كلها 
تمام  سلام دلوقتي 
عند مروان ياترا اي معرفوش مخبياه يا حياه انا خلاص تعبت انا بحبك اوييي بس العملتيه غلط ميتغفرش حاجه ملكي و بتاعتي حد غيري حط ملكيته عليها انا تعبت اوي بجد انا مكسور 
عند ابو حياه ال هوا اسمو محمد 
محمد : ياترا عمله اي دلوقتي يا حياه ولله عملت كده بعد الحصل و كسرتيني قدام الكل 
كان نفسي تكدبي الكلام يا بنتي 
عند حياه طلعت بره غرفتها و دخلت تعمل اكل عشان مروان مهما كان جوزها حبيبها 
وصلت عربية مروان و دخل الفيلا شاف حياه بتعمل الاكل و شكلها حلو ب لبس البيت كانت لبسه شورت اسود و تيشيرت ابيض بنص كم 
مروان ......
#يتبع 
وصل مروان الفيلا شاف حياه بتعمل الاكل و شكلها حلو ب لبس البيت كانت لابسه شورت اسود و تيشيرت ابيض بنص كم 
مروان : حياه انتي عايزه تموت**يني ناقص عمر حرام عليكي 
حياه ببرود : ما تم*وت ولا تو*لع 
كان هيرد عليها لكن قاطعه صوت رنين الهاتف 
مروان شاف الرقم اتوتر عشان حياه جنبو ف طلع يتكلم بره 
حياه : ماشي يا مروان امشي في اللعبه البتعملها براحتك كنت تقولي البتعملو مش كنت هساعد حد ضدك بس انت العايز نهيتك تبقا وحشه اوي يا مروان 
عند مروان 
مروان : الو اه كلو جهز كمان ساعتين كل حاجه هتكون عندك عيب عليك ده انا مروان السيوفي 
عند زين 
زين : اه يا باشا الخطه ماشيه كويس لا متقلقش عارف ان دي مهمه صعبه و انا انشاء الله هبقا قدها زي ما بدأت فيها هنهيها 
في حته اول مره نروحها 
هيا : انا مش هفضل عايشه في الكذبه دي خايفه ام*وت من غير ما يعرف الحقيقه 
هو : انشاء الله هتشوفي قريب بس في حاجه عرفتها 
هيا : قول يا احمد 
هو : انا عرفت أن هو شغال في الماف*يا 
هيا : بتقول اي ابني انا لا مستحيل 
هو : كل حاجه هتتحل انشاء الله
هيا : انا و أبوه السبب في كل ده 
عند حياه كانت بتتكلم في التليفون 
حياه : انا قلبي وجعني اوي عمري متخيل انو يعمل كل ده و انا الاخرب حياته اكتر 
هو : لأ انتي كده بتساعدي مش بتعملي حاجه غلط و في الاخر هيرجعلك 
حياه : بس انا مش هكون موافقه ارجعلو انا خلاص هكون انته*يت و مفيش حاجه اعيش عشانها 
هو : انتي اقوي من كده و هتكوني كويسه و هتتعودي علي بعدو 
حياه : تمام سلام انا هقفل دلوقتي 
قفلت حياه مع الشخص المجهول 
عند مروان طلع الغرفه لحياه 
مروان : حياه انا طالع عندي شغل مهم 
حياه : انا عملت الاكل لو عايز تاكل 
مروان بتسرع : لأ لأ لما اجي عشان شغل مهم 
حياه بسخريه في سرها : شغل مهم ماشي يا مروان 
طلع مروان ومشي 
بعد ساعه وصل في حته مقطوعه و في نفس الوقت ناس وصلت بعربيات كتيره 
مروان : الفلوس 
هو : اهي يا مروان باشا 
مروان : و الحاجه اهي 
مشي مروان و المجهول مشي 
عند زين 
زين : اه لسه مسلم الحاجه و دلوقتي أول دليل معانا 
هو : طب دلوقتي تركز علي الهدف التاني مش كل السنين دي و مش نركز يا زين خلي بالك عشان مروان زكي 
زين : تمام  يا باشا 
وقفل 
عند حياه 
اتصل عليها مروان 
مروان : عايزه حاجه قبل ما اجي اجبها 
حياه : لأ و ياريت متسألنيش تاني عن حاجه 
وقفلت 
ورنت علي الشخص المجهول 
حياه : الو 
هو : اي يا حياه 
حياه : خلاص مش قادره اكمل انا زهقت خلاص 
هو : لأ يا حياه خلاص قربنا نخلص المهمه بس من دلوقتي تبدأي تكلمي مروان بطريقه حلوه 
حياه : صدقني مش هقدر ازاي اكلم واحد زايو ب طريقه كويسه 
هو : معلش هيا فتره بس و كل حاجه هتتظبط 
حياه : ماشي 
وقفلت مع المجهول 
في حته اول مره نروحها في إطاليا 
هو : لا ده ابني و انا غلط في حقه هو و امو وانا لازم اصلح كل حاجه عملتها في حقهم بس يمكن ملقيش امو بس هقلب الدنيا لحد ما الاقيها و هعرف الاقيه هو بسهوله هو غني عن التعريف احجزلي طياره لمصر بتاعت بكرا 
عند مروان ركن العربيه و دخل الفيلا و طلع الغرفه و شاف حياه و اتجهالها ولا كأنها موجوده في الغرفه و دخل اخد شاور و طلع كان لابس شورت اسود و تيشيرت قط 
قربت منو حياه بدلع 
حياه : مالك يا مارو 
مروان بعدم فهم : مارو انتي بتكلميني انا 
حياه بدلع : هو في حد غيرك هنا وقربت منو و قبلتو من خده 
مروان : علي فكره لما تيجي تبوسيني تكون كده و قرب منها و قبلها من شفاي*فها و بعد 
بتكون كده يا حياتي 
حياه بخجل : انت ق*ليل الادب 
مروان و قد رجع لواعيه : انا كان ممكن اوريكي قلة الأ*دب لكن انا مش بقرب من واحده رخ*يصه و باخد بواقي الناس و راح نام بكل برود علي السرير 
وحياه كانت دموعها هتنزل لكن مسكت نفسها و راحت نامت جنبو بهدوء لحد ما راحت في سبات و خدها مروان في حضنه 
مروان : انا اسف يا حياه بس وجعي مخليني اتعامل كده 
و نام هو الآخر في ثبات عميق
عند زين كان ماشي بعربيته في الشارع و كان هيخبط في بنت فرمل بسرعه و نزل 
مروان : انا اسف يا انسا 
هيا : خلاص ولا يهمك محصلش حاجه ورفعت وجهها 
اول ما زين شفها تاه في جمل عينيها الخضره 
هيا : طب عن اذنك 
زين بتسرع : لأ مينفعش الوقت متأخر انا هوصل حضرتك 
هيا : لا شكرا عن اذنك 
زين : لأ ولله مينفع ياا 
اه صح انتي اسمك اي 
هيا : اسمي شهد 
زين : و انا زين 
( اعرفكم علي زين عنده 25 سنه عيونه عسلي فاتح طويل القامه و عريض شعره بني بشرته بيضه شغال اي هنعرف بعدين )
( شهد عندها 21 شخصيه مرحه قصيره و لون عيونها خضره و شعرها بني لون بشرتها بيضه بتدرس في كلية فنون جميله ) 
شهد : طب انا همشي يا زين 
زين : معلش انا كده ضميري مش هيكون مستريح لو عايزه ضميري يستريح خليني اوصلك 
شهد : تمام 
و ركبت معاه و وصلها بيتها و مشي 
عند زين لما روح دخل القصر 
محمد : زين 
زين : ازيك يا عمو 
محمد : قولي يا زين حياه كويسه 
زين : اه يا عمو 
( ملحوظه زين يكون ابن خال حياه )
صبح تاني يوم علي ابطالنا في إطاليا 
هو : اه مسافر دلوقتي حسبي بقا عشان متأخرش علي الطياره 
هي : يعني اي يا حازم هتسبني 
حازم : لأ يا لمار انا قولت ليكي تعالي معايا و انتي مش وافقتي 
لمار : و هتقول لابنك اي دي بنت مراتي التجوزتها في إطاليا 
حازم : انتي طيبه و اه مش بنتي لكن اعتبرتك بنتي و لما اقول لابني هيعتبرك أخته يلا بقا تعالي معايا 
لمار : حاضر بعد شويه في المطار ركبوا و وصلو مصر 
وراح علي شركة السيوفي هو و لمار 
اول ما دخل 
الامن : حضرتك مين 
حازم : انا حازم سليم السيوفي 
الامن بحترام : اتفضل يا باشا نورت 
دخل و راح عند السكرتيره 
حازم : فين مكتب مروان السيوفي 
السكرتيره : ده يا باشا أقوله مين 
حازم : متقليش حاجه انا هدخل لي 
السكرتيره : مينفعش يا 
حازم : انا اكون حازم السيوفي اكون ابو مروان 
السكرتيره ب احترام : اتفضل ياباشا هو ده المكتب 
دخل حازم المكتب 
حازم : مروان 
مروان : انت 
#يتبع 
مروان : انت مين 
حازم بحزن : انا ابوك 
مروان : ابويا ازاي انا بابا و ماما ماي*تين من و انا عندي تلات سنين 
حازم : انا حازم سليم السيوفي
مروان بعدم فهم : ازاي 
حازم انا هقولك 
flash back 
حازم : ملك يا ملك 
ملك بحب : نعم يا حازم 
حازم بدموع : انا عايز اقولك حاجه 
ملك بطيبه : انت بتبكي لي يا حازم في اي 
حازم : انا اسف بس انا هتجوز واحده من بره مصر 
ملك : قول انك بتهزر 
حازم : لأ بس بابا مصمم اني اتجوزها 
ملك : ابوك من زمان و هو بي*كرهني و عايز يعمل اي حاجه مش هتعجبني و انت ازاي توافق 
حازم بحزن : قالي اتجوزها أو انسا ان عندي اب 
ملك : حرام عليك ده احنا عندنا طفل عندو تلات سنين 
حازم : انا اسف سامحيني 
ملك : لو هتجوزها تتط*لقني دلوقتي 
حازم : بتقولي اي يا ملك مش كفايه ابويا و انتي كمان 
ملك : ده اخر كلام عندي 
حازم : انتي طال*ق يا ملك و ورقة طل*اقك هتوصلك بكرا 
و طلع برا القصر و بعد يومين سافر إطاليا و اتجوز نور و كانت مخلفه لمار و بعت ورقة طلاق ملك 
عند ملك 
سليم : انتي هتجيبي  حفيدي و تمشي و مش عايز اشوفك 
ملك : يعني اي ابني لا طبعا 
سليم : هقت*لك لو مش جبتي حفيدي و مشيتي 
ملك : اق*تلني بس مش هسيب ابني 
سليم : يبقا هق*تل مروان ابنك مش خايفه عاليه 
ملك : حرام عليك هعمل اي حاجه عايزها بس ابني لا 
سليم : زي ما سمعتي تجيبي حفيدي و تمشي 
ملك : حاضر و لمت هدومها و مشيت 
Bbak
حازم : و من ساعتها معرفش امك راحت فين و انت جدك رباك و لما كان عندك 8 سنين مات 
مروان : طب امي معذوره انت بقا مشيت لي كل ده عشان قلك هنسا انك ابني انت كان عجبك الحوار يا حازم باشا 
حازم بحزن : سامحني يا ابني 
مروان : اطلع بره و مش عايز اشوفك تاني 
حازم : بس 
مروان ب مقاطعه 
مروان : قولت برههه 
طلع حازم بره ومعاه لمار خرج مروان من مكتبه و راح الفيلا و دخل و كانت حياه قاعده علي ال TV و طلع علي غرفة المكتب و فضل يكسر في كل شئ قدامه طلعت حياه علي الصوت و دخلت الغرفه و قربت منو و حضنته 
حياه : مالك يا مروان 
مروان بضعف و حضنها : تعبان اوي يا حياه 
حياه : مالك 
قص لها كل شئ حدث معه
حياه : معاش يا مروان و ده مهما كان باباك و الفاتح مات مضيعش الباقي من عمره من غير ما يكون معاك و هو فعلا لو مش فارق معاه مكنش رجع يدور عليك 
مروان : انا تعبان اوي عايز انام 
خدته حياه دخلتو الغرفه و نام علي السرير و اخد حياه جنبو لحد ما نام في ثبات عميق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زين 
زين : لأ يا باشا لحد دلوقتي لسه مش بدأت في الخطه التانيه قربت اه بس ب الطريقه دي كده هتنجح ف مش عايز اتسرع في حاجه عشان مخربش حاجه 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 
عند حازم السيوفي دخل قصر السيوفي ال كان عايش في هو و أسرته زمان 
( ملحوظه جد مروان لم خدو راح عاش في فيلا العايش فيها مروان دلوقتي مش الكان فيها ملك و حازم )
حازم : ياه وحشني اوي الفيلا و كل حته فيها
لمار : حلوه اوي انشاء الله مروان هيفهمك و هتكونه مع بعض 
حازم : انشاء الله 
دخل حازم غرفته و وقف قدام صورته هو و ملك و مروان و تذكر وقت لما اتصوره الصوره دي 
flash back 
ملك : لأ زعلانه منك مش هتصور 
حازم : حقك عليا يا ملك يا حبيبتي 
ملك : لأ مليش دعوه 
حازم : طب عشان خاطري انا و مروان 
ملك : خلاص سماح المره دي 
back
حازم : اه تعبان بجد وحشتيني اوي يا ملك من بكرا هبدأ ادور عليكي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هيا : عملت اي قولي 
هو : خلاص عرفت هو فين و بكرا هوديكي 
هيا : اخيرا هشوفه بعد العمر ده كلو 
هو : بس لازم تاخدي بالك ده واحد من رجال المافيا 
هيا : ده ابني عمره ما يأذي امو 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صبح تاني يوم دون احداث جديده 
عند مروان و حياه
صحي مروان و اخد شاور و لبس كانت حياه صحيت و انتظرت يطلع من غرفة الملابس طلع مروان 
حياه : انت كويس 
مروان : اه الحمدلله
خبط الباب 
مروان : مين 
الخدامه : انا يا بيه في واحده معاها واحد و بتقول عايزاك في حاجه مهمه
مروان باستغراب : تمام 
حياه : استنا هاجي معاك 
نزل مروان و معاه حياه 
مروان : حضرتك مين 
هيا : ا ا ا ب ن ي ( ابني )
مروان : انتي 
ملك : افهمني يا ابني 
جري مروان حضنها 
مروان : انا عارف كل حاجه متقليش حاجه خلاص الفات مات 
ملك : وحشتني اوي بس عرفت ازاي كل حاجه 
قص لها مروان كل شئ 
ملك : سامحو يا ابني و سامحني انا خلاص سمحته 
مروان : مسامحو و مسامحك و حضنها 
بصت حياه علي المنظر و دموعها نزلت كان نفسها يكون عندها ام تكون عوض ليها في الدنيا و مروان كده كده رايح و مش هيكون موجود مسحت دموعها و قالت بمرح 
حياه : خلاص بقا اهم حاجه تكونه مع بعض 
ملك : دي مراتك 
مروان : اه حياه بنت عمي محمد 
ملك : بسم الله ماشاء الله قمر يا بنتي ربنا يحفظك من كل شر يارب 
حياه : شكرا 
ملك : فاطمه بنت عمك عمله اي 
مروان : معرفش ولله بقالي فتره مروحتش الصعيد 
ملك : لي كده يا ابني 
مروان : كان عندي مشاغل مروان با استغراب مين ده 
ملك : ده عمر ابن خالتك الله يرحمها 
مروان : ازيك 
عمر : كويس اهم حاجه تكون بخير 
مروان : بخير الحمدلله 
ملك : كلم ابوك يا مروان و خليه يجي عايزين نكون مرتاحين 
مروان معيش رقامه 
عمر : متقلقش انا ظابط و هعرف اجبلك رقمه كلها ساعه و يكون عندك فعلا بعد ساعه و صل الرقم و اتصل مروان ب أبوه 
مروان : الو 
حازم : مين 
مروان : انا مروان ابنك 
حازم بسرعه : ايوه يا ابني حصل حاجه انت كويس 
مروان : انا كويس بس عايزك تيجي خلاص انا سامحتك و عايز اقولك حاجه ممكن تيجي دلوقتي انت و لمار هبعت ليك لينك الفيلا 
حازم بفرحه : طبعا و قفل معاه 
حازم : لمار يا لمار 
لمار : نعم يا حازم 
حازم : مش اتفقنا انك هتقولي بابا  
لمار : حاضر يا بابا 
حازم : مروان اتصل و قص لها كل شئ
لما بفرحه : طب كويس يلا نروح 
و راحو فيلا السيوفي وطرق علي باب الفيلا و مروان راح فتح و حضنه و دخلو الاتنين 
حازم بصدمه : ملك 
#يتبع
حازم:  ملك 
(ملحوظه يا جماعه طبعا عرفتو كده مين شغال في المافيا ان يكون مروان من كلامه مع مامتو) 
ملك:  اه ملك يا حازم 
حازم:  ملك انا
ملك بمقاطعه
ملك: خلاص يا حازم انا نسيت الفات عشان ابني و انت دلوقتي ب النسبه ليا ابو ابني 
حازم:  اهم حاجه تكوني مسمحاني
ملك:  مسمحاك و بصت علي لمار وقالت 
ملك:  تعالي يا بنتي 
قربت منها لمار 
ملك:  اسمك اي يا قمر
لمار:  اسمي لمار
ملك:  اسم علي مسمي 
لمار:  شكرا 
( اعرفكم علي لمار عندها 28 سنه طيبه و من إطاليا 
بس من وهيا صغيره حازم علمها تتكلم مصري شعرها احمر و بيضه وعندها نمش في خدودها و عيونها زرقه و متوسطة الطول متخرجه من كلية هندسة معمار) 
(اعرفكم علي عمر ابن خالت مروان عنده 29 سنه متخرج من كلية شرطه ظابط لون بشرته سمره و عيونه عسلي غامق و عنده غمزات و طويل و عريض) 
(حازم عنده 55 سنه طويل القامه و عريض و قمحاوي ولون عيونه عسلي فاتح) 
(ملك عندها 50 سنه لون عيونها خضره طيبة القلب قصيره و شعرها اسود لون بشرتها بيضه)  
نرجع لقصتنا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زين 
زين: هو هيروح انهارده هيسلم المخدرات و ده تاني دليل هنمسكو عاليه و بعد كده هنعمل اي حاجه بسهوله
اه يا باشا تمام تحت امرك يا فندم  
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند عائلة السيوفي 
مروان و بيشوف الساعه:  طب عندي حاجه مهمه يا جماعه هروح اعملها و هاجي كلها ساعتين مش اكتر 
 الجميع:  ماشي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مروان بعد ما وصل في حته شبه صحراء
و كان في ناس كتير مستنياه 
( طبعا يا ساده ده مروان السيوفي ال الكل بيترعب منه) 
مروان بكبرياء: انجز طلع الفلوس و البضاعه اهي
اخد مروان الفلوس و الراجل فتح البضاعه شفها
مجهول:  تمام يا مروان باشا عن اذنك 
مشي مروان راح علي الفيلا بعد ما خلا الفلوس مع اقرب صديق ليه معاه في كل شئ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زين 
هو: زين حصل اي 
زين:  كلو تمام خلاص يا باشا قربنا ننهي الموضوع 
هو:  تمام انا هقفل دلوقتي 
ركب زين عربيته و مشي و شاف حاجه علي ارض العربيه  وقف العربيه و نزل شويه جبها و كانت سلسله جواها صورة شهد 
ابتسم عندما تذكر هذه البنت المجنونه 
زين:  ياه وحشتيني اوي مش عارف عملتي فيا اي 
انشاء الله هجبها ليكي بكرا 
و راح علي بيته 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مروان رجع الفيلا 
ملك:  شغل اي الكنت رايحلو دلوقتي يا مروان 
مروان:  كان في ورق في الشركه اتلغبط و محدش عرف يعدلو روحت ظبطو 
ملك:  مروان تعالي عايزاك علي انفراد في حاجه 
مروان: حاضر تعالي غرفة المكتب عن اذنكم يا جماعه
طلع مروان و امه الغرفه 
مروان:  نعم 
 ملك:  ليه يا ابني 
مروان:  لي اي مش فاهم 
ملك:  انا عارفه انك شغال في المافيا و عمر عرفني كل حاجه لما كنت بدور عليك 
مروان:  كنت مدمر مكنش عندي حد في الدنيا و كان نفسي اموت  ف كونت بعمل كده عشان اموت ب البطق حد يتفق عليا مكنش في حاجه اعيش عشانها ولا زال 
ملك:  طب دلوقتي بقا عندك اهل يا مروان سيب كل ده 
مروان:  مش هقدر انا عايز اموت حياه انا وهيا مش هنكمل مع بعض 
ملك:  لي 
مروان وقد قص لها كل شئ عن حياه 
ملك:  انت غلط المفروض كنت تقعد معاها  و تعرف منها كل حاجه 
مروان:  شفت كل حاجه بعيني 
ملك:  مهما كان المفروض تسمعها بس فات الاوان يا مروان 
مروان:  ده الخصل خلاص 
ملك:  مينفعش كده لازم تحل كل ده 
مروان:  انشاء الله 
ونزل هو و امه عند باقي العائله 
مروان:  إمال فين حياه 
لمار:  طلعت تغير هدومها و جايه 
مروان:  ماشي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند حياه 
حياه:  الو 
هو:  خلاص قربنا نخلص يا حياه و هتكوني كويسه و خلصتي من كل ده 
حياه بحزن:  طب كويس لان خلاص مش قادره 
هو: النهايه قربت 
و قفلت مع المجهول 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نزلت حياه للجميع 
و قعده مع بعض لحد الساعه 12
حازم:  همشي دلوقتي انا 
مروان:  لا مش هيحصل انا اتفقت مع مهندسين علي قصر و هيتظبط و هنعيش في كلنا 
حازم:  انشاء الله يتظبط و نكون كلنا مع بعض 
و مشي حازم و لمار 
مروان:  انتي بقا معايا يا قمر انتي و عمر 
من غير مقاطعه ولا مناقشه اتفضلي شوفي الغرفه الهتعجبك و عنر يشوف الغرفه التعجبه 
عمر:  لا مش هينفع 
مروان:  ازاي تقعد لوحدك 
عمر: عايش مع بابا متقلقش 
مروان:  تمام 
و مشي عمر و كل واحد طلع غرفه 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في غرفة حياه و مروان 
مروان:  حياه تعالي عايزك في حاجه 
حياه قعدت و قالت: نعم 
مروان:  انا عايز اسمعك ممكن تقوليلي ازاي كنتي في الشقه دي 
حياه:  الموضوع اتقفل خلاص  و الحصل حصل و خلاص مفيش حاجه نتكلم فيها  و معنديش حاجه نتكلم فيها و فات الاوان و بلاش تندم لان الندم مش هيفيد ب حاجه عن اذنك و راحت نامت و مروان راح نام جنبها 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تاني يوم عند زين صحي و اهد شاور  و نزل 
وسلم علي عمه 
زين ب خبث:  خلاص يا عمو الموضوع قرب يخلص و حياه هترجع 
محمد:  تمام يا ابني يارب بس تسامحني انا 
زين:  حياه طيبه و هتسامحك 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مروان و حياه صحي مروان و اخد شاور ولبس و راح الشركه بعد ساعه قامت حياه و لبست و نزلت 
كانت ملك قاعده 
ملك:  تعالي يا بنتي 
حياه:  نعم يا طنط 
ملك:  لا طنط اي قولي يا ماما 
حياه بدموع:  انا اقولك ماما 
ملك: اه ولا مستهلش تقوليلي مانا 
حياه: لا مش القصد بس من زمان مش قولت الكلمه دي يا 
ملك:  يا اي 
حياه ب ابتسامه:  يا ماما 
ملك:  احلي ماما سمعتها في حياتي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مروان كان قاعد في المكتب 
عقله:  لازم تسيب شغل المافيا و ابطل الانا في ده 
بس لا انا بدأت و هفضل مكمل كده كده الحياه وحشه و حياه هتسبني حته لو سبت المافيا بس هيا هتعرف منين انا هقول لها مش هفضل عايش في كذبه 
#يتبع 
مروان:  انا هقول لها مش هفضل عايش في كذبه و هحاول اقول لها انهارده و لو وافقت نفتح صفحه جديده هكمل كل حياتي معاها موفقتش يبقا عندها حق و انا هبعد 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند إحدا الرجال 
هو:  البتقولو ده متأكد منو 
مجهول:  طبعا يا باشا ده انا شوفت بعيني 
هو:  ده احنا لو عرفنا مروان كده هنكسب بدل الفلوس دهب و هنكسب مروان كمان 
مجهول:  الفي دماغك يا بوص 
هو:  كل خير هفكر بس في الحوار و هقولك علي الهيحصل و وقت ما هقولك ننفذ يبقا ننفذ 
مجهول:  عنيه يا بوص 
و ترك المكان و رحل 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زين اتبعتلو رساله من رقم مجهول
فتح زين الفون و شاف الرساله و اتصدم 
( اي رأيك لو عرفت مروان حقيقتك انت و ال بلاش اكمل بقا غير لما نتفق هبعتلك عنوان لو الساعه 9 مش جيت تعرف ان كل العملتو عشان تكسب هيروح في ثانيه) 
زين بصدمه:  مين ده و قصده اي لا اكيد ميعرفش حاجه بس هو لو مش عارف هيبعت كده لي انا لازم اروح بس قبل ما اروح هقول للباشا رن زين علي الباشا 
زين الو يا باشا 
هو:  ااي يا زين رانن دلوقتي لي حصل حاجه 
زين:  مصيبه حصل وقص لهو كل ما حدث 
هو:  انت بتقول اي لا مش كل التعب ده يروح علي الفاضي انت متروحش حته لما نشوف اخر البيبعت الرسايل ده اي و ابحث عن الرقم 
زين:  تمام 
و قفل مع الباشا 
و بعد ساعه كان عمل بحث بس الرقم كان اتقفل و طلع رقم مجهول مش بتاع احد 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مروان في مكتبه جالو مسدج 
( ياه لو عرفت مراتك حقيقتك قبل ما انت تقول لها)  
شاف مروان المسدج واتصدم 
مروان:  مين ده و عرف ازاي 
بعد دقيقه اتبعت مسدج من نفس الرقم 
( و لو عرفتك حاجه تصدمك في مراتك و في حد كمان تعرفه و انت تكون الطلعت شارب المقلب يا بوص) 
(اوعي تثق في حياه اكتر من كده لان لما تعرف الحقيقه هتحس انك في كابوس) 
كل ده و مروان في صدمه هل يصدق كل ما قرأء 
بحث عن الرقم طلع الرقم مش بتاع حد 
مروان:  مين ده و عايز اي و كلامه صح ولا لأ 
مستحيل كلامه يكون صح ده واحد عايز يوقع بيني و بين حياه و اقرب الناس ليا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند حياه 
اتصل عاليها المجهول تبعها 
حياه:  الو 
هو:  شكل مهمتنا هترجع تطول تاني يا حياه 
حياه: اي انت بتهزر لي كده 
هو:  هتعرفي بعدين المهم دلوقتي تعرفي ان المهمه هتطول 
حياه ب تعب:  لي كده انا بكرهه مروان بجد و نفسي ابعد بقا زهقت 
هو:  معلش استحملي 
حياه:  تمام 
وقفلت مع المجهول 
و فجأة فتح باب الغرفه و كانت الصدمه 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هو:  كده انا بوتر الجو بينهم حلو الخطه ماشيا كويس 
مجهول:  هنلعب ب عائلة السيوفي لعب 
هو:  ولسه الجاي احلي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند حازم 
لمار:  بابا هو انت هتستقر في مصر 
حازم:  انا و انتي انشاء الله هنستقر في مصر 
لمار:  مش هينفع انا لازم ارجع اطاليا 
حازم:  هتعملي اي امك ماتت من سنه و انا وانتي هنفضل مع بعض و مش هسيبك انتي عايزه تسبيني يا لمار 
لمار بدموع:  ولله لا بس انا مش متعوده علي مصر 
حازم:  هتتعودي مع الوقت بس مش هخليمي تسبيني 
لمار ب ابتسامه:  ربنا يخليك ليا 
حازم:  ويخليكي ليا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند حياه 
دخلت عاليها ملك 
ملك:  اننتي ازاي كده انتي متفقه علي مروان مع حد و انا الفكراكي ك يسه 
حياه بدموع:  انتي فاهمه غلك يا ماما 
ملك:  طب انا فاهمه غلط فهميني الصح 
حياه:  حاضر هقولك كل حاجه وقصت لها كل النعرفه و الهنعرفه بعدين 
ملك بدموع:  بس ده غلط و ظلم كده ابني هيضيع مني 
حياه بتوسل: اقفي معايا مروان مش هيضيع كده مروان هيرجع كويس حته لو بعد وقت 
طلعت ملك من سكوت من الغرفه و هيا تبكي 
رنت حياه علي المجهول وقصت لهو كل شئ
هو:  متقلقيش مش هيحصل حاجه دي اكتر حد هيقف معانا 
حياه:  بس انا خايفه 
هو:  متهفيش طول ما انا معاكي هو انتي مش واثقه فيا 
حياه:  انت اكتر حد بثق فيه 
وقفلت مع المجهول 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مروان طلع من المكتب و بره الشركه كلها و ركب عربيته و مشي بيها بسرعه لدرجة كان هيعمل اكتر من مره حادث لحد ما وصل الفيلا بخير 
وطلع الغرفه مروان و مسك حياه من شعرها:  لي قوليلي لي و في اي 
حياه قالت في نفسها اكيد ماما ملك قالتله 
حياه:  هفهمك افهم بس 
مروان:  جالي رسايل عشان يخلوني اشط فيكي بس مش شكيت 
الاحسن يا حياه تقولي لو في حاجه مخبياها عليا عشان محدش فينا يندم 
حياه و هديت عندما عرفت ان ملك مقلتش حاجه 
حياه:  انا مش مخبيا حاجه انا مش انت يا مروان و ابعد عني بقا و تركت مروان و دخلت الحمام تاخد شاور 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زين افتكر السلسله بتاعت شهد 
زين:  لازم اروح اوديها 
راح زين عند بيت شهد بس مش عارف هيا ف انهي دور فضل واقف لحد مانزلت 
زين:  انسا شهد 
و قفت شهد 
شهد:  اريك يا استاذ زين 
زين:  الحمدلله السلسله دي كانت واقعه في العربيه عندي اتفضلي 
شهد بفرحه:  شكرا اوي كنت زعلانه جدا لما مش لقتها معايا 
زين:  العفو 
زين:  شهد ممكن اقولك حاجه 
ملك:  اتفضل 
زين:  انا... 
زين:  شهد انا عايز انا و انتي نكون اصدقاء لو مش هيدايق حضرتك 
شهد بغضب:  اظن انا مش واحده من ال في بالك عشان تقولي اصدقاء لا و بعدين تقولي حبيبين و بعدين بحبك و تضحك عليا و تاخد غرضك و بعدين خلاص 
زين:  هيا ناقصه شغل روايات انا قولت اصدقاء ب احترام مش حاجه 
شهد:  و انا مش قبله الصداقه دي عن اذنك 
مسك زين ايديها دون قصد 
زين:  انا اسف مش قص
وقبل ما يكمل الكلمه نزلت صفعه قويه علي وجهه من شهد 
شهد:  بغضب انسان نزباله و مش محترم مش عايزه اعرفك تاني و تركت المكان و رحلت 
اما زين فضل واقف بصدمه 
زين بتوعد:  ماشي يا شهد انتي الجبتيه لنفسك مش علي اخر الزمن زين الجارحي بنت تعمل معاه كده و ركب عربيته و مشي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند المجهول 
هو:  جيه المعاد و زين مجاش بس اكيد فارق معاه مستحيل يكون مضحي اكيد في حاجه غريبه 
التاني:  او يمكن يكون عنده خطه ينفذها ده مش اي حد و متنساش يا باشا ده شغلته اي 
هو:  ما هو ده المخوفني بس في الاول في الاخر احنا المعانا اليكسبنا 
التاني:  عندك حق 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند عائلة السيوفي في غرفة ملك 
ملك في بصوت عالي نسبيا بتكلم نفسها:  يعني اي وقت ما اكون مع ابني اكون عارفه انو في اقرب وقت هيروح مني و هكون عارفه الهيحصل و مش هقوله انا ازاي اعمل كده بس اكيد كل ده هيخليه يفوق 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند حياه و مروان 
في الحمام عند حياه 
حياه:  يلهوي انا نسيت اخد هدوم معايا هطلع ازاي انا دلوقتي و مروان بره خلاص هلف الفوطه عليا و اطلع بسرعه علي غرفة الملابس من غير ما يشوفني مفيش غير الحل ده يارب اقف معايا 
طلعت حياه من الحمام بهدؤ و ماشيا علي طراطيف صوابعها 
مروان:  حياه 
تثمرت حياه مكانها 
قرب منها مروان وشدها لحضنو 
مروان:  انتي خايفه مني 
حياه:  لا 
مروان:  طب ليه بتخبي حاجه ملكي 
حياه بخجل:  بعد اذنك ابعد عايزه اغير ملابسي 
مروان:  ولو مش بعدت 
حياه:  ونبي ابعد لو بتحب ربنا و حياتي عندك و حيات امك 
مروان:  خلاص خلاص بعدت 
جريت حياه علي غرفة الملابس لبست بتطلون اسود مريح و تشيرت ابيض و طلعت و فرده شعرها 
مروان:  تبارك الله قمر 
حياه بخجل:  شكرا 
دخل مروان غرفة الملابس لبس ترينج اسود و صفف شعره و راح نام جنب حياه علي السرير و اخدها في حضنه 
حياه:  بعد اذنك ابعد 
مروان:  لا رد 
حياه:  انا بكلمك 
مروان:  لا رد 
فضلت حساه اكتر من نص ساعه تحاولت تبعده و لا فايده 
بعد ساعتين راحت حياه في ثبات عميق هيا و مروان 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند لمار و حازم 
في غرفة لمار كانت تقراء روايه عبر فيس بوك اتبعت ليها مسدج ماسنجر 
دخلت لمار عليها 
( الرساله تعرفي انا حبيتك من اول مره شوفتك اه شوفتك مره واحد علي الحقيقه بس حبيتك حبيت خجلك و حبيت شعرك الاحمر و حبيت ريحة عطرك المميز و حبيت طريقتك في الكلام حبيت احلي بنت علي وجهه الارض بنهاية الرساله مكتوب حبيبك المجهول) 
لمار ابتسمت 
لمار:  مين ده و عرفني ازاي و شافني فين و انا بقالي ايام بس في مصر 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صبح تاني يوم دون احداث جديده عند مروان و حياه 
صحي مروان و اخد شاور ولبس ملابسه و راح عند السرير 
مروان بهدؤ:  حياه حبيبتي قومي يلا 
حياه:  صباح الخير 
مروان:  صباح النور يا حياتي 
مروان:  عايزك في حاجه مهمه 
حياه:  حاجه اي 
مروان بجديه:  عارف ان انا غلط في كل حاجه بس صدقيني انا ندمان و بحبك و اكيد انتي عارفه و عايز نبدأ مع بعض من جديد و مش عايز دليل للحصل و خلاص مش فارق معايا انتي انساا ولا لا اهم حاجه تكوني معايا انا بحبك و عايزك تسمحيني اديني فرصه اصلح كل حاجه في هذه اللحظه نزلت دمعه من عيون مروان 
حياه:  ممكن تسبني افمر 
مروان ب امل:  يعني في امل 
حياه:  معرفش بس سيبني انهارده افكر و هرد عليك بليل 
مروان:  تمام سلام انا رايح الشركه و غادر الغرفه بلا الفيلا ب اكملها 
اما حياه اتصلت علي المجهول و قصت لهو كل شئ قالو مروان 
حياه:  ده اكيد بيكدب لو كان صادق كان قال كل حاجه و ان هو شغال في المافيا لكن هو مقلش ده انسان كداب 
هو:  احسن حاجه انو قال كده لان كده المهمه هتسهل علينا و نقدر نخلص بسرعه بليل تقولي ليه انك مسمحاه و هتبدأ صفحه جديده 
حياه:  بس انا مش عايزه 
هو:  عشان نخلص المهمه لازم نعمل كده 
حياه:  انا تعبت المهمه دي مش بتخلص و انا خلاص مش عندي طاقه 
هو:  انتي سامحيه بس حتي لو مش بجد بس عشان الخطه تكمل بسرعه 
حياه:  ماشي 
وقفلت مع المجهول 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زين قاعد مع البوص 
زين:  بس البعت الرسايل ده عرف منين البنعمله 
البوص:  ده مجرد تهديد متقلقش هو لو كان هيقدر يعمل حاجه كان عمل 
زين:  يمكن فعلا هو لو يقدر يعمل حاجه حتي كان بعت رساله تانيه انهارده 
البوص:  طب طمني عملت اي
زين:  قولت ليها متقلقش 
البوص:  تمام انا همشي دلوقتي 
زين:  تمام يا باشا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بليل في غرفة حياه 
دخل مروان 
كانت حياه لبسه قميص نوم احمر مفتوح يظهر اكتر مما يخفي و حطه ميكب خفيف سمبل و قربت من مروان 
مروان:  هو انا بحلم 
حياه ب ابتسامه:  تؤ تؤ 
مروان:  افهم من كده انك مسمحاني 
حياه:  اه مسمحاك 
قرب منها مروان وووووو 
#يتبع 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-