رواية تفاجات بجمال مظهرها كاملة جميع الفصول بقلم شهد هاني عبد الحفيظ

رواية تفاجات بجمال مظهرها كاملة جميع الفصول بقلم  شهد هاني عبد الحفيظ


رواية تفاجات بجمال مظهرها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة شهد هاني عبد الحفيظ رواية تفاجات بجمال مظهرها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تفاجات بجمال مظهرها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تفاجات بجمال مظهرها كاملة جميع الفصول


رواية تفاجات بجمال مظهرها بقلم  شهد هاني عبد الحفيظ

رواية تفاجات بجمال مظهرها كاملة جميع الفصول

بيقرب منها بيشيل النقاب الي علي وشها وبيتصدم بيرجع لورا بيقول انتي ازاي كده.
جوهره بكبرياء:قالت الي هو ازاي انا بنت عمك الي جوزتها انا برضوا بنت عمك الي قولت عليها خافيه وشها عشان اكيد معيوبه.
بيقرب ليل:عليها بيقول انتي إزاي بالجمال دا ي جوهره انا مكنتش عارف انك...........بتقطعه جوهره وقالت انت للاسف اخدت بالمظاهر انت هتفضل جوزي علي الورق فقط زي م انت قولت.
هنا بيزقها ليل:بتقع علي سرير بيقرب منها بيقول علي فكره انتي مراتي ممكن اخد حقي شرعي منك بكل سهوله.
جوهره:اتفضل انت عندك حق انا مش همنعك يلا اتفضل.
ليل بغضب:بيقوم من عليها بياخد المفاتيح بتاعته يسيب الاوضه بينزل.
جوهره:هنا قامت وبتبص لي نفسها في المرايا هي كانت ايه من الجمال صاحبة العيون زرقاء بنمش البني وشعر الطويل...........وقفت عيطت هي بتقول بحبك بكل الم حزن وقالت وانا عشقي ليك يزيد مع كل قصي.ه كلمه انت بتوجعني بيها...........بصت في المرايا مره اخيره مسحت دموعها وقالت أنا يا انت ي ليل الزيان اخدت معاها هدوم دخلت الحمام.
ليل:فتح العربيه بتاعته ركبها راح عند البحر نزل منه وقال..............فاكره نفسها ايه دا انا من بكره عادي خالث اجوز عليها اجيب ليها دره.......... فاجأة ملامحها جت قدامه وقال......رجع في كلامه وقال تؤ مش عشان واحده زي دي هتضعف ي ليل.
في دوار قاعد العمده صاحب اكبر شنه ورنا كلمته مطاعه الجد زيان :هو بيقول سناء حضري الاكل طلعي للعروسه.
سناء:قالت بغضب ليه ي ابوي هو انا الخدامه بتاعتها ولا ايه م تنزل تاكل هنا.
زيان بغضب:قام وقف ومسك العكاذ بتاعه بيقول كلمتي تسمع تقولي حاضر انتي فاهمه ولا مش فاهمه.
هنا بتخاف سناء:بتاخد الاكل بكره شديد لي جوهره بتاخد الاكل بتطلع علي جناح بتاعها.
هنا ليل:بيوصل بيسلم علي الجد بيطلع بسرعه.......بتكون دخلت سناء بالاكل.
هنا بتطلع جوهره:بطقم جميل هادي عليها بس كانت فتنه من الجمال........بتنح سناء قبل ليل بيقع الاكل من أيدها بتقول انتي جوهره الي لبسه نقاب اسود.
ليل: بيبص بانبهار مش بيكلم ولا كلمه غير أنه عاوز يخبها من عيون الناس.
جوهره:ثقتها في نفسها بتزيد بتقول ايوا يعمه انا جوهره البنت البشعه الي قولتي عليها كده عشان لبسه نقاب.يتبععععععععععع
جوهره:ثقتها في نفسها بتزيد بتقول ايوا يعمه انا جوهره البنت البشعه الي قولتي عليها كده عشان لبسه نقاب.
سناء:جريت عليها بتقول حقك عليا م انتي الي مغطيه وشك وجمالك بالبتاع الي يخوف ده.
جوهره: بهدوء دا نقاب مش يخوف دا ستر لا ينقصن من جمالنا بالعكس دا بيزدنا نور علي نور.
سناء:ارتاحت لي كلام جوهره وقالت هنزل اجيب اكل غير دا لينا كلام مع بعض.
جوهره: أن شاء الله.................راحت عند سرير مسكت مجله ولا كأنها شايفه ليل.
ليل:هنا الأسلوب بيضديقه بينفخ بديق بيخش علي الحمام.
انا جوهره بتقوم بتجيب فرشه بتفرش علي الارض بتنام عشان متنمش مع الكائن الغريب دا.
في مكان التاني قاعده هاجر بتعيط بتندب حظها بتقول اجوز يا اما اجوز صاحبه النقاب المعيوبه وسابني انا.
سميه:اعملك ليه انتي الي ضيعتي من ايدك مش عرفتي ترسمي عليه دور.
هاجر؛قامت وقفت في شر وقالت أنا كنت اعمل ايه ي عني.
سميه:خلاث بقي العمل عمل ربنا دلوقت بقي مع غيرك بس لو.
هاجر:لو ايه ياما الحقني بيه علي طول.
سميه: تعال طي بس تسمعي كلامي بالحرف.
هاجر:حاضر........قعدت تسمع ليها عاجبها الكلام.
ع ليل طلع من الحمام عاري صدر بينشف شعره بيبص حواليه بيقول هي فين .
فاجأة بيبص علي الارض بيشوفها نايمه علي الارض شعرها مفروض خصلات منه جايه علي عنيها.
ليل:بيسب الفوطه من ايده بينزل علي رجله يشلها هو سرحان في جمالها جمال شعرها.
جوهره:نايمه شبه الملاك الصغير.
ليل:بيحطها علي السرير بينام جنبها بياخدها في حضنه قال قدرك الاسود أن ربنا وقعط مع واحد زي.
وعدي اليوم جه الصبح قام ليل من جنب جوهره قبل م تحس بيلبس يجهز بيطلع من الاوضه يبص لاقها لسه نايمه بينزل علي تحت.
زيان:بيقول نازل من غير مراتك ليه يا ليل.
ليل:نايمه لما تصحي تبقي تنزل انا رايح شغل ي جدي.
زيان: امممم ماشي لما تخلص شغلك علي بليل تيجي علي مكتبي عاوزك في موضوع ضروري.
ليل:تمام ي جدي.
اما سناء:قامت وقالت هطلع اصحيها عشان تفطر معانا.
زيان:قتل من امتي الطيبه دي يا اخت سناء.
سناء:الصراحه يابةي انا ارتحت ليها اوي امبارح حاسه انها ممكن تغير تفكير بنتي هدي.
زيان: ضحك وقال في سره هو دا الي انا عاوزه البنت دي هي الي تلم الشرق علي الغرب.يتبععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
جوهره:نايمه مش كانت حاسه بحاجه فاجأة بتسمع صوت خبط علي الباب..........بتفتح عنيه هي حاسه براحه بتقول اي دا انا كنت نايمه علي الارض ايه الي جابني علي سرير..........ذاد خبط علي الباب.............قالت جوهره حاضر.
سناء:واقفه علي الباب هي حاطه امل في ربنا انه بعت جوهره في دوار عشان تهدي بنتها هدي.
جوهره:بتلبس عبايه فضفاض بتلبس نقاب بتروح تفتح الباب بتقول خاله سناء اتفضلي.
سناء:بتخش بتقول اسفه ي بنتي قلقتك في نومك.
جوهره: بأدب بترفع نقاب بتقول لا لا يا خاله متقوليش كده اتفضلي اقعدي.
قعدت سناء:مسكت ايد جوهره وقالت أنا عوزاكي في خدمه مش هنسها ليكي أبدا.
جوهره: اتفضلي لو انا هقدر انا تحت امرك.
سناء:دا العشم ي بنتي اول حاجه انا اسفه من اسلوبي الي كان معاكي التاني حاجه انا عندي بنت اسمها هدي كانت في كليه هندسه قررت تدرس برا في بلاد الأجانب من ساعة م جت نزلت عندنا في مصر هي في شغل تيجي اخر ليل شخصيتها متغيره انا بداري عليها عشان لو عمك زيان عرف ممكن يخلص عليها.
جوهره:مسكت أيدها وقالت أنا بس اشوفها هكلم معاها هحاول اصاحبها إن شاء الله اخد بي أيدها لطريق الخير طريق جنه.
سناء:قامت وقفت وحطت ايدها علي رأس جوهره وقالت هو دا المطلوب يابنتي انا كمان واثقه فيكي عشان كده اختارتك.
جوهره بحب:حست بطيبه ست سناء قالت من عيوني.
اما عند سميه:هي بتلبس عبيتها سمرا بتقول يلا ي بت ي هاجر عشان نروح نشوف العروسه الي تتسمي مرات ليل.
هاجر:هي حاطه الوان طيف علي وشها وبتقول حاجه ياما حاضر قربت اخلص اهو 
سميه:راحت عندها وقالت ايه القمر دا ي بت مش عارفه ازاي يسب واحده بالجمال دا يروح يحب واحده لبسه قال نقاب تلاقيها معيوبه.
هاجر بكره:يلا الي حصل بس انا مسيري اوقعه تحت رجليا اشوه صورتها قدامه بس اخويا ساهر ينزل من الإمارات بس.
سميه: إن شاء الله يلا عشان مش نتاخر عليهم.
اما عند ليل :دخل المكتب بتاعه بكل هيبه وقار قاعد ماسك الورق بس صورة جوهره علي باله بيقول عملتي فيا ايه يا صاحبة العيون زرقاء.
دخل عليه صديق:بيقول الاستاذ سنجل ولا مرتبط اصلي مغرم.
يل بغضب:قال مفيش باب تخبط عليه ي استاذ صديق.
صديق بضحك:يوه اخس عليك مش عيب كده تقابل صحبك بطريقه دي برضوا
ليل:اطلع ي صديق ققفل الباب وخبط وانا بقي الي هقررر تخش ولا لا 
صديق بغضب:عهد الله انت بوما وفعلاً طلع صديق وخبط علي الباب
ليل:سمح ليه يخش وقال انت عاوز ايه بقي انطق عشان مشغول ورايا حاجات كتيره.
صديق: قعد وقال اول حاجه الف الف مليون مبروك علي الجوازه بتاعتك يا حوزنها الي وقعت في اربيزك قصدي ي بختها ياعني.
ليل:قوم اطلع بره المكتب بسرعه قبل م اجن عليك.
صديق بضحك:قام وقف وراح عند الباب وقال ليل.
ليل:نعم ي صديق
صديق:روح يشيخ ربنا يفتح في وشك 155 غرزه هاهاهاهاها.
ليل بغضب:بيمسك ملف هو كاتم ضحكه رمي في وش صديق وقال غور من وشي يا معفن.
صديق:قفل الباب وطلع يجري علي بره.
عند جوهره:لبست عبايه من لون الاسود كانت جميله جدا عليها فضفاضه لبست النقاب اسود لان الون قريب لقلبها ونازله علي سلم.
كانت قاعده سميه هاجر بنتها فاجأة سميه بتبص لسلم وبتشهق بتقول اعوز بالله اعوز بالله مين دي شيطان واقف.يتبعععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
كانت قاعده سميه هاجر بنتها فاجأة سميه بتبص لسلم وبتشهق بتقول اعوز بالله اعوز بالله مين دي الي نازله شيطان.
كان وصل ليل:سمع صوت سميه هي بتقول كده وقال لا دي مش شيطان دي فاكهه ليل ياخاله سميه راح عند جوهره هي نازله مسك أيدها وقال دي جوهره مراتي.
جوهره:بتدايق من الست دي قلبها بيتقبض بتنزل مع ليل بتقول لا ي طنط دا نقاب مش حاجه تخوف ياعني دا النقاب الي زوجات رسول عليه افضل الصلاه والسلام كانوا بيلبسوا.
هنا سميه هاجر:انكتموا مش عرفوا يردوا يقولوا ايه.
هاجر ضحكت ضحكه صفره:مدت أيدها وقالت هههه متزعليش بس ماما بتحب تهزر شويه.
جوهره:بصت ليها وقالت بنها بين نفسها ايه كميه التبرج الي عملاه في نفسك دا ربنا يهدي يارب.
هاجر:قالت الف الف مبروك يارب ي حببتي .
جوهره: قعدت وقالت الله يبارك فيكي يا حببتي عقبالك أن شاء الله.
ليل:قاعد ماسك ايد جوهره بيبص ليها بحب كل ملاحظ بصات ليل لي جوهره.
خرجت سناء بالمشروب الفاكهة وقالت منورين كلهم خدوه العصير شكره
ليل:بيمسك كوبايه العصير بيقرب علي جوهره قدام كل بيشربها العصير تحت نقاب.
جوهره: بصت ليه بعيونها زرقاء قلبها بيدق مسكت كوبايه من ايده ابتسمت تحت نقاب.
هاجر: عماله تاكل في صوابعها بغيظ بتقول ايه الي عجبه في جعفر.
فاجأة سميه بتقول مش هتورينا شكلك ي عروسه ولا انتي خايفه من حاجه.
ليل:لسه هيكلم هو سناء......
............كانت رفعت جوهره نقاب من علي وشها وشعرها الاصفر بينزل علي عنيها.
هاجر سميه:بيقوموا يقفوا بصدمه بيقولوا في نفس واحد مش معقول انتي دي وبجامل دا .
هاجر:بغل لا جميله اوي ليه مخبيه جمالك شكلك بتخافي من الحسد.
جوهره:لا بالعكس هو اه الحسد ذكر في قران بس انا بسبها علي الله لأن المكتوب هو الي هيكون بعدين انا مش لابسه نقاب عشان خايفه من حاجه او عشان حاجه لا بالعكس دا انا لابسه حبا في سُنه زوجات رسول عليه افضل الصلاه والسلام حبا في سياده عائشه حبا كمان أن جوزي الراجل الوحيد بعد ابويا اخويا أنه يشوف جمالي.
هنا  ليل وسمع كل حاجه ذاد اعجاب كبير ليه جوهره وعلية من نظره جامد وقام وقف جنبها ومسك أيدها وبسها  من راسها وقال أنا بحبها كده بحب انها مخبيه جمالها ليا انا قدام كل هاخد رسول قضوتي هحبك حب رسول لي عائشه.
لي لاحظه قلب جوهره دق لي اول مره تحن وقالت ربنا يديمك ليا ي ليل.
هاجر هنا بتوصل لي مرحلة غضبها كانت هتكلم..........بتمسك أيدها سميه وقالت لا اهدي احنا عاوزين ناخدها علي حجرنا.
هاجر:مش شايفه بيحب فيها قدامنا ازاي ولا جمالها ولا كلامها الي عاوزه تثبت أنها بريئه بكره هوري البريئه الي علي حققتها
سميه:ايوا كده المهم انك تكسبها في صفك تتقربي تحسسها انك عاوزه تكوني زيها.
هاجر:حاضر يا ما حاضر راحت عند جوهره وقالت جوهره انا بجد حبيت شخصيتك بجد نفسي اتقرب من ربنا ان شاء الله عاوزه ابقي اجي قعد معاكي براحتنا.
ليل:بيبص ليه جوهره بفخر أن بيحمد ربنا انه سمع كلام جده وقال أنا طالع علي اوضتنا ي جوهره.
جوهره:ماشي.........بصت لي هاجر وقالت اكيد ي حببتي انا موجوده في البيت دايما في اي وقت انتي حبيتي تيجي فيه
سميه هاجر بشر:تمام ي حببتي تسلمي عن اذنك بقي 
جوهره:نورتوا اتفضلوا ..
عند ساهر شاب عايش حياته في المدن وسهر............وراح للي إمارات عشان يكون نفسه.
سامح؛صاحبه وقال خلاث خلويث وهننزل مصر.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سامح؛صاحبه وقال خلاث خلويث وهننزل مصر.
ساهر:هو بيلبس جاكت وقال بجد دا انا امي اختي وحشوني اوي بجد.
سامح: وانا وعهد إلله طياره اهي علي وصول اجهز.
ساهر:انا جاهز بس ناقص الشنطه المهم انت عرفت حك انك نازل ..
سامح:لا هسبها مفاجأة واهي يفرحوا
ساهر:اشطا انا هعمل كده يلا بينا.
سامح:اخد ساهر لي طياره الي بتعلن نزوله.
هدي:جت اول مره بدري هي داخله شافت امها سناء قاعده قالت بي اهمال هاي ماما طالعه علي سلم.
سناء:قالت هدي استني تعالي هنا عاوزه اكلم معاكي.
هدي:اوف يا ماما بجد تعبانه اوي مش قادره حتي جيت بدري.
سناء:ايه اوف دي انتي مش عارفه أن حرام تقول لهم اوفا.
هدي:راحت قعدت قدام امها قالت ي الهوي ابوس ايدك ي ماما مرشح كل يوم لا اتفضلي انا قعدت اهو اكلمي انتي عاوزه ايه.
سناء:ياترا عارفه أن ابن عمك ليل اجوز اه ولا لا 
هدي:انا مالي دي حياته هو يجوز مش يجوز عادي.
سناء:ازاي اختل قاعدين في نفس البيت كلنا عايله.
هدي:عشان حاجه مش تخصني كل واحد حر انا مالي بيه.
سناء:ضربت كف علي كف وقالت طيب ماشي ي هدي ........جوهره مراتليل عاوزه تكلم معاكي تعرفك.
قامت وقفت هدي وقالت مش معقول ي ماما مقعداني دا كله عشان كده.
هنا طلع زيان من المكتب علي صوت هدي وقال بغضب هدي.
بتقلع نقاب جوهره بتخش تجهز هدوم ليل بتحطهت علي سرير بتقعد.
ليل:بيطلع بيشوف لي اول مره هدومه مجهزه بيقول جوهره.
جوهره: وشها اليامه التانيه بتقول نعم .
ليل: احم شكراً علي ....لسه هيكمل كلامه.
جوهره:مفيش شكر دا وجبي دا ابسط حاجه اعملهت في وجبات زوجه مش اكتر.
ليل:ادايق من أسلوبها طيب.
فاجأة جوهره بتقول جدي زيان بيزعق ليه بتنزل بسرعه علي سلم هي ناسيه نقاب ظد
ليل:بيجري وراها بيمسكها بسرعه بيخبها بيقول انتي ازاي هتنزلي كده من غير نقاب.
جوهره بصدمه: استغفر الله بجد نسيت وقالت طب ممكن تسيب ايزي هخش البسه انزل انت شوف في ايه.
ليل بغضب:بيسب أيدها بينزل 
جوهره:بتخش تلبس نقاب بتنزل .
زيان: بيقول صوتك بقي عالي علي امك ب هدي ومحدش عارف يلمك.
هدي:انا بعلي صوتي علي اني ب جدي مش عليك.
زيان بغضب:شوفت ي ليل بت بترد عليا زي م خايفه.
ليل بغضب:مالك ي بت سائقه العبط محدش عارف يلمك.
هدي بغضب ؛,وقالت مين الي اداك الحق انك تكلم تقول كده اثلا.
هنا زيان:لسه هيمد ايده عليها بتقف جوهره في نص بتاخد هدي وراه ضهرها بتقول جدي سمحها انا هكلمك معاها اكيد مش قصدها
ليل:بيقول انتي اي الي دخلك ابعدي ي جوهره سيبي جدي يربها 
جوهره:اسفه ي ليل اسفه ي جدي بس مش كده انا هكلمك معاها اكيد جايه من شغل مرهقه غصب عنها.
زيان :بيمسح وشه وقال تمام عشان خاطرك ي بنتس.
جوهره:بتمسك ايد هدي بتاخدها علي اوضه بتاعتها بتقفل الباب.
هدي:سابت أيدها وقالت انتي تعرفني عشان تدخلي م بنا.
جوهره:يوه دا انا بحسبك تقولي ليا شكراً..
هدي: شكراً عن اذنك عاوزه انام.
جوهره: قعدي يهدي انا عاوزه اكلم معاكي.
هدي:انا اكلم معاكي ليه انا مش اعرفك كمان انا تعبانه عاوزه اروح علي الاوضه بتاعتي.
هنا جوهره:قالت قعدي انا عاوزه اكلم معاكي ياهدي ساعتها تعرفي انا مين.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
سميه: قاعده بعد م روحت بيتها بتقول انا مش قادره اصدق اني دي البت الي اسمها جوهره.
هاجر:هي متغاظه وقفت قدام المرايا قالت هي احسن مني يا امي.
سميه:لا طبعآ يابت دا انتي قمر احسن منها هي بس الي نصفها عيونها زرقا.
هاجر:اممممم طب انا لازم اخلث منها انا مش قادره استحمل فكره أنها مع ليل.
فاجأة الباب خبط سميه قالت ياترا مين الي جاي في الوقت دا.
هاجر:استني هروح افتح راحت هاجر عشان تفتح الباب بتشوف ساهر اخوها بتقول بفرحه ساهررررررر.يتبععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
هاجر:استني هروح افتح راحت هاجر عشان تفتح الباب بتشوف ساهر اخوها بتقول بفرحه ساهررررررر.
ساهر:بحب بيحضنها بيلف بيها جامد بيقول هاجر وحشتني 
سميه بتسمع صوت ابنها بتطلع تجري بتقول ساهر ابني حبيبي وحشتني.
ساهر:بيجري عليها بيحضنها بيقول وحشتني اوي اوي يا ماما.
سميه:بدخل ساهر بتقول نورت بيتك ي حبيبي.
هاجر:بتقوله جيت امتي يا ساهر ليه مش عرفتنا.
ساهر:ولله قولت اعملها مفاجأة المهم اخبارك ايه ي هاجر.
هاجر:بيخير ي حبيبي الحمدلله انك جيت لينا بسلامه هنا جت ليها فكره وقالت اما انا شايفه ليك عروسه انما ايه.
ساهر:لا ي ماما انا عامل زي الفريك مش ليه شريك مش بحب ادبس انا
ضحكت هاجر:قالت مش لما تشوفها الاول يمكن تعجبك تاخدها ليك انت بقي.
ساهر:طب امممم ماشب هخش اخد حمام لما طلع نشوف الموضوع دا
ليل:متزعلش نفسك يا جدي هي إن شاء الله تعقل بس لازم تتعاقب عشان تحس الي فيه دا غلط....
زيان:مش عارف يابني المشكله انا صعبان عليا سناء هي متعبه سناء اوي.
ليل: أن شاء الله ربنا يهديها راح عند سناء الي بتعيط علي حالها وحال بنتها............بيقول عمتي خلاث بقي متزعليش نفسك أن شاء الله جوهره تعرف تكلم معاها.
سناء: ولله يابني انا حاطه الامل في كده أن ربنا يهديها يارب.
ليل:يارب ي عمتي وطلع في الاوضه يسمع بيكلمه في ايه.
جوهره:قالت حديث رسول ولا تقل لي والديك اوفا ومسكت ايد هدي وقالت اسلوبك غلط بذات مع امك امك دي هي معندهاش حد غيرك هي عاوزه منك الحنان زي م هي بتدي ليكي انتي بكره في يوم من الايام هتحبي يكون ليكي اسره عندك أولاد سؤال هنا بقي هيعجيك بنتك لما ترد عليكي كده تزعلك.
هدي زعلت:دموعها نزلت وقالت لا طبعآ طب اعمل ايه هو غصب عني عشان عشت في المدن....
جوهره:هو انتي عشان عشتي في المدن تعملي امك بقسي الام ام حتي لو في صين خلي صاحبه ليكي من المدن روحي قعدي معاها لو لقيتها بتكلم ولدتها بطريقه دي ليكي الحق تشوفي نفسك انتي صح.
هدي:قامت وقفت واقتنعت بالكلام بس هي عنيده وقالت م برضوا هي المفروض تقدر اني ببني مستقبلي.
جوهره :انتي عارفه ايد ربنا دلوقتي يخرب ليكي مستقبل بتاعك بسبب غضب قلب امك عليكي........مش يمكن بعد شر يحصل حاجه لي خاله سناء ساعتها هتعمل ايه يا هدي
هدي: قامت حضنت جوهره وقالت أنا مش عارفه ققولك ايه غير انك بس ساعدني اتقرب من ربنا اصلح الاغلاط الي بعملها..
جوهره:حببتي انتي من هنا رايح اختي دلوقتي انزلي بوسي علي ايد العمه هدي.
هدي:حاضر وسبتها جايه تفتح لقت ليل داخل...........هدي بثت لي ليل وقالت يبختك معاك جوهره هي جوهره علي اسم مسم.
ليل:بص لي جوهره ضحك ابتسامه رقيقه وقال عندك حق يا هدي.
هدي خرجت من الأوضه سابتهم.
انا ليل:راح عند جوهره..........جوهره جايه تمشي........راح ماسك أيدها وقال ممكن تقفي تكلمي معايا شويه.
جوهره:اتفضل اتكلم.
ليل:عينك في عيني لو سمحت ولا عاوزه تحرمني من لون عيونك القمر .
جوهره ضحكت:غصب عنها قالت لو سمحت مضحكنيش عشان مش عاوزه اضحك
ليل:لا ونبي موتني ضحك ومسك ايد جوهره قبلها وقال تقبلي نفتح صفحه جديده نكون زوج زوجه صالحين وعد مني حبي ليك هيكون زي حب رسول لزوجته عائشه
جوهره:عيونها لمعت وقالت المشكله انك مش حسيت بيا انت عارف اني معجبه بيك من اول م دخلت الاعداديه بس كنت بتتنمر علي النقاب بتاعي حسيتك اعجبت بيا عشان شكلي.
ليل:بالعكس أنا بسسب كلامك قلبي رق ليكي ومال وبعدين م احنا بنحب شيخ شعرواي من غير ن اعرفه في الحقيقي في مجرد صور صوت حبنا عشان كلامه واخلاقه وانا حبيتك عشان اخلاقك قبل جمالك.
جوهره:مدت ايدها ليه وقالت يتبعععععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ليل:بالعكس أنا بسسب كلامك قلبي رق ليكي ومال وبعدين م احنا بنحب شيخ شعرواي من غير ن اعرفه في الحقيقي في مجرد صور صوت حبنا عشان كلامه واخلاقه وانا حبيتك عشان اخلاقك قبل جمالك.
جوهره:مدت ايدها ليه وقالت موافقه ياليل نبدأ صفحه جديده الاهم توعدني نصلي حاضر كل يوم ونصلي قيام اليل ونقرا ورد من القران كل يوم موافق علي شروطي.
ليل: طبعآ طبعآ موافق ياست الناس يا اجمل جوهره
هنا عدت الايام بدء الحال يتظبط بدات هدي امها علاقتهم تتحسن وتتقرب من ربنا.
ليل جوهره عايشين حياه سعيده هاديه......جوهره مش مرتاحه لقرب هاجر ليها.
هاجر: بتخبط علي الباب بتاع جناح جوهره
جوهره:بتقفل روايه الي في ايدها بتقوم تقف بتقول نعم حاضر جايه.
هاجر:قبل م جوهره تلبس نقاب قالت أنا جوهره مش معايا حد.
جوهره:ادتها الامان وخرجت فتحت ليها باب الاوضه وقالت اهلا هاجر.
هاجر:هنا كانت واقفه....................... ساهر اخوها كان مستخبي ورا العمود بتاع الاوضه طلع الفون لقت وش جوهره بي فضل متنح لجمال دا.
هاجر:بتلف حواليها تشوف ساهر خلص ولا لا.
جوهره:بتخش تسبها بتقول هاااا ي هاجر خشي انتي بدوري علي ايه ي بنتي.
هاجر:دخلت قالت هاااا لا اصل اصل الساعه كام معاكي دلوقتي عشان ورايا امتحان في كليه قولت اجي اعدي عليكي عشان تدعي ليا.
جوهره:الساعه يا ستي:عشره ربنا معاكي يارب قبل م تفتحي الورقه قولي ايه الكرسي الاخلاص والفتحه الفلق والناس تقولي في الاخر لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين أن شاء الله ربنا يوفقك.
هاجر:حببتي ي جوجو تسلمي المهم هو مفيش حد في البيت ليه انا شايفه انك لوحدك.
جوهره بحب:هي بتكلم عن ليل وقالت ليل في شركه صحي من بدري................عمتي وعمي في المقابر بيزورا ابو هدي
......هدي في شغل وانا لسه صاحيه كنت بقرأ روايه.
هاجر:امممممم اه اه فهمت ماشي ي حببتي انا همشي دلوقتي إن شاء الله اشوفك بليل لو نزلت ياعني.
جوهره:تمام ماشي........بتسبها هاجر بتطلع بره بترن علي ساهر بتقول انت فين.
ساهر:بيبص لي صوره جوهره اتسحر من جمالها بيرد علي هاجر بيقول الخطه اتغيرت انا شايف انها قاعده في البيت لوحدها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ساهر:بيبص لي صوره جوهره اتسحر من جمالها بيرد علي هاجر بيقول الخطه اتغيرت انا شايف انها قاعده في البيت لوحدها اي رأيك اروح ليها انتي تكلمي ليل يجي يشوفها.
هاجر؛لا يعم لا يحصل حاجه انت بس فبرك الصور ابعتها ليه برقم فيك.
ساهر:بخبث ريح اخته وقال ماشي تمام.
هنا هاجر بتمشي تروح الكليه هي فرحانه حاسه انها قربت توصل لي ليل.
عند جوهره: قاعده في الاوضه فرده شاعرها ماسكه روايه بتقراء فيها بتقول الله اسم حذيفه جميل جدا أن شاء الله اجيب ولد اسمي حذيفه ليل زيان.
ساهر:بيخش من الشباك بيشوف ملاك قاعده علي سرير بيقرب........جوهره سرحانه في روايه الي معاها فاجأة بتحس بوجود حد في الاوضه........بتشوف ساهر بتقول انت مين عاوز إيه انت إزاي دخلت الاوضه عليا بتجري عشان تلبس النقاب.
ساهر:بيمسك أيدها وقال أنا الصراحه معجب بيكي اوي اوي ي جوهره ارجوكي اديني فرصه انتي هتسيبي ليل عشاني.
جوهره:بتفتح عنيها بصدمه بتضربه بالقلم بتقول انت بتقول ايه ابعد عني هصوت الم الناس.
ليل:خلص شغل بدري فرح جدا عشان يقضي اليوم مع جوهره قرر يروح يجيب ليها ورد وشيكولاته راح لي محل الورد جاب بوكيه ورد بلدي حط فيها شيكولاته وبص لي الورد قال يشبهك ي جوهره بيركب العربيه بيروح علي الفلا.
انا جوهره بتبعد عي بتصوت بتقول ليل الحقني.
ساهر:مش هبعد انتي خلاث دخلتي دماغي ي جوهره.
جوهره بتعيط بتخبي وشها هي بتصوت بي اسم ليل.
ليل: بيوصل علي الفلا بيسمع صوت صويت جوهره بيقلق بيطلع يجري علي سلم بيقول جوهره.يتبعععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لليل:بيوصل علي الفلا بيسمع صوت صويت جوهره بيطلع يجري علي الاوضه.
ساهر:بيسمع صوت حد طالع بيسب جوهره بينط من الشباك.
جوهره:بتقع علي الارض بيغمي عليها من الخوف .
لليل:بيخش الاوضه هو بينادي بكل م عنده علي جوهره فاجأة بيلقها وقعه علي الارض وشعرها واقع علي وشها............... بيخاف ليل بيقعد علي الارض بيمسك راس جوهره بيقول جوهره فوقي ي حببتي انا معاكي بيشلها بيحطها علي سرير..
انا عند ساهر:هرب بسرعه وراح البيت بسرعه عشان يشوف اخته هاجر.
هاجر:قاعده في الأوضاع بتضحك علي سخافه جوهره بتقول بكره ليل يسيبك يجوزني انا اكون انا مكانك.
فاجأة ليدخل ساهر عليها الأوضاع بخوف بيقعد بيقول هاجر
هاجر:مالك ي ساهر في ايه هاااا عملت صور عشان تتشرها تبعتها لي  لليل.
ساهر: هاااااااااا لا لسه بعملها اهو أول م هعملها هوريكي اشطا.
هاجر:اذطا كمان باستغراب اومال انت كنت فين كدا ي منيل.
ساهر:هااا كنت مع صحابي كده انا هقوم بقي عشان اشتغل علي صور.
جوهره:نايمه علي سرير بتعيط ماسكه في حضن لليل بتقول متسبنيش انا خايفه اوي اوي.
لليل:انتي فوقتي اهو في ايه حصل ايه ي جوهره كنتي بتصوتي ليع.
جوهره:اصل اصل كان في حرامي في الاوضه.
لليل: حرامي اه ماشي الامان ابن الوس****** أما اطلع ليهم بس.
جوهره:خلاث ي حبيبي حصل خير كله عدي المهم اني معاك اهو محصلش حاجه.
لليل بخوف:هو انا هستنا لحد م يحصل فاجأة بيتبعت ليه رساله علي الفون بيفتح الفون بيتصدم يتبعععععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لليل:هو انا هستنا لما يحصل ليكي حاجه ي لسه هيكمل كلامه فاجأة بتيجي رساله علي تلفون لليل .......... بيفتح رساله بيتصدم بيبص لي جوهره بيقول ايه دا.
جوهره:بترفع راسها بتبص في الفون بتفتح عنيها بصدمه بتقول ايه دا مين دي ولله م انا.
لليل:هنا بينزل بايده بيضر*بها بالقلم بيقول انتي عامله فيها العفيفه الشفيفه ي بنت*********.
جوهره بتعيط بصدمه:بتقول ولله العظيم م انا انا منقبه انا محدش يعرف شكلي غيرك.
العيله كلها بتخش علي صوت لليل وجوهره بيكلم الجد بيقول انت بتعمل ايه ي لليل في جوهره.
بتجري هدي سناء:علي جوهره الي بوقها بينز*ف دم.
هدي:بتحضنها بتقول اهدي ي حببتي في ايه ايه الي حصل اكيد شيطان دخل م بنكم.
سناء :بتجري تجيب منديل بتمسح وشها بتقول في ايه ي لليل انت ازاي تعمل في بنتنا كده.
لليل:بغضب مش بيرد علي حد بيسب جده بيطلع يجري بره الفلا هو مش مصدق نفسه مش مصدق أن جوهره تعمل كده ازاي بس هو راجل من طبيعي لما يشوف صورة مراته هي شبه عا*ريه..
الجد:بيقعد جنب جوهره بيقول ايه الي حصل ي بنتي في ايه.
جوهره:ولله ي بجده م انا الي في صور انا أخلاقي مش كده وبتدخل في نوبه صويت.
هدي سناء:بس بس ي حببتي احنا واثقين فيكي فهمنا بهدوء 
فاجأة جوهره بتفقد الوعي بتقع من طولها.
أما عند ساهر:كسر الخط هو قاعد جنب اخته هاجر وقال صور وصلت و شافها .
هاجر بشر:قامت وقفت بفرحت وقالت احسن تستاهل عشان يبقي يسبني يروح ليها هي .
ساهر:احم انا خايف ليعرف أن أن. او تحكي اني اتعرضت ليها.
هاجر بصدمه:انت عملت ايه انت هبببت ايه الله يخربيتك.
ساهر:هو هو انا مكنتش هعمل حاجه بس هي الي جميله اوي اوي الصراحه.
هاجر:انت تحكي ليا بتفصيل الممل انت عملت ايه.
ساهر:قعد حكي كل حاجه قال انا ملحقتش اعمل حاجه انا هربت هو داخل.
هاجر:قعدت وقالت ربنا يستر أنت ليك دماغ انا قولت لا علي أد صور عشان شوبهات تبقي بعيده عننا.
سميه: بتيجي بتقول يلا ي ولاد عشان العشاء جهز.
انا عند لليل: ماشي بالعربيه دموع نازله من عينه صور مش قادره تطلع من دماغه بيقول انتي ي جوهره اعملي فيا كده............. بيمشي بالعربيه واخر لاحظه كان هيوقع من علي جبل.
جوهره:بتفوق بتعب عياط بتقوم تقف هي مش قادره تصدق ان شرفها ضاه سريتها هتكون علي كل لسان عي مظلومه وقفت قدام المرايا بتشوف وشها المعلم بتخش الحمام بتقول انا معنتش قادره استحمل مش قادره مش قادره.......بتفتح الميا في البانيو  يتبعععععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
جوهره:بتفوق بتعب عياط بتقوم تقف هي مش قادره تصدق ان شرفها ضاع سريتها هتكون علي كل لسان عي مظلومه وقفت قدام المرايا بتشوف وشها المعلم بتخش الحمام بتقول انا معنتش قادره استحمل مش قادره مش قادره.......بتفتح الميا في البانيو بتقعد فيه دموعها نازله علي عنيها.
أما لليل :بيوقف بسرعه العربيه بيقول لا لا ي لليل انت واثق في اخلاق جوهره مينفعش تتعامل بالوضع دا لالا لازم اسمعها لازم افهمها بيرجع بالعربيه بسرعه .
هدي قاعده:عماله تعيط بترن علي لليل بتقول هو راح فين سابها كده انا ي جدو مش هسمح لحد يزعل جوهره.
الجد: محدش ي قدر ي حببتي دي بنتنا زي م انتي بنتنا دي جوهره وانا واثق في اخلاقها.
سناء:قالت أنا هقوم ابص عليها اكيد زمانها صحيت.
هدي:قامت وقفت وقالت خدني معاكي ي ماما.
ساهر:, قاعده بيبص لي صور الي علي تاب بيقول أما انتي جميله بشكل ياهااااا لو تكوني مراتي بتاعتي.
بتخش سميه عليه بعد م العشا بيخلص بتقول انهار اسود منيل علي دماغك إيه الي انت بتشوفها دا بتقول دي صور جوهره.
ساهر بخوف:بيقفل تاب بسرعه وقال لالالالالالالا دي صور نزله ليها فضول قتلني ف بصيت ليها.
سميه:بتقعد جنب ساهر وقالت يمكن انا مكنتش بحبها عشان كنت فاكره انها اخدت لليل من اختك بس انا قعدت فكرت قولت هي ايه ذنبها في دا كله أن كل حاجه في حياتنا نصيب هي مش اذتني إن شاء الله ربنا يعوض بنتي ف اوعي ي ساهر يكون ليك يد في الموضوع دا اصلها اخلاق ماشاءالله.
ساهر بيحس بندم:بيقول لا لا ي ماما متحافيش مش انا اصلا مش اعرفها 
سميه:بتحضنه بتقول وحشتني ي بني ولله ربنا يخليك ليا انت واختك هي بتقول بتقول دان تدان يا ساهر.
ساهر بخوف:ضميره وجعه لو للحظه وقال حاضر ي ماما متخافيش.
هاجر:قاعده واقفه في البلكونه بتقول شويه هسمع طلاقك ي جوهره اهو آخرة الي بياخد حاجه عجبه هاجر.
عند لليل:روح الفلا بيخش بسرعه فاجأة بيسمع صوت صويت بتاع هدي سناء بيقول في ايه.
هدي :بتفتح الحمام بتلاقي جوهره غرقانه.
سناء:بتصوت بتقول ي لليل انت فين ي لليل .
لليل: بيخش بسرعه بيقول في ايه فين لليل.
هدي: بسرعه الحق جوهره ي لليل لليل غرقت يتبعععععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
هدي :الحق جوهره ي لليل ......جوهره غرقت.
لليل:بصدمه بيجري علي حمام بيروح عند البانيو بيشيل جوهره.
سناء هدي والجد:طلعوا يجروا وراه كل خايف علي جوهره.
لليل::خد جوهره في حضنه وقال اسف حقك عليا ي جوهره بيقرب من نفسها بيسمعه فاجأة بتترعش جوهره في حضنه.
سناء: بتجري بتقول بسرعه رني علي دكتور العيله ي هدي.
هدي: حاضر حاضر بتجري بسرعه.
الجد:بيضرب بعكاظه جامد بيقول ايه الي حصل لينا وقال خير وسابهم ونزل.
جوهره:في حضن لليل ماسكه في جامد بتقول ولله م عملت حاجه ولله م عملت حاجه انا مش كده ي لليل صدقني ساهر ساهر كان هيقر''''ب مني هو الحرامي.
لليل بصدمه:بيفتح عينه بيقول ساهر اخوه هاجر عينه بتلمع بالغضب وقال لا دا انا كدا فهمت اللعبه.
سناء:قالت قوم ي لليل عشان اغير هدومها عشان مش تتعب اكتر.
لليل:بيقوم بيقول براحه عليها ب عمتي.
سناء: حاضر ي بني بتروح بتغير هدوم جوهره لي هدوم نضيفه.
دكتور:وصل وكان لليل واقف وقال ثانيه يادكتور وقال عمه خلصتي.
سناء؛اه ي بني بس بلبسها نقاب ثانيه.
لليل:وقف مع دكتور وبعد اخد الاذن ودخلوا عشان دكتور ب كشف علي جوهره.
سناء هدي:نزلوا تحت هما زعلانين علي الي حصل لي ورده البيت.
دكتور:خرج وكتب العلاج أنها اخدت دور برد شديد الحمدلله أنكم متاخرتوش عليها عشان كان هيحصل اختناق.
لليل:دموعه بتنزل وقال شكرا ي دكتور..........بيجري لليل يرجع الاوضه وبياخد جوهره في حضنه بيقول انا اسف صدقني كان لازم اكون اول واحد يثق فيكي بس انا اول واحد اخد صدمه بسبب صور.
هاجر:واقفه في البلكونه بتشوف دكتور طالع من دوار لليل بتقول دكتور دا بيعمل ايه ليكون حصل حاجه لليل.
ساهر:في الاوضه بيمسح صور بيندم بيقول ايه الي انا عملته دا البنت مش اذتني في حاجه طب لو طلقها انا هصلح غلطتي اجوزها..
هاجر: بتروح اوضه ساهر بتقول ساهر ي ترا دكتور دا بيعمل ايه هناك.
ساهر:تعالي نروح نشوف كأننا بنطمن كده وعليهم.
هاجر:فكره حلوه.........يلا بينا.
جوهره:في حضن لليل بتبدء تفوق بتقول انا بحبكككككككك ي لليل صدقني انا مظلومه.
لليل:بيبوس راسها بيقول انا واثق فيكي بس دي كانت للحظه شيطان ي جوهره.
جوهره بفرحه:بتقوم من حضنه بتقول ي عني انت يتبعععععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
جوهره بحب:بتحضن لليل بتقول ياعني انت ما صدقني انا ي لليل.
لليل:بحب انا اكذب كُل مصدقش غيرك صدقني كنت غبي لما حسستك اني مش مصدقك اتهامتك انك دي.
جوهره بحب:متزعلش نفسك ي لليل انا حطيت نفسي في موقفك انت كمان راجل الحمدلله في نهايه انك واثق فيا.
لليل بحب:باس راسها مسك أيدها بسها ودمعه نزلت منه وقال حقك عليا اني مديت ايدي عليكي انا واعدك اني هبذل اقصي جهدي اني اخد رسول قدوة احبك زي حبه لي زوجاته.
جوهره: عيطت وقالت البني آدم بيغلط وانت بشر كلنا غلطين المهم انك صدقتني اتعلمت من غلطك انا مسمحاك ي حبيبي.
فاجأة بتخش هاجر ماسكه مسدس في أيدها بتقول إزاي تصدقها هي بعد الي عملته دا كله ازاي فهمني..
كل العائله بتطلع وراها بتقول بتعملي ايه ب مجنونه.
جوهره بخوف: بتمسك في لليل بتقول هاجر مالك ي حببتي في ايه ايه الي انتي بتعملي دا.
لليل:نزلي الي في ايدك دا ي هاجر ايه الي انتي بتعملي دا ..
هاجر بشر:انا انا بحبك انت هتكون ليا انا انا الي خليت اخويا يعمل صور عشان تصدق انها شمال في الاخر ترجع ليها لالالالالالالا الحب دا ليا انا وانا انا هخلص منها حالا.
لليل بخوف:سيبي ي هاجر مش تضيعي مستقبلك دا قسمه نصيب انتي اختي.
هنا بيجي من ضهرهم ساهر اخته هاجر خلاص هتضرب طلقه بيلفها ساهر ليه طلقه بتيجي في صدره.
هاجر:بيقع منها المسدس بتقول ساهر اخويا بتقع علي الارض منهاره.
ساهر:بيغمض عينه هو بينزف بيقول اتغيري ي هاجر انا مسمحك اتغيري ي حببتي.
لليل:بيجري علي ساهر بينسي كل حاجه حصلت منه بيقول فوق معايا بيبص لي هاجر بغضب بيقول عملتي ايه.
هاجر: بتقوم تمسك ايد جوهره بتقول ونبي خليه ينقذ اخويا.
جوهره بتعيط:بتاخد هاجر في حضنها بتقول متخافيش متخافيش.
هاجر ،:هنا بغدر بتمسك سكينه الي محطوطه في طبق الفاكهه بتضربه في ضهر جوهره..
جوهره بصدمه:بتقول اه بتقع من طولها.
لليل بصدمه:بيجري علي جوهره بيخنق هاجر بيقول يتبععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لليل بغضب هستري:بيخ*نق هاجر بيقول انتي عملتي ايه انا هموتك .
هنا الإسعاف بيكون وصل عربيه الشرطه الي جد كلهم بسرعه.
شرطه:بتخش بيمسكه هاجر الي منها لله ضيعت نفسها عي فاكره الحب بالعافيه (كرمتها في كيس شيبسي😆).
هنا لليل: بيبعد الراجل الي جاي من الإسعاف عشان يشلها.......لليل بيمسك أيده بيخبي جوهره في حضنه بيقول اوعي تسبني انا اسف انا سبب في دا كله.
سميه:بتطلع علي صوت البوكس بتقول في ايه بتشوف ابنها ساهر داخل عربيه الاسعاف بنتها في ايدها كلبشات بتطلع تجري بتقول عيالي هاجر ساهر ابني في ايه.
هاجر:بتضحك زي المجنونه قالت قتلت جوهره موتها وخلاص لليل بقي بتاعي......عيطت بس ساهر اخويا مات بسسبي.
الكلمه بتنزل علي سميه بصدمه:بتجري علي ابنها تشيل الغطا من علي وشه بتقول لا ونبي ي ساهر م تبعد عني دا انا بقالي 7 سنين محرومه منك من ساعة م سفرت اوعي ي بني تحرق قلب امك عليك قوم ي ساهر ي حبيبي قوم.........بتبص لي بنتها هاجر الي اتهبلت بتقول عملتي فينا ايه ي هاجر.
هاجر:بتشد في شعرها زي المجنونه بتصرخ م عندها بتقول لليل ملك هاجر بتقع من طولها..
لليل:بيركب مع جوهره في الاسعاف بيقعد علي رجله قدام سرير بيقول جوهره هتبقي احسن متخافيش انا معاكي ي حببتي.
جوهره بتعب:بتحط ايدها علي وشه بتقول بحبكككككككك ي لليل.
لليل:دموعه بتنزل بيقول اوعي ابوس ايدك تغمضي عينك فوقي معايا فوقي ي جوهره.
الممرضه:بتشوف نبضات بنقل بتعمل إنعاش ليها بسرعه.
لليل:ماسك أيدها بيقول لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين يارب يارب متسبنيش جوهره لا ي جوهره.
الممرضه:بتضحك بتقول الحمدلله النبض نوع مااا بس مش احسن حاجه بتقول عاوزين نسرع شويه عشان نوصل لي المستشفي...
لليل بيضحك:بيبوس ايد جوهره راسها جنب ودنها بيقول بحبك ي فاكهة قلب لليل.
انا سميه:وقعت علي الارض في شارع تشيل رمله تحطها عليها تصوت بتقول عيالي ضاعوا واحد مات والتانيه صاع مستقبلها اه يابني اه ي بنتي..
هدي : بتصعب عليها بتروح عندها تقولها وحدي الله تعالي معايا عشان تحضري غسيل ابنك.
سميه :بتقوم تقف معاها بتبوس ايد هدي بتقول ونبي ونبي قولي ابني مش مات ابني هيرجع لي حضني التاني ابني ابني هيرجع صح يفتح الباب بالمفتاح انا قعد عشان احضر ليه العشا.
سناء هدي:بيعيطوا بيقولوا وحدي الله ربنا عاوز كده ..
سميه:تبني موجود محدش يقول عليه مات بتطلع تجري علي طريق عربيه الإسعاف..
سناء بتعب:اجري ي هدي وقفها ركبها العربيه ي هدي.
وصلوا علي المستشفى لليل نزل مع جوهره لحد م دخلت اوضه العمليات.
لليل:بيقعد علي الارض قدام المستشفي بيقول يارب انت عارف انا بحبها إزاي م تحرمنيش منها يارب.
الجد: واقف مش عارف ايه الي حصل لي عائلته ليه تفكك دا.
لليل:قاعد دموعه نازله منه مغمض عينه مش قادر غير دموعه بتنزل بيفتكر للحظه من لحظاته مع جوهره.
جوهره:حاطه طبق الفرواله بتاكل فيه بتتفرج علي مسلسل تركي رائحه الفراوله.
لليل:داخل بيقول هو في فرواله تاكل فرواله ي جوهره.
جوهره:انت جيت ي حبيبي حمدالله على سلامتك سبني بقي عشان خلاص تكه مراد هيقول لي اسيل أنه معجب.
لليل:راح قعد جنبها وقرب من شفايفها امل الفراوله من بوقها وقال طب م انا مُغرم في عيونك ي جوهره.
جوهره:اول م بتسمع كلمه من مراد هو بيقول لي اسيل انا معجب فيكي كتيررررررر بتقوم تحضن لليل بتقول اعترف اعترف ي ليل لولولولولولولولولولولواولولي.
لليل:بيحضنها بيضحك بيقول لا اله الا الله دا مسلسل اومال لو حقيقه.
جوهره:بتطلع من حضنه تبص لي عينه بتقول انا امون عندك ايه.
لليل:انتي طبق الفاكهه الي محلي البيت ومحلية قلب لليل.
بيفوق لليل علي سرحانه.......... دكتور طالع بيقول للاسف خسرنا يتبعععععععع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
دكتور خرج:وقال للاسف المدام جوهره خسرت الجنين.

لليل:زعل وقال المهم المهم عندي جوهره ي دكتور طمني عليها..

دكتور:هي بخير شويه تفوق من البنج.

لليل:بيسيب دكتور بيطلع يجري علي اوضه جوهره بيمسك أيدها قال انا مش مهم عندي غيرك انتي وبس الاطفال هتيجي بس انتي مش هتتعوضي ي جوهره مسك أيدها باسها.

عند سميه:جريت علي المستشفى الاوضه الي فيها ابنها وقالت بصوت عالي متبعدش عني ي ساهر ي بني.

دكتور:هنا كان بيعمل إنعاش القلب مع ضربه الاخيره.

سميه:بتقول امسك ي بني في دنيا يارب يارب متحرمنيش من عيالي الاتنين في نفس اليوم.

دكتور:اخر ضربه بيرجع قلب ساهر ينبض من تاني.....دكتور ضحك وقال ابنك بيحبك علي فكره.

سميه:بتجري بتاخد ساهر في حضنها بتبوس ايده راسه بتقول اه ي بني اه.

أما عند لليل:قاعد حاضن أيد جوهره بيقول بحبكككككككك بحبك اوي مش عارف لو خسرتك كنت هعيش أو هتعامل إزاي.

جوهره بتفوق:بتقول لليل حبيبي انا معاك اهو.

لليل:بيقول الي سمعته صح صوت حببتي جوهره صح بيقولها حمدلله علي سلامتك ب روح قلبي.

جوهره بحب: بحبك اوي ضمني لحضنك اوي ي لليل محتاجاك جنبي.

لليل:بحب حضنها بحب هو بيشيم ريحتها الي شبه الفراوله.

جوهره:بتقوله انا عاوزه شيكولاته دلوقتي ي لليل.

لليل: طلع من حضنها وقال من عيوني بيطلع بتخش هدي سناء يطمنوا علي جوهره.

ساهر بيفوق:بيقول امي خدني بسرعه علي اوضه جوهره عاوز اتاسف ليها.

سميه: حاضر ي حبيبي بس ارتاح انت بس انهارده.

ساهر:ارجوكي ي امي ارجوكي.

سميه:بتنادي دكتور بيحطه علي كرسي بعجل.

لليل:بيجيب ورد شيكولاته جوا البوكيه الورد بيروح المستشفى بيلاقي ساهر جاي عليهم.

ساهر:بيرفع راسه بيقول ممكن اعتذر لي جوهره.

لليل بغضب:ابعد عن وشي ي ساهرمش عاوز اشوفك تاني غفرت ليك عشان حاجه واحده بس انك بعت اختك عننا.

ساهر:ابوس ايدك اسمح ليا انا هختفي.

لليل:طب ثانيه دخل وحط نقاب علي وش جوهره وقال ساهر عاوز يعتذر .

بيدخل ساهر جنبه امه :بيقول احم جوهره انا عارف اني غلط في حقك في شرفك بس شيطان كان عميني بس صدقيني انا ندمت وندم شديد اتمني انك تسامحني تسامحي اختي.

جوهره:الي وجعني ي استاذ ساهر الغدر الي حصل اني مش عملت حاجه أن كل حاجه نصيب بس حصل الي حصل انا مسامحك انت هي لا.

ساهر:تمام انا بعتذر جدا ليكي لي لليل أمه اخدته مشيت.

جوهره:لابسه نقاب دموعها نازله بتقول نعم ياليل.

ليل:بيرفع نقاب من علي وشها بيمسح دموعها يبوس راسها بيقول خلاث الموضوع اتقفل حقك عليا انا.

جوهره:مش زعلانه بس الي مزعلني الغدر اني بحبها كنت بكلم معاها.

ليل:احنا بقينا في مجتمع مش فيه امان صدقني بعدين بقي انا جايب ليكي حاجه حلوه.

جوهره بفرحه:زي. الاطفال قالت بجد ايه هس يا ليل.

ليل:فتح دولاب وطلع البوكيه الورد وشيكولاته وقال اتفضلي يا جوهره حياتي.

جوهره:بتاخد الورد بتقول الله كمان شيكولاته من الي انا بحبها.

ليل:قولت الصراحه الورد شبهمغاوي ف قولت اجيبه اقولك اتفضلي الورد يجميله يشبهلك

جوهره:ضحكت وقالت بحبك يا رفقي في دنيا في الجنه.

ليل:اكترررر يا حب حياتي.

الحب الوفي الصادق اريدُ معي في الجنه)): جوهره:أحبك وسأظل أحبك مادام في قلبي نبض وخفقان. أحبك موت، لا تسألني ما الدليل، أرأيت رَصاصه تسأل القتيل،انا هاا المغرمه بيك، احببتك مثل القمر الذي يضيء السماء، لانك بالمرونه انت المنور تبع حياتي،نطفه حبي ليك بدأت تكبر مع مرور الثانيه والدقيقة والساعه لحد ماوصلنا لهذا اليوم ولهذه المرحلة ،مُتعلقة بِك وكأن الأرض لا تحتوي غيرك،أحبّك عدد ما قالوا العشاق كلمة أحبك، أحبك عدد ما سطرت الأوراق كلمة أحبك،انت زوج والامان وراحه القلب ،انت ونسي في هذه الدنيا الشاقه احببنا بعض من السن الشباب ،وهاا فضلنا الونس لبعض في هذا السن الكبير،هل تعلم اني احُبك عدد طلوع الامواج من البحار.
ليل: هل تعلمي أنتي اني اعشق التراب الذي تمشي عليه ،انا احبك ياونيسه عمري في دنيا والاخرة 
جوهره:وانا احبك واطالب بالدعاء لربي اكون جنتك في الاخري ي حبيب القلب،.
ليل:وانتي حبي في الارض وفي الاخرة 
جوهره:،وانت حبي في الجنه.
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-