رواية جذبني جمال طفلتي كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير

رواية جذبني جمال طفلتي كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير


رواية جذبني جمال طفلتي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ميرا ابو الخير رواية جذبني جمال طفلتي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جذبني جمال طفلتي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جذبني جمال طفلتي كاملة جميع الفصول
رواية جذبني جمال طفلتي بقلم ميرا ابو الخير

رواية جذبني جمال طفلتي كاملة جميع الفصول

: اقلعي الحجاب ووريني شعرك ونتسلى شوية يا نونو.
البنت ببراءة: لا يا عمو ماما قالت حرام.
شهاب بخبث: لا مش حرام انا عمك وريني جمالك بقا.
زينه ببراءة: ماما هتزعق يا عمو.
شهاب بغضب: بتتت انتي انا صبرت كتير اقلعي الزفت دا.
زينه خافت من صوته وقامت تجري شدها: لا مش هتمشي ع جثـ. ـتي.
زينه بغضب طفولي ودموع: ابعد يا عمو انا خايفه والنبي ابعد.
شهاب بهدؤء طلع فلوس وشوكولاته: خدي متزعليش يا زيزي.
زينه مسحت دموعها: خلاص ياعمو مش زعلانه هي ماما فين.
شهاب بتوتر: م معرفش.
زينه راحت الاوضه عشان تشوف امها لاقتها مش موجوده.
شهاب بهدؤء: اتلاقيها بتجيب حاجه من تحت.

زينه بخوف: حاضر يا عمو هروح اذاكر.
مشيت وهو اتضايف.
تاني يوم.
شادية ام زينه: ايه يا زينه مالك.
زينه وهي قاعدة: مش عارفه يا ماما هو عمو شهاب فين.
شادية بغضب: ملكيش دعوة بيه تاني دا مش كويس.
زينه بدموع: لا بحبه يا ماما.
كف بينزل علي وشها: اخرررسيي اياك اشوفطم مع بعض تاني فاهمةةة.
جريت علي اوضتها بدموع وخوف.
بعد شويه.
بقلم ميرا ابوالخير.
شادية والكل متجمع عند حماتها: في عريس جاه لزينه بنتي وانا موافقه.
شهاب بغضب: انتي بتقوولييي ايه يا مرات اخويا واحنا ايه لازمتنا.
شادية ببرود: بنتي وانا حرة فيها.
شهاب بغضب: زينة مش هتتجوزز اي مخلوق غيررريييي انتي فاهمه.
كف بينزل ع وشه من امه: اخرس انت بتقول ايه دي بنت اخووككك.
شهاب بغضب: متقوليهااااشششش هتجوززهاااا انتو فاهمييينننن سوا برضاكم او غصب عنكم كلكممم زينة بتاعتييي.
سابهم ونزل ومشي وامه بتلطم علي اخرها.
شادية بخوف: بنتي مش فاهمه حاجه اه عمرها 18 سنة بس عمرها م كان ليها اختلاط بحد انا خايفه عليها من ابنك يلي هو عمها.

ام شهاب بخوف: متخفيش هو مش هيعمل ليها حاجه.
زينه لاقت الصوت عالي من فوق لابست الحجاب وكانت خارجه تشوف في ايه لاقت يلي شدها لحضنه: ع عمو.
شهاب داخل و تربس الباب: زينة انتي بتحبيني صح.
زينه ببراءة: ايوا يا عمو.
شهاب بخبث وشد من عليها الحجاب: قربي وبوسيني يا زينه.
زينه باسته من خده ابتسم بخبث: تؤ تؤ من هنا.
شاور علي شفايفه وهي اتخضت: لا عيب يا عمو.
شهاب مقاطعا شدها ووو……
يتبع..
زينه باسته من خده ابتسم بخبث: تؤ تؤ من هنا.
شاور علي شفايفه وهي اتخضت: لا عيب يا عمو.
شهاب مقاطعا شدها من ايديها ووو ااااايييي.
بتقع من ع السرير وهي منفوضه: اه ياضهري يانا ايه دا.
شادية بتداخل جري علي بنتها: في ايه انتي وقعه كده ليه.
زينة بتفوق: احيه كنت بحلم لا دا بجد والله طب ازاي.
شادية بعدم فهم: حلم ايه.
زينه ببلاءه: حلمت بعمي شهاب.
شادية بضحك: عمك يلي مسافر من سنتين ومتجوز ومخلف صح.
زينه بضحك: ايوا هو دا بقا.
شادية بتضر”بها ع دماغها: يلا عشان عندك امتحان فيزياء بكرا تذاكري حاجه تنفعك.
زينة كنت متسمرة وامها سابتها وخرجت.

زينه قعدت ع السرير: حلم لا مستحيل بس ازاي بس عمي مسافر دا كانه حقيقه ياربي الصبر الحق اقوم اذاكر كلمتين ينفعوني.
بقلم ميرا ابوالخير.
( بخ بخ اه عمها ودا كان حلم 😂😂 لفيت دماغكم ثح 🤗😂 شايفكي يلي بتتريقي ابقي اتريقي علي نفسك 😂).
زينه قامت صلت و كل اما تفتكر الحلم تضحك جابت الفون واتصلت ع عمها.
زينة بمرح: عمو يا حتة سكرة.
شهاب بضحك: ايه يا لمضه.
زينه بمرح: بطمن عليك يا عموو الاه.
شهاب: ماشي ياختي كلها شهرين وراجع يا قلب عمك.
زينه بحزن: عشان ثانوية بابا صح.
شهاب بهدؤء: اه بصي يا زينه انا زي بابكي بالظبط ومش بحرمك من حاجه انتي ومامتك مسؤلين مني ف ياريت مش تنكدي ع امنا.
زينه ضحك وقعدوا يهزروا شويه.
بقلم ميرا ابوالخير
تاني يوم.
زينه راحت الامتحان واللجنة كانت شديدة وفي بنت بتخطط عشان توقعها.
زينة قعدت بهدؤء وبتقراء اذكار و البنت باصه لها بغيظ وغـ. ـل.
صاحبة البنت: سيبك منها يا بنتي.
ملك بكر”ه: اسيب ايه مش انا مش هخليها تتهني ولازم تعيد السنة.
صاحبتها: انا مليش دعوة بيكي.
ملك بصت لها بغيظ وجت في بالها فكرة ما وابتسمت بمكر.
بدء المراقب يوزع الاسئلة و زينه كانت جنبها من الناحيه التانية ملك.
ملك للمراقب: بعد اذنك ممكن اروح الحمام.
المراقب: تمم سلمي ورقتك.
ملك ابتسمت بخبث: حاضر.
عدت من جنبها وهي زينة مركزه في الحل: ايه دا انتي بتغشي.
زينة بعدم فهم: افندم.
في مكان ما..
ادهم بغضب: يعني ايه بقا مش هتجوزها.
ابوه: عشان هي رفضتك.
ادهم بغضب: لااا هتوافق يعني هتوافق.
ابوه بهدؤء: سيب البنت في حالها الجواز مش بالعافية.
ادهم: انا مش هسيبها تمم ولو طالت اخطـ. ـفها هخطـ. ـفها.
ابوه بصدمة: تخطف مين انت مجنون.
ادهم بغضب: هو دا يلي هيحصل.
نزل ادهم من الشقه وكله غضب.
ملك بخبث: شوفتك وانتي بتغشي يا مستر الحق دي بتغش.
زينه بغضب: انتي كدابة.
المراقب جاه: فيه ايه هنا غش ايه.
ملك طلعت حاجه من جنب زينه يلي اتصدمت ازاي راحت ليها كده.
المراقب بغضب: فعلا غش سلمى ورقتك وهيتعملك محضر غش دلوقتي.
زينة مش فاهمة اي حاجة وو……

يتبع..
المراقب بغضب: فعلا غش سلمى ورقتك وهيتعملك محضر غش دلوقتي.
زينة مش فاهمة اي حاجة: محصلش والله يا مستر مش غشيت ولا الورق دا بتاعي حتي.
المراقب بغضب شد الورقه: برررا اطلعييي برااااا.
زينه بحزن ورجاء: اسفه مش هطلع دا امتحان واظن في كاميرات مراقبه هنا تقدر تراجعها كويس.
ملك بتوتر فهي اصلا مكنتش تعرف انه في كاميرات: خ خلاص يا مستر سامحها المرة دي.
ملك بتحدي: لا متشكرة حضرتك لازم تراجع الكاميرات واظن دا حقي.
المراقب بهدؤء: تمم مس عزة تعالي مكاني وانا هروح اشوف في ايه.
ملك اتوترت اكتر وقعدت مكانها وزينه بصت لها بقرف.
كملت زينه الامتحان وكانه مفيش حاجه حصلت ومن توتر ملك مش حلت حاجه جاه المراقب.
المراقب لملك: انتي معمولك محضر يا محترمه بسبب يلي عملتيه في زميتلك دا ومفصولة بدون اي رجعه.
ملك بتوسل: لا ابوس رجليك مكنش قصدي.

المراقب بغضب: خدوها برا.
اخدوا ملك يلي بصت بتهد”يد وكر”ه ل زينه: تمم اوي.
بقلم ميرا ابوالخير.
المراقب باعتذار: انا بجد اسف كنت هظلمك يا انسه.
زينه بهدؤء: لا مفيش حاجه يا مستر.
خلص الوقت والامتحان.
زينه خارجه وفرحانه رغم صعوبة الامتحان عليها بس الحمدلله ربنا كان معها.
مر اليوم وملك ع اخرهت وبتخطط تعمل فيها حاجه تا”ذيها.
عند زينه.
بقلم ميرا ابوالخير
زينه جالها رسالة ع الواتس من شخص ما.
فتحت لاقت ( هجي اتجوزك يا زينه انا بحبك وعمري م حبيت حد غيرك).
زينه عملت بلوك ونامت: هي ناقصه قرف.
تاني يوم كان في امتحان شفوي عليهم وزينه راحت.
خلصت وخارجه.
ملك كانت وقفه قدم المدرسة وفي ايديها حاجه وكلها غضب: اما وريتك يا زينه مبقاش انا.
خرجت زينه لاقت يلي بتشدها: بقا انتي السبب في يلي حصلي دا كله وانا هوريكي.

زينه شدت ايديها: دا من اعمالك انتي مش مني.
جاه ادهم عشان حبيبته: هو في ايه هنا.
( ملاحظه ادهم يبقا مدير المدرسه يلي فيها زينه اصلا).
زينه مردتش ولسه هتمشي ملك شدتها من طرحتها وعورتها بالدبوس ووو…….
يتبع..
زينه مردتش ولسه هتمشي ملك شدتها من طرحتها قلعتها بغضب وعورتها بالدبوس او بالاحرى كان ( مو*س) كان في ايد ملك زينه بقا وشها يجيب د”م والناس كلها بتتفرج.
ادهم بغضب اعمى زق ملك علي الارض و غطا شعر زينه يلي اول ما شفت د”مها اتصدمت وقعت فاقدة الواعي صاحبها جريوا عليها جري.
ادهم لاحد البوابين والجرد: امسكو بنت ال *** دي.
ملك بغضب: مش هسيبهااا همو”تككك يا زينةةةة سبونييييي.
مسكوها وادهم جري علي زينه شالها بخوف وجري علي المستشفى.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.

ادهم بغضب: ايهه كل الوقت داااا.
الممرضة: مفيش وقت حضرتك دي لسه داخله من ساعه ويدوب بتفوق ممكن هدؤء مينفعش كده.
ادهم كان هيتكلم سمع صوت صرخ زينه داخل بسرعه لاقي الدكتورة وقفه وزينه منهارة: لاااا لااااا.
الدكتوره للممرضة: حقنة مهدي بسرعه.
زينه بصويت: ابعدوااا عنيييي فين امييي يا مامااااا.
ادهم جري عليها خدها في حضنه: ششش اهدي انا معاكي.
زينه زقته بانهيار: لا لا عايزة اميييي يا امييي لا لاااااا والنبييي.
الممرضة بتقرب زينه زقتها: ابعدووووا عني ابعدوووا عنييي.
ادهم: اطلعوا برا دلوقتي انا هتصرف.
الدكتوره: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير
خرجوا وادهم: زينه اسمعيني.
زينه بدموع وبتلمس وشها المتعور: ش شوهتني شوهتنييي.
ادهم بهدؤء: طب اسمعيني صدقيني مفيش حاجه هتكوني بخير وهيخف.
زينه بزعيق: كددداااب برررا انا عايزةة اميييي يا امييي.
بتداخل شادية وهي منهارة ومخضوضه زينه بتجري علي حضنها: ماماا.
شادية بدموع وبتبوس راسها: اهدي يا قلبي عشان خاطري ممكن تخرج.
ادهم خرج وجوه نا”ر عشان حبيبته.
في القسم.
ابو ملك: الكفالة كام كده كده بنتي مش هتقعد دقيقه واحده هنا.

الظابط: مفيش كفالة هتتحبس.
ابو ملك بجبروت: يبقا اعتبر نفسك مرفوض يا هه حضرة الظابط.
خرج ببرود وجبروت و بص علي ملك.
ملك في نفسها ابتسمت بمكر: كويس اني هنا عشان لما يحصل يلي في دماغي اكون بعيدة تماما.
بقلم ميرا ابوالخير.
ادهم مرديش يروح وصاحب زينه كانوا موجودين مع اهلهم بردو.
الدكتوره خرجت وكلها اسف وحزن: للاسف عينها طارت و حصلها تشو”هه غير انه الانهيار وتعبها اتسبب في نزول الحمل.
الكل بصدمة: ايهههههه…
ادهم…..
يتبع..
الدكتوره خرجت وكلها اسف وحزن: للاسف عينها طارت و حصلها تشو”هه غير انه الانهيار وتعبها اتسبب في نزول الحمل.
الكل بصدمة: ايهههههه دي طالبة حامل ازاي.
الدكتورة بتوتر: هو دا يلي حصل.
ادهم ببرود: انا مبمدش ايدي ع نسو”ان معاكي دقيقه لو مقولتيش مين بعتك وقالك تقولي كده ورحمه امي مهر”حمك.
الكل انصدم وصحاب زينة كذلك ايلا ادهم ثابت علي موقفه.
الدكتوره بتوتر: قصدك ايه يعني.
ادهم بفحيح الافاعي: انجززززي.
الدكتوره: مش حامل ومشو اتشو”هت كمان انا اتطلب مني كده وايلا هيرفدوني.
ادهم بفهم: حلو اوي كده تعالي يا حلوة بقا عشان تشهدي بكلامك دا تمم.


الدكتورة هزت براسها ب نعم.
بقلم ميرا ابوالخير.
في اوضة زينه كانت قاعدة وامها معها ودموعها نازلة بصمت.
شادية بحنان: بس بقا يا حبيبتي دا قضاء ربنا.
زينه بهدؤء: وانا راضيه بس في حقد يوصل الانسان لكده يا ماما.
شاديه حضنتها: واكتر يا بنتي الانسان عدو نفسه.
زينه ابتسمت بالم وجاه في بالها ادهم وخوفه وكل يلي عمله معها رغم انها رفضته.
في القسم.
ملك بخضه: ايهه هتسجن يعني ايه.
ابوها ببرود؛ محدش قالك تعملي كده في صحبتك انتي اه بنتي بس بردو كان في كذا حل.
ملك بدموع: لا يا بابا خرجني ارجوك انا كده هضيع خالص.
ابوها بخبث: مفيش غير حل واحد وبس.
ملك: ايه هو.
ابوها بخبث: انك ********.

بقلم ميرا ابوالخير.
عند ادهم اتفق مع الظابط و قرروا يعملوا خطه ضد ابو ملك وملك كمان بس للاسف ادهم راح المستشفى لاقي صدمة حياته.
ادهم: هو في ايه هنا.
احد العساكر: الاستاذة زينه مطلوب القبض عليها بتهمة تحر”يض الانسه ملك انها تشتغل في الاعمال المشبو”هه والضعا”رة والانسه ملك كانت بتدفع عن نفسها.
ادهم والظابط يلي معه بصدمة:…..

يتبع..
احد العساكر: الاستاذة زينه مطلوب القبض عليها بتهمة تحر”يض الانسه ملك انها تشتغل في الاعمال المشبو”هه والضعا”رة والانسه ملك كانت بتدفع عن نفسها.
ادهم والظابط يلي معه بصدمة: ايييه انت بتقول ايه.
العسكري: بقول يلي حصل يا باشا.
ادهم ببرود يسبق العاصفه: سيب ايديها.
زينه كانت بتعيط علي اخرها ادهم دموعه حر”قتها: لا مي..
ادهم بفحيح الافاعي: قولت سيب ايديها.
العسكري بلع ريقه بخوف وساب ايد زينه يلي وقفت ادهم ببرود: فين الدليل بقا علي زينه.
العسكري: محادثات واتس بينهم.
الظابط صديق ادهم: فين المحادثات دي.
بقلم ميرا ابوالخير.


العسكري طلع الدليل وهنا ابتسمت ادهم ظهرت: اولا دا مش رقم زينه ثانيا التاريخ دا حديث من بعد الحادثه يعني كل الدليل دا فشنك.
العسكري فعلا لاقي كلامه صح ادهم لزينه: خشي الاوضه وارتاحي.
شاديه خدتها وهنا ظهرت ابتسامه من زينه لادهم يلي بص لها بيطمنها بعينه.
ادهم ببرود: تعالو بقا معايا ع القسم.
راحو هناك.
بقلم ميرا ابوالخير.
ادهم قعد وحط رجل ع رجل في وش ملك وابوها: اتقلبت اللعبة عليكم وانتو يلي اتحبـ. ـستوا.
ابو ملك بخوف: هطلع من هنا.
ملك بانهيار: اسفه اتعلمت الدرس والله مستقبلي هيضيع ابوس ايديكم.

ادهم قام وقف: بتحلموا جاه وقت رد الدين ليكم.
مشي وسابهم يعيطوا ويندموا.
مر سنة و زينه داخلت طب و اتخطبت لادهم وملك للاسف انتـ. ـحرت وابوها اتحـ. ـبس.
يوم فرح زينه وادهم.
جروح زينه اتشفت خالص وكانت اجمل بالفستان ادهم شافها انبهر: واووو.
زينه باحراج: شكرا.
ادهم مسك ايديها وباسها: مبروك عليا انتي يا روح قلبي.
زينه: بحبك يا ادهم.
ادهم بصدمة: د دا انتي عمرك م قولتيها.
زينه ابتسمت ادهم شالها ولف بيها في حضنه…

تمت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-