رواية انتقام اعكسته بعشق كاملة جميع الفصول بقلم ليل مراد

رواية انتقام اعكسته بعشق كاملة جميع الفصول بقلم ليل مراد


رواية انتقام اعكسته بعشق كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ليل مراد رواية انتقام اعكسته بعشق كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انتقام اعكسته بعشق كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انتقام اعكسته بعشق كاملة جميع الفصول

رواية انتقام اعكسته بعشق بقلم ليل مراد

رواية انتقام اعكسته بعشق كاملة جميع الفصول

عمار .. انت بتعيطي ليه انا مكنتش عارف انك ضعيفة كده... راحت فين شجاعتك و بعدين انا اول مرة اشوف بنت بتعيط يوم فرحها
ملك ببكاء وغضب .. لما تخطفني و تهددني و تخليني انفصل عن الشخص الي كنت بحبه كان و تجوزني غصب.... ده كله تسالني بتعيطي ليه كانك معملتش.... انت ازاي كده  
،،........ فلاش باك .........،،
ملك .. اه يا دمغي.... ايه ده انت مين... انا ازاي جايت هنا 
عمار .. اخيرا فوقتي بصي انا الي هقوله يتنفذ بالحرف الواحد لو عايزة تروحي بيتك تاني
ملك .. اوعي تكون فاكر أن شغل العصابات ده بيمشي معايا كان غيرك اشطر
عمار ببسمة .. ايه رائيك دلوقتي  
،، وهو يضع المسدس علي رأس ملك ،،
ملك بثقة كبيرة .. ههههه فكرك انا كده خفت اظن انك لو كنت عايز تقتلني كنت قتلتني بدل ما تخطفني صح ولا انا غلطانة و بعدين انت قولت انك عايزني اسمع كلامك ما تجيب من الاخر وتقول انت عايز ايه
عمار بإعجاب بذكائها .. انت وفرتي عليه كتير انا عايزك تتجوزيني 
ملك بصدمة .. انا مستحيل اتجوزك حتي لو علي جثتي
عمار ..اظن انك مش فهمه موقفك كويس ده مكانش طلب حتي لو مكنتيش ها توافقي خوفا مني فأظن أن ده كافي بأنه يخليكي توافقي
اجرا عمار مكالمة فديو مع أحد
عمار .. هاتلي الكاميرا عليه 
أدار عمار الهاتف ليجعل ملك تراي ادهم الذي كان مقلي علي الارض وكان مصاب كثيرا في كل جزء من جسده 
عمار .. اطمني هو لسه عايش بس انا مش عارف هو ممكن يفضل كده لحد أمتي ايه رائيك بقي
ملك وهي بكاء .. انت ليه بتعمل كده احنا ما ازنكش في اي حاجة
عمار .. انت ما ازتنيش في حاجة بس هو خد حاجة غليا عليا اوي و ازي ناس قريبين مني انا هرود لي كل الي عمله معيا انا معنديش مشكله شخصيه معاكي بس كل مشكلتك ان ادهم بيحبك و يلا بسرعة انت قراراتي ايه 
ملك ببكاء و حزن .. انت كذاب مستحيل ادهم يعمل حاجة وحشه لحد و انا مش هكون أداء تستخدمها علشان تكسر بيها ادهم
عمار بغضب .. الحقير ده محظوظ أنه لقي حد يحبه زيك بس انت كده بتحكمي علي حبيب القلب بالاعدا..م 
وجه عمار كلامه للطرف الآخر .. نفذ
ملك بانهيار .. لاء لاء ارجوك ما تازيش ادهم... انا موافقة بس سيبه
عمار .. وقف ما تعملش حاجة 
،، انهي عمار المكالمه ثم وجه كلامه لي ملك ،،
انت كده شاطره بحبك لما تسمعي الكلام تقدري تمشي و لما تنزلي هتلاقي عربية سوده مستنياكي اركبيها و السواق هايواصلك لحد بيتك و بعد كام يوم انا هاجي اتقدملك
،،........ باك .........،،
عمار .. انت لازم تشكرني انت عارفة لو كنت اتجوزت الكلب ده كنت ها تعيشي حياتك كلها ندمانه لما تشوفي وشه الحقيقي 
ملك بشهيق من كثرة البكاء ..ادهم مستحيلا يكون وحش و حتي لو كان وحش مستحيل يكون زيك
تملك الغضب عمار فأمسك ملك من كتفيها بقوة علي الحائط 
عمار بعون حمراء من الغضب بصوت عالي .. اياكي تقرني بيني و بين الكلب ده تاني انت عارفه هو عمل ايه.... الحقير الي انت بتحبيه ده اتجوز اختي و استغلها عشان فلوسها و لما خد منها الي هو عايزه طلقها بعد ما حبته و حملت منه وسبها في أشد وقت هي كانت محتاجه فيه وانا لما عرفت روحت ضربته من زعلي علي اختي وعارفة علشان ينتقم مني عمل ايه..... قتل مرتي الانسانيه الوحيده الي انا حبتها عرفتي الكلب الي انت بتحبه ده حقير قد ايه انا عايز امو..ته دلوقتي بس لو مو..ته مش هيكون كفايه انا لازم اخليه يحس بكل حاجة انا حسيت بيها عرفتي انا ليه بكره... لو انت مكاني كنت هتعملي ايه
لم تستطيع ملك التحدث من الصدمه بعد أن سمعت ما قاله عمار 
عمار بصوت عالي وهو حزين .. انت مابتروديش ليه مش انت كنت قاعده بتتكلمي و مش بتسكوتي.... سكتي دلوقتي ليه انا هقول لك انت سكتي ليه..... لانك مش عارفة تقولي حاجة 
ترك عمار الغرفة و غادر الغرفة و ترك ملك لانه لم يستطيع أن يسيطر علي غضبه  وما أن خرج عمار من الغرفة سقطت ملك علي الارض و هي تفكر بكل ما قاله عمار فهو بالتأكيد لم يقول كل ذالك من فراغ و مع ذلك كانت لا تستطيع أن تشك بي ادهم ف ادهم هو حبها
ملك في نفسها بحزن .. عمار من الي قاله و الحاله الي كان فيه اكيد مش بيقول الكلام ده من فراغ بس انا عارفة ادهم كويس اكيد ادهم مش ممكن يعمل زي كده انا مش عارفة الحقيقة فين
لم تستطيع ملك النهوض من الأرض لانها لم تستطيع ان تتحكم في اعصبها ظلت تحاول النهوض لكنها لم تستطيع الي أن فقدة الواعي بسبب عدم تناول الطعام والشراب طول اليوم وبعد انا هداء عمار رجع الي غرفته ليجد ملك نائمة علي الارض فحملها ووضعها علي السرير و وضع عليها الغطاء ثم تحدث
عمار يشعر بالاسي علي ملك .. انا اسف جدا انا عارف ان انت ملكيش ذنب بكل الي بيحصل ده... انا اسف
ترك عمار ملك نائمة علي السرير و اتجه هو لينام كنبة وهو يفكر فما قلته ملك له عن أنه سبب تدمر حياتها وشعر بالحزن لي كل فعله معها لانه يعلم أنها لم تفعل شئ سئ له و مع ذالك هو ازها أكثر من مرة و كل ذلك بسبب ذالك الحقير وزاد كره عمار لي ادهم 
تستيقظ وهي تشعر بحركة غريبة بجنبها علي السرير فتجد عمار وهو عاري الصدر لم تفعل اي شيء لي لحظة لانها كانت تستوعب الموقف بعد ان ادركت ما يحدث صرخت بصوت عالي ايقظ جميع من كان في المنزل وكسر الصمت الذي في المكان
وضع عمار يده علي فمها : بس يا مجنونة انت في ايه 
عضة ملك يده التي كانت علي فمها فسحبها عمار : انا مكنتش عارف اني هتجوز وحده مسعورة ،، نظر ليده التي كانت قد طبعت اسنان ملك أثرا عليها ثم اكمل ،، انت مجنونة!!! هو في حد يعمل كده 
ملك بغضب : هو ايه اللي حصل امبارح 
عمار  بستغراب : انت ليه بتقولي كده...حصل ايه امبارح يعني
ملك بغضب : انت ايه الي خلاك تنام هنا بالمنظر ده... وكمان انا فكرة ان انا نمت علي الارض امبارح ايه الي جبني هنا
عمار بغضب لانه فهم ما تشير اليه ملك : اه انت قصدك ان انا عملت لكي حاجة وانت نايمة... انا مش حقير او ندل علشان اعمل حاجة زي كده... علي فكرة حتي لو عملت الحاجة دي ف مش عيب ولا حرام انت مراتي مش عشقتي 
شعرت ملك بالاحراج من كلامه ولم تعرف ما الذي يجب أن تقوله ف عم الصمت المكان... بدأ يقترب عمار من ملك مما فجأها وكانت تبتعد الي ان وصلت لي نهاية السرير وكان عمار لا يزال يقترب منها
ملك بدون وعي صفعت عمار علي وجهه : انت قليل الادب
تصبغت عيون عمار باللون الاحمر من شدة الغضب و سحب شيء من خلف ملك ثم ارها ايه وكان  هذا القميص الخاص به 
عمار بغضب شديد : انت عاديتي كل حدودك معيا
ملك وعيونها مليئة بالدموع ولكنها تحدث بشجاعة مزيفة : انت قليل الادب... لانك كنت ممكن تقولي و انا اجلبه لك... انت الغلطان لانك حبيت تعمل لقطة
عمار وقد نفذ صبره وكانه تحول لشخص اخر من شدة الغضب واستفزاز ملك له : انا قليل الادب صح..تمام انا هوريكي قلت الادب الحقيقة
ملك بخوف الشديد وكانت تحول ان تهرب بدون ان يلاحظ عمار .. لا انت مش قلقل الادب مين الي قال كده .. ابتعدت عنه ثم اكملت .. انت قليل الادب ومش متربي كمان
كانت ستهرب ولكن امسكها عمار من يدها وضغط عليها بقوة ونظر لها بنظرة قا..تلة : انا قليل الادب ومش متربي... تمام انا هوريك قلت الادب 
سحبت ملك يدها بسرعة وكانت تجري في الغرفة وعمار خلفها
ملك وهي تبكي : لو قولت انا اسفة ممكن تتغير اي حاجة 
عمار بخبث وهو يجري خلفها :هتقولي اسفة علي ايه... غلطك فيا ولا علي ايه بالظبط... لو عايزة تعتذري اقفي مكانك و استحملي عواقب افعالك... لما تعملي كده انا هفكر اسمحك
ملك وهو تبتسم بسخرية : انا بقول الاسف ملوش لزمة دلوقتي احنا اللي بنا اكبر بكتير
عمار وهو يقترب منها : خلاص جيم اوفر
مالك وهو تحاول ان تجري بسرعة اكبر وتصرخ : اعقل يا عمار انت الكبير... منك لله انا نفسي انقطع.... روح ياشيخ ربنا ياخدك
عمار :انت عيزاني اعقل... مش لما اكون بتكلم مع حد عقل الاول... بتقولي لي اهدي وبعد كده بتدعي عليا فين العقل في كده
ملك وهو تصرخ بصوت عالي : الحقوووووني عمار وهيمو..تنييييي..... طب ممكن ناخد هدنة دقيقه بس اخد نفسي وبعدين نكمل تاني.... علي فكرة توم وجري بياخدو هدنة  
تعبت ملك من كثر الجري وكانت ستقع ولكن امسكها عمار وسحبها ناحيته لتدخل في احضانه وهو مازال غير مرتدي القميص... تصبغت ملك باللون الاحمر وكانت تحاول ان تدفعه ولكن عمار  كان يحتضنها بقوة 
عمار وهو ينظر لها بخبث و بنبرة لعوبة : بعد كل اللي انت عملتي ده فكرك اعقبك ازاي
ظل يقرب وجهه من ملك وكانت ملك تشعر بالخوف الشديد قاطعهم صوت الباب
نور خارج الغرفة : عمار يلا علشان الكل موجدين تحت علشان الفطار
عمار : انزل انت واحنا جاين وراكي 
نور ببسمة : لا براحتكم خالص
دفعت ملك عمار بسرعة وفتحت الباب : لا استني انا جاية معاكي 
نور : طب وعمار 
ملك وهي تنظر لي عمار بانتصار : عمار مشغول شوية و قالي انه عادي لو نزلت وهو هيبقي يجي ورانا مش كده يا قلبي
عماره وهو يبتسم بعفوية : انزلوا انتم وانا هنزل وراكم
نزلت نور وملك و دقائق ونزل عمار ايضا
عمار : صباح الخير
هناء (ام عمار) : تعالي ياحبيبي علشان تاكل
عمار : انا اسف يا ماما بس انا لازم امشي لان في مشكلة في الشركة... بركات الحج عماد بقي نقول ايه.... هو تقاعد و خلاني انا المدير 
هناء بغضب : كله منك يا عماد الواد مبقاش بيقعد معنا
عماد وهو يعقد حاجبيه : ما هو بقي راجل ولازم يشيل المسؤولية 
عمار ببسمة وهو يذهب ناحيت امه و ابيه ويقبل يدهم : خلاص بقي يست الكل مش عايز احس ان انا وقعت بينكم.... وانت يا حاج عماد ابقي صلحها و بوسهالي من هنا و من هنا لان انا متاخر دلوقتي
عماد وهو يضحك : يلا يا ابن الك**
عمار ببسمة : تسلم يا غالي.... بعد اذنكم علشان اتاخرت
.....................
في الشركة تحديدا في مكتب عمار
احمد بخبث : اول مرة تتاخر يعني... اكيد علشان لسه عريس جديد صح
عمار : كويس ان انت هنا... انا عايز اقولك حاجة
اخبر عمار احمد عن كل شيء و عن علاقة ملك بي ادهم ولماذا تزوجها
احمد : طب انت ناوي تعمل ايه دلوقتي
عمار : ولا حاجة انا هرد لي ادهم كل اللي عمله وزيادة شويتين 
احمد :طب وملك 
عمار : قصدك ايه... انا مش همعلها حاجة لان انا مشكلتي مع ادهم مش معها
احمد : تمام بس بعد ما تخلص من ده كله هتعمل ايه.... هتطلاقها ض
عمار بحيرة : ايوا... قصدي لاء
احمد : انا عارف ان ادهم ازاك كتير بس انت كمان هتازي بنت ملهاش علاقه بكل اللي بيحصل ده 
تذكر عمار عندما كان يعانقها وشعر بحزن فجأة ولم يعلم لماذا شعر بهذا ثم تحدث : طيب انا اعمل ايه دلوقتي....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
احمد: انا عارف ان ادهم ازاك كتير بس انت كمان هتازي بنت ملهاش علاقه بكل اللي بيحصل ده 
تذكر عمار عندما كان يعانق ملك وشعر بحزن فجأة ولم يعلم لماذا شعر بهذا الحزن ثم تحدث : طب اعمل ايه دلوقتي
احمد بتفكير عميق : اممم.... مش عارف
عمار بسخرية : تصدق انت كده حلتها 
احمد : اه صح ممكن تجيب لها شوكولاته
عمار بتريقة : ايه رايك اجيب لها مصاصة بالمرة 
احمد بمزاح : تصدق فكرة حلوة... انت جيب لها اللي اتنين 
عمار بغضب : انت عبيط يا بني.... مصاصة ايه و شوكولاتة ايه اللي اجيبها لها هي عيلة صغيرة
احمد : اسمع مني المرة دي... صدقني هتحبها اوي... بس سيبك طبعا من المصاصة
كان عمار يفكر في كلام احمد
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
في مكان اخر
...................
نور بحماس : احكيلي قصة حبك انت وعمار
ملك في نفسها : ماتسالي اخوكي احسن... طب انا اقولها ايه دلوقتي... لو قولتلها ان اخوها خطفني وان انا اتجبرت علي الجوزة دي تحت التهديد ممكن تفتكرني مجنونة  
نور : ملك!!! انت روحتي فين!!؟
ملك بغباء : انا هنا.... هكون روحت فين يعني 
نور : خلاص يلا احكيلي بقي انتم اتقبلتم ازاي
ملك بخبث : بصي عمار كان بيحبني بي جنون وانا مكنتش اعرف بس هو اعترف ليا و انا رفضت لاني مكنتش اعرف اي حاجة عن عمار... بس عمار اتكلم معيا اكتر من مرة وحول لحد ما اقنعني وجه اتقدم ليا وبس ده كل اللي حصل
نور : حقيقي الكلام ده يا عمار
ملك بغباء : عمار مين يا بنتي... انا ملك
شعرت ملك باحد خلفها فقالت بخوف : في حد وريا صح 
هزت نور رأسها بالاجاب استدارت ملك وهي تتمني ان لا يكون عمار... ما ان استدارت وجدت عمار في وجهها
ملك بقلق : انت هنا من امتي
عمار وهو يحدق بها : انت قلقانة ليه دلوقتي... مش انت قولتي ان انا جوزك حبيبك اللي قعد يقنعك علشان توافقي عليه...مش دي الحقيقة ايه اللي خلكي قلقانة بقي
ملك باستنكار : انا مش قلقانة وبعدين مين اللي قالك كده... انا مقولتش حاجة زي كده لو مش مصدقني ممكن اسالك نور... نور انت سمعتني بقول حاجة زي كده... شوفت حتي نور قالت اني مقولتش حاجة
عمار : انا مصدقك... بعد اذنك باقي يا نور انا عايز ملك شوية 
ملك بغباء : ملك دي اللي هي انا صح 
عمار : ايوه انت... هو في حد غيرك هنا اسمه ملك
ملك : لا نور كانت حجزاني الاول لانها كانت عايزاني اساعدها... مش كده يا نور
نور وهي لا تستطيع امساك ضحكها : انا نسيت انا كنت عايزكي في ايه تقدري تروحي مع عمار وانا هبقي اكلمك بعدين
ملك وهي تتوعد لي نور :هو اليوم باين من اوله.... شكرا يا نور حسابك معيا بعدين
عمار وهو يسحب ملك من يدها : انت لسه هترغي
ملك بغضب : لو سمحت... سيب ايدي.... انا بعرف امشي كويس 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
في غرفة عمار و ملك
ملك وهي تحاول ان تبرر ما قالته : انا عارفة انت عايز تقول ايه...بس لازم تعرف ان نور هي اللي سالتني وانا معرفتش اقولها حاجة.... و بعدين انت خطفتني وهدتني علشان اوفق... ده معناه ان انت كنت مصمم على الجواز ده و انا بقي وصلت لي نور كده بس بطريقة تانية
عمار : انا مش جابيك علشان اتخانق معاكي.... ايه رايك نبدأ صفحة جديدة 
ملك بصدمة : نعم !!؟
اخرج عمار بوكس مليئة بكل انواع الشكولاته و اعطاها لي نور
نور بعد فهم : دي لي مين ؟؟؟
عمار ببسمة : دي هدية علشانك
اقتربت نور من عمار و وضعت يدها علي جبهته و في تلك اللحظة شعر عمار بي شئ غريب 
ملك : حرارتك عادية ... عمار!! انت تعبان
عمار بستغراب : لأ!! هو في ايه
ملك ببسمة : معقول انت طلعت متواضع وبتعرف تعتذر لأ وكمان جايب هدية معاك 
عمار بغضب وهو يسحب علبة الشكولاته منها : تقدري تنسي كل كلام اللي انا قولته
ملك بمزاح : انت بخيل اوي لو هتسحب كلامك ليه تاخد الشكولاته
عمار بغضب : خدي الشكولاته و غروري من وشي
ملك ببسمة : شكرا يا عمار.... وانا موافقة نبدأ صفحة جديدة
عمار ببسمة : انت بتعملي ده كله علشان الشوكولاته صح
ملك بمزاح : ايوه طبعا يعني هيكون علشان ايه
لم تكن تراي ملك عماره غير انه الشخص الذي اخذ حوريتها وقد اجبرها علي شئ لا ترده ولكن بعد ان رايت تعامل مع عائلته ورات انه يمتلك جانب لطيف لم تستطيع ان ترفض اعتذاره 
..........
وبعد دقائق كان الجميع مجتمعين علي الطاولة و يستمتعون ويتحدثون وعندما بدأ عمار في الاكل بدأ يعطس وكانه يختنق
كان الجميع قلق علي عمار
اعطت ملك الماء لي عمار :عما انت كويس... اهدي وحاول تاخد نفسك براحة
ملك في نفسها : يانهار مش فايت انا نيست ابدل طبق عمار
فلاش باك
ملك وسارة وهم يجهزون المائدة 
ملك بخبث : هو عمار بيقد فين لما بيجي ياكل
اشارت سارة علي الكرسي الذي يجلس عليه عمار...ابتسمت ملك بخبث و وضعت الكثير من التوابل الحارة له في الطعام الخاص به و اخفت التوابل في الطعام 
ملك في نفسها بخبث : علشان تبقي تتحداني كويس
باك
........
ملك بخوف : انت كويس يا عمار 
عمار بنظرة غاضبة لانه علم انها السبب وراء ذلك : انا بقيت كويس الحمد لله بس انت لسه مكلتيش ليه 
ملك وهي تتنهد بطمانينة : انا هاكل دلوقتي بس انا كنت قلقانة عليك
عمار بخبث : خدي دي من جوزك حبيبك 
اخذ عمار بعض الطعام من طبقه علي الملعقة و هو يعطيها لي ملك
ملك بخوف : انا مش عايزة... كده كده في طبقي كتير 
عماد : انت مكسوفة لا ايه...خديها منه ميصحش ترودي جوزك
هناء ببسمة : مفيش حاجة تكسف يا بنتي
نور بمزاح : اعتبري زي جوزك و خديها منه  
ملك وهي تبكي في نفسها : انت متعرفوش ليه اللي فيها.... ما شي يا عمار ولهي لوريك 
اكلتها ملك وشعرت بنفس شعور عمار ولكنها حولت ان تسيطر علي نفسها
عمار وهو يقلد ملك : ملك انت كويسة اهدي.... وحولي تاخدي نفسك براحة
لم تستطيع ملك ان تسيطر علي نفسها اكثر تحول وجهها الي اللون الاحمر.... ذهبت الي غرفتها وهي تبحث عن اي شئ للشرب
عماد : انت كسفت البنت يا عمار مينفعش كده... البنت قلبت وبقت زي الطماطم من كتر الكسوف.. اطلع شوف مراتك
عمار وهو يتنهد : حاضر يا حج
عمار في نفسه : انا متاكد انه مش من الكسوف بس اكيد الموضوع كان صعب... انا مكنتش لازم اعمل كده بس هي اللي بدات
صعد عمار الي الغرفة ليجد الغرفة مظلمة ويسمع صوت بكاء ملك....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فتح عمار الضوء ليجد ملك تبكي فتحدث بقلق : انت كويسة؟؟
ملك : طلقني يا عمار
ذهب عمار لي ملك وكان سيتحدث معها ولكنه اشتم تلك الرائحة... ظل عمار ينظر حوله ليجد زجاجة ملقي علي الارض فتحدث بغضب : انت ايه اللي خلاكي تشربي من الزجاج دي
ملك بشمزاز :يع...المايه دي طعمها كان مقرف اوي 
عمار بغضب : دي ماكنتش ماية دي كانت كحول
ملك بثمل وهي تضحك : يعني انا دلوقتي عملة دماغ 
عمار بعصبية : انت لازم تنامي دلوقتي... الصبح نبقي نتكلم.. لانك اكيد مش في وعيك دلوقتي 
نهضت ملك اتجه ناحيت عمار وكانت علي وشك الحدث لكنها سقطت علي الارض وكان هذا بسبب مفعول الكحول... حملها عمار ووضعها علي السرير
و كان سيذهب لتمسكه ملك من يده
اغمضت ملك عينها وهي ممسكه بيد عمار وقالت : علي فكرة يا عمار... انت كنت اكتر انسان انا بكره في حياتي بسبب كل اللي حصل... بس لما شفتك بتهتم بكل الناس اللي حوليك وان فيك جانب كويس مقدرتش اكرهك... انا كمان ممكن اكون حبي...........
نامت ملك ونظر عمار لها وظل يحدق في وجهه لان ملك كانت تبدو مثل الاطفال وهي نائمة...وبدون وعي قبل عمار جبهة ملك بكل حب.. ابتعد عمار بسرعة عنها
عمار في نفسه : انا عملت كده ليه ؟ اه انا مبقيتش قادر افهم نفسي
نهض عماره وكان سيذهب ولكن ملك كانت ممسكة بيده... فك عمار يد ليل وذهب الي الشرفة وكان يقف و يذكر زوجته الأولى وحب حياته... كان عمار يشعر باختناق ولم يكن يعلم لما هو منزعج هكذا 
زوجت عمار ببسمة : عمار حبيبي... انت سرحان في ايه
عمار بصدمة : انت موجودة بجد 
الفتاة : انا علي طول جنبك يا عمار
عمار بحزن والدموع في عينه : انا اسفة اني مقدرتش احميكي... كل اللي حصلك ده بسببي
الفتاة ببسمة وهي تعانق عمار : لا مش بسببك وبعدين ده حصل وخلاص،،، اشارت الفتاة علي ريم ،،، انت المفروض تركز علي مستقبلك والواقع اللي انت عايش فيه لان الحاضر اهم كتير من الماضي... حاول متخسرهاش.. سلام يا عمار
عمار : لأ استني..... 
نظر عمار ف لم يجد زوجته وعلم انه كان يتخيل هذا لا اكثر... ظل عمار ينظر الي اللا مكان وكان شاردا وظل هكذا لبعض الوقت ثم نهض واتجه الي الأريكة وكان ينظر بتجاه ملك وهو لا يعمل ماالذي يحدث معه 
........................
في اليوم التالي .
ملك بتعب : اه يا دماغ اللي خلفوني... اه ده املا فين الولا الي اسمه عمار 
خرج عمار من الحمام
ملك وهي ممسكة راسها : عمار مش ممكن الاقي معاك بنادول
اخذ عمار الجاكيت دون ان ينظر حتي لي ملك وكانه لم يسمعها 
ملك في نفسها : استني عندك انت السبب في كل اللي حصلي امبارح وعايز تهرب.. ده علي جثتي
ذهبت ملك ناحيت عمار بغضب وقالت بصوت عالي : اقف مكان لا تتحرق
عمار بسرحان : ايه.. في ايه... انت كنت بتقولي حاجة
ملك وهي تعقد حاجبيها : اه... انت مالك انهاردة كده
عمار بعدم فهم : في ايه 
ملك : مش عارفة بس حاسة ان انت مش انت 
عمار بسخرية :طب لما انا مش انا.... انا مين دلوقتي
ملك ببسمة : ايوا انت كده عمار الرخم.... يا راجل قلقتني عليك
عمار : ايه لزمت قلقك عليا بعد الرخم
ملك : يا عم بهزر معاك... تصدق انك رخم بجد دلوقتي
عمار بغضب : انت عايزني اتخانق معاكي صح
ملك ببلاهة : هو مش كده بس خنقتنا بيبقي ليها طعم... تصدق انا اتعودت عليها
عمار : يابنتي قولي لو انت مجنونه وانا هعلجك عادي انا جوزك ستر وغطاء عليكي
ملك بعيون لامعة : بما انك جوزي ف مراتك عايزة منك حاجة
عمار : اه فهمت... قولي انك دخلة علي طمع... عايزة ايه
ملك : حد الله بيني وبين الطمع بس انا عايزة علبة شكولاتة زي بتاعت امبارح لان هي كانت حلوة اوي و كلتها و كنت عايزة ادوقها لي نور... شوفت انا طيبة ازاي
عمار بسخرية : كلتيها كلها لوحدك وعايزة علبة غرها علشان تدوقي نور... وكده انت مش طماعة 
ملك بغضب : انا كنت عارفة انك بخيل و مش هتجبهالي 
عمار بغضب شديد : معاكي حق انا بخيل ومش هجبهالك 
ذهب عمار وهو غاضب لتوقف صوت ملك
ملك ببسمة : سلام يا عمار
عمار ببرود : بردوك مش هجبلك الشوكولاته
ملك بغضب : تصدق انا حيوانة اني ودعت عيل رخم و بخيل زيك
عمار بغضب شديد : ماشي يا ملك صبرك عليا
ذهب عمار الي الشركة وجاءت نور للتتحدث مع ملك 
ملك ببسمة شريرة : اهلا بالي باعتني امبارح 
نور بخوف : اهدي واعقلي لاني مفيش حيل اجري 
ملك بخبث : انا عاقلة خالص انت شيفاني بشد في شعري
نور بقلق : بصتك دي مش مطمئناني
ملك بجدية : خلاص انا هتكلم بجد... نور كان في خاجة كنت عايزة اسالك عليها بس خايفه لا تزعلي
نور ببسمة رقيقة : انا مش هزعل منك ابدا انت بالنسبة ليا زي عمار اخويا
ملك : بغض النظر عن ده مدح ولا ذم بس انا هدخل في الموضوع علي طول... نور انت كنت متجوزة واحد اسمه ادهم وسابك
نور بحزن : ايوه وكنا احنا الاتنين بنحب بعض 
ملك بحزن : هو فعلا سابك بعد ما استغلك واخد منك الفلوس بتعاتك
نور بحزن وعيونها مليئة بالدموع : عمار اللي قالك كده صح...انت عارفة يا ملك... ادهم عمره ابدا ما بص لي الفلوس بتاعتي لاني حولت اساعد ادهم كتير بس هو كان بيرفض كان علي طول بيقولي ان دي فلوسي وانا هو المشاكل اللي هو فيها هتتحل بس لما حب يبعد خلي الموضوع يبان بالطريقة دي... انا مش عارفة ايه اللي خلي ادهم يطلاقني بس انا متاكده انه بيحبني زي ما بحبه 
ملك بغضب وهي تبكي : وانت ازاي لسه بتحبيه لما سابك في اشد وقت انت كنت محتاجه فيه ومشي هو ميستهلش حبك لانه لو كان بيحبك بجد كان هيقف جنبك مهما كانت الظروف 
ملك بغضب وهي تبكي : وانت ازاي لسه بتحبيه لما هو سابك في اشد وقت انت كنت محتاجه فيه ومشي هو ميستهلش حبك لانه لو كان بيحبك بجد كان هيقف جنبك مهما كانت الظروف 
نور ببسمة بشوشة : انا بحبه واللي بيحب بيسامح... انا معرفش هو عمل كده ليه... ممكن يكون عنده في حاجة خليته يعمل كده 
ملك بحزن : انا اسفة يا نور
نور بمزاح : انت معملتيش حاجة غلط علشان تتاسفي عليها وعمار لو شافك بتعيطي كده ممكن يزعل مني ويفتكرني السبب 
ملك ببسمة : وهو ايه اللي هيخليه يزعل.. ده هيموت ويشوفني بعيط بسبب اللي بعمله فيه
نور ببسمة : حرام عليكي ده عمار طيب وابن حلال 
ملك بصدمة : مين!!؟ عمار جوزي!!! ده طيب من اين ناحية بالظبط 
نور : علي فكرة عمار بيحبك يا ملك 
ملك : ملك دي اللي هي انا صح... يا بنتي انت مبتشفيش احنا بنعمل ايه في بعض.. دحنا من كام يوم كنا عملين زي توم وجيري من فترة
نظرت نور في الساعة 
نور ببسمة : تعالي ننزل لان في حد عايز يشوفك
ملك : يشوفني انا!! 
نور :ايوه انت هو في هنا حد غيرك... ويلا بسرعة
سحب نور ملك من يدها ونزلت بها لغرفة الجلوس لتجد ملك ولدتها وتجري عليها وتعنقها وتبكي
سميرة (ام ملك):مالك يا بنتي بتعيطي ليه
ملك ببسمة وهي تمسح دموعها : وحشتني اوي يا سمارة
ابعدت سميرة ملك عنها ونظرت لها بقرف : سمارة في عينك.. بت انت لمي نفسك
ملك ببسمة : بهزر معاكي يا سوسو.. هو فين بابا مجاش معاكي ليه؟؟
سيمرة ببسمة حنونه : كنا هانجي انا و أبوكي بكرة بس انا مقدرتش استني... علشان وحشتني و وحشني جنانك... وحسيت كان البيت بقي فاضي من غيرك 
نور بتاثر : اطمني انا كده كده كام يوم و هجنن عمار وارجع اقعد معاكي تاني 
سميرة بحزن : عمار ده طيب... من بعد ما اتجوزتم وهو علي طول بيجي عندنا وبقعد يطمنا عليكي... انا عايزة اعرف ازاي واحد زي عمار ربنا بليه بي بلوة زيك
ملك : طيب انا بلوة دي حاجة ممكن اتقبلهة عادي لكن عمار مين اللي طيب... لان اكيد عمار ده حد تاني مش عمار جوزي
سارة : انتم قاعدين بترغو كده ونسيني خلاص... وانت يا ندلة كده متعزمنيش علي فرحك 
ملك ببسمة :ايه ده... بت يا سارة انتي جيتي امته... نط في حضن اخوك يا فواز
سارة بغضب : امشي يا بت... انت افتكرتني دولقتي
ملك : انت الحته اللي جوه يابت 
سارة : لا انا زعلانة منك
ملك بسخرية : اتفلقي انا ناقصة وجع دماغ... كفاية عليا عمار اللي لسه لحد دلوقتي مش عارفه هو طيب ازاي
سارة ببسمة : اه صح انا سمعت ان عمار ده مز اوي.... وشوفت صور ليه
سميرة : بنت... عيب كده
ملك : علي فكرة يا سارة عمار فعلا مز وامي ونور بيقوله عليه طيب لو عايزة ممكن تاخدي عادي انا متنزلك عنه 
سارة وهي تبتلع ريقها بخوف : .......
ملك ببسمة : السكوت علامة الرضي... ايه يا بنتي انت خايفة كده ليه... اطمني عمار مش بيعض... نقرأ الفتحة 
سارة برعب : احنا شكلنا فعلا هنقراء الفتحة بس هنقراهة عليكي.. تقدري ماتبصيش بس في حد وراكي 
استدارت ملك لتجد انه عمار وكان ينظرة لها نظرة شيطانية 
ملك ببسمة : ابن حلال انا كنت لسه بجيب في سرتك بالخير وكنت بقولهم انت طيب وان انت مفيش منك اتنين مش كده يا جماعة
اقترب عمار من ملك وهمس في اذنها بنبرة ارعبتها : حسابك تقل معيا اوي ملك الكلب وصدقيني هتشوفي مني وش تاني خالص بس استني عليا شوية
تحولت نبرة عمار و ابتسم وذهب وسلم علي سميرة : اهلا يا طنط .. مش كنت تقولي انك جاية انهاردة وانا كنت عديت عليكي وجبتك معيا بدل ما تجي لوحدك 
ملك في نفسها وهي تنظر لتحول عمار المفاجئ : انا دلوقتي عرفت ليه هم بيقولو عليه طيب... انا كنت فكرة ان انا المخدوعة بس اكتشت انكم كلكم مخدوعين 
سميرة : ملوس لزوم يا بني انا مش عايزة اتعبك معيا احنا كده كده كنا مشين
عمار : مينفعش كده... هو انا لحقت اقعد معاكي
سميرة بسعادة : انا متاكدة ان ربنا رزق بنتي بزوج صالح يحميها ويحافظ عليها
ملك بصوت واطي : انا عايزة اعرفة انت جايبة ثقتك دي من اين ياريتك كنت سمعتي هو قالي ايه من شوية
سميرة : بتقولي حاجة يا ملك 
ملك ببسمة : عمار معه حق مينفعش هو لسه جي خليكي قعدة شوية
جلس الجميع يتحدثون قليلا الي ان جاء احمد
احمد : السلام عليكم... انا ممكن اجي في وقت تاني
عمار : تعالي اقعد
سارة لملك بصوت منخفض :مين الواد المز ده 
ملك : مش عارفة.. بس اكيد صاحب عمار
نظر احد لي سارة وابتسم لا ارديا لانه سمع كلام سارة
عمار بغضب لجاسر : مالك يابني ما تقعد
قرر جاسر ان يجلس معهم وكان كل تركيزه مع سارة
سميرة : احنا لازم نمشي دلوقتي علشان الوقت اتاخر... يلا يا سارة
عمار : طب استنوا اوصلكم 
سميرة : ملوش لزوم نتعبك معنا
تحدث احمد بسرعة : استني يا عمار انا هوصلهم انا كده كده ماشي دلوقتي هاخدهم في طريقي
سميرة : ربنا يخليكي يا بني
احمد وهو ينظر لي سارة : انا تحت امرك 😏
ذهب الجميع ولم يبقي سوي عمار وملك ونور.. كانت نور ستصد الي غرفتها
ملك وهي تحاول ان تهرب : استني يا نور انا عيزاكي في حاجة
امسكها عمار :انت فكرة نفسك رايحة فين
ملك ببسمة :انا!! انا كنت ريحة انام... عايز حاجه يا عمار
عمار ببسمة خبيثة : طب كويس انا كمان عايز انام
ملك ببسمة : اه صح... انا كنت جعانة وهاكل تقدر تطلع تنام انت وانا لما اخلص هاجي وراك 
امسكها عمار وحملها وكنت ملك في حالة صدمة وكان يصعد بها للغرفة
ملك باحراج : انت بتعمل ايه يا مجنون
عمار : .........
ملك : طب خلاص سبتي وانا هطلع معاك 
لم يرد عليها عمار وصعد بها للغرفة ثم انزلها واغلق الباب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
امسك عمار ملك بقوة وحصرها في الحائط 
عمار بغضب : انت مش هتبطلي تصرفات العيال دي 
ملك ببلاهة : ليه!! انا عملت ايه!؟
عمار وهو ينظر لها بعيون نارية : و بالنسبة للي انت قولتيه لصحبتك ده كان ايه
ملك : قصدك لما قولتلها ان انا متنزل عنك ليها.. كونا بنهزر عادي... انت مكبر الموضوع علي فكرة
عمار : انت شايف ان ده هزار،،اقترب منها بغضب،، يعني انا ممكن اعمل اي حاجة وبعدين اقول ده هزار... صح
ملك بغضب :انت متضايق ليه... احنا متجوزين بس قدام الناس... لكن في الحقيقة انت متجوزني علشان تقدر تنتقم وانا بالنسبة ليا انت مش جوزي اصلا لان انا مكنتش موافقة علي الجوزاة دي
عمار بغضب وهو يقترب منها : خلاص انا هخلي جوازنا ده حقيقة
ملك بخوف : انت هتعمل ايه يا عمار... ابعد كده
ظل عمار يقترب من ملك التي اغمضة عينها كانت ملك تشعر بالخوف لدرجة ان جسدها باكمله كان يرتعش عندما نظر عمار لي ملك و وجدها هكذا ابتعد عنها وهو يشعر بالغضب وخرج و اقفل باب الغرفة بقوة كبيرة... فتحت ملك عينها و بعد ان غادر عمار وشعرت بالحزن ولم تكن تعرف لماذا تشعر بهذا 
.............
في إحدى الملاهي الليلية
عمار في نفسه بغضب وهو يشرب كاس من الخمر : ملك معاها حق انا اتضايق ليه لما قالت كده وحسيت بحزن... انا مش عارف انا ايه اللي بيجرالي بس انا متأكد ان انا مش مضايق من اللي هي قالته ممكن اكون اضيقت لان انا مش فارق بالنسبه ليها... 
فتاة الليل ببسمة : اهلا يا قمر ممكن تصب ليا كاس 
نظر لها عمار بدناوة : اسف مليش في الوا..سخة
فتاة ببسمة : ليه... انا همتعك !؟
كان عمار سيصرخ بها ولكن بسبب مفعول الكحول قد رآها ملك... نهض عمار ولم يتكلم وكان عاد الي المنزل 
.................
ملك بقلق : عمار اتاخر اوي ياتري هو فين دلوقتي ممكن يكون حصل له حاجة.. اكيد لا 
كانت ملك قلق علي عمار ولا تعلم لماذا تشعر بهذا القدر من القلق
ملك في نفسها : انا ليه قلقانة كده... هو ممكن اكون حبيت عمار... لأ اكيد لأ... انا قلقانة لان لو حصل حاجة هكون انا السبب
عاد عمار ودخل الغرفه وكان في حالة ثمل 
ملك بفرحة : انت جيت... الحمد لله
ذهب عمار ناحيت ملك و عنقها بقوة.. وكانت ملك مصدومة
عمار بثمل : انا مش عارف ده حصل امتي بس انا بحبك يا ملك... ممكن ننسي كل اللي فات ونبدأ من جديد انا وانت   
اشتمت ملك رائحة الكحول المنبعثة من عمار
ملك وهي تبتعد عن عمار : انت مش في وعيك يا عمار
عمار بغضب : انا عارف انا حساس بي ايه كويس جدا وعارف ان انا بحبك 
ملك :.........
حمل عمار ملك و وضعها علي السرير واستلقي بجنبها وهو يعانقها
تولت ملك بالكامل لي اللون الاحمر وهي تحول ان تتحرك لتبتعد عم عمار : عمار انت بتعمل ايه... ابعد كده
عنقها عمار بقوة اكبر وقال بحزن : ارجوكي يا ملك خليكي جانبي... انا مش عايزك اخسرك زي ما خسرت ريم... ارجوكي يا ملك خليكي معيا
شعرت ملك بالحزن من كلام عمار وبدات تربت علي راس عمار وقالت : خلاص.. انا معاك و هفضل جنبك على طول 
نام عمار وهو يحتضن ملك وظلت ملك مستيقظ قليلا تفكر
ملك في نفسها : ممكن يكون عمار بيحبني بجد ولا علشان هو سكران... انا ليه قولتله كده...هو ممكن اكون انا كمان حبيت عمار 
نامت ملك من كثرة التفكير وفي صباح اليوم التالي استيقظ عمار ليجد ملك النائمة في احضانه
وهو لا يفهم اي شيء.. حول عمار تذكر ما حدث ليلة امس ولكن كل ما كان يذكره بعد الأحداث المتقاطعة و تذكر عندما قالت له ملك انها ستبقي بجانبه الي الابد وابتسم بتلقائية ونظر لي ملك النائمة و اقترب منها وكان سيقبلها لي تستيقظ و يبتعد عمار بسرعة
عمار بتوتر : صباح الخير
ملك : من لله يا عمار انا ضهري اتكسر بسبب النومه الهباب بتاعت امبارح انت بعد كده تنام علي الكنبه بتاعتك 
عمار بغضب : مش معني ان انا سايب لك السرير يبقي انا هنام علي الكنبة علي طول... انا بعد كده هبقي انام علي السرير لو مش عجبك تقدري تنامي ٠ححجح الكنبة،،تابع بخبث وهو يغمز لها،، لو عايزة تنامي جانبي انا معنديش مشكلة في الاول والاخر انت مراتي حبيبتي
ملك بصوت واطي : حبك برص
عمار : بتقولي ايه!!؟
ملك ببسمة : العب باليه
عمار بستغراب : ايه!!!!!؟
ملك بضحك : قلبظ بجنه
عمار بغضب ونظر لها نظرة مرعبة : ملك
ملك بخوف : في ايه!؟
عمار : العبي باليه
ملك ببسمة : انت طلعت حلو وبتعرف تالش... خليك كده علي طول 
ربت عمار علي راس ملك وقال وهو يبتسم بعفوية : مجنونة
ملك : طب ليه الغلط بقي محنا كنا مشين حلو
عمار : تصدقي انا بدات احبه
ملك : هو ايه ده !!!!!؟
عمار بسخرية : هبالك
ملك : متشكرين.. خلينا نقفل كلام لحد كده علشان منخسرش بعض  
ضحك عمار علي ردود ملك وبدل ملا بسه وذهب للشركة 
..............
عندما ذهب عمار للشركة و دخل عمار مكتبه وجد احمد جلس مع ادهم... تحول عمار و فقد السيطرة علي نفسه وذهب ناحية ادهم ولكنه بقوة في وجهه
عمار بغضب : ايه اللي جاب الحقير ده هنا 
احمد : اهدي بس يا عمار ادهم عنده كلام مهم لازم تسمعه 
عمار : انا مش عايز اسمع حاجة منه... اطلب الامن وخليهم يرمو الكلب ده برا 
ادهم بهدوء : حتي لو الموضوع ده يخص مراتك...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عندما ذهب عمار للشركة و دخل عمار مكتبه وجد احمد جلس مع ادهم... تحول عمار و فقد السيطرة علي نفسه وذهب ناحية ادهم و لكمه بقوة في وجهه
عمار بغضب : ايه اللي جاب الحقير ده هنا 
احمد : اهدي بس يا عمار... ادهم عنده كلام مهم لازم تسمعه 
عمار : انا مش عايز اسمع حاجة منه... اطلب الامن وخليهم يرمو الكلب ده برا 
ادهم : حتي لو الموضوع ده يخص مراتك 
شعر عمار بالغضب ولكن احمد كان يهده واستمع عمار لما كان يريد ادهم ان يقوله وجلسوا يتحدثون 
.............
ملك وهي تجري علي عصام (ولد ملك) : بابييييييي
عانقت ملك عصام و الذي عنقها هو الاخر
عصام ببسمة : اعقلي يا بت... انت مش هتكبري ابدا 
ملك ببسمة : لا... 
سميرة : وانا يا بت مش هترحبي بيا ولا ايه 
ملك وهي تعانق سميرة : وانا اقدر يا سوسو ده انت الحته اللي جوه
سمرة : وانت كمان وحشتيني.. اه صح هو فين عمار
ملك : شوية وهتلاقيه جاي... هو بيظهر فجأة كده من العدم
سارة : اهلا يا اونكل... اهلا يا طنط... اتفضلوا نتكلم جوا
سميرة و عصام : اهلا يا بنتي 
ذهب الجميع وجلسوا في غرفة المعيشة
عصام ببسمة : انت عملة ايه يا ملك و عملة ايه مع عمار
ملك ببسمة : انا تمام يا حج بس بالنسبة لي السوال التاني عايز الصراحة ولا اكذب
عصام بقلق : انت ليه بتقولي كده.. عملتي ايه في الراجل
تذكرت ملك كل المواقف التي حدثت بينها وبين عمار وتحدثت ببسمة بريئة : هو انا ممكن اعمل حاجة وحشة... انت تعرف عني كده ياحج
عصام : هو انا اعرف عنك غير كده... عملتي ايه في الراجل يا اخرت صبري
ملك : انتم ظلمني علي فكرة... ده حتي عمار بيحبني حب.. معتقدش ان عمار يقدر يعيش من غيري يوم واحد
سارة : عمار...
ملك بخوف : هو ورايا ولا ايه 
سارة : لا 
ملك وهي تتنهد : الحمد لله
سارة بضحك : عمار واقف جنبك 
نظرت ملك لتجد عمار واقف جنبها وتضحك وهي تقول : مش قلت لكم ان هو بيظهر فجأة 
عمار ببسمة : السلام عليكم.. اهلا ياعمي 
عصام هو : اهلا يا ابني 
عمار : اهلا يا طنط
سميرة : اهلا يا بني
جلس عمار بجانب ملك وكان قريب جدا منها شعرت ملك بالاحراج وهمست لي عمار : المكان واسع ممكن تبعد شوية
عمار ببسمة : انا مقدرتش ابعد عنك ثانية واحدة مش يوم واحد 
شعرت ملك بالاحراج وتورد خديها
عصام ببسمة : انا دلوقتي مطمئن علي بنتي خلي بالك منها يا عمار.. هي ممكن تكون مجنونة شوية بس صدقي هي طيبه جدا وهبلة وبكلمة حلوة تكسبها
عمار ببسمة : مش محتاج توقلي يا عمي انا شفت جنونها كله 
ملك : ما خلاص يا جماعة انا حساسة ان في تنمر جمعي عليا 
عصام ببسمة : تعالي معيا يا عمار عايز اقولك حاجة
عمار : حاضر يا عمي 
ذهب عمار مع عصام وتحدث معه قليلا ثم عادوا واخذ عصام زوجته وذهب وصعد كلا من عمار وملك وسارة الي غرفهم.. كانت ستتجه ملك ناحيت السرير ولاكن سبقها عمار واستلقي هو علي السرير
ملك : انت بتعمل ايه
عمار : هنام.. انت شايفة ايه 
ملك : طب وانا هنام فين
عمار ببسمة : انت مراتي ميردنيش انك تنامي علي الكنبة تعالي نامي جنبي
ملك : لا انا هنام علي الكنبة اكرم لي 
عمار : تمام بس يا ريت متجيش تنامي جنبي في الاخر 
ملك وهي تذهب ناحيت الكنبة : ده مش هيحصل حتي في احلامك
استلقت ملك علي الكنبة ولكنها لم تستطيع ان تظل هكذا لي اكثر من خمس دقائق لان الكنبة كانت متحجرة وغير مرحية 
ملك :عمار... ممكن اسالك سوال 
عمار : عايزة ايه
ملك ببسمة : هو انت زينا كده وبتحس عادي 
عمار ببسمة سخرية وهو فهم قصدها : الكنبة مريحة صح 
ملك : انت بتتريقة... معاك حق ما انت نايم علي السرير و سيبني انام علي الكنبة 
نهض عمار و ذهب عند ملك
ملك بتوتر : عايز ايه 
حملها عمار ثم تحدث : انا مش عايزك تنامي علي الكنبة.. انت اللي اخترتي انك تنامي عليها
ذهب عمار ناحيت السرير وهو يحملها و وضعها علي السرير
ملك ببسمة : انت هتسبني انام علي السرير وانت هتنام علي الكنبة
استلقي عمار علي السرير وتحدث بغضب : تصدقي انا غلطان.. تقدري تروحي وتنامي علي الكنبة وقت ما تحبي
ملك ببسمة: انت ليه افوش كده احنا ممكن نوصل لحل وسط 
عمار : ده اللي هو ازاي 
وضعت ملك وسادة كبيرة بينهما : ايه رايك.. حل يورضي جميع الاطراف
عمار وهو يفكر في ما قاله ادهم له حول عمار انكار كل الكلام الذي قاله ادهم ولاكن لايعلم لماذا يشعر وكان ادهم صادق في كلامه
ملك : عمار... عمار انت هنا 
ملك بصراخ : عمار
عمار : في ايه
ملك : انت اللي في ايه... انا بقالي ساعة بنادي عليك 
عمار : عايزة ايه 
ملك : انت كويس.. لانك شكلك سرحان كده ومش عارفه
عمار ببسمة : ليه انت قلقانة عليا !؟
شعرت ملك باحراج : لا انا كنت بسال من باب الفضول
عمار : مفيش حاجة.. تصبحي علي خير
ملك : وانت من أهله
ملك في نفسها : انت مالك كده يا ملك هتضعفي ولا ايه هو الواد مز وكل حاجة بس انت اجمد من كده 
استيقظ عمار في اليوم التالي ليجد ملك تعانقه
عمار ببسمة : الي حط القوانين هو اللي كسرها
ظل عمار ينظر لي تلك النائمة وبعد فترة تستيقظ ملك ايضا
ملك وهي تبتعد بسرعة : انت بتعمل ايه احنا اتفقنا ان محدش بيجي ناحية التاني 
عمار بسخرية : ده علي اساس ان انا اللي كنت حضنك وبعدين انا متحركتش من مكاني... بصي كده مين اللي جه عند التاني
ملك باحراج :انا اسفة ممكن اكون اتحركت وانا نايمة 
عمار بخبث :  لا انا عايز تعويد 
ملك : نعاااااام 
عمار : ايوه انتي اللي عدتي الحدود لازم تستحملي عواقب افعالك 
ملك بغضب : انت عايز ايه دلوقتي
عمار وهو يشير علي خده : بوسة... هنا
ملك بصدمة : ........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عمار وهو يشير علي خده : عايز بوسة... هنا
ملك بتوتر : هزارك تقيل اوي علي فكرة 
كانت ملك ستتركه وتذهب لي يعنقها عمار 
عمار ببسمة وهو يغمز لها : انا مش بهزر... وهعد لحد تلاتة لو معملتيش كده... هعمل انا حاجة تانية
ملك بخجل : بطل الهزار ده يا عمار
عمار : واحد
ملك بتوتر وهي تحاول ان تتحرك : سبني يا عمار
عمار وهو يقترب منها : اتنين
ملك : عمار ارجوك بلاش الهزار ده
اقترب منها عمار اكثر بنظرة خبيثة : تلا.....
لم يكمل كلامه وكانت ملك قد قبلته فعلا. ابتسم عمار و نظر لي ملك التي كانت قد اصبحت مثل الطماطم
عمار ببسمة : اول مرة اشوف وحده تتكسف لما تبوس جوزها 
ملك وهي تتجنب نظرات عمار : ممكن تسبني بقي
عمار : مش عارف.. انا عجبني الوضع.. انت ايه رايك 
دفعت ملك وابتعد عنه وهي تشعر بالخجل : انا بكرهك يا عمار 
ذهب عمار خلفها وامسك يدها : بس انا بحبك يا ملك 
ملك بخجل وتحدثت بتوتر : انت انا بتحب.. اصدي انا انت بتحبني 
عمار بحب : ايوه انا بحبك ومش عارف بدات احبك امتي وعارف ان جوازنا ده مش عن حب وعارف ان انت ممكن تكوني كرهني بس ممكن تدني فرصة ولو لقيتي نفسك مش حبني انا هتقبل ده برده ومش هجبرك علي حاجة 
ملك :لو وافقت بس محبتكيش وطلبت الطلاق هتطلاقني 
عمار وهو يبتسم بحب ورجع خصلات شعرها خلف اذنها  : زي ما خليتك تتجوزي انا متاكد اني هعرف اخليكي تحبني.. وسواء حبتني او لا مفيش طلاق 
ملك بسخرية : بس انت لسه قايل ان انا لو محبتكش مش هتجبرني علي حاجة... ودلوقتي بتقول سواء حبيتني او لا مفيش طلاق...ايه التناقض ده.. انت اتجنتت يا عمار 
عمار بسخرية : اتعلمت منك وبعدين هو في حد ممكن يقعد معاكي ويفضل عاقل
ملك : عارف يا عمار... انا لو كنت ممكن احبك بعد اللي انت قولته ده انا مش عايزة اشوف وشك تاني
عمار ببسمة : بس انا بحب جنانك 
ملك ببسمة : لو الموضوع كده .. خلاص هفكر في اللي انت قولته
عمار وهو يمسك بعلبة من الشكولاته : ايه رايك دلوقتي
ملك ببسمة : خلاص انا موافقة.. هات الشكولاته بقي
اعطي عمار الشكولاته لملك وبدات ملك تاكل الشكولاته بسعاده وكان عمار ينظر لها بحب
عمار ببسمة : مش هتدني واحدة 
مدت ملك يدها بقطعة شوكولاتة لي عمار الذي امسك يدها واكل الشكولاته من يدها وشعرت ملك بالحرج... نهض عمار وبداء يبدل ملابسه وذهب الي الشركة.. نهضت ملك ولكنها وجدت هاتف عمار
سارة خارج الغرفة : ممكن ادخل 
ملك : اتفضلي
فتحت سارة الباب ودخلت 
سارة : في ايه.. مش ده موبيل عمار 
ملك : ايوه.. عمار نسي ياخده 
سارة : ايه رايك تروحي تدي لعمار في الشركة
ملك ببسمة خبيثة : تصدقي فكرة اطب عليه هناك اشوف بيعمل ايه
بدلت ملك ملابسها وارتدت فستان ابيض عليه كلماتك بالون الاسود يصل الي الركبة وبنطلون استريتش اسود وارتدت حجاب اسود اظهر ملامه وجهها الرقيق.. ذهبت ملك الي الشركة
السكرتيرة : اهلا ممكن اعرف حضرتك عايزة ايه
ملك ببسمة : انا عايزة اقابل عمار
السكرتيرة : قصدك مستر عمار المدير 
ملك ببسمة عريضة : ايوه
السكرتيرة : طيب ممكن اسم حضرتك علشان اشوف لو عندك معاد 
ملك بسخرية : انا مش محتاجة معاد..قوليله بس مدام ملك عايزك 
دخلت السكرتيرة المكتب الخاص بي عمار 
عمار : في ايه
السكرتيرة : في واحده عايزة تقابل حضرتك اسمها مدام ملك
لم يخطر ببال عمار انها ملك زوجته : انا معنديش معاد مع وحده اسمها مدام ملك خليها تاخد معاد وتبقي تجي بكره لان انا مش فاضي دلوقتي
السكرتيرة : مستر عمار رفض يقابل حد بس ممكن احدد لك معاد بكره لانه مش فاضي دلوقتي
ملك : مش فاضي.. ليه هو بيعمل ايه
السكرتيرة : انا اسفة بس مستر عمار مشغول لو مش عايزة تحددي معاد ممكن تتفضلي
تجهلتها ملك واتجهت ناحيت مكتب عمار واكن اعترضت السكرتيرة طريقها
السكرتيرة : انت رايحة فين حضرتك 
ملك : ممكن تبعدي كده.. وبلاش كلمة حضرتك حضرتك علشان مكسرش الباب علي نفوخ حضرتك
السكرتيرة : لا انت اكيد مجنونة.. اطلبوا الامن يخرجوا المجنونة دي برا 
ملك بنفذ صبر : انا مجنونة.. المجنونة دي تبقي انت
سمع عمار اصوات الصراخ خارج مكتبه ولم يستطيع التركيز في العمل وخرج ليراي ما الامر
عمار بغضب : السبب الفوضى دي كلها يعتبر.....
لم يستطيع عمار ان يكمل كلامه من الصدمة المنظر الذي رآه وكان المظهر كال تالي.. كانت الامن يمسكون بملك التي كانت في يدها بعض الشعر المقطوع والسكرتيرة تبكي علي الارض وشعرها في حالة فوضي 
ملك وهي تبتسم لعمار : اهلا انت وحشتني فقولت اجي اشوفك.. انا بقالي ساعة بقول للجبال الي مسكني دي ان انا مراتك ومحدش مصدقني.. ممكن تقولهم ان انا مراتك 
احد افراد الامن : هي المدام تبقي مراتك يا عمار باشا
عمار وهو ينظر لها بغضب : سبوها و روحوا شوفوا شغلكم.. اما انت استنيني في المكتب وانا هوريكي يا ملك  
ملك : طب متزواش
نظر لها عمار بنظرة قاتلة جعلت الدم يتصلب في عروقها و تحرك وجلست في مكتب عمار بنتظاره بدون قول كلمة واحدة 
ذهب عمار ناحيت السكرتيرة وساعدها علي ان تقف نهضت السكرتيرة وكانت قريبة من عمار
ملك بصدمة وهي في المكتب : ايه المحن ده بقي
عمار لي السكرتيرة : انا متاسف علي اللي حصل تقدري تاخدي باقي اليوم اجازة و انا ها عودك عن كل اللي حصل 
لم تستطيع ملك ان تظل اكثر من ذالك وذهب ناحيت عمار والسكرتيرة وقالت بغضب : ما تبوسها من بقوها لاني حاسة انه هي لسه خايفة.. واهي بالمرة حاجة تهديها 
تجاهل عمار ملك وتحدث السكرتيرة : امشي انت دلوقتى 
ذهبت السكرتيرة واخذ عمار ملك ودخل المكتب وطلب عدم دخول احد ابدا 
ملك : سبني... هبقي انا والسكرتيرة
عمار بغضب : انت ايه اللي جابك هنا 
ملك بتريقة : جيت علشان اشوف الفيلم الهندي اللي حصل من برا من شواية
عمار بنفاذ صبر : شوفتي الفيلم ياختي تقدري تروحي وحسبي معاكي لما ارجع يا ملك الكلب 
ملك بسخرية : اه صح انت مواصلتهاش ليه حرام كده البنت هتمشي لوحدها وهي في الحالة دي 
خبط عمار علي المكتب بقوة وشعرت ملك انها سيقضي عليها كان الجو مشحون بين عما وملك 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
كان الجو مشحون بين عمار وملك.. دخل احمد وهو يشعر ان هناك شرار خارج من عمار و ملك بتجاه بعضهما
احمد بتوتر : انا بقول اجي في وقت تاني احسن عمار وهو يذهب ناحيت ملك : لا... كويس ان انت جيت..خليك هنا لاني هامشي انا وملك 
ملك : وانت مين اللي قالك ان انا هامشي معاك.. انا....
لم ينتظر عمار ان تكمل ملك كلمها وسحبها وذهب
احمد بعد فهم : هو ايه اللي حصل دلوقتي
ترك عمار ملك وفتح باب السيارة : يلا ادخلي
ملك ببسمة سخرية : انا عايزة اعرف انت جايب ثقتك دي من اين.. انا قول ان انا مش هروح معاك 
عمار :وانا مسمعتش انت قولتي ايه ويلا اركبي
لم ترد ملك علي عمار وكانت ستذهب لي يحملها عمار ويضعها في السيارة
وصعد عمار الي السيارة و بدأ يقود السيارة بسرعة
ملك بخوف : هدي السرعة شوية يا عمار 
زاد عمار السرعة :........
ملك بخوف هستيري : انا اسفة يا عمار علي كل اللي حصل بس وحيات امك هدي السرعة  
بداء عمار يهدأ السرعة الي ان توقفت السيارة ونظر عمار لملك التي كانت تضع يدها علي اذنها و مغمضة عينها بقوة وكانت الدموع تنهمر من عينيها بشدة
عمار بتوتر وخوف : اهدي يا ملك.. خلاص العربية وقفت.. اهدي يا ملك في ايه
لم تستجيب ملك وكانت علي نفس وضعها وتبكي بشدة وجسدها باكمله يرتعش عندما وجدها عمار هكذا عنقها بشكل تلقائي
عمار وهو يعانق ملك ويتحدث بتلقائية : خلاص اهدي يا ملك انا معاكي... خلاص محصلش حاجة 
نامت ملك ونظر لها عمار ولم يكن يعلم ما الذي حدث معها ولماذا تصرفت هكذا.. شعر عمار بخوف علي ملك .
__________________
عندما كان احمد في طريقه للمنزل وجد فتاة يضايقها بعض الشباب وكان احمد ذهب لمساعدتها وعندما وصل عندها وجد شابين ملقيان علي الارض 
تحدثت الفتاة بسخرية وعلي وجهها ببسمة نصر : وحشني جو الاكشن ده بس انتم ضعاف اوي.. يلا اديني اتسليت شوية.. ابقوا تعالو تاني وقت ما تحبو وانا في الانتظار 
احمد في نفسه وهو ينظر الي تلك الفتاة : دي شكلها مجنونة 
عندما استدارا الفتاة وجدت احمد ونظر الاثنين لبعد بصدمة وتحدث الاثنان في نفس الوقت : هو انت/ي  
_________________
تستيقظ ملك وتجد نفسها علي السرير و تشعر بالخوف عندما تتذكر ماحدث في السيارة وكان عمار مستلقي بجنبها وتحدث
عمار بقلق : انت كويسة.. انا مش عارف ايه اللي حصل بس انا اسف
ملك بيكاء : مش انت السبب.. انا خوفت لما انت زوت السرعة لاني في حادث حصل ليل وانا صغيرة ومن سعتها وانا بخاف اني اركب اي حاجة ممكن تمشي بسرعة 
عمار بحزن : ممكن تقوليلي ايه اللي حصل بس لو هيداك خلاص
تحدث ملك : كنت راكبة الباص بتاع المدرسة ومرة وحدة لاقيت الباص ساق بسرعة كبيرة جدا والأطفال كله كانوا بيصروخو وبعد كده الدنيا ظلمت وبعد فترة لقيت نفسي علي الارض وبفتح عنيا لقيت الباص مقلوب وكان في ناس يخرجوا الاطفال وانا كنت رايحة ناحيتهم لقيت طفل وكان مغطي بالد..ماء انا كنت خايفة جدا بس هو فتح عينه و اول ما لقيت فتح عينه بدات اصرخ واطلب ان اي حد يسعدنا وبعد كده مش فاكرة ايه... وبعد فترة لقيت نفسي في المستشفي وسالت علي الطفل كل الناس بصولي بصدمة وقالوا ان هو تمام بس انا سمعت سعتها حد بيقول انه ما..ت وانا من سعتها مش قادرة انسي شكل الطفل وبخاف وبحصلي زي ما انت ما شوفت لما اركب حاجة بتمشي بسرعة
عمار بحزن : انا اسف.. انا مكنتش اعرف.. اكيد الموضوع كان صعب عليكي لانك كنت صغيرة وقتها
ملك ببسمة مزيفة والدموع تزل من عينيها : انا بقيت احسن بعد ما حكيت شكرا يا عمار 
عنقها عمار بقوة وكان يريد ان يخفف من حزنها ولم يكن يعلم ما الذي عليه فعله 
______________
عندما استدارا الفتاة وجدت احمد ونظر الاثنين لبعد بصدمة وتحدث الاثنان في نفس الوقت : هو انت/ي  
اشار احمد علي الاشخاص علي الارض : انت بتعملي ايه هنا... و ازاي عملتي كده 
سارة ببسمة : عادي.. هما حبو يستظرفو معيا و دي النتيجة
احمد بمزاح : انا علي كده اخاف منك بقي
سارة : لا اطمن انا مش  بازي حد 
احمد بسخرية وهو ينظر علي الشباب : اه ما انا شايف
سارة : طب سلام بقي 
احمد : ليه انت رايحة فين 
سارة : انا هروح.. انت ليه بتسال هتواصلني ولا ايه.. انت خايف عليا 
احمد بمزاح : اه هواصلك بس مش علشان خايف عليكي علشان احذر اي حد من انه يجي جنبك 
سارة بضحك : تمام 
ذهبو وعندما وصلت سارة الي المنزل 
سارة : سلام وشكرا انك وصلتني 
احمد : استني هو انت مرتبطة
سارة وهي تعقد حاجبيها : قصدك ايه
احمد : يعني مخطوبة او مقري فتحتك 
سارة ببسمة : لا.. بس انت بتسال ليه انت ناوي تتقدملي ولا ايه 
احمد بمزاح : الصراحة انا كنت بفكر لكن بعد اللي شفته بقيت خايف 
سارة : تمام يا خفيف.. سلام بقي 
احمد : استني هتكلم بجد 
سارة : سماعك 
احمد : بصراحة انا اعجبت بكي لما شوفتك عند عمار 
سارة : كمل 
احمد : ممكن نبقي....
سارة : نبقي ايه 
احمد : ممكن نبقي...
سارة بملل : نبقي ايه يا عم ما تخلصني
احمد : ممكن نبقي صحاب 
سارة : انا هعتبر نفسي مسمعتش حاجة علشان انت واحد حقير ومتستهلش اني ارد عليك
احمد امسك احمد يد سارة : استني ممكن بس.....
لم يستطيع احمد ان يكمل كلامه لان جزمة سارة قد طبعت علي وجهه ثم تركته سارة وذهب وهي تسب و تلعنه 
_________________
ملك : عارف انا عمري ما قدرت اتكلم علي الحادثة مع حد انت اول واحد اقوله
عمار ببسمة : طول ما انت معاكي مش هخلي الموضوع ده يحصل تاني ابدا... وبعدين انت ايه اللي جابك الشركة انهاردة 
حاول عمار تغير الموضوع من حتي لا تفكر ملك في الحادث 
ملك ببسمة : انت نسيت الموبيل بتاعك وانا كنت عايزة اجبهولك.. لحد ما شوفت سكرتيرة الغبرة.. انت المفروض ترفد البت دي 
عمار بضحك : بطلي افتري بقي يعني انت قطعت لها شعرها وبهدلتيها عايزاني ارفدها
ملك : هو كده يا انا يا السكرتيرة في البيت ده 
عمار : انت عبيطة هي السكرتيرة عايشة معنا
ملك بضحك : هو كده مليش دعوه
عمار ببسمة : طب نامي دلوقتي وبكرة نتكلم في الموضوع ده
ملك : تصبح علي خير 
عمار : وانت من اهله 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
استيقظ عمار ووجد ملك نائمة بهدوء ونظر لها وتذكر ما حدث بالامس.. نظر عمار لملك بحب وقبلها علي راسها بحنان.. استيقظت ملك
ملك : صباح الخير يا عمار
عمار بحب : صباح الخير يا ملاكي 
ملك ببسمة :  هو في ايه.. وايه ملاكي دي
عمار : في ايه يعني.. هو غلط لما ادلع مراتي حبيبتي
ملك ببسمة بسخرية : انت كويس ياعمار
عمار بحب : انا ببقي كويس وانا معاكي
شعرت ملك بالاحراج : ممكن تبطل
علم عمار ان ملك شعرت بالاحراج فابتسم وربت علي راسها وقال بحب : انت لازم تتعودي علي كده 
بدل عمار ملابس وكان سيخرج ليوقف صوت ملك 
ملك : عمار
عمار : نعم 
ملك باحراج : مع السلامه.. وخلي بالك من نفسك 
عمار بمزاح : انت عايزة شكولاتة تاني ولا ايه
ملك : لا مش عايزة 
عمار ببسمة : خلاص متكسفيش وتقوللي انك مش عايزة.. خلاص انا هجبلك شكولاتة معيا 
ملك بفرح وهي تعانق عمار : بجد... شكرا يا عمار
ثم ابتعدت ملك سريعا عن عمار 
ملك باحراج : انا اسفة بس انا كنت فرحانة
قبلها عمار علي جبينها بلطف : اسفة علي ايه انا جوزك عادي
ذهب عمار وكانت ملك تقف وتحدث نفسها بي هيام : انا شكلي بحبه ولا ايه 
_________________
في الشركة 
احمد وهو يكي لي عمار : بعد ما وصلتها قولتلها ممكن نبقي صحاب
عمار : وهي كان ردها ايه
احمد : هو ماردتش.. يارتها كانت قالت حاجة
عمار : ايوه يعني هي عملت ايه 
احمد بحزن : انا بعد ما قولتلها كده لقيت الجزمة بتاعتها طبعت في وشي من حيث لا ادري 
انفجر عمار من الضحك ولم يستطيع ان يتوقف 
احمد بحزن : يعني انا بحكيلك علشان تضحك.. علي العموم متشكرين بس لما توقع في مشكلة متجيش تقولها لي علشان احلهالك
عمار بضحك : يعني البنت محترمة وشخصيتها قوية رايح تقولها ممكن نبقي صحاب..بجد هو انت كنت مستني حاجة غير كده
احمد بغضب : انا كنت عايز اتعرف عليها لاني اعجبت بها 
عمار بسخرية : تقوم قايلها ممكن نبقي صحاب 
احمد بغضب : يعني اعمل ايه دلوقتي
عمار : البنت دي مش زي البنات الشمال الي انت تعرفهم فلو عايز تصلح اللي انت عملته ده رزح وادخل البت من بابه واتقدم لها 
احمد ب اقتناع : ايوا انت معاك حق انا لازم اعمل كده بس...
عمار : بس ايه 
احمد بحزن : انا لسه صغير علي ان انا اتجوز والكلام ده.. انت فهمني انا لسه العمر قدامي 
عمار بغضب : صغير مين ده انت داخل عندك 27 سنة.. تصدق هي كان معها حق انت انسان حقير و تافه ويلا اطلع برا علشان انت عصبتني 
احمد : وهو في حد قالك ان انا عايز اقعد معاك اوي هو بس لولا اكل العيش لاكان زماني قعد باكل فشار في البيت و بتفرج علي التلفزيون 
عمار : تصدق القاعدة في البيت وانك تاكل فشار و تتفرج علي التلفزيون احسن من الشغل
احمد : اكيد طبعا
عمار : علشان كده انا قررت اريحك.. تقدر تعتبر نفسك مرفوض من انهاردة وابقي كل فشار براحتك
احمد بتوتر : انت صدقت ولا ايه اكيد الشغل احسن.. انا كنت بهزر معاك 
عمار : انا قولت كده بردو..يلا روح شوف شغلك 
احمد بصوت واطي : ربنا علي الظالم و المفتري
عمار بغضب : انت بتقول حاجة 
احمد بغضب : مقولتش
خرج احمد من المكتب وتابع عمار عمله
__________________
في المنزل كانت نور وملك يتحدثون الي انا جائهم صوت امراه وكانت نور تعرف صاحبت هذا الصوت وشعرت بالصدمة
المرأة : اهلا يا نور.. اموال هو في عمو عماد وطنط هناء
نور بصدمة : ازاي.. انت ازاي
ابتسمت المرأه بخبث : مش مهم ازاي المهم ان انا رجعت تاني.. انا موحشتكيش ولا ايه يا نور،، حولت نظرتها لملك ،، اكيد انت ملك مرات عمار و ضورتي
ملك بعدم فهم : انت مين 
ابتسمت المرأة : انا ابقي...
قاطع المرأة صوت وقع علبة الشكولاته من عمار الذي نظر لها بمزيج من الحزن والصدمة 
عمار بحزن :رهف ... انت بس ده حصل ازاي انا شوفتك 
جرت رهف ناحيت عمار وعانقته وبدات في البكاء : وحشتني اوي ياعمار طول الفترة اللي فاتت انت مكنتش بتفارق خيالي كنت مستنية اليوم اللي نبقي فيه مع بعض تاني 
عنقها عمار ايضا تحت صدمة ملك وتحدث عمار موجها كلامه لي رهف
عمار بحزن : كنت فين طول الفترة اللي فاتت ومرجعتيش ليه
انهارت رهف وكانت تبكي بشدة وصرخت : انا مش عايزة افتكر اللي حصل ابد... لا... لا 
عمار بقلق : اهدي.. انت اكيد تعبانة تعالي علشان ترتاحي ونبقي نتكلم بعد ما ترتاحي شوية
اخذ عمار يد رهف وكانو يمشون تحت نظرات ملك.. وقعت رهف علي الارض 
عمار بخوف : انت كويسة 
رهف بدموع : رجلي بتوجعني اوي مش قدرة اقف عليها 
امسك عمار قدم رهف وكان هناك جرح اسفل قدمها ف حملها عمار وبعد ان حملها نظرت لملك ثم ابتسمت بخبث وامسكت في عمار بقوة وكانها تخبر ملك ان عمار ينتمي لها صعد عمار بي رهف لاحدي الغرف ووضعها علي السرير.. وفي الاسفل كانت ملك لا تفهم اي شي مما حدث غير شعورها بالغيرة علي عمار
نور بصدمة : ده مستحيل ازاي هي هنا ازاي
ملك : هي مين دي وايه اللي بيحصل.. انا مش فاهمة حاجة
نور وهي تشعر بالحزن علي ملك : دي رهف.. مرات عمار الأولى
وقعت كلمات نور علي ملك كالصاعقة
ملك ببسمة هادئة  : بجد.. طب دي حاجة كويسة.. لان عمار بيحبها.. اكيد عمار فرحان دلوقتي.. بعد اذنك لاني في حاجة عايزة اقولها لعمار 
شعرت نور بالصدمة من ردت فعل ملك الغريبة.. صعدت ملك وكانت واقفة امام الغرفة التي بها عمار و رهف ونظرت فوجدت عمار يعانق رهف شعرت ملك بوجع كبير في قلبها ولم تكن تعلم لماذا تشعر بهذا القدر من الالم.. خبتط ملك علي الباب 
ملك : بعد اذنك انا عايزة عمار علشان اقوله حاجة
نهض عمار ليذهب لي ملك ولكن امسكته رهف
رهف بخوف : ماتسبنيش يا عمار
عمار : شوية وراجع 
رهف بحزن : منتاخرش يا عمار.. مستنياك 
__________________
في غرفة عمار وملك 
عمار بحزن : انا.....
ملك ببسمة : استني يا عمار.. انا عرفت كل حاجة ومش جيباك علشان تبرر.. انا عارفة ان انت بتحب رهف وهي كمان بتحبك.. انا مش عايزة اي سوء فهم يحصل بنكم بسببي.. طلقني يا عمار
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ملك ببسمة : استني يا عمار.. انا عرفت كل حاجة ومش جيباك علشان تبرر.. انا عارفة ان انت بتحب رهف وهي كمان بتحبك.. انا مش عايزة اي سوء فهم يحصل بنكم بسببي.. طلقني يا عمار
عمار بصدمة وهو يعقد حاجبيه : انت بتقول ايه
ملك بهدوء : بص يا عمار لاني مليش في جو الدراما ده.. انت بتحب رهف و رهف رجعت فوجدي مش هيعمل حاجة غير المشاكل بنكم وبعدين رهف تعبانة و محتجاك جنبها دلوقتي.. انا مش عايزة افرق بين زوجين بيحبو بعض
عمار بغضب : بس انا بحبك و عايزك معيا 
ملك ببسمة : انت مش بتحبني يا عمار انت ممكن تكون اتعودت علي وجدي في حياتك بس مش اكتر.. مينفعش انسان يحب اتنين وانت ياعمار بتحب رهف
تنهد عمار وتحدث بهدوء : تصدقي انك معاكي حق.. انت طالق يا ملك .
ملك ببسمة : شكراً يا عمار.. انا كنت عارفة انك هتتفهم الموضوع
خرج عمار واغلق الباب بقوة وبدلت ملك ملابسها وكانت ستذهب ولكن اوقفها صوت نور
نور : انت رايحة فين 
ملك : انا هروح اقعد مع ماما كام يوم كده 
نور بحزن : انا سمعتك انت وعمار.. انت ليه طلباتي من عمار انه يطلاقك عمار بيحبك انت يا ملك 
ملك : خلاص الكلام في الموضوع ده منتهي انا اتطلاق وخلاص
عمر : ماماااااااااااااا
جاء طفل و عانق نور 
ملك ببسمة : هو ده بقي عمر ابنك 
عمر بكسوف : مين دي يا ماما
ملك بلطف : اخيرا شوفتك انا كنت فاكرة ان انا مش هشوفك خالص.. اه صح يا بت يا نور انا قاعدة معاكم بقالي كتير و ماكنتش بشوف عمر 
نور : لان عمر في مدرسة داخلية و ما بيجيش غير لما بتخلص الامتحنات
كانت ملك تتحدث مع سارة وجاء عمار 
عمار : يلا علشان اوصلك 
ملك ببسمة : تمام 
ودعت سارة ملك وذهب ملك مع عمار وصعدو الي السيارة وبداء عمار يقود السيارة و اوصل ملك الي منزلها ونزلت ملك من السيارة
ملك ببسمة : شكرا يا عمار
ذهب عمار بدون قول اي شيء ودخلت ملك الي المنزل ثم خبتط علي الباب وفتحت لها سميرة
سميرة : ملك!! مش كونتي تقولي انك جاية انهاردة.. اه صح هو فين عمار 
ملك ببسمة : طب نتكلم جوا احسن من الواقفة علي السلم ولا ايه
سميرة : ادينا دخلنا... انت عملة ايه و فين عمار
ملكه : عمار مش جاي....
سميرة : يعني انت جاية لوحدك
ملك بهدوء : عمار مش جاي لان انا وعمار اتطلاقنا 
سميرة : انت مش هتبطلي حركاتك دي بقي
ملك : انا وعمار انطلقنا بجد يا ماما وبعد اذنك بقي لان انا تعبانة وعايزة ارتاح شوية ولما اصحي ابقي احكيلك علي التفصيل 
دخلت ملك الي غرفتها و استلقت علي السرير و انهمرت الدموع وبكت ملك وهي تشعر بحرقة في قلبها و بثقل كبير علي صدرها يمنعها من التنفس.. نامت ملك هذه الليلة من كثرة التعب والارهاق 
___________________
رهف بحزن : انت اتاخرت ليه يا عمار
عمار :...........
رهف وهي تعانق عمار : انا خايفة اوي ياعمار خليك معايا انهاردة
هز عمار راسه بالموافقة
رهف : انت مش هتنام ولا هتفضل قاعد كده
عمار : لا انا مش عايز انام 
رهف : طب مدد بس ومش لازم تنام 
تنهد عمار ثم استلقي علي السرير بجانب رهف التي عانقت عمار ووضعت راسها علي صدره
رهف ببسمة : انا فرحانة اوي ان انا وانت بقينا مع بعض تاني.. فاكر يا عمار قبل ما كنت بتنام انت علي طول كنت بتقولي انك بتحبني.. ممكن تقولها تاني
تذكر عمار عندما قال لي ملك انه يحبها ف ابتسم بتلقائية ونظر إلى رهف ليرها ملك ويقول : انا بحبك اوي 
ثم يرها رهف فتعود ملامحه الباردة مرة أخرى وتعانقه رهف بسعادة غامرة وتقول : وانا كمان بحبك اوي يا عمار
نهض عمار لان كان يشعر وكانه يختناق 
رهف : في ايه 
عمار :مافيش حاجة.. انا خارج اتمشي و اشم شوية هواء 
رهف : طب.......
ذهب عمار ولم ينتظر ان يسمع ما ستقوله رهف له
وشعرت رهف بالغيظ بسبب تجاهل عمار لها.. خرج عمار من غرفة رهف ولكنه لم يذهب للمشي بال دخل للغرفة التي كان ينام بها هو وملك وجلس علي السرير وظل يتذكر كل افعال ملك المجنونة.. استلقي عمار علي السرير ونام وهو يفكر في ملك
___________________
في مكان اخر كانت سارة تجلس في كافي علي البحر وكانت تنظر الي البحر لياتي صوت شخص من خلفها 
احمد ببسمة : سممكن اقعد
سارة بغضب : انت
احمد : ايه انت دي.. انا اسمي احمد 
سارة وهي تتنهد : انت عايز ايه 
احمد وهو يغمز : انا بحب اقعد في الكافي ده وجيت انهاردة وشفتك بالصدفة وقلت اجي السلام علي القمر
سارة بقرف : سلمت خلاص.. اتفضل قوم
احمد بمزاح : بس انا عجبتني الاقاعدة هنا 
سارة : خلاص هقوم انا 
احمد : استني بس انت مستعجلة كده ليه 
سارة بغضب : انت شكلك نسيت اللي حصل اخر مرة.. تحب افكرك 
احمد ببسمة : لا فاكر كويس.. بس انا كنت عايزك في حاجة 
سارة بغضب : انجز و قول انت عايز ايه 
احمد :  بصي انا اسفة علي اللي حصل المرة اللي فاتت بس انا لما قولتلك كده  مكنش قصدي حاجة وحشة انا كنت عايز اتعرف عليكي لاني اعجبت بكي وكنت عايز اتعرف عليكي... ف تقبلي تتجوزيني 
سارة : بص انت لو عايز تتقدم لبنت بدل ما تتكل معها المفروض تدخل البيت من بابه وتكلم أهلها
احمد بنظرة اعجاب : تمام.. انا هاجي بكره علشان اتكلم معاهم.. خودلي معاد معهم 
سارة : مش هرف اخدلك معاد معاهم لان انا يتيمة الام والاب ومعرفش اي حاجة عن علتي لان محدش سال عليا بعد موتهم .. ايه رايك 
شعر احمد بالحزن بسبب كلام سارة وقال : راي في ايه 
سارة : انت عايز تتجوز واحدة يتيمة وملهاش عيلة
احمد :انا مش فارق.. انت البنت اللي انا اخترتها تكون مراتي وشريكة حياتي،، تابع بمزاح ،، بس انا عايز اعرف انا هقعد مع مين دلوقتي علشان اتقدملك.. اوعي تخدني الترب زي ما حصل في فيلم الشبح مع احمد عز
ابتسمت سارة : لا تطمن.. من الناحية دي متقلش.. انت هتقعد مع طنط سميرة و عمو عصام 
احمد بستغراب : اهل ملك 
سارة ابتسمت وبدات تتحدث وفي عينها لمعان : ايوا.. هم دول اللي ربنا عوضني بيهم عن امي و ابويا.. انت عارف.. عمو عصام وطنط سميرة عمرهم ما فرقوا بيني وبين ملك وكانو بيعملوني كاني بنتهم وزي ما بيجبو لملك كانو بيجبولي
احمد ببسمة : وانا كمان
سارة : انت كمان ايه
احمد ببسمة لطيفة : انا عايز اكون ليك الاب والاخ والزوج والحبيب.. عايز اكون كل حاجة بالنسبة لكي 
شعرت سارة بالخجل من كلام احمد وقالت : الوقت اتاخر انا لازم امشي 
احمد : استني.. هواصلك 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
في حفل خطوبة (سارة و احمد) في الفيلا الخاصة بي احمد.. كان الجميع مستمتع بالموسيقى وكان عمار يقف بجانب صديق احمد لتاتي سارة ومعها ملك.. نظر كلا من عمار و احمد الي الفتاتان وظلوا يحدقون بهم لانهم كانوا في غاية الجمال لم يكن جمالهم جذاب لي احمد وعمار فقط بال استطاع جمالهم لفت انتباه جميع من كانوا بالحفل و تجاهلت ملك نظرات عمار تمام
احمد ببسمة لسارة : هو القمر اتاخر ليه
سارة : ولهي علشان كنت بظبط الميكاب
احمد : عادي ولا يهمك.. القمر يتاخر براحته
سارة ببسمة : شكلي حلو 
احمد : انت بقالي ساعة بقول الاقمر.. الاقمر.. فكرك كنت بقول كده لمين.. انت قمري
شعرت سارة بالخجل وتحدثت ملك وهي تدعي الغضب : انت عارف لو زعلتها في يوم او اشتاكتلي منك هانتفق عليك وربنا ما يورك لما نجتمع انا وسارة مع بعض علي حد
سارة بمزاح وهي تخبط احمد بخفة : لا اطمني انا كده كده بعرف اخد حقي كويس جدا 
احمد بمزاح : انا بقول اعيد نظر في الجوازة دي لاني شكلي هتدبس
سارة بضحك : انت اتدبست خلاص ومفيش رجوع
كانو يضحكون وطول هذا الوقت كان عمار ينظر إلى ملك.. بدات اغنية انا عايزك تفضل جانبي وكانو يرقصون سول علي هذه الأغنية
احمد ببسمة لسارة : تقبلي ترقصي معيا
وافقت سارة وذهبوا وبدا يرقصون وكانت ملك واقفة مكانها ولم تنظر لعمار ابدا 
عمار ببرود : انت هتعملي كده لحد امتي 
ملك وهي تدعي الغباء : انا مش فاهمة انت قصدك ايه 
تنهد عمار وكان سيتحدث لياتي شخص ويقترب من ملك 
الشخص ببسمة : ممكن ترقصي معيا يا انسة
نظر عمار له بنظرة قاتلة جعلت الرجل يرتعب ولكن ردت ملك : انا.....
تدخل عمار بسرعة وهو ينظر للرجل بتهديد ويسحب ملك ناحيته : هي هترقص معيا 
ذهب الرجل و تحدث ملك : شكرا يا عمار ممكن تسيب ايدي بقي 
عمار : انت فكراني كنت بقول اي كلام علشان الراجل يمشي انا مش فارق معيا الراجل اصلا 
سحب عمار يد ملك ووضعها علي كتفه ووضع يده علي خصرها توترت ملك وقالت : انت بتعمل ايه 
حولت ملك ان تدفع عمار 
عمار ببسمة : ريحي نفسك مش هتعرفي
ملك : سبني يا عمار 
انتهت الاغنية وكان عمار لا يزال يمسك ملك 
ملك باحراج : الاغنية خلصت ممكن تسبني بقي 
عمار ببسمة : لأ
احمد : يا عيني علي عصافير الحب.. طب لما انتم بتحبو بعض اتطلاقتم ليه 
ابتعد عمار عن ملك وشعر الاثنان بالاحراج 
احمد لعمار : تعالي علشان انا عايز اقولك حاجة
سارة لملك : وانا كمان عيزاكي يا ملك 
احمد : انا نسيت ساعتي في الاوضة ممكن تجبهالي
ذهب عمار ليجلب الساعة لي احمد
سارة : بقولك ايه يا ملك انا نسيت الشنطة بتاعتي في اول اوضة من ناحيت السلم اللي علي اليمن اول ما تدخولي ممكن تجيبيلي الشنطة
دخلت ملك الي الفيلا وصعدت الي الغرفة بحسب توجهات سارة لها وكانت تبحث عن الحقيبة ليخرج عمار من الحمام في يده ساعة
ملك بصدمة : عمار 
عمار : انت بتعملي ايه 
ملك وهي تعقد حاجبيها : ثانية.. سارة ماجتش بشنطة اصلا !!! انت موجود هنا !!!.. ده معناه
نظرة ملك بسرعة ناحيت الباب لتجد ان هناك من يغلق الباب.. حولت ملك فتح الباب ولكن كان مغلق بالمفتاح و لم تستطيع فتحه 
ملك بغضب : افتحي يا سارة انا عارفة ان انتي اللي عملتي كده
سارة من الخارج بمزاح : مش هفتحي غير لما تجبولنا عيل 
ملك : استني عليا لما اخرج من هنا 
سارة : ده لو خرجتي.. انا منتظرة البيبي اتفاقنا انا و احمد انه لو ولد هنسمي اياد 
ملك بغضب : بطلي هزارك الرخم ده وافتحي يا سارة احسن لك 
سارة : سلام يا ملك هتوحشيني 
ملك بصراخ : سارة استني.. ساااااار
لم يدر عليها احد ونظرت لعمار وجدته يضحك 
ملك بغضب : انت بتضحك علي ايه.. عجبك الوضع اللي احنا في ده 
استلقي عمار علي السرير بسترخاء وقال : انا ولهي مش همانع لو فضلت محبوس معاكي العمر كله وبصراحه عجبني كلام صحبتك لما قالت انتم مش هتخرجو من هنا غير لما نجيب اياد 
ملك بغضب : انت جايب برود الاعصاب ده من اين انت مش شايف ان احنا محبوسين 
أغمض عمار عينه : اكيد هيخرجونا بعد الحفلة.. واطي صوتك علشان عايز ارتاح شوية 
ملك بصوت واطي : بارد
عمار بغضب : سمعتك 
ذهبت ملك ناحيت الأريكة وتجلس عليها : بقولك ايه يا عمار تفتكر ان احنا هنفضل محبوسين كتير 
عمار وهو مغمض العينين ببرود : مش فارق معيا 
ملك : هي رهف عملة ايه 
عمار : كويسة
ملك : .............
عم الصمت المكان لفترة ثم تحدث ملك
ملك : ايه رايك نلعب
عمار بسخرية : علي أساس أن احنا عيال صغيرين 
ملك : ياعم اهي اي حاجة تضيع الوقت
عمار : تمام انا موفق بس انا اللي هحدد اللعبة
ملك : تمام.. اي حاجة تكسر الملل ده وخلاص 
عمار : لعبة الصراحة وانا اللي هابدا.. قوليلي يا ملك انت ليه طلبتي الطلاق؟ جاوبي بصراحة 
تنهدت ملك : انا طلبت كده لاني مش عايز اكون اللي خاطفة جوز واحدة محتاج وجود جوزها جنبها وبعدين رهف هي الاحق بيك لان هي مراتك وحبك الاول وزي ما قولتلي قبل كده وحتي ياعمار لو انك حبتني وانا كمان حبيتك انا مش هقبل بي ده
عمار بسخرية : حد قالك قبل كده انك ممكن تكوني فيلسوفة،، نهض عمار وذهب ناحيت ملك ،، بس للاسف يا ملك كلامك ده اكد ليا انك بتحبني لانك لو مكنتيش بتحبني مكنتيش هتقولي (لو نك حبتني وانا كمان حبيتك).. صح ولا انا غلطان 
شعرت ملك بالتوتر و هي تتجنب نظرات عمار : لا يا عمار انت ممكن تكون فهمت الكلام غلظ لاني مش بحبك
عمار بسخرية : تمام.. بس انت ليه اتوترت
ملك : انت مش متوترة 
عمار ببسمة ثقة : لو قدرتي تبصي في عينيا وتقولي انك مش بتحبني انا سعتها ممكن اصدقئك.. تقدري تعملي كده يا ملك
نظرت ملك لعيون عمار : انا مش...........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عمار ببسمة ثقة : لو قدرتي تبصي في عينيا وتقولي انك مش بتحبني انا سعتها ممكن اصدقك.. تقدري تعملي كده يا ملك 
ملك وهي تنظر لي عمار بتوتر :انا..انا.. انا مش بحبك يا عمار 
اقترب عمار من ملك وهمس في اذنها : بس انا بحبك
تصبغ وجه ملك باللون الاحمر وشعرت بالحرج الشديد.. نظر لها عمار وظل يضحك شكلها
عمار ببسمة : انت هتفضلي تكذبي علي نفسك كده لحد امتي
ملك : قصدك ايه 
تنهد عمار وكان علي وشك التحدث لتدخل سارة 
سارة بغضب مصطنع : انتم لسه ماجبتوش اياد. خلاص انا هقفل وابقي ارجع بعد شوية
ملك ببسمة شيطانية ونظرة قاتلة : ولهي لوريكي يا بتاعت اياد انتي
سارة وهي تبتلع رقيها بخوف : ولهي قصدي كان شريف
ملك بغضب وهي تستعد للهجوم علي سارة : انا هوريكي اخرت اللي يمشي وراء شريف 
سارة وهي تجري بدموع : انا اسفة ولهي ما هعمل كده تاني 
ملك وهي تجري : وانت كنت ناوي تعملي كده تاني 
كان يقف عمار وهو يضحك عليهم و يتذكر ما حدث بينه وبين ملك في يوم الصباحية
عمار : ايه شغل العيال ده.. ويلا يا ملك علشان اوصلك
توقفت ملك ونظرت لعمار : و انت توصلني بتاع ايه علي فكرة احنا مطلقين 
عمار : علي فكرة انت بقي انا ممكن اردك في اي لحظة في حاجة اسمها شهور عدة لو متعرفيش ويلا علشان مش ناقص وجع دماغ
ملك بغضب : انا وجع دماغ. طيب اتفضل امشي ومتشكرين علي كرم اخلاقك.. انا همشي مع سارة 
سارة : بس انا مش هروح دلوقتي احمد هيخرجني بمناسبة الخطوبة عايزة تروحي روحي انت 
ملك بغضب : بس يا بت 
سارة بخوف : حاضر 
ملك لعمار : انت لسه واقف مش انا قولت اني....
امسكها عمار وحملها علي كتفه مثل من يحمل شوال بطاطس 
ملك بغضب : ايه الي انت بتعمله نزلني يا عمار 
سارة بشمات : ايوه عاش عليك يا عمار.. انتي فاكرة ان محدش هيقدر عليكي اوه جالك اللي هيربيكي 
ملك وهي تتحرك بعصبية لتحاول الإفلات من عمار : ولهي لكون مواريكي يا سارة الكلب ..و انت يا عم الحج فاهم غلط انا مش شوال بطاطس 
ذهب عمار وهو يحمل ملك الي السيارة وانزلها وفتح الباب
عمار : مستنية ايه يلا اركبي
ملك : انا مش فاهمك خلاص انت ليه بتعمل كده!؟ انت ليه بتعمل ده كله مش رهف مراتك حبيبتك واللي انت كنت مستعد تعمل اي حاجة علشان تنتقم ليها رجعت.. ايه بقي لزمته كل اللي بتعملو معيا. لو بتشفق علي او حاسس بالندم علشان اللي عملته معيا قبل كده. لو كان الموضوع كده فريح نفسك انا مش زعلانة ومش فارق معيا
عمار وقد تجاهل ما قلته ملك : اركبي
ملك بغضب : انا بكلمك علي فكرة.. رود عليا 
عمار : مش هينفع نتكلم هنا بس اوعدك بكرة هقولك علي كل حاجة 
تنهدت ملك وصعدت الي السيارة في هدوء وصعد عمار ايضا والتزم الاثنين الصمت طول الطريق وبعد قليل من الوقت وصلو امام المنزل نزلت ملك واغلقت الباب ونظرت لعمار من نفذت السيارة  
ملك باحراج : شكر
قالت هذا وكانت تشعر بالاحراج ثم ذهبت بسرعة ليوقفها صوت عمار 
نزل عمار من السيارة وذهب ناحية ملك : استني
استدارت ملك و نظرت لعمار . وما ان وصل عمار وأصبح امام ملك عنقها بقوة وكانت ملك متصلب بسبب الصدمة وقبلها عمار برفق علي خدها ثم ابتعد عنها ونظر لها نظرة اشتياق وكانت هذه النظرة ممزوجة بالحزن
عمار : انا جاي بكرة علشان اردك وارجعك معيا وقولت لعمي و مرات عمي 
رابط عمار علي راس ملك وتركها وغادر و كانت ملك في حيرة بسبب تصرفات عمار ولا تعلم لماذا نظر لها هكذا وصعدت لمنزلها ودخلت الي غرفتها فوجدت حقيبة هديا كبيرة وجدت بها دمية دب وعلبة شكولاتة فعلمت ان عمار هو من جلبها و ابتسمت بتلقائية وامسك الدمية وحملتها بسعادة 
__________________
في مكان اخر 
عمار : كان معاك حق بس انت ازاي عرفت انها لسه عايشة
......: مش مهم بس اكيد انت مصدقني دلوقتي صح. انت ناوي تعمل معها ايه 
عمار : مش عارف بس لازما اعرف الاول هي ناوية علي ايه
......: بص ياعمار انا مش عارف هي رجعت تاني ليه بس الي انا اعرفه ان هي كان عايزة تق.تلك معرفش هي ليه زورت موتها او هي ليه رجعت تاني.. اه صح مش ممكن تكون بتحبك ياعمار علشان كده ماقت.لتكش وممكن كمان تكون زورت موتها لان هي بتحبك وقررت تعمل كده علشان تبعد عنك بدل ما تازيك 
عمار : بس هو ايه اللي رجعها تاني بعد ده كله 
.......: ممكن تكون حست بالغيرة..
عمار : من ايه 
.......: اعتقد ان السوال الصح.. من مين ؟
عمار وقد فتح عينها علي مصرعها بصدمة : ملك 
.......: انت لازم تخلي بالك من ملك و تخلي عينك عليها في كل لحظة
عمار تنهد عمار تنهيدة طويلة ولم يقول اي شيء
.......: انت عملت ايه مع ملك 
عمار : رايح بكرة علشان اردها 
.......: خلي بالك يا عمار لان رهف مش سهلة زي ما انت فاكر وحافظ علي ملك لانها طيبة جدا ومعتقدش انك هتلاقي زيها
___________________
في الفيلا الخاصة بي عمار 
كان عمار جالس بغرفتة وهو يفكر في كلام هذا الشخص لتدخل رهف الي الغرفة وهي ترتدي قميص نوم يبرز مافت جسدها ذهبت و عانقت عمار ف استيقظ عمار من شروده وشعر بالانزعاج عندما راي رهف 
عمار : انت عايزة ايه 
رهف ببسمة وهي تقترب من عمار : في ايه مالك يا عمار انت عمرك ماكنت جاف معيا كده مش انا رهف حبيبتك 
عمار : معلش مضايق شوية 
رهف ببسمة : مش انت كنت علي طول بتقولي ان ضحكتي تنسيك هموم الدنيا
تنهد عمار : انت عايزة ايه دلوقتي 
رهف : انت بتعمل ده كله بسبب ملك.. انت حبتها يا عمار 
عمار بصدمة :...........
شعرت رهف بالغضب من سكوت عمار ولكنها ابتسمت وبدات تتقرب من عمار وقالت : مش بلا علشان ننام 
عمار : معاكي حق احنا لازم ننام دلوقتي
ذهب عمار واستلقي علي السرير و استلقت رهف بجانبه 
رهف في نفسها : انت ملكي يا عمار و مش هيسمح لاي حد ياخدك مني 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميرة : يابت قومي عمار برا علشان يردك.. منك لله قطعتي نفسي قومي بقي

ملك وهي غارقة في النوم : مش قدرة يا ماما قوليلي مش موجوده ولا اقولك خلي يجي بكرة

سمرة : طب انا اعمل ايه معها دلوقتي يارب وهي نايمة زي الميتين كده

لمعت عيون سميرة عندما وقع نظرها علي زجاجة ماء وامسكتها.. تنهض ملك وهي تقفز في مكان وتقول : البيت بغرق يا سميرة.. البيت بغرق

سميرة بغضب : قومي قامت قيامتك بقالي ساعة بصحي فيكي لحد ماصوتي اتنبح

ملك : في ايه بس يا سميرة

سميرة : سميرة في عينك يا قليلة الادب ياللي متربتيش.. قدامك خمس دقائق تغيري هدومك وتحصليني علي الطبخ والا هاجي اجيبك بالشبشب

خرجت سميرة و قالت ملك بعدم فهم : انا بردوك مفهمتش هي متضايقة ليه

بدلت ملك ملابسها لتخرج وتجد عمار جالس مع عصام فتلقي عليهم التحية وتذهب إلى المطبخ لتساعد ولدتها

___________________٠٠٠

عمار : انا جاي انهاردة يا عمي علشان ارد ملك و ارجعها معيا

عصام : بص يا ابني انت راجل والدين حلل انك تتجوز اتنين و تلاتة و اربعة ودي حاجة مليش علاقة بيها لكن زي ما انت عارف ملك بنتي الوحيدة وسعادتها عندي بالدنيا وما فيها انا و مقدرش اجبارها علي حاجة هي مش عايزها انا هسبها تقعد معاك شوية اتفقتم كان بها متفقتوش يبقي كل واحد يروح لحالو وعلي فكرة لو وافقت انها ترجع معاك ورجعتلي زعلانة انا مش هخليك تشوفها تاني حتي لو هي اللي عايزة ترجعلك

عمار : اللي انت تشوفه يا عمي

نادي عصام علي ملك واخبرها ان تجلس

عصام لملك بحب : انا هاسيبكم تتكلموا شوية شوفي انت عايزة ايه يا ملك وانا معاكي في اي حاجة انت عايزها

عناقة ملك عصام و امتلأت عينها بالدموع

عصام : بتعيطي ليه يا بنت انت صغيرة علشان تعيطي وبعدين الدموع دي مش لائقة عليكي يلا اضحكي

ابتسمت ملك ومسح عصام دموعها وذهب

_________________٠٠٠

عمار :انت موافقة

ملك : علي ايه

عمار : علي انك ترجع معيا بس المرة دي لما ترجعي مش هيكون جوازنا سوري لاني بحبك ومش عايز حد غيرك

ملك : بس انت لسه مقولتليش ازاي بتحبني وازي بتحب رهف

عمار : لو وافقتي ترجعي معيا هقولك علي كل حاجة زي ما وعدتك بس سيبك من ده كله دلوقتي انا قولتلك كتير اوي اني بحبك بس عمري ما سمعتها منك وعايز اعرف دلوقتي انت بتحبني ولا لاء

شعرت ملك بتوتر وبدات نبضها بالتسارع لم تكن تعلم كيف ترد علي عمار . دخل عصام ببسمة بشوشة وقال : ملك.. سميرة عايزاكي جوا علشان تحطو العشاء

شعرت ملك بان هناك حبل النجاة من الاجابة علي هذا السوال وذهبت بسرعة

عمار : طيب امشي انا وابقي ارجع بعد شوية

عصام : لا خلي انت هتتعشا معنا

عمار : لا.. لا.. يا عمي كده كتير

عصام بمزاح : طب ولهي لو ما اتعشيت معنا ما هخللي ملك تروح معاك في اي حته

عمار ببسمة : علي ايه ده كله

جلس عمار و عصام و سميرة وملك علي العشاء وبعد ان انتهوا جلسوا يتحدثون قليلا

عمار : طب بعد اذنكم بقي لان الوقت اتاخر

نظر عصام لملك وقال : اللي انت عايزة يا بنتي

نظر عمار لها بنظر حب كان معنا انا احتاجك بجانبي

ملك : انا هروح مع عمار يا بابا

ابتسم عصام و عناقها وقبل راسها وكان عيون سمير فيها الدموع

ملك بمزاح وهي تعانق سميرة : انا عايزة اعرف انت بتعيطي ليه كلها كام يوم ورجعالك تاني اطمني

سميرة : عارف لو عمار اشكتي منك ولهي لكون نفخاكي

ملك بغضب مصطنع : في ايه بقي انا حاسة ان هو اللي ابنك مش انا.. خلاص لو ده اللي هيريحك روح ياعمار وانت طلاق بالتلاتة علشان سميرة تستريح

عمار وهو يتابع مزاح ملك ببسمة : كده يا عمتي انت جاية علي خراب بيتي

__________________٠٠٠

سارة بفرح وهي تعانق ملك : وحشتني اوي يا ملك

ملك : وانت اكتر امال فين عمر

عمر من خلف ملك : انا هنا يا مرات عمو

ملك : ايه مرات عمو دي قولي يا لوكا وبعدين انا شكلي هخلع عمك واتجوزك انت ايه رايك

عمر ببراءة : بس انا مش هوافق

ملك : ليه بقي ان شاء الله.. هو انا مش حلو

عمر بنفس البراءة الطفولية : لا طنط لوكا شكلها جميلة بس انا مش هوافق لان عمو عمار بحب لوكا اوي

شعرت ملك بالخجل واتاي عمار وحمل عمر وقال له وهو ينظر لملك بحب : ايوا.. بحبها وبحبها اوي كمان بس هو مش بتحب عمو

ملك : لا ولهي ماتصدقهوش

عمار بخبث : يعني انت بتحبيني

ملك بغضب : لا بكرهك

سارة : تعالي بقي يا عمر لان اكيد عمو و لوكا عايزين يرتاحوا شوية

اخذت سارة عمر وذهبت. صعدت ملك وعمار الي غرفتهم لتقابلهم رهف وهي ترتدي قميص نوم شفاف ضيق ويوضح معالم جسدها.تجري رهف علي عمار وتعانقه فيشعر عمار بالضيق ثم تقف علي اطرف اصبعها و تقبل برفق علي شفاه شعر عمار بالصدمة ثم ابعدها وأشار الي ملك

رهف : ايه ده انت ردت ملك انا اسفة جدا ياملك انا اسفة ماختش بالي ان ملك موجودة. انا اسفة يا ملك

ملك ببسمة : لا عادي وبعدين حاجة طبيعية ان الوحدة تبوس جوزها

رهف ببسمة : انا فراحة ان انت مازعلتيش. اكيد انتم محتاجين ترتاحوا شوية . انا هبقي استناك بكرة يا عمار

ذهبت رهف الي غرفتها وكان يرد عمار التحدث الي ملك التي ذهبت الي غرفتهم بدون ان تقول اي شيء

______________٠٠٠٠٠

في غرفة عمار

عمار : انا اسف عل اللي حصل من شوية

ملك : وانت بتعتذر لان مراتك باستك مفيش حاجة تتاسف عليها يا عمار طبيعي ان الحاجة دي تحصل بين اي حد ومراته

عمار : يعني انت مش زعلانة ولا غيرنة

ملك : وهزعل من ايه

عمار بغضب : ولا حاجة ممكن لاني بحبك مثلا وكل شوية بكتشف ان انا مش فارق معاكي

ملك : انا مقولتش كده

عمار :ومعني كلامك ايه

ملك :ما انت كده كده بتحبها ف انا ادخل ليه

عمار : قولتلك مليون مرة ان انا بحبك انت انا مش عارف انت ليه مش عايزة تصدقي

ملك : احنا فيها ممكن تقولي انت ازاي بتحبني وازاي بتحبها

عمار وهو يتنهد : انا ممكن اكون كنت بحب رهف بس مش دي رهف الي انا حبتها حتي لو كانت هي هي نفس الشخص انا بالنسبالي رهف اللي انا حبتها ماتت يوم الحادثة وبعد كده جيتي انت ومش عارف ازاي او امتي حبيتك ولقتني بنجذب لكي اكتر واكتر وعارف و متاكد اني بحبك انت ومش بحب حد غيرك.. دلوقتي بعد ما عرفتي انا كمان من حقي اعرف انت بتحبني ولا لاء

ذعرت ملك بصدمة من كلام عمار الذي ياكد انه لا يفكر يا حد غير وظلت صامت ولم ترد

عمار : انت ساكته ليه رودي عليا يا ملك انت بتحبني ولا لاء

ملك هي تغمض عينها وتلقي بالكلام دفهة واحدة : ايوه بحبك وكنت فاكرة انك بتحب رهف علشان كده كنت بقنع نفسي ان اللي انا فيه ده مش حب.. وبالنسبة للي حصل برا من شواية ايوه غيرت عليك بس محبتش اظهر كده

فتح عينها لتجد عمار يبتسم وكان شكله ابتسامته جذابا وامسكها وحملها واستدار بها في الهواء ثم انزلها و عنقها بقوة

عمار : قوليها تاني

ملك باحراج : انا بحبك

عمار : وانا بموت فيكي..لمت رهف باستني انت قولتي ان دي حاجة عادية بين المتجاوزين صح

ماك وهي تفهم الام يرمي عمار بكلامه : انت…

ولكن قد طبع عمار قبلة رقيقة علي راسها قبل ان تكمل كلامها فكانت ملك في حالة صدمة واحمر وجهها بالكامل

عمار بسخرية : انت كنت فاكرة ايه

ملك بخجل : ولا حاجة

عمار : بس عاجبتني فكرت صحبتك لما قالت نجيب اياد بس انا مش عايز اياد بس انت عايز بنت كمان وعايز اسميها ملك علي اسمك
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
تستيقظ ملك فتجد ان عمار مازال يعنقها وعندما حولت التحرك عنقها عمار بقوة اكثر فنظرت اليه لتجده نائم فظلت تنظر له بهيام ونظرة الي شعره الناعم واخذت تداعب شعره وعندما نظرت اليه مجددا وجدته مستيقظ

ملك بخجل : انت صحي من امتي!!؟

عمار ببسمة : انت بطلتي ليه؟

ملك وهي تحول تغيير الموضوع : الوقت.. انت كده ممكن تتاخر علي الشغل

عمار ببسمة : مفيش حاجة اهم منك بالنسبة لي لا شغل ولا غيره

ملك : طيب ممكن تسبني علشان اقوم

عمار وهو يضمها اليه اكثر : يعني انت بقولك انه مش فارق معيا حاجة غير اني اكون معاك و انت بتقوليلي سيبني علشان اقوم اكيد اجابتي هتكون لا

ملك بخجل : سبني بقي يا عمار

عمار ببسمة : ممكن اسيبك بس هتديني ايه في المقابل

ملك : انت عايز ايه

عمار : انا عايز بوسة

اقتربت ملك منه بخجل و قبلته علي خده

عمار : انت بتسمي دي بوسة.. انا هوريكي البوس بيبقي ازاي

طبع عمار قبلة رقيقة علي شفاهها فتصبغة ملك بالون الاحمر و دفنت ملك راسها في صدره لم تكن ترد النظر له

عمار ببسمة : في ايه انت كويسة

ملك :……

عمار : في ايه رودي عليا

ملك :……

ابتعد عمار عنها وكان يرد ان يرها ولكنها كانت تخبئ وجهها بيدها

عمار بقلق : في ايه يا ملك ما تردي عليا

ملك بخجل وهي لازالت تخبئ وجهها : مفيش حاجة

ابعد عمار يدها عن وجهها ليجد وجهها يشع من بالاحمرار و ظل يضحك عليها

ملك بغضب : انت بتضحك علي ايه


عمار بسخرية : اللي يشوفك وانت بتتكلمي امبارح بلا مبالاة وبتقولي ان دي حاجة عادية ميشفكيش دلوقتي

ذهبت ملك وهي مشتعلة بالغضب ليمسكها عمار و يسحبها في حضنه

ملك بغضب : سبني ولا اقولك روح لحاجة رهف اهي جريئة عني وهترضيك

عمار : انت متضايقة ليه

ملك بغضب : انا مش متضايقة حد قالك ان انا مضايقة

عمار بضحك : ماهو باين انك هادية خلاص

ظلت ملك تتحرك لتفلت من عمار

عمار ببسمة : متحوليش لانك مش هتعرفي غير لو انا سبتك

ظلت ملك تتحرك بعصبية الي ان صادمة شفاه عمار براسها ف تركها عمار ونزفت شفاهه وعندما نظرت ملك للدم شعرت بالقلق علي عمار

ملك بقلق : انت كويس يا عمار.. انا اسفة ولهي ما كان قصدي

عمار ببسمة : اهدي ما حصلش حاجة ده جرح صغير و الدم هيقف بعد شوية.. بس عارفة انا فرحان جدا

ملك بستغراب : ليه !؟

عمار بحب وهو يربط علي راسها : لانك خايفة عليا


ملك بغضب : بطل هزار

عمار وهو يقبل جبنها برفق : انا بتكلم بجد.. انا بحبك اوي يا ملك

ملك بخجل : وانا كمان

عمار ببسمة : وانت كمان ايه

ملك وهو تنظر إلى عينها : وانا كمان بحبك يا عمار

امسك عمار قلبه : اه يا قلبي مش قادر

ملك بخوف : انت كويس يا عمار.. في ايه

عمار ببسمة : انا لسه مش متعود علي انك تقوليلي انك بتحبي انا حاسس ان مش انت ملك اللي انا كنت عايش معها قبل كده

ضربته ملك بخفة علي صدره : انت رخم اوي يا عمار انا بكرهك

عمار بحزن وهو يضع يده حول خصرها ويجذبها اليه : واهون عليكي

ملك وقد تورد خديها وحاولت تغير الموضوع : الوقت.. انت كده هتتاخر علي شغلك.. يلا غير هدومك علشان تمشي قبل ما تتاخر

عمار بخبث : اه دي حجة علشان تشوفي عضلاتي انا مكنتش اعرف انك كده يا ملك

ملك بتوتر : لا ولهي انا مكانتش…..


عمار : هههههههههه

شعرت ملك بالغضب بسبب سخرية عمار منها : انا همشي علشان تعرف تغير برحك

عمار ببسمة : استني

ملك : عايز ايه

عمار : ممكن تطلعيلي قميص وبنطلون من الدولاب

ملك : حاضر

ذهب ملك لتحضر له الملابس بينما كان عمار قد خلع التيشرت الذي يرتديه

ملك :هم دول

عمار : ايوه

ملك : انا هطلع برا علشان تعرف تغير براحتك

عمار بتوجع : اه

ملك بخوف : في ايه

عمار : دراعي شد

ملك : طب اهدي ومتحولش تحركوا علشان ميوجعش

عمار : ممكن اطلب منك طلب

ملك : نعم

عمار :ممكن تلبسيني القميص

نظر له ملك نظرة شك : ………

عمار : خلاص مش عايز حاجة انا هلبسه لوحدي

ثم حاول عمار ان يحرك زراعه : اه

ملك بخوف : خلاص متحركوش

امسكت ملك القميص وبدات تلبس القميص لعمار وادخلت زراعيه داخل القميص وجاءت لتغلق ازرار القميص فنظرت الي عضلات عمار وشردت لثانية

عمار ببسمة : انت سرحانة في ايه

ملك بخجل : ولا حاجة

بدات تغلق ازرار القميص وبعد ان انتهت عنقها

ملك بصدمة : انت كنت بتضحك عليا.. طيب ابعد كده

دفعته ملك وخرج من الغرفة لتجد رهف امام الغرفة

رهف ببسمة : صباح الخير يا ملك

ملك : صباح النور.. هو في حاجة

رهف : لا انا كنت عايزة اقول لعمار حاجة

خرج عمار في تلك اللحظة بعد ان اكمل تبديل ملابسة

عمار ببسمة لملك : كده تسيبي جوزك حبيبك لوحده،،عمار بصدمة،، رهف انت ايه اللي مواقفك هنا


رهف ببسمة وهي تتخطي ملك وتخبطها في كتفها لتصل الي عمار وتقول وهي تعانقه : انا كنت عايزة اسلم عليك قبل ما تمشي علي الشغل زي ما كنت متعودة دائماً

قبلته رهف علي خده هي تنظر لملك لتجعلها تشعر بالغيرة ولكنها لاحظت جرح شفاه عمار وظنت ان ملك السبب فنظرت لها بغضب

ملك وهي تدفع رهف بعيدا : بعد اذنك انا كمان عايز اسلم عليه قبل ما يمشي

نظر لها عمار وابتسم لانه توقع انها ستفعل مثل رهف بسبب غيرتها وعندما نظرت له ملك شعرت بالاحراج فقالت : خلي بالك من نفسك وابقي قول الدعاء قبل ما تمشي

عمار بخيبت امل : ده بس مفيش حاجة تاني

ملك وهي تدعي الغباء : حاجة تاني زي ايه

عنقها عمار وهمس في اذنها : حاجة زي كده

شعرت ملك بالاحراج وكان هذا تحت انظار رهف التي كانت تجن من هذا المنظر ولكنها كانت تسيطر علي نفسها.. ذهب عمار ونظرت رهف لملك بنظرة مرعبة لو كانت النظرات تقت.ل لكانت ملك مي.ته من نظرات رهف لها

_________________٠٠٠

ادهم : اهدي عمار مش هيعمل حاجة

اتي عمار ودخل المكتب ليجد احمد جالس مع ادهم

عمار لي ادهم :كويس ان انت جيت انا كنت هكلمك بالليل

احمد بستغراب : انا ليه حاسس ان في حاجة فتني.. ومن امتي وانتم صحاب كده

عمار : اخرس دلوقتي.. المهم يا ادهم انت عارف هي ليه كانت عايز تق.تلني

ادهم : للاسف انا مش عارف.. انا عرفت كده عن طريق الصدفة ولما هي عرفت ان انا عرفت هي ناويا علي ايه.. هددتني بسارة وعمر وانت كنت بتحبها بهوس علشان كده ما كنتش هتصدقني ف اجبرت اني اطلق نور وابعد عنها علشان ما تاذيش نور او ابني

احمد : هو انا ليه عامل زي الاهبل في الزفة..وانت ياعم ما تقولي مين دي اللي عايزة تقت.لك

عمار بغضب : اخرس

احمد : حاضر

عمار بغضب : انا ازاي كنت مغفل للدرجة دي

ادهم : مش مهم اللي فات المهم انت ناوي تعمل ايه في اللي جاي

عمار : انا هقولك انا ناوي اعمل ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
في المساء في الفيلا الخاصة بي عمار

عمار : مساء الخير

نور و ملك : مساء الخير

عمار ببسمة :نور.. في حاجة مهمة عايز اتكلم معاكي فيها

نور بستغراب : طب ما تتكلم يا عمار مفيش حد هنا غير ملك

عمار : دي حاجة خاصة بيكي انت مينفعش حد يسمعها.. انا هقولك ولو انت عايزة تقولي لملك بعد كده قولها دي حاجة رجعة ليكي

نور بقلق : في ايه ياعمار

ذهبت نور مع عمار وجلسوا يتحدثون قليلا وكانت ملك جالسة علي الأريكة.. نزلت رهف وجلست بجانب ملك وحولت ان تستفزها

رهف ببسمة خبيثة : عمار حبيبي هينام معيا انهاردة.. انا اسفة يا ملك انت ممكن تكوني اتضايقتي بسبب كلامي

ملك ببسمة : الشرع حلل للراجل اربعة بس بشرط انه يعدل بينهم وكده عمار بيعمل اللي ربنا امرنا بيه ف اطمني انا مش مضايقة

اشتعلت رهف بالغضب بسبب برود ردود ملك. جاء عمار ونور بعد ان انتهوا من الحديث و استئذانت وصعدت الي غرفتها وهي تفكر في كلام عمار لها

ملك بقلق : انت قولتلها ايه شكلها قلقانة ومتوترة

عمار بحب : مش هينفع اقولك بس انا عايزك انت كمان لان في حاجة عايز اقولها لكي

شعرت ملك بالخجل وتدخل رهف بغضب : بس ازاي انت كنت معها امبارح.. المفروض تكون معيا انهاردة

عمار ببرود : انا مقولتش اني هكون معها كل الي قولته اني عايزها في كلمتين بعد اذنك بقي ولا تحبي تيجي معانا

اخذ عمار ملك وذهبوا وكانت رهف تقف في متصلبة في مكنها وكان البرق قد صعقها

رهف في نفسها بصدمة : ازاي تبصلي كده يا عمار مش انا رهف الي انت مكنتش بتقدر تبعد عنها ازاي.. ازاي ،،اكملت بجنون،، كله بسببها هي اللي خالتك تنساني.. ايوه هي السبب.. انا اسفة يا ملك بس كله الا عمار.. عمار ملكي ومش هخلي حد ياخده مني او يشاركني فيه

___________________٠٠٠

في غرفة عمار

ملك بحزن : نعم

عمار بحب : هو الجميل زعلان ليه

ملك : مفيش انت كنت عايز ايه

عمار ببسمة وهو يعنقها : ايه الجفاء ده.. في يا حبيبي او ياقلبي لا انا زعلان كده ومش هديلك الهدية اللي انا جبتهالك

ملك بفرحة : بجد انت جبتلي شكولاتة

عمار ببسمة : انا قولت عدية مقولتش حاجة حلوة.. لو انت عايزة شكولاتة خلاص انا هرجع الهدية وابقي اجبلك شكولاتة

ملك : لا خلاص هات الهدية

اخرج عمار علبة حمراء من جايبه وفتحها وكانت سلسلة ذهبية في قلادة علي شكل قلب

ملك ببسمة : دي جميلة اوي.. بس اكيد دي غالية جدا

عمار ببسمة : مفيش حاجة تغلي عليكي.. وبعدين افتحيها كده

فتحت ملك القلادة لتجد صورة لعمار

عمار : عجبتك

ملك بفرحة : حلوة اوي.. امممم

عمار : في ايه

ملك باحراج : ممكن تلبسهالي

ابتسم عمار و امسك القلادة والبسها لملك

عمار بحب : جميلة جدا

ملك : معاك حق شكلها حلو اوي

عمار وهو يعانق ملك من ظهرها : مش هي اللي حلوة انت اللي جميلة

ابتعد ملك عن عمار و استدارت وعانقته : شكرا يا عمار

بدلها عمار العناق : هو ايه اللي شكرا انا جوزك مش عايز اسمعك بتقولي شكرا دي تاني

دفنت ملك راسها في صدره وتحدثت بصوت حزين : ممكن اسالك سوال

عمار بقلق :اسالي اللي انت عايزها

ملك : انت بتحبني يا عمار

عمار ببسمة : انت رهف ديقتك

رفع عمار راسها بحيث كان وجهها مقابل له ثم قبلها برق علي شفاهها

عمار بحب : انا بحبك اوي يا ملك ولو مش مصدقاني انا مستعد اعملها تاني

ثم قبلها مرة أخرى وعنقها بقوة

ملك ببسمة : وانا بحبك اوي يا عمار

_________________________٠٠٠

في غرفة رهف كانت رهف ترتدي قميص نوم احمر اللون وقد كان هذا القميص حرفيا لا يغطي الي اساسيات جسدها ويظهر أنوثتها التي قد يخضع لها اي رجل وكانت تجلس و تنتظر عمار وبعد فترة من انتظرها دخل عمار وعندما وجدها بهذا المنظر لم يستطيع منع احتقاره لها فقد كان يزداد كره عمار لها اكثر فأكثر.. جرت ملك عليه وعانقته

رهف ببسمة : انا بحبك اوي ياعمار وانت كمان بتحبني صح

عمار بغضب وهو يبعدها عنه ويمسكها من زرعها بقوة : طب لما انت بتحبني اوي كده.. ليه لما انت عايشة مرجعتيش بعد الحادثة ومفكرتيش انا كنت بحبك ازاي وايه اللي حصلي بعد موتك اللي انت زورتي

رهف بتوجع و دموع : اه يا درعي.. سيب دراعي يا عمار

تركها وهو يشتعل بالغضب ولا يستطيع ان يسطر علي نفسه وشعرت رهف بالتوتر عندما سمعت كلام عمار وبدات في البكاء وتحدثت وهي تختلق الاكذيب : لان ادهم هددني بعد ما انت ماضربته وقالي اني لو مابعتش عنك هيمو..تك علشان كده انا

مقدرتش افضل معاك لاني خوف لايزيك يا عمار انا عملت ده كله علشانك ولما سمعت انك اتجوزت خوفت لتبعد عني او يجي حد و ياخذك مني.. ماتبصيش كده يا عمار انا بحبك وعملت ده كله علشان

لم يستطيع عمار تحمل ان يستمع للمزيد من اكذيبها وغادر وهو ينظر لها بدناوي كيف لها ان تكون بارعة في اختلاق الاكاذيب لو لم يكن يعلم عمار حقيقتها لكان قد صدقها

____________________٠٠٠

كانت ملك تجلس في غرفة عمار وهي لاتعلم لماذا تشعر بالوحدة و الحزن بدون عما وكانت تجلس علي السرير وهي تتذكر كل ذكريتها مع عمار وتتذكر كل المواقف التي حدثت بينهم وتبتسم بعفوية في كل مرة تتذكر فيها عمار وهو يقول لها انه يحبها وبينما كانت شاردة وجدت باب الغرفة يفتح لتنظر وتجد عمار يدخل ويذهب ويجلس بجنبها و يحتضنها

ملك بستغراب : مش انت المفروض تكون انهاردة مع رهف

عمار : حولت بس مش عارف اقعد معها ولما قعدت معها لقيت نفسي مخنوق وخرجت من هناك لقيت نفسي جاي علي هنا.. انا تعبان وعايز انام

حملها عمار و وضعها علي السرير واستلقي بجنبها ثم اخذها في احضانه

عمار : ممكن اطلب منك تعملي حاجة

ملك : في ايه

عمار ببسمة : عايزك تلعبي في شعري

ابتسمت ملك و داعبت شعره ثم بعدها بقليل نام عمار.. كان عمار مثل الطفل الخاف الذي لايشعر بالامان الا في احضان والدته.. نظرت ملك الي عمار الذي كان يبدو شديد الوسامة ف احمر وجهها خجلا.. نامت ملك هي الاخري بعد فترة قصيرة من الوقت وكانت تشعر بالسعادة لان عمار بجنبها

_______”””
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
تستيقظ فتجد الذي يراقبها بحب وهو يحتضنها

عمار ببسمة : صباح الخير يا ملاكي

ملك : صباح النور

تتحرك وتعانقه هي ايضا وهي تبتسم

عمار ببسمة : ايه رايك نسافر يومين انا وانت

ملك بستغراب : ليه

عمار : متوقتش انك ممكن تكوني كارهة الفكرة

ملك : لا مش كرهها بس مستغربة لانك وراك شغلك وفي العادي انت ما بتكونش فاضي

ابتسم عمار ثم قبلها علي جبينها : يعني انت كنت قلقانة عليا وعلي شغلي.. خلاص هقولك ليه.. انا كنت مخطط اني اسافر معاكي بس لما اعرف انت بتحبني ولا لاء حاجة كده زي شهر العسل..وكمان لاني مخنوق الفترة دي وعايز ابقي معاكي لوحدنا.. يلا بقي قوليلي تحبي نروح فين.. مكان علي البحر ولا نسافر برا مصر

ملك وقد ظهر البريق في عينها من هذا العرض : هو السفر برا مصر حاجة شيقة بس مفيش حاجة تقارن بجمال وروعة البحر علشان كده البحر بس هنروح فين

عمار ببسمة : في شالية بتاعنا في الساحل الشمالي وعلي فكرة احنا هنسافر بالليل

ملك بفرحة : واو.. الساحل روعه.. شكرا يا عمار

عمار ببسمة : بدل شكرا ممكن تعملي حاجة تانية زي كده

طبع عمار قبلة علي شفاهها

ملك بخجل : هو لازم يعني

عمار ببسمة خبيثة : لو معملتيش كده انا هعمل حجات تانيه واحد…. اتنين…تلا…

لم يكمل الرقم ثلاثة لانها قد قبلته فعلا وقفزت من السرير بسرعة

عمار وهو يضحك : انت جريتي كده ليه

ملك : بصراحة مش مدياك امان

عمار ببسمة وهو ينهض ويحاول ان يمسكها : مش انت بتقولي انك مش بتختفي من حاجة وعملالي فيها ست الشجاعة

خايفة ليه دلوقتي

ملك بضحك وهي تجري منه : لا ده مش خوف يابابا ده اسمه حفاظ علي الشرف

امسكها عمار وسحبها في حضنه : مسكت دلوقتي مش هسيبك غير لما تقولي كلمة السر

ملك ببسمة : انا بحبك

عمار بحب : ما اسمهاش انا بحبك اسمها انا بعشقك

ملك بحب : انا بعشقك ياعمار

____________________٠٠٠

في المساء كانوا جميع عائلة عمار باستثناء رهف التي ظلت في غرفتها في الصالون يودعون عمار وملك وبعد ان ودعوهم ذهب عمار وملك الي السيارة وذهبوا في طريقهم

ملك : انت متاكد انه عادي لو ماجبناش هدوم معنا

امسك عمار يدها ثم قبلها وابتسم لها : اطمني ان مجهز كل حاجة.. دلوقتي نامي شوية لان الطريق طويل

ملك ببسمة : لا انا هفضل صاحية معاك

لم تمر نصف ساعة وكانت ملك قد غفت بالفعل ونظر لها عمار ثم ابتسم وقال : هو ده اللي هتفضلي صاحية معايا

اوقف عمار السيارة وعدل مقعد ملك وجعله يفرد ثم خلع جاكيت البدلة ووضعه عليها وقبلها علي راسها برفق وبعد ذلك عاد للقيادة مرة اخر وبعد ساعات من القيادة قد وصل عمار الي الشاليه الخاص به فوجدها نائمة بعمق فحملها ودخل بها الي


الشاليه ثم الي غرفة النوم

واستلقي بجانبها

____________٠٠٠

في مكان اخر

شخص علي الهاتف : انا عرفة مكنهم هم في الشاليه اللي في الساحل

…….: تمام راقبهم لحد ما جيلك انا هاوصل بعد شوية

الشخص : تمام

___________٠٠٠

صباح اليوم التالي

عمار : يلا علشان نفطر و ننزل البحر

ملك : افطر انت.. لاني لسه هغسل وشي واغير هدمي

عمار : انا هنزل بس هستناكي نفطر مع بعض

نزل عمار بالفعل وبعد دقائق نزلت ملك وهي ترتدي توب لونه سماوي شيفون مبطن بطبقة بيضاء خفيف و شورت قصير بنفس اللون وقد تركت شعرها الطويل اللامع بدون ان تربطه


ملك بخجل : شكلي حلو

نظر عمار لها وكان وقد شرد في هذا الجمال الذي امامه

ملك باحراج : هو مش حلو خلاص انا طلعة اغير

عمار وهو يمسكها من يدها : استني تغيري ايه.. انا كنت سرحان لاني افتكرت للحظة ان القمر واقف قدامي

ملك بخجل وهي تغير الموضوع : ايه ده انت جهزت الفطار

جلست ملك في المقعد المقابل لعمار وكانوا يتناولون الطعام وبعد ان انتهوا ذهبوا الي البحر الذي قد كان مقابل لي الشاليه الخاص بي عمار وكانت لون مياه البحر نقي وشفاف تستطيع ان ترا الارض منه بكل وضوح

ملك وهي تنظر الي هذا الجمال : واو البحر شكله جميل جدا بس يا عمار هي ليه مفيش مباني تانية هنا غير الشاليه بتاعكم

عمار ببسمة : لا في مباني وقري سياحيه واماكن ترفيهية بس ده كله بعد عن هنا واحنا اخترنا نبني هنا علشان الخصوصيه علشان لما نيجي نصيف هنا الستات تكون علي راحتها

ذهب عمار ناحيتها وحملها ودخل بها الي البحر

نظر لها بخبث وقال : هيبقي احساسك ايه لو سبتك

ملك بخوف : ما تهزرش ياعمار

عمار بمزاح : وانت هتقدري تعملي ايه لو انا عملت كده بعد التفكير ولا اي حاجه خلاص انا هسيبك

شعرت ملك بالتوتر فقبلته وقالت : مش انت عايز كده نزلني بقي

عمار ببسمة : حبيبتي ذكية وبقت بتفهم انا عايز ايه من غير ما اتكلم

قال هذا ثم انزلها ببطء الي ان وصلت قدمها للارض وبعد ان شعرت ملك انها بامان رشت الماء في وجه عمار وقالت : انا كده خدت حقي

وظلت تضحك عليه

عمار بنظرية تحدي : يعني الموضوع بقي كده

ثم بدأ يرش الماء عليها هو الاخر وظلوا هكذا لفترة من الوقت الي ان تعبوا وخرج من الماء.. كانت هناك شجرة كبيرة بجانب الشاليه وضعوا فراش كبير تحت هذه الشجرة و احضروا بعد المقبلات وجلسوا تحت ظل هذه. الشجرة جلست ملك واستندت ملك بظهرها علي الشجرة واستلقي عمار علي الفراش ووضع راسه علي سقيها وكانت ملك تداعب شعر عمار .كان عمار وملك في حالة من السعادة ولكن كان هناك من يرمقهم بنظرة حسد وكراهية

_______________٠٠٠


بدلت ملك ملابسها ثم نزلت

ملك بفرحة : انا جاهزة

اخذها عمار وذهب الي الاماكن الترفيهية بالقارية التي بجانبهم وعندما ذهبوا هناك اعجبت مالك لتلك الاضواء وتلك الالعاب التي هناك

ملك بحماس : تجي نعمل مسابقه هنلعب كل الألعاب واكتر واحد هيكسب هكون هو اللي كسب في التحدي ويطلب اي طلب من التاني

عمار ببسمة : انت عايزة

ملك بحماس : كان في واحد بيبيع كباب.. انا عايزة منه

عمار : بس الراجل ده زحمة اوي

ملك : مليش دعوة ان اللي كسبت وده طلبي

عمار : تمام بس خليكي هنا وانا هروح اجيب وارجع تاني

ملك : تمام

ذهب عمار ليجلب الكباب ولكنه استغرق الكثير من الوقت.. كنت ملك تجلس وهي تنظر لعمار وتضحك بينما تراه وهو يحاول ان يدخل بين هولاء الناس ليجلب الكباب لها ولكن بدات ملك تفقد الوعي وبينما كانت تفقد الوعي شعرت بحركة خلفها لتجد شخص لم تميز ملامحه ولكنه كان يبتسم.. بعد ان جلب عمار الكباب عاد للمكان الذي كانت به ملك ولكنه لم يجدها فشعر بالصدمة …..

_________٠٠٠
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ملك وهي لا تستطيع الرؤيا بوضوح : انا فين !!؟

بعد ان اصبحت الرؤيا واضحة بالنسبة لملك لم يكن هذا يشكل فارقا لان المكان باكمله كان غارق في الظلام سمعت ملك صوت احد وكان قول : هي صاحية دلوقتي

ثم ذهب ولم تسمع ملك اي صوت اخر غير صوت خطوات التي تبتعد ثم اشعل مصباح كان فوق ملك

……..: اهلا يا ملك

ملك بصدمة : انتي!؟

رهف بسخرية : ايوا انا موحشتكيش ولا ايه.. بس للاسف يا ملك الظاهر انك هتوحشيني اكتر ولا علشان اكون صريحة انت مش هتوحشيني خالص

ملك بقلق : انت هتعملي ايه

رهف ببسمة مختلة : هبعتك للملكوت الاعلي

ملك : انت بتعملي كده ليه

رهف : الموضوع مش شخصي بس دي هتكون نهاية اي واحده تقرب من عمار حبيبي

ملك بغضب : انت مجنونة

رهف ببسمة وهي تمسك مسدس وتوجهه علي ملك : معاكي حق انا مجنونة بعمار وعلشان انا طيبة قوليلي ايه هي امنيتك الاخيرة

اغمضت ملك عينها وتذكرة كل ذكرياتها مع الجميع

بينما كانت مغمضة عينها سعمت صوت ضوضاء وعندما فتحت عينها وجدت عمار ورجال شرطة..

امسكت رهف ملك و وضعت المسدس علي راسها

رهف بغضب : اوعي حد يقرب مني والا انت اللي هتزعل يا عمار

عمار بقلق وهو يحاول ان يقترب من رهف : اهدي يا رهف

رهف بصراخ وهي تضغط علي المسدس برفق : ابعد خليك مكانك والا هاتخسر حبيبت القلب

عمار بغضب : انت ليه بتعملي كل ده

رهف ببسمة عريضة والدموع تزل من عينها : كله بسببك انت وعائلتك.. الاول ابوك دمر شركة ابويا وخلها تفلس وبعدين ابويا مات بسببه وسبني انا واخويا اللي مات بردو لما حب واحد وطلعت بتحبك انت ولما قرر يركز في شغله وحاول يقوم شركة وكانت بدات تقوم فعلا جيت انت وعملت زي ما ابوك عمل دمرتله الشركة اللي تعب علشان يقومها ولما افلست تاني اخويا ياس من الدنيا وانت..حر وانا غيرت اسمي وجيت علشان انتقم ليهم منك ومن ابوك بس مقدرتش اعمل كده لاني كنت غبية

و حبيتك حولت اكرهك اكتر من مرة وانتقم منك بس مقدرتش و كان حبي ليك بيزيد وعلشان مقت..لتكش قررت ابعد عنك لاني بكره نفسي لاني حبيت الشخص اللي كان هو وابو السبب في دمار علتي و زيفت موتي وبعدت عنك.. والباقي انت عرف.. شوفت سخرية القدر ابوك كان السبب فموت ابويا وانت كنت السبب في انتح.ار اخويا وهتكون دلوقتي السبب في موتي بس عارف ايه الغريب في ده كله.. ان انا مش قدرة اندم حتي اني حبيتك

عمار بصدمة : هو انت

رهف ببسمة و الدموع قد ملأت وجهها: ايوه انا ريم البدري

عمار : اهدي يا ريم الكلام الي انت بتقول ده مش كل الحقيقة في حاجات كتير انت متعرفهاش

ريم بغضب : و مش عايزة اعرف حاجة

عمار : ايوه ابويا و ابوكي كانو شركاء في الشركة بس ابوكي قدر بطريقة ما انه ياخد حق ابويا في الشركة وطرده منها بس بابا بداء من جديد لحد ما عمل شركة لوحده والشركة بتاعت ابويا كانت كبيرة وناجحة ولما ابوكي عرف رجع لي ابويا وحول يقنعه بالشراكه بس بابا رفض ف ابوكي حول يقت.ل ابويا.. ابويا مكنش مصدق اللي هو عمله لانهم كانو صحاب جدا ف رفع قضية علي ابوكي بسترتداد نصيبه في الشركة من ابوكي وقدر انه يكسب القضية لانهم اكتشفو ان ابوكي كان مزور الورق اللي بيقول ان ابويا متنزله عن حقه في الشركة وكان هيتحبس بس ابويا مهنش عليه صديق عمره يروح السجن فرع محامي لابوكي علشان ميتسجنش وبعد كده بفتره عرفنا ان ابوكي مات واكتشفنا ان الشركة كانت عليها غرامات كتيرة و اخوكي فعلا كان بيحاول يقوم الشركة بس معرفش وانا ساعدته انه يقومها وبعديها بفترة عرفنا انه انتحر وابويا كان عارف ان ابوكي كان لي بنت صغيرة ودورنا عليكي كتير علشان نديكي حقك بس ده كله كان من غير فيدة لاننا مقدرناش نلاقي البنت الصغيره

ريم بصدمة :انت بتقول ايه

عمار : دي الحقيقة

ريم ببكاء شديد : انت بتكذب صح

عمار : ولهي انا ما كذبت عليكي في حرف واحد.. متخليش النهاية كده يا ريم.. احنا ممكن نرجع كلنا مع بعض من غير ما حد يحصله حاجة وممكن تعيشي معنا كجزء من عيلتنا.. ارجوكي يا ريم ارمي المسدس ده بعيد

تركت ريم ملك وابعدت المسدس عنها فجلست علي الارض وظلت تبكي بهستريا بسبب كل ما حدث وجاء رجال الشرطة ليقبضو عليها ولكن عمار منعهم واخبرهم انه متنازل عن حقه فتركوها وذهبوا وقف عمار وملك حول ريم التي كانت تبكي بشدة ولم يكونو يعلمون كيف يواسوها.. بعد فترة من الوقت وعندما هدات ريم قليلا اخذ عمار ريم وماك في السيار ليعودوا للمنزل

________________٠٠٠

في صباح اليوم التالي

كان هناك من يطرق بابا غرفة عمار ففتح عمار الباب وكانت ملك

عمار : صباح الخير

ملك : صباح النور.. هي رهف كويسة

عمار : الحمد لله.. هي نايمة من امبارح وكانت تعبانة شوية بسبب الأحداث بتاعت امبارح

ملك : طب ممكن نتكلم برا الاوضة شوية علشان عايزة اقولك حاجة ومش عايز صوتنا يضايق ريم

خرج عمار من الغرفة واغلق الباب ووقف مع ملك

ملك وهي تتنهد : عمار انت لازم تطلقني

عمار : كنت عارف انك هتقولي كده وطلاق مفيش واقفلي علي الحوار ده

ملك : اسمعني يا عمار

عمار : انا قولت الحوار ده منتهي

ملك ببسمة : ريم ملهاش حد غيرك دلوقتي ياعمار وانت بس اللي تقدر توسيها وتخرجها من اللي هي فيه

عمار بغضب : انت ليه كل ما تحصل اي مشكلة بتطلبي الطلاق وبيبقي سهل عليكي تتخلي عني

ملك : الموضع مش كده.. انا بعمل كده لان ده الحاجة اللي المفروض تتعمل

عمار بغضب : انت مش بتعملي كده لان ده الصح انت بتحبي تعملي كده لانك بتحبي تعيشي دور التضحية

ملك : تمام.. انت صح انا كده و عايزك تطلاقني

عمار : وانا مش هطلاقك

دخل عمار غرفة واغلق الباب في وجه ملك.. وعندما دخل عمار الغرفة وجد ريم مستيقظ وامامها حقيبة وتجمع اغراضها فيها

عمار : انت بتعملي ايه

ريم ببسمة : بلم حجاتي هوا مش بابن ولا ايه

عمار : ما انا عارفة انك بتلمي حجاتك انت بتلميهم ليه

رهف ببسمة : بص يا عمار انا طول عمري صريحة ومليش في الدرامى الفشلة بتاعت الافلام دي وده كان واحد من الاسباب اللي خليتك تحبني ف………طلاقني يا عمار

عمار :……..

__________٠٠٠
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ريم ببسمة : بص يا عمار انا طول عمري صريحة ومليش في الدرامى الفشلة بتاعت الافلام دي وده كان واحد من الاسباب اللي خليتك تحبني ف………طلاقني يا عمار

عمار : انتم ايه حكايتكم مع الطلاق انهاردة.. وسياتك بقي عايزة تتطلاقي ليه

ريم : لاني اكتشفت اني اذيت ناس كتير من غير سبب.. انا كنت فاكرة طول عمري انكم السبب في دمار علتي بس عرفت ان علتي هي اللي اذيتكم.. ومع ذلك انتم دوراتو عليا علشان تدوني حقي في الشركة اما انا بقي فكنت جاي انتقم لعلتي اللي هي اصل المزنبة.. فمهما قولت ياعمار انا مش هقدر اعيش معاكم وغير ده كله انت بتحب ملك وبصراحه انا مش عايزة افرق بيكم يا عمار.. انا هاخد حقي في الشركة وهبداء حياتي من جديد فمتقلقش

عمار وهو يعنقها : خلي بالك من نفسك ولو احتجتي حاجة في اي وقت كلمينا واحنا هنكون معكي

ريم : انت هتعمل ايه مع ملك

عمار ببسمة شيطانية : اطمني انا عارف انا هعمل ايه معها كويس

ريم ببسمة : لو كده يبقي الله يكون في عونك يا ملك

عمار ببسمة : انا بس محتاج مساعدتك شوية

ريم : انت هتعمل ايه بالظبط وانا معاك

عمار ببسمة خبيثة :……….

____________________في مكان اخر

نور : استني يا عمار انا عايزة اتكلم معاك

عمار ببسمة : عايزة ايه

نور : فاكر اللي انت قولتهولي.. انا موافقة

عمار ببسمة وهو يقبل راس : تمام.. بابا عارف بس لازم ادهم يجي يتقدم لك من تاني هبقي اكلم ادهم واخلي يجي.. ودلوقتي سلا علشان متاخرش

____________________.

ادهم في الهاتف : في ايه

عمار : عايزك تقبلي في الشركة.

ادهم : تمام

____________________.

في الشركة

دخل عمار المكتب ليجد احمد جالس


احمد : هي ملك عملة ايه

عمار : الحمد لله

خبط الباب ثم فتح الباب وكان ادهم

عمار ببسمة : ادخل

ادهم : في ايه

عمار : نور وافقت

ادهم بفرحة : بجد

عمار :تعالي باليل علشان تكلم بابا وتتفق معها

ادهم بعدم تصديق : تمام.. بعد اذنكم

__________________.

عندما عاد عمار وجد ماك وريم في الصالة ف ذهب وعانق وعانقته ريم ايضا بسعادة ثم ذهب ناحيت ملك ليتخطاها ويصل الي سارة.. صعدت ملك الي غرفتها وكانت تشعر بالغيرة من ريم

عمار ببسمة لسارة : العريس جاي بعد شوية وانت لسه مجهزتيش

شعرت سارة بالفرحة وذهبت لغرفتها لتبدل ملابسها

ريم : حرام عليك يا عمار ملك كانت فاكرة انك ريحلها


عمار ببسمة : طب يلا علشان جه وقت الجزء التاني من الخطة

ريم : تمام

صعد عمار ودخل غرفة ملك فوجدها تمسح دموعها بسرعة

ملك بحشرجة بسبب البكاء : انت بتعمل ايه هنا

عمار ببسمة : طب انت بتعيطي ليه مش ده اللي عيزها

ملك : انا مش بعيط

عمار : انت ليه بتحبي تكذبي كتير اوي كده

ملك : وانت مالك واتفضل اخرج برا

عمار : مش غلط ان الإنسان يعبر عن مشاعر بصدق علشان كده

جلس عمار علي ركبته ومد يده بعلبة بها خاتم لملك وقال : انت كنت كل شواية تقوليلي ان جوازنا ده غلط لانك كنت مكنتيش موافقة بي انا عايزه يكون صح علشان كده تقبلي تتجوزيني.. متفكريش في حد فكري في احساسك وشوفي انت موافقة ولا لاء

ملك وهي تبكي : مع انك رخم اوي بس انا موافقة

عمار ببسمة : ينفع تقولي علي جوزك حبيبك رخم

ملك بدموع : طب احنا كده بنظلم ريم

ابتسم عمار وفي هذه اللحظة دخلت ريم

ريم ببسمة : ومين قالك ان انا زعلانة.. الف مبروك يا ملك

ملك : بس مش انت بتحبي عمار وعملتي كل حاجة علشان يفضل معاكي

ريم بمزاح : ده كان زمان بس اكتشفت انه رخم اوي علشان كده انا متنزللك عنه وبعدين انا وعمار بنمشي في ورق الطلاق

ملك : يعني انت مش زعلانة

ريم ببسمة : طب بذمتك ده شكل واحده زعلانة

عنقت ريم ملك وقالت لها .. الف مبرك

____________________.

بعد مرور أكثر من شهرين وفي قاعة الزفاف كان يقف كلا من عمار و ادهم و احمد ويرتدون البدلات الرسمية وينتظرون العروسات

عمار في الهاتف : انتم فين واتاخرتو ليه

ملك : احنا قدامكم في العربية البيضة


وقفت عربة بيضاء امام الشباب ونزل منها ثلاث جنيات فئقات الجمال وكانت هذه الجنيات هي ملك و نور وسارة وقالو معا في نفس الوقت : احنا اسفين

ولاكن كان الشباب في عالم اخر بسبب هذا الجمال واخذ كل واحد عروسه ودخول القاعة معا وحضرت رهف الي الحفل برفقة خطيبها

____________________

بعد مرور ثلاث سنوات كانت ملك تقف في المطبخ وتصنع قالب من الكيك وبعد ان وضعت القالب في الفرن وجدت الذي يعنقها من الخلف يهمس في اذنها بحبك

ملك باحراج : انت بتعمل ايه.. سبني علشان اياد وملك برا

عمار ببسمة: بس انا مش عايز

شعر عمار بشخص يضربه علي ساقه فظر

عمار : هو انت.. انت عايز ايه

اياد بغضب : ابعد عن مامي

اياد بغضب شديد اقترب من عمار و عضه من ساقة فصرخ عمار من شدة العضة وضحك ملك علي عمار

اياد : انا قولتلك ابعد عن مامي.. مامي بتاعتي لوحدي

ضحكت ملك بسبب كلام اياد وحملته وبينما كان عمار ينظر له بغيظ شديد

ملك ببسمة وهي تقبل خد اياد : ايوه انت حبيب قلبي

خرج عمار وجلس في الخارج من ملك البالغة من العمر سنة ونصف وعندما نظرت له ظلت تضحك

عمار بسخرية : البخت حصلك انتي كمان وبقيتي بتضحكي عليا

وبعد قلق خرجت ملك مع اياد وطبق في القليل من الكيك

ملك : اياد عايز يقولك حاجة يا عمار

نظر عمار لي في اهتمام ليسمع ما الذي سيقوله فقال اياد : انا اسف يا بابي مش هعمل كده تاني

نظر له عمار وابتسم واخده في عناق

______________.

تمت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-