رواية غارق بعالمها كاملة جميع الفصول بقلم بثينه صلاح

رواية غارق بعالمها كاملة جميع الفصول بقلم بثينه صلاح


رواية غارق بعالمها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة بثينه صلاح رواية غارق بعالمها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غارق بعالمها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غارق بعالمها كاملة جميع الفصول
رواية غارق بعالمها بقلم بثينه صلاح

رواية غارق بعالمها كاملة جميع الفصول

_أبيه عاصي  انت قفلت الباب ليه.... 
ابتسم عاصي بمكر وهو يقترب منها 
_عشان نتحاسب يا روح قلب ابيه... 
ابتعدت عنه بخوف لتهتف بتعلثم 
_ آآ... والله يا ابيه لو ضربتني هعيط هخصامك ومش هكلمك تاني.... 
خلع حزام سرواله ليهتف بحده وهو يلفه علي قبضته 
_ دانا اللي هكسرك راسك التخينه دي..... 
ثم جذبها من ذراعها يهزها بعنف 
_ انا مش موصي عليكي يا روح مامي متلبسيش مفتوح ولا كمان رايحه ترقصي مع الواد المايع ده...... ثم انهي حديث وهو يهوي بحزامه علي زراعها 
فركت حور  ذراعها بالم وهي تشهق بالبكاء 
_ آآ... ابد والله... ه.. هو.... آآ.... 
_ دلوقتي بتقطعي وفي الرقص اوسطي.... 
_ عيب يا أبيه اسمها مكنه.... 
_ نهارك أبوكي اسوح مهبب بطين علي راس اللي جابوكي..؟! اسمها ايه يا رو*ح امك... ثم جذبها من خصلاتها بعنف ثم القاءها علي فراشه بعنف وهو يتذكر تلك اليد تحرضت علي ملكيته ليهتف بغيره تملكته 
_ ودلوقتي جه وقت العقاب.... وقبل ان تعي ما سوف يحدث كان يقيدها بيده اقترب منها يتأمل ملامحها عن قرب...  امسك خصله من خصلاتها وهويغمض عينه ليسنتشق عبيرها 
....وبتلقائيه اخفض نظره الي شفتيها   الكرز يريد تذوق شهد شفتيها المرتعشه فما زادتها الا اغراء.... كاد ان يقبلها ولكنه فاق فجأءه  ابتعد عنها بغضب وهو يعصر شعره بين قبضته ليهتف بصراخ 
_ برا... يلا روحي علي اوضتك.... 
فزعت حور من تغيره لتركض سريعا الي غرفتها وهي ترتجف 
_ ايه اللي كنت هتعمله ده ازاي كنت هتغلط كده دي بنتك طفله انت اللي مربيها فوق يا عاصي ...... 
ثم اخرج فونه 
_ ايوه يا حبيبتي اعملي حسابك يوم الجمعه هاجي اتقدم ليكي.... 
_ بجد يا عاصي هتتقدم ليه... 
_ وانا امتي وانا بهزر يا سالي... 
_ مش قصدي يا حبيبي من فرحتي انا بحبك اوووووي....
بعد منتصف الليل 
كانت مازالت مستيقظه تضع يدها علي فاها تمنع صوت شهقاتها بخوف وجسدها يرتجف وفجأءه شعرت بيد تتحرك علي جسدها ووووووووو
شعرت بيد تتحرك علي جسد*ها واليد الاخري تحاول ازالت ملابسها كادت ان تصرخ.... ليسرع هو 
بوضع يده علي فمها 
_ اهدئ يا حور دا انا..... 
نظرت له بخوف وهي ترتجف بين يده 
_ أبيه عمر... 
ابتسم لها وهو يحرك يده علي مفا*تنها برغبه 
_ ايوه انا يا حوري... بس انا زعلان منك مش اتفقنا تقوليلي عمر وبس... 
حاولت ابعاد يده عن جسدها وهي ترتعش برعب 
_ أأ... ايوه.. ب.. بس... اا.. ابيه عاصي.. بيزعقلي.. بيقولي كده.. عيب.... 
ابتعد عنها وابتسامته تتسع جلس علي الفراش ليجذبها بجانبه ثم حملها فجأءه واجلسها علي ساقه... كادت ان تعترض... الا انه اسرع باخراج شكولاتها المفضل لتسرع بجذبها الا انه رفعها الي اعلي 
ليهتف بمكر وهو ينظر الي جسد*ها بش*هوه 
_ ايه رايك نلعب لعبه لو انتي فوزتي تاخذي الشكولاتة دي وانا اتعاقب والعكس.... 
عبست بشفتيها وهي تدعي التفكير 
_ بس انت كبير وابيه عاصي قالي عيب الصغير يعاقب الكبير.... 
قبل وجنتها بتلذذ وهو يغمغم 
_ سيبك من ابيه عاصي خليكي معايا.... وهو مش هيعرف اصلا مش كده يا حوري.... 
صفقت بيدها كالاطفال لتهتف بحماس 
_موافقه يلا نلعب.... ثم قامت تجذب العابها الا انه منعها 
_ لا مش هنلعب بالعابك ان معايا لعبه جديده..... ثم بدا يعلمها كيف اللعب الا انها خسرت لتعبس بتذمر وهي تهتف بحنق 
_ عمر انت غشاش 
قهقه بخفه عليها ليهتف هو بمكر
_ يلا يا حوري علشان تتعاقبي....
ابتعدت عنه بخوف وهي علي وشك البكاء 
_ لا والنبي متضربنيش زي ابيه عاصي ......
اخذها بين احضانه وهو يمسد علي ظهرها 
_ اخويا عاصي دا واحد متخلف ازاي يضرب حوريه زيك  اهدي يا حوري مش هضربك والله... 
مسح دموعها بظهر يدها كالاطفال 
_ بجد يا عمر.... 
قبل دموعها وهو يهتف بخبث 
_ بجد يا قلب عمر بس دا مش معناها انك مش هتتعاقبي.... ثم لاعب حاجبه بشغف 
_ يلا يا حوري أقلع*ي البيجامه بتاعك..... 
_ بس ابيه عاصي.... قاطعه وهو يهتف بحنان 
_ يلا يا حوري والا مش هلعب معاكي تاني.... 
رفعت البيجامه وخلع*تها لتظل بالتوب القصير جدا الذي يظهر بياض خصرها ومن اعلي نصف صدرها وعظمتها البارزه... 
نظر لها عمر بصدمه من جمالها الفتتاك وبتلقائيه نظر الي شفاه ليبت*لع ريقه بحراره وهو يهتف بخبث 
_ يلا يا كوكي خدي كلي الشكولاته بتاعك علشان انتي بنت شاطره وبتسمع الكلام.... 
اخذتها منه واكلتها بنهب وهي تلوث وجهها وفمها.... 
_ كده يا حوري بهدلتي نفسك استني وانا همسح وشك.... 
اقترب منها ببطء ليدنو منها لع*ق وجهها بلسانه بتلذذ لتشهق حور وهي تبتعد عنه 
ليسرع هو بالتبرير 
_ اهدي يا حور دي طريقه جديده حلو خالص تعالي بس وغمضي عينيكي.... 
ظل عمر يمسح وجهها بشفتيه وهي تبتسم  وتضحك ببراءه 
خرج من غرفتها ليتصنم موضعه وهو يري نظرات الصقر الغاضبه اتجاهه 
_ انت كنت بتعمل ايه في غرفه حور لغايه دلوقتي  .... 
اخفض وجهه وهو يبتعد عنه 
_ وفيها اي يا عاصي لما اقعد معها... 
_ فيها اني عارفك كويسه وعارف قذر*اتك..... 
رفع راسه اليه بصدمه 
_ انت بتشك فيه يا عاصي  .... 
نظره له بتعمق ليهتف بذات مغزي
_ تقدر تنكر ده.... 
اخفض عمر راسه بالم ليهتف بصدق
_ بس انا توبت يا عاصي دا ربنا بقبل التوبه ياخي وانت مش راضي تصدق  ليه..... 
وضع يده في سرواله لينظر له بحيره ولكن حزم امره 
_ وجود هنا وبالذات قريب من حور دي اكبر ثقه ليك بس يا ويلك لو لعبت بديلك صدقني هنسي انك اخويا..... ثم تركه ودخل اليها 
لقاءها غارقه في النوم استغرب ذلك لانها تخاف النوم في الظلام ولكنه لم يعلق جذب العطاء عليها ثم قبل مقدمه راسها ثم غادر 
في الصباح استيقظت حور بعبوس لتسرع بتغير ملابسها خوفا من غضبه عليها ثم الي الخارج بحثت بعيونها عليه ولكن لم يكن موجود اسرعت الي غرفته تفتحها برفق كي لا يصدر صوت ولكن لم يكن ايضا موجود 
_ بتعملي ايه عندك..... 
افزعت من صوته الحاد  لتغمض عينيها سريع ثم رفعت يدها في الهواء 
_ حور.. حور.... 
لا يوجد رد 
تحركت  بالمشي بعشوائيه وهي مغمضه العين رفع حاجبه بخبث ثم مد قدمه فجأءه امامها  لتسقط ارضا 
_ اااااه..... 
رفع يده امام صدرها 
_ ازاي تدخلي الاوضه من غير ما تخبطي علي الباب..... 
اغمضت عينها بخوف تريد الهروب من براثنه 
_اااااه ظهري يا ابيه عاصي بيوجعني .... 
انخفض الي مستواها ليحملها بخفه وهو يضعها علي فراشه برقه وهو يتفحصها 
_بيوجعك فين.... 
امسكت يده بعفويه وضعتها علي قلبها 
_ هنا..... 
ارتعش قلبه فجأءه من حركتها ليبتعد عنها سريعا كان ماس كهربي اصابه... رفع  يده يبعد خصلاته المتمرده الي الخلف ليهتف بمكر 
_ الف سلامه عليكي ياقلبي.. وثواني والحقنه هتكون جهزه... 
قفزت من علي الفراش بفزع لتهتف بخوف 
_آ.. ل... لا... حقنه.. لاااا.  آ... انا خلاص  ... ب.. بقيت.. كويسه  ... 
ثم اسرعت بالركض الي الخارج 
ليهتف هو بصوت عالي 
_ جهزي نفسك علشان هنروح مشوار بليل.....
وقفت مكانها لتهتف بحماس 
_ عملي مفاجأة وهتوديني السينما صح..... 
نفي براسه ببرود ليهتف وهو يرحل 
_ لا هنروح عند طنط ساميه.... 
امتعض وجهها بعبوس لتهتف بضيق 
_ لا مش راحه انا مش بحبها ولا بحب بنتها الوحشه المغرور.... 
استمع عمر الي حديثها الطفولي بضحك ليقترب منها ويقبل خدها بخفه 
_ هو انتي متعرفيش انا عاصي هيخطب سالي تسالي.... 
وقع الكلام كالصاعقه عليها وهي تنفي براسها  بصدمه ولم تشعر بنفسها والا ووووووو
_ابيه عااااااصي  ..... 
لف ليها وانصدم وعيونه بقت بتطلع نار 
_ ايه اللي انتي لبساها ده.... 
لفيت حولين نفسي وانا بقول بحماس زي الطفله 
_ ايه رايك فى هدومي الجديده حلوه صح... 
نظره ليها بغصب وغيره ان ممكن حد غيره يشوفها كده ليهتف بشراسه 
_ هو فين اللبس ده هو انتي لبسه حاجه اصلا...... 
نفخت خدها بغيظ لتهتف بضيق وهي ترفع زراعها الي صدرها 
_ واشمعنا بنت أبله سالي تلبس كده حلو وانا وحش..... 
كاد ان يعنفها بان سالي لا تعنيه ولكن   قاطعه صفير عالي وهو يتقدم منهم 
_ يخربيت جمالك هو في كدة  .... 
اسرع عاصي بجذبها خلف ظهره لابعدها عن نظراته الراغب*ه والشهوا*نيه ليهتف ببرود 
_ خير  .... 
تجاهل فعلته ليجلس علي الكرسي وضع قدم فوق اختها  وهو يبتسم بسماجه 
_ كل خير يا ابن خالي بس حبيت اطمن علي حور بنت عمي...
_ بس وجودك مش مرحب بيه.... 
ابتسم بتحدي ليقف امامه ليهتف بثقه 
_ بس اظن انه يهم بنت عمي وخطيبتي حور ومراتي وام عيالي في المستقبل ..... 
امسك عاصي لياقه قميصه بعنف ليهزه بقوه افزعت الاخري 
_ هقت*لك يا معتز اقسم بالله هقت*لك لو جبت اسمها علي لسانك الوس*خ ده تاني واسمعني كويس نجوم السما اقربك منها فاااااهم ..... 
اسرع عمر بابعادهم عن بعض بصعوبه ولا باس بلكمه في وجهه وبوكس في بطنه فجأءه 
ليهتف بصراخ 
_ بس بقا انتو الاتنين مفيش مره تتجمعوا فيها والا وتعملوا مشاكل زي العيال مش عيب علي الشنبات دي.... 
زفر عاصي بغضب وهو بالكاد يستطيع التحكم بأعصابه 
_ عمر لو سمحت متتدخلش..... 
عدل معتز لياقه قميصه بغضب ليهتف بتحدي واستفز الاخري 
_ بالظبط هو ده الكلام المظبوط  متتدخلش يا عاااصي بيني وبين خطيبي حور حبيبت قلبي.... 
امسك عاصي الكرسي وبدون مقدمات القاءه في وجه تفادها معتز بمهاره عاليه وهو يبتسم باستفزاز 
امسك عمر عاصي بصعوبه وهو يهتف بصراخ 
_ امشي دلوقتى يا معتز  لو سمحت.... 
أومأ معتز بخفوت ليهتف بمكر 
_ انا ماشي بس مش علشان خايف منه لا علشان خاطر العشره اللي بينا وحط ده معلوم في دماغك حور ملكي وهتكون قريبا مراتي غصب عن اي حد ...... ثم وجه حديثه الي تلك التي ترتجف في احدي الزوايا 
_ سلام يا حبي..... ثم بعث لها قبله في الهواء 
_ اهدء يا عاااااصي بقا علشان خاطر حور يااااخي....
 هتف بها بصراخ وهو يمنعه من الالتحاق ب معتز
التفت عاصي ليتصنم موضعه وهو يراها بتلك الحاله اقترب منها لتفزع حور  برعب اكثر لتركض خلف عمر تخفي وجهها بملابسه  شعر بالغيره تفور به بدون مقدمات اقترب منها ليمسك زراعها بعنف الا ان منعه عمر 
_ سيبها يا عاصي انت مش شايف هي خايفه منك ازاي.... 
ترك معصمها ليهتف بحده دون ان ينظر الي عينيها الخائفه اغمض عاصي عيونه بقوه وهو يسب نفسه  اخذ نفس عميق ليهتف بحده 
_ يلا علي اوضتك غيري الزفت اللي انتي لبساها ده واياكي اشوفك لبسه كده تاني فاااااهمه ..... 
أومأت برأسها عده مرات خوفا منه بتلقائيه اسرعت الي غرفتها وبدون مقدمات باغته بلكمه في فكه 
_ حور خط احمر سامع اياك ثم اياك... 
أومأ براسه بالم وهو يشك بان عاصي وقع في عشقها  ذهب عاصي الي غرفه الملاكمة يفرغ بها شحنات غضبه 
وبعد مرور وقت كان في طريقه الي غرفته ولكن توقف علي صوت موء ليبتسم بحنان ثم طرق الباب وبعدها دلف راها غيرت ثيابها الي سلوبته سوداء من النوع القماش  وترتدي أسفلها توب احمر وتركت العناء لشعرها  ليصل الي ساقها وجهها خالي من اي مساحيق هيئته تلك تسحر و تسحب الانفاس فتح اول زر من قميصه ليستطيع التنفس رسم الجمود علي وجهه ليهتف بحده وهو يقف بجانب الباب حتي لا يفزعها  
_ تعالي هنا.....  
انتفض جسدها بفزع وخوفا وهي تنفي براسها  ليهتف بصرامه 
_ مش هقولها تاني....  
أسرعت اليه وهي تكتم شهقاتها وجسدها يرتجف رق قلبه لحالتها  ليخذها بين احضانه وهو يمسد علي خصلاتها الطويل بعد ما زاد صوت بكاءها ضمته اليها وهي تبكي دفنت وجهها بصدره تمسح به كالقطط 
تصنم جسده برجفه ممتعه اصابته اغمض عيناه يريد الاستمتاع بتلك اللحظه ضارب وعوده في عرض الحائط انحني يدفن انفه بين شظايا خصلاتها ابعدها عنه ليهتف بحنان 
_ احسن.... 
أومأت براسها بخجل رفع خصله متمرده علي عينيها ووضعها خلف اذنها 
_ انتي عارفه انك غلطانه مش كده... 
أومأت برأسها بحرج 
_ أسفه.... 
ابتسم عاصي ليقبل خدها بخفه لتهتف بطفوله 
_ أبيه عاصي والتاني يزعل.... 
ابتسم اكثر بسعاده ليقبل الاخر  اقتربت منه تبعث بملابسه 
_ عايز تقولي حاجه..... 
أومأت برأسها عده مرات بتوتر 
_ هو انت هتخطب أبله سالي..... 
_ ايوه يا حبيبتي  ... 
امتعض وجهها بضيق 
_ بس هي وحشه انا مبحبهاش.... 
ضرب وجنتها بخفه وهو يبتسم علي حديثها الطفولي
_ بكره تحبيها. ويلا قومي اغسلي وشك علشان هنتعشي بره..... 
صفقت بيدها بسعاده كالاطفال وهي تسرع اليه تقبل خده 
_ انا بحبك اوى يا ابيه عاصي.... 
أومأ براسه بسعاده ودقات قلبه تزداد بعنف  وكاد ان يرحل ولكن عاد يهتف بتخذير 
_ حور متطلعيش بشعرك كده مش عاوز اشوفه مفرود ..... 
في المساء في احدي المطاعم الشهيره 
 كانت تجلس حور  وبجانبها عمر وامامها عاصي وبجانبه سالي يتناولوا الطعام 
كانت تدفن وجهها بالطعام بغيظ تصدر اصوات مزعجه ليهتف بها عاصي 
_ حور عيب كده ...... 
كتم عمر ابتسامته ليهتف بمرح 
_ ما تسيبها يا عاصي خليها تاكل علي راحتها ولا جيبنا وعينك في الاكل..... ثم قلد حور وبدا يصدر صوت من فمه نظر له عاصي بغضب ولم يتحدث 
لتهتف سالي بامتعاض 
_ اوووه عاصي مش معقول جيبني علشان اكل مع اطفال..... 
_نينينيننني..... قال عمر وحور بصوت واحد بشكل طفولي جعل عاصي يبتسم عليهم 
رفعت راسها بتكبر وهي تهتف بانفها بغرور 
_ اوووه عاصي معقوله انت كمان بتضحك علي المعتوهه والمعتوه دا شكلهم جاين من مشفي المجانين .... 
انتقضت حور عليها تجذبها من شعرها بقوه 
_ طيب انا هعرفك مين هو المجانين والمعتوهين بقا انا ساكته من الصب..... 
بترت كلامها وهي تنظر لها بصدمه وهي تري شعرها الطويل المستعار بين يدها وشعرها الاجعد فوقه شراب 
_ شعرك مزيف قذ*ره..... ثم امسك اظافيرها بتجذبها بعنف المها ليصرع عاصي بجذبها نحوه 
_ حور انتي اتجننتي بتعملي ايه سيبيها..... 
_ استني بس يا أبيه عاصي دي شكلها عروسه حلوه زي اللي بتجبلي منها... 
ليهتف بحده الي عمر المغرق بالضحك 
_ عمر وصل سالي بيتها وانا هاخد حور..... ثم حملها بعد ان فقد توازنه بالسيطره عليها 
_ يلا يا عروسه تسالي افندي علشان اوصلك..... 
اصفر وجهها سالي حرجا لتجمع كبرياءه  وهي تتقدم منه 
_ تمام يلا..... 
اما علي الجانب كانت حور تحاول  التخلص من زراعيه الا انه ابي الانصياع تركها امام سيارته ليهتف بغضب مزيف 
_ حلو اللي انتي عملتيه جوه ده.... 
نظرت له بعيون القطط الخائفه لتهتف بتعلثم 
_ آآنا... آآ.....  
وفجأءه سقطت بين يده ليسرع عاصي بحملها بخوف وقلق وضعها في السياره وهو يخبط علي وجنتها بلهفه  
_ حور... حور...  الا انها كانت في عالم اخر اخذها عاصي الي المشفي 
وبعد ساعه من الكشف والتحاليل خرج الطبيب وهو يخلع الكمامه من علي انفه وفمه ليركض عاصي اليه بلهفه 
_ هاا يا دكتور حور مالها هي كويسه صح ... 
أومأ الطبيب بابتسامه بشوشه 
_ الف مبروك يا استاذ المدام حامل... وقع الخبر علي رأسه كالصاعقه وووووو
نعم...؟! حامل..؟! اللي هو ازاي يعني... 
_ افندم...؟! 
_ هاااا... 
_ يا استاذ حضرتك كويس..... 
_ ههههه تصدق مش عارف  .... 
الدكتور بلع ريقه بتوتر وشك ان مش طبيعي 
_ انت دكتور صح...؟! واللي جوه دي حامل يعني في بطنها بيبي ... ودي مستشفي صح كده..... 
أومأ الطبيب  بخوف ليسرع بالفرار 
_ بعد اذن حضرتك عندي حاله مستعجله.... 
جذبه عاصي من لياقته ليهتف بإبتسامة سمجه 
_ رايح فين بس يا ضكتور مستعجل علي رزقك اووووي دا الرزق بيحب الخفيه ...  ثم مسد علي خده بعنف 
_ أبيه عاصي..... قاطعه هيتاف حور وهي تخرج من الغرفه والعلامات الاستفهام حوله لما يمسك الطبيب بتلك العنفنيه 
ترك الطبيب ليبتسم لها  بهدوء ما قبل العاصفه نظر الي بطنها  ثم الي وجهها  ليهتف لها وهو يغادر 
_ ورايا...... 
نظرت له بتعجب به شئ ولكنها لم تعقب لحقت به.... ركب سيارته لتجلس هي بجانبه تغمغم بقلق 
_ أبيه عاصي الدكتور قالك ايه....
لا يوجد رد 
_طب حضرتك كويس ..... 
تجاهلها وهو يشغل اغاني ليدندن معها  ...... التزمت هي بالصمت 
في نصف الطريق قاطعته وهي تغلق الاغاني 
_ ابيه عاصي دا مش الطريق بيتنا احنا ريحين فين..... 
نظر لها نظره لم تفهمها ليهتف بإبتسامة سمجه 
_ عملك مفاجأة يا بيبي...... قالها وهو ينظر الي بطنها 
راح مكان زي المهجور  ونزل من السياره حور قلبها وقف من الخوف ونزلت 
_ ابيه عاصي انت جايبني هنا ليه انا خايفه 
التفت ليها فضل ينظر ليها كتير ليتنهد بغضب مكتومه وهو ينظر الي بطنها 
_ متخافيش انا معاكي يلا.... ثم سحبها بعنف يضغط علي يدها بقوه المتها ليهتف بأسف مزيف 
_ ايه وجعتك معلش مأخدتش بالي... 
أومأت برأسها بالم واضح وهي تفرك يدها بوجع تجاهل وجعها ليسحبها داخل كوخ ثم اغلق الباب خلفه بالمفتاح نظرت لها بخوف ليهتف بسرعه 
_ ايه مش ناويه تشوفي المفاجأه اللي انا عملتها..... أومأت براسه  بسرعه وهي تبتسم كالاطفال.... أراد الترجع ولكن هي أخطأت فلا بد من معاقبتها 
فتح حور الباب وهي تصفق بحماس طفله وعلي ثعرها ابتسامه ولكن اختفت ما ان لبثت ووو
ارتجف جسدها بفزع عندما هوي بكفه يده علي وجنتها البيضاء جذبها من شعر*ها بع*نف القاءها ارضا ليغلق الباب خلفه بقوه خلع جاكت حلته ثم القاءه ارضا رفع  اكمام قميصه ليقترب منها بمكر 
_ ايه رايك في المفاجأة يا بيبي.... 
زحفت علي الارضيه الصلبه تبتعد عنه بخوف 
_ ح... حلوه.. ب... بس... أا.... انا... ع.. عاوزه... اروح... 
_ هههه حلوه دي..؟!  عايزه تروح قال... وهو محدش قالك يا شاطره ان دخول الحمام مش زي خروجه...... 
نفت براسها بعنف وهي تهتف ببراءة 
_ يعني ايه يا ابيه.....  
توقف عاصي فجاءه لينظر اليها بإبتسامة تلك حوريته البريئة الناعمه ولكن اختفت ما ان تذكر حديث الطبيب قاطعه رنين هاتفه 
_ ايوه يا عمر.... لا مش رجعين النهارده.... طيب تمام..... ثم قفل الفون 
 بدون مقدمات جذبها من شعرها بعنف نحوه 
_ بقا انتي يا رو*ح امك بتست*غفليني وركب*تي ليا قرون وانتي مق*ضيها.... 
نفت براسها بعنف وهو تصرخ بفزع ودموعها تغرق وجنتها البيضاء لتهتف ببراءه 
_ لا ابدا والله يا ابيه عاصي انا بسمع كلامك كله..... 
ضغط بقبضته علي فكها بقوه ليهتف بشراسه 
_ مش تجيبي اسم ربنا علي لسانك يا وس*خه...... الظاهر اني فعلا معرفتش اربيكي علشان تطلعي زان*يه...... 
ابتعد عنها ليهتف بغموض  
_ بس كله في وقت حلو..... ثم اخرج حزامه ولفه علي قبضته 
_ انطقي الز*فت اللي اسمعه معتز دا هو ولا الوس*خ  التاني عمر انطقي مش تجنينني عليكي... مين هو ...وامتي قابلتيه من ورايا وحصل بينكم علاقه ....
ولكن لا يوجد رد 
بل شهقاتها فقط ترتفع وجسدها ينتفض استفزه صمتها هل هي تحبه الي تلك الدرجه كي تحميه يريد منها الاعتراف فقط انها حامل بالاجبار وهو سيدافع عنها بروحه وسوف يجلب حقها ولكنها تصمت يعني انه برضاها رفع حزامه وظل يضربها بعنف وقوه حتي انها فقدت وعيها 
حملها والقاءها علي الفراش يمسح دموعها بعنف ليهتف بجنون متملك
_ خلاص بقا بطلي عياط يا حبيبتي انتي عارفه انا بحبك قد ايه صح....
رفع خصلاتها يبعدها عن وجهها بحنان وهو يكمل 
_  ليه عملتي فيه وفي نفسك كده دانا كنت بحميكي من نفسي لما بضعف بهلك نفسي بالشغل والرياضه علشان مش اذيكي .... 
اخذها بين احضانه عندما شعر بارتجافها بين يده وجذب العطاء عليهم 
_ بس يا روحي انتي في امان معايا محدش هيقدر ياذيكي نامي يا حبيبتي نامي يا عمري.... 
في الصباح تحركت حور ببطء لتطلق اه خرجت من فمها ليسرع عاصي بمحاصره وجهها بين يده ليهتف بقلق 
_ مالك يا حبيبتي في حاجه بتوجعك..... 
ابعدت يده عنها بعنف وهي تزيح الغطاء عنها لتهتف بصراخ 
_  انت اللي بتوجعني ابعد عني سيبني في حالي انت وحش انا بكرهك بكرهك وانا هروح اعيش عند ابيه معتز .... 
تحولت عيناه الي اسود حالك بغضب وهو ينظر الي جسدها الظاهر جذبها بعنف نحوه 
_ بتكرهيني وبتحبيه هو ابو ابنك صح... عايزه تسيبيني وتروحي ليه مش كده .... تبقا بتحلمي يا شاطره.... انتي ملكي انا ملك عاصي وبس ثم انحني يقبل شفت*يها بوحش*يه عنيفه جعلت الد*م يخرج من شف*تيها 
ظلت حور تقاومه بهستريا وهي تضرب صدره بيدها الصغيره ودموعها تغرق وجهها ووجهه 
ترك شفاها لينظر له بعيون سواد متوحشه جاعه نظر لها بشهوا*نيه 
_ بقا انتي بتضربيني علشان بوست* ك  وسايبه نفسك للو*سخ بس لا 
 انتي ملكي انا...انتي هتبقي اله للمتعه ليه  وبس وللاسف رخص*تي نفسك وانا اللي كنت معتبرك جوهره غاليه ... بس انتي لازم تدفعي تمن تعبي فيكي ... 
ثم انقض عليها يمز*ق ثيابها بعنف وهو يقبل جسد*ها يضع عليه علامات ملكيته ولكنه توقف فجأءه  وو
 انقض عليها يمز*ق ثيابها بعنف وهو يقبل جسد*ها يضع عليه علامات ملكيته ولكنه توقف فجأءه بل ابتعد عنها بصدمه وهو يري براءتها د*م  عذر*يتها دليل نقاءها وهو دنس*ه بوسا*خته وشر*فها امام عينه كيف ارتبك تلك الجريمه....؟! اين كان عقله .....؟! 
كيف شك بها وهي ابنته وهو من قام بتربيتها كيف استطاع أذايتها بتلك الحق*اره ...... 
اسرع نحوها يلبسها قميصه ثم جذب العطاء يلفه علي جسدها ليخرج بها الي سيارته ثم الي شقته الخاصه في الزمالك ثم طلب لها طبيب
بعد ساعه كانت الطبيبه تكشف عليها وهو بالخارج يزرع الممر قلقا وخوفا عليها 
خرجت الطبيبه لتهتف بخوف
_ عاصي بيه احنا لازم نبلغ الشرطه... آإ... 
قاطعه عاصي بنبره حاده 
_ دي مراتي.... 
_ بس يا آآ..... 
قاطعها مره اخري بغضب 
_ مش شغلك يا دكتوره هي حالتها ايه دلوقتي ..... 
لتهتف بخفوت غاضب 
_  انت مش ممكن تكون بني آدم مراتك وتعمل فيها كده.... ربنا ينتقم منك... بس مستحيل اسيبك تعمل فيها كده تاني انا لازم ابلغ عنك واللي يحصل يحصل..... 
ثم هتفت بصوت عالي شرس 
_ المدام اتعرضت لحاله اغتص*اب وحش*يه وعني*فه دا غير  الكدمات اللي في جسمها وهي هتفوق الصبح و  ....  
_ الباب ميتوهش يا دكتوره... 
_ بني ادم  وقح..... 
ثم خرجت ليسرع هو اليها تقدم منها ببطء وترك العناء لدموعه جلس علي الارض ليمسك يده يقبلها وهو يعتذر لما فعله بها لينام مكانه 
في الصباح
 استيقظ علي حركات خفيفه فتح عينه ليطالعها بإبتسامة ولكن بهتت ما ان راها تبتعد عن الفراش وهي تصرخ بخوف 
_ أ... ابعد... ع.... عني... و.... الله.... ما... ع... عملت... ح... حاجه.... 
_ اهدئ يا حبيبتي انا ابيه عاصي  .... 
مسحت دموعها بظهر يدها وهي تنفي براسها بعنف 
_ لا انا مش حبيبتك انت وحش شرير .... 
_ اخس عليكي يا حوري  في بنت مؤدبه تقول ل ابيه انت  وحش وشرير  .... 
_ اه علشان ضربتني وعاملتني وحش انت شرير ..... ثم انتبهت الي ملابسه لتهتف بحيره 
_ ابيه عاصي هو انا لبسه قميصك ليه..... 
هنا ادرك عاصي ان حور لم تعي ما صار بينهما من علاقه امس وحمد ربه بسره ليستغل الامر لصالحه 
_ علشان هدومك اتقطعت وانا بضربك..... 
_ شوفت انت شرير وحش وبتخوف.... 
_ ما انتي اللي غلطتي الاول  يا كوكو  وقولتي انك بتكرهيني...... 
لتقول بعفويه 
_ لا انا بحبك يا ابيه عاصي.... 
ابتسم عاصي علي طفوليتها ليقترب منها لتصرخ بفزع وهي تبتعد عنه 
_ متقربش مني ابعد علشان مش امو*ت نفسي .... 
رفع ذراعيه في الهواء باستسلام 
_ طب خلاص بعدت والله..... 
ابتسمت بسعاده وهي تصفق بيدها كالاطفال 
_ شطوره يا ابيه عاصي وانت لازم تصالح حور علشان زعلانه منك...... 
اقترب منها يريد تقبيل وجهها الا انها قفزت من علي الفراش برعب لتهتف بخوف اغمض عينه بالم حاول الابتسامه
_ وحوريتي عايز ايه علشان تسامح ابيه عاصي
رفعت يدها تضعها علي راسها تدعي التفكير 
_ عايز اكل كورن فليكس واروح السينما وعايزه افلام الاميرات كلها  وشكولاتات كتير وووووو... 
اومأ براسه ليخرج عاصي من غرفتها وهو يشعر بالذنب نحوها  يفكر ماذا ستفعل ان تذكرت ما حصل لها  ولكن تذكر ذلك الطبيب راس المصائب توعد لها بالهلاك فذهب اليه لتخرج عيناه علي اتساعهم هو وووووووووووو
وصل عاصي الي المشفي ولكن لم يعثر عليه وفي البيت ايضا اختفي فجأءه ولا احد يعلم عن مكانه تنهد بتعب وهو يأمر حراسه بالبحث عنه 
ليذهب الي من ملكت قلبه وهو يقرر بانشاء بدايه جديده لهم والزواج منها بعد ان تنهي دراسها في هي الان في الرابعه عشر من عمرها ولكن الان ستصبح ابنته وهو والدها فقط 
فتح الباب يبحث عنها بحذر وهو يفكر ماذا تفعل تلك المجنونه الان.... 
اتسعت عيناه بصدمه وهو يري تلك الفوضي في المطبخ ولكن هي ليس موجوده ولكن اين.....؟! 
تصنم موضوعه وهو يرها تخرج من الحمام بتلك الطريقه الساحره وهي مازالت ترتدي قميصه رغم انه بعث لها ملابس حيث كانت وجهها ملطخ بالاطعمه وشعرها اشعث عابسه يبدو انها حاولت ازالت تلك المكونات التي علي وجهها ولكنها فشلت 
شهق بفزع وهو يري الستاره تسقط عليها ليركض اليها  يبعدها ثم جذبها بين احضانه بلهفه 
_انتي كويسه.... 
اومات براسها عده مرات بخوف دفنت وجهها في صدره تمسح بيه
ارتجف جسدها لفعلتها وهو يقاوم نفسه بأخذها الان..... ابعدها عنه بعنف 
_ ايه اللي انتي عملتيه دا يا كوكو مش تعملي كده تاني..... 
انكمش جسدها بخوف وهي تبكي بعنف 
_ انا اسفه يا ابيه مش هكررها تاني بس انا كنت جعانه اكيد ابله سالي هتزعل علشان خربت ليها المطبخ....
اغمض عاصي عيناه وهو ي*لعن  ويس*ب سالي... هو لم يقصد ذلك بل هو قنبله ان اقتربت منه سوف ينفجر وهي ستكون الضحيه... 
وهي مازالت تبكي كالحمقاء..... 
اخرج هاتفه ليضعه علي آذنه ليهتف بحماس وهو يمثل بطريقه مضحكه  
_ الو... ايوه انا عاصي... الكورن فليكس والبيتزا بالجبنه وكولا 
اللي انا حجزتها... اوووف نسيت مش معقوله عقلك كان فين ...... 
نظر لها بطرف عينه ليراها توقفت عن البكاء تنظر له بحماس وهي تخرج طرف لسانها تبلل شفاه 
اااخ من شفاه تلك اااه جمره خمر تجبرك بالاقتراب لتقفز الي الجحيم وهو اكثر من يلبي 
_ خلاص الغي كل حاجه مش لينا نصيب وحور اصلا شكلها تعبان وعاوزه تنام .... 
 ثم قفل الفون ليرها تنظر له بغضب طفولي كالقطه السوداء 
ليبتسم بتصنع 
_ السهر متعب والبنت النشيطه بتنام بدري وتصحي بدري.... 
اقتربت منه بعنج طفولي مغري ربعت ذراعيها امام صدرها لتقول بثقه 
_ ابيه عاصي  اللي بيكذب بيدخل النار والفون بتاعك مغلق..... 
نظر لها باستغراب كيف علمت ذلك
_ لاني اخدته منك علشان العب عليه من غير ما تعرف ... 
صفعها عاصي علي قفاها برفق ليهتف بغيظ 
_ ليه مربي حرامي غسيل...... 
انزعجت منه ليتقوس وجهها للعبوس ليقول عاصي بمكر وهو يلاعب حاجبيه
_ الا قوليلي يا كوكو وانتي مغيرتيش القميص بتاعي ليه..... 
اخفضت راسها بخجل لتقول بتوتر 
_ أأ... ابدا... اصلا... الهدوم... و.. وحشه.... اه.... وطويله.... 
_ يعني قصدك قميصي حلو.... 
لا يوجد رد 
_طب انا عاوزه طبعا شايفه اني معنديش هدوم غيره.... 
ابتعدت عنه برعب وهي تتمسك بالقميص لتهتف بصراخ 
_ ابييييييييه عااااااااصي...... 
ضحك عاصي بمرح صاخب 
_ خلاص خلاص وانتي اصلا قلبتي طمطم كده تتاكلي اكل.... 
نظرت له ببراءه 
 _يعني ايه يا ابيه..... 
نفخ عاصي خده بعصبيه ليهتف بغيظ
_يعني تختفي من وشي دلوقتي وتغلقي علي نفسك بالمفتاح بدل م ارتكب جنايه.... وخمس دقايق تكوني جهزتي لاني عازمك علي الغدا ..... 
اسرعت اليه تقبل وجنته لتسرع الي غرفتها اخذها عاصي الي اغلي مطعم وثم اخذها الي السينما واجبر علي مشاهد كرتون الاميره سنوويت.... 
قاطعه رنين فونه بان رجاله عثروا علي مكان الطبيب ليسرع بارجاعها الي شقته ثم ذهب الي المكان تقدم عاصي منه بحذر وهو ينظر الي نصل السكين المخترقه صدره انحني منه وضع يده علي رقبته لقياس نبضه تنهد براحه فهو مازال علي قيد الحياه جذب السكين من جسده يلقيها أرضا .... 
اخرج فونه لمهاتفت الاسعاف ولكن قبل ان يضع الهاتف علي اذنه اتت الشرطه 
_ سلم نفسك المكان كله محاصر..... 
وقع الفون من يده وهو يرفعها لاعلي  بصدمه وو
_ ابعد عني والنبي يا ابيه  ..... 
قالتها بدموع وهي تحاول سحب يده التي تحاول رفع ملابسها  
ابتسم معتز بحب وهو يمرر يده علي وجهها بشغف 
_ انتي خايفه مني يا حوريتي.... 
اومات براسها عده مرات وهي تبتعد عنه 
_ متخافيش يا حبيبتي انا مش هآذيكي...... ثم نظر الي جسدها بشهو*ه
_ الو*جع في الاول بس علشان انتي اول مره وبعدها هتبقي مبسوطه علي الاخر ...... قالها وهو يخرج طرف لسانه يب*لل شف*تيه وهو ينظر الي مفاتنها المغريه 
نظرت له ببراءه وهي لا تفهم معني حديثه لتهتف بعبوس 
_ انا مش فاهمه حاجه...... 
ليقول وهو يجذبها من خصرها 
_ مش مهم تفهمي المهم تركزي معايا.... 
_ طيب انا عاوزه ابيه عاصي  ..... قالتها وهي تشعر بالخوف 
_ وانا عاوزك انتي  يا حوريتي...... 
ابتعدت عنه 
_ بس انا عاوزه أبي.....  قاطعها بصراخ وهو يضر*بها علي وجنتها 
_ ما خلاص بقا ابيه عاصي.... عاصي اووف خلاص عاصي في*شنك ود*ع ومش هيرجع تاني انا بس اللي موجود سااااامعه ....... 
ارتجف جسدها بعنف وهي تنفي براسها 
_ لا ابيه عاصي هيرجع ومش هيسيب حور ابدا.... 
جذبها من شعرها بعنف ليمسك فكها يضغط عليه بعنف 
_ انتي ملكي حقي مكتوبه علي اسمي قبل ما اهلك يود*عوا الدنيا فااااهمه....... 
ليبتسم بمكر عابث وهو يلاعب حاجبيه 
_ يلا تعالي بوسيني.... 
نفت براسها عده مرات لتهتف ببراءه 
_ لا عيب ابيه عاصي قالي مش تبوسي حد غريب..... 
جذب شعره بيده بقوه ليهتف بغضب وهو يكسر اساس المنزل الذي امامه 
_ لسه بتقول ابيه عاصي لسه عاصي واقف بينا رغم انك معايا وفي بيتي وعلي سريري لسه هو واقف طيب اعمل ايه اقت*له..... 
_ لاااااا علشان خاطري يا عم معتز مش تأذيه وانا هعمل اللي انت عاوزه... 
اقترب منها بخبث وهو يغمغم بمرح 
_ اي جاجه اي حاجه..... 
اومأت براسها ثم ابتسمت بطفوليه وهي تتذكر الفليم احمد السقا ومني زكي عندما قالت ارمي نفسك 
_ انتي عبي*طه يا بت بتضحكي وانا لسه ضار*بك ومسكك من ش*عرك... 
الا انها ابتسامتها زادت اكثر ليهتف بحب 
_ يلا بوسيني..... 
اقترب منه تريد تقبيله مثلما تقبل عاصي من خده 
امتعض وجهها ليقول بسخط 
_ انتي بتبوسي ابن اختك..... 
نظرت له ببراءه كالاطفال 
_ يعني ايه..... 
نظر لها بتعمق ليهتف بغموض 
_ تجي نلعب لعبه تخلي ابيه عاصي يجي عندنا...... 
اومات براسها عده مرات وهي تصفق بحماس ولا تعلم بنو*ايه ذلك الخبي*ث 
في القسم 
_ممكن اعرف انا هنا ليه..... هتف بها عاصي بغضب 
جلس الشرطي علي مقعده ليقول 
_ حضرتك متهم في جريمه قتل الدكت... آآ.... قاطعه دخول المأمور
_استاذ عاصي ممكن تتفضل معايا وانا هفهمك كل حاجه..... 
تقدم منه عاصي وذهب معه وهو يشرح لها عن مافيا المخدرات ورائيسها معتز وذلك الطبيب الذي كشف الامر وبعث لهم تسجيل باعماله  
_ ولما انتم عارفين كل ده مش انقبض عليه ليه..... 
_ للاسف معتز ذكي جدا ودماغه س*م داهيه بيطلع منها زي الشعره بسبب الناس اللي معاه واحنا عايزين نعرف مين معاه وياريت تتعاون معنا ..... 
ذهب عاصي الي شقته وعقله شارد فيما تواصل اليه عقد حاجبه بتعجب وهو يدخل من كميه الهدوء 
_ حور.... حور... هتف بها والقلق اصابه فجأءه 
لا يوجد رد  
دخل الي الغرفه والحمام ولكن ليست هنا كاد ان يخرج ليجذب انتباه ورقه بيضاء اسرع يفتحها بخوف وعقله ينفي تلك الفكره 
_ الامانه رجعت لصاحبها...... حبيبك المخلص...... 😂😂
ليهتف عاصي بغضب جحيمي وعيناه تتحول للاسواد الحالك 
_ معتزززززززززظظظظظظظ.....
حد فاهم حاجه😂😂 اللي فاهم  يعرفني ☺️☺️
ارتجف جس*دها بفز*ع عندما اقترب منها معتز وهو يمسك العصا الحد*يديه وعيناه تط*لق شر*ارا 
 زحفت حور  علي الارضيه الصلبه وهي تبتعد عنه بخوف وعينيها علي تلك العصا..... 
جذ*بها معتز من شعر*ها بعنف ليهتف بغضب 
_ بقا انتي يا وسخ*ه بتض*ربيني عشان الوس*خ بتاعك..... 
حاولت حور افلات يده عن شعرها لتصرخ بقهر 
_ ابعد بقا ااااا عني ياااااااخي حراااام عليك....... 
_ لا دا الظاهر عاصي معرفش يربي وانا اللي هر*بيكي ازاي تحترمي اللي هيكون زوجك...... 
ثم انهال عليها يض*ربها بوح*شيه لعصي*انها له لتفقد الوعي ولكن استمر بضر*بها ولم يبالي بها ليتم*زق ثيا*بها ليظهر جس*دها الفض ملي بالكدمات  نظر لتحفته الفنيه بشه*وة 
 اقترب منها معتز يلت*هم شفت*يها بعن*ف وه*مج*يه  يقبل*ها بتعمق..... ولكن تحول ملامحه الي الازعاج وهو يراها تمثال 
جذب كاس به ماء بارد ووضع به مكعبات ثلج ثم افرغه عليها 
لتشهق برعب وجس*دها ينتفض من شده البروده باغتها وهو يطبق علي شف*تيها ولكن تلك المره باستمتاع رفع يدها يقيد يدها المستمرة بضر*به وايضا قدمها بقدمه ليم*زق ثي*ابها بو*حش*يه وابتسمته ظهرت اكثر  
حاولت الفرار من براثنه ولكن قيد حركتها جيدا.... ولكن.....؟! توقفت عن الحركه وهي تبتسم بعدما راته واقف امامها بهيئه الفتاكه ولكن اختفت ابتسامتها وهي تتذكر ضرب*ه لها..... 
توقف عن تقب*يل عن*قها باستغراب لما توقفت عن المقاومة  ولكن قبل ان يعي بشي كان عاصي يجذبه بعن*ف لي*ضربه عده لك*مات ليسقط معتز ارضا 
اسرع عاصي بخلع سترته وجذبها علي جس*دها يخفيه ثم اخذها بين احضانه وهو يحمد ربه انه وصل في الوقت المناسب 
ابتعد عنها وهو يري معتز يفوق لتتحول عيناه الي جم*رتين من الغضب 
مسح معتز الدم*اء من انفه وفمه ليضحك بجنون 
_ هههه اهلا بابن خالي وحشتني يا جدع..... 
لكم*ه عاصي في بطنه بقوه ليهدر بغضب 
_ ما انت فعلا هتوحشنا بس في القر*افه يا روو*وووح امك.... 
نظر معتز  الي حور بإبتسامة ثم قال 
_ مش قولتلك ان عاصي بيحبني للدرجه مسبش حته فيه سليمه.... 
توقف عاصي عن ضربه لينظر له باستغراب هل هو جن تصرفاته غريبه....  استغل معتز شروده ليلك*مه ثم امسك العصا الحد*يديه ليضربها في مقدمه راسه.. ليجذب حور نحوه ثم اخرج  سكين حاد من ملابسه  ليضعها علي رقب*تها 
حاول عاصي الوقوف باتزان وهو ينظر لها بخوف ليهتف بغصب 
_ معتز سيبها انت كده كده مي*ت والبوليس عرف كل حاجه وهو تحت دلوقتي ..... 
نظر لها معتز بابتسامه حب 
_ علشان كده مش هموت لوحدي.... 
ليصرخ عاصي برهبه وهو يتقدم منه بحذر 
_ بس هي ملهاش دعوه خرجها بره الموضوع عايز تنت*قم... انت*قم مني... بس هي لاااا..... 
مرر نصل السكين علي وجهها وهو يهتف بحب 
_ مش هو اللي دخلك في اللعبه يا حلوه .آآإه .... 
استغل عاصي انشغاله بالحديث ليسرع باخراج سلا*حه 
_ بس انت كدا كدا م*يت يا صاحبي .... حور غمضي عينيكي.... 
ثم اطلق النار لتصيبه في راسه ليسقط ارضا 
اسرع عاصي بجذب حور داخل احضانه وهو يهتف بخوف ولهفه 
_ حور حبيبتي انتي كو...... 
قاطعه كف علي وجهه منها وهي تنظر له بك*ره واحت*قار 
_ حو..... 
قاطعته بصراخ وهي تجذبه من ملابسه بعن*ف 
_ فرقت انت عنه ايه دلوقتي.... انت قتلت*ه علشان حاول بس انما انت بتحلل لنفسك وبتح*رمها علي غيرك... اذا كان هو ق*تلته علشان حاول يبقا انت تستاهل الش*نق....   
ليه عملت فيا كدا.... لييييييه... حررررررام عليك...  انت كس*رتني.... انا بكر*هك بكرهك  وبكره كل حاجه بتفكرني بيك وبو*سخت*ك   ...... 
_انتي بتقولي ايه... هتف بها عمر بصدمه وهو لا يصدق ما يسمعه 
اقترب من اخيه ليهتف بامل 
_  انتوا عاملين تمثيله صح ما تقول حاجه يا عاصي انت ساكت ليه.... 
رفعت حور عينيها بدموع لتهتف بسخريه 
_ عاوز يقولك ايه كنت مبسوط جدا وان بغتص*بها وانا بعذب*ها وعايش حياتي ولا كاني عملت حاجه ما هي ملهاش حد بقا هيدافع عنها..... 
اقترب عمر من بعدما بصق في وجه اخيه باحت*قار 
_ يلا يا حوري..... 
اومات براسها وهي تلقي جاكت حلته علي الارض بنفور ليسرع عمر بخلع تيشرت بتاعه وعطاها اليها وبقي هو بقميصه..... 
لم يتحمل عاصي تلك النظره منها  كان يعلم انها ستتذكر يوما ما ولكن اته مبكرا قبل ان يعترف لها بعشقه وانه فعل ذلك نتيجه غيرته العمياء 
مسح دموعه وذهب الي القسم واعترف بجري*مته ليحكم عليه بعدما اكدت حور ذلك بالسجن  سته سنوات 
وبعدها عرض عمر عليها بالزواج ووافقت 
تسريع بالاحداث 
عمر وحور اتجوزوا  وسافروا بعيد جدا.... وحور كل ما تفتكر عاصي بتقسي قلبها علشان مش يحن ليه وبتفكر نفسها دايما بلي عمله ..... وعاصي نفخ نفسه بالتعذ*يب وبطل ياكل وضعف للدرجه كبيره 
بعد مرور خمس سنوات وشهرين 
في بنت جميله لبسه درس طويل لونه بنفسجي وحجاب ابيض بتجري ورا ولد صغير 
_ زين تعال هنا علشان مش اضربك ... 
قفز الصغير بعيدا عنها يطلع لها لسانه ويرفع يده يعمل حركات مضحكه لها 
ليسرع عمر بجذبه ورفعه علي زراعه وهو يغمز له بمرح 
_ مش قولنا يا بطل بلاش نتعب مامي.... 
ضغطت علي شفاه بغيظ 
_ هو دا اللي ربنا قدرك عليه يا عمر... والله ما حد مبوظ اخلاقه غيرك.... 
تركه عمر ليلعب بعدما قبل وجنته 
_ اخلاق ايه يا ام اخلاق  دا لسه مفقش من البيض... سيبه علي راحته يلعب زي ما هو عاوز ..... 
نفخت خدها بعصبيه 
_ اوووف الفاظك مش معقول.... ثم التفت حول نفسها 
_ يانهاراااا اسود ابني فين.... 
هتف عمر بغضب 
_ ما طبعا لازم يضيع ما الست هانم مستهتره سايبه ابنها ورايحه تتخانق معايا في الفاظ...... 
ادمعت عينيها بخوف 
_ اه دلوقتي طبعا بقيت ست مستهتره وانا اللي ضيعت ابني صح كده...... 
اقترب منها بحنان ليمسح دموعها 
_ خلاص مش تعيطي انا اسف مش قصدي خلينا ندور عليه.... 
اومات براسها عده مرات ليقبل هو راسها ثم ابتعد
بعد مده  اقتربت هي ما ان سمعت صوت ابنها بإبتسامة ولكنها اختفت وهي ووووووووو 
حور.... 
 اقترب عاصي منها وهو يحمل زين  
ينظر لها بأشتياق وحنين وعينيه تاكل ملامحها التي تغيرت كثيرا واصبحت أنسه في غايه الجمال والرقه 
نظرت له بصدمه وكره وهي تتذكر ما فعله بها ولكن قلبها مازال ينبض له رغم ما فعله بها....
 رغم عنها رفعت راسها تنظر له بأشتياق وحب مماثل له تغير كثير واصبح اكثر نحافه وطالت لحيته ولكن لم تتغير وسامته التي ادمنت عليها منذ الصغر... 
كادت ان تركض داخل احضانه وتقول له انها سامحته الا ان يده  عمر جذبتها اليه  ليهتف ببرود وهو يضغط علي خصرها بعنف 
_ عاصي  مش معقول... حمدالله علي السلامه يا راجل .... خرجت امتي.... 
نظر عاصي الي يد عمر الموضوعه علي خصرها بغيره ليهتف بحده 
_ من أسبوع.... 
_وكنت فين المده دي كلها.... 
كاد ان يرد الا انه قاطعه بكاء زين وهو يرفع يده الي حور ويهتف بطفوله 
_ مم... ما...... 
نظر لها عاصي بصدمه ليقول بعدم تصديق 
_ ابنك..... 
أومأت عده مرات وهي تخفض رأسها ثم اتت ان تاخذ زين لتقع يدهااسيره  يده .....  رفعت عينيها بتلقائيه تنظر له بعتاب... قاطع نظراتهم عمر وهو يهتف بخبث 
_ قصدك ابننا يا حوري.... ثم اقترب منها يقبل وجنتها يجذبها داخل احضانه 
نفي براسه بعدم تصديق وهو شاور عليه 
_ انتي اتجوزتيه..... 
_ اه اتجوزتني ايه مفيش مبروك.... 
توقف قلبه عاصي وهو يحاول الصمود لكي لا ينهار امامهم قاوم دموعه كي لا تخونه حاول الحديث ولكن خرج متعلثم  
_ م...مبروك...... ثم رحل لتسرع حور 
_ عاصي م..... توقفت عندما رمقها عمر بغضب  .... التفت عاصي بامل بان زواجها منه مجرد تمثيله وان زين ابنه
_ رايح فين يا عم عاصي لازم تتغدا معنا ولاء حور الاستاذ زين يزعل دي حور هي اللي طبخه..... 
اغمض عينه بالم وجع قلبه لم يشفي حاول الرفض ولكن امام اصرارهم ذهب 
تعمد عمر الاقتراب من حور امام عاصي بطريقه مخجله ولكن فاض بيه الكيل وهو يري عمر يقبل ثغرها ليرحل وهو يجمع خيباته وما ارتبكت يديه الا يكفي ما عاناه سته سنوات كان يتعامل علي انه مس*خ وسمعته التي خسراها ليخسر معه مستقبله واحلامه وتعب سنوات في العمل 
قاطعه صوت صراخ نظر حوله ليتحول عيناه الي الغضب ويري ثلاث شباب تحاول اغت*صاب فتاه تخيلها حور وهو يقوم بذب*حها 
انقض علي الشباب وهو يخرج سلا*حه ثم قام بالتصويب عليهم 
اسرع الي الفتاه بهلع وهو يخلع قميصه الذي يمتلكه فقط ليضعها عليها  ليهتف بانفاس مجهده 
_ انتي كويسه عملوا فيكي حاجه.... 
نفت براسها وجسدها ينتفض حاولت اغلاق أزار القميص ولكن فشلت بسبب ارتعاش جس*دها 
شعر بها عاصي ليبتسم بهدوء وهو يقترب منها 
_ طيب خليني انا اساعدك.... 
ابتعدت عنه بذعر ليسرع برجوع الي الخلف 
_ متخافيش انا مش هآذكي ..... 
نظرت له بحيره اغمضت عينيها لتاخذ القرار وهي تقترب منه 
زادت ابتسامته وهو يراها كالقطه الخائفه اغلق أزار القميص بحذر وحاول الا يحتك بها كي لا تفزع 
_ يلا علشان اوصلك ..... أومأت برأسها وهي تنظر له خلسه 
اوقفها فجأءه ليهتف بهدوء وهو يضع يده في سرواله
_ متزوجه...... 
نفت براسها كانه يراها 
_ عندك  حبيب......
نظرت له بتعجب فيبدو انه مجنون فتنهدت بتعب وهي تنفي براسها 
_ لا 
_ تتزوجيني ...... 
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
.........................................
ابعد*ته حور عنها بعنف وهي ترفع يدها علي وجنته....  نظر لها بصدمه ليجذب خص*لاتها بعنف 
_ بتضر*بيني يا وس*خه علشانه بعد كل اللي عمله فيكي لسه بتحبيه... 
حاولت الفرار براثنه ولكن فشلت  لتهتف بقوه  
_ ايوه لسه بحبه وهفضل احبه وقلبي مش هيدق غير ليه ...
اوقعها علي الارض بعنف ليهتف بحده 
_ طب وانا واللي عملته علشانك .... ليه حبيتيه وانا ولا.... 
مسحت دموعها بظهر يدها لتهتف بغضب 
_ علشان انت اناني مبتحبش غيرك  شخص غيور .... وفي اقرب فرصه اتخليت عن عاصي مع انه عمره ما اتخلي عنك..... دايما بيحميك من ابوك وامك..... وانت كنت بتغير منه .... كان نفسك الكل يحبك ويحترمك زيه بس انت مستحيل تكون عاصي.... مستحيل حد يحبك هت*موت وتعيش لوحدك...... 
_ اخرسي بقا.... ثم تحولت عيناه الي سواد ليهتف بغموض 
_ فعلا انا مستحيل اكون زيه دلوقتي بقيت انا الوح*ش انا موافق يا حور اني اطلقك  بس بشرط 
رفعت حور راسها بقلق لتهتف بتوجس
_ أآآ... اللي....ه... هو.... آآ... أيه... آآ.... 
نظر الي جسدها بمكر ليهتف بعبث 
_تكوني مراتي ل ليله واحده وعلي سرير عاصي ...
نظر عمر الي جسد*ها بشه*وة ليهتف بمكر  
_تكوني مراتي ل ليله واحده وعلي سرير عاصي .... 
انتفض جس*دها بهل*ع وفزع وهي تنفي  براسها  ابتعدت عنه بخوف 
_ لاااا... م.. مستحيل...ت... تلمسني....
جذ*بها اليها بعنف يحاوط خصرها بتملك ليهتف بحده 
_  انا مش باخد رايك انا بعرفك بس.....
  ثم ابتعد عنها ببرود ليتقدم من خزانه ملابسها فتحها ليخرج قميص نوم قصيرجدا  بحملات رفيعه به فتحت صدر كبيره القاءه عليها ليهتف ببرود وهو يجلس علي السرير 
_ خمس دقايق تكوني لبستي ده... 
شهقت بصدمه وهي تنظر الي القميص 
_ ب... بس... أآ... حاولت الاعتراض ولكن نظره عيناه كانت كفيله باخراسها 
ذهبت الي المرحاض وارتدته وظلت ببنطلون بجامتها وضعت شعرها علي صدرها تخفيه خرجت منه وهي تخفض راسها 
فغر فاهه وهو يراها هكذا لول هيبئته لكان ضحك وبشده  عليها رسم الجمود  ببراعه ليقدم منها يسال ببراءه مزيفه
_ ايه اللي انتي لبساه ده يا حوري.... 
نظرت الي ملابسها باستغراب لتهتف ببراءه 
_ ايه مش حلو ...  
_ شوهتي ام اللحظه يا شيخه عن ابو اللي دخلك في ام رومانسيه تاني ايه مش بتسمعي مسلسلات افلام  ...
نفخت خدها بعصبيه لتهتف بغيظ 
_ مش انت اللي جبته.... 
وضع يده علي راسه بحسره ليهتف بقله حيله 
_ قومي يا حور شوفي ابنك ..... 
_ وطلقني.... 
نظر لها بهدوء مزيف ليهتف بغضب مكتوم 
_ انتي عايزه تتطلقي... 
اومأت براسها بخفوت وهي تخفض راسها بحرج 
_ هو انتي مش مبسوطه معايا.... 
ظلت صامته لا تقوي علي الحديث ليتنهد هو بهدوء مزيف سيفعل ذلك لاجل اخوه وهو يتذكر طفولتهم 
_انا موافق يا حور ان احنا نطلق.... 
رفعت راسها تنظر له بابتسامه صافيه ولكن بهتت وهو يكمل بذات مغزي
_ بس بشرط عاصي ميعرفش سبب جوازنا..... 
_بس انت كده بتحرمه من حق.... آآ...
وقف يوليها ظهر لينظر الي شباك الغرفه بشرود 
_ هو ده طلبي انا ماشي دلوقتي بكرا الصبح تكوني قررتي..... ثم اقترب منها يقبل وجنتها ثم خرج 
في اليوم التالي 
ارتدت حور فستان احمر منقوش من اعلي وساده من الاسفل بعده طبقات منفوش ثم تركت العناء لشعرها وضعت ملمع الشفاه فقط ليزيدها فتنه.... 
حملت زين وركبت سيارته ليقول عمر
_ انتي متاكده من الخطوه دي.... 
اومات براسها بثقه وهي تداعب صغيرها 
لينطلق عمر الي وجهته 
بعد ساعه  تقدم حور بابتسامه لتطرق الباب بحماس وقلبها يكاد يقف من شده الخفقان فتح الباب 
_ أآبي... عاصي انا.... 
_ حور انتي كويسه عمر كويس... آآ... 
وضعت يدها علي فاهه تبتسم بهدوء 
_ احنا كلنا كويسين بس وحشتيني اقصد وحشت زين وجينا نشوفك... 
 ترك لها الباب لتدخل تنظر الي منزله الجديد لم يختلف عن منزله القديم الا بأشياء بسيطه 
_ هو عمر مجاش معاكي..... 
وضعت طفلها علي الكرسي واعطته لعبه كانت تحملها داخل حقيبتها 
_ عاصي تتزوجني..... 
فغر فاهه وهو ينظر لها بصدمه ماذا تقول.....؟!  هل جننت...؟! 
ابتسمت بعذوبه وهي تقترب منه 
_ عاصي انت ساكت... ليه قول حاجه... 
عاصي بيتنفس بالعافيه ومش مصدق ولا كلمه من اللي سمعها... معقوله كل احلامه اتحققت مره واحده كده؟؟؟ معقوله حور قدامه؟؟ 
يدوب هيتحرك يجري عليها يشيلها بس افتكرها اغمض عينه بالم ليهتف ببرود 
_ هقول ايه.... اتأخرتي.... 
هوي قلبها وكذبت حثها لتهتف بتعجب 
_ ي... يعني... اا... ايه..... 
 مسح دموعه بعنف ليهتف بغضب 
_ يعني انا اتجوزت يا حور كتب كتابي كان علي غيرك النهاردة  مش ده اللي عايزه تسمعيه.... 
جذبته من ملا*بسه بعنف تصرخ به 
_ قول انك بتكذب عليا قول انك عايز تك*سرني زي مانا كسر*تك..... 
مسحت دموعها بظهر يدها بعنف 
_ قول انك لسه مستنيني وهتفضل مستني حبيبتك حور لاخر العمر  ...قول ساكت ليه ... 
نظر له بوجع ليغمض عيناه وهو يضغطت علي يده بعنف
_ يا ريت.... يا ريت... 
تركته بصدمه وهي ترجع الي الخلف تنفي براسها بعدم تصديق 
_ بتعقابني صح مش كدا.... تعرف انا هديت بيتي علشانك... واطلقك منك علشانك برضوا...تعرف ان قلبي مبطلش دق ليك... رغم اللي عملته فيا لسه بيحبك..... 
مسحت دموعها يكفي اذ*لال واهدار كرامتها من اجله 
_ انا اسفه... م.. مبروك...يا...أأ...أبيه... ع.. عاصي... م.. متنساش  ... ت.. تعزمني... ع... فرحك..... ثم رحلت  تبكي بعنف 
توقف عاصي مكانه يضرب بقبضته الحائط 
_ انا اسف.. اسف.. اسف... سامحيني... 
ثم فجأءه ركض الي الخارج يريد الالتحاق بها فتح الباب لتظهر هي 
بدون مقدمات دفعت جسدها داخل احضانه تبكي بعنف تهتف من بين شهقاتها 
_ م... مش ه.. هقدر.. ا.. ابعد... ع..عنك...والله.....م... مش... هقدر.. آآ...ع...عملتها...م..مره....وكنت...ب...بمو*ت... 
مسد علي شعرها وظهرها بحنان 
_اشش اهدي... خدي نفس الاول ... 
_ ع..عاصي... انا....ب.... بحبك... آآ..... 
بلحظه جنون توقف العالم ليقترب منها يق*بلها بعنف لتتحول الي شغف ورقه وهي تبادله باشتياق ابتعد عنها ليهتف بتلقائيه 
_ تتجوزيني يا حور  ..... 
_ ب... بس انت ي... يعني... 
قوس وجهها بين يده ليهتف بحب 
_ مش هيفرق حاجه صدقيني.... 
وضعت يدها علي يده لتهتف بتسأل    
_ هو انت اتجوزتها ليه.... 
قبل يدها الموضعه علي يده لياخذها بين احضانه بلهفه 
_ كل اللي هقدر اقوله ليكي اني كنت مجبر..... 
ابتعدت عنه ثم وضعت يدها علي خصرها لتهتف بغيظ طفولي 
_ لا والله..... 
ابتسم بعذوبه عليها لتبتسم بتلقائيه لتهتف بفضول 
_ وهيستمر لامتي يا بشمهندس .... 
لاعب حاجبيه وهو ينظر الي جسدها ليهتف بمكر 
_ والله علي حسب بقا... كلك نظر... واحد لسه خارج من السجن وحيد وضعيف والمفروض اتحب وادلع بقا ..... ثم انهي حديثه بغمزه وق*حه 
شهقت بخجل من وقا*حته لتسرع باخفاء وجهها بصدر 
_ عاصي انت بقيت قل*يل الا*دب... 
قهقه عاصي بمرح عليها ليهتف بأشتياق عابث 
_ والله زمان يا كوكو وحشتيني يا بت..... 
امتعض وجهها بنفور لتهتف بغيظ 
_ مش تقولي كوكو دي تاني.... 
_ حاضر يا فروالتي..... 
نفخت خدها بعصبيه 
_ اوووووف عاصي بقا..... 
قبل ارنبه انفها بحب ليهتف بصدق 
_ بعشقك يا قلب عاصي من جوه... 
ابتسمت بعذوبه لتسرع باحضانه بشده كادت ان تخنقه 
_ براحه يا حور كدا انا مش هدخل الدنيا هودع بدري..... 
نظرت له بغيظ ليسرع عاصي بالركض وهي تركض خلفه وصوت ضحكاتهم تعلو اكثر واكثر وانجذب لهم زين وهو يقلدهم بحركات طفوليه 
ليسرع عاصي باخراج هاتفه وهو يلتقط لهم صوره عائليه 
كانت  حور تركض بين الممرات تبحث عن ضلتها وقلبها ينبض بعنف وخوف 
راته يستند بجزعه علي الحائط اقتربت منه  لتهتف بلهف وهي تتفحصه بعينيها 
_ عاصي انت كويس... 
أومأ براسه بحزن لتتنهد هي براحه ثم نظرت حولها تبحث عن ابنها لتهتف بتوجس 
_ أومال زين فين ... هو لسه في الحضانه.... 
اخفض عاصي راسه بخجل وحرج ليهتف بتعلثم 
_ آأ.. أنا... آآ... أسف.. آآ..... 
عبوست بوجهها بتعجب لما يعتذر 
_ عاصي في ايه... وفين زين..... 
امتلت عيناه بالدموع ولكن ابت الخضوع للرجولته ليهتف بهدوء مزيف 
_ س.. سامحيني.... آإ.. مش... ق... قدرت... ا... ان.. ق.. ذ.. ه ..... 
جذبته من ملابسه لتهتف بعصبيه 
_ قول غير كدا ارجوك .... قول انك قدرت تحافظ عليه وتحميه  قول انك مكسرتش ثقتي فيك..... 
اخفض عاصي راسه ولا يقوي علي المواجهه تركها تفرغ ما في قلبها لعلها ترتاح 
كانت نور تقف بعيد تتابع الحديث لم تتحمل اهانتها له وهو برئ تقدمت منها تقف بينهم لتهتف بصراخ 
_ خلاص بقا كفايه مش علشان هو ساكت انك تتمادي في الكلام معاه .....
لتهتف بحكمه وهي تاخذ انفاسها 
_ ابنك طفل ومن المحتمل ان يتعرض لاي حادث زي اي طفل حتي لو كان معاكي انتي.... ده قدره وربنا ليه حكمته في كده..... دا بدل ما تروحي تصلي ليه وتدعي ان ربنا يقومه بالسلامه.... 
خرج الطبيب وهو يخلع الكمامه بتعب ليذهبوا اليه بلهفه 
_خير يا دكتور ابني كويس طمنى عليه الله يخليك....  
ليهتف بعمليه وهو ينظر الي حور 
_  ابنك كان بيشتكي من حاجه وجع مثلا في بطنه صداع او اغماء .... 
أومأت حور ودموعها لم تتوقف 
_ احيانا كان بيشتكي من وجع في بطنه..... 
_ وانتي كنتي بتعملي ايه.... 
_ كنت بديلو مسكن..... 
نهرها الطبيب بعنف 
_ ما دا حال اي ام مستهتره بتلجأ للحل الاسهل مش فكرتي انه ممكن عيان مثلا.....  ثم نظر الي عاصي 
_ وانت كنت فين يا استاذ مشغول طبعا في الشغل وازاي تجمع فلوس وسيبت ابنك... فاذا كانت هي غلطانه فانت اكثر منها ربنا عطاكم نعمه انتو مش مقدرنها في غيركم بيتمني بس.... 
_ لو سمحت يا دكتور خلي نصايحك علي جنب دلوقتي هما اتعلموا الدرس ممكن تطمني علي صحه زين.... 
_ الكبد بتاعته فيها ضرر كبير  محتاجين من ابوه او امه عينات علشان نستوصل جزء منهم ونزرعه للطفل ..... 
ركضت حور الي الطبيب لتهتف بدموع 
_ ارجوك يا دكتور انا جاهزه اعمل اي حاجه بس المهم ابني يعيش.... 
طالعه الطبيب بسخريه ليهتف بتهكم 
_ ودلوقتي خايفه عليه.... المهم اتفضلي اعملي الاشعه  المطلوبه.... 
ثم نظر الي عاصي بتهكم 
_ والاستاذ مش ابوه ولاء محتاج عزومه.....  
توقف عاصي مكانه لا يعلم ماذا يقول لتسرع حور تهتف بقسوه 
_ لا يا دكتور عاصي يبقا عمه وابوه مسافر..... 
اغمض عاصي عيناه بالم متفهما موقفها  اتجاهه ليبتعد 
ذهبت نور مع  حور تساعدها كونها ممرضه..... تم اخذ عينه من الدم وعمل الاشعه المطلوبه. 
_ لاسف حضرتك متنفعيش لانك بتعاني من حاله صرع ودي فيها خطر عليكي وعلي ابنك.....  فلازم ابوه يجي من السفر علشان ينقذ ابنه.... اذا كان مهتم اصلا..... 
ثم تركهم ورحل   (دكتور بارد وغتت ✌😡 ) 
تقدم عاصي منها ليهتف بجديه 
_ حور لو سمحتي لازم نتصل بعمر علشان زين..... 
لتهتف بشرود دون الانتباه له 
_ وعمر هيعمل ايه..... اذا كان ابوه هنا..... 
نظر لها عاصي بتعجب  ولم ينتبه  الي حديثها جيدا  
وضع يده علي كتفها يهزها برفق 
_ حور انتي كويسه  ..... 
نظرت له حور بتفكير  ماذا عليها ان تفعل تذكرت وعدها ل عمر ثم نظرت الي باب غرفه ابنها 
_ مفيش قدامي حل.... عاصي انا اسفه ان آآ.... 
ثم وقفت وهي توليه ظهرها تبكي بعنف تحاول استجماع شجعتها لاستكمال حديثها 
وقف عاصي امامها وهو يظن انها تعتذر عن كلامها الجارح له ليهتف بابتسامه حنونه 
_ متخافيش زين هيبقا كويس وهيعمل العمليه وهيرجع ينور حياتنا تاني...... 
أومأت براسها ودموعها تغرق وجنتها البيضاء لتسرع حور بامساك يده لتهتف برجاء 
_ ارجوك يا عاصي اعمل حاجه محدش هيقدر ينقذه غيرك.... 
أومأ عاصي براسه ليأخذها داخل احضانه بقوه وهو يمسد علي ظهرها ولكن توقف فجأءه بعد ان همست له بكلمه فقط 
تنصم موضعه كلمه واحده اوقفت قلبه وادمعت عينها بقوه وقدمه لم تعد تتحمل الوقف نفي براسه بالم لعلها تكذب... ولكنها أومأت بنعم 
_ والله ابنك...... 
_ طيب لييييييه.... حرمتيني منه... حرام عليكي..... ليه مش جيتي قولتلي..... علشان كده اتزوجتي ع... آآ..... اومات براسها بعنف وهي تقاوم تلك الرعشه التي ستصيبها 
_س.. ساااامحني... كان غصب عني والله  .... كان نتيجه اغتص* ابك وانا كنت مجروحه منك... س. سامحني... 
تركتهم نور يخرجوا ما في قلوبهم لعلهم هما الاثنان يعرفوا اخطاءهم ويتعلموا منها 
قاطعتهم بإبتسامة حنونه وهي تاخذ حور بين احضانه تقاوم نوبتها 
_ مش وقت عتاب يا جماعه زين دلوقتي محتاجك يا عاصي.... 
اوما براسه ثم اته  ان يذهب لتسرع حور اليه ترمي نفسها داخل احضانه 
_ عاصي ارجوك انا محتاجك انت وزين ومش هتنازل عن حد فيكوا لو سمحت .... 
ابتعد عنها عاصي ببرود مزيف ليدخل الي غرفته وهو يتذكر حينما عثر عليه وهو يبكي بعنف ... الحقيقه كانت امامه ولكن كذب نفسه ف زين نسخه طبق الاصل من عاصي معاد عيناه ورثها من والدته..... 
تسريع في الاحداث 
عمل عاصي الاشعه المطلوبه والتي ظهر بها تطابق كبير جدا عن حور تم عمل العمليه وهم الان في انتظار النتيجه 
في صباح التالي 
استيقظ عاصي علي هتاف أنوثي خافت  
_ حمدالله علي السلامه حاسس باي وجع..... 
نفي براسه وهو يشعر ببعض الالم ليهتف بلهف 
_نور...زين....؟! 
ابتسمت نور بخفه وهي تمنعه من القيام 
_ متقلقش عليه زين كويس وصحته كويسه وحور معاه ...... 
ارح عاصي راسه علي الفراش وهو يحمد ربه ليسمعها تغمغم بجديه  
_ اظن دلوقتي انه الوقت المناسب اني اخد حريتي..... 
رات ملامح الاعتراض ظاهره علي صفحه وجهه لتسرع باستغلال طيبته 
_ عاصي انت دلوقتي المفروض تعيش حياتك مع الانسانه اللي بتحبها وبتحبك وانا كمان ابدا حياه جديده ليه بقا  ولا انت شايف ان انا مليش الحق في ده..... 
_ بالعكس انتي انسانه جميله جدا وتستاهلي كل حاجه حلو صدقيني لو قلبي مش بايدي كنت حبيتك .... 
ابتسمت له بمجامله وهي تشجعه بقرارها بنظراتها البرئيه لم يستطيع عاصي الا الخضوع لها
_ أنتي طالق...... 
ابتسمت بتصنع وهي تقاوم دموعها لترحل اوقفها عاصي ولكنها لم تلتفت له 
_ ممكن تعتبرني اخوكي ولو عاوزه اي حاجه انا دايما موجود سند ليكي... 
أومأت براسها ودموعها تاخذ مجراها ثم رحلت
 ليذهب عاصي الي حوريته يتاملها بحب وهو يرها علي الفراش وزين بين احضانها.... 
تقدم منهم بخفه ونام بجانبهم ليأخذهم بين احضانه ليغرق بسلطان النوم سريعا بسبب الادويه 
تقدم عمر من الغرفه ما ان علم بالامر ليترك كل اعماله ابتسم بحب وغيره وهو يراهم هكذا ولكن وعد نفسه بان يتغير للاحسن من اجل احبابه ....  اغلق الباب خلفه وتقدم ليصطدم بجسد صغير ليهتف بغضب
_ مش تفتحي يا انسه.... 
لتهتف نور بغضب مماثل له وهي تعدل حجابها الذي تبعثر وظهر خصلاتها منه 
_ انا برضوا اللي افتح ولا حضرتك اعمي..... 
نظر عمر الي خصلاتها بانبهار ليهتف بابتسامه بلهاء 
_ انا فعلا اعمي..... 
_ نعم حضرتك بتهزر.... 
تصنع عمر انه لا يري ليهتف بتعاطف 
_ لا ابدا والله يا انسه انا كنت هنا بعمل الفحوصات اللي مش بتخلص ولا العمليات اللي تعبت منها ومش بتتطلع الاخر بنتيجه ..... 
_طيب وانت بتمشي ازاي وانت أعم.آآ..  ضغطت علي شفاه بحرج بسبب عفويتها في الحديث دون تفكير 
ليهيم بها عمر عشقا  ثم هتف بهدوء 
_ قصدك وانا اعمي مش كده... ثم طبيعي اني امشي كده لاني حافظ عدد الخطوات وكم مدخل بس انتي اللي دخلتي المكان بالغلط.... 
ابتسمت نور بحرج وهي تنوي مساعدته تكفير عن خطأها لتهتف بإبتسامة سحرت الاخر 
_ طيب انت رايح فين ممكن تخليني اساعدك... 
مسك يدها بسرعه يجذبها نحوه بطريقه جعلتها تشك به 
_طيب يلا يا ملاكي ... هل سيجمعهم القدر مره اخري ☺️✌
بعد مرور سته اشهر ♥
اخذ عاصي حور الي الكوخ 
ل تشهق حور بصدمه واضعه يدها فوق شفتيها وهي تجد اسمها كتب حروفه بالشموع الملونه... تصل اليه عن طريق ممشي صغير جانبيه كانا علي هيئه خطين من النيران الهاديه... 
ادمعت عينها فرحا لتجده يعانقها من الخلف ثم وضع شف"تيه بتجويف عنق"ها وهمس بعشق 
_ كل سنه وانتي اطيب يا روحي.. وكل سنه تقربك مني اكتر.... كل سنه وانا بحبك أكتر ❤
استدارت حور تحاوط عنقه لتهتف بدلال 
_ فكرتك نسيت..... 
قبل طرف انفها ليبتستم بعشق 
_ انا انسي عالم كله ولا انسي حاجه تخصك.... 
_ عاصي انت مبسوط معايا.... 
_ ياااه مبسوط دي كلمه قليله علي اللي انا حاسس بيه دلوقت... 
وضعت راسها علي صدره 
_ وحاسس ب ايه دلوقتي.... 
ضمها الي صدره بحب 
_ حاسس زي ما كنت تايه ولاقيت الطريق... لا مش طريق لاقيت المأوي اللي هيحتويني بيكي وابننا .... ثم اقترب منها وكاد ان يمس شفتيها لياتي زين يهتف بغضب طفولي 
_ مس طبوس (تبو"س ) مامي علسان مش اضربك..... 
ليركض زين الي احضان حور  يحتضنها بغيره طفوليه 
_ مامي بطاعطي (بتاعتي) لوحدي..... 
جذبه عاصي بغيره مماثله له من ملابسه من خلف عنقه كالمجرم يعلقه في الهواء 
_ تضرب مين يا مفعوس انت يا ساقط ابتدائي بام الدغه بتاعتك دي...... 
تلوي زين بين يديه ليهتف بغضب طفولي 
_ سيبني يا آصي بوظط (بوظت) هدومي   .... 
انزله عاصي ليمسد علي خده بعنف مكتوم 
_ يلا يا حبيبي  زي الشاطر كده تروح علي  اوضتك..... 
ربع زين يده امام صدره ليهتف بعند 
_ لا مش عاوز انا هنام مع مامي حبيبتي.... ثم  اسمي زين افهم بقا يا اخي ..... 
نهض عاصي بغضب لينظر له بعينين تثور  ک البركين ثم هتف بنزير خطير 
_ طيب يا روح ابوك....عاوزك تروح اوضتك وتقفل علي نفسك..... ومتطلعش منها والا  الوحش هيجي يعلقك من ودنك في المروحه والفار يجي ياكلك..... 
 ركض زين بخوف الي غرفته  وهو يصرخ بطفوله 
_ بسرعه اهربي من الوحش يا مامي قبل ما ياكلك انتي كمان .... 
ضحكت حور عليهم بقوه وهي تلحق ابنها ليسرع عاصي بأمساكها ليقوم بجذبها داخل احضانه ليهتف بمكر
_ علي فين يا حلوه.... مفكره ابنك هينقذك مني يا كوكو....طب عليا الطلاق لابو"سك عند في ابنك .... 
احاط عنقها وهو يجذبها اليه اكثر  يقبلها برقه وحب غارقا بعالمه مع حوريته

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-