رواية براءة نسمتي كاملة جميع الفصول بقلم نور محمد

رواية براءة نسمتي كاملة جميع الفصول بقلم نور محمد


رواية براءة نسمتي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نور محمد رواية براءة نسمتي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية براءة نسمتي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية براءة نسمتي كاملة جميع الفصول
رواية براءة نسمتي بقلم نور محمد

رواية براءة نسمتي كاملة جميع الفصول

كانت تجلس علی السرير وهي تحمل صوره بباه وممامتها المتوفيين من يوم وبتبكي وتقول =انتو سبتوني ليه لوحدي انا عاوزه اجي معاكم ليه سبتوني لوحدي ليه انا ليا مين غيرهم ابكي في حضنه دلوقتي 
وفجئه دخل مرت عمها بخوف وهي بتقول =قومي يانسمه  فورا لازم تهربي من هنا بسرعه 
رد عليها نسمه والدموع في عنيها =في ايه يامرات عمي خايفه ليه كده واهرب ليه واروح فين انا معنديش غير المكان ده 
نظر لها مرات عمها وهي بتمسكها من ايدها وتقومها بسرعه=انتي لازم تهربي من هنا يابنتي انتي غلاوتك من غلاوه ولادي وامك موصياني عليكي قبل ماتموت وانا سمعت عمك وعمك التاني بيتفقو علشان يجوزكي من شيخ كبير ويخلصو منك علشان كده لازم تمشي فورا يلا بسرعه 
رد عليها نسمه بخوف=بس حروح فين انا يامرات عمي دلوقتي وحهرب ازاي وهم تحت
اجابتها مرات عمها =في اي مكان بعيد من هنا المأزون والشيخ العريس بره وانتي لازم تمشي فورا اهربي من الباب الخلفی لدار بسرعه 
نهضت نسمه بعبايتها السوده ولفت طرحتها بسرعه وخرجت من الدار وهي بتجري بسرعه من عارفه حتروح فين وقفت فجئه بعد ماسمعه صوت ضرب نار وعربيات بتجري وراها وجرت بسرعه اكبر لحد ماوصلت عند دار كبير في البلد دخلت منغير ما حد ياخد باله منها سمعت صوت رجاله قريبه منها خافت وجرت علی السلم الكبير الموجود لحد ماوصلت عند اوضـه كبيره دخلت واستخبت في الدلاب علشان محدش يشوفها 
بعد شويه سمعت صوت مفتاح الباب وحد دخل وهي اترعبت وفجئه فتح الدولاب لقي حاجه سوده بتتحرك انصدم وطلع سلاحه ووجهه عليها وقال =مين هنا وازاي تدخل داري ودلابي منغير ماعرف انطق فورا او حقتلك 
بصت علی المسدس وخافت اوي وقالت بتوتر وهخوف
بصت علی المسد*س وخافت اوي وقالت بتوتر وخوف=انا انا حفهمك كل حاجه بس ابعد البتاع ده عني
نظر لها هو بتمعن اولا ثم ابتعد قليلا لتخرج وهي تظبط عبايتها وطرحتها انصدم هو من جمالها اولا وبعدين قال بغضب =انتِ مين وازاي ادخلتي دولابي كده 
رد عليه نسمه بخوف وقالت =انا اسمي نسمه الاول وانا بصراحه هربت من اهلي علشان عاوزين يجوزوني غصب ودخلت دارك بالغلط  والله واستخبيت هنا علشان كونت خايفه 
نظر لها بسخريه وقال=وانا المفروض اصدق الكلام ده مش كده يعني اي حد ألقيه في دولابي يقول كده أصدقه بصي يابت انا العقيد يونس القناوي ومش حياكل معايا الكلام ده مين زقك عليا يابت 
نظر له بخوف شديد من صوته العالي وقالت =والله مش بكذب انا بقول الحقيقه ياباشا ولو سمحت انا عاوزه امشي من هنا 
ضحك بسخريه علی كلامها وقال=ههههههه تمشي انتِ مش حتطلعي من هنا غير بعد ماعرف حقيقتك 
وتوجه للباب لتجري هي عليه قبل ان يغلقه وتقول بخوف شديد =والله بقول الحقيقه انا عاوزه امشي من هنا اوعي تقفل عليا ارجوك 
لم يسمع كلامها وغلق الباب خلفه بالمفتاح ونزل لتحت وجد بباه يدخل بغضب فقال =في ايه يابوي شكلك غضباب كده ليه هي العروسه طلعت وحشه 
نظر له حمدان بغضب وقال =لا طلعت بت كل'ب وهرب مني 
ضحك يونس عليه بسخريه وقال =ههههه اول عروسه تفلت منك يابوي بس انا ياما خبرتك بلاش شغل ده وحش وانت مش مصدقني 
رد عليه حمدان بضيق وقال=بس انا لازم الاقيها بسرعه انا سمعتي بقت في الارض بسببها كل الناس بتتكلم عن العروسه الي هربت من الشيخ حمدان اكبر شيخ في البلد 
نظر له يونس بعتاب وقال =كفاياك بقی يابوي كلام الناس مش بيخلص وانا جوازك ده من الاول رافضه بس بسكت علشان انت ابوي بس 
رد عليه حمدان بعضب وهو يضرب بعصاه الارض =أباي عليك يايونس كمان عتعدل علی ابوك انا أعمل الي يريحني  مدام مقتدر يبقی مش حرام ياولدي 
نظرله يونس بضيق وقال=تمام يابوي حلقيها علشان اسمك بس وانت داخل علی انتخابات ومش عاوزين مشاكل وو
 وفجئه قاطعت كلامه وهي بتجري بخوف من علی السلم لتحت ووقفت خلفه بخوف وقالت =إلحقني ياباشا إلحقني 
نظر لها يونس بصدمه وقال =انتِ كيف نزلتي إهنه وانا قافل عليكي 
ونظر لها حمدان بصدمه اكبر وقال =نسمه انتِ اجيتي إهنه كيف يابت الكل'ب 
 وياتری مصير نسمه حيكون ايه دلوقتي؟
ونظر لها حمدان بصدمه اكبر وقال =نسمه انتِ اجيتي هنا كيف يابت الكل'ب 
نظر له يونس بصدمه وقال =انت تعرفها يابوي 
رد عليه حمدان بغضب وهو ينظر لها =دي العروسه الي هربت ياولدي والحمد لله انها اجت إهنه تعالی يابت الكل'ب اسمي بقی علی كل لسان بسببك 
نظرت له نسمه بخوف وقالت في نفسها =بقي انا أهرب من داري علشان متجوزش أجي هنا في داره هو واستخبی
تقدم منها حمدان وجزبها من زراعها بقوه لتقول هي بخوف ليونس =إلحقني ياباشا والنبي انا في حمايتك هنا إحميني 
نظر لها حمدان بغضب قال=بس يابت ال *** انا حرجعك لعمامك يقتلو*كي ويرتاحو منك 
ارتعب نسمه من سماعها ما قال لتقول ليونس بترجي =ياباشا ارجوك إلحقني عمامي حيقتلو*ني فعلا لو رجعت 
وهُنا فاق يونس وتقدم ومَسك يدها الاخری وقال=سيبها يابوي دي بقت في حمايتي ديلوك 
نظر له حمدان بضيق وغضب وقال=انت عتقول ايه يايونس دي هاربه وجبتلهم العا*ر وميغسلش العا*ر غير الد*م ياولدي 
رد عليه يونس بضيق وغضب=بس انا محدش يقدر يلمس حد في حمايه يونس القناوي يابوي 
وشد نسمه منه ونادی بصوت عالی =انتي ياصفيه انتي يازف*ت
اجت صفيه بسرعه وخوف وقالت =نعم يايونس بيه 
نظر لها بغضب وقال=خدي نسمه علی غرفه الضيوف فورا ومتطعلش منها فاهمه ياصفيه 
ردت عليه صفيه بخوف =حاضر يايونس بيه تعالی معايا يابتي 
اخدت نسمه ومشت تحت نظرات حمدان الغاضبه لها لكنه يعلم انت يونس صعب الطباع وممكن يأزيه بعدين 
نظر له يونس بضيق وقال=نسمه هنا في حمايتي يابوي ولو جرالها حاجه حتندم صدقني 
انهي كلامه ونصرف من امامه
نظرحمدان الی اثره بضيق وغضب وخرج من الدار كله 
في دار عمام نسمه كان عمها الاكبر متولي واقف وماسك مراته هنيه من زراعها بقوه وغضب وبيقول=فينها هربتيها فين يامره انطقي احسن ادفن*ك إهنه 
ردت عليه هنيه بوجع وقالت=والله ماعرف هي فين ديلوك يامتولي انا هربتها من إهنه بس 
نظر لها متولي بغضب ثم نادی بصوت عالي =ياجمال انت يازف*ت ياجمال 
اجه جمال بسرعه وخوف وقال=نعم يابوي 
نظرله متولي بضيق وقال=خد امك علی اوضتها فورا
 ومتخرجش منها فاهم واكمل بغضب ليسا حسابها بعدين معاي 
نظرجمال لامه بحزن وقال=حاضر يابوي 
واخدها الي غرفتها وقعدها علی السرير وقال=يامه قوليلي فينها قبل ما يوصلوا ليها عاوز انجيها منهم يامه 
نظر هنيه له بحزن ودموع وقالت=والله ياولدي ماعرف هي فين ديلوك انا هربتها بس ماعرف مكانها فين ؟
نظرجمال لامه بحزن وضعف وقرب منها وحضنها
 وقال=خلاص يامه انا حتصرف قبل مايلاقوها وربنا يسترك 
بعدها سمع صوت ابوه من الخارج بينادي ويقول =ياجمال تعالی إهنه بسرعه يازف*ت 
جری بسرعه عنده وقال =خير يابوي في حاجه حُصلت 
اجابه متولي بضيق = لا شوف مين علی الباب بسرعه 
خرج جمال وعاد مجددا ليقول بخوف =ده الشيخ حمدان يابوي ادخله
نظرله متولي بخوف وقال بغضب =انت عتسئل دخله بسرعه يازف*ت ثم اكمل بخوف جيب العواقب سليمه يارب 
دخل حمدان وعلی وشه الضيق والغضب وقعد قدامه 
ونظر له متولي بخوف وقال =خير ياشيخ حمدان عندك اخبار عنها ثم اكمل بحده احنا عندور عنها في كل مكان وعنجيبها إهنه وعنقتل*ها ونغس*ل عا*رنا متقلقش 
نظر له حمدان بضيق وقال =انا عرفت مكان نسمه فين ديلوك يامتولي 
نظر له متولي بصدمه وقال =انت عتحكي صوح فين؟ ياشيخ حمدان ؟
اجابه حمدان بغضب وخوف =في السرايا عند ولدي يونس 
نظر له متولي بصدمه اكبر وخوف وقال = 
اجابه حمدان بغضب وخوف =في السرايا عند ولدي يونس 
نظر له متولي بصدمه اكبر وخوف وقال = عند ولدك يونس القناوي طب والعمل ياشيخ حمدان 
رد عليه حمدان وقال =انا اجيت اقولك إهنه واعمل بأصلي والباقي عليك انت 
اجابه متولي بإمتنان وقال=لا كتر خير ياشيخ حمدان انت عملت الصوح والباقي انا ععمله 
نهض حمدان وقال= تمام انا امشي ديلوك وربنا معاك سلام عليكم 
اجابه متولي =وعليكم السلام ثم نادی علی
 جمال ..ياجمال تعالي ياولدي عرفنا مكانها فين خبر عمك اكرم وجيب الرجاله حنروح نجيبها ديلوك 
بقلم نور محمد 
في سرايا يونس كان قاعد علی السفره الكبيره بتاعته وجنبه واقفه نسمه بخوف فقال لها بهدووء =اقعدي يانسمه كلی انتي ضيفه حداي وانا من طبعي بكرم الضيوف 
قربت نسمه وقعدت علی الكرسي جنبه وقالت =شكرا يايونس بيه انك حميتني منه
نظر لها يونس بنظرات غربيه ثم قال =انتي طلبتي حمايتي يانسمه وانا مستحيل اسيب حد استنجد بيا ابدا ديلوك كلی ساكته انا بحب الهدووء
نظرت للأكل بجوع كبير واخد تاكل بسرعه حتي شرقت في الكل 
نظر لها يونس بخوف واعطاها كوب ماء وقال =براحه الكل مش حيطير ثم اكمل بحده  بس ديلوك عاوز اعرف كيف خرجتي من الاوضه وانا قافل عليكي 
نظر له بعد ان انهت ما في فمها وقالت ببرائه=من الشباك اصل انت نسيته مفتوح وانا....
قاطع كلامها دخول الغفير بخوف وهو بيقول =يونس بيه في جماعه بره عاوزين حضرتك ادخلهم 
نظر له يونس ببرود وقال =دخلهم يامحمد بسرعه 
دخلو واول ماشفتهم نسمه ارتعبت وقامت استخبت خلف يونس بخوف 
دخل متولي ونظر لنسمه وهي خلف يونس بغضب وقال =بقی يابت اخوي تعملي فينا كِده تعالي إهنه فورا 
نظر له نسمه بخوف ورعشه وقالت ليونس =الحقني يايونس عيقتلو*ني ديلوك 
رفع نظره يونس لمتولي ببرود وقال = نورت اتفضل ياشيخ متولي بس من الواجب بردك انك تكلم صاحب الدار الاول 
نظر له متولي بغضب وقال =انا اجيت إهنه علشان اخد بنت اخوي وشكرا ليك يايونس بيه علی خدمتك دي
رد عليه يونس بهدووء وقال=اقعد الاول كُل معايا ياشيخ متولي انت ضيفي ديلوك 
جلس متولي بضيق وقال =انا إهنه مش علشان أضايف انا إهنه علشان اخد بنت اخوی وأمشي 
دخل فجئه حمدان وقال =شرفت ياشيخ متولي البيت بيتك أمانك إهنه تقدر تاخدها 
نظر يونس لحمدان بغضب وقال =يعني انت يابوي الي قولت مش كِده تمام بص ياشيخ متولي نسمه إهنه طلبت حمايتي وانا يونس القناوي اي حد يطلب حمايتي ميخرجش من داري غير برضاه وإزني انا بس 
نهض متولي بغضب وقال =يعني إيه الحديت الماسخ ده انا بنت اخوي وعخدها يعني عخدها 
نظر له يونس بغضب وقال =صوتك ياشيخ متولي انت لولا انك ضيفي كونت قتلت*ك ديلوك  بس انا بكرم ضيوفي ومتخلقش الي يدخل داري وياخد حاجه مش بأمري ليسه
نظر له متولي بخوف والي نسمه بغضب وقال =تمام بينا يارجاله وعنرجع بعدين وعنخدها من إهنه
خرج متولي ورجالته من الدار لقی اخوه أكرم في الخارج قاعد قلقان وقال =خير ياخوي نسمه فينها مجبتهاش ليه معاك 
نظر له متولي بضيق وقال =هي جوه عند يونس بتتحمی فيه مننا بس ورحمه اخوي لا عنخدها وعقتل*ها بايدي دي
بقلم نور محمد
في الداخل في غرفه نسمه كانت تجلس علی السرير وهي بتفرك في اديها بخوف من اعمامها  دخل يونس فجئه انتفضت هي من مكانها وقالت =خير يايونس بيه في حاجه حُصلت
نظر لها يونس بهدووء وقال=اقعدي يانسمه ومتخافيش محدش يقدر يأزيكي وانتي في داري انا إهنه بس علشان عاوز اتحدت معاكي ممكن 
جلست نسمه  علی السرير بإرتياحيه وقالت =اتفضل يايونس بيه 
قعد يونس قدامها وقال =انا عارف انك ليسا خايفه من اعمامك وانا مش عكذب عليكي هم ممكن يقدرو ياخدوكي من إهنه لو بلغو عني وانا مش حقدر اعمل حاجه 
قاطعته هي بخوف وقالت =بس انت مش ظابط وتقدر تمنعهم من كده 
رد عليها يونس بحده =انا صوح ظابط وعلشان كده بحترم القانون وده حقهم مش عكذب عليكي بس انا عندي حل تخلصي منهم للابد 
اجابته هي بأمل وقالت=ايه الحل يايونس بيه انا مستعده المهم ابعد عنهم 
نظر لها يونس نظرات غربيه وقال =تتجوزيني يانسمه 
نظر له نسمه بصدمه وقالت =
 يتبع.. ياترى نسمه حتوفق وحيحصل ايه بعدين؟ 
نظر لها يونس نظرات غربيه وقال =تتجوزيني يانسمه 
نظر له نسمه بصدمه وقالت =انت عتقول ايه ؟
رد عليها يونس ببرود وقال =هو ده الحل لو بقيتي مرتي هم مش عيقدرو  يعملو حاجه
فكرت نسمه في كلام يونس لقته عنده حق فقالت =انا موافقه يايونس بيه المهم ابعد عنهم بسرعه 
فرح يونس بموافقتها فنادي على الغفير بسرعه وقال =يامحمد روح جيب المأزون البلد بسرعه إهنه 
نظر له نسمه بتوتر وقالت=احنا عنتجوز دلوقتي 
در عليها يونس وقال =ايوه علشان منطمنش بكره حيحصل ايه؟ 
بعد عشر دقايق وصل المأزون وكتب الكتاب وخرج 
نظر يونس لنسمه بهدووء وقال=انا عسيبك ترتاحي ديلوك وبكره عنتكلم برحتنا 
هزت رأسها بماشي وخرج يونس وسابها ترتاح 
وفي اليوم التاني كان يونس ونسمه بيفطرو سوى وفجئه دخل الظابط وفق قدام يونس ياحترام وعمل التحيه ليه 
نظرله يونس ببرود وقال =نورت ياخالد اتفضل البيت بيتك 
نظر له خالد وخوف وقال =انا اسف ياعقيد يونس بس عندي امر ولازم انفزه وانت فاهم في القانون طبعا
رد عليه يونس بهدووء وقال =طبعا ده واجبك تعمله وانا واجبي  احترمه أمر
اجابه خالد وقال=الامر لله يايونس بيه بس في بلاغ متقدم انك خاطف الأنسه نسمه موسي من اعمامها 
ضحك يونس ثم دخل متولي واكرم وجمال 
نظر متولي لنسمه التي خافت وكانت حتقوم لولا يد يونس التي منعتها وقال =هي ده بنت اخوي ياحضرت الظابط قدامك اهه 
نظر لها خالد وقال =يا أنسه نسمه لازم ترجعي مع اعمامك ده حقهم القانوني 
نظر له نسمه بخوف وقاطعها يونس وهو يقول =بس مفيش قانون يسمح لزوجه تسيب دار زوجها  يا خالد مش كده 
نظر له متولي بصدمه وقال =انت ايه الحديت الماسخ ده مرتك ازاي وامتي حُصل ده 
نظر له يونس ببروود وقال =مراتي ياشيخ متولي وعلى سنه الله ورسوله  
واخرج القسيمه اعطاها لخالد الي بعد ماشافها قال =هو عنده حق ياشيخ متولي هي مرته صوح 
نظرمتولي لنسمه بغضب وتقدم إليها ليضربها كف ولكن اوقفه يونس وامسك يده بغضب وقال =لولا انك في مقام حمايا ديلوك وفي داري كمان كان زمان دراعك ده اتقطع ياشيخ متولي 
نظر له متولي بخوف وغيظ واخد الرجاله بتعته وطلعو وخرج كمان خالد خلفهم 
التفت خلفه يونس على نسمه ملقهاش طلع على اوضتها لقاها قاعده على السرير بتعيط وخايفه 
قرب منهاوقعد جنبها ومسك ايدها وقال =نسمه متخافيش مدام انا معاكي إهنه 
نظر له بدموع ثم ارتمت في حضنه وكمله عياط وقالت =انا بابا وماما سابوني وحيده معنديش حد اسند عليه او اعيط في حضنه كمان 
مسح على حجابها يونس بحنان وقال =وانا ديلوك زوجك وسندك وبباكي واخوكي كمان يانسمه وحفضل كده علطول 
رفعت رأسها وهي في حضنه وقالت =وعد حتفضل جنبي علطول 
نظر لها بحب ومسح دموعها وقال =وعد حفضل سندك علطول وقومي عاد علشان انا عاوز نبدء حياتها سوى باصلاه اول حاجه قومي اتوضي وانا كمان عتوضى ونصلي سوى 
ابتسمت نسمه له بفرح وقامت فورا على الحمام اتوضت ولبست سدال طويل وواسع وحجابها وخرجت لقته وضع المصلاه على الارض تقدمت منه ووقفت خلفه وهو بقى إمامها وشرعو في الصلاه وخلصو الصلاه بعدها اخذ يونس يقرأ آيات القرآن الكريم بالترتيل وصوت جميل هز قلب نسمه من الفرحه وهي بتسمعه خلص ودعو بعدها 
قعد يونس على الارض ومعاه مصحف ونادى على نسمه وقال =تعالى يانسمه عنقرأ سوي وعحفظك معايا القرآن 
فرحت نسمه وقربت ومنه وقعدت جنبه وفرت دمعه من عنيها وهي بتقول =انا كان حلمي اني الآقي حد يبقى إمامي في الصلاه ويحفظني القرآن معاه كمان انا فرحانه اوي بجد 
ابتسم يونس على سعادتها تلك واخد يقرأو القرآن مع بعض حتي تعبو وخلد لنوم بعدها
في دار اعمام نسمه نظر أكرم لمتولي الذي يمشي مثل المجنون من الغضب وقال=وبعدين ياخوي عنسكت الى الي حصل ده 
نظر له متولي بغضب وقال=لا مش عنسكت سيبني عفكر ععمل ايه ديلوك 
تدخل جمال وهو يقول بضيق =كفاياك عاد يابوي هي اجوزت يونس وخلص الموضوع إهنه 
تقدم متولي من جمال وضربه كف قوي وقال=وانت عتعدل عليا عاد ياواد البلد كلها بقت تتحدت على الي حصل وانها هربت من الشيخ حمدان علشان ولده  بقت سيرتنا على كل لسان بسببها ديلوك 
نظر له أكرم وقال =والعمل ديلوك ياخوي 
اجابه متولي بخبث =عنخدها ونتاوي*ها منغير ماحد يعرف 
رد اكرم بخوف وقال =بس يونس عيقتل*نا لو عرف ياخوي 
اجابه متولي بمكر =متخافش مش عيعرف حاجه واصل
وفي اليوم التالي في سرايا يونس صحى قبل نسمه واخد حمام ونزل مكتبه يراجع شويه شغل
وفجئه دخل عليه الغفير بخوف وقال =الحق يايونس بيه المخازن البضاعه بتتحرق ديلوك
وفجئه دخل عليه الغفير بخوف وقال =الحق يايونس بيه المخازن البضاعه بتتحرق ديلوك 
اتنفض يونس من مكانه بصدمه وقال =انت عتقول ايه كِيف حصل ده 
اجابه الغفير بخوف =معرفش كِيف يايونس بيه بس لازم تشوف بنفسك الموضوع 
خرج يونس معاه بسرعه علشان يشوف الي حصل 
وفي غرفه نسمه صحيت بتبص ملقتش يونس في الاوضه اتنهدت ثم دخلت الحمام وطلعت قعدت على التسريحه تسرح شعرها وفجئه سمعت صوت من البلاكونه طلعت تشوف في ايه ملقتش حاجه التفتت حتي ترجع بس لقت الي بيحط منديل على وشها شمته وغابت عن الوعي فورا 
وعند يونس وصل لقى المخزن بيتحر*ق فعلا 
نظر للغفر الي هناك وقال بغضب =كِيف حصل ده يابها*يم 
رد عليه احد الغفر بخوف وقال =والله يايونس بيه
 مانعرف حُصل كِيف احنا كونا قاعدين ومره وحده هبت النار إهنه وبعتنا لجنابك علطول
نظر له يونس بترقب وقال =إتصلتو على المطافي وشركه التأمين المهم 
اجابه الغفير بخوف وقال =ايوه يايونس بيه زمانهم في الطريق ديلوك 
نظر يونس للمخزن المحترق مجددا واخد يفكر ويقول في نفسه =بس مين ليه مصلحه يعمل معايا كده وانا معندييش اعداء بتكرهني كده
 وفجئه إجه في باله إعمام نسمه فقال =اكيد هم السبب بس ليه يعملو كده هم عاوزين بس وهنا طبعا فهم اللعبه كلها 
فجرى بسرعه على العربيه ورجع على السرايا 
دخل وجرى على الاوضه بتاعته ونادى على نسمه ملقهاش
 طلع فونه بسرعه وطلب رقم وقال =عبعتلك صوره حد ديلوك تعرفلي هو فين فورا وفقل بعدين نزل وركب عربيته وطلع بيها علطول لمكان تاني 
وفي دار قديم كانت فاقت نسمه لقت نفسها مربوطه على كورسي وقدامها متولي وأكرم عمامها بيبصو عليها بغضب
نظرت لهم نسمه بخوف وقالت =عمي ارجوك بلاش انا بنت اخوك بردك 
رد عليها متولي بغضب وقال =بس اخوي الي جابت لينا العا*ر واحنا لازم نغس*له ديلوك 
نظرت له نسمه بترجي وقال =لا ارجوك ارحمني ياعمي انا بردك من دم*ك ولحم*ك 
ضحك متولي وقال =الكلام ده  مش حياكل معايا يابنت اخوي ديلوك انت جبتي العا*ر وتستاهلى الحر*ق على الي حُصل
وخرج متولي ومعاه أكرم ونسمه بتضر*خ خلفهم بس محدش سامعها جاب أكرم البنز*ين ورماه جوه الدار وو*لع النا*ر
وبعد عشر دقايق وصل يونس ورجالته للمكان 
نظر يونس لدار بصدمه والنا*ر بتاكل فيه وقال =إتصلو بالمطافي فورا ثم اقترب من باب الدار والذي إلتهمت نصفه النار دفعه يونس برجله ودخل بسرعه بيدور عليها زي المجنون وفجئه لقاها مربوطه والن*ار بتقرب عليها وهي بتعيط بخوف 
جرى بسرعه وفكها واخد في حضنه بعيد عن النا*ر وقال=انتي كويسه يانسمه جرالك اي حاجه 
هزت رأسها في حضته بلا بخوف وعياط بص يونس حوليه لقى بطانيه قديمه بسرعه اخدها وحطها عليه هو ونسمه وجرى بيها لخارج الدار قبل مانا*ر تاكله كله خرجو سالمين الحمد لله  وبعدين ركبو العربيه ورجعو السرايا تاني يرتاحو
وعند عمام نسمه دخل أكرم بخوف على متولي الي بيشرب شاي بهدووء وقال = ياخوي يونس لحق نسمه وزمانه عرف كل حاجه 
انتفض متولي بفزع وقال =انت عتقول ايه كِيف حُصل ده
رد عليه أكرم بخوف =معرفش ياخوي بس احنا لازم نهرب من إهنه فورا قبل مايقتل*نا يونس
نظر له متولي بخوف وقال =عندك حق ياخوي احنا
 عنهرب بره البلد فورا وفعلا لمو حاجاتهم بسرعه وهربو من الخوف 
وفي غرفه نسمه ويونس خرجت نسمه من الحمام بعد ماخدت حمام تريح نفسها وجسم*ها بعد الي حصل لقت يونس قاعد على السرير وهو بيبص عليها بنظرات غير مفهومه تجاهلته هي وقعدت على التسريحه تسرح شعرها 
وفجئه يونس قام وتقدم منها وحضتها وهو بيدفن وشه في رقبتها وبيستنشق ريحتها الحلوه بهيام وحب وقال =انا عاوز اقولك حاجه مهمه 
توترت نسمه من قربه منها رغم انها بتحس بالأمان معاه فقالت بتوتر =اتفضل 
قال يونس وهو ليسا بيدفت وشه اكتر في رقبتها بحب =انا ب...
بس فجئه قاطعه صوت فونه بعد بضيق واخدت لقى رائيسه بيرن عليه فتح فورا وقال =نعم يافندم وكمل بعد ماسمعه وقال تمام يافندم ححضر فورا 
نظرت له نسمه بعدم فهم وقالت =في ايه يايونس حصل حاجه 
رد عليها يونس وهو بيلبس الجاكيت بتاعه واخد مفاتيحه كمان =مهمه مستعجله ولازم اروح فورا بس مش حتأخر عليكي ادعيلي انتي بس 
وخرج بسرعه ونسمه حست بخوف عليه من المهمه دي متعرفش ليه 
وبعد ساعتين اتوترت نسمه فجئه وقالت =انا حاسه ان قلبي مش مطمن طب ارن عليه اطمن عليه والا ايه بس ديلوك 
مسكت فونها ترن عليه بس سبته تاني وقالت =لا هو اكيد كويس مش لازم ازعجه في مهمته انا 
بس رن فونها فجئه برقمه مسكته بسرعه ولهفه وردت وقالت =يونس انت كويس مش كده 
رد عليها شخص تاني وقال =حضرتك حرم العقيد يونس القناوي 
اجابته نسمه بخوف وقلق=ايوه انا حصل ايه يونس كويس مش كده 
اجابها الشخص بحزن وقال =للاسف يونس بيه اتصاب في المهمه وديلوك في مستشقي*** دخل العمليات 
نزلت كلامه ده زي الصاعقه على نسمه ووقع منها الفون وهي بتقول =يونس لا يارب لا 
جرت بسرعه على الدولاب واخدت عبايتها وجرت على المستشفي بسرعه وصلت وسئلت عنه وجرت على اوضته بس وقفتها الممرضه بسرعه وهي بتقول =على فين حضرتك المريض ليسا خارج من عمليه ومحتاج الراحه ديلوك 
نظر لها نسمه بدموع وقالت=ابعدي لو سمحتي ده جوزي وانا لازم اشوفه ديلوك 
ردت عليها الممرضه بحده =حضرتك غير مسموح بدخول حد ديلوك في وقت تاني شوفيه وهو كويس 
وفي الدخل يونس بقى بيفوق وهو بينادي عليها وفجئه سمع صوتها من الخارج بتتخانق مع الممرضه نادي عليها بس كان تعبان ومقدرش يعلى صوته فقام يشوفها وهو بيتعدل ويتسند علشان يقوم بس للاسف كان ليسا تعبان فحس بدوخه ووقع الجهاز جنبه على الارض عمل صوت كبير 
ونسمه في الخارج سمعت الصوت اترعب عليه وزقت الممرضه ودخلت لقته حيقع على الارض سندته بخوف ودموع وقالت=انت كويس يايونس انادي لدكتور ياجي فورا
نظر لها يونس بحب وهو شايف خوف في عنيها عليه وقال=انا كويس يانسمه متخافيش ثم اكمل بخبث بس انتي خايفه عليا اوي ليه كده ؟
نظر له نسمه بتوتر وقالت =يعني علشان انا يعني انا 
نظر لها يونس بحب وقال=انتي ايه ليه خايفه كده عليا ؟
اجبته نسمه بتوتر وكسوف  =علشان انا بصراحه انا يعني احم بحبك
نظر لها يونس بفرحه ولم يتملك نفسه بعدها قرب واخدها في حضته بحب وتملك وقال=وانا كمان عحبك قوي يانسمه 
دق قلب نسمه بسرعه لدرجه ان يونس سمعه وابتسم بسعاده هو كمان بس قاطعت اللحظه الحلوه دي دخول
 الممرضه وهي بتقول باحراج=احم باين اني دخلت في وقت مش مناسب 
بعدت نسمه عن يونس بخجل ونظر يونس للممرضه بغضب وقال=مش فيه حاجه اسمها ازف*ت ادق الباب الاول
نظر له الممرضه بخوف وقالت=انا اسفه نسيت بس لازم اتابع حالتك وفي محلول لازم ديلوك 
قربت وشافت حالته وركبت المحلول وخرجت بعدهاودخل
 حمدان وبص علی يونس بقلق وقال =حمدله علی سلامتك ياولدي كِيف حُصل ده 
نظر له يونس ببتسامه وقال=انا كويس يابوي ولدك اسد متنساش وهو بيغمز لنسمه الي ابتسمت بخجل
 ثم اكمل لحمدان وقال =بس ايه اخبار الانتخابات يابوي وكمان هم ليسا مظهروش ؟
نظر له حمدان بعتاب وقال =الانتخابات بكره ياولدي اما الجماعه هربو ومش لاقينهم وانا خايف عليك ومحتاجك جنبي ياولدي انسی الي حصل وكمل حياتك احسن
ثم نظر حمدان لنسمه بحزن وندم وقال =وانتِ يابنتي انا  عارف اني ظلمتك  كيف وانا ندمان وعاوزك تسامحيني يامرت ولدي 
نظر له نسمه ببتسامه وقالت =انا مسامحاك ياعمي علشان لولا الي حُصل مكنتش اجوزت يونس اوشوفته حتي
 وهي بتنظر ليونس بحب وهو بيبادلها نفس النظرات الحب
وعدي ثلاث شهور اتحسن فيهم يونس وبقی احسن من الاول وعلاقه الحب بينه وبين نسمه كبرت اكتر وحمدان فاز بالانتخابات وبقی مستشار البلد واتعدل حاله وبقی كويس اما عمام نسمه فيونس بلغ عنهم برضو علشان حق نسمه وتم القب*ض عليهم بعدين واتحكم عليهم بتهمه محاوله القت*ل وكده حق نسمه رجع من اعمامها بالقانون
وبعدين عدی سنتين كمان في سرايا يونس دخل وهو بيدو عليها بعنيه زي كل يوم وفجئه وقف لما سمع حد بيقول
=اقف مكانك احسن اقتل*ك بامسد*س 
التفت خلفه يونس ليجد صغيره يقف ومعاه مسد*س لعبه  اقترب منه وحمله بحب وقال =كده يايوسف تقت*ل بابا حبيبك 
ابتسم يوسف ليونس وقال =انا بهزر معاك بس ده انت حبيبي يابابا 
ضحك يونس عليه وقال=حبيبي قلب بابا انت امال فين ندي اختك يايوسف 
=انا هنا يابابا وانا زعلانه منك علی فكره 
نظر لها يونس بحب وقال =وأميره بابا زعلانه منه ليه ؟
اجابته بزعل وقالت =علشان انت بتحب يوسف اكتر مني وبتشيله علطول وانا لا 
قرب منها يونس وحملها علی زراعه التاني وقال=انا معندييش اغلا منكم ياحبايبي 
اخدهم علی غرفته وهو بيدور ليسا عليها بعنيه وبعدين نزلهم وقال=امال فين ماما ياولاد مش لاقيها ليه ؟
رد عليه يوسف بضيق وقال =هي استخبت مننا ومنعرفش فين يابابا ؟
نظر يونس في الاوضه واجت عينه علی الدُولابه قرب وفتحه ولاقاها فيه وهي حاطه ايدها علی عنيها
فضحك يونس علی شكلها وقال=هاربه من مين المره دي ياحبيبتي 
أنزلت أيدها من عنيها وقالت بحب وبرائه=من عيالك طلعو عيني من الصبح لعب 
ابتسم يونس وقرب وحملها زي الطفله بحب وقال=معليش ياحبيبتي بس متتخبيش في دُولابي تاني انا عخابيكي في مكان احلا
نظر له نسمه ببرائه وعفويه وقالت =عتخبيني فين يايونس ؟
قرب ودفن وشه في رقبتها بحب وهيام وقال=عخبيكي في قلبي العمر كله ياقلب يونس 
نظر له نسمه بخجل بحب اكبر وقالت =انا بحبك اوي يايونس 
قرب وقبلها في خدها بحب وتملك وقال=وانا بمو*ت فيكي يارو*ح يونس 
ابتسمت نسمه بخجل وقالت =يونس الولاد هنا عيب كده 
ضحك يونس ونادي علی الاولاد واخدهم كلهم في حضنه بحب واخرج فون واتصورو صوره عائليه جميله اوي زيهم 
النهايه

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-