رواية غيرت كل حياتي كاملة جميع الفصول بقلم حور حمدان

رواية غيرت كل حياتي كاملة جميع الفصول بقلم حور حمدان


رواية غيرت كل حياتي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حور حمدان رواية غيرت كل حياتي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غيرت كل حياتي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غيرت كل حياتي كاملة جميع الفصول
رواية غيرت كل حياتي بقلم حور حمدان

رواية غيرت كل حياتي كاملة جميع الفصول

انتي بتقولي اي يا ماما انتِ بتطرديني يوم صباحيتي عشان بقولك انه مينفعش يدخل عندى طول م جوزى مش موجود 
اه يختي انتي بتطردي اصحاب البيت بختي لا دا انتي اللي يبقا بسلامه مش عوزينك تاني وبنسبه لبني فهوا هيطلقك 
بصتلهم بصدمه وراحت نحيت حماتها وقالتلها.. ياماما افهمي دا وهيا بتشاور ع اللي واقف دا من سني او اكبر مني ياماما ازاي ادخله وانتي مش موجوده وكمان ابنك مش موجود يعني بدل متقفي مغايا عشان بحافظ ع ابنك تقفي معاه 
قربت منها بهدوء وضربتها بالقلم وقالت وهيا بتشدها من ايدها وبترميها قدام باب الشقه.. اللي بتتهميه بكلامك دا يبقا جوزى مبقاش غير بنت الشوارع اللي تيجي تتكلم وكملت بعصبيه.. 
روحي بقا عند بيت ابوكي 
بدموع وقهره.. طب سبيني البس بس ياماما حتي مش هتمشيني كدا اكيد
بصتلها بضحك وقالت.. لا هتمشي كدا بمنظرك دا وقفلت الباب ف وشها 
فضلت واقفه تبص ع نفسها وكانت لابسه بجامه وبشعرها دموعها نزلت وقالت حسبي الله ونعم الوكيل 
نزلت الشارع وكانت مكسوفه تمشي كدا هيا ف الاصل مختمره ازاى نزلت كدا جارتها شافتها وشهقت من منظرها شدتها عندها وقالت 
اي ياعروسه اللي منزلك ف ساعه زى دى وبلبس دا يبنتي 
عيطت وتين وحكتلها كل اللي حصل 
سماح جارتها.. طب تعالي اجبلك لي لبس من عندى تلبسيه ونا هوصلك لعند اهلك ياحبيبتي وفعلا لبست ووصلت لبيت اهلها 
فتح الاب وانصدم لما شاف بنته وقالل بصدمه... 
يُتبع
الاب محمد بصدمه.. اي دا ف اي مالك واي رجعك تاني فرحك دا انهارده صباحيتك واحنا لسا ماشين من عندك وكنتي كويسه اي حصل واي الهدوم دى
الام من جوا قالت.. هيا مين اللي ع الباب 
محمد بهدوء.. دى حور يانسرين 
ضربت نسرين ع قلبها بصدمه وجريت تشوف ف اي 
كل دا وكانت حور واقفه مبتنطقش كانت بتعيط ف صمت بس 
اتكلمت سماح وحكتلهم كل اللي حصل
محمد بزهول... بقا حماتها عوذاها تدخل الواد اللي قدها شقتها وجوزها مش موجود غير كدا هوا فين جوزك ياحور اصلا
حور بدموع.. مش عارفه والله يابابا هوا نزل بعد مانتم مشيتم قالي هاجي بسرعه بس هوا اتاخر ولقيت تامر جوز ماما طالعلي وانا مش برتاحلو اصلا غير ان دا الصح مينفعش نقعد ف مكان لوحدنا انا وهوا 
سماح بهدوء طب دخلها جوا ياحج محمد وانا استأذن بقا وسابتهم ومشيت 
كانت حور لسا هتدخل الشقه بس سمعت مرات عمها من فوق بتقول شوفو البت راجعه بيت ابوها تاني يوم جوازها ويتارا اي السبب بقاا
عيطت حور اكتر ودخلت 
نجات من برا اتلمي ياوليه انتي بدل وربنا مطلع اجيبك من شعرك 
اماني من فوق.. تجيبي مين من شعرها يانجات روحي ياحبيبتي شوفي بنتك اللي رجعالك تاني يوم صباحيتها ودخلت اماني ورزعت باب الشقه وكذالك نجات
محمد بصوت هادى وهوا حاضن حور.. بصي يابنتي لو جوزك مجبلكيش حقك اعملي حسابك هتطلقي منه اصل الوقتي حماتك ضردتك بهدوم البيت يعالم بكرا تعمل فيكي اي
اما ف شقت سيف جوز حور رجع وكان مدايق فتح باب الشقه ولقي تامر ورانيا قاعدين وحاطين رجل ع رجل
راح قعد جمبهم وفضلو يتكلمو شويه لحد ما لاحظ غياب حور قال 
امال فين حور ياماما 
سعاد.. روحت عند اهلها ف داهيه
سيف بصدمه... نعم دا لي
حكتله سعاد كل حاجه وزودت بقا ان حور شتمتهم 
سيف بعصبيه بنت ال...... ي وكمل كلامه وقال الصدمه.. يُتبع
يبقا تخليها عند اهلها بقا 
سعاد بفرحه.. طب متطلقها وانا اجوزك ست ستها
سيف بعند.. لا هسيبها متعلقه كدا كفايا انها رجعت لاهلها تاني يوم فرحها 
عند حور ف بيتهم كان محمد قاعد وحاطت ايدو ع دماغه وبيقول.. يارب خفف عن بنتي يارب متكسرش فرحتها 
اجت نجات من المطبخ... ان شاءلله خير يامحمد متقلقش سيف اكيد هيجبلها حقها انا متأكده وو قاطع كلامهم اتصال من سيف 
رد محمد وفتح الاسبيكر وقال.. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
سيف بزعيق.. من غير سلام يعمي بنتك انت مربتهاش ومشفتش تربيه ولو مرجعتش واعتذرت لامي وباست ع ايدها ورجلها كمان هوريها اللي عمرها ماشفته مني ونا قولتلك اهو يعمي بنتك لو مرجعتش خلال 24ساعه هعمل تصرف ميعجبهاش ولا يعجبكم 
 سعاد من جمبه... او خلي بنتك عندك ياحج محمد بس ابني هجوزه ست ستها 
نجات بعصبيه.. ست مين ياوليه ياللي منك لله لا ياختي ابنك هيطلق حور 
ضحكت سعاد وقالت... والله يبقا احسن بس استلمي الفضايح اللي ع بنتك بقا رجعت يوم صباحيتها بيت اهلها وببجامه بيتي شوفي بقا اي السبب اللي خلي جوزها يمشيها من البيت ابسطها هيقولو انها مش محترمه 
محمد بعصبيه وزعيق.. انا بنتي متربيه ومتربيه اوى كمان روحي ياشيخه منك لله انتي وابنك اللي مش راجل دا اصلا انا معرفش ازاى وافقت اجوز بنتي لواحد زى ابنك دا وقفل فوشه 
بص محمد لنجات اللي كانت لسا هتتكلم بس شهقت لما ليقت خور بتقع ع الارض 
نجات بلهبه وعياط وهيا بتجري عليها... ياحبيبتي يابنتي منهم لله اطلب ادكتور يامحمد نادى ع دكتور شادى 
محمد وهوا بيجري ع باب الشقه.. حاضر حاضر رايح اهو 
ويالفعل راح خبط ع شقت شادى بعد ثواني 
شادى.. اتفضل ياحج محمد خير ف حاجه 
محمد بدموع وضعف.. بنتي مغمي عليها جوا بالله عليك تلحقها يابني دى بنتي الوحيده 
بصله شادى بصدمه وجواه بيقول بنته بنته مش كان فرحها امبارح اي رجعها يوم صباحيتها بص تاني ع محمد وقال بضيق.. طب جاي معاك اهو ياعم محمد 
وبالفعل راحو ومحمد سند حور ودخلها الاوضه ع السرير 
شادى بعد مكشف عليها.. عندها انهيار عصبي حاد وضغطها علي شويه ف سبب اغماء مش اكتر انا اديتها حقنه مهدئه شويه وهتفوق 
محمد.. شكرا يابني تعالي اما اوصلك خرج محمد يوصل شادى ع الباب ف طلعت اماني 
اماني بضحك.. اي يامحمد لقيت بنتك حامل ف الشهر الكام 
محمد بصدمه.. انتي اتجننتيي ياوليه انتي 
اماني.. امال رجعالكم تاني يوم فرحها لي م اكيد عشان.... يُتبع
مهيا لوو مكانتش معيوبه وفيها حاجه غلط مكنتش رجعتلك تاني يوم فرحها 
شادى بص لمحمد بقرف وقال.. معلش ياحج محمد لو فيه حاجه مع بنتك اللي جوا دى متجيش تنده عليا لاني مش هساعد بنت مش كويسه زيها كدا وكمان بدال مانت اللي خايف عليها كدا روح ربيها عن اذنك 
اماني من فوق... بلا هم وياريت تاخد بنتك ومراتك وتمشو من البيت دا بدال متبوظو سمعه البيت 
دخل محمد وقعد ف الرسيبشن واجت نجات قعدت جمبه وقالت.. هتعمل اي يامحمد حور هتفضل قاعده عندنا كدا كتير
محمد بصلها بزهول وقال... نعم امال هتروح فين ان شاءلله.؟! 
نجات بعصبيه.. تروح بيت جوزها يامحمد انا بنتي لا يمكن تطلق مش عشان حاجه تفاهه زى دى تطلقها وتخرب عليها 
محمد بعصبيه... انتي اتهبلتي يانجات ولا اي وبعدين اي بنتك دى انتي هتستعبطي ولا اي انتي عارفه اللي فيها وبنتي هتطلق وغصب عنك 
خرجت حور من الاوضه بالعافيه وقالت.. بس انا مش عاوزة اطلق يا بابا 
محمد بصدمه. نعم..؟ 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ف مكان تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
بقا سيف عمل كل دا فيها وربي م هرحمه وهوريه ايام اسود من شعر راسه هوا وامه الوليه الخرفانه دى اللي متجوزه عيل من دور ابنها وابنها موافق وساكت ع الكلام دا 
هتعمل اي ياا **** بيه 
.. ملكش دعوه راقبلي البيت انت بس 
تمام ياسعاده الباشا 
 ف بيت سيف كانت امه بتقوله اعمل حسابك ياسيف بكرا هتكتب كتابك ع بنت اختي وهتيجي تعيش هنا وع عفش مراتك كمان 
سيف بلا مبالاه. تمام ياماما وام البومه اللي مجوزها كلمتني وقالت انها هترجع وطلبت مني اروح اخدها بس انا قولتلها تيجي لوحدها بس اللي هعمله فيها لا يخطر ع بال ولا خاطر وهيا اللي اجت لمصيرها الاسود برجليها... يتبع
بليل كانت حور قاعده ع السطع وقاعده سرحانه وبتتفرج ع النجوم بس فاقت من سرحانها لما ليقت شخص اول مره تشوفو قعد جمبها 
هوا بتوهان.. تعرفي ان عيونك حلوة اوى
حور..افندم.؟!  نعم ف حاجه 
هوا ولسا تايهه فيها... كل حاجه فيكي جميله بجد فاق من توهانه دا وهيا بتزعق وبتقول 
حور بتوتر.. انت مين وتااى تقعد معايا كدا من غير متاخد اذني حتي عن اذنك انا هقوم امشي 
هوا ب نبره استفزاز.. بالله متعملي نفسك فيها محترمه العماره كلها عارفه اللي فيها ياا ياست حور وضحك وبصلها كانت بصته ليها مش وحشه بالعكس كانت نظره كلها حب عكس كلامه 
حور حاولت تتماسك وقالت وهيا بتقرب منه.. حد قالك قبل كدا انك شخص قليل الذوق وبعيد عن قليل الذوق وكدا انك شخص مشفتش تربيه 
ضحك جامد وقالها.. انتي اخر واحده تتكلمي عن التربيه يلا عن اذنك ميشرفنيش اني اتكلم معاكِ اصلا وسابها ونزل 
قعدت حور ع الارض وقالت بدموع.. ياااااارب انت العالم بحالي وب الحقيقه يارب يارب هونها عليا انا تعبت يارب مسحت دموعها ورسمت ابتسامه صغيره غصب عنها ونزلت 
محمد.. انتي كويسه ياحور.؟ 
حور بوجع.. اه يابابا كويسه سكتت شويه وهيا بتفكر ف الكلام قبل متقوله وقالت.. بابا ينفع تيجس توصلني لبيتي
محمد وهوا بيحاول يهدى نفسه.. اوصلك.؟ هتقللي من نفسك اكتر من كدا لي ياحور وعشان اي يابنتي هتروحي ليه برجليكي كمان 
روح بعند.. معلش يابابا عشان خاطري 
محمد.. تمام ع راحتك ياحور ادخلي البسي.... وفعلا حور دخلت لبست وخلصت ووصلها محمد لحد بيت سيف وقالها من تحت.. بصي ياحور انا نفذت ليكي طلبك عشان عارف انك كبيره بما فيه الكفايا وهتعرفي تاخدى قرار بس بيتك دا يابنتي انا مش هدخله تاني اطلعي يلا ونا واقف هنا لحد ماتطلعي 
حور.. تمام يابابا وحضنته وطلعت كانت واقفه ع باب الشقه اما سمعت صوت ضحك واحده جامد فتحت الباب ودخلت 
لقيت سيف قاعد وحاضن بنت وبيقولها.. تعرفي انك احلي واجمل بكتير من البومه اللي انا متجوزها دى 
ريهام.. انت صحيح اتجوزتها لي 
سيف.. كنت محتاج خدامه مش اكتر وضحك 
حور سمعت الكلام من هنا ونزلت جري وهيا منهاره من العياط كانت بتجري ف الشارع ومش شايفه حاجه قدامها من كتر م كانت بتعيط بس فاجأه بتبص قدامها لقيت عربيه كبيره بتنورر وبتخبط'ها 
ف مكان تاني 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
حور ياا**** بيه عملت حادثه 
هوا بعصبيه وصراخ... نعممم انت بتستهبل ازاى وهيا فين 
احنا اخدناها ع المستشفى وقاله العنوان 
تمام انا جاي حالا 
وصل المستشفى وكان داخل لقا رجالته واقفين والدكتور بيقولهم اسف مقدرناش ننقز المريضه البقاء لله.. يتبع 
البقاء لله مقدرناش ننقز المريضه 
يعني اي.؟ مقدرتوش تنقزوها ازاى.؟ انتم بتستهبلو صح 
الدكتور.. يا استاذ احنا مراعين حالتك بس عشان اكيد تقرب للمتوفيه اللي جوا دى غير كدا مش هسمح ليك تغلط
مسح ع وشه بضيق وحزن وخرج والدموع مغرقه وشه بس فاجأه لقي حد بيسحبه ووقف يتكلم مع حد وابتسم بفرحه واخد الشخص دا وركبو العربيه وطلعو ع الفله بتاعته 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
عند محمد والد حور جاله اتصال ورد قال.. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته حضرتك والد حور 
محمد بستغراب.. ايوه يافندم مين معايا 
.. انا مسؤول الاستقبال ف مستشفى ****بنت حضرتك عملت حاد'ثه وتو'فت فيها 
لحظه اتنين تلاته كان محمد لسا واقف مصدوم بيستوعب الكلمه 
الشخص.. بعد اذنك تيجي تستلم الج'ثه وقفل
محمد الفون وقع من ايده ودموعو بتنزل بصمت... اجت نجات بصتله بستغراب وقالت.. مالك يامحمد 
محمد مكنش بيرد بس قاعد ع الكنبه وبيعيط
نجات بزعيق.. ف ايي رد عليا يامحمد حور كويسه.؟ 
محمد بإنهيار.. حور ما'تت يانجات بنتي ما'تت ياحسره قلبي عليكي يابنتي منه لله جوزها هوا السبب هوا السبب
نجات قعدت تهدى فيه وقالت.. يلا عشان نروح ناخد جث'تها وندفنها 
محمد بوجع يلاا 
اما ف بيت سيف جاله اتصال ان حور اتوف'ت 
وقف بصدمه ما'تت ازاى وفين وامتا لبس وراح ع المستشفى وكان محمد ونجات لسا واصلين 
محمد اول ما شافه راح نحيتخ وضر'به بالقلم وقال.. انت عملت اي ف بنتي ياحيوان انا موصلها عندك امبارح وكانت كويسه ازاى ازاى حصلها كدا 
سيف بصدمه.. امبارح انا مشفتهاش اصلا والله ياعم محمد ماشوفتها ولا اعرف عنها حاجه 
خرج الدكتور وقال.. بصو يا جماعهه الحاد'ثه كانت جامده ف ملامح وشها مش باينه بس في حاجات دى كانت معاها طلع كيس فيه فونها وشنطتها والاسوره والدبله بتاعتها 
قعد محمد يعيط ويقول.. دى بنتي ونور عيني مش مسامحك ياسيف والله ما هسامحك قاطع عياطه صوت حد بيقول 
انت استاذ محمد 
محمد بعياط.. اه ياحضره الظابط انا محمد 
الظابط.. مطلوب القبض عليك ف تهمه قت'ل حور بنتك..يتبع
محمد.. قت'ل بنتي..؟  حضرتك واعي امت بتقول اي هقت'ل بنتي ازاى ولي اصلا وفين الدليل ع كدا 
الظابط.. بصماتك ع ملابسها م ضهرها وغير كدا الشخص اللي بلغ قال انه شافك وانت بتزقها ناحيه العربيه 
محمد بصدمه.. انا والله محصل والله معملت حاجه دى بنتي ازاى انت اي اللي بتقوله دا والله العظيم معرف 
نجات بصر'يخ ف محمد.. ازاى تعمل ف بنتي كدا يامحمد حسبي الله ونعم الوكيل فيك 
محمد بزعيق.. اعمل اي يانجات وبعدين بنتك منين انتي ناسيه ان حور بنتي انا من مراتي الأولي..؟! 
نجات بتوتر ظهر عليها.. الام اللي بتربي يامحمد مش اللي بتخلف بس ونا اللي ربيت حور وكبرتها وعملتها كل حاجه 
الظابط بعصبيه... بااااااس لحد كدا كفايه شاور ع محمد وقال خده يابني معاك ع العربيه 
خرج محمد وهوا بيقول.. والله معملت حاجه بس استغرب اما شاف العربيه مكانتش عربيه ظابط كانت عربيه سوده فخمه بس سكت خالص اما اتحط ع وشه منديل فيه ماده مخدرة افقدته الوعي اخده وركبه العربيه وقال للسواق اطلع بينا ع الفيلا 
في مكان تاني 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
احنا اللي عملناه دا صح يااحمد.؟  
اه ياحور كان لازم دا يحصل عشان نبعد شر نجات عنك 
حور.. طب ازاى عملت كل دا 
احمد.. بكرا هحكيلك وافهمك كل حاجه بس الملخص ان سيف وسعاد ونجات متفقين مع بعض يخلصو منك ومن والدك عشان كدا بعت ناس يجيبو والدك لحد هنا
حور... انت لي بتعمل كل دا 
احمد ببرود.. عادى يعني معملتش حاجه دا واجبي 
حور واجبك..؟ 
قاكع كلامهم دخول بنت صغيره وهيا بتجري ع احمد وبتقول وحشتني اووووووووووووووى وحضنته 
احمد بعدها عنه وقال وانتي كمان وحشتيني اوى اخبارك ايه 
البنت الحمدلله بخير ياحبيبي بصت ع حور وقالتلها ازيك 
حور.. الله يسلمك 
البنت طب انا هطلع ع اوضتي عشان مرهقه شويه 
احمد تمام وانتي ياحور تعالي نقعد عشان نتكلم اظاهر ان مش هينفع يتاجل الكلام للصبح 
حور.. تمام يلا.. راحو احمد وبداء الكلام وقال 
احمد.. انا م عارفك من يوم ولا اتنين انا عارفك من سنين ياحور بس حبيت استفزك شويه يوم م كنا ع السطح لو تفتكري اللي حصل 
هزت حور راسها عشان يكمل 
انا عارف الحقيقه من وقت مخرجتي من عند سيف عارف كل حاجه الحكايه ان اللي جابتلك سيف كانت نجات امك او بمعني صح مرات ابوكي هيا اتفقت مع سعاد عشان تتجوزى سيف ويقولك مقابل الطلاق تتنازلي عن املاكك وكمان العفش بتاعك وبكفايا كلام انهارده بكرا نكمل وصحيح عمري مشفتك وحشه بالعكس انا بس كنت كننتتت وسكت 
حور بشرود.. كنت اي..؟ 
احمد..... 
احمد..كنت وسكت شويه وقال مش مهم دلوقتي الكلام ف الموضوع دا 
حور.. تمام 
احمد.. شويه والدك هيجي 
حور... هيجي ازاى 
احمد هقولك... وحكالها انه بعت حد من اللي شغالين معاه متنكرين ف لبس ظباط عشان نجات تفكر انه اتحبس خلص احمد كلامه ف دخول محمد بس كان الناس اللي جيباه مسندينه 
حور بخضه... بابا ماله عملتو فيه اي 
احمد.. اهدى شويه محصلش فيه حاجه هوا بس نايم شويه وهيصحا 
حور بدموع.. يعني هوا بجد كويس
احمد ب ابتسامه.. اه كويس وبص ع الرجاله وقال طلعوه ع اوضته وكمل كلامه وقال لحور أطلعي ارتاحي انتي كمان وبكرا نكمل كلامنا 
حور.. طب وانت..؟! 
بصلها احمد بطرف عينه وقال.. يهمك ف حاجه 
حور.. لا طبعا انت حر يلا انا طالعه
سابها احمد وخرج برا البيت وطلع فونه واتصل ع حد.. 
احمد.. عاوزك حالاً يافارس 
فارس.. هيا عندك الاول 
احمد.. اه انت وقعتك طين 
فارس.. والله العظيم م عملت حاجه طب بص انا عندى شغل بكرا اجيلها لحد عندها واصالحها (البنت اللي كانت حاضنه احمد ف البارت اللي فات تبقا جميله اخته وفارس يبقا جوزها عشان متهوش بس) 
احمد.. تمام وقفل ف وش فارس وراح ع المخزن اول م دخل بص قدامه وضحك وراح ناحيه سيف وشال من عليه الرباط 
وجاب كرسي وقعد وحط رجل ع رجل
سيف.. انت مين وجايبنا هنا لي 
احمد.. انا مين فدا ميخصكش جايبك هنا لي عشان اعلمك الادب انت والاتنين اللي معاك دول وشاور ع سعاد ونجات بس الاول امضيلي كدا ع الورقتين دول 
سيف.. فيهم اي الاول 
احمد ورقه طلاقك من حور والورقه التانيه فيها... يُتبع
احمد.. الورقه الاولي هيا ورقه طلاقك من حور.. والتانيه تنازل عن شقتك وكل حاجه بمعني صح بكل م تملك 
سيف.. مستحيل اوقع ع الورق دا
احمد ب ابتسامه.. شغل يابني جهاز الكهربا 
سيف بصدمه.. ج جهاز ايي انت بتعمل كل دا لي طب هطلقها بس بلاش تنازل 
احمد.. املاكك دى كلها ولا تفرق معايا انا بس عاوزها تحس ان حقها رجع مش اكتر 
سيف.. طب طب انا اسف بس بالله سيبي ف الوقت دا كانت سعاد هيا ونجات بدائو يفوقو 
نجات.. اي دا ف ايييي
احمد بضحكه د.. صباح الفل وبص لاحمد وقال ع فكره امك والوليه دى وشاور ع نجات اتنازلو عن كل حاجه وهما نايمين 
سيف... بصراخ يعني اي ازاى كل حاجه كدا راحت بص سيف لنجات وسعاد وقال انتم مضيتو ع الورررق ازاىىى
احمد ببرود وهوا ماشي نحيته.. هتمضي ولاااا 
بعد خمس دقايق كلن سيف مضي ابتسم احمد وقاله سلام ياابن ماميي 
روح احمد ع الفيلا ودخل لقي كلهم نايمين طلع ع اوضته ونام هوا كمان  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ف صباح يوم جديد 
نزلت حور عملت فطار وطلعت تصحي محمد اللي كان بداء يفوق من اثار المنوم 
حور لمحمد.. صباح الخير يابابا
محمد فتح عينه وبصلها بصدمه.. حور انتي عايشه يابنتي
حور ايوه يابابا عايشه ياحبيبي 
محمد.. طب دا ازاى مش فاهم
حور.. هفهمك كل حاجه ياعمري اسمع ع كل حاجه وان احمد هوا اللي نقذها من كل دا
محمد.. انا عاوز اشوف احمد واشكره
حور.. طب تعالي نفطر الاول نزلت حور ومحمد لقيو فارس واحمد وجميله قاعدين تحت وبيهزرو 
محمد.. السلام عليكم 
كلهم ف صوت واحد.. وعليكم السلام 
احمد.. ازاى حضرتك ياااستاذ محمد اخبارك اي 
محمد.. الحمدلله شكرا ليك يابني ع كل اللي عملته مع بنتي 
احمد.. لا شكر ع واجب اعرفك ياحج محمد دا فارس جوز اختي ودى جميله اختي 
بصتله حور بفرحه بس دارتها وسكتت 
بص عليها احمد وقال.. اتفضلي ورقه طلاقك 
حور بصدمه.. اييي 
حكالها احمد كل اللي حصل ومحمد شكره مره تانيه ومشيو 
بعد مرور 7شهور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكما ف خير وع خير 
بص احمد ع حور وراح نحيتها وحضنها وقال مبارك عليا انتي ياحوريت قلبي 
تمت بحمد الله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-